NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• أتفق
التفاعلات: The Woman Who Wasnt There
منطقتك الجغرافية بتحدد بشكل كبير جداً سلوكياتك وافكارك وتوجهاتك ومهما اتكلمنا وناقشنا ودافعنا في الاخر اللي اتربى في الريف مش زي اللي اتربى في المدينة وريف عن ريف يفرق ومدينة عن مدينة تفرق وكل منطقة ليها سلبيات زي ماليها ايجابيات
سؤالنا المرة دي هل شايف في فرق ؟ وهل انت شخصياً تقدر تعيش في مجتمع تاني غير اللي اتعودت عليه وتقدر تندمج فيه بافكاره ومعتقداته ؟
Very interesting
بتفق معاك
أكيد بتفرق
جربت أعيش في مجتمعات كتير
غصب عنك بتأثر وبتتأثر
بس درجة التأثر بتفرق
لو غبي مثلا أو شخصيتك قوية
أو عندك مبادئ قوية متمسك بيها
ممكن تأثرك يبقى ضعيف
أو حتى تتآثر بشكل عكسي
زي تجربة سيد قطب في أمريكا مثلا

• أتفق
التفاعلات: Levi Ackerman و Cool samy
Very interesting
بتفق معاك
أكيد بتفرق
جربت أعيش في مجتمعات كتير
غصب عنك بتأثر وبتتأثر
بس درجة التأثر بتفرق
لو غبي مثلا أو شخصيتك قوية
أو عندك مبادئ قوية متمسك بيها
ممكن تأثرك يبقى ضعيف
أو حتى تتآثر بشكل عكسي
زي تجربة سيد قطب في أمريكا مثلا
كلام لذيذ وسليم
وحقيقة انا ليا اصدقاء من الجنسين ومن خلفيات مختلفة سافروا بلاد مختلفة بثقافات مختلفة واتأثروا بشكل غريب وعجيب
منهم اللي اتغير وبقى زيهم وفي اللي مقدرش وفي اللي عاش وسطهم

• عجبني
التفاعلات: MadamVanDerSexXx
منطقتك الجغرافية بتحدد بشكل كبير جداً سلوكياتك وافكارك وتوجهاتك ومهما اتكلمنا وناقشنا ودافعنا في الاخر اللي اتربى في الريف مش زي اللي اتربى في المدينة وريف عن ريف يفرق ومدينة عن مدينة تفرق وكل منطقة ليها سلبيات زي ماليها ايجابيات
سؤالنا المرة دي هل شايف في فرق ؟ وهل انت شخصياً تقدر تعيش في مجتمع تاني غير اللي اتعودت عليه وتقدر تندمج فيه بافكاره ومعتقداته ؟
لا بصراحه لسا عندي عقل عربي وحتى لو كنت اعمل اشياء ذات ثقافة غربية فانا من جواتي عارف انو الشيء لي اعلمه دخيل وغلط

لا بصراحه لسا عندي عقل عربي وحتى لو كنت اعمل اشياء ذات ثقافة غربية فانا من جواتي عارف انو الشيء لي اعلمه دخيل وغلط
تمام

• عجبني
التفاعلات: MR khalid
نطت حته نطه اكلت نص الاطلس 🧐

• الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: The Woman Who Wasnt There

انا ولدت وتربيت في قريه كبيره نسبيا بعدها اتنقلت لقريه صغيره ومنها لمدينه متوسطه اما شغلي فهرست نفسي من الصحراء للقري للمدن الصغيره والمتوسطة والكبيرة تقريبا مسبتش مكان معشتش فيه فتره من الزمن ...التأقلم عندي بيكون ناتج عن تقيمي الفتره الي بعيش فها يعني لو حاسس اني هطول باخد راحتي لحد ما تأقلم لكن لو مش حاسس اني ٧مشي بدري فبحاول التأقلم السريع​

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
عودة
أعلى أسفل
0%