NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ابقا خش علي الجبروت والحب
قرتها عيب عليك هو انا هاحل 😂😂 استمر الجزء الاول جاااامد ونزل التانى بسرعه بقا
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
قرتها عيب عليك هو انا هاحل 😂😂 استمر الجزء الاول جاااامد ونزل التانى بسرعه بقا
التاني لسه يوم الاربع والقفله بتاعته اسوء من دي.
 
  • يالهوي هي وصلت لكده
التفاعلات: Magdy66
  • بيضحكني
التفاعلات: Elza7im
التاني لسه يوم الاربع والقفله بتاعته اسوء من دي.
انا اعرف الى انت الى هاتخلينا نعيط واحنا بقرا الجزء
 
دا المفروض دلوقت
لا ياعم هو نزل الراجل محترم ونزل الجزء بتاع النهارده بكره بقا الجزء الجديد
 
انا اعرف الى انت الى هاتخلينا نعيط واحنا بقرا الجزء
سيبها لوقتها دا انا بفكر انزل الجزء الجاي واقفل علطول ومفتحش غير يوم الاحد وقت تنزيل الجديد بسبب الي ايحصل
 
  • بيضحكني
التفاعلات: Magdy66
تحياتي
 
  • عجبني
التفاعلات: Elza7im
سيبها لوقتها دا انا بفكر انزل الجزء الجاي واقفل علطول ومفتحش غير يوم الاحد وقت تنزيل الجديد بسبب الي ايحصل
دول هيصوتولك فى التعلقات وشخير بقا وحاجات كبيره اووى سعاتك 😂😂😂😂
 
  • بيضحكني
التفاعلات: Elza7im
مينفعش خالى بالك تنزل الجزء وتقفل لازم ترود على القراء الى هيشخرو ويطلعو عينك😂😂😂😂
 
  • بيضحكني
التفاعلات: Elza7im
لا ياعم هو نزل الراجل محترم ونزل الجزء بتاع النهارده بكره بقا الجزء الجديد
الجزء كان صغير صراحة
 
مينفعش خالى بالك تنزل الجزء وتقفل لازم ترود على القراء الى هيشخرو ويطلعو عينك😂😂😂😂
بفكر اقفل القاسي الاسبوع الجاي تتقفل واخلص منها عشان ابقا رايق للجبروت والحب
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66
انزل جزء تسليك كده النهارده في القاسي
 
  • بيضحكني
التفاعلات: Magdy66
بفكر اقفل القاسي الاسبوع الجاي تتقفل واخلص منها عشان ابقا رايق للجبروت والحب
هتقفلها على تلات اجزاء هتبقا بضااان اوووى والقصه شكلها حلوه
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66
هتقفلها على تلات اجزاء هتبقا بضااان اوووى والقصه شكلها حلوه
ولسه في حاجات كتير مينفعش تتقفل كده ومفيش حاجه واضحه
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66
بفكر اقفل القاسي الاسبوع الجاي تتقفل واخلص منها عشان ابقا رايق للجبروت والحب
بس هى الجبروت والحب الجزء الاول جامد والقصه اكيد هتبقا جاااامده بس القاسي هتبقا وحشه لو قفلتها على ٣ اجزاء
 
اتتقفل لما يشوف
ماشي وبعد لما يشوف مهو انت لازم توضه الى بعض لما يشوف هو هايعمل اى فى ياارا او حياتو
 
ب
ولسه في حاجات كتير مينفعش تتقفل كده ومفيش حاجه واضحه
الظبط انت هاتقغلها وانت موضحتش حاجه فيها
 
الجزء الثالث

ايبقا صغير معلش
*****
تاني يوم جه، وخرجت يارا من اأوضة بعد ما أدهم أستدعاها عشان يفطروا سوا تحت مع والده، وفعلًا أول ما دخلت أوضة السفرة، لقت والد أدهم في النص وجمبه أدهم بيقلب في الطبق بهدوء، إبتسم أحمد والد أدهم ليها أول ما شافها وشاور بإيده وهو بيقول:
-أتفضلي يا بنتي، واقفة عندك ليه؟
دخلت يارا بتوتر قبل ما تروح على الكرسي إللي جمب أدهم وتقعد عليه، فقال والد أدهم:
-متتكسفيش يا يارا، أنتي بقيتي مرات أدهم، يعني مرات إبني، وبقيتي بنتي إللي مخلفتهاش، أعتبريني والدك، ولو عوزتي أي حاجة قوليلي.
إبتسمت بسعادة قبل ما تقوله ببهجة:
-شكرًا بجد يا أونكل، شكرًا جدًا ده شرف ليا.
قربت واحدة من الخدامات إللي موجودة، وحطت أكل ليها، وبعد كدا مشيت، أبتدت تاكل يارا وهي حاسة بروقان من زمان محستوش، ولكن تأتي الرياح فيما لا تشتهيه السفن، وشها أتقلب بقلق وبخضة لما لقت واحدة في سنها داخلة أوضة السفرة بتبصلها بإحتقار و وراها ست شكلها والدتها بتبصلها بقرف، بلعت ريقها بصعوبة وهي بتاكل قبل ما تسمع مايا بتقول بهدوء:
-صباح الخير يا أونكل.
هز والد أدهم راسه بضيق غصب عنه، وبذات لما لهجتها أتقلبت لدلع فجأة لـ أدهم وهي بتقوله:
-صباح الخير يا أدهم، وحشتني أوي.
بصتلها يارا برافع حاجب قبل ما تبص على أدهم فـ لقته بيقول بلهجة مليانة جمود:
-صباح النور يا مايا.
أتغاظت مايا لما لقته مردش على كلمتها الأخيرة، فقالت والدتها لـ أدهم وهي بتبص على يارا بتفحص واضح:
-صباحية مباركة يا عريس.
بصت يارا بسؤال لوالد أدهم عن مين دول، فقال بضيق:
-أعرفك يا يارا، دي نادية هانم مرات أخويا، وبنت أخويا مايا.
بص على مايا وهو بيسألها بلهجة ذات مغزى:
-إيه يا مايا، مش هتسلمي على مرات أدهم ولا إيه؟
رفعت مايا حواجبها قبل ما تبصلها بقرف وهي بتقول بتريقة:
-أسل لى مين؟!.. أنتوا صدقتوا انها مراته بجد؟!
سألتها يارا بحدة:
-اومال أنا إيه؟!..
ردت عليها مايا بقسوة:
-أنتي هنا يا ماما خدامة، خدامة وبس!!. أوعي تعيشيلي دور الزوجة وإلا هتلاقيني في وشك بكسر رقبتك.
بصتلها يارا بذهول، قبل ما تلاقي أدهم بيقوم بغضب وهو بيزعق لمايا:
-جرا إيه يا مايا، أحترمي نفسك، إنتي بتهيني مراتي وأنا موجود؟!..
بصتله مايا بملامح باردة، قبل ما تسأله بتريقة:
-إيه ده، هو أنت ماقولتهاش أنك أتجوزتها ليه؟ لا أنا كدا أزعل.
بصتلها يارا بعدم فهم وخوف:
-أ.. أتجوزني ليه؟ أنا مش فاهمة حاجة.
زعق أدهم بعصبية لمايا:
-أخرسي يا مايا، متتعديش حدودك أكتر من كدا.
قام والد أدهم من مكانه وهو بيزعق في الكل:
-جرا إيه؟ أنتوا مش عاملين حساب لوجودي ولا إيه.
قالت مايا بصوت عالي:
-في إيه يا أونكل، ما إحنا كلنا عارفين الحقيقة؟
زعقت يارا بتوزتر:
-حقيقة إيه؟ ما تتكلمي، أنتي مين بظبط.
قالت مايا ببسمة باردة وتريقة:
-أهو أنتي كدا بتسألي صح، أنا مايا، بنت عم أدهم، وأبقى خطيبته.
بصتله بعيون كلها ثقة وهي بتكمل:
-وبعد أسبوع هيبقى فرحنا.
سألتها يارا برعب:
-بعد أسبوع، أومال أنا أبقى إيه؟!..
ردت عليها بمنتهى البرود:
-أتجوزك عشان خاطر أبوه، وفي نفس الوقت عشان ينتقم مني على إللي عملته، لكن خلاص إللي بينا أتصلح، بدليل أن فرحنا بعد أسبوع، مش كدا يا أدهم.
زعق والد أدهم وهو بيقولها:
-أنتي أتهبلتي يا مايا ولا إيه، شكلك أتجننتي.
-أنا أبقى أتجننت لو خليت واحدة زي دي تفكر أن أدهم هيبقى زوج ليها هي وبس، أدهم بتاعي يا أونكل، بتاعي أنا وبــــس.
بصت ليارا وهي بتقولها بإحتقار:
-فهمتي يا شاطرة ولا أفهمك بطريقتي؟
يتبع...
يابنى حرام عليك نزلتو ليه دلوقتى كنت استنا لما تكملو
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%