NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

ممكن يكون الشخص هو اللي عامل حاجز و مقتصر الامور علي علاقه فاشله سابقه بش
مو مقتصر ب قدر ما هوة عارف حاله وقدراته وما عنده استعداد للتنازلات او التغيرات اللي اي علاقة وكل علاقة بالضرورة بتتطلبهن 🤷🏻‍♀️

برده الراجل بخبرته هو اللي يقدر يشوف اكتر و يقيم احسن و يكون واقعي اكتر لو هي مش كده اصلا
المفروض بقي اومال مين اللي يتخزوق يا سنيوره بس مين

• حبيته
التفاعلات: B L A C K
مو مقتصر ب قدر ما هوة عارف حاله وقدراته وما عنده استعداد للتنازلات او التغيرات اللي اي علاقة وكل علاقة بالضرورة بتتطلبهن 🤷🏻‍♀️
يبقي لسه الشخص المناسب ماظهرش و دا معناه الانتقاء المناسب و دا برده حلو مش معناه نظلم نفسنا اننا مش مناسبين لعلاقه بس ممكن نعدل جمله بسيطه انك مش مستعده تتنازلي من اول العلاقه لان لسه ماعملش رصيد معاكي في العلاقي يستاهل عليه انك تتنازلي كده تبقي اوقع شويه

• أتفق
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
انا مش ضد حياتنا ولا حياتهم
بس انا ضد اللي بياخد الحاجه كامله علي بعضها بالحلو و الوحش
لا انا اقدر انقي الحلو من كل حاجه و اطلع باحسن نتيجه لاحسن علاقه
و علي كلامي مش كلام ذكوري انا بتكلم عمتا
على عكسك انا مع نظام وأسلوب حياتهن ب معظمه لانه غير مبني على أساس مين الأحسن ومين القوي ومين صاحب الكلمة الأعلى والادنى

"بعيداً عن الحرية المطلقة اللي عندن اللي ضدها ب كتير امور "

• أتفق
التفاعلات: Ms Roony
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
ممكن ف الماديات ايوه انما ف البيت معظمه ع الست هنا برضو اكل وشرب وتنضيف وتربية ولاد وفوق ده كله بتشتغل
طيب يعني حياه متقاربه في الاخر لان الطبيعه واحده بعيد عن الثقافات

على عكسك انا مع نظام وأسلوب حياتهن ب معظمه لانه غير مبني على أساس مين الأحسن ومين القوي ومين صاحب الكلمة الأعلى والادنى

علي فكره انتي كده مش عكسي انتي كده نفس رأي
و انا مش حابب عندهم الحريه المطلقه بي حابب عنهم المشاركه
و هكذا

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Black Rose و Ms Roony
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

صح كده الكلام مقبول اكتر 🤝

ايوا طبعا 😂
احيييييييييييه
لولاااا انتي ........
انا كنت قولت كلام
ماشي يا روني انتي اللي بداتي الحرب و هاتي صاحبك و اصحابها يحوشو عنك بقي

• محزن
علي فكره انتي كده مش عكسي انتي كده نفس رأي
و انا مش حابب عندهم الحريه المطلقه بي حابب عنهم المشاركه
و هكذا
المشاركه موجوده في كل بيت علي فكره

يبقي لسه الشخص المناسب ماظهرش و دا معناه الانتقاء المناسب و دا برده حلو مش معناه نظلم نفسنا اننا مش مناسبين لعلاقه بس ممكن نعدل جمله بسيطه انك مش مستعده تتنازلي من اول العلاقه لان لسه ماعملش رصيد معاكي في العلاقي يستاهل عليه انك تتنازلي كده تبقي اوقع شويه
المشكلة انه تعريف الشخص المناسب هوة تماما متل تعريف الحب "لسا ما لاقينا تعريف لواحد فيهن"

مبدأ التنازلات مشان العلاقة تمشي "وانا غير مقتنعة اطلاقاً بالشي اللي عم اتنازل فيه" هوة نوع من انواع الكذب والمواربة بالعلاقة
وعاجلاً او آجلاً بدي ارجع اتراجع عن تنازلاتي اللي من الاساس ما كنت مقتنعة فيها حتى لو كنت مقتنعة بالشخص نفسه 🤷🏻‍♀️

يمكن تفكيري غريب شوي

صح كده الكلام مقبول اكتر 🤝
مقبول اكثر ايه يا متحيزه للأناث ارجعي اقري الكلام هتلاقينا نقصد نفس المعني 🤔🤔🤔🤔

احيييييييييييه
لولاااا انتي ........
انا كنت قولت كلام
ماشي يا روني انتي اللي بداتي الحرب و هاتي صاحبك و اصحابها يحوشو عنك بقي
طب استني تيجي طيب هتستفرض بيا يعني يرضيك كده اناشد فيك الرجل المحترم الشهم تأجل الخناقه لو سمحت 🥹🥹

المشاركه موجوده في كل بيت علي فكره
بس هما افضل مننا فيها
و احنا افضل منهم في قيم مجتماعنا اللي مينفعش ننحرف عنها

المشكلة انه تعريف الشخص المناسب هوة تماما متل تعريف الحب "لسا ما لاقينا تعريف لواحد فيهن"

مبدأ التنازلات مشان العلاقة تمشي "وانا غير مقتنعة اطلاقاً بالشي اللي عم اتنازل فيه" هوة نوع من انواع الكذب والمواربة بالعلاقة
وعاجلاً او آجلاً بدي ارجع اتراجع عن تنازلاتي اللي من الاساس ما كنت مقتنعة فيها حتى لو كنت مقتنعة بالشخص نفسه 🤷🏻‍♀️

يمكن تفكيري غريب شوي
و يمكن تفكيرك هو الصح بس بلاش لفظ تنازل ممكن نقول نريح بعض بالاقناع بس علي فكره عاجبني مجمل طريقة تفكيرك

طيب يعني حياه متقاربه في الاخر لان الطبيعه واحده بعيد عن الثقافات
ايوه متقاربه بس هما عايشين للحياه مش زيينا خالص بيشتمتعوا بحياتهم وكل حاجه لها وقتها بس ده اللي بيفرق معاهم لازم خروج وفسح وجييم ومش مهم الاولاد ممكن ميخلفوش خالص او *** او اتنين بالكثير وبعد سن متأخر مفيش حاجه اسمها أمن مستقبل ولادي علي حساب حياتي و راحتي هما بيقولوا علينا هنا انتوا عايشين عشان تشتغلوا احنا بنشتغل عشان نعيش انهاره السبت كل المطاعم انهارده بالليل موت والمدن كلها زحمه وبكره الاحددالغداء والعشاء كمان برا

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%