NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

بنرضى بالقليل لما الشخض يستاهل وممكن نشتريه ونبيع الدنيا كلها
بس مين فى الزمن ده يستاهل وبرضوا فى بنات كتير طبعها متقلعهوش من رجلك
10 ÷ 10

مساء الخير صديقي العزيز
الموضوع بالنسبة لي انا اختلف معاك
ليه بقي ؟ لما تيجي تتجوز روح للي مستواها ماديا اقل منك انما تروح لواحدة متعودة عالصرف وتقولها تعالي عيشي معايا بنص اللي متعودة تصرفيه فهي هنا حقها ترفض وهيكون منطقي الرفض
وفالاول والآخر الموضوع نسبي في بيوت مفتوحة ب3000ج فالشهر وبيوت مفتوحة ب3000ج فاليوم

• عجبني
التفاعلات: فكرى
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
خلينا نتكلم بواقعية اكتر ان للاسف العواطف والمشاعر دلوقتى بقت بمقابل مادى والجنس بمقابل مادى كله بمقابل مادى...
نفسرها اكتر يعنى انت لو مصاحب واحدة وبتحبها حب عذرى ومش بتجيب هدايا وتهتم هاتدور على غيرك
لو متجوز وماجيبتش هدايا هاتطلق منك
لو مرافق وماصرفتش. هاتشوف غيرك
كله ب المادة ودة اكبر سبب لنسب الطلاق ونسب الفحش اللى وصلناله....
كمية تشاؤم مهولة تحتل افكاركم . الدنيا ليست بهذا السواد الذى ترونه . يوجد ناس طيبين واصلاء ومخلصين وقنوعين فى الحياة .

• بيضحكني
  • أتفق
التفاعلات: Loranzi و بيكهام الاسمر
مساء الخير صديقي العزيز
ليه بقي ؟ لما تيجي تتجوز روح للي مستواها ماديا اقل منك انما تروح لواحدة متعودة عالصرف وتقولها تعالي عيشي معايا بنص اللي متعودة تصرفيه فهي هنا حقها ترفض وهيكون منطقي الرفض
وفالاول والآخر الموضوع نسبي في بيوت مفتوحة ب3000ج فالشهر وبيوت مفتوحة ب3000ج فاليوم
بيكهام - اتوقع لك مستقبلا مبهرا . تعجبنى آراءك الواقعية .

• حبيته
التفاعلات: بيكهام الاسمر
بيكهام - اتوقع لك مستقبلا مبهرا . تعجبنى آراءك الواقعية .
ان شاء **** ليا وليك عمو فكري ⁦❤️⁩

• حبيته
التفاعلات: فكرى
حقيقة وليست خيالا - عمتى مليونيرة خطبتنى لأبنتها جميلة ورقيقة . لكن ابى فقيرا . رفضت وتزوجت فقيرة مثلى فى حجرة واحدة ايجار . الحمد ل ل ه تحسنت حالتنا ولدى الآن 4 حجرات + 2 صاله تمليك .

• حبيته
التفاعلات: بيكهام الاسمر
حقيقة وليست خيالا - عمتى مليونيرة خطبتنى لأبنتها جميلة ورقيقة . لكن ابى فقيرا . رفضت وتزوجت فقيرة مثلى فى حجرة واحدة ايجار . الحمد ل ل ه تحسنت حالتنا ولدى الآن 4 حجرات + 2 صاله تمليك .
**** يوسع عليك ⁦❤️⁩

عن تجربة ؟! قلة الاصل بقت موضة ف الزمن ده ، و الطيب بياخد فوق دماغه
أيه يا مرفت الكلام ده ! يعنى ماعدش فيه ناس طيبين ؟ كويسين ؟ كل الناس خاينة وومستغلة . لا لا فيه ناس مخلصين واوفياء والخير موجود .

• بيضحكني
التفاعلات: ميرڤت
أيه يا مرفت الكلام ده ! يعنى ماعدش فيه ناس طيبين ؟ كويسين ؟ كل الناس خاينة وومستغلة . لا لا فيه ناس مخلصين واوفياء والخير موجود .

أكيد بس للأسف مش ف البيئة اللي أنا عايشة فيها كلهم صدقني ولاد حاجات كتير بشعة 😏

أكيد بس للأسف مش ف البيئة اللي أنا عايشة فيها كلهم صدقني ولاد حاجات كتير بشعة
في ناس من كتر متغدر بيها وخدت على دماغها بتوصل لمرحلة."وليه اثق وبعدين اندم طب اعامل كل واحد بطريقه اللي تناسبني" معاكي حق يا ست البنات..
اتمنى اكون وصفتك صح 🌹🌹

• أتفق
التفاعلات: ميرڤت
الماديات مش كل حاجه الماديات متقدرش تشتري قلوب و متقدرش تشتري الناس الي عندها ضمير الي بيفكر في الفلوس بيبقا جعان و عينه فاضيه و دولات كتره اوي في الزمان ده

• عجبني
التفاعلات: Mr.Papa
مساء الخير صديقي العزيز
صحيح بس انا بتكلم عل المبدا نفسو مش طريقه العيشه معاك ان اي واحده بترتبط بترتقي بحياتها الاجتماعيه مش بتنزل الا بقا لو هيا شرياه اوي انا بتكلم هنا شرياه صعب تلاقي المنطق دا موجود اغلبهم بيبصو للكم وليس الكيف يعني لو لقيت اللي يشتروك لذاتك مش اللي فجيبك دا يبقا من النوادر..

الماديات مش كل حاجه الماديات متقدرش تشتري قلوب و متقدرش تشتري الناس الي عندها ضمير الي بيفكر في الفلوس بيبقا جعان و عينه فاضيه و دولات كتره اوي في الزمان ده
صح جدا بس في حاجه مهمه لازم تاخد بالك منها ياصديقي العزيز في ناس ماشيه بمدأ البحر بيحب الزياده..

ارى انه يوجد شيء لم يتم ذكره او التطرق اليه
ثقافة الحب وًالاهتمام عند الشعوب العربية مرتبطة بالهدايا! و مرتبطة باغراق الفتاة او الشخص الذي تحبه بالمجاملات و الماديات و الاعجاب!
هذا هو الفهم المنتشر..
حتى في الاعراس عندنا (لا ادري بالضبط عند الاخرين) يتم اعمال نوع من الحفلة لابراز هدايا الزوج التي تحمل في نوع من السبت التقليدي و يراها الجميع
و هذا يدل على حبه للمراة
بالنسبة للحب العذري: كل القصص و القصائد المتوارثة من طرف رجال.. و للمعلومة انتهى هذا الحب عند وصول الشاعر للحبيبة..
هو فعلا اختلاط في المفاهيم
اعتقد ان مفهوم الاهتمام ليس واضحا عند الكل
فكيف يبني الرجل اهتمامه بالمراة اذا لا يعطي شيئا؟ ما هو انتظاره من العلاقة؟ مجرد تفريغ شهوة و كلمتين بحبك و بعدها؟

ارى انه يوجد شيء لم يتم ذكره او التطرق اليه
ثقافة الحب وًالاهتمام عند الشعوب العربية مرتبطة بالهدايا! و مرتبطة باغراق الفتاة او الشخص الذي تحبه بالمجاملات و الماديات و الاعجاب!
هذا هو الفهم المنتشر..
حتى في الاعراس عندنا (لا ادري بالضبط عند الاخرين) يتم اعمال نوع من الحفلة لابراز هدايا الزوج التي تحمل في نوع من السبت التقليدي و يراها الجميع
و هذا يدل على حبه للمراة
بالنسبة للحب العذري: كل القصص و القصائد المتوارثة من طرف رجال.. و للمعلومة انتهى هذا الحب عند وصول الشاعر للحبيبة..
هو فعلا اختلاط في المفاهيم
اعتقد ان مفهوم الاهتمام ليس واضحا عند الكل
فكيف يبني الرجل اهتمامه بالمراة اذا لا يعطي شيئا؟ ما هو انتظاره من العلاقة؟ مجرد تفريغ شهوة و كلمتين بحبك و بعدها؟
وجهه نظر تحترم ياصديقي العزيز ✋

كمية تشاؤم مهولة تحتل افكاركم . الدنيا ليست بهذا السواد الذى ترونه . يوجد ناس طيبين واصلاء ومخلصين وقنوعين فى الحياة .
فين مابيقعوش فى طريقى ليه 😂

الماده خليت الناس تاكل فبعض معدش في حاجه اسمها حب عذرى 👍
ولا عذرى ولاغير عذرى بقى اسمها الدفع قبل الرفع

كلامك صح بسى مش كل البنات
والموضوع ده مش من دلوقتى دا من زمان جد

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%