NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة العراف [حرب السُلطة] - السلسلة الخامسة - حتي الجزء الثالث 8/2/2024

  • محزن
التفاعلات: PepOoz69
يسطااااااا كسم الجمداااااان
احا احنا لسه في الاول ولسه بنقول يا هادي ولقيت جرعة ادرينالين بنت وسخه 😂😂❤️✌🏼

انا الفضول فاشخني ومستني الجزء الجديد بفارغ الصبر
بجد عاش فشخ وشابوه ع الجزء ده والقصة كلها اصلا من اولها لاخر كفكرة وسرد وترتيب وحماس وكل حاجة
عاش يا عراف بجد ❤️❤️✌🏼
حبيبي يسطا تسلم على تشجعيك
 
  • حبيته
التفاعلات: PepOoz69
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • حبيته
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
  • حبيته
التفاعلات: PepOoz69
➤السابقة





الجزء الأول

وصلت الاجتماع بعد نصف ساعة وكان الكلقاعد على كرسيه وقدامه علم دولته والطرابيزة كان فيها اكتر من 20 كرسي وكرسي رأس الطرابيزة فاضي
صخر:العراف بيرحب بيكم
ودخلت وسط الحراسة بتاعتي وقعدت علىالكرسي بتاعي
انا:اهلا بيكم في اجتماع العهد انا عمارالعراف كبير العرافين والأب الروحي للعهد الجديد
صوت:ومين قال اننا عايزين اب روحي جديد هي عيلة العرافين هتفضل متحكمة في العالم كمان
انا:هو انت !!! ..... كنت مستنيك منبدري
عُدي الجبالي:كبير عيلة الجبالي في لبنان أرض الجمال، ومش بس كده كمان كبير البلد كلها في تجارة السلاح وهو اللي بيستلم من عيلة العرافين ويوزع على تُجار لبنان وضواحيها كلها.
عُدي:عارف انك مستنيني من بدري، عجبتك حفلة الترحيب ولا لا.
انا:عارف يا عُدي بس هجيلك الرد بتاعها دلوقتي وانت قاعد انت فاكرني هدخل الاجتماع وفي واحد زيك معلم عليا مثلاً.
وصلت فعلاً رسالة على تليفون عُدي:(اسفين يا باشا بس مخازن السلاح كلها اتباعت بالبضاعة اللي جواها وكمان اراضي العيلة كلها واسهمهم في الشركة).
انا:شوفت بقي أكيد اضيقت من الرسالة يلا قوم الحق شوف اخواتك باعوا لمين.
عُدي:مش هتعدي يا عراف اسمع مني مش هتعدي
صخر:طلعوه برة.
انا:نركز بقي يا جماعة طبعاً انتوا عارفين انكم هنا وكل واحد فيكم بيمثل الدولة بتاعته وهو المسؤول قدامي عنها وكمان اللي هيحصل من اي حد تاني هيتعاقب زي اللي حصل مع الجبالي كده بظبط.
صوت:انا تحت أمرك يا عراف وزي ما احنا معاك ووراك وعيلتك معروفة في المجال ده.
انا:عارف يا جماعة في اي حد عنده اعتراض على حاجة.
باب اوضة الاجتماعات اتفتح ودخل منها 3اشخاص مع بعض.
صخر:ممنوع الدخول.
الشخص:انت عبيط ولا ايه انت متعرفش انا مين واللي معايا مين.
انا:حسام جابر العراف وكمان صقر جابرالعراف وطبعاً ابنك الكبير يا حسام.
حسام:كويس انك عارفنا مع انك مشوفتناش طول عمرك لاننا عايشين برة وماسكين الشغل اللي برة.
انا:جاي ليه، العرافين ليهم كبير... ايه سبب حضورك انت واخوك.
حسام:هو انا مش قولتلك، انا برشح نفسي لعرش العراف ونشوف مين فينا بقي اللي هيكمل على العموم اسيبك في اجتماعك يلا سلام.
اصوات الناس اللي قاعدة: معقولة دي هتبقي حرب على العرش.
انا:انتهي الاجتماع يا جماعة واعملوا حسابكم هيبقي في اجتماع كل 3 شهور والاجتماع الجاي هتعرفوا القواعد والقوانين الجديدة في المعاملة بعد كده.
صوت:والاجتماع الجاي هيبقي مين الكبير.
انا:هقولك انا مين الكبير، طلعت سلاحي وضربته بالنار في كتفه..... ها عرفت مين الكبير.
باقي الناس:ميقصدش يا عراف اسفين بعد اذنك.
الكل خرج من الاجتماع، واللي كنت عامل حسابه بدأ يحصل بس مش بالسرعة دي بس هنشوف حسام وصقر عايزين ايه.
صخر:هتعمل ايه..؟
انا:ولا حاجة سيبهم يكلموا براحتهم ولما نشوف أخرهم ايه المهم دلوقتي هالة ركبت الطيارة ولا لا.
صخر:الصراحة لا، وشكلها كده مش ناوية تمشي اصلاً.
انا:طيب بص وركز معايا كويس اوي

في مصر مكان جديد منعرفش عنه حاجة
صوت:زمان حسام وصقر دلوقتي قدام العراف بس الستر بقي والعراف ميجننش ويطلع سلاحه ويخلص عليهم في وقتها.
صوت2:مينفعش يعمل كده قدام الاعضاء في الاجتماع، لان لو عمل كده وقتها الكل هيعرف ان العراف خايف على منصيبه فخلص عليهم في وقتها.
صوت1:تتوقع هيقدر حسام وصقر يوقفوا قدام عمار العراف.
صوت2:هنبعتلهم الرجالة والسلاح اللي طلبوه وكمان هما معاهم شوية موارد وهيقدروا لو فكروا صح.
صوت1:ناوي تساعدهم وتخطط ليهم.
صوت2:لا طبعاً احنا هنتفرج من بعيد ونشوف العيلة بتدبح في بعض ونخلص.
صوت دخل عليهم:معتقدش انهم هيعملوا كده في بعض مش يمكن حسام وصقر بيحوروا علينا وعايزين يوقعونا مع العراف.
صوت2:معتقدش انها لعبة من حسام وصقر خصوصاً انهم اغبياء يعني حتى لو فكروا يعملوا حاجة او يلعبوا علينا مش هيعرفوا.
صوت1:وانا مع رأيك برضو بس برضو خلينا مفتحين عينينا ونتابع الامور معاهم.

في قصر العراف انجلترا
ايفسون:انا قلبي مش مطمن وخايفة على عمار.
نهي:ليه بس يابنتي ما هو خارج من هنا كويس ومفيش اي مشكلة.
ماسأل:وانا كمان خايفة عليه وقلبي واجعني.
هالة:كل ده بسببي انا، بسبب اني زعلته وخونته.
ايفسون:مش بسببك ولا حاجة اهدي علشان تعرفي تصالحي عمار وتكوني كويسة معاه وبعدين ما قولنا هنساعدك.
أسيل:هي المفروض سيلين هتيجي امتي وكمان نهلة وطنط سوزان ونهال.
نبيلة:انا كلمت نهال النهاردة وقالتلي هتحاول تيجي قريب اوي علشان تكون معاكي قبل العملية بس عندهم امتحانات وانت فاهمة بقي.
أسيل:فاهمة يا طنط مفيش مشكلة المهم عمار وانتم معايا.
نهي:متخافيش يا حبيبة ماما انا جمبك ومش هسيبك وبعدين هتقومي وتبقي زي الفل متقلقيش.
أسيل:مش خايفة طول مانتم جمبي.
ماسأل:قصدك طول ما عمار جمبك هههههههه.
أسيل:شطورة فهمتي قصدي ههههههههه.
على الطريق عند عمار العراف
حارس العربية الي قدام:الطريق مقفول يا صخر.
صخر:ازاي يعني سرع بالعربية وشوفوا في ايه والطريق مقفول ليه.
انا:في ايه يا صخر.
صخر:مفيش يا عمار الطريق بيقولوا مقفول بس الحراسة سرعت وبتشوف.
نزل الحارس من العربية هو والباقين اللي معاه ولقوا ضرب النار اشتغل عليهم وكلهم وقعوا ماتوا لان الضرب كله كان في رأسهم.
صخر:في هجوم عليك لازم نهربك حالاً.
انا:مفيش هروب والمكتوب مكتوب يا صخر ولسه مكملتش الجملة ولقيت الضرب اشتغل على كل العربيات والحراسة كلها وقعت.
صخر:عمار متخرجش من العربية.
صوت شخص:متدخلش يا صخر احنا مش عايزنك انت، احنا عايزين العراف خليك مكانك بدل ما تموت زي باقي الحراسة.
صخر:انت مين ولو راجل تقلع القناع وتورينا نفسك.
انا:سيب صخر عايش وانا معاك اهو.
في أقل من دقيقة لقيت عربيات كتير وصلت على الطريق وجزء منهم قدامي و جزء من ورايا وضرب النار كله اشتغل على الناس اللي هجمت عليا.
ولسه بحاول افهم واستوعب حصل ايه بلاقي اللي بيفتح باب العربية وبيرش عليا بخاخة انا وصخر وبيغمي عليا.

اللي جاي ده على لسان صخر
فوقت من الغيبوبة وانا معرفش ايه اللي حصل ولا حتى مين اللي ضربوا علينا نار ولا مين حتى جيه انقذنا منهم بس المشكلة ان العراف مش موجود جمبي مسكت على طول تليفوني واتصلت على حراسة البيت.
قائد حراسة البيت:نعم يا صخر.
صخر:البيت كويس ولا حصل هجوم عليكم.
قائد البيت:احنا كويسين ليه في حاجة حصلت.
صخر:فتحوا عينكم كويس ممكن يحصل هجوم انا جاي حالاً.
وقفلت معاهم وخدت أول عربية وشيلت حاجز الطريق واتحركت وانا دماغي هتجنن العراف راح فين وهو مع مين دلوقتي، انا مقومتش بواجبي تجاهه ولا عرفت احميه كويس.
وصلت البيت بعد نصف ساعة من السواقة ودخلت بالعربية وهي كلها اثار وبايظة من ضرب الرصاص.
قائد البيت:انت كويس امال العراف فين.
صخر:العراف اتخطف ومعرفش عنه حاجة في حد رش علينا بخاخة ومن وقتها وانا روحت في غيبوبة ولسه فايق من ساعة وملقتش اي حاجة تخص العراف جمبي.
قائد البيت:يا نهار اسود طب هنعمل ايه هنبلغ الهانم الكبيرة ازاي ولا حتى هنبلغ الكل ازاي احنا كده لازم نطلب دعم من الجحيم فوراً.
صخر:مظبوط، اتصل على قادة الجحيم واطلب كتيبة العمليات الخاصة وكتيبة الرعب.
قائد البيت:نعم كتيبة الرعب انت بتهزر، وهي كتيبة الرعب هتعدي ازاي من الحدود.
صخر:سهلة هتعدي متقلقش نفذ الامر يا فخر.
فخر:اوامرك يا قائد.
صخر مسك اللاسلكي وكلم نهي:بعد اذنك ممكن ادخل.
نهي:10 دقائق وادخل يا صخر....قوموا البسوا حاجة مغطية جسمكم لان صخر عايز يدخل.
الكل قام يلبس هدوموا ويعدل نفسه علشان صخر لما يدخل.
بعد 10 دقائق خبط على باب الفيلا وفتحت ليا نهي هانم.
نهي:ازيك يا صخر امال عمار فين.
لكن انا ساكت ومبردش عليها.
نهي:ما تكلم يا صخر فين عمار.
أسيل:عمار فين، انت ليه ساكت.
ماسأل:لو اللي فهمته صح مش هيكفيني فيك عمرك كله عمار اتخطف صح.
انا اتصدمت وقتها ازاي عرفت:اوعدكم هلاقي العراف اللي حصل، حصل فجأة وناس هجمت علينا وقفلت الطريق وكمان ناس بعدها جت انقذتنا بس وقتها حد رش علينا حاجة وانا لما فوقت ملقتش العراف جمبي.
ايفسون:ابني لو مرجعش يا صخر مش هيكفيني جيش الجحيم كله، ابعت هات رجالة الجحيم بسرعة.
ماسأل:فين الفريق بتاع عمار يا صخر.
انا:هبلغهم حالاً يا هانم عن اذنكم.
مسكت التليفون واتصلت على إيلا وكمان مونيكا وسارة.
إيلا:ايه الاخبار يا صخر.
انا:العراف اتخطف يا إيلا لازم تخترقي كاميرات الشارع اللي كنا فيه وتعرفيلي هو فين بظبط والعربية مشيت ازاي.
إيلا:انا جاية حالاً سلام.
سارة:في ايه يا إيلا حصل ايه.
إيلا:صخر بيقول عمار اتخطف وعايزنا ضروري.
مونيكا:عمار ايه...لازم نتحرك فوراً.
الدنيا كلها اتقلبت ووصلت رسالة لصخر وانا هدومي عليها ددمم وفي مكان رصاصة عند قلبي بوشي وكل حاجة وصخر اتأكد اني موت.
إيلا:وريني اللي وصلك ايه.
سارة:مالك سكتي ليه وبتعيطي انت كمان وريني التليفون.....اكيد كدب اكيد عمار عايش ازاي يموت يعني ازاي.
مونيكا:ما يمكن الصورة تركيب.
صخر:لا الصورة حقيقية هو لابس كده فعلاً النهاردة واديكي شايفة وشه اهو والدم مالي هدومه.
إيلا:هنبلغهم في البيت ازاي، ومين هيمسك مكانه.
صخر:معرفش المصيبة ان في الاجتماع حسام وصقر العراف ظهروا واعلنوا انهم دخلوا في حرب على العرش وكرسي العرافين.
مونيكا:ما يمكن هما اللي قتلوا العراف.
إيلا:لا مش هما ميقدروش يعملوا كده ولا حتى يخططوا لكده اللي عمل كده حد فاهم كويس هو بيعمل ايه وكان مستني اللحظة دي من بدري.

في قصر العراف انجلترا
سارة:اسفة اني جيت في وقت مش مناسب.
نهي:خير طمنيني وصلتوا لحاجة.
إيلا:وصلنا لحاجة بس لازم الكل يهدي قبل ما نكلم.
الكل:خير في ايه.
إيلا شغلت شاشة اللاب توب وحطيته قدامهم ووقتها ظهرت صورتي وانا سايح في دمي.
أسيل:لالالالالا عمار ممتش وسابني.
ماسأل بعياط:لا مش معقولة مش هصدق لا لا لا.
نهي:ابني راح مني (وصوتت).
ايفسون بعياط:مش مصدقة لا، أكيد عايش انا حاسة انه عايش ومش هصدق الا لما اشوف جثته قدامي لا لا.
ونبيلة والكل بيعيطوا على موتي.
إيلا:انا اسفة بس في مشكلة تانية، حسام العراف وصقر العراف و زياد العراف ظهروا في الاجتماع وطالبوا العراف بالكرسي وانهم هيلعنوا الحرب عليه بس الاكيد انهم مش هما اللي عملوا كده.
ماسأل:ليه أكيد.
هالة نازلة من فوق وصوتها مليان عياط:عمار مات وهو زعلان مني ومش بيكلمني.
ايفسون:محدش يعيط ولا يصوت قولت عمار عايش واياك اشوف واحدة فيكم بتعيط.
إيلا:مين اللي هيبقي مكان العراف، لان لو اتسابت كده بقيت فرصة وصيدة كبيرة لحسام وصقر.
ايفسون:اتصلوا على سليم العراف.
اتصلت إيلا على سليم العراف وبلغته الخبر اني موت بس ايفسون بتتعامل اكني عايش ومش راضية تصدق.
سليم لايفسون في التليفون: البقاء..
ايفسون:اياك تكمل، ابني عايش اسمعني رسلان هو اللي هيكون الكبير لحد ما عمار يرجع بالسلامة نفذ يا سليم.
سليم:طيب هترجعوا ولا هتكملوا عندكم علشان الحماية.
ايفسون:مش هرجع من هنا الا لما اطمن على أسيل وعلى عمار ابعتلي كتيبة العمليات الخاصة والرعب.
سليم:تمام يا ايفسون حاضر.
ايفسون:وبلغ رسلان انه يركز ويخلى باله كويس من كل اللي حواليه.

قصر العراف في مصر
رسلان:انت بتقول ايه عمار مات.
سليم:ده اللي وصلني دلوقتي من الفريق بتاعه هناك اتخطف واتبعتت صورة لصخر وهو مضروب بالنار في قلبه.
رسلان:ازاي انا ملحقتش اشبع منه ازاي يحصل كده يارتني كنت روحت معاه.
سليم:اهدي كده وخليك قوي انت دلوقتي العراف الجديد بدل اخوك.

في مكان غريب في مصر
شاب:ايه يا شرموطة مالك مكسوفة ليه يابت.
مريم:مش مكسوفة يا حبيبي بس خايفة من رسلان ليعرف حاجة خصوصاً اخوه طلع واحد من اللي اتحرشوا بيا من فترة.
شاب:متخافيش يا لبوة يلا قدامي على الاوضة.
مريم:اوامرك يا دكري.
دخلت مريم ونامت على السرير وهي لبسة قميص نوم قصير يدوب مغطي كسها بالعافية ومزاجها عالي اوي وبتخون رسلان بمزاج كمان مش مجرد اجبار.
مريم:ااااه زبرك حلو اوي وهو في ايدي تعال بقي دخله في بوقي.
الشاب:اصبري يا شرموطة على رزقك.
وقرب الشاب منها ودخل زبره في بوقها ومريم قاعدة تمص فيه اااااااااااااه يجنن ياحبيبي ااااااه زبرك كبير وحلو ويجنن طعمه في بوقي وهو ماسكها من شعرها وعمال ينيكفي بوقها جامد ومش عاتقها ولا سايبها حتى تاخد نفسها
مريم:ااااااااااااااه براحة هموت منك كده براحة اااااااااااااااااااه رجلك على كسي وهو وجعني اصلاً.
الشاب:هموتك اوي انت لسه شوفتي حاجة مش انت بتحبي العنف تعالى يا كسمك وراح ضربها على كسها بالحزام جامد.
مريم:لا لا متهزرش يا حمدي هموت بجد كده.
حمدي:نطقتي اسمي يا وسخة وعرفتي الناس اسمي اصبري عليا.
وقام حمدي شادد رجليها ورابطهم في حرف السرير وفاشخها جامد وراح مدخل زبره كله مرة واحدة في كسها.
مريم:اااااااااااااااه يخربيتك براحة زبرك زبر حمار ااااااااااااه براحة براحة مشكله مرة واحدة كده.
حمدي:خدي يا كسمك كل زبري جوا كسك خدي جامد وفضل حمدي رايح جاي وعمال ينيك في كس مريم اللي طلع كسها واسع وحفرة من كتر النيك وطلعت شرموطة ورسلان فاكرها محترمة.
مريم:اااااه نيكني يا حبيبي نيكني يا قلبي ااااااااه نيكني جامد يا عرص.
حمدي:خدي جامد اهو يا قلب العرص خدي اووووي في كسك الغرقان المحروم ده كسك بقي حفرة يخربيتك من كتر النيك امال لما تجوزي هتعملي ايه.
مريم:هعمل عملية ترقيع علشان الخول يشربها ومش هخليك تقرب من كسي قبل الدخلة بشهرعلشان يبقي ضيق وحلو ويشربها الخول التاني.
حمدي:وهجيلك البيت يا كسمك واديكي في كسك كده خدي زبري في كسك اااااه زبري بينيكفي كسك النار.
مريم:اااااه نيك اوي نيك شرموطتك حبيبتك ااااااه هجيبك في البيت وتنكني لما العرصجوزي ينزل وقتها ااااااه نكني اووووي نيك جامد يا حمدي نيك نيكااااااااااااااااااااااه نيك يا دكري.
وفضل حمدي ينيك في مريم ويغير الاوضاع معاها لحد ما هي تعبت منه ونزلت مرتين وهولسه.
مريم:ما تنزل بقي كفاية كده انا تعبت.
حمدي: لسه يا لبوة قومي اقعدي على زبري واتنططي يا حلوة.
وقامت مريم وركبت على زبر حمدي اللي كان حجمه وطوله طبيعي يدوب 16 سم بس هي بالنسبة ليها ده زب حمار.
وفضل حمدي يرزع وينططها على زبره وهي ااااااااااااااااه يا كسي براحة يا حمدي.
حمدي:وطي صوتك بقي الناس هتتفرج عليكي.
مريم:مانت فاشخ كسي ومش قادرة يلا هاتهم بقي.
حمدي فضل يرزع في كس مريم وينيك فيها جامد وبعنف وحاطط ايده على بزازها اللي عمالة تطلع وتنزل ومريم بتصوت وبتصرخ من حمدي والنيك في كسها.
حمدي:هجيب يا لبوة عايزة لبني فين.
مريم:انطرهم في خرم طيزي يلا.
وقامت مريم أمبرت ونامت على بطنها ورفعت طيزها لفوق وحمدي بل خرم طيزها من عسل كسها وراح رازع زبره في كسها وهي مبسوطة ومكملش 5 دقائق وقام جمبهم في طيزها.
مريم:اححححححححححححح سخن اوي يا عرص لبنك حلو اوي ااااااااااااه كفاية رزع بقي سيبني ارتاح شوية.
حمدي:انت احلى يا كسمك وجسمك نار.
مريم:اوووف تعبتني يخربيتك اقوم الحق أجهز علشان ابويا.

في فيلا رامي العطار مصر
سيلين:وحشتني اوي يا حبيبي كده تغيب عني بقالك كام يوم.
رامي:معلش يا روحي كان ورايا شغل مانت عارفة لازم اشتغل واهتم بالي ورايا
سيلين:ولا يهمك يا حبيبي انا عارفة المهم تعال بقي انت وحشني اوي
شدت سيلين رامي عليها وقلعته هدومه كلها وفضلت تبوس فيه وتلحس في وشه حرفياً وهو ربط ايديها في السرير وبدأ يقرب منها ويبوس في شفايفها بعنف شوية اكنه بيقطعها وبيشدهم لبرة وهي مبسوطة اوي وبيحسس بايده على جسمها وخصوصاً عند بزازها الحلوين وقرب ايده اليمين من حلمتها اليمين وفضل يضغط عليها لجوا ويسيبها تخرج لوحدها ومرة تانية يضغط عليها لجوا ويمسكها يخرجها ويشدها لبرة جامد وسيلين عمالة تطلع اصوات ااااااااااااااااه بحب العنف بتاعك اوي نيكني يا دكري نيكني اوي اححححححححححححح بزازي بطلع نار منك ااااااااااه عضني بسنانك وبدأ رامي يقرب بسنانه من حلمة سيلين الهايجة ويضغط علي حلمتها بسنانه ويأكلها جامد جوا شفايفه وسنانه بس سيلين بتنهار تحت منه ومش قادرة خلاص اححححححححححح ااااااااااااااااااه نار يا حبيبي اووووي نيكني وارضع من بزازي بحب عنفك اوي، ورامي نازل في بزاز سيلين شد وضرب ومش راحمهم خالص لحد ما بزاز سيلين احمرت جامد ومبقتش قادرة منهم وكل ده ايدها مربوطة في السرير وبتفرك برجليها من كتر المتعة نزل رامي على بطن سيلين وفضل يلحس بلسانه سرتها لحد ما وصل عند كسها وقطع الأندر من عليها وجاب جلدة سوداء ناعمة من جمبه وبدأ يضرب على كس سيلين وهي ااااااااااااااه بحب العنف بتاعك اوي ااااااااه انا بحبك وانت مسيطر عليا كده اووووووي كمل كمل ضرب ف كس حبيبتك اللبوة.
ورامي بيكمل وبيضرب بشكل اقوي واشد كمان لحد ما كس سيلين احمر جامد وهو ابيض ووردي وبقي شكله يجنن اوووووووي نزل رامي بلسانه على كسها وفضل يلحس كسها ويضغط على زنبورها بشكل مغري وبيجننها ومش طبيعي وبيشد زنبورها ببوقه وسنانه وهي سايحة خالص بنت اللبوة تحت منه وهو ماسك في وسطها وعمال يلحس كسها ويمشي لسانه بين شفرات كسها ويعض شفراتها الوردي او اللي بقت محمرة من كتر الضرب عليها وهي اااااااااااه بتوجعني اوي شفايفك حلوة على كسي احححححححححح كسي نار كسي كسي كسي احححححححححححححححح كسي بس رامي مقدرش يمسك نفسه وراح جابهم وسيلين حسيت بيه.
سيلين:رامي انت جبتهم صح؟
رامي:معلش يا حبيبتي من كتر ضغط الشغل معرفتش امسك نفسي.
سيلين:انت بتستهبل يا رامي انت لحقت حتى ده انت يدوب رضعت بزازي وبتلحس كسي فكني يا رامي.
رامي:حاضر وبقي مكسوف منها لانه مش قادر عليها.
سيلين:نام يا رامي على ضهرك نام.
نام رامي على ضهره وهي خرجت زبره اللي اصلاً نايم وعليه لبن وفضلت تلحس وتمص فيه وتشرب اللبن وهو مفيش فائدة ومش قادر يقف زبره تاني.
سيلين:طب انا تعبت يا رامي انت بتاعك نام خلاص وياريته حتى دخل في كسي ده جابهم قبلها.
رامي:اسف يا حبيبتي، هعوضك بكرة.
سيلين:بس يا رامي انا قايمة استحمي عن اذنك.
اتصل ابراهيم العطار على رامي العطار ابن عمه
ابراهيم:بص في خبر معرفش انت عرفته ولا لا بس ياريت تعرفه لسيلين بشكل هادي وكويس.
رامي:خير في حاجة، اسيل حصلها حاجة.
ابراهيم:العراف اتقتل من ساعتين والدنيا هنا مقلوبة.
رامي:ايه بتقوله اي العراف طب ازاي.
سيلين خرجت عليه:بتكلم مين يا رامي.
رامي قفل مع ابراهيم بس مش عارف يقولها ازاي:بصي هو لازم تعرفي بس خليكي هادية.
سيلين:اخلص يا رامي في ايه.
رامي:العراف اتقتل من ساعتين والدنيا مقلوبة.
سيلين بغضب وعياط:ايه بتقول اي اخويا مات.
رامي:اهدي يا حبيبتي، مكتوب وقدره كده.
سيلين:عايزة اسافر حالاً ليهم احجزلي على أول طيارة.
رامي:حاضر بس اهدي.
سيلين:ما تبطل بقي اهدي اهدي اخويا مات اهدي ازاي قوم اتحرك واحجزلي التذكرة.
بعد ساعة رامي لقي طيارة هتطلع بعد ساعتين وحجز فعلاً لسيلين عليها ووصلها المطار.
رامي:اسف مش هعرف اجي معاكي، بس هحصلك في اسرع وقت.
سيلين:مش فارقة كتير ضهري وسندي مات ومش عايزة اي حاجة تانية سلام.

في جهاز الأمن العام مصر
محسن:في اخبار مهمة وصلت من شوية يا فضل.
فضل:خير في ايه حصل اي وشك بيقول مصيبة.
محسن:العراف مات بس لسه متأكدناش.
فضل:نعم يا خويا العراف ازاي يموت بالسهولة دي ووسط الحراسات دي كلها.
محسن:بعتنا للناس بتاعتنا هناك، علشان نحاول نعرف هو لسه عايش ولا لا.

فضل:مين بقي مكانه.
محسن:رسلان العراف بس مش هيطول لان حسام وصقر العراف ظهروا وعايزين الكرسي ليهم.
فضل:معتقدش ان حسام وصقر العراف جايين من نفسهم حاول تعرف مين اللي وراءهم يا محسن في أسرع وقت.
محسن:حاضر يا فضل، وفي مشكلة كمان.
فضل:خير في ايه تاني.
محسن:العراف قبل ما يموت قعد مع سيلفيا بس منعرفش طبعاً قرروا ايه ولا اكلموا في ايه.
فضل:المهم دلوقتي عايز اعرف كل الاخبار عن موت العراف ونتأكد فعلاً لان خبر زي ده لو انتشر في مصر او العالم العربي وقتها الكل هيهجم على عيلة العرافين.
محسن:تمام عن اذنك.

في قصر العراف انجلترا تاني يوم الصبح
الباب خبط عليهم وصخر استأذن انه يدخل
نهي:في اخبار يا صخر.
صخر:لا يا هانم مفيش اخبار جديدة بس في واحدة برة عايزة تقابلكم.
ايفسون:واحدة مين دي.
دخلت البنت من الباب من غير ما تستأذن اصلاً.
فرح:انا فرح ملكة البرازيل صاحبة العراف من فترة.
ايفسون:ونقدر نساعدك ازاي او بالأصح انت هنا ليه.
فرح:سمعت خبر وفاة العراف، بس لسه متأكدتش هو فعلاً مات ولا لا.
نهي:طيب وانت جيتي ليه معلش يعني في السؤال.
فرح:لان وجودكم هنا في حمايتي من دلوقتي لانكم مهمين وعارفة قد ايه العراف كان مهم ليكم.
ايفسون:شكراً ليكي بس احنا نقدر نحمي نفسنا كويس وكمان لو عايزة تساعدي فعلاً حاولي تعرفي مكانه فين ولو فعلاً مات عايزة الجثة بتاعته.
فرح:عارفة انكم تقدروا تحموا نفسكم كويس بس لازم برضو اعمل واجبي تجاه العراف لحد ما يظهر أو نتأكد فعلاً انه مات.
نهي:شكراً ليكي اتفضلي اقعدي.
فرح:مش هقدر أطول عن كده لان لازم اشوف اللي ورايا كل اللي أقدر اقوله متقلقوش هدور عليه وهعرف الحقيقة.

مكان مجهول وكبير تحت الأرض في انجلترا
فاضي ومفهوش اي حاجة تدل على مكان المكان أو حتى علامة تبين المكان ده فين.
بفوق في مكان معرفش عنه حاجة ولا عارف انا فين ولما فوقت لقيت قميصي غرقان ددمم وكمان ايديا ولا مربوطة ولا حتى رجلي حاجة غريبة اوي لو شخص خطفني ليه هيسيبني حر طليق كده.
فتحت عيني وملقتش حواليا حد خالص في مكان مينفعش يكون بني ادم عايش فيه عيشة طبيعية ولا حتى يقعد فيه شوية.
شخص دخل الاوضة بس مكنتش شايفه كويس بسبب اني لسه بفوق.
الشخص:نورت يا عراف وطبعاً مستغرب انت فين وانا مين.
انا:مين انت وليه يعني مربطنيش مش خايف اهرب.
الشخص:مش خايف، تقدر تخرج لو حابب بس الكل عرف انك موت.
انا:انت مين......!!!!!!!!!
الش

يتبع الي اللقاء في الجزء الثاني
عوده حميده متالق دائما
 
  • حبيته
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
عوده حميده ياراجل اتاخرت جدا علينا
الجزء الجديد عظمه وباين ان اللي جاي اقوى استمر ومتتاخرش ف الأجزاء
 
  • عجبني
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
جميل جدا الجديد فين
 
  • عجبني
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
عوده حميده ياراجل اتاخرت جدا علينا
الجزء الجديد عظمه وباين ان اللي جاي اقوى استمر ومتتاخرش ف الأجزاء
تسلم، مفيش تأخير تاني قريب اوي هينزل الجزء الثاني
 
  • عجبني
التفاعلات: SaSa.Zaeem
ياألف مرحب طولت الغيبة وراجع بتقلك بس ابقى كبر الجزئ شويه
 
  • عجبني
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
اخيرا احنا ريقنا نشف علي قصة حلوة
 
  • عجبني
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
  • عجبني
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
مرحباً بعودتك ي فنان 🤝
 
  • عجبني
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
  • حبيته
التفاعلات: الشبح الخفي
بجد القصه حلووه اوووي وياريت تنزل اجزء التاني انهارده 😅ومتاخرش بقااا 😥♥️♥️♥️♥️♥️♥️💋
صعب لسه بيكتب لانه شرح لحاجات كتير
 
  • حبيته
التفاعلات: ميرو احمد

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%