NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة العراف | السلسلة الثانية | ـ عشرة أجزاء 4/6/2023

ظروف ومشاكل يا صديقي، مادام مش مستحملين خلاص نوقفها
دى حاجه ترجعلك لو عاوز توقف وقف براحتك
انت لو تقول يا جماعه مشغول شويه وهوقف لحين وجود فرصة ارفع
لو قعدت سنة محدش هيعاتبك
انما تقول هنشر النهارده وتقعد اسبوع لا يبقى كدا انت غلطان لانك عملتها كذا مره

• عجبني
التفاعلات: العنتير و 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
بيقولوا العتاب على قد المحبة لو مش شايف نفسك غلطان او لو مش حابب حد يعاتبك وقف لان اللى ميهمهوش زعلنا يبقى بناقص اي اهتمام واى قصه

• عجبني
وعد شرف اليوم الاحد نشر الجزء السادس وبدون اي تأخير تاني محدش يزعل مني بس اتمني اشوف منكم تفاعل قوي وتعليقات كتير تشجع الواحد يكمل
ولا يهمك دي حياتك ظبطها وبعدها الكتابه مش اكتر

• عجبني
بيقولوا العتاب على قد المحبة لو مش شايف نفسك غلطان او لو مش حابب حد يعاتبك وقف لان اللى ميهمهوش زعلنا يبقى بناقص اي اهتمام واى قصه
بص يا صاحبي دول بشر زينا وعندهم حياتهم الشخصيه وهو مش مجبر ينزل وكدة فاهم بس هو اكيد يوم لما كان هينزل الجزء حصلتله مشكله او حاله وفاه فانت لازم تلتمسله اي عذر هو مش شغال عندنا فاهم وطبعا هو كمان غلطان انه مقالش للناس انه مش هينزل في اليوم ده بس زي مقولتلك ممكن يكون حصلتله مشكله واهو هينزل انهاردة ان شاء **** فمتزعلش الناس كلها فيها اللي مكفيها فاهم♥️

• عجبني
وعد شرف اليوم الاحد نشر الجزء السادس وبدون اي تأخير تاني محدش يزعل مني بس اتمني اشوف منكم تفاعل قوي وتعليقات كتير تشجع الواحد يكمل
مش لازم يبقي فيه ناس كتير علشان تكمل ركز مع الناس القليله اللي حبين القصه لما تركز مع دول وتفضل تنزل اجزاء قصتك هتتشاف اكتر وهتلاقي دعم اكتر بس متفضلش تفكر في الكلام ده دلوقتي فكر فانها قصه عجباك وعايز تكملها فاهم♥️

• عجبني
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
بص يا صاحبي دول بشر زينا وعندهم حياتهم الشخصيه وهو مش مجبر ينزل وكدة فاهم بس هو اكيد يوم لما كان هينزل الجزء حصلتله مشكله او حاله وفاه فانت لازم تلتمسله اي عذر هو مش شغال عندنا فاهم وطبعا هو كمان غلطان انه مقالش للناس انه مش هينزل في اليوم ده بس زي مقولتلك ممكن يكون حصلتله مشكله واهو هينزل انهاردة ان شاء **** فمتزعلش الناس كلها فيها اللي مكفيها فاهم♥️
تسلم انك متفهم الموقف والظروف وانا فعلا مش مجبر اني اكتب واخصص من وقتي كل يوم 3 ساعات او اكتر عشان اعرف اكتب جزء او حتي اقل من جزء
بس تأخيري كان بسبب ظروف وبسبب ظروف تانية هتفهموها في الجزء السادس
ومن حقكم تزعلوا لان عارف انكم بتحبوني وحابين القصة وده على رأسي ❤️❤️

انت علق ياض
اعذرني لو بغلط فيك بس انت تستاهل كدا مش علشان اتاخرت لا علشان كلامك دا
متنساش ان من حب الناس ف القصه بيستعجلوك
وع اد عتابهم وزعلهم ع اد حبهم ف القصه علشان كدا مش عايزين تأخير
مش عذرك على الشتيمة ومش من حقك او من حق حد يقول لفظ فيا لاني مش شغال عندك او عند غيرك
لكن لو بتكلم على حب الناس فده على رأسي لكن اللي مش هيقدرني مقدرهوش عادي

موعدنا اليوم الساعة 9 مساء بتوقيت مصر هيتنشر الجزء السادس في التعليقات
معرفش هيتم دمجه امتي ده حسب الادارة بقي ❤️
متزعلوش مني بسبب التأخير وبسبب مخالفتي للمعاد لمرتين وراء بعض بس اللي جاي كله مفهوش تأخير بإذن **** ❤️

• حبيته
  • نار ياحبيبي نار
  • عجبني
التفاعلات: العنتير، Elza7im و Elnamr
حبيبي عتباك مادام بحترام فوق رأسي وحقك عليا ❤️

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ANA_MEDO و العنتير
تسلم انك متفهم الموقف والظروف وانا فعلا مش مجبر اني اكتب واخصص من وقتي كل يوم 3 ساعات او اكتر عشان اعرف اكتب جزء او حتي اقل من جزء
بس تأخيري كان بسبب ظروف وبسبب ظروف تانية هتفهموها في الجزء السادس
ومن حقكم تزعلوا لان عارف انكم بتحبوني وحابين القصة وده على رأسي ❤️❤️
انا هنا في المنتدي بقالي سنتين او اكتر تقريبا مش فاكر فانا مريت علي كتاب كتار وكان بيحصل اكتر من كدة وكانوا بيغيبوا قد كدة فمقدر موقفك وان شاء **** مفيش تاخير تاني يا صاحبي♥️

• حبيته
  • عجبني
عظمه ياريت متتاخرش فالجديد

• حبيته
  • عجبني
الجزء السادس
وقفنا المرة اللي فاتت
نهال:ما تاخدوني معاكم طيب اغير جو بدل قاعدة البيت اللي ضايقتني ومكناش بنخرج، من وقت الغيبوبة والحادثة بتاعتك.
انا:ماشي يا لمضة تعالى انت كمان على الاقل تسلي نهلة ولميس لاني هبقي مشغول.
والمفروض نرجع قبل معاد حفلة فضل.
لميس:عادي يا عمار.
يا صخر يا صخر !!!
صخر:اؤامرك يا عراف.
انا:هو مش انا قولتلك قبل كدن اسمي عمار مادام وسط اهلنا ولو ناس غريبة قول اللي تحبه.
صخر:حاضر يا عرا...قصدي يا عمار.
انا:ركز يابني ههههه، جهز العربية المرسيدس وشوف الحراسة اللي هتتحرك معنا وسيب رعد هنا مع باقي العيلة.
صخر:عمار احنا هنتحرك بالحراسة الخاصة، حراسة الموت لكن حراسة الجحيم هتفضل هنا.
انا:مين حراسة الموت دي كمان مجبتليش سيرتها قبل كده
صخر:زي اللي حمتك قبل ما نيجي الفيلا بس اقوي منهم، عايشين عشان يموتوا فداء ليك هما دره الحماية ليك.
والحراسة دي وظيفتها حماية العراف وهو بيتحرك في اي مكان، لكن الجحيم في البيوت والاماكن العادية.
انا:صخر كملي على الطريق احنا مستعجلين يلا.
صخر:طلع اللاسكلي وقال امنوا المكان العراف خارج.
وفعلا لما خرجت لقيت تأمين مختلف تماماً عن الطبيعي.
ركبنا العربية وايمان عمتي اتحركت بعربيتها هي كمان والحراسة معاها واتحركنا على الجبل في مكان أول مرة اروحوا ومعرفش مستخبي ليا ايه.

في مكان تاني بعيد منعرفش عنه حاجة
سيلين:لؤي يا حبيبي قوم اصحي بقي طنط ندى جت هي كمان.
لؤي:صحيت يا سيلين اهو، ما تسبيني انام انا * يا حبيبتي و**.
سيلين:تصدق انا غلطانة اني اتعودت عليك يابني ده انا شيفاك من يومين وبقيت بحبك جداً.
لؤي:وانا كمان بحبك جداً جداً.
ندى وهي على الباب:طب وانا مش بتحبني زيها ولا ايه.
لؤي:لا بحبك بس مش زي سيلين قلبي.
ندي:يخربيتك لمض بس قمر ههههههه.
سيلين:قوم يلا مستنياك على الفطار برة.
خرجت سيلين هي وندي وبدأوا الكلام اللي مش بيعجبك سيلين خالص.
ندي:مش ناوية تهدي بقي وتسلمي الولد لاهله ده ابوه نزل اعلان بجائزة مالية لليلاقي الولد والفلوس دي هتساعدك بدل حياتك البايظة دي.
سيلين:انت كل ما هتشوفي وشي هتفضلي كده وكل مرة نفتح ام الكلام ده تاني، ما زي ما تيجي تيجي بقي.
فين اهلي بعد ما امي ماتت وحتى معرفش ابويا فين وليه سبني ورماني انا وامي وكملت حياتي بالعافية.
ندى:طب خلاص اهدي يا سيلين انا اسفة وانا هساعدك تدوري على والدك ونشوف اهلك فين.

على الجانب التاني رامي وابراهيم.
ابراهيم:رامي مفيش حل تاني غير انك تتصل بيهم بجد دول الناس الوحيدة اللي الناس كلها بتخاف منهم ومتحورش على نفسك انت كمان بتخاف منهم.
رامي:انت عبيط يا ابرهيم اخاف من مين انا رامي الشافعي انت بتستهبل.
ابراهيم:لا بتخاف لان كلنا من غير اللي فوق ولا هنشتغل ولا هنكون حتى عايشين، انت اه قوي بس على الي اقل منك لكن خليك فاكر دائمًا انك بتقدم الولاء والطاعة للي فوقك.
رامي:خلصت خلاص وبتفكرني كل مرة اننا صغيرين حاضر يا ابراهيم هتصل بيهم وهحدد معاد.
ابراهيم:انا مش هستني انا هتصل دلوقتي انا ما صدقت انك اقتنعت.
ابراهيم بيتصل على التليفون بشخص تاني.
الشخص:خير يا ابراهيم الشافعي محتاج ايه.
ابراهيم:ولا حاجة بس محتاجين معاد من الكبير.
الشخص:الكبير مشغول يا ابراهيم ومعرفش هيتحدد معاد امتي.
ابراهيم:طب والحل يا ايمان هانم، ما ياما نقعد مع حضرتك انك الكبيرة ياما تساعدينا وتحددي معاد مع العراف.
ايمان:انت ليه بتكلمني امال رامي فين وليه ميطلبش الأذن بنفسه.
ابراهيم:رامي مشغول يا ايمان هانم، معلش انا بكلمك بداله اكيد سمعتي ان لؤي مختفي وكان في اعداء عايزة تاخدوا بس في شخص تاني خدوا ومحتاجين المساعدة من العراف.
ايمان:مفيش مساعدة يا ابراهيم الا لما رامي يتصل ويطلب المقابلة بنفسه.
رامي:ايه حصل ايه قالتلك ايه.
ابراهيم:للاسف لازم انت اللي تطلب المقابلة بنفسك وبطل تكبر انت ممكن في ثواني تتصفي ويخلصوا عليك.
رامي:حاضر يا ابراهيم عارف و**** اننا الأقل وانهم ماسكين العالم كله في تجارتنا.

مبني الأمن العام
احمد وسارة:مساء الخير يا فندم.
محسن:مساء النور يا شباب عملتوا ايه احكولي بالتفصيل.
احمد:عمار خرج من المستشفي الصبح ورجعت بيته وطبعا واحنا راجعين شاتاي حب يستقبل العراف احلى استقبال وكان الطريق مفخخ بالقنابل وكل حاجة بس الغريب ان رجالة الجحيم قدرت تسيطر على الوضع من قبل حتى ما عمار يقرب على الفيلا بفترة.
محسن:معنى كلامك ده ايه يا احمد ان عمار اختار خلاص يكون العراف الكبير ويسيب الأمن العام.
سارة:لا يا فندم عمار مجبش اي سيرة عن الموضوع ده، بس اللي شوفناه وحصل قدمنا ان عمار اشتري كل البيوت اللي حوالين الفيلا، وكمان على كل سطح فيلا حراسة مشددة.
محسن:انا بدأت اخاف، كل ده وتقولولي ان عمار مختارش لسه ده كده عمار بيبني دولة جوا دولة.
احمد:ده اللي بيحصل فعلاً وعمار في طريقه دلوقتي للجبل.
محسن:عمار تحت المراقبة ولا لا.
سارة:عمار مش محتاج حراسة اصلاً، عمار دلوقتي معاه رجالة الجحيم والفرقة الخاصة وكمان عرفنا انه دلوقتي خارج بحراسة اسمها رجالة الموت.
محسن:نعمممممم رجالة ايه، اتحركوا قدامي فورا على فضل باشا.
بعد دقائق باب فضل باشا بيخبط.
فضل:اتفضل.
محسن واحمد وسارة:في مشكلة يا فندم.
فضل:خير عمار حصله حاجة ولا ايه.
محسن:لا عمار اللي عمل حاجات كتيرة وشكلنا كده داخلين على ايام سوداء يا فندم.
فضل:حصل ايه ما تنطقوا.
محسن:حكي كل اللي سمعه من سارة واحمد وكمل وقال كده شكلنا عرفنا عمار اختار ايه.
فضل:لو فعلا عمار اختار يبقي العراف ويمسك عيلته ويبقي زعيمهم يبقي كده احنا خسرنا اهم عنصر في الأمن العام وكمان الدولة هيبقي ليها اكبر عدو في العالم.
سارة:اشمعنا اكبر عدو في العالم...؟
فضل:لان عمار اقوي هاكر في الامن العام وقادر انه يهكر لينا اي حاجة تخيلي بقي لما القوة دي مع قوته الجسدية وكمان ذكاءه وكمان العيلة والحراسة عمار هيبقي قادر يعمل ايه.
احمد:حضرتك قصدك يا فندم اننا هنواجه عمار كعدو لو اختار يبقي الكبير.
محسن:بضبط يا احمد، عمار لو بقي العراف بحق وحقيقي كده عمار هو الدولة.
فضل:اي شخص بيشتغل في المافيا في اي حتة في العالم كله زمانهم وصل ليهم خبر ان العراف الكبير ظهر وبالنسبة ليهم تقديم الولاء والطاعة مش جديدة عليهم وخصوصا ملكة انجلترا.
سارة:اشمعنا يافندم ملكة انجلترا؟
فضل:ملكة انجلترا عايزة تدخل حرب كبيرة مع امبراطورية معروفة من ايام زمان ومعروفة بس طبعا عشان تدخل الحرب دي محتاجة موارد واسلحة وتمويل للجيش بتاعها ومش هيكون قدمها غير العراف يكون الممول بتاعها وكمان تطلب منه الأسلحة.
احمد:مادام احنا نعرف كل المعلومات دي ليه مقبضناش على اي عراف مسك قبل عمار وخلصنا من الحكاية بتاعتهم.
فضل:صعب يا احمد، حتي لو كنت انت الدولة فللاسف بيكون دائمًا في منظمة اعضاءها اقوي من اي دولة وكفاية لحد كده كلام.
في مكان بعيد منعرفش عنه حاجة
اجتماع اعضاء كتير حوالين بعض وبيكلموا في حاجات مهمة واحنا بنتصنت عليهم هههههه.
صوت 1:طبعا انتوا عارفين احنا هنا ليه يعني مش محتاج اقولكم.
صوت 2:انا عارفة احنا هنا ليه بس الكلام على كبير قوي وده مش بلد هنعلن عنها الحرب او عدو عادي وسهل انت بتتكلم عن امبراطور ماسك امبراطورية كبيرة ومسيطرة على الابعاد كلها بس انا سمعت انه من البشر وحاليا هو مسيطر علي كل العوالم وبقي حاكم المجلس الاوسط
صوت 3: أنا أعرف شخص قوي جدآ ومسيطر علي العالم البشري باكملها ومكان الشخص موجود في البلد اللى كل العالم كل العالم بيقدم للشخص ده الطاعة والتحية الشخص موجود في مصر والعالم كله بيحترمه وبيخاف منه وراح للموت بدل المره الف وعنده بدل العدو الف بس عارف ازاي يحكم العالم بقوته الجباره وتقريبا الشخص ده هو اللي مسيطر علي عالم الاسلحة والمافيا كلهم، بس معنديش معلومات عنه تانية حاليا بس هو هيحضر هنا قريب.
صوت1 بيفكر:مين الشخص ده اصلاً معنديش خلفية انا كمان عنه وكمان ايه رأيك يا صوت 2 انا شايف ان صوت 3 بيتكلم صح بس احنا معندناش حلفاءه حاليا تساعدنا نحارب امبراطورية العدو.
صوت 4:أنا اعلنت الحرب ومش هرجع ولو على المعدات زي ما صوت 2 قال في شخص اقوي بكتير مسيطر على مصر والبشر كلها في العالم وهيقدر يساعدنا بالاسلحة اللي عوزنها بس متواصلتش معاه.
صوت 1 بتوتر:يعني انتِ كمان عارفة بوجود الشخص ده معني كلامك ده ايه.
صوت 3 بغضب جامد:انت بتسأل كتير ليه عايز ترد جمايل ابويا عليك ولا عايز تهرب زي الجبان.
صوت 1 بغضب:انا مش جبان وعشان العيش والملح اللي بيني وبين اهلك هسيبك تعيش بعد كلمتك دي.
انا بس عايز اعرف مين في مصر اللي هيساعدنا في الحرب دي.
صوت 4 بتضحك وبتقول بثقة:هتعرف بعدين هو اقوي شخص تقريبًا في العالم مش في مصر بس ومفيش اي حد يقدر يقف قصاده او يتعدي عليه او على مكانته واي نوع سلاح هنحتاجوا هيجي في لمح البصر بس لازم نفكر ونتواصل معاه في اقرب وقت ممكن معايا ولا لا

نرجع بقي عند عمار كفاية لف.
انا:صخر فهمني بقي الجحيم متقسم كام فئة من الرجالة.
صخر:بص يا عمار باشا، الجحيم متقسم ل4 فئات من الرجالة
رجالة الجحيم ودي الفئة العامة اللي بتدرب على حمايتك في بيتك وشغلك وكل املاكك بيكون فيها رجالة الجحيم الفئة العامة.
رجالة الموت:الحماية الخاصة بيك انت وقت سفرك برة مصر او اجتماعات مهمة، من الاخر من غير تزويق كلام ياباشا اي حاجة تخص الشغل التاني رجالة الموت متدربة عليه ونفس صفات رجالة الجحيم بس على اكبر واقوي.
انا:تمام فهمتك كمل.
لميس:فهمت ايه، انا مفهمتش ما تفهمونا يا جماعة والناس اللي بتقرأ عايزة تفهم برضو.
انا:فهمهم يا صخر.
صخر:بصوا يا جماعة العراف رجل اعمال معروف عنده اكبر مجموعة شركات في الوطن العربي كله وكمان العالم في مجال الاستيراد والتصدير والبناء والسياحة وحاجات تانية كتير ده الشغل الاساسي، اما بقي الشغل التاني.
انا:خلاص كفاية كده الشغل التاني ميخصش اهل بيتي كمل باقي فئات الجحيم.
صخر:الفئة الثالثة وهي كتيبة 777 اللي أمنت الطريق للبيت ودي فرقة مجهزة بجميع الادوات والاساليب الحديثة الي في العالم تعتبر جهاز مخبارات متنقل معاك.
الفئة الرابعة والاخيرة حماية الاسرار ودي اغلبها ناس كبيرة في السن كانت من رجالة الجحيم لكن دلوقتي بقوا من حماية الاسرار ومنهم الشيخ داود ومستني حضرتك لما توصل هتلاقيه هناك.
نهلة:يعني عيلتي واخويا من اهم الناس في البلد يا صخر.
صخر:لا يا نهلة هانم، عمار باشا وعيلة العراف رقم واحد في البلد كلها وكل حاجة تيجي بعديهم.
لميس:ازاي يا صخر والدولة والامن وكل ده فين.
صخر:احنا دولة جوا دولة يا فندم، كلمة العراف اهم من كلمة رئيس الدولة نفسها.
نهال:عمار الكلام ده حقيقي يعني انت دلوقتي العراف ومسكت كل حاجة خلاص.
انا:انا لسه عمار محمد مين العراف ده معرفهوش ومقررتش ابقي العراف، العراف طول عمري اعرف انه لقبي بسبب شغلي في الأمن العام مكنتش اعرف انه كمان اسمي الحقيقي، هنشوف الايام مخبية ايه يا نهال وهتعرفوا مع الوقت.
انا:لسه كتير علشان نوصل يا صخر.
صخر:قربنا يا باشا متقلقش وكل حاجة جاهزة والعيلة في انتظارك.

عند عمار في الفيلا
نهي:انا قلقانة على عمار اوي، قام من الغيبوبة لقي كل حاجة متغيرة ولقي نفسه يأما يبقي كبير العرافين يأما هيفضل برضو في اعداء وصراعات كتير.
سوزان:متنسيش ان محمد العراف كان قوي جدا وعمار اقوي منه كمان يعني هيقدر يسيطر على كل حاجة تحت ايده.
نهي:عارفة يا سوزان بس المشكلة، ان حتى لو عمار عايز يرجع في قراره او يبعد عن العيلة محدش هيسيبه لأن العالم كله عرف ان العراف الجديد ظهر وموجود.
نبيلة (ام لميس):هو للدرجة دي ابو عمار كان من عيلة كبيرة اوي كده.
سوزان بثقة وفخر:محمد العراف وقبله عزت العراف هما الدولة بالنسبة للدولة اللي عايشين فيها كلمة العراف زي كلمة الرئيس بضبط كل العالم ميقدرش ياخد خطوة الا بموافقة العراف الكبير.
نبيلة:انت بتتكلمي بجد يعني عمار لو مسك الكبير هيبقي العالم كله في ايد عمار.
نهي:اه يا نبيلة بس مش كده وبس لسه في الاعداء بقي محدش دائمًا بيكون كبير الا لو بالخير والشر وانا خايفة عليه ده ابني الوحيد.
سوزان:المشكلة دلوقتي ان عمار رايح مفتاح الجبل ولو اكتشف كل حاجة منعرفش ردة فعله هتبقي ايه.
نهي:ما ده اللي خائفة منه، عمار دلوقتي بقي بيتصرف اكنه واخد القرار انت مش شايفة الفيلل اللي جنبنا كلها حراسات ازاي وخلاص اشتري كل حاجة من حوالينا.
نبيلة:هو ايه مفتاح الجبل ده غير انه كهف وممكن يكون متشال فيه اسلحة او اثار او اي حاجة يعني.
نهي:مفتاح الجبل الحقيقي مفهوش اي حاجة من دي ده سرداب الاسرار ومحمد العراف شايل فيه كل حاجة هناك حتي اسراره اللي منعرفهاش واي كبير بيمسك بدل العراف بيروح المكان ده.
نبيلة:طب ما ايمان العراف كانت الكبيرة قبل ما عمار يعرف حقيقته ليه مرحتش المكان ده.
سوزان:ومين قالك ان ايمان العراف هي الكبيرة، هي مجرد كرسي مؤقت للعرش لحد.ما يستلم العرش الابن الشرعي.
نبيلة:طب سؤال اخير لو اكتشفنا ان عمار عنده اخوات تانية من امهااات تانية وقتها لو ظهر ابن كبير اكبر من عمار في السن هو اللي هيقعد على العرش ولا هيكون الوضع ايه.
نهي:اللي اعرفه انها مش بالسن خالص هي بالي اختاره العراف قبل ما يموت ولو العراف الجديد مش عايز وقتها بيقرر انه يتنازل عنها لاخ او عم من عيلته بس بشرط ميطلبش العرش مرة تانية أبداً.
نبيلة:يعني عزت العراف هو اللي حدد محمد العراف ومحمد العراف هو اللي حدد عمار ابنه.
سوزان:بضبط كده ولو حتي في اولاد شباب تانية اكبر من عمار فمحمد خلاص هو اللي مختار عمار فمعني كده مفيش تغيير لاي حاجة حتي لو عنده اخوات كبار.
نبيلة معلش اسئلتي كتير:طب ولو ظهر ليه اخوات تانين ومعاهم امهاتهم هتغيروا ولا لا.
نهي وسوزان في نفس واحد:احنا لحد دلوقتي بنغير على محمد العراف حتي وهو ميت بس ده كبيرنا ومن بعده عمار كبيرنا ولو حتي في غيرة بس احنا حريم محمد العراف يعني مش بنصغر نفسنا أبداً.
نبيلة:بيعجبني فيكم انكم ولاد اصول وصحاب ومش بتكرهوا بعض.
سوزان:متربناش على كده يا نبيلة حتي لو كنا متجوزين من نفس الراجل بس كل واحدة فينا ليها احترامها وتقديرها انا سوزان الجارحي ونهي بنت الزاهي باشا احنا الاتنين من عائلات كبيرة ومسيطرة.
نهي:كفاية رغي بقي ونقوم نحضر الغداء لنفسنا عشان أكيد عمار مش هيتغداء معانا ده لسه طريق البلد طويل ويدوب يكونوا قربوا يوصلوا دلوقتي.

في مكان شاتاي داخل مصر
نوح:متقلقش ياباشا كل حاجة هتمشي زي مانت عايز.
شاتاي:انت كداب يا نوح ولو فشلت المرة دي اعرف ان نهايتك اكتبت خلاص.
كولكان:انت مصمم ياباشا برضو تقلب الحفلة عليهم وتبقي مجزرة.
شاتاي:العراف أكيد هيحضر الحفلة دي لان مش هيفوت فرصة زي دي لانه عايز يرد عليا بنفس طريقتي اللي استقبلته بيها وهو خارج من المستشفى.
اكتشا:من رأيي يا فندم انك تهجم على الحفلة وعلى كلامكم ان العراف لو مسك منصبه يبقي كل حاجة هتبقي تحت ايده وشغلنا كله هيقف يبقي لازم نفكر صح عشان نعرف نخلص منه والفرصة هي الحفلة ويبقي فضل ومحسن والعراف في يوم واحد.
شاتاي:تفكيرك حلو وده اللي في بالي فعلا نخلص من الثلاثة في ضربة واحدة ونخلص.
كولكان:يبقي لازم نخطط صح بدل ما الدنيا تبوظ مننا.
شاتاي:اسمعوني كويس اوي..........

في مقر التفاحة الحمراء
بينضم عضو جديد لمجموعة التفاحة الحمراء
نديم:اهلاً بيكم في مقرنا المتواضع النهاردة معنا عضو جديد ومهم بس هعرفكم من البداية الأول
العضو الأول:زين مغربي الجنسية (زين راجل اعمال في مجال العربيات ونفس الوقت شغال شغل شمال في الاثار)

العضو التاني:فارتولو روسي الجنسية وعايش في تركيا هنا وهو الراجل بتاعنا (فارتولو راجل عصابات ومافيا).

العضو التالت:يوجين دراعي اليمين والحارس الشخصي بتاعي.

العضو الرابع:مارتن انجليزي الجنسية وعايش في انجلترا وقريب جدا من الملكة. (راجل مهم في الدولة بس بيعمل شغل لحساب نفسه)

العضو الخامس والجديد:اريك خان من اصل مغولي وعايش في المانيا (راجل اعمال كبير في المانيا ومعروف بنفوذه الكبيرة)
زين:اتشرفت بيكم يا جماعة واتمني نكون دائمًا على هدف واحد وهو الطريق الي التفاحة الحمراء.
مارتن بالانجليزي بس هنترجم:الشرف لي سيد زين.
اريك خان:الشرف لي سيد زين وسيد نديم.
نديم:شاتاي قرر ينزل مصر وينتقم من عمار العراف بس اول محاولة عملها فشلت.
مارتن:وليه اصلاً عايزين نخلص من العراف ما ممكن يفيدنا ونبقي اصدقاء بدل العداوة.
نديم:ما ده اللي بنفكر فيه نخلى العراف يخلص على شاتاي ونبقي احنا من بعيد لبعيد وبعدها نقرب من العراف ونكون اصدقاء ليه.
زين:نديم انت عارف ان العرافين اقوي مننا بكتير معني كلامك هنفضل نقدم الطاعة دائمًا.
نديم:مش دائمًا ولا حاجة اتقل على رزقك وهيجي اليوم اللي مش هنقدم فيه الطاعة تاني.
فارتولو:بتحلموا احنا عشان نحقق ده لازم نخلص على نسلة العراف بالكامل عشان العيلة دي دائمًا بيكون ليها كبير.
يوجين:نسيبنا من كل ده دلوقتي انتوا ناسين رجالة الجحيم ولا ايه.
اريك خان:رجالة الجحيم قوية وكل شئ بس في الاقوي منهم.
يوجين:للأسف هما اقوي من اقوي جيش دولة في العالم ونديم عارف كده كويس.
نديم:تمام عارفين انهم اقوي رجالة بس هنشوف حل المهم دلوقتي الكل يسمعني كويس........

في مكان مختلف داخل مصر منعرفش عنه.
شاب وشابة في منتصف الثلاثينيات داخل شقة قاعدين مع بعض وبيجهز الشاب انه يقوم ينيك البنت من اول ما دخلوا الشقة.
قرب الشاب وحط ايده على بزها ولعب في حلمتها براحة وضغط عليها... براحة وشدهم لبرة وهي بيطلع منها ااااه جننتني بجد وهو بيقولها اهدي يا شرموطة لسه بدري.
وطلع فوقها وقرب من شفايفها وباسها من شفايفها بوسة طويلة
ونزل ايده على بزها اليمين ولعب فيه براحة اوي ونزل بصوابعوا واحدة واحدة على حلمتها البني اللي واقفة بكل ثقة وبتقوله وريني هتفشخني وتأكلني ازاي تعال ارضع من بزازي انا كُلي ملكك تعالى ارضع وانهش بزاز شرموطتك اللبوة دي.
فضل يلعب في حلمتها ويمسكها بين صوابعه ويضغط عليها براحة ويسيب ويشد وهي اهاتها عالية ومغرقة الشقة كلها وهو كل شوية يقولها.
هو:الجيران هتسمعك يا لبوة اهدي شوية.
هي:اااااااااه انت اللي تاعبني يلا نكني وخلص بسرعة بقي مش قادرة هموت بجد.
وهو مكمل وقرب شفايفه من بزازها المتوسطين دول وحط لسانه على حلمتها البني الطرية اللي داخلة لجوا وبدأ يشد حلمتها بسنانه وهي تصوت واهاتها عالية ااااااااه مش قادرة حرام عليك كفاية.
المرادي بيسمع كلامها فعلا وبيقرب بتاعه المتوسط من فتحة كسها وبيدخله مرة واحدة لجوا وبيقولها خدي يا متناكة في كسك الواسع الكبير ده خدي يا لبوة وهي ااااااه ااااااه نكني حلو يا خول مش حاسة بزبرك نيك حلو يا عرص انت اااااااااه نيك ستك حلو نكني اوي انا شرموطة ومتناكة ااااااااااااه انا لبوة وكسي وجعني وواكلني عايز دكر يريحه مش انت يا عرص اااااااااااه اححححححح زبرك حتي مش واصل لربع كسي بتاعك صغير يا متناك، وهو عمال يرزع فيها وباين عليهم ده اسلوبهم مع بعض تشتموا وتهزقوا وهو يفضل ينيك فيها مكملش 10 دقائق وراح جابهم في كسها احححححح هجيب يا كسمك هجيب في كسك الجامد ده.
هي:هاتهم يا عرص ما هو ده اخرك مكملش 10 دقائق وانا مكنش لسه جيبت اوعي قوم على حظي الهباب ده هعمل ايه مش لاقيه غيرك قدامي.
بعد ما الدنيا هديت ما بينهم وهو فضل نايم على السرير وهي قامت دخلت الحمام عشان تاخد شاور وتنضف نفسها بس قبل كل ده فضلت تدعك في كسها وبتتخيل حد تاني اكنه بينيكها وعمالة تقول ااااااااه نفسي فيك اوي بجد نفسي اتناك منك اووووي مشتاقلك اوووووي احححححح نيك كسي اللي تعبان من غيرك ده، هكون شرموطتك ولبوتك بس انت نكني ااااااه اححححححح فضلت 10 دقائق تلعب وتنيك كسها بايديها وترضع من بزازها لحد ما نزلت عسل كسها على الأرض.
قامت خدت الشاور بتاعها وخرجت وهي لابسة روب.
هو:مادام عاجبك اوي كده، ليه متحاوليش انت معاه بدل عازب النفس بتاعك ده.
هي:وانت فكرك لما هحاول يعني هيبصلي او هيهتم بيا اصلاً.
هو:اه هيهتم بيكي عشان هتمشي على الخطة اللي هنحطها انت ناسية اني مطلوب مني اجيب معلومات عنه واتابع تحركاته كلها.
هي:وانا مالي بالكلام ده كله انا بحبه ومش هقرب منه عشان اخونه انا لو قربت هقرب لاني بحبه وعايزة أكون خدامة تحت زبره.
هو:انا مليش فيه بقي تكوني خدامة او كلبة حتي انا يهمني تساعديني اخلص المصلحة بتاعتي.
هي:اسمع وبعدين افكر واقرر واقولك سمعني.
هو:بصي يا متناكة و ركزي كويس .............
عند عمار في العربية
صخر:وصلنا ياباشا.
انا:خلي الرجالة تنزل الأول وأمن الدنيا يا صخر قبل ما لميس والبنات تنزل.
وصل عمار العراف لاكتر مكان مينفعش يكون فيه دلوقتي ولا حتي بعدين وصل للقدر الجديد وقدام القصر ناس كتير مستنيه تقدم الولاء والطاعة سواء للكبيرة ايمان العراف أو عمار العراف محدش عارف عمار ناوي على ايه بس اللي متأكدين منه ان اللي جاي كله سر وشر ودم منعرفش حاجة بس نظرة الأهالي والناس قدام القصر تبين ان اللي جاي خطيرررررررررررررررررررررر

نتقابل في الجزء السابع من العراف السلسلة الثانية 🔥
اتمني تشجعيكم وتعليقات كتيرة منكم وتشاركوني بافكار لو حابين واللي حابب يشاركني بفكرة ونصيحة يبعتها على الرسائل عايز اشوف تفاعل قوي وتعليقات قوية ترفع من القصة وتتشاف زي الأول واكتر
طيب ايه بقا المفاجأة الي قولت منتظر بسببها 😂

• عجبني
طيب ايه بقا المفاجأة الي قولت منتظر بسببها 😂
في جزء في الجزء السادس بيوضح المفاجاة ركز وانت بتقرأ

• عجبني
التفاعلات: العنتير
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
تم أضافة الجزء السادس

• عجبني
التفاعلات: 𝗕𝗹𝗮𝗰𝗸 𝗪𝗼𝗹𝗳
الجزء جامد نسبيا