NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• حبيته
التفاعلات: Hussain AlJaziri
وانشاء **** تكسب في المسابقة

• حبيته
بداية كويسه جدا خصوصا انك جيت على الجرح يوسف الشريف تسلم ايدك يا غالى ومنتظر منك الجديد

الصياد : لكل فعل رد فعل وانا قررت اكون اسواء رد فعل ليهم

• بيضحكني

الجزء الاول

وصف بطل القصه : احمد الهواري 28 سنه شاب زكي جدآ، طويل وعيونه عسلي وجسمه متقسم بشكل مميمز

البدايه :

في غرفه شبه معتمه يجلس احمد بطل قصتنا علي الكرسي أمام دكتوره نفسيه ويتبادلا الحديث

الدكتوره : انت راضي عن نفسك وراضي عن اللي هتعمله ده؟
انا : هما السبب في كل حاجه، لكل فعل رد فعل...وانا قررت إني اكون اسوأ رد فعل في حياتهم

(فلاش باك )

في ليله من ليالي الشتا الجميله، كان نايم احمد بطل قصتنا وصحي من النوم فجآه علي صوت موبايله بيرن
انا : *برد بكسل * ايووه مين معايا
زياد : (صديق الطفوله ) *باين في صوته الحزن والتردد * ايوه يا احمد انت فين؟
انا : يعني هكون فين يابني في الساعه دي، اكيد نايم طبعآ
زياد : طيب تعالالي دلوقتي حالا
انا : انت عبيط يا زياد اجيلك فين بس انت عارف الساعه كام؟
زياد : يعم تعالا انت بس دلوقتي
انا : حاضر يا زفت اقفل دلوقتي وهقوم البس واجيلك، ابعتلي الزفت اللوكيشن
وقومت خدت دوش علي السريع ولبست ونزلت روحت ل زياد...واول ما وصلت لقيت عربيات بوليس في كل حته وكنت شايف جثه من بعيد.....وببص في كل مكان بحاول الاقي زياد لقيته قاعد وحاطط إيده علي وشه وعمال يعيط
انا : *بقلق * فيه ايه يا زياد انت عملت ايه؟ وايه كل العربيات دي انت خبطت حد بعربيتك ولا ايه
زياد : *بحزن وعمال يعيط * البقاء لله يا احمد
انا : *بتفكير * البقاء لله في مين؟
زياد : *بيعيط * ابوك يا احمد
انا : *مصدوم * انت بتقول ايه
زياد : زي ما بقولك كده يا احمد، انا اول ما عرفت انهم هيتصلو بيك يبلغوك بالخبر، انا منعتهم وقولتلهم ان انا اللي هقولك ان ابوك مم مااات
انا : *بدموع * ابويا مات؟ طب ازاي وحصل امت، يعني الجثه اللي هناك دي جثه ابويا
زياد : *بيهز دماغه ب ايوه من غير ما يتكلم *
وانا اول ما عرفت انها جثه ابويا انهرت تماما وجريت علي الجثه لكن الناس منعتني اوصلها وانا فضلت اعافر واحاول اوصل للجثه وزياد كان بيحاول يهديني، وبعد ما دقايق كنت حاسس ان جسمي كله ساب مره واحده، ورجلي مبقتش شيلاني ووقعت علي الارض مره واحده وحسيت ب عنيا وهي بتقفل بالراحه لحد ما بقت عتمه.

(عوده من الفلاش باك )

الدكتوره : انا عوزاك توصفلي احساسك ساعتها بالظبط
انا : مش عارف اقولك ايه بالظبط....إحساس صعب قوي إني افقد اخر شخص عزيز عليا....ابويا ده كان هو القدوه ليا وكان احن شخص عليا...ضيع عمره عليا من بعد موت امي ورفض انه يجبلي مرات اب...كل التضحيات اللي قدمها ليا كانت بتزيد من حزني وألمي علي فراقه
الدكتوره : حسيت بضعف بعد موته؟
انا : حسيت ان ضهري اتكسر وبقيت لوحدي....يمكن اكون عمري في حياتي ما خفت غير في لحظه موته
الدكتوره : ملقتش حد جنبك يهون عليك في محنتك
انا : انا مليش حد اصلآ، حتي عمامي محدش فيهم بيسآل عليا
الدكتوره : حسيت ان ابوك مات موته طبيعيه ولا مقتول؟
انا : انا كنت فاكر انها موته طبيعيه لحد ما جاتلي مكالمه بعد وفاته ب تلات ايام

(فلاش باك )

كنت قاعد في اوضتي وشريط زكرياتي انا وابويا بيمر من قدامي...كل لحظه سعاده وحزن عشناها مع بعض كنت بفتكر كل حاجه وكإني شايفها بتتعاد وتتكرر قدامي....قطع صوت تفكيري رنه موبايلي
شخص : ازيك يا احمد عامل ايه
انا : انا تمام مين معايا
شخص : انا ماجد صاحب ابوك **** يرحمه
انا : ايوه عارفك يا استاذ ماجد، ابويا حكالي عنك كتير
ماجد : نسيت اقولك البقيه في حياتك يا احمد
انا : حياتك الباقيه يا استاذ ماجد
ماجد : طبعآ انا عارف انك لسه في حاله صدمه وحزن من بعد موت ابوك **** يرحمه، بس طبعآ انت عارف ان الشركه محتاجاك عشان في ورق كتير عاوز يتمضي من صاحب الشركه، وطبعآ بعد موت ابوك كل شيئ متوقف عليك انت
انا : عارف يا استاذ
ماجد : يبقي لازم تكون عندي في الشركه في اسرع وقت
انا : حاضر، بكره الصبح هتلاقيني عندك

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : هو ابوك كان صاحب شركه ايه؟
انا : شركه ادويه كبيره جدآ، تقدري تقولي انها اكبر شركه ادويه في مصر، هناك بنصنع الادويه بس فيه نسبه كبيره برضه من الادويه بتيجي من بره
الدكتوره : ومسؤليه كبيره زي دي انت تقدر تشيلها مكان ابوك
انا : اكيد طبعآ
الدكتوره : دي ثقه ولا غرور؟
انا : ولا ثقه ولا غرور كل الحكايه إني كنت بروح مع والدي كتير قوي في الشركه وعارف الشغل هناك عامل ازاي
الدكتوره : وايه اللي حصل بالظبط بعد ما بقيت المسؤول عن الشركه
انا : بعد ما نزلت الشركه وفي يوم من الايام حصلت حاجه غيرت حساباتي كلها

(فلاش باك )

كنت في الشركه الصبح بدري كالعاده وبراجع شويه اوراق مهمه، لحد ما لقيت ان فيه شحنه ادويه ضخمه هيتم استيرادها من إحدي الدول الاجنبيه....بس وانا بقلب في الورق حسيت ان فيه حاجه غلط....الورق مظبوط وكله تمام بس الشركه دي مش معروفه....كانت حاجه غريبه بالنسبالي ازاي شركه ادويه هتصدرلنا شحنه ادويه ب الكميه الكبيره دي وتكون شركه مجهوله؟ او مش معروفه؟ اكيد فيه حاجه غلط، بس. ازاي ومكتوب في الورق ان احنا اتعاملنا معاهم قبل كده كتير؟ حسيت ان فيه حاجه غلط وكنت لازم اتاكد منها فقررت إني ادور بشكل اكبر وفعلا روحت اراجع البيانات اكتر واكتر واجيب كل اسماء الشركات اللي بنتعامل معاها بره...وبرضه مش موجود اسم الشركه المجهوله دي؟....طيب اوقف الشحنه وخلاص ولا اعمل ايه؟ لقيت في الورق ان فيه عينات اختبار اتعملت علي الادويه وان الادويه سليمه...بس برضه انا حابب اتآكد...فقررت إن انا بنفسي اللي هختبر كفاءه الادويه دي...وفعلآ نزلت واتوجهت لعينه اختبار الادويه للشحنه المطلوبه وبدآت اشوف هل هي فعلآ سليمه ولا لا....وبعدت ما اخدت الوقت الكافي عشان اتآكت انها سليمه ولا لا، طلع شكي في محله الادويه مش سليمه وكمان فيها مواد مسرطنه يعني مع التكرار هتجيب لصاحبها سرطان، انا اول ما شوفت كده روحت جري علي استاذ ماجد
انا : استاذ ماجد
ماجد : ايوه يا احمد
انا : انا عاوزك توقف استيراد شحنه الادويه اللي جايه من روسيا
ماجد : *مستغرب * نعم؟ انت بتقول ايه يا احمد
انا : زي ما بقولك كده وتحول الدكتور اللي اختبر العينه بتاعه الشحنه للتحقيق
ماجد : ليه بس ده كله؟
انا : لان انا بنفسي اختبرت العينه اللي بعتوها بتاعه الشحنه وهي مش سليمه إطلاقا وفيها كمان مواد مسرطنه بتجيب لصاحبها كانسر لو استمر عليها
ماجد : يا احمد ده قرار كبير حاول تراجع نفسك وانا هشوف دكتور تاني يختبر العينه من جديد
انا : *بحزم * بقولك انا اللي اختبرتها ومستحيل اخلي الشحنه دي توصل ل هنا
ماجد : خلاص يا احمد اللي تشوفه

(عوده من الفلاش باك )

الدكتوره : وحسيت ب ايه وقتها
انا : حسيت ان فيه لعبه كبيره بتتلعب من ورا ضهري، يعني لما تكون شحنه ادويه جايه بملايين الدولارات وتكون مواد مسرطنه كمان ويتم الموافقه عليها وكمان الاختبار ميظهرش ان فيها مواد فاسده، وكمان تكون الشحنه واقف بس علي امضتي يبقي اكيد فيه حاجه بتحصل من ورا ضهري
الدكتوره : وايه اللي حصل بعد كده؟
انا : حصلت حاجه مكنتش متوقعها خالص

(فلاش باك )

كنت قاعد في البيت بعد ما خلصت شغل ولقيت رقم غريب بيرن عليا

انا : مين معايا
شخص : مش مهم تعرف مين
انا : نعم؟
شخص : زي ما بقولك كده، انا فاعل خير وعاوز مصلحتك
انا : *مستغرب * فاعل خير مين وعاوز مصلحتي في ايه بالظبط؟
شخص : شحنه الادويه اللي انت رفضت انك تاخدها وتنزلها في السوق
انا : مالها؟
شخص : بكره انت هتروح الشركه وهتوافق عليها وهتنزلها السوق
انا : انت عبيط ولا شارب حاجه ولا ايه بالظبط، انا مستحيل اوافق علي الشحنه او انزلها السوق
شخص : لو معملتش كده هتحصل ابوك قريب
انا : وانت تعرف ابويا منين؟
شخص : وهو انت فاكر ان ابوك مات موته طبيعيه؟ فوق يا احمد كل حاجه احنا رسمينها بالظبط زي اللوحه واحنا مش هنسمح ل اي حد انه يبوظ اللوحه اللي بنرسم فيها بقالنا سنين...وابوك كان من ضمن الناس اللي وافقين عقبه في طريقنا فقررنا نخلص منه بطريه تبان انها موته عاديه
انا : *بعصبيه * يعني ابويا مات مقتول وانتو السبب
شخص : بالظبط كده، ولو انت وقفت قصادنا هتحصل ابوك...اظن ان الرساله وصلت وإحنا هنديك شويه وقت تفكر بس لازم توافق علي الشحنه في اسرع وقت والا انت عارف ايه اللي هيحصلك.

يتبع.....
كمل جميلة جدا يابرنس

• حبيته
قصة و بداية جميلة منتظرين الجديد

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
فينك يعم انا متابعك بس انت مش بتكمل القصص بتاعتك غير متأخر
مشاغل يسطا بس عشان خاطرك انزل كل يوم جزء عادي😂💖

عليا الطلاق ما في غيرك انت الباحث و باتمان و الكينج اللي بيعرفو بيكتبو ع المنتدي
مش للدرجادي يعم انا محدش يعرفني هنا اصلا😂

و انشا*** تبقي من اوائل الفايزين في المسابقة و مزكر اول
ياريت ياخي، انا لو مخدتش مركز في المسابقه هحس ان مجهودي كله راح علي الفاضي

• حبيته
التفاعلات: العنتير
  • حبيته
  • حبيته
التفاعلات: العنتير

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل