NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

  • بيضحكني
التفاعلات: الزعيــــــــم
  • بيضحكني
التفاعلات: Hussain AlJaziri
  • بيضحكني
التفاعلات: BABA YAGA
حلو
 
  • عجبني
التفاعلات: Hussain AlJaziri
  • عجبني
التفاعلات: rafefq
Hbdl79t.md.png


الجزء الاول


وصف بطل القصه : احمد الهواري 28 سنه شاب زكي جدآ، طويل وعيونه عسلي وجسمه متقسم بشكل مميمز


البدايه :

في غرفه شبه معتمه يجلس احمد بطل قصتنا علي الكرسي أمام دكتوره نفسيه ويتبادلا الحديث

الدكتوره : انت راضي عن نفسك وراضي عن اللي هتعمله ده؟
انا : هما السبب في كل حاجه، لكل فعل رد فعل...وانا قررت إني اكون اسوأ رد فعل في حياتهم

(فلاش باك )

في ليله من ليالي الشتا الجميله، كان نايم احمد بطل قصتنا وصحي من النوم فجآه علي صوت موبايله بيرن
انا : *برد بكسل * ايووه مين معايا
زياد : (صديق الطفوله ) *باين في صوته الحزن والتردد * ايوه يا احمد انت فين؟
انا : يعني هكون فين يابني في الساعه دي، اكيد نايم طبعآ
زياد : طيب تعالالي دلوقتي حالا
انا : انت عبيط يا زياد اجيلك فين بس انت عارف الساعه كام؟
زياد : يعم تعالا انت بس دلوقتي
انا : حاضر يا زفت اقفل دلوقتي وهقوم البس واجيلك، ابعتلي الزفت اللوكيشن
وقومت خدت دوش علي السريع ولبست ونزلت روحت ل زياد...واول ما وصلت لقيت عربيات بوليس في كل حته وكنت شايف جثه من بعيد.....وببص في كل مكان بحاول الاقي زياد لقيته قاعد وحاطط إيده علي وشه وعمال يعيط
انا : *بقلق * فيه ايه يا زياد انت عملت ايه؟ وايه كل العربيات دي انت خبطت حد بعربيتك ولا ايه
زياد : *بحزن وعمال يعيط * البقاء لله يا احمد
انا : *بتفكير * البقاء لله في مين؟
زياد : *بيعيط * ابوك يا احمد
انا : *مصدوم * انت بتقول ايه
زياد : زي ما بقولك كده يا احمد، انا اول ما عرفت انهم هيتصلو بيك يبلغوك بالخبر، انا منعتهم وقولتلهم ان انا اللي هقولك ان ابوك مم مااات
انا : *بدموع * ابويا مات؟ طب ازاي وحصل امت، يعني الجثه اللي هناك دي جثه ابويا
زياد : *بيهز دماغه ب ايوه من غير ما يتكلم *
وانا اول ما عرفت انها جثه ابويا انهرت تماما وجريت علي الجثه لكن الناس منعتني اوصلها وانا فضلت اعافر واحاول اوصل للجثه وزياد كان بيحاول يهديني، وبعد ما دقايق كنت حاسس ان جسمي كله ساب مره واحده، ورجلي مبقتش شيلاني ووقعت علي الارض مره واحده وحسيت ب عنيا وهي بتقفل بالراحه لحد ما بقت عتمه.

(عوده من الفلاش باك )

الدكتوره : انا عوزاك توصفلي احساسك ساعتها بالظبط
انا : مش عارف اقولك ايه بالظبط....إحساس صعب قوي إني افقد اخر شخص عزيز عليا....ابويا ده كان هو القدوه ليا وكان احن شخص عليا...ضيع عمره عليا من بعد موت امي ورفض انه يجبلي مرات اب...كل التضحيات اللي قدمها ليا كانت بتزيد من حزني وألمي علي فراقه
الدكتوره : حسيت بضعف بعد موته؟
انا : حسيت ان ضهري اتكسر وبقيت لوحدي....يمكن اكون عمري في حياتي ما خفت غير في لحظه موته
الدكتوره : ملقتش حد جنبك يهون عليك في محنتك
انا : انا مليش حد اصلآ، حتي عمامي محدش فيهم بيسآل عليا
الدكتوره : حسيت ان ابوك مات موته طبيعيه ولا مقتول؟
انا : انا كنت فاكر انها موته طبيعيه لحد ما جاتلي مكالمه بعد وفاته ب تلات ايام

(فلاش باك )

كنت قاعد في اوضتي وشريط زكرياتي انا وابويا بيمر من قدامي...كل لحظه سعاده وحزن عشناها مع بعض كنت بفتكر كل حاجه وكإني شايفها بتتعاد وتتكرر قدامي....قطع صوت تفكيري رنه موبايلي
شخص : ازيك يا احمد عامل ايه
انا : انا تمام مين معايا
شخص : انا ماجد صاحب ابوك **** يرحمه
انا : ايوه عارفك يا استاذ ماجد، ابويا حكالي عنك كتير
ماجد : نسيت اقولك البقيه في حياتك يا احمد
انا : حياتك الباقيه يا استاذ ماجد
ماجد : طبعآ انا عارف انك لسه في حاله صدمه وحزن من بعد موت ابوك **** يرحمه، بس طبعآ انت عارف ان الشركه محتاجاك عشان في ورق كتير عاوز يتمضي من صاحب الشركه، وطبعآ بعد موت ابوك كل شيئ متوقف عليك انت
انا : عارف يا استاذ
ماجد : يبقي لازم تكون عندي في الشركه في اسرع وقت
انا : حاضر، بكره الصبح هتلاقيني عندك

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : هو ابوك كان صاحب شركه ايه؟
انا : شركه ادويه كبيره جدآ، تقدري تقولي انها اكبر شركه ادويه في مصر، هناك بنصنع الادويه بس فيه نسبه كبيره برضه من الادويه بتيجي من بره
الدكتوره : ومسؤليه كبيره زي دي انت تقدر تشيلها مكان ابوك
انا : اكيد طبعآ
الدكتوره : دي ثقه ولا غرور؟
انا : ولا ثقه ولا غرور كل الحكايه إني كنت بروح مع والدي كتير قوي في الشركه وعارف الشغل هناك عامل ازاي
الدكتوره : وايه اللي حصل بالظبط بعد ما بقيت المسؤول عن الشركه
انا : بعد ما نزلت الشركه وفي يوم من الايام حصلت حاجه غيرت حساباتي كلها

(فلاش باك )

كنت في الشركه الصبح بدري كالعاده وبراجع شويه اوراق مهمه، لحد ما لقيت ان فيه شحنه ادويه ضخمه هيتم استيرادها من إحدي الدول الاجنبيه....بس وانا بقلب في الورق حسيت ان فيه حاجه غلط....الورق مظبوط وكله تمام بس الشركه دي مش معروفه....كانت حاجه غريبه بالنسبالي ازاي شركه ادويه هتصدرلنا شحنه ادويه ب الكميه الكبيره دي وتكون شركه مجهوله؟ او مش معروفه؟ اكيد فيه حاجه غلط، بس. ازاي ومكتوب في الورق ان احنا اتعاملنا معاهم قبل كده كتير؟ حسيت ان فيه حاجه غلط وكنت لازم اتاكد منها فقررت إني ادور بشكل اكبر وفعلا روحت اراجع البيانات اكتر واكتر واجيب كل اسماء الشركات اللي بنتعامل معاها بره...وبرضه مش موجود اسم الشركه المجهوله دي؟....طيب اوقف الشحنه وخلاص ولا اعمل ايه؟ لقيت في الورق ان فيه عينات اختبار اتعملت علي الادويه وان الادويه سليمه...بس برضه انا حابب اتآكد...فقررت إن انا بنفسي اللي هختبر كفاءه الادويه دي...وفعلآ نزلت واتوجهت لعينه اختبار الادويه للشحنه المطلوبه وبدآت اشوف هل هي فعلآ سليمه ولا لا....وبعدت ما اخدت الوقت الكافي عشان اتآكت انها سليمه ولا لا، طلع شكي في محله الادويه مش سليمه وكمان فيها مواد مسرطنه يعني مع التكرار هتجيب لصاحبها سرطان، انا اول ما شوفت كده روحت جري علي استاذ ماجد
انا : استاذ ماجد
ماجد : ايوه يا احمد
انا : انا عاوزك توقف استيراد شحنه الادويه اللي جايه من روسيا
ماجد : *مستغرب * نعم؟ انت بتقول ايه يا احمد
انا : زي ما بقولك كده وتحول الدكتور اللي اختبر العينه بتاعه الشحنه للتحقيق
ماجد : ليه بس ده كله؟
انا : لان انا بنفسي اختبرت العينه اللي بعتوها بتاعه الشحنه وهي مش سليمه إطلاقا وفيها كمان مواد مسرطنه بتجيب لصاحبها كانسر لو استمر عليها
ماجد : يا احمد ده قرار كبير حاول تراجع نفسك وانا هشوف دكتور تاني يختبر العينه من جديد
انا : *بحزم * بقولك انا اللي اختبرتها ومستحيل اخلي الشحنه دي توصل ل هنا
ماجد : خلاص يا احمد اللي تشوفه

(عوده من الفلاش باك )

الدكتوره : وحسيت ب ايه وقتها
انا : حسيت ان فيه لعبه كبيره بتتلعب من ورا ضهري، يعني لما تكون شحنه ادويه جايه بملايين الدولارات وتكون مواد مسرطنه كمان ويتم الموافقه عليها وكمان الاختبار ميظهرش ان فيها مواد فاسده، وكمان تكون الشحنه واقف بس علي امضتي يبقي اكيد فيه حاجه بتحصل من ورا ضهري
الدكتوره : وايه اللي حصل بعد كده؟
انا : حصلت حاجه مكنتش متوقعها خالص

(فلاش باك )

كنت قاعد في البيت بعد ما خلصت شغل ولقيت رقم غريب بيرن عليا

انا : مين معايا
شخص : مش مهم تعرف مين
انا : نعم؟
شخص : زي ما بقولك كده، انا فاعل خير وعاوز مصلحتك
انا : *مستغرب * فاعل خير مين وعاوز مصلحتي في ايه بالظبط؟
شخص : شحنه الادويه اللي انت رفضت انك تاخدها وتنزلها في السوق
انا : مالها؟
شخص : بكره انت هتروح الشركه وهتوافق عليها وهتنزلها السوق
انا : انت عبيط ولا شارب حاجه ولا ايه بالظبط، انا مستحيل اوافق علي الشحنه او انزلها السوق
شخص : لو معملتش كده هتحصل ابوك قريب
انا : وانت تعرف ابويا منين؟
شخص : وهو انت فاكر ان ابوك مات موته طبيعيه؟ فوق يا احمد كل حاجه احنا رسمينها بالظبط زي اللوحه واحنا مش هنسمح ل اي حد انه يبوظ اللوحه اللي بنرسم فيها بقالنا سنين...وابوك كان من ضمن الناس اللي وافقين عقبه في طريقنا فقررنا نخلص منه بطريه تبان انها موته عاديه
انا : *بعصبيه * يعني ابويا مات مقتول وانتو السبب
شخص : بالظبط كده، ولو انت وقفت قصادنا هتحصل ابوك...اظن ان الرساله وصلت وإحنا هنديك شويه وقت تفكر بس لازم توافق علي الشحنه في اسرع وقت والا انت عارف ايه اللي هيحصلك.


يتبع.....

الجزء التاني

كنت قاعد في البيت بعد ما خلصت شغل ولقيت رقم غريب بيرن عليا
انا : مين معايا
شخص : مش مهم تعرف مين
انا : نعم؟
شخص : زي ما بقولك كده، انا فاعل خير وعاوز مصلحتك
انا : *مستغرب * فاعل خير مين وعاوز مصلحتي في ايه بالظبط؟
شخص : شحنه الادويه اللي انت رفضت انك تاخدها وتنزلها في السوق
انا : مالها؟
شخص : بكره انت هتروح الشركه وهتوافق عليها وهتنزلها السوق
انا : انت عبيط ولا شارب حاجه ولا ايه بالظبط، انا مستحيل اوافق علي الشحنه او انزلها السوق
شخص : لو معملتش كده هتحصل ابوك قريب
انا : وانت تعرف ابويا منين؟
شخص : وهو انت فاكر ان ابوك مات موته طبيعيه؟ فوق يا احمد كل حاجه احنا رسمينها بالظبط زي اللوحه واحنا مش هنسمح ل اي حد انه يبوظ اللوحه اللي بنرسم فيها بقالنا سنين...وابوك كان من ضمن الناس اللي وافقين عقبه في طريقنا فقررنا نخلص منه بطريه تبان انها موته عاديه
انا : *بعصبيه * يعني ابويا مات مقتول وانتو السبب
شخص : بالظبط كده، ولو انت وقفت قصادنا هتحصل ابوك...اظن ان الرساله وصلت وإحنا هنديك شويه وقت تفكر بس لازم توافق علي الشحنه في اسرع وقت والا انت عارف ايه اللي هيحصلك.

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : كده الحكايه ابتدت توضح اكتر...ابوك مات بسبب انه رفض الشحنه دي زي ما انت رفضتها بالظبط، وده كان سبب موته
انا : بالظبط كده
الدكتوره : وانت هتعمل ايه؟
انا : لازم استجمع افكاري الاول
الدكتوره : ازاي
انا : يعني لما ادخل حرب ضد ناس عارفهم غير لما ادخل حرب مع اشباح معرفش عنهم حاجه
الدكتوره : طيب وانت هتعرفهم ازاي
انا : هقولك

(فلاش باك )

كنت قاعد في الاوضه بتاعتي ومولع سيجاره وبفكر مع نفسي

انا : وبعدين بس هعمل ايه في المصيبه اللي انا فيها دي
نفسي : شغل دماغك شويه وانت هتعرف تلاقي مخرج
انا : انا مش قدامي غير إني ارفض وخلاص واللي يحصل يحصل
نفسي : انت كده غشيم ومش احمد اللي انا اعرفه
انا : طيب اعمل ايه يعني؟ انا عقلي وقف من التفكير
نفسي : مهو عشان كده انا جاي اقولك اوعي تستسلم وتسيب الاحباط يتملك منك...حاول علي قد ما تقدر تلاقي مخرج من المشكله دي، وحاول يا احمد علي قد ما تقدر تخرج كسبان، واهو علي الاقل لو مت تموت وانت عارف انك عملت اللي عليك...وبعدين فيه حاجه مهمه قوي انت ناسيها
انا : حاجه ايه دي؟
نفسي : انت ناسي انت مين وابن مين ودايره علاقاتك عامله ازاي، فكر بس شويه واعرف مين الناس دي عشان تبقي الحرب متساويه بينك انت وهما

*وفوقت من سرحاني علي رنه موبايلي *

زياد : ازيك يا احمد عامل ايه
انا : انا تمام ، انت عامل ايه يا زياد
زياد : انا تمام بخير الحمد لله يا صاحبي
انا : يديمك بخير ديمآ يا صاحبي
زياد : حبيبي تسلم وبالمناسبه كنت عاوزك في حوار كده
انا : حوار ايه؟
زياد : كنت عاوز نخرج كده زي زمان مع الشله، دول كل يوم بيسئالوني عليك
انا : اوعي تكون اديت رقمي الجديد لحد منهم
زياد : متقلقش يسطا انا مدتهوش لآي حد منهم، وهما عشان كده قلقانين عليك قوي، وانا قولت فرصه اننا نخرج مع بعض ونسهر زي زمان
انا : ايوه يسطا بسس
زياد : *بيقاطعني * مبسش يا احمد انت هتخرج معانا بكره بليل واهو بالمره تفك من الحاله اللي انت فيها دي
انا : ماشي يا زياد
زياد : هرن عليك بكره بليل وابعتلك اللوكيشن
انا : تمام

وقفلت مع زياد وقومت وانا عارف هعمل ايه بالظبط عشان اعرف انا داخل الحرب دي مع مين...ونزلت اشتريت ميكرفونات صغيره جدآ وطلعت علي الشركه بتاعتي...كانت الساعه داخله علي اتنين بليل ومفيش اي حد في الشركه...وابتديت اوزع الميكرفونات علي كل مكاتب الشركه وبعد ما خلصت رجعت البيت تاني واترميت علي السرير

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : انت شاكك انه يكون فيه خاين عندك في الشركه؟
انا : اكيد طبعآ خصوصآ ان المكالمه جاتلي بعد رفض الشحنه علطول
الدكتوره : طيب انت شاكك في حد معين
انا : لا...الكل تحت المراقبه لحد ما اعرف مين الخاين في الشركه
الدكتوره : طيب وبعد كده ايه اللي حصل
انا : حصل اللي كنت متوقعه بالظبط

(فلاش باك )

اول ما صحيت من النوم دخلت خدت الدوش بتاعي ولبست وطلعت علي الشركه واول ما دخلت قابلت استاذ ماجد

انا : صباح الخير يا استاذ ماجد
ماجد : صباح الخير يا احمد
انا : عملت ايه في الشحنه اللي كلمتك عليها امبارح رفضتها ولا لسه؟
ماجد : لا لسه
انا : نعم؟ ومرفضتهاش ليه زي ما قولتلك امبارح
ماجد : انا قولت اسيبك تفكر شويه ومتاخدش قرار متسرع زي ده
انا : *بحزم * متسرع ازاي يعني؟ بقولك العينه بتاعه الشحنه فاسده
ماجد : انا ممكن اجيب دكتور تاني يختبر العينه بتاعه الشحنه
انا : *بنرفزه * بقولك انا بنفسي اختبرتها وطلعت فاسده
ماجد : يعني انت متآكد من قرارك ده يا احمد
انا : اكيد طبعآ، روح نفذ اللي قولتلك عليه
ماجد : حاضر يا احمد

(خروج من الفلاش باك )

انا : هنا بقي حسيت ان فيه حاجه غلط، مهو مش معقول اقول لماجد يوقف الشحنه وهو يطنش وميسمعش كلامي خصوصآ إني من اول ما دخلت الشركه وهو بيدعمني في كل قراراتي
الدكتوره : حسيت ان ماجد ممكن يكون خاين
انا : بنسبه كبيره اه
الدكتوره : وبعدين ايه اللي حصل
انا : حصل حاجه كنت اتمني انها تطلع غلط

(فلاش باك )

بعد ما خلصت كلام مع ماجد ودخلت مكتبي روحت اسمع ماجد بيقول ايه في مكتبه من خلال الميكرفون المخفي اللي انا حطيته

في مشهد اخر
ماجد قاعد في مكتبه وبيتكلم في التلفون

ماجد : لسه مصمم علي قراره يا علي بيه
علي : ازاي؟
ماجد : زي ما بقول لحضرتك كده...اول ما دخل النهارده الشركه سألني اذا كنت رفضت الشحنه ولا لا، ولما عرف إني لسه مرفضتهاش اتعصب وقالي إني لازم ارفضها في اقرب وقت
علي : يبقي شكله كده غبي وهيحصل ابوه قريب
ماجد : منا قولت الكلام ده لحضرتك من بدري
علي : كده مقدمناش غير اننا نخلص منه ونحول الشركه بأسمك وندخل معاك شريك بالنص
ماجد : طب ما كان من الاول
علي : الموضوع ده هياخد وقت يا ماجد ، واحنا الوقت مش في صالحنا خالص، يعني لو احمد وافق كنا ارتحنا من الموضوع ده خالص
ماجد : طيب وبعدين يا علي بيه
علي : زي ما قولت مفيش حل غير ان احمد يموت، جهز نفسك لأنك هتمسك الشركه قريب قوي
ماجد : *بفرحه * انا جاهز يا علي بيه وفي الخدمه في اي وقت

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : يعني ماجد هو الخاين! طب ازاي يخون ابوك وهو عشره عمره
انا : وانتي مستغربه ليه؟ تخيلي ايه السبب اللي احنا بسببه نزلنا من الجنه احنا نزلنا بسبب تفاحه! الانسان ديمآ بيبص علي اللي مش معاه وفي إيد غيره...الفقير بيبص علي فلوس والسلطه بتاعه الغني، والغني المريض بيبص علي صحه الفقير وأولاده...الانسان طماع وديمآ بيبص علي اللي في إيد غيره...وفيه ناس كتير عشان توصل للي في إيد غيرها مستعده تعمل اي حاجه، تسرق تقتل تخون...كل ده مش مهم المهم بس انه يوصل للي عاوزه
الدكتوره : *بحزن * عندك حق، طيب وانت قررت تعمل ايه؟
انا : قررت الاعبهم بطريقتي

(فلاش باك )

بعد ما سمعت المكالمه اللي مابين ماجد والشخص المجهول اللي اسمه علي، قعدت افكر شويه لحد ما عرفت مين ممكن يساعدني في إني اعرف هويه الشخص المجهول اللي اسمه علي...مسكت موبايلي ورنيت علي شخص

انا : سامح باشا ازيك
سامح : *صاحبي ظابط امن وطني اعرفه من مده كبيره وياما عملتله خدمات من شركه الادويه ايام ما ابويا كان عايش * انا تمام يا احمد انت اللي عامل ايه يا صاحبي
انا : انا تمام الحمد لله يا سامح ولا اقولك يا سامح باشا
سامح : انت بتقول يا احمد! قولي يا باشا طبعآ
انا : *بضحك * ههههه ماشي يا سامح، بقولك يا صاحبي انا كنت عاوزك في خدمه ضروري
سامح : قول يا صاحبي علي طول
انا : فيه رقم واحد كده اسمه ماجد كنت عاوزك تراقب مكالماته
سامح : وبعدين
انا : هتلاقيه بيكلم واحد اسمه علي وديمآ بيقوله يا علي بيه وبيفخم فيه
سامح : وبعدين
انا : انا عاوز اعرف كل حاجه عن اللي اسمه علي ده
سامح : احا دي لفه بنت متناكه
انا : معلش يا سامح انا عارف انه موضوع صعب شويه ومعقد بس صدقني لو انا مش محتاج منك الخدمه دي ضروري مكنتش هكلمك عليها
سامح : عارف يا احمد وانت عملتلي خدمات كتير يا صاحبي وعمري م هنسهالك *سكت شويه وبعدين كمل * اديني شويه وقت وانا هحاول اعرفلك كل حاجه عنه
انا : تمام يا صاحبي بصراحه انا مش عارف اشكرك ازاي
سامح : متقولش كده يا احمد احنا اخوات ويبقي خلينا نشوفك كده
انا : حاضر يا سامح اسيبك انا دلوقتي
سامح : سلام يا احمد
*وخلصت المكالمه *

بعد ما خلصت المكالمه علي طول طلعت علي مكتب امجد وكان قاعد وبيراجع شويه ورق

ماجد : خير يا احمد فيه حاجه ولا ايه؟
انا : لا مفيش، بس كنت عاوزك تستني ومترفضش الشحنه اللي جايه من روسيا
ماجد : *متفاجئ * نعم؟ هو انت مش قولت انها شحنه فاسده
انا : ايوه قولت كده بس ممكن اكون انا غلطت ومعرفتش احلل العينه كويس، عشان كده احنا هنمشي علي كلام الدكتور اللي حللها قبلي و وافق عليها
ماجد : يعني استلم الشحنه
انا : مش دلوقتي
ماجد : ازاي يعني؟
انا : يعني اديني مهله افكر عشان دي شحنه ضخمه، وابعتلهم فاكس قولهم اننا بنفكر
ماجد : *باين عليه الغضب * ماشي يا احمد

سيبت ماجد وروحت علي مكتبي عشان اشوف ماجد هيقول ايه ل علي

(في مكتب ماجد )

علي : يعني احمد غير رائيه؟
ماجد : هو بيقول انه محتاج شويه وقت
علي : اكيد بيقولك كده لانه كان رافض الشحنه الاول لكن اكيد في النهايه هيوافق
ماجد : طيب واحنا هنستني عليه لحد امتي؟
علي : سيبه براحته وانا متأكد انه بعد فتره مش كبيره هيجيلك ويقولك انه موافق علي الشحنه
ماجد : وياريت تخلي رجالتك يهددوه اكتر الفتره الجايه عشان يوافق بسرعه ونخلص
علي : انا هعمل كده فعلآ، ويبقي بلغني لو قالك حاجه تاني الفتره الجايه
ماجد : تمام يا علي بيه

(عندي في المكتب )
بعد ما سمعت المكالمه عرفت ان خطتي ماشيه صح لحد دلوقتي...وفي وسط سرحاني لقيت رساله من زياد فيها اللوكيشن اللي موجود فيه هو والشله...قومت علي طول وركبت عربيتي وروحت هناك، واول ما وصلت لقيت الكل متجمع

زياد : *بفرحه * اخويااااا وصللل
انا : *بسلم عليه * اخويا اللي واحشني
طارق : (صحبي من زمان بس مش بنتكلم كتير خريج حقوق، جدع بس مصلحجي قوي ) *بيسلم عليا * الواطي اللي مش بيسأل
انا : ابوطارق حبيب قلبي
طارق : تعالي يسطا اقعد جنبي
رمضان : (اعرفه من مده قصيره عيل جدع بس الدنيا ملطشه معاه ) *بهزار * احا يعم وهو من امت بيقعد مع حريم
بنت : احم احم علي فكره انا موجوده
زياد : نسيت اعرفك يا احمد دي مرام زميلتي في الشغل واحنا بنتجمع مع بعض علطول
انا : *بسلم عليها * تشرفنا يا مرام
مرام : (وصفها : جسمها عود فرنساوي بزازها وسط وطيزها وسط وعيونها عسلي وملامحها جميله ) الشرف ليا انا يا استاذ احمد
انا : مبلاش استاذ دي، قوليلي يا احمد علي طول
مرام : *بإبتسامه * ماشي يا احمد
طارق : فينك ياعم مختفي ليه كده
انا : معلش بس الظروف اللي حصلتلي كانت السبب، من بعد موت ابويا وانا حاسس إني مكسور
زياد : لا عاش ولا كان اللي يكسرك يا صاحبي
رمضان : إحنا كلنا في ضهرك يا احمد في اي وقت
انا : *بإبتسامه * عارف يا صاحبي
*ولقيت موبايلي بيرن وكان سامح اللي بيتصل *
انا : بعد اذنكم يا جماعه
طارق : اذنك معاك يا صاحبي
*وقومت بعيد عنهم شويه ورديت علي سامح *
انا : ايوه يا سامح
سامح : *بعصبيه * انا عاوز اعرف ايه العلاقه بينك وبين اللي اسمه علي ده
انا : علاقه ايه يعم؟ انا معرفش عنه حاجه اصلآ عشان كده كنت عاوز اعرف منك معلومات عنه
سامح : يعني انتو مفيش بينكم اي حاجه
انا : لا طبعآ ولا اعرف عنه حاجه وعشان كده كلمتك تجيبلي معلومات عنه
سامح : طيب وانت عاوز المعلومات دي ليه؟
انا : *بنرفزه * هو تحقيق ولا ايه يا سامح، لو مش عاوز تخدمني قولي وانا هتصرف
سامح : طيب افتح الواتساب واقرا الرساله اللي بعتهالك
انا : ماشي
وقفلت مع سامح وفتحت الرساله واتخضيت من الكلام اللي فيها
انا : *مصدوم * احاااااااا


يتبع......


بحب اشكر كل اللي بيدعمني وبيشجعني بكومنت للقصه واتمني انها تعجبكم ولسه فيه مفاجئات كتير الفتره اللي جايه وكل جزء هيكون اطول من اللي قبله، فياريت لو الجزء عجبك تنزل تكتبلي رأيك في كومنت عشان استمر
دمتم سند💖
منتظر باقي الاجزاء وبداية رائعه وشيقه واتمنى يكون الجنس فيها قليل عشان احداث القصه حلوه
 
  • حبيته
التفاعلات: Hussain AlJaziri
منتظر باقي الاجزاء وبداية رائعه وشيقه واتمنى يكون الجنس فيها قليل عشان احداث القصه حلوه
حبيبي يا اخويا💖
شكرآ علي كلامك الجميل💖💫
 
Hbdl79t.md.png


الجزء الاول


وصف بطل القصه : احمد الهواري 28 سنه شاب زكي جدآ، طويل وعيونه عسلي وجسمه متقسم بشكل مميمز


البدايه :

في غرفه شبه معتمه يجلس احمد بطل قصتنا علي الكرسي أمام دكتوره نفسيه ويتبادلا الحديث

الدكتوره : انت راضي عن نفسك وراضي عن اللي هتعمله ده؟
انا : هما السبب في كل حاجه، لكل فعل رد فعل...وانا قررت إني اكون اسوأ رد فعل في حياتهم

(فلاش باك )

في ليله من ليالي الشتا الجميله، كان نايم احمد بطل قصتنا وصحي من النوم فجآه علي صوت موبايله بيرن
انا : *برد بكسل * ايووه مين معايا
زياد : (صديق الطفوله ) *باين في صوته الحزن والتردد * ايوه يا احمد انت فين؟
انا : يعني هكون فين يابني في الساعه دي، اكيد نايم طبعآ
زياد : طيب تعالالي دلوقتي حالا
انا : انت عبيط يا زياد اجيلك فين بس انت عارف الساعه كام؟
زياد : يعم تعالا انت بس دلوقتي
انا : حاضر يا زفت اقفل دلوقتي وهقوم البس واجيلك، ابعتلي الزفت اللوكيشن
وقومت خدت دوش علي السريع ولبست ونزلت روحت ل زياد...واول ما وصلت لقيت عربيات بوليس في كل حته وكنت شايف جثه من بعيد.....وببص في كل مكان بحاول الاقي زياد لقيته قاعد وحاطط إيده علي وشه وعمال يعيط
انا : *بقلق * فيه ايه يا زياد انت عملت ايه؟ وايه كل العربيات دي انت خبطت حد بعربيتك ولا ايه
زياد : *بحزن وعمال يعيط * البقاء لله يا احمد
انا : *بتفكير * البقاء لله في مين؟
زياد : *بيعيط * ابوك يا احمد
انا : *مصدوم * انت بتقول ايه
زياد : زي ما بقولك كده يا احمد، انا اول ما عرفت انهم هيتصلو بيك يبلغوك بالخبر، انا منعتهم وقولتلهم ان انا اللي هقولك ان ابوك مم مااات
انا : *بدموع * ابويا مات؟ طب ازاي وحصل امت، يعني الجثه اللي هناك دي جثه ابويا
زياد : *بيهز دماغه ب ايوه من غير ما يتكلم *
وانا اول ما عرفت انها جثه ابويا انهرت تماما وجريت علي الجثه لكن الناس منعتني اوصلها وانا فضلت اعافر واحاول اوصل للجثه وزياد كان بيحاول يهديني، وبعد ما دقايق كنت حاسس ان جسمي كله ساب مره واحده، ورجلي مبقتش شيلاني ووقعت علي الارض مره واحده وحسيت ب عنيا وهي بتقفل بالراحه لحد ما بقت عتمه.

(عوده من الفلاش باك )

الدكتوره : انا عوزاك توصفلي احساسك ساعتها بالظبط
انا : مش عارف اقولك ايه بالظبط....إحساس صعب قوي إني افقد اخر شخص عزيز عليا....ابويا ده كان هو القدوه ليا وكان احن شخص عليا...ضيع عمره عليا من بعد موت امي ورفض انه يجبلي مرات اب...كل التضحيات اللي قدمها ليا كانت بتزيد من حزني وألمي علي فراقه
الدكتوره : حسيت بضعف بعد موته؟
انا : حسيت ان ضهري اتكسر وبقيت لوحدي....يمكن اكون عمري في حياتي ما خفت غير في لحظه موته
الدكتوره : ملقتش حد جنبك يهون عليك في محنتك
انا : انا مليش حد اصلآ، حتي عمامي محدش فيهم بيسآل عليا
الدكتوره : حسيت ان ابوك مات موته طبيعيه ولا مقتول؟
انا : انا كنت فاكر انها موته طبيعيه لحد ما جاتلي مكالمه بعد وفاته ب تلات ايام

(فلاش باك )

كنت قاعد في اوضتي وشريط زكرياتي انا وابويا بيمر من قدامي...كل لحظه سعاده وحزن عشناها مع بعض كنت بفتكر كل حاجه وكإني شايفها بتتعاد وتتكرر قدامي....قطع صوت تفكيري رنه موبايلي
شخص : ازيك يا احمد عامل ايه
انا : انا تمام مين معايا
شخص : انا ماجد صاحب ابوك **** يرحمه
انا : ايوه عارفك يا استاذ ماجد، ابويا حكالي عنك كتير
ماجد : نسيت اقولك البقيه في حياتك يا احمد
انا : حياتك الباقيه يا استاذ ماجد
ماجد : طبعآ انا عارف انك لسه في حاله صدمه وحزن من بعد موت ابوك **** يرحمه، بس طبعآ انت عارف ان الشركه محتاجاك عشان في ورق كتير عاوز يتمضي من صاحب الشركه، وطبعآ بعد موت ابوك كل شيئ متوقف عليك انت
انا : عارف يا استاذ
ماجد : يبقي لازم تكون عندي في الشركه في اسرع وقت
انا : حاضر، بكره الصبح هتلاقيني عندك

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : هو ابوك كان صاحب شركه ايه؟
انا : شركه ادويه كبيره جدآ، تقدري تقولي انها اكبر شركه ادويه في مصر، هناك بنصنع الادويه بس فيه نسبه كبيره برضه من الادويه بتيجي من بره
الدكتوره : ومسؤليه كبيره زي دي انت تقدر تشيلها مكان ابوك
انا : اكيد طبعآ
الدكتوره : دي ثقه ولا غرور؟
انا : ولا ثقه ولا غرور كل الحكايه إني كنت بروح مع والدي كتير قوي في الشركه وعارف الشغل هناك عامل ازاي
الدكتوره : وايه اللي حصل بالظبط بعد ما بقيت المسؤول عن الشركه
انا : بعد ما نزلت الشركه وفي يوم من الايام حصلت حاجه غيرت حساباتي كلها

(فلاش باك )

كنت في الشركه الصبح بدري كالعاده وبراجع شويه اوراق مهمه، لحد ما لقيت ان فيه شحنه ادويه ضخمه هيتم استيرادها من إحدي الدول الاجنبيه....بس وانا بقلب في الورق حسيت ان فيه حاجه غلط....الورق مظبوط وكله تمام بس الشركه دي مش معروفه....كانت حاجه غريبه بالنسبالي ازاي شركه ادويه هتصدرلنا شحنه ادويه ب الكميه الكبيره دي وتكون شركه مجهوله؟ او مش معروفه؟ اكيد فيه حاجه غلط، بس. ازاي ومكتوب في الورق ان احنا اتعاملنا معاهم قبل كده كتير؟ حسيت ان فيه حاجه غلط وكنت لازم اتاكد منها فقررت إني ادور بشكل اكبر وفعلا روحت اراجع البيانات اكتر واكتر واجيب كل اسماء الشركات اللي بنتعامل معاها بره...وبرضه مش موجود اسم الشركه المجهوله دي؟....طيب اوقف الشحنه وخلاص ولا اعمل ايه؟ لقيت في الورق ان فيه عينات اختبار اتعملت علي الادويه وان الادويه سليمه...بس برضه انا حابب اتآكد...فقررت إن انا بنفسي اللي هختبر كفاءه الادويه دي...وفعلآ نزلت واتوجهت لعينه اختبار الادويه للشحنه المطلوبه وبدآت اشوف هل هي فعلآ سليمه ولا لا....وبعدت ما اخدت الوقت الكافي عشان اتآكت انها سليمه ولا لا، طلع شكي في محله الادويه مش سليمه وكمان فيها مواد مسرطنه يعني مع التكرار هتجيب لصاحبها سرطان، انا اول ما شوفت كده روحت جري علي استاذ ماجد
انا : استاذ ماجد
ماجد : ايوه يا احمد
انا : انا عاوزك توقف استيراد شحنه الادويه اللي جايه من روسيا
ماجد : *مستغرب * نعم؟ انت بتقول ايه يا احمد
انا : زي ما بقولك كده وتحول الدكتور اللي اختبر العينه بتاعه الشحنه للتحقيق
ماجد : ليه بس ده كله؟
انا : لان انا بنفسي اختبرت العينه اللي بعتوها بتاعه الشحنه وهي مش سليمه إطلاقا وفيها كمان مواد مسرطنه بتجيب لصاحبها كانسر لو استمر عليها
ماجد : يا احمد ده قرار كبير حاول تراجع نفسك وانا هشوف دكتور تاني يختبر العينه من جديد
انا : *بحزم * بقولك انا اللي اختبرتها ومستحيل اخلي الشحنه دي توصل ل هنا
ماجد : خلاص يا احمد اللي تشوفه

(عوده من الفلاش باك )

الدكتوره : وحسيت ب ايه وقتها
انا : حسيت ان فيه لعبه كبيره بتتلعب من ورا ضهري، يعني لما تكون شحنه ادويه جايه بملايين الدولارات وتكون مواد مسرطنه كمان ويتم الموافقه عليها وكمان الاختبار ميظهرش ان فيها مواد فاسده، وكمان تكون الشحنه واقف بس علي امضتي يبقي اكيد فيه حاجه بتحصل من ورا ضهري
الدكتوره : وايه اللي حصل بعد كده؟
انا : حصلت حاجه مكنتش متوقعها خالص

(فلاش باك )

كنت قاعد في البيت بعد ما خلصت شغل ولقيت رقم غريب بيرن عليا

انا : مين معايا
شخص : مش مهم تعرف مين
انا : نعم؟
شخص : زي ما بقولك كده، انا فاعل خير وعاوز مصلحتك
انا : *مستغرب * فاعل خير مين وعاوز مصلحتي في ايه بالظبط؟
شخص : شحنه الادويه اللي انت رفضت انك تاخدها وتنزلها في السوق
انا : مالها؟
شخص : بكره انت هتروح الشركه وهتوافق عليها وهتنزلها السوق
انا : انت عبيط ولا شارب حاجه ولا ايه بالظبط، انا مستحيل اوافق علي الشحنه او انزلها السوق
شخص : لو معملتش كده هتحصل ابوك قريب
انا : وانت تعرف ابويا منين؟
شخص : وهو انت فاكر ان ابوك مات موته طبيعيه؟ فوق يا احمد كل حاجه احنا رسمينها بالظبط زي اللوحه واحنا مش هنسمح ل اي حد انه يبوظ اللوحه اللي بنرسم فيها بقالنا سنين...وابوك كان من ضمن الناس اللي وافقين عقبه في طريقنا فقررنا نخلص منه بطريه تبان انها موته عاديه
انا : *بعصبيه * يعني ابويا مات مقتول وانتو السبب
شخص : بالظبط كده، ولو انت وقفت قصادنا هتحصل ابوك...اظن ان الرساله وصلت وإحنا هنديك شويه وقت تفكر بس لازم توافق علي الشحنه في اسرع وقت والا انت عارف ايه اللي هيحصلك.


يتبع.....

الجزء التاني

كنت قاعد في البيت بعد ما خلصت شغل ولقيت رقم غريب بيرن عليا
انا : مين معايا
شخص : مش مهم تعرف مين
انا : نعم؟
شخص : زي ما بقولك كده، انا فاعل خير وعاوز مصلحتك
انا : *مستغرب * فاعل خير مين وعاوز مصلحتي في ايه بالظبط؟
شخص : شحنه الادويه اللي انت رفضت انك تاخدها وتنزلها في السوق
انا : مالها؟
شخص : بكره انت هتروح الشركه وهتوافق عليها وهتنزلها السوق
انا : انت عبيط ولا شارب حاجه ولا ايه بالظبط، انا مستحيل اوافق علي الشحنه او انزلها السوق
شخص : لو معملتش كده هتحصل ابوك قريب
انا : وانت تعرف ابويا منين؟
شخص : وهو انت فاكر ان ابوك مات موته طبيعيه؟ فوق يا احمد كل حاجه احنا رسمينها بالظبط زي اللوحه واحنا مش هنسمح ل اي حد انه يبوظ اللوحه اللي بنرسم فيها بقالنا سنين...وابوك كان من ضمن الناس اللي وافقين عقبه في طريقنا فقررنا نخلص منه بطريه تبان انها موته عاديه
انا : *بعصبيه * يعني ابويا مات مقتول وانتو السبب
شخص : بالظبط كده، ولو انت وقفت قصادنا هتحصل ابوك...اظن ان الرساله وصلت وإحنا هنديك شويه وقت تفكر بس لازم توافق علي الشحنه في اسرع وقت والا انت عارف ايه اللي هيحصلك.

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : كده الحكايه ابتدت توضح اكتر...ابوك مات بسبب انه رفض الشحنه دي زي ما انت رفضتها بالظبط، وده كان سبب موته
انا : بالظبط كده
الدكتوره : وانت هتعمل ايه؟
انا : لازم استجمع افكاري الاول
الدكتوره : ازاي
انا : يعني لما ادخل حرب ضد ناس عارفهم غير لما ادخل حرب مع اشباح معرفش عنهم حاجه
الدكتوره : طيب وانت هتعرفهم ازاي
انا : هقولك

(فلاش باك )

كنت قاعد في الاوضه بتاعتي ومولع سيجاره وبفكر مع نفسي

انا : وبعدين بس هعمل ايه في المصيبه اللي انا فيها دي
نفسي : شغل دماغك شويه وانت هتعرف تلاقي مخرج
انا : انا مش قدامي غير إني ارفض وخلاص واللي يحصل يحصل
نفسي : انت كده غشيم ومش احمد اللي انا اعرفه
انا : طيب اعمل ايه يعني؟ انا عقلي وقف من التفكير
نفسي : مهو عشان كده انا جاي اقولك اوعي تستسلم وتسيب الاحباط يتملك منك...حاول علي قد ما تقدر تلاقي مخرج من المشكله دي، وحاول يا احمد علي قد ما تقدر تخرج كسبان، واهو علي الاقل لو مت تموت وانت عارف انك عملت اللي عليك...وبعدين فيه حاجه مهمه قوي انت ناسيها
انا : حاجه ايه دي؟
نفسي : انت ناسي انت مين وابن مين ودايره علاقاتك عامله ازاي، فكر بس شويه واعرف مين الناس دي عشان تبقي الحرب متساويه بينك انت وهما

*وفوقت من سرحاني علي رنه موبايلي *

زياد : ازيك يا احمد عامل ايه
انا : انا تمام ، انت عامل ايه يا زياد
زياد : انا تمام بخير الحمد لله يا صاحبي
انا : يديمك بخير ديمآ يا صاحبي
زياد : حبيبي تسلم وبالمناسبه كنت عاوزك في حوار كده
انا : حوار ايه؟
زياد : كنت عاوز نخرج كده زي زمان مع الشله، دول كل يوم بيسئالوني عليك
انا : اوعي تكون اديت رقمي الجديد لحد منهم
زياد : متقلقش يسطا انا مدتهوش لآي حد منهم، وهما عشان كده قلقانين عليك قوي، وانا قولت فرصه اننا نخرج مع بعض ونسهر زي زمان
انا : ايوه يسطا بسس
زياد : *بيقاطعني * مبسش يا احمد انت هتخرج معانا بكره بليل واهو بالمره تفك من الحاله اللي انت فيها دي
انا : ماشي يا زياد
زياد : هرن عليك بكره بليل وابعتلك اللوكيشن
انا : تمام

وقفلت مع زياد وقومت وانا عارف هعمل ايه بالظبط عشان اعرف انا داخل الحرب دي مع مين...ونزلت اشتريت ميكرفونات صغيره جدآ وطلعت علي الشركه بتاعتي...كانت الساعه داخله علي اتنين بليل ومفيش اي حد في الشركه...وابتديت اوزع الميكرفونات علي كل مكاتب الشركه وبعد ما خلصت رجعت البيت تاني واترميت علي السرير

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : انت شاكك انه يكون فيه خاين عندك في الشركه؟
انا : اكيد طبعآ خصوصآ ان المكالمه جاتلي بعد رفض الشحنه علطول
الدكتوره : طيب انت شاكك في حد معين
انا : لا...الكل تحت المراقبه لحد ما اعرف مين الخاين في الشركه
الدكتوره : طيب وبعد كده ايه اللي حصل
انا : حصل اللي كنت متوقعه بالظبط

(فلاش باك )

اول ما صحيت من النوم دخلت خدت الدوش بتاعي ولبست وطلعت علي الشركه واول ما دخلت قابلت استاذ ماجد

انا : صباح الخير يا استاذ ماجد
ماجد : صباح الخير يا احمد
انا : عملت ايه في الشحنه اللي كلمتك عليها امبارح رفضتها ولا لسه؟
ماجد : لا لسه
انا : نعم؟ ومرفضتهاش ليه زي ما قولتلك امبارح
ماجد : انا قولت اسيبك تفكر شويه ومتاخدش قرار متسرع زي ده
انا : *بحزم * متسرع ازاي يعني؟ بقولك العينه بتاعه الشحنه فاسده
ماجد : انا ممكن اجيب دكتور تاني يختبر العينه بتاعه الشحنه
انا : *بنرفزه * بقولك انا بنفسي اختبرتها وطلعت فاسده
ماجد : يعني انت متآكد من قرارك ده يا احمد
انا : اكيد طبعآ، روح نفذ اللي قولتلك عليه
ماجد : حاضر يا احمد

(خروج من الفلاش باك )

انا : هنا بقي حسيت ان فيه حاجه غلط، مهو مش معقول اقول لماجد يوقف الشحنه وهو يطنش وميسمعش كلامي خصوصآ إني من اول ما دخلت الشركه وهو بيدعمني في كل قراراتي
الدكتوره : حسيت ان ماجد ممكن يكون خاين
انا : بنسبه كبيره اه
الدكتوره : وبعدين ايه اللي حصل
انا : حصل حاجه كنت اتمني انها تطلع غلط

(فلاش باك )

بعد ما خلصت كلام مع ماجد ودخلت مكتبي روحت اسمع ماجد بيقول ايه في مكتبه من خلال الميكرفون المخفي اللي انا حطيته

في مشهد اخر
ماجد قاعد في مكتبه وبيتكلم في التلفون

ماجد : لسه مصمم علي قراره يا علي بيه
علي : ازاي؟
ماجد : زي ما بقول لحضرتك كده...اول ما دخل النهارده الشركه سألني اذا كنت رفضت الشحنه ولا لا، ولما عرف إني لسه مرفضتهاش اتعصب وقالي إني لازم ارفضها في اقرب وقت
علي : يبقي شكله كده غبي وهيحصل ابوه قريب
ماجد : منا قولت الكلام ده لحضرتك من بدري
علي : كده مقدمناش غير اننا نخلص منه ونحول الشركه بأسمك وندخل معاك شريك بالنص
ماجد : طب ما كان من الاول
علي : الموضوع ده هياخد وقت يا ماجد ، واحنا الوقت مش في صالحنا خالص، يعني لو احمد وافق كنا ارتحنا من الموضوع ده خالص
ماجد : طيب وبعدين يا علي بيه
علي : زي ما قولت مفيش حل غير ان احمد يموت، جهز نفسك لأنك هتمسك الشركه قريب قوي
ماجد : *بفرحه * انا جاهز يا علي بيه وفي الخدمه في اي وقت

(خروج من الفلاش باك )

الدكتوره : يعني ماجد هو الخاين! طب ازاي يخون ابوك وهو عشره عمره
انا : وانتي مستغربه ليه؟ تخيلي ايه السبب اللي احنا بسببه نزلنا من الجنه احنا نزلنا بسبب تفاحه! الانسان ديمآ بيبص علي اللي مش معاه وفي إيد غيره...الفقير بيبص علي فلوس والسلطه بتاعه الغني، والغني المريض بيبص علي صحه الفقير وأولاده...الانسان طماع وديمآ بيبص علي اللي في إيد غيره...وفيه ناس كتير عشان توصل للي في إيد غيرها مستعده تعمل اي حاجه، تسرق تقتل تخون...كل ده مش مهم المهم بس انه يوصل للي عاوزه
الدكتوره : *بحزن * عندك حق، طيب وانت قررت تعمل ايه؟
انا : قررت الاعبهم بطريقتي

(فلاش باك )

بعد ما سمعت المكالمه اللي مابين ماجد والشخص المجهول اللي اسمه علي، قعدت افكر شويه لحد ما عرفت مين ممكن يساعدني في إني اعرف هويه الشخص المجهول اللي اسمه علي...مسكت موبايلي ورنيت علي شخص

انا : سامح باشا ازيك
سامح : *صاحبي ظابط امن وطني اعرفه من مده كبيره وياما عملتله خدمات من شركه الادويه ايام ما ابويا كان عايش * انا تمام يا احمد انت اللي عامل ايه يا صاحبي
انا : انا تمام الحمد لله يا سامح ولا اقولك يا سامح باشا
سامح : انت بتقول يا احمد! قولي يا باشا طبعآ
انا : *بضحك * ههههه ماشي يا سامح، بقولك يا صاحبي انا كنت عاوزك في خدمه ضروري
سامح : قول يا صاحبي علي طول
انا : فيه رقم واحد كده اسمه ماجد كنت عاوزك تراقب مكالماته
سامح : وبعدين
انا : هتلاقيه بيكلم واحد اسمه علي وديمآ بيقوله يا علي بيه وبيفخم فيه
سامح : وبعدين
انا : انا عاوز اعرف كل حاجه عن اللي اسمه علي ده
سامح : احا دي لفه بنت متناكه
انا : معلش يا سامح انا عارف انه موضوع صعب شويه ومعقد بس صدقني لو انا مش محتاج منك الخدمه دي ضروري مكنتش هكلمك عليها
سامح : عارف يا احمد وانت عملتلي خدمات كتير يا صاحبي وعمري م هنسهالك *سكت شويه وبعدين كمل * اديني شويه وقت وانا هحاول اعرفلك كل حاجه عنه
انا : تمام يا صاحبي بصراحه انا مش عارف اشكرك ازاي
سامح : متقولش كده يا احمد احنا اخوات ويبقي خلينا نشوفك كده
انا : حاضر يا سامح اسيبك انا دلوقتي
سامح : سلام يا احمد
*وخلصت المكالمه *

بعد ما خلصت المكالمه علي طول طلعت علي مكتب امجد وكان قاعد وبيراجع شويه ورق

ماجد : خير يا احمد فيه حاجه ولا ايه؟
انا : لا مفيش، بس كنت عاوزك تستني ومترفضش الشحنه اللي جايه من روسيا
ماجد : *متفاجئ * نعم؟ هو انت مش قولت انها شحنه فاسده
انا : ايوه قولت كده بس ممكن اكون انا غلطت ومعرفتش احلل العينه كويس، عشان كده احنا هنمشي علي كلام الدكتور اللي حللها قبلي و وافق عليها
ماجد : يعني استلم الشحنه
انا : مش دلوقتي
ماجد : ازاي يعني؟
انا : يعني اديني مهله افكر عشان دي شحنه ضخمه، وابعتلهم فاكس قولهم اننا بنفكر
ماجد : *باين عليه الغضب * ماشي يا احمد

سيبت ماجد وروحت علي مكتبي عشان اشوف ماجد هيقول ايه ل علي

(في مكتب ماجد )

علي : يعني احمد غير رائيه؟
ماجد : هو بيقول انه محتاج شويه وقت
علي : اكيد بيقولك كده لانه كان رافض الشحنه الاول لكن اكيد في النهايه هيوافق
ماجد : طيب واحنا هنستني عليه لحد امتي؟
علي : سيبه براحته وانا متأكد انه بعد فتره مش كبيره هيجيلك ويقولك انه موافق علي الشحنه
ماجد : وياريت تخلي رجالتك يهددوه اكتر الفتره الجايه عشان يوافق بسرعه ونخلص
علي : انا هعمل كده فعلآ، ويبقي بلغني لو قالك حاجه تاني الفتره الجايه
ماجد : تمام يا علي بيه

(عندي في المكتب )
بعد ما سمعت المكالمه عرفت ان خطتي ماشيه صح لحد دلوقتي...وفي وسط سرحاني لقيت رساله من زياد فيها اللوكيشن اللي موجود فيه هو والشله...قومت علي طول وركبت عربيتي وروحت هناك، واول ما وصلت لقيت الكل متجمع

زياد : *بفرحه * اخويااااا وصللل
انا : *بسلم عليه * اخويا اللي واحشني
طارق : (صحبي من زمان بس مش بنتكلم كتير خريج حقوق، جدع بس مصلحجي قوي ) *بيسلم عليا * الواطي اللي مش بيسأل
انا : ابوطارق حبيب قلبي
طارق : تعالي يسطا اقعد جنبي
رمضان : (اعرفه من مده قصيره عيل جدع بس الدنيا ملطشه معاه ) *بهزار * احا يعم وهو من امت بيقعد مع حريم
بنت : احم احم علي فكره انا موجوده
زياد : نسيت اعرفك يا احمد دي مرام زميلتي في الشغل واحنا بنتجمع مع بعض علطول
انا : *بسلم عليها * تشرفنا يا مرام
مرام : (وصفها : جسمها عود فرنساوي بزازها وسط وطيزها وسط وعيونها عسلي وملامحها جميله ) الشرف ليا انا يا استاذ احمد
انا : مبلاش استاذ دي، قوليلي يا احمد علي طول
مرام : *بإبتسامه * ماشي يا احمد
طارق : فينك ياعم مختفي ليه كده
انا : معلش بس الظروف اللي حصلتلي كانت السبب، من بعد موت ابويا وانا حاسس إني مكسور
زياد : لا عاش ولا كان اللي يكسرك يا صاحبي
رمضان : إحنا كلنا في ضهرك يا احمد في اي وقت
انا : *بإبتسامه * عارف يا صاحبي
*ولقيت موبايلي بيرن وكان سامح اللي بيتصل *
انا : بعد اذنكم يا جماعه
طارق : اذنك معاك يا صاحبي
*وقومت بعيد عنهم شويه ورديت علي سامح *
انا : ايوه يا سامح
سامح : *بعصبيه * انا عاوز اعرف ايه العلاقه بينك وبين اللي اسمه علي ده
انا : علاقه ايه يعم؟ انا معرفش عنه حاجه اصلآ عشان كده كنت عاوز اعرف منك معلومات عنه
سامح : يعني انتو مفيش بينكم اي حاجه
انا : لا طبعآ ولا اعرف عنه حاجه وعشان كده كلمتك تجيبلي معلومات عنه
سامح : طيب وانت عاوز المعلومات دي ليه؟
انا : *بنرفزه * هو تحقيق ولا ايه يا سامح، لو مش عاوز تخدمني قولي وانا هتصرف
سامح : طيب افتح الواتساب واقرا الرساله اللي بعتهالك
انا : ماشي
وقفلت مع سامح وفتحت الرساله واتخضيت من الكلام اللي فيها
انا : *مصدوم * احاااااااا


يتبع......


بحب اشكر كل اللي بيدعمني وبيشجعني بكومنت للقصه واتمني انها تعجبكم ولسه فيه مفاجئات كتير الفتره اللي جايه وكل جزء هيكون اطول من اللي قبله، فياريت لو الجزء عجبك تنزل تكتبلي رأيك في كومنت عشان استمر
دمتم سندعلى ده مافيا الادويه واكيد صهيونى
 
  • عجبني
التفاعلات: Hussain AlJaziri
تم اضافة الجزء الثالث
 
  • حبيته
التفاعلات: Hussain AlJaziri
حلو
 
  • حبيته
التفاعلات: Hussain AlJaziri
الجزء حلو بس صغير اووووي وعندي احساس ان البنت دي هتطلع بنت علي
حاول تطول الأجزاء شويه
 
  • حبيته
التفاعلات: Hussain AlJaziri
  • عجبني
التفاعلات: rafefq
الجزء حلو بس صغير اووووي وعندي احساس ان البنت دي هتطلع بنت علي
حاول تطول الأجزاء شويه
معلش انا عارف ان الجزء صغير بس انا في العادي للي متابعني وعارفني بكتب الجزء كبير جدآ، لكن بسبب اني عاوز اخلص اكبر عدد من الاجزاء ف بكون مضطر إني اخلي الجزء صغير + إحساسك ممكن يكون صح وممكن لا + حاضر هحاول اطول الجزء اكتر من كده وشكرآ لكلامك الجميل يا اخويا💖
 
عاش
 
  • حبيته
التفاعلات: Hussain AlJaziri
  • حبيته
التفاعلات: Hussain AlJaziri
الوقت ينفذ بسرعة

السادة المنتسبين للمسابقة متبقي من الزمن 5 أيام لأنهاء قصتك
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%