NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• حبيته
التفاعلات: Ms Roony
  • بيضحكني
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
الشغف احساس بتحسه لشخص او لحاجه معينه بحماس و حب و رغبه و بتاخد كل وقتك و حياتك و تفكيرك اللي بيعبر عن شغفك ده بطريقه سلسه و بسيطه و سهله من كتر ما الشغف قوي و نقي من جواك بيخلي تعبيرك عنه من غير تعقيد من غير ما تحس .

عادي لو حسيت ان الشغف ده بيقل و ممكن يختفي و يتحول لملل و تعب و ضيقه ساعات و ده من تكراره و مجهودك فيه اللي بيكون مضاعف من غير ما تحس عشان كده ممكن تبعد عنه فتره و ترتاح شويه، هيرجعلك اقوي من الاول و يمكن يكون اكتر بكتير كمان بس ده هيحتاج منك شوية وقت و علي حسب الشئ اللي كنت شغوف بيه .
لو انت مريت بالتجربه و فقدت شغفك بحاجه ممكن تكون ايه و رجعت شغفك إزاي ؟

لو مالقناش مع بعض علاج لفقدان الشغف بشكل عملي هعمل موضوع عنه تاني بس هيكون عملي و اكبر من كده شويه.
متابع

• أتفق
الشغف احساس بتحسه لشخص او لحاجه معينه بحماس و حب و رغبه و بتاخد كل وقتك و حياتك و تفكيرك اللي بيعبر عن شغفك ده بطريقه سلسه و بسيطه و سهله من كتر ما الشغف قوي و نقي من جواك بيخلي تعبيرك عنه من غير تعقيد من غير ما تحس .

عادي لو حسيت ان الشغف ده بيقل و ممكن يختفي و يتحول لملل و تعب و ضيقه ساعات و ده من تكراره و مجهودك فيه اللي بيكون مضاعف من غير ما تحس عشان كده ممكن تبعد عنه فتره و ترتاح شويه، هيرجعلك اقوي من الاول و يمكن يكون اكتر بكتير كمان بس ده هيحتاج منك شوية وقت و علي حسب الشئ اللي كنت شغوف بيه .
لو انت مريت بالتجربه و فقدت شغفك بحاجه ممكن تكون ايه و رجعت شغفك إزاي ؟

لو مالقناش مع بعض علاج لفقدان الشغف بشكل عملي هعمل موضوع عنه تاني بس هيكون عملي و اكبر من كده شويه.
بشكل عام علاج فقدان الشغف بالنسبة لي حله هو مرور الوقت و بيرجع الشغف أو اني اشتغل عليه باني احاول احب الحاجة دي بطريقة مختلفة

• أتفق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بشكل عام علاج فقدان الشغف بالنسبة لي حله هو مرور الوقت و بيرجع الشغف أو اني اشتغل عليه باني احاول احب الحاجة دي بطريقة مختلفة
دي عموما من الطرق اللي بيتعالج بيها فقدان الشغف بشكل علمي بس الفطره ساعات بتبقي اقوي من اي حاجه تانيه احييك 🤝

• عجبني
التفاعلات: محمد ايزل و LEGEND KYSER
بفتكر قد ايه تعبت علشان اوصل للي انا فيه حاليا واني لو وقفت دلوقتي كل تعبي هيضيع 😊

• عجبني
  • أتفق
التفاعلات: Ms Roony، LEGEND KYSER و الأستاذ المنحرف
بفتكر قد ايه تعبت علشان اوصل للي انا فيه حاليا واني لو وقفت دلوقتي كل تعبي هيضيع 😊
و ليه توقف و لو عايز توقف يا بيكو و ممكن بس وقت و ترجع تاني و لا انت بتفكر في ايه عشان ابتدي اطلع السكاكين بس 😂

• عجبني
التفاعلات: LEGEND KYSER
و ليه توقف و لو عايز توقف يا بيكو و ممكن بس وقت و ترجع تاني و لا انت بتفكر في ايه عشان ابتدي اطلع السكاكين بس 😂
هاتيلي حته من اللي هتقطعيه بالسكينه

• بيضحكني
  • بيضحكني
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
حاضر بس يرد هو بس
هو مش عايز يوقف بيقول انه لما بيفقد الشغف بيفوق نفسه عشان يكمل وميضيعش اللي عمله انتي هتقطعي ايه بالظبط

انا بتكلم عن شغلي 😅

• بيضحكني
  • بيضحكني
لو كده لاء حرام شغلك و تعبك صعب تضيعو في لحظه ارتاح و ارجع تاني لكن ماتبعدتش
ايوه يعني السكاكين هنحطها ف الدرج تاني ولا ايه

لو كده لاء حرام شغلك و تعبك صعب تضيعو في لحظه ارتاح و ارجع تاني لكن ماتبعدتش
مقدرش ابعد عن شغلي اللي بحبه

• أتفق
  • حبيته