NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

من الحاجات الجميلة وممكن تقيي بيها مدى نضوجك هي تقبل الرفض ببساطة انت مش محور الكون ومش احسن حد في الدنيا وجو مفيش مرة مبتحبنيش ده مش موجود وكذلك الموضوع بالتسبة للست
من بعد فترة المراهقة وانا قررت اخد الفيرست ستيب اكتر من مرة "لاني عصبية وبتخنق بسرعة" وفي مرات
كنت بتقابل بالرفض عادي في الاول كنت بتعصب جداً ازاي شاب ممكن يقولي لا ! ازاي ممكن يكون مش معجب بيا ؟ كنت بتعصب وبتضايق وبتيجي في دماغي افكار انتقامية حالياً مش ببص للموضوع بنفس الطريقة وطالما انا رفضت ناس يبقى الطبيعي ان ناس ترفضني
"في مرة اخدت الفيرست ستيب واترفضت وكان السبب مضحك جداً ودي قصة ممكن نبقى نحكيها بعدين"
دلوقتي يااعزائي هل اترفضتوا قبل كده ؟ هل اتقالكوا لا ؟ ايه كان رد فعلكم ؟
تقصدي الرفض ف ايه بالظبط
بالنسبه لعلاقه جنسيه
ولا علاقه حب
ولا تقدم لزواج
ولا علاقه صداقه

انت كدا حرفيا عرفتي ازاي تختاري راحت باالك وترتاحي وعلفكرا مش حوار محور الكون انت ممكن تبقي حرفيا فيكي كل حاجه الشباب تحلم بيها بس حد معين مش شايفك لانك مثلا مش التايب بتاعو وممكن يبقا فنفس الوقت في شباب تانيا هتموت عليكي وكل الدعم يقمر😂😂♥️♥️♥️
عادي جدا الرفض من الطرفين الدنيا عرض وطلب مفيهاش زعل ولا حاجة
عن نفسي مش باخد فريست ستيب ، ممكن اللمح عشان هو ياخدها بس انا متصالحه مع شعور الرفض مع اني محستهوش قبل كده
عادي جدا الرفض حتى من الجنسين (الدنيا عرض وطلب) مفيهاش زعل ولا حاجة اذا ترفضت لاني انا كمان ممكن ارفض

• عجبني
التفاعلات: كارين 🤤🤤
-- اه عادي انا مش كيانو ريفژ يعني
- اه عادي بتتقال بشياكه اكتر احيانا
-_- و لا اي حاجه مزيكتنا ليلتنا فرحتنا ما هي مش ملكه جمال راس البر مثلا
جميل جداً 👏
كيانو ريفز مش حلو

• بيضحكني
التفاعلات: Life Arch
ايوا حصل اكتر من مره واترفضت من رجاله عرضت عليهم نفسى فى الاول زعلت جدا وقولت ازاى يرفض عرض زى دا بس لما قعدت مع نفسى وفكرت لاقيت انو مجرد عرض وطلب ومن حق الطرف التانى انو يقبل او يرفض عادى
ياسلام على الروح الرياضية 😂
هي دي الروح المطلوبة

• بيضحكني
التفاعلات: مدام دعاء
متكرفتش او اترفض فحياتى عشان ما بداتش اصلا لسه قلبى قاعد بكيسو وخام🙂
لازم تتشجع عشان تاخد خطوة وبعدها تترفض وتيجي تعيط 😁

لازم تتشجع عشان تاخد خطوة وبعدها تترفض وتيجي تعيط 😁
لا انا قلبى لسه مخدتهوش الى تستاهلو يبختها الى هتاخدو هتاخد قلب خام كدا محبش قبل كدا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الرفض عموماً
الرفض عموما
مافتكرش اترفضت ف شي لأني ببقي حريص جدا علشان اتقدم لشي
المره االي مش هنساها لما اترفضت ف الجواز ومرتها كان قلبي اللي وداني وانا عارف هترفض
بس المره التانيه اتقبلت 😂

• عجبني
التفاعلات: The Woman Who Wasnt There
من الحاجات الجميلة وممكن تقيي بيها مدى نضوجك هي تقبل الرفض ببساطة انت مش محور الكون ومش احسن حد في الدنيا وجو مفيش مرة مبتحبنيش ده مش موجود وكذلك الموضوع بالتسبة للست
من بعد فترة المراهقة وانا قررت اخد الفيرست ستيب اكتر من مرة "لاني عصبية وبتخنق بسرعة" وفي مرات
كنت بتقابل بالرفض عادي في الاول كنت بتعصب جداً ازاي شاب ممكن يقولي لا ! ازاي ممكن يكون مش معجب بيا ؟ كنت بتعصب وبتضايق وبتيجي في دماغي افكار انتقامية حالياً مش ببص للموضوع بنفس الطريقة وطالما انا رفضت ناس يبقى الطبيعي ان ناس ترفضني
"في مرة اخدت الفيرست ستيب واترفضت وكان السبب مضحك جداً ودي قصة ممكن نبقى نحكيها بعدين"
اترفضت كذا مرة وكان الموضوع عادى جدا بالنسبة ليا هى مش اخر واحدة فى الدنيا وانا مش اول واحد اترفض

• عجبني
انا معنديش مشكلة مع الرفض عادي جدا إني اترفض انا مشكلتي الحقيقية مع ان موقعي مش متحدد في العلاقة يعني انا بحب واحدة الاول كنت اقدر أحكم انها بتحبني وكنت شايفة مقدرة اللي بعمله دلوقتي بقت شايفاه خنقة محدش فينا اعترف بمشاعره بعد كدا تنشنا انا وهي وقالتلي عاوزين نفصل انا تقبلت الحوار عادي وبعدت وكنت لوحدي في ركني مبحاولش حتى اعرف حاجة عنها وحياتي كانت مستقرة بقضي ايامي في الدراسة او مع صحابي بدور على شغل احيانا بفكر فيها مش هكذب بس مجملا يومي مش ناقص لحد ما هي دخلت وكلمتني تاني وحسيت اني رجعت لنقطة الصفر وقالتلي انها كانت شايفة في الاول اللي بعمله هو حب كبير مع الوقت وجودي بقى مبالغ فيه انا بحبها جدا على فكرة بس حاليا انا اللي مخنوق هي موجودة ومش موجودة لو بعدت تشدني لو قربت تبعدني بتقولي كل ما تقرب غصب هبعدك اكتر وانا محتاجاك انا مش فاهمها انا معنديش مشكلة لو قالتلي امشي لكن المشكلة انها مبتقولهاش مشكلتي مش في الرفض مشكلتي في عدم الاستقرار

مفيش حد مترفضشى قبل كدة اكيد طبعا اترفضت بس حقيقى قليل جدا

الموضوع كله نضج مش اكتر ومن الخبرات الحياتية الواحد هيتقبل دا عادى جداً وبعدين بردو احنا ك رجالة فيه مننا النوع اللى هو كاريزما وتقيل ف نفسه وانا بصراحه مبحبش النوعية اللى هما مدلوقين بغباء عشان كدا فيه مثل بيقول اتقل تاخد مستوى😅

لا انا قلبى لسه مخدتهوش الى تستاهلو يبختها الى هتاخدو هتاخد قلب خام كدا محبش قبل كدا
بالتوفيق يابو قلب رقيق وخام

• عجبني
التفاعلات: 卍 فرعون卍
  • عجبني
انا معنديش مشكلة مع الرفض عادي جدا إني اترفض انا مشكلتي الحقيقية مع ان موقعي مش متحدد في العلاقة يعني انا بحب واحدة الاول كنت اقدر أحكم انها بتحبني وكنت شايفة مقدرة اللي بعمله دلوقتي بقت شايفاه خنقة محدش فينا اعترف بمشاعره بعد كدا تنشنا انا وهي وقالتلي عاوزين نفصل انا تقبلت الحوار عادي وبعدت وكنت لوحدي في ركني مبحاولش حتى اعرف حاجة عنها وحياتي كانت مستقرة بقضي ايامي في الدراسة او مع صحابي بدور على شغل احيانا بفكر فيها مش هكذب بس مجملا يومي مش ناقص لحد ما هي دخلت وكلمتني تاني وحسيت اني رجعت لنقطة الصفر وقالتلي انها كانت شايفة في الاول اللي بعمله هو حب كبير مع الوقت وجودي بقى مبالغ فيه انا بحبها جدا على فكرة بس حاليا انا اللي مخنوق هي موجودة ومش موجودة لو بعدت تشدني لو قربت تبعدني بتقولي كل ما تقرب غصب هبعدك اكتر وانا محتاجاك انا مش فاهمها انا معنديش مشكلة لو قالتلي امشي لكن المشكلة انها مبتقولهاش مشكلتي مش في الرفض مشكلتي في عدم الاستقرار
لو مش مبسوط في علاقة سيبها

احنا كلنا اذواق وكل واحد ليه ذوقو انا شايف دايما الرفض فرصة حلوة لنفسي مش العكس
وعادي انا اترفضت كتير واتقالي لا كتير
كان رد الفعل بشوف كل مرة انا ممكن اتىفضت ليه واتصالح مع نفسي واشوف الحجات الحلوة اللي ف ايدي

• عجبني
اغلبنا معندوش اداب الرفض
واغلبنا معندوش مبدا قبول الرفض
الانا عندنا عاليه

• عجبني
أنا مبطلبش أصلا علشان مترفضش ، لا في الواقع المعاش ولا الإفتراضي !
يعني حتي في أبسط الصور عمرى ما بعت رسائل ع الخاص لأي واحدة في المنتدي هنا لطلب التعارف أو الصداقة أو المقابلة .
عادة كان بيتنصب حولي الشباك من سيدات سواء من الجيران أو زميلات العمل أو معارف ، وكنت لما ألاقي الكلام في تلميحات ورايح للسكة دى كنت بأغير الموضوع .
لكن بصراحة زهقت ومليت من دور الخضرا الشريفة اللي انا عايشه ده وعاوز أتخلبص شوية 🤣

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%