NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الأستاذ المنحرف

نسوانجى الاصلى
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
بعيدا عن الدين كل حد يقول وجهة نظره او مواقف مر بيها
هل الرزق نصيب ومكتوب ولا اجتهاد وسعي انا عن نفسي مقتنع انه مزيج بين الاتنين يعني اوقات تلاقي الرزق بيتساق ليك لحد عندك و اوقات لازم تسعي وتتعب عشان يجيلك الرزق وده بناءا ع مواقف

• عجبني
التفاعلات: أموت فى الجنس
هل الرزق نصيب ومكتوب ولا اجتهاد وسعي انا عن نفسي مقتنع انه مزيج بين الاتنين يعني اوقات تلاقي الرزق بيتساق ليك لحد عندك و اوقات لازم تسعي وتتعب عشان يجيلك الرزق وده بناءا ع مواقف
الاتنين

• أتفق
التفاعلات: الأستاذ المنحرف
أنا كمان مقتنع بكدا بناءا ع تجارب مش مرتبط بحاجه معينه فيهم
رزقك من عمرك وحياتك وولادك ومزوجتك ده بيعالك رزقك ف حياتك العمليه الاغلب انت بتسعاله

• عجبني
رزقك من عمرك وحياتك وولادك ومزوجتك ده بيعالك رزقك ف حياتك العمليه الاغلب انت بتسعاله
انا اقصد الحياه العمليه الرزق اللي هو الشغل الفلوس مش دايما سعي ممكن ييجي لحد عندك من غير سعي مش دايما بس اوقات كتير

انا اقصد الحياه العمليه الرزق اللي هو الشغل الفلوس مش دايما سعي ممكن ييجي لحد عندك من غير سعي مش دايما بس اوقات كتير
بيجيلك بناء ع مجهود عملته مش شرط ف نفس طريق الوصول للحاجه دي بس مجهود اتعمل

سعي
بس ده ميمنعش انه شيء مكتوب و مقدر

• عجبني
  • بيضحكني
بيجيلك بناء ع مجهود عملته مش شرط ف نفس طريق الوصول للحاجه دي بس مجهود اتعمل
بص أنا قريت قصه كانت بين الامام مالك وتلميذه الإمام الشافعيّ كانوا بيتناقشوا ف الموضوع ده و موصلوش لاتفاق كل واحد فيهم عند وجهة نظره واحد انه سعي والتاني انه نصيب وبيتساق لحددعندك والامام الشافعي مشي من عنددالامام مالك وخرج وهو ماشي قابل واحد ف السوق قاله شيل معايا التمر ده وهو ساعده وشال معاه ف الراجل اعطي له تمر بناءا علي مساعدته فهو فرح وقال انا وجهة نظري ف الرزق صح انه سعي ولو مساعدتش الراجل مكنتش هاخد تمر ورجع للامام مالك عشان يثبتله انه صح وادي التمر للامام مالك ف الامام مالك أكل من التمر وقاله شوفت اني وجهة نظري انا كمان صح وانت جيبت رزقي ف التمر لحد عندي من غير مجهود ف انا مقتنع انه مش دايما مرتبط بالسعي

• عجبني
التفاعلات: Coraline
سعي
بس ده ميمنعش انه شيء مكتوب و مقدر
هو كل شئ للإنسان مقدر ومكتوب من لحظه ما نزلت ف جسمه الروح اول ما يتم ٤ شهور ف بطن امه بس الرزق مش كله سعي

بص أنا قريت قصه كانت بين الامام مالك وتلميذه الإمام الشافعيّ كانوا بيتناقشوا ف الموضوع ده و موصلوش لاتفاق كل واحد فيهم عند وجهة نظره واحد انه سعي والتاني انه نصيب وبيتساق لحددعندك والامام الشافعي مشي من عنددالامام مالك وخرج وهو ماشي قابل واحد ف السوق قاله شيل معايا التمر ده وهو ساعده وشال معاه ف الراجل اعطي له تمر بناءا علي مساعدته فهو فرح وقال انا وجهة نظري ف الرزق صح انه سعي ولو مساعدتش الراجل مكنتش هاخد تمر ورجع للامام مالك عشان يثبتله انه صح وادي التمر للامام مالك ف الامام مالك أكل من التمر وقاله شوفت اني وجهة نظري انا كمان صح وانت جيبت رزقي ف التمر لحد عندي من غير مجهود ف انا مقتنع انه مش دايما مرتبط بالسعي
عارف القصه
الحوار ده طويل والنقاش فيه واسع بس من وجه نظري اعتقد الاتنين

• أتفق
انزلي بالترجمه
يعني اي سعي بس مقدر ومكتوب😂
قصدي ان كل حاجه already مقدره و مكتوبه عند **** فاهمني
احنا مطلوب اننا نسعي و بس مش عارفه هتفهم قصدي ولا🙃

عارف القصه
الحوار ده طويل والنقاش فيه واسع بس من وجه نظري اعتقد الاتنين
هو ده اللي انا امقتنع بيه برضو انه مش ثابت متغير ممكن مع نفس الشخص ييجي بالسعي وممكن ييجي لوحده

هو كل شئ للإنسان مقدر ومكتوب من لحظه ما نزلت ف جسمه الروح اول ما يتم ٤ شهور ف بطن امه بس الرزق مش كله سعي
اغلبه سعي في رأي
السعي مش بس شغلك مجاهدتك لي نفسك سعي، في حاجات كتير بتكون بسيطه لدرجه انك ممكن متاخدش بالك منها و تندرج تحت كلمه السعي

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
قصدي ان كل حاجه already مقدره و مكتوبه عند **** فاهمني
احنا مطلوب اننا نسعي و بس مش عارفه هتفهم قصدي ولا🙃
فهمتك
احنا اه لازم نسعي ونجتهد
وكدا كدا **** عارف كل واحد فينا فكاتب هنعمل اي قبل منعمله صح كدا ولا غلط

• أتفق
التفاعلات: Coraline
الرزق جزء منه قدر وجزء تانى اجتهاد وعمل على شخصية الفرد ليتطور من نفسه وذاته عشان يقدر يستوعب اللى بيحصل حواليه

هو ده اللي انا امقتنع بيه برضو انه مش ثابت متغير ممكن مع نفس الشخص ييجي بالسعي وممكن ييجي لوحده
مؤمن بالمكتوب بس ف السعي والجتهاد لذه بالذات وقت متوصل لهدفك

• حبيته
مؤمن بالمكتوب بس ف السعي والجتهاد لذه بالذات وقت متوصل لهدفك
ده اكيد طبعا ولازم السعي والاجتهاد دي نقطه مش مختلف عليها انا بتفحت ف الشغل طول الاسبوع بس لما بقبض مقابل تعبي والاقي نفسي قادر اوفر للي انا مسؤل عنهم حياه كويسه اكيد ببقي مبسوط وبنسي التعب انا اقصد سبب الرزق وعموما هو موضوع مفيش فيه رد قاطع ولا وحيد

• أتفق
التفاعلات: J U B A
وليه متقولش ان سعيه في اثبات وجهه نظره هو الي جابله التمر في الاخر🙊

ده اكيد طبعا ولازم السعي والاجتهاد دي نقطه مش مختلف عليها انا بتفحت ف الشغل طول الاسبوع بس لما بقبض مقابل تعبي والاقي نفسي قادر اوفر للي انا مسؤل عنهم حياه كويسه اكيد ببقي مبسوط وبنسي التعب انا اقصد سبب الرزق وعموما هو موضوع مفيش فيه رد قاطع ولا وحيد
**** يعينك ي عالمي

• حبيته

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%