NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نسبياً 😂😂
معلش بكرة تبقى كاملة 😅😅
انا ساعات الاماكن العالية لو مفتوحة زى سطح ملوش جدار مثلا 😅😅

معلش بكرة تبقى كاملة 😅😅
انا ساعات الاماكن العالية لو مفتوحة زى سطح ملوش جدار مثلا 😅😅
ما انا باكلم علي الي من غير جدران ده
قيس بقي سلالم و أسطح و اديلوا 😂

• بيضحكني
التفاعلات: ابو اسكندر السندباد
  • بيضحكني
التفاعلات: Life Arch
  • بيضحكني
  • بيضحكني
التفاعلات: Life Arch
  • بيضحكني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
ابو اليوم الي دخلوني فيه هندسه و قالولي حتبقي جهبز 😅
طيب و انت ايه الى بيطلعك الاسطح يا نجم 😅😅😅

• بيضحكني
  • حبيته
الخوف شعور انسانى فطرى كلنا بيكون جونا الخوف بنسب مختلفة
لكن الخوف ممكن يتحول مش شعور طبيعى لحالة صعبة مدمرة و مخذلة لو سيطر على انسان و بقى هو المحرك لكل تصرفاته

زمان قالو من خاف سلم .. المقولة مش غلط لأن فى مواقف لما تخاف فيها فعلا بتنجو بنفسك .. لكن على اطلاقها هى غير صحيخة فى مواقف تانية الخوف ممكن يأذيك انت و الى حواليك

لازم تقاوم شعور الخوف فى ناس بنشوفها بيكون ليهم مواقف شجاعة بس معنى كدة ان وقتها محسوش بالخوف .. لا هما حسوا بالخوف بس حاول و قدر يسيطر على خوفه و خد قرار المواجهة..

السؤال بقى هل السيطرة على الخوف دى بتحتاج انك تعود نفسك على كدة و لا بتيجى منين ؟
ايه موقف كنت فيه خايف و اتغلبت على خوفك ؟
و ايه الحاجة الى تخوفك ؟
كلام جميل يا أونكل
الخوف احساس طبيعي عند كل الكائنات مش البشر وغريزه المشكله لما يتحول للجبن ومتقدرش تواجه اي موقف او انسان وتهرب منه
اكيد لازم تتعود علي انك تتخطي الخوف بانك تتشجع مع نفسك وتتكلم معاها وتحسسها انك ان الهروب مش هيغير حاجه بالعكس ممكن يزود مشكله ممكن تتحل بالمواجهه
أنا حصلي موقف زمان ٥ من صحابي من ١٥ سنه عملوا حادثه وماتوا كلهم منهم واحد كان شبكة اخته يومها والفرح اتحول لعزا للبلد كلها ومكنتش بعرف انام خالص حاسس اني لو نمت هموت وفضلت كدا فتره لحد ما طمنت نفسي وهديتي واتكلمت مع نفسي ان الخوف مش هيغير حاجه وان الأجل لما ييجي هموت سواء نايم او صاحي والخوف ملوش لازمه

• أتفق
الخوف غريزه طبيعيا بي لازم نتعلم نستفاد منها تكون دافع زي مثلا الخوف من الفشل
او تكون حافز زي الخوف من الموت في معركه هتتعلم تحارب بتركيز ومش بتهور
والخوف علي الاسرة هتحاول تامنهم كويس
وظبعا في الخوف المرضي زي المرتفعات والبحر وغيرها وده كل واحد بتتغلب عليه بطرق مختلفه المهم تخلي الخوف حافز مش نقطه ضعف

• أتفق
كلام جميل يا أونكل
الخوف احساس طبيعي عند كل الكائنات مش البشر وغريزه المشكله لما يتحول للجبن ومتقدرش تواجه اي موقف او انسان وتهرب منه
اكيد لازم تتعود علي انك تتخطي الخوف بانك تتشجع مع نفسك وتتكلم معاها وتحسسها انك ان الهروب مش هيغير حاجه بالعكس ممكن يزود مشكله ممكن تتحل بالمواجهه
أنا حصلي موقف زمان ٥ من صحابي من ١٥ سنه عملوا حادثه وماتوا كلهم منهم واحد كان شبكة اخته يومها والفرح اتحول لعزا للبلد كلها ومكنتش بعرف انام خالص حاسس اني لو نمت هموت وفضلت كدا فتره لحد ما طمنت نفسي وهديتي واتكلمت مع نفسي ان الخوف مش هيغير حاجه وان الأجل لما ييجي هموت سواء نايم او صاحي والخوف ملوش لازمه
**** يرحمهم
فعلا يا صديقى كلام عين العقل تسلم ايدك

• حبيته
التفاعلات: الأستااذ
الخوف غريزه طبيعيا بي لازم نتعلم نستفاد منها تكون دافع زي مثلا الخوف من الفشل
او تكون حافز زي الخوف من الموت في معركه هتتعلم تحارب بتركيز ومش بتهور
والخوف علي الاسرة هتحاول تامنهم كويس
وظبعا في الخوف المرضي زي المرتفعات والبحر وغيرها وده كل واحد بتتغلب عليه بطرق مختلفه المهم تخلي الخوف حافز مش نقطه ضعف
اتفق معاك لازم نخلى الخوف ظاهرة صحية تحفظنا مش تعطلنا

عزيزي النسوانجي مشاركات التعارف ممنوعه تماما بأقسام المنتدى مكانها قسم التعارف فقط طلب أي وسيلة تعارف خارجيه او ذكر ها في موضوعك او ردودك مخالف تماما ومن الممكن ان تعاقب إداريا بسبب ذلك ( هناك قسم كامل لغرض التعارف) فلا تكن عضو مصر على المخالفات

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%