NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الخاين و معارف زوجته | السلسلة الثامنة | ـ عشرة أجزاء 19/1/2023

يا معز يا عالمي
 
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
تم أضافة الجزء الخامس
 
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
  • حبيته
التفاعلات: فاشخ ديوث
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
متعه ي برو استمر كل الدعم بس عايز اعرف ايمن لحد اخر نفس 😂 مش واثق فى هند ليه
بس عاش موت ايمن هيفتح دنيا تانيه
بس معرفش ليه مش مستريح لنطرات هند ليوسف
عادي
 
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
هو الواد ناجي دورة مش يحصل في تغير زي يوسف كدة بدل كرامتة اللي متهانة من كل اللي حوالية لو امكن يبقي في تحسين لشخصيتة شوية
 
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
المبدع المتألق مبدع كتابه القصص تستحق وسام ا ذهبي لابداعك في الكتابه مشكور يا برنس
 
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
انت بجد ملكش حل
الاحداث لو حقيقية مش حتكون بالتفاصيل دي كلها
بجد احييك و ارفعلك القبعة
 
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
هو الواد ناجي دورة مش يحصل في تغير زي يوسف كدة بدل كرامتة اللي متهانة من كل اللي حوالية لو امكن يبقي في تحسين لشخصيتة شوية
ناجي دوره قوي وليه سلسله لوحده بس المشكله انه واقع مع عيله لو بتربي كلب لازم الكلب يحترمهم
 
امتياز مع مرتبة الشرف يا صاحبى أمتعتنا وابهرتنا بالجزئين التمام دول وحكاياتك غير متوقعة يا معلم..تسلم ايدك ومنتظرين الجزء السادس وبشكرك على مجهودك والإلتزام بالمواعيد التى قررتها..
مع خالص تحياتى...
 
  • حبيته
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد و معز ١٤
كل مره بيزيد تفوقك وابداعك مشكور جدا
والقصه دي لازم ماتنتهيش دي لازم يتوارثها الاجيال ممكن تتمد لمئة سلسله😚😚😚😚ابداعاتك ياكبير
 
  • يالهوي هي وصلت لكده
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد و معز ١٤
كل مره بيزيد تفوقك وابداعك مشكور جدا
والقصه دي لازم ماتنتهيش دي لازم يتوارثها الاجيال ممكن تتمد لمئة سلسله😚😚😚😚ابداعاتك ياكبير
كتير علي كل ده
انا بفكر في متعتكم وبس
 
  • عجبني
التفاعلات: Hus9
جميله
 
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
كتير علي كل ده
انا بفكر في متعتكم وبس
تسلم ايديك يا غالي وإحنا مقدرين تعبك اوي اوي و مشكور جدا على ما تقدمه من ابداع وعملك على ثلاث قصص مع بعض
 
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
حاسس أن تقريبا من اول السلسلة دى مراد بقا عصبى زيادة جدا و من قبل موت ايمن
 
  • حبيته
التفاعلات: معز ١٤
هند تانى .... يا عم مفيش كده
الشرمطه هتكون بعيده عن بيت مراد
بس قريبه من معارفهم

الخاين ومعارف زوجته ٨

الجزء الخامس

عربيات شرطه و جيش كتيره حوالين مستشفى كبيرة في ٦ اكتوبر و ايمن في الرعاية المركزه
منال و فدوى و يوسف جايين يجروا وشافوا توابيت كتير ملفوفه بعلم مصر
العميد سعيد كان مصاب و ايده ساندها على رباط
منال : بابا فين عاوزه اشوفه 🥺
سعيد : اتطمنى والد حضرتك بخير هو بس خد رصاصه في كتفه بس بسبب سنه موجود في الرعايه
يوسف : حبيبي يا جدو ... عاوزين نشوفه
سعيد : هتشوفوه و هتطمنوا كمان
فدوى شافت بوكا في صندوق وواقفه بتعيط وواضح انه اتغربل
منال راحت مخضوضه وشافت بوكا وخدت فدوى في حضنها : بتعيطي ليه
فدوى : بوكا كان صديق شخصي لايمن باشا ... ارجوكي محدش يعرفه حاجه
فوزية دخلت المستشفى و معاها منى و ناجي وبتسأل على ايمن
يوسف عرف مكان الرعاية وراح بيبص على جده وصوته في ودنه ( كل نجاح باهت وراه تقصير .... اوعى تتقدم و تبص وراك .... انت زي جدك يوسف ) 😭😭😭( فتح عينك يا جدو متسيبناش 😭 ... انت على طول مثلي الاعلى ... ارجوك انت الوحيد اللى بتفهمني وعلى طول جنبي 😭.... اوعدك هتعلم كل حاجه في الشغل بس انت ارجع و علمنى 😭 ..... اوعدك هبطل كل اللى بيزعلك مني 😭 ..... انا بحبك اوي يا جدو 😭 ) بحبك يا جدو 😭😭😭
فوزية طالعه معاها منى سانداها وناجي راح ليوسف و بيطبطب عليه
منال وقفت بتبص على ايمن وقلبها بينبض جامد و روحها هتطلع منها ( بابا انا بحبك .... صحيح اذتنى كتير زمان بس بحبك و**** بحبك .... انا مسمحاك على كل حاجه ... انا واثقه انك هتعيش .... وواثقه كمان انك لا يمكن هتسيبنا كده 🥺 ارجوك لو بتحبني فتح عينيك .... ارجوك طمنى )
الدكتور : ارجوكم يا هوانم وقفتكم هنا ملهاش لازمه ..ايمن بيه حالته كويسه و بكره هيفوق
يوسف : انا هفضل هنا معاه
الدكتور : مفيش داعي ارجوكم اتفضلوا
.........
سهام : هدي نفسك بس يا موني
منال بتعيط وبتحاول تتصل بمراد او توصله
يوسف : الو الو بابا 😭 ... بابا ارجوك تعالى جدو في المستشفى 😭
منال : اديهولى وخطفت الموبايل مراد الو مراد ... ارجوك ارجع بسرعه ...😭 حاضر يا حبيبي 😭
.....
تانى يوم راحوا المستشفى و كان مراد و هند وصلوا هناك
سعيد : يا مراد بيه الموضوع سهل
مراد : سهل ازاي و عمي بيموت
سعيد : عمك بئى احسن و دخل اوضه عادية و عليه حراسات كتير
مراد : وازاي تروحوا مكان مفتوح تتبادلوا فيه
سعيد : العمليه نجحت و ايمن بيه عايش .. وزي ما سيموند اتصفى هو ورجالته و بوكا اتقتل رجالته كلهم انضموا ليك يعنى مكسبك كبير
مراد : مكسب ايه و عمي مستهدف
سعيد : الحقيقه مش عمك بس المستهدف انت و عيلتك كمان مستهدفين
منال : مراد حبيبي و بتحضنه ... عمك
مراد : عمي بخير متخافيش .... تعالى معايا .... يوسف
يوسف : بابا و خده بالحضن
مراد : روح مع ماما دلوقتى و خليك معاها
يوسف : ماما
هند : يوسف حبيبي ... ايه اللى حصل
يوسف : منال اتصلت بي و جينا عالمستشفى و عرفت ان جدي كان بيسلم الراجل اللى كانوا عاوزينه وضربوا عليه نار والراجل التانى مات
هند : طب تعالى وصلني البيت ... عاوزة اروح
يوسف : اوكيه اتفضلي
.......
بعد ايام ايمن رجع البيت في حراسه مشدده و تم تعيين حراسات خاصه لعيلته كلها
منال : بس يا حبيبي هند لسه تعبانه ... كمان بابا كتبلي كل حاجه و شكله بيودع ... انا خايفه اوي عليه
مراد : بيبصلها و ساكت
منال : على فكره بئا انا من حقي احافظ عالعيله دي زيك بالظبط والكل هيسمع كلامي
مراد ساكت وهو بيسمع منها و قاعد على كرسي هزاز و مغمض عينيه
الباب خبط
منال فتحت : خير يا يوسف
مراد : تعالى يا يوسف وانتى يا منال اقفلي الباب و تعالى ....... يوسف انت من بكره هتنزل الشغل معايا و هتنظملي شغلي ومواعيدي .... عاوزك تتعلم مني كل الشغل .... موني اسمها في الشغل مدام منال وهي المدير المالي للشركات كلها .... اللي هتقولك عليه كإنى بقولهولك بالظبط ..... عاوزك خلال شهر قبل ما الاجازة تخلص تكون اتعلمت الشغل كويس علشان هتخلص مدرستك و تيجي والاسمه ناجي تقطع علاقتك بيه ..... تمرينك هتواظب عليه عادي و البطولات كمان .... طبعا ايام الامتحانات اجازه .... منال .... انا عاوزك الفترة الجاية تديري شغلك و معاكي يوسف تعلميه و بالنسبه للبيت نسقي بينك و بين سهام وهي تديره و تاخد بالها من الولاد كلهم ..... اما بالنسبه لهند فحالتها النفسية لسه مرجعتش علشان كده هتابع انا معاها الدكتور و العلاج .... اما بالنسبة لبيت عمي مفيش حد من هنا يدخل هناك مهما حصل .... والولد اللى اسمه ناجي ممنوع منعا باتا يدخل من باب الفيلا
يوسف : حاضر يا بابا ... بس كان لي طلب
مراد : ايه هو
يوسف : كنت عاوز اخطب هبه بنت سوسو
مراد : موافق بس لما تخلصوا السنادي
يوسف : انت احلى اب في الدنيا
منال : ابسط يا عم .... هتتجوز حبيبة القلب
يوسف ( شكلي داخل على ايام سوده ... مخابرات و مافيا وضرب نار وناس اغراب بيترصدوا عيلتي و مطلوب منى اراعيهم كلهم )
منال : خلاص يا يوسف روح فرح هبه بس تذاكروا كويس
يوسف : حاضر
.........
سها : دي كل البيانات يا ايمن باشا و كده عن طريق الموبايل و انت هنا تقدر تتابع الشغل كله
ايمن : نايم على ضهره .استنى يا سها .... فوزية سيبينا شويه
فوزية : حاضر يله يا بنتى
ايمن : انتى بنت عصام .... ابوكي زمان خدمنى خدمه كبيره وانا عاوز اردهاله .... امسكي ده شيك بمليون جنيه .... عاوزك متكونيش اقل من حد
سها : متشكرة بس انا مش هقدر اخده .... لو عاوز تردهاله صح .... ماما ماشية في سكه وحشه هي وعمتى ... يا ريت تكلمهم او تبعدهم عنها
ايمن : اتبسط اوي من قناعة و شرف البنت .. طب خلاص خدي الشيك وانا هكلمهم ... وعد
سها : بجد متشكره اوي
ايمن : هتعملي بالفلوس دي ايه
سها : هفتح شركة برمجيات و متخافش مش هسيب الشغل معاك
ايمن : عال عال عال .. انا هكلملك فدوى تخلصلك تأسيس الشركه و على حسابي كمان ... وعاوزك تعلمي يوسف ... هو ولي العهد دلوقتى .... لازم يكون جاهز للزمن الجاي
سها : متشكره اوي و حضنته اوي ... انا اسفه
ايمن ابتسملها : لا عادي مش انا جدو
سها : مبسوطه اوي هتحقق حلمها ... غصب عنى
ايمن : ومين قالك انى زعلان ... انا لو قابلتك في شبابي كنت اتجوزتك
سها : وانا موافقه ... بضحك معاك 😆
ايمن : يا ريت بنات مراد كلهم يطلعوا زيك 🥺 ... اندهيلي مراد
سها : حاضر
..
بعد دقايق
مراد جاي جري : خير يا عمي
ايمن : خلاص يا سها روحي انتي ..... اقعد يا مراد ... مراد انا مكنتش عم و بس ليك احنا كنا اصحاب كمان .... انت طبعا عرفت مركزي عند البلد و عند المافيا.... انا كتبت كل حاجه باسم منال بنتي .... ده رقم حساب خد فوزية البنك تفعله فيه نصيبها من املاكي .... بيخلع خاتم و بيلبسهوله ... انت دلوقتى مكاني وده مش اختيار ... في خزنتى هتلائي ملف فيه كل ارقام الناس اللى بتعامل معاهم بره .... فدوى عرفتها عليهم ... دراعك اليمين منال بنتى .... سها هتفتح شركه ضمها ليك و شاركها البنت دي شريفه و بتاعة شغل ونزيهة اوي .... عينك على اهل بيتك ... هند بتحبك بس بنتى محدش يتحكم فيها غيرك .... سهام جدعه و متربية انت ظالمها بلاش تقل منها قصاد هند و منال تاني ... الولد اللى اسمه ناجي عيل خايب ميدخلش البيت ده انت عندك بنات حافظ عليهم .... يوسف يتجوز هبه بنت سهام و ميتجوزش غيرها .... في كشف لناس بعطف عليهم ... كمل انت من بعدي .... انا خلاص مبئاش في العمر حاجه .... اوعى تزعل بنتى هي ملهاش غيرك يبني .... بلاش هند تربيلك بناتك سلمهم لسهام تربيهم ..... كنت اتمنى اعيش واشوف ولادك بيكبروا قصاد عيني .... انا سامع صوت يوسف اخويا وحشني اوي .... حاضر يا يوسف هسمع كلامك و مش هزعلك تاني 😔
مراد : 😭😭😭😭😭😭😭😭😭بيغطي وشه و خارج وشه غرقان بالدموع شدي حيلك يا حماتى 😭
فوزية : ايمااااااااااان 😭 يا حبيبييييي😭😭
منال سمعت الصويت جت جري : باباااااااا لااااااااا😭😭😭😭 بابا رد علي يا بابا 😭😭😭😭
.........
بعد شهر من الحداد
مراد قافل مكتب ايمن ومانع حد يدخله
يوسف على مكتبه بياكل ساندوتش وهو بيشتغل
سها : اشتغل معاك
يوسف : اه خلاص كده اشتغل ... تعالى كلي
سها : لا معايا اكلي
يوسف : الساعه ٢ ... يا خبر وبيروح لمراد مكتبه .... مراد بيه ميعادك مع صاحبة المصنع الايطاليه كمان ١٠ دقايق
مراد : طب خلى الولد الفراش يجهز غرفة الاجتماعات
يوسف : جاهزة وانا شيكت عليها
مراد : طب كمل شغلك وخلي منال تجيلي هناك
يوسف : بلغتها وجهزت كل العقود
مراد : برافو عليك اتعلمت بسرعه
يوسف : هاا مكافأه صح
مراد : بحزم شوف شغلك
يوسف : خلي بالك ساعه و السيستم هيفصل فلو عاوز حاجه بلغنى علشان ابلغ سها
مراد : اسمها المهندسه سها
يوسف : حاضر ... حاجه تاني
مراد : لأ
......
هند : يا ماما قولتلك مليون مره لأ
فوزية : يا بنتى انا كبرت خلاص ... المفروض تسمعي كلامي مش تبهدليني في شيبتي
هند : قولي لنفسك ... وكمان مراد لو عرف اننا خالفناه هيدبحنا ... ناجي مش هييجي هنا و كمان بدل ما تكلميني قولي لنفسك واحده في سنك تتوب عاللى عملته في حياتها مش تجري ورا حفيدها ... ان مكنتش شايفاكم بنفسي
فوزية : يعنى خلاص اتعزلت خالص ... طب انا هروح شقة فيصل
هند : براحتك .... انا مراد محرج علي اخرج من الباب
فوزية : كده يا هند ... دي اخرتها
هند : انا رايحه لحسن جوزي قرب ييجي ... هتاكلي معانا ولا مع نفسك
فوزية : مليش نفس
سهام : فينك يا هند كل ده
هند : سيبيني في حالي **** يخليكي
هبه : ماما هو يوسف اتأخر ليه
سهام : يا حبيبتي يوسف مش فاضي دلوقتى و كمان كلها كام شهر و هتتخطبوا فبلاش تشغليه
هند : يوسف هنفتحله الشقة اللى قصاد شقتك
مراد : لأ يوسف هفتحله شقة عمي وحماتى ترجع فيصل... خلاص ملهاش حاجه هنا
هند : حبيبي وحشتني و بتبوسه
سهام بتحضنه من ضهره و بتبوسه ... حالا الاكل هيكون جاهز
يوسف داخل هلكان .... اخيرا
هند بتبوسه : عقبال ما تاخدلك دش هيكون الاكل جهز
هبه : يوسف ... انت مبئتش تحبني ليه
سهام : بنت اسمعي الكلام و سيبيه جاي تعبان
منال : يوم مرهق جدا .... مممممم ريحة محشي يا ولاد اللذين
يوسف دخل اوضته و هبه دخلت معاه بتبوسه
هبه : وحشتنى ... انا هجهزلك الحمام
يوسف دخل بيها الحمام وزنئها ورا الباب و بيبوسها جامد
هبه سايباه و مبسوطه و متشعلئه فيه
يوسف بيمسك بزازها الصغيرة و بيدلكهم و بيحك وسطه فيها
هبه بتفكله البنطلون و بينزل و بتحسس على زوبره وهي دايبه
يوسف بيزنؤها بوسطه وهما دايبين في بعض
هند دخلت تندهله و سمعتهم و ابتسمت و افتكرت ايام خطوبتها مع مراد و خبطت عالباب
هبه طلعت و هي وشها احمر مكسوفه ووشها في الارض
هند مسكت ايدها : اعدلي هدومك واخرجي و كانت مبتسمه و بتبص كان يوسف بيخلع و زوبره قريب من زوبر مراد ففرحت بفحولة ابنها ومبسوطه بعلاقته بهبه ... هبه .... خلي بالك من ابني
هبه : اكيد يا نودي وباستها و خرجت
هند : الغدا جاهز ... خلص بسرعه
يوسف تحت الدش : حااااضربفف
........
منى : يا ماما ده عيل وسخ ... مش عارفه ليه تورطي نفسك معاه كده
فوزية : نعم يا روح امك ... ما بيركبك انتى وامه جت علي
منى : انا مش هخليه يقربلي تاني ... عيل كله مشاكل و كفايه علي مراد ابني و جوزي احمد
فوزية : طب اتصلي على هبه تيجي ... خلاص تعبت بقالي شهر و نص متناكتش
منى : هبه مع محمود النهارده الدور عليها
فوزية : خلاص اتصليلي بالشرموط ده يجيلي
منى : ايه رأيك في حفله مع احمد
فوزية : ماشي اي زوبر والسلام
منى : ماشي يا لبوة
........
سها : يا عمتو انا مقدرش اعمل كده ... وكمان مخلصتيش الشركه ليه
فدوى : مراد بيه داخل معاكي شريك
سها : طب مقالش ليه ... انا هتصل بيه
فدوى : كده كده الاوراق في الشركه ... بكره تتفقوا عالنسب و اخلصهالكم
رحاب : اسمعي كلام عمتك يا سها هي بتفهم اكتر في الحاجات دي و كمان ده الباشا دلوقتى يعني كله مكاسب
سها : فين شروق هانم تحضرنا
فدوى : شروق في المطعم هتخلص و تروح لزبون
سها : انا زهئت ... حاسه انى في شقة دعاره
رحاب : ايوه يا بيبي
سها : احااااا بئاااا ... انا مش قاعدالكم انا هروح لمراد بيه
فدوى : طب استنى اتغدي
..........
منال : خير يا سها
سها : اتصدمت من هيئة منال في البيت لابسه قميص نوم قصير فوق الركبه ... كنت عاوزة اتكلم مع مراد بيه
منال : اتفضلي
هند : ازيك يا سها ... وازي امك رحاب هانم الندله اللى مبتسألش
سها : اهي مرزوعه وجايبالنا الكلام
هند : لسه بتاعة مصلحتها ... **** يرحمك يا شيرين
سها : **** يرحمك يابا ... ممكن اتكلم مع مراد بيه
مراد طالع لابس روب .... خير يا سها في حاجه
سها : ممكن اتكلم لوحدنا
مراد : اه اوي اتفضلي ... هند شوفي سها تشرب ايه
هند : هوتشوكلات صح
مراد : خير يا سها
سها : ايمن باشا كان ادتانى فلوس و قولت اعمل بيهم شركه
مراد : اه قاللى وهو بيموت ووصانى اشاركك واضمك للجروب وانا بقولك النسبة اللى تحدديها كمان
سها : طب هتدخلنى الجروب موافقة بس نسبتى ٩٥ %
مراد : لأ ٩٠ % ده قانون وانا ١٠%
سها : ماشي ... ممكن تبلغ عمتى تخلصها بكره
مراد : طب اقعدي عاوزك .... مالك عصبية ليه و مديه الوش الخشب للكل
سها : اصل .... مش عارفه اقولك ايه بس ماما و عمتو فدوى ماشيين في سكه مش حلوة و خلونى معنديش ثقة في حد
مراد : من امتى
سها : من ٦ سنين
مراد : طب انا لي كلام مع فدوى .... بس هما بيعملوا ايه
سها حكتله على شروق و عماد و اللى كان عاوز يعمله معاها و عاللى حصل و ازاي دخلوا في الدعاره بالابلكيشنات
مراد اتصدم من كلامها : تعرفي حد اسمه بوكا
سها : اه الراجل الروسي اللى اتقتل من حوالى شهرين ... اه كان جوز عمتى في السر وكان ايمن باشا هو اللى جوزهاله علشان ميغدرش بيك ... بس مكانوش يعرفوا انى عارفه
مراد : وانتى عرفتى ازاي
سها : استنى و فتحت ابلكيشن و سمعت مراد صوت ايمن بيتكلم روسي و الترجمه شغاله ... ده ابلكيشن عملته للترجمه الفورية و جربته كانوا بيتكلموا قصادي وانا سجلتلهم علشان اجرب واتفاجئت ان كلامهم كان عن جواز بوكا و فدوى زي ما حضرتك شوفت
مراد : ممكن تحمليلي الابلكيشن ده
سها حملتله الابلكيشن من فلاشة معاها ... اصلي عملاه اكسب من وراه مش لأي حد
مراد : طب خلاص يا سها ... انا هساعدك بس بشرط
سها : اي هو
مراد : لو نجحت ابعدهم عن الطريق ده نتجوز
سها بدون تردد : موافقه ... بس بشرط ... محدش هنا ليه دعوه بي ... عارفه انك هتجمعنا في بيت واحد بس مبحبش حد يتدخل في شئوني
مراد استغرب موافقتها : يعنى معندكيش مانع
سها : اي حل يبعدنى عن مشاكلهم موافقه عليه
منال : الهوتشوكلات
سها : منال هانم بنفسها
منال : اه يا ستي شوفتي بئا
مراد 🤔🤔🤔🤔🤔
ممكن تعمل فصل جانبى وتجمع فيه كل بطلات القصة اللى ظهروا لحد الان
 
حاسس أن تقريبا من اول السلسلة دى مراد بقا عصبى زيادة جدا و من قبل موت ايمن
هو فقد الثقة بعد اكتشاف هند
 
لو تقدر تكمل قصة الظليم انته ،، أو تعمل وحدة مشابهة لها
 
أشكرك و أقدر مجهودك
أحسنت و أبدعت و أمتعتنا
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%