NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

• حبيته
التفاعلات: DR Hamdan
  • بيضحكني
التفاعلات: .𝐓.𝐇.𝐄.𝐁.𝐎.𝐆.𝐄.𝐘.𝐌.𝐀.𝐍
  • بيضحكني
التفاعلات: T i to
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • بيضحكني
ومالو علشان البلد تخرب اكتر م هيا خربانه😂😂
هيا دي بلد اصلا يراجل اقعد ساكت يعم علشان انا معبي 🙂😂😂😂

• بيضحكني
  • بيضحكني
اتكلم علشان نتخطف احنا الاثنين من الشاشه😂😂😂
لا وعلى ايه نسكت احسن كفايه لما كتبت كومنتين تلاته على تيك توك لقيت اعجابات وزيارات للبروفايل ومتابعات روحت سكت علشان محدش ياخد بالو من بروفايلي 😂😂😂

• بيضحكني
لا وعلى ايه نسكت احسن كفايه لما كتبت كومنتين تلاته على تيك توك لقيت اعجابات وزيارات للبروفايل ومتابعات روحت سكت علشان محدش ياخد بالو من بروفايلي 😂😂😂
بقيت تحت المراقبه خاف علي نفسك بقي 😂😂😂

• بيضحكني
بقيت تحت المراقبه خاف علي نفسك بقي 😂😂😂
لا منا سكت خلاص والواي فاي خلص مش بفتح تيك توك اصلا 😂😂

• بيضحكني
  • بيضحكني
ممكن معلومات اكتر عنه
وأماكن يكون متوفر فيها

دى بيعملها أي مهندس كهرباء باور وكنترول .. بيحسب الأحمال اللي بتشتغل علي الدائرة أو خرج المولد ، وبيحسب شدة التيار ( الأمبير ) وبناء عليه بيختار مكونات دائرة الباور من كونتاكتورات وكابلات أو بارات نحاسية ، الي جانب مكونات دائرة الكنترول من قواطع وريليهات وتايمرات وخلافه وبيصممها هو !

وممكن أي فني عنده خبرة في المجال ينفذها ، لكن لو إشتريتها جاهزة من شركات زى Schneider Electric مثلا هتبقي غالية جدا وبأضعاف تكلفتها .

إحم إحم .. نحنُ هنا ، ولا يُفتي ومالك في المدينة 🤣

لسة مخترعوش مستشعرات أو سينسور بيشعر بالكهرباء قبل ما تقطع ، لكن فيه دائرة إسمها ATS وهى إختصار للإسم Automatic transfer switch ودى بتشتغل عن طريق ( ريلاي ) وليس سينسور ، وكهرباء المولد بتشتغل بعد ثواني من إنقطاع تيار الشبكة .

انت تخصص باور 🤷🏻‍♀️

• عجبني
التفاعلات: حنفي الونش
إحم إحم .. نحنُ هنا ، ولا يُفتي ومالك في المدينة 🤣

لسة مخترعوش مستشعرات أو سينسور بيشعر بالكهرباء قبل ما تقطع ، لكن فيه دائرة إسمها ATS وهى إختصار للإسم Automatic transfer switch ودى بتشتغل عن طريق ( ريلاي ) وليس سينسور ، وكهرباء المولد بتشتغل بعد ثواني من إنقطاع تيار الشبكة .
مهندس مهندس يعني

• بيضحكني
  • أتفق
التفاعلات: مجنونة مطرقعة
هو أنا تخصص كهرباء .. والباور والكنترول جزء من شغلنا .

شكلك فاهم وشاطر في مجالك ... شرحت بطريقه مع اني مش فاهمه حاجه في الباور عموما الا اني جمعت وفهمت قصدك .

• عجبني
شكلك فاهم وشاطر في مجالك ... شرحت بطريقه مع اني مش فاهمه حاجه في الباور عموما الا اني جمعت وفهمت قصدك .

أنا إتعودت أي حاجة اعملها أديها حقها ، وطالما حشرت نفسي في حاجة لازم أتميز فيها وأبقي نمبر وان 😀 أومال أنا في نسوانجي ليه ؟ علشان أدى للجنس حقه برضو ! 🤣🤣

• بيضحكني
أنا إتعودت أي حاجة اعملها أديها حقها ، وطالما حشرت نفسي في حاجة لازم أتميز فيها وأبقي نمبر وان 😀 أومال أنا في نسوانجي ليه ؟ علشان أدى للجنس حقه برضو ! 🤣🤣

انت في نسوانجي عنتر وان 🤭🤭🤭

• بيضحكني
  • بيضحكني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%