NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال الحرب و الجنس و الغموض (جنس فالار) | السلسلة السادسة | ـ عشرة أجزاء 6/5/2023

تاخير 8دقايب
 
انت كده متاخر 9دقاق
 
  • بيضحكني
التفاعلات: CESAR
  • بيضحكني
التفاعلات: fashk
براحة ياجدعان الراجل بيقدرنا وبينزلنا وهو في الجيش مش كدة
 
  • عجبني
التفاعلات: CESAR
ايه ياعم سيزر الجزء الجديد فين يا كبير
 
  • عجبني
التفاعلات: CESAR
قد حان وقت العظمه ي جدعان🔥🔥🔥🔥😂😂
 
  • عجبني
التفاعلات: CESAR
  • عجبني
التفاعلات: CESAR
  • عجبني
التفاعلات: CESAR
براحة ياجدعان الراجل بيقدرنا وبينزلنا وهو في الجيش مش كدة
يسطا عرفين بس من الفرحه بس فاهم ومفيش حاجه نعملها اول ما عرفنا بقينا نعد الدقائق
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: CESAR، mahmoud258 و fashk
  • عجبني
التفاعلات: CESAR و mahmoud258
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الواحد مننا لما بيضحك الدنيا كلها بتضحك له و لكن للأسف لما الواحد مننا يحزن و يكتئب ههههه للأسف بيكون لوحده، ايوه هي دي الدنيا، الواحد مننا بيعيش مرة واحدة بس، قضيها بالطول و العرض و افرح و عيش حياتك زي ما انت عايز طالما دا مريحك، كدا كدا محدش واخد منها حاجة، مش هتستفيد حاجة لو قعدت زعلان و مقهور، قوم اهتم بنفسك و بحياتك و عافر و اتعب علشان تكون حياتك احسن، و بلاش مع كل مشكلة تتعصب و تحزن، بدل ما تعمل كدا، حاول تدور على حل للمشاكل اللي ف حياتك، و بلاش تقعد تقول دي غلطة فلان او فلانة، حياتك لو مش عاجباك ف دي مشكلتك مش مشكلة ابوك و امك و بلاش تلوم ابوك و امك علشان حياتك مش عاجباك، لوم نفسك لان انت اللي بإيدك تغير حياتك، و لو على ابوك و امك ف هما اكيد عملوا اللي يقدروا عليه، ما الظروف برضو بتحكم يا غشيم، و ف الاخر حابب اقول، ان كل المشاكل و المواقف اللي في حياتك بتكون مرة زي القهوة بس الميزة الوحيدة انها بتخليك فايق لنفسك.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
اهلا و مرحبا بكم ف الجزء الرابع من السلسلة السادسة من الحرب و الجنس و الغموض جنس فالار.

في أكاديمية مجلس القوة.
للأسف اليوم دا شكله زفت و هتفهموا ليه، المهم، اللي كان موجود كان رمسيس و فورمير و جلدور و ايارين و فير و جهران و راحيقار و الملكة ميثريل و الرئيس و زيوس، كلهم كانوا موجودين و اللي بيتدرب و اللي متابع التدريب و هكذا لحد ما حصل زي زلزال كبير ف المكان كله و ساعتها كلهم قربوا من بعض بيحاولوا بيفهموا ايه اللي بيحصل لكي يتفاجئوا مفاجئة بنت متناكة زيهم و هي لما الملك رمسيس قال.
الملك رمسيس متفاجئ و مخضوض : مورغوث.
ساعتها الرئيس قال.
الرئيس : ملك الوحوش هنا، كله يستعد و يستخدم كل قوته.
لما الرئيس قال كدا فجأة ظهر قدامهم كاتم الأسرار اللي بيخدم ملك الوحوش و كان معاه ملك الوحوش بنفسه و ساعتها الرئيس قال.
الرئيس : انت هنا ليه منك ليه.
كاتم الأسرار : لازم العداوة تنتهي ولا ايه يا رئيس.
مورغوث ملك الوحوش : يااااااه، رمسيس بنفسه هنا، يا ترى قوتك الحقيقية متفعلة ولا ايه.
الملك رمسيس بحزم : لا، بس كدا كدا هستخدمها، يا ميثريل فكي الختم اللي عندي.
ساعتها الملكة ميثريل استدعت حجر السحر بتاعها و ظهر مستقيم طالع منه نور اسود قدامها و فجأة ظهر دايرة حاولين الملك رمسيس و ساعتها ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : حجر السحر، الفن الأسود، تعويذات الانحلال، اكتينوس.
و هنا بقى المكان كله بدأ يتزلزل و ظهر شهاب ف السماء نزل بسرعة على جسم الملك رمسيس و حصل انفجار كبير جدا لدرجة ان موجة الانفجار دمرت جزء كبير من المكان و بعد كدا الملك رمسيس بقى يصرخ بكل صوته لحد ما فجأة ظهر قدامه خاتم روح النار ( رمسيس زي ما انا وضحت الجزء اللي فات يبقى وريث قوة زيه زي مازن بس هو وريث قوة سابق و لكن لسه قوته موجودة و دلوقتي اتعملها تفعيل و علشان كدا ظهر قدامه خاتم روح النار)
و ساعتها رمسيس مسك الخاتم و لبسه و التعويذة انتهت. و هنا بقى رمسيس قال.
الملك رمسيس بينهج : امشي من هنا يا مورغوث و دا احسن ليك.
الملكة ميثريل خدت الرئيس على جنب و قالت.
الملكة ميثريل : انا هبعت رسالة ل مازن حالا.

عندي انا.
كنت لسه قاعد مع الملك اودين و ظهر قدامي رسالة الملكة ميثريل و بتقول ان ملك الوحوش و كاتم الأسرار هناك و ساعتها انا ابتسمت و كلمت نفسي و قولت.
انا : كدا ملك الوحوش غلط بشكل غبي جدا.
نفسي : اشمعني.
انا : لانه دلوقتي مش موجود ف المقر بتاعه و دا الوقت المناسب اني اخلي فرعون و حورس يبعتوا تابوغ و ميوار هناك علشان يتجسسوا عليه.
فوقت من التفكير على صوت الملك اودين.
الملك اودين : ايه يا مازن، انت سرحان ف ايه.
انا : من الاخر كدا هو انت ليك علاقة ب ملك الوحوش.
الملك اودين : لا طبعا، انا مش ناقص نجاسة يا مازن، دا كفاية اني خسرت سمعتي بسبب جدي توت عنخ امون.
انا : ل اخر مرة يا اودين، هل ليك علاقة بيه.
الملك اودين : اقسم اني معرفوش ولا حتى شوفته قبل كدا و كمان انا لسه عند كلمتي لو ايسيلدور و بنتي عايزين يتجوزوا يبقى اجوزها ليه حالاَ.
انا : تمام، انا همشي دلوقتي بقي و هرجع بعد شوية.
و فعلا اختفيت.

عند الملك شمهروش و حورس و فرعون.
كانوا كلهم قاعدين مع بعض ف القصر بتاع شمهروش ف كوكب ابويا غايبان.
الملك شمهروش : ايه اخبار تدريب التحول بتاع تابوغ و ميوار مراته.
حورس : لسه فاضل شوية و يبقى محترفين ف التحول و ساعتها هنبعتهم ل مقر ملك الوحوش بس مازن لازم يكون معانا لانه عارف المكان فين.
ساعتها انا ظهرت قدامهم و هما سلموا عليا و انا قولت.
انا : فين تابوغ و ميوار.
حورس : لسه بيتدربوا.
انا : لا، احنا لازم نوديهم دلوقتي ل مقر ملك الوحوش لان ملك الوحوش مش هناك و كدا التسلل هيكون سهل لينا.
فرعون : بس هما لسه قدامهم شوية على ما يخلصوا التدريب.
انا ب نبرة حادة : مفيش وقت يا فرعون.
و ساعتها سقفت ب ايدي و ظهر قدامي ميوار و تابوغ و ساعتها قولت.
انا : احنا خلاص هنروح المقر بتاع ملك الوحوش علشان تبدؤا التجسس.
تابوغ : يس احنا لسه مخلصناش تدريب.
انا : مفيش وقت يا تابوغ و متقلقش كدا كدا انا هكون على تواصل معاكم.
و فعلا مسكت ايد فرعون و حورس و تابوغ و ميوار و الملك شمهروش و اختفينا كلنا و ظهرنا ف مقر ملك الوحوش و طبعا كلهم اترعبوا لما شافوا المنظر اللي انا كنت وصفته قبل كدا و ساعتها حورس قال.
فرعون : احنا دلوقتي طايرين ف السماء، و مستوى الحراسة هنا عالي جدا جدا، دا كل متر فيه وحش، الحل ايه بقى.
انا مبتسم : عارف ايه احسن حاجة علشان تعمل اللي انت عايزه.
الملك شمهروش مبتسم : الفوضى هي الحل.
انا : بالضبط.
و ساعتها وقفت بعيد عنهم و رحت متحول ل تحول لاريوت و ساعتها قولت.
انا : يا ميوار، يا تابوغ، اتحولوا ل شكل الوحوش دلوقتي.
و فعلا مفيش دقيقة و هما الاتنين اتحولوا ل وحوش و فعلا هما اتقنوا شكل هيئة الوحوش لدرجة ان حورس و فرعون نفسهم خافوا منهم و ساعتها انا قولت.
انا مبتسم : الفوضى حلوة مفيش كلام.
و ساعتها رحت عامل مليار كورة من طاقة ايزيس و رحت راميهم على المكان كله و هنا بقى الرزع اشتغل و حرفيا معظم الوحوش اللي موجودة ماتت بس كان فيه مصابين و ساعتها انا قولت.
انا : يا تابوغ، انت هتاخد ميوار و تنزلوا ليهم حالا.
و ساعتها شاورت ع المقر بتاع ملك الوحوش و هما فهموا انهم هيروحوا هناك.
انا : متقلقوش، كل فترة كدا هبعت ليكو رسالة من السحر و هكون على تواصل معاكم.
و فعلا هما الاتنين خدوا بعضهم و اختفوا و ظهروا هناك ف المقر بتاع ملك الوحوش و قدروا فعلا يتسللوا للداخل و كدا الدنيا بقت تمام و ساعتها انا لغيت التحول و مسكت ايد حورس و فرعون و شمهروش و اختفينا و ظهرنا ف القصر بتاع شمهروش و سيبتهم و اختفيت و ظهرت ف أكاديمية مجلس القوة لكي أرى ملك الوحوش و رمسيس بيجهزوا نفسهم للقتال و ساعتها انا قولت.
انا : من غيري يا جدعان.
ملك الوحوش : انت وصلت اخيرا، انا جاي علشانك اصلا.
انا : عندك حق، بس ممكن تصبر شوية بس.
كاتم الأسرار مبتسم : نصبر ليه.
انا : لاني عايز اقولكم حاجة مهمة جدا جدا.
كاتم الأسرار ب استحقار : قول.
انا : دخول الحمام مش زي خروجه.
و ساعتها كنت اختفيت و ظهرت ورا كاتم الأسرار و انا متحول ل تحول ملك القوة و معايا السيف بتاعي و ساعتها رحت رازع السيف ف ضهره و قسمت جسمه نصين و رجعت ل مكاني تاني و كاتم الأسرار مات.
انا : كدا احنا زي الفل، مش دا برضو اللي نفذ اوامرك و ارسل الوحوش اللي قتلوا زوجاتي و امي.
ملك الوحوش مورغوث مبتسم : ايوا هو بس صدقني، انت مش هتعيش كتير بسبب انك قتلته.
انا ب نبرة حادة : و انت برضو مش هتعيش كتير لأنك فكرت تدخل ف عدواة معايا، يا رمسيس، ارجع انت و سيبه ليا.
ملك الوحوش : بقولك ايه ما تيجي نروح منطقة العدم.
انا : مستني ايه، يلا بينا.
و فعلا كلنا اختفينا و ظهرنا ف منطقة العدم و هناك خليت كل اللي معايا يبعدوا عننا و انا و ملك الوحوش بدأنا نستعد للقتال.
انا : ايه الاخبار، لسه عايز تموت يا مورغوث.
ملك الوحوش مورغوث : بالعكس، انا مش عايز اموت ولا حتى عايزك تموت بس للأسف انت عقبة ف طريقي.
ساعتها ملك الوحوش خلي مخالبه تظهر و قال.
مورغوث : يلا نبدأ يا مازن.
و فعلا بدأ القتال بيننا و انا كنت بالهيئة العادية و لقيته بيقرب مني بسرعة و راح نازل بالمخلب بتاعه علي وشي و لكن انا تفاديت الضربة بكل سهولة و قولت.
انا : انت بطئ جدا.
و ساعتها رحت رازعه ف بطنه و هو مش حاسس ب حاجة و لكن انا اللي حسيت ب مخالبه و هي مغروزه ف بطني و انا بصرخ من الوجع و لكن بعد كدا رزعته على دماغه و اختفيت و ظهرت بعيد عنه و مخالبه المكسورة لسه ف بطني و ساعتها انا مديت ايدي و شيلت كل المخالب و جسمي رجع سليم و ساعتها قولت.
انا : حلو اوي، انت فعلا قوي جدا جدا.
ساعتها لاقيت رمسيس عمل معايا تخاطر و بيقول.
رمسيس : يا مازن، من ناحية قوي ف هو قوي جدا و يا دوب بيلعب معاك، ملك الوحوش لما يكون جاد هتفهم يعني ايه قوة.
و فعلا التخاطر انتهى و ساعتها قولت.
انا : بقولك ايه يا مورغوث، مش ناوي ترجع للمقر بتاعك، المقر بقى شوية جثث عظمة الصراحة.
ساعتها لقيت ملك الوحوش اتعصب و قال.
مورغوث : انت عملت ايه بالضبط.
انا : هتعرف لما ترجع المقر بتاعك و تشوف بنفسك.
مورغوث : هنتقابل تاني يا مازن و اقسم ان موتك على أيدي.
انا : غشيم و غبي، الموت راحة ليا يا مورغوث.
و ساعتها لاقيت مورغوث اختفى و انا خدت بعضي و رحت ليهم و اختفينا كلنا و ظهرنا ف أكاديمية مجلس القوة و لما وصلنا هناك لاقيت الكل مستغربين و الرئيس قال.
الرئيس مستغرب و قلقان : هو انت عملت ايه يخلي مورغوث ملك الوحوش يهرب من القتال بالشكل دا.
انا حكيت كل حاجة بخصوص تابوغ و ميوار اللي خلاص بقوا جواسيس في مقر ملك الوحوش اللي تقريبا كله بقى متدمر و ساعتها لاقيت نظرة إعجاب كبيرة من الكل و خصوصا الملكة ميثريل و فورمير قال.
فورمير : كسم دماغك يا جدع.
جهران : الف مبروك يا مازن، دي اول مرة نشوف ملك الوحوش يهرب من قتال.
انا ب هدوء : هو هرب فعلا بس مش علشان خايف، هو هرب علشان يلحق المقر بتاعه، اللي زي دا بيخاف من ان سلطته تضيع.
الملك رمسيس : كويس جدا انك عملت كدا بس انت طلعت ندل و اناني، لأنك عملت و مشيت ف خطة زي دي لوحدك، يا مازن، لازم تقدر و تعرف كويس اوي انك قدام عدو غير كل أعدائك اللي انت قدرت تكسبهم، دا عدو مختلف خالص، ف ياريت بعد كدا تبقى تعرفنا على اي خطة مهمة عندك و بلاش تتصرف لوحدك.
انا : تمام يا رمسيس، دلوقتي بعد مقابلتي ل ملك الوحوش مورغوث، عرفت فعلا اني لسه فاضل ليا كتير علشان اقدر افوز على واحد زيه و علشان كدا، انا و المساعدين لازم نلتزم اكتر بالتدريب بتاعنا و من دلوقتي و طبعا بعد اذن الملكة ميثريل، هنبدأ تدريب.
الملكة ميثريل : يلا بينا على ساحة التدريب.
و فعلا انا و كل المساعدين رحنا كلنا ل ساحة التدريب و معانا الملكة ميثريل و باقي أعضاء مجلس القوة مشيوا مع بعض و فعلا بدأ التدريب و الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : يا فورمير، انت هتقاتل معايا دلوقتي و الباقي يلاحظوا كل حاجة ف القتال علشان تقدروا تستفيدوا.
و هنا بقى بدأ القتال بين الملكة ميثريل و فورمير و للأسف الملكة ميثريل شخصيتها اتغيرت تاني و بقت بلا رحمة و فورمير ظهر دواير طالع منهم نور أخضر حوالين ايده و قال.
فورمير : المعرفة القديمة، الهجمات المتتالية.
و ساعتها حصل هجمات كتير من النار و البرق على الملكة ميثريل و لكن ف الوقت دا ظهر مستقيم قدام دراع الملكة ميثريل طالع منه نور اسود و قالت.
الملكة ميثريل : الفن الأسود، الدرع المانع.
و ساعتها بقى فيه درع حوالين الملكة ميثريل بيصد كل هجمات السحر بتاع فورمير و بيعكس الهجمات عليه و لكن ظهر دواير طالع منها نور اخضر حوالين ايد فورمير و قال.
فورمير : المعرفة القديمة، الامتصاص.
و هنا بقى جسم فورمير امتص كل الهجمات المعكوسة عليه و ساعتها فورمير قوته زادت شوية و لكن اتفاجئ انه خلاص مبقاش قادر و حس انه دايخ شوية و قال.
فورمير دايخ : معلش انا مش هقدر اكمل.
الملكة ميثريل بنبرة حادة : مش هتقدر تكمل لأنك عارف كويس ان دا تدريب و لكن لو الموضوع فيه خطر على حياتك هتقدر تكمل و من دولقتي انا ههاجم بنية القتل، استحمل بقى.
و ساعتها ظهر مستقيم طالع منه نور اسود قدام دراع الملكة ميثريل و قالت.
الملكة ميثريل : الفن الأسود، التعويذات المحرمة، ضربة الملوك الأخيرة.
و طبعا زي ما انتاو عارفين، فورمير اتفشخ ع الاخر لدرجة انه اتعصب جامد و هنا بقى الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : ايه، اتعصبت ليه، ما انت لو قوي كنت انتصرت، ازاي هتقدر تحمي نفسك بالقوة الصغيرة اللي عندك دي، ههههه فورمير القوي، أقوى محارب ف البعد التاني مش قادر يتسحمل شوية ضربات هههه، قوم ياض و امسك نفسك.
و ساعتها ظهر مستقيم قدام دراع الملكة ميثريل طالع منه نور اسود و قالت.
الملكة ميثريل : الفن الأسود، التعويذات المحرمة، اكسيا.
و هنا بقى الموضوع دخل ف الجد و دا لان اول ما التعويذة اشتغلت، فورمير حس ان جلده كله بيتسلخ حرفيا و بيتعذب بشكل غبي جدا و لكن هههههه ايوه، المفاجأة الكبيرة ان فورمير ظهر قدام دراعه مستقيم طالع منه نور أخضر و قال.
فورمير بيصرخ : المعرفة القديمة، فينارو.
و ساعتها تعويذة الملكة ميثريل اتلغت و هي قالت.
الملكة ميثريل فرحانة : كويس جدا جدا جدا، اخيرا انت وصلت ل أعلى مستوى ف سحر المعرفة القديمة، ايوه، انت كنت الأول ضعيف لأنك كنت لما بستخدم السحر، كان بيظهر دواير حوالين ايدك و لكن دلوقتي بقي يظهر مستقيم قدام دراعك او جزء من جسمك و دا معناه انك خلاص أتقنت سحر المعرفة القديمة.
ساعتها فورمير كان حابب يبهدلها زي ما هي فشخته و قال.
فورمير : استحملي بقى.
و لكن الملكة ميثريل قالت و هي بتضحك.
الملكة ميثريل : هههههه، طب انت دلوقتي فعلا بقيت محترف ف سحر المعرفة القديمة و لكن هل تقدر تعمل كدا.
و فورا، ظهر حوالي خمس مستقيمات قدام الملكة ميثريل وسط ذهول الكل ما عدا انا و رمسيس، حتى زيوس كان مذهول و قالت.
الملكة ميثريل : ايوه، هل تقدر تعمل كذا تعويذة ف نفس الوقت يا فورمير.
و ساعتها الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : الفن الأسود، ضربة الملوك، استدعاء الملك.
و ساعتها فورمير اترزع ضربة قطعت كل اطرافه من جدورها و هو بقى يصرخ جامد و لكن انا ساعتها تدخلت و سقفت ب ايدي و جسمه رجع سليم زي الاول و فورمير فقد الوعي و ساعتها الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : معلش يا مازن، وديه الجناح بتاعه و انت يا جلدور، دورك دولقتي.
و فعلا انا خدت فورمير و رحت بيه ع الجناح بتاعه و خدت بعضي و اختفيت فورا و ظهرت عند الملك اودين.
انا : ايه الاخبار يا اودين.
الملك اودين : هما لسه بيتمشوا مع بعض، اهم رجعوا اهم.
ف الوقت دا دخل علينا ايسيلدور و معاه لورين بنت اودين و انا و ايسيلدور و دعنا الملك اودين و مراته و بنته و اختفينا و ظهرنا ف ساحة التدريب ف اكاديمية مجلس القوة، لكي نتفاجأ ان جلدور ف جولة من التعذيب بسبب تغويذات الملكة ميثريل و برضو حصل معاه زي ما حصل مع فورمير و جلدور فعلا قدر يتقن سحر المعرفة القديمة و فعلا ظهر مستقيم قدام ايده و ساعتها فقد الوعي و الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : يا رمسيس خد جلدور الجناح بتاعه و انت يا ايسيلدور، دورك دلوقتي.
ايسيلدور : يا بنت المجنونة، و دي اتعامل معاه ازاي يا حج مازن.
انا بضحك : أسد يلا.
ايسيلدور بيضحك : ابقي سلم ليا على ابويا و امي، هما اسمهم ايه صحيح.
و ساعتها ايسيلدور وقف قصاد الملكة ميثريل و الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : اعذرني يا ايسيلدور، انت و جدك مجانين قوة اصلا و علشان كدا انا هستخدم حجر السحر بتاعي.
ايسيلدور : انا اصلا مش عايز اكون ف التدريب دا، انا كدا كدا عندي سحر أقوى من اللي عندك، انتي معاكي سحر الفن الأسود، و انا معايا سحر الفن البيض و سحر الفن الدهبي، بس انا لسه فاضل ليا شوية علشان أتقن سحر الفن الدهبي.
الملكة ميثريل : ههههه، علشان بس تفهموا حاجة، لما تلاقوا حد قدر يعمل استدعاء ل حجر السحر الخاص بيه يبقى لازم تعرفوا ان انواع السحر مش بتكون ليها تأثير كبير قصاده.
و فعلا بدأ القتال و اشتغلوا رزع ف بعض بالسحر و لكن الملكة ميثريل كانت أقوى بكتير من ايسيلدور و دا بسبب ان معاها حجر السحر و فعلا ايسيلدور تعب جامد و قدرت تكسبه و قالت.
الملكة ميثريل : دورك جه يا مازن ولا مش ناوي تتدرب.
انا : عندي سؤال الأول، هو حجر السحر دا بيعمل ايه بالضبط و فايدته ايه.
الملكة ميثريل : حجر السحر بيخلي اي تعويذة تعملها تكون ف أقصى قوة ليها، من غير ما انت تتعب و تستخدم كل مستويات السحر اللي عندك.
انا : يلا نبدأ.
وفعلا بدأ القتال بيننا و بصراحة انا مش هحكي اي تفاصيل و دا لاني اخدت علقة معتبرة، انا طبعا كنت برضو ماسك نفسي و لكن حتى لما بستخدم سحر ايزيس الجديد برضو تعويذاتها بتكون أقوى لان معاه حجر السحر و ساعتها قولت.
انا بنهج : انتي فعلا طلعتي قوية جدا جدا.
الملكة ميثريل : بالعكس، انت لما تقدر تستدعي حجر السحر بتاعك، هتكون أقوى واحد ف السحر بلا منازع.
و بعد كدا ايارين قالت.
ايارين : من فضلكم، امشوا يلا، علشان اتدرب انا و ميثريل لوحدنا.
و فعلا كلنا مشينا و رمسيس و زيوس و ايسيلدور كانوا فرحانين فيا جامد لاني خسرت قدام ميثريل و زيوس بقى بيلقح بالكلام.
زيوس بيضحك : ما تقول يا رمسيس.
الملك رمسيس بيضحك : اقولك ايه.
الملك زيوس : صحيح اللي حصل.
الملك رمسيس : طبعا صحيح.
ايسيلدور : يا خيبتك يا جدي.
انا : خخخخخخ ما تتعدل يا عم انت و هو، ما هي معاها كسم حجر السحر، اعمل انا ايه.
الملك رمسيس : الحقيقة انك أقوى منها بكتير.
انا : بقولكم صحيح يا رمسيس، انا لما كنت عند اودين قدرت فعلا احس بقوة كبيرة جدا و المكان بتاع القوة كان هنا.
الملك زيوس : كل الحكاية ان رمسيس خلي ميثريل تلغي الختم اللي موجود على قوته الحقيقة و هو حاليا يقدر يستخدم قوته الحقيقية.
انا فرحان : بقولك ايه يا رمسيس، كدا فيه قتال بيننا، و خلي بالك ان دا هيكون القتال الاخير بيننا و هي حدد فيه مين الأقوى.
الملك زيوس : من ساعة ما ايسيلدور خسر قدام ميثريل و هو ماشي ساكت خالص.
فعلا كان ايسيلدور ساكت و يا دوب كان بيبتسم علشان محدش فينا يلاحظ. و انا خليت رمسيس و زيوس و خدته و قعدنا نتمشى ف الجنينة و قولت.
انا : احنا بقينا لوحدنا اهو، قول بقى ايه اللي مزعلك.
ايسيلدور ب كسرة نفس :انا خسرت يا جدي، اول مرة ف حياتي اخسر.
انا ب هدوء : متبقاش غبي، مش انا برضو مثلك الأعلى.
ايسيلدور : طبعا يا جدي، الكل عارفين اني عايز اكون زيك.
انا : طب ما انا خسرت النهاردة اهو و قدام ميثريل اللي انت بنفسك خسرت قصادها.
ايسيلدور : جدي، بلاش لف و دوران، انت لو كنت عايز تقتلها كنت عملت كدا من قبل ما هي حتى تقدر تقول كلمة من اي تعويذة.
انا مبتسم : بس الخسارة مش سبب يخليك زعلان كدا.
ايسيلدور اتعصب : انا عمري ف حياتي ما خسرت علشان ف الاخر اخسر و كمان من واحدة بتستخدم نوع سحر أضعف من اللي عندي.
انا : بالعكس، انت اكيد اتعلمت من الخسارة حاجة او اتنين، قول بقى ايه هما.
ايسيلدور بدأ يركز شوية : فعلا، هي كل تعاويذها سريعة و قوية و لكن لما بتستخدم حجر السحر بتكون قوية جدا جدا.
انا : ركز اكتر و انت تعرف اللي فيها.
ساعتها ايسيلدور فضل مركز و بيفكر شوية لحد ما قال.
ايسيلدور : يااااااه، دي حاجة مش باينة خالص، دي لما بتستخدم حجر السحر بتتعب بسرعة.
أنا : بالضبط، التعويذات المعتمدة على حجر السحر بتخليها تتعب بسرعة و دي ميزة لينا احنا لان لما احنا نقدر نستدعي حجر السحر الخاص بكل واحد فينا مش هنتعب زيها.
ايسيلدور: ليه بقى مش هنتعب زيها.
انا : لان احنا عندنا طاقة ايزيس يا اهبل.
قعدنا نتكلم شوية لحد ما ايسيلدور سابني و راح الجناح بتاعه.

عند الملك اودين.
الملك اودين فضل قاعد مع مراته و بنته و قال.
اودين : ايه الاخبار يا بنتي.
اورين : بصراحة. ايسيلدور شخص كويس جدا جدا و لكن الظاهر اني انا و هو محتاجين شوية وقت علشان نقدر نحدد هل نتجوز او لا.
مرات الملك اودين : المهم تكوني راضية و مبسوطة و كدا كدا احنا مش هنغصب عليكي.
الملك اودين : طبعا مش هنغصب عليها، لو مش عايزة الجوازة دي قولي.
لورين : لا، انا قولت محتاجة وقت و ساعتها هبقي اقرر انا.
الملك اودين : طب ازاي هتتكلموا تاني مع بعض.
لورين : ايسيلدور هيبقى يجي هنا و نتكلم هنا.

عند ملك الوحوش.
ملك الوحوش لما هرب من القتال و اختفى، ظهر ف المقر بتاعه و هناك لقى المكان كله خربان و فيه وحوش كتير مقتولة و دا كله طبعا بسبب الهجوم بتاعي و ساعتها هو خد بعضه و راح ل المبنى الرئيسي للمقر و هناك لقى الحارس بتاعه و قال.
مورغوث متعصب : ايه اللي حصل.
الحارس بيدمع : وريث القوة هجم على المكان كله.
مورغوث : و طبعا هجوم زي دا محتاج وريث القوة ياخد شوية وقت علشان يقدر يعمل الهجوم دا، ازاي بقى سيبتوه براحته كدا.
حارس : بالعكس يا مورغوث، دا يادوب ظهر و عمل الهجوم و اختفي.
لما مورغوث ملك الوحوش سمع كدا اتخض شوية و بدأ يفهم اني مختلف خالص عن أي وريث قوة قبلي.
مورغوث : كام واحد مننا قدر يستحمل الهجوم دا.
الحارس: مفيش غيري انا و كمان وحشين.
مورغوث : نادي ليهم.
و فعلا الحارس راح نده ل تابوغ و ميوار اللي طبعا متحولين ل هيئة الوحوش و بعد شوية وصلوا و وقفوا قدام مورغوث و تابوغ كان متوتر شوية لكن ميوار كانت ماسكة نفسها بالعافية.
مورغوث : طب الحارس و انا متأكد انه يقدر ينجو من الهجوم لكن انتوا ازاي قدرتوا تنجوا من الهجوم.
ميوار ب هدوء : لأننا بعدنا عن المكان هنا لما الهجوم حصل، هجوم زي دا كان خلانا نتبخر.
مورغوث : و انت.
تابوغ : يا مورغوث، هجمات الطاقة مش بتأثر فيا.
طبعا تابوغ بيكدب و لكن حورس و فرعون كان مفهمينهم كل حاجة عن الوحوش و حورس و فرعون انا بنفسي اللي قولت ليهم كل حاجة خاصة بالوحوش عن طريق رسايل السحر.
مورغوث ب حزن : يا حارس، كاتم الأسرار مات.
ساعتها الحارس زي ما يكون حد قسم راسه نصين، الوحش دا اتخض جامد جدا و قال.
الحارس : و دا ازاي بس يا مورغوث، كاتم الأسرار قوي جدا.
مورغوث : و اتقتل بسرعة كمان، وريث القوة قتله من غير ما يديه وقت يدافع عن نفسه.
تابوغ بيمثل:: لازم ننتقم منه يا مورغوث.
ميوار : ابعتني ليه و انا هحاول اقتله.
طبعا هي بيتظاهروا انهم من الوحوش و زعلانين على موت كاتم الأسرار و مورغوث قال..
مورغوث : انا اللي هقتل مازن ب ايدي، محدش هيقتله غيري فاهمين.
الكل : فاهمين يا مورغوث.
ساعتها مورغوث راح وقف بعيد عنهم و رسم طلاسم كتير على الأرض و قال.
مورغوث : فالار. رينون.
و ساعتها الدايرة دي طلع منها نور قوي جدا و المكان كله رجع سليم زي الاول و الوحوش اللي اتقلت رجعت تعيش من جديد و بعد كدا مورغوث طلع المقر قعد على الكرسي بتاعه و الحارس وقف قدامه و قال.
الحارس : كدا احنا ف السليم و كمان الاخبار ع الجبهة كويسة، احنا متفوقين ف الحرب على الجبهة.
مورغوث : انا هروح مشوار كدا و هرجع تاني.
و ساعتها مورغوث اختفى و ظهر ف مكان جميل جدا، المكان كان عبارة عن منابع كتير جدا جدا و ف الكان موجود شخصين اقل ما يقال عنهم انهم اقوياء جدا جدا و الشخصين دول بيضحكوا و قاعدين يهزروا لحد ما شافوا مورغوث.
مورغوث : مش هنخلص بقى من الحرب دي.
خوفو : دي مش مشكلتنا.
مورغوث : يعني هو دا رأيك يا بابا، سايف ولادك يكلوا ف بعض، طب و انتي يا ماما ليه بتساعدي مازن بالطاقة.
ايزيس : معلش بقى، هو الوحيد اللي هينهي الحروب دي كلها.
مورغوث : ما انا اقدر انهي الحروب دي لو انت ساعدتوني انا، انا خسرت كل حاجة علشان اعيش ف سلام و لسه برضو مفيش اي سلام.
خوفو : على فكرة، طاقة مازن هي طاقتنا، هي طاقة الحياة، بس مازن مسميها طاقة ايزيس، و دي بتأثر على كل الوحوش و كل الكائنات.
ساعتها ملك الوحوش اتخض و قال.
مورغوث : ابن الكلب، دا حصل هجوم على المقر عندي و فيه وحش قال انه مش بيتأثر بالطاقة، دا ممكن يكون جاسوس.
و فعلا ملك الوحوش اختفى. و لكن ف نفس الوقت يظهر الرئيس ف نفس المكان و قال..
الرئيس : الظاهر كدا ان اخويا كان هنا ولا ايه.
خوفو : عايز ايه، امشي من هنا، انا قولت كذا مرة محدش فيكم يجي هنا، طالما انتوا ولادي و اخوات َ بتحاربوا بعض يبقى محدش فيكم يعرفنا.
الرئيس : تمام يا بابا، بعد اذنكم.
لما الرئيس مشي ايزيس قالت.
ايزيس : مفيش حل غير مازن، هو اللي هيقدر يوقف الحرب دي.
خوفو : بس خلي بالك اننا أرواح ف الاول و ف الاخر و كدا كدا مازن هيحاول يستدعيكي.
ايزيس : فاهمة كل دا و لازم دا يحصل لان مازن هو الوحيد اللي انا و انت هنخليه يورث كل قوتنا.
خوفو : بس مش كدا غلط، لما تكون كل القوة مع شخص واحد بس.
ايزيس : بالعكس، اديك شايف ولادك، الاتنين بيحاربوا بعض علشان اللي يعيش فيهم ياخد قوتنا و لكن لما تبقى القوة كلها مع مازن ساعتها الكل هيخضعوا و خلي بالك ان مازن حتى حاليا عايش و بيتعامل مع اللي حواليه بطريقة كويسة جدا، دا غير انه مش ظالم.
خوفو : عندك حق يا ايزيس بس نصبر شوية لما نشوف.

عند ملك الوحوش.
لما ملك الوحوش اختفى، ظهر ف المقر بتاعه و نده على الحارس.
مورغوث : اسمع، عايزك تقلب الدنيا كلها و تجيب الوحشين اللي نجوا من الهجوم هنا.
الحارس : تمام يا مورغوث.
و فعلا الحارس خرج قعد يدور على تابوغ و ميوار و بالعافية قدر يلاقيهم و فعلا راح ليهم و قال.
الحارس : تعالوا معايا بسرعة، مورغوث قالب الدنيا عليكم.
لما الحارس قال كدا ميوار و تابوغ قلقوا جدا جدا و لكن ميوار قالت.
ميوار : يبقى عرف يا غبي انت.
تابوغ : عرف ايه.
الحارس : انتوا بتتكلموا على ايه بالضبط.
ميوار : يلا بس نروح ل مورغوث بدل ما يولع فينا.
و فعلا راحوا كلهم ل مورغوث و دخلوا عليه ع السطح فوق المقر بتاعه و مورغوث قال.
مورغوث : مش انت قولت برضو انك مش بتتأثر بالطاقة.
تابوغ : ايوه انا قولت كدا.
مورغوث : انت كداب، طاقة وريث القوة بتأثر ف الكل.
ميوار : مش قولتلك هيعرف يا غبي انت.
مورغوث مستغرب : قصدك ايه.
ميوار : المفروض ان تابوغ كان يكون موجود هنا ساعة الهجوم و لكن هو كان معايا بعيد عن المكان، كنا ف البركان.
مورغوث : هو انت المفروض ماسك ايه هنا.
تابوغ : انا ماسك القاعة العامة اللي تحت، بس لما انت و كاتم الأسرار مشيتوا، انا خدت بعضي و رحت مع ميوار و اتمشينا لحد البركان و ف الوقت دا الهجوم حصل.
مورغوث : بلاش تكدب تاني، امشوا من قدامي.
و فعلا ميوار و تابوغ مشيوا بسرعة و الحارس قال..
الحارس : هما فعلا كانوا بيتكلموا ع الموضوع دا لما كنا جايين ف الطريق.
ملك الوحوش مورغوث ب خبث : هما فعلا اتكلموا قدامك ع الموضوع دا و كمان و هما جايين ف الطريق لما كانوا معاك.
الحارس : ايوه.
مورغوث : هههههه، الاتنين دول مش تمام، عايزك تراقيبهم من بعيد ل بعيد من غير ما حد يعرف لان اكيد وراهم سر.
الحارس : انت شاكك فيهم ليه.
مورغوث : بلاش غباء، دول بيدوروا على اي حجة يقولوها قدامي و غير كدا انهم اتكلموا قدامك على موضوع ان تابوغ كان معاها ف البركان و دا معناه انهم عارفين انك قريب مني و انا واثق فيك، و طعبا لما انت تأكد على كلامهم، هما كدا فكروا انهم اقنعوني و لكن كدا شكوكي ذادت، عايزك تعرف كل تحركاتهم، راحوا فين و جهم منين و ايه المناطق اللي بيقعدوا فيها.
الحارس مذهول : انت فعلا ذكي جدا جدا و اهو، بنتعلم منك.
و فعلا الحارس خرج و ملك الوحوش فضل لوحده قاعد و الحارس فعلا هيبدأ يجهز فريق كامل من الوحوش اللي قدراتهم تأهلهم انهم يراقبوا كويس جدا.

عند ميوار و تابوغ.
لما خرجوا من عند ملك الوحوش، راحوا خرجوا خالص من المقر و قعدوا يتمشوا و ساعتها ميوار قالت.
ميوار : بص يا تابوغ، احنا لازم نخلي ملك الوحوش يثق فينا الأول و على فكرة هو اكيد دلوقتي طلب يتحط علينا مراقبة و علشان كدا ياريت نتعامل عادي الفترة دي و بلاش اننا ندور على معلومات خالص لحد ما نعرف راسنا من رجلينا.
تابوغ : عندك حق فعلا، بس ايه الدماغ دي يا وتكة، انا وحشني جسمك دا.
ميوار ب محن : لما المهمة تخلص بقى.
تابوغ : بقولك ايه، انا المفروض اني ماسك القاعة العامة، انا همشي دلوقتي علشان لازم اكون موجود ف المقر.
و فعلا تابوغ مشي و ميوار راحت تتمشى لوحدها.

عندي انا.
لما ايسيلدور سابني و راح الجناح بتاعه، انا فضلت اتمشى لوحدي لحد ما لاقيت الملكة ميثريل جاية نحيتي و انا سلمت عليها.
الملكة ميثريل : انت ليه سيبت نفسك تخسر قدامي.
انا : لاني فعلا خسرت، انتي فعلا أقوى مني، علشان معاكي حجر السحر.
الملكة ميثريل : ما انت كنت ممكن تستخدم أفضل نوع سحر عندك و كنت هتكسبني برضو.
انا ب ملل : انا اسف يا ستي، المرة الجاية هكسبك.
الملكة ميثريل : انت بتقولها كدا ليه.
انا : بقولك ايه. انتي مرتبطة.
اول ما قولت كدا لاقيت ميثريل اتعصبت ع الاخر و قالت.
الملكة ميثريل متعصبة : انا مجنون يا مازن، هرتبط ب مين و انت عارف اني معجبة بيك.
انا : طب ايه رأيك نتجوز.
الملكة ميثريل : مش موافقة..
انا : اشمعني.
الملكة ميثريل : براحتي يا عم، انا حرة.
انا : تمام اوي، هنعمل حفلة بكرة نعلن فيها الجواز.
و سيبتها و مشيت من غير ما ترد و بقت تكلم نفسها.
الملكة ميثريل : ايه الهبل، دا هو انا رفضت ليه، و ازاي لما انا رفضت هو قال اننا هنتجوز بكرة.
نفسها : هو ايه اللي بيحصل، منين يودي على فين.
الملكة ميثريل فرحانة : اخيرا هتجوز مازن.

عندي جدي رع.
جدي رع كان قاعد مع جدي سيرافيم و خالي نورتل ملك القوة السابق و موجود معاهم ابويا غايبان و جدي سيرافيم..
جدي رع :اخبار التدريبات ايه.
نورتل : اسأل انوبيس يا بابا.
الملك غايبان : ما هو الجزمة دا محدش عارف يوصل ليه، عامل زي ابني مازن بالضبط، ولاد كلب هما الاتنين.
جدي سيرافيم : ههههه، ب صراحة، فصيلة الواد مازن فصيلة كلها مجانين سحر و طاقة.
جدي رع : بس بقى يا جدعان، انا بتكلم بجد.
و هما بيتكلموا ظهر قدامهم، فاسيرون و رايغار و موري.
موري : اخبار الرايقين ايه.
جدي رع : تعالي اقعد بس لاني عايز افشخك اصلا، ايه اخبار التدريبات يا ياض انت.
فاسيرون : متقلقش يا جدي كله ماشي زي ما بابا قال لينا.
موري : المهم دلوقتي، اننا عايزين نعرف تدريبات باقي الأكوان ماشية ازاي.
جدي سيرافيم : متقلقوش، انا من شهر كنت عند بولدر و هيرميس و هيفاستوس و بيقولوا ان الدنيا معاهم تمام و الملك بتاح لسه قدامه شوية وقت.
موري ساعتها اتعصب ع الاخر و قال.
موري : ازاي كل الوقت دا و بتاح لسه معملش حاجة، دا كدا بيهزر او بيتمنيك..
رايغار : ابعت ليه رسالة ان قدامه شهر واحد بس و لو مجهزش جيش للتدريب هو عارف كويس اللي ممكن يحصل.
فاسيرون : انا هروح ليه بنفسي و افهم منه.
و فعلا فاسيرون اختفى و ظهر ف الكون بتاع الملك بتاح و راح ليه ع القصر و دخل فورا دخلة انك ل ميت و انهم لميتون.
فاسيرون : جيشك فين يا بتاح.
الملك بتاح : اهدي يا فاسيرون، اصبر بس و افهم.
فاسيرون : قول يا بتاح.
الملك بتاح : من الاخر كدا انا مش عايز أشارك ف الحرب دي.
فاسيرون : اشمعني.
الملك بتاح : انا حر يا عم، دا الكون بتاعي و انا حر فيه.
فاسيرون : مالك فيه ايه، دي اول مرة اشوفك بتتكلم كدا.
الملك بتاح : يا فاسيرون افهم، انا مش عايز ادخل الحرب دي، انا زهقت من الحروب.
فاسيرون : صدقني يا بتاح، الحرب دي مش احنا اللي اخترناها، دا ملك وحوش ابن ستين كلب هيقلنا كلنا، تحب مراتك تتقتل زي ما امي و باقي زوجات ابويا اتقتلوا.
الملك بتاح : مراني تتقتل، احسن ما يموت مليارات الجنود و المحاربين.
فاسيرون : هههه، العدو مش هيسيب حد عايش مننا دي هتكون إبادة شاملة لأي حد الا اذا كان وحش.
الملك بتاح :......
فاسيرون : يا خسارة كنت مفكرك اذكي من كدا، براحتك، بس خلي بالك اني مش مسؤول عن تصرفات ابويا او اخواتي او حتى تصرفات باقي ملوك القوة.
الملك بتاح ب هدوء : فهمت بقى قصدي، اديك بتهددني يعني انت دلوقتي بالنسبة ليا، زيك زي ملك الوحوش.
فاسيرون : خليك ماشي بالحق يا بتاح، ما عندك اودين، وقف ف صف توت عنخ امون و بالرغم من كل دا محدش فينا عمل ليه حاجة، فهمت بقى الفرق بيننا و بين ملك الوحوش.
الملك بتاح : تمام يا فاسيرون، الجيش بتاعي هيبدأ التدريبات من النهاردة.
و فعلا اختفى فاسيرون و ظهر تاني عند جدي رع.
فاسيرون : جيش الملك بتاح هيبدأ التدريب من النهاردة، بس انا عايز حاجة كدا.
جدي رع : قول.
فاسيرون : انا عايز نفضل نراقب الملك بتاح لان كلامه ليا مكنش يطمن و خايف انه ممكن يعمل حاجة تضره و تضرنا معاه.
رايغار : تمام يا فاسيرون، انا بنفسي هعمل فرقة مراقبة ليه.
جدي سيرافيم : بقولكم ايه، انا ب صراحة كدا كنت عايز اتجوز..
الملك غايبان مبرق : ننننننععععععممممم.
جدي سيرافيم : انا زهقت اني دايما لوحدي و عايز حد يشاركني ف حياتي، و امك اللي هي مراتي يا غايبان ماتت من زماااااااان جدا جدا.
الملك غايبان : خد موافقة باقي اخواتي و بعد كدا اعمل اللي يريحك.

عند الملك امنحوتب عمي.
الملك امنحوتب قاعد ف القصر بتاعه زهقان و متعصب ع الاخر و معاه عمي كيو و عمي شيدرون.
الملك شيدرون : انت متعصب ليه كدا.
الملك امنحوتب : ب صراحة كدا، مازن شايل حمل كبير جدا و احنا لازم نساعده بس المشكلة ان علشان الشخص يقدر يساعد واحد زي مازن لازم يكون ف نفس مستوى القوة او ع الاقل قريب منهم ف القوة، و احنا عاملين زي الحريم، معندناش قوة اصلا.
الملك شيدرون : انا كنت ناوي اتكلم َع مازن ف الموضوع دا و اخليه يحول الجن كلهم و يخليهم من فصيلة ايزيس.
الملك كيو : اممممم، انا موافق. بس لازم ناخد اذن بابا لان هو قائد فصيلة الجن.

عندي انا.
عدي اليوم على كدا و تاني يوم فعلا اتجوزنت انا و ميثريل و طبعا بعت رسالة لكل اهلي واحد واحد و بعد كدا خدت ميثريل و رحنا ع الجناح بتاعي و هناك.
الملكة ميثريل : اوعي تحلم انك تعمل معايا حاجة يا مازن.
انا مستغرب : اشمعني بقى.
الملكة ميثريل : اصبر بس لاني محتاجة شوية وقت عقبال ما اتعود اني متجوزة اصلا.
انا : براحتك يا حبيبتي.
الملكة ميثريل : علشان خاطري متزعلش، اما واحدة عشت عمري كله من غير جواز و كدا ف لازم اتعود الأول.
انا مبتسم : انا مش زعلان، اعملي اللي يريحك يا غبية انتي.
و احنا بنتكلم لاقيت رسايل كتير من السحر ظهرت قدامي و كانت رسايل تهنئة ع الجواز و كدا و لكن اللي مستغربه هو امي لاقيت رسالة من نفس الشخص اللي بعت رسالة مع عونراد و بيبارك ليا ع الجواز و قال ان الوقت قرب اننا نتقابل.

بعد شهر.
عدي حوالي شهر من يوم ما اتجوزت و ساعتها خليت باب غرفة ايزيس يظهر و سقفتب ايدي و ساعتها ظهر على و انوبيس و فعلا على بقى قوي جدا جدا قوته بقت زي قوة موري و رايغار و انوبيس و فاسيرون بس مش بنفس قوة ايسيلدور.
انا : اهلا يا عم علي.
على : يااااااااه، ايه الوقت دا كله، انوبيس شرحلي حوار الغرفة الزمن دا و بصراحة حاجة عظمة.
انا : يا انوبيس يا علي، انا اتجوزت الملكة ميثريل.
على : اخويا اللي مشرفني، هااا قول بقى يا جدع.
انا : بلاش تبقى خول و يلا بينا لان عندك تدريب و حاجات تانية لازم تتعمل.
انوبيس : كويس، انا كدا لازم اكمل تدريب الجيوش، مع السلامة يا علي، اشوفك سليم يا غالي.
و فعلا اختفى انوبيس و انا و على اختفينا و ظهرنا ف ساحة التدريب بتاعة أكاديمية مجلس القوة و هناك عرفت على ل كل الموجودين ف المكان و قولت..
انا : يا جماعة، على بقى من المساعدين بتوعي.
على : اهلا بيكم يا جماعة.
الكل : اهلا يا علي.
فورمير : بقولك ايه، بلاش اسم على دا، اختار ليك اسم يكون من الأسماء المعروفة لينا.
على : زي ايه مثلا.
انا بهزر: ايه رأيك ف اسم متناك.
على بيهزر : خدتك ع التراك.
انا بهزر : طب اختار ليه يا فورمير.
فورمير : ايه رأيك ف اسم هارالد..
على : اسم جميل الصراحة، خلاص ابقوا نادوني ب هارالد.
انا : دلوقتي بقي يا فورمير، انا عايزك تتدرب على اللي بقى اسمه هارالد على كل التدريبات، اللي احنا خلصناها هنا.
فورمير : تمام يا مازن.
هارالد. : شكلي هتفشخ ولا ايه.
و فعلا بدأ فورمير يدرب هارالد على كل التدريبات و فييييين بقى بعد حوالي مليار سنة هارالد اللي كان اسمه علي قدر يخلص كل التدريبات و كدا هو يقدر ينضم لينا ف مرحلة التدريب بتاعة الملكة ميثريل.
الملكة ميثريل : يا هارالد، انت بقالك حوالي مليار سنة معانا هنا و اللي بيدربك هو فورمير و لكن دلوقتي انت ف أصعب مرحلتين ف التدريب و علشان كدا لازم تركز.
هارالد : تمام يا مرات اخويا.
الملكة ميثريل : انا هنا المشرفة على تدريبك، مرات اخوك دي تقولها لما نخلص التدريب.
و فعلا بدأ قتال بين الملكة ميثريل و على اللي بقى اسمه هارالد و طبعا هارالد اللي كان اسمه علي اتفشخ ( اوعي حد يتوه بين علي اللي بقى اسمه هارالد و بين هارالد اللي كان اسمه علي لان الاتنين نفس الشخص و هو على اللي بقى اسمه هارالد😂😴).
بعد القتال هارالد فقد الوعي و انا خليته يفوق و هو قال.
هارالد : هي قوية كدا ازاي، دا سحر الفن الأبيض مش نافع معاه و للأسف انا مش عارف غير كام تعويذة ف سحر الفن الدهبي.
فورمير : عادي يعني.
الملكة ميثريل : يا جلدور، انت عليك الدور.
جلدور بلع ريقه : استر ياللي تستر.
و فعلا بدأ قتال بينه و بين الملكة ميثريل و جلدور ظهر قدام دراعه مستقيم طالع منه نور أخضر و قال.
جلدور : المعرفة القديمة، تعويذات الطبيعة، الهجوم الاخير.
و هنا تحدث المفاجأة و هي أن الملكة ميثريل بالرغم ان معاها حجر السحر بس للأسف التعويذة قدرت عليها و دا بسبب ان جلدور خلاها تتلهي ف التعويذة اللي قدامه و لكن هو ساعتها كان عامل كذا مستقيم سحر وراها و لكن بسبب انها مستهترة ف جلدور مكنتش واخدة حذرها و ساعتها هي قالت.
الملكة ميثريل : دا أكبر درس ليا و ليكم، انا للاسف مكنتش اتوقع من جلدور انه يفكر بالطريقة دي و دا غلط و علشان كدا التعويذة قدرت عليا و لكن.
ساعتها ظهر حاولي الف مستقيم قدام الملكة ميثريل طالع منهم ضوء اسود و عملت الف تعويذة و ساعتها جلدور ظهر قدامه حوالي الفين مستقيم طالع منهم نور أخضر و عمل الفين تعويذة و قدر يصد سحر الملكة ميثريل و ساعتها الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : دلوقتي جلدور اتعادل معايا و دور فورمير جه.
و ساعتها جلدور بعد عنها و فورمير راح وقف قدام الملكة ميثريل و بدأ القتال بينهم و الرزع اشتغل ع الاخر و ظهر قدام الملكة ميثريل حوالي مليون مستقيم و فورمير ظهر قدامه حوالي مليار مستقيم سحر لدرجة ان المكان كله بقى عبارة عن مستقيمات سحر، محدش فينا كان شايف فورمير ان ميثريل و انتهى القتال بالتعادل بينهم و كذلك الأمر بالنسبة ل ايارين و ساعتها الملكة ميثريل قالت،.
الملكة ميثريل : يا ايسيلدور، دورك جه.
ايسيلدور : خلي بالك ان عدي مليار سنة من ساعة ما بدأنا تدريب و دا معناه اني بقيت أقوى ف السحر بكتير عن الاول، ما هو انا مكنتش مقضيها لعب يعني.
الملكة ميثريل : عارفة كويس، ما اديك شايف، فورمير و جلدور، و ايارين، اتعادلوا معايا ف القتال و دا معناه ان مستواكم بقى قوي جدا جدا.
فعلا بدأ القتال بين ايسيلدور و الملكة ميثريل و فعلا ظهر مستقيم قدام ايسيلدور طالع منه ضوء دهبي و قال.
ايسيلدور : الفن الدهبي، ميفاديار.
و ساعتها نزل شعاع من الطاقة على دماغ الملكة ميثريل و لكن هي لحقت نفسها لان ظهر قدامها مستقيم طالع منه نور اسود و قالت.
الملكة ميثريل : الفن الأسود، نيفاروث.
و ساعتها تعويذة ايسيلدور اتلغت و لكن الملكة ميثريل اتفجأت لما شافت حوالي مليون مستقيم طالع من نور دهبي موجودين ف السماء و مكنش ظاهرين و كل التعويذات دي متفعلة و ساعتها ايسيلدور اتفاجئ ان الملكة ميثريل هي كمان فكرت زيه و الاتنين لغوا تعويذات بعض لكي يظهر ايسيلدور ورا الملكة ميثريل و قدامه مستقيم طالع منه نور لسود و قال.
ايسيلدور بيزعق : الفن الأسود، التعويذات المحرمة، ضربة الملوك الأخيرة.
و ساعتها الملكة ميثريل خدت كف خلاها تترمي و ترزع ف الارض و هكذا بقى و دا لان التعويذات بقت مستمرة لحد ما الملكة ميثريل بقت قادرة تستحمل الكفوف دي كلها و ظهر قدامها حوالي مليون مستقيم ف المكان كله و قالت.
الملكة ميثريل بتزعق : السحر، تعويذات خوفو، افروماث.
و ساعتها انا و رمسيس ف صوت واحد بنزعق.
انا و رمسيس بنزعق ب صوت عالي : ابعد يا ايسيلدور.
و لكن ساعتها ايسيلدور لقى نفسه مربوط ب سلاسل من الطاقة و متجه ناحية ثقب اسود و ساعتها ايسيلدور ظهر قدامه مستقيم طالع منه نور اسود و قال.
ايسيلدور : السحر، سحر خوفو، ريفيس افروماث.
و ساعتها التعويذة اتلغت و الاتنين فقدوا الوعي و بعد شوية فاقوا هما الاتنين و الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : انت فعلا بقيت قوي جدا.
ايسيلدور ب غضب : بس لسه، انا لازم اكسب مش اتعادل او اخسر و الا مش هبقي زي جدي مازن.
الملكة ميثريل : كدا كويس جدا جدا، دلوقتي بقي مش فاضل غير انكم تستدعوا حجر السحر الخاص ب كل واحد فيكم.
ايسيلدور: طب ما لسه فاضل قتال مع جدي مازن.
الملكة ميثريل : كدا كدا مازن أقوى مني يا ايسيلدور و تقريبا كلكم عارفين كدا.
انا مبتسم : خلاص بقى ياض.
بعد شوية جه كل اعضاء مجلس القوة و الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : دلوقتي كل واحد فيكم هيقعد ع الارض و يغمض عينه و يحاول يحس ب نوع السحر بتاعه و لما دا يحصل يطلب على طول حجر السحر الخاص بيه.
انا : و الحوار دا ممكن ياخد قد ايه بالضبط.
الرئيس : من يوم ل يومين.
انا : كدا تمام، يلا بينا يا جماعة.
و فعلا قعدت انا و ايسيلدور و فورمير و جلدور و ايارين ع الارض و طبعا هارالد لسه بدري عليه لازم الأول يتعادل مع ميثريل علشان يقدر يستدعي الحجر الخاص بيه.
و بعد يومين ايسيلدور و فورمير و جلدور و ايارين قدروا فعلا يستدعوا حجر السحر الخاص بيهم و لكن انا لسه و فضلت ع الحال دا كذا يوم و لكن مفيش اي فايدة لدرجة ان أعضاء مجلس القوة نفسهم استغربوا من الموضوع دا و لكن ف اليوم العاشر و انا لسه مغمض عيني بقالي عشر ايام لاقيت نفسي دخلت ف رؤية او حلم و جوا الحلم لاقيت نفسي ف مكان كله ابيض ف دهبي و قدامي لاقيت حوالي سبع كتب سحر موجودين، كل كتاب كان ف مكان خاص بيه و لاقيت ايد اتمدت على كتفي و انا اتخضيت جامد و لكن لاقيت واحدة جميلة، جمالها خلاني اهدي و اكون مطمئن و قالت.
الواحدة : ايه، مش عارف تختار ايه ف دول، كل دي انواع السحر اللي انت استخدمتها و فين ٣ انواع انت بنفسك اللي عملتهم، تختار ايه فيهم و خلي بالك، ايا كان النوع اللي هتختاروا، ساعتها هيظهر حجر السحر الخاص بيك و بعد كدا مش هتعرف تستخدم غير النوع اللي انت اختارته.
انا : انتي مين.
الواحدة : انا السحر نفسه يا مازن، ولا تحب اقول يا وريث القوة، خلي بالك و اختار كويس.
ساعتها قعدت افكر شوية و ملقتش نوع سحر أفضل من سحر ايزيس الجديد و ساعتها رحت مسكت الكتاب بتاعه و اختارته.
السحر : اممممم، لو متأكد من اختيارك قول.
انا ب نبرة ثقة : مفيش غير النوع دا و دا لانه أقوى و اسرع من اي نوع تاني و كمان انا اللي عملته يعني اقدر اعدل و اغير فيه زي ما انا عايز.
السحر : فعلا تستاهل تكون وريث القوة.
ساعتها كل حاجة بدأت تختفي تدريجيا و انا فتحت عيني خلاص و لكن لاقيت جسمي كله اتكهرب لحد ما لاقيت ثقب اسود ظهر قدامي ع الارض و طلع منه حجر طالع منه نور احمر ف دهبي و الحجر دا بقى حواليه سلسلة و انا مسكته لبسته حوالين رقبتي و بقى زي القلادة كدا و كل دا وسط اندهاش كل اللي متابعين الموقف و ساعتها الملكة ميثريل قالت.
الملكة ميثريل : كويس جدا جدا، كدا انتوا خلاص خلصتوا المرحلة دي و المرحلة الجاية هتكون.
الرئيس : المرحلة الماية هتكون معايا انا، جهزوا نفسكم كويس جدا جدا لأن اللي جاي مختلف تماما و هتتعبوا فيه شوية.
الكل : تمام يا رئيس.
بعد كدا كل واحد راح الجناح بتاعه و انا لما دخلت الجناح بتاعي لاقيت حجر السحر عمل معايا تخاطر و انا قولت.
انا : انت مين، هو كل شوية واحد يعمل معايا تخاطر.
حجر السحر : انا حجر السحر يا مازن.
انا؛ اهلا بيك يا غالي.
حجر السحر : من دلوقتي لو احتجت اي حاجة، انا معاك.
انا : طب انا محتاج اقتل ملك الوحوش.
حجر السحر : هيحصل متقلقش، بس المهم المرحلة الجاية ف تدريبك..
و احنا بنتكلم لاقيت طاقة ايزيس و السيف دخلوا معانا ف التخاطر.
السيف : اهلا بيك، انا سيف ملك القوة.
حجر السحر : انت قوي بس مش اوي برضو.
طاقة ايزيس : طب و انا.
حجر السحر ساعتها زي ما يكون اتفزع جامد ع الاخر و انا حسيت بيه موالين رقبتي.
حجر السحر : انتي، انتي، طاقة ايزيس.
انا : بالضبط يا رايق.
حجر السحر قلقان : يا نهار ازرق، انا هطلع من التخاطر خلاص.
انا : هو انت مخضوض ليه.
حجر السحر : لان دي طاقة الحياة او طاقة ايزيس يا مازن، ذي ممكن تدمرني يا مازن، السحر لما كلفني اكون معاك، كان قال ليا ان عندك طاقة الحياة بس انا مكنتش متوقع انها تمون بالقوة دي.
طاقة ايزيس : طب اهدي كدا و خليك كويس ههههه، على فكرة انا مش بعمل حاجة غير بأمر من مازن، اتطمن بقي.
و فعلا خلص التخاطر على كدا و تاني يوم انا و كل المساعدين نزلنا ساحة التدريب و هارالد اللي كان اسمه علي 😂 كان بيتدرب لسه مع الملكة ميثريل و انا و فورمير و جلدور و ايارين و ايسيلدور كنا منتظرين الرئيس و بعد فترة كنا قاعدين بننضحك على هارالد و ميثريل بتفشخ فيه لحد ما الرئيس دخل الساحة و ساعتها قال.
الرئيس مستغرب: اومال فين رمسيس و زيوس.
انا : محتاجهم ف ايه.
الرئيس ب غضب : لازم يحضروا التدريب معانا.
ساعتها سقفت ب ايدي و ظهر قدامنا الملك رمسيس و الملك زيوس.
الرئيس : بعد كدا انتوا الاتنين لازم تحضروا التدريب معانا.
و فعلا خلاص هنبدأ التدريب و الرئيس قال.
الرئيس : دلوقتي هنبدأ التدريب و عايزكم كلكم تتعاونوا مع بعض علشان تفوزوا عليا.
انا مندهش : انت اكيد اتجننت، احنا كدا هنغلبك بسهولة.
الملك رمسيس : لا يا مازن، لما نبدأ التدريب هتفهم.
و فعلا وقفنا كلنا مع بعض و الرئيس وقف قصادنا و فعلا بدأ القتال و فورا فورمير عمل رمح من الطاقة و رماها على الرئيس و لكن الرئيس مسك الرمح دا و اختفى و ظهر ورا فورمير و راح راشقه ف ظهره و ساعتها جلدور راح ماسك ايد الرئيس و عمل سيف من الطاقة و نزل بيه على ايد الرئيس و لكن السيف اتكسر و ساعتها جلدور لقى نفسه واخد ضربة ف دقنه خلتوا طاير فوق ف السماء علشان يلاقي الرئيس فوقه و نازل على راسه برجليه و ساعتها جلدور حاول يتفادي الضربة و لكن الرئيس كان سريع و قوي جدا و فعلا ٠لدور خد الضربة و نزل زرع بصل ف الارض و ساعتها ايارين استخدمت قدرة الشفاء و عالجت فورمير و جلدور و فنفس الوقت عملت تعويذة من الفن الأسود و لكن اتفاجئت ان الرئيس واقف وراها و راح نازل ب ايده على دماغها من ورا خلاها اترمي بعيد و ف نفس الوقت الملك زيوس عمل كورة من طاقة مومينتو و رماها ع الرئيس و ساعتها الرئيس شاط الكورة برجليه علشان تغير اتجاهها و تتركي على الملك رمسيس اللي ساعتها عمل درع حواليه و قدر يصد الكورة علشان انا اتفاجئ ان الرئيس بقى قدامي و معاه كورة من طاقة النور بيحطها قدام بطني علشان تنفجر و لكن كنت انا اختفيت و ظهرت وراها و نزلت برجلي على دماغه و هو صد الضربة ب ايده و ب ايده التانية مسك رجلي و لف جامد و رماني ف السماء علشان اتفاجئ ان فيه مستقيم ظهر قدامه طالع منه نور اسود و قال..
الرئيس : الفن الأسود، التعويذات المحرمة، الهجوم المفاجئ.
و ساعتها انا لاقيت هجوم بيقرب بسرعة من ورايا و لكن انا قدرت اصد الهجوم دا و ف نفس الوقت ظهر مستقيم طالع منه نور احمر قدام رجلي و رحت شايط المستقيم دا و فعلا المستقيم لزق ف بطن الرئيس.
انا : فن ايزيس، انفجار.
و ساعتها الانفجار كان كبير جدا جدا و لكن انا اتفاجئت ب انه..... يتبع
معلش يا جماعة، الجزء مش كبير زي اللي فاتوا بس غصب عني و ****
حبيبى
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%