NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

حبيبي يا عم اسلام،،،، معلش تعبتكم معايا يا جدعان 🙏
حبيب اخوك **** معاك
امتي هتنزل جديد في زمن الفوضي قصه فشيخه بردو متهملش فيها الأجزاء

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حبيب اخوك **** معاك
امتي هتنزل جديد في زمن الفوضي قصه فشيخه بردو متهملش فيها الأجزاء
اكيد طبعا يا غالي كله تمام و حاليا شغال ع الجزء الجديد فيها

اكيد طبعا يا غالي كله تمام و حاليا شغال ع الجزء الجديد فيها
بالتوفيق المهم تبعد عن مشاكل شكلك منحوس😂
منتظر الجديد في القصتين بفارغ الصبر خصوصا في زمن الفوضي

بالتوفيق المهم تبعد عن مشاكل شكلك منحوس😂
منتظر الجديد في القصتين بفارغ الصبر خصوصا في زمن الفوضي
حبيبي 😂😂
اهي كدا الواحد و نصيبه بقا. 😂😂

اوعي تسمح لحد انه يديك طاقة سلبية،،،

كتير مننا لما يجي يحكي عن احلامه قدامه حد و خصوصا لو الحد دا من ذوي الطاقة السلبية،،، هيفضل يقولك مش هتقدر و مش هتعرف،،، و ازاي اللي بتقوله دا،،، دا فلان حاول و خسر فلوسه كلها،،، اصل فلان الفلاني حاول قبلك و منجحش،،، اصل،،، اصل،،، اصل،،،، و يا سلام بقا لو اللي بيقولك الكلام دا ابوك و امك،،، احا على حياتك حرفيا،،،، الحمد للاه،،، دايما كان والدي يقولي اتعب و هتلاقي،،، ٨ي الدنيا كدا يا ابني،،، اللي بيجي سهل ملوش قيمة و هتخسره و مش هيدوم ليك،،، لكن اللي بيجي بعد التعب و الجد و الاجتهاد،،، دايما بيكون دايم لحد ما انت تموت،،، ايوا،،، المعني كدا وصل،،، خليك مع اللي يقولك هتقدر و هتنجح ولازم تنجح،،،، تخيل كدا فرحة ابوك و امك بيك يوم ما تقدر تحقق حلم حياتك و تبقي من انجح الناس في مجالك،،، صدقني مفيش فرحة زيها،،، صاحب اللي يشجعك و يساعدك علشان تكون افضل و ابعد عن اللي يحبطك و يديك طاقة سلبية ملهاش لازمة غير انها عكسية و هتخليك في مكانك اللي انت فيه دلوقتي و اكيد بنسبة كبيرة مش راضي عنه،،،، كل الاديان بتقول انك تصاحب الناجح و تصاحب اللي يساعدك و ياخد ب ايدك و مستعد يتعب علشانك،،،،، خلي بالك انت مصاحب مين...
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
اهلا و مرحبا بكم في الجزء الرابع من السلسلة السابعة من الحرب و الجنس و الغموض (شيطان الشهوة).
(ملحمة حروب المدن الثلاث)
🛡️THE WAR OF THE FIVE CITIES🛡️

الكل كان فرحان في البيت لاني حددت معاد كتب الكتاب خلاص علي سلمي و فعلا هيكون بعد اسبوع و فضلت ف البيت لحد معاد المقابلة مع فيكتور،،، رحت المصنع و اتقابلنا هناك و كان معاه الوفد بتاعه.
انا : هنمضي العقود يلا،،، و بعد كدا هسافر معاكم ل غينيا لاني حابب اشوف المكان ع الطبيعة.
فيكتور : اكيد مستر خالد،،، اتفضل دا العقد و دا نسخة منه،،، واحدة معاك و واحدة معانا،،، اتفضل.
اخدت النسختين و مضيت عليهم و هو كمان مضي عليهم هو و باقي الوفد اللي معاه و انا اخدت نسخة و هو اخد نسخة،،.
انا : مستعدين للسفر؟
فيكتور : مستعدين مستر خالد.
انا : تمام،،،
فتحت الخزنة و طلعت الباسبور و طلعنا كلنا من المصنع و اتحركنا ع المطار و ركبت معاهم الطيارة الخاصة بيهم و بعد اربع ساعات كنا وصلنا ل غينيا،،، نزلنا كلنا،،، و طلعنا من المطار لاقينا عربيات منتظرانا...

فيكتور : حضرتك تحب تريح في اوتيل او تطلع ع المنجم مستر خالد....
انا : ع المنجم طبعا،،،
فعلا ركبت معاهم و بعد اكتر من ساعة كنا وصلنا للمنجم،،، فعلا كان نفس الشكل اللي في الصور بالضبط لكن هما اغفلوا حاجة مهمة فشخ انا عارفها كويس جدا جدا،،،، هههههه،،، فعلا شكلي هفرح جامد،،، الطبقات الصخرية اللي ف المنجم و كمان التربة بتاعته بتقول انه فعلا مليان دهب لكن برضو مليان مااااااااااااس،،،
فيكتور : مبتسم ليه مستر خالد،، اكيد المنجم عجبك....
انا : فعلا منجم مفيش زيه،،، اول ما ارجع مصر الفلوس هتكون عندكم،،، يلا بينا ع الفندق...

عند سوما....
سوما بقا شغال عصبية و زعيق في الكل بسبب ان محدش عارف يوصل ليا و لكن لما بدأ يهدي لاحظ ان بافوميت و سيربنت مش ظاهرين بالعربي كدا مستعوقهم و علشان كدا امر انهم يظهروا قدامه و يا دوب رمش ب عينه لقاهم قدامه....
سوما : اخباركم ايه يا ولاد...
سوما هيبدأ يلعب معاهم نفس لعبتهم و لما نتكلم علي اللعب و تشغيل الدماغ مفيش اوسخ من سوما حرفيا و هتعرفوا لما تشوفوا اللي جاي...
بافوميت :كويسين يا سوما،، طلبتنا ليه؟
سوما ب خبث : ابدا،، كنت عايز منكم تحكوا ليا عن الحرب،،، زي ما انتوا عارفين انا كنت في حالة شبات وقتها و محتاج اعرف مين الطرف اللي كسب الحرب..

سيربنت مش زي بافوميت،،، لان بافوميت تلقائي حبتين لكن سيربنت و ما ادراك ما سيربنت،،،، تعبان و افعي فعلا،،، قعد ساعتها يسأل نفسه...
سيربنت هادي : سوما بدأ يلعب،،،
نفسه : شكلها مفيهاش مفر و هنقع بعد شوية.
سيربنت : سوما فايق من سابته بقاله فترة،،، المفروض كان يسأل عن الحرب من بدري مش جاي يسأل دلوقتي؟؟
نفسه : فيه معلومة سوما عايز يوصل ليها و هي يأما عندك او عند بافوميت.
لحظات كانت كفيلة ان سيربنت يفهم انه لو طلع من هنا و راسه لسه علي كتفه هيبوس ايده شعر و دقن 😂.

بافوميت : الحرب بدأت لما عزازيل كان في الجبل بيتمشي لما شاف كائن ب حناحين و لابس تاج طالع من نور بسيط،،، عزازيل شافه راح مستخدم التقييد و قتله....و بعد كام. سنة لاقينا جيش و كل اللي فيه شبه الكائن دا بس مكنش حد فيهم لابس تاج الا القائد بتاعهم،،، الجيش دا كان قوي جدا يا سوما بيطلع كرات نار و برق و رعد و رياح من ايده (هما مش عارفين ان فيه حاجة اسمها طاقة اصلا)،،،، و حركتهم سريعة جدا دا غير انه بيطيروا و كان كمان راكبين احصنة مجنحة،،،،، و جيوشنا لما شافت الجيش دا استسلمت فورا و الوحيد اللي وقف ليهم و قد يقتل منهم. عدد كبير هو عزازيل اخويا،،، قتل حوالي تلتين الجيش دا بس اتصاب جامد و فقد معظم قوته بس دا وقتها. لكن حاليا مش عارف اذا كانت قوته رجعت ليه او لا،،،،......؟
سوما ب هدوء : و انتوا كنتوا فين انتوا الاتنين.....

سوما رمي السؤال من هنا علشان يلاقي الاتنين نزلوا راسهم في الأرض و كل واحد فيهم حاسس بالعار..

سوما محبط و حزين : للأسف انا فعلا مخلفتش غير اخوكم عزازيل،،، زمانه دلوقتي مع عيلة من العائلات اللي في عالم البشر،،،
سيربنت مذهول : عرفت ازاي يا بابا.؟؟
سوما : بالعقل يا هههه عقل الافعى انت هههه،، انت دماغك و عقلك،،، عقل و دماغ صرصار،،، اخوكم وقف قدام جيش لوحده و انتوا الاتنين كنتوا ف الاسر و السجن،،،، و انا كنت في سبات،،، يعني احوا قدام اخوكم عيلة متشرفش و مليانة عار،،، و بسبب دا هو راح يشوف عيلة من عائلات البشر.... فهمت يا هههه افعي و انت يا خروف،،،، دا امر مني لكل عالم الجن،،،، محدش ليه دعوة ب عزازيل من هنا و رايح،،، انا اللي لازم اتصرف في الموضوع دا بنفسي،،، غوروا من وشي.

بافوميت و سيربنت ف اقل من ثانية كانوا برا الدور بتاع سوما طلعوا من البرج الكبير خالص و فضلوا يتشموا مع بعض...
سيربنت : كويس اننا لسه عايشين...
بافوميت : كويس فعلا،،، سوما قرفان مننا و رغم كدا سابنا قي حالنا،،، دا مؤشر كويس ان الدنيا هادية....
سيربنت ب حزن : بس فعلا سوما عنده حق،،، احنا استسلمنا في الحرب من غير سبب..
بافوميت : ازاي يعني،،، ما انت كنت متصاب جامد و كنت خلاص بتموت و انا كان ضهري مكسور،،، المفروض كتا نعمل ايه،،، مش ذنبنا ان عزازيل اقوي مننا و كان قادر يكمل الحرب لوحده......

عند قصر عيلة الهمام...
يدخل احمد بالعربية و هو مفزوع فشخ و خايف زي ما يكون شاف ملك الموت،،، جري بسرعة و دخل القصر و قعد يصرخ و يزعق,,,,البيت كله اتلم عليه و بقا فيه جنان و توتر في قلب البيت...

جدي هارون : سكووووون منك ليها،،، مالك يا ولدي جرالك ايه.؟
كل سمع صوت هارون و سكتوا فورا لكن احمد مكنش طبيعي خالص،،، كان عامل زي المجنون عمال يبص حواليه في كل حتة و ضامم درعاته ل بطنه و خايف كأنه مجنون في مستشفى امراض عقلية،،، عمال يدمع و يصرخ و يتنطط زي الاهبل و محدش فاهم حاجة....

احمد مفزوع : جاي جاي علينا،،، قتلهم قلتاااالهم كلهم،،، اهو اهو اهو،،،، جاي جاي جاي،،، عايز خالد،،، هيااخد خالد،،، خبوا خالد منه،،،،، لاااااااا ابعد ابعد،،،، سيب خااااااااالد،،،، لاااااااا،،، اجري يااااا خالد،،،، خبي خالد يا جدي،،،،، خااااااااااااالدددددددددد.

احمد قال كدا و هب راسه اتقطعت فورا و الدم ملي المكان كله و طرطش في كل شبر لدرجة ان الموجودين بقا عليهم ددمم كتير،،،،،،، من الصدمة دي الكل اتعفرت و الحريم كلهم صرخوا و الرجالة كل واحد طلع سلاحه،،، هارون و عادل معاهم المسدسات و صابر و سيف اللي بيدمعوا معاهم الآلي و الحريم بقوا يصرخوا و يصوتوا و سيف كان حرفيا مش مع كل دا،،، ابنه لسه راسه مقطوعه،،، من الصدمة بقا في عالم تاني خالص،،، مبقاش مصدق اللي هو شايفه،،، بقا كيانه متلغبط،،، ازاي راس ابنه تتقطع قدامه كدا لوحدها.
سامية اغمي عليها من الصدمة و ع الناحية التانية سلمي مقهورة علي اخوها كل دا و محدش حتي فكر يقرب من جثة احمد،،، هيقربوا ازاي،،، دا راسه اتقطعت لوحدها،،، فجأة المسدس بتاع هارون اتشال من ايده و بقا طاير ف الهواء قدامه،، هارون بقا عمال يفكر هل دي نهايتي،،، هل نهايتي ب الغموض دا،،، يااااااه،،، نهاية غريبة و قوية تليق بواحد عاش حياته رافع راسه،،، هارون عارف و متأكد لا و كمان حاسس ان فيه جن هو اللي بيعمل كدا،،، نهايته طلقة،،،، خلاص فعلا هي دي النهاية مفيش اي اختيار غير دا،،، الكل اتخضوا اكتر علي صوت المسدس لما ضرب الطلقة و اتفزعوا و الصويت بتاع الحريم بقا عالي اكتر و اكتر بسبب انهم شافوا دماغ هارون اللي نازل منها الدم و جسمه اللي اترمي علي الارض و علي وشه ابتسامه برغم انه مات مقتول الا انه مات و اتقتل و هو راضي عن حياته اللي عاشها بالطول و العرض و محرمش نفسه من حاجة،،،،سيف و صابر بقوا بعدها غضبانين و بيضربوا نار في كل مكان بشكل غبي و هيستيري و عادل اعصابه سابت و مسدسه اترمي علي الارض،، و هو بيعيط من اللي شافه في الكام لحظة دول،، صابر و سيف بطلوا ضرب نار فجأة و الحريم بطلوا صويت و صياح و الكل بقوا بيترعشوا لانه لقوا جسم عادل الهمام طاير في الجو و فجأة النار مسكت فيه و ف اقل من كام ثانية كان مرمي علي الارض ببس عبارة عن تراب مفيش حتي عضم مجرد تراب و خلاص،،،، لدرجة ان منار مرات هارون اللي مات،،، جريت علي مسدس عادل اللي واقع في الارض و حطته علي دماغها و ضرب نار علي نفسها علشان تموت جنب جوزها،،، ابتسام و سارة و سامية بقوا ساكتين مش قادرين حتي ينطقوا بربع كلمة او حتي يصرخوا او يصوتوا بسبب الموقف اللي هما فيه،،،، صابر و سيف متصلبين و اعصابهم ناشفة مش عارفين حتي يتحركوا من اللي هما شايفينه و فجأة صابر قال...

صابر ب صوت ضعيف : أجروا كلكم اطلعوا برا البيت،،،،

صابر كان مفكر كدا انهم هيعيشوا لكن للاسف صابر نطق بالكلمتين دول و كان جسمه عبارة عن لحمة مفرومة،،، مات بعد ما قال الكلمتين دول،،،، سيف لما شافه كدا اترمي علي الارض من الفزع و الرهبة اللي هو فيها،،، مخضوض و قلبه خلاص هيطرقع لان عقله الباطن عارف ان مفيش مفر من الموت خلاص،،، خلاص دي النهاية،،، متوقع ايه،،، سيف خلاص اتأكد انه هيموت و مش هو بس،،، لا،،، دا كل اللي هنا كلهم هيموتوا،،، فجأة سيف لقي كل اطراف جسمه بتتقطع حتة حتة،،، لحد ما الدم اتصفي من جسمه و هو بيصرخ من الوجع لحد ما مات،،، ابتسام فورا بقت تتحرك بجنون و هيستيريا لحد ما خبطت لقت سكينة داخلة في بطنها و وقعت مقتولة ميتة زيها زي الباقي،،،، سامية و سارة و سلمي بقوا خلاص مستنيين قضاهم زيهم زي الباقي،،، لكن دلوقتي الدور على مين،،، علي سامية ولا علي سارة ولا علي سلمي،،، فجأة سامية اتحركت تحركات غريبة و عنيها بقا لونها احمر ددمم و جسمها اتسمع صوته لان عضمها كله كان بيتكسر زي ما يكون فيه حاجة وزنها تقيل جدا بتضغط علي عضمها لحد ما فجأة ددمم سامية طرطش في كل مكان بسبب كمية الضغط اللي اتعرضت ليه،،،، سارة و سلمي بقوا حاضنين بعض من الخوف و هما بيعيطوا جامد لدرجة ان عينيهم وجعتهم من العياط و خلاص دقات قلبهم و الخوف اللي ركب دماغهم،،، خلاص عرفوا اللي فيها و ان الدور علي واحدة منهم و بقوا يبصوا في عيون بعض بخوف و حزن شديد لكن فجأة سارة اتشدت من شعرها زي ما يكون حد بيشدها منه و فضلت كدا لحد ما شعرها كله اتخلع من راسها علشان بعدها قبتها تتقطع بشكل فظيع يخلي سلمي تطلع تجري برا القصر علشان تتفاجئ بحاجة تانية خاااالص،،، الجو كله رعد و برق و التلج نازل من كل حتة،،، حتي الشجر اللي ف الجنينة بتاعت القصر ورقه واقع ع الارض و حتي بيوت قرية الهمام ولا كأنها كانت موجودة،،، مفيش غير الناس اللي كلهم ماتوا مقتولين دول،،، و علي البوابة الحديد بتاعت القصر عمتها بسيمة مشنوقة و ايدها و رجليها مرميين ع الارض زي ما يكون فيه اسد كان بياكل و ينهش في لحمها،،،، سلمي فضلت تبص يمين و شمال و فوق و تحت بتدور على اللي عمل كدا،،، لكن مش لاقية حد،،، فجأة حست ان جسمها حرارته بقت عالية جدا جدا لحد ما ساحت كأنها كتلة حديد و ماتت،،،،ايوا دي كانت نهاية عيلة الهمام،،، نهاية غريبة نهاية العيلة اللي انا حبيتها و عشت معاها،،، نهاية سلمي الوحيدة اللي حبتها في حياتي كلها،،، محبتش جنية لا خالص.،، انا حبيت واحدة من البشر كانت بالنسبة ليا هي حياتي كلها،،،، محبتش زيها ولا هحب زيها،،،، ماتت خلاص.

عندي انا...
بعد ما روحت الاوتيل قعدت شوية لكن فجأة ظهر ليا ماردوك هو و طقطقوش و هما مرعوبين فشخ.

انا : ايه حصل ايه.،،، خايفين كدا ليه....
ماردوك خايف : معرفناش نعمل حاجة،،، مقدرناش نحميهم،،، عيلة الهمام،،،، انتهت خلاص...

انا سمعت الكلمتين دول و ف اقل من جزء من الثانية كنت موجود في قصر عيلة الهمام و شوفت المنظر و شوفت القرية اللي اتمسحت من علي وش الارض،،،، و بعد شوية كان ماردوك و طقطقوش وصلوا هما كمان،،، شافوني بدمع و زعلان فشخ و انا راكع ع الارض و مش مصدق اللي حصل......
انا بدمع : مين اللي عمل كدا؟؟؟
ماردوك : سوما..
انا اتصدمت حرفيا،،، سوما يعمل كدا ليه،،، محدش من اللي ماتوا دول عمل ليه حاجة،،، محدش منهم حتي عارف بوجوده،،، ليه يعمل كدا،،، ابويا اتصرف كدا ازاي و علشان ايه،،،،،..... طب هو استفاد ايه لما عمل فيهم كدا،،، قعدت ازعق و اخبط علي الارض جامد لدرجة ان القصر اتهد من الخبط بتاعي ع الارض،،، لكن فجأة حرارتي بقت عالية فشخ و النار كلها مسكت فيا و فجأة ظهر اساور علي معصم ايدي طالع منهم. نور قوي جدا و اساور عند رجلي تحت ركبتي بشوية،،، طالع منهم نور ابيض قوي جدا جدا و بعدها النار دي اختفت خالص و ضهري طلع منه جناحين كبار جدا و ظهر تاج حوالين راسي من فوق طالع منه ضوء ابيض قوي جدا جدا جدا و جسمي اتحول ل شكله الحقيقي،،،، عضلاتي كلها ظهرت،،، ايدي بقا لونها اسود ما دا لونها الحقيقي و رجلي بقا طالع منها دخان. اسود فحم،،، و راسي رجعت ل شكلها الحقيقي اللي شبه راس النمر،،، و فجأة ظهر وشم علي شكل سيف من عند صدري لحد منطقة العانة كدا،،، وشم كبير طالع منه ضوء ابيض قوي لأقصي درجة،،، سمعت صوت في عقلي بيقول...
الصوت : مد ايدك جوا الوشم و اسحبي،،،.

فعلا مديت ايدي و اتصدمت لما لاقيتها دخلت في الوشم دا عادي،،، فعلا حسيت اني ماسك مقبض سيف حاولت اسحبه لكن مش. قادر،،، فضلت احاول لدرجة اني تعبت لحد ما الصوت رجع تاني ف دماغي و قال...
الصوت : اهدي شوية،،، لسه بدري،،، لكن كدا كدا القوة من نصيبك يا مختار....

فجأة حسيت اني بقيت قوي جدا جدا لحد ما فقدت وعيي و اغمي عليا......
طقطقوش : بينا نشيله و نوديه المقر،،،
فعلا طقطقوش شالني علي كتفه و ف اقل من ثانية كنت في المقر بتاعي مكان الاثار اللي انا بعتها من خمس سنين..
فضلت نايم شهر بحاله لكن كل شوية كنت بصحي مفزوع و ارجع انام تاني و ف الوقت اللي عدي دا كان ماردوك دفن العيلة كلها نفر نفر و ف نفس الوقت كان طقطقوش بياخد باله مني و شغال تعويذات علاج ليا بحيث افوق و اقوم،،، لكن مش قدرت افوق و كنت كل شوية اتفزع و اصحي و ارجع اكمل نوم بسبب اني عمال احلم ب سلمي اللي حبيتها،،، بعد الشهر دا فوقت و قومت لاقيت ماردوك و طقطقوش جنبي باصين ليا و طقطقوش ف ايده كتااب الظل،،،،.
انا : طقطقوش،،، هات الكتاب دا...
اداني الكتاب و قعدت اقرأ فيه شوية،،، كدا كدا كنت قرأته قبل كدا،،،، كتاب الظل كان كتاب خاص ب بعض التنبؤات و اساطير المفروض تحصل في المستقبل او حصلت لان الكتاب ذا قديم جدا يخص عراف و منجم من منجمين الجن اللي كانت قدرته انه بيشوف لمحات من المستقبل،،،، علشان كدا مكنتش مدي للكاتب اي اهمية،،،، لكن بسبب الوشم اللي ظهر و التاج اللي بقا علي دماغي و حناحاتي دول كان لازم اقرأه و افهم ايه اللي حصل او بيحصل ليا... طقطقوش و ماردوك كانوا مذهولين جدا بالتطور اللي حصل ليا و ان بقا عندي اساور حوالين ايدي و رجلي و التاج اللي فوق راسي،،، و كلهم طالع منهم نور ابيض منور المقر كله دا غير وشم السيف اللي ظهر عندي،،، الكتاب كان مذكور فيه ان فيه حد اسمه ايزيس لكن هيكون مشهور ب اسم مازن،،، مازن دا هيكون صاحب القوة المطلقة و هيكون ليه سلطة كبيرة ع الكل دا غير انه هيكون ليه اعداء كتير،،، و بعد كام يوم كنت اتقدمت اكتر ف قراءة الكتاب دا لحد ما في يوم اتفاجئت فشخ اتفاجئت ايه،،، انا كنت هتجنن،،، الكتاب كان مذكور فيه اني هكون خليفة مازن دا،،، لكن امتى و ازاي،،، مش مذكور ف الكتاب دا امتي و ازاي لكن مذكور اني هكون صاحب القوة من بعد مازن،،،، لكن برضو مذكور في الكتاب اني حياتي كلها هتكون صعبة جدا جدا،،، بس تمام كل دا عادي،،، بعد ما خلصت قراءة الكتاب فضلت قاعد مش بعمل حاجة في حياتي غير اني حزين و زعلان ع اللي ماتوا و هما ملهمش اي ذنب،،، سوما ليه عمل كدا،،، علشان ارجع ليه،،، طب ما انا كدا مش هرجع،،، ايه العبارة بالضبط،،، هل اخواتي صدروني قدامي،،، هل هو زعلان كني اني بدأت حرب مكنتش قدها و خسرتها،، ف علشان كدا عاقبني،،، بجد مبقتش فاهم حاجة،،،، مش عايز اروح اواجهه لان ممكن يحصل بيننا معركة و مش عايز اكون انا اللي قتلت ابوه،،، طب اتكلم معاه بهدوء،،، برضو مضمنش اني هقدر امسك نفسي قدامه،،، بس تصرف زي دا من سوما و انه يقتل الناس دي كلها اكيد مش من فراغ،،، فيه حاجة مش تمام،،،فضلت زعلان مش عايز اعمل حاجة او احتي اخرج،،،، مجرد عمال اكمل قراءة كتاب الظل....

علي لسان مازن.

قاعد في جنينة القصر بتاعي في كوكب فصيلة ايزيس،،، الهواء رايح جاي عامل جو جميل الصراحة مع ريحة ياسمين تحس انك ف الجنة يا جدع،،،،
فالار : اهو اتلسع جامد المرادي...
انا : واخد بالي،،، عزازيل الحزن ملى قلبه خلاص،،،، الظاهر كدا.
فالار : دا اكيد لان سوما علمه درس قاسي جدا و هو انك العيلة هي العيلة،،، محدش بيختار عيلته،،، المفروض ان عزازيل يكون فخور ب عيلته الاساسية مش عيلة البشر دي.
انا : عزازيل غبي،،،، المفروض انه عرف ان سوما صحي كان يروح يتفاهم معاه او يقتله،، مكنش فيه حل غير كدا،،، حتي دلوقتي لما سوما قتل عيلة الهمام،،، برضو مفيش غير ان عزازيل يتفاهم معاه او يعاقبه او يقتله.
فالار :و بالنسبة ل سامح المالكي،،، عايش في زمن متطور لكن عقله عايش في الماضي...
انا : سامح المالكي لسه بدري عليه و ع الناحية التانية،،، عزازيل خلاص ظهر عنده وشم القوة،،، لكن سامح المالكي لسه مفيش جديد في حياته،،، هل ممكن يظهر عنده وشم القوة هو كمان،،، لان لو دا حصل هيكون عندي اتنين هيخلفوني في امتلاكك.
فالار : لازم ننتظر شوية لان العوالم المتوازية معقدة جدا جدا.........

عند سوما.
سوما كان قاعد في البرج ف الدور بتاعه فرحان و مبسوط باللي عمله،،، سوما بيتمتع بقتل البشر لا و كمان اوقات يحب ياكل لحمهم بعد ما يقتلهم،،، دخل عليه سيربنت..

سيربنت : ايه اللي عملته دا يا بابا؟
سوما : ابعد عن الموضوع دا،،، عزازيل لازم يتعلم و يعرف ان ملوش غير عيلة واحدة بس.
فجأة بافوميت يدخل عليهم و هو متوتر..
بافوميت : عزازيل ممكن ينوي الحرب علينا و احنا كدا هنحارب بعض،،، لازم نراضيه.
سوما مبتسم : ههههههه،، نراضي مين،،،، هو اللي المفروض يراضينا،،، اطلعوا برا....
سيربنت ب عصبية : لا،،،، من فضلك يا بابا،.، من هنا و رايح مش عازينك تتدخل في سياسة و قرارات عالم الجن،، خلينا احنا اللي نمسك الدنيا من هنا و رايح.

سوما ساعتها قام وقف في مكانه و قال.
سوما : لازم تغلبوني و ساعتها عالم الجن يكون ليكم..
فجأة بافوميت اتحرك ناحية سوما بسرعة و رزعه في وشه بالرجل لكن الضربة. تقريبا كدا زغزغت سوما اللي يا دوب طوح ايده ناحية بافوميت خلاه يترمي برا البرج خالص،،، ساعتها سيربنت استخدم طبيعة جسمه و انه عامل زي التنين الصيني يعني يقدر يلف جسمه حوالين سوما و يخنقه لكن للاسف سوما متأثرش بأي حاجة و رزع سيربنت في وشه خلاه يفك جسمه من عليه و هو بيتلوي من الضربة و هب شاطه بالرجل نطره برا البرج و اترمي تحت خالص ع الارض جنب اخوه بافوميت و لكن الاتنين قاموا مع بعض و بافوميت قال.
بافوميت بينهج : لازم نخد البرج دا عليه ع الاقل ساعتها يتأثر و لو حاجة بسيطة،،،، يلا بينا مستني ايه....

فعلا هما الاتنين اتحركوا ناحية اساسات البرج و كل واحد. فيهم فضل يهد اي حيطة او عامود قدامه لحد ما البرج بدأ يتهز لوحده لحد ما البرج فعلا وقع و اتهد بكل الجن اللي فيه و من ضمنهم سوما علشان بعدها بافوميت و سيربنت يلاقوا سوما وراهم بيضرب كل واحد فيهم في ضهره يخليه يترمي بعيد ساعتها بعد ما. الاتنين اترموا جامد قاموا علي حيلهم و كل واحد بيتوجع من الرزع بتاع سوما و بافوميت رفع ايده ف الهوا زي ما يكون مستني حاجة تيجي لحد كف ايده و فعلا مفيش كام ثانية و كان ف ايد بافوميت سلاحه الاساسي اللي بيستخدمه في الحروب مسك ف ايده الرمح بتاعه و سيربنت ع الناحية التانية بدأ يحضر نفسه بالتعاويذ اللازمة اللي تقدر توقع واحد زي سوما و ساعتها بافوميت اتحرك ناحية سوما و نفس الوقت سيربنت كان بيعمل تعويذه تشل جسم سوما،،، بافوميت فضل يحاول يضرب سوما بالرمح بتاعه لكن سوما اسرع بكتير من بافوميت و بقا يتجنب حركات بافوميت و يرزعه في وشه ع الهادي بحيث يخليه يدوخ،،، بالعربي كدا بيعذبه بالطريقة،،، سوما كان قادر يخليه يفقد الوعي او يقتله ف لمح البصر لكن سوما حابب يلعب معاه،،،فجأة لقي سيربنت وراه و بيمد ايده علي ظهر سوما بحيث يحط الورقة اللي كتب عليها التعويذه علي ضهر سوما لكن لقي رجل سوما ف وشه خلته يترمي جامد و ساعتها بافوميت فعلا كان بيغرز الرمح ف بطن سوما لكن سوما قدر يتفادي الرمح و مسكه رقبته و رفعه و نزل ب ظهر بافوميت علي ركبته بحيث يكسر ضهره و فعلا لما دا حصل رمي بافوميت جنب اخوه....

عندي انا.....

كنت قاعد في المقر عمال افتكر اللي ماتوا و لحظاتي الحلوة معاهم لحد ما حسينا انا و ماردوك و طقطقوش بهزه سحرية فورا ماردوك ساعتها اتحرك ناحية المصدر علشان يشوف من بعيد معركة بين سوما و بافوميت و سيربنت و رجع فورا يعرفنا اللي بيحصل.....
ماردوك : يا عظيم،،، سوما بيتعارك مع العظيم بافوميت و العظيم سيربنت و تقريبا كدا هما الاتنين مش قادرين عليه.
انا : طقطقوش،،،، ماردوك،،، بينا نروح علي بوابة العالم.

ف اقل من ثانية كنا قدام بوابة العالم و رحت هابدها ب رجلي كسرتها و لاول مرة من زمن كبير جدا ادخل اخيرا عالم الجن بشكلي الجني الحقيقي....

عند سوما....
لما بافوميت و سيربنت اترموا جنب بعض ساعتها سيربنت قام علي حيله و سند اخوه بافوميت اللي ضهره مكسور و قال..
سيربنت بيتوجع و مجروح جامد : اقتلنا يا نقتلك مفيش حل غير كدا،،،، لو تركتنا نعبش هنرجع نقتلك،،، انت اللي وصلتنا ل كدا.
سوما مبتسم بخبث : انتوا ولادي و كل حاجة لكن سهل عليا يبقي عندي ولاد غيركم لو اتجوزت تاني ههههههه،،، هتوحشوني.....
سوما فعلا خلاث ناوي يقتلهم و يخلص منهم،،، اساس الحكم انك تقضي علي اي معارض ليك و الاتنين بقوا معارضين حكم سوما و فعلا سوما ثبت رجليه جامد ف الارض،،، ناوي يخلص عليهم ب هجومه الاول و الاخير،، سوما طول الوقت كان مجرد بيدافع لكن خلاص هيجاهم اهو يخلص منهم للابد و فعلا هيبدأ يستخدم كل سرعته و قوته في الهجوم دا و هب اتحرك ناحيتهم بسرعة عالية فشخ و اول ما قرب منهم لقي بوكس في وشه خلاه يترمي جامد لدرجة ان صرخ من الوجع،،، عدل نفسه و قام على حيله علشان يلاقيني واقف قدام اخواتي بافوميت و سيربنت و معايا طقطقوش و ماردوك......
انا بصوت خشن : خليك مكانك افضل ليك..يا طقطقوش،، انت و ماردوك شيلوا بافوميت و سيربنت علشان نمشي من هنا.....
سوما مبتسم : اهلا اهلا كويس انك هنا علشان تموت معاهم.....
انا : عارف انك تقدر تقتلني لكن انا غيرهم و انت عارف....
سوما : بس ف الاخر هتموت.
سوما اتحرك ناحيتي بسرعة جدا لكن لقي مني خبطه في بطنه خلته يصرخ جامد...
انا : شكلك عجزت خلاص و بقيت ضعيف.... ههههههه..... يا عجوز.
انا قولت كدا. لاني عارف ان الكلمة دي هتخلي سوما يتجنن..
حضرت نفسي و سوما حضر نفسه و قربنا من بعض بسرعة و رزعني بوكس في بطني و انا ف نفس الوقت كنت مديله واحدة ف وشه و فضلنا كدا نرزع ف بعض لحد حسيت اني بدأت اتعب لكن هو لسه قدامه شوية لحد ما يتعب ف بعدت عنه مسافة تسمح ان الحق اتكلم مع اللي معايا....
انا بنهج : خدوهم و امشوا من هنا فورا.....
فعلا ماردوك و طقطقوش خدوا بافوميت و سيربنت و رجعوهم للمقر و ف نفس الوقت كنت بتحرك بسرعة ناحية سوما اللي رزعني في وشي بالبوكس خلاني اترمي جامد لكن قبل ما اقع ع الارض عدلت نفسي ف الهوا و رحت ررافع ايدي ل فوق بحيث السيف بتاعي بتاع الحرب يجي ليا لكن مفيش حاجة جت ساعتها لاقيت سوما قرب مني جامد و بيضربني في وشي لكن انا تفاديت ايده و انا بديله في بطنه و هو صد ايدي و بركبته رزعني ف بطني،، انا استحملت الضربة و كنت وقتها بديله ب رجلي ب وشه و هو اترمي بعيد خالص و ساعتها انا قولت
انا بنهج و متعصب : قولتلك انا غيرهم يا سوما.
ساعتها استخدمت التقييد و فعلا قيدته و نزلت فيه ضرب بطلع غلي كله فيه و هو مش عارف يتحرك لكن ف اقل من دقيقة كان قدر يفك التقييد و مسكني من رقبتي و رماني في السما و نط جامد لحد ما بقا جنبي و انا مرمي فوق و شاطني برجله خلاني انزل و اخبط جامد ف الارض لدرجة ان جسمي ارتد ل فوق كام متر و بعدها اترميت ع الارض مش قادر اتحرك و الحاجة الوحيدة اللي اقدر اعملها هي اني اهرب،،،، فعلا عملت نفسي نايم خالص و اني فاقد الوعي و اول ما. قرب مني كويس رحت مستخدم التقييد و رافعه جامد ف السما و هبدته في الارض و بعدها اتحركت بأقصي ما عندي و هربت فورا و فضلت اتحرك في كذا مكان لحد ما اتأكدت انه مش ورايا و فعلا رحت ع المقر اللي اول ما دخلته اترميت ع الارض جسمي متكسر خالص و مش قادر اعمل حاجة،،، ماردوك و طقطقوش كانوا وقتها شغالين تعويذات علشان يعالجوا بافوميت و سيربنت و انا الي حد ما كنت قادر اعمل كام تعويذه خلوني قادر اتحرك بشكل كويس و معظم جروح جسمي اختفت خالص لكن الجروح الكبيرة لسه موجودة. محتاجة تعويذات قوية انا حاليا مش هقدر انفذها،،،، لكن فجأة حسينا ب ضغط جاذبية هائل و قوي جدا جدا خلانا كلنا نترمي راكعين ع الارض و فجأة الضغط دا اختفي خالص ولا كأنه حصل،،، اتفزعنا كلنا الصراحة لكن بعد شوية كنا هدينا خالص،،،
طقطقوش : هو ايه اللي حصل.
ماردوك : يا عظيم،،، كان ضغط كبير اوي الصراحة.
انا : عارف دا كويس.... يا سيربنت يا بافوميت انتوا كويسين...
سيربنت : قصدك مفشوخين لولاك كنا هنموت.
بافوميت : فعلا شكرا يا عزازيل.
انا : سوما ليه قتل العيلة االي انا كنت عايش معاهم.
بافوميت : كان مفكر انك وقتها هترجع راكع بين رجليه لكن مكنش في الحسبان الصراحة انك تقف الوقفة دي قصاده.
سيربنت : زمانه دلوقتي مولع و متعصب.
انا : لا،،، كدا غلط،،،، لازم نلم الدنيا،،،، معندناش المقدرة اننا نكسبه اصلا لو دخلنا في حرب معاه،،، الجن كلهم هيقفوا في ضهره قصادنا.
بافوميت : يا عم قول كلام غير دا،،،، انت لوحدك قتلت نص جيش الملايكة قبل ما نخسر الحرب،،،بس ايه اللي بعدك عننا كدا.
انا : وجودي كان مشكلة و كان لازم ابعد خالص عن عالم الجن و لما. دا حصل الدنيا هديت و بقت كويسة.

عند سوما...
سوما كان واقف قدام البرج اللي اتهد كله علشان فجأة يحس بضغط قوي فشخ و جاذبية عالية جدا جدا لدرجة ان جسم سوما وجعه جامد و فجأة الجاذبية دي اختفت خالص و كل سكان مدينة البرج بقوا بينظروا للسماء لان فيه مخلوق طاير في الجو و فجأة المخلوق دا اختفي و ظهر قدام سوما و لما سوما شافه اتخض فشخ لانه عارف كويس ان اللي ظهر دا اقوي منه لاقصي درجة اللي قدامه دا ممكن في لحظة يدمر الكوكب و هو بيتاوب بس....
سوما خايف : ا ا ا انت مين؟
سوما بيحاول ع الاقل يعرف يتكلم قدام المخلوق دا.
انوبيس مبتسم و ب تكبر و تعالي و كبرياء : اسمي انوبيس... و جاي احاكمك علي الجريمة اللي انت ارتكبتها في حق عيلة البشر دا.
سوما : انا حر اقتل اللي عايز اقتله...
فجأة انوبيس سقف ب ايده و انا و بافوميت و سيربنت و طقطقوش و ماردوك ظهر عند المهدود دا و شوفنا انوبيس و هو واقف قدام سوما....
انوبيس : فين المحكمة اللي هنا...
محدش فاهم هو عايز ايه بالضبط و علشان كدا محدش فينا رد خالص،،، لكن هو زعق جامد و قال....
انوببس متعصب : فين المحكمة او المكان اللي بتطبقوا فيه القانون هنا.... ما تنطق يا عزازيل؟
انا مستغرب : انت عرفت اسمي منين و مين انت اصلا و عايز المحكمة ليه....
انوبيس : مش هكرر كلامي،،، فين المحكمة.....
للأسف اللي قدامنا دا الكل حتي انا عارفين انه قوي و ممكن يقتل الجن كلهم في لحظة و الخوف بقا مسيطر علينا و خصوصا سيربنت لانه طول عمره جبان حبتين للاسف انسحب من لسانه و قال....
سيربنت ب خوف : مبني المحكمة هو المبني اللي من دورين هناك دا.
انوبيس ابتسم : شكرا جدا يا سيربنت.،،،، نرجع ل كلامنا يا سوما،،،، تحب تيجي معايا المحمكة بالزوق ولا تحب ولادك هما اللي يشيلوا جسمك؟

سوما. من جواه و هو عارف القانون الازلي ل سيرك الحياة اللي هو البقاء للاقوي،،،، للاسف دي الحقيقة المرة اللي الكل بيحاول ينساها،،،، لكن سوما عارفها و فاكرها كويس جدا جدا و بيعمل بيها كمان،،،، سوما عرف ساعتها ان انوبيس ناوي يعمل محاكمة ليه بسبب انه قتل عيلة الهمام،،، للاسف سوما قرر يجيب من الاخر،،،، فجأة سوما هجم علي انوبيس و لكن انوبيس بص ليه و سوما اترزع ف الارض و هو بيكح و حاسس انه مش قادر زي ما يكون لسه حتة طففل مش عارف يدافع عن نفسه و ساعتها انوبيس قال...
انوبيس : بأمر من ملك الملوك،،، قائد الابعاد و الاكوان،،، مؤسس نظام الحكم،،، قاعد المجلس الاعلي للفصائل،،، عظيم الشأن،،، امين كتاب الموتي،،، مالك روح البرق،،،، مؤسس فصيلة ايزيس،، الاقوي في التاريخ،،،، صاحب القوة و امين السر،، الملك مازن،،،، انا انوبيس ابن فاسيرون ابن مازن،،، بحكم عليك بالموت نظرا للجرائم المرتكبة في الفترة الاخيرة.
انوبيس قال كدا من هنا و فجأة سوما اتبخر من هنا،، و ساعتها عزازيل اتعصب جدا لانه شاف ابوه بيموت الموتة دي و فجأة،،،،، يتبع 😂
اقوا جزء حرفيا وكنت متوقع دمج سامح مع دي عظما ع عظما

لسه بدري الجزء الجاي افشخ من دا اصلا 😂
منتظرين اقوي وحاسس واتمني الحرب والجنس متخلصش هي افجر وافضل قصص في نسوانجي وهتعدي كتير في قصص متسلسله

منتظرين اقوي وحاسس واتمني الحرب والجنس متخلصش هي افجر وافضل قصص في نسوانجي وهتعدي كتير في قصص متسلسله
الف شكر ليك يا حبيب اخوك ❤️

ايه العظمة دي يا عم. انت دماغك ايه يعم
حرفيا مفيش كلام يوفي حق الجزء ده
بس كسم دي عظمة الواحد دماغه وقفت من الجزء ده والقصة دي بقت إدمان💖

• حبيته
التفاعلات: CESAR
ايه العظمة دي يا عم. انت دماغك ايه يعم
حرفيا مفيش كلام يوفي حق الجزء ده
بس كسم دي عظمة الواحد دماغه وقفت من الجزء ده والقصة دي بقت إدمان💖
حبيبي يا غالي ❤️

• عجبني
التفاعلات: C.hima
عاش يابوب ومستنينك في الجديد

عظمه على عظمه ياكينج جزء فاخر من الاخر وظهور اتوبيس وحسام و عزازيل هما الى هيبقو خليفه مازن مفاجاه فشيخه احسنت 👏👏👏👏👏👏👏👏

حلو الربط ده جدا عجبنى من الاخر

انا مابقتش فافم دماغك دى شويه وهولع منك ومن عميلك السودا الجديد امتى بقى

تم اضافة الجزء الرابع

مبدع كلعاده يخوياا

• عجبني
التفاعلات: 𝔱𝓗ⓔ β𝐋𝓪℃Ҝ Ã𝓓𝔞Mˢ
اوعا ي سيزر

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل