NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال الحرب و الجنس و الغموض | السلسلة الرابعة | ـ عشرة أجزاء 16/9/2022

يخربيييت العظمة يجدع انتا.. انا مش عارف اقول😅 اي اي الجزء دا🖤.. اي الحلاوة دي.. اي كمية الجمال🤍 دا وحتة اني في ابعاد تانية وناس اقوى منك وان رمسيس مش هوا اللي خلق السحر وان ممكن يكون في ناس خرافية تانية في ابعاد تانية بأكوان تانية دي فشخت دماغي ومخلياني فقمة السعادة و**** 😅🖤ودا اللي هيخلي في سلسلتين تانيين للقصة عالاقل🥺🤩 وانا زي ما تابعتك من اول جزء من اول سلسلة فالقصة هفضل متابعك للأبد لأنك افضل كاتب انا قريت له فحياتي... تحياتي يا قيصر 🖤... ياسيزار🖤

• عجبني
التفاعلات: mohamedrrdell و Cesar
في حاجه محدش واخد بالو منها خالص وهي أن جد مازن توت عنخ امون وتوت عنخ امون مكانش هوه اول حاكم فرعوني يعني كده ممكن نلاقي ف الابعاد التانيه نفرتيتي وكل الملوك دول 😅😂

• عجبني
التفاعلات: MOHAMED_NOUR
في حاجه محدش واخد بالو منها خالص وهي أن جد مازن توت عنخ امون وتوت عنخ امون مكانش هوه اول حاكم فرعوني يعني كده ممكن نلاقي ف الابعاد التانيه نفرتيتي وكل الملوك دول 😅😂
اسكت بدل ما اشخر 😂

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: يوليوس قيصر, wolf0, ElHaram2 و 4 آخرين
يا جدعان كده فى حاجه غلط فى تعليقات كتير اتمسحت و انا كنت كاتب توقع و الظاهر كده أن هو كمان اتمسح

بص هو كان توقع غريب شويه
و اللى هو أن اللى ها يظهر يا اللواء
عثمان و ده نسبت ظهوره كبيره او
واحد تانى بس من اللى كانو على
كوكب البشر

اسكت بدل ما اشخر 😂
بص هو الموضوع باين بس الواحد بيحاول يعمل نفسه مش واخد باله عشان ما يحرقش الأحداث
😂😂
👊🏻

انا اول مره اشوف قصه بالجمال ده بجد فشخت الواقع عااش فشخ يا كينج وعقبال ما نشوف باقي الاجزاء

كفو يا سيزر بس سرع فى التنزيل و ياريت ما تكونش اخر سلسله

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اسكت بدل ما اشخر 😂
انا يسطاا متابعك من أول جزء بس انت دماغك بسم **** مشاء **** يعني ف حته تاني خالص ونصيحه مني مترجعش حد من البشر خالص لانك كده هتتعب نفسك وكمان محدش هيفهم كلو هيتوه بجد والصراحه هما بضان في احداثهم مفيش شغف جي منهم خالص

احظرو Ko أي قذيفة جي يا @Cesar انتظروا انهيار الساعه 7

الجزء الجديد امتى ياقيصر

بعد ساعتين ونص أقل خمس

فيه كتير مننا واقع ف مشكلة مهددة حياته كلها حرفيا لدرجة ان المشكلة ممكن تخليك كئيب و حزين طول عمرك و مش راضي عن حياتك اصلا، المشكلة دي هي اننا بنضيع فلوسنا ف الفشخرة و المنظرة، يعني مثلا تلاقي واحد شغال مدرس او مع صنعة مصاحب واحد اشتري ايفون ١٣ مثلا، ف تلاقي الشخص دا عايز يجب ايفون زي صحبة و لما تسأله ليه يقولك محدش احسن من حد و انا لازم ع الاقل ابقى زي صحبي دا، تقوم انت تقوله يا عم انت مرتبك و دخلك على قدك، انت ممكن. تشتري اي ماركة تانية و بنفس الامكانيات و ب سعر أقل، يقوم الشخص دا يقولك، لا انا لازم اكون بنفس مستوى صاحبي و طبعا للأسف هو مش محتاج كسم الايفون دا اصلا و لكن هو بيجبر نفسه انه يشتري ايفون ب مبلغ محترم علشان يظهر ف مستوى اجتماعي راقي و هي دي بقي المشكلة، انك تصرف فلوسك ل مجرد انك عايز تدي انطباع للناس ان مفيش منك اتنين مشكلة هتوديك ورا الشمس و دا لأنك علشان تظهر قدام الناس ب مستوى مادي او مكانة اجتماعية راقية، هتضطر تصرف مبالغ مأهولة و أرقام كبيرة و ممكن يكون دخلك الشهري ع القد و لكن انت بقى عايز تبان قدام الناس انك فاشخ الواقع و لو مستواك المادي او دخلك او مرتبك مش مساعدك على انك تظهر بالشكل الفسيخ دا ف انت للأسف اكيد هتستلف و كدا يبقى خراب ديار يا جماعة، مش لازم يبقى معايا احسن ماركة ف العالم او اني البس لبس سعره غالي علشان أظهر ف مركز و مكانة راقية و ف الاخر تيجي اخر الشهر تلاقي نفسك مديون الهبل طبعا بالرغم ان ممكن يكون مرتبك كبير بس برضو مش هيكفيك و دا لأنك عمال تصرف فلوسك علشان تتفشخر على صحابك و قرايبك و زمايلك و ساعات هتلاقي صاحب ليك معاه مرتب يا دوب مكفيه و لكن تلاقيه مبسوط و سعيد و انت ياللي عمال تبعزق يمين و شمال علشان المنظرة بالرغم انك ممكن تكون ف وظيفة محترمة ب مرتب محترم، مش هتكون طايق نفسك لأنك عايز تتفشخر اكتر و اكتر و يبقى معاك الايفون اللي بالسعر الفسيخ و عربية نوعها فشيخ ب سعر افشخ و فيلا او شقة ب مبلغ خرافي و تبقي مش عارف تعين قرش للزمن او تحوش فلوسك او تعمل مصلحة تفيدك و الحل الوحيد للموضوع دا هو انك يبقى عندك لامبالاة اجتماعية، بمعنى انك تبطل تعطي الناس اكبر من حجمهم، عمر ما كان صحبك اللي معاه موبايل ماركة او عربية ب رقم خرافي، احسن منك، عمر ما كان صحبك اللي بيلبس لبس من الماركة الفلانية احسن منك، خلي عندك ثقة ب نفسك و يبقى عندك لامبالاة اجتماعية، طبعا هتقول ايه اللامبالاة الاجتماعية دي يا سيزر، هنا بقى احب اقولك على حاجة مهمة، لما تيجي تقسم مصاريف كل واحد فينا هتلاقي حاجتين، اول حاجة هي الأساسيات اللي منها اكلك و شربك و لبسك و فواتيرك كل اخر شهر، و الحاجة التانية هي الرغبات و دي بقي اكبر مصيبة ف حياتنا، الرغبات حاجات غير ضرورية ف حياتنا و لازم دايما تراقب رغباتك دي كويس اوي لأنها هتخليك تبقى مديون لو مراقبتهاش، زي مثلا رغبتك انك تجيب موبايل، تمام يا سيدي، لما تجيب الموبايل بلاش تجيب حاجة سعرها كبير تخليك تندين، هتقولي طب ما صحبي معاه أغلى حاجة ف السوق، اقولك دا صحبك، خليك ف نفسك و هات الحاجة اللي تقضي الغرض مش اكتر لكن اروح اجيب عربية او موبايل انا اصلا مش هستخدم كل حاجة فيه ف دا حرام فعلا لأنك بتفشخ نفسك مصاريف ع الفاضي، واحد تاني يقولي، يا عم انا صحابي كلهم مبسوطين و جايبين العربية الفلانية، اقولك انا كسمهم واحد واحد ولا يفرقوا معاك، صحابك ماشي لكن مش لازم تبقي مديون علشان تبان فشيخ زيهم، بالعكس ابقى هات برضو عربية و كل حاجة لما ظروفك تسمح و تكون عربية تقضي الغرض و خلاص بدل ما تدخل ف أقساط و ديون انت ف غني عنها، صحبك جاب او مجبش، شوف اللي انت محتاجه فعلا و هاته، مش لازم علشان ابنك ف المدرسة قالك يا بابا صحابي كل واحد فيهم عنده موبايل و انت ك اب مش معاك ثمن الموبايل تقوم تندين و تستلف علشان تجيب حاجة ل *** صغير هو مش فاهم اصلا هي ايه او بتشتغل ازاي، حافظ على فلوسك احسن و خلي بالك كويس من الموضوع دا، لما كنت بكلم واحد ف الموضوع دا يا جماعة لاقيته بيقولي، ما هو لو انا مجبتش حاجات ماركة زي صحابي، هما كدا هيبعدوا عني و هيفكروا اني مش من مستواهم، ساعتها انا قولتله، لو انت مصاحب حد عمل معاك كدا فعلا اعرف انه صاحب مناظرة مش اكتر و شخص بيفكر ب طريقة سطحية جدا جدا، افهموا يا جماعة، موضوع انك تشتري حاجة مش اساسية ف حياتك ممكن يوديك ف داهية زي ما انا قولت قبل كدا، و ف لآخر القرار ليك، تحب بقى تعيش مديون ولا تعيش معاك قرش و ساند نفسك.

( انا اسف جدا بسبب المقدمة الطويلة دي و لكن دا نفس اللي حصل مع واحد اعرفه و علشان كدا جيبت انبه الكل ليه و تاني مرة اسف جدا ع المقدمة الطويلة دي).

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

اهلا و مرحبا بكم ف الجزء التاسع و قبل الأخير من السلسلة الرابعة من الحرب و الجنس. الغموض

(بداية الملحمة و اخر وداع)

لما كنت قاعد مع كل اللي رجعوا للحياة من جديد لاقينا الكوكب كله بيتهز و كام واحد فينا اللي مستواهم عالي زيي بس طبعا مش ف قوتي حسينا ب تغير ف الزمكان و فجأة ظهر شخص قوي ل أقصى درجة دا و كان شكله عادي جدا جدا و لكنه كان أقوى مني ب مراحل يا جدعان، احااااا، دا لسه فيه ناس أقوى مني كسم الفجر دا يا جدعان و الشخص دا كان حجم جسمه زي حجم جسمي و انا قولت.

انا : اهلا ب حضرتك، انت مين.

الشخص مبستم : اهلا بيك يا مازن، بس بعد اذنك انا عايز اتكلم معاك لوحدنا.

انا : متقلقش، كل دول اهلي و حبايبي.

الشخص مبستم و قال ب نبرة حادة : و اهلك و حبايبك دول مينفعش يسمعوا اللي انا جاي اقوله او ب معنى أصح، مينفعش يسمعوا الرسالة اللي انا جاي ابلغها ليك.

انا : تمام اوي كدا، بعد اذنكم يا جماعة متزعلوش.

و فعلا كل شخص ف القاعة اختفى و كل واحد رجع ل حياته الطبيعية و ساعتها الشخص دا قال.

الشخص : انا اسمي فورمير، مبعوث مجلس القوة.

انا مستغرب جدا : مجلس القوة، دا ايه دا.

فورمير : هتعرف كل حاجة ف وقتها، بس اللي اقدر اقوله ليك أن مجلس القوة هو اللي بيحكم كل الأبعاد، و أعضاء مجلس القوة هما اللي دربوا رمسيس و جدك توت عنخ امون علشان يبقوا هما حكام الاكوان ف البعد دا.

انا : تمام، بس انت قولت ان معاك رسالة ليا.

فورمير : الرسالة ليك من مجلس القوة و هما طالبين انهم يشوفوك.

انا : طبعا معنديش مانع بس للأسف الكاتب عايز الكلام دا ف السلسلة الخامسة مش دلوقتي.

فورمير مبستم : طبعا طبعا، كلام سيزر يمشي ع الكل.

انا : خلاص تمام، بس انا عندي سؤال.

فورمير : اسأل.

انا : انا عايز اعمل معاك قتال لاني بصراحة حاسس انك أقوى مني.

فورمير : بلاش و دا احسن ليك، بس يا مازن، انا دخلت معارك كتير جدا ف حياتي بس انا ف البعد بتاعي مشهور ب اني لما بدخل قتال او معركة بكسب دايما و للأسف اللي قصادي بيكون ميت.

انا ببلع ريقي : و على ايه دا كله، انا كدا تمام و زي الفل بس خلي بالك اننا لما نتقابل تاني هيبقى فيه قتال بيننا.

فورمير مبتسم : دا اكيد يا مازن، استأذنك بقى.

و فعلا اللي اسمه فورمير دا اختفي تماما من قدامي و انا ساعتها زعلت من نفسي جدا لاني كل ما بكون أقوى بيظهر زفت أقوى مني و فورمير دا مش أقوى مني و بس دا كمان مجرد مبعوث من مجلس القوة و دا معناه ان أعضاء مجلس القوة دول ولاد حرام من ناحية القوة و فوق كل دا فورمير قال ان الأعضاء دول هما اللي دربوا رمسيس و جدي توت عنخ امون يعني الأعضاء دول نهارهم ازرق فعلا و انا قاعد بفكر ف كل دا لاقيت زوجاتي دخلوا القاعة العامة و جهم قعدوا معايا.

الملكة نالمورا : اوعي تكون لسه زعلان مننا بسبب موري.

انا : لا انا مش زعلان منكم خلاص بس لو اتكرر تاني انتوا عارفين بقى.

مي هايجة : طب مفيش حاجة كدا.

انا : مش وقته خالص يا حبيبتي.

سيلين : مش مهم احنا عايزين نفضل معاك.

فيفان : يا مازن، هو فعلا الجنس مش مهم دلوقتي و لكن اخرك معانا كام يوم و الا هنغتصبك.

انا : لا، انا اقوم احسن و اريح دماغي.

و فعلا سيبتهم و كنت رايح الجناح بتاعي امدد ع السرير شوية و لكن ف طريقي للجناح بصيت على انوبيس ف الجناح بتاعه و هو لما شافني اتعدل بعد ما كان ممدد ع السرير و كنت حاسس انه شايل هم كبير.

انا : انت زعلان كدا ليه.

انوبيس : كنا خلاص اتعودنا ان أهلنا مش موجودين و دلوقتي بقوا موجودين و انا مش متعود اني اتكلم معاهم.

انا : طب انت هتعمل ايه مع الملكة هيستيا.

انوبيس : كدا كدا انا رايح ل اودين بعد شوية لانه عامل اجتماع ل ملوك القوة.

انا : تمام، و خلي بالك انك دلوقتي ملك القوة الجديد يعني لازم تثبت نفسك قدام الكل.

انوبيس : فاهم كل دا يا جدي متقلقش، لما الاجتماع يخلص انا هكلم هسيتيا و اشوف ردها ايه.

انا : كدا انت غشيم، اوعي تقول ليها انك بتحبها دلوقتي، هي اصلا يا دوب لسه متعرفة عليك، لازم الأول تصاحبها و تخليها تتعود على وجودك معاها علشان تقدر تتكلم معاك براحتها و ساعتها انت بقى تقول اللي عايزه.

انوبيس مبتسم : خبرة خبرة يعني مش كلام و خلاص.

انا مبتسم : هي الحياة كدا اي ابني، عبارة عن تجارب و بس، المهم روح انت بقى الاجتماع و لو حد سأل عليا هناك قوله كسمك، جدي مازن مش فاضي.

انوبيس : متقلقش يا جدي كله هيكون زي الفل.

و فعلا انوبيس اختفى من قدامي و انا خرجت من الجناح بتاعه و رحت الجناح بتاعي و مددت جسمي ع السرير و فضلت ع الحال دا لحد ما لاقيت الملك اوزوريس دخل عليا الجناح و معاه الملك سيتين تايساي و انا طبعا اتعدلت و قولت.

انا : انا اسف جدا يا جماعة ع الطريقة اللي اتكلمت بيها معاكم، انا كان عليا ضغط كبير ف اني ارجع كل دول للحياة من جديد.

الملك سيتين تايساي : يا جدع انت طلعت عنينا.

الملك اوزوريس : تعالي معانا يلا، هنروح عند ابويا توت عنخ امون.

انا : تمام كدا، يلا بينا.

الملك اوزوريس : يلا بينا فين، اصبر كدا و اسمع كويس.

انا مستغرب : اسمع ايه، انا مش فاهم حاجة.

الملك سيتين تايساي : بص يا مازن، لما نروح عند ابويا، خلي بالك من كل كلمة هتطلع منك و بلاش تطلب منه قتال و كدا.

انا : يا عم متقلقش.

عند الملك انوبيس.

الملك انوبيس راح اجتماع ملوك القوة اللي كان معمول عند اودين و هو ظهر هناك و لقى كل ملوك القوة هناك و راح قعد معاهم.

الملك اودين : ايه يا عم اتأخرت ليه.

الملك انوبيس : مفيش، كنت قاعد مع جدي شوية.

الملك اودين : طب احنا النهاردة موجودين علشان نعرف موقف الكون بتاعكم من الحرب، هتبقوا معانا ولا هتفضلوا ع الحياد.

الملك انوبيس : هنكون معاكم طبعا بس هنفضل ع الحياد.

طبعا كلهم استغربوا من الرد دا و الملكة هيستيا قالت.

الملكة هيستيا : انت قصدك ايه بالضبط.

الملك انوبيس : ركزوا بقى و اسمعوني كويس، جدي مازن عارف فين مخبأ الملك زيوس و ناوي يهجم عليه بس مش دلوقتي، الكون بتاعي هيفضل ع الحياد و لكن انا و كل فصيلة ايزيس معاكم في الحرب دي، يعني ب معنى أصح، كل الفصائل رجعت تعيش و كله بقى تمام و لكن مفيش فصيلة هتشارك ف الحرب غير فصيلة ايزيس.

طبعا لما كل ملوك القوة عرفوا اني عرفت مكان المخبأ بتاع زيوس فرحوا كلهم.

الملك هيفيستوس فرحان : طب لما انتوا عارفين مكان المخبأ ليه مهجمتوش لحد دلوقتي.

الملك انوبيس بيضحك : و نهجم ليه و نخسر ليه جنود من جيوشنا، ما احنا ممكن نوقف الملك زيوس.

الملك بتاح : توقفوا ازاي يعني.

الملك انوبيس : افهموا يا جماعة، احنا دلوقتي عارفين مكان المخبأ و دا معناه اننا هنحس ب اي تحرك ل زيوس و ساعتها هنظهر كلنا قدامه و نفشخه.

الملك اودين : يا انوبيس، زيوس أقوى مننا كلنا.

الملك انوبيس : دا مستحيل يا اودين، ممكن يكون فعلا زيوس اقوي منكم، بس زيوس مش أقوى مني ولا أقوى من جدي مازن.

الملكة هيستيا ب تكبر : و ايه اللي يثبت كدا.

الملك انوبيس : طب ما تيجي نعمل قتال بيننا كلنا و نشوف و هتعرفوا اني فعلا أقوى منكم.

الملك بولدر : انا نفسي افهم ازاي واحد ف سنك دا قدر يبقى بالقوة دي كلها.

الملك انوبيس : طبعا انتوا عارفين اننا ممكن ننقل طاقة لأي حد و ساعتها هيكون مستواه أعلى و دا نفس اللي حصل معايا، كل فترة و انا صغير كان جدي مازن يقعد ينقل ليا طاقة بالايام و علشان كدا انا قوي اصلا.

الملك اودين : طب ما تيجي نهاجم دلوقتي و دا آخر كلام ليا.

انوبيس : خلاص تمام، انا شرحت وجهة نظري و لكن بما انك ملك ملوك القوة ف انا لازم انفذ الامر، اسمع بقى للآخر، مخبأ الملك زيوس موجود ف الكون القديم اللي هو الكون التامن و كمان هتلاقي الكوكب عليه وهم كبير فشخ و هو دا المخبأ بتاعه و دا مش كلامي أو كلام جدي مازن، دا كلام الجاسوس بتاعنا هناك.

الملك اودين : حلو اوي، تعالوا بقى ندور ع الكوكب دا و لو وصلنا ليه هنعمل هجوم.

و فعلا كل ملوك القوة اختفوا و ظهروا ف الكون القديم او الكون التامن و قعدوا يدوروا ع الكوكب اللي عليه وهم دا لحد ما الملك اودين لقى الكوكب و ساعتها قال.

الملك اودين : انا حاسس ب وهم قوي طالع من الكوكب دا.

الملك هيرميس : مستني ايه، تعاولوا نخش الكوكب و نشوف.

و فعلا كل ملوك القوة راحوا للكوكب و دخلوا الكوكب و ساعتها الوهم اتلغي و شافوا كل حاجة و اللي شافوه هو أن الكوكب متقسم و كان فيه قسم خاص بالجيوش بتاعة الملك زيوس و كمان لقوا قصر كبير و عرفوا ساعتها ان دا قصر الملك زيوس و كانوا خلاص هيتحركوا ع القصر و لكن الملك انوبيس قال.

الملك انوبيس : لا، احنا مش هنتحرك ع القصر.

الملكة هيستيا بتضحك : انت خايف من زيوس اومال انت اقوي منه ازاي بقى.

الملك انوبيس : ههههههههه، هو اكيد مش موجود هناك لانه عرف ان فيه جاسوس لينا هنا و علشان كدا مش هتلاقوه ف القصر و أهم حاجة دلوقتي اننا ندمر كل خدام الموت اللي هنا.

الملك اودين : كدا تمام، يلا نبدأ الهجوم.

و فعلا كل ملوك القوة عملوا هجوم مشترك بينهم و رموه ع الكوكب دا و الكوكب اتدمر بسبب الهجوم دا و كل خدام الموت اتفشخوا و ماتوا كلهم.

الملك اودين : كدا مش فاضل غير الملك زيوس.

الملك انوبيس : متقلقش، جدي مازن هو اللي هيقتله ب نفسه، يلا دلوقتي كل واحد يروح الكون بتاعه علشان لو زيوس كان موجود ف كون اي واحد مننا.

و فعلا كل ملوك القوة رجعوا للاكوان بتاعتهم و الملك انوبيس رجع الكون بتاعنا و ظهر ف القصر ف القاعة العامة و خد بعضه و دخل الجناح بتاعه علشان يفكر.

عندي انا.

كنت لسه بتكلم مع الملك اوزوريس و الملك سيتين تايساي.

الملك ازورريس : قبل ما نمشي يا مازن، ابويا طالب انك تجيب زوجتك معاك.

انا مستغرب : ليه، هو عايز ايه من زوجاتي.

الملك سيتين تايساي : احنا نفسنا مش عارفين، إنجز يا مازن مش هيقتلهم يعني.

انا ساعتها سقفت ب ايدي و ظهر قدامنا كل زوجاتي.

الملكة نالمورا : نعم يا مازن.

انا : متقلقوش، انتوا هتيجوا معايا ف زيارة كدا.

و فعلا اختفيت انا و زوجاتي و الملك اوزوريس و الملك سيتين تايساي و طبعا كنا ماسكين ف ايد الملك اوزوريس و دا لأننا اول مرة نروح المكان اللي فيه الملك توت عنخ امون و فعلا ظهرنا ف مكان كله غابات و أشجار بس الأشجار دي طولها كبير فشخ دا ولا برج خليفة يا جدعان و ف وسط الغابات دي كان فيه حوالي ٥٠ قصر و اكبر قصر فيهم كان طالع منه نور ابيض بطريقة تخليك تحط ايدك على عنيك بدل ما عنيك توجعك و لكن بعد شوية كلنا اتعودنا ع النور دا و بعد كدا مشينا ف طريق طويل ف الغابات دي لحد ما وصلنا ل بوابة القصر الكبير و كان عليها حارس قوي و قال.

الحارس : اهلا بيكم، اخبارك ايه يا مولاي اوزوريس.

الملك اوزوريس : احنا تمام يا حبيبي من فضلك عايزين ندخل ل ابويا لانه منتظر مازن و زوجاته.

الحارس : تحت امر مولاي.

و فعلا الحارس فتح البوابة و دخلنا وراه و مشينا وراه و لكن احنا مرحناش القاعة العامة للقصر، احنا مشينا ورا الحارس لحد ما رحنا ل اي نقطة ف القصر و كان فيها شجرة بس انا حسيت ان الشجر دي عمرها تقريبا كدا ب عمر الأكوان و كان جنب الشجرة بحيرة بس مش من المياه و هتفهموا بعدين بس مازن يفهم الأول 😂

و كان جنب البحيرة دي مبنى كدا أو غرفة بس مفتوحة من كل الجوانب و السقف بتاعها عبارة عن برج طويل واصل للسماء و الغرفة حجمها كبير فشخ دا بحجم القصر بتاعي يا جدعان و هناك كان قاعد أشخاص و لما وصلنا ل نقطة معينة لاقيت الملك اوزوريس بيقول.

الملك اوزوريس : دا أخرنا يا مازن، من دلوقتي انت و زوجاتك هتروحوا للغرفة الكبيرة دي و هناك هتلاقي ابويا.

انا : تمام كدا.

و فعلا الحارس و الملك اوزوريس و الملك سيتين تايساي اخفتوا من قدامنا و انا و زوجاتي مشينا ف المكان لحد ما وصلنا للغرفة الشيخة دي و هناك لاقينا شخصين قاعدين على الكراسي و كان فيه خمس كراسي فاضيين و لما قربنا منهم انا حسيت برعشة ف جسمي كله بسبب قوة شخص منهم و لما وصلنا ليهم لاقيتهم قاموا من مكانهم و اول شخص قال.

الملك توت عنخ امون فرحان : اهلا يا مازن يا ابني اتفضل اقعد.

انا : اهلا ب حضرتك.

الملك توت عنخ امون : حضرتك ايه، يا ابني انا ابقى جدك الكبير.

انا : معلش سيبني براحتي لحد ما اتعود عليك.

الشخصية التانية هي مرات الملك توت عنخ امون و كان اسمها ايلانور.

الملكة ايلانور : اهلا بيكم، اتفضلوا اقعدوا.

انا : اهلا ب حضرتك.

بعد كدا زوجاتي كلهم سلموا عليهم و قعدنا ع الكراسي الفاضية و بعد كدا الملك توت عنخ امون قال.

الملك توت عنخ امون : اخبار مازن معاكم ايه يا ولاد.

نالمورا مبتسمة : مازن كويس معانا و كلنا بنحبه.

مي : اي نعم هو صعب شوية و لكن انا مقدرش اعيش من غيره.

سيلين : فعلا، محدش فينا يقدر يعيش من غيره.

فيفان : طبعا مش محتاجة اقول انا بحب مازن قد ايه.

الملك توت عنخ امون : كويس جدا، اخبار ولادك ايه يا مازن و اخبار حفيدك ملك القوة انوبيس ايه.

انا : كلهم كويسين و انوبيس اهو زي ما حضرتك قولت بقى ملك القوة ف الكون بتاعنا و هو فعلا يستاهل.

الملكة ايلانور : و اخبار الجزمة اللي اسمها هيستيا ايه.

انا : هي كويسة و كمان هي قوية و لكن مشكلتها انها متكبرة.

الملكة ايلانور مبتسمه : طبعا، هي طول عمرها كدا معلش بقى.

انا : اصلا حفيدي انوبيس عايز يتجوزها.

الملك توت عنخ امون : خليهم بقى براحتهم، و فعلا هيستيا تستاهل انوبيس.

انا مستغرب : معلش بس، حضراتكم ازاي تعرفوا كل دا.

الملكة ايلانور مبتسمة : احنا لينا واحد ف كل مكان ف الأكوان و كل الأخبار بتوصل لينا اول ب اول يا ابني.

انا : كدا تمام أنا فهمت، انتوا قصدكم على ملوك القوة السابقين اللي موجودين ف كل كون.

الملك توت عنخ امون مبتسم : انا لما سمعت انك ذكي جدا كنت مفكر انها مبالغة و لكن الاخبار فعلا كانت صح، و فعلا كل ملوك القوة السابقين ف كل كون بيبلغونا كل حاجة اول ب اول.

انا : و علشان كدا اول ما ارجع الكون بتاعي هطردهم كلهم.

الملكة ايلانور مستغربة : ليه دا كله، هما بينقلوا الاخبار مش اكتر.

انا : ادي حضرتك قولتي، يعني هما خاينين مش اكتر.

الملك توت عنخ امون مبتسم : يا ابني افهم، الوجود كله فيه ٣ أبعاد و كل بعد من دول فيه اكوان و كل كون فيه ملك قوة للكون دا و فيه ملك سحر ل نفس الكون و لما وريث ملك القوة يبقى خلاص ملك قوة، ساعتها ملك القوة اللي قبله بيترقي و بيبقى عضو.

انا : يعني مثلا، لما انا بقيت ملك القوة، ساعتها الملك نورتل اترقى و بقى عضو.

الملكة ايلانور؛ بالضبط.

انا مستغرب : عضو ف ايه بالضبط.

الملك توت عنخ امون : اي ملك قوة سابق بيكون من الأعضاء اللي بيخدموا مجلس القوة، انا عارف ان مبعوث مجلس القوة فورمير جالك و هما فعلا عايزين يشوفوك.

انا : ايوه تمام، بس هما عايزين يشوفوني ليه.

الملكة ايلانور : عايزينك تبقى واحد منهم.

أنا : طب ما يخلوا حضرتك واحد منهم ليه اختاروني انا.

الملك توت عنخ امون : يا مازن، انا ابقى حاكم البعد دا و كل بعد من الأبعاد التلاتة فيه حاكم زيي كدا و اللي بيشرف علينا هو مجلس القوة او أعضاء مجلس القوة و مجلس القوة متكون من خمس أعضاء بس خلي بالك اي عضو منهم قوته خيالية و عمرك ما شوفت قوة زي قوة عضو منهم قبل كدا، حتى انا مش قوي زيهم، انا بالنسبة ليهم لعبة مش اكتر.

انا مندهش : يااااااه، هما اقوياء للدرجة دي.

الملكة ايلانور : و اكتر يا مازن، دول عندهم قوة خيالية، مش هتشوف زيها طول عمرك و بما انهم اختاروك ف اكيد انت هتبقى ب قوتهم.

انا : طب حضرتك طلبت تقابلني ليه.

الملك توت عنخ امون : يا ايلانور، يا حبيبتي، خدي نالمورا و مي وسيلين و فيفان و اتشموا براحتكم، انا عايز اتكلم مع مازن لوحدنا.

و فعلا كل زوجاتي قاموا مع الملكة ايلانور و الملك توت عنخ امون قال.

الملك توت عنخ امون : انا عرفت انك عملت سحر جديد اسمه الفن الدهبي.

انا : دا مش سحر جديد، الفن الدهبي مجرد تطور ل سحر الفن الأبيض الخاص بالفصيلة بتاعتي.

الملك توت عنخ امون : تعالي نعمل قتال دلوقتي، انا عايز اتأكد من حاجة كدا.

انا مستغرب : هنعمل قتال هنا ازاي، المكان كله ممكن يتدمر.

الملك توت عنخ امون : احنا هنعمل القتال ف كون الفراغ، يلا تعالي معايا هناك.

و فعلا اختفيت انا و الملك توت عنخ امون و ظهرنا ف كون الفراغ و هو قال.

الملك توت عنخ امون : انا هعمل درع حوالين حدود الكون الفراغ علشان ميحصلش ضرر ف الأكوان لو اي هجمة اتسربت هناك.

و هنا بقى انا حسيت ب نوع قوة مختلف تماما عن أي نوع قوة انا شوفته قبل كدا، لما كنا بنعمل حاجز بالحجم دا كنا لازم نستخدم السحر و كان لازم اكتر من واحد يعمله لكن الملك توت عنخ امون يا دوب سقف ب ايده و الحاجز اتعمل و بعد كدا قال.

الملك توت عنخ امون : دلوقتي بقي نبدأ القتال و يا ريت تستخدم كل قوتك.

و انا يادوب لسه هتحول ل تحول ملك القوة لاقيت كف نزل على وشي و لكن الملك توت عنخ امون كان ثابت ف مكانه و جسمه متحركش اصلا و بعد كدا لاقيت ضربة ف بطني بس مش عايز اقول ليكم انا صرخت ازاي لما خدت الضربة دي و بعد كدا حسيت ب سخونية عند ضهري و لما لفيت لاقيت كورة من طاقة النور ب حجم مجرة كاملة و بعدها حصل انفجار كبير فشخ و لكن انا سليم زي ما انا و ساعتها قولت.

انا : طب اديني فرصة علشان استخدم التحول.

و ساعتها لاقيت اي ي اتكسرت و الملك توت عنخ امون قال.

الملك توت عنخ امون : محدش هيديك فرصة لو انت ف قتال حقيقي يا مازن.

و بعد كدا لاقيت رجلي اتكسرت و مفيش ثواني و جسمي رجع سليم زي الاول و ساعتها انا اختفيت و ظهرت قدام الملك توت عنخ امون و لكن هو كان اختفى و ظهر ف مكان بعيد عني و ساعتها انا اتحولت ل تحول ملك القوة و قولت.

انا مبتسم : حضرتك مستعد للي جاي و لا ايه.

الملك توت عنخ امون : معندكش فكرة اصلا،. بس يا ريت تخليك بالهيئة العادية، بلاش تستخدم اي تحول.

و انا فعلا سمعت كلامه و رجعت للهيئة العادية و هو قال.

الملك توت عنخ امون : يا مازن، هل انت تقدر تستخدم المستوى ١٠٠ و انت ف الهيئة العادية.

انا : لا طبعا مش هقدر، لازم اتحول.

الملك توت عنخ امون : طب اعمل كدا تخاطر مع السيف بتاعك اسئله.

و انا فعلا عملت تخاطر مع السيف بتاعي َ قولت.

انا : هو انا ممكن استخدم المستوى ١٠٠ من طاقة ايزيس بالهيئة العادية.

السيف متردد : مش عارف الصراحة بس استنى لما اسئل طاقة ايزيس.

انا : خخخخخخ، انقل يا عم للمستوى ١٠٠ و زي ما يحصل بقى و خلاص.

و انتهى التخاطر و السيف فعلا نقل للمستوى ١٠٠ من طاقة ايزيس و الغريب ان محصلش حاجة و كنت قادر استخدم المستوى ١٠٠ بالهيئة العادية و الدنيا تمام و مفيش اي مشاكل.

الملك توت عنخ امون مبتسم : كويس جدا، انت فعلا قوي يا مازن.

و ساعتها حسيت ب ضربة بتقرب مني و انا صديت الضربة و الملك توت قال.

الملك توت عنخ امون : اهو كدا صح، شوفت بقى اديك قدرت تصد ضوبة محدش من ولادي قدر يصدها.

و ساعتها انا قربت منه بسرعة و رحت رازعه ف وشه و هو فعلا خد الضربة و اترمي بعيد عني و انا ساعتها عملت رمح من المستوى ١٠٠ من طاقة ايزيس و رميته عليه و هو لقى صعوبة لما جه يصده و لكن ف الاخر هو قدر يصد الهجوم و ساعتها انا اندهشت لما لاقيت قوته زادت جامد جدا و راح عامل رمح من طاقة النور و رماه عليا و انا صديت الرمح ب كل سهولة و رحت متحرك ب سرعة الضوء و ضربته مليار ضربة ف نفس الوقت و هو كان بيصرخ جامد و بعد كدا جسمه رجع سليم و قال.

الملك توت عنخ امون : علشان كدا أعضاء مجلس القوة عايزينك تبقى واحد منهم، انت فعلا أقوى مني ب كتير يا مازن لان معاك طاقة ايزيس و دي لوحدها كفاية بس انت ناقصك حاجات كتير تتعلمها.

و ساعتها ظهر دواير كتير حوالين ايد الملك توت عنخ امون طالع منهم نور اسود و قال.

الملك توت عنخ امون : الفن الأسود، ضربة الملوك.

طبعا انا عارف التعويذة دي و فعلا لاقيت ضربة نازلة على وشي و لكن الغريب ان التعويذة لسه مستمرة و الضربات كل مرة بتكتر لحد ما بقيت اصرخ من كمية الضربات دي كلها و الغريب كمان ان الضربة من التعويذة دي كانت ضعيفة بالنسبة ليا و لكن مع الملك توت غنخ امون كانت قوتها ف مستوى مختلف تماما و برضو التعويذة فضلت شغالة لحد ما انا فقدت الوعي و ساعتها الملك توت عنخ امون شال جسمي و رجع للمكان بتاعه و بعد شوية انا فوقت و لاقيته بيقول.

الملك توت عنخ امون : طبعا انت مستغرب ان التعويذة فضلت مستمرة.

انا : بصراحة، انا فعلا مش فاهم حاجة.

ساعتها لاقيت صوت جاي من بعيد بيقول.

الصوت : يا مازن، قوة السحر الحقيقية هي انك تتقن السحر لحد ما تقدر تخلي التعويذة تفضل مستمرة و كمان تقدر تتحكم ف قوة التعويذة.

و انا لما بصيت ع المكان اللي جاي منه الصوت لاقيت الملك رمسيس بيقرب مننا و لما وصل لينا انا قولت.

انا : طبعا ليه مش علمتني كل الكلام دا يا رمسيس.

الملك رمسيس : لأنك ساعتها كنت مجرد ملك قوة لا راح و لا جه و لكن انا عرفت ان مجلس القوة عايزينك و دا معناه انك خلاص هتبقى واحد من أعضاء مجلس القوة الخمسة و علشان كدا انا هعلمك أسرار السحر يا مازن، زي ما فيه أسرار القوة، برضو فيه أسرار السحر و دي مش اي حد يتعلمها.

انا مبستم : انا كنت متأكد انك أقوى بكتير و دلوقتي انا اتأكدت.

الملك توت عنخ امون : كلامك غلط، انت فعلا أقوى مننا كلنا من ناحية الطاقة و لكن من ناحية السحر ف رمسيس هو الأقوى.

انا : طب انا المفروض اتعلم الكلام دا كله امتى.

الملك رمسيس : معلش يا مازن مش دلوقتي، لأن سيزر عايز كدا و قال ليا ان كل دا هيبقى ف السلسلة الخامسة بقى اللى هتنزل بعد ٦ شهور.

انا : يبقى كلام سيزر يمشي ع الكل يا جماعة.

الملك رمسيس : اتبقي بقى الحاجة اخيرة لازم تعرفها.

انا مستغرب : حاجة ايه دي.

الملك توت عنخ امون : فاكر لما انا قولت ليك أن فيه ٣ أبعاد يا مازن و ان كل بعد من الأبعاد دول عليه حاكم.

انا : ايوه فاكر طبعا.

الملك توت عنخ امون : مفيش حياة اصلا غير ف البعد الاول اللي هو البعد بتاعنا و البعد التاني بس، هما دول البعدين اللي فيهم حياة.

انا: اومال ايه اللي موجود ف البعد التالت.

الملك رمسيس ب حزن : البعد التالت هو بعد الأرواح يا مازن، اي حد بيموت روحه بتتنقل للبعد دا و حاكم البعد التالت او بعد الأرواح هو ابن اخويا اللي انت بتحارب قصاده، ايوه حاكم البعد الثالث او بعد الأرواح هو الملك زيوس يا مازن.

انا الكلام كان نازل عليا زي اللي بيستحمي ف القطب الشمالي با جدعان، احااااااا، زيوس طلع حاكم بعد ب حاله و دا معناه انه قوي جدا و علشان كدا هو مش بيموت و دا لانه متقن السحر لدرجة انه بيعمل تعاويذ مستمرة ملهاش وقت محدد.

انا مندهش : انا اسف جدا و لكن دا مش معناه اني هنسحب من الحرب، انا مكمل الحرب عادي زي ما انا.

الملك توت عنخ امون : مش هينفع يا مازن، لازم توقف الحرب معاه.

انا متعصب : أوقف ايه، دا واحد كان هيدمر كون ب حاله و حضرتك جاي تقولي وقف الحرب معاه، خدها من كلمة و مش هرجع فيها، يا انا اعيش يا اما هو يعيش، اقل من كدا مش هقبل.

الملك رمسيس : يا ابني افهم، انت لو عملت قصاده قتال، مجلس القوة هيبعت شخص يوقف القتال دا و ساعتها برضو انت مش هتقتله.

انا : حلو اوي، طب ليه الملك زيوس موجود هنا، يعني هو ليه موجود ف البعد بتاعنا، ما يتهبب يرجع للبعد التالت او بعد الأرواح.

الملك رمسيس : يا مازن افهم، مش احنا اللي نقول ليه يرجع او ميرجعش.

انا : ازاي يعني، مش المفروض ان حضرتك حاكم البعد دا، ايه اللي يخليك تسيبه يفضل هنا.

الملك توت عنخ امون : انا فعلا حاكم البعد دا و لكن انا مش معايا السلطة الكافية اللي تخليني اطلب من حاكم بعد تاني انه يسيب البعد بتاعي.

انا متعصب : بعد اذنكم بقى محدش فيكم يتدخل ف الحرب دي.

الملك رمسيس : طب لو مجلس القوة تدخل انت هتعمل ايه.

انا زعلان على نفسي : هعمل زي ما بعمل دايما يا رمسيس، هفضل دايما ف صف الحق، بعد اذنكم.

و رحت مسقف ب ايدي و ظهر قدامي كل زوجاتي و خدتهم و اختفينا و ظهرنا ف الكون بتاعنا ف القصر بتاعي و دخلنا القاعة العامة و هناك لاقينا انوبيس و فاسيرون و موري و رايغار.

انا متعصب : قاعدين كدا ليه.

فاسيرون : ايه يا بابا مفيش حاجة، احنا قاعدين عادي.

و لما زوجاتي لاقوني متعصب كدا قالوا ل فاسيرون و موري و رايغار و انوبيس يمشوا و هما فضلوا قاعدين معايا.

نالمورا : مالك يا حبيبي، انت متعصب ليه.

انا : مفيش حاجة يا جماعة انا كويس.

مي : لا انت زهقان و متعصب، قول فيه ايه.

انا حكيت ليهم كل حاجة قالها رمسيس و توت عنخ امون عن زيوس و هما برضو انفاجؤا زيي.

سيلين : طب انت ناوي تعمل ايه.

انا : ناوي افشخكم النهاردة.

و ساعتها خدتهم ع الجناح بتاعي و طبعا عملت معاهم كام مسمار يعملوا دمار و بعد كدا خدت بعضي و رحت ل انوبيس ف الجناح بتاعه و هو لما شافني قال.

انوبيس : اتفضل يا جدي.

انا : عملت ايه ف الاجتماع مع ملوك القوة.

انوبيس حكي كل حاجة و حكي انهم هجموا ع المخبأ بتاع الملك زيوس.

انا مبستم : كويس جدا جدا لو لاقيت اللي اسمه زيوس دا ظهر قدامك، انا عايزك تنيكه، انت كدا كدا أقوى منه بس عايزك تخلي بالك ان تعويذاته بتكون مستمرة ملهاش وقت محدد.

انوبيس : كدا تمام، متقلقش يا جدي.

انا : طب يلا علشان انقل ليك طاقة و المرة دي هيكون عندك خمسين مستوى من طاقة ايزيس.

و فضلت سنة كاملة انقل ل انوبيس طاقة ولما خلصنا بقى عنده خمسين مستوي من طاقة ايزيس.

انا : كدا انت تمام اهو، عايزك بقى تتدرب ع المستويات دي كلها لحد ما توصل للمستوى خمسين.

انوبيس : شكرا يا جدي، انا فعلا هتتدرب لحد ما اوصل للمستوى خمسين.

انا : طب انا هقوم اروح القاعة العامة اقعد هناك شوية.

و خدت بعضي و خرجت من الجناح بتاع انوبيس و رحت القاعة العامة و هناك كان موجود فاسيرون مع مايا بنتي و انا اول ما شوفتها خدتها ف حضني جامد و قولت.

انا : اومال فين جوزك راغان.

مايا : هو دلوقتي همي ديرايير و بيسلم عليك جدا جدا.

انا : روحي اقعدي مع ماما شوية يلا.

مايا : حاضر يا بابا.

و مايا خدت بعضها و راحت قعدت مع امها و انا قعدت مع فاسيرون.

انا : انت يا ابني اومال اخواتك فين.

فاسيرون : موجودين يا بابا بس موري موجود دلوقتي مع سكارليت ف الجناح بتاعها.

و ف الوقت دا لاقيت الدنيا مقلوبة و انا قولت.

انا : ايه يا ابني، الكل محتاس كدا ليه.

فاسيرون فرحان : اصل سكارليت مرات اخويا موري بتولد.

انا فرحان : يااااااه، بقالي كتير مفرحتش كدا يا ابني.

و بعد شوية لاقينا موري جاي علينا و معاه كل زوجاتي و انوبيس معاهم و موري ابني كان شايل *** و لما وصلوا ليا انا و فاسيرون.

نالمورا فرحانة : هتسميها ايه يا مازن.

انا فرحان : هي بنت يا خرابي يا جدعان ع الجمال، هات ياض انت و روح شوف مراتك و اتطمن عليها و سيب العسلية دي هنا معايا.

الملكة يارا : يا ابني انت، هتسميها ايه.

مايا : انا رأيي اننا نسميها رويار .

انا : حلو الاسم دا، خلاص هنسميها رويار.

فاسيرون : حلو الاسم دا فعلا.

مي فرحانة : سكارليت هتطير من الفرحة يا جماعة.

و احنا بنتكلم لاقينا اخواتي كلهم ظهروا و. معاهم ابويا و جدي رع و جدي سيرافيم و انا سلمت عليهم كلهم و موري كان جه بعد ما اتطمن على مراته و كلهم باركوا ليه بس الغريب اني مش شوفت رايغار لحد دلوقتي.

انا : اومال فين رايغار اخوكم.

موري متوتر : مش عارف يا بابا، تلاقيه هنا ولا هنا، هيروح فين يعني.

و فجأة ظهر قدامنا كل ملوك القوة السابقين و انا ساعتها بصيت ليهم، اللي هو حسابكم معايا يا ولاد المتناكة، ما طلعوا ف الاخر بينقلوا الاخبار ل توت عنخ امون و ولاده و علشان كدا نارسيل كانت مهتمة بيا انا و انوبيس جدا و هما لما شافوا نظرتي فهموا كويس ان فيه مشكلة و بعد شوية لاقيت ملوك الطاقة كلهم ظهروا و قعدوا معانا و باركوا ل موري ابني و انا برضو لسه مستغرب من اختفاء رايغار ف يوم مهم زي دا و ساعتها سألت فيفان و قولت.

انا : يا فيفان يا حبيبتي، رايغار راح فين.

فيفان : معرفش يا مازن، هو مش ظاهر كدا بقاله كام ساعة.

علشان بس تكون الصورة واضحة، انا معنديش مانع و مش بسأل على مكان حد من ولادي و دا لأنهم مش صغيرين و لكن المفروض ان النهاردة يوم مهم و رغم كدا رايغار ابني مش ظاهر و ساعتها انا قولت.

انا : بعد اذنكم يا جماعة، انا هروح اتمشى شوية.

الكل : براحتك يا مازن.

انا رحت مخلي موري يشيل بنته رويار مني و بعد كدا خدت بعضي و رحت ع الجناح بتاع رايغار و فعلا انا لاقيته هناك و الظاهر كدا ان بقاله فترة ع الحال دا و هو لما شافني قال.

رايغار : اتفضل يا بابا.

انا : ايه يابني مش هتيجي تقف مع اخوك ف يوم زي دا و تفرح معاه.

رايغار : انا فعلا فرحان جدا يا بابا و لكن انا كنت عند جدي رع من شهر كدا ف كوكب فصيلة دوهايرس و هناك شوفت ميراش و زعلت على نفسي جدا و علشان كدا انا مش طايق اقعد مع حد دلوقتي.

انا متعصب : خخخخخخخخ.

و ساعتها نزلت على رايغار بالكف و قولت.

انا : فوق لنفسك، انت ابن مازن مش حد تاني، لو انت زعلان على حياتك يبقى المفروض تغير من نفسك و تدور ع اللي تستاهلك مش تقعد قرفان و زهقان، يا ابني، احنا شايلين هم كون ب حاله على اكتافنا، المفروض موضوع زي دا ميوجعش دماغك اصلا، قوم كدا و فوق ل نفسك و ف يوم هتلاقي اللي مش هتقدر تعيش من غيرك.

رايغار زعلان : يا ريت اليوم دا ييجي.

انا بضحك جامد :. ههههههههههههه، متبقاش ساذج، مفيش حاجة بتيجي بالساهل، لازم انت اللي تدور ع اللي تحبك و انت تحبها، و خلي بالك ان كل حاجة ليها ثمن و مهما هربت من الثمن دا، ف الاخر انت برضو اللي هتدفع.

رايغار قام من مكانه لما سمع و فهم كلامي دا و خد بعضه و اختفى. و انا خدت بعضي و رجعت للقاعة العامة و انا مش جوايا حاسس ب بركان بسبب رايغار ابني و لما قعدت كان انوبيس قاعد جنبي و ساعتها انا كلمته ب صوت واطي و قولت.

انا : عملت ايه مع هيستيا.

انوبيس : هو انا لحقت اعمل حاجة، دا احنا يا دوب قتلنا كل خدام الموت و دمرنا الكوكب و خدنا بعضنا و كل واحد رجع الكون بتاعه.

و احنا بنتكلم لاقيت كل ملوك القوة ظهروا و باركوا ل موري ابني و انا ساعتها قولت.

انا : اهي قدامك اهي روح بقى و شوف دنيتك ايه، دا انتوا عيال خايبة، ف ايام شبابي كنت ببص ل اي واحدة و تتعلق بيا فورا لكن انتوا جيل خرع كدا مش فاهمين انتوا بتعملوا ايه.

انوبيس : يا عم اتنيل دا انت متجوز أربعة نهارهم ازرق هههههههه.

و احنا بنتكلم كنت ملاحظ ان هيسيتا واخدة بالها اننا بنتكلم عليها و دا لأنها تقريبا كدا قرأت أفكارنا و راحت جاية علينا و خلوا بالكم ان من ساعة ما هيستيا ظهرت و كل اللي موجودين ذكور و إناث عينهم منها و خصوصا امي يارا لأنها هتموت فيها، عالم ملهموش ملة يا جدع هههه، المهم، هي لما قربت مننا انوبيس قال.

انوبيس متوتر : اهي جاية علينا اهي.

انا : طبعا ما هي قرأت أفكارنا يا اهبل او ب معنى أصح هي قرئت أفكارك، انا محدش يقدر يقرأ أفكاري زي ما قولت ليك قبل كدا.

انوبيس بيلطم : نهاري اسود يا جدي، نهاري اسود.

انا بضحك : و اما اعمل ليك ايه بس، ما انت اللي حبيت واحدة عمرها ١٠ ترليون سنة، يعني اقدم من الكون ذات نفسه 😂.

انوبيس : يا عم انت كدا بتخليني اقلق اكتر.

انا بضحك : ما هو دا المطلوب.

فعلا يا جماعة الواحد لما بيكون متوتر او قلقان دماغه بتسرح ف حتت كتير تودي ف داهية و انا كنت عايز انوبيس متوتر علشان يقدر يبان متلغبط قدامها و طبعا واحدة زي هيستيا عندها ١٠ ترليون سنة اكيد هتفهم انه بيحبها و خلوا بالكم انها اصلا ف عز شبابها يا جدعان و هي فعلا قربت علينا و انا قولت.

انا بضحك : معلش يا انوبيس، اسيبك تلبس احلى خازوق ف حياتك و خلي بالك ان بزازها اكبر منك شخصيا من ناحية العمر و السن ههههههههه كسم الضحك، سلام يا حبيبي.

انوبيس : رايح فين يا عم، اقعد يا جدي ابوس ايدك اقعد.

و انا فعلا خدت بعضي و قومت و سيبت انوبيس قاعد و فعلا هيستيا راحت قعدت جنبه و قالت.

الملكة هيستيا : قولي بقى انت ليه بتفكر فيا.

انوبيس عمل فيها من بنها : افكر فيكي ازا ي يعني، هو انتي قرأتي أفكاري يا هيستيا.

الملكة هيستيا : الصراحة انا عملت كذا فعلا بس مقدرتش افهم حاجة، دماغك زي دماغك جدك مازن، دماغ تودي ف داهية، و لكن انا لاحظت ان اسمي اتكرر كتير ف أفكارك.

انوبيس : دا فعلا حصل.

الملكة هيستيا مستغربة : اشمعني، بتفكر فيا ليه.

انوبيس : طب بقولك ما تيجي نتمشى هنا ف القصر او حوالين القصر و انا هفهمك الموضوع.

الملكة هيستيا ب تكبر : ههههه، نتمشى ايه، بص يا انوبيس، لو مفكر اننا صحاب يبقى انت غلطان، احنا مجرد حلفاء ف حرب موجودة من قبل حتى ما انت تتولد ف يا ريت تشيل موضوع اننا ممكن نبقى صحاب من دماغك.

انوبيس بيضحك : هههههههههه، صحاب ايه بس، لا متقلقيش، لو علي الصحاب ف انا عندي كتير بس انا كنت عايز اعرفك انتي ليه اسمك اتكرر ف أفكاري كتير، بس خلاص طالما مش عايزة تعرفي انتي حرة، و اه صحيح، احنا اصلا مينفعش نكون صحاب لأنك بالنسبة ليا واحدة عندها ١٠ ترليون سنة يعني عجوزة و بتخرف و انا مش ناقص و كمان انا مش بصاحب غير الشباب هههههه، بعد اذنك اقوم اتمشى لوحدي.

انوبيس حفيدي كان عارف ان اللي زي الملكة هيستيا عندها تكبر و غرور غير طبيعي و هو كان عايز يكسر الموضوع دا عندها علشان تحترمه بدل ما تقرفه و هو فعلا قام من مكانه و ساعتها كل اللي قاعدين استغربوا حتى هي كمان استغربت، مهو معلش أن يبقى قاعد جنبك واحدة زي الملكة هيستيا هتلاقي كل اللي موجودين بيسحدوك على انك قاعد مع اجمل جميلات الأكوان و الملكة هيستيا نفسها فاهمة الكلام دا كله و علشان كدا هي و كل اللي موجودين اندهشوا و استغربوا لما لقوا انوبيس قام و سابها قاعدة لوحدها زي اللي ملهاش قيمة و الملكة هيستيا لأول مرة ف حياتها تحس ب انها قليلة بطريقة غبية و بشعة لأقصى درجة، يا جماعة افهموا و ركزوا معايا، لما بنت جميلة جدا تدخل مكان فيه ناس كتير و تلاقي الكل مركز معاها و هي تروح تقعد مع واحد عايزة ترسم نفسها عليه و ف الاخر هو يقوم و يمشي و يسيبها قاعدة كدا، البنت هتحس انها ملهاش اي قيمة ف الحياة بالرغم من جمالها دا كله، و دا اللي علمه انوبيس مع الملكة هيستيا اللي كانت بتحاول ترسم نفسها عليه و لكن على مين دا انوبيس حفيد مازن، و لما انوبيس قام من عندها خد بعضه و راح اتمشى ف الجنينة بتاعة القصر و كان بيكلم نفسه.

انوبيس : هي دي الطريقة الوحيدة، لازم اكسرها بس طبعا مش قدام الكل، انا هكسرها قدام نفسها و لازم اخليها تعرف انها مش حاجة بالنسبة ليا.

نفسه : ازاي انت عايز تعرفها انها مش حاجة بالنسبة ليك و ف نفس الوقت انت بتحبها.

انوبيس : انا فعلا بحبها و لكن كسم الحب لو الطرب التاني بيصترف و يتكلم معاك ب تكبر، احححا يعني، انا عندي اقطع بتاعي ولا ان واحدة تتكلم معايا كدا و انا فعلا لما اتكلم معاها بعد كدا هفضل ارزعلها و اديها كلام ف جنابها و لو مش عاجبها عادي براحتها برضو.

نفسه : طب افرض انك مقدرتش تكسرها بقى، هتعمل ايه بالضبط.

انوبيس بيضحك : يبقى كسمها، مش هتفرق كتير و بعدين هي اكيد برضو مش هتعيش كدا طول عمرها، دي عندها ١٠ ترليون سنة و مش اتجوزت ولا مرة ف الوقت دا كله يعني لسه بالكرتونة و لو محصلش نصيب، عادي جدا، الحياة مش هتقف على حد، حياتي هتمشي عادي جدا و اكيد ف يوم هلاقي اللي تستاهلني.

نفسه : عندك حق فعلا، كدا انت صح.

و انوبيس بيتمشي لقى واحد من الجنود واقف قدامه و قال.

جندي : يا مولاي، مولايا فاسيرون بيقول انه عايز حضرتك ف القاعة العامة مع كل اللي موجودين هناك.

انوبيس : تمام يا رايق اتفضل انت.

و فعلا الجندي مشي و انوبيس خد بعضه و دخل القصر وراح ع القاعة العامة و راح قعد جنب فاسيرون ابوه و لما حاول يبص على الملكة هيستيا لاقاها قاعدة متعصبة جدا.

فاسيرون ب صوت واطي : ايه يابني، انت سيبت الملكة هيستيا و قومت من جنبها ليه.

انوبيس : و ايه المشكلة يعني لما اقوم من جنبها، مش هموت يعني.

فاسيرون : انت مجنون يا ابني، بص كدا، اي حد مش متجوز ف اللي قاعدين دول هتلاقيه عينه منها.

انوبيس : بابا، انت عايز تقول ايه بالضبط.

فاسيرون : ب صراحة انا نفسي اجوزهالك.

انوبيس متعصب و صوته بقى عالي و الكل خد باله : ليه هو انا خروف ولا ايه، الحاجات دي مش بتبقى بالطريقة دي، انا مش شايله على كتفي و ماشي بيه، و كمان الموضوع دا مش يخصك علشان تتكلم فيه.

طبعا انتوا مستغربين ان انوبيس زهق على ابوه و لكن انوبيس كان عايز يعرف الكل و خصوصا الملكة هيستيا ان فاسيرون عايز يجوزها ليه و انوبيس عمل نفسه رافض و متعصب و الكل سمع كلامه و خد باله َ ٧نا بقى موري أتدخل و قال.

موري مش فاهم حاجة : اهدي يا انوبيس، ايه اللي حصل يا فاسيرون بس.

فاسيرون متعصب : محصلش حاجة يا موري.

انوبيس متعصب : يا عمي، اخوك عايزني اتجوز.

موري : و ايه المشكلة، أبوك و عايز يفرح بيك.

انوبيس : طب اسأله كدا هو عايزني اتجوز مين.

موري مش فاهم : انت عايزه يتجوز مين يا فاسيرون.

فاسيرون متعصب : اقفل الموضوع دا يا انوبيس، خلاص يا ابني فهمت وجهة نظرك، انت مكبر الموضوع ليه.

انوبيس متعصب : ما انت اللي عايز تخليني اتجوز واحدة مش تمام.

لما انوبيس قال كدا كان باصص ل الملكة هيستيا و هي حست ان الكلام عليها و لكن هي مش متأكدة.

فاسيرون مش فاهم حاجة هو كمان : هي مين اللي مش تمام، انت بتقول ايه يا ابني.

عند جدي رع و جدي سيرافيم.

جدي رع و جدي سيرافيم كانوا مراقبين الموقف من بعيد و مش عايزين يتدخلوا و لكن الملك رع و الملك سيرافيم كانوا قاعدين بيضحكوا بسبب اللي بيعملوا انوبيس و هما كانوا فاهمين كل حاجة.

الملك رع بيضحك : ابن الكلب عامل نفسه مش عايزها و هو عينه منها.

الملك سيرافيم بيضحك : هو بيعمل نمرة قدامها و العبيط موري و العبيط فاسيرون مش فاهمين اي حاجة، بص كدا عاملين ازاي، عاملين زي اللي بيقول منين يودي على فين ههههه.

الملك رع بيضحك : بيني وبينك، الواد انوبيس دا طالع ل جده مازن الحرف، لما تلاقي الاتنين بيكلموا مع بعض تحس انك قدام توأم.

الملك سيرافيم : حاجة غريبة فعلا، دا غير انه واخد شخصية و ذكاء مازن بالضبط.

عند انوبيس و ابوه.

موري : طب اهدوا كدا، عيب كدا يا انوبيس صوتك مش يعلي و ابوك قدامك.

انوبيس : تمام يا عمي بعد اذنكم يا جماعة.

و فعلا انوبيس خد بعضه و مشي و هو بيبص ل الملكة هيستيا ب نظرة احتقار فشخ خلت الملكة هيستيا هتولع ف نفسها و بعد كدا انوبيس خد بعضه و راح قعد ف الجناح بتاعه و هي بيكلم نفسه.

نفسه؛ ايه اللي انت عملته دا.

انوبيس بيضحك : بس بصراحة كلهم شربوها و بالذات عمي و ابويا.

مفيش كام ثانية و انوبيس لقى عمه موري موجود ف الجناح و قال.

موري : بص يا ابني، انا مش فاهم حاجة، فهمني اللي حصل بينك و بين ابوك.

انوبيس ساعتها خلي موري يفهم انه كان بيعمل نمرة قدام الملكة هيستيا و موري عرف ان انوبيس بيحب الملكة هيستيا و لكن قعد يضحك لما عرف ان كل دا حوار عامله انوبيس.

عند الملكة هيستيا.

الملكة هيستيا كانت فاهمة ان الموضوع اللي حصل دا فيه حاجة تخصها و ساعتها خدت بعضها و راحت عند فاسيرون و اتكلمت معاه.

الملكة هيستيا : يا فاسيرون، ممكن اعرف ايه اللي حصل خلي انوبيس يتعصب كدا.

فاسيرون : متقلقيش مفيش حاجة.

الملكة هيستيا : ما تقول يا فاسيرون.

فاسيرون : انا فعلا مش فاهم هو ليه اتعصب، روحي انتي اسئليه و شوفي هيقولك ايه، هو راح الجناح بتاعه.

الملكة هيستيا : تمام بس الجناح بتاعه فين بالضبط.

فاسيرون خلي واحد من الجنود يودي الملكة هيستيا ل جناح انوبيس و فعلا لما هي دخلت الجناح لقت موري و انوبيس لوحدهم و لما موري لقاها دخلت الجناح هو قام و قال.

موري ب صوت واطي : اهي جتلك بنفسها، امسك نفسك قدامها و خليك راجل ما تركبك هي.

انوبيس ب صوت واطي : تركبني ايه بس يا عمي، انت شايفني لامؤاخذة.

موري بصوت عالي و بقى يمثل انه بيزعق : ابقى احترم ابوك يا انوبيس.

انوبيس بيمثل انه بيزعق : خلاص مش هتكلم بس ابويا مش يتدخل ف حاجة خاصة زي دي.

الملكة هيستيا لما لاقيت انهم بيزعقوا جامد راحت و قالت.

الملكة هيستيا : اهدوا يا جماعة، محصلش حاجة ل دا كله.

موري ؛ طب انا ماشي دلوقتي يا انوبيس و نبقى نكمل كلامنا بعدين.

و موري ساعتها اختفى من قدامهم و انوبيس قال.

انوبيس : انتي ايه اللي جابك هنا.

الملكة هيستيا : مفيش كنت جاية اتطمن ان هديت و مبقتش متعصب.

انوبيس بيضحك : تطمني ايه، مش انتي مش عايزانا نكون صحاب، جاية دلوقتي تعملي ايه.

الملكة هيستيا ملا سمعت كلام انوبيس كانت خلاص هتولع ف نفسها بسبب طريقة انوبيس و قالت.

الملكة هيستيا : ب صراحة انا فهمت من كلامك مع ابوك لما كنتوا بتزعقوا انه عايزك تتجوز واحدة مش عاجباك.

انوبيس : مش حكاية مش عاجباني، الحكاية كلها، اني مليش ف الخشن.

الملكة هيستيا مستغربة : هو كان عايزك تتجوز مين الضبط.

انوبيس بيقصف الجبهة : كان عايزني اتجوزك انتي.

بوم بوم بوم، اول ما الملكة فهمت انه لما قال مليش ف الخشن كان قصده عليها، هي خلاص بقت على آخرها و بقت عاملة زي البركان و خدت بعضها و اختفت و رجعت الكون بتاعها.

انوبيس بيكلم :. متقلقيش، هتتفشخي لحد ما تتكلمي مع الكل بشكل محترم بدل طريقة الاحتقار بتاعتك دي.

و بعد كدا انوبيس خد بعضه و رجع القاعة العامة و كان معظم اللي جايين يباركوا مشيوا خلاص و مفيش غير زوجاتي و فاسيرون و موري و انوبيس راح قعد معاهم و خلي فاسيرون يفهم كل حاجة.

فاسيرون بيضحك : اه يا جزمة، ما تقول من الاول.

الملكة يارا : بس ايه يا انوبيس، عليها جسم ابن حرام.

انوبيس بيضحك : ايه عايزة تتجوزيها ولا ايه يا جدتي.

الملكة يارا بتضحك : دي لو وقعت تحت ايدي هخليها حامل ههههههه.

موري : عيب كدا يا جماعة، اومال فين رايغار اصلا.

انوبيس : اعمل تعويذة تحديد المكان و اعرف هو فين بالضبط لانه مختفي بقاله كتير.

و فعلا موري عمل التعويذة و عرف مكان رايغار و خد بعضه و اختفى.

عند رايغار ابني.

لما رايغار اختفى من قدامي لما كنت عنده ف الجناح كان ظهر فوق جبل ف الكوكب بتاعي كان قاعد زعلان جدا على نفسه و فجأة ظهر قدامه موري و رايغار ايه.

رايغار : معلش يا اخويا، بس ممكن تسيبني لوحدي.

موري زعلان : انت ازاي متجيش تقف جنبي ف يوم زي دا.

رايغار : معلش، انا مش طايق نفسي اصلا.

موري لاحظ ان رايغار هاين عليه يولع ف نفسه.

موري : يا رايغار، مفيش واحدة تستاهل انك تدمر حياتك بسببها، قوم و تعالي اقعد معانا يا عم و متقلقش، انا كنت زيك كدا و اهو ف الاخر لاقيت واحدة متقدرش تعدي يوم من غير ما تشوفني.

رايغار : يا عم يخليكم ل بعض، بس انا قدامي فترة لحد ما اعمل زيك كدا.

و هما بيتكلموا سمعوا صوت عالي و ساعتها قاموا هما الاتنين يشوفوا ايه اللي بيحصل و فعلا نزلوا من الجبل و لقوا اتنين واحد و واحدة بيزعقوا مع بعض جامد.

البنت : انت ليه مش عايز تسيبني ف حالي.

الشخص : علشان انا بحبك، ايه بقى المشكلة.

البنت : بس انا مش بحبك، احنا صحاب بس، يا ريت تفهم كدا.

الشخص : بس انا عايز اتجوزك.

و ساعتها موري و رايغار قربوا منهم و الشخص و البنت لما شافوهم اتخضوا و دا لأنهم عارفين ان دول يبقوا الأمير موري. الأمير رايغار ولاد الملك مازن.

الشخص : اهلاب مولاي الأمير موري و الأمير رايغار.

البنت؛ اهلا بيكم.

موري : انت صوتكم عالي كدا ليه يا ابني انت و هي.

البنت مكسوفه : احنا اسفين، مفيش حاجة حصلت، احنا زعقنا شوية بس.

رايغار : و ايه اللي يخليكم تزعقوا.

الشخص : يا مولاي، انا بحبها و عايز اتجوزها و هي مش راضية بيا و رفضاني.

رايغار لما فهم ان الشخص دا زيه قال.

رايغار : معلش يا موري، انا همشي انا و انت شوف موضوعهم دا.

و اختفى رايغار من قدامهم و موري قال.

موري : خلاص يا بنتي، روحي انتي و متقلقيش و لو احتجتي حاجة تعالي القصر.

و فعلا البنت دي اختفت من قدامهم و ساعتها موري قال.

موري؛ عندك حق، هي جميلة فعلا بس الحب و الجواز مش بالعافية يا ابني، و طالما هي رافضاك ف عادي جدا، حياتك مش هتقف عليها و اكيد انت هتلاقي اللي تحبك و تعيش تحت رجليك و صدقني حتى لو حاولت تقنع البنت دي، هي مش هتقتنع خالص لان محدش ليه اي سلطة ع القلب.

الشخص قعد يفكر ف كلام موري َ فعلا اقتنع بيه و قال.

الشخص : شكرا ليك يا مولاي، انا اصلا عمري ما هقبل ان واحدة تعيش معايا غصب عنها.

موري : كويس انك فهمت، روح بقى شوف اللي وراك و زي ما قولتلك بقى.

الشخص : تمام يا مولاي، بعد اذنك.

و اختفى الشخص دا و موري هو كمان اختفى و ظهر ف القاعة العامة و لقى رايغار هناك شايل بنته رويار و قاعد فرحان و الكل كانوا مبسوطين.

بعد حوالي مليار سنة.

ف الوقت دا انا كنت محافظ ع التدريب بتاعي و ف يوم كنت قاعد ف القاعة العامة و لقيت رويار بنت موري اللي كبرت و بقى عندها مليار سنة دخلت عليا و قالت.

رويار : يا جدي، ينفع اللي عمله انوبيس ابن عمي.

انا : عمل ايه يا رويار.

رويار : كنت بتدرب معاه و هو كان بهدلني و استخدم هجمات قوية و انا يادوب بدأت افهم ازاي اتحكم ف طاقة ايزيس.

انا سقف ب ايدي و ظهر انوبيس قدامي و قولت.

انا : يا غبي انت، المفروض انك تساعد بنت عمك ف التدريب مش تستعرض قوتك قدامها.

انوبيس : يا جدي انا لازم اخليها تتعود ع الهجمات القوية علشان قوتها تزيد بسرعة.

رويار : تقوم تعمل هجمة ب حجم كبير و ترميها عليا، انت غبي يا عم انت.

انا : خلاص يا ولاد، خليكم دايما ف ضهر بعض و افهموا كذا كويس.

رويار : متقلقش يا جدو يا عسل انت، اومال فين جدتي نالمورا.

انا : معرفش، روحي دوري عليها يا حبيبتي و لما تلاقيها يا ريت تنزلي ع وشها ب ايدك و قولي ليها ان الكف دا من جدي مازن.

لما خلصت كلام لاقيت نالمورا ظهرت قدامنا و قالت.

نالمورا ب محن : بقى كدا، اهون عليك يا حبيبي.

انا؛ و هو انا اقدر برضو يا غالية.

رويار : ايه شغل العواجيز دا، انا ماشية يا عم.

انوبيس : خديني معاكي بدل ما يقعوا مني هههههههه.

و انوبيس و رويار اختفوا و انا وقلت.

انا بضحك: عاجبك كدا، العيال اتريقوا علينا اهو.

نالمورا بتضحك : ما انت اللي مدلعهم يا مازن، انا كل ما أشد على رويار، الاقيك بتراضيها و دا غلط.

انا ب نبرة حادة : ملكيش دعوة بيها، و خلي بالك انها أغلى منكم كلكم بالنسبة ليا.

نالمورا : عارفة يا مازن، متقلقش بس دا مش معناه انك تخليها تتصرف على هواها بالشكل دا.

انا : يا نالمورا افهمي، انا الحاجة الوحيدة اللي بقيت علشانها قوي كدا هي انكم تعيشوا مبسوطين من غير اي تهديد.

نالمورا : صحيح، انت ناوي تعمل ايه مع اللي اسمه زيوس دا.

انا : مش هعمل حاجة، انا هروح اصيف اصلا بعد شوية.

نالمورا : انت بتهزر يا مازن.

انا : لا مش بهزر، انا فعلا هاخد بعضي بعد شوية و اروح للبحر اللي هنا ف الكوكب و هنزل المية اعوم شوية كدا، انا رايق ابن رايق يا حبيبتي.

و احنا بنتكلم ظهر قدامنا كل ملوك القوة و نالمورا قالت.

نالمورا : اهلا بيكم يا جماعة، اتفضلوا.

الملك اودين : اخبارك ايه يا مازن.

انا : انا تمام يا اودين، انتوا هنا علشاني ولا علشان انوبيس.

الملك هيفيستوس : احنا هنا علشانكم انتوا الاتنين.

انا : ليه.

الملك هيرميس : احنا بقالنا فترة مش بنعمل حاجة. دلوقتي احنا عايزين نشوف هنعمل ايه مع الملك زيوس.

انا : لا، انا تمام اوي،و بعدين انا ملك قوة سابق، روحوا بقى ل انوبيس و بعدين انا اصلا رايح اصيف و مش فاضي ل زيوس ولا ل غيره.

الملك بتاح مستغرب : تصيف ايه يا مازن بس.

انا ب هدوء : زي ما بقولك كدا و بعدين ما انتوا معاكم انوبيس و خلوا بالكم انه ف المستوى خمسين من طاقة ايزيس، يعني قوي جدا و الملك زيوس هيلاقي صعوبه لو عمل قتال قصاده.

الملكة هيستيا : و انت بقى هتفضل كدا كتير، يعني انت مش ناوي تساعدنا.

انا ب نبرة حادة : انا لو دخلت معاكم الحرب دي، اعرفوا ان زيوس مات و لكن انا مش عايز حاجة اصلا، و بعدين زيوس بقاله فترة كبيرة مش بيعمل اي تحركات او هجمات على اي كون و دا بسبب انكم دمرتوا المخبأ بتاعه و قتلتوا كل خدام الموت، يعني هو لوحده مش هيقدر يعمل حاجة.

بعد كدا ظهر انوبيس و قال.

انوبيس : معلش ع التأخير، انا يادوب لسه عارف انكم هنا.

الملكة هيستيا لما شافت انوبيس بصت ف الارض و انوبيس خد باله و بعد كدا قال.

انوبيس : دلوقتي زي ما قولنا قبل كدا مش فاضل غير الملك زيوس بس.

الملك اودين : و دا هنعرف مكانه منين بس.

الملك بتاح : احنا عمالين نلف و ندور ف نفس النقطة يا جماعة، لو حد عنده معلومة عن مكان زيوس يقول.

انا : بقول ليكم ايه، لو حد فيكم قرب من زيوس انا هخليه يزعل فشخ، زيوس هيموت على أيدي و دا آخر كلام عندي، بلاش بقى تدوروا عليه لأنكم اصلا مش هتلاقوه.

الملك اودين : براحتك يا مازن.

انا :. حلو جدا، كل واحد بقى يعمل تأمين للكون بتاعه كويس، انا مش طالب اكتر من كدا و محدش يتدخل ف الموضوع دا نهائي، زيوس انا اللي هعمل معاه قتال مش حد تاني.

الكل : تمام يا مازن.

ملوك القوة قعدوا ف القصر يتمشوا و يتكلموا و يضحكوا مع بعض و لكن الملكة هيستيا طلبت من انوبيس انهم يتكلموا مع بعض و انوبيس وافق و فعلا انوبيس خدها و راح الجناح بتاعه. و انا و نالمورا فضلنا مع بعض

انا : يا نالمورا، ما تجيبي بوسة.

نالمورا : بوسة فين، هنا قدام الجنود ف القاعة، طب ما تيجي الجناح و اعمل اللي انت عايزه.

انا : م انا مش عايز غير البوسة و خلاص.

نالمورا : مش هينفع هنا، تعالي نروح الجناح.

انا عملت نفسي زعلان : لا خلاص مش عايز حاجة انا هقوم اروح البحر شوية كدا و هرجع.

نالمورا : يا عم خلاص متزعلش، اتنيل خد البوسة.

انا بضحك : لا طبعا مش هينفع ابوسك هنا، انا هقوم انا دلوقتي، بس رويار بنت موري كانت عايزاكي ف موضوع لأنها سألت عليكي و لما انتي جيتي الظاهر كدا انها مكنتش عايزة تتكلم قدامي او قدام انوبيس.

نالمورا : خلاص تمام، انا هروح اشوفها يا مازن.

و فعلا انا اختفيت و خدت بعضي رحت البحر و نزلت المية و قعدت اعوم و لا كأني ف حرب و هباب ولا ف دماغي حاجة اصلا و طبعا انتوا مستغربين و لكن اكيد برضو فيه ناس بتقرأ و هما فاهمين انا بعمل كدا ليه، و علشان تبقى الصورة واضحة اكتر، خلوا بالكم ان الملك توت عنخ امون قال ان ليهم عيون ف كل مكان و العيون لما تلاقيني ساكت بقالي مليار سنة من ساعة ما رويار اتولدت و كمان العيون دي تاخد بالها اني بصيف و بنزل البحر و بتمتع بالحياة ف اكيد مجلس القوة و توت عنخ امون و ولاده مش هيحسوا ب حاجة خالص و دا بقى اللى انا عايزة علشان لما اعمل قتال مع الملك زيوس محدش يلحق يوقفنا و لما اقتله الكل بما فيهم أعضاء مجلس القوة برضو بالأمر الواقع و علشان كدا انا عايزهم يحسوا و يعرفوا و يتأكدوا اني مش هعمل حاجة خالص، المهم، انا بعد ما خلصت عوم قعدت شوية ع الشط و لاقيت الملك اوزوريس ظهر قدامي و بيقول.

الملك اوزوريس : انا مكنتش مصدق لما قالوا ليا انك بتعوم ف البحر.

انا ب خبث : و ايه المشكلة يعني لما اعوم ف البحر و اتمتع ب حياتي.

الملك اوزوريس : معنى كدا انك خلاص شيلت موضوع انك تقتل زيوس من دماغك.

انا ب خبث : طبعا، انا كدا كدا مش هقدر على مجلس القوق لوحدي و علشان كدا انا بقول أفضل ف حالي احسن.

الملك اوزوريس : كويس انك طلعت عاقل يا مازن.

و بعد كدا الملك اوزوريس اختفى من قدامي و انا قعدت اضحك شوية لاني قدرت انيمه خالص و لسه لما كل دول يناموا انا هخليهم يصحوا على خبر موت زيوس.

بعد ما فصلت قاعد كتير ع الشط خدت بعضي و قعدت الف حوالين الكوكب و انا طاير و بعد كدا اختفيت و رجعت الجناح بتاعي و ناديت على زوجاتي و عملت معاهم كام مسمار و بعد كدا خدت بعضي و اختفيت و ظهرت ف كوكب ابويا الملك غايبان و دخلت القصر بتاعه و رحت القاعة العامة و هناك لاقيت ابويا و اخواتي كلهم بيضحكوا.

الملك غايبان : ياااااه، تعالي يا ابني اقعد معانا.

انا : اخباركم ايه يا جدعان.

الملك ناحور : احنا تمام يا حبيب اخوك، انت بقى اخبارك ايه و ناوي على ايه.

انا : تمام يا جماعة و كنت جاي أوصيكم وصية كدا.

اول ما قولت كدا الكل بقوا متوترين و خايفين.

انا : انتوا اتوترتوا كدا ليه يا جماعة، كل الحكاية أني مش هبقي فاضي الفترة الجاية.

طبعا انا بكذب عليهم و كنت جاي اقول ليهم وصيتي علشان انا فعلا ممكن اموت ف القتال قصاد الملك زيوس.

الملك ديرايير : قول يا مازن الوصية و متقلقش هتتنفذ حتى لو هنموت.

انا : ليه بتقول كدا بس، اسمعوني للآخر، انا جاي أوصيكم تاخدوا بالكم من زوجاتي و من ولادي خلوا بالكم منهم و خليكم دايما ف ضهرهم يا جماعة و دي امانة، الوصية دي امانة عندكم و لازم تنفذوها.

الملك غايبان حزين : متقلقش يا ابني، وصيتك دي ب حياتنا كلنا.

انا : طب انا هقوم اروح ل بالريون و ابنه ريفار.

و خدت بعضي و سلمت ع الكل و هما للأسف كانوا عارفين ان فيه معركة مع زيوس و كل واحد فيهم حضني جامد و خدت بعضي و رحت على بالريون ف منطقة التنانين و اول ما شوفته جريت عليه و سلمت عليه و قولت.

انا بدمع : مجتش ليهم ف اليوم اللي رجعتوا فيه للحياة.

بالريون : معلش بقى بس انا قولت اكيد انت هتكون مشغول مع اللي اسمه زيوس دا.

انا : معلش بس انا عندي طلب اخير منك يا بالريون.

بالريون : قول يا مازن و متقلقش خالص.

انا : انا جاي أوصيك على زوجاتي كلهم و عيالي، عايزك تاخد بالك منهم، انت عارف اني بعتبرك اخويا، عايزك تكون ف ضهرهم دايما يا اخويا و بلاش حد يعرف اني جيت ليك و ابقى سلم على ابنك رايغار.

بالريون بيدمع : ايه شكلها النهاية ولا ايه يا مازن، خلاصي هتمشي و تسيبنا كلنا كدا من غير حتى ما نقضي وقت مع بعض زي زمان.

انا بدمع : معلش، هي الحياة كدا، مفيش حد لاحق يعمل فيها أي حاجة، عبارة عن سيرك و كله بيتفرج و يسقف، محدش فيها حاسس بالتاني ولا عارف همومه، يلا معلش محدش بياخد اكتر من نصيبة.

بالريون بسلم عليا : اشوفك على خير يا صحبي.

انا : خير يا عم متقلقش.

سيبت بالريون و اختفيت و ظهرت عند جدي سيرافيم و كان معاه كفوك الطاقة كلهم.

أنا : من فضلكم يا جماعة، اما عايز اتكلم مع جدي سيرافيم و جين تيجين لوحدنا.

فعلا كل ملوك ال طاقة قاموا و مشيوا و فضلت انا جدي سيرافيم و اخوه جين تيجين لوحدنا.

الملك سيرافيم : تعالي اقعد يا مازن، واقف ليه.

انا : مش وقته يا ٠دي، بس انا جاي أوصيكم على ولادي و زوجاتي.

الملك سيرافيم ب حزن : خلاص، نويت ع القتال.

الملك جين تيجين مبتسم : روح يا ابني و متقلقش، احنا هنفضل دايما ف ضهر ولادك و معاهم و زوجاتك هنشيلهم فوق راسنا زي ما طول عمرك شايلنا فوق راسك.

انا : بس يا ريت محدش يعرف اني جيت هنا ليكم و قولت الكلام دا.

الملك سيرافيم : متقلقش انا فاهم ان فيه عيون ف كل حتة للملك توت عنخ امون.

عند الملك توت عنخ امون ف المكان بتاعه.

الملك توت عنخ امون : يا رمسيس متقلقش، مازن بقاله فترة مش بيعمل حاجة اهو.

الملك رمسيس : يا عم افهم، مازن لما بيقول كلمة مش بيرجع فيها و هو قال قدامنا انه هيقتل زيوس و لو دا حصل احنا اللي هنبقى ف الوش قدام مجلس القوة لان لو زيوس مات هنا ف البعد دا و كمان زيوس يبقى حاكم بعد الأرواح يعني هنوجع دماغنا و هيبقي فيه حوارات كتير جدا.

الملك توت عنخ امون : اصبر بس لما نشوف اوزوريس عمل ايه، المفروض انه راح عند مازن علشان يتأكد ان مازن مش هيتحرك قصاد زيوس.

و هما بيتكلموا ظهر قدامهم الملك اوزوريس.

الملك توت عنخ امون : عملت ايه مع مازن.

الملك اوزوريس بيضحك : انا رحت و لاقيته فعلا ف المصيف، دا بقى رايق خالص.

الملك رمسيس متعصب : اهو كدا مازن بدأ يتحرك قصاد مرحبا زيوس.

الملك توت عنخ امون مستغرب : انت بتقول ايه يا رمسيس يا اخويا، ما اديك لسه سامع ان مازن بيصيف ع البحر و الدنيا رايقة معاه خالص و كمان دا بقاله مليار سنة مش بيعمل حاجة قصاد زيوس.

الملك رمسيس : يا جماعة افهموا، انا قعدت فترة كويسة مع مازن، مازن بيحاول يخلينا نصدق انه خلاص شال الموضوع من دماغه و عايز ينيمنا كلنا علشان بعد كدا نفوق على خبر موت زيوس.

الملك توت عنخ امون بيفكر : هو مازن ذكي للدرجة دي.

الملك رمسيس ب نبرة حادة : مازن ف العادي طيب و جدع و لكن لما بيلاقي عدو ليه بيقلب و بيبقى عامل زي التور مش ف دماغه حاجة غير انن يقضي ع العدو.

الملك اوزوريس : معنى كلامك دا ان مازن عايز يحطنا قدام الأمر الواقع و ساعتها مجلس القوة مش هيعرف يتصرف مع مازن لأننا و معانا نجلس الفوة هنكون خدنا الخازوق و ب كدا لازم أعضاء مجلس القوة يسيبوه عايش علشان يبان انهم كانوا عايزين كدا بدل ما يبان انهم اتخزوقوا.

الملك رمسيس ب هدوء : بالضبط يا ابن اخويا، مازن مش حاجة سهلة علشان نراقبه مراقبة سطحية، لازم نلاقي حد يراقبه من قريب.

الملك توت عنخ امون بيضحك : اسكت يا رمسيس، احنا قدام واحد بيتحدي مجلس القوة نفسه، يعني مش نافع معاه مراقبة او مش مراقبة، انا لازم اكلم مبعوث مجلس القوة و أفهمه كل حاجة بتحصل و هما بقى اللى يقرروا و خلاص.

و فعلا الملك توت عنخ امون سقف ب ايده و ظهر قدامه مبعوث مجلس القوة اللي اسمه فورمير اللي كان جالي قبل كدا لو فاكرين.

الملك توت عنخ امون : يا فورمير، روح بلغ مجلس القوة ان مازن بيتحرك قصاد الملك زيوس و يا ريت هما يتصرفوا بنفسهم.

فورمير بيضحك : ايه، مش قادرين عليه ولا ايه، أعضاء مجلس القوة لو سمعوا كلامك دا هيزعلوا اوي.

الملك رمسيس ب خبث : ما هما برضو هيزعلوا لما اننا فاهمين انهم سايبين زيوس هنا ف العبد بتاعنا و هو المفروض يكون ف البعد بتاعه مش هنا.

فورمير : انا عارف انكم فاهمين ان مجلس القوة سايب زيوس براحته و لكن كلامكم دا معناه انكم متستحقوش انكم تبقوا حكام للبعد دا.

الملك توت عنخ امون ب نبرة حادة : يا عم افهم، لو على زيوس ف احنا نقدر نمحيه من الوجود و لو على مازن ف احنا نقدر نمحيه برضو من الوجود و لكن مجلس القوة يهمه ان الاتنين يكونوا عايشين و دا مش هينفع ولازم الأعضاء يتدخلوا.

فورمير : انا عارف انكم تقدروا على زيوس و لكن احب اقول ليكم انكم مش هتقدروا على مازن بأنكم عارفين كويس انه أقوى منكم ب كتير ولا ايه يا رمسيس.

الملك رمسيس : فعلا، مازن أقوى مننا كلنا.

فورمير : يا توت عنخ امون، انا مش هينفع أبلغ مجلس القوة بالموضوع دا، لازم انتوا اللي تشوفوا حل ف الموضوع دا و الا مجلس القوة هيشوف واحد غيرك يحكم البعد دا.

الملك توت عنخ امون ب نبرة حادة : فعلا مش هينفع مجلس القوة يعرفوا اننا مش عارفين نعمل معاهم حاجة، بلاش تبلغهم بالموضوع دا، بس انا بقى عايزك تبلغهم ان توت عنخ امون أعلن الحرب ع الملك زيوس و دا اللي انت هتروح تقولوا دلوقتي ل مجلس القوة ان حرب الأبعاد بين البعد الاول و البعد التالت بدأت و دا آخر كلام عندي، يا رمسيس حضر نفسك و انت يا اوزوريس اجهز انت و اخواتك للحرب.

فورمير متفاجئ : اعقلوا يا جماعة، كدا جنان ف جنان.

الملك توت عنخ امون : ملكش فيه انت مجرد مبعوث مش اكتر روح بلغ مجلس القوة ب القرار دا و خلي بالك انت دا امر مني ك حاكم بعد ليك، نفذ الأمر بقى.

فعلا اختفى فورمير من قدامهم و فعلا الملك توت عنخ امون و الملك رمسيس و الملك اوزوريس و الملك سيتين تايساي بدؤا يجهزوا نفسهم للحرب قصاد الملك زيوس.

عندي انا.

لما اختفيت من عند الملك سيرافيم ظهرت عند جدي رع.

انا : يا جدي، انا مش عايز أوصيك على ولادي و زوجاتي و على فصيلة ايزيس.

جدي رع حزين : انت خلاص هتدخل الحرب.

انا : معلش يا جدي، بس زي ما قولتلك، خلي بالك من ولادي و خليك ف ضهرهم و بلاش تخبي عليهم حاجة.

جدي رع : متقلقش يا ابني، انا افديهم ب حياتي، روح يا ابني و متقلقش خالص، طول عمرك جدع و يعتمد عليك ف كل حاجة و طول عمرك بتحمينا، سلام يا ابني و على خير بقى و اتمنى اشوفك من تاني يا مازن.

و بعد كدا اختفيت و ظهرت ف الكوكب بتاعي و خدت بعضي و وقفت ف شرفة ف برج من أبراج اللي موجودة ف القصر و انا واقف بفكر هناك لاقيت ولادي كلهم و معاهم انوبيس ظهروا قدامي و انا قولت.

انا : ايه، جايين هنا ليه.

انوبيس : يا جدي احنا فاهمين كويس انك خلاص هتروح تعمل قتال مع الملك زيوس.

انا ب حزن : بس شكلها تقيلة المرادي يا ولاد..

فاسيرون بيدمع : ياااااااااااه، يعني احنا مش نشوفك تان يا بابا.

انا : امسك نفسك يا غبي انت، انت ابن مازن.

موري : ليه كدا، طب ما نروح معاك القتال و كلنا نتحد قصاده و نقتله و نخلص بقى.

رايغار : بالضبط، ليه تروح ل وحدك.

انا : يا ولاد افهموا، مينفعش حد فيكم يجي معايا لأنكم مستقبل فصيلة ايزيس، انا فعلا الشخص اللي أسس الفصيلة و لكن انتوا بقى كملوا من بعدي لاني خلاص زهقت من الحياة و شكلها ب موتة المرادي.

و احنا بنتكلم لاقيت كل زوجاتي ظهروا قدامنا و نالمورا قالت.

نالمورا بتدمع : موتة، ايه، انت عايز تسيبنا يا مازن.

مي بتدمع : لا، انت اكيد مش هتسيبنا، صح يا مازن مش انت مش هتمشي و هتفصل معانا هنا.

انا : معلش يا حبايبي بس انا لازم اعمل كدا بدل ما تموتوا من جديد زي المرة اللي فاتت.

سيلين بتدمع : لا، انت هتفضل هنا مش هتمشي يلا تعالي معانا نروح نقعد ف الجناح بتاعنا يلا يا مازن.

فيفان بتدمع : علشان خاطري خليك، عايز تسيبني. تروح فين، خليك هنا معانا يا مازن.

انا ب حزن : معلش يا جماعة، انا لازم اعمل كدا روحوا انتوا بس اقعدوا مع بعض لاني عايز اتكلم مع الولاد شوية و كدا كدا انا خلاص مش هغير رأيي و بعدين انتوا خايفين من ايه دا انا أقوى منه ب كتير و هقتله و هرجع متقلقوش.

نالمورا : توعدني انك هترجع يا مازن.

انا : اوعدكم كلكم ان هرجع متقلقوش، يلا بقى روحوا اقعدوا مع بعض و سيبوني مع الولاد شوية.

و فعلا نالمورا و كل زوجاتي مشيوا و انا قولت.

انا : مش هوصيكم على بعض، كل واحد فيكم يفضل ف ضهر التاني و خلوا بالكم من اختكم مايا و انت يا انوبيس خلي بالك من بنت عمك موري، خلي بالك من رويار و دايما احميها.

انا : امشوا بقى دلوقتي و خلوني مع انوبيس شوية.

بعد كدا كل ولادي مشيوا و اتبقي انوبيس.

انوبيس بيدمع : يا جدي، اديك شايف شكلهم عامل ازاي، أعمامي و ابويا هيزعلوا جامد لو حصل ليك حاجة.

انا ب نبرة حادة : اسمعني للآخر، انت اللي بعدي هنا، خلي بالك من الكل و حافظ عليهم و خليك دايما من الحق و اوعي ف يوم تسيب اللي يغلط، خليك دايما قوي و خليك ف ضهر اي حد محتاج مساعدتك، يا انوبيس مش هكرر كلامي، انت اللي بعدي، انا لو حصل ليا حاجة مش عايز حد يحس اني بقيت ميت، انا عايز الكل لما يشوفك يقول كويس ان مازن لسه عايش، فاهمني يا ابني.

انوبيس بيدمع : تمام يا جدي، انا هفضل عايش للكل لحد ما يجي اللي يبقى مكاني زي ما حضرتك فصلت مستني اني ابقى جاهز استلم مكانك.

انا ب حزن : عيش حياتك يا ابني و زي ما قولت خلي بالك من الكل، سلام يا انوبيس.

و ساعتها لاقيت انوبيس نزل باس ايدي و قال.

انوبيس بيدمع : انا مش قادر أصدق اني ممكن مش اشوفك تاني يا جدي.

انا : كفاية بقى يا ابني، يلا روح و يا ريت تتجوز بسرعة علشان كل دول يفرحوا بيك يا حبيبي و ابقى خلي عمك رايغار يتجوز و يعيش حياته، سلام يا حبيبي.

و فعلا اختفيت و انا حزين جدا. خدت بعضي و ظهرت عند امي يارا ف الجناح بتاعها و هي لما شافتني حزين فهمت ان خلاص النهاية قربت.

الملكة يارا : خلاص نويت يا ابني.

انا بدمع : معلش بقى، كل بداية و ليها نهاية.

الملكة يارا بتدمع : روح يا ابني بس يا ريت ترجع سليم.

انا : معلش بقى يا ماما.

و بعد كدا اختفيت و ظهرت عند الملك شمهروش و حورس و فرعون و كان معاهم ميار اختي.

انا : اخباركم ايه يا جماعة.

فرعون : بخير يا عم.

انا : معلش بقى بس انا جاي اودعكم.

الملك شمهروش ب حزن : خلاص، نويت يا مازن.

انا ب حزن : غصب عني، يا احنا نعيش يا هو يعيش مفيش حل غير كدا

حورس ب حزن : ياااااااه، النهاية قربت خلاص يا مازن.

انا ب حزن: معلش بقى، محدش بياخد غير نصيبه

ميار بتدمع : خلاص هتسيبني انا و امك و تموت يا مازن.

انا : متقلقيش و بعدين ما الكل حواليكم اهو، و انوبيس كمان موجود و دا أقوى واحد من بعدي يعني انتوا ف امان.

ميار بتدمع : لا، احنا ف امان لأنك عايش لكن و انت ميت مش هنبقى ف امان.

انا ب حزن : مفيش حل غير كدا، يا احنا نعيش يا زيوس يعيش و لو فضل عايش احنا هنموت.

و سلمت عليهم و خدت بعضي و اختفيت و ظهرت عند نويان و قولت.

انا : يا نويان اجمع الجيش كله علشان عايز اقول حاجة مهمة و خلي انوبيس يجمع كل قادة الفصائل ف الكون كله و يخلي كل ملوك القوة يحضروا هنا و خلي نورتل يحضر و معاه كل ملوك القوة السابقين و خلي جدودي يحضروا و كل ملوك الطاقة و اخواتي و أعمامي.

نويان ب حزن : تمام يا جدي.

و بعد كدا ساعة بالضبط ساحة التدريب كلها بقت مليانة الجيش كله موجود و كل فصيلة ايزيس موجودة و جدودي رع و سيرافيم و كل ملوك الطاقة جين تيجين و سيرون و قيثارة و امون موجودين و كل ملوك القوة السابقين نارسيل و ترفايم و فرنار و نورتل موجودين و كل اخوتي ناحور و ديرايير و عيرادير و فعروم و جاسوم و طارنوخ و معاهم ابويا غايبان موجودين و كل ملوك القوة ف الأكوان اللي هما هيفيستوس و هيرميس و بولدر و بتاح و هيستيا و الملك اودين كلهم موجودين و أعمامي اللي هما شيدرون و امنحوتب و نيو و كيو موجودين، يعني كل اللي اعرفهم موجدين او معظهم موجود و ساعتها انا وقفت قدامهم و قولت.

انا ب صوت عالي : مش هوصيكم على بعض يا جماعة، يا ريت كلكم تاخدوا بالكم من بعض و تحافظوا ع الحق و تحموا اللي محتاج مساعدتكم و يا ريت تسامحوني كلكم لو كنت قصرت مع حد او زعلت حد مني يا ريت تسامحوني لأنها المرادي شكلها تقيلة يا جماعة، انا ف الاول و ف الاخر رايح اعمل قتال مع حاكم بعد من الأبعاد و دا معناه اني ممكن مرجعش و لو دا حصل بلاش تزعلوا عليا لاني اصلا مش حاجة، انا مجرد واحد عاش و هيموت و هو بيحب الحق و بيساعد الكل مش اكتر، خلوا بالكم من بعض و احترموا بعض و يا ريت دايما تزوروا بعض من وقت للتاني و مش هوصيكم على ولادي و زوجاتي يا جماعة، خلوا بالكم من كل السكان ف كل الأكوان، و اعرفوا انكم دايما هتلاقوا اللي محتاج انكم تدعموه و تبقوا ضهر ليه، فاهمين يا جماعة.

الكل ف صوت واحد : فاهمين يا مازن.

انا ب صوت عالي : فاهمين.

الكل : فاهمين يا مازن.

انا : كدا تمام، بعد اذنكم بقى اروح القتال يا جماعة و يا ريت تنفذوا اللي قولت عليه.

و ساعتها خدت بعضي و مشيت و اختفيت و ظهرت ف الكون التامن و فيه حاجة بقى عايزكم تفهموها و هي أن فعلا كل ان اع السحر مش بتنفع مع ولاد الملك توت عنخ امون و لكن السحر الوحيد اللي بينفع هو السحر الدهبي او سحر الفن الدهبي و علشان كدا انا نقلت للمستوى ١٠٠ و ظهر مستقيم طالع منه نور دهبي و قولت.

انا : الفن الدهبي، نافذة الرسالة.

و كدا انا ارسلت رسالة للملك زيوس و كان مكتوب فيها الاتي :

يا زيوس، زي ما انت كنت عايز تخليني اخسر كل حاجة، انت دلوقتي اللي خسرت المخبأ بتاعك و كمان خسرت كل خدام الموت، تحب بقى انا اللي اجيلك ولا انت اللي تيجي علشان نصفي حسابنا اللي فاضل.

دي كانت الرسالة بتاعتي ل زيوس و فعلا مفيش كام دقيقة و لاقيت رسالة ظهرت قدامي وَكان فيها الاتي :

الملك زيوس بيقول ف الرسالة : كويس انك عايز تصفي الحساب يا مازن، انا فعلا خسرت كل حاجة بس المرادي الحساب هو انك هتخسر حياتك و متقلقش انا جايلك ب نفسي.

و لما قرأت الرسالة قعدت مستني الملك زيوس يظهر و بعد كام ساعة لاقيته ظهر قدامي و قال.

الملك زيوس : مستعد يا مازن.

انا : اكيد مستعد بس المرادي كل واحد فينا يستخدم قوته كلها و الخسران هيموت يا زيوس.

الملك زيوس : احنا فعلا واحد فينا هيموت، يلا نبدأ القتال يا مازن.

انا : يلا نبدأ القتال يا زيوس.

و فعلا اختفينا و ظهرنا ف كون الفراغ و اول ما وصلنا كون الفراغ لاقيت الملك زيوس قوته زادت كام ضعف قوته العادية و انا فعلا ابتسمت و رحت عامل تخاطر مع السيف بتاعي و قولت.

انا : اول ما اتحول ل تحول فصيلة ايزيس عايزك تنقل للمستوى ١٠٠ و ياريت تبعت مل الطاقة اللي معاك كل شوية لاه شكلها تقيلة المرادي و فعلا واحد فينا لازم يموت.

السيف : تمام يا مازن، كان شرف ليا اني اخدمك بجد.

و فعلا التخاطر انتهى و انا ساعتها حت متحول ل تحول طاقة ايزيس و طبعا اللهب اللي بين القرنين بقى أكبر و أقوى ب كتير من الاول و بقى يتحرك بسرعة اكبر دا غير أن الدرع بتاعي بقى أقوى و صلب اكتر و فعلا السيف بتاعي نقل للمستوى ١٠٠ و انا قولت.

انا : يلا نبدأ يا زيوس.

الملك زيوس : يلا يا مازن.

و فعلا بدأ اخر قتال بيننا، يتبع:ROFLMAO:

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: حاكم الشاات, Marshal wolf, Sharlak Holmes و 8 آخرين

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%