NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة فانتازيا وخيال الحرب و الجنس و الغموض | السلسلة الرابعة | ـ عشرة أجزاء 16/9/2022

معلومة يجماعة من باب العلم بالشئ....
في آلهه كتيير احنا نعرفها... زي امون ورع وانوبيس وازوريس وايزيس ودي الهة مصرية قديمة بتختلف اوقات ظهورهم.. يعني رع مثلا.. من الآلهه القديمة وامون من الالهة الجديده وهكذا تمام...
اما بقا الآلهة المشهورة الىي نعرف اساميها بس منعرفش عنها حاجه.. زي مثلا.. زيوس و اودين وثور ولوكي وهرقل وغيرهم كتيير... وللتفرقة بس هما مش تبع بعض خالص زيوس واودين ودا ملوش دعوة بالقصة بس عشان نبقى فاهمين...
اودين دا الاله الاكبر او الاب الاكبر تبع ميثيولوجية الفايكنج وكلام دا مش هزار وليه اب واللي هو ثور اله الرعد وفريا ولوكي وغيرهم
اما زيوس فهو كبير الآلهة فالميثيولوجية الاغريقية القديمة وقاتل العمالقة وقاتل كبير الآلهة من قبله واللي هوه والده ويبقى اله البرق وابنه هو هرقل وبكدا نكون عرفنا مين دول للي ميعرفهومش... معلومة فالسرييع 😂😂😅🤍

• عجبني
التفاعلات: Cesar
معلومة يجماعة من باب العلم بالشئ....
في آلهه كتيير احنا نعرفها... زي امون ورع وانوبيس وازوريس وايزيس ودي الهة مصرية قديمة بتختلف اوقات ظهورهم.. يعني رع مثلا.. من الآلهه القديمة وامون من الالهة الجديده وهكذا تمام...
اما بقا الآلهة المشهورة الىي نعرف اساميها بس منعرفش عنها حاجه.. زي مثلا.. زيوس و اودين وثور ولوكي وهرقل وغيرهم كتيير... وللتفرقة بس هما مش تبع بعض خالص زيوس واودين ودا ملوش دعوة بالقصة بس عشان نبقى فاهمين...
اودين دا الاله الاكبر او الاب الاكبر تبع ميثيولوجية الفايكنج وكلام دا مش هزار وليه اب واللي هو ثور اله الرعد وفريا ولوكي وغيرهم
اما زيوس فهو كبير الآلهة فالميثيولوجية الاغريقية القديمة وقاتل العمالقة وقاتل كبير الآلهة من قبله واللي هوه والده ويبقى اله البرق وابنه هو هرقل وبكدا نكون عرفنا مين دول للي ميعرفهومش... معلومة فالسرييع 😂😂😅🤍
للتعديل بس يجماعة اودين يبقى ابو ثور ولوكي وفريا مش العكس.. وشكرا

ولكام بااااك يا برو احل جزء دا ولا ايه

عااااش استمر قصة ولا اروع

اتوقع ان توت دا او حد من ولاده الي ظهر

كمل يا باشا انت فشخت الواقع بالقصه دي 😂

والتحول العظيم هو مازن الوحيد الي ايوصلو💗
مينفعش عشان أنوبيس و فاسيرون و موري و رايغار كلهم بيتحولو التحول ده

زي ماهيكون فيه ملك موت ممكن يبقي فيه ملك الحياة وليه لا 😂 توقعي ممكن يكون ملك الحياة صعب يكون توت عنخ امون اكيد ظهوره لسه قدام شوية عشان لو كان ظهر اكيد كان قضي علي الكائن
مستنيه النومه الجميلة مع هيتسيا 😂😂 عشان عارفة دماغك اكيد مش هتعدي كده من ايدك زي نارسيل 😂😂 حقيقة شكرا ليك بجد علي الكلام الجميل والعظيم اللي بتكتبه حقيقي دماغك ديه الماظ 😂❤️ مستنيه الجديد بفارغ الصبر 😍😊

• عجبني
التفاعلات: fashk
عشا بجد تسلم ايدك ودماغك

مينفعش عشان أنوبيس و فاسيرون و موري و رايغار كلهم بيتحولو التحول ده
مين قالك كده ؟ دا تحول الفصيله كل فصيله ليها تحول خاص بيها التحويل العظيم محدش وصل ليه لحد الان مفيش غير الملك توت عنخ امون

عاش يا فنان بس انت خلتني ادمع بجد علي المشهد لما كنت عند اخواتك في المقابر حزيني اوي يعني بس عندي شوية اسئلة ليك
انت لية مظهرتش كل قوتك في معارك ملوك القوة للاكوان زعلتني اوي لما خسرتها وانت اصلا معاك قوة تدمر اودين حرفيا يعني هو كان معاة تقريبا ٦مستويات انت كان معاك ١٠ دا غير انك تمتلك قدرات سحر خاصة بيك وتعرف تستخدمها كويس يعني لو هانقول انو هو عندة خبرة في الحروب والمعارك انت بقوتك وسحرك هاتفشخة حرفيا دا غير طاقة ايزيس زعلتني اوي لما خسرتها

القصة رائعة وانا متابعتها من الاول

كل مرة بتشوقنا اكتر للجاي مستنيك بفارغ الصبر

• عجبني
التفاعلات: joakers
واصل في القصة و ما تتاخرش علينا

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
اونبيش ممكن بس مش بنسبه كبيره بس مازن دا انا متوقعه جدا
ومين قالك أنه تحول الفصيله أو عرفت منين مافيش حاجه أكدت كدا + اودين بس اللي شافه وكمان مازن هيبقى ف منصب اكبر من ملك القوة وهيبقى في قوة توت عنخ امون أو اكتر 👌

اونبيش ممكن بس مش بنسبه كبيره بس مازن دا انا متوقعه جدا
وماتنساش أن طاقة ايزيس كانت موجودة من زمان ودا بيدل إن كان في حد بيستخدمها زمان برضوا ودا برضوا دليل أن فيه حاجه بتربطها بالتحول العظيم 👌

ومين قالك أنه تحول الفصيله أو عرفت منين مافيش حاجه أكدت كدا + اودين بس اللي شافه وكمان مازن هيبقى ف منصب اكبر من ملك القوة وهيبقى في قوة توت عنخ امون أو اكتر 👌
لا راجع الدنيا كويس اتعرف أن دا تحول الفصيله راجع تاني

عاش يا فنان بس انت خلتني ادمع بجد علي المشهد لما كنت عند اخواتك في المقابر حزيني اوي يعني بس عندي شوية اسئلة ليك
انت لية مظهرتش كل قوتك في معارك ملوك القوة للاكوان زعلتني اوي لما خسرتها وانت اصلا معاك قوة تدمر اودين حرفيا يعني هو كان معاة تقريبا ٦مستويات انت كان معاك ١٠ دا غير انك تمتلك قدرات سحر خاصة بيك وتعرف تستخدمها كويس يعني لو هانقول انو هو عندة خبرة في الحروب والمعارك انت بقوتك وسحرك هاتفشخة حرفيا دا غير طاقة ايزيس زعلتني اوي لما خسرتها
لا هو مرضتش يعمل كده لانه كان الناس كلها اتموت والدنيا اتدمر + لما انهزم انهزم بسبب السرب الي حصل

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%