NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الحرب و الجنس و الغموض | السلسلة الثانية | ـ عشرة أجزاء 26/1/2022

الجزء الثامن متى ينزل

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic، R3D و AhmesdSimo
ياريت متتخرش السلسلة جميله اوي وانا متابع مزيد من تقدم الي تقدر

• عجبني
السلسلة الثانية جاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامدة فشخ اكتر من السلسلة الاولى و الاحداث وكدا بجد يعني المجهود والسيناريو عظمة .. ويريت منتأخرش علينا بق يخوياا وننزل بال ٣ أجزاء الباقيين ف السلسلة قبل رمضان😂😂🖤 ... هو انتا ناوي تعملها كذا سلسلة زي قصة الفنجان وكدا ؟

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic، mahmoud258 و AhmesdSimo
حلوة جدا يسطا كمل عشان بقت حاجه اساسي اني أقرأ القصة دي حاول تسرع نزول الاجزاء

• عجبني
حلو جدا جدا
مستنيين الجزء التامن بقي
متتأخرش عليها

• عجبني
يسطا انت جامد وانا كنت بقرا القصة من السلسلة الاولي لغايت دلوقتي وبزعل لما بخش عندك ومش بلاقي حاجة نزلت عارف انك مشغول وكدة بس حاول تنزل الجزء التامن الاسبوع ده وتخلصها قبل رمضان لان انا مش هخش هنا في رمضان طبعا وطولت عليك معلش ♥️♥️

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
جمداااااان يسطا استمر ف انتظار باقي الاجزاء 🔥❤️

• عجبني
امتي التامن بقي بقيت تتاخر اوي علينا 🤣🤣🤣🤣

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic و R3D
الجديد امتاا ياقيصر

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic، AhmesdSimo و R3D
متحاول تنزل انهارده

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic و AhmesdSimo
تبقاا كرمتناا زياده و****

• عجبني
مش تتاخر بس عليناا

• عجبني
عايزين التامن

• عجبني
الثامن بق يخويااا متطولش علينااا عشمانين ف كرمك 😂😂🖤

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic، AhmesdSimo و mahmoud258
جااااامدة قوي يسطا السلسلة دي وياريت النهاردة تنزل التامن

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic، AhmesdSimo و Cesar
شكرا جدا لدعمكم ليا، لأن الدعم فرق معايا كتير و شجعني اخلص الجزء دا، انا كنت هنزله بعد كام يوم لان الجزء مهم و هو تمهيد لأحداث كتير هتفرق جامد ف القصة و لكن بما انكم انتوا طلبتوا ف انا مش هينفع اتأخر تقديرا ليكم، اتمنى تستمتعوا بالجزء.

دايما اللي معاه فلوس بيشتري اللي هو عايزه، طب ما الناس كلها معاها فلوس بس فيه الغني و فيه الفقير، ليه بقى كل البشر مش اغنياء، كل البشر مش اغنياء بسبب ان احنا كلنا محتاجين بعض و لو كنا كلنا اغنياء مكنش حد هيعرف حد، يعني مثلا تلاقي الفقير بيشتغل عند الغني و دا لانه محتاج فلوس عكس الغني اللي مشغل الفقير عنده علشان يكسب كتير و كتير، و يا ريت دايما لما تيجي تشتري حاجة يكون ثمن الحاجة دي حوالي عشرة ف المية من فلوسك، و دا علشان تقدر تستخدم الحاجة اللي انت بتشتريها و يكون معاك فلوس ف نفس الوقت، زي مثلا لما تيجي تشتري عربية ب مليون جنيه، لازم يكون معاك ١٠ مليون جنيه ف البنك و دا علشان تقدر تصرف ع العربية اللي بتمثل حوالي عشرة ف المية من اللي معاك. لكن لو اشتريت عربية ب ١٠ مليون، ساعتها لو حصل فيها مشكلة مش هتقدر تصرف عليها و لا على باقي التزامات المعيشة و ساعتها اول حاجة انك هتفكر تبيعها و طبعا القاعدة دي تنطبق على كل حاجة تشتريها ف حياتك و فرقت معايا جامد لما انا طبقتها ف حياتي. و ساعتها بقى معايا فلوس كتير لاني مش بصرف فلوسي كلها ف حاجة واحدة.
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
اهلا مرحبا بكم في الجزء الثامن من السلسلة التانية الحرب و الجنس و الغموض.

لما كنت خلاص هنيك مي و سيلين لاقينا زلزال كبير حصل ف عالم الجن.
انا : خليكم هنا، هروح اشوف فيه ايه.
مي و سيلين : خلي بالك من نفسك.
انا : متقلقوش.
اختفيت من قدامهم و ظهرت ف قصر الملك غايبان و قعدت ادور عليه بس مكنش موجود ف القصر و دا اللي عرفته من واحد من الجنود ف خدت بعضي و رحت على الجناح الخاص بتاع الملكة نالمورا.
انا : يا نالمورا هو بابا راح فين انا مش لاقيه هنا ف القصر.
الملكة نالمورا : يا حبيبي النهاردة اجتماع المجلس الأعلى و ابوك و اخواتك ف الاجتماع دلوقتي مع ملوك الممالك كلها.
انا : طب هما فين دلوقتي.
الملكة نالمورا قالتلي على مكان الاجتماع و كان عبارة عن برج كبير جدا ف المملكة العليا و البرج دا مبنى من السحاب برضو زي بقية المباني ف المملكة العليا و لكن كان متزين بالذهب و الالماظ و الياقوت و الأحجار الكريمة، اختفيت و ظهرت ف البرج و كان اسم البرج، برج المجد و بعد كدا روحت ل القاعة العامة للبرج دا و كان فيها الاجتماع و انا دخلت و لاقيت حارس من الحراس بيقول.
حارس : يدخل الان، القاعة العامة ل برج المجد و مكان الاجتماع الخاص ب المجلس الأعلى، الملك مازن الأصغر ف النسل القديم.
ساعتها انا دخلت و لاقيت ديرايير اول ما شافني فرح جدا و طبعا بقية اخواتي فرحوا جدا و كان موجود الملك شمهروش و الملك داجير و كان في ملوك كمان بس انا مش عارفهم و طبعا كان موجود رئيس المجلس و هو الملك غايبان و لاقيت الملك شمهروش بيقول.
الملك شمهروش : اهلا يا جدي مازن.
انا ببرود : اهلا يا زفت بقى تجتمعوا من غيري كدا طب حتى كنتوا تبعتوا حد فكرني و بعدين يا بابا دا انا كنت معاك من شوية ليه مفكرتنيش.
الملك غايبان : ينفع تسكت بدل ما ازعلك و بعدين انا لما لاقيتك عايز تقعد مع مراتك مي و مراتك سيلين سيبتك براحتك.
الملك جاسوم : دول يا مازن ملوك ممالك الجن دلوقتي طبعا انت عارف شمهروش ملك المملكة العليا و دول يبقوا
الملك داجير ملك المملكة السفلية.
الملك تارول مللك المملكة المياه.
الملك بركاع مللك ممكلة النار.
الملك نوام ملك مملكة الظلام.
و طبعا انت عارف ان احنا اخواتك
الملك فعروم من النسل القديم ف المملكة السفلية .
الملك ديرايير من النسل القديم ف المملكة العليا.
الملك عيرادير من النسل القديم ف المملكة المياه.
الملك طارنوخ من النسل القديم ف مملكة النار.
بعد ما اخويا الملك جاسوم خلص كلامه.
انا ب برود : اهلا يا زفت منك ليه.
الكل : اهلا يا جدي.
الملك داجير خايف : انا اسف يا جدي مكنتش اعرف ان حضرتك من النسل القديم.
الملك فعروم : ب تتأسف ليه يا داجير هو ايه اللي حصل.
الملك داجير ساكت :..............
الملك فعروم : يا مازن يا اخويا، ايه اللي حصل.
انا : ما تتكلم يا داجير ساكت ليه.
الملك داجير متوتر و خايف : اصل، اصل، اصل.
الملك فعروم : ما تنطق يا زفت بدل ما اقتلك.
الملك داجير بقى مرعوب : اصل، اصل انا هاجمت قصر شمهروش و جدي مازن كان موجود و طبعا مكنش فيه احترام مني ليه.
الملك فعروم زهقان : داجير انت حفيدي و قولنا ماشي و دلوقتي انت ملك و قولنا ماشي لكن ازاي تهاجم مكان يكون فيه واحد من النسل القديم.
الملك داجير مرعوب و تقريبا بيعملها على نفسه : انا انا انا مكنتش اعرف يا جدي ان جدي مازن يبقى من النسل القديم.
الملك ديرايير : الكلام دا حصل يا زفت يا شمهروش.
الملك شمهروش متوتر و خايف : حصل فعلا يا جدي و علشان كدا انا بعلن الحرب ع المملكة السفلية.
الملك عيرادير : انا موافق.
الملك فعروم : انا موافق.
الملك طارنوخ : انا موافق.
الملك جاسوم : انا موافق.
الملك ديرايير اخويا الكبير : انا موافق.
الملك تارول ملك مملكة المياه : مملكة المياه هتقطع كل علاقتها بالمملكة السفلية.
الملك بركاع ملك مملكة النار : و كمان مملكة النار هتقطع كل علاقتها بالمملكة السفلية.
الملك نوام ملك مملكة الظلام : و احنا كمان هنقطع كل العلاقات مع المملكة السفلية.
الملك غايبان : رأيك ايه يا مازن.
انا ب برود :.........
الملك غايبان : مش موافق ولا ايه.
انا : انا هشارك ف الحرب دي.
اول ما قولت كدا المجلس كله اتخض.
الملك غايبان : خلاص مازن هيبقى مع جيش المملكة العليا و انا موافق ع الحرب بس لو حصل ضحايا من السكان هولع فيكم.
الملك شمهروش : تحت امرك يا جدي.
بعد شوية المجلس كان خلص و كل الملوك مشيوا ماعدا اخواتي لأننا اختفينا و ظهرنا ف قصر الملك غايبان و روحنا قعدنا مع بعض ف القاعة العامة.
الملك فعروم ب غضب : ازاي عايز تشارك ف الحرب دي و انت ضعيف كدا.
الملك عيرادير : صحيح يا مازن، انت هتعمل ايه دلوقتي.
الملك طارنوخ : خلي بالك، علشان انت من النسل القديم محدش هيقدر يقرب ليك حتى لو كان اي حد مننا ضعيف محدش برضو كان هيعمل معاه حاجة بس طالما انت مشارك ف الحرب، اي حد ممكن يقتلك و ساعتها محدش ف النسل القديم هيعمل حاجة لان دي حرب و انت طلبت تشارك فيها.
الملك جاسوم : اخواتك عندهم حق يا مازن، لو حد فينا كان عارف باللي عمله داجير كنا مسحناه بس لو داجير قتلك ف الحرب محدش فينا هيفتح بقه و دا لأنك طلبت فعلا تدخل الحرب.
الملك ديرايير : ممكن تهدوا علشان نعرف وجهة نظر اخوكم.
لما لاقيت اخواتي كلهم خايفين عليا فرحت جدا.
انا : متقلقوش مش هموت ولا حاجة.
الملك غايبان : اوعي تكون ناوي تختم تنين جواك.
لما اخواتي سمعوا كدا اتخضوا كلهم و قالوا.
اخواتي : خخخخخخ احااااااااااااا.
الملك ديرايير : يا ريتني ما كنت قولتلك ع الموضوع دا كسم دماغي.
الملك عيرادير : هو انت اللي قولتله.
الملك طارنوخ : انت قولتله ليه يا ديرايير.
الملك فعروم : معلش يا مازن احنا كنا متفقين انك متعرفش الموضوع دا لأننا خايفين عليك.
الملك جاسوم : متزعلش مننا احنا فعلا خايفين عليك.
الملك غايبان : بص يا مازن، لو انا و اخواتك كلنا كدا مع بعض حاولنا نقرب ل تنين، احنا هنختفي حرفيا يا ابني بلاش الموضوع دا.
انا : مش دا اللي ف دماغي خالص، انا بخطط فعلا اني اختم تنين جوايا بس مش دلوقتي خالص لاني حتى لو قدرت اعمل كدا مش هقدر استحمل قوته.
الملك ديرايير : طب انت ناوي على ايه.
انا : انا عندي سؤال و عايز إجابة عليه بكل صراحة و سيبوكم بقى من المسلسل اللي كنتوا عاملينه عليا.
الملك غايبان : اسأل يا مازن و اوعدك أن من النهاردة مفيش غير الحقيقة.
انا : مش المفروض اني ضعيف و ان حتى فرعون و حورس و كمان فيه محاربين ف الجيش أقوى مني.
الملك ديرايير : كلامك صح جدا.
انا : اومال انا ليه حاسس بقوتكم.
الملك غايبان : يعني انت حاسس بقوتي.
انا : اكيد لا، بس انا حاسس بقوة اخواتي كلهم و لما شوفتهم اول مرة برضو كنت حاسس بقوتهم.
لما خلصت كلامي لاقيت الكل مندهشين و ف نفس الوقت الحيرة باينة عليهم.
الملك غايبان : كلامك دا معناه ان فيه طاقة ف جسمك بس مختفية.
الملك ديرايير : طب ازاي هنقدر نفعل الطاقة دي و نخلي مازن يستخدمها.
الملك عيرادير : لو مازن قدر يستخدم الطاقة دي هيبقى قوي بس مش عارف بقي هيبقى قوي زينا ولا أقل مننا ولا أقوى.
الملك فعروم : يا ريت يكون الكلام دا صح و الا اخونا هيموت ف الحرب.
الملك طارنوخ : عندك حق يا فعروم.
بعد كدا قعدنا انا و اخواتي نفكر و نحاول نشوف حل للموضوع دا و لاقيت الملك جاسوم بيقول.
الملك جاسوم بصوت واطي : بصوا ل بابا كدا.
لما بصينا كلنا ل بابا او الملك غايبان لاقينا مرعوب و جسمه كله بيترعش و ساعتها احنا اتخضينا و كلنا قربنا منه.
انا متوتر : مالك يا بابا، انت كويس.
الملك غايبان : مفيش غيره هو اللي يقدر يساعدنا.
انا : مين يا بابا و بعدين انت خايف كدا ليه.
الملك غايبان : مهو انت لو تعرف كنت ختخاف زينا.
لما لاقيته بيتكلم بصيغة الجمع بصيت على اخواتي و لاقيتهم كلهم مرعوبين زي الملك غايبان.
انا بزعق : ما تنطقوا.
الملك غايبان بيترعش : الوحيد اللي يقدر يساعدك علشان نحل موضوع طاقتك المخفية دا هو زعيم التنانين.
لما هو قال كدا انا بقيت متوتر جدا و ع فت ليه ابويا و اخواتي كانوا هيموتوا من الرعب.
انا زعلان : خلاص بلاش نشوف الموضوع دا و هتدرب و خلاص و اللي يحصل يحصل.
ف الوقت دا لاقينا الملكة نالمورا ظهرت قدامنا.
انا : اهلا يا نالمورا اخبارك ايه.
الملكة نالمورا : بقى كدا يا مازن مش عايزني اعرف انتوا بتتكلموا ف ايه.
لاقيت الملك غايبان قال للملكة نالمورا على كل حاجة وصلنا ليها لما كنا بنتكلم قبل ما هي تظهر قدامنا و لما الملك غايبان خلص كلامه لاقيتها بتقول.
الملكة نالمورا : متقلقوش، انا هروح بنفسي ل زعيم التنانين و اتكلم معاه.
لما الملكة نالمورا خلصت كلامها كلنا اتخضينا و خوفنا اوي.
انا : لا مش هيحصل يا نالمورا بلاش جنان.
الملك غايبان : انتي لو خرجتي من القصر هنا هتزعلي مني جامد فاهمة.
الملكة نالمورا : انت ناسي ان مرات بالريون زعيم التنانين تبقى صحبتي و كمان انت ناسي انهم ساعدونا كتير لما كنت انا و انت بس الي موجودين ف العالم دا قبل حتى ما ولادك يتولدوا.
الملك غايبان : انا عارف دا كله، بس الواحد فيهم ممكن يمسحنا كلنا.
الملكة نالمورا : متقلقش مش هيحصل حاجة.
انا : بس انا خلاص صرفت نظر عن الموضوع دا.
الملكة نالمورا : ممكن تسيبونا لوحدنا انا و مازن.
الملك غايبان و اخواتي اختفوا و راحوا كل واحد ل المملكة بتاعته و الملك غايبان راح الجناح الخاص بيه.
الملكة نالمورا : بكره هنروح انا وانت يا مازن.
انا : يا حبيبتي بلاش جنان اديكي شايفه ايه اللي ممكن يحصل.
الملكة نالمورا : على فكرة، ابوك و اخواتك خايفين عليك.
انا : طب ما انا عارف انهم خايفين عليا.
الملكة نالمورا : افهم يا مازن، التنانين فعلا قوية جدا جدا بس مش أقوى من ابوك أو اخواتك.
انا : ازاي بقى، دا بابا و اخواتي بيقولوا انهم ممكن يموتوا لحد قربوا من اي تنين.
الملكة نالمورا : بص يا مازن، اي تنين قوي جدا و اقل واحد فيهم قوته تساوي قوة اخوك جاسوم بس لو حد فعلا قرب ل اي تنين هيموت و دا لان بالريون زعيم التنانين قوي جدا جدا و هو أقوى كائن ف العلم بتاعنا و قوته تقريبا اكبر من قوة ابوك غايبان بس بحاجة بسيطة، بس لو قامت حرب بيننا و بينهم هما اللي هيكسبوا و بعدين ما انا برضو قوية جدا و هقدر احمي نفسي و أحميك.
انا : طب و ليه اصلا نعمل كدا ما احنا كدا كويسين و انا هبقي اتدرب و خلاص.
الملكة نالمورا : مازن اسمع كلامي و الا هتزعل مني.
لما الملكة نالمورا قالت كدا انا زعلت جدا و لما هي حست بزعلي قالت.
الملكة نالمورا : انا اسفه جدا معلش بس انت عارف انا بحبك قد ايه و خايفة تموت و انت ف الحرب و ساعتها انا هموت لاني من ساعة ما حبيتك حاسة اني مش هقدر اعيش من غيرك.
انا زعلان : خلاص محصلش حاجة و بعدين انا مش زعلان علشان طريقة كلامك من شوية.
الملكة نالمورا : اومال انت زعلان ليه.
انا : انا زعلان بسبب اني ضعيف و عمال اعمل ليكم مشاكل ع الفاضي.
الملكة نالمورا : مفيش مشاكل و لا حاجة و بعدين اموت انا و انت اللي تعيش.
انا : ليه بس بتقولي كدا يا حبيبتي.
الملكة نالمورا : متنساش بس، احنا هنروح بكره ل بالريون زعيم التنانين.
انا : خلاص اللي تشوفيه، انا هدخل غرفة الزمن اللي هنا هتدرب لحد بكره و انتي بكرة تيجي تفكريني لان ف غرفة الزمن هيكون عدي وقت كبير جدا.
الملكة نالمورا : خلاص ماشي يا حبيبي.
اختفيت من قدامها و ظهرت قدام باب غرفة الزمن اللي ف قصر الملك غايبان و دخلتها و قفلت الباب ورايا و بدأت اتدرب.

ف قصر الملك شمهروش.
الملك شمهروش كان قاعد مع حورس و فرعون و جيرال و الملكة هند.
الملك شمهروش : الجيش جاهز يا جيرال.
جيرال : الجيش جاهز و مستني أوامر الهجوم.
الملك شمهروش : خلوا بالكم من حاجة.
حورس : ايه يا بابا.
الملك شمهروش : مازن مشارك ف الحرب دي.
فرعون متفاجئ : ازاي بس و هو ضعيف جدا.
الملكة هند : صحيح يا شمهروش، ازاي فعلا مازن هيشارك ف الحرب دي و هو أضعف واحد فيها.
الملك شمهروش : انتوا ناسيين ان مازن ذكي جدا و اكيد طالما هو قال انه مشارك ف الحرب دي يبقى اكيد لقى حل علشان يزود قوته.
الملكة هند : مفيش حل غير أن مازن يختم تنين جواه و دا شئ مستحيل.
الملك شمهروش : معرفش بقى، المهم لما الحرب تبدأ لازم نحمي مازن لو كان فعلا لسه ضعيف.
جيرال : كدا تمام.
الملك شمهروش : زي عادتنا، احنا هنهجم بعد اسبوع.

تاني يوم
ف قصر الملك غايبان كنت انا ف غرفة الزمن و لاقيت الباب بيتفتح و دخلت الملكة نالمورا.
الملكة نالمورا : يلا يا مازن.
انا : يلا فين.
الملكة نالمورا : ليك حق تنسى ما عدي عليك هنا حوالي ١٠٠ الف سنة، احنا مش كنا متفقين اننا هنروح ل بالريون زعيم التنانين.
انا : ياااااه دا انا كنت ناسي فعلا.
خرجت انا و الملكة نالمورا من غرفة الزمن و طلعنا من قصر الملك غايبان و بدأنا طرنا انا و هي و طبعا هي اللي كانت عارفة الاتجاهات ف انا كنت وراها و نفس الوقت كنت بستمتع بمنظر جسمها و بعد كام ساعة لاقيتها وقفت و انا وقفت و كنا طايرين ف مكاننا.
الملكة نالمورا : سيبك بقى من جسمي و ركز ف كلامي.
انا : انت كنتي ملاحظة.
الملكة نالمورا : مش وقته، بص يا مازن احنا خلاص قربنا من مكان التنانين و لما نوصل عايزك تعرف حاجة.
انا : ايه هي؛.
الملكة نالمورا : التنانين دايما بيتكلموا و هما ف مكانهم و مش بيتحركوا غير كل فين و فين و للأسف لما بيتحركوا بيكونوا ناويين يستخدموا قوتهم، خلي بالك بقى لو اي تنين اتحرك من مكانه انا و انت هنختفي و نرجع القصر فوراَََ.
انا : خلاص تمام يا حبيبتي.
بعد كدا كملنا طريقنا لحد ما وصلنا لمكان ابن حرام و لما دخلنا المكان دا كان زى غرفة الزمن كدا بس كبير فشخ و لاقينا تنين ظهر قدامنا و كان حجمه كبير جدا.
الملكة نالمورا : كبر جسمك و خليك على استعداد انك ممكن تستخدم قوتك كلها.
عملت زي ما الملكة نالمورا قالت و بعد كدا قربنا من التنين دا و ساعتها الملكة نالمورا جسمها كبر و استخدمت كل قوتها بس كان حجمنا بالنسبة ل حجم التنين زي حجم البشر و الطائرة، حرفيا كنا صغيرين بالنسبة ليه بالرغم ان حتى نالمورا كانت بكل قوتها قدامه و جسمها كبير لأقصى درجة هي تقدر توصل ليها.
التنين : اهلا يا نالمورا ايه اللي جابك هنا.
الملكة نالمورا : انا جاية اقابل بالريون.
التنين : طب اتفضلي معايا.
اتحرك التنين و احنا وراه لحد ما وصلنا لجسم كبير جدا جدا و لما تشوفه تحس انك قدام كوكب بحاله.
التنين : يا جدي، نالمورا عايز تقابل حضرتك.
ساعتها الجسم الكبير دا صغر و بقى ف حجم التنين اللي ظهر لينا ف الاول و بدأ يتكلم.
بالريون زعيم التنانين : كنت عارف انكم هتيجيوا النهاردة اهلا يا نالمورا و اهلا يا مازن.
الملكة نالمورا : اهلا يا بالريون اومال فين مراتك.
بالريون زعيم التنانين : مراتي نايمة دلوقتي.
انا : يا نالمورا ما الدنيا كويسة اهو اومال خايفين ليه.
بالريون : لأنهم بيتعاملوا على اساس القوة، مش كدا يا نالمورا.
الملكة نالمورا : انت عارف اني مش كدا و بعدين احنا صحاب.
بالريون : صحاب ايه بس، دا حتى يوم ما افتكرتونا كان برضو علشان القوة،. مش كدا يا مازن.
انا : انا معرفش حاجة، هما قالوا اني اجي هنا و انا جيت اهو بس ايه اللي هيحصل، انا مش عارف.
بالريون بيزعق : يا نالمورا، هو احنا عمرنا اتعاملنا معاكم على اساس القوة ها ما تنطقي، احنا لو كنا عملنا كدا كان زمانكم عبيد عندنا.
الملكة نالمورا : يا بالريون انت عارف اني عمري ما فكرت اتعامل معاكم على اساس مين الأقوى فينا.
بالريون : بس جوزك الزفت غايبان بيعمل كدا لانه راجل ناقص.
انا : بص انا عارف انك ممكن تفشخني و تقتلني بس اوعي تشتم ابويا تاني و هو فعلا خايف منكم بس اكيد خوفه دا بسبب حاجة انتوا عملتوها ف بقى يتعامل معاكم على اساس القوة.
بالريون : احنا طول عمرنا بنساعدكم و عمرنا ما عملنا حاجة تزعلكم.
الملكة نالمورا : كلكم فعلا كنتوا كويسين معانا بس انت عارف غايبان بقى ميعرفش غير القوة و بس.
بالريون : انا عارف انكم جايين علشان مشكلة مازن و كمان انا عارف انك يا مازن مخطط انك تختم تنين جواك.
انا : و عرفت ازاي بقى.
الملكة نالمورا : يا مازن احذر ف كلامك، بالريون يبقى اذكي كائن ف عالم الجن.
انا : يعني انت اذكي و أقوى كائن ف عالم الجن.
بالريون : برضو بتدور ع التمييز و خلاص.
انا : لا مش تمييز ولا حاجة بس احب اعرف مين اللي بتكلم معاه مش اكتر و على فكرة انا مش خايف منك خالص ف بلاش كل شوية تهين فينا.
بالريون : اخيرا بقى فيه واحد من الجن مش خايف مننا.
انا : و انا اخاف منك ليه، انت لو عاوز تقتلني كنت عملت كدا بما انك يعني كنت عارف اني جاي هنا النهاردة، ممكن بقى تقول ايه حل المشكلة بتاعتي بدل ما انت عمال تتكلم ع الفاضي.
الملكة نالمورا : يا مازن، اهدي شوية بالريون مغلطش لحد دلوقتي.
بالريون : مفيش حل ل مشكلتك امشوا من هنا بقى بدل ما تقلي ب حرب.
انا : كويس ان مفيش حل لان لو كان فيه حل مكنش هيظهر من شخص متكبر زيك.
لسه همشي انا و الملكة نالمورا لاقيته بيتحرك و ساعتها الملكة نالمورا خافت اوي و حضنتني.
انا : متقلقيش كل اللي هو يقدر يعمله انه يقتلنا.
الملكة نالمورا مرعوبة : هو الموت حاجة سهلة كدا.
انا : متقلقيش الموت أسهل من كدا بكتير لاني كنت هموت كذا مرة لما كنت ف عالم البشر لما انضرب عليا نار.
لما انا قولت كدا لاقيت بالريون قرب مننا و بيقول.
بالريون : متقلقوش مفيش حد هيموت خالص، انا اتحركت علشان أقرب منكم مش اكتر.
انا : و عايز تقرب مننا ليه.
بالريون : عادي يا مازن مفيهاش حاجة.
الملكة نالمورا : يعني مش هتعمل حاجة.
بالريون : انا لو كنت عايز اقتلكم كنت عملت كدا من زمان و اللي مزعلني انكم لحد دلوقتي مش قادرين تفهموا ان احنا أهل.
الملكة نالمورا : عارفة بس جوزي بقى هو اللي دايما حاسس بخوف منكم.
انا : اهم حاجة دلوقتي، عندك حل ل مشكلتي ولا نمشي.
بالريون : بص يا مازن، انت مش عندك مشكلة اصلا، الطاقة المخفية جواك دي مش مشكلة اصلا.
انا : طب انا ليه مش عارف استخدمها بقى.
بالريون : لان جسمك مش قوي بالشكل الكافي اللي يخليك تستخدم قوتك كلها.
انا : طب المفروض انا اعمل ايه علشان اعرف استخدم قوتي كلها.
بالريون : انت من النهاردة هتتدرب هنا، قولت ايه.
أنا : معنديش مشكلة بس مش اكتر من اسبوع.
بالريون : يا مازن الوقت هنا بيعدي زي لما تكون موجود ف غرفة الزمن.
انا : يعني احنا دلوقتي كأننا ف غرفة الزمن زي اللي موجودة ف قصر الملك غايبان.
بالريون : بالضبط بس هنا الوقت بيعدي اسرع بكتير من الوقت اللي موجود ف غرفة الزمن بتاعة الملك غايبان.
الملكة نالمورا : الاسبوع ف غرفة الزمن ف قصر الملك غايبان يساوي مليون سنة ف الوقت بتاع عالم الجن.
بالريون : هنا بقى اليوم يساوي مليون سنة ف عالم الجن.
انا : كدا بقى انا هتدرب هنا طول عمري.
بالريون : انت هتقعد هنا تتدرب لمدة سبعة مليون سنة و هيكون عدي اسبوع ف عالم الجن فهمت.
انا : تمام. يا نالمورا امشي انتي متقلقيش.
الملكة نالمورا : انا لا يمكن امشي و اسيبك هنا لوحدك.
بالريون : يعني لو انا حبيت دلوقتي ازعلكم هتقدروا تعملوا حاجة.
الملكة نالمورا : بس انا خايفة على مازن.
بالريون : وعد مني أن مازن مش هيحصله حاجة هو هيتدرب هنا و انا بنفسي هبقي المشرف عليه و انتي عارفه اني لما بوعد بنفذ.
الملكة نالمورا : خلاص انا همشي انا.
اختفت الملكة نالمورا من قدامنا و لاقيت بعدها بالريون بيقول.
بالريون : بص بقى يا مازن، انت بعد اسبوع هتقدر تستخدم قوتك كلها و كمان قوتك هتزيد عن دلوقتي بكتير بس خد بالك انك هتقعد هنا سبعة مليون سنة يعني اسبوع ف عالم الجن.
انا : طب دلوقتي هعمل ايه و التدريب هيبقى ازاي.
بالريون : اول حاجة هي قوتك البدنية.
بعد ما بالريون قال كدا لاقيته اتحول ل جنى.
انا مندهش : هو انت اصلا من الجن ولا تنين و لا ايه بالضبط.
بالريون : انا تنين بس اي تنين يقدر يتحول ل جن عادي.
انا: و على كدا بقى الجن يعرفوا يتحوله ل تنانين.
بالريون : لا طبعا، لأن التنانين فصيله أقوى و اقدم من الجن.
لما خلص كلامه لاقيته شاور ب ايده ف الهواء و لاقيت بعدها ظهر كتله حديد صغيرة.
بالريون : شيل حتة الحديد دي و اتحرك بيها حوالين المكان هنا.
انا : بس دي صغيرة و مش هتعمل معايا حاجة و قوتي البدنية مش هتزيد.
بالريون : بس شيلها الأول و ابقى اتكلم.
جيت اشيل الحديدة الصغيرة دي مقدرتش حتى احركها من مكانها و حاولت كذا مرة مقدرتش برضو.
انا : هو انا مش عارف احركها ليه.
بالريون : ما انت لازم توزع طاقتك حوالين جسمك بس بالمقدار الصح.
حاولت اعمل كدا و فعلا قدرت ارفع الحديدة بس بصعوبة جدا لدرجة اني حسيت ان ضهري هيتكسر.
بالريون : دلوقتي بقي لف بيها حوالين المكان هنا.
انا ساعتها نزلت الحديدة تاني و قولت.
انا : انت عايزني الف بيها حوالين المكان كله يعني حوالين منطقة التنانين كلها.
بالريون : ايوه و تعمل بيها ١٠٠٠ لفة و بعدها نبقى نشوف هنعمل ايه تاني.
انا : و كمان الف لفة.
بالريون مكشر : ايوه، و خلي بالك لو جيت ف لفة منهم نزلت الحديدة او الحديدة وقعت منك انا هقتلك.
ساعتها انا اترعبت و دا لانه مش بيهزر خالص دا كل كلامه جد، وزعت طاقتي حوالين جسمي و بدأت ارفع الحديدة اللي شكلها كدا هتكسر ضهري و بدأت اتحرك بيها حوالين منطقة التنانين بس كنت كأني اول مرة امشي و حاسس اني بتعلم المشي من جديد.

ف قصر الملك غايبان.
الملك غايبان كان قاعد مع اخواتي منتظرين عودتي مع نالمورا و ساعتها نالمورا ظهرت قدامهم و كلهم اتخضوا اني مش معاها.
الملك غايبان مرعوب : هو مازن مش معاكي ليه.
الملك ديرايير زعلان جدا : اكيد مازن مات.
الملكة نالمورا : لا مازن عايش و هيرجع بعد اسبوع.
الملك عيرادير : ليه بعد اسبوع.
الملكة نالمورا : لانه هيتدرب هناك مع بالريون.
الملك غايبان متفاجئ : مع بالريون بنفسه و كمان لمدة أسبوع يعني حوالي سبعة مليون سنة بالنسبة للوقت هنا.
الملكة نالمورا : على فكرة بالريون زعلان منك جامد لأنك مش بتزوروا.
الملك غايبان : عنده حق فعلا، انا بقالي ٣٠٠ مليون سنة مشفتوش.
الملك فعروم : هو انتوا صحاب ولا ايه.
الملك غايبان : كنا صحاب لحد ما هو طلب مني امشي من منطقة التنانين و من ساعتها محدش قرب هناك.
الملك طارنوخ : هو انت ازاي قدرت تعيش هناك يا بابا.
الملك غايبان : دا كان الوقت اللي قبل ما اخوك ديرايير يتولد و كنت انا و امك ساعتها لسه ضعفاء و لكن هو عرفني ازاي اكون قوي والا كان زمان اي فصيلة من فصائل الحيوانات اكلونا و خلص الموضوع كنا لازم نكون اقوياء علشان انتوا تعيشوا ف امان و اهو دلوقتي مفيش اي فصيلة من الحيوانات تقدر تقرب حتى من ممالك الجن.
الملك جاسوم : بس فصيلة التنانين تقدر تقرب عادي و محدش فينا يقدر يعمل معاهم حاجة.
الملك غايبان : لا، و دا لان بالريون نفسه عارف انه أقوى مني بس بحاجة بسيطة و انا لو اتكيت على نفسي شوية ممكن اقتله و علشان كدا هو مش عايز يبقى عدو لينا.
الملك ديرايير : يا بابا، دا قوتي و قوة اخواتي متجيش حاجة جنب تنين واحد من التنانين.
الملك غايبان : لا، كلامك غلط، انتوا تقدروا تقتلوا اي تنين بس ساعتها انتوا كمان هتموتوا.
الملك عيرادير : ليه بقى هنموت.
الملك غايبان : مش المفروض لما اي واحد من الجن يقتل واحدزيه من الجن، قوة اللي اتقتل بتروح ل قوة اللي قدر يقتل و يكسب.
الملك ديرايير :ايوه احنا عارفين كدا بس ليه برضو هنموت.
الملكة نالمورا : لان اي تنين لما بيموت قوته بتروح ل أقرب تنين ليه مش للجن اللي قتله.
الملك فعروم : احااااااااا دا الواحد فيهم محتاج حوار علشان نعرف نقتله ما بالك بقى ب تنين قوته بقت الضعف.

ف القصر بتاعي.
مي و سيلين كانوا قاعدين مع بعض.
مي : هو مازن اتأخر كدا ليه.
سيلين : معرفش يا مي بس اكيد فيه حاجة حصلت و دا اكيد سبب الزلزال اللي حصل.
مي : احنا ف عالم جديد علينا و لازم نحاول نفهم العالم دا يا سيلين والا هنبقى عاملين زي اللي موجودين ف فرح بس مش عارفين.
سيلين : عندك حق يا مي.
مي : طب انا عايزة اتفق معاكي على حاجة.
سيلين : قولي يا مي.
مي : يا ريت نكون صحاب و بلاش جو اننا متجوزين نفس الشخص. نبقى دراير و الشغل دا.
سيلين : مفيش اي مشكلة و ياريت نكون زي الإخوات و بلاش حكاية الغيرة لأنها هتفرق بيننا.
عدي اليوم على كدا و كل واحد بيفكر ف نفسه و خلاص و ف اليوم التاني.
ف منطقة التنانين.
كنت لسه مخلصتش الالف لفة بعد كنت بلاحظ ان بعد كل لفة بحس ان الحديدة وزنها بيقل و بتكون خفيفة اكتر و اكتر لدرجة ان انا بقيت امشي عادي بيها و فعلا قدرت اكمل كل اللفات و بعد كدا رميت الحديد ع الارض اللي عبارة عن سحاب و بعد كدا قعدت ع الارض اخد نفسي و استريح شوية و هنا لاقيت بالريون جه قدامي و قال.
بالريون : قوم يا مازن لسه بدري ع الراحة.
انا : هو انا ليه لما كنت اخلص لفة كاملة الاقي الحديدة وزنها بقى قليل.
بالريون : لان بعد كل لفة قوتك البدنية كانت بتزيد اكتر و اكترلحد ما انت ف اخر لفة حسيت ان الحديدة مالهاش وزن، فهمت يا ابو مخ طخين.
انا : خلاص فهمت دا انت صداع.
بالريون : دلوقتي بقي ارفع الحديدة تاني و برضو اعمل بيها الف لفة و خلي بالك ان وزنها زاد حوالي الف مرة.
قومت و وزعت طاقتي كلها على جسمي و حاولت ارفع الحديدة و لكن فعلا وزنها زاد فشخ و قعدت احاول لحد ما قدرت ارفعها و قعدت امشي بيها لحد ما خلصت اول لفة ولاقيت وزنها قل شوية و هكذا لحد بعد الف لفة كنت لو حبيت اجري بيها كنت اقدر اعمل كدا فعلا و بعد ما خلصت اللفات كلها رميت الحديدة بس كنت حاسس اني أقوى بكتير عن الاول.
بالريون : ها، ايه رأيك.
انا : بصراحة حاجة عظمة فشخ.
بالريون : انت لحد دلوقتي قوتك زاد بشكل كبير عن ما كنت انا متوقع.
انا : ازاي يعني مش فاهم.
بالريون : دا انت ميح خالص يا مازن.
انا : معلش بقى بسه مستجد ف عالم الجن.
بالريون : بص يا مازن، كل واحد من الجن لو بصيت ليه تلاقيه واخد شكل حيوان معين.
انا : زي انا مثلا،. شكلي زيكم كدا.
بالريون : بالضبط، بس الي انت متعرفهوش انك بتاخد خصائص الحيوان اللي انت شبه.
انا : يعني مثلا حورس عنده خصائص النسر.
بالريون : و الخصائص دي بتقي بقوة معينة و بتزيد لما الجن يختموا الحيوان اللي شبههم جواهم.
انا : علشان كدا انا قوتي بتزيد بشكل كبير بعد كل تدريب.
بالريون : طبعا ما انت عندك نفس الخصائص اللي عندي.
انا : و طبعا قوتي هتزيد لما انا اختم تنين جوايا.
بالريون : اكيد بس علشان اي جني يختم حيوان جواه لازم الأول يتحدى الحيوان دا و يكسبه.
انا : كدا باظت خالص لان مستحيل اقدر اغلب تنين.
بالريون : دلوقتي بقي الحديدة وزنها زاد حوالي مليون مرة حاول بقى تلف بيها.
مسكت الحديدة و حاولت ارفعها بس الحديدة حالفة انها مش هتتحرك من مكانها.
انا : انت خليتها تزيد بشكل كبير اوي عن المرتين اللي قبل كدا.
بالريون : بص بقى، دلوقتي مش انت موزع طاقتك كلها على جسمك.
انا : ايوه.
بالريون : حاول بقى توزع طاقتك على الحديدة هي كمان و لو قدرت تعمل كدا هتحس ان الحديدة بقت جزء من جسمك و ساعتها هتقدر تحركها براحتك بس طبعا ف الاول هتتعب شوية.
حاولت فعلا اوزع طاقة جسمي ع الحديدة و بعد كذا محاولة قدرت اعمل كدا و حسيت فعلا انها جزء من ايدي بس كنت يحركها ب صعوبة.
بالريون : دلوقتي بقي اتدرب بيها على اساس انها سيف.
قعدت اتدرب بيها كدا و بعد فترة بقيت احركها بسرعة لحد ما بقيت احركها بسرعة جسمي.
بالريون : دلوقتي بقي ارمي الحديدة اللي مبقاش بيها لازمة دي.
عملت كدا و رميت الحديدة ع الارض و بعد كدا بالريون شاور بإيده ف الهواء و ظهر قدامنا كتلة كبيرة جدا من الحديد على شكل مربع و حجمها قد جبل كبير.
بالريون : دلوقتي بقي حاول تضرب الحديدة الكبيرة دي و تحركها من مكانها.
وزعت طاقتي حوالين جسمي و ضربت الجبل دا و لاقيته اتحرك جامد و بعد عننا ل مسافة كبيرة.
انا مستغرب : هو ايه اللي بيحصل بالضبط.
بالريون مبتسم : كدا انت قوتك البدنية زادت فعلا. عارف الجبل اللي انا عملته دا كتلته او وزنه قد ايه.
انا : مش عارف الصراحة.
بالريون : وزنه قد وزن المملكة العليا كلها.
انا متفاجئ جدا جدا : احااااااااا، كأن انا قدرت احرك وزن زي دا.
بالريون : انت مستغرب ليه، انت لسه هتزيد عن كدا بكتير و خلي بالك ان عدي ٣ مليون سنة يعني ٣ ايام ف عالم الجن.
انا : ما انا عارف بس دلوقتي هنعمل ايه.
بالريون : دلوقتي بقي استخدم قدراتك و اضرب الجبل دا و حاول تحركه بس باستخدام قدراتك.
لما بالريون خلص كلامه عملت كورة كبيرة جدا من النار و وجهتها ناحية الجبل الحديد و لما خبطت فيه و انفجرت الجبل اتحرك حاجة بسيطة و قعدت استخدم قدراتي لحد تاني يوم و فعلا الجبل ساعتها اترمي جامد و اتحرك مسافة كبيرة.
بالريون : كويس يا مازن دلوقتي قوة قدراتك زادت.
انا : اوعي تقول ان احنا خلصنا التدريب.
بالريون : لا لسه، دلوقتي بقي لازم جسمك يستحمل اي ضربة تيجي فيه.
انا : و دا ازاي بقى.
بالريون : بما انك شبه التنانين او شبهنا يعني انت جسمك يقدر يتحمل ضربات ممكن تخلي غيرك يموت.
انا : طب و هنعمل كدا ازاي.
بالريون ب يشاور : شايف البركان اللي هناك دا.
انا : ايوه.
بالريون : خليه ينيكك 😂.
انا : انت بضان فشخ.
بالريون بقي جد : عايزك تدخل البركان دا و تغطس ف الحمم البركانية بس خلي بالك ان الحمم دي ممكن تخلي تنين يتبخر.
مشيت انا و بالريون لحد البركان و نزل معايا لحد مركز البركان و بعد كدا نزلت جوا الحمم و ساعتها حسيت اني هموت من الحرارة و السخونة و قعدت اصرخ جامد و انا حرفيا مفشوخ.
انا بزعق : احااااااااااااا ايه النار دي كلها انا حاسس ان جسمي ه يسيح يا بالريون.
لما قولت كدا لاقيت بالريون نزل جنبي جوا الحمم البركانية و لاقيته بيقول.
بالريون : ايه دا يا مازن ما تستحمل شوية يا جدع دا الحمم ساقعة زي التلج.
اول ما قال كدا انا حسيت اني ولا حاجة
انا بزعق : دا قوي بس انا مش زيك يا زفت انت، انا بموت يا عم انا هخرج.
بالريون : لو خرجت انا اللي هموتك و بعدين مش المفروض انك بتموت برضو.
ركزت شوية لاقيت اني لسه عايش فعلا و كمان لاحظت اني قادر استحمل الحرارة و السخونة دي كلها.
انا : لا،. انا كدا مش فاهم حاجة هو ايه اللي بيحصل يا عم انت.
بالريون : جسمك بدأ يتعامل و يستحمل الحرارة و السخونة دي و لما نطلع هتلاقي ان جلدك بقى خشن و هيبقي عامل زي حرافيش التنين يا مازن معلش بقى انت اللي شبهنا.
قعدنا شوية و لاقيت بالريون شدني لتحت لحد ما غطست جوا الحمم و قعد ينزل بيا لحد ما وصلنا للقاع و هنا بقا انا كنت بموت حرفيا بس الغريب اني قادر اتنفس و قعدنا ف الحمم لحد ما عدي ٤ مليون سنة و كدا يكون عدي كمان اربع ايام ف عالم الجن او ف توقيت عالم الجن و بعد كدا خرجنا من الحمم و طلعنا من البركان و هنا انا حسيت اني واحد تاني، بقيت أقوى بكتير و كمان قدراتي اتطورت وبقت قوية و قوتي البدنية بقت فشيخة و كمان قوة التحمل عندي بقت فشيخة اكتر.
بالريون : كدا احنا خلصنا التدريب يا مازن بس لو حبيت تتدرب تاني هنا و انا اللي اكون مشرف على تدريبك، انا معنديش مانع.
انا : الف شكر يا بالريون، انا اتعلمت حاجات كتير منك و دايما اشوفك من وقت للتاني.
بالريون : ياريت تعمل كدا فعلا، و متبقاش غبي زي ابوك..
اختفيت من قدام بالريون و ظهرت ف قصر الملك غايبان.

ف قصر الملك غايبان.
الملك غايبان كان قاعد مع اخواتي و الملكة نالمورا و الملكة يارا امي و اختي الأميرة ميار.
الملك غايبان : مش المفروض مازن يرجع النهاردة يا نالمورا.
الملك ديرايير : اكيد حصل هناك حاجة.
الملكة نالمورا : انا هقوم اروح ل بالريون و اشوف مازن هناك ولا لا.
الملك عيرادير : يا جماعة انت حاسين ب حاجة.
الملك ديرايير : فيه قوة كبيرة بتقرب مننا.
الملك طارنوخ : ما يمكن تكون قوة مازن بعد خلص التدريب.
الملك غايبان : مستحيل يكون وصل للمستوى دا.
فجأة انا ظهرت قدامهم و هما اتخضوا من قوتي. و شكل جسمي اللي بقى قريب شوية ل شكل التنين.
انا : اخباركم ايه يا جماعة.
الكل متفاجئين : كويسين يا مازن.
الملك غايبان : هو ايه الذي حصل هناك يا مازن يخليك تكون بالقوة دي ف الوقت القصير دا.
انا : ولا حاجة.
الملك ديرايير : ازاي بس، اومال قوتك زاد ازاي بالشكل المخيف دا.
الملك عيرادير : نفسي اعمل معاك قتال و اعرف قوتك وصلت ل ايه.
انا : بسيطة، ينفع يا بابا ندخل غزفة الزمن.
الملك غايبان : تعالوا معايا يا جماعة.
روحنا كلنا ل غرفة الزمن و دخلنا كلنا و الملك غايبان قفل الباب و طبعا الكل مستغرب من اللي شايفينوا ماعدا انا و الملك غايبان و الملكة نالمورا. ف الوقت دا لاقينا اخواتي بيزعقوا على مين اللي هيعمل قتال معايا الاول و لما خلصوا كان الأول هو الملك جاسوم.
انا : يلا يا جاسوم.
الملك جاسوم : مستعجل على ايه، يا ريت انت بس تستحمل.
انا : بص يا جاسوم سيبك بقى من القتال اللي كان بيننا لما اتقابلنا اول مرة، دلوقتي لازم تستخدم كل قوتك.
الملك غايبان : لو اخوك جاسوم عمل كدا ممكن يقتلك.
انا : ممكن تسكت يا بابا، ها قولت ايه يا جاسوم.
الملك جاسوم : خلاص اللي انت عايزه،. بس خلي بالك انك انت اللي طلبت.
فجأة حصل زلزال كبير ف المكان و لاقيت جاسوم اخويا جسمه كبر جدا و فعلا هو كدا هيقاتل معايا بكل قوته و انا ساعتها كبرت جسمي انا كمان و المفاجئة اني كنت اكبر و أضخم منه و هنا كل اللي موجودين اتفاجؤا و بدأ القتال لما لاقيت جاسوم عمل كورة كبيرة جدا جدا من الماء و حواليها دواير نار و برق و رماها عليا و انا سبتها تخبطني و متأثرتش بيها بسبب تدريبات بالريون ليا و بعد كدا لاقيت جاسوم عمل رمح كبير فشخ من الرياح و زود سرعة الرياح ف الرمح دا و لا قيته بيقرب مني بسرعة جدا و راح ضاربني بالرمح دا بس الرمح ساعتها زي ما يكون اتكسر لما خبط ف جسمي.
انا : هاااا خلصت ولا لسه.
الملك جاسوم متفاجئ و مستغرب : انت ازاي قدرت تستحمل الضربتين دول، دول ممكن يمسحوا مملكة بحالها.
انا ب برود : بلاش كلام كتير و حاول يلا ههههه.
ساعتها حسيت ان جاسوم بقى غضبان و راح محرك جبل كامل و وجهه ناحيتي و لما الجبل خبط فيا اتفتت ل ضخور و ساعتها قولت.
انا : دا اخرك ولا لسه.
الملك جاسوم : استحمل بقى يا رايق.
لاقيت الملك جاسوم شاور ب ايده و السماء كلها بقت تنزل برق ماعدا الحتة اللي اخواتي و ابويا و نالمورا و امي و اختي واقفين فيها بس انا سيبت البرق دا كله يخبط فيا و برضو انا مش حاسس بأي وجع و بعد ما البرق خلص لاقيت جاسوم بينهج جامد و بيقول.
الملك جاسوم : الهجمات دي كلها كفيلة انها تدمر كوكب بحاله هو ايه اللي بيحصل بالضبط.
انا ساعتها اختفيت و ظهرت وراه.
انا ب نبرة حادة : كل اللي حصل اني بقيت قوي.
و اول ما خلصت كلامي ضربته علي كتفه بس براحة شوية و لكن بالنسبة ليه الضربة كانت جامدة جدا لدرجة انه وقع ع الارض و جسمه رجع ل حجمه الطبيعي و جاسوم فقد الوعي.

عند امي و اختي و ابويا و اخواتي و نالمورا.
الملك فعروم : اخيرا مازن بقى قوي.
الملك ديرايير : و كمان أقوى من جاسوم.
الملك طارنوخ : زي ما اتفقنا، انا اللي عليا الدور.
الملك عيرادير : طبز حاسب ل تتفشخ.

عندي انا.
بعد ما جاسوم وقع و فقد الوعي لاقيت طارنوخ ظهر قدامي.
انا : زي جاسوم، استخدم قوتك كلها.
لاقيت طارنوخ جسمه كبر جدا بس انا كنت اكبر منه و بدأ يضرب فيا بقدراته بس برضو انا مش حاسس ب أي وجع ف قربت منه و ضربته و هو وقع ع الارض و برضو فقد الوعي.
و لاقيت فعروم ظهر قدامي و استخدم قوته كلها و جسمه كبر بس جسمي كان أكبر من جسمه و حصل معاه زي ما حصل مع جاسوم و طارنوخ. و بعد كدا لاقيت عيرادير ظهر قدامي و لاقيت جسمه كبر و كان زى جسمي بالضبط و حاول يضربني كتير و انا كنت حاسس انه أقوى من جاسوم و طارنوخ و فعروم بس برضو بعد ضربتين مني ركن زيهم و هنا بقى انا لاقيت الملكة نالمورا بتفوق فيهم و فعلا بعد شوية فاقوا و بعدها لاقيت ديرايير ظهر قدامي بكل قوته و لاقيته عمل سيف كبير من البرق و قرب مني جدا و ضربني بيه بس انا ساعتها حسيت ان حد زغزغني يعني انا حسيت بوجع بسيط زي طرقعة الصوابع كدا و لاقيته عمل جبل من الحديد و جبل كمان من الأرض و ضربني بيهم و برضو مش حاسس غير بوجع خفيف اوي اوي و لاقيته بيقول.
الملك ديرايير مستغرب : احااااااا هو ايه اللي حصل علشان تبقى بالقوة دي و كمان انت لسه مختمتش تنين جواك اومال بقى لما تختم تنين هتبقى عامل ازاي و قوي قد ايه.
انا : سيبك من دا كله و كمل القتال يا غالي.
ساعتها لاقيت ديرايير بقرب مني و بيحاول يضربني ب ايده و رجله بس مش عارف حتى يلمسني و انا عمال اتجنب كل ضرباته لحد ما لاقيت كل اخواتي انضموا للقتال ضدي بأمر من الملك غايبان و ساعتها بقى انا بدأت اقاتل بجد و رحت عملت كورة كبيرة من النار و رميتها عليهم و هما حاولوا كلهم يصدرها بس الكورة خبطت فيهم و انفجرت و كل واحد فيهم اترمي ف اتجاه غير التاني و لاقيت ديرايير شاور ب ايده ف الهواء و لاقيت أسهم كتير متجهة ناحيتي و لاقيت عيرادير خلي السماء تنزل برق مركز عليا و لاقيت فعروم عمل كورة قوية من النار و رماها عليا و لاقيت طارنوخ عمل جبل كبير من الأرض و رماه عليا و لاقيت جاسوم عمل رماح و أسهم كتير من التلج و رماهم عليا و انا سيبت كل الضربات دي تيجي فيا و ساعتها انا اترميت جامد ل تحت و اتخبطت ف الارض و عملت حفرة كبيرة جدا بس جسمي متأثرش ومحصلش فيا اي جروح و ساعتها انا طيرت تاني و رحت عامل سيف من النار و حركته ف الهواء و طلع منه كرات كبيرة جدا من النار و اتحركت ناحية اخواتي بسرعة كبيرة جدا و لما الهجوم بتاعي خلص لاقيت جاسوم حصل ف جسمه حروق كتير و برضو طارنوخ و فعروم حصل ف جسمهم حروق بس أقل من جاسوم و لاقيت عيرادير اترمي جامد ل ورا و خبط ف جبل و الجبل دا اتهد و لاقيت ديرايير بيقرب مني ب سيف كبير من البرق و ف ايده التانية سيف كبير من النار و بيضربني بيهم بس انا حسيت بوجع ملوش لازمة و ساعتها ضربته ف بطنه جامد و هو اترمي ع الارض جامد و انا زعلت اني ضربته جامد كدا و لكن لاقيت الملك غايبان بيقول.
الملك غايبان : خلاص وقفوا القتال، انا اللي هعمل قتال مع مازن.
الملكة نالمورا : براحة على مازن يا غايبان.
الملك غايبان : متقلقيش.
لاقيت الملك غايبان ظهر قدامي و هنا بقى كل حاجة اختلفت لاني اخدت ضربة ف بطني خلتني ارجع ل ورا مسافة كبيرة جدا و ساعتها ظهر الملك غايبان ورايا و ف ايده كورة نار صغيرة و ضربني بيها بس انا محستش بوجع كبير هو كان فيه وجع بس مش كبير و ساعتها بدأت انا كمان احاول اضربه و فعلا ضربته ف بطنه و هو اتوجع جامد و لاقيته ضربني ف دماغي ب حاجة كدا عاملة زي الليزر و ساعتها حسيت بوجع كبير جدا و صرخت و هنا انا بدأت فعلا استخدم قوتي كلها و رحت خليت السماء كلها تمطر كرات نار و ضخور ف نفس الوقت و كمان عملت إعصار كبير جدا و وجهته ناحية الملك غايبان و هو قعد يصد ف كل الهجمات دي و لكن و هو بيصدهم ظهرت فوقه و عملت إعصار حوالين رجلي و نزلت بيها على دماغه و هو أول ما خد الضربة اترمي ناحية الأرض جامد و خبط ف الارض و عمل حفرة كبيرة فشخ و ساعتها اختفى و ظهر قدامي و ضربني ف صدري و انا ضربته ف دماغه و لاقيته عمل كورة نار كبيرة جدا لدرجة اني حسيت بالحرارة بتاعتها و خرج من الكورة دي برق و رعد و سيوف من الحديد و رماح من الماس و أسهم من التلج و ضخور كبيرة زي النيازك و كل دا بيتحرك ناحيتي بسرعة كبيرة فشخ و لما قربوا مني عملت إعصار من الرياح قوي جدا و قدرت اصد كل الضربات دي و ساعتها لاقيت الملك غايبان قرب مني بسرعة و ضربني بسيف من الليزر و انا اترميت ع الارض و الكن ساعتها اختفيت و ظهرت قدامه و اشتغلنا رزع ف بعض.

عند اخواتي و امي و اختي و نالمورا.
الملك ديرايير : كسم الفجر، مازن بيصد قصاد بابا يا جماعة.
الملكة يارا : هو ازاي بقى كدا ف الوقت الصغير دا.
الملك عيرادير : بصوا يا جدعان، مازن صد الهجمات دي كلها ب إعصار كبير.
الملك فعروم : الهجمات اللي خرجت من كورة النار دي لو نزلت على اي مملكة المملكة دي هتتبخر فورا بكل السكان اللي فيها مهما كان عددهم.
الملك طارنوخ : شكل مازن اتعذب جامد ف التدريب بتاع بالريون علشان كدا بقى قوي بالشكل دا.
الملك جاسوم : مازن فعلا بقى أقوى مننا بس مش أقوى من بابا.

عندي انا و الملك غايبان.
لاقيت الملك غايبان بيحاول يضربني ف ضهري بس انا صديت الضربة ب جناحي و ساعتها لاقيته بيتكلم.
الملك غايبان فرحان : انت دلوقتي تاني أقوى جني ف عالم الجن.
انا : اخيرررااااا.
الملك غايبان : بس لسه قدامك كتير علشان تبقى قوي زي.
انا : عارف الكلام دا، انت لو حبيت تقتلني هتعمل كدا بسهولة.
خلصنا القتال و جسم الملك غايبان رجع للحجم الطبيعي و برضو جسمي انا كمان و بعد كدا خرجنا كلنا من غرفة الزمن و روحنا قعدنا ف القاعة العامة ف القصر و بدأنا نتكلم.
الملك ديرايير : انا بطني لسه بتوجعني ما ساعة ما ضربتني فيها.
الملك عيرادير : هو ايه اللي خلاك تبقى قوي كدا يا مازن دا هجماتنا كلنا معملتش معاك حاجة.
الملك غايبان: مازن بقى قوي بسبب انه شبه التنين و جسمه عنده خصائص جسم التنانين و كمان شكل بالريون زعيم التنانين عذبك جامد ف التدريب يا مازن.
انا : طبعا عذبني ما هو كان بينتقم منك فيا انا.
الملكة يارا : كويس انك بقيت قوي يا حبيبي.
انا لما سمعتها بتتكلم قلبت وشي على طول و قولت.
انا : ممكن متتكلميش معايا..
الملك غايبان : عيب يا مازن احترم امك يا ابني.
انا : ما اوا كدا محترم يا بابا.
الملك فعروم : معلش يا مازن بس طريقتك دي مش كويسة لأنها ف الاول و ف الاخر تبقى امك.
انا : و لما هي امي، انا اختفيت و قعدت عشر سنين ف عالم البشر محاولتش حتي تطمن عليا او حتى تعرف انا فين بالرغم اني عايش معاها طول العمر دا حتى بابا قلب الدنيا عليا.
الملك طارنوخ : خلاص بقى يا مازن، احنا عارفين اللي حصل و بلاش تتكلم معاها كدا.
الملك جاسوم : اهدي بس يا مازن و حاول تصلح اللي بينكم.
انا : مفيش حاجة بيننا اصلا علشان تتصلح.
الملك ديرايير ل نبرة حادة : مازن، على الاقل احترم كلام اخواتك الكبار، طريقتك مش كويسة و بعدين اعمل احترام ل بابا.
انا بصيت ف الارض : حاضر يا ديرايير.
بعد شوية كل اخواتي مشيوا و كل واحد راح ل المملكة بتاعته و قعدت انا و ماما و اختي و نالمورا و بابا بنتكلم.
الملك غايبان : بص يا مازن، انا متكلمتش علشان اخواتك كانوا موجودين، لو كلمت امك بالطريقة دي تاني هتزعل مني جامد.
الملكة يارا : يا مازن، لما حصل اللي حصل مع ميار انا ساعتها زعلت منك جدا و حتى لو نكتني الف مرة قبل كدا، انا ف الاول و ف الاخر امك و لازم لما اشوفك بتغلط اخليك تتعدل، فهمت بقى انا ليه انصرفت معاك كدا الفترة اللي فاتت.
الملكة نالمورا : امك معاها حق يا مازن و بعدين دلوقتي انت بقيت قوي و تقدر تتحكم ف شهوتك خلاص و دلوقتي لو عايز تنيك ميار هتعرف تتحكم ف شهوهتك و مش هتأذيها بس طبعا ميار لازم توافق.
انا : طب ما انا كنت قوي بالنسبة ل ميار لما نكتها اخر مرة ليهبقي مكنتش قادر اتحكم ف شهوتي.
الملك غايبان : لان ساعتها انت مكنتش قوي كفاية انك تتحكم ف طاقتك.
الملكة نالمورا : هااا، قولتي ايه يا ميار.
الأميرة ميار مكسوفة : اللي يشوفه مازن.
انا ب برود : موضوع اني انام معاكي تاني مش هيحصل و بعدين فرعون عايز يتجوزك و انا موافق.
لما خلصت كلامي لاقيت ميار زعلت جدا و كانت هتعيط و قالت.
ميار ب تدمع : بعد اذنكم يا جماعة.
اختفت ميار و راحت الجناح الخاص بيها.
الملك غايبان : يا عم انت غبي، ليه كلمتها كدا.
انا : لان عمري ما هقرب منها تاني و دا لاني مش عايز اللي حصل اخر مرة يحصل تاني.
الملك غايبان : يا مازن، انت دلوقتي قوي و هتقدر تتحكم ف كسم شهوتك اللي وجعت دماغنا ديه.
الملكة نالمورا : قوم روح صالحها يا مازن، انت عارف ان ميار بتحبك قوي.
الملك غايبان : قوم يا مازن مهو مش كل شوية تحصل بينكم مشكلة يا ابني، دي اختك و انت لازم تاخد بالك منها ولا انت نسيت كلام حسام قبل ما يموت، و قبل ما تسأل امك اللي حكت ليا.
انا ساعتها اختفيت و روحت الجناح الخاص ب ميار و دخلت ليها و لاقيتها بتعيط جامد.
انا : بقى يا هبلة بتعيطي علشان واحد زيي.
ميار بتعيط : اعمل ايه ما انا بحبك.
انا : انا لما رفضت انا معاكي تاني علشان كنت خايف اللي حصل يتكرر.
ميار : متقلقش.
انا : صحيح انتي هتعملي ايه مع فرعون.
ميار : مش عارفة.
انا : انا قصدي، لو فرعون طلب يتجوزك هتوافقي.
ميار : هوافق بس بشروط.
انا : ممكن اعرف ايه هي.
ميار : اول شرط انه يحترمني و يحترم شخصيتي و تاني شرط انه ميزعلش من علاقتي معاك، تالت شرط ان اي قرار مهم ف حياتنا لازم يناقشني فيه و الرأى الصح هو اللي يتنفذ.
انا : كدا انتي مش بتطلبي غير حقك، انا همشي انا علشان مي و سيلين.
اختفيت و ظهرت ف القصر بتاعي و لاقيت سيلين و مي قاعدين مع بعض بيتكلموا ف القاعة العامة.
مي : ايه يا مازن انت كنت فين.
انا : كنت عند ابويا.
سيلين : تقوم تسيبنا اسبوع كدا من حتى ما تسئل فينا.
انا : انا اسف، مكنش قصدي.
مي : و عرفت ايه سبب الزلزال دا.
انا : كل الحكاية ان ابويا كان زهقان شوية مش اكتر، تعالوا بقى نروح الجناح بتاعي.
قومنا كلنا و رحنا للجناح بتاعي و انا فردت جسمي ع السرير و لاقيت مي نامت جنبي و قعدت تبوس فيا و سيلين قعدت تمص ف زبي و بعد شوية غيروا و بقت مي بتمص ف زبي و سيلين بتبوسني و انا اعدت ابوس فيها و ادعك بزازها و بعد كدا اعدت اعض ف حلماتها و هي بتموت مني.
سيلين : براحة يا حبيبي انت كدا هتبهدلني.
و لاقيت مي طلعت على زبي و حاولت تدخله ف كسها لحد ما دخل راسه بس.
مي : اه اه هو ماله كبر كدا ليه يا مازن.
و سيلين قعدت تمص شفايفي و انا لسه بدعك ف بزازها لحد ما لاقيت مي دخلت نص زبي ف كسها رحت انا طالع بزبي ل فوق و دخل كله ف كسها و هي صرخت جامد من الوجع.
مي : ااااااااااه دخلته كله ليه لسه كسي مش متعود عليه يا غشيم.
و بعد شوية بدأ كسي مي يتعود على زبرى و هي اعدت تتنطط عليه و تتأوه جامد لحد ما نزلت مرتين و انا كنت بمص بزاز سيلين اللي جابتهم مرة بسبب مصي ل حلماتها و انا قعدت اعض فيهم براحة و هي بتتلوي و لاقيت مي قامت من على زبي و سيلين راحت قعدت ليه و قعدت تدخله لحد ما دخل كله و مي قعدت على وشي ب كسها و انا قعدت الحس كسها و اعض زنبورها و هي بتموت.
سيلين : ايه الزب دا كله يا مازن، ااااااااااه انا حاسة اني ف دنيا تانية ااااااااااه.
سيلين بدأت تترعش لحد ما جابت للمرة التانية و بعد شوية عضيت زنبور مي جامد و هي اترعشت جامد اوي و جابتهم.
مي : كمل يا مازن كسي مولع نار عض جامد يا حبيبي.
بعد شوية قومت و خليت مى و سيلين يعملوا وضع 69 و مي قعدت تلحس كس سيلين و سيلين برضو بتلحس كس مي و بعد شوية قربت زبي من كس مي.
انا : مي، استحملي شوية.
مي : ااااااااااه، مصي براحة يا سيلين، استحمل ايه يا مازن.
انا ساعتها دخلت زبرى كله مرة واحدة ف كس مي.
مي : خخخخخخخ ااااااااااه براحة يا حبيبي مش كدا انا مش قدك يا مازن نيكني براحة يا حياتي.
بدأت اخرج زبي و ادخله براحة و سيلين لسه بتلحس كس مي و لما انا دخلت بتاعي قعدت تلحس و تعض زنبور مي و مي برضو بتلحس ليها و بعد كدا بدأت ازود سرعتي واحدة واحدة لحد ما حسيت اني مي خلاص الشهوة مسكت فيها.
مي بتتوجع : نيك كمان يا عمري نيكني و بهدلني يا حبيبي، مصي جامد يا سيلين.
رحت مزود سرعتي و قعدت اخرج زبي و ادخله جامد و مي بدأت تتلوي و صوت خبط جسمي فيها بقى عالي و مي هتموت تحت مني.
مي : كمان كمان نفسي اموت و انا بتناك يا مازن نكني ااااه نكني جامد يا حبيبي انا خلاص حاسة اني طايرة.
و انا كملت زي ما انا لحد ما مي جابت اخر مرة و لاقيت اعصابها كلها سابت و اترمت ع السرير و ضمت رجليها لبعض.
مي بتنهج : كدا خلاص انا اتفشخت يا جماعة انا كسي اتكيف خلاص دلوقتي جه دورك يا سيلين.
لاقيت سيلين نامت على ضهرها و فتحت رجليها و انا دخلت بينهم و حطيت زبرى على كسها و قعدت احكه من برا.
سيلين : دخله بقى انا مش قادرة يا حبيبي.
انا : ادخل ايه يا حبيبتي.
سيلين بتزعق : دخل زبك ف كسي يا حبيبي انا هموت و اتناك يا مازن.
رحت مدخل زبي كله و قعدت أنيك فيها بسرعة و هي ب تترج جامد و بزازها بتتهز جامد و بعد شوية اترعشت و جابت عسلها و انا كملت نيك فيها و هي بتحاول تهرب مني و مش قادرة.
سيلين بتنهج : آآآآآآه احااااااا انا خلاص بقيت متناكة كسي بقى خرم كبير، كفاية يا حبيبي انا كسي مات خلاص ابعد بقى و طلعه يا مازن.
انا ولا كأني سامعها و كلمت نيك فيها و بعد ساعة لاقيتها بتاخد نفسها بصعوبة و انا لما حسيت ب كدا سيبتها و طلعت زبي من كسها بعد ما هي جابت و رحت مقرب من مي و خليتها تنام على بطنها و رحت مدخل زبي ف طيزها جامد و قعدت أنيك فيها حوالي ساعتين و هي خلاص بقت بتكلم نفسها.
مي بتموت : اه يا طيزي، انا شرموطة مازن يعمل فيا اللي هو عايزه و طيزي تتفشخ من حبيبي مازن نيك يا مازن نيك طيزي الوسخة و خليها تكبر اكتر علشان تتكيف اكتر و انت بتنيك فيها ااااااااااه احااااااا خخخخخخ.
بعد شوية سيبتها و خليتهم يستريحوا ساعتين و رجعت كملت نيك فيهم بس المشكلة اني لسه مجبتش ولا مرة و لما لاقيتهم بدأوا يتعبوا اوي سيبتهم و كل واحدة بتكلم نفسها و اختفيت و ظهرت ف قصر الملك غايبان ف جناح ميار و هي كانت قاعدة لوحدها و لما انا ظهرت قدامها قربت منها على طول و رحت قعدت ابوسها و هي بدأت تتجاوب معايا و قعدنا نمص ف شفايف بعض لحد ما سيبت بقها و نزلت قعدت الحس كسها
ميار : ايوه اه اه الحس احسن اح اح الحس اكتر يا مازن يوه كدا كمل لحس بقى يا حبيبي.
قعدت الحس كسها لحد ما هي جابت و بعد شوية دخلت زبي ف طيزها و قعدت أنيك فيها بسرعة.
ميار بتنهج و تتوجع : ايوه ارزع جامد موتني اااح افشخني يا مازن انا عايزة اتناك نفسي تفشخني و تبهدلني نيك ايوه كدا يا حبيبي افتح طيزي اكتر و اكتر.
كملت نيك ف طيزها لحد ما هي جابت و اعصابها سابت خالص و بعد كدا سيبتها و طلعت زبى من طيزها و قعدت جنبها ع السرير.
انا : انتي كويسة يا حبيبتي.
ميار : سيبقى بقى ف حالة النشوة اللي انا فيها يا حيبي انا بقالي عشر سنين مفيش نيك خالص و امك كل يوم ابوك غايبان فاشخها نيك و خلي كسها و طيزها زي الشارع.
انا : انا لحد دلوقتي لسه مجبتش.
ميار : ما احنا لسه بدئين اصبر شوية ابقى كمل نيك فيا لحد ما تجيبهم.
انا : يا ميار انتي اللي لسه بدأه لكن انا نيكت مي و سيلين و كمان نيكتك و برضو لسه مجبتش.
ميار : خلاص روح نيك ماما يارا.
انا : لا انا مش هلمسها تاني، انا هروح ل نالمورا و ياريت هي توافق بقى.
اختفيت و ظهرت ف جناح الملكة نالمورا و لاقيتها قاعدة لوحدها و لما شفتها شهوتي بقت عالية فشخ بسبب جمالها اللي لحد دلوقتي مشفتش زيه.
انا : انا لازم انيكك دلوقتي يا نالمورا.
الملكة نالمورا : انت فعلا هايج جدا.
قربت منها و هي كانت قاعدة ع السرير و قعدت امشي ايدي و احسس على جسمها كله لحد ما مسكت بزازها و قعدت ارضع فيهم و الحس فيهم من جمالهم و بعد حوالي ساعة طلعت و بوستها و قعدت ابوسها ف كل وشها كان نفسي فعلا اعمل كدا من ساعة اول مرة شفتها و بعد شوية هي نامت ع السرير على ضهرها و فتحت رجليها و انا دخلت بيهم و نمت فوقها و مسكت شفايفها مص و لحس و قعدت امص لسانيها كمان و بعد شوية قربت زبي من كسها اللي بيلمع زي الالماظ و دخلته كله و قعدت انيكها و انا بمص شفايفها و بنبوس بعض و بعد شوية سرعت حاجة بسيطة و قعدت امص بزازها و اعض حلماتها.
نالمورا : كمل يا حبيبي، اعمل فيا اللي انت عاوزه، انا بحبك اوي يا مازن انا كلي ملكك و كلي ليك نيكني زي ما انت عايز يا عمري اه اح ايوه نكني و افشخني، اح زبك مالي كسي يا حبيبي.
كملت نيك فيها ب رومانسية وهي محاوطاني برجلها و انا بنيك كسها.
نالمورا : اح اح كسي بيحبك قوي يا حياتي، نيك بقى بسرعة اكتر افشخني بقى يا حبيبي اه اه ااااااااااه ايوه كدا كمل و نيك اكتر، اكتر اح اح اممم اممم زبك مكيفني و مالي كسي اه اه اه كمل اضرب اكتر و سرع اكتر.
و انا زي ما انا حاشر زبي ف كسها و شغال نيك و ف نفس الوقت شغال لحس و عض ف بزازها و هي ب تتلوي تحت مني و بتزوم.
نالمورا : اوف اح اح اااااااااااااح زبك مبهدل كسي يا اغلى حاجة عندي، عشرني بقى يا مازن يا حبيبي خلي زبك ميخرجش من كسي احااااااااا ارزع فيا يا حبيبي.
و انا ساعتها سيبت بزازها و طلعت على رقبتها الحس فيها، كان كل حته ف جسمها جميلة جدا.
نالمورا : اممممم يالهوي يالهوي، زبك حلو اوي يا حبيبي زبك بيحرق كسي يا فاشخني.
انا بدأت اسرع جامد و هي بتترج جامد و لما بزازها اتهزت انا اتهبلت من جمالهم و نسيت نفسي خالص و اشتغلت نيك فيها و انا بنيك فيها نزلت ب ايدي مسكت طيزها لحد ما قربت من خرم طيزها و قعدت ادخل صابعي و أخرجه و هي بدأت تشخر و هاجت اوي.
نالمورا : صباعك يجنن يا حبيبي، نفسي اديك طيزي تنيكها و تمتعها نفسي تركبني و تفشخني و اتنطط على زبك اااااه اححح هموت منك اممممم.
عدلتها و خليتها نامت على بطنها و دخلت زبي ف طيزها و بدأت انيك طيزها بسرعة.
نالمورا : احشر زبك اكتر و كيفني و نيك طيزي.
و بعد ساعتين نزلت ف طيزها و جبت لبن كتير جدا جدا لدرجة انه طلت من طيزها و بعد ما هدينا نمنا جنب بعض و قعدنا نبوس بعض على خفيف و انا قعدت امسك ف بزازها و اهزر معاها و هي كانت ف حضني و وركها الشمال على رجلي.
نالمورا : اخيرا، اتمتعت بيك يا حبيبي النهاردة احسن يوم ف حياتي.
انا : شكر ل ذوقك يا عسلية انتي، انا اتمتعت معاكي جدا و نفسي أفضل انيك فيكي طول ما انا عايش.
الملكة نالمورا : عندك حق، انت زبك يجنن و خلاني زي المجنونة و نفسي تنفخني و احمل منك.
انا : ما انتي عارفه ان دا مش هينفع، انتي ناسية ان كدا غلط و احنا كدا بنخالف القوانين.
الملكة نالمورا : الكلام دا علشان سكان المملكة من معانا احنا يا فاجر، دا انت حفرت كسي و طيزي و اهو دلوقتي لسه بتلعب ف جسمي و شكلك مشبعتش مني لسه و انا كمان برضو لسه مشبعتش منك و نفسي نقضيها نيك طول عمرنا.
انا : متقلقيش انا هفشخك كل يوم و اعشرك بس انتي مستعدة تبقى حامل مني.
الملكة نالمورا : دا انا نفسي تنفخ بطني و ابقى حامل و اشيل ابنك يا حبيبي.
انا : انا مكنتش اعرف انك بتحبيني بالشكل الفاجر دا.
الملكة نالمورا : انا بحبك اوي يا مازن بس ليه مش عارفة.
انا : انتي جميلة جدا يا حبيبتي و نفسي أفضل حاطط زبي ف كسك و طيزك و انزل لبني فيهم، بس بزازك دي هبلتني و خلت زبي يشد ع الاخر.
الملكة نالمورا : جسمي كله بقى بتاعك و على فكرة، انا من ساعة ما حبيتك مخلتش غايبان لمسني و لو مرة واحدة و هو دلوقتي مقضيها مع امك.
انا : يولعوا هما الاتنين يا حبيبتي، المهم احنا بقينا لبعض و نفسي تيجي تعيشي معايا ف القصر عندي علشان نبقى أقرب ل بعض و دايما اشوف جمالك دا و اتمتع بيه.
الملكة نالمورا : اصبر بس شوية و انا هاجي اعيش معاك ف القصر.
بعد شوية من كلامنا مع بعض و لعبي ف جسمها، بوستها و مصيت شفايفها و لسانها و خدت بعضي و اختفيت و ظهرت ف القصر بتاعي ف الجناح الخاص بيا و لاقيت مي و سيلين لسه زي ما هما بس كانوا فاقوا شوية من اللي كانوا فيه.
مي : المفتري جه يا سيلين.
سيلين : قصدك اللي فشخني و فشخك هههه.
انا : هو انا عملت حاجة.
مي : دا انت ركبتني و خليت كسي و طيزي زي الكهف.
انا ساعتها طلعت ع السرير و نمت على ضهري و مي نامت ف حضني هي و سيلين و قعدنا نتكلم لحد تاني يوم الصبح.
تاني يوم
ف قصر الملك شمهروش.
الملك شمهروش كان قاعد مع حورس و فرعون و جيرال و الملكة هند.
الملك شمهروش : جهزتوا نفسكم يا جماعة.
حورس : كلنا مستعدين يا بابا.
فرعون : بس لسه مازن مش ظاهر خالص و شكله كدا ورط نفسه ف الحرب دي.
جيرال : انا واثق ان مازن هيظهر و بعدين كدا اسبوع عدي و احنا هنبدأ الحرب من بكره.
الملك شمهروش : اهم حاجة الخطط كلها تمام و الجيوش كلها مستعدة.
جيرال : انت قولتلك قبل كدا انهم منتظرين أوامر الهجوم.

عندي ف القصر بتاعي.
كنت لسه قاعد مع سيلين و مي ع السرير و عمال اهزر معاهم و نتكلم و بعد شوية جيت اقوم لاقيتهم بيمسكوا فيا و مش عايزين يخلوني اقوم.
انا : سيبوني لاني ورايا حاجات كتير و مش فاضي.
مي : خليك معانا شوية كمان علشان خاطري.
سيلين : هي مكسوفة تقول خليك معانا و نيكنا.
مي : احسن حاجة انك فهماني يا سيلين.
انا : انا لو عليا انا اقدر انيك فيكم لمدة سنة بحالها بس انتوا لسه مش ف قوتي او حتى قريبين منها علشان تقدروا تستحملوا و اديكوا شوفتوا امبارح، انتوا تعبتوا و انا مكنتش لسه نزلت لبني.
سيلين : معلش بقى خليك معانا حتى من غير نيك، احنا نفسنا تخليك جنبنا شوية.
انا : مش هينفع لاني عندي حاجات كتير و النهاردة يومي مليان كله.
مي بتهزر : يومك اللي مليان ولا زبك اللي مليان.
قعدت انا و سيلين نضحك على كلام مي و قعدت معاهم شوية لحد ما اختفيت من قدامهم من غير حتى ما اقول ليهم انا رايح فين.
مي : شوفتي جوزك يا سيلين سابنا و مشي ازاي.
سيلين : معلش ما هو جوزك انتي كمان يا اختي.
مي : على رأيك.
عندي انا.
اختفيت من قدام مي و سيلين و ظهرت ف قصر الملك غايبان.
و لاقيت الملك غايبان قاعد مع الأميرة ميار اختي و الملكة نالمورا و الملكة يارا امي.
الملك غايبان : تعالي يا وسخ تعالي.
انا رحت قعدت معاهم.
انا : فيه ايه.
الملكة يارا : ابداََ مفيش حاجة، بس النهاردة فيه حاجة مختلفة.
انا : حاجة ايه يا ماما.
الملكة نالمورا مكسوفة : قصدهم علينا يا مازن و قصدهم برضو عليك انت و ميار.
انا : ايه وجع الدماغ دا بقى.
الملك غايبان : خلي بالك ان الحرب هتبدأ بكره.
انا : ما تبدأ و انا مالي و مال الحرب.
الملك غايبان : يا ابني، مش انت قولت انك هتشارك ف الحرب دي.
انا : ايوه انا هعمل كدا فعلا.
الملكة نالمورا : اومال دلوقتي بتقول كدا ليه.
انا : مهو مش معقول اني هشارك ف اول الحرب لازم الحرب تاخد وقت و ساعتها انا هشارك لكن دلوقتي لا.
الملك غايبان : على فكرة، الحرب دي هتستمر حوالي ٢ مليون سنة.
انا : ازاي بس، دا حورس قال قبل كدا قدامي ان آخرها الفين سنة بالكتير.
الملك غايبان : الكلام دا لو كان الأمراء بس هما اللي هيدخلوا الحرب لكن دلوقتي الملوك كمان داخلين الحرب دي و دا معناه ان الحرب هتستمر لوقت اكبر لان معارك الملوك هتاخد وقت كبير.
انا : ايوه،. ازاي بقى القتال اللي بيني و بين اخواتي ف غرفة الزمن مخدش وقت كبير.
الملك غايبان : لان اخواتك استخدموا قوتهم كلها على طول، لكن ف الحرب لازم الاول تختبر قوة اللي قدامك و تشوف و تتأكد هل خصمك دا هيبقى ب قوته كلها ولا لا و علشان كدا معارك الملوك هتاخد وقت طويل و دا بسبب انهم خبراء ف القتال و عندهم خبرة كويسة جدا ف الحروب.
انا :كدا تمام، بس برضو اوا مش هدخل الحرب دلوقتي الا لو لاقيت جيوش الملكة العليا موقفها صعب.

ف نفس الوقت ف قصر الملك شمهروش.
ظهر الملك ديرايير قدامهم.
الملك شمهروش : اهلا يا جدي.
الملك ديرايير : هاااااا مستعد للحرب ولا ايه.
الملك شمهروش : متقلقش، بس انا قلقان على مازن لانه ضعيف و احتمال يموت ف الحرب.
الملك ديرايير : اسكت يا شمهروش، مازن من حوالي اسبوع راح اتدرب مع بالريون و لما رجع فشخني انا و اخواتي كلنا كدا مع بعض.
كل اللي موجودين اتخضوا و اندهشوا جامد.
جيرال مستغرب: كأن مازن راح منطقة التنانين و اتدرب كمان مع بالريون زعيم التنانين.
الملك ديرايير : وكمان بقى أقوى مني و من اخواتي كلهم و حتى لما اتحدنا قصاده مقدرناش نعمل معاه حاجة.
فرعون : كدا مازن بقى من النسل القديم رسمياَََ.
حورس : كدا احنا هنكسب الحرب دي من غير كلام.
الملك ديرايير بيضحك : متسبقش الاحداث يا حورس يا ابني، محدش فينا عارف مازن بيفكر ف ايه.
الملك شمهروش : الملوك و الأمراء كلهم داخلين الحرب دي و شكلها كدا هتبقي دمار.

ف قصر الملك داجير.
الملك داجير كان قاعد مع ابنه الأمير ناقل او العميد و قاعد معاهم مرات الملك داجير و اخت الملك داجير.
الملك داجير : كدا احنا مستعدين للحرب يا جماعة و هنبدأ الهجوم بكره.
الأمير ناقل : انا عرفت ان مازن داخل الحرب.
الملكة ليغانيس مرات الملك داجير : مين مازن دا.
الملك داجير : مازن يبقى أصغر واحد من النسل القديم.
كل اللي قاعدين اتخضوا لأنهم كدا عرفوا ان واحد من النسل القديم هيدخل الحرب.
الأميرة رويار : لو كلامكم دا صح، كدا احنا خسرنا الحرب دي.
الملك داجير : متقلقوش، انا اديت أوامر لكل الملوك ف المملكة بتاعتنا او المملكة السفلية انهم لو شافوا مازن ف الحرب يهاجموه كلهم و ساعتها مازن هيموت.
الملكة ليغانيس : ازاي بس دا ممكن يمسحهم ف ثانية ما انت عارف النسل القديم قوتهم قد ايه.
الأمير ناقل : عندك حق يا ماما، مازن فعلا قوي جدا و انا خايف نخسر الحرب دي.
الملك داجير : الملوك بتوعنا لما يهجموا على مازن، هيشغلوه عن الحرب و ساعتها هنقدر نحقق خساير كتير ف جيوش المملكة العليا.
الأميرة رويار : انت غلط خالص يا داجير، شكلك مش فاهم يعني ايه النسل القديم، دا لو واحد فيهم حب يدمر مملكة بحالها مش هيحتاج غير ضربة واحد بس و انت جاي تقول يشغلوه و بتاع، احنا لازم نلاقي حل للموضوع دا والا هنخسر الحرب.
الملك داجير : اصبروا بس و لما الحرب تبدأ الظروف هي اللي هتحكم. يتبع.
ايووه بقي عاش كمل يا حبيبي

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic و Cesar
احا فين التكملة انت بتنيكنا في افكارنا ياعم انتة الجزء التاسع طلبينو يوم الخميس

• عجبني
التفاعلات: ABDO toxic، Cesar و AhmesdSimo
عاااااش ي برو دايما مولع الدنيا 🔥🔥

• عجبني
التفاعلات: Lisandro, ABDO toxic, Cesar و شخص آخر
الجزء التااااااسع امتا!؟

• عجبني
التفاعلات: Lisandro، ABDO toxic و AhmesdSimo