NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

الجواز مراحل فيها الحلوة والسيئة بس لو فيه أساس يعني حب وتوافق في الطباع والميول كل حاجة بتعدي وهي دي سنة الحياة
حتا لو مكنش ف حب ممكن يحبوا بعض بعد جواز

يا ست اتجوزي وخلي الباقي على ****.. يعني مفيش جواز من غير ملل وخصومة وزعل ومناقشات وخلافات... بس الصبر بيفوت كل المشاكل.. والتفاهم مطلوب، ومعاه التضحية طبعا، كل واحد يضحي شوية ونتفاهم والحياة حتمشي زي العسل
ونعم انت عسل 😂😂

حب جميل ف بدايات وتتكلمو وتعرفو كل حاجه عن بعض وبعد كدا ملل بياخد دوره وتقل ورد متأخر واهتمام بيقل وتسيبو بعض ده بيحصل ليي خايفه اتجوز وازهق وتبقي حياتنا ملل روتين لو بقت كدا هكون كرهت نفسي وكل حاجه ف حياتي عاوزه اسال ناس اللي متجوزين حياتهم عامله ازاي ياتري
اولا انتى لازم تخليه هايج دايما عليكى ويبقا مشتاقلك لان لو اكتفي منك هيدور علي واحده تانيه ثانياً بقي انتى لازم تكونى قادره ف العلاقه تخليه تحتيكى وانتى اللي تعمليه تحسسيه انك شرموطه ف العلاقه ساعتها هيخاف يبطل يبعد عنك لتتناكى من الغريب

• عجبني
التفاعلات: Donia a
حب جميل ف بدايات وتتكلمو وتعرفو كل حاجه عن بعض وبعد كدا ملل بياخد دوره وتقل ورد متأخر واهتمام بيقل وتسيبو بعض ده بيحصل ليي خايفه اتجوز وازهق وتبقي حياتنا ملل روتين لو بقت كدا هكون كرهت نفسي وكل حاجه ف حياتي عاوزه اسال ناس اللي متجوزين حياتهم عامله ازاي ياتري
مش الكل صدقيني
في الي حياتهم بتبقي جنه
وفي الي حياتهم بتبقي جهنم
بس بتبقي علي حسب عقليه الزوجين
يعني الزوجه مش لازم تنكد في الوقت الي الزوج بيبقي مش طايق نفسه فيه والزوج مش لازم يبقي مهمل زوجته علي طول
فهمتي!!!!!!!!!!

وبردوا متعتمديش الكومنت بتاعي
لان انا لسه متجوزتش😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

مش الكل صدقيني
في الي حياتهم بتبقي جنه
وفي الي حياتهم بتبقي جهنم
بس بتبقي علي حسب عقليه الزوجين
يعني الزوجه مش لازم تنكد في الوقت الي الزوج بيبقي مش طايق نفسه فيه والزوج مش لازم يبقي مهمل زوجته علي طول
فهمتي!!!!!!!!!!

وبردوا متعتمديش الكومنت بتاعي
لان انا لسه متجوزتش😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
هو مفيش حد مرتاح ف العموم اصلا وانا برضو لسه

بصي هيا المشكلة كلها في تعريف الحب
وتعريف الزواج واللي حصل الفترة الأخيرة هوا ببساطة تحريف في معناهم فتلاقي الولد او البنت فاكر الحب والجواز حاجة ويدخلهم يلاقيهم حاجة تالتة خالص فينصدم وتبدأ المشاكل
سواء الحب أو الجواز الاتنين مسئولية
يعني ليهم تبعات وعشان ينجحوا لازم التزامات وشروط ده غير طبعا استدامتهم محتاجة التزام من الطرفين وتضحية وتأدية الدور على الوجه المطلوب
سواء الزوج او الزوجة
وحتى لو عملوا كده مش هتخلى حياتهم من المصاعب والمطبات وأوقات علاقتهم هتبقى في مهب الريح وهيواجهو تحديات كتيرة
سواء مادية او اجتماعية او جنسية او حتى نفسية
وحسب توفيق **** ليهم وشطارتهم العلاقة هتستمر او لا

هو مفيش حد مرتاح ف العموم اصلا وانا برضو لسه
بص صدقيني 90٪ من السعاده او الحزن بتبقي بسبب الزوجه

يعني هي الي تقدر تمتص غضب وزعل جوزها وهي بردوا الي تقدر تخليه يطرشق منها😂

• أتفق
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بصي هيا المشكلة كلها في تعريف الحب
وتعريف الزواج واللي حصل الفترة الأخيرة هوا ببساطة تحريف في معناهم فتلاقي الولد او البنت فاكر الحب والجواز حاجة ويدخلهم يلاقيهم حاجة تالتة خالص فينصدم وتبدأ المشاكل
سواء الحب أو الجواز الاتنين مسئولية
يعني ليهم تبعات وعشان ينجحوا لازم التزامات وشروط ده غير طبعا استدامتهم محتاجة التزام من الطرفين وتضحية وتأدية الدور على الوجه المطلوب
سواء الزوج او الزوجة
وحتى لو عملوا كده مش هتخلى حياتهم من المصاعب والمطبات وأوقات علاقتهم هتبقى في مهب الريح وهيواجهو تحديات كتيرة
سواء مادية او اجتماعية او جنسية او حتى نفسية
وحسب توفيق **** ليهم وشطارتهم العلاقة هتستمر او لا
فعلا عندك حق جداا

مفيش حاجه مضمونه
المتغيرات كتير في الحياة
بس الفيصل انك تختاري على مبدأ السكيينه و سعورك بيها

يعني شوية وصال شوية هجر شوية دلع علشان الملل اديله مساحته ممكن يبقي مش عايز يتكلم في يوم مشغول في شغل متخليش نفسك كل حاجة في حياته علشان ميزهقش

الفكره في أصل المشاعر هل انتو فعلا بتحبو بعض ولا كانت لحظات مراهقه واعجاب وتعلق بالافعال وحلاوه بدايات!!! لو حب فعلا وانتوا متفاهمين هتقدروا تعدوا المرحله دي بكل سهوله

بصي هيا مرحلة الملل دى بتيجي بعد الجواز بسبب الروتين يعني لو جوزك مفتون بحبك وبجسمك هيفضل الشغف موجود وانتي كمان دورك دايما تساعديه في التجديد من نفسك ومن انه يحس دايما انك مرغوبه ودا يتعمل بطرق كتير جدا

غلط الكلام ده محدش بيحكي غير الوحش بس طول مالناس عايشة سعيده ومبسوطة مش هتسمعي عنهم حاجه لكن المشاكل هيا بتعرفك عن حياة الناس

• أتفق
غلط الكلام ده محدش بيحكي غير الوحش بس طول مالناس عايشة سعيده ومبسوطة مش هتسمعي عنهم حاجه لكن المشاكل هيا بتعرفك عن حياة الناس
فعلا واللهي عندك حق دي ناس بتخاف من حسد بيبقي عند ناس كأنه مرض

ارتبطنا ٤ سنين
وجواز ٣ سنين
الزواج شي جميل وراحه
وطمانيه كمان
اوقات بنزهق بسبب ان مفيش ف حياتنا وقت
بسبب الشغل والمسؤليات
لكن في النهايه بنحب بعض ومش بنستغني ع بعض
والهدايا البسيطه بترجع العلاقه
وانه يخطفك هدام اصحابك وبالورود والشكولاته وهدام الناس باهتمامه
ويسامح بسسرعه ومش بخيل وجدع
من الاخر ادرسي صفاته في فترة الخطوبه لان الانبهار هيروح وهيفضل الصفات
الجواز حلو وميت فل كملي