NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

يا مرام الحياه الزوجية مشاركة ازاي البنت متجبش حاجة دا مش حل اذا كان هوا مش قادر يجيب الي عليه هيجيب كل حاجة ازاي
بالرغم اني راجل بس عندها حق

• عجبني
التفاعلات: ناروتو شيبودن (معاذ) و Maram Said
جوازه اختي كانت هتبوظ بسبب حاجه هايفه خالص برضو
دا حقيقي بيحصل و بنات بتصعب علي الواحد و اهالي بتبقي هتموت علشان تجيب لبنتها حاجات بسيطة
وبعد كل ده نوصل للحل الزوج يجهز مسكن الزوجية حسب استطاعته حتى لو هيناموا على حصيرة والبنت كل اللى عليها ترضى وتوافق بكده

• عجبني
التفاعلات: ناروتو شيبودن (معاذ)
جوازة اختي سهلناها علشان كتير علشان هيا تبقي مرتاحة بعد الجواز و متبقاش مضغوطة هيا و جوزها
محنا عملنا كده هو جاب اليقدر عليه متشرطناش عليه يجيب اي او منين

• عجبني
وبعد كل ده نوصل للحل الزوج يجهز مسكن الزوجية حسب استطاعته حتى لو هيناموا على حصيرة والبنت كل اللى عليها ترضى وتوافق بكده
بالظبط بس مش للدرجه دي يعني الاساسيات البسيطه

• عجبني
طيب وانا مش هتجوز غير واحده راضيه بالانا بقول عليه ده وعندي استعداد اترفض مليون مره
دي بتختلف من عيلة لعيلة و من بيت لبيت و في الي بيسهل و في الي بيصعب

دا تسهيل علشان الدنيا تنشي و الجوازة مش تبوظ

دا انا هعمل موضوع يثير جدل حرفيا بسبب الجوازات الي بتبوظ و ملوش علاقة بالمديات بس شوية كدا

بالظبط بس مش للدرجه دي يعني الاساسيات البسيطه
انا في بلدنا بنجيب من حاجة اتنين و خراب بيوت حرفيا للعريس و العروسة علشان كدا بتكلم ان ننسهل علي بعض مش نحمل حد حاجة و حد لا

• عجبني
بالرغم اني راجل بس عندها حق
انا مش بقول مين معاه حق او مين غلطان انا بدور علي حل للمشكلة دي و معظمنا شباب و بنات لسة مجوزوش لي احنا منبداش و نوفر علي اهالينا و نخف الحمل عليهم

هاتيلي بنت هتوافق بكدا يا مرام البنات دلوقت بقت طلبتها كتير و محدش بيراعي الا قلة قليلة

مهو الهيوافق يبقا دي الناس العايزه الخير لبنتها
متنساش ان الاهل بيتبقي عاوزة ترضي بناتها يعني حسب رغبة البنت سواء راضية بالقليل او مش راضية

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
متنساش ان الاهل بيتبقي عاوزة ترضي بناتها يعني حسب رغبة البنت سواء راضية بالقليل او مش راضية
مهي لو مش هترضي بالقليل تبقا متنفعش زوجه ليا افرض حصلي ظروف تفضحني

• عجبني
انا مش بقول مين معاه حق او مين غلطان انا بدور علي حل للمشكلة دي و معظمنا شباب و بنات لسة مجوزوش لي احنا منبداش و نوفر علي اهالينا و نخف الحمل عليهم
اقولك ع حاجه و**** وقت الجواز الوا مبيبقاش عارف هو اتجوز وصرف ازاي ربك وقتها بيسهلها

• عجبني
اقولك ع حاجه و**** وقت الجواز الوا مبيبقاش عارف هو اتجوز وصرف ازاي ربك وقتها بيسهلها
كله بيمشي بتساهيل **** انا معاك بس بيجي بعد الجواز بيلاقي عليه ديون كتير بتاثر علي معيشته في ظل المرتبات المهببة و غلاء الاسعار الي احنا فيه النهاردة اقل بيت بيصرف 4 و 5 الاف جنيه و عشيتهم زفت

مهي لو مش هترضي بالقليل تبقا متنفعش زوجه ليا افرض حصلي ظروف تفضحني
مش في كل الاحوال بيحصل كدا و علي فكرة البنت بتبقي مفكرة انها هتخرج من بيت اهلها هتروح بيتها و تبقي في عيشة افضل و حياة سعيدة بتتفاجئ بالعكس من المسئولي و الضغوط و الي مكنتش بتعمله في بيت ابوها بقت ملزمة تعمله في بيتها فاهمني؟

مش في كل الاحوال بيحصل كدا و علي فكرة البنت بتبقي مفكرة انها هتخرج من بيت اهلها هتروح بيتها و تبقي في عيشة افضل و حياة سعيدة بتتفاجئ بالعكس من المسئولي و الضغوط و الي مكنتش بتعمله في بيت ابوها بقت ملزمة تعمله في بيتها فاهمني؟
مهو المفروض اهلها يوعوها بقا

مهو المفروض اهلها يوعوها بقا
دي مسئولية الام و دا الي المفروض تعمله لكن ساعات الام هيا الي بتشجعها تخرب بيتها

كله بيمشي بتساهيل **** انا معاك بس بيجي بعد الجواز بيلاقي عليه ديون كتير بتاثر علي معيشته في ظل المرتبات المهببة و غلاء الاسعار الي احنا فيه النهاردة اقل بيت بيصرف 4 و 5 الاف جنيه و عشيتهم زفت
اصل المشكله كلها ف حوار الاسعار والمشكله دي حلها مش ف إيدك

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%