NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

انا ليا تجارب كثيره جدا مع المتحررين و سوف اكتب موضوع عن المتحررين و تجاربى معهم
اكتب يا معلم اكتب وابهرنا

دي مرحله متطوره اوي واحد زي حالتي ميفهمهاش انا كراجل لو حبيت واحده على مراتي واعجبت بيها ليا اني اتجوزها في الحلال
لكن لو مراتي جت قالتلي انها معجبه براجل تاني هقولها انتي طالق علشان دي الفطره السليمه
وزي ما قولتلك احنا مش عايشين في غابه احنا بتحكمنا قوانين دينيه و دنيويه
اي حاجه تانيه يبقى اتقلبنا حيوانات
صديقي هنتر تفسير زواج اربعة للرجل و منع الانثى من هذا تفسير كبير جدا اكثر من انه فطرة

دي مرحله متطوره اوي واحد زي حالتي ميفهمهاش انا كراجل لو حبيت واحده على مراتي واعجبت بيها ليا اني اتجوزها في الحلال
لكن لو مراتي جت قالتلي انها معجبه براجل تاني هقولها انتي طالق علشان دي الفطره السليمه
وزي ما قولتلك احنا مش عايشين في غابه احنا بتحكمنا قوانين دينيه و دنيويه
اي حاجه تانيه يبقى اتقلبنا حيوانات
مش هكلم معاك في الدين في موقع زي ده

دع الخلق للخالق و خلاص كل واحد حر فى حياته

• محزن
  • عجبني
التفاعلات: مرحب و HunterXHunter
صديقي هنتر تفسير زواج اربعة للرجل و منع الانثى من هذا تفسير كبير جدا اكثر من انه فطرة
مهو مش هعرف افسر هنا علشان مش هينفع نتكلم في الدين فبقول الفطره لان دي الحاجه النقيه السويه المفروض

• حبيته
التفاعلات: مرحب
مهو مش هعرف افسر هنا علشان مش هينفع نتكلم في الدين فبقول الفطره لان دي الحاجه النقيه السويه المفروض
فاهمك طبعا حبيت برضوا انبه اكمالا لأركان التعليق

اسمحلى بقى اوجهلك تحية خاصة

مهو انا بردو متكلمتش في الدين انا بقولك المجتمع بيحكمه قوانين 😁 انا انسان عادي ليا اخطائي مش ملاك بس بتكلم في الاساسيات الطبيعيه لاي شخص سوي

• عجبني
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Life selector و HunterXHunter
حبيب قلبي اسعدتني وفاجأتني بالكلام الحلو ده ❤️❤️
ديه اقل حاجه على شجاعتك ورجاحة عقلك ومتشرف بيك كصديق

• حبيته
التفاعلات: HunterXHunter
نصف كلامك مقبول

اما ناحية كل واحد حر او بدماغه هذا هراء حتمى

و إلا كان للقاتل حق القتل او المتعرى حق التعرى او المتحرش حق المتحرش

لا تسهل الخطأ بقولك كل واحد حر هذا دعوة انحلال

ده ضرر لكل افراد المجتمع
وتم ايضاح هذا فى مئات التعليقات لى
الموضوع كبير جدا

و ايضا المتحرر متحرر لا يتجزأ

موافق تماما على عدم سب اى كائن بما فيهم الإنسان

نصيحة لا تضع شهواتك مصنع افكارك وقرارتك
لأن رغبتك فى نسائهم هى من تضع عندك فكرة انه شخص حر فى هذا وهذا بمثابة شكر له لتسهيله سلعته الرخيصة زوجته (( اسف لتلك الجملة لكنها حقيقة مؤسفة ))
انا مبدعيش الانحلال ولكن بشوف راي الناس هيكون ايه لو حد اتعامل زي مانا بقول

ديه اقل حاجه على شجاعتك ورجاحة عقلك ومتشرف بيك كصديق
الشرف ليا انت كلامك محترم جداً ووجهه نظرك سديده بردو

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
انا مبدعيش الانحلال ولكن بشوف راي الناس هيكون ايه لو حد اتعامل زي مانا بقول
عارف انك مش كده لكن تسهيلك لده فى حد ذاته انحلال ودعوة له

• حبيته
التفاعلات: HunterXHunter

هو الجزء الاول انا معاه يا سمر
بس في حاجه بسيطه
مش كل واحد حر احنا عادي ممكن نتحاسب علي خطأ شخص تاني عمله

في مبدأ مهم بينظم الحريات بين البشر
انت حر ما لم تضر،،،
لا اختلف معك ان التحرر هو نتاج عن مشكلة نفسية و ليست عضوية بالمرة
فهو في الاساس مشكلة ثقة بالنفس لان مَن مِن معشر الرجال من يريد ان يرى نفسه في مقارنه مع رجل اخر في محاولة لكسر كل قيم الرجولة في المجتمع سواء الغربي اولا او العربي
ذكرت الغربي لاننا نعتقد ان موضوع التحرر شيء طبيعي عندهم لاكن انا عشت في اوساطهم و اؤكد لك ان نظرة المجتمع هناك لاتختلف كثيرا عن هنا و لاكن الفرق ان هناك قوانين تمنعهم في اغلب الاحيان فقط

نرجع لموضوعنا هل المتحررين لا يضرون احد
لو فكرت فيها بسطحية حتقول طبعاً لاء و احنا مالنا

لاكن في الحقيقة نعم انهم يهدمون قيم الرجوله و الانوثه عند أطفالهم على الاقل
انهم يشوهون عفة و قدسية الزواج بالدخول في منطقة المحرمات المستلزة نتيجه غرابة افكارها
انهم بلا وعي منهم كل ما يفعلونه يزرعون فكرة تبدية الشهوة على المبدأ
فلك ان تتخيل انتشار الفكرة بين ارجاء المجتمع لمجرد اننا لم نرفضها لمجرد اننا سمحنا بصحتها تحت بند الحريات
فستجد يوما من يخبط على باب بيتك و يتوغل الية بدافع الحرية لاولادك و زوجتك و اختك دون ان تستطيع ان ترفض لانها حرية

لك مني كل الشكر للتطرق لموضوع مهم يضرب نسيج المجتمع بشدة فدائما الفاكهة المحرمه هي اكثرها رغبة و الرغبة تذهب عقول الضعفاء
تذكر

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: $$$ الحكيم و مرحب
انت حر ما لم تضر،،،
فهو في الاساس مشكلة ثقة بالنفس لان مَن مِن معشر الرجال من يريد ان يرى نفسه في مقارنه مع رجل اخر في محاولة لكسر كل قيم الرجولة في المجتمع سواء الغربي اولا او العربي
ذكرت الغربي لاننا نعتقد ان موضوع التحرر شيء طبيعي عندهم لاكن انا عشت في اوساطهم و اؤكد لك ان نظرة المجتمع هناك لاتختلف كثيرا عن هنا و لاكن الفرق ان هناك قوانين تمنعهم في اغلب الاحيان فقط

انهم يشوهون عفة و قدسية الزواج بالدخول في منطقة المحرمات المستلزة نتيجه غرابة افكارها
فلك ان تتخيل انتشار الفكرة بين ارجاء المجتمع لمجرد اننا لم نرفضها لمجرد اننا سمحنا بصحتها تحت بند الحريات
فستجد يوما من يخبط على باب بيتك و يتوغل الية بدافع الحرية لاولادك و زوجتك و اختك دون ان تستطيع ان ترفض لانها حرية

لك مني كل الشكر للتطرق لموضوع مهم يضرب نسيج المجتمع بشدة فدائما الفاكهة المحرمه هي اكثرها رغبة و الرغبة تذهب عقول الضعفاء
تذكر
شرح ممتاز طريقة مهذبة وعقلانية اكملت الحلقة الصحيحة

شكرا لك لايف

• حبيته
التفاعلات: Life selector
عايز اتكلم عن المتحرر اللي بيحب يشوف مراته مبسوطه انا ليا تجارب وكتير وعلاقات مع كابلز متحررين وهم ناس كتير محترمه جدا جدا ف التحرر مش معنى أن الزوج مبيعرفش ينيك أو أنه خول لا ده ف من المتحررين فحوله جدا جدا ف السرير واحسن منك ي اللي داخل تشتمهم وتحسب نفسك احسن منهم هم دول حابو يجربو حاجه جديده وحبو يتبسطو وده مش معناه أنه خول أو مش راجل ومش معنى كده أن انا يوافق على التحرر بس اللي اقصد أقوله انك متعملش فيها دكر وتدخل تشتم فيهم وتحس كده انك فحل وكده لأن ده بيدل ع انك ولا حاجه وع فكره انا مش متجوز ومش متحرر اووي واتمنى بجد تفهموا التحرر وتسيبو كل واحد بدماغه وتحترمو طباع الناس واتمنى بجد نرتقي ف الفهم
جربت بس طلعوا مش جد في الاخر كان في الزيتون وكان عاوز هو مراته

• عجبني
التفاعلات: $$$ الحكيم
انت حر ما لم تضر،،،

تذكر
احسنت

• عجبني
التفاعلات: Life selector
  • عجبني
التفاعلات: $$$ الحكيم
عزيزي النسوانجي مشاركات التعارف ممنوعه تماما بأقسام المنتدى مكانها قسم التعارف فقط طلب أي وسيلة تعارف خارجيه او ذكر ها في موضوعك او ردودك مخالف تماما ومن الممكن ان تعاقب إداريا بسبب ذلك ( هناك قسم كامل لغرض التعارف) فلا تكن عضو مصر على المخالفات

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%