NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

(الجزء السابع)

معكم كاتبكم (Ki1inG)

بعد ما دخلت تلات صوابع في طيز ريهام و هي مش حاسة بسبب زوبري اللي بيفشخ كسها
انا في بالي:: احا ريهام مفتوحة من ورا..
شلت صوابعي و عملت نفسي معملتش حاجه و بقيت ازرع في كسها و بعدين جبت في كسها و نمت جمبها علي ضهري
ريهام:: يخرابي مش عارفة هستحمل كدا كل يوم ازاي هيهيهي
انا:: شوفتي بقي ان ما يعجبكيش العجب يا ريهام،
ريهام:: بهزر يا روحي، هقوم انا اخود دوش بس اوعي تاجي ورايا انا تعبت النهارده بجد
سبتني ريهام و انا قعدت افكر يمكن ريهام بتنيك نفسها بخيار من طيزها، او حبت تجرب نيك الطيز و فتحت طيزها بنفسها زي ما بتشوف افلام السكس، حاولت اكدب اللي عرفته، بس التفكير واخد عقلي، نمت و التفيكر مالي عقلي،
(مشهد اخر)
»» تاني يوم««
-عند بيت اهل ريهام
سندس قامت تفتح الباب بعد ما خبط و كان حسين
سندي بخوف:: انت جايلي البيت ليه؟
حسين:: لسه شايف امك نازلة و ابوكي في المكتبة، كنت قريب قلت اجي اتسلي معاكي علي السريع
سندس:: مش هينفع هنا ممكن حد يدخل علينا
حسين زاح سندس لورا و دخل قفل الباب و مسكها من شعرها
حسين:: ايه يا كسمك انتي تنفذي و بس و اعملي حسابك معاكي اوردر بالليل فاهمة ويلا اقلعي عشان اتمتع بيكي شوية قبل ما حد ياجي
سندس كانت بتعيط و بتقلع هدومها و حسين ولا همو بقي يبوس سندس من شفايفها و يقفش بزازها و طلع زوبه و شد سندس من راسها تنزل تمصه، نزلت سندس و عنيها دموع بقيت تمص غصب عنها زوب حسين، و حسين مستمتع و مغمض عينه، و في عز ما الاتنين مشغولين كان عاشور ابو سندس فتح باب الشقة و اول ما شاف بنته سندس بالمنظر دا زعق جامد و مستحملش قام وقع علي الارض،
سندس شافت المنظر بالبطئ ابوها وقع قدمها و حسين بيعدل هدومه و بيجري علي تحت، مسكت الفون بتاعها و اتصلت بأمها وهي و بتكبي
سندس:: ماما ألحقيني بسرعة

(المشهد الرئيسي)

بعد ما كنت في الصرافة عشان اغير الدولارات اللي كانت معاي اتصلت بجماعة اصحابي قعدنا علي كفاتريا و بنضحك و بنهزر، و فوني رن كانت ريهام اخدت الفون علي جمب و رديت
انا:: ايوة يا ريهام في ايه؟
ريهام بعياط:: رحيم تعالي المستشفى ارجوك بابا تعبان في المستشفى
انا:: ايه انا جايلك حالآ
اخدت العنوان من ريهام وقفلت معاها و استأذنت من اصحابي و رحت لريهام المستشفى كانت هي و اختها سندس و امها هناك بيعيطه
انا:: ايه اللي حصل يا ريهام عم عاشور ماله؟
ريهام:: تعب فجأة وجبنا علي المستشفى ولسه جوا مخرجش
انا:: اهدي بطلي عياط انت و حاولي تخليهم يهدو معاكي
مديحة بحزن:: كتر خيرك يبني، انت تعرف ريهام؟
ريهام بتحول تهدي:: دا رحيم جوزي يا ماما
مديحة بصتلي بأستغراب مش مصدقة وقبل ما تتكلم الدكتور خرج وقفنا معاه نفهم حالة عم عاشور
الدكتور:: الحالة حرجة جدآ، واضح كدا ان اتعرض لخبر او حصلت معاه حاجه وحش اوي مقدرش يستحملها فسببتله سكتة دماغية
مديحة:: يعني ايه يا دكتور؟
الدكتور:: بصراحة مش هقدر اخبي عليكم بس، اللي حصل لوالد حضرتكم دا، سببله شلل مؤقت و تقل في اللسان،
مديحة بعاط:: يا مصبتي يا مصبتي، يا لهوي، يا حصرتي عليك يا عاشور
انا:: اهدي يا حماتي، فهمني كدا يا دكتور يعني مع العلاج هيقدر يرجع زي الأول؟
الدكتور:: الشلل مع الوقت و ممارسة العلاج الطبيعي، بأذن *** هيرجع بس تقل اللسان مقدرش اقولك عليه حاجه، ممكن يخف و ممكن....
مديحة فضلت تعيط و ريهام مدمعة هي كمان أما سندس فا اغمي عليها، شلتها و دخلت بيها اوضة و جات ممرضة فوقتها و قالت ان عندها ضعف و علقتلها محلول، بعدين انا روحت دفعت مصاريف العلاج عشان عم عاشور، و بعدين مديحة كانت قاعدة مع جوزها عم عاشور، و ريهام قعدت مع امها عشان لو حصل حاجة، وسندس كانت تعبانة قلتلهم هروحها البيت وانته خليكم مع عم عاشور، سندت سندس و نزلنا تحت ركبنا تاكسي و روحتها البيت، عند باب العمارة مكانتش قادرة تقف، فا شلتها و طلعت بيها، ودخلنا الشقة، دخلتها اوضتها نيتمها علي السرير،
انا:: عايزة حاجه قبل ما امشي؟
سندس مسكت ايدي بعياط:: رحيم انا اسفة (عياط بحرقة)
انا:: علي ايه بس؟!
سندس:: بسبب اخر مرة اتكلمت معاك فيها، سمحني عشان خطري، انته سندنا الوحيد دلوقتي
انا بأبتسمة حزينة:: انتي اختي الصغيرة يا سندس، متقوليش كدا،
سندس فضلت تعيط وانا هديتها لغاية ما نامت، بعدين نزلت روحت البيت
»» بعد تلات ايام««
كنت بحول ألاحظ تصرفات ريهام و ارقبها اشوفها بتكلم حد او بتقابل حد عشان اتأكد انها بتخوني ولا هي فتحت نفسها من ورا، بصراحة مفيش اي حاجة تبين انها بتخوني، لغاية ما بقيت انفض الموضوع من دماغي،
(الساعة 4:13 العصر)
روحت المستشفي عشان عم عاشور كان هيخرج، روحتلهم و روحته البيت طبعآ كان معاه كرسي معاقين، عشان مش هيقدر يمشي، وسندس مكانتش موجودة معانا ولا في البيت
انا:: ألف سلامة عليك يا عم عاشور
ريهام:: رحيم انا هقعد هنا كام يوم برب يحتاجه حاجة
انا:: ماشي يا ريهام،
ريهام:: طيب انا هروح اجيب كام طقم عشان مش معاي هدوم هنا
انا:: خلاص هستناي هنا جمب عم عاشور علي ما تاجي
نزلت ريهام و كان عم عاشور علي السرير و مديحة ادتله العلاج، وخرجت قعدت معاي في الصالة
مديحة:: شكرآ يا رحيم
انا ببرود:: انا بعمل كدا عشان عم عاشور بس
مديحة:: انت لسه زعلان مني، ياود انا بس كنت بزعل انك بتزعل بنتي عشان كدا كنت بدايق منك
انا:: وهزعل علي ايه، انك قليتي مني و هنتيني و كأني كلب، لا عادي ولا يهمك
مديحة قربت مني:: خلاص متزعلش بقي، دا احنا لولاك مكانش عرفنا نعمل ايه، وريهام عرفتني كل اللي انت عملته لما سفرت برا
انا:: عرفتك ايه؟
مديحة بأبتسمة خبث:: كله، كل حاجه و انها بتتعب منك جامد
انا:: عرفتك اني راجل صح ولا انا غلطان؟
مديحة:: طبعآ وسيد الرجاله،
انا:: طيب يلا روحي اعمليلي كباية قهوة
مديحة:: من عيني حاضر، انت تأمر
قامت مديحة و ركزت في طيزها وشكلها هجت عليها، و بتاعي ابتدي يصحي، قلت في بالي انا لازم اربي اللبوة دي علي اللي كانت بتعمله معاي زمان،
بعد خمس دقايق رجعت مديحة و معاها القهوة و بتدلع في الماشية بتاعتها، فهمت ان كسها نقح عليها و عايزة فيه،
مديحة:: اتفضل القهوة يا رحيم
انا:: علفكرة بنتك ريهام مديقاني
مديحة:: ليه بس عملت ايه البت دي و انا اربيهالك
انا:: بكون عايزها و هي بتفضل تقولي تعبانة و مش هتقدر تستحمل، قوليلي اعملها ايه بقي،
مديحة:: مانت بالراحة عليها برضو دا هي قالتلي انها بتتعب من اول واحد و انت مش بترحمها
انا:: طيب اعمل ايه يعني، متجوز و مراتي مش مكفيا احتيجاتي، اتجوز عليها طيب ولا ايه؟
مديحة:: يا لهوي لا، انا هتكلم معاها في الموضوع دا، وبعدين انت بتحتاجها كتير اوي كدا فطبيعي تتعب
انا:: اعمل ايه يعني، انيك مين لما مراتي مش مكفياني
مديحة بكسوف وصوتها واطي وخارج بالعافية:: طيب انا ممكن احول.. احم.. اسعدك لو بتتعب اوي كدا
انا:: يعني انتي موافقة انيكك
مديحة بكسوف:: وطي صوتك عاشور يسمعنا، وو ويعني انا بساعدك بدل ما تروح لوحدة غريبة و تضحك عليك، و بنقذ بنتي من درة ممكن تجيلها
انا:: طيب انزلي طلعيه و مصيه
مديحة بصتلي بأستغرب :: بس انا ما عملتش كدا في حياتي،
انا:: يعني مش موافقة طيب، سلام انا ماشي
مديحة مسكتني من ايدي:: لا لا خلاص موافقة بس تعال ندخل اوضة سندس بدل ما عاشور يحس بينا ويتعب بزيادة
انا:: لا هنا في الصالة، ولو اتكلمتي تاني اعتبري اني متجوز علي بنتك و كمان ممكن ترجع مطلقة عادي
مديحة بكسرة:: حاضر،
قعدت علي كنبة الانتريه و مديحة نزلت بين رجلي و بقيت تفك البنطلون، وطلعت زوبري من البوكسر، شهقت من طوله ومسكته لحست الراس بعدين غمضت عنيها و دخلت الراس في بوقها و بقيت تمص فيها و بعد شوية اندمجت وهاجت و بقيت تمص اكتر و تدخل زوبري اكتر في بوقها، لاحظت انها بتمص بخبرة، دا مش مص واحدة اول مرة، كانت تمص زوبري و تفرك بضاني و تنزل عليهم تشفطهم، مسكت شعرها في قبضة ايدي و حشرت زوبري كله في زورها، لغاية ما اتخنقت و بقيت تضربني في رجلي عشان اخليها تتنفس، قمت طعلت زوبري منها قعدت تكحكح و تريل
مديحة:: بالراحة عليا شوية انا مش حملك
انا:: بس يا شرموطة، كملي و انتي ساكتة
بقيت تكمل مص و هي هيجانة، و مرا واحدة ريهام فتحت باب الشقة و معاها شنطة هدومها الصغيرة، و لما شافت المنظر برقت
مديحة بخضة:: يا لهوي يا لهوي، ريهام صدقيني انا هفهمك كل حاجه
ريهام بصالي بغضب:: تقدر تفهمني ايه اللي بيحصل هنا
انا ببرود:: امك شرموطة و كانت محتاجة تتكيف
مديحة بصتلي و الدموع في عنيها، و ريهام بصت لامها و ساكتة مش بتتكلم
قمت و دخلت زوبري في البنطلون و عدلت هدمي:: هتاجي اوصلك ولا هتقعدي مع امك الشرموطة؟
سبتهم و نزلت و قبل ما امشي لاقيت ريهام بنتادي عليا، وبقتولي انها هتروح معاي
روحت انا و ريهام و هي بتتعامل معاي بزعل، وانا منفضلها
(مشهد اخر)
_في الشقة المجهولة
حسين واقف مع واحد بيتكلمه
حسين:: ها امبسط يعم ولا لسه؟
شخص:: هي حلوة وانا امبسط معاها، بس هي كانت بتعيط، ودا قفلني بصراحة
حسين:: معلش هعوضك عن دا المرة الجاية
الشخص:: يا ريت يا حب انا جاي افرفش مش اتخنق، امسك يعم (فلوس)
حسين خد حسابه من الزبون، و مشاه و دخل عند سندس اللي بتبكي في الاوضة علي السرير
حسين:: ايه يا كسمك، الزباين بتشتكي انك بتنكدي عليهم، بقولك ايه، لو جاتلي شكوة تاني منك، انا مش هرحمك فاهمة
سندس بعياط:: حاضر حاضر
حسين:: اسمعيني كويس بكرة معاكي اوردر، بس مش هتتقابله هنا، هديكي عنوان كباريه تروحي علي هناك تخلصي معاه، انا متفق معاه علي راسين لو كتر قوليلي وانا هتعامل بس انتي مكليش فيه، شوفي كام واحد عايزك و خلصي و روحي، يلا البس هدومك عشان تروحي و خودي ال200 جنيه دي، ابقي اصرفي منها
سندس لبست الهدوم وهي بتعيط و اخدت ال200 جنيه عشان مش معاها فلوس موصلات و روحت بيتهم
(المشهد الرئيسي)
كنت هنام انا و ريهام، ولسه بقفش بزازها صدتني
انا:: مالك يا ريهام؟
ريهام:: هو ايه اللي مالي، انت عايزني بعد ما عملت كدا مع امي اسمحك عادي
انا:: امك اللي شرموطة اعملك ايه؟
ريهام:: اوعي ما تلمسنيش، انا لولا اني مش حابة اقعد معاها جيت هنا
انا:: دا اخر كلامك؟
ريهام:: اه اخر كلامي،
سبتها و نومت و نفضتلها، وهي كانت فكراني هتحايل عليها زي زمان
(تاني يوم الساعة 9:00 الصبح)
صحيت علي رنة فون و كانت حاتم مدريي، بيقولي امتي هرجع الشغل، قلتله اول الاسبوع الجديد، قفلت معاه و كانت ريهام مش جمبي، خرجت لاقيتها في المطبخ، سبتها و دخلت الحمام اخدت دوش، وقعدت قدام التلفزيون
ريهام:: احضرلك فطار؟
انا ببرود:: مش عايز.. مليش نفس
ريهام دخلت الاوضة و لبست قميص بيت محزق فيها و بزازها هتنط برا و قعدت جمبي
ريهام:: يلا بينا جوا
انا:: لاء
ريهام:: ليه؟
انا:: مش بمزاجك يا ريهام، مش وقت ما تحبي اكون تحت امرك، لاء خلاص مش انا اللي اعمل كدا
غيرت هدومي و كنت نازل شوفت في وشي بثينة
بثينه:: حمدال*** علي سلامتك يا رحيم
انا ببرود:: شكرآ،
اتجهلت بثينه و نزلت روحت بيت ستي اسلم عليهم، اول ما وصلت وفتحتلي نورا اللي اتفاجأت بيا
نورا:: رحيم!
انا:: ازاي عرفتيني؟
نورا:: الشكل بيتغير بس البني ادم واحد، ادخل
دخلت و سلمت عليها و روحت سلمت علي ستي، ونورا عملتلي شاي و لاحظت انها طول القاعدة مركزة في شكلي، وعضلاتي، وخدت بالي انها عضت شفتها غصب عنها، المهم قعدت عند ستي شوية كان النهار عدي و الليل جيه، سبتهم و مشيت كنت لسه مخنوق اتصلت بزين صحبي
انا:: ألو ايوة يسطا اخبارك
زين:: تمام انت عامل ايه؟
انا:: تمام بس مخنوق شوية، عيزين نقعد زي زمان يسطا مش معاك حاجة تعلي (حشيش)
زين:: عندي الاحلي، حظك حلو قبلني شوية هبسطك علي الاخر
انا:: ايه هتخليني انيكك ولا ايه ههه
زين:: يا ابن الكلب يا عرص، اخلص اقفل و علي الساعة 8 هجيلك نروح سوا
انا:: ماشي يسطا سلام
قفلت مع زين واتمشيت شوية في الشارع لاقيت واحدة غلبانة كبيرة في السن معاها عيل صغير شكله لسه بيرضع، كانت قاعدة علي الرصيف بتبيع مناديل، و في دموع في عينها، رحت عدنها
انا:: مساء الخير يا امي
الست:: الحمد*** يا ابني امانة تسعدني باي حاجة يبني الواد تعبان و مش قادرة اجبله العلاج
انا:: ابنك دا علي كدا؟
الست:: لا يا ابني دا ابن بنتي *** يرحمها
انا:: ليه و ابوه فين... اتوفي هو كمان؟
الست:: ابوه (اتحسبنت فيه) يا ريته ميت،
انا:: ليه كدا؟
الست:: انا هفهمك الحكاية يبني، انا كنت عايشة انا و بنتي لوحدنا بعد ما جوزي مات، مكانش حلتنا غير شقة كانت كبيرة و واسعة، جوزي ورثها من ابوه زمان، و بعد ما مات حالتنا ادهورت، بنتي كانت حلوة و طيبة طلعت تشتغل عشان نقدر نعيش، و جالها عريس اطرت تتجوزه عشان ترتاح من الشغل و يبقلنا ضهر ورجال نتحاما فيه، كان كويس معانا، لغاية ما اتجوز بنتي، اقنعنا نبيع الشقة و نشتري شقة اوضة و صالة، وبالفلوس دي نعمل مشروع صغير هو بيفهم فيه، عشان عشيتنا تتحسن، صدقنا و مضينا علي بيع الشقة، طلع نصاب، و خلانا نكتب الشقة باسمه، ورمانا في الشارع انا و بنتي بعد ما طلقها، مقدرناش ناخود حق ولا باطل، قعدنا في اوضة صغيرة فوق السطح، و بنتي طلعت تشتغل تاني، و بعد شهر تعبت و طلعت حامل، ويوم ما ولدت كانت فارقتني يا ولدي، وبقيت لوحدي انا و حتة لحمة حمرة بحاول اربيه، ولو اني حاسة اني هسيبه وحيد في الدنيا
انا بحزن:: متقوليش كدا، **** يديكي طولت العمر، طيب قوليلي اللي كان متجوز بنتك دا ساكن فين؟ لسه في الشقة؟
الست:: باعها يا بني و بيقوله راح بلاد برا، ومحدش يسمع عنه
انا:: طيب قومي معاي
الست:: علي فين؟
انا:: هنروح لدكتور يشوفكم
الست:: كتر خيرك يبني ملوش لوزم، انا بس عايز حق العلاج بتاع الواد اليتيم دا
انا:: زمانه تعب اكتر و ممكن يحتاج علاج غيره
وقفت تاكسي و ركبت انا و الست و حفيدها و روحت عند دكتور كشف عليهم الاتنين، و اشترتلهم العلاج، و شوية اكل، و روحتها الاوضة اللي فوق السطح اللي عايشة فيها، وقلتلها اني هازورها كل فترة و اديتها مبلغ صغير و نزلت من السطح، كان زين بيرن عليا
انا:: ايوة يسطا فينك
زين:: انا جايلك البيت دلوقتي
انا:: لا مش في البيت تعال عند **** مستنيك هناك
وبعد ما قفلت مع زين، قعدت عشر دقايق لاقيته بينادي عليا من عربية ملاكي بيضة، روحتله وركبت معاه كان معاه الواد حمو و واحد تاني اسمه سيف
زين:: هروق عليك النهارده، يسطا
انا:: يعم اتنيل اخلص مش بالكلام
سيف ساق بينا لغاية ما وقف قدام كباريه
انا بتعصب:: كباريه يسطا؟
زين:: يعم مرة من نفسك، دانت هتدلع
انا:: يسطا بلاش كباريهات و قرف مش ناقصة نجاسة
حمو:: فكك يا رايق، عيش يومك يعم
لما حمو كلمني افتكرته لما بثينه ركبت معاه العربيه من عند اول شارعنا، و نفس العربية البيضة دي معني كدا ان سيف دا صاحب العربية
زين:: يلا يسطا يوم وخلاص
نزلت معاهم دخلنا الكباريه، كنت فاكر هنقعد علي الطربيزات الموجودة، بس سيف خدنا عند سلم للدور التاني، كان مكان واسع فيه شباك كبير جايب الكباريه تحت و في في كنب انتريه و في بابين كل باب يدخلك علي اوضة تاني صغيرة و كدا فيها سرير لزوم المتعة
زين:: انده للبنات يا سيف
سيف:: دقيقة واحدة، برن عليه يبعت البنات
قعدنا و بقينا نشرب بيرة و سجاير حشيش، و بعد عشر دقايق دخل علينا تلات شراميط،
انا:: ايه يسطا انته معملتوش حسابي ولا ايه؟
زين:: لا يعم عملنا حسابك
انا:: ايوة بس دول تلاتة واحنا اربعة
سيف:: لا مانا عامل اوردر من برا و لسه هيوصل شوية
انا:: ايوة يسطا، بتعمل اوردر مخصوص
سيف:: ههه ادينا بنغير، يلا كل واحد يخدلو واحدة يمرح معاها
زين:: انا هاخود دي _ حمو:: وانا هاخود دي
كل واحد اختار واحدة و سابولي واحدة بزازها و طيزها وسط،
روحت للبنت شدتها في حضني:: ومالها دي، وحشة يعني، دي قمر،(همست في ودنها) شوفتي انتي حظك حلو وقعتي معايا، هدلعك
البنتين التانين كان عنيهم عليا، بس انا خدت اللي معاي و دخلت اوضة من الموجودين، شديت البنت نيمتها علي السرير و بقيت ابوس فيها و هي بتمص شفايفي و بتاخود لساني في بوقها بخبرة، بقيت اقفش بزازها و قلعتها الجيبة القصيرة اللي لابساها و كانت من غير كلوت، هيجتني عليها، بس افتكرت انها شرموطة و بتتركب من كله ، مرديتش الحس كسه من غير ما تحس عملت نفسي بشوف شكله و بعبصتها فيه، و نزلت علي بزازها مص، بعدين نمت علي ضهري و هي علطول راحت عند زوبري تطلعه من البنطلون و اول ما شافته شهقت
البنت:: يخرابي علي جماله، بقالي كتير ما اتمتعتش بواحد طويل كدا،
نزلت البنت تمص زوبي بقيت تمص الراس و تدخل لسانها في الفتحة و بعدين تنزل تلحس زوبري من الجناب و تنزل علي بضاني تشفط فيهم و هي ايدها بتدعك في زوبري، بعدين تفت عليه غرقته و بلعته كله في بوقها لغاية زورها و تخرجه تاني بعدين تمص الراس بس و تدعك فيه باديها الاتنين و تنزل ايد علي بضاني،
انا:: كفاية يا لبوة هنقضيها مص يلا كيفيني
البنت:: من عيني يا روحي انت تأمرني
البت طلعت علي بطني و وقفت علي ركبتها و مسكت زوبري عدلته علي فتحة كسها وكانت لسه هتقعد بالرحة، مسكتها من وسطها و رزعت زوبري كله فيها خليتها صرخت بصوت عالي
البنت:: اااه حرام عليك شقتني اااه
انا:: لزوم النمرة وكدا يلا وريني جمال نطتك
بقيت تتنطط علي زوبري بالراحة، و مغمضة عنيها، ميلتتها عليا و بقيت امص شفيفها و اقفش بزازها، بعدين بقيت امص بزازها واعض حلامتها، فضلنا كدا عشر دقايق، لغاية ما قالتلي انها تعبت من الوضع، عكست الوضع و خليتها هي علي ضهرها و زوبري لسه في كسها، رفعت رجلها علي اكتافي و بقيت ارزع في كسها بزوبري، وهي بتصرخ و بتطلب مني اهدي و انا ولا سأل فيها، بقيت احفر في كسها و هي بتصوت بصوت عالي،
البنت:: عشان خاطري كفاية كسي اتهري
انا:: لا اجمدي كدا اومال لو كنت واخد فياجرا هتعملي ايه
البنت بخضة:: يعني انت مش واخد فياجرا؟
انا:: ملهاش لزوم،
بقيت ارزع فيها علي الوضع دا اكتر من عشر دقايق و بعدين حسيت اني هجيب وانا كدا كدا مش بخلف فا جبتهم في كسها، و اترميت جمبها اخود نفسي
البنت:: يخرابي تعبتني بجد انا مش هقدر اكمل شغل و هاروح
انا:: واضح ان اللي بينيكك شوية مراهقين او شوية عجايز
البنت:: ينفع تديني رقمك، انا مش هقدر استغني عنك
انا:: ههه للدرجتي!
البنت:: اه، انت اسمك ايه
انا:: رحيم
البنت:: وانا سالي او سوسو يا روحي،
انا:: بعدين هديكي الرقم يلا بينا نلبس
لبست انا و سالي و خرجت برا الاوضة و شوفت زين و حمو برا بيشربو و يضربو
زين:: ايه يعم كل دا، دانا خصلت والواد حمو خلص، و سيف الاوردر بتاعه وصل دخل جوا بيها حالآ
سالي:: مش هتجيب الرقم يا حبيبي بقي
زين:: ايه عجبك للدرجاتي؟
سالي:: دا بوظني خالص، و مش هقدر اكمل شغل حتي و هاروح
حمو:: تقيل يا عم رحيم، شرفتنا و رفعت راسنا زي ابو صلاح
انا:: ههه، بعد الصيت اللي عملتهولي اهو الرقم يا سوسو ما يغلاش عليكي
اديت لسالي الرقم و قبل ما تمشي قامت بستني بوسة طويلة من شفايفي و مشيت
زين:: طيب يا عم يلا بينا تحت نشرفش شوية علي ما يخلص سيف
انا:: يلا بينا
نزلنا تحت قعدنا علي طربيزة، كان فيه رقاصة جامدة موت، بقيت اشرب بيرة انا و اللي معاي و لاقيت واحدة بعيد شوية عني مركزة معاي، بصيت علي الرقاصة شوية و بصتلها تاني لاقيته لسه مركزة معاي كأنها بتحفظ شكلي او شبه حد تعرفه، عشان نظرتها مش بتقول انها معجبة او كدا، نفضت و كملت شرب لغاية ما واحد من الجاردات ميل عليا و قالي (الهانم عيزاك في كلمة) اتردد اروح ولا لاء، بس قلت اشوف عايزة ايه، قمت و روحت للطربيزة بتاعتها
انا:: نعم؟
هي:: تع اجلس هون
انا:: هون شكلك مش مصرية،
قعدت جمبها:: ها نعم؟
هي:: مو انت رحيم؟
انا:: مثلآ، عايزة ايه بقي؟
هي:: مو انت ياللي كنت متطوع لتجربة شركة فور لايف في انجلترا
انا:: عرفتي منين؟
هي:: المؤتمر كان متذاع عالني،
انا:: ايوة انا رحيم و انا اللي متطوع للتجربة و اللي كنت في المؤتمر نعم؟
هي:: لا تكون عصبي هيك، انا بأشارة مني لهادول ينسروك لفافيت صغيرا
انا:: طيب انتي يعني ندهالي عشان تعرفيني انك معاكي جردات ولا ايه مش فاهم؟
هي:: لا رحيم انا مو نديتلك مشان هيك، انا مو حابة نبتدي معرفة اولها خناق، بصراحة انا نفسي فيك عندك مانع؟
انا:: لو رفضت؟
هي:: لو رفضت ترجع ويا اصحابك، انا مو احب شئ غصب، بس انا ابيك ابي اجربك اي او لاء؟
انا:: ماشي بس انا تعبان دلوقتي لسه مخلص علي واحدة فتلاقيني مش معاكي،
هي:: مو هلاء عطيني رقم جوالك و انا اتواصل معك وقت تكون فاضي
انا:: ماشي،
اديتها رقم فوني و اخدت رقمها
انا:: اسجله ايه؟
هي:: وردة
(وردة_ 31 سنة، بيضة، 167 سم، بزازها كبيرة و مغرية، وطيزها اكبر من المتوسط، شفايفها وردي وهي نفسها شكلها جميل، وردة إمراتية الجنسية، جوزها غني فشخ و صاحب شريكات و مصانع في الإمارات، و بيتعامل مع شريكات و بيعمل صفقات في مصر و الشرق الاوسط،)
سبتها و رجعت الطربيزة اللي كنت عليها تاني
زين:: ايه يعم ارحم شوية فوق وتحت
انا:: يعم فكك هو صحبك سيف لسه فوق
زين:: خلاص نازل، اهو نزل
نزل سيف و كان وراه بنت وكان جاي علينا،
سيف:: هات ياض محفظتي
حمو:: امسك
سيف:: خودي دول ليكي متقولوش عليهم
كل دا وانا ما شفتش البنت و اول ما شفت وشها من قرب و هي بصتلي انا برقت وهي خافت و وشها اصفر، سيف اداها الفلوس و مشيت بسرعة
انا في بالي:: احا سندس شرموطة معقول؟
انا:: قولي يا سيف هو انت تعرف البت دي من بدري؟
زين:: ايه يعم ارحم شوية سيب حاجه للغلابة
سيف:: لا معرفهاش اصلآ، دي شغالة مع واحد اعرفه معرفة سطحية كدا
انا:: اه تمام
سيف:: ليه تعرفها؟
انا:: لا يعم اعرفها منين هي بس عجبتني زي ما قال زين
زين:: وقلت كمان سيب حاجة للغلابة
انا:: يعم بطل نق جبتنا ورا، يلا بينا
كنت قايم و شفت وردة كانت بصالي و ابتسمت
ركبت العربية معاهم و نزلت عند البيت روحت كان الوقت ليل، دخلت العمارة شفت عفاف اتخضت اول ما شافتني
عفاف:: استاذ رحيم ازيك
انا:: ايه يا عفاف مالك؟
استاذ عبده ورايا:: رحيم، انت بتعمل ايه تاني مع عفاف هنا
انا:: ولا حاجة انا كنت داخل و شفت عفاف سلمت عليها و كنت طالع صح يا عفاف
عفاف:: ايوة فعلآ يا استاذ عبده
عبده:: وانت راجاع بالليل اوي كدا ليه يا رحيم؟
انا ببرود:: مزاجي عندك مانع؟
عبده:: لا معنديش بس مش منظر، لو حد تاني شافك واقف مع عفاف كدا يفهم الموضوع غلط
انا:: خلي اللي يفهم يفهم، انا مليش دعوة بحد واللي عنده مشكلة ياجي يكلمني
عبده:: طيب تصبح علي خير
طلع عبدالرحيم شقته و كانت عفاف بصالي
انا:: تصبحي علي خير يا ام نيرا
عفاف:: وانت من أهله يا استاذ رحيم،
سبتها و طلعت الشقة، دخلت لاقيت ريهام صاحية و مستنياني ولابسه قميص نوم كاشف كل حاجه
ريهام:: كنت فين؟
انا:: قاعد مع اصحابي
ريهام:: احطلك تتعشي؟
انا:: لا اتعشيت برا،
وسبتها و دخلت اوضة النوم و كنت بغير، لاقيت ريهام جات ورايا
ريهام:: انا لابسه القميص دا من بدري و مستنياك
انا:: انا تعبان و عايز انام
ريهام قامت و بقيت تحسس علي صدري:: انت لسه برضو زعلان، يعني كنت عايزني اعمل ايه و انا شيفاك مع امي بالمنظر دا؟
انا:: اعملي اللي تعمليه و ابعدي عني عايز انام، قلتلك مش بمزاجك
غيرت هدومي و سبت ريهام بنارها و نمت
(تاني يوم الساعة 10:00 الصبح)
صحيت من النوم كانت ريهام مش جمبي
خرجت كانت قدام التلفزيون، سبتها و دخلت الحمام اخود دوش، دقيقتين و حسيت بريهام ورايا حضناني، لفيتلها لاقيتها ملط
انا:: في ايه يا بت مالك؟
ريهام:: حرام عليك كدا، خلاص بقي
انا:: لا لازم تتعلمي الادب
ريهام:: اتعلمته و خلاص مش هتتكرر تاني
انا:: خلاص لغاية لما يبنلك صحاب
ريهام:: يعني اتصل بيهم عشان ترضي ولا ايه؟
انا:: هما مين؟
ريهام:: اصحابي
انا:: لو حلوين ماشي
ريهام:: اخس عليك يعني مش مكفياك؟
انا:: ايوة لما اطلبك و ترفضي تبقي مش مكفياني
ريهام:: ماما كلمتني امبارح و فهمتني كل حاجه وانها كانت بتعمل كدا عشان ممكن تتجوز عليا، بس انا هستحمل عشانك،
انا:: اما نشوف
ريهام:: يلا بقي عشان وحشني من امبارح
رزعت ريهام زوبر في الحمام حلفت بيه، و بعدين خرجنا فطرنا،
انا:: البسي نروح نزور ابوكي يلا
ريهام:: حاضر
معكم كاتبكم (Ki1inG)
لبست ريهام و روحنا عند بيت اهلها، امها كانت بتتعامل عادي ولا كأن حاجه حصلت، و شوفت سندس في اوضتها بتبكي، بعد شوية ريهام دخلت تقعد معاها و مديحة دخلت المبطخ و انا اتسحبت وراها، مكانتش حاسة بيا، قمت رزعتها بعبوص خرم الجلبية اللي لابساها
مديحة بشهقة:: بس ايه اللي بتعمله البنات تشوفنا
انا:: ايه يا لبوة يعني مش عاجبك؟
مديحة بصوت واطي:: عشان خاطري بلاش قدام البنات، انا بالعافية اقنعت ريهام اني كنت بخفف عنها عشان متتجوزش عليها،
انا:: مش انا اللي كنتي بتقولي عليا مش راجل زمان يا لبوة دلوقتي خايفة اتجوز علي بنتك
مديحة:: معلش يا روحي، صفحة و اتقفلت، خلينا نبتدي صفحة جديدة
انا:: ومالو
قمت رزعتها بعبوص ألعن من الاول، و هي مفتحتش بقها نهائي
خرجت من المطبخ ورحت عند اوضة سندس و كانت ريهام معاها بتهديها
انا:: مالها هي بتبكي ليه؟
ريهام:: زعلانة علي خطوبتها اللي اتفسخت
انا:: يغور اللي بايعنا، ملوش لزوم العياط يا سندس
ريهام:: دانا اتنبح صوتي عشان تبطل عياط
انا:: ريهام ينفع اتكلم مع سندس لوحدنا عايز افهم حاجه
سندس بعياط:: حاجة ايه دي؟
انا:: ريهام ممكن
ريهام قامت و كانت خارجة بس قولتها تقفل الباب وراها و عملت كدا
انا:: فهمني كدا ايه اللي انا شفته امبارح دا، انتي شغالة شرموطة؟
سندس بعياط:: ارجوك وطي صوتك و*** انت فاهم غلط انا بعمل كدا غصب عني
انا:: غصب عنك ازاي يعني فهمني
سندس:: حكتلي كل اللي حصل بالتفصيل من اول ما حسين فتحها و فسخ الخطوبة لغاية ما مضاها علي شيكات و هددها و خلها شرموطة و هو القواد بتاعها
انا:: ينهار اسود،
سندس بعياط:: ارجوك يا رحيم سعدني انا في عرضك، محدش غيرك عارف حكايتي
انا:: ياه يا سندس، من شهرين وشوية، كنتي بتهنيني عشانه و دلوقتي بتطلبي مساعدة اني اخلصك منه
سندس بعياط:: ارجوك سمحني انا فعرض قشاية تنقذني، ارجوك انقذني منه، ارجوك (عيطت بحرقة)
انا:: رغم انك ما تستهليش يا سندس.. بس هحول اسعدك مهما كان برضو انتي تعتربي قربتي و صمعتنا واحد، وانا محبش واحدة تقربلي تكون صمعتها وحشة
سندس نطت في حضني و بقيت تعيط و هي بتشكرني، وقلتها تستحمل شوية كمان علي ما الاقي حل بس و انا هبقي اتصرف
خرجت من عند سندس قعدت في الصالة مع ريهام و امها و بعدين، قلتلهم اني حولت اهدي سندس شوية و دلوقتي هنزل اروح مشوار
سبتهم و خرجت و قبل ما افكر في اي حاجه لاقيت رقم غريب بيرن عليا
انا:: مين معاي؟
واحدة:: شكلك نستني، انا سالي يا روحي
انا:: ااه ازيك يا سالي
سالي:: بخير يا روحي بقولك ايه لو فاضي تعال دلوقتي نتعرف علي بعض اكتر
انا:: تتعرفي عليا و لا عشان اركبك يا لبوة
سالي:: مش فارقة كتير تعال و نشوف الموضوع في البيت
انا:: هاتي العنوان يا لبوة و هجيلك
خدت العنوان من سالي و روحتلها البيت
انا:: اللبوة بتاعتنا، ايه مش قادرة للدرجاتي
سالي:: وهو انت حد يقدر يبعد عنك يا روحي
انا:: بوقلك ايه انا هايج و مش هكتفي بواحد بس زي المرة اللي فاتت
سالي:: مانا عاملة حسابي، عشان كدا في واحدة هتموت علي زوب زي بتاعك، ونفسها في الاحجام دي من بدري
انا:: ايه يا لبوة انتي جيباني تعرصي عليا لاصحابك، لا يا كسمك، مش انا اللي يعرصه عليه
سالي:: دقيقة بس، صدقني انا مش بعرص عليك، دي تعتبر قريبتي اصلآ من عيلة امي، و هي اول ما عرفت باللي انته عملته فيا، كانت مستعدة تدفع فلوس عشان بس تقضي ليلة معاك
انا:: للدرجاتي
سالي:: يلا بقي هي مستنياك جوا، و انا بعدها
انا:: ماشي يا لبوة و لو حصل الحوار دا تاني، هقلب عليكي بجد، فاهمة
سالي بتحية عسكريّة:: علم و ينفذ، اخلص بقي
سبت سالي في الصالة و دخلت الاوضة اللي قالتلي عليها و كانت واحدة كرباج لابسة قميص نوم لغاية فخادها و شفاف و اول ما شفت وشها ضحكت
انا:: يا جميل الصدف، معقول
زيزي:: صدف ايه؟
قربت منها و قعدت جمبها و مسكت اديها حطتها علي زوبري عشان تحس بكبره
انا:: برضو مش عارفاني، دانا فاكر شخرتك لغاية دلوقتي
زيزي:: شخرة ايه، استني انا بشبه عليك، ايه دا معقول! رحيم الخو
وقبل ما تكمل الكلمة رزعتها قلم و مسكتها من شعرها،
انا:: ايه يا كسمك اومال لو ما كنتيش شرموطة، و اتحايلتي علي صحبتك و كنتي هتدفعي فلوس عشان تتناكي من زوبري اللي حاطا ايدك عليه
زيزي:: ااه سيب شعري و بعدين زوبر ايه اللي كبير، ما صغير وانا عارفه حتي اهو
ونزلت زيزي تفك زرار البنطلون و خرجت زوبري من البوكسر و اول ما شافته برقت
زيزي:: اااحااا، جبت كل دا منين؟ (وبتمسك فيه بايدها)
شلت ايدها من عليه:: اوعي يا كسمك انا لو اعرف انك انتي اللي جوا مكنتش دخلت من اصله
وكنت قايم بس
زيزي مسكت فيا جامد:: خود بس اسمعني متبقاش عصبي كدا، وحط نفسك مكاني يا رحيم، يعني انا كنت هايجة و جبتك عندي البيت و فتحتلك رجلي عشان تفشخ فيا و في الاخر يعني... طبيعي محسش بنفس بقول ايه من عصبيتي
انا:: وعيزاني انسي و اعديها عادي
زيزي وهي بتشدني:: لا عيزاك تعرفني انك دكر و تفشخني زي الشراميط، انا شرموطتك و خدامة زوبك العسل دا
و نزلت زيزي تمص زوبري و هي بصاله بكل محنة و بتمص بهيجان كبير و بتدخله كله في بوقها، مسكت شعرها و بقيت انيك بوقها بكل قوة و دخلت زوبري عند زورها و خليتها تتخنق لغاية ما وشها زرق و بتحول تفلت بكل صعوبة وانا مش سايبها لغاية ما اتخنقت خالص و فتحت عنيها علي الاخر من قلة الهوا، قمت شايله
قعدت تكح و تريل و تنهج تاخود نفسها:: هتموتي حرام عليك ليه كدا
رزعتها قلم و مسكتها شعرها:: اعمل اللي عايزة يا شرموطة فاهمة ولو اعترضي تاني، انا هعلمك الادب
و جرتها من شعرها خليتها تنام علي ضهرها و فتحت رجلها، شديت الكلوت قلعتهولها و حطيته في بوقها، وكنت هايج اوي و نزلت الحس كسها، رغم انها شرموطة وبتتناك مع سالي اكيد من كتير بس هجت و مش هممني، بقيت الحس و اقرصها من اشفار كسها، و اعض الزنبور عضة خفيفة و هي بتصوت من الألم، قمت نزلت علي بزازها مص و بقرص الحلامات بأفتري، و اغيب و ارزعها قلم و طبعآ مش مبطل شتايم فيها بأوسخ الكلام، وهي تهيج اكتر و اكتر،
مسكت زوبري و دخلت بين فخادها:: ودلوقتي وقت الجد يا لبوة انا هوريكي، اللي كنتي هتشتميه هيفشخك ازاي
قمت رزعت زوبري كله مرة واحدة في كسها و هي صرخت جامد، بقيت اطلع زوبري و ارزعه مرة واحدة وبقيت اكررها و بعدين، مسكتها من رجيلها و رفعتهم علي كتافي و بقيت افشخ كسها نيك و هي بتتأوه و تشد ملاية السرير و تغيب و تصرخ و انا ارزعها قلم علي وشها او بزازها، و غيرت الوضع و نيمتتها علي بطنها و تحتها مخدة، دخلت زوبري في كسها و بقيت ارزع اكتر و هي الوضع كان مؤلم بالنسبالها عشان زوبري مالي كسها و بيحك في جدران كسها من جوا، و بعد معجنة استمرت نص ساعة، خليت زيزي تمص زوبري و جبت لبني كله علي وشها و هي بقيت تنضفه ببقها و خرجنا من الاوضة كانت سالي محضرة اكل برا
سالي:: نقول مبروك علينا العيل
زيزي:: دانا شكلي هجيب توأم مش بس واحد
انا حزنت لما افتكرت اني عقيم و مش هقدر اخلف و هتحرم من ان يبقالي واد يشيل اسمي من بعدي
انا بدون ما ابين حزني:: احا انته مش واخدين منع الحمل؟!
سالي:: بنهزر يا رحيم طبعآ، شريط البرشام جمب الشاشة اهو، ويلا عشان الاكل هيبرد عشان دوري انا كمان
اكلت انا و زيزي و سالي و رزعت سالي زوب فشخها، و بعد كدا خرجت من عندهم روحت، وبالليل ريهام كانت حيحانة، رزعتها هي كمان زوبر و كنا هنام بس انا قعدت افكر ازاي احل مشكلة سندس و اخلصها من حسين زي ما وعدتها، نمت انا وريهام
(تاني يوم الساعة 8:03 الصبح)
صحتني ريهام عشان اروح الشغل، فطرت و لبست، كانت هبة هتركب عربيتها
انا من وراها:: خلاص مفيش تعال اوصلك زي زمان
هبة بصتلي و هي مبتسمة:: ايه دا، انت خلصت اجازتك، انا كنت فكراك هتطول شوية، عشان شهر العسل وكدا،(واتكسفت)
انا:: ما خلاص خدت اسبوع عسل كفاية عليا، و حاتم كل شوية يستعجلني عشان انزل اشوف الشغل
هبة:: اه فعلآ الشغل في كذا غلطة من اللي مطبق بدالك،
انا:: ادي العيش لخبازه يا هبة، قوليلي انتي عاملة ايه؟
هبة:: تمام مرتاحة منك و من مشاكلك مع ريهام، اخيرآ ارتحت من صدعكم
انا:: ههه، ماشي مقبولة، قوليلي يا هبة هو انت ليه ما اتجوزتيش تاني لغاية دلوقتي؟
هبة اتنهدت:: مش بفكر في الموضوع دا، انا كدا تمام،
انا:: اسف مكنتش اعرف ان الموضوع هيديقك، اسف مرة كمان
هبة:: حصل خير، يلا وصلنا خلاص
نزلت انا وهبة طلعنا الشركة و الكل اتفاجأ باللوك الجديد بتاعي، و بعد ما خلصت شغل عزمت هبة نتغدا برا، يعني عشان هي السبب في اللي انا فيه دلوقتي، وهي وافقت و بعد ما اتغدينا، روحت البيت، كانت ريهام مش موجودة، قلت اكيد عند امها، اخدت دوش و فوني رن و كان رقم غريب
( ملحوظة صغير:- انا مش بعرف افرق بين اللهجات الخليجي، ولا سعودي ولا كويتي ولا امراتي ولا اي لهجة غير المصري ، فا يريت محدش يدقق جامد في موضوع اللهجة دا)
انا:: ألو مين؟
واحدة:: كيفك رحيم؟
انا:: ازيك يا وردة هانم انا تمام
وردة:: كيف عرفت انه انا؟
انا:: يمكن عشان انتي الواحيدة اللي بتتكلم امراتي اعرفها
وردة:: ههه اي معك حق، مو كل يوم راح تتعرف ع واحدة امراتية، و خصوصآ لو جميلة متلي
انا:: ما يشكر في نفسه إلا ابليس يا رودة هانم
وردة:: يعني انا مو جميلة؟
انا:: مين قال كدا، دانتي ملكة جمال كمان، وتأمريني أمر نعم؟
وردة:: راح ابعتلك الشوفير حقي بالسيارة، اركب معو، وبيصولك لعدني
انا:: بخصوص؟!
وردة:: شو نسيت اتفقنا، مو قلتلك اني نفسي فيك؟
انا:: لو كدا ماشي معاكي العنوان طيب؟
وردة:: هي الشغلة سهلة، ما تشغل تفكيرك، باي
لبست و جهزت و لاقيت رقم بيقولي انه السواق اللي هانم بعتها عشاني، ومستنيني اول الشارع، بصراحة انا قلقت، واحدة زي وردة تبعت السواق بتاعها لغاية بيتي من غير ما تعرف العنوان، دا يدل انها تقيلة و مسنودة جامد،
نزلت ركبت مع السواق كان معاه بودي جارد،
الجارد:: قبل ما نتحرك، انا معاي اوامر، اني اغمي عينك طول الطريق
انا:: من اولها كدا، طيب لو مش موافق؟
الجارد:: بوص في العادة اي حد بروح اجيبه بخدره من غير ما يحس، بس الهانم نبهت عليا اقولك اني هغمي عنيك بس
انا:: اتفضل يا سيدي
غملي عيني و فضلت بتاع تلت ساعة في العربية بعدين نزلت منها معاهم و عيني لسه مغمية، مشيت شوية و طلعت قام سلمه، شال الشريط اللي علي عيني، لاقيتني في قصر فخم جدآ وكل حاجى في تبين انها غالية اوي، لاقيت وردة قدامي لابسة ولا حاجة، مجرد شوية خيوط علي جسمها،
انا:: ايه شغل العصابات دا يا وردة هانم؟
وردة:: معلش رحيم، بس انا لازم اعمل حساب كل شئ
انا:: بس لو هنبقي بالنظام دا، حاسس اننا مش هنعرف بعض كتير
وردة:: ما تقول هيك، تع معي
مشيت ورا وردة و طلعنا الدور التاني من القصر، دخلت اوضة نوم فخمة بمعني الكلمة كبيرة فشخ و جميلة بس
وردة:: رحيم في شئ صغير بدياك تعرفه
انا:: ايوة ايوة مش هفتح بوقي ولا هتكلم، تعالي
وكنت هاخود وردة في حضني بس زحتني ورا
وردة:: اصبر شوي،
وقبل ما اتكلم خرج من حمام الاوضة واحد لابس بشكير حمام
انا بخضة:: ايه دا؟، وردة هانم فهميني كدا بالراحة مين دا و ايه الحكاية بالظبط؟
وردة:: بعرفك ع جوزي، عدنان احمد المسالم
انا بخضة:: عدنان المسالم صاحب مجموعة شريكات و مصانع المسالم في مصر و الشرق الاوسط!
عدنان:: هههه هدا هو انا
(عدنان المسالم، 48 سنة، ابيض، 169 سم، مليان حبتين، وعنده كرش كدا وسط، شعره اسود وفيه خصل بيضة كتير، عدنان المسالم، صاحب شريكات و مصانع في مختلف المجالات، سواء ادوية، نفط، إلكترونيات، في الإمارات، و بيتعامل مع شريكات و بيعمل صفقات في مصر و الشرق الاوسط، و الشركة بتاعة حاتم اكتر ناس بتتعامل مع المصانع الادوية بتاعته، وانا بنفسي بعدل علي ملفات الثفاقات بتاعت شركاته،)
انا:: انا مكنتش متوقع اني اقف قدامك في حياتي، بس انت عارف انا كنت جاي هنا ليه؟
وردة:: رحيم، انا و عدنان متحررين فكريآ، وانا قبل ما اجيبك لهون عرضت علي عدنان، هو بيعرف بخصوص التجربة و المؤتمر الصحفي، يعني بيعرف كل شئ
انا:: بمعني؟
وردة:: ولا شئ، انت راح تسهر معنا اليوم و إذا امبسطنا منك، اي شئ تبغي بيكون تحت امرك
انا:: لو رفضت؟
عدنان:: ليش بترفض هي فرصة، وإذا رفضت ما فيش مشاكل، بس تخيل معي انك تعرف شئ خاص ب عدنان المسالم، ويتركك تخرج حي ع رجليك، ههه فكر شوي رحيم
انا بقلق:: انا موافق عشان هي فعلآ فرصة مش عشان خايف
وردة بترقب مني:: هيك سوينا كل شئ، وتع هلآ فرجيني ياه
قربت مني وردة و حضنتني و ايدها علي زوبري بتحسس عليه، وتمسكه من فوق الهدوم، وحسيت باديها ورايا داخلة علي طيزي هتبعبص فيها، اتعصبت و مسكت وردة من دراعها لويته جامد و طبعآ انا كنت بلعب حديد فا وجعها جامد
انا بعصبية:: اسمعني يا عدنان يا مسالم، مش رحيم اللي علي اخر الزمن وحدة تديله فيها، دا و انا قبل التجربة عمر ما حد عملها، تاجي واحدة زيك، وانا عندي رجل تالته بين رجلي عايزة تديني فيها خخخ احا، لو عايز تموتني مفيش مشكلة لكن تاجي علي كرامتي دي اكبر مشكلة ممكن تعملها معاي
عدنان:: اتركها رحيم
انا:: مش هتركها، قصدي مش هسيبها
وردة:: تركني رحيم و بفهمك، بس مشان ***، اااه تركني
سبتها و بعدت لورا:: هتفهميني ايه بالظبط؟
عدنان:: ما في اسخن من مدمكم يا مصري
وردة:: بصراحة ، هاد كان اختبار يا رحيم،
انا:: اختبار ازاي يعني؟
وردة:: كنت بدي شوفك بتقبل ب هل شئ ولا لاء
انا:: واديني ما قبلتش
وردة:: برغم انك وجعتني كتير، و كنت راح تخلع دراعي، وهال شي ما حدا بيقدر يسويه، وانك وسط رجالة عدنان المسالم، وهالشي بيدو جرائة كبيرة، بس عجبتني واثبتلي انك رجال عنجد،
انا:: ماشي بس انا عندي شرط
عدنان:: ها؟
انا:: محدش يفكر ولو مجرد تفكير يعيدها امين؟
وردة قربت مني:: خلاص هدي اعصابك رحيم، وتع
شدتني وردة نيمتني علي ضهري علي السرير و قعدت علي زوبري واحنا لسة بهدومنا، بقيت تبوس فيا و تمص شفايفي و بعد شوية بوس، قلعت من فوق و كانت بزازها مغرية و حلوة، دفنت وشي بين بزازها، وانا قعدت امص الحلامات، بعدين شفت جوزها بيقلعها من ورا، و بينزل يلحس كسها وهي بقيت تتأوه، بعدين نزلت من علي بطني، و قلعتني البنطلون و البوكسر خالص و مسكت زوبري باديها الاتنين، ونزلت عليه مص و جيه عدنان من وراها و قلع كان زوبه حجمه عادي، ودخله فيها و قاعد ينيك فيها و هي بتمص زوبري و بتتأوه، وقالت (حطي بكسي عدنان) عرفت انها كانت بتتناك في طيزها كمان، و بعد شوية مص، قامت و قعدت علي زوبري بالراحة في كسها لغاية ما اختفي فيها، و بقيت تتنطط عليه و هي مبسوطة، بعدين عدنان دخل زوبه في طيزها و انا لسه بنيكها في كسها، وفضلنا كدا مدة لغاية ما غيرنا الوضع، نزلنا من علي السرير و جوزها وقف وراها و انا قدمها وهي مزنوقة في النص، و اتشعلقت فيا برجلها و زوبي دخل في كسها و جوزها من وراها دخلو في طيزها و فضلنا ننيكها كدا و هي بتصوت من المحنة و بترفع راسها تبص للسقف و تأن جامد، عدنان مستحملش سخونة طيزها و جاب، قمت انا منزلها وحطيتها علي السرير و خليتها وضع الدوجي و حشرت زوبري في خرم طيزها اللي قد النفق، و بقيت ارزع فيها جامد، وفضلنا كدا عشر دقايق كمان و جبت لبني كله في طيزها و طلعت زوبري
فلضت قاعد جمبها لغاية ما اتكلمت
وردة:: امبسط كتير اليوم
عدنان:: اي شو رائيك برحيم؟
وردة قعدت علي حجري:: لك رحيم هاد هو ياللي بسطني كتير
انا:: انا مش عارف اقول ايه، انا مبسوط انكم مبسوطين هههه
قمنا دخلنا الحمام اللي قد اوضة نومي، نزلنا تحت، و اتعشيت معاهم زي ما طلبه
عدنان:: خود هاد يا رحيم (شيك)
انا بصيت في الشيك كان ب 100 ألف:: ليه دا كله يا عدنان بيه؟
وردة:: انت كتير بسطني يا رحيم و هاد تمن امبساطي
انا:: انا مش عايز فلوس
وردة:: ليش! ، لكان شو بيدك؟
انا:: ولا حاجة، لو عوزت حاجة هطلب بس انا تمام دلوقتي مش محتاج فلوس
وردة:: رحيم، بقدر اثق بيك ولا لاء؟
انا:: صدقيني مفيش اي مصلحة عشان اخنكم و اطلع حاجه زي كدا
وردة:: عجبتني يا المصري، تع
وشدتني و دخلت معاي في بوسة طويلة
انا بهمس:: خلاص لحسن عدنان بيه يغير عليكي
ابتمست وقالت:: امتي ما احتجت مساعدة رقم جوالي معك اوكي
انا:: احلي اوكي طلع منك....، دلوقتي يلا غمو عيني عشان عايز اروح
وردة راحت تهمس بعدنان بكلام معرفتش بيقوله ايه، ورجعتلي
وردة:: رحيم عدنان حكالي ان ما رح غميلك عينك، مشان وثق فيك
انا:: شكرآ يا عدنان بيه اتمني تتأكد اني قد الثقة دي،
رجع الجارد و خرجت معاه برا القصر من غير ما يغميلي عيني و ركبت العربية و الطريق كان صعب بس حفظته، و بعدين نزلت المنطقة اللي ساكن فيها و رجعت شقتي، كانت ريهام موجودة
انا:: مساء الخير يا ريهام
ريهام بأبتسمة:: رحيم
انا:: ايوة يا روحي عايزة ايه؟
ريهام بأبتسمة:: هتبقي اب خلاص
انا بصدمة:: ايه؟
ريهام:: ايوة يا رحيم انا حامل
»»» يتبع«««

(الجزء الثامن)


معكم كاتبكم (Ki1inG)
انا:: مساء الخير يا ريهام
ريهام بأبتسمة:: رحيم
انا:: ايوة يا روحي عايزة ايه؟
ريهام بأبتسمة:: هتبقي اب خلاص
انا بصدمة:: ايه؟
ريهام:: ايوة يا رحيم انا حامل
سمعت الكلمة من هنا و الدم غلي في عروقي، كدا ريهام شرموطة و مركبالي قرون، كنت هروح اجيب السكينة و اخلص عليها بس
عقلي:: اهدي الموت دا راحة ليها
انا:: عايزني اعمل ايه غير كدا؟
عقلي:: هقولك بس دلوقتي اتعامل عادي و افتكر ان الموت راحة ليها، دا غير انك مش هتعرف هي خانتك مع مين،
انا:: معاك حق، انا لازم اغرق السفينة بيهم
ريهام بتهزني من كتفي جامد:: ايه يا حبيبي مالك، بكلمك من الصبح مش بترد عليا؟
انا بهدوء متصنع:: معلش يا... ريهام سرحت فإني خلاص بعد دا كله اخيرآ هبقي اب
ريهام:: ايوة يا حبيبي اخيرآ، يلا تعال نتعشي يلا
انا:: انتي عرفتي ازاي انك حامل؟
ريهام:: كنت تعبانة روحت كشفت و الدكتورة قالتلي اني حامل في شهر و عشر ايام يعني من قبل ما تسافر
انا:: معاكي ورق التحاليل؟
ريهام:: اه معايا، الدكتورة قالتلي اعمل التحاليل عشان اتأكد انه مش حمل كاذب،
انا:: طيب فين الورق؟
ريهام:: ايه! ليه مالك بيه؟
انا:: عايز اتأكد بنفسي، و اعرف اني مش بحلم
ريهام بأبتسمة:: حاضر، يا روحي ولا انا مصدقة نفسي،
راحت ريهام و جابت التحاليل من درج الطربيزة اللي عليها الشاشة، ورجعت بصيت فيها وكانت حامل فعلآ، حضتنها حضن كله كره و غضب و كنت عايز اخنقها بس فعلآ الموت راحة ليها،
اتعشيت معاها، و نومنا
(تاني يوم الساعه 8:06 الصبح)
ريهام كانت بتصحيني، قومت و اخدت دوش وكنت بلبس عشان اروح الشركة
ريهام:: حبيبي
انا:: ايوة يا..( كرهت اني اقولها حبيبتي) يا ريهام؟
ريهام بأبتسمة:: ابنك عايز جوافة
عقلي:: هتلها الجوافة وانا عندي فكرة حلوة بس هاتلها الجوافة
انا:: اللي يأمر بيه يكون عنده.. وانا جاي هجيب عشرة كيلو عشانه
ريهام قامت تحضني:: تسلملي يا روحي *** يخليكي لينا
خلصت لبس وكنت نازل بثينه كانت طالعة علي السلالم و انا نازل، وعملت نفسها اتكعبلت و اترمت في حضني
بثينه بدلع:: اه اه، شكرآ يا رحيم لحقتني قبل ما اتكعبل علي وشي
بعدتها من حضني ونزلت سلمتين لتحت :: العفو...
مسكتني من دراعي:: بقولك ايه يا رحيم، انا بعمل حمام محشي بواصفة العيلة بتاعتنا ستي بنفسها علمتهاني، متاجي اعزمك و تدوقك وتقولي رائيك
بصيت لبثينه من فوق لتحت:: بتعملي حلو يعني؟
بثينه نزلت عندي و بقي بيني و بينها 10سم:: تعال و دوق بنفسك، استناك النهارد؟
انا:: بس يا ريت ابو وليد، ما يكلش معاي عشان هيخلص علي الحمام لوحده
بثينه بابستمة ودلع:: متقلقش هو هيسافر النهارده لعمه يزوره عشان تعبان و احتمال يقعد يومين ولا حاجة هناك ، يعني هتاكل الحمام كله لوحدك
انا:: ماشي هبقي اجيلك، بس بلاش ريهام تعرف عشان ممكن تزعل اني باكل حمام لوحدي
بثينه بلبونة:: خلاص مش هقولها بس هستناك
نزلت من العمارة و انا قبلت عزومة بثينه عشان غرض في دماغي مش الحمام المحشي، وصلت الشركة و اشتغلت عادي،، لغاية ما بعتلي حاتم اروحله مكتبه،
وصلت المكتب و دخلت:: انا نعم يا استاذ حاتم؟
حاتم:: شكلك اتغير خالص يا رحيم، برا و جوا، اقعد واقف ليه؟
قعدت:: الفضل ليك من بعد ***، فاللي انا فيه، خير يا أستاذ حاتم؟
حاتم:: بوص يا ريحم، انت عارف اننا بنتعمل مع مصانع الادوية اللي تبع شركات المسالم
انا:: ايوة، يعتبر المصانع بتاعته اهم موزع لينا، و الشريكات ليهم عندنا حق ثفقة لسه و احنا دائمين عشان كدا بيصبره علينا
حاتم:: عليك نور، بوص انا هعمل معاهم اكبر ثقفة مرت علي تاريخ الشركة بتاعتي، الايام اللي جايه دي، والثفقة دي لو فشلت الشركة هتفلس و هنشحت حرفيآ،
انا:: و المطلوب؟
حاتم:: تطالب بفلوسنا المتأخرة اللي في السوق، عايزك تحول تشد في الشغل باكبر ما عندك و تراجع الملفات اللي بتوصلك كويس مش عايز اي غلطة، في اي حاجه تسببلنا خسارة ولو 100 جنية، الثفقة دي لو نجحت هتنقل الشركة نقلة تاني
انا:: تمام يا استاذ حاتم، اتأكد اني مش هقصر في شغلي، وخصوصآ انك ليك فضل عليا
حاتم:: متقولش كدا، ان مكنتش اخدم موظفيني هخدم مين، اتفضل يلا
انا:: بعد اذنك
خرجت من مكتب حاتم، و جيه في بالي عدنان المسالم واني كنت بنيك مراته معاه، ابتسمت بسخرية و رجعت مكتبي اكمل بقيت الشغل، وطبعآ دا ما يمنعش اني كنت بفكر في خيانة ريهام ليا و بفكر ازاي اخليها تتمني الموت، اكيد هي متعرفش اني عقيم ودا اللي خلها تقولي بكل بجاحة انها حامل، و اكيد من اول ما سفرت خدت راحتها و مش بعيد تكون بتجيب عشيقها البيت، و جابهم فيها و حبلت علطول، مهو انا لما انيك فيها تلات سنين جواز، و الشهر اللي اسافره تحبل فيه ميقولش غير انها بتخوني، بس انا عايز اعرف مع مين، عشان يعرف اني مش خروف بقرون متقرتص و مراتي بتستعرصني و بتدور علي اللي ينيكها من ورايا
خلصت شغل و هبة كانت بتعزم عليا اركب معاها توصلني بس قولتها اني رايح مشوار، جبت برشام هلوسة اللي بيخلي الواحد زي السكران و مش حاسس بيقول ايه،و يجاوب علي اي حاجة بمنتهي الصراحة و بدون كدب و بعد كدا ينام و ميفتكرش اي حاجة حصلت معاه وقتها،و لاني شغال في شركة ادوية الموضوع كان سهل بالنسبالي و بعد كدا جبت اكل من برا و كام كيلو جوافة و رجعت البيت
ريهام:: انت جيت يا حبيبي
انا:: و جبت لابني الجوافة كمان
ريهام:: تسلملي يا روحي، اومال ايه دا كمان؟
انا:: دا غدا، انا مش عايزك تتعبي و لا تتحركي كتير عشان الحمل يثبت فاهمة
ريهام بأبتسمة::*** ما يحرمني منك يا روحي،
غيرت هدومي و صممت اني احضر الاكل علي السفرة و ريهام وافقت و كانت طيرة من الفرحة، حضرت الاكل و اتغديت انا و ريهام و دخلت المطبخ عملت عصير جوافة و حطيت قرصين من البرشام في كباية ريهام و خرجت خليتها تشرب العصير و هي مكانش عندها شك فيا ولو 1٪ شربت العاصير وانا صممت تخلص الكباية بحجة اني مش عايز الواد يتحرم من حاجة عشان ميطلعلوش وحمة وكدا، قعدنا نتفرج علي التلفزيون وبعد عشر دقايق، لاقيت ريهام مبتسمة و ضحكت مرة واحدة، ضحكت مرة تاني بهستريا، عرفت ان البرشام عمل مفعوله وبدأت اتكلم معاها
انا:: ريهام بتحبيني؟
ريهام:: ايه!، ايوة طبعآ
انا:: طيب ليه بتخونيني؟
ريهام:: لا مش بخونك، انا.. مش بخونك صدقني
انا:: لا بتخونيني، ليه يا شرموطة بقي دي جزاتي في الاخر
ريهام:: ما انت يا رحيم اللي مش بتعرف تنيك لما كان زوبرك صغير، بكون نفسي اتفشخ وانت تجبهم بزوبرك اللي قد صباع رجلي الصغير
انا:: قوليلي عادي، انا كمان بخونك و بنيك ستات تاني
ريهام:: ايوة انا حساك بتنيك هبة، عشان بتحب تقعد معاها ديمآ، وهي عايزة تخطفك مني
انا:: ايوة انا بنيك هبة و زيزي الرقاصة كمان و نسوان تاني انتي بقي مع مين
ريهام:: انا بنام مع حاتم اللي مشغلك
انا بغضب:: حاتم!!، ماشي، مين تاني يا لبوة نمتي معاه
ريهام:: اتنين تعرفهم بثينه تصدق بثينه بتتناك من رجاله كتييير ( وضحكت بهستريا)
انا:: مين الاتنين دول
ريهام:: معرفهمش بس واحد اسمه حمو و التاني... التاني.. نسيت اسمه عشان مش بيعرف ينيك كويس معلقش معاي اسمه
انا:: حمو ابن الشرموطة، كمان هو و سيف اكيد
ريهام:: ايوة سيف، انت تعرفه!
انا:: ملكيش فيه مين كمان يا بنت الشرموطة، دانتي هتنافسي زيزي في المنطقة علي اللقب بتاعها
ريهام:: مين كمان (تفكير) اه اخوك عمر (ضحكة طويلة)
انا بصدمة:: مستحيل.. اخويا عمر، انتي اكيد بتهلفطي و مش عارفة بتقولي ايه،
ريهام بضحكة هستريا جامدة:: دا اخوك عمر اكتر واحد نام معاي، و ديمآ يشتم فيك و يقول عليك هههه خول و مش قادر تنيكني،
انا:: اخويا انا ! ، كدب انتي عايزة توقعي بينا اكيد يا لبوة
ريهام:: لو مش مصدقني... امسك الفون بتاعي شوف اخوك بيقول عليك ايه علي الواتس
وفتحت ريهام الفون و جابت الواتس علي المحادثة اللي بينها و بين عمر، اخدت الفون منها و كنت مصدوم،
اخويا! معقول يا عمر، كل دي شتايم فيا، قريت شوية من المحادثة و عرفت ان عمر مش بيجيب في كس ريهام، و كان واضح ان ريهام بتطلب انه يجيب فيها و هو اللي بيرفض
كنت بشعور مابين الحزن و الغضب، فتحت باقي المحادثات اللي بينها و بين حاتم، واللي ماختلافش حاجه عن سب و شتيمة فيا زي عمر، و سيف و حمو كانه حيحانين و كل همهم يقبلوها، و لاحظت ان من لما انا رجعت و هي بقيت تخف مقابلتهم و هما هيموته و يقبلوها بس هي بقيت ترفض (اكيد بعد ما فشختها مش هتستحمل ازبار بعدي ولا هتحب قد زوبري)
بصيت علي ريهام كانت متوهة و بتبص في كل حتة و مبتسمة و كانت هتنام علي نفسها، قلت اصورها فديو و اخيلها تعترف تاني، وبالفعل طلعت فوني صورت بيه و سألتها من اول و جديد و هي جاوبت علي كل حاجه، بعد كدا دخلتها الاوضة تنام و خبيت التحاليل بتاعت الحمل، و قعدت اتفرج علي الفديو كذا مرة، و اكتر حاجة زعلتني ان اخويا يخوني مع مراتي، وانا اللي كنت بنفسي اتصل بيه يروح يقعد معاها في الشقة، قعدت ساعة زي مانا بتفرج علي الفديو واعيد و ازيد فيه، بعدين خرجت روحت خبطت علي بثينه وفتحتلي بالمنظر اللي اكيد متوقعينه، عباية شبه اللي كانت لابساها نانسي عجرم وبتغسل هدوم في الطشت،
بثينه بأبستمة:: ادخل يا رحيم
دخلت و هي قفلت الباب و جات ورايا
بثينه:: دقيقه و الاكل يكون علي السفرة
انا قربت من بثينه:: بقولك ايه ما تعالي ندخل في الموضوع دوغري، اوضة النوم منين
بثينه بأبستمة:: طيب اقعد دوق حمامة الاول و قولي رائيك فيه
انا شديت بثينه في حضني و قفشت فردة طيزها:: خلي الاكل بعدين، فين الاوضة
شاروت عليها، قمت شلتها و دخلت بيها الاوضة رميتها علي السرير، و نزلت عليها بوس و احضان واللبوة كانت لابسه علي اللحم، قلعتها و نزلت مص في بزازها وقرص و هي كانت ممحونة علي الاخر و بتمسك بزاتها اللي في بوقي تعصرها
بثينه:: اااه مص اكتر يا روحي، اااه كلي تحت امرك، اممم، يلا طلعو عايزة اشوفه
بطلت مص في بزازها و نزلت علي بطنها لحس لغاية ما وصلت عند كسها، لحست البظر بلساني بعدين دخلت صباعين في كسها و بقيت الحس كسها كله، و امص البظر و ادعكه و اطلع صوابعي و ادخل لساني و هي بتتأوه جامد و تدوس علي راسي، و تقرص بزازها وهي بتعض علي شفتها و تأن من المحنة، فضلت الحس لغاية ما جابت ميتها علي وشي، مسكت عبايتها اللي قلعتها و مسحت وشي فيها، بعدين قلعت التيشرت و هي بصالي و مستني اقلع البنطلون
انا:: عايزة تشوفيه يا لبوة؟
بثينه:: يا ريت يا روحي طلعه عشان خاطري
انا:: اهو قدامك تعالي طلعيه بس لازم تنضفيه
وقبل ما اخلص الكلمة بثينه اتعدلت و نطت علي البنطلون تفكه و طلعت زوبري من البوكسر و مسكت زوبري بصت عليه ثواني، و انهالت عليه مص، بقيت تلحس الراس و تفت عليه و بقيت تدعكه بأديها الاتنين، وهي بتمص الراس بس، بعدين بقيت تمص اكتر و بقيت تدخل كل اللي تقدر عليه في بوقها، و انا حطيت ايدي علي راسها و بقيت انيكها في بوقها، بعدين نمت علي ضهري و هي فهمت علي طول، و طلعت علي بطني و مسكت زوبري وبتعدله علي كسها و انا زي مانا، مسكتها من وسطها و رزعت زوبري في كسها مرة واحدة، خليتها شهقت و صرخت، وقالت( اااه فشختي يا حبيبي، بالراحة ابوس رجلك) بقيت انيك فيها و هي بتتنطت علي زوبري و كانت ممحونة بدرجة كبيرة، بقيت تطلع و تنزل علي زوبري جامدة و بسرعة، و سحبت شخرة غصب عنها، من كتر المتعة، بدلت الوضع و نيمتها علي جمبها و انا من وراها و رفعت رجلها و دخلت زوبري في كسها و بقيت ارزع جامد فيها و هي بتتأوه و تدعك زنبورها، و اترعشت جامد و جابت شهوتها، غيرت الوضع و قلبتها علي بطنها و دخلت زوبري في كسها و بقيت ارزع اكتر وهي بقيت مش مستحملة و بتطلب اني اجيب عشان تعبت، وانا برزع اكتر و اغيب و ارزعها قلم علي طيزها و هي بتعض شفتها و بتشد ملاية السرير، و بعد نيكة نص ساعة حسيت اني هجيب قمت دفنت زوبري جوا كسها و جبت كمية لبن كبيرة، و نمت علي ضهرها وهي غمضت عنيها من التعب، وفضلنا كدا ربع ساعة، وانا زوبري نام وخرج من كسها اللي بقي ينقط لبن،
قمت انا و هي خدنا دوش مع بعض و هي كل شوية تبوس فيا و تحضني، كانت اكتر واحدة ممحونة شفتها في حياتي، تمسك ايدي تخليني ابعبصها في طيزها و هي تاخود شفايفي تمص فيها و تنزل علي صدري تبوس فيه كله و تمسك بضاني تدعك فيهم ، وبعد ما خلصنا استحمام، خرجنا قعدنا علي السفرة بس هي قعدت علي حجري و بقيت تأكلني بنفسها و تغيب و تبوسني و تفضل بصالي وهي مبتسمة،
بثينه:: يا بنت الوسخة يا ريهام، محظوظة بيك، انت ليها لوحدها
انا بأبتسمة:: و ممكن اكون ليكي لوحدك انتي بس، بس لو نفذتي كلامي
هي بلهفة:: ايه هوا، انا موافقة،
انا:: انتي عارفة ان ريهام بتخوني صح؟
بثينه بصدمة:: ليه بتقول كدا، وحتي لو هي كدا، اكيد مش هتقولي يعني،
انا:: شكلك كدا مش عيزاني، خلاص انسي اي حاجه بنا يا بثبنه واللي حصل دا مش هيتكرر تاني
بثينه:: لا لا خلاص، طيب انت عرفت ازاي؟
انا:: بأمرة حمو و سيف اللي بيجولك عند اول الشارع، بعربية بيضة
بثينه وشها عرق:: انت عرفت دا كله ازاي؟
انا:: انا مش عايز منك حاجه غير بس تساعديني انتقم من ريهام، تخيلي، يقبي ساكن قدام منك فحل قاعد لوحده، مش متجوز، وانتي الوحيدة اللي بتقابله، ومش هتوصي بيكي،
بثينه عضت شفتها:: بصراحة ايوه ريهام بتخونك و ساعات بتقابلهم عندي هنا في الشقة، بس هما ميعرفوش انك جوزها،انا قلت كفاية عليك انها بتخونك قلتلها متجبيش سيرة لحد عنك، بس انت عرفت ازاي؟
انا:: لا مهو انا عقيم و ان ريهام تاجي تقولي انها حامل دا كدا هي بتقولي اتفضل دا اثبات اني انا بخونك
بثينه:: هههه دي بتقولك اقتلني و اشرب من دي كمان، اقولك علي حاجه بما اننا خلاص مع بعض وانت عشيقي
انا:: قولي يا روحي
بثينه:: تعرف ان عبدالرحيم جوزي كمان عقيم، و وليد دا مش ابنه
انا:: وانتي عرفتي منين؟
بثينه:: بعد ما اتأخرنا في الخلفة و روحنا كشفنا و عملنا تحاليل و قبل ما النتيجة تظهر روحت المعمل بنفسي وعرفت ان هو اللي مش بيخلف، انا اتفقت مع واحد هناك ان يغير الكلام دا و يخلينا بنخلف عادي،اه خسرت اسورة و الخول اللي شغال في المعمل نام معايا عشان يعمل كدا بس في الاخر قدرت اعمل كدا ،و بعد كدا اخدت من جوزي عينه من غير ما يحس و عملت تحاليل وعرفت انه عقيم،
انا:: ليه دا كله؟
بثينه:: اصل هو متخلف و بيفكر بدماغ علته ان العيب ممكن يكون فيا و ساعتها يتجوز عليا عشان يتأكد، ومش بعيد يتجوز واحدة تحبل من برا و هو يفتكر انها حامل منه، ويطلقني، وليه دا كله مانا اجبله العيل اللي نفسه فيه، واعيش انا براحتي، اصل انت متعرفش ان عبدالرحيم، بطة بلدي علي السرير، بس انا مش بعمل زي ريهام ما بتعمل و تسمع العمارة، انا بمثل اني بتعب منه، و يمشي هو و انا اعيش براحتي و هو مبسوط وانا مبسوطة زي مانا معاك كدا، وببقي هايجة اوي وانا شايفة جوزي بيصرف و مهتم اوي بابن الفحل اللي ناك مراته، وهو اهبل مصدق انه ابنه، بهيج اوي و انا مستعرصاه و مركباله قرون
انا:: طيب اسمعيني كويس يا بثينه، انا عايزك باي طريقة تخلي ريهام تنام مع اي ابن لبوة منهم، بس معدي اخويا عمر
بثينه بتفاجئ:: انت عارف كل حاجه بجد؟!
انا:: ملكيش فيه المهم تحولي تظبطي يوم اخير لريهام و تصوريهم فديو
بثينه:: انت هتفضحها! دي مراتك؟
انا:: بثينه كلمة تاني و انسي انك تعرفيني
بثينه:: لا خلاص براحتك بس انت كدا هتعرص نفسك يعني
انا:: انا مش عبيط عشان اعمل كدا، هاتيلي الفديو و اعتبريني جوزك
بثينه:: طيب تعال نعمل واحد كمان عشان زوبك عجبني اوي، وانت نفسك جامد، يخرابي دانا مكنتش بتناك علي كدا
انا:: خليها بعدين بس دلوقتي نفذي اللي قولتلك عليه
خرجت من عند بثينه، شفت عفاف في وش الشقة ابتسمت بخباثة
عفاف:: ايه يا استاذ رحيم بتغسل انت كمان الهدوم علي ايدك ولا ايه ههه
انا:: لا اظبطي يا كسمك دانا انيكك و انيك العمارة برجالها و حريمها
عفاف:: وهتعمل كدا ازاي، مش لما تكفي اللي عندك الاول
انا:: بتقولي ايه يا شرموطة انتي،
عفاف:: ما تشتمش، قولي بتعمل ايه عند شقة استاذ عبده وهو مسافر؟
انا:: تعالي افهمك يا لبوة
وشديت عفاف علي شقتي و كانت ريهام لسه نايمة ومش حاسة بحاجة من البرشام اللي ادتهولها، شغلت الفديو بتاع عفاف و عبده لما كانه في المنور و هو بينيكها،
عفاف بخضة و شهقت:: انت... ازاي.. الفديو دا مش صح
انا:: تمام يلا ننزل لعطية و نشوف الفديو معاه و هو يقول صح ولا يعمل معاكي الصح، دا راجل دمه حماي مش بعيد يدبحك و يحرق الجثة كمان ههه (ورزعتها قلم)
عفاف بعياط:: ابوس رجلك بلاش، انا هعمل اللي انت عاوزه بس امسح الفديو
انا:: مانتي كدا كدا هتعملي اللي انا عايزو، انزلي يا شرموطة مصي زوبي
عفاف:: حاضر حاضر
ونزلت عفاف فكت البنطلون و طلعت زوبري من البوكسر، و تنحت ثانيه و بقيت تمص فيه و تدعكه جامد، زوبري شد و وقف في بوقها، بقيت تمص و تنزل علي بضاني تمصهم كمان، و حطت اديها علي كسها تدعكه و بتأن و تفرك بزازها
انا:: كفاية يا لبوة ابعدي خلاص
بعدت عن عفاف خطوتين لورا و زوبري خرج من بوقها،
عفاف قربت مني و مسكته تاني:: انت لسه ما جبتش خليني اريحك
انا:: هتريحني ببوقك ولا ايه؟
عفاف:: لا انا تحت امرك، نيك كسي، اعمل اللي عايزو
انا:: انا انيك مرات البواب علي اخر الزمن، ليه شيفاني زي المتناك عبدالرحيم ولا ايه، لا و كمان بيدفع فلوس ههه
عفاف:: عشان خاطري نفسي اجربه في كسي مرة
انا:: لما تشوفي حلمة ودنك، انزلي يا لبوة يلا
قربت مسكت زوبري جامد:: عشان خطري يا استاذ رحيم، نفسي فيه،
انا:: ايه مش انا من شوية مكنتش قادر اكفي اللي عندي، يبقي هكفيكي انتي ازاي؟
عفاف:: ذلة لسان، عشان خاطري سمحني و ارضي عني بقي
انا:: قلتلك لما تشوفي حلمة ودنك انزلي يا لبوة و عليا الطلاق لو سمعت كلمة تاني ليكون الفديو مع عطية جوزك
عفاف بعدت عني و نزلة دمعتين منها و عدلت هدومها و نزلت، قفلت الباب و شغلت الشاشة، قعدت يمكن ساعة و خرجت ريهام من الاوضة قعدت جمبي
ريهام بتتاوب:: هو انا نمت امتي انا مش فاكرة حاجه خالص؟
انا:: انا كنت بتفرج معاكي و مرة واحده لقيتك نمتي علي نفسك، شلتك و نومتك جوا
ريهام بأبتسمة:: شكل ابنك كدا هيطلع عيني
انا:: يعمل اللي عايزو يا لبوة
ريهام:: ههه طيب قولي لو واد هتسمي ايه،
انا:: مفكرتش في الموضوع دا، خلينا نفكر بعدين، ادخلي خودي دوش و فوقي
ريهام قامت دخلت الحمام و لاقيت سندس بترن عليا
انا:: ايوة يا سندس
سندس بحزن:: رحيم انت فعلآ هتسعدني ولا غيرت رائيك؟
انا:: مش قلتلك تستحملي شوية، و مش انا اللي اقول حاجه و ارجع فيها
سندس:: طيب بس ارجوك حاول تنقذني انا مبقتش قادرة استحمل خالص،(بتعيط)
انا:: اهدي يا سندس صدقيني هتصرف خلاص، هو بيجبلك كل يوم ناس؟
سندس:: ايوة و مش رحمني
انا:: يابن المفترية، طيب خلاص يا سندس، صدقيني هتصرف اقفلي يلا
قفلت مع سندس و انا مش عارف ليه وعدتها اني هساعدها، مع ان هي زمان هانتني و عشان مين، عشان اللي بيعذبها دلوقتي، بس طلاما انا و عدتها مينفعش اخلف
خرجت ريهام و قضينا الليل مع بعض، وبعدين نمنا
(تاني يوم الساعة8:07 الصبح)
صحيت علي صوت ريهام عشان اروح الشغل، كالعادة روتيني الصباحي، و بعد كدا روحت الشركة،
اول ما قعدت علي المكتب جيه في بالي، حاتم، واني شغال عند اللي ناك مراتي و هتك عرضي، كنت بفكر انتقم منه ازاي، و اشتغلت، او مثلت اني بشتغل، و بعد الشغل كنت مستني تاكسي او اي حاجه توصلني، عشان هبة كانت غايبة النهادرة، و في عز مانا بتمشي عشان المح اي تاكسي، لاقيت عربية مصفحة، وقفت قدامي و نزل منها اتنين جردات ضخام و كتفوني و رموني في العربية و كنت بحول افلت بس كان في اتنين تاني غرهم مسكوني معاهم، يعني انا لوحدي علي اربع جردات، دا غير السواق، و قبل ما افكر اعمل اي حاجة، كان في منديل علي منخيري و اول ما شميته فقدت الوعي
»» يتبع««



(الجزء التاسع)


معكم كاتبكم (Ki1inG)


فوقت لاقيت نفسي مربوط في كرسي و في شريط علي عيني
انا بصوت عالي:: انا فين؟ انتو مين وعيزين مني ايه؟
سخص:: فك عينه
جيه شخص فك عيني و شفت واحد قدامي لابس بدلة و يمكن سنه معدي ال45 و معاه 6 جردات
انا:: انت مين و عايز ايه بالظبط؟
شخص:: اسمعني كويس انا صبر قصير و خلقي اديق من خرم ابرة يعني منهتة كتير مش عايز فاهم
انا:: يعني انت خطفني تعرفني طبعك ولا ايه، مكنت قولتلي كدا في الفون و خلاص
شخص:: شكلك هتعبني... تعرف عدنان المسالم من فين؟
انا:: من النت، ادخل اعمل عليه سيرش و هتعرف كل حاجه يلا فكني من عايز امشي
شخص بسخرية:: هاهاهاها، طيب قولي تعرف المسالم ازاي و فين المكان اللي قاعد فيه و هسيبك تمشي،
انا:: بغض النظر عن ضحكة سنتا كلوز اللي ضحكتها دي، ليه عايز تعرف مكانه؟
شخص:: ملكش فيه، عايز اعمل معاه بزنس، قولي يلا مكانه فين، يأما جثة ريهام مراتك تكون حتت قدامك
انا:: بجد! ولو اني مكنتش عايزها تموت بالسهولة دي بس موافق امتي هشوف الجثة؟
شخص:: طبعآ وهي تهمك في ايه.. طلاما انت عقيم و هي حامل، يبقي مش هتفرق معاك فحاجة،
انا:: عرفت الكلام دا منين؟
شخص:: عملت سيرش خاص بيا،
انا:: طلاما انت جامد كدا، ما تعمل سيرش و تعرف مكان المسالم بدل ما تخطفني
شخص:: مانا بعمل اهو اومال انا بقولك ايه.. يلا فين مكان المسالم، بدل ما
ولقيته شاور للجردات نزله فيا ضرب في كل جسمي و هروني لغاية ما جبت ددمم من بوقي
( جرد ادله مسدس و شد اجزائه)
انا تفيت ددمم من بوقي:: هتقتلني، ياريت بس تنجز، كدا كدا حياتي ملهاش لازمه
شخص:: دانت بايعها بقي، طيب ايه رائيك نقتل حد تاني، ستك شوقية مثلآ
انا بجمود:: هتقتل واحدة عندها 70 سنة، دا هي منتظرة الموت، عادي مش فارقة (حولت احبس غضبي قدر المستطاع)
شخص قرب مني و حط المسدس علي راسي:: اخر مرة هسألك، لو جوبت حاجه غير اللي انا عايزها هتكون راسة متفجرة، و كدا كدا انت نكرة محدش هيتأثر بغيابك، فين مكان المسالم؟
انا:: قلتلك انجز و دوس علي الزناد مش فارقة معاي
(غمضت عيني و كنت منتظر الرصاصة اللي هتريحني من حياتي الرصاصة اللي اخيرآ هتنهي معناتي)
صوت شخص تاني:: بيكفي سليم، بظن انه اصبح ثقة كبيرة
فتحت عيني لاقيت عدنان المسالم هو و مراته وردة وقفين قدامي
انا:: هو ايه دا بالظبط؟
وردة جات تفكني:: معلش رحيم كانت فكرة عدنان، مشان نضمن انك ما رح تخونا و تبيع سرنا
انا:: دانا بجيب ددمم من كل حتة،
عدنان:: صحصح انت خسرت ددمم كتير بس كسبت ثقتي وهاد مو بالسهل يحصل، بتعرف رحيم لو كنت نطقت شي عني، كنت بتصير جثة هامدة الحين
انا:: صدقني مكانش هيفرق، بس اموت وانا راضي عن حالي مش اموت وابقي خاين
عدنان:: بعرفك ع مدير اعمالي و محامي الخاص حقي، سليم
(سليم، 47 سنة، ابيض البشرة، 164 سم، شكله يبان انه سنه في الحدود دي، عنده تجعيد في وشه، سليم مصري وهو محامي و ويكل اعمال عدنان المسالم و دراعه اليمين، ودايس معاه في اي حاجة)
سليم:: اتمني دا ميأثرش علي بداية تعرفنا يا رحيم، دي اوامر عدنان بيه
انا بهزار:: يارجل انت بتقول ايه، دانا عايز اكلك بسناني
وردة:: يلا بينا
انا:: علي فين؟
وردة:: بنروح القصر و راح جبلك دكتور
انا:: ملوش لزوم هخف لوحدي
عدنان:: تع هلأ و بنحكي بالقصر
خرجت لاقيت نفسي في صحرا فاضية و اللي موجود عربيات المسالم بس
ركبنا و رحنا القصر، قعدنا في الصالون و لقيت دكتور داخل عليا
انا:: برضو يا وردة هانم جبتي دكتور!
وردة:: معلش رحيم، وبدي ما تزعل من ياللي سار اليوم، مجرد اختبار
انا:: لا مش زعلان خلاص و شكرآ يا وردة هانم
رودة:: ما تقول هيك،
انا:: لا لازم اشكرك
وردة:: قصدي ما تقول هانم، رودة و بس
انا:: براحتك يا وردة بس
الدكتور كشف عليا و كان بيشوف في كسر او لاء، و طلع مفيش و كتب شوية كلام في الرشتة و بعت حد من الخدم يجيبه
بعدين عزمو عليا وقعدنا ناكل مع بعض و طبعآ سليم المحامي معانا، اكلنا و كان هيمشي، بس انا طلبت اكلمه علي جمب
انا:: استاذ سليم انا عايز اسألك سؤال
سليم:: عايز تعرف انا ازاي عرفت كل حاجه عنك
انا:: ايوة و يا تري حد عرف تاني غيرك؟
سليم:: متخافش يا رحيم معاي في نظام و اديك شفت، لو اي حد عصي الاوامر بكتيره طلقة، سواء ليه او احد بيحبه ابنه امه مراته لاعبه المفضل اللي محيرني حاجه واحدة بس بدون زعل
انا:: ايه هي؟
سليم:: اللي اعرفه انك شخص عصبي و مش بتحب حد يقول عليك كلمة وحشة، ازاي تسكت لما تعرف ان مراتك... هو انت متحرر ولا انت...
انا:: فاهم كلامك انا لا متحرر ولا اللي في بالك، انا بس بحول احطلها خطة تدمر حياتها، الموت دا راحة ليها، انا عايزها تحس بالنار اللي خلتني فيها،
سليم:: بسيطة انت مش معاك ورق يثبت انك عقيم؟
انا:: فهمتك قصدك اقدم الورق اللي بيثبت اني عقيم و تحليل الحمل و بكدا اعملها قضية زنة صح، بس دا مش كفاية انا عايزها تعاني حرفيآ
سليم:: خلاص اكتب الشقة باسمها
انا بتفاجئ:: ايه! بقولك عايز ادمرها مش ادمرني
سليم:: افهمني بس و ركز معايا

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

بعد ما مشيت من عند قصر عدنان المسالم، لاقيت ريهام بترن عليا بتشوفني هاجي امتي، قلتها احتمال اتأخر برا و ماتستناش و قفلت معاها، و قلت ازور عم عاشور و اشوف حالته اتحسنت ولا زي ما هو،
وصلت عند البيت خبطت و اللي فتحلي سندس كانت لابسة طقم خروج، واول ما شفتني شدتني علي جوا
سندس بلهفة:: ايه يا رحيم لاقيت حل؟
انا:: استحملي الاسبوع دا و هتكوني حره
سندس بحزن و دموع:: لسه اسبوع انا برجع جسمي متكسر و بقضي وقت برا البيت اكتر من البيت نفسه
انا:: استحملي الاسبوع دا، واحمدي *** بدل ما كنتي تعملي كدا سنين لقدام
سندس:: حاضر، ايه اللي في وشك دا؟
انا:: خناقة بسيطة مشتغليش بالك انتي نازله عنده برضه؟
سندس:: دا بقي الروتين بتاعي كل يوم
انا:: معلش استحملي، هي امك مش قاعدة
سندس:: مع بابا جوا،(فونها رن) ارجوك يا رحيم اوعي تتخلي عني انا فعرضك انت املي الوحيد
انا:: خلاس بقي سبيني ورحيلو عشان ما يحسش بحاجه
نزلت سندس و انا دخلت الاوضة اللي فيها عاشور كان قاعد علي السرير و مديحة كانت بتديله العلاج
انا:: بقينا عال اوي يا عم عاشور اهو قوم يا رجال اومال مين اللي هيدافع عني لما انت نايم كدا
مديحة:: ازيك يا رحيم، ايه اللي بهدلك كدا؟
انا ببرود:: سيبك مني و خلي بالك مع عم عاشور ما تسبهوش غير لما يبقي رهوان
مديحة:: انت هتوصيني علي ابو بناتي برضو دا فعيني
انا:: اسيبك ترتاح انا يا عم عاشور
مديحة:: دقيقه يا رحيم عيزاك في موضوع
انا:: مستنيكي في الصالة
طلعت قعدت في الصالة و دقيقه و مديحة خرجت و راحت علي باب الشقة قفلته بالترباس ورجعت قعدت جمبي
مديحة:: ايه اللي حصل معاك ليه وشك متبهدل بالشكل دا؟
انا:: مجرد خناقة بسيطة في الشارع متشغليش بالك
مديحة:: بقي كدا يا رحيم، يعني انا اسعدك و انت تقول لريهام امك اللي شرموطة
انا:: اومال عيزاني اعمل ايه، مش هي دي الحقيقة ولا ايه يا شرموطة
مديحة بحزن:: بس انا مش شرموطة انا محرومة، وكنت بعمل كدا معاك عشان اريحك و تريحني
انا:: وانت فاكره اني هغلب في واحدة شرموطة اجبهم فيها، اهو علي ايدك اول ما بنتك تعبت انتي جيتي عند رجالي تطلبي انيكك، صح ولا لاء يا شرموطة
مديحة دمعت و قعدت ساكتة
انا:: تصدقي صعبتي عليا، انا سيبهالك عشان مش ناقصة نكد
و كنت بقوم عشان امشي، مديحة مسكت فيا وقالت
مديحة بحزن:: اعتبرني اللي انت عايزو وانا موفقة اني ابقي شرموطة عشانك، بس ريحني يا رحيم
انا مسكتها من شعرها جامد:: شوفتي انك شرموطة و برخصه كمان، روحي اوضة بنتك سندس و دقيقة و تكوني ملط خالص فاهمة
قامت مديحة و بتدمع و راحت اوضة سندس و شفتها بتقلع و قعدت علي السرير مستنياني
دخلتلها و وقفت قدامها:: انتي دلوقتي ايه؟
هي بدموع:: شش.. شرموطة
انا قعدت جمبها علي السرير:: براڤو عليكي، يلا انزلي و طلعي زوبي و مصيه يا شرموطة
نزلت مديحة بين رجلي علي الارض و طلعت زوبري من البنطلون و بقيت تمص فيه بالراحة، قلعت انا التيشرت و بقيت ابوص عليها و هي بتمص زوبري،
انا:: مصي يا شرموطة زوبي مش دا اللي مكانش عاجبك زمان دانا هطلع عينك
ومسكت شعرها وبقيت انيك بقها جامد وهي مش قادرة تستحمل وكانت هتستفرغ، طلعت زوبري و سبتها عشان متقرفنيش، و قلعت البنطلون و بقيت ملط زيها، خليتها تنام علي السرير و تفشخ رجلها و نزلت الحس كسها (اللبوة كانت عاملة حسابها تتناك من في اي وقت فحلقت شعر جسمها) بقيت الحس كسها و ادعك البظر و اعضها فيه اخليها تتألم و تصرخ بصوت عالي (وكنت مطمن ان جوزها مش هيسمعنا لانه بينام بسبب العلاج اللي باخده) و بعد ما بقيت الحس كسها جابت ميتها، طلعت علي بزازها بقيت افتري عليها و امص حلامتها السودة الكبيرة و الطشها بالأقلام علي بزازها، وطلعت علي شفايفها بقيت امصهم و كأني هقلعهم من ماكنهم، و رحت علي رقبتها لحس و بوس و عضتها خلتها علمت، بعدين نزلت علي كسها تاني بليت زوبري من ريقي و بقيت افرشها وهي بتتأوه
مديحة:: ااااه ااه اممم دخله يلا عشان خطري نيكني يلا
انا:: اشتمي نفسك يا رخيصة و اتحايلي عليا شوية
مديحة:: انا شرموطة و وسخة و رخيصة و جزمتك اغلي مني مليون مرة، عشان خاطري يا رحيم ارحمني و طفي ناري
ضحكت بسخرية، و رزعت زوبري في كسها و بقيت ارزع و احفر في كسها اللي كان ديق نسبيآ من قلة النيك، بقيت انيك فيها و ارزع جامد اوي فيها و هي بقيت تصوت و قفلت علي وسطي رجلها و بقيت تتأوه (اه اه كمان اممم بوظ كسي نيك، انا شرموطة انا لبوة نيك فيا اااه مترحمنيش) بقيت انيك و غيرت الوضع، نمت علي ضهري و قلتلها (يلا يا لبوة اجتهدي و ريحي نفسك زوبري قدامك) ركبت علي زوبري و بقيت تتنط عليه و غمضت عنها و بقيت تأن و هي بتنيك نفسها بزوبري، قرصت حلامات بزازها جامد وهي بقيت تتنطت جامد و جابت ميتها علي زوبري و فخادي، وكانت تعبت من النيك، خليتها وضع الدوجي و بقيت انيك فيها بكل غل و بنتقم منها علي اللي كانت بتعمله زمان و هي مش مستحملة الألم و بتمسك ملاية السرير و تعض في المخدة عشان تكتم صوتها، و بعد نيك تلت ساعة متواصل بدون رحمة، جبت في كسها و اترميت جمبها اخود نفسي، بصيت عليها لاقيتها بتنام علي نفسها من التعب، ضربتها علي طيزها خليتها اتخلعت
انا:: قومي يا لبوة اعمليلي كباية قهوة
مديحة:: حاضر حاضر دقيقة بس اخود نفسي مش قادرة اتحرك
انا:: انا مش بطلب من يا لبوة دا أمر، هتقومي ولا اقلب عليكي
مديحة قامت بالعافية و كانت بتدور علي عبايتها تلبسها
انا:: زي ما انتي ملط كدا يا لبوة
مديحة:: عشان خاطري البس بس العباية استر نفسي بيها
انا:: علي الطلاق من بنتك لو ما خرجت دلوقتي علي المطبخ لافضحك و اطلق بنتك
مديحة بخضة:: لا لا حاضر اللي انته عايزو هعمله
وقفت مديحة عند باب الاوضة بتشوف جوزها نايم في اي اتجاه عشان تعدي،
قمت و قفت وراها و لبتها بعبوص:: هستني كتير ولا ايه
جرت مديحة علي المطبخ و انا لبست و خرجت قعدت في الصالة، رجعت مديحة معاها القهوة و هي ملط منظارها كان يهيج موت، حطت القهوة قدامي و كانت داخلة جوا تلبس بس
انا:: سمحتلك انا يا لبوة تتحركي؟
مديحة:: معلش نسيت، ينفع ادخل البس
انا:: لاء اقعدي معاي علي كدا
هي:: ممكن اخود برد حرام عليك
انا بمسك كباية القهوة:: ما تاخدي برد و انت احسن من مين يعني عشان ما تخديش،
مديحة نزلت علي الارض تبوس رجلي:: عشان خاطري خليني استر نفسي باي حاجه يا رحيم
انا:: لولا بس قلبي الطيب دا اللي مضيعني... ادخلي يا لبوة البسي
جرت مديحة تلبس و انا شربت القهوة و نزلت اتصلت ب سالي
انا:: سوسو عامله ايه ياقلبي؟
سالي:: رحيم حبيبي انت اخبارك ايه وحشني اوي مش بتاجي الكباريه ليه تفك عن نفسك؟
انا:: كنت مشغول شوية، عايز منك خدمة بسيطة كدا
سالي:: يا روحي انت تأمر وانا انفذ
انا:: يا عشقي انتي، بقولك ايه انا عايز ***** هتقدري؟ تعملي كدا؟
سالي:: عشان خاطرك ماشي، قولي انت امتي عايز الكلام دا يحصل؟
انا:: هقولك وقتها تمام
سالي:: ماشي يا روحي سلام
قفلت مع سالي و روحت البيت كانت ريهام قاعدة مع بثينه
ريهام:: خلاص يا بثينه نكمل كلامنا بعدين، ايه يا رحيم كنت فين، ينهار اسود ايه اللي في وشك دا؟
انا:: كنت بخلص شغل تبع الشركة كدا، متقلقيش دا خناقة بسيطة
بثينه بأبتمسة:: ازيك يا رحيم ألف سلامة عليك
انا:: انا بخير تسلمي، ازيك انت و استاذ عبده و وليد ابنه عاملين ايه؟
بثينه عضت شفتهامن غير ما ريهام تاخود بالها:: بخير تسلم انا هسبكم دلوقتي براحتكم
خرجت بثينه و انا قعدت جمب ريهام
انا:: كلام ايه اللي تكمله بعدين يا ريهام؟
ريهام:: لا عادي بتديني نصايح للحمل و كدا، صحيح انت كل دا في الشغل، الساعة دلوقتي 6 بالليل! انت حصلت معاك حاجة ولا دي بجد خناقة؟
انا:: يعني هكدب عليكي يا ريهام، هكون بخونك مثلآ و جوزها طب علينا ضربني؟
ريهام:: لا مش قصدي يا حبيبي انا بس قلقت عليك مش اكتر
انا:: كلتي جوافة ولا الواد يطلعله واحمة و يبقي ابو وحمة و يا عالم الوحمة هتطلع فين
ريهام بأبتسمة:: لا متقلقش مش باكل غيرها
انا:: طيب، هروح اخود دوش انا و رايح مشوار كدا
ريهام:: ليه رايح فين؟
انا:: خليها مفاجأة
ريهام:: مفاجأة؟! ليه ايه هي
انا:: مش هتبقي مفاجأة لو قلتلك
ريهام حضنتني:: يا روحي كفاية انك معايا
انا:: اوعي بقي خليني ألحق انزل
دخلت الحمام اخدت دوش و نزلت اشتريت خط جديد، و جت في بالي الست الغلبانة اللي قبلتها قبل كدا، قلت اروح اشقر عليها، اشتريت شوية حاجات و رحتلها الاوضة اللي كانت فوق السطح اللي عايشة فيها
انا:: ست الكل ينفع ادخل
الست:: ازيك يبني اتفضل ولو ان المكان مش قد المقام
انا:: متقوليش كدا يا ست الكل، كلنا سواسية فيها، عملين ايه، اتفضلي لمؤخذة يعني جبتلك شوية حاجات معايا
الست عيطت::(فضلت تدعيلي كتير)
انا بست جبينها:: متقوليش كدا، انتي زي امي *** يرحمها، و... هو اسم حفيدك ايه؟
هي:: مكانش عندي وقت ولا عقل اسمي يبني، امه اتوفت و هو كان تعبان معايا و كنت بجري علي رزقه عشان اجبله العلاج،
انا:: خلاص ارتاحي انتي و انا هاجي اشق عليكم كل فترة كدا، و امسكي دول (فلوس)
الست:: لا يبني كتر خيرك انا لسه فاضل معاي فلوس من المرة الفاتت، انا بصرف علي قد الحاجة عشان ميخلصوش بسرعة
انا:: لا اصرفي زي ما انتي عايزة و اعتبريهم لي مروان
الست:: مروان مين؟
انا:: ابن بنتك ناديلو مروان عشان يعرف ان دا اسمه، معاكي فون؟
الست:: مش معاي و مش بعرف استخدمه
انا:: خلاص ولا يهمك انا هبقي اشقر عليكي ماشي و خلي بالك من مروان
نزلت من عند الست وحطيت الخط الجديد في الفون و اتصلت بسندس، كنسلت عليا، قمت رنيت علي حسين بنفس الخط الجديد
انا:: ألو
حسين:: مين معاي؟
انا:: مش معاي سحس ملك المتعة برضو
حسين:: انجز عايز ايه؟
انا:: يعم زبون و سمعت ان معاك حاجة حلوة قلت اجرب
حسين:: انت جبت الرقم دا منين؟
انا:: يعم متقلقش امان انا عايزها سعتين و هاحسبك عليهم
حسين:: ماشي الساعة ب *** هات العنوان و شوف عايزها امتي و كام ساعة
انا:: ساعتين و لو عجبتني هيبقي بينا تعامل كتير
حسين:: ماشي يا عم، هات العنوان و قلي المعاد اللي عايزها فيه، بس بقولك ايه هي اخرها الساعة واحدة بالليل ولازم تروح
انا:: لا انا بنام بدري متقلقش، عارف كباريه ****
حسين:: هو انت من هناك؟
انا:: مش شغلك يعم ابعتها شوية علي الساعة 9 بالليل امين؟
حسين:: خلاص بس الساعة 9 بالظبط تكون مستنيها، بس بقولك ايه بلاش تعمل عليها حفلة هي لسه جديدة في الكار و مش هتستحمل
انا:: إذا كان اللي مشغلها جديد في الكار هي هتبقي خبرة منين
حسين:: وانت عرفت منين؟
انا:: يعم دماغك متروحش بعيد، انا مفيش حد في المجال دا معرفوش، ولازم اجرب بضاعة كل واحد لو عجبتني البضاعة صاحبها هيتمزج مني، يلا سلام دلوقتي و ابعت السنيورة شوية
قفلت مع حسين و رحت الكباريه كانت سالي هناك، حجزت اوضة فوق و شديت سالي زبطها زوب تمام و بعد كدا قعدنا نتكلم مع بعض
انا:: البت جاية دلوقتي عشان تعرفي شكلها المرة الجاية
سالي:: انا قلتلك عشان خطرك بس، انا موافقة
انا:: تسلميلي يا سوسو و ليكي عندي واحدة
سالي بشرمطة:: لا انا عايزو واحد هيهيهيهي
انا بقرصت بز:: لبوة لبوة يعني
بصيت في الساعة كانت 9 إلا عشرة نزلت تحت استنيت سندس و اول ما جات خدتها و طلعت فوق وهي مش فاهمة حاجة،
سندس:: رحيم سبني دلوقتي الزفت بعتني لواحد
انا:: مانا الواحد اللي كلمته،
سندس:: ايه؟
انا:: حيلك متفهميش غلط، انت مش عايزاني اسعدك خلاص اعملي اللي اقولك عليه، نسيت اعرفك سالي احد اهم عناصر الخطة اللي هنيك بيها حسين
سالي:: اهلآ يا حبيبتي،(بصت عليها دقيقه) ياااه جسمك حلو لو كنتي كملتي كنتي هتكسبي دهب
سندس بعصبية:: ليه انتي فكراني شرموطة زيك
سالي:: انت بتشتميني يا بنت الكلب انتي
قمت انا شديت سالي علي جمب:: ايه يا سوسو بالراحة عليها، بقولك مدمرة نفسيآ و بتعمل كل حاجه غصب عنها
سالي بغضب:: عايزني اعملها ايه وهي بتشتمني يعني؟
انا:: معلش حطي نفسك مكانها، يعني واحدة خطيبها فتحها و بعدين فسخ الخطوبة و ضحك عليها و طلع مصورها و شغلها كدا غصب عنها و كل دا ورا بعض، بلاش كل دا، طيب عشان رحيم حبيبك
سالي:: ماشي يا رحيم بس لو قلت ادبها تاني انا مش بس مش هسعدها انا هسعد حسين اللي بيهددها
انا بقفش طيزها:: يا وضعك يا شرس انت، خلاص انا هخليها تعتذرلك حالآ بس متشليش منها
سالي بعضة شفايف:: ااااه امم طيب خلاص مسمحاها
سبت سالي و رجعت قعدت جمب سندس:: ايه اللي بتهببي دا يا بت انتي، بقي انا احول اسعدك وانا مش مجبر علي كدا، تقومي انتي اللي تطينيها قومي اعتذرلها حالآ
سندس بقيت تعيط و حطت ايدها علي وشها
انا:: اووف، بتعيطي ليه يا ماما، دموعك دي ملهاش لازمة، لو العياط كان بيحل مشاكل كان الكوكب غرق بينا من كتر الدموع، مش انتي بس اللي عندك مشاكل يا سندس، يلا قومي اعتذري لطنط سالي يلا
مسحت سندس دموعها و راحت ل سالي:: انا اسفة حقك عليا مكانش قصدي، عشان خاطري سمحيني و اعذريني
سالي:: هسمحك بس عشان رحيم، روحي الحمام اغسلي وشك و تعالي يلا
مشيت سندس و سالي جت قعدت جمبي
سالي:: هي البنت دي تهمك اوي كدا، هي تقربلك؟
انا:: يعني، ابوها راجل طيب و بقيف جمبي، وانا بردله جمايله في بنته،
سالي:: ياااه انت حنين اوي يا رحيم، كان نفسي اقولك اتجوزني بس مين هيتجوز شرموطة زي ما قالت سندس
انا:: كلنا بنتغصب يا سالي علي حاجات احنا مش عايزنها، علي الاقل انتي مبينا عيبك للناس، غير اللي بيدعي الفضيلة وهو ألعن من الشيطان ذا نفسه،
رجعت سندس من الحمام و قعدت جمبي الناحية التانية
انا:: تمام يا سندس زي ما فهمتك، تفهمي حسين انك قبلتي ناس الفلوس تحت رجلها زي التراب، وامسكي،(طلعت رزمة ب5 ألاف) اديهم لحسين و سيبي الباقي عليا تمام
سندس:: حاضر
وكانت بصالي في عيني و بعدين حضنتني جامد، بصيت علي سالي لاقيتها ابتسمت و نزلت تحت في صالة الكباريه،
سندس كانت حضناني و زوبري مع سخونة جسمها ابتدأ ينتصب، بعد ما سندس بعدت من حضني، دقيقة ولاحظت زوبري اللي صحي و اترسم من علي البنطلون
سندس بحزن:: لسه فاضل وقت لو عايز تعمل حاجة
انا:: انتي بتقولي ايه بس، تعالي معاي
نزلت تحت انا و سندس، حسبت علي حق السهرة و خدت سندس و بقيت اتمشي بيها نتكلم مع بعض، و افك عنها شوية و ان كل حاجه هتتحل و متقلقش،
مشيت سندس و راحت لحسين و انا لاقيت الفون بيرن ابتسمت لما شفت المتصل وفتحت عليه
انا:: ايوة يا استاذ سليم
سليم:: انت فين يا رحيم دلوقتي؟
انا:: قلي انت فين و انا اجيلك
(بعد ربع ساعة في عربية سليم المحامي)
كنت راكب انا و سليم ورا و السواق قدام
سليم:: امسك دا و زي ما فهمتك الشقة بأسمها
انا:: انت هتقدر تخليها تعاني زي ما قلتلك؟
سليم:: رحيم انا الدراع اليمن لعدنان المسالم، يعني دي ولا حاجه بالنسبالي
انا:: تمام يا سليم بيه بعد اذنك
نزلت من عربية سليم و خدت تاكسي و روحت البيت

معكم كاتبكم (Ki1inG)
روحت البيت كانت ريهام شكلها تعبان و مجهدة
انا:: مالك ايه اللي حصل؟
ريهام:: لا عادي اصل الحمل تعبني شوية
انا:: الف سلامة، تعالي بقي عشان تعرفي المفاجأة اللي عملهالك
ريهام قعدت جمبي:: ايه يا حبيبي هي؟
انا طلعت عقد الشقة:: دا عقد تنازل مني ليكي عن الشقة
ريهام بصتلي و دخلت في حضني:: لا مش عايزة حاجة، انت مالي عليا حياتي
انا:: دا عشان ابني اللي في بطنك
ريهام:: تسلملي يا روحي
مضت ريهام العقد و انا شلته
ريهام:: مش المفروض العقد يبقي معايا
انا:: انت مش واثقة فيا؟
ريهام:: انا برضو يا حبيبي، دانا امشي معاك و انا مغمضة
انا:: ماشي يا روحي انا هوثق العقد في الشهر العقاري، و هبقي اجبلك العقد مختوم من هناك
ريهام:: ماشي يا حبيبي، احضرلك العشا؟
انا:: عاملة ايه اختك سندس؟
ريهام:: كويسة هي كانت زعلانة من خطوبتها اللي اتفسخت، لما انت قعدت و اتكلمت معاها في الاوضة اخر مرة،
انا:: مش بتقعدي معاها شوية تفضفضه لبعض كدا بما انكم اخوات؟
ريهام:: هي فاضية، دي حتي مش بتسأل عليا و من بعد ما نسيت الزعل، وهي بتقعد برا البيت اغلب اليوم مع صحبتها
انا:: ماشي حضري العشا
اكلت انا و ريهام و بعد كدا دخلنا ننام، ريهام نامت وانا من كتر التفكير سهران، لاقيت بثينه بترن عليا فتحت عليها و قالتلي تعال الشقة عيزاك ضروري، قمت و اتسحبت من جمب ريهام و فتحت باب الشقة و طلعت فتحت بثينه باب شقتها و دخلت عندها
انا:: في ايه؟
بثينه:: امسك شوف
(ادتني بثينه الفون بتاعها و كان فديو لحاتم مع ريهام و بينيكها)
انا:: حاتم ابن اللبوة مش ناسيك خالص اصبر عليا
بثينه:: اي خدمة اوعي بقي تنساني، يا جوزي
انا:: ازاي عملتي كدا؟
بثينه:: بسيطة، حاتم دا بيموت في ريهام كان بيفضل يتصل بيها عشان توافق تعمل معاها، اتفقت مع ريهام ان حاتم زمانه زعل منها و هي لازم تصالحه اهو تخليه استبن لوقت عوزا وهي اتحججت بالحمل وانا اقنعتها ان مش هيأثر علي الحمل في بدايته، يما ستات اتناكت من ازواجهم وهما في الشهر التاني ومحصلش حاجه، واتصلت بحاتم و قلتله ان ريهام مهانش عليها تزعلك وهتقابلك قبل ما بطنها تكبر و تبعد عنه مدة، و خليتهم يتقابلو عندي، هو كان عايزها تروحله بس انا قلتله شرطها انك تقبلها هنا و وافق
انا:: تسلميلي يا روحي
بثينه:: بس؟
انا بأبتسمة:: تعالي جوا يا لبوة
نكت بثينه و بعد كدا اخدت الفديو و رجعت البيت كانت ريهام لسه نايمة، نسخت الفديو علي كرت مومري، و نمت
(تاني يوم وقت الشغل)
صحيت و عالعادة روتيني الصباحي و روحت الشركة و شفت حاتم كان بيشدد علي باقي الموظفين يركزو في الشغل عشان الثقفة الجاية، وجاتلي فكرة جهنمية،
بعد الشغل روحت البيت اتغديت و لاقيت وردة بتتصل بيا و بتقولي اروح القصر عشان مستناني هي و المسالم، وبالفعل، روحت القصر و عملنا جنس جماعي احنا التلاتة و قعدنا في الجنينة بتاعت القصر كنا بندردش
انا:: عدنان بيه فاكر لما كتبتلي شيك و انا قلتلك مش عايزو
عدنان:: اي فاكر شو بيدك اكتبلك شيك اخر ما في مشكلة؟
انا:: لا انا قصدي لما قلتلك لو احتجت مساعدة هقولك
وردة:: شو بيدك رحيم خبرني وانا بنفذلك ياها
انا:: مشكلتي هي حاتم *****
عدنان:: هاد مديرك بالشركة ياللي انت فيها، واش سواا؟
انا:: عرفت ان في ثفقة مهمة مع مصانع الادوية اللي تبعك،
عدنان:: اي صح بس شو علاقة هاد بالموضوع؟
انا:: حاتم كان بيقابل مراتي لما كنت مسافر عشان كدا انا مش عايز الثفقة دي تتم، ينفع ولا انا بطلب كتير
عدنان بص لوردة و بقي يفكر
وردة:: عدنان، إذا بتريد سوي ياللي رحيم بيريده
عدنان:: اي بس انت مو متفق مع سليم انه يخلصلك هاد الشئ!
انا:: دا انتقامي من مراتي، بس حاتم دا انتقامي منه
عدنان:: بس هاد كتير هدي الثفقة مهمة بالنسبة لإلي
وردة:: تنعوض حبيبي ما تكسر بخاطر رحيم مشاني
انا:: حاتم قلي ان الثفقة لو فشلت الشركة هتفلس و هتداين، اظن بعد ما الثفقة تفشل هيبقي سهل عليك تحتكر الشركة و تضمها لشريكات المسالم دا غير ان ليك حق ثفقة قديمة عنده، يعني هتخسر ثفقة و تكسب شركة
عدنان:: موافق بنلغي الثفقة
انا:: لا مش انا عايز انتقم منه الاول و اخلي فشل الثفقة للنهاية ارزعه التقيلة
عدنان:: اي يعني شو بدك فهمني
انا:: كل اللي عايزو....
بعد ما مشيت من عند المسالم، كنت في الطريق اتصلت بحسين من الخط الجديد اللي كلمته منه
انا:: ألو يا سحس
حسين:: اهلآ يا باشا اخبارك ايه
انا:: اظن انت عرفت ان بضاعتك عجبتني و خدت اضعاف السعر اللي اتفقت معاي عليه
حسين:: شرف ليا ان البت عجبتك
انا:: ايه رائيك تشتغل معاي يا سحس؟
حسين:: اشتغل ايه يا باشا بالضبط؟
انا:: نفس اللي شغاله دلوقتي
حسين:: يعني هعمل ايه و هاخود كام
انا:: الكلام في الفون مش هينفع ايه رائيك تقبلني في الكباريه نتكلم و تبقي بداية تعارف؟
حسين:: تمام يا كبير قولي المعاد و هتلاقيني هناك
قفلت مع حسين و رنيت علي سالي
انا:: جهزي نفسك يا سوسو النهارده بالليل زي ما اتفقنا سلام
قفلت مع سالي و روحت البيت قعدت ساعة كنت بفكر في كذا حاجه، وبتعامل مع ريهام عادي، و بعد كدا دخلت اخدت دوش و خرجت لبست و روحت عند وراحد كنت متفق معاه اتنكر ويغير شكلي يخليني اكبر سنة و عندي تجاعيد و حسنة في خدي الشمال، و كدا كدا حسين مش هيعرف شكلي ولا هيشك فيا بسبب جسمي اللي اتغير في انجلترا،
بعد ما وصلت الكباريه قبلت سالي و كام واحدة شغلين في الكباريه
انا:: ظبطي كل حاجه يا سوسو
سالي:: متقلقش يا روحي
انا:: اهم حاجه البرشام عشان يكون دايس في اي حاجه
سالي:: يوه ما قلتلك ايوة، بس تصدقك معرفتكش من بعيد غير لما قلتلي
انا:: استني استني اهو وصل هناك، بقولك يا حلوة ( علي واحد من اللي جمب سالي) روحي ناديله اللي لابس تشرت ابيض و تايه هناك دا
قامت البت ورجعت بحسين
انا:: ازيك يا سحس اقعد
حسين:: فهمني كدا يا باشا ايه الشغل
انا:: ليه سخن كدا، اقعد اشرب حاجه طيب!
حسين:: افهم الشغل و نشرب و نعمل كل حاجه
انا:: بوص بقي السنيورة اللي معاك، رزقها واسع و انت لو شغلتها الطريقة دي مش هتكمل كتير
حسين:: بمعني؟
انا:: انت متعرفش ان الحكومة بتشم الحاجات دي زي الديابة من بعيد و في لحظة تهبشك و ترميك في اي سجن،
حسين:: يعني انت عايز تقول ايه؟
انا:: اللي عايز اقوله ان في مرة هيتصل بيك ظباط اداب و هيخليك تبعت سندس و يلخليها تعترف عليك
حسين:: وانت تعرف اسمها منين؟
انا بتوتر:: من ال... هي قالتلي اسمها امبارح لما انسطلت، شوفت اهو وقعت علطول، يعني لو اتقبض عليها و اتعرفت عليك انت وهي هتروحه بلاش
حسين:: وانت شايف ايه؟
انا:: حلو السؤال، هتشتغل هنا في الكباريه وتخلص شغلها وتمشي و هنا الناس مش هقولك عليهم، بصرفه علي كيفهم اكتر من اولادهم،
حسين:: طيب بس هي لسه خام و ممكن متقبلش تشتغل هنا
انا:: اقنعها بطريقتك، اديك شوفت ليلة واحدة جابت كام مش شوية الفكة اللي بتلمها، وعلي فكرة دي بداية بس، ولما تتعرف و صيتها يسمع هتكون انت عامل مخدة من الفلوس و نايم عليها
حسين:: طيب خليني افكر و احول اقنعها
انا:: برحتك بس احتمال متشوفنيش تاني انا زي الحلم هتقبلني مرة و ابقي حول تدور عليا بعد كدا، وانا مش فاضي اصلآ، فا قولي موافق ولا العرض يروح عليك؟
حسين بتفكير::.... موافق
انا:: كويس ودا شيك هربون محبة بينا و لازم نحتفل بالمناسبة السعيدة دي
سوسو:: صوبي كاس للعميل 701 ههههه
حسين:: ملوش لزوم انا يدوب اروح
انا بجدية:: لا انت كدا هتزعلني انا لما اقول كلمة تتسمع
سالي ل حسين:: اسمع كلام الباشا سا سحس عشان دا زعله وحش،
حسين بأبتسمة:: كله إلا زعل الباشا بصحتك
ومسك حسين الكاس من سوسو و خبط الكاس معاي و بقينا نشرب و البنات اللي تبع سالي بيحضنه حسين و يبوسه ويحسسه علي بتاعه و هو دماغه عليت و شد واحدة يبوس فيها
شورت لسالي تاخده الاوضة فوق هي و البنات

(تاني يوم الصبح)
صحيت ظبطت نفسي و نزلت الشركة امثل اني بشتغل و لاحظت غياب هبة النهارده كمان ودا علي غير عادتها،
بعد الشغل قلت ازور بيت اهلي واشوف الدنيا، بعد ما وصلت هناك لاقيت البيت فاضي، اتصلت ب اختي سناء، اختي الكبيرة، وعرفتني انهم في الكافيه بتاع عمر اخويا الجديد، خليتها تديني العنوان و قفلت معاها و رحت هناك
كان ابويا و اختي و عمر و اصحابه هناك،
انا بهدوء:: مبروك يا عمر
عمر بلا مبلاء::*** يبارك فيك
انا:: مقلتليش يعني انك هتعمل الكافيه؟
عمر:: بكرا الافتتاح، كنت هبعتلك
انا:: ومن فين جبت الفلوس؟
عمر:: بعت نصيبي في الارض و عملته
انا:: طيب، بس احتمال ماكونش فاضي بكرا عشان الافتتاح
عمر:: عارفك مشغول، هروح انا اعما حاجه
سبني عمر و انا بقيت اشوف الكافيه كان نضيف و كل حاجه فيه مصروف عليها، ابتسمت بسخرية و مشيت
وصلني رنة من سالي وبتقولي افتح الواتس
دخلت فتحت الواتس، ابتسمت لما شفت اللي وصلني،
مفيش دقيقة ولاقيت المسالم بيتصل بيا
انا:: عدنان بيه اخبارك
عدنان:: اسمعني رحيم، انا سويت متب ما بدك مع حاتم بس هو عرض علي شي اخر
انا:: عرض ايه؟
عدنان:: **** هاد ياللي عرضلي ياه
انا:: تمام عدنان بيه، سبني انا هتصرف خلاص
قفلت مع المسالم و رنيت علي سليم محامي المسالم
انا:: الو سليم باشا
سليم:: في ايه يا رحيم؟
انا:: تغير في الخطة
»»» يتبع«««

(الجزء العاشر و الاخير)


معكم كاتبكم (Ki1inG)

قفلت مع سليم و روحت البيت كانت ريهام قاعدة هناك
انا:: اخبارك ايه يا ريهام
ريهام:: كويس، رحيم في فرح تبع واحدة صحبتي بكرة، هبقي اروح ابركلها ماشي
انا:: تحبي اوصلك؟
ريهام:: لا لا ملوش لزوم كلها ساعة ونص و هرجع
انا:: ماشي يا ريهام
دخلت اخدت دوش و اتغديت و انا شايف من ريهام كل نفس بتتنفسه ريحة الخيانة واضحة طافحة في المكان، كرهت اقعد معاها لدرجة قعدت في البلكونة وقت كبير عشان ابعد عن ريهام، وقلت في بالي عقابك قرب يا ريهام
لاقيت سندس بتتصل بيا
انا:: ايوة يا سندس
سندس:: عملت ايه يا رحيم؟
انا:: متقلقيش اتصرفت، استني مني مكالمة بالليل
قفلت مع سندس، و شلت رقم حسين من الحظر عشان ما يصدعنيش
انا:: الو
حسين:: انت عملت فيا ايه يا ابن المتناكة دانا هقتلك بايدي
انا:: هتعرف ولا عايزة رجال، قولي صحيح جبت حاجة عشان الجرح يلم ههههه
(فلاش باك)
لما حسين كان بيتفق معاي نشغل سندس في الكباريه ،
بعد ما حسين شرب واتعمي ويسكي و طبعآ سالي كانت حطت برشام هلوسة لحسين، طلعت ورقة و قلت لحسين ان دا عقد شراكه بينا عشان يضمن حقه حسين رغم سكره فضل يقراء و بعدين مضي و اخدت القعد حطه في جبيه ، انا شروت لسالي تاخود حسين فوق هي و البنات
-في الاوضة
البنات نيمت حسين علي السرير و اشتغله في بوس وقلعه ملط و وكل واحدة عملت حاجه،
واحدة بقيت تمص شفايف حسين و تمصصه بزازها و واحدة تمص زوبه و بضانه، و واحدة نزلت عند خرم طيزه بقيت تحسس عليه و تدخل صباعها واحدة واحدة، بعدين جابت زيت و بقيت تدهن خرم طيزه و تدخل صباعين، وحسين بيحول يقاوم، بس الاتنين اللي معاه منعينه، واحدة بتمص زوبره و التاني قاعدة علي وشه بكسها عشان يلحسه،
وبعد ما البنت اللي بتبعبص حسين دخلت صباعين في خرم طيزه بعدت، و قعدت بدالها سالي و هي لابسه زوب صناعي، والبنتين رفعه رجل حسين للسقف، وسالي دخلت زوبها في خرم طيز حسين اللي كان بيقاوم بس مع البرشام و الويسكي و هو هايج و مش دريان و حاسس بمتعه، جات البنت التالته،لابست حسين قميص نوم احمر و هو كان شبه بيقاوم، سالي دخلت الزوب اللي لابساه في خرم طيزه و بقيت تنيك بالراحة و حسين بقي بتألم و يفرك في مكانه و البنات بعدت عن حسين و سالي بقيت تنيك فيه شوية لغاية ما حسين جاب لبنه و نام علي نفسه، رجعت البنات لبست حسيت هدومه و اخدت الشيك و العقد اللي مضي عليه من جيوب البنطلون و انا طلعت عندهم فوق، شلت حسين علي كتفي و نزلت تحت برا الكباريه كان في عربية فيها واحد مستنيني تبع سالي، حطيت حسين ورا في العربية و رميته قدام العماره بتاعتهم و مشيت
(نرجع من الفلاش باك)
انا:: قابلني في الكباريه بالليل يا سحس ونتفق علي كل حاجه سلام
قفلت السكة في وش حسين و عملتله بلوك،
_ اتصلت بعدنان المسالم
انا:: ايوة يا عدنان بيه
عدنان:: اي رحيم شو راح تعمل
انا:: هو مش قلك
لما عدنان اتصل بيا بعد ما كنت في الكافيه بتاع عمر اخويا
عدنان:: عرضت ع حاتم ياللي بدك ياه انه إذا بيريد الثفقة يوافق علي طلب شريكي بالمصانع، وان يترك زوجته ليلة لشريكي هو اتعصب بالبداية بس لما قلتله ان الثفقة هيك ما راح تتم عرض عليا حرمة ثانية ولما شفت وجهها كانت ريهام زوجتك، وان هي احلي من زوجته، خبرته اني راح اعرضها ع شريكي وهو خبرني انه راح ينتظر الرد
(طبعآ مفيش شريك لعدنان من اصله بس انا اتفقت معاه يقول كدا لحاتم عشان انتقم منه)
انا:: قله شريكي مش موافق
عدنان:: انت ع شو ناوي فهمني
انا:: متقلقش يا عدنان بيه انا عارف بعمل ايه، انت قول لحاتم شريكي مش موافق، وانه لازم يبعت مراته بس قابله وش لوش و صوره و هو بيوافق علي انه يبعت مراته لشريكي
عدنان:: رحيم إذا بيسير شي ما بيعجبني ما راح ارحم حدا وانت اول الصف
انا:: تمام سلام
قفلت مع حاتم و لبست و نزلت قبلت سليم بيه في عربيته،
انا:: اخبارك ايه يا سليم باشا؟
سليم:: امسك يا رحيم (مسدس) والرخصة بتاعته كمان
انا:: شكرآ يا باشا جمايلك غرقتني
سليم:: يعني انت ناويت علي اللي في دماغك
انا:: دا احسن حل بالنسبالي
سليم:: طيب يا رحيم، و متقلقش انا جمبك
سبت سليم و رنيت علي سندس و قلتلها تاجي الكباريه ضروري،
فهمت سندس كل اللي انا عملته و هي حضنتني و كانت بتبكي من الفرحة و مش مصدقة اني خلصتها من حسين
قعدنا شوية و شفت حسين كان داخل عليا ولما شاف سندس قعدة معايا راح في اتجها
حسين بعصبية:: ايه اللي جابك هنا من غير أذني يا لبوة
سندس قامت قعدت علي حجري:: وانت ليك عين تتكلم و انت خرم طيزك اتلعب فيه
حسين بتوتر:: انتي بتقولي ايه يا شرموطة، حاسبي معاكي بعدين، بس اشوف اللي جايله هنا، يلا غوري من هنا
انا بسخرية:: انت مش واخد بالك مني ولا ايه، اقعد يا حسين، يا سحسسس
حسين بصلي:: انت مين، صوتك مش غيرب عليا ولا ملامحك
(طبعآ مش عرفني عشان كنت متنكر لما قبلته، و ميعرفش اني جوز ريهام عشان شكلي اللي اتغير)
انا:: ههه ايه شبه فارس احلامك ولا ايه هههه اقعد و افتح كدا الواتس بعتلك حاجات حلوة عليه
حسين مسك الفون و فتحه شاف الفديو بتاعه لما كان لابس قميص نوم احمر و سالي بتنيكه و صورة كمان لعقد الشراكة اللي اصلآ كان شيك بعشرة ملون جنيه، ايوة كانت لعبة و حسين مضي من غير ما ياخود باله، انه متداين ليا ب 10 مليون
حسين بخوف:: انت... انت عايز مني ايه
انا:: انا مكنتش عايز حاجه، بس انت اللي قعدت تفتري علي اخت مراتي
حسين بصدمة:: انت... انت رحيم جوز اخت سندس
انا:: سبرايز مزر فكر، ها اوصفلي شعورك
حسين:: طيب عايز ايه
انا:: فديوهات سندس تتحذف و الشيكات تتقطع، وسندس تنيكك
سندس بصتلي بصدمة
حسين:: بس بس... مش هينفع
انا:: خلاص لما تتفضح وسط الناس وانت لابس قميص نوم احمر و واحدة بتنيكك اعرف انه كان ينفع، دا غير ان بعد ما افضحك احبسك بالشيك ابو 10 مليون
حسين:: وانا هفضحها و احبسها
انا:: ولا هزيت شعريا، كل الستات بتتناك عادي، و لو علي السجن، انا اقدر ادفع الخمس مليون اللي عليها، و الفديوهات اقدر اشيلها من النت بمعرفتي، قولي انت بقي هتعمل ايه
حسين:: مم موافق
انا:: فين الشيكات الاول؟
حسين:: طيب ايه يضمنلي انك ما تضحكش عليا؟
انا:: انت في عرض قشاية مش قدامك غير انك تصدقني،
حسين سكت دقيقه، و طلع الشيكات من جراب الفون بتاعه و ادهمني، سندس شدتهم قطعهم و رمتهم في وشه
انا بسخرية:: شايل شيكات بخمسة مليون في جراب الفون ههه
حسين:: هات يلا الشيك بتاعي اقطعه
انا:: مش لما تنفذ الباقي، لسه الجزء بتاع سندس
حسين نزل راسه في الارض:: انا.... جاهز..
انا:: يلا يا سندس العروسة هتستني كتير؟
طلعنا احنا التلاتة فوق، وانا خليت حسين يلبس قميص نوم، و سندس لبست زوب صناعي و مسك علي وشها و بقيت تنيك حسين بكل افتري و بشتم فيه و واضح انها كانت شايلة منه كتيير اوي، وانا بصور و بعد كدا، اديت لحسين الشيك بتاعه قطعه، كانت عايزني احذف الفديوهات بتاعته و هو هيحذف الفديوهات بتاعت سندس بس انا قلتلها لاء، عشان لو طلع عامل نسخ منه، و بعد كدا سندس حضنتني و وفضلت تشكرني و تقولي انها هتخدمني في اي وقت احتاجها فيه،
بعد ما مشيت من الكباريه، طلعت فوني و اتكلمت فيه
انا:: لسه قاعد فيه؟
شخص:: ايوة، دا الفرح باين في عنيه، خساره مش هيلحق يتهني
انا:: عايزك تتأكد ان كل حاجه في الكافيه تتفحم، و متنفعش
شخص:: يا باشا اعتبره حصل سلام
قفلت مع المجرم، و قلت في بالي:: دي حاجه بسيطة يا عمر قصاد خيانتك ليا مع مراتي، انا كان ممكن اقتلك بس وصيت امي هي اللي منعتني،
(تاني يوم)
كنت مع عدنان المسالم في القصر بتاعه، كنت لابس مسك علي وشي عشان حاتم ما يعرفنيش لما ياجي
وبعد نص ساعة كان حاتم و مراته جوم
حاتم:: ازيك يا عدنان بيه
عدنان:: بعرفك ع شريكي
حاتم بأستغراب:: وليه جو الاكشن دا، مخبي وشك ليه؟
انا:: مش شغلك انت ليك ان الثفقة تتم و بس، تصدق مراتك حلوة اوي
فرح:: كان نفسي اقولك وانت كمان بس انا مش شايفة غير عينك
(فرح _ 32 سنة، بيضة، 162، كيرڤي، ومتكبرة فشخ، فرح مرات حاتم،)
انا:: ايه رائيك في جوزك و هو جايبك تبيعي نفسك عشان الشغل
فرح:: الشغل مفهوش مشاعر، لازم كله ياجي علي نفسه، وانا لولا ان الثقفة دي مهمة مكنتش انت شفتني
انا:: لمؤخذة يا حاتم بيه اصل داخل انيك فرح هانم مراتك و جاي
حاتم كان متغاظ بس سكت و متكلمش
انا:: يلا بينا يا فرح هانم
وقفت فرح و كانت بتمشي قدامي قمت رزعها ضربة علي طيزها قالت (اااااه بالراحة انا مش بحب كدا)
انا:: قدامي يا شرموطة انا ها عرفك يعني ايه نيك بجد من رجالة بجد (وبصيت لحاتم في عينه)
كان باصص في الفون بتاعه و باين عليه انه متعصب و شوية و هيبكي
طلعت الدور التاني من القصر و دخلت اوضة، قلعت انا و فرح بس انا فضلت بالمسك، بقيت انيكها بعنف عشان تصرخ وجوزها يسمع وهو تحت عشان احسسه انه اكبر عرص،
بعد ما نكت فرح، خليتها تاخود دوش و نزلت و انا دخلت اخدت دوش لوحدي و لبست و نزلت قعدت معاهم
انا:: ايه رائيك يا روحي فيا عجبتك
حاتم بغيظ:: خلصنا يلا بقي نمضي الثقفة
انا:: ايه يا فروحتي مش بتردي ليه، ما كنتي شبطانا فيا فوق و عايزة رقمي
حاتم بص لفرح بغيظ:: كلمنا مع بعض بعدين
انا:: بس بصراحة كيفتني اوي
حاتم بأبتسمة صفرة:: انا عارف انها تعجب اي حد وكفاية بقي كلام كتير مش خدت اللي عايزو، نشوف شغلنا بقي
انا:: مش موافق
حاتم بغضب:: ايييييه يعني ايه مش موافق، بقولك ايه انت هتمضي يعني هتمضي
انا:: خلصت ولا لسه... متقطعنيش تاني انا لسه مخلصتش كلامي
حاتم بغيظ:: وايه كلامك يعم البطل الخارق،
انا:: هههه عشان المسك و كدا يعني، مش مهم، انا كنت هقولك مش موافق غير لما اجرب التانية
حاتم:: تانية ايه؟
انا:: اللي انت بعت صورتها ل عدنان بيه
حاتم:: طيب ما هي كانت قدامك من الاول و انت اللي... (اتحرج يقول طلبت مراتي)
انا ببجاحة:: بصراحة انا لما طلبت انيك مراتك كنت عايز اشوف قد ايه انت باقي علي الشغل، اجرب التانية امضي الثفقة
حاتم:: اجبلك كسمها راكعة بس لو طلبت حاجه تاني انا ممكن اضيع الثفقة بس روحك معاها
انا:: اعتبر دا تهديد؟
عدنان:: مستر حاتم بظن ان هيك انت ما بدك صفاقات
حاتم بيهدي:: اسف دا مش تهديد انا بس عندي عصابية زايدة و باخود مهديأت، اجبهالك فين
انا:: انا سمعت ان انت عندك شقة في *** هاتها هناك
حاتم:: ليه شقتي ما اجبهالك في اي حتة تاني
انا:: وفيها ايه انت بتجيب نسوان كتير هناك مجاتش علي دي
فرح:: اظن انا دلوقتي اقولك كلامنا مع بعض بعدين
انا:: هههه شكل في حد اللية دي هينام علي الكنبة
حاتم:: بالليل تكون عندك حاجه تاني
انا:: طلب بسيط خااااالص
حاتم بديق:: اوووف خير ايه عايز ايه تاني؟
انا:: ننيكها سوا
حاتم بص لفرح:: اااا مش عايز
انا:: يعم مانت بتنيكها كتير يعني مجاتش علي المرة دي، ااااخ لمؤخذة يا مدام فرح
حاتم::*** يخرب بيتك، لازم يعني اعمل كدا؟
انا:: دا شرطي ايوة او لاء؟
حاتم:: موافق
انا:: تمام النهاردة بالليل تكون مستنيني انت و هي في الشقة، بس بقولك ايه تكونه جهزين انا مش لسه هرغي انا بحب الدوغري
حاتم بص لفرح:: حاضر.. معلش يا حبيبتي اللي خلاني اعمل كل اللي عملته (انه عررص عليها) مجاتش من دي، كله عشان مستقبلنا و مستقبل ولادنا
فرح:: مهو واضح انك خايف علي مستقبلهم بجد
مشيت من القصر واتأكد ان محدش تبع حاتم بيرقبني
روحت البيت لاقيت ريهام بتلبس هدوم خروج
انا:: رايحة فين؟
ريهام:: مانا قلتلك امبارح فرح واحدة صحبتي
انا:: بس انتي حامل و غلط الحرركة
ريهام:: وهو انا هدخل اولمبياد الجري يعني دانا هركب تاكسي
انا:: تحبي اجي معاكي برب يحصلك حاجه؟
ريهام:: ها!!، لا لا... خليك انت، انا عرفاك مش بتحب الدوشة و هتقعد تقولي يلا بينا و انا عايزة اقعد في الفرح شوية
انا:: هتتأخري؟
ريهام:: لا ساعتين بس متقلقش
انا:: انا بحبك اوي يا ريهام وانا لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي زيك، انت اصيلة و مستحملاني و صيناني
( كنت بكلم ريهام وانا مستني منها لحظة ندم واحدة، تقولي انها كانت بتخوني عشان كنت مقصر معاها في الاول و انها تابت، كنت هنسي و هسمحها و كنت هبدأ صفحة جديدة بس)
ريهام:: وانا بحبك يا حبيبي بس كلها ساعتين بس و جاية يلا باي

نزلت ريهام و هي صفر مشاعر صفر ندم، كأني كلب معاها، دا حتي الكلب ممكن يحسه بيه عادي،
كنت واقف زي مانا في الصالة و سمعت صوت حاجة اتهبدت قدام الباب، روحت ابوص
انا بخضة:: ينهار اسود مالك يا هبة تعالي تعالي
هبة:: معلش يا رحيم سندني بس لغاية فوق مش قادرة امشي رجلي اتلوت
انا:: مالك وشك اصفر ليه و مختفي بقالك يومين ايه اللي حاصل معاكي فهميني؟
لاقيت هبة بتعيط و الدموع مغرقة وشها الملايكي البريئ
انا:: نهار سوود مالك يا عم فيكي ايه
هبة بتمسح دموعها و بتشن:: مفيش حاجه، انا بس رجلي وجعاني
انا:: هبة عشان خاطري فضفضيلي، مالك.. طيب لو في حاجه حصلت قوليلي يمكن اسعدك، علي الاقل ارد جمايلك اللي مغرقاني وانا مش بعرف اعوم
هبة ابتسمت:: مفيش بجد، رجلي وجعاني
انا:: هبة. انطقي انت مش بتكلمي عيل عشان يصدق، مالك
هبة بتنهيدة و بقيت تعيط:: انا.... انا بعيط علي حظي القليل، كل اللي يعرف اني سكرتيرة مدير شركة ادوية مهمة، يفتكر اني مبسوطة و كل يوم خروجات و فسح و حفلات وصفر، او ممكن يفتكرو اني بتشرمط عند المدير عشان يزودلي مرتبي، واللي للاسف فعلآ مديري بني أدم سافل قذر و بيحاول معاي كل شوية يمكن اوفق انه يعمل معاي زي اي واحدة شرموطة جايبها من الشارع، ببكي علي جوازي اللي ملحقتش اتهني بيه و عريسي اللي مات في تاني سنة جواز ليا، ببكي عشان امي بتزن عليا و عايزة اجبلها حفيد ومتعرفش ان كل اللي بيتقدملي عايز يعيش علي كفاية انا اصرف عليه و هو ياكل و ينيك و بس، ببكي اني يوم ما حبيت.. حبيت شخص مينفعش اني اعترفله بحبي و افضل كتماه واتحصر اكتر واكتر، انا مش بعمل حاجه غير اني بعيط و افضل ابكي و بس (فضلت هبة تعيط وهي واقفة قدامي وانا باصصلها و سايبها تفضفض و ترتاح)
قمت شديت هبة في حضني و هي بقيت تعيط مدة و بعد كدا فوني رن
هبة بخضة:: رحيم... انا انا.. اسفة انا معرفش انا كنت بقول ايه سمحني لو قلت كلام وسخ انا اسفة بجد
انا:: ولا يهمك المهم انك ارتحتي؟
هبة:: انا انا.. هطلع شقتي وابقي اقابلك في الشغل سلام
طلعت هبة شقتها وانا رضيت علي حاتم اللي كان بيرن علي رقمي الجديد علي اني شريك عدنان
انا:: الو
حاتم:: انا مستنيك اهو و اللي انت عايزها كمان جمبي
انا:: ماشي بس بقولك ايه تكونه جهزين و تعمله واحد ع ما جيلكم سلام
(مشهد الشقة بتاعت حاتم)
خبطت و فتحلي حاتم كان لابس الروب بس علي اللحم
انا:: هي فين
حاتم:: انت لسه لابس المسك دا
انا:: ملكش فيه هي فين؟
حاتم:: تعال جوا
دخل حاتم قدامي و شفت ريهام نايمة علي ضهرها و بتتدعك كسها مكان لبن حاتم
حاتم:: ادخل انت خلص و انا هاخود نفسي
انا:: لا ادخل نام جمبها و انا هتفرج لغاية ما اسخن و ادخل معاك
ريهام:: يلا عايزة انجز عشان كدا هتأخر
دخل حاتم و خد ريهام في حضنه بقي يبوس فيها
انا:: عارف يا حاتم الفرق بيني و بينك ايه، انك جبتلي مراتك لغاية عندي و انا مراتي استغفلتني و ضحكت عليا
حاتم:: مرات مين
انا قلعت المسك:: ايه يا ريهام مش تقولي انك هتحضري الدخلة بتاعت صحبتك كمان
وقبل ما حد يتحرك طلعت المسدس:: اللي هيتحرك اخره رصاصة
حاتم بخوف :: رررحيم اهدي و انا هفهمك ارجوك ما تتهورش انا هعمل كل اللي انت عايزو بس بلاش تموتني
ريهام بعياط:: رحيم ارجوك، انا كنت ناوي ابطل كل دا صدقني و مكنتش عايزة اجي بس هو هددني بفديوهات و قالي ان دي اخر مرة يطلبني، طب طب بلاش عشاني افتكر ابنك اللي في بطني
انا بسخرية:: ليه انت متعرفيش اني عقيم و بنطر لبن فاسد غير صالح للخلفة
حاتم كان هيتحرك ضربته في رجله برصاصة
انا:: حركة تاني و تكون واحدة في دماغك،
طلعت ورقة تنازل عن الشركة من جيبي و قلم
انا:: امضي وإلا مش هتشوف نور الشمس تاني
حاتم:: انت مجنون شركة ايه اللي اتنازل عنها و كمان لعدنان المسالم اللي عنده بحر شريكات و مصانع
انا:: انا مش باخود رائيك تمضي و لا تموت؟
ريهام:: عشان خطري امضي بدل ما تحصل شركة ولا حتي تحصل تنزل تحت
حاتم:: ااااه انت مظبطها مع مراتك احاااا مش انا اللي يتلعب عليه و بتقولي انا عرص
قم حاتم مسك علبة برفان من جمبه و كسرها و مسك ريهام و حط علي رقبتها شريحة زجاج
حاتم:: العب غيرها، لو ما بعدتش هتكون الحلوة في خبر كان
ريهام بخوف:: حاتم ارجوك اااه، و*** ما متفقه معاه علي حاجه
حاتم:: ششش بس يا لبوة ها نزل المسدس بدل ما تكون الحلوة تكون جثة جمبي
انا:: شوفتي سخرية القدر اهو اللي خنتيني معاه اول واحد باعك و عايز يموتك
حاتم:: اخلص نزل المسدس بدل ما
انا بطلقة في بطن ريهام:: تكون جثة جمبك حفظتها اخلص امضي بدل ما تكون زيها
حاتم مكانش مصدق لدرجة انه بقي يشوف بطن ريهام الدم اللي بينزل حقيقي ولا لون
حاتم:: طب انا ايه يضمنلي انك ما تغدرش بيا زيها؟
انا:: معنديش ضمانات، تمضي اسبك تعيش
حاتم مسك القلم و متردد بس في الاخر مضي
انا:: ارمي العقد عندي
حاتم بصلي و رمالي القعد
حاتم:: نزل المسدس يلا انا عملت اللي عايزه
انا:: ضحكت عليك مش هخليك تعيش
قبل ما حاتم يتحرك كنت حطيت طلقة في دماغه، وبصيت علي ريهام قمت مفضي خزنة المسدس علي وشها وانا متصعب و قعدت علي ركبي في الأرض حزين
اتصلت بسليم:: ياريت يا سليم بيه تخلص اللازم
سليم:: انت برضو خلصت عليهم
انا:: غسلت عاري و اظن انت معاك ورق بيثبت اني عقيم و ان ريهام حامل و فديو بتعترف فيه وهي مش في واعيها و كمان فديو ليهم مع بعض وانا مسدسي مرخص و انت افشخ محامي في الكون و هتخلص اللازم
سليم:: متقلقش هي سنة واحدة
انا:: ااااايه؟!
سليم بضحك:: مع إيقاف التنفيذ

كنت مروح البيت لاقيت لمة كبيرة و الدنيا زحمة في العمارة، جريت اشوف في ايه لاقيت عطية البواب وسط الزحمة مع الناس سألته
انا:: خير يا عطية إيه اللي حصل؟
عطية:: استاذ عبد الرحيم،
انا:: نزل الانتخابات، بس كان يعمل في مكان اوسع من العمارة
عطيه:: يا بيه لا استاذ عبدالرحيم، رجع من السفر لاقيه لمؤخذة مراته مع اتنين رجالة في البيت، قتلهم و بعد كدا جتلة سكتة قلبية و مات معاهم و الحكومة في الشقة و الصحافة بتصور و بيحطه الجثث في نقلات و هينزله بيهم
سبت عطية و طلعت فوق بس بالعافيه عشان كانه منعين اي حد يدخل او يطلع فوق، بصيت علي الجثث شفت بثينه كلها ددمم و في كذا طعنة في بطنها و شفت حمو كمان نفس المظر، عرفت ان كان معاه سيف بس مقدرتش ادخل من كمية العساكر و الصحافة
انا في بالي:: ورفرت عليا يا عبدالرحيم انتقامي الباقي،
دخلت الشقة كنت مخنوق من كل حاجه و الزحمة و الدوش اللي قدام الباب و كنت مش طايق البيت كل حاجه بتفكرني بريهام،
طلعت من جيبي عقد تنازل حاتم عن الشركة لعدنان المسالم
طبعآ محبتش انه يكتبها بأسمي عشان كدا هبقي محل شك عند الحكومة اني مظبط كل حاجه و انا يكون في عقد بتنازل حاتم ليا وقت وقع الجريمة يبقي انا مبظطها و عرص مراتي كمان،
(بعد اسبوع في قصر المسالم)
وردة:: ايش رائيك عدنان في رحيم،
عدنان:: بصراحة رحيم انت شخص كتير ذكي و مو سهل ابدآ، مشان هيك انا عينتك مدير هي الشركة و ليك نص ارباح الشركة،
انا:: دا كتير عليا اوي يا عدنان بيه
عدنان:: لا مش كتير بكفي انك خليت شركة متل هي تكون تحت يدي
انا:: ليا طلب صغير خالص
عدنان:: اطلب دوغري لا تستأذن
انا:: عيال حاتم
عدنان:: ويش بيهم؟
انا:: هما ملهمش ذنب في وساخة ابوهم، و بصراحة صعبنين عليا، شكلهم ملهمش في المرمطة، و هيتهانو و هيتفشخه في افكارهم بعد ما خسرو كل حاجه
وردة:: انت شخص طيب كتبر رحيم،
عدنان:: خلاص ما تحمل هم هاد الشيي انا بدبرو
انا:: شكرآ بعد اذنك
روحت البيت بس طلعت شقة هبة
هبة:: رحيم اتفضل
انا:: يزيد فضلك
هبة:: انت ليه مختفي بقالك كتير و مراتك كمان
انا:: أصل طلقتها
هبة بصالي:: ليه؟ طيب ما كنت تصبر و تشوف حل حرام عليك خربت البيت ليه
انا:: اهو اللي حصل
هبة:: مش عارفة انا بعد ما استاذ حاتم *** يرحمه مات مين اللي هيمسك الشركة، ياتري مراته ولا مين اصل هي مش بتعرف اي حاجه في الشغل
انا:: مش عارف
هبة:: يااه ابشع موته ماتها حاتم، مين كان يتصور يموت و هو مع واحدة ست علي يد جوز الست دي
انا:: متعرفيش مين هي
هبة:: لاء بيقوله ان جوزها فضي الرصاص كله في راسها، انا عرفت كدا لما قاله انهم لاقه راصاص كتير في راصها و دا صعب علي الناس يعروفها
انا:: تلاقيها شخصية مهمة مش حاتم اللي كان معاها
هبة:: طيب انا مش عارفه استقيل ولا اعمل ايه
انا:: استني بيقوله ان في مدير جديد هيمسك الشركة
هبة:: بجد مين
انا:: معرفش بس اصبر و نعرف
هبة:: ماشي
انا:: بوقلك ايه انا مطلق بقالي اسبوع
هبة:: طيب مانل ارملة بقالي زمن
انا:: اكيد محرومة اوي
هبة:: مالك يا رحيم، ايه اللي بتقوله دا
انا:: يعني انت مش نفسك تجربي بعد ما عملت العملية
هبة بخضة:: اجرب ايه رحيم متخلنيش انزلك من نظري
انا بقرب منها:: تعالي بس اشحال ما كنتي أرملة بقالك فترة
هبة وقفت وبعدت عني:: رحيم لو قربت هصوت و ألم عليك الناس
انا:: عايزة تفهميني انك طول المدة محدش لمسك وانت فرص كدا و تتاكلي اكل، تصدقي ريهام ديمآ بتغير منك و من جمالك
هبة بدموع:: رحيم انت حصلك ايه ارجوك ابعد عني، بلاش اللي في دماغك
انا قربت من و زنقتها في الحيط:: ماله اللي في دماغي يا هبة انتي تتاكلي بقولك و ريهام بتغير منك و من جمالك
حطيت ايدي علي بزازها قامت لطشتني قلم و جريت علي اضوتها قفلت الباب بالمفتاح
نزلت من الشقة روحت محل جورهرجي كبير و جبت خاتم ألماظ، و بوقيه ورد و كتبت جواب و رجعت كانت نيرا بنت عفاف بتلعب
انا:: نيرا خودي اقولك حاجه حلوه
نيرا:: نعم يا عمو
انا:: تعرفي هبة اللي ساكنة في الدور التالت؟
نيرا:: اه يا عمو دي صحبتي هي اتفقت معايا نبقي اصحاب و هي ديمآ تجبلي شكولاتة و حلويات و بتجبلي ألعاب،
انا:: طيب ايه رائيك اجبلك شكلاتة كتير
نيرا:: بججججد، ماشي هات
انا:: استني بس بشرط
نيرا:: ايه
انا:: اديها الورد و العلبة دي و اديها بوسا في خدها وقوليها دي من عمو رحيم ماشي
نيرا:: وتجبلي الشكولاتة؟
انا:: اكيد
طلعت نيرا خبطت علي الباب و فضلت تنادي علي هبة فترة و كانت هتمشي من كتر الواقفة بس هبة فتحت
هبة بتمسح دموعها و بتبسم:: ايوة يا نيرا عايزة ايه و ايه اللي شيلاه دا؟
نيرا:: دول من عمو رحيم و كمان في حاجه قالي اعملها وطي بسرعة بسرعة
هبة بأيستغراب وطت:: في ايه؟
نيرا باست هبة في خدها:: دي من عمو رحيم سلام
نزلت نيرا و انا كنت جبلتها الشكولاتة و اديها فلوس
هبة اخدت الورد و عبلة الخاتم فتحتها لاقيت خاتم ألماظ ولاقيت جواب جوا البوكيه فتحته كنت كاتب فيه (مجرد اختبار، بس تصدقي ايدك تقيلة فشخ، حد يمد ايده علي زوجه المستقبلي، و كمان مديرها في الشغل، بحبك يا مفترية) هبة قرت الروقة و جالها تخلف، مابين بتضحك اني بحبها و بتبكي من موقفي اللي عملته من شوية و مستغربة كلمة مديرها،)
خلصت قارية الجواب كنت انا بخبط، فتحت و هي بصالي بدون اي ردت فعل علي وشها
انا:: بصالي ليه، مجرد اختبار
هبة بجمود:: ومين قالك اني موافقة اتجوزك
انا:: طيب هزودلك المرتب انا المدير ما تنسيش
هبة:: ايوة ازاي بقي انت المدير فهمني كدا؟
انا:: وافقي الاول و اقولك
هبة:: لا افهم انا هعيش مع مين و هتعمل مع ايه، انت عايزين اتجوز واحد بقي مدير شركة في يوم و ليلة كدا بكل بساطة
انا:: طيب انا هقولك كل الحقيقة بس من البداية خاااالص
(حكيت لهبة كل حاجه من اول ما ريهام كانت بتعملني بقرف هي و امها و اختها و ازاي هي خانتني مع حاتم و اخويا و ازاي انتقمت من كل واحد و اني كنت مجبر علي كل حاجه بعملها و مكانش سهل عليا اقتل بس مقدرش اسيبها توسخ اسمي و هي علي زمتي و علاقتي بعدنان و مراته و كل حاجه)
انا:: بس ادي كل حاجه
هبة:: انت متخيل ان في واحدة ممكن تعرف كل دا تتجوزك عادي... شششش متتخيلش لان فعلآ في واحدة هتتجوزك عادي
انا:: مجنونة اقسم *** بس بحبك
هبة بأبتسمة:: طيب
انا:: ايه اللي طيب بقولك بحبك
هبة:: وانا اعمل ايه
انا:: خلي عندك ددمم و قوليلي وانا كمان
هبة:: هتذولدي المرتب؟
انا:: اااه لا بقولك ايه الشغل حاجه وو..
هبة:: ها الشغل حاجه وايه؟
انا:: والبيت نفس الحاجه يا روحي
وقمت واخد هبة في حضني
هبة:: لو سمحت نزلني انت لسه مش جوزي
انا:: لا مانا هتجوزك و هنعيش سوا خلاص
هبة:: ونعيش في تبات و نبات
انا:: ونخلف......
هبة:: متزعلش مش عايزة خلفة كفاية عندي انت، يوووه بتقلب وشك ليه تعال بس
انا:: كان نفسي اجيب بنوته شبهك،
هبة:: اخص عليك و تدلعها هي و تنساني، لا انا بس اللي اتدلع هنا
انا:: انا عارف ان الكلام دا من ورا قل...
هبة خدت شفيفي في بوسة علي غفلة و كنت مصدوم لثواني بس اندمجت وبقيت انا اللي ابوس فيها و كنت هتمادي بس هي بعدت عني
هبة:: لا يا روحي دا لما نكتب الكتاب
انا:: وماله، هنزل انا اعمل حاجه مهمة بقي، ومخصوم منك تلات ايام مبدئيآ كدا
هبة:: طيب ابقي شوفلك كنبة مريحة عشان شكلك هتشرف عليها كتير
انا:: ياااه عليكي دانا بهزر
(تاني يوم)
كنت لسه مستلمتش الشغل وجت في بالي الست اللي بعطف عليها هي و حفيدها، روحت ازورها و لما طلعت الاوضة اللي عايشة فيها لاقيت الواد بيعيط و هي مرمية جمبه علي السرير
اتصلت بالاسعاف بسرعة
(مشهد المستشفى)
دكتور:: شد حيلك، البقاء ***،
انا بحزن:: ونعمة***
ممرضة:: يا أستاذ ابن حضرتك كان تعبان جدآ كويس انك لحقته في الوقت المناسب، هو في قسم الحلات الطارئة بس احسنلك شوف دكتور اط. ف. ال تابع معاه هيفهم احسن
انا:: طيب ينفع اخد ابني اوديه الدكتور و اجي عشان ابقي ادفن الجثة
الدكتور:: اكيد طبعآ بس لازم تصريح الدفن عشان تستلمها
انا:: طيب
اخدت الواد و رحت ل هبة و عرضت عليها اننا نتبنيه و هي رحبت بالفكرة و وافقت بس الاول فرهدت امي عشان تعرف حكايته واني كنت بشتغلها و اني بخلف عادي و دا ابني،
رجعت المستشفى و كانه مش عيزين يخلوني استلم جثة الست و انا كلمت سليم خلص الموضوع و اخدتها دفنتها في المدافن بتاعتنا،
(بعد شهر)
كنت اتجوزت هبة و سبت المنطقة والعمارة خالص و اشتريت شقة في برج في منطقة راقية جدآ علي ما ابني ڤيلا، مانا دلوقتي مدير شركة ادوية مهمة و بس خلاص مش لاقي هري تاني احطه كفاية عليكم
معكم كاتبكم (Ki1inG)
⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️
بصراحه يمكن دي ممكن تكون اخر مرة هتشفوني فيها، للاسف المنتدي مهفوش اي عدل، واني اخسر في المسابقة دون حتي إشارة ليا و شكرآ في تعليق، دا شئ حزني جدآ، واني كنت بقعد اعصر دماغي عشان اعمل افكار حلوة و اجدد شوية وإن القصة ما تخودش مركز تالت ولا حتة تتذكر انها جيدة فهو شئ محزن و محبط و محصر للمجهود الضائع ، انا عارف اني لسه كاتب مبتدئ بس حتي حسسني إني عملت حاجه،... وانا خدت اليوم دا كله كتبت باقي القصة دي عشان الناس الحلوة اللي متبعاني متزعلش و مش حلوة اسيب القصة في نص البحر و رحيم ينيك و ياخود حقه من ولاد المتناكه ، ورغم اني كنت بفكر في قصة جديدة بس للاسف مجهود ضايع، وبشكر كل اللي دعمني و كان بيسأل عليا و انا حفظكم كلكم، بشكركم من قلبي اتمني متزعلوش، عارف ان المسابقات كتير و ممكن اعوض، بس للاسف مش حابب ادخل المنتدي وافتكر الظلم مرة تاني، لاني هحزن بجد و ( شكرآ)
معكم كاتبكم (Ki1inG)
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
 
  • عجبني
  • محزن
التفاعلات: برنس الكون, S9is8, معلم جامد و شخص آخر
أولآ و في البداية سأقول كل الكليمات التي بداخل رأسي
انا منفعل و متعب من الطريقة التي سارت بيها الامور

لقد فقـــــدت قدرتــــي على التواصــــل مع الآخريــــن..
أشعــــر بالملــل كلما فكـــــرت في محادثــــة أحدهـــــم..
وبــات كل شــــي احــب فعلـه ثقيـــل وصعــب بالنسبـــة لـــي..
ولا شـــي يمكنـــه تهدئـــة عقلـــي لا الأفـــلام ولا الكتـــب ولا اي شـــيء..

أنا متوعـــك في أيامـــي وحزنــــي..
ولا أعرف كيــــف سأتجــــاوز هذه الأيـــام بمفـــردي..
 
  • محزن
التفاعلات: Mohvmed vhmed ،🥷🚀 و mahmoud48x
أولآ و في البداية سأقول كل الكليمات التي بداخل رأسي
انا منفعل و متعب من الطريقة التي سارت بيها الامور

لقد فقـــــدت قدرتــــي على التواصــــل مع الآخريــــن..
أشعــــر بالملــل كلما فكـــــرت في محادثــــة أحدهـــــم..
وبــات كل شــــي احــب فعلـه ثقيـــل وصعــب بالنسبـــة لـــي..
ولا شـــي يمكنـــه تهدئـــة عقلـــي لا الأفـــلام ولا الكتـــب ولا اي شـــيء..

أنا متوعـــك في أيامـــي وحزنــــي..
ولا أعرف كيــــف سأتجــــاوز هذه الأيـــام بمفـــردي..
المشكلة ان المسابقة كانت بالتصويت وي دة نصيبك ممكن تجرب مرة تاني وي تكسب ولا مش من اول مرة تيئس وي **** يوفق في الي جاي
 
يعني ايه يسطا؟ هتسيب المنتدي عشان خسرت ف كسم مسابقه؟كسم المسابقه انتا عندك ناس كتير بيحبوك وبيعشقو قصتك دا حتي انا كنت فاكر انك بتكتب من زمان وعندك خبره ومعروف من كتر ما كتابتك جميله ومن كتر ما اني شايف كل الناس حابه شخصيتك وطريقت كتابتك ومتابعينك بس هتسيب كل دا عشان خسرت ف مسابقه يسطا؟ ف الاول وف الاخر دا قرارك مع انو قرار مبين انك ضعيف فشخ بس اشطا يصحبي اتشرفت بمعرفتك والقصه كانت حلوه جدا سلام يا كينج
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG
اي يسطاا
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG
هزعل جدا لو انت عملت ال ف دماغك ده
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG
خدلك مده ارتاح وارجع بلجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG
تم أضافة الجزء العاشر والأخير مع تمنيات هيئة المشرفين والنقاد بمزيد من الأبداع

أما عن عتابك في نهاية قصتك للمسابقة وبعض ردود القراء الجارح لنا وللأدارة

وتوقفك عن الكتابة أنه لشئ محزن ومخجل أيضا للمسابقة معايير نصفها للجمهور

يكفيك فخرا أنك من فرسان التحدي وأفضل من أي كاتب خاف التحدي حظ وافر في مسابقة جديدة
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG, Pregoo, George tn و شخص آخر
أولآ و في البداية سأقول كل الكليمات التي بداخل رأسي
انا منفعل و متعب من الطريقة التي سارت بيها الامور

لقد فقـــــدت قدرتــــي على التواصــــل مع الآخريــــن..
أشعــــر بالملــل كلما فكـــــرت في محادثــــة أحدهـــــم..
وبــات كل شــــي احــب فعلـه ثقيـــل وصعــب بالنسبـــة لـــي..
ولا شـــي يمكنـــه تهدئـــة عقلـــي لا الأفـــلام ولا الكتـــب ولا اي شـــيء..

أنا متوعـــك في أيامـــي وحزنــــي..
ولا أعرف كيــــف سأتجــــاوز هذه الأيـــام بمفـــردي..
لا تنس أن قصتك لم تكن مكتملة، والقصة الناقصة لا تستطيع أن تتنافس مع القصص الكاملة على قدم المساواة.

ولا تجعل الظروف أو الآخرين يؤثروا عليك. أنا مثلا أكتب لأنني أستمتع بالكتابة واستمتع عندما أقرأ قصتي بعد شهر أو سنة أو عشر سنوات. فإن كنت لا أستمتع بقراءة شيء، لا أكتبه. أحب طبعا أن يعجب الناس لكن أحب أن يعجبني أكثر.

عندي قصص كثيرة لم أنشرها لأنها غير مكتملة أو لأنني تكاسلت عن نشرها، لكنني أقرأها بين الفينة والفينة وأستمتع بقراءتها ولا يضرني أنها ليست منشورة أو أنها لم يقرأها أحد فضلا عن أنها لم تعجب أحدا طبعا.

رأيي لا أجامل فيه. قصتك جميلة لكن لا يعني ذلك بالضرورة أن الآخرين قصصهم قبيحة. ولو لم تكن قصتك جميلة من وجهة نظري لما كنت هنا أصلا أكتب هذا الرد، لكن كانت هناك قصص أجمل. ماذا نفعل؟ لو كنت في مكاني، ماذا كنت تفعل؟ أنا صوت لقصة واحدة فقط وهي فازت بالمركز الأول. لو كنت مكاني، ألا تصوت للقصة أو القصص التي تعجبك أكثر؟

وأين الروح الرياضية؟ الذي ليس عنده روح رياضية يجب أن لا يدخل المسابقات. والأخطاء إن حدثت جزء من النظام يجب أن يتقبلها المتسابقون ويحاولوا أن يتخلصوا منها في المرات القادمة.

لكن النصيحة الذهبية التي أستطيع أن أعطيها لك: إن كنت تستمتع بالكتابة فاكتب، وإن كنت لا تستمتع بذلك فلا تفعل.
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG, هزيم, مرحب و شخص آخر
بص أحسن حاجه عملتها انك قفلت القصه ومسبتهاش مفتوحه مع أن في الاخر اتكروتت وكمان كان ممكن تكمل تاني
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG
عاش يا كينج قصة جميلة تعليقى عليها يؤجل
الى رجوعك عن قرارك كاتب جيد مثلك يجب ان يتخطى الاحزان و المصاعب

المسابقة ليست بها فائز او خاسر إنما تصنيفات
موضوع عدم شكرك على ابداعك هذا فعلا تقصير لكن إلتمس العذر تحضير نتائج المسابقة مجهود غير ان اكيد هناك اكثر من المسابقة مشاغل

اما عن عدم وضع قصتك فى ترتيب الثلاثة الأوائل فهذا اختيار جمهورى


على العموم صديقى الكينج انت اقوى من ان تتأثر بهذا الموضوع

تحياتي يا كينج
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Ki1inG, George tn, Ehab Demian و شخص آخر
بص أحسن حاجه عملتها انك قفلت القصه ومسبتهاش مفتوحه مع أن في الاخر اتكروتت وكمان كان ممكن تكمل تاني
لا، لو لم يكمل القصة وبقي في المنتدى لكان أحسن. وهذا الكلام عن أي كاتب قصص جيد مهما كانت القصة.
 
يا صديقى لا تحزن من خسارة المسابقه فالمنافسه كانت عنيفه بينك و بين الكتاب الاخرين و للاسف العامل الاساسى هو تصويت القراء و هذا لم يكن فى صفك للاسف .
لا تنجرف مع بعض المقولات الظالمه التى تسئ للمنتدى و لكن حاول و حاول حتى تصل لما تستحق .
بارك لأصدقائك و استعد بقصه رائعه للمسابقه القادمه فانت كاتب رائع و كتاباتك عبقريه و لكنها المنافسه دائما بها الفائز و بها الخاسر
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG, George tn, mor2010 و شخص آخر
اما بقى تعليقى على بقية الاجزاء فهم تكمله لعبقرية قصتك الرائعه و صدقنى تلك القصه بالتحديد لو كانت دخلت المنافسه لكانت نالت الترتيب الاول
انت كاتب مبدع و فى كل قصه يزيد هذا الابداع و هذا دليل على تجدد عبقريتك مع كل قصه تكتبها
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG, ABDO..., أركان شاهين و 4 آخرين
نايس
;)👍 ,, لكن مع الاسف .. انك تدمر الدنيا بسبب خساره مسابقه مش اخر مسابقه هى فى غيرها كتير مش دى النهايه يعنى :sneaky:


احفظ لسانك من كل شيئ :
" إلا من أربعه "
حق توضحه ..وباطل تدحضه
ونعمه تشكرها .. وحكمه تظهرها ;):giggle:
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG, George tn, البلبل الأزرق و شخص آخر
اما بقى تعليقى على بقية الاجزاء فهم تكمله لعبقرية قصتك الرائعه و صدقنى تلك القصه بالتحديد لو كانت دخلت المنافسه لكانت نالت الترتيب الاول
انت كاتب مبدع و فى كل قصه يزيد هذا الابداع و هذا دليل على تجدد عبقريتك مع كل قصه تكتبها
فعلا القصة ديه كانت هتبقا من الأوائل
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ABDO..., أركان شاهين, George tn و شخص آخر
(الجزء السابع)

معكم كاتبكم (Ki1inG)

بعد ما دخلت تلات صوابع في طيز ريهام و هي مش حاسة بسبب زوبري اللي بيفشخ كسها
انا في بالي:: احا ريهام مفتوحة من ورا..
شلت صوابعي و عملت نفسي معملتش حاجه و بقيت ازرع في كسها و بعدين جبت في كسها و نمت جمبها علي ضهري
ريهام:: يخرابي مش عارفة هستحمل كدا كل يوم ازاي هيهيهي
انا:: شوفتي بقي ان ما يعجبكيش العجب يا ريهام،
ريهام:: بهزر يا روحي، هقوم انا اخود دوش بس اوعي تاجي ورايا انا تعبت النهارده بجد
سبتني ريهام و انا قعدت افكر يمكن ريهام بتنيك نفسها بخيار من طيزها، او حبت تجرب نيك الطيز و فتحت طيزها بنفسها زي ما بتشوف افلام السكس، حاولت اكدب اللي عرفته، بس التفكير واخد عقلي، نمت و التفيكر مالي عقلي،
(مشهد اخر)
»» تاني يوم««
-عند بيت اهل ريهام
سندس قامت تفتح الباب بعد ما خبط و كان حسين
سندي بخوف:: انت جايلي البيت ليه؟
حسين:: لسه شايف امك نازلة و ابوكي في المكتبة، كنت قريب قلت اجي اتسلي معاكي علي السريع
سندس:: مش هينفع هنا ممكن حد يدخل علينا
حسين زاح سندس لورا و دخل قفل الباب و مسكها من شعرها
حسين:: ايه يا كسمك انتي تنفذي و بس و اعملي حسابك معاكي اوردر بالليل فاهمة ويلا اقلعي عشان اتمتع بيكي شوية قبل ما حد ياجي
سندس كانت بتعيط و بتقلع هدومها و حسين ولا همو بقي يبوس سندس من شفايفها و يقفش بزازها و طلع زوبه و شد سندس من راسها تنزل تمصه، نزلت سندس و عنيها دموع بقيت تمص غصب عنها زوب حسين، و حسين مستمتع و مغمض عينه، و في عز ما الاتنين مشغولين كان عاشور ابو سندس فتح باب الشقة و اول ما شاف بنته سندس بالمنظر دا زعق جامد و مستحملش قام وقع علي الارض،
سندس شافت المنظر بالبطئ ابوها وقع قدمها و حسين بيعدل هدومه و بيجري علي تحت، مسكت الفون بتاعها و اتصلت بأمها وهي و بتكبي
سندس:: ماما ألحقيني بسرعة

(المشهد الرئيسي)

بعد ما كنت في الصرافة عشان اغير الدولارات اللي كانت معاي اتصلت بجماعة اصحابي قعدنا علي كفاتريا و بنضحك و بنهزر، و فوني رن كانت ريهام اخدت الفون علي جمب و رديت
انا:: ايوة يا ريهام في ايه؟
ريهام بعياط:: رحيم تعالي المستشفى ارجوك بابا تعبان في المستشفى
انا:: ايه انا جايلك حالآ
اخدت العنوان من ريهام وقفلت معاها و استأذنت من اصحابي و رحت لريهام المستشفى كانت هي و اختها سندس و امها هناك بيعيطه
انا:: ايه اللي حصل يا ريهام عم عاشور ماله؟
ريهام:: تعب فجأة وجبنا علي المستشفى ولسه جوا مخرجش
انا:: اهدي بطلي عياط انت و حاولي تخليهم يهدو معاكي
مديحة بحزن:: كتر خيرك يبني، انت تعرف ريهام؟
ريهام بتحول تهدي:: دا رحيم جوزي يا ماما
مديحة بصتلي بأستغراب مش مصدقة وقبل ما تتكلم الدكتور خرج وقفنا معاه نفهم حالة عم عاشور
الدكتور:: الحالة حرجة جدآ، واضح كدا ان اتعرض لخبر او حصلت معاه حاجه وحش اوي مقدرش يستحملها فسببتله سكتة دماغية
مديحة:: يعني ايه يا دكتور؟
الدكتور:: بصراحة مش هقدر اخبي عليكم بس، اللي حصل لوالد حضرتكم دا، سببله شلل مؤقت و تقل في اللسان،
مديحة بعاط:: يا مصبتي يا مصبتي، يا لهوي، يا حصرتي عليك يا عاشور
انا:: اهدي يا حماتي، فهمني كدا يا دكتور يعني مع العلاج هيقدر يرجع زي الأول؟
الدكتور:: الشلل مع الوقت و ممارسة العلاج الطبيعي، بأذن *** هيرجع بس تقل اللسان مقدرش اقولك عليه حاجه، ممكن يخف و ممكن....
مديحة فضلت تعيط و ريهام مدمعة هي كمان أما سندس فا اغمي عليها، شلتها و دخلت بيها اوضة و جات ممرضة فوقتها و قالت ان عندها ضعف و علقتلها محلول، بعدين انا روحت دفعت مصاريف العلاج عشان عم عاشور، و بعدين مديحة كانت قاعدة مع جوزها عم عاشور، و ريهام قعدت مع امها عشان لو حصل حاجة، وسندس كانت تعبانة قلتلهم هروحها البيت وانته خليكم مع عم عاشور، سندت سندس و نزلنا تحت ركبنا تاكسي و روحتها البيت، عند باب العمارة مكانتش قادرة تقف، فا شلتها و طلعت بيها، ودخلنا الشقة، دخلتها اوضتها نيتمها علي السرير،
انا:: عايزة حاجه قبل ما امشي؟
سندس مسكت ايدي بعياط:: رحيم انا اسفة (عياط بحرقة)
انا:: علي ايه بس؟!
سندس:: بسبب اخر مرة اتكلمت معاك فيها، سمحني عشان خطري، انته سندنا الوحيد دلوقتي
انا بأبتسمة حزينة:: انتي اختي الصغيرة يا سندس، متقوليش كدا،
سندس فضلت تعيط وانا هديتها لغاية ما نامت، بعدين نزلت روحت البيت
»» بعد تلات ايام««
كنت بحول ألاحظ تصرفات ريهام و ارقبها اشوفها بتكلم حد او بتقابل حد عشان اتأكد انها بتخوني ولا هي فتحت نفسها من ورا، بصراحة مفيش اي حاجة تبين انها بتخوني، لغاية ما بقيت انفض الموضوع من دماغي،
(الساعة 4:13 العصر)
روحت المستشفي عشان عم عاشور كان هيخرج، روحتلهم و روحته البيت طبعآ كان معاه كرسي معاقين، عشان مش هيقدر يمشي، وسندس مكانتش موجودة معانا ولا في البيت
انا:: ألف سلامة عليك يا عم عاشور
ريهام:: رحيم انا هقعد هنا كام يوم برب يحتاجه حاجة
انا:: ماشي يا ريهام،
ريهام:: طيب انا هروح اجيب كام طقم عشان مش معاي هدوم هنا
انا:: خلاص هستناي هنا جمب عم عاشور علي ما تاجي
نزلت ريهام و كان عم عاشور علي السرير و مديحة ادتله العلاج، وخرجت قعدت معاي في الصالة
مديحة:: شكرآ يا رحيم
انا ببرود:: انا بعمل كدا عشان عم عاشور بس
مديحة:: انت لسه زعلان مني، ياود انا بس كنت بزعل انك بتزعل بنتي عشان كدا كنت بدايق منك
انا:: وهزعل علي ايه، انك قليتي مني و هنتيني و كأني كلب، لا عادي ولا يهمك
مديحة قربت مني:: خلاص متزعلش بقي، دا احنا لولاك مكانش عرفنا نعمل ايه، وريهام عرفتني كل اللي انت عملته لما سفرت برا
انا:: عرفتك ايه؟
مديحة بأبتسمة خبث:: كله، كل حاجه و انها بتتعب منك جامد
انا:: عرفتك اني راجل صح ولا انا غلطان؟
مديحة:: طبعآ وسيد الرجاله،
انا:: طيب يلا روحي اعمليلي كباية قهوة
مديحة:: من عيني حاضر، انت تأمر
قامت مديحة و ركزت في طيزها وشكلها هجت عليها، و بتاعي ابتدي يصحي، قلت في بالي انا لازم اربي اللبوة دي علي اللي كانت بتعمله معاي زمان،
بعد خمس دقايق رجعت مديحة و معاها القهوة و بتدلع في الماشية بتاعتها، فهمت ان كسها نقح عليها و عايزة فيه،
مديحة:: اتفضل القهوة يا رحيم
انا:: علفكرة بنتك ريهام مديقاني
مديحة:: ليه بس عملت ايه البت دي و انا اربيهالك
انا:: بكون عايزها و هي بتفضل تقولي تعبانة و مش هتقدر تستحمل، قوليلي اعملها ايه بقي،
مديحة:: مانت بالراحة عليها برضو دا هي قالتلي انها بتتعب من اول واحد و انت مش بترحمها
انا:: طيب اعمل ايه يعني، متجوز و مراتي مش مكفيا احتيجاتي، اتجوز عليها طيب ولا ايه؟
مديحة:: يا لهوي لا، انا هتكلم معاها في الموضوع دا، وبعدين انت بتحتاجها كتير اوي كدا فطبيعي تتعب
انا:: اعمل ايه يعني، انيك مين لما مراتي مش مكفياني
مديحة بكسوف وصوتها واطي وخارج بالعافية:: طيب انا ممكن احول.. احم.. اسعدك لو بتتعب اوي كدا
انا:: يعني انتي موافقة انيكك
مديحة بكسوف:: وطي صوتك عاشور يسمعنا، وو ويعني انا بساعدك بدل ما تروح لوحدة غريبة و تضحك عليك، و بنقذ بنتي من درة ممكن تجيلها
انا:: طيب انزلي طلعيه و مصيه
مديحة بصتلي بأستغرب :: بس انا ما عملتش كدا في حياتي،
انا:: يعني مش موافقة طيب، سلام انا ماشي
مديحة مسكتني من ايدي:: لا لا خلاص موافقة بس تعال ندخل اوضة سندس بدل ما عاشور يحس بينا ويتعب بزيادة
انا:: لا هنا في الصالة، ولو اتكلمتي تاني اعتبري اني متجوز علي بنتك و كمان ممكن ترجع مطلقة عادي
مديحة بكسرة:: حاضر،
قعدت علي كنبة الانتريه و مديحة نزلت بين رجلي و بقيت تفك البنطلون، وطلعت زوبري من البوكسر، شهقت من طوله ومسكته لحست الراس بعدين غمضت عنيها و دخلت الراس في بوقها و بقيت تمص فيها و بعد شوية اندمجت وهاجت و بقيت تمص اكتر و تدخل زوبري اكتر في بوقها، لاحظت انها بتمص بخبرة، دا مش مص واحدة اول مرة، كانت تمص زوبري و تفرك بضاني و تنزل عليهم تشفطهم، مسكت شعرها في قبضة ايدي و حشرت زوبري كله في زورها، لغاية ما اتخنقت و بقيت تضربني في رجلي عشان اخليها تتنفس، قمت طعلت زوبري منها قعدت تكحكح و تريل
مديحة:: بالراحة عليا شوية انا مش حملك
انا:: بس يا شرموطة، كملي و انتي ساكتة
بقيت تكمل مص و هي هيجانة، و مرا واحدة ريهام فتحت باب الشقة و معاها شنطة هدومها الصغيرة، و لما شافت المنظر برقت
مديحة بخضة:: يا لهوي يا لهوي، ريهام صدقيني انا هفهمك كل حاجه
ريهام بصالي بغضب:: تقدر تفهمني ايه اللي بيحصل هنا
انا ببرود:: امك شرموطة و كانت محتاجة تتكيف
مديحة بصتلي و الدموع في عنيها، و ريهام بصت لامها و ساكتة مش بتتكلم
قمت و دخلت زوبري في البنطلون و عدلت هدمي:: هتاجي اوصلك ولا هتقعدي مع امك الشرموطة؟
سبتهم و نزلت و قبل ما امشي لاقيت ريهام بنتادي عليا، وبقتولي انها هتروح معاي
روحت انا و ريهام و هي بتتعامل معاي بزعل، وانا منفضلها
(مشهد اخر)
_في الشقة المجهولة
حسين واقف مع واحد بيتكلمه
حسين:: ها امبسط يعم ولا لسه؟
شخص:: هي حلوة وانا امبسط معاها، بس هي كانت بتعيط، ودا قفلني بصراحة
حسين:: معلش هعوضك عن دا المرة الجاية
الشخص:: يا ريت يا حب انا جاي افرفش مش اتخنق، امسك يعم (فلوس)
حسين خد حسابه من الزبون، و مشاه و دخل عند سندس اللي بتبكي في الاوضة علي السرير
حسين:: ايه يا كسمك، الزباين بتشتكي انك بتنكدي عليهم، بقولك ايه، لو جاتلي شكوة تاني منك، انا مش هرحمك فاهمة
سندس بعياط:: حاضر حاضر
حسين:: اسمعيني كويس بكرة معاكي اوردر، بس مش هتتقابله هنا، هديكي عنوان كباريه تروحي علي هناك تخلصي معاه، انا متفق معاه علي راسين لو كتر قوليلي وانا هتعامل بس انتي مكليش فيه، شوفي كام واحد عايزك و خلصي و روحي، يلا البس هدومك عشان تروحي و خودي ال200 جنيه دي، ابقي اصرفي منها
سندس لبست الهدوم وهي بتعيط و اخدت ال200 جنيه عشان مش معاها فلوس موصلات و روحت بيتهم
(المشهد الرئيسي)
كنت هنام انا و ريهام، ولسه بقفش بزازها صدتني
انا:: مالك يا ريهام؟
ريهام:: هو ايه اللي مالي، انت عايزني بعد ما عملت كدا مع امي اسمحك عادي
انا:: امك اللي شرموطة اعملك ايه؟
ريهام:: اوعي ما تلمسنيش، انا لولا اني مش حابة اقعد معاها جيت هنا
انا:: دا اخر كلامك؟
ريهام:: اه اخر كلامي،
سبتها و نومت و نفضتلها، وهي كانت فكراني هتحايل عليها زي زمان
(تاني يوم الساعة 9:00 الصبح)
صحيت علي رنة فون و كانت حاتم مدريي، بيقولي امتي هرجع الشغل، قلتله اول الاسبوع الجديد، قفلت معاه و كانت ريهام مش جمبي، خرجت لاقيتها في المطبخ، سبتها و دخلت الحمام اخدت دوش، وقعدت قدام التلفزيون
ريهام:: احضرلك فطار؟
انا ببرود:: مش عايز.. مليش نفس
ريهام دخلت الاوضة و لبست قميص بيت محزق فيها و بزازها هتنط برا و قعدت جمبي
ريهام:: يلا بينا جوا
انا:: لاء
ريهام:: ليه؟
انا:: مش بمزاجك يا ريهام، مش وقت ما تحبي اكون تحت امرك، لاء خلاص مش انا اللي اعمل كدا
غيرت هدومي و كنت نازل شوفت في وشي بثينة
بثينه:: حمدال*** علي سلامتك يا رحيم
انا ببرود:: شكرآ،
اتجهلت بثينه و نزلت روحت بيت ستي اسلم عليهم، اول ما وصلت وفتحتلي نورا اللي اتفاجأت بيا
نورا:: رحيم!
انا:: ازاي عرفتيني؟
نورا:: الشكل بيتغير بس البني ادم واحد، ادخل
دخلت و سلمت عليها و روحت سلمت علي ستي، ونورا عملتلي شاي و لاحظت انها طول القاعدة مركزة في شكلي، وعضلاتي، وخدت بالي انها عضت شفتها غصب عنها، المهم قعدت عند ستي شوية كان النهار عدي و الليل جيه، سبتهم و مشيت كنت لسه مخنوق اتصلت بزين صحبي
انا:: ألو ايوة يسطا اخبارك
زين:: تمام انت عامل ايه؟
انا:: تمام بس مخنوق شوية، عيزين نقعد زي زمان يسطا مش معاك حاجة تعلي (حشيش)
زين:: عندي الاحلي، حظك حلو قبلني شوية هبسطك علي الاخر
انا:: ايه هتخليني انيكك ولا ايه ههه
زين:: يا ابن الكلب يا عرص، اخلص اقفل و علي الساعة 8 هجيلك نروح سوا
انا:: ماشي يسطا سلام
قفلت مع زين واتمشيت شوية في الشارع لاقيت واحدة غلبانة كبيرة في السن معاها عيل صغير شكله لسه بيرضع، كانت قاعدة علي الرصيف بتبيع مناديل، و في دموع في عينها، رحت عدنها
انا:: مساء الخير يا امي
الست:: الحمد*** يا ابني امانة تسعدني باي حاجة يبني الواد تعبان و مش قادرة اجبله العلاج
انا:: ابنك دا علي كدا؟
الست:: لا يا ابني دا ابن بنتي *** يرحمها
انا:: ليه و ابوه فين... اتوفي هو كمان؟
الست:: ابوه (اتحسبنت فيه) يا ريته ميت،
انا:: ليه كدا؟
الست:: انا هفهمك الحكاية يبني، انا كنت عايشة انا و بنتي لوحدنا بعد ما جوزي مات، مكانش حلتنا غير شقة كانت كبيرة و واسعة، جوزي ورثها من ابوه زمان، و بعد ما مات حالتنا ادهورت، بنتي كانت حلوة و طيبة طلعت تشتغل عشان نقدر نعيش، و جالها عريس اطرت تتجوزه عشان ترتاح من الشغل و يبقلنا ضهر ورجال نتحاما فيه، كان كويس معانا، لغاية ما اتجوز بنتي، اقنعنا نبيع الشقة و نشتري شقة اوضة و صالة، وبالفلوس دي نعمل مشروع صغير هو بيفهم فيه، عشان عشيتنا تتحسن، صدقنا و مضينا علي بيع الشقة، طلع نصاب، و خلانا نكتب الشقة باسمه، ورمانا في الشارع انا و بنتي بعد ما طلقها، مقدرناش ناخود حق ولا باطل، قعدنا في اوضة صغيرة فوق السطح، و بنتي طلعت تشتغل تاني، و بعد شهر تعبت و طلعت حامل، ويوم ما ولدت كانت فارقتني يا ولدي، وبقيت لوحدي انا و حتة لحمة حمرة بحاول اربيه، ولو اني حاسة اني هسيبه وحيد في الدنيا
انا بحزن:: متقوليش كدا، **** يديكي طولت العمر، طيب قوليلي اللي كان متجوز بنتك دا ساكن فين؟ لسه في الشقة؟
الست:: باعها يا بني و بيقوله راح بلاد برا، ومحدش يسمع عنه
انا:: طيب قومي معاي
الست:: علي فين؟
انا:: هنروح لدكتور يشوفكم
الست:: كتر خيرك يبني ملوش لوزم، انا بس عايز حق العلاج بتاع الواد اليتيم دا
انا:: زمانه تعب اكتر و ممكن يحتاج علاج غيره
وقفت تاكسي و ركبت انا و الست و حفيدها و روحت عند دكتور كشف عليهم الاتنين، و اشترتلهم العلاج، و شوية اكل، و روحتها الاوضة اللي فوق السطح اللي عايشة فيها، وقلتلها اني هازورها كل فترة و اديتها مبلغ صغير و نزلت من السطح، كان زين بيرن عليا
انا:: ايوة يسطا فينك
زين:: انا جايلك البيت دلوقتي
انا:: لا مش في البيت تعال عند **** مستنيك هناك
وبعد ما قفلت مع زين، قعدت عشر دقايق لاقيته بينادي عليا من عربية ملاكي بيضة، روحتله وركبت معاه كان معاه الواد حمو و واحد تاني اسمه سيف
زين:: هروق عليك النهارده، يسطا
انا:: يعم اتنيل اخلص مش بالكلام
سيف ساق بينا لغاية ما وقف قدام كباريه
انا بتعصب:: كباريه يسطا؟
زين:: يعم مرة من نفسك، دانت هتدلع
انا:: يسطا بلاش كباريهات و قرف مش ناقصة نجاسة
حمو:: فكك يا رايق، عيش يومك يعم
لما حمو كلمني افتكرته لما بثينه ركبت معاه العربيه من عند اول شارعنا، و نفس العربية البيضة دي معني كدا ان سيف دا صاحب العربية
زين:: يلا يسطا يوم وخلاص
نزلت معاهم دخلنا الكباريه، كنت فاكر هنقعد علي الطربيزات الموجودة، بس سيف خدنا عند سلم للدور التاني، كان مكان واسع فيه شباك كبير جايب الكباريه تحت و في في كنب انتريه و في بابين كل باب يدخلك علي اوضة تاني صغيرة و كدا فيها سرير لزوم المتعة
زين:: انده للبنات يا سيف
سيف:: دقيقة واحدة، برن عليه يبعت البنات
قعدنا و بقينا نشرب بيرة و سجاير حشيش، و بعد عشر دقايق دخل علينا تلات شراميط،
انا:: ايه يسطا انته معملتوش حسابي ولا ايه؟
زين:: لا يعم عملنا حسابك
انا:: ايوة بس دول تلاتة واحنا اربعة
سيف:: لا مانا عامل اوردر من برا و لسه هيوصل شوية
انا:: ايوة يسطا، بتعمل اوردر مخصوص
سيف:: ههه ادينا بنغير، يلا كل واحد يخدلو واحدة يمرح معاها
زين:: انا هاخود دي _ حمو:: وانا هاخود دي
كل واحد اختار واحدة و سابولي واحدة بزازها و طيزها وسط،
روحت للبنت شدتها في حضني:: ومالها دي، وحشة يعني، دي قمر،(همست في ودنها) شوفتي انتي حظك حلو وقعتي معايا، هدلعك
البنتين التانين كان عنيهم عليا، بس انا خدت اللي معاي و دخلت اوضة من الموجودين، شديت البنت نيمتها علي السرير و بقيت ابوس فيها و هي بتمص شفايفي و بتاخود لساني في بوقها بخبرة، بقيت اقفش بزازها و قلعتها الجيبة القصيرة اللي لابساها و كانت من غير كلوت، هيجتني عليها، بس افتكرت انها شرموطة و بتتركب من كله ، مرديتش الحس كسه من غير ما تحس عملت نفسي بشوف شكله و بعبصتها فيه، و نزلت علي بزازها مص، بعدين نمت علي ضهري و هي علطول راحت عند زوبري تطلعه من البنطلون و اول ما شافته شهقت
البنت:: يخرابي علي جماله، بقالي كتير ما اتمتعتش بواحد طويل كدا،
نزلت البنت تمص زوبي بقيت تمص الراس و تدخل لسانها في الفتحة و بعدين تنزل تلحس زوبري من الجناب و تنزل علي بضاني تشفط فيهم و هي ايدها بتدعك في زوبري، بعدين تفت عليه غرقته و بلعته كله في بوقها لغاية زورها و تخرجه تاني بعدين تمص الراس بس و تدعك فيه باديها الاتنين و تنزل ايد علي بضاني،
انا:: كفاية يا لبوة هنقضيها مص يلا كيفيني
البنت:: من عيني يا روحي انت تأمرني
البت طلعت علي بطني و وقفت علي ركبتها و مسكت زوبري عدلته علي فتحة كسها وكانت لسه هتقعد بالرحة، مسكتها من وسطها و رزعت زوبري كله فيها خليتها صرخت بصوت عالي
البنت:: اااه حرام عليك شقتني اااه
انا:: لزوم النمرة وكدا يلا وريني جمال نطتك
بقيت تتنطط علي زوبري بالراحة، و مغمضة عنيها، ميلتتها عليا و بقيت امص شفيفها و اقفش بزازها، بعدين بقيت امص بزازها واعض حلامتها، فضلنا كدا عشر دقايق، لغاية ما قالتلي انها تعبت من الوضع، عكست الوضع و خليتها هي علي ضهرها و زوبري لسه في كسها، رفعت رجلها علي اكتافي و بقيت ارزع في كسها بزوبري، وهي بتصرخ و بتطلب مني اهدي و انا ولا سأل فيها، بقيت احفر في كسها و هي بتصوت بصوت عالي،
البنت:: عشان خاطري كفاية كسي اتهري
انا:: لا اجمدي كدا اومال لو كنت واخد فياجرا هتعملي ايه
البنت بخضة:: يعني انت مش واخد فياجرا؟
انا:: ملهاش لزوم،
بقيت ارزع فيها علي الوضع دا اكتر من عشر دقايق و بعدين حسيت اني هجيب وانا كدا كدا مش بخلف فا جبتهم في كسها، و اترميت جمبها اخود نفسي
البنت:: يخرابي تعبتني بجد انا مش هقدر اكمل شغل و هاروح
انا:: واضح ان اللي بينيكك شوية مراهقين او شوية عجايز
البنت:: ينفع تديني رقمك، انا مش هقدر استغني عنك
انا:: ههه للدرجتي!
البنت:: اه، انت اسمك ايه
انا:: رحيم
البنت:: وانا سالي او سوسو يا روحي،
انا:: بعدين هديكي الرقم يلا بينا نلبس
لبست انا و سالي و خرجت برا الاوضة و شوفت زين و حمو برا بيشربو و يضربو
زين:: ايه يعم كل دا، دانا خصلت والواد حمو خلص، و سيف الاوردر بتاعه وصل دخل جوا بيها حالآ
سالي:: مش هتجيب الرقم يا حبيبي بقي
زين:: ايه عجبك للدرجاتي؟
سالي:: دا بوظني خالص، و مش هقدر اكمل شغل حتي و هاروح
حمو:: تقيل يا عم رحيم، شرفتنا و رفعت راسنا زي ابو صلاح
انا:: ههه، بعد الصيت اللي عملتهولي اهو الرقم يا سوسو ما يغلاش عليكي
اديت لسالي الرقم و قبل ما تمشي قامت بستني بوسة طويلة من شفايفي و مشيت
زين:: طيب يا عم يلا بينا تحت نشرفش شوية علي ما يخلص سيف
انا:: يلا بينا
نزلنا تحت قعدنا علي طربيزة، كان فيه رقاصة جامدة موت، بقيت اشرب بيرة انا و اللي معاي و لاقيت واحدة بعيد شوية عني مركزة معاي، بصيت علي الرقاصة شوية و بصتلها تاني لاقيته لسه مركزة معاي كأنها بتحفظ شكلي او شبه حد تعرفه، عشان نظرتها مش بتقول انها معجبة او كدا، نفضت و كملت شرب لغاية ما واحد من الجاردات ميل عليا و قالي (الهانم عيزاك في كلمة) اتردد اروح ولا لاء، بس قلت اشوف عايزة ايه، قمت و روحت للطربيزة بتاعتها
انا:: نعم؟
هي:: تع اجلس هون
انا:: هون شكلك مش مصرية،
قعدت جمبها:: ها نعم؟
هي:: مو انت رحيم؟
انا:: مثلآ، عايزة ايه بقي؟
هي:: مو انت ياللي كنت متطوع لتجربة شركة فور لايف في انجلترا
انا:: عرفتي منين؟
هي:: المؤتمر كان متذاع عالني،
انا:: ايوة انا رحيم و انا اللي متطوع للتجربة و اللي كنت في المؤتمر نعم؟
هي:: لا تكون عصبي هيك، انا بأشارة مني لهادول ينسروك لفافيت صغيرا
انا:: طيب انتي يعني ندهالي عشان تعرفيني انك معاكي جردات ولا ايه مش فاهم؟
هي:: لا رحيم انا مو نديتلك مشان هيك، انا مو حابة نبتدي معرفة اولها خناق، بصراحة انا نفسي فيك عندك مانع؟
انا:: لو رفضت؟
هي:: لو رفضت ترجع ويا اصحابك، انا مو احب شئ غصب، بس انا ابيك ابي اجربك اي او لاء؟
انا:: ماشي بس انا تعبان دلوقتي لسه مخلص علي واحدة فتلاقيني مش معاكي،
هي:: مو هلاء عطيني رقم جوالك و انا اتواصل معك وقت تكون فاضي
انا:: ماشي،
اديتها رقم فوني و اخدت رقمها
انا:: اسجله ايه؟
هي:: وردة
(وردة_ 31 سنة، بيضة، 167 سم، بزازها كبيرة و مغرية، وطيزها اكبر من المتوسط، شفايفها وردي وهي نفسها شكلها جميل، وردة إمراتية الجنسية، جوزها غني فشخ و صاحب شريكات و مصانع في الإمارات، و بيتعامل مع شريكات و بيعمل صفقات في مصر و الشرق الاوسط،)
سبتها و رجعت الطربيزة اللي كنت عليها تاني
زين:: ايه يعم ارحم شوية فوق وتحت
انا:: يعم فكك هو صحبك سيف لسه فوق
زين:: خلاص نازل، اهو نزل
نزل سيف و كان وراه بنت وكان جاي علينا،
سيف:: هات ياض محفظتي
حمو:: امسك
سيف:: خودي دول ليكي متقولوش عليهم
كل دا وانا ما شفتش البنت و اول ما شفت وشها من قرب و هي بصتلي انا برقت وهي خافت و وشها اصفر، سيف اداها الفلوس و مشيت بسرعة
انا في بالي:: احا سندس شرموطة معقول؟
انا:: قولي يا سيف هو انت تعرف البت دي من بدري؟
زين:: ايه يعم ارحم شوية سيب حاجه للغلابة
سيف:: لا معرفهاش اصلآ، دي شغالة مع واحد اعرفه معرفة سطحية كدا
انا:: اه تمام
سيف:: ليه تعرفها؟
انا:: لا يعم اعرفها منين هي بس عجبتني زي ما قال زين
زين:: وقلت كمان سيب حاجة للغلابة
انا:: يعم بطل نق جبتنا ورا، يلا بينا
كنت قايم و شفت وردة كانت بصالي و ابتسمت
ركبت العربية معاهم و نزلت عند البيت روحت كان الوقت ليل، دخلت العمارة شفت عفاف اتخضت اول ما شافتني
عفاف:: استاذ رحيم ازيك
انا:: ايه يا عفاف مالك؟
استاذ عبده ورايا:: رحيم، انت بتعمل ايه تاني مع عفاف هنا
انا:: ولا حاجة انا كنت داخل و شفت عفاف سلمت عليها و كنت طالع صح يا عفاف
عفاف:: ايوة فعلآ يا استاذ عبده
عبده:: وانت راجاع بالليل اوي كدا ليه يا رحيم؟
انا ببرود:: مزاجي عندك مانع؟
عبده:: لا معنديش بس مش منظر، لو حد تاني شافك واقف مع عفاف كدا يفهم الموضوع غلط
انا:: خلي اللي يفهم يفهم، انا مليش دعوة بحد واللي عنده مشكلة ياجي يكلمني
عبده:: طيب تصبح علي خير
طلع عبدالرحيم شقته و كانت عفاف بصالي
انا:: تصبحي علي خير يا ام نيرا
عفاف:: وانت من أهله يا استاذ رحيم،
سبتها و طلعت الشقة، دخلت لاقيت ريهام صاحية و مستنياني ولابسه قميص نوم كاشف كل حاجه
ريهام:: كنت فين؟
انا:: قاعد مع اصحابي
ريهام:: احطلك تتعشي؟
انا:: لا اتعشيت برا،
وسبتها و دخلت اوضة النوم و كنت بغير، لاقيت ريهام جات ورايا
ريهام:: انا لابسه القميص دا من بدري و مستنياك
انا:: انا تعبان و عايز انام
ريهام قامت و بقيت تحسس علي صدري:: انت لسه برضو زعلان، يعني كنت عايزني اعمل ايه و انا شيفاك مع امي بالمنظر دا؟
انا:: اعملي اللي تعمليه و ابعدي عني عايز انام، قلتلك مش بمزاجك
غيرت هدومي و سبت ريهام بنارها و نمت
(تاني يوم الساعة 10:00 الصبح)
صحيت من النوم كانت ريهام مش جمبي
خرجت كانت قدام التلفزيون، سبتها و دخلت الحمام اخود دوش، دقيقتين و حسيت بريهام ورايا حضناني، لفيتلها لاقيتها ملط
انا:: في ايه يا بت مالك؟
ريهام:: حرام عليك كدا، خلاص بقي
انا:: لا لازم تتعلمي الادب
ريهام:: اتعلمته و خلاص مش هتتكرر تاني
انا:: خلاص لغاية لما يبنلك صحاب
ريهام:: يعني اتصل بيهم عشان ترضي ولا ايه؟
انا:: هما مين؟
ريهام:: اصحابي
انا:: لو حلوين ماشي
ريهام:: اخس عليك يعني مش مكفياك؟
انا:: ايوة لما اطلبك و ترفضي تبقي مش مكفياني
ريهام:: ماما كلمتني امبارح و فهمتني كل حاجه وانها كانت بتعمل كدا عشان ممكن تتجوز عليا، بس انا هستحمل عشانك،
انا:: اما نشوف
ريهام:: يلا بقي عشان وحشني من امبارح
رزعت ريهام زوبر في الحمام حلفت بيه، و بعدين خرجنا فطرنا،
انا:: البسي نروح نزور ابوكي يلا
ريهام:: حاضر
معكم كاتبكم (Ki1inG)
لبست ريهام و روحنا عند بيت اهلها، امها كانت بتتعامل عادي ولا كأن حاجه حصلت، و شوفت سندس في اوضتها بتبكي، بعد شوية ريهام دخلت تقعد معاها و مديحة دخلت المبطخ و انا اتسحبت وراها، مكانتش حاسة بيا، قمت رزعتها بعبوص خرم الجلبية اللي لابساها
مديحة بشهقة:: بس ايه اللي بتعمله البنات تشوفنا
انا:: ايه يا لبوة يعني مش عاجبك؟
مديحة بصوت واطي:: عشان خاطري بلاش قدام البنات، انا بالعافية اقنعت ريهام اني كنت بخفف عنها عشان متتجوزش عليها،
انا:: مش انا اللي كنتي بتقولي عليا مش راجل زمان يا لبوة دلوقتي خايفة اتجوز علي بنتك
مديحة:: معلش يا روحي، صفحة و اتقفلت، خلينا نبتدي صفحة جديدة
انا:: ومالو
قمت رزعتها بعبوص ألعن من الاول، و هي مفتحتش بقها نهائي
خرجت من المطبخ ورحت عند اوضة سندس و كانت ريهام معاها بتهديها
انا:: مالها هي بتبكي ليه؟
ريهام:: زعلانة علي خطوبتها اللي اتفسخت
انا:: يغور اللي بايعنا، ملوش لزوم العياط يا سندس
ريهام:: دانا اتنبح صوتي عشان تبطل عياط
انا:: ريهام ينفع اتكلم مع سندس لوحدنا عايز افهم حاجه
سندس بعياط:: حاجة ايه دي؟
انا:: ريهام ممكن
ريهام قامت و كانت خارجة بس قولتها تقفل الباب وراها و عملت كدا
انا:: فهمني كدا ايه اللي انا شفته امبارح دا، انتي شغالة شرموطة؟
سندس بعياط:: ارجوك وطي صوتك و*** انت فاهم غلط انا بعمل كدا غصب عني
انا:: غصب عنك ازاي يعني فهمني
سندس:: حكتلي كل اللي حصل بالتفصيل من اول ما حسين فتحها و فسخ الخطوبة لغاية ما مضاها علي شيكات و هددها و خلها شرموطة و هو القواد بتاعها
انا:: ينهار اسود،
سندس بعياط:: ارجوك يا رحيم سعدني انا في عرضك، محدش غيرك عارف حكايتي
انا:: ياه يا سندس، من شهرين وشوية، كنتي بتهنيني عشانه و دلوقتي بتطلبي مساعدة اني اخلصك منه
سندس بعياط:: ارجوك سمحني انا فعرض قشاية تنقذني، ارجوك انقذني منه، ارجوك (عيطت بحرقة)
انا:: رغم انك ما تستهليش يا سندس.. بس هحول اسعدك مهما كان برضو انتي تعتربي قربتي و صمعتنا واحد، وانا محبش واحدة تقربلي تكون صمعتها وحشة
سندس نطت في حضني و بقيت تعيط و هي بتشكرني، وقلتها تستحمل شوية كمان علي ما الاقي حل بس و انا هبقي اتصرف
خرجت من عند سندس قعدت في الصالة مع ريهام و امها و بعدين، قلتلهم اني حولت اهدي سندس شوية و دلوقتي هنزل اروح مشوار
سبتهم و خرجت و قبل ما افكر في اي حاجه لاقيت رقم غريب بيرن عليا
انا:: مين معاي؟
واحدة:: شكلك نستني، انا سالي يا روحي
انا:: ااه ازيك يا سالي
سالي:: بخير يا روحي بقولك ايه لو فاضي تعال دلوقتي نتعرف علي بعض اكتر
انا:: تتعرفي عليا و لا عشان اركبك يا لبوة
سالي:: مش فارقة كتير تعال و نشوف الموضوع في البيت
انا:: هاتي العنوان يا لبوة و هجيلك
خدت العنوان من سالي و روحتلها البيت
انا:: اللبوة بتاعتنا، ايه مش قادرة للدرجاتي
سالي:: وهو انت حد يقدر يبعد عنك يا روحي
انا:: بوقلك ايه انا هايج و مش هكتفي بواحد بس زي المرة اللي فاتت
سالي:: مانا عاملة حسابي، عشان كدا في واحدة هتموت علي زوب زي بتاعك، ونفسها في الاحجام دي من بدري
انا:: ايه يا لبوة انتي جيباني تعرصي عليا لاصحابك، لا يا كسمك، مش انا اللي يعرصه عليه
سالي:: دقيقة بس، صدقني انا مش بعرص عليك، دي تعتبر قريبتي اصلآ من عيلة امي، و هي اول ما عرفت باللي انته عملته فيا، كانت مستعدة تدفع فلوس عشان بس تقضي ليلة معاك
انا:: للدرجاتي
سالي:: يلا بقي هي مستنياك جوا، و انا بعدها
انا:: ماشي يا لبوة و لو حصل الحوار دا تاني، هقلب عليكي بجد، فاهمة
سالي بتحية عسكريّة:: علم و ينفذ، اخلص بقي
سبت سالي في الصالة و دخلت الاوضة اللي قالتلي عليها و كانت واحدة كرباج لابسة قميص نوم لغاية فخادها و شفاف و اول ما شفت وشها ضحكت
انا:: يا جميل الصدف، معقول
زيزي:: صدف ايه؟
قربت منها و قعدت جمبها و مسكت اديها حطتها علي زوبري عشان تحس بكبره
انا:: برضو مش عارفاني، دانا فاكر شخرتك لغاية دلوقتي
زيزي:: شخرة ايه، استني انا بشبه عليك، ايه دا معقول! رحيم الخو
وقبل ما تكمل الكلمة رزعتها قلم و مسكتها من شعرها،
انا:: ايه يا كسمك اومال لو ما كنتيش شرموطة، و اتحايلتي علي صحبتك و كنتي هتدفعي فلوس عشان تتناكي من زوبري اللي حاطا ايدك عليه
زيزي:: ااه سيب شعري و بعدين زوبر ايه اللي كبير، ما صغير وانا عارفه حتي اهو
ونزلت زيزي تفك زرار البنطلون و خرجت زوبري من البوكسر و اول ما شافته برقت
زيزي:: اااحااا، جبت كل دا منين؟ (وبتمسك فيه بايدها)
شلت ايدها من عليه:: اوعي يا كسمك انا لو اعرف انك انتي اللي جوا مكنتش دخلت من اصله
وكنت قايم بس
زيزي مسكت فيا جامد:: خود بس اسمعني متبقاش عصبي كدا، وحط نفسك مكاني يا رحيم، يعني انا كنت هايجة و جبتك عندي البيت و فتحتلك رجلي عشان تفشخ فيا و في الاخر يعني... طبيعي محسش بنفس بقول ايه من عصبيتي
انا:: وعيزاني انسي و اعديها عادي
زيزي وهي بتشدني:: لا عيزاك تعرفني انك دكر و تفشخني زي الشراميط، انا شرموطتك و خدامة زوبك العسل دا
و نزلت زيزي تمص زوبري و هي بصاله بكل محنة و بتمص بهيجان كبير و بتدخله كله في بوقها، مسكت شعرها و بقيت انيك بوقها بكل قوة و دخلت زوبري عند زورها و خليتها تتخنق لغاية ما وشها زرق و بتحول تفلت بكل صعوبة وانا مش سايبها لغاية ما اتخنقت خالص و فتحت عنيها علي الاخر من قلة الهوا، قمت شايله
قعدت تكح و تريل و تنهج تاخود نفسها:: هتموتي حرام عليك ليه كدا
رزعتها قلم و مسكتها شعرها:: اعمل اللي عايزة يا شرموطة فاهمة ولو اعترضي تاني، انا هعلمك الادب
و جرتها من شعرها خليتها تنام علي ضهرها و فتحت رجلها، شديت الكلوت قلعتهولها و حطيته في بوقها، وكنت هايج اوي و نزلت الحس كسها، رغم انها شرموطة وبتتناك مع سالي اكيد من كتير بس هجت و مش هممني، بقيت الحس و اقرصها من اشفار كسها، و اعض الزنبور عضة خفيفة و هي بتصوت من الألم، قمت نزلت علي بزازها مص و بقرص الحلامات بأفتري، و اغيب و ارزعها قلم و طبعآ مش مبطل شتايم فيها بأوسخ الكلام، وهي تهيج اكتر و اكتر،
مسكت زوبري و دخلت بين فخادها:: ودلوقتي وقت الجد يا لبوة انا هوريكي، اللي كنتي هتشتميه هيفشخك ازاي
قمت رزعت زوبري كله مرة واحدة في كسها و هي صرخت جامد، بقيت اطلع زوبري و ارزعه مرة واحدة وبقيت اكررها و بعدين، مسكتها من رجيلها و رفعتهم علي كتافي و بقيت افشخ كسها نيك و هي بتتأوه و تشد ملاية السرير و تغيب و تصرخ و انا ارزعها قلم علي وشها او بزازها، و غيرت الوضع و نيمتتها علي بطنها و تحتها مخدة، دخلت زوبري في كسها و بقيت ارزع اكتر و هي الوضع كان مؤلم بالنسبالها عشان زوبري مالي كسها و بيحك في جدران كسها من جوا، و بعد معجنة استمرت نص ساعة، خليت زيزي تمص زوبري و جبت لبني كله علي وشها و هي بقيت تنضفه ببقها و خرجنا من الاوضة كانت سالي محضرة اكل برا
سالي:: نقول مبروك علينا العيل
زيزي:: دانا شكلي هجيب توأم مش بس واحد
انا حزنت لما افتكرت اني عقيم و مش هقدر اخلف و هتحرم من ان يبقالي واد يشيل اسمي من بعدي
انا بدون ما ابين حزني:: احا انته مش واخدين منع الحمل؟!
سالي:: بنهزر يا رحيم طبعآ، شريط البرشام جمب الشاشة اهو، ويلا عشان الاكل هيبرد عشان دوري انا كمان
اكلت انا و زيزي و سالي و رزعت سالي زوب فشخها، و بعد كدا خرجت من عندهم روحت، وبالليل ريهام كانت حيحانة، رزعتها هي كمان زوبر و كنا هنام بس انا قعدت افكر ازاي احل مشكلة سندس و اخلصها من حسين زي ما وعدتها، نمت انا وريهام
(تاني يوم الساعة 8:03 الصبح)
صحتني ريهام عشان اروح الشغل، فطرت و لبست، كانت هبة هتركب عربيتها
انا من وراها:: خلاص مفيش تعال اوصلك زي زمان
هبة بصتلي و هي مبتسمة:: ايه دا، انت خلصت اجازتك، انا كنت فكراك هتطول شوية، عشان شهر العسل وكدا،(واتكسفت)
انا:: ما خلاص خدت اسبوع عسل كفاية عليا، و حاتم كل شوية يستعجلني عشان انزل اشوف الشغل
هبة:: اه فعلآ الشغل في كذا غلطة من اللي مطبق بدالك،
انا:: ادي العيش لخبازه يا هبة، قوليلي انتي عاملة ايه؟
هبة:: تمام مرتاحة منك و من مشاكلك مع ريهام، اخيرآ ارتحت من صدعكم
انا:: ههه، ماشي مقبولة، قوليلي يا هبة هو انت ليه ما اتجوزتيش تاني لغاية دلوقتي؟
هبة اتنهدت:: مش بفكر في الموضوع دا، انا كدا تمام،
انا:: اسف مكنتش اعرف ان الموضوع هيديقك، اسف مرة كمان
هبة:: حصل خير، يلا وصلنا خلاص
نزلت انا وهبة طلعنا الشركة و الكل اتفاجأ باللوك الجديد بتاعي، و بعد ما خلصت شغل عزمت هبة نتغدا برا، يعني عشان هي السبب في اللي انا فيه دلوقتي، وهي وافقت و بعد ما اتغدينا، روحت البيت، كانت ريهام مش موجودة، قلت اكيد عند امها، اخدت دوش و فوني رن و كان رقم غريب
( ملحوظة صغير:- انا مش بعرف افرق بين اللهجات الخليجي، ولا سعودي ولا كويتي ولا امراتي ولا اي لهجة غير المصري ، فا يريت محدش يدقق جامد في موضوع اللهجة دا)
انا:: ألو مين؟
واحدة:: كيفك رحيم؟
انا:: ازيك يا وردة هانم انا تمام
وردة:: كيف عرفت انه انا؟
انا:: يمكن عشان انتي الواحيدة اللي بتتكلم امراتي اعرفها
وردة:: ههه اي معك حق، مو كل يوم راح تتعرف ع واحدة امراتية، و خصوصآ لو جميلة متلي
انا:: ما يشكر في نفسه إلا ابليس يا رودة هانم
وردة:: يعني انا مو جميلة؟
انا:: مين قال كدا، دانتي ملكة جمال كمان، وتأمريني أمر نعم؟
وردة:: راح ابعتلك الشوفير حقي بالسيارة، اركب معو، وبيصولك لعدني
انا:: بخصوص؟!
وردة:: شو نسيت اتفقنا، مو قلتلك اني نفسي فيك؟
انا:: لو كدا ماشي معاكي العنوان طيب؟
وردة:: هي الشغلة سهلة، ما تشغل تفكيرك، باي
لبست و جهزت و لاقيت رقم بيقولي انه السواق اللي هانم بعتها عشاني، ومستنيني اول الشارع، بصراحة انا قلقت، واحدة زي وردة تبعت السواق بتاعها لغاية بيتي من غير ما تعرف العنوان، دا يدل انها تقيلة و مسنودة جامد،
نزلت ركبت مع السواق كان معاه بودي جارد،
الجارد:: قبل ما نتحرك، انا معاي اوامر، اني اغمي عينك طول الطريق
انا:: من اولها كدا، طيب لو مش موافق؟
الجارد:: بوص في العادة اي حد بروح اجيبه بخدره من غير ما يحس، بس الهانم نبهت عليا اقولك اني هغمي عنيك بس
انا:: اتفضل يا سيدي
غملي عيني و فضلت بتاع تلت ساعة في العربية بعدين نزلت منها معاهم و عيني لسه مغمية، مشيت شوية و طلعت قام سلمه، شال الشريط اللي علي عيني، لاقيتني في قصر فخم جدآ وكل حاجى في تبين انها غالية اوي، لاقيت وردة قدامي لابسة ولا حاجة، مجرد شوية خيوط علي جسمها،
انا:: ايه شغل العصابات دا يا وردة هانم؟
وردة:: معلش رحيم، بس انا لازم اعمل حساب كل شئ
انا:: بس لو هنبقي بالنظام دا، حاسس اننا مش هنعرف بعض كتير
وردة:: ما تقول هيك، تع معي
مشيت ورا وردة و طلعنا الدور التاني من القصر، دخلت اوضة نوم فخمة بمعني الكلمة كبيرة فشخ و جميلة بس
وردة:: رحيم في شئ صغير بدياك تعرفه
انا:: ايوة ايوة مش هفتح بوقي ولا هتكلم، تعالي
وكنت هاخود وردة في حضني بس زحتني ورا
وردة:: اصبر شوي،
وقبل ما اتكلم خرج من حمام الاوضة واحد لابس بشكير حمام
انا بخضة:: ايه دا؟، وردة هانم فهميني كدا بالراحة مين دا و ايه الحكاية بالظبط؟
وردة:: بعرفك ع جوزي، عدنان احمد المسالم
انا بخضة:: عدنان المسالم صاحب مجموعة شريكات و مصانع المسالم في مصر و الشرق الاوسط!
عدنان:: هههه هدا هو انا
(عدنان المسالم، 48 سنة، ابيض، 169 سم، مليان حبتين، وعنده كرش كدا وسط، شعره اسود وفيه خصل بيضة كتير، عدنان المسالم، صاحب شريكات و مصانع في مختلف المجالات، سواء ادوية، نفط، إلكترونيات، في الإمارات، و بيتعامل مع شريكات و بيعمل صفقات في مصر و الشرق الاوسط، و الشركة بتاعة حاتم اكتر ناس بتتعامل مع المصانع الادوية بتاعته، وانا بنفسي بعدل علي ملفات الثفاقات بتاعت شركاته،)
انا:: انا مكنتش متوقع اني اقف قدامك في حياتي، بس انت عارف انا كنت جاي هنا ليه؟
وردة:: رحيم، انا و عدنان متحررين فكريآ، وانا قبل ما اجيبك لهون عرضت علي عدنان، هو بيعرف بخصوص التجربة و المؤتمر الصحفي، يعني بيعرف كل شئ
انا:: بمعني؟
وردة:: ولا شئ، انت راح تسهر معنا اليوم و إذا امبسطنا منك، اي شئ تبغي بيكون تحت امرك
انا:: لو رفضت؟
عدنان:: ليش بترفض هي فرصة، وإذا رفضت ما فيش مشاكل، بس تخيل معي انك تعرف شئ خاص ب عدنان المسالم، ويتركك تخرج حي ع رجليك، ههه فكر شوي رحيم
انا بقلق:: انا موافق عشان هي فعلآ فرصة مش عشان خايف
وردة بترقب مني:: هيك سوينا كل شئ، وتع هلآ فرجيني ياه
قربت مني وردة و حضنتني و ايدها علي زوبري بتحسس عليه، وتمسكه من فوق الهدوم، وحسيت باديها ورايا داخلة علي طيزي هتبعبص فيها، اتعصبت و مسكت وردة من دراعها لويته جامد و طبعآ انا كنت بلعب حديد فا وجعها جامد
انا بعصبية:: اسمعني يا عدنان يا مسالم، مش رحيم اللي علي اخر الزمن وحدة تديله فيها، دا و انا قبل التجربة عمر ما حد عملها، تاجي واحدة زيك، وانا عندي رجل تالته بين رجلي عايزة تديني فيها خخخ احا، لو عايز تموتني مفيش مشكلة لكن تاجي علي كرامتي دي اكبر مشكلة ممكن تعملها معاي
عدنان:: اتركها رحيم
انا:: مش هتركها، قصدي مش هسيبها
وردة:: تركني رحيم و بفهمك، بس مشان ***، اااه تركني
سبتها و بعدت لورا:: هتفهميني ايه بالظبط؟
عدنان:: ما في اسخن من مدمكم يا مصري
وردة:: بصراحة ، هاد كان اختبار يا رحيم،
انا:: اختبار ازاي يعني؟
وردة:: كنت بدي شوفك بتقبل ب هل شئ ولا لاء
انا:: واديني ما قبلتش
وردة:: برغم انك وجعتني كتير، و كنت راح تخلع دراعي، وهال شي ما حدا بيقدر يسويه، وانك وسط رجالة عدنان المسالم، وهالشي بيدو جرائة كبيرة، بس عجبتني واثبتلي انك رجال عنجد،
انا:: ماشي بس انا عندي شرط
عدنان:: ها؟
انا:: محدش يفكر ولو مجرد تفكير يعيدها امين؟
وردة قربت مني:: خلاص هدي اعصابك رحيم، وتع
شدتني وردة نيمتني علي ضهري علي السرير و قعدت علي زوبري واحنا لسة بهدومنا، بقيت تبوس فيا و تمص شفايفي و بعد شوية بوس، قلعت من فوق و كانت بزازها مغرية و حلوة، دفنت وشي بين بزازها، وانا قعدت امص الحلامات، بعدين شفت جوزها بيقلعها من ورا، و بينزل يلحس كسها وهي بقيت تتأوه، بعدين نزلت من علي بطني، و قلعتني البنطلون و البوكسر خالص و مسكت زوبري باديها الاتنين، ونزلت عليه مص و جيه عدنان من وراها و قلع كان زوبه حجمه عادي، ودخله فيها و قاعد ينيك فيها و هي بتمص زوبري و بتتأوه، وقالت (حطي بكسي عدنان) عرفت انها كانت بتتناك في طيزها كمان، و بعد شوية مص، قامت و قعدت علي زوبري بالراحة في كسها لغاية ما اختفي فيها، و بقيت تتنطط عليه و هي مبسوطة، بعدين عدنان دخل زوبه في طيزها و انا لسه بنيكها في كسها، وفضلنا كدا مدة لغاية ما غيرنا الوضع، نزلنا من علي السرير و جوزها وقف وراها و انا قدمها وهي مزنوقة في النص، و اتشعلقت فيا برجلها و زوبي دخل في كسها و جوزها من وراها دخلو في طيزها و فضلنا ننيكها كدا و هي بتصوت من المحنة و بترفع راسها تبص للسقف و تأن جامد، عدنان مستحملش سخونة طيزها و جاب، قمت انا منزلها وحطيتها علي السرير و خليتها وضع الدوجي و حشرت زوبري في خرم طيزها اللي قد النفق، و بقيت ارزع فيها جامد، وفضلنا كدا عشر دقايق كمان و جبت لبني كله في طيزها و طلعت زوبري
فلضت قاعد جمبها لغاية ما اتكلمت
وردة:: امبسط كتير اليوم
عدنان:: اي شو رائيك برحيم؟
وردة قعدت علي حجري:: لك رحيم هاد هو ياللي بسطني كتير
انا:: انا مش عارف اقول ايه، انا مبسوط انكم مبسوطين هههه
قمنا دخلنا الحمام اللي قد اوضة نومي، نزلنا تحت، و اتعشيت معاهم زي ما طلبه
عدنان:: خود هاد يا رحيم (شيك)
انا بصيت في الشيك كان ب 100 ألف:: ليه دا كله يا عدنان بيه؟
وردة:: انت كتير بسطني يا رحيم و هاد تمن امبساطي
انا:: انا مش عايز فلوس
وردة:: ليش! ، لكان شو بيدك؟
انا:: ولا حاجة، لو عوزت حاجة هطلب بس انا تمام دلوقتي مش محتاج فلوس
وردة:: رحيم، بقدر اثق بيك ولا لاء؟
انا:: صدقيني مفيش اي مصلحة عشان اخنكم و اطلع حاجه زي كدا
وردة:: عجبتني يا المصري، تع
وشدتني و دخلت معاي في بوسة طويلة
انا بهمس:: خلاص لحسن عدنان بيه يغير عليكي
ابتمست وقالت:: امتي ما احتجت مساعدة رقم جوالي معك اوكي
انا:: احلي اوكي طلع منك....، دلوقتي يلا غمو عيني عشان عايز اروح
وردة راحت تهمس بعدنان بكلام معرفتش بيقوله ايه، ورجعتلي
وردة:: رحيم عدنان حكالي ان ما رح غميلك عينك، مشان وثق فيك
انا:: شكرآ يا عدنان بيه اتمني تتأكد اني قد الثقة دي،
رجع الجارد و خرجت معاه برا القصر من غير ما يغميلي عيني و ركبت العربية و الطريق كان صعب بس حفظته، و بعدين نزلت المنطقة اللي ساكن فيها و رجعت شقتي، كانت ريهام موجودة
انا:: مساء الخير يا ريهام
ريهام بأبتسمة:: رحيم
انا:: ايوة يا روحي عايزة ايه؟
ريهام بأبتسمة:: هتبقي اب خلاص
انا بصدمة:: ايه؟
ريهام:: ايوة يا رحيم انا حامل
»»» يتبع«««

(الجزء الثامن)


معكم كاتبكم (Ki1inG)
انا:: مساء الخير يا ريهام
ريهام بأبتسمة:: رحيم
انا:: ايوة يا روحي عايزة ايه؟
ريهام بأبتسمة:: هتبقي اب خلاص
انا بصدمة:: ايه؟
ريهام:: ايوة يا رحيم انا حامل
سمعت الكلمة من هنا و الدم غلي في عروقي، كدا ريهام شرموطة و مركبالي قرون، كنت هروح اجيب السكينة و اخلص عليها بس
عقلي:: اهدي الموت دا راحة ليها
انا:: عايزني اعمل ايه غير كدا؟
عقلي:: هقولك بس دلوقتي اتعامل عادي و افتكر ان الموت راحة ليها، دا غير انك مش هتعرف هي خانتك مع مين،
انا:: معاك حق، انا لازم اغرق السفينة بيهم
ريهام بتهزني من كتفي جامد:: ايه يا حبيبي مالك، بكلمك من الصبح مش بترد عليا؟
انا بهدوء متصنع:: معلش يا... ريهام سرحت فإني خلاص بعد دا كله اخيرآ هبقي اب
ريهام:: ايوة يا حبيبي اخيرآ، يلا تعال نتعشي يلا
انا:: انتي عرفتي ازاي انك حامل؟
ريهام:: كنت تعبانة روحت كشفت و الدكتورة قالتلي اني حامل في شهر و عشر ايام يعني من قبل ما تسافر
انا:: معاكي ورق التحاليل؟
ريهام:: اه معايا، الدكتورة قالتلي اعمل التحاليل عشان اتأكد انه مش حمل كاذب،
انا:: طيب فين الورق؟
ريهام:: ايه! ليه مالك بيه؟
انا:: عايز اتأكد بنفسي، و اعرف اني مش بحلم
ريهام بأبتسمة:: حاضر، يا روحي ولا انا مصدقة نفسي،
راحت ريهام و جابت التحاليل من درج الطربيزة اللي عليها الشاشة، ورجعت بصيت فيها وكانت حامل فعلآ، حضتنها حضن كله كره و غضب و كنت عايز اخنقها بس فعلآ الموت راحة ليها،
اتعشيت معاها، و نومنا
(تاني يوم الساعه 8:06 الصبح)
ريهام كانت بتصحيني، قومت و اخدت دوش وكنت بلبس عشان اروح الشركة
ريهام:: حبيبي
انا:: ايوة يا..( كرهت اني اقولها حبيبتي) يا ريهام؟
ريهام بأبتسمة:: ابنك عايز جوافة
عقلي:: هتلها الجوافة وانا عندي فكرة حلوة بس هاتلها الجوافة
انا:: اللي يأمر بيه يكون عنده.. وانا جاي هجيب عشرة كيلو عشانه
ريهام قامت تحضني:: تسلملي يا روحي *** يخليكي لينا
خلصت لبس وكنت نازل بثينه كانت طالعة علي السلالم و انا نازل، وعملت نفسها اتكعبلت و اترمت في حضني
بثينه بدلع:: اه اه، شكرآ يا رحيم لحقتني قبل ما اتكعبل علي وشي
بعدتها من حضني ونزلت سلمتين لتحت :: العفو...
مسكتني من دراعي:: بقولك ايه يا رحيم، انا بعمل حمام محشي بواصفة العيلة بتاعتنا ستي بنفسها علمتهاني، متاجي اعزمك و تدوقك وتقولي رائيك
بصيت لبثينه من فوق لتحت:: بتعملي حلو يعني؟
بثينه نزلت عندي و بقي بيني و بينها 10سم:: تعال و دوق بنفسك، استناك النهارد؟
انا:: بس يا ريت ابو وليد، ما يكلش معاي عشان هيخلص علي الحمام لوحده
بثينه بابستمة ودلع:: متقلقش هو هيسافر النهارده لعمه يزوره عشان تعبان و احتمال يقعد يومين ولا حاجة هناك ، يعني هتاكل الحمام كله لوحدك
انا:: ماشي هبقي اجيلك، بس بلاش ريهام تعرف عشان ممكن تزعل اني باكل حمام لوحدي
بثينه بلبونة:: خلاص مش هقولها بس هستناك
نزلت من العمارة و انا قبلت عزومة بثينه عشان غرض في دماغي مش الحمام المحشي، وصلت الشركة و اشتغلت عادي،، لغاية ما بعتلي حاتم اروحله مكتبه،
وصلت المكتب و دخلت:: انا نعم يا استاذ حاتم؟
حاتم:: شكلك اتغير خالص يا رحيم، برا و جوا، اقعد واقف ليه؟
قعدت:: الفضل ليك من بعد ***، فاللي انا فيه، خير يا أستاذ حاتم؟
حاتم:: بوص يا ريحم، انت عارف اننا بنتعمل مع مصانع الادوية اللي تبع شركات المسالم
انا:: ايوة، يعتبر المصانع بتاعته اهم موزع لينا، و الشريكات ليهم عندنا حق ثفقة لسه و احنا دائمين عشان كدا بيصبره علينا
حاتم:: عليك نور، بوص انا هعمل معاهم اكبر ثقفة مرت علي تاريخ الشركة بتاعتي، الايام اللي جايه دي، والثفقة دي لو فشلت الشركة هتفلس و هنشحت حرفيآ،
انا:: و المطلوب؟
حاتم:: تطالب بفلوسنا المتأخرة اللي في السوق، عايزك تحول تشد في الشغل باكبر ما عندك و تراجع الملفات اللي بتوصلك كويس مش عايز اي غلطة، في اي حاجه تسببلنا خسارة ولو 100 جنية، الثفقة دي لو نجحت هتنقل الشركة نقلة تاني
انا:: تمام يا استاذ حاتم، اتأكد اني مش هقصر في شغلي، وخصوصآ انك ليك فضل عليا
حاتم:: متقولش كدا، ان مكنتش اخدم موظفيني هخدم مين، اتفضل يلا
انا:: بعد اذنك
خرجت من مكتب حاتم، و جيه في بالي عدنان المسالم واني كنت بنيك مراته معاه، ابتسمت بسخرية و رجعت مكتبي اكمل بقيت الشغل، وطبعآ دا ما يمنعش اني كنت بفكر في خيانة ريهام ليا و بفكر ازاي اخليها تتمني الموت، اكيد هي متعرفش اني عقيم ودا اللي خلها تقولي بكل بجاحة انها حامل، و اكيد من اول ما سفرت خدت راحتها و مش بعيد تكون بتجيب عشيقها البيت، و جابهم فيها و حبلت علطول، مهو انا لما انيك فيها تلات سنين جواز، و الشهر اللي اسافره تحبل فيه ميقولش غير انها بتخوني، بس انا عايز اعرف مع مين، عشان يعرف اني مش خروف بقرون متقرتص و مراتي بتستعرصني و بتدور علي اللي ينيكها من ورايا
خلصت شغل و هبة كانت بتعزم عليا اركب معاها توصلني بس قولتها اني رايح مشوار، جبت برشام هلوسة اللي بيخلي الواحد زي السكران و مش حاسس بيقول ايه،و يجاوب علي اي حاجة بمنتهي الصراحة و بدون كدب و بعد كدا ينام و ميفتكرش اي حاجة حصلت معاه وقتها،و لاني شغال في شركة ادوية الموضوع كان سهل بالنسبالي و بعد كدا جبت اكل من برا و كام كيلو جوافة و رجعت البيت
ريهام:: انت جيت يا حبيبي
انا:: و جبت لابني الجوافة كمان
ريهام:: تسلملي يا روحي، اومال ايه دا كمان؟
انا:: دا غدا، انا مش عايزك تتعبي و لا تتحركي كتير عشان الحمل يثبت فاهمة
ريهام بأبتسمة::*** ما يحرمني منك يا روحي،
غيرت هدومي و صممت اني احضر الاكل علي السفرة و ريهام وافقت و كانت طيرة من الفرحة، حضرت الاكل و اتغديت انا و ريهام و دخلت المطبخ عملت عصير جوافة و حطيت قرصين من البرشام في كباية ريهام و خرجت خليتها تشرب العصير و هي مكانش عندها شك فيا ولو 1٪ شربت العاصير وانا صممت تخلص الكباية بحجة اني مش عايز الواد يتحرم من حاجة عشان ميطلعلوش وحمة وكدا، قعدنا نتفرج علي التلفزيون وبعد عشر دقايق، لاقيت ريهام مبتسمة و ضحكت مرة واحدة، ضحكت مرة تاني بهستريا، عرفت ان البرشام عمل مفعوله وبدأت اتكلم معاها
انا:: ريهام بتحبيني؟
ريهام:: ايه!، ايوة طبعآ
انا:: طيب ليه بتخونيني؟
ريهام:: لا مش بخونك، انا.. مش بخونك صدقني
انا:: لا بتخونيني، ليه يا شرموطة بقي دي جزاتي في الاخر
ريهام:: ما انت يا رحيم اللي مش بتعرف تنيك لما كان زوبرك صغير، بكون نفسي اتفشخ وانت تجبهم بزوبرك اللي قد صباع رجلي الصغير
انا:: قوليلي عادي، انا كمان بخونك و بنيك ستات تاني
ريهام:: ايوة انا حساك بتنيك هبة، عشان بتحب تقعد معاها ديمآ، وهي عايزة تخطفك مني
انا:: ايوة انا بنيك هبة و زيزي الرقاصة كمان و نسوان تاني انتي بقي مع مين
ريهام:: انا بنام مع حاتم اللي مشغلك
انا بغضب:: حاتم!!، ماشي، مين تاني يا لبوة نمتي معاه
ريهام:: اتنين تعرفهم بثينه تصدق بثينه بتتناك من رجاله كتييير ( وضحكت بهستريا)
انا:: مين الاتنين دول
ريهام:: معرفهمش بس واحد اسمه حمو و التاني... التاني.. نسيت اسمه عشان مش بيعرف ينيك كويس معلقش معاي اسمه
انا:: حمو ابن الشرموطة، كمان هو و سيف اكيد
ريهام:: ايوة سيف، انت تعرفه!
انا:: ملكيش فيه مين كمان يا بنت الشرموطة، دانتي هتنافسي زيزي في المنطقة علي اللقب بتاعها
ريهام:: مين كمان (تفكير) اه اخوك عمر (ضحكة طويلة)
انا بصدمة:: مستحيل.. اخويا عمر، انتي اكيد بتهلفطي و مش عارفة بتقولي ايه،
ريهام بضحكة هستريا جامدة:: دا اخوك عمر اكتر واحد نام معاي، و ديمآ يشتم فيك و يقول عليك هههه خول و مش قادر تنيكني،
انا:: اخويا انا ! ، كدب انتي عايزة توقعي بينا اكيد يا لبوة
ريهام:: لو مش مصدقني... امسك الفون بتاعي شوف اخوك بيقول عليك ايه علي الواتس
وفتحت ريهام الفون و جابت الواتس علي المحادثة اللي بينها و بين عمر، اخدت الفون منها و كنت مصدوم،
اخويا! معقول يا عمر، كل دي شتايم فيا، قريت شوية من المحادثة و عرفت ان عمر مش بيجيب في كس ريهام، و كان واضح ان ريهام بتطلب انه يجيب فيها و هو اللي بيرفض
كنت بشعور مابين الحزن و الغضب، فتحت باقي المحادثات اللي بينها و بين حاتم، واللي ماختلافش حاجه عن سب و شتيمة فيا زي عمر، و سيف و حمو كانه حيحانين و كل همهم يقبلوها، و لاحظت ان من لما انا رجعت و هي بقيت تخف مقابلتهم و هما هيموته و يقبلوها بس هي بقيت ترفض (اكيد بعد ما فشختها مش هتستحمل ازبار بعدي ولا هتحب قد زوبري)
بصيت علي ريهام كانت متوهة و بتبص في كل حتة و مبتسمة و كانت هتنام علي نفسها، قلت اصورها فديو و اخيلها تعترف تاني، وبالفعل طلعت فوني صورت بيه و سألتها من اول و جديد و هي جاوبت علي كل حاجه، بعد كدا دخلتها الاوضة تنام و خبيت التحاليل بتاعت الحمل، و قعدت اتفرج علي الفديو كذا مرة، و اكتر حاجة زعلتني ان اخويا يخوني مع مراتي، وانا اللي كنت بنفسي اتصل بيه يروح يقعد معاها في الشقة، قعدت ساعة زي مانا بتفرج علي الفديو واعيد و ازيد فيه، بعدين خرجت روحت خبطت علي بثينه وفتحتلي بالمنظر اللي اكيد متوقعينه، عباية شبه اللي كانت لابساها نانسي عجرم وبتغسل هدوم في الطشت،
بثينه بأبستمة:: ادخل يا رحيم
دخلت و هي قفلت الباب و جات ورايا
بثينه:: دقيقه و الاكل يكون علي السفرة
انا قربت من بثينه:: بقولك ايه ما تعالي ندخل في الموضوع دوغري، اوضة النوم منين
بثينه بأبستمة:: طيب اقعد دوق حمامة الاول و قولي رائيك فيه
انا شديت بثينه في حضني و قفشت فردة طيزها:: خلي الاكل بعدين، فين الاوضة
شاروت عليها، قمت شلتها و دخلت بيها الاوضة رميتها علي السرير، و نزلت عليها بوس و احضان واللبوة كانت لابسه علي اللحم، قلعتها و نزلت مص في بزازها وقرص و هي كانت ممحونة علي الاخر و بتمسك بزاتها اللي في بوقي تعصرها
بثينه:: اااه مص اكتر يا روحي، اااه كلي تحت امرك، اممم، يلا طلعو عايزة اشوفه
بطلت مص في بزازها و نزلت علي بطنها لحس لغاية ما وصلت عند كسها، لحست البظر بلساني بعدين دخلت صباعين في كسها و بقيت الحس كسها كله، و امص البظر و ادعكه و اطلع صوابعي و ادخل لساني و هي بتتأوه جامد و تدوس علي راسي، و تقرص بزازها وهي بتعض علي شفتها و تأن من المحنة، فضلت الحس لغاية ما جابت ميتها علي وشي، مسكت عبايتها اللي قلعتها و مسحت وشي فيها، بعدين قلعت التيشرت و هي بصالي و مستني اقلع البنطلون
انا:: عايزة تشوفيه يا لبوة؟
بثينه:: يا ريت يا روحي طلعه عشان خاطري
انا:: اهو قدامك تعالي طلعيه بس لازم تنضفيه
وقبل ما اخلص الكلمة بثينه اتعدلت و نطت علي البنطلون تفكه و طلعت زوبري من البوكسر و مسكت زوبري بصت عليه ثواني، و انهالت عليه مص، بقيت تلحس الراس و تفت عليه و بقيت تدعكه بأديها الاتنين، وهي بتمص الراس بس، بعدين بقيت تمص اكتر و بقيت تدخل كل اللي تقدر عليه في بوقها، و انا حطيت ايدي علي راسها و بقيت انيكها في بوقها، بعدين نمت علي ضهري و هي فهمت علي طول، و طلعت علي بطني و مسكت زوبري وبتعدله علي كسها و انا زي مانا، مسكتها من وسطها و رزعت زوبري في كسها مرة واحدة، خليتها شهقت و صرخت، وقالت( اااه فشختي يا حبيبي، بالراحة ابوس رجلك) بقيت انيك فيها و هي بتتنطت علي زوبري و كانت ممحونة بدرجة كبيرة، بقيت تطلع و تنزل علي زوبري جامدة و بسرعة، و سحبت شخرة غصب عنها، من كتر المتعة، بدلت الوضع و نيمتها علي جمبها و انا من وراها و رفعت رجلها و دخلت زوبري في كسها و بقيت ارزع جامد فيها و هي بتتأوه و تدعك زنبورها، و اترعشت جامد و جابت شهوتها، غيرت الوضع و قلبتها علي بطنها و دخلت زوبري في كسها و بقيت ارزع اكتر وهي بقيت مش مستحملة و بتطلب اني اجيب عشان تعبت، وانا برزع اكتر و اغيب و ارزعها قلم علي طيزها و هي بتعض شفتها و بتشد ملاية السرير، و بعد نيكة نص ساعة حسيت اني هجيب قمت دفنت زوبري جوا كسها و جبت كمية لبن كبيرة، و نمت علي ضهرها وهي غمضت عنيها من التعب، وفضلنا كدا ربع ساعة، وانا زوبري نام وخرج من كسها اللي بقي ينقط لبن،
قمت انا و هي خدنا دوش مع بعض و هي كل شوية تبوس فيا و تحضني، كانت اكتر واحدة ممحونة شفتها في حياتي، تمسك ايدي تخليني ابعبصها في طيزها و هي تاخود شفايفي تمص فيها و تنزل علي صدري تبوس فيه كله و تمسك بضاني تدعك فيهم ، وبعد ما خلصنا استحمام، خرجنا قعدنا علي السفرة بس هي قعدت علي حجري و بقيت تأكلني بنفسها و تغيب و تبوسني و تفضل بصالي وهي مبتسمة،
بثينه:: يا بنت الوسخة يا ريهام، محظوظة بيك، انت ليها لوحدها
انا بأبتسمة:: و ممكن اكون ليكي لوحدك انتي بس، بس لو نفذتي كلامي
هي بلهفة:: ايه هوا، انا موافقة،
انا:: انتي عارفة ان ريهام بتخوني صح؟
بثينه بصدمة:: ليه بتقول كدا، وحتي لو هي كدا، اكيد مش هتقولي يعني،
انا:: شكلك كدا مش عيزاني، خلاص انسي اي حاجه بنا يا بثبنه واللي حصل دا مش هيتكرر تاني
بثينه:: لا لا خلاص، طيب انت عرفت ازاي؟
انا:: بأمرة حمو و سيف اللي بيجولك عند اول الشارع، بعربية بيضة
بثينه وشها عرق:: انت عرفت دا كله ازاي؟
انا:: انا مش عايز منك حاجه غير بس تساعديني انتقم من ريهام، تخيلي، يقبي ساكن قدام منك فحل قاعد لوحده، مش متجوز، وانتي الوحيدة اللي بتقابله، ومش هتوصي بيكي،
بثينه عضت شفتها:: بصراحة ايوه ريهام بتخونك و ساعات بتقابلهم عندي هنا في الشقة، بس هما ميعرفوش انك جوزها،انا قلت كفاية عليك انها بتخونك قلتلها متجبيش سيرة لحد عنك، بس انت عرفت ازاي؟
انا:: لا مهو انا عقيم و ان ريهام تاجي تقولي انها حامل دا كدا هي بتقولي اتفضل دا اثبات اني انا بخونك
بثينه:: هههه دي بتقولك اقتلني و اشرب من دي كمان، اقولك علي حاجه بما اننا خلاص مع بعض وانت عشيقي
انا:: قولي يا روحي
بثينه:: تعرف ان عبدالرحيم جوزي كمان عقيم، و وليد دا مش ابنه
انا:: وانتي عرفتي منين؟
بثينه:: بعد ما اتأخرنا في الخلفة و روحنا كشفنا و عملنا تحاليل و قبل ما النتيجة تظهر روحت المعمل بنفسي وعرفت ان هو اللي مش بيخلف، انا اتفقت مع واحد هناك ان يغير الكلام دا و يخلينا بنخلف عادي،اه خسرت اسورة و الخول اللي شغال في المعمل نام معايا عشان يعمل كدا بس في الاخر قدرت اعمل كدا ،و بعد كدا اخدت من جوزي عينه من غير ما يحس و عملت تحاليل وعرفت انه عقيم،
انا:: ليه دا كله؟
بثينه:: اصل هو متخلف و بيفكر بدماغ علته ان العيب ممكن يكون فيا و ساعتها يتجوز عليا عشان يتأكد، ومش بعيد يتجوز واحدة تحبل من برا و هو يفتكر انها حامل منه، ويطلقني، وليه دا كله مانا اجبله العيل اللي نفسه فيه، واعيش انا براحتي، اصل انت متعرفش ان عبدالرحيم، بطة بلدي علي السرير، بس انا مش بعمل زي ريهام ما بتعمل و تسمع العمارة، انا بمثل اني بتعب منه، و يمشي هو و انا اعيش براحتي و هو مبسوط وانا مبسوطة زي مانا معاك كدا، وببقي هايجة اوي وانا شايفة جوزي بيصرف و مهتم اوي بابن الفحل اللي ناك مراته، وهو اهبل مصدق انه ابنه، بهيج اوي و انا مستعرصاه و مركباله قرون
انا:: طيب اسمعيني كويس يا بثينه، انا عايزك باي طريقة تخلي ريهام تنام مع اي ابن لبوة منهم، بس معدي اخويا عمر
بثينه بتفاجئ:: انت عارف كل حاجه بجد؟!
انا:: ملكيش فيه المهم تحولي تظبطي يوم اخير لريهام و تصوريهم فديو
بثينه:: انت هتفضحها! دي مراتك؟
انا:: بثينه كلمة تاني و انسي انك تعرفيني
بثينه:: لا خلاص براحتك بس انت كدا هتعرص نفسك يعني
انا:: انا مش عبيط عشان اعمل كدا، هاتيلي الفديو و اعتبريني جوزك
بثينه:: طيب تعال نعمل واحد كمان عشان زوبك عجبني اوي، وانت نفسك جامد، يخرابي دانا مكنتش بتناك علي كدا
انا:: خليها بعدين بس دلوقتي نفذي اللي قولتلك عليه
خرجت من عند بثينه، شفت عفاف في وش الشقة ابتسمت بخباثة
عفاف:: ايه يا استاذ رحيم بتغسل انت كمان الهدوم علي ايدك ولا ايه ههه
انا:: لا اظبطي يا كسمك دانا انيكك و انيك العمارة برجالها و حريمها
عفاف:: وهتعمل كدا ازاي، مش لما تكفي اللي عندك الاول
انا:: بتقولي ايه يا شرموطة انتي،
عفاف:: ما تشتمش، قولي بتعمل ايه عند شقة استاذ عبده وهو مسافر؟
انا:: تعالي افهمك يا لبوة
وشديت عفاف علي شقتي و كانت ريهام لسه نايمة ومش حاسة بحاجة من البرشام اللي ادتهولها، شغلت الفديو بتاع عفاف و عبده لما كانه في المنور و هو بينيكها،
عفاف بخضة و شهقت:: انت... ازاي.. الفديو دا مش صح
انا:: تمام يلا ننزل لعطية و نشوف الفديو معاه و هو يقول صح ولا يعمل معاكي الصح، دا راجل دمه حماي مش بعيد يدبحك و يحرق الجثة كمان ههه (ورزعتها قلم)
عفاف بعياط:: ابوس رجلك بلاش، انا هعمل اللي انت عاوزه بس امسح الفديو
انا:: مانتي كدا كدا هتعملي اللي انا عايزو، انزلي يا شرموطة مصي زوبي
عفاف:: حاضر حاضر
ونزلت عفاف فكت البنطلون و طلعت زوبري من البوكسر، و تنحت ثانيه و بقيت تمص فيه و تدعكه جامد، زوبري شد و وقف في بوقها، بقيت تمص و تنزل علي بضاني تمصهم كمان، و حطت اديها علي كسها تدعكه و بتأن و تفرك بزازها
انا:: كفاية يا لبوة ابعدي خلاص
بعدت عن عفاف خطوتين لورا و زوبري خرج من بوقها،
عفاف قربت مني و مسكته تاني:: انت لسه ما جبتش خليني اريحك
انا:: هتريحني ببوقك ولا ايه؟
عفاف:: لا انا تحت امرك، نيك كسي، اعمل اللي عايزو
انا:: انا انيك مرات البواب علي اخر الزمن، ليه شيفاني زي المتناك عبدالرحيم ولا ايه، لا و كمان بيدفع فلوس ههه
عفاف:: عشان خاطري نفسي اجربه في كسي مرة
انا:: لما تشوفي حلمة ودنك، انزلي يا لبوة يلا
قربت مسكت زوبري جامد:: عشان خطري يا استاذ رحيم، نفسي فيه،
انا:: ايه مش انا من شوية مكنتش قادر اكفي اللي عندي، يبقي هكفيكي انتي ازاي؟
عفاف:: ذلة لسان، عشان خاطري سمحني و ارضي عني بقي
انا:: قلتلك لما تشوفي حلمة ودنك انزلي يا لبوة و عليا الطلاق لو سمعت كلمة تاني ليكون الفديو مع عطية جوزك
عفاف بعدت عني و نزلة دمعتين منها و عدلت هدومها و نزلت، قفلت الباب و شغلت الشاشة، قعدت يمكن ساعة و خرجت ريهام من الاوضة قعدت جمبي
ريهام بتتاوب:: هو انا نمت امتي انا مش فاكرة حاجه خالص؟
انا:: انا كنت بتفرج معاكي و مرة واحده لقيتك نمتي علي نفسك، شلتك و نومتك جوا
ريهام بأبتسمة:: شكل ابنك كدا هيطلع عيني
انا:: يعمل اللي عايزو يا لبوة
ريهام:: ههه طيب قولي لو واد هتسمي ايه،
انا:: مفكرتش في الموضوع دا، خلينا نفكر بعدين، ادخلي خودي دوش و فوقي
ريهام قامت دخلت الحمام و لاقيت سندس بترن عليا
انا:: ايوة يا سندس
سندس بحزن:: رحيم انت فعلآ هتسعدني ولا غيرت رائيك؟
انا:: مش قلتلك تستحملي شوية، و مش انا اللي اقول حاجه و ارجع فيها
سندس:: طيب بس ارجوك حاول تنقذني انا مبقتش قادرة استحمل خالص،(بتعيط)
انا:: اهدي يا سندس صدقيني هتصرف خلاص، هو بيجبلك كل يوم ناس؟
سندس:: ايوة و مش رحمني
انا:: يابن المفترية، طيب خلاص يا سندس، صدقيني هتصرف اقفلي يلا
قفلت مع سندس و انا مش عارف ليه وعدتها اني هساعدها، مع ان هي زمان هانتني و عشان مين، عشان اللي بيعذبها دلوقتي، بس طلاما انا و عدتها مينفعش اخلف
خرجت ريهام و قضينا الليل مع بعض، وبعدين نمنا
(تاني يوم الساعة8:07 الصبح)
صحيت علي صوت ريهام عشان اروح الشغل، كالعادة روتيني الصباحي، و بعد كدا روحت الشركة،
اول ما قعدت علي المكتب جيه في بالي، حاتم، واني شغال عند اللي ناك مراتي و هتك عرضي، كنت بفكر انتقم منه ازاي، و اشتغلت، او مثلت اني بشتغل، و بعد الشغل كنت مستني تاكسي او اي حاجه توصلني، عشان هبة كانت غايبة النهادرة، و في عز مانا بتمشي عشان المح اي تاكسي، لاقيت عربية مصفحة، وقفت قدامي و نزل منها اتنين جردات ضخام و كتفوني و رموني في العربية و كنت بحول افلت بس كان في اتنين تاني غرهم مسكوني معاهم، يعني انا لوحدي علي اربع جردات، دا غير السواق، و قبل ما افكر اعمل اي حاجة، كان في منديل علي منخيري و اول ما شميته فقدت الوعي
»» يتبع««



(الجزء التاسع)


معكم كاتبكم (Ki1inG)


فوقت لاقيت نفسي مربوط في كرسي و في شريط علي عيني
انا بصوت عالي:: انا فين؟ انتو مين وعيزين مني ايه؟
سخص:: فك عينه
جيه شخص فك عيني و شفت واحد قدامي لابس بدلة و يمكن سنه معدي ال45 و معاه 6 جردات
انا:: انت مين و عايز ايه بالظبط؟
شخص:: اسمعني كويس انا صبر قصير و خلقي اديق من خرم ابرة يعني منهتة كتير مش عايز فاهم
انا:: يعني انت خطفني تعرفني طبعك ولا ايه، مكنت قولتلي كدا في الفون و خلاص
شخص:: شكلك هتعبني... تعرف عدنان المسالم من فين؟
انا:: من النت، ادخل اعمل عليه سيرش و هتعرف كل حاجه يلا فكني من عايز امشي
شخص بسخرية:: هاهاهاها، طيب قولي تعرف المسالم ازاي و فين المكان اللي قاعد فيه و هسيبك تمشي،
انا:: بغض النظر عن ضحكة سنتا كلوز اللي ضحكتها دي، ليه عايز تعرف مكانه؟
شخص:: ملكش فيه، عايز اعمل معاه بزنس، قولي يلا مكانه فين، يأما جثة ريهام مراتك تكون حتت قدامك
انا:: بجد! ولو اني مكنتش عايزها تموت بالسهولة دي بس موافق امتي هشوف الجثة؟
شخص:: طبعآ وهي تهمك في ايه.. طلاما انت عقيم و هي حامل، يبقي مش هتفرق معاك فحاجة،
انا:: عرفت الكلام دا منين؟
شخص:: عملت سيرش خاص بيا،
انا:: طلاما انت جامد كدا، ما تعمل سيرش و تعرف مكان المسالم بدل ما تخطفني
شخص:: مانا بعمل اهو اومال انا بقولك ايه.. يلا فين مكان المسالم، بدل ما
ولقيته شاور للجردات نزله فيا ضرب في كل جسمي و هروني لغاية ما جبت ددمم من بوقي
( جرد ادله مسدس و شد اجزائه)
انا تفيت ددمم من بوقي:: هتقتلني، ياريت بس تنجز، كدا كدا حياتي ملهاش لازمه
شخص:: دانت بايعها بقي، طيب ايه رائيك نقتل حد تاني، ستك شوقية مثلآ
انا بجمود:: هتقتل واحدة عندها 70 سنة، دا هي منتظرة الموت، عادي مش فارقة (حولت احبس غضبي قدر المستطاع)
شخص قرب مني و حط المسدس علي راسي:: اخر مرة هسألك، لو جوبت حاجه غير اللي انا عايزها هتكون راسة متفجرة، و كدا كدا انت نكرة محدش هيتأثر بغيابك، فين مكان المسالم؟
انا:: قلتلك انجز و دوس علي الزناد مش فارقة معاي
(غمضت عيني و كنت منتظر الرصاصة اللي هتريحني من حياتي الرصاصة اللي اخيرآ هتنهي معناتي)
صوت شخص تاني:: بيكفي سليم، بظن انه اصبح ثقة كبيرة
فتحت عيني لاقيت عدنان المسالم هو و مراته وردة وقفين قدامي
انا:: هو ايه دا بالظبط؟
وردة جات تفكني:: معلش رحيم كانت فكرة عدنان، مشان نضمن انك ما رح تخونا و تبيع سرنا
انا:: دانا بجيب ددمم من كل حتة،
عدنان:: صحصح انت خسرت ددمم كتير بس كسبت ثقتي وهاد مو بالسهل يحصل، بتعرف رحيم لو كنت نطقت شي عني، كنت بتصير جثة هامدة الحين
انا:: صدقني مكانش هيفرق، بس اموت وانا راضي عن حالي مش اموت وابقي خاين
عدنان:: بعرفك ع مدير اعمالي و محامي الخاص حقي، سليم
(سليم، 47 سنة، ابيض البشرة، 164 سم، شكله يبان انه سنه في الحدود دي، عنده تجعيد في وشه، سليم مصري وهو محامي و ويكل اعمال عدنان المسالم و دراعه اليمين، ودايس معاه في اي حاجة)
سليم:: اتمني دا ميأثرش علي بداية تعرفنا يا رحيم، دي اوامر عدنان بيه
انا بهزار:: يارجل انت بتقول ايه، دانا عايز اكلك بسناني
وردة:: يلا بينا
انا:: علي فين؟
وردة:: بنروح القصر و راح جبلك دكتور
انا:: ملوش لزوم هخف لوحدي
عدنان:: تع هلأ و بنحكي بالقصر
خرجت لاقيت نفسي في صحرا فاضية و اللي موجود عربيات المسالم بس
ركبنا و رحنا القصر، قعدنا في الصالون و لقيت دكتور داخل عليا
انا:: برضو يا وردة هانم جبتي دكتور!
وردة:: معلش رحيم، وبدي ما تزعل من ياللي سار اليوم، مجرد اختبار
انا:: لا مش زعلان خلاص و شكرآ يا وردة هانم
رودة:: ما تقول هيك،
انا:: لا لازم اشكرك
وردة:: قصدي ما تقول هانم، رودة و بس
انا:: براحتك يا وردة بس
الدكتور كشف عليا و كان بيشوف في كسر او لاء، و طلع مفيش و كتب شوية كلام في الرشتة و بعت حد من الخدم يجيبه
بعدين عزمو عليا وقعدنا ناكل مع بعض و طبعآ سليم المحامي معانا، اكلنا و كان هيمشي، بس انا طلبت اكلمه علي جمب
انا:: استاذ سليم انا عايز اسألك سؤال
سليم:: عايز تعرف انا ازاي عرفت كل حاجه عنك
انا:: ايوة و يا تري حد عرف تاني غيرك؟
سليم:: متخافش يا رحيم معاي في نظام و اديك شفت، لو اي حد عصي الاوامر بكتيره طلقة، سواء ليه او احد بيحبه ابنه امه مراته لاعبه المفضل اللي محيرني حاجه واحدة بس بدون زعل
انا:: ايه هي؟
سليم:: اللي اعرفه انك شخص عصبي و مش بتحب حد يقول عليك كلمة وحشة، ازاي تسكت لما تعرف ان مراتك... هو انت متحرر ولا انت...
انا:: فاهم كلامك انا لا متحرر ولا اللي في بالك، انا بس بحول احطلها خطة تدمر حياتها، الموت دا راحة ليها، انا عايزها تحس بالنار اللي خلتني فيها،
سليم:: بسيطة انت مش معاك ورق يثبت انك عقيم؟
انا:: فهمتك قصدك اقدم الورق اللي بيثبت اني عقيم و تحليل الحمل و بكدا اعملها قضية زنة صح، بس دا مش كفاية انا عايزها تعاني حرفيآ
سليم:: خلاص اكتب الشقة باسمها
انا بتفاجئ:: ايه! بقولك عايز ادمرها مش ادمرني
سليم:: افهمني بس و ركز معايا

/ / / / / / / / / / / / / / / / / / / / /

بعد ما مشيت من عند قصر عدنان المسالم، لاقيت ريهام بترن عليا بتشوفني هاجي امتي، قلتها احتمال اتأخر برا و ماتستناش و قفلت معاها، و قلت ازور عم عاشور و اشوف حالته اتحسنت ولا زي ما هو،
وصلت عند البيت خبطت و اللي فتحلي سندس كانت لابسة طقم خروج، واول ما شفتني شدتني علي جوا
سندس بلهفة:: ايه يا رحيم لاقيت حل؟
انا:: استحملي الاسبوع دا و هتكوني حره
سندس بحزن و دموع:: لسه اسبوع انا برجع جسمي متكسر و بقضي وقت برا البيت اكتر من البيت نفسه
انا:: استحملي الاسبوع دا، واحمدي *** بدل ما كنتي تعملي كدا سنين لقدام
سندس:: حاضر، ايه اللي في وشك دا؟
انا:: خناقة بسيطة مشتغليش بالك انتي نازله عنده برضه؟
سندس:: دا بقي الروتين بتاعي كل يوم
انا:: معلش استحملي، هي امك مش قاعدة
سندس:: مع بابا جوا،(فونها رن) ارجوك يا رحيم اوعي تتخلي عني انا فعرضك انت املي الوحيد
انا:: خلاس بقي سبيني ورحيلو عشان ما يحسش بحاجه
نزلت سندس و انا دخلت الاوضة اللي فيها عاشور كان قاعد علي السرير و مديحة كانت بتديله العلاج
انا:: بقينا عال اوي يا عم عاشور اهو قوم يا رجال اومال مين اللي هيدافع عني لما انت نايم كدا
مديحة:: ازيك يا رحيم، ايه اللي بهدلك كدا؟
انا ببرود:: سيبك مني و خلي بالك مع عم عاشور ما تسبهوش غير لما يبقي رهوان
مديحة:: انت هتوصيني علي ابو بناتي برضو دا فعيني
انا:: اسيبك ترتاح انا يا عم عاشور
مديحة:: دقيقه يا رحيم عيزاك في موضوع
انا:: مستنيكي في الصالة
طلعت قعدت في الصالة و دقيقه و مديحة خرجت و راحت علي باب الشقة قفلته بالترباس ورجعت قعدت جمبي
مديحة:: ايه اللي حصل معاك ليه وشك متبهدل بالشكل دا؟
انا:: مجرد خناقة بسيطة في الشارع متشغليش بالك
مديحة:: بقي كدا يا رحيم، يعني انا اسعدك و انت تقول لريهام امك اللي شرموطة
انا:: اومال عيزاني اعمل ايه، مش هي دي الحقيقة ولا ايه يا شرموطة
مديحة بحزن:: بس انا مش شرموطة انا محرومة، وكنت بعمل كدا معاك عشان اريحك و تريحني
انا:: وانت فاكره اني هغلب في واحدة شرموطة اجبهم فيها، اهو علي ايدك اول ما بنتك تعبت انتي جيتي عند رجالي تطلبي انيكك، صح ولا لاء يا شرموطة
مديحة دمعت و قعدت ساكتة
انا:: تصدقي صعبتي عليا، انا سيبهالك عشان مش ناقصة نكد
و كنت بقوم عشان امشي، مديحة مسكت فيا وقالت
مديحة بحزن:: اعتبرني اللي انت عايزو وانا موفقة اني ابقي شرموطة عشانك، بس ريحني يا رحيم
انا مسكتها من شعرها جامد:: شوفتي انك شرموطة و برخصه كمان، روحي اوضة بنتك سندس و دقيقة و تكوني ملط خالص فاهمة
قامت مديحة و بتدمع و راحت اوضة سندس و شفتها بتقلع و قعدت علي السرير مستنياني
دخلتلها و وقفت قدامها:: انتي دلوقتي ايه؟
هي بدموع:: شش.. شرموطة
انا قعدت جمبها علي السرير:: براڤو عليكي، يلا انزلي و طلعي زوبي و مصيه يا شرموطة
نزلت مديحة بين رجلي علي الارض و طلعت زوبري من البنطلون و بقيت تمص فيه بالراحة، قلعت انا التيشرت و بقيت ابوص عليها و هي بتمص زوبري،
انا:: مصي يا شرموطة زوبي مش دا اللي مكانش عاجبك زمان دانا هطلع عينك
ومسكت شعرها وبقيت انيك بقها جامد وهي مش قادرة تستحمل وكانت هتستفرغ، طلعت زوبري و سبتها عشان متقرفنيش، و قلعت البنطلون و بقيت ملط زيها، خليتها تنام علي السرير و تفشخ رجلها و نزلت الحس كسها (اللبوة كانت عاملة حسابها تتناك من في اي وقت فحلقت شعر جسمها) بقيت الحس كسها و ادعك البظر و اعضها فيه اخليها تتألم و تصرخ بصوت عالي (وكنت مطمن ان جوزها مش هيسمعنا لانه بينام بسبب العلاج اللي باخده) و بعد ما بقيت الحس كسها جابت ميتها، طلعت علي بزازها بقيت افتري عليها و امص حلامتها السودة الكبيرة و الطشها بالأقلام علي بزازها، وطلعت علي شفايفها بقيت امصهم و كأني هقلعهم من ماكنهم، و رحت علي رقبتها لحس و بوس و عضتها خلتها علمت، بعدين نزلت علي كسها تاني بليت زوبري من ريقي و بقيت افرشها وهي بتتأوه
مديحة:: ااااه ااه اممم دخله يلا عشان خطري نيكني يلا
انا:: اشتمي نفسك يا رخيصة و اتحايلي عليا شوية
مديحة:: انا شرموطة و وسخة و رخيصة و جزمتك اغلي مني مليون مرة، عشان خاطري يا رحيم ارحمني و طفي ناري
ضحكت بسخرية، و رزعت زوبري في كسها و بقيت ارزع و احفر في كسها اللي كان ديق نسبيآ من قلة النيك، بقيت انيك فيها و ارزع جامد اوي فيها و هي بقيت تصوت و قفلت علي وسطي رجلها و بقيت تتأوه (اه اه كمان اممم بوظ كسي نيك، انا شرموطة انا لبوة نيك فيا اااه مترحمنيش) بقيت انيك و غيرت الوضع، نمت علي ضهري و قلتلها (يلا يا لبوة اجتهدي و ريحي نفسك زوبري قدامك) ركبت علي زوبري و بقيت تتنط عليه و غمضت عنها و بقيت تأن و هي بتنيك نفسها بزوبري، قرصت حلامات بزازها جامد وهي بقيت تتنطت جامد و جابت ميتها علي زوبري و فخادي، وكانت تعبت من النيك، خليتها وضع الدوجي و بقيت انيك فيها بكل غل و بنتقم منها علي اللي كانت بتعمله زمان و هي مش مستحملة الألم و بتمسك ملاية السرير و تعض في المخدة عشان تكتم صوتها، و بعد نيك تلت ساعة متواصل بدون رحمة، جبت في كسها و اترميت جمبها اخود نفسي، بصيت عليها لاقيتها بتنام علي نفسها من التعب، ضربتها علي طيزها خليتها اتخلعت
انا:: قومي يا لبوة اعمليلي كباية قهوة
مديحة:: حاضر حاضر دقيقة بس اخود نفسي مش قادرة اتحرك
انا:: انا مش بطلب من يا لبوة دا أمر، هتقومي ولا اقلب عليكي
مديحة قامت بالعافية و كانت بتدور علي عبايتها تلبسها
انا:: زي ما انتي ملط كدا يا لبوة
مديحة:: عشان خاطري البس بس العباية استر نفسي بيها
انا:: علي الطلاق من بنتك لو ما خرجت دلوقتي علي المطبخ لافضحك و اطلق بنتك
مديحة بخضة:: لا لا حاضر اللي انته عايزو هعمله
وقفت مديحة عند باب الاوضة بتشوف جوزها نايم في اي اتجاه عشان تعدي،
قمت و قفت وراها و لبتها بعبوص:: هستني كتير ولا ايه
جرت مديحة علي المطبخ و انا لبست و خرجت قعدت في الصالة، رجعت مديحة معاها القهوة و هي ملط منظارها كان يهيج موت، حطت القهوة قدامي و كانت داخلة جوا تلبس بس
انا:: سمحتلك انا يا لبوة تتحركي؟
مديحة:: معلش نسيت، ينفع ادخل البس
انا:: لاء اقعدي معاي علي كدا
هي:: ممكن اخود برد حرام عليك
انا بمسك كباية القهوة:: ما تاخدي برد و انت احسن من مين يعني عشان ما تخديش،
مديحة نزلت علي الارض تبوس رجلي:: عشان خاطري خليني استر نفسي باي حاجه يا رحيم
انا:: لولا بس قلبي الطيب دا اللي مضيعني... ادخلي يا لبوة البسي
جرت مديحة تلبس و انا شربت القهوة و نزلت اتصلت ب سالي
انا:: سوسو عامله ايه ياقلبي؟
سالي:: رحيم حبيبي انت اخبارك ايه وحشني اوي مش بتاجي الكباريه ليه تفك عن نفسك؟
انا:: كنت مشغول شوية، عايز منك خدمة بسيطة كدا
سالي:: يا روحي انت تأمر وانا انفذ
انا:: يا عشقي انتي، بقولك ايه انا عايز ***** هتقدري؟ تعملي كدا؟
سالي:: عشان خاطرك ماشي، قولي انت امتي عايز الكلام دا يحصل؟
انا:: هقولك وقتها تمام
سالي:: ماشي يا روحي سلام
قفلت مع سالي و روحت البيت كانت ريهام قاعدة مع بثينه
ريهام:: خلاص يا بثينه نكمل كلامنا بعدين، ايه يا رحيم كنت فين، ينهار اسود ايه اللي في وشك دا؟
انا:: كنت بخلص شغل تبع الشركة كدا، متقلقيش دا خناقة بسيطة
بثينه بأبتمسة:: ازيك يا رحيم ألف سلامة عليك
انا:: انا بخير تسلمي، ازيك انت و استاذ عبده و وليد ابنه عاملين ايه؟
بثينه عضت شفتهامن غير ما ريهام تاخود بالها:: بخير تسلم انا هسبكم دلوقتي براحتكم
خرجت بثينه و انا قعدت جمب ريهام
انا:: كلام ايه اللي تكمله بعدين يا ريهام؟
ريهام:: لا عادي بتديني نصايح للحمل و كدا، صحيح انت كل دا في الشغل، الساعة دلوقتي 6 بالليل! انت حصلت معاك حاجة ولا دي بجد خناقة؟
انا:: يعني هكدب عليكي يا ريهام، هكون بخونك مثلآ و جوزها طب علينا ضربني؟
ريهام:: لا مش قصدي يا حبيبي انا بس قلقت عليك مش اكتر
انا:: كلتي جوافة ولا الواد يطلعله واحمة و يبقي ابو وحمة و يا عالم الوحمة هتطلع فين
ريهام بأبتسمة:: لا متقلقش مش باكل غيرها
انا:: طيب، هروح اخود دوش انا و رايح مشوار كدا
ريهام:: ليه رايح فين؟
انا:: خليها مفاجأة
ريهام:: مفاجأة؟! ليه ايه هي
انا:: مش هتبقي مفاجأة لو قلتلك
ريهام حضنتني:: يا روحي كفاية انك معايا
انا:: اوعي بقي خليني ألحق انزل
دخلت الحمام اخدت دوش و نزلت اشتريت خط جديد، و جت في بالي الست الغلبانة اللي قبلتها قبل كدا، قلت اروح اشقر عليها، اشتريت شوية حاجات و رحتلها الاوضة اللي كانت فوق السطح اللي عايشة فيها
انا:: ست الكل ينفع ادخل
الست:: ازيك يبني اتفضل ولو ان المكان مش قد المقام
انا:: متقوليش كدا يا ست الكل، كلنا سواسية فيها، عملين ايه، اتفضلي لمؤخذة يعني جبتلك شوية حاجات معايا
الست عيطت::(فضلت تدعيلي كتير)
انا بست جبينها:: متقوليش كدا، انتي زي امي *** يرحمها، و... هو اسم حفيدك ايه؟
هي:: مكانش عندي وقت ولا عقل اسمي يبني، امه اتوفت و هو كان تعبان معايا و كنت بجري علي رزقه عشان اجبله العلاج،
انا:: خلاص ارتاحي انتي و انا هاجي اشق عليكم كل فترة كدا، و امسكي دول (فلوس)
الست:: لا يبني كتر خيرك انا لسه فاضل معاي فلوس من المرة الفاتت، انا بصرف علي قد الحاجة عشان ميخلصوش بسرعة
انا:: لا اصرفي زي ما انتي عايزة و اعتبريهم لي مروان
الست:: مروان مين؟
انا:: ابن بنتك ناديلو مروان عشان يعرف ان دا اسمه، معاكي فون؟
الست:: مش معاي و مش بعرف استخدمه
انا:: خلاص ولا يهمك انا هبقي اشقر عليكي ماشي و خلي بالك من مروان
نزلت من عند الست وحطيت الخط الجديد في الفون و اتصلت بسندس، كنسلت عليا، قمت رنيت علي حسين بنفس الخط الجديد
انا:: ألو
حسين:: مين معاي؟
انا:: مش معاي سحس ملك المتعة برضو
حسين:: انجز عايز ايه؟
انا:: يعم زبون و سمعت ان معاك حاجة حلوة قلت اجرب
حسين:: انت جبت الرقم دا منين؟
انا:: يعم متقلقش امان انا عايزها سعتين و هاحسبك عليهم
حسين:: ماشي الساعة ب *** هات العنوان و شوف عايزها امتي و كام ساعة
انا:: ساعتين و لو عجبتني هيبقي بينا تعامل كتير
حسين:: ماشي يا عم، هات العنوان و قلي المعاد اللي عايزها فيه، بس بقولك ايه هي اخرها الساعة واحدة بالليل ولازم تروح
انا:: لا انا بنام بدري متقلقش، عارف كباريه ****
حسين:: هو انت من هناك؟
انا:: مش شغلك يعم ابعتها شوية علي الساعة 9 بالليل امين؟
حسين:: خلاص بس الساعة 9 بالظبط تكون مستنيها، بس بقولك ايه بلاش تعمل عليها حفلة هي لسه جديدة في الكار و مش هتستحمل
انا:: إذا كان اللي مشغلها جديد في الكار هي هتبقي خبرة منين
حسين:: وانت عرفت منين؟
انا:: يعم دماغك متروحش بعيد، انا مفيش حد في المجال دا معرفوش، ولازم اجرب بضاعة كل واحد لو عجبتني البضاعة صاحبها هيتمزج مني، يلا سلام دلوقتي و ابعت السنيورة شوية
قفلت مع حسين و رحت الكباريه كانت سالي هناك، حجزت اوضة فوق و شديت سالي زبطها زوب تمام و بعد كدا قعدنا نتكلم مع بعض
انا:: البت جاية دلوقتي عشان تعرفي شكلها المرة الجاية
سالي:: انا قلتلك عشان خطرك بس، انا موافقة
انا:: تسلميلي يا سوسو و ليكي عندي واحدة
سالي بشرمطة:: لا انا عايزو واحد هيهيهيهي
انا بقرصت بز:: لبوة لبوة يعني
بصيت في الساعة كانت 9 إلا عشرة نزلت تحت استنيت سندس و اول ما جات خدتها و طلعت فوق وهي مش فاهمة حاجة،
سندس:: رحيم سبني دلوقتي الزفت بعتني لواحد
انا:: مانا الواحد اللي كلمته،
سندس:: ايه؟
انا:: حيلك متفهميش غلط، انت مش عايزاني اسعدك خلاص اعملي اللي اقولك عليه، نسيت اعرفك سالي احد اهم عناصر الخطة اللي هنيك بيها حسين
سالي:: اهلآ يا حبيبتي،(بصت عليها دقيقه) ياااه جسمك حلو لو كنتي كملتي كنتي هتكسبي دهب
سندس بعصبية:: ليه انتي فكراني شرموطة زيك
سالي:: انت بتشتميني يا بنت الكلب انتي
قمت انا شديت سالي علي جمب:: ايه يا سوسو بالراحة عليها، بقولك مدمرة نفسيآ و بتعمل كل حاجه غصب عنها
سالي بغضب:: عايزني اعملها ايه وهي بتشتمني يعني؟
انا:: معلش حطي نفسك مكانها، يعني واحدة خطيبها فتحها و بعدين فسخ الخطوبة و ضحك عليها و طلع مصورها و شغلها كدا غصب عنها و كل دا ورا بعض، بلاش كل دا، طيب عشان رحيم حبيبك
سالي:: ماشي يا رحيم بس لو قلت ادبها تاني انا مش بس مش هسعدها انا هسعد حسين اللي بيهددها
انا بقفش طيزها:: يا وضعك يا شرس انت، خلاص انا هخليها تعتذرلك حالآ بس متشليش منها
سالي بعضة شفايف:: ااااه امم طيب خلاص مسمحاها
سبت سالي و رجعت قعدت جمب سندس:: ايه اللي بتهببي دا يا بت انتي، بقي انا احول اسعدك وانا مش مجبر علي كدا، تقومي انتي اللي تطينيها قومي اعتذرلها حالآ
سندس بقيت تعيط و حطت ايدها علي وشها
انا:: اووف، بتعيطي ليه يا ماما، دموعك دي ملهاش لازمة، لو العياط كان بيحل مشاكل كان الكوكب غرق بينا من كتر الدموع، مش انتي بس اللي عندك مشاكل يا سندس، يلا قومي اعتذري لطنط سالي يلا
مسحت سندس دموعها و راحت ل سالي:: انا اسفة حقك عليا مكانش قصدي، عشان خاطري سمحيني و اعذريني
سالي:: هسمحك بس عشان رحيم، روحي الحمام اغسلي وشك و تعالي يلا
مشيت سندس و سالي جت قعدت جمبي
سالي:: هي البنت دي تهمك اوي كدا، هي تقربلك؟
انا:: يعني، ابوها راجل طيب و بقيف جمبي، وانا بردله جمايله في بنته،
سالي:: ياااه انت حنين اوي يا رحيم، كان نفسي اقولك اتجوزني بس مين هيتجوز شرموطة زي ما قالت سندس
انا:: كلنا بنتغصب يا سالي علي حاجات احنا مش عايزنها، علي الاقل انتي مبينا عيبك للناس، غير اللي بيدعي الفضيلة وهو ألعن من الشيطان ذا نفسه،
رجعت سندس من الحمام و قعدت جمبي الناحية التانية
انا:: تمام يا سندس زي ما فهمتك، تفهمي حسين انك قبلتي ناس الفلوس تحت رجلها زي التراب، وامسكي،(طلعت رزمة ب5 ألاف) اديهم لحسين و سيبي الباقي عليا تمام
سندس:: حاضر
وكانت بصالي في عيني و بعدين حضنتني جامد، بصيت علي سالي لاقيتها ابتسمت و نزلت تحت في صالة الكباريه،
سندس كانت حضناني و زوبري مع سخونة جسمها ابتدأ ينتصب، بعد ما سندس بعدت من حضني، دقيقة ولاحظت زوبري اللي صحي و اترسم من علي البنطلون
سندس بحزن:: لسه فاضل وقت لو عايز تعمل حاجة
انا:: انتي بتقولي ايه بس، تعالي معاي
نزلت تحت انا و سندس، حسبت علي حق السهرة و خدت سندس و بقيت اتمشي بيها نتكلم مع بعض، و افك عنها شوية و ان كل حاجه هتتحل و متقلقش،
مشيت سندس و راحت لحسين و انا لاقيت الفون بيرن ابتسمت لما شفت المتصل وفتحت عليه
انا:: ايوة يا استاذ سليم
سليم:: انت فين يا رحيم دلوقتي؟
انا:: قلي انت فين و انا اجيلك
(بعد ربع ساعة في عربية سليم المحامي)
كنت راكب انا و سليم ورا و السواق قدام
سليم:: امسك دا و زي ما فهمتك الشقة بأسمها
انا:: انت هتقدر تخليها تعاني زي ما قلتلك؟
سليم:: رحيم انا الدراع اليمن لعدنان المسالم، يعني دي ولا حاجه بالنسبالي
انا:: تمام يا سليم بيه بعد اذنك
نزلت من عربية سليم و خدت تاكسي و روحت البيت

معكم كاتبكم (Ki1inG)
روحت البيت كانت ريهام شكلها تعبان و مجهدة
انا:: مالك ايه اللي حصل؟
ريهام:: لا عادي اصل الحمل تعبني شوية
انا:: الف سلامة، تعالي بقي عشان تعرفي المفاجأة اللي عملهالك
ريهام قعدت جمبي:: ايه يا حبيبي هي؟
انا طلعت عقد الشقة:: دا عقد تنازل مني ليكي عن الشقة
ريهام بصتلي و دخلت في حضني:: لا مش عايزة حاجة، انت مالي عليا حياتي
انا:: دا عشان ابني اللي في بطنك
ريهام:: تسلملي يا روحي
مضت ريهام العقد و انا شلته
ريهام:: مش المفروض العقد يبقي معايا
انا:: انت مش واثقة فيا؟
ريهام:: انا برضو يا حبيبي، دانا امشي معاك و انا مغمضة
انا:: ماشي يا روحي انا هوثق العقد في الشهر العقاري، و هبقي اجبلك العقد مختوم من هناك
ريهام:: ماشي يا حبيبي، احضرلك العشا؟
انا:: عاملة ايه اختك سندس؟
ريهام:: كويسة هي كانت زعلانة من خطوبتها اللي اتفسخت، لما انت قعدت و اتكلمت معاها في الاوضة اخر مرة،
انا:: مش بتقعدي معاها شوية تفضفضه لبعض كدا بما انكم اخوات؟
ريهام:: هي فاضية، دي حتي مش بتسأل عليا و من بعد ما نسيت الزعل، وهي بتقعد برا البيت اغلب اليوم مع صحبتها
انا:: ماشي حضري العشا
اكلت انا و ريهام و بعد كدا دخلنا ننام، ريهام نامت وانا من كتر التفكير سهران، لاقيت بثينه بترن عليا فتحت عليها و قالتلي تعال الشقة عيزاك ضروري، قمت و اتسحبت من جمب ريهام و فتحت باب الشقة و طلعت فتحت بثينه باب شقتها و دخلت عندها
انا:: في ايه؟
بثينه:: امسك شوف
(ادتني بثينه الفون بتاعها و كان فديو لحاتم مع ريهام و بينيكها)
انا:: حاتم ابن اللبوة مش ناسيك خالص اصبر عليا
بثينه:: اي خدمة اوعي بقي تنساني، يا جوزي
انا:: ازاي عملتي كدا؟
بثينه:: بسيطة، حاتم دا بيموت في ريهام كان بيفضل يتصل بيها عشان توافق تعمل معاها، اتفقت مع ريهام ان حاتم زمانه زعل منها و هي لازم تصالحه اهو تخليه استبن لوقت عوزا وهي اتحججت بالحمل وانا اقنعتها ان مش هيأثر علي الحمل في بدايته، يما ستات اتناكت من ازواجهم وهما في الشهر التاني ومحصلش حاجه، واتصلت بحاتم و قلتله ان ريهام مهانش عليها تزعلك وهتقابلك قبل ما بطنها تكبر و تبعد عنه مدة، و خليتهم يتقابلو عندي، هو كان عايزها تروحله بس انا قلتله شرطها انك تقبلها هنا و وافق
انا:: تسلميلي يا روحي
بثينه:: بس؟
انا بأبتسمة:: تعالي جوا يا لبوة
نكت بثينه و بعد كدا اخدت الفديو و رجعت البيت كانت ريهام لسه نايمة، نسخت الفديو علي كرت مومري، و نمت
(تاني يوم وقت الشغل)
صحيت و عالعادة روتيني الصباحي و روحت الشركة و شفت حاتم كان بيشدد علي باقي الموظفين يركزو في الشغل عشان الثقفة الجاية، وجاتلي فكرة جهنمية،
بعد الشغل روحت البيت اتغديت و لاقيت وردة بتتصل بيا و بتقولي اروح القصر عشان مستناني هي و المسالم، وبالفعل، روحت القصر و عملنا جنس جماعي احنا التلاتة و قعدنا في الجنينة بتاعت القصر كنا بندردش
انا:: عدنان بيه فاكر لما كتبتلي شيك و انا قلتلك مش عايزو
عدنان:: اي فاكر شو بيدك اكتبلك شيك اخر ما في مشكلة؟
انا:: لا انا قصدي لما قلتلك لو احتجت مساعدة هقولك
وردة:: شو بيدك رحيم خبرني وانا بنفذلك ياها
انا:: مشكلتي هي حاتم *****
عدنان:: هاد مديرك بالشركة ياللي انت فيها، واش سواا؟
انا:: عرفت ان في ثفقة مهمة مع مصانع الادوية اللي تبعك،
عدنان:: اي صح بس شو علاقة هاد بالموضوع؟
انا:: حاتم كان بيقابل مراتي لما كنت مسافر عشان كدا انا مش عايز الثفقة دي تتم، ينفع ولا انا بطلب كتير
عدنان بص لوردة و بقي يفكر
وردة:: عدنان، إذا بتريد سوي ياللي رحيم بيريده
عدنان:: اي بس انت مو متفق مع سليم انه يخلصلك هاد الشئ!
انا:: دا انتقامي من مراتي، بس حاتم دا انتقامي منه
عدنان:: بس هاد كتير هدي الثفقة مهمة بالنسبة لإلي
وردة:: تنعوض حبيبي ما تكسر بخاطر رحيم مشاني
انا:: حاتم قلي ان الثفقة لو فشلت الشركة هتفلس و هتداين، اظن بعد ما الثفقة تفشل هيبقي سهل عليك تحتكر الشركة و تضمها لشريكات المسالم دا غير ان ليك حق ثفقة قديمة عنده، يعني هتخسر ثفقة و تكسب شركة
عدنان:: موافق بنلغي الثفقة
انا:: لا مش انا عايز انتقم منه الاول و اخلي فشل الثفقة للنهاية ارزعه التقيلة
عدنان:: اي يعني شو بدك فهمني
انا:: كل اللي عايزو....
بعد ما مشيت من عند المسالم، كنت في الطريق اتصلت بحسين من الخط الجديد اللي كلمته منه
انا:: ألو يا سحس
حسين:: اهلآ يا باشا اخبارك ايه
انا:: اظن انت عرفت ان بضاعتك عجبتني و خدت اضعاف السعر اللي اتفقت معاي عليه
حسين:: شرف ليا ان البت عجبتك
انا:: ايه رائيك تشتغل معاي يا سحس؟
حسين:: اشتغل ايه يا باشا بالضبط؟
انا:: نفس اللي شغاله دلوقتي
حسين:: يعني هعمل ايه و هاخود كام
انا:: الكلام في الفون مش هينفع ايه رائيك تقبلني في الكباريه نتكلم و تبقي بداية تعارف؟
حسين:: تمام يا كبير قولي المعاد و هتلاقيني هناك
قفلت مع حسين و رنيت علي سالي
انا:: جهزي نفسك يا سوسو النهارده بالليل زي ما اتفقنا سلام
قفلت مع سالي و روحت البيت قعدت ساعة كنت بفكر في كذا حاجه، وبتعامل مع ريهام عادي، و بعد كدا دخلت اخدت دوش و خرجت لبست و روحت عند وراحد كنت متفق معاه اتنكر ويغير شكلي يخليني اكبر سنة و عندي تجاعيد و حسنة في خدي الشمال، و كدا كدا حسين مش هيعرف شكلي ولا هيشك فيا بسبب جسمي اللي اتغير في انجلترا،
بعد ما وصلت الكباريه قبلت سالي و كام واحدة شغلين في الكباريه
انا:: ظبطي كل حاجه يا سوسو
سالي:: متقلقش يا روحي
انا:: اهم حاجه البرشام عشان يكون دايس في اي حاجه
سالي:: يوه ما قلتلك ايوة، بس تصدقك معرفتكش من بعيد غير لما قلتلي
انا:: استني استني اهو وصل هناك، بقولك يا حلوة ( علي واحد من اللي جمب سالي) روحي ناديله اللي لابس تشرت ابيض و تايه هناك دا
قامت البت ورجعت بحسين
انا:: ازيك يا سحس اقعد
حسين:: فهمني كدا يا باشا ايه الشغل
انا:: ليه سخن كدا، اقعد اشرب حاجه طيب!
حسين:: افهم الشغل و نشرب و نعمل كل حاجه
انا:: بوص بقي السنيورة اللي معاك، رزقها واسع و انت لو شغلتها الطريقة دي مش هتكمل كتير
حسين:: بمعني؟
انا:: انت متعرفش ان الحكومة بتشم الحاجات دي زي الديابة من بعيد و في لحظة تهبشك و ترميك في اي سجن،
حسين:: يعني انت عايز تقول ايه؟
انا:: اللي عايز اقوله ان في مرة هيتصل بيك ظباط اداب و هيخليك تبعت سندس و يلخليها تعترف عليك
حسين:: وانت تعرف اسمها منين؟
انا بتوتر:: من ال... هي قالتلي اسمها امبارح لما انسطلت، شوفت اهو وقعت علطول، يعني لو اتقبض عليها و اتعرفت عليك انت وهي هتروحه بلاش
حسين:: وانت شايف ايه؟
انا:: حلو السؤال، هتشتغل هنا في الكباريه وتخلص شغلها وتمشي و هنا الناس مش هقولك عليهم، بصرفه علي كيفهم اكتر من اولادهم،
حسين:: طيب بس هي لسه خام و ممكن متقبلش تشتغل هنا
انا:: اقنعها بطريقتك، اديك شوفت ليلة واحدة جابت كام مش شوية الفكة اللي بتلمها، وعلي فكرة دي بداية بس، ولما تتعرف و صيتها يسمع هتكون انت عامل مخدة من الفلوس و نايم عليها
حسين:: طيب خليني افكر و احول اقنعها
انا:: برحتك بس احتمال متشوفنيش تاني انا زي الحلم هتقبلني مرة و ابقي حول تدور عليا بعد كدا، وانا مش فاضي اصلآ، فا قولي موافق ولا العرض يروح عليك؟
حسين بتفكير::.... موافق
انا:: كويس ودا شيك هربون محبة بينا و لازم نحتفل بالمناسبة السعيدة دي
سوسو:: صوبي كاس للعميل 701 ههههه
حسين:: ملوش لزوم انا يدوب اروح
انا بجدية:: لا انت كدا هتزعلني انا لما اقول كلمة تتسمع
سالي ل حسين:: اسمع كلام الباشا سا سحس عشان دا زعله وحش،
حسين بأبتسمة:: كله إلا زعل الباشا بصحتك
ومسك حسين الكاس من سوسو و خبط الكاس معاي و بقينا نشرب و البنات اللي تبع سالي بيحضنه حسين و يبوسه ويحسسه علي بتاعه و هو دماغه عليت و شد واحدة يبوس فيها
شورت لسالي تاخده الاوضة فوق هي و البنات

(تاني يوم الصبح)
صحيت ظبطت نفسي و نزلت الشركة امثل اني بشتغل و لاحظت غياب هبة النهارده كمان ودا علي غير عادتها،
بعد الشغل قلت ازور بيت اهلي واشوف الدنيا، بعد ما وصلت هناك لاقيت البيت فاضي، اتصلت ب اختي سناء، اختي الكبيرة، وعرفتني انهم في الكافيه بتاع عمر اخويا الجديد، خليتها تديني العنوان و قفلت معاها و رحت هناك
كان ابويا و اختي و عمر و اصحابه هناك،
انا بهدوء:: مبروك يا عمر
عمر بلا مبلاء::*** يبارك فيك
انا:: مقلتليش يعني انك هتعمل الكافيه؟
عمر:: بكرا الافتتاح، كنت هبعتلك
انا:: ومن فين جبت الفلوس؟
عمر:: بعت نصيبي في الارض و عملته
انا:: طيب، بس احتمال ماكونش فاضي بكرا عشان الافتتاح
عمر:: عارفك مشغول، هروح انا اعما حاجه
سبني عمر و انا بقيت اشوف الكافيه كان نضيف و كل حاجه فيه مصروف عليها، ابتسمت بسخرية و مشيت
وصلني رنة من سالي وبتقولي افتح الواتس
دخلت فتحت الواتس، ابتسمت لما شفت اللي وصلني،
مفيش دقيقة ولاقيت المسالم بيتصل بيا
انا:: عدنان بيه اخبارك
عدنان:: اسمعني رحيم، انا سويت متب ما بدك مع حاتم بس هو عرض علي شي اخر
انا:: عرض ايه؟
عدنان:: **** هاد ياللي عرضلي ياه
انا:: تمام عدنان بيه، سبني انا هتصرف خلاص
قفلت مع المسالم و رنيت علي سليم محامي المسالم
انا:: الو سليم باشا
سليم:: في ايه يا رحيم؟
انا:: تغير في الخطة
»»» يتبع«««

(الجزء العاشر و الاخير)


معكم كاتبكم (Ki1inG)

قفلت مع سليم و روحت البيت كانت ريهام قاعدة هناك
انا:: اخبارك ايه يا ريهام
ريهام:: كويس، رحيم في فرح تبع واحدة صحبتي بكرة، هبقي اروح ابركلها ماشي
انا:: تحبي اوصلك؟
ريهام:: لا لا ملوش لزوم كلها ساعة ونص و هرجع
انا:: ماشي يا ريهام
دخلت اخدت دوش و اتغديت و انا شايف من ريهام كل نفس بتتنفسه ريحة الخيانة واضحة طافحة في المكان، كرهت اقعد معاها لدرجة قعدت في البلكونة وقت كبير عشان ابعد عن ريهام، وقلت في بالي عقابك قرب يا ريهام
لاقيت سندس بتتصل بيا
انا:: ايوة يا سندس
سندس:: عملت ايه يا رحيم؟
انا:: متقلقيش اتصرفت، استني مني مكالمة بالليل
قفلت مع سندس، و شلت رقم حسين من الحظر عشان ما يصدعنيش
انا:: الو
حسين:: انت عملت فيا ايه يا ابن المتناكة دانا هقتلك بايدي
انا:: هتعرف ولا عايزة رجال، قولي صحيح جبت حاجة عشان الجرح يلم ههههه
(فلاش باك)
لما حسين كان بيتفق معاي نشغل سندس في الكباريه ،
بعد ما حسين شرب واتعمي ويسكي و طبعآ سالي كانت حطت برشام هلوسة لحسين، طلعت ورقة و قلت لحسين ان دا عقد شراكه بينا عشان يضمن حقه حسين رغم سكره فضل يقراء و بعدين مضي و اخدت القعد حطه في جبيه ، انا شروت لسالي تاخود حسين فوق هي و البنات
-في الاوضة
البنات نيمت حسين علي السرير و اشتغله في بوس وقلعه ملط و وكل واحدة عملت حاجه،
واحدة بقيت تمص شفايف حسين و تمصصه بزازها و واحدة تمص زوبه و بضانه، و واحدة نزلت عند خرم طيزه بقيت تحسس عليه و تدخل صباعها واحدة واحدة، بعدين جابت زيت و بقيت تدهن خرم طيزه و تدخل صباعين، وحسين بيحول يقاوم، بس الاتنين اللي معاه منعينه، واحدة بتمص زوبره و التاني قاعدة علي وشه بكسها عشان يلحسه،
وبعد ما البنت اللي بتبعبص حسين دخلت صباعين في خرم طيزه بعدت، و قعدت بدالها سالي و هي لابسه زوب صناعي، والبنتين رفعه رجل حسين للسقف، وسالي دخلت زوبها في خرم طيز حسين اللي كان بيقاوم بس مع البرشام و الويسكي و هو هايج و مش دريان و حاسس بمتعه، جات البنت التالته،لابست حسين قميص نوم احمر و هو كان شبه بيقاوم، سالي دخلت الزوب اللي لابساه في خرم طيزه و بقيت تنيك بالراحة و حسين بقي بتألم و يفرك في مكانه و البنات بعدت عن حسين و سالي بقيت تنيك فيه شوية لغاية ما حسين جاب لبنه و نام علي نفسه، رجعت البنات لبست حسيت هدومه و اخدت الشيك و العقد اللي مضي عليه من جيوب البنطلون و انا طلعت عندهم فوق، شلت حسين علي كتفي و نزلت تحت برا الكباريه كان في عربية فيها واحد مستنيني تبع سالي، حطيت حسين ورا في العربية و رميته قدام العماره بتاعتهم و مشيت
(نرجع من الفلاش باك)
انا:: قابلني في الكباريه بالليل يا سحس ونتفق علي كل حاجه سلام
قفلت السكة في وش حسين و عملتله بلوك،
_ اتصلت بعدنان المسالم
انا:: ايوة يا عدنان بيه
عدنان:: اي رحيم شو راح تعمل
انا:: هو مش قلك
لما عدنان اتصل بيا بعد ما كنت في الكافيه بتاع عمر اخويا
عدنان:: عرضت ع حاتم ياللي بدك ياه انه إذا بيريد الثفقة يوافق علي طلب شريكي بالمصانع، وان يترك زوجته ليلة لشريكي هو اتعصب بالبداية بس لما قلتله ان الثفقة هيك ما راح تتم عرض عليا حرمة ثانية ولما شفت وجهها كانت ريهام زوجتك، وان هي احلي من زوجته، خبرته اني راح اعرضها ع شريكي وهو خبرني انه راح ينتظر الرد
(طبعآ مفيش شريك لعدنان من اصله بس انا اتفقت معاه يقول كدا لحاتم عشان انتقم منه)
انا:: قله شريكي مش موافق
عدنان:: انت ع شو ناوي فهمني
انا:: متقلقش يا عدنان بيه انا عارف بعمل ايه، انت قول لحاتم شريكي مش موافق، وانه لازم يبعت مراته بس قابله وش لوش و صوره و هو بيوافق علي انه يبعت مراته لشريكي
عدنان:: رحيم إذا بيسير شي ما بيعجبني ما راح ارحم حدا وانت اول الصف
انا:: تمام سلام
قفلت مع حاتم و لبست و نزلت قبلت سليم بيه في عربيته،
انا:: اخبارك ايه يا سليم باشا؟
سليم:: امسك يا رحيم (مسدس) والرخصة بتاعته كمان
انا:: شكرآ يا باشا جمايلك غرقتني
سليم:: يعني انت ناويت علي اللي في دماغك
انا:: دا احسن حل بالنسبالي
سليم:: طيب يا رحيم، و متقلقش انا جمبك
سبت سليم و رنيت علي سندس و قلتلها تاجي الكباريه ضروري،
فهمت سندس كل اللي انا عملته و هي حضنتني و كانت بتبكي من الفرحة و مش مصدقة اني خلصتها من حسين
قعدنا شوية و شفت حسين كان داخل عليا ولما شاف سندس قعدة معايا راح في اتجها
حسين بعصبية:: ايه اللي جابك هنا من غير أذني يا لبوة
سندس قامت قعدت علي حجري:: وانت ليك عين تتكلم و انت خرم طيزك اتلعب فيه
حسين بتوتر:: انتي بتقولي ايه يا شرموطة، حاسبي معاكي بعدين، بس اشوف اللي جايله هنا، يلا غوري من هنا
انا بسخرية:: انت مش واخد بالك مني ولا ايه، اقعد يا حسين، يا سحسسس
حسين بصلي:: انت مين، صوتك مش غيرب عليا ولا ملامحك
(طبعآ مش عرفني عشان كنت متنكر لما قبلته، و ميعرفش اني جوز ريهام عشان شكلي اللي اتغير)
انا:: ههه ايه شبه فارس احلامك ولا ايه هههه اقعد و افتح كدا الواتس بعتلك حاجات حلوة عليه
حسين مسك الفون و فتحه شاف الفديو بتاعه لما كان لابس قميص نوم احمر و سالي بتنيكه و صورة كمان لعقد الشراكة اللي اصلآ كان شيك بعشرة ملون جنيه، ايوة كانت لعبة و حسين مضي من غير ما ياخود باله، انه متداين ليا ب 10 مليون
حسين بخوف:: انت... انت عايز مني ايه
انا:: انا مكنتش عايز حاجه، بس انت اللي قعدت تفتري علي اخت مراتي
حسين بصدمة:: انت... انت رحيم جوز اخت سندس
انا:: سبرايز مزر فكر، ها اوصفلي شعورك
حسين:: طيب عايز ايه
انا:: فديوهات سندس تتحذف و الشيكات تتقطع، وسندس تنيكك
سندس بصتلي بصدمة
حسين:: بس بس... مش هينفع
انا:: خلاص لما تتفضح وسط الناس وانت لابس قميص نوم احمر و واحدة بتنيكك اعرف انه كان ينفع، دا غير ان بعد ما افضحك احبسك بالشيك ابو 10 مليون
حسين:: وانا هفضحها و احبسها
انا:: ولا هزيت شعريا، كل الستات بتتناك عادي، و لو علي السجن، انا اقدر ادفع الخمس مليون اللي عليها، و الفديوهات اقدر اشيلها من النت بمعرفتي، قولي انت بقي هتعمل ايه
حسين:: مم موافق
انا:: فين الشيكات الاول؟
حسين:: طيب ايه يضمنلي انك ما تضحكش عليا؟
انا:: انت في عرض قشاية مش قدامك غير انك تصدقني،
حسين سكت دقيقه، و طلع الشيكات من جراب الفون بتاعه و ادهمني، سندس شدتهم قطعهم و رمتهم في وشه
انا بسخرية:: شايل شيكات بخمسة مليون في جراب الفون ههه
حسين:: هات يلا الشيك بتاعي اقطعه
انا:: مش لما تنفذ الباقي، لسه الجزء بتاع سندس
حسين نزل راسه في الارض:: انا.... جاهز..
انا:: يلا يا سندس العروسة هتستني كتير؟
طلعنا احنا التلاتة فوق، وانا خليت حسين يلبس قميص نوم، و سندس لبست زوب صناعي و مسك علي وشها و بقيت تنيك حسين بكل افتري و بشتم فيه و واضح انها كانت شايلة منه كتيير اوي، وانا بصور و بعد كدا، اديت لحسين الشيك بتاعه قطعه، كانت عايزني احذف الفديوهات بتاعته و هو هيحذف الفديوهات بتاعت سندس بس انا قلتلها لاء، عشان لو طلع عامل نسخ منه، و بعد كدا سندس حضنتني و وفضلت تشكرني و تقولي انها هتخدمني في اي وقت احتاجها فيه،
بعد ما مشيت من الكباريه، طلعت فوني و اتكلمت فيه
انا:: لسه قاعد فيه؟
شخص:: ايوة، دا الفرح باين في عنيه، خساره مش هيلحق يتهني
انا:: عايزك تتأكد ان كل حاجه في الكافيه تتفحم، و متنفعش
شخص:: يا باشا اعتبره حصل سلام
قفلت مع المجرم، و قلت في بالي:: دي حاجه بسيطة يا عمر قصاد خيانتك ليا مع مراتي، انا كان ممكن اقتلك بس وصيت امي هي اللي منعتني،
(تاني يوم)
كنت مع عدنان المسالم في القصر بتاعه، كنت لابس مسك علي وشي عشان حاتم ما يعرفنيش لما ياجي
وبعد نص ساعة كان حاتم و مراته جوم
حاتم:: ازيك يا عدنان بيه
عدنان:: بعرفك ع شريكي
حاتم بأستغراب:: وليه جو الاكشن دا، مخبي وشك ليه؟
انا:: مش شغلك انت ليك ان الثفقة تتم و بس، تصدق مراتك حلوة اوي
فرح:: كان نفسي اقولك وانت كمان بس انا مش شايفة غير عينك
(فرح _ 32 سنة، بيضة، 162، كيرڤي، ومتكبرة فشخ، فرح مرات حاتم،)
انا:: ايه رائيك في جوزك و هو جايبك تبيعي نفسك عشان الشغل
فرح:: الشغل مفهوش مشاعر، لازم كله ياجي علي نفسه، وانا لولا ان الثقفة دي مهمة مكنتش انت شفتني
انا:: لمؤخذة يا حاتم بيه اصل داخل انيك فرح هانم مراتك و جاي
حاتم كان متغاظ بس سكت و متكلمش
انا:: يلا بينا يا فرح هانم
وقفت فرح و كانت بتمشي قدامي قمت رزعها ضربة علي طيزها قالت (اااااه بالراحة انا مش بحب كدا)
انا:: قدامي يا شرموطة انا ها عرفك يعني ايه نيك بجد من رجالة بجد (وبصيت لحاتم في عينه)
كان باصص في الفون بتاعه و باين عليه انه متعصب و شوية و هيبكي
طلعت الدور التاني من القصر و دخلت اوضة، قلعت انا و فرح بس انا فضلت بالمسك، بقيت انيكها بعنف عشان تصرخ وجوزها يسمع وهو تحت عشان احسسه انه اكبر عرص،
بعد ما نكت فرح، خليتها تاخود دوش و نزلت و انا دخلت اخدت دوش لوحدي و لبست و نزلت قعدت معاهم
انا:: ايه رائيك يا روحي فيا عجبتك
حاتم بغيظ:: خلصنا يلا بقي نمضي الثقفة
انا:: ايه يا فروحتي مش بتردي ليه، ما كنتي شبطانا فيا فوق و عايزة رقمي
حاتم بص لفرح بغيظ:: كلمنا مع بعض بعدين
انا:: بس بصراحة كيفتني اوي
حاتم بأبتسمة صفرة:: انا عارف انها تعجب اي حد وكفاية بقي كلام كتير مش خدت اللي عايزو، نشوف شغلنا بقي
انا:: مش موافق
حاتم بغضب:: ايييييه يعني ايه مش موافق، بقولك ايه انت هتمضي يعني هتمضي
انا:: خلصت ولا لسه... متقطعنيش تاني انا لسه مخلصتش كلامي
حاتم بغيظ:: وايه كلامك يعم البطل الخارق،
انا:: هههه عشان المسك و كدا يعني، مش مهم، انا كنت هقولك مش موافق غير لما اجرب التانية
حاتم:: تانية ايه؟
انا:: اللي انت بعت صورتها ل عدنان بيه
حاتم:: طيب ما هي كانت قدامك من الاول و انت اللي... (اتحرج يقول طلبت مراتي)
انا ببجاحة:: بصراحة انا لما طلبت انيك مراتك كنت عايز اشوف قد ايه انت باقي علي الشغل، اجرب التانية امضي الثفقة
حاتم:: اجبلك كسمها راكعة بس لو طلبت حاجه تاني انا ممكن اضيع الثفقة بس روحك معاها
انا:: اعتبر دا تهديد؟
عدنان:: مستر حاتم بظن ان هيك انت ما بدك صفاقات
حاتم بيهدي:: اسف دا مش تهديد انا بس عندي عصابية زايدة و باخود مهديأت، اجبهالك فين
انا:: انا سمعت ان انت عندك شقة في *** هاتها هناك
حاتم:: ليه شقتي ما اجبهالك في اي حتة تاني
انا:: وفيها ايه انت بتجيب نسوان كتير هناك مجاتش علي دي
فرح:: اظن انا دلوقتي اقولك كلامنا مع بعض بعدين
انا:: هههه شكل في حد اللية دي هينام علي الكنبة
حاتم:: بالليل تكون عندك حاجه تاني
انا:: طلب بسيط خااااالص
حاتم بديق:: اوووف خير ايه عايز ايه تاني؟
انا:: ننيكها سوا
حاتم بص لفرح:: اااا مش عايز
انا:: يعم مانت بتنيكها كتير يعني مجاتش علي المرة دي، ااااخ لمؤخذة يا مدام فرح
حاتم::*** يخرب بيتك، لازم يعني اعمل كدا؟
انا:: دا شرطي ايوة او لاء؟
حاتم:: موافق
انا:: تمام النهاردة بالليل تكون مستنيني انت و هي في الشقة، بس بقولك ايه تكونه جهزين انا مش لسه هرغي انا بحب الدوغري
حاتم بص لفرح:: حاضر.. معلش يا حبيبتي اللي خلاني اعمل كل اللي عملته (انه عررص عليها) مجاتش من دي، كله عشان مستقبلنا و مستقبل ولادنا
فرح:: مهو واضح انك خايف علي مستقبلهم بجد
مشيت من القصر واتأكد ان محدش تبع حاتم بيرقبني
روحت البيت لاقيت ريهام بتلبس هدوم خروج
انا:: رايحة فين؟
ريهام:: مانا قلتلك امبارح فرح واحدة صحبتي
انا:: بس انتي حامل و غلط الحرركة
ريهام:: وهو انا هدخل اولمبياد الجري يعني دانا هركب تاكسي
انا:: تحبي اجي معاكي برب يحصلك حاجه؟
ريهام:: ها!!، لا لا... خليك انت، انا عرفاك مش بتحب الدوشة و هتقعد تقولي يلا بينا و انا عايزة اقعد في الفرح شوية
انا:: هتتأخري؟
ريهام:: لا ساعتين بس متقلقش
انا:: انا بحبك اوي يا ريهام وانا لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي زيك، انت اصيلة و مستحملاني و صيناني
( كنت بكلم ريهام وانا مستني منها لحظة ندم واحدة، تقولي انها كانت بتخوني عشان كنت مقصر معاها في الاول و انها تابت، كنت هنسي و هسمحها و كنت هبدأ صفحة جديدة بس)
ريهام:: وانا بحبك يا حبيبي بس كلها ساعتين بس و جاية يلا باي

نزلت ريهام و هي صفر مشاعر صفر ندم، كأني كلب معاها، دا حتي الكلب ممكن يحسه بيه عادي،
كنت واقف زي مانا في الصالة و سمعت صوت حاجة اتهبدت قدام الباب، روحت ابوص
انا بخضة:: ينهار اسود مالك يا هبة تعالي تعالي
هبة:: معلش يا رحيم سندني بس لغاية فوق مش قادرة امشي رجلي اتلوت
انا:: مالك وشك اصفر ليه و مختفي بقالك يومين ايه اللي حاصل معاكي فهميني؟
لاقيت هبة بتعيط و الدموع مغرقة وشها الملايكي البريئ
انا:: نهار سوود مالك يا عم فيكي ايه
هبة بتمسح دموعها و بتشن:: مفيش حاجه، انا بس رجلي وجعاني
انا:: هبة عشان خاطري فضفضيلي، مالك.. طيب لو في حاجه حصلت قوليلي يمكن اسعدك، علي الاقل ارد جمايلك اللي مغرقاني وانا مش بعرف اعوم
هبة ابتسمت:: مفيش بجد، رجلي وجعاني
انا:: هبة. انطقي انت مش بتكلمي عيل عشان يصدق، مالك
هبة بتنهيدة و بقيت تعيط:: انا.... انا بعيط علي حظي القليل، كل اللي يعرف اني سكرتيرة مدير شركة ادوية مهمة، يفتكر اني مبسوطة و كل يوم خروجات و فسح و حفلات وصفر، او ممكن يفتكرو اني بتشرمط عند المدير عشان يزودلي مرتبي، واللي للاسف فعلآ مديري بني أدم سافل قذر و بيحاول معاي كل شوية يمكن اوفق انه يعمل معاي زي اي واحدة شرموطة جايبها من الشارع، ببكي علي جوازي اللي ملحقتش اتهني بيه و عريسي اللي مات في تاني سنة جواز ليا، ببكي عشان امي بتزن عليا و عايزة اجبلها حفيد ومتعرفش ان كل اللي بيتقدملي عايز يعيش علي كفاية انا اصرف عليه و هو ياكل و ينيك و بس، ببكي اني يوم ما حبيت.. حبيت شخص مينفعش اني اعترفله بحبي و افضل كتماه واتحصر اكتر واكتر، انا مش بعمل حاجه غير اني بعيط و افضل ابكي و بس (فضلت هبة تعيط وهي واقفة قدامي وانا باصصلها و سايبها تفضفض و ترتاح)
قمت شديت هبة في حضني و هي بقيت تعيط مدة و بعد كدا فوني رن
هبة بخضة:: رحيم... انا انا.. اسفة انا معرفش انا كنت بقول ايه سمحني لو قلت كلام وسخ انا اسفة بجد
انا:: ولا يهمك المهم انك ارتحتي؟
هبة:: انا انا.. هطلع شقتي وابقي اقابلك في الشغل سلام
طلعت هبة شقتها وانا رضيت علي حاتم اللي كان بيرن علي رقمي الجديد علي اني شريك عدنان
انا:: الو
حاتم:: انا مستنيك اهو و اللي انت عايزها كمان جمبي
انا:: ماشي بس بقولك ايه تكونه جهزين و تعمله واحد ع ما جيلكم سلام
(مشهد الشقة بتاعت حاتم)
خبطت و فتحلي حاتم كان لابس الروب بس علي اللحم
انا:: هي فين
حاتم:: انت لسه لابس المسك دا
انا:: ملكش فيه هي فين؟
حاتم:: تعال جوا
دخل حاتم قدامي و شفت ريهام نايمة علي ضهرها و بتتدعك كسها مكان لبن حاتم
حاتم:: ادخل انت خلص و انا هاخود نفسي
انا:: لا ادخل نام جمبها و انا هتفرج لغاية ما اسخن و ادخل معاك
ريهام:: يلا عايزة انجز عشان كدا هتأخر
دخل حاتم و خد ريهام في حضنه بقي يبوس فيها
انا:: عارف يا حاتم الفرق بيني و بينك ايه، انك جبتلي مراتك لغاية عندي و انا مراتي استغفلتني و ضحكت عليا
حاتم:: مرات مين
انا قلعت المسك:: ايه يا ريهام مش تقولي انك هتحضري الدخلة بتاعت صحبتك كمان
وقبل ما حد يتحرك طلعت المسدس:: اللي هيتحرك اخره رصاصة
حاتم بخوف :: رررحيم اهدي و انا هفهمك ارجوك ما تتهورش انا هعمل كل اللي انت عايزو بس بلاش تموتني
ريهام بعياط:: رحيم ارجوك، انا كنت ناوي ابطل كل دا صدقني و مكنتش عايزة اجي بس هو هددني بفديوهات و قالي ان دي اخر مرة يطلبني، طب طب بلاش عشاني افتكر ابنك اللي في بطني
انا بسخرية:: ليه انت متعرفيش اني عقيم و بنطر لبن فاسد غير صالح للخلفة
حاتم كان هيتحرك ضربته في رجله برصاصة
انا:: حركة تاني و تكون واحدة في دماغك،
طلعت ورقة تنازل عن الشركة من جيبي و قلم
انا:: امضي وإلا مش هتشوف نور الشمس تاني
حاتم:: انت مجنون شركة ايه اللي اتنازل عنها و كمان لعدنان المسالم اللي عنده بحر شريكات و مصانع
انا:: انا مش باخود رائيك تمضي و لا تموت؟
ريهام:: عشان خطري امضي بدل ما تحصل شركة ولا حتي تحصل تنزل تحت
حاتم:: ااااه انت مظبطها مع مراتك احاااا مش انا اللي يتلعب عليه و بتقولي انا عرص
قم حاتم مسك علبة برفان من جمبه و كسرها و مسك ريهام و حط علي رقبتها شريحة زجاج
حاتم:: العب غيرها، لو ما بعدتش هتكون الحلوة في خبر كان
ريهام بخوف:: حاتم ارجوك اااه، و*** ما متفقه معاه علي حاجه
حاتم:: ششش بس يا لبوة ها نزل المسدس بدل ما تكون الحلوة تكون جثة جمبي
انا:: شوفتي سخرية القدر اهو اللي خنتيني معاه اول واحد باعك و عايز يموتك
حاتم:: اخلص نزل المسدس بدل ما
انا بطلقة في بطن ريهام:: تكون جثة جمبك حفظتها اخلص امضي بدل ما تكون زيها
حاتم مكانش مصدق لدرجة انه بقي يشوف بطن ريهام الدم اللي بينزل حقيقي ولا لون
حاتم:: طب انا ايه يضمنلي انك ما تغدرش بيا زيها؟
انا:: معنديش ضمانات، تمضي اسبك تعيش
حاتم مسك القلم و متردد بس في الاخر مضي
انا:: ارمي العقد عندي
حاتم بصلي و رمالي القعد
حاتم:: نزل المسدس يلا انا عملت اللي عايزه
انا:: ضحكت عليك مش هخليك تعيش
قبل ما حاتم يتحرك كنت حطيت طلقة في دماغه، وبصيت علي ريهام قمت مفضي خزنة المسدس علي وشها وانا متصعب و قعدت علي ركبي في الأرض حزين
اتصلت بسليم:: ياريت يا سليم بيه تخلص اللازم
سليم:: انت برضو خلصت عليهم
انا:: غسلت عاري و اظن انت معاك ورق بيثبت اني عقيم و ان ريهام حامل و فديو بتعترف فيه وهي مش في واعيها و كمان فديو ليهم مع بعض وانا مسدسي مرخص و انت افشخ محامي في الكون و هتخلص اللازم
سليم:: متقلقش هي سنة واحدة
انا:: ااااايه؟!
سليم بضحك:: مع إيقاف التنفيذ

كنت مروح البيت لاقيت لمة كبيرة و الدنيا زحمة في العمارة، جريت اشوف في ايه لاقيت عطية البواب وسط الزحمة مع الناس سألته
انا:: خير يا عطية إيه اللي حصل؟
عطية:: استاذ عبد الرحيم،
انا:: نزل الانتخابات، بس كان يعمل في مكان اوسع من العمارة
عطيه:: يا بيه لا استاذ عبدالرحيم، رجع من السفر لاقيه لمؤخذة مراته مع اتنين رجالة في البيت، قتلهم و بعد كدا جتلة سكتة قلبية و مات معاهم و الحكومة في الشقة و الصحافة بتصور و بيحطه الجثث في نقلات و هينزله بيهم
سبت عطية و طلعت فوق بس بالعافيه عشان كانه منعين اي حد يدخل او يطلع فوق، بصيت علي الجثث شفت بثينه كلها ددمم و في كذا طعنة في بطنها و شفت حمو كمان نفس المظر، عرفت ان كان معاه سيف بس مقدرتش ادخل من كمية العساكر و الصحافة
انا في بالي:: ورفرت عليا يا عبدالرحيم انتقامي الباقي،
دخلت الشقة كنت مخنوق من كل حاجه و الزحمة و الدوش اللي قدام الباب و كنت مش طايق البيت كل حاجه بتفكرني بريهام،
طلعت من جيبي عقد تنازل حاتم عن الشركة لعدنان المسالم
طبعآ محبتش انه يكتبها بأسمي عشان كدا هبقي محل شك عند الحكومة اني مظبط كل حاجه و انا يكون في عقد بتنازل حاتم ليا وقت وقع الجريمة يبقي انا مبظطها و عرص مراتي كمان،
(بعد اسبوع في قصر المسالم)
وردة:: ايش رائيك عدنان في رحيم،
عدنان:: بصراحة رحيم انت شخص كتير ذكي و مو سهل ابدآ، مشان هيك انا عينتك مدير هي الشركة و ليك نص ارباح الشركة،
انا:: دا كتير عليا اوي يا عدنان بيه
عدنان:: لا مش كتير بكفي انك خليت شركة متل هي تكون تحت يدي
انا:: ليا طلب صغير خالص
عدنان:: اطلب دوغري لا تستأذن
انا:: عيال حاتم
عدنان:: ويش بيهم؟
انا:: هما ملهمش ذنب في وساخة ابوهم، و بصراحة صعبنين عليا، شكلهم ملهمش في المرمطة، و هيتهانو و هيتفشخه في افكارهم بعد ما خسرو كل حاجه
وردة:: انت شخص طيب كتبر رحيم،
عدنان:: خلاص ما تحمل هم هاد الشيي انا بدبرو
انا:: شكرآ بعد اذنك
روحت البيت بس طلعت شقة هبة
هبة:: رحيم اتفضل
انا:: يزيد فضلك
هبة:: انت ليه مختفي بقالك كتير و مراتك كمان
انا:: أصل طلقتها
هبة بصالي:: ليه؟ طيب ما كنت تصبر و تشوف حل حرام عليك خربت البيت ليه
انا:: اهو اللي حصل
هبة:: مش عارفة انا بعد ما استاذ حاتم *** يرحمه مات مين اللي هيمسك الشركة، ياتري مراته ولا مين اصل هي مش بتعرف اي حاجه في الشغل
انا:: مش عارف
هبة:: يااه ابشع موته ماتها حاتم، مين كان يتصور يموت و هو مع واحدة ست علي يد جوز الست دي
انا:: متعرفيش مين هي
هبة:: لاء بيقوله ان جوزها فضي الرصاص كله في راسها، انا عرفت كدا لما قاله انهم لاقه راصاص كتير في راصها و دا صعب علي الناس يعروفها
انا:: تلاقيها شخصية مهمة مش حاتم اللي كان معاها
هبة:: طيب انا مش عارفه استقيل ولا اعمل ايه
انا:: استني بيقوله ان في مدير جديد هيمسك الشركة
هبة:: بجد مين
انا:: معرفش بس اصبر و نعرف
هبة:: ماشي
انا:: بوقلك ايه انا مطلق بقالي اسبوع
هبة:: طيب مانل ارملة بقالي زمن
انا:: اكيد محرومة اوي
هبة:: مالك يا رحيم، ايه اللي بتقوله دا
انا:: يعني انت مش نفسك تجربي بعد ما عملت العملية
هبة بخضة:: اجرب ايه رحيم متخلنيش انزلك من نظري
انا بقرب منها:: تعالي بس اشحال ما كنتي أرملة بقالك فترة
هبة وقفت وبعدت عني:: رحيم لو قربت هصوت و ألم عليك الناس
انا:: عايزة تفهميني انك طول المدة محدش لمسك وانت فرص كدا و تتاكلي اكل، تصدقي ريهام ديمآ بتغير منك و من جمالك
هبة بدموع:: رحيم انت حصلك ايه ارجوك ابعد عني، بلاش اللي في دماغك
انا قربت من و زنقتها في الحيط:: ماله اللي في دماغي يا هبة انتي تتاكلي بقولك و ريهام بتغير منك و من جمالك
حطيت ايدي علي بزازها قامت لطشتني قلم و جريت علي اضوتها قفلت الباب بالمفتاح
نزلت من الشقة روحت محل جورهرجي كبير و جبت خاتم ألماظ، و بوقيه ورد و كتبت جواب و رجعت كانت نيرا بنت عفاف بتلعب
انا:: نيرا خودي اقولك حاجه حلوه
نيرا:: نعم يا عمو
انا:: تعرفي هبة اللي ساكنة في الدور التالت؟
نيرا:: اه يا عمو دي صحبتي هي اتفقت معايا نبقي اصحاب و هي ديمآ تجبلي شكولاتة و حلويات و بتجبلي ألعاب،
انا:: طيب ايه رائيك اجبلك شكلاتة كتير
نيرا:: بججججد، ماشي هات
انا:: استني بس بشرط
نيرا:: ايه
انا:: اديها الورد و العلبة دي و اديها بوسا في خدها وقوليها دي من عمو رحيم ماشي
نيرا:: وتجبلي الشكولاتة؟
انا:: اكيد
طلعت نيرا خبطت علي الباب و فضلت تنادي علي هبة فترة و كانت هتمشي من كتر الواقفة بس هبة فتحت
هبة بتمسح دموعها و بتبسم:: ايوة يا نيرا عايزة ايه و ايه اللي شيلاه دا؟
نيرا:: دول من عمو رحيم و كمان في حاجه قالي اعملها وطي بسرعة بسرعة
هبة بأيستغراب وطت:: في ايه؟
نيرا باست هبة في خدها:: دي من عمو رحيم سلام
نزلت نيرا و انا كنت جبلتها الشكولاتة و اديها فلوس
هبة اخدت الورد و عبلة الخاتم فتحتها لاقيت خاتم ألماظ ولاقيت جواب جوا البوكيه فتحته كنت كاتب فيه (مجرد اختبار، بس تصدقي ايدك تقيلة فشخ، حد يمد ايده علي زوجه المستقبلي، و كمان مديرها في الشغل، بحبك يا مفترية) هبة قرت الروقة و جالها تخلف، مابين بتضحك اني بحبها و بتبكي من موقفي اللي عملته من شوية و مستغربة كلمة مديرها،)
خلصت قارية الجواب كنت انا بخبط، فتحت و هي بصالي بدون اي ردت فعل علي وشها
انا:: بصالي ليه، مجرد اختبار
هبة بجمود:: ومين قالك اني موافقة اتجوزك
انا:: طيب هزودلك المرتب انا المدير ما تنسيش
هبة:: ايوة ازاي بقي انت المدير فهمني كدا؟
انا:: وافقي الاول و اقولك
هبة:: لا افهم انا هعيش مع مين و هتعمل مع ايه، انت عايزين اتجوز واحد بقي مدير شركة في يوم و ليلة كدا بكل بساطة
انا:: طيب انا هقولك كل الحقيقة بس من البداية خاااالص
(حكيت لهبة كل حاجه من اول ما ريهام كانت بتعملني بقرف هي و امها و اختها و ازاي هي خانتني مع حاتم و اخويا و ازاي انتقمت من كل واحد و اني كنت مجبر علي كل حاجه بعملها و مكانش سهل عليا اقتل بس مقدرش اسيبها توسخ اسمي و هي علي زمتي و علاقتي بعدنان و مراته و كل حاجه)
انا:: بس ادي كل حاجه
هبة:: انت متخيل ان في واحدة ممكن تعرف كل دا تتجوزك عادي... شششش متتخيلش لان فعلآ في واحدة هتتجوزك عادي
انا:: مجنونة اقسم *** بس بحبك
هبة بأبتسمة:: طيب
انا:: ايه اللي طيب بقولك بحبك
هبة:: وانا اعمل ايه
انا:: خلي عندك ددمم و قوليلي وانا كمان
هبة:: هتذولدي المرتب؟
انا:: اااه لا بقولك ايه الشغل حاجه وو..
هبة:: ها الشغل حاجه وايه؟
انا:: والبيت نفس الحاجه يا روحي
وقمت واخد هبة في حضني
هبة:: لو سمحت نزلني انت لسه مش جوزي
انا:: لا مانا هتجوزك و هنعيش سوا خلاص
هبة:: ونعيش في تبات و نبات
انا:: ونخلف......
هبة:: متزعلش مش عايزة خلفة كفاية عندي انت، يوووه بتقلب وشك ليه تعال بس
انا:: كان نفسي اجيب بنوته شبهك،
هبة:: اخص عليك و تدلعها هي و تنساني، لا انا بس اللي اتدلع هنا
انا:: انا عارف ان الكلام دا من ورا قل...
هبة خدت شفيفي في بوسة علي غفلة و كنت مصدوم لثواني بس اندمجت وبقيت انا اللي ابوس فيها و كنت هتمادي بس هي بعدت عني
هبة:: لا يا روحي دا لما نكتب الكتاب
انا:: وماله، هنزل انا اعمل حاجه مهمة بقي، ومخصوم منك تلات ايام مبدئيآ كدا
هبة:: طيب ابقي شوفلك كنبة مريحة عشان شكلك هتشرف عليها كتير
انا:: ياااه عليكي دانا بهزر
(تاني يوم)
كنت لسه مستلمتش الشغل وجت في بالي الست اللي بعطف عليها هي و حفيدها، روحت ازورها و لما طلعت الاوضة اللي عايشة فيها لاقيت الواد بيعيط و هي مرمية جمبه علي السرير
اتصلت بالاسعاف بسرعة
(مشهد المستشفى)
دكتور:: شد حيلك، البقاء ***،
انا بحزن:: ونعمة***
ممرضة:: يا أستاذ ابن حضرتك كان تعبان جدآ كويس انك لحقته في الوقت المناسب، هو في قسم الحلات الطارئة بس احسنلك شوف دكتور اط. ف. ال تابع معاه هيفهم احسن
انا:: طيب ينفع اخد ابني اوديه الدكتور و اجي عشان ابقي ادفن الجثة
الدكتور:: اكيد طبعآ بس لازم تصريح الدفن عشان تستلمها
انا:: طيب
اخدت الواد و رحت ل هبة و عرضت عليها اننا نتبنيه و هي رحبت بالفكرة و وافقت بس الاول فرهدت امي عشان تعرف حكايته واني كنت بشتغلها و اني بخلف عادي و دا ابني،
رجعت المستشفى و كانه مش عيزين يخلوني استلم جثة الست و انا كلمت سليم خلص الموضوع و اخدتها دفنتها في المدافن بتاعتنا،
(بعد شهر)
كنت اتجوزت هبة و سبت المنطقة والعمارة خالص و اشتريت شقة في برج في منطقة راقية جدآ علي ما ابني ڤيلا، مانا دلوقتي مدير شركة ادوية مهمة و بس خلاص مش لاقي هري تاني احطه كفاية عليكم
معكم كاتبكم (Ki1inG)
⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️
بصراحه يمكن دي ممكن تكون اخر مرة هتشفوني فيها، للاسف المنتدي مهفوش اي عدل، واني اخسر في المسابقة دون حتي إشارة ليا و شكرآ في تعليق، دا شئ حزني جدآ، واني كنت بقعد اعصر دماغي عشان اعمل افكار حلوة و اجدد شوية وإن القصة ما تخودش مركز تالت ولا حتة تتذكر انها جيدة فهو شئ محزن و محبط و محصر للمجهود الضائع ، انا عارف اني لسه كاتب مبتدئ بس حتي حسسني إني عملت حاجه،... وانا خدت اليوم دا كله كتبت باقي القصة دي عشان الناس الحلوة اللي متبعاني متزعلش و مش حلوة اسيب القصة في نص البحر و رحيم ينيك و ياخود حقه من ولاد المتناكه ، ورغم اني كنت بفكر في قصة جديدة بس للاسف مجهود ضايع، وبشكر كل اللي دعمني و كان بيسأل عليا و انا حفظكم كلكم، بشكركم من قلبي اتمني متزعلوش، عارف ان المسابقات كتير و ممكن اعوض، بس للاسف مش حابب ادخل المنتدي وافتكر الظلم مرة تاني، لاني هحزن بجد و ( شكرآ)
معكم كاتبكم (Ki1inG)
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
و**** انا ما عارف اقلك ايه انت معاك حق الصراحه يعني مع احترامى لموهاب وقصته الى اخدت مركز تالت انت تستحق المركز ده قصتك فيها فكرة و موعظة و احداث وحورات حصلت وخلصت وكل حاجه هو قصته الست أجزاء نفس الاحداث مش فيها جديد غير انه تعين فى شركة حتى الحصان الاسود المركز الرابع القصة جميله وكل حاجه بس مش كملة وكمان متسلسلة يعني مش خلصت فى المسابقة و انا مش رضيت اكتب حاجه هناك لان حسيت ان الكلام مش فيه فايدة ولا هيعمل حاجه فسكت فانت ليك الحق تزعل بس ياريت تراجع نفسك فى موضوع انك مش تكتب تانى لانك مش كاتب مبدتئ زى ما بتقول لا انت كاتب مميز صاحب فكر و طريقة كتابة مختلفة وقصصك كلها جامدة و بحييك على القصة دى لانها فعلاً قصة جامدة و بردو فيها موعظة عن ان الخيانة اخرتها وحشة وكمان سلطت الضوء على موضوع الضعف الجنسى وان دى حاجه ممش بايد الراجل ياريت مش تكون اخر مرة نشوفك فيها يا كينج المنتدى
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
لا تنس أن قصتك لم تكن مكتملة، والقصة الناقصة لا تستطيع أن تتنافس مع القصص الكاملة على قدم المساواة.

ولا تجعل الظروف أو الآخرين يؤثروا عليك. أنا مثلا أكتب لأنني أستمتع بالكتابة واستمتع عندما أقرأ قصتي بعد شهر أو سنة أو عشر سنوات. فإن كنت لا أستمتع بقراءة شيء، لا أكتبه. أحب طبعا أن يعجب الناس لكن أحب أن يعجبني أكثر.

عندي قصص كثيرة لم أنشرها لأنها غير مكتملة أو لأنني تكاسلت عن نشرها، لكنني أقرأها بين الفينة والفينة وأستمتع بقراءتها ولا يضرني أنها ليست منشورة أو أنها لم يقرأها أحد فضلا عن أنها لم تعجب أحدا طبعا.

رأيي لا أجامل فيه. قصتك جميلة لكن لا يعني ذلك بالضرورة أن الآخرين قصصهم قبيحة. ولو لم تكن قصتك جميلة من وجهة نظري لما كنت هنا أصلا أكتب هذا الرد، لكن كانت هناك قصص أجمل. ماذا نفعل؟ لو كنت في مكاني، ماذا كنت تفعل؟ أنا صوت لقصة واحدة فقط وهي فازت بالمركز الأول. لو كنت مكاني، ألا تصوت للقصة أو القصص التي تعجبك أكثر؟

وأين الروح الرياضية؟ الذي ليس عنده روح رياضية يجب أن لا يدخل المسابقات. والأخطاء إن حدثت جزء من النظام يجب أن يتقبلها المتسابقون ويحاولوا أن يتخلصوا منها في المرات القادمة.

لكن النصيحة الذهبية التي أستطيع أن أعطيها لك: إن كنت تستمتع بالكتابة فاكتب، وإن كنت لا تستمتع بذلك فلا تفعل.
القصة بتاعته الى فى المسابقة مكتملة خمس أجزاء
 
يسطا نا فرحت لما كنت عمال أقرأ والاقي جزء ورا جزء بس في اخر جزء بعد مخلصت خالص وقريت كلامك في الاخر زعلت بجد واتمنيت انك مكملتش القصة بس تفضل معانا ومتسبناش كدة في لحظة زعل او غضب يا صديقي دي مسابقة يا تكسب يا تخسر وانا اصلا مش شايفها خسارة قد مهي تحدي ليك انك تشوف اي اخطائك وعيوبك مخلكش من التلاتة الاوائل وتقرأ قصص اكتر وتعرف اكتر ودي مش حاجة وحشة واصلا انت كويس ولو كنت دخلت بالقصة دي المسابقة كنت هتبقي من التلاتة الاوائل بس يلا حظ اوفر مرة. قادمة ليك يا صاحبي اما بقا عن ان المشرفين مكتبوش ليك اي حاجة فده امر طبيعي لان لو كاتبه ليك يبقي هيكتبه للباقي اللي كانوا معاك في المسابقة فكدة مش هيبقي ليها لازمة لكن هما كاتبوا بشكل عام شكر ليكوا كلكوا وبجد كانت تجربه ومغامرة حلوة منك انك تدخل اصلا المسابقة لان فيه غيرك بيقول انا كدة كدة هخسر هستفاد ايه لكن انت عملت عكس كدة ودخلت وياعم ده لسة فيه مسابقات قد كدة يعني مش نهاية العالم ياريت تقرأ الكلام ده لاني اول مرة في حياتي اكتب بجديه فياريت تفكر الف مرة قبل متسيبنا وتضيع مجهودك اللي ابتدي يتبني في المنتدي ياريت تفضل معانا يسطا وشكرا♥️♥️
 
  • عجبني
التفاعلات: Ki1inG و George tn

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%