NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

تم أضافة الجزء الثالث

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
أنت بتجري بينا ليه هدي شوية وأدي الأحداث حقها عشان المتابع يقرأ ويستوعب إللي بيحصل وأسبابه ونتيجته وفي نفس الوقت يستمتع بالقصه،، يعني مثلاً مش منطقي ان كمال يدخل البيت يشوف والدته (أياً كان لبسها إيه) فيقرر انه ينام معاها؛ فين الخلفية عشان ياخد الخطوة دي، هل فكر فيها قبل كده؟ هل اتفرج عليها؟ طريقة لبس والدته كانت مثيرة بالنسبه ليه في مرحلة المراهقة؟ هل كان ناويها ومستني الفرصه المناسبه؟ احكي واوصف الدنيا ماشية ازاي وليه وصلت لكده،، معلش حتى لو واخد فياجرا دش بارد وتمارين ضغط هتهديه لو هو مش في دماغه انه يجرب مع والدته،،
ياريت تستفيد من نصايح وتعليقات الكتاب؛ قسم القصص يعتبر اسرة واحده هدفها انتاج قصص أفضل، ومساعدة الكتاب الجدد على تحسين موهبتهم،،
اتمنى تختار لغه وتلتزم بالكتابه بها عسان مش تفصل القارئ ولا تشتته، زيادة طول الجزء، تفاصيل أكتر، حوار اطول،،
بالتوفيــق،، وفي انتظار الجديد،، تحياتي🌹

• عجبني
التفاعلات: ميدوو فحل، النمر الشرس و aahmedegypt
  • عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص
تم أضافة الجزء الرابع

قصة جميلة

بصراحه انا مش شايف ان دي يعتبر قصه واحداث انا مش شايف غير نيك وبس وكده دي مش قصه ياريت ترتب افكارك يصاحبي وحاول متجريش في الاحداث انت اكن حد بيجري وراك وكده غلط اه انت لسه جديد في الكتابه بس بردو اكيد قريت وشوفت روايات فاكيد واخد فكره عن الكتابه فاتمني تتعلم من التجربه دي وتركز في الاجزاء القادمه وبالتوفيق لكل الكتاب في المنتدي والمسابقه❤️

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بصراحه انا مش شايف ان دي يعتبر قصه واحداث انا مش شايف غير نيك وبس وكده دي مش قصه ياريت ترتب افكارك يصاحبي وحاول متجريش في الاحداث انت اكن حد بيجري وراك وكده غلط اه انت لسه جديد في الكتابه بس بردو اكيد قريت وشوفت روايات فاكيد واخد فكره عن الكتابه فاتمني تتعلم من التجربه دي وتركز في الاجزاء القادمه وبالتوفيق لكل الكتاب في المنتدي والمسابقه❤️
واتمني تكون مزعلتش من كلامي انا بس حبيت انورك واعرفك الدنيا ماشيه ازاي❤️

عاش منتظر الجزء الخامس ، بس حاول تكبر الجزء شويه

ممكن سؤال هى مش الاجزاء صغيره جدا على شروط المسابقه ولا انا بيتهيئلى

• أتفق
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص
واتمني تكون مزعلتش من كلامي انا بس حبيت انورك واعرفك الدنيا ماشيه ازاي❤️
الأحداث بدأت من كمال غ الكلية وبعدين رجعنا مع انتهاء الثانوية ودلوقتي كمال لسه داخل الثانوية يعني القصة لسه هتبدأ مع انتهاء الفلاش باك

الأحداث بدأت من كمال غ الكلية وبعدين رجعنا مع انتهاء الثانوية ودلوقتي كمال لسه داخل الثانوية يعني القصة لسه هتبدأ مع انتهاء الفلاش باك
اتمني يكون فيه احداث وتشويق واثاره يصديقي

يسطا لحد دلوقتي مفيش مبرر للجنس مع امه .. مش اي حد واخد فياجرا هيعمل كدا و الام هتقوله حسناً و لكن لا تخبر اباك .. احنا في واقع مش افلام سكس

كان في كاتب هنا اسمه بياع الكلام كان بيكتب قصص محارم .. صدقني مكانش بيدخل الجنس في قصته غير بعد عشر اجزاء الجزء منهم سبع صفحات تقريباً .. كان الواحد يقرأ بالساعات لحد ما يوصل لمشهد جنسي منطقي 🤷‍♂️

قولتهالك قبل كدا كلنا بنساعد بعض محدش هنا غرضه يكسر التاني .. انت بتحكي قصة عايزني اتفاعل معاها ازاي و هي 100 % جنس و مفيش فيها واقع ارتبط بيه

المفروض انت بتكتب قصة جنسية .. يعني قصة ليها جانب جنسي مش العكس .. يعني تنظم شخصيات و احداث و اماكن .. الموضوع مش صعب بس عايز مجهود

رتب احداثك و في النص وصلني لمشهد جنسي .. مش ينفع ابقا بقرأ مشاهد جنسية علي هامشها احداث

اختصرلك الموضوع .. لازم تنظم افكارك
حمل برنامج نوتس و نظم الافكار الرئيسية و الفرعية اللي انت ناوي تتكلم فيها و بعدها نقي منهم اللي يعجبك و اتكلم عنه براحتك تماماً .. و قبل ما تنشر اقرأ اللي انت كتبته علشان الاخطاء الاملائية و قناعتك انت الشخصية بالجزء

متزعلش مني انا بكلمك علشان عايزك تطور من نفسك مش قصدي اهدم فيك او كدا .. لسة شهرين ع المسابقة تقدر تكتب تاني و تالت و لو انت مقريتش قصص لازم تقرا علشان تبقا عارف السقف اللي الناس مستنياه

بالتوفيق يا صاحبي و فكر في اللي قولتهولك علي انه نصيحة مش نقد و انت هتحس الفرق 💜🌷

تم أضافة الجزء الخامس

بالنسبة إن دى أول مرة تكتب فيها فعليك بالعمل على النصائح وأتمنى لك التوفيق فى المسابقة ومنتظرين الجزء السادس الكبير اللى هتعوض بيه الأجزاء السابقة..
مع خالص تحياتى...

بص انا مش هكدب عليك أن قرأت اول القصه و كنت لسه هدخل ف المود. رحت قافلني بموضوع الجن و القوة الخارقه والكلام الفاضي ده .. بصراحه فكررة القوة الخارقة ابتدعها واحد من الكتاب هنا. و كانت حلوة في البدايه. بس لما بقي المعظم بيستسهل الموضوع وكله بقي لما يتزنق و عايز يحسن صورة البطل. بقي يروح مدخلك البطل في حوار أنه قابل جنيه ولا جني و عطاه قوة خارقه ودا اسمه قلة حيلة من الكاتب او عدم القدرة علي الابتكار والإبداع
يا ريت مكنتش تطرقت للموضوع ده لاني اتقفلت من بجد .... تحياتي 🌹

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%