NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

فضفضه نقاش استعدادات ما قبل الجنس ((للمرأة)) ✌️✌️

جميل Very professional

اكتر حاجة بنجح كل افعالنا هي اننا نعملها يا صح يا بلاش منها
و انا عند كلمتي
اوكي انتظر انت بقي 😂😂

• حبيته
التفاعلات: Life selector
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • بيضحكني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة 😁😁
دي اساسيات لازم يتعبها الراجل قبل المرأة
من اهم النقط النضافه الشخصيه
هوة حلو أن الواحده تلبس لانجري تثير بيه الرجل بس عموما هيه مش بلبس بس بيعمل نوع من الاثاره
أما الي بيقدمو الرجل المفروض يكون عندو زوق في تقديم هديه حتى لو رمزيه هيكون ليها تأثير إيجابي بالنسبه للشريكه
بالضبط يا درش. وانا قولت كل حاجة بخصوص البوست. ✌️✌️

• أتفق
التفاعلات: مصطفى مصطفى
طنط طنط
انا اعتذرت انى مقرأتش يعنى رافع من عليا اى حرج😂😂😂😂
ولا يهمك بس اية طنطاااااا الي ماسك فيها دي. انا لسة صغيرة يا مان 🤣🤣🤣🤣

• بيضحكني
التفاعلات: Aymanx123
ولا يهمك بس اية طنطاااااا الي ماسك فيها دي. انا لسة صغيرة يا مان 🤣🤣🤣🤣
بصى انا محضر سيناريو فشيخ وهو اللى حصل
هفضل اقولك طنط تاخد بالك
تسألى على السبب اقولك احسن من مدام حريقه
وكمان عارف انك لسه صغيره فى سن انا بحب اشوف الستات فيه بس برضه طنط احلى من مدام حريقه 😂😂😂
كملى ااسيناريو بقى بردك😂😂😂

• بيضحكني
بصى انا محضر سيناريو فشيخ وهو اللى حصل
هفضل اقولك طنط تاخد بالك
تسألى على السبب اقولك احسن من مدام حريقه
وكمان عارف انك لسه صغيره فى سن انا بحب اشوف الستات فيه بس برضه طنط احلى من مدام حريقه 😂😂😂
كملى ااسيناريو بقى بردك😂😂😂
حاضر يا ابني. اسمع كلام طنط بقي وروح ذاكر كلمتين 🤣🤣

• بيضحكني
  • عجبني
  • عجبني
تعد الاستعدادات الي تسبق العلاقة هي من أهم مقومات استمرار العلاقة في حد ذاتها وانا هكلمك هنا بالطرق الصحية الي يجب أن تحدث من الزوجة أو الشريكة حيثما توفر لك ولكي سيدتي الخطوات والمغذي من كل نقطة علي حدا وبعتزر لأن البوست ممكن يكون طويل شوي عليكم ولكن التوضيح واجب. وبعد كدة هنتكلم في كل خطوة علي حدا اليكم البوست. ✌️✌️
1. الاهتمام بالنظافة الشخصية
عليك عدم إهمال نظافتك الشخصية، ويفضل أخذ حمام قبل عملية الجماع، إذ أن تجربة الجماع تكون أفضل عندما يشعر كل من الشريكين بأن جسم الآخر نظيفًا كليًا وخالي تمامًا من الروائح الكريهة.
ومن المهم هنا بشكل خاص تنظيف الأعضاء التناسلية جيدًا. قد يبدو الأمر بديهيًا، ولكن يجدر بنا التنويه إليه مرة أخرى هنا، إذ يجب الحرص على إزالة الشعر من المناطق الحساسة عند الشريكين، ولكن يجب اختيار طريقة إزالة الشعر المناسبة لجسمك
.
2. الذهاب إلى التواليت مرة أخيرة
من أهم استعدادات ما قبل الجماع هو الحرص على التبول أو إخراج الفضلات قبل الجماع وتنظيف المنطقة التناسلية جيدًا بعد ذلك، فالحاجة لاستخدام المرحاض في منتصف عملية الجماع قد يفسد عملية الجماع تمامًا.
3. تجنب تناول بعض الأطعمة
هناك بعض أنواع الأطعمة التي قد تجعل رائحة الأعضاء التناسلية وإفرازاتها جميلة ويجب الحرص على تناولها قبل الجماع، مثل: الأناناس، والتوت البري، والليمون، والتفاح.
4. ممارسة الرياضة
تحتاج عملية الجماع من الشريكين لقدرة معينة على التحمل الجسماني حتى تكون التجربة جميلة وممتعة
5. شرب كمية كافية من الماء
إن حصول الشخص على كمية كافية من الماء قبل الجماع أمر هام جدًا، فالجماع عملية يحصل فيها تعرق كثير للشريكين، الأمر الذي سوف يجعلهما بحاجة لكمية كافية من الماء في داخل الجسم.

6. الحصول على نوم كافي في الليالي السابقة
إن الحصول على قسط كافي من النوم هو أمر هام لصحة الجسم عمومًا، كما أن نوم الشريكين جيدًا في الليالي السابقة للجماع ولساعات كافية يساعد على تقليل كمية التعب الناتجة عن الجماع وجعل العملية تدوم أطول.
7. تهيئة الأجواء المناسبة
من أهم استعدادات ما قبل الجماع هو الحرص على القيام ببضعة أمور صغيرة وبسيطة لتهيئة الجو وتجنب أي مشتتات، وهذه أهمها:
*ارتداء الملابس مثل الانجري ✌️
*غلق الموبايل ✌️
*ربط الشعر ✌️
*تجنب ******* والحيوانات الاليفه ✌️
*توبس أو واقي ذكري لو مفيش داعي للخلفة ✌️

8. إزالة المكياج
يفضل أن تقوم المرأة بإزالة مكياج العيون كنوع من استعدادات ما قبل الجماع، لتجنب أي فوضى على الوجه قد تنتج مع التعرق والحركة أثناء الجماع.
9. الاهتمام بنظافة الأسنان
إن تنظيف الأسنان واللثة بالفرشاة والمعجون.

دي الأساسيات الي المفروض نتبعها نحنوا السيدات كي نحصل علي علاقة جنسية مرضية لنا. 💫💫
موضوع نقاشي بقي. ✌️
انتوا شايفين أن النقاط دي كافية عشان العلاقة تتم بشكل مرضي 🤔🤔
طبعا كل البوست دة غير أن في طقوس خفية بين كل زوجين مثل الإضاءة. والطعام. والهدايا. وخلافة اوكي ✌️✌️
انت كا رجل بتقدم اية لزوجتك أو الشريكة مقابل ماتقدمة لك ✌️✌️
في النهاية لو وصلت لهنا وقرأت فعلا كلامي الفوق ☝️☝️ الي مظنش أن كلنا هنقراءة بصراحة 😸😸😸. ارجوا الدعم بكومنت من قلبك يتماشي مع الموضوع بليز 🙏🙏
وبعتزرمرة اخري عليكم في صياغة البوست 🙏🙏.
انجوي
# Roooody
عظمة على عظمة ياميس ايه الدرس الحلو دا ؟
معندكيش دروس خصوصيه ؟

• عجبني
انا متفق معاكي ف كل حاجة للست وخصوصا لو الست كانت لابسة دا بيفرق جدا وبيفرق ريحة لحمها وجسدها
المكياج مش عارف انا بالنسبالي بحب لو المكياج يسيح كمان منظر ارهاقها بيثيرني اكتر
انا شايف الراجل كمان لو يجيب هدية حتي لو برا وبانتي تلبسهم
او اب شئ رمزي او بيتلبس مادي
او عباية تلبسها
او يعزمها علي عشوة
كل دي بتفرق العامل النفسي بيفرق

• أتفق
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
انا متفق معاكي ف كل حاجة للست وخصوصا لو الست كانت لابسة دا بيفرق جدا وبيفرق ريحة لحمها وجسدها
المكياج مش عارف انا بالنسبالي بحب لو المكياج يسيح كمان منظر ارهاقها بيثيرني اكتر
انا شايف الراجل كمان لو يجيب هدية حتي لو برا وبانتي تلبسهم
او اب شئ رمزي او بيتلبس مادي
او عباية تلبسها
او يعزمها علي عشوة
كل دي بتفرق العامل النفسي بيفرق
كسر الروتين جميل

• بيضحكني
التفاعلات: Boda 20 و Aymanx123
  • عجبني
كل دى استعدادات:eek: هيا عمليه انتحاريه😂😂😂

• عجبني
  • عجبني
  • عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة 😁😁 و Aymanx123
الدنيا سهله وبسيطه مش عارفه انتوا معقدينها ليه 🤷‍♀️
هيه معقده الدنيا بالعكس بتحاول تفهم البنات تعمل ايه مش شرط كل دا يتعمل بس في حجات اساسيه

• الموضوع ده يدعو للتفكير
  • عجبني
التفاعلات: مجنونة مطرقعة 😁😁 و دندوشه
  • عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%