اهلا بيكم في الحلقه الاولى من ارض ارعب
✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️
☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️
يوسف : يا بنتى خلى بالك من ابنك من بعد جوزك مش هتلاقى حد يخاف عليكوا و انا مش هفضل موجود العمر كله انتى لازم تتجوزى انتى لسه صغيره
امل : متقولش كده يا بابا حسك بالدنيا
يوسف : كل وقت وليه أدان يا بنتى اسمعينى كويس اوعى تفكرى فى يوم انك تنزلى الشغل الدنيا مفيهاش امان ولازم تتجوزى يا بنتى انتى لسه صغيره اسمعى الكلام
امل : متخفش علينا يا بابا ابنى انا هعرف اربيه كويس و انا عمرى ما هتكشف على راجل تانى بعد الغالى
يوسف : بصى انتى هتفضلى عايشه هنا فى وسط اهلك و ناسك عيشى على قدك انتى و ابنك و اوعى تحرميه من حاجه لحد ما ابنك يكبر و يخلص الثانويه و مع ظهور النتيجه هيجيلك صاحب المرحوم و هيعرفك كل حاجه و اسمعى كلامه يا بنتى ماشى هو هيعمل اللى انا قايله عليه
امل : ماشى يا بابا
الحوار ده من 9 سنين
🃏✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️
الوقت الحالي بعد ال9 سنين
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮
فى يوم من الايام كان مازن خلص شغل و مروح قابل زميله و صحبه و اخوه ماجد و راحوا قعدوا على القهوه شويه
مازن : عامل اى يا اخويا عاش من شافك
ماجد : احا
مازن : هتها على حجرى امرجحها
ماجد : الكلام على اى
مازن : الكلام على مصلحة ع الديق
ماجد : زى اللى فاتت ولا وسعه شويه
مازن : بص يا زميلى احنا ها ننزل ع الزهور نجيب شنطه و نروح بيها ع فكيها سلم و استلم و نرجع و ناخد مصلحتنا فى اسهل من كده
ماجد : 😂 عليك قصص بنت متناكه يلا نلعب عشرت دومنه عشان اكسبك زى كل مره
مازن : يا ضانا ابعت اتنين مظابيط و هات الدومنه عشان اطرقع الزبون
"بعد شويه"
مازن : شيش البيش قفله شمال يمين
انت معاك كرت و انا معايا كرتين
مالك فرحان كده ليه زى المغفلين
معايه واحد اعور و واحد فاضى من الجمبين هع
😉🎤 يا ضانا حاسب كابتن ماجد طلع كان بيحلم
ضانا : يعنى طلع مابيعرفش
ماجد : رزمن متخرفش
ضانا : خلصنا يا اخواتى
و خلصت القعده الجميله و كل واحد راح على بيته
تعالوا نتعرف ع الابطال
مازن هيثم يوسف الطاى
السن الحالى 18 الطول 191سم الوزن 95 قمحاوى فاتح و جسمه رياضي و عنيه مميزه باللون الاسود الداكن و الشعر نفس الاسود الداكن و وسيم شويه و بشوش معظم الأوقات
امل زكريا فارس بدوى
ام مازن ست بيت شاطره و محترمه
السن الحالى 37 مش مهم وصف جسمها
ماجد سيف ال*** عمك زهران
السن الحالى 18 الطول 188 الوزن 80 امحاوى غامق حاجه بسيطه و رفيع بس جسمه متقسم
رجع مازن للبيت اى يا امى عامله ايه
امل : الحمد***
مازن : مش قصدى ع المود قصدى ع الاكل فين ؟
امل : خلاص بقى شوف مين هيحطلك الاكل
مازن : قلبى يا ناس
امل : خش خد دش و غير عقبال محطلك الاكل
مازن : حاضر يا يست الكل و دخل الحمام
خمس دقائق و لقى امه عماله تزعق وطى الاغاني لقى امه عماله تقله اقفل الاغانى يا حيوان هتتلبس فضل يضحك و خلص و طلع و قعد ياكل
امل : يبنى بطل العاده بتاع الاغانى دى
مازن : ما انتى عارفه ان انا مش بعرف استحمى غير و انا مشغل اغانى خلاص بقى
امل : برحتك بقى المهم هى نتيجة الثانوية ظهرت ولا لسه
مازن : لسه
امل : ماشى
مازن : طب هطلع ع السطح شويه
امل : ماشى يا حبيبى
طلع مازن ع السطح و طلع من علبته سجاره و ولعها و طلع التلفون و رن
مازن : اطلعى يا قلبى و راح قافل
مفيش دقيقه و طلعت ملكه جمال حرفيا بنت متناكه فتاكه
حبيبه : قلبى عامل اى يا حبيبى
مازن : تعبان
حبيبه : انا عارفه هريحك من التعب ده ازاى
ثوانى بس نعرف مين حبيبه
حبيبه محمود حسن الانور
السن 18 الطول 172 الوزن 77
بيضه و عندها نمش خفيف و عنيها عسلى فاتح
بزاز فوق المتوسط و مش كبيره و طيز وسط بت كرفى من الاخر و شعرها اسود غامق
روحنا طلعين غيت الحمام و قعدنا فى النضارة
قعدنا و شغلنا الليدات و الساوند سيستم ع الرايق و راحت قعده فى حضنى و قعدنا نتكلم "عارفك ياللى مستنى نشبط السن 😂 اتقل دى بنت ناس برده
المشهد العام النضاره دى بتبقى ذى اوضه صغيره فى الغيه معموله للاستراحه قاعد مازن و حبيبه قعده فى حضنه 🥰
انا : بقلك اى يا حبيبتى النتيجه هتظهر النهارده
حبيبه : انا خايفه معرفش اكون معاك انت عارف ان حلم حياتى اكون انا وانت فى إدارة أعمال و نتجوز بقى يا ** اكرمنا
انا : يا ** يا روحى ما تجيبى بوسه يا بت
راحت طالعه من حضنى و زقتنى
حبيبه : اتلم ياض بدل ما الم عليك الناس
انا : طب لمى بقى الناس و رينى مين هيسمعك
و رحت جارى وراها و مسكتها من الضهر كده و ايدى جت على بزازها رحت حضنها جامد و جسمها لزق فى جسمى و حسيت بى طيزها و ايدى عصرت بزازها كل ده فى لحظه راحت بصالى رحت بيسها من شفيفها و اندمجت معايا و فضلنا بتاع نص دقيقه على كده هى حست بزبرى وقف و خبط فى طيزها راحت زقانى
حبيبه : كفايه كده و راحت بيسانى فى خدى و طلعت تجرى على تحت
انا : يا بنت المجنونه و رحت ضاحك و نازل 😂
نزلت دخلت الحمام خدت دش و عملت كبايه شاى و طلعت البلكونه و ولعت سجاره و بعد شويه لقيت عم سيف ابو ماجد داخل عندنا البيت ( فى دماغى يا ترى طالع لمين هنا ده يكونش طالع يعط مع ام حنان ) مفيش دقيقه و جرس الشقه رن رحت فتحت فعلا هو عم سيف اى اللى جابه هنا ده
سيف : ازيك يا مازن
امازن : الحمد *** ايوه يا عم سيف هو فى حاجه ولا اى اول مره تيجى هنا
سيف : طب هنتكلم ع الباب ولا اى
مازن : لا طبعا اتفضل و دخل فى الصاله خير يا عم سيف
سيف : خير يا ابنى ممكن بس تقول للوالده ان انا جيت
مازن : هو انت تعرف امى منين و ازاى تقول كده (صوطى كان عالى )
امى : (و هى جوه ) بتزعق ليه يا ابنى و مين كان بيرن الجرس
انا : (بكلم عم سيف) خليك هنا ثوانى و جيلك
دخلت جوه رحت ل امى
هو انتى تعرفى حد اسمه سيف
امى : هى نتيجة الثانوية ظهرت
انا : انتى بتقولي ايه انا بسئلك المفروض تجاوبى
امى : هفهمك كل حاجه بس اطلع اقعد معاه عقبال مالبس و اجيلك و متبصش كده عشان مزعلش منك هو انت مش واثق في امك
انا : لا طبعا واثق فيكى
امى : خلاص اطلع اقعد معاه و عامله كويس لحد ماجى
انا : ماشى يا ماما
و طلعت قعدت من غير كلام لحد ما امى جت و جابت صنيه عصير قمت خدتها منها و قدمتله العصير و قعدت
سيف : عامله اى يا مرات اخويا
امى : الحمد لله بابا قاللى انك هاتيجى مع ظهور نتيجه الثانويه بس قبل اى حاجه فهم مازن كل حاجه
سيف : طبعا و اللى انتى متعرفوش ان انا اعرف مازن من زمان عشان هو صاحب ابنى ماجد بس كان لازم افضل ساكت لحد ما يجى المعاد المحدد
مازن : انت عمال تقول مرات اخويا و ابن اخويا مع ان انا اعرف ان ابويا معندوش اخوات و كمان انت مش من عيلتنا
سيف : ابوك اكتر من اخ ليا و كمان جدك قالى انى ممنوع اجيلكم او اكلمكم بس كنت بتابع من بعيد لحد المعاد المحدد اللى هو النهارده معاد ظهور نتيجه الثانويه و عشان كده جيت عيشت هنا انا كمان عشان اكون قريب منكم و اهى ظهرت و جبتهالك و الف مبروك جبت 98,5 ٪ و ابنى كمان جاب 98.5 انتوا كنتوا بتغششو بعض ولا اى
مازن : **** يبارك فيك بس كمل عايز افهم
سيف : بص يابنى انا و ابوك كنا اكتر من اخوات و مع بعض فى كل حاجه درسنا مع بعض اتخرجنا مع بعض و كمان اشتغلنا مع بعض لحد ما بقينا كبار فى سوق رجال الأعمال و بقى لينا حبايب و بقى لينا اعداء و فضلنا نكبر و نكبر لحد ما فيوم ابوك مات و سعتها جدك قرر يبعدك انت و امك عن كل حاجه و خلاكم تعيشوا هنا انت و امك و كده كده عيله امك كلها عايشه هنا فى الطالبيه و هيخلوا بلهم منكم و انا كمان جيت هنا عشان اخلى بالى منكم من بعيد و انا استغربت لما لقيتك انت و ابنى بقيتوا صحاب تقولش الدم بيحن
مازن : طب ليه جدى عمل كده و كمان انت بتقول كنتوا رجال أعمال فى بقى الأعمال دى ولا هى اعمال سفليه ولا اى انا مش فاهم
سيف : جدك كان خاف عليكم يحصلكم حاجه و قال ان انتوا تفضلوا هنا لحد ما تبقى راجل ملو هدومك و تقدر تشيل المسؤولية عشان تدير شغل ابوك **** يرحمه
مازن : شغل اى مش فاهم قول على طول
سيف : بص انا و ابوك عندنا سلسلة مطاعم و سلسلة هايبر ماركت و مصنع ملابس و سلسلة محلات ملابس بنبيع فيها منتجات المصنع و اكيد انت تعرف البراند ده M!M انا كنت بدير كل ده لحد يومنا ده و مستنى اليوم اللى تيجى تستلم فيه منى الأمانة بقالى كتير
مازن : يعنى احنا عندنا كل الحجات دى وانا معرفش
سيف : امال انت فاكر انتوا بتصرفوا منين
مازن : المعاش و شغلى
سيف : هو فى معاش بيكفى حد يابنى انا عارف ان انت بتشتغل من بدرى اشكر امك ان هى خلتك تشتغل من بدرى عشان تبقى قد المسؤولية
رحت بصيت لامى و ابتسمت و رجعت اتكلم
مازن : طب الوقتى انا فهمت كل حاجه بس برضو مش هعرف استلم منك اى شغل الوقتى لأن انا معرفش اى حاجه عن الاداره و الكلام ده انا شغلى كله على الكمبيوتر حتى لما كنت شغال فى محل ملابس كنت مجرد انى ببيع معرفش اى حاجه عن الاداره
سيف : عشان كده كان هو ده الوقت المناسب عشان تعرف كل حاجه بعد اسبوع من النهارده هنروح كلنا على كومباوند فى التجمع نعيش هناك فى فيلتين جمب بعض و هتقدم انت و ماجد فى إدارة أعمال فى الجامعة الأمريكية عشان تشيلوا عنى الحمل ده كله
مازن : ماشى يا عمى بس ياريت منبعش الشقق دى عشان انا بحب الناس اللى هنا و هم بيحبونى
سيف : لا مش هنبيع و كمان كل واحد فيكم انت و ماجد هيكون معاه عربيه تيجوا براحتكم يلا بقى همشى انا عشان معايا مشوار
مازن : مع السلامه يا عمى نورتنا
👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣
• المصاريف اللى كانت بتروح لام مازن كانت بتروح على الفيزا يعنى فعلا ماكنتش بتشوف سيف ده خالص بس مازن مسالش عشان واثق فى أمه فعلا
• جد مازن مات من 8 سنين و هو جده من أبوه بس ام مازن كانت بتقوله يا بابا نوعا من الاحترام والتقدير لأن هى حست ان هو بيحبها اكنها بنته فعلا
✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️
انا : بقلك اى يا ماما هو انتى ليه مقلتليش اى حاجه عن الموضوع ده
امى : اوامر جدك و كمان عشان تعيش لحالك مش عشانهم و اهو بقيت راجل قد المسؤولية
انا : ماشى يا ماما انا داخل انام
امى : ماشى يا حبيبى
دخلت الاوضه عمال افكر ( احا بعد كل التعب ده و شغل و هدت حيل يطلع الواحد غنى و عنده بدل الشركه تلاته لا و اى كمان فى حد هو السبب انى معرفش هو اه كل ده لمصلحتى لكن ..لكن ..... مش عارف ....فى اى مشاعر متلخبطه فرحان انى هبقى غنى و زعلان انى اتحرمت من الغنى ده و فرحان انى بقيت قد المسؤولية و زعلان على الشقى اللى شقيته يلا مش مهم تفكيرى ده ولا هيقدم ولا هياخر احاااااااا حبيبه ازاى مستحيل انا عمرى ما هسبها و دماغى عماله تودى و تجيب من كتر التفكير معرفتش انا نمت امتى )
قووووم قووووم يلا
احا انت بعمل اى هنا ياض و دخلت ازاى
ماجد : بقى نطلع اخوات و منعرفش و كمان اغنيا
انا : هو انت كمان متعرفوش 😂😂 يلا يا عرص على بره
ماجد : قوم يلا ياخول خايف اشوفها
انا : خايف تشوفه تمصه تاكل نصه يا عرص جيلك اطلع بره عقبال ماخد دش و البس
خلصت و طلعت بره لقيت ماجد قاعد بيفطر
انا : يا ابنى انت ما بتبطلش اكل و ياريت بيبان عليك
امى : عيب يا مازن مايصحش كده
ماجد : سيبك منه يا امى ده شكله زعلان عشان شافنى باكل الطعميه المحشيه اللى بيحبها 😂😂
امى : بالهنا و الشفا يا حبيبى هعملكم تانى
انا : ايوه يا ماما اصل ده عيل طفص 😂 و ياريت لو كبايه شاى تقيل بعد الفطار
امى : عينيا يا حبيبى
و فطرنا و طلعنا البلكونه انا و ماجد و قعدنا نشرب الشاي م سجارتين
انا : اى رأيك يا اخويا فى اللى احنا عرفناه ده
ماجد : بص انا كده كده بعتبرك اخويا من زمان و بحب امك زى امى بس الوقتى بقى فى احساس تانى انت حسه
انا : اكيد طبعا كده خلاص هنبقى عيله واحده و امى هتقعد مع امك بدل القعده لوحدها و انا فى الشغل او فى الدراسة
ماجد : بس فى حاجه عايز اعرف هتعمل اى فيها
انا : انا عمال افكر فى الموضوع ده من امبارح انا هعرف امى و نخطبها مش هينفع امشى من غيرها
ماجد : متقلش انا معاك و هخلى ابويا يجى معاك و سيب امك عليا انا هقنعها
انا : لا سيب امى انا هقولها و انت شوف ابوك
ماجد راح قايم
ماجد : خالصه يا ابو الصحاب اطير انا
انا : ماشى يا عمهم مع السلامه
و نزل ماجد و انا دخلت اقعد مع امى شويه
انا : ست الكل اللى وحشاني
امى : حبيب قلبى قول على طول
انا : مش عايزه عيل نونه كده تلعبى بيهم
امى : انا كلمت امها و هى موافقة بس لسه مقالتش لبنتها
انا : هى مين دى انا مش فاهم
امى : هنحور على بعض ولا اى اسمع ياض ابوها جى بكره و انا خليت امها تحدد معاه معاد على يوم الخميس و عمك سيف هيروح معانا هو و خالك بدوى
انا : انا مش هتجوز غير اللى انا اخترتها
امى : هى يا حبيبي ماتخفش حبيبت القلب حبيبه
انا : طب سلام
سبتها و رحت طالع ع السطح و رنيت على حبيبه قلبي
اول ما طلعت خدتها فى حضنى على السطح مش فى الغيه و هى اتكسفت و زقتنى
حبيبه : يا حيوان حد يشوفنا هيقول علينا اى دلوقتي
انا : هيقول واحد و حبيبته اللى هتبقى مراته
حبيبه : ماشى يا حبيبي بس لسه بدرى و انا بنت وسخه مش بتسكت
انا : كسم الناس انا هتقدملك يوم الخميس الجاي خدنا معاد مع ابوكى يا بت
حبيبه: بجد ولا انت بتضحك عليا عشان تاخد بوسه
انا : انتى بتتلككى بقى هاتى بقى البوسه عشان تتأكدى كمان ابوكى جى بكره انتى عملتى اى فى النتيجه صحيص
حبيبه : فعلا بابا لسه مكلمنا و قال إن هو جى بكره
انا : النتيجه
حبيبه : اه و****
انا : يا بنت الجذمه النتيجه صقتى ولا اى
حبيبه : جبت 70 😔
انا : ولا يهمك انا النهارده كان يوم المفاجآت بالنسبالي اصلا مش انا طلعت غنى
حبيبه: غنى ازاى
انا : ابقى خلى الجمهور يحكيلك هاتى بقى البوسه
خدت منها البوسه و حكيتلها ازاى انا غنى و كنا فرحانين اوى انا و هى و بعدها نزلنا هى على شقتهم و انا على الشغل خلصت الشغل اللى كان المفروض يتعمل و عرفت صاحب المكان يجيب حد مكانى و انى هفضل معاه لحد يوم الاتنين بس و احنا كنا يوم السبت
المهم خلصت شغلى و قابلت ماجد و رحنا البلاى ستيشن شويه
ماجد : جاهز يا زبون
انا : اغسلها بمعجون
ماجد : هتخسر زى امبارح
انا : بس اى رائيك يك الابيض و البلاطه 😂
ماجد: حظ مبتدئين يلا بيس
انا : 19
ماجد : يلا بينا
لعبنا متشين و ماجد اللى كسب الاتنين 5/3 و 3/2
انا : من نفسك
ماجد : ده العادى بتاعى يلا حاسب
انا : خلصانه
ثوانى بس يا جماعه احنا مش اللى بيخسر هو اللى بيدفع عشان خسر لا ده بالحب عادى الاومار ح***
المهم كل واحد روح بيتك بيتك و على نفس الحال لحد يوم الاتنين بعد الشغل نزلت انا و ماجد جبنا شويت لبس جديد و روقنا على حالنا و خرجنا خروجه رايقه و عدى اليومين التانين انى بقابل حبيبه فى الغيه و بنزل انا و ماجد يا اما على القهوة أو البلاى ستيشن و اخر اليوم بنروح الجيم لحد يوم الخميس يوم الفرحه الكبيره بالنسبالي
يوم الخميس
صحيت من النوم على قبل الظهر على ابن الكئيبه اللى بيصحينى
قوووووم قوووووم يلا كفايه نوم
انا : انا مش عارف امى ازاى بتدخل الاشكال دى عندنا البيت
ماجد : قوم يا اخويا عشان نجهز لسه فى حلاقه و تنضيف بشره و جاكوزى و حمام مغربي و مساج انت هيتروق عليك النهارده
انا : ليه ده كله انت شايفنى معفن
ماجد : البت ابوها لما يشوفك لازم ينبهر يلا الفطار جاهز بره يلا عشان الطعميه هتبرد
انا : طب غور من وشى عشان اقوم اخد دش و البس
ماجد : مكسوف منى ماتخفش ماليش فى الخشن
انا : طب اطلع بره بدل ما نيكك غور يلا و كنت بقوم عشان أجرى وراه
طلع ماجد بره و انا خدت دش و رنيت على حبيبه و انا بلبس
حبيبه : صباح الورد على حبيب قلبى
انا : يا صباح اللى بتغنى قومى روقى على حالك عشان انا الواد ماجد عملى برجرام هايل هفاجئك
حبيبه : انت كده كده جامد من غير حاجه يا حبيبى
انا : قلبى يا قلبى
دخل عليا ماجد : يلا يا عم انت بتحب ع الصبح يلا الطعميه بردت يا بارد
حبيبه : اقفل طيب عشان بابا شكله صحى و نتقابل بليل
انا : ماشى يا حبيبتي سلام
انا : يا ابن الجذمه احترم نفسك يلا يا اخويا يا ابو طعميه
طلعنا فطورنا و قعدنا فى البلكونه شربنا الشاى و السجاير و دخلت لبست لبس خروج و روحنا عملنا شويت الحجات اللى ماجد كان حجزها لينا احنا الاتنين و رجعنا عرسان بمعنى الكلمه و جبنا و احنا راجعين علبه شوكولا و كام دبدوب و برفانات حريمى هاديه و واحده رجالى فواحه و سكسى ع الرايق لعم محمود
ماجد راح على بيتهم يجهز و أبوه كمان جهز
و انا جهزت و امى جهزت و خالى جهز و جالنا على الشقه عندنا
خالى : اى يا عريس اى الحلاوه دى
انا : حبيبى يا خال دا انت اللى عريس لازم نشفلك عروسه
خالى : ايدى على كتفك
انا : و مرات خالى اى رأيها
خالى : دى هتطير من الفرحه (امى دخلت).... عشانك 😂
انا : حبيبى يا خال 😂
امى : عامل اى يا حبيبي حمدله ع السلامه
خال : **** يسلمك يا حبيبتى العيال كبرت اهى و هتجوز
امى : فشر عيال مين ده سيد الرجاله
خالى : ابسط يا عم خدت الحب كله لوحدك
الجرس رن قمت فتحت و دخل عم سيف و ماجد
عم سيف : اهلا اهلا بالغالى
خالى : حبيبى يا سيف عامل اى مشاء **** ابنك كبر و بقى راجل
ماجد : تسلم يا عم بدوى
انا : يلا يا جماعه نتغدى قبل ما الاكل ما يبرد يلا يلا
طبعا كلو قام قعد ع السوفره من غير عزومه كتير عشان يعتبر كلنا أهل قريبين من بعض جامد
خلصنا اكل و شربنا عصير و اللى عايز يدخل الحمام دخل و اللى عايز ياكد على لبسه برده دخل عندى الاوضه قدام المرايا و روقنى على حالنا و كلو بقى جاهز
راح خالى كلم عم محمود ابو حبيبه و عرفه ان احنا طالعين
طلعت انا و امى و خالى بدوى و عم سيف و ماجد طبعا
دخلنا و استقبلنا عم محمود استقبال
حار جدا عشان هو يعرف خالى من زمان و طبعا يعرفنى شكليا من وانا لسه صغير
انتهت الحلقه الاولى من ارض الرعب
👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣
طبعا دى البداية و لسه الأحداث هتبدا لو عجبتك الحلقه متنساش تسيب كومنت أو ايموجى للدعم و شكرا ليكم واللى جى احلى
✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️
✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️
☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️☄️♟️
يوسف : يا بنتى خلى بالك من ابنك من بعد جوزك مش هتلاقى حد يخاف عليكوا و انا مش هفضل موجود العمر كله انتى لازم تتجوزى انتى لسه صغيره
امل : متقولش كده يا بابا حسك بالدنيا
يوسف : كل وقت وليه أدان يا بنتى اسمعينى كويس اوعى تفكرى فى يوم انك تنزلى الشغل الدنيا مفيهاش امان ولازم تتجوزى يا بنتى انتى لسه صغيره اسمعى الكلام
امل : متخفش علينا يا بابا ابنى انا هعرف اربيه كويس و انا عمرى ما هتكشف على راجل تانى بعد الغالى
يوسف : بصى انتى هتفضلى عايشه هنا فى وسط اهلك و ناسك عيشى على قدك انتى و ابنك و اوعى تحرميه من حاجه لحد ما ابنك يكبر و يخلص الثانويه و مع ظهور النتيجه هيجيلك صاحب المرحوم و هيعرفك كل حاجه و اسمعى كلامه يا بنتى ماشى هو هيعمل اللى انا قايله عليه
امل : ماشى يا بابا
الحوار ده من 9 سنين
🃏✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️
الوقت الحالي بعد ال9 سنين
🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮🔮
فى يوم من الايام كان مازن خلص شغل و مروح قابل زميله و صحبه و اخوه ماجد و راحوا قعدوا على القهوه شويه
مازن : عامل اى يا اخويا عاش من شافك
ماجد : احا
مازن : هتها على حجرى امرجحها
ماجد : الكلام على اى
مازن : الكلام على مصلحة ع الديق
ماجد : زى اللى فاتت ولا وسعه شويه
مازن : بص يا زميلى احنا ها ننزل ع الزهور نجيب شنطه و نروح بيها ع فكيها سلم و استلم و نرجع و ناخد مصلحتنا فى اسهل من كده
ماجد : 😂 عليك قصص بنت متناكه يلا نلعب عشرت دومنه عشان اكسبك زى كل مره
مازن : يا ضانا ابعت اتنين مظابيط و هات الدومنه عشان اطرقع الزبون
"بعد شويه"
مازن : شيش البيش قفله شمال يمين
انت معاك كرت و انا معايا كرتين
مالك فرحان كده ليه زى المغفلين
معايه واحد اعور و واحد فاضى من الجمبين هع
😉🎤 يا ضانا حاسب كابتن ماجد طلع كان بيحلم
ضانا : يعنى طلع مابيعرفش
ماجد : رزمن متخرفش
ضانا : خلصنا يا اخواتى
و خلصت القعده الجميله و كل واحد راح على بيته
تعالوا نتعرف ع الابطال
مازن هيثم يوسف الطاى
السن الحالى 18 الطول 191سم الوزن 95 قمحاوى فاتح و جسمه رياضي و عنيه مميزه باللون الاسود الداكن و الشعر نفس الاسود الداكن و وسيم شويه و بشوش معظم الأوقات
امل زكريا فارس بدوى
ام مازن ست بيت شاطره و محترمه
السن الحالى 37 مش مهم وصف جسمها
ماجد سيف ال*** عمك زهران
السن الحالى 18 الطول 188 الوزن 80 امحاوى غامق حاجه بسيطه و رفيع بس جسمه متقسم
رجع مازن للبيت اى يا امى عامله ايه
امل : الحمد***
مازن : مش قصدى ع المود قصدى ع الاكل فين ؟
امل : خلاص بقى شوف مين هيحطلك الاكل
مازن : قلبى يا ناس
امل : خش خد دش و غير عقبال محطلك الاكل
مازن : حاضر يا يست الكل و دخل الحمام
خمس دقائق و لقى امه عماله تزعق وطى الاغاني لقى امه عماله تقله اقفل الاغانى يا حيوان هتتلبس فضل يضحك و خلص و طلع و قعد ياكل
امل : يبنى بطل العاده بتاع الاغانى دى
مازن : ما انتى عارفه ان انا مش بعرف استحمى غير و انا مشغل اغانى خلاص بقى
امل : برحتك بقى المهم هى نتيجة الثانوية ظهرت ولا لسه
مازن : لسه
امل : ماشى
مازن : طب هطلع ع السطح شويه
امل : ماشى يا حبيبى
طلع مازن ع السطح و طلع من علبته سجاره و ولعها و طلع التلفون و رن
مازن : اطلعى يا قلبى و راح قافل
مفيش دقيقه و طلعت ملكه جمال حرفيا بنت متناكه فتاكه
حبيبه : قلبى عامل اى يا حبيبى
مازن : تعبان
حبيبه : انا عارفه هريحك من التعب ده ازاى
ثوانى بس نعرف مين حبيبه
حبيبه محمود حسن الانور
السن 18 الطول 172 الوزن 77
بيضه و عندها نمش خفيف و عنيها عسلى فاتح
بزاز فوق المتوسط و مش كبيره و طيز وسط بت كرفى من الاخر و شعرها اسود غامق
روحنا طلعين غيت الحمام و قعدنا فى النضارة
قعدنا و شغلنا الليدات و الساوند سيستم ع الرايق و راحت قعده فى حضنى و قعدنا نتكلم "عارفك ياللى مستنى نشبط السن 😂 اتقل دى بنت ناس برده
المشهد العام النضاره دى بتبقى ذى اوضه صغيره فى الغيه معموله للاستراحه قاعد مازن و حبيبه قعده فى حضنه 🥰
انا : بقلك اى يا حبيبتى النتيجه هتظهر النهارده
حبيبه : انا خايفه معرفش اكون معاك انت عارف ان حلم حياتى اكون انا وانت فى إدارة أعمال و نتجوز بقى يا ** اكرمنا
انا : يا ** يا روحى ما تجيبى بوسه يا بت
راحت طالعه من حضنى و زقتنى
حبيبه : اتلم ياض بدل ما الم عليك الناس
انا : طب لمى بقى الناس و رينى مين هيسمعك
و رحت جارى وراها و مسكتها من الضهر كده و ايدى جت على بزازها رحت حضنها جامد و جسمها لزق فى جسمى و حسيت بى طيزها و ايدى عصرت بزازها كل ده فى لحظه راحت بصالى رحت بيسها من شفيفها و اندمجت معايا و فضلنا بتاع نص دقيقه على كده هى حست بزبرى وقف و خبط فى طيزها راحت زقانى
حبيبه : كفايه كده و راحت بيسانى فى خدى و طلعت تجرى على تحت
انا : يا بنت المجنونه و رحت ضاحك و نازل 😂
نزلت دخلت الحمام خدت دش و عملت كبايه شاى و طلعت البلكونه و ولعت سجاره و بعد شويه لقيت عم سيف ابو ماجد داخل عندنا البيت ( فى دماغى يا ترى طالع لمين هنا ده يكونش طالع يعط مع ام حنان ) مفيش دقيقه و جرس الشقه رن رحت فتحت فعلا هو عم سيف اى اللى جابه هنا ده
سيف : ازيك يا مازن
امازن : الحمد *** ايوه يا عم سيف هو فى حاجه ولا اى اول مره تيجى هنا
سيف : طب هنتكلم ع الباب ولا اى
مازن : لا طبعا اتفضل و دخل فى الصاله خير يا عم سيف
سيف : خير يا ابنى ممكن بس تقول للوالده ان انا جيت
مازن : هو انت تعرف امى منين و ازاى تقول كده (صوطى كان عالى )
امى : (و هى جوه ) بتزعق ليه يا ابنى و مين كان بيرن الجرس
انا : (بكلم عم سيف) خليك هنا ثوانى و جيلك
دخلت جوه رحت ل امى
هو انتى تعرفى حد اسمه سيف
امى : هى نتيجة الثانوية ظهرت
انا : انتى بتقولي ايه انا بسئلك المفروض تجاوبى
امى : هفهمك كل حاجه بس اطلع اقعد معاه عقبال مالبس و اجيلك و متبصش كده عشان مزعلش منك هو انت مش واثق في امك
انا : لا طبعا واثق فيكى
امى : خلاص اطلع اقعد معاه و عامله كويس لحد ماجى
انا : ماشى يا ماما
و طلعت قعدت من غير كلام لحد ما امى جت و جابت صنيه عصير قمت خدتها منها و قدمتله العصير و قعدت
سيف : عامله اى يا مرات اخويا
امى : الحمد لله بابا قاللى انك هاتيجى مع ظهور نتيجه الثانويه بس قبل اى حاجه فهم مازن كل حاجه
سيف : طبعا و اللى انتى متعرفوش ان انا اعرف مازن من زمان عشان هو صاحب ابنى ماجد بس كان لازم افضل ساكت لحد ما يجى المعاد المحدد
مازن : انت عمال تقول مرات اخويا و ابن اخويا مع ان انا اعرف ان ابويا معندوش اخوات و كمان انت مش من عيلتنا
سيف : ابوك اكتر من اخ ليا و كمان جدك قالى انى ممنوع اجيلكم او اكلمكم بس كنت بتابع من بعيد لحد المعاد المحدد اللى هو النهارده معاد ظهور نتيجه الثانويه و عشان كده جيت عيشت هنا انا كمان عشان اكون قريب منكم و اهى ظهرت و جبتهالك و الف مبروك جبت 98,5 ٪ و ابنى كمان جاب 98.5 انتوا كنتوا بتغششو بعض ولا اى
مازن : **** يبارك فيك بس كمل عايز افهم
سيف : بص يابنى انا و ابوك كنا اكتر من اخوات و مع بعض فى كل حاجه درسنا مع بعض اتخرجنا مع بعض و كمان اشتغلنا مع بعض لحد ما بقينا كبار فى سوق رجال الأعمال و بقى لينا حبايب و بقى لينا اعداء و فضلنا نكبر و نكبر لحد ما فيوم ابوك مات و سعتها جدك قرر يبعدك انت و امك عن كل حاجه و خلاكم تعيشوا هنا انت و امك و كده كده عيله امك كلها عايشه هنا فى الطالبيه و هيخلوا بلهم منكم و انا كمان جيت هنا عشان اخلى بالى منكم من بعيد و انا استغربت لما لقيتك انت و ابنى بقيتوا صحاب تقولش الدم بيحن
مازن : طب ليه جدى عمل كده و كمان انت بتقول كنتوا رجال أعمال فى بقى الأعمال دى ولا هى اعمال سفليه ولا اى انا مش فاهم
سيف : جدك كان خاف عليكم يحصلكم حاجه و قال ان انتوا تفضلوا هنا لحد ما تبقى راجل ملو هدومك و تقدر تشيل المسؤولية عشان تدير شغل ابوك **** يرحمه
مازن : شغل اى مش فاهم قول على طول
سيف : بص انا و ابوك عندنا سلسلة مطاعم و سلسلة هايبر ماركت و مصنع ملابس و سلسلة محلات ملابس بنبيع فيها منتجات المصنع و اكيد انت تعرف البراند ده M!M انا كنت بدير كل ده لحد يومنا ده و مستنى اليوم اللى تيجى تستلم فيه منى الأمانة بقالى كتير
مازن : يعنى احنا عندنا كل الحجات دى وانا معرفش
سيف : امال انت فاكر انتوا بتصرفوا منين
مازن : المعاش و شغلى
سيف : هو فى معاش بيكفى حد يابنى انا عارف ان انت بتشتغل من بدرى اشكر امك ان هى خلتك تشتغل من بدرى عشان تبقى قد المسؤولية
رحت بصيت لامى و ابتسمت و رجعت اتكلم
مازن : طب الوقتى انا فهمت كل حاجه بس برضو مش هعرف استلم منك اى شغل الوقتى لأن انا معرفش اى حاجه عن الاداره و الكلام ده انا شغلى كله على الكمبيوتر حتى لما كنت شغال فى محل ملابس كنت مجرد انى ببيع معرفش اى حاجه عن الاداره
سيف : عشان كده كان هو ده الوقت المناسب عشان تعرف كل حاجه بعد اسبوع من النهارده هنروح كلنا على كومباوند فى التجمع نعيش هناك فى فيلتين جمب بعض و هتقدم انت و ماجد فى إدارة أعمال فى الجامعة الأمريكية عشان تشيلوا عنى الحمل ده كله
مازن : ماشى يا عمى بس ياريت منبعش الشقق دى عشان انا بحب الناس اللى هنا و هم بيحبونى
سيف : لا مش هنبيع و كمان كل واحد فيكم انت و ماجد هيكون معاه عربيه تيجوا براحتكم يلا بقى همشى انا عشان معايا مشوار
مازن : مع السلامه يا عمى نورتنا
👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣
• المصاريف اللى كانت بتروح لام مازن كانت بتروح على الفيزا يعنى فعلا ماكنتش بتشوف سيف ده خالص بس مازن مسالش عشان واثق فى أمه فعلا
• جد مازن مات من 8 سنين و هو جده من أبوه بس ام مازن كانت بتقوله يا بابا نوعا من الاحترام والتقدير لأن هى حست ان هو بيحبها اكنها بنته فعلا
✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️
انا : بقلك اى يا ماما هو انتى ليه مقلتليش اى حاجه عن الموضوع ده
امى : اوامر جدك و كمان عشان تعيش لحالك مش عشانهم و اهو بقيت راجل قد المسؤولية
انا : ماشى يا ماما انا داخل انام
امى : ماشى يا حبيبى
دخلت الاوضه عمال افكر ( احا بعد كل التعب ده و شغل و هدت حيل يطلع الواحد غنى و عنده بدل الشركه تلاته لا و اى كمان فى حد هو السبب انى معرفش هو اه كل ده لمصلحتى لكن ..لكن ..... مش عارف ....فى اى مشاعر متلخبطه فرحان انى هبقى غنى و زعلان انى اتحرمت من الغنى ده و فرحان انى بقيت قد المسؤولية و زعلان على الشقى اللى شقيته يلا مش مهم تفكيرى ده ولا هيقدم ولا هياخر احاااااااا حبيبه ازاى مستحيل انا عمرى ما هسبها و دماغى عماله تودى و تجيب من كتر التفكير معرفتش انا نمت امتى )
قووووم قووووم يلا
احا انت بعمل اى هنا ياض و دخلت ازاى
ماجد : بقى نطلع اخوات و منعرفش و كمان اغنيا
انا : هو انت كمان متعرفوش 😂😂 يلا يا عرص على بره
ماجد : قوم يلا ياخول خايف اشوفها
انا : خايف تشوفه تمصه تاكل نصه يا عرص جيلك اطلع بره عقبال ماخد دش و البس
خلصت و طلعت بره لقيت ماجد قاعد بيفطر
انا : يا ابنى انت ما بتبطلش اكل و ياريت بيبان عليك
امى : عيب يا مازن مايصحش كده
ماجد : سيبك منه يا امى ده شكله زعلان عشان شافنى باكل الطعميه المحشيه اللى بيحبها 😂😂
امى : بالهنا و الشفا يا حبيبى هعملكم تانى
انا : ايوه يا ماما اصل ده عيل طفص 😂 و ياريت لو كبايه شاى تقيل بعد الفطار
امى : عينيا يا حبيبى
و فطرنا و طلعنا البلكونه انا و ماجد و قعدنا نشرب الشاي م سجارتين
انا : اى رأيك يا اخويا فى اللى احنا عرفناه ده
ماجد : بص انا كده كده بعتبرك اخويا من زمان و بحب امك زى امى بس الوقتى بقى فى احساس تانى انت حسه
انا : اكيد طبعا كده خلاص هنبقى عيله واحده و امى هتقعد مع امك بدل القعده لوحدها و انا فى الشغل او فى الدراسة
ماجد : بس فى حاجه عايز اعرف هتعمل اى فيها
انا : انا عمال افكر فى الموضوع ده من امبارح انا هعرف امى و نخطبها مش هينفع امشى من غيرها
ماجد : متقلش انا معاك و هخلى ابويا يجى معاك و سيب امك عليا انا هقنعها
انا : لا سيب امى انا هقولها و انت شوف ابوك
ماجد راح قايم
ماجد : خالصه يا ابو الصحاب اطير انا
انا : ماشى يا عمهم مع السلامه
و نزل ماجد و انا دخلت اقعد مع امى شويه
انا : ست الكل اللى وحشاني
امى : حبيب قلبى قول على طول
انا : مش عايزه عيل نونه كده تلعبى بيهم
امى : انا كلمت امها و هى موافقة بس لسه مقالتش لبنتها
انا : هى مين دى انا مش فاهم
امى : هنحور على بعض ولا اى اسمع ياض ابوها جى بكره و انا خليت امها تحدد معاه معاد على يوم الخميس و عمك سيف هيروح معانا هو و خالك بدوى
انا : انا مش هتجوز غير اللى انا اخترتها
امى : هى يا حبيبي ماتخفش حبيبت القلب حبيبه
انا : طب سلام
سبتها و رحت طالع ع السطح و رنيت على حبيبه قلبي
اول ما طلعت خدتها فى حضنى على السطح مش فى الغيه و هى اتكسفت و زقتنى
حبيبه : يا حيوان حد يشوفنا هيقول علينا اى دلوقتي
انا : هيقول واحد و حبيبته اللى هتبقى مراته
حبيبه : ماشى يا حبيبي بس لسه بدرى و انا بنت وسخه مش بتسكت
انا : كسم الناس انا هتقدملك يوم الخميس الجاي خدنا معاد مع ابوكى يا بت
حبيبه: بجد ولا انت بتضحك عليا عشان تاخد بوسه
انا : انتى بتتلككى بقى هاتى بقى البوسه عشان تتأكدى كمان ابوكى جى بكره انتى عملتى اى فى النتيجه صحيص
حبيبه : فعلا بابا لسه مكلمنا و قال إن هو جى بكره
انا : النتيجه
حبيبه : اه و****
انا : يا بنت الجذمه النتيجه صقتى ولا اى
حبيبه : جبت 70 😔
انا : ولا يهمك انا النهارده كان يوم المفاجآت بالنسبالي اصلا مش انا طلعت غنى
حبيبه: غنى ازاى
انا : ابقى خلى الجمهور يحكيلك هاتى بقى البوسه
خدت منها البوسه و حكيتلها ازاى انا غنى و كنا فرحانين اوى انا و هى و بعدها نزلنا هى على شقتهم و انا على الشغل خلصت الشغل اللى كان المفروض يتعمل و عرفت صاحب المكان يجيب حد مكانى و انى هفضل معاه لحد يوم الاتنين بس و احنا كنا يوم السبت
المهم خلصت شغلى و قابلت ماجد و رحنا البلاى ستيشن شويه
ماجد : جاهز يا زبون
انا : اغسلها بمعجون
ماجد : هتخسر زى امبارح
انا : بس اى رائيك يك الابيض و البلاطه 😂
ماجد: حظ مبتدئين يلا بيس
انا : 19
ماجد : يلا بينا
لعبنا متشين و ماجد اللى كسب الاتنين 5/3 و 3/2
انا : من نفسك
ماجد : ده العادى بتاعى يلا حاسب
انا : خلصانه
ثوانى بس يا جماعه احنا مش اللى بيخسر هو اللى بيدفع عشان خسر لا ده بالحب عادى الاومار ح***
المهم كل واحد روح بيتك بيتك و على نفس الحال لحد يوم الاتنين بعد الشغل نزلت انا و ماجد جبنا شويت لبس جديد و روقنا على حالنا و خرجنا خروجه رايقه و عدى اليومين التانين انى بقابل حبيبه فى الغيه و بنزل انا و ماجد يا اما على القهوة أو البلاى ستيشن و اخر اليوم بنروح الجيم لحد يوم الخميس يوم الفرحه الكبيره بالنسبالي
يوم الخميس
صحيت من النوم على قبل الظهر على ابن الكئيبه اللى بيصحينى
قوووووم قوووووم يلا كفايه نوم
انا : انا مش عارف امى ازاى بتدخل الاشكال دى عندنا البيت
ماجد : قوم يا اخويا عشان نجهز لسه فى حلاقه و تنضيف بشره و جاكوزى و حمام مغربي و مساج انت هيتروق عليك النهارده
انا : ليه ده كله انت شايفنى معفن
ماجد : البت ابوها لما يشوفك لازم ينبهر يلا الفطار جاهز بره يلا عشان الطعميه هتبرد
انا : طب غور من وشى عشان اقوم اخد دش و البس
ماجد : مكسوف منى ماتخفش ماليش فى الخشن
انا : طب اطلع بره بدل ما نيكك غور يلا و كنت بقوم عشان أجرى وراه
طلع ماجد بره و انا خدت دش و رنيت على حبيبه و انا بلبس
حبيبه : صباح الورد على حبيب قلبى
انا : يا صباح اللى بتغنى قومى روقى على حالك عشان انا الواد ماجد عملى برجرام هايل هفاجئك
حبيبه : انت كده كده جامد من غير حاجه يا حبيبى
انا : قلبى يا قلبى
دخل عليا ماجد : يلا يا عم انت بتحب ع الصبح يلا الطعميه بردت يا بارد
حبيبه : اقفل طيب عشان بابا شكله صحى و نتقابل بليل
انا : ماشى يا حبيبتي سلام
انا : يا ابن الجذمه احترم نفسك يلا يا اخويا يا ابو طعميه
طلعنا فطورنا و قعدنا فى البلكونه شربنا الشاى و السجاير و دخلت لبست لبس خروج و روحنا عملنا شويت الحجات اللى ماجد كان حجزها لينا احنا الاتنين و رجعنا عرسان بمعنى الكلمه و جبنا و احنا راجعين علبه شوكولا و كام دبدوب و برفانات حريمى هاديه و واحده رجالى فواحه و سكسى ع الرايق لعم محمود
ماجد راح على بيتهم يجهز و أبوه كمان جهز
و انا جهزت و امى جهزت و خالى جهز و جالنا على الشقه عندنا
خالى : اى يا عريس اى الحلاوه دى
انا : حبيبى يا خال دا انت اللى عريس لازم نشفلك عروسه
خالى : ايدى على كتفك
انا : و مرات خالى اى رأيها
خالى : دى هتطير من الفرحه (امى دخلت).... عشانك 😂
انا : حبيبى يا خال 😂
امى : عامل اى يا حبيبي حمدله ع السلامه
خال : **** يسلمك يا حبيبتى العيال كبرت اهى و هتجوز
امى : فشر عيال مين ده سيد الرجاله
خالى : ابسط يا عم خدت الحب كله لوحدك
الجرس رن قمت فتحت و دخل عم سيف و ماجد
عم سيف : اهلا اهلا بالغالى
خالى : حبيبى يا سيف عامل اى مشاء **** ابنك كبر و بقى راجل
ماجد : تسلم يا عم بدوى
انا : يلا يا جماعه نتغدى قبل ما الاكل ما يبرد يلا يلا
طبعا كلو قام قعد ع السوفره من غير عزومه كتير عشان يعتبر كلنا أهل قريبين من بعض جامد
خلصنا اكل و شربنا عصير و اللى عايز يدخل الحمام دخل و اللى عايز ياكد على لبسه برده دخل عندى الاوضه قدام المرايا و روقنى على حالنا و كلو بقى جاهز
راح خالى كلم عم محمود ابو حبيبه و عرفه ان احنا طالعين
طلعت انا و امى و خالى بدوى و عم سيف و ماجد طبعا
دخلنا و استقبلنا عم محمود استقبال
حار جدا عشان هو يعرف خالى من زمان و طبعا يعرفنى شكليا من وانا لسه صغير
انتهت الحلقه الاولى من ارض الرعب
👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣👣
طبعا دى البداية و لسه الأحداث هتبدا لو عجبتك الحلقه متنساش تسيب كومنت أو ايموجى للدعم و شكرا ليكم واللى جى احلى
✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️✳️✴️