NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

Casper.

نسوانجى خبرة
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
تنويه:
(القصة الجنس فيها مش هيكون دلوقتى هيكون قدام شويه عشان زمن الجزء دا والبطل لسا صغير)

فى القرن ال 13 فى حي مليء بالقصور فى قصر منهم تحديداً الا وهوا قصر الملك يجلس الملك على فراشه ويبدو عليه أنه على مشارف الموت وعائلته ملتفة حوله
الملك: اعتقد أننى قد حان وقتى كم كنت اتمنى ان احظي بفرصة أخري لتحقيق امنيتى الاخيرة كم أن الحياه ليست عادلة
ابنه: لا تقل هذا يا أبى لقد عشت حياتك بشكل رائع لقد كنت اقوي الفرسان ومستخدمى السحر سيتذكرك كل الشعب لما قدمته لهم وللمملكة لقد بنيتها لوحدك وحافظت عليها...... لكن الملك مبيبقاش سامع كلام ابنه وبيلاحظ فتاه بتقترب منه وبيبقا حواليها هالة لونها ابيض وبتمسك أيده واول ما بتلمسها روحه بتخرج من جسده وبيتحرك معاها
الملك: ماذا ما الذي حدث...... لكن مبتردش عليه وبيظهر باب لونه بنفسجي غامق مش بيبان المكان اللى هيوديه ليه الباب وبيخش معاها وبيلاقى نفسه فى قاعة كبيرة وبيبقا قاعد على العرش حورية جمال حرفيا
الملك: من أنتِ
هي: انا افروديت لقد كنت رَاعِيتكَ طوال فترة حياتك
الملك: كيف ؟!
افروديت: دعك من هذا الان ، لقد قررت إعطائك فرصة أخري لتحقيق امنيتك لما قدمته فى الارض ، ولكن فى عالم اخر بشرط
الملك: ما هو
افروديت: ستعرفه عما قريب والان حان وقتك..... وبيظهر طلسم كبير تحته وبتحرك افروديت شفايفها بكلام مش مسموع وبتختفى الرؤية من قدام الملك وبيبتدي يفتح عينه وبيلاقى شخص رافعه وبيبصله وهوا مبسوط
الملك مع نفسه : اين انا ومن هذا ؟ ..... بيبص حواليه بيلاقى نفسه فى اوضة وحواليه سيدتين وطفلة والعالم غير معروف بعد
الام: اتِه من فضلك
الاب: غريب أمره لماذا لا يبكى
الام: لا اعلم ....... ماذا ابكى ياللهول هل بُعثت كطفل من البداية !!! وبيعلى صوت البكاء...

(بعد مرور اربعة عشر عاماً)

انا ايروين آليرت تم منحى فرصة فى عالم اخر لتحقيق أكبر امنياتى الا وهيا الحكم فى الظلام والظهور أمام الجميع كشخصية ثانوية لذلك قررت عدم إبراز نفسى أمام الناس والبقاء فى الخلف والسير خلف خُطى اختى ( حصريا لمنتديات نسوانجى )
العائلة:
الاب: بيترتولد آليرت 185سم شعره لونه ابيض سنه 33 سنة لون عنيه احمر وشعره ابيض قوته: التحكم بالنار
الام: فريال اكرمان 179سم شعرها اسود لون عينيها ازرق سماوي جمالها هادي 30 سنة قوتها: خلق الاشياء الجامدة التى ليس بها حياه، التحكم فى مادة أشبه بسلايم
الاخت: مالتى آليرت 160سم شعرها ابيض وملامحها حادة وجميلة لون عينيها ازرق تشبه الام 16 سنة القوة: زيادة القوة الجسدية ، التحكم بالنار
انا: ايروين آليرت 155سم شعري ابيض لون عينى احمر أشبه اللى حد كبير أبى 14 سنة القوة: سلايم ( السلايم: مادة لزجة بيتحكم فيها صاحبها وبيقدر يحولها لمادة صلبة ويشكلها ويغير لونها على طريقته الخاصة ) الباقى غير معروف بعد هنعرفه قدام

الام: ايروين هيا فالفطور جاهز
ايروين: حسنا

على سفرة الاكل:

مالتى: هيا ايروين فلنتدرب بعد الفطور
انا: حسنا...... انتهينا من الفطور وأخذنا سيفين وخرجنا للغابة بجانب النهر لنتدرب
مالتى: حاول أن تضربنى بسيفك سأعطيك دقيقتين لإصابتى سأقوم فيهم بالتصدي للضربات فقط وبعد انقضائهم سأهجم عليك
انا: حسنا....... أحكمت قبضتى على السيف وانتلقت برشاقة فى اقل من ثانيه كنت امامها والزمن يكاد يكون متوقف حركت حد السيف على رقبتها وبعدها رجعت إلى مكانى وعاد الزمن لسرعته لاحظت عليها بعض التوتر وهيا تمسك رقبتها وانطلقت ببطئ نحوها احاول إصابتها بالسيف بضربات عشوائية ولكنها كانت تتفاداها بخفة
مالتى: انقضت الدقيقتين...... وانطلقت انا وهيا تجاه بعض ولوحت بسيفها ناحيتى من قوة ضربه السيف واستخدامها للسحر لزيادة قوتها الجسدية وقع من يدي ووقعت فى النهر
انا: احسنتى فى المرر القادمة سوف اهزمك
مالتى: شكرا ولكن مستواك تحسن عن اخر مرة تبارزنا فيها
انا: نعم لقد كنت اتدرب كل يوم فى الصباح الباكر...... وبيقطع كلامنا صوت الخادمة
الخادمة: سيدتى مالتى سيدي بيترتولد يخبرك بأن وقت ذهابك للأكاديمية سيكون غدا
مالتى: حسنا جهزي بعض الملابس لإيروين بعد أن يستحم
الخادمة: حسنا هيا يا سيدي

فى صباح اليوم التالى:
بتدرب فى حديقة القصر على التحكم فى السلايم ولكن بيملأ القصر صوت صراخ صادر من غرفة مالتى
الاب: ياتري اين ذهبت ؟
الام بغضب: اهنالك وقت للسؤال ! فلتقم بالبحث عنها
انا: ما الذي حدث
الاب: لقد اختفت مالتى....... وبيبان على الاوضة اثار اقتحام
انا: أيعقل أنها قد اختطفت
الاب: بالطبع لا فا مالتى قويه اشك فى أن أحد قد اختطفها
الام بغضب: أهذا وقت الجدال..... وبتعمل بالسلايم شكل عصا وبتضربنا بيها
الام: هيا فالتبحثوا عنها يبدو أنها فى خطر ..... بخرج من الغرفة وبتمشى بجانبى "ألفا" خادمتى الخاصة ( ألفا: السن 17 سنة الطول 169سم ايلف شعرها اشقر ولون عينيها رمادي ) هنرجع فلاش باك لقصتها قدام
انا: هل حددتم مكانها
ألفا: نعم يجب علينا الإسراع.
بنخرج من القصر وبتتشكل بدلة السلايم حوالينا انا وألفا وبنتحرك
فى مكان مجهول:
مالتى بتكون مقيدة بالسلاسل من ايديها فى الجدار
مالتى: اعدك بأنك ستموت بأسوء طريقة من الممكن أن تتخيلها
مجهول: يبدو أن معلوماتهم كانت خاطئة من المفترض أن يكون الاقوي هوا ذلك الصبى ولكن اختاروك انتى
مالتى بغضب كبير جدا: اياك والمساس بأخى سأقتلك اقسم بأنى سأقت..... وبيضربها فى وشها جامد وشفتها بتنزل ددمم وبتفقد الوعى وبيلف الشخص المجهول
المجهول: من انت وكيف وصلت إلى هنا
انا: لقد وعَدَتكَ انك ستموت بأسوء طريقة وها أنا هنا لتحقيق أمنيتها امُل أن تقوم بتسليتى والصمود لمدة دقيقة
المجهول: دعنى اولا اعرفك عن نفسى انا مُطران الجشع شادو
انا بتكبر: لا يهمنى فا أنت لن تصمد أكثر من دقيقة
شادو بغضب: سأريك من منا الذي لن يصمد أمام الآخر وفجأه بحس بتغير فى المانا اللى ف الجو وكأن فى ايد خفية فى الهواء وبتحاول تقتلنى وكنت بتفاداها
انا: إذا تلك هيا قوتك.... تشى .....بتصدي لإيده الخفية وبيتشكل سيف من بدلة السلايم وبنطلق نحوه فى ثانيه بكون قطعت دراعه الايمن
شادو بصراخ ممزوج بالألم: لا،لا،لا،لا،لا لن اموت الان هذا ليس موعدي وبيصرخ وهوا بيقول
شادو: فلللتتممت........ وبتظهر حواليه عالة بنفسجية وبتخرج كذا ايد مبقدرش اشوفهم ولكن بحس بالتغير فى الهوا بتاع الاوضة وبتفادا الضربات وانا بقطعها بالسيف
انا: لقد فاتت الدقيقة والان فلتمت
شادو م..... ماذا وبيحدق فى ذراعه الايسر اللى بيكون واقع على الأرض وبيصرخ من الالم ......
انا بغضب: لقد وَعَدَتك وها أنا انفذ وعدها....... وبقرب منه وبقطع رأسه وبتدخل ألفا
الفا: لقد قضينا على الحراس الآخرين واخفيت جثثهم
انا: احسنتى ..... بقطع السلاسل اللى كانت مأيده مالتى وبتركها وارجع القصر وبرجع القصر ومع غروب الشمس بتكون وصلت القصر بعدما استعادت وعيها ولكن كانت تبدو عليها علامات الغضب

فى اليوم التالى ودعناها وكأن شيئاً لم يحدث وذهبت للأكاديمية ( حصريا لمنتديات نسوانجى)
(بعد مرور سنتين)
ألفا: لقد حان وقت تفرقنا
انا: نعم ولكن اين ستذهبون انا سأذهب للأكاديمية وسأحتاجكم
الفا: سنكون على تواصل دائم ولكن هناك من يحتاجوننا أكثر منك ويجب علينا نشر افكارك
دلتا: اعدك بأن لقائنا سوف يكون قريب
بيتا: سوف ننتشر حول المملكة لتكبير منظمتنا ونشر أفكارنا والقضاء على من يقف فى طريقنا مثلما تحلم
انا: اعتقد الآن أنه وقت الوداع الى اللقاء...... مع اول شعاع من شروق الشمس قد جائت العربة لنقلى إلى العاصمة للإلتحاق بالأكاديمية بجانب مالتى
وكدا يكون انتهى الجزء الاول اللى اللقاء
الجزء الثاني

فلاش باك لما كان عندي 10 سنين وابتديت اتدرب على السيف
فى ساحة القصر بنتدرب انا واختى على تقويه جسدنا باستخدام السحر وامامى صخرة بطول جسدي وضخمة اما مالتى فامامها صخرة ثلاثة اضعاف حجم التى امامى ومطلوب منا تدميرها بالسيف وكل العائلة تعلق امال على وريث عائلة اليرت ولكن ليس انا بل مالتى بستخدم التقويه وبضرب السيف فى الصخرة لكنه بيخترقها فقط اما مالتى فتفجرت الصخرة التى امامها

لقد نشأت كطفل عادي , فارس ظلام ذو الشخصية الخلفية "أ" لكن تحت هذا المظهر الخارجى وبيتبدل المكان والزمان لمكان مجهول فى منتصف الليل وانا لابس بدلة السلايم وبضحك بهيستريا وانا بضرب الاشخاص اللى قدامى بالمسدسين اللى معايا

انا: الاعمال مزدهرة ايها اللصوص! ... ارجو ان تظهروا لى كل ما لديكم.

احد اللصوص بغضب: لا تكن مغرورا, يا فتى! وبيضرب طلقة من المسمدس باتجاهى لكن بتفاداها بسرعة

انا: انت, يكفى من الدردشة الفارغة... اعطنى المال. وبشكل السلايم على شكل سيف ممتد للأمام بسرعة وبقطع راس اللص اللى ضرب عليا نار وبتنتشر دمائه على الارض وبيرجع السيف تانى للبدلة

انا: سيف السلايم... جميل اليس كذلك ؟

وبشكل 8 سيوف سلايم باتجاه اللصوص اللى قدامى وبقطع رقابهم كلهم وبيتناثر الدم فى كل مكان

انا:انها مفيدة اكثر مما كنت اعتقد.. انتظر وببص حواليا

انا بابتسامة: حسنا التالى يمكننى اختباره عليك.... وبيظهر ورايا فجأه وبيلوح بسيفة على رقبتى لكنى بصدها بسيف السلايم

انا: اذا بذلت جهدك, فيمكنك البقاء على قيد الحياه لمدة دقيقتين تقريبا... وببصله... لذا ابذل جهدك وبرجع خطوتين لورا

هو بغضب: لا تسخر منى يا فتى وبيضرب بسيفه بشكل عامودي الى الامام باتجاه رأسى وبصدها

هو:قد لا يبدو علي، لكننى استاذ فى البوشينيو! وبيضرب بسيفه فجأه بسرعة وبيصيبنى بجرح من كتفى حتى اسفل المعدة وبتخرج الدماء وانا برجع لورا لكن الدماء بتتحول لسلايم وبترجع للبدلة تانى

انا: امزح وبطلع اربع سيوف شكلها اقرب لرجل العنكبوت من البدلة بتقطع جسده لأربع اجزاء بشكل طولى

انا بنشوة: لم تستمر لمدة دقيقتين. نعم، انا سعيد ببدلة السلايم هذه ايضا. وبنظر ناحيه الجثث المشنوقة للتجار الذين قتلهم اللصوص

انا:اصدقائى فى القافلة، لقد انتقمت لكم.

وبروح ناحيه الصناديق وبفتحها وبلاقيها مليانة بالعملات الذهبية والمجوهرات

انا بفرحة: لا تقلقو سأستفيد جيدا من الهدايا التى تركتموها ورائكم المال والتحف والطعام و...وبيلفت نظري قفص متغطى

انا: قفص ؟ هل هو عبد وبشيل الغطاء وبلاقى شكل كائن بشع للغاية... هذا غير متوقع لست جثة ولكن بدأت فعلا بالتعفن لكنك مازلت على قيد الحياة مما يعنى انك ممسوس وبيصدر الكائن صوت وبتخرج منه شرارات حمراء

انا: هذا الطول الموجى! لقد شعرت به من قبل.. انه سحر خارج عن السيطرة وببتسم بخبث وبحط ايدي فوق عينيه وبدخل ليه كم من السحر وبتمدد جسده وبيكبر وبيكسر القفص

انا بفرح: يمكننى استخدامه. انه ليس جسدي لذلك يمكننى ان افعل اي شيء اريده به دون ان اؤذي نفسى.

بعد ذلك اخذته لغرفة صغيرة خارج القصر بها بعض الصناديق ووضعته بها وبدأت بضخه بالسحر. لقد جربت كل انواع الاشياء التى لم تنجح فى فترة التجارب المبهجة ثم بعد شهر لقد نجحت اخخيرا فى احتواء الحمل الزائد السحري وبيتوهج جسده بشكل كبير وبيبتدي يصغر لحد ما بتظهر فتاه شقراء عارية بالكامل امامى وبتقع عليا

انا: ياللهول... بنيمها على الارض وبقف

انا: من كان يعلم ان شيئا متحللا يمكن ان يعود الى طبيعته؟ ماذا افعل الان

انا: اوه لدي فكرةّ وبلاحظ انها ابتدت تفتح عينيها

انا مع نفسى وانا بقعد على احد الصناديق: ابق حادا هذا هو اول اداء لك بصفتك "بارز فى الظل"....

انا: اري انك استيقظت... بتبصله وبعدا بتعدل جلستها وبتنظر لجسدها

هيا بتعجب واضح: جسدي... لا يمكن

انا: لقد كسرت اللعنة التى كانت تحبسك... انت حرة الان

هيا: انت فعلت هذا ؟.. لعنة ؟

انا: نعم اللعنة, انها... لعنة رهيبة القيت عليك وعلى احفاد الابطال الاخرين. وبفتح احد الصناديق وبخرج كتاب.. انا اتفهم ذعرك. لكن من المؤكد انك سمعت عنها ايضا الحكاية الخيالية المسجلة فى الكتب المقدسة، حول ثلاثة ابطال هزموا الشيطان ديابلوس وانقذوا العالم. هذه القصة حقيقية والقى الشيطان بأنفاسه المحتضرة لعنة هذا ما حولك الى قطعة لحم متعفنة لكن شخص ما شوه التاريخ وجعل الجميع يحتقرونك واصفا اياك بأنك ممسوسة. العقل المدبر لكل ذلك هو ....

وبيظهر بعض التوتر على كلامى

انا: نعم، العقل المدبر... لا, من السابق لأوانه معرفته اذا عرفتى من هو فستكونين فى خطر محدق.

هيا بنبرة تملؤها الجدية: من هو ؟ من فعل هذا بى؟

انا: حسنا ..فى هذه الحالة سأخبرك.... وبلاحظ اسم طائفة ديابلوس على احد الزجاجات المهملة

انا: طائفة ديابلوس مجموعة من المتعصبين الذين يخططون لاحياء الشيطان العظيم لم يخرجو الى ضوء النهار ابدا، مهمتى هي البقاء فى الظل لوضع حد لمخططاتهم الشريرة . اعتقد وبتخرج هالة باللون البنفسجى نفس لون بدلة السلايم اللى بتبتدي تتكون على جسدي... نعم اسمى الانيق.... لا اسمى ايروين من يتربص فى الظل ليطارد الظلال

هيا: ايروين..

انا: طريقى ليس سهلا لكن يجب ان انجز مهمتى.... بيكتمل تكون بدلة السلايم على جسمى وبيختفى اللون البنفسجى

انا: يا بنت البطل هل انت مستعدة للسير معى فى طريقى ؟

هيا: عندا مرضت..اعنى عندما اصابتنى اللعنة فقدت كل شيء كان مستقبلى الوحيد هو ان اضيع كوحش شنيع, لكنك انقذتنى. لذا ... ان كان هذا ما تتمناه سأعطيك حياتى وسأعاقب المذنب بالموت... ببستملها وبمد يدي وبتمسكها بيخرج جزء من البدلة وبيروح لجسدها وبتتكون نفس البدلة عليها

انا مع نفسى: اعنى , لقد اختلقت الامر برمته

انا: سنواجه على الارجح قادة الحكومة الاقوياء وانا متأكد انه سيكون هناك العديد من الاشخاص تحت سيطرتهم الذين لا يعرفون الحقيقة

هيا: ومع ذلك , لا يمكننى ان ارحم اي شخص يقف فى طريقنا

انا: نعم هذه هي الروح!

هيا: سنحتاج الى العثور على احفاد الابطال الاخرين ونأخذهم تحت جناحنا... وبتقرب منى

انا: اه صحيح

هيا: بينما نقوم بتوسيع مؤسستنا سنحتاج الى تعزيز قاعدة عملياتنا وفقا لذلك.. وبتقرب اكتر... سنحتاج الى جمع الاموال لتحقيق هذه الغاية

انا: اجل ولكن باعتدال.. حسنا , اذن اه , صحيح اسم منظمتنا هو حديقة الظل واسمك من الان هو الفا

بعد مرور ثلاث سنوات على ضفة النهر:

انا: مرت ثلاث سنوات بعد ان بدأت ببراعة طريقى خلال اول عرض لي عمري الان 13 عاما, فارس ظلام متوسط فى فترة تدريب المبارزة فى هذا العالم باختصار غير معقدة فى حياتى الماضيه تمكنت جميع انواع تقنيات الدفاع معا وتحسينها اذا استخدمتها هنا

الوقت الحالى فى القطار المتجه للعاصمة:

انا: بحسب قصة الفا والبنات الاخريات طائفة ديابلوس هي منظمة هائلة تعمل على نطاق عالمى هذا مثير للاعجاب.... قالو شيئا عن الاضطرار الى محاربتهم ثم تفرقو فى بقاع الارض الاربع لكننى فهمت لقد نضجو جميعا "هذه الطائفة غير موجودة " " لا يمكننا ان نلعب فى هذه المهزلة الى الابد لذلك نحن نحرر انفسنا." هذا ما قصدوه حقا اعتقد انى لا استطيع القاء اللوم عليهم كنت مثلهم فى حياتى القديمة مع تقدم الجميع فى السن ينسون ابطالهم حتى فى ذلك الوقت كنت اخوض معركتى بمفردي حتى لو انتهى بى المطاف بأخر شخص فى هذا العالم ...سأسمتر فى السعي لأكون البارز فى الظل

وبيوصل القطر للعاصمة.

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: wtah2016, BraveHeart, DrakolaA و 6 آخرين
عوده حميده يعم علي قد ما أنا فاكر انت حاليا ف تالته ثانوي ولا خلصت ؟

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: wtah2016 و Casper.
  • عجبني
التفاعلات: زيدان k
جميل كمل

• حبيته
التفاعلات: Casper.
مبدع يا غالي تسلم ايدك

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: cazanova.shadow
طيب يعم انت جاي فوقت غلط خالص هتسيبلنا جزئين وتمشي 😂😂
لا عيب عليك انا كاتب 6 اجزاء لحد دلوقتى مش انا اللى اوقف خالص 😂😂🤡

• عجبني
التفاعلات: Alwnsh
طيب يعم انت جاي فوقت غلط خالص هتسيبلنا جزئين وتمشي 😂😂
الباقى طبعا هينزل كل سبت وهتكون الأجزاء اكبر من الجزء دا

• حبيته
التفاعلات: زيدان k
الباقى طبعا هينزل كل سبت وهتكون الأجزاء اكبر من الجزء دا
هى دى الاخبار ولا بلاش عقبال الناس التانية😂😂
بس مش هعرف اقراها دلوقتى عشان عندى ميدترم ومسحول

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Magdy66 و Casper.
هى دى الاخبار ولا بلاش عقبال الناس التانية😂😂
بس مش هعرف اقراها دلوقتى عشان عندى ميدترم ومسحول
كل الدعم ليك ياما ناس دخلت الميدتيرم وشالت 😂😂😂🤡

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Magdy66 و M o u s a
كل الدعم ليك ياما ناس دخلت الميدتيرم وشالت 😂😂😂🤡
الميدترم هو الى نجحنى فى نص السنه منغيره كنت شيلت بجد😂😂😂

• عجبني
التفاعلات: M o u s a
  • حبيته
عظمه أمتي الجديد

• عجبني
التفاعلات: wtah2016 و Casper.
عظمه أمتي الجديد
بس طبعا هيكون اكبر من الجزء دا بكتير انا نزلت دا صغير عشان لسا مع الجزء الجاي هوصف البيئة اللى هيعيش فيها البطل

بداية جميل ..
اتمنى لك كل التوفيق ..
وفى انتظار الجديد

• حبيته
قصه انمي دي صح

• عجبني
التفاعلات: 《☆DEVEL☆》 و Casper.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%