NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

يقول صاحبنا.....
ف فتره سابقه ف حياتي عرفت واحده كانت بالنسبالي حاجه كبيره جدا لدرجه اني كنت بستكترها على نفسي .. كنا متفاهمين جدا و كل حاجه فيها مثاليه بالنسبالي بشكل رهيب لكن كطبيعه العلاقات ظهر خلاف ف حاجه بالنسبالي مش هينفع اعديها و عشان حبيتها و اتعلقت بيها حاولت اننا نتكلم ف الموضوع بحيث اننا نوصل لحل مرضي وان كان مش مناسب بشكل كامل .. لكنها فهمت من الموضوع اني بحاول اغير فيها و سابتني دورت عليها ف كل حته بعدها معرفتش اوصلها و الحقيقه أنه رغم طول مده البعاد الا اني لسه بحبها وعندي امل ترجع ..
سؤالي هنا .. هل عمر حد فيكم ف موقف مشابهه يحب حد كامل الاوصاف إلا ف نقطه معينه ف كل حاجه تتهد ؟
هل لو اتنازلت عشان ترضيها و تكمل معاها كنت هتعرف تعيش مرتاح ؟ " حاجه مفصليه بالنسبالك"
هل بعد الغياب ده ممكن ترجع؟ ولو رجعت اتصرف ازاي معاها ؟ " لسه بحبها وعايش على الامل ده ف لا تجرحني ولا تجرحها"
التنازلات جزء من اي علاقة ولكن اي نوع من التنازلات؟
لو حاجة مش هتقدر تتعايش معاها يبقى انت كسبت راحت بالك وبالعكس الم فقدان الحبيب اللي حاسس بيه حاليًا هيكون اهون من انك تخسر نفسك وتكره الشخص دا لانه كسر فيك حاجة انت مش قادر تتحملها .. وعمومًا نعمة النسيان محوطانة هتاخد وقت لكن هتتعايش وهتعدي.

• حبيته
التفاعلات: I'm Klein
  • حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
التنازلات جزء من اي علاقة ولكن اي نوع من التنازلات؟
لو حاجة مش هتقدر تتعايش معاها يبقى انت كسبت راحت بالك وبالعكس الم فقدان الحبيب اللي حاسس بيه حاليًا هيكون اهون من انك تخسر نفسك وتكره الشخص دا لانه كسر فيك حاجة انت مش قادر تتحملها .. وعمومًا نعمة النسيان محوطانة هتاخد وقت لكن هتتعايش وهتعدي.
احييك على كل كلمه قولتها فعلا 👏
البتر ف اوقات كتير بيكون افضل من الترقيع

• حبيته
التفاعلات: لذة الجنون 2
يقول صاحبنا.....
ف فتره سابقه ف حياتي عرفت واحده كانت بالنسبالي حاجه كبيره جدا لدرجه اني كنت بستكترها على نفسي .. كنا متفاهمين جدا و كل حاجه فيها مثاليه بالنسبالي بشكل رهيب لكن كطبيعه العلاقات ظهر خلاف ف حاجه بالنسبالي مش هينفع اعديها و عشان حبيتها و اتعلقت بيها حاولت اننا نتكلم ف الموضوع بحيث اننا نوصل لحل مرضي وان كان مش مناسب بشكل كامل .. لكنها فهمت من الموضوع اني بحاول اغير فيها و سابتني دورت عليها ف كل حته بعدها معرفتش اوصلها و الحقيقه أنه رغم طول مده البعاد الا اني لسه بحبها وعندي امل ترجع ..
سؤالي هنا .. هل عمر حد فيكم ف موقف مشابهه يحب حد كامل الاوصاف إلا ف نقطه معينه ف كل حاجه تتهد ؟
هل لو اتنازلت عشان ترضيها و تكمل معاها كنت هتعرف تعيش مرتاح ؟ " حاجه مفصليه بالنسبالك"
هل بعد الغياب ده ممكن ترجع؟ ولو رجعت اتصرف ازاي معاها ؟ " لسه بحبها وعايش على الامل ده ف لا تجرحني ولا تجرحها"
لا تعليق 🥺🥺🥺

• عجبني
كلنا عندنا عيوب
والى يقول ان فيه علاقه نجحت بدون اى تنازلات من الطرفين يبقا كداب
لازم شوية تنازلات من الطرفين علشان الدنيا تمشى
دا قانون الحياه

• عجبني
التفاعلات: Bootkoko و تحرر و
يقول صاحبنا.....
كلنا مراحل فى حياة بعض ولكل بداية نهاية تختلف فى مذاقها وتأثيرها سلبا او ايجابا من شخص لآخر ودرجه التقارب ونهاية المشوار بين الطرفين

ا
يقول صاحبنا.....
انساها وعيش حياتك وصدقني انت بتفكر فيها عشان مش لاقي بديل لحد دلوقتي ولو لقيت تنساها في دقيقة واحده

اظن ان التشبيه ده قاتم أوي و كان مفيش ناس ممكن تقابلها وتدوم ..
كلنا مراحل فى حياة بعض ولكل بداية نهاية تختلف فى مذاقها وتأثيرها سلبا او ايجابا من شخص لآخر ودرجه التقارب ونهاية المشوار بين الطرفين

ا

انساها وعيش حياتك وصدقني انت بتفكر فيها عشان مش لاقي بديل لحد دلوقتي ولو لقيت تنساها في دقيقة واحده
اظن ان الربط بين انك تلاقي بديل و انك تنسى شخص معناها أنه الشخص ده كان بيتسلى مكنش بيحب .. مينفعش تنسى حد بحد .. ده ظلم بيين للشخص التاني ..
ولو حصل ف انت وقتها كنت اي حاجه غير انك تكون بتحب

اظن ان الربط بين انك تلاقي بديل و انك تنسى شخص معناها أنه الشخص ده كان بيتسلى مكنش بيحب .. مينفعش تنسى حد بحد .. ده ظلم بيين للشخص التاني ..
ولو حصل ف انت وقتها كنت اي حاجه غير انك تكون بتحب
كله بيطلع في الغسيل والي أوله صعب آخره سهل شكلك لسه صغير

• بيضحكني
كله بيطلع في الغسيل والي أوله صعب آخره سهل شكلك لسه صغير
ضحكتني اوي شكلك لسه صغير
انا داخل على 32 شهر 5 الجاي 🌚😂
الموضوع ملوش علاقه بالسن
لو انت حبيت شخص بجد ووصل لاعمق مكان بقلبك لما يسيبك أو تسيبيه لازم هتلاقي مكانه حاجه اسمها ندبه أو بمعنى ابسط علامه ..
شوارع مشيتوا فيها مع بعض
اماكن قعدتوا فيها مع بعض
حركات معينه كنتم بتعملوها مع بعض أو كان هو بيعملها
كلام معين كان بيقولهولك
حاجات كتير اول ما تحصل ولو صدفه تفكرك بيه
دي حاجات هتحس بيها وتفتكرها وجايز تفتكرني وقتها لما تحب حد بجد مش شخص اتعودت عليه ف فكرت نفسك بتحبه

ضحكتني اوي شكلك لسه صغير
انا داخل على 32 شهر 5 الجاي 🌚😂
الموضوع ملوش علاقه بالسن
لو انت حبيت شخص بجد ووصل لاعمق مكان بقلبك لما يسيبك أو تسيبيه لازم هتلاقي مكانه حاجه اسمها ندبه أو بمعنى ابسط علامه ..
شوارع مشيتوا فيها مع بعض
اماكن قعدتوا فيها مع بعض
حركات معينه كنتم بتعملوها مع بعض أو كان هو بيعملها
كلام معين كان بيقولهولك
حاجات كتير اول ما تحصل ولو صدفه تفكرك بيه
دي حاجات هتحس بيها وتفتكرها وجايز تفتكرني وقتها لما تحب حد بجد مش شخص اتعودت عليه ف فكرت نفسك بتحبه
وانا عديت ال٤٠ وزي ما قلت لك كله بيطلع في الغسيل الحاجة الوحيدة الي ممكن تربطك للأبد بشخص هي وجود اولاد غير كده بلح

وانا عديت ال٤٠ وزي ما قلت لك كله بيطلع في الغسيل الحاجة الوحيدة الي ممكن تربطك للأبد بشخص هي وجود اولاد غير كده بلح
على راسي
بس اختلف معاك
في أشخاص مبيطلعوش ف الغسيل دي وجهه نظري.. في أشخاص وجودهم واثرهم بيفضل باقي و دي حاجه شوفتها من ناس اكبر مننا بكتير
60/70 سنه ولسه متذكر شخص بعينه وبيتكلم عنه كأنه مفرقهوش يوم

على راسي
بس اختلف معاك
في أشخاص مبيطلعوش ف الغسيل دي وجهه نظري.. في أشخاص وجودهم واثرهم بيفضل باقي و دي حاجه شوفتها من ناس اكبر مننا بكتير
60/70 سنه ولسه متذكر شخص بعينه وبيتكلم عنه كأنه مفرقهوش يوم
معاك بس بتبقي ذكريات كلنا عندنا منها ومكملين حياتنا عادي

اظن ان التشبيه ده قاتم أوي و كان مفيش ناس ممكن تقابلها وتدوم ..
ردي علي الموضوع وليس المجمل استاذى الكبير

• حبيته
  • حبيته
  • حبيته
التفاعلات: مزاجنجى كييف

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%