NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

سؤال نقاش قانون المنتدي مهم جدااااا

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
أحلى حاجة هو يكون في عدل
بالمعنى
اذا في عضو مثلا يكون جديد ويكون في حوار بينه وبين عضو قديم يكون العضو القديم دا عنده مكانه فالمنتدى.يكون اختلاف وجهة نضر وكبر الموضوع ليوصل لحد الجدال .
تكون العقوبة متماثله
يعني لو في حضر على التعليقات يكون الحضر متساوي
مش العضو يلاقي نفسه محضور لمدة أسبوع والطرف التاني عنده حرية مطلقة يشارك عادي زي ميكون محصلش حاجه.
نتعلم حاجه مهما كانت مكانة العضو يتعامل زي زي غيره
لما نوصل لحد أن المشرف أو حتى المدير يغلط يعمل لنفسه حضر على حسب قوانين المنتدى.
لو وصلنا للمرحلة دي نقدر نقول
أنه في عدل
دا مجرد رأي ومش بتهم حد
رأي في مكانه و عندك حق فيه طبعا

اكيد بياخدوه عين الاعتبار انا ملاحظ مواضيع ادارية كتير مهتمة باراء الاعضاء و افكارهم و ده شئ جيد
لكن لو نفذوه حتبقى الحكاية متوقفة على ثقافتنا و درجة وعينا احنا الاعضاء لان فعلا ممكن موضوع يكون شائك و يعمل لغط كتير الاهواء يا روز الاهواء معضلة كبيرة كثير منا يفتقد الحيادية
ثقافة الاعضاء بتجبر الاداره علي ده لكن عشان متوسط الاعمار مش كبير فالهدوء مش هيكون احسن حاجه و الاندفاع هتبقي سمه عامه

• عجبني
التفاعلات: البرنسيسه ليدي
تيجوا نتناقش شويه عن فكرة القوانين و ليه اصلا معموله عموما في كل مكان سواء شركه محافظه دوله منتدي او موقع في كل حاجه في حياتنا.

ببساطه القانون هو

بنود أساسية لتنظيم سلوك الأفراد و تنظيم العلاقات فيما بينهم البعض و بينهم و بين مثلا المنتدي .

و طبعا ده عشان بنتكلم علي المنتدي هنا في ناس بتتضايق من فكرة القانون و مش بيلاقي سبب انه يكون في مكان ترفيهي و يلاقي حد يقوله ده مخالف و مش مستعد لده 🤷‍♀️
تصدف عندك حق هي ناقصه احنا داخلين نتقرف و لا نفك شويه مع بعض و نتكلم بحريتنا .🤦‍♀️

بس حبيت نتكلم سوا علي كذا فكره و بعدين نتناقش سوا احسن
تخيل لو مفيش قانون يمنع حاجات معينه و فعلا تخيل أمثله في دماغك و انت بتقرا ...

حد غلط فيك بأي شكل .

حد تعدي علي خصوصيتك زياده .
حد بوظلك بوست بتعمله و بقي بدل فكره عايز توصلها بقا جروب شات و انت مش عاجبك ده.
اتكلمنا بقا مثلا بفكرة انا حر في حاجات فئويه .
دين مثلا.

اتجاه سياسي.
انتماءات رياضيه.

انتماءات مجتمعيه.
كل دي حاجات تضايقنا من بعض و احنا داخلين ننبسط مش نتجادل و نتخانق سوا طب ليه من الاول بقا نتكلم فيها.

امثله كتير مش كده لو سمحت بتتخيل و لا لاء

طب من ناحيه تانيه كمنتدي الفكره منه ايه غير الترفيه طيب عشان احقق الترفيه كمنتدي مطلوب مني ايه غير اني اتأكد انك :
١.تكون مبسوط و مرتاح نفسيا و تشوف و تقرا حاجه تفرحك.

٢.تتناقش في مواضيع مفيده مش اي كلام و خلاص.
٣.انك تشوف حاجات ممتعه حقيقي بالنسبالك.

طب كل ده اعمله ازاي من غير شروط بيني و بين المكان اللي انا طالب منه ده 🤷‍♀️

لو عدينا كل ده هتقولي في

سلبيات في الرقابه اوكي🤷‍♀️
او عندي وجهة نظر في القانون و تطبيقه او منطق وجوده😁

يلا نتكلم في ده و اعمل منشن لكل اللي تعرفه عشان قد ايه ده موضوع مهم نتناقش فيه في مكان كلنا بنرتاح فيه و عايزينه يبقي احسن حاجه
مين عنده سؤال بقا و اتكلموا براحتكوا عشان نوصل لأحسن حاجه لينا كلنا 🤗
بايد موضوع القانون جدا من غيره هتبقي سايبه لدرجه تخنق يعني مس هتاخد حق ولا باطل وتدريجيا النظام هينهار لاننا بشر ومعرضين للغلط ف محتاجين حاجه تحجم الغلط ده وتعرفنا انه غلط ما هو محدش بيقول انا غلطان
كلام ملعبك شويه علشان لسه صاحي 😂

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بايد موضوع القانون جدا من غيره هتبقي سايبه لدرجه تخنق يعني مس هتاخد حق ولا باطل وتدريجيا النظام هينهار لاننا بشر ومعرضين للغلط ف محتاجين حاجه تحجم الغلط ده وتعرفنا انه غلط ما هو محدش بيقول انا غلطان
كلام ملعبك شويه علشان لسه صاحي 😂
نقول قصدك من غير قانون الدنيا هتبقي سايبه مش كده

• حبيته
التفاعلات: Kιɳg Jr
تيجوا نتناقش شويه عن فكرة القوانين و ليه اصلا معموله عموما في كل مكان سواء شركه محافظه دوله منتدي او موقع في كل حاجه في حياتنا.

ببساطه القانون هو

بنود أساسية لتنظيم سلوك الأفراد و تنظيم العلاقات فيما بينهم البعض و بينهم و بين مثلا المنتدي .

و طبعا ده عشان بنتكلم علي المنتدي هنا في ناس بتتضايق من فكرة القانون و مش بيلاقي سبب انه يكون في مكان ترفيهي و يلاقي حد يقوله ده مخالف و مش مستعد لده 🤷‍♀️
تصدف عندك حق هي ناقصه احنا داخلين نتقرف و لا نفك شويه مع بعض و نتكلم بحريتنا .🤦‍♀️

بس حبيت نتكلم سوا علي كذا فكره و بعدين نتناقش سوا احسن
تخيل لو مفيش قانون يمنع حاجات معينه و فعلا تخيل أمثله في دماغك و انت بتقرا ...

حد غلط فيك بأي شكل .

حد تعدي علي خصوصيتك زياده .
حد بوظلك بوست بتعمله و بقي بدل فكره عايز توصلها بقا جروب شات و انت مش عاجبك ده.
اتكلمنا بقا مثلا بفكرة انا حر في حاجات فئويه .
دين مثلا.

اتجاه سياسي.
انتماءات رياضيه.

انتماءات مجتمعيه.
كل دي حاجات تضايقنا من بعض و احنا داخلين ننبسط مش نتجادل و نتخانق سوا طب ليه من الاول بقا نتكلم فيها.

امثله كتير مش كده لو سمحت بتتخيل و لا لاء

طب من ناحيه تانيه كمنتدي الفكره منه ايه غير الترفيه طيب عشان احقق الترفيه كمنتدي مطلوب مني ايه غير اني اتأكد انك :
١.تكون مبسوط و مرتاح نفسيا و تشوف و تقرا حاجه تفرحك.

٢.تتناقش في مواضيع مفيده مش اي كلام و خلاص.
٣.انك تشوف حاجات ممتعه حقيقي بالنسبالك.

طب كل ده اعمله ازاي من غير شروط بيني و بين المكان اللي انا طالب منه ده 🤷‍♀️

لو عدينا كل ده هتقولي في

سلبيات في الرقابه اوكي🤷‍♀️
او عندي وجهة نظر في القانون و تطبيقه او منطق وجوده😁

يلا نتكلم في ده و اعمل منشن لكل اللي تعرفه عشان قد ايه ده موضوع مهم نتناقش فيه في مكان كلنا بنرتاح فيه و عايزينه يبقي احسن حاجه
مين عنده سؤال بقا و اتكلموا براحتكوا عشان نوصل لأحسن حاجه لينا كلنا 🤗
القانون جميل جدا عشان بيحافظ ع النظام وبيمنع التجاوزات وبيخلق جو من الاحترام المتبادل بين الاعضاء

• عجبني
التفاعلات: Ms Roony
  • عجبني
التفاعلات: Life Arch
القانون جميل جدا عشان بيحافظ ع النظام وبيمنع التجاوزات وبيخلق جو من الاحترام المتبادل بين الاعضاء
حقيقي و بيحفظ حقك و خصوصيتك و غيرك و خصوصيته فعلا

• أتفق
التفاعلات: فحل نسوان 666
حقيقي و بيحفظ حقك و خصوصيتك و غيرك و خصوصيته فعلا
اللى عجبنى انى شايف ك واحد بيعمل ايه وعلق قال ايه ، نظام جاحد بصراحة

• حبيته
التفاعلات: Kιɳg Jr
الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل