NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

نقاش هل علينا الشعور بالهزيمة او التمسك بالعزيمة ؟

كلام حضرتك سليم في التوصيف لكن مش معنى ده إننا منحاولش نغيرو . .
لم اقل اننا لا نغيره فالتغيير مطلوب وعلينا بنشر الوعي واعاده بناء القيم للمجتمع

مشاهدة المرفق 240236
غلطانين في اي بقي بصي للصورة كدا وبروفايلها
وإذا كانت دي صورة بروفايلها هي بالأصل مليكان . واللبس حرية شخصية . كل مصر كانت تلبس كدة قبل خمسين سنة . ليه محدش قتل فاتن حمامة ولا ليلى علوي ولا سعاد حسني . هذا منطق طارئ . وفكر ظلامي مزيف مالوش مكان . والنور قادم بان كل انسان يخلي بالو من نفسو وملوش دعوى في الناس ـ بعدين حضرتك بتناقش الاخلاق في منتدى اباحي ؟ وانتا مشترك فيه وعضو الماسي كمان وبتوزع شهارات في الشرف على البنات . ؟ كلنا هنا عارفين السمكة وديلها يا عيني . فبلاش نزاود على بعض يا روحي

يسطا هو احنا بأين في العالم واللة لو حصل اي اللوم بيجي برضو علي البنت البنت السبب في كل حاجة بتحصل عشان احنا في مجتمع زكوري حتي لو البنت ملاك لازم يطلعوا فيها مليون هي السبب حتي لو كانت لابسة **** كانت برضوا هتبفي السبب 🙂🙂
ميرنا كلامك صحيح وعلشان كده مشوارنا طويل مع انو الناس تتعلم تحترم حق الحياة عند بعضها . . عالاقل حق الحياة . احنا بقينا زومبي بجد

مهما حصل ... مهما حصل سواء البنت غلطانة او مش غلطانة لبسها مكشوف او لبسها متغطى مش مبرر للقتل ... مش من حق اى حد انه ينهى حياه حد تانى كل واحد حر فى تصرفاته و ليه ** هو اللى يحاسبه بعدين ... ولو هانتكلم من منظور ان اللبس هو السبب حضراتكم ماسمعتوش عن البنت الادرنية ايمان رشيد اللى اتقتلت برضه فى جامعتها و كان لبسها مغطيها من الساس للراس ... القضية مش قضية لبس و تبرج القضية قية ان الناس دى ماعندهاش دين والا مكانتش ارتكبت حاجة زى كده و لو على اللبس و التبرج ليها ** هو اللى يحاسبها مش احنا
2705

• عجبني
التفاعلات: كازانوفاية
مهما حصل ... مهما حصل سواء البنت غلطانة او مش غلطانة لبسها مكشوف او لبسها متغطى مش مبرر للقتل ... مش من حق اى حد انه ينهى حياه حد تانى كل واحد حر فى تصرفاته و ليه ** هو اللى يحاسبه بعدين ... ولو هانتكلم من منظور ان اللبس هو السبب حضراتكم ماسمعتوش عن البنت الادرنية ايمان رشيد اللى اتقتلت برضه فى جامعتها و كان لبسها مغطيها من الساس للراس ... القضية مش قضية لبس و تبرج القضية قية ان الناس دى ماعندهاش دين والا مكانتش ارتكبت حاجة زى كده و لو على اللبس و التبرج ليها ** هو اللى يحاسبها مش احنا
مشاهدة المرفق 241829
كلام في الصميم ورد وافي جدا . احنا شعوبنا طيبة . والمجرم مجرم في كل المقاييس ومحدش بيدورلو على عذر الا اللي بيشبهلو .
تسلم على كلامك الدقيق واللي فمكانو

• عجبني
التفاعلات: the_pharao
وإذا كانت دي صورة بروفايلها هي بالأصل مليكان . واللبس حرية شخصية . كل مصر كانت تلبس كدة قبل خمسين سنة . ليه محدش قتل فاتن حمامة ولا ليلى علوي ولا سعاد حسني . هذا منطق طارئ . وفكر ظلامي مزيف مالوش مكان . والنور قادم بان كل انسان يخلي بالو من نفسو وملوش دعوى في الناس ـ بعدين حضرتك بتناقش الاخلاق في منتدى اباحي ؟ وانتا مشترك فيه وعضو الماسي كمان وبتوزع شهارات في الشرف على البنات . ؟ كلنا هنا عارفين السمكة وديلها يا عيني . فبلاش نزاود على بعض يا روحي
انا مش روحك وانا عارف اننا غلطان في دخولي المنتدي بس انا بتكلم في الصح وانتي ال فتحتي الموضوع مش انا

من لا يتعاطف مع ضحية قتلت بهذه الطريقة البشعة او بأي طريقة . اكيد بيكون من الزومبي وليس من بني الانسان
واتذكري كلامي .. في الحياة قاعدة لا تخيب .. من استساغ الظلم على انسان جر **** نفس الظلم عليه .
لااتعاطف ودي حريه شخصية

مجتمعنا ال عايشيين فيه مبيسمحش بالامور دي من الانحلال الاخلاقي زي الغرب وبعدين انتم اتخلقتوا كدا بدون مكياج خلينا بقي منطنططش ع بعض ومتعملوش علينا حلوين

مجتمعنا ال عايشيين فيه مبيسمحش بالامور دي من الانحلال الاخلاقي زي الغرب وبعدين انتم اتخلقتوا كدا بدون مكياج خلينا بقي منطنططش ع بعض ومتعملوش علينا حلوين
وحضرتك ايمان كانت محجبة ومبتحطش ميكب اتضربت 8 رصاصات لي هتطلعوا عليها اي كمان

ميرنا كلامك صحيح وعلشان كده مشوارنا طويل مع انو الناس تتعلم تحترم حق الحياة عند بعضها . . عالاقل حق الحياة . احنا بقينا زومبي بجد
❤❤❤❤

وحضرتك ايمان كانت محجبة ومبتحطش ميكب اتضربت 8 رصاصات لي هتطلعوا عليها اي كمان
اتضربت مش اتدبحت في وسط الشارع بالنهار

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مهو متعرفش ليه اتقتلت ومش اتدبحت في فرق كبير اوووووووي
انا اقولك لي واحد حاول يرتبط بيها وفضل يهددها انو هيقتلها زي نيرة وبرضو رفضت لحد ما اتضربت 8 رصاصات

انا اقولك لي واحد حاول يرتبط بيها وفضل يهددها انو هيقتلها زي نيرة وبرضو رفضت لحد ما اتضربت 8 رصاصات
😂😂😂 انتي بتتكلمي كانه هيقتلها وعادي هيتساب مهو هيقتلها وهيتعدم فعمره مهيضحي بحياته عشان رفض تافه او ال بتقوليه دا فعقلي الامور ثانيا بنت الاردن منعرفش سبب قتلها ولا ليه انقتلت عشان نقول لبس متبرج او غيره ممكن اتقتلت انتقام من احد افراد عائلتها ممكن انتقاما منها بس مدبحهاش وسط الناس زي الفرخه دا ضربها بالنار فرق كبير فمنخلطش الامور وع فكرة امبارح لسا سامع انهم ٣ طلقات النهاردة فيه بيقول خمسة وفيه بيقول سته وانتي بتقولي ٨ وممكن اصلا ميكونش في حاجة ولا في حد انضرب بالنار ولا اي حاجة وتبقي دي اشاعة لأنها غير مرتبطة بفيديو ومعظم القنوات الاخبارية ال بنرجو منهم المصداقية منزلتش عنها حاجة ف**** اعلم ممكن تكون مجرد إشاعة اصلا

• عجبني
التفاعلات: Merna Ahmed
ايمان كمان وصلتها رسالة التهديد قبل بيوم وانتشرت وفي اكتر من فيديو لعائلتها بيحكو عن الموضوع
وكمان بفلسطين والامارات زوج اردني طعن زوجته لانها طلبت الطلاق كل هذا باقل من اسبوع وكانها مخطط واحد
ما منعرف . لكن اللي منعرفو انو القتل جريمة مهما كانت الاسباب

عودة
أعلى أسفل
0%