NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66، A M A و 0 Dagher
مبروك. لقب ناشر قصص
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66، 0 Dagher و A M A
عقبال ما تاخد باقي العضويات لما تشارك في المسابقات 🙏
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66، 0 Dagher و A M A
عقبال ما تاخد باقي العضويات لما تشارك في المسابقات 🙏
تسلم ب امانه انا اصلا بدات اكتب بعد ما خلصت غبار الزمن قصصك بجد توب واتعلمت منها ف لو خدت لقب للقصص هتكون اول واحد اشكره عشان اتعلمت منك ازاي اكتب 🤍🤍
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66
تسلم ب امانه انا اصلا بدات اكتب بعد ما خلصت غبار الزمن قصصك بجد توب واتعلمت منها ف لو خدت لقب للقصص هتكون اول واحد اشكره عشان اتعلمت منك ازاي اكتب 🤍🤍
بجد بجد... فعلا شرف ليا ♥️

تاني حاجة.... أنا فعلا فرحان إني كنت سبب ف إن. ناس تفكر تكتب... الكتابة. بجد. أروع ما يكون ♥️🥰
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66 و 0 Dagher
القصه بجد عظمه انتا ابدعت فيها جدا
انا بقيت استنا الجزء الجديد ينزل بفارغ الصبر
ابدعت فيها واتمني يبقي منها سلاسل كتير
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66 و 0 Dagher
يا ولدي احترم عقولنا انها لا تتحمل كل العظمه دي 😂😂😂😂 بجد بالتوفيق ليك 🤝
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66 و 0 Dagher
➤السابقة



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

صباح او مساء علي حسب وقتك يا برنس حابب اولا اشكر الي الي جاي من السلسله الاولي ومهتم ب القصه ولو انتا جديد روح شوف السلسله الاول وتعاله كمل معانا عشان تفهم الاحداث حابب بس اشكر كل الي نصحني من اخواتي في الكومنتات عشان احسن اسلوب السرد و الكتابه واحداث القصه وانا حاولت علي قد ما اقدر احسن من اسلوب القصه وبشكر كل الي بيقولي نصيحه بشكل محترم في كومنت واتمني الجديد يعجبكم

ملحوظه / القصه هتكون لكل مجنون بيحب القصص المميزه من الجزاء ده لو بتقرف متقرئش عشان انا غيرت السرد بشكل كامل





الجزاء الاول ( مطر الدم )​


(( بعد سنه )) 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿​


: انتا ايه انتا شيطاااانننن

صرخ الصوت وهوه بيبصلي وانا واقف في بركه من الدم الجثث غرقانه ددمم وف ايدي الخنجر الاسود وانا باصص بعيون بارده ل الشخص الي واقف قدامي وابتسمت وانا بفصل راسه عن رقبته وعلي وشه تعابير الرعب و الدم طلع من راسه غرق وشي وجسمي كله وانا واقف ببرود طلعت من جيبي علبه سجاير وولعت سجاره لقيت راجل ببدله سوداء داخل وبينحني ليا

الراجل برعب : ولائي وروحي ل حارق السماء وملك الحرب الغول و وريث السماء و الارض
سعد ببرود : انينموس خضعت ولا لسه
الراجل بتوتر : يا امير انينموس لسه بتعاند واح

قبل ما يكمل جملته خرجت سلاسل سوده من الارض ربطته وخنقت رقبته وهوه بيبصلي برعب وعايز يتكلم وعينه بتدمع وهوه بيبصلي رفعت ايدي واتسحبت السلاسل لل ارض من تاني واتفكت السلاسل من علي رقبته وهوه مسك رقبته وقعد يكح وهوه بيبصلي مرعوب من نظرتي ليه وفجئه ركع علي الارض وبصوت عالي

الراجل برعب : يا ملك انا عبدك مقدرش اعصي امرك تسمحلي اتكلم عن التفاصيل العمليه السيطره علي انينموس
سعد ببرود : هههههه اتكلم بس لو لقيت تقصير مش هكتفي ب دمك بس
الراجل : امرك مولاي قبل شهر حاولنا نتفاوض مع انينموس ونعرفهم ب حضرتك يا وريث وهما اتكبرو وانكرو انك الوريث و ( سكت )
سعد : سكتت يعني يا باهموت
باهموت : جلالتك قالو انهم يقدرو يقتلوك في اي وقت وانك ب النسبالهم مجرد حشره عشان كدا دخلنا معاهم في حرب احنا وكل خدمك يا مولاي
سعد ببرود : اوه فعلا قالو كدا
باهموت ب استغراب : جلالتك مش غضبان ؟
سعد بجنون : ههههههههه اغضب ليه هما الي كتبو موتهم ب ايديهم هديهم الامل وبعد ما يعبدوني ك الوريث هقتلهم كلهم منغير رحمه وارميهم في اليأس
باهموت : امر الملك
سعد : قولي يا باهموت فيه كام تابع ليا وكام عدد قواتي
باهموت : عشره الاف خدم تحت امر مولاي و منظمه الثعبان السام بتخدمك يا ملك
سعد : باهموت فاكر اهم طلب طلبته منك
باهموت ابتسم : فاكر يا ملك وطلبك جاهز ومستنيك وجهزنا كل حاجه الموت ل اعداء الملك

اتحركت انا وهوه ب عربيه جيب ورانا اسطول من 9 عربيات وكلهم مسلحين كئننا داخلين حرب وانا دماغي بتغلي اليوم الي جهزتله من سنه جه وقت رد الذل جه وقت انهم يعيشو جهنم علي الارض حلفت ان لو فضلت عايش هحرق روحهم واخلي الموت امنيه يتمنوها وسط تفكيري وعيني الي بتغلي نار صوت باهموت فوقني

باهموت : مولاي وصلنا المكان

نزلت من العربيه وانا شايف قدامي منظر عمري ما هنساه المنظر الي غير حياتي منظر المخزن الي موت فيه في حياتي الاولي و الي اتغدر بيا فيه في حياتي الحاليه صدفه غريبه ان المكان ده يكون دايما الي بيشهد علي عذابي و الخيانه الي انا شوفتهم وسط تفكيري رجلي كانت بتتحرك وفتحت باب المخزن ودخلت لقيت احمد مربوط علي كرسي خشب في نص المخزن

سعد : مسائك لذيذ يا ابو حميد كدا يا راجل سنه كامله متسئلش عليا لا كدا ازعل منك بجد وانتا عارف زعلي وحش
احمد بصدمه : انتا ازاي انا متئكد انك اختفيت من سنه وان بنت ال ؛^&؛&^ قتلتك
سعد بغضب : علي قد ما كرهتكم في اليوم ده علي قد ما سئلت نفسي انتو عملتو فيا كده ليه انا عمري ما اذيتك في حاجه ولا اذيت حبيبه ولا هاجر ليه عملتو فيا كدا يا احمد
احمد بسخريه : انتا اقل من انك تعرف وبمجرد ما تعرف غيمه الدم اني هنا هتيجي رجلتي وتقتلك انا همشي من هنا يا سعد ب الذوق او ب العافيه همشي
سعد : برضو عايز اعرف ليه انا عمري ما اذيتك ازاي اصلا فكرت تعمل فيا كدا يا احمد
احمد : هههههههه عشان كان ممتع انك تدوس علي حشره ذيك وتغدر بيها ده السبب انك ضعيف
سعد بجنون: ههههههههههههههه حشره ههههههههههه

فضلت اضحك من كلام احمد بضحك و جوايا بركان ونار لو خرجت هتحرق الدنيا ب الي فيها دخل باهموت وهوه مكتف بنت ومربطها بحبل وحاطط علي وشها قماشه سوده خافيه وشها وقعدها علي كرسي وربطها روحت عندها وانا ببص ل احمد الي مش فاهم ورفعت من علي وش البنت القماشه وبان وش هاجر بنت احمد

احمد برعب : هاجر ايه الي جابك هنا انتي المفروض في المقر الرئيسي
هاجر بتعيط : قتلهم قتلهم كلهم يا بابا مقرنا في مصر اتمحي غيمه الدم معدش ليها وجود في مصر مسبش حد عايش يا بابا
احمد : انتا متعرفش عواقب افعالك يا سعد مهما كنت قوي او تحت ايدك رجاله و سلاح او حتي سر من الاسرار انتا لعبت في عداد عمرك يوم ما فكرت انك تعادي غيمه الدم
سعد بجنون : هههههههههههههه دي لسه البدايه غيمه الدم اله و الهرم الاخضر كل الي شافني قليل كل الي اذاني هيكون الموت نهايته باهموت دخل المفاجئه

دخل باهموت و كام راجل ب كام صندوق من الخشب وطالع من جوا الصناديق اصوات فحيح افاعي احمد كان مرعوب وهوه بيبصلي ومش فاهمني انا عايز ايه باهموت حط الصناديق وخرج تسع صناديق طالع منها صوت فحيح رحت وفتحتهم وخرج من الصناديق اكتر من الف تعبان لونهم ابيض وعيونهم حمرا ددمم

احمد برعب : سعد انا ممكن اعملك الي انتا عايزه فلوس سلاح رجاله اي حاجه بس سيبنا نمشي وكل الي بينا هيتحل يا سعد
هاجر برعب : سعد انتا ناوي علي ايه
سعد بجنون : ولا اي حاجه مش ناوي علي حاجه جبتلك كام واحد من بني جنسك تتسلي معاهم بس
احمد بيصرخ : لا يا سعد الي بنتي اعمل الي انتا عايزه الي بنتي يا سعد سامع
هاجر بتعيط : الوريث مش هيسيبك الوريث هياخد حقنا الملك هينتقم منك وهيرجعلنا حقنا حتي لو كنا ميتين
سعد : ههههههههههه الوريث هههههه تعرفي يا هاجر انتي اغبيي مخلوق شفته في حياتي

مديت ايدي في جيبي وطلعت مزمار شكله قديم ومتبهدل بس الحقيقه ان المزمار ده واحد من ال تسعه وثلاثين سر لسليمان مزمار صوت السماء بيعلمني كل لغات الكون ويخليني اتكلم مع كل المخلوقات ب كل الغات حتي لو كانو حيوانات خدته من منظمه غيمه الدم في مصر بعد ما قتلت كل الي فيها وسبت هاجر وخدت المزمار

احمد بسخريه : هههههههه غبي يا سعد دلوقتي بس فهمت انتا عاوز تعمل ايه بس مش هتعرف

بصيتله وابتسمت ورفعت المزمار وبدات اعزف بيه و المزمار بدا يطلع صوت عالي جدا و الثعابين كانت بتصرخ من الصوت الي بتسمعه صوت عالي جدا ومزعج وفجئه لدا الصوت يقل و المزمار يتبخر ويتحول ل دخان ويدخل ل مناخيري وبقيت انا الوحيد الي سامع عزف المزمار واحمد فتح بقه من الدهشه وصرخ بصوت عالي

احمد بخوف : ازاي مفيش بشر بيقدر يسيطر علي اكتر من سر او هيموت الوحيد الي يقدر يعمل كدا هوه ... الوريث
سعد بجنون : ههههههه عرفت عرفت دلوقتي يا احمد انك من الاول انتا الي حشره انتا الي غبي هههههههههههه
هاجر بخوف : مستحيل مستحيل تكون انتا الوريث مستحيل
احمد بحزن : اح..احنا مكناش نعرف الرحمه يا جلالتك احنا خدمك وعايزين رحمتك يا جلاله ااملك
سعد : ههههه الرحمه كانت فين الرحمه وانتا حاطط سلاحك علي راسي يا احمد كانت فين الرحمه وانتو بتحطو سكينه الغدر علي رقبتب كانت فين رحمتكم ليا عشان ارحمكم ؟
احمد بخوف : جلالتك انا مستعد ادفع تمن الي عملته ب حياتي وبترجاك تسيب بنتي
سعد : هههههه حياتك ههههه ملهاش قيمه عندي يا احمد بس ممكن اسيبك تعيش لو نفذتلي طلب
احمد بفرحه : اي حاجه انا هعمل اي حاجه بس ترحمني وتديني فرصه تانيه يا مولاي
سعد : انتا وحبيبه لما كنتو بتتكلمو كنت بتقول قانون السببيه وهيه لما كانت تقول اسم ابوها مكنتش بعرف اسمعه قولي ايه هيه السببيه وليه مكنتش بسمع اسم ابوها
احمد : يا مولاي السببيه قانون بيحمي الكائنات الادني و الضعيفه من انها تسمع اسم المخلوقات من عوالم تانيه
سعد : يعني انا اضعف من اني اسمع اسم ابوها او اسمها الحقيقي
احمد : لا يمولاي الموضوع بس موضوع وقت بسبب ان قوتك كلها مختومه في الاسرار التسعه وثلاثين لما تتحرر حتي جزاء صغير من قوتك السببيه مش هتئثر عليك من تاني
هاجر بفرحه : احنا بنشكرك علي رحمتك يا ملك وانك هتسامحنا
سعد بحزن : تعرف يا احمد اكتر حاجه بتوجع اي شعور ان حد يديلك الامل ويسحبه منك بحركه غدر قبل سنه حسيت الشعور ده واقسمت اني هخليكم تحسوه بدل المره الف
احمد بخوف : لا انتا وعدتني افتكر وعدتني انك هترحمنا لا انتا وعدت با وريث
سعد : ههههههه حتي لو وعدتك مليش وعود للخونه يا ههههههه احمد

احمد وهاجر بداو يعيطو وانا سحبت كرسي وقعدت قدام هاجر واتكلمت ب لغه التعابين و التعابين بدات تتحرك ناحيه هاجر وانا مبتسم بجنون واحمد بيتوسلي ارحم بنته

احمد بخوف : انتا وعدت انتا يا ملك ارجوك الرحمه يا ملك ارجوك الرحمه يا سعد اقتلني بس سيب بنتي ارحمنا يا سعد
سعد بجنون : تعرف يا احمد التعابين دي اسمها تعابين الموت الابيض بسبب ان سمها بيخلي الجسم يتحلل ببطئ من الداخل بس ده مش كفايه انه يرضيني
هاجر بخوف : ابعدهم عني ابتدهم عنيييي
سعد : فكرت كتير ازاي اردلكم الذل و العذاب الي انا شوفته ولقيت حل واحد وهخليك تتمني انك كنت تموت ولا شوفت اليوم ده يا احمد

بدات التعابين تطلع علي جلد هاجر منغير ما تلمسها لحد لما جسمها كله اتغطي ب التعابين الي مكنتش بتعملها حاجه كئنها مستنيه اشاره وهيه بتبصلي بصيت ل هاجر وانا بفتكرها وهيه بتشمت فيا افتكرت لما حطت المسدس علي دماغي افتكرت لما عتملتني زي الحشره بصيتلها بكل غضب وكره وانا بتكلم بصوت اجش مرعب

احمد برعب : لا يا سعد لااااااا
سعد : ابداو ب الجلد واتلذذو بيه يا خدمي عايزها تعرف يعني ايه جهنم علي الارض
احمد بخوف : لااااااااا

االتعابين هجمت علي جلد هاجر وهيه بتصرخ بصوت مكتوم وهما بياكلو في جلدها واحمد بيعيط لدل الدموع ددمم وبيصرخ طلب مني ارحم بنته و التعابين بتاكل في جلد هاجر لمده 8 ساعات واحمد صوته ضعف وعيونه بتنزل ددمم من الحزن وهاجر صوتها سكت وباصه ل سعد وهيه بتشاورله تتمني الموت من شده الوجع

احمد : ليييه بتعمل فينا كدا ليييه
سعد بسخريه : عشان كان ممتع اني ادوس علي حشره كان السبب انك ضعيف انتا وبنتك يا احمد
احمد بغضب : انتا شطااان
سعد ببرود : هههه دهزكله بسببك انتا يا احمد انتا الي خرجت الشيطان من السلاسل الي كانت حابساه كملو يا خدمي واتلذءو ب لحمه منغير ما تقتلوها

بدات التعابين تاكل في لحم هاجر وانا قاعد بتفرج وعيني بتبص بشماته وكره وفرحان وبتلذذ ب صرخاتها واحمد كان بيتفرج وهوه عاجز وفضلت عينه متفتحه وبتتفرج علي بنته وهيه بتموت لمده 5 ايام واحمد وانا قاعدين بنتفرج احمد مكنش قادر يستحمل المنظر وبقا عامل زي المجنون وساكت وبيبكي وانا مقدرتش اغمض عيني واتفرجت عليها الخمس ايام كاملين

لحد لما حبيبه بقت منظرها بشع عامله زي الزومبي لحمها اتاكل من التعابين وجلدها متشال ومش باين فيها غير عيونها الي بيترجوني اخلصهم من العذاب واقتلها قمت من علي الكرسي وروحت بصتلها في عيونها وانا مبتسم بجنون وسحبت خنجري وانا ببصلها وبفصل راسها عن جسمها

سعد بحزن : عرفتي كدا ازاي كان شعوري وانتو بترموني زي الكلب هرحمك يا هاجر ورحمتي ليكي هتكون الموت

لقيت الفرحه اترسمت في عينها وانا بفصل راسها عن جسمها شلت راسها وروحت وحطتها في حجر احمد الي كان بيموت من الجوع و العطش الي اول لما شاف راس بنته ومنظرها البشع بصلي بكل كرها عيوني الي بقت عامله زي البحر كانت بتتفرج علي عذابه ب استمتاع وفجئه سمعت صوته الضعيف وهوه بيبصلي بكره

احمد بغضب : انتا شيطاان
سعد بسخريه : مش ده بفضلك لما تقابل بنتك قولها اني استمتعت بيها جدا

مديت ايدي جوا جسم احمد الي شهق وبص لقاني طالع بقلبه ف ايدي و فجرته قدام عينه واحمد مات بحسره وعينه مليانه كره وغضب ليا ابتسمت وسمعت صوت الباب فتح باب المخزن ولقيت باهموت داخل وانحني قدامي وهوه مرعوب من المنظر الي شايفه وغصب عنه رجع الي في بطنه اول لما بص علي جثه هاجر وانحنالي

باهموت : مولاي المبجل الف مبروك علي اخذ انتقامك من الي خانوك يا مولاي
سعد ببرود : انا عايز انام جهز العربيات عشان نتحرك يا باهموت
باهموت : امرك مولاي

خرجت انا وبهموت وركبت العربيه ومشيت وانا مش مستوعب الي عملته عدا قدامي شريط ذكرياتي و عذاب هاجر للخمس ايام وتوسلات احمد وابتسامتي اامجنونه وانا مستمتع بتعذيبهم عمري ما تخيلت اني اوصل للي وصلتله نزلت من العربيه مع باهموت ورجعت قصري الي كنت ساكن فيه مع حبيبه سنه كتمله رجعت ودخلت اوضه النوم وامرت باهموت يخرج

سعد بيعيط : معرفش كنتي انس ولا جن بس انا حبيتك وعمري ما حبيت زيك كنت فاكر انك شبهم كلهم بس كنتي مختلفه حتي لما عملتي زيهم وخنتيني معرفتش انتي فعلا عملتيها ولا لا ولا عارف اكرهك ولا احبك يا تري يا حبيبه انتي فعلا حبيتيني ولا كنتي بتغدعيني بس الي متئكد منه اني حبيتك وعمري ما هعرف احب حد زي ما حبيتك تاني يا حبيبه

رميت جسمي علي السرير وانا ببكي بحرقه وبفتكر كل لحظه كنت في حضنها وانا بقولها يا حببتي كان وقت قليل بس عمري ما هقدر انساه لحد لما روحت في النوم وانا ببكي

المشهد الرئيسي

فتحت عيني ولقيتني في قاعه العرش وجالس قدامي الملكه الي نورها ااابيض الي مغطي علي شكلها بيحسسني دايما ب الامان و قدامي الكيان الاسود الي كل مبصله بفتك. عذابي بصتلهم ودموعي نزلت مش عارف ليه حسيت تني عايز احكيلهم كل حاجه وانا لعيط بقهره سمعت صوت الملك الاسود بيتردظ في القاعه

الملك الاسود : عارف احساسك عارف يعني ايه الدنيا كلها تخذلك وتتخلي عنك عارف يعني ايه ميكونش ليك حد تقدر حتي تكلمه عارف شعورك بس لازم تبقي اقوي
سعد بيعيط : ابقا اقوي هههههه وهيفيد في ايه القوه خلاص معدش ليها هدف عسان اعيش عشانه
ملكه النور : القوه هتخليك قادر علي كل حاجه لو السماء كرهتك احرقها لو الارض لعنتك دمرها القوه هيه اساس الحياه يا سعد
سعد : القوه ملهاش لزمه النهايه هتكون واحده خيانه غدر موت ايه الي هتزودني بيه القوه
الملك الاسود : القوي يقدر يعمل الي عايزه يا سعد الي خانك امحيه لو عاؤز افتل كل ااخونه في العالم وعيش في سلام القوه هيه الاساس يا سعد
سعد : اقتل كل الخونه هههههههه يبقا هقتل كل البشر حتي حبيبه الي كنت عابز اعيش عشانها خانتني ايه الي باقيلي
ملكه النور : ومين قالك انها خانتك يا سعد الحياه فيها اسراركتير انتا لسه متعرفهاش
سعد : عايز اعرف.
الملك الاسود : هههههههه انتا اضعف من انك تعرف عرفت ليه القوه مهمه يا سعد

بصيتلهم وانا مش فاهم هما مين وليه دايما بيظهرولي

سعد : انت مين
الملك الاسود ابتسم : هيجي يوم وتعرف افتكر بس يا سعد ان اهم حاجه تكون اقوي بئي وسيله كانت
سعد : هيجي يوم واعرف انتو مين
ملكه النور : اكبد يا سعد وهيكون اقرب مما تتصور
الماك الاسود : وقتنا خلص سلام يا سعد ومتنساش ان القوه هيه كل حاجه سلام يا ا^^^^؛

مشهد فرعي

عيله سعد اتخطت سعد وتقريبا نسيوه وعايشين حياتهم بس الحزن لسه مخيم عليهم وكل واحد فيهم بيحاول يداري نور ركزت في دراستها بس علي السيوفي و غاده العدوي ما نسيوش سعد نهائي وكل يوم يفكرو فيهم ويحزنو علي الي حصل نور وهما علي الاكل في يوم

نور بفرحه : باب ماما عندي مفاجئه
علي السيوفي بحزن : **** يديم فرحتك يا حبيبتي قولي بقا الخبر الي مفرحك علي الصبح كدا
نور بفرحه : انا جاتلي منحه ل جامعه حاسبات ومعلومات
علي السيوفي : الف مبروك يا حبيبتي بس متئكده انك عايزه الكليه دي يا نور
نور : ايوه يا بابا ده انا كنت بحلم ب اليوم ده
علي السيوفي : مالك يا غاده ساكته كدا ليه باركي ل بنتك هتدخل كليه واخيرا
غاده العدوي بحزن : مبروك يا نور بس انا اسف بس افتكرت سعد كان هيفرحاك اوي لما يعرف حاجه زي دي

نور قامت من علي السفره ودموعها نزلت وعلت صوتها وهيه لتبص ل امها وبتزعق

نور بتبكي : سعد سعد سعد كل شويه سعد وتفكروني ب الي حصل هوه انا بنتكم ولا هوه
علي السيوفي : يا بنتي سعد اخوكي ليه بتكرهيه كده
نور بغضب : سعد مش اخويا ولا عمره هيكون سامع يا بابا سعد ابن شوارع واديه رجع للشوارع الي جه منها ونكر خيرنا عليه

وسط كلامهم وزعيق نور رن جرس الباب مع صوت تخبيط علي الباب نور جريت فتحت الباب لقت شهد في وشها وعلي وشها علامات الرعب وايدها بتترعش

نور : مالك يا شهد بتخبطي كده ليه ومالك خايف كدا ليه
شهد بخوف : انا ... عايزه اكلمك انتي وطنط غاده وعمو علي السيوفي
نور ب ارتباك : طيب ادخلي اتفضلي

دخلت شهد ونور مستغربه واول لما علي السيوفي شاف شهد استغرب من حالتها و الرعب الي هيا فيه ولاحظ ان ايدها بتترعش

علي السيوفي : اتفضلي يا بنتي مالك خايف كدا ليه حصل ايه
شهد بخوف : عمو علي انا شوفت سعد
نور بصدمه : بتقولي ايه شوفتيه فين وازاي انطقي
شهد : تعرفو فيلا الطاحوني الي انتشرت في الاخبار من خمس ايام تقريبا
غاده العدوي : ايوه مش دي الفيلا الي اتقتل فيها اكتر من 100 واحد ومحدش عارف يوصل للي عمل كدا
شهد بخوف : ب الظلط كده قبل اسبوع كان عندؤ مشوار قريب منها وشوفت ( وسكتت )
نور بخوف : شوفتي ايه
شهد بخوف : شوفت واحد شبه سعد خارج من فيلا الطاحوني
غاده العدوي : وايه الي هيجيب سعد ل فيلا الطاحوني يا شهد اكيد انتي شوفتي غلط
شهد : يا ريت يا طنط بس انا متئكده انه سعد
علي السيوفي : اتئكدتي ازاي انطقي وانتي بتقولي شبهه
شهد : عمو علي المشكله ان سعد خرج من الفيلا وهوه غرقان ددمم ولقيته ركب عربيه وسط موكب حراسه واتحرك ومشي
نور برعب : لا ده اكيد مش سعد الي بتتكلمي عليه
شهد : لو كان ده بس كنت هقوى اكيد مش هوه بس المشكله ان ااحرس وهما بيفتحوله الباب قالو جمله سمعتها ومش قادره انساها
علي السيوفي : جمله ايه انطقي بسرعه
شهد : واحد من الحرس فتحله الباب وقاله بصوت عالي اتفضل يا حضره الوريث سعد
علي السيوفي بصدمه : ده سعد بجد انا متئكد
نور : مش ممكن يكون حد شبهه في الاسم و الشكل مش اكتر وبعدين ايه حوا. الوريث ده كمان
علي السيوفي : عمري ما افتكرت ان سعد في يوم هينفذ الي في الورقه
غاده العدوي : ورقه ايه ووريث مين انا مش فاهمه حاجه
علي السيوفي : لما اتلنيت سعد كان فيه ورقه من اهله اتسلمت ليا وقالولي ادها ليه لما يكبر كانت بعنوان الي الوريث
نور : الورقه دي لسه معاك ؟
علي السيوفي : هدخل اشوفها يمكن يكون فيها معلومات تدلنا علي سعد

دخل علي السيوفي اوضه النوم وبعد نص ياعه طلع و شايل في ايده صندوق خشب قديم حطه علي السفره و الكل مستغرب من الي سمعوه وعن موضوع الورقه فتح علي السيوفي الصندوق وطلع منه ورقه مصنوعه من الجلد عامله زي مخطوطات الفراعنه ومكتوب عليها من بره الي الوريث

نور : دي اثار
علي السيوفي : معرفش بسؤمين هيسيب اثار ل عيل صغير اكيد دي رساله من اهله بس شكلها فعلا غريب
غاده العدوي : افتحها يا علي واقرئي الي فيها
علي السوفي : حاضر

فتح علي السيوفي الورقه ولقي مكتوب فيها ب اادم الي خلاه يترعب

علي السيوفي ب رعب : الورقه مكتوبه ب الدمم
شهد بخوف : ايه دي ومبن اهل سعد الحقيقين عشان يسيبوله حاجه زي كدا
نور بخوف : قولنا مكتوب فيها اؤه يا بابا
علي السيوفي : ح حاضر الورقه بتقول

( الي الوريث الي ابني العزيز لم يتبقي لي وقت في هذه الحياه في الغالب عندما تقرئ هذه الكتابات سنكون انا وامك اموات لقد تركتك لك ارثك من اسرار سليمان تسع اسرار من اسرار سليمان ارثي الذي سيساعدك علي الانتقام لنا من الشياطين تذكر هذه يا حفيد سليمان تذكر هذه يا حفيد الحن و البن يا من خلقت بمعجزه لن تتكرر تذكر طريقك سيكون مليئ ب الدم و العذاب اتمني لو كنت استطيع ان احتضنك ان اعلمك كيف تمشي ان اكون بجانبك في حياتك واكون بجانبك ولكنها الحياه مكان ميراسك سيبلغك به خادمتك الوفيه انطق اسمها ثلاث مرات وستظهر لك ولن تظهر لغيرك خادمتك الوفيه اسمه نائله )

نور بصدمه : يعني سعد يكون حفيد سيدنا سليمان
غاده العدوي : فيه حاجات كتير مش فهماها بس يعني ايه الحن و البن
علي السيوفي مرعوب : مخلوقات اتخلقت قبل الجن كانو مفسدين في الارض محدش شافهم من البشر حتي الجن بيخافو منهم
شهد برعب : يعني سعد مش انسان
علي السيوفي : معرفش مكتوب ان سعد حفيد سيدنا سليمان و سيدنا سليمان بشر بس يعني ايه ابن الحن و البن مش عارف
نور : مكتوب ان سعد هيكون طريقه مليان ب الدم و الموت و شهد بتقول ان سعد كان غرقان ددمم لما شافته معني كده ان النبوئه دي بتتحقق
غاده الغدوي مرعوبه : سعد قتل اكتر من 100 واحد في فيلا الطاحوني ده مش ابني ده شيطان
علي السيوفي مرعوب : محدش فينا يعرف سعد شاف ايه في السنه دي ولا هوه فعلا تمل كدا ولا لا خلي الايام تبينلنا الحقيقه

المشهد الرئيسي

صحيت من النوم وجسمي كله عرق وبنهج كئني كنت بجري وشوفت ؟؟؟؟؟

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

نهايه اول جزاء من السلسله الثانيه واتمني يعجبكم الجديد وهحاول احسن اكتر من القصه عشان تعجبكم اكتر و اكتر

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

الجزاء الثاني ( طيات الماضي )​

صحيت من النوم علي صوت طلقه فجرت ازاز الشباك وصوت رشاشات وضرب نار واتفتح باب الاوضه ودخل باهموت وهوه بيجري ومرعوب ونزل عند حافه السرير وانحني وايده بتجيب ددمم واتكلم وهوه مرعوب جدا وباين عليه الخوف


باهموت : مولاي المبجل انينموس بيهاجمو الفيلا وعايزين يقتلوك وتعزيزاتنا هتاخد وقت عبال ما تيجي
سعد ببرود : خلي واحده من الخدامات الي في الفيلا يجهزولي الحمام
باهموت : الحمام ؟
سعد بجنون : عايز استحمي من الدم معقوله هروح اول يوم كليه وانا غرقان ددمم

باهموت ابتسم : امر الملك خمس دقائق هيكون الحمام جاهز

خرج باهموت وانا قومت من علي السرير ووشي الغضب ماليه لبست بدله سوده ونزلت لقيت بوابه الفيلا مخلوعه وضرب النار شغال واحد من الجاردات شدني علي جمب وهوه واخد طلقه في كتفه ابتسمت ولقيته بيقولي وهوه مرعوب

الجارد : سعد بيه المكان هنا خطر ارجع جوا الفيلا واستخبا في المخبئ السري

ابتسمت وسبته وقمت ولقيت قدامي 500 شخص كلهم ماسكين اسلحه ورشاشات وقفت قدامهم وضرب النار كله بقي عليا وقبل ما توصلي اي رصاصه رفعت ايدي للسماء وخرجت من الارض سلاسل سوده وعيني اتحولت لعيون بارده وسوده مفيهاش ذره رحمه

سعد : ليكم الشرف يا حشرات انكم تموتو علي ايدي حضرتي

السماء ظلمت رفع رجاله انينموس راسهم وهما مرعوبين لقو ملايين الغربان نازله من السماء نزلت عليهم من السماء وسط الصراخ و المنظر المرعب نزلت الغربان عليهم وبداو ياكلو في جلدهم و لحمهم وهما بيموتوهم ب البطئ وفي ظرف 10 دقائق كل الاصوات سكتت ووقفت وسط هياكلهم العظميه وانا بضحك بجنون

سعد بجنون : هههههههه انينموس ههههههه حشرات دي اخره اي حشره تتجرئ تتحداني ههههههههههههههه
الجارد مرعوب : انتا ايه شيطان ولا انس ولا ملتك ايه
سعد : هههههه حتي انا معرفش انا ايه بس عارف هوصل ل ايه

سيبت الجارد و خدامي بيلمو الجثث الي اصلا بقو هياكل عظميه ومفيش حتي نقطه ددمم واحده في المكان مجرد هياكل عظميه مرميه دخلت القصر ولقيت قدامي بهموت مرعوب من الي شافه واول لما شافني قدامه انحني

باهموت : مولاي انينموس اقتنعو انك الوريث وبعتولنا مكان القاء عشان يعلنو ولائهم لجلالتك
سعد بجنون : خليهم يختارو مكان موتهم زي ما هما عايزين
باهموت : مولاي انينموس منظمه قويه هتكون خساره كبيره لو خلصنا منهم
سعد بخبث : ههههه انتا بجد مصدق ان انينموس اعلنت ولائها ليا يا باهموت هههههههههه
باهموت : مولاي هما بعتو رساله بكدا
سعد : هما جهزو كل قواتهم في مكان القاء يا باهموت عشان يخلصو من الوريث في بدايته وياخدو كل قوته فهمت
باهموت بغضب : هدي امر ب ابادتهم حالا يا مولاي
سعد بخبث : لا متعملش كدا انا فعلا هروحلهم وادخل في فخهم ب رجلي
باهموت بصدمه : بس كدا خطر يا مولاي احنا مش عارفين هما مجهزين ايه ليك هناك
سعد : جهزلي المكلارن عشان عايز اروح بيها الجامعه اول يوم علي بال ما اخد الدوش خلص كلامي يا باهموت
باهموت : امر الملك

دخلت الحمام اخد دش وخلعت كل لبسي وشوفت الندبه الي علي صدري وافتكرت الكائن الغريب ابو حبيبه لما كان هيقتلني دمي غلي في عروقي وانا مش ناسي اني اقسمت اخلؤه يركع طلبا للمغفره وميلاقيهاش دخلت تحت الميه وانا بغمض عيني وبفتكر بدايه تغيري

فااش باك من سنه

صحيت ورجعت ددمم وانا ماسك صدري في المخزن القديم ريحه الدم دخلت دماغي وفوقتني وانا بفتكر كل حاجه وبلعافيه اتحركت كام خطوه لحد الموبايل وطلعت رقم واتصلت وانا بتكلم ب العافيه ونفسي تقيل ورد عليا صوت بنت

: مرحبا يا غول ما سبب الاتصال
سعد : مخزن في الصحراوي ابعتي حد من رجالتك يجبني حالا

غبت عن الوعي وانا بسمع البنت بتتكلم ومش فاهم حاجه روحت في النوم وعينؤ بتفتكر الذل و الغضب و الانتقام الي جوايا كانو اكبر من اي وقت فات صحيت من النوم علي ايد ناعمه بتحسس علي وشي فتحت عيني لقين كلارا ملكه الثعابين السوداء واقف قدامي وانا مربوط بكرسي

كلارا : انتا فعلا يا سعد فاجئتني حتي انا اترعب من كميه الجثث الي كانت في المكان وجروحك انا اصلا مش عارفه انتا عايش ازاي
سعد بخبث : كنت فاكرك هتقتليني يا كلارا
كلارا : ههههه لا مش هقتلك بس عمدي عرض ليك كويس
سعد : عرض ؟ عرض ايه
كلارا : حياتك مقابل انك تسلم كل المعلومات الي عندك عننا الي بتهددنا ببها
سعد بخبث : يعني انتي شايفه انك قادره تقتليني يا كلارا ؟
كلارا بسخريه : ههههههه في حالتك دي حتي حشره تقدر تقتلك يا سعد انتا دلوقتي وقعت في ايدي
سعد : ههههههه ههههه ههههه هههههه ههه
كلارا : اضحك علي ضعفك يا حشره انتا دلوقتي بين ايدي يا حشره واقدر اقتلك وقت ما احب

سكتت وبصيت ل كلارا وانا بفتكر حبيبه وهيه بتقولي نفس الكلام ومنغير ما احس خرجت سلاسل من الارض ربطت كلارا و رجالتها رفعو اسلحتهم عليا وانا ب العافيه قادر اطلع سلسله واحده من الارض عشان تربط كلارا وهيه بتتخنق كلمتها بكل غضب

سعد بجنون : قولتلك قبل كدا يا كلارا حياتي بين ايدي انا الي هحدد امتي تخلص
كلارا بتتخنق : اعع انتا بتستخدم الاسرار از ازاي
سعد : حشره ذيك ملهاش حق انها تعرف قولي للخولات دول ينزلو اسلحتهم او هفصل راسك عن جسمك حالا
كلارا برعب : نزلو اسلحتكم بسرعه

نزلت رجاله كلارا اسلحتهم وانا فكيت السلسله من علي رقبتها بس جسمها كله كان مربوط وفجئه لقتني برجع ددمم وجروحي اتفتحت بصيتلها وانا بهددها وبشد السلاسل علي جسمها

سعد : من النهارده الثعبان السام هتخضعلي وهتكونو مجرد خدم ل حضرتي سامعه
كلارا : اقتلني بس الثعبان السام عمرها ما تخدم غير الوريث
سعد : هههههه انا الوريث يا كلارا
كلارا بغضب : مستحيل تكون انتا الوريث الوريث دمه بيكون لونه اسود وفيه شامه علي كتفه الشمال

مسكت الخنجر وجرحت ايدي ونزل منها ددمم اسود قدام كلارا الي فتحت بقها وهيه مصدومه وبعدها قطعت القميص الي انا لابسه من ناحيه كتفي الشمال وبان علي جانب كتفي شامه سوده عامله زي الوشم كلارا بصتلي ودمعت وانا استغربت وفكيتها وانا مستغرب ولقيتها بتنط في حضني

كلارا بتعيط : اخيرا يا مولاي اخيرا ظهرت انا اسفه انا اسفه علي اني خذلتك
سعد : انتي
كلارا بتقاطعني : انا من عيله الخدم الاصل ل اسرار سليمان وانا اخر واحده من العيله الاصليه ب الدم النقي يا ملك
سعد : عيله خدم اسرار سليمان مين العيله دي
كلارا : يا مولاي عيليتنا مستنيه ظهورك من الاف السنين واحنا بنبني في قواتنا عشان تخدمك لما تظهر سامح تقصيري يا مولاي
سعد : يعني عيلتك هيه الي اسست الثعبان السام عشان تخدمني ؟
كلارا : مش بس الثعبان السام يا مولاي عيلتي اسست غيمه الدم واسست الهرم الاخضر
سعد بصدمه : طيب ليه غيمه الدم و الهرم الاخضر بيعادو بعض مدام انتي المتحكمه فيهم
كلارا : زي ما قولتلك يا مولاي انا اخر واحده عايشه من العيله عيلتنا اتبادت من الخونه الي طمعو في ورثك و قوتك
سعد بصدمه : خونه مش المفروض المنظمتين بيخدموني ليه يخونو بعض
كلارا : غيمه الدم و الهرم الاخضر بيقولو كدا عشان بجذبوك اول لما تظهر عشان يقتلوك يا مولاي كلهم خانوك من زمن يا مولاي
سعد : خانوني ليه ! هما اصلا يعرفوني عشان يخونوني ؟
كلارا : هما قتلو عيلتي عشان ميبقاش ليك داعمين اول لما تظهر ويعرفو يقتلوك في السر يا مولاي
سعد : احم طيب مش ناويه تبعدي عن حضني

كلارا بصت لقت نفسها في حضني وطيزها كانت علي زبي ب الظبط اتكسفت جدا وقامت رجعت ل مكانها وهيه مكسوفه وحاطه وشها في الارض ضحكت وانا ببصلها ولقيتها بتتكلم وهيه مكسوفه

كلارا : بس يا مولاي طالما انتا دمك اسود ايه الدم الاحمر الي كان بيخرج من جسمك ده
سعد : دهم ددمم دي شوئب الجسم حاجه مميزه فيا بتخلي الشوئب تخرج من جسمي
كلارا بكسوف : حابه اتئسف تاني يا مولاي علي تقصيري في حق جلالتك وانا بقبل اي عقاب انتا تئمرني بيه
سعد بيضحك : ههههههه مش كنت حشره من شويه
كلارا بكسوف : مم مكنتش اقصد يا ملك

نهايه الفلاش باك

فوقت من سرحاني علي صوت باهموت وهوه بيخبط علي باب الحمام من برا

باهموت : مولاي العربيه جاهزه من بدري
سعد : طيب انا خارج

لبست وخرجت وانا سرحان ومشيت لحد الجراش لقيت عربيه ماكلارين سوده ومنظرها فخم جدا جدا ركبت العربيه وخليت باهموت ميجبش ورايا حراسه واتحركت علي الجامعه

مشهد فرعي

نور داخله من بوابه الكليه وهيه فرحانه انها دخلت الكليه الي بتحلم بيها بس زعلانه ان سعد مش جمبها في يوم زي دا واتفاجئت لما شافت مصلحي واقف مع قمر وبيضحكو هما الاثنين وهما بيكلمو بعض وراحت عشان تسلم عليهم

نور : مصلحي و كمان قمر نتو بتعملو ايه هنا
قمر : احنا اتقبلنا هنا بمنحه من الوزاره في كليه حاسبات ومعلومات
نور : بجد زيي انا برضو اتقبلت بمنحه من الوزاره
مصلحي بغضب : نور مفيش اخبار عن سعد لسه مظهرش ولا حاول يكلمكو
نور : لا معرفناش نكلمه خالص يا مصلحي ولا عارفين هوه فين
قمر : خلاص يا جدعان فكوكو من السيره دي

نور من جواها زعلانه من انهم بيتكلمو عليا وحش بس استغربت ان مصلحي بيسئل علي ب الاهتمام ده

نور : بس غريبه يا مصلحي سنه كامله ولسه فاكر تسئل عن سعد دلوقتي
مصلحي : لا اصل سعد واحشني
قمر : واحشك ؟ ههههه **** يخليكم لبعض

فجئو سمعو صوت الامن بيزعق كلهم بصو وشافو المكلارين وانبهرو بيها و سمعو الي صدمهم

الامن : يا استاذ مينفعش تدخل ب العربيه لازم رخصه

طلعت ايدي من شباك العربيه و فيها رخصتي الدوبلوماسيه خدها الامن وبص فيها ووشه جاب الوان اول لما شافها وبصلي وهوه مرعوب عشان هوه عارف يعني ايه رخصه دوبلاوماسيه الي مش موجوده غير مع اهم الشخصيات في مصر

الامن : اتفضل سعد بيه واسف علي ازعاج حضرتك

اتفتحت البوابه و نور و مصلحي و قمر مصدومين من الي سمعوه ومش مصدقين دخلت ب العربيه وركنتها ونزلت واول لما شفت نور و مصلحي و قمر اتجمدت مكاني وكنت هقتلهم من شده غضبي شفتهم وعيني مليانه كره ليهم

نور : سعد انتا

مشيت منغير ما ارد عليها وعديت من جمبها وهيه بتبصلي ومش فاهمه نور حاولت تتكلم وانا ماشي كئنها بتكلم الهوا سبتها وانا ماشي لقيت ايد مصلحي بتشدني من كتفي منعت نفسي اني اقطعها ب العافيه وبصيتله بغضب

مصلحي بغضب : فين حبيبه يا سعد
سعد : ايدك لو منزلتش من علي كتفي وعد مني هخليك تتحسر عليها يا خول الصحاب انتا
مصلحي : فين حبيبه يا ابن الشوارع يا عر

قبل ما يكمل جملته لفيت ايده من اول المعصم لحد الكتف مسبتش في ايده عضم سليم صرخ ونزل علي الارض وهوه ماسكها وبيعيط بحرقه و الناس بدات تتلم ونور و قمر مرعوبين مسكت راسه ورزعتها في الارض وحطيت رجلي فوق راسه وهوه بيعيط

سعد : حبيبه مش اختك يا خول وهيه الي اختارت تكون جمبي ولو قولت اسمها تاني هقتل كسمك سامع
نور : جمبك ! يعني ايه و ازاي كل دا منغير ما تقولنا يا سعد
قمر : انتا اتجوزت حبيبه يا سعد
سعد : انتو مين في حياتي اصلا عشان اعرفكم و بتتكلمو بعشم كدا انتو كنتم اكتر ناس اذوني في حياتي انسي ان كان ليكي اخ اسمه سعد يا نور

سبتهم ومشيت وهما مصدومين من طريقتي الجديده ونور كانت اكتر واحده مصدومه فيا كانت فكره انها هترجعني ب كلمتين مكنتش تعرف اني بقيت بكرها ومكنتش تعرف اني لسه فاكرلها الي عملته في حياتي الي فاتت واني مسحتها من حياتي

فضت بتمشي وانا بفتكر كل واحد فيهم اذاني ازاي وبمنع نفسي علي قد ما اقدر اني مرجعش واقتلهم ومشيت لحد لما دخلت المحاضره قبل ما تبداء ولاحظت ان الكل بيتكلم علي الي انا عملته بخوف وبقيت بدور علي مكان فاضي اقعد فيه ومش لاقي ولاقيت بنت بتشاورلي قعدت جمبها

سعد : شكرا مكنتش لاقي مكان اقعد فيه واضح ان كل الي في المحاضره خايفين مني هههههه
البنت : ما لازم حد يعمل كدا في اول يوم في الجامعه هههههههه
سعد : يعني لو عملت كدا في بعد شهر هيكون عادي
البنت : طلاما انتا عارف انه مش عادي جاي تعمل كدا قدام الجامعه كلها ده انتا خليت الواد مش نافع
سعد بهزار : دي اقل حاجه عندي
البنت : هههههه صح نسيت اسمك ايه بقا
سعد : بيقولولي سعد
البنت : ههههههه بيقولولك ماشي يا سعد انا اسمي ورد وبعد المحاضره هعرفك علي الشله
سعد : هيه كمان فيها شله ماشي يا ورد اما نشوف اخرتها

خلصت المحاضره ولقيت بنتين توئم داخلين علينا ومعاهم ولد اول لما شافني حسيته اتعصب بس مركزتش

ورد : اعرفك يا سعد دول صحابي من الشله التوئم دول اسمهم ميار و ومروه و الرخم ده اسمه ابرهيم
سعد : اتشرفت بيكم
ابرهيم : يبنتي هيه الشله ناقصه عشان تجيبي ده كمان

قبل ما يكمل جملته الي عصبتني طلعت سلسله من الارض من تحت كعب رجله اتقلب علي وشه بشكل غبي و البنات فصلو ضحك وهوه اتكسف اديته ايدي عشان يسند نفسه وانا بضحك راح زقها وبصلي بغضب

ابرهيم : اوعي ايدك يا عم ايه مش هعرف اقوم
سعد : ههههه انتا حتي مش عارف تقف هتعرف تقوم هههههه
ميار : يخربيتك هههههه وقعت زي برميل الطرشي ههههههههههههههه

حبيت الموقف ورحت عتمل نفس الحرك ل ميار لقيتها اتقلبت علي وشها وحرفيا ورد كانت هتموت من الضحك وانا رغم كل الي فيا فصلت ضحك علي منظرهم وابرهيم و ميار سندو بعض وقامو وهما بيضحكو وابرهيم اتقبلني في الشله

مروه : مالك مش كنتي لسه بتقولي اتقلب زي برميل الطرشي اديكي بقيتي زيه ههههههههه
ورد : يخربيتكم هموت هههههههههه
سعد : هههههه يعيني عليك يا ابرهيم وقعت انتا وميار حته وقعه ههههههههه
ابرهيم : كمل جملتك و**** حاسك هتتقلب زينا هههه
ورد : لا ما احنا مش هقديها شقلبه علي الارض تعالو نروح نتكلم في الكافيتريا

خرجنا احنا الاربع واحنا رايحين الكافتيرايا وبنضحك وفجئه لقيت مصلحي ومعاه تسعه من صحابه واقفين ومستنينا روحت وقفت قدامهم وانا مبتسم واتفاجئت ان ابرهيم جاي يقف جمبي

ابرهيم : جمبك يسطا انا معرفكش من كتير بس انتا رجوله
سعد : ارجع يسطا للبنات عشان محدش يقرب منهم
ابرهيم : يعم انتا مش شايف دول كام واحد انا هفضل جمبك
سعد ابتسم : تراهني اني اقوم بيهم كلهم لوحدي بس هتفطرنا كلنا النهارده
ابرهيم : برضو مش همشي
سعد : اسمع الكلام واسحب كرسي واتفرج هعملك فيهم ايه هخلي اتخن تخين فيهم يقلب شرموطه

ابرهيم رجع وانا ابتسمت وانا رايح ناحيه مصلحي ولقيت وقف قدامي واحد من صحابه وهوه غضبان و حط ايده علي كتفي

الشاب : ينفع الي انتا عملته في مصلحي ده
سعد : لو عايز متبقاش زيه نزل ايدك يا كسمك بدل ما انيكك انتا و مصلحي بلي معاكم
الشاب : انا بقا هعرفك ازاي يا عرص تكلمنا كدا

رفعت ايده وانا مبتسم وحاولت اتحكم في نفسي ومقتلهمش ضربته بدراعي في بطنه لقيته بيرجع ددمم وطار تلاته متر وصحابه اترعبو وهجمو عليا كلهم وحاوطوني لقيتهم بقربو عليا وانا فضلت واقف مستنيهم لحد اما قفلو دايره عليا وجريو ناحيتي نطيت في الهوا وطرت تلاته متر و الكل مصدوم

ابرهيم : احا سعد بيطير يا جدعان
ورد : هوه عمل كدا ازاي اصلا نط المسافه دي كلها

نزلت برجلي علي كتف واحد من صحاب مصلحي واتسمع صوت عظمه وهوه بيتكسر لكل الي في المكان وصحابه اترعبو ولقيت واحد منهم بيطلع مطوه وبيجري عليا بيها كنت شايفهم بيتحركو سلو موشن ب النسبالي من بعيد سمعت صوت ابرهيم

ابرهيم : حاسب يا سعد من ضهرررك

ابتسمت و لاول مره استخدمت قوتي كامله وكلهم شافوني اختفيت بس انا اتحركت وظهرت ورا الشاب ومسكت راسه وخبطتها في الارض و الكل مصدوم من الي حصل حسيت ان جنوني بيزيد وبدات اروح ناحيه مصلحي وانا مبتسم بجنون ولقيته بيقع علي الارض وبياحول يجري بس رجله مش شايلاه

مصلحي : ابعد عني ابعد
سعد : ههههه هبعد بس بروحك ههههههه

بصلي ابرهيم وهوه مرعوب وشايفني كئني مجنون وصلت قدام مصلحي وانا مبتسم واديته ب الرجل في بطنه رجع ددمم ووقع علي الارض وهوه بيصرخ وماسك بطنه مسكته من رقبته ورفعته في الهوا وروحه بتطلع في ايدي وانا مش حاسس و بقيت عامل زي المجنون ولقيت ابرهيم بيمسك ايدي

ابرهيم : كفايه يا صحبي الواد هيموت في ايدك

بدات استوعب ورميت مصلحي الي اغمي عليه ومشيت مع ابرهيم رجعنا ل ورد و منار و مروه

ورد : سعد هوه ممكن اطلب منك طلب
سعد : ايه الطلب الاول
ورد : ممكن تعلمنا ازاي نطير زيك هههههههه
سعد : مش لما اتعلم انا الاول ههههههه
مروه : بس انتا ظبتطهم هوه انتا كنت بتلعب رياضه وانتا صغير
سعد : لا مجربتش قبل كدا الصراحه


واحنا بنتكلم لاحظت ان ورد كل شويه تبصلي وتركز معايا ومن تحت ل تحت تعض شفايفها ركزت معاها واحنا بنتكلم وفجئه سمعت اكتر صوت بكرره صوت قمر كشرت ولفيت شوفتها حاطه راسها في الارض هيه ونور

قمر : سعد ممكن نتكلم
سعد ببرود : لا واظن قولتلكم انسو انكم في يوم عرفتو حد اسمه سعد
نور : يا سعد موضوع مهم
ورد : طيب احنا هنستئذن احنا يا سعد

مشيت ورد و الشله وانا مخنوق و متعصب من نور و قمر بس عايز افهم فيه ايه يخليهم يعملو كل دا

سعد بقرف : ايه بقا ام الموضوع الي عايزني فيه ده
نور : سعد ا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نهايه الجزاء الثاني واتمني يعجبكم

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
يا باشا الجزء حلو بس قصير يا ريت تطول الجزء عن كدا وما تتأخر في اللي جاي تحياتي لك
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66، 0 Dagher و A M A
➤السابقة



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

صباح او مساء علي حسب وقتك يا برنس حابب اولا اشكر الي الي جاي من السلسله الاولي ومهتم ب القصه ولو انتا جديد روح شوف السلسله الاول وتعاله كمل معانا عشان تفهم الاحداث حابب بس اشكر كل الي نصحني من اخواتي في الكومنتات عشان احسن اسلوب السرد و الكتابه واحداث القصه وانا حاولت علي قد ما اقدر احسن من اسلوب القصه وبشكر كل الي بيقولي نصيحه بشكل محترم في كومنت واتمني الجديد يعجبكم

ملحوظه / القصه هتكون لكل مجنون بيحب القصص المميزه من الجزاء ده لو بتقرف متقرئش عشان انا غيرت السرد بشكل كامل





الجزاء الاول ( مطر الدم )​


(( بعد سنه )) 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿​


: انتا ايه انتا شيطاااانننن

صرخ الصوت وهوه بيبصلي وانا واقف في بركه من الدم الجثث غرقانه ددمم وف ايدي الخنجر الاسود وانا باصص بعيون بارده ل الشخص الي واقف قدامي وابتسمت وانا بفصل راسه عن رقبته وعلي وشه تعابير الرعب و الدم طلع من راسه غرق وشي وجسمي كله وانا واقف ببرود طلعت من جيبي علبه سجاير وولعت سجاره لقيت راجل ببدله سوداء داخل وبينحني ليا

الراجل برعب : ولائي وروحي ل حارق السماء وملك الحرب الغول و وريث السماء و الارض
سعد ببرود : انينموس خضعت ولا لسه
الراجل بتوتر : يا امير انينموس لسه بتعاند واح

قبل ما يكمل جملته خرجت سلاسل سوده من الارض ربطته وخنقت رقبته وهوه بيبصلي برعب وعايز يتكلم وعينه بتدمع وهوه بيبصلي رفعت ايدي واتسحبت السلاسل لل ارض من تاني واتفكت السلاسل من علي رقبته وهوه مسك رقبته وقعد يكح وهوه بيبصلي مرعوب من نظرتي ليه وفجئه ركع علي الارض وبصوت عالي

الراجل برعب : يا ملك انا عبدك مقدرش اعصي امرك تسمحلي اتكلم عن التفاصيل العمليه السيطره علي انينموس
سعد ببرود : هههههه اتكلم بس لو لقيت تقصير مش هكتفي ب دمك بس
الراجل : امرك مولاي قبل شهر حاولنا نتفاوض مع انينموس ونعرفهم ب حضرتك يا وريث وهما اتكبرو وانكرو انك الوريث و ( سكت )
سعد : سكتت يعني يا باهموت
باهموت : جلالتك قالو انهم يقدرو يقتلوك في اي وقت وانك ب النسبالهم مجرد حشره عشان كدا دخلنا معاهم في حرب احنا وكل خدمك يا مولاي
سعد ببرود : اوه فعلا قالو كدا
باهموت ب استغراب : جلالتك مش غضبان ؟
سعد بجنون : ههههههههه اغضب ليه هما الي كتبو موتهم ب ايديهم هديهم الامل وبعد ما يعبدوني ك الوريث هقتلهم كلهم منغير رحمه وارميهم في اليأس
باهموت : امر الملك
سعد : قولي يا باهموت فيه كام تابع ليا وكام عدد قواتي
باهموت : عشره الاف خدم تحت امر مولاي و منظمه الثعبان السام بتخدمك يا ملك
سعد : باهموت فاكر اهم طلب طلبته منك
باهموت ابتسم : فاكر يا ملك وطلبك جاهز ومستنيك وجهزنا كل حاجه الموت ل اعداء الملك

اتحركت انا وهوه ب عربيه جيب ورانا اسطول من 9 عربيات وكلهم مسلحين كئننا داخلين حرب وانا دماغي بتغلي اليوم الي جهزتله من سنه جه وقت رد الذل جه وقت انهم يعيشو جهنم علي الارض حلفت ان لو فضلت عايش هحرق روحهم واخلي الموت امنيه يتمنوها وسط تفكيري وعيني الي بتغلي نار صوت باهموت فوقني

باهموت : مولاي وصلنا المكان

نزلت من العربيه وانا شايف قدامي منظر عمري ما هنساه المنظر الي غير حياتي منظر المخزن الي موت فيه في حياتي الاولي و الي اتغدر بيا فيه في حياتي الحاليه صدفه غريبه ان المكان ده يكون دايما الي بيشهد علي عذابي و الخيانه الي انا شوفتهم وسط تفكيري رجلي كانت بتتحرك وفتحت باب المخزن ودخلت لقيت احمد مربوط علي كرسي خشب في نص المخزن

سعد : مسائك لذيذ يا ابو حميد كدا يا راجل سنه كامله متسئلش عليا لا كدا ازعل منك بجد وانتا عارف زعلي وحش
احمد بصدمه : انتا ازاي انا متئكد انك اختفيت من سنه وان بنت ال ؛^&؛&^ قتلتك
سعد بغضب : علي قد ما كرهتكم في اليوم ده علي قد ما سئلت نفسي انتو عملتو فيا كده ليه انا عمري ما اذيتك في حاجه ولا اذيت حبيبه ولا هاجر ليه عملتو فيا كدا يا احمد
احمد بسخريه : انتا اقل من انك تعرف وبمجرد ما تعرف غيمه الدم اني هنا هتيجي رجلتي وتقتلك انا همشي من هنا يا سعد ب الذوق او ب العافيه همشي
سعد : برضو عايز اعرف ليه انا عمري ما اذيتك ازاي اصلا فكرت تعمل فيا كدا يا احمد
احمد : هههههههه عشان كان ممتع انك تدوس علي حشره ذيك وتغدر بيها ده السبب انك ضعيف
سعد بجنون: ههههههههههههههه حشره ههههههههههه

فضلت اضحك من كلام احمد بضحك و جوايا بركان ونار لو خرجت هتحرق الدنيا ب الي فيها دخل باهموت وهوه مكتف بنت ومربطها بحبل وحاطط علي وشها قماشه سوده خافيه وشها وقعدها علي كرسي وربطها روحت عندها وانا ببص ل احمد الي مش فاهم ورفعت من علي وش البنت القماشه وبان وش هاجر بنت احمد

احمد برعب : هاجر ايه الي جابك هنا انتي المفروض في المقر الرئيسي
هاجر بتعيط : قتلهم قتلهم كلهم يا بابا مقرنا في مصر اتمحي غيمه الدم معدش ليها وجود في مصر مسبش حد عايش يا بابا
احمد : انتا متعرفش عواقب افعالك يا سعد مهما كنت قوي او تحت ايدك رجاله و سلاح او حتي سر من الاسرار انتا لعبت في عداد عمرك يوم ما فكرت انك تعادي غيمه الدم
سعد بجنون : هههههههههههههه دي لسه البدايه غيمه الدم اله و الهرم الاخضر كل الي شافني قليل كل الي اذاني هيكون الموت نهايته باهموت دخل المفاجئه

دخل باهموت و كام راجل ب كام صندوق من الخشب وطالع من جوا الصناديق اصوات فحيح افاعي احمد كان مرعوب وهوه بيبصلي ومش فاهمني انا عايز ايه باهموت حط الصناديق وخرج تسع صناديق طالع منها صوت فحيح رحت وفتحتهم وخرج من الصناديق اكتر من الف تعبان لونهم ابيض وعيونهم حمرا ددمم

احمد برعب : سعد انا ممكن اعملك الي انتا عايزه فلوس سلاح رجاله اي حاجه بس سيبنا نمشي وكل الي بينا هيتحل يا سعد
هاجر برعب : سعد انتا ناوي علي ايه
سعد بجنون : ولا اي حاجه مش ناوي علي حاجه جبتلك كام واحد من بني جنسك تتسلي معاهم بس
احمد بيصرخ : لا يا سعد الي بنتي اعمل الي انتا عايزه الي بنتي يا سعد سامع
هاجر بتعيط : الوريث مش هيسيبك الوريث هياخد حقنا الملك هينتقم منك وهيرجعلنا حقنا حتي لو كنا ميتين
سعد : ههههههههههه الوريث هههههه تعرفي يا هاجر انتي اغبيي مخلوق شفته في حياتي

مديت ايدي في جيبي وطلعت مزمار شكله قديم ومتبهدل بس الحقيقه ان المزمار ده واحد من ال تسعه وثلاثين سر لسليمان مزمار صوت السماء بيعلمني كل لغات الكون ويخليني اتكلم مع كل المخلوقات ب كل الغات حتي لو كانو حيوانات خدته من منظمه غيمه الدم في مصر بعد ما قتلت كل الي فيها وسبت هاجر وخدت المزمار

احمد بسخريه : هههههههه غبي يا سعد دلوقتي بس فهمت انتا عاوز تعمل ايه بس مش هتعرف

بصيتله وابتسمت ورفعت المزمار وبدات اعزف بيه و المزمار بدا يطلع صوت عالي جدا و الثعابين كانت بتصرخ من الصوت الي بتسمعه صوت عالي جدا ومزعج وفجئه لدا الصوت يقل و المزمار يتبخر ويتحول ل دخان ويدخل ل مناخيري وبقيت انا الوحيد الي سامع عزف المزمار واحمد فتح بقه من الدهشه وصرخ بصوت عالي

احمد بخوف : ازاي مفيش بشر بيقدر يسيطر علي اكتر من سر او هيموت الوحيد الي يقدر يعمل كدا هوه ... الوريث
سعد بجنون : ههههههه عرفت عرفت دلوقتي يا احمد انك من الاول انتا الي حشره انتا الي غبي هههههههههههه
هاجر بخوف : مستحيل مستحيل تكون انتا الوريث مستحيل
احمد بحزن : اح..احنا مكناش نعرف الرحمه يا جلالتك احنا خدمك وعايزين رحمتك يا جلاله ااملك
سعد : ههههه الرحمه كانت فين الرحمه وانتا حاطط سلاحك علي راسي يا احمد كانت فين الرحمه وانتو بتحطو سكينه الغدر علي رقبتب كانت فين رحمتكم ليا عشان ارحمكم ؟
احمد بخوف : جلالتك انا مستعد ادفع تمن الي عملته ب حياتي وبترجاك تسيب بنتي
سعد : هههههه حياتك ههههه ملهاش قيمه عندي يا احمد بس ممكن اسيبك تعيش لو نفذتلي طلب
احمد بفرحه : اي حاجه انا هعمل اي حاجه بس ترحمني وتديني فرصه تانيه يا مولاي
سعد : انتا وحبيبه لما كنتو بتتكلمو كنت بتقول قانون السببيه وهيه لما كانت تقول اسم ابوها مكنتش بعرف اسمعه قولي ايه هيه السببيه وليه مكنتش بسمع اسم ابوها
احمد : يا مولاي السببيه قانون بيحمي الكائنات الادني و الضعيفه من انها تسمع اسم المخلوقات من عوالم تانيه
سعد : يعني انا اضعف من اني اسمع اسم ابوها او اسمها الحقيقي
احمد : لا يمولاي الموضوع بس موضوع وقت بسبب ان قوتك كلها مختومه في الاسرار التسعه وثلاثين لما تتحرر حتي جزاء صغير من قوتك السببيه مش هتئثر عليك من تاني
هاجر بفرحه : احنا بنشكرك علي رحمتك يا ملك وانك هتسامحنا
سعد بحزن : تعرف يا احمد اكتر حاجه بتوجع اي شعور ان حد يديلك الامل ويسحبه منك بحركه غدر قبل سنه حسيت الشعور ده واقسمت اني هخليكم تحسوه بدل المره الف
احمد بخوف : لا انتا وعدتني افتكر وعدتني انك هترحمنا لا انتا وعدت با وريث
سعد : ههههههه حتي لو وعدتك مليش وعود للخونه يا ههههههه احمد

احمد وهاجر بداو يعيطو وانا سحبت كرسي وقعدت قدام هاجر واتكلمت ب لغه التعابين و التعابين بدات تتحرك ناحيه هاجر وانا مبتسم بجنون واحمد بيتوسلي ارحم بنته

احمد بخوف : انتا وعدت انتا يا ملك ارجوك الرحمه يا ملك ارجوك الرحمه يا سعد اقتلني بس سيب بنتي ارحمنا يا سعد
سعد بجنون : تعرف يا احمد التعابين دي اسمها تعابين الموت الابيض بسبب ان سمها بيخلي الجسم يتحلل ببطئ من الداخل بس ده مش كفايه انه يرضيني
هاجر بخوف : ابعدهم عني ابتدهم عنيييي
سعد : فكرت كتير ازاي اردلكم الذل و العذاب الي انا شوفته ولقيت حل واحد وهخليك تتمني انك كنت تموت ولا شوفت اليوم ده يا احمد

بدات التعابين تطلع علي جلد هاجر منغير ما تلمسها لحد لما جسمها كله اتغطي ب التعابين الي مكنتش بتعملها حاجه كئنها مستنيه اشاره وهيه بتبصلي بصيت ل هاجر وانا بفتكرها وهيه بتشمت فيا افتكرت لما حطت المسدس علي دماغي افتكرت لما عتملتني زي الحشره بصيتلها بكل غضب وكره وانا بتكلم بصوت اجش مرعب

احمد برعب : لا يا سعد لااااااا
سعد : ابداو ب الجلد واتلذذو بيه يا خدمي عايزها تعرف يعني ايه جهنم علي الارض
احمد بخوف : لااااااااا

االتعابين هجمت علي جلد هاجر وهيه بتصرخ بصوت مكتوم وهما بياكلو في جلدها واحمد بيعيط لدل الدموع ددمم وبيصرخ طلب مني ارحم بنته و التعابين بتاكل في جلد هاجر لمده 8 ساعات واحمد صوته ضعف وعيونه بتنزل ددمم من الحزن وهاجر صوتها سكت وباصه ل سعد وهيه بتشاورله تتمني الموت من شده الوجع

احمد : ليييه بتعمل فينا كدا ليييه
سعد بسخريه : عشان كان ممتع اني ادوس علي حشره كان السبب انك ضعيف انتا وبنتك يا احمد
احمد بغضب : انتا شطااان
سعد ببرود : هههه دهزكله بسببك انتا يا احمد انتا الي خرجت الشيطان من السلاسل الي كانت حابساه كملو يا خدمي واتلذءو ب لحمه منغير ما تقتلوها

بدات التعابين تاكل في لحم هاجر وانا قاعد بتفرج وعيني بتبص بشماته وكره وفرحان وبتلذذ ب صرخاتها واحمد كان بيتفرج وهوه عاجز وفضلت عينه متفتحه وبتتفرج علي بنته وهيه بتموت لمده 5 ايام واحمد وانا قاعدين بنتفرج احمد مكنش قادر يستحمل المنظر وبقا عامل زي المجنون وساكت وبيبكي وانا مقدرتش اغمض عيني واتفرجت عليها الخمس ايام كاملين

لحد لما حبيبه بقت منظرها بشع عامله زي الزومبي لحمها اتاكل من التعابين وجلدها متشال ومش باين فيها غير عيونها الي بيترجوني اخلصهم من العذاب واقتلها قمت من علي الكرسي وروحت بصتلها في عيونها وانا مبتسم بجنون وسحبت خنجري وانا ببصلها وبفصل راسها عن جسمها

سعد بحزن : عرفتي كدا ازاي كان شعوري وانتو بترموني زي الكلب هرحمك يا هاجر ورحمتي ليكي هتكون الموت

لقيت الفرحه اترسمت في عينها وانا بفصل راسها عن جسمها شلت راسها وروحت وحطتها في حجر احمد الي كان بيموت من الجوع و العطش الي اول لما شاف راس بنته ومنظرها البشع بصلي بكل كرها عيوني الي بقت عامله زي البحر كانت بتتفرج علي عذابه ب استمتاع وفجئه سمعت صوته الضعيف وهوه بيبصلي بكره

احمد بغضب : انتا شيطاان
سعد بسخريه : مش ده بفضلك لما تقابل بنتك قولها اني استمتعت بيها جدا

مديت ايدي جوا جسم احمد الي شهق وبص لقاني طالع بقلبه ف ايدي و فجرته قدام عينه واحمد مات بحسره وعينه مليانه كره وغضب ليا ابتسمت وسمعت صوت الباب فتح باب المخزن ولقيت باهموت داخل وانحني قدامي وهوه مرعوب من المنظر الي شايفه وغصب عنه رجع الي في بطنه اول لما بص علي جثه هاجر وانحنالي

باهموت : مولاي المبجل الف مبروك علي اخذ انتقامك من الي خانوك يا مولاي
سعد ببرود : انا عايز انام جهز العربيات عشان نتحرك يا باهموت
باهموت : امرك مولاي

خرجت انا وبهموت وركبت العربيه ومشيت وانا مش مستوعب الي عملته عدا قدامي شريط ذكرياتي و عذاب هاجر للخمس ايام وتوسلات احمد وابتسامتي اامجنونه وانا مستمتع بتعذيبهم عمري ما تخيلت اني اوصل للي وصلتله نزلت من العربيه مع باهموت ورجعت قصري الي كنت ساكن فيه مع حبيبه سنه كتمله رجعت ودخلت اوضه النوم وامرت باهموت يخرج

سعد بيعيط : معرفش كنتي انس ولا جن بس انا حبيتك وعمري ما حبيت زيك كنت فاكر انك شبهم كلهم بس كنتي مختلفه حتي لما عملتي زيهم وخنتيني معرفتش انتي فعلا عملتيها ولا لا ولا عارف اكرهك ولا احبك يا تري يا حبيبه انتي فعلا حبيتيني ولا كنتي بتغدعيني بس الي متئكد منه اني حبيتك وعمري ما هعرف احب حد زي ما حبيتك تاني يا حبيبه

رميت جسمي علي السرير وانا ببكي بحرقه وبفتكر كل لحظه كنت في حضنها وانا بقولها يا حببتي كان وقت قليل بس عمري ما هقدر انساه لحد لما روحت في النوم وانا ببكي

المشهد الرئيسي

فتحت عيني ولقيتني في قاعه العرش وجالس قدامي الملكه الي نورها ااابيض الي مغطي علي شكلها بيحسسني دايما ب الامان و قدامي الكيان الاسود الي كل مبصله بفتك. عذابي بصتلهم ودموعي نزلت مش عارف ليه حسيت تني عايز احكيلهم كل حاجه وانا لعيط بقهره سمعت صوت الملك الاسود بيتردظ في القاعه

الملك الاسود : عارف احساسك عارف يعني ايه الدنيا كلها تخذلك وتتخلي عنك عارف يعني ايه ميكونش ليك حد تقدر حتي تكلمه عارف شعورك بس لازم تبقي اقوي
سعد بيعيط : ابقا اقوي هههههه وهيفيد في ايه القوه خلاص معدش ليها هدف عسان اعيش عشانه
ملكه النور : القوه هتخليك قادر علي كل حاجه لو السماء كرهتك احرقها لو الارض لعنتك دمرها القوه هيه اساس الحياه يا سعد
سعد : القوه ملهاش لزمه النهايه هتكون واحده خيانه غدر موت ايه الي هتزودني بيه القوه
الملك الاسود : القوي يقدر يعمل الي عايزه يا سعد الي خانك امحيه لو عاؤز افتل كل ااخونه في العالم وعيش في سلام القوه هيه الاساس يا سعد
سعد : اقتل كل الخونه هههههههه يبقا هقتل كل البشر حتي حبيبه الي كنت عابز اعيش عشانها خانتني ايه الي باقيلي
ملكه النور : ومين قالك انها خانتك يا سعد الحياه فيها اسراركتير انتا لسه متعرفهاش
سعد : عايز اعرف.
الملك الاسود : هههههههه انتا اضعف من انك تعرف عرفت ليه القوه مهمه يا سعد

بصيتلهم وانا مش فاهم هما مين وليه دايما بيظهرولي

سعد : انت مين
الملك الاسود ابتسم : هيجي يوم وتعرف افتكر بس يا سعد ان اهم حاجه تكون اقوي بئي وسيله كانت
سعد : هيجي يوم واعرف انتو مين
ملكه النور : اكبد يا سعد وهيكون اقرب مما تتصور
الماك الاسود : وقتنا خلص سلام يا سعد ومتنساش ان القوه هيه كل حاجه سلام يا ا^^^^؛

مشهد فرعي

عيله سعد اتخطت سعد وتقريبا نسيوه وعايشين حياتهم بس الحزن لسه مخيم عليهم وكل واحد فيهم بيحاول يداري نور ركزت في دراستها بس علي السيوفي و غاده العدوي ما نسيوش سعد نهائي وكل يوم يفكرو فيهم ويحزنو علي الي حصل نور وهما علي الاكل في يوم

نور بفرحه : باب ماما عندي مفاجئه
علي السيوفي بحزن : **** يديم فرحتك يا حبيبتي قولي بقا الخبر الي مفرحك علي الصبح كدا
نور بفرحه : انا جاتلي منحه ل جامعه حاسبات ومعلومات
علي السيوفي : الف مبروك يا حبيبتي بس متئكده انك عايزه الكليه دي يا نور
نور : ايوه يا بابا ده انا كنت بحلم ب اليوم ده
علي السيوفي : مالك يا غاده ساكته كدا ليه باركي ل بنتك هتدخل كليه واخيرا
غاده العدوي بحزن : مبروك يا نور بس انا اسف بس افتكرت سعد كان هيفرحاك اوي لما يعرف حاجه زي دي

نور قامت من علي السفره ودموعها نزلت وعلت صوتها وهيه لتبص ل امها وبتزعق

نور بتبكي : سعد سعد سعد كل شويه سعد وتفكروني ب الي حصل هوه انا بنتكم ولا هوه
علي السيوفي : يا بنتي سعد اخوكي ليه بتكرهيه كده
نور بغضب : سعد مش اخويا ولا عمره هيكون سامع يا بابا سعد ابن شوارع واديه رجع للشوارع الي جه منها ونكر خيرنا عليه

وسط كلامهم وزعيق نور رن جرس الباب مع صوت تخبيط علي الباب نور جريت فتحت الباب لقت شهد في وشها وعلي وشها علامات الرعب وايدها بتترعش

نور : مالك يا شهد بتخبطي كده ليه ومالك خايف كدا ليه
شهد بخوف : انا ... عايزه اكلمك انتي وطنط غاده وعمو علي السيوفي
نور ب ارتباك : طيب ادخلي اتفضلي

دخلت شهد ونور مستغربه واول لما علي السيوفي شاف شهد استغرب من حالتها و الرعب الي هيا فيه ولاحظ ان ايدها بتترعش

علي السيوفي : اتفضلي يا بنتي مالك خايف كدا ليه حصل ايه
شهد بخوف : عمو علي انا شوفت سعد
نور بصدمه : بتقولي ايه شوفتيه فين وازاي انطقي
شهد : تعرفو فيلا الطاحوني الي انتشرت في الاخبار من خمس ايام تقريبا
غاده العدوي : ايوه مش دي الفيلا الي اتقتل فيها اكتر من 100 واحد ومحدش عارف يوصل للي عمل كدا
شهد بخوف : ب الظلط كده قبل اسبوع كان عندؤ مشوار قريب منها وشوفت ( وسكتت )
نور بخوف : شوفتي ايه
شهد بخوف : شوفت واحد شبه سعد خارج من فيلا الطاحوني
غاده العدوي : وايه الي هيجيب سعد ل فيلا الطاحوني يا شهد اكيد انتي شوفتي غلط
شهد : يا ريت يا طنط بس انا متئكده انه سعد
علي السيوفي : اتئكدتي ازاي انطقي وانتي بتقولي شبهه
شهد : عمو علي المشكله ان سعد خرج من الفيلا وهوه غرقان ددمم ولقيته ركب عربيه وسط موكب حراسه واتحرك ومشي
نور برعب : لا ده اكيد مش سعد الي بتتكلمي عليه
شهد : لو كان ده بس كنت هقوى اكيد مش هوه بس المشكله ان ااحرس وهما بيفتحوله الباب قالو جمله سمعتها ومش قادره انساها
علي السيوفي : جمله ايه انطقي بسرعه
شهد : واحد من الحرس فتحله الباب وقاله بصوت عالي اتفضل يا حضره الوريث سعد
علي السيوفي بصدمه : ده سعد بجد انا متئكد
نور : مش ممكن يكون حد شبهه في الاسم و الشكل مش اكتر وبعدين ايه حوا. الوريث ده كمان
علي السيوفي : عمري ما افتكرت ان سعد في يوم هينفذ الي في الورقه
غاده العدوي : ورقه ايه ووريث مين انا مش فاهمه حاجه
علي السيوفي : لما اتلنيت سعد كان فيه ورقه من اهله اتسلمت ليا وقالولي ادها ليه لما يكبر كانت بعنوان الي الوريث
نور : الورقه دي لسه معاك ؟
علي السيوفي : هدخل اشوفها يمكن يكون فيها معلومات تدلنا علي سعد

دخل علي السيوفي اوضه النوم وبعد نص ياعه طلع و شايل في ايده صندوق خشب قديم حطه علي السفره و الكل مستغرب من الي سمعوه وعن موضوع الورقه فتح علي السيوفي الصندوق وطلع منه ورقه مصنوعه من الجلد عامله زي مخطوطات الفراعنه ومكتوب عليها من بره الي الوريث

نور : دي اثار
علي السيوفي : معرفش بسؤمين هيسيب اثار ل عيل صغير اكيد دي رساله من اهله بس شكلها فعلا غريب
غاده العدوي : افتحها يا علي واقرئي الي فيها
علي السوفي : حاضر

فتح علي السيوفي الورقه ولقي مكتوب فيها ب اادم الي خلاه يترعب

علي السيوفي ب رعب : الورقه مكتوبه ب الدمم
شهد بخوف : ايه دي ومبن اهل سعد الحقيقين عشان يسيبوله حاجه زي كدا
نور بخوف : قولنا مكتوب فيها اؤه يا بابا
علي السيوفي : ح حاضر الورقه بتقول

( الي الوريث الي ابني العزيز لم يتبقي لي وقت في هذه الحياه في الغالب عندما تقرئ هذه الكتابات سنكون انا وامك اموات لقد تركتك لك ارثك من اسرار سليمان تسع اسرار من اسرار سليمان ارثي الذي سيساعدك علي الانتقام لنا من الشياطين تذكر هذه يا حفيد سليمان تذكر هذه يا حفيد الحن و البن يا من خلقت بمعجزه لن تتكرر تذكر طريقك سيكون مليئ ب الدم و العذاب اتمني لو كنت استطيع ان احتضنك ان اعلمك كيف تمشي ان اكون بجانبك في حياتك واكون بجانبك ولكنها الحياه مكان ميراسك سيبلغك به خادمتك الوفيه انطق اسمها ثلاث مرات وستظهر لك ولن تظهر لغيرك خادمتك الوفيه اسمه نائله )

نور بصدمه : يعني سعد يكون حفيد سيدنا سليمان
غاده العدوي : فيه حاجات كتير مش فهماها بس يعني ايه الحن و البن
علي السيوفي مرعوب : مخلوقات اتخلقت قبل الجن كانو مفسدين في الارض محدش شافهم من البشر حتي الجن بيخافو منهم
شهد برعب : يعني سعد مش انسان
علي السيوفي : معرفش مكتوب ان سعد حفيد سيدنا سليمان و سيدنا سليمان بشر بس يعني ايه ابن الحن و البن مش عارف
نور : مكتوب ان سعد هيكون طريقه مليان ب الدم و الموت و شهد بتقول ان سعد كان غرقان ددمم لما شافته معني كده ان النبوئه دي بتتحقق
غاده الغدوي مرعوبه : سعد قتل اكتر من 100 واحد في فيلا الطاحوني ده مش ابني ده شيطان
علي السيوفي مرعوب : محدش فينا يعرف سعد شاف ايه في السنه دي ولا هوه فعلا تمل كدا ولا لا خلي الايام تبينلنا الحقيقه

المشهد الرئيسي

صحيت من النوم وجسمي كله عرق وبنهج كئني كنت بجري وشوفت ؟؟؟؟؟

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

نهايه اول جزاء من السلسله الثانيه واتمني يعجبكم الجديد وهحاول احسن اكتر من القصه عشان تعجبكم اكتر و اكتر

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

الجزاء الثاني ( طيات الماضي )​

صحيت من النوم علي صوت طلقه فجرت ازاز الشباك وصوت رشاشات وضرب نار واتفتح باب الاوضه ودخل باهموت وهوه بيجري ومرعوب ونزل عند حافه السرير وانحني وايده بتجيب ددمم واتكلم وهوه مرعوب جدا وباين عليه الخوف


باهموت : مولاي المبجل انينموس بيهاجمو الفيلا وعايزين يقتلوك وتعزيزاتنا هتاخد وقت عبال ما تيجي
سعد ببرود : خلي واحده من الخدامات الي في الفيلا يجهزولي الحمام
باهموت : الحمام ؟
سعد بجنون : عايز استحمي من الدم معقوله هروح اول يوم كليه وانا غرقان ددمم

باهموت ابتسم : امر الملك خمس دقائق هيكون الحمام جاهز

خرج باهموت وانا قومت من علي السرير ووشي الغضب ماليه لبست بدله سوده ونزلت لقيت بوابه الفيلا مخلوعه وضرب النار شغال واحد من الجاردات شدني علي جمب وهوه واخد طلقه في كتفه ابتسمت ولقيته بيقولي وهوه مرعوب

الجارد : سعد بيه المكان هنا خطر ارجع جوا الفيلا واستخبا في المخبئ السري

ابتسمت وسبته وقمت ولقيت قدامي 500 شخص كلهم ماسكين اسلحه ورشاشات وقفت قدامهم وضرب النار كله بقي عليا وقبل ما توصلي اي رصاصه رفعت ايدي للسماء وخرجت من الارض سلاسل سوده وعيني اتحولت لعيون بارده وسوده مفيهاش ذره رحمه

سعد : ليكم الشرف يا حشرات انكم تموتو علي ايدي حضرتي

السماء ظلمت رفع رجاله انينموس راسهم وهما مرعوبين لقو ملايين الغربان نازله من السماء نزلت عليهم من السماء وسط الصراخ و المنظر المرعب نزلت الغربان عليهم وبداو ياكلو في جلدهم و لحمهم وهما بيموتوهم ب البطئ وفي ظرف 10 دقائق كل الاصوات سكتت ووقفت وسط هياكلهم العظميه وانا بضحك بجنون

سعد بجنون : هههههههه انينموس ههههههه حشرات دي اخره اي حشره تتجرئ تتحداني ههههههههههههههه
الجارد مرعوب : انتا ايه شيطان ولا انس ولا ملتك ايه
سعد : هههههه حتي انا معرفش انا ايه بس عارف هوصل ل ايه

سيبت الجارد و خدامي بيلمو الجثث الي اصلا بقو هياكل عظميه ومفيش حتي نقطه ددمم واحده في المكان مجرد هياكل عظميه مرميه دخلت القصر ولقيت قدامي بهموت مرعوب من الي شافه واول لما شافني قدامه انحني

باهموت : مولاي انينموس اقتنعو انك الوريث وبعتولنا مكان القاء عشان يعلنو ولائهم لجلالتك
سعد بجنون : خليهم يختارو مكان موتهم زي ما هما عايزين
باهموت : مولاي انينموس منظمه قويه هتكون خساره كبيره لو خلصنا منهم
سعد بخبث : ههههه انتا بجد مصدق ان انينموس اعلنت ولائها ليا يا باهموت هههههههههه
باهموت : مولاي هما بعتو رساله بكدا
سعد : هما جهزو كل قواتهم في مكان القاء يا باهموت عشان يخلصو من الوريث في بدايته وياخدو كل قوته فهمت
باهموت بغضب : هدي امر ب ابادتهم حالا يا مولاي
سعد بخبث : لا متعملش كدا انا فعلا هروحلهم وادخل في فخهم ب رجلي
باهموت بصدمه : بس كدا خطر يا مولاي احنا مش عارفين هما مجهزين ايه ليك هناك
سعد : جهزلي المكلارن عشان عايز اروح بيها الجامعه اول يوم علي بال ما اخد الدوش خلص كلامي يا باهموت
باهموت : امر الملك

دخلت الحمام اخد دش وخلعت كل لبسي وشوفت الندبه الي علي صدري وافتكرت الكائن الغريب ابو حبيبه لما كان هيقتلني دمي غلي في عروقي وانا مش ناسي اني اقسمت اخلؤه يركع طلبا للمغفره وميلاقيهاش دخلت تحت الميه وانا بغمض عيني وبفتكر بدايه تغيري

فااش باك من سنه

صحيت ورجعت ددمم وانا ماسك صدري في المخزن القديم ريحه الدم دخلت دماغي وفوقتني وانا بفتكر كل حاجه وبلعافيه اتحركت كام خطوه لحد الموبايل وطلعت رقم واتصلت وانا بتكلم ب العافيه ونفسي تقيل ورد عليا صوت بنت

: مرحبا يا غول ما سبب الاتصال
سعد : مخزن في الصحراوي ابعتي حد من رجالتك يجبني حالا

غبت عن الوعي وانا بسمع البنت بتتكلم ومش فاهم حاجه روحت في النوم وعينؤ بتفتكر الذل و الغضب و الانتقام الي جوايا كانو اكبر من اي وقت فات صحيت من النوم علي ايد ناعمه بتحسس علي وشي فتحت عيني لقين كلارا ملكه الثعابين السوداء واقف قدامي وانا مربوط بكرسي

كلارا : انتا فعلا يا سعد فاجئتني حتي انا اترعب من كميه الجثث الي كانت في المكان وجروحك انا اصلا مش عارفه انتا عايش ازاي
سعد بخبث : كنت فاكرك هتقتليني يا كلارا
كلارا : ههههه لا مش هقتلك بس عمدي عرض ليك كويس
سعد : عرض ؟ عرض ايه
كلارا : حياتك مقابل انك تسلم كل المعلومات الي عندك عننا الي بتهددنا ببها
سعد بخبث : يعني انتي شايفه انك قادره تقتليني يا كلارا ؟
كلارا بسخريه : ههههههه في حالتك دي حتي حشره تقدر تقتلك يا سعد انتا دلوقتي وقعت في ايدي
سعد : ههههههه ههههه ههههه هههههه ههه
كلارا : اضحك علي ضعفك يا حشره انتا دلوقتي بين ايدي يا حشره واقدر اقتلك وقت ما احب

سكتت وبصيت ل كلارا وانا بفتكر حبيبه وهيه بتقولي نفس الكلام ومنغير ما احس خرجت سلاسل من الارض ربطت كلارا و رجالتها رفعو اسلحتهم عليا وانا ب العافيه قادر اطلع سلسله واحده من الارض عشان تربط كلارا وهيه بتتخنق كلمتها بكل غضب

سعد بجنون : قولتلك قبل كدا يا كلارا حياتي بين ايدي انا الي هحدد امتي تخلص
كلارا بتتخنق : اعع انتا بتستخدم الاسرار از ازاي
سعد : حشره ذيك ملهاش حق انها تعرف قولي للخولات دول ينزلو اسلحتهم او هفصل راسك عن جسمك حالا
كلارا برعب : نزلو اسلحتكم بسرعه

نزلت رجاله كلارا اسلحتهم وانا فكيت السلسله من علي رقبتها بس جسمها كله كان مربوط وفجئه لقتني برجع ددمم وجروحي اتفتحت بصيتلها وانا بهددها وبشد السلاسل علي جسمها

سعد : من النهارده الثعبان السام هتخضعلي وهتكونو مجرد خدم ل حضرتي سامعه
كلارا : اقتلني بس الثعبان السام عمرها ما تخدم غير الوريث
سعد : هههههه انا الوريث يا كلارا
كلارا بغضب : مستحيل تكون انتا الوريث الوريث دمه بيكون لونه اسود وفيه شامه علي كتفه الشمال

مسكت الخنجر وجرحت ايدي ونزل منها ددمم اسود قدام كلارا الي فتحت بقها وهيه مصدومه وبعدها قطعت القميص الي انا لابسه من ناحيه كتفي الشمال وبان علي جانب كتفي شامه سوده عامله زي الوشم كلارا بصتلي ودمعت وانا استغربت وفكيتها وانا مستغرب ولقيتها بتنط في حضني

كلارا بتعيط : اخيرا يا مولاي اخيرا ظهرت انا اسفه انا اسفه علي اني خذلتك
سعد : انتي
كلارا بتقاطعني : انا من عيله الخدم الاصل ل اسرار سليمان وانا اخر واحده من العيله الاصليه ب الدم النقي يا ملك
سعد : عيله خدم اسرار سليمان مين العيله دي
كلارا : يا مولاي عيليتنا مستنيه ظهورك من الاف السنين واحنا بنبني في قواتنا عشان تخدمك لما تظهر سامح تقصيري يا مولاي
سعد : يعني عيلتك هيه الي اسست الثعبان السام عشان تخدمني ؟
كلارا : مش بس الثعبان السام يا مولاي عيلتي اسست غيمه الدم واسست الهرم الاخضر
سعد بصدمه : طيب ليه غيمه الدم و الهرم الاخضر بيعادو بعض مدام انتي المتحكمه فيهم
كلارا : زي ما قولتلك يا مولاي انا اخر واحده عايشه من العيله عيلتنا اتبادت من الخونه الي طمعو في ورثك و قوتك
سعد بصدمه : خونه مش المفروض المنظمتين بيخدموني ليه يخونو بعض
كلارا : غيمه الدم و الهرم الاخضر بيقولو كدا عشان بجذبوك اول لما تظهر عشان يقتلوك يا مولاي كلهم خانوك من زمن يا مولاي
سعد : خانوني ليه ! هما اصلا يعرفوني عشان يخونوني ؟
كلارا : هما قتلو عيلتي عشان ميبقاش ليك داعمين اول لما تظهر ويعرفو يقتلوك في السر يا مولاي
سعد : احم طيب مش ناويه تبعدي عن حضني

كلارا بصت لقت نفسها في حضني وطيزها كانت علي زبي ب الظبط اتكسفت جدا وقامت رجعت ل مكانها وهيه مكسوفه وحاطه وشها في الارض ضحكت وانا ببصلها ولقيتها بتتكلم وهيه مكسوفه

كلارا : بس يا مولاي طالما انتا دمك اسود ايه الدم الاحمر الي كان بيخرج من جسمك ده
سعد : دهم ددمم دي شوئب الجسم حاجه مميزه فيا بتخلي الشوئب تخرج من جسمي
كلارا بكسوف : حابه اتئسف تاني يا مولاي علي تقصيري في حق جلالتك وانا بقبل اي عقاب انتا تئمرني بيه
سعد بيضحك : ههههههه مش كنت حشره من شويه
كلارا بكسوف : مم مكنتش اقصد يا ملك

نهايه الفلاش باك

فوقت من سرحاني علي صوت باهموت وهوه بيخبط علي باب الحمام من برا

باهموت : مولاي العربيه جاهزه من بدري
سعد : طيب انا خارج

لبست وخرجت وانا سرحان ومشيت لحد الجراش لقيت عربيه ماكلارين سوده ومنظرها فخم جدا جدا ركبت العربيه وخليت باهموت ميجبش ورايا حراسه واتحركت علي الجامعه

مشهد فرعي

نور داخله من بوابه الكليه وهيه فرحانه انها دخلت الكليه الي بتحلم بيها بس زعلانه ان سعد مش جمبها في يوم زي دا واتفاجئت لما شافت مصلحي واقف مع قمر وبيضحكو هما الاثنين وهما بيكلمو بعض وراحت عشان تسلم عليهم

نور : مصلحي و كمان قمر نتو بتعملو ايه هنا
قمر : احنا اتقبلنا هنا بمنحه من الوزاره في كليه حاسبات ومعلومات
نور : بجد زيي انا برضو اتقبلت بمنحه من الوزاره
مصلحي بغضب : نور مفيش اخبار عن سعد لسه مظهرش ولا حاول يكلمكو
نور : لا معرفناش نكلمه خالص يا مصلحي ولا عارفين هوه فين
قمر : خلاص يا جدعان فكوكو من السيره دي

نور من جواها زعلانه من انهم بيتكلمو عليا وحش بس استغربت ان مصلحي بيسئل علي ب الاهتمام ده

نور : بس غريبه يا مصلحي سنه كامله ولسه فاكر تسئل عن سعد دلوقتي
مصلحي : لا اصل سعد واحشني
قمر : واحشك ؟ ههههه **** يخليكم لبعض

فجئو سمعو صوت الامن بيزعق كلهم بصو وشافو المكلارين وانبهرو بيها و سمعو الي صدمهم

الامن : يا استاذ مينفعش تدخل ب العربيه لازم رخصه

طلعت ايدي من شباك العربيه و فيها رخصتي الدوبلوماسيه خدها الامن وبص فيها ووشه جاب الوان اول لما شافها وبصلي وهوه مرعوب عشان هوه عارف يعني ايه رخصه دوبلاوماسيه الي مش موجوده غير مع اهم الشخصيات في مصر

الامن : اتفضل سعد بيه واسف علي ازعاج حضرتك

اتفتحت البوابه و نور و مصلحي و قمر مصدومين من الي سمعوه ومش مصدقين دخلت ب العربيه وركنتها ونزلت واول لما شفت نور و مصلحي و قمر اتجمدت مكاني وكنت هقتلهم من شده غضبي شفتهم وعيني مليانه كره ليهم

نور : سعد انتا

مشيت منغير ما ارد عليها وعديت من جمبها وهيه بتبصلي ومش فاهمه نور حاولت تتكلم وانا ماشي كئنها بتكلم الهوا سبتها وانا ماشي لقيت ايد مصلحي بتشدني من كتفي منعت نفسي اني اقطعها ب العافيه وبصيتله بغضب

مصلحي بغضب : فين حبيبه يا سعد
سعد : ايدك لو منزلتش من علي كتفي وعد مني هخليك تتحسر عليها يا خول الصحاب انتا
مصلحي : فين حبيبه يا ابن الشوارع يا عر

قبل ما يكمل جملته لفيت ايده من اول المعصم لحد الكتف مسبتش في ايده عضم سليم صرخ ونزل علي الارض وهوه ماسكها وبيعيط بحرقه و الناس بدات تتلم ونور و قمر مرعوبين مسكت راسه ورزعتها في الارض وحطيت رجلي فوق راسه وهوه بيعيط

سعد : حبيبه مش اختك يا خول وهيه الي اختارت تكون جمبي ولو قولت اسمها تاني هقتل كسمك سامع
نور : جمبك ! يعني ايه و ازاي كل دا منغير ما تقولنا يا سعد
قمر : انتا اتجوزت حبيبه يا سعد
سعد : انتو مين في حياتي اصلا عشان اعرفكم و بتتكلمو بعشم كدا انتو كنتم اكتر ناس اذوني في حياتي انسي ان كان ليكي اخ اسمه سعد يا نور

سبتهم ومشيت وهما مصدومين من طريقتي الجديده ونور كانت اكتر واحده مصدومه فيا كانت فكره انها هترجعني ب كلمتين مكنتش تعرف اني بقيت بكرها ومكنتش تعرف اني لسه فاكرلها الي عملته في حياتي الي فاتت واني مسحتها من حياتي

فضت بتمشي وانا بفتكر كل واحد فيهم اذاني ازاي وبمنع نفسي علي قد ما اقدر اني مرجعش واقتلهم ومشيت لحد لما دخلت المحاضره قبل ما تبداء ولاحظت ان الكل بيتكلم علي الي انا عملته بخوف وبقيت بدور علي مكان فاضي اقعد فيه ومش لاقي ولاقيت بنت بتشاورلي قعدت جمبها

سعد : شكرا مكنتش لاقي مكان اقعد فيه واضح ان كل الي في المحاضره خايفين مني هههههه
البنت : ما لازم حد يعمل كدا في اول يوم في الجامعه هههههههه
سعد : يعني لو عملت كدا في بعد شهر هيكون عادي
البنت : طلاما انتا عارف انه مش عادي جاي تعمل كدا قدام الجامعه كلها ده انتا خليت الواد مش نافع
سعد بهزار : دي اقل حاجه عندي
البنت : هههههه صح نسيت اسمك ايه بقا
سعد : بيقولولي سعد
البنت : ههههههه بيقولولك ماشي يا سعد انا اسمي ورد وبعد المحاضره هعرفك علي الشله
سعد : هيه كمان فيها شله ماشي يا ورد اما نشوف اخرتها

خلصت المحاضره ولقيت بنتين توئم داخلين علينا ومعاهم ولد اول لما شافني حسيته اتعصب بس مركزتش

ورد : اعرفك يا سعد دول صحابي من الشله التوئم دول اسمهم ميار و ومروه و الرخم ده اسمه ابرهيم
سعد : اتشرفت بيكم
ابرهيم : يبنتي هيه الشله ناقصه عشان تجيبي ده كمان

قبل ما يكمل جملته الي عصبتني طلعت سلسله من الارض من تحت كعب رجله اتقلب علي وشه بشكل غبي و البنات فصلو ضحك وهوه اتكسف اديته ايدي عشان يسند نفسه وانا بضحك راح زقها وبصلي بغضب

ابرهيم : اوعي ايدك يا عم ايه مش هعرف اقوم
سعد : ههههه انتا حتي مش عارف تقف هتعرف تقوم هههههه
ميار : يخربيتك هههههه وقعت زي برميل الطرشي ههههههههههههههه

حبيت الموقف ورحت عتمل نفس الحرك ل ميار لقيتها اتقلبت علي وشها وحرفيا ورد كانت هتموت من الضحك وانا رغم كل الي فيا فصلت ضحك علي منظرهم وابرهيم و ميار سندو بعض وقامو وهما بيضحكو وابرهيم اتقبلني في الشله

مروه : مالك مش كنتي لسه بتقولي اتقلب زي برميل الطرشي اديكي بقيتي زيه ههههههههه
ورد : يخربيتكم هموت هههههههههه
سعد : هههههه يعيني عليك يا ابرهيم وقعت انتا وميار حته وقعه ههههههههه
ابرهيم : كمل جملتك و**** حاسك هتتقلب زينا هههه
ورد : لا ما احنا مش هقديها شقلبه علي الارض تعالو نروح نتكلم في الكافيتريا

خرجنا احنا الاربع واحنا رايحين الكافتيرايا وبنضحك وفجئه لقيت مصلحي ومعاه تسعه من صحابه واقفين ومستنينا روحت وقفت قدامهم وانا مبتسم واتفاجئت ان ابرهيم جاي يقف جمبي

ابرهيم : جمبك يسطا انا معرفكش من كتير بس انتا رجوله
سعد : ارجع يسطا للبنات عشان محدش يقرب منهم
ابرهيم : يعم انتا مش شايف دول كام واحد انا هفضل جمبك
سعد ابتسم : تراهني اني اقوم بيهم كلهم لوحدي بس هتفطرنا كلنا النهارده
ابرهيم : برضو مش همشي
سعد : اسمع الكلام واسحب كرسي واتفرج هعملك فيهم ايه هخلي اتخن تخين فيهم يقلب شرموطه

ابرهيم رجع وانا ابتسمت وانا رايح ناحيه مصلحي ولقيت وقف قدامي واحد من صحابه وهوه غضبان و حط ايده علي كتفي

الشاب : ينفع الي انتا عملته في مصلحي ده
سعد : لو عايز متبقاش زيه نزل ايدك يا كسمك بدل ما انيكك انتا و مصلحي بلي معاكم
الشاب : انا بقا هعرفك ازاي يا عرص تكلمنا كدا

رفعت ايده وانا مبتسم وحاولت اتحكم في نفسي ومقتلهمش ضربته بدراعي في بطنه لقيته بيرجع ددمم وطار تلاته متر وصحابه اترعبو وهجمو عليا كلهم وحاوطوني لقيتهم بقربو عليا وانا فضلت واقف مستنيهم لحد اما قفلو دايره عليا وجريو ناحيتي نطيت في الهوا وطرت تلاته متر و الكل مصدوم

ابرهيم : احا سعد بيطير يا جدعان
ورد : هوه عمل كدا ازاي اصلا نط المسافه دي كلها

نزلت برجلي علي كتف واحد من صحاب مصلحي واتسمع صوت عظمه وهوه بيتكسر لكل الي في المكان وصحابه اترعبو ولقيت واحد منهم بيطلع مطوه وبيجري عليا بيها كنت شايفهم بيتحركو سلو موشن ب النسبالي من بعيد سمعت صوت ابرهيم

ابرهيم : حاسب يا سعد من ضهرررك

ابتسمت و لاول مره استخدمت قوتي كامله وكلهم شافوني اختفيت بس انا اتحركت وظهرت ورا الشاب ومسكت راسه وخبطتها في الارض و الكل مصدوم من الي حصل حسيت ان جنوني بيزيد وبدات اروح ناحيه مصلحي وانا مبتسم بجنون ولقيته بيقع علي الارض وبياحول يجري بس رجله مش شايلاه

مصلحي : ابعد عني ابعد
سعد : ههههه هبعد بس بروحك ههههههه

بصلي ابرهيم وهوه مرعوب وشايفني كئني مجنون وصلت قدام مصلحي وانا مبتسم واديته ب الرجل في بطنه رجع ددمم ووقع علي الارض وهوه بيصرخ وماسك بطنه مسكته من رقبته ورفعته في الهوا وروحه بتطلع في ايدي وانا مش حاسس و بقيت عامل زي المجنون ولقيت ابرهيم بيمسك ايدي

ابرهيم : كفايه يا صحبي الواد هيموت في ايدك

بدات استوعب ورميت مصلحي الي اغمي عليه ومشيت مع ابرهيم رجعنا ل ورد و منار و مروه

ورد : سعد هوه ممكن اطلب منك طلب
سعد : ايه الطلب الاول
ورد : ممكن تعلمنا ازاي نطير زيك هههههههه
سعد : مش لما اتعلم انا الاول ههههههه
مروه : بس انتا ظبتطهم هوه انتا كنت بتلعب رياضه وانتا صغير
سعد : لا مجربتش قبل كدا الصراحه


واحنا بنتكلم لاحظت ان ورد كل شويه تبصلي وتركز معايا ومن تحت ل تحت تعض شفايفها ركزت معاها واحنا بنتكلم وفجئه سمعت اكتر صوت بكرره صوت قمر كشرت ولفيت شوفتها حاطه راسها في الارض هيه ونور

قمر : سعد ممكن نتكلم
سعد ببرود : لا واظن قولتلكم انسو انكم في يوم عرفتو حد اسمه سعد
نور : يا سعد موضوع مهم
ورد : طيب احنا هنستئذن احنا يا سعد

مشيت ورد و الشله وانا مخنوق و متعصب من نور و قمر بس عايز افهم فيه ايه يخليهم يعملو كل دا

سعد بقرف : ايه بقا ام الموضوع الي عايزني فيه ده
نور : سعد ا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نهايه الجزاء الثاني واتمني يعجبكم

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
عاااش يسطا جزء تاني حلو بس 10 مَـرّھٌ اطلب مـڼـڱ تطول الجزء شويه عشان بيخلص قبل ما ابدا 😂😂
 
  • عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Magdy66، 0 Dagher و A M A
حاسس بالموقف بتاع الجامعة ده انك ضيعت حتت الواقعيه اللي كانت في للقصه
المكس الاول بين الواقع والخيال كان حلو
من وجهه نظري بدري اوي اللي انت عملته ده
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66 و 0 Dagher
في انتظار الجديد يفنان
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66 و 0 Dagher
➤السابقة



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

صباح او مساء علي حسب وقتك يا برنس حابب اولا اشكر الي الي جاي من السلسله الاولي ومهتم ب القصه ولو انتا جديد روح شوف السلسله الاول وتعاله كمل معانا عشان تفهم الاحداث حابب بس اشكر كل الي نصحني من اخواتي في الكومنتات عشان احسن اسلوب السرد و الكتابه واحداث القصه وانا حاولت علي قد ما اقدر احسن من اسلوب القصه وبشكر كل الي بيقولي نصيحه بشكل محترم في كومنت واتمني الجديد يعجبكم

ملحوظه / القصه هتكون لكل مجنون بيحب القصص المميزه من الجزاء ده لو بتقرف متقرئش عشان انا غيرت السرد بشكل كامل





الجزاء الاول ( مطر الدم )​


(( بعد سنه )) 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿​


: انتا ايه انتا شيطاااانننن

صرخ الصوت وهوه بيبصلي وانا واقف في بركه من الدم الجثث غرقانه ددمم وف ايدي الخنجر الاسود وانا باصص بعيون بارده ل الشخص الي واقف قدامي وابتسمت وانا بفصل راسه عن رقبته وعلي وشه تعابير الرعب و الدم طلع من راسه غرق وشي وجسمي كله وانا واقف ببرود طلعت من جيبي علبه سجاير وولعت سجاره لقيت راجل ببدله سوداء داخل وبينحني ليا

الراجل برعب : ولائي وروحي ل حارق السماء وملك الحرب الغول و وريث السماء و الارض
سعد ببرود : انينموس خضعت ولا لسه
الراجل بتوتر : يا امير انينموس لسه بتعاند واح

قبل ما يكمل جملته خرجت سلاسل سوده من الارض ربطته وخنقت رقبته وهوه بيبصلي برعب وعايز يتكلم وعينه بتدمع وهوه بيبصلي رفعت ايدي واتسحبت السلاسل لل ارض من تاني واتفكت السلاسل من علي رقبته وهوه مسك رقبته وقعد يكح وهوه بيبصلي مرعوب من نظرتي ليه وفجئه ركع علي الارض وبصوت عالي

الراجل برعب : يا ملك انا عبدك مقدرش اعصي امرك تسمحلي اتكلم عن التفاصيل العمليه السيطره علي انينموس
سعد ببرود : هههههه اتكلم بس لو لقيت تقصير مش هكتفي ب دمك بس
الراجل : امرك مولاي قبل شهر حاولنا نتفاوض مع انينموس ونعرفهم ب حضرتك يا وريث وهما اتكبرو وانكرو انك الوريث و ( سكت )
سعد : سكتت يعني يا باهموت
باهموت : جلالتك قالو انهم يقدرو يقتلوك في اي وقت وانك ب النسبالهم مجرد حشره عشان كدا دخلنا معاهم في حرب احنا وكل خدمك يا مولاي
سعد ببرود : اوه فعلا قالو كدا
باهموت ب استغراب : جلالتك مش غضبان ؟
سعد بجنون : ههههههههه اغضب ليه هما الي كتبو موتهم ب ايديهم هديهم الامل وبعد ما يعبدوني ك الوريث هقتلهم كلهم منغير رحمه وارميهم في اليأس
باهموت : امر الملك
سعد : قولي يا باهموت فيه كام تابع ليا وكام عدد قواتي
باهموت : عشره الاف خدم تحت امر مولاي و منظمه الثعبان السام بتخدمك يا ملك
سعد : باهموت فاكر اهم طلب طلبته منك
باهموت ابتسم : فاكر يا ملك وطلبك جاهز ومستنيك وجهزنا كل حاجه الموت ل اعداء الملك

اتحركت انا وهوه ب عربيه جيب ورانا اسطول من 9 عربيات وكلهم مسلحين كئننا داخلين حرب وانا دماغي بتغلي اليوم الي جهزتله من سنه جه وقت رد الذل جه وقت انهم يعيشو جهنم علي الارض حلفت ان لو فضلت عايش هحرق روحهم واخلي الموت امنيه يتمنوها وسط تفكيري وعيني الي بتغلي نار صوت باهموت فوقني

باهموت : مولاي وصلنا المكان

نزلت من العربيه وانا شايف قدامي منظر عمري ما هنساه المنظر الي غير حياتي منظر المخزن الي موت فيه في حياتي الاولي و الي اتغدر بيا فيه في حياتي الحاليه صدفه غريبه ان المكان ده يكون دايما الي بيشهد علي عذابي و الخيانه الي انا شوفتهم وسط تفكيري رجلي كانت بتتحرك وفتحت باب المخزن ودخلت لقيت احمد مربوط علي كرسي خشب في نص المخزن

سعد : مسائك لذيذ يا ابو حميد كدا يا راجل سنه كامله متسئلش عليا لا كدا ازعل منك بجد وانتا عارف زعلي وحش
احمد بصدمه : انتا ازاي انا متئكد انك اختفيت من سنه وان بنت ال ؛^&؛&^ قتلتك
سعد بغضب : علي قد ما كرهتكم في اليوم ده علي قد ما سئلت نفسي انتو عملتو فيا كده ليه انا عمري ما اذيتك في حاجه ولا اذيت حبيبه ولا هاجر ليه عملتو فيا كدا يا احمد
احمد بسخريه : انتا اقل من انك تعرف وبمجرد ما تعرف غيمه الدم اني هنا هتيجي رجلتي وتقتلك انا همشي من هنا يا سعد ب الذوق او ب العافيه همشي
سعد : برضو عايز اعرف ليه انا عمري ما اذيتك ازاي اصلا فكرت تعمل فيا كدا يا احمد
احمد : هههههههه عشان كان ممتع انك تدوس علي حشره ذيك وتغدر بيها ده السبب انك ضعيف
سعد بجنون: ههههههههههههههه حشره ههههههههههه

فضلت اضحك من كلام احمد بضحك و جوايا بركان ونار لو خرجت هتحرق الدنيا ب الي فيها دخل باهموت وهوه مكتف بنت ومربطها بحبل وحاطط علي وشها قماشه سوده خافيه وشها وقعدها علي كرسي وربطها روحت عندها وانا ببص ل احمد الي مش فاهم ورفعت من علي وش البنت القماشه وبان وش هاجر بنت احمد

احمد برعب : هاجر ايه الي جابك هنا انتي المفروض في المقر الرئيسي
هاجر بتعيط : قتلهم قتلهم كلهم يا بابا مقرنا في مصر اتمحي غيمه الدم معدش ليها وجود في مصر مسبش حد عايش يا بابا
احمد : انتا متعرفش عواقب افعالك يا سعد مهما كنت قوي او تحت ايدك رجاله و سلاح او حتي سر من الاسرار انتا لعبت في عداد عمرك يوم ما فكرت انك تعادي غيمه الدم
سعد بجنون : هههههههههههههه دي لسه البدايه غيمه الدم اله و الهرم الاخضر كل الي شافني قليل كل الي اذاني هيكون الموت نهايته باهموت دخل المفاجئه

دخل باهموت و كام راجل ب كام صندوق من الخشب وطالع من جوا الصناديق اصوات فحيح افاعي احمد كان مرعوب وهوه بيبصلي ومش فاهمني انا عايز ايه باهموت حط الصناديق وخرج تسع صناديق طالع منها صوت فحيح رحت وفتحتهم وخرج من الصناديق اكتر من الف تعبان لونهم ابيض وعيونهم حمرا ددمم

احمد برعب : سعد انا ممكن اعملك الي انتا عايزه فلوس سلاح رجاله اي حاجه بس سيبنا نمشي وكل الي بينا هيتحل يا سعد
هاجر برعب : سعد انتا ناوي علي ايه
سعد بجنون : ولا اي حاجه مش ناوي علي حاجه جبتلك كام واحد من بني جنسك تتسلي معاهم بس
احمد بيصرخ : لا يا سعد الي بنتي اعمل الي انتا عايزه الي بنتي يا سعد سامع
هاجر بتعيط : الوريث مش هيسيبك الوريث هياخد حقنا الملك هينتقم منك وهيرجعلنا حقنا حتي لو كنا ميتين
سعد : ههههههههههه الوريث هههههه تعرفي يا هاجر انتي اغبيي مخلوق شفته في حياتي

مديت ايدي في جيبي وطلعت مزمار شكله قديم ومتبهدل بس الحقيقه ان المزمار ده واحد من ال تسعه وثلاثين سر لسليمان مزمار صوت السماء بيعلمني كل لغات الكون ويخليني اتكلم مع كل المخلوقات ب كل الغات حتي لو كانو حيوانات خدته من منظمه غيمه الدم في مصر بعد ما قتلت كل الي فيها وسبت هاجر وخدت المزمار

احمد بسخريه : هههههههه غبي يا سعد دلوقتي بس فهمت انتا عاوز تعمل ايه بس مش هتعرف

بصيتله وابتسمت ورفعت المزمار وبدات اعزف بيه و المزمار بدا يطلع صوت عالي جدا و الثعابين كانت بتصرخ من الصوت الي بتسمعه صوت عالي جدا ومزعج وفجئه لدا الصوت يقل و المزمار يتبخر ويتحول ل دخان ويدخل ل مناخيري وبقيت انا الوحيد الي سامع عزف المزمار واحمد فتح بقه من الدهشه وصرخ بصوت عالي

احمد بخوف : ازاي مفيش بشر بيقدر يسيطر علي اكتر من سر او هيموت الوحيد الي يقدر يعمل كدا هوه ... الوريث
سعد بجنون : ههههههه عرفت عرفت دلوقتي يا احمد انك من الاول انتا الي حشره انتا الي غبي هههههههههههه
هاجر بخوف : مستحيل مستحيل تكون انتا الوريث مستحيل
احمد بحزن : اح..احنا مكناش نعرف الرحمه يا جلالتك احنا خدمك وعايزين رحمتك يا جلاله ااملك
سعد : ههههه الرحمه كانت فين الرحمه وانتا حاطط سلاحك علي راسي يا احمد كانت فين الرحمه وانتو بتحطو سكينه الغدر علي رقبتب كانت فين رحمتكم ليا عشان ارحمكم ؟
احمد بخوف : جلالتك انا مستعد ادفع تمن الي عملته ب حياتي وبترجاك تسيب بنتي
سعد : هههههه حياتك ههههه ملهاش قيمه عندي يا احمد بس ممكن اسيبك تعيش لو نفذتلي طلب
احمد بفرحه : اي حاجه انا هعمل اي حاجه بس ترحمني وتديني فرصه تانيه يا مولاي
سعد : انتا وحبيبه لما كنتو بتتكلمو كنت بتقول قانون السببيه وهيه لما كانت تقول اسم ابوها مكنتش بعرف اسمعه قولي ايه هيه السببيه وليه مكنتش بسمع اسم ابوها
احمد : يا مولاي السببيه قانون بيحمي الكائنات الادني و الضعيفه من انها تسمع اسم المخلوقات من عوالم تانيه
سعد : يعني انا اضعف من اني اسمع اسم ابوها او اسمها الحقيقي
احمد : لا يمولاي الموضوع بس موضوع وقت بسبب ان قوتك كلها مختومه في الاسرار التسعه وثلاثين لما تتحرر حتي جزاء صغير من قوتك السببيه مش هتئثر عليك من تاني
هاجر بفرحه : احنا بنشكرك علي رحمتك يا ملك وانك هتسامحنا
سعد بحزن : تعرف يا احمد اكتر حاجه بتوجع اي شعور ان حد يديلك الامل ويسحبه منك بحركه غدر قبل سنه حسيت الشعور ده واقسمت اني هخليكم تحسوه بدل المره الف
احمد بخوف : لا انتا وعدتني افتكر وعدتني انك هترحمنا لا انتا وعدت با وريث
سعد : ههههههه حتي لو وعدتك مليش وعود للخونه يا ههههههه احمد

احمد وهاجر بداو يعيطو وانا سحبت كرسي وقعدت قدام هاجر واتكلمت ب لغه التعابين و التعابين بدات تتحرك ناحيه هاجر وانا مبتسم بجنون واحمد بيتوسلي ارحم بنته

احمد بخوف : انتا وعدت انتا يا ملك ارجوك الرحمه يا ملك ارجوك الرحمه يا سعد اقتلني بس سيب بنتي ارحمنا يا سعد
سعد بجنون : تعرف يا احمد التعابين دي اسمها تعابين الموت الابيض بسبب ان سمها بيخلي الجسم يتحلل ببطئ من الداخل بس ده مش كفايه انه يرضيني
هاجر بخوف : ابعدهم عني ابتدهم عنيييي
سعد : فكرت كتير ازاي اردلكم الذل و العذاب الي انا شوفته ولقيت حل واحد وهخليك تتمني انك كنت تموت ولا شوفت اليوم ده يا احمد

بدات التعابين تطلع علي جلد هاجر منغير ما تلمسها لحد لما جسمها كله اتغطي ب التعابين الي مكنتش بتعملها حاجه كئنها مستنيه اشاره وهيه بتبصلي بصيت ل هاجر وانا بفتكرها وهيه بتشمت فيا افتكرت لما حطت المسدس علي دماغي افتكرت لما عتملتني زي الحشره بصيتلها بكل غضب وكره وانا بتكلم بصوت اجش مرعب

احمد برعب : لا يا سعد لااااااا
سعد : ابداو ب الجلد واتلذذو بيه يا خدمي عايزها تعرف يعني ايه جهنم علي الارض
احمد بخوف : لااااااااا

االتعابين هجمت علي جلد هاجر وهيه بتصرخ بصوت مكتوم وهما بياكلو في جلدها واحمد بيعيط لدل الدموع ددمم وبيصرخ طلب مني ارحم بنته و التعابين بتاكل في جلد هاجر لمده 8 ساعات واحمد صوته ضعف وعيونه بتنزل ددمم من الحزن وهاجر صوتها سكت وباصه ل سعد وهيه بتشاورله تتمني الموت من شده الوجع

احمد : ليييه بتعمل فينا كدا ليييه
سعد بسخريه : عشان كان ممتع اني ادوس علي حشره كان السبب انك ضعيف انتا وبنتك يا احمد
احمد بغضب : انتا شطااان
سعد ببرود : هههه دهزكله بسببك انتا يا احمد انتا الي خرجت الشيطان من السلاسل الي كانت حابساه كملو يا خدمي واتلذءو ب لحمه منغير ما تقتلوها

بدات التعابين تاكل في لحم هاجر وانا قاعد بتفرج وعيني بتبص بشماته وكره وفرحان وبتلذذ ب صرخاتها واحمد كان بيتفرج وهوه عاجز وفضلت عينه متفتحه وبتتفرج علي بنته وهيه بتموت لمده 5 ايام واحمد وانا قاعدين بنتفرج احمد مكنش قادر يستحمل المنظر وبقا عامل زي المجنون وساكت وبيبكي وانا مقدرتش اغمض عيني واتفرجت عليها الخمس ايام كاملين

لحد لما حبيبه بقت منظرها بشع عامله زي الزومبي لحمها اتاكل من التعابين وجلدها متشال ومش باين فيها غير عيونها الي بيترجوني اخلصهم من العذاب واقتلها قمت من علي الكرسي وروحت بصتلها في عيونها وانا مبتسم بجنون وسحبت خنجري وانا ببصلها وبفصل راسها عن جسمها

سعد بحزن : عرفتي كدا ازاي كان شعوري وانتو بترموني زي الكلب هرحمك يا هاجر ورحمتي ليكي هتكون الموت

لقيت الفرحه اترسمت في عينها وانا بفصل راسها عن جسمها شلت راسها وروحت وحطتها في حجر احمد الي كان بيموت من الجوع و العطش الي اول لما شاف راس بنته ومنظرها البشع بصلي بكل كرها عيوني الي بقت عامله زي البحر كانت بتتفرج علي عذابه ب استمتاع وفجئه سمعت صوته الضعيف وهوه بيبصلي بكره

احمد بغضب : انتا شيطاان
سعد بسخريه : مش ده بفضلك لما تقابل بنتك قولها اني استمتعت بيها جدا

مديت ايدي جوا جسم احمد الي شهق وبص لقاني طالع بقلبه ف ايدي و فجرته قدام عينه واحمد مات بحسره وعينه مليانه كره وغضب ليا ابتسمت وسمعت صوت الباب فتح باب المخزن ولقيت باهموت داخل وانحني قدامي وهوه مرعوب من المنظر الي شايفه وغصب عنه رجع الي في بطنه اول لما بص علي جثه هاجر وانحنالي

باهموت : مولاي المبجل الف مبروك علي اخذ انتقامك من الي خانوك يا مولاي
سعد ببرود : انا عايز انام جهز العربيات عشان نتحرك يا باهموت
باهموت : امرك مولاي

خرجت انا وبهموت وركبت العربيه ومشيت وانا مش مستوعب الي عملته عدا قدامي شريط ذكرياتي و عذاب هاجر للخمس ايام وتوسلات احمد وابتسامتي اامجنونه وانا مستمتع بتعذيبهم عمري ما تخيلت اني اوصل للي وصلتله نزلت من العربيه مع باهموت ورجعت قصري الي كنت ساكن فيه مع حبيبه سنه كتمله رجعت ودخلت اوضه النوم وامرت باهموت يخرج

سعد بيعيط : معرفش كنتي انس ولا جن بس انا حبيتك وعمري ما حبيت زيك كنت فاكر انك شبهم كلهم بس كنتي مختلفه حتي لما عملتي زيهم وخنتيني معرفتش انتي فعلا عملتيها ولا لا ولا عارف اكرهك ولا احبك يا تري يا حبيبه انتي فعلا حبيتيني ولا كنتي بتغدعيني بس الي متئكد منه اني حبيتك وعمري ما هعرف احب حد زي ما حبيتك تاني يا حبيبه

رميت جسمي علي السرير وانا ببكي بحرقه وبفتكر كل لحظه كنت في حضنها وانا بقولها يا حببتي كان وقت قليل بس عمري ما هقدر انساه لحد لما روحت في النوم وانا ببكي

المشهد الرئيسي

فتحت عيني ولقيتني في قاعه العرش وجالس قدامي الملكه الي نورها ااابيض الي مغطي علي شكلها بيحسسني دايما ب الامان و قدامي الكيان الاسود الي كل مبصله بفتك. عذابي بصتلهم ودموعي نزلت مش عارف ليه حسيت تني عايز احكيلهم كل حاجه وانا لعيط بقهره سمعت صوت الملك الاسود بيتردظ في القاعه

الملك الاسود : عارف احساسك عارف يعني ايه الدنيا كلها تخذلك وتتخلي عنك عارف يعني ايه ميكونش ليك حد تقدر حتي تكلمه عارف شعورك بس لازم تبقي اقوي
سعد بيعيط : ابقا اقوي هههههه وهيفيد في ايه القوه خلاص معدش ليها هدف عسان اعيش عشانه
ملكه النور : القوه هتخليك قادر علي كل حاجه لو السماء كرهتك احرقها لو الارض لعنتك دمرها القوه هيه اساس الحياه يا سعد
سعد : القوه ملهاش لزمه النهايه هتكون واحده خيانه غدر موت ايه الي هتزودني بيه القوه
الملك الاسود : القوي يقدر يعمل الي عايزه يا سعد الي خانك امحيه لو عاؤز افتل كل ااخونه في العالم وعيش في سلام القوه هيه الاساس يا سعد
سعد : اقتل كل الخونه هههههههه يبقا هقتل كل البشر حتي حبيبه الي كنت عابز اعيش عشانها خانتني ايه الي باقيلي
ملكه النور : ومين قالك انها خانتك يا سعد الحياه فيها اسراركتير انتا لسه متعرفهاش
سعد : عايز اعرف.
الملك الاسود : هههههههه انتا اضعف من انك تعرف عرفت ليه القوه مهمه يا سعد

بصيتلهم وانا مش فاهم هما مين وليه دايما بيظهرولي

سعد : انت مين
الملك الاسود ابتسم : هيجي يوم وتعرف افتكر بس يا سعد ان اهم حاجه تكون اقوي بئي وسيله كانت
سعد : هيجي يوم واعرف انتو مين
ملكه النور : اكبد يا سعد وهيكون اقرب مما تتصور
الماك الاسود : وقتنا خلص سلام يا سعد ومتنساش ان القوه هيه كل حاجه سلام يا ا^^^^؛

مشهد فرعي

عيله سعد اتخطت سعد وتقريبا نسيوه وعايشين حياتهم بس الحزن لسه مخيم عليهم وكل واحد فيهم بيحاول يداري نور ركزت في دراستها بس علي السيوفي و غاده العدوي ما نسيوش سعد نهائي وكل يوم يفكرو فيهم ويحزنو علي الي حصل نور وهما علي الاكل في يوم

نور بفرحه : باب ماما عندي مفاجئه
علي السيوفي بحزن : **** يديم فرحتك يا حبيبتي قولي بقا الخبر الي مفرحك علي الصبح كدا
نور بفرحه : انا جاتلي منحه ل جامعه حاسبات ومعلومات
علي السيوفي : الف مبروك يا حبيبتي بس متئكده انك عايزه الكليه دي يا نور
نور : ايوه يا بابا ده انا كنت بحلم ب اليوم ده
علي السيوفي : مالك يا غاده ساكته كدا ليه باركي ل بنتك هتدخل كليه واخيرا
غاده العدوي بحزن : مبروك يا نور بس انا اسف بس افتكرت سعد كان هيفرحاك اوي لما يعرف حاجه زي دي

نور قامت من علي السفره ودموعها نزلت وعلت صوتها وهيه لتبص ل امها وبتزعق

نور بتبكي : سعد سعد سعد كل شويه سعد وتفكروني ب الي حصل هوه انا بنتكم ولا هوه
علي السيوفي : يا بنتي سعد اخوكي ليه بتكرهيه كده
نور بغضب : سعد مش اخويا ولا عمره هيكون سامع يا بابا سعد ابن شوارع واديه رجع للشوارع الي جه منها ونكر خيرنا عليه

وسط كلامهم وزعيق نور رن جرس الباب مع صوت تخبيط علي الباب نور جريت فتحت الباب لقت شهد في وشها وعلي وشها علامات الرعب وايدها بتترعش

نور : مالك يا شهد بتخبطي كده ليه ومالك خايف كدا ليه
شهد بخوف : انا ... عايزه اكلمك انتي وطنط غاده وعمو علي السيوفي
نور ب ارتباك : طيب ادخلي اتفضلي

دخلت شهد ونور مستغربه واول لما علي السيوفي شاف شهد استغرب من حالتها و الرعب الي هيا فيه ولاحظ ان ايدها بتترعش

علي السيوفي : اتفضلي يا بنتي مالك خايف كدا ليه حصل ايه
شهد بخوف : عمو علي انا شوفت سعد
نور بصدمه : بتقولي ايه شوفتيه فين وازاي انطقي
شهد : تعرفو فيلا الطاحوني الي انتشرت في الاخبار من خمس ايام تقريبا
غاده العدوي : ايوه مش دي الفيلا الي اتقتل فيها اكتر من 100 واحد ومحدش عارف يوصل للي عمل كدا
شهد بخوف : ب الظلط كده قبل اسبوع كان عندؤ مشوار قريب منها وشوفت ( وسكتت )
نور بخوف : شوفتي ايه
شهد بخوف : شوفت واحد شبه سعد خارج من فيلا الطاحوني
غاده العدوي : وايه الي هيجيب سعد ل فيلا الطاحوني يا شهد اكيد انتي شوفتي غلط
شهد : يا ريت يا طنط بس انا متئكده انه سعد
علي السيوفي : اتئكدتي ازاي انطقي وانتي بتقولي شبهه
شهد : عمو علي المشكله ان سعد خرج من الفيلا وهوه غرقان ددمم ولقيته ركب عربيه وسط موكب حراسه واتحرك ومشي
نور برعب : لا ده اكيد مش سعد الي بتتكلمي عليه
شهد : لو كان ده بس كنت هقوى اكيد مش هوه بس المشكله ان ااحرس وهما بيفتحوله الباب قالو جمله سمعتها ومش قادره انساها
علي السيوفي : جمله ايه انطقي بسرعه
شهد : واحد من الحرس فتحله الباب وقاله بصوت عالي اتفضل يا حضره الوريث سعد
علي السيوفي بصدمه : ده سعد بجد انا متئكد
نور : مش ممكن يكون حد شبهه في الاسم و الشكل مش اكتر وبعدين ايه حوا. الوريث ده كمان
علي السيوفي : عمري ما افتكرت ان سعد في يوم هينفذ الي في الورقه
غاده العدوي : ورقه ايه ووريث مين انا مش فاهمه حاجه
علي السيوفي : لما اتلنيت سعد كان فيه ورقه من اهله اتسلمت ليا وقالولي ادها ليه لما يكبر كانت بعنوان الي الوريث
نور : الورقه دي لسه معاك ؟
علي السيوفي : هدخل اشوفها يمكن يكون فيها معلومات تدلنا علي سعد

دخل علي السيوفي اوضه النوم وبعد نص ياعه طلع و شايل في ايده صندوق خشب قديم حطه علي السفره و الكل مستغرب من الي سمعوه وعن موضوع الورقه فتح علي السيوفي الصندوق وطلع منه ورقه مصنوعه من الجلد عامله زي مخطوطات الفراعنه ومكتوب عليها من بره الي الوريث

نور : دي اثار
علي السيوفي : معرفش بسؤمين هيسيب اثار ل عيل صغير اكيد دي رساله من اهله بس شكلها فعلا غريب
غاده العدوي : افتحها يا علي واقرئي الي فيها
علي السوفي : حاضر

فتح علي السيوفي الورقه ولقي مكتوب فيها ب اادم الي خلاه يترعب

علي السيوفي ب رعب : الورقه مكتوبه ب الدمم
شهد بخوف : ايه دي ومبن اهل سعد الحقيقين عشان يسيبوله حاجه زي كدا
نور بخوف : قولنا مكتوب فيها اؤه يا بابا
علي السيوفي : ح حاضر الورقه بتقول

( الي الوريث الي ابني العزيز لم يتبقي لي وقت في هذه الحياه في الغالب عندما تقرئ هذه الكتابات سنكون انا وامك اموات لقد تركتك لك ارثك من اسرار سليمان تسع اسرار من اسرار سليمان ارثي الذي سيساعدك علي الانتقام لنا من الشياطين تذكر هذه يا حفيد سليمان تذكر هذه يا حفيد الحن و البن يا من خلقت بمعجزه لن تتكرر تذكر طريقك سيكون مليئ ب الدم و العذاب اتمني لو كنت استطيع ان احتضنك ان اعلمك كيف تمشي ان اكون بجانبك في حياتك واكون بجانبك ولكنها الحياه مكان ميراسك سيبلغك به خادمتك الوفيه انطق اسمها ثلاث مرات وستظهر لك ولن تظهر لغيرك خادمتك الوفيه اسمه نائله )

نور بصدمه : يعني سعد يكون حفيد سيدنا سليمان
غاده العدوي : فيه حاجات كتير مش فهماها بس يعني ايه الحن و البن
علي السيوفي مرعوب : مخلوقات اتخلقت قبل الجن كانو مفسدين في الارض محدش شافهم من البشر حتي الجن بيخافو منهم
شهد برعب : يعني سعد مش انسان
علي السيوفي : معرفش مكتوب ان سعد حفيد سيدنا سليمان و سيدنا سليمان بشر بس يعني ايه ابن الحن و البن مش عارف
نور : مكتوب ان سعد هيكون طريقه مليان ب الدم و الموت و شهد بتقول ان سعد كان غرقان ددمم لما شافته معني كده ان النبوئه دي بتتحقق
غاده الغدوي مرعوبه : سعد قتل اكتر من 100 واحد في فيلا الطاحوني ده مش ابني ده شيطان
علي السيوفي مرعوب : محدش فينا يعرف سعد شاف ايه في السنه دي ولا هوه فعلا تمل كدا ولا لا خلي الايام تبينلنا الحقيقه

المشهد الرئيسي

صحيت من النوم وجسمي كله عرق وبنهج كئني كنت بجري وشوفت ؟؟؟؟؟

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

نهايه اول جزاء من السلسله الثانيه واتمني يعجبكم الجديد وهحاول احسن اكتر من القصه عشان تعجبكم اكتر و اكتر

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

الجزاء الثاني ( طيات الماضي )​

صحيت من النوم علي صوت طلقه فجرت ازاز الشباك وصوت رشاشات وضرب نار واتفتح باب الاوضه ودخل باهموت وهوه بيجري ومرعوب ونزل عند حافه السرير وانحني وايده بتجيب ددمم واتكلم وهوه مرعوب جدا وباين عليه الخوف


باهموت : مولاي المبجل انينموس بيهاجمو الفيلا وعايزين يقتلوك وتعزيزاتنا هتاخد وقت عبال ما تيجي
سعد ببرود : خلي واحده من الخدامات الي في الفيلا يجهزولي الحمام
باهموت : الحمام ؟
سعد بجنون : عايز استحمي من الدم معقوله هروح اول يوم كليه وانا غرقان ددمم

باهموت ابتسم : امر الملك خمس دقائق هيكون الحمام جاهز

خرج باهموت وانا قومت من علي السرير ووشي الغضب ماليه لبست بدله سوده ونزلت لقيت بوابه الفيلا مخلوعه وضرب النار شغال واحد من الجاردات شدني علي جمب وهوه واخد طلقه في كتفه ابتسمت ولقيته بيقولي وهوه مرعوب

الجارد : سعد بيه المكان هنا خطر ارجع جوا الفيلا واستخبا في المخبئ السري

ابتسمت وسبته وقمت ولقيت قدامي 500 شخص كلهم ماسكين اسلحه ورشاشات وقفت قدامهم وضرب النار كله بقي عليا وقبل ما توصلي اي رصاصه رفعت ايدي للسماء وخرجت من الارض سلاسل سوده وعيني اتحولت لعيون بارده وسوده مفيهاش ذره رحمه

سعد : ليكم الشرف يا حشرات انكم تموتو علي ايدي حضرتي

السماء ظلمت رفع رجاله انينموس راسهم وهما مرعوبين لقو ملايين الغربان نازله من السماء نزلت عليهم من السماء وسط الصراخ و المنظر المرعب نزلت الغربان عليهم وبداو ياكلو في جلدهم و لحمهم وهما بيموتوهم ب البطئ وفي ظرف 10 دقائق كل الاصوات سكتت ووقفت وسط هياكلهم العظميه وانا بضحك بجنون

سعد بجنون : هههههههه انينموس ههههههه حشرات دي اخره اي حشره تتجرئ تتحداني ههههههههههههههه
الجارد مرعوب : انتا ايه شيطان ولا انس ولا ملتك ايه
سعد : هههههه حتي انا معرفش انا ايه بس عارف هوصل ل ايه

سيبت الجارد و خدامي بيلمو الجثث الي اصلا بقو هياكل عظميه ومفيش حتي نقطه ددمم واحده في المكان مجرد هياكل عظميه مرميه دخلت القصر ولقيت قدامي بهموت مرعوب من الي شافه واول لما شافني قدامه انحني

باهموت : مولاي انينموس اقتنعو انك الوريث وبعتولنا مكان القاء عشان يعلنو ولائهم لجلالتك
سعد بجنون : خليهم يختارو مكان موتهم زي ما هما عايزين
باهموت : مولاي انينموس منظمه قويه هتكون خساره كبيره لو خلصنا منهم
سعد بخبث : ههههه انتا بجد مصدق ان انينموس اعلنت ولائها ليا يا باهموت هههههههههه
باهموت : مولاي هما بعتو رساله بكدا
سعد : هما جهزو كل قواتهم في مكان القاء يا باهموت عشان يخلصو من الوريث في بدايته وياخدو كل قوته فهمت
باهموت بغضب : هدي امر ب ابادتهم حالا يا مولاي
سعد بخبث : لا متعملش كدا انا فعلا هروحلهم وادخل في فخهم ب رجلي
باهموت بصدمه : بس كدا خطر يا مولاي احنا مش عارفين هما مجهزين ايه ليك هناك
سعد : جهزلي المكلارن عشان عايز اروح بيها الجامعه اول يوم علي بال ما اخد الدوش خلص كلامي يا باهموت
باهموت : امر الملك

دخلت الحمام اخد دش وخلعت كل لبسي وشوفت الندبه الي علي صدري وافتكرت الكائن الغريب ابو حبيبه لما كان هيقتلني دمي غلي في عروقي وانا مش ناسي اني اقسمت اخلؤه يركع طلبا للمغفره وميلاقيهاش دخلت تحت الميه وانا بغمض عيني وبفتكر بدايه تغيري

فااش باك من سنه

صحيت ورجعت ددمم وانا ماسك صدري في المخزن القديم ريحه الدم دخلت دماغي وفوقتني وانا بفتكر كل حاجه وبلعافيه اتحركت كام خطوه لحد الموبايل وطلعت رقم واتصلت وانا بتكلم ب العافيه ونفسي تقيل ورد عليا صوت بنت

: مرحبا يا غول ما سبب الاتصال
سعد : مخزن في الصحراوي ابعتي حد من رجالتك يجبني حالا

غبت عن الوعي وانا بسمع البنت بتتكلم ومش فاهم حاجه روحت في النوم وعينؤ بتفتكر الذل و الغضب و الانتقام الي جوايا كانو اكبر من اي وقت فات صحيت من النوم علي ايد ناعمه بتحسس علي وشي فتحت عيني لقين كلارا ملكه الثعابين السوداء واقف قدامي وانا مربوط بكرسي

كلارا : انتا فعلا يا سعد فاجئتني حتي انا اترعب من كميه الجثث الي كانت في المكان وجروحك انا اصلا مش عارفه انتا عايش ازاي
سعد بخبث : كنت فاكرك هتقتليني يا كلارا
كلارا : ههههه لا مش هقتلك بس عمدي عرض ليك كويس
سعد : عرض ؟ عرض ايه
كلارا : حياتك مقابل انك تسلم كل المعلومات الي عندك عننا الي بتهددنا ببها
سعد بخبث : يعني انتي شايفه انك قادره تقتليني يا كلارا ؟
كلارا بسخريه : ههههههه في حالتك دي حتي حشره تقدر تقتلك يا سعد انتا دلوقتي وقعت في ايدي
سعد : ههههههه ههههه ههههه هههههه ههه
كلارا : اضحك علي ضعفك يا حشره انتا دلوقتي بين ايدي يا حشره واقدر اقتلك وقت ما احب

سكتت وبصيت ل كلارا وانا بفتكر حبيبه وهيه بتقولي نفس الكلام ومنغير ما احس خرجت سلاسل من الارض ربطت كلارا و رجالتها رفعو اسلحتهم عليا وانا ب العافيه قادر اطلع سلسله واحده من الارض عشان تربط كلارا وهيه بتتخنق كلمتها بكل غضب

سعد بجنون : قولتلك قبل كدا يا كلارا حياتي بين ايدي انا الي هحدد امتي تخلص
كلارا بتتخنق : اعع انتا بتستخدم الاسرار از ازاي
سعد : حشره ذيك ملهاش حق انها تعرف قولي للخولات دول ينزلو اسلحتهم او هفصل راسك عن جسمك حالا
كلارا برعب : نزلو اسلحتكم بسرعه

نزلت رجاله كلارا اسلحتهم وانا فكيت السلسله من علي رقبتها بس جسمها كله كان مربوط وفجئه لقتني برجع ددمم وجروحي اتفتحت بصيتلها وانا بهددها وبشد السلاسل علي جسمها

سعد : من النهارده الثعبان السام هتخضعلي وهتكونو مجرد خدم ل حضرتي سامعه
كلارا : اقتلني بس الثعبان السام عمرها ما تخدم غير الوريث
سعد : هههههه انا الوريث يا كلارا
كلارا بغضب : مستحيل تكون انتا الوريث الوريث دمه بيكون لونه اسود وفيه شامه علي كتفه الشمال

مسكت الخنجر وجرحت ايدي ونزل منها ددمم اسود قدام كلارا الي فتحت بقها وهيه مصدومه وبعدها قطعت القميص الي انا لابسه من ناحيه كتفي الشمال وبان علي جانب كتفي شامه سوده عامله زي الوشم كلارا بصتلي ودمعت وانا استغربت وفكيتها وانا مستغرب ولقيتها بتنط في حضني

كلارا بتعيط : اخيرا يا مولاي اخيرا ظهرت انا اسفه انا اسفه علي اني خذلتك
سعد : انتي
كلارا بتقاطعني : انا من عيله الخدم الاصل ل اسرار سليمان وانا اخر واحده من العيله الاصليه ب الدم النقي يا ملك
سعد : عيله خدم اسرار سليمان مين العيله دي
كلارا : يا مولاي عيليتنا مستنيه ظهورك من الاف السنين واحنا بنبني في قواتنا عشان تخدمك لما تظهر سامح تقصيري يا مولاي
سعد : يعني عيلتك هيه الي اسست الثعبان السام عشان تخدمني ؟
كلارا : مش بس الثعبان السام يا مولاي عيلتي اسست غيمه الدم واسست الهرم الاخضر
سعد بصدمه : طيب ليه غيمه الدم و الهرم الاخضر بيعادو بعض مدام انتي المتحكمه فيهم
كلارا : زي ما قولتلك يا مولاي انا اخر واحده عايشه من العيله عيلتنا اتبادت من الخونه الي طمعو في ورثك و قوتك
سعد بصدمه : خونه مش المفروض المنظمتين بيخدموني ليه يخونو بعض
كلارا : غيمه الدم و الهرم الاخضر بيقولو كدا عشان بجذبوك اول لما تظهر عشان يقتلوك يا مولاي كلهم خانوك من زمن يا مولاي
سعد : خانوني ليه ! هما اصلا يعرفوني عشان يخونوني ؟
كلارا : هما قتلو عيلتي عشان ميبقاش ليك داعمين اول لما تظهر ويعرفو يقتلوك في السر يا مولاي
سعد : احم طيب مش ناويه تبعدي عن حضني

كلارا بصت لقت نفسها في حضني وطيزها كانت علي زبي ب الظبط اتكسفت جدا وقامت رجعت ل مكانها وهيه مكسوفه وحاطه وشها في الارض ضحكت وانا ببصلها ولقيتها بتتكلم وهيه مكسوفه

كلارا : بس يا مولاي طالما انتا دمك اسود ايه الدم الاحمر الي كان بيخرج من جسمك ده
سعد : دهم ددمم دي شوئب الجسم حاجه مميزه فيا بتخلي الشوئب تخرج من جسمي
كلارا بكسوف : حابه اتئسف تاني يا مولاي علي تقصيري في حق جلالتك وانا بقبل اي عقاب انتا تئمرني بيه
سعد بيضحك : ههههههه مش كنت حشره من شويه
كلارا بكسوف : مم مكنتش اقصد يا ملك

نهايه الفلاش باك

فوقت من سرحاني علي صوت باهموت وهوه بيخبط علي باب الحمام من برا

باهموت : مولاي العربيه جاهزه من بدري
سعد : طيب انا خارج

لبست وخرجت وانا سرحان ومشيت لحد الجراش لقيت عربيه ماكلارين سوده ومنظرها فخم جدا جدا ركبت العربيه وخليت باهموت ميجبش ورايا حراسه واتحركت علي الجامعه

مشهد فرعي

نور داخله من بوابه الكليه وهيه فرحانه انها دخلت الكليه الي بتحلم بيها بس زعلانه ان سعد مش جمبها في يوم زي دا واتفاجئت لما شافت مصلحي واقف مع قمر وبيضحكو هما الاثنين وهما بيكلمو بعض وراحت عشان تسلم عليهم

نور : مصلحي و كمان قمر نتو بتعملو ايه هنا
قمر : احنا اتقبلنا هنا بمنحه من الوزاره في كليه حاسبات ومعلومات
نور : بجد زيي انا برضو اتقبلت بمنحه من الوزاره
مصلحي بغضب : نور مفيش اخبار عن سعد لسه مظهرش ولا حاول يكلمكو
نور : لا معرفناش نكلمه خالص يا مصلحي ولا عارفين هوه فين
قمر : خلاص يا جدعان فكوكو من السيره دي

نور من جواها زعلانه من انهم بيتكلمو عليا وحش بس استغربت ان مصلحي بيسئل علي ب الاهتمام ده

نور : بس غريبه يا مصلحي سنه كامله ولسه فاكر تسئل عن سعد دلوقتي
مصلحي : لا اصل سعد واحشني
قمر : واحشك ؟ ههههه **** يخليكم لبعض

فجئو سمعو صوت الامن بيزعق كلهم بصو وشافو المكلارين وانبهرو بيها و سمعو الي صدمهم

الامن : يا استاذ مينفعش تدخل ب العربيه لازم رخصه

طلعت ايدي من شباك العربيه و فيها رخصتي الدوبلوماسيه خدها الامن وبص فيها ووشه جاب الوان اول لما شافها وبصلي وهوه مرعوب عشان هوه عارف يعني ايه رخصه دوبلاوماسيه الي مش موجوده غير مع اهم الشخصيات في مصر

الامن : اتفضل سعد بيه واسف علي ازعاج حضرتك

اتفتحت البوابه و نور و مصلحي و قمر مصدومين من الي سمعوه ومش مصدقين دخلت ب العربيه وركنتها ونزلت واول لما شفت نور و مصلحي و قمر اتجمدت مكاني وكنت هقتلهم من شده غضبي شفتهم وعيني مليانه كره ليهم

نور : سعد انتا

مشيت منغير ما ارد عليها وعديت من جمبها وهيه بتبصلي ومش فاهمه نور حاولت تتكلم وانا ماشي كئنها بتكلم الهوا سبتها وانا ماشي لقيت ايد مصلحي بتشدني من كتفي منعت نفسي اني اقطعها ب العافيه وبصيتله بغضب

مصلحي بغضب : فين حبيبه يا سعد
سعد : ايدك لو منزلتش من علي كتفي وعد مني هخليك تتحسر عليها يا خول الصحاب انتا
مصلحي : فين حبيبه يا ابن الشوارع يا عر

قبل ما يكمل جملته لفيت ايده من اول المعصم لحد الكتف مسبتش في ايده عضم سليم صرخ ونزل علي الارض وهوه ماسكها وبيعيط بحرقه و الناس بدات تتلم ونور و قمر مرعوبين مسكت راسه ورزعتها في الارض وحطيت رجلي فوق راسه وهوه بيعيط

سعد : حبيبه مش اختك يا خول وهيه الي اختارت تكون جمبي ولو قولت اسمها تاني هقتل كسمك سامع
نور : جمبك ! يعني ايه و ازاي كل دا منغير ما تقولنا يا سعد
قمر : انتا اتجوزت حبيبه يا سعد
سعد : انتو مين في حياتي اصلا عشان اعرفكم و بتتكلمو بعشم كدا انتو كنتم اكتر ناس اذوني في حياتي انسي ان كان ليكي اخ اسمه سعد يا نور

سبتهم ومشيت وهما مصدومين من طريقتي الجديده ونور كانت اكتر واحده مصدومه فيا كانت فكره انها هترجعني ب كلمتين مكنتش تعرف اني بقيت بكرها ومكنتش تعرف اني لسه فاكرلها الي عملته في حياتي الي فاتت واني مسحتها من حياتي

فضت بتمشي وانا بفتكر كل واحد فيهم اذاني ازاي وبمنع نفسي علي قد ما اقدر اني مرجعش واقتلهم ومشيت لحد لما دخلت المحاضره قبل ما تبداء ولاحظت ان الكل بيتكلم علي الي انا عملته بخوف وبقيت بدور علي مكان فاضي اقعد فيه ومش لاقي ولاقيت بنت بتشاورلي قعدت جمبها

سعد : شكرا مكنتش لاقي مكان اقعد فيه واضح ان كل الي في المحاضره خايفين مني هههههه
البنت : ما لازم حد يعمل كدا في اول يوم في الجامعه هههههههه
سعد : يعني لو عملت كدا في بعد شهر هيكون عادي
البنت : طلاما انتا عارف انه مش عادي جاي تعمل كدا قدام الجامعه كلها ده انتا خليت الواد مش نافع
سعد بهزار : دي اقل حاجه عندي
البنت : هههههه صح نسيت اسمك ايه بقا
سعد : بيقولولي سعد
البنت : ههههههه بيقولولك ماشي يا سعد انا اسمي ورد وبعد المحاضره هعرفك علي الشله
سعد : هيه كمان فيها شله ماشي يا ورد اما نشوف اخرتها

خلصت المحاضره ولقيت بنتين توئم داخلين علينا ومعاهم ولد اول لما شافني حسيته اتعصب بس مركزتش

ورد : اعرفك يا سعد دول صحابي من الشله التوئم دول اسمهم ميار و ومروه و الرخم ده اسمه ابرهيم
سعد : اتشرفت بيكم
ابرهيم : يبنتي هيه الشله ناقصه عشان تجيبي ده كمان

قبل ما يكمل جملته الي عصبتني طلعت سلسله من الارض من تحت كعب رجله اتقلب علي وشه بشكل غبي و البنات فصلو ضحك وهوه اتكسف اديته ايدي عشان يسند نفسه وانا بضحك راح زقها وبصلي بغضب

ابرهيم : اوعي ايدك يا عم ايه مش هعرف اقوم
سعد : ههههه انتا حتي مش عارف تقف هتعرف تقوم هههههه
ميار : يخربيتك هههههه وقعت زي برميل الطرشي ههههههههههههههه

حبيت الموقف ورحت عتمل نفس الحرك ل ميار لقيتها اتقلبت علي وشها وحرفيا ورد كانت هتموت من الضحك وانا رغم كل الي فيا فصلت ضحك علي منظرهم وابرهيم و ميار سندو بعض وقامو وهما بيضحكو وابرهيم اتقبلني في الشله

مروه : مالك مش كنتي لسه بتقولي اتقلب زي برميل الطرشي اديكي بقيتي زيه ههههههههه
ورد : يخربيتكم هموت هههههههههه
سعد : هههههه يعيني عليك يا ابرهيم وقعت انتا وميار حته وقعه ههههههههه
ابرهيم : كمل جملتك و**** حاسك هتتقلب زينا هههه
ورد : لا ما احنا مش هقديها شقلبه علي الارض تعالو نروح نتكلم في الكافيتريا

خرجنا احنا الاربع واحنا رايحين الكافتيرايا وبنضحك وفجئه لقيت مصلحي ومعاه تسعه من صحابه واقفين ومستنينا روحت وقفت قدامهم وانا مبتسم واتفاجئت ان ابرهيم جاي يقف جمبي

ابرهيم : جمبك يسطا انا معرفكش من كتير بس انتا رجوله
سعد : ارجع يسطا للبنات عشان محدش يقرب منهم
ابرهيم : يعم انتا مش شايف دول كام واحد انا هفضل جمبك
سعد ابتسم : تراهني اني اقوم بيهم كلهم لوحدي بس هتفطرنا كلنا النهارده
ابرهيم : برضو مش همشي
سعد : اسمع الكلام واسحب كرسي واتفرج هعملك فيهم ايه هخلي اتخن تخين فيهم يقلب شرموطه

ابرهيم رجع وانا ابتسمت وانا رايح ناحيه مصلحي ولقيت وقف قدامي واحد من صحابه وهوه غضبان و حط ايده علي كتفي

الشاب : ينفع الي انتا عملته في مصلحي ده
سعد : لو عايز متبقاش زيه نزل ايدك يا كسمك بدل ما انيكك انتا و مصلحي بلي معاكم
الشاب : انا بقا هعرفك ازاي يا عرص تكلمنا كدا

رفعت ايده وانا مبتسم وحاولت اتحكم في نفسي ومقتلهمش ضربته بدراعي في بطنه لقيته بيرجع ددمم وطار تلاته متر وصحابه اترعبو وهجمو عليا كلهم وحاوطوني لقيتهم بقربو عليا وانا فضلت واقف مستنيهم لحد اما قفلو دايره عليا وجريو ناحيتي نطيت في الهوا وطرت تلاته متر و الكل مصدوم

ابرهيم : احا سعد بيطير يا جدعان
ورد : هوه عمل كدا ازاي اصلا نط المسافه دي كلها

نزلت برجلي علي كتف واحد من صحاب مصلحي واتسمع صوت عظمه وهوه بيتكسر لكل الي في المكان وصحابه اترعبو ولقيت واحد منهم بيطلع مطوه وبيجري عليا بيها كنت شايفهم بيتحركو سلو موشن ب النسبالي من بعيد سمعت صوت ابرهيم

ابرهيم : حاسب يا سعد من ضهرررك

ابتسمت و لاول مره استخدمت قوتي كامله وكلهم شافوني اختفيت بس انا اتحركت وظهرت ورا الشاب ومسكت راسه وخبطتها في الارض و الكل مصدوم من الي حصل حسيت ان جنوني بيزيد وبدات اروح ناحيه مصلحي وانا مبتسم بجنون ولقيته بيقع علي الارض وبياحول يجري بس رجله مش شايلاه

مصلحي : ابعد عني ابعد
سعد : ههههه هبعد بس بروحك ههههههه

بصلي ابرهيم وهوه مرعوب وشايفني كئني مجنون وصلت قدام مصلحي وانا مبتسم واديته ب الرجل في بطنه رجع ددمم ووقع علي الارض وهوه بيصرخ وماسك بطنه مسكته من رقبته ورفعته في الهوا وروحه بتطلع في ايدي وانا مش حاسس و بقيت عامل زي المجنون ولقيت ابرهيم بيمسك ايدي

ابرهيم : كفايه يا صحبي الواد هيموت في ايدك

بدات استوعب ورميت مصلحي الي اغمي عليه ومشيت مع ابرهيم رجعنا ل ورد و منار و مروه

ورد : سعد هوه ممكن اطلب منك طلب
سعد : ايه الطلب الاول
ورد : ممكن تعلمنا ازاي نطير زيك هههههههه
سعد : مش لما اتعلم انا الاول ههههههه
مروه : بس انتا ظبتطهم هوه انتا كنت بتلعب رياضه وانتا صغير
سعد : لا مجربتش قبل كدا الصراحه


واحنا بنتكلم لاحظت ان ورد كل شويه تبصلي وتركز معايا ومن تحت ل تحت تعض شفايفها ركزت معاها واحنا بنتكلم وفجئه سمعت اكتر صوت بكرره صوت قمر كشرت ولفيت شوفتها حاطه راسها في الارض هيه ونور

قمر : سعد ممكن نتكلم
سعد ببرود : لا واظن قولتلكم انسو انكم في يوم عرفتو حد اسمه سعد
نور : يا سعد موضوع مهم
ورد : طيب احنا هنستئذن احنا يا سعد

مشيت ورد و الشله وانا مخنوق و متعصب من نور و قمر بس عايز افهم فيه ايه يخليهم يعملو كل دا

سعد بقرف : ايه بقا ام الموضوع الي عايزني فيه ده
نور : سعد ا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نهايه الجزاء الثاني واتمني يعجبكم

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
هو مفيش جزء جديد انهارده ولا اي 😥
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
شغل عالي يا غالي
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66
حاسس بالموقف بتاع الجامعة ده انك ضيعت حتت الواقعيه اللي كانت في للقصه
المكس الاول بين الواقع والخيال كان حلو
من وجهه نظري بدري اوي اللي انت عملته ده
القصه كلها خيال يا اخويا ومش منطقي صراحه ان سعد يقدر يتحكم في قوته من اول القصه فاهم بس بشكرك وحاول اصلح الموضوع علي قد ما اقدر
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66
يا باشا الجزء حلو بس قصير يا ريت تطول الجزء عن كدا وما تتأخر في اللي جاي تحياتي لك
الاجزاء قصيره عشان بنزل الاجزاء بسرعه ومن اول الجزاء الجديد هزود مده نشر الاجزاء بس هطولها واتمني يعجبك يا برنس
 
  • عجبني
التفاعلات: Magdy66 و A M A
القصه بجد عظمه انتا ابدعت فيها جدا
انا بقيت استنا الجزء الجديد ينزل بفارغ الصبر
ابدعت فيها واتمني يبقي منها سلاسل كتير
صراحه مكنتش ناوي اكمل اصلا عشان حسيت القصه مش عجباني لما بدخل وبقري كومنتات الناس الرايقه الي زيك بكمل رغم ان مشاهدات القصه قليله
 
  • عجبني
التفاعلات: .Black Shadow، Magdy66 و A M A
بس بجد يسطا عظمه
أنا أول مره اشارك واعلق على قصه في المنتدى بس بجد استمتعت وأنا ب اقرأ القصه دي و في انتظار الجديد و متتأخرش
سوريا
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: 0 Dagher و Magdy66

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%