NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة مافيا ـ حتي الجزء الثاني عشر 5/7/2023

ياباشا القصة جامدة بس حاول تطول الاجزاء

• يالهوي هي وصلت لكده
التفاعلات: دكتور اسوانى
ياباشا القصة جامدة بس حاول تطول الاجزاء
ياراجل حرام و**** يعنى الجزء ياخد 10 صفحات على الوورد وحوالى 3000 كلمه اطوله عن كدا ازاى ده غير انى لازم لو ابتديت فصل اخلصه فى قعده عشان انا نفسي مفصلش الرحمه يا اهل الرحمه :)

• بيضحكني
التفاعلات: ابوزوبر جنان
ياراجل حرام و**** يعنى الجزء ياخد 10 صفحات على الوورد وحوالى 3000 كلمه اطوله عن كدا ازاى ده غير انى لازم لو ابتديت فصل اخلصه فى قعده عشان انا نفسي مفصلش الرحمه يا اهل الرحمه :)
ياباشا انت برحتك وانا اسف

• محزن
يلا يا مافياويه اسئله الجزء التاسع الناصور خد سيد وراحوا فين ؟
مين القائد بتاع الفرقه الروسيه ؟
مستنى اجاباتكم ❤️

• حبيته
مش قصدى انا قصدى انى ارد على نقطه زود الجزء انا بوضحلك الفكره مش اكتر يا صديقى انت فوق راسي
حبيبي ياصديق ولله عارف ومقدر مجهودك دة بس انت عارف احنى بنستنى القصص دى وبنحس ان الجزء صغير مع ان هو جزء بيبقا كبير

• حبيته
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حبيبي ياصديق ولله عارف ومقدر مجهودك دة بس انت عارف احنى بنستنى القصص دى وبنحس ان الجزء صغير مع ان هو جزء بيبقا كبير
عينيا ليك يا اخو

• حبيته
القصة جميلة جدا و يا رييت تنزل الباقي
عندي استفسار بسيط في ارض الواقع الكلام بتاع الطاقة والمستويات المزكورة من مبتدئ لي حاكم هل دا صحيح وموجود في حياتنا

• حبيته
القصة جميلة جدا و يا رييت تنزل الباقي
عندي استفسار بسيط في ارض الواقع الكلام بتاع الطاقة والمستويات المزكورة من مبتدئ لي حاكم هل دا صحيح وموجود في حياتنا
انا بكتب القصه لسه والجزء الى بيخلص بينزل لاتقلق
الطاقه موجوده والمستويات دى انا قرأت عنها فى كذا كتاب من حضارات قديمه اندثرت واحنا منعرفش عنها حاجه وعلم الطاقع موجود حتى الان بس الطاقه الى انت بتقدر تتحكم فيها تخليك تعمل الكلام الى انا كتبته ده معرفش بصراحه لان ببساطه محدش فينا بيقدر يتحكم فى طاقته ولا يعليها

بص يا معلم لا اخفيك سرا القصه دي لو اجزاءها كانت بتنزل ورا بعض كانت هتبقي قصه جامده بس للاسف انت كل 5 شهور بتنزل جزأ علشان افتكر الاحداث اللي قبلها بيبقي صعب و صعب تربط بين الاحداث و دا اكبر سبب يخلي الواحد يمل من القصه

• حبيته
بص يا معلم لا اخفيك سرا القصه دي لو اجزاءها كانت بتنزل ورا بعض كانت هتبقي قصه جامده بس للاسف انت كل 5 شهور بتنزل جزأ علشان افتكر الاحداث اللي قبلها بيبقي صعب و صعب تربط بين الاحداث و دا اكبر سبب يخلي الواحد يمل من القصه
اعتبرها كانت غلطه وهتتصلح قريب وادينى منزل جزئين ورا بعض من يومين وهينزل جزء تانى بكرا او بعده تابع وادينى رايك

• عجبني
التفاعلات: Warm hugs
اعتبرها كانت غلطه وهتتصلح قريب وادينى منزل جزئين ورا بعض من يومين وهينزل جزء تانى بكرا او بعده تابع وادينى رايك
اتمني ..... تحياتي

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: ༊෴✿ القيصر الأسير✿〄࿐

الجزء العاشر
ودى مش نهايه السلسله لا لسه والخراب هيبقى اكتر واكتر فى السلسله الجايه وانا بحاول مقصرش معاكوا واكتب بس الكتابه دى هوايه ونفسيه مش تأديه واجب يا خوانا عارف ان انا خدت فتره جامده موقف القصه بطلب منكم اننا ننسي الى فات وبأذنه هيبقى فيه فصل محترم اسبوعيا بس احب اسمع رأى الناس كلها فى كل فصل ينزل كومنتات ولايكات كتير بقى

مقدمه
يعني هي دي النهاية !
إني هكمل حياتي وانتي مش معايا؟
الدوك

البدايه

وقفنا الفصل الى فات لما ثبتت 3 اشخاص كانوا بيراقبونى وحصل التالى
انا : يبقى هترجعوله دلوقتى عشان فى خلال 30 ثانيه لو مكلمتش الريس بتاعكم هتكونوا قابلتوا وجه كريم
شخص 3 بيحاول يهجم عليا وفى لحضتها كأن حاجه ربطته فى الارض وثبت فى مكانه والباقيين زيه واتقدمت على شخص 2 الى واضح انه اكتر عاقل فيهم وقولتله : الريس بتاعك كلمه وقوله انى عاوز اكلمه
صوت شخص من جهاز اللاسلكى : مش محتاج تقتلهم ولا تهددهم عشان تكلمنى يا بن الدوق
انا : اهلا اهلا عامل ايه يلا يا مسعد لسه يلا بتقنع الشباب انهم لو فجروا نفسهم فى الكنايس وفى الجوامع هيدخلوا الجنه ؟
مسعد : متوقع انك تعرف صوتى وده طبيعى بس قريب قوى هيبقى امنيه حياتك انك تسمع صوتى بقولهم سيبوه يموت
انا : ده عشم ابليس فى الجنه يا كسمك انت مش عارف تعمل مع اى حد من رجالتى حاجه وعماد الراجل بتاعى ناك محمود القناوى بتاعك فى افكاره وصديق ليا ناكه بجد الجزء الى فات يا متناك
مسعد : طيب ما طبيعى لانى عاوزك مغرور وعاوزك تستهين بقوه اعداءك و احب احرقلك حاجه صغيره بس ال 3 بهايم الى عندك دول تمويه ابقى سلملى على صوفيا بنت شوقى ولا اقولك هخلى واحد من العيال الى انا بضحك عليهم يسلملى انا وانت عليها

وساعتها فعلت طاقه بحث مرعبه انا نفسي اتخضيت انى اتحكمت بالمدى ده والمدى مش زى فى الافلام بيبقى على الارض بس لا ده بيبقى عامل دايره انا مصدرها نصها تحت الارض ونصها فوقها وهى شفافه بس بتخلينى احس بكل ذره طاقه فى خلال المدى ده والغريبه انى محسيتش بطاقه صوفيا قريبه بالعكس دى فى نهايه المدى بتاعى وعلى وشك تخرج منه وركزت على المنطقه الى هى فيها وحسيت من نطاق روح صوفيا انها على وشك انها تموت من كتر الجروح والالم الى هى فين وانا على الى فى بالى ازاى !
مكذبش عليك مخدتش وقت فى التفكير وفى خلال 30 ثانيه كنت قتلت ال 3 الى جنبى و مسكت فونى وعملت تدمير ذاتى للبيت وطيرت يا باشا وجسمى ابتدى يشع هاله بطريقه تخلى الناس الى تعرف يعنى ايه هاله تلعن اليوم الى اتعلمت فيه ازاى تشوفها من الرعب وانا بجرى كنت لسه مفعل طاقه البحث ولقيت صوفيا بتقف وحواليها 3 اشخاص بس الغريب انهم سابوها وابتدوا يجروا بسرعه كبيره انا مكانش عندى وقت افكر وروحت ركزت و لقيت سرعتى اتغيرت تماما كأن الزمن وقف اه صح دى سرعه الضوء ياعزيزى

(النقطه الى جايه دى بره القصه بس احب اوسع بيها ادراكك من كتر ما الضوء سريع لما توصل لسرعته الوقت حرفيا بيوقف ! ما بالك بقى لو عديت السرعه دى ؟ احب اقولك ببساطه الزمن ههيتعكس وهترجع بالزمن وكل الكلام ده نظرى حقيقي بس ناس وعلماء كتير حاولوا يطبقوه عملى معرفوش)

وانا بجرى فهمت هما ليه جريوا لما قربت واحساسي بالمنطقه زاد كانوا عاملينلى فخ ورابطين فى صوفيا قنبله روحيه ليها مدى روحى 100 متر مهما كانت سرعتك (ده لو اقل من سرعه الضوء وركز ) وهما حاسبين كل الى هعمله بس محدش يعرف قدراتى وده العنصر الى بعتمد عليه انى مش بكشف غير كارت واحد من الكوتشينه وباقى ال 51 ورقه انا بس الى اعرفهم وده يخلينى دايما متقدم بخطوه
نرجع لموضوعنا انا طبعا كنت فهمت كل الى بيحصل وسبت صوفى وجريت ورا ال 3 واتخاطرت مع هاربر وحددتله مكان ال 3 وانا كنت واقف واهم ب حوالى 50 متر وسط التلج وهاربر ظهر قدامهم ورعبهم حرفيا وفى خلال 4 ثوانى كان قاطع الايد اليمين لل3 رجاله الى كانوا ماسكين بيها الاسلحه وانا كنت دخلت خليتهم كلهم يغمى عليهم وحطيناهم جنب بعض
هاربر : ايه الى مخلى ال 3 الضعاف دول يحاولوا يتحدوك ؟
انا : خطه جميله بصراحه انا حبيتها لو كنت حد عادى او حتى اقل من قدراتى دلوقتى بحاجه بسيطه كان زمان صوفيا ميته المهم ابقى خلى ناصر (الناصور) ييجى ويستجوب القرين بتاع كل واحد فيهم وبعد ما يعرف كل حاجه هكون رجعتلكم
وعمل هاربر الى قولتله عليه وجريت بسرعه الضوء ناحيه صوفيا الى كان مغمى عليها وفكيت القنبله وكنت لسه هرميها بس جاتلى فكره بنت متناكه اخدت صوفيا وبعدت بيها بره المدى بتاعها ووقفت كدا وعملت منى نسخه بطاقه ضعيفه وخليتها تروح ناحيه القنبله وطبعا انفجرت وناكت نسختى
واحد محنك بقى هيسالنى ليه عملت كدا هقولك عشان مسعد يفتكر ان خطته نجحت والقنبله موتتنى وال 3 رجاله كدا كدا كسمهم لانهم مكانوش هيعرفوا يرجعوا من الجبال الى انا عايش وسطها وكدا كدا طريقه مسعد ان اى حاجه هيعملها ميسيبش عليها شاهد وانا معجب بطريقه تفكيره

المهم يا صديقى رجعت لهاربر وناصر كان عمل المطلوب ودار الحوار التالى
ناصر : زى ما توقعت يا دوك ذاكرتهم شبه ممسوحه بس القرناء بتوعهم ميعرفوش كتير بل بالعكس انت تعرف عن مسعد اكتر منهم لانهم متعاملوش معاه مباشره بس كان فيه وسيط
انا : الى هو ؟
ناصر : شيطان متخفى اسمه سداح وده من عشيرتى بس مكانته زى مكانتى فا مقدرش اجيبه واستجوبه
انا : سيب كل حاجه لوقتها المهم اخفى ال3 دول انت وهاربر وارجعوا على مكان التدريب الشباب يعتبر 5 دقايق ويصحوا مش عاوز حد يحس بحاجه وخد هاربر معاك يساعدك .... اه بالمناسبه يا ناصور انا عجبتى الحركه الى عملتها مع سيد
(اصحى سيد لما كان هيموت من طاقته ناصر اخده واتنقل بيه لمكان وبعدها رجع تانى )
ناصر : لولا ما هاربر كان موجود مكنتش هعرف اتحرك
انا : جدع يا هاربر مع انك بتاع عيال بس دماغك بتعجبنى .
هاربر : تلاميذك يا قائد
انا : وديته لانهى معالجه يا ناصر استنى متقولش انا هخمن مين يا ترى مين يا واد يا دوك .....اممممم مفيش غيرها يا لئيم
ناصر : صح يا دوك حد من طرفك اكيد مش هستامن حد غيرها عليه
هاربر : تقصد سيلين ؟
انا : مش بقولك دماغك حاضره وعاجبانى
ناصر : وانت تعرف سيلين من فين يلا انطق بدل ما ادفنك هنا
انا : نااااااااصور ...... اوعى اسمعك بتهدد حد من رجالتى تانى فهمت ولا لا ؟
وبعدين انت من 5 سنين مش كان معانا شاب اتصاب فى عمليه وانت اخدته ووديتهولها برضو ؟
ناصر : حاضر يا دوك اسف ........ اه بس معرفش هو اختفى بعد ما قعد معاها شهر
انا : اهو ظهر يرازيك من تانى ياعم بص جنبك هتلاقيه
ناصر : قصدك ....؟ هاربر !!
انا وهاربر فى اللحظه دى فطسنا على نفسنا من الضحك
ناصر : بس الهاله غير الهاله وقرينك مش موجود معاك ليه
انا : عارف اسم الشاب ايه ؟
ناصر : مش فاكر تقريبا كان هندى اسمه ربراه حاجه كدا
انا : والقرين مش اسمه بيبقى عكس اسم صاحبه ؟
ناصر تنح شويه وبص ناحيه هاربر وقاله : انت قرين الشاب الى عالجته سيلين من 5 سنين !
انا : اخيرا ده انا لو بشرح لجاموسه مكانتش هتفهم بالبطئ ده ما علينا يلا اتجهوا وانا هبقى اقولكم على الخطوه الجايه واه متنساش تعدم القرناء بتوع العيال دى عشان سداح ميستجوبهمش
ناصر : اعتبره حصل يا دوك
انا : يلا عاوز الشباب دى جاهزه فى اسرع وقت عشان العمليه دى هى الطعم الى هنجره بيهم انى اعمل الفريق الاساسي الاقوى من فريق ابويا

لقيتهم انصرفوا بمجرد ما قولت اسم والدى عشان حسوا ان صوفيا ابتدت تصحى وصحيت وياريتها ما صحيت طلعت ميتين امى اساله وعشان اقلل الحشو هى هزائتنى وانا اقنعتها انها كانت بتمشي وهى نايمه وقبل ما تنام سابت الغاز بتاع البيت مفتوح والبيت ولع وانا مشيت ورا خطواتها لغايه لما لقيتها واخدتها وروحنا اقرب قريه عشان نقعد يومين لحد ما نجهز بيت جديد وكدا
*نروح للشباب *
يصحى عماد وميحسش بهاله ناصر ولا هاله سعد !
يطلع يجري ويدور عليه ويسمع صوت جاى من المطبخ يفتكره فار ويبص يلاقى سعد جايب كرسي وقاعد قدام التلاجه وهى مفتوحه وشغال ياكل ويزلط كانه ماكلش من سنين عيل مفجوع المهم يسيبه ويدخل الحمام وياخد دوش سريع كدا ويروق على حاله واول ما ربط الكوتشي ولسه هيقوم حس بطاقه شنيعه جايه من شخص حواليهم لدرجه انه اتسمر مكان من كتر الضغط الى عملته الطاقه دى وبعدها الضغط ده قل وقام يشوف ايه ده وحاول يطبق الى قاله ناصر نظرى عن انه يتخاطر معاه وبعد كام محاوله نجح وناصر اتبسط منه جدا وقاله انزل الساحه ومتقلقش كان الكل صحى ونزل و اول ما وقفوا كدا ناصر صبح عليهم وقالهم التالى : اتمنى تكونوا نمتوا كويس عشان النهارده هيبقى يوم صعب حتى عليا انا النهارده هيساعدنى فى التدريب صديق الدوك هاربر واتمنى انكم تتعلموا منوا كويس ومتحبطوش من قدراته
هاربر : يلا يا رجاله نبدا الشغل
سعد : مش هنبتدى نظرى ؟
هاربر : لا النظرى ده هييجى مع الوقت
من ساعه ما قال الكلمه دى مسكهم فشخ فى التدريبات لدرجه انه بعد 3 ساعات كانوا كلهم على الارض بينهجوا كانهم جروا لاخر الكوكب وبعدها هاربر قعد معاهم وهما مش قادرين يقعدوا حتى و باين عليهم الارهاق

هاربر : انا عارف انكم تاخدوا النظرى بعد العملى مرهق والعكس هيخليكوا تنضجوا ببطء عشان كدا احنا هناخد شويه عملى وشويه نظرى ونطبقه بحيث فى كل يوم ناخد 3 قدرات جديده مثلا هيبقى متعب فى الاول بس بعد فى خلال اسبوع اوعدكمهتبقوا جاهزين للعمليه وكله هيبقى خراب

ناصر مبسوط جدا بالانجاز والتخطيط الجامد بتاع هاربر ده و خلاه واثق فيه اكتر وده برضو هيريحه شويه لان التجسد فى هيئه بشرى مرهق جدا بس عشان الناصور طاقته كبيره بيعرف يعمله مده مش بطاله بس مهما كان هيجيله وقت ويضعف وده الى حسيت انا بيه فا عشان كدا خليت هاربر يساعده وخلى بالك عزيزى القارئ الناصور يقدر يفشخنى بس تحوله لبشري مخلى طاقته الى يقدر يستعملها ليها حد معين الحد ده اقل من طاقتى عشان كدا كسبت فى النزال وده عشان المنطقيه اكيد مش هبقى اقوى من الجن مش للدرجادى وحدود طاقتى ابتدت تظهر الجزء ده فا ركز معايا عشان الفتره الجايه القصه هتروح فى حته تانيه
المهم مطولش عليك قول طول عشان صديقي ابو زوبر جنان يتبسط ان الجزء طويل

خدهم اسبوع غسيل ومكوه لما خلاهم حرفيا عملوا التدريبات الى تخطر على بالك والى لا تخطر وطاقتهم الروحيه عليت جدا بس هو منعهم من تطوير مستواهم وساعتها كشف اول سر ليا
هاربر : انتوا تعرفوا ليه محدش يقدر يقيس قوه الدوك ؟
عماد : ليه (بلهفه لان ابوه كان دراع ابويا اليمين وهو عاوز يبقى زى كدا بالنسبالى )
هاربر : عشان هو مش بيطور مستواه بهجوله هو لو طور مستواه للمستوى الى يقدر يتحكم فيه بالمانا بتاعته كان زمانه دخل فى مستوى حاكم بس هو مش بيعلى مستواه عن خبير عشان يقدر يملى بحره الروحى بسرعه ويستهلك المانا بسهوله اكتر بمعنى انه يقدر يطلع كل الطاقه المتخزنه فى مستواه فى ضربه واحده ومستواه الروحى يشتحن بالكامل فى خلال ثوانى وده مديله افضليه انه يضرب هجمات سحريه عاليه القوه و متستهلكش فعليا حاجه لان جسمه من النوع الى بتحبه المانا فا ده مخليه يشحن اسرع بكتير ومع تعلمه كل ده بقى بيتحكم فى الموضوع بسلاسه اكتر (زى ما عملت فى صاحبنا ديمترى لما فشخته هو والجبل اصحى)
عماد : حاكم ! انا مستوى مبتدئ الجزء التامن صعب جدا عليا انى اتحكم فيه
هاربر : انت تعرف الدوك قعد قد ايه فى مستوى مبتدئ ؟
عماد : قد ايه ؟
هاربر : 3 سنين كاملين .... فى خلالهم كان بيدرس المانا وحركتها وطريقه تنفيذ قدرات جديده وخاصه فى كل مستوى بيطلعه لدرجه انه بيجيب اخر المستوى الى هو فيه لغايه لما يتقنه تماما وبعدها يعلى طاقته اكتر وينط للى بعده ويدرسه وهكذا لغايه هو دلوقتى الى ظاهر يدوب خبير لكن الحقيقى الى لو ركز فى تدريبه كان زمانه فى حاكم من مده
عماد : انت متعرفش ان الدوك اكبر منى بسنتين بس !؟ امتى عمل كل ده ؟
هاربر : لسه بدرى عليك تعرف تمشي الطريق الى مشيه الدوك ده
عماد : يعنى ايه ؟

هاربر : احسنلك متفهمش غير لما مستواك يتحسن لانك عشان تقدر تفهم الحقيقه لازم تحسها وانت لما ابوك مات كنت صغير فا محسيتش لكن الدوك كان واعى والموضوع ده محفور فى قلبه ومخليه ياخد طريق انك تمشيه مع اقوى اشخاص فى العالم فى الطاقه صعب ما بالك انه يمشيه لوحده ويبقى هو اول واحد دخل السكه دى بيدفع تمن كل غلطه صغيره ولو شوفت جسمه وهو فى نهايه كل جزء هتفهم قصدى ....
انا : كفاياك يابن الرغايه انت بضنتى يعنى انا عشان عرفتك سر ولا اتنين من اسرارى تروح تقولهم كدا للكل انت بتتناك يلا ؟(كل ده تخاطر طبعا )
هاربر بتخاطر برضو : معلش يا دوك اتحمست شويتين بس الواد عماد ده فشيخ وهالته القرمزيه دى مخليانى عاوز افشخه تدريب عشان يبقى قوى وندخل فى نزال بحب النزالات القويه بصراحه وانا مش لاقى حد يواجهنى يا يبقى قوى جدا زيك انت والناصور فى شكل الجن بتاعه يا اقل منى بكتير انا عاوز منافسه

قطع الحوار ده حاجه فاجئتنا احنا الاتنين وكانت عماد : متقلقش قريب قوى يا هاربر
انا ضحكت وقطعت الاتصال وهاربر قال وهو مندهش : انت ازاى دخلت التخاطر بتاعى انا والدوك
عماد : حسيتك مش مركز قوى معانا فا ابتديت احس بطاقتك ولقيت خط طاقه رفيع جدا داخل لراسك فا روحت ساحب ذرتين تلاته كدا لطاقتى على اساس انى اخد من الطاقه الى بتقدر تستمد منها قوتك بس اتفاجئت انى سمعت حوارك انت والدوك
ناصر : هاه ..... احنا قدام شويه مواهب اسثنائيه فى التحكم فى الطاقه حقيقى انت وسعد هتبدعوا
عماد : مش تلاميذك لازم يا ناصر او الن .... ولا بلاش خليه سرنا احنا ال 4
هاربر ابتدى يضحك جامد وبعدها قال : لا معلم ولقطتها وهى طايره مستنيك بعد سنتين كدا تكون طورت مهاراتك
عادل (حس بالغيره ) : كفايه كلام يلا نبدا تدريب

هاربر فهم عادل وابتسم وكملوا وانا كنت مراقب الوضع ومبسوط بتطور الكل جدا واخر اليوم كنت واقف قصاد بوابه القريه الى قاعدين فيها انا وصوفيا وانتقلت لمكان سيلين من بره البيت واتقدمت وخبطت على الباب ولقيته اتفتح ودخلت على طول ماهى مش اول مره اروحلها وعاوزك تتخيل المنظر الى شوفته سيلين متربعه وداخله فى وضع تأمل بس وهى طايره فى الهوا وقدامها جسم سيد وهالتها بتدخل هالته وبتعالج فيها شويه بشويه وقطع المنظر ده هى

وبتقول : نورت يا دوك كنت عارفه انك جاى قريب
انا : اكيد يا سيلين عامله ايه ؟
سيلين : احسن من الى قدامى ده مش تاخدوا بالكوا من العيال الى بتدربوها من مده تجيبلى هاربر ودلوقتى الاهبل ده
انا : معلش هو الحماس اخده فوق سطح الواد حماده حبتين المهم عملتى الى اتفقنا عليه
سيلين : ودى عايزه كلام ..... انا نضفت كل شوائب الطاقه الشيطانيه المزروعه والى خلته يتطور بالسرعه دى وسبت جزء صغير غير محسوس من طاقتى جواه بحيث لو اى شيطان حاول يتحكم فيه تانى يا يموت يا الشيطان ده يموت على حسب رتبته بس بدل هو خاين مهتم بحياته ليه ؟
(اه يا عزيزى سيد هو الخاين واكتشفته لما حللت طاقتهم كلهم ولقيتهم كلهم طاقتهم نضيفه ما عدا سيد لانه كان مزروع وسطينا وكان جواه طاقه شوائب شيطانيه بيعرفوا منها تحركاته واى حاجه بيشوفها )
انا : لانى عاوز الاعبهم بطريقتهم عاوزهم يشوفوا بس الى انا عاوزهم يشوفوه
سيلين : بس ده خطر وانت مش بتلعب مع اى حد انت بتلعب مع شياطين كبار مش حتى صغيرين انت كدا رايح طريق الى يروح ميرجعش ولو رجع هيبقى حد تانى انت نفسك متعرفهوش
انا : انا مبقيتش عارفنى من زمان يا سيلين انا القوى الى وصل لقوه كبيره ولسه مكمل ولا الضعيف الى داست عليه كلبه متسواش وخلته شاكك فى نفسه دايما
سيلين : انسي يا دوك احسنلك تنسي
انا : انسي ؟ انسي 3 سنين من عمرى ؟ انسي وقت وطاقه ومجهود ضاعوا مع بنت الكلب دى ؟ لو نسيت اموت هى ومسعد الهدف الى عايش عشان اوصله نهايتهم على ايدى او نهايتى على ايديهم بس ساعتها هبقى عملت كل الى عاوزه
سيلين : يا خساره .... فعلا القوه الجباره بتيجى من الوجع الكبير
انا : يلا خلصي مع سيد عشان عاوز اخده ونرجع تانى النهارده وانا هديلك شويه طاقه عشان تقدرى تنجزى

وفعلا اديتها كميه طاقه حلوه وخلصت علاجه و تمام واخدته ورجعت للرجاله وسلمته لهاربر ورجعت روسيا فوق قمه جبل وانا هموت من الغيظ وبصوت عالى وغضب قولت : نهايتكم على ايدي يا مسعد انت ومريم همحيكم من على الوجود صدقونى انتوا متعرفوش انا هعمل فيكم ايه انا مش هقتلكم بس انا هخليكم تتمنوا الموت ومش هتطولوه ..... يا كلااااااااااااااااااااااااااب ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

نهايه الجزء العاشر
عاوزكم تخمنوا مين مريم والى جاى خرااااااب​

انتظروا الجزء ال11 الفتره الجايه عما قريب
الى وداع مؤقت ولقاء قريب
الدوك
القصة رائعه وما فيش كلام وأسلوبك ودخلاتك عامله شغل عالي قوي بس بجد أنا شخصياً زهقت من كتر قصص الجن والعفاريت فالمنتدى ومش تزعل مني أنا بس بقول رأي الشخصي من اللي بيتنشر فالمنتدى

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: ༊෴✿ القيصر الأسير✿〄࿐ و دكتور اسوانى
القصة رائعه وما فيش كلام وأسلوبك ودخلاتك عامله شغل عالي قوي بس بجد أنا شخصياً زهقت من كتر قصص الجن والعفاريت فالمنتدى ومش تزعل مني أنا بس بقول رأي الشخصي من اللي بيتنشر فالمنتدى
تسلملى يا صديقى على رأيك بس هقولك حاجه وده هتلاحظه مع تقدم الفصول ان اغلب الى بيكتبوا (هما احسن منى انا اقل واحد فيهم ) بياخدوا موضوع الجن والشياطين ياما حرب ضدهم ياما بيبقى ليهم دور رئيسي بس لو تلاحظ انا مش مدى الناصور الاهميه الكبيره فى قصتى بدليل انى بقيت استبدله شويه شويه ب هاربر بس لازم يبقى فيه جزء غامض فى القصه ومع الوقت يبان ايه سبب قوه البطل بتاع القصه والحاجات العاديه الى بتدى القوه دى اندثرت زى فنون كتير منها النينجا والساموراى فا مفيش داتا اقدر اكتب منها بس هحاول ارتجل وادخل كل ده الفتره الجايه متقلقش جزء صغير قوى عن الناصور ومفيش حد غيره هو وسداح من الجن فى القصه

• عجبني
التفاعلات: الحالم
تم أضافة الجزء العاشر نذكرك الحد الأقصي 13 جزء

• حبيته
  • عجبني
التفاعلات: ༊෴✿ القيصر الأسير✿〄࿐ و دكتور اسوانى
  • عجبني
التفاعلات: ༊෴✿ القيصر الأسير✿〄࿐
  • حبيته
احيييك يا أخويا ع هذه التجربة الرائعة سعدت بها جدا

• حبيته