NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

♕ Michael Magdy ♕

نسوانجى الاصلى
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث

الترتيب الزمني للقصه : ( مارفل * ٥ سلاسل * - افينجرز - كابتن اميركا - ثور راجناروك)

مايكل : ايه يابنت الهايجه ما تهدي
مرنا : * بتدعك في كسها جامد * مش قادره هيجانه ونار في كسي
مايكل : بقينا بندعك في اكساسنا اهوه واتعلمنا
مرنا : كله منك وبسببك اممممممممم امسك صدري اووي اعصره مشتاقه للمسه ايدك علي الاخر
مايكل : ايه الجمال اللي انتي فيه والعيون القمر دي
مرنا : ااااااااااه هايجه اووووي نيكني وافشخني وحطه كله فيا
مايكل : شكلك حلو وانتي متعصبه * وبيبتسم *
مرنا: * بتدعك في كسها جامد * قربت اجيب كمل ياحبيبي كمل خليك فوقيا وانا بجيبهم احضني ومتسبنيش ااااااه
مايكل : ماتجيبي بوسه ياقمر انت ياجوافه المستكاوي ياحب العمر يامدفيه العش
مرنا: * بتقرب تجيب *
مايكل : تتجوزيني ؟
مرنا : مممممممم
مايكل : حقك عليا انتي عارفه انا بحبك قد ايه ومقدرش استغني عنك
مرنا : ممممممم
مايكل : عايز اخلف منك تاني
مرنا: مممممممم ااااه كمان قول كمان
مايكل : انا معاكي مسبتكيش
مرنا : ااااااااااااه
مايكل : فاكره يوم فرحنا
مرنا : مممممممممممممم هجيب هجيب محتاجاك اوووي محتاجاك
مايكل : اخلف اخلف عايز اخلف منك
مرنا : مممممممم
مايكل : بحبك ياقمري وملاكي المدلل ، متسبيش البيت ، مرنا انا بحبك بحبك ، هاتي عسلك بحبك بحبببببببببببببك
مرنا : اااااااااااااه * بتجيبهم وبتتنفض وبتقوم من علي السرير وبتعدل نفسها وهدومها * …. ايوا ايوا ياجوجو جايه اهوه استني
جونيور : مامي ، عمتو مريم * وبيديها الموبايل *
مرنا : مواااااه حبيب ماما انت ، ايه ياحبيتبي لا كنت مريحه جسمي شويه
اختي : يبقي كنتي هتنامي وهتنسي مشوارنا
مرنا : انسي ازاي بس وهو دا يوم يتنسي ، هخش اخد شاور والبس واجهز
اختي : وانا هقوم البس وهعدي عليكي
مرنا : اوكيه ياحبيبتي سلام
جونيور : اخش البس يامامي
مرنا: اه ياحبيبي ، وفين اختك
جونيور : بتذاكر في اوضتها
مرنا: وانت خلصت مذاكرتك طبعا ، وهتقعد اليوم كله قدام البلايستيشن دا
جونيور : شكرا يارب انك رزقتني ب ام ذكيه زي دي
مرنا : * بتبصله وبتبتسم وبتروح تبوسه * طب يالا قوم البس علشان منتاخرش
جونيور : حاضر مامي
مرنا : * بتبوسه وبعدين بتخش اوضه بنتها * لبستي ولا لسا

( نظرا لتشابه اسماء مرنا الام والبنت ف احنا هنغير اسم البنت ونخليه نجفه ….نجفه مايكل مجدي مسم كسم العظما زي ابوها اسم يلعلع وينور الدنيا ، لا مش هسميها نجفه اكيد، انا كاتب الاسم دا علشان اقول الايفيه الرخيص اوي دا مش اكتر ، هنسميها سيليا )

سيليا : مش هلبس ومش هروح
مرنا: يعني ايه مش هتلبسي قومي يالا اجهزي عقبال ما اخد شاور
سيليا : مش هروح مبحبش اروح المشوار دا ومبحبوش اصلا
مرنا : * بتتعصب عليها وبتشد منها الكتب وبتقفلها * هتروحي ومفيش لاء ، واخرج من الحمام الاقيكي لبستي وجهزتي وافردي وشك دا
سيليا : مش عايزه اروح انا ، مبحبش حد يغصبني علي حاجه مش عايزاها
مرنا: اخرج من الحمام الاقيكي لبستي
سيليا : انا بكرهك وبكرهه

مرنا وقفت علي الباب سمعت الكلمه وكملت طريقها دخلت الحمام وبعديها مريم كلمتها انهم تحت البيت وراحو كلهم المشوار اللي كان " المدافن " وقفوا كلهم يصلوا علي روح مايكل ويدعوله بالرحمه والمغفره وحطوا ورد علي قبره وعياط وزعل والمشاعر المكبوته كلها طلعت في المدافن وكانوا متعودين كل سنه يروحوا المدافن في الذكري السنويه لمايكل وبالمره ام واخت مايكل كانوا بيزوروا قبر ابوهم ، وسلوي واحمد ومعتز بيزورا قبر ابوهم ،وجورج بيزور قبر امه ، وبعد مشوار المدافن يرجعوا علي بيت مايكل يتجمعوا كلهم يقضوا اليوم مع بعض وكلهم بيبقوا لابسين اسود في اليوم دا

اختي : عنك انتي ياماما * وبتمسك ايديها تسندها وتناولها العكاز * قوليلي عايزه ايه واجيبهولك
ماما : اسنديني بس هخش الحمام
اختي : هتعملي حمام ولا زي كل مره نخش نلاقيكي بتعيطي
ماما : * بصتلها وعينيها مدمعه وكتمت دمعتها وسندت علي عكازها وراحت الحمام *
جورج : * بيغمز لاختي * انتي ايه اللي بتقوليهولها دا ماهو ابنها برضو
ماما : يعني عجبك حالها كدا وامراض الدين والدنيا اللي جاتلها من ساعه اما مات
معتز : * بيحط الطبق علي السفره * ابنها يامريم واكتر حاجه توجع الام ان ابنها يموت قبلها ومتنسيش ان امك كبيره مش صغيره
اختي : انا صعبانه عليا اللي بيحصلها ومش حمل اني اخسرها هي كمان
سلوي: خدي حطي المعالق هناك ، بعد الشر عليها يامريم **** يديها الصحه
ليليان : * بتكلم ابنها * احترم نفسك واستني لما كلنا نقعد وابدا كل
زياد : سوري
مرنا : * بتتكلم في الموبايل * كتر خيرك ياماما لا مالوش لزوم احنا خلاص في البيت
ام مرنا : انتي عارفه رجلي قايمه عليا مش قادره اسند عليها خالص
مرنا: **** يديكي الصحه ياماما انا كويسه الحمد لله وهبقي اعدي عليكي اخر الاسبوع كدا اجيب الولاد واجيلك
ام مرنا : ماشي ياحبيبتي خلي بالك من نفسك وسلميلي عليهم ومونيكا اختك بعتالك السلام وبتقولك تعيشي وتفتكري
مرنا :فيها الخير ، يالا خلي بالك من نفسك ياحبيبتي …..، الاطباق كلها اتحطت في حاجه ناقصه ؟
جورج : لالالالالا كله تمام اقعدي انتي بقي عايزين ناكل انا هموت من الجوع
مرنا : سيليا فين انا هقوم اناديها
معتز : لا اقعدي انتي انا بعرف اقنعها ازاي
جورج : ايوا يابو الاقناع انت
معتز : اكبر بقي
جورج : خد يالا ياجوني هنا تعالي اقعد جنبي
جونيور : ايوا يابابا
مرنا : * بتزعقله * قلتلك ميه مره اسمه عمو جورج مش بابا
ليليان : براحه علي الواد يا مرنا دا لسا صغير
مرنا : لا مش صغير كبير وشحط في ٦ ابتدائي يعني فاهم وعارف
جورج : * بيوشوش الواد * سيبك منها انا جبت اكس بوكس في البيت ونزلت عليه لعبه سباق وههزقك فيها
جوني : فيها مهمات ؟
جورج : 4 مهمات
جوني : نزلت فيفا ؟
جورج : اخر اصدار وفيها كل الانتقالات الجديده
جوني : هخش اجيب شنطتي وابات عندك
جورج : اتفقنا ياشبح الليله هنهرب وهنبات في المخبأ بتاعنا
جوني : * بيضحك جامد وبيحضنه * انا بحبك اوي يابابا
مرنا : * اتعصبت ورمت الشوكه وقامت من علي الاكل *
اختي : * بتبص لجورج *
جورج : ايوا انا عملت ايه يعني ، دي غلطتي اني بعوضه عن ابوه
سلوي : لا مش غلطتك بس انت عارف انها بتضايق من الكلمه دي وبتحاول تخليه يبطلها ، وانت طول ما بتضحكله مش هيبطلها
جورج : ما انا مخلفتش ولاد برضو وكلمه بابا حلوه
سلوي : مش ذنبها انك مش عارف تجيب ولد ياخايب انت
اختي : جورج اتلم واتعدل مش هيبقي انت والزمن عليها
ليليان : دي **** يكون في عونها 10 سنين واكتر وهي مستحمله وشايله جبل
اختي : تعالي ياماما * وبتقوم تسندها * تعالي اتغدي معانا
ماما : * بتمشي براحه علي عكاز * حاضر يابنتي حاضر

في اوضه سيليا

معتز : القمر بتاعنا مخرجش ياكل معانا ليه
سيليا : معلش يا اونكل بس ماليش نفس
معتز : هتخبي علي اونكل زيزو برضو
سيليا : مقدرش يااونكل بس انااااا…..
معتز : * بيقعد جنبها علي المكتب * مبتحبيهوش مبتحبيش باباكي ؟ انتي لسا مشلتيش الافكار دي من دماغك
سيليا : * بتبص في الارض *
معتز : احنا مش اتكلمنا فى الموضوع دا قبل كدا كتير وقولتلك انه باباكي دا راجل عظيم اوووي وكان اكتر من اخ لينا كلنا ، طب انتي عارفه ان احنا كلنا متجمعين بسببه ، طب عارفه انه كان جميل اوووووي * وبيبتسم وهو بيفتكر * كان عليه شويه ردود معرفش بيجيبها منين ، بس انا واثق انه لو لكان لسا عايش كنتي هتحبيه
سيليا : مبحبهوش يا اونكل مبحبهوش ، ماما وعلطول ساكته يا اما في الشغل يا اما في البيت بتعمل الاكل او تنضف وتخش تقفل علي نفسها الاوضه بالساعات وعلطول وشها بيعيط وزعلان ، وطول اليوم بتتخانق معانا علشان نذاكر وننجح علشان يقولوا ولاد مايكل شاطرين وانها عرفت تربي ، ولا بتقعد معانا ولا بتهتم بينا وعلطول تعيط وتبكي ، عايزني ازاي احب واحد السبب في اني علطول شايفه مامتي بتعيط وزعلانه ؟؟
معتز : انتي عرفتي الكلام دا كله ازاي يامفعوصه انتي
سيليا : انا مش صغيره يا اونكل انا في تانيه اعدادي وعارفه كل حاجه ، عايزني احب شخص كل لما بتيجي سيرته بيحصل نكد وعياط ، سوري يا اونكل مش هغير فكرتي عنه
معتز : ياحبيبتي ماهما بيعيطوا علشان بيحبوه زعلانين انه مش موجود
سيليا : اونكل تقدر تقولي انا احبه ليه ؟ عمل ليا ايه في حياتي ؟ استفادت منه ايه ؟
معتز : * بياخدها من ايديها * تعالي ياسيلي اقفي قدام المرايه كدا ، اهوه دا اللي عملهولك جابك للحياه بتاكلي وتشربي وبتلبسي وبتتعلمي وبتخرجي وبتشوفي اصحابك وعندك كل اللي نفسك فيه
سيليا : ماما اللي عملت دا كله مش هو
معتز : انتي محضرتيش باباكي بس انا اقدر اقولك انك بتتكلمي زيه ونفس طريقه تفكيره بتفكري بالمنطق زيه وكمان شاطره زيه هو كان شاطر في المدرسه زيك كدا وفيكي حاجات كتير منه انتي واخوكي
سيليا : لو سمحت يا اونكل متشبهنيش بيه ، ياريت انت اللي كنت بابايا * وبتحضنه وهو واقف *
معتز : * بيطبطب عليها * انا باباكي يا سيلي بس هو برضو هيفضل باباكي اللي اسمك علي اسمه وبكره تكبري وتعرفي انه قد ايه كان راجل عظيم وعمل كتير علشانكم
سيليا : * بتحضنه اكتر * مش عايزه اعرف
معتز : طب يالا ياحبيبتي نطلع ناكل ولا عايزه اونكل يزعل منك
سيليا : * بتبتسم * لا يااونكل هاجي معاك …

فضلوا بقيه اليوم بيحكو في الشغل ومواضيع مختلفه شويه مايكل وشويه الاولاد وشويه مش عارف ايه وضحك وهزار وبليل كل واحد خد عياله وراح علي بيته وام مايكل شويه بتقعد مع مرنا وشويه بتقعد مع مريم لانها بقت كبيره ومحتاجه رعايه فمش هتقدر تعيش لوحدها ، وطبعا من عشر سنين بعد موت مايكل علطول مكنش في فلوس معاهم كفايه فباعوا الشقه القديمه خالص وبفلوسها صرفوا علي نفسهم ومرنا واختي ومعاهم جورج فتحوا صيدليه كمشروع وسلوي ساهمت معاهم فيه كنوع من المحبه وتعويض عن اي حاجه وحشه عملتها لكن الصيدليه قانوني باسم مرنا ومريم ومن ساعتها لحد دلوقتي دا مصدر الدخل الوحيد لمرنا وعيالها وكمان مصدر الدخل لجورج ومريم علاوه علي ان جورج شغال مع معتز في العقارات يعني سماسره شقق وفيلات او بمعني اصح سيلز ،

سلوي طول ال10 سنين دول او اكتر وتحديدا بعد موت مايكل صفت كل حساباتها وبعدت عن اي قلق ومشاكل وباعت كل حاجه وفلوسها وزعتها علي احمد ومعتز ولادها وساهمت في ( صيدليه مرنا ) ، بس معتز خد الفلوس اشتري شقه باسمه بدل شقه ليليان اللي كان عايش فيها واتبرع بجزء منها لمستشفيات ودار ايتام والجزء الباقي حط مبالغ متساويه لابنه زياد واولاد مايكل في البنك ، وبالنسبه لاحمد خد نصيبه من الفلوس وفتح بيه سوبر ماركت صغير وبقي شغال فيه وعايش هو وسلوي في شقه في نفس العماره اللي فيها معتز وليليان

ام مايكل بقت بتمشي علي عكاز ومن كتر الحزن والاسي علي ابنها بقت علطول زعلانه وحزينه ونظرها ضعف جدا مع طبعا السكر ابتدي يعلي عليها نظرا لسنها وجالها خشونه في الركبه ، وشويه تقعد مع مرنا في البيت وشويه تروح لمريم وجورج ، ويعتبر قعادها عند بنتها بيريحها اكتر خصوصا ان بيتهم فيه فرحه اكتر من بيت مرنا
مونيكا بعد ما عرفت بموت مايكل رجعت تاني وظهرت وعاشت مع امها في بيتها وفي حالها ولا ليها علاقه باي حد من الناس دي كلها يادوب ممكن تزور اختها وتشوف عيال اختها او ولاد مايكل يشوفوا خالتهم وبس علي كدا

عوبيده فضل قاعد في مصر بعد ما طلق يافا ومحدش عارف هو شغال ايه ولا بيجيب فلوس منين ولا لسا في شغلته القديمه قاتل محترف ولا **** تاب عليه ولاحد يعرف عنه حاجه ومن فتره للثانيه بيزور معتز وجورج وبيقعدوا مع بعض يقضوا اليوم وشكرا علي كدا

ام اندرو وام جورج ماتوا موته طبيعيه ، اندرو وسوزي عايشين مع بعض في شقه ومحدش يعرف ان اندرو خول ولا سوزي شيميل من جيرانهم او زمايلهم في الشغل ، وعلاقتهم بمعتز وجورج اصبحت منعدمه مفيهاش غير زيارات في المناسبات بس ، واندرو بيحاول يقعد مع معتز او جورج ويتقابلوا بس بيتحججوا بمشاغل الحياه ، فعرف اندرو انهم مش عايزينه في حياته فقرر الابتعاد

لانا بعد ما قتلت مايكل وخلاص مفيش امل في المصل رجعت علي المقر بتاعها وكملت حياتها واعمالها وحاولت اكتر من مره لمده سنه كامله بتدور علي اي حاجه يكون مايكل سابها تدل علي المصل او مكانه وملاقتش اي حاجه حتي برغم انها فتشت شقه مايكل اكتر من مره وكل شقق اصحابه وشقته القديمه وكل مكان كان فيه وملقتش اي حاجه ، فقررت الاستسلام وركزت في جهودها علي العينه من المصل اللي كانت معاها من ايام الدكتور مجدي انها تشتغل عليها وتخلي الناس اللي شغالين عندها يوصلوا لحل ولكن بلا جدوي

دول الشخصيات القديمه اللي موجوده في القصه دلوقتي ومكمله واي اسم مش موجود مش هيكمل معانا السلسله دي ولا حتي هيطلع يعمل باي باي للكاميرا ( مرنا بعيالها - جورج بمراته بعياله - معتز بمراته بعياله - اندرو وسوزي - ام مرنا ومونيكا - سلوي واحمد وام مايكل - لانا - يافا - العراب - عوبيده )

معتز عند جورج في البيت في يوم بيلعبوا بلايستيشن وقاعدين بعيالهم عاملين يوم ترفيهي رياضي بيعملوه كل اسبوع علشان الاولاد تخف من ضغط المذاكره ويوم حلو ورايق ، بس ميرنا مراحتش وجونيور بس اللي راح هو واخته سيليا يقضوا اليوم معاهم

معتز : تكسب مين دا انتو عيله زباين انت والتاني اللي كان بيلعبلي برونالدو راس حربه
جورج : حظ متقعدش تهلل كتير انت كسبان حظ
معتز : 8 صفر وتقولي حظ ههههههه معلش
جورج : معلش !! طب انا هعرفك معلش دي تقولها لمين انا هلاعبك بالناشئين ولو انت كسبت هقلع ملط في الشارع
اختي : صوتك يابيه والفاظك بنتك قاعده
جورج : رفقه قومي هاتيلنا شاي من اي حته علشان بابا بيتغلب وعايز يعوض
رفقه : حاضر يابابا هات فلوس
اختي : بابا بيهزر ياحبيبتي خشي العبي مع سيليا بنت خالك
رفقه : مش بترضي تلعب معايا بتقول ان بتقول ان بتقول انا صغيره واني فته
جورج : خدي يابت تعالي بتقول عليكي ايه
رفقه : بتقول بتقول فته
جورج : فته ؟؟ * وبصباعه بيمشيه علي كتفها وبيلحسه * اه بنتك فته فعلا ، روحي ياحبيبتي لماما تزودلك ملح
معتز : * بيبص لليليان * مينفعش يبقي اب خالص
جورج : ولا ولااااا متهريش كتير واخلص ساعه بتعمل في الخطة
اختي : لا ياحبيبه ماما ياروحي انتي ياقلبي انتي مش فته خالص هي قصدها انك اموره وجميله متزعليش ياكوكو انتي * بتبوسها * روحي العبي مع زياد
رفقه : زياد تعالي نلعب
زياد : بابا اروح مع العب مع رفقه ؟
معتز : مش هتلعب بلايستيشن وتكسب عمو جورج زي بابا
زياد : لا انا هلعب بالميكانو مع رفقه
ليليان : متتشاقوش وتكسروا حاجه
اختي : شايف التربيه يامربي يافاضل
جورج : اتنيلي انتي وبنتك بدل ماتقومو تشجعوا بابا وهو بيلعب
ليليان : ههههههههه * بتغمزلها * اهو بيلعب قدامك احسن مايلعب من وراكي
اختي : هو عارف يلعب معايا لما هيلعب من ورايا ياشيخه اسكتي
جورج : هااااا سمعتك علي فكره، وانت ياعم جوارديولا خلص ام خطه مراجيح العيال دي
معتز : دوس استارت خلصت
جورج : لحظه واحده وجايلك ، واد ياجوووووووني
جونيور : ايوا يابابا
اختي : قوله ياعمو جورج بلاش بابا دي ياحبيبي
جورج : خد تعالي عمك معتز كسبني ف انا قلتله هجيبله الجينيص بتاعنا ، عارف لو اتغلبت هشعلقك من رجلك زي الارنب
جونيور : بس الارنب بيمسكوه من ودنه كدا * وبيعمل بايده الحركه *
اختي : شاطر ياجوني ، متبقاش خايب زي عمو
ليليان : نفس لماضه ابوه
جورج : * بيديله الدراع * امسك عايز هزيمه ساحقه ماحقه رابحه فاضحه عايزه ميلحقش يسنتر حتي
اختي : دا ميجيش حاجه جنب اخته تحسيها يالولا هتكبر وتبقي عالمه فضاء
جونيور : * وهو بيعمل الخطه * رائده فضاء يا عمتو
جورج : * بيضربوا علي راسه * ركز ياض في اللعب سيبك من قعده النسوان دي
جونيور : الخطه غلط يابابا
جورج : اتحجج اتحجج لحد مانتغلب ، انا عايز جول كل 10 ثواني
جونيور : * بيشاورله بايده * ممكن حضرتك تستني عليا شويه علشان اعرف اركز انت بتتكلم كتيير وبسرعه وانا مش بلحق
اختي : سيبه بقي ياجورج مترخمش عليه
جونيور : كل شويه ياعمتو يخبطني علي راسي يضربني يضربني وشعري كدا هيقع
جورج : دا مين ابن البهيمه اللي قالك ان شعرك كدا هيقع
جونيور : ماما
جورج : *بيحط ايده علي بق الواد * ششششش اكتم اقفل بقك دا مسمعش صوتك غير وانت بتجيب اجوال
معتز : *بيبص في موبايله * امسك ياجورج العب معاه هرد علي تليفون شغل .... الو اه يافندم لسا موجوده هبعتلك صورها علي الواتس اب وحضرتك تقدر تشرفنا في الموقع وتعاين بنفسك اه اه ……..

في مشهد اخر

مرنا في البيت اتصلت باختي تطمن علي الاولاد واختي قالتلها انهم هيباتو معاها ومرنا وافقت ودخلت اوضتها شغلت فيديو جوافه المستكاوي للمره المليون وبتتفرج عليه

الفيديـــو

انا : * قاعد في الفيديو وماسك علبه مناديل * مبدأيا كدا وقبل اي كلام دي علبه مناديل كامله علشان عارف انك بتتفرجي ومبربره وحالتك شبه السنجابه الحايضه فعلشان انا بقرف بسرعه جبتلك علبه مناديل كامله اهيه ، وتاني حاجه وحشتيني ياقمر انت ياعسل ياطرف الصينيه يامحمص انت خدي بوسه لا خدي بوس كتييييييييييير ، نخش في الموضوع علطول بصي ياقمري انا مكنش ينفع اقولك اللي هقولهولك دا في الفيديو المجمع فقلت اقولهولك هنا ، انتي عارفه انتي ايه بالنسبالي وعارفه انا بحبك قد ايه ، اتخانقنا كتير شتمنا بعض خاصمنا بعض متكلمناش قعدنا بالشهور لاويين بوزنا بس في الاخر بنتصافي وبنرجع لبعض زي الاول وكل واحد فينا بيسامح التاني مره وبيجي علي نفسه علشان خاطر المركب تمشي ، انا استحملتك كتير وانتي استحملتيني اكتر وكانت بتمشي لانها سنه الحياه ، جايز ودا الاكيد اني مكنتش الزوج المثالي اللي بتحلمي بيه بس انتي كنتي الزوجه المثاليه واللي لو امي كانت بتدعيلي ليل ونهار مكنتش هلاقي ضفرك في زوجه تانيه ، كلامي دا مش بصبرك بيه ولا بقولهولك تعازي بالعكس دا كلام كان المفروض اقولهولك وانا عايش بس احنا كدا بنفتكر الحلو لما بيروح مننا ، المهم انا عايز اقولك اني مش اناني وعارف ان موتي هيوجعك وممكن يدمرك ويسببلك صدمه او انهيار او يحصلك حاجه بس انا واثق انك اقوي من كدا ولو بتحبيني صحيح اوعديني انك هتفضلي صامده ومكمله علشاني وعلشان مرنا الصغيره ، بالمناسبه مكنش هينفع اعمل فيديو زي دا لماما لان اصلا ماما لحد دلوقتي بتعيط علي بابا فهيبقي جوزها وابنها اظن مش هتستحمل حاجه زي كدا ، وخلوا بالكو منها الست دي شافت كتير كفايا انها استحملت تربيتي ، اما انت ياقمر يالوز العنب انتي ف انا ملقتش هديه اسيبهالك اكتر من اني اسيبلك زبي تذكار ايوااا زي ما سمعتي زبي * وبطلع زبي في الفيديو * دا للذكري علشان لو فكرتي تتجوزي عليا ولا تخونيني تفتكري زبي فتتراجعي عن اللي بتعمليه ، بقولك ايه قولي ااااااه علشان هجيبهم عليكي قولي ااااه اخلصي.. اوووووف خليكي معايا بقي كدا ساعتين تلاته عقبال ما اجيبهم هضربلك عشره علي الكاميرا ولا اكني شاقطك من جروب شراميط ولكن ، هههههههه وربنا انا عسل نييييييك ، مش عارف ازاي هتقدري تعيشي من غير البسمه في حياتك وسر السعاده والفرحه دا انا قمر فله شمعه بتنشر بهجه في المكان وتجول تصنع سعاده ، اقولك قومي انتحري يابت واخلصي هي ناقصه وجع قلب ، نرجع لكلامنا بس هسيب زبي برا كدا علشان تفضلي فاكراه لا احا انا شكلي كدا مهزق نيك ولا مشمهم ما انا كدا كدا ميت ، بصي ياستي انا مسبتلكيش اي فلوس ولا اي حاجه تآمني بيها مستقبلك او مستقبل البنت مفيش غير شقتنا القديمه خالص بيعيها لان خلاص معتز اتجوز وهيعيش مع ليليان في شقتها واهي نوايه تسند الزير وماما مش هتقولك لاء ، اما بالنسبه للمصل ف انا دفنته معايا او مدفنتوش فخليكي جاهزه لو ليكي عمر ولقيتي السعار الجنسي انتشر اعرفي ان المصل اتعمل واكيد مش انا ومش هقولك مين علشان مينفعش حد يعرف لان دا خراب عالمي ومش عوبيده علشان متفكريش كتير ، عوبيده كل اللي يعرفه اني كنت هضحي بنفسي في مقابل ان لانا والعراب وسلوي الوسخه وكلهم يبعدوا عنكم وهو ميعرفش اكتر من كدا ، علاج المصل هو مالوش علاج يعني مالوش دواء بس ليه مضاد يعني لو حسيتي ان عندك سعار جنسي كل اللي عليكي انك تستحملي 30 يوم بس من غير ما تهيجي او تجبيهم استحملي 30 يوم بالظبط والسعار هيخرج من جسمك
لو جبتيهم خلال ال 30 يوم او هيجتي فخلاص المصل اتمكن منك وانتي ونهايتك ، انا اسف اني بقولك الكلام دا بس انا الشرير في الروايه دي مش البطل ، دا كل اللي يخص المصل وعلاجه ، لو المصل ما انتشرش يبقي الشخص اللي كلفته بالمهمه قبل ما اموت تراجع عن فكرته او حصله حاجه ومات ، في النهايه احب اقولك متوريش الفيديو دا لبنتي علشان زبري اللي باين دا يعني هتقول ابويا كان خول مطلع زبره لامي وبيضرب عليها عشره ، ومتوريهوش لاي حد لانه هيحنن عليكي ويصبرك علي انك كنتي متجوزه متخلف ، بحبك ومحبتش ولا هحب غيرك سلام يا اجمل عيون شفتها في حياتي ، سلام ياانضف حاجه في حياتي …. اه استني نسيت صحيح * وبهز لها زبي في الفيديو * زبررري بيحنلك يا ابيض يامانجاوي انت * ببعتلها بوسه * هتوحشيني باي …….

في المدرسه كلهم في نفس المدرسه مدرسه لغات مشتركه صباحي مسائي بنين بنات ابتدائي اعدادي ثانوي تجريبي خريه اي هتش كله في كله

سيليا : مورنينج بيتر
بيتر : مورنينج سيلي ، يومك كان عامل ازاي
سيليا : دوشه دوشه حصص ومذاكره وكله دخل في بعضه
بيتر : سيبك من المذاكره شويه مش هتطير خليكي زيي كدا مكبرلها
سيليا : نفسي ابقي زيك يا بيتي بس انا بحب القرايه
بيتر : جووود ، بس لازم تفكي شويه متبقيش كدا علطول في المكتبه او بتذاكري انا مصدقتش لما لقيتك في البريك في الملعب مش في المكتبه
سيليا : تغيير ، انت هتروح بالباص ولا هتتمشي للبيت
بيتر : هروح مشي مش ناقص دوشه وصداع الباص والبنات تلزق
سيليا : جان المدرسه انت يا بيتي هههههه
بيتر : * بيغمزلها وبيضرب علي قلبه خبطتين * انتي هنا
سيليا : ميرسي يابيتر ، عارف انا مكنتش بحبك بس لما لقيتك بتدافع عني وراجل وشهم * بتعدل شعرها * حسيت ساعتها باحساس كدا ناحيتك رغم انك اكبر مني وفي ثانوي بس في حاجه كدا مش عارفاها
بيتر : دا تاثيري علي كل البنات عارف عارف
سيليا : لا بجد
بيتر : ههههههه بهزر معاكي يا سيلي ، نتمشي مع بعض للبيت ؟
سيليا : اوكيه

في مشهد اخر

رفقه : جوني جوني * وبتشاورله *
جونيور : انا هنا اهوه
رفقه : سوسته الشنطه بتاعتك مفتوحه ياعبيط
رفقه : **** يسامحك و اقفليها بعد اذنك
زياد : الباص اتاخر تاني
جونيور : هتلاقي اونكل السواق جاي دلوقتي
شاب في ثانوي : اونكل السواق ههههههه * وبيضربوا علي قفاه *
جونيور : * بيضربو برجله في رجل الواد * متضربش وهقول للمستر عليك
شاب في ثانوي : * بيحط كف ايده علي وش جونيور وبيزقه علي الارض *
زياد : اوعي ملكش دعوه بيه انت مالك بينا
شاب في ثانوي : وانت مالك ياخول انت
زياد : * اتصدم من اللفظ وسكت *
جونيور : اهو انت اللي كدا
رفقه : مالكش دعوه بينا هنقول للمستر انك نوتي وبتضايقنا
شاب تاني في ثانوي : سيبك منهم ياعم دول عيال فرافير تلاقيهم بتوع انجليزي مش عربي مش شايف لبسهم
شاب في ثانوي : بس عيال ملبن ، بص خلاص احنا بقينا اصحاب وانا مش هكلمك تاني ولو حد كلمك تعالي قولي
زياد : لا بابا قالي متصاحبش حد اكبر منك
جونيور : ايوا وماما قالتلي انا كمان كدا
شاب في ثانوي : وماما علي كده جامده
جونيور : اه جامده وقويه وممكن تحبسك في البوليس
شاب في ثانوي : طب عرفني علي امك الجامده وهجيبلك اخ حلو زيك هههههههههههههههه
شاب تاني في ثانوي : يالا يايسطا سيبك منه دا عيل اهبل وخول
شاب في ثانوي : انا جاتلي فكره هشوف بيها امه الجامده * ومسك جونيور وزياد وضربهم قبل الباص ما يجي وسابهم ومشي *

معتز لما عرف ان ابنه اتضرب وراجع متبهدل وزياد حكاله اللي حصل فقرر انه يروح المدرسه ويشتكي العيال دي ومرنا نفس الكلام وتاني يوم كان معتز مقدرش يروح فمرنا وليليان راحو المدرسه اللي العيال وقفت علي رجلها وتنحت لما شافوا ليليان وكله بقي مركز في طيزها وجسمها واللي ركز في بياض مرنا وحلاوتها وطبعا اعدادي مراهقين وبتوع ثانوي هيجانين وطبعا العيلين اللي في ثانوي اتعملهم استدعاء ولي امر بس كانوا هيجانين اوووي علي ليليان اكتر من هيجانهم علي مرنا لان طيز ليليان كانت باينه اكتر في الجيبه ومتقسمه وقرروا العيال دي انهم يتقربوا من جونيور وزياد وخصوصا زياد علشان يشوفوا امه كتير ، ولما لقوا مفيش فايده بقو كل شويه يخلو حد من اصحابهم او هما يضربو جونيور وزياد علشان اهاليهم تيجي مره ليليان تيجي ويبقي يوم فرح ومره معتز يروح ويبقي يوم نكد عليهم وفضلوا كدا لحد اما جونيور في مره كان في البيت بيعيط ومش عايز يروح المدرسه تاني وسيليا عرفت اللي حصل من بيتر ……. انتهي الجزء الاول

الجزء الثاني

الفصل الأول

مرنا : ايه ياسيليا في ايه
سيليا : جونيور بيعيط في اوضته ومش عايز يروح المدرسه تاني
مرنا : اوووووف وبعدين بقي في العيال دي هما ضربوه تاني
سيليا : بيضايقوه جامد وبيقولوا كلام ميصحش عليكي انتي وطنط ليليان انا عرفت من بيتر صاحبي في المدرسه
مرنا : بيقولوا ايه تعالي اقعدي بيقولوا ايه
سيليا : يعني الفاظ وحشه عليكو زي مامتك حلوه والفاظ الشباب الزباله بتوع عربي دول
مرنا : متاكده من الكلام دا ، جونيور قالك كدا ؟
سيليآ : جونيور مين بقولك بيتر صاحبي اللي قالي كدا ياماما انتي مش مركزه معايا ليه
مرنا : طب تعالي ولا اقولك روحي انتي علي اوضتك وانا هروح لجونيور * وبتخش علي جونيور الاوضه * جوجو حبيب ماما
جونيور : * نايم علي بطنه علي السرير بيعيط *
مرنا : * بتنام جنبه علي السرير وبتاخده في حضنها * جوجو حبيب قلب ماما تعالي متخافش تعالي في حضن ماما متخافش
جونيور : * بيقعد في حضنها وبيتشحتف وهو بيعيط * مش مش عايز اروح المممدرسه *وبيشن * مش عايز اروح تاني
مرنا : * بتحضنه جامد * ليه بس ياحبيبي هتسيب المدرسه علشان شويه عيال بيضربوك او بيرخمو عليك ، دا بدل ماتروح المدرسه وتطلع من الاوائل وتنجح وتتفوق ولما تكبر هما اللي هيتمنوا انهم يتعرفوا عليك ويصاحبوك
جونيور : مش عايز اروح ياماما انا خايف انا مش بركز في الحصص وبخاف انزل البريك (الفسحه) علشان ميضربونيش
مرنا : * بتضمه علي صدرها اوووي وبتبوسه * ياحبيبييي طب انا هاجي بكره واخلصلك الحوار دا خالص مش انت بتثق في ماما هااا بتثق في ماما ولا لاء ؟
جونيور : اه ياماما
مرنا : خلاص ماما بتوعدك انهم مش هيكلموك تاني اتفقنا
جونيور : انا بحبك اووووي ياماما
مرنا : وانا بحبك اوووووي يامايكل *وبتضمه علي صدرها *
جونيور : ماما ماااااما انا جوني مش مايكل
مرنا : * بترفع وشه بايديها وبتبصله وهي مبتسمه * انت شبهه اووووي شبه بابا مايكل ياحبيبي عارف بابا لما كان ناس بيضايقوه في المدرسه كان بيعمل ايه
جونيور : كان بيعمل ايه ياماما
مرنا : كان بيضربهم جااامد في بطنهم كدا * وبتزغزغه وهو بيضحك * وفي كتفهم كدا *وبتزغزه * وفي كل حته كدا كدا كدا هههههههههههه
جونيور : هههههههه انا بحبك اوووي ياماما
مرنا : *بتاخده في حضنها * وانا ياروح قلب ماما ، يالا بقي قوم اغسل وشك كدا واعمل الهوم ورك بتاعك وانا هعملك حاجه حلوه تاكلها
جونيور : حاضر يامامي

مرنا قامت كلمت ليليان وحكيتلها علي اللي حصل واتفقوا انهم هيروحوا تاني يوم المدرسه يشوفوا الحوار اللي مش عايز يخلص دا وطبعا ليليان حكت لمعتز ومعتز اتجنن وحالف ل هيكسر عضم العيال دي بعد ماعرف انهم بيبصوا علي مراته واخت صاحبه ، و سيليا في اوضتها بليل بتتكلم مع بيتر علي الواتس اب

سيليا : لا مسمعتهاش هسمعها دلوقتي
بيتر : الاغنيه دي هتعجبك فششششخ 🥰
سيليا : بسمعها البدايه بتاعتها حلوه بجد
بيتر : وهو انا هبعتلك اي حاجه :rolleyes:
سيليا : ميرسي يابيتي بجد انك فهمتني وساعدتني اعرف اخويا بيضايقوه ليه 🥰
بيتر : ولو عايزه كمان اني اخليهم ميضايقهوش تاني انا معنديش مانع💪
سيليا : لا انا قلت لماما وهي هتتصرف
بيتر : بتهزري ، انتي قلتلها ايه قلتلها ان العيال بيقولو عليها جامده هي وقريبتكو دي😂
سيليا : اه انا مبخبيش حاجه علي ماما
بيتر : ههههههه مش للدرجه دي يابنتي بس اقولك هما عندهم حق فعلا متفهمنيش غلط 😂😉
سيليا : اتلم
بيتر : بهزر معاكي انتي احلي طبعا
سيليا : كنت عايزه ارسم تاتو بس ماما مش موافقه
بيتر : انا اعرف واحد لو عايزه اخليه يرسمهولك ورخيص فشششخ بس انتي هترسمي ايه وفين
سيليا : كنت عايزه ارسم فراشه علي كتفي وعلي بطني
بيتر : وااااااااااو هتبقي سيكسي اووووي عليكي وخصوصا وانتي في المصيف بالمايوه 😋😋
سيليا : استني هبعتلك شكل الفراشه
بيتر : * بعد ماشاف الصوره * مجربتيش ترسمي في حته تانيه تكون سيكسي اكتر
سيليا : زي ايه
بيتر : اي حته زي ur butt (طيزك )
سيليا : اذا كان ماما مش هترضي ارسمه علي كتفي تقولي ارسمه علي …..
بيتر : يعني انتي المبدآ عندك مش ممانعه عادي
سيليا : اه وفيها ايه
بيتر : بقولك ايه تعرفي ان صوتك بليل سوري يعني بيخليني horny (هايج ) 👙
سيليا : بيتررررر بليز بلاش الكلام دا
بيتر : ليه
سيليا : مبحبوش يابيتي بليييز
بيتر : تحبي بكره بعد المدرسه نقعد في حته نشرب حاجه او نقعد مع بعض في مكان هادي
سيليا : سيبها بظروفها يالا تصبح علي خير انا فصلت وعايزه انام
بيتر : اوكيه وانتي من اهله ….. * بعد ماقفل معاها كلم نادر صاحبه في الموبايل *... ايه يابرو نايم ولا ايه
نادر : لا يا برو كنت لسا بكلم ساندي بقولك ايه صوتها حووااااار بنت المتناكه انا جبتهم مرتين كسم شرمطتها
بيتر : يابن المحظوظه بس عادي خليك انت في العيال بتوع المدرسه وانا هدفي المصنع نفسه
نادر : يابرو فكك من البت سلسبيله دي ولا اسمها ايه مش هتوصلك لحاجه دي بت بضان فشششخ يابرو وبتضيع وقتك علي الفاضي
بيتر : وانا خسران ايه؟؟ الصناره غمزت والبت حبتني وشويه وهروحلها البيت وهمثل اني جاي اخطبها وبتاع وكدا كدا ابوها ميت وامها لوحدها وانت عارف الميلفات في السن دا بيبقوا عايزين يتناكو هههههه
نادر : هي بطل بصراحه بس مش حاسسها تتناك يابرو
بيتر : هصورهالك وهي في حضني علشان تعرف ان اللي بيصبر بينول
نادر : هههههه طب انطر بقي علشان رحمه بترن عليا
بيتر : فل يابرو

تاني يوم في المدرسه

( في اوضه مديره المدرسه مع اولياء امور الطلبه اللي بيضايقو العيال والعيال نفسهم )

ليليان : يعني ايه وانا فاضيه بقي كل شويه هاجي نشوف الموضوع الزفت دا لو مش عارفين تسيطروا علي الطلاب قولولنا ماهو انا مش بدفع فلوس قد كدا علشان ابني يتعلم في مدرسه المفروض انها نضيفه
مديره المدرسه : يامدام اهدي بعد اذنك واتكلمي باسلوب متحضر عن كدا
مرنا : هو ايه اللي متحضر انا ابني كل يوم يجي بيعيط علشان عيال بيضربوه وبيضايقوه وتقوليلي متحضر
اخصائى اجتماعي : يامدام دي مشاكل بين الطلبه عادي كلهم اولاد ما كنا اولاد وبنتشاقا هههههههه
مرنا : دا حواركم مش حواري انا ابني لو جالي مضروب تاني ولا بيعيط انا هرفع عليكم قضيه انكم مدرسه مستهتره وفاشله
مديره المدرسه : يامدام احنا بالفعل بنعمل اللي علينا واولياء امورهم هنا وبيعتذرلكم
ليليان : شووو؟ اعتذار وانا هعمل ايه باعتذار والعيال دي كل شويه يضايقو ابني
احد الطلاب : يا طنط احنا بنهزر معاه هو اللي بيعيط
مرنا : تهزر معاه وانت زي الشحط كدا وهو في سنك علشان تهزر معاه
ليليان : انا اخر مره هاجي هنا * وبتقوم تقف وتزعق * قسما ب**** وحياه ابني لو ابني رجع في يوم معيط لهخلي المدرسه كلها ددمم وهطربقها فوق دماغكم
مديره المدرسه : يامدام بعد اذنك الاسلوب دا مش هينفع
ليليان : خخخخخخخخخخخ اسلوب اسلوب ايه انتو فاكرني علشان ست هسكتلكم فششششششر يادلعادي انت وهي انا بكلمكم كل مره بالذوق والعيال بنت المتناكه دي هي واهاليها الشراميط ايوا ياخول انت وابنك اللي مش عارف تربيه قولي و انا هربيك انت وهو * وبتروح ترزع واحد من العيال حته قلم الواد ودنه صفرت وكان هيقع علي الارض وقلعت الشبشب من رجليها مسكته في ايديها * احااااا وانا مش هعرف احمي ابني ولا ايه يامدرسه علقه مفيهاش راجل خخخخخخخخخخخخخ
والد طالب : لاااا انا مسمحلكيش تمد ايدك علي ابني
ليليان : وانا ابنك مد ايده اعلي ابني وهنيكك انت وابنك والدكر في المدرسه دي يفتح بقه ،،، نزل ايدك ياخول اللي هيلمسني هنيكه هخلي اللي مايشتري يتفرج عليه * وبتروح للواد التاني وبتقرب عليه بتشتمه والواد بيخاف بيستخبي ورا ابوه والمديره والمدرسين بيتلموا بيهدوا فيها وصوتهم كان عالي فششششخ * … دا اخر كلام عندي المره دي رفعت الشبشب عليكو ، المره الجايه هلبسكو كلكوا طرح رجاله بستات اتفوووووووا عليكو شويه خوالات ، يالا يامرنا .* وخدوا اولادهم وطلعوا بيهم علي حوش المدرسه وليليان بعلو صوتها * اي ابن متناكه في المدرسه دي يكلمك قولي وانا هطلعلك ميتين امه هو واللي يتشددله فاااااااهم ، يالا اطلع علي فصلك رنلي بس لو حد ضايقك و انا مورايش غيركو يامدرسه عره ، اوعي ايدك يالا بدل ما احبسك….* وبتشد مرنا وبيخرجوا برا المدرسه علي عربيه ليليان *........

الفصل الثاني
صعيد مصر
عائله الحج منصور

شجره العائله وباختصار : بيت الحج منصور متكون من ٢٤ فرد مابين اولاده واحفاده ومابين الخدم لان الحج منصور دا يعتبر من اتقل العائلات في الصعيد ، الحج منصور متجوز وعنده ٤ بنات ٣ منهم متجوزين وواحده لا ، والمتجوزين بعيالهم باجوازهم عايشين بنفس البيت ، ومش هقولك اساميهم علشان انت هتنسي اساميهم اساسا وانت بتقرا بس هتعرفهم لوحدك بالتدريج …. عزوز وعزيزه دول اتنين اخوات خدامين عند الحج منصور ومقطوعين من شجره يعتبر عزوز الخدام الوحيد في البيت وتعتبر عزيزه اخته اكتر خدامه في البيت بتشوف شغلها والكل بيحبها ….. طب علشان متفصلش مني وتتوه انآ هسهلهالك ، دول الشخصيات المهمه في العيله دي

( الحج منصور - مراته نفيسه - بنته ضحي - بهجت افندي اللي ماسك حسابات الحج وبيدير اعماله - عزيزه الخدامه اخت عزوز - عزوز الخدام ) …..

شفت سهله ازاي ،اي اسم تاني غير دول هتقراه عادي متحطوش في دماغك مالوش اهميه … ملحوظه كمان هما اكيد بيتكلموا صعيدي ف انا محصليش الشرف بصراحه اني اتقن اللغه دي فهتكلم بالعاميه ف انت بقي تخيل انها صعيدي وزق معايا الدنيا …

من عادات العائله دي ان كلهم بيتجمعوا علي السفره بيفطروا البيت كله بيتجمع علي السفره ومحدش يقدر ياكل غير لما الحج يصحي ويلبس وينزل ويقعد وياكل اول لقمه وبعديها الكل يبدآ ياكل بعديه وممنوع حد يقوم من علي الاكل قبله لازم الحج يقوم اول واحد وبعديها اللي عايز يقوم يروح يشوف شغله واللي تشوف البيت واللي وراها او وراه حاجه بيعملها ، اه نسيت الخدامين اللي هما عزوز وعزيزه ممنوع انهم ياكلوا معاهم بيقفوا جنبهم مستنيين اي حد في اصحاب البيت يحتاج حاجه يروحوا يجيبوها وبياكلو في المطبخ بعد مايلموا السفره وبعدين يروحوا يشوفوا شغلهم ……

الحج منصور : عزوز
عزوز : امرك يابا الحج
منصور : بعد ماتخلص فطارك تشوف الحجه عايزه ايه تروح تجيبهولها وتطلع بعديها علي الحج سعفان متتحركش من عنده الا لما يديك الفلوس في ايدك لو مدكش الفلوس تكلمني فاهم واياك ياعزوز تعمل بلوه من بلاويك ولا تتغابي زي كل مره
عزوز : فاهم يابا الحج اوامرك
منصور : وبعديها تطلع علي الزريبه تاكل المواشي والبهايم وتخلص وتطلع علي المخزن هيدوك شنطه تجيبها وتيجي علطول علي هنا
عزوز : امرك امرك يابا الحج
الحجه نفيسه : لامؤاخذه ياحج بس انا هبعت البت عزيزه تجيبلي هي الطلبات عزوز غبي وبيناهد وبيجيبلي الحاجات غلط وانا سني كبر علي اني كل شويه ازعقله وامد ايدي عليه انا ايدي بتوجعني من الضرب في جتته اللي نحست دي
الحج : * بيبص لعزوز بتبريقه *حذاري ياعزوز الكلب انت
عزوز : لامؤاخذه يابا الحج *وبيوطي يبوس ايده * علامي علي قدي
الحج : * بيضربه علي قفاه * لو حد اشتكي منك تاني بالكرباج فاهم بالكرررباج
عزوز : امرك امرك يابا الحج * وباصص في الارض وهو بيكلمه *
الحجه نفيسه : تتعدل كدا وتفوق ولا انت غاوي كل شويه ايد الحج تنزل علي قفاك وتتهزق وانت زي البغل كدا جسم من غير مخ
عزوز : لا مؤاخذه ياستي الحجه اخر مره مش هتتكرر تاني
الحجه : لما نشوف وقدام الحج اهوه دي اخر فرصه بعد كدا هتترمي برا في الزريبه مع البهايم ، بعد اذنك طبعا ياحج
الحج : بيشاورلها بايده تعمل اللي عايزاه وبيحمد *** بعد ماخلص اكل وبيقوم من علي السفره *
عزيزه : * بتجري ورا الحج بالفوطه وتستناه برا الحمام علشان ينشف ايده *
الحجه : عجبك كدا يا وسخ ياخول *وبتضرب عزوز في كتفه * كل يوم مشاكلك تسد نفس الحج كدا ، غور من وشي جاتك القرف فيك وفي سحنتك
الحج : تسلم ايدك ياعزيزه
عزيزه : امرك يابا الحج
الحج : روحي شوفي مين بيخبط علي باب الدوار
عزيزه : امرك يابا الحج * وبتجري تفتح الباب * اتفضل يابهجت افندي دا بهجت افندي يابا الحج
الحجه : حماتك دعيالك يابهجت تعالي كل لقمه
بهجت : تسلميلي ياحجه فطرت قبل ماجي من يد مانعدمها
الحجه : ياواد اقعد انت عامل تكليف بينا
بهجت : انا بس هدوق حته من الجبنه دي واخد لقمه من طبق الفول دا واشوف البتنجان دا بيقول ايه
ضحي : دوق الطعميه ياسي بهجت سخنه وتستاهل بقك
بهجت : * بيبصلها بابتسامه * من يد مانعدمها يا ضحي
ضحي : بتتكسف
الحجه : شوف الرااااجل يقول مش جعان ونسف الاكل كله
زينب : ياواد اسكت بقي
الحجه : ماترضعيه ولا تشوفي غيريله هدومه بدل ماهو بيصرخ كدا
زينب : لسا مرضعاه والنعمه ياما دا هو علطول كدا ولا بيخليني انام
الحج : كمل كمل اكلك يابهجت وحصلني علي اوضه المكتب
بهجت : * وهو بيمضغ * تنسلاتينالينلنيل
الحج : خلص خلص اكل براحتك وتعلالي
بهجت : * بيبلع * عينيا عينيا ياحج
الحجه : مش ناوي تتجوز بقي يابهجت افندي * وبتبص علي ضحي *
بهجت : جواز ايه وبتاع ايه ياحجه انا ناقص هم ، ناوليني المايه ابلع لحسن زورت
ضحي : * بتتقمص وتقوم من علي الاكل *
الحجه : خش خش للحج جوا وعزيزه هتخشلكو بالشاي

في المكتب

الحج : حطي الشاي عندك واقفلي الباب وراكي
عزيزه : امرك يابا الحج
بهجت : * بيولع سيجاره * دا اخرها ياحج هنجيبها شمال يمين مش هتيجي غير كدا وكل الكشوفات قدامك اهيه راجعها براحتك
الحج : وانا من امتي براجع وراك يابهجت
بهجت : ياحج انا مش بقول انك بتخوني لا سمح **** ههههههه ما انت عارف دي طريقتي في الشغل ، مالك ياحج شكلك مهموم انت مش عاجبني بقالك فتره كبيره
الحج : ما انت عارف حوار الضيف اللي جايلنا كمان يومين دا يابهجت قالق نومي ومخليني بفكر طول الليل والنهار ودماغي هتنفجر من كتر التفكير * وبياخد بق شاي وبيعمل صوت ببقه *
بهجت : متخافش ياحج احنا زي الفل وكل حاجه هتتم علي خير ان شاء ****
الحج : واللي زاد وغطا حوار ظهر جديد الفتره اللي فاتت شاغلني يابهجت ، انت مش غريب ولو طلع الحوار صح الدم هيبقي للركب
بهجت : خير ياحج قلقتني دا انا افديك برقبتي
الحج : بنتي ضحي رجالتنا شافوها مع الواد ابن سعفان اكتر من مره والواد دا تربيه خولات وحاسس ان في ملعوب من ابوه يرسم علي البت او هيعمل حاجه
بهجت : ياحج بقي كبر مخك الصراعات دي اتقفلت من زمان وانتو دلوقتي سمنه علي العسل ومشاركين بعض في التجاره
الحج : * بيرجع ضهره لورا علي الكرسي * كان نفسي في ولد يكمل من بعدي يابهجت انا لو حصلي حاجه بيت الحج منصور هيضيع مفيهوش راجل واحد يحافظ علي هيبه العائله
بهجت : **** يباركلك في اجواز بناتك ياحج وانا ابنك ياحج ولا انت بتتبري مني بقي بعد العشره دي كلها
الحج : اجواز ايه ؟؟ دول شويه خولات بياكلو في اته محلوله ، * بيقوم يقف وبيشاورله بصباعه * انت انت يابهجت اللي ربي يشهد اني بعتبرك زي ابني بالظبط *بيخبط علي كتفه * اقعد اقعد ، شوف يابهجت
بهجت : اؤمرني ياحج
الحج : عايزك تعس علي حوار ابن سعفان دا وتشوف غيته ايه من البت ضحي بنتي
بهجت : متاخذنيش ياحج طب ماتخلي الحجه تسآل بنتك وتعرف الحوار
الحج : هبقي بطلع اشاعات علي بنتي بالباطل لو الموضوع كله تهيآت في دماغي ، وانت عارف كلمه تتنطور كدا ولا كدا مش هتبقي حلوه في حقي
بهجت : اعتبره خلصان ياحج بس انا رايي اشوفلك اي عيل خول كدا مالوش لازمه من اهل البلد يقوم بالحوار دا
الحج : مش مضمون ممكن يفضحنا ولا يتكلم كدا ولا كدا
بهجت : بسيطه نخلص عليه في ساعتها هي جديده علينا
الحج : ايه الدوشه اللي برا دي
بهجت : خليك انت ياحج انا هطلع اشوف في ايه * بيطلع برا بيلاقي الحجه ماسكه عزوز من ودنه وهاتك ياتلطيش فيه *
الحجه : هو انت ناوي تجيب اجلي انا مش قايلالك تجيب التاني جايب دا ليه هاااااا ماترد * وبتلطشله *
عزوز : لامؤاخذه ياست الحجه انا قلتله زي ماقلتيلي بالظبط هو اللي اداني دي
الحجه : علشان خول وابن وسخه غبي الناس مستخولاك ياعره الرجاله
عزوز : ياحجه كله الا الام ياحجه متشتمنيش بامي
الحجه : * بتلطشه بالاقلام ورا بعض وبتضربه * وليك عين ياخول ياعرص ترد عليا كمان
بهجت : * بيحجز وبياخد عزوز معاه * خلاص ياحجه خلاااااص خلاص معلش امسحيها فيآ
الحجه : سبني عليه دا فقعلي مرارتي
بهجت : خلاص ب**** عليكي ماانتي عارفه مخه علي قده معلش عندي انا دي * وبيبوس راسها * خلاص بقي قلبك ابيض ..* وبياخد عزوز معاه * خلاص بقي انت كمان متعيطش مفيش راجل بيعيط
عزوز : *بيعيط قدامهم * ياسي الاستاذ بهجت انا مش صغير علي الضرب دا كل شويه تضربني وتهزقني وتشتمني بامي وانا امي غاليه عليا ياسي بهجت * وبيمسح دموعه *
بهجت : طب خلاص اهدي دي الحجه قلبها ابيض زي البفته البيضه خلاص بقي امسح دموعك * وبيبص لقي عزيزه اختي واقفه عند السلم صعبان عليها اخوها اللي بيتهان كل شويه * …. خش خش المكتب ياعزوز عند الحج انا هجيلك * وبيروح للحجه بيوشوشها * ياحجه عزوز شاب كبير مش صغير وجسمه قد الدولاب يعني مينفعش برضو ياحجه وانتي عارفه مخه علي قده براحه عليه ، اسمعيني بس براحه عليه دا راجل برضو واخته شايفاه كل شويه تشتميه وتضربيه وبناتك برضو انا بشوفهم بيهزقوه في الرايحه واللي جايه
الحجه : و**** يابهجت انا بيصعب عليا اني امد ايدي عليه بس هو اللي غبي ابن وسخه كل يوم بيعمل نفس الغلطه كل يوم كل يوم مبيتعلمش
بهجت : معلش طولي بالك عليه علشان اخته علي الاقل دي البت واقفه قلبها بيتقطع عليه
الحجه : استغفر******* خلاص يابهجت هخف عليه
بهجت : ايوا كدا ياست الكل * وبيبوس ايديها * .. هروح انا للحج * وبيخش المكتب * هاااا ايه رايك ياحج
الحج : رايي في ايه وايه الدوشه اللي برا دي والخول دا بيعيط ليه كدا
بهجت : متشغلش بالك ياحج وركز معايا فاكر كنا بنتكلم علي ايه من شويه ايه رايك في عزوز احسن واحد للمهمه دي
الحج : انت اتجننت يابهجت ولا خرفت انت بتقول ايه ؟؟
بهجت : ياحج اسمع بس ، كل المواصفات تنطبق عليه ومحدش هيجي في باله ان المتخلف دا هو اللي بيراقبهم
الحج : * بيفكر *
بهجت : ياحج من غير تفكير انت بقالك شهر مش عاجبني وانا حاسس اني فيك حاجه، اسمع بس مني ثق في بهجت وبعدين علشان نركز في حوار الضيف بتاعنا دا اهم بكتير من حوار بنتك دا دلوقتي
الحج : خد يالا ياخول هنا
الحج : عارف انا ليه مستحملك ومستحمل غباوتك
عزوز : علشان قلبك طيب يابا الحج وعايشين من خيرك * وبيوطي يبوس ايده *
الحج : لا ياخول علشان انا لو رميتك برا البيت دا هتتناك كلاب السكك هتنهش فيك ومش هتعرف تعيش يوم واحد بمخك اللي شبه البلغه دآ ، انت جسم علي الفاضي اللي يشوفك يقول راجل ملو هدومه انما اصغر عيل في البلد ينيمك علي بطنك بسهوله ياخول
بهجت : متخافش ياحج عزوز كبير مش صغير والمره دي هيرفع راسك
الحج : لما نشوف ، اترزع هنا واسمع انا هقولك ايه ولو حد عرف ياعزوز ولا بوظت الدنيا زي كل مره وربي في سماه ياعزوز لهعمل فيك اللي عمر مخك الوسخ دا ميتخيله ، اقعد اترزع
عزوز : * بيقعد علي الارض * امرك يابا الحج
الحج : *بيشرحله المطلوب منه * …فهمت
عزوز : ايوا يابا الحج بس انا اراقب الست ضحي قبل مااروح لسعفان اجيب منه الفلوس ولا بعد ماارجع من المخازن
الحج : * بيحدفه بالطفايه اللي علي المكتب * غور في داهيه ينعل كسم غباوتك
بهجت : *مقدرش يمسك نفسه وقعد يضحك *

نفس اليوم بليل كانت ضحي منامتش طول الليل واستنت لما الكل ينام واتسحبت خرجت من اوضتها طلعت راحت علي الزريبه وسمعت صوت جاي من هناك فاتسحبت براحه تسمع في ايه بيحصل في الزريبه

عزوز : واخرتها معاكي يا بت يازنوبه هو انا كل اما اكلمك كدا تلوي بوزك ، انا لو ابا الحج شافني وانا قاعد معاكي كدا ممكن يدبحني ، بس انتي عارفه اني ماليش غيرك يابت يازنوبه يسمعني واشكيله همي ، خابره يابت … انتي مبترديش عليا ليه مش مهم انا بحب اقعد معاكي واحب قعدتك ، خابره يابت يازنوبه ابا الحج دا طيب اووووي اوووووي ديك النهار قالي واد ياعزوز انت احسن واحد عندي في الدوار دا كله وعلشان كدا انا هكلفك بمهمه كبيره مهمه كبيره اووووي زي بتوع الافلام والتلافزيون قالي ياواد ياعزوز انا هخليك من كبارات البلد ايوا و**** زي مبقولك كدا يابت يازوبه ، طبعا انتي عارفه يابت يازنوبه ان ابا الحج مبيستغناش عني واصل مانا حاكيلك يابت * وبيشرب بق شاي * ياسلام يابت لو بس ابا الحج يديني فرصه كدا ويخليني كبير الغفر عنده ولا ولا يخليني البس قميص وبنطلون كدا زي سي الاستاذ بهجت افندي ياااااااه يابت * وبيقوم يقف بشموخ وبيعدل الجلبيه * وينادولي بعزوز افندي * وبيقعد تاني علي المصطبه * قريب هيحصل لما انقل كل اخبار الست ضحي ل ابا الحج ويتفشخر كدا بيا ويخليني كبير الغفره عزوز لا يخليني شيخ الغفر عزوز لالالا يخليني عزوز افند……..* وبيتفزع وبيمسك قفاه *

ضحي : * بتضربه علي قفاه * كبير وشيخ وافندي ايه ياعزوز الخول انت
عزوز : ستي ضحي لامؤاخذه ياستي
ضحي : ايه اللي انا سمعته دا ومن غير ماتلف وتدور ياعزوز علشان ماطلعش عين اهلك والنعمه ياعزوز لو كدبت عليا لهخلي ابويا يلسعك بالسكينه في جسمك كله
عزوز : سمعتي سمعتي ايه ياست ضحي
ضحي : ابويا بعتك ورايا تراقبني صح ياعزوز
عزوز : اعملي معروف ياست ضحي انا معرفش حاجه
ضحي : حصل ولا محصلش ؟؟ * وبترفع ايديها هتضربه *
عزوز : حصل حصل ياست ضحي * وبيخبي وشه علشان ميتضربش *
ضحي : هههههههههه طب ما انا عارفه يامنيل علي عينك مانا شايفاك ساعه المغربيه وانت واقف الناحيه التانيه عند السواقي بتراقبني ههههههههه
عزوز : والنبي صحيح ياست ضحي يعني انت كنتي عارفه
ضحي : هنقول ايه ما انت مدهول ومفضوح بتراقبني ياعزوز وانا بيني وبينك ٢ متر دا انا لو لفيت عطست هشوفك ، انت متخلف في دماغك يابني
عزوز : هههههههه ما انا قلت علشان ابقي عارف كل حاجه واحكيها ل ابا الحج
ضحي : وابويا باعتك تراقبني ليه ياعزوز افندي مسم
عزوز : باعتني ياست ضحي اراقبك علشان اشوفك بتمشي مع سي الافندي ابن الحج سعفان ولا لاء
ضحي : وبلغته ولا لسا ؟؟
عزوز : بلغته طبعا ياست ضحي ودي حاجه تستخبي *وبيتكلم بكل ثقه *
ضحي : طب ما انا عارفه انك بلغته وبتراقبني انا اصلا كنت نازله اعرف منك بتراقبني ليه بس انت اعترفت علي روحك من اول قفا ههههههه ، خد قرب هنا وطي راسك هقولك كلمه في ودنك * وبتقرصه من ودنه * عارف ياخول ياشرموط انت لو ابويا عرف انك قلتلي حاجه ولا انا عرفت حاجه عن الحوار والنعمه ياعزوز لانيكك وهقلبك مره واخلي اللي مايشتري يتفرج عليك
عزوز : يعني اكدب علي ابا الحج
ضحي : تكدب ولا تتناك ؟
عزوز : *ساكت بيفكر *
ضحي : انا قلتلك اللي عندي ياعزوز الخول انت * وبتسيبه وبتمشي *
عزوز : * قعد متضايق وزعلان اوي ولقي بهجت افندي بيطلع من الدوار براحه وبيبص حواليه بيشوف حد مراقبه ولا ايه ولما بيلمح عزوز بيجيله *
بهجت : مالك ياعزوز قاعد كدا ليه في ساعه زي دي ووشك عليه غضب **** ليه كدا
عزوز : مفيش ياسي الاستاذ بهجت انا متوغوش حبيتين
بهجت : من ايه ياعزوز * وبيقعد جنبه * احكيلي ايه اللي مزعلك حد ضايقك تاني الحجه ضربتك
عزوز : البت زنوبه مبتردش عليا شكلها مبتحبنيش
بهجت : زنوبه مين لامؤاخذه
عزوز : زنوبه ديه * وبيشاورله علي الجاموسه *
الجاموسه : اعااااااااااااااااااا
بهجت : ملهاش حق الخاينه وبعدين ماهي ردت عليك اهيه
عزوز : لا دي بتسلم عليك ياسي بهجت مبسوطه انك هنا
بهجت : اه هي ليله باين ، قوم قوم ياعزوز **** يرضي عليك قوم خش نام علشان تصحي فايق بكره
عزوز : لا ما انا بنام هنا مع زنوبه ههههههههههه
بهجت : اه صحيح انا لمحتك كتير بليل قاعد في الزريبه ايه حبك في انك تبات في الزريبه
عزوز : مسم * وبيبتسم بانشكاح وبيحط ايده علي قلبه * الحب الحب ياسي الاستاذ بهجت
بهجت : لا دا انت كدا فل اوووووي ، اهرب انا ب اخر برج في عقلي قبل مايطير ، ليلتك شبه زنوبه ياعزوز

تاني يوم
في مشهد اخر
اندرو وسوزي

سوزي : * بتنادي لاندرو * دووووودي بتعمل ايه بقالك ساعه متنح في اللاب
اندرو : هااا
سوزي : يابني مالك متنح في ايه * وبتقعد جنبه * بتتفرج علي ايه
اندرو : بصي كدا * وبيولع سيجاره *
سوزي : *بتبص للاب وبتبصله ومصدومه * احا يعني ايه
اندرو : انتي جيه في دماغك زي اللي جيه في دماغي
سوزي : *بتبلع ريقها * انا مش عايزه اموت يااندرو مش عايزه امووووووت
اندرو : *بيمسك الموبايل وبيتصل بمعتز *

في مشهد اخر
لانا

لانا : ادخل
هند : لانا الحقي المصيبه اللي حصلت
لانا : في ايه
هند : فين ريموت التليفزيون
لانا : في ايه ياهند سرعتيني
هند : استني بس * وبتقلب في القنوات * بصي كدا
لانا : * بتنبهر ومصدومه وبتقوم تقف من علي المكتب وبتبص لهند * علي علي الصوت
هند : *بتبلع ريقها ومتوتره وبتعلي الصوت *
لانا : دا باينه اللي خايفين منه حصل بجد روحي روحي بسررررعه بسرررررعه كلمي اااا كلمي اااا اسمهم ايه
هند : فهمتك فهمتك *وبتجري علي برا وقبل ماتطلع * لاناااا اعلن حاله الطوارق في المنظمه
لانا : علي اعلي درجه طوارئ علي اعلي درجه وقوليلهم اللي مستنيينه حصل * ومتوتره * فين موبايلي فيييين الزفت * وبتتصل بالعراب * ….. الو

في مشهد اخر
كلهم متجمعين في بيت معتز ( اليوم الرياضي اللي بيعملوه كل اسبوع )

مرنا : مشوفتهاش بقي وهي بتشرشح وتشتم في المدرسه يوووووووه حاجه كدا تقول عليها من العشوائيات مش من لبنان خالص هههههههههه
ليليان : استفزوني طب عارف ياوزه الراجل بكلمه بالزوق وباخد وبدي معاه يقولي اهاليهم اعتذرو دا كويس انك مروحتش كان زمانك قتلتهم *وبتقوم تخش المطبخ *
جورج : ايوا معتز بيتعصب بسرعه
معتز : ههههههههه بس الحمد لله جابت نتيجه العيال بقوا كويسين محدش بيضايقهم
اختي : شايف يابيه مايجيبها الا نسوانها
جورج : بس يامره
مرنا : جورج مبهزرش متقولش الفاظ تاني قدام العيال
جورج : ايوا
مرنا : انت يابارد انا بكلمك
جورج : لالالالالالالالالالالاللالا مش محسوب و**** ما هحسبه دا جون اوفسايد
جونيور : * بيرفع حواجبه ويحركها وبيغيظ جورج *
جورج : ولا متغظنيش علشان مكسركش
اختي : يخربيتك هتعمل عقلك بعقل عيل صغير
جورج : مش هيتحسب و**** لسا النتيجه تعادل
جونيور : حضرتك كل مره كدا تقعد تعيط طب انا مش ذنبي انك مش بتعرف تلعب
جورج : طب انا هوريك * وراح ماسك الواد من دماغه واكنه بيضربه وعمال يزغزغه *
مرنا : * قامت مخضوضه فاكره انه هيضربه * يالهوووووي الواد
جونيور : * بيضحك من الزغزغه *
مرنا : *بتخبط جورج في كتفه * يخربيتك خضتني افتكرتك بتضربه
جورج : وانا عبيط يعني هضرب عيل صغير
ليليان: *داخله شايله البطيخ * البطيييييييييييييخ مين هياكل بطييييييييييخ
جورج : * بيمسك جوني من قفاه * قعد يالا رايح فين
جونيور : * بكل براءه * هاكل بتتتتيخ
جورج : *بيتريق عليه * بتييييخ ، لا مفيش بتيييييخ اترزع لحد ماتتغلب وبعدين قوم كل بتيييخ
اختي : سيبه بقي ياجورج مترخمش عليه خد اديلوه طبق البطيخ دا
جورج : *بيبص للواد * بتحب البطيخ *
جوني : اه * وبيهز راسه *
جورج : البطيخ ولا انا
جونيور : انت
جورج : طب انا ولا كرستيانو
جوني : يووووووه دا انت زهقتني * وبيتعصب ويعمل بايده يمين وشمال * كل لما يشوف حاجه تقولي البطيخ ولا انا ، ال ال مذاكره ولا انا ، العشره جنيه ولا انا ، مروحه السقف ولا انا ،،، لحد ام نفسي اتقطع وزهقت ياماماااااااااا
معتز : ههههههههههه حتي الواد الصغير مستحملكش
اختي : منك لله جننت الواد يا رزل
مرنا : ولاااا اوعي ابعد عن ابني ابعد انا مش ناقصه تخلف اوعي بجد مبهزرش دا الواد فاضله شويه ويشق هدومه منك * وبتبص لاختي * انتي مستحملاه ازاي دا
جورج : حلووووووو اوووووي الكلام دا خليكو شاهدين اديك انسحبت والمسحوب مغلوب معرررروفه
معتز : انتو بتعملو فيه ايه في البيت ، ماهو في الشغل بيبقي عاقل وعشرتين علي عشره
اختي : هو يشوف البلايستيشن ويتجنن بيقلب *** زي ماانت شايف كدا
زياد : عمو جورج هو ايه التعويره اللي في رجل حضرتك دي
جورج : دي التعويره دي
معتز : زياد عيييييب مش قلنا منحرجش حد يكون عنده حاجه في جسمه وندعيله **** يشفيه
جورج : احا **** يشفيه ايه وانا عندي صرع دي تعويره
اختي : * بتحدفه بقشر البطيخ * يابني اتلم بقي بالفاظك دي في عيال قاعده
جورج : مش شايفه بيقول عليا عندي صرع ومتخلف ومتقاعد عن العمل
اختي : معلش حقك عليا امسحها فيا انت الكبير
جورج : * بيقوم يقف * خد ياض يازياد هقولك شايف التعويره دي دي انا اخدتها وانا في الحرب كان جنبي اعز اصحابي في الحرب وفجاه العدو هجم علينا وبيضربو علينا بمدافع ورشاشات وصواريخ ونووي وانا ببص كدا لقي…..
جونيور : علي فكره حضرتك عندك حوالي ٣٥ سنه واخر حرب دخلتها مصر كانت من حوالي ٥٠ سنه يعني حضرتك محاربتش
معتز : هههههههه شاطر ياجوني ههههههه جاوب بقي يابيه
جورج : لا دخلنا حرب الكويت سنه ٩٠ يابو لسان طويل
جونيور : يبقي كدا حضرتك بتحارب وحضرتك عندك ٥ سنين
مرنا : *بتبوسه * موااااااه حبيب ماما القمر الجينيص بتاعنا
جورج : هو انتو خلفتو الواد فين في انهي مكتبه ولا في انهى معمل ابحاث احا ايه الواد دا
اختي : اقعد بقي علشان شكلك بقي وحش اقعد كدا وكل بطيخ كل بطيخ كل
ليليان : بتقلب علي الفيسبوك * دي بقت حاجه مقرفه دي عاشر حادثه ***** في اقل من ٣ ايام
معتز : ماهي علطول حوادث ال****** موجوده هي جديده يعني
جورج : خاف علي نفسك بقي ياوزه ومتنزلش بشورت فوق الركبه تاني
معتز : اعمل ايه ماهي طيزك اللي مغريه
اختي : **** انت كمان ياوزه دا انا بقول عليك عاقل هتعوم علي عوم البني ادم دا وتقعد تشتم
معتز : ماهو جوزك يحرق الدم بصراحه
مرنا : كل بطيخ كل بطيخ يالا واسكت بقي انتو بتجيبوه معانا ليه
اختي : سيليا ياسيليااااااااا
سيليا : نعم ياعمتو
اختي : معلش ياحبيبتي هاتيلي كوبايه مايه
سيليا : حاضر ياعمتو
رفقه : ماما
اختي : ايه ياحبيبتي
رفقه : * بتقرب علي ودنها * عايسه اقولك حاكه
اختي : قولي ياحبيبتي
رفقه : انا بحب جوني جونيور
اختي : هههههههههههههههههههه *وبتنفجر من كتر الضحك *
ليليان : مالها دي بتضحك كدا ليه
مرنا : يخربيتك هتشرقي من كتر الضحك في ايه مالك هي قالتلك ايه
معتز : انتي قلتلها ايه يارفقه ههههههههههه
جورج : * بيبص عليها لقاها بتعيط من كتر الضحك * ايه اتجننت ولا ايه
مرنا : هههههههههههه يانهار ابيض دي البت اتجننت خلاص
سيليا : المايه ياعمتو
مرنا : هاتي الكوبايه لحسن عمتو اعصابها سايبه خالص ههههههه
معتز : ماتقوم يالا تشوفها لحسن يجرالها حاجه
جورج : ياعم بركه تتجنن واتجوز عليها
ليليان : قليل الذوق * وبتروح لاختي وبتدعك صدرها وبترش علي وشها مايه * اهدي اهدي هتفطسي مننا
اختي : * بتاخد نفسها * اااااااااه خير اللهم اجعله خير * وبتكمل ضحك *
مرنا : رفقه خدي انتي قلتي لماما ايه
رفقه : * بتحرك ايديها مكسوفه * قلتلها قلتلها بحب بحب جونيور
مرنا : * انفجرت بالضحك هي كمان وبقي مرنا واختي بس اللي بيضحكوا وبيبصوا لبعض وبيضحكوا جامد *
جورج : * ساب البلايستيشن * هو في ايه بيضحكوا علي ايه
معتز : معرفش بنتك بتقولها انها بتحب جونيور
جورج : ايوا فين الكوميديا ياكوميييييديا ياضححححححك حد شاف ضحك معدي من هنا
ليليان : مش فاهمه مالهم
جونيور : انا عارف هما بيضحكو علي ايه
جورج : علي ايه ياعم الفلحوصه
جونيور : بيضحكو عليك علشان في مايه علي شنبك
جورج : * بيمسح شنبه * فين المايه دي
جونيور : ههههههههههه ضحكت عليك
ليليان : * بتوشوش معتز * هما بقو بضان ولا انا متهيآلي *
معتز : سيبيهم يضحكو بقالهم كتير مضحكوش * وبيبص في الموبايل * اندرو ودا عايز ايه دا ، جوورج خد رد علي حبيبيك
جورج : مين
معتز : اندرو
جورج : مش طالبه قرف ياع…….

(وفجاه مرنا واختي بطلوا ضحك وقلب معاهم بعياط بطريقه رهيبه وليليان تهدي فيهم والباقي قاعد مش فاهم هما في ايه ، ايه اللي جرالهم ؟ ، لحد ماهديوا خالص )

جورج : ياعم رد علي الخول دا بقي شوف عايز ايه
معتز : هقوم ارد اشوفه عايز ايه
جورج : مالكم بقي ايه ماسوره الضحك اللي فتحت وبعديها عياط دي
اختي : * بتمسح دموعها * اصل اللي عملته رفقه فكرتني بميرنا زمان
مرنا : * بتعيط اكتر *
جورج : عملت ايه
اختي : زمان واحنا واحنا في الجامعه * وبتمسح مناخيرها بمنديل * جات قالتلي انا بحب مايكل * وبتعيط *
جورج : احا دا انتو عيله نكد وايه العلاقه
ليليان : مش فاهمه بصراحه
جورج : ايه ياوزه بتقفل البلايستيشن ليه
معتز : * ساكت وبيقلب في شاشه التليفزيون وبيجيب القناه * …بصوا واسمعوا كدا
كلهم سكتوا فجآه وبقوا بيبصوا لبعض وكلهم قامو وقفوا وفضلوا ساكتين باصيين لبعض وكلهم مصدومين ومنبهرييين
جورج : احا يعني ايه
مرنا : لالالالالالالاللالالاالالالالالا للالالالالالالالا
اختي : اكيد مش اللي في دماغي لاااااا
معتز : *بيرد علي الموبايل * ايوا ياماما
سلوي : شفت الاخبار
معتز : اه شفتها
سلوي : ماهو انا مش هتجنن لوحدي
معتز : لسا مش عارفين ياماما دا ايه
سلوي : انتو فين في البيت
معتز : اه كلنا هنا في البيت
سلوي : انا جيالكوا محدش يتحرك غير لما اجي
مرنا : لالالالالاللالاا * وبتصوت * لااااااااااااااا انا مش حمل صدمات تاني
جورج : بيبص لمعتز وبعدين ؟
معتز : *بيشاور بايده انه ميعرفش * علمي علمك
اختي : * قعدت علي الكرسي * اشمعنا دلوقتي ؟ اشمعنا لما افتكرناه ؟؟ في ايه ؟؟ انا خايفه

في مشهد اخر

عوبيده قاعد في كافيه بيشرب شيشه وقاعد سرحان كدا وباصص علي التليفزيون وفجاه راح مركز في الاخبار وقام وقف وقرب ناحيه التليفزيون علشان يسمع كويس

( تم تسجيل اكثر من مائه وخمسون حاله ****** في مختلف ربوع مصر في الاسبوع الماضي وحتي الان ، كما سجلت كل من الدول العربيه في شمال افريقيا حوالي ٣ الاف حاله ******، وفي الدول العربيه في قاره اسيا لم تسجل اي حالات ****** غير مالوفه حتي الان ، كما صرح مسؤلون من وزارتي الصحه و الداخليه المصريه ان كل الحالات اللتي تم تسجيلها كان المغتصبون تحت اثار المخدرات اي انهم ليسوا بكامل وعيهم وتم وصفهم بالمسعورين جنسيا ، وننتقل للزميل ……)

وبعد ماسمع النشره راح متنرفز وضارب الترابيزه برجله موقع الكوبايات من عليها وبعلو صوته * احاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا استحاله ……. انتهي الجزء الثاني

الجزء الثالث
الصعيد

ضحي قاعده في الاوضه بتلعب في الموبايل وبتتكلم مع اختها زينب وهي بترضع الواد
زينب : علطول ماسكه البتاع دا ابوكي لو شافو هيبهدلك
ضحي : *بتبعت رساله علي الموبايل وبتضحك شرمطه *
زينب : انتي ناويه علي خراب البيت دا والنعمه بشرمطتك دي
ضحي : *بتحط الموبايل جنبها * عايزه ايه ماهو انا مش هعمل زيكو واتجوز اي حد كدا وخلاص ، عجبك حالك ولا حال جوزك النطع دا
زينب : اختشي يابت اهو ضل راجل ولا ضل حيطه
ضحي : خليكي انتي بقي في الضل دا وسيبيني انا بقي اختار اللي هتجوزه
زينب : وملقتيش غير الواد دا ما البلد مليانه
ضحي : انتي مش فاهمه يازوزو هو بينزل مصر كتير وهو وعدني هيتقدم لابويا بس بيظبط حاجات في مصر وهياخدني وننزل نعيش في مصر واشوف الدنيا بقي بدل الكتمه بنت الوسخه دي
زينب : اقعدي احلمي كدا لحد ماتقعي علي جدور رقبتك
عزيزه : * بتخبط علي الباب وبتخش * لامؤاخذه ياستي لو عندك حاجه هتتغسل علشان هغسل
ضحي : خدي ياعزيزه تعالي اقعدي جنبي كدا
عزيزه : * بتقعد جنبها علي السرير * خير ياستي
ضحي : قوليلي بقي ابت اعزيزه ايه مواصفات فتي احلامك
عزيزه : *بتبتسم كدا وبتفكر * يكون طول بعرض ويكون متعلم كدا ومتنور ويكون راجل كدا ملو هدومه وحنين ويعرف ****
زينب : وهيبصلك علي ايه ياختي علي جمالك ولا علي حسبك ونسبك هههههه
عزيزه : ادينا بنحلم ياست زينب ماني عارفه انه مش هيحصل بس بنحلم
ضحي : عارفه يابت ياعزيزه جمالك دا لو بس يلبس ويتشيك ويعيش عيشه اهل مصر هتخلي الرجاله تجري وراكي كدااا كدااا اكوام اكوام اكوام
عزيزه : ههههههه **** يحظك ياست ضحي
زينب : هي الصراحه تتقال ياعزيزه انتي زي القمر دا هيبقي محظوظ اللي هيتجوزك هياخد واحده بيضه قشطه هههههه
عزيزه : وانا اجي ايه في جمالك ياست زينب انتي وست ضحي
ضحي : عريسك عندي يابت ايه رايك في الواد شحته السواق راجل وكسيب وعنده بيته وعارفك وعارفاه ولو عملك حاجه ابا الحج هيبقي في مقام ابوكي
عزيزه : * بتتكلم باشمئزاز * شحته شحته دا شبه عصايه المقشه ومعصعص
ضحي : وهيفيد بايه ياختي لما يكون جسمه طول بعرض وخول مااخوكي طول بعرض واصغر عيل في البلد بيهزقه
عزيزه : * بتزعل وتبص في الارض * نصيبه كدا
زينب : * بتزغد ضحي في ركبتها * متقصدش ياعزيزه دا انتي **** يعلم بنحبك زي اختنا واكتر هي بس قصدها ان عزوز لولا مخه التعبان دا كان زمانه يعجب اجدعها ست
ضحي : متزعليش مني ياعزيزه انتي عارفه غلاوتك عندي بس عزوز دا بشوفه ببقي عايزه ارجع مفيش حد مهزق وغبي كدا
عزيزه : * بتقوم زعلانه * طب استاذنك انا ياستي علشان عندي غسيل * وبتخرج برا *
زينب : ايه القرف اللي بتقوليه دا ياشرموطه انتي هي علشان البت غلبانه وساكته مش هتراعي مشاعر انه اخوها
ضحي : دا لو اخويا انا اتبري منه هي ناقصه خولنه
زينب : طب عدي يومك وملكيش دعوه بالبت وخفي علي عزوز شويه دا لو مخه شغال شويه ورزعك كف علي وشك هيخلي مناخيرك مكان قفاكي هههههههههه
ضحي : طب يبقي يعملها وانا والنعمه ل انيكه
زينب : هههههههههههه دا انتي كارهاه ولا اكنه جوز امك
ضحي : قطعه وقطعت سيرته * وبتبص في موبايلها * النت خلص انا هروح اجيب كارت شحن واجي مش هتاخر

تحت في الدوار
الحجه : ادعك رجلي حلو ايوا كدا من عند الصوابع ادعك
عزوز : امرك ياحجه
الحجه : ياواد متخلنيش اديك بالرجل في وشك ادعك من عند الصوابع وهات مايه من تحت وغطسها وطلعها
عزوز : ما انا بدعك اهوه ياحجه
الحجه : رايحه فين يابت
ضحي : رايحه اجيب كارت شحن من علي اول الشارع وجايه
الحجه : قوم ياواد شوف ستك عايزه ايه وهاتهولها
ضحي : لا خليه ياما انا مش هتاخر مسافه السكه
الحجه : طب متتاخريش ، وانت *بتديله برجليها في صدره * براحه علي رجلي ياخول ايدك ناشفه
عزوز : امرك ياست الحجه
الحجه : اديني بعلمك حاجه تنفعك لما تتجوز اهو علي الاقل تبقي نافع في حاجه ههههههههههه
عزوز : اتجوز ايه بس ياست الحجه هي في واحده هتبصلي
الحجه : علشان كدا بدربك تبقي جوز الست ههههههه ينيلك ضحكتني ياواد
عزوز : اي حاجه كله رضا ياستي
الحجه : *بتخبط علي صدرها * يامصيبتي وانت معندكش مانع تبقي دلدول لمراتك ياخول اخس عليك
عزوز : لا ياست الحجه مقصدش كدا
الحجه : اومال تقصد ايه ياضنايا * وبتبصله بتريقه *
عزوز : انا قصدي كله رضا ياست الحجه علي الاقل ابا الحج ممكن ساعتها يخليني اطلع اشتغل في الارض مع الفلاحين بدل ما انا بشتغل شغله الستات في الدوار
الحجه : طب ماانت مخك شغال اهوه وعارف انها شغلانه ستات موافق عليها ليه
عزوز : النصيب ياست الحجه
الحجه : ناولني دراعك كدا
عزوز : خير ياست الحجه
الحجه : ناولني ياخول دراعك * وبتمسك دراعه بتضغط عليه * طب ما في عضلات اهوه يعني راجل وتنفع في الغيط تعزق وتقلع
عزوز : ابا الحج **** يسامحه مرضيش ، خدني معاه مره الغيط وحلف عليا ماروح الغيط تاني
الحجه : ليه حصل ايه
عزوز : لقاني بعزق البرسيم راح ضاربني بالعكاز بتاعه علي دماغي وسط الفلاحين وقالي مشوفش وشك في الغيط تاني
الحجه : ههههههههههه ينيلك يامدهول علي عينك وهو البرسيم بيتعزق ههههههههه
عزوز : *بيتبسم ومهموم *
الحجه : فك كدا ياواد انا عارفه انك زعلان علشان بلطشلك وامد ايدي عليك في الرايحه والجايه ، بكره اجوزك يمكن تتعدل ومخك دا يتفتح شويه لما تتجوز وتعرف طعم الجواز
عزوز : وانا هعيش فين بس ياحجه
الحجه : شوف رغم انك خول وغبي بس سبحان **** فيك حاجه لله مخلياني مش عارفه استغني عنك في البيت
عزوز : **** يخليكي ياحجه دا انتي الخير والبركه
الحجه : واد ياعزوز انت لو اتجوزت هتعرف تسد ولا هتبقي قاعد تحت رجليها زي ماانت قاعد تحت رجلي دلوقتي هههههههه
عزوز : لو رجليها واجعاها زيك ياحجه كدا اكيد هدعكهالها
الحجه : * بتلوي بوزها * رجليها وتدعكها طب ادعك ادعك ياخول ادعك * وبتخبطه علي دماغه * شكلك هتعيش وتموت خول

الحج منصور بيخش هو وبهجت الدوار ومعاهم الضيف

الحج : * بيبص علي عزوز وهو بيدعك رجلين الحجه وبيخش علي اوضه المكتب ووراه بهجت* قولي لعزيزه تحضر الاكل للضيف وتجبيلنا الشاي علي المكتب
الحجه : من عينيا ياحج ، بت ياعزيييييييييزه
الضيف : *بيبوص علي عزوز وهو تحت رجلين الحجه وبيخش المكتب مع الحج *
الحجه : عزوز ولاااا انت ياخول * وبتضربه علي راسه * باصص فين ياخول كمل دعك في رجلي
عزوز : لامؤاخذه ياحجه
الحجه : ايه اتضايقت ان بهجت افندي شافك وانت بتدعك رجلي ههههههه بتغير منه ياواد نفسك تبقي زيه
عزوز : ايوا ياست الحجه نفسي البس بنطلون وقميص زي سي بهجت
الحجه : ههههههههههههه سي بهجت هههههههههه هو دكرك يابت وانا مش واخده بالي
عزوز : عايز ابقي افندي زيه كدا
الحجه : عايز تبقي افندي ؟؟؟
عزوز : نفسي اوي ياحجه
الحجه : طب بوس رجلي وانا هخليك افندي
عزوز : * بيستغرب وبيبرق * ايه
الحجه : ههههههههههه يخربيت منظرك ضحكتني ياخول ، متخافش انا لو ليا في الخولات كان زمانك قد النفق بس حظك بقي الحج مالي عيني
عزوز : يعني هتخليني افندي ياحجه
الحجه : اكتم ياشرموط وقوم شيل المايه دي ونشفلي رجلي وخش بعديها ساعد اختك في المطبخ شوفها لومحتاجه حاجه تجيبهالها من برا

في المكتب
بهجت : منورنا منورنا معالي الباشا و****
الحج منصور : *بيقعد علي المكتب * اعذرنا بقي الجو حر اليومين دول في مصر
غيث : اوكيه
الحج : عقبال ما تشرب الشاي هتلاقي بهجت جهزلك كل حاجه الفلوس والعقود وكل اللي اتفقنا عليه
غيث : نسيت اهم حاجه يامنصور
الحج : ايه هو
غيث : مستنيك تقولي انت
بهجت : مش احنا اتفقنا علي كل حاجه معالي الباشا
غيث : * بيبص لبهجت انه يسكت *
الحج : استني انت يابهجت ، شوف ياغيث باشا الحاجه اللي معاك انت عارضها في السوق وانا كنت اعلي سعر في السوق واظن ميفرقش معاك انا هستخدمها في ايه
غيث : انت عارف يامنصور دي ماده خام واللي بيستخدموها ناس عارفه بيستخدموها في ايه وانتو منظركم انتو الاتنين متعرفوش حاجه عن الماده دي
منصور : وانت يهمك في ايه انت ليك الفلوس وخلاص
غيث : كل ثانيه بتعدي سعرها بيغلي اكتر واكتر وانا مجرد سمسار وسيط يعني الكلمه مش كلمتي
منصور : قول انك عايز فلوس زياده
غيث : فهمتني
منصور : السعر بقي كام ؟؟
غيث : زاد ٣٤ جنيه
منصور : بس دا كتير اوي عليها ، الزياده بتبقي جنيه او نص جنيه او حتي ٥ جنيه بالكتير
غيث : السوق عرض وطلب
منصور : وانا اشتريت ، اشوف الحاجه
غيث : * بيطلع علبه ازاز من جيبه وبيديها لمنصور براحه نيييييك علشان متتكسرش *
منصور : روح يابهجت جهز الزياده اللي طلبها غيث عقبال مانرحب بالضيف وناكل لقمه سوا علشان يبقي عيش وملح
غيث : بسرعه ياريت علشان عندي مواعيد تانيه
منصور : من العين دي قبل العين دي

في مشهد اخر

كلهم متجمعين في بيت معتز زي ماهما بس زاد عليهم ان سلوي جاتلهم وبعديها بشويه كان اندرو وسوزي جم برضو وقاعدين بيتفرجوا علي الفيديو اللي سابهولهم مايكل قبل مايموت

جورج : وقف وقف الحته دي اهو سامعين بيقول ايه لو لقيتو سعار جنسي يبقي حد مكاني كمل المهمه مش هو يعني ميت مش عايش
معتز : ايوا فلنفرض ان نظريتك صح ليه يستني عشر سنين علشان يعمل كدا واشمعنا دلوقتي الشخص دا ينشر المرض
سلوي : جايز يكون دي وصيته للراجل او متفق معاه علي كدا
مرنا : *بتعيط علي خفيف * لا مايكل ميعملش كدا ، دا ضحي بحياته في سبيل ان كلنا نعيش في سلام من غير مشاكل استحاله بعد كل دا يبقي عايز ياذي الناس اللي ميولها مختلفه
اندرو : لا يعملها عادي هو حاول اكتر من مره ياذيني
جورج : انت اللي خول وتستاهل الاذيه ولا نسيت كنت عايز تعمل ايه في مراته والفيديو اللي ركبتوه انت وسلوي
اندرو : ماهو كان عايز ياذيني هقف اتفرج عليه يعني
معتز : جماااااااااااعه مش وقته خناقات اللي حصل حصل خلينا في اللي احنا فيه
زياد : بابا يعني ايه الناس اللي ميولها مختلفه
جورج : يعني الناس اللي بتخش الحمام برجليها الشمال ياحبيبي
معتز : مش وقت هزار خالص ، وانت خش علي اوضتك خديهم يالولا خدي الاولاد دخليهم جوا مينفعش يسمعوا الكلام دا
ليليان : حاضر تعالو معايا ياحبايبي
سلوي : احنا في مصيبه المرض انتشر وهيطولنا كلنا لازم نعرف مين الشخص دا
اختي : مرنا هو مش مايكل سابلك فيديو لوحدك
مرنا : اه ليه
اختي : سابلك فيه حاجه تخص الكلام دا او اي حاجه ،
جورج : فين الفيديو دا
مرنا : مش هينفع تشوفوه
معتز : ليه مش هينفع هو ايه اللى مش هينفع
مرنا : اهو كدا وخلاص مش هينفع
جورج : ليه مش هينفع يعني هو سايبلك فيلم سكس ذباب ساخن يعني
اختي : ليه ياحبيبتي مش هينفع
مرنا : مش هينفع وخلاص هو سايبلي حاجه خاصه بيا لوحدي ، وعلي العموم انا حافظه الفيديو واقولكم فيه ايه
اندرو : هو ايه البضان دا ماتجيبي الفيديو
جورج : ولا يابن المتناكه انت اتكلم معاها عدل علشان ما اقمش انيكك
اندرو : طب يابن الشرموطه لو جبت سيره امي تاني انا هطلع دين اهلك اتفقنا
جورج : طب ياخول انا هوريك * وبيقوم علشان يضربه *
سوزي : جورج اهدي اهدي اندرو امه اتوفت لو متعرفش
معتز : * بيشد جورج يقعد * خلاص اقعد ….. البقيه في حياتك يااندرو
اندرو : حياتك الباقيه
جورج : احممممم لامؤاخذه يااندرو مكنتش اعرف البقية في حياتك
اندرو : * مبيردش عليه وبيولع سجاير *
سلوي : خلاص بقي ياخول انت وهو وانتي قولي بقي الفيديو فيه ايه
مرنا : كان بيتكلم عن السعار الجنس….. * الجرس بيرن *
سوزي : انا هفتح انا
عوبيده : معتز هنا
سوزي : اه اتفضل
معتز : عوبيده ؟؟ انت عرفت
عوبيده : سلامو عليكو ياجماعه ، اه عرفت
جورج : انت الوحيد اللي كنت عارف كل حاجه ومرضتش تقولنا اظن جيه الوقت اللي تقولنا علي كل حاجه
عوبيده : *بيشرب من ازازه المايه وبيقعد * هقولكم كل حاجه
جورج : ماتخلص ياعم كفايه اثاره وتشويق ودوري القطايف واللطايف دا
سلوي : لا استنو نسمع مرنا الاول
مرنا : كان بيقول انه في سعار جنسي ولو لقيتو الاخبار بتتكلم عن كدا حاولو متعملوش اي علاقه جنسيه لمده ٣٠ يوم وبكدا المرض مش هيجيلكم وكلوا خيار كتير الخيار مفيد ، بس دا كل اللي قاله
معتز : هااااا ياعوبيده الكلام دا مآلوف بالنسبالك
عوبيده : * بيهز راسه * بس مش بالظبط كدا

فلاش باك

عوبيده : في اكتر من حل ليه الحل دا بالذات
انا : دا الحل الوحيد ياعوبد علشان ننهي القصه بنت المتناكه دي
عوبيده : حل وحيد ايه بس، انت ليه بتعاند وخلاص ماهو قدامك العراب ولانا ادي المصل لاي حد وبرا عنك انت
انا : عوبيده من غير مانضحك علي بعض محدش فيهم هيسبني اخرج من هناك سليم لان انا هبقي الشاهد الوحيد علي اللي هيعملوه بالمصل وزي ماكانو السبب في موت ابويا اكيد مش هيترددوا في انهم يموتوني
عوبيده : قول بقي كدا انك هدفك تنتقم لموت ابوك
انا : اه دا هدفي فعلا
عوبيده : طب وباقيه الناس ذنبها ايه الناس اللي اتولدت مختلفين بميول مختلفه ذنبهم ايه
انا : اشمعنا دول يعيشوا وابويا لا ، ليه ابويا يموت وهما عايشين
عوبيده : انت عبيط ولا اهبل ؟؟ مايكل انت فايق انت اللي بتقوله دا الحاد
انا : لا مش الحاد هما السبب في موت ابويا يعني لو مكنوش نيتهم بنت متناكه وسابو ابويا يكمل في الاختراع بتاعه لتصحيح الميول مكنش ابويا مات ، لكن هما عايزين يدمروا البشريه ف تمام انا هدمرهالهم بنفسي
عوبيده : وتشيل ذنب الناس دي كلها ؟
انا : كدا كدا ياعوبد انا هبقي ميت والذنب دا انا اللي هشيله فميخصكش في حاجه
عوبيده : * بيبدا يتعصب * لا يخصني يامايكل يخصني لان في ناس انا اعرفها وعشره عمر هيموتو هيتعذبوا قدامي ومش هقدر اعملهم حاجه ، يامايكل انت مش كدا وعمرك ماكنت كدا ايه اللي غيرك
انا : الانسان بيتغير مع الوقت ياعوبيده ودا الطبيعي
عوبيده : ماتكمل مسيره ابوك وتخلي المصل يصحح الميول
انا : لو عملت كدا ابويا هيرجع للحياه ؟
عوبيده : ولو قتلت الناس ابوك هيرجع للحياه ؟
انا : طالما الاتنين واحد يبقي مش فارقه واديني بساعد في حل الازمه السكانيه وبخفف عددنا ويمكن الطبيعه تشم نفسها شويه
عوبيده : انا مش موافق يامايكل علي اللي بتعمله دا * وبيمسك السكينه اللي قدامه علي الترابيزه * ولو وصلت اني اقتلك علشان امنع الكارثه دي انا هقتلك
انا :*ببتسم * شفت بقي ياعوبد ان الحل الوحيد اني اموت حتي انت وصلت للحل دا ههههههههه ، سيبها سيبها تيجي منهم واموت علي ايديهم ياعوبيده وننهي الحوارات دي كلها
عوبيده : * بينزل السكينه * قلتلي ليه ؟؟ قلتلي ليه يامايكل وهتحسسني بعجزي اني مش هقدر اساعدك
انا : بالعكس انت الوحيد اللي بثق فيه وهتقدر تساعدني هفهمك ، انا هخبي المصل ياعوبيده مش هدمره هخبيه لانه جايز حد في المستقبل يلاقيه ويستخدمه في الخير وهفهمهم ان المصل انا مديه لشخص يطلعه في المستقبل
عوبيده : وانت هتديه لحد تاني
انا : انت عبيط ياعم ما انا لسا قايل هخبيه وهموت يعني اللي هيلاقي المصل دا مش انا ومش هيبقي ليه علاقه بيا لا من قريب ولا من بعيد
عوبيده : يعني انت هتخبي المصل وتموت وخلصت الحدوته
انا : بالظبط كدا
عوبيده : طب انا دوري ايه
انا : دورك ياعوبيده اني هقولك علي مضاد المصل دا علشان لو اللي لاقاه في المستقبل استخدمه في الشر تقدر تبقي انت البطل وتنقذ الكوكب
عوبيده : وايه هو المضاد او العلاج
انا : الخيار
عوبيده : ودا وقته كسم الخيار بتاعك دا
انا : الخيار هو العلاج ياعوبيده ، دلوقتي عرفت ايه سر حبي في الخيار وعرفت ليه ابويا من وانا صغير حببني في الخيار
عوبيده : ههههههه دا انتو عيله مجانين و**** ، طب وياكل خيار قد ايه ولا لمده كام سنه ولا ايه بالظبط
انا : لمده ٣٠ يوم كل يوم مش اقل من ٥ خيارات وميحاولش يقيم اي علاقه جنسيه لحد ما اعراض المرض تختفي من عنده بعديها يقدر ينيك او يتناك عادي ، بس لو مقدرش يقاوم هيجيله السعار ويقضي عليه ……ولو قدر واستحمل وعدي الفتره علي خير ف يااما هيلاقي نفسه رجع طبيعي وميوله اتصححت دا في حاله المصل استخدموه في الخير انما لو في الشر فهيلاقي نفسه زي ماهو سواء بينيك بيتناك يعني هيفضل ميوله زي ماهي
عوبيده : طب واعراض المرض ايه
انا : زبك هيقف بسبب ومن غير سبب والستات كسها هياكلها علطول والخولات طيازهم هتاكلهم يعني باختصار الاعضاء الجنسيه هتنشط بمعدل ازيد من الطبيعي باضعاف مضاعفه
عوبيده : طب ودا سواء المصل استخدموه في القضاء علي الميول او تصحيحها
انا : ايووااااااا في كلا الحالتين
عوبيده : مش عارف يامايكل انت بتشيلني مسؤليه كبيره ويمكن اموت قبلها
انا : بعد مااموت تقدر تقول لحد علي السر بس تكون بتثق فيه علشان لو حصلك حاجه ، * وبطبطب علي ركبته * عوبيده صدقني دا الحل الوحيد وعلي العموم خد وقتك وهستني قرارك موافق ولا لاء وهستناك تعدي عليا في البيت تشرب معايا الشاي وتقولي قرارك ايه
عوبيده : سيبني افكر يامايكل
انا : خد وقتك ياعوبد ، هسيبك انا
عوبيده : مايكل كان عندي سؤال
انا : ايه ؟
عوبيده : انت كنت هتستخدمه في تصحيح الميول ولا القضاء عليها
انا : *ببتسم وانا واقف عند الباب * هستناك تعدي عليا ياعوبد
عوبيده : سلام يابن الوسخه يابارد

خروج من الفلاش باك

عوبيده : دا الحوار اللي دار بينا
جورج : قلتلكم مات ياجدعان مش مصدقين كسمي ليه
اختي : ماتخرس بقي شويه
سلوي : معني كلامك ياعوبيده ان في حد لقي المصل وطلعه والدليل ان المرض انتشر اهوه
عوبيده : بالظبط
مرنا : يعني يعني مفيش اي امل انه يكون عايش
عوبيده : انا مقدر ان انتي اكتر واحده فينا نفسها يكون عايش بس للاسف يامرنا جوزك مات من بدري
معتز : طب مين الشخص اللي لقي المصل دا ولقاه ازاي
عوبيده : ولا اعرف
جورج :هو في غيرها اكيد الوسخه لانا قعدت تبعبص لحد مالقته
سلوي : هنعرف لو جم يراقبونا او ظهروا في حياتنا تاني يبقو مش هما وهيبقو فاكرين ان المصل معانا واحنا اللي طلعناه
معتز : كدا وبكل بساطه اقدر اقولكم انسوا بقي السلام اللي كنا عايشين فيه ورحبوا بالمشاكل من جديد
جورج : كسم امك يامايكل بضان وانت عايش وبضان وانت ميت دا انتو عيله بنت وسخه
سلوي : اخرس شويه وانتو ركزوا معايا احنا من دلوقتي هنبدا في اجراءات الوقايه
اختي : يعني ايه
سلوي : يعني الرجاله هتعيش لوحدها والستات لوحدها علشان نضمن ان ميحصلش هيجان
جورج : خد هنا رايح فين بتقول رجاله روح اقعد من النسوان وهات سوزي
اندرو : دا انت سكر خالص
سوزي: عنده حق علي فكره يااندرو انت بكس مينفعش
جورج : شطور اسمع كلام دكرك ياموزه
اختي : ايه العبط دا لا طبعا هو ايه اللي اندرو هيقعد معانا انتو بتستهبلو
اندرو : ولا معاكو ولا معاهم انا هريحكم مني * وراح قافش وعايز ينزل *
سلوي : اقعد بقي واكبر بلاش شغل العيال الصغيره دا
معتز : هتقفشي انتي كمان ولا تقعدي ؟
سوزي : قاعده
جورج : كسمه هو اللي عمل في نفسه كدا يشرب بقي بكسمه
اندرو : قلت لميتين امك متجيبش سيره امي علشان مقتلش كسمك مكانك
جورج : خخخخخخخخخخ انا امي ميته علي فكره برضو يعني هتغلط هنيكك وكسمك برضو احا يالا مبقاش غير المنايك يتكلمو ، يارب المرض ينتشر ونرتاح من اشكالك بنت المتناكه دي
اندرو : فاكر نفسك دكر ياخول ولا نسيت ساره اللي كانت منيكاك النمله ومخلياك دلدولها ياخول
جورج : طب ماتيجي نشوف مين الدكر فينا ،، مني ليك يابو خرمين يابن الشرموطه دا انتو اللي مبيتناكش في عيلتكو بتعايروه يالا
مرنا : بااااااااااااااااس بقي انتو ايه مبتزهقوش ، احنا في ايه ولا في ايه
معتز : هنفضل كتير في العبط دا انت وهو ؟؟ مش هتكبرو بقي
سلوي : طب من البدايه كدا كل اللي هيقعد دلوقتي في القعده دي هيبقي ايده في ايدينا واللي مش عجبه يبقي قبل مانبدا يتفضل ينزل……كلكم ساكتين يبقي مسمعش صوت حد فيكم تاني
عوبيده : سلوي الحل بتاعك دا مش هينفع
سلوي : ليه
عوبيده : مايكل قالي ان الهيجان بيزيد اضعاف مضاعفه بنسبه لا تتخيليها يعني لو ضرب عشره ولا ضربت سبعه ونص هتبقي اتعدت
سلوي : انا بقول نخفف الاقتراب من بعضيهم
عوبيده : خلينا زي مااحنا كل واحد في بيته ويقفل علي بيته وعياله افضل
جورج : يابختك ياحماتي ولا هتحس بحاجه
اختي : ليه يعني مالها ماما
جورج : سنها كبير كسها نشف من زمان هههههههه وانتي ياسلوي كسك نشف برضو
سلوي : تصدق يالا انت عيل ابن وسخه مهزق وعايز تتربي
معتز : هو انت يالا مش كنت لسا بتتخانق ومتعصب ومحموق، فجاه قلبت وبتقول ايفيهات وبتضحك
اختي : اهوووووه مجبتش حاجه من عندي علشان لما اقولك ان عندك انفصام بتقولي بس يامره
جورج : ماهو بس يامره فعلا ههههههه …..

الصعيد
بهجت افندي

بعد ما اتغدوا وعملوا الواجب مع الضيف بهجت استاذن من الحج هيروح يجهز اللي اتفقوا عليه وساب الحج وغيث في المكتب ونزل راح علي اول البلد علي الطريق قابل الشخص اللي كان متفق معاه من ورا الحج منصور
شخص : اركب
بهجت : متخافش مفيش حد مراقبني
شخص : اركب
بهجت : * بيركب العربيه وبيطلع الازازه من الشنطه * اهيه زي ماطلبت
شخص : *بيشمها * بس دي كميه صغيره
بهجت : ياعم متخافش مش مضروبه ولا حاجه ، واه كميه صغيره انا جايبلك عينه علشان تتاكد
شخص : تمام ، بليل الفلوس هتتحول في حسابك وتكون جبت الماده كامله
بهجت : *بياخد منه الازازه ويحطها في الشنطه * يبقي بليل علي اتفاقنا
شخص: ماتخلي العينه علشان اتاكد منها بطريقتي
بهجت : ههههههه لا ياحلو توتو علي كبوتو ، وقت مافلوسك تجهز تاخد اللي انت عايزه
شخص : اممممم ، شايف المسدس اللي علي تابلوه العربيه دا ، لسا شاريه جديد مضربتش منه ولا طلقه لحد دلوقتي
بهجت : *بيبتسم * طول ما احنا حبايب وكل واحد بيعمل اللي عليه من غير غدر يبقي مش هتحتاجه
شخص : هنشوف
بهجت : * بيفتح باب العربيه وبينزل رجله وبيلف يكلمه * متنساش الباسبور اللي قلتلك عليه مع الفلوس
شخص : اه فكرتني *بيفتح التابلوه * اهم جهزو من بدري
بهجت : * بياخدهم * كدا عداك العيب اقابلك بليل
شخص : علي ميعادنا
بهجت : * بينزل من العربيه بيلاقي رجليه داست في طينه ووسخت الجزمه وبيمسحها اي كلام وبيركب عربيته وبيرجع للبيت و وهو في الطريق لمح البت ضحي ماشيه بسرعه بتتلفت يمين وشمال ودخلت عماره ، راح راكن علي جنب ونزل طلع وراها العماره ملحقهاش ومعرفش هي دخلت اي شقه ، فنزل تاني واستني في العربيه لحد بعد ساعه لقاها نزلت واستني شويه ولقي ابن سعفان نازل بعديها فكدا اتاكد انها كانت بتتناك منه ، ودور عربيته ورجع البيت عند الحج ولقي الحجه في وشه
بهجت : الحج فين ياحجه
الحجه : لسا في المكتب * وبتبص علي الارض * ايه دا يابهجت كدا بهدلت الدنيا
بهجت : اااه لامؤاخذه شكلي دوست في طينه ولا حاجه
الحجه : طب اقلع اقلع الجزمه خلي البت عزيزه تنضفهالك ، ياعززززززيزه انتي يابت
عزوز : ايوا ياست الحجه
الحجه : بقول عزيزه ايه اللي جابك
عزوز : حاضر ياحجه هنديهالك
الحجه : خلاص خلاص خد انت الجزمه بتاعت بهجت ونضفها وهات حاجه امسح بيها الارض

المكتب

الحج : اتاخرت ليه يابهجت كنت لسا هتصل بيك
بهجت : لامؤآخذه ياحج كنت بجهز الحاجه للباشا ، وكمان وصيت البت عزيزه تروق المطرح لغيث باشا علشان يبات فيه وبيغمزله
غيث : مالوش لزوم ، احنا نخلص حاجتنا علشان الحق مشاوريي
الحج : انت ضيفنا ياباشا لازم تاخد الواجب علي اكمل وجهه ، احنا صعايده عايز الناس تاكل وشنا
غيث : ياسيدي مالوش لزوم خليه وقت تاني
الحج : قسما عظما لا هتبات معانا وبكره الصبح الفلوس تبقي عندك وفوقيها بوسه
غيث : امري لله ، * بيطلع الموبايل * هتصل بالجماعه هقلهم اني هتاخر عليهم *وبيخرج برا المكتب *
الحج : خد وقتك
بهجت : كنت عايزك في موضوع ياحج
الحج : خير يابهجت
بهجت : * وبيحكيله علي اللي شافه عن ضحي بنته *
الحج : انت متاكد
بهجت : بعينيا اللي هتاكلهم الدود دول
الحج : متعصب كدا يبقي اللي ناويت عليه هيتم النهارده والاتنين مش هيطلع عليهم صبح
بهجت : اهدي اهدي ياحج بس وكله بالعقل
الحج : اهدي اهدي ازاي يابهجت بقي سعفان عايز يلبسني طرحه وربي في سماه ماهيطلع عليه صبح لا هو ولا ابنه
بهجت : ياحج اهدي سيب موضوع سعفان وابنه دا عليا انا هخلصك منه ومن غير مايتجاب سيرتك
الحج : الليله ، الليله يابهجت عايز الفرحه متخشش بيت سعفان تاني
بهجت : اعتبره خلص ياحج بس اهدي كدا وروق ، انا مكنتش عايز اقولك دلوقتي علشان نركز في شغلنا الاهم
الحج : خلص انت علي ابن سعفان وانا بايدي دي هدفنها مطرحها ، انا كنت شاكك وعارف انهم بيتقابلو وبتستعرصني بس توصل انها تنام معاه وينزلو من عماره فكدا بقي يبقي الكلام انتهي
بهجت : لاااا مينفعش ياحج ماهو هيتعرف انك قتلت بنتك وساعتها اهل البلد هيعرفو وهيشكوا في حاجه
الحج : * بيقعد علي الكرسي * والحل ايه يابهجت
بهجت : يتكتب كتابها وتتجوز
الحج : انت شايف كدا
بهجت : دا احسن حل تتجوز ويومين كدا وتقول انها سافرت مع جوزها علي القاهره وابقي خلص عليها براحتك
الحج : *بيبص لبهجت * وانا مش هلاقي عريس افضل منك ليها يابهجت
بهجت : انااااااااا
الحج : *بيقلب وشه * ايه شايفك معترض يعني
بهجت : مش القصد ياحج ، بس انا دراعك اليمين ياحج ولو سافرت يومين القاهره وجيت من غير بنتك الناس هتقول ايه ، مينفعش ياحج لان ا نا علطول جنبك
الحج : والعمل اجوزها لمين ؟؟
بهجت : عيل غلبان واهبل وبالنسباله دي فرصه ميحلمش بيها هيتجوزها وينزل علي القاهره ، وحادثه بسيطه علي الطريق وقضاء وقدر
الحج : تقصد ااااااا عزوز
بهجت : بالظبط عزووووز وبيغمزله
الحج : بس عزوز دا اااااااا
بهجت : وبيتكلم بخبث وهو يطول يعني ولا هيقول لا ليك ياحج
الحج : يابهجت عزوز مينفعش اجوزه بنتي
بهجت : فكر فيها ياحج كدا ، وهتلاقيها خدمت مصالحنا

بعديها بساعتين
الحج وضحي والحجه وبهجت في اوضه في البيت هما الاربعه الحج والحجه قاعدين وبهجت وضحي واقفين

الحج : اللي قاله بهجت دا صحيح
ضحي : *باصه في الارض *
الحج : كتب كتابك الليله وبهجت افندي قام بكل حاجه
ضحي : *بتفرح * صحيح والنبي يابا
الحج : جهزت كل حاجه يابهجت
بهجت : كله خلصان ياحج
الحجه : متاخذنيش ياحج بس مش لازم نعمل فرح ونعرف اهل البلد كلهم ونجيبلها الشبكه ونفرح بيها كدا بفرح يليق ب بنت الحج منصور
بهجت : اتطمني ياحجه كله جااااااااهز علي اكمل وجه فاضل بس العروسه تجهز نفسها وعقبال ماتخلص يكون الماذون جيه
ضحي : * بتبص لبهجت وفرحانه اوووي *
الحج : وقول لعزوز يجهز نفسه
ضحي والحجه : * وشهم بيتغير *
بهجت : من بدري ياحج متشيلش هم
الحجه : * بتبلع ريقها * عزوز ؟؟ عزوز يجهز نفسه ليه ياحج
الحج : *بيعدل الجلبيه وبيقوم يقف وهو خارج * عزوز العريس
الحجه : *بتخبط علي صدرها * يامصييييييبتي
ضحي : *واقفه متنحه مش فاهمه حاجه *

في اوضه ضحي

زينب : تهربي تروحي فين بس دا ابوكي يطخك استهدي ب**** كدا واعقلي
ضحي : * متعصبه * ماتقوليليش اهدي انا مش هتجوز العبيط دا علي جثتي
الحجه : *بتضربها بالقلم وبتمسكها من شعرها * ياوسخه يابنت الوسخه بتتسرمحي وتتشرمطي ليل ونهار ومغفلانا كلنا *بترزعها قلم تاني * احمدي **** ان ابوكي مدبحكيش ياوسخه
زينب : سيبيها ياما خلاص دا فرحها النهارده
ضحي : لا متسبنيش ياما واقتليني انا عايزه اموت ولا اني اتجوز الخول العبيط دا
زينب : اهدي بس ياما وسيبيها انا ههديها وهلبسها وازوقها سيبيها بقي ياما كفايه
الحجه : والنعمه ياوسخه لو رجعت مالقيتك جاهزه لهجرك من شعرك وافرج عليكي الدنيا كلها
زينب :خلاص ياما بقي هتيجي تلاقيها جاهزه خلاص بقي والنبي سيبيها

الحج قاعد في الصاله تحت
الحج : جبت الماذون
بهجت : جاي ورايا ياحج واتطمن كله في الاماااااااان، وفهمته ان لو حد عرف بالخبر دا مش هيطلع عليه صبح
الحج : *بيهز راسه * ممممممم
بهجت : وعزوز جهز وبقي علي سنجه عشره ، و بعد بكره بالكتير هينزلو علي القاهره ويبقي خلصت من الحوار اللي قارفك بقاله مده دا
الحج : *بيعدل الجلبيه وبيسند علي النبوت * وابن سعفان
بهجت : الليله هتسمع صراخ ابوه وامه
الحج : *بتريقه * وغيث باشا قمت معاه بالواجب
بهجت : *بيضحك * عيب ياحج ، معمول معاه الواجب وزياده هههههههه
الحج : كدا كل حاجه ماشيه صح *وبيبص لبهجت *
بهجت : * بيبتسم وبيعدل جاكته البدله وبيفرد نفسه *

المشهد الرئيسي
الاولاد كلهم قاعدين في اوضتهم وسامعين الشتايم والحوار والخناقه اللي دايره برا مابين اهاليهم وكل لما يسمعموا شتيمه يبصوا لبعض ويبرقوا وسيليا واقفه علي باب الاوضه فاتحاها شويه وبتتصنط بتتسنط بتتسنت ( كسم دي كلمه ) واقفه بتسمع كسم بيقولو ايه

زياد : باباكي يارفقه بيقول الفاظ وحشه جدا
رفقه : *زعلانه * انا مش بفهم هو بيشتم بيقول ايه
سيليا : ششششش وطوا صوتكو شويه عايز اعرف اسمع
جونيور : تسمعي ايه وواقفه كدا ليه احنا سامعينهم من هنا
سيليا : ملكش دعوه انت انا عايزه اركز
رفقه : انا سهقت وعايسه اروح
زياد : لا متطلعيش هما قالولنا منتحركش من هنا ، بتلعب في ايه ياجوني
جونيور : هي دي اوضه باباك ومامتك * وبيلف في الاوضه *
زياد : اه ومتلعبش في حاجه علشان بابا بيتضايق لما حد بيلمس حاجته
جونيور : *بيمسك صوره محطوطه علي الكومدينو * مش دا عمو اللي برا بيشتم بابا جورج
سيليا : *بتشد منه الصوره * وريني كدا
زياد : اه اسمه اندرو
سيليا : ومين دول مين اللي جنبهم انت تعرفهم
زياد : اه بابا حكالي عنهم دي صوره اتصوروها علي كورنيش النيل
رفقه : انا عايسه اشوف
سيليا : *بتقعد علي السرير وزياد جنبها وملمومين حواليها * قولي مين دول ..دا اونكل جورج عارفاه ودا ابوك ودا عمو اللي برا
جونيور : ودي ماما ودي خالتو
زياد : ودي مامتي ودي بابا بيقولي اسمها طنط هدير ودي طنط قالي اسمها ايييييه
جونيور : طنط سوزي علشان شبه الست اللي قاعده برا مع عمو اندرو
زياد : ايواااا صح طنط سوزي
سيليا : اومال فين بابا اللي قارفينا بيه وعمالين يقولو بطل وجامد وعشره عمر
زياد : مش هتلاقيه الصوره دي اتصوروها بعد موت باباكي باسبوع ، بصي بصي مكتوب ايه في الضهر
سيليا : * بتقرا * دا تاريخ
جونيور : ايوا زمان كانو بيكتبو التاريخ علي الصور علشان يفتكروها ويكتبو جنبها اي جمله
زياد: لا ياجوني هما متصورين بموبايل بس بابا بيحب الصوره دي فعلشان كدا طبعها وكان دايما بيقولي انه دي اخر صوره اتجمعوا كلهم فيها من غير عمو مايكل وبيحبها علشان بتفكره دايما ان عمو مايكل هو اللي كان بيجمعهم
سيليا : امسك امسك بلا هري وكلام فاضي *وبتقوم تقف علي الباب تسمعهم بيقولوا ايه
جونيور : *ماسك الصوره وبيبص فيها وفجاه بيصرخ *
العيله كلها برا سمعت صراخه فجم جري علي الاوضه يشوفوا في ايه
مرنا : في ايه ؟؟ في ايه ؟؟ مالك ياجوني ؟؟ بيصرخ ليه ؟؟ وبتحضنه مالك مالك في ايه
معتز : ماله حصل ايه
زياد : مفيش يابابا كان بيبص للصوره وفجاه قعد يصرخ
جورج :صوره ايه ؟ * وبيوطي ياخد الصوره من علي الارض * مالها في ايه
سلوي : *بتشد منه الصوره * فيها ايه الصوره ؟؟
معتز : وريني كدا ، دي صورتنا اللي اتصورناها بعد موت مايكل باسبوع
اختي : يابني بطل عياط وقولنا في ايه بتصوت ليه
ليليان : خد ياحبيبي خد اشرب مايه واهدي
مرنا : * بتمسحله وشه بالمايه * متخافش ياحبيبي اهدي ماما جنبك
جونيور : * بيشاور علي الصوره وهو بيمسح دموعه *
جورج : يابن الغتت انطق مالها الصوره
جونيور : * بيتكلم وهو بيتشحتف * عمممم عمممم عمممممو مااا ممممما * وبيعيط *
جورج : يابني انطق انا دقني ابيضت وانت لسا مقولتش
سوزي : براحه ياحبيبي عممممو ايه
مرنا : خد نفسك خد نفسك
جونيور : عمممم عمممممو مااااا ماااااايكل *وبيشاور علي الصوره *
اختي : *بتخطف الصوره من معتز وبتنزل توريهاله * فين فين ياجوني فين عمو مايكل
جونيور : * بيشاور بصباعه علي واحد قاعد جوا العربيه علي شمال الصوره ورا خالص ووشه مش باين اصلا ومادد دراعه ماسك الدريكسيون *
اختي : فين ياحبيبي
مرنا : بتخطف منه الصوره * دا وشه مش باين ياجوني ايه اللي خلاك تقول عليه مايكل
جونيور : * بيعيط*
جورج : ابنك بيستهبل يامرنا وبيهزر بيشاورلنا علي واحد وشه مش باين اصلا وبيقولك دا مايكل ، اللي هو اصلا ابنك مشافش ابوه غير في الصور
معتز : * بيجيب اللاب توب وبيطلع الصوره من عليه وبيكبر الصوره * تعالي ياجوني تعالي ياحبيبي فين مايكل وليه بتقول ان دا مايكل ، اهدي اهدي خالص براحه * وبيقعده علي حجره اهدي متخافش قولي شفت ايه
اندرو : ياعم شكلها اشتغاله
سلوي : دا لعب عيال انا مش فاضيه للتفاهه دي
رفقه : ماما انا عايسه اروح
معتز : * بيزعق * سكوووووووووووت اللي هيتكلم هطلع ميتين اهله مسمعش صوت حد فيكو ، هاااا قولي ليه قلت ان دا مايكل ومتعيطش انا مش عايز عياط
مرنا : براحه عليه يامعتز دا عيل صغير
معتز : قلت مسمعش صوت حد
جونيور : *بيشاور علي دراعه * التاتو التاتو دا ياعمووووو انا شفته شفته في صوره ماما كانت وريتهاني وهي بتحكيلي عن بابا
معتز : * بيعمل زوم علي التاتو وكلهم باصيين في اللاب * مرررنا عندك صوره لمايكل باين فيها التاتو
مرنا : اه اه علي الموبايل استني هدور عليها
جورج : مش دا التاتو اللي رسمه واحنا في بنما
معتز : شششششش قلت مش عايز صوت ، هنعرف دلوقتي
مرنا : اهيه الصوره
معتز : *بيمسك الموبايل وبيقارن بين الرسمتين *
جورج : يادين امممممممممممممممممي * وبيحط ايده علي دماغه *
مرنا : هو ولا مش هو ؟
معتز : اهدي سبني اركز
سلوي : هووووو و**** هوووو نفس الدراع
مرنا : هو ولا مش هو ؟
اندرو : جسمه مش باين العربيه ضلمه اصلا ولابس تيشيرت غامق يعني مش باين ملامح جسمه
اختي : الفتره دي كان مايكل رفيع فششششخ ودا دراعه رفيع وباين عليه
مرنا : يعني هو ولا مش هو ؟ ماحد يرد عليا
معتز : فين عوبيده ؟ عوبيده فين ؟
سلوي : برا قاعد برا
معتز : *بيخرج بسرعه باللاب والموبايل * عوبييييده بص كدا
عوبيده : في ايه انا مرضتش ادخل معاكم علشان الاصول وكدا ودا مش بيتي
معتز : مش وقت الكلام دا ، بص كدا التاتو دا شبه التاتو دا
عوبيده : *بيبص للتاتو وبيقارن * اه هو
معتز : متاكد ؟؟
عوبيده : هو انا متاكد انا كنت معاه في السجن فتره كبيره والتاتو محفور في دماغي
مرنا : يعني عايش مايكل عايش
سوزي : مايمكن تشابه تاتوهات واحد زيه راسم الرسمه
جورج : ودا عادي انك تلاقي اتنين مصريين راسمين تاتو (ذئب بالالوان) علي دراعهم ، ماهو دا حاجه مش مشهوره زي فراشه ولاسيف ولا حتي برج ايفيل دا مش رسمه مشهوره يعني
سلوي : عادي بتحصل
جورج : نفس الالوان ؟؟ طب بلاش دي بالصدفه يطلع الراجل اللي راسمها قاعد في العربيه في المكان اللي احنا قاعدين فيه ؟؟ ادوني عقلكم
عوبيده : جورج عنده حق ، وانا اتفق معاه وخصوصا ان جورج كان اكتر واحد بيقنعنا انه مايكل مات
جورج : لا يارايق كدا مماتش الصوره دي انا فاكرها واتصورناها بعد موته باسبوع بالظبط وكانت يوم الوداع لينا كلنا
مرنا : ماتردوا عليا يعني طلع عايش ولا مش عايش
جورج : انتي متخلفه ؟؟ ما بقالنا ساعه بنقول انه عايش
مرنا : طب ليه ؟؟ ليه عمل كل دا ؟؟ طب هو فين ؟؟ انا هلبس وانزل ادور عليه
سلوي : اتنيلي اقعدي انتي كمان هتدوري عليه فين
سوزي : *بتكلم جونيور * بقي انت ياعبقري انت اللي اكتشفت سر ابوك هههههه صحيح ابن الوز عوام
معتز : *بيبص لجونيور وبيضحك * ابوك لو عرف اننا كشفناه بسببك هيندم علي اليوم اللي خلفك فيه
جونيور : انا خايف
اختي : *بتحضنه * متخافش انت ريحتنا كلنا ياحبيبي *وبتبوسه *
عوبيده : ياويلك مني يالمصري
مرنا : انا عايزه مايكل دلوقتي ماليش دعوه تتصرفو وتجيبهولي حالاااااااااااااا ، ان شاء **** تشقوا الارض وتطلعوه
اندرو : ممكن طلب
جورج : لا
معتز : عايز ايه
جورج : هيكون عايز ايه عايز يهرب طبعا علشان مايكل لو قفشه هينيكه
اندرو : ممكن متجبوش سيره لامه دلوقتي علشان مش هتستحمل الصدمه ، يعني بقول نستني لحد مايظهر فعلا بدل ما نديها الامل وناخده منها تاني
جورج : ياحنييييييييييين
سلوي : عنده حق علي فكره
جورج : ايوا ياطبببببله
معتز : معاهم حق ياريت محدش يجيب سيره لمني خالص فاهمين وانتي بالذات فاهمه
اختي : وهو انا عبيطه يعني
جورج: ياخوفي منك ياملبن يامقلوظ انت

ليله دخله عزوز وضحي

ضحي في الاوضه بفستان الفرح لسا مقلعتهوش وقاعده علي السرير متغاظه ومتعصبه وعزوز واقف بالبدله بيبص لنفسه في المرايه فرحان بالبدله
ضحي : انت يازفت
عزوز : امرك ياست ضحي
ضحي : قرب هنا واقعد تحت رجلي
عزوز : عينيا ياست ضحي *وبيقعد علي الارض وهي قاعده علي طرف السرير ورجليها في الارض *
ضحي : *بلهجه امر * قلعني الجزمه
عزوز : امرك *وبيقلعها الجزمه *
ضحي : من هنا ورايح دا دورك خدام برا البيت وخدام هنا كمان واوعي اوعي تفتكر ياخول ياعرص انت انك علشان اتجوزتني هتعمل حاجه
عزوز : اللي تشوفيه ياست ضحي
ضحي : * بعصبيه * علي اخر الزمن اتجوز عبيط واهبل لا وكمان افتحله رجلي احاااااااا
عزوز : *باصصلها وساكت *
ضحي : بكره يابن الوسخه لو حد سالك عملت ايه هتقوله انك نمت معايا فاهم
عزوز : بلاش سيره الام ياست ضحي
ضحي : فاهم ولا مش فاهم
عزوز : يعني ابا الحج لو قالي اتجوزت الست ضحي اقوله اه
ضحي : اه وانك نمت معايا وكله تمام
عزوز : بس دا محصلش ياست ضحي
ضحي : خخخخخخ * وبعدين بتاخد بالها ان الشخره كانت عاليه فبتوطي صوتها * ياخول يامعرص وانت فاكر انك هتلمسني *وبتشده من شعره * والنعمه حتي لو جسمك دا قد دولابين تلاته وزبك ٤ متر قدامك ،ماهتناك من خول زيك
عزوز : اللي تشوفيه ياست ضحي امرك
ضحي : يالا قوم ياخول *بترميله مخده * من هنا ورايح هتنام علي الارض انت جوزي قدام الناس بس، يعني ليك عليا قدام ابويا اعاملك حلو ولو انه مش هيفرق لان كدا كدا كلنا بنهزقك ، انما اول ماتخش الاوضه هنا انت كلب مقامك تحت رجلي عينك دي متترفعش فيا ولا تسالني رايحه فين ولاجايه منين ولا بعمل ايه بدل اماخليك معرص عليا بجد فاهم
عزوز : اللي تشوفيه ياست ضحي
ضحي : * بتقوم تاخد هدومها من الدولاب * تترزع هنا متتحركش لحد مااخش اغير وبعدين تغور في داهيه تترمي علي الارض ولا تبات في الحمام ، والنعمه ياعزوز لو معديت الليله دي علي خير ولا عملت اي حاجه تعصبني والنعمه تاني لهقلبك مره وانيكك
عزوز : بجد ياست ضحي يعني هتخليني انام معاكي
ضحي : تنام معايا ايه ؟؟ ياررررب ارحمني من التخلف دا
عزوز : مش انتي اللي قلتي ياست ضحي
ضحي : * بتبتسم * طب ياعزوز مش انت عايز تنام معايا
عزوز : *بيتكسف * يعني ياست ضحي اللي تشوفيه
ضحي : حلو اووووووي استني اغير واطلعلك وهوريك اللي عمرك ماحلمت بيه بس مش عايزاك تصوت اتفقنا
عزوز : *فرحان * اتفقنا

في المكتب

الحج : اتاخرت ليه يابهجت
بهجت : *بياخد نفسه * كارثه حصلت ياحج
الحج : ايه اللي حصل
بهجت : ابن سعفان اتكتبله عمر جديد ، معرفناش نخلص عليه النهارده
الحج : هو دا اللي اتطمن وحط في بطنك بطيخه صيفي ؟؟ ايه يابهجت هتخيب ولا ايه
بهجت: لا ياحج طبعا اللي حصل دا في مصلحتنا ، انا فكرت فيها ياحج ولقيت ان ابن سعفان دا مش لازم يموت دلوقتي
الحج : ازاي يابهجت
بهجت : احنا هنضرب عصفورين بحجر ياحج *بيولع سيجاره * احنا هنستني نعرف ابن سعفان نازل مصر امتي ونعمل حسابنا ضحي وعزوز هيسافرو في نفس اليوم وهنخلص منهم بحادثة صغيره علي الطريق
الحج : وعزوز ؟؟
بهجت : قضاء وقدر ياحج ، واهو يعتبر اتبسطله يومين هو وضحي قبل مااااااا، وبعدين الموضوع طول اوووي ياحج واحنا مصدقنا لقينا الحاجه دي وبقت بتاعتنا احنا بقالنا سنين بندور عليها
الحج : انت شايف كدا يعني
بهجت : نشتغل علي رواقه ياحج *وبيتسم * بنتك وخلصنا من حوارها وابن سعفان وخلصنا منه والماده ومعانا وغيث مستني اشارتك بس واخلص عليه ، يبقي فاضل ايييييه ….فاضل ان احنا نخلص اتفاقاتنا بمعرفتنا
الحج : بيفكر
بهجت : من غير تفكير كتير هو دا الصح وكمان انا نازل القاهره بكره مشوار كدا علي السريع وجاي
الحج : هتعمل ايه
بهجت : هخلص شويه اوراٍق
الحج : والماده فين يابهجت
بهجت : بتخونني ياحج مكانش العشم ، علي العموم الماده زي ماهي في الشنطه في خزنه المصنع
الحج : متبقاش حساس يابهجت انت عارف اللي بينا كتير بس انا بتاكد
بهجت : اللي تشوفه ياحج ،الا بالحق هتعمل ايه مع عزوز اليومين دول
الحج : مالو عزوز
بهجت : مش بقي جوز بنتك ودلوقتي دخلتهم شغاله
الحج : قصدك انه بقي جوز بنتي فهغير معاملتي هههههههه، الخدام هيفضل خدام يابهجت
بهجت : هههههههههه تعجبني ياباششششششا ……. انتهي الجزء الثالث

الجزء الرابع

( زياده معدل الجريمه والاغتصاب بشكل ملحوظ في البلاد وقد اشار احد الباحثون في شآن مايحدث الان ان النسبه الاكبر قادمه من صعيد مصر متجها الي شمال البلاد ، كما ارتفعت نسبه المصابين بحالات الاغماء والهبوط وارتفاع ملحوظ في مستوي الدوبامين في المخ للحالات التي يتم نقلها للمستشفيات ، وورد في اخر تقرير اجرته المباحث الالكترونيه ان الاقبال علي المواقع الجنسيه ارتفع بمعدل ٣٠٠٪ عن المعدل الطبيعي في دوله مصر والدول القريبه منها ….خبر عااااجل ورد الان اعزائي المشاهدين انه تم اعلان حاله الطوارئ في البلاد من اليوم واكد وزير الدفاه انه سيتم انتشار قوات الجيش في الشوارع جنبا الي جنب مع قوات الشرطه حفاظا علي امن المواطنين والحد من حدوث جرائم الاغتصاب والعنف الجسدي، كما تم رصد ظاهره جديده في البلاد الا وهي الاستمناء في الشوارع العامه امام الاخرين في وضح النهار سواء من الذكور او الاناث مما ادي الي اغلاق بعض المحلات التجاريه نظرا لتحولها لاماكن دعاره وجنسيه صريحه ….كما صر…. )

لانا : ايه رايك في اللي انت شايفه دا
العراب : عرفتوا توصلوا لمايكل
لانا: مايكل مين ياعراب انا قتلته بنفسي من عشر سنين ومظهرش لحد دلوقتي لاي حد من اللي يعرفوه
العراب : اومال هيكون مين اللي ورا الموضوع دا
لانا : مش هتفرق مين اللي ورا الموضوع المهم احنا لازم نوصله
العراب : اقل من شهر وهيخرب الكوكب كله ، *بيبصلها بغضب * كان لازم تقتليه ساعتها ؟؟
لانا : كان بيماطل ياعراب ومكنش هيدينا حاجه
العراب : اديني بنشرب اهو
لانا : متقلقش ايا كان هو مين اللي ورا الموضوع دا انا هخليه يتمني الموت علي اللي عمله دا ، بس احساسي بيقولي ان مايكل اللي ورا الموضوع دا
العراب : *بيريح ضهره علي الكرسي وبيتهز * لا ما اظنش ، لان اللي عمل الموضوع دا قلبه ميت لكن مايكل قلبه ميجيبوش انه يعمل كدا
لانا : لا ياعراب قلبه يجيبه ، انا حضرت مايكل من اول ماكان لسا بيلعب هو وسلوي وحواراتهم في الاول لحد ما وصل للاخر ، مايكل شخصيته كانت بتطور بسرعه رهيبه كل يوم عن اللي قلبه ، فتوقع منه اي حاجه
العراب : اصرارك ان مايكل ان هو اللي ورا الموضوع دا يخليني اشك انك مقتلتيهوش وانك كنتي متفقه معاه علي التمثليه دي
لانا : ههههههههه دي اول حاجه انا هسأله فيها اول ما اشوفه لو طلع عايش ، مماتش ازاي ..انا فعلا قتلته جايز متصدقنيش بس انا فعلا قتلته مكنتش متفقه معاه علي اي حاجه لان زي ما قلتلك مايكل الاول لما جندته لحسابي كان بيسمع الكلام وتحت طوعي لكن بعد كدا لما ابتدي يفهم بقي بيتصرف من دماغه ومقدرتش اسيطر عليه زي ما كنت فاكره او زي ماعرفت اسيطر علي ابوه ، بالبلدي كدا فاق الشبل اباه …. وحاولت اكتر من مره معاه بس هو كان رافض يسمع كلامي فمكنش في حل غير اني اقتله لاني لو مكنتش قتلته مكنش حد هيعرف يسيطر عليه

العراب : وتفتكري واحد شخصيته اتطورت بسرعه زي مابتقولي كدا ولنفرض انه مماتش وراجع بيخرب في البلد كلها تفتكري هيسيبك هيسيب اللي ضربته بالنار ؟ وقتلته
لانا : * بتبلع ريقها * متقلقش المره دي انا هفصل راسه عن جسمه لو طلع عايش
العراب : *بيبتسم بسخريه *
هند : * بتخش عليهم وهي مرعوبه * اسفه يالانا بس ااااااا بس ااااا * وبتبلع ريقها وبتترعش *
لانا : في ايه ومرعوبه كدا ليه
هند : مايكل مايكل برا مايكل برا
لانا والعراب : * في صوت واحد مخضوضين * ايييييييييييييه
لانا : انتي بتخرفي بتقولي ايه ممممايكل مين اللي برا
هند : زي مابقولك كدا و****
العراب : دخليه بسررررعه * وبيطلع سلاحه من جنبه *
لانا : قفلتي كل مداخل الشركه والامن ط……..
انا : *بخش عليهم مبتسم بهدوء * ازيكم

الصعيد
ليله دخله ضحي

ضحي خرجت من الحمام لقت عزوز مش موجود استغربت ونزلت تدور عليه في الدوار وبعد كدا افتكرت انه علطول بليل بيقعد في الزريبه مع الجاموسه ، وفعلا راحت الزريبه لقت عزوز قاعد بيكلم في الجاموسه زي العاده ف سابته وطلعت تاني علي اوضتها وقعدت تتشرمط في الموبايل بتكلم ابن سعفان وبتعمل سكس كول معاه وورافعه قميص النوم وبتدعك في كسها ومطلعه بزازها برا القميص وشويه ودخل عزوز الاوضه راحت عدلت نفسها وظبطت هدومها
ضحي : مش تخبط يابهيمه انت قبل ماتخش
عزوز : لامؤاخذه ياست ضحي * وبيبص علي بزازها وهي بتدخلها *
ضحي : بتبص علي ايه ياخول انت وكنت فين
عزوز : كنت في الحمام بغير هدومي * وبيحط الهدوم اللي في ايده علي الكرسي *
ضحي : طيب طيب اتنيل غور
عزوز : بيعدل المخده وبينام علي الارض
ضحي : بتكمل في الموبايل * اقفل اقفل انت مش هنعرف نكمل ياحبيبي ، لما اشوف الهم والمصيبه اللي حطت علي دماغي دي …وبتنادي علي عزوز * انت يالا
عزوز : امرك ياست ضحي * وبيقوم يقف *
ضحي : تعالي اقف قدامي هنا
عزوز : امرك ياست ضحي *وبيقف قدامها جنب السرير وهي نايمه *
ضحي : لو جبت سيره لحد علي اللي شفته هنيكك
عزوز : امرك ياست ضحي *ومتنح في بزازها *
ضحي : *بترفع حاجبها * باصص علي ايه ياخول انت
عزوز : لامؤآخذه ياستي
ضحي : ايه اول مره تشوف بزاز
عزوز : *بيهز راسه ومتنح في بزازها وبقه مفتوح *
ضحي : هههههههه *وبتمدله ايديها فبيبوس ايديها * لا ياخول الحس ايدي متبوسهاش
عزوز : *بيلحس ايديها *
ضحي : هقولك علي حاجه لو عملتها صح مش هشتمك بامك تاني ماشي
ضحي : *بتقعد علي طرف السرير وبترفع القميص * انزل اقعد علي الارض قدامي
عزوز : *نزل بسرعه قعد علي الارض قدام فخدها وبقه مفتوح وشويه وهيريل علي نفسه *
ضحي : *بتجيب الكلوت علي جنب * الحس هنا زي مالحست ايدي ، لو لحست حلو مش هشتمك انما لو لحسك معجبنيش هنيكك
عزوز : احط لساني هنا ياست ضحي ؟
ضحي : اومال هتحط طيزك ، يالا ياخول اخلص *وبتشده من شعره علي كسها * الحسسسس ، انت بتشم ايه
عزوز : بيشم في كسها
ضحي : الحس متشمش ، الحس اخلص بتشمشم زي الكللابب ليه قرفان ياخول دا كس ستك دا ياعرص
عزوز : *بيرفع عينه يبصلها وبينزل براسه بيطلع لسانه وبيلحس براحه *
ضحي : امممم الحس اقعد الحس لحد مااقولك خلاص ، واياك تبطل من غير مااقولك
عزوز : * بيكمل لحس في كسها وابتدي يزيد كل شويه في اللحس وهي ابتدت تمسكه تشاورله بصباعها علي الحته اللي يلحس فيها *
ضحي : ايوووا الحس دي هناااا اممممم عند صباعي كدا الحس اوووووي
*وماسكاه من شعره وابتدت تهيج من لحسه وتفتح كسها بايديها وتخليه يلحس كسها من جوا وشويه وثبتت راسه وبقت تحرك كسها عليه علي وشه و طالعه نازله علي لسانه وجسمها ابتدي يسخن من اللحس وشعر دقنه وهو بيحك في فخدها من الجنب ابتدي يهيجها اكتر وتزود في مسكتها لشعره وبتتاوه وصوت نفسها بيعلي شويه بشويه وراحت رجعت بضهرها لورا نامت علي السرير وفتحت رجليها وهو لسا بيلحس " دخل صباعك دخل صباعك بس براحه ياخول …امممممم براحه قلت ايوااااا كدا دخل وطلع حركه لالالالاا بالطول حركه بالطول طلعه ودخله ورجع لسانك ياخول الحس وانت بتدخل صباعك امممممم اه كدا " وفضلوا علي كدا هي نايمه علي السرير فاتحه رجليها وهو بيلحس وعاجبه طعم كسها وصوت الاه بتاعها مهيجه وصباعه مش سايب كسها بعبصه لحد ماوسطها ابتدي يطلع وينزل وبتتاوه اكتر ومسكت راسه تشدها علي كسها جامد وابتدت تجيب عسلها علي وشه وهو بيلحس لحد ماهديت وبصتله ..
ضحي : دوقه دوق عسل كسي
عزوز : *بيستطعمه في بقه *
ضحي: حلو ياخول
عزوز : اه ياست ضحي طعمه حلو
ضحي : طب الحس بقيه العسل من علي كسي
عزوز : بيلحس كسها
ضحي : نضفه نضف كسي ودوق عسل ستك ضحي امممممم، دي احلي حاجه هتدوقها في حياتك ياشرموط
عزوز : طعمه حلو ياستي
ضحي : مالك بتترعش ليه كدا وايدك فين *وبترفع راسها بتبص عليه بيدعك في زبه فوق البنطلون * ههههههه بتدعك في زبك ياخول ، هيجت علي كس ستك
عزوز : معرفش ياست ضحي في حاجه وجعاني هنا
ضحي : بتعدل نفسها وبتقعد علي طرف السرير وبتمسكه من شعره انا غلطانه ياخول اني خليتك تلحسلي كسي ، بتهيج عليا بتهيج علي ستك ياشرموط انا هعلمك الادب قووووم قووووم اقف ولف
عزوز : اااااااه انا عملت ايه بس ياستي
ضحي : قوم يابن الخول ولف انا هعرفك ازاي تهيج علي ستك يامتناك ياخول
عزوز : * بيقوم يقف وزبه واقف في البنطلون *
ضحي : بقي دا ياخول يقف عليا دا انا هنيكك * وبتمسك زبه تقرصه منه وهو واقف قدامها * دا انا هخصيك ياشر……*وبتسكت مبتكملش الشتيمه وبتحرك ايديها علي زبه بتحسسه وبتشوف حجمه وهي مستغربه وصوتها هدي شويه في الكلام * احمممم هو اااا هو ااااا دا زبك
عزوز :لامؤاخذه ياستي ضحي مش هعمل كدا تاني
ضحي : شششش انت تخرس خالص *وقامت بسرعه قفلت باب الاوضه بالمفتاح ورجعت تاني قعدت علي السرير * مسمعش صوتك خالص * وبتنزله البنطلون الواسع والكلوت مع بعض وزبه اتنطر في وشها واقف نييييك وعروقه بارزه علي الاخر وفي شويه محن نازلين من زبه من الهيجان وزبه بيتحرك لوحده لفوق وتحت راحت ماسكاه بايديها لقيته سخن نيييك وناشف بطريقه بنت متناكه وهاجت نيييك علي زبه وبلعت ريقها ورفعت عينيها تبصله لقيته واقف متنح وبيتاوه من ماسكتها لزبه وراحت مقرباه من وشها شمته ومشيت بلسانها علي زبه براحه وايديها التانيه مسكت بضانه بتفركها لقيته بيتاوه براحه وابتدت تسيب نفسها للهيجان وراحت مغمضه عينيها وحطت زبه في بقها وابتدت تمص وهو بيتاوه وكل لما يتاوه هي تمص اكتر وطلعت كل شرمطتها في المص في زبره وهو واقف ساكت بيتاوه بس وراحت مطلعاه من بقها بتدعكه بايديها وباصه لزبه وجماله ورفعت عينيها بتبصله لقيته هيجان اووووووي
ضحي : " مبسوط ياعزوز "
عزوز : اووووي اووووي ياست ضحي
ضحي : بتعرف تنيك
عزوز : هاااا
ضحي : *راحت نايمه علي السرير ورفعت القميص وقلعت الكلوت وفتحت رجليها علي الاخر وفتحت كسها بايديها * تعالي اقلع اقلع وتعالي نام عليا اخلص اخلص
عزوز : امرك امرك ياست ضحي * وبيقلع بسرعه وبينام عليها *
ضحي : لا ياجحش نام فوقيا ارفع نفسك متنامش عليا كدا
عزوز : * رفع نفسه عنها * كدا ياست ضحي
ضحي : *مبتردش عليه وبتمسك زبه تمشيه علي كسها من برا وبتتاوه وهي بصاله * زق زبك في كسي وانا ماسكاه بس زق براحه
ضحي : امممم براحه ياواد زق براحه
عزوز : كدا ياست ضحي
ضحي : اااااه كدا ، انا هسيب زبك مش همسكه وتدخل بنفسك بس براحه متستغباش
عزوز : امرك
ضحي : دخل وطلع امممم ايوا كدا زي ماكنت بتعمل بصباعك
عزوز : *بينيكها براحه لحد مانص زبه دخل *
ضحي : * بتقلعه الفانله اللي لابسها * اقلع اقلع …..* وبتبص علي جسمه بهيجان نيييك وبتحسس علي صدره * احاااااا ياعزوز يخربيت جسمك انا ازاي مختش بالي منه ااااااااااااه براحه ياولا
عزوز : * بيبص لبزازها وهو بينيك *
ضحي : *بتحط ايديها علي خده * بتبص علي بزازي ليه عاجبينك
عزوز : اه ياست ضحي حلوين اوووي
ضحي : *بتطلعله بزازها * خد ارضعهم بس براحه
عزوز : * بينام عليها بيرضع بزازها وبطل نيك فيها *
ضحي : اممممممم يخربيتك ياواد *وبتمشي ايديها علي راسه * اووووووف ارضع ارضع بزازي اووووي *وبتزقه من طيزه عليها * نيك نييييك وانت بترضع
عزوز : مش عارف ياست ضحي
ضحي : جرب بس جرب حرك وسطك نيك وانت بترضع هتعرف هتعرف امممممممممممم
ضحي : ااااااااااااااه *وراحت ماسكاه من راسه وبصتله وراحت بايساه في شفايفه وراحت في البوسه وهو ابتدي ينيك فيها اكتر واقوي وهاج نييييك وبقي يشوف هي بتبوس ازاي وبيقلدها * اووووووف يخربيتك د انت فاجر
عزوز : *بفرحه * بجد ياست ضحي
ضحي : اه ومتقوليش ياست ضحي قولي ياضحي
عزوز : ميصحش ياست ضحي
ضحي : اووووووووف *وبتبوسه وهي بتتكلم * ميصحش ايييه اححححح يعني يصح ان جسمك وزبك دا يبقي معاك وابن سعفان زبه ربع زبك ااااااااه *وبتدعك في بزازها * نيك ياعزوووووز نييييييك نيييك اووووووي افشخ فيا اااااااااه
عزوز : *بينيكها ومتكيف اوووووووي من رعشتها وهيجانها واتجرآ شويه عليها وراح نازل بايسها من نفسه *
ضحي : اوووووووووووف *وراحت زقاه *
عزوز : لامؤاخذه ياست ضحي مقصدش
ضحي : *بتلف تعمل وضع الكلبه وتفلقس * دخله ياعزوز نيكني وانا كدا نيكني
عزوز : *يدخل زبه في كسها من ورا * كدا
ضحي : اااااااااااه نيك براحتك افشخ نييييك جامد * وبتتاوه وبتدعك في بزازها وبتلف تبصله * اضربني علي طيزي وانت بتنيك ..اححححححححححح اضرب جامد اضرب وقولي ياشرموطه قولي بنيكك ياشرموطه اشتمني
عزوز : مينفعش ياست ضحي
ضحي : خخخخخخخخخ اشتمني ياعزوز اشتمني انا متناكه اوووووي اشتمني ونيكني اااااااااه
عزوز : شرموطه
ضحي : اححححححححح قولي قولي انتي شرموطه ياضحي انتي متناكه انا بنيكك
عزوز : انتي شرموطه ياست ضحي
ضحي : احححححححح متقولش ستي دا انت اللي سيدي ودكري اووووووف ايدك تقيله براحه علي طيزي متفتريش
عزوز : انتي شرموطه ياضحي
ضحي : اححححححححح ايوا انا شرموطه ومتناكه نيييييييك ولسوع طيزي اضربني علي طيزي جامد نيكني ياعزوز نيييييك يادكري
عزوز : *بيضرب فيها وهو بينيك بسرعه * انتي متناكه ياضحي انتي شرموطه انتي لبوه
ضحي : اححححححححح وبتترعش علي زبه وهي بتدعك في كسها وعرقت نييييك وهايجه علي الاخر وراحت قامت من علي زبه وزقته ينام علي ضهره ومسكت زبره تمص فيه بهيجان ابن متناكه وغرقته تفافه من بقها وطالعه نازله علي زبه وتنزل تشفط في بضانه وتفركها وتشفطها في بقها وهي هايجه علي الاخر وسخنه نيييك وكانت قلعت ملط خالص وقلعته ووهي بتدعك في زبه ابتدت تبوس حوالين زبه وطالعه لبطنه وصدره وبتبوس في كل حته فيه لحد ماطلعت لرقبته وشفايفه وبتبوس فيه بهيجان ابن متناكه وراحت قايمه قاعده علي زبره وبتتنطط وسانده بكف ايديها علي صدره
ضحي : نيكني حط ايدك علي طيزي امسك طيزي ونيك فيا وانا بتنطط احححححححححح * وميلت ببزازها علي وشه * شرمطني ياعزووووز شرمطني
عزوز : *بيمص بزها وبينيك * شرموطه ياضحي
ضحي : احححححححححح وبتبوسه من شفايفه * افشخني يادكر ضحي اووووووف يخربيت كسم رجولتك ياعزوووووز احححححححححح زبك نفر في كسي هتجييييب هتجييييب هات هات احححححح نزلهم في كسي خخخخخخخخ يادين امممممممممممي هجيب انا كمان *وبيترعشوا هما الاتننين وجاب في كسها وهي نامت علي صدره *
عزوز : لامؤاخذه ياست ضحي مكنتش اقصد ا…
ضحي : *بتبصله ومتحسره علي حاله * ششششش الحلو ميكملش فعلا
عزوز : في ايه ياست ضحي
ضحي : *دمعت سنه بسيطه * مفيش ياعزوز متشغلش بالك ، المهم اتبسط؟
عزوز : اه اووووي ياست ضحي
ضحي : طيب عقبال ماتخش تستحمي كدا احححححح ايه دا ياعزوز زبك وقف تاني
عزوز : اه
ضحي : يخربيتك انت لحقت احححح عايز تنيك تاني
عزوز : ااااااااه * وراح رازع زبه في كسها وابتدي ينيك لوحده *
ضحي : يادين اممممممممي دا انا هتفشخ النهارده اااااااااه الحقيني يامااااااا…..

لانا

انا : ازيكم
لانا : انت اااااا انت اااا
انا : ايوا انا *ببص للعراب * مسدس ؟ مطلعلي مسدس مكنش العشم
العراب : كيف عايش ؟
انا : انت هتقلب خليجي ،ريح بس انت ومسدسك دا * وبروح اقعد علي الكرسي * … هونت عليكي يالانا تضربيني بالنار زي الاحصنه كدا
مكنش العشم و****
لانا : اانااااااااا انااااااا
انا : ايه فقدتي النطق ولا هتغني ولا ايه
العراب : انت السبب ورا اللي بيحصل دلوقتي دا
انا : *بمسك ورقه وقلم من علي المكتب وبكتبلهم * العنوان دا في الوقت دا هستناكم وهتيجوا لوحدكم
العراب : هقتلك هقتلك
انا : *ببصله * ياريت محدش يتاخر *وبروح ناحيه الباب علشان اخرج *
لانا : مايييييييكل
انا : بقف مكاني وببصلها لقيتها مصوبه المسدس عليا * .. المره دي مش هتقدري .. وبفتح الباب وبخرج
العراب : هتسيبيه يخرج كدا
لانا : *بتبصله مخضوضه مش مستوعبه اللي حصل وبتعمله بايديها حركه انها مش عارفه *
العراب : انا هتصرف

الصعيد

يوم الصباحيه وكلهم قاعدين بيفطروا زي العاده وعزوز واقف زي العاده جنب السفره مستني حد يطلب منه حاجه
ضحي : ممكن يعني لو تسمح يابا الحج ، عزوز يقعد ياكل معانا
الحج : *بيبرقلها وبيكمل اكل *
الحجه : ااااا *وبتزغد البت في جنبه * لامؤآخذه ياحج متاخذهاش هي نسيت انه خدام معلش امسحها فيا
ضحي : ماهو بقي جوزي ياما
الحج : تعالي ياعزوز
الحج : انت خدامي ولا جوز بنتي
عزوز : خدامك يابا الحج وامبارح اتجوز الست ضحي وبقيت شغال شغلنتين خدامك ومتجوز الست ضحي
الحج : *بيبتسم وبيشاور عليه وهو باصص لضحي * شفتي
ضحي : *صعبان عليها عزوز وبتبص في طبق الاكل بتاعها *
الحج : غور افتح الباب تلاقيه بهجت افندي
بهجت : * بيخش من البيت *ايه ياعريس سبع ولا ضبع
عزوز : دا بهجت افندي يابا الحج
بهجت : *بصوت واطي * جامده ولا طلعت اي كلام
عزوز : الست ضحي صدرها حلو اوووي ياسي بهجت افندي
بهجت : هههههههههههه حد يقول كدا اوعي الحج يسمعك ، سلام عليكو اجمعين
الحج : هغسل ايدي وهحصلك يابهجت علشان يومنا طويل النهارده
بهجت : علي مهلك ياحج انا مستني ، والنبي ياعزيزه كوبايه شاي من ايدك الحلوه دي
عزيزه : امرك امرك ياسي بهجت
الحجه : خدي يابت عايزاكي تعالي فوق
ضحي : حاضر ياما

في الاوضه
الحجه : ايه ياوسخه اللي عملتيه تحت دا وايه اللي بتقوليه دا مش دا اللي كنتي هتموتي نفسك امبارح علشان متتجوزيهوش
ضحي : * وهي مبسوطه * طلع دكر اووووي ياما
الحجه : *بتقفل الباب * اقعدي يابت واحكيلي دكر ازاي
ضحي : دكر ياما **** *وبتضحك بكسوف *
الحجه : المتخلف دا طلع دكر
ضحي : والنعمه زي مابقولك كدا طلع دكر بجد
الحجه : زبه قد ايه
ضحي : ايه ياما الكلام دا
الحجه : هتعمليهم عليا يابت ماانا عارفه بلاويكي
ضحي : وطي صوتك ياما هقولك ، زبه طول كدا وناشف اووووي عمود ابن الوسخه
الحجه : يابختك يابنت المحظوظه قال وانا اللي كنت نايمه زعلانه امبارح ومقهوره عليكي
ضحي : انا اتناكت امبارح ياما اتفشخت ابن الوسخه شغال زي المكنه ناكني ٤ مرات طول الليل
الحجه : *باستغراب * ٤ مراااااات
ضحي : انا قايمه جسمي متكسر وهو قايم زي الحصان ولا باين عليه
الحجه : شويه ابوكي ينزل يروح مشاويره وخدي الواد ينيكك وانا هطلع اخشلكو
ضحي : لا ياما دا بتاعي لوحدي
الحجه : يابنت الوسخه هشوفه بس
ضحي : ماهو كان قدامكو علطول دلوقتي الكحكه في ايد اليتيم عجبه
الحجه : واحنا هنعرف منين ياشرموطه انه دكر كدا
ضحي : برضو لا ياما دا بتاعي لوحدي
الحجه : طب يابنت الوسخه انا هوريكي
ضحي : *بتريقه * **** يخليلك الحج ويخليلي دكري العبيط
الحجه : بتغظيني ياوسخه طب ياشرموطه ماشي *وبتمسكها من شعرها *
ضحي : ااااه ياما شعري بهزر معاكي والنعمه

بعديها بشويه في اوضه الحجه

الحجه : خش ياواد ياعزوز
عزوز : امرك ياحجه ، عزيزه قالتلي انك عايزاني
الحجه : اه خش واقفل الباب وراك
الحجه : *بتقوم تقف وتقرب عليه * ضحي بتقولي انك طلعت دكر امبارح
عزوز : ايوا ياست الحجه انا راجل
الحجه : ههههه مش قصدي كدا ياواد قصدي علي دا *وبتشاور علي زبه *
عزوز : هي اشتكتلك مني ياست الحجه و**** ماكنت اقصد اوجعها ياست الحجه حقك عليا
الحجه : وفيها ايه لما توجعها ماهي مراتك ولازم تحسسها برجولتك *وبتمسك زبه * دي زي ماقالت بالظبط
عزوز : قالت ايه ياست الحجه
الحجه : * بتنزله البنطلون وهي واقفه وبتطلع زبه * كل دا عندك ومخبيه ومتقوليش عليه
عزوز : لامؤاخذه ياست الحجه
الحجه : *بتنزل بركبها بالراحه قدام زبه وبتبدا تمص فيه علطول *
عزوز : بتعملي ايه ياست الحجه ،
الحجه : *بتمص نيييييك * اسكت وهتنيكني وانت ساكت ولو حد عرف هقتلك
عزوز : ابا الحج عايزني قالي اممممممم
الحجه : *بتمص ومش مركزه مع كلامه *
ضحي : *بتفتح الباب وبتخش عليهم *
الحجه : خضتيني يابنت الوسخه
ضحي : ايه مش مستحمله اول ماسمعتي انه دكر جريتي عليه كسك كلك
عزوز : لامؤاخذه ياست ضحي ، الست الحجه هي اللي قالتلي اعمل كدا
ضحي : *بتبوسه في بقه * ياحبيب الست ضحي انت تعمل اللي انت عايزه
الحجه : *بتمص زبره وهي علي ركبها لسا *
ضحي : عايزاك تنيكها وتكيفها زي ماكيفتني امبارح
الحجه : صحيح الزب بيغير هههههه
ضحي : مصي مصي يامحرومه مصي
الحجه : مسم طبعا همص وهتناك منه
ضحي : متحلبيهوش سيبيلي شويه علشان عايزاه تاني
الحجه : خديه بليل ، انا مش هسيبه غير لما كسي يقول جااااااي من كتر النيك
ضحي : ههههههههههه طب مصي يامره مصي

في مشهد اخر

سيليا (بنت مايكل ) وبيتر بيتمشوا بعد المدرسه
بيتر : هنقعد مع بعض حبه بهدوء من غير ماحد يضايقنا
سيليا : مينفعش يابيتر اروح معاك البيت وسبق واتكلمنا في الحوار دا قبل كدا
بيتر : متخافيش مش هيحصل حاجه وحشه احنا هنقعد مع بعض علي راحتنا اكتر ، انتي مش بتثقي فيا
سيليا : * متردده *
بيتر : متخافيش ولو حسيتي انك مش عايزه او مش مرتاحه هننزل علطول
سيليا : طب مش هنتاخر هنقعد شويه صغيرين
بيتر : مش هنتاخر وكدا كدا ماما وبابا عند خالتي وهيرجعوا علي بليل
سيليا : *بتطلع موبايلها * هكلم ماما هقولها اني هتاخر شويه *وسرحت وهي حاطه الموبايل علي ودنها
بيتر : في ايه باصه علي ايه
سيليا : الراجل اللي عدي دا
بيتر : مالو
سيليا : شبه حد اعرفه
بيتر : حد حد مين
مرنا : الو يا سيلي
سيليا : لالالا متاخدش في بالك استحاله اصلا دا شبهه مش هو ….ايوا ياماما انا هتاخر شويه هقعد مع صحابي
مرنا : هتتاخري جامد
سيليا : لا ياحبيبتي مش هتاخر اوي هي ساعه او اتنين
مرنا : طيب وخلي بالك من نفسك
سيليا : حاضر يالا باي * ولسا بتبص علي الراجل اللي عدي من ضهره *
بيتر : مالو الراجل دا
سيليا : متشغلش في بالك دي تخاريف من اللي كان بيحصل بقالو يومين في البيت عندنا
بيتر : طب يالا بينا
سيليا : *بتبتسم وتهز راسها * يالا

في المصنع بعد الظهر
في اوضه في المصنع كان فيها الحج وبهجت وغيث مربوط محبوس فيها وعزوز لسا داخل
الحج : اتاخرت ليه
عزوز : لامؤاخذه يابا الحج الست الحجه كانت عايزاني
الحج : طب اترزع هنا
بهجت :هنعمل ايه في غيث ياحج هنفضل رابطينه ورامينه كدا
الحج : خليه مرمي كدا زي الكلب
غيث : *بقه مكتوم وبيحاول يتكلم وباين عليه اثار التعذيب *
الحج : ابن المتناكه دا عايز يشتغلني ويزود عليا السعر
بهجت : طب ياحج هنعمل فيه ايه هنفضل حابسينه كدا ما نخلص عليه ونخلص واكيد الناس اللي شغال معاهم بيدورا عليه
الحج : مستني الاوامر تيجي ونشوف هنخلص عليه ولا لا ، شوف ايه الدوشه اللي برا دي
بهجت : امرك ياحج *وبيخرج يلاقي الشخص اللي المفروض كان هيبيع له الماده من ورا الحج * ….انت انتتتتت ايه اللي جابك هنا
شخص : انت اتاخرت مجتش في ميعادك وانا مبحبش التاخير
بهجت : طب طب امشي انت وانا هجيبلك الحاجه وساعه وهنتقابل في المكان بتاعنا
شخص : مش هتحرك من هنا الا بالماده
بهجت : مش هينفع الحج لو عرف هيقتلنا كلنا
شخص: انا مش فاضي لخوفك وجبنك دا ، انا هتصرف *ولسا بيطلع المسدس من جيبه لقي الحج طالع من الاوضه *
الحج : ايه الدوشه دي عندنا ضيوف ولا ايه يابهجت
بهجت : *بتوتر * اه اه يابا الحج دا دا صديقي من محافظه جنبنا وجاي جاي علشان هينزل معايا القاهره ، ما انا قايلك ياحج اني رايح القاهره النهارده
الحج : اه يااهلا وسهلا يااهلا وسهلا ، طب اتفضل في المكتب ضيوف بهجت افندي يبقوا ضيوفنا
بهجت : *بيبص للشخص بتوسل علشان يهدي *
شخص : *يبتسم للحج * يزيد فضلك ياحج
الحج : عزوووووز انت يازفت اعمل شاي للضيف وهاتو علي المكتب

في شقه بيتر

بيتر وسيليا اول مادخلوا الشقه بيتر كان هايج عليها وعلطول راح مسكها من ايديها بحنيه وقرب منها وهي مستسلمه بس عامله انها بتقاوم وراح بايسها في بقها وهي بتبعد عنه بعلوقيه وهو بيزود في البوس لحد ما اندمجو في بوسه جامده وابتدي يمشي بيها وهما بايسين بعض لحد مادخل بيها اوضه نومه وقعد بيها علي السرير وهو بيبصلها وبيوسها ولافف ايده حواليها وبيبوس في رقبتها وقفش في شفايفها جامد وابتدي يحط ايده علي جسمها وبيضمها عليه اكتر وفجاه جرس الباب رن
سيليا : *مخضوضه * مين اللي بيخبط انت مش قلت بابا وماما هيتاخرو
بيتر : معرفش بس هما معاهم مفتاح
سيليا : طب قوم شوف مين
بيتر : لا احنا مش هنعمل صوت وهو هيزهق ويمشي *وبيقرب يبوسها *
سيليا : لا يابيتر قوم شوف مين انا مرعوبه
بيتر : طيب طيب اهدي خليكي هنا * وبيقوم يفتح الباب * ايوا عايز مين حضرتك
انا : ازيك
بيتر : تمام مين برضو
انا : معاك مايكل مجدي من الشركه الزبرتيه للقضاء علي العلوقيه تحب تاخد فكره عن طول زبري ؟
بيتر : نعمممم انت مجنون ياعم ولا ايه ، انت ايه اللي بتقوله دا
انا : *بزق الباب بالراحه وبخش * مالك مخضوض ليه كدا بهزر معاك
بيتر : انت رايح فين وداخل فين يااعممممم انت حرامي انا هصوت والم عليك الناس
انا : بقفل الباب ورايا وبحط ايدي علي كتفه * تعالي بس تعالي ياعسل انت ياقمر وخلي الصويت دا للنسوان مش انت راجل برضو ولا ايه
بيتر : * بيحاول يشيل ايدي من علي كتفه * اوووعي ياعمممم اوعيييي انت مش عارف بابايا يبقي مين
انا : طب عقبال ما انت تكلم ابوك اكون انا لقيتها * وبتمشي في الشقه * هي في انهي اوضه
بيتر : *بيجري عليا يمنعني * تدور علي مين انت مين وعايز ايه
انا : بمسكه من عضمه رقبته وبدوس عليها جامد * ابوك وامك فين؟
بيتر : اااااااه سيبني سيبني
انا : ابوك وامك فيييين
بيتر : اااااااه في الشقه اللي فوق
انا : اتصل بيه قوله ينزلك
بيتر : اااااااااه
انا : قلت اتصل بيه ينزلك
بيتر : حاضر حاضر
انا : قوله انك وقعت علي رجلك واتكسرت ومش قادر تتحرك
بيتر : *بيبلع ريقه *
انا : اتصل
بيتر : حاضر حاضر بس سيبني رقبتي رقبتي
انا : مستنيك تتصل
بيتر : *بيتصل * ايوا يابابا في… ااااه انا وقعت علي رجلي اتكسرت ومش قادر اتحرك
انا : قوله انزل وديني المستشفي
بيتر : انزل علشان توديني المستشفي
انا : بسرعه بس يابابا مش قادر من الوجع
بيتر : بسرعه يابابا رجلي وجعاني اووووي
انا : اقفل
بيتر : *يقفل المكالمه *
انا : في انهي اوضه؟
بيتر : هي مين ؟
انا : *بدوس علي رقبته *
بيتر : ااااااااااه هنا هنا في الاوضه دي
انا : *بفتح باب الاوضه بلاقي سيليا واقفه متوتره وخايفه واتخضت اول ما الباب اتفتح فضلت باصص لها وهي بصالي *.....انتي عارفه انا مين ؟
سيليا : *تبلع ريقها وبتدعك ايديها في بعض من التوتر *
انا : بشاورلها * تعالي ورايا …وباخد بيتر وانا لسا ماسكه من رقبته وبزقه يقعد علي الكنبه في الصاله * اترزع هنا متتحركش
سيليا : *طالعه خايفه وجات في الصاله *
انا : اقعدي هنا
سيليا : حاضر
انا : لا خليك انا هفتح *بفتح الباب *
ابو بيتر : انت مين وفين ابني ودخلت هنا ازاي *وبيزقني وبيخش * فين ابني انا هتصل بالشرطه
ام بيتر : بتخش وراه * ابني فين عملت فيه ايه * وشافت ابنها في الصاله * بيتر انت كويس مين دا وعمل فيك ايه ومين البنت دي
ابو بيتر : انت حرامي بتتهجم علي الناس في بيوتها
انا : وهو انا لو حرامي هاجي اسرق انا وبنتي مع بعض
ابو بيتر : *بيسيب الموبايل * بنتك ؟؟ انتو مين وبتعملو ايه هنا مين دول يابيتر
انا : قعدت علي الكرسي * قولهم يابيتر كنت بتعمل ايه
بيتر : كنا ااااااا كنااااااا
انا : اقعد اقعد ياباشا انا هشرحلك
ابو بيتر : تشرحلي ايه وتقولي ايه انت مين ومين سمحلك اصلا تخش بيتي
انا : الصبر ياسيد الصبر يااستاذ ، خلاص مبقاش عندنا صبر خالص كدا
ام بيتر : بلغ الشرطه دا شكله نصاب
انا : هيييييييييح ، بص ياسيدي دي بنتي وابنك الشملول دا ضحك عليها وجابها البيت عنده ومستغفلكو وانت عارف بقي كان ناوي يعمل ايه
ابو بيتر : انت كداب ابني ميعملش كدا ابني متربي تلاقي بنتك هي اللي شرموطه
انا : انت قلت ايه معلش علشان مسمعتش اخر كلمه ايه ؟
ابو بيتر : بنتك هي اللي شرموطه واللي عنده معزه يلمها
انا : ياروحي علي القمررر وهو بيتكلم ، *وبقوم اقف * ليه هتخليني ارجع للفرهده تاني ، بقي انا بنتي شرموطه ومعزه ومش عارف المها هههههههه ، طب ياسيدي متشكرين *وبمسك ام بيتر من شعرها جامد * ايييييييه مالك ما انا بلم المعزه اهوه
ابو بيتر : سيبها سيبها بقولك بدل مااحبسك
ام بيتر : ااااااه شعري
انا : *بدوس علي شعرها جامد وبكلم ابو بيتر واديته بوكس في مناخيره خده ووقع علي الكرسي * بس ياخول
ام بيتر : سيب شعري ياحيوان
انا : *بمسكها من بزازها جامد بعصرها في ايدي وسيبت شعرها وبكلم ابو بيتر الي ماسك مناخيره * انا بنتي مش شرموطه يامعرص علي مراتك ، انت مش عارف انا مين ولا ممكن اعمل في كسمك ايه وقدام مراتك وابنك فتقعد كدا وتسمع الكلمتين اللي هقولهملك *وبلف اضرب مراته بالقلم * اخرسي مش عايز دوشه … سامع ولا مش سامع يالا
ابو بيتر : *بيهز راسه * سامع سامع بس متاذيناش هديك الفلوس اللي انت عايزها
انا : خد يالا ياخول
بيتر : حاضر
انا : سمع ابوك انت كنت بتعمل ايه مع بنتي ،خخخخخ انجز انت لسا هتبصلي
بيتر : كنت اااا كنت ااااااا كنت جايبها البيت علشان انام معاها
انا : سمعت ياعرص ولا لسا
ابو بيتر : سمعت سمعت
انا : هي بزاز مراتك ناشفه ولا انا متهيالي *وبدوس علي بزازها اكتر * في حاجه غلط في حاجه غريبه وريني بزازك انت كدا طريه ولا ناشفه زيها
ابو بيتر : ممكن تسيبها لو سمحت وانا هعملك اللي انت عايزه
انا : انزل علي ركبك علي الارض ، وانتي جنب جوزك علي ركبك
ابو بيتر : يااستاذ ميصحش كدا ، اوعدك و**** مش هجيب سيره لحد وابني انا هربيه ومش هيقرب من بنتك تاني
انا : هو كدا كدا مش هيقرب منها تاني انا واثق من دا *وبشاورله * علي ركبك انت وهي
ابو بيتر : * حاضر وبينزل وهو مجبر ومراته نفس الكلام *
انا : ابنك عمل راجل علي بنتي ، وانا رديتهاله وبقيت راجل عليه وعلي ابوه وعلي امه كدا يبقي خالصين وانا واثق ان محدش فيكم هيقربلها تاني صح يابيتر ؟؟
بيتر : ايوا ايوا يا اونكل صح صدقني مش هاجي جنبها تاني
انا : شاطر يالا روح بوس رجلها وقلها انا اسف اني ضحكت عليكي
بيتر : اااااااا
انا : *بضرب ابوه بالقلم * هو انت مربتش ابنك يسمع الكلام ليه
ابو بيتر : اسمع الكلام ياخول روح
بيتر : * بيروح يبوس رجلها *
انا : اعتذرلها
بيتر : انا انا اسف اني ضحكت عليكي
انا : شاطر ، دا حق بنتي انما انا لسا مختش حقي
ابو بيتر : حضرتك عايز ايه كفايه اللي بتعمله دا
انا : بوس رجلي انت ومراتك
ابو بيتر : يااستاااااذ
انا : بوس ياخول
ابو بيتر : حاضر
انا : * ببص لبنتي * قومي يالا وامسحي وشك دا مش عايز عياط …. *بقرب علي كل واحد فيهم ببص لوشه بالتفصيل * انا بحفظ وشوشكم بالتفصيل علشان لو شفتكم تاني انا هقتلكم ، انا ابن متناكه فاجر رد سجون ، اتفقنا ؟؟
ابو بيتر : *بيهز راسه *
خدت البنت ونزلت واتمشينا شويه وهي مبتتكلمش خالص
انا : انتي ماشيه بعيد عني ليه قربي
سيليا: انا معرفكش ، مش عارفه انا ماشيه معاك وبسمع الكلام ليه
انا : * بطلع سيجاره اولعها * انتي طالعه غبيه لمين ، ابوكي وامك دكاتره وانتي غبيه
سيليا : يعني انت بابا ؟ وهو اي حد هيجي يقولي انا باباكي هصدقه
انا : * بمسكها من دراعها * حاسبي العربيات
سيليا : * استغلت اني مسكت دراعها وابتدت تصوت * الحقووووووني الحقووووني سيبني سيبني يامتحرش الحقووووووني
انا : احااااا
( وفجاه الناس اتلمت وطبعا احنا شعب يموت في الزيطه )
انا : بطلي منيكه انا ابوكي ، ريح ياعم انت وهو دي بنتي * وباخدها وامشي *
شخص : تمشي فين يابجاحتك يااخي ، سيبها هو مفيش رجاله في البلد ولا ايه
سيليا : بيقول انه بابا وانا ابويا متوفي ياعمو وعايز يتحرش بيا ويخطفني * وبتعيط بتمثيل *
ست معديه عادي شبه طيزي : معلش ياحبيبتي متخافيش مش هيجي جنبك هما الرجاله وسخه طول عمرهم مبيسبوش لا كبير ولاصغير
انا : شكرا لكسمك
شخص : لو انت ابوها وريني بطاقتك ، ايه اللي يثبت انك ابوها
انا : *ببص للبنت طبعا معيش اي اثبات شخصيه * يابنت العررررص
شخص : ياجدعان دا متحرش باين عليه متحرش وراسم حاجات علي جسمه زي استغفر **** عبده الشيطان
انا : عبده الشيطان ؟ احا هو انا رجعت بالزمن ولا ايه * وبرفع ايدي * باااااس من غير خناق ولا قله قيمه انا هتكل علي ****
الست اللي شبه طيزي : خدوه علي القسم متسيبوهوش علشان يتربي
شخص : تمشي تروح فين هي سايبه ، انت لازم تتربي
انا : ياعم ابعد عن دين امي مش ناقص فرهده ، سيبني اتكل علي ****
يافا : * جايه جري * مايكل حبيبي شو في ؟؟ مالكم بيه ؟؟ بعدوا عنه اتركوووه هذا زوجي بعدوااا بعدووووا
الست اللي شبه طيزي : جوزك جوزك بيتحرش وبيعاكس البنات الصغيره
يافا : ما الك دخل وزوجي مو متحرش واحترمي حالك * وبتاخدني وتمشي وقفنا في حته بعيده *
انا : هسيب بنتي كدا يايافا
يافا : الصبر الصبر يامايكل ، راح نسير وراها لحد البيت وتطمن عليها

الصعيد
(بعد اسبوع في احداث الصعيد مش في احداث حياه ميرنا والعيال )

طبعا ضحي عزوز بالنسبالها مكنه نيك واكنها مشافتش رجاله قبل كدا وبمجرد مايتقفل عليهم باب تقلب شرموطه عايزه تتناك باي طريقه وطول اليوم وعزوز في البيت بتحاول تنكشه تمسك زبه يزنقها في اي حته وعزوز مبيبقاش فاهم ، هو بيفهم بس النيك لما يخشوا الاوضه وطبعا الحجه كل يومين كدا تتشرمط وتستني الحج ينزل وتاخد عزوز تمصله او ينيكها علي السريع ومعاملتها زي ماهي معاه قدام اهل البيت يعني بتهينه وتضربه عادي ، عكس ضحي اللي مش عارفه تسيطر علي مشاعرها وعلطول بصاله بصه الدكر ولما بتشوف حد بيهزقه بيتحرق دمها وطبعا الحج خد باله من التصرفات دي وبهجت افندي كمان ، لحد ما في يوم بهجت افندي والحج كانو قاعدين في المصنع بليل ساعه الفجر

بهجت : كلها ساعتين وابن سعفان هيركب الطريق رايح القاهره
الحج : سيبك من الموضوع دا انا بلغت ضحي وعزوز انهم هيسافرو الليله ، جهز انت نفسك علشان تخلص عليهم
بهجت : *بيبص في الساعه * اعتبره خلصان ياحج ، بس انا كان عندي استفسار كدا متاخذنيش ياحج هو انت ليه ياحج مش عايز تخليني ابيعلك الماده انا
الحج : انا لقيت مشتري جديد وبعدين قلقان ليه وكل شويه تبص في الساعه يابهجت انت مستني حد
بهجت : *بتوتر * لالالا ابدا ياحج بس مشتري مين اللي هياخد الماده دي
الحج : مشتري جديد هياخدها بسعر اعلي
بهجت : طب اااا طب ياحج ما تجيبها انا اصرفهالك
الحج : خلاص يابهجت هو المشتري دا وخلاص ونخلص بقي من الحوار دا ، المهم انت هتخلصني من حوار ابن سعفان دا النهارده
بهجت : اللي تشوفه ياحج * وبيبص للساعه * طب انا هقوم اجهز نفسي ياحج
الحج :لا خليك يابهجت لسا ميعادنا ادينا بنتكلم ، ولا انت مستني حد
بهجت : هستني مين يعني ياحج دي دي الدنيا ليل وكله نايم
شخص : *بيخش المصنع وبيفتح الباب عليهم *
الحج : مش انت صاحب بهجت
شخص : * بيطلع مسدسه * انا تعبت من التمثليه دي انا ماليش فيه بمشاكلك انت وهو انا عايز الماده حالا يااما هقتلكم
بهجت : انت ايه اللي جابك دلوقتي ، مش دا اتفاقنا
الحج : مين دا يابهجت وايه اللي بيحصل
بهجت : هفهمك هفهمك ياحج
شخص : انجز انت وهو فين الماده انا لو مخرجتش بيها دلوق……ايه الصوت اللي برا دا مين برا ؟؟ *وبيشاورلهم يسكتوا * اللي هيفتح بقه هخلص عليه
عزوز : يابا الحج انت جوا
الحج : ……
شخص : * بيشاورله * رد عليه وقوله عايز ايه
الحج : اه ياعزوز جوا انا وبهجت بنشتغل في حاجه
بهجت : دا واد اهبل ياباشا ميعرفش حاجه نزل المسدس وهنخلص الدنيا ، انا هفتحله الباب *ورافع ايده بيستسلم * هفتحله الباب اهوه متقلقش دا عيل اهبل وهتشوف بنفسك
شخص : *بيشاورله * هدبحك لو فتحت بقك
بهجت : *بيهز راسه وبيفتح الباب *
الحج : خش ياعزوز ، ايه اللي جابك الساعه دي عايز ايه دلوقتي
عزوز : لامؤآخذه يابا الحج، بس انا مش موافق علي اللي بيحصل يابا الحج
الحج : مش موافق علي ايه
بهجت : امشي انت دلوقتي ياعزوز ونشوف مواضيعك دي بعدين
عزوز : لا ياسي بهجت افندي انا مش هسافر انا مقدرش اسيب زنوبه
الحج : زنوبه مين
بهجت : ههههه دي الجاموسه ، الجاموسه اللي بيحبها ياحج … امشي ياعزوز والجاموسه هتسافر معاك بس امشي دلوقتي
عزوز : لا ياسي بهجت مش متعتع من هنا غير رجلي علي رجلها
شخص : * بيخرج من ورا الباب * انا مش فاضي للهبل دا
عزوز : ايه دا يابا الحج انت عندك ضيوف لامواخذه لامواخذه ياحج
الحج : روح اعمل شاي ياعزوز للباشا واتكل انت علي ****
شخص : * بيقفل الباب * محدش هيتحرك من هنا ، اقعد يالا اللي هيتحرك هقتله ، فين الماده اخلصوا
بهجت : اديهاله بقي يا حج بدل مايموتنا
الحج : *بيبصلهم كلهم ومغلوب علي امره *
شخص: *بيصوب المسدس علي بهجت * انجز وهات الماده
بهجت : ياحج ياحج ابوس رجلك يعني الماده دي اهم عندك مني
الحج : *بيقوم براحه بيطلع المفاتيح وبيفتح الخزنه *
شخص : طلع الحاجه طلعها
الحج : بيطلع علبه فيها الماده وبيمسكها وقافش فيها
شخص : *بيمسكها منه * سيب سيبها بدل مااقتلك
الحج : *بيسيبها بصعوبه وهو باصص للشخص في عينيه *
شخص : *بياخدها وبيفتحها وبيتاكد من الماده جواها * اي حد هيتحرك هطخه ، وانت يابهجت قدامي علشان لو حد حب يجي ورايا هخلص عليك
الحج : سيب بهجت خد عزوز
عزوز : امرك يابا الحج ، اروح مع البيه
شخص : لالالالاا خليهولك المتخلف دا *وبيشاور لبهجت بالمسدس *
عزوز : *بيقرب من الشخص * اعملك شاي يابيه
شخص : اوعي يالا يااهبل انت *وبيزقه وبيعدي من جنبه *
عزوز : * بيستني بعد ما الشخص عداه وبقي واقف في ضهره وراح مادد ايده من ورا وعمله حركه في رقبته كسرله رقبته ووقع علي الارض *
بهجت : * بيلف وشه وبيبص ومتفاجئ *
عزوز : بياخد المسدس من علي الارض خش يابهجت
بهجت : هات المسدس دا يا عزوز
عزوز : فين غيث يامنصور
الحج : * بيقوم يقف * في اوضه في المصنع
عزوز : عايز اشوفه
(وبيروحو الاوضه اللي فيها غيث )
عزوز : * بيفك غيث *
بهجت : بتعمل ايه لازم نقتله ، هيبلغ عننا
الحج : انت بتعمل ايه ؟
عزوز : *بعد ما فك غيث ومنفض لكلامهم * احفظ وشي دا وافتكر ان انا اللي انقذت حياتك
غيث : *وهو بيترعش ومرعوب وخايف نيييك * من عينيا ياباشا من عينيا اعتبرني مشفتش حاجه
عزوز : انا عارفك وعارف انت تبع مين ومقتلتكش اكراما ليه
غيث : بجد ياباشا * وبيوطي يبوس ايده *
عزوز : اهررب ، اجري مشوفش وشك تاني هنا
غيث : *بيجري بسرعه علي برا * امرك امرك
الحج : انت بتعمل ايه يامايكل رد عليا
انا : التمثليه خلصت واللي انا عايزه عملته ودورك انت اديته علي اكمل وجه ودوري بدا من دلوقتي واتفاقنا تمام ،بس محبتش اسيبك وامشي واسيبك مع بهجت الخول دا اللي كان هيبيعك زي ماباعني
بهجت : انت بتقول ايه ابيعك ؟؟ دا انا اللي معرفك علي الحج انا اللي مداري عليك دا كله
انا : ببساطه يامنصور بهجت جزمته فضحته
بهجت : جزمتي ؟ انت بتخرف ولا شكل قعدتك مع الجاموسه كلت مخك
انا : انت عارف قعدتي مع الجاموسه كان ايه سببها وعارف انا ليه كنت بقعد في الزريبه كتير ومنصور كان عارف ودا الاتفاق ، لكن اللي خان الاتفاق واتفق مع الشخص اللي انا لسا قتله دا وكان هيبيع الماده من ورا الحج اللي انا بقالي سنين بدور عليها ويوم ماتيجي عايز تبيعنا يابهجت
بهجت : محصلش ياحج متصدقهوش
انا : اليوم اللي انا نضفتلك فيه جزمتك لما جيت البيت الطينه اللي كانت في الجزمه دي طينه من الترعه الراكده اللي علي اول البلد ، كنت بتعمل ايه ساعتها هناك دي حته مقطوعه وكلنا عارفين كدا
بهجت : عربيتي عطلت ونزلت اشوفها فين المشكله
انا : اشمعنا الشخص دا اختار انك انت اللي تمشي معاه بعد ماخد الماده
بهجت : معرفش اساله
انا : *بمسك المسدس * بهجت انا تعبت من الفرهده دي كلها هتعترف بخيانتك ولا لاء
بهجت : انا مخنتش حد ، * وبيبص للحج * انا دراعك اليمين ياحج عمري ما اخو……
الحج : احا يخربيت امك انت قتلته
انا : قلتله انا مش ناقص فرهده وهو بيحرق كتير كسمه
الحج : **** يخربيت اهلك ، تقوم تقتله
انا : فكك منه انا قايلك من بدري انه هيخونك وانت مكنتش مقتنع وراميله ودنك ، خلينا في شغلنا
الحج : ماكنت تسيبه ياخد الماده المزوره ويغوروا هما الاتنين
انا : كانوا هيعرفو انها مش الماده الحقيقيه ومش هنخلص ، المهم انت خلصت مهمتك علي اكمل وقد حان دوري
الحج : يعني البتاع اللي بتخترعه دا خلصته زي ماقولتلي
انا : ونشرته كمان ومحيت كل حاجه ورايا الزريبه بتاعتك نضيفه زي مااستلمتها منك
الحج : يعني هبدآ خلاص العب بالملايين
انا : انا وعدتك من عشر سنين وانت وفيت بوعدك وانا هوفيلك بوعدي ، بس انا عندي استفسار بسيط انت ليه جوزتني بنتك وانت عارف انه ميجوزش
الحج : اول ماعرفت انك خلصت الاختراع بتاعك دا وكدا كدا انت هتسافر علي مصر ، قلت تخدمني خدمه اغسل بيها عاري
انا : خدمه ايه
الحج : تتجوزها وتسافر بيها وتخلص عليها في الطريق هي وابن سعفان ووووو
انا : و ايه ؟
الحج : وتخلص علي بهجت
انا : بهجت كان هيخلص عليا ياحج
الحج : كنت شاكك بس انا عملت اللي عليا وبلغتك بالاخبار اول باول
انا : دا اللي انت عايزه يعني اخلصلك علي بنتك وابن سعفان دا
الحج : اه
انا : بس دي خدمه جديده
الحج : متنساش اني لسا انت مردتليش الدين لحد دلوقتي
انا : اتفقنا ، ابدا في اللي اتفقنا عليه لان المرض انتشر وهتبقي انت الامل الوحيد واشهر من النار علي العلم زي ما اتفقنا …اه ونسيت اقولك انا مش عايز اشوفك في القاهره لاي سبب من الاسباب .. انت اخرك معايا النهارده والدين اللي عليا هيتردلك لوحده
الحج : *بيبتسم وبيفتح الخزنه * امسك دي محفظتك اللي ادتهاني من عشر سنين اشيلها معايا ، زي ماهي بكل حاجتها
انا : *بمسك المحفظه وببلع ريقي *
الحج : *بيطبطب علي كتفي * خلاص هترجع لاهلك وترجع مايكل من تاني مش عزوز
انا : *ساكت ومركز في المحفظه وبستعيد الذكريات * (بالنسبه لبطاقته هو اتخلص منها من عشر سنين يعني معوش اي اثبات شخصيه )
الحج : *بيكتب رقمه في ورقه * دا رقمي خليه معاك لو احتجتني في حاجه هتلاقيني موجود ، وياريت متكونش شايل من الحجه والعيال انت اللي طلبت محدش يعرف حقيقتك وانت اللي قبلت كدا
انا : *ببتسم * الغايه تبرر الوسيله يامنصور ، رغم اني من جوايا هموت واطلع ميتين اهلهم بس احتراما للاتفاق اللي كان بينا انا هسيب اهل بيتك
الحج : لو عايز تنتقم براحتك ، انا يهمني الفلوس ويهمني الاتفاق
انا : مالوش لازمه عيلتك غلابه ، بس انا لحد مااخرج من البلد انا عزوز لو حد عرف مش هيحصل كويس يامنصور
الحج : عزيزه وضحي زمانهم جهزوا وهيسافرو معاك * وبيديني مفاتيح العربيه * ابقي سيب العربيه عند محطه القطر وانا هبقي اروح اخدها
انا : *بسلم عليه جامد وبحضنه * اشوف وشك علي خير يامنصور
الحج : ربننا يوفقك
انا : صحيح يامنصور بما انك متعولقتش معايا ف انا هقولك علي العلاج ايه
الحج : علاج ايه ، علاج الاختراع بتاعك دا
انا : احفظ بس الكلام اللي هقولهولك دا هتحتاجه وصدقني يامنصور هيبقي في ايدك سلطه بنت متناكه بمعرفتك للعلاج دا
الحج : مش مهم المهم الفلوس
انا : اللي تشوفه ، اشوف وشك علي خير .. ومتقلقش اانا منستش طلبك وبنتك اترحم عليها من دلوقتي ،سلام

في العربيه في نص الطريق

عزيزه : ركنت ليه ياعزوز
انا : *ببصلها وببص لضحي في الكنبه اللي ورا * انزلي ياضحي
ضحي : في ايه
انا : *بنزل من العربيه وبفتحلها الباب بنزلها * انزلي
ضحي : *خايفه وبتبص حواليها الطريق فاضي والدنيا ضلمه يادوب كشاف العربيه منور * في ايه في ايه طيب
عزيزه : * نزلت من العربيه * مايكل هتعمل ايه ، انا عارفه النظره دي
انا : *بطلع سكينه من جنبي * ابوها عايز يقتلها
ضحي : *انفجرت في الصريخ والعياط *
انا : شششششش اكتمي
عزيزه : مايكل حرام عليك دي غلبانه انت مش كدا ، سيبها متموتهاش علشان خاطري
انا : *ببصلها * انا بمحي كل اثر ورايا يا يافا هي عرفت انا مين وانتي مين
ضحي : *بتعيط وبتبوس رجلي * مش هفتح بقي و**** ماهتكلم هعيش خدامتك طول العمر ابوس رجلك
يافا : مايكل علشان خاطري علشان خاطر اللي انا عملتهولك السنين دي كلها ، اعتبره دين وبتردهولي ، علشان خاطري يامايكل متقتلهاش دي بت غلبانه ، ولو علي اللي كانت بتعمله فيك هي وامها خلاص انسي انسي يامايكل كله راح لحاله ، انت بتبدا حياه جديده ورايح لمراتك وبنتك ، فكر يامايكل علشان خاطري
ضحي : *بتعيط وبتسمع الكلام ومستغربه اللي بتسمعه *
انا : قومي اقفي
ضحي : حاضر حاضر * وبتترعش من الخوف *
انا : ابوكي لو عرف انك عايشه هيفتكر اني خنته ف انا اسف انتي لازم تموتي
ضحي : ابوس رجلك هختفي هختفي والنعمه ،مصر واسعه ومحدش هيعرفلي طريق والنعمه والنعمه ولا اكني اعرف حاجه ولا سمعت حاجه ابوس رجلك متموتنيش
انا : *برمي السكينه في الصحرا بعد مامسحتها في هدومي علشان البصمات * اركبي
يافا : *بتاخد نفس طوووووووووووويل *
انا : *بفكر شويه ويافا عماله تهدي في ضحي * … طبعا انتي مستغربه اللي حصل وعزوز الاهبل اللي كنتي بتديله علي قفاه مش كدا
ضحي : *بتعيط * لا ياسيدي انا اللي خدامتك حقك عليا
يافا : اهدي اهدي لحالك ، متخافيش مش هيعملك حاجه خلاص هو وعد انه مش هيموتك وانا عارفاه لما بيوعد بيفذ
انا : *بخبط علي الدريكسيون بنرفزه * مش وقتك خااااااالص ياضحي ، كسم القرف
يافا : اهدي طيب في ايه
انا : حمل ابن وسخه ، هعمل بيها ايه دي ولا هوديها فين
ضحي : سيبني في مصر وانا اوعدك والنعمه ماهتشوف وشي تاني
انا : اتنيلي واترزعي بلا مصر بلا نيكه
يافا : *بتبصلي *
انا : مضطر يا يافا مضطر
ضحي : مضطر ايه والنعمه ب**** عليك ماتموني والنعمه ابوس ايدك
انا : ششششش خلاص ياما خلاص ياكاسيت عرفنا انك مش عايزه تموتي هي اغنيه
ضحي : اومال هتعملو ايه فيا
انا : هتعيشي مع يافا فتره كدا لحد ما اخلص دنيتي واشوف قصتك دي
ضحي : *بتهز راسها * امرك ياسيدي اللي تشوفه
انا : دا انتي مره اوفر

وصلنا القاهره ونزلنا في فندق حقير ابن متناكه احنا التلاته وكنت واخد مبلغ كدا من الحج منصور اصرف بيه نفسي واول ماوصلنا الفندق غيرنا هدومنا واستحمينا وكلنا وشخينا وفسينا واتكرعنا وكسم القرف وابتدي كل واحد يفكر في مستقبله وانا كان كل اهتمامي مراتي وبنتي ميرنا الكبيره وميرنا الصغيره بس كنت خايف ازاي هقابلهم ، ازاي هرجعلهم بعد دا كله اقولهم صباح الخير انا عايش مش ميت ، هيستقبلوا الصدمه ازاي طب وامي عايشه ولا ميته واختي وجورج ومعتز واخبارهم ايه كلهم واحشني بس مش عارف ابدا ازاي ولا اعمل ايه لحد ماجات يافا قعدت جنبي وقعدنا نتكلم انا وهي وضحي كانت قاعده سامعه ومستغربه كل اللي بيحصل هي لسا مش مدركه ان المتخلف اللي بقاله عشر سنين خدام في بيت ابوها فجاه بين يوم وليله يطلع عنده حوارت وانه متنكر ومستخبي وعندها مليون سؤال وخايفه تسال ومش عارفه وفي نفس الوقت عايزه تعرف طب احنا متجوزين ولا دا باطل ، وابوها كان عارف ولا لاء وحوارات كتير في دماغها بس انا كان عندي حوارات اهم واول حاجه كانت بنتي ومراتي ، ووصل الرغي مع يافا اني عايز اشوف بنتي ومراتي ويافا كان رايها انك تجيبهالهم واحده واحده ، بس انا مكنتش قادر استني وعايز اشوفهم ب اي طريقه ، واقنعتني انه ممكن نشوفهم من بعيد لبعيد علي الاقل تطمن عليهم وفعلا في نفس اليوم روحنا ناحيه البيت ووقفنا الناحيه التانيه عند الجنينه اللي قدام البيت في الشارع انا ويافا هي كانت منتقبه وانا كنت لابس جاكت بزعبوط في كسم الحر لما كان جسمي هيولع من الصهد اللي طالع فضلنا في العربيه بتاع ساعتين وخايف اقلع الجاكت لحسن حد يشوفني ويتعرف عليا لسا انا مش مستعد وقاعد متوتر نيييييك وخايف وتقريبا خلصت علبتين سجاير في الساعتين دول وكل شويه يافا تمسك ايدي تهديني او نشرب مايه وانا عيني علي باب العماره مستنيها او مستني العربيه بتاعتها مستني ميرنا عايز اشوفها وانا فعلا معرفش عنها حاجه وخايف نيييك لتكون ماتت او حصلها حاجه فاقترحت علي يافا انها تطلع تخبط عليهم اكنها مندوبه مبيعات وتشوفهم عايشين ولا لاء تطمني وفعلا طلعت خبطت بس محدش رد ، وانا قلقت اكتر اللي هو احا طب عزلو طب راحو فين هوصلهم ازاي طب امشي ولا استني وقررنا اني استني شويه كمان وفعلا لقيت ميرنا ومعاها بنت طويله شويه اكيد بنتي وفي ايديها عيل صغير ولابسه نضاره شمس وانا اول ماشفتهما مقدرتش امسك نفسي وقعدت اعيط بغباوه وبكلم يافا وانا بعيط زي ******* وبضحك وانا بعيط وفرحان ومشاعر كتييييير وذكريات سنييييين كله في اللحظه دي
انا : *بشاورلها وانا بعيط وفرحان * بنتي بنتي اهيه بنتي بنتي ومراتي عايشييين
يافا : *بتعيط وبتطبطب عليا * اه اه عايشين عايشيين يامايكل
انا : بنتي بنتي كبرت كبرت اووووي ومراتي مراتي *وبعيط *
يافا : *بتطبطب عليا * عارفه عارفه وحاسه بيك بس امسك نفسك علشان الناس علشان خاطري امسك نفسك
انا : *ببصلها وانا بعيط * بنتي بنتي كبرت ومكنتش جنبها بنتي كبرت من غير ابوها
يافا : معلش انا مش عارفه اقول ايه بس انت هتعوضها انت موجود اهوه
انا : * بمسح دموعي * انا هنزلهم واللي يحصل يحصل *
يافا : مايكل اهدي مينفعش انت مش ضامن حد يكون مراقبك اعقل واهدي
انا : مش قادر مش قادر عايز احضنهم اووووي عايز اقولهم انا اسف انا غلطت انا خدت اكبر قرار غلط في حياتي ، انتي مش هتحسي بيا …انا عايز اروحلهم مش قادر
يافا : طب اهدي هتشوفهم ، بس اهدي نفكر الاول
انا : انا تعبت من التفكير انا عايز احضنهم وابوسهم ابوس مراتي واتاسفلها وابوس بنتي واعوضها عن ابوها و….
يافا : *بتبصلي * وو ايه ؟
انا : هو مين العيل الصغير اللي معاها دا هي اتجوزت ؟ احاااااا ميرنا اتجوزت وربنا لانيكها تتجوز عليا انا خخخخخخخخ احا
يافا : اهدي اهدي متسبقش الاحداث اتجوزت ايه مايمكن ابنك او ابن جارتها او اي حاجه
انا : طب طب انا
يافا : اهدي واشرب شويه مايه ونتحرك دلوقتي نرجع الفندق ونشوف هتتصرف ازاي
انا :* برجع راسي لورا وباخد نفس عميق *
يافا : هتشوفهم هتشوفهم وتاخدهم في حضنك بس اصبر اصبر يامايكل انت صبرت كل السنين دي مش قادر علي كام يوم
انا : * بمسح دموعي وبدور العربيه *

بعديها بيومين انا كنت في الفندق انا وضحي ويافا كانت هي اللي بتخرج تراقب الدنيا وترجعلي بالاخبار وبلغتني ان شقتنا القديمه خالص مبقتش بتاعتنا وان امي مش قاعده في البيت بتاعها و ان ميرنا بتنزل الصبح توصل العيال للمدرسه واكتشفت ان الواد دا ابن ميرنا ومش عارف دا ابني ولا مين دا بس يافا اكدتلي انها مش متجوزه متجوزتش وانها شغاله في صيدليه هي واختي وبلغتني ان الواد دا بيرجع في باص المدرسه مع زمايله بس بنتي مبترجعش معاه بتخرج من المدرسه مع صاحبها .

انا : متاكده انها بتروح معاه
يافا : امبارح والنهارده مشيت وراهم ولقيتهم بيخلصوا المدرسه ويطلعوا يقعدوا في كافيه
انا : كل يوم بعد المدرسه
يافا : انا قلت يمكن امبارح يوم وخلاص ، بس لقيت النهارده برضو خرجوا راحو نفس المكان
انا : يبقي انا عرفت هبدا بمين، هبدا ببنتي …………………. انتهي الجزء الرابع

الجزء الخامس

سيليا لسا داخله البيت بعد ما ابوها قفشها مع بيتر وكانت داخله بتعيط وميرنا كانت قاعده في الصاله بتذاكر لجونيور
ميرنا : مالك بتعيطي ليه في ايه … *بتبص لجونيور * كمل انت عقبال مااشوف اختك
سيليا : مش عايزه اكلم حد انا داخله اوضتي
ميرنا : خدي هنا انا بكلمك
سيليآ : نعم
ميرنا : بتعيطي ليه
سيليا : بابا
ميرنا : مالو هتغلطي فيه تاني ؟ انتي مبتزهقيش كل شويه تغلطي وتقلي ادبك
سيليا : *بتبصلها وهي بتعيط * بابا انا شفت بابا النهارده
ميرنا : *برقت واستغربت * ايييييه ؟؟ قلتي ايه ؟؟ شفتيه فين ؟؟ وعرفتي ازاي انه بابا ؟؟ وكلمتيه قالك ايه ؟؟ اقعدي اقعدي عايزه اعرف كل حاجه ايه اللي حصل ؟؟ ولا استني هقوم البس بسرعه واجي معاكي * وبتقوم تجري علشان تلبس هدومها * متتحركيش من مكانك
سيليا : ياماااااااماااااااااا انا معرفش هو فين هو جالي ومشي
ميرنا : *رجعتلها تاني وبتمسحلها وشها * طب ابلعي ريقك كدا وخدي نفسك وقوليلي ايه اللي حصل
سيليا : كنت قاعده مع صحابي وجيه كلمني وقالي انا باباكي فاكراني ولا لاء وسابني ومشي
ميرنا : * بتبلع ريقها * متاكده متاكده انه بابا يعني يعني زي الل الللي في الصور انتي عارفه شكله صح صح قوليلي انه هو
سيليا : اه اه هو بس شكله متغير وجسمه اكبر
ميرنا : طب ااااا طب شوفتيه فين كنتو قاعدين فين
سيليا : في اااااا
ميرنا : كنتو قاعدين فين انتي واصحابك
سيليا : كنا في كافيه بعد المدرسه بشويه
ميرنا : *بتنادي علي جونيور * هات هات موبايلي من عندك ، متاكده ياحبيبتي انه بابا صح
سيليا : و**** هو
جونيور : الموبايل ياماما
ميرنا : هات * وبتتصل بمريم اختي *
جونيور : انتي شفتي بابا بجد
سيليا : اه
جونيور : كان لونه ايه ؟
سيليا : هو ايه اللي لونه ايه
جونيور : التاتو اللي علي دراعه
سيليا : *بتسرح وبتفتكر * تاتو !!! لا مكنش علي دراعه اي تاتو
جونيور : يبقي مش بابا
سيليا : لا هو انا شفته واتكلمت معاه
جونيور : انتي متعرفيهوش غير من الصور متاكده ليه * وبينادي علي امه *
ميرنا : و**** زي مابقولك كدا سيليا لسا قايلالي حالا انها شافته واتكلمت معاه وقالها انه باباها
اختي : انا جايالك حالا
ميرنا : بسرعه انا مش عارفه اعمل ايه * وبتقفل معاها ومتوتره ومش عارفه تعمل ايه *
جونيور : مامااااا ياماااااماااااا
ميرنا : اييييه ايه ياجوووني عايز ايه
جونيور : مش بابا اللي شافته مش بابا
ميرنا : ليه هي قالت حاجه تاني
جونيور : ايوا بتقول انه من غير تاتو وبابا بتاتو وكمان قالت ان جسمه كبر وبابا جسمه رفيع
ميرنا : مايمكن شاله او كان بياكل كتير فجسمه كبر
جونيور : مش عارف بس انا بقولك اللي حسيته
ميرنا : طب خش انت اوضتك كمل مذاكرتك
سيليا : انا هخش اغير هدومي

ميرنا فضلت قاعده بتلف في الشقه مش عارفه تعمل ايه ومتوتره فششششخ وعماله تسال نفسها طب هو طالما عايش مجاش ليه طب اتجوز طب شكله بقي ازاي طب في ايه هو ليه بيعمل كدا وتبص في الموبايل تكلم معتز شويه وجورج شويه ومريم شويه تكلم فيهم وتكلم امها وعماله تلف زي الدوده مش عارفه تعمل ايه طب تلبس ايه طب هو هيجي النهارده ولا هتوصله ازاي طب تنزل تدور عليه طب هتفضل قاعده كده ودماغها عماله تروح وتيجي قعدت بتاع نص ساعه او ساعه تلف وتدور تلف وتدور تلف وتدور معلش هقولها تاني تلف وتدووور لحد ما الباب ابتدي يخبط وكل شويه حد يجيلها معتز ومراته بعياله بجورج بعياله وسلوي …..ماعادا ام مايكل ومسكوا سيليا كلهم بيقرروها بيعرفو منها ايه اللي حصل وابتدوا يقعدو يحللوا الموقف ، في نفس الوقت كانت يافا تحت البيت بتكلم مايكل وبتبلغه ان كلهم في البيت عنده ماعادا امه ….

في شقه جورج

انا : *بخبط علي الباب ولابس كاب ومتخن صوتي * السلام عليكم
ماما : وعليكم السلام
انا : الزباله ياحجه بعد ازنك
ماما : *يادوب اتحركت سيكا من قدام الباب وراحت وقفت * اتكلم كدا تاني
انا : احممم الزباله ياحجه * ومتخن صوتي *
ماما : حاضر يابني *وماشيه براحه وراحت لبست النضاره ورجعت *
انا : فين الزباله ياحجه
ماما : قرب كدا يابني
انا : خير ياحجه في ايه
ماما : *قفشتني من كتفي * زباله زباله يابن الوسخه *وبتزقني عليها بتاخدني في حضنها وبتعيط * زباله يازباله *وبتبوس فيا جامد وبتحضني وانا بحضنها جامد اووووووووووي وفضلنا واقفين علي الباب بتاع خمس دقايق بحضنها وببوس فيها وفي ايديها وفي كل حته ووحشتيني وهي تعيط بغباوه وتضربني بالاقلام وتعصرني في حضنها ومش مصدقه نفسها وانا كان وحشني حضنها فشششخ وكنت بعيط انا كمان لدرجه ان من كتر ماهي حضناني جامد ومع جسمها الضعيف الا ان فعلا عضم جسمي وجعني من كتر ضغطها عليا وبوست ايديها وهي بتتهته في الكلام وعايزه تقول حاجات كتير ف انا بوست راسها جامد وبصيت لها في وشها
انا : فين الزباله ياحجه
ماما : *ضحكت نييييييك * خش ياوسخ يابن الوسخه خش خش وحشتني وحشتني خش *وماسكه في دراعي جامد *
انا : هو انتي خسيتي ولا تخنتي ولا كعبرتي ولا بقيتي شبه الانابيب كدا امتي
ماما : *بتعيط وهي بتبصلي وعماله تحسس علي وشي *
انا : في ايه ياماما انتي لابسه نضاره شمبر بس ولا ايه ما انا زفت ابنك هو حوار
ماما : مش مصدقه انك عايش يامايكل مش مصدقه يابني
انا : ماكفايه عياط طيب علشان قلبي بيتقطع ، وربنا اروح اموت تاني
ماما : بعد الشر عليك
انا : *بغمزلها * بتحبيني ياوليه يامزه انتي يافرس انت ياعجوزه يامكركبه
ماما : *مسكت ايدي حطتها علي وشها وقعدت تبوس فيها *
انا : ياما بتعملي ايه بس **** لا يسيقك * وببوس راسها * انا حاسس بيكي و**** بس امسكي نفسك بقي شويه مش كدا
ماما : *بتقلع النضاره وبتمسح دموعها في الجلبيه * هانت عليك امك هانت عليك تبعد عنها دا كله
انا : لا ياست الكل مهونتيش وانا ندمان علي اللي عملته دا
ماما : *بتضربني بالقلم * ولما انت ندمان مرجعتش من بدري ليه ، ليه سيبتنا دا كله
انا : انا اتهزقت كتير اووي في القصه دي و****
ماما : وانت لسا شفت تهزيق *وبتشدني تحضني * اااااااااااااااه يابن مني ياقاسي
انا : وحشتني اووووي ابن مني دي * وببوسها في كتفها وانا في حضنها*
ماما : *بتمسكني من وشي وبتبصلي كتيييير *
انا : هو انتي ماسكه العكاز دا ليه
ماما : بجيب بيه العنكبوت من السقف يابن الظريفه *وبتقرصني من خدودي جامد *
انا : هههههههههههههههه هههههههههههههه ههههههههههه ههههههههه هههههههه ههههههههههه يادين امي علي العسل ياماما ايه السكر الجامد دا ، انتي تقولي اللي انتي عايزاه انتي ياقمر
ماما : ايه يالا الغتاته اللي بقيت فيها دي وهيكون ليه يعني ماخلاص كبرنا وعجزنا
انا : *بعض شفايفي * دا انتي بقيتي بطل
ماما : *قربت جنبي جامد وخدتني في حضنها وعماله تبوس فيا *
انا : ياكسمي ياني علي المشاعر المكبوته دي ماخلاص بقي دا انتي مره لزقه
ماما : *رزعتني حته قفا * كبير وشحط ومهزق برضو يابني عيالك بقو طولك
انا : بمناسبه عيالي صح هو مين الواد اللي مع ميرنا دا
ماما : انت لسا مشوفتهمش
انا : لا انتي اول واحده تعرف اني عايش
ماما : دا ابنك
انا : ابني ايه وانا جبته امتي
ماما : وانا ايشعرفني هو انا اللي مخلفاه وبعدين انت عارف ميرنا دي بكت عليك بكا لما قطعت قلبنا كلنا عليها
انا : *ببص في الارض * عارف عارف ، بس دا ابني يعني مش ابن حرام وكدا ، انا قلت هرجع هلاقي مراتي بتشتغلي في كباريه رقاصه وبتاع علشان تصرف علي البيت وكدا
ماما : ايه الافلام دي
انا : ايه هتشغتل في ديسكو طيب ؟
ماما : كلت اقوم اغرفلك تاكل
انا : وهو انا راجع من سفر انا راجع من موت احا اكل ايه
ماما : اقوم اطبخلك كفن يعني يابن الظريفه ، قوم يالا كفايه عليك كدا انت بتتعبلي اعصابي
انا : اومال مين اللي كانت بتعيط من شويه دي ووشها نور وودنها طقطقت لما شافتني
ماما : لا دي شويه هرمونات بس وراحت لحالها يالا قوم قوم روح لمراتك واتصل باختك شوفها فين دي لسا نازله خدت العيال وجورج ونزلو معرفش راحو فين
انا : احا انتي هتيجي معايا انا هروحلهم بيكي هما كلهم عندي في البيت ميعرفوش لسا
ماما : لا انا كفايه عليا اني شفت واتطمنت عليك كدا اموت وانا مستريحه
انا : ايه البضان دا تموتي ايه وخرا ايه
ماما : *بترفعلي حاجبها * ما انت عملتها جات عليا انا يعني
انا : *ببوس ايديها * حد يستغني عن البركه ياست يابركه انتي ، يالا قومي البسي هتيجي معايا ششششش مفيش نقاش يالا قومي
ماما : ياووواد براحه عليا جسمي مبقاش يستحمل
انا : قومي طيب وانتي الواحد مش عارفلك وش من ضهر بقيتي شبه الكرنبه
ماما : اتلم يابن الوسخه
انا : والنبي قمررررر

في بيت مايكل

جورج : طب نقطينا بسكاتك بلاش عبط وقومي قومي افتحي الباب
اختي : خليكي انت انا هفتحه *بتفتح الباب * ماما ، انتي ايه اللي جابك
ماما : حد يقول لامه كدا
اختي : لا مقصدش بس اصل ااااا
ماما : مالكو اتخضيتوا ليه كدا لما شفتوني شفتو بعبع
جورج : لا ابدا ياحماتي بس غريبه يعني
معتز : تنورينا طبعا ياطنط اتفضلي قوم قوم يالا اسندها
ماما : لا متقفليش الباب في حد جاي معايا
اختي : مين
*وبتبص علي الباب لقتني في وشها وصمت تااااااااااااااااااااااااااااااااام من كل الموجودين وبالظبط كدا اللي حصل يادوب دخلت من باب الشقه * اختي : بصالي ومبرقه وهي واقفه عند الباب بمد ايدي اسلم عليها مبتتحركش ومتنحه
جورج : قام وقف وحط دماغه علي راسه متنح
معتز : ضامم وشه علي بعضه معرفش عملها ازاي وحواجبه دخلت في بعض من الاستغراب وبيهرش في دماغه
ليليان : متنحه وبتحرك ايديها عايزه تخبط علي معتز اللي واقف وراها وتقوله الحق دا مايكل بس من الصدمه ايديها بتتحرك في الهوا
سلوي : كانت ماسكه كوبايه عصير في ايديها ومن الصدمه لا الكوبايه موقعتش ولا حاجه كسم الافلام ، عادي حطت الكوبايه علي الترابيزه اللي قدامها وقامت وقفت رافعه حواجبها وبتبص علي الباقي تشوفهم مستغربين زيها ولا لاء
العيال الصغيره كلهم : واقفين مش فاهمين حاجه
سيليا : واقفه بتبص عليهم كلهم هما مصدومين ليه كدا
ميرنا : اول ماشافتني علي باب الشقه حطت ايديها علي بقها وانفجرت في العياط مش مصدقه ومبتتحركش، ايد علي بقها وبتعيط والتانيه لفاها حوالين بطنها وماسكه في نفسها وهاتك ياعياط

انا : هما مالهم يا مني بيلعبوا ثبت صنم ولا ايه
ماما : عشر سنين واكتر يابن الجزمه ، عايزهم ياخدوك بالحضن يعني وهو انت راجع من السعوديه ياروح امك
انا : اشمعنا السعوديه يابطل
ماما : بعيده
انا : السعوديه بعيده ؟؟ ابن لبوه مين اللي كان بيديكي جغرافيا في ابتدائي ؟
ماما : دلوقتي انا معايا عكاز هاااا يعني بيوجع متخلنيش اهزقك قدام عيالك
انا : بااااااس اهدي وصلي علي النبي كدا وابلعي ريقك لما نشوف التماثيل بنت القحبه دي هيخلصوا امتي
ماما : احنا مسيحيين يابن الجزمه ، هاتيلي مايه ياسيليا اشرب ريقي نشف ، ابوكي نشف ريقي
انا : انا خايف المس حد فيهم اتكهرب وبعدين بقي في الاوفر اللي هما فيه دا
ماما : اقعد اقعد سيبهم واقفين كدا شويه وهيتعبوا ويقعدوا
انا : تيجي دورين طاوله احط عليكي
ماما : لا انت عيل وبتعيط لما بتتغلب
انا : دورين علي السر…. ااااااه سرعتوني ياولاد الوسخه اهدي اهدوا ياولاد المره ولااااا ولااااااا حااااااااا
جورج : *بينط عليا * وحشتنيييييييييييييييي اخوووووويا اخوووويا *وبيبوس في كل حته فيا وبيتنطط وبيضرب *
انا : يابن الوسخه ياشاذ اوعي اعااااااا ولااااا البنطلون معتز معتززززز البنطلون
معتز : دا انا هنييكك * وبينط علي جورج وعليا ونازلين بوس وضرب واحضان وشلاليط وبالاقلام * احنا يابن المره تغفلنا كل دا ، لا مواخذه ياطنط
ماما : خد راحتك ياحبيبي دا ابن وسخه يستاهل
انا : هفهمك هفهمك استني هفهمك ولااااااا اااه بتوجع دي و**** جات في بضاني ااااااه
جورج : دا انا هخصي اللي خلفوك
معتز : قلعه قلعه البنطلون انا هنيكه
انا : وحياه امك خلاص طب نتفاهم ، طب ناخد وندي طيب
معتز : انا هديك لما تشبع ، يابن العرررررررررررررص *وبيضرب بافترا *
انا : انت بتتغابي وانا هقوم انيكك انت وهو * وقمت وقفت ولقيتهم حضنوني نييييييك هما الاتنين * وحشتوني ياولاد كبرتوا وبقيتوا رجاله اهوه
جورج : احضنا جامد علشان ايدك تتعاص رجوله بدل الخولنه
انا : يابن المضحكه يا قلطه ياعسل
جورج : * عمال يفعص في جسمي وفي وشي وانا بكلم معتز *
انا : احا ياوزه انت بتعيط
معتز : * بيمسح عينه * لا مبيعيطش ياعلق هعيط ليه هعيط علي متناك زيك
انا : * بحضنه * انتي بطه عيطي انتي كلبوبه دمعي ياقطه
معتز : *بيشدني عليه جامد * وحشتني نييييييييك يالا نيييييييك
انا : وانت اكتر و**** بس لو الخول دا يبطل بعبصه في كسم دراعي ، انت بتعمل ايه يالا
جورج : ياشقيق انت كنت فين وجسمك نفش كدا ازاي انت كنت مشفوط
انا : اه كنت رفيع شبه بتاعك اوعي يابن الغتته اسلم علي الباقي * وبروح ل ليليان
ليليان : مايكل انا ااااااا
انا : لا انتي متقوليش انتي تخشي في حضني علطول وتبوسيني وتقوليلي وحشتيني ياحبي…
معتز : مالك يامعلم حاسس ان الحماس واخدك صح وفي حد مبعبصك صح
انا : وفيها ايه انا صاحبك خليك ديوث دقيقتين بس هبوسها واحضنها بسرعه
معتز : يالا يالا من هنا
انا : معلش علشان خاطري دقيقتين و**** مش هزود
معتز : يالا ياعمممم اتكل علي **** شطبنا
انا : معلش يالولا كان نفسي بس جوزك واقف * وبعمل اني بوشوشها * بليل بعد ماينامو ابقي اسلم عليكي ششش متقوليش لحد
معتز : * بيلفني * مراتك اهيه روح بوس فيها براحتك
انا : لا ياعم دي نكديه دي لسا بتعيط انا هجيلها بكره تكون خلصت عياط *وبروح لاختي * ايه ياصنم اييييييه يابااااا
اختي : انت اخويا
انا : اه
اختي : يعني انت مايكل
اختي : انت مموتش
اختي : طب اثبت انك اخويا
اختي : اه ايه
انا : احطك عليه
اختي : بتتكلم علي حاجه مش موجوده اصلا
انا : ماتيجي انيكك * وبحضنها نيييييييييك * كدا اتاكدتي اني اخوكي
اختي : *بتحضني جامد نييييييك * انت حسابك معايا عسيرررر علي اللي عملته دا
انا : *بوستها في خدها وانا بحضنها * وحشتيني يامريم
اختي : متكدبش انت لو بتحبني مكنتش عملت اللي عملته دا ، انت واطي وزباله وغدار ومالكش امان
انا : بس بحبك
اختي : لا لو بتحبني مكنتش سيبتني * كل دا واحنا بنتكلم واحنا في حضن بعض * انت وعدتني من واحنا صغيرين ان عمرك ماهتسيبني
انا : دا هما عشر سنين بس
اختي : انت خلفت وعدك ليا
انا : مش هسيبك تاني
اختي : لو عملتها تاني انا هنسي ان ليا اخ * وبتعيط *
انا : طب ماتعمليها بجميله وتنسي من دلوقتي ان اخوكي علشان ريحتك بصل بطريقه بنت وسخه
اختي : *بتشم هدومها * دي مش بصل دي شيواوا
انا : ايه الشيواوا دا مش نوع كلاب
اختي : لا دا نوع من انواع ال…
انا : ششش وقتك انتهي سيبيني بقي علشان انا هروح للنكد الاعظم لاكتر واحده بتعشق العياط علي وجه الارض ، لاله النكد عند المصريين القدماء ، ضهرك كدا ياعروسه عديني ، * وبروح لميرنا لسا واقفه وبتعيط * … احممم مساء الخير
ميرنا : بتعيط
انا معرفتش اعمل ايه غير اني اخدها في حضني وضمتها جامد في حضني وهي بتعيط وفضلت واقف مبتكلمش ولا هي بتتكلم هي بتعيط بس لمده خمس دقايق بحاول اكلمها مبتردش حتي محركتش ايديها ولا حضنتي هي حطاها علي بقها وبتعيط وعياطها بيزيد وانا ابوس راسها مفيش احسس علي دراعها مفيش ابوسها في خدها مفيش احضنها مفيش اكلمها مفيش قلبت تمثال مبتتحركش حتي حاولت اخدها الحمام اغسلها وشها وهي مبتتحركش ثبتت في الارض مش عايزه تتحرك ، رحت فاكك دراعها من علي بطنها وشيلته من علي بقها بالعافيه ولفيتهم حوالين ضهري وحضنتها جامد نيييييييييييك وقلتلها في ودنها "حركي ايدك علي الاقل عايز احس بيكي " ولقيتها حركت صوابعها علي ضهري ومسكت في ضهري جامد ساعتها بس ارتاحت واتنهدت في ودنها وهي جسمها سخن فشخ في حضني ومسكتها من خدودها بوست راسها ورفعت وشها لفوق من دقنها كانت مغمضه عينيها "افتحي عينيكي وحشوني " فتحتهم بالعافيه وبصتلي وهي غرقانه دموع وعينيها مبتقولش غير كلمه واحده بس " ليه كدا ؟ " فضلت باصصلها شويه بشبع من عينيها ورحت بايس راسها ومقرب من ودنها وقلتلها " كسك وحشني يامره ياعرصه" راحت ضحكت وهي بتعيط
انا : بااااس كدا عظمه طالما ضحكتي يبقي انتي فله ، اقعدي بقي
معتز : قدامك خمس دقايق تقولنا فيهم كنت فين
انا : انت عبيط ياطحش انت عايزني احكيلك عشر سنين في خمس دقايق ، ومين دول ايه العيال دي كلها
معتز : دا زياد ابني ، روح لعمو مايكل
انا : ايه هيتف علي عمو ولا ايه ، ازيك ياحبيبي
زياد : ازيك يااونكل
انا : اونكل ؟؟ ايه ياوزه الكلام دا
زياد : عيال متربيه
انا : متربيه ااااه ، خلفت تاني ولا زبك قطع
معتز : لا هو واحد كفايه
جورج : ماهو بيشتم اهوه ولسانه طويل ساكتاله يعني ولا لما انا باجي اشتم بتقوليلي العيال وتحسسيني اني تاجر اعضاء
اختي : هو بس علشان واحشنا بعد كدا لو شتم هنطرده برا
انا : ايه تاجر اعضاء دي ايه العلاقه
جورج : ياعم بقي اقعدلنا في حته
انا : وانت خلفت ولا معدش بيقف بلبلي
جورج : لا اعدل الكلام ، *وبيشاور علي اختي * هي اللي تخلف مش انا
انا : وهي هتخلف لوحدها يابن العبيطه
جورج : لا انت وسخ وبتاخد الكلام علي جوا فدا الاسلوب الوحيد اللي ينفع معاك
انا : ههههههه كسم تفاهتك ، انجز بطل حرق فين عيالك
جورج : رفقه ياررررفقه تعالي سلمي علي عمو
انا : رفقه ؟؟ اسم ***** فشششخ انت خلفتها في دير ولا ايه
ماما : انا بحب الاسم دا انت مال اهلك
انا : علي حق يادوله ازيك يارفقه
رفقه : اسيك يااونكل مايكل
انا : ايه اسيك دي
رفقه : بسلم عليك يااونكل
انا : سلمي عليا وانا عايسك تبقي ساطره كدا وكميله ولسيسه وحلوه
رفقه : حاتر يااونكل
انا : *بفتح بقها * هي امك كانت بتحطلك امواس في البزازه ولا ايه فين لسانك
اختي : *بتسحب البت من ايدي * اتلم يامايكل متتريقش علي البت دي لسا صغيره
انا : ماهي دي اخره جواز القرايب ، متجوزه متخلف عايزه بنتك تطلع ايه مروضه اسود
جورج : مش لما تروضها انت
انا : لا انا بروض لباوي بس يالبوه
جورج : ليه وانا كنت روضتك قبل كدا
انا : لا مش حلوه ، حاول مره تاني
معتز : انت مشفتش عيالك لحد دلوقتي
انا : لا شفت سيليا ، اه صح فين ابني *وببص لميرنا * مين الواد دا
ميرنا : * وهي ماسكه في دراعي ونايمه علي كتفي * دا ابنك
انا : ابني امتي
ميرنا : *تتكسف * هو ايه اللي امتي انت غايب بقالك قد ايه
انا : معرفش بتاع عشر سنين او اكتر
ميرنا : هو عمره عشر سنين
انا : لا والنبي
ميرنا : *بتوشوشني في ودني * اخر ليله هي دي اللي حبلتني فيه
انا : هصدقك ياجوافه المستكاوي انت ياحب العمر يامدفيه العش
ميرنا : *بتبتسم * انت لسا فاكرها
انا : *بلف ايدي حوالين كتفها وباخدها في حضني * انا لا يمكن انساكي ابدا
جورج : ولا ياجوووووني خد كلم ابوك
جونيور : *بيسلم عليا *
انا : احا دا شبهي نييييييييك
ليليان : شكلها كانت ليله حلوه هههههههه
انا : مفيش احلي منك انتي يالبناني ياعسل يؤبررررررني
معتز : متزعليش مني ياطنط لو دفنتهولك ورجعته الترب تاني
ماما : ما هو عنده حق يازيزو لولا زي القمر **** يباركلك فيها
جورج : احا دي العيله كلها قلبها جمد ياعمممم
معتز : مش سبع البرومبه جالهم ، فين ايام لما كانو قاعدين غلابه واحنا بنعطف عليهم
جورج: وخصوصا الوليه القرشانه دي * وبيبص علي امي * شوف شوف صغرت عشرين سنه لورا ازاي اه منك انتي
ماما : بالشبشب علي بقك انت وهو لو متلمتوش ، انتو هتكبرو عليا ولا ايه
انا : * بوشوش ميرنا * عارفه ايه اكتر حاجه وحشتني فيكي
ميرنا : * بتبصلي وعينيها مدمعه وممحونه علي نفسها وبتبتسم * ايه ياحبيبي
انا: ايديكي ياروحي ايديكي وحشتني اوووي
ميرنا : * بتديني ايديها * اهيه ملكك وبتاعتك
انا : ياسلام بقي لو تهرشيلي في ضهري ايوا في الحته دي كدا اوووووف عظما
ميرنا : * ملامحها اتغيرت * اهرشلك ؟؟
انا : ايوااااااا هو الرياكشن دا اللي انا مستنيه وهموت عليه *وبضمها في حضني وبشم شعرها وغمضت عيني وسرحت * ريحتك وحشتني وكل حاجه فيكي وحشتني اوووووووووي
ميرنا : * غمضت عينيها ونامت في حضني وجسمها اتنفض *
جونيور : *بيخبط علي كتفي *
انا : *بفتح عيني وابصله * ايه بابن الرزله عايز ايه
جونيور : حضرتك مكملتش كلام معايا
انا : وانت وزير الوزرا يعني بروح امك ، بقولك ايه روح ذاكر مش انت في مدرسه روح ذاكر
جونيور : خلصت مذاكرتي ولو سمحت ممكن متقولش الالفاظ العيب دي علشان عمتو بتزعل
انا : اوعي كدا ياميرنا علشان شكلي هكسره ، *وبشيله اقعده علي حجري * ياروح عمتو انت * وببوسه في خدوده *
اختي : الواد قمور فشخ طالعلك بس دا النسخه الاجنبي انت مكنتش بالحلاوه دي
ماما : فشر دا كان زي القمر وهو صغير بس لما كبر بقي شبه جدي
اختي : هههههههههه كلم ياجدي
انا : ايه اللي جابها الوليه دي ، قولي بقي انت في سنه كام
جونيور : ماما لسا قايلالك عشر سنين ،حضرتك احسبها من غير ماتسالني
انا : اه دا انت لمض بقي
ميرنا : طالع لابوه
انا : بتبص علي ايه يالا
جونيور : فين التاتو
انا : تاتو ايه
معتز : هو اللي اكتشف انك عايش من التاتو بتاعك
انا : ازاي مش فاهم
جورج : بعد موتك باسب…
معتز: احاا انا مش بتكلم ياخول
ليليان : **** ماكفايه شتايم بقي انتو لسانكو كلكو فلت لما جيه
انا : محسوبك اللي بيسيطر علي العيال دي ورقمي زيرو حداشر
ميرنا : *بتخبطني في كتفي * ماتتلم بقي
انا : عينيا ياقمر انت ياطرف الصينيه يامحمص
ميرنا: طب اسمع اسمع معتز ياخويا
انا : اخوكي اخوكي انا اصلا بموت في المحارم
اختي : طب ماتيجي * وبتغمزلي *
ماما : انتو اتجننتوا ، انتو حصلكوا ايه ماكنتوا زي الفل طول السنين اللي فاتوا ، ماصدقتو رجع علشان ترجعو وسخين تاني
جورج : اللي فيه داء مبيبطلوش
ماما : بس يالا
جورج : اهوووه حتي انتي قلبك مات لما رجع ولسانك طول ، مش انا اللي كنت جورج حبيبك وجوز بنتك وفي الرايحه والجايه تدعيلي
ماما : كنت مغفله
انا : سيبك ياوزه من النسوان اللي بترغي دي وقولي تاتو ايه وكشفني ازاي
معتز : بعد موتك باسبوع اتجمعنا كلنا واتصورنا صوره وجونيور من اسبوع تقريبا شاف الصوره وشافك قاعد في العربيه اللي ورانا وعرفك من التاتو
انا : يابن الوسخه ياقرد انا فعلا كنت هناك بتطمن عليكو قبل مااختفي
ميرنا : واختفيت فين بقي دا كله
انا : هحكيلكو بعدين بس ازاي عرفت ياجونيور ازاي عرفتني من التاتو
جونيور : ماما علطول كانت بتوريني صورك وشفت التاتو
ماما : ابنك طالعلك دماغه شغاله زيك
انا : بس اسمه صايص اوووي ايه اسم العلوق دا جونيور احا
جونيور : انا بحب اسمي ، لو سمحت متغلطش فيا حضرتك
انا : لو سمحت وحضرتك ؟ احا لا دا مش ابني انا عايز ابني عربجي قوم يالا ياخول من هنا
جونيور : شكرا لحضرتك
انا : قوم يالا متحرقش دمي
ميرنا : في ايه يامايكل اتعصبت فجاه ليه كدا
انا : ايه التربيه دي واحد مربي ابنه بيقول اونكل والتانيه بنتها بتنطق غلط وانتي مطلعالي عيل بيقولي حضرتك وشكرا احا ، العيال دي هتكبر ولو نزلت الشارع هتتاكل ، عيال متنيه
معتز : براحه يامايكل العيال لسا صغيره لسا
انا : صغيره احا دا انا ابويا كان بيجيبني من تحت العربيات وانا في تانيه ابتدائي ماتقوليلهم ياماما اهي قاعده اهيه اسالوها
ماما : الجيل اتغير يابني
انا: الشارع متغيرش
ليليان : ابنك عندك ربيه براحتك وانا هربي ابني بمزاجي
جورج : مش هتحكيلنا بقي ايه اللي حصل وبنت الوسخه لانا ضربتني بالنار في رجلي بعديك
انا : ما انا عارف ماانا شفتك بعديها باسبوع رجلك بتعرج وماشي علي عكاز
جورج: طب يالا احكيلنا بقي
انا : متخلي عند كسمك ددمم يعني انا مراتي وعيالي وحشني وكدا قوم روح انت والطحش التاني دا وشهرين كدا وتعالو اكون شبعت منهم
اختي : هههههههه دا عند امك احنا قاعدين مبيتين معاك هنا
معتز : مش للدرجه دي يامريم برضو هما اسبوعين بس هنقعدهم معاه
جورج : كنبتك حلوه اوي ياعشري
انا : ياولاااد العرررررررص
معتز : في حاجه عايز اسالك عليها من بدري بس مش عايز احرجك وقلت اسيبك براحتك
انا : قول علطووول
معتز : انت مسلمتش علي سلوي ليه لما دخلت
انا : سلوي مين * وببص علي سلوي * ااااه امك
معتز : *بيبصلي وساكت *
سلوي : حمد لله علي سلامتك
انا : * ببصلها * وهي دي تتنسي برضو
سلوي : احنا مش خلاص اللي فات مات وانت لو تديني فرصه افهمك ، انت اللي مرضيتش تسمعني من زمان
انا : عدي وفات
سلوي : ما انت لازم تعرف برضو
اختي : طنط سلوي مش زي ما انت فاهم يامايكل وبعد موتك وقفت معانا كلنا اكتر من ولادها
انا : عدي وفات
معتز : يعني ايه عدي وفات ما تتكلم زي البني ادمين
انا : يعني انا اللي في دماغي هعمله ايا كان
معتز : *بيعلي صوته * يعني ايه دي امي يامايكل
انا : انا عندي استعداد اقعد بالايام افكرك امك عملت ايه بس انا مفرهد الصراحه ، وتقريبا دا نفس موقف ابوك قعدت تقولي دا ابويا دا ابويا وفي الاخر طلع كلامي صح
معتز : * بيتعصب * ماقلنالك اسمعها وافهم انت اللي غبي وانا مش هكرر غلطي تاني ودي امي وخليك فاكر
انا : بكل هدوء هرد عليك واقولك صوتك لو علي عليا تاني وفي بيتي انا ههينك
معتز : انت بتعبط في الكلام
جورج : ما تهدوا ياجماعه في ايه ماخلاص انت وهو احنا في لحظه حلوه متبضنوش علينا
انا : خاف عليها يامعتز
معتز : * بيتعصب نييييك * امي لاااااا اديني قلتلك امي لااااااا
انا : عصبيتك دي اكبر دليل انك من جواك عارف ومتاكد اني قادر وجاحد
معتز : انت بتنهي كل حاجه
انا : * بقوم من علي الكنبه وبتمشي ناحيه صوره ابويا اللي متعلقه * اي حد كان ليه علاقه بموت الراجل دا انا هخليه يحصله
معتز : يابن الوس….
سلوي : استني انت يامعتز ، انا هفهمه .. ينفع تقعد وتسمعني
انا : ماما هي دي وساخه علي البرواز ولا حسنه طلعت لابويا في وشه بعد ما مات ولا ايه
سلوي : يعني مش عايز تسمع
جورج : سلوي اتهدت يامايكل وبقت جنب الحيط
انا : حظها وحش اتهدت في الوقت اللي انا هلعب فيه
سلوي : يعني انت عايز ترجع تلعب تاني
انا : * بلف وشي وابتسملها * بس انا مش هلعب انا هسجل اهداف علطول
سلوي : يبقي مالوش لازمه اللي هقوله
معتز : هاتي زياد ويالا ياليليان
انا : * بطلع قطره من جيبي وبحطها قدامهم علي الترابيزه * دا علاج المرض اللي انا نشرته ، العلاج دا للناس اللي هتقعد وتبقي معايا واللي مش عايزه براحته الباب يفوت جمل
سلوي : مايمكن بتضحك علينا
انا : شفت بنفسك ، سمعت بودنك ، اهيه لسا بتشك فيا ومش مصدقاني ، عايزني اسمعها ازاي ؟؟ ،،، علي العموم ياسلوي اه بضحك عليكي عايزه تجربي جربي مش عايزه براحتك
اختي : *بتمسك القطره * دي مش مكتوب عليها حاجه
انا : انتي هبله ولا ايه انا حطيت العلاج فيها ، انا صنعت الاتنين المرض والعلاج
اختي : طب والمرض اللي نشرته بيعمل ايه
انا : بيعمل بيبي علي روحه
اختي : انا مبهزرش
انا : وانا بهزر واعمل اللي انا عايزه واللي مش عاجبه كسمه
اختي : *بتبصلي مستغربه وبتبص لماما *
انا : مين معايا ومين ضدي ؟
(كلهم قعدوا يفكروا شويه ويبصوا لبعض وبيتناقشوا وبيتكلموا وانا واقف في الشباك ومديهم ضهري وشايف عوبيده بيعدي الشارع وطالع العماره )
انا : قدامكم بالظبط دقيقه قبل ما الباب يخبط
ليليان : طب والعيال اولادنا برضو هياخدو العلاج
انا : كله
ليليان : *بتبص لمعتز *
معتز : انا من حقي اعرف انت ناوي علي ايه
انا : مفيش حد من حقه يعرف اي حاجه ، كلكم توابع واللي مش عايز يتبعني كسمه براحته
جورج : مالك يامايكل في ايه
معتز : انت جنون العظمه ركبك
انا : اه بالظبط كدا ، والراجل اللي يقف قدامي *وببص في الساعه * الوقت انتهي ، حد يفتح الباب
ميرنا : * بتقوم تفتح الباب * عوبيده
عوبيده : هو فين هو فيييييين
انا : واقف ببتسم مستنيه
عوبيده : * بيقرب عليا وبيركز في ملامحي وبياخد نفس طويل وبيسلم عليا سلام عسكري ناشف رجولي نيييك وبعدين بيحضني *
انا : ليك شوقه يا عوبد
عوبيده : حمدلله انك عايش يالمصري
انا : انت عرفت منين اني لسا عايش ؟
عوبيده : الدنيا مقلوبه عليك
انا : ههههههه العراب ولانا ، متشغلش بالك بيهم اعتبرهم خلصانين
عوبيده : لا مش دول يامايكل
انا : اومال مين
عوبيده : اعلي اعلي من الاتنين دول ، العراب جنبه ميجيش حاجه
انا : يامرحب يامرحب ينورني في اي وقت
سلوي : مين ياعوبيده
عوبيده : منقدرش نقول اسمه
انا : ليه هو فولدمورت بكسمه
عوبيده : شششش وطي صوتك ، المهم طمني عليك وحشتني يالمصري كتييييير كتييييييير
انا : *بستغرب طريقته * من امتي وانت خول ياعوبيده ؟
عوبيده : عوبيده عمره ماهيكون خول ابدا ، بس دا اكتر مجرم مختل عقليا علي وجه الارض
جورج : الجوكر يعني ولا مين
عوبيده : وانت عرفت منين انت تعرفه
جورج : لا انا بسف عادي بقول ايفيه
انا : هو اسمه الجوكر ؟
عوبيده : دا لقبه ودا كل اللي نعرفه عنه
جورج : ايوا ياعم باتماااااااان
انا : احنا مارفل ياخول مفيهاش باتمان التانيه دي سي
جورج : اي حاجه اهم كلهم خوارق
انا : طب اهدي بدل ما اخرقك انا *وببص لسلوي *
سلوي : *بتقعد علي الكنبه وشكلها مصدوم *
انا : *بوطي جنب ودنها * انتي تعرفيه
سلوي : مستحيل يكون هو * وبتبص لامي *
انا : مين الجوكر دا ياسلوي ؟
سلوي : لا مش هقدر اقول انا ماليش دعوه * وباين عليها الخوف *
انا : انا مش مستعجل مسيري هعرف ودلوقتي ميرنا قومي صبلنا عصير واللي هياخد العلاج يجي ناحيه اليمين واللي مش هياخده يجي ناحيه الشمال
ميرنا : حاضر
عوبيده : علاج ايه ؟؟ انت نفذت اللي في دماغك
انا : معايا ولاضدي ؟
عوبيده : *بيدي تحيه عسكريه * معاك
انا : *ببص عليهم وهما بيتحركوا وملقتش غير ميرنا وجورج بس اللي جم ناحيه اليمين *
جورج : مريم واقفه هناك ليه تعالي هنا
اختي : لا ، مش هاجي وزي ماحصل للناس يحصلي انا دكتوره واقسمت اني اساعد الناس مش ااذيهم
انا : سيبها براحتها
جورج : احا دي اختك
انا : ناضجه بما فيه الكفايه تختار مصيرها ، مش عايزه العلاج ياماما ؟؟
ماما : التاريخ بيعيد نفسه ومش هغلط نفس الغلط انا كنت بساعد ابوك زمان ومش هساعدك تاني دلوقتي
انا : انا بصحح التاريخ
ماما : انت بتموت نفسك ، ياريتك ما كنت رجعت وكنت فضلت ميت
ميرنا : مااااماااا انتي بتقولي ايه
انا : بدماغك يا مني ، والباقي دا قراركم صح ؟
معتز : انا مش عايز مشاكل انا عايز اربي ابني ومش عايز اخش في مشاكل تاني انا بقي ليا بيت واسره وابن وام واخ وعايشين ميه فل وعشره مش هضحي بدا كله علشان واحد اناني مش شايف غير مصلحته
انا : اوكيه ، *وببص لسلوي جنبي * وانتي
سلوي : انا هاخد العلاج بس ماليش دعوه بمشاكلك
انا : ماهو دا اللي انا قلته ، انا مطلبتش من حد يبقي معايا انا عرضت عليكم العلاج بس انتو اللي افتكرتو اني عايزكم معايا
معتز : انت هتستهبل يالا انت مش قلت اللي هياخد العلاج يبقي معايا
انا : يبقي انت لسا مفهمتش ، معلش انا عاذر غبائك ، ميرنا قطري لكل واحد نقطتين في كوبايه العصير بتاعه
انا : اللي مش هياخد العلاج يبدا يعد ٣٠ يوم او يمكن بالفعل العد بتاعه بدا
اختي : دا علاج ايه طيب
انا : *بمسك القطره من ميرنا وبصبها في كل الكوبايات * ادي كسم العلاج في كل الكوبايات اللي عايز يشرب يشرب اللي مش عايز كسمه دا انتو ***** نيييييييك * وببص لعوبيده وبديله كوبايته * اشرب بسرعه وتعالي معايا
ميرنا : هتروح فين انا ملحقتش اقعد معاك
انا : * بمسكها من كتفها * متخافيش انا راجع ومش هسيبك تاني ، دا اخر مشوار هعمله وهرجعلك
ميرنا : ارجوووك خليك متمشيش تاني ارجووووك
انا : متخافيش *وببوس راسها * وحياتك عندي متخافيش انتي هدفي الاول والاخير في الحياه دي ، انتي وعيالي
ميرنا : هستناك
انا : بحبك ، يالا ياعوبد …

( نزلنا انا وعوبيده وركبنا عربيته وروحنا علي المكان اللي كنت كاتبه للانا والعراب في الورقه اللي هو "المدافن" ..وروحت لقيتهم مستنيين قدام المدافن ومعاهم بتاع ٤ عربيات كلها بودي جاردات ونزلت من العربيه انا وعوبيده وشاورتلهم يجوا ورايا ودخلت المدافن لحد ماوصلت لمدفن ابويا ووقفت قدامه )

انا : من هنا ابتدت الحكايه *وبشاور علي المدفن *
عوبيده : تعيش وتفتكر
انا: *مديهم ضهري * انا مش قلت تيجو لوحدكم
العراب : انا اللي اعطي الاوامر مش انت
انا : *بلف وشي * طبعا كلكم سمعتم عن المرض اللي انتشر بس اللي متعرفهوش انه الانسان بيموت بعد اصابته ب ٣٠ يوم ، فتفتكر ياعراب الناس اللي معاك بسلاح دول هيختارو يحموك ويقتلوني ولا ينقذو حياتهم * وبتمشي بينهم * اللي عنده ***** ، واللي عنده زوجه ، واللي غلبان وعايز يعيش ….. تفتكر كل واحد من دول هيضحي بقصته وبحياته وبعيلته علشان الفلوس الي بتديهاله ؟؟….. اشك
العراب : دول عبيد بينفذوا الاوامر
لانا: متحاولش تاثر علينا احنا عارفين كل حاجه
انا : انا معايا العلاج يعني لو اتقتلت هتموتوا ، فتفتكر لو اديت امر لحد من رجالتك يقتلني تفتكر هيبقي بالغباء دا انه يقتلني وهو عارف انه هيموت بعد شهر هو ومراته وابنه وبنته وكل اللي يعرفهم ؟
العراب : يبقي هقتلك بنفسي * وبيطلع مسدسه *
انا : متهور بس اهبل ، بص وراك
العراب : *بيبص وراه لقي الحراس بتوعه بتوجه السلاح ناحيته بس مترددين *
انا : هييييييييييح ، البقاء البقاء ياعراب هي اكتر غريزه مزروعه في قلب البشر ، ولا فلوس ولا نفوذ تقدر تقاومها
لانا : *بترفع حاجبها * انت بقيت بتعرف تلعب علي الجانب النفسي كمان
انا : تربيتك يااستاذه ، وعشر سنين مش قليليين ، عشر سنين كفيله انها تهدم شخص وتحطمه او ترفعه لسابع سما
لانا: خليني اخمن ، انت اكيد اختارت الاختيار التاني
انا : اجابه صحيحه مبروك كسبتي معانا دا * وبحطلها بعبوص في بقها *
العراب : اضمن منين ان معاك العلاج ومبتشتغلناش
انا : من غير ضمان ، بالمناسبه تعرف حد اسمه الجوكر
العراب : *يبلع ريقه وبينزل المسدس * انت عرفت الاسم دا منين
انا : تعرفه ؟
العراب : اكيد مين ميعرفوش
انا : مين هو
العراب : محدش يعرفه ، احنا نعرفه اسم فقط
انا : *بطلع من جيبي العلاج * اللي عايز العلاج يجي ناحيه اليمين *
(كلهم جم ناحيه اليمين )
انا : شفت بقي ياعراب غريزه البقاء بتعمل ايه ، ولسا هبهرك
العراب : *بيبص حواليه ومستغرب * هقتلك هقتلك واخد العلاج
انا : وهتعرف الجرعه المناسبه ازاي ؟؟ جرعه زياده او اقل يبقي العلاج مالوش لازمه ، هثبتلك *وبرفع القطره فوق * اللي عايز العلاج يقتل لانا
*وفي اقل من ثانيه كانت جثه لانا متخرمه من كتر الرصاص *.....ههههههه ايه رايك ياعراب ؟
العراب : بينزل علي ركبه * انا هعمل اللي انت عايزه وهقولك علي كل اللي عايز تعرفه
انا : انا مبحبش الخاضعين ،* وبشاور للحراس *
العراب : انتظرررر انتظر ارررجوك هقول حاجه
انا : لا زمن الكلام انتهي دلوقتي زمن الافعال ، * وبنزل ايدي اشاره للحراس يقتلوه *
( وفي اقل من ثانيه كانت جسه العراب متخرمه زي لانا والدم مغرق المكان)
انا : *بعدي جنبيهم وبفتح القطره * افتحوا بقكم *وبحط لك واحد نقطتين في بقه *..... مبروك انتو بقيتو احرار مش عبيد ، يالا ياعوبيده
عوبيده : *منبهر باللي بيحصل * انت بقيت كافر جاحد احا ايه دا
انا : زي ما قلتلهم اي حد كان ليه علاقه بموت ابويا انا مش هسمي عليه
عوبيده : بس ااااااا
انا : لو قلبك ضعف وبقي خول امشي مش عايزك
عوبيده : مقصدش بس ااااا انت بتلعب بعقولهم انت بتلعب علي غريزه البشر بتلعب علي احتياجاتهم انت بتتجاحد اكتر واكتر
انا : انا بحررهم من عبوديتهم ياعوبيده ، بص علي الاتنين اللي مقتولين دول بصلهم كويس بص لوشهم وشوف كام واحد قتلوه كام بيت اتهدم بسببهم كام شخص ذلوه واهانوه علشان معاهم سلطه بص بص كويس ، اقولك بص علي الحراس بص علي تعابير وشهم لما فرعونهم مات بص علي ملامحهم هتحسهم رجعوا بشر من تاني مبقوش عبيد للفرعون
عوبيده : انت ايه اللي حصلك بس
انا : *ببص بعيد وبشاور بايدي للمدفن * من هنا ابتدت الحكايه ………………….

فلاش باك
ولا لا خلي الفلاش باك دلوقتي ، هتموتوا وتعرفوا رجع ازاي وانا غتت ومش هقول دلوقتي هروح اهري في اي حاجه وابقي احكيلكم في الجزء التسعين ولا حاجه

رجعنا انا وعوبيده علي البيت لقيناهم كلهم لسا قاعدين اللي بيرغي واللي دخل ينام واللي بيلعب بلايستيشن
انا : احا انتو لسا قاعدين
جورج : انتو كنتو فين
انا : كارفور كان عامل عروض بنت متناكه
اختي : *طالعه من المطبخ باطباق اكل * طب يالا خشوا اغسلوا ايديكم علشان هنتغدي
انا : لحقتيني انا كنت لسا هقولكم عايز اكل انا جعان نيييييك
عوبيده : طب استاذن انا واسيبكم براحتكم
انا : انت عبيط ولا ايه انت بقيت واحد من العيله اقعد اقعد

( والاكل جهز وكلنا قاعدين بناكل وميرنا قاعده جنبي مبتاكلش او بتاكل براحه بس قاعده بتتفرج عليا وانا باكل زي الجحش ومركزه في ملامح وشي وصوتي وحركاتي ومش مركزه في اي كلام نهائي )

معتز : * وهو بياكل * بقولك يامايكل انت ناوي علي ايه
انا : ناوي انقل التليفزيون في اوضه النوم
جورج : هههههه حلوه
معتز : جورج خف شويه تعريص
جورج : دا انت عيل كئيب *وبيبص لجونيور * مبتاكلش ليه يالا
جونيور : مش بحب الورك عايز الصدر
ميرنا : معلش ياجورج ناوله صدر علشان مبياكلش وراك خالص
جورج : مفيش صدور كلها وراك
ميرنا : خلاص ياحبيبي خد صدري انا
انا : ايه ؟
ميرنا : ايه هديله صدري
انا : احا انتي بتقولي ايه
ميرنا : في ايه يامايكل مبيحبش الوراك ، انتو بتضحكو علي ايه
انا: عيدي كدا الجمله في دماغك وركزي كدا ٤ ثواني
ميرنا : مش فاهمه
ليليان : هفهمك انا
جورج : اااااه يابختك ، اهي مصانع صدور كنتاكي هتفهمك بنفسها اهيه
معتز : *بيحدفه بالمعلقه * يامعررررص متعومش علي عوم العلق التاني
جورج : *بيضرب جونيور علي راسه * عاجبك كدا اديك جبتلنا الكلام
جونيور : يابابا قلتلك متضربنيش علي راسي بتوجعني
انا : الصلاه علي النبي ، بابا …… *وببص لميرنا لقيتها متعصبه وبتزعقله * ..ايه ياحب العمر الكلام دا
ميرنا : *بتبصلي متضايقه ومتعصبه نيييك * مايكل مش عايزه هزار في المواضيع دي
انا : *مسكت كف ايديها جامد * حاضر ياروحي
معتز : مقولتليش برضو هتعمل ايه
انا : *باكل معلقه رز وبكلمه * ايا كان اللي هقوله ياوزه مش هيفرق معاك ، فهات من الاخر وقولي عايز تقول ايه وناولني طبق المخلل
معتز : *بيبص لسلوي وبيبصلي * علي بلاطه انا مش هخش في حوارات تاني انا كفايه عليا كدا واتعودت خلاص علي البيت والاسره والعيله ، ياريت متفهمنيش غلط بس انا حبيت الاستقرار
انا : يابن الشرموووووطه
معتز : من غير غلط علشان مشتمكش
انا : ياعم مش عليك انا علي الخول اللي اخترع تخليل الخيار ، بتبوظوا النعمه ياكفره حد عاقل يخلل خيار ياولاد المره
عوبيده : *بيبصلي * يابتاع الخيار ناولني خياره هههههه
جورج : اسكت ياعوبيده اسكت انت مبتعرفش تهزر اسكت متقولش ايفيهات
انا : ولا كلم عمك عوبد عدل
جورج : انت وهو علي بتاعي
عوبيده : متاكد ؟
جورج : هههههه بهزر معاك ياابو الصحاب في ايه
انا : وانا موافق يامعتز اعمل اللي يريحك
معتز : متزعلش مني ياصاحبي احنا عشره عمر وانت مبقتش زي زمان ، فخليني انا مع بيتي وولادي
انا : طب ولولا معايا ولا ايه الكلام
معتز : *بيبتسم * سفره دايمه وربنا يديم عليك لمه اهلك حواليك
انا : تسلم ياجدي حبيبي
جورج : عامل فيها زعيم الافارقه وعايز استقرار ونيله ياعمممم اقععععد
انا : وانت معايا ولا هتستقر يابو جونيور
جورج : معاك
معتز : *بيقوم من علي الاكل هو ومراته وعياله وسلوي *
اختي : *بتاكل بنتها وبتكلمنا * هو انت مينفعش تتهد وتقعد وخلاص اللي فات مات
انا : بس يابت ، ميرنا تعالي عايزك
معتز : * بيسلم عليا * سفره دايمه ، يالا اشوف وشك علي خير
انا : *بهز راسي * اللي تشوفه طالما دا هيريحك
معتز : معلش انا كدا هبقي مرتاح اكتر
انا : * بحضنه * خلي بالك من نفسك ومن عيلتك
معتز : وانت كملن خلي بالك من نفسك
انا : لو احتاجتك اكلمك ولاااا
معتز : انت هتعرف تتصرف لوحدك من غيري
انا : *بهز راسي * اشوف وشك بخير ياصاحبي *وبسلم علي لولا وزياد *
سلوي : انا ماشيه ومش هتشوف وشي تاني ، ممكن رجاء انك تسيبني في حالي
انا : *ببص لمعتز *
معتز : *مستنيني ارد *
انا : لاجل ابنك ولاجل زياد حفيدك ياسلوي هعتبر انه عدي وفات
سلوي : اشوف وشك بخير
انا : سلام ، *وبقفل الباب وراهم * …حد تاني هيمشي ، شايفك بتفكر ياجورج
جورج : *بيبص لاختي * انا معاك بس اختك هي اللي رافضه
اختي : سيب جوزي في حاله
انا : اوكيه ، تعالي ياميرنا
ميرنا قامت وخدتها علي جنب وقفنا بعيد عنهم واول مابعدنا عنهمم روحت هاجم عليها جامد حاضنها وببوس في كل حته فيها بشوق ولهفه وافترا ومشاعر سنين مكبوته وايدي بتلعب في جسمها كله وهي متجاوبه معايا بطريقه رهيبه وبقينا احنا الاتنين بنصارع بعض في مين اللي يبوس التاني اكتر ويحضنه اكتر ويضمه عليه وايدينا احنا الاتنين بتتحرك علي اجسامنا بنعصر في بعض مش عايزين نسيب بعض ولا ثانيه لدرجه انها مكنتش بتلحق تكمل الاااه بتاعتها كنت بهجم علي شفايفها اكتم صرختها واضمها عليا اكتر وروحنا في دنيا تانيه انا وهي وجسمها ساب وانا هايج عليها نييييييك وعمال اقفش في جسمها وهي بتترعش وبتتاوه وتاوهاتها بتزيد مش قادره تقف وجسمها بيتنفض ويترعش وانا كل لما تتنفض واسمع اهاتها ازيد اوووي في اللي بعمله لحد ماشدتني جامد عليها من شفايفي وبصالي في عيني وانا باصص لعينيها وهي مدمعه وشفايفها بتترعش وايدي قافشه في جسمها جامد لاففها حوالين ضهرها وهي ماسكه في التيشيرت من جنبي وايديها مشبكه فيا خايفه اهرب منها

انا : وحشتيني اكتر مما تتخيلي اووووي اوووووي
ميرنا : *بتبلع ريقها وبتبصلي بعيونها اللي كلها براءه اللي بتجيبني في ثانيه * متسبنيش تاني
انا : مش هسيبك مش هسيبك انا بتاعك طول العمر
ميرنا : *بتشهق * اوعدني اوعدني علشان خاطري
انا : *بشدها جامد في حضني * اوعدك اوعددددك ياميرنا مش هسيبك تاني ابدا ابدا ابدا
ميرنا : *راسها علي كتفي وقافشه فيا جامد * قول اسمي تاني قوله تاني
انا : بحبك بحبك ياميرنا
ميرنا : ااااااه تاني قوله تاني وحشني اسمي منك اوووي
انا : وانتي و حشتيني اووووي وحشني حضنك ولمستك وريحتك وصوتك
ميرنا : * بتترعش في حضني * ااااااه كمان كمان قول كمان ارجووك
انا : وهزارك ودلعك وخناقاتك وحنيتك
ميرنا : كمل كمل علشان خاطري متسبنيش وكمل كمممممل قوووووول قووول تاني قول كتييييير
انا : بحبك بحبك اوووووووي بعشقك وبعشق كل حته فيكي لو هقعد احب فيكي من هنا لبكره مش هزهق منك ابدا انا بحبك اكتر من نفسي صدقيني انا ندمان علي العمر اللي ضاع دا وانتي مش معايا فيه
ميرنا : قولي بحبك ياميرنا قولي بحبك يامراتي قولهالي عايزه اسمع صوتك اوووي
انا : بعشقك ياميرنا مايكل بيعشقك يامراتي ياحبيبتي ياعشيقتي ومعشوقتي يا اجمل من رات عيني وانضف ما في كوني وعالمي ياميرنا
ميرنا : *بتقفش فيا جامد وجسمها بيترعش * اااااااااه وانا بحبك بحبك اوووووي بحبك بحبك
انا : * شيلتها زي ماهي ونزلت بيها علي السرير ونمت فوقيها واحنا لابسين هدومنا * انا محبتش ولا هحب غيرك ياحبيبتي صدقيني *وببوسها في شفايفها جامد *
ميرنا : *لفت رجليها حواليا وضمتني عليها جامد وشهقت اوووي * اوووووووف انا مش مصدقه ان انت في حضني مش مصدقه انك عايش انا بحلم اااااااااااه ولو حلم انا موافقه مش عايزاك تقوم من عليا خليك يامايكل خلييييييييك
انا : وحشني صوتك واسمي وهو طالع من بقك وحشني ايدك علي جسمي وحشني كسك اللي بيغرق في ثانيه دا
ميرنا : ااااااه غرقان غرقان من بدري ياحبيبي غرقان
انا : *ببصلها في عينيها وببتسم * يعني ينفع يبقي غرقان كدا ومتقوليليش اروح امسي عليه
ميرنا : محتاجك محتاجك اووووي دا بيعيط بيعيط من شوقه ليييك
انا : وانا همسح دموعه واصالحه وابوسه وهقعد معاه مش هسيبه
ميرنا : *بتمسك ايدي تدخلها من تحت بنطلونها علي كسها * شايف حااااسس بيه حاسس قد ايه هو محتاجلك
انا : *بحرك ايدي علي كسها وببعبصها في كسها * وغلاوتك عندي ما هسيبه تاني *ونمت عليها ببوسها اووووي وبلعب في كسها *
ميرنا : *شهقت شهقه بنت وسخه واتنفضت ورفعت راسها لفوق ولسا هتصرخ لحقتها وكتم صرختها بشفايفي وايديها مسكت في جسمي جامد وبقت بتخربشني وجسمها متشنخ ورجليها بتترعش ومش قادره حتي تحرك جسمها وبصالي عايزه تقولي متشيلش ايدك وفي اقل من نص دقيقه لقيت جسمها بقي بيتنفض ووسطها طالع نازل بتتاوه بطريقه رهيييه وبتنهج وعرقت نييييك ونفسها بتاخده متقطع وايديها بتترعش وهي مسكاني
انا : جيبي جيبي ياروحي وارتاحي
ميرنا : *بصالي وبقها مفتوح علي الاخر بتترعش مش قادره تتكلم وراحت نزلت براسها تاني علي المخده وصرخت صرخه من جوا اووووووي
انا : *طلعت ايدي غرقانه من عسلها وحطيتها في بقي بمصها لقيتها لفت وشها وشهقت فشششخ لما لقتني بعمل الحركه دي وراحت شاده ايدي وحطتها في بقها وبقت بتمص صوابعي جامد وبتحك خدودها في كف ايدي من جوا
ميرنا : جوايا كتييير اووووي اووووي ياحبيبي اوووي عايز اقولهولك واعملهولك جوايا بيناديك محتاجك محتاج.. امممممم
اانا : *بوستها قبل ماتخلص كلامها * انا معاكي مش هسيبك تاني
ميرنا :*غمضت عينيها وانا نايم عليها وبتشم فيا * امممممم ريحتك ريحتك هي اللي كانت مصبراني علي فراقك
انا : ريحتي احا انتي لسا فيكي العاده دي
ميرنا : مكنش في اي حاجه غير هدومك والفيديو اللي سبتهولي
انا : مطلعتش اناني اهوه وسبتلك زبي
ميرنا : *بتبتسم * كان هو اللي بيريحني وحياتك عندي
انا : *بغمزلها * وهو اللي هيريحك دلوقتي يالبوه انيت
ميرنا : *شهقت وبرقت * بجدددد بجدد هت ااا هتريحني يعني هتحطه هتدخله جوايا
انا : اه ايه الغريب يعني ، هنيكك احا
ميرنا : *غمضت عينيها وبتشهق وشدت ايدي حطتها علي بزها * قولها تاني قووووول
انا : *بدعك بزازها وهي حطت ايديها علي ايدي علي بزها * هنيكك واحبلك هدخله كله جواكي
ميرنا : ااااااااااااه ، كمان كمان
انا : بزازك عمرها ما فشلت انها تهيجني عليكي *وبحك زبي علي كسها *
ميرنا : ااااااه مايكل مايكل ارجووووك
انا : ايه ياروح وعيون مايكل
ميرنا : عايزه اشوفه عايزه اشوفه اوووووي عايزه امسكه واحس بيه
انا : تشوفي ايه زبي
ميرنا : *بصتلي وهي بتشهق وبتهز راسها وبتتاوه *
انا : * مسكت ايديها وانا نايم فوقيها ونزلتها علي زبي من فوق البنطلون *
ميرنا : *اول ما لمسته اتنفضت وسحبت ايديها بسرعه *
انا : ايه مالك
ميرنا : *بتبصلي وبتبلع ريقها * مش مصدقه مش مصدقه انه في يوم هقدر المسه تاني وامسكه
انا : *بنزل ايديها براحه تاني علي زبي * طب امسكيه امسكيه وصدقي
ميرنا : *مسكته من فوق البنطلون وقعدت تحسس عليه وتستكشفه اكنها اول مره وبصالي وهي مش قادره تتكلم وشفايفها بتترعش * دا هووو دا زبك ياحبيبي دا زبك اااااااه
انا : اومال كسي ما هو زبي
ميرنا : *بتفكلي زرار البنطلون وهي بتمد شفايفها علشان ابوسها وانا رفعت نفسي شويه وببوسها وهي بتنزلي البنطلون والبوكسر لحد مازبي طلع من البوكسر لقيتها شهقت ولسا بصالي ومسكته بايديها وانا حاسس بايديها بتترعش علي زبي وبصالي ومبرقه نييييك وشفايفها بتترعش
انا : اوووووووف ايدك تجنن علي زبي
ميرنا : اااااه عايزه اشوفه عايزه اشوفه اووووووووي
انا : بصي عليه اهو قدامك
ميرنا : *لسا بصالي * مش قادره مش قادره ابص عليه خايفه
انا : *بستغرب * خايفه من ايه هو هيعضك
ميرنا : مش هستحمل اشوفه جسمي جسمي مش هيستحمل
انا : طب براحه انا معاكي اهوه بصي عليه *وروحت نايم جنبها وقلعت البنطلون خالص ولقيتها بصالي مش عايزه تبص علي زبي *
ميرنا : مش عارفه انا هايجه اوووي وخايفه يامايكل خايفه
انا: * قمت وقفت بركبي علي السرير وهي غمضت عينيها روحت ماسك ايديها حطيتها علي زبي وبحركها علي زبي وبلف راسها ناحيته وقربته من شفايفها * افتحي عينك ياروحي افتحي
ميرنا : *بتفتح بقها براحه وبتفتح عينيها واول ماشافته بلعت ريقها مع شهقه * اااااااااااه
انا : اوووووف نييييييك فكرتيني باول مره مصتيلي فيها
ميرنا : *بصتلي من فوق لتحت بعينيها الهايجه وكسم الفجر بجد وراحت ماسكه زبي بايديها مسكته جامد *
انا : اااااااه نفس النظره دي اللي خلتني اعشقك
ميرنا : *مبتتكلمش وراحت بصت علي زبي ولقيت وسطها بيترعش وبتفتح رجليها لوحدها علي الاخر فمديت ايدي ناحيه كسها لقيتها شهقت واتنفضت وكل دا هي ماسكه في زبي بايديها لسا معملتش حاجه روحت دعكتلها كسها وحسست علي فخادها من جوا لقيتها بتترعش اكتر وبتجيب
انا : مصيه مصيه حطيه في بقك انا هايج عليكي نيييييك
ميرنا : اااااااااااه * وبتفتح رجليها علي اخرها * … مايكل مايكل
انا : *وبزق راسها علي زبي * ايه
ميرنا : دخله دخله الاول وبعدين هعملك اللي انت عايزه هريحك صدقني بس دخله
انا :طب مصي شويه طيب
ميرنا : *بتدمع جامد من الهيجان وبتهز راسها وبتتكلم بالعافيه * مش قادره مش قادره عايزاه جوايا علشان خاطري
انا : ابلعي ريقك طيب واهدي انا مش سامعك
ميرنا : *بتبلع ريقها بصعوبه وبتاخد نفسها * عايزاه جوايا عايزاك تدخله فيا
انا : حاضر حاضر
وبعدل نفسي فوقيها ويادوب نزلتلها البنطلون والاندر ومشيت علي كسها بزبري بفرشلها لقيتها بتتنفض نيييييك وايديها وجسمها بيترعشوا وبصالي بصه بنت متناكه عينيها بتتسحب فيهم ومدت ايديها براحه اعصابها سايبه وقربت علي زبري مسكته وبتحطه في كسها بتدخله جوا بس مع رعشه ايديها الجامده مش عارفه تدخله روحت ماسك زبري ومدخله براحه في كسها لقيتها شهقت ورفعت راسها
مرنا : اااااااااه دخل دخل فيا دخل فيا بتاعك جوااااا اااااااااه
انا *غمضت عيني وزقيت زبري اكتر في كسها ومستمتع بصوتها اللي بقالي كتييير مسمعتوش و ميرنا بتترعش بس وجسمها بيتنفض * ميرنا انا مش هستحمل حاسس اني هجيب انا مشتاقلك اكتر منك
ميرنا : *فتحت عينيها وبصالي بتهز راسها وعينيها كلها لهفه وشوق * اي حاجه اي حاجه كل اللي نفسك فيه اعمله انا راضيه وموافقه
انا : اووووووووف نييييك كسك غبي نييييك علي زبي
ميرنا : *بصالي وهي بتتاوه وبتمسح وشي بايديها * اللي نفسك فيه ياحبيبي اعمله اعمل كل اللي انت عايزه ارجوك
انا : * بصيتلها وانا بتاوه * شكلي كبرت وعجزت ولا ايه
ميرنا : *بتشهق ومسكت دراعي جامد * هعملك اللي انت عايزه بس متسبنيش تاني ارجوووك ارجوووك يامايكل ارجووووك
انا : *وقفت النيك وقربت علي وشها * متخافيش واهدي انا جنبك
ميرنا : * بتدمع وبتتنفس بسرعه * هعيشلك كلبه تحت رجليك بس متقساش عليا تاني ولا تبعد
انا: كلبه ايه بس وخرا ايه اهدي اهدي * وخدت راسها في حضني وبوستها * اهدي ياحبيبتي اهدي انا جنبك والمره دي بجد
ميرنا: *بتضمني عليها اوووي * ارجووووووووك ارجووووك
انا : وغلاوتك عندي وحياه عيالي ما هبعد عنك تاني اهدي بقي علشان خاطري
ميرنا : *بتلف رجليها حوالين وسطي * اوعدني احلف احلف برحمه ابوك
انا : ورحمه ابوكي ما هبعد تاني
ميرنا : لا ابوك انت
انا : ابوكي انتي لابو شكلك يازباله ياوسخه
ميرنا : *بتبرق * ايه دا انا عملت ايه
انا : سوري افتكرتك بتشتمي
ميرنا: مايكل متهزرش بقي واوعدني علشان خاطري
انا : اوعدك اني مش هسيبك ابدا ياميرنا يابنت ميرر….. * والباب بيتفتح * … احا حد يخش كدا * وبنام علي ميرنا اوي بخبيها *
اختي : اسفه اسفه معرفش انكو كدا * وبتداري وشها وهي بتكلمنا *
انا : انجزي عايزه ايه ولا غوري دلوقتي
اختي : بتاع الكهربا برا
انا : حاضر هحط طرحه علي راسي واقوم افتحله
اختي : انت بتهزر هات فلوس احاسبه
انا : دا وقته يعني بزمتك غوري يابت في داهيه
اختي : *بترفع حاجبها * طب مش غايره وادي الباب اهووه مفتوح
انا : يامريم انتي يامررره يخربيت اهلك
ميرنا : *بتضحك نيييك *
انا : انتي بتضحكي علي ايه انتي كمان واوعي عايز اقوم
ميرنا : *لافه رجليها حوالين وسطي * لا مش هتقوم خليك
انا : مش وقت خرا حد يجي ويشوفنا
ميرنا : *بتغمض عينيها برومانسيه * خليييييك فوقي متقومممش
انا : بقي كدا طيب * وابتديت انيكها *
ميرنا : اااااااه
انا : بتهزري وانا كمان بهزر وكسم اي حد اللي يشوفنا يشوفنا بقي
ميرنا : اااااااه طب براحه طيب اااااااه متفتريش استني
انا : علشان تبقي تهزري كويس
ميرنا : بجد اهدي بجد يامايكل اااااااه * وبتحاول توطي صوتها وبتزقني من بطني * ياحبيبي اهدي انا بقالي كتير علشان خاطري ااااااه
انا : *مكمل نييييك فيها وماسكها جامد *
ميرنا: مايكل علشان خاطري انا بقالي كتير بتاعي مش متعود علشان خاطري ارجوووك ااااااااه انا بتوجع علشان خاطري
انا : * وقفت نيك وبصتلها *
ميرنا : * بتبلع ريقها وبتبصلي باستعطاف * بجد وجعني ياحبيبي
انا : وجع وجع ولا دلع
ميرنا : * بتاخد نفسها وبتتاوه براحه وبتمد ايديها تحسس علي كسها * وجع وجع بجد انت افتريت عليه مره واحده
انا : *بوست راسها * ما انتي اللي استفذتيني انتي والعلقه التانيه
ميرنا: *بتبصلي وهي مش عارفه تقول ايه *
انا : طب خلاص حقك عليا مكنتش اقصد
ميرنا : *بتهز راسها *
انا : اتوجعتي جامد طيب
ميرنا : مش مهم فداك كل حاجه ، كمل ياحبيبي كمل براحتك اعمل اللي نفسك فيه اعمل كل الحاجات اللي بتتعمل في الستات انا هستحمل كل حاجه
انا : *اتكسفت واتحرجت نيييك وهرشت في راسي * احااااااا انا نسسيت خالص انك ااااا ، حقك عليا بجد
ميرنا : *بصتلي وبتبتسم بتداري كسوفها * لا ياحبيبي انا كويسه انا بقيت بستحمل حتي جرب متخافش ، انا انا انا بس تعبت علشان انا بقالي كتير بس ، اهوه حتي بص اعمل براحتك *وبتزقني من ضهري علي كسها * اعمل كل اللي نفسك فيه انا هريحك انا بتاعتك
انا : *مسكت ايديها وبوستها * وانا اصلا مبرتاحش غير معاكي ، انتي بس اللي بتريحيني
ميرنا: *باستعطاف * طب كمل علشان خاطري انا عايزاك
انا : وانا عايزك اووووووووي انا هموت عليكي اصلا *وابتديت ادخل براحه * …خخخخخخ يخربيت بضانك في ايه يامريم انتي كبرتي وخرفتي ولا ايه
اختي : بتاع الغاز برا عايز يكشف
انا : قوليله يعدي عليا في العياده
اختي : عياده ايه ، هو عايز يكشف علي العداد
انا : مالو العداد الف سلامه بيشتكي من ايه
اختي : شربات يالا دمك شربات ، انتي بتضحكيله علي ايه دا عيل غتت وايفيهاته شبهه
انا : مريم ممكن انيك بعد اذن روح مواظفين الحكومه اللي جواكي ممكن لو مش هيضايق سيادتك يعني
اختي : شششش وطي صوتك جاتك القرف *وبتقفل الباب وبتخرج *
انا : بتضحكي اضحكي ياختي اضحكي
ميرنا : *بتبصلي ومبتسمه وفرحانه اووي وبتركز في ملامحي وراحت شداني انام عليها *
انا : وانتي وحشاني اكتر ياحبيبتي بس بالاولمبياد اللي برا دي مش عارف اعبرلك عن اي حاجه
ميرنا : *بتبوسني في خدي وهي ضماني عليها * مش مهم المهم انك في حضني
انا : طب ممكن اكمل نيك انتي كمان ولا دي استراحه بين الشوطين
ميرنا : ههههههههههههههه *بتعض شفايفها * ما تنيك هو حد حاشك
انا : ماشي اتدلعي ياختي اتدلعي حقك
ميرنا : ايه بتعمل ايه
انا : *بحرك زبي علي كسها * استني نام قطع منك لله يامريم الجزمه الهي كسك يتقفل مايتفتح تاني
اختي : *بتفتح الباب * ايه اصله دا وانا مالي انا
انا : * بحدفها بالمخده * غوررررري جاتك القرف فيكي وفي معرفتك
اختي : اااااه متشكرين يامحترم
انا : انتي واقفه بتتسنطي علينا
اختي : لا دا بتاع…
انا : ششششششش ولا كلمه مش عايز اسمع اي ششششش ولا كلمه ، برااااا
اختي : ههههههه بهزر دي ام ميرنا واختها برا
انا : انتي ريسبشن البيت يعني موظفه الاستقبال ؟؟ ماتتهدي وتترزعي واحنا هنجيلك احا مالك النهارده
اختي : بطل صياح خلاص ماشيه
ميرنا : * قامت من تحتي وبتطبطب علي كتفي * معلش حقك عليا انا ، انا حاسه بيك صدقني بس انت عارف حبايبك مش مصدقين انك عايش وجايين يزوروك معلش امسحها فيا انا وهعوضك صدقني
انا : ماهو انا عايز انيييك ، مراتي وحشتني دا ايه الخرا دا
ميرنا : *بتبصلي وبتبص علي الباب * طب خلاص ياحبيبي اللي يريحك اعمله وانا موافقه علي اي حاجه بس متزعلش نفسك علشان خاطري
انا : *بصيتلها ولما بصيتلها هديت شويه * طيب خلاص عادي لسا الايام جايه كتير
ميرنا : *بتبتسم * وانا تحت امرك في اي وقت * وبتتنهد *
انا : انتي هايجه صح
ميرنا : ايه
انا : هايجه ؟
ميرنا : *بتمسك شفايفها في بعض وبتهز راسها * ااااه شويه
انا : *بضمها عليا وببوس راسها * اول مايمشوا وينتهي المورستان دا هنيكك
ميرنا : ياريييييييييت
انا : احا زبي وقف بعد التنهيده بتاعتك دي
ميرنا : طب يالا ، ايه بتبص علي الباب ليه
انا : خايف تخش بنت الصرمه
ميرنا : ههههههههههههههههه * وقعدت تضحك نييييييك وانا بقت بضحك علي ضحكها *
انا : قومي قومي البسي وانا هعدل هدومي قومي مفهاش نيك

وعدلنا هدومنا وميرنا خرجت وانا قلت اخش البلكونه اللي في الاوضه اشرب سيجاره واطلعلهم وقفلت باب البلكونه ورايا علشان الدخان ميخشش الاوضه وفي نص السيجاره ببص لقيت معتز راجع هو واندرو وسوزي انا كنت بشبه عليهم لان شكلهم اتغير شويه وبرمي السيجاره وبلف افتح البلكونه علشان اخش لقيت سيليا بنتي في الاوضه بتتكلم في الموبايل ومش شايفاني حاولت اسمع معرفتش ففتحت البلكونه وهي شافتني وكملت مكالمتها عادي

انا : بتكلمي حد مهم
سيليا : اه بكلم صاحبتي
انا : اسمها ايه
سيليا : ليه دي صاحبتي وحاجه تخصني
انا : انا بابا من حقي اعرف بنتي بتكلم مين
سيليا : بابا علي اي اساس ؟؟ انا اصلا معرفكش
انا : اديني فرصه وهنتعرف علي بعض ،قوليلها هقفل وكلميها بعدين
سيليا : انا محدش يمشي كلمته عليا تمام ، مش معني انك راجل يبقي تمشي كلامك عليا
انا : ياسيدي ياسيدي اشجييييييني
سيليا: ولما اكون بكلم حضرتك تحترمني زي مابحترمك احنا لينا حقوق برضو زينا زي الولاد
انا : وكمان فيمنست يافرحتي ياااااني ، قولي قولي يافنانه قووووولي
سيليا : مينفعش تحرجني كدا قدام صاحبتي وتقولي اقفلي وتمارس سلطتك الذكوريه عليا
انا : قولي ياام شخه قولي قولي ياللي لسا مطلعتيش من البيضه قولي حفظوكي ايه تاني
سيليا : انا مش صغيره علي فكره ، في اوروبا البنت في سني بتمسك مناصب كبيره
انا : ايوا طبعا بيمسكوها قسم البامبرز
سيليا : لا بتمسك مناصب كبيره وبتبقي معاها شهادات كتير
انا : ايوا وورقه صغيره فيها كل تطعيمتها من اول شلل ******* ، حضرت انا الحوار دا
سيليا : وانا متعلمه ومثقفه واقدر اقرر الصح من الغلط
انا : **** يزيدك يارب ويكتبلك في كل خطوه سلامه
ميرنا : * جايه جري * ايه في ايه صوتكو عالي في ايه يامايكل
سيليا : واشمعنا تساليه هو متسالينيش انا
ميرنا : علشان هو بابا هو الكبير
سيليا : وانا كبيره مش صغيره
ميرنا : طب اتلمي وبطلي العبط بتاعك دا
انا : كان في كرباج هنا راح فين * وبطلع برا بنادي علي اختي * مريييييم
اختي : اييييه انت بتزعق مع مين جوا
انا : فين سيليا *وبدور عليها * اهيه خدي تعالي متخافيش ياحبيبتي تعالي ، مالك يامرنا قافشه فيها ليه وانا هضربها يعني
ميرنا : لا ياحبيبي بس اااا
انا : اقعدي ياحبيبتي كدا واسمعي من خالتو كدا ، قوليلها يامريم بابا كان بيربينا ازاي واحنا صغيرين قوليلها الفيمنست ام شخه
جونيور : عمتو مش خالتو
انا : بس بقي يالا وانت شبه موجه العربي كدا
اختي : في ايه بس
سيليا : مفيش ياعمتو *وبتقعد مربعه ايديها وبتبص لفوق بعظمه ورافعه حواجبها *
انا : اااااااه ياني ياما يافرحتي بقولك ايه يامني انتي مش دايما بتقولي مخلفتيش رجاله ، احب اقولك انك علي حق
ماما : ههههههههه ياض في ايه عامل جلبه ليه من ساعه ماجيت
سيليا : مش هقولك يا تاتا علشان انتي هتقفي في صب ابنك
جونيور : اسمها صف ياسيلي
سيليا : اوكيه شكرا ياجوني
انا : * ببص لاختي *
اختي : انت لسا شفت حاجه دا احنا في الجنان دا من ساعه مابنتك بقت بتقعد علي النت دا لسا اصبر اصبر دي مش بعيد تعمل ثوره عليك
انا : ايه هتنزل تويتر ولا ايه ؟
اختي : تويتر ههههههه اتفرج اتفرج
سيليا : ومش كدا وبس ياتاتا لا دا كمان اجبرني وانا انسانه حره ومستقله وعندي اراده
انا : وانا عندي دوالي في الخصيه
جورج : وانا عندي ٤ فرخات علي السطح
اندرو : * لسا داخل من باب الشقه وسمعنا ونط في الحوار * وانا عند وعدي
انا : يبقي نقرا الفاتحه مبروك عليك العروسه
جورج : نسمع احلي زغروطه
سوزي : لولوولوولوللوولولووي
اندرو : حمدلله علي السلامه يامايكل
انا : **** يسلمك ، خد نقط نقطتين في بقك
اندرو : ايه دا
انا : نقط وانت ساكت بقي متفرهدنيش ، وانتي نقطي نقطتين
سوزي : *بتفتح بقها *
انا : انتي مبتقوليش لا ابدا كدا
جورج : انت ايه اللي جابك تاني مش قلت هتمشي
معتز : وانت مال اهلك ، اندرو كان خايف يجي لوحده مايكل يطرده فجيت معاه
جورج : حامي حما القبيله انت
معتز : انتو كنتو بتتخانقو في ايه
ماما : اه ياحبيبتي وايه كمان
سيليا : وكمان ياتاتا ……(وبترغي )
انا : احا هو عوبيده فين
جورج : نزل من شويه
انا : سيبته ليه يااخي مش تقولي
جورج : وانا ايشعرفني * بيقرب علي ودني * بقولك ايه معايا سيجاره حلوه ايه رايك تيجي *
انا : سيجاره شقيه ؟
جورج: مهلبيه مستويه
انا : كام راكب
جورج : انا وانت وندور علي سواق
انا : وزه تركب
معتز : اه ياولاد ال….ههههه اركب مركبش ليه
اندرو : وانا عايز اركب
جورج : مش هينفع يااندرو و**** تركب انت اخرك تتركب
اندرو : ماتيجي اركبك ونشوف
انا : بيهزر معاك مالك بقيت بضان كدا ليه
ميرنا : *بتقرب ناحيتي * ماما عايزاك جوا
انا : اوووف دا نسيت ان امك هنا طب هي فين *وببص علي اللي قاعدين * مش قاعده اصلا
ميرنا : هي مكسوفه بس فعايزه تتكلم معاك لوحدك علشان مونيكا وكدا
انا : اااااه
ميرنا : علشان خاطري يامايكل دي اختي برضو
انا : انتي مراتي مش هقل منك قدام حد ، ولا انت وهو لو حد ركب من غيري هفشخكو
(بنخش الاوضه )
ميرفت (ام ميرنا ) : مصدقتش لما قالولي انك لسا عايش
انا : صدقي ياحماتي انا زي الفل اهوه *وبحضنها وببوسها *
ميرفت : دا هو يابت هو بشحمه ولحمه بس اتغير شويه
انا : بلغت بقي ياحماتي وكدا
مونيكا : * بتمد ايديها * حمدلله علي رجوعك بالسلامه
انا : *ببص علي ايديها شويه وبعدين بمد ايدي * **** يسلمك
ام ميرنا : ااااا ااااااا
انا : *بحط ايدي علي كتف ميرنا * علشان خاطر الغلبانه دي ياحماتي ، انا هسامح بنتك واعتبره عدي وفات
ام مرنا : انتو اهل برضو ودي خاله العيال ولادك يعني الضفر ميطلعش من اللحم
انا : انا قلت هسامحها مقلتش انها من باقيه اهلي
ام مرنا : * بتبص لمرنا *
مرنا : ااااا هو قصده ياماما ان ااا
انا : لا انا عارف بقول ايه كويس واقصد اللي قلته بالظبط ، افتحي بقك ياحماتي
ام مرنا : *بتستغرب *
انا : افتحي بقك مش هموتك * وبنقطلها نقطتين في بقها *
مرنا : طب ومونيكا اختي يامايكل
انا : كان نفسي بس القطره خلصت * وبوريها القطره فاضيه *
مرنا : مايكل ارجوووك دي اختي
انا : بطلع علبه تانيه وبديها لمرنا * امسكي خليها معاكي … وبسيبها وبخرج * ….
سيليا : يرضيكي يعني ياتاتا
ماما : لا ياحبيبه تاتا ميرضنيش
انا : انتو لسا بترغوا
ماما : دي كلت دماغ امي
سيليا : * بتبرق * شكرا ياتاتا علي العموم شكرا اوووي *وقامت تجري علي اوضتها *
ماما : ربي بنتك ياسبع الرجاله هااااا ربيها
انا : *بصيت علي ماما وبصيت علي اوضه بنتي وروحت رايح علي الاوضه *
سوزي : شكله بقي جامد اووووي يااندرو بقي دكر اووووي
اندرو : زي اللي بيطلعو في التليفزيون
سوزي : اووووي انا هايجه عليه اوووي جسمه بقي جاحد
اندرو : لو سمعك هينيكك
سوزي: انا زبي وقف علي جسمه مش قادره
اندرو : امسكي نفسك علشان شكله بقي غبي وايده تقلت لما سلم عليا كان غشيم
سوزي : انت اللي خول
جورج : بتتكلمو في ايه
سوزي : هو جسمه بقي كدا امتي
جورج : ااااه مايكل ، اهو بيحاول يبقي زي جسمي في الجمدان
سوزي : اتنيل دا انت ابيضاني انما هو قمحاوي *وبتغمزله *
جورج : ماتهدي دكرك يامره بدل مايجي ينيكك وينيكها
ااندرو : هو ايه حوار البتاع اللي شربهولنا دا
جورج : لا دي قصه طويله هبقي احكيهالك بعد السيجارتين
اختي : جوووووووووورج انا سمعت صح ، انت رجعت تاني للهباب دا
جورج : صاجتيين بقوله صاجتين صاجات اصل سوزي عقبال عندك عايزه تعمل كحك العيد عقبال عيالك كدا
اختي : *رافعاله حواجبها *
جورج : ياشيخه اتنيلي بقي بوش امك النكدي دا
معتز : الحق اتشاهد علشان جايه عليك
جورج : انا ***** ياعم
معتز : لك **** ياشهيد
جورج : معتززززز معتززززز متسبنييييش

(في اوضه سيليا )

انا : * بقعد جنبها * القمر زعلان ليه
سيليا : *بتمسح دموعها * انا مش بعيط انا قويه وبميه ست
انا : هي مش كانت بميه راجل
سيليا : لا بميه ست
انا : بمليون ست ياستي ولا تزعلي نفسك ، احط ايدي علي كتفك ولا هتصوتي تقولي متحرش
سيليا : *ساكته *
انا : *بحط ايدي علي كتفها * تعرفي ان ماما عندها حق ان الجيل اتغير ، يعني عارفه زمان لو انا مكانك وبابا شافني عند واحد صحبي في البيت عارفه كان عمل فيا ايه ، كان دبحني اه صدقيني زي مابقولك كدا دا اسمه العار واللي عملتيه دا غلط واكبر غلط واباهات تانيه كانت دبحتك او خلت جسمك دا كله ددمم وحبستك في البيت ايوا ايوا متبصليش كدا انتي علشان متعودتيش علي وجود اب في البيت
سيليا : وهو علشان انت بابا من حقك تضربني وتمد ايدك عليا
انا : وهو في بنت محترمه تروح لولد شقته وهما مش متجوزين
سيليا : كان بيعبرلي عن حبه
انا : دا دين وبيتردلي انا عملت في واحده زي ما صاحبك دا عمل فيكي زمان بس الفرق اني حبيتها فعلا من كل قلبي
سيليا : ومتجوزتهاش ليه
انا : ايه
سيليا : مش بتقول بتحبها متجوزتهاش ليه ولا تقصد ماما
انا : ماما ايه ، دي امك مرضيتش تخليني امسك ايدها غير بعد ٤ سنين جواز .. هو في زي ماما ولا جمال ماما ولا حلاوه وطعامه ماما
سيليا : ولما حضرتك بتحبها اوي كدا سيبتها ليه
انا : الاب بيضحي دايما علشان اسرته وانا ضحيت علشانكم
سيليا : تسيبنا وتمشي تسيبنا وتقول انك ميت هي دي التضحيه
انا : انتي صح وانا معترف اني اخدت القرار الغلط وصعب ارجع بالزمن تاني بس لو رجعت بيه هختار اني افضل معاكم
سيليا : يعني حضرتك معترف بغلطك ، يبقي تتعاقب زي ماحضرتك عايز تعاقبني علي حاجه من وجهه نظرك انها غلط
انا : هو انتي في سنه كام علي العمق اللي بتقوليه دا
سيليا : اعدادي
انا : اومال لما تخشي جامعه هتعملي فينا ايه هتستخرجي دهب من بز سناجب
سيليا : التعليم مالوش سن ، دكتور فاروق الباز قال انه عنده ٨٠ سنه ولسا بيتعلم
انا : وانا علي فكره كنت زي طه حسين كنت بمشي بال ٣٠ كيلو وانا صغير علشان اقعد تحت لمبه في الشارع اذاكر عليها
جونيور : * علي باب الاوضه * طه حسين كان اعمي يابابا
انا : شكرا روح لامك ، اهوه شفتي مبكدبش عليكي
سيليا : انت عايز ايه دلوقتي حضرتك
انا : عايز ٣ جنيه ارجع صفاقس لان انا مش من هنا
سيليا : مش فاهمه
انا : بصي احنا هنتفق اتفاق احنا نبقي اصحاب وانا هعتبر ان اللي عملتيه مع صاحبك دا غلطه ومش هتتكرر تاني وانا مش هقول لحد اكنه محصلش ونبدا صفحه جديده وتديني فرصه ابقي باباكي
سيليا : انا مش قادره اتخيل انك بابا ، انا اسفه مش هقدر
انا : ادي نفسك فرصه او اديني انا الفرصه دي
سيليا : هقول لحضرتك حاجه بس متزعلش
انا : قولي مش هزعل حد يزعل من بنته
سيليا : انا بكرهك ، بكرهك من قبل ما اعرفك وبكره وجودك وكرهتك اكتر لما رجعت وكرهت كل يوم كنت بشوف ماما دموعها بتنزل بسببك ، كرهتك في كل حفله او تكريم في المدرسه وانت مش موجود واصحابي كلهم باباهاتهم معاهم ، انا بكرهك من قبل مااشوفك وكرهتك اكتر لما شوفتك ، انا بكرهك ومش عايزاك في حياتي انا يتيمه ماليش اب ، انا طول عمري لوحدي وماما **** يخليها ليا واقفه معايا مش حرماني من حاجه ، وعمرها ما اتخلت عني لكن حضرتك اتخليت عني ، وحتي يوم ما قلتلي انك بابايا كان في مشكله ، انا عارفه وسمعت عمو معتز وعمو جورج كتير بيتكلمو عنك وبيحكو علي مشاكلك وانا مش حابه حياتي تكون فيها مشاكل انا ناجحه في دراستي ومتفوقه وفخوره بنفسي وحضرتك مشاكلك هتخليي شكلي مش كويس وسط اصحابي ، وانا مش هوافق علي كده اعتبرني مش بنتك زي ما انا مش معتبراك بابا ، انا بابايا مات من زمان وحياتي استمرت علي كدا ، ارجوك متغيرهاش
انا : *بصتلها بصه طويله * انا عندي سؤال واحد بس ليكي
سيليا : اتفضل
انا : مين الخول الي اختار لون الاوضه دي *وببص علي باب الاوضه لقيت ميرنا واقفه وحاطه ايديها علي بقها *
ميرنا : *بصالي وشاكلها سمعت الكلام دا كله وماسكه دموعها بالعافيه بس باين عليها *
انا : انتي اللي اخترتي اللون دا صح
ميرنا : مايكل اناااااااااا
انا : انتي ايه دا لون تدهني بيه الاوضه
ميرنا : *بصت للبنت وراحتلها * انتي ايه اللي قلتيه دا في بنت مؤدبه تقول لباباها كدا
سيليا : انا بابا مات
ميرنا : *بتضربها بالقلم *
انا : ميرنااااااااااااا ضرب لاء
ميرنا: مش سامع بتقول ايه
انا : *بحرك ايدي علي خدها * عادي ياروحي كلنا شباب وبنهيج ودي لسا صغيره بكره تعقل

وبسيبها وبخرج خدت معتز وجورج وعوبيده واندرو ونزلنا لفينا وشربنا السيجارتين وطلعنا علي المدافن

جورج : يادين اممممي علي اللي كل لما يصطبح يفصلنا
اندرو : *بيرجع من العربيه *
معتز : *بيديله مايه * اغسل وشك
انا : دماغه خفيفه ياعم انت مالك بيه
جورج : المفروض قلبه يجمد ياشقيق دا راجل ملو هدومه مش خول
انا : طب انزل يادكر هنكمل تحت ، مين معاه اخر سيجاره
عوبيده : انا معايا دي
انا : لا دي النص ، وزه انت معاك اخر سيجاره
معتز: معرفش شوفها عندك انا معايا علبتي فاضيه
انا : ياولاد العرص مين خد اخر سيجاره
جورج : *بيبص من شباك العربيه * هو احنا فين ياشقيق
انا : ايه ياشقيق دي انت بقيت عربجي كدا ليه يالا
جورج : احا ياغالي احنا في الترب خخخخخخخخ انت جايبنا الترب كسم الفصلان ياعم
عوبيده : هو شرب ايه غير اللي شربناه دا مش شايف قدامه
معتز : طفس ابن وسخه ، شرب سجارتين لوحده وازازتين
عوبيده : وبيتريق علي صاحبكم هذا هههههههه
انا : لقيتها بنت الوسخه كانت تحت الدواسه
اندرو : انا عايز اروح انا تعبان ودايخ
جورج : هه هههه ههه حامل ولا ايه خخخخههههخههههخخخ
اندرو : لا معلش فصلت ومبضون
انا : اقعد ياعم متخافش هروحك اتقل ، بس هحكيلكو الحكايه
اندرو : وانت لازم تجبنا الترب يعني ماتحكيهالنا في اي حته
انا : مش هينفع
عوبيده : ليه
انا : * بشاور علي المدافن * اصل من هنا ابتدت الحكايه
جورج : خخخخخخ ياعم اخلص هتعملنا فيها شوبير
انا : ايه العلاقه
جورج : انا عميان نيييييييك وعايز انيييك
معتز : اشحال يامعرص انك اكتر واحد فينا بتشرب ومبطلتش
جورج : فكك مني دلوقتي
انا : اركب يااندرو ، انا غلطان ياولاد الوسخه مش حاكي حاجه كسمكوا
جورج : ياعم كسمك انت مش رجعت خلاص بقي متاكلش دماغ ديك ابونا
انا : حد يفوق ابن العرص دا انا مش هروح بيه البيت كدا
معتز : متردش عليه وهو هيفصل لوحده
انا : هنزل اجيب حاجه واجي
اندرو : هاجي معاك
معتز : وانا جاي مش هقعد مع العرص دا لوحدي
عوبيده : وانا جاي
انا : لا انا مش رايح اجيب بونبوني مش طالعين رحله احنا
عوبيده : هتسيبوه في العربيه كدا
معتز : هو دريان بحاجه دلوقتي ينام علي روحه

ووقفنا عند المدافن قدام مدفن ابويا
انا : من هنا ابتدت ….
معتز : عرفنا من هنا ابتدت الزفت الحكايه
انا : لا من هنا * وبشاور علي المدفن اللي جنبه * انت اهبل يالا ولا ايه دا اكيد المدفن دا كان اول حاجه هيدوروا فيها اذا كنت مخبي فيها حاجه
معتز : حويط انت كدا
انا : اه ….. بدايه الحكايه كانت يافا

فلاش باك

عوبيده قبل مايقابل مايكل ويروح معاه يقابل لانا والعراب في طابا (اخر احداث كابتن اميركا ) . كانت يافا في البيت ساعتها بتلم الحاجات الباقيه في شقتها فسمعت عوبيده بيتكلم في الموبايل مع مايكل وبيقوله "خلاص قررت يعني دي النهايه …. هعدي عليك انا معاك …. متخافش مش هجيب سيره لحد انك ناويت علي كدا ….علشان كدا اختارت طابا …. مش هنساك ومش هنسي ازورك " … ففهمت ساعتها ان في حاجه كبيره هتحصل وخافت جدا وساعتها قررت انها تنزل ورا عوبيده وتعرف هما رايحين فين وناويين علي ايه وفعلا نزلت ورا عوبيده وطلبت عربيه وفضلت ماشيه وراهم لحد ماوصلوا طابا وكلهم طلعوا الجبل وهي فضلت واقفه تحت مش بمزاجها بس لان السواق رفض انه يطلع وحاسبته ونزلت هيا من العربيه وكانت طالعه الجبل علي رجليها لحد ماسمعت صوت ضرب النار ، هي شايفاني من بعيد اووووي فوق بس مش شايفه كويس ايه اللي بيحصل ولما سمعت صوت ضرب النار جسمها اتنفض ولمحت زي حد بيقع من فوق الجبل بينزل في المايه فضلت متسمره مكانها مش عارفه تعمل ايه لحد ماسمعت صوت عربيات نازله من علي الجبل فخافت ونزلت جري استخبت ورا صخره لحد ماكلهم نزلوا وشافت في العربيات العراب ولانا وناس بسلاح بس ملقتش اي حد من اللي تعرفهم وسامعه صوت صويت وصريخ فوق الجبل بس مش قادره تحدد ايه دا فخمنت ان دا حد من اللي تعرفهم هو اللي اتضرب بالنار فجريت ناحيه البحر ومبقتش عارفه تنط في المايه ولا تفضل واقفه وفضلت واقفه شويه حلوين لحد مالقت مرنا وكلهم نازلين بيعيطوا وبيصرخوا ولسا هتروح تجري عليهم لمحت حاجه علي وش المايه راحت نطت بسرعه وكانت مسافه العوم بعيده فضلت تعوم لحد ماوصلت ولقت جثه مايكل مضروب بالنار اتخضت وخدت الجثه قعدت تعوم بيه لحد ماوصلت لاقرب حته تقدر تطلع بيها بالجثه من البحر وقعدت تعمله اسعافات اوليه وتنفس صناعي واللذي منه وبلا اي فايده وهي بتبكي وبتتوسل انه يقوم ميموتش، سمعت صوت عربيه ونازل منها اتنين من سكان طابا ( بدو ) وكلمتهم بالفلسطيني وقالتلهم ان دا اخوها وكان هربان من الاسرائيليين لكن غدرو بيه وضربوا عليه نار وطبعا البدو مكدبوش خبر وراحو واخدين مايكل في العربيه علطول وطالعين بيه يعالجوه او يلحقوه خصوصا ان يافا لقت ان القلب لسا شغال وفي وسط ماهما سايقيين بسرعه علشان يلحقوه يافا خدت المحفظه بتاعه مايكل اللي فيها بطاقته وخبيتها معاها ، وفعلا لحقوه علي المستشفي عملوله الاسعافات اللازمه وخرجوا منه الرصاص اللي في جسمه وحطوه علي الاجهزه مش عارفين هيعيش ولا لاء ، والمستشفي ساعتها كانت عايزه تعمل محضر لانه اطلاق ناري بس يافا اترجت الاتنين البدو اللي كانو موجودين انهم لو الاسرائيليين عرفوا مكانه او انه لسا عايش هيقتلوه تاني وانه اخوها ومالهاش غيره ، طبعا هي اتصرفت من دماغها علشان كانت خايفه ان البدو يكتشفوا انه مش اخوها بس جات مع الهبل دوبل وحظ عوالم ، وفضل مايكل قاعد علي الاجهزه ٣ ايام وبعدين فاق وقدر يتكلم في اليوم الرابع وطبعا بيتكلم بصعوبه فشخ
انا : انا فين
يافا : *قاعده جنبه وفرحت اول ما ابتديت اتكلم * ياررررررررررربي اخيرا
انا : * بضيق عيني عايز اشوف مين دي *
يافا : انا يافا مرته لعوبيده ، متذكرني ؟
انا : * بهز راسي * اممممم
يافا : *بتنده علي الدكتور اني فقت وجيه الدكتور كشف وبتاع وطمنها ان الحاله مستقره *
انا : ميرنا اممممم ميرنا
يافا : هذه مرته يادكتور
دكتور : **** يخليهاله ، بلغوها ان زوجها اتكتبله عمر جديد
يافا : كتييير متشكرين يادكتور اكيد راح نبلغها
دكتور : استاذنك انا
يافا : مايكل مايكل انا جنبك
انا : مرررررنا ميرررررررنا
وفضل الحال علي كدا طول اليوم وتاني يوم كان مايكل فاق وابتدي يستوعب ويدرك هو فين وكان مصمم يقوم والدكاتره مانعينه لان جسمه لسا تعبان بس هو قرر انه يقوم وساعتها خرج هو ويافا من المستشفي وكان معاهم الاتنين البدو وكان عايز يرجع القاهره بس ملحقش ووقع منهم في الطريق راح البدو خدوه عندهم البيت وخلوه يرتاح هناك قعد يومين بالظبط وكانت يافا جنبه باعتبارها اخته واهل البدو كانو بيرعوه وفاكرينه فدائي مقاتل بيدافع عن ارضه ضد الصهاينه وهو عيل علق عاق ولا ليه ستين لازمه في الحياه ، المهم فاق خلاص ويافا فهمته كل حاجه والبدو كانو مستغربين لهجته انها مش فلسطينيه بس هو اقنعهم بانه كان متخفي علشان الصهاينه ميشكوش فيه والف عليهم اي حوار وبتاع واستاذنهم انه ينزل القاهره وطبعا مرفضوش بالعكس قاموا معاه بواجب الضيافه علي اكمل وجه وهما كانو فاكرين انه نازل القاهره هربان من الصهاينه ومش عايز حد يعرف هويته او هو فهمهم كدا فعرضوا عليه ان بهجت يوصلهم في طريقه بحكم ان بهجت (افندي ) بيتعامل معاهم في شغل وحلقه وصل مابين البدو وما بين ( الحج منصور ) … وفعلا بهجت خدهم في طريقه للقاهره بس بهجت مكنتش مقتنع بالقصه الهبله اللي اتحكت قدامه دي واتاكد اكتر لما لقي مايكل طلب منه انه يروح علي بيته ( بيت مايكل ) ويراقبهم يطمن عليهم ويصورهم وساعتها كان المقابل ان مايكل يحكيله علي كل حاجه وفعلا بهجت راح هناك وبلغه بانهم راحو علي الكونيش في كافيه هناك ومعاهم ناس تانيه ، ومايكل طلب من بهجت انه عايز يروح هناك يشوفهم بس يافا كان ليها راي تاني انه مينفعش يظهر قريب من اي حد من عيلته دلوقتي لكن مايكل اصر انه يشوف عيلته ايا كان العواقب ايه وفعلا راح هناك وفضل قاعد ف العربيه ( زي ما كان في الصوره اللي شافها جونيور ابنه ) ….. بعديها حكي لبهجت القصه فبهجت بص للقصه ان المصل اللي مع مايكل دا يتباع بفلوس كتييييير جدا ومايكل هرش الحوار انه مش فارق معاه اي حاجه عن المصل غير الفلوس فدخله من السكه دي وبهجت عرض عليه انه يعرفه علي الحج منصور اللي كان ساعتها في القاهره واتقابلو

االحج منصور : يعني يعمل كام
انا : فلووووس لا حصر لها بس انا ناقصني شويه حاجات
الحج منصور : والفلوس دي هتتقسم ازاي
انا : ياعم اهدي هو كل كلامك فلوس فلوس اشتري مني الاول
الحج منصور : سمعني
انا : الاختراع اللي انا بعمله دا هيتباع بملايين بس احنا ممكن نخليها مليارات
الحج منصور : كيف يعني
انا : الاختراع دا لو اتباع كدا هيجيب كام مليون انما لو انا زودت عليه شويه حاجات ساعتها هيتباع بمليارات
الحج منصور : طب متزود
انا : مش بسهوله دي انا محتاج مكان اعمل فيه تجاربي وكمان محدش يعرفني ولا يعرف انا مين
الحج منصور : اامن مكان عندي في الدوار ، الجن الازرق ميعرفش يوصلك ، بس لامواخذه يعني *وبيشاور علي التاتو * مينفعش تبقي حدانا في البلد وحاطت علي دراعك حاجات زي كدا
انا : بسيطه نشيل التاتوه مش حوار يعني

وفعلا اتفقوا علي كدا وسافر مايكل ويافا مع الحج منصور وبهجت الصعيد وساعتها الحج منصور فتح لمايكل الزريبه اللي كان فيها مخبا سري تحت مخبي فيه تجارته الشمال وقاله ان دا مكانك اللي هتعمل فيه اللي انت عايزه ، وكانت المشكله اللي واقفه قدامهم ان مايكل عايز يخفي هويته فاقترح عليه بهجت انه يبقي خدام للحج واهل بيته وبالمره يبقي ليه حجه يقدر يبقي جنب الزريبه يعمل فيها اختراعاته وكان اول يوم لقاء مايكل باهل بيت الحج منصور كان كالتالي :

الحج : دا عزوز واخته عزيزه لقتهم في مصر مرميين في الشارع ملهمش شغله ولا مشغله جبتهم يخدموكي ياحجه واهو نكسب فيهم ثواب
الحجه : ما احنا عندنا خدم ياما ياحج
الحج : غلابه واهو نكسب فيهم ثواب شغليهم اي حاجه اهو يترمي في الزريبه والبت دي تخدمك
بهجت : حب علي يد ست الحجه ياعزوز
انا : *ببصله *
الحج : *بيزقني في كتفي * اطرش اياك ، حب علي ايد ستك
انا : * ببصله وبجز علي سناني *
الحجه : *مده ايديها *
انا : *بقرب علي ايديها وبدل ماابوسها روحت عاضدها *
الحجه : ااااي ايدي *وراحت زقاني * دا باينه متخلف دا بيعضني
بهجت : ايوووووا عليكي نوووور ياحجه هو بس مخه تعبان شويه انما ايه بيسمع الكلام ومطيع
الحجه : *بتبصلي من فوق لتحت * شكله باين عليه مدهول كدا ومبياكلش هو عيان ياحج
الحج : ماخلاص ياحجه هنقضيها طول الليل في سيره الخدم ولا ايه
الحجه : لامواخذه ياحج
الحج : يالا يابت خشي ساعدي ستك وانت روح علي الزريبه بهجت افندي هيفهمك شغلك
بهجت : *في الزريبه * ايه رايك
انا : خخخخخخ رايي احا انا تخليني احب علي ايد المره دي دا مكنش اتفاقنا
بهجت : تمثيل كله تمثيل في تمثيل واهي اقتنعت بكدا وبعدين اهو كله في مصلحتنا في الاخر وكلها كام شهر وتخلص حاجتك وتتكل علي ****
الحج : * دخل الزريبه * كله تمام
انا : احنا متفقناش علي اهانه بالشكل دا انا وافقت علي خدام اه، اقعد في الزريبه ماشي، انما ابوس ايديها والشغل الضيق دا فكدا الكلام اختلف
الحج : عندك حل تاني لو مش عجبك تقدر تمشي بس ساعتها انا ليا كلام تاني
انا : من غير تهديدات خلاص انا موافق

واستمرت الايام والشهور ومايكل بيعمل في الاختراع بتاعه في الزريبه وابتدي يلبس شخصيه الخدام المهزق وكان كتير بيقعد هو ويافا يضيعو الوقت مع بعض ويهونوا علي بعض اللي بيحصل وكان دايما يسالها هي ليه باعت كل حاجه وجات معاه بس هي مكانتش بترد علي سؤاله ، وعدي اول سنه والتانيه والتالته والسابعه وبهجت والحج مش شايفين اي نتيجه منه وابتدو يتخنقوا منه وانه كان بيضحك عليهم وابتدو ينسوا الاتفاق ويعاملوه انه خدام خلاص لحد ما مايكل لقي ان المصل اللي بيعمله يقدر يستخرج منه العلاج بس كان ناقصله الماده ودي صعب تتجاب وبتتجاب بفلوس كتير وعرض علي منصور بس منصور مكنش موافق لحد ما مايكل عمل معاه اتفاق من اول وجديد وكان الاتفاق ان منصور هيدفع مقابل الماده دي ويجيبها لمايكل لانها اساس الليله دي كلها ، مقابل ان منصور هيبقي المتحكم الوحيد في مصر كلها في العلاج واللي مايكل اقنعه بان العلاج هو الخيار فعرض عليه انه يحول الاراضي بتاعته كلها لمحاصيل خيار ويزرع خيار من دلوقتي ويحط اسمه في السوق علشان لما يحصل الحوار يبقي ساعتها منصور هو الوحيد اللي بيمتلك اكبر اراضي لزراعه الخيار وبكدا يبقي منصور هيبيع الاختراع بمليارات وفي نفس الوقت هيكسب من تجاره الخيار …. وقد كان مايكل كان واقف في اختراعه علي الماده دي وبيدور عليها لحد مالقوها مع الناس اللي بعتوا غيث بالماده وساعتها مايكل خد الماده وكمل اختراعه وكان اول واحد يجربه عليه هي (ضحي ) من غير ماضحي تعرف بس جربه بنسبه بسيطه جدا (في ليله الدخله ) وفعلا لقي ان ضحي اتحولت لشرموطه في ليله الدخله ، فكمل في اختراعه وحط النسب المظبوطه واخترع المصل والعلاج وادي المصل لبهجت برضو من غير مايعرف علشان بهجت يقدر ينشر المصل كل لما يتنفس بحكم انه بينتقل كتير وسط اهل البلد …وفي كل البلد مفيش غير ٣ بس اللي خدو العلاج مايكل ويافا وضحي لما رجعت معاهم علي القاهره …. وطبعا الحج منصور لحد وقتنا هذا مستني وجاهز بالاف الفداديين من الخيار علشان يغزو بيهم السوق بس مش عارف اذا كان هيعيش ولا لاء …..

خروج من الفلاش باك

جورج : قاعد ورانا علي الارض وكان بيسمع القصه * ياسلااااام اما قصه بنت متناكه صحيح
انا : احا كسم الرعب خضيتني ، انت جيت امتي
جورج : جيت وانت بتبوس ايدين ستك الحجه
انا : دا انت عرص يالا
معتز : طب مقولتلناش ليه بدل ما غبت السنين دي كلها وكنا وقفنا جنبك ما احنا طول عمرنا كتفنا في كتف بعض
انا : تقدر تقولي كام مره من بعد موتي جم وراكم وكانو بيراقبوكو ؟؟ كام مره انت شفتهم في الشارع وخفت علي مراتك
معتز : *بيداري وشه بعيد *
انا : اهو علشان السبب دا انا اختارت كدا وضحيت ببيتي ومراتي وبنتي علشانك وعلشان الخول السكران دا وعلشان العلق ابو كس اللي ورايا
اندرو : علي فكره انا بقيت بزبر
جورج : ياعم اقععععععععد انت كل شويه بحاجه ناقص بعد كدا تقولنا انا فتحت كسي علي طيزي وخليتهم بيبصوا علي البحر ههههخخخخخهههههه
اندرو : واحنا طايقين ايفيهات اهلك دي وانت فايق لما هنطيقك وانت سكران
عوبيده : هو اختار القرار الصح يامعتز متقساش عليه
معتز : يعرفني نساعده نقف جنبه يتواصل معانا حتي يعرفنا انه متنيل عايش
انا : ويبقي لازمتها ايه لما اتواصل معاكو ما انا كدا باذيكو يابن العبيطه
اندرو : طب ما انت كدا رجعت يعني اكيد عرفوا وهيجو وراك تاني
عوبيده : اتطمن مايكل قام بالواجب
اندرو : يعني ايه
انا : *ببص لاندرو * قتلتهم
اندرو : *بيتخض سنه * قتلتهم قتلتهم
عوبيده : قتلهم اسرع من قتلك للنمله
انا : دا انت اوفر انت كمان
معتز : كان عندي حق لما قلت انك اتغيرت
انا : ولا فكك انا هايج نييييك وعايز انيك احا انا اتعديت من جورج
جورج : احساس جامد نيييييك انا عايز انيك فشششخ
اندرو : بتبصلي كدا ليه يامتناك قلتلك انا بزبر
جورج : خخخخخخخهههههههه احا شفت خاف ازاي يادين اممممممممممي
اندرو : عندي سؤال هو جسمك بقي كدا ازاي ؟
جورج : شوف اللبوه الهايجه
اندرو : انا بتكلم بجد
انا : عشر سنين يااندرو قاعد في البيت بتشيل وتحط ومبتعملش حاجه غير انك شغال علي الاختراع او بتعمل مشاوير لاهل البيت وطول اليوم فاضي فكنت بضيع الوقت بتمرينات في البيت
اندرو : تمرينات وهي تمرينات البيت تعمل كدا
انا : عشر سنين يااندرو مش عشر شهور انت مستوعب ، عشر سنين كل يوم تمرينات وجري الصبح وسط الخضرا والارض وبتتنفس هوا صحي واكلهم كمان اكل صحي فاكيد هتبقي دي النتيجه
جورج : انجزوووو انا عايز انييييييييك
انا : علطلاق لومفاقش من الخرا دا لهخليه يبات علي السلم …….……انتهي الجزء الخامس

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: بطاطا 🥔, Black Scorpion, VANDETTAA و 12 آخرين
كنت لسه بكلم الرجاله و بلمهم عشان نيجى نخطفك يا معلم بس انت للاسف لحقت نفسك و فوتت الفرصه عليا ..... ملحوقه يا فنان و الخطوفات اللى جايه كتير

• عجبني
التفاعلات: #...EL-MAFIA...#
يا مايكل انا لسة لم اقرأ ولا فصل من السلاسل الثمانية تقوم مزود

بس عاش جدا مجهودك

• عجبني
بقولك ي ابو المكاميك لو حد لمس ميرنا هجيب الخيار احطه ف طييييز عم وليد ابن المتناكه بتاع الميزان عشان كفر ميتين امي و كرهني ف الشغل و الي شغاله

• عجبني
كمل متناخرش علينا يا مايكل متكتبش قصص جديدة بقى

• عجبني
خلي فيها تشويق مرنا واخت مايكل محصلش معاهم اي تحرش أو اغتصاب أو جنس من حد

• عجبني
خلي فيها إثارة وتشويق كدا

• عجبني
دا كان آخر جزء نزل و مستنيك يا مايكل جاكسون 😂😂

• عجبني
يسطاا يسطاا كدا مينفعش لازم مايكل يرجع لازم بطل القصه يرجع وبلاش مرنا تتناك لان كدا هتبقا بضان سيكا مايكل دا هوا محور القصه والاحداث اغلبها هوا اللي بيعملها بس الاحداث دلوقتي مع كامل احترامي وحبي وتقديري ليك بقت بتعصب بطريقه بنت متناكه يعني عيال مايكل مبيحبهوش واللي بيقول لجورج يا بابا واللي بتقول مبحبهوش وعيال ثانوي بيضربو العيال ويهيجو علي امهاتهم اللي هوا احااا نييك بقا لازم يرجع يسطا

• عجبني
أنا قريت الجزء دا ع تويتر يسطا
بس بدايت القصه مش مطمنه حاسس ان فيها حورات كتير فشخ 😂
زي لانا والعراب الناس دي اكيد مش هتسكت

والرايق الي اكتر دور عجبني في القصه عبيده اكيد ليه دور كبير في السلسله دي
بس انا مستني منك ابداع أو هبد زي ما انت معودنا 😂😂

• عجبني
ايوا بقا يا مايكل يجامد بداية جديدة من العظمة قبل ما اقرا الجزء اكيد عظيم و مليان مفاجئات استمر يا برو 💜💜

• عجبني
ايه الجمدان ده يا مايكل.
مع اني حاسس ان في مفاجأت ف القصه كتير اوووي لسه. واقولك السبب اولا مفيش جثه لما مايكل وقع من فوق. وكمان عوبيده كان مع مايكل وبيضحكو ويهزرو. واكيد اتفقو علي حاجه 🤔🤔

• عجبني
يا صديقى بلاش الغم و وجع القلب ده ....
عيال مايكل مينفعش يكرهوه و خصوصا ان ميرنا بتموت كل يوم الف مره .
خلى عند جورج و معتز ددمم و خليهم يزرعوا حب مايكل فى قلب العيال كلهم مش ولاده بس .

• عجبني
احااااااااا الى هيفرب لمرنا هشلوحه الا مرنا ياسطا ليليان كدا كدا عادى لكن مرنا لااااااااا ووالنبى رجع مايكل وعاجبلك مزرعه خياار

• عجبني
بص ارجعلك بعد كام شهر تكون السلسلة دي خلصت علشان حاسس ان في ناس ممكن ترجع في السلسلة الجايه(مش شرط مايكل ممكن شهاب 🙃😉)

• عجبني
أنا قريت الجزء تاني
حوار ولاد مايكل الي بيكرهو دا في حبكه حلوه
زي أن مع الوقت في حجات هتظهر تخلي سيليا وجونيور يحبوه ويعترفو ان معتز كان عنده حق لما قال إن ابوهم راجل عظيم 😂
انفع هبيد والا اي 😂😂

• عجبني
كنت لسه بكلم الرجاله و بلمهم عشان نيجى نخطفك يا معلم بس انت للاسف لحقت نفسك و فوتت الفرصه عليا ..... ملحوقه يا فنان و الخطوفات اللى جايه كتير
انا **** نصرني 🥺

• عجبني
يا مايكل انا لسة لم اقرأ ولا فصل من السلاسل الثمانية تقوم مزود

بس عاش جدا مجهودك
متقلقش كدا كدا هتلحقني وهتسبقني كمان لان انا سلحفاه تاكل الخس 😂

• عجبني
بقولك ي ابو المكاميك لو حد لمس ميرنا هجيب الخيار احطه ف طييييز عم وليد ابن المتناكه بتاع الميزان عشان كفر ميتين امي و كرهني ف الشغل و الي شغاله
😂 😂 😂 😂 😂 😂

انا ضحكت نييييييك علي عم وليد واتخيلته بيفط ينط يزط لفوق 😁

• عجبني
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%