NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

The Normal One

نسوانجى بادئ الطريق
عضو
توجه جنسي
أنجذب للإناث
لما بتلاقي الشخص مهتم وعايز يعرف عنك كل حاجه وانه هيعملك اي حاجه تطلبيها منه وانه باين انه مدلوق علي البنت
ليه البنت بتتعامل معاه بنوع من التجاهل المستفز لكرامه الراجل وانها تبقي عايزه تستغله مش اكتر ومجرد ما انها تبقي خلصت كل اللي تقدر تستغله من الشخص تروح رمياه في دائره مفرغه يقعد يلف فيها طول حياته علشان يعرف هو غلط فيه ايه وهي بعدها بنص ساعه بتبدا تدور علي الساذج اللي بعده (ساذج بالنسبه ل اللي بتعمله فيه او اللي هي شيفاه فيه)؟؟

لما بتلاقي الشخص مهتم وعايز يعرف عنك كل حاجه وانه هيعملك اي حاجه تطلبيها منه وانه باين انه مدلوق علي البنت
ليه البنت بتتعامل معاه بنوع من التجاهل المستفز لكرامه الراجل وانها تبقي عايزه تستغله مش اكتر ومجرد ما انها تبقي خلصت كل اللي تقدر تستغله من الشخص تروح رمياه في دائره مفرغه يقعد يلف فيها طول حياته علشان يعرف هو غلط فيه ايه وهي بعدها بنص ساعه بتبدا تدور علي الساذج اللي بعده (ساذج بالنسبه ل اللي بتعمله فيه او اللي هي شيفاه فيه)؟؟
المتاح مضمون والمضمون مركون
والممنوع مرغوب و الغاوي ينقط بطاقيته .
" كقاعده عامه لكل الناس غالباً"

• أتفق
التفاعلات: مملول
المتاح مضمون والمضمون مركون
والممنوع مرغوب و الغاوي ينقط بطاقيته .
" كقاعده عامه لكل الناس غالباً"
راي يحترم وصح بنسبه 100%
بس هنا البنت مبتركنش المضمون دي بتعمل الابشع انها بتستغله
ف ليه بتبقي كده؟؟

مش عارفة اجبهالك ازاي
بس ديه طبيعة بشرية (مقرفة )
اغلب البشر كدة ،خليك متاح طول الوقت و هيحصل فيك اسوأ من كدة
خليك طيب طول الوقت و عمال تدي الي حواليك و هيستغلوك و هتبقي الي عملته ده مبقاش فضل منك ده بقي فرض و واجب عليك
"ما زاد عن حده انقلب ضده " و اتأكد انك لو معملتش قيمة لي نفسك محدش تاني هيعملهالك فا متديش زيادة عن اللزوم و تمهل في علاقاتك و متديش لي حد اكتر من قيمته

• عجبني
التفاعلات: الضيف الجديد
مش عارفة اجبهالك ازاي
بس ديه طبيعة بشرية (مقرفة )
اغلب البشر كدة ،خليك متاح طول الوقت و هيحصل فيك اسوأ من كدة
خليك طيب طول الوقت و عمال تدي الي حواليك و هيستغلوك و هتبقي الي عملته ده مبقاش فضل منك ده بقي فرض و واجب عليك
"ما زاد عن حده انقلب ضده " و اتأكد انك لو معملتش قيمة لي نفسك محدش تاني هيعملهالك فا متديش زيادة عن اللزوم و تمهل في علاقاتك و متديش لي حد اكتر من قيمته
للأسف عندك حق الناس بقت صعبة مش بيقدروا الشخص الكويس الي حاببهم بجد

للأسف عندك حق الناس بقت صعبة مش بيقدروا الشخص الكويس الي حاببهم بجد
مبقتش مقتنعه ان المشكلة في الناس بس
المشكلة فيه هو شخصيا الشخص الي سايب الناس تستغله و سايب حد يقلل منه تحت وهم الحب

المشكلة فيه هو شخصيا الشخص الي سايب الناس تستغله و سايب حد يقلل منه تحت وهم الحب
اكيد هو كمان عليه جزء طبعا بس التاس الجزء الاكبر

راي يحترم وصح بنسبه 100%
بس هنا البنت مبتركنش المضمون دي بتعمل الابشع انها بتستغله
ف ليه بتبقي كده؟؟
مقصدتش البنات بس
قصدت الطرفين
زي ما في نموذج بنات بيعمل كده في نموذج لواحد مشهور كان متجوز أو عارف واحده مشهوره برضه ف بودكاست وباين أنه كان بيستغلها وقال " طبيعي اني كنت اسيبها" ف حين أنها بذلت مجهود انا ك راجل " الطبيعي اني ابذل مجهود عشان اوصل للبنت استخسر ابذله عشان واحده"
ف هي طبيعه بشريه ملهاش علاقه ب مين أو نوعه ايه ..

اكيد هو كمان عليه جزء طبعا بس التاس الجزء الاكبر
الناس كدة كدة ديه طبعها و محدش قال انهم مش غلطانين
بس انا بحب اشوف الجزء الي انا اقدر اتحكم فيه ده الي اقدر اغيره

• حبيته
التفاعلات: الضيف الجديد
من راي الشخصين دول محتاجين يتعالجو نفسيا

اولها ان الراجل يشتغل علي نفسي و يعوض نفسه ب الحب و الاهتمام اللي مفتقده لان هو كده ناقص شيء ف بيضور عليه بطريقه غلط و في مكان غلط

و البنت كمان انها شخصية غلط بس هي برضو فارغه من جوه ف بتكون عامله زي المغناطيس يجزب طاقه اللي حوليه و اول م يحس الشخص انو بيقدم من غير مقابل و من غير فايده راجعه عليه ف هو وقتها طبيعي يقلل اهتمام و اول م يحصل دا هي هتستبدلو علي طول
او تبعد تدريجي بحيث ان تجبره يقدم اكتر عشان وجودها

و كلتا الاحوال الاتنين دول لازم يتعالجو

• عجبني
التفاعلات: The Normal One
الناس كدة كدة ديه طبعها و محدش قال انهم مش غلطانين
بس انا بحب اشوف الجزء الي انا اقدر اتحكم فيه ده الي اقدر اغيره
احيكي علي رايك وطريقة تفكيرك ❤️

• عجبني
التفاعلات: Coraline
دنيا كويس لكن نفرات ما فى كويس 🥲

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
هو انا معاكي ان ده وهم حب
بس يمكن الانسان هنا كان شايف في الشخصيه اللي قدامه هي اللي بتكمله الناقص اللي عنده
+انا كنت بتكلم هنا علي رد فعل البنت ليه بتعمل كده ؟ يعني انت لو بقيت تقيل وبعدت شويه واهملت شويه هيتسيبك وتدور علي اللي هيديها الاهتمام ده ولو فضلت زي ما انت هيتقال عليك منها مهزأ وجيت لحد عندي (البنت هنا مجرد انها مثال بما ان انا راجل وده مينفيش ان في رجاله مستغلة وبتعمل اللي بتعمله البنت ويمكن اوسخ )

مقصدتش البنات بس
قصدت الطرفين
زي ما في نموذج بنات بيعمل كده في نموذج لواحد مشهور كان متجوز أو عارف واحده مشهوره برضه ف بودكاست وباين أنه كان بيستغلها وقال " طبيعي اني كنت اسيبها" ف حين أنها بذلت مجهود انا ك راجل " الطبيعي اني ابذل مجهود عشان اوصل للبنت استخسر ابذله عشان واحده"
ف هي طبيعه بشريه ملهاش علاقه ب مين أو نوعه ايه ..
ولا انا ده كان مثال في حاجه حصلت معايا ف استعملته مش اكتر
طيب لو هي طبيعه بشريه المفروض تكون موجوده في كل الناس علشان تتسمي طبيعه بشريه او فطره بشريه ولا انت ايه رايك ؟؟

من راي الشخصين دول محتاجين يتعالجو نفسيا

اولها ان الراجل يشتغل علي نفسي و يعوض نفسه ب الحب و الاهتمام اللي مفتقده لان هو كده ناقص شيء ف بيضور عليه بطريقه غلط و في مكان غلط

و البنت كمان انها شخصية غلط بس هي برضو فارغه من جوه ف بتكون عامله زي المغناطيس يجزب طاقه اللي حوليه و اول م يحس الشخص انو بيقدم من غير مقابل و من غير فايده راجعه عليه ف هو وقتها طبيعي يقلل اهتمام و اول م يحصل دا هي هتستبدلو علي طول
او تبعد تدريجي بحيث ان تجبره يقدم اكتر عشان وجودها

و كلتا الاحوال الاتنين دول لازم يتعالجو
معاك جدا في ان الاتنين شخصيين عندهم مشاكل نفسيه
بس في حاله الراجل هبعوض نفسه ازاي لو كل العلاقات اللي بيدخلها بيحصل فيها نفس الشئ سواء كانت صحوبيه او حب وحتي صحابه الولاد او دايرته المقربه هي عباره عن ناس بتستغله في انها تكسب في مصالحها ؟؟
والبنت هنا هي شخص محتاجه الاهتمام بدون ما تبادل نفس الشعور للراجل ف هنا الست مش ناضجه عاطفيا كفايه انها تدخل في علاقه حب او ارتباط او ممكن تكون تروما ف السؤال هنا بقي هي بتدور علي ايه فعلا علشان لو بتدور علي الاهتمام المفروض تمسك فيه مش تسيبه ولا ايه رايك؟؟

ولا انا ده كان مثال في حاجه حصلت معايا ف استعملته مش اكتر
طيب لو هي طبيعه بشريه المفروض تكون موجوده في كل الناس علشان تتسمي طبيعه بشريه او فطره بشريه ولا انت ايه رايك ؟؟
بص
الانسان بطبعه جزوع مناع للخير ومبيعرفش يشكر ولا يحمد على اللي ف ايده
اقصد بطبعه هنا .. الاغلبيه من البشر لأن مفيش حاجه واحده ثابته ف كل الناس ومفيش اي حاجه ثابته بشكل عام الا الموت مفيش مفر منه
في ناس ولاد اصول طبعااااااا
في ناس مبتنساش الفضل اكيد
في ناس تعرف يعني ايه هل جزاء الاحسان الا الاحسان موجودين و إن كانوا مش كتير ..
نستفاد ايه من الكلام ده
أن في ناس كويسه بس الاغلبيه مش كويسه مش بتقدر و بتجري تدور على اللي ناقصها

هو انا معاكي ان ده وهم حب
بس يمكن الانسان هنا كان شايف في الشخصيه اللي قدامه هي اللي بتكمله الناقص اللي عنده
+انا كنت بتكلم هنا علي رد فعل البنت ليه بتعمل كده ؟ يعني انت لو بقيت تقيل وبعدت شويه واهملت شويه هيتسيبك وتدور علي اللي هيديها الاهتمام ده ولو فضلت زي ما انت هيتقال عليك منها مهزأ وجيت لحد عندي (البنت هنا مجرد انها مثال بما ان انا راجل وده مينفيش ان في رجاله مستغلة وبتعمل اللي بتعمله البنت ويمكن اوسخ )
هتلاقيني رديت عليك فوق ان الفكرة مش في بنت او راجل البشر اغلبهم بيعملوا كدة
واحدة واحدة كدة نمشيها بالعقل
اولا انت بتقيسها ان التعامل يبقي يا مدلوق يا تقيل و ده مش منطقي المفروض انك بتتعامل طبيعي لا تدي اهتمام زيادة عن اللزوم ولا التجاهل
طب انت اتعاملت بي حسن نية و الي قدامك مقدرش ببساطة شديدة يتحرق في ستين الف داهية
اسمحلي اقولك لو الموضوع ده اتكرر مع كذا بنت او كذا شخص يبقي المشكلة في تعاملك و اخياراتك كمان
لو لقيت انك عمال تفكر كتير و انت مع شخص و عمال تفكر اتقل لا اتعامل كذا ديه مش علاقة مريحة
اختار حد تكون علي طبيعتك معاه يا صديق

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%