NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال لعنة دنهش ـ حتي الجزء الثالث 17/4/2023

الجوكر12

نسوانجى متقحرط
عضو
نسوانجي قديم
إنضم
7 فبراير 2023
المشاركات
40
مستوى التفاعل
164
نقاط
477
الجنس
ذكر
الدولة
مصر
توجه جنسي
عدم الإفصاح
الجزء الأول

اللعنه ، اللعنه عليكم ، ستموتون جميعا ، لن ارحمكم
_ ادم !! ادم ، اصحي بسرعه
_ مالك ي وعد في ايه حد بيخبط ! اساعه 3 الفجر بتصحيني ليه ؟
_ انا سامعه صوت غريب في البيت صوت حد معانا ، وبيعيط ، انا متأكده اني سمعته
قومت عشان اشوف في ايه وبصيت ف الاوضه وطلعت برا بس مكنش فيه شئ
رجعتلها تاني ،
_ يا وعد اكيد كنتي بتحلمي انا ملقتش حاجه وبعدين تفتكري هيكون مين يعني !
انتي بتقولي صوت بيعيط ، الحرامي هيجي يعيط عندنا يعني !
_ ادم انا خايفه.
_ متخافيش يست البنات انتي فحضني اهو مفيش حاجه تقدر تخوفك وانتي معايا .
انا ادم عماد عندي 26 سنه خريج كلية تربيه جامعه عين شمس
متجوز وعد بقالي 3 سنين بحسها بنتي وامي بحبها اكتر من اي شئ في الدنيا هي كل اللي ليا اصلا .
1/1/1990 شقه رقم 5 المعادي ،
اليوم دا كان اول عيد جواز لينا وحبيت اعملها مفاجأه بالشقه الجديده كانت اكبر واجمل بكتير من اللي كنا عايشين فيها ، والحقيقه هي فرحت بيها جدا
تاني يوم كنا بدأنا ننقل حاجتنا الشقه عشان نسكن فيها ، وعد وهي بتنقل الحاجه وبتجهز في الشقه لقت شنطه فيها مجموعه كتب في مكتبي ورق اصفر قديم وفيهم اللي مقطع كانت هترميهم بس الحمد لله لحقتها ، الكتب دي وعد مش لازم تعرف هي تخص ايه او ايه المحتوي اللي فيها عشان هي بتخاف ، في يوم نزلت ازور جدتي واسلم عليها وبالصدفه دخلت المكتبه بتاعه جدو **** يرحمه مع ان جدتي مانعه اي شخص يدخلها ، جدو كان ليه في تسخير الجن وبيعرف يتعامل معاهم وكانت المكتبه دي مليانه بالكتب القديمه اللي تخص التسخير والتعويذات وكل شئ ، انا بصراحه شخص فضولي وكنت بحب اسمع بابا اوي وهو ييتكلم علي ازاي جدو كان بيتعامل مع الجن وبيعرف يسخرهم وكنت نفسي ابقي في يوم زيه او حتي اقرأ الحاجات اللي كان بيقرأها واخد جزء بسيط من علمه ، فـ اول م جتلي الفرصه اني ادخل المكتبه بتاعته اخدت اي كتب قابلتني من غير م اعرف هي بتاعه ايه وقولت هبدأ اقرأها لما افضي وننقل للشقه الجديده ، طبعا وعد لو عرفت عن موضوع الكتب دا هتمسكهم تحرقهم ومش هتخليني اقرأ حاجه نهائي فـ انا قررت اني مش هقولها دي كتب ايه ،
نقلنا حاجتنا الشقه الجديده وبدأنا نستقر فيها
_ وعد نامت وانا قومت عشان اقرأ في اي كتاب ؛ فتحت الشنطه لقيت كتاب ف البدايه اسمه لعنه دانهش ، الكتاب شدني ولقيت عليه رسمه مثلثات كتير داخله في بعض وجواها ارقام ومكتوب دنهش علي كل اجزاء الكتاب
فتحت اول صفحه لقيت مكتوب عليها ،
لا تفتح لا تفتح ، الصفحه اللي بعدها مكتوب عليها ستفتح الباب ولن تُنجي ابدا ، انا بصراحه الفضول زاد عندي اكتر ، فتحت الصفحه اللي بعدها لقيت مكتوب بالدم اذن عليك بلعنه دنهش ايها البشري فُتح الباب.
بدأ الكتاب يتحرك ببطء من علي المكتب لحد م وقع علي الارض والصفحات فضلت تتقلب بسرعه جامده لحد م وقفت عند صفحه فيها صوره مسخ اسود اوي وفـ ايده الشمال **** انا بصراحه خوفت اوي بس حاجه خليتني اجيب الكتاب من علي الارض ولسه هقفله عشان اشيله وادخل انام حسيت زي وخذه في صباعي ببص لقيت ابره موجوده ف الكتاب وصباعي بدأ ينزل ددمم علي الكتاب وفجأه الدم اللي بينزل لقيته بيتحول لـ اسود اوي والكتاب اتقفل وسمعت صوت ضحكه عاليه بصوت مرعب ف المكتب بصيت ورايه لقيت ...
يتبع....
يتبع ...


الجزء الثاني

سمعت صوت مرعب في المكتب بصيت ورايا لقيت جسم ضخم اسود شكله مرعب وماسك في ايده **** كبير اوي بالظبط زي الصوره اللي شوفتها في الكتاب لما صفحاته اتقلبت لوحدها ، بدأ يقرب مني وانا حاسس ان جسمي كله حركته بدأت تتشل وكأن حد مكتفني ولساني واقف مش قادر اصرخ ولا اتكلم ومع كل خطوه بيقرب مني فيها انا كنت بحس بحراره جامده وكأنه كتله من النار والمكتب كله بدأت درجه حرارته ترتفع ، واول مـ قرب مني بدأ يصرخ في وشي بصوت عالي وبيقول فُتح الباب ايها البشري اللعين ، عليك بلعنه دنهش ، فجأه الباب خبط بصلي وضحك بصرخه جامده وقال القربان وبعدين اختفي وحسيت وكأن جسمي اللي كانت حركته شبه في شلل تام، حركتي بقت عادي جدا ، استوعبت بعد حوالي 3 دقايق بعد م اختفي صوت وعد هي بتنادي عليا .
_ادم افتح ايه الصوت اللي جوا دا !!
قومت من علي الكرسي وفتحتلها
_ادم انت بتعمل ايه جوا ؟! انا صحيت ملقتكش جمبي قلقت عليك
حاولت اداري الخوف اللي جوايا وابتسمتلها وقولتلها مفيش شئ يا وعد انا صحيت بس اجيب حاجه من المكتب ولقيت التلفزيون شغال قفلته ورايح انام اهو ؛ دخلنا ننام وانا متأكد ان هي حاسه بشئ غريب بس مش قادره تحدده ، حطيت دماغي علي المخده وانا التفكير مش سايبني نهائي ، هل اللي حصل دا حقيقي طيب انا ممكن اتأذي !! اسأله كتير كانت بتدور ف دماغي بس بدأت اغمض عيني عشان انسي وبمجرد م عيني اتقفلت سمعت اصوات داخله في بعض ومخيفه منها اصوت ***** بتصرخ وناس بتغني وكتير مقدرتش احدده وفجأه لقيتني انا و وعد في مكان اشبه بالصحرا ومليانه جبال وانا واقف علي الارض و وعد واقفه علي جبل عالي وبتصرخ جامد وبتقول ادم الحقني بصيت عليها لقيت وراها جسم اسود غريب دا دنهش اللي كان ف المكتب ولسه بلتفت عليه لقيته بيقول القربان بصوت عالي و وعد وقعت من علي الجبل ، صحيت مفزوع من النوم وكل همي الاقي وعد جمبي والحمد لله لقيتها، كان كبوس.
صحينا تاني يوم بدأت تحضرلي الفطار قبل م انزل علي الشغل ونظرتها ليا وكأنها عايزه تسألني علي شئ بس خايفه ، سبتها ونزلت بس بدل م انزل علي الشغل نزلت اشوف والدي اطمن عليه واسأله علي الكتاب اللي انا خدته من مكتبه جدي دا يمكن عارف حاجه لانه حضر لجدي جلسات كتير
لسه بسأله علي صحته وبطمن عليه لقيته بيقولي انا كويس بس انت بخير ؟!
حسيت من طريقه كلامه كأنه عارف حاجه
_ بابا هو انت تعرف حاجـ...
_عملت اللي عايز تعمله من زمان صح ؟! ليه يا بني مش حذرتك قولتلك بلاش طريقهم مش سهل ليه تأذي نفسك ؟!انا في الوقت دا معرفتش والدي عرف منين ومحاولتش اسأله بس بدأت احكيله اللي حصل بعد م فضل مركز في عيني فتره وسكت شويه وبعدين قالي روح دلوقتي ونبقي نروح بكرا لـ أستاذ أحمد دا اتعلم من جدك كتير وحضر حاجات كتير ليه ، انا بالفعل روحت وانا خايف وخايف اكتر علي وعد ، روحت البيت ودخلت لقيت وعد خايفه اوي وبتعيط واول م دخلت بقولها مالك ايه اللي حصل انتي كويسه ؟!
_ادم انا خايفه ، خايفه اوي
_ايه اللي حصل بس ؟!
_النور قطع وكالعاده دخلت اجيب شمع من المطبخ بس لقيته خلص دخلت المكتب قبل مـ افتح الباب سمعت زي صوت قطه بس مش عادي كانت بتعمل اصوات غريبه حاولت اتجاهل الصوت ، وفتحت الباب عشان اجيب الشمع من علي المكتب وانا ماسكه كشاف الموبايل وتقريبا شايفه ، اول م دخلت حسيت ان فيه حد معايا من القلق بدأت احرك كشاف الموبايل علي الحيطه لقيت كلام كتير مكتوب بالدم وحروف كتير معرفتش افسرها بس كان فيه حروف مترتبه كدا بالظبط د ، ن ، ه‍ ، ش .. وصلبان ماليه الارض .انا خوفت اوي ولسه برجع خطوه عشان اطلع لقيت الباب اتقفل جامد حاولت افتحه معرفتش ومن الخوف الكشاف وقع مني علي الارض واتقفل حاولت اسحب في الباب جامد بس مفيش فايده وفجأه حسيت بـ ايد علي ضهري وبعدين بدأت درجه الحراره ترتفع وكأنها نار مش ايد حسيت ان جسمي كله بيتحرق حراره جامده مقدرتش استحملها فضلت اصرخ لحد م سمعت نفس عالي وصوت فضل يقول القربان ، القربان بعدين فضلت اقول بسم **** وقرأت قرآن وانا مرعوبه جدا وفجأه النور جه وبصيت ف المكتب ملقتش شئ حتي الكلام اللي كنت شايفاه بالدم اختفي ، يا ادم انا خايفه ومش عارفه ايه اللي بيحصل دا ،
انا خوفت عليها اوي وحسيت ان اللي بيحصلها دا بسببي اخدتها وحاولت اهديها ودخلنا ننام ، وأول مـ اتأكدت انها نامت قومت عشان اشوف الكتب يمكن الاقي تفسير في اي كتاب فيهم ، فتحت المكتب وجبت الكتاب وحطيته قدامي وبدأت اقراء ، لقيت مكتوب في اخر صفحه هُلكَ كل من قراءه او لمسه او فكر في محتواه ، ستكون انت وعائلتك قرابين لـ اقوي ابناء ابليس "دنهش"


الجزء الثالث

فضلت اقراء في كلمه قرابين دي كتير وانا مرعوب وبعدين سمعت حد بيضحك بصوت واطي في ركن الاوضه الصوت كان شبه صوت وعد جدا ، فتحت النور لقيت واحده قاعده علي الارض وشعرها في كل مكان في الاوضه وعماله تضحك ومنزله دماغها في الارض فـ لسه بقول "وعد!! بس انا من طريقه تصرفاتها اللي مش طبيعيه متأكد انها مش وعد ، رفعت راسها وكانت الصدمه ، الشكل شبه وعد جدا ونفس صوتها بس لأ دي عنيها بتنزل ددمم وجسمها متقطع وشعرها طويل بشكل مبالغ فيه وفي كل مكان علي الارض ، قربت مني وقالتلي وعد هتموت وانت السبب فُتح الباب يا بشري عليك اللعنه ، ومسكت ايدي وقالت ستكونو قرابين جميعا ، شديت ايدي منها بسرعه وحاولت اجري ناحيه الباب وخرجت
بعد مـ خرجت من المكتب وانا بجري ومش قادر اخد نفسي حاولت انام بعدها معرفتش من التفكير والقلق ، النهار طلع وروحت لوالدي عشان نروح لـ استاذ احمد اللي بيقول عليه ونشوف يتصرف ويعمل اي حاجه ، نزلنا وروحناله البيت كان في منطقه اشبه بالمهجوره وطيور غريبه في كل مكان محاوطه البيت اول مـ دخلنا سلم علي والدي وبدأت احكيله اللي حصل ليا ولـ وعد ، قالي دنهش اللي انت فتحتله الباب دا من اقوي اولاد ابليس وان احنا نقفل الباب تاني مش سهل وهو دلوقتي بيحاول ينتقم منك بـ انه هياخد وعد كـ قربان ليه وبعدها هياخدك انت كمان، بصيتله وانا مش عارف ارد غير بكلمه اتصرف ازاي !!
كان رده غير متوقع انا فاجأه لقيته بيقول عليك بغضب الرحمن الرحيم اظهر يا ملعون عليك لعنه خالق الارض والسماء، اظهر وبدأ يقول بعض ايآت من القرآن ، بدأت اسمع صوت غريب والاوضه اللي احنا فيها بدأت تعتم ومش ظاهر غير ضوء النار اللي قدامنا ، وفجأه صريخ عالي وكلام مش مفهوم وهو بيقول القربان ، القربان ايها البشري ، عليك لعنه دنهش ، لن تنجي ، واختفي والنور رجع تاني
بعد كدا استاذ احمد قالي تسمع اللي هقولك عليه بالحرف ، انت تروح البيت تحط **** في كل مكان وتحط تحت دماغ وعد **** وتجيب ازازه مايه وتقرأء عليها سوره البقره وبعض السور القصيره وتخليها جمبكو وكل شويه اشربو منها وتعالي تاني يوم انت و وعد قولي ايه اللي حصل ويكون معاك الكتاب اللي قريت فيه ، سبته انا و والدي وروحنا البيت واحنا في الطريق والدي كان سايق العربيه وحصل شئ غريب ، بابا كان بيتكلم معايا وبعدين بقوله هقول لـ وعد ازاي هتخاف اوي ومش هتقدر تيجي وفجأه ظهر ظل ضخم قدام العربيه مش باين اي تفاصيل لـ ملامحه وبعدين اتحجبت الرؤيه لوالدي وهو سايق وفقد القدره علي السيطره في السواقه والعربيه بقت ماشيه بسرعه عاليه اوي وفجأه اختفي احنا كنا فـ لحظه العربيه هتتقلب بينا ، بس الحمد لله عدت علي خير ، والدي بصلي وقالي لازم تنفذ اللي اتقالك يا ادم كدا كلنا هنبقي ف خطر اتصرف وقول لـ وعد بـ اي طريقه
روحت البيت وانا بفكر ازاي هقولها وازاي هتبقي رده فعلها
_وعد انا عايز اتكلم معاكي فـ موضوع مهم بس وحياتي متخافيش كل شئ هيكون بخير و****.
_ قول يا ادم انا سمعاك متقلقنيش اكتر من كدا .
بدأت احكيلها كل اللي حصل من اول م جبت الكتاب من المكتبه بتاعه جدي لحد م روحت لأستاذ احمد ، بعد صمت دام فتره ، بدأت تعيط وانهارت وفضلت تقول انا كنت حاسه ان اللي انا فيه دا مش طبيعي انا خايفه يا ادم اووي ، حاولت اهديها وقولتلها احنا بكرا هنروح لا أستاذ احمد وكل شئ هيبقي تمام متقلقيش .بدأت تهدي وحاولت اقنعها انها لازم تيجي معايا وعملت اللي استاذ احمد قالي عليه
_ادم انا هدخل ارتاح عشان تعبانه اوي تصبح علي خير
_انا كمان داخل انام يا وعد وانتِ من اهل الخير
اخدتها ودخلنا نرتاح ، وبعد نص ساعه تقريبا بعد م دخلنا وبدأنا ننام ، حسيت بيها بتصحيني وبتقولي ادم انا خايفه وحاسه بحاجه غريبه ، لسه بسألها حاسه بـ ايه ؟!
لقيت فجأه عنيها كلها اتقلبت اسود وفي نار ماسكه في كل اجزاء جسمها وفضلت تضحك بصوت بشع وقالت سأنتقم منكم جميعا ، ستكونوا قرابين لي وحدي ولن ارحمكم ، انا قومت مفزوع ومش قادر اتحرك جسمي حركته اتشلت وبدأت اقراء ايه الكرسي بصوت عالي وفي لحظه وعد رجعت لطبيعتها واغم عليها علي الارض طلعت اجري اشوفها وفوقتها واول مـ فاقت لقيتها بتقولي ايه اللي حصل انا علي الارض ليه يا ادم ، احنا مش كنا نايمن ؟! رديت عليها قولتلها لأ مـ انتِ قومتي عشان تشربي وبعدين اغم عليكي والحمد لله انتي بخير ، خدي اشربي العصير دا وارتاحي
اضطريت اكدب عليها لان الوضع ميسمحش اني احكيلها شئ
صحينا تاني يوم اخدتها ونزلنا لـ استاذ احمد و والدي معانا وهي مرعوبه ومش عايزه تروح اصلا
اول مـ دخلنا المكان لقيتها مسكت في ايدي جامد ومش عايزه تسيبني انا مدرك انها خايفه واني انا السبب في اللي هي فيه بس اللي مكنتش مدركه ان هيحصل فينا كدا ، استاذ احمد بدأ يتعرف عليها وبدون اي مقدمات فضل ساكت فتره وبدأ يقول .
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: عزيز عزيزى, ناقد بناء, tito sniper و 14 آخرين
بداية حلوة ومشوقة .. كمل يا جوكر
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و الجوكر12
o_O o_O 🤪 🤪 🤩 🤩 😎 😎 :censored: :censored: :coffee: :coffee: (y) (y) :unsure: :unsure: :love: :love:
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و الجوكر12
كمل يا جوكر انت بتشوقنا ولا ايه مستنيين ع نار بداية حلوة ومشوقة
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و الجوكر12
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و الجوكر12
جميله اوي اوي اوي عاش يا بطل نزل باقي الاجزاء بسرعه و الاجزاء تكون كبيره
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و الجوكر12
كمل يا نجم
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء و الجوكر12
تم أضافة الأجزاء
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
حلوة بجد ومشوقة
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
قصة جميلة
 
  • عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
من منكم عنده القدرة على إكمال هذه القصة فضلا لا أمرا رجاءا من لديه القدرة فليتواصل مع المشرفين
 
من منكم عنده القدرة على إكمال هذه القصة فضلا لا أمرا رجاءا من لديه القدرة فليكملها الآن
 
مرحبا بكم عزيزي الكاتب عزيزتي الكاتبة طالما قصتك في هذا القسم فيعني أنها متسلسلة فعليه حينما تريد تضيف جزء جديد عليك باتباع الخطوات التالية وهي اولا تضع الجزء الجديد في مربع الكتابة بالاسفل ثانيا تدخل على هذا الرابط
وتطلب دمج الجزء الجديد من قصتك وتكتب اسم قصتك وتكتب رقم المشاركة التي فيها الجزء أو تنسخ رابط قصتك
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%