NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال فك الختم - حتي الجزء السادس 26/6/2024

Tito199

نسوانجى متقحرط
عضو
ناشر قصص
إنضم
24 نوفمبر 2023
المشاركات
47
مستوى التفاعل
129
الإقامة
مصر
نقاط
1,370
الجنس
ذكر
الدولة
مصر
توجه جنسي
أنجذب للإناث
مسا مسا يا نجم من الاول كدا انا اول مره اكتب قصه ودي هتكون فانتازيا وخيال فا اخلي البطل مفيش منو انتين عادي ده خيال ياصاحبي متعلقليش علي الواحده يعني يلا نبدأ بدل الرغي


يلا نبدأ بي الجزء الأول من قصة فك الختم


هذه الأحداث في العام 2009



ايوا يبني لا مش شايف من الناس ال واقفه ادخل بي الكمرا شويه وسعي طيزك يا مدام حاسبي صدرك يا انسه ايوا بس كدا نبدا معايا دلوقتي قدام بيت بيولع و الناس كتير واقفه مستنيه المطافي اصل النار كتير محدش عارف حتي يقرب من البيت لي سبب غير معلوم و كمان الناس كلها قلقانه اصل ده بيت فيه منطقه شعبيه فقيره فيه حواري القاهره فا البيوت كلها جنب بعض فا الناس خايفه النار تطول البيوت و كمان خايفين على العيله ال جوه فيه نص النار ال الناس قالو خلاص انهم ماتو اصل النار والعه بقالها كتير المهم توصل المطافي و تخش بسرعه علشان تلحق اي حد يكون فيه لسه الروح


المهم بعد شويه يطلع واحد من المطافي شايل *** في سن السنتين و بيجري وبيقول

رجل المطافي: اسعاااف بسرعه يلا يلا بسرعه علي المستشفى قبل بيموت

الناس بتقول لبتاع المطافي : لحقتو ازاي ده النار والعه من زمان وده عيل صغير ميستحملش وكمان مش باين عليه حروق

رجل المطافي بقولهم: انا كنت بطفي النار و بشوف حد عايش ولا حاجه لقيت راجل كبير و واحده كدا ميتين فوق بعض بشيلهم لقيت صوت تحتهم لقيت باب في الأرض بفتحو لقيت الطفل جبتو بسرعه

واحد من الناس بيقول: ولله الناس دي طيبين اوي ده حتي مش ابنهم ده الاب لقاه علي باب الجامع وهوا عندو سنه

(انا مش راضي اقول اسم الأب والأم علشان اصلن مش محتاجه بعض كدا)

في واحد واقف يقع علي الارض و يعيط و يقول : صاحبي راح صاحبي اعععع لي كدا يا صاحبي تسبني كدا ليه

صاحب الصوت ده اسمو محمد صاحب الاب ال مات فيه الحريقه

موصفات محمد عندو ٣٣ سنه ابيض بس مش جامد و طول ١٨٠ و وزن ٧٥ و اسمر بكرش بسيط و طيب جدا صاحب صاحبو و متجوز و عندو محل ملابس فيه المنطقه

و مراتو منال ٢٧ سنه بيضه بردو ١٦٤ سنتي وزن ٧٠ حته كدا بلدي اصلي بزاز كبيره و طيز متوسطه و مرفوعه مع كرش بسيط كدا ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d9B1pTB

المهم فا الناس بتهديه و من جواهم زعلانين علي الأسره دي فا الاب و الام كانو المنطقه كلها بتحبهم
المهم الحريقه بتخلص المطافي بتمشي و الناس هيا كمان




في مشهد اخر


واحد بيتكلم في التلفون في مكان الحادث : ايوا يا ريس لا خلصت و الواد الصغير مات كمان
( بيقول في نفسه ده لو عرف ان الواد الصغير لسا عايش هيقتلني)

الريس : خلاص تعاله خد بقيت فلوسك

المجرم : تمم يا ريس متحرمش سلام



نروح عند الطفل في المستشفى عربيه الإسعاف و بتنزل الطفل بسرعه الدكاتره بتاخدو بسرعه علي العنايه بتاعت الأطفال علشان كان شافط دخان كتير فا بيحاولو ينقظوه بس ال الجهاز بيصفر و يموت و الدكتور و المريضين بيزعلو اصلو *** وسيم جدا و جذاب فا يخدو علشان يحطوه فا التلاجه و الممرضه رايحه تحطو لقت الطفل بيطلع صوت كدا فا بتصوت كدا من الخضه و تخدو و تجري بسرعه لي الدكتور و لقيه لسا عايش و يعلجوه و يحطلو محاليل و الدكاتره بتقول عليه المعجزة اصلو كان مات خلاص فا يقعد اسبوع في المستشفى وكل يوم محمد يجي يزوره هوا و مراته و بعد اسبوع كمان المستشفى بيقولو انو ينفع يطلع مفيش منو خوف خلاص يخدو محمد


ويقول لي مراتو: نخدو يا منال نربيه ده عيل لسا صغير احنا لسا مخلفناش وربنا يكرم

منال : طبعا يا محمد ودي فيها كلام

عم محمد: اصليه يا منال يلا نروح

منال: يالا يا محمد

و هما مروحين فيه الطريق يطلع عليهم عربيه تسبتهم و تاخد الطفل و تجري و منال يغمي عليها و محمد مصدوم يبص علي منال بسرعه فوقها و هيا منهاره عياط ولا اكن ابنها بجد يروحو القسم

يعملو محضر بي الوقعه فا الطابظ بيقولهم : يا جماعه طب مفيش اي صور او اي حاجه نوصلو بيه

محمد بحزن : للأسف البيت بتاعهم والع من اسبوع و كل الصور و اثبات الشخصيه و التلفونات كلها ولعت

الظابط : طب كدا صعب علينا بس هنراجع الكامرات بس انت قولو العربيه لونها اي و نوعها اي و هنشوف انشاء **** نلاقيها

محمد: انشاء **** العربيه لونها كحلي و نوعها لانسر و النمر مختش بالي منها متهيقلي كمان كانت متشاله

الظابط: تمم يا استاذ محمد هنشوف وانشاء **** هتلقيه تقدرو تتفضلو و لما لقيه اي حاجه نتواصل معاك

محمد: تمم يا حضرت الظابط السلام عليكم

الظابط: وعليكم السلام



نروح عند الخطفو الطفل و المعلم بتعاهم قاعد متعصب و يزعق ويقول : يا اغبيه مش ده الطفل ال قصدي عليه يا حمير

الخاطف: يا معلم انت قولت عربيه و فيها راجل و مراتو و عيل صغير و قولت المعاد ال هيمشو فيه و الطريق و العربيه و بلصور واحنا عملنا كل الكلام ده مش مشكلتنا ان فيه واحد نفس المواصفات

المعلم: ماشي ياخول منك ليه قولو بقا نعمل ايه في المصيبه دي لو سلمناه لي اهلو الحكومه هتشم خبر

الخاطف التاني: بص يا معلم انا برأي نوديه دار ايتام ونخلص علشان انا سالت علي الناس ال كانو معاه من شويه و دول ناس وخدينو يربوه بعد ما علتو ماتو في حريقة البيت بتعهم و كمان الناس ال هيربوه دول معومش فلوس ان احنا نطلب فيديه فيه فا برأي نروح اي دار أيتام و نحطو هناك وخلاص علي كدا هما اصلن الناس اب تربيه دول من القاهره احنا هنا في الإسكندرية فا بلاها ام المشوار و نحطو في اي دار هنا ولا ايه رايك يا معلم

المعلم : تمم فكره حلوه بردو نفزو علي الفجر يلا يا خول منك ليه لسا هتنح


في مشهد اخر


عند محمد و منال مراتو في البيت

محمد بحزن: ازاي يحصل كدا و مين اصلن يكون خطفو ازاي ازاي انا كدا مصنتش الامانه سامحني يا صاحبي انا واطي واطي و ( بعيط)

منال بحزن : اهدي بقا يا محمد اكيد هنلقيه انشاء **** هنلقيه قول انت بس يارب

محمد: يارب




في مشهد اخر


عند ازان الفجر يأتي رجل ملثم فيه الظلام معهو *** يتركو امام باب و يخبط و يجري يركب موتوسكل و يجرو بسرعه و عند الطفل الباب يفتح يظهر واحده ست فيه ٢٩ من عمرها تنزل تلاقي الطفل ملفوف في ملايه و بيعيط تبص في الشارع مفيش كلب معدي حتي تخدو و تدخلو جوا و توكلو و تنيمو و تنام هيا كمان
الصبح يجي وتروح هذة المرأه التي اسمها فاتن وهيا في عمر ٢٩ سنه مطلقه من اربع سنين لعدم الخلفه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d92suBj

المهم تروح علي المديره تحكيها الحصل

فاتن: و ده كل الحصل يا استاذه عبير

عبير: عندها ٣٨ سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا ودي صوره قربيه منها

https://freeimage.host/i/d92sRrQ

عبير: طب يا فاتن ملقتش معاه اي حاجه اسم جواب اي حاجه

فاتن: لا يا استاذه مفيش حاجه خالص

عبير: تمم عادي حطيه مع العيال في العنبر

فاتن: تمم يا استاذه استأذن انا

(ملحوظه الدار فيها بنات و ولاد بس مش في نفس العنبر)

عبير: تمم انا جايه معاكي علشان اشوفه
فاتن: تمم

ويروحي لحد الولد يلقوه واحد من ولاد الدار اسمو عبدو عندو ١٢ سنه بيلعبو و الولد الصغير بيضحك
عبير اول ما تشوفه تقول : يا عبدو انت بتعمل اي
عبدو: بلعب معاه يا ماما ( كل ال فدار بيحب عبير و بيقولها يا ماما علشان هيا من وهيا صغيره وهيا فا الدار مع امها فا بتحب الدار و الناس بيحبها و يحترموها)

عبير : ماشي يا قلب ماما ممكن ماما تشوفو بقا انا كمان

عبدو: طبعا اتفضلي يا ماما

عبير اول ما بتشوف الولد الصغير بتقول: بسم **** مشاء **** ايه ده قمر اوي

فاتن: نفس ال قولتو يا استاذه 😂😂

عبير : ماشي يا فاتن سميه سيف

فاتن: حلو الاسم ده اوي





المهم اختصار للوقت علشان ننجز في الوقت في عام 2013 كان الطفل بقا عندو ست سنوات وكان اغلب ال فيه الدار يحبوه لخفت دمو و شكلو


المهم جات عائله غنيه جدا للتبني من الدار
الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و هوا عندو 30 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها ٢٦ سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)

عبير: اهلا يا باشا نورت نورتي يا هانم

الاتنين: اهلا يا استاذه عبير

عبير: امرو سبب الزياره

محمد: جاين نتبني *** من عندك

عبير: اممم تمم مفيش مشكله يا فندم ده كفايه اني عيل من عيالي هيكونوا معاكم

محمد: تسلمي يا عبير

عبير: طب يلا تعالو نشوف الولاد و البنات و شوفو ال تحبوه

يروحو كلهم اول ما ليلي تشوف سيف قلبها بنبض جامد تحس انها مشدالو و محمد نفس الكلام فا بيروحو عندو يشلوه

محمد: استاذه عبير انا عاوز الطفل القمر ده

عبير: (مش عارفه حزينه علشان سيف هيبعد عنها فا هيا بتحبو و متعودا تشوفو كل يوم ولا فرحانه علشان هيبقا معاه عائله زي كل الناس) تمم يا استاذ محمد مع انك هتاخد قلبي كدا

محمد بستغراب: ازاي يعني

عبير: اصلو سيف ده قلبي و قلب الدار مفيش حد هنا مش بيحبو

ليلي: عندك حق يا عبير ده قمر اوي بيشد الواحد كدا تحس انك عاوزه تخديه في حضنك مطلعوش و عيونه حلوه اوي

عبير: اهو اديكي حبته من اول ساعه امال انا
اعمل ايه ده بقالو اربع سنين هنا

محمد : هوا عندو كام سنه؟

عبير: كان جاي هنا سنتين يعني دلوقتي سته

سيف أخيراً بينطق : ماما عبير مين دول

عبير: دول ماما و بابا الجداد يا حبيبي

سيف بحزن: يعني مش هشوفك تاني يا ماما

عبير وهيا بتنزل دمعه منها : لا يا حبيبي هاجي ازورك علي طول

ليلى: سيف انا ماما ليلي و ده بابا محمد و كمان هخليك تحي تزور ماما عبير علطول

سيف: ماشي

فاتن جيه من بعيد : اي ده يا استاذه عبير هوا
ريحين فين بي سيف

عبير: استاذ محمد و ليلي هانم هيتبنو سيف

فاتن بحزن : يعني سيف هيبعد عني ده انا اول ايد شلتو هنا انا ال لقيتو علي باب الدار

عبير: معلش يا فاتن هنروح نزوره علطول

فاتن بتروح تاخد سيف في حضنها و تقوله : ابقا تعاله زورني يا سيفو متسبنيش انت عارف اني بحبك صح

سيف: طبعا يا ماما انا بحبك اوي

المهم بيروحو يخلصو كل حاجه مع دموع مع اغلب ال في الدار مع رحيل سيف و محمد بيروح يسجلوه بي اسمو



من ناحيه تانيه محمد و منال بيفقضو الامل انهم يلاقو سيف تاني و كانو خلفو ولد و بنت




المهم نعدي الوقت لحد 2020 كان سيف كل شهر يروح يزوح الدار و كمان سيف حب محمد و ليلي اوي كان سيف عندو دلوقتي 13 سنه هوا فيه اول اعدادي كان زكي جدا غير اصحابو ال لسا مش فاهمين حاجه هوا كان بيطلع الاول في كل المواد كانو الناس بتستغرب ازاي ولد صغير زي ده يبقا ذكي كدا المهم




عند محمد و ليلي في الاوضة

بابا: بس ازاي سيف زكي جدا كدا يا ليلي ده لسا صغير يعني

ماما: (بص لما اقول ماما و بابا يبقا قصدي علي محمد و ليلى) مش عارفه بس فرحانا بيه

بابا: عندك حق انا عاوز اخدو معايا الشركه تاني زي المره ال فاتت ده المره ال فاتت قعد يقرا الورق العقد الشركه الأوربية معايا و قالي علي عرض قولت ده مستحيل يوافقو عليه بس وهحنا قاعدين لقيتو يستأذن يتكلم وقال علي العرض و صاحب الشركه رفض عشر دقايق سيف قعد يكلمو و يحط ورق و يقنعو لحد ما وهمو كمان انو هوا ال كسبان و مجلس الاداره كلهم كانو مبهورين بيه جامد

ماما: ههه طلعلي 😂😂

بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه


وكدا معانا نهايه الجزء الاول من قصة فك الختم
بص يا نجم دي قصه خياليه فا انا هدلعك هخليه عندو قوه و الكلام ده بس انا عاوز القصه تبقا طويله شويه كذا سلسله فا بحكي بس التفضيل و ياريت تقولو رأيكم علشان لو مش حلوه مكملهاش انا اصلن مش كاتب بس قولت اجرب تعب الكتابه بدل مقعد اقول كل شويه لي كاتب ايه ياعم متأخر في تنزيل الجزء ليه طلعو بيتعبو بجد 😂
وكمان دي قصة جنسه يعني هدلعك يا ابو بتاع على كتفك بس مش كتير علشان القصة تبقا حلوه شويه انا كاتب القصه دي اصلن وفي دماغي كذا حاجه بس مش عارف اسبت علي سناريو واحد فا ياريت اقتراحات منكم وشكرا

مسا مسا يا نجم ده الجزء الثاني من قصة فك الختم
يلا نبدا


( تعديل بسيط يا جماعه محمد ال متبني سيف عندو شركات اصدار وتصدير و تغذيه و مقاولات)



بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه

يوصل بابا الشركة و يطلع المكتب

بابا: ازاي ده حصل يا سلوي

سلوى: ( سكرتيرة بابا عندها ٢٥ سنه طول ١٦٠ سنتي و وزن ٦٥ بزاز اقل متوسطه طيز صغيره بس مرفوعه تحسها اكبر ودي صوره قريبه من جسمها
) ولله مش عارفه يا محمد باشا انا كنت قاعده لقيت التلفون بيرن و كان مسؤل المخزن

فلاش باك ساعت المكالمه


سلوي: ايوا يا استاذ مازن في حاجه؟

مازن: ايوا يا استاذه سلوى هوا الباشا موجود عندك؟

سلوى: لا الباشا في البيت فيه حاجه اقدر اقلهالو

مازن: ايوا قوليله ان المخزن حصل فيه حريقه هما هنا بيقولو انو ماس كربائي بس انا اتاكد انو فعل فاعل

سلوي بخضه: ازاي يعني مين العملها

مازن: مين عملها مش عارف بس انا متاكد انو فعل فاعل

سلوي: تمم يا استاذ مازن ممكن تقرير بي الإضرار علشان اعرضو علي الباشا

مازن : طبعا ربع ساعه و هديكي الملف سلام

سلوي: تمم مستنياك سلام


نرجع من الفلاش باك



سلوي: بس ده كل ال حصل و ادي الملف اهو الخساير مش كتير المخزن اصلن مكنش في حاجه كبيره زي من اسبوع

بابا: كام الخساير؟

سلوي: اتنين مليون جنيه تمن البطاطس ال كانت في التلجات

بابا: تمم الحمد لله على كل حال في حاجه تانيه

سلوى: لا يا باشا سلامتك

بابا : اه وبعدين لما تقوليلي خبر زي ده قولي بطريقه احسن من كدا انتي كنتي هتموتيني بطريقتك دي 😂

سلوى : اسفه يا باشا 😊

بابا: تمم مفيش مشكله سلام

سلوى: سلام يا باشا


يمشي بابا و يروح شركة المقاولات




في مشهد اخر


يقف شخص مجهول قريب من حادث إحراق المخزن شركات الأنصاري يتكلم في التلفون

المجهول : ايوا يا باشا............... لا يا باشا انا نفذت زي منتا قولت............ مليش فيه بقا المخزن مليان ولا فاضي.............. طب يا باشا خلاص..... تمم يا باشا هنفذ كمان ساعه......... مع السلامه



مشهد اخر عند سيف من قدام المدرسه بتاعتو بيتكلم مع الميس بتاعتو لحد ما عربيه تقف قدامهم يرشو مخدر عليهم و ياخدو سيف و يجرو بسرعه و عربيه ال مع حرس سيف المسؤل عنو بيحاول يلاحقهم بس معرفش في بيرن علي بابا يقولو

الحارس: ايوا محمد باشا ابنك يا باشا وانا لسا رايح اجيبو من قدام المدرسه لسا بنزل من العربيه فيه عربيه تانيه وقفت قدامو خدرو و جويو حولت اجري وراهم معرفتش اختفو

بابا متعصب : ازاي يعني الكلام ده مش ال هيكون عمل كدا اقفل اقفل

بابا قاعد متعصب مش شايف قدامو فا هوا بحب سيف جدا مع انو مش ابنو وخايف يقول لي مراتو لتحسلها حاجه

تلفونو يرن برقم برايفت يرد


بابا : الو مين معايا


المتصل : اي يا حمو نسيت صوتي ولا اي


بابا بضيق : لا فاكر صوتك يا مروان عاوز ايه


مروان بخث : مش انا ال عاوز انت ال عاوز يا حمو

بابا بضيق : انا مش عاوز حاجه منك

مروان بخث : طب ابنك او ال لقيط عامل اي


بابا متعصب : عاوز اي اخلص

مروان بخث: يعني مش عاوز ابنك ال مخطوف

بابا بخضه: ولله يا مروان لو لمستو لتزعل جامد

مروان بستهزاء: شوف بس مين ال في موقف قوي موقفك ميسمحش الا انك تسمع الكلام وبس

بابا: طب عاوز اي يا مروان

مروان بانتصار : عاوزك تنسحب من الناقصه الجايه

بابا: حاضر حاضر حاجه تاني

مروان : لا كفايه المنقاصه دي و مناقصة الجيش و منقاصة ال كمبوند الساحل

بابا : خلاص مش دخلهم عاوز ابني بس

مروان: لا مهو هقعد معايا شويه لحد ما اتطمن انك مش هتغدر

بابا: لا ونبي هاتو مش دخلهم ولله

مروان : لا خلاص انا قولت

بابا: طب سمعني صوتو طيب

مروان : تمم ياعم خدو معاك اهو

بابا: الو يا سيف يا حبيبي انت كويس


سيف: ايوا يا بابا انت فين انا خايف اوي من الناس الوحشة دي

بابا: متخافش يا حبيبي انا هطلعك

سيف: ماشي يا بابا

مروان: سلام يا بابا 😂😂😂



(مروان صالح الخولي صاحب شركات الخولي جروب عندو ٣٢ سنه و طول ١٧٥ سنتي وزن ٨٠ ابيض عيون سودا مش وسيم عادي هوا المنافس الاول لي محمد الأنصاري بيحاول يوصل لي مكان محمد في السوق علشان شركة محمد في السوق رقم واحد و شغال شمال في السلاح و المخدرات )




في مشهد اخر




عند سيف في مخزن قديم علي سرير قديم و مربوط مرا واحد يغمي عليه و يظهر رجال من العدم تقتل وجالة مروان بكل خفه و سهوله و تفق سيف و تاخدو معاهم



في مشهد اخر



بابا حكي لي ماما كل ال حصل وهيا قاعده تعيط

ماما بعياط : مليش دعوه يا محمد عاوزه ابني مليش دعوه


بابا بحزن : اهدي بس يا ليلي اكيد مش هحصلو حاجا انشاء **** خير

وهما بيحكو تخش الخدامه عليهم بسرعه وتقول : يا بيه يا بيه الحق بسرعه تعاله شوف


بابا و ماما بيطلعو يجري اول ما بيوصلو يلاقو سيف علي كنت واحد من الحرس مغمي عليه

بابا: سيف ابني جبتو ازاي يا فهد ( واحد من الحرس)

فهد : انا لقيت عربيه وقفت قدام البيت نزلتو و جريت حرينا وراها هربت

ماما : هاتو يا فهد هاتو ( تاخد سيف في حضنها و تعيط)
كدا يا قسي عاوز تسبني و تمشي

بيفوق سيف لاقي ابوه و امو معاه بيحضن امو جامد وهيا تحس بيه تحضنو بردو

المهم يدخلو الفلا يحموه و ينام بعدها بيوم كانت معاد المناقصه ال مروان قال لمحمد ميدخلهاش بس محمد كان جاهز اصلن فا دخل و كسبها مروان رن علي محمد و قالو

مروان متعصب : ازاي يا محمد تخش المناقصه انت مستغني علي حيات ابنك ولا اي

بابا ببرود : هوا انا مقولتلكش اصل سيف باين من امبارح في الفلا 😂😂

مروان بخضه : ازاي ده كنت عندو لما كالمك انت بتقول اي كلام انا اصلن داخل علي المكان اهو احا اي ده من موت رجلتي انت؟

بابا بضحكه : ولله ولا قربت منهم ولا اعرف المكان حتي 😂😂

مروان : امال ازاي؟

بابا: زي السكر في الشاي اقفل يلا يا خول ولو فكرت تجي علي حد تاني من عائلتي هتموت

بابا قفل في وشه



في مشهد اخر غير معلوم مكانو



شخص بيتكلم في التلفون



شخص: ايوا يا باشا خلاص خلصت علي كل الرجاله َ خدت ال العيل الصغير وديتو البيت........... لا محدش شافني بس انا مش فاهم ليه نعمل كدا ومنغير منقول........ اسف يا باشا...... خلاص تمم هحميه من بعيد لبعيد..... تمم مع السلامه




عند سيف في البيت



ماما: انت مكنتش شايف يا حبيبي اي حد من ال جابك


سيف: لا يا ماما انا كنت قاعد علي السرير زي منا مره واحده حسيت حاجه بتشكني و نمت


ماما: ماشي يا روحي حمد**** على السلامه اطلع نام انت يا قمري


المهم سيف يطلع لي ينام

(بص بقا يا نجم انا عملت الجزء ده وهوا لسا 13 سنه علشان

اولا : اعرفك انو زكي جدا

ثانيا : علشان اعرفك ان في اعداء لي محمد الأنصاري مع انو مش شغال شمال

ثالثا : علشان اعرفك انو فيه ناس بتحمي سيف مشعرفيش هوا مش وليه يعملو كدا بس كدا ده ال كنت عاوز اوضحو سلا بقا نخش في الجد)


( تجري الأحداث الي عام 2024 )


تعرف الأشخاص تاني مع زيادة السن


العائله التي متبنيه سيف


الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و تغذيه هوا عندو 41 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها 37 سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)



عبير: عندها 49 سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره بس نزارل لي تحت من كبر السن مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا



فاتن: وهيا في عمر 40 سنه مطلقه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها


نروح بقا للكبير ال مقولتش علي مصفاته ولا مره


انا اسمي سيف اكيد انتو عرفين ان انا عائلتي الجديده محمد و ليلي بس انا عارف اني يتيم الأب والأم معرفش حاجه غير انو ماما عبير قالت اني كنت قال وانا عندي سنتين و عندي شويه حروق في جسمي فاخمنو ان البيت بتعانا ولع و اهلي ماتو وانا حد جبني هنا معرفش اكتر من كدا المهم انا دلوقتي عندي 17 سنه انا وسيم جدا عندي عين لونها احمر و التانيه زارقه هيا سعات تخوف الناس و سعات تخليني احلي في الشكل علي حسب لو غضبان او هادي انا طولي ١٧٥ سنتي وزني ٦٥ رياضي جسمي حلو مش فرمه فشيخه يعني بس حلوه و شعري اسمر و زكي جدا بس مش بين زكائي كتير اما بقا طول حماده على اول نيكه هقول طوله 😂😂 نرجع تاني






بس نقف هنا يا شباب علشان اظبط افكاري وعلفكرا انا منزل الجزء ده يغتبر زي ال قبلو تعرفي بردو اما بقا ال جاي حاجه جامده فا لازم اظبط ال هكتبو علشان عندب كذا سنايرو عاوز اسلت علي حاجه مثلا اخليه من الجن ولا كلام ده مش عارف بس مش عارف اقلد حد فا لسا هشوف و انشاء **** هيعجبك سلام

مسا يا نجم دي الجزء الثالث من قصة فك الختم



🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀


نبدا الأحداث معانا بي سيف واقف في اوضه ضلمه مش شايف حتي اديه و في صوت مرعب بيتكلم


الصوت: اهلا يا مختوم نورت بس مش قوي يعني و ( ضحكه مرعبه)


انا بهلع: انت مين مين المختوم ده وانا فين انا عاوز اروح انت مين ( بصرخه)


الصوت: انت بتعلي صوتك عليا يا مختوم

( و مرا واحده سيف يطير و ينزل الأرض جامد)


سيف بوجع: اعععع انت عاوز اي

( مرا واحده يظهر الصوت ده و الدنيا تنور شويه هوا عباره علي كيان كبير بي لون الأسود )

الكيان : انت ال عاوز مش انا


انا: مش عاوز حاجه انا عاوز ارجع لي بيتي


الكيان: انت ضعيف علي انك تكون المختوم يلا مش لازم هنتقابل تاني


( يجي مرا واحده تعبان كبير يهجم علي سيف وبعدين سيف يصحي من النوم يلاقي نفسو عرقان جامد و يقوم ينهد)

سيف في نفسو

انا: مين ده؟ ده اكيد كابوس


نفسه: هوا كل مرا كابوس شكل انا زهقت مره يكون كيان ابيض و مره اسود


انا: هوا مزاجي يعني انا تعبت بردو من الكوابيس دي كل مره واحد يطلعلي يقولي يا مختوم ويقول انت تعرفني وانا بكون مرعوب من المنظر


نفسه: طلما مش بيدينا يبقا استحمل


انا : عندك حق



( يدخل بابا عليا )

بابا: صباح الخير يا سيفو


انا: صباح الخير يا بابا


بابا : يلا يا حبيبي علشان متتاخرش علي مدرستك

( سيف دلوقتي في تانيه ثانوي)

انا: ماشي يا بابا هاخد شور و هلبس و رايح


بابا: ماشي يا حبيبي


( المهم بيقوم اخش الحمام ال في الاوضه عندي وفي حد بيخبت الباب الاوضه)

انا : مين؟


الصوت : انا منار يا سيف


( منار دي بنت ناديه رئيسة الخدم نوصف منار دلوقتي ولما يجي دول امها هنوصفها
منار 17 سنه بردو زي بيضه بزاز متوسطه طياز مظبوبه و عريضه طولها ١٦٠ وزن ٦٥ ودي صوره تقريبه منها https://freeimage.host/i/d9R6kog

( بتقولي سيف عادي علشان متربين مع بعض )


( انا دلوقتي في تانيه ثانوي بس مع ان معانا فلوس كتير بس انا قولت لي بابا اني عاوز اخش مدرسه عاديه هوا كان رافض بس انا اصريت و كمان منار معايا)




انا : تمم يا منار ممكن بس تجبيلي غيار من الدولاب علشان مجبتش


منار: تمم ثانيه واحده


انا بقولك يا منار ممكن بس الغيار من الدلاب


منار : تمم يا سيف ثواني.... خد اهو


انا : بفتح الباب كلو و لافف فوطه عليا من تحت و جسمي من فوق عريان


منار بتتكسف وتبص في الأرض وشها قلب طماطم : ايه انت طالع ليه كدا


انا بضحك : مالك يا بنت



لقتها مره واحده تطلعت تجري



انا بضحك : ( المهم لبست و نزلت تحت و منار قاعده مع ماما) قولتها : يلا يا بت علشان هنتاخر

ماما : توصل بلسلامه يا روحي

منار: ولله انتي ال مدلعاه يا لوله

انا : يلا يا بت

منار : حاضر ياعم مبراحه


نروح نركب العربيه مع الحرس

الحرس : يلا يا سيف بيه العربيه جاهزه

انا: تاني يا عادل مقولتلك مش بحب كدا اسمي سيف وبس انت اكبر مني


( عادل عندي 25 سنه مش متجوز طوله 180 وزن 75 معضل كان من حرس بابا بس علشان انا بحبو علشان كمان بعلمني مهارات الدفاع علي النفس فا بابا خلاه معايا)

عادل بضحك : خلاص ياعم بنكشك بس

انا: هههه تمم يلا يا صاحبي علشان متاخرش

( المهم نوصل قريب من المدرسه بي شارعين)


انا: عم عبدو بس هنا علي جنب


( عم عبدو السواق 40 سنه طيب قمحي البشره بكرش بس مش كبير متجوز و عندو اتنين بنات طول 160 وزن 90)

عم عبدو : ليه يبني طب موصلك قدام المدرسه


انا : يا عم عبدو دي مدرسه حكومي وانا مش عاوز اعرف حد اني معانا فلوس علشان ميبقاش صحابي بتوع مصالح انا عاوز اصاحب ناس جدعه امال انا مردتش اخش خاص لي علشان عيال كلاها طريه



عادل : اقف يا عم عبدو مش هتسلك معاه و هوا عندو حق 😂😂


عم عبدو : عندك حق ولله يا عادل


( المهم وقف قبل المدرسه بي شارعين نزلنا انا و منار)


انا : بقولك يا منار


منار: نعم يا سيف


انا : لو حد زعلك ابقي قوليلي و صاحبي بنات محترمه سيبك من البت رشا دي مش حلوه علفكرا انا مش بتحكم فيكي بس انتي امانه


منار: حاضر يا سيفو


( المهم وصلنا المدرسه منار شافت صحابها راحت معاهم وانا لقيت واحد صاحبي رحت داخل معاه)



انا : ايه يا علق عامل اي


عمار : كويس يا معرص مصر الاول 😂🇪🇬


( عمار : وده اكتر واحد قريب مني وسيم و
رياضي عينو لونها اسود وشعرو كيرلي واد رجوله و صاحب صاحبو طول ١٧٦ سنتي مع وزن ٧٨ )


انا: طب يلا الواد معتز لسا مجاش ولا اي؟


معتز من ورايه: انا هنا يا سيفو


( معتز : زي عمار بنسبالي وسيم بس مش قوي لونو قمحي جسمو يعتبر رياضي علشان بجي معنا انا و عمار الجيم طول ١٧٠ وزن ٧٩ دمو خفيف )


انا : طب يلا نخش


الاتنين : يلا يا سيفو

( المهم دخلنا الفصل كان عندنا انجليزي)

؛( الفصل مشترك ولاد و بنات)

ميس شهد : صباح الخير يا شباب

الفصل كلو : صباح الخير يا ميس


( وصف ميس شهد لما يجي وقتها مش دلوقتي)



مهم خلصانا الحصه وكدا و كذا مادة كمان و جات الفسحه واقف انا و عمار و معتز في الحوش

عمار: بقولك يا سيف

انا: نعم


عمار : في لعب كوره بكرا جاي ولا اي اصل فرقه تقياه و علي فلوس


انا : اممم تمم يسطا علي كام و مين جاي و هنلاعب مين


عمار: انا وانت و معتز و احمد و مازن ( مش لازم وصفهم دلوقتي) و هنلاعب الواد عصام جايب فرقه تقيله


انا بضيق : يعني ملقتش غير الخول ال اسمو عصام ده


عمار : ياعم سيبك منو احنا نروح نلعب و لو حصل حاجه يبقا هوا ال بدا و تكسحو


انا: تمم يسطا و انت يا معتز جاي؟


( عصام : عيل بيض كدا تنك طوله ١٦٠ مع وزن ٧٥ شعرو اسمر عملو لورا مغلول مني علشان اغلب المدرسين بيحبني علشان شاطر )


معتز : ايوا يعم جاي انا اصلن مش طايق عصام وانت عارف انو بيقف جون انا عاوز اديلو في وشو😂😂... خخخ كسمك القرف يجدع يارتني افتكرت ربع جنيه مخروم اهو جاي هناك اهو علينا براحه يا سيف متخلهوش يعصبك


انا : متخفش ياعم بس لو زود فيها انا هركبو


عصام: ازيكم يا رجاله جاي بكرا العب يا سيف ولا تخاف تخسر


انا بضحكه خفيفه : اخسر من مين منك؟ يبني انت مكسبتش الا ماتشين من ١٥ ماتش


عصام : تمم هنشوف

(و مشي عصام)

( واحنا كمان رحنا نكمل الحصص وخصنا و احنا طالعين لقيت اتنين من سنه تالته بيحاولو يتحرشو بي منار فتعصبت)


انا : شيل ايدك يا كسمك اديك دي تحطها في طيزك يا خول


واحد منهم : مين ال كسمك يا ابن المرا


انا : طب تعاله يا كسمك ( رحت انا و عمار و معتز)

الاول جاي يدربني رحت اتفديت ادو و رحت خبطو في بيوضو جامد و بعدها في وشو الواد نام علي الارض من الوجع و التاني عمار مسكو هوا و معتز نازلين في ضرب تلاته جايين من بعيد بيقولو : شيل ايدك من عليه يلا منك ليه

انا : و لو مشلتش

واحد منهم: هتموت

انا بضحكه : تعاله يا دكر


جاي عليا و معاه شومه ولسا بيضرب بيها رحت متفديها بسرعه و خبطو في وشو و رحت واخد منو الشومه بعذ ما وقعت منو و بقولو : الشومه دي يا كسمك الرجاله ال بتشلها بس مش خولات... لقيتو طلع مطوه من جيبو و فتحها عليا و قاعد يهوش بيها انا بهوش بي الشومه لحد ما كشفتلو بطني علشان يضرب خد الثقه ولسا هيضرب رحت خابط دراعو ال فيه المطوه وقعت علي الارض جنب الواد الواقع رحت خبطو علي ركبتو بي الشومه راح نازل علي الأرض

نروح عند عمار و معتز كل واحد ماسك عصايه و يديبو في الاتنين ال علي الارض و ناس بتحاول تحوشهم مش عرفين لحد ما واحد منهم يقوم يروح عند عمار فلخباثه كدا و الناس بتحوش في عمار و عمار عامل نفسو مش شايفو ولسا الواد هيضرب عمار بي الضوبه يلف عمار يديلو بي العصايه علي ركبتو و بعدها علي دراعو يعق علي الارض


نرجع عندي تاني
بعد ما رحت خابط الواد علي ركبو رقع علي الارض قولت بلاش افتري رحت سايبو و ليا بلف علش امشي اروح لي عمار و معتز الواد ال كان واقع علي الارض قام من علي الارض و معاه المطوه وراح خبطني في ضهري بي المطوه شدهالي بلطول رحت وقعت و الدم بينزل من ضهري رحت واقع غلي الأرض بتوجع و الواد راح ساند الواد التاني ال علي الارض و راح جارين كلهم قرب ما البوليس يجي علشان سمعو ال سرينا علي دخلت عادل و عم عبدو بي العربيه شفوني جم بسرعه نطلع عادي بيقول

عادل بصرخه : سيف مين عمل فيك كدا قول يا حبيبي


انا بوجع : مفيش يا عادل عركه بسيطه


عادل بصرخه : منار تعالي هنا ( تجي منار و شلالات دموع نازله منها) ايه ال حصل


منار بعياط: انا كنت واقفه ( وراح مقاطعهم عمار)


عمار : قوم يا صاحبي نودي سيف المستشفى الاول

عادل : عندك حق يلا تعاله شيلو معايا ( شلوني و حطوني في العربيه و منار جنبي و الناحيه التانيه عمار و معتز قال هجي علي هناك علشان مفيش مكان)


وصلنا المستشفى دخلنا


عادل بصرخه : دكتور عاوزين دكتور


ممرضه : براحه يا استاذ في عيانين نايمه

عادل : معلش بس ممن تشوفي ظهرو علي معمول بي مطوه


تجي الممرضه تشوف ظهري تلقيه في خرشمه بس مش فتح تعقمو و تحط عليه لزق وتقول : خلاص يا استاذ سليمه مفيش حاجه مش فاتح اصلن ده جرح علي الطاير كدا مش كبير اسبوع ومش هتلقيه خالص ولا اكن كان فيه حاجه


انا : ازاي دنا كنت حاسس ان ضهري كلو مفتوح كنت حاسس بي المطوه و هيا في ظهري

ممرضه : لا مفيش حاجه


علي دخلت معتز بيقول : حمد**** علي السلامه يا صاحبي


انا : **** يسلمك با اخويا

خلصنا و هما كمان عملو كذا تعويره مكان الخناقه بس مش كتير و عادل راح حاسب و ماشين
و عمار و معتز قالو هيمشو و سلمنا عليهم و مشو

واحنا ركبنا العربيه


انا : بقولكم يا جماعه انا عندي طلب لبكم كلكم


كلهم : نعم يا سيف


انا : ممكن مخدش يقول حاجه لي بابا ولا لي ماما غلي ال حصل لو سمحتو


عادل : ازاي بعني لازم نقول انت كنت ممكن تروح فيها


انا بحزن : معلش يا عم عادل ونبي محد يقول حاجه ليهم انا مش عاوز اسيب المدرسه دي


عادل : ( فهم و عرف اني بتكلم جد علشان قولتلو عم عادل مش عادل عليطول ثال يفك الدينا) خلاص ياعم بس لو حصلت تاني هقول ماشي خلاص يا عم عبدو مفيش كلام


عم عبدو : تمم خلاص مش قايل


انا : شكرا ليكم


عادل بهزار : وبعدين خد هنا يا اخرت تعليمي فيه فنون قتاليه شويه عيال زي دول يعلمو عليك


انا بضحكه : باعم انا كنت خلاص ماشي و كنت موقع واحد علي الارض بس قلبي حن قولت مش لادم بقا هوا خد ال فيه النصيب و لسا بلف لقيت واحد تاني بلمطوه في ضهري غدر يعني


عادل بجديه : وانت في القتال مفيش رحمه لو اتساهلت او خلل دفاعك ممكن تموت


انا بضحكه : تمم يا فندم


كلو ضحك ( وصلنا البيت بس قبل منوصل كنت اشتريت هدوم قبل ما اروح علشان الدم) عادل عم عبدو ها مفيش حد يعرف

الاتنين : تمم سرك في بير


دخلنا انا و منار وانا ماشي عادي مس حاسس بي وجع لقيت ماما قاعده


انا : ازيك يا ماما


ماما : ازيك يا قلبي يومك كان حلو؟


انا: ايوا جدا


ماما : طب يا حبيبي روح خد شور و تعاله علشان تاكل

انا : حاضر يا ماما


ماما : سيف انت مغير هدومك ليه و ازاي اصلن انت ماشي بطقم تاني


انا : لا يا قلبي ده انا كنت بلعب كوره و كنت واخد معايا هدوم


ماما بعدم تصديق : تمم يا سيف اطلع


طلعت فوق اخد شور و بصص علي الجرح الي علي ظهري ملجتش حاجه ازاي ده كان باين اوي ازاي ده الممرضه قالت على الاقل اسبوع لحد ميخف المهم قولت يمكن انا جسمي بلتحم بسرعه بس ده لسا من ساعتين المهم مفكرتش كتير نزلت تحت لقيت منار قاعده مع امي و امي شكلها متعصبه


ماما بغضب : سيف تعاله انت كنت بتقول غيرت هدومك فين وليه


انا ببص لي منار و لقتها بصت في الأرض و بدمع : مفيش يا ماما زي مقولتلك


ماما : تعاله اقلع التيشيرت ال انت لابسه ده و لف


انا بستغرب : ماما منار قاعده و نهي واقفه اهي ازاي هقلع ( نهي دي خدامه في البيت ٢٤ سنه بشره بيضه حاجه كدا فخر الخدمات في مصر بزاز كبيره طيز اكبر من المتوسط كرش بسيط جدا حته كيرفي رايقه مخطوبه من سنتين ودي صوره قربيه منها او شبها بي الملي https://freeimage.host/i/fb-img-1660212542127.d9G584n )


ماما بصيغة امر : قولت اقلع

انا : تمم و ( رحت قالع و اول ما قلعت لقيت نهي بتبص علي جسمي بي انبهار و بتعض علي شفتها ال تحت) اهو يا ماما ايه بقا


ماما : لف يا سيف ورني الجرح ال في ضهرك


انا : جرح ايه يا ماما؟


ماما : لف يا سيف منار قالت علي كل حاجه و علفكرا انا ال خليتها تقول وهيا مكنتش عاوزه تقول


انا : ماما بس حصل انا اتعاركت علشان كان في اتنين بتحرشو بيها بس مفيش حاجه علي ظهري حتي بصي ( لفيت و شافو ظهري و بعدين لفيت تاني) اهو مفيش حاجه


منار بستغراب: ازاي ده احنا رحنا المستشفى و الممرضه قالت انك اسبوع لحد ما الجرح يلم


انا : لا انتي سمعتي غلط دي قالت مفيش حاجه عادل هوا ال كبر الموضوع


ماما مش فاهمه حاجه : طب هتلبس ولا هتخليك كدا كتير و ( بتبص علي نهي ال واقفه متنحه في عضلاتي تقوم تقلها) هتفضلي متنحا فيه كتير يا نهي

نهي بتتكسف و تبص في الأرض وتقول : لا يا هانم انا كنت بشوف الجرح بس علشان لو كبير اروح اجيب شنطة الاسعافات

ماما : تمم يلا حطو الاكل


انا بلبس التشيرت : خلصتي يا ماما بليز بقا متقوليش لي بابا علشان مبخرجنيش من المدرسه


ماما : يا سيف المدرسه دي خطر مينفعش كدا


انا : بليز يا ماما اخر مره


ماما : تمم يا سيف اخر مره اي حاجه تانيه هقول لي ابوك


المهم قعدنا ناكل و راحت قايل لي ماما


انا : ماما انا هروح الدار هسلم علي ماما عبير


ماما : ماشي يا حبيبي


رحت لبست و نرلت لي عادل تحت


انا: يلا يا عادل هنروح الدار و ( لسا هركب سمعت صوت بينادي عليا)


منار و هيا بتجري : سيف سيف استني


انا : نعم يا منار


منار و هيا حاطه راسها في الأرض : انا اسفه اني قولت لي ماما ليلي على ال حصل


انا برفع رسها من الأرض و بحسس علي خدها بي حنيه وبقول : ليه تتاسفي كدا كدا كانت هتعرف


منار و هيا بتميل خدها علي ايدي : لا اسفه هيا اتعصبت عليك بسببي


عادل من العربيه : اجيب اتنين لمون ولا اي ياعم خلصنا عاوزين نمشي


انا : تمم باعم خلاص


منار : طب لو مش زعلان مني خدني معاك الدار


انا بابتسامه : تعالي


( المهم ركبنا و وصلنا و قولت لي عادل يمشي ولما اجي اروح هرن عليك)


انا : عم محروس عامل اي يا راجل يا طيب واحشني و خدتو بي الحضن


عم محروس :ازيك يا ولدي واحشني قوي ومين القمر ال معاك دي اوعي تقول اتجوزت منغير متعزمني


انا بضحكه: لا دي منار ال حكتلك عنها قبل كدا


عم محروس : تمم ازيك بنتي نورتي خشو يلا الاستاذه عبير جوا هيا و فاتن


دخلنا و رحت سلمت على اصحابي ال هناك و رحت رايح مخبت علي مكتب ماما عبير


عبير : خش

انا بابتسامه : ازبك يا ماما

عبير قامت حضنتي جامد : واحشتني كدا يا واد كل دا اسبوعين بحلهم متجيش تسأل عليا و ( بتضربني ضربه خفيفه على صدري)


انا بضحك : معلش بقا يا بيرو انتي عارفه اول الدراسه


عبير : ماشي يا واد مين المزه ال معاك دي


انا : دي منار ال حكتلك عنها قبل كدا


عبير: اه اكيد فاكره وانا من امتي بنسي اي حاجه بقولها ولا انت فكرني عجزت


انا بغمزه : لا طب عجزتي ايه ده لو مكنتيش متجوزه كنت اتجوزتك بس يلا خساره في عم اسماعيل ( جوزها)


عبير بضحك : هههه ولله صحكتني يا واد


انا : بقولك صحيح فين فاتن مشفتهاش


عبير: مش عارفه روح شوفها و سيب منار معايا


انا : تمم باي خليكي يا منار


( مشيت و سبت منار مع عبير)


عبير : اي يا منار مالك واقفه عندك لي تعالي يا حبيبتي دانتي من طرف الغالي


منار بكسوف : حاضر يا طنط


عبير : طنط ايه يا منار انت كدا بتكبرني قوللي يا بيرو او عبير او حتي قولي ماما عبير زي سيف


منار : حاضر يا طنط قصدي يا عبير


عبير: ايوا كداا


منار: بقولك يا عبير ممكن اسال سوال

عبير: اتفضلي يا قمر


منار بكسوف : هوا سيف حكالك عندي قال اي اصل قال بردو انو حكي لي عم محروس عليا بردو وانا مش فاهمه



عبير بضحك : لا مافيش بس سيف مش لخبي حاجه عني او علي فاتن او عم محروس علشان احنا ال كنا هنا لما جه اول مره


منار : يعني قال ايه؟



عبير : عادي قال انو معتبرك زي اختو


منار بحزن : اختو؟ اه انا كمان بعتبرو اخويا



عبير : منار هسالك سوال وتردي بصراحه انت بتحبي سيف؟


( نروح عندي وانا بدور على فاتن و معدي جنب بابا بتاع المخزن سمعت صوت بيقول)


الصوت بيعيط : اوعي سبني هصوت و لله و الم الناس عليك


صوت تاني : صوتي يا شرموطه وانا اوريهم الفيديوهات ال كنتي بتلعبي في نفسك فيها و افضحك


صوت بيعيط : ليه انا عملتلك ايه اه براحه


رحت داخل عليهم لقيت فاتن نايمه على الأرض و الاستاذ فتحي مدرس العربي بتاع الدار نايم عليها وهيا بتحاول تهرب منو مش عارفه


( وصف فتحي طول ١٧٠ وزن ٩٠ بكرش بتاعو ١٥ سنتي اقرع من فوق و الجناب فيهم شعر ٤٠ سنه)


انا رحت لقيت مصوره علي الارض رحت و خدها و نازل بيها علي راسو اغمي عليه راحت فاتن مخضوضه


انا: البسي هدومك يا فاتن انا لو مكنتش سمعتك انتي بتحولي تفكي نفسك منو هوا بيحاول يغتصبك كنت موتك


فاتن رحت نطه في حضني و بتعيط ونسيه انها ملط : شكرا يا سيف انا اسفه انك شفتني كدا بس انت عارف اني مطلقه من زمان فا كنت مره في الحمام بريح نفسي صورني و هديدني



انا كنت هايج اصلن و بتاعي وقف حولت ادريه بس مش عارف : فاتن ممكن تبعدي بس عندي علشان انتي ملط وانا هتعب كدا


فاتن راحت بعده عندي و بصف في الأرض وهيا بتبص لمحت زبي واقف راحت عضي علي شفتها منغير مشفها : اسفه يا سيف


انا بهزار : يلا يا قمر البسي بدل ما ال اغتصبك😂😂😂


فاتن راحت ضرباني علي صدري براحه وقايله: اختشي يا ولد انا عجزت خلاص وانت عاوز واحده من سنك


انا بغمزه : مين العجز يا قمر انت دنا بس ماسك نفسي بالعافيه لحد دلوقتي يلا


فاتن بص في الأرض وقالك بكسوف : يعني انت شايفني حلوه يا سيف


انا : و قمر كمان


فاتن راحت لابسه و انا رحت ربطت فتحي

فاتن : سيف فتحي معاه فيديوهات ليا وانا (وراحت بصه في الأرض)



انا : تمم يا فاتن ( رحت فوقت فتحي) فين فيديوهات فاتن يا فتحي


فتحي بوجع مكان الضربه : ملكش دعوه يلا


انا رحت ماسك عصايه و رحت ضربو علي رجلو اتوحع جامد ( المخزن اصلن تحت في البدروم بعيد الصوت مش بيوصل ال خليني انزل علشان سعات فاتن بتنزل تجي من الخزين ال موجود علشان الاكل) ها فين الفيديوهات


فتحي بوجع : خلاص هقول اهو في التلفون ( رحت ماسك التلفون بتاعو ولقيت الفيديوهات رحت حذفتهم و اتتكد انو مبعتهمش لحد


انا : دلوقتي انا حذفت الفيديوهات بس كدا انا لسا مخدتش حقي


فتحي بقلق : هتعمل اي سبني امشي مش هقول حاجه


انا بضحك : متخافش يا فتحي دي شكت دبوس😂😂 فاتن بقولك خدي التلفون صوري ال هحصل


فاتن خدت الفون وفتحت فيديو بس مش جايبه وشي : اهو هتعمل اي بقا



انا بخبث : كل خير و ( رحت مقلعو ملط بس انا مش بحب الرجاله علشان كدا بتاعي موقفش رحت قايل لي فاتن) بقولك يا فاتن ممكن بس تفتحي اي فيديو سكس علشان انا بقرف من الرجاله وانا عاوز اكسر عينو


فاتن : مفيش شبكه موصله هنا خالص طب بص انا عندي فكره ( وراحت مثبته الفون في الزاويه ونزلت علي ركبها و تطلعت زبي من البنطلون وراحت شهقت وراحت بصالي اصل بتاعي 25 سنتي وعرضه تلت صوابع و راسه كبيره وانا مصدوم من ال هيا بتعملو وراحت تمص فيه تحس انها لقت لقيه هيا مش عارفه تدخل اكتر من راسو في بقها قاعده تلحس فيه وانا بدات افك و زبي يقف رحت ماسك بزها لقتها بصالي و مبتسمه رحت مسك الاتنين ملبن لحد ما زبي وقف علي اخرو قولتلها : خلاص يا فاتن يلا علشان العروسه فتحي

فاتن تحسها مش عاوزه تسيب زبي بتقول بحزن : تمم يلا همسك الفون اهو

انا رحت علي فتحي و قلبتو دوجي استايل و قاعد ابعبص فيه لحد ما طيزو بقت تستحمل تلت صوابع رحت حشرت بتاعي في بقو كان بيقوم بس انا ثاعد ابعبص فيه فا جسمو ساب وانا قاعد احشر زبي في بقو لحد مكان هيتخنق رحت متلعو ودخلو في طيزو مره واحده لقيتو صوت جامد

فتحي بوجع و عياط : اهه اسف اسف ولله مش هعمل كدا تاني اه احح افف ( لقيتو بدا ينسجم وتوحوح زي النسوان) اففف براحه طيب


انا بضحك : منتا بمستمتع اهو يا خول ( المهم قعت انيك في نص ساعه لحد مجبت فيه و فاتن كل ده قاعده تلعب في كسها)


انا : لو فكرت تجي ناحيت فاتن تاني هتزعل و الفيديو بتاعك هنزل علي النت


فتحي : خلاص ولله مش هافتح بقي مشيني بس


انا : قوم يا خول روح متخلنيش اشوفك تاني


( فتحي مشي و فاتن كانت لبست هدومها ووتقتها مرا واحده دخله في حضني و بعيط)

فاتن بعياط : سيف انا متشكرا اوي و اسفه علشان خليتك تشوفني وحشه


انا : اولا مفيش شكر دا واجب عليا ثانيا اشوفك وحشه ازاي يعني


فاتن وهيا باصه في الأرض : اولا لما شوفتني و فتحي بيحاول يغتصبني ثانيا لما مصيت بتاعك ثالثا لو سخنت وانت بتنتقم من فتحي


انا رحت رافع راسها و ادي علي خدها َهيا ريحت بي خدها عليا : انا عمري مشفوفك وحشه ابدا وبعدين اي الحلاوه دي دنا لو مصاصه مكنتش عملتني كدا 😂😂


فاتن ضربتي علي صدري ضربه خفيفه و حطت وشها في صدري : بس بقا عيب


انا افتكرت منار : يلا علشان اتاخرت و كمان منار فوق مع عبير

فاتن : يلا يا حبيبي


( قبل ما نطلع فوق نروح نكمل الحوار ال كان بين منار و عبير)

عبير: منار انتي بتحبي سيف؟


منار وشها قلب احمر و بصه في الأرض مش بتتكلم


عبير بضحكه : تبقي بتحبيه يا منيله بصي انا مش هقولك سيف مش بحبك و الجو ده ال هقوهولك انو مفيش حد شاغل دماغو خالص


منار : منا عارفه ان هوا مش معجب حتي بي اي بت معانا بي المدرسه مش عارفه لي

عبير : بصي لو بتحبيه بينيلو حبك ده متتكيفيش لحد ما واحده تلف علبه و تخدو منك

منار : شكرا يا بيرو😂


( نرحع عندي تاني لما انا و فاتن طلعنا لي مكتب عبير)

عبير: ايه يا بنتي انت فين من الصبح

فاتن : كنت بحيب حاجه من المخزن و سيف لقاني قعت معاه شويه في الجنينه


انا : منار دي فاتن فاتن دي منار ال حكيت لكي عنها


منار : اهلا يا طنط


فاتن : طنط مين اسمي فاتن و بس

منار : ههه تمم يا فاتن وبعدين يا سيف هوا ايه كل شويه دي منار الحكتليك عليها هوا انت مشردلي جامد كدا 😂😂

( كلنا ضحكنا شويه و استأذنت اني امشي و عبير و فاتن اصرو يوصلونا للباب وانا تالع من الباب مستني عادل و عم عبدو لقيت ست كبيره مش عارفه تعدي الشارع)


انا : تعالي يا امي امسكي في ادي اعديكي


الست : **** يكرمك يابني

( ورحت معديها وانا راجل تاني سمعت ثرخت عبير و منار و فاتن هما بيقولو حاااسب يا سيف)





🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


بس كدا ده نهاية الجزء الثالث من قصة فك الختم


انا عارف ان احداثها مش كتير بس الجاي احسن سلام

مسا يا نجم ده الجزء الرابع من قصة فك الختم


وشكرا علي تعلقيات بتاعتكم



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿



وقفنا المره ال فاتت لما



( كلنا ضحكنا شويه و استأذنت اني امشي و عبير و فاتن اصرو يوصلونا للباب وانا طالع من الباب مستني عادل و عم عبدو لقيت ست كبيره مش عارفه تعدي الشارع)




انا : تعالي يا امي امسكي في ادي اعديكي



الست : **** يكرمك يابني



( ورحت معديها وانا راجع تاني سمعت صوت عبير و منار و فاتن هما بيقولو حاااسب يا سيف)





( لقيت عربيه جايه عليا بسرعه و راحت خبطاني و جريه وانا عيني بدات تقفل واخر حاجه سمعتها صوت عادل وهوا بيشلني و يدخلني العربيه و صوت فاتن و عبير و منار بعيطو)





( ال جاي ده علي لسان عبير)




احنا كونا وقفين مستنين سيف يعدي الشارع تاني بعد ما وصل الست الكبيره وانا كنت فخورا بيه جدا علشان سيف من زمان و هوا طيب ولسا بعدي الشارع تاني لقيت عربيه سودا منغير نمر جايه عليه بسرعه حولت الحقو بس كان فات الاوان العربيه خبيطو و جريت وانا و منار و فاتن جريني عليه)




انا بعيط : سيف قوم يا سيف قوم




فاتن بعياط: اطلبي الإسعاف بسرعه يا عبير




انا : حاضر حاضر ولسا بتطلب الإسعاف لقيت عادل الحرس بتاع سيف جاي بجري علينا





عادل بصرخه : ايي ال حصل




انا بعياط: تعاله بس نروح المستشفى الاول





رحنا شيلينو للعربيه و منار ركبت معاه



عادل : انا هخدو المستشفى ال اسمها *******



وانا قولت




انا : فاتن خليهم يركبو واحنا نروح نحيب العربيه بتاعتي من الجراش علشان المساحه




فاتن بتعيط :تمم




كانو هما مشيو وانا رحت جبت العربيه بسرعه و خت فاتن معايا و جري علي المستشفى ال عادل قالي اسمها و رحت جري





( ال جاي علي لسان عادل)




انا / عادل // بعد ما اخت سيف وريحين المستشفى وانا كنت ركبت ورا مع سيف و منار قدام




انا لي سيف : فوق معايا يا سيف ركز مع صوتي متنمش




انا بصرخه : بسرعه شويه يا عم عبدو




انا لي منار : بطلي عياط شويه



منار بتعيط : حاضر



انا رنيت علي محمد باشا دار الحوار كا تالي




انا : ازيك يا محمد باشا


محمد بقلق : بخير يا عادل فيه حاجه سيف كويس؟



انا : بص يا باشا كنت عاوزك تجي بس مستشفى ال اسمها *******



محمد بقلق اكتر : ليه يا عادل سيف كويس قول




انا بحزن : معلش بس يا باشا تعاله بسرعه و هات ليلي هانم معاك بسرع وقت




محمد : تمم جاي وقفل




كنا وصلنا المستشفى و بتوع الطواري خدو سيف علي العمليات و كان عبير و فاتن وصلو و كلهم قاعدبن يعيطو
و لقيت ظابط داخل عليا




الظابط : السلام عليكم



انا : وعليكم السلام امر يا باشا



الظابط : انت تعرف ال جوا ده



انا : ايوا يا باشا انا من الحرس بتاعو



الظابط : حرس ليه حرس



انا : علشان ده ابن المليونير محمد الأنصاري فا لازم يبقا معاه حرس تومر بايه حضرتك




الظابط: عاوز اعرف ال حصل علشان نعمل محضر



انا : ولله يا باشا انا مش عارف ثواني و انادي على حد نفهم احنا الاتنين



ظابط : تمم



رحت لي عبير قولتها



انا : عبير في ظابط جاي يسال علي الحصل بس مش عاوزه يعرف ان سيف مش ابن محمد باشا من صلبو قولي اي حاجه زي ليلي هانم صاحبتك و كانت باعته حاجه معاكي


عبير : تمم



و رحنا لي الظابط



انا : الاستاذه عبير تحكي لي حضرتك و تحكيلي بردو



عبير : بص حضرتك احنا كونا مستنين عادل علشان يجي ياخد سيف من قدام الدار الايتام بتعاتنا و سيف لقه واحده ست كبيره مش عارفه تعدي الشارع عداها و لسا راجع لقينا عربيه جايه بسرعه عليه خبطلتو



الظابط : تمم ممكن كذا سوال بس


عبير : تمم



الظابط : اولا ايه ال يجيب سيف عندك في دار أيتام


ثانيا موصفات العربيه ايه



ثالثا حد خد صوره لي النمر العربيه



عبير :اولا ام سيف ليلي هانم صحبتي فا كنت بعتاه يجبلي حاجه و هوا كمان بيحب يقعد معايا



ثانيا عربيه سمره كيا القزاز كان متفيم مشفتش كام واحد في العربيه او حتي شكل السواق



ثالثا النمر كانت متشاله ورا و قدام



الظابط : تمم يا استاذه عبير سوال كمان بس هوا في كمرات ولا حاجه عند الدار



عبير : ايوا في علي البوابه خد اهو عنوان الدار وانا هكلم واحد من هناك يخليك تشوف الكميرات



الظابط : تمم شكرا السلام عليكم



احنا الاتنين : وعليكم السلام



لقينا محمد و ليلى داخلين عليا



ليلي : ايه ال حصل يا عادل



انا : اهدي يا ليلي هانم براحه بس



ليلي بعياط : متقوليش اهدي ايه ال حصل انطق



انا : حكيت كل ال حصل و بس كل يا محمد باشا ومن سعتها و هما في العمليات



و بعدها لينا ليلي وقعا مغمي عليها خدناها لي دكتور يشوفها قال انها صدمه عصبيه شويه تفوق



( نروح عند سيف بقا)



انا فتحت عيني مره واحده لقيت واحد واقف قدامي شبهي نفس بس لون عينه احمر و واحده واقفه جنبو و عينها لونها ازرق و الاتنين شبهي



انا : انتو مين وانا فين



الواحد : ايه يا مختوم عاوز تمشي بسرعه كدا عاوز تموت



انا : ازاي يعني وانت مين



الواحده : لما تعرف انت مين هتعرف كل ال حوليك يا مختوم



انا : اعرف نفسي ازاي انا عارف نفسي انا سيف



الراجل : غلط انت مش سيف



انا : امال انا مين



الست : هتعرف لي واحدك محدش هيقولك



الاتنين : اعرف نفسك يا مختوم دور جوا نفسك ( و الاتنين اتبخرو من قدامي و فتحت عيني بس شهقه جمدا و لقيت نفسي في المستشفى في اوضه و لقيت منار في الاوضة )



منار بفرح : سيف انت فوقت اخيرا و راحت نطه في حضني




انا بوجع بسيط : اه با منار براحه اي ال حصل



منار بقلق عليا : هحكيلك بعدين دلوقتي هنادي للدكتور الاول و لي ليلي و ابوك و عبير و فاتن و عادل كلهم برا



وراحت تنادي عليهم و لقيت عبير و فاتن و ماما و بابا و عادل دخلين عليا



ماما بدموع : حمد**** علي السلامة يا نور عيني كدا تخضني عليك



انا : معلش يا ماما بس ايه ال حصل وانا في المست
( و لسا مكملتش كلامي و لقيت الدكتور دخل و قعد يقول افتح عينك و حرك صباعك و بعبص نفسك و الجو ده 😂 و مشي)



انا :ابه ال حصل يا ماما



ماما : انت لما كنت عند عبير في الدار من شهرين و عديت ست كبيره من الشارع و هحكتلي ال حصل



انا بقلق : ازاي يا ماما انا كنت لسا امبارح عند ماما عبير مش من شهرين



عبير : منتا يا حبيبي في غيبوبه بقالك شهرين




انا بحزن : تمم نقدر نمشي بقا ولا اي



بابا : هروح اسال الدكتور ( وخرج بابا)



ماما : بقولك يا سيف هوا انت عملت وشم ال علي صدرك ده امتي دنتا يوم الحدثه قولتلك اقلع التيشيرت و قلعتو قودامي لما كنت فكراك متعور ومكنش في حاجه ولا انت رحت عملتو قبل متروح الدار عند عبير



منار : لا يا ماما مرحناش في حته رحنا علي الدار عليطول




انا : وشم ايه



ماما : الوشم ال علي صدرك


انا : ولله ما عملت حاجه ( و ببص علي وشم ال بيقول عليه لقيت وشم علي شكل التنين بس مش معمول بي لون ولا حاجه ده معمول من الجلد نفسو و محمر شويه )



انا : ازاي ده انا مش فاكر اني عملت حاجه زي دي



( ولقيت الدكتور داخل مع بابا بيقول)



الدكتور : ها يا بطل انت زهقت مننا بسرعه ولا اي دنتا لسا فايق



انا : معلش بقا يا دكتور مش بحب القعده وكمان انا مفيش حاجه بس انا عاوز اسال علي حاجه



الدكتور : قول


انا : هوا مين عمل الوشم ال علي صدري ده


بابا : تصدق انا بردو كنت عاوز اسالك



الدكتور : ولله الوشم ده فيه حاجه غربيه الوشم ده عندك من زمان بس لما كنا في العمليات مكنش ظاهز بعد يوم العمليات بي يومين كنت عندك ببص لقيت زي حلده ميته كدا عاوزه تتشال زي مثلا اكنك كنت في مصيف فا و اتعرض لي الشمس منغير منحط واقي للشمس فا بيحصل ايه



انا : الجلد بيتغير و بيطلع زي قشره كدا



الدكتور : و ده ال حصل انا لقيت كدا قولت اشيلو جيت اشيد لقيتو مش جلد دي ماده مصنوعه زي الجلد كدا سعات ناس بتحطها لي حروج دابمه في الجسم علشان متبانش و ااماده دي غاليه جدا انت فاكر انك عملت اشتريت حاجه زي دي؟



فاتن : لا يادكتور انا مشفتش الوشم ده مش هوا صغير جدا مكنش موجود



الدكتور : يبقا حد عملهولو و هوا صغير جدا



انا مش فاهم حاجه : تمن يا دكتور شكرا طب ينفع اخرج



الدكتور : تمم ينفع تخرج بس ترتاح يومين كدا علشان جسمك كان في حاجه استرخاء فا متحركش بقالو شهرين وانا شايفك رياضي اهو يعني مع التمارين هيرج زي الاول و احسن



بابا : تمم شكرا يا دكتور



دكتور : لاشكرا علب واجب يا محمد باشا السلام عليكم



كلو الا انا : وعليكم السلام



بعد نص ساعه


بابا : سيف يلا يبني سيف يبني رد قاعد يهز فيا



انا كنت سرحان ورديت : ايوا يا بابا في اي



بابا : يبني انا بكلمك بقالي ١٠ دقايق وانت مش معايا بتفكر في اي



انا : بفكر في الوشم ده مين يكون عملو اهلي ال انا مشفتهمش وليه يعملو كدا وانا كنت صغير



بابا : متفكرش كتير ويلا علشان نمشي



انا : تمم يلا



(ومشينا وصلت البيت)




في مشهد اخر عند الناس ال كانو انقذو سيف من مروان منافس محمد الأنصاري في الجزء الثاني



حارس : يا باشا في معلومه دلوقتي بتقول ان سيف فاق من الغيبوبه



الريس : أخيراً شهرين بحالهم في غيبوبه طب افتكر الوشم




الحارس : لا يا باشا الدكتور بتاعنا ال هناك بيقول مش فاكر حاجه خالص



الريس : تمم المشكله ان مينفعش ندخل في الموضوع ده لازم يعرف نفسو بنفسو




نرجع عندي تاني لما روحت البيت و سلمت علي النوحود هناك و طلعت نمت ساعتين و صحيت علي صوت نهي



نهي وهيا مبرقه في زبي ال واقف : سيف قوم علشان تاكل اي حاجه



انا بصوت ضعيف : ايه يا نهي فيه ايه نهي انتي يا بنتي



نهي ولسا متنحه في زبي: ايه اه يلا قوم علشان تاكل اي حاجه دنا عملالك الاكل بي ايدي



انا : طلما من ايدين القمر ده خلاص هاكل



نهي وشها احمر : طب يلا قوم اتعدل انا جايبه الاكل اهو هنا علشان تاكل في سريرك



انا : ليه يعني انا مفيش حاجه ولا فكراني والد 😂



نهي بهزار : هههه ولا ضحكتني يا سيف يلا يا حاجه علشان تاكلي انتي لسا جايبه خمس عيال 😂😂



انا بضحك : ماشي هاكل هقبالك يا بنتي لما تولدي و اوكلك بدي 😂😉



( المهم نهي بعت تاكلني بي اديها وكل شويه تخطف نظرات لي زبري رانا عامل نفسي مش واخد بالي لحد ما منار دخلت وقالت)



منار بغيره : اي ده اكل في السرير و بتاكلك بي اديها




انا بهزار : معلش اصلي والده يا بنتي مش قادره



منار ضحكت غصب عنها بعد ما كانت متعصبه وقالت : ماشي يا حاجه وسعي كدا يا نهي هكمل اكلو انتي روحي كلمي ماما علشان عوزاكي



نهي بضيق : تمم حاضر



( ومشيت نهي و منار جات قعدت مكنها)



منار بغيره : وانت فرحات اوي و هيا بتاكلك منتا ممكن تاكل لوحدك



انا بضحك من اسلوبها : ايه يا منمن دنا كنت في غيبوبه بقالي شهرين يعني وانا قولتها هاكل لوحدي بس هيا اصرت تاكلني بيديها




منار : تمم اوي يا سيف خد كل هوكلك بي ايدي اهو



انا : لا انا شبعت خلاص شكرا يا منمن



منار بعصبيه : يعني هيا كدا هيا اديها بتفتح نفسك علي الاكل وانا ايدي بتقفل نفسك تمم يا سيف



انا : مالك يا بت في ايه محصلش حاجه يعني ولله شبعت وبعدين الايدين الحلوه دي متوكلنيش دي انا ال أكلها



منار : ايوا هوا انا هسلك معاك في الكلام انا نازله يعم دنتا عيل معفن اصلن وانا ال كل يوم اروح المدرسه و اصور من كل حاجه اتنين و اكتب ليك و اجيبلك كل حاجه ليك وانت ولا هنا تمم ماشي



انا : منار



منار بعصبيه حلوه : عاوز اي



انا : شكرا يا حببتي انا اسف بغلس عليكي بس انتي عارفه انك سري وانا مش برتاح في الكلام ال معاكي انتي و عبير و فاتن



منار : مهو واضح



انا : طب عينك في عنيا كدا



منار : ( بتبص في عنيا و مره واحده لقتها اترمت في حضني و بتعيط)




انا مستغرب بس لازم اهديها علشان افهم : اهدي يا روحي اهدي في ايه ال حصل بس لكل ده




منار بصوت مليان عياط : كنت خايفه تبعد عني كنت هموت ابقا خد بالك من نفسك مش علشانك علشاني انا كنت هموت لما شفتك سايح في دمك يوم الحادثه



انا بابتسامه : طب خلاص هاخد بالي من نفسي ( قولت افك الدينا) بس ايه يا بت الحضن الحلو ده متجبي بوسه يا مزه انتي



منار بعدت عني بسرعه وشها احمر و تطلع تجي عند الباب : انت عيل زباله



انا : بقولك يا منار



منار وهيا واقفه علي الباب : عاوز اي



انا بجديه : تعالي بس عاوزك



منار جيت عندي : نعم



انا : هوا عمار و معتز محدش منهم سال عليا



منار : ده مصدعني و جولك المستشفى وانت في الغبيوبه



انا : اوعي تكوني عرفتيهم انا ابن مين وكدا انت فاهمه



منار : لا مقولتش حاجه حتى لما كانو بيحو كانو بيجو في الوقت ال احنا كنا مش هناك فيه يعني مقبلش ولا حد منا




انا : بقولك صحيح صحيني هاجي بكرا المدرسه



منار : متخليك تستريح اسبوع كدا



انا : لا مش عاوز انا كويس



منار : تمم ال تشوفو


انا : تمم روحي انتي


( قولت اشتغلها)


انا بوجع مصتنع : اه يا منار وجع في دماغي


منار بخضه : ايه مالك يا سيف اعمل اي اروح انادي حد من برا


انا بسرعه : لا هاتي بس الميه دي



( جابت الميه و شربت وهيا كانت مفيش بيني و بنها عشره سنتي وهيا بتشربني




انا : شكرا يا منمن ( ولفت حطط الكبايه علي الطربيزه ولسا بتلف رحت شاددها في حضني)




انا : ههه مسكتك انا يا منار عيل زباله يا منار بتشتمني و بتجري مفكره اني مش هعرف احيبك




منار وهيا لسا في حضني مفيش منها مقاومه : ههه اسفه




انا : منار هوا انتي مش بتقومي ليه




منار : هقاوم ليه انا كدا حاسه بي الأمان هقاوم الأمان




انا قعت العب في شعرها شويه و قولتلها : خلاص يا منمن بقا لحد يخش علينا ( راحت بعده عندي و راحت عند الباب)




منار : سيف



انا : نعم


منار : انت عيل زباله بردو ( وراحت جاريه)




وخرجت وانا عمال اضحك عليها





في مشهد اخر عند بابا مع اخوه ال هوا يعتبر عمي ( كل واحد هيظهر هيتوصف علي اول ظهور ليه علشان متنساش حد)




بابا عصبيه : انت ايه يبني انت عاوز اي دي فلوسي اعمل فيها ال انا عاوزو اولع فيها انت مالك





( رامي : عندو 35 سنه شعر اسود طول ١٧٠ وزن ٨٠ متجوز ( هيجي وصفها بعدين) و مخلف اتنين بنات ومش بحبني)





رامي : يا محمد اسمع كلامي انت عاوز تيدي واحد مش من صلبك فلوسك كلها ده لقيط




بابا بصرخة عصبيه : ولا مسمعش الكلمه دي تاني سيف ابني و مكتوب بي اسمي ولما اموت ورثي هوا ال هياخدو هوا و ليلى دي فلوسي انا حر فيها




رامي بعصبيه : لا مش فلوسك لوحدك انت فتحت الشركات دي بفلوس ابونا قبل منقسم التركه يعني لينا نصيب فيها




بابا ببرود : عارف اقل حاجه ممكن اقولها دلوقتي ايه




رامي : ايه




بابا : هقولك ملكش حاجه عندي و اثبت اني عملت كدا بس انا علشان معملتش كدا فا هقولك علي حاجه احسن فلوس ابوك دي انا مختش منها جنيه الا بعد توزيع التركه بي خمس شهور





رامي : ازاي



بابا : حتي اسال اخوك الكبير صالح انا الشركه لما فتحتها وانا عندي ٢٠ سنه كنت بكافح و عمبتها بي مجهودي مش بي فلوس ابوك ولا خت حتي جنيه منو ولا هوا عايش ولا هوا ميت يعني انتو ملقوش حاجه معايا دي فلوسي انا لوحدي اديها كلها لي سيف اوزعها في الشارع دي حلالي براحتي





رامي : ازاي يعني هوا ايه ال مختش حاجه انت اكيد بتكدب انت راجل خو ( ولسا هيكمل الشتيمه لقا اخوه الكبير داخل عليهم)





( صالح 55 سنه شهرو ابيض وسيم شويه بيحبي متجوز ومخلف ولد و بنتين طول 180 وزن 85 جسم عادي َلا رياضي جامد ولا مكرش)




صالح : ايه يا رامي هتشتم اخوك الكبير ولا اي




رامي بيخاف من صالح جدا : اسف يا صالح بس هوا بيقول كلام غلط و عاوز ياكل حقي و حقكك




( معلومه محمد الأنصاري اصلهم من الصعيد قنا)




صالح بابتسامه : حق مين محمد عمرو مكل حق حد



رامي : لا يا صالح بيقول ان الشركات بتاعتو عملها بي تعبو و شجاه مش بي فلوس ابونا




صالح : طب مهو ده كلام صح محمد مخدش ولا جنيه من الورث قبل ما نقسم التركه ولا حتي صرف منهم الا بعد خمس شهور من استلامو الورث بتاعو علشان لو فيه اي حاجه حصلت يبقا هوا في الأمان متجيش انت دلوقتي تقولو انت واكل حقينا






رامي بعصبيه : ده عاوز يدي الورث بتاعو لي سيف القيط بتاع دار الايتام




محمد كان لسا هيتكلم بس صالح قالو يسكت



صالح : اولا صوتك ميعلاش ثانيا سيف ابن محمد حتي لو مش من دمو بي كتبو بي اسمو و ثالثا كلمت لقيط دي مسمعهاش تاني رابعا وده الأهم انت مالك يديه الفلوس ولا لا انت ميخصكش ويلا روح علي بيتك و الموضوع ده ميتفتحش تاني والا ورحمة ابوك لتزعل مني



رامي : تمم سلام ( وخرج رامي من من الفلا و ركب العربيه و ماشه )





( اه صحيح دنا نسيت اوصف الفلا هيا مش فلا هيا قصر بتاعتنا بص يا نجم هيا دورين و وسعه جدا الادور الاول رسيبشن و مطبخ و حمامين للضيوف و تلت اوضه للضيوف كل واحده بي حمامها الخاص و مكتب بابا و اوضه وسعه فيها اجهزه جيم و كيم من بتوع البوكس و اوضة جلوس كمان و قبل موصف الجزء الثاني في دول تحت الارض للخدمات و مغسله و مخزن و كدا بس نضيف و الدور التاني فيه ست اوضه نوم كبيره بي حمام خاص نجي بقا لي ورا القصر حمام سباحه كبير مه اوضه كدا مجهزه علي اعلي مستوي حمام بي مطبخ امركاني علي حمام علي سرير كبير علي بلاستيشن 5 حاجه كدا روقان منار مش قاعده في الاوضة ال تحت الارض لا قاعده في اوضه في الدور التاني الوضه ال جنبي بابا هوا ال مخليها كدا علشان قبل كدا قولت انها متربيا معايا)




نرجع تاني عند صالح و محمد



صالح : متزعلش يا محمد منو انت عارف انو طماع من يومو




بابا : لا مفيش حاجه بس العصبني انو بيشتم سيف



صالح : هوا عامل اي صحيح سمعت انو فاق امبارح من الغيبوبه



بابا : ايوا فاق امبارح و قاعد في الاوضه بتعاتو فوق اهو




صالح : ولله طب الحمد**** نادلي حد بقا يطلعني عاوز اشوفو واحشني الواد ده




بابا : تعاله انا كمان طالع ليه




( طلعولي فوق ولقيت خبط علي الباب)



انا : خش



صالح : حمد**** علي السلامه يا سيفو



انا : اي ده ازيك يا عمو صالح انت جيت امتي



صالح : لما عرفت انك فوقت من ال غيبوبه جيت علطول ( صالح عايش في قنا عكس محمد و رامي عايشين في الإسكندرية)




انا : وليه تتعب نفسك كدا بس دا الطريق طويل



صالح : تعبك راحه يا سيفو همشي انا بقا



انا و بابا : متقعد شويه لسا بدري



صالح : لا خلها مرا تانيه بقا سلام يا سيف ( و راح مع بابا لحد ما ركب عربيته و مشي راح ينام في بيتو ال في الإسكندرية)



نرجع عندي بعد ما بابا و عمي طلعو برا لقيت نفسي عاوز انام ونمت صحيت علي صوت منار



منار : اصحي يا سيف ولا غيرت رايك



انا بصوت مليان نوم : تمم يا منار خلاص صحيت



( قومت لبست و نزلت لقيت منار قاعده مع ماما زي كل مره)



ماما : انت رايح فين يا سيف



انا : رايح المدرسه يا ماما



ماما : يبني انت لسا فايق امبارح من غيبوبه هتروح المدرسه النهارده



انا : يا ماما مفيهاش حاجه انا مش حاسس بوجع هروح لو لقيت نفسي مش قادر همشي



ماما : تمم خد بالك علي نفسك و على منار



انا : يلا يا منار



منار : يلا


( طلعت برا)



انا : يلا يا عادل



عادل : يلا ايه انت رايح فين


انا : هروح المدرسه



عادل : مدرسة ايه ال هترحها يبني انت لسا طالع من غيبوبه امبارح



منار : يلا يا عادل علشان ده مش هتاخد حاجه منو و هجي بردو فا يلا علشان هنتاخر




عادل : ولله عندك حق




( انا ركبت العربيه و سلمت علش عم عبدو و قال نفس الكلام وجيت قبل المدرسه بي شارعين ونزلت انا و منار و مشيت لحد موصلت المدرسه و منار راحت لي صاحبها وانا داخل سمعت صوت حد بينادي لقيتو عمار )




عمار : يا سيف حمد**** علي السلامه يا اخويا و حضني



انا : **** يسلمك يا عمار امال فين معتز



معتز منا ورايا : انا هنا يا سوفا



انا : ياخي كسم كدا هوا كل ما اجيب سرتك تطلعلي من وريا



( ضحكنا و طلعت الفصل و كل ما اشوف واحد يسلم غليا وكدا لحد ما دخلت الميس شهد)




( شهد 26 سنه مطلقه من سنتين مش مخلفه هيا و جوزها مكنش ينفع يخلفو مع بعض فا اطلقو شهد بي بقا عيون خضره مع بزاز متوسطه مع طيز اكبر من المتوسط شويه حاجه كدا تبقا عاوز مش تحط زبك فيعا لا تحط راسك فيعا منغير كرش شعرها اسمر و هيا محجبه كيرفي جامد طولها ١٦٠ وزن ٧٠ ودي صوره قربيه منها

dHoqTSR.jpg






شهد : صباح الخير يا ولاد




الفصل كلو : صباح الخير يا ميس



شهد بصت عليا و قالتلي : حمدلله على السلامه يا سيف



انا : **** يسلمك يا ميس




شهد : انا كنت عارفه انك في غيبوبه انت فقت منها امتي



انا : امبارح



شهد : يعني فايق امبارح من غيبوبه لمدة شهرين و تجي تاني يوم




انا : ههه هوا كلو مستغرب كدا ليه عادي يعني ولا انتي عوزاني أسقط علشان اخلني معاكي في الفصل 😂😂



شهد بضحك : ههه يلا ياعم انا بس قولت ترتاح اه صحيح هوا الحدثه حصلت ازاي



انا : لا مفيش عادي



شهد :ياعم متحكي ولا اقولك انا عارفه اني مش هاخد ولا حق ولا باطل معاك بت يا منار ايه ال حصل ( منار معايا في نفس الفصل)



منار بصتلي علشان عارفه اني مش عاوزه احكي : مش هقدر يا ميس لما يقولي احكي



انا مبتسم علشان قهمت دماغي



شهد : ياه دنتي اتعديتي منو انتي كمان خليها تحكي بليز يا سيف



انا لي منار : احكي يا منار خلينا نخلص الحصه



منار حكت كل حاجه وقالت اني كونت في الدار بدس حاجه بي عبير انها صاحبت امي : وبس ده كل الحصل ولسا فايق امبارح



عمار : اخرت ال جدعنه 😂



انا : ياعم خلاص بقا ال حصل حصل وانا مش ندمان يعني



شهد : لا بجد انت طيب جدا



انا : الحصه خلصت يا ميس 😂😂



شهد : ياعم خلاص الحصه دي كانت احتياطي اصلن 😂😂😂



انا : وانا اقول عماله تسمع ولا اكنها في اجازه




( المهم طلعنا من حصه لي حصه تانيه لحد مخلصنا و روحنا لي عادل بعيد شويه عند المدرسه و وصلنا البيت ولسا داخل البيت لقيت فاتن بترن قولت لي منار خشي انتي)




انا : ازيك يا فتونه



فاتن : ازيك يا سيفو وحشتني اوي يا حبيبي بقولك انا عاوزه اشوفك



انا : وانا بردو عاوز اشوفك انتي فين




فاتن : انا في الدار



انا : طب متجهزي وانا ربع ساعة و اكون عندك و نروح ناكل برا النهارده



فاتن بفرحه : ماشي يا حبيبي انا عشر دقايق و اكون جاهزه ( وقفلت معاها و دخلت البيت)




انا : ماما انا هاكل برا النهارده هاخد شاور و هاخد العربيه و هقابل صحابي ناكل برا



ماما : ماشي يا حبيبي بس كل اكل يبقا مفيد




انا : تمم يا لوله ( وطلعت فوق و خت شاور و لبست و نزلت تحت)



انا : عاوزه حاجه يا لوله



ماما : لا يا قلب لوله



انا : و انتي يا منمن عاوزه حاجه



منار : لا شكرا يا سيف


انا : طب سلام يا جماعه



الاتنين : سلام




( و طلعت برا)



عادل : انت رايح فين



انا : ايه يعم انت طلعت منين رايح مشوار كدا في حاجه



عادل : لا مفيش تعاله اوصلك



انا : لا خليك انا عاوز اروح لوحدي



عادل :ليه رايح تقابل المزه ولا ايه




انا : لا ياعم رايح هقابل ماما فاتن عاوزه تقولي علي حاجه



عادل : تمم طلما ماما فاتن يبقا امان بس سوق علي مهلك



انا: تمم


( ومشبت ورحت عند الدار لقيت فاتن واقفه علي الباب مع عم محروس نزل سلمت علي عم محروس وهوا خدني بي الحضن)




عم محروس : حمدلله على السلامتك يا حبيبي



انا : **** يسلمك يا عم محروس ، يلا يا ماما ولا اي



فاتن : يلا يا سيفو



انا : سلام يا عم محروس



( وركبنا العربيه و مشينا من عند الدار)



فاتن: وحشتني اوي يا سيف



انا : وانتي كمان يا قمر



انا : بقولك هوا فتحي عمل حاجه تاني معاكي ولا اي



فاتن : ده لما بيشفني ماشيه في ناحيه بيروح النحيه التانيه وهوا باصص في الأرض **** يخليك يا دكري 😂




انا : طب حلو بقولك



فاتن : نعم يا دكري



انا بضحك علي كلمها: ههه ماشي بقولك نروح ناكل في مطهم مشاوي ولا سمك



فاتن : خليها مشاوي



انا : طب ناكل في المطعم ولا ناخد الاكل ونروح البيت



فاتن : ازاي البيت وامك و ابوك هناك



انا : لا مش البيت ده قصدي علي شقه في برج تبعي محدش بعرف عنها حاجه نروح ناكل هناك ولا في المطعم



فاتن : خليها في البيت علشان مش بحب اكل في المطاعم



انا : تمم كدا ( رحنا اشتريت الاكل و طلعت علي الشقه وصلنا)



فاتن : اي ده يا سيف هيا الشفه نضيفه كدا ليه



انا : ههه لا يا روحي دنا من اول ما مكلمتك وقولتك نروح مطعم وانا كلمت البواب وخليت حد يطلع ينضفها



فاتن : ههه يعني انت عارف اني هقولك علي الشقه



سيف : بحس بيكي يا قمر



فاتن : طب يلا انا هدخل اغير و اجيب اطباق



( ودخلت تغير و طلعت اففف قميص نوم فاجر اسمر و هيا بشرتها بيضه فا جامد عليها منغير برا مع كلوت فتله و القميص واصل لحد بعد ظيزها بي خمسه سنتي
dHoC9Yx.md.jpg )



انا بصفر : افف اي ده يا فتونه انا كدا هتعب



فاتن : تتعب وانا موجوده اخس عليك ناكل بس هنشوف الموضوع ده ( وراحت تجيب الطباق و جت اكلنا و خلصنا دخلت اغسل ايدي و هيا دخبت الطباث المطبخ كنت انا خلصت غسيل رحت لقيتها بتغسل الكام طبق الكلنا فيهم رحت حضنها من ضهرها و ربي واقف من منظرها وداخل بي فلقات طيزها)




dHoCoYv.jpg




انا ببوس رقبتها : امم انتي بتعملي ايه هوا ده وقتو




فاتن بصوت سايح خالص : امم اي اه لا ده كام طبق خلصو اهو ( و راحت لفه مدياني وشها بعد مخلصت)



انا بتدهاش فرصه تقول حاجه ورحت وخدها في بوسه عشر دقايق بنقطع شفايف بعض و بلعب في بزها بيدي الشمال و ايدي اليمين شغاله بين تحسيس علي طيزها عل شويه بعبصه كسها و شويه طيزها ولقتها خلاص مش قادره تقف علي رقليها وحت شيلها ورحنا علي الاوضه و حطيطها على السرير و مكمل بوس مع تحسيس و رحت نزل علي رقبتها بوس و نازل علي بزاها مطلعو من القميص و قعت الحس الزوايه كولها الا الحلمه و هيا قاعده تتلوي ورحت مره واحده ماسك حلمتها بي لساني راحت مرتعشه اكنها كهربا مسكه فيها و راحت منزله اول مره وانا مكمل لحس و نازل واحده واحده لحد ما وضلت عند سورتها لحستها و نازل رحت مقلعها القميص و الكلوت و قاعد الحص فخدها و بقرب اكتر و قاعد الحس شفايف كسها و رحت ماسك بي سناني زنبرها راحت مصرخه و لقيت سلال ميه في وشي رحت بلعتو و طالع لحد بقعا و العسل لسا في بقي و اديها في بقها وهيا بتقول




فاتن : سيف ونبي حطه بقا عاوزه جويا






انا : طب هدخلو علي الناشف يع ( و لسا مكملتش الكلمه لقتها راحت زقاني علي ظهري و مطلعها بتاعي من البنطلون و نازله لحس في يجي ربع ساعه لحد ما كنت هجيب رحت مطلعو منها و نازل لاحس كسها خمس دقايق لخد مهدي و رحت حاطط بتاعي و افرش فيها وهيا بتقول




فاتن : يا سيف ونبي بلاش كدا دخلو بقا




انا : ادخل ايه



فاتن: انت عارف يا سيف دخلو بقا




انا : مش عارف قولي اسمو ادخل ايه




فاتن : دخل بتاعك في بتاعي


انا : لا مش كدا قولي و بفرشها جامد




فاتن : اففف ايي دخب زبرك في كسي



dHoCiFa.jpg

وانا رحت مدخلو نصو مره واحده شفت عنها راحت قالبه و مصرخه بتيقلي لو مكنتش حطيط ايدي علي بوقها كان البرج كلو سمعها رحت مستني شويه لحد ما اتعودت عليه




فاتن : امم اهه دخلو اه جامد نكيني



dHoCe8x.gif



انا : بنيك اهو يا لبوه يا شرموطه



فاتن هاجت جامد من الشتيمه : اه نيك اه نيك شرموطك لبوتك خدامتك اففف اي كل ده زبر



انا : ههه ده لسا نصو يا لبوه ( و رحت مطلعو كلو و دخلتو كلو مره واحده)




فاتن : اححححح اففف شقتني يخرب بيتك اه نيك شرموطك نيك فاتن لبوتك اهه ارزع جامد نيك شبعني عن حرماني اه اففف نيك احسن من السحاق ال بعملو مع عبير




انا صقعت من الاسم بس قولت هفهم بعدين : اهه يا شرموطه خدي اهو زبي كلو فيها يا وسخه يلا اقلبي دوجي يا وسخه




فاتن :يلا يا قليي ( وقلبنا دوجي و هتك يا رزع) اههه بحبك بحبك اوي نيك افشخ افشخني نيكني شقني اعمل ال انت عاوزو نيك اهه اففف اخخخخ اي ده يالهوي علي الزب ده اخخخ




dHoCyMX.jpg



انا : عجبك يا شرموطه



فاتن : اوي اه جامد اوي نيك



( فضلنا دوجي ربع ساعه و بعدها قلنا الفرس)




فاتن : اه ايوا اركب مهرتك اه نيك ايوا ارزع



dHonzKu.gif


انا : اهه افف علي تنطيطك يا شرموطه ولعني خدي وبزع لفوق


ولفيت و بقينا احنا الاتنين علي جنبنا


dHoo3qF.gif


انا : اه يا شرموطه كسك نار يابت


فاتن : مولع منك يا قلبي نيك اهه كسي

( وفضلت نص ساعه رزع فيها لحد ما قولتها)



انا : هجيب يا شرموطه عاوزهم فين




فاتن : اهه افف هات في كسي ارويني
احح سخنين اوي بيلسعو كسي افف



dHooae4.jpg


انا رحت جايب فيه كسها و هيا كمان جابت للمره السادسه و نمت جنبها وهيا نامت في حضني شويه مفيش حد ينطق لحد ما عدي عشر دقايق و أخيراً هيا قالت



فاتن : انا اتمتعت اوي يا حبيبي



انا : مش اكتر مني



فاتن : ممكن توعدني وعد



انا : وعد ايه



فاتن : متسبنيش متحرمنيش منك و من زبك ده
(وراحت ماسكه زبي)




انا : ومين قال اني هفكر حتي اسيبك يا مزه ده انتي متعه جامده نيك قومي ناخد دوش



( وطبعا الدوش مخلاش من التفعيص و انتهي بي نيكه علي الواقف


dHozKAv.gif

و طلعنا من الحمام قولتها البسي علشان نمشي وهيا لبست وانا كمان لبست و نزلنا ركبنا العربيه واحنا في العربيه قولتها)




انا : فاتن عاوز اسالك سوال بس بي صراحه



فاتن : قول يا حبيبي هوا انا اقدر اكدب عليك



انا : هوا انتي و عبير بتتساحقو




فاتن : ايه انت عرفت منين



انا : انتي وقعتي في الكلام وانا بنيكك



فاتن : اه منا بنسي نقسي لما بتناك ايوا فيه علاقه بس بنريح بعض بس مش ليز ( سحاق يعي) يعني




انا : ازاي عبير متجوزها



فاتن : خلاص كبر حتي قبل ما يكبر كان اخرو خمس دقايق



انا : عرفتي منين



فاتن : عبير قالتلي



انا :طب ده حصل ازاي




فاتن : بص الحكايه بدأت من...........




🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


بس لحد هنا ينتهي الجزء الرابع من قصة فك الختم



وانا بشكر الناس بجد شكرا علب التفاعل و اي اقترحات علي قوه ال هديها لي سيف ياريت ناس تقول رايها اخليها اي علشان اشوف راي الناس قبل معمل ال في دماغي ويالا سلام يا نجم

مسا يا نجم ده الحزء الخامس من قصة فك الختم



قولولي لو حبيتو حكاية الصور وكدا اكمل فيها ولا اي



🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


وقفنا المره الفاتت لما خلصت نيك في فاتن و نزلنا ركبنا العربيه و قولتلها



انا : فاتن عاوز اسالك سوال بس بي صراحه



فاتن : قول يا حبيبي هوا انا اقدر اكدب عليك



انا : هوا انتي و عبير بتتساحقو




فاتن بصدمه : ايه؟ انت عرفت منين



انا : انتي وقعتي في الكلام وانا بنيكك



فاتن : اه منا بنسي نفسي لما بتناك ايوا فيه علاقه بس بنريح بعض بس مش ليز ( سحاق يعني ) يعني




انا : ازاي عبير متجوزه



فاتن : خلاص كبر حتي قبل ما يكبر كان اخرو خمس دقايق



انا : عرفتي منين



فاتن : عبير قالتلي



انا :طب ده حصل ازاي




فلاش باك علي لسان فاتن



انا // فاتن : بص الحكايه بدأت من من سنتين انت عارف انا بكون علطول في الدار فا مره كنت هايجه اوي فا دخلت اوضي بس من هيجاني نسيت للباب مقفتهوش بي المفتاح فا مسكت التلفون و فتحت سكس و نمت علي طهري قعت العب في كسي شويه و بعدين غير وضعي

d28tzKB.md.jpg
و نمت علي بطني و بدات ادعك في كسي يجي ربع ساعه و لسا مكمله و مغمظي عنيا ولقيت مره واحده حد حط ايدو علي كسي و قفل بوقي علشان مصوتش اتفزعت ببص ليقتها عبير


d28QmrP.md.jpg


انا : عبير اي انتي بتعملي هنا ايه


عبير : يعني يا شرموطه انا قاعده الف عليكي الدار كلها وانتي قاعده هنا بتلعبي في كسك ( وكانت قاعده تلعبلي في كسيو تبعبصو

d2SWvG2.md.jpg

لحد ما ابتديت اسيح من لعبها)


انا بصوت واطي : معلش هلبس بس و هاجه وراكي اسفه



عبير : ازاي هتجي وانتي تعبانه كدا


انا : امم اه لا خلاص مش تعبانه هاجه وراكي


عبير ولسا مكملا لعب : ازاي بس هتجي وانتي تعبانه غلط عليكي انا بحب الناس ال شغاله معايا تكون فايقه



انا : طب اعمل اي طيب انا تعبانه شوي خمس دقايق و هاجه وراكي


عبير : وليه اقولك علي حاجه هريحك انا ( وراحت نازله علي كسي لحس جامد)


d28ZZ9n.md.jpg


انا : اهه اممم ايه ال انتي بعمليه ده بس


عبير : بس يا شرموطه ( ومكملا لحس)



انا خلاص هجت : امم اففف ايوا الحسي كمان احح ايوا يا عبير اههه بعبصني انا بقالي سنين متنكتش اححح


d2SXaS9.gif

عبير : ايوا يا شرموطه خدي صباعي في كسك النجس ده


انا : اححح هتيه حطيه كلو ايوا نيكي جامد اففف اهه هجيب هجيب ( ورحت جيبه علي وشها كميه كبيره و راحت هيا بلعه اغلبهم )



عبير : ايوا يا لبوه كل ده عسل تعالي( وراحت طالعه علي شفايفي و غبنا في بوشه يجي ربع ساعه وكل شويه هيا تدني العسل بتاعي من بوقها وانا شويه و اردو تاني )


d28ZyMl.md.jpg

وبعدين نزلت علي بزازي لحس و عض و مص جامد


d2ShVbs.md.jpg


انا : تعالي يا قحبه انا بقا اريحك (ورحت مقلعها هدومها و نزلت علي بزازها لحس جامد وهيا عماله تتلوي زي الحيه وانا قاعده انزل واحده واحده لحد ما نزلت عند كسها لقيت كس كبير احمر مفهوش شعره نزلت لحس فيه و ابعبصها )


d2Sw999.md.jpg


عبير : احح يا شرموطه لحسك حلو اوي افففف قطعي كسي المحروم ده



انا : محروم ايه يا لبوه منتي متجوزه مش مطلقه زي





عبير : هوا ده جوز ده جوز الندامه احح افف اوي ده اخرو خمس دقايق بي الحبايه كمان ودلوقتي كبر معتش بيقف حتي اححح هجيب اححح


( َجابت علي وشي وانا عملت نفس الحركه ال عملتها معايا و خلصنا اتفقني نريح بعض علي طول وبس دي الحكايه)


d28tAHF.md.jpg

عوده من الفلاش باك



انا // سيف : اه يا شرموطه ( ورحت بقلد اللمبي) وانا ال فاكرك مؤدبا 😂😂😂


فاتن : ههه هوا في حد مؤدب يا دكري بس ايه يا واد دنتا جامد فشختني


انا : عيب عليكي بس بقولك ايه ريحي عبير بردو متسبهاش مش علشان لقيتي زبر تخلي الست تعبانه هيا و حسابي تجيبي سرتي انتي معاها



فاتن : لا عيب عليك انا كداكدا هريحها باي انا يا دكري ( كنا وصلنا عند الدار و عبير لسا داخله من الباب رحت ركنت العربيه و رحطلها)


عبير : سيفو وحشني اوي ( وراحت وخداني بي الحضن جامد)


انا : وانتي كمان يا بيرو


عبير : ايه ده انت كنت فين مع فاتن


انا : مفيش كانت عاوزه تشوفني جيت هنا حتي سالت عم محروس قال ان انتي مش موجوده قولت خلاص يبقا اخدها اعزمها هيا مره تانيه لوحدها


عبير :امم تمم انا موافقه جدا



انا : طب سلام انا بقا علشان هروح انام مش قادر


هما الاتنين : مع السلامة يا حبيبي



( مشيت من هناك رحت البيت سلمت عليهم و طلعت نمت و صحيت على الساعه ٦ علي صوت منار)


منار : سيف قوم ايه يبني متقوم اي النوم التقيل ده


انا : ايه يا منار عاوز انام


منار : لا قوم علشان تاكل انت مكلتش حاجه من الصبح


انا : خلاص قمت اهو هلبس و جاي ( لبست و نزلت وقاعد باكل مع بابا و ماما و منار ولقيت حد بيخبط علي كتفي من ورا بلف اشوف مين لقيتها ناديه ام منار)


( ناديه : او نونو زي ما بتحب عندها ٤١ سنه بشرتها قمحي مايل للابيض ملمحها حلوه بزاز كبيره و طيز كبيره بكرش بس مش كبير يعني العادي ذول ١٦٥ وزن ٨٥ ودي صوره قريبه منها

d28t8U7.md.jpg)


ناديه : سيفو حمد**** علي سلمتك يا قلبي ( وراحت حضناني) واحشتني يا قلبي



انا : وانتي كمان يا نونو انتي كنتي فين


ناديه : انا كنت في البلد اسبوع كان في حالة وفاه


انا : تمم هعديها المرادي تعالي كلي يالا معانا


ناديه : لا يا قلبي انا اكلت هروح اتتبع الشغل انا


ماما :يا بنتي متجي تاكلي هوا الشغل هيطير


ناديه : ولله اكلت و شبعت الحمد****


ماما : تمم يا نونو براحتك


( مشيت و خلصنا اكل و نهي جات شالت الأطباق وانا طلعت لبست و كلمت صحابي علشان نخرج و نزلت تحت )



انا : بابا انا هطلع هقابل اصحابي عاوز حاجه


بابا : لا يا حبيبي خد بالك علي نفسك


انا : ماشي يا بابا باي يا ماما


هما الاتنين : باي يا حبيبي

( مشيت رحت لبست و نزلت تحت اخت عربيه منغير عادل و رحت كافيه قابلت شله بتاعتي من وانا صغير بتاعت ابتدائي و اعدادي لما كنت في مدرسه انترناشونال كانو ٤ ولاد و خمس بنات)


البنات


1: ريم : لونها ابيض بي مش لبن بياض عادي ملامحها حلوه اوي شعرها لحد بعد كتفها بشويه اسمر وناعم مع بزاز كبيره و مرفوعه و طيزها كبيره بس مش قوي و مرفوعه طولها ١٦٠ وزن ٧٠ ودي صوره قربيه منها

d28DdsR.md.jpg



2: ياسمين : ملامح كيوت وحلوه بيضه لبن مع شعر اسمر قصير لحذ كتفها عملاه مفرود بزاز كبيره شويه طيز كبيره ملبن طولها ١٧٠ وزن ٦٠ ودي صوره قربيه منها

d28DB5X.md.jpg


3: سلمي : بيضه لبن شعرها مايل لي البوني واصل لحد طيزها مع بزاز اكبر من متوسطه طيز كبيره مهلبيه اقل حركه تتهز طولها ١٦٥ وزن ٦٠ ودي صوره قربيه منها


d28DIs4.md.jpg


4: مريم : بيضه شعر مايل لي بوني مع بزاز موسطه مع طيز اكبر من متوسطه و مرفوعه حاجه كدا تبقا عاوز تديها اسبانكات كل متشوفها طولها ١٧٠ وزن ٦٠ ودي صوره قربيه منها


d28Dcmu.jpg


5 : بسمه : طول ١٦٥ وزن ٧٠ بيضه شعر كيلي قصير كيرفي بزاز اقل من المتوسطه حلمات ورديه طيز جامده مرفوعه و كبيره ودي صَره كبيره منها


d28DMqQ.md.jpg


( انا عارف ان البنات ال في الصور دول اكبر من ١٧ سنه بس يا صحبي ممكن الشخصيات دي تكمل معانا لي الكليه و كدا فاهم فا مش هقعد اوصف كل شويه)



الولاد


1 : انا



2: يوسف و بنقولو يا جوو : وده اكتر واحد قريب مني في الشله رياضي عينو بشرتو بيضه لون عينو اخضر طول ١٧٦ سنتي مع وزن ٧٨

3: مالك : عيل بيض كدا تنك طوله ١٦٠ مع وزن ٧٥ شعرو اسمر عملو لورا بيحب ياسمين بس هيا منفضالو و مغلول مني علشان ياسمين هتموت واعبرها انا مش عاوز ارتبط لي سيب هتعرفوه بعدين

4: احمد : صاحب الانتيم لي عصام و يعتبر بيض زي عصام بس بيعرص لي اي حد فا تحسو مقبول مش تنك زي عصام طول ١٧٠ جسمو عادي شعر بوني وزن ٨٠

5: عز : كوميدي الشله جدع بردو زي يوسف بنسبالي وسيم بس مش قوي لونو ابيض جسمو رياضي طول ١٧٠ وزن ٧٠


(كل دول عندهم ١٧ سنه بردو)



انا : مساء الخير يا شباب


ياسمين : اهلا بي الواطي ال برن عليه مش بيرد


كلو الا مالك : انت هتقولي فيها محنا نفس الكلام


مالك : يا جدعان هتلقيه مش عاوز يرد عليكم اصلن


انا ببرود : لو انت ال بترن كنت عملتها


مالك : وهرن عليك ليه اصلن



عز : خلاص ياجماعه انت يا سيف مش بترد علينا ليه


انا : معلش ولله يا عز بس مش بيدي كنت مشغول شويه


ريم بعد ما ركزت في وشي لقيت تعويره من اثار الحادثه : سيف ايه ال في وشك ده



مالك : ههه تلقيه حد ضربو بس اصلو خرع




( انا مهتمتش بي كلام مالك علشان الشخصيات دي لو مديتهاش اهدمام بتعصب وان عاوز كدا عاوز انا العصبو مش هوا)


انا : لا مفيش يا ريم



ياسمين : بجد يا سيف ايه ال حصل



عز : يعم نتقول ولو حد ضربك هننزل نكسرو


انا : هه اهدي يا غالي انت عارف محدش يقدر يعملها الموضوع ما في اني عملت حادثه


ريم بخضه : حادثه! امتي دي


انا حكيت كل ال حصل واني كنت في غيبوبه و كدا و قولت بردو اني رحت الدار علشان اوصل حاجه لي عبير من امي : وبس ده كل الحصل ولسا فايق امبارح من الغيبوبه



يوسف : معلش يسطا احنا مكناش نعرف خالص احنا بردو كنا في بنصيف لما قولتلك من شهرين هتجي وانت قولت لا فا رحنا و بعدها جانا علي امتحانات الشهر



انا : اي يبني كل ده منا عارف كل ده يلا ياعم اهي عدت علي خير


بسمه : ابقا خد بالك من نفسك يبني


انا : حاضر يا بسومتي


بسمه : ايوا كنا طلما قولت بسومتي يبقا انت تمم انا قولت انت لسا طالع من غيبوبه امبارح مش فاكر حاجه



انا : عيب عليكي يا قمر


مريم : بس ايه يا سيف انت لسا طالع امبارح من الغيبوبه و بتقول انك رحت المدرسه و مشوار تاني و جيب هنا المفروض ترتاح


انا : خمسه في عينك


مريم : بقا كدا تمم ياعم بس انا بتكلم بجد


انا : لا عادي انا حاسس اني مفيش حاجه مع ان منار بتقول ان قلبي وقف مرتين وانا في المستشفي


بسمه : وقف مرتين ده حادثه جامده بقا


انا :هما بيقولو بس انا مش حاسس اني عامل حادثه اصلن


احمد : اه صحيح يا سيف دنا اعرف ال بيكون في غيبوبه لما يفوق بيكون جسمو مش بتحرك بيقعد اسبوعين علي الاقل علشان جسمو يرجع زي الاول


ريم : ايوا كلام احمد صح



انا : مش عارف ولله يا جماعه


سلمي : لا الف سلامه يا سيفو



انا : **** يسلمك يا قمر



( ياسمين حاسس انها مش مظبوطه فيها حاجه زعلانه مش عارف)



انا : ايه يا ياسو انت مالك النهارده


ياسمين : لا مفيش عادي متشغلش بالك



انا : تمم،، بقولكم يا جماعه مين ياكل معايا انا هموت من الجوع



كلهم : واحنا بردو هناكل


( خلصنا اكل و قعدنا شويه و طلعنا برا الكافيه هوا كان كافيه و مطعم في نفس الوقت يعني في اكل فا طلعنا برا عند العربيات كلو ركب عربيتو الا ياسمين)


مالك : ياسمين تعالي اوصلك


ياسمين : لا شكرا يا مالك انا هروح مع سيف



مالك بصلي بغل : تمم براحتك باي ( و مشي مالك)


انا : وليه يعني المشوار ده


ياسمين : يعني مش عاوز توصلني تمم يا سيف انا زعلانه منك


انا : يلا يا اوفر انا كدا كدا كنت عاوز اقولك علي حاجه ( ورحنا عند العربيه بتاعتي و ركبنا و حبت شنطه من الكنبه ال ورا)


انا : كل سنه وانتي طيبه يا ياسو انا عارف ان عيد ميلادك كان من اسبوع بس زي مقولك انا كنت في غيبوبه ( واديتها الشنطه)


ياسمين بفرح : اي ده بجد انا كتا فكراك ناسي شكرا اوي يا سيف ( و ادتني حضن جامد)


انا : اي يا بت الحضن الحلو ده


ياسمين راحت بعدا عني بسرعه وشها احمر : خلاص بقا يا رزل ، افتح الهديه دي هنا ولا فين


انا : برحتك بس بقول خليها في البيت احسن


ياسمين : تمم هفتحها في البيت


( ومشينا لحد ما وصلتها عند الفلا بتاعتها و نزلت وانا كملت في طريقي لحد البيت طلعت نمت حلمت بي البت)


البت : اهلا يا مختوم



انا : اهلا يا .... انتي اسمك ايه طلما هشوف القمر ده كل ما انام وكدا كدا ده حلم


البت : ومين قالك ان ده حلو ده حقيقه بس مش في قدامك في الاوضة بتاعتك لا ده في لاواعي بتاعك بس حقيقه


انا : ازاي بس انتي مش موجوده اصلن انتي حلم و هتمشي



البت : غلط انا حقيقي عاوز تعرف اسمي


انا : ايوا


البت : دور علي نفسك في نفسك الاول فك ختمك يا مختوم هتعرف كل حاجه وهتعرف مين ابوك وامك الحقيقين



انا : بجد طب ازاي؟


البت : انا قولت قبل كدا انت ال لازم تكتشف ده بس انا هسالك سؤال لو عرفتو يبقا انت هتنجح في فك الختم



انا : ايه السؤال


البت : اي الحاجه ال الإنسان بعملها علشان يهدي او يبقا عندو سلام داخلي مش لازم ترد دلوقتي فكر كويس علشان لو غلط في السؤال هيبقا غلط كبير وانا مش هعرف اعملك حاجه



انا : اممم تمم سيبك بقا من الختم و الجو ده بس ممكن اطلب طلب واحد



البت : نعم


انا : ممكن تبقا علي طول تخلني احلم بيكي و بي المكان الحلو ده بدل ما اشوف كيان اسود كل شويه يطلع يقولي يامختوم و شويه يجي واحد ابيض


البت : بتقول ايه كيان اسود سلام دلوقتي


( ومرا واحده ليقتها اختفت وانا فوقت من النوم علي ايد نهي وهيا بتصحيني )






في مشهد اخر في مكان غير معلوم عند البنت واقفه قدام شخص كبير بشعر ابيض هيبه كدا



البت : زي ما بقولك كدا يا بابا بيقولي في كيان اسمر و مرا ابيض كانو بيظهرو في احلامو انا ال اعرفو يا اما ابيض او اسمر اما الاتنين يمكن كدا في حد عارف انو لسا عايش من الاظلام عاوز يموتو قبل ما يفك ختمو


الراجل : متخافيش فا المختوم بعد ما يفك الختم محدش هيقدر عليه بس لازم يفكو بسرعه علشان لو حد عرف زي ما بتقولي يبقا جاهز،،، انتي بس اطلعيلو في احلامو كل ما يحتاجك ممكن مع الكلام معاكي بفتكر اي حاجه ممكن تقوليلو اي اسم تاني مش لازم اسمك


البت : تمم يا بابا سلام


الراجل : سلام



نرجع عندي تاني



( بعد ما صحيت علي ايد نهي وهيا بتصحيني و كالعاده مبحلقا في بتاعي الواقف)



نهي : قوم يا سيف علشان تروح المدرسه



انا : ايه يا نهي فيه ايه وفين منار متحتنيش ليه


نهي : يعني انا وحشه مش عاوزني اصحيك تمم يا سيف


انا : مش قصدي يا نونو دنتي قمر هوا انا اطول بس مستغرب اصلها بتصحيني كل يوم مش بتخلي حد تاني يصحيني


نهي وهيا بصه لي بتاعي : ايوا ما عندها حق بردو تعمل كدا


( انا لحظت انها بتبص قول حلو اوي رحت منزل الباطنيه شويه بي رجلي فا بتاعي ظهر كلو انا نابم بي البوكسر وهوا طالع راسو من جنب البوكسر ببص عليها لقتها مبحلقا و بتعض علي شفتها رحت قايل)


انا : عجبك يا نهي


نهي بسرحان : ايه اه اوي قصدي هوا ايه ده ال عجبني


انا : ال انتي باصه عليه ده ( وحت مطلعو من البوكسر)



نهي بشهجه : هييييي اي ده كلو قصدي انت ايه العملتو ده عيب كدا يا سيف


(انا رحت ماسك اديها و رحت حاططها علي بتاعي وهيا بتقاوم بس مش جامد)


انا : خلاص بقا محصلش حاجه ريحني انا صاحي الصبح تعبان شفتي تعبان ازاي



نهي : بس كدا عيب


انا : معلش بقا يا نونو بقولك تعبان ينفع اروح كدا المدرسه حد من البنات ال هناك تاخدني تريحني هيا ولا نونو حبيتي هيا ال تريحني


نهي : تمم انا بس هخليك ترتاح تمم؟


انا : تمم ال تمم يا قمر روحي بس اقفلي الباب بالمفتاح


نهي قامت قفلت الباب بي المفتاح و جت عندي انا كنت قومت قعت علي السرير رحت شاددها عليا قاعد ابوس فيها و هيا مش بتتجاوب بس سيباني وانا ابوس فيها و اقفش في بزازها لحد ما لقيتها بتتجاوب معايا و قدتنا نبوس في بعض
ربع ساعه لحد ما لقيتها بتقولي


نهي بصوت ضايع : امم سيف يلا تعاله اريحك علشان ممتاخر علي المدرسه


انا : ماشي يا قمر يلا


( وانا رحت نايم علي ظهري علي السرير و هيا نزلت علي بتاعي لعب و لحس و مص


d2SJLSR.webp

يحي وبع ساعه وانا مجبتش )



نهي : ايه مش هتجيب انا بقالي ربع ساعه وانت ولا هنا


انا : طب اقلعي طيب هوا انا هجيب ازاي كدا



نهي : اممم ماشي ( كانت لابسه عبايه سمره قلعتها ولقيتها لبسه قميص نوم احمر قصر تحت منو واصل لحد طيزها بي العافيه مع كلوت اسمر


d2SJY6G.gif

وراحت مكمله مص في زبي)



انا : افف اي الحلاوه دي


نهي وشها احمر : طب يلا بقا



d2SKnmQ.md.jpg

انا : ايوا كمان يا قمري مصك حلو اوي

نهي : عجبك مصي يا قلبي


انا : اوي يا نهي جامد


d2SKg4e.jpg


نهي: ايه كل ده مش هتجيب بقا


انا : طب نتقعلي الباقي علشان اجيب بسرعه



(نهي راحت قلعا الباقي منغير كلام و ظهلي بزاز كبيره بي حلمه وردي و كل مفهوش شعرايه و كبير احمر


d2SF8ga.md.jpg

و راحت نهي نازله ماصه بتاعي يجي خمس دقايق و قالت )



نهي : بردو لسا كدا المدرسه هتتاخر عليها



انا : مش رايح النهارده بقولك ايه انا كدا مش هجيب تجي 69 ونريح بعض


نهي : بس انت قولت اريحك بس


انا : يعني ارتاح انا و اتعبك انتي تعالي بس وطي صوتك


( و رحنا عملنا وضح 69 وانا نازل لحس و تقطيع في كسها و هيا ماسكه بتاعي مص و دعك)



d2SnlsV.jpg


نهي : اففف اححخ لحسك حلو اوي الحس جامد


انا : عجبك لحسي يا شرموطه



نهي راحت مرتعشه و منزله اول مره من الشتيمه : خخخ اففف ايوا الحس لي لبوتك شرموطك


انا : اهو يا لبوه يا قحبه


نهي : احححح هجيب تاني اففف


(انا لقيت مره واحده عسل طالع منها بهدلي وشي وحت قلبها و انا معايا عسلها في بوقي ونازل عليها بوس)

d2SIvZG.gif



انا : خدي يا كسمك عسلك دوقي


نهي : خخخ حلو اوي من منك يا دكري


( وانا رحت نازل لحس في كسها و تقفيش في بزازها


d2SulLJ.gif


و رحت ماسك بتاعي و نازل تفريش في كسها


d2SACvI.jpg


في هيا اتنفضت و قالت




نهي : سيف انت بتعمل اي انا لسا بنت


انا : متخافيش انا بفرش بس


نهي : احح تمم ماشي افرشني


( انا عمال بفرش ورحت بي صباعي علي خرم طيزها لقيتو دخل الاول عادي

d2SYqVn.jpg

رحت مطلعو و واخد عسل من كسها و مدخل انتين عادي بردو


d2SYeUv.md.gif

جيت اجرب التالت دخل بس مش بسهوله و نهي لقتها مرا واحده برتتعش و عليها بتقلب و بتحيب للمره التالته


d2SaJqu.md.gif


نهي : احح انت بتعمل فيها اي انا عمري مكنت بجيب بسرعه كدا احح و كمان بتبعبصني


انا : و هنيك طيزك الجامده دي كمان


نهي : مش هستحمل يا حبيبي انت بتاعك كبير



انا : مخافيش هعمل براحه



نهي : تمم براحه بس



( وانا رحت علي الكمدينو جبت فزلين و قلبتها وضع الكلبه و حطيط علي خرم طيزها و قاعد ابعبص و حطيط علي بتاعي و راحت مقرب بتاعي من خرم ظيزها و بدخل براحه دخل راسه

d2Slt5v.jpg

لقتها بتقول)


نهي بوجع : اهه يا سيف براحه بتاعك كبير ليه بدخلو نصو مره واحده


انا : هه نصو يا يا مره يا متناكه ده راسه بس


نهي : خخخ اه دي راسه بس امال لو دخلتو نصلو لا طلعو احسن


انا: متخافيش هتتعودي دلوقتي


( وانا بقيت ادعك في كسها علشان انسيها الوجع وفعلا لقتها هديت و رحت مدخل نصو مرا واحده و هحطيط ايدي علي بوقها قبل ما تصرخ

d2SlVb2.md.jpg



انا : معلش يا قلبي وجع ساعه ولا كل ساعه

نهي بوجع : اهه يا سيف حرام عليك شقتني نصين


انا : معلش يا قلبي هتتعودي دلوقتي عليه


وانا قاعد العب في كسها يجي عشر دقايق و بقيت احرك نفسي براحه لقتها عادي رخت مزود لحد ما دخل كلو و قعت شويه لحد ما بقا عادي و رحت حركت نفسي

d2SEADQ.gif


نهي : احح ايوا نيك افف اي الحلاوه دي ده حلو اوي



انا : مش قولتك يا نونو وجع ساعه ولا كل ساعه


نهي :ايوا نيك اوي اوي نيك شرموطك حقبتك لبوتك اه اه اففف ايوا كدا


d2SE4X2.gif


انا : خدي اهو يا شرموطه يا متناكه يا قحبه يا لبوه ورحت مطلعو كلو مدخلو ك مرا واحده


d2SGI1t.md.gif


نهي : اه اه شقتني اعملها تاني حلوه اوي اديني يا دكري ايوا حامد جامد افشخني يا حبيبي افشخ الشرموطه بتاعتك



انا : خدي يا متناكه


نهي : هجيب يا دكري احح اف



انا : اف علي عسلك يا قحبه انا هجيب عاوزه فين يا شرموطه


نهي / هات علي وشي و بزازي يا دكري وشي


d2SVAbf.gif


( ورحت جايب علي وشها و بزازها)


نهي : احح سخنين يا دكري حلو اهو طعمو حلو اوي


انا : تعالي فا حضني يا نونو


d2SVjsV.md.jpg


( جات نهي في حضني و خمس دقايق و لقيت دموع بتنزل علي صدري رحت رافع وشها بيدي)



اانا بمسح دموعا : مالك يا نونو بتعطي ليه بس


نهي بعياط : انت كدا شفتي شرموطه عمرك ما هتشوفني نهي تاني ولله انا محملتش كدا الا علشان عاوزه اعمل معاك انت كدا حتي خطيبي لما بيحاول يمسك حتي ايدي مبرداش مش عارفه ليه خلبتك تعمل كدا معايا مع اني اكبر منك انا مش عوزاك تشوفني وحش يا سيف


انا : ومين قالك اني شايفك وحش يا نونو ده انتي قمر القمرات كلهم


نهي : يعني مش شيفني وحشه ولا شرموطه



انا : لا طبعا و شرموطه ال كلام ده كلام في العلاقه انا مش بحبو اقولو بعد العلاقه


نهي حطت راسها في حضني جامد و قالت : بحبك اوي يا سيف


انا : وانا كمان يا نونو يلا بقا ناخد دوش قبل ما حد يجي

نهي : يلا يا قلبي ( راحت قامه هيا الاول و ماشيه قدامي مش قادره تمشي)



انا : ههه ابه يا نونو مالك مش قادره تمشي ليه


نهي : معلش اصل واحد عنتيل افتري عليا


انا : ملوش حق ده واطي اوي يفتري علي الغزال ده


نهي : بس يالا متشتموش ده حبيبي و اي حاجه يعملها علي قلبي زي العسل




( رحت سنتها و دخلت مليت البانيو ميه سخنه و حطيتها في شويه و بعدين استحمينا ومرتدش اعمل حاجه تاني و طلعنا مسكت التلفون و تنحت و قالتلها)


انا : نهي هوا الساعه 6 بجد ولا التلفون بايظ


نهي ضحكه : الصراحه انا مصحياك الساعه تلاته الفجر هههه


انا : ههه دنتي كنتي ناويه بقا


نهي : الصراحه ايوا من يوم ما ليلي هانم خلتك تقلع التيشيرت قدامنا علشان تشوف التعويره بتاعتك وانا تعبانه ولا لما كنت بصحيك علشان تاكل وشَف بتاعك واقف و بعد الغيبوبه لما كنت باكلك بردو وانا كل يوم مبتاخلك معايا


انا : تمم هعديها بس ليه مسنتيش لي الساعه ٦ و جيتي تصحني


نهي : اولا علشان محدش يحس اني مش نايمه في اوضي ثانيا وده الاهم منار لو حد صحاك غيرها بتزعل ده حتي لو تعبانه بتجي تصحيك


انا : تمم روحي بسرعه علشان منار نص ساعه و هتجي


نهي : تمم يا دكري باي


( ومشيت نهي وانا رحت في النوم صحيت علي ايد منار)

منار : قوم يا سيف علشان المدرسه


انا : صباح الخير يا منمن


منار : صباح الخير عارف النهارده ايه


انا : لا مالو النهارده اه افتكرت


منار : ابوا اي قول


انا : الخميس ده يوم رايق بكرا اجازه يا منمن


منار قلبت وشها : الخميس تمم يلا علشان نروح المدرسه


( مشيت وانا اخت دوش و لبست و رحنا المدرسه وهيا بتكلمنش بي بضيق كدا و خلصنا اليوم و روحنا خيرت هدومي و نمت لحد الساعه ٦ علي ايد نهي)


نهي : قوم يا حبيبي علشان تاكل


انا : حاضر يا نونو امال فين منار مصحتنيش ليه


نهي : مش عارفه امك قالت ليها تصحيك بس هيا مش راضيه


انا : تمم يا نهي هلبس و جاي


نهي : طب نتغير حد حاشك ولا مكسوفه مني يا حلوه


انا : انا لو غير ادامك هنيكك وانتي ماشيه بي العافيه


نهي : لا خلاص الطيب احسن ده ناديه بيتقولي مالك بتمشي كدا ليه قولتها رجلي وجعاني شويه يلا علشان الاكل اتحط باي


( رحت غيرت هدومي ونزلت تحت و ناديه كانت قاعده معانا بتاكل رحت قيلها)




انا : ناديه بقولك ايه انا هاخد منار هنخرج شويه كدا مع صحابني بتوع الاعدادي ده بعد ازنك طبعا يا بابا



الاتنين : تمم يا حبيبي


( خلصت اكل و قولت لي منار تطلع تلبس وانا كمان هطلع رحت طالع و هيا كمان رحت دخلت اوضي و عملت مكالمه و رحت مغير هدومي و مستني منار لحد متغير نص ساعه لقيتها نازله و لابسه فستان يهره بلون ازرق حلو اوي مش قصير و مش مفتوح و مس مايك عليها محترم بس عليها حلو اوي رحت وخدها و ركبنا ورحت علي كافيه بتاع امبارح )


منار : هوا الكافيه فاضي ليه ده بيكون مليان علي طول


انا : مش عارف يمكن كانو قافلين ولسا فاتحين


انا رحت رايح علي طربيزه و شادد الكوسي علشان تقعد : اتفضلي مزمزيل


منار : ههه يلا يا حج من هنا صحيح فين العيال


انا : قالولي في الطريق


لقيت الويتر جاي علينا


الويتر : اومر يا فندم



انا : عاوز شفاطه تعرف تجيبها


الويتر : نعم


انا : ياعم بهزر معاك خمسه و هنادي عليك


الويتر : تحت امرك يا فندم خمس دقايق


( و قعت اتكلم مع منار في اي حاجه و خمس دقايق النور قطعت وانا كنت قاعد في الكرسي ال جنب منار لقيتها قفشت فيها)

منار : سيف انا خايفه هوا ليه النور اتقطع


انا : متخافيش انا جنبك اهو


منار : تمم


( ومرا واحده النور جه و لقينا بابا و ماما و ناديه و يوسف و عز و احمد و مالك و ياسمين و ريم و مريم و بسمه و سلمي وقفين قدام تربيزه عليها تورته عليها صوره لي منار)



منار متنحه : سيف هوا فيه ايه ال بيحصل انا مش فاهمه حاجه


انا : بعني فكراني هنسي عيد ميلادك يا قمر انا ال قولت لي كلو ميقلولكيش حتي كل سنه وانتي طيبه انت مكنتيش مستغربه امك ال عمرها ما نست عيد ميلادك نسياه النهارده


منار: راحت خبطاني في كتفي : يعني انت ال عملت كل ده دنا قولت انتو نسيتو طلعنا بتضحكو عليا


بابا : معلش بقا يا منمن بس الصراحه خطه كيفتني


ياسمين : عندك حق يا اونكل سيف ده سوسه


انا رحت مطلع من جيبي علبه صغيره فيها خاتم

انا : فاكره الخاتم ده يا منار


منار : هوا انت لسا فاكر انت جبتو ليه ده غالي وانا مكنتش عاوزاه بس كان حلو فا قولتلك حلو الخاتم ده


ماما : مفيش حاجه تغلي عليكي يا حببتي،، بس ايه قصة الخاتم ده يا سيف


انا : مفيش من تلت شهور لما كنا في المول انا و منار عدينا من قدام الجواهرجي فا عجبها الخاتم ده بس مقلتليش علشان مجبهوش حتي مقلتش في سرها حتي انتو عجبها بس عينها كانت فضحاها وانا كنت متلغبط ايامها اجيب لي عيد ملادها اي فا قولت خلاص لقيتها مشينا شويه جيبنا الحجات و طلعنا برا كان عادل مستني قولتها اركبي انتي وانا هخليني علشان يوسف هيجلي عاوز حاجه انا كنت بكدب عليها علشان ارجع اجيب الخاتم رحت جبت الخاتم ليها و واحد لي حد تاني كدا



منار : شكرا يا سيف بجد وانا ال كنت فكراك نسيت دنا كنت زعلانه انك نسيت عيد ميلادي اكتر من امي نفسها


ضحكنا كلنا


منار : بس انت قولت حبت خاتمين التاني ده جبتو لمين


ياسمين : جابو ليا صح يا سيف الخاتم ال انت اتدهولي امارح ده هوا


انا : ايوا هوا يا ياسمين كنت عارف ان عيد ملادك قرب بردك و انتي عارف انا مش بعرف اجيب هدايه فا قولت اجيب واحد تاني بس شكل مختلف


ياسين : شكرا ياعم



بابا بهزار : طب انا مفيش شكر ليا الواد ده جايب الحجات دي بفلوسي 😂😂



كلنا ضحكنا و منار و ياسمين قالوا : لا طبعا شكرا يا اونكل



( المهم خلصنا العيد ميلاد و قولت لي بابا)


انا : بابا ممكن اخد منار افسحها شويه لوحدنا


بابا : تمم مفيش مشكلة بس استأذن ناديه


ناديه : مفيش مشكله يا سيف


( وخت منار رحنا الملاهي لعبنا كتير اوي و رحنا قعدنا علي كرنيش اسكندرية


منار وهيا ماسكه ايدي : بقولك يا سيف انت مرتبط


انا : هههه مرتبط بمين يا منار منا طول ال يوم معاكي ( ولقتها ابتسمت جامد) وانا اصلن مش بفكر في الكلام الفاضي ده دلوقتي ( لقتها وشها قلب بقت مكشره)


منار : طب يلا روحني عاوزه انام


انا : تمم يلا ( رحنا ركبنا العربيه روحنا و طلعت نمت و حلم بي البت)


البت : ازيك يا مختوم



انا : ازيك طب حتي قولي اسمك


البت : طب قول اسم انت عاوز تقولهولي


انا بلا اراديه : حور


حور بخضه بي عرفت تخبيها : اا انت! احم تمم اسم حلو



انا :انا مش عارف ازاي قولتلو انا حسيت بقولو منغير وعي


حور : تمم عرفت اجابت السؤال بتاعت الصبح


انا : ايوا


حور : طب متقول


انا : التأمل


حور : بس مش اي تأمل ال تعرف تفك الختم بيه عارف ايه نوع التأمل


انا : اكيد هتقولي دور بنفسك


حور بضحكه :ليه ياعم مش للدرجادي


انا : يعني هتقولي


حور :ههه لا مش قايله


انا : احا


حور : ايه احا دي ياض هزعلك


انا :معلش منا من الإسكندرية


حور : تمم هسيبك المرادي نرجع لي كلامنا بقا انت هتأمل عادي بس لما تجي تتامل حاول تحس بي بينفسك بي كل خليه عندك بي قلبك بي الهوا ال بيخبط في وشك بي كل حاجه انت ممكن متنجحش من اول مره بس هتنجح لما تعرف تدور في نفسك وتعرف تحس بكل حاجه



انا : تمم شكرا يا حور




حور : متشكرنيش بقولك فيه حاجه لو عاوز تكلمني في اي وقت تعملها لو عاوز يعني هقولك


انا بسرعه : ايوا قولي


حور : لما تنجح في التأمل هتعرف هتلقيني بكلمك بس في عقلك


انا :: تمم

حور : روح بقا علشان منار جايه تصحيك( واختفت وانا صحيت علي دخلت منار الاوضه)


منار : اي ده يا سيف مش عويدك تصحي بدري


انا : لسا صاحي يا منار هلبس و جاي


منار : تمم مستنياك علي الفطار


( وانا قومت لبست و نزلت فطرت و رحنا المدرسه)






في مشهد اخر عند حور و ابوها



حور بفرحه: بقولك يا بابا بدا يفتكر ده افتكر الاسم ال كان بيناديني بيه


ابوها : بس لسا الختم زي ماهوا من يوم الحادثه يادوبك سرب شويه طاقه يساعدوه ميمتش طب هوا قال اسمك ازاي



حور : مهو ده ال مش فهماه قالي انا قولتها منغير ما افكر في الكلمه وانا شفتو من هوا بيقولها بردو كان بيقولها وهوا سرحان كدا تحس مش هوا ال كان بيقول


ابوها :تمم يا بنتي هوا لما يعمل تامل هفك الختم بس لازم يحاول كتير **** معاه




نرجع عندي تاني



( رحنا المدرسه و اليوم عدي عادي ورجعت اكلت و نمت صحيت علي الساعه ٦ اكلت معاهم و طلعت قولت احاول اتامل فضلت احاول مفيش فايده خليتني علي الوضع ده لي شهرين كنت في الشهرين دول اروح المدرسه وبعدين ارجع انام و اصحا اكل و بعدها اروح اقابل مثلا فاتن انكها ومره نهي و سعات كتير اقعد اتامل بعد ما كنت بتفرج علي الفيديوهات كيفيه التامل و في يوم كنت بتامل لقيت نفسي في حته ضلمه حولت افتح عيني علشان افوق من التامل معرفتش ومرا واحده لقيت نور ابيض بعيد شويه عني رحت عندو لقيتو باب رحت داخل المكان اتحول من ضلمه الي نور و لقيت نفسي قدام قصر كبير ما بين الأشجار بس مفيش حد واقف يحرسو فا دخلت القصر لقيت الباب مقفول وفيه علامت في الباب زي ال عند في صدري نفس وشم التنين وفيه لغه غريبه مش عرفها فوقها فا رحت قالع التشيرت و لقيت الوشم بتاعي بينور و لقيت الوسم ال فوق الباب بردو بينور و لقيت الباب اتفتح تنحت من المنظر )




نروح عند منار بقا

على لسان منار




انا / منار / انا كنت صحيت على المنبه الساعه ٦ الصبح علشان نروح المدرسه فا لبست و هنزل بس مش عارفه لي حاجه خلتني اروح عند سيف اصلو بقالو شهر بيصحي لي وحدو و ينزل حتي قبلي فا بقيت خلاص متعوده انزل القيه تحت بس النهارده مش عارفه ليه رحت الباب خبط بس محدش رد فا دخلت لقيت سيف مرمي علي الارض رحت قايله بصوت عالي : ماما يا ماما الحقني سيف


🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


بس كدا يا نجم دي نهاية الجزء الخامس من قصة فك الختم

مسا يا نجم ده الجزء السادس من قصة فك الختم ارجو يعجبك الجزء

يلا نبدا


🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


وقفنا الجزء ال فات على لسان منار




انا / منار / انا كنت صحيت على المنبه الساعه ٦ الصبح علشان نروح المدرسه فا لبست و هنزل بس مش عارفه لي حاجه خلتني اروح عند سيف اصلو بقالو شهر بيصحي لي وحدو و ينزل حتي قبلي فا بقيت خلاص متعوده انزل القيه تحت بس النهارده مش عارفه ليه رحت الباب خبط بس محدش رد فا دخلت لقيت سيف مرمي علي الارض رحت قايله بصوت عالي : ماما يا ماما الحقني سيف


ولقيت ماما ناديه و ليلي ام سيف و محمد ابوه جم كلهم حتي نهي

( لما اقول محمد يعني قصدي علي ابوه سيف و ليلي يبقا ام سيف و ماما تبقا ناديه)


محمد : سيف! ايه الحصل يا منار


انا بعيط : م م مش عارفه انا ق ق قولت اخش اشوفو صحا ولا لا لقيتو كدا


ماما : يا جماعه تعالو يلا شيل يا محمد وانتي يا نهي نادي لي عادل و عم عبدو يجهز العربيه


( شالو سيف نزلوه تحت لي العربيه ورحنا المستشفي كلنا و سيف الدكاترو خذوه قعدنا برا ساعه لحد ما دكتور طالع وشكلو مش مظبوط كلنا رحتنا عليه )


محمد : يا دكتور طمني على ابني



دكتور وهوا باصه في الأرض : ولله يا محمد باشا مش عارف اقولك ايه


ليلي : متقول يا دكتور سيف مالو


الدكتور : البقاء لله يا جماعه


( انا وقع عليا الخبر زي الصاقعه واخر حاجه شفتها كانت ليلي بتقع على الأرض مغمي عليها و انا بردو اغمي عليا)



علي لسا محمد


محمد بحزن جامد بس ماسك نفسو : تمم يا دكتور


محمد لقه ليلي و منار الاتنين وقعوه مغمي عليهم الدكتور خاتهم الاتنين في اوضه و راح يقف مع الدكتور وهما وقفين لقا ممرضه جاي بسرعه علب الدكتور


الممرضه : يا دكتور يا دكتور المريض ال كان في العمليات من شويه ال اسمو سيف صحي من الموت دي معجزه


انا اول ما سمعت كدا عيط و نزلت علب الأرض اسجد


الدكتور : ازاي ده ده مكنش فيه اي نبض خالص


الممرضه : مش عارفه انا لما كنت بوديه التلاجه لقيتو اتحرك مرتين كدا و بعدين مفيش حركه تانيه بابص علي النبض لقيتو ضعيف فا وديتو علي العنايه لحد ماجي اقولك


الدكتور : الف مبروك يا محمد باشا


انا بسعاده : **** يبارك فيك


الدكتور : طب اروح انا اشوف شغلي و احي ابلغك بي الجديد وانت خمس دقايق و الهوانم يصحو فرحهم


ناديه وهيا داخله من الباب عنيها مليانه دموع : يفرحهم بي ايه ان سيف مات


انا : ايه الكلام ده تفي من بوقه يا ناديه سيف عايش


ناديه فرحه : ايه يجد يعني سيف عايش


انا : ايوا طبعا عايش


دكتور : طب استأذن انا يا باشا اروح اشوف سيف


انا : اتفضل يا دكتور


( وقعدنا شويه لحد ما ليلي مراتي و منار فاقو علي و هوا بيقولو)


ليلي بعياط : محمد سيف مات صح سيف حبيبي مات


منار : صح الكلام ده يا عمو اكيد الدكتور بيكدب


انا : اهدو با جماعه سيف عايش


الاتنين : بجد عايش الحمد**** امال ازاي الدكتور بيقول مات


انا : بعد منتو اغمي عليكم انا كنت واقف مع الدكتور ( وحكي كل الحصل)


ليلي بدموع فرحه : الحمد**** شكرا يا رب


الدكتور دخل و قالي : محمد باشا ممكن كلمه علي انفراد


انا : تمم جاي اهو

( الدكتور قالي حاجه و مشي انا دخت الاوضه حزين)


ليلي بقلق : مالك يا محمد ابني حصلو حاجه تاني

منار بقلق : مالك يا عمو في ايه


انا : الدكتور بيقول ان سيف دخل في غيبوبه و ممكن تكون طويله شويه


ليلي : غيبوبه! تاني

ناديه : يا جماعه عادي دا كان قلبو وقف اكيد لازم يخش في غيبوبه قولو الحمد****


كلنا : الحمد لله

ليلي : يعني هيقعد مده قد اي في ال غيبوبه دي


انا : متخافيش يا ليلي شهر بلكتير و يقوم انشاء ****



نروح في مشهد اخر في مكان مجهول موجود فيه واحد شكلو هيبه نسميه الريس و حارس بتاعو


الحارس : يا باشا في اخبار جديده جت

الريس : في ايه


الحارس : سيف دخل في غيبوبه وشكلو مطول


الريس : اي غيبوبه ازاي حصلو اي


الحارس : ال عرفناه انو كان في اوضو و منار بنت ناديه دخلت عليه تصحيه لقيتو مرمي في الأرض خدوه المستشفى و دخل النعاش و مات و الممرضه و هيا بتوديل المشرحه فاق و خديتو بسرعه علي العنايه و دخل في غيبوبه


الريس : هههه تاني


الحارس : هوا اي ال تاني يا ريس


الريس : اصلو وهوا في عمر السنتين حصل نفس الحكايه مات و الممرضه و هيا نازله بيه التلاجه فاق


الحارس : طب تعليماتك اي يا ريس


الريس : اهم حاجه دلوقتي عاوز حمايه عليه مش عاوز دبانه تخش عندو الا اهلو بس الحراسه من بعيد


الحارس :تمم يا ريس استازنك امشي


الريس : اتفضل ( و خرج الحارس)






عند رامي اخو محمد


رامي بيكلم نفسو


رامي : انا لازم اعمل اي حاجه علشان اخد فلوس و ممتلكات محمد كلها


نفسو : صح كلامك مش لازم سيف القيط ده ياخد حاجه من فلوس اخوك انت اولا بي و اولا من ليلي


رامي : كلامك صح طب اعملها ازاي


نفسو : اقتلو


رامي : اقتلو ازاي


نفسو : هقولك.......... ايه رايك


رامي : جامد هنفذ في اقرب وقت




( و نروح بعد شهرين و لسا انا في ال غيبوبه وكانو صحابي كلهم عرفو و كانو بيزروني)



عند رامي مع واحد اسمو محمود


رامي : بس انت هتخش علي انك الدكتور الجديد هتروح عند الأوضه دي ( وادالو رقم الأوضه) و هتلاقي الواد ده نايم في غيبوبه ( و اداله صوره لي سيف) هتاخد السرنجه دي تفضبها في المحلول بتاعو و تطلع تجي هنا تاخد المليون الباقي تمم؟


محمود : تمم يا باشا خلصانه


رامي : بس مش عاوز حد يشوفك

محمود : يا باشا انت سالت عني معني انك تكلمني دلوقتي يبقا عجبك سمعتي انا يا باشا ولا كمرا في اي مكان سرقتو عرفت تجيب وشي لحد دلوقتي فا مفيش كمرا جبتني يبقا انسان هيجبني 😂😂


رامي : ههه ماشي يا عم روح نفذ بكرا


محمود : تمم يا باشا هكلمك بعد مخلص سلام


رامي : سلام


رامي مع نفسو


رامي : كدا سيف هيموت فاضل ليلي بس ليه ليلي



نفسو : انت اهبل اولا علشان هيا كدا هتورث لوحدها ثانيا لو ماتت ممتلكاتها هتروح لي محمد و كدا فلوسو هتذيد انت ناسي هيا من دي ليلى العدوي انت عارف اسم العدوي ده قد اي


رامي : عندك حق



نعدي لحد بكرا قدام أوضه سيف محمود واقف يفتح و يخش



محمود : مع اني مستخسر اموتك شكلك طيب بس دول اتنين مليون


حد من وراه : مهو مش هيموت ده انت ال هتموت


محمود بهلع : اي انت مين وازاي شفتني


الراجل : عاوز تموت سيف يا محمود ده انت هتتناك


محمود : ولله لا مكنتش هم ( وقبل ما يكمل الكلمه لقي الراجل تضربو في حته في رقبتو اغمي عليه و الراجل شالو و مشي بيه)



نروح عند الريس



الحارس : زي ما بقولك كدا رامي بعت حد يقتل سيف بس رعد لحقو علي اخر لحظه و جاب الولد و هوا دلوقتي في المخزن القديم


الريس بغصب : ماشي يا رامي حسابك تقل


الحارس : اومرك يا ريس


الريس : اقتلو الواد ده و حطو راسو في علبة هدايا و ابعتو لي رامي و اكتب معاه كرت قولو.............


الحارس : تمم يا ريس استأذن ( وخرج الحارس عمل كل حاجه قال عليها الريس و بعت الراس لي رامي


عند رامي قاعد متوتر ولقا راحل من رجلتو داخب عليه



الراجل : رامي باشا الصندوق ده حد جابه و قال استمهولك فيه حاجه بخصوص ال قولتو لي محمود


رامي بسعاده : تمم هات و مشي


الراجل : اتفضل يا باشا ( ومشي)



رامي مع نفسو


رامي : اخيرا


نفسو : فاضل ليلى وكدا هيبقا تمم


رامي : عندك حق

نفسو : افتح بقا نشوف فيه ايه


(وفتح الصندوق اتفزع من المنظر راس محمود في الصندوق و عين متشاله و لقا رساله فوق فتحها لقي فيها)


الرساله : رامي لو فكرت تلمس سيف باشا تاني هتموت انت و مراتك و عيالك شيل سيف من دماغك بدل ما انا اشيل دماغك من جسمك زي المتناك ال قدامك ده مع تحياتي حورس



رامي بهلع : اي ازاي ده يحصل و ازاي حورس يحمي سيف د جماعه محدس بعرف عنهم حاجه غير اسمهم و الإنجازات بتاعتهم ازاي يحموه


نفسو : مش لازم ازاي المهم شيل فكرت قتل سيف من دماغك


رامي : ازاي يعني انا لازم اخد فلوس محمد


نفسو بشر : مش لازم قتل في طرق تانيه هنفكر و هنلاقي حل


رامي بشر : عندك حق


( نعدي كمان تلت شهور وانا لسا في ال غيبوبه في التلت شهور دول محصلش حاجه جديده)

نروح عند سيف في المستشفى


علي لسا محمد




انا / محمد / : ازاي يا دكتور ده بقالو خمس شهور و هوا لسا في غيبوبه


الدكتور : يا محمد باشا انا مش عارف ولله هوا غاب في ال غيبوبه كدا لي بس اعمل حساب بردو ان ده واحد كان مات خلاص


انا : بس ازاي ال حصلو يا دكتور ده ولا فيه ختش واحد ولا اي حاجه انو يخليه يحصل معاه كدا


دكتور : دي صدمه عصبيه قوي جدا المشكله ان علي كلامك فتشت الفون بتاعو ملقتش حاجه صدمتو قا مفيش حد هقدر يجاوب علي السؤال ده غير سيف نفسو

ليلي : طب مفيش حاجه تحفزو انو يفوق


الدكتور : يا مدام فيه زي مثلا انكو تقولو كلام يخليه يحاول يقوم ليه هوا حاسس بكل حاجه حوليه بس مش شايف ولا قادر يتحرك ولا يبعت اي امر من العقل لي أى حاجه لي جسمو انو يحركها


ليلى : محنا بنعمل كدا بقالنا خمس شهور


الدكتور : ولله مش عارف يا مدام دي حاجه بي ايد **** وحده استازنك يا جماعه ( ومشي الدكتور)


انا : متاخفيش هيفوق يا ليلي


ليلى : يا محمد انا عاوزه ابني ده الامتحان فاضل عليها اسبوع هتاخر سنه كدا




انا : متخافيش يا ليلي انشاء **** هيقوم وينجح كمان،، يلا يا ليلي يلا يا منار هنروح وهنجي بكرا



منار : ممكن يا عمو انام معاه النهارده



انا : تمم يا منار براحتك




على لسا منار


انا // منار //

( مشي محمد و ليلي وانا رحت واقفه قدام سرير سيف و باصه في عينه المقفوله و رخت قعت علي الكرسي ال جنب السرير و ماسكه ايدو و قولت)



انا بدموع : سيف انا عارفه انك سامعني و حاسس بيا زي ما علطول حاسس بيا و بتسمعني و تاخذني في حضنك سيف انا عاوزه اقولك حاجه حتي لو مش هعرف اوصلها او مش هتبادلني نفس الشعور سيف انا بحبك بحبك من زمان من يوم نا شفتك وانا صغيره وانا بحبك بحب كل حاجه فيك حنيتك عليا غضبك لما اعمل حاجه غلط دفاعك عني لما حد يعاكسني سيف انا عارفه انك من بعد ما مي جرحتك واحنا في تالته اعدادي وانت مش عاوز ترتبط وحاسه بيك بس انا بحبك حتي لو انت مش بتحبني كفايه عندي انك تكون معايا بس منغير حب كا اخوات حتي بس عاوزاك تفوق انا تعبانه و محتاجه حضنك الدافي ال بحس في بي الأمان فوق يا سيف انا لو حصلك حاجه هموت يا سيف انا عارفه انك مينفاعش تحبني ولا يكون بينا حاجه علشان انا بنت الخدامه



سيف : بس يا بت انتي بتقولي ايه انتي مش بنت خدامه



انا : لا يا سيف انا بنت خدا... سبف انت فوقت



سيف عامل نفسو نايم تاني



انا : قوم ياض انا سمعاك


سيف : واحشتني يا منمن



منار : اي ده يعني انا مش بحلم انت صحيت بجد ( ورحت ناطه في حضنو)



سيف : ايوا فقت يا قمري


انا في حضنو : واحشتني اوي يا سيف


سيف : ايوا انا عاوز الحضن ده حضن حلو اوي


انا بشدو عليا اكتر : خد اهو كلو ليك


سيف : ايه ده انتي مش هتتكسفي و تجري علي الباب و تقوليلي انت عيل زباله لا انا كدا ازعل

انا : لا انت كدا ال بتحب تتشتم،،، كل ال فيها ان وحشني حضنك و شويه و هقوم وهشتمك



سيف : ههههه ماشي ولله و انتي كمان حضنك واحشني اوي يا منمن،،، امال فين ماما و بابا


انا : لسا مروحين من ساعه هكلمهم دلوقتي


سيف : طب مش المفروض تنادي الدكتور الاول ولا اي 😂😂


انا : صح نسيت من فرحتي ( راحت منار تنادي علي الدكتور)



نرجع عندي تاني بقا


انا // سيف //


الدكتور :حمد**** على السلامه يا بطل


انا :**** يسلمك يا دكتور


الدكتور :تعرف تحرك رجلك


انا : ايوا عادي ( وقمت وقفت و مشيت لحد عندو)



دكتور باستغراب : ازاي ده الجسم كان في حالة ارتخاء لي مده كبيره المفروض تعمل جلسات علاج طبيعي علشان تقدر ترجع زي الاول



انا : عادي يا دكتور اصل انا جسمي رياضي فا استعاد قوته بسرعه


الدكتور بعدم اقتناع : تمم استأذن انا ( وطلع و دخل بعد ربع ساعه بابا و ماما و عبير و فاتن)


كلهم : حمد**** على السلامه يا سيف


انا : **** يسلمكم يا جماعه واحشتني


ماما جت و اترمت في حضني : وحشتني يا حبيبي



انا : وانتي كمان يا قلبي


انا : بابا ممكن تنادي للدكتور علشان يطلع اذن خروج


بابا : ازاي انت لسا فايق من ساعه



انا :يا بابا اسمع كلامي انا كويس مش بحب قعدك المستشفى



بابا : تمم هروح اهو ( و مشي بابا)


انا : منار وانا بقالي قد ايه في الغيبوبه


منار : خمس شهور


انا : يعني الامتحانات بعد اسبوع


منار : ايوا هتلحق تذاكر


انا : ايوا متاخفش

( المهم الدكتور جه و مكنش موافق بس في الاخر وافق و مشينا رحنا الفلا و هناك قبلت نهي سلمت عليا و انا تلعط انا مصحتش غير علي ادي منار الصبح)


منار : سيف قوم


انا : اي يا منار


منار : قوم يلا علشان تاكل انا جايبالك الاكل لحد هنا


انا : وايه الدلع ده كلو


منار : هوا انا لسا كام سيف علشان ادلعو


انا : يخليكي ليا يا حببتي


ماما من علي الباب : انت يا بت يا منار وسعي ايدك من غلي حبيبي انا ال هاكلو



منار : لا انا ال هكلو



ماما : لا انا وسعي


انا : خلاص ياجماعه انا هاكل معاكم تحت يالا اطلعوا انا عاوز انزل تحت واحشني لمتنا على الاكل


ماما : تمم يا حبيبي يلا يا منار ( و خرجو وانا خت دوش و لبست و نزلت تحت ولقيت)


انا :اي ده ازيك يا عمو صالح ازيك يا مرفت ( مراتو)



صالح : ازيك يا حبيبي حمد**** علي السلامه


مرفت : حمد**** علي السلامه يا قمر



انا : **** يسلمكم ندي و اسماء عاملين اي ( عيالو)

صوت من ورايه :ازيك يا سيفو


انا : اي ده يا اسماء انت جيتو امتي


ندي من ورايه بعد ما لفيت : لما عرفنا ان بابا هيجي هوا و ماما علي انت فقت من ال غيبوبه قولنا نيجي معاهم نسلم عليك


انا : **** يسلمكم





( مرفت مرات صالح : عندها ٣٧ سنه بس تشوفها تديها بالكتير ٣٠ سنه بيضه شعر اسمر عيون خضره حته ملبن بزاز متوسطه بس اي مهلبيه و طيز متوسطه بي كرش بسيط اثار الولاده وهيا طول ١٦٠ وزن ٧٥ ودي صوره قربيه منها


d3R316b.jpg
)


( ندي عندها ١٩ سنه بيضه زي امها شهر اسمر عيون بوني بزاز متوسطه طيز اكبر من متوسطه مرفوعه تبقا عاوز تديها اسبانك و هاي قدامك كيرفي مع وشها ال يحسسك بي نجستها وانت بتنيكها طول ١٦٥ وزن ٧٠ ودي صوره قربيه منها


d3RfJ6u.jpg
)



( اسماء عندها ١٧ سنه قدي بشره بيضه عيون خضره شعر اسمر بزاز كبيره و طيز اقل من كبيره كيرفي طول ١٧٠ وزن ٧٤ ودي صوره قربيه منها


d3Rq9Np.jpg
)





بابا : تعاله يا سيف ناكل الاول وبعدها عوزينك انا و عمك صالح



انا : تمم يا بابا ( اكلنا و خلصنا و لقيت بابا بيقول)



بابا : تعاله المكتب يا سيف


انا : حاضر ( و رحت المكتب)




صالح :سيف احنا عاوزين نسألك سوال بس ترد بي صراحه


انا بستغرب : في اي يا معو وانتا عارف اني مش بكدب عليك


صالح : عارف يا حبيبي بس عاوز اجابه


انا : تمم اي السؤال



صالح : اي الحاجه ال خلبتك تجيلك صدمه عصبيه يوم الحادثه


انا : مش عارف هتصدق لو قولتلك مش فاكر حاجه خالص


صالح : سيف قول حد جرحك ولا حاجه



انا : مفيش ولله يا عمو بس انا مش فاكر حاجه خالص


بابا : خلاص تمم بس لو افتكرت اعرف احنا اول ناس تساعدك


انا : تمم عاوزن حاجه تانيه ولا اطلع اشوف الناس البرا دي


الاتنين : لا روح انت


( وانا خرجت وحت نحيت منار و ندي و اسماء بس مرفت قالت)



مرفت : اي يا واد هوا انا وحشه لدرجة انك تروح الصغيرين و نسيب الخبره 😂



انا : دنا اموت في الخبره ( ورحت قعت جنبها) بس اي خبره خبره يعني


مرفت : اي ده ماصدق يجي لا يا حبيبي انا مليش الاا في صالح حبيب قلبي غير كدا لا



صالح وهوا طالع من المكتب : اصليه يا ام رحاب


انا بهزار : اهو شوفتي طلع متجوز واحده تانيه ومخلف بنت اسمها رحاب


مرفت بحزن مصتنع : صالح انت متجوز عليا و مخلف كمان ( صالح لسا هتكلم قطعطو) شششششش متتكلمش خالص انت ليك عين تقول حاجه انت اي خلاص نسيت مرفت خلاص وانا بردو هنساك و حروح لي ال شراني سيف هوا ال هيعوضني



كلنا بنصقف و احنا بنضحك : **** يا فنانه حلو اوي اوي


مرفت : منا قولتلو واحنا في اوي جوازنا خليني امثل مرضاش قولت هوا اولي يشوف تمثيلي


صالح : هههه ماشي دنا صدقتك يا شيخه


مرفت : اي ده يعني انت متجوز عليا


صالح : يابنتي اعقلي بقا


مرفت : خلاص ياعم


صالح : سلام بقا يا جماعه نلحق نروح ننام


بابا :طب متقعدو شويه او باتو هنا في اوض كتير


صالح : لا مش لازم كدا كدا احنا هنقعد اسبوع هنا هنجي بكرا


بابا : خلاص تمم


( ومشي صالح و مراته و عياله و انا قعدت شويه مع اهلي و طلعت نمت و حلمت بي حور)


انا : ازيك يا حور


حور بابتسامه : ازيك يا سيف


انا : يعني اول مره متقوليش يا مختوم


حور : منتي خلاص فكيتو بس صحيح انت فيكتو ازاي وانت كنت في غيبوبه



انا : الحكايه بدأت بي................


🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿


بس با نجم هوقف هنا انا عارف انو جزء صغير جدا و كمان مفهوش جنس بس انا مشغول شويه و كمان قولت انزل الانا كتبتو علشان مكنش بتاخر في التنزيل

وكمان المشاهد الجنسيه انا مش حلو جامد فيها فا حاول احسنها بس مش هنشر اي صور غير صور الشخصيات بس او لبس الكلام ده اما صور الأوضاع لا علشان ناس عاوزه كدا انا مش حلو في كتابة القصص الجنسيه بس بس ال بيساعدني في المشاهد خبرتي في سكس الشات من زمان 😂


سلام في جزء جديد من قصه فك الختم
 
  • عجبني
  • حبيته
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: ابن ابليس, عزازيل, davenshi love و 51 آخرين
ده تمم يسطا انشرو
وشكرا
 
  • عجبني
  • الموضوع ده يدعو للتفكير
التفاعلات: وليد العمده وليد, فاشخهم اليمني, الفارس المقداد و 2 آخرين
بداية موفقه استمر
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: وليد العمده وليد, الفارس المقداد, Magdy66 و شخص آخر
استمر يباشا
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: وليد العمده وليد, الفارس المقداد, Magdy66 و شخص آخر
مسا مسا يا نجم من الاول كدا انا اول مره اكتب قصه ودي هتكون فانتازيا وخيال فا اخلي البطل مفيش منو انتين عادي ده خيال ياصاحبي متعلقليش علي الواحده يعني يلا نبدأ بدل الرغي


يلا نبدأ بي الجزء الأول من قصة فك الختم


هذه الأحداث في العام 2009



ايوا يبني لا مش شايف من الناس ال واقفه ادخل بي الكمرا شويه وسعي طيزك يا مدام حاسبي صدرك يا انسه ايوا بس كدا نبدا معايا دلوقتي قدام بيت بيولع و الناس كتير واقفه مستنيه المطافي اصل النار كتير محدش عارف حتي يقرب من البيت لي سبب غير معلوم و كمان الناس كلها قلقانه اصل ده بيت فيه منطقه شعبيه فقيره فيه حواري القاهره فا البيوت كلها جنب بعض فا الناس خايفه النار تطول البيوت و كمان خايفين على العيله ال جوه فيه نص النار ال الناس قالو خلاص انهم ماتو اصل النار والعه بقالها كتير المهم توصل المطافي و تخش بسرعه علشان تلحق اي حد يكون فيه لسه الروح


المهم بعد شويه يطلع واحد من المطافي شايل *** في سن السنتين و بيجري وبيقول

رجل المطافي: اسعاااف بسرعه يلا يلا بسرعه علي المستشفى قبل بيموت

الناس بتقول لبتاع المطافي : لحقتو ازاي ده النار والعه من زمان وده عيل صغير ميستحملش وكمان مش باين عليه حروق

رجل المطافي بقولهم: انا كنت بطفي النار و بشوف حد عايش ولا حاجه لقيت راجل كبير و واحده كدا ميتين فوق بعض بشيلهم لقيت صوت تحتهم لقيت باب في الأرض بفتحو لقيت الطفل جبتو بسرعه

واحد من الناس بيقول: ولله الناس دي طيبين اوي ده حتي مش ابنهم ده الاب لقاه علي باب الجامع وهوا عندو سنه

(انا مش راضي اقول اسم الأب والأم علشان اصلن مش محتاجه بعض كدا)

في واحد واقف يقع علي الارض و يعيط و يقول : صاحبي راح صاحبي اعععع لي كدا يا صاحبي تسبني كدا ليه

صاحب الصوت ده اسمو محمد صاحب الاب ال مات فيه الحريقه

موصفات محمد عندو ٣٣ سنه ابيض بس مش جامد و طول ١٨٠ و وزن ٧٥ و اسمر بكرش بسيط و طيب جدا صاحب صاحبو و متجوز و عندو محل ملابس فيه المنطقه

و مراتو منال ٢٧ سنه بيضه بردو ١٦٤ سنتي وزن ٧٠ حته كدا بلدي اصلي بزاز كبيره و طيز متوسطه و مرفوعه مع كرش بسيط كدا ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d9B1pTB

المهم فا الناس بتهديه و من جواهم زعلانين علي الأسره دي فا الاب و الام كانو المنطقه كلها بتحبهم
المهم الحريقه بتخلص المطافي بتمشي و الناس هيا كمان




في مشهد اخر


واحد بيتكلم في التلفون في مكان الحادث : ايوا يا ريس لا خلصت و الواد الصغير مات كمان
( بيقول في نفسه ده لو عرف ان الواد الصغير لسا عايش هيقتلني)

الريس : خلاص تعاله خد بقيت فلوسك

المجرم : تمم يا ريس متحرمش سلام



نروح عند الطفل في المستشفى عربيه الإسعاف و بتنزل الطفل بسرعه الدكاتره بتاخدو بسرعه علي العنايه بتاعت الأطفال علشان كان شافط دخان كتير فا بيحاولو ينقظوه بس ال الجهاز بيصفر و يموت و الدكتور و المريضين بيزعلو اصلو *** وسيم جدا و جذاب فا يخدو علشان يحطوه فا التلاجه و الممرضه رايحه تحطو لقت الطفل بيطلع صوت كدا فا بتصوت كدا من الخضه و تخدو و تجري بسرعه لي الدكتور و لقيه لسا عايش و يعلجوه و يحطلو محاليل و الدكاتره بتقول عليه المعجزة اصلو كان مات خلاص فا يقعد اسبوع في المستشفى وكل يوم محمد يجي يزوره هوا و مراته و بعد اسبوع كمان المستشفى بيقولو انو ينفع يطلع مفيش منو خوف خلاص يخدو محمد


ويقول لي مراتو: نخدو يا منال نربيه ده عيل لسا صغير احنا لسا مخلفناش وربنا يكرم

منال : طبعا يا محمد ودي فيها كلام

عم محمد: اصليه يا منال يلا نروح

منال: يالا يا محمد

و هما مروحين فيه الطريق يطلع عليهم عربيه تسبتهم و تاخد الطفل و تجري و منال يغمي عليها و محمد مصدوم يبص علي منال بسرعه فوقها و هيا منهاره عياط ولا اكن ابنها بجد يروحو القسم

يعملو محضر بي الوقعه فا الطابظ بيقولهم : يا جماعه طب مفيش اي صور او اي حاجه نوصلو بيه

محمد بحزن : للأسف البيت بتاعهم والع من اسبوع و كل الصور و اثبات الشخصيه و التلفونات كلها ولعت

الظابط : طب كدا صعب علينا بس هنراجع الكامرات بس انت قولو العربيه لونها اي و نوعها اي و هنشوف انشاء **** نلاقيها

محمد: انشاء **** العربيه لونها كحلي و نوعها لانسر و النمر مختش بالي منها متهيقلي كمان كانت متشاله

الظابط: تمم يا استاذ محمد هنشوف وانشاء **** هتلقيه تقدرو تتفضلو و لما لقيه اي حاجه نتواصل معاك

محمد: تمم يا حضرت الظابط السلام عليكم

الظابط: وعليكم السلام



نروح عند الخطفو الطفل و المعلم بتعاهم قاعد متعصب و يزعق ويقول : يا اغبيه مش ده الطفل ال قصدي عليه يا حمير

الخاطف: يا معلم انت قولت عربيه و فيها راجل و مراتو و عيل صغير و قولت المعاد ال هيمشو فيه و الطريق و العربيه و بلصور واحنا عملنا كل الكلام ده مش مشكلتنا ان فيه واحد نفس المواصفات

المعلم: ماشي ياخول منك ليه قولو بقا نعمل ايه في المصيبه دي لو سلمناه لي اهلو الحكومه هتشم خبر

الخاطف التاني: بص يا معلم انا برأي نوديه دار ايتام ونخلص علشان انا سالت علي الناس ال كانو معاه من شويه و دول ناس وخدينو يربوه بعد ما علتو ماتو في حريقة البيت بتعهم و كمان الناس ال هيربوه دول معومش فلوس ان احنا نطلب فيديه فيه فا برأي نروح اي دار أيتام و نحطو هناك وخلاص علي كدا هما اصلن الناس اب تربيه دول من القاهره احنا هنا في الإسكندرية فا بلاها ام المشوار و نحطو في اي دار هنا ولا ايه رايك يا معلم

المعلم : تمم فكره حلوه بردو نفزو علي الفجر يلا يا خول منك ليه لسا هتنح


في مشهد اخر


عند محمد و منال مراتو في البيت

محمد بحزن: ازاي يحصل كدا و مين اصلن يكون خطفو ازاي ازاي انا كدا مصنتش الامانه سامحني يا صاحبي انا واطي واطي و ( بعيط)

منال بحزن : اهدي بقا يا محمد اكيد هنلقيه انشاء **** هنلقيه قول انت بس يارب

محمد: يارب




في مشهد اخر


عند ازان الفجر يأتي رجل ملثم فيه الظلام معهو *** يتركو امام باب و يخبط و يجري يركب موتوسكل و يجرو بسرعه و عند الطفل الباب يفتح يظهر واحده ست فيه ٢٩ من عمرها تنزل تلاقي الطفل ملفوف في ملايه و بيعيط تبص في الشارع مفيش كلب معدي حتي تخدو و تدخلو جوا و توكلو و تنيمو و تنام هيا كمان
الصبح يجي وتروح هذة المرأه التي اسمها فاتن وهيا في عمر ٢٩ سنه مطلقه من اربع سنين لعدم الخلفه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d92suBj

المهم تروح علي المديره تحكيها الحصل

فاتن: و ده كل الحصل يا استاذه عبير

عبير: عندها ٣٨ سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا ودي صوره قربيه منها

https://freeimage.host/i/d92sRrQ

عبير: طب يا فاتن ملقتش معاه اي حاجه اسم جواب اي حاجه

فاتن: لا يا استاذه مفيش حاجه خالص

عبير: تمم عادي حطيه مع العيال في العنبر

فاتن: تمم يا استاذه استأذن انا

(ملحوظه الدار فيها بنات و ولاد بس مش في نفس العنبر)

عبير: تمم انا جايه معاكي علشان اشوفه
فاتن: تمم

ويروحي لحد الولد يلقوه واحد من ولاد الدار اسمو عبدو عندو ١٢ سنه بيلعبو و الولد الصغير بيضحك
عبير اول ما تشوفه تقول : يا عبدو انت بتعمل اي
عبدو: بلعب معاه يا ماما ( كل ال فدار بيحب عبير و بيقولها يا ماما علشان هيا من وهيا صغيره وهيا فا الدار مع امها فا بتحب الدار و الناس بيحبها و يحترموها)

عبير : ماشي يا قلب ماما ممكن ماما تشوفو بقا انا كمان

عبدو: طبعا اتفضلي يا ماما

عبير اول ما بتشوف الولد الصغير بتقول: بسم ** مشاء ** ايه ده قمر اوي

فاتن: نفس ال قولتو يا استاذه 😂😂

عبير : ماشي يا فاتن سميه سيف

فاتن: حلو الاسم ده اوي





المهم اختصار للوقت علشان ننجز في الوقت في عام 2013 كان الطفل بقا عندو ست سنوات وكان اغلب ال فيه الدار يحبوه لخفت دمو و شكلو


المهم جات عائله غنيه جدا للتبني من الدار
الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و هوا عندو 30 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها ٢٦ سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)

عبير: اهلا يا باشا نورت نورتي يا هانم

الاتنين: اهلا يا استاذه عبير

عبير: امرو سبب الزياره

محمد: جاين نتبني *** من عندك

عبير: اممم تمم مفيش مشكله يا فندم ده كفايه اني عيل من عيالي هيكونوا معاكم

محمد: تسلمي يا عبير

عبير: طب يلا تعالو نشوف الولاد و البنات و شوفو ال تحبوه

يروحو كلهم اول ما ليلي تشوف سيف قلبها بنبض جامد تحس انها مشدالو و محمد نفس الكلام فا بيروحو عندو يشلوه

محمد: استاذه عبير انا عاوز الطفل القمر ده

عبير: (مش عارفه حزينه علشان سيف هيبعد عنها فا هيا بتحبو و متعودا تشوفو كل يوم ولا فرحانه علشان هيبقا معاه عائله زي كل الناس) تمم يا استاذ محمد مع انك هتاخد قلبي كدا

محمد بستغراب: ازاي يعني

عبير: اصلو سيف ده قلبي و قلب الدار مفيش حد هنا مش بيحبو

ليلي: عندك حق يا عبير ده قمر اوي بيشد الواحد كدا تحس انك عاوزه تخديه في حضنك مطلعوش و عيونه حلوه اوي

عبير: اهو اديكي حبته من اول ساعه امال انا
اعمل ايه ده بقالو اربع سنين هنا

محمد : هوا عندو كام سنه؟

عبير: كان جاي هنا سنتين يعني دلوقتي سته

سيف أخيراً بينطق : ماما عبير مين دول

عبير: دول ماما و بابا الجداد يا حبيبي

سيف بحزن: يعني مش هشوفك تاني يا ماما

عبير وهيا بتنزل دمعه منها : لا يا حبيبي هاجي ازورك علي طول

ليلى: سيف انا ماما ليلي و ده بابا محمد و كمان هخليك تحي تزور ماما عبير علطول

سيف: ماشي

فاتن جيه من بعيد : اي ده يا استاذه عبير هوا
ريحين فين بي سيف

عبير: استاذ محمد و ليلي هانم هيتبنو سيف

فاتن بحزن : يعني سيف هيبعد عني ده انا اول ايد شلتو هنا انا ال لقيتو علي باب الدار

عبير: معلش يا فاتن هنروح نزوره علطول

فاتن بتروح تاخد سيف في حضنها و تقوله : ابقا تعاله زورني يا سيفو متسبنيش انت عارف اني بحبك صح

سيف: طبعا يا ماما انا بحبك اوي

المهم بيروحو يخلصو كل حاجه مع دموع مع اغلب ال في الدار مع رحيل سيف و محمد بيروح يسجلوه بي اسمو



من ناحيه تانيه محمد و منال بيفقضو الامل انهم يلاقو سيف تاني و كانو خلفو ولد و بنت




المهم نعدي الوقت لحد 2020 كان سيف كل شهر يروح يزوح الدار و كمان سيف حب محمد و ليلي اوي كان سيف عندو دلوقتي 13 سنه هوا فيه اول اعدادي كان زكي جدا غير اصحابو ال لسا مش فاهمين حاجه هوا كان بيطلع الاول في كل المواد كانو الناس بتستغرب ازاي ولد صغير زي ده يبقا ذكي كدا المهم




عند محمد و ليلي في الاوضة

بابا: بس ازاي سيف زكي جدا كدا يا ليلي ده لسا صغير يعني

ماما: (بص لما اقول ماما و بابا يبقا قصدي علي محمد و ليلى) مش عارفه بس فرحانا بيه

بابا: عندك حق انا عاوز اخدو معايا الشركه تاني زي المره ال فاتت ده المره ال فاتت قعد يقرا الورق العقد الشركه الأوربية معايا و قالي علي عرض قولت ده مستحيل يوافقو عليه بس وهحنا قاعدين لقيتو يستأذن يتكلم وقال علي العرض و صاحب الشركه رفض عشر دقايق سيف قعد يكلمو و يحط ورق و يقنعو لحد ما وهمو كمان انو هوا ال كسبان و مجلس الاداره كلهم كانو مبهورين بيه جامد

ماما: ههه طلعلي 😂😂

بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه


وكدا معانا نهايه الجزء الاول من قصة فك الختم
بص يا نجم دي قصه خياليه فا انا هدلعك هخليه عندو قوه و الكلام ده بس انا عاوز القصه تبقا طويله شويه كذا سلسله فا بحكي بس التفضيل و ياريت تقولو رأيكم علشان لو مش حلوه مكملهاش انا اصلن مش كاتب بس قولت اجرب تعب الكتابه بدل مقعد اقول كل شويه لي كاتب ايه ياعم متأخر في تنزيل الجزء ليه طلعو بيتعبو بجد 😂
وكمان دي قصة جنسه يعني هدلعك يا ابو بتاع على كتفك بس مش كتير علشان القصة تبقا حلوه شويه انا كاتب القصه دي اصلن وفي دماغي كذا حاجه بس مش عارف اسبت علي سناريو واحد فا ياريت اقتراحات منكم وشكرا
موفق استمر 👍👍👍
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: وليد العمده وليد, الفارس المقداد, Magdy66 و شخص آخر
بدايه حلوه اوي ومفقه كمل وياريت متعملش زي بقيت الكتاب الي بيركن القصه شهر واتنين ويرجع بجزء او اتنين ويختفي تاني ونصيحه من اخوك حدد ايام في الاسبوع تنزل القصه فيهم بتوفيق ديما
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: وليد العمده وليد, الفارس المقداد, Magdy66 و شخص آخر
بدايه جميله عاش كمل
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: وليد العمده وليد, الفارس المقداد, Magdy66 و شخص آخر
بدايه حلوه اوي ومفقه كمل وياريت متعملش زي بقيت الكتاب الي بيركن القصه شهر واتنين ويرجع بجزء او اتنين ويختفي تاني ونصيحه من اخوك حدد ايام في الاسبوع تنزل القصه فيهم بتوفيق ديمابص يسطا ا
بدايه حلوه اوي ومفقه كمل وياريت متعملش زي بقيت الكتاب الي بيركن القصه شهر واتنين ويرجع بجزء او اتنين ويختفي تاني ونصيحه من اخوك حدد ايام في الاسبوع تنزل القصه فيهم بتوفيق ديما

بدايه حلوه اوي ومفقه كمل وياريت متعملش زي بقيت الكتاب الي بيركن القصه شهر واتنين ويرجع بجزء او اتنين ويختفي تاني ونصيحه من اخوك حدد ايام في الاسبوع تنزل القصه فيهم بتوفيق ديما
بص يسطا اولا شكرا ليك ثانيا انا كدا كدا يعتبر مخلص الجزء التاني بس عاوز اكبرو شويه و احط معاه مشهد جنسي بس الأحداث مش هتساعد ثالثا انا موعدكش اني احدد ايام انزل فيهم ابقا كداب لو قولت اني هنزل مثلا كل يوم فاهم انا اما بجلي افكار بكتب بس انا هحاول متاخرش
 
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد، الفارس المقداد و Magdy66
مسا مسا يا نجم من الاول كدا انا اول مره اكتب قصه ودي هتكون فانتازيا وخيال فا اخلي البطل مفيش منو انتين عادي ده خيال ياصاحبي متعلقليش علي الواحده يعني يلا نبدأ بدل الرغي


يلا نبدأ بي الجزء الأول من قصة فك الختم


هذه الأحداث في العام 2009



ايوا يبني لا مش شايف من الناس ال واقفه ادخل بي الكمرا شويه وسعي طيزك يا مدام حاسبي صدرك يا انسه ايوا بس كدا نبدا معايا دلوقتي قدام بيت بيولع و الناس كتير واقفه مستنيه المطافي اصل النار كتير محدش عارف حتي يقرب من البيت لي سبب غير معلوم و كمان الناس كلها قلقانه اصل ده بيت فيه منطقه شعبيه فقيره فيه حواري القاهره فا البيوت كلها جنب بعض فا الناس خايفه النار تطول البيوت و كمان خايفين على العيله ال جوه فيه نص النار ال الناس قالو خلاص انهم ماتو اصل النار والعه بقالها كتير المهم توصل المطافي و تخش بسرعه علشان تلحق اي حد يكون فيه لسه الروح


المهم بعد شويه يطلع واحد من المطافي شايل *** في سن السنتين و بيجري وبيقول

رجل المطافي: اسعاااف بسرعه يلا يلا بسرعه علي المستشفى قبل بيموت

الناس بتقول لبتاع المطافي : لحقتو ازاي ده النار والعه من زمان وده عيل صغير ميستحملش وكمان مش باين عليه حروق

رجل المطافي بقولهم: انا كنت بطفي النار و بشوف حد عايش ولا حاجه لقيت راجل كبير و واحده كدا ميتين فوق بعض بشيلهم لقيت صوت تحتهم لقيت باب في الأرض بفتحو لقيت الطفل جبتو بسرعه

واحد من الناس بيقول: ولله الناس دي طيبين اوي ده حتي مش ابنهم ده الاب لقاه علي باب الجامع وهوا عندو سنه

(انا مش راضي اقول اسم الأب والأم علشان اصلن مش محتاجه بعض كدا)

في واحد واقف يقع علي الارض و يعيط و يقول : صاحبي راح صاحبي اعععع لي كدا يا صاحبي تسبني كدا ليه

صاحب الصوت ده اسمو محمد صاحب الاب ال مات فيه الحريقه

موصفات محمد عندو ٣٣ سنه ابيض بس مش جامد و طول ١٨٠ و وزن ٧٥ و اسمر بكرش بسيط و طيب جدا صاحب صاحبو و متجوز و عندو محل ملابس فيه المنطقه

و مراتو منال ٢٧ سنه بيضه بردو ١٦٤ سنتي وزن ٧٠ حته كدا بلدي اصلي بزاز كبيره و طيز متوسطه و مرفوعه مع كرش بسيط كدا ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d9B1pTB

المهم فا الناس بتهديه و من جواهم زعلانين علي الأسره دي فا الاب و الام كانو المنطقه كلها بتحبهم
المهم الحريقه بتخلص المطافي بتمشي و الناس هيا كمان




في مشهد اخر


واحد بيتكلم في التلفون في مكان الحادث : ايوا يا ريس لا خلصت و الواد الصغير مات كمان
( بيقول في نفسه ده لو عرف ان الواد الصغير لسا عايش هيقتلني)

الريس : خلاص تعاله خد بقيت فلوسك

المجرم : تمم يا ريس متحرمش سلام



نروح عند الطفل في المستشفى عربيه الإسعاف و بتنزل الطفل بسرعه الدكاتره بتاخدو بسرعه علي العنايه بتاعت الأطفال علشان كان شافط دخان كتير فا بيحاولو ينقظوه بس ال الجهاز بيصفر و يموت و الدكتور و المريضين بيزعلو اصلو *** وسيم جدا و جذاب فا يخدو علشان يحطوه فا التلاجه و الممرضه رايحه تحطو لقت الطفل بيطلع صوت كدا فا بتصوت كدا من الخضه و تخدو و تجري بسرعه لي الدكتور و لقيه لسا عايش و يعلجوه و يحطلو محاليل و الدكاتره بتقول عليه المعجزة اصلو كان مات خلاص فا يقعد اسبوع في المستشفى وكل يوم محمد يجي يزوره هوا و مراته و بعد اسبوع كمان المستشفى بيقولو انو ينفع يطلع مفيش منو خوف خلاص يخدو محمد


ويقول لي مراتو: نخدو يا منال نربيه ده عيل لسا صغير احنا لسا مخلفناش وربنا يكرم

منال : طبعا يا محمد ودي فيها كلام

عم محمد: اصليه يا منال يلا نروح

منال: يالا يا محمد

و هما مروحين فيه الطريق يطلع عليهم عربيه تسبتهم و تاخد الطفل و تجري و منال يغمي عليها و محمد مصدوم يبص علي منال بسرعه فوقها و هيا منهاره عياط ولا اكن ابنها بجد يروحو القسم

يعملو محضر بي الوقعه فا الطابظ بيقولهم : يا جماعه طب مفيش اي صور او اي حاجه نوصلو بيه

محمد بحزن : للأسف البيت بتاعهم والع من اسبوع و كل الصور و اثبات الشخصيه و التلفونات كلها ولعت

الظابط : طب كدا صعب علينا بس هنراجع الكامرات بس انت قولو العربيه لونها اي و نوعها اي و هنشوف انشاء **** نلاقيها

محمد: انشاء **** العربيه لونها كحلي و نوعها لانسر و النمر مختش بالي منها متهيقلي كمان كانت متشاله

الظابط: تمم يا استاذ محمد هنشوف وانشاء **** هتلقيه تقدرو تتفضلو و لما لقيه اي حاجه نتواصل معاك

محمد: تمم يا حضرت الظابط السلام عليكم

الظابط: وعليكم السلام



نروح عند الخطفو الطفل و المعلم بتعاهم قاعد متعصب و يزعق ويقول : يا اغبيه مش ده الطفل ال قصدي عليه يا حمير

الخاطف: يا معلم انت قولت عربيه و فيها راجل و مراتو و عيل صغير و قولت المعاد ال هيمشو فيه و الطريق و العربيه و بلصور واحنا عملنا كل الكلام ده مش مشكلتنا ان فيه واحد نفس المواصفات

المعلم: ماشي ياخول منك ليه قولو بقا نعمل ايه في المصيبه دي لو سلمناه لي اهلو الحكومه هتشم خبر

الخاطف التاني: بص يا معلم انا برأي نوديه دار ايتام ونخلص علشان انا سالت علي الناس ال كانو معاه من شويه و دول ناس وخدينو يربوه بعد ما علتو ماتو في حريقة البيت بتعهم و كمان الناس ال هيربوه دول معومش فلوس ان احنا نطلب فيديه فيه فا برأي نروح اي دار أيتام و نحطو هناك وخلاص علي كدا هما اصلن الناس اب تربيه دول من القاهره احنا هنا في الإسكندرية فا بلاها ام المشوار و نحطو في اي دار هنا ولا ايه رايك يا معلم

المعلم : تمم فكره حلوه بردو نفزو علي الفجر يلا يا خول منك ليه لسا هتنح


في مشهد اخر


عند محمد و منال مراتو في البيت

محمد بحزن: ازاي يحصل كدا و مين اصلن يكون خطفو ازاي ازاي انا كدا مصنتش الامانه سامحني يا صاحبي انا واطي واطي و ( بعيط)

منال بحزن : اهدي بقا يا محمد اكيد هنلقيه انشاء **** هنلقيه قول انت بس يارب

محمد: يارب




في مشهد اخر


عند ازان الفجر يأتي رجل ملثم فيه الظلام معهو *** يتركو امام باب و يخبط و يجري يركب موتوسكل و يجرو بسرعه و عند الطفل الباب يفتح يظهر واحده ست فيه ٢٩ من عمرها تنزل تلاقي الطفل ملفوف في ملايه و بيعيط تبص في الشارع مفيش كلب معدي حتي تخدو و تدخلو جوا و توكلو و تنيمو و تنام هيا كمان
الصبح يجي وتروح هذة المرأه التي اسمها فاتن وهيا في عمر ٢٩ سنه مطلقه من اربع سنين لعدم الخلفه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d92suBj

المهم تروح علي المديره تحكيها الحصل

فاتن: و ده كل الحصل يا استاذه عبير

عبير: عندها ٣٨ سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا ودي صوره قربيه منها

https://freeimage.host/i/d92sRrQ

عبير: طب يا فاتن ملقتش معاه اي حاجه اسم جواب اي حاجه

فاتن: لا يا استاذه مفيش حاجه خالص

عبير: تمم عادي حطيه مع العيال في العنبر

فاتن: تمم يا استاذه استأذن انا

(ملحوظه الدار فيها بنات و ولاد بس مش في نفس العنبر)

عبير: تمم انا جايه معاكي علشان اشوفه
فاتن: تمم

ويروحي لحد الولد يلقوه واحد من ولاد الدار اسمو عبدو عندو ١٢ سنه بيلعبو و الولد الصغير بيضحك
عبير اول ما تشوفه تقول : يا عبدو انت بتعمل اي
عبدو: بلعب معاه يا ماما ( كل ال فدار بيحب عبير و بيقولها يا ماما علشان هيا من وهيا صغيره وهيا فا الدار مع امها فا بتحب الدار و الناس بيحبها و يحترموها)

عبير : ماشي يا قلب ماما ممكن ماما تشوفو بقا انا كمان

عبدو: طبعا اتفضلي يا ماما

عبير اول ما بتشوف الولد الصغير بتقول: بسم ** مشاء ** ايه ده قمر اوي

فاتن: نفس ال قولتو يا استاذه 😂😂

عبير : ماشي يا فاتن سميه سيف

فاتن: حلو الاسم ده اوي





المهم اختصار للوقت علشان ننجز في الوقت في عام 2013 كان الطفل بقا عندو ست سنوات وكان اغلب ال فيه الدار يحبوه لخفت دمو و شكلو


المهم جات عائله غنيه جدا للتبني من الدار
الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و هوا عندو 30 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها ٢٦ سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)

عبير: اهلا يا باشا نورت نورتي يا هانم

الاتنين: اهلا يا استاذه عبير

عبير: امرو سبب الزياره

محمد: جاين نتبني *** من عندك

عبير: اممم تمم مفيش مشكله يا فندم ده كفايه اني عيل من عيالي هيكونوا معاكم

محمد: تسلمي يا عبير

عبير: طب يلا تعالو نشوف الولاد و البنات و شوفو ال تحبوه

يروحو كلهم اول ما ليلي تشوف سيف قلبها بنبض جامد تحس انها مشدالو و محمد نفس الكلام فا بيروحو عندو يشلوه

محمد: استاذه عبير انا عاوز الطفل القمر ده

عبير: (مش عارفه حزينه علشان سيف هيبعد عنها فا هيا بتحبو و متعودا تشوفو كل يوم ولا فرحانه علشان هيبقا معاه عائله زي كل الناس) تمم يا استاذ محمد مع انك هتاخد قلبي كدا

محمد بستغراب: ازاي يعني

عبير: اصلو سيف ده قلبي و قلب الدار مفيش حد هنا مش بيحبو

ليلي: عندك حق يا عبير ده قمر اوي بيشد الواحد كدا تحس انك عاوزه تخديه في حضنك مطلعوش و عيونه حلوه اوي

عبير: اهو اديكي حبته من اول ساعه امال انا
اعمل ايه ده بقالو اربع سنين هنا

محمد : هوا عندو كام سنه؟

عبير: كان جاي هنا سنتين يعني دلوقتي سته

سيف أخيراً بينطق : ماما عبير مين دول

عبير: دول ماما و بابا الجداد يا حبيبي

سيف بحزن: يعني مش هشوفك تاني يا ماما

عبير وهيا بتنزل دمعه منها : لا يا حبيبي هاجي ازورك علي طول

ليلى: سيف انا ماما ليلي و ده بابا محمد و كمان هخليك تحي تزور ماما عبير علطول

سيف: ماشي

فاتن جيه من بعيد : اي ده يا استاذه عبير هوا
ريحين فين بي سيف

عبير: استاذ محمد و ليلي هانم هيتبنو سيف

فاتن بحزن : يعني سيف هيبعد عني ده انا اول ايد شلتو هنا انا ال لقيتو علي باب الدار

عبير: معلش يا فاتن هنروح نزوره علطول

فاتن بتروح تاخد سيف في حضنها و تقوله : ابقا تعاله زورني يا سيفو متسبنيش انت عارف اني بحبك صح

سيف: طبعا يا ماما انا بحبك اوي

المهم بيروحو يخلصو كل حاجه مع دموع مع اغلب ال في الدار مع رحيل سيف و محمد بيروح يسجلوه بي اسمو



من ناحيه تانيه محمد و منال بيفقضو الامل انهم يلاقو سيف تاني و كانو خلفو ولد و بنت




المهم نعدي الوقت لحد 2020 كان سيف كل شهر يروح يزوح الدار و كمان سيف حب محمد و ليلي اوي كان سيف عندو دلوقتي 13 سنه هوا فيه اول اعدادي كان زكي جدا غير اصحابو ال لسا مش فاهمين حاجه هوا كان بيطلع الاول في كل المواد كانو الناس بتستغرب ازاي ولد صغير زي ده يبقا ذكي كدا المهم




عند محمد و ليلي في الاوضة

بابا: بس ازاي سيف زكي جدا كدا يا ليلي ده لسا صغير يعني

ماما: (بص لما اقول ماما و بابا يبقا قصدي علي محمد و ليلى) مش عارفه بس فرحانا بيه

بابا: عندك حق انا عاوز اخدو معايا الشركه تاني زي المره ال فاتت ده المره ال فاتت قعد يقرا الورق العقد الشركه الأوربية معايا و قالي علي عرض قولت ده مستحيل يوافقو عليه بس وهحنا قاعدين لقيتو يستأذن يتكلم وقال علي العرض و صاحب الشركه رفض عشر دقايق سيف قعد يكلمو و يحط ورق و يقنعو لحد ما وهمو كمان انو هوا ال كسبان و مجلس الاداره كلهم كانو مبهورين بيه جامد

ماما: ههه طلعلي 😂😂

بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه


وكدا معانا نهايه الجزء الاول من قصة فك الختم
بص يا نجم دي قصه خياليه فا انا هدلعك هخليه عندو قوه و الكلام ده بس انا عاوز القصه تبقا طويله شويه كذا سلسله فا بحكي بس التفضيل و ياريت تقولو رأيكم علشان لو مش حلوه مكملهاش انا اصلن مش كاتب بس قولت اجرب تعب الكتابه بدل مقعد اقول كل شويه لي كاتب ايه ياعم متأخر في تنزيل الجزء ليه طلعو بيتعبو بجد 😂
وكمان دي قصة جنسه يعني هدلعك يا ابو بتاع على كتفك بس مش كتير علشان القصة تبقا حلوه شويه انا كاتب القصه دي اصلن وفي دماغي كذا حاجه بس مش عارف اسبت علي سناريو واحد فا ياريت اقتراحات منكم وشكرا
لا رايقه رغم انو هتبقي طرش هههه
اتاخرت ليه هتنزل الأجزاء امتي
 
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد, الفارس المقداد, Magdy66 و شخص آخر
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد و Magdy66
مسا مسا يا نجم ده الجزء الثاني من قصة فك الختم
يلا نبدا


( تعديل بسيط يا جماعه محمد ال متبني سيف عندو شركات اصدار وتصدير و تغذيه و مقاولات)



بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه

يوصل بابا الشركة و يطلع المكتب

بابا: ازاي ده حصل يا سلوي

سلوى: ( سكرتيرة بابا عندها ٢٥ سنه طول ١٦٠ سنتي و وزن ٦٥ بزاز اقل متوسطه طيز صغيره بس مرفوعه تحسها اكبر ودي صوره قريبه من جسمها
) ولله مش عارفه يا محمد باشا انا كنت قاعده لقيت التلفون بيرن و كان مسؤل المخزن

فلاش باك ساعت المكالمه


سلوي: ايوا يا استاذ مازن في حاجه؟

مازن: ايوا يا استاذه سلوى هوا الباشا موجود عندك؟

سلوى: لا الباشا في البيت فيه حاجه اقدر اقلهالو

مازن: ايوا قوليله ان المخزن حصل فيه حريقه هما هنا بيقولو انو ماس كربائي بس انا اتاكد انو فعل فاعل

سلوي بخضه: ازاي يعني مين العملها

مازن: مين عملها مش عارف بس انا متاكد انو فعل فاعل

سلوي: تمم يا استاذ مازن ممكن تقرير بي الإضرار علشان اعرضو علي الباشا

مازن : طبعا ربع ساعه و هديكي الملف سلام

سلوي: تمم مستنياك سلام


نرجع من الفلاش باك



سلوي: بس ده كل ال حصل و ادي الملف اهو الخساير مش كتير المخزن اصلن مكنش في حاجه كبيره زي من اسبوع

بابا: كام الخساير؟

سلوي: اتنين مليون جنيه تمن البطاطس ال كانت في التلجات

بابا: تمم الحمد لله على كل حال في حاجه تانيه

سلوى: لا يا باشا سلامتك

بابا : اه وبعدين لما تقوليلي خبر زي ده قولي بطريقه احسن من كدا انتي كنتي هتموتيني بطريقتك دي 😂

سلوى : اسفه يا باشا 😊

بابا: تمم مفيش مشكله سلام

سلوى: سلام يا باشا


يمشي بابا و يروح شركة المقاولات




في مشهد اخر


يقف شخص مجهول قريب من حادث إحراق المخزن شركات الأنصاري يتكلم في التلفون

المجهول : ايوا يا باشا............... لا يا باشا انا نفذت زي منتا قولت............ مليش فيه بقا المخزن مليان ولا فاضي.............. طب يا باشا خلاص..... تمم يا باشا هنفذ كمان ساعه......... مع السلامه



مشهد اخر عند سيف من قدام المدرسه بتاعتو بيتكلم مع الميس بتاعتو لحد ما عربيه تقف قدامهم يرشو مخدر عليهم و ياخدو سيف و يجرو بسرعه و عربيه ال مع حرس سيف المسؤل عنو بيحاول يلاحقهم بس معرفش في بيرن علي بابا يقولو

الحارس: ايوا محمد باشا ابنك يا باشا وانا لسا رايح اجيبو من قدام المدرسه لسا بنزل من العربيه فيه عربيه تانيه وقفت قدامو خدرو و جويو حولت اجري وراهم معرفتش اختفو

بابا متعصب : ازاي يعني الكلام ده مش ال هيكون عمل كدا اقفل اقفل

بابا قاعد متعصب مش شايف قدامو فا هوا بحب سيف جدا مع انو مش ابنو وخايف يقول لي مراتو لتحسلها حاجه

تلفونو يرن برقم برايفت يرد


بابا : الو مين معايا


المتصل : اي يا حمو نسيت صوتي ولا اي


بابا بضيق : لا فاكر صوتك يا مروان عاوز ايه


مروان بخث : مش انا ال عاوز انت ال عاوز يا حمو

بابا بضيق : انا مش عاوز حاجه منك

مروان بخث : طب ابنك او ال لقيط عامل اي


بابا متعصب : عاوز اي اخلص

مروان بخث: يعني مش عاوز ابنك ال مخطوف

بابا بخضه: ولله يا مروان لو لمستو لتزعل جامد

مروان بستهزاء: شوف بس مين ال في موقف قوي موقفك ميسمحش الا انك تسمع الكلام وبس

بابا: طب عاوز اي يا مروان

مروان بانتصار : عاوزك تنسحب من الناقصه الجايه

بابا: حاضر حاضر حاجه تاني

مروان : لا كفايه المنقاصه دي و مناقصة الجيش و منقاصة ال كمبوند الساحل

بابا : خلاص مش دخلهم عاوز ابني بس

مروان: لا مهو هقعد معايا شويه لحد ما اتطمن انك مش هتغدر

بابا: لا ونبي هاتو مش دخلهم ولله

مروان : لا خلاص انا قولت

بابا: طب سمعني صوتو طيب

مروان : تمم ياعم خدو معاك اهو

بابا: الو يا سيف يا حبيبي انت كويس


سيف: ايوا يا بابا انت فين انا خايف اوي من الناس الوحشة دي

بابا: متخافش يا حبيبي انا هطلعك

سيف: ماشي يا بابا

مروان: سلام يا بابا 😂😂😂



(مروان صالح الخولي صاحب شركات الخولي جروب عندو ٣٢ سنه و طول ١٧٥ سنتي وزن ٨٠ ابيض عيون سودا مش وسيم عادي هوا المنافس الاول لي محمد الأنصاري بيحاول يوصل لي مكان محمد في السوق علشان شركة محمد في السوق رقم واحد و شغال شمال في السلاح و المخدرات )




في مشهد اخر




عند سيف في مخزن قديم علي سرير قديم و مربوط مرا واحد يغمي عليه و يظهر رجال من العدم تقتل وجالة مروان بكل خفه و سهوله و تفق سيف و تاخدو معاهم



في مشهد اخر



بابا حكي لي ماما كل ال حصل وهيا قاعده تعيط

ماما بعياط : مليش دعوه يا محمد عاوزه ابني مليش دعوه


بابا بحزن : اهدي بس يا ليلي اكيد مش هحصلو حاجا انشاء **** خير

وهما بيحكو تخش الخدامه عليهم بسرعه وتقول : يا بيه يا بيه الحق بسرعه تعاله شوف


بابا و ماما بيطلعو يجري اول ما بيوصلو يلاقو سيف علي كنت واحد من الحرس مغمي عليه

بابا: سيف ابني جبتو ازاي يا فهد ( واحد من الحرس)

فهد : انا لقيت عربيه وقفت قدام البيت نزلتو و جريت حرينا وراها هربت

ماما : هاتو يا فهد هاتو ( تاخد سيف في حضنها و تعيط)
كدا يا قسي عاوز تسبني و تمشي

بيفوق سيف لاقي ابوه و امو معاه بيحضن امو جامد وهيا تحس بيه تحضنو بردو

المهم يدخلو الفلا يحموه و ينام بعدها بيوم كانت معاد المناقصه ال مروان قال لمحمد ميدخلهاش بس محمد كان جاهز اصلن فا دخل و كسبها مروان رن علي محمد و قالو

مروان متعصب : ازاي يا محمد تخش المناقصه انت مستغني علي حيات ابنك ولا اي

بابا ببرود : هوا انا مقولتلكش اصل سيف باين من امبارح في الفلا 😂😂

مروان بخضه : ازاي ده كنت عندو لما كالمك انت بتقول اي كلام انا اصلن داخل علي المكان اهو احا اي ده من موت رجلتي انت؟

بابا بضحكه : ولله ولا قربت منهم ولا اعرف المكان حتي 😂😂

مروان : امال ازاي؟

بابا: زي السكر في الشاي اقفل يلا يا خول ولو فكرت تجي علي حد تاني من عائلتي هتموت

بابا قفل في وشه



في مشهد اخر غير معلوم مكانو



شخص بيتكلم في التلفون



شخص: ايوا يا باشا خلاص خلصت علي كل الرجاله َ خدت ال العيل الصغير وديتو البيت........... لا محدش شافني بس انا مش فاهم ليه نعمل كدا ومنغير منقول........ اسف يا باشا...... خلاص تمم هحميه من بعيد لبعيد..... تمم مع السلامه




عند سيف في البيت



ماما: انت مكنتش شايف يا حبيبي اي حد من ال جابك


سيف: لا يا ماما انا كنت قاعد علي السرير زي منا مره واحده حسيت حاجه بتشكني و نمت


ماما: ماشي يا روحي حمد**** على السلامه اطلع نام انت يا قمري


المهم سيف يطلع لي ينام

(بص بقا يا نجم انا عملت الجزء ده وهوا لسا 13 سنه علشان

اولا : اعرفك انو زكي جدا

ثانيا : علشان اعرفك ان في اعداء لي محمد الأنصاري مع انو مش شغال شمال

ثالثا : علشان اعرفك انو فيه ناس بتحمي سيف مشعرفيش هوا مش وليه يعملو كدا بس كدا ده ال كنت عاوز اوضحو سلا بقا نخش في الجد)


( تجري الأحداث الي عام 2024 )


تعرف الأشخاص تاني مع زيادة السن


العائله التي متبنيه سيف


الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و تغذيه هوا عندو 41 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها 37 سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)



عبير: عندها 49 سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره بس نزارل لي تحت من كبر السن مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا



فاتن: وهيا في عمر 40 سنه مطلقه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها


نروح بقا للكبير ال مقولتش علي مصفاته ولا مره


انا اسمي سيف اكيد انتو عرفين ان انا عائلتي الجديده محمد و ليلي بس انا عارف اني يتيم الأب والأم معرفش حاجه غير انو ماما عبير قالت اني كنت قال وانا عندي سنتين و عندي شويه حروق في جسمي فاخمنو ان البيت بتعانا ولع و اهلي ماتو وانا حد جبني هنا معرفش اكتر من كدا المهم انا دلوقتي عندي 17 سنه انا وسيم جدا عندي عين لونها احمر و التانيه زارقه هيا سعات تخوف الناس و سعات تخليني احلي في الشكل علي حسب لو غضبان او هادي انا طولي ١٧٥ سنتي وزني ٦٥ رياضي جسمي حلو مش فرمه فشيخه يعني بس حلوه و شعري اسمر و زكي جدا بس مش بين زكائي كتير اما بقا طول حماده على اول نيكه هقول طوله 😂😂 نرجع تاني






بس نقف هنا يا شباب علشان اظبط افكاري وعلفكرا انا منزل الجزء ده يغتبر زي ال قبلو تعرفي بردو اما بقا ال جاي حاجه جامده فا لازم اظبط ال هكتبو علشان عندب كذا سنايرو عاوز اسلت علي حاجه مثلا اخليه من الجن ولا كلام ده مش عارف بس مش عارف اقلد حد فا لسا هشوف و انشاء **** هيعجبك سلام
ممكن دمج الجزء الثاني يسطا

@CESAR
 
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد و Magdy66
تم إضافة الجزء الثاني
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: وليد العمده وليد، Magdy66 و Tito199
بص يا برنس الجزاء الاول و التاني حتي لو تعريفي كنت تقدر تبني فيهم الشخصيات اكتر من كده وثانيا البطل و لو كان مثالي من الاول مش هيبقي في مجال للتحسن يعني انتا مخلي البطل وسيم و ذكي وقوي وغني من اول القصه طيب بعدين البطل هيتطور في اي فاهم ؟ + انا مش بعدل عليك انا بس بديك شويه معلومات عشان القصه عجباني واستمر
 
  • عجبني
  • أتفق
التفاعلات: وليد العمده وليد، Tito199 و Magdy66
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
مسا مسا يا نجم من الاول كدا انا اول مره اكتب قصه ودي هتكون فانتازيا وخيال فا اخلي البطل مفيش منو انتين عادي ده خيال ياصاحبي متعلقليش علي الواحده يعني يلا نبدأ بدل الرغي


يلا نبدأ بي الجزء الأول من قصة فك الختم


هذه الأحداث في العام 2009



ايوا يبني لا مش شايف من الناس ال واقفه ادخل بي الكمرا شويه وسعي طيزك يا مدام حاسبي صدرك يا انسه ايوا بس كدا نبدا معايا دلوقتي قدام بيت بيولع و الناس كتير واقفه مستنيه المطافي اصل النار كتير محدش عارف حتي يقرب من البيت لي سبب غير معلوم و كمان الناس كلها قلقانه اصل ده بيت فيه منطقه شعبيه فقيره فيه حواري القاهره فا البيوت كلها جنب بعض فا الناس خايفه النار تطول البيوت و كمان خايفين على العيله ال جوه فيه نص النار ال الناس قالو خلاص انهم ماتو اصل النار والعه بقالها كتير المهم توصل المطافي و تخش بسرعه علشان تلحق اي حد يكون فيه لسه الروح


المهم بعد شويه يطلع واحد من المطافي شايل *** في سن السنتين و بيجري وبيقول

رجل المطافي: اسعاااف بسرعه يلا يلا بسرعه علي المستشفى قبل بيموت

الناس بتقول لبتاع المطافي : لحقتو ازاي ده النار والعه من زمان وده عيل صغير ميستحملش وكمان مش باين عليه حروق

رجل المطافي بقولهم: انا كنت بطفي النار و بشوف حد عايش ولا حاجه لقيت راجل كبير و واحده كدا ميتين فوق بعض بشيلهم لقيت صوت تحتهم لقيت باب في الأرض بفتحو لقيت الطفل جبتو بسرعه

واحد من الناس بيقول: ولله الناس دي طيبين اوي ده حتي مش ابنهم ده الاب لقاه علي باب الجامع وهوا عندو سنه

(انا مش راضي اقول اسم الأب والأم علشان اصلن مش محتاجه بعض كدا)

في واحد واقف يقع علي الارض و يعيط و يقول : صاحبي راح صاحبي اعععع لي كدا يا صاحبي تسبني كدا ليه

صاحب الصوت ده اسمو محمد صاحب الاب ال مات فيه الحريقه

موصفات محمد عندو ٣٣ سنه ابيض بس مش جامد و طول ١٨٠ و وزن ٧٥ و اسمر بكرش بسيط و طيب جدا صاحب صاحبو و متجوز و عندو محل ملابس فيه المنطقه

و مراتو منال ٢٧ سنه بيضه بردو ١٦٤ سنتي وزن ٧٠ حته كدا بلدي اصلي بزاز كبيره و طيز متوسطه و مرفوعه مع كرش بسيط كدا ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d9B1pTB

المهم فا الناس بتهديه و من جواهم زعلانين علي الأسره دي فا الاب و الام كانو المنطقه كلها بتحبهم
المهم الحريقه بتخلص المطافي بتمشي و الناس هيا كمان




في مشهد اخر


واحد بيتكلم في التلفون في مكان الحادث : ايوا يا ريس لا خلصت و الواد الصغير مات كمان
( بيقول في نفسه ده لو عرف ان الواد الصغير لسا عايش هيقتلني)

الريس : خلاص تعاله خد بقيت فلوسك

المجرم : تمم يا ريس متحرمش سلام



نروح عند الطفل في المستشفى عربيه الإسعاف و بتنزل الطفل بسرعه الدكاتره بتاخدو بسرعه علي العنايه بتاعت الأطفال علشان كان شافط دخان كتير فا بيحاولو ينقظوه بس ال الجهاز بيصفر و يموت و الدكتور و المريضين بيزعلو اصلو *** وسيم جدا و جذاب فا يخدو علشان يحطوه فا التلاجه و الممرضه رايحه تحطو لقت الطفل بيطلع صوت كدا فا بتصوت كدا من الخضه و تخدو و تجري بسرعه لي الدكتور و لقيه لسا عايش و يعلجوه و يحطلو محاليل و الدكاتره بتقول عليه المعجزة اصلو كان مات خلاص فا يقعد اسبوع في المستشفى وكل يوم محمد يجي يزوره هوا و مراته و بعد اسبوع كمان المستشفى بيقولو انو ينفع يطلع مفيش منو خوف خلاص يخدو محمد


ويقول لي مراتو: نخدو يا منال نربيه ده عيل لسا صغير احنا لسا مخلفناش وربنا يكرم

منال : طبعا يا محمد ودي فيها كلام

عم محمد: اصليه يا منال يلا نروح

منال: يالا يا محمد

و هما مروحين فيه الطريق يطلع عليهم عربيه تسبتهم و تاخد الطفل و تجري و منال يغمي عليها و محمد مصدوم يبص علي منال بسرعه فوقها و هيا منهاره عياط ولا اكن ابنها بجد يروحو القسم

يعملو محضر بي الوقعه فا الطابظ بيقولهم : يا جماعه طب مفيش اي صور او اي حاجه نوصلو بيه

محمد بحزن : للأسف البيت بتاعهم والع من اسبوع و كل الصور و اثبات الشخصيه و التلفونات كلها ولعت

الظابط : طب كدا صعب علينا بس هنراجع الكامرات بس انت قولو العربيه لونها اي و نوعها اي و هنشوف انشاء **** نلاقيها

محمد: انشاء **** العربيه لونها كحلي و نوعها لانسر و النمر مختش بالي منها متهيقلي كمان كانت متشاله

الظابط: تمم يا استاذ محمد هنشوف وانشاء **** هتلقيه تقدرو تتفضلو و لما لقيه اي حاجه نتواصل معاك

محمد: تمم يا حضرت الظابط السلام عليكم

الظابط: وعليكم السلام



نروح عند الخطفو الطفل و المعلم بتعاهم قاعد متعصب و يزعق ويقول : يا اغبيه مش ده الطفل ال قصدي عليه يا حمير

الخاطف: يا معلم انت قولت عربيه و فيها راجل و مراتو و عيل صغير و قولت المعاد ال هيمشو فيه و الطريق و العربيه و بلصور واحنا عملنا كل الكلام ده مش مشكلتنا ان فيه واحد نفس المواصفات

المعلم: ماشي ياخول منك ليه قولو بقا نعمل ايه في المصيبه دي لو سلمناه لي اهلو الحكومه هتشم خبر

الخاطف التاني: بص يا معلم انا برأي نوديه دار ايتام ونخلص علشان انا سالت علي الناس ال كانو معاه من شويه و دول ناس وخدينو يربوه بعد ما علتو ماتو في حريقة البيت بتعهم و كمان الناس ال هيربوه دول معومش فلوس ان احنا نطلب فيديه فيه فا برأي نروح اي دار أيتام و نحطو هناك وخلاص علي كدا هما اصلن الناس اب تربيه دول من القاهره احنا هنا في الإسكندرية فا بلاها ام المشوار و نحطو في اي دار هنا ولا ايه رايك يا معلم

المعلم : تمم فكره حلوه بردو نفزو علي الفجر يلا يا خول منك ليه لسا هتنح


في مشهد اخر


عند محمد و منال مراتو في البيت

محمد بحزن: ازاي يحصل كدا و مين اصلن يكون خطفو ازاي ازاي انا كدا مصنتش الامانه سامحني يا صاحبي انا واطي واطي و ( بعيط)

منال بحزن : اهدي بقا يا محمد اكيد هنلقيه انشاء **** هنلقيه قول انت بس يارب

محمد: يارب




في مشهد اخر


عند ازان الفجر يأتي رجل ملثم فيه الظلام معهو *** يتركو امام باب و يخبط و يجري يركب موتوسكل و يجرو بسرعه و عند الطفل الباب يفتح يظهر واحده ست فيه ٢٩ من عمرها تنزل تلاقي الطفل ملفوف في ملايه و بيعيط تبص في الشارع مفيش كلب معدي حتي تخدو و تدخلو جوا و توكلو و تنيمو و تنام هيا كمان
الصبح يجي وتروح هذة المرأه التي اسمها فاتن وهيا في عمر ٢٩ سنه مطلقه من اربع سنين لعدم الخلفه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d92suBj

المهم تروح علي المديره تحكيها الحصل

فاتن: و ده كل الحصل يا استاذه عبير

عبير: عندها ٣٨ سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا ودي صوره قربيه منها

https://freeimage.host/i/d92sRrQ

عبير: طب يا فاتن ملقتش معاه اي حاجه اسم جواب اي حاجه

فاتن: لا يا استاذه مفيش حاجه خالص

عبير: تمم عادي حطيه مع العيال في العنبر

فاتن: تمم يا استاذه استأذن انا

(ملحوظه الدار فيها بنات و ولاد بس مش في نفس العنبر)

عبير: تمم انا جايه معاكي علشان اشوفه
فاتن: تمم

ويروحي لحد الولد يلقوه واحد من ولاد الدار اسمو عبدو عندو ١٢ سنه بيلعبو و الولد الصغير بيضحك
عبير اول ما تشوفه تقول : يا عبدو انت بتعمل اي
عبدو: بلعب معاه يا ماما ( كل ال فدار بيحب عبير و بيقولها يا ماما علشان هيا من وهيا صغيره وهيا فا الدار مع امها فا بتحب الدار و الناس بيحبها و يحترموها)

عبير : ماشي يا قلب ماما ممكن ماما تشوفو بقا انا كمان

عبدو: طبعا اتفضلي يا ماما

عبير اول ما بتشوف الولد الصغير بتقول: بسم ** مشاء ** ايه ده قمر اوي

فاتن: نفس ال قولتو يا استاذه 😂😂

عبير : ماشي يا فاتن سميه سيف

فاتن: حلو الاسم ده اوي





المهم اختصار للوقت علشان ننجز في الوقت في عام 2013 كان الطفل بقا عندو ست سنوات وكان اغلب ال فيه الدار يحبوه لخفت دمو و شكلو


المهم جات عائله غنيه جدا للتبني من الدار
الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و هوا عندو 30 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها ٢٦ سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)

عبير: اهلا يا باشا نورت نورتي يا هانم

الاتنين: اهلا يا استاذه عبير

عبير: امرو سبب الزياره

محمد: جاين نتبني *** من عندك

عبير: اممم تمم مفيش مشكله يا فندم ده كفايه اني عيل من عيالي هيكونوا معاكم

محمد: تسلمي يا عبير

عبير: طب يلا تعالو نشوف الولاد و البنات و شوفو ال تحبوه

يروحو كلهم اول ما ليلي تشوف سيف قلبها بنبض جامد تحس انها مشدالو و محمد نفس الكلام فا بيروحو عندو يشلوه

محمد: استاذه عبير انا عاوز الطفل القمر ده

عبير: (مش عارفه حزينه علشان سيف هيبعد عنها فا هيا بتحبو و متعودا تشوفو كل يوم ولا فرحانه علشان هيبقا معاه عائله زي كل الناس) تمم يا استاذ محمد مع انك هتاخد قلبي كدا

محمد بستغراب: ازاي يعني

عبير: اصلو سيف ده قلبي و قلب الدار مفيش حد هنا مش بيحبو

ليلي: عندك حق يا عبير ده قمر اوي بيشد الواحد كدا تحس انك عاوزه تخديه في حضنك مطلعوش و عيونه حلوه اوي

عبير: اهو اديكي حبته من اول ساعه امال انا
اعمل ايه ده بقالو اربع سنين هنا

محمد : هوا عندو كام سنه؟

عبير: كان جاي هنا سنتين يعني دلوقتي سته

سيف أخيراً بينطق : ماما عبير مين دول

عبير: دول ماما و بابا الجداد يا حبيبي

سيف بحزن: يعني مش هشوفك تاني يا ماما

عبير وهيا بتنزل دمعه منها : لا يا حبيبي هاجي ازورك علي طول

ليلى: سيف انا ماما ليلي و ده بابا محمد و كمان هخليك تحي تزور ماما عبير علطول

سيف: ماشي

فاتن جيه من بعيد : اي ده يا استاذه عبير هوا
ريحين فين بي سيف

عبير: استاذ محمد و ليلي هانم هيتبنو سيف

فاتن بحزن : يعني سيف هيبعد عني ده انا اول ايد شلتو هنا انا ال لقيتو علي باب الدار

عبير: معلش يا فاتن هنروح نزوره علطول

فاتن بتروح تاخد سيف في حضنها و تقوله : ابقا تعاله زورني يا سيفو متسبنيش انت عارف اني بحبك صح

سيف: طبعا يا ماما انا بحبك اوي

المهم بيروحو يخلصو كل حاجه مع دموع مع اغلب ال في الدار مع رحيل سيف و محمد بيروح يسجلوه بي اسمو



من ناحيه تانيه محمد و منال بيفقضو الامل انهم يلاقو سيف تاني و كانو خلفو ولد و بنت




المهم نعدي الوقت لحد 2020 كان سيف كل شهر يروح يزوح الدار و كمان سيف حب محمد و ليلي اوي كان سيف عندو دلوقتي 13 سنه هوا فيه اول اعدادي كان زكي جدا غير اصحابو ال لسا مش فاهمين حاجه هوا كان بيطلع الاول في كل المواد كانو الناس بتستغرب ازاي ولد صغير زي ده يبقا ذكي كدا المهم




عند محمد و ليلي في الاوضة

بابا: بس ازاي سيف زكي جدا كدا يا ليلي ده لسا صغير يعني

ماما: (بص لما اقول ماما و بابا يبقا قصدي علي محمد و ليلى) مش عارفه بس فرحانا بيه

بابا: عندك حق انا عاوز اخدو معايا الشركه تاني زي المره ال فاتت ده المره ال فاتت قعد يقرا الورق العقد الشركه الأوربية معايا و قالي علي عرض قولت ده مستحيل يوافقو عليه بس وهحنا قاعدين لقيتو يستأذن يتكلم وقال علي العرض و صاحب الشركه رفض عشر دقايق سيف قعد يكلمو و يحط ورق و يقنعو لحد ما وهمو كمان انو هوا ال كسبان و مجلس الاداره كلهم كانو مبهورين بيه جامد

ماما: ههه طلعلي 😂😂

بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه


وكدا معانا نهايه الجزء الاول من قصة فك الختم
بص يا نجم دي قصه خياليه فا انا هدلعك هخليه عندو قوه و الكلام ده بس انا عاوز القصه تبقا طويله شويه كذا سلسله فا بحكي بس التفضيل و ياريت تقولو رأيكم علشان لو مش حلوه مكملهاش انا اصلن مش كاتب بس قولت اجرب تعب الكتابه بدل مقعد اقول كل شويه لي كاتب ايه ياعم متأخر في تنزيل الجزء ليه طلعو بيتعبو بجد 😂
وكمان دي قصة جنسه يعني هدلعك يا ابو بتاع على كتفك بس مش كتير علشان القصة تبقا حلوه شويه انا كاتب القصه دي اصلن وفي دماغي كذا حاجه بس مش عارف اسبت علي سناريو واحد فا ياريت اقتراحات منكم وشكرا

مسا مسا يا نجم ده الجزء الثاني من قصة فك الختم
يلا نبدا


( تعديل بسيط يا جماعه محمد ال متبني سيف عندو شركات اصدار وتصدير و تغذيه و مقاولات)



بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه

يوصل بابا الشركة و يطلع المكتب

بابا: ازاي ده حصل يا سلوي

سلوى: ( سكرتيرة بابا عندها ٢٥ سنه طول ١٦٠ سنتي و وزن ٦٥ بزاز اقل متوسطه طيز صغيره بس مرفوعه تحسها اكبر ودي صوره قريبه من جسمها
) ولله مش عارفه يا محمد باشا انا كنت قاعده لقيت التلفون بيرن و كان مسؤل المخزن

فلاش باك ساعت المكالمه


سلوي: ايوا يا استاذ مازن في حاجه؟

مازن: ايوا يا استاذه سلوى هوا الباشا موجود عندك؟

سلوى: لا الباشا في البيت فيه حاجه اقدر اقلهالو

مازن: ايوا قوليله ان المخزن حصل فيه حريقه هما هنا بيقولو انو ماس كربائي بس انا اتاكد انو فعل فاعل

سلوي بخضه: ازاي يعني مين العملها

مازن: مين عملها مش عارف بس انا متاكد انو فعل فاعل

سلوي: تمم يا استاذ مازن ممكن تقرير بي الإضرار علشان اعرضو علي الباشا

مازن : طبعا ربع ساعه و هديكي الملف سلام

سلوي: تمم مستنياك سلام


نرجع من الفلاش باك



سلوي: بس ده كل ال حصل و ادي الملف اهو الخساير مش كتير المخزن اصلن مكنش في حاجه كبيره زي من اسبوع

بابا: كام الخساير؟

سلوي: اتنين مليون جنيه تمن البطاطس ال كانت في التلجات

بابا: تمم الحمد لله على كل حال في حاجه تانيه

سلوى: لا يا باشا سلامتك

بابا : اه وبعدين لما تقوليلي خبر زي ده قولي بطريقه احسن من كدا انتي كنتي هتموتيني بطريقتك دي 😂

سلوى : اسفه يا باشا 😊

بابا: تمم مفيش مشكله سلام

سلوى: سلام يا باشا


يمشي بابا و يروح شركة المقاولات




في مشهد اخر


يقف شخص مجهول قريب من حادث إحراق المخزن شركات الأنصاري يتكلم في التلفون

المجهول : ايوا يا باشا............... لا يا باشا انا نفذت زي منتا قولت............ مليش فيه بقا المخزن مليان ولا فاضي.............. طب يا باشا خلاص..... تمم يا باشا هنفذ كمان ساعه......... مع السلامه



مشهد اخر عند سيف من قدام المدرسه بتاعتو بيتكلم مع الميس بتاعتو لحد ما عربيه تقف قدامهم يرشو مخدر عليهم و ياخدو سيف و يجرو بسرعه و عربيه ال مع حرس سيف المسؤل عنو بيحاول يلاحقهم بس معرفش في بيرن علي بابا يقولو

الحارس: ايوا محمد باشا ابنك يا باشا وانا لسا رايح اجيبو من قدام المدرسه لسا بنزل من العربيه فيه عربيه تانيه وقفت قدامو خدرو و جويو حولت اجري وراهم معرفتش اختفو

بابا متعصب : ازاي يعني الكلام ده مش ال هيكون عمل كدا اقفل اقفل

بابا قاعد متعصب مش شايف قدامو فا هوا بحب سيف جدا مع انو مش ابنو وخايف يقول لي مراتو لتحسلها حاجه

تلفونو يرن برقم برايفت يرد


بابا : الو مين معايا


المتصل : اي يا حمو نسيت صوتي ولا اي


بابا بضيق : لا فاكر صوتك يا مروان عاوز ايه


مروان بخث : مش انا ال عاوز انت ال عاوز يا حمو

بابا بضيق : انا مش عاوز حاجه منك

مروان بخث : طب ابنك او ال لقيط عامل اي


بابا متعصب : عاوز اي اخلص

مروان بخث: يعني مش عاوز ابنك ال مخطوف

بابا بخضه: ولله يا مروان لو لمستو لتزعل جامد

مروان بستهزاء: شوف بس مين ال في موقف قوي موقفك ميسمحش الا انك تسمع الكلام وبس

بابا: طب عاوز اي يا مروان

مروان بانتصار : عاوزك تنسحب من الناقصه الجايه

بابا: حاضر حاضر حاجه تاني

مروان : لا كفايه المنقاصه دي و مناقصة الجيش و منقاصة ال كمبوند الساحل

بابا : خلاص مش دخلهم عاوز ابني بس

مروان: لا مهو هقعد معايا شويه لحد ما اتطمن انك مش هتغدر

بابا: لا ونبي هاتو مش دخلهم ولله

مروان : لا خلاص انا قولت

بابا: طب سمعني صوتو طيب

مروان : تمم ياعم خدو معاك اهو

بابا: الو يا سيف يا حبيبي انت كويس


سيف: ايوا يا بابا انت فين انا خايف اوي من الناس الوحشة دي

بابا: متخافش يا حبيبي انا هطلعك

سيف: ماشي يا بابا

مروان: سلام يا بابا 😂😂😂



(مروان صالح الخولي صاحب شركات الخولي جروب عندو ٣٢ سنه و طول ١٧٥ سنتي وزن ٨٠ ابيض عيون سودا مش وسيم عادي هوا المنافس الاول لي محمد الأنصاري بيحاول يوصل لي مكان محمد في السوق علشان شركة محمد في السوق رقم واحد و شغال شمال في السلاح و المخدرات )




في مشهد اخر




عند سيف في مخزن قديم علي سرير قديم و مربوط مرا واحد يغمي عليه و يظهر رجال من العدم تقتل وجالة مروان بكل خفه و سهوله و تفق سيف و تاخدو معاهم



في مشهد اخر



بابا حكي لي ماما كل ال حصل وهيا قاعده تعيط

ماما بعياط : مليش دعوه يا محمد عاوزه ابني مليش دعوه


بابا بحزن : اهدي بس يا ليلي اكيد مش هحصلو حاجا انشاء **** خير

وهما بيحكو تخش الخدامه عليهم بسرعه وتقول : يا بيه يا بيه الحق بسرعه تعاله شوف


بابا و ماما بيطلعو يجري اول ما بيوصلو يلاقو سيف علي كنت واحد من الحرس مغمي عليه

بابا: سيف ابني جبتو ازاي يا فهد ( واحد من الحرس)

فهد : انا لقيت عربيه وقفت قدام البيت نزلتو و جريت حرينا وراها هربت

ماما : هاتو يا فهد هاتو ( تاخد سيف في حضنها و تعيط)
كدا يا قسي عاوز تسبني و تمشي

بيفوق سيف لاقي ابوه و امو معاه بيحضن امو جامد وهيا تحس بيه تحضنو بردو

المهم يدخلو الفلا يحموه و ينام بعدها بيوم كانت معاد المناقصه ال مروان قال لمحمد ميدخلهاش بس محمد كان جاهز اصلن فا دخل و كسبها مروان رن علي محمد و قالو

مروان متعصب : ازاي يا محمد تخش المناقصه انت مستغني علي حيات ابنك ولا اي

بابا ببرود : هوا انا مقولتلكش اصل سيف باين من امبارح في الفلا 😂😂

مروان بخضه : ازاي ده كنت عندو لما كالمك انت بتقول اي كلام انا اصلن داخل علي المكان اهو احا اي ده من موت رجلتي انت؟

بابا بضحكه : ولله ولا قربت منهم ولا اعرف المكان حتي 😂😂

مروان : امال ازاي؟

بابا: زي السكر في الشاي اقفل يلا يا خول ولو فكرت تجي علي حد تاني من عائلتي هتموت

بابا قفل في وشه



في مشهد اخر غير معلوم مكانو



شخص بيتكلم في التلفون



شخص: ايوا يا باشا خلاص خلصت علي كل الرجاله َ خدت ال العيل الصغير وديتو البيت........... لا محدش شافني بس انا مش فاهم ليه نعمل كدا ومنغير منقول........ اسف يا باشا...... خلاص تمم هحميه من بعيد لبعيد..... تمم مع السلامه




عند سيف في البيت



ماما: انت مكنتش شايف يا حبيبي اي حد من ال جابك


سيف: لا يا ماما انا كنت قاعد علي السرير زي منا مره واحده حسيت حاجه بتشكني و نمت


ماما: ماشي يا روحي حمد**** على السلامه اطلع نام انت يا قمري


المهم سيف يطلع لي ينام

(بص بقا يا نجم انا عملت الجزء ده وهوا لسا 13 سنه علشان

اولا : اعرفك انو زكي جدا

ثانيا : علشان اعرفك ان في اعداء لي محمد الأنصاري مع انو مش شغال شمال

ثالثا : علشان اعرفك انو فيه ناس بتحمي سيف مشعرفيش هوا مش وليه يعملو كدا بس كدا ده ال كنت عاوز اوضحو سلا بقا نخش في الجد)


( تجري الأحداث الي عام 2024 )


تعرف الأشخاص تاني مع زيادة السن


العائله التي متبنيه سيف


الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و تغذيه هوا عندو 41 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها 37 سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)



عبير: عندها 49 سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره بس نزارل لي تحت من كبر السن مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا



فاتن: وهيا في عمر 40 سنه مطلقه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها


نروح بقا للكبير ال مقولتش علي مصفاته ولا مره


انا اسمي سيف اكيد انتو عرفين ان انا عائلتي الجديده محمد و ليلي بس انا عارف اني يتيم الأب والأم معرفش حاجه غير انو ماما عبير قالت اني كنت قال وانا عندي سنتين و عندي شويه حروق في جسمي فاخمنو ان البيت بتعانا ولع و اهلي ماتو وانا حد جبني هنا معرفش اكتر من كدا المهم انا دلوقتي عندي 17 سنه انا وسيم جدا عندي عين لونها احمر و التانيه زارقه هيا سعات تخوف الناس و سعات تخليني احلي في الشكل علي حسب لو غضبان او هادي انا طولي ١٧٥ سنتي وزني ٦٥ رياضي جسمي حلو مش فرمه فشيخه يعني بس حلوه و شعري اسمر و زكي جدا بس مش بين زكائي كتير اما بقا طول حماده على اول نيكه هقول طوله 😂😂 نرجع تاني






بس نقف هنا يا شباب علشان اظبط افكاري وعلفكرا انا منزل الجزء ده يغتبر زي ال قبلو تعرفي بردو اما بقا ال جاي حاجه جامده فا لازم اظبط ال هكتبو علشان عندب كذا سنايرو عاوز اسلت علي حاجه مثلا اخليه من الجن ولا كلام ده مش عارف بس مش عارف اقلد حد فا لسا هشوف و انشاء **** هيعجبك سلام
روعه امتي الجديد
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: وليد العمده وليد، Tito199 و Magdy66
مسا مسا يا نجم من الاول كدا انا اول مره اكتب قصه ودي هتكون فانتازيا وخيال فا اخلي البطل مفيش منو انتين عادي ده خيال ياصاحبي متعلقليش علي الواحده يعني يلا نبدأ بدل الرغي


يلا نبدأ بي الجزء الأول من قصة فك الختم


هذه الأحداث في العام 2009



ايوا يبني لا مش شايف من الناس ال واقفه ادخل بي الكمرا شويه وسعي طيزك يا مدام حاسبي صدرك يا انسه ايوا بس كدا نبدا معايا دلوقتي قدام بيت بيولع و الناس كتير واقفه مستنيه المطافي اصل النار كتير محدش عارف حتي يقرب من البيت لي سبب غير معلوم و كمان الناس كلها قلقانه اصل ده بيت فيه منطقه شعبيه فقيره فيه حواري القاهره فا البيوت كلها جنب بعض فا الناس خايفه النار تطول البيوت و كمان خايفين على العيله ال جوه فيه نص النار ال الناس قالو خلاص انهم ماتو اصل النار والعه بقالها كتير المهم توصل المطافي و تخش بسرعه علشان تلحق اي حد يكون فيه لسه الروح


المهم بعد شويه يطلع واحد من المطافي شايل *** في سن السنتين و بيجري وبيقول

رجل المطافي: اسعاااف بسرعه يلا يلا بسرعه علي المستشفى قبل بيموت

الناس بتقول لبتاع المطافي : لحقتو ازاي ده النار والعه من زمان وده عيل صغير ميستحملش وكمان مش باين عليه حروق

رجل المطافي بقولهم: انا كنت بطفي النار و بشوف حد عايش ولا حاجه لقيت راجل كبير و واحده كدا ميتين فوق بعض بشيلهم لقيت صوت تحتهم لقيت باب في الأرض بفتحو لقيت الطفل جبتو بسرعه

واحد من الناس بيقول: ولله الناس دي طيبين اوي ده حتي مش ابنهم ده الاب لقاه علي باب الجامع وهوا عندو سنه

(انا مش راضي اقول اسم الأب والأم علشان اصلن مش محتاجه بعض كدا)

في واحد واقف يقع علي الارض و يعيط و يقول : صاحبي راح صاحبي اعععع لي كدا يا صاحبي تسبني كدا ليه

صاحب الصوت ده اسمو محمد صاحب الاب ال مات فيه الحريقه

موصفات محمد عندو ٣٣ سنه ابيض بس مش جامد و طول ١٨٠ و وزن ٧٥ و اسمر بكرش بسيط و طيب جدا صاحب صاحبو و متجوز و عندو محل ملابس فيه المنطقه

و مراتو منال ٢٧ سنه بيضه بردو ١٦٤ سنتي وزن ٧٠ حته كدا بلدي اصلي بزاز كبيره و طيز متوسطه و مرفوعه مع كرش بسيط كدا ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d9B1pTB

المهم فا الناس بتهديه و من جواهم زعلانين علي الأسره دي فا الاب و الام كانو المنطقه كلها بتحبهم
المهم الحريقه بتخلص المطافي بتمشي و الناس هيا كمان




في مشهد اخر


واحد بيتكلم في التلفون في مكان الحادث : ايوا يا ريس لا خلصت و الواد الصغير مات كمان
( بيقول في نفسه ده لو عرف ان الواد الصغير لسا عايش هيقتلني)

الريس : خلاص تعاله خد بقيت فلوسك

المجرم : تمم يا ريس متحرمش سلام



نروح عند الطفل في المستشفى عربيه الإسعاف و بتنزل الطفل بسرعه الدكاتره بتاخدو بسرعه علي العنايه بتاعت الأطفال علشان كان شافط دخان كتير فا بيحاولو ينقظوه بس ال الجهاز بيصفر و يموت و الدكتور و المريضين بيزعلو اصلو *** وسيم جدا و جذاب فا يخدو علشان يحطوه فا التلاجه و الممرضه رايحه تحطو لقت الطفل بيطلع صوت كدا فا بتصوت كدا من الخضه و تخدو و تجري بسرعه لي الدكتور و لقيه لسا عايش و يعلجوه و يحطلو محاليل و الدكاتره بتقول عليه المعجزة اصلو كان مات خلاص فا يقعد اسبوع في المستشفى وكل يوم محمد يجي يزوره هوا و مراته و بعد اسبوع كمان المستشفى بيقولو انو ينفع يطلع مفيش منو خوف خلاص يخدو محمد


ويقول لي مراتو: نخدو يا منال نربيه ده عيل لسا صغير احنا لسا مخلفناش وربنا يكرم

منال : طبعا يا محمد ودي فيها كلام

عم محمد: اصليه يا منال يلا نروح

منال: يالا يا محمد

و هما مروحين فيه الطريق يطلع عليهم عربيه تسبتهم و تاخد الطفل و تجري و منال يغمي عليها و محمد مصدوم يبص علي منال بسرعه فوقها و هيا منهاره عياط ولا اكن ابنها بجد يروحو القسم

يعملو محضر بي الوقعه فا الطابظ بيقولهم : يا جماعه طب مفيش اي صور او اي حاجه نوصلو بيه

محمد بحزن : للأسف البيت بتاعهم والع من اسبوع و كل الصور و اثبات الشخصيه و التلفونات كلها ولعت

الظابط : طب كدا صعب علينا بس هنراجع الكامرات بس انت قولو العربيه لونها اي و نوعها اي و هنشوف انشاء **** نلاقيها

محمد: انشاء **** العربيه لونها كحلي و نوعها لانسر و النمر مختش بالي منها متهيقلي كمان كانت متشاله

الظابط: تمم يا استاذ محمد هنشوف وانشاء **** هتلقيه تقدرو تتفضلو و لما لقيه اي حاجه نتواصل معاك

محمد: تمم يا حضرت الظابط السلام عليكم

الظابط: وعليكم السلام



نروح عند الخطفو الطفل و المعلم بتعاهم قاعد متعصب و يزعق ويقول : يا اغبيه مش ده الطفل ال قصدي عليه يا حمير

الخاطف: يا معلم انت قولت عربيه و فيها راجل و مراتو و عيل صغير و قولت المعاد ال هيمشو فيه و الطريق و العربيه و بلصور واحنا عملنا كل الكلام ده مش مشكلتنا ان فيه واحد نفس المواصفات

المعلم: ماشي ياخول منك ليه قولو بقا نعمل ايه في المصيبه دي لو سلمناه لي اهلو الحكومه هتشم خبر

الخاطف التاني: بص يا معلم انا برأي نوديه دار ايتام ونخلص علشان انا سالت علي الناس ال كانو معاه من شويه و دول ناس وخدينو يربوه بعد ما علتو ماتو في حريقة البيت بتعهم و كمان الناس ال هيربوه دول معومش فلوس ان احنا نطلب فيديه فيه فا برأي نروح اي دار أيتام و نحطو هناك وخلاص علي كدا هما اصلن الناس اب تربيه دول من القاهره احنا هنا في الإسكندرية فا بلاها ام المشوار و نحطو في اي دار هنا ولا ايه رايك يا معلم

المعلم : تمم فكره حلوه بردو نفزو علي الفجر يلا يا خول منك ليه لسا هتنح


في مشهد اخر


عند محمد و منال مراتو في البيت

محمد بحزن: ازاي يحصل كدا و مين اصلن يكون خطفو ازاي ازاي انا كدا مصنتش الامانه سامحني يا صاحبي انا واطي واطي و ( بعيط)

منال بحزن : اهدي بقا يا محمد اكيد هنلقيه انشاء **** هنلقيه قول انت بس يارب

محمد: يارب




في مشهد اخر


عند ازان الفجر يأتي رجل ملثم فيه الظلام معهو *** يتركو امام باب و يخبط و يجري يركب موتوسكل و يجرو بسرعه و عند الطفل الباب يفتح يظهر واحده ست فيه ٢٩ من عمرها تنزل تلاقي الطفل ملفوف في ملايه و بيعيط تبص في الشارع مفيش كلب معدي حتي تخدو و تدخلو جوا و توكلو و تنيمو و تنام هيا كمان
الصبح يجي وتروح هذة المرأه التي اسمها فاتن وهيا في عمر ٢٩ سنه مطلقه من اربع سنين لعدم الخلفه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها

https://freeimage.host/i/d92suBj

المهم تروح علي المديره تحكيها الحصل

فاتن: و ده كل الحصل يا استاذه عبير

عبير: عندها ٣٨ سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا ودي صوره قربيه منها

https://freeimage.host/i/d92sRrQ

عبير: طب يا فاتن ملقتش معاه اي حاجه اسم جواب اي حاجه

فاتن: لا يا استاذه مفيش حاجه خالص

عبير: تمم عادي حطيه مع العيال في العنبر

فاتن: تمم يا استاذه استأذن انا

(ملحوظه الدار فيها بنات و ولاد بس مش في نفس العنبر)

عبير: تمم انا جايه معاكي علشان اشوفه
فاتن: تمم

ويروحي لحد الولد يلقوه واحد من ولاد الدار اسمو عبدو عندو ١٢ سنه بيلعبو و الولد الصغير بيضحك
عبير اول ما تشوفه تقول : يا عبدو انت بتعمل اي
عبدو: بلعب معاه يا ماما ( كل ال فدار بيحب عبير و بيقولها يا ماما علشان هيا من وهيا صغيره وهيا فا الدار مع امها فا بتحب الدار و الناس بيحبها و يحترموها)

عبير : ماشي يا قلب ماما ممكن ماما تشوفو بقا انا كمان

عبدو: طبعا اتفضلي يا ماما

عبير اول ما بتشوف الولد الصغير بتقول: بسم ** مشاء ** ايه ده قمر اوي

فاتن: نفس ال قولتو يا استاذه 😂😂

عبير : ماشي يا فاتن سميه سيف

فاتن: حلو الاسم ده اوي





المهم اختصار للوقت علشان ننجز في الوقت في عام 2013 كان الطفل بقا عندو ست سنوات وكان اغلب ال فيه الدار يحبوه لخفت دمو و شكلو


المهم جات عائله غنيه جدا للتبني من الدار
الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و هوا عندو 30 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها ٢٦ سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)

عبير: اهلا يا باشا نورت نورتي يا هانم

الاتنين: اهلا يا استاذه عبير

عبير: امرو سبب الزياره

محمد: جاين نتبني *** من عندك

عبير: اممم تمم مفيش مشكله يا فندم ده كفايه اني عيل من عيالي هيكونوا معاكم

محمد: تسلمي يا عبير

عبير: طب يلا تعالو نشوف الولاد و البنات و شوفو ال تحبوه

يروحو كلهم اول ما ليلي تشوف سيف قلبها بنبض جامد تحس انها مشدالو و محمد نفس الكلام فا بيروحو عندو يشلوه

محمد: استاذه عبير انا عاوز الطفل القمر ده

عبير: (مش عارفه حزينه علشان سيف هيبعد عنها فا هيا بتحبو و متعودا تشوفو كل يوم ولا فرحانه علشان هيبقا معاه عائله زي كل الناس) تمم يا استاذ محمد مع انك هتاخد قلبي كدا

محمد بستغراب: ازاي يعني

عبير: اصلو سيف ده قلبي و قلب الدار مفيش حد هنا مش بيحبو

ليلي: عندك حق يا عبير ده قمر اوي بيشد الواحد كدا تحس انك عاوزه تخديه في حضنك مطلعوش و عيونه حلوه اوي

عبير: اهو اديكي حبته من اول ساعه امال انا
اعمل ايه ده بقالو اربع سنين هنا

محمد : هوا عندو كام سنه؟

عبير: كان جاي هنا سنتين يعني دلوقتي سته

سيف أخيراً بينطق : ماما عبير مين دول

عبير: دول ماما و بابا الجداد يا حبيبي

سيف بحزن: يعني مش هشوفك تاني يا ماما

عبير وهيا بتنزل دمعه منها : لا يا حبيبي هاجي ازورك علي طول

ليلى: سيف انا ماما ليلي و ده بابا محمد و كمان هخليك تحي تزور ماما عبير علطول

سيف: ماشي

فاتن جيه من بعيد : اي ده يا استاذه عبير هوا
ريحين فين بي سيف

عبير: استاذ محمد و ليلي هانم هيتبنو سيف

فاتن بحزن : يعني سيف هيبعد عني ده انا اول ايد شلتو هنا انا ال لقيتو علي باب الدار

عبير: معلش يا فاتن هنروح نزوره علطول

فاتن بتروح تاخد سيف في حضنها و تقوله : ابقا تعاله زورني يا سيفو متسبنيش انت عارف اني بحبك صح

سيف: طبعا يا ماما انا بحبك اوي

المهم بيروحو يخلصو كل حاجه مع دموع مع اغلب ال في الدار مع رحيل سيف و محمد بيروح يسجلوه بي اسمو



من ناحيه تانيه محمد و منال بيفقضو الامل انهم يلاقو سيف تاني و كانو خلفو ولد و بنت




المهم نعدي الوقت لحد 2020 كان سيف كل شهر يروح يزوح الدار و كمان سيف حب محمد و ليلي اوي كان سيف عندو دلوقتي 13 سنه هوا فيه اول اعدادي كان زكي جدا غير اصحابو ال لسا مش فاهمين حاجه هوا كان بيطلع الاول في كل المواد كانو الناس بتستغرب ازاي ولد صغير زي ده يبقا ذكي كدا المهم




عند محمد و ليلي في الاوضة

بابا: بس ازاي سيف زكي جدا كدا يا ليلي ده لسا صغير يعني

ماما: (بص لما اقول ماما و بابا يبقا قصدي علي محمد و ليلى) مش عارفه بس فرحانا بيه

بابا: عندك حق انا عاوز اخدو معايا الشركه تاني زي المره ال فاتت ده المره ال فاتت قعد يقرا الورق العقد الشركه الأوربية معايا و قالي علي عرض قولت ده مستحيل يوافقو عليه بس وهحنا قاعدين لقيتو يستأذن يتكلم وقال علي العرض و صاحب الشركه رفض عشر دقايق سيف قعد يكلمو و يحط ورق و يقنعو لحد ما وهمو كمان انو هوا ال كسبان و مجلس الاداره كلهم كانو مبهورين بيه جامد

ماما: ههه طلعلي 😂😂

بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه


وكدا معانا نهايه الجزء الاول من قصة فك الختم
بص يا نجم دي قصه خياليه فا انا هدلعك هخليه عندو قوه و الكلام ده بس انا عاوز القصه تبقا طويله شويه كذا سلسله فا بحكي بس التفضيل و ياريت تقولو رأيكم علشان لو مش حلوه مكملهاش انا اصلن مش كاتب بس قولت اجرب تعب الكتابه بدل مقعد اقول كل شويه لي كاتب ايه ياعم متأخر في تنزيل الجزء ليه طلعو بيتعبو بجد 😂
وكمان دي قصة جنسه يعني هدلعك يا ابو بتاع على كتفك بس مش كتير علشان القصة تبقا حلوه شويه انا كاتب القصه دي اصلن وفي دماغي كذا حاجه بس مش عارف اسبت علي سناريو واحد فا ياريت اقتراحات منكم وشكرا

مسا مسا يا نجم ده الجزء الثاني من قصة فك الختم
يلا نبدا


( تعديل بسيط يا جماعه محمد ال متبني سيف عندو شركات اصدار وتصدير و تغذيه و مقاولات)



بابا : ايوا مهو قمر بردو

ماما: بتتكسف وشها بحمر : خلاص بقا

لسا بابا هيديها بوسه مشبك يجيلو تلفون من السكرتيرة بتاعتو يعصبو يقوم يركب العربيه و يروح جري علي الشركه

يوصل بابا الشركة و يطلع المكتب

بابا: ازاي ده حصل يا سلوي

سلوى: ( سكرتيرة بابا عندها ٢٥ سنه طول ١٦٠ سنتي و وزن ٦٥ بزاز اقل متوسطه طيز صغيره بس مرفوعه تحسها اكبر ودي صوره قريبه من جسمها
) ولله مش عارفه يا محمد باشا انا كنت قاعده لقيت التلفون بيرن و كان مسؤل المخزن

فلاش باك ساعت المكالمه


سلوي: ايوا يا استاذ مازن في حاجه؟

مازن: ايوا يا استاذه سلوى هوا الباشا موجود عندك؟

سلوى: لا الباشا في البيت فيه حاجه اقدر اقلهالو

مازن: ايوا قوليله ان المخزن حصل فيه حريقه هما هنا بيقولو انو ماس كربائي بس انا اتاكد انو فعل فاعل

سلوي بخضه: ازاي يعني مين العملها

مازن: مين عملها مش عارف بس انا متاكد انو فعل فاعل

سلوي: تمم يا استاذ مازن ممكن تقرير بي الإضرار علشان اعرضو علي الباشا

مازن : طبعا ربع ساعه و هديكي الملف سلام

سلوي: تمم مستنياك سلام


نرجع من الفلاش باك



سلوي: بس ده كل ال حصل و ادي الملف اهو الخساير مش كتير المخزن اصلن مكنش في حاجه كبيره زي من اسبوع

بابا: كام الخساير؟

سلوي: اتنين مليون جنيه تمن البطاطس ال كانت في التلجات

بابا: تمم الحمد لله على كل حال في حاجه تانيه

سلوى: لا يا باشا سلامتك

بابا : اه وبعدين لما تقوليلي خبر زي ده قولي بطريقه احسن من كدا انتي كنتي هتموتيني بطريقتك دي 😂

سلوى : اسفه يا باشا 😊

بابا: تمم مفيش مشكله سلام

سلوى: سلام يا باشا


يمشي بابا و يروح شركة المقاولات




في مشهد اخر


يقف شخص مجهول قريب من حادث إحراق المخزن شركات الأنصاري يتكلم في التلفون

المجهول : ايوا يا باشا............... لا يا باشا انا نفذت زي منتا قولت............ مليش فيه بقا المخزن مليان ولا فاضي.............. طب يا باشا خلاص..... تمم يا باشا هنفذ كمان ساعه......... مع السلامه



مشهد اخر عند سيف من قدام المدرسه بتاعتو بيتكلم مع الميس بتاعتو لحد ما عربيه تقف قدامهم يرشو مخدر عليهم و ياخدو سيف و يجرو بسرعه و عربيه ال مع حرس سيف المسؤل عنو بيحاول يلاحقهم بس معرفش في بيرن علي بابا يقولو

الحارس: ايوا محمد باشا ابنك يا باشا وانا لسا رايح اجيبو من قدام المدرسه لسا بنزل من العربيه فيه عربيه تانيه وقفت قدامو خدرو و جويو حولت اجري وراهم معرفتش اختفو

بابا متعصب : ازاي يعني الكلام ده مش ال هيكون عمل كدا اقفل اقفل

بابا قاعد متعصب مش شايف قدامو فا هوا بحب سيف جدا مع انو مش ابنو وخايف يقول لي مراتو لتحسلها حاجه

تلفونو يرن برقم برايفت يرد


بابا : الو مين معايا


المتصل : اي يا حمو نسيت صوتي ولا اي


بابا بضيق : لا فاكر صوتك يا مروان عاوز ايه


مروان بخث : مش انا ال عاوز انت ال عاوز يا حمو

بابا بضيق : انا مش عاوز حاجه منك

مروان بخث : طب ابنك او ال لقيط عامل اي


بابا متعصب : عاوز اي اخلص

مروان بخث: يعني مش عاوز ابنك ال مخطوف

بابا بخضه: ولله يا مروان لو لمستو لتزعل جامد

مروان بستهزاء: شوف بس مين ال في موقف قوي موقفك ميسمحش الا انك تسمع الكلام وبس

بابا: طب عاوز اي يا مروان

مروان بانتصار : عاوزك تنسحب من الناقصه الجايه

بابا: حاضر حاضر حاجه تاني

مروان : لا كفايه المنقاصه دي و مناقصة الجيش و منقاصة ال كمبوند الساحل

بابا : خلاص مش دخلهم عاوز ابني بس

مروان: لا مهو هقعد معايا شويه لحد ما اتطمن انك مش هتغدر

بابا: لا ونبي هاتو مش دخلهم ولله

مروان : لا خلاص انا قولت

بابا: طب سمعني صوتو طيب

مروان : تمم ياعم خدو معاك اهو

بابا: الو يا سيف يا حبيبي انت كويس


سيف: ايوا يا بابا انت فين انا خايف اوي من الناس الوحشة دي

بابا: متخافش يا حبيبي انا هطلعك

سيف: ماشي يا بابا

مروان: سلام يا بابا 😂😂😂



(مروان صالح الخولي صاحب شركات الخولي جروب عندو ٣٢ سنه و طول ١٧٥ سنتي وزن ٨٠ ابيض عيون سودا مش وسيم عادي هوا المنافس الاول لي محمد الأنصاري بيحاول يوصل لي مكان محمد في السوق علشان شركة محمد في السوق رقم واحد و شغال شمال في السلاح و المخدرات )




في مشهد اخر




عند سيف في مخزن قديم علي سرير قديم و مربوط مرا واحد يغمي عليه و يظهر رجال من العدم تقتل وجالة مروان بكل خفه و سهوله و تفق سيف و تاخدو معاهم



في مشهد اخر



بابا حكي لي ماما كل ال حصل وهيا قاعده تعيط

ماما بعياط : مليش دعوه يا محمد عاوزه ابني مليش دعوه


بابا بحزن : اهدي بس يا ليلي اكيد مش هحصلو حاجا انشاء **** خير

وهما بيحكو تخش الخدامه عليهم بسرعه وتقول : يا بيه يا بيه الحق بسرعه تعاله شوف


بابا و ماما بيطلعو يجري اول ما بيوصلو يلاقو سيف علي كنت واحد من الحرس مغمي عليه

بابا: سيف ابني جبتو ازاي يا فهد ( واحد من الحرس)

فهد : انا لقيت عربيه وقفت قدام البيت نزلتو و جريت حرينا وراها هربت

ماما : هاتو يا فهد هاتو ( تاخد سيف في حضنها و تعيط)
كدا يا قسي عاوز تسبني و تمشي

بيفوق سيف لاقي ابوه و امو معاه بيحضن امو جامد وهيا تحس بيه تحضنو بردو

المهم يدخلو الفلا يحموه و ينام بعدها بيوم كانت معاد المناقصه ال مروان قال لمحمد ميدخلهاش بس محمد كان جاهز اصلن فا دخل و كسبها مروان رن علي محمد و قالو

مروان متعصب : ازاي يا محمد تخش المناقصه انت مستغني علي حيات ابنك ولا اي

بابا ببرود : هوا انا مقولتلكش اصل سيف باين من امبارح في الفلا 😂😂

مروان بخضه : ازاي ده كنت عندو لما كالمك انت بتقول اي كلام انا اصلن داخل علي المكان اهو احا اي ده من موت رجلتي انت؟

بابا بضحكه : ولله ولا قربت منهم ولا اعرف المكان حتي 😂😂

مروان : امال ازاي؟

بابا: زي السكر في الشاي اقفل يلا يا خول ولو فكرت تجي علي حد تاني من عائلتي هتموت

بابا قفل في وشه



في مشهد اخر غير معلوم مكانو



شخص بيتكلم في التلفون



شخص: ايوا يا باشا خلاص خلصت علي كل الرجاله َ خدت ال العيل الصغير وديتو البيت........... لا محدش شافني بس انا مش فاهم ليه نعمل كدا ومنغير منقول........ اسف يا باشا...... خلاص تمم هحميه من بعيد لبعيد..... تمم مع السلامه




عند سيف في البيت



ماما: انت مكنتش شايف يا حبيبي اي حد من ال جابك


سيف: لا يا ماما انا كنت قاعد علي السرير زي منا مره واحده حسيت حاجه بتشكني و نمت


ماما: ماشي يا روحي حمد**** على السلامه اطلع نام انت يا قمري


المهم سيف يطلع لي ينام

(بص بقا يا نجم انا عملت الجزء ده وهوا لسا 13 سنه علشان

اولا : اعرفك انو زكي جدا

ثانيا : علشان اعرفك ان في اعداء لي محمد الأنصاري مع انو مش شغال شمال

ثالثا : علشان اعرفك انو فيه ناس بتحمي سيف مشعرفيش هوا مش وليه يعملو كدا بس كدا ده ال كنت عاوز اوضحو سلا بقا نخش في الجد)


( تجري الأحداث الي عام 2024 )


تعرف الأشخاص تاني مع زيادة السن


العائله التي متبنيه سيف


الاب اسمو: محمد محمود النصارى غني حدا عندو شركة استراد و تصدير و شركة مقاولات و تغذيه هوا عندو 41 سنه طول 180 وزن 70 جسم رياضي رجل عسليه بس سعات بيقلب هوا عقيم او اوضح اكتر هوا و مراتو مينفعش يخلفو مع بعض بس دول قصة حب طويله و حربو كتير علشان يكونو مع بعض فا قالو نتبني *** وخلاص
الام : ليلي طارق العدوي عندها 37 سنه طول ١٦٠ وزن ٦٥ و عيلتها غنيه بردو (بس كدا كفايه مش هوصف جسمها)



عبير: عندها 49 سنه متجوز و مخلفه اتنين بنات توام و حصلها شويه مشاكل منعوها من الحمل مره اخرى هيا طولها ١٦٥ سنتي و وزن ٨٠ علشان مليانه شويه بسبب الخلفه و كدا بس مش قوي بزازها كبيره قد البطيخ الصغيره بس نزارل لي تحت من كبر السن مع طيز كبيره بردو مع كرش مش كبير ولا صغير حاجه معقوله كدا



فاتن: وهيا في عمر 40 سنه مطلقه طولها حوالي ١٧٠ سنتي وزن ٨٠ بشرتها بيضه و بزازها متوسطه و طيزها فوق المتوسط وهيا شغاله داده في الدار من تلت سنين ودي صوره قريبه منها


نروح بقا للكبير ال مقولتش علي مصفاته ولا مره


انا اسمي سيف اكيد انتو عرفين ان انا عائلتي الجديده محمد و ليلي بس انا عارف اني يتيم الأب والأم معرفش حاجه غير انو ماما عبير قالت اني كنت قال وانا عندي سنتين و عندي شويه حروق في جسمي فاخمنو ان البيت بتعانا ولع و اهلي ماتو وانا حد جبني هنا معرفش اكتر من كدا المهم انا دلوقتي عندي 17 سنه انا وسيم جدا عندي عين لونها احمر و التانيه زارقه هيا سعات تخوف الناس و سعات تخليني احلي في الشكل علي حسب لو غضبان او هادي انا طولي ١٧٥ سنتي وزني ٦٥ رياضي جسمي حلو مش فرمه فشيخه يعني بس حلوه و شعري اسمر و زكي جدا بس مش بين زكائي كتير اما بقا طول حماده على اول نيكه هقول طوله 😂😂 نرجع تاني






بس نقف هنا يا شباب علشان اظبط افكاري وعلفكرا انا منزل الجزء ده يغتبر زي ال قبلو تعرفي بردو اما بقا ال جاي حاجه جامده فا لازم اظبط ال هكتبو علشان عندب كذا سنايرو عاوز اسلت علي حاجه مثلا اخليه من الجن ولا كلام ده مش عارف بس مش عارف اقلد حد فا لسا هشوف و انشاء **** هيعجبك سلام
لا الجزء التاني ده بصراحه اعزرني فيستك
صغير ومفوش احداث كبر الجزء شويه وريت تقولنا هاهزل كل اظ ايه لو ينفع يعني
علشان بصراحه حاسس هتكون دمار
 
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد، Tito199 و Magdy66
حالا يا صاحبي مع اني متاخرتش ده انا منزل الاول امبارح
يعم عارف بهزر بنكشك علشان ترد عيلنا وتنزل الجزء
 
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد, Karim, Tito199 و شخص آخر
لا بدايه جااااااامده بصراحه كمل يابرنس ويارين متتاخرش علينا
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: وليد العمده وليد و Tito199
بص يا برنس الجزاء الاول و التاني حتي لو تعريفي كنت تقدر تبني فيهم الشخصيات اكتر من كده وثانيا البطل و لو كان مثالي من الاول مش هيبقي في مجال للتحسن يعني انتا مخلي البطل وسيم و ذكي وقوي وغني من اول القصه طيب بعدين البطل هيتطور في اي فاهم ؟ + انا مش بعدل عليك انا بس بديك شويه معلومات عشان القصه عجباني واستمر
اولا شكرا علي النصيحه
ثانيا انا قولت عاوز اقتراحات علشان كدا زي مثلا كان عندي سناريو انو يعيش مع محمد و منال فاهم بس مش عارف ليه عملتها كدا بس متخفش يعني لو علي ال هوا غني فنا قولت انا بس بعرفك حدود القصه علشان عاوز اعملها طويله مش لازم علشان يبقا غني يبقا عايش في امان او سعاده
و كمان الذكاء ده حاحه من قدراته
و كمان الوسامه دي حاجه مش هتتكسب بعدين يعني انت بتقولي انك مخلي وسيم و زكي الاتنين دول محدش يعرف يكسبهم بعدين فاهم
شكرا يسطا بجد علي النصيحه وانا اصلن قولت انا مش كاتب انا بس بجرب اصل انا قريت اغلب قصص الفانتازيا ال في المنتدى فا بزهق لما قصه انا متابعها الكاتب يتأخر فا بسلي وقتي
 
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد و Magdy66
لا الجزء التاني ده بصراحه اعزرني فيستك
صغير ومفوش احداث كبر الجزء شويه وريت تقولنا هاهزل كل اظ ايه لو ينفع يعني
علشان بصراحه حاسس هتكون دمار
ولله يا صاحبي انا عملت الجزء صغير علشان بس ملحقتش اكتر انا منزل القصه امبارح حتي الجزء التاني نازل امبارح بليل بردو يعني ملحقتش وكمان الأحداث انا بس عاوز كدا اقتراح منك علشان اعرف اقف عند سنايرو واحد علشان كدا نزلت كل حدود الشخصيات الاولي انا مش من اول جوزين هخليه ينيك او اخلي عندو قدره اصل القصه ايمها فك الختم فا اكيد ختم حاجه قوه جواه بقا حاجه تانيه لسا مش عارف يعني يطول شويه لحد ما اكتشف ده علشان انا عاوز اطور القصه شويه مش عاوز تبقا خمس اجزاء ولا الكلام ده انا عاوز اعمل حاجه حلوه فا يقول عاوز اقتراحات علشان اشوف الزوق بتاعكم علشان اعرف اطلع حاجه حلوه
 
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%