NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة فانتازيا وخيال عودة الالفا مره اخرى | السلسلة الثانية | ـ حتي الجزء الثاني 17/1/2023

Fucker22

نسوانجى بريمو
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
إنضم
10 ديسمبر 2021
المشاركات
103
مستوى التفاعل
156
نقاط
576
➤السابقة


هلا يا شباب اي الاخبار في البداية احب اعتزر علي التأخير. بس الفتره ال فاتت كنت مشغول جدا و مكنش في وقت اكتب بس انا راجع ليكم تاني و بقوه كل اسبوع هينزل جزء كبير و مليان احداث و شويه و هيكون في جزئين كل اسبوع زي الماضي يلا اسيبكم مع القصه شكرا.

الجزء الاول:
نور: في حاجة غريبه بتحصل
مارك: اي
نور: احمد وافق ان هو يقعد مع رئيس المنظمه و يوصلوا لحل وسط ل الخلافات و الحروب
مارك: عرفتي ازاي
نور: الرجاله لسه مكلماني و قالت ان القاء هيكون في مصر في فيلا الجبل بعد بكره
مارك: طب و احمد بيعمل كده لي
نور: الحوار ده في حاجة غلط
محمود: احمد هيغدر بيهم
نور: ده شيء معروف , بس برا في ترتيبات تانيه غريبه
مارك: اي
نور: احمد وزع رجاله علي كل فروع النظمة في كل الدول
مارك: خخخخخ هيخلص علي المنظمة كلها
الكامل:عبقري
محمود: لي بتقول كده
الكامل: لمم اللقاء ده هيحصل معظم الرجاله التقيله بتاعتهم هتيجي مصر معاهم و الحراسة علي باقي الفروع هتكون ضعيفة و مش منظمه لانهم مش هيشكوا في ان ممكن يوافق يقعد معاهم و في نفس الوقت بيخلص عليهم
نور: يعني , هو و الامير هيخلصوا علي كل ال هيجي مصر و باقي الناس هتخلص علي باقي المنظمة
الكامل: صح
عمي محمود: طب هو مفيش مخاطرة
الكامل: اكيد في خطر بنسبة 80% مثلا , بس ادينا بنتفرج

بعد ساعه.................

دخل شاكر الفيلا: ( محمود و مارك و جاك و الكامل و استيفن قاعدين تحت و مش عارفين يعملوا اي) احمد فين
استيفن: روح يا شاكر
شاكر: يعني اي اروح فين العيال يا استيفن فين
الامير: شاكر روح (و عينه ددمم)
شاكر: (استغرب) امير انت بتعمل اي هنا
امير: ( جسمه طلع توهج احمر غريب) شاكر روح عشان متموتش
مارك: خلاص خلاص هيروح اهدي ارجوك
الامير: محمود روح لبنتك و مش عايز اشوفك تاني مهما حصل وانسي عشان تعيش. و انت يا مارك انت و جاك تكونوا في سان بيتر(مدينة في روسيا) بكره و الرجاله هناك هتقول ليكم ال هتعملوا.
مارك: انا مش هخرج من مصر يا امير
الامير: مش هعيد كلامي الطيارالساعه 7 الصبح. استيفن 10 دقائق و تكون في المكتب
جاك: خلاص يا مارك يلا عشان نشوف هنعمل اي
عمي محمود: انا هعمل اي دلوقتي
استيفن : روح و خد شاكر معاك
شاكر: واقف مش عارف يعمل اي و خايف و بعدين طلع علي الاوضه عندي
انا: ( الباب بيخبط وفتح) بره يا شاكر
شاكر: لا مش هخرج منغير ام اعرف انت هتعمل اي و بتفكر في اي
انا: (بضحك بصوت عالي) هولع في الكل,هولع في الكل يا شاكر
شاكر: اهدي يا احم( ملحقش يكمل لقي نفسه منغير ام حد يلمسه بره الاوضه)
استيفن: خلاص كل حاجة خلصت
شاكر: مش فاهم
استيفن: (بيعيط) احمد مات يا شاكر
شاكر: يعني اي يا استيفن الحل
استيفن: مش عارف بس ال اعرفه ان احنا لازم نسمع الكلام. انا رايح ل الامير
الكامل: (دخل عليهم مره واحده) مصيبه
شاكر: اي ال حصل
الكامل: 56 واحد من اقوي الناس في المنظمه دخل الحدود دلوقتي و رأيس المنظمة معاهم
مارك: مين معاه
الكامل:يعقوب و وليم و البيرت و مارينا الجانح
استيفن: هو مارينا و البيرت لسه عايشين
الكمال: مش عارف الرجاله ال علي الحدود هم ال شافوهم و اتعرفوا عليهم
نور: مين مارينا
جاك: هههه ساره الصقر يا نور
نور: خخخخخخخخخ انا ال قتلتها ب ايدي ازاي
الكامل: مش عارف يا نور بس كده يبقا في حاجة غلط
شاكر: اي ال غلط
نور: هم مش اغبيه للدرجة دي يا شاكر عشان الناس دي تكون مع بعض
شاكر: مش فاهم
نور: الاربعه دول اهم و اقوي ناس في المنطمة ومستحيل يتجمعوا في مكان واحد
جاك: طب لي الامير طلب ان احنا نسافر بكره
نور: معرفش
مارك: معاهم موسي جاكوب
الكامل: لا مستحيل يكون عايش مستحيل
مارك: ده السبب الوحيد ال ممكن نكون انا و انت رايحين عشانه
نور: احتمال كبير

استيفن : (سابهم وراح للامير)عايزني لي
الامير: انت هتتحرك لفيلا الجبل و تكون مسئول عن التأميل و هيكون معاك كيفن هيقولك التأمين الجديد هيكون ازاي
استيفن: كيفن مين
الامير: مصطفي بن فخر
استيفن: ضحك انا هشتغل مع العيل ده
الامير: عيل انت غلبان يا استيفن. ده ال كان بيأمنك اخر 3 سنين و ال لحقق من الموت في فرنسا
استيفن: (بستغراب) امتي اتحرك
الامير: دلوقتي
استيفن: عايز اعرف اجابه سؤال
الامير: اسأل
استيفن: موسي جاكوب عايش
الامير: اه و في مصر من 5 ايام
استيفن: مستحيل حد يدخل مصر و انا معرفش

الامير: (بيضحك)انت كبرت يا استيفن موسي كان واقف جانبك في المطار و انت معرفتوش و المضحك ان هو مش شك فيك حتي
استيفن: مشي و هو ساكت
الامير: (نادي عليه) استيفن
استيفن: وقف مكانه
الامير: انا عديت ليك موضوع ان انت تعرف حوار محمد و سكت ف بلاش تغلط في التأمين عشان انا ال هقتلك بنفسي فاهم
استيفن: انت عارف ان مش كان ينفع اتكلم
الامير: الكلام خلص
خرج استيفن و لقي الكل جاي عليه
استيفن: موسي في مصر من 5 ايام
مارك: طب احنا هنسافر لي
استيفن: مش عارف
عمي محمود: معني كده ان الكل لازم يأمن عيلته
نور: ال اعرف ان انت و شاكر لازم تروحوا و انا هعين حراسه عليكم لغاية ام الحوار ده يخلص
شاكر: انا مش مروح
نور: روح يا شاكر دلوقتي و نتقابل بعدين

الكل مشي و انا نزلت ل البروف
انا: عامل اي
البروف: مش هتفرق كتير انا كده كده ميت
انا: مين قال كده انت هتروح بعد بكره بس لو قولت الاجابة الصح ل كل الاسئلة ال هقولها دلوقتي
البروف: طب و ابني
انا: علي حسب الاجابات
البروف: موافق
انا: موسي جاكوب قاعد فين
البروف: في فيلا الساحل بتاعت محمد
انا: التأمين
البروف: اقوي مما تتخيل
انا: مين معاه
البروف: تيد كريستيان و اسرافيل و الشايب
انا: رأيس المنظمة لو نزل مصر هيقعد فين
البروف: مستحيل يفكر ينزل مصر
انا: لي
البروف: عشان هو مش بيتحرك من مكانه ال محدش يعرفه و ال بيتحرك المساعد بتاعه
انا: لو اتحرك
البروف: اكير هيكون في اي مدينه علي الحدود و هيكون مجهز مليون طريقه للهروب
انا: ابنك كان في مصر بعمل اي من شهرين
البروف: عشان يقتل القيصر و يخطف بنت محمود الجيبالي
انا: لي بنت محمود الجيبالي
البروف: عشان يبيع اسهمه في شركة الجيبالي و عشان البت كان ابني شافها و عجبته
انا: كلام جميل . طب حد قرب ليها
البروف: محدش لحق يعمل حاجة التأمين عليها كان غريب يعني اكن اتنين مختلفين بيحموها و كل واحد ليه طريقه مختلفه ف خطفها كان مستحيل
انا: اخر سؤال و انت عارفه
البروف: مش انا ال قتلت اخو الامير
انا: مين ال عمل كده
البروف: مش هتصدق
انا: لي
البروف: عشان ال قتله كان حد من رجلتك
انا: مين
البروف: جورج ملحم
انا: (اتصدمت بس للاسف دي الحقيقه) مين ال اداه الامر
البروف: (ضحك) الشايب
انا: حلو اوي كده
طلعت و انا مولع
انا: نور اتصلي علي جورج ملحم ينزل مصر النهاردة
نور: السبب
انا: منغير سبب يا نور. تروحي تجيبيه من المطار و ميعرفش هو رايح فين
نور: حاضر
دخلت للامير و قفلت الباب
الامير: اي ال نزلك يا خويا انا هخلص كل حاجة لوحدي ريح انت بس
انا: انا اتخنت يا رامي
الامير: ازاي
انا: واحد من رجلتي باعني للشايب و هو ال قتل اخوك
الامير: مين ال عمل كده
انا: جورج ملحم
الامير: مستحيل ده كان من اقرب الناس ل اخويا
انا: الشايب اداه 50 مليون دولار
الامير: هقتلهم كلهم
انا: هيحصل بس مش دلوقتي
الامير: امتي يا احمد احنا بنخطط ل ال احنا فيه ده من اكتر من 11 شهر
انا: مينفعش دلوقتي
الامير: لي
انا: عشان رأيس المنظمة مش هيجي بنفسه هيكون مستخبي في مصر
الامير: ناوي تعمل اي
انا: كل خير و ضحكت
تاني يوم الصبح
نور: احمد في حاجة لازم تعرفها
انا: حاجة اي
نور: انا انا انا
انا: حامل
نور:( مستغربه)انت عارف
انا: اه من اسبوع. نور خليكي بعيد عني دلوقتي
نور: لغاية امتي يااحمد
انا: لغاية ام اصفي حساباتي و سابها و مشي

عند استيفن و كيفن : -
كيفن: نورت يا استيف
استيفن: انت مين بالضبط
كيفن: بيضحك انت اتجننت ولا اي يابني انا مصطفي
استيفن: انت ال كنت بتأمني
كيفن: متشكرنيش
استيفن: طب ازاي
كيفن: احمد ال امر بكده وانا نفزت
استيفن: انت تعرف احمد من امتي
كيفن: من 8 سنين مثلا
استيفن: و اشتغلت معاه ازاي
كيفن: صدفه
استيفن: يعني اي صدفه
كيفن: كنت في مهمه و كنت هموت و لقيت واحده لحقتني قبل م كنت خلاص هموت و بتقولي القيصر بيسلم عليك و اختفت و بعدين لقيت رساله مبعوته ليا ب مكان روحت و اتكلمت مع القيصر بس مكنتش اعرف هو مين او حتي هو راجل ولا ست
استيفن: عرفت ان هو احمد امتي
كيفن: من 16 يوم بالضبط
استيفن: طب و (قاطعه كيفن )
كيفن: مش دلوقتي الكلام يا استيف لازم نخلص التأمين
استيفن: تمام
عدي اليوم لغاية يوم المقابله الصبح بعت رساله ل رأيس المنظمة ب المكان بتاع المقابله و اديته الامان ليه هو و رجالته و طلعت علي مكان المقابله انا و الامير و استار. و دخلت قعدت في اوضة المكتب انا و الامير و سيبت الباقي يجهز للمقابله

الامير: مينفعش حد يعرف انت مين او حتي انت راجل ولا ست
انا: متقلقش يا رامي انا مجهز كل حاجة صح اتفرج انت بس
الامير: انت عارف ان انا مش موافق علي ال انت بتعملوا ده صح
انا: ضحكت و سكت
جه اليعاد و بعت فرقه تجيبهم و تدخلهم من طرق غريبه ده غير التشويش علي الاشاره من اول ام الناس طلعت لغاية ام وصلوا الفيلا و خرج الكامل و استار يدخلوهم اوضه الاجتماعات
الافي اوضه الاجتماعات:-
رأيس المنظمة (متخفي في هيئة جارد) - مساعد رأيس المنظمة - مارينا الجانح - يعقوب - البيرت - موسي - الشايب- تيد كريستيان - اسرافيل - وليم )
دخل الامير وقعد علي الكرسي ال علي يميني و انا قاعد براقب من الكاميرات و شايف الكل ساكت و مساعد الرأيس باصص علي الجارد ال قدامه و اكنه بياخد منه اوامر منغير م حد ياخد باله
دخلت اوضة الاجتماعات و اول ام دخلت الامير وقت هو الكامل و قعدت علي الكرسي و بعدين هم قعدوا

الحوار باللغة الانجليزيه
مساعد الرأيس (ال عامل فيها الرأيس) : تشرفت بمقابلتك ايها القيصر انا رأيس منظمة الالورا
انا: شاورت ليه يسكت و بصيت ل الرأيس الحقيقي وقولت اقعد يا ارثر خلنا نتكلم
أرثر: (ضحك) و قال كده يبقا انت القيصر وراح قعد مكانه و مساعه الرأيس قام وقف جانبه
انا: طلباتكم
ارثر: شركة الجيبالي و 40% من شركة القيصر و رقبه محمود و ابراهيم الجيبالي و تسيب البروف و ابنه
انا:(ضحكت بصوت عالي) طب اتفرج كده و فتحت الشاشه ال ورايا وكانت متقسمه و كانت فيها ان انا مفخخ كل فروع المنظة في كل البلاد
ارثر: (اتنرفز و خاف) اي ده
انا: بص بقا انا ممكن دلوقتي افجر كل فروع المنظمة و اخلص علي كل الموجودين هنا بكل سهوله بس انا مش هعمل كده
( الكل هنا استغرب حتي الامير و الكامل)
ارثر: طلباتك
انا: جدع.... 1) تنسي مصر نهائي و كل الناس ال ليك هنا يطلعوا من البلد النهاردة 2) 60% من شركة جيرمن و 45% من شركة سمارة و ميا اتسينا و كاش ديدين و كسان 3) تنسي حوار قتل حد من عائلة الجيبالي و تمشي منغير الشايب ارثر: ( مكنش يقدر يرفض) موافق

الشايب: سيدي ما هذا
انا: بس يا شرموط
نور: ( دخلت و معاها جورج) طلبك يا قيصر
انا: سيبه هنا و بصيت ل جورج ( و عيني بقت تنزل ددمم) و مره واحده اترفع لفوق و صوابعت اتقطعت و ايده و هو بيصوت من كتر الوجع و الكل مستغرب و خايف
الشايب: مرعوب و عمال يعتزر علي اي حاجة وكل حاجة قومت من مكاني و في ثانيه كنت عند جورج و مسكت رقبته و قولت ليه
انا: انت كنت من اواخر الناس ال كان ممكن اشك فيهم بس تخوني و بكام ب 50مليون بس. امير اتفضل الزبون خلص حساباتك
الامير: حسابي من معاه بس
انا: اه عايز الشايب يعني
الامير: ال تشوفه
انا: خده معاك و محش هيقدر يفتح بقه
ارثر: هتموتهم
انا: لا بس هخليهم يتمنوا الموت
يعقوب: مش هتخلص لو انا خرجت من هنا عايش
انا: يعقوب انت بقيت كارت محرق بالنسبه ليا من 3 سنين حتي اتفرج و عرضت صور ليه و هو محطوت في اماكن كتيره يموت فيها بكل سهوله
انا: انا سايبك تلعب يابني بس اطمن انت هتموت كمان 6 ايام من النهاردة انت و وليم و موسي و مارينا
ارثر: ده تهديد
انا: هو انت شايف ان ده تهديد ده تعريف بالمستقبل تحب اقولك هيموتوا فين و الساعه كام و ب اي
ارثر: طب و انا
انا: علي حسب ال هتعمله
ارثر: مش فاهم
انا: يعني نفزت الاوامر يبقا مش هتموت و مستحيل حد يقرب عليك بالمعني الاصح هتكون في حمايتي
ارثر: ولو منفذتش
انا: يبقا انت و عيلتك و كل المنظمة بعائلتهم هيموتوا في نفس اليوم حتي لو كانوا تحت الارض
ارثر: ( عايز يقوم يقتلني) يعني انت بتقولي ل تنفذ ي هتموت
انا: انت شايف اي كيفن هات العقود
كيفن: جاب العقود و جه انا: امضي ارثر: بشرط
انا: ( عرفت ان هو عايز يعرف انا مين ) مرفوض
ارثر: خايف
انا: لا بس مش بحب الغباء بحب ال بيتعب عشان يعرف الاجابة و صديقني ده عشانك مش عشاني
ارثر: طب اديني هنت
انا: (ضحكت) اسأل مراتك عن ال كانت قاعده معاه شهر في روما ف الفيلا بتاعته و هي تقولك
ارثر: بص ليا بعدين مضي الورق و مشي هو و ال معاه و رجعوا زي مجهم بالضبط
نور: (دخلت المكتب ليا بعد م الاجتماع خلص) مين بقا ال كانت معاك في روما شهر و روحت روما امتي اصلا

انا: ضحكت و سيبتها و رجعت الفيلا تاني ال فيها عمي محمد و نزلت ليه تحت ( الريحة كانت خرا الصراحه يعني ريحه نيك علي بول علي قرف مش عارف اوصف) ميدوا عمله اي يا حلوه.
محمد: مش هتقدر تزلني عارف لي
انا: عرفيني يا حلوه
محمد: عشان انت واقف مكسور اه لو تعرف بزاز امك كان طعمها حلو قد اي ولا طيزها الملبن ياه كانت جامده كنت بقعد اقفش فيها
انا: ( دريت نرفزتي) و اي تاني كمل
محمد: انت طلعت ديوث بقا
انا: ضحكت انت تعرف ان انا كنت بنيك بنتك و مراتك علي سريرك تعرف الواد ال مراتك صقتته كان ابن مين
محمد: يابن الكلب
انا: بس يا حلوه بس اي رأيك في طياز و اكساس بناتك حلوه صح الشباب مبلغاني ان انت بيكون زبك هينفجر من الهيجان ال صحيح طيزك عملي اي دلوقتي ارتاحت من الدم شويه لا لا انا مش سعيد فريدي( واحد من رجلتي) اي يا فري انت مش مروق علي الراجل لي و البنات ازاي لسه مش حامل
فريدي: حوامل يا باشا كل الحريم ال وصلت حوامل
انا: يبقا يسقطوا من النيك و بعدين يحملوا تاني يا بابا انا مش سامع صويت لي اي مفيش رجاله ابعت اجيب
فريدي: حالا تسمع يا ريس و قدامك
محمد: يا ولاد الكلب انا هموتكم كلكم
انا: فري اي يا فري لسه مسمعتش الصوت ملحقتش اكمل الجمله و لقيت 16 راجل داخلين و معاهم 9 حريم ونازلين فيهم نيك بضرب و الحريم بتعيط من كتر الوجع
انا: فري انا مش سامع صوت فين باقي الرجاله انا عايز مع كل واحده اربعه
فريدي: حالا يا ريس
انا: اي يا ميدوا حلوه بناتك و هم بيتناكوا لا استني ده انا هخليهم مدمنين مخدرات كمان هخليهم مش نافعين
محمد: ( هايج نيك ) بيشر عرق
انا: ( شاورت ل ل ثلاثه من الرجاله كان باين عليهم جامدين ) عايزكم تروقوا علي المدام عايزها حامل و بشاول علي محمد
الرجاله: حصل يا ريس

سيبتهم و طلعت فوق وانا طالع لقيت سالم بيجري يحضني
سالم: اي يا احمد مش بتلعب معايا لي هو انت بطلت تحبني
انا: لا يا سالم بس انا مشغول شويه ولسه بكمل كلامي لقيت سالم وقع من طوله
انا: ساااااااااااااااااااااااااااالم......................................................................
و لهنا ينتهي الجزء الاول انا عارف ان هو مش قوي اي بس عشان في احداث كتير سايبها فلاش باك الاجزاء القادمة احب اشوف رأيكم في التعليقات


الجزء الثاني:

سالم: اي يا احمد مش بتلعب معايا لي هو انت بطلت تحبني
انا: لا يا سالم بس انا مشغول شويه ولسه بكمل كلامي لقيت سالم وقع من طوله
انا (بخوف): ساااااااااااااااااااااااااااالم ( الكل جي علي صوتي ) رااااااامي
الامير: اي ال حصل
انا: مش عارف شوف عربية ويلا علي المستشفي
سلين:سالم في اي يا احمد ابني ماله
انا: معرفش اهدي يا سلين هيكون بخير اوعدك
طلعنا علي المستشفي ورامي كان مكلم مدير المستشفي و كان مستني قدام المستشفي هو بعض الدكاترة. وخدوا سالم علي نقاله لغايه جوه و كشفوا عليه
انا: خير يا دكتور

الدكتور: خير مفيش اي حاجة هي شويه انيميا

انا(اطمنت): طب انا عايز اعمل اتشيك اب كامل ليه

مديرالمستشفي: انا بلغتهم بكده قبل م تيجي ممكن بس حضرتك تتفضل معايا نقعد في المكتب نص ساعه لغايه ام الدكاتره تقوم بالواجب

انا: شكرا ليك يا دكتور بس انا هفضل جانبه لغايه ام يفوق و يبقي كويس

الدكتور: اطمن حضرتك هو 10 دقائق و هيفوق و هنبدأ في التحاليل و الاشعه الازمه

رامي: طب يا احمد اطلع انت و نور و انا هفضل هنا مع سلين و الرجاله اطمن

انا: تمام اي حاجة تحصل رن عليا

طلعت انا و نور مع مدير المستشفي (محمود السيد) المكتب

محمود: تشرب اي يا هندسه

انا: لا متتعبش نفسك شكرا

محمود: مينفعش لازم تشرب حاجة دي اول مره حضرتك تشرفني في مكتبي

انا: خلاص قهوه ساده

محمود: و حضرتك يا انسه نور

نور: قهوه برضوا

محمود: تمام ورن علي السكرتيره تجيب الطلبات. قولي يا احمد لو تسمحلي اشيل الالقاب

انا: اتفضل يا دكتور

محمود: خليها محمود انا محمود السيد

انا: تمام يا محمود

محمود: انت خريج اي

انا: تتوقع اي

محمود: هو اكيد مش مجال طبي اطلاقا ف ممكن نقول هندسه

انا: بفكر ادخل هندسه

محمود: هو انت لسه طالب

انا: مستغرب لي

محمود: طريقه كلامك لبسك الرجاله ال معاك سيطرتك عليهم تقول غير كده

انا: عادي تقدر تقول موهبه

محمود: سامحني في الكلام بس انت مستحيل تكون لسه طالب

انا: انا صاحب اكبر شركة هندسه في مصر و من اكبر 5 شريكات في العالم و انا ال بدأتها من الصفر

محمود: مستحيل هو انت صاحب شركة القيصر

انا: اه

محمود: طب دي تيجي ازاي انا ابني بيحلم يشتغل فيها و بيقول ان صاحب الشركة مجهول

انا: دي حقيقه

محمود: و انت يا انسه نور

نور: انا اي

محمود: في كليه اي

نور: بفكر في هندسة

محمود: مش هستغرب تاني

نور: بص يا دكتور انت يمكن تكون مش عارف او مستغرب الناس ال قدامك ال هو ازاي شويه عيال صغيره تعمل كده بس احنا مش ***** او حتي بنهزر في حياتنا الفرق ال بينا و بين اي حد تاني ان احنا عارفين قيمه الوقت كويس دي الفكره

محمود: فعلا ده الفرق بين الناجح و الفاشل الوقت

انا: مفيش حد فاشل يا دكتور بس في ان هو حط نفسه في نقطه او مجال هو مش فاهم فيه او مش موهوب ف اكيد مش هيحبه و مش هينجح فيه. احنا لس قررنا احنا بنحب اي و اشتغالني علي تطويره

محمود: انا مش مصدق ان انا قاعد مع حد في سنك و بيقول كده

انا: سن؟؟؟ يعني اي سن ده رقم ملوش اي قيمه الشخص مش بيتقاس بسنه بيتقاس ب هو بيعمل اي و يقدر يعمل اي و اخره فين السن ده مجرد رقم

محمود( بستغراب): احم ... طب ممكن اعرف انت بتحب اي و اي هدفك

( لسه هتكلم دخلت السكرتيره بالطلابات و خرجت) محمود: اتفضلوا القهوه

انا: شكرا.... هدفي ( ضحكت) تصدق لسه مش عارف كسرت كل اهدافي ف معدش في بس اديني بشوف حاجة جديده

محمود: طب ممكن نصيحه اقدمها ل ابني

نور: قوله يعمل ال هو عايزه مش مهم الشهاده

انا: ( قرأت افكارة و عرف ان ابنه بيحب البزنس و نفسه يفتح سلسله مطاعم بس هو مش موافق) خليه يا دكتور يفتح مطعم و يشتغل في البزنس مجال مش وحش اعتقد ده حلمه صح

محمود: ( اترعب) انت عرفت منين ان هو عايز كده

انا: متستغربش يا دكتور انا اعرف عن حضرتك و عائلتك الكريمه كل حاجه

محمود: طب ممكن اعرف السبب

انا: منغير سبب يا دكتور ده شغلي قبل ام اروح اي مكان لازم اعرف ال فيه

محمود: موهوب فعلا

نور: دكتور تسمع النصيحة دي مني

محمود: اتفضلي

نور: سيب ابنك يعمل ال بيحبه اديك شايف الطب و الهندسه معدتش بتجيب فلوس زي الاول

محمود: دي حقيقه

انا: تعرف يا دكتور مشكلتنا الاساسيه في البلد دي اي

محمود: اي

انا: العقليه

محمود: بمعني

انا: الاهالي بقوا بيعملوا كل حاجه عشان يدخلوا ولادهم كليات قمه و مش مهم ابنه عايز اي. مش متخيلين ان مستحيل ابنهم هينجحوا في مكان مش بيحبوا. كل ال بيقلوا بكره يتعود و ده احسن ليه و كلام فاضي. بقي الجيل الجديد طالع معندوش شخصيه و مش بيعرف يقرر

محمود:بيفكر و ساكت

انا: يعني يا دكتور انا اعرف واحد صحبي كان ليه هدف بس عشان هدفه دي لازم يخسر عائلته كلها تعرف عمل اي

محمود: اي

انا: ساب حلمه و عمل كل ال اهله عايزينه و مش بس كده دول كمان مسابهوش يتجوز ال بيحبها و جوزوا بواحده تانيه عشان المصلحه تعرف ده حصل ليه اي

محمود: يا هينتحر ي هيعيش تعيس طول عمره

انا: بالضبط. بس الاختلاف ان **** رضي عنه و افتكره عشان يخلص من العذاب ده

محمود:تقصد اي بكل كلامك ده

انا: اوعي تفرض حاجة علي ابنك ممكن تحذره و شكرا و هو المسئول و ال بيغلط لازم يشيل غلطه

محمود: انا متشكر جدا ليك يا احمد

انا: علي اي يا دكتور

محمود: دكتور اي ده انت ال دكتور. طب ممكن طلب اخير

انا: اتفضل

محمود: ممكن اتصل علي ابني يجي يتكلم مع حضرتك شويه وتديه شويه نصائح يبدأ بيها حياته

انا: مفيش مشكله اطلاقا

بالفعل محمود رن علي ابنه و اقل من 8 دقائق لقيته داخل الاوضة

مصطفي: السلام عليكم

محمود: ادخل يا مصطفي ده بشمهندس احمد صاحب شركة القيصر

مصطفي : (مش كان مصدق ) يعني يا بابا جايني الطريق دي كله عشان تهور معايا انا افتكرت في مشكله

انا: يهزر معاك ازاي

مصطفي: مع احترامي الكامل لحضرتك بس صاحب شركة القيصر مش معروف و الناس في الشركة بتقول ان هو مش في مصر اصلا

انا: ( قرأت افكاره و عرفت ان هو قدم مرتين في الشركة و هو شاطر فعلا بس كان بيسقط عشان ال كان مسئول عن التقديم بيحقد عليه عشان ضربه و محدش يعرف القصه دي غيره هو و حبيبته) بس معتقدش ان يسري قالك الكلام ده ال اعرفه ان انت ضربه و عشان كده مش بينجحك

مصطفي: احم انت تعرف الكلام ده ازاي

محمود: ضربت مين (بعصبيه)

انا: استأذنك يا دكتور تسيبني معاه شويه

محمود: مفيش مشكله انا هروح اشوف التحاليم بتاعت سالم و اطمن عليه لغايه ام تخلص

نور: اخرج انا كمان

انا: لا خليكي

مصطفي: هو انت بجد صاحب شركة القيصر

انا: اه مستغرب

مصطفي: بس انت باين عليك صغير اوي

انا: عشان كده مختفي. سيبك من الكلام ده كله كلمني عن نفسك يا مصطفي

مصطفي: مع اني حاسس انك دكتور نفسي بس ماشي انا يا سيدي مصطفي عندي 25 سنه متخرج من هندسه قسم عماره و كنت التاني علي الدفعه متخرج بتقدير امتياز ( بيحاول يبين ان هو جامد) و حاليا شغال في مكتب هندسي صغير

انا: لا الكلام ده ملوش لزمه قولي نفسك تبقي اي و فكك من الشهادة و ابوك

مصطفي: مش فاهم

انا: فكرت ازاي هتبدأ المطعم ولا لسه و بتفكر في اي بالضبط

مصطفي: مين قالك الكلام ده

نور: احنا مش هنقعد للصبح ف الكلمه دي احكي يا مصطفي

مصطفي: (ضحك) انا فعلا كان نفسي ادخل بزنس و افتح سلسله مطاعم بس ولدي (بيضحك بستهزاء) استخسر المجموع ودخلني هندسه

انا: طب و عملت ال هو عايز و دلوقتي عايز اي نفسك في اي هل متخيل ان انت هتقدر تكمل حياتك في الهندسه ولا لا

مصطفي: مستحيل

انا: طب و الحل

مصطفي: مش عارف

نور: الحل بسيط يا مصطفي ابدأ في حلمك من النهاردة من دلوقتي شوف انت عايز تبدأ ازاي و فين و بكام و الميزانيه و هتدير المطعم ازاي

مصطفي: اي كل ده صعب جدا اعمل كده

انا: و السبب

مصطفي: اولا: بابا مش هيوافق. ثانيه: مش معايا فلوس و طلامه بابا مش موافق يبقا مش هيديني فلوس

انا: يعني دول المشكله عشان تبدأ

مصطفي: اه

انا: طيب ابوك و موافق . الفلوس و انا هدعمك ب المكان و التحضيرات و الدعايا

مصطفي: و المقابل

انا:كده انت بدأت تعرف اصول لشغلانه مفيش حاجة منغير مقابل. بس المره ده اعتبرني بدعم الشباب. و اه لو فشلت هتدفع ليا كل الفلوس ال انا هدفعها و لو نجحت مش عايز منك حاجه

مصطفي: ده بجد

انا: مش بهزر في كلامي. نور حضري ليه مكان كويس يبدأ في المطعم و اعملي كل الازم عشان المطعم ده يقوم بسرعة واي حاجة يعوزها و تكتبي عقد ب ال انا قولته و تشوفي كل ال هتصرفيه بالجنيه و تكتبيه في العقد تمام

نور: حصل بكره هيوصل ليك مكالمه تقابلني في المكان ال هحدده

مصطفي: طب دلوقتي بابا

انا: رن عليه ( انا عارف ان هو واقف و سامع من وراء الباب)

محمود: (فتح الاباب ودخل) ها يا مصطفي سمعت كلام البشمهندس

مصطفي: اه يا بابا بس انت اكيد موافق

محمود: للاسف الشديد موافق

مصطفي: قام باس ابوه ورجع

انا: طب مصطفي ممكن تسيبني مع ولدك شويه و ترجع

مصطفي: حاضر

انا: ( خرج مصطفي) طبعا حضرتك سمعت الكلام كله

محمود: جيت في الاخر بس سمعت الاتفاق

انا: طب انا بستأذن حضرتك اعمل كده مع مصطفي

محمود: ممكن اعرف السبب الحقيقي

انا: سهله يا دكتور لو حضرتك وافقت و كنت اديته الفلوس كان هيكون في استهتار و عدم مسئولية يعني المشروع نجح فشل مش مهم ام معايا هيكون تحت ضغط ف هيخاف علي كل قرش و هيفكر الف مره قبل م يعمل اي حاجة غلط و انا هكون حاطط عيني عليه

محمود: عشان كده حطيت الشرط الاخير

انا: بالضبط. هو اه العقد الاصلي مش هيكون مكتوب فيه حاجة من الكلام ده و هيكون مع حضرتك ام العقد ال هيكون فيه هيكون فيك ملوش اي لزمه هو بس للتهديد مش اكتر

محمود: مستغرب دماغي

انا: متستغربش يا دكتور انا شوفت كتير في مجالي و مصطفي منكرش ان هو بنسبه 90% هينجح بس لازم اديله دافع قوي للنجاح

محمود: شكرا ليك جدا

انا: طيب هو سالم خلص ولا لسه

محمود: هو خلاص خلص يعتبر باقي بس الاشعة علي الدماغ

انا: طب بالنسبه للباقي

محمود: افضل من الممتاذ هو سليم مفهوش اي حاجة هم بس هيكتبوا ليه علي شويه فيتامينات و تقدر تاخده و تمشي

انا: طب ممكن اروح اشوفه

محمود: اه طبعا يلا بينا

نزلت شوفت سالم و قعدت اهزر معاه شويه و طمنت سلين و خلصوا و اطمنت علي اخر تحليل و رجعنا الفيلا تاني

اول ام رجعنا الفيلا كان الكل قاعد............ ( مارك, جاك, الكامل , استار, الستير , وائل, هنري, استيفن, جميله,جمال,بيتر)

نور: انتم ال ال رجعكم و جيتم امتي

مارك: من 5 دقائق

نور: هنري اي الاخبار ليك وحشه ياجدع

هنري: وحشه اي و بتاع اي انت بقالك زمن مش بتردي عليا و لا بتسألي

جميله: احمد ممكن نتكلم شويه

انا: اوك هطلع سالم و اجي خليكي يا سلين انا هطلع لوحدي

سلين: حاضر

الكل: هو اي ال حصل و سالم ماله

الامير: مفيش كان تعبان شويه

هنري: بقولكم اي هو في فايت اريا هنا

الامير: اي عايز تنضرب تاني

هنري: انت كسبت بالحظ يا امير

الامير: طيب هنشوف احمد و نروح كلنا انا زهقان

وائل و جمال:(في نفس الوقت) انا مش هقاتل احمد

الامير: اي هو علم عليكم انتوا كمان و ل اول مره يضحك

بيتر: اخيرا يا اخي اضحك بقا و فك احمد شويه

الامير: علي الهادي يا بيتر احمد مش مستقر دلوقتي انت مش عارف الفتره ال فاتت اي ال احنا عملناه.

نور: ايوا بقا الي ال انتم عملتوا

الامير: بعدين يا نور هتفهمي

انا: ( دخلت علي الكلام) بكره يا نور هنقعد كلنا و هفهمكم ال حصل كله

هنري: طب يلا علي الفايت اريا

انا: طب انا هطلع اقعد مع سالم

الامير: لا انت جاي نسيت ولا اي

انا: بلاش احسن

الامير: لا الوقت جه وانا جاهز

الكامل: انا كمان جاهز و مستني من زمان

استيفن: في اي (ميعرفش حاجة)

هنري: بااااااس استيفن هيلاعب احمد اول واحد انا نفسي اشوف الفايت ده من زمان

استيفن: هو انتم بتقاتلوا ب قواكم

الامير: لا

استيفن: طب احمد هيقاتل ازاي

الكامل: غلط و انا كنت مستني اسمع الغلط ده انت هتلاعب احمد اكيد

انا: اشطا انا موافق

استيفن: بلاش يا احمد عشانك

جاك: انا ال بقولك بلاش يا استيفن

بيتر: انا بدعم كلام جاك

استيفن: طب يلا

مارك: الكل مشارك ماعدا نور و جميله و سلين

الكل: اه

مارك: تمام المباراة الاول ( احمد – استيفن) الثاني ( جاك- هنري) الثالث( الكامل – مارك ) الرابع (استار- الستير) الخامس ( بيتر – جمال) السادس ( وائل – الامير)

الكسبان من المجموعه الاولي هيلاعب الكسبان من المجموعه الثانيه و كذلك الباقي تمام

الكل: تمام... روحنا المبني بتاع الفايت و لبسنا لبس رياضي و دخلت الحلبه , استيفن دخل بعدي

الامير: متستخفيش ب القيصر و خدي بالك من نفسك.
الامير: استيفن انت لسه عندك الفرصة تنزلي من الحلبة
استيفن: (ضحك) انا عمري م خسرت فايت يا امير
بدأ الفايت و كان مارك الحكم .

انا: هديكي 20 ثانية مش ههاجم و هاسيبك تعملي ال انت عايزاه
استيفن: مبلاش احسن
انا: تيجي نشوف وبدأ الفايت و انا كنت بدافع ب احترافيه و ب ايد واحده بس واستيفن استغرب

استيفن: مش وحش بس انا ال هكسب برضوا

انا: انا مستني

طبعا كانت استيفن بيهاجم وانا بدافع ب ايد واحده بس لغاية ام بيتر شاورلي ان ال 20 ثانيه خلصوا .انا: للاسف يا استيفن الوقت بتاعك خلص جه دوري . طبعا عزيزي القارئ اناكنت بحارب ب طرق استيفن ميعرفهاش و بسرعه جدا و خلصت الفايت في 45 ثانيه .
مارك : خخخخخخخخ اي اال ال الاسلوب ده .
جاك: مش عارف

انا: اي رأيك يا استيفن انفع

استيفن: مستحيل (بيضحك من كتر الوجع)

الامير: انا قولت لك قبل القتال بلاش و مسمعتش الكلام البس
انا: بيتر كام ثانيه
بيتر: كان مصدوم , انت بتهزر استيفن في 45 ثانيه
مارك : يلا يا جاك انت وهنري
دار الفايت بين جاك وهنري و الاتنين كانت مهارتهم كويسه بس جاك كسب في الاخر.
و بعد كده الكامل لاعب مارك. و الاتنين حرفيا فشخوا بعض بس الكامل كسب في الاخر

. و بعد كده استار لاعبت الستير و الستير كسب بالعافيه

وبعد كده بيتر لاعب جمال و بيتر كسب بسهوله مع استغراب الكل من مهارته ال اتطورت بشكل غريب

الكامل: اي يا واد يا بيتر المهاره دي كنت مخبي فين

بيتر: اتقل

و في الاخر وائل لاعب الامير و الامير كسب بكل سهوله كان بيهزر حرفيا

طبعا الدور عليا انا و جاك .

جاك : جاهز

انا: انت جاهز

جاك: اكيد

طب يلا بدأ الفايت و انتهي ب ضربه واحده

استيفن: احااااااااااااا مين ال درب احمد

مارك: كنا فاكرين ان انت ال ضربته

استيفن: انا مش بعرف اعمل كده و عمري م شوفت حد بيقدر يغمل الكلام ده او عنده نص المهاره دي

انا: متفكروش كتير انا ال بدرب نفسب

الفايت التاني بين الكامل و الستير و الكامل كسب بسرعة

الفايت التالت بين بيتر و الامير و حرفيا الامير هري بيتر ضرب و بمهاره جامده فشخ و كسب

مارك : دلوقتي باقي 3 نعمل اورعه ولا حد هيستسلم

الاتنين: مش هنستسلم

انا: خلاص هلاعبكم انتوا الاتنين

الامير: موافق

الكامل: حلو الكلام ده

انا: طب يلا اسيب ليكم اد اي

الامير: لا ابدأ علي طول

انا: طب اقولك علي حاجة احسن انا هقفل عيني خالص

الاتنين: طيب براحتك

استيفن قام يتفرج و اول ام شاف قفله عيني و الوقفه ال انا واقفها شخر

استيفن: خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ احاااااااااااااا مستحيل

مارك و جاك: في اي

استيفن: ده اسلوب اسطوري ملوش مرجع او حد علي وجه الارض يعرف يستخدمه

مارك: و اي المشكله

استيفن: المشكله ان كل ال حاول يتعلم الاسلوب ده مات

جاك: اشمعني

استيفن: عشان ال الناس تعرفه ان هو بيعتمد علي كتم الانفاس طول الفايت و تعتمد علي تصفية الذهن و السمع و التخيل بشكل اساسي

جاي: و اي ال يموت في كده

استيفن: السرعه يا جاك و الدقه لو احمد اتقن الاسلوب ده الكامل و الامير اعتبرهم خسروا ف اقل من دقيقه

نرجع عندي: بالفعل انا كنت متقن الاسلوب كويس اوي عشان ال الناس مش كانت تعرفه ان الاسلوب ده مش علي القوه انما الذكاء في اختيار الاماكن المناسبه للضرب و الدقه مش القوه و بالفعل نص دقيقه و الاتنين كان في الارض مغمي عليهم.

ها يا شباب عايزين حاجة انا رايح ل سالم

رجعت الفيلا لقيت اسلام اخويا و جدي قاعدين

اسلام: قام يجري عليا .............................

ولهنا ينتهي الجزء الثاني اتمني يعجبكم الجزء ده في جزء نصيحه مني ل كل واحد مع احترامي لي و بالنسبه للقصة التانيه انا بكتب فيها و كمان يومين ثلاثه هتكون نزلت احب اشوف رأيكم في التعليقات شكراااااااا
 
  • عجبني
التفاعلات: تفاه, Black Scorpion, YaYa2410 و 19 آخرين
جامد
 
  • عجبني
التفاعلات: البرنس احمد و ابو زوبر جنانن
  • عجبني
التفاعلات: ابو زوبر جنانن
بدايه موفقه وعودة حميدة يا برنس
 
  • عجبني
التفاعلات: ابو زوبر جنانن
➤السابقة


هلا يا شباب اي الاخبار في البداية احب اعتزر علي التأخير. بس الفتره ال فاتت كنت مشغول جدا و مكنش في وقت اكتب بس انا راجع ليكم تاني و بقوه كل اسبوع هينزل جزء كبير و مليان احداث و شويه و هيكون في جزئين كل اسبوع زي الماضي يلا اسيبكم مع القصه شكرا.

الجزء الاول:
نور: في حاجة غريبه بتحصل
مارك: اي
نور: احمد وافق ان هو يقعد مع رئيس المنظمه و يوصلوا لحل وسط ل الخلافات و الحروب
مارك: عرفتي ازاي
نور: الرجاله لسه مكلماني و قالت ان القاء هيكون في مصر في فيلا الجبل بعد بكره
مارك: طب و احمد بيعمل كده لي
نور: الحوار ده في حاجة غلط
محمود: احمد هيغدر بيهم
نور: ده شيء معروف , بس برا في ترتيبات تانيه غريبه
مارك: اي
نور: احمد وزع رجاله علي كل فروع النظمة في كل الدول
مارك: خخخخخ هيخلص علي المنظمة كلها
الكامل:عبقري
محمود: لي بتقول كده
الكامل: لمم اللقاء ده هيحصل معظم الرجاله التقيله بتاعتهم هتيجي مصر معاهم و الحراسة علي باقي الفروع هتكون ضعيفة و مش منظمه لانهم مش هيشكوا في ان ممكن يوافق يقعد معاهم و في نفس الوقت بيخلص عليهم
نور: يعني , هو و الامير هيخلصوا علي كل ال هيجي مصر و باقي الناس هتخلص علي باقي المنظمة
الكامل: صح
عمي محمود: طب هو مفيش مخاطرة
الكامل: اكيد في خطر بنسبة 80% مثلا , بس ادينا بنتفرج

بعد ساعه.................

دخل شاكر الفيلا: ( محمود و مارك و جاك و الكامل و استيفن قاعدين تحت و مش عارفين يعملوا اي) احمد فين
استيفن: روح يا شاكر
شاكر: يعني اي اروح فين العيال يا استيفن فين
الامير: شاكر روح (و عينه ددمم)
شاكر: (استغرب) امير انت بتعمل اي هنا
امير: ( جسمه طلع توهج احمر غريب) شاكر روح عشان متموتش
مارك: خلاص خلاص هيروح اهدي ارجوك
الامير: محمود روح لبنتك و مش عايز اشوفك تاني مهما حصل وانسي عشان تعيش. و انت يا مارك انت و جاك تكونوا في سان بيتر(مدينة في روسيا) بكره و الرجاله هناك هتقول ليكم ال هتعملوا.
مارك: انا مش هخرج من مصر يا امير
الامير: مش هعيد كلامي الطيارالساعه 7 الصبح. استيفن 10 دقائق و تكون في المكتب
جاك: خلاص يا مارك يلا عشان نشوف هنعمل اي
عمي محمود: انا هعمل اي دلوقتي
استيفن : روح و خد شاكر معاك
شاكر: واقف مش عارف يعمل اي و خايف و بعدين طلع علي الاوضه عندي
انا: ( الباب بيخبط وفتح) بره يا شاكر
شاكر: لا مش هخرج منغير ام اعرف انت هتعمل اي و بتفكر في اي
انا: (بضحك بصوت عالي) هولع في الكل,هولع في الكل يا شاكر
شاكر: اهدي يا احم( ملحقش يكمل لقي نفسه منغير ام حد يلمسه بره الاوضه)
استيفن: خلاص كل حاجة خلصت
شاكر: مش فاهم
استيفن: (بيعيط) احمد مات يا شاكر
شاكر: يعني اي يا استيفن الحل
استيفن: مش عارف بس ال اعرفه ان احنا لازم نسمع الكلام. انا رايح ل الامير
الكامل: (دخل عليهم مره واحده) مصيبه
شاكر: اي ال حصل
الكامل: 56 واحد من اقوي الناس في المنظمه دخل الحدود دلوقتي و رأيس المنظمة معاهم
مارك: مين معاه
الكامل:يعقوب و وليم و البيرت و مارينا الجانح
استيفن: هو مارينا و البيرت لسه عايشين
الكمال: مش عارف الرجاله ال علي الحدود هم ال شافوهم و اتعرفوا عليهم
نور: مين مارينا
جاك: هههه ساره الصقر يا نور
نور: خخخخخخخخخ انا ال قتلتها ب ايدي ازاي
الكامل: مش عارف يا نور بس كده يبقا في حاجة غلط
شاكر: اي ال غلط
نور: هم مش اغبيه للدرجة دي يا شاكر عشان الناس دي تكون مع بعض
شاكر: مش فاهم
نور: الاربعه دول اهم و اقوي ناس في المنطمة ومستحيل يتجمعوا في مكان واحد
جاك: طب لي الامير طلب ان احنا نسافر بكره
نور: معرفش
مارك: معاهم موسي جاكوب
الكامل: لا مستحيل يكون عايش مستحيل
مارك: ده السبب الوحيد ال ممكن نكون انا و انت رايحين عشانه
نور: احتمال كبير

استيفن : (سابهم وراح للامير)عايزني لي
الامير: انت هتتحرك لفيلا الجبل و تكون مسئول عن التأميل و هيكون معاك كيفن هيقولك التأمين الجديد هيكون ازاي
استيفن: كيفن مين
الامير: مصطفي بن فخر
استيفن: ضحك انا هشتغل مع العيل ده
الامير: عيل انت غلبان يا استيفن. ده ال كان بيأمنك اخر 3 سنين و ال لحقق من الموت في فرنسا
استيفن: (بستغراب) امتي اتحرك
الامير: دلوقتي
استيفن: عايز اعرف اجابه سؤال
الامير: اسأل
استيفن: موسي جاكوب عايش
الامير: اه و في مصر من 5 ايام
استيفن: مستحيل حد يدخل مصر و انا معرفش

الامير: (بيضحك)انت كبرت يا استيفن موسي كان واقف جانبك في المطار و انت معرفتوش و المضحك ان هو مش شك فيك حتي
استيفن: مشي و هو ساكت
الامير: (نادي عليه) استيفن
استيفن: وقف مكانه
الامير: انا عديت ليك موضوع ان انت تعرف حوار محمد و سكت ف بلاش تغلط في التأمين عشان انا ال هقتلك بنفسي فاهم
استيفن: انت عارف ان مش كان ينفع اتكلم
الامير: الكلام خلص
خرج استيفن و لقي الكل جاي عليه
استيفن: موسي في مصر من 5 ايام
مارك: طب احنا هنسافر لي
استيفن: مش عارف
عمي محمود: معني كده ان الكل لازم يأمن عيلته
نور: ال اعرف ان انت و شاكر لازم تروحوا و انا هعين حراسه عليكم لغاية ام الحوار ده يخلص
شاكر: انا مش مروح
نور: روح يا شاكر دلوقتي و نتقابل بعدين

الكل مشي و انا نزلت ل البروف
انا: عامل اي
البروف: مش هتفرق كتير انا كده كده ميت
انا: مين قال كده انت هتروح بعد بكره بس لو قولت الاجابة الصح ل كل الاسئلة ال هقولها دلوقتي
البروف: طب و ابني
انا: علي حسب الاجابات
البروف: موافق
انا: موسي جاكوب قاعد فين
البروف: في فيلا الساحل بتاعت محمد
انا: التأمين
البروف: اقوي مما تتخيل
انا: مين معاه
البروف: تيد كريستيان و اسرافيل و الشايب
انا: رأيس المنظمة لو نزل مصر هيقعد فين
البروف: مستحيل يفكر ينزل مصر
انا: لي
البروف: عشان هو مش بيتحرك من مكانه ال محدش يعرفه و ال بيتحرك المساعد بتاعه
انا: لو اتحرك
البروف: اكير هيكون في اي مدينه علي الحدود و هيكون مجهز مليون طريقه للهروب
انا: ابنك كان في مصر بعمل اي من شهرين
البروف: عشان يقتل القيصر و يخطف بنت محمود الجيبالي
انا: لي بنت محمود الجيبالي
البروف: عشان يبيع اسهمه في شركة الجيبالي و عشان البت كان ابني شافها و عجبته
انا: كلام جميل . طب حد قرب ليها
البروف: محدش لحق يعمل حاجة التأمين عليها كان غريب يعني اكن اتنين مختلفين بيحموها و كل واحد ليه طريقه مختلفه ف خطفها كان مستحيل
انا: اخر سؤال و انت عارفه
البروف: مش انا ال قتلت اخو الامير
انا: مين ال عمل كده
البروف: مش هتصدق
انا: لي
البروف: عشان ال قتله كان حد من رجلتك
انا: مين
البروف: جورج ملحم
انا: (اتصدمت بس للاسف دي الحقيقه) مين ال اداه الامر
البروف: (ضحك) الشايب
انا: حلو اوي كده
طلعت و انا مولع
انا: نور اتصلي علي جورج ملحم ينزل مصر النهاردة
نور: السبب
انا: منغير سبب يا نور. تروحي تجيبيه من المطار و ميعرفش هو رايح فين
نور: حاضر
دخلت للامير و قفلت الباب
الامير: اي ال نزلك يا خويا انا هخلص كل حاجة لوحدي ريح انت بس
انا: انا اتخنت يا رامي
الامير: ازاي
انا: واحد من رجلتي باعني للشايب و هو ال قتل اخوك
الامير: مين ال عمل كده
انا: جورج ملحم
الامير: مستحيل ده كان من اقرب الناس ل اخويا
انا: الشايب اداه 50 مليون دولار
الامير: هقتلهم كلهم
انا: هيحصل بس مش دلوقتي
الامير: امتي يا احمد احنا بنخطط ل ال احنا فيه ده من اكتر من 11 شهر
انا: مينفعش دلوقتي
الامير: لي
انا: عشان رأيس المنظمة مش هيجي بنفسه هيكون مستخبي في مصر
الامير: ناوي تعمل اي
انا: كل خير و ضحكت
تاني يوم الصبح
نور: احمد في حاجة لازم تعرفها
انا: حاجة اي
نور: انا انا انا
انا: حامل
نور:( مستغربه)انت عارف
انا: اه من اسبوع. نور خليكي بعيد عني دلوقتي
نور: لغاية امتي يااحمد
انا: لغاية ام اصفي حساباتي و سابها و مشي

عند استيفن و كيفن : -
كيفن: نورت يا استيف
استيفن: انت مين بالضبط
كيفن: بيضحك انت اتجننت ولا اي يابني انا مصطفي
استيفن: انت ال كنت بتأمني
كيفن: متشكرنيش
استيفن: طب ازاي
كيفن: احمد ال امر بكده وانا نفزت
استيفن: انت تعرف احمد من امتي
كيفن: من 8 سنين مثلا
استيفن: و اشتغلت معاه ازاي
كيفن: صدفه
استيفن: يعني اي صدفه
كيفن: كنت في مهمه و كنت هموت و لقيت واحده لحقتني قبل م كنت خلاص هموت و بتقولي القيصر بيسلم عليك و اختفت و بعدين لقيت رساله مبعوته ليا ب مكان روحت و اتكلمت مع القيصر بس مكنتش اعرف هو مين او حتي هو راجل ولا ست
استيفن: عرفت ان هو احمد امتي
كيفن: من 16 يوم بالضبط
استيفن: طب و (قاطعه كيفن )
كيفن: مش دلوقتي الكلام يا استيف لازم نخلص التأمين
استيفن: تمام
عدي اليوم لغاية يوم المقابله الصبح بعت رساله ل رأيس المنظمة ب المكان بتاع المقابله و اديته الامان ليه هو و رجالته و طلعت علي مكان المقابله انا و الامير و استار. و دخلت قعدت في اوضة المكتب انا و الامير و سيبت الباقي يجهز للمقابله

الامير: مينفعش حد يعرف انت مين او حتي انت راجل ولا ست
انا: متقلقش يا رامي انا مجهز كل حاجة صح اتفرج انت بس
الامير: انت عارف ان انا مش موافق علي ال انت بتعملوا ده صح
انا: ضحكت و سكت
جه اليعاد و بعت فرقه تجيبهم و تدخلهم من طرق غريبه ده غير التشويش علي الاشاره من اول ام الناس طلعت لغاية ام وصلوا الفيلا و خرج الكامل و استار يدخلوهم اوضه الاجتماعات
الافي اوضه الاجتماعات:-
رأيس المنظمة (متخفي في هيئة جارد) - مساعد رأيس المنظمة - مارينا الجانح - يعقوب - البيرت - موسي - الشايب- تيد كريستيان - اسرافيل - وليم )
دخل الامير وقعد علي الكرسي ال علي يميني و انا قاعد براقب من الكاميرات و شايف الكل ساكت و مساعد الرأيس باصص علي الجارد ال قدامه و اكنه بياخد منه اوامر منغير م حد ياخد باله
دخلت اوضة الاجتماعات و اول ام دخلت الامير وقت هو الكامل و قعدت علي الكرسي و بعدين هم قعدوا

الحوار باللغة الانجليزيه
مساعد الرأيس (ال عامل فيها الرأيس) : تشرفت بمقابلتك ايها القيصر انا رأيس منظمة الالورا
انا: شاورت ليه يسكت و بصيت ل الرأيس الحقيقي وقولت اقعد يا ارثر خلنا نتكلم
أرثر: (ضحك) و قال كده يبقا انت القيصر وراح قعد مكانه و مساعه الرأيس قام وقف جانبه
انا: طلباتكم
ارثر: شركة الجيبالي و 40% من شركة القيصر و رقبه محمود و ابراهيم الجيبالي و تسيب البروف و ابنه
انا:(ضحكت بصوت عالي) طب اتفرج كده و فتحت الشاشه ال ورايا وكانت متقسمه و كانت فيها ان انا مفخخ كل فروع المنظة في كل البلاد
ارثر: (اتنرفز و خاف) اي ده
انا: بص بقا انا ممكن دلوقتي افجر كل فروع المنظمة و اخلص علي كل الموجودين هنا بكل سهوله بس انا مش هعمل كده
( الكل هنا استغرب حتي الامير و الكامل)
ارثر: طلباتك
انا: جدع.... 1) تنسي مصر نهائي و كل الناس ال ليك هنا يطلعوا من البلد النهاردة 2) 60% من شركة جيرمن و 45% من شركة سمارة و ميا اتسينا و كاش ديدين و كسان 3) تنسي حوار قتل حد من عائلة الجيبالي و تمشي منغير الشايب ارثر: ( مكنش يقدر يرفض) موافق

الشايب: سيدي ما هذا
انا: بس يا شرموط
نور: ( دخلت و معاها جورج) طلبك يا قيصر
انا: سيبه هنا و بصيت ل جورج ( و عيني بقت تنزل ددمم) و مره واحده اترفع لفوق و صوابعت اتقطعت و ايده و هو بيصوت من كتر الوجع و الكل مستغرب و خايف
الشايب: مرعوب و عمال يعتزر علي اي حاجة وكل حاجة قومت من مكاني و في ثانيه كنت عند جورج و مسكت رقبته و قولت ليه
انا: انت كنت من اواخر الناس ال كان ممكن اشك فيهم بس تخوني و بكام ب 50مليون بس. امير اتفضل الزبون خلص حساباتك
الامير: حسابي من معاه بس
انا: اه عايز الشايب يعني
الامير: ال تشوفه
انا: خده معاك و محش هيقدر يفتح بقه
ارثر: هتموتهم
انا: لا بس هخليهم يتمنوا الموت
يعقوب: مش هتخلص لو انا خرجت من هنا عايش
انا: يعقوب انت بقيت كارت محرق بالنسبه ليا من 3 سنين حتي اتفرج و عرضت صور ليه و هو محطوت في اماكن كتيره يموت فيها بكل سهوله
انا: انا سايبك تلعب يابني بس اطمن انت هتموت كمان 6 ايام من النهاردة انت و وليم و موسي و مارينا
ارثر: ده تهديد
انا: هو انت شايف ان ده تهديد ده تعريف بالمستقبل تحب اقولك هيموتوا فين و الساعه كام و ب اي
ارثر: طب و انا
انا: علي حسب ال هتعمله
ارثر: مش فاهم
انا: يعني نفزت الاوامر يبقا مش هتموت و مستحيل حد يقرب عليك بالمعني الاصح هتكون في حمايتي
ارثر: ولو منفذتش
انا: يبقا انت و عيلتك و كل المنظمة بعائلتهم هيموتوا في نفس اليوم حتي لو كانوا تحت الارض
ارثر: ( عايز يقوم يقتلني) يعني انت بتقولي ل تنفذ ي هتموت
انا: انت شايف اي كيفن هات العقود
كيفن: جاب العقود و جه انا: امضي ارثر: بشرط
انا: ( عرفت ان هو عايز يعرف انا مين ) مرفوض
ارثر: خايف
انا: لا بس مش بحب الغباء بحب ال بيتعب عشان يعرف الاجابة و صديقني ده عشانك مش عشاني
ارثر: طب اديني هنت
انا: (ضحكت) اسأل مراتك عن ال كانت قاعده معاه شهر في روما ف الفيلا بتاعته و هي تقولك
ارثر: بص ليا بعدين مضي الورق و مشي هو و ال معاه و رجعوا زي مجهم بالضبط
نور: (دخلت المكتب ليا بعد م الاجتماع خلص) مين بقا ال كانت معاك في روما شهر و روحت روما امتي اصلا

انا: ضحكت و سيبتها و رجعت الفيلا تاني ال فيها عمي محمد و نزلت ليه تحت ( الريحة كانت خرا الصراحه يعني ريحه نيك علي بول علي قرف مش عارف اوصف) ميدوا عمله اي يا حلوه.
محمد: مش هتقدر تزلني عارف لي
انا: عرفيني يا حلوه
محمد: عشان انت واقف مكسور اه لو تعرف بزاز امك كان طعمها حلو قد اي ولا طيزها الملبن ياه كانت جامده كنت بقعد اقفش فيها
انا: ( دريت نرفزتي) و اي تاني كمل
محمد: انت طلعت ديوث بقا
انا: ضحكت انت تعرف ان انا كنت بنيك بنتك و مراتك علي سريرك تعرف الواد ال مراتك صقتته كان ابن مين
محمد: يابن الكلب
انا: بس يا حلوه بس اي رأيك في طياز و اكساس بناتك حلوه صح الشباب مبلغاني ان انت بيكون زبك هينفجر من الهيجان ال صحيح طيزك عملي اي دلوقتي ارتاحت من الدم شويه لا لا انا مش سعيد فريدي( واحد من رجلتي) اي يا فري انت مش مروق علي الراجل لي و البنات ازاي لسه مش حامل
فريدي: حوامل يا باشا كل الحريم ال وصلت حوامل
انا: يبقا يسقطوا من النيك و بعدين يحملوا تاني يا بابا انا مش سامع صويت لي اي مفيش رجاله ابعت اجيب
فريدي: حالا تسمع يا ريس و قدامك
محمد: يا ولاد الكلب انا هموتكم كلكم
انا: فري اي يا فري لسه مسمعتش الصوت ملحقتش اكمل الجمله و لقيت 16 راجل داخلين و معاهم 9 حريم ونازلين فيهم نيك بضرب و الحريم بتعيط من كتر الوجع
انا: فري انا مش سامع صوت فين باقي الرجاله انا عايز مع كل واحده اربعه
فريدي: حالا يا ريس
انا: اي يا ميدوا حلوه بناتك و هم بيتناكوا لا استني ده انا هخليهم مدمنين مخدرات كمان هخليهم مش نافعين
محمد: ( هايج نيك ) بيشر عرق
انا: ( شاورت ل ل ثلاثه من الرجاله كان باين عليهم جامدين ) عايزكم تروقوا علي المدام عايزها حامل و بشاول علي محمد
الرجاله: حصل يا ريس

سيبتهم و طلعت فوق وانا طالع لقيت سالم بيجري يحضني
سالم: اي يا احمد مش بتلعب معايا لي هو انت بطلت تحبني
انا: لا يا سالم بس انا مشغول شويه ولسه بكمل كلامي لقيت سالم وقع من طوله
انا: ساااااااااااااااااااااااااااالم......................................................................
و لهنا ينتهي الجزء الاول انا عارف ان هو مش قوي اي بس عشان في احداث كتير سايبها فلاش باك الاجزاء القادمة احب اشوف رأيكم في التعليقات
اخيرا ي جدع حسيت بينا 🙂عوده حميده يغالي
 
  • عجبني
التفاعلات: ابو زوبر جنانن
يسطا كل هي غيبا طولة كتير بس جزء جامد
 
  • حبيته
التفاعلات: Fucker22
عودا حميدا يا بطل
 
  • حبيته
التفاعلات: Fucker22
ياااااااااااااه اخيراااااا رجعت بس عوده حميده يابرنس ومستنين بقا الاجزاء الى جايه وياريت لو تكمل القصه التانيه بردك التانيه كانت عظمه ياريت ترجع تكملها
 
  • عجبني
التفاعلات: ابو زوبر جنانن
عودا حميدا يا ألفا منتظرين كل جديد قادم
 
  • حبيته
التفاعلات: Fucker22
جميل يا طيب ..
لكن فى اوفر اوى فى شخصية احمد ..
الغموض حلو أينعم ..
والمفروض تصنيف القصة فانتازيا ..
وما علينا ..
أتمنى لك التوفيق فى القادم ..
فى أنتظار كل جديد
 
  • عجبني
التفاعلات: ابو زوبر جنانن
في انتظار الجديد
 
  • عجبني
التفاعلات: Fucker22
فعلا صدق الي قال الصبر علامة الرضا
واخيرا رجعت يغالي😂❤
بالتوفيق❤❤❤
 
  • حبيته
التفاعلات: Fucker22
ياااااااااااااه اخيراااااا رجعت بس عوده حميده يابرنس ومستنين بقا الاجزاء الى جايه وياريت لو تكمل القصه التانيه بردك التانيه كانت عظمه ياريت ترجع تكملها
اكيد ده هيحصل بس الصبر
 
  • حبيته
التفاعلات: Magdy66
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
نورت نورت نورت نورت نورت نورت
لك وحشه جدا من القلب ياغالي شكلنا موعودين مع اروع سلسله ابدعت يا قلب اخوك
 
  • حبيته
التفاعلات: Fucker22
نورت يابرنس الجيل اخيرا يارجل ظهرت انا بستناك بقالي كتير نورت الكون يابرنس وليك وحشه بجد وتسلم دماغك الالماظ
 
  • عجبني
التفاعلات: Fucker22
اخيرا مبروك رجوعك يا غالي
 
  • عجبني
التفاعلات: الأدهم
➤السابقة


هلا يا شباب اي الاخبار في البداية احب اعتزر علي التأخير. بس الفتره ال فاتت كنت مشغول جدا و مكنش في وقت اكتب بس انا راجع ليكم تاني و بقوه كل اسبوع هينزل جزء كبير و مليان احداث و شويه و هيكون في جزئين كل اسبوع زي الماضي يلا اسيبكم مع القصه شكرا.

الجزء الاول:
نور: في حاجة غريبه بتحصل
مارك: اي
نور: احمد وافق ان هو يقعد مع رئيس المنظمه و يوصلوا لحل وسط ل الخلافات و الحروب
مارك: عرفتي ازاي
نور: الرجاله لسه مكلماني و قالت ان القاء هيكون في مصر في فيلا الجبل بعد بكره
مارك: طب و احمد بيعمل كده لي
نور: الحوار ده في حاجة غلط
محمود: احمد هيغدر بيهم
نور: ده شيء معروف , بس برا في ترتيبات تانيه غريبه
مارك: اي
نور: احمد وزع رجاله علي كل فروع النظمة في كل الدول
مارك: خخخخخ هيخلص علي المنظمة كلها
الكامل:عبقري
محمود: لي بتقول كده
الكامل: لمم اللقاء ده هيحصل معظم الرجاله التقيله بتاعتهم هتيجي مصر معاهم و الحراسة علي باقي الفروع هتكون ضعيفة و مش منظمه لانهم مش هيشكوا في ان ممكن يوافق يقعد معاهم و في نفس الوقت بيخلص عليهم
نور: يعني , هو و الامير هيخلصوا علي كل ال هيجي مصر و باقي الناس هتخلص علي باقي المنظمة
الكامل: صح
عمي محمود: طب هو مفيش مخاطرة
الكامل: اكيد في خطر بنسبة 80% مثلا , بس ادينا بنتفرج

بعد ساعه.................

دخل شاكر الفيلا: ( محمود و مارك و جاك و الكامل و استيفن قاعدين تحت و مش عارفين يعملوا اي) احمد فين
استيفن: روح يا شاكر
شاكر: يعني اي اروح فين العيال يا استيفن فين
الامير: شاكر روح (و عينه ددمم)
شاكر: (استغرب) امير انت بتعمل اي هنا
امير: ( جسمه طلع توهج احمر غريب) شاكر روح عشان متموتش
مارك: خلاص خلاص هيروح اهدي ارجوك
الامير: محمود روح لبنتك و مش عايز اشوفك تاني مهما حصل وانسي عشان تعيش. و انت يا مارك انت و جاك تكونوا في سان بيتر(مدينة في روسيا) بكره و الرجاله هناك هتقول ليكم ال هتعملوا.
مارك: انا مش هخرج من مصر يا امير
الامير: مش هعيد كلامي الطيارالساعه 7 الصبح. استيفن 10 دقائق و تكون في المكتب
جاك: خلاص يا مارك يلا عشان نشوف هنعمل اي
عمي محمود: انا هعمل اي دلوقتي
استيفن : روح و خد شاكر معاك
شاكر: واقف مش عارف يعمل اي و خايف و بعدين طلع علي الاوضه عندي
انا: ( الباب بيخبط وفتح) بره يا شاكر
شاكر: لا مش هخرج منغير ام اعرف انت هتعمل اي و بتفكر في اي
انا: (بضحك بصوت عالي) هولع في الكل,هولع في الكل يا شاكر
شاكر: اهدي يا احم( ملحقش يكمل لقي نفسه منغير ام حد يلمسه بره الاوضه)
استيفن: خلاص كل حاجة خلصت
شاكر: مش فاهم
استيفن: (بيعيط) احمد مات يا شاكر
شاكر: يعني اي يا استيفن الحل
استيفن: مش عارف بس ال اعرفه ان احنا لازم نسمع الكلام. انا رايح ل الامير
الكامل: (دخل عليهم مره واحده) مصيبه
شاكر: اي ال حصل
الكامل: 56 واحد من اقوي الناس في المنظمه دخل الحدود دلوقتي و رأيس المنظمة معاهم
مارك: مين معاه
الكامل:يعقوب و وليم و البيرت و مارينا الجانح
استيفن: هو مارينا و البيرت لسه عايشين
الكمال: مش عارف الرجاله ال علي الحدود هم ال شافوهم و اتعرفوا عليهم
نور: مين مارينا
جاك: هههه ساره الصقر يا نور
نور: خخخخخخخخخ انا ال قتلتها ب ايدي ازاي
الكامل: مش عارف يا نور بس كده يبقا في حاجة غلط
شاكر: اي ال غلط
نور: هم مش اغبيه للدرجة دي يا شاكر عشان الناس دي تكون مع بعض
شاكر: مش فاهم
نور: الاربعه دول اهم و اقوي ناس في المنطمة ومستحيل يتجمعوا في مكان واحد
جاك: طب لي الامير طلب ان احنا نسافر بكره
نور: معرفش
مارك: معاهم موسي جاكوب
الكامل: لا مستحيل يكون عايش مستحيل
مارك: ده السبب الوحيد ال ممكن نكون انا و انت رايحين عشانه
نور: احتمال كبير

استيفن : (سابهم وراح للامير)عايزني لي
الامير: انت هتتحرك لفيلا الجبل و تكون مسئول عن التأميل و هيكون معاك كيفن هيقولك التأمين الجديد هيكون ازاي
استيفن: كيفن مين
الامير: مصطفي بن فخر
استيفن: ضحك انا هشتغل مع العيل ده
الامير: عيل انت غلبان يا استيفن. ده ال كان بيأمنك اخر 3 سنين و ال لحقق من الموت في فرنسا
استيفن: (بستغراب) امتي اتحرك
الامير: دلوقتي
استيفن: عايز اعرف اجابه سؤال
الامير: اسأل
استيفن: موسي جاكوب عايش
الامير: اه و في مصر من 5 ايام
استيفن: مستحيل حد يدخل مصر و انا معرفش

الامير: (بيضحك)انت كبرت يا استيفن موسي كان واقف جانبك في المطار و انت معرفتوش و المضحك ان هو مش شك فيك حتي
استيفن: مشي و هو ساكت
الامير: (نادي عليه) استيفن
استيفن: وقف مكانه
الامير: انا عديت ليك موضوع ان انت تعرف حوار محمد و سكت ف بلاش تغلط في التأمين عشان انا ال هقتلك بنفسي فاهم
استيفن: انت عارف ان مش كان ينفع اتكلم
الامير: الكلام خلص
خرج استيفن و لقي الكل جاي عليه
استيفن: موسي في مصر من 5 ايام
مارك: طب احنا هنسافر لي
استيفن: مش عارف
عمي محمود: معني كده ان الكل لازم يأمن عيلته
نور: ال اعرف ان انت و شاكر لازم تروحوا و انا هعين حراسه عليكم لغاية ام الحوار ده يخلص
شاكر: انا مش مروح
نور: روح يا شاكر دلوقتي و نتقابل بعدين

الكل مشي و انا نزلت ل البروف
انا: عامل اي
البروف: مش هتفرق كتير انا كده كده ميت
انا: مين قال كده انت هتروح بعد بكره بس لو قولت الاجابة الصح ل كل الاسئلة ال هقولها دلوقتي
البروف: طب و ابني
انا: علي حسب الاجابات
البروف: موافق
انا: موسي جاكوب قاعد فين
البروف: في فيلا الساحل بتاعت محمد
انا: التأمين
البروف: اقوي مما تتخيل
انا: مين معاه
البروف: تيد كريستيان و اسرافيل و الشايب
انا: رأيس المنظمة لو نزل مصر هيقعد فين
البروف: مستحيل يفكر ينزل مصر
انا: لي
البروف: عشان هو مش بيتحرك من مكانه ال محدش يعرفه و ال بيتحرك المساعد بتاعه
انا: لو اتحرك
البروف: اكير هيكون في اي مدينه علي الحدود و هيكون مجهز مليون طريقه للهروب
انا: ابنك كان في مصر بعمل اي من شهرين
البروف: عشان يقتل القيصر و يخطف بنت محمود الجيبالي
انا: لي بنت محمود الجيبالي
البروف: عشان يبيع اسهمه في شركة الجيبالي و عشان البت كان ابني شافها و عجبته
انا: كلام جميل . طب حد قرب ليها
البروف: محدش لحق يعمل حاجة التأمين عليها كان غريب يعني اكن اتنين مختلفين بيحموها و كل واحد ليه طريقه مختلفه ف خطفها كان مستحيل
انا: اخر سؤال و انت عارفه
البروف: مش انا ال قتلت اخو الامير
انا: مين ال عمل كده
البروف: مش هتصدق
انا: لي
البروف: عشان ال قتله كان حد من رجلتك
انا: مين
البروف: جورج ملحم
انا: (اتصدمت بس للاسف دي الحقيقه) مين ال اداه الامر
البروف: (ضحك) الشايب
انا: حلو اوي كده
طلعت و انا مولع
انا: نور اتصلي علي جورج ملحم ينزل مصر النهاردة
نور: السبب
انا: منغير سبب يا نور. تروحي تجيبيه من المطار و ميعرفش هو رايح فين
نور: حاضر
دخلت للامير و قفلت الباب
الامير: اي ال نزلك يا خويا انا هخلص كل حاجة لوحدي ريح انت بس
انا: انا اتخنت يا رامي
الامير: ازاي
انا: واحد من رجلتي باعني للشايب و هو ال قتل اخوك
الامير: مين ال عمل كده
انا: جورج ملحم
الامير: مستحيل ده كان من اقرب الناس ل اخويا
انا: الشايب اداه 50 مليون دولار
الامير: هقتلهم كلهم
انا: هيحصل بس مش دلوقتي
الامير: امتي يا احمد احنا بنخطط ل ال احنا فيه ده من اكتر من 11 شهر
انا: مينفعش دلوقتي
الامير: لي
انا: عشان رأيس المنظمة مش هيجي بنفسه هيكون مستخبي في مصر
الامير: ناوي تعمل اي
انا: كل خير و ضحكت
تاني يوم الصبح
نور: احمد في حاجة لازم تعرفها
انا: حاجة اي
نور: انا انا انا
انا: حامل
نور:( مستغربه)انت عارف
انا: اه من اسبوع. نور خليكي بعيد عني دلوقتي
نور: لغاية امتي يااحمد
انا: لغاية ام اصفي حساباتي و سابها و مشي

عند استيفن و كيفن : -
كيفن: نورت يا استيف
استيفن: انت مين بالضبط
كيفن: بيضحك انت اتجننت ولا اي يابني انا مصطفي
استيفن: انت ال كنت بتأمني
كيفن: متشكرنيش
استيفن: طب ازاي
كيفن: احمد ال امر بكده وانا نفزت
استيفن: انت تعرف احمد من امتي
كيفن: من 8 سنين مثلا
استيفن: و اشتغلت معاه ازاي
كيفن: صدفه
استيفن: يعني اي صدفه
كيفن: كنت في مهمه و كنت هموت و لقيت واحده لحقتني قبل م كنت خلاص هموت و بتقولي القيصر بيسلم عليك و اختفت و بعدين لقيت رساله مبعوته ليا ب مكان روحت و اتكلمت مع القيصر بس مكنتش اعرف هو مين او حتي هو راجل ولا ست
استيفن: عرفت ان هو احمد امتي
كيفن: من 16 يوم بالضبط
استيفن: طب و (قاطعه كيفن )
كيفن: مش دلوقتي الكلام يا استيف لازم نخلص التأمين
استيفن: تمام
عدي اليوم لغاية يوم المقابله الصبح بعت رساله ل رأيس المنظمة ب المكان بتاع المقابله و اديته الامان ليه هو و رجالته و طلعت علي مكان المقابله انا و الامير و استار. و دخلت قعدت في اوضة المكتب انا و الامير و سيبت الباقي يجهز للمقابله

الامير: مينفعش حد يعرف انت مين او حتي انت راجل ولا ست
انا: متقلقش يا رامي انا مجهز كل حاجة صح اتفرج انت بس
الامير: انت عارف ان انا مش موافق علي ال انت بتعملوا ده صح
انا: ضحكت و سكت
جه اليعاد و بعت فرقه تجيبهم و تدخلهم من طرق غريبه ده غير التشويش علي الاشاره من اول ام الناس طلعت لغاية ام وصلوا الفيلا و خرج الكامل و استار يدخلوهم اوضه الاجتماعات
الافي اوضه الاجتماعات:-
رأيس المنظمة (متخفي في هيئة جارد) - مساعد رأيس المنظمة - مارينا الجانح - يعقوب - البيرت - موسي - الشايب- تيد كريستيان - اسرافيل - وليم )
دخل الامير وقعد علي الكرسي ال علي يميني و انا قاعد براقب من الكاميرات و شايف الكل ساكت و مساعد الرأيس باصص علي الجارد ال قدامه و اكنه بياخد منه اوامر منغير م حد ياخد باله
دخلت اوضة الاجتماعات و اول ام دخلت الامير وقت هو الكامل و قعدت علي الكرسي و بعدين هم قعدوا

الحوار باللغة الانجليزيه
مساعد الرأيس (ال عامل فيها الرأيس) : تشرفت بمقابلتك ايها القيصر انا رأيس منظمة الالورا
انا: شاورت ليه يسكت و بصيت ل الرأيس الحقيقي وقولت اقعد يا ارثر خلنا نتكلم
أرثر: (ضحك) و قال كده يبقا انت القيصر وراح قعد مكانه و مساعه الرأيس قام وقف جانبه
انا: طلباتكم
ارثر: شركة الجيبالي و 40% من شركة القيصر و رقبه محمود و ابراهيم الجيبالي و تسيب البروف و ابنه
انا:(ضحكت بصوت عالي) طب اتفرج كده و فتحت الشاشه ال ورايا وكانت متقسمه و كانت فيها ان انا مفخخ كل فروع المنظة في كل البلاد
ارثر: (اتنرفز و خاف) اي ده
انا: بص بقا انا ممكن دلوقتي افجر كل فروع المنظمة و اخلص علي كل الموجودين هنا بكل سهوله بس انا مش هعمل كده
( الكل هنا استغرب حتي الامير و الكامل)
ارثر: طلباتك
انا: جدع.... 1) تنسي مصر نهائي و كل الناس ال ليك هنا يطلعوا من البلد النهاردة 2) 60% من شركة جيرمن و 45% من شركة سمارة و ميا اتسينا و كاش ديدين و كسان 3) تنسي حوار قتل حد من عائلة الجيبالي و تمشي منغير الشايب ارثر: ( مكنش يقدر يرفض) موافق

الشايب: سيدي ما هذا
انا: بس يا شرموط
نور: ( دخلت و معاها جورج) طلبك يا قيصر
انا: سيبه هنا و بصيت ل جورج ( و عيني بقت تنزل ددمم) و مره واحده اترفع لفوق و صوابعت اتقطعت و ايده و هو بيصوت من كتر الوجع و الكل مستغرب و خايف
الشايب: مرعوب و عمال يعتزر علي اي حاجة وكل حاجة قومت من مكاني و في ثانيه كنت عند جورج و مسكت رقبته و قولت ليه
انا: انت كنت من اواخر الناس ال كان ممكن اشك فيهم بس تخوني و بكام ب 50مليون بس. امير اتفضل الزبون خلص حساباتك
الامير: حسابي من معاه بس
انا: اه عايز الشايب يعني
الامير: ال تشوفه
انا: خده معاك و محش هيقدر يفتح بقه
ارثر: هتموتهم
انا: لا بس هخليهم يتمنوا الموت
يعقوب: مش هتخلص لو انا خرجت من هنا عايش
انا: يعقوب انت بقيت كارت محرق بالنسبه ليا من 3 سنين حتي اتفرج و عرضت صور ليه و هو محطوت في اماكن كتيره يموت فيها بكل سهوله
انا: انا سايبك تلعب يابني بس اطمن انت هتموت كمان 6 ايام من النهاردة انت و وليم و موسي و مارينا
ارثر: ده تهديد
انا: هو انت شايف ان ده تهديد ده تعريف بالمستقبل تحب اقولك هيموتوا فين و الساعه كام و ب اي
ارثر: طب و انا
انا: علي حسب ال هتعمله
ارثر: مش فاهم
انا: يعني نفزت الاوامر يبقا مش هتموت و مستحيل حد يقرب عليك بالمعني الاصح هتكون في حمايتي
ارثر: ولو منفذتش
انا: يبقا انت و عيلتك و كل المنظمة بعائلتهم هيموتوا في نفس اليوم حتي لو كانوا تحت الارض
ارثر: ( عايز يقوم يقتلني) يعني انت بتقولي ل تنفذ ي هتموت
انا: انت شايف اي كيفن هات العقود
كيفن: جاب العقود و جه انا: امضي ارثر: بشرط
انا: ( عرفت ان هو عايز يعرف انا مين ) مرفوض
ارثر: خايف
انا: لا بس مش بحب الغباء بحب ال بيتعب عشان يعرف الاجابة و صديقني ده عشانك مش عشاني
ارثر: طب اديني هنت
انا: (ضحكت) اسأل مراتك عن ال كانت قاعده معاه شهر في روما ف الفيلا بتاعته و هي تقولك
ارثر: بص ليا بعدين مضي الورق و مشي هو و ال معاه و رجعوا زي مجهم بالضبط
نور: (دخلت المكتب ليا بعد م الاجتماع خلص) مين بقا ال كانت معاك في روما شهر و روحت روما امتي اصلا

انا: ضحكت و سيبتها و رجعت الفيلا تاني ال فيها عمي محمد و نزلت ليه تحت ( الريحة كانت خرا الصراحه يعني ريحه نيك علي بول علي قرف مش عارف اوصف) ميدوا عمله اي يا حلوه.
محمد: مش هتقدر تزلني عارف لي
انا: عرفيني يا حلوه
محمد: عشان انت واقف مكسور اه لو تعرف بزاز امك كان طعمها حلو قد اي ولا طيزها الملبن ياه كانت جامده كنت بقعد اقفش فيها
انا: ( دريت نرفزتي) و اي تاني كمل
محمد: انت طلعت ديوث بقا
انا: ضحكت انت تعرف ان انا كنت بنيك بنتك و مراتك علي سريرك تعرف الواد ال مراتك صقتته كان ابن مين
محمد: يابن الكلب
انا: بس يا حلوه بس اي رأيك في طياز و اكساس بناتك حلوه صح الشباب مبلغاني ان انت بيكون زبك هينفجر من الهيجان ال صحيح طيزك عملي اي دلوقتي ارتاحت من الدم شويه لا لا انا مش سعيد فريدي( واحد من رجلتي) اي يا فري انت مش مروق علي الراجل لي و البنات ازاي لسه مش حامل
فريدي: حوامل يا باشا كل الحريم ال وصلت حوامل
انا: يبقا يسقطوا من النيك و بعدين يحملوا تاني يا بابا انا مش سامع صويت لي اي مفيش رجاله ابعت اجيب
فريدي: حالا تسمع يا ريس و قدامك
محمد: يا ولاد الكلب انا هموتكم كلكم
انا: فري اي يا فري لسه مسمعتش الصوت ملحقتش اكمل الجمله و لقيت 16 راجل داخلين و معاهم 9 حريم ونازلين فيهم نيك بضرب و الحريم بتعيط من كتر الوجع
انا: فري انا مش سامع صوت فين باقي الرجاله انا عايز مع كل واحده اربعه
فريدي: حالا يا ريس
انا: اي يا ميدوا حلوه بناتك و هم بيتناكوا لا استني ده انا هخليهم مدمنين مخدرات كمان هخليهم مش نافعين
محمد: ( هايج نيك ) بيشر عرق
انا: ( شاورت ل ل ثلاثه من الرجاله كان باين عليهم جامدين ) عايزكم تروقوا علي المدام عايزها حامل و بشاول علي محمد
الرجاله: حصل يا ريس

سيبتهم و طلعت فوق وانا طالع لقيت سالم بيجري يحضني
سالم: اي يا احمد مش بتلعب معايا لي هو انت بطلت تحبني
انا: لا يا سالم بس انا مشغول شويه ولسه بكمل كلامي لقيت سالم وقع من طوله
انا: ساااااااااااااااااااااااااااالم......................................................................
و لهنا ينتهي الجزء الاول انا عارف ان هو مش قوي اي بس عشان في احداث كتير سايبها فلاش باك الاجزاء القادمة احب اشوف رأيكم في التعليقات
جامده طبعا بس ياريت تكملها على طول ومتغبش عننا تاني
 
  • عجبني
التفاعلات: Fucker22
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
احاااااااااااااااااااااااااااااااا
أنت رجعت فعلا ولا انا خرفت علي صغر ولا اي
انا كنت فقط الأمل أنها تكمل خلاص
بس علي العموم مبروك رجوعك ياخويا
وفعلا هي اسم علي مسمي
(عودة الالفا مره اخري)
 
  • حبيته
التفاعلات: Fucker22
  • عجبني
التفاعلات: Fucker22
➤السابقة


هلا يا شباب اي الاخبار في البداية احب اعتزر علي التأخير. بس الفتره ال فاتت كنت مشغول جدا و مكنش في وقت اكتب بس انا راجع ليكم تاني و بقوه كل اسبوع هينزل جزء كبير و مليان احداث و شويه و هيكون في جزئين كل اسبوع زي الماضي يلا اسيبكم مع القصه شكرا.

الجزء الاول:
نور: في حاجة غريبه بتحصل
مارك: اي
نور: احمد وافق ان هو يقعد مع رئيس المنظمه و يوصلوا لحل وسط ل الخلافات و الحروب
مارك: عرفتي ازاي
نور: الرجاله لسه مكلماني و قالت ان القاء هيكون في مصر في فيلا الجبل بعد بكره
مارك: طب و احمد بيعمل كده لي
نور: الحوار ده في حاجة غلط
محمود: احمد هيغدر بيهم
نور: ده شيء معروف , بس برا في ترتيبات تانيه غريبه
مارك: اي
نور: احمد وزع رجاله علي كل فروع النظمة في كل الدول
مارك: خخخخخ هيخلص علي المنظمة كلها
الكامل:عبقري
محمود: لي بتقول كده
الكامل: لمم اللقاء ده هيحصل معظم الرجاله التقيله بتاعتهم هتيجي مصر معاهم و الحراسة علي باقي الفروع هتكون ضعيفة و مش منظمه لانهم مش هيشكوا في ان ممكن يوافق يقعد معاهم و في نفس الوقت بيخلص عليهم
نور: يعني , هو و الامير هيخلصوا علي كل ال هيجي مصر و باقي الناس هتخلص علي باقي المنظمة
الكامل: صح
عمي محمود: طب هو مفيش مخاطرة
الكامل: اكيد في خطر بنسبة 80% مثلا , بس ادينا بنتفرج

بعد ساعه.................

دخل شاكر الفيلا: ( محمود و مارك و جاك و الكامل و استيفن قاعدين تحت و مش عارفين يعملوا اي) احمد فين
استيفن: روح يا شاكر
شاكر: يعني اي اروح فين العيال يا استيفن فين
الامير: شاكر روح (و عينه ددمم)
شاكر: (استغرب) امير انت بتعمل اي هنا
امير: ( جسمه طلع توهج احمر غريب) شاكر روح عشان متموتش
مارك: خلاص خلاص هيروح اهدي ارجوك
الامير: محمود روح لبنتك و مش عايز اشوفك تاني مهما حصل وانسي عشان تعيش. و انت يا مارك انت و جاك تكونوا في سان بيتر(مدينة في روسيا) بكره و الرجاله هناك هتقول ليكم ال هتعملوا.
مارك: انا مش هخرج من مصر يا امير
الامير: مش هعيد كلامي الطيارالساعه 7 الصبح. استيفن 10 دقائق و تكون في المكتب
جاك: خلاص يا مارك يلا عشان نشوف هنعمل اي
عمي محمود: انا هعمل اي دلوقتي
استيفن : روح و خد شاكر معاك
شاكر: واقف مش عارف يعمل اي و خايف و بعدين طلع علي الاوضه عندي
انا: ( الباب بيخبط وفتح) بره يا شاكر
شاكر: لا مش هخرج منغير ام اعرف انت هتعمل اي و بتفكر في اي
انا: (بضحك بصوت عالي) هولع في الكل,هولع في الكل يا شاكر
شاكر: اهدي يا احم( ملحقش يكمل لقي نفسه منغير ام حد يلمسه بره الاوضه)
استيفن: خلاص كل حاجة خلصت
شاكر: مش فاهم
استيفن: (بيعيط) احمد مات يا شاكر
شاكر: يعني اي يا استيفن الحل
استيفن: مش عارف بس ال اعرفه ان احنا لازم نسمع الكلام. انا رايح ل الامير
الكامل: (دخل عليهم مره واحده) مصيبه
شاكر: اي ال حصل
الكامل: 56 واحد من اقوي الناس في المنظمه دخل الحدود دلوقتي و رأيس المنظمة معاهم
مارك: مين معاه
الكامل:يعقوب و وليم و البيرت و مارينا الجانح
استيفن: هو مارينا و البيرت لسه عايشين
الكمال: مش عارف الرجاله ال علي الحدود هم ال شافوهم و اتعرفوا عليهم
نور: مين مارينا
جاك: هههه ساره الصقر يا نور
نور: خخخخخخخخخ انا ال قتلتها ب ايدي ازاي
الكامل: مش عارف يا نور بس كده يبقا في حاجة غلط
شاكر: اي ال غلط
نور: هم مش اغبيه للدرجة دي يا شاكر عشان الناس دي تكون مع بعض
شاكر: مش فاهم
نور: الاربعه دول اهم و اقوي ناس في المنطمة ومستحيل يتجمعوا في مكان واحد
جاك: طب لي الامير طلب ان احنا نسافر بكره
نور: معرفش
مارك: معاهم موسي جاكوب
الكامل: لا مستحيل يكون عايش مستحيل
مارك: ده السبب الوحيد ال ممكن نكون انا و انت رايحين عشانه
نور: احتمال كبير

استيفن : (سابهم وراح للامير)عايزني لي
الامير: انت هتتحرك لفيلا الجبل و تكون مسئول عن التأميل و هيكون معاك كيفن هيقولك التأمين الجديد هيكون ازاي
استيفن: كيفن مين
الامير: مصطفي بن فخر
استيفن: ضحك انا هشتغل مع العيل ده
الامير: عيل انت غلبان يا استيفن. ده ال كان بيأمنك اخر 3 سنين و ال لحقق من الموت في فرنسا
استيفن: (بستغراب) امتي اتحرك
الامير: دلوقتي
استيفن: عايز اعرف اجابه سؤال
الامير: اسأل
استيفن: موسي جاكوب عايش
الامير: اه و في مصر من 5 ايام
استيفن: مستحيل حد يدخل مصر و انا معرفش

الامير: (بيضحك)انت كبرت يا استيفن موسي كان واقف جانبك في المطار و انت معرفتوش و المضحك ان هو مش شك فيك حتي
استيفن: مشي و هو ساكت
الامير: (نادي عليه) استيفن
استيفن: وقف مكانه
الامير: انا عديت ليك موضوع ان انت تعرف حوار محمد و سكت ف بلاش تغلط في التأمين عشان انا ال هقتلك بنفسي فاهم
استيفن: انت عارف ان مش كان ينفع اتكلم
الامير: الكلام خلص
خرج استيفن و لقي الكل جاي عليه
استيفن: موسي في مصر من 5 ايام
مارك: طب احنا هنسافر لي
استيفن: مش عارف
عمي محمود: معني كده ان الكل لازم يأمن عيلته
نور: ال اعرف ان انت و شاكر لازم تروحوا و انا هعين حراسه عليكم لغاية ام الحوار ده يخلص
شاكر: انا مش مروح
نور: روح يا شاكر دلوقتي و نتقابل بعدين

الكل مشي و انا نزلت ل البروف
انا: عامل اي
البروف: مش هتفرق كتير انا كده كده ميت
انا: مين قال كده انت هتروح بعد بكره بس لو قولت الاجابة الصح ل كل الاسئلة ال هقولها دلوقتي
البروف: طب و ابني
انا: علي حسب الاجابات
البروف: موافق
انا: موسي جاكوب قاعد فين
البروف: في فيلا الساحل بتاعت محمد
انا: التأمين
البروف: اقوي مما تتخيل
انا: مين معاه
البروف: تيد كريستيان و اسرافيل و الشايب
انا: رأيس المنظمة لو نزل مصر هيقعد فين
البروف: مستحيل يفكر ينزل مصر
انا: لي
البروف: عشان هو مش بيتحرك من مكانه ال محدش يعرفه و ال بيتحرك المساعد بتاعه
انا: لو اتحرك
البروف: اكير هيكون في اي مدينه علي الحدود و هيكون مجهز مليون طريقه للهروب
انا: ابنك كان في مصر بعمل اي من شهرين
البروف: عشان يقتل القيصر و يخطف بنت محمود الجيبالي
انا: لي بنت محمود الجيبالي
البروف: عشان يبيع اسهمه في شركة الجيبالي و عشان البت كان ابني شافها و عجبته
انا: كلام جميل . طب حد قرب ليها
البروف: محدش لحق يعمل حاجة التأمين عليها كان غريب يعني اكن اتنين مختلفين بيحموها و كل واحد ليه طريقه مختلفه ف خطفها كان مستحيل
انا: اخر سؤال و انت عارفه
البروف: مش انا ال قتلت اخو الامير
انا: مين ال عمل كده
البروف: مش هتصدق
انا: لي
البروف: عشان ال قتله كان حد من رجلتك
انا: مين
البروف: جورج ملحم
انا: (اتصدمت بس للاسف دي الحقيقه) مين ال اداه الامر
البروف: (ضحك) الشايب
انا: حلو اوي كده
طلعت و انا مولع
انا: نور اتصلي علي جورج ملحم ينزل مصر النهاردة
نور: السبب
انا: منغير سبب يا نور. تروحي تجيبيه من المطار و ميعرفش هو رايح فين
نور: حاضر
دخلت للامير و قفلت الباب
الامير: اي ال نزلك يا خويا انا هخلص كل حاجة لوحدي ريح انت بس
انا: انا اتخنت يا رامي
الامير: ازاي
انا: واحد من رجلتي باعني للشايب و هو ال قتل اخوك
الامير: مين ال عمل كده
انا: جورج ملحم
الامير: مستحيل ده كان من اقرب الناس ل اخويا
انا: الشايب اداه 50 مليون دولار
الامير: هقتلهم كلهم
انا: هيحصل بس مش دلوقتي
الامير: امتي يا احمد احنا بنخطط ل ال احنا فيه ده من اكتر من 11 شهر
انا: مينفعش دلوقتي
الامير: لي
انا: عشان رأيس المنظمة مش هيجي بنفسه هيكون مستخبي في مصر
الامير: ناوي تعمل اي
انا: كل خير و ضحكت
تاني يوم الصبح
نور: احمد في حاجة لازم تعرفها
انا: حاجة اي
نور: انا انا انا
انا: حامل
نور:( مستغربه)انت عارف
انا: اه من اسبوع. نور خليكي بعيد عني دلوقتي
نور: لغاية امتي يااحمد
انا: لغاية ام اصفي حساباتي و سابها و مشي

عند استيفن و كيفن : -
كيفن: نورت يا استيف
استيفن: انت مين بالضبط
كيفن: بيضحك انت اتجننت ولا اي يابني انا مصطفي
استيفن: انت ال كنت بتأمني
كيفن: متشكرنيش
استيفن: طب ازاي
كيفن: احمد ال امر بكده وانا نفزت
استيفن: انت تعرف احمد من امتي
كيفن: من 8 سنين مثلا
استيفن: و اشتغلت معاه ازاي
كيفن: صدفه
استيفن: يعني اي صدفه
كيفن: كنت في مهمه و كنت هموت و لقيت واحده لحقتني قبل م كنت خلاص هموت و بتقولي القيصر بيسلم عليك و اختفت و بعدين لقيت رساله مبعوته ليا ب مكان روحت و اتكلمت مع القيصر بس مكنتش اعرف هو مين او حتي هو راجل ولا ست
استيفن: عرفت ان هو احمد امتي
كيفن: من 16 يوم بالضبط
استيفن: طب و (قاطعه كيفن )
كيفن: مش دلوقتي الكلام يا استيف لازم نخلص التأمين
استيفن: تمام
عدي اليوم لغاية يوم المقابله الصبح بعت رساله ل رأيس المنظمة ب المكان بتاع المقابله و اديته الامان ليه هو و رجالته و طلعت علي مكان المقابله انا و الامير و استار. و دخلت قعدت في اوضة المكتب انا و الامير و سيبت الباقي يجهز للمقابله

الامير: مينفعش حد يعرف انت مين او حتي انت راجل ولا ست
انا: متقلقش يا رامي انا مجهز كل حاجة صح اتفرج انت بس
الامير: انت عارف ان انا مش موافق علي ال انت بتعملوا ده صح
انا: ضحكت و سكت
جه اليعاد و بعت فرقه تجيبهم و تدخلهم من طرق غريبه ده غير التشويش علي الاشاره من اول ام الناس طلعت لغاية ام وصلوا الفيلا و خرج الكامل و استار يدخلوهم اوضه الاجتماعات
الافي اوضه الاجتماعات:-
رأيس المنظمة (متخفي في هيئة جارد) - مساعد رأيس المنظمة - مارينا الجانح - يعقوب - البيرت - موسي - الشايب- تيد كريستيان - اسرافيل - وليم )
دخل الامير وقعد علي الكرسي ال علي يميني و انا قاعد براقب من الكاميرات و شايف الكل ساكت و مساعد الرأيس باصص علي الجارد ال قدامه و اكنه بياخد منه اوامر منغير م حد ياخد باله
دخلت اوضة الاجتماعات و اول ام دخلت الامير وقت هو الكامل و قعدت علي الكرسي و بعدين هم قعدوا

الحوار باللغة الانجليزيه
مساعد الرأيس (ال عامل فيها الرأيس) : تشرفت بمقابلتك ايها القيصر انا رأيس منظمة الالورا
انا: شاورت ليه يسكت و بصيت ل الرأيس الحقيقي وقولت اقعد يا ارثر خلنا نتكلم
أرثر: (ضحك) و قال كده يبقا انت القيصر وراح قعد مكانه و مساعه الرأيس قام وقف جانبه
انا: طلباتكم
ارثر: شركة الجيبالي و 40% من شركة القيصر و رقبه محمود و ابراهيم الجيبالي و تسيب البروف و ابنه
انا:(ضحكت بصوت عالي) طب اتفرج كده و فتحت الشاشه ال ورايا وكانت متقسمه و كانت فيها ان انا مفخخ كل فروع المنظة في كل البلاد
ارثر: (اتنرفز و خاف) اي ده
انا: بص بقا انا ممكن دلوقتي افجر كل فروع المنظمة و اخلص علي كل الموجودين هنا بكل سهوله بس انا مش هعمل كده
( الكل هنا استغرب حتي الامير و الكامل)
ارثر: طلباتك
انا: جدع.... 1) تنسي مصر نهائي و كل الناس ال ليك هنا يطلعوا من البلد النهاردة 2) 60% من شركة جيرمن و 45% من شركة سمارة و ميا اتسينا و كاش ديدين و كسان 3) تنسي حوار قتل حد من عائلة الجيبالي و تمشي منغير الشايب ارثر: ( مكنش يقدر يرفض) موافق

الشايب: سيدي ما هذا
انا: بس يا شرموط
نور: ( دخلت و معاها جورج) طلبك يا قيصر
انا: سيبه هنا و بصيت ل جورج ( و عيني بقت تنزل ددمم) و مره واحده اترفع لفوق و صوابعت اتقطعت و ايده و هو بيصوت من كتر الوجع و الكل مستغرب و خايف
الشايب: مرعوب و عمال يعتزر علي اي حاجة وكل حاجة قومت من مكاني و في ثانيه كنت عند جورج و مسكت رقبته و قولت ليه
انا: انت كنت من اواخر الناس ال كان ممكن اشك فيهم بس تخوني و بكام ب 50مليون بس. امير اتفضل الزبون خلص حساباتك
الامير: حسابي من معاه بس
انا: اه عايز الشايب يعني
الامير: ال تشوفه
انا: خده معاك و محش هيقدر يفتح بقه
ارثر: هتموتهم
انا: لا بس هخليهم يتمنوا الموت
يعقوب: مش هتخلص لو انا خرجت من هنا عايش
انا: يعقوب انت بقيت كارت محرق بالنسبه ليا من 3 سنين حتي اتفرج و عرضت صور ليه و هو محطوت في اماكن كتيره يموت فيها بكل سهوله
انا: انا سايبك تلعب يابني بس اطمن انت هتموت كمان 6 ايام من النهاردة انت و وليم و موسي و مارينا
ارثر: ده تهديد
انا: هو انت شايف ان ده تهديد ده تعريف بالمستقبل تحب اقولك هيموتوا فين و الساعه كام و ب اي
ارثر: طب و انا
انا: علي حسب ال هتعمله
ارثر: مش فاهم
انا: يعني نفزت الاوامر يبقا مش هتموت و مستحيل حد يقرب عليك بالمعني الاصح هتكون في حمايتي
ارثر: ولو منفذتش
انا: يبقا انت و عيلتك و كل المنظمة بعائلتهم هيموتوا في نفس اليوم حتي لو كانوا تحت الارض
ارثر: ( عايز يقوم يقتلني) يعني انت بتقولي ل تنفذ ي هتموت
انا: انت شايف اي كيفن هات العقود
كيفن: جاب العقود و جه انا: امضي ارثر: بشرط
انا: ( عرفت ان هو عايز يعرف انا مين ) مرفوض
ارثر: خايف
انا: لا بس مش بحب الغباء بحب ال بيتعب عشان يعرف الاجابة و صديقني ده عشانك مش عشاني
ارثر: طب اديني هنت
انا: (ضحكت) اسأل مراتك عن ال كانت قاعده معاه شهر في روما ف الفيلا بتاعته و هي تقولك
ارثر: بص ليا بعدين مضي الورق و مشي هو و ال معاه و رجعوا زي مجهم بالضبط
نور: (دخلت المكتب ليا بعد م الاجتماع خلص) مين بقا ال كانت معاك في روما شهر و روحت روما امتي اصلا

انا: ضحكت و سيبتها و رجعت الفيلا تاني ال فيها عمي محمد و نزلت ليه تحت ( الريحة كانت خرا الصراحه يعني ريحه نيك علي بول علي قرف مش عارف اوصف) ميدوا عمله اي يا حلوه.
محمد: مش هتقدر تزلني عارف لي
انا: عرفيني يا حلوه
محمد: عشان انت واقف مكسور اه لو تعرف بزاز امك كان طعمها حلو قد اي ولا طيزها الملبن ياه كانت جامده كنت بقعد اقفش فيها
انا: ( دريت نرفزتي) و اي تاني كمل
محمد: انت طلعت ديوث بقا
انا: ضحكت انت تعرف ان انا كنت بنيك بنتك و مراتك علي سريرك تعرف الواد ال مراتك صقتته كان ابن مين
محمد: يابن الكلب
انا: بس يا حلوه بس اي رأيك في طياز و اكساس بناتك حلوه صح الشباب مبلغاني ان انت بيكون زبك هينفجر من الهيجان ال صحيح طيزك عملي اي دلوقتي ارتاحت من الدم شويه لا لا انا مش سعيد فريدي( واحد من رجلتي) اي يا فري انت مش مروق علي الراجل لي و البنات ازاي لسه مش حامل
فريدي: حوامل يا باشا كل الحريم ال وصلت حوامل
انا: يبقا يسقطوا من النيك و بعدين يحملوا تاني يا بابا انا مش سامع صويت لي اي مفيش رجاله ابعت اجيب
فريدي: حالا تسمع يا ريس و قدامك
محمد: يا ولاد الكلب انا هموتكم كلكم
انا: فري اي يا فري لسه مسمعتش الصوت ملحقتش اكمل الجمله و لقيت 16 راجل داخلين و معاهم 9 حريم ونازلين فيهم نيك بضرب و الحريم بتعيط من كتر الوجع
انا: فري انا مش سامع صوت فين باقي الرجاله انا عايز مع كل واحده اربعه
فريدي: حالا يا ريس
انا: اي يا ميدوا حلوه بناتك و هم بيتناكوا لا استني ده انا هخليهم مدمنين مخدرات كمان هخليهم مش نافعين
محمد: ( هايج نيك ) بيشر عرق
انا: ( شاورت ل ل ثلاثه من الرجاله كان باين عليهم جامدين ) عايزكم تروقوا علي المدام عايزها حامل و بشاول علي محمد
الرجاله: حصل يا ريس

سيبتهم و طلعت فوق وانا طالع لقيت سالم بيجري يحضني
سالم: اي يا احمد مش بتلعب معايا لي هو انت بطلت تحبني
انا: لا يا سالم بس انا مشغول شويه ولسه بكمل كلامي لقيت سالم وقع من طوله
انا: ساااااااااااااااااااااااااااالم......................................................................
و لهنا ينتهي الجزء الاول انا عارف ان هو مش قوي اي بس عشان في احداث كتير سايبها فلاش باك الاجزاء القادمة احب اشوف رأيكم في التعليقات
حاااار قصة مشوقة
 
  • عجبني
التفاعلات: Fucker22

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%