NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية عالم ثاني ـ حتى الجزء الخامس 15/7/2022

3ntel404

نسوانجى بريمو
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
اهلا يا شباب انا متابع المنتدي من زمان بس اول مره😂 اكتب قصه اول جزء مفهوش جنس لو ملقتش تفاعل مش هكمل القصه

المقدمه

اسمي يحيي حسين العطار حاليا عندي 22 سنه تبدا القصه لما كان عندي 16 سنه يعني في تلته اعدادي سعتها مكنتش اجتماعي وده بعد موت و ابويا لواء اركان حرب حسين العطار نسيت اوصفلكم شكلي طولي 175 جسمي كان لحد ما رياضي كان في فورمه بس علي خفيف ده لسبب اني مكنتش منتظم علي الجيم شعري كان طويل وكيرلي وكان لو بشرتي قمحي

نرجع القصه

اول جزء هيكون صغير حبتين

الجزء الاول(موت قريب) :

اصحي من النوم و اقع من علي المرتبه وعلي صوت

الحج بيزعق وهو مش لاقي مفاتيح العربيه (وصف ابويا اللواء حسين العطار عنده 51 سنه طوله 180 بس جسمه رياضي ومبينش عليه أنه كبير يعني اي حد بيشوفه يقول عنده حاجه وتلاتين وملامحه كانت تبين أنه شديد في المعمله بس هو الحقيقه كان عكس كده وخدم الصاعقه و فرقه 999 من أصعب فرق الجيش وأثبت نفسه فيها ) 😂 فا افتكر بسرعه أن انا كنت واخدها امبارح فصيحت جري حطيت المفاتيح علي الكنبه وعملت نفسي من بنها وبصوت عالي بيناديني

ابويا : تعالا تعالا رايح فين يعلق (معملتي مع ابويا واحد وصحبه مش اب وابنه و ده بعد طلاق امي و سفرها)انا شايفك امبارح وانتا واخد العربيه بليل

انا : ياه عليك يحج مكنوش ساعتين يعني قلبك ابيض

ابويا : ساعتين ايه ياض يعلق دانا حافظك اكتر من نفسك

انا : مخلاص بقا يحجيج مش حوار

ابويا : طب انجز يخول قدامك عشر دقايق تلبس فيهم عشان اوصلك المدرسه في طريقي

انا: متتعبش نفسك يحج انا هروح بالبايك

ابويا : قبل متروح المدرسه كنت عايزك في حوار

انا : خير يبابا في حاجه

ابويا : انتا عارف يبني بحكم شغلي انا بكون نازل من البيت وشايل روحي علي كتفي ومش ضامن عمري

انا : قطعته وقولتله متقولش كده يعمنا **** يديك الصحه وتفضل جنبي (انا كنت وحيد يعني مليش اخوات )

ابويا : اسمع يبني ومتقطعنيش انا فتحتلك حساب في البنك وحطتلك فيه نص ثروتي وده كارت الفيزا مربوط بالحساب واعي تأمن لحد يابني كلهم هيكونو عايزينك تقع وخد الفلاشه ديه لو جرالي حاجه في يوم افتحها هلتاقي فيها فديو شغلو

انا : كنت بحاول استوعب اللي هو بيقوله وكنت واقف كاني صنم مبتكلمش قاطعني صوت ابويا

ابويا : اوعي تثق في حد غير عمك علي يبني سامع مهما حد حاول يقرب منك حرص منه (عم علي صاحب ابويا جدا وهو الوحيد اللي بيثق فيه طوله 185 عنده 49 سنه جسمه رياضي جدا و فورمه جباره )

انا:مقلتش اجابه انسب من حاضر يبابا وبعد كده هو راح شغله وانا رحت مدرستي بال بايك كانت ريس 2019 بس عشان كنت تحت السن اني اطلع رخصه فا كنت كل ماعدي علي كمين اطلع الكرنيه الهيئه الدبلوماسيه العامه كان بيترعب وبعديني علي طول من غير ميسال علي حاجه فالمهم روحت وانا كل تفكيري في اللي قاله ابويا لدرجه اني كنت هعمل حدثه لاني مكنتش مركز في الطريق وصلت مدرستي كانت في مدرسه خاصه انترناشونال في المعادي وصلت و سلمت علي محمد (وصف محمد كان اعز صحابي كان طوله 172 عنده 17سنه كان جسمه رياضي وابيضاني وشعره اشقر)

محمد : ايه يعم جاي متاخر ليه ده احنا علينا مستر عصمت فوق وده راجل علق وهيبضنا

انا : يعم كسمه انا اصلا مليش دماغ لحصته تعالا منحضرش ونكسمه

محمد : بس خلي بالك ده لو قفشنا هينيكنا شوف العلق جاي اهو

حسام : بتتكلمو في ايه وسايبني فوق في الحصه وابن اللبوه اللي اسمه عصمت بياكل دماغ امي (حسام وصفه شعره كيرلي برضو جسمه رياضي جدا وفورمه مع أنه عنده 17 سنه بس مش عارف عملها امتي ده😂 طوله 175 قمحي فاتح كان احلي واحد فينا )

محمد: ناقص بقا لارا وسلمي وحبيبه ويكون الشله كملت

انا : تلاقيهم نازلين دلوقتي

وقعدنا نرغي في أي حاجه لغايت مالبريك جيه ولقيتهم داخلين علينا

سلمي : خلعتو انتو بقا وسايبنا فوق (وصف سلمي ابيضنيه وبتلعب سباحه وشعرها اشقر وبزازها مبين المتوسطه والكبيره وكانت لحد ما ملبن في نفسها كده ودمها خفيف وطيزها متوسطه برضو وطولها 169 )

حبيبه : متفككو كده ونروح ناكل اي حاجه (وصف حبيبه طولها 165 كانت عندها وشعرها قصير وده كان من النوع اللي انا بحبه وبزازها كبيره علي سنها كان عندها 16 سنه وطيزها متوسطه ودائما بتلبس اوفرسايز كانت شخصيتها حلوه وكل الشله بتحبها )

المهم خلصنا اليوم الدراسي واقفين كلنا قدام المدرسه بنرغي في أي موضوع وتليفوني رن كان عم علي
علي : ابوك في المستشفي تعالالي بسرعه هبعتلك العنوان
انا وسط صدمه وروحت جري علي المستشفي
لقيت عم علي واقف بعيط ورأسه للأرض انا سعتها انصدمت لاني اول مره اشوف عم علي يعيط وسعتها عرفت أن ابويا جراله حاجه واول ماشفني
عم علي : البقاء لله يبني (وعينه في حزن اول مره اشوفه كده في حياتي )
انا : ازاي ده حصل ده كان لسا معايا الصبح
ودخلت زقيت باب غرفه الطوارئ واترميت في حضنه وهو علي السرير واجهزه المستشفي بتصفر
انا : ليه سبتني لوحدي انتا عارف أن انا مليش حد غيرك انتا كنت كل حاجه في حياتي

شكرا جدا لكل اللي كتبلي كومنت
والجزء هيكون كبير زي ماطلبتو
و والقصه ديه حصلت ومحصلتش وانتا وخيالك يمعلم

الجزء ده مش هيبقي في ظهور كتير لبقيت شخصيات القصه عشان تعرف تستوعب الأحداث وتغير اللي حصل في شخصيه يحيي وهيبقا مواعيد كل يومين جزء جديد
والقصة هيبقا فيها كل حاجه يعني جنس واكشن ورومانسيه وفانتزيا

الجزء التاني (تغير جزري):

عم علي : البقاء لله يبني (وعينه في حزن اول مره اشوفه كده في حياتي )
انا : ازاي ده حصل ده كان لسا معايا الصبح
ودخلت زقيت باب غرفه الطوارئ واترميت في حضنه وهو علي السرير واجهزه المستشفي بتصفر
انا : ليه سبتني لوحدي انتا عارف أن انا مليش حد غيرك انتا كنت كل حاجه في حياتي انتا قولتلي انك عمرك مهتسبني وبعد ساعه من الانهيار جيه اتنين ممرضين خدوه وحطوه في تلاجه المشرحه بعد مخرجت من المستشفي لقيت عم علي واقف بره و بيتكلم في التليفون وصوته جايب اخر الشارع
عم علي : و**** اللي هيقرب منه لامحيه من علي وش الارض
اول ملمحني قفل التليفون بسرعه
عم علي : متزعلش يبني هو اكيد في مكان احسن من هنا (قاطع كلامه وصول محمد وحسام)
محمد : البقاء لله يا يحيي هو اكيد في مكان احسن من هنا
انا : بعد اذنكم يجماعه انا مش قادر اسمع كلام من حد و هروح
عم علي : اصبر يبني طب تعالا بات معانا انهرده ( عم علي الدهشان رجل اعمال كبير عنده ثروه تتخطي 50 مليار دولار وصاحب ابويا من ايام مدرسه الثنويه عنه بنتين ريم 17 سنه ومريم 22 سنه ومراته ناديه مش مهم وصفهم لانهم ملهمش دور في القصه)
انا : اسف يعم علي انا عايز ابقا لوحدي شويه
عم علي : هسيبك براحتك بس اوعي تنسي لو احتجت اي حاجه كلمني علي طول
بعد معم علي وصلني البيت (اوصفلكم البيت هو فيلا كبيره شبه قصر مكونه من تلت ادوار )دخلت اوضه ابويا وفي مشهد مبين صراع نفسي
مبين تلت شخصيات هما في الاساس شخص واحد وهو يحيي (ديه حاله من الانفصام في علم النفس بس بيقدر الشخص بانه يتكلم مع الشخصيات اللي في دماغه كانهم صاحبه بس في دماغه بس وهما تلاته المنطق و العاطفه و الشهوة)
العاطفه بيتكلم في دماغ يحيي
عاطفه : دايما اللي حواليك بيبعدو عنك وحتي اقرب الناس ليك فاكر امك فاكرها بعدت عنك هيا كمان اللي مفروض تكون اكتر شخص يسندك ويكون جمبك (سعتها يحيي مكنش عارف ايه دوافع امه انها تسيبه وهو صغير وتسافر كان فكرها اتخلت عنه لانها بتكرهه ) وهيا اللي وصلتك اللي انتا فيه دلوقتي
منطق : اللي بعدو عنك بعدو بسب ظروف مكنتش باديهم اوعي تسمع كلام عاطفه
شهوة : بقولك ايه متفكك من كل ده يلا يا يحيي وتروح تنيك
انا : وهو ده وقتك يابن المتناكه ياللي اسمك شهوة
بعد نقاش كبير مبين العاطفه واللي المنطق صحي يحيي من دوامه جلد الذات علي تلفيونه بيرن من حسام بس مردش بعد كده نمت وتاني يوم صحيت ةبدات افوق شويه وافتكرت الكلام اللي ابويا قلهولي قبل مايموت روحت جري جبت الفلاشه وفتحت الاب وشغلتها لقيت فديو ابويا بيتكلم فيه

طلما فتحت الفديو ده يبقا اكيد انا موت بص يبني انا مش عايزك تزعل ولا تعيط علي موتي انا عملت كل الأقدر عليه عشان احميك ولو حتي تمن حيميتي ليك هي روحي وفي حجات كتيره انتا مش عرفها وهتعرف كل حاجه في وقتها بس أهم حاجه دلوقتي انك تاخد حظرك كويس لان ناس كتيره عايزه تموتك لانك الوريث الوحيد لثروه حسين العطار و الورث مش فلوس يبني الورث حاجه اكبر بكتير ("حسين العطار بجانب منصبه في الجيش فهو من أكبر رجال الأعمال في العالم مش مصر بس كانت ثروته تقدر بس اكتر من 200 مليار دولار يعني مزنيه دوله عزيزي القاريء") ولاني عارف ان في ناس كتيره كانت عايزه تقتلني كتبتلك كل حاجه باسمك قبل ما اموت و اوعي تثق في عمامك و أولهم عمك احمد وحاول تبعد وهتلاقيهم بيحاولو يلبسو وشوش كدابه عشان يقربو منك بس اوعي تديهم الامان هتلاقي ورق بكل الشركات اللي باسمك و فارس وصقر هما اللي موكلين بحمايتك (صقر هو رئيس الحرس بتاع الفيلا وصفه طوله 190 كان بمعني الكلمه كتله عضليه ماشيه علي الارض ) اوعي تكون مفكر اني سبتلك الفلوس بس انا سبتلك اللي اقوي من الفلوس اللي هيخليك تحكم العالم وعمر حد مهيقدر يقف قدامك مش هطول عليك افتح المكتب وهتلاقي خزنه ورا صورتك المتعلقه علي الحيطه و الباسورد عيد ميلادك وافتكر اوعي تثق في حد مهما كان قريب منك.

الفديو خلص وانا قاعد مصدوم من اللي سمعته وايه هو الشي اللي يخليني احكم العالم ومحدش يقدر يقف قدامي وداماغي قعدت تودي وتجيب لغايت ما قولت انا لازم افتح الخزنه ورحت عند اوضه المكتب بتاعت ابويا وفتحت الخزنه لقيت فيها شويه ورق شركات وحسابات ولقيت خاتم شبه بينور واستغربت شكله جدا لانه مفهوش ولا الماظ ولا دهب علاوه كمان أن شكله غريب اي اللي هيخلي ابويا يشيله عنده في الخزنه وفيه حجر بينور بطريقه غريبه زي وميض كده ومحفور عليه اسم العطار وافتكرت أن ابويا كان لابس الخاتم يوم وفاته قولت في دماغي ازاي كان لابسه الصبح يوم وفاته ولما مات في المستشفي مكنش لابسه ودماغي قعدت تودي وتجيبي فالمهم قولت لازم اقطع الشك باليقين وألبسه
في لقطه سلوموشن كل مالخاتم يقرب من ايدي الوميض يزيد ويزيد عليه ويتحفر عليه حروف اسم يحيي كل ميقرب احس بشعور غريب ولا كان 200 فولت داخلو جسمي واول ملبستو اكتملت حروف كلمه يحيي وبقا مكتوب علي الخاتم يحيي العطار باللون احمر والخاتم اسود وفاجئا حسيت شعور غريب كاني صنم واقف مكاني وجسمي سخن جدا والاوضه بقت تسود في عيني لغايت مبقت ضلمه وحسيت اني بطفو في هاله سوده وبدأ ظهور شخص مش قادر احدد ملامحه وهو قاعد علي عرش وحاطط رجل علي رجل ولابس بدله شكلها غريب (هنسميه كيان لغايت منعرف اسمه )
الكيان بكل ضحك واستهزاء : انتا وريث العهد الاحمر (ضحك تاني ) جدك لما يعرف العهد اللي حارب عشان 1000 سنه وضيع عمره عشانه يقع في ايد قاطعت كلامه
انا : انتا مين وايه اللي جابك هنا وايه هو عهد اللي بتتكلم عليه

الكيان قام من علي عرشه وجيه وقف قدامي
الكيان : انتا قدامك خيارين لتكمل العهد الاحمر اللي عيله العطار بقالها اكتر من 1000 سنه محافظه او ترفض العهد والحوار اللي دار بينا ده هتنساه للابد
انا هزيت براسي اني موافق علي العهد

( لسا محددتش عزيزي القارئ دوافع شخصيه البطل انها توافق علي عهد متعرفوش بس يمكن الدافع هو أنه فاكر أن ده ليه علاقه بموت والده وخمنو اي دافع البطل أن يوافق علي العهد )نرجع القصه

الكيان جيه ومسك اديا اللي فيها الخاتم وعور صباعي اول معمل كده الدم راح علي الخاتم ومشي علي كلمه يحيي العطار فأصبحت كلمه يحيي العطار محفوره بالدم اول معمل كده أغمي عليا ورجعت للاوضه اول مفوقت ببص حواليا وافتكرت الحوار اللي دار بيني وبين كيان لقيت تغير جزري في جسمي عضلات في كل حته في جسمها فدخلت الحمام وقلعت كل همومي وقفت قدام المرايا لقيت جسمي فورمه جدا وزبي بقا فوق ال28 سنتي انا استغربت جدا من شكل جسمي اول مبصيت الخاتم ظهر نفس الكيان بالبدله
انا : انتا مين
كيان : عشان اشرحلك انا مين لازم اشرحلك أسس حكم العالم السفلي العالم السفلي بيحكمه خمسه وهما اولاد السفلي الاعظم (اللي هو ابليس )
هما مسلوط و وثبري و وديسم و وليثم و اكبر ابن وهو و اول ابن وهو لوسيفر وقبل ملاين السنين قسم السفلي الاعظم (اللي هو ابليس برضو ) العوالم السفليه علي اولاد وبقا نصيب لوسيفر هو حكم الجحيم فغار من كل اخواته وانقلب علي حكم أبوه( اللي هو ابليس ) بعد كده نفاه الي الارض ولوسيفر اعتبرها اجازه من حكم الجحيم

عرفت انا مين بقا
انا : لا اسا
الكيان : انا لوسيفر (بعد كده هنغير اسم الكيان اي لسويفر )

يحيي واقف مصدوم من اللي سمعه وبيحاول يستوعب اللي قاله
لوسيفر : انا خادم ليك يعني اي طلب هتطلبه هتلقيه اتنفذ بمجرد انك تفكر فيه وغير كده هيبقى عندك قدرات منهم بمجرد انك تبص لحد انتا هتتحكم فيه وقدراتي كلها وقوتي هبتقا عندك و حاول تتخطي موت ابوك يا يحيي وامك متخلتش عنك زي مانتا فاكر وكل حاجه هتعرفها في وقتها انا هختفي دلوقتي لما توعزني فكر فيا بس هتلقيني ادامك

انا بحاول استوعب اللي سمعه ولوسيفر ايه وإبليس ايه عالم سفلي ايه وازاي ابويا مات وامي فين طول السنين ديه تفاجئت باب الأوضه بيتفتح.......

الجزء الثالث

الجزء ده كبير زي متطلبتو ومواعيد نزول الأجزاء كل يوم جزء جديد اول كل يومين

الباب بيتفح ...........
صقر : اسف يا يحيي بيه اني فتحت الباب من غير مخبط بس انتا بقالك فوق السبع سعات جوه الاوضه وقلقت عليك (كان باين عليه الاستغراب بسب شكل جسمي الجديد لاني مكنتش لابس غير شروال وكنت عريان من فوق فكان باين عضلاتي البارزه بس معلقش ولا حط في دماغه )
انا :انتا تاني يعم يحيي بيه ايه انتا اكبر مني وقولتلك بدل المره الف مش عايز اسمع كلمه بيه ديه تاني و عاملني كاصحبك(كنت بحاول اداري حزني علي فقدان ابويا )
صقر : معلش يا يحيي بقا اصول الشغلانه(صقر شغال مع ابويا بقاله اكتر من 15 سنه ويكاد يكون هو اللي مربيني في كنت بضايق جدا لما كنت يسمع كلمه بيه)
انا : ماشي يعم قول لحسنيه تجهز الاكل وانا نازل دلوقتي(حسنيه الشغاله وصفها طولها 170 وزنها فوق ال80 كانت نسنحق كمله الجسم البلدي بمعني الكلمه بزازها كانت كبيره و ومترهله بشكل مبالغ فيه لدرجه انها كانت كل خطوه بتدرج وطيزها كانت اكبر من حياتي يعني حاجه بلدي من الاخر )
صقر : حاضر

بدات افوق من الانا فيه وفتحت التليفون لقيت فوق ال30 مكالمه من محمد و حسام
فاتصلت بمحمد و علي طول رد
محمد : هو احنا يبني خولات مش بترد علينا لي يبابا
انا : معلش يسطا بس كنت نايم ومدرتش بنفسي
محمد : خمس دقايق وتكون لبست هعدي عليك انا وحسام ولو قولتلي انا مش فايق ولا مش وقتو ولا امي بتولد في الصومال ولازم اروحلها هاجي اجيبك من طيزك انا قولتلك اهو
انا : ماشي يعم مستنيك

الباب بيخبط
مريم : الاكل جهز يا يحيي بيه (مريم بنت حسنيه عند18 سنه نسخه مصغره من امها بزازه كبير بس ماسكين نفسهم بيكونو بينين حدا في الهدوم وطيزها فوق المتوسط ومدوره وكانت بطنها فلات يعني جسم اي حد يتمناه )

اول مشقتني عريان بصتلي و اتكسفت وحطت وشها في الارض
انا : في ايه يبنتي مكسوفه من ايه اذا مكنتش نايكك قبل كده
مريم : بطل قله ادب بقا( وكانت وقفه علي الباب )
انا : تعالي اقعدي جمبي علي السرير بذمتك موحشكيش زبري
ولسا هخطف بوسه قالتلي
مريم : ماما تحت مش هينفع
انا : كسم ماما يا بيبي
وقعدت علي رجلي ووشها قصاد وشي
وغبنا في فرينش كيس ولسانها داخل حرب مع لساني
ونزلت علي صدرها قالعتها التيشريت و كانت لابسه سنتيان احمر خفيف قالعتهولها ومسكت بزها الشمال وبلحس حلماتها وبلعب في بزازها و بلحسها
وهيا كانت في عالم تاني ونزلت بلساني لغايت كسها ودخلته جوه كسها كاني بنيكها بلساني وكان في شلال نازل من كسها و مشيت لساني مبين شفرات كسها وبعد كده طلعت لزنبورها اول ملمسته اترعشت وجابتهم للمره التانيه
مريم : ابوس اديك دخله مش قادره
انا : اعمل ايه
مريم : دخله افشخ لبوتك
انا : ادخل ايه
مريم : دخل زوبرك مش قادره
بعد كده قلعت البنطلون وهي اول مشافت زوبري شهقت مريم : هو لحق يكبر كده امتي
لمحت لوسيفر قاعد علي عرشه في زاويه الأوضه وحاطط رجل علي رجل وبيضحك بس افتكرت أن محدش يقدر يشوفه غيري
خدت زوبري كله في بوقها وانا مسكت راسها وقعدت انيك بوقهاا لغايت مكانت هتتخنق لما لقيت وشها احمر قمت مخرجه
ونزلت بزوبري علي كسها وقعد افرش علي كسها من بره وقعدت ادعكه علي شفرات كسها واخبطه في زنبورها لغايت مدخلته كله مره وحده
وهي شهقت بصوت كان مسموع
مريم : نيكني نيك لبوتك يخول افشخني يخول نيكني
انا :هوريكي الخول هيعمل ايه
وقلبتها وضع الدوجي
وقعدت ارزع بزبري في كسها واضربها سبانكات علي طيزها لدرجه ان كسها وطيزها احمرو جدا و قربت خلاص انطرهم
انا : انطرهم جوه ولا انتي مش واخده حبوب منع الحمل
مريم : لا انا عايزاهم علي بزازي
ونطرت كميه كبيره علي بزازها بعد كده اترميت انا وهي علي السرير مش قادرين نتحرك
وافتكرت ان محمد وحسام جاين دلوقتي وقومت استحميت انا و مريم وعملنا واحد تاني في الحمام
و محمد وحسام جم و دخلو الفيلا
محمد : ابو العلوق عامل ايه يلا
انا : عامل ايه يابا
حسام :اكيد طبعا البيت فاضي وجايب نسوان وخاربها
محمد : لو جايب شرموطه شوفلي اختها متكوش علي كله سيب للغلابه
حسام : خلاص يعم يحيي مبقاش يحيي ونسينا
محمد : وسع كده ياخي سبني اخش اي اللي في التلاجه جوه(كان باين عليهم انهم عايزين يخرجوني من المود)
محمد وهو فاتح التلاجه : الحق يلا يحسام دول عندهم افاكادو و اناناس في التلاجه
حسام : اناناس قال **** يرحم ابوك يلا يا يحيي كان فاكر دانكن دونتس قرص بعجوه
محمد : اه صحيح يلا يا يحيي شوفتك اول امبارح منزل استوري انستا بي بلاستيشن 5 الجديد انتا جبتو
انا : اه جبتوا بس معاه دراعين بس (مكملتش الكلمه لقتهم جريو علي الاوضه اللي فيها البلاستيشن)
محمد و هو بجري علي الاوضه : هنيكك يالا يحسام باليوفينتوس
حسام : ده عند امك عارف امك
في الوقت ده عرفت معني الصحاب اللي بجد بعد كده طلعت معاهم😂
محمد : اليوم ده مبفكركش بحاجه يلا يا حسام
حسام : بصي
بعد كده هما الاتنين بصولي
ولقيت صقر داخل الاوضه و في ايده تورته و وراه مريم و حسنيه وحبيبه وسلمي ولارا و عم علي و يناته ريم ومريم مراته ناديه (ناديه تعتبر هيا اللي مربياني بعد سفر امي)
هما كلهم بصوت واحد هابيبيرس تو يو ..............................................................
حسام : لو انتا هتنسا عيد ميلادك يصحبي انا عمري مهنسا
محمد : ابيع الدنيا كلها واشتريك يصحبي وقام حضني
بعد كده ناديه جت وحضنتني جامد وباستني في كل خد بوستين وقالت
ناديه : كبرت يولا واحنا عجزنا
انا : برضو القمر ده يعجز
ناديه بضحك : يبكاش
وكله ضحك بعد كده كلنا التورته شغلنا اغاني ورقصنا وسبتهم و دخلت البلكونه (كانت البلكونه بتبص علي النيل ) وببص علي منظر النيل بليل وبفتكر ابويا وكان جوايا كلام كتير عايز اقلهوله وبعد خمس دقايق حبيبه دخلت وكانت لابسه ميني دريس عليه ورد

( حبيبه من زمان بتحاول تلمحلي أن هيا بتحبني وانا كنت عارف وبالعكس كمان انا كنت بحبها اكتر مما هيا تتخيل بس مكنتش مستعد باني اتلعق بشخص تاني من بعد امي بسس خوفي من فكره أنهم يتخلو عني زي ما امي ما عملت فا كنت دايما بكتم صوت عاطفه جوه دماغي واي مشاعر جوايا من ناحيه شخص كنت بقتلها بس قررت في اللحظه ديه اني اديها فرصه لاني فعلا كنت بحبها بدرجه لا توصف ومهما عملت مكنتش هقدر اكتم صوت عاطفه في دماغي اكتر من كده )
نرجع للقصه
حبيبه دخلت البلكونه وشكلها بمعني الكلمه كأنها ملاك
حبيبه : يحيي
انا : ايه
وقفت في وشي وقالت
حبيبه : امتي هتبطل تبعد الناس عنك انتا ليه مش مديني فرصه حتي صدقني انا غيرهم انا هفضل جمبك عمري مهتخلي عنك انتا ليه رفضني بالشكل ده وعنيها دمعت علي كتفي

انا : ششششش انا بحبك
ومسحت دموعها اللي كانت نازله علي خدها حطيت بوقي علي بوقها وانا ماسك إديها ودخلنا في بوسه وكننا في عالم تاني
( كإن عاطفه مسجون في عقلي واتحرر وخرج من سجنه وانطلق وهو اللي كان متحكم في كل افعالي سعتها )
لوسيفر واقف بعيد وبيسقف و عم علي حط أيده علي كتف مراته وبيبصولنا بكل حب متقولش انا ابنهم و محمد وحسام شافونا
محمد : الحق يالا يحسام شوف الواد يحيي
حسام : انا من زمان بقولكم الواد يحيي ده عنتيل محدش مصدقني

وسط مشهد الرومانسيه مبين يحيي وحبيبه و. علي وناديه
دخل صقر عليا جري وبيقولي
صقر : الحق يا يحيي كل أسهم شركات العطار في البورصه العالميه نزلت في الأرض وخسرنا فوق 80 مليون دولار ونص الشركات قربت من الإفلاس

كنت عاملا اشتم صقر في سري أنه هو قطع عليا اللحظه حتي حبيبه اتخضت من دخلته واتكسف ووشها كله قلب احمر من الكسفه
الكل بدء يلاحظ دخله صقر فسحبته من ايده ودخلته الأوضه
انا : طب منا عارف كل ده وانا اللي عامل كل ده
صقر : ازاي انا مش فاهم اي حاجه
فلاش باك في مشهد بيني ومبين لوسيفر ( ابويا كان في كل شركه من مجموع شركات العطار كان ليه ناس مشاركاه في حصص الشركات بس الحصه الاكبر من الشركات كانت لابويا وهو كان ليه الاداره وكانو الفتره الاخيره كانو عايزين حصته باي شكل لدرجه ان دفعو علي رأسه 100 مليون دولار في الدارك ويب بس بسبب اني بقالي اربع سنين بدرس برمجه وسايبر سكيورتي قدرت الغي الوردر بي قتله وبعد موته كل الشركاء طمعو في حصته بس في وريس اللي هو انا وأبويا كان يمتلك 80 في الميه من أسهم الشركه في البورصه العالميه فا الحل الوحيد اني أبيع كل أسهم الشركه مره وحده فا قيمه الشركه في السوق تنزل جدا بعد كده اشتري كل حصص الشركاء بتمن قليل جدا واكون انا المالك الوحيد لكل الشركات وقيمه الشركه ترجع تاني وأمرت لوسيفر بالكلام ده )
صقر : صدق اللي قال اللي خلف مماتش نسخه من ابوك

اسف يجدعان أن الجزء قصير مش زي ماوعدتكو
بسبب ظروف خارجه عن أراضتي ومكناس عايز اتاخر عليكم في تنزيل الجزء
الجزء الرابع (حياه أخري)

لوسيفر واقف من بعيد بقول
لوسيفر :قوله انا اللي عملت كل ده
انا : انا وانتا واحد يقلبي
عم علي دخل الأوضه
عم علي : عرفت اي اللي حصل
انا وصقر بنبصله بنضحك
انا: هسيب صقريبحكيلك
صقر : ........(حكاله الحوار ) .............
عم علي : طالع شيطان لابوك
عيد الميلاد خلص وكله مشي وحبيبه كانت ماشيا
انا :اصبري اروحك
حبيبه : ماشي(بنظره فرحه وطفوليه في نفس الوقت )
نزلنا الجراج حبيبه شافت gtr متعدله ومتركب اكزوزت وباك فاير وتيربو و بوغاتي تشيرون ومرسيدس c180 2021 (المرسيدس كانت محصنه لأنها كانت بتاعت ابويا )
حبيبه : ايه يعم كل ده انتا جبتهم امتي
فلاش باك سعت فتح الخزنه بعد موت حسين العطار علي طول
لما فتحت الخزنه لقيت وسط الورق الكتير ظرف مكتوب عليه افتحه في عيد ميلادك كأنه عارف انه مش هيكون معايا (بس انتا عارف عزيز القاريء فضولي غلبني) وفتحت الظرف قبل عيد ميلادي لقيت في مفتحين عربيه بوغاتي تشيرون وgtr ومعاهم ورقه فتحتها

طلما انتا فتحت الورقه ديه دلوقتي يبقا اكيد انا موت بس قبل ماموت كنت عايز احققلك وحده من احلامك (من وانا كنت صغير كنت بعشق العربيات وكنت عامل ورقه صغيره فيها حجات انفزها قبل ما اموت ومن الحجات ديه اني اسوق بوغاتي تشيرون أو gtr أو فورد موستينج متعدله )
عيني دمعت لما افتكرت ابويا
حتي حبيبه لحظت كده
حبيبه : انتا كويس
انا: اه كويس مفيش حاجه (كنت بحاول اداري )
انا : بقولك ايه عايزاني اوريكي شريط حياتك
حبيبه : ازاي مش فاهمه
انا : اركبي وهتفهمي
بعديها فكيت نمر العربيه وركبت الgtr انا وحبيبه
حبيبه : انتا ليه فكيت نمر العربيه انا مش فاهمه حاجه
فديتها خوذه الريس بعد مفكيت النمر وانا برضو لبست خوذه

شغلت السبورت مود
انا : مستعده
حبيبه : نزلتي انا مش فاهمه انتا هتعمل ايه
و جبت اخر دواسه البنزين وعينك ماتشوف الا النور
مفيش ردار الا لما خدنا فوتو سيشن (عشان كده لبست الخوذه عشان محدش يعرف مين اللي بيسوق وكمان شلت النمر عشان المخلفات انا صحيح اه مالتي ملياردير بس فلوسي مش حرام يعني 😂)
بعد كده وقفت في نص الطريق وهيا خدت نفسها
انا : بقولك ايه شوفتي فاست اند فريوس الجزء التاني
حبيبه : لا
انا : هوريهولك دلوقتي
وكملت بقيت الطريق درفتات بعد فتره بسبب بعد بتها وقفت لأنها ساكنه في التجمع الخامس و انا في الزمالك( المحنك اللي هيقولي ديه قريبه يسطا هفشخه)
ضربتني علي كتفي و انا وهيا بنضحك
حبيبه : تف علي وشي لو ركبت معاك تاني
انا : من عنيا حاضر
وجت تريح علي كتفي
انا في لحظه رومانسيه
انا : عارفه لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي زيك
حبيبه : يحيي
انا : ايه ياروحي
حبيبه : انتا ليه مكنتش عايزنا نقرب وانتا عارف اني كنت بلمحك وانتا كنت بتستعبط
قولت في سري يا كسم النكد
انا :بصي يحبيبه لما يكون عندك ام كانت كل حاجه في حياتك ومره واحده اتخلت عنك ونسيتك هتعرفي انا ليه عملت كده (كنت بتكلم بصوت عالي )
حبيبه : بس كان من حقي حتي افهم انتا ليه كنت رفضني
قولت في سري العلاقه ديه باينه من اولها وسكت وكملت الطريق
حبيبه : اسفه مكنتش عارفه انك زعلت
فا وقفنا عند كشك هيا كانت نازله تجيب حاجه
انا برضو سكت وكملت سواقه
لغايت موصلنا عند تقاطع وفي تريلا جايه بسرعه من بعيد ولقيت الكشاف بتاع التريلات بيقرب بسرعه جدا ولا كانه قاصد و اتريلا خبطتني من الجمب والنور بدأ يقل من حواليا وعيني بتضلم وأصوات كتيره حواليا وكانت منهم حبيبه بتعيط وماسكه ايدي وانت كنت علي الارض حبيبه : يحيي متسبنيش لوحدي ونبي مش هعرف اعيش من غيرك
شخص تاني : اطلبوا الإسعاف بسرعه واخر حاجه سمعتها كانت صوت عربيه الإسعاف وحبيبه ماسكه ايدي في اوضه ضلمه
انا كنت واقف انا وشخص مش قادر احدد ملامحه بس انا كنت مستريحله وحاسس اني عارفه
انا : انتا مين وانا فين
الشخص : انا جدك عطار انا جاي اقولك حاجه بس لوسيفر هيخونا كلنا اوعي تديله الامان و اوعي وتخلي عمك محمود يلبس الخاتم مهما حصل وفاجئا شوفت قدامي مشهد كأنني كنت هناك بس محدش شايفني
عطار : مفيش وقت يبني لازم تفهم كل حاجه لأنني (ومكملش الكلمه وسمعت صوت صراخه)
المشهد :
من سنه 1020 ( جدي اللي اسمه عطار اللي حاليا اسم العيله علي اسمه)
عطار كان ساحر سعتها وكل الناس بتجيله في القريه اللي يطلب منه يخليه معاه وفلوس والي يطلب صحه و اللي يطلب جمال واللي تطلب ترجع لجوزها وللي تطلب تسحرله
بس عطار كان طموحه اعلي من جده بكتير وكان عايز يسخر العيله الحاكمه من ملوك الجان بس معرفش وكان علي فراش الموت فدخل عليه الخيمه واحد شكله ابياضاني وطويل جدا ولابس عبايه بيضه وبتلمع والخطوه اللي يمشيها كانت بسيب علامات حروق علي الارض كإن رجله من نار (هنسميه كيان برضو )
عطار : انتا مين ودخلت هنا إزاي
كيان : سمعت انك عايز تسخر العيله الحاكمه من الجان لخدمتك انتا عارف يعطار انك تسخر العيله الحاكمه لخدمتك تمنه ايه (سعتها الموضوع بتاع أن انس يسخر العيله الحاكمه للجان سمع في العالم السفلي )
عطار وهو مرعوب
عطار : انتا ازاي عرفت انا عمري مقولت لحد
كيان : مش مهم أنا مين ولا مهم أنا عرفت ازاي المهم انا جاي ليه
عطار كان بيحاول يجيب خنجره من جنبه فاجأ لقا نفسه مشلول مش عارف يتحرك
كيان : متحاولش يعطار انا مش بموت
عطار بداء يبان عليه علامات الرعب
عطار : انتا عايز ايه
اكيان : انا جاي اعرض عليك عرض عمرك فحياتك مكنت تحلم بيته مش انتا كنت عايز تسخر العيله المالكه للجن انا هعرض عليك العهد الاحمر هخلي العالم كله تحت اديك و هديك الصحه الفلوس والجمال
وكل شهوات الدنيا والخلود وتتحكم ملوك الجان كلهم
هخليك تتحكم في اي حد مهما كان مين يعني بمعني اصح هخليك حاكم الأرض و هكون في خدمتك
(العيله المالكه للعالم السفلي اللي هو لوسيفر وأخواته وأبوه
كان تحتيهم في الحكم العيله المالكه للجان يعني زي الوزراء)

عطار كان مرعوب من اللي سمعه
عطار بكل رعب : انتا مين
كيان : انا لوسيفر ابن الشيطان بس خلي بالك العهد الاحمر
ليه شروط (قاطعه عطار)
عطار : من غير متكمل انا موافق علي كل شروطك
لوسيفر : طب مش تعرفها الاول يمكن ترفض بص اول شرط انك هتتنقل للعالم السفلي و ابنك هيورث العهد وانتا هتكون متجسد في ابنك يعني انتا هتكون تقدر تكلمه بس في دماغه بس بس ده بعد اسبوع من وراثه ابنك للعهد. والعهد هيفضل يورث لاكبر ابن للورثه والورثه هيكونو خالدين لغايت سن 100 بعدها هيتنقلو العالم السفلي معاك لغايت الوريس ال99 بعديه العهد هينتهي وانتا هترجع العلم بتاعك اللي هو الأرض وبرضو من شروط العهد محدش يلبس الخاتم الا الوريث ولو حد لبسه غير الوريث العهد هينتهي (زي مانتا توقعت عزيز القارئ يحيي هو الوريث 99)
بعد كده انا فوقت وانا في المستشفي وبدات اشوف نور وحبيبه كانت ماسكه ايدي وعم علي وحسام و محمد وسلمي ولارا كانوا جمبيا (ايوه كده عزيزي القارئ افتكر معايا أن انا خالد لغايت سن ال100 فمهما حصلي انا مش هموت)
حبيبه : انتا كويس (عنيها كانت مليانه دموع )
انا سعتها كنت كويس جدا ومكنش فيا اي خدش لان من قدرات لوسيفر اني لو عندي اي جرح هيلم في اقل من عشر ثواني (بس قولت اعمل نفسي تعبان عشان محدش يشك )
دخل ممرض
الممرض : انتا كويس
انا : حاسس بشويه تعب شويه
بس أيده ثنيه الوش ده بشبه لقيته جدي العطار
الممرض : اسف بس لازم حضراتكم تسيبو المريض لوحدو يستريح
بعديها كله خرج بره وفي منهم اللي مشي لما اطمنو عليا فا اتبقا حبيبه و محمد وحسام وصقر والحرس برا
الممرض اللي هو جدي العطار : خد سرير المستشفي اللي كنت نايم عليه وغطي وشي اكني جثه ومش في المستشفي لغايت تحت وحطني في عربيه الإسعاف
عطار : احنا لازم نهرب قبل مايوصلنا
انا : احنا رايحين فين وانتا ازاي هربت من العالم السفلي وانتا المفروض تكون عايش بقالك اكتر من الف سنه
عطار : احا الخاتم اللي في اديك راح فين
انا : معرفش و(اتخضيت اول ماشوفت أن الخاتم مش معايا)
عطار : اوعي يكون اللي خايف منه حصل
انا : يمكن تلاقيه في امنات المستشفي
عم علي كسر علي عربيه الإسعاف في الطريق ونزل هو رجالته ورجالته فتحو باب عربيه الإسعاف ورفعوا المسدس علي جدي عطار
عم علي : اوعي تثق فيه يا يحيي هو السبب في موت ابوك انزل يبني من العربيه ثق فيا انا
عطار : ده كداب اوعي تصدقه انا جدك الكبير انا اللي من لحمك انا اللي مفروض تصدقني ده بيقولك كده عشان عايز يستولي علي الخاتم والعهد الاحمر (في مشهد ملحمي مبين عم علي و جدي الكبير
جيه صقر والحرس بتوعي اول ملاحظو اختفائي من اوضه المستشفي )
صقر رفع مسدسه هو والحرس علي جدي وعم علي
صقر : اقسم ب**** اللي هيقرب منه ليكون ميت وعليا وعلي أعدائي
في اللحظه انا بمعني كلمه دماغي كانت عطلانه مين اللي معايا ومين اللي ضدي وازاي عم علي عرف بالخاتم والعهد
بس افتكرت كلام ابويا "اوعي تثق في حد غير كلام عمك علي ومش كل اللي عينك تشوفه هو اللي صح "
فسعتها عرفت انا مع مين ونزلت من عربيه الإسعاف جري علي عم علي ودارت معركه مبين عم علي وجدي وصقر
وانا ركبت عربيه عم علي وهو كان معايا وجري بسرعه علي الطريق و صقر كان بيجري ورانا بالعربيات هو و الحرس بتاعي وجدي بيجري ورانا بعربيه الإسعاف في مشهد ملحمي ورصاص في كل حته
وانا راكب مع عم علي
عم علي : انتا كويس يبني
انا : اه انا لازم افهم كل حاجه دلوقتي وبزعق
عم علي : هفهمك كل حاجه بس فين الخاتم
انا : معرفش معرفش فين الخاتم (بصوت عالي )
وفاجئا لحظت الخاتم في أيده
ولقيته قلب المسدس وضربني علي دماغي بدهر المسدس واغمي عليا
ولقيت وش عم علي بيتحول لعمي محمود
وبداء النور يقل في عنيا لغايت ماغمي عليا ............
ولقيت نفسي بطفو في اوضه ضلمه جوه عقلي
وبشوف كل ورثه العهد الاحمر من أول جدي عطار لغايت انا وكلهم بيكررو نفس الكلمه اهرب اهرب اهرب اهرب وكلهم اختفوا وطلع لوسيفر
لوسيفر : هعرض عليك اخر عرض بما انك اخر وريث للعهد
لتشوف الحقيقه كلها و تواجها او تتخلي عن العهد و وجدك عطار هيموت في العالم السفلي
ومكملش الكلمه ولقيت جردل مايه سقعه نازل علي وشي ووانا مربوط في كرسي وعمي محمود قاعد علي كرسي قدامي
عمي محمود : مش عيب كده متسالش علي عمك طول الفتره ديه
عمي محمود : فين الخاتم الاصلي يا يحيي
(طبعا دلوقتي كلكو مستغربين ازاي الخاتم اللي معاه مش اصلي ).
نرجع فلاش باك ليوم عيد ميلادي
انا : قلعت الخاتم واديته لي لوسيفر عايزك تخفي الخاتم
لوسيفر: بس كده قدراتي هتختفي من عندك وكمان مش هتعرف تتواصل معايا وممكن تموت لانك مش هيكون عندك قدره الخلود
انا : بص اول متلاقي اني حصلي اي حاجه حتي لو بسيطه عايزك تخفي الخاتم من الوجود سامع ولما اكون عايز الخاتم هتواصل معاك بطلاسم
لوسيفر : بس افتكر لو حد تاني لبسه كده هتنقض العهد
انا : متخفش انا واخد بالي كويس
انا : و عايز نسخه طبق الاصل من الخاتم
لوسيفر في ثنيه كان عملي نسخه طبق الاصل من الخاتم
انا : افتكر لو حصلي اي حاجه عايزك تبدل الخاتم الاصلي اللي في أيدي بالخاتم تاني وتخفي الخاتم الاصلي
نرجع تاني
انا قاعد علي كرسي مربوط
عمي محمود : فين الخاتم يا يحيي
انا : عند امك عارف امك
عمي حسين : كده مسبتليش الا الطريقه الصعبه (كان عارف اني هحس بكل ضربه لاني معيش الخاتم )
الراجل اللي ورايا ضربني بوكس وكان لافف حوالين اديه جنزير
بعد كده عمي محمود خرج من الأوضه ودخلو خمس رجاله بعديه ( وعايز اقولك عزيزي القارئ أنهم جربو فيا كل انواع التعذيب لدرجه اني وصلت لدرجه اني مبقتش احس بالالم وبضحك بهستريا واغمي عليا من التعب)
لقيت جردل تاني مايه بتلج ادلق عليا
وعمي محمود جيه تاني
عمي محمود : فوق يا يحيي يحبيبي ده لسا انتا مطول معانا مش ناوي برضو تقولي فين الخاتم
انا : قول للرجاله أن اديهم طريه شويه يبقا ينشفوها شويه
بعديها عم محمود مشي وجم نفس الرجاله وحقنوني بادرنالين عشان احسن بكل ضربه و عملو نفس اللي عملوه ويمكن اكتر وكان بمعني الكلمه مفيش جزء في جسمي مش بينزل ددمم وكان نص عضم جسمي كان متكسر
وعدا اسبوع علي هاذا الحال لدرجه ان مبقتش احسن بالألم وكنت بضحك بهستريا وعدي شهر ودقني كانت طويله وشعري طويل وكان بيحطولي اكل عشان افضل عايش بس وكان ريحه الأوضه نتنه وانا غرقان في دمي بس لسا عايش في الاوضن وفي كلبشات و جسمي مفهوش حته الا لما كانت متعوره برا الاوضه
عند صقر والرجاله
صقر : ازاي ملقتهوش احنا قلبنا عليه مصر كلها
شخص 1: و**** عملنا كل اللي نقدر عليه وملقنهوش

صقر رمي الكبايه اللي في أيده وكان باين عليه أنه قلقان عليا جدا
صقر : ازاي يعني هيكون راح فين
عند حبيبه (حبيبه ابوها وامها ماتو في حادثه وهيا كانت صغيره و هيا عايشه مع اختها اسمها روان وصفها طولها 170 عندها 25 سنه مخطوبه لزملها في الجامعه وطيزها متوسطه وبزازها كبيره زي اختها و عندها عياده اسنان بتصرف عليها منها)
روان : مش هتبطلي تعملي في نفسك كده خلاص تقبلي الموضوع هو اكيد مات
حبيبه : مش هقدر انساه يحيي ده كان اكتر حاجه حلوه حصلتلي في حياتي عمري مهقدر انساه
نرجع الأوضه اللي فيها يحيي فاجئا دخل عليه الأوضه اخر شخص كان ممكن يتوقعه يحيي شاف أبوه وكان مصدوم وكان فأكر نفسه بهلوس

بجد شكرا جداااااا لكل اللي كتب كومنت شجعني بيه
واسف علي التأخير وعايز رايكم في الجزء ده
واتمني انكم تقولو رايكم في الجزء ده
وفي قصه جديده هتنزل قريب بعد مديه تخلص

الجزء الخامس (حبل نجاه)

دخل شخص مكنتش قادر احدد ملامحه لاني كنت بمعني الكلمه معنديش طاقه حتي أن أرفع صباعي وبدأت افتح عيني حبه حبه عشان اشوف الشخص ده لقيت شخص نسخه من ابويا وسعتها شكيت أني بهلوس
الشخص ده جيه وقعد قدامي
ابويا بيتكلم وعينه بتدمع : اهرب يبني اهرب العهد مبيرحمش حد وانتا لسا صغير اهرب سافر اتجوز انتا وراك حياه اوعي تعمل زي معملنا انقض العهد يبني
و الشخص اللي قدامي بداء يتلاشي تدريجيا وكلمه اهرب اهرب اهرب بتتكر في دماغي لغايت مالدنيا بدأت تضلم و أغمي عليا من التعب ..............................
لقيت شخص بيضربني علي وشي (أشبه بأنه يضربني بالقلم بس بغرض أنه يفوقني). بدأت افتح عيني حبه حبه وبدأت اتعرف علي ملامحه لقيته صقر و صوت ضرب نار خافت بيرن في وادني
صقر : يحيي انتا كويس
سعتها كانت أقل حاجه توصف شكل جسمي و علامات الجروح اللي علي وشي هي حرب في الجحيم
انا بصوت واطي : اه
وبداء يفكني والباب كان مفتوح وجثث في كل حته والدم مغرق الأوضه وخلاص فكني وسندني عشان اعرف امشي وكنت بعرج وفي تلاته من الحرس ماشين ورانا وخرجنا بره الاوضه وكنا ماشين في ممر أشبه بانفاق الطوارئ (اللي تحت الارض ) والمكان كان شكله قديم جدا و طلعنا علي سلم لفوق وكن صقر والرجاله مسندني لغايت مطلعنا لآخر السلم وطلعنا من النفق وكان في صحراء و تلت عربيات جيب مستنينا بره كان فيهم بقيت الرجاله و وركبت وكنت مفتح نص عنيا لان كانت كل طاقتي مستنذفه ومكنتش واعي لحد ما بالحواليا بس اللي كنت ملاحظه وش صقر اللي باين عليه القلق عليا
صقر : انتا كويس يا يحيي
انا : اه. (طبعا عزيزي القارئ هتقول إزاي عهد وخاتم وبتاع ومدمر بالشكل ده احب اقولك افتكر الجزء الرابع كويس)
وطلعو علي مستشفي كانت أحدي املاكي و دخلو الريسبشن و اول ما اللمرضين شافوا شكل جسمي جريو علي وحطوني علي سرير المستشفي وطلعو بيا علي اوضه الطوارئ وكان صقر كان عايز يخش معاهم بس الدكاترة رفضو دخلت اوضه المستشفي وحطولي قناع الأكسجين مع البينج بعد خمس دقائق كنت اتخدرت كليا.....
وكاني اتنقلت لاوضه ضلمه (وهي العقل الباطن ) ولوسيفر واقف قدامي بكل هيبه وجبروت
لوسيفر : تعالا معايا عايز اوريك حاجه
مسك ايدي واتنقلنا لاوضه العمليات ولكن الدكاترة بينعشو قلبي بجهاز صدمات الكهربا وكنت روح بطوف في المكان وكان لوسيفر ماسك ايدي وخرج من باب غرفه الطوارئ وكان قاعد بره في مشهد حزين حبيبه وصقر والرجاله وعم علي (الحقيقي) وبناته ومراته و محمد وحسام وكلهم منهرين في العياط وحبيبه كان شكل وشها كفيل أنه يوصف حالتها و وعم علي كان حزين عليا جدا ولا كاني ابنه بجد وهكذا مراته وحسام كان قاعد و ساند كوعه علي ركبته وماسك رأسه ودموعه بتخبط في الأرض ومحمد واقف جمب الباب عينه ادمرت من كتر العياط

لوسيفر : انتا مستعد تضحي بكل ده لأجل العهد

للحظه فكرت فعلا فكل دول وفكرت فعلا هل العهد يستاهل كل العناء ده وكل التضحيات ديه (بعيدا عن القصه في لحظه لازم توقف عندها وتفكر مبين نفسك هل هاذا يستحق كل هذا العناء وفي اللحظه ديه هتلاقي اجابات كتيره )
وبصتلهم كلهم وعيني دمعت وقولت مبيني ومبين نفسي انا مش هكون كلب عبيد للعهد زي البقيه (وفي اللحظه ديه أدركت أني العبيد مش لوسيفر )
لوسيفر : قدامك اخر عرض لتواجه أو تنقض العهد بس لازم تدفع مقابل والمقابل مش فلوس. انا هسيبك تفكر كويس
وفتح اديه وأداني الخاتم واختفي من قدامي وانا لسا مرجعتش لجسمي (يعني لسا روح) مسكت الخاتم وقعدت علي كرسي المستشفي وساند كوعي علي ركبتي وباصصلهم وفي ايدي التانيه الخاتم وسعتها عرفت أن فيه حجات عمر السلطه والفلوس والقوه والجبروت ما هيقدرو يعوضهم
وبصتلهم كلهم وقولت في نفسي هل الانتقام يستاهل كل ده وعيني دمعت وكانت في حرب دبلوماسية في دماغي وغريزه الانتقام ودافع الحب كانو في حرب جوا عقلي و وافتكرت في اللحظه ديه شوفت اخر حد كان ممكن أتوقعه امي ايوه امي بتجري علي اوضه المستشفي إزاي وازاي عرفت اصلا كان في اللحظه ديه في مليون سوال جوه دماغي وقطع تفكيري خروج الممرض وهو باصص للأرض
الممرض : الحاله في غيبوبه بسب ضعف الاجهزه الحيويه للجسم اسف عملنا كل اللي نقدر عليه بعديها بصتلهم كلهم لاخر مره وبصيت لامي اللي ملامحها كبرت وبصيت للخاتم
ولبسته وروحي اتسحبت ورجعت تاني للجسم وكل الجروح اختفت ورجع جسمي لحالته الطبيعيه وشلت كل الاجهزه اللي متوصله بجسمي وكنت عامل نفسي اني مش قادر اقوم واول ما الممرض سمع صوت حركه في الاوضه جري بسرعه علي الاوضه واتصدمو لما لقاني فوقت وكل الجروح اللي علي جسمي اختفت
الممرض : خليك مكانك يا يحيي بيه حالتك الصحيه متسمحش انك تقوم
يحيي : انا لازم اخرج من هنا دلوقتي
الممرض بداء يمسكني ويقعدني علي السرير وينادي علي الدكتور
الدكتور جيه بسرعه و اول مشافني وبص علي جهاز النبض والتنفس
دكتور : ازاي انتا اتكتبلك عمر جديد ديه معجزه
انا : دلوقتي اقدر امشي يدكتور
دكتور: لازم تتحجز يومين علي الاقل في المستشفي عشان نطمن عليك
الدكتور خرج , و اول مخرج كلهم بصوله كانو مستنين اي كلمه منه
الدكتور : المريض اتكتبله عمر جديد
حبيبه : طب اقدر ادخل دلوقتي ؟
الدكتور : اه (مكملش الكلمه قامت جريت علي للاوضه )
دخلت الأوضه واستبعدت كل الاسئله اللي فدماغها (الي هيا انتا كنت فين ومين اللي خطفك الخ......)
وبصتلي وعنيها كانت بتلمع ومفيش اي كلمه كانت تعبر عن اللي في عينيها
حبيبه : انتا كويس
انا (بصتنع التعب): اه
حبيبه : انتا مش عارف انا كنت عامله ازاي طول فتره غيابك عني !
انا(بستهذاء) : حاضر بعد كده هقول للخاطف متخطفنيش ونبي عشان حبيبه هتقلق عليا
حبيبه بتضحك ضحكه خفيفه وبتضربني علي كتفي (قطع كلامنا دخول البقيه ) وقعدو يطمنو عليا واللي يعيط واللي يقلب الحوار بهزار (بس سعتها عرفت معني الصحاب بجد )
بعديها بي ساعه دخل ظابط
الظابط: ازيك يا يحيي بيه اتمني انك تكون اتحسنت
انا : الحمد****
الظابط : اسفين أن احنا جينا في الوقت ده بس لازم ناخد اقوالك عشان الخاطف ميلحقش يهرب ونعرف نتصرف فا ارجوك حاول تساعدنا
انا : اتفضل يا بيه (قاطع كلامي ناديه مرات عم علي )
ناديه (بنرفزه) : اتفضل ايه . ايه مبتحسوش مش شايفينو عامل ازاي
الظابط : اسفين يا هانم بس احنا مضطرين واتمني انك تتفهمي ده
انا : خلاص . اتفضل يا بيه شوف شغلك
الظابط : ممكن تحكي ايه اللي حصل بظبط ولو مش قادر تفتكر احنا هنسالك اسئله وانتا تجاوب بي اه أو لا . نبدا باول سوال ممكن تحكي تفاصيل يوم الحادثه علي قد متقدر
يحيي بيحاول يقوم ويقعد علي السرير
انا : كل اللي اللي افتكره يا بيه اني اتخدرت وكنت في عربيه المستشفي
عم علي بصلي باستغراب
الظابط : انا مش هضغط عليك بس لما تفتكر حاجه ده الكارنيه . هستاذن انا
ناديه : مش عارفه انا ايه الناس ديه معندهمش احساس ولا ضمير إزاي يجو في وقت زي ده
عم علي : سامحيهم يا ناديه بيشوفو شغلهم
حسام حط أيده علي كتفي
حسام : اهم حاجه بس الوحش ده يقول بالسلامه
محمد : اه يعم عايزين كده نجوزه
حسام بيخبط علي الكتفي
حسام : ولا ايه يوحش مش عايز تتجوز. اوعي تكون ياض ها اوعي
ريم (بنت عم علي) : حطت أيدها علي رجليا . اهم حاجه انتا دلوقتي كويس
حبيبه (بغيره مع عصبيه) : عمركو متهمدو. سيبوه بقا مش شايفين حالته عامله ازاي
محمد : هو بس بيدلع علينا شويه مانتي عرفاه
انا : أخرج بره يالا
وفضلو يهزرو لغايت معدت ساعه
الدكتور دخل
انا : اقدر امشي دلوقتي يا دكتور
الدكتور: الحقيقه اه يا يحيي بيه ممكن تمشي بس لازم تمضلنا علي إخلاء مسؤلية المستشفي عنك
انا : ماشي يدكتور حضر الورق وانا جاي
وخلصت الإجراءات وكنا احنا علي بوابه المستشفي
عم علي : لازم تبات معايا انهارده يبني
انا : انتا عارفني يعم علي
عم علي : بس يبني لازم حد يكون جمبك
انا : انا اسف يعم علي بس عايز اقعد لوحدي شويه
عم علي : انا هسيبك المرادي علي راحتك لاكن كل يوم هنيجي نزورك
انا : تنور يعم علي
عم علي : تعالا يبني اركب اوصلك
وعم علي وصلني لغايت الفيلا انا نازل من باب العربيه
عم علي : مش عايز افكرك لو عزت اي حاجه قولي
وصقر نزل من العربيه وسندني لغايت الباب ودخلني
واول مدخلت البيت مريم جت ساعدتني
مريم : الف سلامه يا يحيي بيه متعرفش البيت من غيرك كان عامل ازاي
انا : **** يسلمك يمريم جهزي العشا بسرعه
مريم : حاضر يا يحيي ثواني ويكون جاهز
سمعت صوت فوق تقريبا كان صوت خبط
انا : ايه الصوت اللي فوق ده يصقر
صقر : معرفش . (بصوت زعيق) يا محمد اطلع شوف ايه الصوت ده (محمد كان من الحرس)
انا : لا اصبر هطلع انا
وطلعت السلم لقيت جاي من أوضه حسنيه اول مفتحت الباب. اتصدمت.....
لقيت حسنيه قالعه ومفنسه و واحد من الحرس اسمه شريف لسا متعين جديد عامله ينيك فيها أو ما حسنيه شافتني اتشلت مكانها ولا كأنها صنم
شريف بداء يتلقلك في الكلام
روحت قعدت علي الكرسي وحطيت رجل علي رجل صوت صقر تحت(كان لسا مطلعش)
صقر : في حاجه يا يحيي بيه اطلع
انا (بصوت عالي ): لا خلاص روح انتا. متخفوش مش هفضحكم لسا حسابكو مجاش
حسنيه جيت عليا ونزلت علي رجلي وكانت هتبوسها
حسنيه(بعياط) : ابوس ايدك يا بيه متفضحنيش غلطه و****
انا : قومي يحسنيه اقعدي علي السرير
كانت بتحاول تلم هدومها وتداري جسمها
انا : متلبسيش هدومك
حسنيه : و** اسفه يابيه غلطه و** ومش هتتكر
نزلت علي رجلي تبوسها
بصتلها بعين لوسيفر وبلهجه حاده في الكلام
انا : مش قولتلك اقعدي جمب شريف ومتلبسيش هدومك . وعايز اسمع حاضر وبس سامعه
حسنيه بصت لعيني وكان الرعب متملكها كليا
حسنيه : حاضر يا بيه
انا : مالك يا شريف يحبيبي مش كنت لسا عامل فيها عنتيل مالك
شريف بلجلجه : ابوس ايدك يا بيه سامحني و**** غلطه

انا : معلش يشيفو يحبيبي ادم نزل من الأرض لأجل غلطه برضو . قومي يحسنيه هاتي الزبر الصناعي اللي تحت السرير وانا عارف بكل حاجه
حسنيه نزل تحت السرير طلعت شنطه سفر من تحت السرير
وفتحتها كانت فيها هزاز و anal plug وازبار بكل الأحجام وكل اللعب الجنسيه اللي ممكن تخطر علي بالك
انا : ده احنا طلعنا خبره بقا . يلا يشريف يحبيبي فنس علي السرير وصدر طيزك لحسنيه
كان لسا هيتكلم بس بصتله بعين لوسيفر فا نفز الأمر
بعديها شريف فنس وكانت طيزه مش كبيره اوي بس كانت ملبن شويه بالنسبه لطيز راجل
انا : هاتي الفازلين يحسنيه ولا اقولك من غير فازلين وقومت من علي الكرسي
وقلعت البنطلون والبوكسر وحسنيه بدأت تمصلي ومسكت زبر صناعي متوسط كان طوله 25 سنتي
انا : بس ايه الطيز الحلوه يشيفو
وبدعك في خرمه و مره واحده دخلت صباعي كله فطيزه وشريف رقع بالصوت وكان خرمه ضيق جدا وكان باين أنه مش مفتوح
انا : شطوره يشيفو يحببتي محافظه علي شرفك ومش مفتوحه
شريف كان في عالم تاني
ومسكت الزبر الصناعي وخليت حسنيه تلحسه وقعد احسس بالزبر علي خرم شريف و مره واحده رزعته في طيزه واتنفض علي طول ورقع واحده اه رجت الحيطان
شريف : ابوس ايدك انا كده هتعور
وخرمه اتعور وبدأ ينزل ددمم
انا : مبروك يعروسه
انا : انتا دورك خلص
بعديها مسكت حسنيه من شعرها
انا : تعالي يشرموطه دلوقتي دورك
ومسكتها من شعرها وخليتها تدخل زوبري كله في بوقها
حسنيه كانت بتتخنق ومش قادره
صوت تحت مريم بتنادي
مريم : الاكل جهز يا يحيي بيه تعالا عشان هيبرد (متقولش امي بتحضرلي اكل)
بصيت لحسنيه قدامكم خمس دقايق تلبسو وتنزلو
ونزلت تحت وشوفت اخر شخص كنت ممكن اتوقعه

التعديل الأخير بواسطة المشرف:
  • عجبني
التفاعلات: wtah2016, Gattuso, ناقد بناء و 6 آخرين
الجزء الجديد يوضع هنا كتعليق ثم بلغنا في موضوع الدمج

• عجبني
التفاعلات: Hicham Yoseef792008, 《☆DEVEL☆》, نسوانجي 666666 و شخص آخر
بدايه جامدهه نيك يسطا وفكك من حوار التفاعل دا لانك اول قصه ليك واول جزء ف الطبيعي انك متلاقيش تفاعل بس بطريقه كتابتك مع الوقت هتلاقي تفاعل جامد فشخ بالتوفيق يغالي

• عجبني
التفاعلات: ناقد بناء
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
جامدا متتاخرش علينا يا نجم
بدايا رائعه

• عجبني
حلوة جدا كملها + متتاخرش علينا

• عجبني
بدايه جامدهه نيك يسطا وفكك من حوار التفاعل دا لانك اول قصه ليك واول جزء ف الطبيعي انك متلاقيش تفاعل بس بطريقه كتابتك مع الوقت هتلاقي تفاعل جامد فشخ بالتوفيق يغالي
تسلم يغالي علي الكومنت الجميل ده

• عجبني
لا بدايه جامده اوووى وطريقه كتابتك جميله وياريت متتتاخرش فى تنزل الجزء التانى

• عجبني
عااش نيك

• عجبني
مش تتاخر عليناا بقاا وحدد معاد تنزل فيه الاجزاء وطول الاجزاء شويه

• عجبني
حلوة

• عجبني
ومتتاخر ش

• عجبني
عاش عاش عاش البداية عظمة و واستمر

• عجبني
بدايه جامده يا رايق استمر وحاول تطول الاجزاء شويه

• عجبني
بدايه جامده اخر حاجه متغبش علينا بالجديد

• عجبني
جامده بجد بس حاول م تتاخرش علينا ف ال جاي بقي

• عجبني
إستمر بدايه موفقه

• عجبني
عاش وكمل يا رايق

• عجبني
جامدة استمر :giggle: :giggle: (y) (y) :coffee: :coffee: 🤪 🤪 :D :D 👏 👏 :love: :love: :unsure: :unsure: o_O o_O :ROFLMAO: :ROFLMAO: 😘 😘

• عجبني
شابو ع البدايه الحلوه وكمان اسلوبك جميل وأنا شايف أن في عظمه هتحصل استمر وادي لخيالك المساحه ال انت عايزها وبدع براحتك

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%