NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية شيطاني الحارس | السلسلة الأولي | ـ حتي الجزء الخامس 15/9/2022

اختيارك للأسماء موقف لا يحسد عليه بأمانه
لأن القاريء بيفصل من الاسماء الصعبة ومبيقدرش يتخيل الشخصيه كويس حتي لو تخليها ف الاسم نفسه عامله مشكله دي اول حاجة .
عارف ان الكلام ف الموضوع دا مش هيفيد دلوقت بس فيما بعد لو حبيتي تكتبي قصة ف اول حاجة الاسماء .. اسماء الابطال شرط اساسي ف تكوين القصة .
ونيجي للنقطة التانيه وهي الاحداث

حضرتك الأحداث ماشية بسرعة خيالية ودي تاني حاجة بتفصل القاريء لان الاحداث لما تكون مثيره وسريعة القاريء بيحب الحماس لكن مبيحبش السرعة و الحماس مع بعض .
وياسلام بق لو العامل الاخير دا كان موجود معاهم وهو الجزء القصير .. يعني جزء قصير و جامد و احداث سريعة .. فصلان تام

ف اول نصيحة هي انك تبسطي الاسماء مش شرط ان القصة كورية تبقي الاسماء كذلك عادي مش شرط اسماء كورية ممكن انجليزيه اي حاجة جاك , رام ، سيلينا ، ليا ، جيمس ، عادي.


تاني نصيحة انك تهدي من سرعة الاحداث وامشي ع اقل من مهلك خلي القارئ يعيش القصة انما انا طاير معاكي مش ملاحق 🙂😂 ..

تالت حاجة هتحصل اما تهدي سرعة الاحداث وهي ان كل ما تهدي هتلاقي الجزء بيكبر معاكي .

وبردوا خلي ف كل جزء مش اقل من ٥ مشاهد مهمين وجامدين ..

دا بيحمس القاريء جدا وبيشده للقصه اكتر .


و ف النهايه اتمني انك تتقبلي النصيحة وكل الدعم والتوفيق
 
ماهو لما انا جيت كتبت في بنما كتبت الاسماء ( فاطمه وناتاشا ) مع كوارشي برضو وبالمناسبه ناتاشا دا كان اسم بطله مسلسل ( الرجل العناب ) يعني العرب عارفينه 😁 😁 😁

يافا دا اسم مدينه فلسطينيه معروفه احااااااا ياني 😂😂

ولااااا انت صح صباحك فل 😅
يا عم المدير ....
ناتاشا رومانوفا اللى هى بلاك ويدو فى سلسلة افينجرز مش تقولى الراجل العناب ثم يا فنان خفة دمك دى مش هتشفعلك لما اخطفك بسبب التاخير
 
  • بيضحكني
التفاعلات: يوليوس قيصر
ايه يا برنسيسه ؟
فين الجزء الجديد ؟
ابو دقن زعلان
مش في المود خالص اليومين دول لا للكتابة ولا للمعاكسة الصراحة
 
  • بيضحكني
التفاعلات: Ehab Demian
مش في المود خالص اليومين دول لا للكتابة ولا للمعاكسة الصراحة
ليه بس يا برنسيسه ؟
الايام بتعدى بالفرفشه مش بالزعل .
مهما شيلنا او زعلنا هتعدى يبقى نزعل ليه ؟
 
الجديد امته
 
  • عجبني
التفاعلات: إبنة الشيطان
ليه بس يا برنسيسه ؟
الايام بتعدى بالفرفشه مش بالزعل .
مهما شيلنا او زعلنا هتعدى يبقى نزعل ليه ؟
في حاجات مش بتزعل لا دي بتكسر الواحد نصين
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يا ابنة الشيطان وينك مغيبة عسى المانع خير
 
جميله جدا جدا بتمنى تنزلي الفصول بسرعه 🌹
 
ايه يا شقاوه !!! هل اصابك داء الكسل ؟
 
أصلا انا نازله مصر اجازة و راجعه امريكا على طول فمينفعش اتاخر و الا مش هقدر اكملها قبل نهاية الاجازة
هاي
انا احمد من المنصورة
خريج تجارة انجليزي
منفصل
عايش لوحدي
بحب الجنس جدا جدا جدا وبمووووووت فية
مشكلتي اني بطول وبنزل اول واحد بعد ساعة وممكن انزل اتنين ورا بعض ولبني تقيل وكتير وبحب وبعشق لحس الكس والزنبور بلساني وشفايفي ومص حلمة البزاز
انتي منين ؟
سنك كام ؟
رايك اية بصراحة في صورة بروفايلي
 
(الجزء الثالث بعنوان :عدو عدوي)
و دخلت روز مع كتيبة من رجال راليا و كل المسدسات مصورة ناحيتي و أنا طبعا رفعت إيدي عن رقبة راليا .
راليا (بإبتسامة ) :عشان كده مكانش لازم تحضرني لأنك مش هتيجي هنا ثاني أبدا زي ما سمعت بالضبط أنت في الخلية انترنت على برتوكول معين إسمه كان إيه إيه آه افتكرت "استهداف المصدر "بمعنى إنك لو حد هاجمك مش هتهاجمه هو لأ هتهاجم الشخص إللي أمر بالهجوم بشكل مباشر و بمجرد أني اكتشفت ده بقى الموضوع سهل جدا.
أنا (بهدوء ) :سيبي أهل المزرعة في حالهم.
راليا (بجدية ) :تقدر تأكد ليا إنك مقولتش لهم أي حاجة خالص .
أنا (بثقة ) :أكيد مش قولت ليهم أي حاجة عن أي حاجة خالص لا عنك أو عني .
راليا (بإبتسامة ) :مع إني معرفكش ابدا بس حدسي بيقول إنك شخص ممكن أثق فيه بس للأسف الموضوع أخطر من إني أعتمد على كلمة من شخص غريب بس لحظة أنا في سؤال هوا أنت وقعت في الفخ عشان ناس متعرفش عنهم ولا يعرفو عنك أي حاجة هههههههه بجد.
أنا (بعمق ) :أنا متأكد إن أولاد الذوات اللي زيكم ميعرفوش حاجة عن الكلام ده بس الناس اللي عاشت في الحروب لسنوات زيي بتبقى نسيت من زمن طويل سبب الحرب أصلا و بيقضل شئ واحد بس اللي هما فاكرينه الا وهو أن حياة الأبرياء تستحق المخاطرة بالحياة .
راليا (بحزن) :أنت شكلك شاب محترم بحد خسارة فيك الموت أتمنى لو كنا اتقابلنا في الوقت و المكان المناسب بس للأسف زي ما قولتلك انت جيت في الوقت و المكان غير المناسب و شفت حاجات مكانش لازم تشوفها (بحزم )خذوه و اوعى تخلوه يحس بأي الم مفهوم.
روز (باحترام ) :أمر معاليك.
و اخدوني لحد الجراج و دخلوني جوه صندوق العربية و فجأة سمعوا صوت جرس البوابة بتاعت الجنينة .
(جيمس :العمر 34لابس بدلة سوداء مقفولة الزراير و بنطلون اسود ضيق كوري الملامح عنده ذقن خفيف و شنب عينيه عسلية و شعره قصير محلوق بطريقة عسكرية و حاطط سماعة بلوتوث على ودنه طوله 170سم و جسمه مفتول العضلات ).
جيمس (بصيغة الأمر ) :انا هروح اشوف في ايه انتو خليكم هنا .
مارك :اجي معاك ؟.
جيمس :لأ .
و راح ناحية البوابة و كان فيه اتنين ضباط شرطة عليهل .
جيمس (باحترام ) :خير يا سيادة الضباط .
ضابط 1:اكيد خير هوا بس احنا كنا بندور على حرامي سرق متسكل و حسب كلام الشهود هوا ...
ضابط 2(بحزم ) :حسب كلام الشهود هوا راح من الناحية دي .
و شاور بأيده ناحية جوة الفيلا .
جيمس (بسخرية ) :من الناحية دي!.
ضابط 1(بإحراج ) :انا قولت كده برضو لأن الحرامي ده حتى لو مجنون مش هيفكر يدخل جوه بق الاسد برجليه .ضابط 2(بدهشة ) :بص هناك مش دي نفس مواصفات المتسكل اللي بندور عليها .
جيمس (بحذر ) :لا دي دي .
ضابط 2(بحزم ) :وسع لو سمحت .
و زق جيمس بأيده جوه البوابة و قرب من المتسكل اللي شبه بتاعت الدليفري المركوتةعلى الناحية الشمالية الشرقية من السياج وقعد الضابط 2على ركبه جنب اللوحات .
الضابط 2(عبر اللاسلكي ) :كنترول اديني رقم اللوحات بتاعت المتسكل اللي بندور عليها .
و طلعت نفس الارقام بالملي .
ضابط 2(بفخر ) :قولتلك .
جيمس (بدهشة مصتنعة ) :بس ازاي دي الكاميرات شغالة اربعة و عشرين ساعة في اليوم .
ضابط 2(بحزم ) :ده سؤال هيحلوه المحققين هنا شغلنا انتهى .
جيمس (بإرتياح ) :يبقى شرفتونا .
ضابط 1(بسخرية ) :شرفتونا ههههههه لا لا البرتكولات و الزمن نفسه اتغيرو كتيرر أوي عن ايام خدمتك يا سيادة الرقيب السابق دلوقتي الجنينة دي اتحولت لمسرح جريمة و احنا لازم نفضل هنا و نحرسه لحد ما المحققين يجوا .
جيمس (بإنزعاج) :و ده هياخد قد ايه .
ضابط 2:ساعة او اثنين و لحد ما التحقيق يخلص مش عايزين اي حد يقرب من هنا لا حراس ولا خدم .
(في الجراج ).
كنت انا جوه الصندوق ابتديت احرك ايديا المربوطة بالأصفاد ورا ضهري ناحية جالون بنزين و صبيت عليها شوية بصعوبة ثم كسرت صباعي الإبهام و سحبت ايدي اليمين من الأصفاد و ابتديت اضرب باب الصندوق برجلي من جوه لحد معملت دوشة .
حارس 3(بهمس ) :مارك سكت الحيوان اللي جوه ده .
و قام مارك فاتح الصندوق من برا و انا استقبلته برجلي على بضانه و هوا رجع لورى خطوتين و انا نطيت برا الصندوق و لفيت الأصفاد حوالين ايدي اليسار زي بوكس حديد و اديت بيها نارك بوكس على انفه كسرته و اتفاديت عصاية من ورا ضهري و نطيت على ايديا و برجليا عملت اعصار زي المروحة كسرت ركبة اثنين بيها و حاوطت رقبة رابع برجليا و سحبت جسمي لفوق و بأيديا الاتنين اديته كف مزدوج على ودانه خليته اطرش و نزلت على رجليا و سحبت رقبته معايا على الأرض و هوا اتغرش بدماغه على الأرض زي المسمار و حاول واحد منهم يسحب مسدسه .
مارك (بغضب ) :انت بتحاول تعمل ايه انت مجنون في ضباط برا .
و هجم مارك عليا بمسدس صاعق و انا مسكت ايده و لفيت المسدس الصاعق على رقبته كهربته بيه و رجعت بنصي الفوقاني لورى زي لعيبة الجمباز و نصي التحتاني لسه واقف و عدت عصاية فوق صدري بشبر واحد و استندت على ايديا و رفعت رجليا لحد حنجرة صاحب العصاية خليته عض لسانه بسنانه و كتروا حوليا فنطيت على سقف العربية و خد واحد فيهم سكينة و واحد تاني عصاية و حاولو يضربوني بيها على رجليا في نفس الوقت و انا نطيت لفوق و برجلي اليمين على رقبة اللي قدامي و برجلي اليسار على بق الللي ورايا خليتهم وقعو على ضهورهم .
(في الجنينة ).
كان جيمس لسه واقف مع الضباط لما سمع صوت ضرب شديد .
ضابط 1(بقلق ) :ايه الصوت ده .
جيمس (بتوتر حاول يخفيه ) :ولا حاجه (عبر اللاسلكي ) إلى كل الوحدات في فار هارب جوه الفيلا اقبضو عليه حالا قبل نا يوصل للهانم .
و صوت الضرب زاد أوي .
ضابط 1(بإنزعاج ) :دول هيكسرو الفيلا كلها عشان حتت فار
(جوه الفيلا ).
كانت راليا نازلة على السلم و بتتكلم بالتليفون .
راليا (بإحترام ) :حاضر .....مفهوم...ولا تزعج نفسك يا باشا .....كله تمام....تحياتي ليك يا باشا ......في آمان **** .
و فجأة رمت الموبايل من ايدها و حاولت روز تسحب مسدسها .
انا (بصوت مرعب ) :حركة واحد و هتقضي بقية كس ام الليلة دي بتمسحي دمها من على البلاط .
ورفعت روز مسدسها عن مسدسها بهدوء .
انا (بصيغة الأمر ) :طلعيه براحة خالص و ارميه تحت رجليا و اوعك تعملي أي حركة غبية .
و فعلا سحبت روز مسدسها بطرف اصبعيها السبابة و الإبهام و رمته تحت رجليا و أنا بعدت عن راليا و مسدسي لسه مصوب ناحيتها و خدت موبايلي من اصيص ورد و ضغطت كزه ضغطة على التاتش.
راقيا (بقلق ) :أنت بتعمل ايه ؟.
أنا (بمكر ) :ولا حاجة ده بس مجرد فيديو أنا سجلته من ساعة مجيت هنا و لحد دلوقتي و أوعى تفتكري إني لو مت محدش هيقدر ينشره لأني عملت موقع الكتروني خاص بيا في حالة إني مش بعت رسالة مشفرة كل يوم ليه الفيديو ده هيتنشر لوحده للصحافة و الجرايد و السياسين و البيت الأزرق (القصر الجمهوري الكوري ).
و فتحت الفرن الكهربائي إللي على الحيطة و حطيت الموبايل جواه .
روز و راليا (بصرخة هلع ) :لأ أوعى.
و انفجر الفرن الكهربائي.
أنا (بمكر ) :و بكدة محدش يعرف عنوان الموقع الالكتروني ده غيري بالتالي ابعدي عين و عن كل حد حوليا.
راليا (بغيظ ) :أنت طلعتلي منين انت عايز إيه دلوقتي.
أنا (بمكر ) :دلوقتي ولا حاجة بس عايزك تيجي توصليني لحد بر الأمان لحسن حد من رجالتك يتهور و يقتلني ولا حاجة لا قدر **** .
(في الجنينة).
كان جيمس لسه واقف مع الضباط لما خرجت راليا من بوابة الفيلا و أنا وراها و لابس بدلة زي بتاعت رجالتها و حاول جيمس يتحرك لكن روز شاورت ليه بعنيها بمعنى أوعى و أنا كنت مداري فوهة المسدس ورا الجاكت بس لازقها في طيز راليا.
ضابط 1 (بإحراج ) :آسفين يا معاليك على أي إزعاج .
راليا (بإبتسامة ) :لا إزاي ده شغلكم ولا إيه (بصيغة الأمر ) جيمس خليك مع الباشوات أي حاجة هما يحتاجونها تبقا حاضرة مفهوم.
جيمس (بإحترام ) :أمر معاليك.
و فتح الضابط 1باب العربيه الخلفي لراليا بس راليا تجاهلته و فتحت الباب الأمامي بنفسها و قعدت على مقعد السائق و أنا قعدت على المقعد المجاور للسائق و طلعنا بالعربيه و بمجرد ما طلعنا .
روز (بحزم ) :انتوا بتعملو ايه يلا بينا وراها.
و ركبوا بقيت العربيات اللي بعدد يكفي لإحتلال مدينة كاملة و طاروا بيها ورانا طيران.
(في عربية رون ).
كان مورفين قاعد على العقد المجاور للسائق و رون و السكرتير بتاعه قاعدين على المقاعد الخلفية و ورا عربية رون في دستة من العربيات زي الموكب الرئاسي بالضبط.
السكرتير (بإحترام ) :و بعد كده عندنا إجتماع مع مندوب حزب النهضة لمدة ساعة و نص و بعدها ندوة في نادي الشباب و حفلة خيرية في ....
رون (بملل ) :مورفين عندك سيجارة.
مورفين (عبر اللاسلكي ) :إلى كل الوحدات هنقف على جنب حالا .
و في ثواني كانت كل العربيات واقفة على جنب و كل الحراس الشخصيين واقفين صف جنب الشجر اللي على طرف الطريق.
مورفين (بإحترام ) :كل الحراس و السواق نزلوا دلوقتي ماعدا الأستاذ مفيش حد غريب تقدر تتكلم على راحتك يا معاليك .
السكرتير (بغضب ) :تقصد ايه بماعدا الأستاذ دي هوا أنا شخص غير موثوق فيه ولا أيه ؟!يرضيك كدة يا معاليك .
رون (بهدوء ) :معلش أنزل لو سمحت.
السكرتير (بإحترام ) :أمر معاليك .
و نزل السكرتير.
رون (بهدوء ) : (صوت تنفس عميق ) أنا واثق بأنك حد ملخص يا مورفين و مش ممكن تخون راليا أبدأ لكن متنساش إني أنا اللي هيبقى الرئيس إن شآء **** .
مورفين (باحترام ) :الكلمات دي شرف كبير ليا يا معاليك .
رون (بإبتسامة ذات مغزى ) :و طبعا أنا لما هبقى الرئيس هحتاج لقائد حرس يكون حد وفي و ملخص زيك .
مورفين (بسعادة غامرة ) :دي تبقى أمي داعيالي يا معاليك.
رون (بجدية ) :هوا أنا ممكن اطلب منك طلب برا الكتاب.
مورفين (بحذر ) :طالما مش ضد الهانم أنا رقبتي سدادة.
رون (بتنهيدة حزن ) :زي منت عارف إني مينفعش اروح أشوف بنتي آنا سواء من قريب أو من بعيد عشان كده مقدرش اخلي بالي منها و لهذا السبب أنا علطول قلقان عليها و عشان كده انا عايزك توعدني انك تحمي بنتي آنا و تخلي بالك منها مهما يحصل تقدر توعدني بده.
مورفين (بتردد) : هحاول اعمل اللي اقدر عليه.
رون (بحزم) : اعتقد إن كلامي كان واضح و محدد يا مورفين توعدني ولا لأ؟.
مورفين (بثقة) : أوعدك يا باشا.
و فجأة رن جرس تلفون مورفين و ضغط على سماعة البلوتوث.
مورفين (بملل) : الو يا روز في حاجة؟.....(بتوتر) ايه..... إزاي..... و انتوا كنتوا فين!..... حاضر حاضر مسافة السكة (عبر اللاسلكي) من bf0إلى كل الوحدات الشاغرة و المشغولة عندنا حالة طارئة في الفيلا توجهوا لهناك حالاً.
رون (بقلق) : في ايه؟.
مورفين (بتوتر) : في حد غريب جوه الفيلا واخد راليا هانم رهينة.
رون (بهدوء) : استاذ مورفين معاك سجارة.
مورفين (بتوتر) : مش وقته.
رون (بحزم) : استاذ مورفين مش انت شغلتك انك تحميني من أي تهديد و دلوقتي في تهديد جوه الفيلا فإزاي انت عايزني اروح هناك؟!.
مورفين(بتوتر) : انا بحاول اوفي بوعدي ليك يا معاليك.
رون (بتوتر) : يعني ايه؟.
مورفين (بتوتر) : يعني الآنسة آنا جوه الفيلا دلوقتي.
رون (بصرخة هلع) : إزاي إمتى انت لسه هنا يلا بينا.
(نرجع ليا).
انا كنت قلعت البدلة و ببص على زجاج المرايا الخلفيّة شوفت اثنين متسكلات ورانا بسرعة كبيرة.
انا (بسخرية) : شكل رجالتك مش بيعرفو يسمعوا كلامك.
راليا (بقلق) : رجالتي مش بيسوقو متسكلات على الأقل مش بدون أوامر مني.
و كنا قربنا أوي من إشارة المرور الحمرا و حاولت راليا تخفض السرعة بس السرعة مش انخفضت أبداً.
انا (بقلق) : انتي بتعملي ايه خفضي السرعة دي.
راليا (بهلع) : الفرامل مش راضية تشتغل.
انا (بتوتر) : يبقا كده وضحت الرؤية دول هكر في حد هكر العربيه.
راليا (بهلع) : إزاي كل العربيات بتاعت الشركة عندها نظام جدار ناري عالي الجودة.
(ملحوظة: العربيه اتوماتيك).
انا (بتوتر) : القاعدة رقم واحد مفيش نظام آمن بنسبة مئة بالمئة حتى لو كان الجدار الناري صعب الإختراق من الخارج فهيكون سهل جداً انك تخترقه بشريحة من جوه هيكل العربيه نفسه (بصيغة الأمر) بدلي معايا.
راليا (بهلع) : إزاي العربيه طايرة طيران و الفرامل مش شغاله.
انا (بتوتر) : مش وقت شرمطة ولاد الزوات بتاعت كس أمك دي خالص بدلي معايا و إلا هنموت.
و رفعت راليا طيزها عن المقعد و انا رفعتها بايديا فوق زبي و سحبت نفسي مكان الدركسون و كل ده و ايدي اليمين على الدركسون و رجلي على دواسة البنزين و اول ما قعدت على كرسي السائق زيدت السرعة لأقصى سرعة ممكنة عند العربيه.
راليا (بصرخة هلع) : انت بتزيد السرعة ليه هو انت مجنون هنموت.
انا (بتركيز عالي) : طالما مش هقدر اخفض السرعة يبقا هزيدها جهاز الهكر اللي معاهم ده لو صح توقعي إنه بيتحكم في شريحة تهكير عن بعد يبقى ميقدرش يتحكم في العربيه خارج نطاق عشرين متر عشان كده هما ورانا فلو خرجنا عن نطاقه هيتفك التهكير خليكي دايسة على زرار الزجاج بتاع الشباك عشان اعرف لما نخرج عن نطاقه مفهوم.
راليا (بتوتر) : حاضر حاضر.
روز (عبر اللاسلكي) : إلى كل الوحدات مينفعش الهانم تخرج عن المراقبة عايزة تقارير شاملة لكل تحركات العربيه بتاعتها.
مارك (باستغراب) : في اثنين متسكلات ورا عربية الهانم.
جيمس (بحزم) : شكلهم تبعه.
مورفين (بغيظ) : شكله كان عامل حساب لكل حاجة كويس أوي.
و انا لفيت العربيه ناحية الطريق العكسيّ و بقيت بناور مبين العربيات اللي جايه من الطريق العكسيّ بمعجزة زي الإبرة في القماش بهدف إني أصعب مهمة المطاردة عليهم بس هما بالرغم من كل ده كانو ورانا زي خيط السنارة ورا السمكة و طلعت مسدسي و صوبته ناحية الزجاج بتاع الشباك الخلفيّ.
راليا (بتوتر) : مفيش فايدة العربيه مضادة للرصاص (بصرخة هلع) اعمل حسابك.
و بصيت على الطريق و كان في عربيه نص نقل جاية من التقاطع من ناحية اليمين و قربت تخبط فينا من الجنب و انا زقيت راليا بأيدي ناحية الشباك اللي جنبها و ميلت بجسمي ناحيتها و كرد فعل عكسيّ للتغيير السريع المفاجئ في الوزن العربيه كلها مالت ناحية الشمال و تابعت الطريق بنفس الميلان لحد مخرجنا من الكارثه و طبعاً العربيه النص نقل قطعت الطريق على بتوع المتسكلات.
راليا (بفرحة العيد) : الزرار اشتغل.
و كان بتوع المتسكلات عدو من ورا العربيه النص نقل و انا لفيت العربيه على نص الطريق بالعرض و صوبت المسدس ناحيتهم و ضربت نار عليهم بس بسبب رجفة ايدي مقدرتش أصيب ولا واحد فيهم و واحد فيهم طلع مسدسه و ضرب نار ناحية راليا و انا حضنتها بأيدي الشمال ناحيتي و اتصابت ايدي بدالها برصاصة في العضلات و رجعت العربيه لوضعها الطبيعي و رجعنا للمطاردة.
مارك (عبر اللاسلكي بتوتر) : في رصاصة انضربت جوه عربيه الهانم.
روز (بهلع) : و و و و هي كويسة طب هوا ضرب نار ليه حد يطمني يا بهايم.
جيمس (بحزم) : اهدي الرصاصه مش انضربت جوه عربيه الهانم لا انضربت من عربيه الهانم لبره الشباك.
مورفين لنفسه مورفين لنفسه (بتفكير سريع متوتر) بره الشباك بره الشباك بره الشباك طب ليه؟.
مورفين (عبر اللاسلكي) : إلى كل الوحدات اتخلصو من بتوع المتسكلات دول حالاً.
و بدات كل عربيات رجال راليا يحاصرو المتسكلات.
انا (بسخرية) : شكل البهايم بتوعك اخيراً ابتدو يفكروا.
راليا (بفرحة العيد) : يعني خلاص الهكر اتفك.
انا (بتوتر) : آه بس متفرحيش أوي كده احنا على بعد خمس ثواني من نهاية الكبري و على اليمين في سد و على الشمال في منعطف جبلي حاد و بالسرعة و المسافة دي مش هتلحق الفرامل تعمل أي حاجة خالص.
راليا (بهلع) : يعني ايه يعني هنموت.
انا (بتوتر) : آه بس متقطعيش.
و لفيت العربيه ناحية المنعطف المنحدر بس السرعة الكبيرة دي خلت العربيه تتقلب على السقف ثم الوجه كزه مرة لحد مبقت طبق كباب و كفتة يحلو بقك و ميلت روز بالعربية ناحية بتوع المتسكلات و طحنتهم طحن و النار مسكت في العربيه بتاعتنا كلها و انا فتحت عنيا المليانة ددمم بصعوبة و كانت راليا مغمى عليها و مديت أيدي اللي وجعاني أوي و خدت شظية زجاج من الشباك الأمامي و قطعت بيها حزام الأمان و طلعت برا العربيه و حاولت افتح باب راليا بس مكنش راضي يفتح خالص و هي فتحت عنيها و بصت ليا بنظرة مزيج من الإنبهار و الدهشة و نزلت روز من عربيتها و جريت ناحية عربيه راليا بس جيمس مسكها من كتفها بأيده المليانة عضلات و روز بقت بتلطشه بالإقلام.
روز (بمزيج من الهلع و الخوف) : انت بتعمل ايه يا حيوان سيبني الهانم بتموت.
جيمس (بصرخة حزم) : ولو سبتك هتموتي معاها.
و نزلت دموع روز زي البحر و قعدت على ركبها و عربيتنا انفجرت و فجأة خرجت انا و بين ايديا راليا اللي نظرتها اتحولت من نظرة انبهار لنظرة مراهقة لحبيبها و طار جزء من العربيه بفعل الإنفجار ناحية دماغ راليا و انا وطيت جسمي لتحت و ضميت رأسها ناحية صدري و الجزء الطاير من العربيه خبطني على كتفي و وقعت على وشي فوق جسم راليا اللي كانت لسه مش مستوعبه أي حاجة و عمالة تحسس على عضلات بطني من فوق التيشرت و جه جيمس و مارك و رفعوني من على راليا و غطوها بلحاف ثقيل.
روز (بصيغة الأمر) : خدوه على عيادة الشركة و اول م...
راليا (بوجع) : لأ لأ على المستشفى يا روز.
روز (بلهفة) : اكيد يا معاليك هناخد حضرتك على المستشفى فوراً.
راليا (بوجع) : لأ مش انا هوا هوا مش لازم نخليه يموت أبداً.
روز (بإحترام) : اكيد احنا فاهمين يا معاليك.
راليا لنفسها *لأ محدش فيكم فاهم أي حاجة خالص *..... يتبع.
 
  • عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Mohvmed vhmed ،🥷🚀 و Ehab Demian

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%