NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة واقعية تاجر السعادة ـ | السلسلة الثالثة | ـ عشرة أجزاء 16/9/2022

هي ليه قلبت كده وبقت خطر على القارء نفسه انا حسيت اني انا اللي حطيت المخدرات وايه اللي دخل بطل لهيب ابن آدم في الموضوع ومين آلين وهتعمل ايه واتكلمت مع مين اساسا ومين الشخص اللي بكلمه دياب ده كل شويه وليه يزعل من عيلة الجراح وليه وليه وليه اسئله كتير واحداث اكتر وانا دماغي عملت ايرور
ايرور ايه لأ دي ساحت من كتر الضغط والتفكير
انا عرفت انت مدايق من ايه انك كل ما تجيبه شمال ييجي يمين ولما تجيبه يمين ييجي شمال وكان لازم معظ الشخصيات دي تظهر في الجزء اللي بالشكل ده انا تعبت احداث كتير جدا تسلم على الجزئ الفاجر ده
الي دخل عبدالرحمن الطحان ان كان في عداوة قديمة بين احمد صقر لما كان في عز قوته الي تصادف فيه ان سمو الشيخ عبدالرحمن يكون عاوز يسمك البلد هو كمان، دا علي مستوي الشغل والبيزنس، علي المتسوي السياسي والعالمي فعبدالرحمن اتعرض عليه ينضم للجماعة الي كان فيها علي الصمدي ودي كانت ضد منظمة جد احمد صقر الي احمد نهاها.
ودياب اتعصب علي عيلة الجراح لانه حس انه مجرد اداة وسلاح بيستخدموه في حربهم ضد الكيان من غير ما يعتبروه انسان زيهم فكانوا بيصغطوا عليه كتير ذي مثلا ضغطهم عليه في موضوع سعد صقر وفي مشاكلة مع عيلة صقر لو تلاحظ كلامهم كان ديما خوف منهم من غضب دياب علي شغلهم مش خوف علي دياب نفسه، وضغطوا عليه كتير في موضوع سليم صقر الي هو نقطة مفيش بعدها جدال كان كلامهم ديما انه يسيبه وكانه مش ابوه! ومواقف تاني كتير ضغطوا عليها فيها وهو كان متقبل كل ده بس لما احتاجهم عشان ينقذ ابنه ممدوش اديهم يساعدوه ودي كانت النقطة الاخيرة الا لو احمد سليمان ادخل ورجع ادم خلاه دياب! .. باقي الاسالة هنعرف مع الوقت من امتا حد بيعرف يقرأ احمد😂

بصراحه جزاء فاجر وانت كاتب متميز ياصقر محدش يقدر يقول غير كده انا متابعك من ايام المنتدى التاني وقصصك حاجه عظمة بس عندي كام تعليق تهشيم احمد من نحيت رد الفعل لما يحصل حاجه لسليم ابنه فين رد فعل الاب ومحمد لما اتصاب فين رد فعل الاخ وصحب الروح وانت مضخم عائلة الجراح ودياب شويه بس عاش و***** وانا ما بانتقدكش بس عاوز قصصك ما ميكونش عليها غلطه ومستني حاجه جديده من ابداعاتك
وياريت متفهمنش غلط

تحياتي ليك ياغالي
متفق معاك وفكرت ذيك بس بعدها فكرت لقيت ان احمد مش عايش اصلا! من بعد الي جليلة عملته وبعدها حصله فضيحة وخسر العيلة وكل الي بناه كل ده اقل كلمة تتقال فشخ نفسيته وحسسه بالعجز دا بغض النظر ان احمد نفسيته في الارض من وهو لسه صغير بسبب المواقف الي حصلت ليه والخيانات الي اتعرض ليها وكملت لما ابنه غاب عنه سنين ولما رجعله هو كان وسط حرب مفضيش ليه ولما فضي ابنه كان اعتبر نفسه انه ابن شخص تاني وبعده عن محمد صاحبه الوحيد وغيره كتير خلاه شخص عايش بدون روح مستني يشوف بكرا فيه ايه وخلاص، دا غير ان احمد من وهو صغير وهو كتوم حصل حاجه وعرف يحلها بيحلها في سكوت ذي انتقامه لسيف الي دخله موضوع تجاره الاثار ولو معرفش يعمل حاجه بيفضل السكوت.
فدي وجهة نظري لسبب حالة احمد صقر دي وممكن احمد سليمان يكون ليه رأي مختلف

• عجبني
التفاعلات: الذئب الوحيد
جامد .... جزء جامد و احداثه قويه جدا بس متزعلش منى يا حبيب اخوك قلبة دياب مش منطقيه و مبالغ فيها .
رجع دياب لعقله يا حبيب اخوك و لو سئلك قوله انك الكاتب و انت حر .
لا بصراحة قلبه دياب منطقية سليم صقر دا ابنه بجد وان كان مخلفوش بس رباه واي اب يبيبع نفسه والدنيا كلها عشان خاطر ابنه، دا بعيدا عن ان ذي ما دياب قال انهم بيضغطوا عليه من زمان يسيب سليم عشان ميكونش ليه نقطه ضعف فهو حاسس كانه مجرد سلاح عندهم مش بني ادم دا غير ان سليم الجراح وقت ما حاولوا يقتلوا مراته مفرقش معاه شغل ولا غيره وقلب الدنيا والكل قدر وسكت بس لما دياب احتجلهم ادوا الاهمية للشغل ويولع سليم ودياب عادي! مع اني حاسس ان احمد مشمش هيخلي نهايتها كدا بس ادينا مستنين

• حبيته
التفاعلات: Ehab Demian
لا بصراحة قلبه دياب منطقية سليم صقر دا ابنه بجد وان كان مخلفوش بس رباه واي اب يبيبع نفسه والدنيا كلها عشان خاطر ابنه، دا بعيدا عن ان ذي ما دياب قال انهم بيضغطوا عليه من زمان يسيب سليم عشان ميكونش ليه نقطه ضعف فهو حاسس كانه مجرد سلاح عندهم مش بني ادم دا غير ان سليم الجراح وقت ما حاولوا يقتلوا مراته مفرقش معاه شغل ولا غيره وقلب الدنيا والكل قدر وسكت بس لما دياب احتجلهم ادوا الاهمية للشغل ويولع سليم ودياب عادي! مع اني حاسس ان احمد مشمش هيخلي نهايتها كدا بس ادينا مستنين
مظنش انهم ادوا اهميه للشغل لكن كل حاجه بتتعمل بحساب .
انا عارف حب دياب لسليم بس قلبته عليهم كانهم هما اللى عملوا كده و دى مش حقيقه و هو عنده من العقل انه يبقى فاهم ده عشان كده قولت ان قلبته مش منطقيه .

• حبيته
التفاعلات: THE BLACK HORSE
حاول تفتح من متصفح تاني غير الي معاك عشان مش هيفتح عمل معايا كدا برضو
تسلم يغالي شكرا ليك

• عجبني
التفاعلات: SAYKO3
يا احمد هو في علاقة بين الشخص الي احمد صقر اتصل عليه بعد ما سلم الورق لسليم ودياب بتاع استر وبين الشخص الي كلم دياب في الجزء ده؟ ولو هيبان في الاجزاء الجاية فبعتذر

أولا شكرا لحضرتك على الابداع والتميز ده
وثانيا انت سحلت دماغ اهلى معاك

العالم كله بيتامر ضدك تقريبا 😂
أخونا و ع دماغنا و**** ومتابع الاجزاء بتاعته كلها بس عندي عتاب ليه تخلي دياب كدا انا عارف انك راسم كويس هتكتب اي بس الشخصيه دي مهمه إلا لو كان ده فخ

• بيضحكني
التفاعلات: عضو محذوف 78635
أخونا و ع دماغنا و**** ومتابع الاجزاء بتاعته كلها بس عندي عتاب ليه تخلي دياب كدا انا عارف انك راسم كويس هتكتب اي بس الشخصيه دي مهمه إلا لو كان ده فخ
دياب مين ، دي مش قصتي مش انا الكاتب. 😂

كسم الاستروكس ياجدع

• عجبني
التفاعلات: The king soliman
لا بجد تسلم ايدك ودماغك انا دماغي ساحت منك بجد تسلم دماغك اي دا ارحمنا ي اخي 😂

كسم الاستروكس ياجدع
معلش يا مايكل المخدرات ضربت عقول الشباب 😅😅😅

• بيضحكني
التفاعلات: El_5dewy

كسم الاستروكس ياجدع
انا رديت ع المنشن بتاع العالم كله بيتامر ضدك
منا عارف انك من كسم المشرفين يعم الغتت 😂😂😂

اي كلام هيتقال مش هيوصفك بس بجد شابوو ليك يا صقر اول حاجه انك تقدر تعالج شخصيه الكاتب ال جواك وتستمر ف الكتابه ويطلع جزء زي ده وباين فيه المعناه النفسيه ال انت بتعشها حاليا ده انجاز وتاني حاجه انك تقدر تدخل شخصيات جديده حواليها غموض كبير تقدر تبني عليه احداث تانيه واكتر من مجال للاحداث دي يبقي تستاهل شابوو للصبح عاش اوي واتمني ان **** يروق بالك ونفسيتك تتحسن ومستني الجديد منك

محترف ومميز يا كبير الجزء قمة الإبداع والاثاره وتركيزك فوق الوصف وبعدين إحنا مبنحسدش علشان تقول إنك قعدت يومين مش عارف تكتب إيه ويطلع بعد كده جزء يضرب نار وقنابل.. تسلم ايدك يا باشا يا عبقرى
مع خالص تحياتى...

بقولك ي غالي ما تشوف الرساله الي بعتهالك كدا 👀

ي جماعه احمد بيفكر يقلبها ضلمه علي كل ابطال القصه
والكلام ده من بق احمد شخصيا عشان هو صديقي علي المستوي الشخصي انتو اي رايكوووو

• جامد
التفاعلات: THE BLACK HORSE
الجديد امته يارايق

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
  • بيضحكني
التفاعلات: ♤Hetlarr♤

المواضيع المشابهة

عودة