NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة غير جنسية بداية جديده من نوع اخرـ حتي الجزء السابع

العقرب وحسب

نسوانجى الاصلى
العضوية الذهبيه
نسوانجي متفاعل
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث

الجزء الأول
✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️
بدايه كده القصه اغلبها خيال مع بعض الواقع

مذيعه فى التلفزيون ثورات فى جميع انحاء الوطن العربى من الحيط للخليج تطالب باسقاط النظام الحاكم فى كل الدول العربيه
مذيعه على قناه اسكاى نيوز غرق الاسطول الامريكى على السواحل الامريكيه واطلاق الرؤس النواويه فى الفضاء الخارجى وتدمير كل الاقمار الصناعيه العسكريه وتدمير كل المطارات الحربيه الامريكيه
مهلا اخر الاخبار ان ما حدث فى امريكا حدث فى اوربا والصين والهند انها عمليه نزع السلاح النووى العالمى لقد تم تدمير البنيه العسكريه الاوربيه والامريكيه ولا احد يعرف ما يحدث فى العالم ولا احد يعرف من خلف هذه الاحداث
قناه بى بى سى لقد تم الاستيلاء على احطياتى الذهب الاوربى وكذالك الامريكى غير تفجير كل مراكز الطاقه فى قارة اروبا وامريكا لقد عادت اوربا الى عصر الظلمات ومع غياب القوه العسكريه فأن كل البلدان الاوربيه وامريكا توجد الان اعمال شغب وسرقات للممتلاكات نرجو من الماطنين ان يلزمو منازلهم حفاظا على الممتلاكات والارواح
نجاح الثوار فى مصر بخلع النظام الحاكم وتعين مجلس حكم مؤقت حتى يتم وضع دستور جديد وانتخاب رئيس للدوله جديد وتأتى الاخبار من المملكه العربيه السعوديه بنجاح الثوره وتغير نظام الحكم من ملكى الى جمهورى وتقديم العائله المالكه الى العداله وفى الامرات والبحرين والاردن واليمن والعراق وسورياولبنان والجزائر والمغرب والسودان نجاح كاسح للثوره وتغير النظم الحاكمه وبالنسبه لفلسطي ن المحتله تعرضت تل ابيب وجميع المستعمرات الى غاز سام ولم ينجو احد لا احد يعلم من اثار الفوضو فى العالم اجمع وما هو الغرض منها
طيب عشان نفهم ده حصل ازاى نرجع فلاش باك كبير شويتين من 30 سنه
خالد *** عنده وقتها 6 سنين من بلد ارياف فى الفيوم له ام واخت والده متوفى بيعيش مع جده وجدته من امه عصبى كتير وايده سابه لسانه زى ما بيقوله وده بسبب تأخر فى الكلام وده بسبب خلاف من الوالديين هنحكيه كمان شويه ذكى فوق العادى من اسره متوسطه جده ابو امه كان بيتعامل معاه بقسوه قال ايه عشان يطلع راجل جدته لامه على النقيد تماما حنيه الدنيا فيها وتعتبر هى اللى علمت خالد كل حاجه فى حياته رغم وجود ابنها وولاد ابنها بس كانت بتعاملنى حاجه تانيه علمتنى الكلام القرأه الحساب مرات خالى بقى دى كانت بتكرهنى من غير سبب محدد معرفش ليه هى واولاده وده اكتشفته اما كبرت وخرجت للدنيا بطبعى مجازف لابعد الحدود امى بقى دى كانت من الضعف والشخصيه الضعيفه سببت ليا مشاكل كتير جدا فوق طاقة البشر تخيل كده يا صحبى اما تكون لوحدك فى الدنيا مغير اى حد يقف جنبك والمفروض ان اللى يقف جنبك اول حد ييجى عليك خوفآ منك ومن شرك وغضبك فكان لازم من صغرى اخلى الكل يعمل حساب للغضب ده
ولاد خالى كانو 3 بنات وولدين البنات شيماء ودى كانت اكبر منى بتلت سنين ونص حسناء اكبر منى بسنتين وعلياء كانت من سنى وعلاء ده اكبر منى بخمس سنين ومحمد اصغر منى باربع سنين وده اخر العنقود اول ظهور المشاكل كانت بسبب ان ابويا مات من غير ما يسيب اى حاجه لينا والمفروض ان اللى بيصرف على البيت خالى وكانت اول حد يظهر الكره ليا كانت شيماء
شيماء/ انتو قدين فى البيت عندنا ليه ما تغورو فى دهيه
انا/ طبعا عيط وقلتلها بكرهك وانتى وحشه وجريت وانا بعيط *** صغير ويتقال ليه كلمه زى دى تقيله قوى جدتى وجدى شفونى جدى من غير ما يعرف انا قولت ليها كده ليه ضربنى لولا جدتى هى اللى دافعت عنى كان كمل ضرب وانا محكتش لاى حد حاجه من اللى قالتها فى الفتره دى كانت امى مخوفانى حتى انى اخد حقى من حد اى حد لحد فيوم كنا فى اجازه الصيف وبما اننا فى بلد ارياف فكان اكلب الاكل خزين من الارض بصل توم قمح دره اى حاجه تنفع البيت واليوم الفاصل فى حياتى او مره يطلب منى ان. اخد حقى بأيدى كنا قعدين بنربط التوم عشان كنا بنخزنه بعروقه عشان يكمل الموسم وبتبقى كميه عشان بيتوزع منه على الاهل والجيران المهم ط فل جارنا اسمه محمود اصغر منى بسنتين ضربنى على دماغى ومشى وانا من خوفى من امى لو ضربته تضربنى سكت
امى / انت ما ضربتهوش زى ما ضربك ليه
انا / ييعننى لللو ضررربته مش هتتتضربينى (كنت لسه بتهته فى الكلام )
امى / ان مأخدتش حقك منه هضربك انت
انا / ماشى وسبتهم وقومت الكلام ده كان بعد العصر بفتره فضلت مستنى الواد لحد المغرب وكان فى حيطه متعلق فيها زى خوابير مسكت الواد ضربته وعلقته فى الحيطه ودخلت البيت جبت سكينه ووقفت جنبه امى خارجه تشوفنى انا فين عشان اتعشا لقتنى معلق الواد جات تنزله قلتله لو نزلتيه هقتله (الناس اللى هتسأل *** ويعرف القتل اقولك اه ابويا مات غرقان ونا كنت معاه وعمى الكبير اتهم عمى الصغير انه كان معانا بقتل ابويا وكنت انا الشاهد الوحيد فطبيعى ابقى عارف ) امى تحسب انى بهدد لقتنى حطيط السكينه على رقبته اتسمرت مكانها وصرخت فى خروج البيت كله شافو المنظر اتخضو من اللى عامله
خالى / انتى مجنون سيب اللى فى ايدك ونزل الواد
انا / اما اخد حقى الاول
خالى / ما انت ضربته وعلقته خلاص كل ده وهما وقفين مش عارفين يعملو ايه ان خالى حاول يقرب عورت الواد فى كتفه فخاف يقرب اقتله فعلا
انا / ابو ييجى ياخده
خالى / روح نادى لعمك ابو محمود عشا نخلص
فعلن ابو محمود جه وده يبقى خالى ابن عم امى لزم مش داير اسمه بكار
بكار /فى ايه وانت معلق الواد كده ليه
انا / نزل ابنك بس لو ضربنى تانى هموته مش هعلقه بس
بكار /وانا هسيبك
انا / لأ بس ابقى خدت حقى واموت
الكل سكت وبكار نزل ابنه ومشى وانا دخلت البيت واول ما سيبت السكينه من ايدى جدى جه يضربنى قولتله
انا / ان ضربتنى عشان باخد حقى هدبحك وانت نايم واموت نفسى سكت وطبعا اللى عملته ده مايعديش من مرات خالى واسمها وصال
خالى بطبعه طيب وبيحبنى جدا بس عنده مشكله كبيره انه ودنى وبيسمع لمراته جدا وطبعا كالعاده جدتى اخدتنى فى حضنها وتكلمت معايا
جدتى / ينفع اللى عملته ده
انا/ لأ بس لازم
جدتى /لازم ليه
انا/ فاكره حكاية الدرع بتاع المحارب ان ممكن سهم او رمح يعدى منه بس لازم يلبسه عشان يوهم عدوه ان مش اى ضربه هتأثر فيه وده عامل نفسى ومعنوى
جدتى / وده ماله بالى عملته
انا/ ما ده درع المحارب بتاعى
جدتى/ ههههههههههههه انت كارثه دماغك ودتك لده طيب ما تعملهاش تانى
انا / هعملها تانى بس على فترات عشان محدش يعمل معايا حاجه والكل يخاف منى
جدتى / **** يكملك بعقلك يا حبيبى
جدتى كانت مثقفه جدا لابعد الحدود وقاريه كتير جدا كانت طريقه تربيتها الايحاء مش الضرب قعدت تتكلم معايا كتير جدا لحد ما نمت فى حضنها
عند خالى ومراته
مراته واسمها وصال
وصال / بقولك ايه يا حبيبى ابن اختك كده خطر على العيال وانا خيفه يموت حد منهم ابعتهو لاهله هما اولى بيه وبجنانه
خالى / اتهدى يا وليه واختى نعمل فيها ايه هتروح معاه
وصال / مش احسن ما يقتل حد من عيالنا
خالى / طيب نامى واتهدى والصباح رباح
وصال/ ده انا خايفه ييجى يقتلنا واحنا نايمين
خالى / مش للدرجه و ده عيل واللى شافه فى حياته صعب ده انا يا كبير ما استحملهوش مش هو
وصال /وانا. مالى يا خويا خليك ساكت لحد ما يقتلنا عيل من ولادنا
خالى /طيب نامى والصبح نشوف الحوار ده
تانى يوم الصبح
فطرنا كلنا وخالى خد جدتى وجدى على جنب
خالى / الواد خالد كده خطر على ولادى تحنا نبعته لاهله وهما حريين معاه
جدى / خايف على ولادك من ايه انت مجنون ولا مراتك مسخنك
جدتى / ده اول مره ياخد حقه فيها بدل ما كله شويه خناقه خوف العيال كلها من خناقه وحده ده بدل ما تشجعه تقول الكلام الاهبل ده
خالى / سكت شويه وبيفتكر اللى حصل ومره وحده ضحك جامد
جدتى / بتضحك ليه انت دلوقتى
خالى / مش قادر يمسك نفسه من الضحك اصل افتكرت حاجه مكنتش واخد بالى منها امبارح ابن الجزمه كان حاطت السكينه على رقبت ابن بكار واما عوره كان فى كتفه مش مكان السكينه يعنى كان بيهدد بس جدى وجدتى ضحكو هما كمان
جدى / تصدق ده انا ما اخدتش بالى اللى اما انت قولت دلوقتى
جدتى / اما سألته بيقولى ده درع المحارب
خالى / درع ايه يعنى ايه
جدتى / يعنى قاصد يخوف الكل بس وعادى ممكن يأزى وانت يا ابو حاتم بلاش اسلوبك معاه الواد مش بيتكلم بس بيخزن جوها وخيفه لا ما يعرفش يتحكم فى غضبه بسبب الكبت ده بعد كده
جدى / ادلعه يعنى ويطلع مش نافع لا طبعا
جدتى الواد زكى جدا وانه مش بيعرف يتكلم كويس غير حادثه ابوه مأثرين عليه وبيخلوه يفقد اعصابه بسرعه
خالى / امى عندها حق خالد خد تعاله
انا /نعم يا خال
خالى /طلع فلوس وعطانى خمسه جنيه وقلى دى ليك عشان ما سيبتش حقك وان سيبته فى يوم انا اللى هضربك فاهم ( انت عا،ف يعنى ايه خمسه جنيه فى ايد عيل من 30 سنه تخيلو مع نفسكم وقلولى ) طبعا وصال قاعده هتفرقع من اللى حصل عدى الموقف وبعد كده غشمى زاد جدا وبقى مشكله الغضب عندى بتكبر بقى اكبر مهدء ليا ريحه الدم او لونه اما يتملكنى الغضب من ضمن مواقف الغضب وعدم السيطره انى كنت هقتل اختى وانا مش شايف او عارف لدرجه انى بخنقها بأيدى وانا مش شايفها عدت بعد كده ايام كتير وخبرتى بتذيد فى الدنيا وكل اللى حوليا بيتكشف سواء اقارب او اصحاب اى حد
والى هنا ينتهى الجزء الاول او الجزء التمهيدى لتعريف البطل

الجزء الثانى
✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️

ده كان جزء بسيط من حياة بطل قصتنا
تعلوا بقى نشوف ايه سبب اهتمامه او اللى وصله انه يبقى كده
الاحداث السياسيه فى البلد فيها غلط كبير والكدبه الكبيره حقيقتها ظهرة ان الملك فاروق كان فاسد وان جمال بالعصابه بتاعته كانو طوق النجاه حط نفسك مكلن انجلترا بلد ك مصر ينفع تسيبها انجلتره فى الوقت ده بلد طالعه من الحرب بكميه ديون كبيره جدا ده غير البلد متدمره يعنى اعاده بناء وحوار كبير سعدتك غير انك من اكبر الدول ادانه ليها فى الوقت ده تسيبك وهى مصالحها مع الملك تيجى ازاى يا صحبى طيب حاجه تانيه المفروض انك لسه عامل انقلاب عسكرى على الملك ومشيت الملك وانجلترا عسكريا مش من باب اولى انك تحارب او تاخد تار اصحابك اللى ماتو فى 1948 يبقى الحوار مش راكب الحكايه فيها انه
واما يطلع محمد نجيب يحكى على اللى حصل ليه ويكون سبب عزله مجرد جمله احنا عملنا اللى علينا نسيب الحكم لراجل مدنى يحددو اقامته يبقى الموضوع فى غلط اما يطلع يقول البكباشى جمال عبد الناصر هو القائد فى وجود لواء زى محمد نجيب يبقى لازم نقف اما ترهق البلد فى نزاعت مش بتعتك يبقى الحوار فى انه اما بقدرت قادر تسقط مديونيه انجلترا وفرنسا لا كمان فوقهم احتياطى الدهب بتاعك يروح ليهم وكل ارصدة مصر الخارجيه يبقى الموضوع فى انه تدمير مدن ساحل قناة السويس يبقى فى انه وحركه معموله وبانت قوى فى 1967 ان انت معندكش جيش عشان يسد على العدوان الثلاثى يبقى الحوار مكشوف للاعمى نيجى بقى نشوف السادات واللى حصل فى عهده وسبب موت السادات هتعرف يعنى ايه الفساد وان الكل بينفذ الاجنده او الاتفاق حصل الانفتاح الاقتصادى فى عهد السادات بس كان حلمه كبير شويه ان مصر تكتفى ذاتيا من سلاح واكل وشورب من الاخر انك تسوق ويبقى قرارك من نفسك مش محتاج حد بس طبعا ده ما ينفعش يبقى لازم يتقتل ويلبسها شويه ما لهمش لازمه ويتقال انهم اللى قتلوه لكن الحقيقه غير يعنى ايه جريمه قتل ورئيس جمهوريه على الهواء ما يتحكمش عليهم بالاعدام بس نقول ايه عشان الكبش ما يفضح الدنيا نيجى بقى لل ٣٠ سنه بتوع مبارك وقف كل المشروعات والمصانع الحربيه بدل ما تنتج سلاح انتجت ادوات منزليه 🤪🤪🤪🤪🤪😜 انها المهزله بعد سنه ١٩٩٧ بقت سنويا وقبل ما يترفع قانون الطوارء يدرب بمبه قدام كنيسه يموت فيها الكام عسكرى الامن ويمد قانون الطوارء لحد اللى بيحصل وعيشيين فيه دلوقتى ( نهايه الفلاش باك )
نرجع بقى للقصه عشان زهقت
خالد كان كل اصحابه صحبة شغل مش صداقه نتعرف على الناس الاحداث دى فى 2014 وبعدها بعد ما اتعرفنا على خالد وتوجهاته السياسيه واسبابها
................
خالد السن ٣٢ سنه
اسم الشهره لودا
الطول ١٧٨
البشره قمحى
الجسم رياضى على خفيف
لون العين بنى يميل للسواد
.......................
محمد السن ٤٥ سنه
اسم الشهره عثمانه
الطول ١٦٥
البشره قمحى
الجسم كويس بكرش بسيط
لون العين عسلى
.....................
سيد السن ٤٠ سنه
اسم الشهره حلاوه
الطول ١٧٠
البشره اسمر
الجسم مقبول
لون العين عسلى
.....................
عاطف السن ٣٥ سنه
اسم الشهره البواجيرى
الطوال ١٦٩
البشره اسمر يميل للسواد
الجسم رفيع وليس نحيف
لون العين بنى غامق
........................
احمد السن ٣٣ سنه
اسم الشهره صلاح
الطول ١٦٥
البشره بيضاء
الجسم ملان وبكرش
لون العين بنى غامق
........................
عمرو السن ١٨ سنه
اسم الشهره شعبان
الطول ١٧٥
البشره سمراء
الجسم رياضى مظبوط
لون العين عسلى
...................... . .
خميس السن ٣١ سنه
اسم الشهره برايز
الطول ١٨٥
البشره بيضاء
الجسم نحيف
لون العين عسلى
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
دى الشله اللى شغلين مع بعض سواء مهنه او شغل الحفر كنا شغلين فى بيت فى بنقب
انا مش بستغل غير تحت بس
شغالين واللى المفروض الشيخ بيتتبع بالفون
انا/ الشيخ قال ايه
محمد / بيقول وقفو شغل دلوقتى
انا / و**** الراجل ده مش بيفهم حاجه
عاطف / انا بقول كده من الاول
سيد / ما انت عارف طول ما انت تحت مش هيشوف حاجه لازم تخرج امال يشتغل الناس ازاى
عمرو/ على رئيك خالد هو انت بتشتغل زى ما بيقولك
احمد /ههههههههههههه ما كنش طفحنا الدم ياعم ده مالوش دعوه بحد
خميس / طيب تعالو نقهد شويه ونشرب سيجاره ونكمل
سيد/ يلا
طلعنا شربنا شاى وسيجاره رن ااشيخ وقال
الشيخ / وقفو شغل النهارده ونكمل بكره
صاحب البيت / ليه يعنى عايزين نخلص
الشيخ / عشان اامن المكان واصرف الميه
صاحب البيت / طيب
مشينا ومارحناش تانى يوم قال ايه بينضف
انا / بقولك ايه يا عمنا فكك من الراجل ده ده نصاب وبيشتغلك
صاحب البيت / هنسميه صبحى واى صاحب بيت هيبقى صبحى بعد كده تمام
صبحى / يا خالد ما هو اللى كاشف ومحدد المكان
محمد/ يا صبحى خالد مش بيشتغل على كلامه يعنى هو كان قايل اقطر شمال خالد كمل زى ما هو
انا / بص يا عمنا انا مش بحب كتر كلام بس الراجل ده نصاب وبزرميط بيعمل مصلحه خليه ييجى يقف على شغله مش هيرزق هو هيقضيها فون
صبحى / طيب هقوله هتشتغلو بكره
انا / ان شاء ****
صبحى / وانا هكلمه اخليه ييجى
سيد / تمام

الجزء الثالث

اولا اسف جدا على الجزء اللى فات بس اوعدكم الجزء ده حاجه تانيه خالص

نبدء الجزء
اتفقنا اننا هنروح نكمل الشغل تانى يوم بس المجموعه كلها ما رحتش معنا رحت انا ومحمد وخميس وبدأنا شغل وتعبت الرجاله ورايه
واقف شغال تحت وبنقل مكانى عشان اكمل سقط فى ميه برمل وكان تحت رجلى حجر
محمد / انت نزلت كده ليه
انا / كده انا واقف على السقف
خميس / طيب تمام اطلع عسان انت خلتنا جبنا اخر
انا / لازم اكمل عشان اساوى الحغر ببعضه
محمد/ احنا تعبنا منك ومن الشغل
انا / خلاص نزل الغاطس يسحب الميه على ما ناكل لقمه ونشرب ااشاى وسيجاره ونكمل
خميس / تمام
محمد / بالمره نرن على باقى الرجاله عشان يجيبو الهلتى وبنزين معاهم عشان نفتح
انا / بالمره يجيبو ماسك بتاع المتوسكلات ده عشان الغاز وزيت زتون
خميس مسك الفون وبيرن على سيد وبلغه باللى عايزينه كان محمد نزلى السلم وطلعت رنينا على صبحى عشان الاكل جاب الاكل وجه كان المتور الغاطس سحب الميه والسقف بان بس الحته الباقيه كانت وقعت
انا / نرفع التراب ده على ما تيجى الرجاله عشان نخلص
خميس / يا عم ارحم
صبحى / خالد عنده حق
انا / الشيخ جاى ولا نفتح احنا
صبحى / مش فاضى اليومين دول
انا / على البركه سيبك منه
محمد/ هنفتح احنا ونبيع وياخد حقه يعنى هو هيعمل ايه اكتر من اللى هنعمله
انا / نبطل رغى لو كلامه مظبوط المفروض الهديه فى التراب اللى وقع ده
خميس / اه طيب يالى واهو عم صبحى معانا وهما مش كتار يعنى
ونزلت تانى وكملت شغل كانت الرجاله جت وجابت الحاجه ونزلى سيد بالحاجه وكان فى ماسكين وسدادات اودان دهنا الزيت واشغلنا عشان نفتح وهب تخ فتحنا ورشينا بنزين وولعنا عشا الغاز اللى فى الاماكن دى بيبقى فيه غاز مسال بيشتعل وكمان عشان البكتريه ونزلنا شفاط على الفتحه وشغلنا المراوح بره الحفره وطلعنا فوق البيت على السطوح كلنا وشربنا واتسمرنا وقعدنا بتاع 4 سعات واحنا بنتسامر
محمد/ مش خالد قلك يا صبحى ان المكان اكيد رومانى مش فرعونى
صبحى / انا و**** بعد اللى عمله مش عايز اديله حاجه هو عمل ايه يعنى عشان يلهف التلت لوحده
انا / لا طبعا عمل مش حدد النزله يبقى عمل وليه نصيبه بس طبعا مش التلت كده القسمه هتختلف هتبقى نصين مش تلت تتلات
خميس / ازاى وهو مع مين
انا / معانا احنا
محمد / زى ما بتقول بس نصيبه النص من عندنا والنص من عند صبحى
انا / يا نشيل الشيخ يا نشيل ترضيت الجيران
صبحى / انا هشيل جيرانى
انا / ياله بينا ننزل على تحت عشان ننزل المكان يا حج صبحى جبت باقى المسكات
صبحى / اه الواد جابها
محمد / يله بينا عشان نطلع الحاجه ونصورها عشان نبعتها للناس
انا / هما يطلعو حاجتهم احنا هنصور بس
عمرو / هههههههههههه هو انا مش متفاجأ ليه
انا عشان محدش يقول حاجه ناقصه ونخون بعض رنيت على الناس وبلغتهم ان احنا فتحنا ونزلت انا وصبحى صورنا وكان الشغل كوكتيل قرعونى على رومانى وكان فى كذا برديه ماردتش اصورهم ولا اجيب سيره ليهم اساسآ خلصنا وبعنا وطلع لكل واحد فينا 20 مليون اخضر ومليون مصرى
وبعد كده كل واحد اشترى فيلا فى التجمع وشقه فى المنطقه الشعبيه اللى سكنين فيها وبدأت اترجم البرديات وطلعت 3 منهم خرايط لاماكن تانيه واتنين وصفات علاج لمجموعه امراض كنا بنتجمع كلنا كل يوم عندى فى البيت
صبحى / تصدق كنت زعلان انك ما ردتش تبيع البرديات دى
انا / دى العلوم المدفونه ما ينفعش يتفرط فيها
انت شايف الوصفه اللى فى البرديه دى هبيعها لشركه ادويه على الاقل 100 مليون دولار
محمد / يا دين النبى ليه دى بتاعت ايه
انا / دى علاج بيقضى على الخاليا السرطانيه حتى لو فى مراحل متأخره ودى علاج للكبد وبيقضى على تليف الكبد وبينشطها مهما كان مراحله على وصف البرديات
عاطف/طيب انا معايا دلوقتى 10 مليون اخضر باقى
انا / تمام بقولك يا صبحى معانا ولا تاخد حقك ناشف
صبحى / لا اخده ناشف اللى ناويين عليه ده هيفتح العين عليكم وانا مش ناقص
انا / تمام ليك مليار دولار بعد سنه مرضى يا عمهم صبحى /مرضى جدا
سيد / هو استهبال يا عم انت هنجيب منين ده كله خميس / ينفع تسكت هو انت عبيط
محمد / خلاص اتفقنا يا صبحى سنه وتاخد المليار دولار
صبحى / طيب ممكن ضمان
انا / اكيد طبعآ هتاخد شيكات تستحب بعد سنه
خلصنا وقسمنا المليار علينا كلنا كل واحد بشيك مشى صبحى وقعدنا
عمرو / هنعمل ايه دلوقتى
انا / يا سيد صبحى ده عبيط الخرايط اللى معانا تعدى ال 80 مليار اساسا دى فيها اكتر من 60 مكان فهده كده ولا عايزه معانا
سيد/ انت لو عرضت عليه نص المبلغ كان وافق
انا / انا مش اكلجى يا سيد مش هاكله
المهم دلوقتى نخلينا فى الشغل
عاطف / احنا مش هنفتح مصنع ادويه
خميس / اغلب الوصفات دى عطاره احنا نفتح سلسله عطاره فى البلد كلها
انا / فكره حلوه بس هنبدء بالقاهره الاول
احمد / ومواد العطاره انا هجيبها من حراز الاول وبعد كده نشوف طريقه نستوردها بيها
انا / احنا مش هنستورد غير اللى ما ينفعش يتزلع عندنا انما اغلب شغلنا هيكون من انتاج مزارعنا
سيد / وهى فين مزارعنا دى
انا / وفين محلات العطاره كله بالفلوس ولا هنخللهم مش كنتو عيزين تكبرو اهى الفرصه
محمد / طيب هنعمل ايه
عمرو / هنقسم نفسنا مجموعه تخلص الاماكن اللى فى الخريطه وجموعه تخلص المحلات واحمد يشترى البضاعه
انا/ احمد تشترى العطاره كامله مش الاصناف بتاعت الشغل بس
احمد / اكيد طبعا
محمد / طيب هنبدء منين
انا / المناطق الشعبيه
عمرو / ما الاماكن الرقيه احسن والزباين نضيفه
انا / عندك حق بس المناطق الشعبيه يبقى اتشار فى البلد كلها عشان اغلبهم ناس جايه تشتغل ف بيشتغلو فى المناطق الرقيه غير انهم من محفظات مختلفه ف دول الدعايه بتعتك فهمت
سيد / كده تمام هنبدء امتى
خميس / طيب ما تعمل وصفه بتاع السكر عشان امى السكر مبهدلها
انا / يعنى يوم ما نجرب نجرب فى امك انت
خميس / يا عم دى كلها اعشاب يعنى ما فيهاش ضرر

احمد / اكتبلى اللى عايزه واجبهولك بس انت هتعرف تحضرها
انا / طريقه التحضير مكتوبه
خميس / على البركه
كتبت ل احمد الحاجه ونزل يجيبهم وقعدنا اتفقنا على اللى هيروح يشترى البيوت والارض اللى فى الخرايط واللى هينزلو يشترو المحلات عشان الشغل وكان فى حته ارض على الصحراوى 500 فدان خلصنا فيها كان احمد جاب الحاجه واتفق مع الحج عادل حراز على البضاعه للمحلات عشان اتفقنا ان الازم نخلص فى خلال شهر اشترينا 30 محل وبدأنا التشطيب وكل محل ليه مخزنه كنا استلمنا البضاعه من الحج عادل كنا كمان عرفنا نشترى 38 مكان من اللى موجودين فى الخرايط وبدأنا الشغل فى كذا مكان وربنا كرمنا اخر كرم وطبعا صبحى انا مأجله لقبل ميعاده بشهر الوصفات جابت احلى مفعول وسمعت جدا وطبعا تجهيزها انا اللى بحضرها مش اى حد من اللى شغالين معنا عشان السر يفضل زى ما هو وفى الاماكن اللى اشتغلنها واتفتحت لاقينا برديات كتير جدا اللى بتحكى تاريخ واللى وصفه علاج لمرض معين فى الفتره دى كنا بنزرع 99% من الاعشاب النادره واغلب التوابل بتاعتنا وكنا بدأنا ترخيص مصنع الادويه والتعبأه وفى مره متجمعين والفون بتاعى رن وكان رقم دولى
انا / السلام عليكم
شخص / بعربيه فصحى وعليكم السلام مستر خالد
انا / مين حضرتك
شخص / انا دكتور بترا كنت بكلم حضرتك على وصفات العلاج بتاعتكم كنت عايز اقابل حضرتك بخصوصها
انا / مافيش مشكله امتى وفين
بترا / انا هنا فى القاهره فى فندق شيراتون الجزيره
انا / خلاص اقابل حضرتك بكره هناك بعد المغرب
بترا / لو امكن النهارده يكون افضل
انا/ مش فاضى النهارده الميعاد اللى فاضى زى ما قولتلك وفى المحل بتاع السيده هبعتلك السواق يجيبك
بترا / اتفقنا مستر خالد كنت اتمنى ان اقابل حضرتك النهارده بس خلاص يبقى بكره زى ما تحب وهجيب لحضرتك ورق لحاله معايا اتمنى ان الاقى ليها علاج عند حضرتك
انا / معاك مريض يبقى اقابل حضرتك دلوقتى واسف على الطريقه البيخه اللى اتكلمت بيها بس كنت افتكر حضرتك بتتكلم عشان تشترى الوصفه وتصنعها انت
بترا/ اسفك مقبول اللى بتكلم عنها بنتى وعندها ورم فى البنكرياس مرحله متأخره وكنت فى مؤتمر علمى وقبلت دكتور مصرى حكالى على الوصفه بتاعتكم قولت اجربها ان مافيش علاج جايب نتيجه معاها
انا/ ان شاء **** خير هى موجوده مع حضرتك هنا
بترا / اه موجوده
انا / بس خلى بالك انها هتقعد معانا مدة العلاج بتاعتها يعنى من شهر ل 40 يوم
بترا / انا واخد اجازه 3 شهور واتمنى يكون ليها مفعولها
انا / ان شاء **** هتقوم بالسلامه وتجوزها كمان
بترا/ دى امنية حياتى وانا مش هنسى جميلك ده
انا / هبعتلك سواق يجيبك انت وبنت هنا فى الفلا عندى اشوف تقاريرها واظبطلك التركيبه
بترا / تمام بس البنت تعبانه جدا مش هينفع تتحرك كتير
انا/ انت هتعمل شيك اوت من الفندق وهتيجى بيها تسكن هنا عشان لازم اراقب الحاله والرعايه الطبيه مش هنحتاجها غير اول اسبوع بس ومتوفره ما تقلقش جهز نفسك واعمل تشك اوت من الفندق على ما السواق ييجى لحضرتك وهبعت معاه جرعه هتخلى البنت ما تتعبش من الطريق وما تتحركش غير بعد ساعه من تناولها
بترا / شكرا خالد بس كده كتير
انا / ده شغل واما تيجى هفهمك كل حاجه
بترا / تمام
بعت السواق بجرعه من اللى بتقضى على الخلايه السراطانيه
محمد / جايبه هنا ليه انت مجنون
انا / لا مش جنان
سيد / فهمنا اللى فى دماغك
انا / المصنع خلاص كلها شهر شهريين بالكتير ويشتغل هنوزع فين هنا بس تبقو عبايط ده فتحت باب للتوزيع الخارجى ونفهم منه كمان الدنيا على ايه
عمرو / ايوه بقى يا عالمى هو ده الكلام
انا / الكمبوند عملت فى ايه
عمرو / على اخر السنه هيكون متسلم
خميس / كل الفلل فيها اضه محصنه للطوارء
عمرو / مش اوضه فلا زى الفيلا لو اضربت نووى ولا يأثر
انا / كده تمام عشان اللى داخلين عليه لا فيه راحه ولا براحه ومافيا الادويه مش هترحمنا
احمد عملت ايه فى الحراسه
احمد / موجوده وعايزين يردو الجمايل اللى عليهم بعد ما اتعالج اهلهم بعد ما كنوش ليهم امل
انا / ده اختبار **** لينا احنا مش بنعالج حد العلاج ده بتاع **** واعملو حسابكم ان ميعاد السداد بتاع صبحى اخر الشهر
عاطف / تاخده انجلترا تفتحله حساب فى البنك بتاعنا وتحوله عليه فلوسه
عاطف / ابعت اى حد عشان المدام على وش ولاده
انا / تصدق نسيت بجد طيب محمد سافر انت بس فى الانجاز عشان فى هم ما يتلم
محمد / تمام عارف
وكملنا قعدتنا وشويه ودخل السواق يبلغنى ال بترا برا قومت استقبله وكنت جهزت اوضتين ليه ولبنته
( دى فلا قاعد فيها لوحدى بعيد عن امى واختى واولادها )
خليت مديره الفيلا تطلع البنت ترتاح وكان اسمها فرنشسكا وكانت بيختصروها فرن
انا/ حمد **** على السلامه دكتور بترا
بترا/ **** يسلمك مستر خالد
انا / ده محمد سيد احمد عاطف عمرو خميس شركاتى
بترا / تشرفنا يا جماعه ممكن سؤال عشان محتار
ايه التركيبه اللى كنت بعتها مع السائق البنت كانت تعبانه جدا وبعد ساعه زى ما قولت كانت كويسه جدا مافيش مسكن بينفع معاها اما بتتعب
انا / دى اول جرعه من العلاج العلاج بيوقف نشاط الخلايه السرطانيه وبعد كده بيشتغل على تدميرها
بترا / ده بجد مش لازم يتعمل تحليل للخليه السرطانيه وبعد كده يتحدد العلاج
انا / العلاج ده لاى نوع سرطان عموما
بترا / مستحيل
انا / انت جربت طريقتك والطرق المتاحه فى العلاج صح

بترا / كل حاجه جربتها ومافيش فايده
خميس / دى طريقتنا والحمد لله نجحت مع كل الحلات اللى اتعالجت على ايدينا
بترا / تمام اما نشوف وزى ما بتقولو يا مصريين الميه تكدب الغواص
عاطف / الغطاس مش الغواص
مديره الفيلا واسمها شرين / خالد الغدا جاهز
انا / تمام يا شرين نديتى الكل
شرين / اكيد طبعا عايزه اكل عيش يا عم
انا / طيب صحيتى الضيفه وجهزتى اكلها
شرين / حاجه جهزه بس الاكل يطلعلها فوق ولا هتاكل معانا
انا / خليها فوق واكلها مع جرعاتها لمده اسبوع فى اوضتها تمام
شرين / تمام وانا كلمت صفاء تيجى تقعد جنبها واهو سنهم قريب من بعض
انا / اتعلمتى يا شرين
طلعنا السفره وبترا اتفاجأ اما لقى كل اللى شغال فى الفلا قاعد ياكل معنا من بواب لجنينى للهوس كيبنج بتاع الفيلا الكل
انا / بترا هنا اللى بيحتاج حاجه على الاكل بيعملها بنفسه
بترا / انا اول مره اشوف كده
عمرو / هههههههههههه نحنو نختلف عن الاخرون
بترا / انت صح
واحنا قعدين دخلت صفاء بالهلوله بتعتها
صفاء / خيانه بتاكلو من غيرى
انا / اتسكعى من غير دوشتك معانا ناس لسه ما تعرفش انك مجنونه
صفاء / وشها احمر طيب بلغونى على الاقل الراجل يقول ايه
بترا / شبه بنتى قيل المرض فى تصرفتها
صفاء / يا كسفتك يا صفاء وبتتكلم عربى
بترا / وفرن كمان بتتكلم عربى مصرى كمان زى مامتها
عمرو / بجد كويس
انا / اهدى على نفسك ماشى
عمرو / تصدق انك رخم
عم محمد / فين اخوكى يا صفاء
صفاء / لسه معاه محاضره وهيجى على هنا
عاطف / محاضره بردو
احمد / ده مع البت غاده يا عم فى حديقه الاسماك
صفاء / يا ولاد الذينه من غيرى
سيد / اسكت انا
صفاء / والنبى خليك فى اللى قدامك
سيد/ خلاص اخلينى فى اللى قدامى ومطلبش من امك اللى كنت هطلبه
صفاء / هه ده انت حبيبى يا عم سيد اتكلم زى ما انت عايز
شرين / شوف البت دلوقتى عمى سيد
صفاء / اه ده حبيبى انتى مالك
انا / هى مالها انا مش هوافق عشان تتكلمى عدل
صفاء / انت اللى ليا وكل كلامك اوامر
عم مصطفى الجنينى / (يبفى جد صفاء وليها اخ اسمه محمد وحمى شرين بس ابنه متوفى يا خالد يابنى دى اونطجيه مش هتاخدو حق ولا باطل معاها لسانها متبرى منها
صفاء / وانا اللى بقول عليك انك هتنصفى يا عم مصطفى انا زعلانه منك مخصماك
عم مصطفى / انا بهرج يا بنتى ده انتى الغاليه هو انا ليا غيرك
خميس / عمى مصطفى جاب ورا هههههههههه اتثبت
كل ده وبترا بيتفرج على المعامله بتعتنا ومستغربها
عم محمد / اعز الولد ولد الولد يا خميس يابنى عقبال ولادك كده وتشيل عيالهم
بترا / عنيه مدمعه هو هييجى يوم وبنت ترج زى صفاء كده
انا/ اسبوع بالضبط وهترجع احسن من الاول كمان
يا راجل ده انا بفكر فى المقلب اللى هتعمله فيك اول ما تخف ان ساء ****
بترا / تخف وتعمل اللى هى عيزاه
صفاء / انا كلت هى فى اى اوضه يا ماما
شرين / اللى فى الاخر اللى بطل على الجنينه من ورا اللى بتحبى تباتى فيها هنا
صفاء / على الطبيخ انت اجدع ام فى الدنيا وطلعت
انا / مالك يا مروه انتى وعليا لا اسكت **** لكم حس
عليا /(مدبره المنزل وطباخه ) حنفى اخويا زى ما هو ملموم على شله السوء بتاعته ومش بيعمر فى شغل ولسه ضارب مروه الصبح عشان بتقوله يسيبه منهم ويركز فى شغله
انا / مروه هو انا مش اخوكى ما قولتليش ليه
مروه / **** عالم انا بعتبرك ايه بس انت **** يعينك على اللى انت فيه
انا / تمام يا مروه وماتتكررش تانى مفهوم
مروه /حاضر يا خالد
خلصنا اكل ودخلنا المكتب تانى
بترا / انت قولت عايزنى فى شغل ايه هى ولاقيته بيطلع علاج بياخده
انا / علاج ايه ده
بترا / علاج كبد عندى تليف فى الكبد
انا / طيب ما قولتش ليه محمد هتله تركيبت الكبد
بترا / هى دى كمان ليها علاج عندكم
انا / اه ليها وقف بقى الكلام الفاضى ده وامشى على الوصفه دى وان شاء **** خير
بترا / ان كنت هعمل زراعه كبد بس كنت منتظر بنتى تتعالج الاول
سيد / سيبها على **** ان شاء **** هتخف انت وهى
عدى اسبوع وعمرو لازق عندى عشان نرف
فرن هى وصفاء بقو اصدقاء جدا
بترا اتعالج وخف وراح عمل تحليل واشاعه واتأكد ان مافيش مشاكل عنده والتليف انتها وتعالج بنته بقت احسن كتير بس لسه شويه على تمام شفائها وبقت تنزل تاكل معانا طلعت بنت دمها خفيف جدا زى صفاء اتصحبت عليها وبقينا على طول نكش مع بعضنا وعمرابن سيد اتقدم لصفاء واتفقنا الخطوبه بعد ما تخف فرن وعمرو بقة مش بيفارق الفيلا عندى. يخلص شغله وجرى على هناك عشان فرن
وهى بدأت تميل ليه
بترا / انا مش مصدق الوصفات دى كارثه
انا / ما ده الشغل اللى محتاجك فيه
بترا / مش فاهم
انا / هتبقى الموزع بتاعنا عندكم فى امريكا
بترا / خالد انت تعز عليا جدا واللى عملته معايا ومع بنتى مش قليل عشان كده ليك نصيحه ما تخدش الخطوه دى غير وانت مأمن نفسك كويس عشان مافيا الادويه مش حاجه سهله واللى انت بتعمله ده هيضر بمصالحهم
انا / كل ده معروف وانت شوفتنى بسيب حاجه للصدفه
بترا / بصراحه لأ بس لازم اعرفك ده وجبى بعد اللى عملته معايا
انا / عارف كويس المهم عندى انت تعرف تسلك فى ده
بترا / اكيد طبعا بس لازم موافقه منظمه الصحه العالميه على الدواء ده
انا / عارف ده وانا هنا اخدت موافقه وزاره الصحه المصريه وكمان فى اغلب الوطن العربى ومنتظر خط النتاج يشتغل عشان اخد موافقه منظمة الصحه العالميه
بترا / بلاش تقدم انت خليهم هما اللى يدورو عليك عشان الجنه تيجيلك هنا مش انت اللى ترحلها
انا / فكره حلوه بس عندى كذا حد فى بولاندا وروسيا والتشيك كانو اتعالجو بيها وطالبينها
بترا / تصنيع ولا مصنع
انا / كانو طلبو يشتروها الاول ومع الرفض قالو يستوردوها مننا
بترا / ان اخدت موافقه على العلاج ده فى الدول دى المنظمه هتبعت فريق من عندها عشان يشوفو فاعليت العلاج ويوافقو عليه بس انا عندى فكره افضل
انا / قول فكرتك
ببترا / تعمل مجمع صحى والحالات تيجى تتعالج هنا زى انا وبنتى
انا / تصدق فكره تمام ومنها ننشط السياحه
بترا / ومنها تنشط السياحه وانا اللى اقدر اعملهولك انى احول كل الحلات اللى عندنا فى المستشفى على المجمع بتاعك بس يبقى كبير وعل اعلى مستواى
انا / ما تشرف عليه انت وعلى تجهيزاته
بترا / انا اجازتى فيها شهرين بس
انا/ يكون خلصت جزء كبير من المبنى كل اللى هحتاجه منك قايمه بأحدث الاجهزه الطبيه وتصميم المستشفى الهندسى
بترا / لو على كده تمام واول ما تخلص هاجى احضر فرشها وهتابع معاك اول بأول
واحنا بنتكلم لقينا صفاء وفرن دخلين علينا
فرن / انا زهقت عايزه اتفسح
صفاء / وانا كمان
فرن / انا من سنين مش بخرح وخلاص خفيت
بترا /عيب يا بنت اول ما تخلصى العلاج هخدك عل شرم الشيخ نتفسح
انا / فرن انتى تعرفى الراجل ده
فرن / مسكت وش ابوها قلبته لا ما اظنش انا معرفش حد كأيب
بترا / **** **** هى خلصت علاج
انا / كانت اخر جرعه امبارح الصبح ورحنا عملنا الاشاعه والتحاليل وكله تمام الورم انتها تماما كأنه لم يكن
بترا بيعيط وبيحضن بنته وعمال يبوس فيها
بترا / انا مش عارف اشكرك ازاى
انا/ طلع عبيط كمان يا نرف مش كأيب بس
بترا احنا كلنا عيش وملح وده معناه كبير جدا عندنا فى مصر انت بفكره بسيطه منك حفظت على شغلى وعلى حياتى بدل صراع كبير جدا انا مش مستعد ليه حاليا
بترا/ انت تستاهل اكتر من كده الدكاتره كانت بتقول ان بنتى اخر ها شهر وتموت دلوقتل واقفه قدامى وبتتخانق معايا على فسحه انت عارف. ان ده كان املى فى الدنيا وانت حققته غيرعلاجى انا كمان من غير عمليات وتقولى فكره انا لو اطول اقدملك عمرى مش هتردد لحظه
فرن / رغم ان عنده حق بس انا من اول ما دخلت البيت ده واتعاملت معاك بعتبرك اخويا صديقى عشان كده بطلب اتفسح منك وانا مش خايفه او محرجه انا وحده فرفوشه ولسه خارجه من مرض بلاش كأبه فقنا على صون عياط صفاء
انا / بتعيطى ليه اوعى تأولى انك اتأثرتى انتى معندكيش ددمم اساسا
صفاء/ من بين دموعها مش هرد عليك بس ادبا ليك هنروح وادى الريان ونقعد اسبوع. فى البلد عندك فى البيت
بترا / نروح شرم الشيخ احسن
فرن / انا شفت صور للمكان تحفه
بترا / زى ما تحبى
انا / هخليكى تعيشى اسبوع تحلفى بيه لحد ما يتكرر
صفاء / هيخليكى تدمنيه وبعد كده يزلك زى المدمن اللى عايز الحقنه
بترا / للدرجه دى
انا / هتشوف
مع دخول عمرو
عمرو / انا سامع وادى الريان ايه خلاص فرن خلصت وهتتفسح
انا/ اه جى ولا
عمرو / اى حاجه فيها فرن انا راشق
فرن وشها جاب الوان واتكسفت
عمرو / بترا انا كنت منتظر اليوم ده بفارغ الصبر انا طالب ايد فرن من حضرتك
فرن وشها جاب الوان وجريت على فوق
صفاء / **** يخرب عقلك يعنى البنت طالعه من دور مرض تيجى انت بكل بجاحه تعمل كده هتموتها بسكته قلبيه ياعم غور
عمرو / يعنى ايه ده مش دى الاصول
انا / يعنى تكلم ابوها من وراها وتخلى صفاء تمهد ليها مش خبط لزق كده
بترا / انا مش عارف معنى تصرفها ده ايه بس انا معنديش اعتراض علىيك انا موافق بس اشوف ردها الاول
صفاء / هى رافضه عشان بتعب واحد
عمرو / سكت شويه وبعدها بجد **** يوفقها فى حياتها
صفاء / انا قولت واحد وسكت ما كملتش طلعت لحد الباب وقالت جلنف وبيحرج البنت قدام اهلها من غير حتى يمهدلها اشوف فيك يوم يا جلنف
عمرو / يعنى ايه هىموافقه وانتى بتشتغلينى
صفاء/ اه بشتغلك وبطلع لسانه عمرو جرى وراها وهى جرت على فوق عند فرن اضر يرجع
بترا طلع لبنته
بترا / ايه رئيك فى اللى سمعتيه
فرن / موافقه طبعا انا من اول يوم شفته فيه وانا منتظره حاجه زى دى
بيترا / دى حياتك وانتى حره بس هنا مش زى امريكا والعيشه هناك
فرن / انت ناسى ان مامى مصريه وعلمتنى كل حاجه وكمان انا عشت فى امريكا فى المستشفى مش عيشه دى يعنى اقدر اعيش هنا

.....................................................
بقول ايه نكمل الجزء الجاى عشان تعبت من ماسكت الفون نلقاكم فى الجزء القادم بأحداث جديده وتوضيح اكثر اتمنى ان الجزء يعجبكم وعايز رأيكم اخليها جنسيه ولا اكملها على كده

سلام

الجزء الرابع

فى مقوله حلوه بتقول ما أخذ بالقوه لا يسترد غير بها
نبدء الجزء
اتفق عمرو وبترا على كل حاجه وخلصنا بعد ما خلص الاتفاق
بترا / بجد كنت هنسى انت قبل اى حاجه لازم تاخد برأه اختراع للوصفات بتعتك دى عشان محدش يعمل زيها من غير ما يرجعلك
انا / مش المفروض بعد موافقه منظمه الصحه
بترا / لأ طبعا قبلها بس امنو نفسكم كويس عشان اللى بتعملوه بيضر بمصالح ناس تانيه
عمرو / كل حاجه معمول حسابه بأذن ****
بترا / الناس دى مش بتهرج
انا/ مع اللى باقى على حاجه وقتها عليا وعلى اعدائى هقلبها حرب
بترا / انا بنبهك عشان كتير اتصفى بسبب الموضوع ده
انا / سيبها على **** العمر واحد مالوش اعاده
عمرو / زى ما بيقولك كده
انا / خلونا فى الشغل عايزين حتة ارض فى الصحراوى يعنى نقول مليون متر مربع
عمرو / عشان
انا / هنعمل مجمع طبيى متكامل
عمرو / موجوده فى التجمع
انا/ خلص فيها
عمرو طلع الفون وكلم واحد
عمرو / ايه يا شق بقولك ايه هى لسه القطعه بتاع التجمع موجوده
شخص / ( واسمه مصطفى ) اه ناوين تشتروها
عمرو / اه تعرف تخلص فيها امتى
مصطفى / النهارده لو تحب
عمرو / ظبط وكلمنى
مصطفى / تمام ساعه وارن عليك عشان العقود
وانت جهز فلوسك
عمرو / جاهز ما تقلقش
مصطفى / ساعه واكلمك
عمرو/ تمام يا درش منتظر وتابع فونك عمولتك هتوصلك حالا
عمرو / بعد ما نخلص
عمرو / تمام سلام
مصطفى / سلام
انا / كلم المكتب الهندسه وشركه المقولات عشان يبدؤ على طول مش عايز اى تأخير عايزها فى 6 شهور تكون خالصه هيتعمل جزء خيرى فيها بدون مقابل نهائى وده لأى **** فى اى دوله فى العالم
عمرو / بدون تكلفه خالص
انا / اه يا عمرو ولأى حد مش مقتدر من اى دوله
عمرو / انا مش فاهم بس اشطه
انا / اللى فيها لله بتغرق
عمرو / عمرها
انا / كمان عشان تبقى دعايه للاسلام اعلام معاكس بس بطريقه عمليه
بترا / انا عندى حلات كتير جدا فى امريكا التأمين الصحى مش متكفل بيها والناس ارهقت جدا لو كده اول ما تخلص المستشفى ابعتلك منهم
انا/ كلهم مش منهم تكلفتهم هتكون تذاكر الطيران ولاقامه بس
عمرو / طيب ما نشترى الارض كلها ونعمل فندق جنبها وتبقى منفعه
انا / اعمل اللى يريحك
عمرو / تمام بالنسبه للتراخيص
انا / كلم فارس المحامى يبدء فيها بعد ما تخلص الارض
عمرو / تمام بس حسابه هيكون معاك عشان مش ببرضى انى احاسبه
انا / لسه بيقول عليك ناشف
عمرو / يا عم هو اللى طماع
انا/ بس بينجز اى حاجه يبقى حقه
عمرو/ هو بأمانه سالك
الباب خبط ودخلت صفاء هى وفرن
انا / من غير كلام كتير اليله هنسافر
صفاء / طيب كويس رحمت نفسك
دخلت ورها امها
شرين / انتى مش هتتهدى وتتلمى
صفاء / انتى مالك وحده واخهوها يقطعو بعض يرخمو على بعض ياكلو بعض انتى مالك امهااات اخر زمن
عمرو بترا هيموتو من الضحك
بترا / مش عيب تكلمى ماما كده
عمرو /سيبك منهم هما كده اى حاجه تخص خالد يقلبو ضراير متعودين على كده
انا / سيبك منهم وانتى يا فرن ساكته يعنى مش بعاده لا اسكت **** لكى حس
فرن / بتفرج على القط والفار
صفاء وشرين مسكوها
شرين / بقى احنا قط وفار
وفضلو يزغزغو فيها وهى هتموت من الضحك
فرن / الحقنى يا عمرو
عمرو / دول عالم مفتريه بس يله كده 2 على 2 قبل الباقى ما ييجى
عليا/ فى حاجه يا أخ
بترا / ايه اللى بيحصل
عمرو / كله من الاخ اللى جنبك يستلموه يشبط السن لأى حد ويقعد يتفرج
صفاء / تصدق فعلا الدور ده هنهجم ليه هو بيبصو عليا كنت خلعت من شباك المكتب اللى على الجنينه مروه / عملها وخلع
وفون عمرو رن وكان مصطفى
مصطفى / جاهز
عمرو / اه جاهز جهزت العقود
مصطفى / جهزه بس لسه ما كتبتش المساحه
عمرو / هى كلها اد ايه
مصطفى / 4 مليون متر
عمرو /تمام جدا عايزها كلها
مصطفى / تمام بس دى هتدخل فى بتاع 5 مليار جنيه
عمرو / هندفع النص دلوقتى وسنه ياخد باقى فلوسه
مصطفى / اقعد معاه واتفق على طريقه السداد
عمرو / تمام نتقابل فين
مصطفى / هو صاحبها فى فيلا فى التجمع لو كده ساعه ونتقابل هناك
عمرو / خلاص تمام هجيب خالد ونجيلك على العنوان
مصطفى / تمام سلام هكلمه وارجعلك
عمرو / منتظرك
طلعلى عمرو
عمرو/ اطلع غير عشان هنروح نشترى الارض
انا / تمام انت عارف بتاعت مين
عمرو / بتاعت واحد اسمه احمد مدبولى مشهور بأسم نيتى
انا / تمام
طلعت الفون بتاعى وكلمت واحد
انا / مسا النداله
شخص / مسا على ابو الجدعنه كلها
انا / مصطفى كلمك
نيتى / هو انت اللى عايز تشتريها
انا / اه انا انجز مش كنت حيحان انك تشركنى فى حاجه
نيتى / بتمنى بس انت مش بتوافق
انا / تمام منتظرك فى البيت
نيتى / انا جيلك حالا انت فين
انا / فى الفيلا بتعتى
نيتى / 5 دقايق واكون عندك
انا / منتظرك
قفلت السكه
عمرو / انت هتدخل شريك معانا ليه
انا / اول ما تشوفه هتعرف ليه اصبر 5 دقايق وانت تفهم
وقفنا انا وعمرو ندردش وببص لقيت امى واختى وواولادها دخلين علينا

امى / امسكه يا عمرو ما تخلهوش يجرى
عمرو جه يمسكنى كنت خلعت
امى / مسكت عمرو من ودنه هو انت على طول كده يهرب منك
عمرو / وهو كل ما يهرب اضرب انا ليه ما الغلط غلطك مش اننى اللى مخلفه واحد عامل زى الزيبق محدش يعرف يمسكه
اختى / عمرو عنده حق يا ماما هيعمل ايه ازيك يا عمرو عامل ايه
عمرو / بضرب من امك عامل ايه يعنى
ادهم /( ابن اختى ) ههههههههه مش صاحبك دبسك اتعلم منه واخلع انت كمان مش تقف
اميره /( بنت اختى ) زى ما قلك دومى كده
امى / انتو محدش بيشوف وشكم ليه والبنى آدم اللى مخلفه مش بشوفه من اكتر من 20 يوم
عمرو / ادعيلنا يا امى دخلين مشروع كبير جدا
امى / دعيالكم طول ما بتعملو خير
دخل نيتى وعمرو اول ما شافه تنح
عمرو / هو انت صاحب الارض
نيتى / ازيك يا امى عامله ايه ازيك يا ام ادهم
امى / ضربته على دماغه مش بتسأل ليه يا واطى لو ما كنتش مرضعاك انت والبغل اللى فوق مع بعض كنت عملت ايه
نيتى / البركه فى ابنك كل ما اسأله عليكى يقولى انا مالى هى امى لوحدى طيب رقم الفون يقولى اتصرف واعرفه طيب العنوان يقول كلم معارفك
اختى / لا ده بيخترع وعايز الضرب بجد مرنتش عليا ليه او جيت ليا الشغل
عمرو / ده واطى
نيتى / انا فى دوامه كبيره جدا شبه انى خسرت كل حاجه وشويه وهشهر افلاسى
عمرو / ما كلمتش حد منا ليه
نيتى / انت عارف ليه
عمرو / انت غبى ياض وده ماله بده
نيتى / خفت من خالد بصراحه عشان اتحايل عليا كتير انى ما اخرجش براكم وانا صممت على اللى فى دماغى
انا / عشان غبى هتسمع كلمتين واديك هتسمعهم كده كده كنت قول انا منتظرك تتكلم من بدرى بس انت اللى فيك فيك
عمرو / يعنى انت كنت عارف
انا / اخويا ولازم اتابعه
امى / وملحقتهوش ليه
انا / عشان يتعلم التعليم مش ببلاش
اختى / عندك حق بس انت بتأسى فى تعليمك
انا / كده ان الجرح ما سبش اثر بيتنسى ويتنسى سببه
نيتى / عندك حق
انا / نتكلم فى الشغل
اختى / طيب ندخل احنا
انا / لأ طبعا ده اصلا كنت عامله مفاجأه لماما بس خلاص نحرقها دلوقتى
عمرو / عشان كده صممت على الجزء الخيرى الكبير
انا / حق اهلنا علينا ان يتعمل الخير بأسمهم وليهم ولا ناخد الخير لحسابنا
اختى / خير ايه انا مش فاهمه حاجه
انا / اقعدى عشان تفهمى
عمرو / عشان ما اضربش تانى انا خطبت فرن
اختى / نص ولا كيلو
امى / بطلى استظراف الف مفروك يا عمور بس بتنام كويس طول اليل
نيتى / يعنى ايه
وانا واختى وامى وعمرو هنموت من الضحك
عمرو / خلاص كبرنا على البمبرز وبنخطب اهو
نيتى / ههههههههههههههههههه عشان كده خالد كان ديما يقلك نمت كويس طول اليل
عمرو / خلاص يا خفيف
اختى / هى خفت
عمرو / احمد لله
امى / وهى صفاء هترن علينا ليه وتقلنا انهم نزلين الفيوم ليه يتفسحو غير انها خفت
انا / بتدبسنى الجزمه ماشى
امى / مالكش دعوه بيها
عمرو / هو فى حد بيعرف يكلمها بسببه مدلعها على الاخر مش اتخطبت لابن سيد
امى / وانت حاطت فى دماغك انها هتتخطب من غير ما تقولى
خلصنا قعدتنا وقلتلهم على المشروع واتفقت مع نيتى انى هسدله المديونيه بتعته وهتتخصم من الارباح بتعته من المشروع وعمرواتصل على سيف عشان يعمل الترخيص لفندق والمستشفى
ودخلنا اتعشينا كلنا وبعدها سفرنا على الفيوم
قدمت على برأه اختراع لكل العقارات وكانت ١٣٤ اختراع والمستشفى خلصت وعمرو اتجوز فرن وهى اشهرت اسلامها وبقى اسمها عائشه
واحنا زى ما احنا شغالين فى الاثار وشغالين فى العطاره والمصنع اشتغل والمستشفى بقت اشهر من نار على علم وكانت بتحقق ارباح كتيره جدا وحصل مناوشات كتير مع مافيا الادويه ومحولات اغتيال كتير سواء ليه او اى حد من الشركه وبترا كان بيبعت حلات كتير جدا منها الخيرى ومنها الاستثمارى وبقى اكبر دعايه للمستشفى هو بترا
وفى اى مؤتمر علمى كان بيرشح العلاج عندنا وكان اكبر دليل لكلامه هو وبنته وخصوصا ان كان فى ناس كتير من الدكاتر دى عارفه حالته هو وبنته وعدت السنين وراها سنين وانا برفض ادى توكيل تصنيع لأى مركب منهم او حتى تصديره عشان افضل المحتكر حاولى كتير يعملو زيه بس انا كنت بشطرت على اى مريض 3 شهور فى المستشفى رغم ان اقصى فتره علاج بتكون 25 يوم عشان حتى ما يعرفوش ياخدو عينه من الدم عشان يستخلصو منها الماده الفعاله الكمبوند خلص وسكنا فيه مع اول محاولة اغتيال وعينت حرس وكانت المعامله زى ما كنت بتعامل مع شرين والناس اللى فى البيت وحصلت احداث غزه وبعتانا معونات كتير جدا وفى يوم كنا فى الفيوم فى وادى الريان اللى ادمنتها عائشه اللى كانت فرن وبترا بقى كل ما ينزل مصر لازم ينزل يقضى اسبوع على الاقل هناك
كنا عملين سفارى كالعاده ( انا من عشاق الجبل والصحراء عموما) جانى تليفون من ساندى دى وحده صحبتى وشغاله معانا فى المصنع سرحت اتكلم بعيد عن وشهم ونزلت مره وحده فى حفره الرمله سحبتنى نزلت لاقتنى فى مكان واسع جدا طبعن المكالمه اتقفلت نورت الكشاف بتاع الموبايل لاقتنى فى مدينه فرعونيه كامله طبعا بسبب تفكيك رموز البرديات بقيت اعرف هلغريفى اتمشيت شويه عان فى مبنى بحث علمى دخلت اتمشى فيه كان فى كتب كتير جدا وتركيبات غريبه بس كل حاجه مرسوم رسم توضيحى للمركب ده وظيفته ايه
وكان فى مركبات كتير بس اللى لفت انتباهى كان مركب بيذود نشاط المخ ويخليه يذود مساحه الشغل بتاعته اللى هى مش بتذيد عن 15 % فى اي انسان التركيبه دى كانت بتوصله لحد 60 % من طاقته ( زى اللى كانت فى فيلم الس بتاع اسكارلت جوهانسن وعمرو واكد ) انا اول ما شوفت كده اخدت منها على طول كانت متقسمه جرعات اخدت جرعه منها ودماغى صدعت بطريقه بنت جزمه وبقيت مش قادر قعدت على جنب ونمت او اغم عليا صحيت بعد ساعتين لاقيت نفسى تمام جدا اخدت الكتاب اللى بيوصف طريقه عملها خلصته فى ساعه وكنت خافظه ووقفت عملت جرعه وكانت تمام
فوق عن الجماعه
صفاء / وكانت اتجوزت هو خالد اتأخر كده ليه كل ده تليفون
محمد / لا بجد طول قوى قوم نشوفو فين نورو نور العربيات عشان الدنيا تنور ليهم وقعدو يلفو كتير اكتر من 3 سعات هما والجاردات لدرجة ان سيد اتصل على زعيم مافيا الادويه وهدده انه لو ورا اختفائى هيصفيهم كلهم مره وحده احمد صرخ فى مور دالع من هناك اهو
كنت انا خلصت اللى بعمله ورحت يمة الحفره ونورتها بكشاف الموبايل جريو على مكان ما احمد شاور لقيو حفره
خميس / خالد انت تحت (كنت واخد معايا مجموعه جرع ليهم كلهم )
انا / اه يا خميس هات عربيه واربط فيها سلبه واعمل فيها عقد عشان اطلع
مجدى /( جارد من الجردات) جاب العربيه وعمل اللى قولت عليه
انا / بقولكم ايه ابعتلى حامل التوابل اللى عندك
عاطف ليه يا بيض
انا عشان اتبل السمك يا روح امك انجز
بعتو الحامل حطيت فيه الجرعات وقلت ليهم يشدوه براحه وعدل عشان يطلع سليم طلعوه وطلعت انا كمان
على /( ابن سيد وجوز صفاء ) هو ايه ده تركيبه جديده
انا / اه بس دى اللى هتغير ميزان الكون
عاطف / ازاى يعنى
انا / اشربو وانتو تعرفو بس اعملو حسابكم هتتعبو الاول كتير بس ساعتين وتبقو تمام
سيد / **** يسترها منك
انا / اشربو ( شربو وتعبو جدا جدا ) والحريم كلها اتخضت وبقت ليله سبتهم وقومت
انا / مجدى عايزك تعملى خيمه هنا على الحفره دى مجدى / تمام ايه مكان جديد ( مجدى من الطقم اللى كان بيأمن وقت مصالح الاثار )
انا / اه يا مجدى بس ده غير ده هيغير التاريخ
مجدى / ما اى مكان بيغير التاريخ او بيخليه معلوم اكتر
انا / دى الاسطوره يا مجدى دى تبقى ...........
ونلتقى فى القادم بأذن ****
س ل ا م

الجزء الخامس

اذا جنحت للسلام فأستعد للحرب

الجزء ده هيبدء يوضح الكلام على ايه
بعت جبت مولدات عشان ننور المدينه تحت كانت الرجاله فاقت
انا / ايه يا رجاله كله تمام
عمرو / هو ايه ده انا حاسس بحاجه غريبه فى دماغى
كلهم نفس الكلام
انا / ابعت هات شفطات ومراوح عشان ننزل تحت وانتو تفهمو وابعت عربيات لاهلنا كلهم عايزهم هنا
عاطف / شكلها كده تقيله
انا/ نازل تحت هخلص حاجه على ما تنفذو اللى قولته
محمد/ هو فى ايه تحت
انا / نفذو الكلام وهتفهمو كلكم ان العقار اللى موجد مش هيكفى الكل هنزل اجهز كميه عشان الكل وعشان الكل يفهم اللى جى لا فيه راحه ولا براحه
عمرو / انا كلمت السواقين هيجيبوهم ويجو
انا / تمام هنزل انا
محمد / هاجى معاك
انا / انت اكتر حد فاهم فى توصيلات الكهربا ابدء شغل انت وهيجى سيد وخميس عشان التوصيلات تحت والباقى يساعدك هنا (طبعا الكل يقول وهما يثقو فيه ليه احب اقولهم كتر التعامل مع خالد وانه ما طمعش قبل كده عشان يطمع دلوقتى )
محمد/ طيب تمام بس ممكن سؤال هو العقار اللى اخدناه ده ايه عشان اانا حاسس ان مداركى بقت اوسع
انا / هتنزل وتعرف مستعجل ليه انجز فى التوصيلات بس
عاطف / ما انت عارف انه مش هيريحك بتسأل كتير ليه بقى
محمد/ههههههههههههه عشان مش بتعلم
اخدت سيد وخميس وكنا نزلنا كام لفه سلك وكام لمبه والعده ونزلنا احنا ال 3
سيد / فتح الكشاف اللى نزلين بيه وتنح هو احنا فين
خميس / دى مدينه كامله
انا / شكلها كده وعلى ما أظن اطلنطس و**** اعلم او علوم اطلنطس المختفيه بمعنى ادق
خميس / ودى يتعمل فيها ايه
انا/ تتفهم الاول وبعد كده نتصرف ونشوف ايه العمل
سيد / طيب يله ننورها عشن نستكشفها
انا / هههههههههههههه احبك وانت عملى كده
بدأو التوصيل وانا دخلت المعمل واشتغلت على الخلطه بتاعت المخ ان المفروض 4 جرع على 8 ايام على ما خلصت الكميه كانو وصلو الكهربا والدنيا تمام وكان الجماعه وصلو من القاهره طبعا الحريم الكبيره مش هتقدر تنزل زى مرات محمد ومرات سيد وامى وابو عمرو وامه والباقى نزل حتى ******* نزلت والكل اول ما شافو المدينه تنحو من اللى موجود فيها
محمود / ( اخو صفاء ) ايه دى ديه مدينه كامله
صفاء / اتلهى والنبى ما احنا شيفين هو حد قلك انك مرشد لشويه عميان
عائشه ( فرن سابقا ) ودى هتعملو فيها ايه دى ما ينفعش تظهر للعلن
انا / نشوف اللى فيها ايه وبعد كده نحدد
قدنا نلف كتير جدا وكانت فيها ما لا يخطر على دماغ بشر الاول دخلنا معمل او مصنع ازياء حربيه ودى كانت من الغرائب كانت عامله زى البدله بتاعت بلاك بانثر بقناع
طيارات حربيه هى مش طيارات قد ما هى اطباق طائره غير غوصات دى مش عارف دى جات ازاى هنا ومدافع غير اليات حفر مش زى المعدات بتعتنا لا دى حد فاكر فيلم ترانس فورمس فاكربين الاله اللى هدت الاهرمات حاجه زى كده واغرب من ده كله بقى كان غرفة كهربا وبطريات طاقه غير اسلحه خفيفه ليزر بس تهد قمه جبل بضربه منها ولاغرب بجد كان اجهزه شبه الكمبيوتر بس احدث بمراحل من الاجهزه بتاعتنا طلع ان احنا لسه متخلفين ومافيش عندنا لسه تقدم
ابحاث علميه كتير جدا موجوده قعدنا نلف اكتر من خمس سعات الاغرب بقى كانت اله معرفتش احدد دى بتاعت ايه
محمد / اوعى حد يقول اننا نسلمها للحكومه
انا / اللى يفكر بس قسما برب السموات هقتله بأيدى
محمد/وانا معاك
احمد/ هى دى حكومه دول عصابه يا عم الحج
انا / دول بينفذو اجنده والاهم مصلحتهم
عائشه / احنا ندرسها كويس ونشوف نستفاد منها ازاى
انا / عندى فكره بس هحتاج جيش
محمد / هتنفذ حلمك
عاطف / ما حلمه بقى عدوه وبقى حلمنا كلنا
انا / طيب دلوقتى الجرع بتاعت الناس كلها جهازه هتطلعو فوق الكل يا خدها وانا هقعد هنا اكمل بحث فى المعمل ده اشوف في ايه تانى نستفاد منه اكيد الابحاث دى هنلاقى فيها بلاوى
محمد / طيب والباقى
انا / مش كلنا هنختفى كده الكل هيروح وهفضل انا ومجموعه من الجردات بتعتى والكل يبدء يتعلم الغه الفرعونيه زى ما انا اتعلمتها ونبدل
سيد/ **** ينور عليك ناخد جرعه ل نيتى
انا / اكيد طبعا
عمرو / يلا يا جدعان نطلع احنا عشان ننفذ اللى قلنا عليه
اختى / طيب اقعد معاك انا
انا / والمصنع يا روح امك نسيبه لوحده
اختى / تصدق سقط
انا / بعد العقار مافيش حاجه هتسقط الكل ياخد العقار يا سيد ***** وكبار
طلعو كلهم وانا قعدت ابحث فى كل حاجه لقيت فى وصف لجراحات كتير بس الغريبه كانت شرح لمكان فى المخ بتركب شريحه فى مكان معين بتخلى البنى آدم يبقى عنده طاعه عمياء والعقار مش بيأثر عليها يعنى يقدر اللى ركبله شريحه ا
دى ياخد عقار الذكاء من غير ضرر غير عقارات بتساعد على النمو العضلى والاعصاب
وبتذود ردود الفعل
نمت وصحيت بعد ساعتين
كملت بحث ورحت عند الاله الغريبه وكانت اله زمن
المشكله انى ممكن اغير حياة شخص انما حدث حصل ما اقدرش اعمل فيه حاجه عشان بكده هعمل عالم موزى غير حقيقى
قعدت افكر ازاى استفاد منها ما لقتش غير انى اعمل الجيش بتاعى اللى محتاجه حاليا بس هيبقى موجود من 20 سنه او اكتر شويه اخدت صندوقين ماليانين ماس سعرهم يعدى 7 مليار دولار واخد الوصفه بس كان نقصنى مكان التدريب وانى اعمل الوصفه واخد الشرايح كان فى اكتر من 2 مليون شريحه قعدت رتبت احتياجاتى دخلت طياره من اللى موجوده اشوف اعمل ايه وازاى واشوف لو فى مدن تانيه ولا حاجه قعدت اكتر من ساعتين اشوف الدنيا لحد ما لقيت ان فى مدينه قريبه من القريه اللى عايش فيها ينفع اعملها مركز تدريب للجيش بتاعى ولقيت خرايط كتير جدا غير تاريخ العالم القديم كله من قبل الاسرات اساسا اكتشفت ان اللى موجود من الفراعنه حاجه واللى كان قبل الفرعنه حاجه تانيه بس اللى هيجننى هى ازاى حضاره بالعظمه دى تندثر بالشكل ده فضلت ادور فى سجلات السفينه لقت العجب تسجيلات صوتيه بلغات العالم القديم كله يعنى عربى وصينى والغه المصريه القديمه والسوماريه ولغات ماتت واتنست من التاريخ بقيت مش فاهم حاجه اكتر معنى كده ان الحضاره دى بعد سيدنا ابراهيم عليه السلام
المهم جت ميعاد الجرعه التانيه واخدتها ومداركى اتضاعفت وبقت سرعه فهمى اكتر تعبت شويه بس بقيت تمام
دخلت مخزن ما اخدناش بالنا منه واحنا بنلف لقيت كميات بذور محفوظه من قطن وقمح ودره وشعير وانواع فواكه وكل نوع فى رسمه شجره جنبه قررت انى اخد الرسك بتاع الة الزمن بس الاول لازم اجمع معلومات الاول اخد كمبيوتر من اللى موجودين وخرجت اول ما وصلته بالنت بقت فى كرثه حرفيا
مافيش جهاز متوصل بالنت ومتشفر مهما كان تشفيره ايه غير وهو مفتوح قدامى وعرفت مصايب خلتنى لازم اعمل الجيش بتاعى ده بأى تمن اخدت جرعات تنميه العضلات وتقويه الاعصاب وفتحت اللى متحمل على الكمبيوتر وبحثت على النت واتفرجت على كل الفنون القتاليه الموجوده والاسليب اللى اختفت ونزلت تحت فى المدينه وقعدت اتدرب يوم واتنين واليوم ال5 جم شركاتى كنت كلمتهم يجيبو كل الجاردات اللى معانا ويجمعو اى عدد جردات يقدرو عليه بس بخلفيه عسكريه يعنى صاعقه سابق او من ال 777 او 999 فعلا نفذو كده وجمعو اكتر من 2000 جارد غير اللى معانا وجم المكان اتقلب وحده عسكريه وبدأت انى انفذ الخطه بتعتى وهى ان دول يكونى حمايه بجد وازرع ليهم الشريحه وكانت الشريحه بتتثبت بمسدس زى بتاع زرع الجيبى اس تحت الجلد وده اكتشفته فى اليوم اللى قضيته فى المعمل بعد ما مشييو وكنت حضرت كميه كببره من العقار بتاع الذكاء وكميه كبيره جدا من عقارات التنميه العضليه والاعصاب وعطيت للكل عقار الذكاء الاول عشان الفتره اللى بيغم عليهم فيها وكنت غيرت المالك بتاع الشرايح وخليتها انا يعنى الطاعه ليا انا وبدأت العمليه وزرعت الشريحه للكل
كده تمام بس الناس دى هتنزل تدريب وانتو كمان معانا
محمد / طيب انا وسيد خلاص كبرنا هنضرب ايه هو اى جنان والسلام
سيد/ طلاما قال يبقى عنده الطريقه وبطل كسل امك ده
خميس / ده المفروض مش عثمانا المفروض بروطه
انا / خلصتو قلش رخيص ندخل فى المهم واللى هو الناس دى تنقل فى العماير اللى جنب كمبوند الفيلات فى اكتر من 3 الاف شقه ينقلو بأسرهم وكل واحد اشقه بأسمه ومرتبات مش فى اى مكان
عاطف / احنا مرتباتنا مش فى اى مكان
انا / عارف بس تذيد شويه اعتبر تركيبه القدره الجنسيه وزيادت الخصوبه مش موجوده
محمد /نضرب المرتبات الحاليه فى 2 مثلا
انا / فى 3
محمد/ كتير جدا كده والعدد كبير

انا / افهم يا ابو جهل دلوقتى هنخبط فى كذا اتجاه لازم يكون فى جيش كبير جدا معانا يعنى هنخبط فى سوق الماس وده بموت غير مافيا الادويه غير البنوك ليله سوده يبقى ايه الكلام لازم الناس دى تكون مرتاحه على الاخر هى واسرهم فهمت
محمد / كده ماشى
انا / عايزهم يكملو 5الاف جارد
عمرو / اعتبره حصل

خلصنا هرى وبدأت التدريبات البدنيه والقتاليه ومع العقارات فى خلال شهر كنا فى مكان تانى خالص جربنا البدل وطلعت كارثه حرفيا لا نصل والا رصاصه حتى لو خارقه للدروع بتأثر فيها وفى الفتره دى وقفت الجرعات بتاعت الذكاء ما أخدتش اكتر من ال 2 عشان اللى فى دماغى ظبط الدنيا وكنا متابعين الشغل واحنا فى التدريب وظبط اله الزمن عشان ارجع بالزمن اخدت العقار واخدت دهب كتير جدا والعقارات اللى هحتاجها واخدت كمبيوتر عليه بيانات الاشخاص اللى هجيبهم وكانو نصف مليون شخص من بنات وصبيان رجعت على سنه 1995وبدأت خطتى اللى بدأت انى سيطرت على البيت وعلى اخوالى واعمامى واولادهم وبدأت فى تدريبهم كلهم اعمامى 5 وعماتى 2 اللى اتجوزو من اعمامى 2 عماتى 2متجوزين ومخلفين

عمى مسعد وده اكبر اخواته 55 سنه قصير بكرش ابيض البشره عيون عسلى

اولاده سامى ده الكبير اكبر منى ب ٦ سنين
الطول 180 جسم مظبوط
لون البشره ابيض
لون العين عسلى

عبد الرحمن اكبر منى بسنتين وفرق السن ده بسبب طلاق عمى ومراته فتره ورجعو لبعض
الطول 178 جسم مظبوط
لون البشره ابيض
لون العين اخضر

احمد (نيتى) من سنى واخويا فى الرضاعه
الطول 167 جسم تخين
لون البشره قمحى
لون العين بنى غامق

على اصغر منى بسنتين
الطول 172 جسم تخين
لون البشره ابيض
لون العين عسلى

اخر العنقود جاسمن ودى بقى نسخه من غاده عادل بس النسخه البيضه

عمى محمد وده اتوفى بدرى ما خلفش غير ولد واحد اسمه نادر
اكبر منى بسنتين
الطول 187 جسم رفيع نسبيا
لون البشره قمحى
لون العين بنى محروق الكل بيقول اننا اكتر 2 شبه ببعض بس هو اطول شويه

ولاد عمتى ناديه ودى توفيت 1992 مخلفه ولد وبنت
الولد طارق اكبر منى بسنه
الطول 181 حسم مظبوط
لون البشره خمرى
لون العين بنى

البنت ملك تشبه كتير غاده عبد الرازق

ولاد عمتى زينب ودى عايشه لحد دلوقتى
الاولاد 3 اولاد بنت وولدين
الكبير اشرف اكبر منى 3 سنين
الطول 190 جسم رفيع
لون البشره قمحى
لون العين بنى

البنت مريم وتشبه كتير ريم مصطفى واكبر منى بسنه

سامح ده اصغر منى بسنه
الطول 185 حسم مظبوط
لون اابشره قمحى
لون العين عسلى

عمى احمد وده ما اتجوزش بسب انه حضر حروب النكسه واكتوبر وبسببهم اتعقد من الجواز وده مات 2015 وعشان كده مالوش دور معانا فى القصه وباقى اعمامى اغلبهم مات مافيش غير
جعفر وده اصغر اعمامى ما اتجوزش انه اتحبس فتره وطلع بعد ما كمل ال 43 سنه وظروفه الماديه كانت زى الزفت ده بالنسبه لاعمامى ده بالنسبه لاعمامى اخوات ابويا

بالنسبه الاخوالى امى ليها 5 اخوات 3 رجاله و 2 بنات اتعرفنا على ولاد خالى اللى ساكن فى البيت الكبير وده اكبر اخواته نتعرف على الباقى
خالتى فوقيه ودى بردو ماتت فى 2013 بس عندها 5 اولاد 3 صبيان وبنتين

عبد العزيز (او عزوز) اكبر منى ب 6 سنين
الطول 172 الجسم رفيع
لون البشره ابيض
لون العين بنى غامق

البنت دى اكبر منى 4 سنين واسمها غاليه نسخه من نرمين الفقى

شعبان وده اكبر منى بسنتين
الطول 178 الجسم مظبوط
لون البشره ابيض
لون العين بنى

بنت من سنى اسمها يسر ودى نسخه من شرى عادل بس على اجمل

رجب اصغر منى ب 4 سنين
الطول 17الجسم مظبوط
لون البشره ابيض
لون العين اخضر

خالى حاتم وده رقم 3 فى اخواته عنده ولدين وبنت

الكبير فيهم اصغر منى ب 6 سنين اسمه طارق
الطول 189 الجسم مظبوط
لون البشره خمرى
لون العين ازرق

البنت اسمها نادين اصغر منى ب 8 سنين شبه هنا الزاهد

كريم اصغر منى ب 12 سنه
الطول 178 الجسم مظبوط
لون البشره قمحى لون العين بنى

ولاد خالى اصغر البنات اسمها موده عندها 3 اولاد بنتين وولد

البنت الكبيره اصغر منى ب 6 سنين واسمها روما تشبه الى حد كبير منه عرفه

مصطفى اصغر منى ب 8 سنين
الطول 192 الجسم رفيع
لون البشره ابيض
لون العين بنى

الادهم اصغر منى ب 10 سنين
الطول 188 الجسم مظبوط
لون البشره ابيض
لون العين عسلى

مدحت وده اصغر اخواته عنده 2 اولاد 2 بنات بس وقت رجوعى بأله الزمن كان عنده مساعد بس عمره سنه وقتها

نعرف ايه اللى برتب ليه وايه سبب مارحتش اى عام تانى غير 1995 واتمنى من الجميع ابداء رأيه سواء بالسلب او الايجاب
وكل عام وانتم بخير عيد اضحى سعيد عليكم اجمعين

الجزء السادس

اما تحب تاخد حقك خده من اقوى من او مستقوى على الفاضى
بعد ما زرعت الشريحه للكل وبدأت اسيطر على الكل بقيت محتار اديهم جرعه الذكاء ولا اصبر
بعد حسبه بسيطه قولت اصبر يكون افضل عشان ما أثرش على الخط الزمنى بتاع كل واحد فكرة فى الانتقام من الكل بس لاقيت انتقامى بقى مالوش لازمه وخصوصا انهم بقو بتوعى زى اللى معاه لعبه خاصه بيه يا يحافظ عليها يا يكسرها وانا فضلت احافظ عليها
اخترت السنه دى عشان السنه دى كانت بدايه ضياعى من كل الجهات كان امنيتى انى اقدم ثانويه طياران او حربيه وبسبب فشل ابن خالى فى انه يدخل اى حاجه عسكريه يبقى بالتابعيه انا ما ينفعش اقدم اساسا عشان هو كان بيشرب سجاير انا لأ هو ما كنش مهتم بالرياضه انا رياضى لابعد الحدود ف بالتالى ما ينفعش اقدم على اى حاجه من اللى كنت بحلم بيها عشان هو فشل بدأت فى مرحله دمار اللذات اهملت فى الرياضه بتعتى شربت سجاير عملت كل اللى يدمر بسبب ضياع حلمى فكان لازم اظهر لنفسى فى فتره الضياع دى عشان الحق نفسى قبلت نفسى اول مره وانا رايح اقدم فى المدرسه الفندقيه
بعد كده اى حوار بينى وبين نفسى هيكون 1 وده اللى جاى من المستقبل 2 ده وانا صغير
1/ ازيك يا خالد وحشنى كتير
2 / انت مين هو انا عرفك الشكل مش غريب
1/ بص فى المرايه وانت تعرف انا مين انت مش ملاحظ الملامح بس على اكبر شويه انا انت
2/ ازاى مش فاهم هو انت عبيط وجاى تسطعبط
1/ تعاله نقعد عشان تفهم رحنا قعدنا على البركه
2/ ازاى انا لاحظت الخبطه اللى فى بدايه الشعر والجروح اللى فى كف ايدك وانت بتسلم
1/ ما انا قولتلك احنا واحد المهم اللى انا جيلك فيه انت مش كنت عايز تدخل طياران انا هعلمك الطياران وكمان هخليك اقوى من اى فرض فى قوات خاصه فى العالم زى ما انت بتتمنى واحلمنا كلها هتتحقق بس فى شروط
2/ يعنى انت بجد انا بس من المسقبل
1/ هنعيده تانى
2/ بس انت بتشرب سجاير وانا مش بطيق ريحتها
1/ 6 شهور وهتشربها وانا همنعك بس فى شرط
2/ اللى هو
1/ انا قاعد معاك هعلمك كل حاجه لغات وفنون قتاليه بس الشرط ان انت هتنفذ اللى اقولك عليه بالحرف عشان انا جاى بجهز جيش بعد ما اعلمك كل حاجه هتكون القائد الاعلى للجيش ده وكل الامكانيات الماديه هتكون تحت ايدك بس مش لنفسك دى للجيش ده انت دلوقتى مافيش حد من اخوالك او ولادهم او اعمام وعمات او اولادهم مش هينفذ كلامك مهما كان
ببص فى عنيه لاقيت لمعه انا عارفها كويس
1/ انسى اللى بتفكر فيه دلوقتى دلقتى بقو لعبه فى ايدك ما ينفعش تكسرها انما العب بيها تقرص عليهم فى التدريب ماشى غير كده مش مسموح ليك
2/ بس دى فرصه
1/ هى فرصه اه بس هتكسر جدتك اللى ياما وقفت جنبك عشان خالك سنه وهيموت ف على ايه
2/ هيموت ازاى
1/ مش لازم تعرف وانت زى ما انت هتقدم سياحه وفنادق عشان نعرف ندرب براحتنا والفتره دى عايزك تكمل فى التدريبات البدانيه وتدوس على نفسك اكتر وخد العقار ده هيفيدك كتير عايز على اول الدراسه واياك تتعرض لشيماء هنفخك
2/ يا عم ما انت عارف انها نفسها ولو انا انت هتبقى عارف
1/عشان مش بتلبس كلتات يعنى واللى بنعمله معاها
2/ كده اتأكدت ان انا انت
1/ فكك من كل حاجه ولا ارجع لزمنى وبردو مش هتعرف تعمل معاها حاجه والجيش اللىعايزه اجمعه من زمنى
2/ ما عملتش كده ليه
1/ عشان احنا هنجمعه من الوطن العربى كله مش من مصر عايز ولاء الناس دى ليا انا وكمان ابقى مربيهم على ايدى وعلى هدفنا فهمت
2/ اه فهمت طيب هنبدء امتى
1/ من اول الدراسه اكون جمعت الناس وانت يا روح امك استمر فى التدريبات بتعتك وعايزك تفتح الحوض تانى
2/ اى اوامر تانيه
1/ اه طلعت ليه فلوس وادتهاله
2/ طيب فى فكره تمام وتجمع معنا اعداد بسرعه واكتر
1/ بيعجبنى اما الدماغ تشتغل قول
2/ نسيطر على شباب البلد كلها مش البيت بس والمدرسه كل اللى هيدخل المدرسه
1/ فكره حلوه المهم الفلوس دى اشترى لبس ليك ولاختى دلعها انت هتنزل تشتغل الاجازه كلها وتبان انك اللى جايب
2/ مش هتوصينى طيب روح شوف اللى وراك
1 / زق عجلك
خلصت مع نفسى وبدأت اجمع الناس اللى جمعت الداتا بتعتها وكانت من كل دوله عربيه 10 الاف من الجزائر 10الاف من المغرب 10 الاف من مورتنيا 10من تونس 10الاف من ليبيا و10 الاف من السودان 10 الاف من السعوديه 10الاف من الامارات 50 الف من العراق 30 الف من سوريا 20 الف من لبنان 50 الف من اليمن و 30 الف من فلسطين
الباقى من ام الدنيا كل الناس دى كل الناس
دى ايتام بمعنى اختفائهم فتره سنه مش هيفرق كتير مع حد وظهورهم عادى المهم بدأت تجميع ******* دى كلها (بس طبعا مش هنذكر اسماء الناس دى كلها هيبقى فى كل بلد مسؤول وده افضلهم واقواهم وهيبقى اسمه القائد وسم بلده ) كل ******* دى من سن 10 ل15 سنه

بدأت تدريب الكل ***** عائله والدى واطفال عائله امى واطفال البلد اللى انا ساكن فيها والاطفال اللى جمعتهم من كل انحاء الوطن العربى طبعا ده كله بعد زرع الشريحه فى المخ كل *** اخد الجرعه بتاعت الذكاء جرعه وحده فقط عشان يقدرو يستوعبوا كل المعلومات اللى هيخدوها وطبعا جرعات التقويه العضليه والعصبيه عشان التدريبات وبدأت تد ريبات بدنيه مكثفه عشان ارفع المستوى البدنى لكل ******* وفى ظرف اسبوع بقو فى حته تانيه خالص بسبب جرعات الاعصابوالعضلات بدأت معاهم بعد كده مرحله الفنون القتاليه واكتر 2 كنت بفشخهم فى التدريبات انا واختى اللى خليتها تعمل زيى ما تخدش اكتر من جرعتين بس وخدت ال 2 البقيين بعد ما رجعت بالزمن شهر تدريبات فنون قتاليه وكنا انتهينا بدأت مرحله تعليمهم الغات ودى خدت 6 شهور وطبعا حفظ القرأن كله والمواظبه على الصلاه وطول ال 6 شهور دى كل يوم فيت بينهم مع تعليمهم كل العلوم الحديثه والقديمه وكل لغه بيتعلموها بعلمهم كذا لكنه منها وطبعا درستهم التاريخ كله بس الحقيقى مش المذيف علمتهم عمل قنابل من اى حاجه وكل حاجه طبعا فى الوقت ده مافيش نت عشان يتعلمو البرمجه والهكر والحاجات دى علمتهم كيفيه السلل بمعنى ادق خليتهم اشباح
عدت سنه وجمعت الكل فى اخر التدريبات
انا / دلوقتى خلصت التدريبات وخلص عذابكم معاها بس اظن رغم صغر سنكم الا ان الواحد منكم بكتيبه دلوقتى الكل هيتعامل طبيعى جدا على اساس انه شخص طبيعى من غير استخدام اى مهاره من المهارات القتاليه بتعته حتى لو فى خناقه كل مجموعه من بلد هجهز ليهم فى بلدهم مراكز تدريب يتجمعوا ويتدربو مع بعض حبو يضيفو اعضاء جديده ترجعو للقائد بتاع البلد بتاعتك وهو هيبلغ خالد وخالد يقرر ضمه او رفضه تمام
الكل / تمام

انا /مش هنتجمع تانى غير فى 2005 عشان نكمل اللى بدأناه تمام
الكل / تمام
قائد المغرب / وليه 2005 مش قبل كده
انا / وقتها هتعرف المطلوب منكم تحافظو على تدريباتكم واللى هيأثر فيها او مستواها تراجع هيدخل فايت مع القائد بتاعه تكسير عظام وبعدها القائد بتاعه هيدخل مع خالد فيت تكسير عظام واظن الكل شايف فرق المستوى بينكم
من حق اى شخص انه يطلب بفيت مع القائد بتاعه وان كسبه القياده من حقه هو

شخص / يا قائد ممكن افهم احنا ليه ما ننفذش اللى قولت عليه من دلوقتى
انا / عشان ده ما ينفعش عشان زى ما الكل عارف انا من المسقبل ومحدش يقدر يغير اى حاجه حصلت اساسيه او تغير مستقبل لازم الخط الزمنى يمشى زى ما هو كل واحد معاه الخط الزمنى بتاعه مش عايز اى تغيير للخطط مفهوم
الكل / مفهوم
انا / هترجعكم لنفس الحظه اللى اخدتكم
النهارده فرى. اقعدو مع بعض وودعو بعض وبكره نتحرك كل قائد هياخد مبلغ للمجموعه بتعته للطوارء مفهوم
الكل / مفهوم
اخدت خالد نتكلم على جنب
1/ دلوقتى انا راجع عايز الكل يتجمع فى التاريخ اللى قولت عليه ومش عايزك تخاف على ازيه حد كل فتره لازم الكل يخاف ويتعمل ليك 1000 حساب اياك تيجى على نفسك لحساب حد سواء فى شغل او اى حاجه شغل مقابل ليه اجر وقفتك جنب حد وفى زنقه ليك اتخلى مافيش فرصه تانيه تمام
2/ تمام هتعمل كل اللى اتعمل قبل كده بالضبط 1/ انا عايز منك حاجه وحده وهى ان المجموعه بتعتك اللى فى مصر تبقى مليون ونص على الاقل وكل مجموعه فى كل بلد تبقى مليون على الاقل وانا محملك الداتا كلها اللى هتحتاجها وهضيفلك كل جديد عشان تعرف تضيف مين للمجموعه وانا قبل ما امشى هعملك مصنع الكترونيات اللى تمشى مع العصر بتاعنا بس ممنوع منعا باتا تبيع حاجه منها او تستخدمها كل استخدامك هيكون على الاب ده وممنوع خروجه بره المدينه دى وهنعمل مصانع سلاح وطائرات محملك كل التكنولجيا اللى محتاجها وكمان مصانع للرمل الابيض والاسود عشان فى معادن بتستخرج منها هتحتاجها فى التصنيع كل ده هعملهولك قبل ما ارجع تانى غير كمان خريطه لمخازن الحبوب بتاع سيدنا يوسف دى هتخزن فيها قمح ورز ما تخفش هخفيهم ليك عن العين باجهزة تشويش هتصنع موبايلات ببرنامج حمايه انا مصممه يمنع الاختراق ليه غير العربيات الكهربائيه وهتفق على كل المواد اللى هتحتاجها للتصنيع عايز اما ارجع تكون كل حاجه جاهزه والجواز هتتجوز 3 بس مش هتجمع بينهم 2 وانت شغال فى الغردقه روسيات ووحده مصريه بس هتطلقو على طول مش هتعمل حاجه معاها غير مرتين كل التفاصيل عندك فى الملف وانا هرجع اتجوز بقى بس اكيد هتكون بنت خالتك مش عارف لسه او حد تانى من بره العيله اما ارجع بقى هشوف الحوار ده
2/ وهى امك سمحالك تقعد لحد دلوقتى من غير جواز
1/ انت عارف انها اضعف من انها تحكم عليا اتجوز وحده معينه او التجوز اساسا والمشكله انى مش لاقى فتاة احلامى كل اللى حوليه ضعاف الشخصيه ومعندهمش حسن تصرف
2/ و**** مش عارف امك دمرت كل حاجه حتى فكره الجواز ياله حصل خير
1/ اسيبك انا واروح اشوف اللى قولتلك عليه وبجد افتكرت عايزك تعمل احطياتى مواد بتروليه يكفى 15 سنه على الاقل فى حلات الحرب
2/ ايه هترجع تخبط وقتى
1/ اه مافيش وقت الوضع لا يحتمل فى الوقت بتاعى المهم اسيبك انا واطير اخلص اللى اتفقنا عليه
2/ طيب ليه اساسا طيارات حربيه واحنا عندنا الطيارات دى
1/ عشان دول افريقيا مش احنا واقوى ضربه للكيان وامريكا هى السلاح حاجه بجوده اعلى وسعر اقل وهتبدء شغل توريد من 2014 طيارات الجيل الخامس والسادس دى هتبقى للجيش المصرى بس وعملك نفق توصل سلاح تقيل للمقاومه الفلسطينيه ونظام دفاع جوى مطتور ده هيصلهم فى2024 فى شهر 6 والرجاله بتاعتنا هناك دى هتبقى ليهم شغلانه تانيه خالص وخليهم يذودو الاعداد براحتهم بس قبل اى حاجه لازم تزرع الشريحه ليه الاول عشان ولائه يبقى لينا وللقضيه بتاعتنا ولو العدد زاد وعدى ال 150 الف خلى جزء منهم ينضم للمقاومه فى التاريخ ده مفهوم
2/ تمام مفهوم بس ما ادخلش فى اى حاجه قبل كده
1/ لأ تتفرج بس عشان الخط الزمنى وانت معاك كل التفاصيل هجهزلك كل حاجه وابدء الشغل هتحصل بلاوى ومصايب كتير اوعى تتدخل انت او اى حد تانى من رجالتك او الفريق بتاعنا
خلصت مع نفسى ومشيت اخلص كل اللى محتاجينه عملت صفقات حبوب كتير جدا بأسماء ودول مختلفه ودخلت المخازن عملت مصانع لاستخلاص الرمل البيضه والسوده عملت مصانع السلاح التقيل والخفيف عملت مصانع طيارات هليكوبتر ونفاثه وناقلات جنود ومعدات جهزت كل حاجه عشان ساعه الصفر وسلمت كل حاجه ليا وفهمته يتعامل ازاى ورجعت على زمنى بعد ما خلصت كل حاجه قعدت لحد الاجتماع التانى حضرته وعلمتهم الهكر والبرمجه وكل ما يخصها ورجعت على الزمن بتاعى عادى جدا غبت ساعه فى الزمن بتاعى وقعدت فى الماضى 10 سنين كنت ظبط الدنيا
صفاء / كنت فين اختفيت مره وحده
انا / منت بظبط الدنيا فين باقى الناس
سيد/ ناس مين
انا / هتعرف دلوقتى
طلعت الاب بتاعى وعملت اجتماع مع قاده المجموعات فى كل الدول العربيه كانو وصلو لاعداد ماهوله الجيش بتاعى وصل ل22مليون
انا / اخباركم يا رجاله
الكل / تمام يا ريس
انا / خلاص ساعه الصفر ازنت هبعت ليكم العتاد المطلوب وانتو مأمنين نفسكم على ما اظن ولا حد ناقصه حاجه
قائد الجزائر / هيبقى فى نقص عندى فى المواد الغذائيه اللى عندى يكفى سنه بس
قائد السعوديه / هبعتلك من عندى اللى يكفيك سنه كمان عندى ذياده فى المواد الغذائيه
قائد السودان / عندى نقص فى الادويه
انا / هبعتلك من عندى وانت بتستلم الملابس اواقيه حد عنده اى مشاكل
قائد سوريه / انا كده كده فى حرب هنعمل ايه
انا / صفى كل القواعد الروسيه والامريكيه اللى عندك والمرتزقه والشيعه وخصوصا العلويه اظن الداتا عندكم انت وقائد العراق القوات اللى معاكم قد ايه السؤال للكل
قائد الجزائر / مليون و100 الف

وكل قائد قال العدد بتاعه وانا فى مصر كان معايا 3 مليون من سن 15 سنه لسن 40 سنه
وده نعرفه الجزء الجاى ايه الخطه وكيفيه تنفيذها

سلام وكل سنه وانتو طييبين

الجزء السابع

اخد الحق حرفه وزى ما حصل لازم يحصل
نبدء الجزء
بعد ما خلصت الاجتماع مع القاده بتوعى
اختى / خلاص هنلم الدور
انا / اسبوع او اسبوعين بالكتير بأذن **** وهتبدء
اختى / على البركه هتعمل اجتماعك فين
صفاء/ حد فاهم حاجه
عمرو / لأ طبعا
انا / ياله بينا على القاهره وانتوا تفهموا
نزلنا القاهره وانا فى الطريق بعت للقاده بتوعى فى مصر بلغتهم عن الاجتماع وكانو 40 قائد ودول اللى هينفذو خارج مصر وصلنا بس طبعا كان فى قصر على الصحراوى يعتبر مختفى غير 3 رجال اعمال و4 تجار سلاح
وصلنا وكان الكل مجتمع
انا / منورين يا جماعه
الكل / نورك يا ريس
انا / طيب يا جماعه ممكن بس تنتظرو شويه هخلص حاجه مع رجال الاعمال الاول وبعدين نبدء اجتماعنا
الكل / تمام يا ريس
كان 8 فى 4 اعمال شرعيه 4 تجار سلاح دخلنا المكتب

انا / شكرا على تلبيه الدعوه
سلمى / دى الراس الكبيره فى سوق الاستيراد والتصدير الاكترونى وواخده توكيل توزيع اغلب الاجهزه الالكترونيه
دينا / دى حوت الاغذيه واغلب التوكيلات الغذائيه فى مصر بتاعتها
عاصم / حوت الدهب فى مصر ده اللى مستولى على اغلب سوق الدهب والماس فى مصر
اشرف / ده حوت الحديد فى مصر وشغالين مع. بعض لنا سنين وكل الحديد اللى كنت بحتاجه عشان السلاح كان من عنده
محسن / تاجر سلاح وده واخد الصعيد كله مافيش حد يقدر يدخل رصاصه من غير اذنه
الميسترو / تاجر سلاح ماسك شمال البلاد او وجه بحرى زى ما بيقولو
النوتى / تاجر سلاح وماسك سينا
الهانم / ودى ماسكه الحدود كلها

انا / القعده دى عشان حاجه وحده بس هنلغى المستورد وهنشتغل محلى بس
سلمى / بس فى مجالى محدش فى مصر بيصنعه
انا / مين قال كده انا بصنع واظن الجهاز اللى جالك من شهر مافيش اخوه فى العالم وانتى عارفه بطاريه نص مليون امبير شحن سريع غير انه ممنوع من الاختراق محدش يعرف يخترقه واللى بيحاول بيتهكر هو ولا ايه
سلمى / فعلا ده حصل غير امكانياته وسرعته فى النت طيب السعر ايه
انا / ده هنحدده مع بعض عايزك بس تعملى دعايه ليه فى العالم كله وبدل الاستيراد هيكون تصدير الفون ده فى الامكانيات معدى اى حاجه فى ااسوق بمراحل سابق ب 10 سنين على الاقل بس قبلها كل صفقاتك وعقودك هتتلغى مع اى شركه بتتعاملى معاها خارج مصر
سلمى / بس كده ده خراب بيوت فى شروط جزائيه كبيره
انا / هما اللى ملزمين بيها انا عايزك تتفقى على كميات من كل الشركات ويبقى فى شرط جزائى كبير جدا على الشركه ان ما سلمتش فى الميعاد
سلمى / طيب ده ازاى
انا / عشان مافيش حاجه هتصل فى ميعادها فهمتى غير هيبقى فى كمان شرط بألغاء العاقد بكده يكون مافيش شروط جزائيه عليكى
سلمى / تمام
انا / عايزك تقفلى الحدود يا هانم مش عايز نمله تعدى منها
الهانم / طيب وانا اقفلها ليه ايه مصلحتى
انا / مصلحتك انى اسيبك فيها حدودنا هتبقى مفتوحه ان احنا نخرج ما فيش حاجه تدخل
الهانم / ازاى يعنى الناس دى وبتشاور على الميسترو والنوتى ومحسن اشغالهم هتتعطل
اانوتى / مين قال احنا اشغالنا هتكبر مش هتتعطل واسمعى الكلام هتاكلى الشهد ما سمعتيش انتى حره هو سايبك بكيفه حتى الصفقه الاخيره بتعتى من يومين هو اللى عدها وباعها ليا كمان عرفتى دخلت ازاى
انا / براحه يا نوتى هى هتفهم دلوقتى بصى يا هانم انا لو عايز امحى زكرك من الدنيا قادر اعمل كده مش بس انتى لأ واللى وراكى اوعى تكونى فاكره انى مش عارف ان الصهينه اللى مشغالينك بس اللى خلانى اجيبك هنا عشان عارف انك مش حابه كده وعايزه تبقى حره نفسك ده اللى مصبرنى عليكى فهامه اسألى سلمى عن بس تليفون من تصنيعى عملت بيه ايه انا مافيش جهاز فى الكوكب مقدرش ما اهكروش فهمتى واللى داخل عليه عايز الكل معايا فيه وبصى كده مش ده اخر اجتماع ليكى مع الجماعه ورفضك دخول كميه المخدرات دى وهما ضغطوا عليكى عشان تدخل وانتى بتماطلى فى دخولها
الهانم / شافت الفديو خخخخخخخ احا ازاى ده طيب ممكن بقى طالما جامد كده تقولى اعمل ايه
انا / دخليها طبعا
الهانم / انت هتجنن امى ادخل مخدر زى الشادو ده البلد ازاى هو اى جنان
الميسترو / ههههههههههههههه شادو ايه يا هانم ما خلاص اتبدلت بمواد خام خالد محتاجها عشان شغله
الهانم / طيب ليه ما تستوردها احسن
انا / عشان شغلى يتكشف صح
الهانم / لو على كده قولى اللى فى دماغك وانا معاك قلبا وقالبا
انا / اتفقنا اى حاجه تضر سواء اغذيه فاسده مخدرات اى حاجه تقف تماطلى فى دخولها زى صفقت العمروسى اللى فى المينا الاغذيه الفاسده
الهانم / انا رافضه دخولها والكل بيضغط عليا سواء رجال اعمال او شخصيات مهمه فى البلد وعشان اثبات حسن النيه دى قائمه بكل رجال الاعمال والسياسه الفسده اللى فى الصوره واللى تحت الترابيزه
سلمى / بيقولك مافيش جهاز ما يعرفش يهكره
الهانم / فى ناس بتتعامل بالطرق القديمه
انا / شكرا يا هانم على القايمه نكمل كلامنا
دينا / طبعا بتواجهى خراب بيوت بسبب المقاطعات
دينا / واى خراب بيوت
انا / واللى يطلعك كسبانه تعملى ايه
دينا/ هههههههههههههه اتجوزه هعمل ايه يعنى ليه جميله فى رقبتى ليوم الدين وفى ضهره فى اى حاجه
انا / تمام بالنسبه للجواز انا موافق وبالنسبه انى هنتشلك منها هتنزلى السوق نفس المنتجات بسعر اقل وجوده اعلى وهفتحلك مجال تصديرها ايه رئيك
دينا / هو ده محتاج كلام طبعا موافقه
انا / على ايه بالضبط الشغل ولا الجواز ولا ال 2
دينا/ ايه ده انت صدقت ولا ايه طبعا ال. 2 ههههههههههههههه
انا / توكلنا على ****
الميسترو/ عينات السلاح عجبت الناس جدا وعايزين منها
محسن/ وانا كمان
النوتى / وانا مطلوب منى كميه كبيره وكام سيرب طيارات كمان اما شافوا امكانيات الطياره اتهبلو
الميسترو / تصدق انى غلط انى معملتش زيك ورحت بطياره انا كمان
النوتى / قولتلك اعمل اللى يقولك عليه انت ما سمعتش الكلام
محسن / انا مطلوب منى سلاح تقيل ومدرعات بس سؤال انت على كلامك من شهر فات انك مش هتسلح غير الدول الاسلاميه هنسلح دول ليه
انا / وهو ده سلاح انت عبيط يابنى ده متطور على اللى موجود انما بالنسبه للى عندنا مالوش لازمه اساسا
الهانم / انا قبل ما اجى القعده دى سألت عليك وماعرفتش اوصل لحاجه غير مصنع الادويه والمستشفى بس ما عرفتش حاجه اكتر من كده بس واللى خلانى اجى القعده دى حاجه وحده حب الاستطلاع والفضول
انا / اقولك على الكبيره بقى يا منار السبع
الهانم / مش هستغرب بس ايه الكبيره اوعى تقول اسمى ازعل
انا / رجالتك فى الاساس بتوعى وانا اللى مشغلك زى محمود وعلاء ومروان ونفين ويمنى اعد ولا دول كفايه
منار / كده كتير بجد كتير طيب جايبنى ليه وانت تقدر تحل محلى بكل سهوله
انا / عشان بس عجبتى دماغك غير انى عندى وش كتير جدا ومش فاضى وده الملف بتاعك بالوراثه يعنى ملعبك وزى ما المثل بيقول ادى العيش لخبازه ولو كلو كله
ايه يا اشرف لا اسكت **** لك صوتا ساكت يعنى مش عادتك
اشرف / اما الكبير يتكلم لازم اسكت واتعلم كفايه انك زحت المنافس اللى قدامى وخلتنى كبير السوق
انا / عشان انت كبير ندخل فى المهم عايز الكل يسحب فلوسه من البنوك الخارجيه وتحولوها لدهب بس طبعا هتحتاج وفت طويل وانا معنديش وقت كبير
سلمى / طيب ليه
انا / عشان مش هيكون فى امريكا عشان يبقى فى دولار يعنى خسارتكم هتكون بالكوم وبالتأكيد هتفلسوا عايزين كده
اشرف / ده انا بعمله من سنه اساسا ومافيش بره كتير
انا / الكلام ده لكل رجال الاعمال اللى عايزه تكلها حلال تبلغهوهم بيه وكل واحد فى مجاله عايزك يا منار تعملى قايمه بيهم عشان انتى اضرى حد بالموضوع ده
منار /( الهانم سابقا ) ادخل على السرفر بتاعى هتلاقى كل رجال الاعمال اليمين والشمال وارقام حساباتهم
انا / مأمنه نفسك ومش خايفه انه يتهكر ولا ايه
منار / عليه سيستم حمايه قوى جدا ما حدش يقدر يركبه
وهى بتتكلم كنت شغال على الاب وركبته
انا / هو ده ولفيت الاب ليها
منار/ ههههههههههههههه كنت بتأكد كده انت عارف انا مين مشغلنى بجد
انا/ ندخل فى المهم كده انتو الكل معايا
كلهم / اه معاك
انا / طيب فى شريحه هتتركب لكل واحد فى دماغه عشان ان اتعرض لأى محوله خطف او اتعرض لأى حاجه اعرف اصل ليه مافيش جهاز يعرف يظهرها ولا جهاز يشوش عليها ايه رأيكم
النوتى / معاك وانا عارف انك قدها
الميسترو / انا شايف ان مالهاش لازمه
انا / تبقى خارج حمايتى وتتعامل انت
محسن / يا ريس كلنا معاك وطالما هتنقلنا كلنا من المحلى للعالميه معاك طبعا كفايه الطقم اللى سافر معايا ده لو كنت عايز احتل اى دوله من اللى كنت فيها بيهم كنت عملتها
الكل وافق وكانت شريحه التحكم واتفقت معاهم ان اى رجل اعمال او سيدت اعمال هتدخل الحلف هيتزرع ليها الشريحه واتفقت معاهم انى ههكر الحسابات بتاعتهمو واحولهالم لدهب عشان ما يبانوش فى الصوره واتفقت على تسليم السلاح اللى اتفق عليه الكل واعطيط لكل واحد منهم 4 جرع من عقار الذكاء وقبل ما يخرجو كنت عملت هجمات الكترونيه وحولت الفلوس بتاعتهم على اكتر من 300 حساب وطبعا مش هما لوحدهم كان لازم اخد كام حساب فى سكتى عشان تبان انها هجمه عاديه من مجموعه هكر وكانت التحويلات بتتنقل من بنك لبنك عشان يصعب رصدها وكان بيتسحب اجزاء منها فى كل بنك بتروحه فى وقتها طبعا بسبب الرجاله بتعتى اللى نشرتها فى العالم كله وكل السحبات كانت بهويه مزيفه وشكل مختلف وبصمه مختلفه واتسحبت فلوسهم وكنت كمان سحبت فلوس جزء من السياسيين الشمال بتوعنا وكان اجمالى المسحوبات 570 مليار دولار كان ليهم 280 مليار دولار والباقى كنت سحبت من كل سياسى جزء من فلوسه والناس اللى سحبت الفلوس حولتها لدهب وماس ومواد خام محتاجهم للشغل
انا/ دلوقتى فلوسكم كلها معايا تحبو تستلموا دهبكم دلوقتى ولا اما تجهزو مخازن عشان تخزنوها
سلمى / هجهز لسه مكان عشان اعرف اخزن فيه الدهب ده مش حاجه قليله
انا تاخدو حقكم ماس هتعرفو تخزنوه احسن
دينا / يبقى افضل
انا / انتى مش هتاخدى حقك
دينا / يعنى ايه اتنصب عليا
اشرف / لا ياستى عشان لسه هيضاف عليه مهرك خالد ما كنش بيهزر اما قال هيتجوزك مش بيعرف يهزر فى المواضيع دى
دينا / ده بجد بقى ده كله كنت فكراه هزار
انا / فى 3 حاجات مافهمش هزار جدهن جد وهزلهن جد الجواز والقصف الشرفاء والموت دول ما ينفعش نهزر فيهم عشان مش محل تهريج اساسا انا بتقدم للمرأه الماسيه زى ما بتتلقبى فى السوق طالب ايدك للجواز ايه رأيك
دينا / موافقه بس تيجى تتقدم زى الاصول ولا ايه
انا / ودى تفوتنى شوفى جاهزه امتى نتفق بس هيبقى كتب كتاب وقتى
دينا / كمان يومين يوم الجمعه
وصف دينا على السريع لونها برنزى تشبه. كتير نور البنانيه على جسم الراقصه انستازيا السن 35 سنه كانت متجوزه واطلقت بعد وفاة والدها اكتشفت ان جوزها طمعان فى امراطوريه الاغذيه بتاعت والدها اللى هى كبرتها هى وحيده وعايشه هى وامها فى الفيلا بتاعتها هى وامها وبنتها بنتها 7 سنين اسمها الاء
انا / عاصم هتروح المخزن بتاعى تدى لكل واحد حقه النوتى 30 مليار الميسترو 40 منار (الهانم) 110 محسن 60 سلمى 13 دينا ليها 24 بس سيبك منها اشرف اللى باقى ليه 3 ودول هوصلهم ليه انا
عاصم / تمام وانتو عايزينهم دلوقتى ولا ايه
انا / دلوقتى كل واحد ياخد حقه
النوتى / انا هبقى مديون بكتير بعد صفقه السلاح بتعتى خليهم تحت حساب الصفقه وبعدها نتحاسب
محسن والميسترو/ واحنا زيه
الهانم /(منار) انا هستلم حقى
سلمى / وانا هستلم حقى
انا / تمام يا عاصم سلمهم حقهم زى ما قولتلك
خلصت معاهم وظبط الدنيا واتفقنا على كل حاجه وانا خرجت رحت للفرقه بتعتى
بس الاول نرجع فلاش باك صغير كده مه بعض عشان نفهم خالد قابل الناس دى ازاى وجمعهم ازاى مع انه لسه راجع من الماضى من 4 سعات بس
1/ فى الخط الزمنى هتلاقى فىمقابله مع تجار سلاح ورجال وسيدات اعمال هتلاقى تواريخ وتفاصيل كل مقابله وكل اللى هتعمله
2/ هو السلاح اللى هنصنعه ده مش لينا
1/ انت اهبل يابنى ده للتجاره والسلاح اللى هنستخدمه احنا اللى اتدربت عليه انت والمجموعه فهمت حاجه من الاخر اللى بيتصنع عشان خاطر هضرب امريكا واوروبا فى التجاره بتاعتهم بس عشان ادمرهم اقتصاديا فهمت وفى ميعاد كمان انك تدى لباقى المجموعه جرعات الذكاء هتكون انت اخدت باقى الجرعات تمام
2/ تمام خلاص هنفذ الخط الزمنى زى ما قولت انت
نرجع بقى وكفايه كده
دخلت للناس المتجمعه لقيت شركاتى اللى هما عمرو وسيد ومحمد وعاطف واحمد وخميس ماسكينهم فاشخينهم اسأله
انا / طبعا ما بتلطوش رغى حد قال ليكم حاجه
عمرو / لأ عايزين نفهم
صفاء/ ما تفهمنا يا عم انت
انا / اللى هسمعه بيسأل كتير من غير سبب او فى اطار الكلام هيخرج بره
سيد / نفهم ومحدش يتكلم
اغلب القاده كانو من قريبى ولاد اخوالى وخلاتى واولاد اعمامى وعماتى وناس من خارج العيله
هتقولى كده ظلم وانت بتعرض لقريبك هقولك انى انتقمت منهم فى التدريبات عشان كده وصلو لمرحله انهم يبقو قاده بمجهودهم مش تعريض منعى ليهم
يمنى / ممكن تفهمنا الخطه
انا / الخطه كالتالى
وده نعرفه الجزء الجاى

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Zepo, ميدو الجنتل, salemsoly و 4 آخرين
  • عجبني
التفاعلات: العقرب وحسب
  • حبيته
التفاعلات: smsm samo
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بداية موفقه،،
ياريت نراعي الأخطاء الإملائية،،
بالتـــوفيق... تحياتي🌹

• عجبني
  • عجبني
التفاعلات: YOYA🌹
  • عجبني
التفاعلات: Hussain AlJaziri

الجزء الأول
✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️✨️
بدايه كده القصه اغلبها خيال مع بعض الواقع

مذيعه فى التلفزيون ثورات فى جميع انحاء الوطن العربى من الحيط للخليج تطالب باسقاط النظام الحاكم فى كل الدول العربيه
مذيعه على قناه اسكاى نيوز غرق الاسطول الامريكى على السواحل الامريكيه واطلاق الرؤس النواويه فى الفضاء الخارجى وتدمير كل الاقمار الصناعيه العسكريه وتدمير كل المطارات الحربيه الامريكيه
مهلا اخر الاخبار ان ما حدث فى امريكا حدث فى اوربا والصين والهند انها عمليه نزع السلاح النووى العالمى لقد تم تدمير البنيه العسكريه الاوربيه والامريكيه ولا احد يعرف ما يحدث فى العالم ولا احد يعرف من خلف هذه الاحداث
قناه بى بى سى لقد تم الاستيلاء على احطياتى الذهب الاوربى وكذالك الامريكى غير تفجير كل مراكز الطاقه فى قارة اروبا وامريكا لقد عادت اوربا الى عصر الظلمات ومع غياب القوه العسكريه فأن كل البلدان الاوربيه وامريكا توجد الان اعمال شغب وسرقات للممتلاكات نرجو من الماطنين ان يلزمو منازلهم حفاظا على الممتلاكات والارواح
نجاح الثوار فى مصر بخلع النظام الحاكم وتعين مجلس حكم مؤقت حتى يتم وضع دستور جديد وانتخاب رئيس للدوله جديد وتأتى الاخبار من المملكه العربيه السعوديه بنجاح الثوره وتغير نظام الحكم من ملكى الى جمهورى وتقديم العائله المالكه الى العداله وفى الامرات والبحرين والاردن واليمن والعراق وسورياولبنان والجزائر والمغرب والسودان نجاح كاسح للثوره وتغير النظم الحاكمه وبالنسبه لفلسطي ن المحتله تعرضت تل ابيب وجميع المستعمرات الى غاز سام ولم ينجو احد لا احد يعلم من اثار الفوضو فى العالم اجمع وما هو الغرض منها
طيب عشان نفهم ده حصل ازاى نرجع فلاش باك كبير شويتين من 30 سنه
خالد *** عنده وقتها 6 سنين من بلد ارياف فى الفيوم له ام واخت والده متوفى بيعيش مع جده وجدته من امه عصبى كتير وايده سابه لسانه زى ما بيقوله وده بسبب تأخر فى الكلام وده بسبب خلاف من الوالديين هنحكيه كمان شويه ذكى فوق العادى من اسره متوسطه جده ابو امه كان بيتعامل معاه بقسوه قال ايه عشان يطلع راجل جدته لامه على النقيد تماما حنيه الدنيا فيها وتعتبر هى اللى علمت خالد كل حاجه فى حياته رغم وجود ابنها وولاد ابنها بس كانت بتعاملنى حاجه تانيه علمتنى الكلام القرأه الحساب مرات خالى بقى دى كانت بتكرهنى من غير سبب محدد معرفش ليه هى واولاده وده اكتشفته اما كبرت وخرجت للدنيا بطبعى مجازف لابعد الحدود امى بقى دى كانت من الضعف والشخصيه الضعيفه سببت ليا مشاكل كتير جدا فوق طاقة البشر تخيل كده يا صحبى اما تكون لوحدك فى الدنيا مغير اى حد يقف جنبك والمفروض ان اللى يقف جنبك اول حد ييجى عليك خوفآ منك ومن شرك وغضبك فكان لازم من صغرى اخلى الكل يعمل حساب للغضب ده
ولاد خالى كانو 3 بنات وولدين البنات شيماء ودى كانت اكبر منى بتلت سنين ونص حسناء اكبر منى بسنتين وعلياء كانت من سنى وعلاء ده اكبر منى بخمس سنين ومحمد اصغر منى باربع سنين وده اخر العنقود اول ظهور المشاكل كانت بسبب ان ابويا مات من غير ما يسيب اى حاجه لينا والمفروض ان اللى بيصرف على البيت خالى وكانت اول حد يظهر الكره ليا كانت شيماء
شيماء/ انتو قدين فى البيت عندنا ليه ما تغورو فى دهيه
انا/ طبعا عيط وقلتلها بكرهك وانتى وحشه وجريت وانا بعيط *** صغير ويتقال ليه كلمه زى دى تقيله قوى جدتى وجدى شفونى جدى من غير ما يعرف انا قولت ليها كده ليه ضربنى لولا جدتى هى اللى دافعت عنى كان كمل ضرب وانا محكتش لاى حد حاجه من اللى قالتها فى الفتره دى كانت امى مخوفانى حتى انى اخد حقى من حد اى حد لحد فيوم كنا فى اجازه الصيف وبما اننا فى بلد ارياف فكان اكلب الاكل خزين من الارض بصل توم قمح دره اى حاجه تنفع البيت واليوم الفاصل فى حياتى او مره يطلب منى ان. اخد حقى بأيدى كنا قعدين بنربط التوم عشان كنا بنخزنه بعروقه عشان يكمل الموسم وبتبقى كميه عشان بيتوزع منه على الاهل والجيران المهم ط فل جارنا اسمه محمود اصغر منى بسنتين ضربنى على دماغى ومشى وانا من خوفى من امى لو ضربته تضربنى سكت
امى / انت ما ضربتهوش زى ما ضربك ليه
انا / ييعننى لللو ضررربته مش هتتتضربينى (كنت لسه بتهته فى الكلام )
امى / ان مأخدتش حقك منه هضربك انت
انا / ماشى وسبتهم وقومت الكلام ده كان بعد العصر بفتره فضلت مستنى الواد لحد المغرب وكان فى حيطه متعلق فيها زى خوابير مسكت الواد ضربته وعلقته فى الحيطه ودخلت البيت جبت سكينه ووقفت جنبه امى خارجه تشوفنى انا فين عشان اتعشا لقتنى معلق الواد جات تنزله قلتله لو نزلتيه هقتله (الناس اللى هتسأل *** ويعرف القتل اقولك اه ابويا مات غرقان ونا كنت معاه وعمى الكبير اتهم عمى الصغير انه كان معانا بقتل ابويا وكنت انا الشاهد الوحيد فطبيعى ابقى عارف ) امى تحسب انى بهدد لقتنى حطيط السكينه على رقبته اتسمرت مكانها وصرخت فى خروج البيت كله شافو المنظر اتخضو من اللى عامله
خالى / انتى مجنون سيب اللى فى ايدك ونزل الواد
انا / اما اخد حقى الاول
خالى / ما انت ضربته وعلقته خلاص كل ده وهما وقفين مش عارفين يعملو ايه ان خالى حاول يقرب عورت الواد فى كتفه فخاف يقرب اقتله فعلا
انا / ابو ييجى ياخده
خالى / روح نادى لعمك ابو محمود عشا نخلص
فعلن ابو محمود جه وده يبقى خالى ابن عم امى لزم مش داير اسمه بكار
بكار /فى ايه وانت معلق الواد كده ليه
انا / نزل ابنك بس لو ضربنى تانى هموته مش هعلقه بس
بكار /وانا هسيبك
انا / لأ بس ابقى خدت حقى واموت
الكل سكت وبكار نزل ابنه ومشى وانا دخلت البيت واول ما سيبت السكينه من ايدى جدى جه يضربنى قولتله
انا / ان ضربتنى عشان باخد حقى هدبحك وانت نايم واموت نفسى سكت وطبعا اللى عملته ده مايعديش من مرات خالى واسمها وصال
خالى بطبعه طيب وبيحبنى جدا بس عنده مشكله كبيره انه ودنى وبيسمع لمراته جدا وطبعا كالعاده جدتى اخدتنى فى حضنها وتكلمت معايا
جدتى / ينفع اللى عملته ده
انا/ لأ بس لازم
جدتى /لازم ليه
انا/ فاكره حكاية الدرع بتاع المحارب ان ممكن سهم او رمح يعدى منه بس لازم يلبسه عشان يوهم عدوه ان مش اى ضربه هتأثر فيه وده عامل نفسى ومعنوى
جدتى / وده ماله بالى عملته
انا/ ما ده درع المحارب بتاعى
جدتى/ ههههههههههههه انت كارثه دماغك ودتك لده طيب ما تعملهاش تانى
انا / هعملها تانى بس على فترات عشان محدش يعمل معايا حاجه والكل يخاف منى
جدتى / **** يكملك بعقلك يا حبيبى
جدتى كانت مثقفه جدا لابعد الحدود وقاريه كتير جدا كانت طريقه تربيتها الايحاء مش الضرب قعدت تتكلم معايا كتير جدا لحد ما نمت فى حضنها
عند خالى ومراته
مراته واسمها وصال
وصال / بقولك ايه يا حبيبى ابن اختك كده خطر على العيال وانا خيفه يموت حد منهم ابعتهو لاهله هما اولى بيه وبجنانه
خالى / اتهدى يا وليه واختى نعمل فيها ايه هتروح معاه
وصال / مش احسن ما يقتل حد من عيالنا
خالى / طيب نامى واتهدى والصباح رباح
وصال/ ده انا خايفه ييجى يقتلنا واحنا نايمين
خالى / مش للدرجه و ده عيل واللى شافه فى حياته صعب ده انا يا كبير ما استحملهوش مش هو
وصال /وانا. مالى يا خويا خليك ساكت لحد ما يقتلنا عيل من ولادنا
خالى /طيب نامى والصبح نشوف الحوار ده
تانى يوم الصبح
فطرنا كلنا وخالى خد جدتى وجدى على جنب
خالى / الواد خالد كده خطر على ولادى تحنا نبعته لاهله وهما حريين معاه
جدى / خايف على ولادك من ايه انت مجنون ولا مراتك مسخنك
جدتى / ده اول مره ياخد حقه فيها بدل ما كله شويه خناقه خوف العيال كلها من خناقه وحده ده بدل ما تشجعه تقول الكلام الاهبل ده
خالى / سكت شويه وبيفتكر اللى حصل ومره وحده ضحك جامد
جدتى / بتضحك ليه انت دلوقتى
خالى / مش قادر يمسك نفسه من الضحك اصل افتكرت حاجه مكنتش واخد بالى منها امبارح ابن الجزمه كان حاطت السكينه على رقبت ابن بكار واما عوره كان فى كتفه مش مكان السكينه يعنى كان بيهدد بس جدى وجدتى ضحكو هما كمان
جدى / تصدق ده انا ما اخدتش بالى اللى اما انت قولت دلوقتى
جدتى / اما سألته بيقولى ده درع المحارب
خالى / درع ايه يعنى ايه
جدتى / يعنى قاصد يخوف الكل بس وعادى ممكن يأزى وانت يا ابو حاتم بلاش اسلوبك معاه الواد مش بيتكلم بس بيخزن جوها وخيفه لا ما يعرفش يتحكم فى غضبه بسبب الكبت ده بعد كده
جدى / ادلعه يعنى ويطلع مش نافع لا طبعا
جدتى الواد زكى جدا وانه مش بيعرف يتكلم كويس غير حادثه ابوه مأثرين عليه وبيخلوه يفقد اعصابه بسرعه
خالى / امى عندها حق خالد خد تعاله
انا /نعم يا خال
خالى /طلع فلوس وعطانى خمسه جنيه وقلى دى ليك عشان ما سيبتش حقك وان سيبته فى يوم انا اللى هضربك فاهم ( انت عا،ف يعنى ايه خمسه جنيه فى ايد عيل من 30 سنه تخيلو مع نفسكم وقلولى ) طبعا وصال قاعده هتفرقع من اللى حصل عدى الموقف وبعد كده غشمى زاد جدا وبقى مشكله الغضب عندى بتكبر بقى اكبر مهدء ليا ريحه الدم او لونه اما يتملكنى الغضب من ضمن مواقف الغضب وعدم السيطره انى كنت هقتل اختى وانا مش شايف او عارف لدرجه انى بخنقها بأيدى وانا مش شايفها عدت بعد كده ايام كتير وخبرتى بتذيد فى الدنيا وكل اللى حوليا بيتكشف سواء اقارب او اصحاب اى حد
والى هنا ينتهى الجزء الاول او الجزء التمهيدى لتعريف البطل
تمهيد جميل لشخصيه البطل .. والأخطاء الأملائيه عاديه مش كتيره .. واسلوب السرد كويس .. كمل يا صديقي

• عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص و العقرب وحسب
بدايه موفقه

• عجبني
بداية موفقة استمر

• عجبني
  • حبيته
  • حبيته

جزء ممتاز والأحداث تدل على بداية موفقة وتسلم ايدك على مجهودك المميز وأتمنى لك التوفيق فى المسابقة ومنتظرين الجزء الثانى..
مع خالص تحياتى...

• عجبني

جزء ممتاز والأحداث تدل على بداية موفقة وتسلم ايدك على مجهودك المميز وأتمنى لك التوفيق فى المسابقة ومنتظرين الجزء الثانى..
مع خالص تحياتى...
تسلم يا خديوى والجزء التانى نزل

• عجبني
تم أضافة الجزء الثاني قراءة ممتعة للجميع

• عجبني

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%