NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة واقعية انا وماما وخواتي البنات | السلسلة الثانية | ـ حتي الجزء الثاني 19/6/2024

حب العائلة

نسوانجى شايف نفسة
عضو
ناشر قصص
إنضم
9 أبريل 2024
المشاركات
85
مستوى التفاعل
296
نقاط
1,891
الجنس
ذكر
الدولة
Turky
توجه جنسي
أنجذب للإناث
انا وماما واخواتي البنات/ السلسله الثانيه/الجزء الاول
كنا في السلسلة الاولى اتكلمنه وشاورنا على حاجات حصلت من غير توضيح للتفاصيل تخص شخصيات قصتي وعشان كدا حنرجع لورى ونبتدي من موضوع رقيه وكل التفاصيل اللي رويناها ووصلنا لاستلامي الصور وافلام الفديو الواضحه والصور والمجموعه كلها لرقيه بأوضاع مختلفه ومع كدا ممكن اننا نشكك في صحتها لكن الفديوهات كأنها افلام بورن وبرضاها بسبب اطمئنانها للشخص دا ووقتها قلت لزينب تبلغها بس بعد جوازنا وعشان نفصل قلت لزينب انها تعزم باباها ورقيه وفعلاً جم وقعدو معانا واتغدينا سوا كل دا ورقيه متعرفش الموضوع اللي مستنيها شويه وتركنا باباها وسعد وماما قاعدين ودخلنا المكتب واتكلمت زينب معاها بالموضوع وزي ما اتوقعت رقيه انكرت كل حاجه
قولتلها
انا:اسمعيني يا رقيه واهدي وفكري بعقل وعشان اكون واضح كل اللي عند (******) موجود عندي وكل اللي عملناه كان لمصلحتك وعشان تتخلصي من المشكله اللي عملالك قلق ونزيف الاموال اللي حتخلص في يوم وتخسري كل شيء
رقيه: على كل حال مشكورين وادوني الحاجات دي
انا: اسف يا رقيه الحاجات دي حتفضل معايا
رقيه: ليه هوا الابتزاز حيتحول من المخفي لحضرتك ؟
زينب: احترمي نفسك يا رقيه دا جزاته بعد ما عمل كل دا وخاطر بنفسه عشانك؟
انا: وطي صوتك يا حبيبتي انا عملت كدا عشانك وعشان رشرش والراجل الكبير اللي قاعد في الصاله وخلي بالك انتي من هنا ورايح تحت وصايتي وححسب عليكي كل خطوه وتصرف وحتى نفس والحرية اللي كنتي تتمتعي بيها انتهت والا سيكون تصرفي معاكي شكل ثاني واتفضلي اطلعي بره تقعدي بأدبك وتلزمي حدودك
وخرجت للصاله
زينب: متكدرش نفسك ياحبيبي احنه محتاجينك وتعالا نطلع نقعد مع الجماعه وطلعنا قعدنا معاهم واتكلمنا وضحكنا الا رقيه اللي كانت قالبه خلقتها وقامو الجماعه راح بيتهم وسعد وماما راحو يرتاحو
انا: زينب يا حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب
زينب: عارفه يا حبيبي وموضوع رقيه ممكن يكون حرك جواك اللي عايز تطلبه وانا مش ممكن ارفض ولا حتى تحتاج تطلب انته معاك حق وانا اللي بطلب منك تتابع مسؤولياتك واتمنى عليك تطلع لسعاد
وفعلاً طلعت لسعادة طرقت الباب وفتحتها ودخلت سعاد كانت قاعده ورى مكتبها وحاطه راسها على ايديها ولما شافتني نطت على رجليها
انا: ازيك يا سعاده؟
سعاد: يا قلبي منسيتش؟
انا: انسى ؟ انسى ايه ياسعادة قلبي
ونطت حضنتني بكل قوتها
سعاد: مشتقالك قوي ياقلبي
انا: انا اكثر
وطلعتها من حضني ورفعت راسها وبوست شفايفها بوسه ورى بوسه وامص شفتها الفوق واسيبها امص اللي تحت وآخذ الاثنين ونزلت ابوس رقبتها وقلعتها هدومها وقلعتني هدومي وقلعتها واترمينا على السرير وشفايفي دايره بين خدوها ورقبتهاونزلت افعص وابوس وامص بزازها ونزلت على كسها واول ما لمسته بلساني اترعشت وكسها بيسيل منه العسل
سعاد: (مسكت ايدي وبتسحبني فوقيها) نيكه يا علي نيكه يا حبيبي مش قادره استحمل نيكني ارجوووووووك
وطاوعتها وفتحت وراكها وفرشت زبري على كسها
وابتديت ادخله سنه سنه
انا: عامله حسابك ياقلبي
سعاد: اسفه يا حبيبي مش عامله حسابي يبقىهات لبنك في طيزي او زي ما تحب
وشويه شويه دخلت زبري كله في كسها واسحبه وادخله لحد ما ابتدى بيزلفط فيها وابتديت ارهز عليها واسحبه منها عشان ابص عليه وهوا بينطر ميته وارجع ارزعه تاني وهيا بتتأوه احلى اهات ومدت ايدها
سعاد اسحبني عليك ياحبيبي
وسحبتها وقعدت عليه وهيا مطوقه رقبتي وبزازها في وشي ورايحا جايه عليه وهوه بيق في ضهرها
انا: خلاص مش قادر انا ماسك نفسي بالعافيه
ونطت من عليه وخذته في بوقها بتمص فيه وزبري بيتنفض ويرمي حممه زي البركان في بوقها اللي مش لاحق يستوعب لبني وبينزل من اطراف بوقها لحد ما خلصت وهيا مستمره تمص فيه وتلحسه وتلحس بيضانه واترمينا جنب بعض لحد ما هدينا وشلتها وخدتها للحمام قاعدتها وقعدت في ضهرها وفتحت الميه وبلعب في بزازها وهيا مريّحه ضهرها على صدري
سعاد: لسه بتحب تلعب فيهم يا قلبي ماعندك احلى منهم
انا: ما انتي عارفه يا قلب قلبي انا بحب بزازك وبزاز زينب وكريمه ورشا كل بزاز ليها ميزتها وجمالها دا انا بحب كل بزاز الستات ههههههه بس بزازك يا سعاد فيها حاجه وميزه مش موجوده عند اي ست فيها حنيه يا قلبي اذا كنتي فاكره كانو بيهدو الصداع اللي عندي
وطلعنا من الحمام ونيمت سعاد ورحت جناحي ولقيت زينب قاعده على حافة السرير وجيت قعدت جنبها
زينب: مالك يا الب قلبي
انا: زينب احكيلي بصراحه انا بسببلك اذى ولا لاء
زينب: جوزي وحبيبي وعشيقي وراجلي ادي اربع اوصاف لشخص واحد هو علي نور عيني
انا: زوجتي وحبيبتي وعشيقتي ومراتي وامي وابويا واختي وبنتي وعمري اللي راح وعمري اللي جاي واتمنى ام ابني او بنتي وخدت ايدها بوستها وكالعاده ماسابتش ايدي الا وباستها
زينب: تعالا نام يا قلب زينب وفتحت زرايرها وخادتني انام ووشي في صدرها ونمت وصحيت بعد ساعه وزينب صاحيه بتبص عليا وفتحت عيني وشوفتها ولمتها انها سابتني انام على ايدها
انا: ياااااه يا زيزي برضه خليتيني انام على ايدك وايدك تتعب يا حبيبتي
زينب: يا حبيبي انته مش كل اللي قلتهولك انا لما انيمك بالشكل دا احس كأنك ابني كمان
وقمت غسلت وشي وخذت زينب عشان ننزل تحت
زينب: استنى يا قلبي البس الروب عشان متاخدش برد
انا: يادي الروب يازيزي اتضايق منه يا حبيبتي
زينب طب البس بلوفر خفيف استنى اهو دا مالكش اي حجه عليه (وعماله تبوس فيا كثير عشان ارضى البسه) خلاص بقى ماتزعلنيش
انا: هههههه انا لو كنت عارف اني ححصل البؤس دا كله كنت لبسته من زمان
زينب: ياسلام !!! ما حنا فيها يا نور عيني
انا: لاء اوعي تبوسيني ثاني لاني مش حقدر انزل ههههههههه
نزلنا سوا على الصاله وهيا ماسكه ايدي وبنمشي ننزل السلم
ماما: (بتبص علينا وهيا مبتسمه) بسم..... ماشاء...... يا ارض احفظي ما عليكي
انا: ايه ياست الكل ايه دا كله
وقعدنا معاها والبنات جم
كريمه: كويس اننا لاقيناك يا علوه
انا: ليه يا كرميلا هو انا تايه ولا ايه
كريمه:لا العفو يا علوه بس انا محتاجه مساعده من موظف شاطر في الشركه عندك يساعدني في الدراسه او دروس عمليه في الكومبيوتر
انا: ليه انتي مش بتدرسي ؟
كريمه: لا ياحبيبي في امور في الكمبيوتر غير اللي بندرسه دي حاجات يعرفوها الناس اللي عندهم خبره وذكاء
انا ماشي حشوف الموضوع وابلغك وانتي يا سعاده عايزه ايه؟
سعاد: تقريبا نفس الشيء يا قلبي الدراسه شيء والعمل شيء ثاني عايزه اروح الشركه عشان اشوف التطبيق العملي للي درسته
انا: دي اسهل انتي تيجي اي وقت وانا حعرفك على المدير الإداري وهوا حيوريكي الشغل واسلوب الشغل وكل حاجه
زينب: انا اذا سمحتلي يا حبيبي بخصوص الموظف انته عارفه اللي ركب النظام الامني الخاص بالفلا والشركه وكل مصالحك وشركاتك اعتقد انه ممكن يفيد كريمه دا مجرد اقتراح والامر ليك في الاول والاخر وانا حقوم اقول للجماعه يجيبولك القهوه
وقامت تبلغ المطبخ بالجهاز لكنها داخت وكانت حتوقع ونطيت سندتها وواخذها على فوق وبلغت المدبرة الاتصال بالدكتور
انا: مالك يا روحي مالك يانني عيني
زينب: مفيش يا قلبي شوية دوخه وراحت وحنادي المبره تعملك القهوه وتجيبهالك هنا وان اسفه اني نغصت عليك
انا: قهوة ايه ونغصتي ايه انا قلبي وقع في رجليه
ماما: ايه ياواد مالك انته من امتى وانته خرع كدا؟
انا: دي زينب ياماما يعني انتي مش عارفه زينب ايه بالنسبالي؟
ماما: عارفه يا حبيبي عارفه بس مش عارفه انك غرقان لشوشتك ههههههههه اهو الدكتور جي يلا يا بنات اخلو الغرفه يلا
ودخل الدكتور وابتدا بفحص زينب وقاس الضغط وشاف النبض وبعد ما كمل خرجت معاه
انا: طمني يا دكتور
الدكتور : اطمن يا علي باشا مفيش حاجه حضرتك انا حكتب للهانم شوية مقويات وانصحك بدكتورة نسائيه لان الهانم تسعين في الميه حامل واسم الدكتورة حكتبهولك ممكن تاخذ الهانم لعندها والف مبروك مقدما
ورجعت دخلت على زينب وماما والبنات عندها وبوست جبينها
انا: الف مبروك ياحبيبتي يا ماما ويابنات ويا رشرش زينب حامل
وعمت الفرحه وخذتهم ما برا الجناح والكل هناني وباسو زينب وهنوها ورشا عامله زيطه عشان حيكون ليها اخ وبعد ما خرجوا بست جبينها وان قاعد جنبها على السرير
زينب: فرحان يا قلبي؟
انا فرحان ؟ انا حاسس اني طاير في السما كلمة فرحان مش كفايه توصف حالتي
ومرت الايام واتأكدنا من الحمل وبناية الشركة كملت واتلخمت في انتقال الشركة وسميت مجموعة علي عوض للمقاولات والسياحة والاستثمار ومنعت زينب من المجي للمجموعه وحتى انا ابتديت ادير المجموعه من الفلا خصوصا ان مقر المجموعه قريب من الفلا وللاسف صحة سعد تدهورت بشكل سريع ودخلناه المستشفى رقد فيها اسبوع وانتقل إلى رحمة ...... ورغم كل المقدمات اللي كنت عارف نتيجتها وان المرض دا مالوش غير نهاية واحده لكن الحزن عامل زي سكين بتحفر في القلب والمشاعر وحزنت حزن كبير خلاني اعتزلت الناس كلها ومخرجنيش من الحاله دي غير زينب
زينب: وبعدين ياقلبي لحد امتى حتفضل كدا احنه محتاجينك يا نور عيني امك واخواتك وبنتك (تقصد رشا) وانا حبيبي انا تعبانه قوي ومش رايحه للدكتوره من غيرك حتى لو اموت هنا تحت رجليك
انا:بعد الشر عنك يانور عيني
زينب: قوم يا قلبي احلق دقنك وخذني للدكتوره انا خايفه على ابننا
وقمت حلقت واستحميت وغيرت هدومي وعلى باب الجناح البنات حضنوني ورشا اتشعلقت برقبتي
رشا: ماتسيبنيش يابابا
انا: متخافيش يا حبيبتي سيبيني اخد مامتك للدكتوره وراجعلك
وخرجنا رحنا للعياده وبعد فحص زينب
الدكتوره : ايه دا يا باشا انته هامل الهانم ليه بالشكل دا
بعد ما شرحت ليها الظروف طلبت فحوصات سونار وفحوصات وبعد اجرائها كتبت ليها ادوية وفيتامينات مع توصيه بالرقود في الفراش وتقليل الحركه الشهرين الفاضلين ورجعنا الفلا واول ما وصلنا لاقينا ماما ووالد زينب واختها مستنينا وشلت زينب ودخلت فيه الفلاش
زينب: نزلني يا قلبي تقيله عليك
انا: لو اطول اشيلك طول العمر ماعنديش مانع يا نور عيني وطلعت بيها السلم لحد الصاله اللي فوق ونزلتها واتصلت بالدكتوره وطلبت منها تبعتلي الممرضه والكرسي اللي اتفقت معاها عليه واتصلت بالمجموعه يبعتو عربيه تجيبهم ؟طلبت مديري الاقسام اذا عندهم حاجه مستعجله وقعدت جنب زينب وحطت راسها على كتفي والبقيه جم لعندنا
رقيه: عيني يا عيني على الدلع
انا: دلع ايه زيزي تأشر وان انفذ وتتعب نفسها وتأشر ليه ؟ هيه تفكر وانا انفذ حتى من غير ما تقول
والدها: ما تخفي يا زينب على الراجل خليه يشوف مصالحه وكفايه دلع
الكرسي وصل وقامت زينب قعدت عليه وبتجربه وجم مدراء الاقسام وابتدينا نشوف شغلنا ومشيت الامور بشكل طبيعي اليوم دا ودخلت مع زينب الجناح بتاعنا
زينب: بقولك ايه يا قلبي انا زي مانته عارف وعايزاك تروح للبنات تشوفهم وتشوف احتياجاتهم
انا: حاضر يا حبيبتي
رحت غرفة رشا خبطت على الباب ودخلت
لحد هنا ونوصل لنهية الجز الاول من السلسله الثانيه وحنلتقي بالجزء الثاني

انا وماما وخواتي البنات /السلسلة الثانية/الجزء الثاني
وصلنا في الجزء الاول إلى اني خبطت على باب غرفة رشا ودخلت
انا: فينك يارشرش
رشا:انا هنا في الحمام ياحبيب رشرش
وقبل ما ادخل الحمام فتحت رشا الباب ووقفت قدامي عريانه وانا ببص عليها وشاورتلها تلف لفت
انا: ايه الجمال دا وكل يوم بتحلوي وجمالك بيزيد
رشا: ايه اللي بقى احلى
انا:بزازك كبرت وحلوت وطيزك ادورت
رشا: طيزي وفرادي بقت حلوه ؟
انا يجنن
رشا: مادام عجبك مش حتنيكه بقى ؟
انا: لا نخليه مره ثانيه اجيبلك مرهم عشان متتعوريش
رشا: المرهم اهو (وطلعته من الكومدينو)
انا:جبتيه منين دا ؟
رشا: عمتو كريمه ادتهولي وقالت حتحتاجيه بعدين
وقلعت هدومي ونيمتها ونمت جنبها ومديت ايدي احسس على بزازها وحلماتها وامصمص وافعص والبنت بتترعش يعني كانت مولعه قبل ما اوصل ليها ونا ببوس بطنها وسرتها وهيه بتزق بدماغي لتحت
رشا: تحت يا حبيبي تحت كسي عايز لسانك نيكه بلسانك
ونزلت لتحت وبلعب لساني على زنبورها ونزله بين شفرات كسها وهيه بزخ عسل جميل وبلعد بشعر عانتها الناعم وانزل بلساني لتحت كسها وارفع رجليها.وبتتفتح قدامي فرادها وحطيت طرف لساني على خرمها وبلف بيه مابين فرادهالخرمها واطلع بيه لحد كسها وارجع ثاني وميتها بتسيل من كسها لخرمها وبليت صباع.وابتديت ادعك فيه واضغطه على الخرم بحاول ادخله وشويه شويه دخل قد عقله وهيه اتنفضت
انا: وجعك يا قمري
رشا شويه بس مش مهم استمر
وطلعته بليته ورجعت دخلته واستمريت على كده وكل مره ادخله اكثر لحد ما دخل كله شوية وطلعته بليته ودخلته واستمريت ادخله واطلع نصه وارجع ادخله وامص والحس زنبورها وطلعت صباعي وخدت من المرهم ودهنت الخرم ودخلت المرهم بصباعي جوا خرمها ودهنت صباعين ودخلتهم وبلف بيهم جواها ودهنت راس زبري وشويه كمان حوالي الربع وحطيت راسه على خرمها وابتديت ادخل فيه بالراحه لحد ما الراس عبر وطلعته ودهنت ثاني ودخلته شويه شويه بس بحس بخرمها كانه حينشق
انا: حبيبتي كفايه عليكي المره دي عشان ما تتعوريش
رشا: زي ما تحب بس مش حتدق عليه ؟
انا: حدق ياحبيبتي بس لحد نصه مش اكتر والمره الجايه حدخل اكثر لحد ما ادخله كله
وابتديت اسحبه وادفعه وسرعت شويه شويه لحد ما قذفت لبني جواها
رشا: (بتترعش جامد) وارتخت ياه انا حاسه بلبنك جوايا دافيييي بحبك بحبك ياحبيبي
انا: بموت فيكي يا زينب بحبك بحبك بجنون يا زيزي
نسيت نفسي وارتميت على بزازها ابوس فيهم وهيه مطويه تحتي ورجليها جنب دماغها وزبري من غير ما ادفعه دخل كله فيها
طلعته منها وحطيت وشي بين بزازها
انا: بحبك محبيتش حد قبلك ولا ححب بعدك يانور عيني بحبك يا زينب
ونمت وما صحيتش الا وهيه بتحاول تسحب نفسها عشان تروح الحمام وقمت معاها استحمينا وخدت فوطه اتنشفت بيها وفتحت دولابها طلعتلي غيارات بصيت عليها
انا: ايه دول جبتيهم منين ؟
رشا: ياحبيب قلبي هدومك متوزعه عندنا على اربع دواليب هههههههه ما انته متجوز اربعه
لبست وروحت للجناح وزينب لسه نايمه بركت على ركبي ببص عليها وبملس على شعرها لحد ما فتحت عينيها وابتسمت لي وخدت شفايفها ابوس فيهم وان بقول بعد كل بوسه
انا: صباح *****الخير*****يا*****نور*****عيني
زينب: يسعد صباحك يا قلبي ايه الاصطباحه الحلوه دي ؟
انا: لو تعرفي مشتاقلك قد ايه لو كنت عارف ان الحمل حيتعبك كدا مكنتش خليتك تحملي
وفجأه دخلت ماما
ماما: صباح الخير يا حبايبي
انا وزينب :صباح الخير يا ماما
ماما: الممرضه واقفه على الباب مش راضيه تدخل بتقول سمعت صوت الباشا جوا اخرج انته روح لبنتك العربيه واقفه ومش راضيه تخرج إلا بعد ما اتبوس باباها وعشان تفطر مع البنات
وخرجت صبحت على الممرضه ورحت لعند البنات صبحت عليهم وبستهم ورشا اتشعلقت برقبتي وباستني وجريت على العربيه وبعدها كريمه
انا: وانتي يا سعاده ؟
سعاد: لا انا معنديش محاضرات وحفضل معاك اشوف الشغل
وجات الممرضه وجابت زينب على الكرسي وسألتها عن حالة زينب
الممرضه: الحمد..... اطمن يافندم الضغط كويس والاثنين الام والجنين نبضهم ممتاز عندها شوية وجع اديتها الحقنه حسب تعليمات الدكتوره وبعد الفطار حديها الدوا
انا: متشكر روحي انتي افطري على راحتك وبعدين اديها الدوا وفطرنا وطلبت القهوه في المكتب ونزلنا انا وسعاد وسبنا ماما وزينب قاعدين وشربت قهوتي ودخلنا في الشغل واطلعت على البوسطه والطلبات واديت التعليمات عن كل حاجه وجي الباشمهندس علي واتكلمت معاه عن نيتي في اني اشتري ارض اعمل فيها مزرعه متكامله وعايزك تعمل دراسه عن مشروع بالشكل دا واثناء شغلي وتوجيهاتي كنت ببص ناحية الباب وسألت عن الجنينه والاحتياجات
الباشمهندس : انا عندي اقتراح عشان ممرات العربيات في الفلاش وحضرتك سيد العارفين الشوارع دي في الصيف بتتسبب في غبار وفي الشتا بتكون وحله عايزين نحل المشكله دي وعايزين نعمل نظام ري حديث يقلل صرفيات الميه
انا: برافو ياباشمهندس نسق مع القسم الهندسي في المجموعه واعملو خطة العمل وحساب التكاليف واعرضوها عليا و بالمناسبه مين الولد اللي كان معاك في الجنينه الخلفيه
الباشمهندس: دا ابن الجنايني بيساعده في الشغل
انا: سعاد ثبتي كل الكلام والتوجيهات عندك في المفكره عشان تنبهيني عليها وبالمناسبه انتي بتسجلي في الكراسه امال الايباد فين
سعاد: سجلت كل حاجه حضرتك لان الايباد فيه باسورد انا معرفوش
والبشمهندس استأذن وخرج
انا ما تروحش الا لما تتغدى يا علي
البشمهندس خيرك سابق يا باشا بس عشان الوقت عايز اروح اشوف الاوتيل واتغدى هناك واشكر حضرتك على العربيه لانها سهلتلي كثير
وخرج وانا قلت لسعادة تعالي نشوف الجماعه
وخرجنا واول ما رحت على الباب
انا:السلام عليكم
البواب وبتوع الامن: وعليكم السلام يا باشا
انا: كنت ببص من المكتب ولاحظت انكم واقفين على رجليكم من الصبح انا مش عايز كدا عندكم كراسي تستريحو عليها بدل ما كلكم واقفين وتتعبو كلكم
ومشينا رحنا الجنينه وندهت على الجنايني وجي سلم علينا
انا: مين الولد اللي معاك ؟
الجنايني: دا ابني ياباشا بيساعدني في الشغل
انا ليه هوا ماعندوش مدرسه ؟
الجنايني: عنده يا باشا بس انا اخليه لما يكون عندي شغل كثير
انا: من هنا ورايح ميغيبش عن المدرسه وممكن يساعدك بعد المدرسه وكمان حعمله مرتب نص دوام هوا وخواته البنات واي حاجه يحتاجوها العيال للمدرسه ملزومه مني (والتفت لسعاد) ثبتي دا عندك واتسجلي كل عيال الشغالين معانا عشان المدارس (والتفت للجنايني) بلغ العيال اني عايزهم يفرحوني بنتائج دراستهم
والراجل كان عايز يوطي يبوس ايدي سحبتها من ايدو
انا: استغفر...... متعملش كدا تاني انتو كلكم اهلي وناسي وكل اللي عايزه التعليم والنتائج الكويسه
ورجعنا البيت دخلنا وطلعنا لفوق عند ماما وزينب والتفت لسعاد
انا: لو سمحتي يا سعاده تعملي قائمه بكل العيال ومدارسهم وتبلغيهم بالموضوع ومش عايز حد ينقطع او يهمل دراسته وححاسب اللي يهمل اللي يفلح فيهم يستمر والمش فالح نشوفله تصريفه
سعاد: حاضر يا قلبي بس عشان الباسورد
زينب: #نور عيني#م ع س ك ر
انا: ايه البورد دا كله طب الاولانيه فهمناها ايه معسكر دي؟
زينب: ههههههه ماما علي سعاد كريمه رشا
انا (بست جبينها) هوا انا بحبك من فراغ
زينب:فكرتو في اسم للي حيشرفنا ؟
انا: لو جي ولد نسميه سعد
زينب: ولو بنت ؟
انا: نفكر ونشوف كرملا ورشرش ونتفق لحسن الغلباويه دي حتاكل راسنا بس انا بقول يكون قريب من رشا يعني مثلاً يكون مها
وسمعنا صوت جي من برا
رشا: بابتي بابتي بابتي
انا: اهي جات عالسيره هاي
رشا: حاسه ان فيه حاجه بتحصل من ورايا
انا: مفيش حاجه بس بنفكر في اسم للي جاي وانا بقولهم لازم ناخذ رأي رشرش
رشا: طبعاً لاني انا حربيهم
وضحكنا كلنا وقالولها عن رأيي
رشا: طبعاً الاسامي الحلوه متطلعش الا من البوق الحلو دا
انا: وكمان فيه حاجه عايزكم كلكم تفرزو ملابسكم القديمه واللي مش محتاجينها عشان نديها للي محتاجها ونبتدي من الشاغالين معانا هنا ورنولي على ام رامي
لحظات وجات ام رامي
انا: (طرحت عليها الموضوع )عايزك تنسقي مع الكل بحكم معرفتك بيهم وبعيالهم وانت توزعيهم لاني واثق من حكمتك وتصرفك بعداله وما تسيبيش حد والكل من البواب للسكيورتي للأسواق والجنايني والمنظفات والطباخه وكمان الفايض من نعمة ..... خليهم ياخذوه لعيالهم ومش عايز الاقيهم في المكب وكمان موضوع مدارس عيالهم
ام رامي: الحقيقه هما طلبو يشوفون حضرتك ويشكروك بنفسهم خليهم يتفضلو
وبعد نص ساعه تقريبا جات ام رامي ومعاها كل الشاغالين بيشكرو ويدعو للهانم الحجه وللمدام زينب ولكل العيله وانا كمان شكرتهم على دعواتهم وراحو يشوفو شغلهم ويجهزو الغدا
انا: بالمناسبه يام رامي القهوه اللي شربتها الصبح كانت ممتازه استمروا عليها
ام رامي: بالهنا لحضرتك ياباشا دي من البن المحوج من العطار اللي باخد منه وحبيت حضرتك تجربو ومن هنا ورايح حنجيبها منه وانا اللي بعملهالك بنفسي يا فندم
انا:تسلم ايدك
ماما: ....يخليك ياحبيبي وتعيش وتساعد الناس الغلابه والحقيقه هما في البدايه كانو خايفين منك وماخدين فكره مش عارفه جابوها منين لكن نظرتهم ليك ابتدا تتغير من مده وبيدعولك دايماً والاحلى لما تكون دعواتهم وانا بسمعهم من غير ما يعرفو
وخدت رشرش ودخلنا غرفتها عشان تفرز الهدوم واول ما قفلنا الباب اتشعلقت برقبتي وباستني بوسه جامده
رشا: دي عشان متعة امبارح وعشان عرفت قد ايه بتحب مامتي
انا: يعني انتي متعرفيش بحب مامتك قد ايه؟
رشا:اعرف بس سرحانك امبارح وكنت بتكلمني زي ما اكون هيا وكلمتني بسمها وغرزت بتاعك كله فيا
انا: امتى حصل دا مش فاكر؟
رشا :حصل امبارح خلتني احس بالحب دا لاول مره
انا:طيب دلوقتي بيوجعك ولا لاء تعالي ورهولي
رشا: تعالا شوفو بس ما تخافش انا كويسه
وقلعت الاندر ونامت على بطنها وانا فتحت فرادها وببص على خرمها ومديت صباعي احسس عليه وطلعت منها آها جميله
رشا: مادمت هيجتو مش حسيبك الا تنيكو
انا: مش وقته الجماعه بيستنونا على الغدا
رشا: مليش دعوا نيكو بسرعه ونخرج منتأخرش
وفعلا انا كمان اتهيجت وزبري وقف تفيت على خرمها وبليت زبري وابتديت ادخله شويه شويه لحد مادخل كله وسحبته ودخلتو ثاني وهيا بتونون وتوحوح وزدت السرعه
رشا: ايوه ايوه اجمد اجمد حجيبهم اه اه اه اااااه جيب لبنك جيب لبنك
وجبت لبني وزبري كله في طيزها وخرمها بيمسك ويرخي وشلتها وهوا فيها دخلتها الحمام وقعدتها على قعدة الحمام ولبني بيطلع منها وينزل في الميه ومعاه اصوات كأنه بيعفط وحضنتها وببوس شفايفها وهيا بتترعش وماسبتهاش لحد ما هديت
انا افضلي قاعده كدا وبعدين قومي قرفصي واغسليه كويس وتعالي ورايا عشان نتغدا
وسبتها وهيا لسه مش مسيطره على نفسها السريع وخرجت وسفرة الغدا جهزت وقعدنا نتغدا وبعده شربت قهوتي وقامت ماما راحت غرفتها وفضلنا انا وزينب
انا: تحبي ازلك للجنينه تشمي هوا يانور عيني؟
زينب: لا يا قلبي مش عايزه اتعبك مش كفايه اني مقصره معاك ؟
انا: متقوليش كده انا الغلطان مكانش لازم اسمح لك تحبلي او على الاقل كنا استشرنا دكتوره قبل كده
زينب: ياحبيبي انا مستعده ادفع عمري عشان اجيبلك العيل اللي نفسك فيه ويحمل اسمك في الدنيا ديا
انا: عيل ايه يانور عيني انا مش عايز غيرك
زينب : اصبر يا حبيبي فات الكثير وروح نام عند سعاد انا عارفه انك بترتاح عندها روح يا حبيبي متعذبنيش مش قادره اشوفك كده
وقمت من عندها ورحت عند سعاد خبطت على الباب ودخلت واول ماشافتني سعاد قامت
سعاد: مالك يا قلبي ؟
انا: مفيش بس عايز انام عندك
سعاد تعالا يا حبيبي تعالا نام وارتاح وانا تحت امرك
انا: انا تعبان وعايز انام في حضنك
وخدتني سعاد في حضنها ونمت على طول وصحيت بعد ساعتين نزلت لغرفة المكتب اشتغل على فكرة الإنتاج الزراعي وعملت اتصالات كثيره مع معارف وقرايب ومسؤولين وكان عندي اتصال مع ابن عم ابويا وباب المكتب خبط ودخلت ام رامي
ام رامي: العشا جاهز ياباشا
انا: قوليلهم يتعشو انا مشغول ومليش نفس
ورجعت للتليفون
انا:ايوه يا عم الحج المساحه كام واسم المالك
الحج: المساحه كبيره معرفش تطلع كام وكل اللي عارفه صاحبها كان باشا كبير واستولى عليها الإصلاح الزراعي ورجعت تاني لملكية عيلته وفي ورثة
انا: طيب ياعمي اذا ممكن تجمعلي معلومات عن العزبه وانا حبقى اجي ضيف على حضرتك في وقت ثاني لان الموضوع مينفعش في التلفون
الحج:نتشرف بيك يا باشا تنورنا
انا لا يعمي باشا ايه حضرتك عمنا وسندنا وضهرنا واهل البلد اهلي وعزوتي
الحج: اصيل يابني كأني بكلم المرحوم والدك الف رحمه ونور عليه وتشرف وتآنس في وقت
انا: مع السلامه يا عمي
الحج: مع الف سلامه ياولدي
ودخلت زينب بتمشي على رجليها ونطيتورحت عليها
انا: زينب ايه يانور عيني ازاي نزلتي كده لوحدك
زينب: مهو انته سايبني وعايزني اكل لوحدي
انا: ازاي اسيبك يا روح الروح
رشا: احم احم نحن هنا
وشلتها وبطلع بيها لفوق
زينب : نزلني يا قلبي ثقيله عليك (وحطت وشها في رقبتي)
وصلتها وبنزلها وماسك ذراعها عشان اقعدها
انا: على مهلك استريحي
زينب: تعبتك يا حبيبي
رشا: ياخرابي عالدلع
انا: اخرسي يا بت حسابك بعدين
رشا: وان مالي هيه نور عينك وروح روحك حكمت رأيها تنزلك متقولي حاجه ياجدتي
ماما: بس اسكتي وكلي مش حيعملك حاجه
كملنا العشا وقعدنا ورنيت على ام رامي وجات بسرعه
ام رامي: تحت امرك يا باشا
انا: قهوتك يا ام رامي وعصير فرش لزينب هانم وشوفي الباقيين يشربو ايه
ام رامي: امرك يا ياباشا والتفتت ناحية ماما والبنات شافت طلباتهم ونزلت تجيبهم
ورن جهاز الباب
البواب: لا مؤاخذه يا باشا عم محمود سواق خط مدرسة الهانم الصغيره عايز يشوف حضرتك
انا: دخلو المكتب وانا جاي
رشا: ايوه يا بابا هوا قاللي بس انا نسيت
انا:حسابك ثقل يا رشا
ونزلت اشوف الراجل
محمود: اسف يا باشا اذا كنت جيت في وقت مش مناسب
انا: اهلا بيك يا اسطا
محمود: انا عندي خدامك معاه دبلوم صنايع وبيشتغل في ورشة ميكانيك بس هوا ميكانيكي مكائن ثقيله وقلت لو تسمح تشوفلو شغلانه عند حضرتك
انا: حاضر بس نختبره الاول فإذا نجح في الاختبار حعينه في الورشه والجماعه في البا حيدوك العنوان يروح بكرا الصبح
محمود: جميلك على راسي من فوق يا باشا
انا: مفيش جمايل هوه وشطارته والتزامه
ورجعت طلعت فوق وقعدت وببص لاقيت رشا داخله في حضن جدتها
انا: البنت دي داخله في حضنك ليه يا حجه
ماما: دي حبة قلبي صحيح هيا بتغلط ولسانها طويل بس عايزه تعتذر وخايفه منك سامحها عشان خاطري وقومي اعتذري لبباكي
رشا: (ارتمت عليا وبتبوس في خدودي ) سامحني يابابتي سامحني ياحبيبي ماتقولي حاجه ياروحه
انا: (مسكتها من شعرها) امسكي لسانك
رشا :خلاص حرمت (وبوست راسها)
زينب: شوفتي بيحبك قد ايه؟
انا: سعاد ثبتي على بكرا ابن الاسطا محمود حيروح الورشه ويعملولو اختبار في ميكانيكا المكاين الثقيله ويعلموني النتيجه ومينسوش ياخدو رقم تلفونه عشان نتيجة الاختبار بس يبلغوني الاول
سعاد: حاضر حثبتها
زينب:بتفكر في ايه يا حبيبي؟
انا: مفيش شوية حاجات منتجه وتشغل ناس عاطله عن العمل ومش عايز اشغلك معايا ماما: بقولك ايه يا حبيبي التلفزيون عندي مابيجبش محطات ابقه ابعثلي حد يطلعهالي
انا: كريمه ابقي شوفي ماله على الاقل اعملي حاجه كويسه بدل ما انتي بتودودي مع البنت دي
وفضلت انا وزينب قاعدين لوحدنا
زينب: اروح اتمدد على السرير انا كويسه متخافش ولا تقلق يا قلب زينب وروح انته مطرح ماتحب
انا: جاي معاكي وحفضل جنبك لحد ما تنامي
زينب: اذا كان كدا انا موافقه
ورحنا جناحنا ونيمتها وغطيتها وافضلت مكوع جنبها املس على شعرها لحد ما نامت وقمت رحت غرفة سعاد خبطت ودخلت لقيت سعاد متمدده ومتغطيه
سعاد: اقلع هدومك وتعالا جنبي تحت الغطا
قلعت هدومي وجيت رفعت الغطاء لاقيتها عريانه دخلت معاها تحت الغطا
سعاد: بقولك ايه يا قلبي لو ملكش مزاج انا مش حزعل تعالا نام في حضني وبس مش عايزاك تجبر نفسك
انا: انا كمان محبش اجبرك لو مش عايزه بلاش منه ورفعت الغطا عنها وهيا فتحت وراكها وببص على كسها اللي بيلمع ومبلول خالص وجيت بينهم ونمت فوقيها وزبري راح على طول راسه داخل فيها
انا: كسك مبلول زياده
سعاد:بقاله يومين كدا عايزك ومجنني
وانا بطلع لفوق وباخد شفايفها وبدخل لساني في بقها وزبري ماشي بطريقه وبيغرز في كسها
انا:مالك يا قلبي حاسس فيكي حاجه
ماردتش عليا ومدت كفها على قفايا وسحبت وشي ناحيةها ودخلت لسانها في بوقي وانا خدته وبمص فيه وبشفط ريقها اشربه
سعاد:امممم اح اماااااي حححح
ورفعت رجليها وشبكتهم على ضهري وبتشدني عليها وزبري دخل كله فيها وكسها سخن مولع نار لدرجة اني حاسس ان زبري بيتحرق وشبكت ذراعاتها على رقبتي وبتتكلم في وداني
سعاد:اغرزه كله عايزاه يقطّعني من جوا ويدخل في رحمي ويخبط في ضهري متسيبش ولا سنتي براه اه اه اهااااااه اااااي بجيبهم يا حبي اييييييي هات هات لبنك ارويني نيك اختك اه يا قلب اختك اه ياروح اختك اه يا عشيق اختك
ومع همسه وكلامها بوداني معدتش عارف زبري هوا اللي بيثخن جواها ولا كسها هو اللي بيعصر فيه وحسيت بلبن بيتجمع من كل حته في جسمي وبيحرق ضهري وبينفجر زي البركان ومع كل دفقه بتخرج هيا بتتنفض وتقول اخ اخ اخ ايوا املا كس اختك املا عاشقانتك عايزه لبنك في قلبي وفي عقلي ويتخلط بدمي اااااااااه من عشقك ياخويه وارتخت رجليها وفكت من على ضهري ووقعت وخبطت على السرير وايديها ارتخت وكسها فك عن زبري وطلعته ورميت نفسي جنبها وانا بتنفس بالعافيه وحاسس ان زبري احترق ولما مديت ايدي امسكه لاقيته كأنه مسلوخ لاول مره بجيب ضهري من غير حركه لا رهز ولا رزع وكنت عايز احضنها وبسحبها من كتفها لانها مدياني ضهرها مش راضيه قمت ببص عليها لاقيتها حاطه كفها على بوقها
بتحاول تكتم صوت عياط جامد قلبتها وانصدمت من الدموع في عينيها
انا: مالك يا قلبي بتعيطي ليه اكونش اذيتك من غير ما احس؟
سعاد: ارجوك يا علي سيبني وروح جنب زينب ارجوك والليله آخر ليله نكون مع بعض روح جنب مراتك وسيبني
انا: انتي بتقولي ايه مش تفهميني ؟
سعاد: ارجوك ساعدني ابعد عنك انا بحس بخجل وانا بسرق حق غيري حق زينب دا انا مش قادره ابص في وشها وانا بخونها بكل انانيه ونذاله انا بكره نفسي (وتضرب نفسها بقوه وتضرب على كسها وبتقول) عقلي بيمنعني ويقولي ابعدي عنه وسيبيه لمراته وترجع شهوتي وانانيتي ودا يتغلبو عليا
ومسكت ايديها امنعها تأذي نفسها ودموعي بتنزل وانا شايفها بالحاله دي
 
  • عجبني
  • حبيته
  • نار ياحبيبي نار
التفاعلات: Metoo, عاشق المتناكات, فاشخهم اليمني و 31 آخرين
جميله البدايه
ياريت لو ممكن تطول الأجزاء
 
  • عجبني
التفاعلات: فاشخهم اليمني، البلبل الصداح و حب العائلة
كمل
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
كنت فى الانتظار على أحر من الجمر
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
انا وماما واخواتي البنات/ السلسله الثانيه/الجزء الاول
كنا في السلسلة الاولى اتكلمنه وشاورنا على حاجات حصلت من غير توضيح للتفاصيل تخص شخصيات قصتي وعشان كدا حنرجع لورى ونبتدي من موضوع رقيه وكل التفاصيل اللي رويناها ووصلنا لاستلامي الصور وافلام الفديو الواضحه والصور والمجموعه كلها لرقيه بأوضاع مختلفه ومع كدا ممكن اننا نشكك في صحتها لكن الفديوهات كأنها افلام بورن وبرضاها بسبب اطمئنانها للشخص دا ووقتها قلت لزينب تبلغها بس بعد جوازنا وعشان نفصل قلت لزينب انها تعزم باباها ورقيه وفعلاً جم وقعدو معانا واتغدينا سوا كل دا ورقيه متعرفش الموضوع اللي مستنيها شويه وتركنا باباها وسعد وماما قاعدين ودخلنا المكتب واتكلمت زينب معاها بالموضوع وزي ما اتوقعت رقيه انكرت كل حاجه
قولتلها
انا:اسمعيني يا رقيه واهدي وفكري بعقل وعشان اكون واضح كل اللي عند (******) موجود عندي وكل اللي عملناه كان لمصلحتك وعشان تتخلصي من المشكله اللي عملالك قلق ونزيف الاموال اللي حتخلص في يوم وتخسري كل شيء
رقيه: على كل حال مشكورين وادوني الحاجات دي
انا: اسف يا رقيه الحاجات دي حتفضل معايا
رقيه: ليه هوا الابتزاز حيتحول من المخفي لحضرتك ؟
زينب: احترمي نفسك يا رقيه دا جزاته بعد ما عمل كل دا وخاطر بنفسه عشانك؟
انا: وطي صوتك يا حبيبتي انا عملت كدا عشانك وعشان رشرش والراجل الكبير اللي قاعد في الصاله وخلي بالك انتي من هنا ورايح تحت وصايتي وححسب عليكي كل خطوه وتصرف وحتى نفس والحرية اللي كنتي تتمتعي بيها انتهت والا سيكون تصرفي معاكي شكل ثاني واتفضلي اطلعي بره تقعدي بأدبك وتلزمي حدودك
وخرجت للصاله
زينب: متكدرش نفسك ياحبيبي احنه محتاجينك وتعالا نطلع نقعد مع الجماعه وطلعنا قعدنا معاهم واتكلمنا وضحكنا الا رقيه اللي كانت قالبه خلقتها وقامو الجماعه راح بيتهم وسعد وماما راحو يرتاحو
انا: زينب يا حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب
زينب: عارفه يا حبيبي وموضوع رقيه ممكن يكون حرك جواك اللي عايز تطلبه وانا مش ممكن ارفض ولا حتى تحتاج تطلب انته معاك حق وانا اللي بطلب منك تتابع مسؤولياتك واتمنى عليك تطلع لسعاد
وفعلاً طلعت لسعادة طرقت الباب وفتحتها ودخلت سعاد كانت قاعده ورى مكتبها وحاطه راسها على ايديها ولما شافتني نطت على رجليها
انا: ازيك يا سعاده؟
سعاد: يا قلبي منسيتش؟
انا: انسى ؟ انسى ايه ياسعادة قلبي
ونطت حضنتني بكل قوتها
سعاد: مشتقالك قوي ياقلبي
انا: انا اكثر
وطلعتها من حضني ورفعت راسها وبوست شفايفها بوسه ورى بوسه وامص شفتها الفوق واسيبها امص اللي تحت وآخذ الاثنين ونزلت ابوس رقبتها وقلعتها هدومها وقلعتني هدومي وقلعتها واترمينا على السرير وشفايفي دايره بين خدوها ورقبتهاونزلت افعص وابوس وامص بزازها ونزلت على كسها واول ما لمسته بلساني اترعشت وكسها بيسيل منه العسل
سعاد: (مسكت ايدي وبتسحبني فوقيها) نيكه يا علي نيكه يا حبيبي مش قادره استحمل نيكني ارجوووووووك
وطاوعتها وفتحت وراكها وفرشت زبري على كسها
وابتديت ادخله سنه سنه
انا: عامله حسابك ياقلبي
سعاد: اسفه يا حبيبي مش عامله حسابي يبقىهات لبنك في طيزي او زي ما تحب
وشويه شويه دخلت زبري كله في كسها واسحبه وادخله لحد ما ابتدى بيزلفط فيها وابتديت ارهز عليها واسحبه منها عشان ابص عليه وهوا بينطر ميته وارجع ارزعه تاني وهيا بتتأوه احلى اهات ومدت ايدها
سعاد اسحبني عليك ياحبيبي
وسحبتها وقعدت عليه وهيا مطوقه رقبتي وبزازها في وشي ورايحا جايه عليه وهوه بيق في ضهرها
انا: خلاص مش قادر انا ماسك نفسي بالعافيه
ونطت من عليه وخذته في بوقها بتمص فيه وزبري بيتنفض ويرمي حممه زي البركان في بوقها اللي مش لاحق يستوعب لبني وبينزل من اطراف بوقها لحد ما خلصت وهيا مستمره تمص فيه وتلحسه وتلحس بيضانه واترمينا جنب بعض لحد ما هدينا وشلتها وخدتها للحمام قاعدتها وقعدت في ضهرها وفتحت الميه وبلعب في بزازها وهيا مريّحه ضهرها على صدري
سعاد: لسه بتحب تلعب فيهم يا قلبي ماعندك احلى منهم
انا: ما انتي عارفه يا قلب قلبي انا بحب بزازك وبزاز زينب وكريمه ورشا كل بزاز ليها ميزتها وجمالها دا انا بحب كل بزاز الستات ههههههه بس بزازك يا سعاد فيها حاجه وميزه مش موجوده عند اي ست فيها حنيه يا قلبي اذا كنتي فاكره كانو بيهدو الصداع اللي عندي
وطلعنا من الحمام ونيمت سعاد ورحت جناحي ولقيت زينب قاعده على حافة السرير وجيت قعدت جنبها
زينب: مالك يا الب قلبي
انا: زينب احكيلي بصراحه انا بسببلك اذى ولا لاء
زينب: جوزي وحبيبي وعشيقي وراجلي ادي اربع اوصاف لشخص واحد هو علي نور عيني
انا: زوجتي وحبيبتي وعشيقتي ومراتي وامي وابويا واختي وبنتي وعمري اللي راح وعمري اللي جاي واتمنى ام ابني او بنتي وخدت ايدها بوستها وكالعاده ماسابتش ايدي الا وباستها
زينب: تعالا نام يا قلب زينب وفتحت زرايرها وخادتني انام ووشي في صدرها ونمت وصحيت بعد ساعه وزينب صاحيه بتبص عليا وفتحت عيني وشوفتها ولمتها انها سابتني انام على ايدها
انا: ياااااه يا زيزي برضه خليتيني انام على ايدك وايدك تتعب يا حبيبتي
زينب: يا حبيبي انته مش كل اللي قلتهولك انا لما انيمك بالشكل دا احس كأنك ابني كمان
وقمت غسلت وشي وخذت زينب عشان ننزل تحت
زينب: استنى يا قلبي البس الروب عشان متاخدش برد
انا: يادي الروب يازيزي اتضايق منه يا حبيبتي
زينب طب البس بلوفر خفيف استنى اهو دا مالكش اي حجه عليه (وعماله تبوس فيا كثير عشان ارضى البسه) خلاص بقى ماتزعلنيش
انا: هههههه انا لو كنت عارف اني ححصل البؤس دا كله كنت لبسته من زمان
زينب: ياسلام !!! ما حنا فيها يا نور عيني
انا: لاء اوعي تبوسيني ثاني لاني مش حقدر انزل ههههههههه
نزلنا سوا على الصاله وهيا ماسكه ايدي وبنمشي ننزل السلم
ماما: (بتبص علينا وهيا مبتسمه) بسم..... ماشاء...... يا ارض احفظي ما عليكي
انا: ايه ياست الكل ايه دا كله
وقعدنا معاها والبنات جم
كريمه: كويس اننا لاقيناك يا علوه
انا: ليه يا كرميلا هو انا تايه ولا ايه
كريمه:لا العفو يا علوه بس انا محتاجه مساعده من موظف شاطر في الشركه عندك يساعدني في الدراسه او دروس عمليه في الكومبيوتر
انا: ليه انتي مش بتدرسي ؟
كريمه: لا ياحبيبي في امور في الكمبيوتر غير اللي بندرسه دي حاجات يعرفوها الناس اللي عندهم خبره وذكاء
انا ماشي حشوف الموضوع وابلغك وانتي يا سعاده عايزه ايه؟
سعاد: تقريبا نفس الشيء يا قلبي الدراسه شيء والعمل شيء ثاني عايزه اروح الشركه عشان اشوف التطبيق العملي للي درسته
انا: دي اسهل انتي تيجي اي وقت وانا حعرفك على المدير الإداري وهوا حيوريكي الشغل واسلوب الشغل وكل حاجه
زينب: انا اذا سمحتلي يا حبيبي بخصوص الموظف انته عارفه اللي ركب النظام الامني الخاص بالفلا والشركه وكل مصالحك وشركاتك اعتقد انه ممكن يفيد كريمه دا مجرد اقتراح والامر ليك في الاول والاخر وانا حقوم اقول للجماعه يجيبولك القهوه
وقامت تبلغ المطبخ بالجهاز لكنها داخت وكانت حتوقع ونطيت سندتها وواخذها على فوق وبلغت المدبرة الاتصال بالدكتور
انا: مالك يا روحي مالك يانني عيني
زينب: مفيش يا قلبي شوية دوخه وراحت وحنادي المبره تعملك القهوه وتجيبهالك هنا وان اسفه اني نغصت عليك
انا: قهوة ايه ونغصتي ايه انا قلبي وقع في رجليه
ماما: ايه ياواد مالك انته من امتى وانته خرع كدا؟
انا: دي زينب ياماما يعني انتي مش عارفه زينب ايه بالنسبالي؟
ماما: عارفه يا حبيبي عارفه بس مش عارفه انك غرقان لشوشتك ههههههههه اهو الدكتور جي يلا يا بنات اخلو الغرفه يلا
ودخل الدكتور وابتدا بفحص زينب وقاس الضغط وشاف النبض وبعد ما كمل خرجت معاه
انا: طمني يا دكتور
الدكتور : اطمن يا علي باشا مفيش حاجه حضرتك انا حكتب للهانم شوية مقويات وانصحك بدكتورة نسائيه لان الهانم تسعين في الميه حامل واسم الدكتورة حكتبهولك ممكن تاخذ الهانم لعندها والف مبروك مقدما
ورجعت دخلت على زينب وماما والبنات عندها وبوست جبينها
انا: الف مبروك ياحبيبتي يا ماما ويابنات ويا رشرش زينب حامل
وعمت الفرحه وخذتهم ما برا الجناح والكل هناني وباسو زينب وهنوها ورشا عامله زيطه عشان حيكون ليها اخ وبعد ما خرجوا بست جبينها وان قاعد جنبها على السرير
زينب: فرحان يا قلبي؟
انا فرحان ؟ انا حاسس اني طاير في السما كلمة فرحان مش كفايه توصف حالتي
ومرت الايام واتأكدنا من الحمل وبناية الشركة كملت واتلخمت في انتقال الشركة وسميت مجموعة علي عوض للمقاولات والسياحة والاستثمار ومنعت زينب من المجي للمجموعه وحتى انا ابتديت ادير المجموعه من الفلا خصوصا ان مقر المجموعه قريب من الفلا وللاسف صحة سعد تدهورت بشكل سريع ودخلناه المستشفى رقد فيها اسبوع وانتقل إلى رحمة ...... ورغم كل المقدمات اللي كنت عارف نتيجتها وان المرض دا مالوش غير نهاية واحده لكن الحزن عامل زي سكين بتحفر في القلب والمشاعر وحزنت حزن كبير خلاني اعتزلت الناس كلها ومخرجنيش من الحاله دي غير زينب
زينب: وبعدين ياقلبي لحد امتى حتفضل كدا احنه محتاجينك يا نور عيني امك واخواتك وبنتك (تقصد رشا) وانا حبيبي انا تعبانه قوي ومش رايحه للدكتوره من غيرك حتى لو اموت هنا تحت رجليك
انا:بعد الشر عنك يانور عيني
زينب: قوم يا قلبي احلق دقنك وخذني للدكتوره انا خايفه على ابننا
وقمت حلقت واستحميت وغيرت هدومي وعلى باب الجناح البنات حضنوني ورشا اتشعلقت برقبتي
رشا: ماتسيبنيش يابابا
انا: متخافيش يا حبيبتي سيبيني اخد مامتك للدكتوره وراجعلك
وخرجنا رحنا للعياده وبعد فحص زينب
الدكتوره : ايه دا يا باشا انته هامل الهانم ليه بالشكل دا
بعد ما شرحت ليها الظروف طلبت فحوصات سونار وفحوصات وبعد اجرائها كتبت ليها ادوية وفيتامينات مع توصيه بالرقود في الفراش وتقليل الحركه الشهرين الفاضلين ورجعنا الفلا واول ما وصلنا لاقينا ماما ووالد زينب واختها مستنينا وشلت زينب ودخلت فيه الفلاش
زينب: نزلني يا قلبي تقيله عليك
انا: لو اطول اشيلك طول العمر ماعنديش مانع يا نور عيني وطلعت بيها السلم لحد الصاله اللي فوق ونزلتها واتصلت بالدكتوره وطلبت منها تبعتلي الممرضه والكرسي اللي اتفقت معاها عليه واتصلت بالمجموعه يبعتو عربيه تجيبهم ؟طلبت مديري الاقسام اذا عندهم حاجه مستعجله وقعدت جنب زينب وحطت راسها على كتفي والبقيه جم لعندنا
رقيه: عيني يا عيني على الدلع
انا: دلع ايه زيزي تأشر وان انفذ وتتعب نفسها وتأشر ليه ؟ هيه تفكر وانا انفذ حتى من غير ما تقول
والدها: ما تخفي يا زينب على الراجل خليه يشوف مصالحه وكفايه دلع
الكرسي وصل وقامت زينب قعدت عليه وبتجربه وجم مدراء الاقسام وابتدينا نشوف شغلنا ومشيت الامور بشكل طبيعي اليوم دا ودخلت مع زينب الجناح بتاعنا
زينب: بقولك ايه يا قلبي انا زي مانته عارف وعايزاك تروح للبنات تشوفهم وتشوف احتياجاتهم
انا: حاضر يا حبيبتي
رحت غرفة رشا خبطت على الباب ودخلت
لحد هنا ونوصل لنهية الجز الاول من السلسله الثانيه وحنلتقي بالجزء الثاني
جميله جدا كمل
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
ياريت متتأخرش علينا
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
انا وماما واخواتي البنات/ السلسله الثانيه/الجزء الاول
كنا في السلسلة الاولى اتكلمنه وشاورنا على حاجات حصلت من غير توضيح للتفاصيل تخص شخصيات قصتي وعشان كدا حنرجع لورى ونبتدي من موضوع رقيه وكل التفاصيل اللي رويناها ووصلنا لاستلامي الصور وافلام الفديو الواضحه والصور والمجموعه كلها لرقيه بأوضاع مختلفه ومع كدا ممكن اننا نشكك في صحتها لكن الفديوهات كأنها افلام بورن وبرضاها بسبب اطمئنانها للشخص دا ووقتها قلت لزينب تبلغها بس بعد جوازنا وعشان نفصل قلت لزينب انها تعزم باباها ورقيه وفعلاً جم وقعدو معانا واتغدينا سوا كل دا ورقيه متعرفش الموضوع اللي مستنيها شويه وتركنا باباها وسعد وماما قاعدين ودخلنا المكتب واتكلمت زينب معاها بالموضوع وزي ما اتوقعت رقيه انكرت كل حاجه
قولتلها
انا:اسمعيني يا رقيه واهدي وفكري بعقل وعشان اكون واضح كل اللي عند (******) موجود عندي وكل اللي عملناه كان لمصلحتك وعشان تتخلصي من المشكله اللي عملالك قلق ونزيف الاموال اللي حتخلص في يوم وتخسري كل شيء
رقيه: على كل حال مشكورين وادوني الحاجات دي
انا: اسف يا رقيه الحاجات دي حتفضل معايا
رقيه: ليه هوا الابتزاز حيتحول من المخفي لحضرتك ؟
زينب: احترمي نفسك يا رقيه دا جزاته بعد ما عمل كل دا وخاطر بنفسه عشانك؟
انا: وطي صوتك يا حبيبتي انا عملت كدا عشانك وعشان رشرش والراجل الكبير اللي قاعد في الصاله وخلي بالك انتي من هنا ورايح تحت وصايتي وححسب عليكي كل خطوه وتصرف وحتى نفس والحرية اللي كنتي تتمتعي بيها انتهت والا سيكون تصرفي معاكي شكل ثاني واتفضلي اطلعي بره تقعدي بأدبك وتلزمي حدودك
وخرجت للصاله
زينب: متكدرش نفسك ياحبيبي احنه محتاجينك وتعالا نطلع نقعد مع الجماعه وطلعنا قعدنا معاهم واتكلمنا وضحكنا الا رقيه اللي كانت قالبه خلقتها وقامو الجماعه راح بيتهم وسعد وماما راحو يرتاحو
انا: زينب يا حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب
زينب: عارفه يا حبيبي وموضوع رقيه ممكن يكون حرك جواك اللي عايز تطلبه وانا مش ممكن ارفض ولا حتى تحتاج تطلب انته معاك حق وانا اللي بطلب منك تتابع مسؤولياتك واتمنى عليك تطلع لسعاد
وفعلاً طلعت لسعادة طرقت الباب وفتحتها ودخلت سعاد كانت قاعده ورى مكتبها وحاطه راسها على ايديها ولما شافتني نطت على رجليها
انا: ازيك يا سعاده؟
سعاد: يا قلبي منسيتش؟
انا: انسى ؟ انسى ايه ياسعادة قلبي
ونطت حضنتني بكل قوتها
سعاد: مشتقالك قوي ياقلبي
انا: انا اكثر
وطلعتها من حضني ورفعت راسها وبوست شفايفها بوسه ورى بوسه وامص شفتها الفوق واسيبها امص اللي تحت وآخذ الاثنين ونزلت ابوس رقبتها وقلعتها هدومها وقلعتني هدومي وقلعتها واترمينا على السرير وشفايفي دايره بين خدوها ورقبتهاونزلت افعص وابوس وامص بزازها ونزلت على كسها واول ما لمسته بلساني اترعشت وكسها بيسيل منه العسل
سعاد: (مسكت ايدي وبتسحبني فوقيها) نيكه يا علي نيكه يا حبيبي مش قادره استحمل نيكني ارجوووووووك
وطاوعتها وفتحت وراكها وفرشت زبري على كسها
وابتديت ادخله سنه سنه
انا: عامله حسابك ياقلبي
سعاد: اسفه يا حبيبي مش عامله حسابي يبقىهات لبنك في طيزي او زي ما تحب
وشويه شويه دخلت زبري كله في كسها واسحبه وادخله لحد ما ابتدى بيزلفط فيها وابتديت ارهز عليها واسحبه منها عشان ابص عليه وهوا بينطر ميته وارجع ارزعه تاني وهيا بتتأوه احلى اهات ومدت ايدها
سعاد اسحبني عليك ياحبيبي
وسحبتها وقعدت عليه وهيا مطوقه رقبتي وبزازها في وشي ورايحا جايه عليه وهوه بيق في ضهرها
انا: خلاص مش قادر انا ماسك نفسي بالعافيه
ونطت من عليه وخذته في بوقها بتمص فيه وزبري بيتنفض ويرمي حممه زي البركان في بوقها اللي مش لاحق يستوعب لبني وبينزل من اطراف بوقها لحد ما خلصت وهيا مستمره تمص فيه وتلحسه وتلحس بيضانه واترمينا جنب بعض لحد ما هدينا وشلتها وخدتها للحمام قاعدتها وقعدت في ضهرها وفتحت الميه وبلعب في بزازها وهيا مريّحه ضهرها على صدري
سعاد: لسه بتحب تلعب فيهم يا قلبي ماعندك احلى منهم
انا: ما انتي عارفه يا قلب قلبي انا بحب بزازك وبزاز زينب وكريمه ورشا كل بزاز ليها ميزتها وجمالها دا انا بحب كل بزاز الستات ههههههه بس بزازك يا سعاد فيها حاجه وميزه مش موجوده عند اي ست فيها حنيه يا قلبي اذا كنتي فاكره كانو بيهدو الصداع اللي عندي
وطلعنا من الحمام ونيمت سعاد ورحت جناحي ولقيت زينب قاعده على حافة السرير وجيت قعدت جنبها
زينب: مالك يا الب قلبي
انا: زينب احكيلي بصراحه انا بسببلك اذى ولا لاء
زينب: جوزي وحبيبي وعشيقي وراجلي ادي اربع اوصاف لشخص واحد هو علي نور عيني
انا: زوجتي وحبيبتي وعشيقتي ومراتي وامي وابويا واختي وبنتي وعمري اللي راح وعمري اللي جاي واتمنى ام ابني او بنتي وخدت ايدها بوستها وكالعاده ماسابتش ايدي الا وباستها
زينب: تعالا نام يا قلب زينب وفتحت زرايرها وخادتني انام ووشي في صدرها ونمت وصحيت بعد ساعه وزينب صاحيه بتبص عليا وفتحت عيني وشوفتها ولمتها انها سابتني انام على ايدها
انا: ياااااه يا زيزي برضه خليتيني انام على ايدك وايدك تتعب يا حبيبتي
زينب: يا حبيبي انته مش كل اللي قلتهولك انا لما انيمك بالشكل دا احس كأنك ابني كمان
وقمت غسلت وشي وخذت زينب عشان ننزل تحت
زينب: استنى يا قلبي البس الروب عشان متاخدش برد
انا: يادي الروب يازيزي اتضايق منه يا حبيبتي
زينب طب البس بلوفر خفيف استنى اهو دا مالكش اي حجه عليه (وعماله تبوس فيا كثير عشان ارضى البسه) خلاص بقى ماتزعلنيش
انا: هههههه انا لو كنت عارف اني ححصل البؤس دا كله كنت لبسته من زمان
زينب: ياسلام !!! ما حنا فيها يا نور عيني
انا: لاء اوعي تبوسيني ثاني لاني مش حقدر انزل ههههههههه
نزلنا سوا على الصاله وهيا ماسكه ايدي وبنمشي ننزل السلم
ماما: (بتبص علينا وهيا مبتسمه) بسم..... ماشاء...... يا ارض احفظي ما عليكي
انا: ايه ياست الكل ايه دا كله
وقعدنا معاها والبنات جم
كريمه: كويس اننا لاقيناك يا علوه
انا: ليه يا كرميلا هو انا تايه ولا ايه
كريمه:لا العفو يا علوه بس انا محتاجه مساعده من موظف شاطر في الشركه عندك يساعدني في الدراسه او دروس عمليه في الكومبيوتر
انا: ليه انتي مش بتدرسي ؟
كريمه: لا ياحبيبي في امور في الكمبيوتر غير اللي بندرسه دي حاجات يعرفوها الناس اللي عندهم خبره وذكاء
انا ماشي حشوف الموضوع وابلغك وانتي يا سعاده عايزه ايه؟
سعاد: تقريبا نفس الشيء يا قلبي الدراسه شيء والعمل شيء ثاني عايزه اروح الشركه عشان اشوف التطبيق العملي للي درسته
انا: دي اسهل انتي تيجي اي وقت وانا حعرفك على المدير الإداري وهوا حيوريكي الشغل واسلوب الشغل وكل حاجه
زينب: انا اذا سمحتلي يا حبيبي بخصوص الموظف انته عارفه اللي ركب النظام الامني الخاص بالفلا والشركه وكل مصالحك وشركاتك اعتقد انه ممكن يفيد كريمه دا مجرد اقتراح والامر ليك في الاول والاخر وانا حقوم اقول للجماعه يجيبولك القهوه
وقامت تبلغ المطبخ بالجهاز لكنها داخت وكانت حتوقع ونطيت سندتها وواخذها على فوق وبلغت المدبرة الاتصال بالدكتور
انا: مالك يا روحي مالك يانني عيني
زينب: مفيش يا قلبي شوية دوخه وراحت وحنادي المبره تعملك القهوه وتجيبهالك هنا وان اسفه اني نغصت عليك
انا: قهوة ايه ونغصتي ايه انا قلبي وقع في رجليه
ماما: ايه ياواد مالك انته من امتى وانته خرع كدا؟
انا: دي زينب ياماما يعني انتي مش عارفه زينب ايه بالنسبالي؟
ماما: عارفه يا حبيبي عارفه بس مش عارفه انك غرقان لشوشتك ههههههههه اهو الدكتور جي يلا يا بنات اخلو الغرفه يلا
ودخل الدكتور وابتدا بفحص زينب وقاس الضغط وشاف النبض وبعد ما كمل خرجت معاه
انا: طمني يا دكتور
الدكتور : اطمن يا علي باشا مفيش حاجه حضرتك انا حكتب للهانم شوية مقويات وانصحك بدكتورة نسائيه لان الهانم تسعين في الميه حامل واسم الدكتورة حكتبهولك ممكن تاخذ الهانم لعندها والف مبروك مقدما
ورجعت دخلت على زينب وماما والبنات عندها وبوست جبينها
انا: الف مبروك ياحبيبتي يا ماما ويابنات ويا رشرش زينب حامل
وعمت الفرحه وخذتهم ما برا الجناح والكل هناني وباسو زينب وهنوها ورشا عامله زيطه عشان حيكون ليها اخ وبعد ما خرجوا بست جبينها وان قاعد جنبها على السرير
زينب: فرحان يا قلبي؟
انا فرحان ؟ انا حاسس اني طاير في السما كلمة فرحان مش كفايه توصف حالتي
ومرت الايام واتأكدنا من الحمل وبناية الشركة كملت واتلخمت في انتقال الشركة وسميت مجموعة علي عوض للمقاولات والسياحة والاستثمار ومنعت زينب من المجي للمجموعه وحتى انا ابتديت ادير المجموعه من الفلا خصوصا ان مقر المجموعه قريب من الفلا وللاسف صحة سعد تدهورت بشكل سريع ودخلناه المستشفى رقد فيها اسبوع وانتقل إلى رحمة ...... ورغم كل المقدمات اللي كنت عارف نتيجتها وان المرض دا مالوش غير نهاية واحده لكن الحزن عامل زي سكين بتحفر في القلب والمشاعر وحزنت حزن كبير خلاني اعتزلت الناس كلها ومخرجنيش من الحاله دي غير زينب
زينب: وبعدين ياقلبي لحد امتى حتفضل كدا احنه محتاجينك يا نور عيني امك واخواتك وبنتك (تقصد رشا) وانا حبيبي انا تعبانه قوي ومش رايحه للدكتوره من غيرك حتى لو اموت هنا تحت رجليك
انا:بعد الشر عنك يانور عيني
زينب: قوم يا قلبي احلق دقنك وخذني للدكتوره انا خايفه على ابننا
وقمت حلقت واستحميت وغيرت هدومي وعلى باب الجناح البنات حضنوني ورشا اتشعلقت برقبتي
رشا: ماتسيبنيش يابابا
انا: متخافيش يا حبيبتي سيبيني اخد مامتك للدكتوره وراجعلك
وخرجنا رحنا للعياده وبعد فحص زينب
الدكتوره : ايه دا يا باشا انته هامل الهانم ليه بالشكل دا
بعد ما شرحت ليها الظروف طلبت فحوصات سونار وفحوصات وبعد اجرائها كتبت ليها ادوية وفيتامينات مع توصيه بالرقود في الفراش وتقليل الحركه الشهرين الفاضلين ورجعنا الفلا واول ما وصلنا لاقينا ماما ووالد زينب واختها مستنينا وشلت زينب ودخلت فيه الفلاش
زينب: نزلني يا قلبي تقيله عليك
انا: لو اطول اشيلك طول العمر ماعنديش مانع يا نور عيني وطلعت بيها السلم لحد الصاله اللي فوق ونزلتها واتصلت بالدكتوره وطلبت منها تبعتلي الممرضه والكرسي اللي اتفقت معاها عليه واتصلت بالمجموعه يبعتو عربيه تجيبهم ؟طلبت مديري الاقسام اذا عندهم حاجه مستعجله وقعدت جنب زينب وحطت راسها على كتفي والبقيه جم لعندنا
رقيه: عيني يا عيني على الدلع
انا: دلع ايه زيزي تأشر وان انفذ وتتعب نفسها وتأشر ليه ؟ هيه تفكر وانا انفذ حتى من غير ما تقول
والدها: ما تخفي يا زينب على الراجل خليه يشوف مصالحه وكفايه دلع
الكرسي وصل وقامت زينب قعدت عليه وبتجربه وجم مدراء الاقسام وابتدينا نشوف شغلنا ومشيت الامور بشكل طبيعي اليوم دا ودخلت مع زينب الجناح بتاعنا
زينب: بقولك ايه يا قلبي انا زي مانته عارف وعايزاك تروح للبنات تشوفهم وتشوف احتياجاتهم
انا: حاضر يا حبيبتي
رحت غرفة رشا خبطت على الباب ودخلت
لحد هنا ونوصل لنهية الجز الاول من السلسله الثانيه وحنلتقي بالجزء الثاني
بداية جميلة بالتوفيق
 
  • عجبني
التفاعلات: حب العائلة و البلبل الصداح
تم إضافة الجزء الثاني
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
انا وماما واخواتي البنات/ السلسله الثانيه/الجزء الاول
كنا في السلسلة الاولى اتكلمنه وشاورنا على حاجات حصلت من غير توضيح للتفاصيل تخص شخصيات قصتي وعشان كدا حنرجع لورى ونبتدي من موضوع رقيه وكل التفاصيل اللي رويناها ووصلنا لاستلامي الصور وافلام الفديو الواضحه والصور والمجموعه كلها لرقيه بأوضاع مختلفه ومع كدا ممكن اننا نشكك في صحتها لكن الفديوهات كأنها افلام بورن وبرضاها بسبب اطمئنانها للشخص دا ووقتها قلت لزينب تبلغها بس بعد جوازنا وعشان نفصل قلت لزينب انها تعزم باباها ورقيه وفعلاً جم وقعدو معانا واتغدينا سوا كل دا ورقيه متعرفش الموضوع اللي مستنيها شويه وتركنا باباها وسعد وماما قاعدين ودخلنا المكتب واتكلمت زينب معاها بالموضوع وزي ما اتوقعت رقيه انكرت كل حاجه
قولتلها
انا:اسمعيني يا رقيه واهدي وفكري بعقل وعشان اكون واضح كل اللي عند (******) موجود عندي وكل اللي عملناه كان لمصلحتك وعشان تتخلصي من المشكله اللي عملالك قلق ونزيف الاموال اللي حتخلص في يوم وتخسري كل شيء
رقيه: على كل حال مشكورين وادوني الحاجات دي
انا: اسف يا رقيه الحاجات دي حتفضل معايا
رقيه: ليه هوا الابتزاز حيتحول من المخفي لحضرتك ؟
زينب: احترمي نفسك يا رقيه دا جزاته بعد ما عمل كل دا وخاطر بنفسه عشانك؟
انا: وطي صوتك يا حبيبتي انا عملت كدا عشانك وعشان رشرش والراجل الكبير اللي قاعد في الصاله وخلي بالك انتي من هنا ورايح تحت وصايتي وححسب عليكي كل خطوه وتصرف وحتى نفس والحرية اللي كنتي تتمتعي بيها انتهت والا سيكون تصرفي معاكي شكل ثاني واتفضلي اطلعي بره تقعدي بأدبك وتلزمي حدودك
وخرجت للصاله
زينب: متكدرش نفسك ياحبيبي احنه محتاجينك وتعالا نطلع نقعد مع الجماعه وطلعنا قعدنا معاهم واتكلمنا وضحكنا الا رقيه اللي كانت قالبه خلقتها وقامو الجماعه راح بيتهم وسعد وماما راحو يرتاحو
انا: زينب يا حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب
زينب: عارفه يا حبيبي وموضوع رقيه ممكن يكون حرك جواك اللي عايز تطلبه وانا مش ممكن ارفض ولا حتى تحتاج تطلب انته معاك حق وانا اللي بطلب منك تتابع مسؤولياتك واتمنى عليك تطلع لسعاد
وفعلاً طلعت لسعادة طرقت الباب وفتحتها ودخلت سعاد كانت قاعده ورى مكتبها وحاطه راسها على ايديها ولما شافتني نطت على رجليها
انا: ازيك يا سعاده؟
سعاد: يا قلبي منسيتش؟
انا: انسى ؟ انسى ايه ياسعادة قلبي
ونطت حضنتني بكل قوتها
سعاد: مشتقالك قوي ياقلبي
انا: انا اكثر
وطلعتها من حضني ورفعت راسها وبوست شفايفها بوسه ورى بوسه وامص شفتها الفوق واسيبها امص اللي تحت وآخذ الاثنين ونزلت ابوس رقبتها وقلعتها هدومها وقلعتني هدومي وقلعتها واترمينا على السرير وشفايفي دايره بين خدوها ورقبتهاونزلت افعص وابوس وامص بزازها ونزلت على كسها واول ما لمسته بلساني اترعشت وكسها بيسيل منه العسل
سعاد: (مسكت ايدي وبتسحبني فوقيها) نيكه يا علي نيكه يا حبيبي مش قادره استحمل نيكني ارجوووووووك
وطاوعتها وفتحت وراكها وفرشت زبري على كسها
وابتديت ادخله سنه سنه
انا: عامله حسابك ياقلبي
سعاد: اسفه يا حبيبي مش عامله حسابي يبقىهات لبنك في طيزي او زي ما تحب
وشويه شويه دخلت زبري كله في كسها واسحبه وادخله لحد ما ابتدى بيزلفط فيها وابتديت ارهز عليها واسحبه منها عشان ابص عليه وهوا بينطر ميته وارجع ارزعه تاني وهيا بتتأوه احلى اهات ومدت ايدها
سعاد اسحبني عليك ياحبيبي
وسحبتها وقعدت عليه وهيا مطوقه رقبتي وبزازها في وشي ورايحا جايه عليه وهوه بيق في ضهرها
انا: خلاص مش قادر انا ماسك نفسي بالعافيه
ونطت من عليه وخذته في بوقها بتمص فيه وزبري بيتنفض ويرمي حممه زي البركان في بوقها اللي مش لاحق يستوعب لبني وبينزل من اطراف بوقها لحد ما خلصت وهيا مستمره تمص فيه وتلحسه وتلحس بيضانه واترمينا جنب بعض لحد ما هدينا وشلتها وخدتها للحمام قاعدتها وقعدت في ضهرها وفتحت الميه وبلعب في بزازها وهيا مريّحه ضهرها على صدري
سعاد: لسه بتحب تلعب فيهم يا قلبي ماعندك احلى منهم
انا: ما انتي عارفه يا قلب قلبي انا بحب بزازك وبزاز زينب وكريمه ورشا كل بزاز ليها ميزتها وجمالها دا انا بحب كل بزاز الستات ههههههه بس بزازك يا سعاد فيها حاجه وميزه مش موجوده عند اي ست فيها حنيه يا قلبي اذا كنتي فاكره كانو بيهدو الصداع اللي عندي
وطلعنا من الحمام ونيمت سعاد ورحت جناحي ولقيت زينب قاعده على حافة السرير وجيت قعدت جنبها
زينب: مالك يا الب قلبي
انا: زينب احكيلي بصراحه انا بسببلك اذى ولا لاء
زينب: جوزي وحبيبي وعشيقي وراجلي ادي اربع اوصاف لشخص واحد هو علي نور عيني
انا: زوجتي وحبيبتي وعشيقتي ومراتي وامي وابويا واختي وبنتي وعمري اللي راح وعمري اللي جاي واتمنى ام ابني او بنتي وخدت ايدها بوستها وكالعاده ماسابتش ايدي الا وباستها
زينب: تعالا نام يا قلب زينب وفتحت زرايرها وخادتني انام ووشي في صدرها ونمت وصحيت بعد ساعه وزينب صاحيه بتبص عليا وفتحت عيني وشوفتها ولمتها انها سابتني انام على ايدها
انا: ياااااه يا زيزي برضه خليتيني انام على ايدك وايدك تتعب يا حبيبتي
زينب: يا حبيبي انته مش كل اللي قلتهولك انا لما انيمك بالشكل دا احس كأنك ابني كمان
وقمت غسلت وشي وخذت زينب عشان ننزل تحت
زينب: استنى يا قلبي البس الروب عشان متاخدش برد
انا: يادي الروب يازيزي اتضايق منه يا حبيبتي
زينب طب البس بلوفر خفيف استنى اهو دا مالكش اي حجه عليه (وعماله تبوس فيا كثير عشان ارضى البسه) خلاص بقى ماتزعلنيش
انا: هههههه انا لو كنت عارف اني ححصل البؤس دا كله كنت لبسته من زمان
زينب: ياسلام !!! ما حنا فيها يا نور عيني
انا: لاء اوعي تبوسيني ثاني لاني مش حقدر انزل ههههههههه
نزلنا سوا على الصاله وهيا ماسكه ايدي وبنمشي ننزل السلم
ماما: (بتبص علينا وهيا مبتسمه) بسم..... ماشاء...... يا ارض احفظي ما عليكي
انا: ايه ياست الكل ايه دا كله
وقعدنا معاها والبنات جم
كريمه: كويس اننا لاقيناك يا علوه
انا: ليه يا كرميلا هو انا تايه ولا ايه
كريمه:لا العفو يا علوه بس انا محتاجه مساعده من موظف شاطر في الشركه عندك يساعدني في الدراسه او دروس عمليه في الكومبيوتر
انا: ليه انتي مش بتدرسي ؟
كريمه: لا ياحبيبي في امور في الكمبيوتر غير اللي بندرسه دي حاجات يعرفوها الناس اللي عندهم خبره وذكاء
انا ماشي حشوف الموضوع وابلغك وانتي يا سعاده عايزه ايه؟
سعاد: تقريبا نفس الشيء يا قلبي الدراسه شيء والعمل شيء ثاني عايزه اروح الشركه عشان اشوف التطبيق العملي للي درسته
انا: دي اسهل انتي تيجي اي وقت وانا حعرفك على المدير الإداري وهوا حيوريكي الشغل واسلوب الشغل وكل حاجه
زينب: انا اذا سمحتلي يا حبيبي بخصوص الموظف انته عارفه اللي ركب النظام الامني الخاص بالفلا والشركه وكل مصالحك وشركاتك اعتقد انه ممكن يفيد كريمه دا مجرد اقتراح والامر ليك في الاول والاخر وانا حقوم اقول للجماعه يجيبولك القهوه
وقامت تبلغ المطبخ بالجهاز لكنها داخت وكانت حتوقع ونطيت سندتها وواخذها على فوق وبلغت المدبرة الاتصال بالدكتور
انا: مالك يا روحي مالك يانني عيني
زينب: مفيش يا قلبي شوية دوخه وراحت وحنادي المبره تعملك القهوه وتجيبهالك هنا وان اسفه اني نغصت عليك
انا: قهوة ايه ونغصتي ايه انا قلبي وقع في رجليه
ماما: ايه ياواد مالك انته من امتى وانته خرع كدا؟
انا: دي زينب ياماما يعني انتي مش عارفه زينب ايه بالنسبالي؟
ماما: عارفه يا حبيبي عارفه بس مش عارفه انك غرقان لشوشتك ههههههههه اهو الدكتور جي يلا يا بنات اخلو الغرفه يلا
ودخل الدكتور وابتدا بفحص زينب وقاس الضغط وشاف النبض وبعد ما كمل خرجت معاه
انا: طمني يا دكتور
الدكتور : اطمن يا علي باشا مفيش حاجه حضرتك انا حكتب للهانم شوية مقويات وانصحك بدكتورة نسائيه لان الهانم تسعين في الميه حامل واسم الدكتورة حكتبهولك ممكن تاخذ الهانم لعندها والف مبروك مقدما
ورجعت دخلت على زينب وماما والبنات عندها وبوست جبينها
انا: الف مبروك ياحبيبتي يا ماما ويابنات ويا رشرش زينب حامل
وعمت الفرحه وخذتهم ما برا الجناح والكل هناني وباسو زينب وهنوها ورشا عامله زيطه عشان حيكون ليها اخ وبعد ما خرجوا بست جبينها وان قاعد جنبها على السرير
زينب: فرحان يا قلبي؟
انا فرحان ؟ انا حاسس اني طاير في السما كلمة فرحان مش كفايه توصف حالتي
ومرت الايام واتأكدنا من الحمل وبناية الشركة كملت واتلخمت في انتقال الشركة وسميت مجموعة علي عوض للمقاولات والسياحة والاستثمار ومنعت زينب من المجي للمجموعه وحتى انا ابتديت ادير المجموعه من الفلا خصوصا ان مقر المجموعه قريب من الفلا وللاسف صحة سعد تدهورت بشكل سريع ودخلناه المستشفى رقد فيها اسبوع وانتقل إلى رحمة ...... ورغم كل المقدمات اللي كنت عارف نتيجتها وان المرض دا مالوش غير نهاية واحده لكن الحزن عامل زي سكين بتحفر في القلب والمشاعر وحزنت حزن كبير خلاني اعتزلت الناس كلها ومخرجنيش من الحاله دي غير زينب
زينب: وبعدين ياقلبي لحد امتى حتفضل كدا احنه محتاجينك يا نور عيني امك واخواتك وبنتك (تقصد رشا) وانا حبيبي انا تعبانه قوي ومش رايحه للدكتوره من غيرك حتى لو اموت هنا تحت رجليك
انا:بعد الشر عنك يانور عيني
زينب: قوم يا قلبي احلق دقنك وخذني للدكتوره انا خايفه على ابننا
وقمت حلقت واستحميت وغيرت هدومي وعلى باب الجناح البنات حضنوني ورشا اتشعلقت برقبتي
رشا: ماتسيبنيش يابابا
انا: متخافيش يا حبيبتي سيبيني اخد مامتك للدكتوره وراجعلك
وخرجنا رحنا للعياده وبعد فحص زينب
الدكتوره : ايه دا يا باشا انته هامل الهانم ليه بالشكل دا
بعد ما شرحت ليها الظروف طلبت فحوصات سونار وفحوصات وبعد اجرائها كتبت ليها ادوية وفيتامينات مع توصيه بالرقود في الفراش وتقليل الحركه الشهرين الفاضلين ورجعنا الفلا واول ما وصلنا لاقينا ماما ووالد زينب واختها مستنينا وشلت زينب ودخلت فيه الفلاش
زينب: نزلني يا قلبي تقيله عليك
انا: لو اطول اشيلك طول العمر ماعنديش مانع يا نور عيني وطلعت بيها السلم لحد الصاله اللي فوق ونزلتها واتصلت بالدكتوره وطلبت منها تبعتلي الممرضه والكرسي اللي اتفقت معاها عليه واتصلت بالمجموعه يبعتو عربيه تجيبهم ؟طلبت مديري الاقسام اذا عندهم حاجه مستعجله وقعدت جنب زينب وحطت راسها على كتفي والبقيه جم لعندنا
رقيه: عيني يا عيني على الدلع
انا: دلع ايه زيزي تأشر وان انفذ وتتعب نفسها وتأشر ليه ؟ هيه تفكر وانا انفذ حتى من غير ما تقول
والدها: ما تخفي يا زينب على الراجل خليه يشوف مصالحه وكفايه دلع
الكرسي وصل وقامت زينب قعدت عليه وبتجربه وجم مدراء الاقسام وابتدينا نشوف شغلنا ومشيت الامور بشكل طبيعي اليوم دا ودخلت مع زينب الجناح بتاعنا
زينب: بقولك ايه يا قلبي انا زي مانته عارف وعايزاك تروح للبنات تشوفهم وتشوف احتياجاتهم
انا: حاضر يا حبيبتي
رحت غرفة رشا خبطت على الباب ودخلت
لحد هنا ونوصل لنهية الجز الاول من السلسله الثانيه وحنلتقي بالجزء الثاني

انا وماما وخواتي البنات /السلسلة الثانية/الجزء الثاني
وصلنا في الجزء الاول إلى اني خبطت على باب غرفة رشا ودخلت
انا: فينك يارشرش
رشا:انا هنا في الحمام ياحبيب رشرش
وقبل ما ادخل الحمام فتحت رشا الباب ووقفت قدامي عريانه وانا ببص عليها وشاورتلها تلف لفت
انا: ايه الجمال دا وكل يوم بتحلوي وجمالك بيزيد
رشا: ايه اللي بقى احلى
انا:بزازك كبرت وحلوت وطيزك ادورت
رشا: طيزي وفرادي بقت حلوه ؟
انا يجنن
رشا: مادام عجبك مش حتنيكه بقى ؟
انا: لا نخليه مره ثانيه اجيبلك مرهم عشان متتعوريش
رشا: المرهم اهو (وطلعته من الكومدينو)
انا:جبتيه منين دا ؟
رشا: عمتو كريمه ادتهولي وقالت حتحتاجيه بعدين
وقلعت هدومي ونيمتها ونمت جنبها ومديت ايدي احسس على بزازها وحلماتها وامصمص وافعص والبنت بتترعش يعني كانت مولعه قبل ما اوصل ليها ونا ببوس بطنها وسرتها وهيه بتزق بدماغي لتحت
رشا: تحت يا حبيبي تحت كسي عايز لسانك نيكه بلسانك
ونزلت لتحت وبلعب لساني على زنبورها ونزله بين شفرات كسها وهيه بزخ عسل جميل وبلعد بشعر عانتها الناعم وانزل بلساني لتحت كسها وارفع رجليها.وبتتفتح قدامي فرادها وحطيت طرف لساني على خرمها وبلف بيه مابين فرادهالخرمها واطلع بيه لحد كسها وارجع ثاني وميتها بتسيل من كسها لخرمها وبليت صباع.وابتديت ادعك فيه واضغطه على الخرم بحاول ادخله وشويه شويه دخل قد عقله وهيه اتنفضت
انا: وجعك يا قمري
رشا شويه بس مش مهم استمر
وطلعته بليته ورجعت دخلته واستمريت على كده وكل مره ادخله اكثر لحد ما دخل كله شوية وطلعته بليته ودخلته واستمريت ادخله واطلع نصه وارجع ادخله وامص والحس زنبورها وطلعت صباعي وخدت من المرهم ودهنت الخرم ودخلت المرهم بصباعي جوا خرمها ودهنت صباعين ودخلتهم وبلف بيهم جواها ودهنت راس زبري وشويه كمان حوالي الربع وحطيت راسه على خرمها وابتديت ادخل فيه بالراحه لحد ما الراس عبر وطلعته ودهنت ثاني ودخلته شويه شويه بس بحس بخرمها كانه حينشق
انا: حبيبتي كفايه عليكي المره دي عشان ما تتعوريش
رشا: زي ما تحب بس مش حتدق عليه ؟
انا: حدق ياحبيبتي بس لحد نصه مش اكتر والمره الجايه حدخل اكثر لحد ما ادخله كله
وابتديت اسحبه وادفعه وسرعت شويه شويه لحد ما قذفت لبني جواها
رشا: (بتترعش جامد) وارتخت ياه انا حاسه بلبنك جوايا دافيييي بحبك بحبك ياحبيبي
انا: بموت فيكي يا زينب بحبك بحبك بجنون يا زيزي
نسيت نفسي وارتميت على بزازها ابوس فيهم وهيه مطويه تحتي ورجليها جنب دماغها وزبري من غير ما ادفعه دخل كله فيها
طلعته منها وحطيت وشي بين بزازها
انا: بحبك محبيتش حد قبلك ولا ححب بعدك يانور عيني بحبك يا زينب
ونمت وما صحيتش الا وهيه بتحاول تسحب نفسها عشان تروح الحمام وقمت معاها استحمينا وخدت فوطه اتنشفت بيها وفتحت دولابها طلعتلي غيارات بصيت عليها
انا: ايه دول جبتيهم منين ؟
رشا: ياحبيب قلبي هدومك متوزعه عندنا على اربع دواليب هههههههه ما انته متجوز اربعه
لبست وروحت للجناح وزينب لسه نايمه بركت على ركبي ببص عليها وبملس على شعرها لحد ما فتحت عينيها وابتسمت لي وخدت شفايفها ابوس فيهم وان بقول بعد كل بوسه
انا: صباح *****الخير*****يا*****نور*****عيني
زينب: يسعد صباحك يا قلبي ايه الاصطباحه الحلوه دي ؟
انا: لو تعرفي مشتاقلك قد ايه لو كنت عارف ان الحمل حيتعبك كدا مكنتش خليتك تحملي
وفجأه دخلت ماما
ماما: صباح الخير يا حبايبي
انا وزينب :صباح الخير يا ماما
ماما: الممرضه واقفه على الباب مش راضيه تدخل بتقول سمعت صوت الباشا جوا اخرج انته روح لبنتك العربيه واقفه ومش راضيه تخرج إلا بعد ما اتبوس باباها وعشان تفطر مع البنات
وخرجت صبحت على الممرضه ورحت لعند البنات صبحت عليهم وبستهم ورشا اتشعلقت برقبتي وباستني وجريت على العربيه وبعدها كريمه
انا: وانتي يا سعاده ؟
سعاد: لا انا معنديش محاضرات وحفضل معاك اشوف الشغل
وجات الممرضه وجابت زينب على الكرسي وسألتها عن حالة زينب
الممرضه: الحمد..... اطمن يافندم الضغط كويس والاثنين الام والجنين نبضهم ممتاز عندها شوية وجع اديتها الحقنه حسب تعليمات الدكتوره وبعد الفطار حديها الدوا
انا: متشكر روحي انتي افطري على راحتك وبعدين اديها الدوا وفطرنا وطلبت القهوه في المكتب ونزلنا انا وسعاد وسبنا ماما وزينب قاعدين وشربت قهوتي ودخلنا في الشغل واطلعت على البوسطه والطلبات واديت التعليمات عن كل حاجه وجي الباشمهندس علي واتكلمت معاه عن نيتي في اني اشتري ارض اعمل فيها مزرعه متكامله وعايزك تعمل دراسه عن مشروع بالشكل دا واثناء شغلي وتوجيهاتي كنت ببص ناحية الباب وسألت عن الجنينه والاحتياجات
الباشمهندس : انا عندي اقتراح عشان ممرات العربيات في الفلاش وحضرتك سيد العارفين الشوارع دي في الصيف بتتسبب في غبار وفي الشتا بتكون وحله عايزين نحل المشكله دي وعايزين نعمل نظام ري حديث يقلل صرفيات الميه
انا: برافو ياباشمهندس نسق مع القسم الهندسي في المجموعه واعملو خطة العمل وحساب التكاليف واعرضوها عليا و بالمناسبه مين الولد اللي كان معاك في الجنينه الخلفيه
الباشمهندس: دا ابن الجنايني بيساعده في الشغل
انا: سعاد ثبتي كل الكلام والتوجيهات عندك في المفكره عشان تنبهيني عليها وبالمناسبه انتي بتسجلي في الكراسه امال الايباد فين
سعاد: سجلت كل حاجه حضرتك لان الايباد فيه باسورد انا معرفوش
والبشمهندس استأذن وخرج
انا ما تروحش الا لما تتغدى يا علي
البشمهندس خيرك سابق يا باشا بس عشان الوقت عايز اروح اشوف الاوتيل واتغدى هناك واشكر حضرتك على العربيه لانها سهلتلي كثير
وخرج وانا قلت لسعادة تعالي نشوف الجماعه
وخرجنا واول ما رحت على الباب
انا:السلام عليكم
البواب وبتوع الامن: وعليكم السلام يا باشا
انا: كنت ببص من المكتب ولاحظت انكم واقفين على رجليكم من الصبح انا مش عايز كدا عندكم كراسي تستريحو عليها بدل ما كلكم واقفين وتتعبو كلكم
ومشينا رحنا الجنينه وندهت على الجنايني وجي سلم علينا
انا: مين الولد اللي معاك ؟
الجنايني: دا ابني ياباشا بيساعدني في الشغل
انا ليه هوا ماعندوش مدرسه ؟
الجنايني: عنده يا باشا بس انا اخليه لما يكون عندي شغل كثير
انا: من هنا ورايح ميغيبش عن المدرسه وممكن يساعدك بعد المدرسه وكمان حعمله مرتب نص دوام هوا وخواته البنات واي حاجه يحتاجوها العيال للمدرسه ملزومه مني (والتفت لسعاد) ثبتي دا عندك واتسجلي كل عيال الشغالين معانا عشان المدارس (والتفت للجنايني) بلغ العيال اني عايزهم يفرحوني بنتائج دراستهم
والراجل كان عايز يوطي يبوس ايدي سحبتها من ايدو
انا: استغفر...... متعملش كدا تاني انتو كلكم اهلي وناسي وكل اللي عايزه التعليم والنتائج الكويسه
ورجعنا البيت دخلنا وطلعنا لفوق عند ماما وزينب والتفت لسعاد
انا: لو سمحتي يا سعاده تعملي قائمه بكل العيال ومدارسهم وتبلغيهم بالموضوع ومش عايز حد ينقطع او يهمل دراسته وححاسب اللي يهمل اللي يفلح فيهم يستمر والمش فالح نشوفله تصريفه
سعاد: حاضر يا قلبي بس عشان الباسورد
زينب: #نور عيني#م ع س ك ر
انا: ايه البورد دا كله طب الاولانيه فهمناها ايه معسكر دي؟
زينب: ههههههه ماما علي سعاد كريمه رشا
انا (بست جبينها) هوا انا بحبك من فراغ
زينب:فكرتو في اسم للي حيشرفنا ؟
انا: لو جي ولد نسميه سعد
زينب: ولو بنت ؟
انا: نفكر ونشوف كرملا ورشرش ونتفق لحسن الغلباويه دي حتاكل راسنا بس انا بقول يكون قريب من رشا يعني مثلاً يكون مها
وسمعنا صوت جي من برا
رشا: بابتي بابتي بابتي
انا: اهي جات عالسيره هاي
رشا: حاسه ان فيه حاجه بتحصل من ورايا
انا: مفيش حاجه بس بنفكر في اسم للي جاي وانا بقولهم لازم ناخذ رأي رشرش
رشا: طبعاً لاني انا حربيهم
وضحكنا كلنا وقالولها عن رأيي
رشا: طبعاً الاسامي الحلوه متطلعش الا من البوق الحلو دا
انا: وكمان فيه حاجه عايزكم كلكم تفرزو ملابسكم القديمه واللي مش محتاجينها عشان نديها للي محتاجها ونبتدي من الشاغالين معانا هنا ورنولي على ام رامي
لحظات وجات ام رامي
انا: (طرحت عليها الموضوع )عايزك تنسقي مع الكل بحكم معرفتك بيهم وبعيالهم وانت توزعيهم لاني واثق من حكمتك وتصرفك بعداله وما تسيبيش حد والكل من البواب للسكيورتي للأسواق والجنايني والمنظفات والطباخه وكمان الفايض من نعمة ..... خليهم ياخذوه لعيالهم ومش عايز الاقيهم في المكب وكمان موضوع مدارس عيالهم
ام رامي: الحقيقه هما طلبو يشوفون حضرتك ويشكروك بنفسهم خليهم يتفضلو
وبعد نص ساعه تقريبا جات ام رامي ومعاها كل الشاغالين بيشكرو ويدعو للهانم الحجه وللمدام زينب ولكل العيله وانا كمان شكرتهم على دعواتهم وراحو يشوفو شغلهم ويجهزو الغدا
انا: بالمناسبه يام رامي القهوه اللي شربتها الصبح كانت ممتازه استمروا عليها
ام رامي: بالهنا لحضرتك ياباشا دي من البن المحوج من العطار اللي باخد منه وحبيت حضرتك تجربو ومن هنا ورايح حنجيبها منه وانا اللي بعملهالك بنفسي يا فندم
انا:تسلم ايدك
ماما: ....يخليك ياحبيبي وتعيش وتساعد الناس الغلابه والحقيقه هما في البدايه كانو خايفين منك وماخدين فكره مش عارفه جابوها منين لكن نظرتهم ليك ابتدا تتغير من مده وبيدعولك دايماً والاحلى لما تكون دعواتهم وانا بسمعهم من غير ما يعرفو
وخدت رشرش ودخلنا غرفتها عشان تفرز الهدوم واول ما قفلنا الباب اتشعلقت برقبتي وباستني بوسه جامده
رشا: دي عشان متعة امبارح وعشان عرفت قد ايه بتحب مامتي
انا: يعني انتي متعرفيش بحب مامتك قد ايه؟
رشا:اعرف بس سرحانك امبارح وكنت بتكلمني زي ما اكون هيا وكلمتني بسمها وغرزت بتاعك كله فيا
انا: امتى حصل دا مش فاكر؟
رشا :حصل امبارح خلتني احس بالحب دا لاول مره
انا:طيب دلوقتي بيوجعك ولا لاء تعالي ورهولي
رشا: تعالا شوفو بس ما تخافش انا كويسه
وقلعت الاندر ونامت على بطنها وانا فتحت فرادها وببص على خرمها ومديت صباعي احسس عليه وطلعت منها آها جميله
رشا: مادمت هيجتو مش حسيبك الا تنيكو
انا: مش وقته الجماعه بيستنونا على الغدا
رشا: مليش دعوا نيكو بسرعه ونخرج منتأخرش
وفعلا انا كمان اتهيجت وزبري وقف تفيت على خرمها وبليت زبري وابتديت ادخله شويه شويه لحد مادخل كله وسحبته ودخلتو ثاني وهيا بتونون وتوحوح وزدت السرعه
رشا: ايوه ايوه اجمد اجمد حجيبهم اه اه اه اااااه جيب لبنك جيب لبنك
وجبت لبني وزبري كله في طيزها وخرمها بيمسك ويرخي وشلتها وهوا فيها دخلتها الحمام وقعدتها على قعدة الحمام ولبني بيطلع منها وينزل في الميه ومعاه اصوات كأنه بيعفط وحضنتها وببوس شفايفها وهيا بتترعش وماسبتهاش لحد ما هديت
انا افضلي قاعده كدا وبعدين قومي قرفصي واغسليه كويس وتعالي ورايا عشان نتغدا
وسبتها وهيا لسه مش مسيطره على نفسها السريع وخرجت وسفرة الغدا جهزت وقعدنا نتغدا وبعده شربت قهوتي وقامت ماما راحت غرفتها وفضلنا انا وزينب
انا: تحبي ازلك للجنينه تشمي هوا يانور عيني؟
زينب: لا يا قلبي مش عايزه اتعبك مش كفايه اني مقصره معاك ؟
انا: متقوليش كده انا الغلطان مكانش لازم اسمح لك تحبلي او على الاقل كنا استشرنا دكتوره قبل كده
زينب: ياحبيبي انا مستعده ادفع عمري عشان اجيبلك العيل اللي نفسك فيه ويحمل اسمك في الدنيا ديا
انا: عيل ايه يانور عيني انا مش عايز غيرك
زينب : اصبر يا حبيبي فات الكثير وروح نام عند سعاد انا عارفه انك بترتاح عندها روح يا حبيبي متعذبنيش مش قادره اشوفك كده
وقمت من عندها ورحت عند سعاد خبطت على الباب ودخلت واول ماشافتني سعاد قامت
سعاد: مالك يا قلبي ؟
انا: مفيش بس عايز انام عندك
سعاد تعالا يا حبيبي تعالا نام وارتاح وانا تحت امرك
انا: انا تعبان وعايز انام في حضنك
وخدتني سعاد في حضنها ونمت على طول وصحيت بعد ساعتين نزلت لغرفة المكتب اشتغل على فكرة الإنتاج الزراعي وعملت اتصالات كثيره مع معارف وقرايب ومسؤولين وكان عندي اتصال مع ابن عم ابويا وباب المكتب خبط ودخلت ام رامي
ام رامي: العشا جاهز ياباشا
انا: قوليلهم يتعشو انا مشغول ومليش نفس
ورجعت للتليفون
انا:ايوه يا عم الحج المساحه كام واسم المالك
الحج: المساحه كبيره معرفش تطلع كام وكل اللي عارفه صاحبها كان باشا كبير واستولى عليها الإصلاح الزراعي ورجعت تاني لملكية عيلته وفي ورثة
انا: طيب ياعمي اذا ممكن تجمعلي معلومات عن العزبه وانا حبقى اجي ضيف على حضرتك في وقت ثاني لان الموضوع مينفعش في التلفون
الحج:نتشرف بيك يا باشا تنورنا
انا لا يعمي باشا ايه حضرتك عمنا وسندنا وضهرنا واهل البلد اهلي وعزوتي
الحج: اصيل يابني كأني بكلم المرحوم والدك الف رحمه ونور عليه وتشرف وتآنس في وقت
انا: مع السلامه يا عمي
الحج: مع الف سلامه ياولدي
ودخلت زينب بتمشي على رجليها ونطيتورحت عليها
انا: زينب ايه يانور عيني ازاي نزلتي كده لوحدك
زينب: مهو انته سايبني وعايزني اكل لوحدي
انا: ازاي اسيبك يا روح الروح
رشا: احم احم نحن هنا
وشلتها وبطلع بيها لفوق
زينب : نزلني يا قلبي ثقيله عليك (وحطت وشها في رقبتي)
وصلتها وبنزلها وماسك ذراعها عشان اقعدها
انا: على مهلك استريحي
زينب: تعبتك يا حبيبي
رشا: ياخرابي عالدلع
انا: اخرسي يا بت حسابك بعدين
رشا: وان مالي هيه نور عينك وروح روحك حكمت رأيها تنزلك متقولي حاجه ياجدتي
ماما: بس اسكتي وكلي مش حيعملك حاجه
كملنا العشا وقعدنا ورنيت على ام رامي وجات بسرعه
ام رامي: تحت امرك يا باشا
انا: قهوتك يا ام رامي وعصير فرش لزينب هانم وشوفي الباقيين يشربو ايه
ام رامي: امرك يا ياباشا والتفتت ناحية ماما والبنات شافت طلباتهم ونزلت تجيبهم
ورن جهاز الباب
البواب: لا مؤاخذه يا باشا عم محمود سواق خط مدرسة الهانم الصغيره عايز يشوف حضرتك
انا: دخلو المكتب وانا جاي
رشا: ايوه يا بابا هوا قاللي بس انا نسيت
انا:حسابك ثقل يا رشا
ونزلت اشوف الراجل
محمود: اسف يا باشا اذا كنت جيت في وقت مش مناسب
انا: اهلا بيك يا اسطا
محمود: انا عندي خدامك معاه دبلوم صنايع وبيشتغل في ورشة ميكانيك بس هوا ميكانيكي مكائن ثقيله وقلت لو تسمح تشوفلو شغلانه عند حضرتك
انا: حاضر بس نختبره الاول فإذا نجح في الاختبار حعينه في الورشه والجماعه في البا حيدوك العنوان يروح بكرا الصبح
محمود: جميلك على راسي من فوق يا باشا
انا: مفيش جمايل هوه وشطارته والتزامه
ورجعت طلعت فوق وقعدت وببص لاقيت رشا داخله في حضن جدتها
انا: البنت دي داخله في حضنك ليه يا حجه
ماما: دي حبة قلبي صحيح هيا بتغلط ولسانها طويل بس عايزه تعتذر وخايفه منك سامحها عشان خاطري وقومي اعتذري لبباكي
رشا: (ارتمت عليا وبتبوس في خدودي ) سامحني يابابتي سامحني ياحبيبي ماتقولي حاجه ياروحه
انا: (مسكتها من شعرها) امسكي لسانك
رشا :خلاص حرمت (وبوست راسها)
زينب: شوفتي بيحبك قد ايه؟
انا: سعاد ثبتي على بكرا ابن الاسطا محمود حيروح الورشه ويعملولو اختبار في ميكانيكا المكاين الثقيله ويعلموني النتيجه ومينسوش ياخدو رقم تلفونه عشان نتيجة الاختبار بس يبلغوني الاول
سعاد: حاضر حثبتها
زينب:بتفكر في ايه يا حبيبي؟
انا: مفيش شوية حاجات منتجه وتشغل ناس عاطله عن العمل ومش عايز اشغلك معايا ماما: بقولك ايه يا حبيبي التلفزيون عندي مابيجبش محطات ابقه ابعثلي حد يطلعهالي
انا: كريمه ابقي شوفي ماله على الاقل اعملي حاجه كويسه بدل ما انتي بتودودي مع البنت دي
وفضلت انا وزينب قاعدين لوحدنا
زينب: اروح اتمدد على السرير انا كويسه متخافش ولا تقلق يا قلب زينب وروح انته مطرح ماتحب
انا: جاي معاكي وحفضل جنبك لحد ما تنامي
زينب: اذا كان كدا انا موافقه
ورحنا جناحنا ونيمتها وغطيتها وافضلت مكوع جنبها املس على شعرها لحد ما نامت وقمت رحت غرفة سعاد خبطت ودخلت لقيت سعاد متمدده ومتغطيه
سعاد: اقلع هدومك وتعالا جنبي تحت الغطا
قلعت هدومي وجيت رفعت الغطاء لاقيتها عريانه دخلت معاها تحت الغطا
سعاد: بقولك ايه يا قلبي لو ملكش مزاج انا مش حزعل تعالا نام في حضني وبس مش عايزاك تجبر نفسك
انا: انا كمان محبش اجبرك لو مش عايزه بلاش منه ورفعت الغطا عنها وهيا فتحت وراكها وببص على كسها اللي بيلمع ومبلول خالص وجيت بينهم ونمت فوقيها وزبري راح على طول راسه داخل فيها
انا: كسك مبلول زياده
سعاد:بقاله يومين كدا عايزك ومجنني
وانا بطلع لفوق وباخد شفايفها وبدخل لساني في بقها وزبري ماشي بطريقه وبيغرز في كسها
انا:مالك يا قلبي حاسس فيكي حاجه
ماردتش عليا ومدت كفها على قفايا وسحبت وشي ناحيةها ودخلت لسانها في بوقي وانا خدته وبمص فيه وبشفط ريقها اشربه
سعاد:امممم اح اماااااي حححح
ورفعت رجليها وشبكتهم على ضهري وبتشدني عليها وزبري دخل كله فيها وكسها سخن مولع نار لدرجة اني حاسس ان زبري بيتحرق وشبكت ذراعاتها على رقبتي وبتتكلم في وداني
سعاد:اغرزه كله عايزاه يقطّعني من جوا ويدخل في رحمي ويخبط في ضهري متسيبش ولا سنتي براه اه اه اهااااااه اااااي بجيبهم يا حبي اييييييي هات هات لبنك ارويني نيك اختك اه يا قلب اختك اه ياروح اختك اه يا عشيق اختك
ومع همسه وكلامها بوداني معدتش عارف زبري هوا اللي بيثخن جواها ولا كسها هو اللي بيعصر فيه وحسيت بلبن بيتجمع من كل حته في جسمي وبيحرق ضهري وبينفجر زي البركان ومع كل دفقه بتخرج هيا بتتنفض وتقول اخ اخ اخ ايوا املا كس اختك املا عاشقانتك عايزه لبنك في قلبي وفي عقلي ويتخلط بدمي اااااااااه من عشقك ياخويه وارتخت رجليها وفكت من على ضهري ووقعت وخبطت على السرير وايديها ارتخت وكسها فك عن زبري وطلعته ورميت نفسي جنبها وانا بتنفس بالعافيه وحاسس ان زبري احترق ولما مديت ايدي امسكه لاقيته كأنه مسلوخ لاول مره بجيب ضهري من غير حركه لا رهز ولا رزع وكنت عايز احضنها وبسحبها من كتفها لانها مدياني ضهرها مش راضيه قمت ببص عليها لاقيتها حاطه كفها على بوقها
بتحاول تكتم صوت عياط جامد قلبتها وانصدمت من الدموع في عينيها
انا: مالك يا قلبي بتعيطي ليه اكونش اذيتك من غير ما احس؟
سعاد: ارجوك يا علي سيبني وروح جنب زينب ارجوك والليله آخر ليله نكون مع بعض روح جنب مراتك وسيبني
انا: انتي بتقولي ايه مش تفهميني ؟
سعاد: ارجوك ساعدني ابعد عنك انا بحس بخجل وانا بسرق حق غيري حق زينب دا انا مش قادره ابص في وشها وانا بخونها بكل انانيه ونذاله انا بكره نفسي (وتضرب نفسها بقوه وتضرب على كسها وبتقول) عقلي بيمنعني ويقولي ابعدي عنه وسيبيه لمراته وترجع شهوتي وانانيتي ودا يتغلبو عليا
ومسكت ايديها امنعها تأذي نفسها ودموعي بتنزل وانا شايفها بالحاله دي
جميل جدا جدا الجزء التاني روعه زي كل القصه روعة الروعه
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
لا تعليق على حلاوة القصة كمل
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
انا وماما واخواتي البنات/ السلسله الثانيه/الجزء الاول
كنا في السلسلة الاولى اتكلمنه وشاورنا على حاجات حصلت من غير توضيح للتفاصيل تخص شخصيات قصتي وعشان كدا حنرجع لورى ونبتدي من موضوع رقيه وكل التفاصيل اللي رويناها ووصلنا لاستلامي الصور وافلام الفديو الواضحه والصور والمجموعه كلها لرقيه بأوضاع مختلفه ومع كدا ممكن اننا نشكك في صحتها لكن الفديوهات كأنها افلام بورن وبرضاها بسبب اطمئنانها للشخص دا ووقتها قلت لزينب تبلغها بس بعد جوازنا وعشان نفصل قلت لزينب انها تعزم باباها ورقيه وفعلاً جم وقعدو معانا واتغدينا سوا كل دا ورقيه متعرفش الموضوع اللي مستنيها شويه وتركنا باباها وسعد وماما قاعدين ودخلنا المكتب واتكلمت زينب معاها بالموضوع وزي ما اتوقعت رقيه انكرت كل حاجه
قولتلها
انا:اسمعيني يا رقيه واهدي وفكري بعقل وعشان اكون واضح كل اللي عند (******) موجود عندي وكل اللي عملناه كان لمصلحتك وعشان تتخلصي من المشكله اللي عملالك قلق ونزيف الاموال اللي حتخلص في يوم وتخسري كل شيء
رقيه: على كل حال مشكورين وادوني الحاجات دي
انا: اسف يا رقيه الحاجات دي حتفضل معايا
رقيه: ليه هوا الابتزاز حيتحول من المخفي لحضرتك ؟
زينب: احترمي نفسك يا رقيه دا جزاته بعد ما عمل كل دا وخاطر بنفسه عشانك؟
انا: وطي صوتك يا حبيبتي انا عملت كدا عشانك وعشان رشرش والراجل الكبير اللي قاعد في الصاله وخلي بالك انتي من هنا ورايح تحت وصايتي وححسب عليكي كل خطوه وتصرف وحتى نفس والحرية اللي كنتي تتمتعي بيها انتهت والا سيكون تصرفي معاكي شكل ثاني واتفضلي اطلعي بره تقعدي بأدبك وتلزمي حدودك
وخرجت للصاله
زينب: متكدرش نفسك ياحبيبي احنه محتاجينك وتعالا نطلع نقعد مع الجماعه وطلعنا قعدنا معاهم واتكلمنا وضحكنا الا رقيه اللي كانت قالبه خلقتها وقامو الجماعه راح بيتهم وسعد وماما راحو يرتاحو
انا: زينب يا حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب
زينب: عارفه يا حبيبي وموضوع رقيه ممكن يكون حرك جواك اللي عايز تطلبه وانا مش ممكن ارفض ولا حتى تحتاج تطلب انته معاك حق وانا اللي بطلب منك تتابع مسؤولياتك واتمنى عليك تطلع لسعاد
وفعلاً طلعت لسعادة طرقت الباب وفتحتها ودخلت سعاد كانت قاعده ورى مكتبها وحاطه راسها على ايديها ولما شافتني نطت على رجليها
انا: ازيك يا سعاده؟
سعاد: يا قلبي منسيتش؟
انا: انسى ؟ انسى ايه ياسعادة قلبي
ونطت حضنتني بكل قوتها
سعاد: مشتقالك قوي ياقلبي
انا: انا اكثر
وطلعتها من حضني ورفعت راسها وبوست شفايفها بوسه ورى بوسه وامص شفتها الفوق واسيبها امص اللي تحت وآخذ الاثنين ونزلت ابوس رقبتها وقلعتها هدومها وقلعتني هدومي وقلعتها واترمينا على السرير وشفايفي دايره بين خدوها ورقبتهاونزلت افعص وابوس وامص بزازها ونزلت على كسها واول ما لمسته بلساني اترعشت وكسها بيسيل منه العسل
سعاد: (مسكت ايدي وبتسحبني فوقيها) نيكه يا علي نيكه يا حبيبي مش قادره استحمل نيكني ارجوووووووك
وطاوعتها وفتحت وراكها وفرشت زبري على كسها
وابتديت ادخله سنه سنه
انا: عامله حسابك ياقلبي
سعاد: اسفه يا حبيبي مش عامله حسابي يبقىهات لبنك في طيزي او زي ما تحب
وشويه شويه دخلت زبري كله في كسها واسحبه وادخله لحد ما ابتدى بيزلفط فيها وابتديت ارهز عليها واسحبه منها عشان ابص عليه وهوا بينطر ميته وارجع ارزعه تاني وهيا بتتأوه احلى اهات ومدت ايدها
سعاد اسحبني عليك ياحبيبي
وسحبتها وقعدت عليه وهيا مطوقه رقبتي وبزازها في وشي ورايحا جايه عليه وهوه بيق في ضهرها
انا: خلاص مش قادر انا ماسك نفسي بالعافيه
ونطت من عليه وخذته في بوقها بتمص فيه وزبري بيتنفض ويرمي حممه زي البركان في بوقها اللي مش لاحق يستوعب لبني وبينزل من اطراف بوقها لحد ما خلصت وهيا مستمره تمص فيه وتلحسه وتلحس بيضانه واترمينا جنب بعض لحد ما هدينا وشلتها وخدتها للحمام قاعدتها وقعدت في ضهرها وفتحت الميه وبلعب في بزازها وهيا مريّحه ضهرها على صدري
سعاد: لسه بتحب تلعب فيهم يا قلبي ماعندك احلى منهم
انا: ما انتي عارفه يا قلب قلبي انا بحب بزازك وبزاز زينب وكريمه ورشا كل بزاز ليها ميزتها وجمالها دا انا بحب كل بزاز الستات ههههههه بس بزازك يا سعاد فيها حاجه وميزه مش موجوده عند اي ست فيها حنيه يا قلبي اذا كنتي فاكره كانو بيهدو الصداع اللي عندي
وطلعنا من الحمام ونيمت سعاد ورحت جناحي ولقيت زينب قاعده على حافة السرير وجيت قعدت جنبها
زينب: مالك يا الب قلبي
انا: زينب احكيلي بصراحه انا بسببلك اذى ولا لاء
زينب: جوزي وحبيبي وعشيقي وراجلي ادي اربع اوصاف لشخص واحد هو علي نور عيني
انا: زوجتي وحبيبتي وعشيقتي ومراتي وامي وابويا واختي وبنتي وعمري اللي راح وعمري اللي جاي واتمنى ام ابني او بنتي وخدت ايدها بوستها وكالعاده ماسابتش ايدي الا وباستها
زينب: تعالا نام يا قلب زينب وفتحت زرايرها وخادتني انام ووشي في صدرها ونمت وصحيت بعد ساعه وزينب صاحيه بتبص عليا وفتحت عيني وشوفتها ولمتها انها سابتني انام على ايدها
انا: ياااااه يا زيزي برضه خليتيني انام على ايدك وايدك تتعب يا حبيبتي
زينب: يا حبيبي انته مش كل اللي قلتهولك انا لما انيمك بالشكل دا احس كأنك ابني كمان
وقمت غسلت وشي وخذت زينب عشان ننزل تحت
زينب: استنى يا قلبي البس الروب عشان متاخدش برد
انا: يادي الروب يازيزي اتضايق منه يا حبيبتي
زينب طب البس بلوفر خفيف استنى اهو دا مالكش اي حجه عليه (وعماله تبوس فيا كثير عشان ارضى البسه) خلاص بقى ماتزعلنيش
انا: هههههه انا لو كنت عارف اني ححصل البؤس دا كله كنت لبسته من زمان
زينب: ياسلام !!! ما حنا فيها يا نور عيني
انا: لاء اوعي تبوسيني ثاني لاني مش حقدر انزل ههههههههه
نزلنا سوا على الصاله وهيا ماسكه ايدي وبنمشي ننزل السلم
ماما: (بتبص علينا وهيا مبتسمه) بسم..... ماشاء...... يا ارض احفظي ما عليكي
انا: ايه ياست الكل ايه دا كله
وقعدنا معاها والبنات جم
كريمه: كويس اننا لاقيناك يا علوه
انا: ليه يا كرميلا هو انا تايه ولا ايه
كريمه:لا العفو يا علوه بس انا محتاجه مساعده من موظف شاطر في الشركه عندك يساعدني في الدراسه او دروس عمليه في الكومبيوتر
انا: ليه انتي مش بتدرسي ؟
كريمه: لا ياحبيبي في امور في الكمبيوتر غير اللي بندرسه دي حاجات يعرفوها الناس اللي عندهم خبره وذكاء
انا ماشي حشوف الموضوع وابلغك وانتي يا سعاده عايزه ايه؟
سعاد: تقريبا نفس الشيء يا قلبي الدراسه شيء والعمل شيء ثاني عايزه اروح الشركه عشان اشوف التطبيق العملي للي درسته
انا: دي اسهل انتي تيجي اي وقت وانا حعرفك على المدير الإداري وهوا حيوريكي الشغل واسلوب الشغل وكل حاجه
زينب: انا اذا سمحتلي يا حبيبي بخصوص الموظف انته عارفه اللي ركب النظام الامني الخاص بالفلا والشركه وكل مصالحك وشركاتك اعتقد انه ممكن يفيد كريمه دا مجرد اقتراح والامر ليك في الاول والاخر وانا حقوم اقول للجماعه يجيبولك القهوه
وقامت تبلغ المطبخ بالجهاز لكنها داخت وكانت حتوقع ونطيت سندتها وواخذها على فوق وبلغت المدبرة الاتصال بالدكتور
انا: مالك يا روحي مالك يانني عيني
زينب: مفيش يا قلبي شوية دوخه وراحت وحنادي المبره تعملك القهوه وتجيبهالك هنا وان اسفه اني نغصت عليك
انا: قهوة ايه ونغصتي ايه انا قلبي وقع في رجليه
ماما: ايه ياواد مالك انته من امتى وانته خرع كدا؟
انا: دي زينب ياماما يعني انتي مش عارفه زينب ايه بالنسبالي؟
ماما: عارفه يا حبيبي عارفه بس مش عارفه انك غرقان لشوشتك ههههههههه اهو الدكتور جي يلا يا بنات اخلو الغرفه يلا
ودخل الدكتور وابتدا بفحص زينب وقاس الضغط وشاف النبض وبعد ما كمل خرجت معاه
انا: طمني يا دكتور
الدكتور : اطمن يا علي باشا مفيش حاجه حضرتك انا حكتب للهانم شوية مقويات وانصحك بدكتورة نسائيه لان الهانم تسعين في الميه حامل واسم الدكتورة حكتبهولك ممكن تاخذ الهانم لعندها والف مبروك مقدما
ورجعت دخلت على زينب وماما والبنات عندها وبوست جبينها
انا: الف مبروك ياحبيبتي يا ماما ويابنات ويا رشرش زينب حامل
وعمت الفرحه وخذتهم ما برا الجناح والكل هناني وباسو زينب وهنوها ورشا عامله زيطه عشان حيكون ليها اخ وبعد ما خرجوا بست جبينها وان قاعد جنبها على السرير
زينب: فرحان يا قلبي؟
انا فرحان ؟ انا حاسس اني طاير في السما كلمة فرحان مش كفايه توصف حالتي
ومرت الايام واتأكدنا من الحمل وبناية الشركة كملت واتلخمت في انتقال الشركة وسميت مجموعة علي عوض للمقاولات والسياحة والاستثمار ومنعت زينب من المجي للمجموعه وحتى انا ابتديت ادير المجموعه من الفلا خصوصا ان مقر المجموعه قريب من الفلا وللاسف صحة سعد تدهورت بشكل سريع ودخلناه المستشفى رقد فيها اسبوع وانتقل إلى رحمة ...... ورغم كل المقدمات اللي كنت عارف نتيجتها وان المرض دا مالوش غير نهاية واحده لكن الحزن عامل زي سكين بتحفر في القلب والمشاعر وحزنت حزن كبير خلاني اعتزلت الناس كلها ومخرجنيش من الحاله دي غير زينب
زينب: وبعدين ياقلبي لحد امتى حتفضل كدا احنه محتاجينك يا نور عيني امك واخواتك وبنتك (تقصد رشا) وانا حبيبي انا تعبانه قوي ومش رايحه للدكتوره من غيرك حتى لو اموت هنا تحت رجليك
انا:بعد الشر عنك يانور عيني
زينب: قوم يا قلبي احلق دقنك وخذني للدكتوره انا خايفه على ابننا
وقمت حلقت واستحميت وغيرت هدومي وعلى باب الجناح البنات حضنوني ورشا اتشعلقت برقبتي
رشا: ماتسيبنيش يابابا
انا: متخافيش يا حبيبتي سيبيني اخد مامتك للدكتوره وراجعلك
وخرجنا رحنا للعياده وبعد فحص زينب
الدكتوره : ايه دا يا باشا انته هامل الهانم ليه بالشكل دا
بعد ما شرحت ليها الظروف طلبت فحوصات سونار وفحوصات وبعد اجرائها كتبت ليها ادوية وفيتامينات مع توصيه بالرقود في الفراش وتقليل الحركه الشهرين الفاضلين ورجعنا الفلا واول ما وصلنا لاقينا ماما ووالد زينب واختها مستنينا وشلت زينب ودخلت فيه الفلاش
زينب: نزلني يا قلبي تقيله عليك
انا: لو اطول اشيلك طول العمر ماعنديش مانع يا نور عيني وطلعت بيها السلم لحد الصاله اللي فوق ونزلتها واتصلت بالدكتوره وطلبت منها تبعتلي الممرضه والكرسي اللي اتفقت معاها عليه واتصلت بالمجموعه يبعتو عربيه تجيبهم ؟طلبت مديري الاقسام اذا عندهم حاجه مستعجله وقعدت جنب زينب وحطت راسها على كتفي والبقيه جم لعندنا
رقيه: عيني يا عيني على الدلع
انا: دلع ايه زيزي تأشر وان انفذ وتتعب نفسها وتأشر ليه ؟ هيه تفكر وانا انفذ حتى من غير ما تقول
والدها: ما تخفي يا زينب على الراجل خليه يشوف مصالحه وكفايه دلع
الكرسي وصل وقامت زينب قعدت عليه وبتجربه وجم مدراء الاقسام وابتدينا نشوف شغلنا ومشيت الامور بشكل طبيعي اليوم دا ودخلت مع زينب الجناح بتاعنا
زينب: بقولك ايه يا قلبي انا زي مانته عارف وعايزاك تروح للبنات تشوفهم وتشوف احتياجاتهم
انا: حاضر يا حبيبتي
رحت غرفة رشا خبطت على الباب ودخلت
لحد هنا ونوصل لنهية الجز الاول من السلسله الثانيه وحنلتقي بالجزء الثاني

انا وماما وخواتي البنات /السلسلة الثانية/الجزء الثاني
وصلنا في الجزء الاول إلى اني خبطت على باب غرفة رشا ودخلت
انا: فينك يارشرش
رشا:انا هنا في الحمام ياحبيب رشرش
وقبل ما ادخل الحمام فتحت رشا الباب ووقفت قدامي عريانه وانا ببص عليها وشاورتلها تلف لفت
انا: ايه الجمال دا وكل يوم بتحلوي وجمالك بيزيد
رشا: ايه اللي بقى احلى
انا:بزازك كبرت وحلوت وطيزك ادورت
رشا: طيزي وفرادي بقت حلوه ؟
انا يجنن
رشا: مادام عجبك مش حتنيكه بقى ؟
انا: لا نخليه مره ثانيه اجيبلك مرهم عشان متتعوريش
رشا: المرهم اهو (وطلعته من الكومدينو)
انا:جبتيه منين دا ؟
رشا: عمتو كريمه ادتهولي وقالت حتحتاجيه بعدين
وقلعت هدومي ونيمتها ونمت جنبها ومديت ايدي احسس على بزازها وحلماتها وامصمص وافعص والبنت بتترعش يعني كانت مولعه قبل ما اوصل ليها ونا ببوس بطنها وسرتها وهيه بتزق بدماغي لتحت
رشا: تحت يا حبيبي تحت كسي عايز لسانك نيكه بلسانك
ونزلت لتحت وبلعب لساني على زنبورها ونزله بين شفرات كسها وهيه بزخ عسل جميل وبلعد بشعر عانتها الناعم وانزل بلساني لتحت كسها وارفع رجليها.وبتتفتح قدامي فرادها وحطيت طرف لساني على خرمها وبلف بيه مابين فرادهالخرمها واطلع بيه لحد كسها وارجع ثاني وميتها بتسيل من كسها لخرمها وبليت صباع.وابتديت ادعك فيه واضغطه على الخرم بحاول ادخله وشويه شويه دخل قد عقله وهيه اتنفضت
انا: وجعك يا قمري
رشا شويه بس مش مهم استمر
وطلعته بليته ورجعت دخلته واستمريت على كده وكل مره ادخله اكثر لحد ما دخل كله شوية وطلعته بليته ودخلته واستمريت ادخله واطلع نصه وارجع ادخله وامص والحس زنبورها وطلعت صباعي وخدت من المرهم ودهنت الخرم ودخلت المرهم بصباعي جوا خرمها ودهنت صباعين ودخلتهم وبلف بيهم جواها ودهنت راس زبري وشويه كمان حوالي الربع وحطيت راسه على خرمها وابتديت ادخل فيه بالراحه لحد ما الراس عبر وطلعته ودهنت ثاني ودخلته شويه شويه بس بحس بخرمها كانه حينشق
انا: حبيبتي كفايه عليكي المره دي عشان ما تتعوريش
رشا: زي ما تحب بس مش حتدق عليه ؟
انا: حدق ياحبيبتي بس لحد نصه مش اكتر والمره الجايه حدخل اكثر لحد ما ادخله كله
وابتديت اسحبه وادفعه وسرعت شويه شويه لحد ما قذفت لبني جواها
رشا: (بتترعش جامد) وارتخت ياه انا حاسه بلبنك جوايا دافيييي بحبك بحبك ياحبيبي
انا: بموت فيكي يا زينب بحبك بحبك بجنون يا زيزي
نسيت نفسي وارتميت على بزازها ابوس فيهم وهيه مطويه تحتي ورجليها جنب دماغها وزبري من غير ما ادفعه دخل كله فيها
طلعته منها وحطيت وشي بين بزازها
انا: بحبك محبيتش حد قبلك ولا ححب بعدك يانور عيني بحبك يا زينب
ونمت وما صحيتش الا وهيه بتحاول تسحب نفسها عشان تروح الحمام وقمت معاها استحمينا وخدت فوطه اتنشفت بيها وفتحت دولابها طلعتلي غيارات بصيت عليها
انا: ايه دول جبتيهم منين ؟
رشا: ياحبيب قلبي هدومك متوزعه عندنا على اربع دواليب هههههههه ما انته متجوز اربعه
لبست وروحت للجناح وزينب لسه نايمه بركت على ركبي ببص عليها وبملس على شعرها لحد ما فتحت عينيها وابتسمت لي وخدت شفايفها ابوس فيهم وان بقول بعد كل بوسه
انا: صباح *****الخير*****يا*****نور*****عيني
زينب: يسعد صباحك يا قلبي ايه الاصطباحه الحلوه دي ؟
انا: لو تعرفي مشتاقلك قد ايه لو كنت عارف ان الحمل حيتعبك كدا مكنتش خليتك تحملي
وفجأه دخلت ماما
ماما: صباح الخير يا حبايبي
انا وزينب :صباح الخير يا ماما
ماما: الممرضه واقفه على الباب مش راضيه تدخل بتقول سمعت صوت الباشا جوا اخرج انته روح لبنتك العربيه واقفه ومش راضيه تخرج إلا بعد ما اتبوس باباها وعشان تفطر مع البنات
وخرجت صبحت على الممرضه ورحت لعند البنات صبحت عليهم وبستهم ورشا اتشعلقت برقبتي وباستني وجريت على العربيه وبعدها كريمه
انا: وانتي يا سعاده ؟
سعاد: لا انا معنديش محاضرات وحفضل معاك اشوف الشغل
وجات الممرضه وجابت زينب على الكرسي وسألتها عن حالة زينب
الممرضه: الحمد..... اطمن يافندم الضغط كويس والاثنين الام والجنين نبضهم ممتاز عندها شوية وجع اديتها الحقنه حسب تعليمات الدكتوره وبعد الفطار حديها الدوا
انا: متشكر روحي انتي افطري على راحتك وبعدين اديها الدوا وفطرنا وطلبت القهوه في المكتب ونزلنا انا وسعاد وسبنا ماما وزينب قاعدين وشربت قهوتي ودخلنا في الشغل واطلعت على البوسطه والطلبات واديت التعليمات عن كل حاجه وجي الباشمهندس علي واتكلمت معاه عن نيتي في اني اشتري ارض اعمل فيها مزرعه متكامله وعايزك تعمل دراسه عن مشروع بالشكل دا واثناء شغلي وتوجيهاتي كنت ببص ناحية الباب وسألت عن الجنينه والاحتياجات
الباشمهندس : انا عندي اقتراح عشان ممرات العربيات في الفلاش وحضرتك سيد العارفين الشوارع دي في الصيف بتتسبب في غبار وفي الشتا بتكون وحله عايزين نحل المشكله دي وعايزين نعمل نظام ري حديث يقلل صرفيات الميه
انا: برافو ياباشمهندس نسق مع القسم الهندسي في المجموعه واعملو خطة العمل وحساب التكاليف واعرضوها عليا و بالمناسبه مين الولد اللي كان معاك في الجنينه الخلفيه
الباشمهندس: دا ابن الجنايني بيساعده في الشغل
انا: سعاد ثبتي كل الكلام والتوجيهات عندك في المفكره عشان تنبهيني عليها وبالمناسبه انتي بتسجلي في الكراسه امال الايباد فين
سعاد: سجلت كل حاجه حضرتك لان الايباد فيه باسورد انا معرفوش
والبشمهندس استأذن وخرج
انا ما تروحش الا لما تتغدى يا علي
البشمهندس خيرك سابق يا باشا بس عشان الوقت عايز اروح اشوف الاوتيل واتغدى هناك واشكر حضرتك على العربيه لانها سهلتلي كثير
وخرج وانا قلت لسعادة تعالي نشوف الجماعه
وخرجنا واول ما رحت على الباب
انا:السلام عليكم
البواب وبتوع الامن: وعليكم السلام يا باشا
انا: كنت ببص من المكتب ولاحظت انكم واقفين على رجليكم من الصبح انا مش عايز كدا عندكم كراسي تستريحو عليها بدل ما كلكم واقفين وتتعبو كلكم
ومشينا رحنا الجنينه وندهت على الجنايني وجي سلم علينا
انا: مين الولد اللي معاك ؟
الجنايني: دا ابني ياباشا بيساعدني في الشغل
انا ليه هوا ماعندوش مدرسه ؟
الجنايني: عنده يا باشا بس انا اخليه لما يكون عندي شغل كثير
انا: من هنا ورايح ميغيبش عن المدرسه وممكن يساعدك بعد المدرسه وكمان حعمله مرتب نص دوام هوا وخواته البنات واي حاجه يحتاجوها العيال للمدرسه ملزومه مني (والتفت لسعاد) ثبتي دا عندك واتسجلي كل عيال الشغالين معانا عشان المدارس (والتفت للجنايني) بلغ العيال اني عايزهم يفرحوني بنتائج دراستهم
والراجل كان عايز يوطي يبوس ايدي سحبتها من ايدو
انا: استغفر...... متعملش كدا تاني انتو كلكم اهلي وناسي وكل اللي عايزه التعليم والنتائج الكويسه
ورجعنا البيت دخلنا وطلعنا لفوق عند ماما وزينب والتفت لسعاد
انا: لو سمحتي يا سعاده تعملي قائمه بكل العيال ومدارسهم وتبلغيهم بالموضوع ومش عايز حد ينقطع او يهمل دراسته وححاسب اللي يهمل اللي يفلح فيهم يستمر والمش فالح نشوفله تصريفه
سعاد: حاضر يا قلبي بس عشان الباسورد
زينب: #نور عيني#م ع س ك ر
انا: ايه البورد دا كله طب الاولانيه فهمناها ايه معسكر دي؟
زينب: ههههههه ماما علي سعاد كريمه رشا
انا (بست جبينها) هوا انا بحبك من فراغ
زينب:فكرتو في اسم للي حيشرفنا ؟
انا: لو جي ولد نسميه سعد
زينب: ولو بنت ؟
انا: نفكر ونشوف كرملا ورشرش ونتفق لحسن الغلباويه دي حتاكل راسنا بس انا بقول يكون قريب من رشا يعني مثلاً يكون مها
وسمعنا صوت جي من برا
رشا: بابتي بابتي بابتي
انا: اهي جات عالسيره هاي
رشا: حاسه ان فيه حاجه بتحصل من ورايا
انا: مفيش حاجه بس بنفكر في اسم للي جاي وانا بقولهم لازم ناخذ رأي رشرش
رشا: طبعاً لاني انا حربيهم
وضحكنا كلنا وقالولها عن رأيي
رشا: طبعاً الاسامي الحلوه متطلعش الا من البوق الحلو دا
انا: وكمان فيه حاجه عايزكم كلكم تفرزو ملابسكم القديمه واللي مش محتاجينها عشان نديها للي محتاجها ونبتدي من الشاغالين معانا هنا ورنولي على ام رامي
لحظات وجات ام رامي
انا: (طرحت عليها الموضوع )عايزك تنسقي مع الكل بحكم معرفتك بيهم وبعيالهم وانت توزعيهم لاني واثق من حكمتك وتصرفك بعداله وما تسيبيش حد والكل من البواب للسكيورتي للأسواق والجنايني والمنظفات والطباخه وكمان الفايض من نعمة ..... خليهم ياخذوه لعيالهم ومش عايز الاقيهم في المكب وكمان موضوع مدارس عيالهم
ام رامي: الحقيقه هما طلبو يشوفون حضرتك ويشكروك بنفسهم خليهم يتفضلو
وبعد نص ساعه تقريبا جات ام رامي ومعاها كل الشاغالين بيشكرو ويدعو للهانم الحجه وللمدام زينب ولكل العيله وانا كمان شكرتهم على دعواتهم وراحو يشوفو شغلهم ويجهزو الغدا
انا: بالمناسبه يام رامي القهوه اللي شربتها الصبح كانت ممتازه استمروا عليها
ام رامي: بالهنا لحضرتك ياباشا دي من البن المحوج من العطار اللي باخد منه وحبيت حضرتك تجربو ومن هنا ورايح حنجيبها منه وانا اللي بعملهالك بنفسي يا فندم
انا:تسلم ايدك
ماما: ....يخليك ياحبيبي وتعيش وتساعد الناس الغلابه والحقيقه هما في البدايه كانو خايفين منك وماخدين فكره مش عارفه جابوها منين لكن نظرتهم ليك ابتدا تتغير من مده وبيدعولك دايماً والاحلى لما تكون دعواتهم وانا بسمعهم من غير ما يعرفو
وخدت رشرش ودخلنا غرفتها عشان تفرز الهدوم واول ما قفلنا الباب اتشعلقت برقبتي وباستني بوسه جامده
رشا: دي عشان متعة امبارح وعشان عرفت قد ايه بتحب مامتي
انا: يعني انتي متعرفيش بحب مامتك قد ايه؟
رشا:اعرف بس سرحانك امبارح وكنت بتكلمني زي ما اكون هيا وكلمتني بسمها وغرزت بتاعك كله فيا
انا: امتى حصل دا مش فاكر؟
رشا :حصل امبارح خلتني احس بالحب دا لاول مره
انا:طيب دلوقتي بيوجعك ولا لاء تعالي ورهولي
رشا: تعالا شوفو بس ما تخافش انا كويسه
وقلعت الاندر ونامت على بطنها وانا فتحت فرادها وببص على خرمها ومديت صباعي احسس عليه وطلعت منها آها جميله
رشا: مادمت هيجتو مش حسيبك الا تنيكو
انا: مش وقته الجماعه بيستنونا على الغدا
رشا: مليش دعوا نيكو بسرعه ونخرج منتأخرش
وفعلا انا كمان اتهيجت وزبري وقف تفيت على خرمها وبليت زبري وابتديت ادخله شويه شويه لحد مادخل كله وسحبته ودخلتو ثاني وهيا بتونون وتوحوح وزدت السرعه
رشا: ايوه ايوه اجمد اجمد حجيبهم اه اه اه اااااه جيب لبنك جيب لبنك
وجبت لبني وزبري كله في طيزها وخرمها بيمسك ويرخي وشلتها وهوا فيها دخلتها الحمام وقعدتها على قعدة الحمام ولبني بيطلع منها وينزل في الميه ومعاه اصوات كأنه بيعفط وحضنتها وببوس شفايفها وهيا بتترعش وماسبتهاش لحد ما هديت
انا افضلي قاعده كدا وبعدين قومي قرفصي واغسليه كويس وتعالي ورايا عشان نتغدا
وسبتها وهيا لسه مش مسيطره على نفسها السريع وخرجت وسفرة الغدا جهزت وقعدنا نتغدا وبعده شربت قهوتي وقامت ماما راحت غرفتها وفضلنا انا وزينب
انا: تحبي ازلك للجنينه تشمي هوا يانور عيني؟
زينب: لا يا قلبي مش عايزه اتعبك مش كفايه اني مقصره معاك ؟
انا: متقوليش كده انا الغلطان مكانش لازم اسمح لك تحبلي او على الاقل كنا استشرنا دكتوره قبل كده
زينب: ياحبيبي انا مستعده ادفع عمري عشان اجيبلك العيل اللي نفسك فيه ويحمل اسمك في الدنيا ديا
انا: عيل ايه يانور عيني انا مش عايز غيرك
زينب : اصبر يا حبيبي فات الكثير وروح نام عند سعاد انا عارفه انك بترتاح عندها روح يا حبيبي متعذبنيش مش قادره اشوفك كده
وقمت من عندها ورحت عند سعاد خبطت على الباب ودخلت واول ماشافتني سعاد قامت
سعاد: مالك يا قلبي ؟
انا: مفيش بس عايز انام عندك
سعاد تعالا يا حبيبي تعالا نام وارتاح وانا تحت امرك
انا: انا تعبان وعايز انام في حضنك
وخدتني سعاد في حضنها ونمت على طول وصحيت بعد ساعتين نزلت لغرفة المكتب اشتغل على فكرة الإنتاج الزراعي وعملت اتصالات كثيره مع معارف وقرايب ومسؤولين وكان عندي اتصال مع ابن عم ابويا وباب المكتب خبط ودخلت ام رامي
ام رامي: العشا جاهز ياباشا
انا: قوليلهم يتعشو انا مشغول ومليش نفس
ورجعت للتليفون
انا:ايوه يا عم الحج المساحه كام واسم المالك
الحج: المساحه كبيره معرفش تطلع كام وكل اللي عارفه صاحبها كان باشا كبير واستولى عليها الإصلاح الزراعي ورجعت تاني لملكية عيلته وفي ورثة
انا: طيب ياعمي اذا ممكن تجمعلي معلومات عن العزبه وانا حبقى اجي ضيف على حضرتك في وقت ثاني لان الموضوع مينفعش في التلفون
الحج:نتشرف بيك يا باشا تنورنا
انا لا يعمي باشا ايه حضرتك عمنا وسندنا وضهرنا واهل البلد اهلي وعزوتي
الحج: اصيل يابني كأني بكلم المرحوم والدك الف رحمه ونور عليه وتشرف وتآنس في وقت
انا: مع السلامه يا عمي
الحج: مع الف سلامه ياولدي
ودخلت زينب بتمشي على رجليها ونطيتورحت عليها
انا: زينب ايه يانور عيني ازاي نزلتي كده لوحدك
زينب: مهو انته سايبني وعايزني اكل لوحدي
انا: ازاي اسيبك يا روح الروح
رشا: احم احم نحن هنا
وشلتها وبطلع بيها لفوق
زينب : نزلني يا قلبي ثقيله عليك (وحطت وشها في رقبتي)
وصلتها وبنزلها وماسك ذراعها عشان اقعدها
انا: على مهلك استريحي
زينب: تعبتك يا حبيبي
رشا: ياخرابي عالدلع
انا: اخرسي يا بت حسابك بعدين
رشا: وان مالي هيه نور عينك وروح روحك حكمت رأيها تنزلك متقولي حاجه ياجدتي
ماما: بس اسكتي وكلي مش حيعملك حاجه
كملنا العشا وقعدنا ورنيت على ام رامي وجات بسرعه
ام رامي: تحت امرك يا باشا
انا: قهوتك يا ام رامي وعصير فرش لزينب هانم وشوفي الباقيين يشربو ايه
ام رامي: امرك يا ياباشا والتفتت ناحية ماما والبنات شافت طلباتهم ونزلت تجيبهم
ورن جهاز الباب
البواب: لا مؤاخذه يا باشا عم محمود سواق خط مدرسة الهانم الصغيره عايز يشوف حضرتك
انا: دخلو المكتب وانا جاي
رشا: ايوه يا بابا هوا قاللي بس انا نسيت
انا:حسابك ثقل يا رشا
ونزلت اشوف الراجل
محمود: اسف يا باشا اذا كنت جيت في وقت مش مناسب
انا: اهلا بيك يا اسطا
محمود: انا عندي خدامك معاه دبلوم صنايع وبيشتغل في ورشة ميكانيك بس هوا ميكانيكي مكائن ثقيله وقلت لو تسمح تشوفلو شغلانه عند حضرتك
انا: حاضر بس نختبره الاول فإذا نجح في الاختبار حعينه في الورشه والجماعه في البا حيدوك العنوان يروح بكرا الصبح
محمود: جميلك على راسي من فوق يا باشا
انا: مفيش جمايل هوه وشطارته والتزامه
ورجعت طلعت فوق وقعدت وببص لاقيت رشا داخله في حضن جدتها
انا: البنت دي داخله في حضنك ليه يا حجه
ماما: دي حبة قلبي صحيح هيا بتغلط ولسانها طويل بس عايزه تعتذر وخايفه منك سامحها عشان خاطري وقومي اعتذري لبباكي
رشا: (ارتمت عليا وبتبوس في خدودي ) سامحني يابابتي سامحني ياحبيبي ماتقولي حاجه ياروحه
انا: (مسكتها من شعرها) امسكي لسانك
رشا :خلاص حرمت (وبوست راسها)
زينب: شوفتي بيحبك قد ايه؟
انا: سعاد ثبتي على بكرا ابن الاسطا محمود حيروح الورشه ويعملولو اختبار في ميكانيكا المكاين الثقيله ويعلموني النتيجه ومينسوش ياخدو رقم تلفونه عشان نتيجة الاختبار بس يبلغوني الاول
سعاد: حاضر حثبتها
زينب:بتفكر في ايه يا حبيبي؟
انا: مفيش شوية حاجات منتجه وتشغل ناس عاطله عن العمل ومش عايز اشغلك معايا ماما: بقولك ايه يا حبيبي التلفزيون عندي مابيجبش محطات ابقه ابعثلي حد يطلعهالي
انا: كريمه ابقي شوفي ماله على الاقل اعملي حاجه كويسه بدل ما انتي بتودودي مع البنت دي
وفضلت انا وزينب قاعدين لوحدنا
زينب: اروح اتمدد على السرير انا كويسه متخافش ولا تقلق يا قلب زينب وروح انته مطرح ماتحب
انا: جاي معاكي وحفضل جنبك لحد ما تنامي
زينب: اذا كان كدا انا موافقه
ورحنا جناحنا ونيمتها وغطيتها وافضلت مكوع جنبها املس على شعرها لحد ما نامت وقمت رحت غرفة سعاد خبطت ودخلت لقيت سعاد متمدده ومتغطيه
سعاد: اقلع هدومك وتعالا جنبي تحت الغطا
قلعت هدومي وجيت رفعت الغطاء لاقيتها عريانه دخلت معاها تحت الغطا
سعاد: بقولك ايه يا قلبي لو ملكش مزاج انا مش حزعل تعالا نام في حضني وبس مش عايزاك تجبر نفسك
انا: انا كمان محبش اجبرك لو مش عايزه بلاش منه ورفعت الغطا عنها وهيا فتحت وراكها وببص على كسها اللي بيلمع ومبلول خالص وجيت بينهم ونمت فوقيها وزبري راح على طول راسه داخل فيها
انا: كسك مبلول زياده
سعاد:بقاله يومين كدا عايزك ومجنني
وانا بطلع لفوق وباخد شفايفها وبدخل لساني في بقها وزبري ماشي بطريقه وبيغرز في كسها
انا:مالك يا قلبي حاسس فيكي حاجه
ماردتش عليا ومدت كفها على قفايا وسحبت وشي ناحيةها ودخلت لسانها في بوقي وانا خدته وبمص فيه وبشفط ريقها اشربه
سعاد:امممم اح اماااااي حححح
ورفعت رجليها وشبكتهم على ضهري وبتشدني عليها وزبري دخل كله فيها وكسها سخن مولع نار لدرجة اني حاسس ان زبري بيتحرق وشبكت ذراعاتها على رقبتي وبتتكلم في وداني
سعاد:اغرزه كله عايزاه يقطّعني من جوا ويدخل في رحمي ويخبط في ضهري متسيبش ولا سنتي براه اه اه اهااااااه اااااي بجيبهم يا حبي اييييييي هات هات لبنك ارويني نيك اختك اه يا قلب اختك اه ياروح اختك اه يا عشيق اختك
ومع همسه وكلامها بوداني معدتش عارف زبري هوا اللي بيثخن جواها ولا كسها هو اللي بيعصر فيه وحسيت بلبن بيتجمع من كل حته في جسمي وبيحرق ضهري وبينفجر زي البركان ومع كل دفقه بتخرج هيا بتتنفض وتقول اخ اخ اخ ايوا املا كس اختك املا عاشقانتك عايزه لبنك في قلبي وفي عقلي ويتخلط بدمي اااااااااه من عشقك ياخويه وارتخت رجليها وفكت من على ضهري ووقعت وخبطت على السرير وايديها ارتخت وكسها فك عن زبري وطلعته ورميت نفسي جنبها وانا بتنفس بالعافيه وحاسس ان زبري احترق ولما مديت ايدي امسكه لاقيته كأنه مسلوخ لاول مره بجيب ضهري من غير حركه لا رهز ولا رزع وكنت عايز احضنها وبسحبها من كتفها لانها مدياني ضهرها مش راضيه قمت ببص عليها لاقيتها حاطه كفها على بوقها
بتحاول تكتم صوت عياط جامد قلبتها وانصدمت من الدموع في عينيها
انا: مالك يا قلبي بتعيطي ليه اكونش اذيتك من غير ما احس؟
سعاد: ارجوك يا علي سيبني وروح جنب زينب ارجوك والليله آخر ليله نكون مع بعض روح جنب مراتك وسيبني
انا: انتي بتقولي ايه مش تفهميني ؟
سعاد: ارجوك ساعدني ابعد عنك انا بحس بخجل وانا بسرق حق غيري حق زينب دا انا مش قادره ابص في وشها وانا بخونها بكل انانيه ونذاله انا بكره نفسي (وتضرب نفسها بقوه وتضرب على كسها وبتقول) عقلي بيمنعني ويقولي ابعدي عنه وسيبيه لمراته وترجع شهوتي وانانيتي ودا يتغلبو عليا
ومسكت ايديها امنعها تأذي نفسها ودموعي بتنزل وانا شايفها بالحاله دي
صباحكم لو مساء ما نختلف بالفعل يالغالى قصتك دمار حبيت اوى ربط السلسلة الأولى وبداية القصه السلسلة الثانية بالفعل قصتك روووعة فى انتظار الرابع وباقي سلاسل القصة وحاول ما تتأخر
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
انا وماما واخواتي البنات/ السلسله الثانيه/الجزء الاول
كنا في السلسلة الاولى اتكلمنه وشاورنا على حاجات حصلت من غير توضيح للتفاصيل تخص شخصيات قصتي وعشان كدا حنرجع لورى ونبتدي من موضوع رقيه وكل التفاصيل اللي رويناها ووصلنا لاستلامي الصور وافلام الفديو الواضحه والصور والمجموعه كلها لرقيه بأوضاع مختلفه ومع كدا ممكن اننا نشكك في صحتها لكن الفديوهات كأنها افلام بورن وبرضاها بسبب اطمئنانها للشخص دا ووقتها قلت لزينب تبلغها بس بعد جوازنا وعشان نفصل قلت لزينب انها تعزم باباها ورقيه وفعلاً جم وقعدو معانا واتغدينا سوا كل دا ورقيه متعرفش الموضوع اللي مستنيها شويه وتركنا باباها وسعد وماما قاعدين ودخلنا المكتب واتكلمت زينب معاها بالموضوع وزي ما اتوقعت رقيه انكرت كل حاجه
قولتلها
انا:اسمعيني يا رقيه واهدي وفكري بعقل وعشان اكون واضح كل اللي عند (******) موجود عندي وكل اللي عملناه كان لمصلحتك وعشان تتخلصي من المشكله اللي عملالك قلق ونزيف الاموال اللي حتخلص في يوم وتخسري كل شيء
رقيه: على كل حال مشكورين وادوني الحاجات دي
انا: اسف يا رقيه الحاجات دي حتفضل معايا
رقيه: ليه هوا الابتزاز حيتحول من المخفي لحضرتك ؟
زينب: احترمي نفسك يا رقيه دا جزاته بعد ما عمل كل دا وخاطر بنفسه عشانك؟
انا: وطي صوتك يا حبيبتي انا عملت كدا عشانك وعشان رشرش والراجل الكبير اللي قاعد في الصاله وخلي بالك انتي من هنا ورايح تحت وصايتي وححسب عليكي كل خطوه وتصرف وحتى نفس والحرية اللي كنتي تتمتعي بيها انتهت والا سيكون تصرفي معاكي شكل ثاني واتفضلي اطلعي بره تقعدي بأدبك وتلزمي حدودك
وخرجت للصاله
زينب: متكدرش نفسك ياحبيبي احنه محتاجينك وتعالا نطلع نقعد مع الجماعه وطلعنا قعدنا معاهم واتكلمنا وضحكنا الا رقيه اللي كانت قالبه خلقتها وقامو الجماعه راح بيتهم وسعد وماما راحو يرتاحو
انا: زينب يا حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب
زينب: عارفه يا حبيبي وموضوع رقيه ممكن يكون حرك جواك اللي عايز تطلبه وانا مش ممكن ارفض ولا حتى تحتاج تطلب انته معاك حق وانا اللي بطلب منك تتابع مسؤولياتك واتمنى عليك تطلع لسعاد
وفعلاً طلعت لسعادة طرقت الباب وفتحتها ودخلت سعاد كانت قاعده ورى مكتبها وحاطه راسها على ايديها ولما شافتني نطت على رجليها
انا: ازيك يا سعاده؟
سعاد: يا قلبي منسيتش؟
انا: انسى ؟ انسى ايه ياسعادة قلبي
ونطت حضنتني بكل قوتها
سعاد: مشتقالك قوي ياقلبي
انا: انا اكثر
وطلعتها من حضني ورفعت راسها وبوست شفايفها بوسه ورى بوسه وامص شفتها الفوق واسيبها امص اللي تحت وآخذ الاثنين ونزلت ابوس رقبتها وقلعتها هدومها وقلعتني هدومي وقلعتها واترمينا على السرير وشفايفي دايره بين خدوها ورقبتهاونزلت افعص وابوس وامص بزازها ونزلت على كسها واول ما لمسته بلساني اترعشت وكسها بيسيل منه العسل
سعاد: (مسكت ايدي وبتسحبني فوقيها) نيكه يا علي نيكه يا حبيبي مش قادره استحمل نيكني ارجوووووووك
وطاوعتها وفتحت وراكها وفرشت زبري على كسها
وابتديت ادخله سنه سنه
انا: عامله حسابك ياقلبي
سعاد: اسفه يا حبيبي مش عامله حسابي يبقىهات لبنك في طيزي او زي ما تحب
وشويه شويه دخلت زبري كله في كسها واسحبه وادخله لحد ما ابتدى بيزلفط فيها وابتديت ارهز عليها واسحبه منها عشان ابص عليه وهوا بينطر ميته وارجع ارزعه تاني وهيا بتتأوه احلى اهات ومدت ايدها
سعاد اسحبني عليك ياحبيبي
وسحبتها وقعدت عليه وهيا مطوقه رقبتي وبزازها في وشي ورايحا جايه عليه وهوه بيق في ضهرها
انا: خلاص مش قادر انا ماسك نفسي بالعافيه
ونطت من عليه وخذته في بوقها بتمص فيه وزبري بيتنفض ويرمي حممه زي البركان في بوقها اللي مش لاحق يستوعب لبني وبينزل من اطراف بوقها لحد ما خلصت وهيا مستمره تمص فيه وتلحسه وتلحس بيضانه واترمينا جنب بعض لحد ما هدينا وشلتها وخدتها للحمام قاعدتها وقعدت في ضهرها وفتحت الميه وبلعب في بزازها وهيا مريّحه ضهرها على صدري
سعاد: لسه بتحب تلعب فيهم يا قلبي ماعندك احلى منهم
انا: ما انتي عارفه يا قلب قلبي انا بحب بزازك وبزاز زينب وكريمه ورشا كل بزاز ليها ميزتها وجمالها دا انا بحب كل بزاز الستات ههههههه بس بزازك يا سعاد فيها حاجه وميزه مش موجوده عند اي ست فيها حنيه يا قلبي اذا كنتي فاكره كانو بيهدو الصداع اللي عندي
وطلعنا من الحمام ونيمت سعاد ورحت جناحي ولقيت زينب قاعده على حافة السرير وجيت قعدت جنبها
زينب: مالك يا الب قلبي
انا: زينب احكيلي بصراحه انا بسببلك اذى ولا لاء
زينب: جوزي وحبيبي وعشيقي وراجلي ادي اربع اوصاف لشخص واحد هو علي نور عيني
انا: زوجتي وحبيبتي وعشيقتي ومراتي وامي وابويا واختي وبنتي وعمري اللي راح وعمري اللي جاي واتمنى ام ابني او بنتي وخدت ايدها بوستها وكالعاده ماسابتش ايدي الا وباستها
زينب: تعالا نام يا قلب زينب وفتحت زرايرها وخادتني انام ووشي في صدرها ونمت وصحيت بعد ساعه وزينب صاحيه بتبص عليا وفتحت عيني وشوفتها ولمتها انها سابتني انام على ايدها
انا: ياااااه يا زيزي برضه خليتيني انام على ايدك وايدك تتعب يا حبيبتي
زينب: يا حبيبي انته مش كل اللي قلتهولك انا لما انيمك بالشكل دا احس كأنك ابني كمان
وقمت غسلت وشي وخذت زينب عشان ننزل تحت
زينب: استنى يا قلبي البس الروب عشان متاخدش برد
انا: يادي الروب يازيزي اتضايق منه يا حبيبتي
زينب طب البس بلوفر خفيف استنى اهو دا مالكش اي حجه عليه (وعماله تبوس فيا كثير عشان ارضى البسه) خلاص بقى ماتزعلنيش
انا: هههههه انا لو كنت عارف اني ححصل البؤس دا كله كنت لبسته من زمان
زينب: ياسلام !!! ما حنا فيها يا نور عيني
انا: لاء اوعي تبوسيني ثاني لاني مش حقدر انزل ههههههههه
نزلنا سوا على الصاله وهيا ماسكه ايدي وبنمشي ننزل السلم
ماما: (بتبص علينا وهيا مبتسمه) بسم..... ماشاء...... يا ارض احفظي ما عليكي
انا: ايه ياست الكل ايه دا كله
وقعدنا معاها والبنات جم
كريمه: كويس اننا لاقيناك يا علوه
انا: ليه يا كرميلا هو انا تايه ولا ايه
كريمه:لا العفو يا علوه بس انا محتاجه مساعده من موظف شاطر في الشركه عندك يساعدني في الدراسه او دروس عمليه في الكومبيوتر
انا: ليه انتي مش بتدرسي ؟
كريمه: لا ياحبيبي في امور في الكمبيوتر غير اللي بندرسه دي حاجات يعرفوها الناس اللي عندهم خبره وذكاء
انا ماشي حشوف الموضوع وابلغك وانتي يا سعاده عايزه ايه؟
سعاد: تقريبا نفس الشيء يا قلبي الدراسه شيء والعمل شيء ثاني عايزه اروح الشركه عشان اشوف التطبيق العملي للي درسته
انا: دي اسهل انتي تيجي اي وقت وانا حعرفك على المدير الإداري وهوا حيوريكي الشغل واسلوب الشغل وكل حاجه
زينب: انا اذا سمحتلي يا حبيبي بخصوص الموظف انته عارفه اللي ركب النظام الامني الخاص بالفلا والشركه وكل مصالحك وشركاتك اعتقد انه ممكن يفيد كريمه دا مجرد اقتراح والامر ليك في الاول والاخر وانا حقوم اقول للجماعه يجيبولك القهوه
وقامت تبلغ المطبخ بالجهاز لكنها داخت وكانت حتوقع ونطيت سندتها وواخذها على فوق وبلغت المدبرة الاتصال بالدكتور
انا: مالك يا روحي مالك يانني عيني
زينب: مفيش يا قلبي شوية دوخه وراحت وحنادي المبره تعملك القهوه وتجيبهالك هنا وان اسفه اني نغصت عليك
انا: قهوة ايه ونغصتي ايه انا قلبي وقع في رجليه
ماما: ايه ياواد مالك انته من امتى وانته خرع كدا؟
انا: دي زينب ياماما يعني انتي مش عارفه زينب ايه بالنسبالي؟
ماما: عارفه يا حبيبي عارفه بس مش عارفه انك غرقان لشوشتك ههههههههه اهو الدكتور جي يلا يا بنات اخلو الغرفه يلا
ودخل الدكتور وابتدا بفحص زينب وقاس الضغط وشاف النبض وبعد ما كمل خرجت معاه
انا: طمني يا دكتور
الدكتور : اطمن يا علي باشا مفيش حاجه حضرتك انا حكتب للهانم شوية مقويات وانصحك بدكتورة نسائيه لان الهانم تسعين في الميه حامل واسم الدكتورة حكتبهولك ممكن تاخذ الهانم لعندها والف مبروك مقدما
ورجعت دخلت على زينب وماما والبنات عندها وبوست جبينها
انا: الف مبروك ياحبيبتي يا ماما ويابنات ويا رشرش زينب حامل
وعمت الفرحه وخذتهم ما برا الجناح والكل هناني وباسو زينب وهنوها ورشا عامله زيطه عشان حيكون ليها اخ وبعد ما خرجوا بست جبينها وان قاعد جنبها على السرير
زينب: فرحان يا قلبي؟
انا فرحان ؟ انا حاسس اني طاير في السما كلمة فرحان مش كفايه توصف حالتي
ومرت الايام واتأكدنا من الحمل وبناية الشركة كملت واتلخمت في انتقال الشركة وسميت مجموعة علي عوض للمقاولات والسياحة والاستثمار ومنعت زينب من المجي للمجموعه وحتى انا ابتديت ادير المجموعه من الفلا خصوصا ان مقر المجموعه قريب من الفلا وللاسف صحة سعد تدهورت بشكل سريع ودخلناه المستشفى رقد فيها اسبوع وانتقل إلى رحمة ...... ورغم كل المقدمات اللي كنت عارف نتيجتها وان المرض دا مالوش غير نهاية واحده لكن الحزن عامل زي سكين بتحفر في القلب والمشاعر وحزنت حزن كبير خلاني اعتزلت الناس كلها ومخرجنيش من الحاله دي غير زينب
زينب: وبعدين ياقلبي لحد امتى حتفضل كدا احنه محتاجينك يا نور عيني امك واخواتك وبنتك (تقصد رشا) وانا حبيبي انا تعبانه قوي ومش رايحه للدكتوره من غيرك حتى لو اموت هنا تحت رجليك
انا:بعد الشر عنك يانور عيني
زينب: قوم يا قلبي احلق دقنك وخذني للدكتوره انا خايفه على ابننا
وقمت حلقت واستحميت وغيرت هدومي وعلى باب الجناح البنات حضنوني ورشا اتشعلقت برقبتي
رشا: ماتسيبنيش يابابا
انا: متخافيش يا حبيبتي سيبيني اخد مامتك للدكتوره وراجعلك
وخرجنا رحنا للعياده وبعد فحص زينب
الدكتوره : ايه دا يا باشا انته هامل الهانم ليه بالشكل دا
بعد ما شرحت ليها الظروف طلبت فحوصات سونار وفحوصات وبعد اجرائها كتبت ليها ادوية وفيتامينات مع توصيه بالرقود في الفراش وتقليل الحركه الشهرين الفاضلين ورجعنا الفلا واول ما وصلنا لاقينا ماما ووالد زينب واختها مستنينا وشلت زينب ودخلت فيه الفلاش
زينب: نزلني يا قلبي تقيله عليك
انا: لو اطول اشيلك طول العمر ماعنديش مانع يا نور عيني وطلعت بيها السلم لحد الصاله اللي فوق ونزلتها واتصلت بالدكتوره وطلبت منها تبعتلي الممرضه والكرسي اللي اتفقت معاها عليه واتصلت بالمجموعه يبعتو عربيه تجيبهم ؟طلبت مديري الاقسام اذا عندهم حاجه مستعجله وقعدت جنب زينب وحطت راسها على كتفي والبقيه جم لعندنا
رقيه: عيني يا عيني على الدلع
انا: دلع ايه زيزي تأشر وان انفذ وتتعب نفسها وتأشر ليه ؟ هيه تفكر وانا انفذ حتى من غير ما تقول
والدها: ما تخفي يا زينب على الراجل خليه يشوف مصالحه وكفايه دلع
الكرسي وصل وقامت زينب قعدت عليه وبتجربه وجم مدراء الاقسام وابتدينا نشوف شغلنا ومشيت الامور بشكل طبيعي اليوم دا ودخلت مع زينب الجناح بتاعنا
زينب: بقولك ايه يا قلبي انا زي مانته عارف وعايزاك تروح للبنات تشوفهم وتشوف احتياجاتهم
انا: حاضر يا حبيبتي
رحت غرفة رشا خبطت على الباب ودخلت
لحد هنا ونوصل لنهية الجز الاول من السلسله الثانيه وحنلتقي بالجزء الثاني

انا وماما وخواتي البنات /السلسلة الثانية/الجزء الثاني
وصلنا في الجزء الاول إلى اني خبطت على باب غرفة رشا ودخلت
انا: فينك يارشرش
رشا:انا هنا في الحمام ياحبيب رشرش
وقبل ما ادخل الحمام فتحت رشا الباب ووقفت قدامي عريانه وانا ببص عليها وشاورتلها تلف لفت
انا: ايه الجمال دا وكل يوم بتحلوي وجمالك بيزيد
رشا: ايه اللي بقى احلى
انا:بزازك كبرت وحلوت وطيزك ادورت
رشا: طيزي وفرادي بقت حلوه ؟
انا يجنن
رشا: مادام عجبك مش حتنيكه بقى ؟
انا: لا نخليه مره ثانيه اجيبلك مرهم عشان متتعوريش
رشا: المرهم اهو (وطلعته من الكومدينو)
انا:جبتيه منين دا ؟
رشا: عمتو كريمه ادتهولي وقالت حتحتاجيه بعدين
وقلعت هدومي ونيمتها ونمت جنبها ومديت ايدي احسس على بزازها وحلماتها وامصمص وافعص والبنت بتترعش يعني كانت مولعه قبل ما اوصل ليها ونا ببوس بطنها وسرتها وهيه بتزق بدماغي لتحت
رشا: تحت يا حبيبي تحت كسي عايز لسانك نيكه بلسانك
ونزلت لتحت وبلعب لساني على زنبورها ونزله بين شفرات كسها وهيه بزخ عسل جميل وبلعد بشعر عانتها الناعم وانزل بلساني لتحت كسها وارفع رجليها.وبتتفتح قدامي فرادها وحطيت طرف لساني على خرمها وبلف بيه مابين فرادهالخرمها واطلع بيه لحد كسها وارجع ثاني وميتها بتسيل من كسها لخرمها وبليت صباع.وابتديت ادعك فيه واضغطه على الخرم بحاول ادخله وشويه شويه دخل قد عقله وهيه اتنفضت
انا: وجعك يا قمري
رشا شويه بس مش مهم استمر
وطلعته بليته ورجعت دخلته واستمريت على كده وكل مره ادخله اكثر لحد ما دخل كله شوية وطلعته بليته ودخلته واستمريت ادخله واطلع نصه وارجع ادخله وامص والحس زنبورها وطلعت صباعي وخدت من المرهم ودهنت الخرم ودخلت المرهم بصباعي جوا خرمها ودهنت صباعين ودخلتهم وبلف بيهم جواها ودهنت راس زبري وشويه كمان حوالي الربع وحطيت راسه على خرمها وابتديت ادخل فيه بالراحه لحد ما الراس عبر وطلعته ودهنت ثاني ودخلته شويه شويه بس بحس بخرمها كانه حينشق
انا: حبيبتي كفايه عليكي المره دي عشان ما تتعوريش
رشا: زي ما تحب بس مش حتدق عليه ؟
انا: حدق ياحبيبتي بس لحد نصه مش اكتر والمره الجايه حدخل اكثر لحد ما ادخله كله
وابتديت اسحبه وادفعه وسرعت شويه شويه لحد ما قذفت لبني جواها
رشا: (بتترعش جامد) وارتخت ياه انا حاسه بلبنك جوايا دافيييي بحبك بحبك ياحبيبي
انا: بموت فيكي يا زينب بحبك بحبك بجنون يا زيزي
نسيت نفسي وارتميت على بزازها ابوس فيهم وهيه مطويه تحتي ورجليها جنب دماغها وزبري من غير ما ادفعه دخل كله فيها
طلعته منها وحطيت وشي بين بزازها
انا: بحبك محبيتش حد قبلك ولا ححب بعدك يانور عيني بحبك يا زينب
ونمت وما صحيتش الا وهيه بتحاول تسحب نفسها عشان تروح الحمام وقمت معاها استحمينا وخدت فوطه اتنشفت بيها وفتحت دولابها طلعتلي غيارات بصيت عليها
انا: ايه دول جبتيهم منين ؟
رشا: ياحبيب قلبي هدومك متوزعه عندنا على اربع دواليب هههههههه ما انته متجوز اربعه
لبست وروحت للجناح وزينب لسه نايمه بركت على ركبي ببص عليها وبملس على شعرها لحد ما فتحت عينيها وابتسمت لي وخدت شفايفها ابوس فيهم وان بقول بعد كل بوسه
انا: صباح *****الخير*****يا*****نور*****عيني
زينب: يسعد صباحك يا قلبي ايه الاصطباحه الحلوه دي ؟
انا: لو تعرفي مشتاقلك قد ايه لو كنت عارف ان الحمل حيتعبك كدا مكنتش خليتك تحملي
وفجأه دخلت ماما
ماما: صباح الخير يا حبايبي
انا وزينب :صباح الخير يا ماما
ماما: الممرضه واقفه على الباب مش راضيه تدخل بتقول سمعت صوت الباشا جوا اخرج انته روح لبنتك العربيه واقفه ومش راضيه تخرج إلا بعد ما اتبوس باباها وعشان تفطر مع البنات
وخرجت صبحت على الممرضه ورحت لعند البنات صبحت عليهم وبستهم ورشا اتشعلقت برقبتي وباستني وجريت على العربيه وبعدها كريمه
انا: وانتي يا سعاده ؟
سعاد: لا انا معنديش محاضرات وحفضل معاك اشوف الشغل
وجات الممرضه وجابت زينب على الكرسي وسألتها عن حالة زينب
الممرضه: الحمد..... اطمن يافندم الضغط كويس والاثنين الام والجنين نبضهم ممتاز عندها شوية وجع اديتها الحقنه حسب تعليمات الدكتوره وبعد الفطار حديها الدوا
انا: متشكر روحي انتي افطري على راحتك وبعدين اديها الدوا وفطرنا وطلبت القهوه في المكتب ونزلنا انا وسعاد وسبنا ماما وزينب قاعدين وشربت قهوتي ودخلنا في الشغل واطلعت على البوسطه والطلبات واديت التعليمات عن كل حاجه وجي الباشمهندس علي واتكلمت معاه عن نيتي في اني اشتري ارض اعمل فيها مزرعه متكامله وعايزك تعمل دراسه عن مشروع بالشكل دا واثناء شغلي وتوجيهاتي كنت ببص ناحية الباب وسألت عن الجنينه والاحتياجات
الباشمهندس : انا عندي اقتراح عشان ممرات العربيات في الفلاش وحضرتك سيد العارفين الشوارع دي في الصيف بتتسبب في غبار وفي الشتا بتكون وحله عايزين نحل المشكله دي وعايزين نعمل نظام ري حديث يقلل صرفيات الميه
انا: برافو ياباشمهندس نسق مع القسم الهندسي في المجموعه واعملو خطة العمل وحساب التكاليف واعرضوها عليا و بالمناسبه مين الولد اللي كان معاك في الجنينه الخلفيه
الباشمهندس: دا ابن الجنايني بيساعده في الشغل
انا: سعاد ثبتي كل الكلام والتوجيهات عندك في المفكره عشان تنبهيني عليها وبالمناسبه انتي بتسجلي في الكراسه امال الايباد فين
سعاد: سجلت كل حاجه حضرتك لان الايباد فيه باسورد انا معرفوش
والبشمهندس استأذن وخرج
انا ما تروحش الا لما تتغدى يا علي
البشمهندس خيرك سابق يا باشا بس عشان الوقت عايز اروح اشوف الاوتيل واتغدى هناك واشكر حضرتك على العربيه لانها سهلتلي كثير
وخرج وانا قلت لسعادة تعالي نشوف الجماعه
وخرجنا واول ما رحت على الباب
انا:السلام عليكم
البواب وبتوع الامن: وعليكم السلام يا باشا
انا: كنت ببص من المكتب ولاحظت انكم واقفين على رجليكم من الصبح انا مش عايز كدا عندكم كراسي تستريحو عليها بدل ما كلكم واقفين وتتعبو كلكم
ومشينا رحنا الجنينه وندهت على الجنايني وجي سلم علينا
انا: مين الولد اللي معاك ؟
الجنايني: دا ابني ياباشا بيساعدني في الشغل
انا ليه هوا ماعندوش مدرسه ؟
الجنايني: عنده يا باشا بس انا اخليه لما يكون عندي شغل كثير
انا: من هنا ورايح ميغيبش عن المدرسه وممكن يساعدك بعد المدرسه وكمان حعمله مرتب نص دوام هوا وخواته البنات واي حاجه يحتاجوها العيال للمدرسه ملزومه مني (والتفت لسعاد) ثبتي دا عندك واتسجلي كل عيال الشغالين معانا عشان المدارس (والتفت للجنايني) بلغ العيال اني عايزهم يفرحوني بنتائج دراستهم
والراجل كان عايز يوطي يبوس ايدي سحبتها من ايدو
انا: استغفر...... متعملش كدا تاني انتو كلكم اهلي وناسي وكل اللي عايزه التعليم والنتائج الكويسه
ورجعنا البيت دخلنا وطلعنا لفوق عند ماما وزينب والتفت لسعاد
انا: لو سمحتي يا سعاده تعملي قائمه بكل العيال ومدارسهم وتبلغيهم بالموضوع ومش عايز حد ينقطع او يهمل دراسته وححاسب اللي يهمل اللي يفلح فيهم يستمر والمش فالح نشوفله تصريفه
سعاد: حاضر يا قلبي بس عشان الباسورد
زينب: #نور عيني#م ع س ك ر
انا: ايه البورد دا كله طب الاولانيه فهمناها ايه معسكر دي؟
زينب: ههههههه ماما علي سعاد كريمه رشا
انا (بست جبينها) هوا انا بحبك من فراغ
زينب:فكرتو في اسم للي حيشرفنا ؟
انا: لو جي ولد نسميه سعد
زينب: ولو بنت ؟
انا: نفكر ونشوف كرملا ورشرش ونتفق لحسن الغلباويه دي حتاكل راسنا بس انا بقول يكون قريب من رشا يعني مثلاً يكون مها
وسمعنا صوت جي من برا
رشا: بابتي بابتي بابتي
انا: اهي جات عالسيره هاي
رشا: حاسه ان فيه حاجه بتحصل من ورايا
انا: مفيش حاجه بس بنفكر في اسم للي جاي وانا بقولهم لازم ناخذ رأي رشرش
رشا: طبعاً لاني انا حربيهم
وضحكنا كلنا وقالولها عن رأيي
رشا: طبعاً الاسامي الحلوه متطلعش الا من البوق الحلو دا
انا: وكمان فيه حاجه عايزكم كلكم تفرزو ملابسكم القديمه واللي مش محتاجينها عشان نديها للي محتاجها ونبتدي من الشاغالين معانا هنا ورنولي على ام رامي
لحظات وجات ام رامي
انا: (طرحت عليها الموضوع )عايزك تنسقي مع الكل بحكم معرفتك بيهم وبعيالهم وانت توزعيهم لاني واثق من حكمتك وتصرفك بعداله وما تسيبيش حد والكل من البواب للسكيورتي للأسواق والجنايني والمنظفات والطباخه وكمان الفايض من نعمة ..... خليهم ياخذوه لعيالهم ومش عايز الاقيهم في المكب وكمان موضوع مدارس عيالهم
ام رامي: الحقيقه هما طلبو يشوفون حضرتك ويشكروك بنفسهم خليهم يتفضلو
وبعد نص ساعه تقريبا جات ام رامي ومعاها كل الشاغالين بيشكرو ويدعو للهانم الحجه وللمدام زينب ولكل العيله وانا كمان شكرتهم على دعواتهم وراحو يشوفو شغلهم ويجهزو الغدا
انا: بالمناسبه يام رامي القهوه اللي شربتها الصبح كانت ممتازه استمروا عليها
ام رامي: بالهنا لحضرتك ياباشا دي من البن المحوج من العطار اللي باخد منه وحبيت حضرتك تجربو ومن هنا ورايح حنجيبها منه وانا اللي بعملهالك بنفسي يا فندم
انا:تسلم ايدك
ماما: ....يخليك ياحبيبي وتعيش وتساعد الناس الغلابه والحقيقه هما في البدايه كانو خايفين منك وماخدين فكره مش عارفه جابوها منين لكن نظرتهم ليك ابتدا تتغير من مده وبيدعولك دايماً والاحلى لما تكون دعواتهم وانا بسمعهم من غير ما يعرفو
وخدت رشرش ودخلنا غرفتها عشان تفرز الهدوم واول ما قفلنا الباب اتشعلقت برقبتي وباستني بوسه جامده
رشا: دي عشان متعة امبارح وعشان عرفت قد ايه بتحب مامتي
انا: يعني انتي متعرفيش بحب مامتك قد ايه؟
رشا:اعرف بس سرحانك امبارح وكنت بتكلمني زي ما اكون هيا وكلمتني بسمها وغرزت بتاعك كله فيا
انا: امتى حصل دا مش فاكر؟
رشا :حصل امبارح خلتني احس بالحب دا لاول مره
انا:طيب دلوقتي بيوجعك ولا لاء تعالي ورهولي
رشا: تعالا شوفو بس ما تخافش انا كويسه
وقلعت الاندر ونامت على بطنها وانا فتحت فرادها وببص على خرمها ومديت صباعي احسس عليه وطلعت منها آها جميله
رشا: مادمت هيجتو مش حسيبك الا تنيكو
انا: مش وقته الجماعه بيستنونا على الغدا
رشا: مليش دعوا نيكو بسرعه ونخرج منتأخرش
وفعلا انا كمان اتهيجت وزبري وقف تفيت على خرمها وبليت زبري وابتديت ادخله شويه شويه لحد مادخل كله وسحبته ودخلتو ثاني وهيا بتونون وتوحوح وزدت السرعه
رشا: ايوه ايوه اجمد اجمد حجيبهم اه اه اه اااااه جيب لبنك جيب لبنك
وجبت لبني وزبري كله في طيزها وخرمها بيمسك ويرخي وشلتها وهوا فيها دخلتها الحمام وقعدتها على قعدة الحمام ولبني بيطلع منها وينزل في الميه ومعاه اصوات كأنه بيعفط وحضنتها وببوس شفايفها وهيا بتترعش وماسبتهاش لحد ما هديت
انا افضلي قاعده كدا وبعدين قومي قرفصي واغسليه كويس وتعالي ورايا عشان نتغدا
وسبتها وهيا لسه مش مسيطره على نفسها السريع وخرجت وسفرة الغدا جهزت وقعدنا نتغدا وبعده شربت قهوتي وقامت ماما راحت غرفتها وفضلنا انا وزينب
انا: تحبي ازلك للجنينه تشمي هوا يانور عيني؟
زينب: لا يا قلبي مش عايزه اتعبك مش كفايه اني مقصره معاك ؟
انا: متقوليش كده انا الغلطان مكانش لازم اسمح لك تحبلي او على الاقل كنا استشرنا دكتوره قبل كده
زينب: ياحبيبي انا مستعده ادفع عمري عشان اجيبلك العيل اللي نفسك فيه ويحمل اسمك في الدنيا ديا
انا: عيل ايه يانور عيني انا مش عايز غيرك
زينب : اصبر يا حبيبي فات الكثير وروح نام عند سعاد انا عارفه انك بترتاح عندها روح يا حبيبي متعذبنيش مش قادره اشوفك كده
وقمت من عندها ورحت عند سعاد خبطت على الباب ودخلت واول ماشافتني سعاد قامت
سعاد: مالك يا قلبي ؟
انا: مفيش بس عايز انام عندك
سعاد تعالا يا حبيبي تعالا نام وارتاح وانا تحت امرك
انا: انا تعبان وعايز انام في حضنك
وخدتني سعاد في حضنها ونمت على طول وصحيت بعد ساعتين نزلت لغرفة المكتب اشتغل على فكرة الإنتاج الزراعي وعملت اتصالات كثيره مع معارف وقرايب ومسؤولين وكان عندي اتصال مع ابن عم ابويا وباب المكتب خبط ودخلت ام رامي
ام رامي: العشا جاهز ياباشا
انا: قوليلهم يتعشو انا مشغول ومليش نفس
ورجعت للتليفون
انا:ايوه يا عم الحج المساحه كام واسم المالك
الحج: المساحه كبيره معرفش تطلع كام وكل اللي عارفه صاحبها كان باشا كبير واستولى عليها الإصلاح الزراعي ورجعت تاني لملكية عيلته وفي ورثة
انا: طيب ياعمي اذا ممكن تجمعلي معلومات عن العزبه وانا حبقى اجي ضيف على حضرتك في وقت ثاني لان الموضوع مينفعش في التلفون
الحج:نتشرف بيك يا باشا تنورنا
انا لا يعمي باشا ايه حضرتك عمنا وسندنا وضهرنا واهل البلد اهلي وعزوتي
الحج: اصيل يابني كأني بكلم المرحوم والدك الف رحمه ونور عليه وتشرف وتآنس في وقت
انا: مع السلامه يا عمي
الحج: مع الف سلامه ياولدي
ودخلت زينب بتمشي على رجليها ونطيتورحت عليها
انا: زينب ايه يانور عيني ازاي نزلتي كده لوحدك
زينب: مهو انته سايبني وعايزني اكل لوحدي
انا: ازاي اسيبك يا روح الروح
رشا: احم احم نحن هنا
وشلتها وبطلع بيها لفوق
زينب : نزلني يا قلبي ثقيله عليك (وحطت وشها في رقبتي)
وصلتها وبنزلها وماسك ذراعها عشان اقعدها
انا: على مهلك استريحي
زينب: تعبتك يا حبيبي
رشا: ياخرابي عالدلع
انا: اخرسي يا بت حسابك بعدين
رشا: وان مالي هيه نور عينك وروح روحك حكمت رأيها تنزلك متقولي حاجه ياجدتي
ماما: بس اسكتي وكلي مش حيعملك حاجه
كملنا العشا وقعدنا ورنيت على ام رامي وجات بسرعه
ام رامي: تحت امرك يا باشا
انا: قهوتك يا ام رامي وعصير فرش لزينب هانم وشوفي الباقيين يشربو ايه
ام رامي: امرك يا ياباشا والتفتت ناحية ماما والبنات شافت طلباتهم ونزلت تجيبهم
ورن جهاز الباب
البواب: لا مؤاخذه يا باشا عم محمود سواق خط مدرسة الهانم الصغيره عايز يشوف حضرتك
انا: دخلو المكتب وانا جاي
رشا: ايوه يا بابا هوا قاللي بس انا نسيت
انا:حسابك ثقل يا رشا
ونزلت اشوف الراجل
محمود: اسف يا باشا اذا كنت جيت في وقت مش مناسب
انا: اهلا بيك يا اسطا
محمود: انا عندي خدامك معاه دبلوم صنايع وبيشتغل في ورشة ميكانيك بس هوا ميكانيكي مكائن ثقيله وقلت لو تسمح تشوفلو شغلانه عند حضرتك
انا: حاضر بس نختبره الاول فإذا نجح في الاختبار حعينه في الورشه والجماعه في البا حيدوك العنوان يروح بكرا الصبح
محمود: جميلك على راسي من فوق يا باشا
انا: مفيش جمايل هوه وشطارته والتزامه
ورجعت طلعت فوق وقعدت وببص لاقيت رشا داخله في حضن جدتها
انا: البنت دي داخله في حضنك ليه يا حجه
ماما: دي حبة قلبي صحيح هيا بتغلط ولسانها طويل بس عايزه تعتذر وخايفه منك سامحها عشان خاطري وقومي اعتذري لبباكي
رشا: (ارتمت عليا وبتبوس في خدودي ) سامحني يابابتي سامحني ياحبيبي ماتقولي حاجه ياروحه
انا: (مسكتها من شعرها) امسكي لسانك
رشا :خلاص حرمت (وبوست راسها)
زينب: شوفتي بيحبك قد ايه؟
انا: سعاد ثبتي على بكرا ابن الاسطا محمود حيروح الورشه ويعملولو اختبار في ميكانيكا المكاين الثقيله ويعلموني النتيجه ومينسوش ياخدو رقم تلفونه عشان نتيجة الاختبار بس يبلغوني الاول
سعاد: حاضر حثبتها
زينب:بتفكر في ايه يا حبيبي؟
انا: مفيش شوية حاجات منتجه وتشغل ناس عاطله عن العمل ومش عايز اشغلك معايا ماما: بقولك ايه يا حبيبي التلفزيون عندي مابيجبش محطات ابقه ابعثلي حد يطلعهالي
انا: كريمه ابقي شوفي ماله على الاقل اعملي حاجه كويسه بدل ما انتي بتودودي مع البنت دي
وفضلت انا وزينب قاعدين لوحدنا
زينب: اروح اتمدد على السرير انا كويسه متخافش ولا تقلق يا قلب زينب وروح انته مطرح ماتحب
انا: جاي معاكي وحفضل جنبك لحد ما تنامي
زينب: اذا كان كدا انا موافقه
ورحنا جناحنا ونيمتها وغطيتها وافضلت مكوع جنبها املس على شعرها لحد ما نامت وقمت رحت غرفة سعاد خبطت ودخلت لقيت سعاد متمدده ومتغطيه
سعاد: اقلع هدومك وتعالا جنبي تحت الغطا
قلعت هدومي وجيت رفعت الغطاء لاقيتها عريانه دخلت معاها تحت الغطا
سعاد: بقولك ايه يا قلبي لو ملكش مزاج انا مش حزعل تعالا نام في حضني وبس مش عايزاك تجبر نفسك
انا: انا كمان محبش اجبرك لو مش عايزه بلاش منه ورفعت الغطا عنها وهيا فتحت وراكها وببص على كسها اللي بيلمع ومبلول خالص وجيت بينهم ونمت فوقيها وزبري راح على طول راسه داخل فيها
انا: كسك مبلول زياده
سعاد:بقاله يومين كدا عايزك ومجنني
وانا بطلع لفوق وباخد شفايفها وبدخل لساني في بقها وزبري ماشي بطريقه وبيغرز في كسها
انا:مالك يا قلبي حاسس فيكي حاجه
ماردتش عليا ومدت كفها على قفايا وسحبت وشي ناحيةها ودخلت لسانها في بوقي وانا خدته وبمص فيه وبشفط ريقها اشربه
سعاد:امممم اح اماااااي حححح
ورفعت رجليها وشبكتهم على ضهري وبتشدني عليها وزبري دخل كله فيها وكسها سخن مولع نار لدرجة اني حاسس ان زبري بيتحرق وشبكت ذراعاتها على رقبتي وبتتكلم في وداني
سعاد:اغرزه كله عايزاه يقطّعني من جوا ويدخل في رحمي ويخبط في ضهري متسيبش ولا سنتي براه اه اه اهااااااه اااااي بجيبهم يا حبي اييييييي هات هات لبنك ارويني نيك اختك اه يا قلب اختك اه ياروح اختك اه يا عشيق اختك
ومع همسه وكلامها بوداني معدتش عارف زبري هوا اللي بيثخن جواها ولا كسها هو اللي بيعصر فيه وحسيت بلبن بيتجمع من كل حته في جسمي وبيحرق ضهري وبينفجر زي البركان ومع كل دفقه بتخرج هيا بتتنفض وتقول اخ اخ اخ ايوا املا كس اختك املا عاشقانتك عايزه لبنك في قلبي وفي عقلي ويتخلط بدمي اااااااااه من عشقك ياخويه وارتخت رجليها وفكت من على ضهري ووقعت وخبطت على السرير وايديها ارتخت وكسها فك عن زبري وطلعته ورميت نفسي جنبها وانا بتنفس بالعافيه وحاسس ان زبري احترق ولما مديت ايدي امسكه لاقيته كأنه مسلوخ لاول مره بجيب ضهري من غير حركه لا رهز ولا رزع وكنت عايز احضنها وبسحبها من كتفها لانها مدياني ضهرها مش راضيه قمت ببص عليها لاقيتها حاطه كفها على بوقها
بتحاول تكتم صوت عياط جامد قلبتها وانصدمت من الدموع في عينيها
انا: مالك يا قلبي بتعيطي ليه اكونش اذيتك من غير ما احس؟
سعاد: ارجوك يا علي سيبني وروح جنب زينب ارجوك والليله آخر ليله نكون مع بعض روح جنب مراتك وسيبني
انا: انتي بتقولي ايه مش تفهميني ؟
سعاد: ارجوك ساعدني ابعد عنك انا بحس بخجل وانا بسرق حق غيري حق زينب دا انا مش قادره ابص في وشها وانا بخونها بكل انانيه ونذاله انا بكره نفسي (وتضرب نفسها بقوه وتضرب على كسها وبتقول) عقلي بيمنعني ويقولي ابعدي عنه وسيبيه لمراته وترجع شهوتي وانانيتي ودا يتغلبو عليا
ومسكت ايديها امنعها تأذي نفسها ودموعي بتنزل وانا شايفها بالحاله دي
كنت في انتظار البدايه الجديده
استمر في انتظار جديدك الأروع والمميز
 
  • عجبني
التفاعلات: البلبل الصداح و حب العائلة
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
بدايه موفقه في انتظار المزيد .....
 
  • عجبني
التفاعلات: حب العائلة
كمل وماتتاخر
 
  • عجبني
التفاعلات: حب العائلة
عاش استمر
 
  • عجبني
التفاعلات: حب العائلة
انا وماما واخواتي البنات/ السلسله الثانيه/الجزء الاول
كنا في السلسلة الاولى اتكلمنه وشاورنا على حاجات حصلت من غير توضيح للتفاصيل تخص شخصيات قصتي وعشان كدا حنرجع لورى ونبتدي من موضوع رقيه وكل التفاصيل اللي رويناها ووصلنا لاستلامي الصور وافلام الفديو الواضحه والصور والمجموعه كلها لرقيه بأوضاع مختلفه ومع كدا ممكن اننا نشكك في صحتها لكن الفديوهات كأنها افلام بورن وبرضاها بسبب اطمئنانها للشخص دا ووقتها قلت لزينب تبلغها بس بعد جوازنا وعشان نفصل قلت لزينب انها تعزم باباها ورقيه وفعلاً جم وقعدو معانا واتغدينا سوا كل دا ورقيه متعرفش الموضوع اللي مستنيها شويه وتركنا باباها وسعد وماما قاعدين ودخلنا المكتب واتكلمت زينب معاها بالموضوع وزي ما اتوقعت رقيه انكرت كل حاجه
قولتلها
انا:اسمعيني يا رقيه واهدي وفكري بعقل وعشان اكون واضح كل اللي عند (******) موجود عندي وكل اللي عملناه كان لمصلحتك وعشان تتخلصي من المشكله اللي عملالك قلق ونزيف الاموال اللي حتخلص في يوم وتخسري كل شيء
رقيه: على كل حال مشكورين وادوني الحاجات دي
انا: اسف يا رقيه الحاجات دي حتفضل معايا
رقيه: ليه هوا الابتزاز حيتحول من المخفي لحضرتك ؟
زينب: احترمي نفسك يا رقيه دا جزاته بعد ما عمل كل دا وخاطر بنفسه عشانك؟
انا: وطي صوتك يا حبيبتي انا عملت كدا عشانك وعشان رشرش والراجل الكبير اللي قاعد في الصاله وخلي بالك انتي من هنا ورايح تحت وصايتي وححسب عليكي كل خطوه وتصرف وحتى نفس والحرية اللي كنتي تتمتعي بيها انتهت والا سيكون تصرفي معاكي شكل ثاني واتفضلي اطلعي بره تقعدي بأدبك وتلزمي حدودك
وخرجت للصاله
زينب: متكدرش نفسك ياحبيبي احنه محتاجينك وتعالا نطلع نقعد مع الجماعه وطلعنا قعدنا معاهم واتكلمنا وضحكنا الا رقيه اللي كانت قالبه خلقتها وقامو الجماعه راح بيتهم وسعد وماما راحو يرتاحو
انا: زينب يا حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب
زينب: عارفه يا حبيبي وموضوع رقيه ممكن يكون حرك جواك اللي عايز تطلبه وانا مش ممكن ارفض ولا حتى تحتاج تطلب انته معاك حق وانا اللي بطلب منك تتابع مسؤولياتك واتمنى عليك تطلع لسعاد
وفعلاً طلعت لسعادة طرقت الباب وفتحتها ودخلت سعاد كانت قاعده ورى مكتبها وحاطه راسها على ايديها ولما شافتني نطت على رجليها
انا: ازيك يا سعاده؟
سعاد: يا قلبي منسيتش؟
انا: انسى ؟ انسى ايه ياسعادة قلبي
ونطت حضنتني بكل قوتها
سعاد: مشتقالك قوي ياقلبي
انا: انا اكثر
وطلعتها من حضني ورفعت راسها وبوست شفايفها بوسه ورى بوسه وامص شفتها الفوق واسيبها امص اللي تحت وآخذ الاثنين ونزلت ابوس رقبتها وقلعتها هدومها وقلعتني هدومي وقلعتها واترمينا على السرير وشفايفي دايره بين خدوها ورقبتهاونزلت افعص وابوس وامص بزازها ونزلت على كسها واول ما لمسته بلساني اترعشت وكسها بيسيل منه العسل
سعاد: (مسكت ايدي وبتسحبني فوقيها) نيكه يا علي نيكه يا حبيبي مش قادره استحمل نيكني ارجوووووووك
وطاوعتها وفتحت وراكها وفرشت زبري على كسها
وابتديت ادخله سنه سنه
انا: عامله حسابك ياقلبي
سعاد: اسفه يا حبيبي مش عامله حسابي يبقىهات لبنك في طيزي او زي ما تحب
وشويه شويه دخلت زبري كله في كسها واسحبه وادخله لحد ما ابتدى بيزلفط فيها وابتديت ارهز عليها واسحبه منها عشان ابص عليه وهوا بينطر ميته وارجع ارزعه تاني وهيا بتتأوه احلى اهات ومدت ايدها
سعاد اسحبني عليك ياحبيبي
وسحبتها وقعدت عليه وهيا مطوقه رقبتي وبزازها في وشي ورايحا جايه عليه وهوه بيق في ضهرها
انا: خلاص مش قادر انا ماسك نفسي بالعافيه
ونطت من عليه وخذته في بوقها بتمص فيه وزبري بيتنفض ويرمي حممه زي البركان في بوقها اللي مش لاحق يستوعب لبني وبينزل من اطراف بوقها لحد ما خلصت وهيا مستمره تمص فيه وتلحسه وتلحس بيضانه واترمينا جنب بعض لحد ما هدينا وشلتها وخدتها للحمام قاعدتها وقعدت في ضهرها وفتحت الميه وبلعب في بزازها وهيا مريّحه ضهرها على صدري
سعاد: لسه بتحب تلعب فيهم يا قلبي ماعندك احلى منهم
انا: ما انتي عارفه يا قلب قلبي انا بحب بزازك وبزاز زينب وكريمه ورشا كل بزاز ليها ميزتها وجمالها دا انا بحب كل بزاز الستات ههههههه بس بزازك يا سعاد فيها حاجه وميزه مش موجوده عند اي ست فيها حنيه يا قلبي اذا كنتي فاكره كانو بيهدو الصداع اللي عندي
وطلعنا من الحمام ونيمت سعاد ورحت جناحي ولقيت زينب قاعده على حافة السرير وجيت قعدت جنبها
زينب: مالك يا الب قلبي
انا: زينب احكيلي بصراحه انا بسببلك اذى ولا لاء
زينب: جوزي وحبيبي وعشيقي وراجلي ادي اربع اوصاف لشخص واحد هو علي نور عيني
انا: زوجتي وحبيبتي وعشيقتي ومراتي وامي وابويا واختي وبنتي وعمري اللي راح وعمري اللي جاي واتمنى ام ابني او بنتي وخدت ايدها بوستها وكالعاده ماسابتش ايدي الا وباستها
زينب: تعالا نام يا قلب زينب وفتحت زرايرها وخادتني انام ووشي في صدرها ونمت وصحيت بعد ساعه وزينب صاحيه بتبص عليا وفتحت عيني وشوفتها ولمتها انها سابتني انام على ايدها
انا: ياااااه يا زيزي برضه خليتيني انام على ايدك وايدك تتعب يا حبيبتي
زينب: يا حبيبي انته مش كل اللي قلتهولك انا لما انيمك بالشكل دا احس كأنك ابني كمان
وقمت غسلت وشي وخذت زينب عشان ننزل تحت
زينب: استنى يا قلبي البس الروب عشان متاخدش برد
انا: يادي الروب يازيزي اتضايق منه يا حبيبتي
زينب طب البس بلوفر خفيف استنى اهو دا مالكش اي حجه عليه (وعماله تبوس فيا كثير عشان ارضى البسه) خلاص بقى ماتزعلنيش
انا: هههههه انا لو كنت عارف اني ححصل البؤس دا كله كنت لبسته من زمان
زينب: ياسلام !!! ما حنا فيها يا نور عيني
انا: لاء اوعي تبوسيني ثاني لاني مش حقدر انزل ههههههههه
نزلنا سوا على الصاله وهيا ماسكه ايدي وبنمشي ننزل السلم
ماما: (بتبص علينا وهيا مبتسمه) بسم..... ماشاء...... يا ارض احفظي ما عليكي
انا: ايه ياست الكل ايه دا كله
وقعدنا معاها والبنات جم
كريمه: كويس اننا لاقيناك يا علوه
انا: ليه يا كرميلا هو انا تايه ولا ايه
كريمه:لا العفو يا علوه بس انا محتاجه مساعده من موظف شاطر في الشركه عندك يساعدني في الدراسه او دروس عمليه في الكومبيوتر
انا: ليه انتي مش بتدرسي ؟
كريمه: لا ياحبيبي في امور في الكمبيوتر غير اللي بندرسه دي حاجات يعرفوها الناس اللي عندهم خبره وذكاء
انا ماشي حشوف الموضوع وابلغك وانتي يا سعاده عايزه ايه؟
سعاد: تقريبا نفس الشيء يا قلبي الدراسه شيء والعمل شيء ثاني عايزه اروح الشركه عشان اشوف التطبيق العملي للي درسته
انا: دي اسهل انتي تيجي اي وقت وانا حعرفك على المدير الإداري وهوا حيوريكي الشغل واسلوب الشغل وكل حاجه
زينب: انا اذا سمحتلي يا حبيبي بخصوص الموظف انته عارفه اللي ركب النظام الامني الخاص بالفلا والشركه وكل مصالحك وشركاتك اعتقد انه ممكن يفيد كريمه دا مجرد اقتراح والامر ليك في الاول والاخر وانا حقوم اقول للجماعه يجيبولك القهوه
وقامت تبلغ المطبخ بالجهاز لكنها داخت وكانت حتوقع ونطيت سندتها وواخذها على فوق وبلغت المدبرة الاتصال بالدكتور
انا: مالك يا روحي مالك يانني عيني
زينب: مفيش يا قلبي شوية دوخه وراحت وحنادي المبره تعملك القهوه وتجيبهالك هنا وان اسفه اني نغصت عليك
انا: قهوة ايه ونغصتي ايه انا قلبي وقع في رجليه
ماما: ايه ياواد مالك انته من امتى وانته خرع كدا؟
انا: دي زينب ياماما يعني انتي مش عارفه زينب ايه بالنسبالي؟
ماما: عارفه يا حبيبي عارفه بس مش عارفه انك غرقان لشوشتك ههههههههه اهو الدكتور جي يلا يا بنات اخلو الغرفه يلا
ودخل الدكتور وابتدا بفحص زينب وقاس الضغط وشاف النبض وبعد ما كمل خرجت معاه
انا: طمني يا دكتور
الدكتور : اطمن يا علي باشا مفيش حاجه حضرتك انا حكتب للهانم شوية مقويات وانصحك بدكتورة نسائيه لان الهانم تسعين في الميه حامل واسم الدكتورة حكتبهولك ممكن تاخذ الهانم لعندها والف مبروك مقدما
ورجعت دخلت على زينب وماما والبنات عندها وبوست جبينها
انا: الف مبروك ياحبيبتي يا ماما ويابنات ويا رشرش زينب حامل
وعمت الفرحه وخذتهم ما برا الجناح والكل هناني وباسو زينب وهنوها ورشا عامله زيطه عشان حيكون ليها اخ وبعد ما خرجوا بست جبينها وان قاعد جنبها على السرير
زينب: فرحان يا قلبي؟
انا فرحان ؟ انا حاسس اني طاير في السما كلمة فرحان مش كفايه توصف حالتي
ومرت الايام واتأكدنا من الحمل وبناية الشركة كملت واتلخمت في انتقال الشركة وسميت مجموعة علي عوض للمقاولات والسياحة والاستثمار ومنعت زينب من المجي للمجموعه وحتى انا ابتديت ادير المجموعه من الفلا خصوصا ان مقر المجموعه قريب من الفلا وللاسف صحة سعد تدهورت بشكل سريع ودخلناه المستشفى رقد فيها اسبوع وانتقل إلى رحمة ...... ورغم كل المقدمات اللي كنت عارف نتيجتها وان المرض دا مالوش غير نهاية واحده لكن الحزن عامل زي سكين بتحفر في القلب والمشاعر وحزنت حزن كبير خلاني اعتزلت الناس كلها ومخرجنيش من الحاله دي غير زينب
زينب: وبعدين ياقلبي لحد امتى حتفضل كدا احنه محتاجينك يا نور عيني امك واخواتك وبنتك (تقصد رشا) وانا حبيبي انا تعبانه قوي ومش رايحه للدكتوره من غيرك حتى لو اموت هنا تحت رجليك
انا:بعد الشر عنك يانور عيني
زينب: قوم يا قلبي احلق دقنك وخذني للدكتوره انا خايفه على ابننا
وقمت حلقت واستحميت وغيرت هدومي وعلى باب الجناح البنات حضنوني ورشا اتشعلقت برقبتي
رشا: ماتسيبنيش يابابا
انا: متخافيش يا حبيبتي سيبيني اخد مامتك للدكتوره وراجعلك
وخرجنا رحنا للعياده وبعد فحص زينب
الدكتوره : ايه دا يا باشا انته هامل الهانم ليه بالشكل دا
بعد ما شرحت ليها الظروف طلبت فحوصات سونار وفحوصات وبعد اجرائها كتبت ليها ادوية وفيتامينات مع توصيه بالرقود في الفراش وتقليل الحركه الشهرين الفاضلين ورجعنا الفلا واول ما وصلنا لاقينا ماما ووالد زينب واختها مستنينا وشلت زينب ودخلت فيه الفلاش
زينب: نزلني يا قلبي تقيله عليك
انا: لو اطول اشيلك طول العمر ماعنديش مانع يا نور عيني وطلعت بيها السلم لحد الصاله اللي فوق ونزلتها واتصلت بالدكتوره وطلبت منها تبعتلي الممرضه والكرسي اللي اتفقت معاها عليه واتصلت بالمجموعه يبعتو عربيه تجيبهم ؟طلبت مديري الاقسام اذا عندهم حاجه مستعجله وقعدت جنب زينب وحطت راسها على كتفي والبقيه جم لعندنا
رقيه: عيني يا عيني على الدلع
انا: دلع ايه زيزي تأشر وان انفذ وتتعب نفسها وتأشر ليه ؟ هيه تفكر وانا انفذ حتى من غير ما تقول
والدها: ما تخفي يا زينب على الراجل خليه يشوف مصالحه وكفايه دلع
الكرسي وصل وقامت زينب قعدت عليه وبتجربه وجم مدراء الاقسام وابتدينا نشوف شغلنا ومشيت الامور بشكل طبيعي اليوم دا ودخلت مع زينب الجناح بتاعنا
زينب: بقولك ايه يا قلبي انا زي مانته عارف وعايزاك تروح للبنات تشوفهم وتشوف احتياجاتهم
انا: حاضر يا حبيبتي
رحت غرفة رشا خبطت على الباب ودخلت
لحد هنا ونوصل لنهية الجز الاول من السلسله الثانيه وحنلتقي بالجزء الثاني

انا وماما وخواتي البنات /السلسلة الثانية/الجزء الثاني
وصلنا في الجزء الاول إلى اني خبطت على باب غرفة رشا ودخلت
انا: فينك يارشرش
رشا:انا هنا في الحمام ياحبيب رشرش
وقبل ما ادخل الحمام فتحت رشا الباب ووقفت قدامي عريانه وانا ببص عليها وشاورتلها تلف لفت
انا: ايه الجمال دا وكل يوم بتحلوي وجمالك بيزيد
رشا: ايه اللي بقى احلى
انا:بزازك كبرت وحلوت وطيزك ادورت
رشا: طيزي وفرادي بقت حلوه ؟
انا يجنن
رشا: مادام عجبك مش حتنيكه بقى ؟
انا: لا نخليه مره ثانيه اجيبلك مرهم عشان متتعوريش
رشا: المرهم اهو (وطلعته من الكومدينو)
انا:جبتيه منين دا ؟
رشا: عمتو كريمه ادتهولي وقالت حتحتاجيه بعدين
وقلعت هدومي ونيمتها ونمت جنبها ومديت ايدي احسس على بزازها وحلماتها وامصمص وافعص والبنت بتترعش يعني كانت مولعه قبل ما اوصل ليها ونا ببوس بطنها وسرتها وهيه بتزق بدماغي لتحت
رشا: تحت يا حبيبي تحت كسي عايز لسانك نيكه بلسانك
ونزلت لتحت وبلعب لساني على زنبورها ونزله بين شفرات كسها وهيه بزخ عسل جميل وبلعد بشعر عانتها الناعم وانزل بلساني لتحت كسها وارفع رجليها.وبتتفتح قدامي فرادها وحطيت طرف لساني على خرمها وبلف بيه مابين فرادهالخرمها واطلع بيه لحد كسها وارجع ثاني وميتها بتسيل من كسها لخرمها وبليت صباع.وابتديت ادعك فيه واضغطه على الخرم بحاول ادخله وشويه شويه دخل قد عقله وهيه اتنفضت
انا: وجعك يا قمري
رشا شويه بس مش مهم استمر
وطلعته بليته ورجعت دخلته واستمريت على كده وكل مره ادخله اكثر لحد ما دخل كله شوية وطلعته بليته ودخلته واستمريت ادخله واطلع نصه وارجع ادخله وامص والحس زنبورها وطلعت صباعي وخدت من المرهم ودهنت الخرم ودخلت المرهم بصباعي جوا خرمها ودهنت صباعين ودخلتهم وبلف بيهم جواها ودهنت راس زبري وشويه كمان حوالي الربع وحطيت راسه على خرمها وابتديت ادخل فيه بالراحه لحد ما الراس عبر وطلعته ودهنت ثاني ودخلته شويه شويه بس بحس بخرمها كانه حينشق
انا: حبيبتي كفايه عليكي المره دي عشان ما تتعوريش
رشا: زي ما تحب بس مش حتدق عليه ؟
انا: حدق ياحبيبتي بس لحد نصه مش اكتر والمره الجايه حدخل اكثر لحد ما ادخله كله
وابتديت اسحبه وادفعه وسرعت شويه شويه لحد ما قذفت لبني جواها
رشا: (بتترعش جامد) وارتخت ياه انا حاسه بلبنك جوايا دافيييي بحبك بحبك ياحبيبي
انا: بموت فيكي يا زينب بحبك بحبك بجنون يا زيزي
نسيت نفسي وارتميت على بزازها ابوس فيهم وهيه مطويه تحتي ورجليها جنب دماغها وزبري من غير ما ادفعه دخل كله فيها
طلعته منها وحطيت وشي بين بزازها
انا: بحبك محبيتش حد قبلك ولا ححب بعدك يانور عيني بحبك يا زينب
ونمت وما صحيتش الا وهيه بتحاول تسحب نفسها عشان تروح الحمام وقمت معاها استحمينا وخدت فوطه اتنشفت بيها وفتحت دولابها طلعتلي غيارات بصيت عليها
انا: ايه دول جبتيهم منين ؟
رشا: ياحبيب قلبي هدومك متوزعه عندنا على اربع دواليب هههههههه ما انته متجوز اربعه
لبست وروحت للجناح وزينب لسه نايمه بركت على ركبي ببص عليها وبملس على شعرها لحد ما فتحت عينيها وابتسمت لي وخدت شفايفها ابوس فيهم وان بقول بعد كل بوسه
انا: صباح *****الخير*****يا*****نور*****عيني
زينب: يسعد صباحك يا قلبي ايه الاصطباحه الحلوه دي ؟
انا: لو تعرفي مشتاقلك قد ايه لو كنت عارف ان الحمل حيتعبك كدا مكنتش خليتك تحملي
وفجأه دخلت ماما
ماما: صباح الخير يا حبايبي
انا وزينب :صباح الخير يا ماما
ماما: الممرضه واقفه على الباب مش راضيه تدخل بتقول سمعت صوت الباشا جوا اخرج انته روح لبنتك العربيه واقفه ومش راضيه تخرج إلا بعد ما اتبوس باباها وعشان تفطر مع البنات
وخرجت صبحت على الممرضه ورحت لعند البنات صبحت عليهم وبستهم ورشا اتشعلقت برقبتي وباستني وجريت على العربيه وبعدها كريمه
انا: وانتي يا سعاده ؟
سعاد: لا انا معنديش محاضرات وحفضل معاك اشوف الشغل
وجات الممرضه وجابت زينب على الكرسي وسألتها عن حالة زينب
الممرضه: الحمد..... اطمن يافندم الضغط كويس والاثنين الام والجنين نبضهم ممتاز عندها شوية وجع اديتها الحقنه حسب تعليمات الدكتوره وبعد الفطار حديها الدوا
انا: متشكر روحي انتي افطري على راحتك وبعدين اديها الدوا وفطرنا وطلبت القهوه في المكتب ونزلنا انا وسعاد وسبنا ماما وزينب قاعدين وشربت قهوتي ودخلنا في الشغل واطلعت على البوسطه والطلبات واديت التعليمات عن كل حاجه وجي الباشمهندس علي واتكلمت معاه عن نيتي في اني اشتري ارض اعمل فيها مزرعه متكامله وعايزك تعمل دراسه عن مشروع بالشكل دا واثناء شغلي وتوجيهاتي كنت ببص ناحية الباب وسألت عن الجنينه والاحتياجات
الباشمهندس : انا عندي اقتراح عشان ممرات العربيات في الفلاش وحضرتك سيد العارفين الشوارع دي في الصيف بتتسبب في غبار وفي الشتا بتكون وحله عايزين نحل المشكله دي وعايزين نعمل نظام ري حديث يقلل صرفيات الميه
انا: برافو ياباشمهندس نسق مع القسم الهندسي في المجموعه واعملو خطة العمل وحساب التكاليف واعرضوها عليا و بالمناسبه مين الولد اللي كان معاك في الجنينه الخلفيه
الباشمهندس: دا ابن الجنايني بيساعده في الشغل
انا: سعاد ثبتي كل الكلام والتوجيهات عندك في المفكره عشان تنبهيني عليها وبالمناسبه انتي بتسجلي في الكراسه امال الايباد فين
سعاد: سجلت كل حاجه حضرتك لان الايباد فيه باسورد انا معرفوش
والبشمهندس استأذن وخرج
انا ما تروحش الا لما تتغدى يا علي
البشمهندس خيرك سابق يا باشا بس عشان الوقت عايز اروح اشوف الاوتيل واتغدى هناك واشكر حضرتك على العربيه لانها سهلتلي كثير
وخرج وانا قلت لسعادة تعالي نشوف الجماعه
وخرجنا واول ما رحت على الباب
انا:السلام عليكم
البواب وبتوع الامن: وعليكم السلام يا باشا
انا: كنت ببص من المكتب ولاحظت انكم واقفين على رجليكم من الصبح انا مش عايز كدا عندكم كراسي تستريحو عليها بدل ما كلكم واقفين وتتعبو كلكم
ومشينا رحنا الجنينه وندهت على الجنايني وجي سلم علينا
انا: مين الولد اللي معاك ؟
الجنايني: دا ابني ياباشا بيساعدني في الشغل
انا ليه هوا ماعندوش مدرسه ؟
الجنايني: عنده يا باشا بس انا اخليه لما يكون عندي شغل كثير
انا: من هنا ورايح ميغيبش عن المدرسه وممكن يساعدك بعد المدرسه وكمان حعمله مرتب نص دوام هوا وخواته البنات واي حاجه يحتاجوها العيال للمدرسه ملزومه مني (والتفت لسعاد) ثبتي دا عندك واتسجلي كل عيال الشغالين معانا عشان المدارس (والتفت للجنايني) بلغ العيال اني عايزهم يفرحوني بنتائج دراستهم
والراجل كان عايز يوطي يبوس ايدي سحبتها من ايدو
انا: استغفر...... متعملش كدا تاني انتو كلكم اهلي وناسي وكل اللي عايزه التعليم والنتائج الكويسه
ورجعنا البيت دخلنا وطلعنا لفوق عند ماما وزينب والتفت لسعاد
انا: لو سمحتي يا سعاده تعملي قائمه بكل العيال ومدارسهم وتبلغيهم بالموضوع ومش عايز حد ينقطع او يهمل دراسته وححاسب اللي يهمل اللي يفلح فيهم يستمر والمش فالح نشوفله تصريفه
سعاد: حاضر يا قلبي بس عشان الباسورد
زينب: #نور عيني#م ع س ك ر
انا: ايه البورد دا كله طب الاولانيه فهمناها ايه معسكر دي؟
زينب: ههههههه ماما علي سعاد كريمه رشا
انا (بست جبينها) هوا انا بحبك من فراغ
زينب:فكرتو في اسم للي حيشرفنا ؟
انا: لو جي ولد نسميه سعد
زينب: ولو بنت ؟
انا: نفكر ونشوف كرملا ورشرش ونتفق لحسن الغلباويه دي حتاكل راسنا بس انا بقول يكون قريب من رشا يعني مثلاً يكون مها
وسمعنا صوت جي من برا
رشا: بابتي بابتي بابتي
انا: اهي جات عالسيره هاي
رشا: حاسه ان فيه حاجه بتحصل من ورايا
انا: مفيش حاجه بس بنفكر في اسم للي جاي وانا بقولهم لازم ناخذ رأي رشرش
رشا: طبعاً لاني انا حربيهم
وضحكنا كلنا وقالولها عن رأيي
رشا: طبعاً الاسامي الحلوه متطلعش الا من البوق الحلو دا
انا: وكمان فيه حاجه عايزكم كلكم تفرزو ملابسكم القديمه واللي مش محتاجينها عشان نديها للي محتاجها ونبتدي من الشاغالين معانا هنا ورنولي على ام رامي
لحظات وجات ام رامي
انا: (طرحت عليها الموضوع )عايزك تنسقي مع الكل بحكم معرفتك بيهم وبعيالهم وانت توزعيهم لاني واثق من حكمتك وتصرفك بعداله وما تسيبيش حد والكل من البواب للسكيورتي للأسواق والجنايني والمنظفات والطباخه وكمان الفايض من نعمة ..... خليهم ياخذوه لعيالهم ومش عايز الاقيهم في المكب وكمان موضوع مدارس عيالهم
ام رامي: الحقيقه هما طلبو يشوفون حضرتك ويشكروك بنفسهم خليهم يتفضلو
وبعد نص ساعه تقريبا جات ام رامي ومعاها كل الشاغالين بيشكرو ويدعو للهانم الحجه وللمدام زينب ولكل العيله وانا كمان شكرتهم على دعواتهم وراحو يشوفو شغلهم ويجهزو الغدا
انا: بالمناسبه يام رامي القهوه اللي شربتها الصبح كانت ممتازه استمروا عليها
ام رامي: بالهنا لحضرتك ياباشا دي من البن المحوج من العطار اللي باخد منه وحبيت حضرتك تجربو ومن هنا ورايح حنجيبها منه وانا اللي بعملهالك بنفسي يا فندم
انا:تسلم ايدك
ماما: ....يخليك ياحبيبي وتعيش وتساعد الناس الغلابه والحقيقه هما في البدايه كانو خايفين منك وماخدين فكره مش عارفه جابوها منين لكن نظرتهم ليك ابتدا تتغير من مده وبيدعولك دايماً والاحلى لما تكون دعواتهم وانا بسمعهم من غير ما يعرفو
وخدت رشرش ودخلنا غرفتها عشان تفرز الهدوم واول ما قفلنا الباب اتشعلقت برقبتي وباستني بوسه جامده
رشا: دي عشان متعة امبارح وعشان عرفت قد ايه بتحب مامتي
انا: يعني انتي متعرفيش بحب مامتك قد ايه؟
رشا:اعرف بس سرحانك امبارح وكنت بتكلمني زي ما اكون هيا وكلمتني بسمها وغرزت بتاعك كله فيا
انا: امتى حصل دا مش فاكر؟
رشا :حصل امبارح خلتني احس بالحب دا لاول مره
انا:طيب دلوقتي بيوجعك ولا لاء تعالي ورهولي
رشا: تعالا شوفو بس ما تخافش انا كويسه
وقلعت الاندر ونامت على بطنها وانا فتحت فرادها وببص على خرمها ومديت صباعي احسس عليه وطلعت منها آها جميله
رشا: مادمت هيجتو مش حسيبك الا تنيكو
انا: مش وقته الجماعه بيستنونا على الغدا
رشا: مليش دعوا نيكو بسرعه ونخرج منتأخرش
وفعلا انا كمان اتهيجت وزبري وقف تفيت على خرمها وبليت زبري وابتديت ادخله شويه شويه لحد مادخل كله وسحبته ودخلتو ثاني وهيا بتونون وتوحوح وزدت السرعه
رشا: ايوه ايوه اجمد اجمد حجيبهم اه اه اه اااااه جيب لبنك جيب لبنك
وجبت لبني وزبري كله في طيزها وخرمها بيمسك ويرخي وشلتها وهوا فيها دخلتها الحمام وقعدتها على قعدة الحمام ولبني بيطلع منها وينزل في الميه ومعاه اصوات كأنه بيعفط وحضنتها وببوس شفايفها وهيا بتترعش وماسبتهاش لحد ما هديت
انا افضلي قاعده كدا وبعدين قومي قرفصي واغسليه كويس وتعالي ورايا عشان نتغدا
وسبتها وهيا لسه مش مسيطره على نفسها السريع وخرجت وسفرة الغدا جهزت وقعدنا نتغدا وبعده شربت قهوتي وقامت ماما راحت غرفتها وفضلنا انا وزينب
انا: تحبي ازلك للجنينه تشمي هوا يانور عيني؟
زينب: لا يا قلبي مش عايزه اتعبك مش كفايه اني مقصره معاك ؟
انا: متقوليش كده انا الغلطان مكانش لازم اسمح لك تحبلي او على الاقل كنا استشرنا دكتوره قبل كده
زينب: ياحبيبي انا مستعده ادفع عمري عشان اجيبلك العيل اللي نفسك فيه ويحمل اسمك في الدنيا ديا
انا: عيل ايه يانور عيني انا مش عايز غيرك
زينب : اصبر يا حبيبي فات الكثير وروح نام عند سعاد انا عارفه انك بترتاح عندها روح يا حبيبي متعذبنيش مش قادره اشوفك كده
وقمت من عندها ورحت عند سعاد خبطت على الباب ودخلت واول ماشافتني سعاد قامت
سعاد: مالك يا قلبي ؟
انا: مفيش بس عايز انام عندك
سعاد تعالا يا حبيبي تعالا نام وارتاح وانا تحت امرك
انا: انا تعبان وعايز انام في حضنك
وخدتني سعاد في حضنها ونمت على طول وصحيت بعد ساعتين نزلت لغرفة المكتب اشتغل على فكرة الإنتاج الزراعي وعملت اتصالات كثيره مع معارف وقرايب ومسؤولين وكان عندي اتصال مع ابن عم ابويا وباب المكتب خبط ودخلت ام رامي
ام رامي: العشا جاهز ياباشا
انا: قوليلهم يتعشو انا مشغول ومليش نفس
ورجعت للتليفون
انا:ايوه يا عم الحج المساحه كام واسم المالك
الحج: المساحه كبيره معرفش تطلع كام وكل اللي عارفه صاحبها كان باشا كبير واستولى عليها الإصلاح الزراعي ورجعت تاني لملكية عيلته وفي ورثة
انا: طيب ياعمي اذا ممكن تجمعلي معلومات عن العزبه وانا حبقى اجي ضيف على حضرتك في وقت ثاني لان الموضوع مينفعش في التلفون
الحج:نتشرف بيك يا باشا تنورنا
انا لا يعمي باشا ايه حضرتك عمنا وسندنا وضهرنا واهل البلد اهلي وعزوتي
الحج: اصيل يابني كأني بكلم المرحوم والدك الف رحمه ونور عليه وتشرف وتآنس في وقت
انا: مع السلامه يا عمي
الحج: مع الف سلامه ياولدي
ودخلت زينب بتمشي على رجليها ونطيتورحت عليها
انا: زينب ايه يانور عيني ازاي نزلتي كده لوحدك
زينب: مهو انته سايبني وعايزني اكل لوحدي
انا: ازاي اسيبك يا روح الروح
رشا: احم احم نحن هنا
وشلتها وبطلع بيها لفوق
زينب : نزلني يا قلبي ثقيله عليك (وحطت وشها في رقبتي)
وصلتها وبنزلها وماسك ذراعها عشان اقعدها
انا: على مهلك استريحي
زينب: تعبتك يا حبيبي
رشا: ياخرابي عالدلع
انا: اخرسي يا بت حسابك بعدين
رشا: وان مالي هيه نور عينك وروح روحك حكمت رأيها تنزلك متقولي حاجه ياجدتي
ماما: بس اسكتي وكلي مش حيعملك حاجه
كملنا العشا وقعدنا ورنيت على ام رامي وجات بسرعه
ام رامي: تحت امرك يا باشا
انا: قهوتك يا ام رامي وعصير فرش لزينب هانم وشوفي الباقيين يشربو ايه
ام رامي: امرك يا ياباشا والتفتت ناحية ماما والبنات شافت طلباتهم ونزلت تجيبهم
ورن جهاز الباب
البواب: لا مؤاخذه يا باشا عم محمود سواق خط مدرسة الهانم الصغيره عايز يشوف حضرتك
انا: دخلو المكتب وانا جاي
رشا: ايوه يا بابا هوا قاللي بس انا نسيت
انا:حسابك ثقل يا رشا
ونزلت اشوف الراجل
محمود: اسف يا باشا اذا كنت جيت في وقت مش مناسب
انا: اهلا بيك يا اسطا
محمود: انا عندي خدامك معاه دبلوم صنايع وبيشتغل في ورشة ميكانيك بس هوا ميكانيكي مكائن ثقيله وقلت لو تسمح تشوفلو شغلانه عند حضرتك
انا: حاضر بس نختبره الاول فإذا نجح في الاختبار حعينه في الورشه والجماعه في البا حيدوك العنوان يروح بكرا الصبح
محمود: جميلك على راسي من فوق يا باشا
انا: مفيش جمايل هوه وشطارته والتزامه
ورجعت طلعت فوق وقعدت وببص لاقيت رشا داخله في حضن جدتها
انا: البنت دي داخله في حضنك ليه يا حجه
ماما: دي حبة قلبي صحيح هيا بتغلط ولسانها طويل بس عايزه تعتذر وخايفه منك سامحها عشان خاطري وقومي اعتذري لبباكي
رشا: (ارتمت عليا وبتبوس في خدودي ) سامحني يابابتي سامحني ياحبيبي ماتقولي حاجه ياروحه
انا: (مسكتها من شعرها) امسكي لسانك
رشا :خلاص حرمت (وبوست راسها)
زينب: شوفتي بيحبك قد ايه؟
انا: سعاد ثبتي على بكرا ابن الاسطا محمود حيروح الورشه ويعملولو اختبار في ميكانيكا المكاين الثقيله ويعلموني النتيجه ومينسوش ياخدو رقم تلفونه عشان نتيجة الاختبار بس يبلغوني الاول
سعاد: حاضر حثبتها
زينب:بتفكر في ايه يا حبيبي؟
انا: مفيش شوية حاجات منتجه وتشغل ناس عاطله عن العمل ومش عايز اشغلك معايا ماما: بقولك ايه يا حبيبي التلفزيون عندي مابيجبش محطات ابقه ابعثلي حد يطلعهالي
انا: كريمه ابقي شوفي ماله على الاقل اعملي حاجه كويسه بدل ما انتي بتودودي مع البنت دي
وفضلت انا وزينب قاعدين لوحدنا
زينب: اروح اتمدد على السرير انا كويسه متخافش ولا تقلق يا قلب زينب وروح انته مطرح ماتحب
انا: جاي معاكي وحفضل جنبك لحد ما تنامي
زينب: اذا كان كدا انا موافقه
ورحنا جناحنا ونيمتها وغطيتها وافضلت مكوع جنبها املس على شعرها لحد ما نامت وقمت رحت غرفة سعاد خبطت ودخلت لقيت سعاد متمدده ومتغطيه
سعاد: اقلع هدومك وتعالا جنبي تحت الغطا
قلعت هدومي وجيت رفعت الغطاء لاقيتها عريانه دخلت معاها تحت الغطا
سعاد: بقولك ايه يا قلبي لو ملكش مزاج انا مش حزعل تعالا نام في حضني وبس مش عايزاك تجبر نفسك
انا: انا كمان محبش اجبرك لو مش عايزه بلاش منه ورفعت الغطا عنها وهيا فتحت وراكها وببص على كسها اللي بيلمع ومبلول خالص وجيت بينهم ونمت فوقيها وزبري راح على طول راسه داخل فيها
انا: كسك مبلول زياده
سعاد:بقاله يومين كدا عايزك ومجنني
وانا بطلع لفوق وباخد شفايفها وبدخل لساني في بقها وزبري ماشي بطريقه وبيغرز في كسها
انا:مالك يا قلبي حاسس فيكي حاجه
ماردتش عليا ومدت كفها على قفايا وسحبت وشي ناحيةها ودخلت لسانها في بوقي وانا خدته وبمص فيه وبشفط ريقها اشربه
سعاد:امممم اح اماااااي حححح
ورفعت رجليها وشبكتهم على ضهري وبتشدني عليها وزبري دخل كله فيها وكسها سخن مولع نار لدرجة اني حاسس ان زبري بيتحرق وشبكت ذراعاتها على رقبتي وبتتكلم في وداني
سعاد:اغرزه كله عايزاه يقطّعني من جوا ويدخل في رحمي ويخبط في ضهري متسيبش ولا سنتي براه اه اه اهااااااه اااااي بجيبهم يا حبي اييييييي هات هات لبنك ارويني نيك اختك اه يا قلب اختك اه ياروح اختك اه يا عشيق اختك
ومع همسه وكلامها بوداني معدتش عارف زبري هوا اللي بيثخن جواها ولا كسها هو اللي بيعصر فيه وحسيت بلبن بيتجمع من كل حته في جسمي وبيحرق ضهري وبينفجر زي البركان ومع كل دفقه بتخرج هيا بتتنفض وتقول اخ اخ اخ ايوا املا كس اختك املا عاشقانتك عايزه لبنك في قلبي وفي عقلي ويتخلط بدمي اااااااااه من عشقك ياخويه وارتخت رجليها وفكت من على ضهري ووقعت وخبطت على السرير وايديها ارتخت وكسها فك عن زبري وطلعته ورميت نفسي جنبها وانا بتنفس بالعافيه وحاسس ان زبري احترق ولما مديت ايدي امسكه لاقيته كأنه مسلوخ لاول مره بجيب ضهري من غير حركه لا رهز ولا رزع وكنت عايز احضنها وبسحبها من كتفها لانها مدياني ضهرها مش راضيه قمت ببص عليها لاقيتها حاطه كفها على بوقها
بتحاول تكتم صوت عياط جامد قلبتها وانصدمت من الدموع في عينيها
انا: مالك يا قلبي بتعيطي ليه اكونش اذيتك من غير ما احس؟
سعاد: ارجوك يا علي سيبني وروح جنب زينب ارجوك والليله آخر ليله نكون مع بعض روح جنب مراتك وسيبني
انا: انتي بتقولي ايه مش تفهميني ؟
سعاد: ارجوك ساعدني ابعد عنك انا بحس بخجل وانا بسرق حق غيري حق زينب دا انا مش قادره ابص في وشها وانا بخونها بكل انانيه ونذاله انا بكره نفسي (وتضرب نفسها بقوه وتضرب على كسها وبتقول) عقلي بيمنعني ويقولي ابعدي عنه وسيبيه لمراته وترجع شهوتي وانانيتي ودا يتغلبو عليا
ومسكت ايديها امنعها تأذي نفسها ودموعي بتنزل وانا شايفها بالحاله دي

عاش ينجم كمل بالتوفيق
 
  • عجبني
التفاعلات: حب العائلة
انا وماما واخواتي البنات/ السلسله الثانيه/الجزء الاول
كنا في السلسلة الاولى اتكلمنه وشاورنا على حاجات حصلت من غير توضيح للتفاصيل تخص شخصيات قصتي وعشان كدا حنرجع لورى ونبتدي من موضوع رقيه وكل التفاصيل اللي رويناها ووصلنا لاستلامي الصور وافلام الفديو الواضحه والصور والمجموعه كلها لرقيه بأوضاع مختلفه ومع كدا ممكن اننا نشكك في صحتها لكن الفديوهات كأنها افلام بورن وبرضاها بسبب اطمئنانها للشخص دا ووقتها قلت لزينب تبلغها بس بعد جوازنا وعشان نفصل قلت لزينب انها تعزم باباها ورقيه وفعلاً جم وقعدو معانا واتغدينا سوا كل دا ورقيه متعرفش الموضوع اللي مستنيها شويه وتركنا باباها وسعد وماما قاعدين ودخلنا المكتب واتكلمت زينب معاها بالموضوع وزي ما اتوقعت رقيه انكرت كل حاجه
قولتلها
انا:اسمعيني يا رقيه واهدي وفكري بعقل وعشان اكون واضح كل اللي عند (******) موجود عندي وكل اللي عملناه كان لمصلحتك وعشان تتخلصي من المشكله اللي عملالك قلق ونزيف الاموال اللي حتخلص في يوم وتخسري كل شيء
رقيه: على كل حال مشكورين وادوني الحاجات دي
انا: اسف يا رقيه الحاجات دي حتفضل معايا
رقيه: ليه هوا الابتزاز حيتحول من المخفي لحضرتك ؟
زينب: احترمي نفسك يا رقيه دا جزاته بعد ما عمل كل دا وخاطر بنفسه عشانك؟
انا: وطي صوتك يا حبيبتي انا عملت كدا عشانك وعشان رشرش والراجل الكبير اللي قاعد في الصاله وخلي بالك انتي من هنا ورايح تحت وصايتي وححسب عليكي كل خطوه وتصرف وحتى نفس والحرية اللي كنتي تتمتعي بيها انتهت والا سيكون تصرفي معاكي شكل ثاني واتفضلي اطلعي بره تقعدي بأدبك وتلزمي حدودك
وخرجت للصاله
زينب: متكدرش نفسك ياحبيبي احنه محتاجينك وتعالا نطلع نقعد مع الجماعه وطلعنا قعدنا معاهم واتكلمنا وضحكنا الا رقيه اللي كانت قالبه خلقتها وقامو الجماعه راح بيتهم وسعد وماما راحو يرتاحو
انا: زينب يا حبيبتي انا عايز اطلب منك طلب
زينب: عارفه يا حبيبي وموضوع رقيه ممكن يكون حرك جواك اللي عايز تطلبه وانا مش ممكن ارفض ولا حتى تحتاج تطلب انته معاك حق وانا اللي بطلب منك تتابع مسؤولياتك واتمنى عليك تطلع لسعاد
وفعلاً طلعت لسعادة طرقت الباب وفتحتها ودخلت سعاد كانت قاعده ورى مكتبها وحاطه راسها على ايديها ولما شافتني نطت على رجليها
انا: ازيك يا سعاده؟
سعاد: يا قلبي منسيتش؟
انا: انسى ؟ انسى ايه ياسعادة قلبي
ونطت حضنتني بكل قوتها
سعاد: مشتقالك قوي ياقلبي
انا: انا اكثر
وطلعتها من حضني ورفعت راسها وبوست شفايفها بوسه ورى بوسه وامص شفتها الفوق واسيبها امص اللي تحت وآخذ الاثنين ونزلت ابوس رقبتها وقلعتها هدومها وقلعتني هدومي وقلعتها واترمينا على السرير وشفايفي دايره بين خدوها ورقبتهاونزلت افعص وابوس وامص بزازها ونزلت على كسها واول ما لمسته بلساني اترعشت وكسها بيسيل منه العسل
سعاد: (مسكت ايدي وبتسحبني فوقيها) نيكه يا علي نيكه يا حبيبي مش قادره استحمل نيكني ارجوووووووك
وطاوعتها وفتحت وراكها وفرشت زبري على كسها
وابتديت ادخله سنه سنه
انا: عامله حسابك ياقلبي
سعاد: اسفه يا حبيبي مش عامله حسابي يبقىهات لبنك في طيزي او زي ما تحب
وشويه شويه دخلت زبري كله في كسها واسحبه وادخله لحد ما ابتدى بيزلفط فيها وابتديت ارهز عليها واسحبه منها عشان ابص عليه وهوا بينطر ميته وارجع ارزعه تاني وهيا بتتأوه احلى اهات ومدت ايدها
سعاد اسحبني عليك ياحبيبي
وسحبتها وقعدت عليه وهيا مطوقه رقبتي وبزازها في وشي ورايحا جايه عليه وهوه بيق في ضهرها
انا: خلاص مش قادر انا ماسك نفسي بالعافيه
ونطت من عليه وخذته في بوقها بتمص فيه وزبري بيتنفض ويرمي حممه زي البركان في بوقها اللي مش لاحق يستوعب لبني وبينزل من اطراف بوقها لحد ما خلصت وهيا مستمره تمص فيه وتلحسه وتلحس بيضانه واترمينا جنب بعض لحد ما هدينا وشلتها وخدتها للحمام قاعدتها وقعدت في ضهرها وفتحت الميه وبلعب في بزازها وهيا مريّحه ضهرها على صدري
سعاد: لسه بتحب تلعب فيهم يا قلبي ماعندك احلى منهم
انا: ما انتي عارفه يا قلب قلبي انا بحب بزازك وبزاز زينب وكريمه ورشا كل بزاز ليها ميزتها وجمالها دا انا بحب كل بزاز الستات ههههههه بس بزازك يا سعاد فيها حاجه وميزه مش موجوده عند اي ست فيها حنيه يا قلبي اذا كنتي فاكره كانو بيهدو الصداع اللي عندي
وطلعنا من الحمام ونيمت سعاد ورحت جناحي ولقيت زينب قاعده على حافة السرير وجيت قعدت جنبها
زينب: مالك يا الب قلبي
انا: زينب احكيلي بصراحه انا بسببلك اذى ولا لاء
زينب: جوزي وحبيبي وعشيقي وراجلي ادي اربع اوصاف لشخص واحد هو علي نور عيني
انا: زوجتي وحبيبتي وعشيقتي ومراتي وامي وابويا واختي وبنتي وعمري اللي راح وعمري اللي جاي واتمنى ام ابني او بنتي وخدت ايدها بوستها وكالعاده ماسابتش ايدي الا وباستها
زينب: تعالا نام يا قلب زينب وفتحت زرايرها وخادتني انام ووشي في صدرها ونمت وصحيت بعد ساعه وزينب صاحيه بتبص عليا وفتحت عيني وشوفتها ولمتها انها سابتني انام على ايدها
انا: ياااااه يا زيزي برضه خليتيني انام على ايدك وايدك تتعب يا حبيبتي
زينب: يا حبيبي انته مش كل اللي قلتهولك انا لما انيمك بالشكل دا احس كأنك ابني كمان
وقمت غسلت وشي وخذت زينب عشان ننزل تحت
زينب: استنى يا قلبي البس الروب عشان متاخدش برد
انا: يادي الروب يازيزي اتضايق منه يا حبيبتي
زينب طب البس بلوفر خفيف استنى اهو دا مالكش اي حجه عليه (وعماله تبوس فيا كثير عشان ارضى البسه) خلاص بقى ماتزعلنيش
انا: هههههه انا لو كنت عارف اني ححصل البؤس دا كله كنت لبسته من زمان
زينب: ياسلام !!! ما حنا فيها يا نور عيني
انا: لاء اوعي تبوسيني ثاني لاني مش حقدر انزل ههههههههه
نزلنا سوا على الصاله وهيا ماسكه ايدي وبنمشي ننزل السلم
ماما: (بتبص علينا وهيا مبتسمه) بسم..... ماشاء...... يا ارض احفظي ما عليكي
انا: ايه ياست الكل ايه دا كله
وقعدنا معاها والبنات جم
كريمه: كويس اننا لاقيناك يا علوه
انا: ليه يا كرميلا هو انا تايه ولا ايه
كريمه:لا العفو يا علوه بس انا محتاجه مساعده من موظف شاطر في الشركه عندك يساعدني في الدراسه او دروس عمليه في الكومبيوتر
انا: ليه انتي مش بتدرسي ؟
كريمه: لا ياحبيبي في امور في الكمبيوتر غير اللي بندرسه دي حاجات يعرفوها الناس اللي عندهم خبره وذكاء
انا ماشي حشوف الموضوع وابلغك وانتي يا سعاده عايزه ايه؟
سعاد: تقريبا نفس الشيء يا قلبي الدراسه شيء والعمل شيء ثاني عايزه اروح الشركه عشان اشوف التطبيق العملي للي درسته
انا: دي اسهل انتي تيجي اي وقت وانا حعرفك على المدير الإداري وهوا حيوريكي الشغل واسلوب الشغل وكل حاجه
زينب: انا اذا سمحتلي يا حبيبي بخصوص الموظف انته عارفه اللي ركب النظام الامني الخاص بالفلا والشركه وكل مصالحك وشركاتك اعتقد انه ممكن يفيد كريمه دا مجرد اقتراح والامر ليك في الاول والاخر وانا حقوم اقول للجماعه يجيبولك القهوه
وقامت تبلغ المطبخ بالجهاز لكنها داخت وكانت حتوقع ونطيت سندتها وواخذها على فوق وبلغت المدبرة الاتصال بالدكتور
انا: مالك يا روحي مالك يانني عيني
زينب: مفيش يا قلبي شوية دوخه وراحت وحنادي المبره تعملك القهوه وتجيبهالك هنا وان اسفه اني نغصت عليك
انا: قهوة ايه ونغصتي ايه انا قلبي وقع في رجليه
ماما: ايه ياواد مالك انته من امتى وانته خرع كدا؟
انا: دي زينب ياماما يعني انتي مش عارفه زينب ايه بالنسبالي؟
ماما: عارفه يا حبيبي عارفه بس مش عارفه انك غرقان لشوشتك ههههههههه اهو الدكتور جي يلا يا بنات اخلو الغرفه يلا
ودخل الدكتور وابتدا بفحص زينب وقاس الضغط وشاف النبض وبعد ما كمل خرجت معاه
انا: طمني يا دكتور
الدكتور : اطمن يا علي باشا مفيش حاجه حضرتك انا حكتب للهانم شوية مقويات وانصحك بدكتورة نسائيه لان الهانم تسعين في الميه حامل واسم الدكتورة حكتبهولك ممكن تاخذ الهانم لعندها والف مبروك مقدما
ورجعت دخلت على زينب وماما والبنات عندها وبوست جبينها
انا: الف مبروك ياحبيبتي يا ماما ويابنات ويا رشرش زينب حامل
وعمت الفرحه وخذتهم ما برا الجناح والكل هناني وباسو زينب وهنوها ورشا عامله زيطه عشان حيكون ليها اخ وبعد ما خرجوا بست جبينها وان قاعد جنبها على السرير
زينب: فرحان يا قلبي؟
انا فرحان ؟ انا حاسس اني طاير في السما كلمة فرحان مش كفايه توصف حالتي
ومرت الايام واتأكدنا من الحمل وبناية الشركة كملت واتلخمت في انتقال الشركة وسميت مجموعة علي عوض للمقاولات والسياحة والاستثمار ومنعت زينب من المجي للمجموعه وحتى انا ابتديت ادير المجموعه من الفلا خصوصا ان مقر المجموعه قريب من الفلا وللاسف صحة سعد تدهورت بشكل سريع ودخلناه المستشفى رقد فيها اسبوع وانتقل إلى رحمة ...... ورغم كل المقدمات اللي كنت عارف نتيجتها وان المرض دا مالوش غير نهاية واحده لكن الحزن عامل زي سكين بتحفر في القلب والمشاعر وحزنت حزن كبير خلاني اعتزلت الناس كلها ومخرجنيش من الحاله دي غير زينب
زينب: وبعدين ياقلبي لحد امتى حتفضل كدا احنه محتاجينك يا نور عيني امك واخواتك وبنتك (تقصد رشا) وانا حبيبي انا تعبانه قوي ومش رايحه للدكتوره من غيرك حتى لو اموت هنا تحت رجليك
انا:بعد الشر عنك يانور عيني
زينب: قوم يا قلبي احلق دقنك وخذني للدكتوره انا خايفه على ابننا
وقمت حلقت واستحميت وغيرت هدومي وعلى باب الجناح البنات حضنوني ورشا اتشعلقت برقبتي
رشا: ماتسيبنيش يابابا
انا: متخافيش يا حبيبتي سيبيني اخد مامتك للدكتوره وراجعلك
وخرجنا رحنا للعياده وبعد فحص زينب
الدكتوره : ايه دا يا باشا انته هامل الهانم ليه بالشكل دا
بعد ما شرحت ليها الظروف طلبت فحوصات سونار وفحوصات وبعد اجرائها كتبت ليها ادوية وفيتامينات مع توصيه بالرقود في الفراش وتقليل الحركه الشهرين الفاضلين ورجعنا الفلا واول ما وصلنا لاقينا ماما ووالد زينب واختها مستنينا وشلت زينب ودخلت فيه الفلاش
زينب: نزلني يا قلبي تقيله عليك
انا: لو اطول اشيلك طول العمر ماعنديش مانع يا نور عيني وطلعت بيها السلم لحد الصاله اللي فوق ونزلتها واتصلت بالدكتوره وطلبت منها تبعتلي الممرضه والكرسي اللي اتفقت معاها عليه واتصلت بالمجموعه يبعتو عربيه تجيبهم ؟طلبت مديري الاقسام اذا عندهم حاجه مستعجله وقعدت جنب زينب وحطت راسها على كتفي والبقيه جم لعندنا
رقيه: عيني يا عيني على الدلع
انا: دلع ايه زيزي تأشر وان انفذ وتتعب نفسها وتأشر ليه ؟ هيه تفكر وانا انفذ حتى من غير ما تقول
والدها: ما تخفي يا زينب على الراجل خليه يشوف مصالحه وكفايه دلع
الكرسي وصل وقامت زينب قعدت عليه وبتجربه وجم مدراء الاقسام وابتدينا نشوف شغلنا ومشيت الامور بشكل طبيعي اليوم دا ودخلت مع زينب الجناح بتاعنا
زينب: بقولك ايه يا قلبي انا زي مانته عارف وعايزاك تروح للبنات تشوفهم وتشوف احتياجاتهم
انا: حاضر يا حبيبتي
رحت غرفة رشا خبطت على الباب ودخلت
لحد هنا ونوصل لنهية الجز الاول من السلسله الثانيه وحنلتقي بالجزء الثاني

انا وماما وخواتي البنات /السلسلة الثانية/الجزء الثاني
وصلنا في الجزء الاول إلى اني خبطت على باب غرفة رشا ودخلت
انا: فينك يارشرش
رشا:انا هنا في الحمام ياحبيب رشرش
وقبل ما ادخل الحمام فتحت رشا الباب ووقفت قدامي عريانه وانا ببص عليها وشاورتلها تلف لفت
انا: ايه الجمال دا وكل يوم بتحلوي وجمالك بيزيد
رشا: ايه اللي بقى احلى
انا:بزازك كبرت وحلوت وطيزك ادورت
رشا: طيزي وفرادي بقت حلوه ؟
انا يجنن
رشا: مادام عجبك مش حتنيكه بقى ؟
انا: لا نخليه مره ثانيه اجيبلك مرهم عشان متتعوريش
رشا: المرهم اهو (وطلعته من الكومدينو)
انا:جبتيه منين دا ؟
رشا: عمتو كريمه ادتهولي وقالت حتحتاجيه بعدين
وقلعت هدومي ونيمتها ونمت جنبها ومديت ايدي احسس على بزازها وحلماتها وامصمص وافعص والبنت بتترعش يعني كانت مولعه قبل ما اوصل ليها ونا ببوس بطنها وسرتها وهيه بتزق بدماغي لتحت
رشا: تحت يا حبيبي تحت كسي عايز لسانك نيكه بلسانك
ونزلت لتحت وبلعب لساني على زنبورها ونزله بين شفرات كسها وهيه بزخ عسل جميل وبلعد بشعر عانتها الناعم وانزل بلساني لتحت كسها وارفع رجليها.وبتتفتح قدامي فرادها وحطيت طرف لساني على خرمها وبلف بيه مابين فرادهالخرمها واطلع بيه لحد كسها وارجع ثاني وميتها بتسيل من كسها لخرمها وبليت صباع.وابتديت ادعك فيه واضغطه على الخرم بحاول ادخله وشويه شويه دخل قد عقله وهيه اتنفضت
انا: وجعك يا قمري
رشا شويه بس مش مهم استمر
وطلعته بليته ورجعت دخلته واستمريت على كده وكل مره ادخله اكثر لحد ما دخل كله شوية وطلعته بليته ودخلته واستمريت ادخله واطلع نصه وارجع ادخله وامص والحس زنبورها وطلعت صباعي وخدت من المرهم ودهنت الخرم ودخلت المرهم بصباعي جوا خرمها ودهنت صباعين ودخلتهم وبلف بيهم جواها ودهنت راس زبري وشويه كمان حوالي الربع وحطيت راسه على خرمها وابتديت ادخل فيه بالراحه لحد ما الراس عبر وطلعته ودهنت ثاني ودخلته شويه شويه بس بحس بخرمها كانه حينشق
انا: حبيبتي كفايه عليكي المره دي عشان ما تتعوريش
رشا: زي ما تحب بس مش حتدق عليه ؟
انا: حدق ياحبيبتي بس لحد نصه مش اكتر والمره الجايه حدخل اكثر لحد ما ادخله كله
وابتديت اسحبه وادفعه وسرعت شويه شويه لحد ما قذفت لبني جواها
رشا: (بتترعش جامد) وارتخت ياه انا حاسه بلبنك جوايا دافيييي بحبك بحبك ياحبيبي
انا: بموت فيكي يا زينب بحبك بحبك بجنون يا زيزي
نسيت نفسي وارتميت على بزازها ابوس فيهم وهيه مطويه تحتي ورجليها جنب دماغها وزبري من غير ما ادفعه دخل كله فيها
طلعته منها وحطيت وشي بين بزازها
انا: بحبك محبيتش حد قبلك ولا ححب بعدك يانور عيني بحبك يا زينب
ونمت وما صحيتش الا وهيه بتحاول تسحب نفسها عشان تروح الحمام وقمت معاها استحمينا وخدت فوطه اتنشفت بيها وفتحت دولابها طلعتلي غيارات بصيت عليها
انا: ايه دول جبتيهم منين ؟
رشا: ياحبيب قلبي هدومك متوزعه عندنا على اربع دواليب هههههههه ما انته متجوز اربعه
لبست وروحت للجناح وزينب لسه نايمه بركت على ركبي ببص عليها وبملس على شعرها لحد ما فتحت عينيها وابتسمت لي وخدت شفايفها ابوس فيهم وان بقول بعد كل بوسه
انا: صباح *****الخير*****يا*****نور*****عيني
زينب: يسعد صباحك يا قلبي ايه الاصطباحه الحلوه دي ؟
انا: لو تعرفي مشتاقلك قد ايه لو كنت عارف ان الحمل حيتعبك كدا مكنتش خليتك تحملي
وفجأه دخلت ماما
ماما: صباح الخير يا حبايبي
انا وزينب :صباح الخير يا ماما
ماما: الممرضه واقفه على الباب مش راضيه تدخل بتقول سمعت صوت الباشا جوا اخرج انته روح لبنتك العربيه واقفه ومش راضيه تخرج إلا بعد ما اتبوس باباها وعشان تفطر مع البنات
وخرجت صبحت على الممرضه ورحت لعند البنات صبحت عليهم وبستهم ورشا اتشعلقت برقبتي وباستني وجريت على العربيه وبعدها كريمه
انا: وانتي يا سعاده ؟
سعاد: لا انا معنديش محاضرات وحفضل معاك اشوف الشغل
وجات الممرضه وجابت زينب على الكرسي وسألتها عن حالة زينب
الممرضه: الحمد..... اطمن يافندم الضغط كويس والاثنين الام والجنين نبضهم ممتاز عندها شوية وجع اديتها الحقنه حسب تعليمات الدكتوره وبعد الفطار حديها الدوا
انا: متشكر روحي انتي افطري على راحتك وبعدين اديها الدوا وفطرنا وطلبت القهوه في المكتب ونزلنا انا وسعاد وسبنا ماما وزينب قاعدين وشربت قهوتي ودخلنا في الشغل واطلعت على البوسطه والطلبات واديت التعليمات عن كل حاجه وجي الباشمهندس علي واتكلمت معاه عن نيتي في اني اشتري ارض اعمل فيها مزرعه متكامله وعايزك تعمل دراسه عن مشروع بالشكل دا واثناء شغلي وتوجيهاتي كنت ببص ناحية الباب وسألت عن الجنينه والاحتياجات
الباشمهندس : انا عندي اقتراح عشان ممرات العربيات في الفلاش وحضرتك سيد العارفين الشوارع دي في الصيف بتتسبب في غبار وفي الشتا بتكون وحله عايزين نحل المشكله دي وعايزين نعمل نظام ري حديث يقلل صرفيات الميه
انا: برافو ياباشمهندس نسق مع القسم الهندسي في المجموعه واعملو خطة العمل وحساب التكاليف واعرضوها عليا و بالمناسبه مين الولد اللي كان معاك في الجنينه الخلفيه
الباشمهندس: دا ابن الجنايني بيساعده في الشغل
انا: سعاد ثبتي كل الكلام والتوجيهات عندك في المفكره عشان تنبهيني عليها وبالمناسبه انتي بتسجلي في الكراسه امال الايباد فين
سعاد: سجلت كل حاجه حضرتك لان الايباد فيه باسورد انا معرفوش
والبشمهندس استأذن وخرج
انا ما تروحش الا لما تتغدى يا علي
البشمهندس خيرك سابق يا باشا بس عشان الوقت عايز اروح اشوف الاوتيل واتغدى هناك واشكر حضرتك على العربيه لانها سهلتلي كثير
وخرج وانا قلت لسعادة تعالي نشوف الجماعه
وخرجنا واول ما رحت على الباب
انا:السلام عليكم
البواب وبتوع الامن: وعليكم السلام يا باشا
انا: كنت ببص من المكتب ولاحظت انكم واقفين على رجليكم من الصبح انا مش عايز كدا عندكم كراسي تستريحو عليها بدل ما كلكم واقفين وتتعبو كلكم
ومشينا رحنا الجنينه وندهت على الجنايني وجي سلم علينا
انا: مين الولد اللي معاك ؟
الجنايني: دا ابني ياباشا بيساعدني في الشغل
انا ليه هوا ماعندوش مدرسه ؟
الجنايني: عنده يا باشا بس انا اخليه لما يكون عندي شغل كثير
انا: من هنا ورايح ميغيبش عن المدرسه وممكن يساعدك بعد المدرسه وكمان حعمله مرتب نص دوام هوا وخواته البنات واي حاجه يحتاجوها العيال للمدرسه ملزومه مني (والتفت لسعاد) ثبتي دا عندك واتسجلي كل عيال الشغالين معانا عشان المدارس (والتفت للجنايني) بلغ العيال اني عايزهم يفرحوني بنتائج دراستهم
والراجل كان عايز يوطي يبوس ايدي سحبتها من ايدو
انا: استغفر...... متعملش كدا تاني انتو كلكم اهلي وناسي وكل اللي عايزه التعليم والنتائج الكويسه
ورجعنا البيت دخلنا وطلعنا لفوق عند ماما وزينب والتفت لسعاد
انا: لو سمحتي يا سعاده تعملي قائمه بكل العيال ومدارسهم وتبلغيهم بالموضوع ومش عايز حد ينقطع او يهمل دراسته وححاسب اللي يهمل اللي يفلح فيهم يستمر والمش فالح نشوفله تصريفه
سعاد: حاضر يا قلبي بس عشان الباسورد
زينب: #نور عيني#م ع س ك ر
انا: ايه البورد دا كله طب الاولانيه فهمناها ايه معسكر دي؟
زينب: ههههههه ماما علي سعاد كريمه رشا
انا (بست جبينها) هوا انا بحبك من فراغ
زينب:فكرتو في اسم للي حيشرفنا ؟
انا: لو جي ولد نسميه سعد
زينب: ولو بنت ؟
انا: نفكر ونشوف كرملا ورشرش ونتفق لحسن الغلباويه دي حتاكل راسنا بس انا بقول يكون قريب من رشا يعني مثلاً يكون مها
وسمعنا صوت جي من برا
رشا: بابتي بابتي بابتي
انا: اهي جات عالسيره هاي
رشا: حاسه ان فيه حاجه بتحصل من ورايا
انا: مفيش حاجه بس بنفكر في اسم للي جاي وانا بقولهم لازم ناخذ رأي رشرش
رشا: طبعاً لاني انا حربيهم
وضحكنا كلنا وقالولها عن رأيي
رشا: طبعاً الاسامي الحلوه متطلعش الا من البوق الحلو دا
انا: وكمان فيه حاجه عايزكم كلكم تفرزو ملابسكم القديمه واللي مش محتاجينها عشان نديها للي محتاجها ونبتدي من الشاغالين معانا هنا ورنولي على ام رامي
لحظات وجات ام رامي
انا: (طرحت عليها الموضوع )عايزك تنسقي مع الكل بحكم معرفتك بيهم وبعيالهم وانت توزعيهم لاني واثق من حكمتك وتصرفك بعداله وما تسيبيش حد والكل من البواب للسكيورتي للأسواق والجنايني والمنظفات والطباخه وكمان الفايض من نعمة ..... خليهم ياخذوه لعيالهم ومش عايز الاقيهم في المكب وكمان موضوع مدارس عيالهم
ام رامي: الحقيقه هما طلبو يشوفون حضرتك ويشكروك بنفسهم خليهم يتفضلو
وبعد نص ساعه تقريبا جات ام رامي ومعاها كل الشاغالين بيشكرو ويدعو للهانم الحجه وللمدام زينب ولكل العيله وانا كمان شكرتهم على دعواتهم وراحو يشوفو شغلهم ويجهزو الغدا
انا: بالمناسبه يام رامي القهوه اللي شربتها الصبح كانت ممتازه استمروا عليها
ام رامي: بالهنا لحضرتك ياباشا دي من البن المحوج من العطار اللي باخد منه وحبيت حضرتك تجربو ومن هنا ورايح حنجيبها منه وانا اللي بعملهالك بنفسي يا فندم
انا:تسلم ايدك
ماما: ....يخليك ياحبيبي وتعيش وتساعد الناس الغلابه والحقيقه هما في البدايه كانو خايفين منك وماخدين فكره مش عارفه جابوها منين لكن نظرتهم ليك ابتدا تتغير من مده وبيدعولك دايماً والاحلى لما تكون دعواتهم وانا بسمعهم من غير ما يعرفو
وخدت رشرش ودخلنا غرفتها عشان تفرز الهدوم واول ما قفلنا الباب اتشعلقت برقبتي وباستني بوسه جامده
رشا: دي عشان متعة امبارح وعشان عرفت قد ايه بتحب مامتي
انا: يعني انتي متعرفيش بحب مامتك قد ايه؟
رشا:اعرف بس سرحانك امبارح وكنت بتكلمني زي ما اكون هيا وكلمتني بسمها وغرزت بتاعك كله فيا
انا: امتى حصل دا مش فاكر؟
رشا :حصل امبارح خلتني احس بالحب دا لاول مره
انا:طيب دلوقتي بيوجعك ولا لاء تعالي ورهولي
رشا: تعالا شوفو بس ما تخافش انا كويسه
وقلعت الاندر ونامت على بطنها وانا فتحت فرادها وببص على خرمها ومديت صباعي احسس عليه وطلعت منها آها جميله
رشا: مادمت هيجتو مش حسيبك الا تنيكو
انا: مش وقته الجماعه بيستنونا على الغدا
رشا: مليش دعوا نيكو بسرعه ونخرج منتأخرش
وفعلا انا كمان اتهيجت وزبري وقف تفيت على خرمها وبليت زبري وابتديت ادخله شويه شويه لحد مادخل كله وسحبته ودخلتو ثاني وهيا بتونون وتوحوح وزدت السرعه
رشا: ايوه ايوه اجمد اجمد حجيبهم اه اه اه اااااه جيب لبنك جيب لبنك
وجبت لبني وزبري كله في طيزها وخرمها بيمسك ويرخي وشلتها وهوا فيها دخلتها الحمام وقعدتها على قعدة الحمام ولبني بيطلع منها وينزل في الميه ومعاه اصوات كأنه بيعفط وحضنتها وببوس شفايفها وهيا بتترعش وماسبتهاش لحد ما هديت
انا افضلي قاعده كدا وبعدين قومي قرفصي واغسليه كويس وتعالي ورايا عشان نتغدا
وسبتها وهيا لسه مش مسيطره على نفسها السريع وخرجت وسفرة الغدا جهزت وقعدنا نتغدا وبعده شربت قهوتي وقامت ماما راحت غرفتها وفضلنا انا وزينب
انا: تحبي ازلك للجنينه تشمي هوا يانور عيني؟
زينب: لا يا قلبي مش عايزه اتعبك مش كفايه اني مقصره معاك ؟
انا: متقوليش كده انا الغلطان مكانش لازم اسمح لك تحبلي او على الاقل كنا استشرنا دكتوره قبل كده
زينب: ياحبيبي انا مستعده ادفع عمري عشان اجيبلك العيل اللي نفسك فيه ويحمل اسمك في الدنيا ديا
انا: عيل ايه يانور عيني انا مش عايز غيرك
زينب : اصبر يا حبيبي فات الكثير وروح نام عند سعاد انا عارفه انك بترتاح عندها روح يا حبيبي متعذبنيش مش قادره اشوفك كده
وقمت من عندها ورحت عند سعاد خبطت على الباب ودخلت واول ماشافتني سعاد قامت
سعاد: مالك يا قلبي ؟
انا: مفيش بس عايز انام عندك
سعاد تعالا يا حبيبي تعالا نام وارتاح وانا تحت امرك
انا: انا تعبان وعايز انام في حضنك
وخدتني سعاد في حضنها ونمت على طول وصحيت بعد ساعتين نزلت لغرفة المكتب اشتغل على فكرة الإنتاج الزراعي وعملت اتصالات كثيره مع معارف وقرايب ومسؤولين وكان عندي اتصال مع ابن عم ابويا وباب المكتب خبط ودخلت ام رامي
ام رامي: العشا جاهز ياباشا
انا: قوليلهم يتعشو انا مشغول ومليش نفس
ورجعت للتليفون
انا:ايوه يا عم الحج المساحه كام واسم المالك
الحج: المساحه كبيره معرفش تطلع كام وكل اللي عارفه صاحبها كان باشا كبير واستولى عليها الإصلاح الزراعي ورجعت تاني لملكية عيلته وفي ورثة
انا: طيب ياعمي اذا ممكن تجمعلي معلومات عن العزبه وانا حبقى اجي ضيف على حضرتك في وقت ثاني لان الموضوع مينفعش في التلفون
الحج:نتشرف بيك يا باشا تنورنا
انا لا يعمي باشا ايه حضرتك عمنا وسندنا وضهرنا واهل البلد اهلي وعزوتي
الحج: اصيل يابني كأني بكلم المرحوم والدك الف رحمه ونور عليه وتشرف وتآنس في وقت
انا: مع السلامه يا عمي
الحج: مع الف سلامه ياولدي
ودخلت زينب بتمشي على رجليها ونطيتورحت عليها
انا: زينب ايه يانور عيني ازاي نزلتي كده لوحدك
زينب: مهو انته سايبني وعايزني اكل لوحدي
انا: ازاي اسيبك يا روح الروح
رشا: احم احم نحن هنا
وشلتها وبطلع بيها لفوق
زينب : نزلني يا قلبي ثقيله عليك (وحطت وشها في رقبتي)
وصلتها وبنزلها وماسك ذراعها عشان اقعدها
انا: على مهلك استريحي
زينب: تعبتك يا حبيبي
رشا: ياخرابي عالدلع
انا: اخرسي يا بت حسابك بعدين
رشا: وان مالي هيه نور عينك وروح روحك حكمت رأيها تنزلك متقولي حاجه ياجدتي
ماما: بس اسكتي وكلي مش حيعملك حاجه
كملنا العشا وقعدنا ورنيت على ام رامي وجات بسرعه
ام رامي: تحت امرك يا باشا
انا: قهوتك يا ام رامي وعصير فرش لزينب هانم وشوفي الباقيين يشربو ايه
ام رامي: امرك يا ياباشا والتفتت ناحية ماما والبنات شافت طلباتهم ونزلت تجيبهم
ورن جهاز الباب
البواب: لا مؤاخذه يا باشا عم محمود سواق خط مدرسة الهانم الصغيره عايز يشوف حضرتك
انا: دخلو المكتب وانا جاي
رشا: ايوه يا بابا هوا قاللي بس انا نسيت
انا:حسابك ثقل يا رشا
ونزلت اشوف الراجل
محمود: اسف يا باشا اذا كنت جيت في وقت مش مناسب
انا: اهلا بيك يا اسطا
محمود: انا عندي خدامك معاه دبلوم صنايع وبيشتغل في ورشة ميكانيك بس هوا ميكانيكي مكائن ثقيله وقلت لو تسمح تشوفلو شغلانه عند حضرتك
انا: حاضر بس نختبره الاول فإذا نجح في الاختبار حعينه في الورشه والجماعه في البا حيدوك العنوان يروح بكرا الصبح
محمود: جميلك على راسي من فوق يا باشا
انا: مفيش جمايل هوه وشطارته والتزامه
ورجعت طلعت فوق وقعدت وببص لاقيت رشا داخله في حضن جدتها
انا: البنت دي داخله في حضنك ليه يا حجه
ماما: دي حبة قلبي صحيح هيا بتغلط ولسانها طويل بس عايزه تعتذر وخايفه منك سامحها عشان خاطري وقومي اعتذري لبباكي
رشا: (ارتمت عليا وبتبوس في خدودي ) سامحني يابابتي سامحني ياحبيبي ماتقولي حاجه ياروحه
انا: (مسكتها من شعرها) امسكي لسانك
رشا :خلاص حرمت (وبوست راسها)
زينب: شوفتي بيحبك قد ايه؟
انا: سعاد ثبتي على بكرا ابن الاسطا محمود حيروح الورشه ويعملولو اختبار في ميكانيكا المكاين الثقيله ويعلموني النتيجه ومينسوش ياخدو رقم تلفونه عشان نتيجة الاختبار بس يبلغوني الاول
سعاد: حاضر حثبتها
زينب:بتفكر في ايه يا حبيبي؟
انا: مفيش شوية حاجات منتجه وتشغل ناس عاطله عن العمل ومش عايز اشغلك معايا ماما: بقولك ايه يا حبيبي التلفزيون عندي مابيجبش محطات ابقه ابعثلي حد يطلعهالي
انا: كريمه ابقي شوفي ماله على الاقل اعملي حاجه كويسه بدل ما انتي بتودودي مع البنت دي
وفضلت انا وزينب قاعدين لوحدنا
زينب: اروح اتمدد على السرير انا كويسه متخافش ولا تقلق يا قلب زينب وروح انته مطرح ماتحب
انا: جاي معاكي وحفضل جنبك لحد ما تنامي
زينب: اذا كان كدا انا موافقه
ورحنا جناحنا ونيمتها وغطيتها وافضلت مكوع جنبها املس على شعرها لحد ما نامت وقمت رحت غرفة سعاد خبطت ودخلت لقيت سعاد متمدده ومتغطيه
سعاد: اقلع هدومك وتعالا جنبي تحت الغطا
قلعت هدومي وجيت رفعت الغطاء لاقيتها عريانه دخلت معاها تحت الغطا
سعاد: بقولك ايه يا قلبي لو ملكش مزاج انا مش حزعل تعالا نام في حضني وبس مش عايزاك تجبر نفسك
انا: انا كمان محبش اجبرك لو مش عايزه بلاش منه ورفعت الغطا عنها وهيا فتحت وراكها وببص على كسها اللي بيلمع ومبلول خالص وجيت بينهم ونمت فوقيها وزبري راح على طول راسه داخل فيها
انا: كسك مبلول زياده
سعاد:بقاله يومين كدا عايزك ومجنني
وانا بطلع لفوق وباخد شفايفها وبدخل لساني في بقها وزبري ماشي بطريقه وبيغرز في كسها
انا:مالك يا قلبي حاسس فيكي حاجه
ماردتش عليا ومدت كفها على قفايا وسحبت وشي ناحيةها ودخلت لسانها في بوقي وانا خدته وبمص فيه وبشفط ريقها اشربه
سعاد:امممم اح اماااااي حححح
ورفعت رجليها وشبكتهم على ضهري وبتشدني عليها وزبري دخل كله فيها وكسها سخن مولع نار لدرجة اني حاسس ان زبري بيتحرق وشبكت ذراعاتها على رقبتي وبتتكلم في وداني
سعاد:اغرزه كله عايزاه يقطّعني من جوا ويدخل في رحمي ويخبط في ضهري متسيبش ولا سنتي براه اه اه اهااااااه اااااي بجيبهم يا حبي اييييييي هات هات لبنك ارويني نيك اختك اه يا قلب اختك اه ياروح اختك اه يا عشيق اختك
ومع همسه وكلامها بوداني معدتش عارف زبري هوا اللي بيثخن جواها ولا كسها هو اللي بيعصر فيه وحسيت بلبن بيتجمع من كل حته في جسمي وبيحرق ضهري وبينفجر زي البركان ومع كل دفقه بتخرج هيا بتتنفض وتقول اخ اخ اخ ايوا املا كس اختك املا عاشقانتك عايزه لبنك في قلبي وفي عقلي ويتخلط بدمي اااااااااه من عشقك ياخويه وارتخت رجليها وفكت من على ضهري ووقعت وخبطت على السرير وايديها ارتخت وكسها فك عن زبري وطلعته ورميت نفسي جنبها وانا بتنفس بالعافيه وحاسس ان زبري احترق ولما مديت ايدي امسكه لاقيته كأنه مسلوخ لاول مره بجيب ضهري من غير حركه لا رهز ولا رزع وكنت عايز احضنها وبسحبها من كتفها لانها مدياني ضهرها مش راضيه قمت ببص عليها لاقيتها حاطه كفها على بوقها
بتحاول تكتم صوت عياط جامد قلبتها وانصدمت من الدموع في عينيها
انا: مالك يا قلبي بتعيطي ليه اكونش اذيتك من غير ما احس؟
سعاد: ارجوك يا علي سيبني وروح جنب زينب ارجوك والليله آخر ليله نكون مع بعض روح جنب مراتك وسيبني
انا: انتي بتقولي ايه مش تفهميني ؟
سعاد: ارجوك ساعدني ابعد عنك انا بحس بخجل وانا بسرق حق غيري حق زينب دا انا مش قادره ابص في وشها وانا بخونها بكل انانيه ونذاله انا بكره نفسي (وتضرب نفسها بقوه وتضرب على كسها وبتقول) عقلي بيمنعني ويقولي ابعدي عنه وسيبيه لمراته وترجع شهوتي وانانيتي ودا يتغلبو عليا
ومسكت ايديها امنعها تأذي نفسها ودموعي بتنزل وانا شايفها بالحاله دي
من رأيي ركز علي المحارم اكتر و أخلق مواقف جديده و هكذا
 
  • عجبني
التفاعلات: حب العائلة

إيه يا عم الفنان الجمال والطعامة.. دى السهل الممتنع..ولا الإحساس العالى لسعاد أخر الجزء الثانى..قطعت قلبى الشخصية الحساسة أم قلب كبير..هى الرقه و الحنان..تسلم ايدك يا باشا ومنتظرين الجزء الثالث..بس هو موضوع رقية خلص على كده..
مع خالص تحياتى...
 
  • عجبني
التفاعلات: حب العائلة

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%