M A F I A
مافيا نسوانجي
سياده الفريق🚔 | الضحك في عز الوجع هيبه🎭
العضوية الذهبيه
كاتب متميز
ناقد فني
فارس الكلمة
الكاتب المفضل
نمبر وان فضفضاوى
نمبر وان صور
نسوانجى جنتل مان
كاتب ذهبي
افضل عضو
العضو الخلوق
اسطورة نسوانجي
نسوانجى مثقف
نسوانجي متفاعل
نسوانجي متميز
نسوانجي خفيف الظل
نسوانجي معلم
خبير صور
برنس صور
قناص صور
داعم قصص
صحفي
محرر برامج
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
نسوانجي كروي
نسوانجي عبقري
فارس الردود الذهبية
عضو
ناشر قصص
نسوانجي قديم
مترجم قصص مصورة
ناشر صور
ناشر حصري
مبدع
كاتب جولدستار
ناشر المجلة
فضفضاوي خبير
فضفضاوي برنس
شاعر نسوانجى
عقربة هانم
ام سحلول
مستر نسوانجي
قصة الهكر الأخلاقي بقلم الكاتب حمزه موزا✍️
تعريف الشخصيات
البطل: جمال (حدوته)
انا شب عادي من الجبزه عندي 24 سنه عايش مع ابويا و امي و بفهم في التكنولوجيا اوي و بعرف اركب اي تلفون تتخيلو و اقدر اهكر الفيزا اي كان تبع بنك ايه في حوار التهكير ده من سكة 8 سنين كده ولا حاجه بس بحب لو في حد محتاج مساعده اساعد عادي و بدون مقابل ليا واحد زميلي كده هو الي ديما معايا في الاستوديو بتاعنا و معروف في المجال ب اسم حدوته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
البطله: مريم
انا مريم بنت ناس من التجمع عندي 20 سنه بحب شخص اسمو ابراهيم عندو 22 سنه انا عايشه مع ابويا و امي و وقفت عن الدراسه من بعد الثانويه كنت جايبه 59 فميه هو كان ظلم علشان كده قولت مش هكمل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بطل تاني: اسلام (البصمه)
انا زميل جمال معاه في المجال بردو و المفروض محدش يعرف بي الحوار ده عملين انا و هو عشه كده فوق السطح عندي حطين فيها لبتوبين و سمعات و لمبه علشان النور بليل و عملين لد كده المهم شكل الاستديو جامد اه صح نسيت اعرفكو بنفسي انا اسلام عندي 23 سنه ساكن في الشارع الي ورا جمال علطول ساكن مع اهلي بردو و معروف في المجال ب اسم البصمه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
معلش ي صديقي طولت عليك في المقدمه شويه يلا بينا نبدا بقا
بداية القصه
ابراهيم: زي ما قولتلك كده ي مريم معاكي اسبوعين و الفلوس تبقا عندي لا كده لاما هنزل الصور بقا و الي يحصل يحصلمريم و هي بتعيط: ازاي ي ابراهيم ده انا استامنتك و بعتلك صوري ازاي تعمل فيا كده
ابراهيم: ي ماما انا بقرص ودنك ب كام القرش دول علشان متبعديش صورك لحد تاني ي حبيبتي يلا و اه لما تيجي تحولي حولي علي الرقم ده يلا سلام
و راح قافل السكه ف وشها المهم مريم فضلت تعيط و تفكر هتجيب الفلوس دي منين قعدت تفكر تفكر و قالت تقول ل ابوها و بعدها خافت علشان ممكن يموتها وبعدها قالت هترن علي ملك تقولها (ملك دي البيست)
مريم و هي بتعيط: الو ايه ي ملك
ملك: الو ايه يبنتي بتعيطي ليه في ايه فيكي حاجه
مريم: انا عملت حاجه غلط اوي اوي
ملك بحنيه : عملتي ايه ي حبيبتي
مريم: بعت صور ليا ل ابراهيم و هو بيقولي عاوز فلوس لاما هيبعتها ل بابا و هينزلها علي النت
ملك: يالهوي كان مخك فين و انتي بتعملي كده
مريم و هي منهاره : معرفش معرفش ونبي ي ملك الحقيني بابا ممكن يموتني ونبي
ملك: اقفلي ي مريم
مريم: ونبي انا ممكن اموت فيها
ملك: اقفلي طيب اشوف هتصرف ازاي هو عاوز كام
مريم: قالي عاوز 20 الف
ملك: يالهوي هنجبهم منين دول
مريم: معرفش و**** بس انا خايفه اوي اوي بجد
ملك: طب روحي نامي دلوقتي و انا هحاول اتصرف متقلقيش
المهم ملك قفلت مع مريم ملك دي كنت مع مريم في مدرسة الثانويه و هي من الجيزه و تعرف حدوته و بصمه تعالو بقا معايا كده ننقل ل منظور جمال و اسلام يلا بينا
حدوته: ااخ يسطا انا جعان يسطااا
البصمه: يعم شوف عاوز تاكل ايه و يلا بينا
حدوته: مش عارفه بفكر اكل فتت شاورما و انت
البصمه: يبقا ناكل شاورما بقا هات اتنين فته كبيره و بطاطس جبنه بقا و شوف الدنيا
حدوته: طب هات لينا كود من الاكواد اطلب منو من علي طالبات و اعمل ان الواد يجي علي اول شارع السلام و انا هطلب دلوقتي المهم طالبنا و الكابتن قبل و هو جي خليت اسلام يجيب رقم وهمي يكلم من الدليفري و يجيب صوت وحده و ننزل نستني علي اول الشارع المهم نزلنا و وقفنا علي اول الشارع و احنا واقفين لقيت ملك جايه ل اسلام المهم ان هي انا معرفهاش
(هذي القصة خاصه بـ منتديات نسوانجى فقط)
ملك: ازيك ي اسلام ممكن دقيقه بس عاوزك
بصمه: اه عادي خليك هنا ا جيمي جيلك تاني
حدوته: متاخرش بس
ملك: بقولك ي اسلام معكش خمس تلاف جنيه بس علشان في ظرف و محتاجه الفلوس في اقرب وقت
اسلام: ليه يبنتي في ايه
ملك: بس انا هقولك في وحده صحبتي بعتت صورها لي حد و الحد ده بيهددها بيها و انا عاوزه اجمع ليها الفلوس و خلاص
اسلام: المبلغ كلو كام
ملك: المبلغ كلو 20 الف بس ليه
اسلام: انا هحولو كل الفلوس
ملك ازاي ي اسلام هيبقا كتير
اسلام: استني هقولك شايفه الي هناك ده ده هكر اخلاقي لو في حد كده هو بيتعامل و بدون مقابل المهم هاتي صحبتك بس كل حاجه تكون في السريه التاامه محدش يعرف انو هكر نهائي
ملك: انت بتكلم بجد ي اسلام هو لو عمل كده هيبقا جميل اشيلو ليك طول عمري
اسلام: خليكي انتي هنا بس هروح اقولو و اجي
اسلام: ا جيمي
جمال: ايه ي خويا
اسلام: بقولك في عمل خيري شغال
جمال: عمل خيري ازاي
اسلام: 20 الف مطلوب من بنت علشان يمسح صورها ايه رايك تحول ال20 و بعدها تقوم ساحب الفلوس منو تاني و بعدها تقوم قفلو الفون خالص يبقا حديد في ايدو؟
جمال: شغال هات رقم الواد و صوره لي البت و انا لما اطلع اعمل كده علطول
اسلام: تمام هروح علطول اقول ل البت و هي هتجيب كل حاجه
جمال: طيب انا واقف مستنيك اهو
اسلام راح ل البت و اديتو رقم و وريتو شكل البت و استلمو الاكل و طلعو كلو و اسلام قام قفل الدنيا و قال ل حدوته اشتغل بقا
حدوته: بس تعالي اضربي كود بي 25 مش بـ 20 ابعتهملو قبل ما يسحبهم يبقو عندي تاني عقبال ما تعمل كده اكون عملت عملت الرابط هحطو في صوره علشان يخش عليها اسهل م الرابط
البصمه: لا بقولك ابعتلو نودز لوحده هيخش عليها في ساعتها و بعدها قولو صوري وصلت غلط
حدوته: طب ما بقولك هات رقم واتس وهمي اسهل مع فويس بصوت بنت و يكون كده في السليم كل حاجه
البصمه: حلو اهو خد الرقم اهو بس ده ناقص رقم تمام
حدوته بس هو كبيرو ساعتنين و هشيل الرقم تاني شهل انت بس في حوار الفلوس ده
البصمه: يبقا خمس دقايق بس
حدوته: تمام انا عملت الصوره و هبعتها اهو
وبعت الصوره وصلت لي ابراهيم و راح فاتحها في ساعتها التلفون بتاعو بقا عندي علي اللاب و بعتلو الفويس و بلكتو دخل يرن علي الرقم لقه ناقص رقم
حدوته: شهل في الكود يسطاا
البصمه: خد يسطا الرقم اهو ابعتلو من علي الفلوس
حدوته: لا خلي البت تكلمو تقولو و بعدها تقفل في وشو
اسلام: طيب استني هرن علي البت اهو
ملك: الو ايه ي اسلام خلصت
اسلام: لا لسا خلي صحبتك بس ترن عليه و تقولو انها راحه تحول و هتحول 25 مش 20
ملك: تمام هقولها و هرن عليك علطول
اسلام: خلاص ماشي هستنا
المهم راحت و رنت على مريم رنيت عليه و قالت خلاص و هو الي قفل السكه مش هي المرة دي
حدوته: خلاص انا هحول هي كلمتو و راح محول الفلوس و لقه ان في علي المحفظه 40 الف ولا ي بصمه
البصمه: ايه يسطا
حدوته: في علي المحفظه 40 الف ها اسحبهم كلهم
البصمه ودي اسحب علطول
حدوته: اعتبرو حصل و ساحب الفلوس و راح قفل التلفون و حرق الخط ولا بصمه انا خلصت كلم البت و قولها خلاص ولا اقولك هات رقمها اكلمها انا عاوز اطمنها و اقولها كام حاجه
اسلام: انا معايا رقم صحبتها مش البت نفسها
جمال: ي عم قولها بس و هات رقمها لاما اجيبو انا
اسلام: هقول ل البت و هشوفها هتقول ايه المهم كلمت ملك و ملك قلت هبعتلك الرقم علي الواتس
اسلام: اهو ي عم اي خدمه جبتلك رقم البت خد شوف هتقولها ايه
اخدت رقم البت و رنيت عليها
جمال: الو ازيك ي مريم
مريم: الحمد**** كويسه مين معايا
جمال: انا جمال الي سعدتك و حرقت تلفون الي كان بيبتزك بي الصوره
مريم: انت مسحت الصور بجد و****
جمال: ايوه يبنتي هضحك عليكي ليه يعني
مريم: اصلي مكنتش متخيله ان حد ممكن يعمل كده من غير فلوس خالص
جمال: لا انا بعمل عادي المهم عاوز اكلمك كلمتين بجد
مريم: اتفضل
جمال: بصي ي. مريم عاوز اعرفك ان جسمك ده ملكك انتي بس محدش يضحك عليكي بكلمتين تقومي متصوره و بعتالو جسمك لا انتي شكلك بنت ناس ليه تعملي كده مهما كان خليكي غاليه انتي لولا اني عرفت كنتي هتجيبي الفلوس دي منين هتسرقي هتبقي حراميه ولا هتروحي تقولي ل ابوكي علشان يموتك هو فا ي بنت الحلال بلاش تعملي الحركه دي تاني يلا انا كده قولتلك الي انا كنت عاوز اقول سلام عليكو و قفل معاها
و لحد هنا ا خواتي تكون القصه خلصت اشوفكو في القصص الجايه