NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

juba4

نسوانجى الاصلى
دكتور نسوانجي
أستاذ نسوانجي
عضو
توجه جنسي
عدم الإفصاح
الألم والمحنة والمعاناة جزء لا يتجزأ من الحياة ، لن نستطيع تفادى ذلك وبالتالى عدم القدرة على قبول الواقع وحقيقته لن يغير الحقيقة، بل إن رفضها أو محاولة إنكارها لن يكون له نتيجة سوى التعب في الحياة أو زيادة الألم والمعاناة..
في وقت المحنة بتشغل دماغك أفكار كتير منها:
أسئلة عن أسباب المشكلة
ايه أسوأ عواقب ممكن تحصل؟،
أنا ليه بيحصل معايا كده؟،
، هل كنت استاهل ولا لا ؟
أنا غلطت في ايه ؟
اشمعنى أنا؟

والاسئلة دي بتجعلك مشوش وفي صراع مع نفسك في دوامات من مشاعر الحزن والغضب والخوف..
والمخرج المقترح للخروج من الدوامات دي هو تقبل المحنة وحدوثها والبحث عن حلول، قبول الألم والتحرر من الغضب و تحمل المحنة، أنك تقدر تتجاوز الألم بدون جعل الأمور أسوأ مماهي عليه.وأنك متستسلمش وتكون مقاتل وجواك عدم إنهزامية
وكن ع علم ان الهروب من الالم اسوء من الالم نفسه
والالم ليس الم جسديا فقط بل جسدي ومعنوي وخصوصا ف هذه الايام انتشر الم الحياه وضغوطاتها
ف النهايه قف وواجه المك افضل من ان تهرب منه
عذرا للأطاله❤

• عجبني
التفاعلات: Any name
انا بقف قدام اى موقف مؤلم و بلاقى نفسى مرضى جدا لانى عملت كل اللى اقدر علية و ربننا
هو اللى بيتصرف فى الاخر صحيح بضايق لاكن بحاول اشغل نفسى بالشغل او الجيمز بلايستيشن او الافلام و المسلسلات
حد قالى حاول تعدى المحنة بالجنس و الشقة عندى موجودة و مقفولة و البنات و الستات موجودين بالهبل

انا قولت لا مش هدخل العالم دا لانى لو دخلتة هدمنة

• حبيته
التفاعلات: juba4
الألم والمحنة والمعاناة جزء لا يتجزأ من الحياة ، لن نستطيع تفادى ذلك وبالتالى عدم القدرة على قبول الواقع وحقيقته لن يغير الحقيقة، بل إن رفضها أو محاولة إنكارها لن يكون له نتيجة سوى التعب في الحياة أو زيادة الألم والمعاناة..
في وقت المحنة بتشغل دماغك أفكار كتير منها:
أسئلة عن أسباب المشكلة
ايه أسوأ عواقب ممكن تحصل؟،
أنا ليه بيحصل معايا كده؟،
، هل كنت استاهل ولا لا ؟
أنا غلطت في ايه ؟
اشمعنى أنا؟

والاسئلة دي بتجعلك مشوش وفي صراع مع نفسك في دوامات من مشاعر الحزن والغضب والخوف..
والمخرج المقترح للخروج من الدوامات دي هو تقبل المحنة وحدوثها والبحث عن حلول، قبول الألم والتحرر من الغضب و تحمل المحنة، أنك تقدر تتجاوز الألم بدون جعل الأمور أسوأ مماهي عليه.وأنك متستسلمش وتكون مقاتل وجواك عدم إنهزامية
وكن ع علم ان الهروب من الالم اسوء من الالم نفسه
والالم ليس الم جسديا فقط بل جسدي ومعنوي وخصوصا ف هذه الايام انتشر الم الحياه وضغوطاتها
ف النهايه قف وواجه المك افضل من ان تهرب منه
عذرا للأطاله❤
انا بتمشي لما اكون مخنوق وبحلل اسباب المشكلة

• بيضحكني
التفاعلات: بيكهام الاسمر
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
@Life selector تعرف اني معايا حزام اسود فالMMA 😎😎😎

• هممم
التفاعلات: Life selector
  • بيضحكني
التفاعلات: بيكهام الاسمر
ي عم هنعمل ماتش بسيط عشان ابقا راضي عن الي خدته