NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

3ntel404

نسوانجى بريمو
عضو
نسوانجي قديم
توجه جنسي
أنجذب للإناث
القصه ديه تندرج تحت مسمى فنتازيا بس انتا تقريبا هتلاقي فيها كل حاجه

هنبداء بوصف الشخصيات واسف لو ده طول شويه

البطل يوسف السيوفي عنده 18 سنه في تالته ثانوي (يوسف من هو عنده 13 سنه كان بيتعلم لغات برمجه لانه كان حابب المجال وبعد كده دخل مجالcyber security وبدأ بتعلم ايه هي الشبكات eithcal hacking ) نرجع لوصف البطل جسمه كان لحد ما فورمه مفيش دهون بشرته قمحي فاتح وشعره كيرلي وطويل جدا وكان اغلبيه الوقت بيربطه و عينه زرقه

حسين السيوفي ابو يوسف : كان راجل فاحش الثراء كان عنده شركه عقارات بيسافر كتير جدا ممكن يقعد بالشهور في أمريكا لان شركته هناك كان عنده 49 سنه مش تخين بس جسمه مظبوط وبقيه وصفه مش مهم لانه ملوش دور كبير

ام يوسف هدي : عندها 40 سنه كانت حقيقي. اقل كلمه تقال عليها فرس جسمها تمثال اغريقي تقريبا كانت كل حاجه مظبوطه بالملي بزازها كبيره مش مترهله و طيزها لوحدنا حكايه كانت مرفوعه ومدوره و بشرتها فاتحه وعينها زرقه برضو

لارا اخت يوسف : عندها 16 سنه كانت بمعنى الكلمه ملاك على الارض بزازها مظبوطه و اكبر من سنها وكانت طيزها متوسطه بس ملبن وكان بتحب اخوها جدا وكانت بتحكيله على كل حاجه

قبل منخش في الفصل الأول ياريت تأقرأوها كروايه مش مجرد قصه سكس هتنطر لبنك وتقفل المنتدي
وحاول تبحث عن اسامي الهجمات اللي هذكرها في القصه عشان تفهم ترتيب الاحداث

الجزء الأول (ما قبل العاصفه )
الساعه 8 الصبح في إحدى شوارع التجمع الخامس فيلا آل سيوفي

هدى : اصحى يبني الساعه 7 انتا عندك مدرسه هتتاخر احنا كلنا لبسنا وانا اللي هوصلك المرادي
يوسف : مش لازم يماما كده كده الباص جي
هدى : لا انا اللي هوصلك انهارده عشان كلموني وقالو انهم عايزني في المدرسه انهرده
يوسف بيقوم من على السرير وهو قلقان
يوسف : ليه هو فيه حاجه
هدى : معرفش انتا هببت ايه المرادي
روحت خت دوش عشان افوق دخلت الاوضه ويدوبك شلت الفوطه من على زبي لارا دخلت وبصت على زبي الكان لحد ما طويل 17 سانتي واتكسفت وقفلت الباب بسرعه
و حطيت wifi adapter في الشنطه و الابتوب في الشنطه ( يوسف في مدرسه انترناشونال ) يوسف دخل المدرسه وقابل ملاك جحيمه نادين كان بيعشقها والبت كانت قمر وعود فرنساوي بس مكنش عنده الجرأءه انه بعترفلها بحبه هدى دخلت معاه المدرسه واول مدخلت راحت علي مكتب المديره عشان كانت قلقانه ان يوسف عمل حاجه المديره اسمها ميس فوزيه
فوزيه : اتفضلي يمدام هدى
هدى : شكرا يميس فوزيه هو يوسف عمل مصيبه تاني
فوزيه : لا يمدام هدى انا مكلمتكيش على كده بس
ميس ميرفت( ديه ثيرابي بتكون في المدرسه زي اخصائيه اجتماعيه ) كلمتني ان سلوك يوسف انطوائي جدا الفتره ديه.....

في الحوش بعد حصه الكالكس قعدت في حته في المدرسه تحت مكتب المديره عشان احاول اوصل للwifi وركب ال wifi adapter باللابتوب وعرفت اخترق الشبكه واخترقتها وبعديها هكرت موبايل المديره عشان اوصل لحاجه هقولها بعدين

قابلت نادين عنيها بتسحرني كل مره بشوفها فيه
قابلت أحمد صحبي الوحيد ساعتها
احمد : لسا عينك عليها
انا : يخربتها البت قمر بزازها هتنط من القميص
احمد : لو شوفت صاحبتها بقا البت مريم طيزها اكبر من حياتي
انا : بعم بس بقا زبري هينط من البنطلون

واليوم خلص وروحت البيت في الباص انا ولارا لان احنا كنا في نفس المدرسه
قعدت العب بليستيشن كالعاده بعديها شويه فالورونت عدي تلت اربع سعات وانا مش حاسس وبعديها فتحت الاب توب وفتحت vpn وبعديها فتحت tor متصفح الدارك ويب ودخلت وفتحت موقع سوشيال مديا زي فيسبوك على الدارك ويب كان كله فديوهات لناس بتتقتل وبيع مخدرات و قواعد باينات بتتسرب وبتتباع بملايين وكان اسمي على الدارك ويب انوبيس وكنت بعمل شوي هجمات DDos لمجرد ان أظهر اسمي فقط واتعرف واللشهرني على الدارك ويب عشان عملت هجمه zero-days على فيسبوك وعطلت سيرفراته ل 7 سعات كاملين بس قبل معطلها اكتشفت ثغره وسرقت 2 تيرابايت من قواعد البينات بس مبعتهمش وده اللي خلاني تقيل جدا على الدارك ويب وليا اسم تقيل....
لقيت حد باعتلي اسمه مجهول
مجهول : عايزك في خدمه
انا : ومين قالك اني بخدم حد
مجهول : انا عارف انتا مين بس بجد برافو يا جو عيل عنده 18 سنه يعمل كده في فيسبوك لا بجد برافو

دماغي قعدت تودي وتجيب
انا : عايز ايه
مجهول : متخفش يجو انتا لما عملت الهجمه كنت سايب وراك حجات كتير بس متخفش انا مسحت كل حاجه ممكن تكشفك
انا : ازاي وعرفت ازاي انا مين
مجهول : مش مهم كل ده حبيت اعرفك بنفسي بس وهكلمك تاني بعدين
دماغي قعدت تودي وتجيب وكنت مرعوب ليكون عرف اني كمان سرقت الداتا بيز(يعني قاعده البينات) اللي عليها ماستر كارد بالهبل وفيز
لقيته بعت مسدج تانيه وسعتها كنت هتجنن هو ازاي عرف

---

الجزء ده هيبقا أطول شويه وحابب افكركم عشان تفهمو الاحداث ماشيه ازاي لازم تبحثو عن الهجمات اللي في القصه وكل اسبوع هيبقا فيه جزء دسم بالأحداث

الجزء الثاني

مجهول : تصدق ياخي انا مستغربك يعني تكون سارق داتا بيز بملايين ومتبعمهش لا بجد عجبتني
انا : مش هكرر كلامي عايز ايه، عايز فلوس عايز كام
مجهول : يبقا لسا متعرفنيش يجو زعلتني منك بقولك مسحت اي حاجه وراك ممكن يوصلولك بيها وتقولي عايز فلوس لا بجد زعلتني
انا : امال عايز ايه
مجهول : عايزك تشتغل معانا
انا : معانا، انتو مين
مجهول : احنا "clowns"
انا : مين clowns ولا عمري سمعت عن جماعه بالاسم ده
مجهول : دولقتي مفيش clowns بس هيبقا فيه لو انتا معايا
انا : مش فاهمك
مجهول : بمعنى أصح عايزين نكون مجموعه clowm
انا : ليه اخترتني
مجهول : مش بقولك انتا بني آدم غريب يعني تكتشف ثغره في فيسبوك اللي بتدفع ملاين لحمايه أنظمتها وكمان توصل للداتا بيز وتسرق 2 تيرابايت من البينات الحساسه جدا ولو كنت سربتها او بعتها كنت هتبقا مليونير وتسائلني اخترتك ليه
انا : دوري هيبقا ايه بظبط
مجهول : هتعرف في الوقت الصح، انا مش عايز اجبرك على حاجه
انا : انتو هدفكم ايه من ده كله
مجهول : بزمتك يا جو منفسكش تساعد الناس اللي كل يوم بتموت جعانه منفسكش الناس كلها تبقا سوه سيه ميبقاش في فقر ميبقاش فيه ديون ميبقاش بتعيش وتموت عشان تجري ورا الفلوس لمجرد انك تعرف تاكل ولادك وتعيش هدفنا بمعنى اصح ندمر الراس ماليه في العالم
انا : انتا عارف كلامك ده ايه معناه
مجهول : عارف عشان كده اخترتك
عدي اربع سعات ومحستش بالوقت وقعدت افكر في اللي هو قاله وان كلامه ده معناه ان هو عايز يدمر اكبر البنوك و الموسسات الماليه وان ده لو حصل فكده اقتصاد العالم هيتشكل من اول و جديد ومش هيبقا فيه فقر (ولا انك تشتغل من بدايه ثانوي عشان تساعد ابوك في مصاريف البيت اللي بقت حمل على ضهره والسنين تبداء تجري منك وتكتشف انك معملتش اي حاجه في حياتك ومرتبك لسا 3000 وانك المفروض عايز تتجوز البنت الي بتحبها ويدوبك مرتبك اصلا مبكفكش عشان يكفي اتنين وبعد تعب سنين ومرمطه في العالم الراس مالي تروح تتقدملها ابوها يطلب منك دهب ومهر وشقه تمليك في كمباوند هو اصلا مش عارف ينطق اسمه لمجرد ان هيا مش اقل من بنت خالتها وسعتها تكتشف انك هتتولد وهتموت في نفس العجله ديه و طبعا من حقق كبني آدم انك تتكاثر وهتجيب ولاد يعيشو نفس المئساه ديه والمستفاد الوحيد من ماساتك ديه هو صاحب الشغل اللي يتمثل فيه الراس ماليه اللي بتمص دمك لغايت متموت جعان)
قاطع تفكيري امي وهي داخله الأوضه اللي مخرجتش منها بقالي سعات
هدى : مينفعش يبني اللي بتعمله ده لازم تخرج تشوف ناس جديده
انا : سيبيني براحتي يماما
هدى : هموت واعرف ايه في اللاب ده بيخليك تقعد عليه بالساعات، طب يلا يبني عشان تاكل
انا : حاضر يحببتي انا جاي
هدى : اه صحيح ابوك جاي بعد اسبوعين مش عايزين خناقات في اليوم ده يا يوسف فاهم
انا : يعني هو يسبنا بالشهور وبيجي اسبوع ولا كام يوم ومستني ان كل حاجه هتبقا تمام
هدى : يبني معلش ده برضو ابوك وبيعمل كده عشان يامنلنا مستقبلنا
سعتها أدركت ان هيا متعرفش اي حاجه عن شغل بابا
هدى : يابني انا بكلمك سرحت في ايه....... اه صحيح كان مكلمني انه هو عايزك تشتغل معاه في الصيف
انا : مستحيل
هدى : يابني معلش ديه فلوسك وفلوس ابوك ولازم متسبهاش للغريب عشان تمسك الشركه لو ابوك جراله حاجه
انا : حاضر يماما هبقا افكر
ونزلنا الدور الأرضي ناكل ولاحظت ان لارا وشها قالب من اول القعده زي ماتكون زعلانه بس مش عايزه تبين
انا : مالك يلولو(دلع لارا) حاسك مدايقه
قاطعت سرحانها
نادين : لا مفيش حاجه شويه تعب بس هنا اتأكدت ان هيا بتكدب وفيه حاجه مزعلاها عدي اسبوع على نفس الحال والشخص المجهول ده مبعتش اي رساله من سعتها وحاله لارا بتسوء ومبقتش تخرج من اوضتها ودخلت في حاله اكتئاب سعتها كان لازم اعرف ايه اللي بيحصل
دخلت اوضتها لقيتها بتعيط وماسكه الموبايل فجريت حضنتها
انا : احنا صحاب صح
نادين بعياط : ايوه
انا : طب في صحاب بيخبو على بعض حاجه
في حاجه حابب اوضحها بس ان شخصيه نادين عبيطه جدا ممكن اي حد يضحك عليها بكلمتين
بتزعل من اي حاجه بسيطه عشان كده بحاول اني دايمه اكون قريب منها عشان محدش يضحك عليها او يستغلها عشان ينيكها وهيا عبيطه فشخ وبيضحك عليها عشان جسمها اللي هو سابق سنها بكتير وان هيا قمر فا ده بيخلي ولاد كتيره عايزه توصلها بس بتصدهم بتحكيلي على كل حاجه
نادين بتعيط اكتر وبتبص تحتها
لارا بعياط : ممكن احكيلك من غير متتعصب
انا : انا عمري اتعصبت عليكي يلارا
نادين بدأت تحكي وهيا مكمله عياط
لارا : في ولد معايا في الكلاس كان بيقولي انه بيحبني وانا الصراحه برضو كنت....
انا : كنتي ايه
لارا : كنت بحبه وقعدنا نتكلم خمس شهور وانا اتعلقت بيه وكنت بحبه جدا وبعديها قعد يقولي عايز اشوفك بلبس البيت وانا في الأول قعدت اقوله مش هينفع وبعديها أصر على اللي هو عايزه و مكلمنيش بقاله اسبوع وحاولت اصلحه مرضيش ومكنش بيكلمني لغايت ماطريت ابعتله اللي هو عايزه عشان اصلحه بعد كده كان بيكلمني كل يوم وكان كل فتره بيقولي ابعتي صور بهدوم البيت(نبذه بسيطه عن لبس نادين في البيت مجرد هوت شورت و كروب توب من فوق ونص بطنها باينه ) لغايت ما قالي ان هو عايز صور من غير.. من غير..... (بتتكلم وهيا بتعيط برضو )
انا سعتها كنت في حاله صدمه وكنت بحاول امسك نفسي عشان عارف اني لو عملتلها اي حاجه حالتها هتسوء اكتر ومفيش حاجه هتتصلح فكان لازم احتوي الموقف كاخ واب
انا : كملي
لارا : من غير....... هدوم وانا و**** قعدت اقوله مينفعش بس هددني انه يقول لماما على الصور لغايت ما في مره كنت في المدرسه بعد كلاس الساينس وكله نزل البريك بعتلي وقالي اطلعي الفصل عايز اتكلم معاكي والفصل كان فاضي فطل وبداء يقرب مني ويحط اديه على بطني وعلى ص..... صدري وبعديها جريب وانا بعيط ومن سعتها مروحتش المدرسه وهو كل يوم بيبعتلي بيهددني انه يفضحني بالصور اللي معاه لغايت ما قالي انه عايزني اجيله شقه بعتلي عنوانها وانا خايفه ومش عارف اعمل ايه، انا اسفه و**** انا عارفه ان انا غلطانه
قامت حضناني وهيا بتعيط
قعدت على الوضع بقالها نص ساعه وانا مقولتش اي كلمه
انا : هاتي موبايلك
خدت منها الموبايل
انا : افتحيه
مشيت من الأوضه من غير مااقول اي كلمه
حاولت متعصبش على قد ماقدر وفتحت الابتوب وفتحت vpn ودخلت على متصفح تور (دارك ويب ) وكلمت صاحبي على الدارك ويب ايزيس هو فاكر ان انا معرفش عنه حاجه اسمه محمود عنده 29 سنه عايش في المعادي لوحده عنده شركه سوفتوير بيغسل فيها فلوسه الشمال ومعاه رجاله وسلاح عشان مجالنا ده دمك فيه حلال الراجل ده بمعني الكلمه جمايلي مغرقاه و هيموت ويخدمني (ياخي في حاجه غريب تلت تربع الهاكر المصريين مسمين نفسهم اسامي من الحضاره المصريه )
انا : عايزك في خدمه وعارف انك هتخدمني
ايزيس : بس كده
انا : نص ساعه وهبعتلك ملف pdf فيه بينات عن حد عايزك تجبهولي بس متقتلهوش
ايزيس : بس كده اعتبره حصل
عشان تعرفو مين ده ايزيس هنرجع فلاش باك سنتين لما عرفت ان فيه ناس بتدفع فلوس كتير لمجرد خدمات هاكينج زي تجمع معلومات عن حد تخترق موبايل او كمبيوتر او سرفر و كانو بيدفعو كتير جدا أو بالنسبالي سعتها كان المبالغ اللي كنت بشوفها كانت كبيره لغايت مالقيت موقع علي الدارك ويب زي فريلانس سعتها كنت لسا مستجد في حوار الدارك ويب لغايت ملقيت حد كان طالب هاكر يخترق سرفر شركه معينه ويسرق معلومات من database في مقابل 8000 دولار سعتها انا كنت اقدر اعمل الشغل دن وكان المبلغ كان كبير بالنسبالي سعتها وكلمت اللي عارض الطلب ده كان اسمه زيوس
انا : هعرف اعملك اللي انتا عايزه وفوقيها كادو من عندي
زيوس : موافق
انا : 5000 تلاف قبل مابداء شغل و 3000 لما اسلمك الحاجه
زيوس : الفلوس هتبقا عندك بتكوين
فعلا حولي الفلوس عن طريق عمله البيتكوين وديه العمله الرسميه للدارك ويب عشان محدش يقد يتتبعها ويعرف انتا مين مجرد محفظه بيحول عليها وخلاص وبدات اعمل الشغل اللي هو عايزه وبدأت اجمع معلومات عن الشركه واستغربت ان هيا في مصر
واستغربت اكتر ان هيا شركه ادويه ايه اللي يخلي حد يدفع 8000 دولار في انه يسرق قاعده البينات لشركه ادويه ايه المهم في الداتا بيز عشان يدفع الرقم ده بس تجاهلت كل الاسئله ديه وبدأت في تنفيذ الشغل
وجربت اوصل لاي جهاز جوا الشركه عن طريق ال fishing بس معرفتش وحاولت اوصل للسرفرات عن طريق اني الاقي ثغره في الابلكيشن بتاعهم وبرضو معرفتش عشان firewall كانت كل مره بيحطني بلاك ليست ، الشركه ديه كانت متعقده مع شركه أمن سيبراني عشان تحمي سيرفراتها وال system بتاعها بس برضو ايه اللي يخلي مجرد شركه ادويه تتعاقد مع شركه أمن سيبراني وتدفع كل الفلوس ديه سعتها كان لازم اخرج برا اوضتي واوصل لاوضه السيرفرات في الشركه بس كان الموضوع ده شبه مستحيل فعدلت على wifi adapter وصغرت حجمه وكان لازم ازرعه في الشركه وحد من الموظفين في الشركه يعمل كونت عليه واعمل هجمه Evil-Twin Attack (هجمه التوأم الشرير هسبلكو صوره بتوضح ايه هيا الهجمه ديه)
او اني احاول اوصل لأوضه السيرفرات عن طريق اني اعمل نفسي مندوب صيانه من شركه الأمن السيبراني المتعاقدين معاها وان ديه صيانه دوريه بس الخطه ديه كانت فيها ريسك عالي بس اضمن سعتها قولت اجر الخطه الاوله وظبط كل حاجه وروحت الشركه كانت مبنى كبير فيه 5 أدوار كبار والدور الاول للريسبشن وكان باقي الأدوار للموظفين بس روحت على الريسبشن لقيت ميلفايه فرس واقفه في الريسبشن
انا : ممكن اعرف فين قسم المبيعات
الميلف : حضرتك مستشفى ولا مورد
انا : مورد
الميلف : الدور التاني
انا : تمام شكرا
طلعت الدور التاني
روحت مكتب المبيعات لقيت برضو ميلفايه تانيه قاعد جوه اسمها رانيا دخلت المكتب
رانيا : اتفضل حضرتك اقدر اخدمك ازاي
انا : انا بس كنت بسائل عن صنف معين عايز منه 200 كرتونه
رانيا : الصنف ده ايه بظبط
انا : ثنيه بس اجيب اسم الصنف كان على الموبايل معلش هعطلك الواحد بقا ينسى اليومين دول
وعملت نفسي بطلع الموبايل وانا طلعت wifi adapter المتعدله وعملت نفسي وقعت حاجه من على المكتب وهيا وطت تجيبها او ماوطت لزقت wifi adapter المتعدله تحت المكتب
انا : اسف جدا مخدتش بالي
رانيا : لا لا ولايهمك
انا : اه اهو جبت اسم الصنف نيكوكودايين
رانيا : ثانيه
كانت بتعمل سرش على اسم الصنف في الكمبيوتر
رانيا : اسفه جدا يافندم بس ده وزاره الصحه منعاه

مشيت من المبنى ورجعت البيت وعدي اول يوم من غير ماحد يكونكت بالwifi adaptor تاني يوم حد عمل كونكت بيه لانه كان اسمه نفس شبكه الشركه وكتب الباسورد بعد مكتب2 الباسورد انا كده كده كنت مبرمج wifi adaptor ان هيا تتصل بالشبكه الاساسيه بنفس الباسورد فكده انا بقيت كبري مبين كمبيوتر الموظف وشبكه الشركه واي حاجه هيعملها هتعدي على الwifi adaptor (اللي هو انا ) بعد كده الراوتر فهقدر اسرق اي باسور بيدخله الموظف على السيستم اول الموظف عمل كونكت بيكتب الاميل والباسورد بتوعه عشان يخش على السيستم وطبعا انا عرفتهم وقدرت استخدم كمبيوتر هاني (اللي هو الموظف ) عشان اقدر اخد صلاحيات اني اخش على الداتا بيز وفعلا لقيت ثغره جو السيستم واستغلتها وقدرت ادخل على الداتا بيز بس كان فيه ملف في الداتا بيز متشفر مع ان كل الملفات التانيه مش متشفر وقدرت اخد الملف المتشفر مع الحجات اللي انا عايزها وبعد كده ابقا افك التشفير الملف بس كان لازم اخرج برا الداتا بيز عشان موظف IT لاحظ حركه غريبه في السيرفرات بس انا كنت خلاص خدت اللي انا عايزه من الداتا بيز وخرجت بسرعه عشان هيبان ان IP كمبيوتر الموظف هو اللي دخل مش انا وهو كدن هيتاذي
بعديها بأسبوع بعت كل حاجه لزيوس
انا : كده كل حاجه تمام
زيوس كان مصدوم ان ازاي عرفت اعمل كده عشان هو دفع فلوس كتير لهاكرز تانين ومحدش عرف يعمل اللي انا عملته
زيوس : انتا ازاي عملت كده انا : اه صحيح نسيت الكادو
وبعتله الملف المتشفر بعد مفكيت التشفير والملف ده كان بمعنى الكلمه في حجات تودي اسامي تقيله في البلد في ستين داهيه الملف ده كان فيه عمليات لغسيل اموال وصفقات ادويه منتهيه الصلاحيه وهيتلط فيها اسامي تقيله في البلد
زيوس اتصدم للمره التانيه
انا : فين باقي الحساب
لقيت زيوس بعد 20000 دولار
زيوس اعتبر : ده عربون شغل جديد
ومن هنا بداء شغلي على الدارك ويب واسمي يتقل اكتر ويتعرف وطبعا كان معايا مبلغ يعدي 200000 الف دولار على شكل بتكوين
فتحت موبايل نادين ودخلت على شات الواتس بتاع الواد اللي ضحك عليها اسمه شريف جهزت لينك فيك لو موقع جوجل عشان اجيب الاكونت بتاع وبعته من تليفون نادين عشان اكيد هيفتحه
انا(من تليفون نادين ) : (اللينك )
شريف : ايه ده
انا (من تليفون نادين ) : مش ده اللي كنت عايزه

شريف فتح اللينك وسجل وقدرت اخش على اكونت جوجل بتاعه ولغيت two factor authentication عشان ميعرفش ان حد دخل وفتحت Google maps history وعرفت بيته ومعلومات كتيره عنه بعد حملت عنده على الموبايل payload(برمجيات خبيثه) عشان اقدر اتحكم في موبايله
وقدرت اوصل للصور اللي عنده وكل filles اللي في موبايله
طلع ابن اللبوه مع نودز لبنات تانيه كتير نقلت كل الصور على اللاب وفتحت find my phone وسجلت باكونته وعملت ان التليفون مسروق عشان اقدر امسح كل الصور اللي عليه ("عارف يعزيزي القارئ ان فيه طرق تانيه احسن من ديه انك تمسح الصور بس انا تخصصي Bugbounty (اكتشاف ثغرات) فا مش متعمق اوي في الحته ديه " )

انا عارف ان الجزء صغير جدا بسبب ان الهارد بتاع اللابتوب اتفشخ والحاجات اللي على اللابتوب كلها راحت ومعرفتش ارجعها حتى القصه كلها كانت على الهارد فا اطريت اني اكتبها تاني

الجزء ده قصير وانا عارف كده كويس بس بجد انا الفتره ديه دماغي متلغبطه في مليون حاجه وبمر بفتره مش احسن حاجه فمش عارف اكتب كلمه واتمنى بجد لو حد عاجبه القصه
يكتب كومنت او عايز ينتقض حاجه في طريقه السرد او القصه عموما ديه برضو حاجه هتبسطني واسف لو طولت عليكم

الجزء الثالث

بعد خلاص ماقدرت اني امسح الصور من على موبايل شريف ونقلتها على اللاب من غير حتى ماشوف الصور بس ممكن يكون شايل نسخ تانيه في مكان تاني عشان كده عملت ملف pdf فيه كل معلومات عن شريف وفتحت الدارك تاني
انا(بعت pdf ) : تمام كده
زيوس : هو الراجل ده زعلك اوي
انا : عايز انهارده تكون ليله دخلته
زيوس : بس كده
انا : اه متنساش عايز فديو 4k وهو حامل
زيوس : اعتبره عندك
انا : تسلم يعم حوده
زيوس : انتا كمان عرفت اسمي
انا : بقالي فتره كبيره بشتغل معاك يبقا أكيد هعرف انتا مين

نرجع فلاش باك سعت شركه الادويه
انا : نسيت الكادو (وبعتله ملف المتشفر بتاع شركه الادويه )
بس الملف ده كان فيه Trojan وكان جواه malware و spyware ( بمعنى أصح حصان طرواده يعني ملف عادي جدا جواه برمجيات خبيثه برمجيات تجسس اقدر منها اتجسس على الضحيه وممكن افتح المايكريفون و والكاميرا واعرف مكانه واتحكم في الكمبيوتر (ده شرح مبسط عشان لو شرحت ازاي ده بيحصل محدش هيفهم انا بقول ايه الا اللي في مجال security ) )
واول ما فتح الملف فتحت الكاميرا و المايك وعرفت مكانه وحاجات كتيره عنه لغايت ما اقدرت استغل malware الي كنت حاطه في الملف ودخلت على الكمبيوتر بس الغريبه اني لقيت الكمبيوتر متوصل بسرفر منزلي ( والسرفر المنزلي ده اليوتيوبرز هما اللي بيستخدموه عشان بيكونو عايزين مساحه كبيره جدا فا ايه اللي يخلي شخص عادي يستخدمه )
قعدت ساعتين عشان مستني زيوس يقوم من على الكمبيوتر عشان اقدر اتحكم فيه وزيوس ميشكش وبعد ساعتين قام من على الكمبيوتر وقدرت اعمل scan على الشبكه اللي متوصل بيها الكمبيوتر (بتاع زيوس ) وكل ده انا بتحكم في الكمبيوتر بتاعه زي ماعملت مع كمبيوتر الموظف في الجزء التاني
ولقيت الشبكه ديه فيها كذا سرفر منزلي مش واحد بس بس الثغره اللي لقتها ان كل السيرفرات بتستخدم بروتوكول http (البروتوكول ده احنا كنا بنستخدمه في بعض المواقع اللي على النت اللي مفهاش معلومات حساسه عشان البروتوكول ده مش بيشفر المعلومات كانك بظبط بتستحمي ومش قافل الباب كويس فا اي حد ممكن يبص عليك ويعرف انتا بتعمل ايه ) فعملت تنصت على البروتكول عشان اول مازيوس يدخل الباسورد و يوزر نيم بتاع اي سرفر من اللي عنده اقدر اخده لغايت بعد ساعه كمان زيوس قعد على الكمبيوتر وكان بينقل كل الملفات اللي ادتهاله على سرفر c2 اللي عنده اول مكتب user و password بتا السرفر حاولت ادخل عليه بس ابن النجسه كان مخلي مفيش ip غيره هو اللي يخش (يعني انتا عندك اربع عيال مقدرش اقولك اني الخامس بس اقدر اقولك اني من عيالك ) فا فتحت تول عشان أزور ال ip بتاع جهازي ببتباع زيوس عشان اقدر اخش على السرفر واخيرا قدرت اعمل كده بمعنى الكلمه قلعت كل السرفر وخدت الملفات المهمه بس عشان السرفر كان 10 تيرا بايت يعني 10000 جيجا وكان هياخد وقت كبير عشان انقل كل السرفر وزيوس هياخد باله فخدت بس الملفات المهمه
وكان في فولدر اسمه A16 كان فيه عمليات تحويل وغسيل أموال في نفس الشركه بتاعت الادويه الي زيوس خلاني اخترقها وفيديوهات لاسامي تقيله في البلد وهما على السرير في حفلات سكس جماعي وشذوذ وحاجات من كده كتير
: نرجع من الفلاش باك
زيوس : كمان عرفت اسمي انا : بقالي فتره كبيره بشتغل معاك يبقا اكيد هعرف انتا مين
زيوس : ماشي يا جو كده واحده بوحده
احا ازاي عرف انا مين
: بس اطمنت عشان هو اكيد عارف ان انا معايا حجات هتوديه في داهيه
عدا اسبوعين و بكره كان لازم اروح اجيب بابا من المطار ولارا حالتها أتحسنت اكتر بكتير وقربنا من بعض اكتر وحقيقه كنت بحاول على قد ماقدر ان اعوضها بشعور الاب اللي هيا مفتقداه بسبب شغل بابا اللي بغيب بالشهور ويجي اسبوع تقريبا اصلا الايام اللي عشناها معاه من اول ماتوالدت متعديش سنه
وكنت فاوضتي كالعاده بالعب فالورنت لغايت مالقيت ماسدج من رقم غريب فتحتها لقيته باعت فديو اول مدخلت عليه لقيته فديو و شريف بيتناك وبيعيط زي المره
انا : لا وكمان جبت رقمي بجد برافو
محمود (زيوس) : بنتعلم منك يا جو
انا : رقمك ده
محمود : اه ابقا سجله بقا ، الواد لسا عندي تحب تعمل فيه حاجه تانيه
انا : خلاص كفايه كده عليه

لقيت لارا بتدخل عليا
لارا : يوسف يوسف يوسف
انا : عايز ايه انا في جيم
لارا : ماما مش موافقه اني اسافر
قفلت اللعبه
انا : ايه حوار السفر ده
لارا(بوش طفولي ) : انتا نسيت ان بكره عيد ميلادي
انا : ايوه ايه علاقه عيد ميلادك بالسفر
لارا : صحابي رايحين اسبوع في دهب وعايزه اروح معاهم
انا : غريبه يعني مقولتليش الحوار ده
لارا : مانتا بقالك كام يوم مبتخرجش من اوضتك معرفتش اقولك
انا : بس برضو ده مش مبرر
لارا : انا اسفه بقا ممكن تقنعها
انا : مش هينفع تسافري بابا جاي بكره
لارا : يووووه بقا اوف
وخرجت وهيا زعلانه
وعدا كام ساعه وانا زي منا سرحان في الضلمه وقافل الكمبيوتر بفكر في نادين اللي عيونها كانت سحر بالنسبالي وبشرتها اللي زي التلج وان انا لو فضلت بنفس وحدتي ديه مش هقدر اوصلها او حقيقه هيا اصلا متعرفش ان انا عايش
وطبعا الأصوات اللي في عقلي بدأت صوتها يعلي مع سكوت الأوضه وبدأت افكر ان انا اصلا محدش شايفني طول عمري لوحدي ولا كأني شفاف حتى لو مت محدش هياخد باله مني زي مابيعملو
حتي حقيقه انا بخاف من الناس بخاف من اللي بثق فيهم بخاف من الاذوني ،

عدا ساعتين وانا محستش بالوقت ولقيت موبايلي بيرن اللي بقاله سنين مرنش اراهنك اصلا ان حد مسجل رقمي ، احمد اللي بيرن سعات بحسه بيكلمني كل فين وفين شفقه بس مش اكتر
احمد : ايه يعم فينك
انا : هكون فين يعني زي مانا
احمد : يبني انتا داخل على اسبوعين مبتجيش المدرسه
انا : الدنيا بس متلغبطه اليومين دول
احمد : انتا كويس، كل حاجه تمام
انا : اه تمام يعم
احمد : صوتك بيقول غير كده بس هسيبك براحتك
لو احتجت مني اي حاجه انا موجود، اه صحيح نسيت اقولك على حوار الرحله ده
انا : ايه الحوار ده
أحمد : المدرسه عامله رحله كامبينج في دهب والمفروض انها كانت تكون النهرده
انا : طب انتا مروحتش ليه
أحمد : مهيا اتاجلت الاسبوع اللي جاي
انا : وانتا طبعا بتكلمني عشان اجي معاك
احمد : يوسف حاول تيجي حاول تخرج من اللي انتا فيه مش هينفع تكمل طول حياتك كده
انا : ماشي ياحمد هاحاول اجي
احمد : اه صحيح نادين جايه واظن ديه فرصتك
انا : متأكد
احمد : ايوه اظن ان ديه فرصه مش هتتعوض انك تقرب منها ("تقريبا هو كان عايز يقول فرصه مش هتتعوض انها تعرف انك عايش اصلا " )
انا : هحاول اجي ياحمد
قفلت مع احمد و فعلا كانت ديه الفرصه الوحيده ان بجد أقرب منها او حتى اعترفلها باللي جوايا مهما كانت رد فعلها وقاطع تفكيري امي وهيا بتنادي عليا عشان الغدا ونزلت تحت
هدى : يوسف
انا : ايه يحببتي
هدى : ابوك جاي انهارده كلها كام ساعه و وهنروحله المطار مش عايزه مشاكل يبني وعدي الكام اسبوع ده على خير
انا : متخافيش يماما مش هتكلم اصلا
هدى : فكرت في القولتلك عليه
انا : لسا مقررتش
وبدأنا ناكل بعديها وعدي ساعه وماما طلعت عشان تلبس وتجيب بابا من المطار
والبيت كان فاضي انا ولارا بس وطبعا لارا كالعاده لابسه هوت شورت وبادي مبين تفاصيل صدرها وحلماتها كانت بارزه شويه وطلعت اصلاحها على حوار السفر ده
ودخلت اوضتها لقيتها نايمه على بطنها وماسكه الموبايل وشكلها يهيج الحجر
انا : لولو
لارا : عايز ايه
انا : تعالي يابت هتعملي نفسك زعلانه
لارا بوش طفولي : متكلمنيش
انا : خلاص بقا انا كنت جاي عشان اقولك اني هقنع ماما انك تروحي الرحله بس شكلك خلاص مش عايزه
لارا اول ماسمعت كده عينيها لمعت
لارا : بتتكلم جد
جريت عليا حضنتني من فرحتها وكان صدرها لازق فيا وانا كنت حاسس بحلماتها بسبب انها مش لابسه برا في البيت
انا : بس بشرط
لارا : اي حاجه انا موافقه
انا : انا هاجي معاكي
لارا كان على وشها نظره استغراب مع مزيق من الفرحه اني اخيرا هخرج من اوضتي شويه وقعدنا نرغي سعتين ولا حاجه
لارا : ايه رايك نتفرج على فلم مع بعض زي ماحنا كنا بنعمل زمان
انا : انتي جايه معاكي بسهر بقا
لارا : بليز ونبي
انا : طب ماشي روحي حضري الفيلم والفشار عبال ماجي
لارا بتجري من الفرحه على اوضه الليفنج وانا روحت على اوضتي وفتحت الكمبيوتر وفتحت الدارك ويب ولقيت المجهول باعت مسدج
مجهول : فكرت
انا : انا معاك
مجهول : هنتقابل قريب وانا هعرف اوصلك
وقفلت الكمبيوتر ولقيت لارا بتنادي عليا
لارا : يلا تعالا
انا : هتفرجينا على فيلم ايه
لارا : فيه فيلم حلو لو لسا نازل على نيتفليكس
انا سعتها مكنتش لسا شوفت الفيلم ولارا شغلت الفيلم وانا وهيا جمب بعض على الكنبه وبداء الفيلم وكان تقريبا نص الفيلم مشاهد بورن مره بيجي مشهد بورن لارا بتقرب من وبتعرق وكانت نايمه على كتفي
لارا : يوسف
انا : ايه
لارا : شكرا
انا : على ايه
لارا : على كل حاجه على انك بتعوضني عن كل حاجه في الدنيا على اني جنبك مبكنش محتاجه لحد وانتا معايا انا بحبك وهفضل احبك ولارا فضلت نايمه على كتفي طول الفيلم لغايت ما الفيلم خلص
بعد كام ساعه هدى جت ومعاها بابا والسلام بنا كان جاف من غير اي مشاعر وده شئ اتعودت عليه عدي كام يوم و انا بقضي نفس الروتين كل يوم وعلاقتي بلارا بدأت تتطور وبدأنا نقرب من بعض و طول الاسبوع مفيش كلام كتير مبيني ومبين بابا مجرد اسئله عاديه وكانت الامتحانات فضلها شهر وانا مش بذاكر عشان كده كده هعرف اجيب الامتحانات وطبعا هدى لما صدقت من حرمانها للجنس تقريبا طول الاسبوع حسن بينكها في الأوضه وصوتها جايب اخر الفيلا.. حقيقه هدى سعات كتير بتصعب عليا... نفس الروتين فالورنت وبتابع اخبار الاختراقات ومن سعت ماخترفت داتا بيز فيسبوك من سعتها معملتش اي هجوم او اي نشاط حتى مكنتش عارف اعمل ايه في داتا بيز اللي معايا
ومفيش اي رساله من المجهول لغايت ما قبل الرحله بيوم لغايت لقيت موبايلي بيرن والرقم كان بيرايفت والشخص كان مجهول
انا : الو
الشخص : ياه يجو... وحشني صوتك ياخي
انا : مين
الشخص : ازعل منك كده لحقت تنساني
انا : انتا مين بكسمك
الشخص : مش قولتلك.... هعرف اوصلك بعد ساعتين قابلي في كافيه هبعتلك اللوكيشن بتاعه واول متوصل هرن عليك
انا : مش عيب نكون هنشتغل مع بعض ولسا معرفش انتا مين (سعتها عرفت ان هو المجهول بتاع الدارك ويب)
الشخص : هتعرف لما توصل
واستغربت فشخ انه طلع مصري
بعتلي اللوكيشن كان كافيه في التجمع جمب البيت فاللبست وربط شعري اللي كان بقاله سنتين متحلقش ونزلت طبعا هدى ولارا استغربوا انا رايح فين لان انا نزولي من البيت مبيكنش كتير روحت الكافيه ولقيت موبايلي بيرن
المجهول : هتلاقي في تربيزا عليها ظرف خده فروحت للترابيزا وانا ماشي التويتر خبط فيا و كملت مشي للترابيزا ومتدتش اهتمام للويتر وخدت الظرف
ورنيت على الرقم
انا : انتا فين
مجهول : افتح جيبك
انا لقيت في فلاشه

فلاش باك لما الويتر خبص فيا وبخفه يد حط فلاشه فجيبي
مجهول : اي خدمه خليتك تشوفني
انا : بس كنت اخر حاجه اتوقعها ان مصري بس برضو مشفتكش
مجهول : الأحسن انك متعرفنيش وده هيبقا احسن ليا و ليك

بعديها عديت على معرض موتسيكلات عشان كان حلم الطفوله اني اشتري ريس بفلوسي انا وحطو تحتيها مليون خط فاكنت عايز حاجه ادرب عليها لقيت 600 rr cbr عامله 200 الف جديده
اول مادخلت البيت
حسن : تعالا يا يوسف عايز اتكلم معاك
انا : خير
حسن : انتا خلاص يبني امتحاناتك قربت... لسا مقررتش ناوي تخش كليه ايه
انا : بفكر في كومبيوتر ساينس (عشان تقريبا الكبيوتر الحاجه الوحيده اللي بعرف اعملها في حياتي )
حسن : بس ديه يابني بقت تاخد مجموع عالي
انا : اديني بعمل اللي عليا (وانا اصلا معرفش المنهج بيتكلم عن ايه )
حسن : طب سيبلي حوار الامتحنات حبايبي كتير في الوزاره و جمايلي مغرقاهم
انا : شكرا يبابا بس انا هعتمد على نفسي
حسن : ماشي يابني براحتك.. ايه رايك لو تخش كمبيوتر ساينس برا مصر في اي جامعه تختارها
انا : قصدك اكمل دراستي برا مصر يعني
حسن : ده هيبقا احسن بكتير ليك
انا : لا يبابا انا هكمل تعليمي هنا
حسن : انتا عارف يا يوسف فيه كام واحد بيتمنى الفرصه ديه
انا : بس انا عايز ابقا جمب لارا وماما
حسن : مهما هيسافرو معانا
انا : ومين قالك انهم موافقين
حسن : امك موافقه معادا لارا وانا اللي عايزك تقنعها

دخلت اوضتي وفتحت الظرف..

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Youssefjo7, Amarit, ZACKx و 48 آخرين
حلوة كمل وحاول الجزء يبقى اطول شويتين

• عجبني
التفاعلات: taka و ahlawy77
لا بدايه جااااامده عاش كمل ومنتظرين الجديد وحاول تطول الجزء شويه

• عجبني
التفاعلات: ahlawy77
بدايه اكثر من فشيخه
استمر
بس حاول تكبر الجزء عن كده
واهم حاجه انك تستمر ف كتابة الروايه
بالتوفيق ي ابو العناتيل

• عجبني
التفاعلات: ahlawy77 و وليد العمده وليد
استمر

• عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد
كمل يا زميكس

• عجبني
:devilish: :devilish: :) :) :unsure: :unsure: :cautious: :cautious: :love: :love: (y) 🥱 🥱 o_O :whistle: :whistle: 🤪 🤪 😎 😎

• عجبني

البطل يوسف السيوفي عنده 18 سنه في تالته ثانوي (يوسف من هو عنده 13 سنه كان بيتعلم لغات برمجه لانه كان حابب المجال وبعد كده دخل مجالcyber security وبدأ بتعلم ايه هي الشبكات eithcal hacking ) نرجع لوصف البطل جسمه كان لحد ما فورمه مفيش دهون بشرته قمحي فاتح وشعره كيرلي وطويل جدا وكان اغلبيه الوقت بيربطه و عينه زرقه

حسين السيوفي ابو يوسف : كان راجل فاحش الثراء كان عنده شركه عقارات بيسافر كتير جدا ممكن يقعد بالشهور في أمريكا لان شركته هناك كان عنده 49 سنه مش تخين بس جسمه مظبوط وبقيه وصفه مش مهم لانه ملوش دور كبير

ام يوسف هدي : عندها 40 سنه كانت حقيقي. اقل كلمه تقال عليها فرس جسمها تمثال اغريقي تقريبا كانت كل حاجه مظبوطه بالملي بزازها كبيره مش مترهله و طيزها لوحدنا حكايه كانت مرفوعه ومدوره و بشرتها فاتحه وعينها زرقه برضو

لارا اخت يوسف : عندها 16 سنه كانت بمعنى الكلمه ملاك على الارض بزازها مظبوطه و اكبر من سنها وكانت طيزها متوسطه بس ملبن وكان بتحب اخوها جدا وكانت بتحكيله على كل حاجه

قبل منخش في الفصل الأول ياريت تأقرأوها كروايه مش مجرد قصه سكس هتنطر لبنك وتقفل المنتدي

هدى : اصحى يبني الساعه 7 انتا عندك مدرسه هتتاخر احنا كلنا لبسنا وانا اللي هوصلك المرادي
روحت خت دوش عشان افوق دخلت الاوضه ويدوبك شلت الفوطه من على زبي لارا دخلت وبصت على زبي الكان لحد ما طويل 17 سانتي واتكسفت وقفلت الباب بسرعه
و حطيت wifi adapter في الشنطه و الابتوب في الشنطه ( يوسف في مدرسه انترناشونال ) يوسف دخل المدرسه وقابل ملاك جحيمه نادين كان بيعشقها والبت كانت قمر وعود فرنساوي بس مكنش عنده الجرأءه انه بعترفلها بحبه هدى دخلت معاه المدرسه واول مدخلت راحت علي مكتب المديره عشان كانت قلقانه ان يوسف عمل حاجه المديره اسمها ميس فوزيه
ميس ميرفت( ديه ثيرابي بتكون في المدرسه زي اخصائيه اجتماعيه ) كلمتني ان سلوك يوسف انطوائي جدا الفتره ديه.....

في الحوش بعد حصه الكالكس قعدت في حته في المدرسه تحت مكتب المديره عشان احاول اوصل للwifi وركب ال wifi adapter باللابتوب وعرفت اخترق الشبكه واخترقتها وبعديها هكرت موبايل المديره عشان اوصل لحاجه هقولها بعدين

قعدت العب بليستيشن كالعاده بعديها شويه فالورونت عدي تلت اربع سعات وانا مش حاسس وبعديها فتحت الاب توب وفتحت vpn وبعديها فتحت tor متصفح الدارك ويب ودخلت وفتحت موقع سوشيال مديا زي فيسبوك على الدارك ويب كان كله فديوهات لناس بتتقتل وبيع مخدرات و قواعد باينات بتتسرب وبتتباع بملايين وكان اسمي على الدارك ويب انوبيس وكنت بعمل شوي هجمات DDos لمجرد ان أظهر اسمي فقط واتعرف واللشهرني على الدارك ويب عشان عملت هجمه zero-days على فيسبوك وعطلت سيرفراته ل 7 سعات كاملين بس قبل معطلها اكتشفت ثغره وسرقت 2 تيرابايت من قواعد البينات بس مبعتهمش وده اللي خلاني تقيل جدا على الدارك ويب وليا اسم تقيل....
مجهول : انا عارف انتا مين بس بجد برافو يا جو عيل عنده 18 سنه يعمل كده في فيسبوك لا بجد برافو

دماغي قعدت تودي وتجيب
مجهول : متخفش يجو انتا لما عملت الهجمه كنت سايب وراك حجات كتير بس متخفش انا مسحت كل حاجه ممكن تكشفك
دماغي قعدت تودي وتجيب وكنت مرعوب ليكون عرف اني كمان سرقت الداتا بيز(يعني قاعده البينات) اللي عليها ماستر كارد بالهبل وفيز
كمل يا برنس

• عجبني
بص احب اقولك ان انت اول واحد يكتب قصة ويكون فيها hacking يدخل دماغي وعن جدارة الصراحه لأنك فاهم انت بتكتب عن اي وانا فاهم المصطلحات اللي انت بكتبها كويس اوي وعارف ان اللي بيكتب بالطريقة دي مش جاي يهبل ويقول هكر وخلاص ويمشي.... وكل الدعم ليك يسطا وكمل واستمر..... واهم كام حاجه..... بلاش جنس كتيير اوي (اه دا شي اساسي فالقصة بس انا مش عايز القصة تبقى معتمده عليه بشكل اساسي..... وبلاش تتأخر فتنزيل الاجزاء وياريت يبقى ليك مواعيد محددة فالاسبوع تنزل فيه وتكون قايل عليها للناسو ياسلام لو تنزل كل يوم جزء هبقى شاكر جدا 😂😂...... بس الاهم من دا كله تكبيير الاجزاء جدااا جداااا جدااااا انا مش مشكله عندي هتنزل كل اربع ايام او خمسة او حتى اسبوع المهم عندي ان انت تجازيني بجزء كبيييييير ومليان احداث....... و زي ما بنصح غالبية الكتاب الجداد انهم يهتموا فأول كام جزء بشرح الشخصيات والعالم اللي بتدور فيه احداث القصة عشان الناس تقدر تتخيله كويس وتظهر ال devil...... وبس كدة يسطا وبالتوفيق

• عجبني
التفاعلات: 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟, ابو زوبر جنانن, El Antel 6 و 2 آخرين
شكل القصة من اولها فاجر فشخ بصراحة ف عاش واستمر مستنيين الجديد

• عجبني
فانتظار الباقي لقراتها من البدايه بشكل كامل

• عجبني
بص احب اقولك ان انت اول واحد يكتب قصة ويكون فيها hacking يدخل دماغي وعن جدارة الصراحه لأنك فاهم انت بتكتب عن اي وانا فاهم المصطلحات اللي انت بكتبها كويس اوي وعارف ان اللي بيكتب بالطريقة دي مش جاي يهبل ويقول هكر وخلاص ويمشي.... وكل الدعم ليك يسطا وكمل واستمر..... واهم كام حاجه..... بلاش جنس كتيير اوي (اه دا شي اساسي فالقصة بس انا مش عايز القصة تبقى معتمده عليه بشكل اساسي..... وبلاش تتأخر فتنزيل الاجزاء وياريت يبقى ليك مواعيد محددة فالاسبوع تنزل فيه وتكون قايل عليها للناسو ياسلام لو تنزل كل يوم جزء هبقى شاكر جدا 😂😂...... بس الاهم من دا كله تكبيير الاجزاء جدااا جداااا جدااااا انا مش مشكله عندي هتنزل كل اربع ايام او خمسة او حتى اسبوع المهم عندي ان انت تجازيني بجزء كبيييييير ومليان احداث....... و زي ما بنصح غالبية الكتاب الجداد انهم يهتموا فأول كام جزء بشرح الشخصيات والعالم اللي بتدور فيه احداث القصة عشان الناس تقدر تتخيله كويس وتظهر ال devil...... وبس كدة يسطا وبالتوفيق
تسلم يامعلم على الكومنت الجميل ده والجزء التاني هيبقا أطول

• عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد و يوليوس قيصر
تسلم يامعلم على الكومنت الجميل ده والجزء التاني هيبقا أطول
حبيبي يسطا.... وانا منتظر كل جديد يغالي

• عجبني
بغض النظر ان التوبك ة لاتيمة دي اتهتك عرضها قصص بس تمام ماشي كمل وعلي فكرة اسلوب السرد و التنظيم اللي انت عمله حلو

• عجبني
عاش جدا
حلوه
وحجة الفصل كويس
لو هتنزل جزئين تلاته في الأسبوع انا لو جزء واحد تكبرو شويه
بس بردو هرجع ااولك بدايه مبشره جدا
وده كان رأيي
كمل وادينا عظمه من دي اكتر
&$

جميل يا طيب ..
وبداية طيبة ..
فى انتظار الجديد .
:
فضلاً وليس أمراً
عند طرح اى جزء جديد يكون فى تعليقات القصة ..
طلب الدمج عن طريق الموضوع المخصص له

نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

دماغي قعدت تودي وتجيب
باين انها هتكون قصة مشوقة كمل يا صحبي اما نشوف اخرتها معاك يا عم الهاك

• عجبني
بغض النظر ان التوبك ة لاتيمة دي اتهتك عرضها قصص بس تمام ماشي كمل وعلي فكرة اسلوب السرد و التنظيم اللي انت عمله حلو
انا عارف ده كويس بس تقريبا مفيش قصه عن الهاك فيها معلومات صح تحسهم فاكرين ان الهاكر ده بيطير في الجو وان الدنيا سهله ومش حطين تفاصيل هما ازاي عملو هاك اصلا وتحس اغلبيه القصص فيها توبك الهاك ده الكاتب زات نفسه مش فاهم هو بيقول ايه

• أتفق
  • عجبني
التفاعلات: وليد العمده وليد و Ali-elshoky
انا عارف ده كويس بس تقريبا مفيش قصه عن الهاك فيها معلومات صح تحسهم فاكرين ان الهاكر ده بيطير في الجو وان الدنيا سهله ومش حطين تفاصيل هما ازاي عملو هاك اصلا وتحس اغلبيه القصص فيها توبك الهاك ده الكاتب زات نفسه مش فاهم هو بيقول ايه
اتفق معاك ان اغلبية اللي كتبو عن الهاك اخرهم عرفو ولقطو شوية معلومات من اليوتيوب مافيش فيهم حد دارس برمجة او حتي يعرف معرفة عملية ف البرمجة

• عجبني
التفاعلات: 💥✨🌟 قيصر الشرق ✨💥🌟

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%