NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

  • حبيته
التفاعلات: Mazen El 5dewy
.

الفصل الرابع : النهاية ( إنتشار المرض و جنون العقل )


يسعدني و ها قد مر عام علي توقف هذه القصة ان أستكمل معكم قصة الشبح و الملك .
𝒯ℋℰ 𝒦ℛ𝒜𝒯𝒪𝒮 𝒵ℰ𝒰𝒮
zᴇ𝓤s 𝕹𝐸𝐒🅆𝕬𝗡𝗚🅈
isis
لقد عاد من جديد من حي الظلمات الي ضياء النور فهل سيكمل ام يكن الهلاك هو المصير المحتوم ..!
اولا شي تذكير بأهم الشخصيات حسب ترتيب ظهورهم بالقصة :
الشبح : شخصية مجهولة و مدمر عالم الجريمة و أخطر مجرم لا احد يعلم من هو .
أيمن : 29 سنه بطل القصة الملقب بـ الملك صاحب اقوي و أكبر شركات بالعالم و الشرق الاوسط شركات الملك .
______
سعد الحامد : 57رجل وسيم و شيك جدا لا يظهر عليه السن .
عنايات : زوجة حامد ووالده الملك جسم ولا جورجينا رياضية .. امرأة شيك جدا و مهتمه بنفسها لاقصي درجة .
ماجي : 23 سنة في اخر سنه في الجامعة وجميلة الجميلات .
شادي : 20 سنة في اول سنه له في الجامعة .
مروي : 18 سنة في الثانوية العامة بنت جميلة و قمورة اخر العنقود بقي .
عائلة الملك .
_____
علي شداد : 57 رجل اعمال و تاجر مخدرات انيق ديما و وسيم جدا .. والد الملك .
عواطف : زوجة سعد 49سنة بطة مربربة .
هشام : 24سنة شاب صايع و شمام .
مي : 19 سنة نفس جسم امها بس علي صغير و عيون ابوها الرمادية و شعره الاسود .. سنة اولي جامعة .
عائلة الملك
_____
محمد : رجل كبير في السن طيب القلب وحسن المظهر .
ام حياة : زوجة محمد و أيضا زوجة اب لحياة ست جميلة و طيبة
حياة : 26 سنه بنت جميلة جدا و رقيقة و مجنونة قليلا 😅 ..
جاسر : 29 سنه مفتول العضلات مهتم بالرياضة و أيضا صديق الملك و اخ حياة و له صلة بالشبح .
_____
شهد : فتاة فلسطينة و مصمم ديكور .
وهناك 9 فتيات ايضا .
____
الحاج فاروق : شخص كبير في السن عفا عليه الزمن قليلا .
أمل : فتاة حسناء في العشرينات من عمرها .
تعيش هي و ابوها في أماكن شعبية قليلا .
____
و هكذا كان ترتيب ظهور الاشخاص المهمين في القصة الي الأن .. مع 𝒯ℋℰ 𝒦ℛ𝒜𝒯𝒪𝒮 𝒵ℰ𝒰 لنكمل أحداث القصة ..!
أنتهي الجزء الي فات بوجود الملك مع الحج فاروق و بنته أمل في بيت علي شداد وتم تحديد فرح هشام عشان يتجوز البنت الي اغتصبها لمدة سنه من الملك و بعد خوف علي شداد من أبنه وافق وكانت عواطف في حاله غضب من علي و تدخل في الحدث أصوات طرق الباب ليذهب الملك ويفتح الابواب ليجد أربعة أشخاص عمالة محملين بالسلاح و يوجد شوال يحملونه .
ما هذا الشوال ؟
ما قصة مرض الملك ؟
من هو الشبح ؟
ما علاقة جاسر بالامر ؟
كيف اليد العليا للشبح من مفهوم أحداث القصة .؟
ما عمل حارس مصر و هل يوجد حراس أخرون ؟
اذا كان يوجد فمن هم ؟
لما تحولت القصه لفانتازيا و خيال ؟
لما الاحداث مجهولة ؟
لما .. لما .. لما .. لما .. لما .. لما .. !
أسئلة كثيرة و لكن الاجابة هنا تابع لتعرف كل ما هو غامض و كل ما هو مشوق ..!
𝒯ℋℰ 𝒦ℛ𝒜𝒯𝒪𝒮 𝒵ℰ𝒰𝒮
الجزء الثالث ( إنتشار المرض و جنون العقل )
أيمن يفتح الباب ليجد أمامه اربعة عمالقة محملين بالسلاح و يحملون شوال علي كتفهم .. !
واحد من العمالقة بيتكلم : أهلا يا ملك .. سيدي يرسل لك هدية .
الملك : مين انت ..
علي بيتقدم للباب و بيسأل ..
علي : مين دول يا أيمن .. دول رجالتك .
أيمن نكز ابوه بحركه في عالم العصابات تعني خد حذرك و أستعد للهجوم .
شخص العملاق رمي الشوال قدامه ..
و الاضاع جوا البيت توترت لاقصي درجه .
علي بايده من ظهره شاور لعواطف يمين فوق تحت ضم صوابع ايده وبعد كدا قفلها .
عواطف قلبت تربيزه الاكل و قالت للكل يجي وراها .
أيمن بيميل علي الشوال يفتحه عشان يتصدم ب أخوة ميت . و بيقفل الشوال .
الملك في غضب : من هو سيدك .
شخص من العمالقة : سيدي الحارس .. أيامك لم تعد ملك لك بل أصبحت في إيدي سيدي أيها الملك و قائد ******* ****** ******* .
الملك : ما هدف سيدك .
الشخص : ان تستولي ******* ****** علي ما هو ملك لكم .
الشخص مد ايده بقوة لصدر علي شداد و يكون أيمن قبض ايده و ضربة ضربة قوية لتنحر يده .. والملك في غضب يضرب بكل عزمة عشان ايده تتخطي الجلد و اللحم و تكسر العظام و تتدمر الاعضاء لتخرج من الجبهة الاخري من صدر العملاق في جزء من الثانية .
علي شداد في دهشة :اي دا يبني قوة بنأدمين دي .
الملك : لا قوة وحوش . وطلع من عينه شراره حمراء .
شخص عملاق : كما متوقع من قوة الملك الحامي و لكن لقد كان شخص عادي .
الملك : كما توقعت منكم ..
خلص الكلمه و رصاصه في صدر علي بس الملك طلع مسدس وضرب عشان تتصادم الرصاصتين دول .
الملك : خش جواء يا علي .
علي بدموع : لا يمكن أسيبك .. كفاية أخوك .. و انت كنت بعيد عنا ديما .. سامحني يا ربي عشان اتبريت من ابني و بقدرتك يا رب يسامحني .
الملك : ناشفه دماغك علطول يا علي .
الشخص :يااا مشهد درامي حلو يستاهل اوسكار بس حياتكم مش طويلة .
الملك : علي متتكلمش علي الي هتشوفه و انا هبقي اقولك ع الي عايز تعرفه .
علي : سيب الكلام دلوقتي و نقتلهم .. علي بيبص يمين و شمال .. الناس المسلحه ماتت و غضب اكتر .
الملك : علي الامور اكبر منك سامحني .. من حقك تأخد حق ابنك ، بس انا الي هأخدة .. ضربة بخفه شديدة علي راسه لدرجه ان علي محسش بيها و اغمي عليه و دخله جواء .
بس ولاد الحرام بقي اشتغلو ضرب نار بس اغبيه كله كان في الدور الي فوق .
١٠ دقايق و كان كل حاجه خلصت ( هتعرف اي الي حصل لما يحكي ل علي قريب ) .
الملك بيعمل تلفون : جاسر انت فين .
جاسر : في مصر .
الملك : تعالي فورا هنا .
جاسر : تمام .
الملك قفل التلفون علطول .
علي بيصحي و الكل في القوضة .
الكل بيسال اي الي حصل .
الملك : مفيش حاجه حصلت مفهوم .. وبما انه الملك محدش يقدر يعترض .
علي : اي الي حصل ( بدمموع و غضب )
الملك : محدش يسأل دلوقتي .
الملك : حضرو نفسكم عندي دفنه .
عواطف : اي الي حصل .
الملك : هشام مات .
عواطف اغمي عليها ، الحج فاروق بيعيط و يلطم عشان بنته و الاخوات بتعيط .
الملك : شيلو نفسكم .
علي : يبني فهمني في اي .
الملك بغضب : انا مش ابنك و مش محتاج ليك ، الي اقوله يتنفذ و بعد ٣ أيام هتفهم .
جاسر جه و دخل .
الملك : تعالي في المكتب تحت .
نزلو الاتنين مع بعض و فتح المكتب و قعدو .
جاسر المكان متبهدل حصل اي .
الملك حرك ايده رجعت كل حاجه زي ما كانت .
الملك : بدء التحرك و الضحيه كانت أخويا .
جاسر :اشرب دا فورآ .. طلع زجاجه غريبة وشربها .
جاسر : لازم نبدأ نتحرك ، في خلال ٣ أيام هنجهز و نتحرك و أجبلك المعلومات .
الملك : محدش يعرف اي حاجه يا جاسر ، محدش يعرف عن اي حد فينا اي شئ ، في خاين يا جاسر ، و لازم نعرفه .
الملك : قدامك ٣ أيام بس و تجيب المعلومات تمام .
الملك : الشبح فين .
جاسر قال له علي الي حصل .
الملك بغضب : شكله مش ناوي يجيبها البر أبدا حسابي معاه .
مكالمه لجاسر .
الشبح : اديني الملك .
الملك : عندك اي يا شبح ، البنات الي عندك يترحلو علي بلدهم يا الشبح .
الشبح : البقاء لله ، مش هيترحلو .
الملك : كلامي يتنفذ بالحرف .
الشبح :تعرف مين الي قتل أخوك يا ملك .
الملك : هنعرف مع بعض ، عايز الكل يتجمع فاهمني ، ظهرو .
الشبح :مش هتقولي في مرة حاجه معرفهاش .
الملك :قصدك اي .
الشبح : قولتلك هعيد إحياهم من تاني حروب السماء و الارض هترجع .
الملك : لينا حساب كبير مع بعض و حسابك تقل .
الشبح : في إنتظارك علي إحر من الجمر يا ملك .
الملك قفل التلفون في حاله غضب .
جاسر : قوته سيطرت عليه خلاص .
الملك : مكانه فين .
جاسر : مش عارف لحد دلوقتي ، بس هنعرف .
الملك : كلم حياة و عرفها ، و كلم الستة عشان هنتحرك .
_____
عند الشبح .... !
#: كما متوقع من أبنه ان يفعل .
الشبح : لسه هنرجع كل حاجه زي ما كانت في الاول .
& : العاصي يجب ان يموت ، يجب ان يقتل ، يجب ان يحرق .. هذا الخائن .
♕ : اصمتو جميعا ، لن يموت بسهولة هكذا ، هذا أخي و انا أعرفه ام نسيتو .. فقد كان القائد الاعظم لكم .
~ : لا تهتم لامرهم سوف يسير كل شي وفق ما نريده .
♕ : لا تنسو ان قوتهم عظيمة ، هم الوحيدين القادرين علي ردع ما نخطط له .
@ : علي الملك ان يكون أنت هذا قدرك يا سيدي .
♕ قام من مكانه و مسك الشبح من حنجرته ولاول مره الشبح يكون مذعور و ملامح خوف تظهر علي وشه .
♕ : أوتظن انك احييتني ، و ستحركني كما يصور لك عقلك ، بائسا تحاول ، فلا مفر من قدرك الاسود تحت يدي .
الشبح بمكر : عفوا بس مين قال كدا ، انا مجرد انسان عادي مقارنه بكم .
♕: علينا ان نرتاح و نكن مستعدين ليس هناك حديث أخر .
____
مر ثلاث أيام لحد ما الجنازة خلصت والكل حزين و مقهور علي موت هشام مع انه صايع و شمام و الدنيا مش هتقف من غيره بس كان لي مكانه في قلوب اهله مهما حصل كان ابنهم .

الملك في مكتبه و بيدخل عليه ٦ أشخاص .
بان الاصل أسيا ملقب بـ الخالد شخص نحيف و لكن مهتم جدا بنفسه و عضلات جسدة ليست بارزة كثيرا .
جين : فتاة من امريكا الشمالية كيرفي و جميله جدا لا ينوصف جمالها بالكلام . ملقبة ب العملاقة .
ديف : من امريكا الجنوبية شخص علي قدر من الوسامه و انيق ملقب ب ملك الجان .
إسكوفيد : من القارة الجليدية الجنوبية شخص نحيف نسبيا و ضعيف للغاية عنده إنفصام في الشخصية ملقب ب ملك القوة الغاشمة .
غون : من أوربا شخص نحيف و مرن للغاية و جسده خفيف كالريشة يعرف ب ( الاحلام الواهية )
ريفين : فتاة بجسد فرنسي و اصول استرالية بعيون خضراء و شعر ذهبي و جسد ابيض ناصع البياض كالثلج في شتاء الريح العاتية ( الساحرة الماكرة )
وأخيرا و ليس اخرا الملك القائد .
علي شداد بيوصل المكتب بتاع الملك .
حامد : مينفعش تخش يا بيه ، معكش معاد مع الملك .
علي : أيمن بيكون ابني و سع عني بدل ما اقتلك .
حامد : يا فندم انا مقدرش ادخل اي حد ليه .
علي زقه جامد و دخل عل الملك عشان يسوف ست اشخاص من حول العالم وقفين مع الملك .
علي : مين دول يا ايمن ، مش مهم دلوقتي انا عايزك .
الملك : تعالي ، مرت تلات ايام و هفهمك كل حاجه دلوقتي .
علي : طب فهمني يا أيمن .
أيمن : بص يا علي بيه الي حصل ...
علي : بلاش بيه دي ، انت ابني من لحمي و دمي ، انا اسف جدا ليك .
ايمن : مش مسامحك ع الي انت عملته ، خلينا في المهم .
علي : مين دول يا أيمن .
ألملك : انا اسمي الملك ، مش لازم تعرف .
علي : طب فهمني اي الي حصل ، و لي اخوك مات ، و مين الاشخاص دول ، و انت عملت اي ، و حصل لي ...... بس الملك بيقطع كلامه ..
الملك : دي حكاية طويلة اووي ، اسمعني و ركز معايا كويس وبدأ يحكي ...........
ودا الي هنعرفه مع أحداث جديدة .
____
الشبح اصوله من مكان لم يقدم اي شخص علي الذهاب الية الا و مات القارة القضبية الشمالية ماذا خلقت لنا ...
لم ننتهي و لم ينتشر المرض بعد و لم يجن العقل .
ماذا سوف يحدث .
هذا جزء اعرفكم به نفسي و نهاية السلسلة الاولي .
سوف يخوض ابطالانا قتالات لا تعد ولا تحصي و لكل شخص ماض و تاريخ فمن هم الاشخاص الذين مع الشبح و الاشخاص الذين بجانب الملك هل سيكون كل شئ علي ما يرام .
ماذا لو كان العالم الذي نعيش فيه مجرد وهم اخترع لنا فهل سيزول .
اجل يا عزيزي اريدك ان تكون في حيرة من امرك الي ان نلتقي و إياكم في السلسلة الثانية من هذه القصة الممتعة .
كان 𝒯ℋℰ 𝒦ℛ𝒜𝒯𝒪𝒮 𝒵ℰ𝒰𝒮
معكم.
الجزء صغير اعلم هذا ، هذا الجزء اعرف بنفسي لكم و انتظرو القادم في سلسلة ولا أروع لتكمله هذه القصة فيها ( أسطورة البطل ♕ الملك ♕ )
للاسف القصه كانت جميله ولذيذه لغاية الفصل الرابع اول ما دخلنا علي موضوع الخوارق اتقفلت منها جدااا
انا اسف لو كلامي معجبكش بس فعلا القصه كانت رائعه جدااا لغاية لما اتقفلت من الجزء الرابع
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%