NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة زى ما بقولك كده | السلسلة الثانية | ـ حتي الجزء السادس 20/11/2022

قصة

قصة عظيمة كمل يا اسطورة
حبيبى يا كبير مبسوط ان القصة عجبتك وححاول متأخرش فى الجديد

خالد سامع حسنين يتكلم في الهاتف لكن لم يستطع أن يقترب منه ويسمع الطرف الآخر؟ هل هو أهبل بريالة؟
اشكرك جدا على تفاعلك مع القصة ومبسوط انها اثارت فضولك او عجبتك
بالنسبة لخالد ف الراجل الى هو واقف معاه شايفه وشايف حركته كلها يعنى اى حركة غير متوقعة من خالد ف هو ميعرفش عواقبها حتبقا ايه علشان الراجل بالنسبة لخالظ ف هو لسه غامض حيوضح فى الجزء الجاى

طبعا مش محتجين نفڪرك ب التأخير متاخرش علينا تاني ومنتظرين الجديد عاش اوي القصه جامده يحب.... وربنا لو اخرت لخطفڪ 😂😂
ولله الخطف كتر فى المنتدى ده ولله حخاف انزل من بيتنا بعد كده 😅
تسلم يا كبير بجد على رايك وفرحان ان الجزء عجبك تحياتى ليك يا صحبى
وححاول متأخرش علشان خلتونى عمال اتلفت يمكن حد يغفلنى ولا حاجة 😂😂😂

• عجبني
التفاعلات: ABDO... و حسام عتمان
عاااش ي اخي ياريت متتاخرش علينا تاني
عشان فضل مستنيك بفارغ الصبر
حبيبى يا كبير ححاول متأخرش حاضر واشكرك يا صحبى على الامتظار ومبسوط ان القصة عجبتك

• عجبني
التفاعلات: Ana Abdo
جزء جميل فى سلسله جديده من قصه جميله جدا بس كنت اتمنى انك تصبر لحد مدة التصويت ما تنتهى لانى متزعلش منى شايف ان الجزء ده اكيد ليه تأثير على التصويت فى مسابقة القصص و ده ممكن يتسبب فى مشاكل مع ادارة المنتدى لان الاداره ملتزمه بالقوانين و الحياديه .
ده بالنسبه للنشر
اما بقى بالنسبه للجزء فانا مش عارف ليه البطل نسى مشاكله و حاله و اللى حصل فى حياته و بقى عايش فى ملكوت جديد عليه و مندمج معاه و خلاص .
حاجه تانيه بالنسبه لوضع البطل كشخص خفى لو هو محتفظ بالقوام الجسمانى يبقى هيحصل اكيد مشاكل فى تنقلاته و حركته بين الناس ده غير ان الدجال كان لازم يحس بوجوده
ولله يا صديقى سبب نزول الجزء كان كمية الشخاص العزاز عليا الى طلبوا انه ينزل فى سلسلة جديدة ولما سالت الادارة قالى مش حينفع يتضاف بس اقدر اعمله فى سلسلة تانية وبالفعل حصل شوية مشاكل بس انا معملتش حاجة ممنوعة ولا انا غلط كل الى حصل كنت ملتزم فيه بالقوانين الموجودة لو كان ممنوع مكنتش عملته وكمان مش اول كاتب يكمل قصته فى سلسلة تانية بس اول كاتب يكملها بعد بداية التصويت ف ده الفرق وفيه كتاب حاطين اللينك وطالبين التصويت لقصتهم ده طبعا حريتهم الشخصية وانا ولا عندى اعتراض ولا عندى اى مشكلة فى الموضوع ده بس بوضح فكرة ف انا معملتش كده القارئ بالنسبالى حر يختارا لقصة او لا كل الى حستفاده مكاسب معنوية لا تعنى ليه شئ بتاتا
بالنسبة للقصة بقا ف البطل منساش مشاكله خالص وحتعرف انا ليه دايما بوضح انه زعلان ومتدايق
القدرة بتاعته الجزء الجاى بقا هو الى حيوضحها وحيفسرها
الدجال انا وضحت بدل المرة عشرة انه نصاب ومش بيفهم فى حاجة وكل الى عنده ده انا حوضحه لسه
بس اتمنى دايما ان اكون عند حسن ظنك وبحب جدا النقد بتاعك انت وكان شخص تانين وكل القراء عزاز جدا على قلبى ف اتمنى انكوا بس تصبروا عليا شوية هى اساسا الجزء ده كان نهاية السلسلة الاولى والجزء والى جاى بداية اللعب كله

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: ABDO...، Zikaaa و Ehab Demian
بيعجبنى فيك دايما تعقيبك على كل جزء بص انا حقولك اولا الاصوات الى عند الدجال ف انا لسه سايبها لغز حيوضح لسه حلو
الاوتوبيس يا فاضى يا زحمة وغير كده خالد عارف ان الناس بيحسه بيه بس مش بيشوفوه ف بيتجنب اللمس علشان ميسرش الانتباه الى عمله فى الاول مع ام فكرى كان لسه فى بداية تجربته للى هو فيه فاهمنى يعنى القصد ان الاتوبيس لو زحمة هو بيسلك على قد ما يقدر لو فاضى ف بردوا بيتجنب يخبط فى حد معدى
انما الفقرة بتاعت حسنين وفردوس وفريال ف انا بس كنت بوضح الفكرة بيها وكمان علشان لسه بردوا فيه لغز انا موضحتهوش حيوضح قدام ليه فى موضوع دخول فريال كان ممكن يتغاضى عنها ويركز فى شغله بس الى هى فردوس فاهمنى ف جبت فريال بتتغير فى الشخصية علشان يرضى بيها علشان واضح من الاول ان شخصيتها قوية ف النقلة كانت انى خليها خاضعة وبالذات لو مع واحد بالنسبالها زى حسنين جربوع بالمعنى الادق
اما فكرى ف هو كان زعلان قبل ما يقبل ان يحصل كده ساعة لما بدأ المليطة ديه هو اتعمى من الى بيحصل وبردوا انا موضحتش ايه الى بيحصل بين ميرفت وحسنين لسه حيوضح قدام وكمان انا المشهد خلص من هنا خالد خرج برا يعنى مكملش ورا فكرى انه ازاى بقا حيحصله بعد كده لما يفوق من الشهوة كل ده فاكرة ولله منستهوش
اما موضوع الانتقام ف بردوا انا فاكره علشان كل ده توصيل ليه وحتعرف ازاى ما هو الطبيعى انه مش من يوم وليلة حيبقا جاحد ويرجع ينيك فى كله وياخد حقه
بس اتمنى اكون وصلت الفكرة
ثلاث اربع الغاز شوية قليلين ....
عاوزنى افهم يا راجل كيف ؟

على العموم اللغز النهارده بفلوس الجزء الجاى ببلاش

منتظر الابداع

• بيضحكني
التفاعلات: SKT
ثلاث اربع الغاز شوية قليلين ....
عاوزنى افهم يا راجل كيف ؟

على العموم اللغز النهارده بفلوس الجزء الجاى ببلاش

منتظر الابداع
انا ححاول اكون عند حسن ظنك يا صديقى

الجزء العاشر فى السلسلة القديمة

والاول فى الجديدة

الجزء ده تكملة السلسلة الاولى وبعدين حنكمل باقى الجزاء فى السلسلة ديه والسلسلة الاولة موجودة فى قسم قصصة المسابقة الى مقراش الى فات مش حيفهم الى جاى

اتمنى الجزء يعجبكوا وانا عارف انى اتأخرت فيه بس ضغوط كتير اقسم ب**** وححاول متأخرش بعد كده واشكركوا على الانتظار الصراحة والصبر بتاعكوا وتحياتى لكل الكتاب الجامدين الى انا طبعا مش فى مستواهم واشكر القراء المحترمين على تقديرهم للقصة وحبهم ليها واسيبكوا مع الجزء الجديد

وقفنا الجزء الى فات عند لما خالد نزل ورا الشيخ حسنين

بعد ما نزل خالد ورا حسنين وفضل ماشى وراه مراقبه شاف حسنين بيدخل وسط حارة قديمة بيوتها ملزقة فى بعض والشباك فى وش الشباك والى بيحصل فى اى اوضة بتكون كل الجيران عارفاه ومعندهمش اى نوع من انواع الخصوصية والى بيقفل على نفسه ولو حتى بستارة بيعاملوه معاملة الغريب

المهم خالد شاف حسنين وهو داخل واحد من البيوت ديه بس شقة ارضى وكان فيها ستات كتير اوى ورجالة وكلهم شكلهم من الناس الغلابة دول الى يتضحك عليهم ( مش بستقل ب حد مع احترامى للجميع بس ده بيحصل ) وحتى كان فيهم واحدة او اتنين شكلهم شيك ومش تبع الناس ديه

دخل خالد ورا حسنين وشافه وهو بيدخل المكان ده والناس اول لما شافوه كلهم نزلوا عينهم فى الارض لما دخل قعدوا يقولوا سيدنا الشيخ جه يا بت بركاتك يا سيدنا وهم باصين فى الارض لغاية اما دخل حسنين الاوضة بتاعتة وقفل الباب وراه ( كل ده خالد فى ديله )

( وصف حسنين او الشيخ حسنين شكلة يدى على شاب فى ال ٣٧ او ٣٩ كده او ممكن اكتر شوية بس لسه باين عليه صحته وعافيته ولون عينه ابيض خالص وشعره اسود وفيه خصل شعر ابيض من قدام عند مقدمة راسه ومتوزعين كام شعراية كمان على باقى راسه
حنعرف معلومات اكتر عنه قدام
وصف بقا المكان من جوا هو عبارة عن اوضة وصالة وحمام بس بشكل بلدى والصالة هى الاوضة الى فيها الناس الى كانوا مستنين دورهم والحمام عبارة عن حمام بلدى عادى و الاوضة هى الاوضة الى دخلها حسنين وكانت متكونة من شباك وعليه ستاير و ٣ كنبات متحاوطين حوالين دايرة فى الارض مرصوص فيها احجار وفي نصها فحم وكام غصن شجر وفى الاوضة دولاب لونه بنى مرصوص فيه ازايز اشكالها غريبة والوانها مختلفة وكل ازازة مكتوب عليها حاجة
) ( بص علشان تتخيل معايا الشكل لو تعرف فيلم يا انا يا خالتى بتاع محمد هنيدى الشقة بقا قريبة ل الى كانت موجودة فى الفيلم نفس الشكل كده مع زيادة شوية حاجات )

دخل حسنين الاوضة وفرد نفسه على الكنبة ريح شوية وبعدين نده على اتنين ستات باين عليهم المساعدين بتوعه

الشيخ حسنين : بت يا ماجدة وانتى يا زفتة يا ليلى

دخل اتنين ستات كبار فى السن حدود ال٤٠ كده وانت طالع

ماجدة و ليلى : نعمين يا سعادت الشيخ
الشيخ حسنين : انا مش قولت يا شرموطة انتى وهى اول لما ادخل المكان تيجوا جرى ورايا حصل ولا لا
ماجدة : حصل يا سعادت الشيخ حصل بس سهينا شوية يا شيخنا واتاخدنا فى دوكة من كتر الزباين ( وبتقرب تتمايص عليه )
الشيخ حسنين : مش وقتك يا بنت الوسخة ( وبيزقها بعيد عنه ) وانتى يا بنت المتناكة ( على ليلى ) انا مش قولت قبل كده متخليش الواد حمدان يركبك تانى
ليلى : اصل انا .....
الشيخ حسنين : اصل ايه وفصل ايه اكيد كسك نقح عليكى تانى صح واكيد من غير فلوس زى المرة الى فاتت
ليلى : ما انت عارف يا سيادت الشيخ ان زبره حلو وكبير و الصراحة بيكيفنى
الشيخ حسنين : ما يا بنت الشرموطة كده بينيك بالمجان ومخليانى قورنى ببلاش يا بنت القحبة
ليلى : انا اسفة يا سيادت الشيخ
الشيخ حسنين : روحى يا بنت المتناكة انتى من هنا معرفش انا اتجوزتكوا ليه
ماجدة : روق يا خويا مش مستاهلة بص فكك من البت ديه وركز معايا علشان جالك اتنين ستات باين عليهم متريشين قاعدين برا بقالهم نص ساعة مستنينك
الشيخ حسنين : بجد يا بت
ماجدة : اه ولله يا خويا دول شكل حناخد منهم خميرة حلوة
الشيخ حسنين : طب مستنية ايه ابعتيهم بسرعة
ماجدة : هووووا ( وطلعت تنادى الاتنين ستات )

حسنين قام فرد نفسه وظبط قعدته وجهز الجو بتاع الاوضة وحط زى بخور فى النار بس بيطلع دخانة كثيفة شوية

و كانت ماجدة دخلت لحسنين ب الاتنين ستات

( شكلهم فى اوائل ال٣٠ كده بس لبسهم شيك جدا وكانوا الاتنين نفس الشكل توأم تقريبا بس مع فروقات بسيطة فى الجسم والوش
وكان اسمائهم فردوس و فريال
فردوس كانت مليانة شوية عن فريال
و فريال وشها وجسمها ارفع شوية عن فردوس وده كان المميز بينهم غير الاختلافات الى فى الشخصية
)

دخلوا وكانوا واقفين على الباب فريال كانت بتتفحص فى المكان بعنيها و فردوس كانت خايفة ومقلقة واتخضت ومسكت فى اختها اول لما ماجدة رزعت الباب وراها وهى خارجة وفضلوا باصين نحية حسنين وحسنين منغير ما يحرك راسه نحيتهم قالهم بطريقة مرعبة شوية

حسنين : تعاااااااااالى يا فردوس وانتى ياااااااا فرياااااال اقعدوووا هنااااا ( وبيشاور على المسطبة الى قدامة )

فردوس ( مسكت فى اختها اكتر و هى خايفة ) : ( بصوت واطى ) هو عرف اسمنا منين
فريال : اهدى يا بت اكيد واحدة من الى معاه قالوله
فردوس : باين عليه بيفهم و حيعرف يحل المشكلة بتاعتى مع جاسر
فريال : انا مش مقتنعه اساسا بس جاية معاكى علشان مش حسيبك لوحدك مع الاشكال ديه ( كل ده بصوت واطى )

قعدوا على المسطبة الى قدامه الى كان مشاور عليها
وفضلوا باصين عليه من وسط الدخان
وبدأ حسنين الكلام

الشيخ حسنين : شيكلاااام بيكلااااام صحى الى ناااااااام ( بيرمى حاجات فى النار بيزود الدخان الى طالع ) شيكلاااااااااام أحكيى يا ست فردوس جوزك جاسر مزعلك ليه
فردوس : ( بأندهاش ) عرفت منين يا جناب الشيخ
الشيخ حسنين : مفيش حاجة بتستخى عنى بيكلام ( بيحدف تانى فى النار )
فريال : ( بعدم اقتناع ) طلامة عارف كل حاجة قول انت ايه المشكلة
الشيخ حسنين : شامم ريحة شك انتى بتشككى فى كلامى ياااااااااااااااا ( بزعيق ) بكازاااااام يا بنجااااااام تعاااااااالوا ( وبيرمى كتير فى النار والدخان زاد والإضاءة اتغيرت وفيه اصوات ضحك مرعبة كتير ظهرت )
فردوس : ( وهى مخبية وشها من الرعب ) خلاص خلاص بلاش والنبى بلاش خلاص
فريال : (بزعيق ) اسكتى انتى
فردوس : ( كانت بدات تدمع من الرعب وبتترعش على خفيف ) خلاص بقا يا فريال ب**** عليكى عايزة اخلص بقا ارجوكى ارجوكى
فريال : ( بلا حيلة ) خلاص خلصنا
الشيخ حسنين : ارجع زى ما كنت ارجع زى ما كنت لأحرقك ارجع ( بعد ما الاصوات هديت والإضاءة كمان رجعت زى ما كانت ) قولى يا استاذة فرودس انا سامعك
فردوس : ( محروجة ) بص يا شيخ ( بتهتهة فى الكلام ) ا أ انا يعنى انا وجوزى ساعة يعنى العلاقة وكده يعنى بينا كده بيحصل يعنى مشاكل كده يعنى مش بتخلى العلاقة يعنى تكمل
الشيخ حسنين : يا استاذة مش منلعب هنا عايز افهم اكتر علشان اساعدك
فردوس : ما هو اصل يعنى اصل...
فريال : ( بنفاذ صبر ) من الاخر كده علشان هى مش حتعرف تحكى . اختى وجوزها بيحصل بينهم مشاكل ساعة العلاقة بأن ساعة العلاقة وكده لما بيجى جوزها يدخل القضيب بتاعه فى مهبلها قضيبه بينام منه ومش بينتصب وكل ما يحاول معاها نفس الحاجة والموضوع ده من ساعة ليلة دخلتها من ٤ شهور وهو كان مش عارف يفض بكارتها بقضيبه ف اضطر يفضها ب صوابعه وحتى هم راحوا لدكاترة كتير جدا ودكاترة كبار فى المجال وكل دكتور فيهم يأكد ان مفيش فيهم اى مشكلة وكل واحد فيهم سليم ١٠٠% ومفيش حد عارف ليها حل
فردوس : حتى يعنى يا شيخ يعنى حاولنا النهاردة الصبح بردوا مفيش وانا خايفة جوزى يعنى يتجوز عليا يعنى ( بتعيط ) ولله انا معملتش حاجة ولله ده حتى ( وبتزيد فى العياط ) جرب مع واحدة من بيوت الدعارة وكان تمام ومفهوش حاجة يعنى العيل منى العيب منى انا ( وبتعيط جامد ودخلت فى حضن اختها )
الشيخ حسنين : طب اهدى يا استاذة فردوس اهدى انتى جاية للشيخ حسنين الى جمع بين عفاريت القطبين كل ده بطرقعة من صوابعه الاتنين استريحى كده وسيبى نفسك خالص بس اهم حاجة ان اى حاجة اطلبها تتنفذ بدون اى اعتراض قولنا ايه
فردوس : ايوا ايوا ارجوك اى حاجة حتطلبها حتتنفذ ده احنا ناس ولاد حلال دلونا عليك ياريت تحللى مشكلتى يارت
الشيخ حسنين : طيب يا استاذة نامى على ضهرك واقلعى الى لبساه من تحت ده كله مش عايزك لابسه حاجة من تحت
فريال : ( بتزعق ) تقلع ايه انت اتجننت ولا ايه انت عبيط
فردوس : ارجوكى يا فريال ارجوكى انا مستعدة اعمل اى حاجة يا شيخ بس ارجع جاسر ارجوكى يا فريال

فريال مسكت نفسها و سكتت مردتش وقعدت مكانها تانى
فردوس لفت ورا فريال قلعت البنطلون وراها وقالت لحسنين حتى الداخلى رد عليها كل حاجة يا استاذة مش بحب اكرر كلام قولت
قلعت فردوس بدون حيلة هدومها وقالها حسنين مددى على ضهرك على الكنبة ديه وافتحى رجلك
فردوس راحت فردت جسمها ونامت على ضهرها وهى ضامة رجليها ولافة ايدها عليهم ومش عايزة تفتحهم حسنين راح عليها مسك ايدها بعدها عن رجليها وفتح رجليها وهو بيقول قولت ايه
استسلمت فردوس ولفت وشها النحية التانية وكل ده فريال باصة بغضب لحسنين
نزل حسنين بعد ما باعد بين رجلين فردوس وكان جسم فردوس مليان شوية وابيض وهم كمان كان شعرفهم برتقانى كده وعيون ملونة وجسمها ابيض جدا وكسها مكلبظ كده ويتاكل اكل
حسنين قرب من كسها وشم ريحة هو عارفها كويس ف ضحك كده وقعد يبرطم بكلام مش مفهوم ويحرك ايده فوق كسها وبعدين راح نحية الدولاب وطلع قطرة وحط منها نقطتين فى مناخيره وبعدين رجع تانى كانت فردوس لمت جسمها تانى وضمت رجليها وقعدت عدل وبتقول

فردوس : ايه يا شيخ حسنين طمنى شايفاك بتضحك
حسنين : يا ست فردوس العمل الى معمول عليكى كبير بس العبد لله مفيش حاجة تقف فى ايده ابدا ومن حظك انى الوحيد فى مصر الى بيقدر يفكه بس
فردوس : ( بلهفة ) بس ايه قولى وانا موافقة على اى حاجة
حسنين : هو غالى حبتين و لازم احضر عفريت هو الى حيفك العمل
فردوس : مش مهم الفلوس بس عفريت لا لا لا بلاش اشمعنى العفريت متعرفش انت تفكه بنفسك يعنى
حسنين : ما العفريت حيفك العمل من خلالى انا
فردوس : من خلالك ازاى
حسنين : لازم العفريت يضاجعك
فريال : لا مفيش الكلام ده انا سكتالك كتير على فكرة
حسنين : خلاص يا استاذة بلاش بس افتكرى انتى الى بتقفى فى طريق سعادة اختك
فريال : وايش دخلك انت فى سعادة اختى يا حيوان انت
حسنين : انتى اتعديتى حدودك يا استاذة وانا ماسك نفسى عنك ومش عايز أأزيكى وانا اصغر عفريت تحت ايدى يبهدلك حياتك تحبى تشوفى
فردوس : يعنى مفيش اى طرق تانية يا شيخ
حسنين : هو ده الى عندى يا استاذة يا ده يا اما برا ولعلمك مفيش حد تانى ابدا حيقدر يساعدك
فردوس : ( بعد تردد كبير ) خلاص يا شيخ انا موافقة
حسنين : ياريت يا استاذة فريال مشوفش منك اى ردود تخليني اعمل حاجة انا مش عايزها علشان زعل الى معايا وحش
فردوس : ( مسكت فريال وحطت ايدها على بقها سكتتها وقعدتها تانى مكانها وبصت لاختها فى عينها بأستعطاف ) هى موافقة يا سعادت الشيخ
حسنين : ( جاب قطرة من الدولاب ) طيب يلا لازم نحط القطرة ديه فى عينكوا علشان من منظر العفريت لما يحضر عنيكوا حتقلب ابيض زى عينى كده و ديه بتعمل زى طبقة عازلة على العين علشان تحميها

حسين راح نحية فريال علشان يحطلها فى عينها ومكانتش موافقة بس فردوس اقنعتها وبعدين نيم فردوس على ضهرها وقلعها هدومها وحط فى عينها قطرة هى كمان وبعدين
بعد بعيد عنهم ووقف فى نص الاوضة قدام النار وبدأ بقا يقول كلام مش مفهوم وحاجات زى

عسفان ابن سعفان ناديتك بقوة اللسان يا من تطغى فى البلدان احضر عليك الاوان طلبت منك الطاعة والانساط والا عليك الرجم بالخرزات فعليك ببعث ملكا من اصحاب المقامات

وبعدين ظهر اصوات عاليا كتير واصوات الضحك رجعت بس ارعب من الاول وصوت عالى مرعب بيقول

سمعا وطاعة سيد البركات

والانوار كانت بتتغير والدخان ظهر من كل حتة وبقا الجو العام مرعب
اما فريال وفردوس ف كانوا شايفين الى بيحصل لغاية اما الرؤية راحت بالتدريج وبقوا شايفين زى طشاش كده مش واضح حاجة
بعدها حسنين صوت بصوت عالى وقاااااال

عااااااااااااااااازف حضرررررر

لدرجة ان الصوت خلا فريال وفردوس يتهزوا من الرعب
حط حسنين زى سدادة فى مناخيره و قرب من فردوس وجاب بخاخة ورش على كسها منها وبعدين قعد يدعك فيه ويدعك فيه وبيلعب بصوابعه على الشفايف دواير وبعدين بيمسك زنبورها بيفركه ويحرك صوابعه طالع نازل على خرم كسها ويدعك حولين الخرم بتاع كسها من جوا
وكل ده فردوس كاتمة بقها وبطلع تؤوهات مكتومة وهى بتجيبهم
وفضل حسنين على كده شوية قيمة خمس دقايق لغاية اما قرب من كسها وشم وملاقاش الريحة الى كانت فى الاول
ف نزل على كسها لحس وشفط ويشفط زنبورها وشفايف كسها ويشدهم وخلاص بقا فردوس سابت نفسها للتؤوهات وكانت استوت تحت ايده بس هو معتقهاش فضل مكمل اكل فى كسها الى كان افرازاته جميلة جدا وهو شكله غاية فى الجمال ويشفط حسنين كل الى بينزل ويدخل لسانة لجوا ويحركة دواير
و بصوابعه كان ماسك زنبورها بيفركه وهو بيشفط فى كسها ومبهدلها
نزل على خرم طيزها بصبعه وقعد يلعب فيه وهى قعد وسطها يترفع ويتهبد وهى عمالة تجيب جامد بعد عنها حسنين لحد ما هدت شوية وبعدين قال بصوت مرعب

والان يا انسية ابسطى عن ساقيك حتى انهى هذه الامسية وابعد عنكى هذه اللعنة الغبية

فردوس مكنش فيها حيل تعمل اى حاجة ف قام فاتح رجليها بنفسه وقرب زبره من كسها وفضل يمشيه عليها طالع نازل ويحركه على زنبورها وفردوس كل الى عليها ااااااه احح ااااه اممممم اااااه امممم
قام حسنين بعد ما اتأكد ان راس زبره اتبل من كسها دخل الراس فيها براحة واول لما الراس دخلت قام حاشر بقيت زبره فيها واشتغل ينيك فيها جامد قامت فردوس متشعلقة فيه حضناه جامد كأنها مش عايزاه يهرب منها
واشتغل حسنين ينيك فيها ينيك فيها جامد ويخبط ويهبد فيها وسمع صوت تؤوهات جاية من نحية فريال ف بص عليها وشافها بتحرك ايدها على كسها من على الهدوم براحة وباصة نحية السقف ومندمجه مع الاصوات بتاعت اختها
كمل حسنين نيك فى فردوس وقلبها على جنبها ومسك رجليها وقعد ينيك فيها شوية براحة وشوية جامد وفردوس شغالة اهااااااااا ااااااااه اااااااام اااااااام اااااااام هممممم ااحححح بس كانت جابت كتير ف بدأت تفرهد خلاص
ف قلبها على بطنها وضم رجليها وحشر زبره فى خرم كسها بين طيازها وقعد ينيك فيها براحة طالع نازل وبعدين جامد واصوات الرزع عليت وفضل ينيك جامد وبردوا اتهزت فردوس جامد لحد ما جابتهم وبعدين جسمها ريح خالص وبقت فى دنيا تانية مش حاسة بحاجة
حسنين عرف انها خلاص تعبت
بص نحية فريال كانت بتجيب هى كمان وهى مدخلة ايدها جوا البنطلون وشغالة لعب جامد اوى
راح نحيتها حسنين وبيفرك فى بزازها
قامت وقفت وقالت

فريال : انت عبيط انت بتعمل ايه انت اتجننت
حسنين : انتى بترفضينى انا يا أنسية انا عاااااااااازف الى تتهزله كل ممالك الجن ترفضينى ( وضربها بالقلم جامد )
فريال : كسم عازف مين عازف ده يعنى
حسنين : انا يا انسية حعرفك مين عازف ده ( وضربها كذا قلم ورا بعض )

فريال اخدت الضرب وبدل ما كانت بترد عليه سخنت وايدها نزلت على بزازها براحة حسنين قطع انها بتحب الضرب
نزل فى وشها تلطيش وهى سخنت وايدها نزلت على كسها تفرك فيه جامد وسخنت قوى وقعدت تقول انا لبوتك انا شرموطك اضرب كمان اضرب كمان وقامت مصوتة مرة واحدة وقالت اااااااااااااااه كانت جابتهم
حسنين قلعها هدومها وهى كانت بتساعده وهو مع كل حاجة تظهر منها يضربها عليها
وبعدين مسك حلمات بزازها يفرك فيهم ويلعب جامد فيهم ويشد فى الحلمات وفريال قعدت تصوت اااااااه اااااااااه كماااان كمان اااااااه مش قادرة كماااااان
نزل ايد من على بزازها ل كسها وكان بزرها اكبر من اختها شوية ف فضل يفرك فيه هو وحلمة بزها ويبدل بين الحلمة والتانية وبعدين ساب الحلمات ولمح ان خرم طيزها واسع شوية ف بل صوابعه من ريقه ودخل صباعين فى طيزها وفضل يدخل فيهم ويطلع جامد وهو مش عاتق كسها فرك ودعك وقام قالبها على اربعة ( وضع الكلبة ) وبل زبره من ريقه وظبطه على خرم كسها وقام حشره مرة واحدة وحط صوابعه فى خرم طيزها وقعد ينيك فى كسها وهو بيدخل ويخرج صوابعه فى طيزها ودخل عليهم الصباع الثالث كمان وفضل كده شوية
وهى كانت جابت مرتين تقريبا
طلع صوابعه وحشر بتاعه فى طيزها ومد ايده من قدام قعد يفرك فى كسها جامد وهى عمالة تصوت تصوت ومبقتش قادرة تتكلم كل الى بتقوله كلام مش مفهوم وفضل بقا يبدل بين كسها وطيزها ويضربها على طيزها ويلسوع فيها بإيده لحد ما هى جت شهوتها جامد المرة ديه وكان هو حس انه قرب ف سابها وراح نحية فردوس عدلها على ظهرها ورفع رجليها على كتفه ودخل بتاعه فيها وقعد ينيك فيها جامد وبسرعة وهى ااااااااااااااااه اااااااه اااااااه اااااااه اااااااه ااااام امممممم اااااه اااام ااااااح اااااه اااااه اااه اااااح
وقعد يعصر فى بزازها لحد ما طلع بتاعه وجابهم على كسها وعصر بتاعه لاخر نقطة وبعدين دعك لبنه على كسها وقعد يقول

يا جلاد يا الى ماسك الابعاد بأمر منى عاااازف واحد من الملوك الاجداد امرتك بتطهير هذا المكان من كل عملا ايا كان من جن او انسان او ثعبان ( وبيعيد فى نفس الكلام )

وبعدين قعد يقول بصوت مرعب

اتممت مهمتى وارمى عليك حاجتى سلام يا سيدى لقد انهيت ما سلمتنى
واختفى الصوت بعدها

سابهم حسنين وراح الحمام يشطف نفسه وبعيدن لبس هدومه
وراح نيحة الدولاب جاب قطرة وحط لفريال الاول فى عينها وبعيدن حط لفردوس
كانوا الاتنين بدؤوا يفتحوا تانى وترجع الرؤية ويشوفوا بوضوح زى الاول وكل واحدة فيهم لما شافت التانية عريانة ومتبدهلة مبقوش عارفين يرفعوا عينهم في عيون بعض وكانوا مكسوفين جدا وبالذات فريال الى مبقت قادرة تبص فى عين حسنين

حسنين : يا هوانم فيه حمام اهو ( وبيشاور ) اتفضلوا فيه ظبطوا حالكوا وانا حكون فى انتظاركم

اخدت فردوس هدومها وراحت الحمام وكانت باصة فى الارض مش قادرة ترفع عينها و فريال راحت نحية حسنين نزلت على ايده تبوسها وهى بتقوله

فريال : ارجوك ارجوك الى حصل هنا ميطلعش برا ارجوك وكأن محصلش اساسا ارجوك ارجوك ( وبتبوس فى ايده وبعيط )
حسنين : مين انتى اساسا يا استاذة قومى يلا روحى الحمام
فريال : ارجوك انا بترجاك ارجوك ( ونزلت على رجله تبوسها )
حسنين : مفيش حاجة حصلت اساسا يا استاذة يلا ظبطى نفسك علشان فيه غيرك مستنى

فريال قامت ومسكت هدومها ومسحت عنيها وراحت الحمام

خلصوا الاتنين لبس وظبطوا نفسهم كأن مفيش حاجة حصلت وطلعوا باصين فى الارض لسه بس كانت فردوس اهدى شوية علشان كانت عارفة ان حيحصل كده من الاول

حسنين : دلوقتى يا استاذة تاخدى الازازة ديه وتدهنى بيها جسمك وبالذات المناطق الى تحت قبل كل علاقة ب ٥ دقايق وتغيرى كل المستحضرات الى بتستعمليها بحاجات انتى شرياها بنفسك مش وخداها من حد

فردوس هزت دماغها ب حاضر واخدت الازازة
وبعدين قالهم

حسنين : طيب يا هوانم الحساب ٣٥ الف
فردوس : بس احنا معناش المبلغ ده كاش دلوقتى
حسنين : مش مشكلتى اتصرفى حتى لو واحدة منكم تجيبه وتيجى
فردوس : ماشى طيب حروح انا اسحبه واجى

طلعت فردوس علشان تجيب المبلغ وفريال اول لما اختها خرجت رفعت راسها بصت لحسنين

فريال : بتقبل الفلوس شيك
حسنين : اى حاجة اهم حاجة اخدهم

فريال طلعت دفتر الشيكات من شنطتها وكتبت شيك وادته لحسنين وقالت

فريال : ده شيك ب ١٠٠ الف تقريبا تلت اضعاف المبلغ الى كنت طالبه علشان يعنى تنسى اى حاجة حصلت
حسنين : ( اخد الشيك وفضل يقلب فيه ويفحصه ويبص فيه قدام و ورا وابتسم وقال ) ولا كأنكم جيتوا اساسا
فريال : اكيد
حسنين : اشتات اشتوت الكلمة مش بتعود ده فيه بينا حدود اشتات اشتوت محدش بيشوف الجلاد الا لو كان المجلود

فريال عرفت ان حسنين مش حيتكلم اتصلت على اختها وقالتلها ترجع تاخدها هى خلاص حسبت حسنين

حسنين نده على ماجدة وقالها توصل الهانم
وبالفعل اخدتها ماجدة وصلتها لغاية العربية بتاعت اختها فردوس الى كانت رجعت ومستنياها برا

بعد ما مشيوا نده على ليلى قالها تفوق معاه وتبعتله الناس الى مستنية برا
وبدأ الناس يدخلوا عليه واحد ورا التانى والى عندها مشكله يحلها وياخد حسابه منهم على حسب نوع المشكلة

( والمشاكل بتبقا زى الى عايزة تخلص من حماتها او سلفتها والى عايزة تعمل عمل لجارتها والى عايز حاجة تقويه فى علاقته مع مراته والى عايز عفريتة تحبه والى عايز يعمل علاقة مع جنية او الى عايزة جنى يركبها او عايزة تفك عمل او تبعد عنها السحر والمس كده كل الى بيجوله بالشكل ده
وهم ناس اساسا على قد حالهم ف بياكل حسنين بعقلهم حلاوة ويضحك عليهم بكلمتين ويديلهم حاجات كده يستعملوها تساعدهم ويلم منهم القرشين الى حيلتهم
والست الى بتعوذ تتركب بيركبها على ان جنى لبسه والى عايز ينام مع جنية او عفريتة بيخلى كأن ليلى او ماجدة لبستهم الجنية وبتمارس معاهم
هى ديه الطريقة الى بيضحك عليهم بيها ده الى اكتشفه خالد فى الوقت الى فضل مراقبه فيه
)

بعد ما فضل خالد مراقب حسنين وعرف انه نصاب ومخادع رجع البيت عند فكرى وامه ورن الجرس والى فتحت كانت ام فكرى وباين عليها انها معيطة جامد
ولما فتحت الباب ملقتش حد عرفت انه حبيبها العفريت ده رجع تانى فرحت جدا وقعدت تطنط من الفرحة زى العيال الصغيرة ودخلت بسرعة تجرى على الحمام تظبط نفسها وراحت قعدت على السرير مستنياه يجى
خالد كان دخل على المطبخ ياكل شاف انها كانت محضرة اكل ليه بس باين عليها لما منقصش الاكل افتكرت انه اتحرق بجد ومش حتشوفه تانى
بعد ما اكل خالد راح على اوضة النوم شاف ان فكرى متزوقة ومتروقة ونايمة مستنياه وهى على سنجة عشرة
راح عليها خالد واشتغل يداعبها وكده وبعدين وبعدين نزل فيها بوس ولحس وكده وبدأ بقا يدخل بتاعه وينيك فيها بس حس ان فيه حد بيراقبه وبالفعل كان فكرى واقف بيتنصت عليهم وعينه وراسه واضحة من الباب الى مقفلهوش بس ام فكرى مكانتش دريانه بحاجة من الشهوة الى هى فيها واشتغل بقا خالد يرزع اكتر فيها ويبدل معاها فى اوضاع لحد ما كانت استوت وهو حس انه خلاص حيجيب ف جاب جواها
وكان فكرى سابهم وخرج بيتكلم وراح يتكلم فى التليفون ويقول

يا شيخ حسنين محصلش حاجة والعفريت متحرقش واهو رجع تانى يمارس معاها انت كدبت عليا
مكدبتش عليا ازاى مش انت الى قايل ان الطريقة ديه ممكن تنفع
ايوا بس بردوا احنا قولنا ان نسبة الطريقة ديه كبير
لا متشوف طريقة تانية غير ديه
ماشى حجيلك دلوقتى

لبس خالد هدومة وكانت بدات تظهر بالتدريج وشاف فكرى وهو نازل نزل وراه
وصلوا عند المكان بتاع حسنين ودخل فكرى وهو بيقول

فكرى : ضحكت عليا يا شيخ حسنين وضربتنى على قفايا واخدت فلوسى بالكدب بتاعك
حسنين : فوق لنفسك يا حيوان واعرف انت بتكلم مين
فكرى : اسف يا شيخ حسنين بس...
حسنين : من غير بس . هو انا مش كلمتنى الست ميرفت قدامك وحتى قالت

( فلاش باك صغير )​

الفلاش باك ده للكلام الى اتقال بين ميرفت وفكرى والشيخ حسنين

فكرى : انا مش مصدق الى امى بتعمله ده يا ابلة ميرفت
ميرفت : مش قولتك يا فكرى وانت شككت فى كلامى
فكرى : طب والعمل ايه دلوقتى انا مش بصدق فى الدجالين دول
ميرفت : اسمع منى ده راجل مبروك ومفيش مرة خيبت منه
فكرى : طب يعنى انا حقوله بس ان فيه عفريت بسمع امى بتكلمه كل يوم
ميرفت : لا كده مش حيعرف يساعدك لازم نقوله الحقيقة
فكرى : انت اتخبلتى عايزانى اقول لواحد غريب انا امى بتتناك من عفريت لا لا اكيد فيه طريقة تانية
ميرفت : لا هى ديه الطريقة الوحيدة وغير كده امك مش الوحيدة الى ينام معاها عفريت الشيخ حسنين ياما حرق عفريت فى مواقف نفس بتاعت امك كده او مختلفة
فكرى : لا لا انا حشوف طريقة تانية اقرب بيها الفكرة من غير ما اقوله كده انتى عايزانى افضح نفسى بنفسى
ميرفت : يا واد عادى انت مش اول واحد تقابله المشكلة ديه وهو متعود طب تعالى نروحله المكان بتاعه ونتكلم معاه هناك احسن ونشوف للمشكلة بتاعت امك ديه حل
فكرى : حروح بس سيبينى انا حتكلم
ميرفت : ماشى يلا

راحوا لعند حسنين ودخلوا المكان

ميرفت : ازيك يا شيخنا عامل ايه وايه اخبارك
حسنين : ازيك يا ست ميرفت عاملة ايه
ميرفت : بخير يا شيخ من ساعة اما جيتلك اخر مرة وانا عشرة على عشرة بس احتمال اجى تانى قريب
حسنين : انتى تيجى تنورى فى اى وقت
ميرفت : ( غمزت ل حسنين فى الدرا وحركت راسها بتجاه فكرى ) ده فكرى يا شيخ حسنين وجايلك بخصوص مشكلة
حسنين : ( هز راسه ماشى ) اهلا يا فكرى نورتنى قول ايه مشكلتك
فكرى : تسلم يا شيخ بس انا يعنى المشكلة بتاعتى مش بخصوصى ده بخصوص ولدتى
حسنين : مالها ست الكل احكى
فكرى : هو يعنى انا بشوفها بتعانى من وجود عفريت فى البيت
حسنين : طب وانت عرفت منين او ايه الى اثبتلك ده
فكرى : لا ما انا شوفته
حسنين : شوفت ايه شوفت العفريت على كده شوفته ازاى بقا
فكرى : هو يعنى اصل.... هو يعنى بسمع صوته وشوفته وهو بيضايقها ايوا هو ده الى حصل ايوا انا سمعت صوته وشوفته وهو بيضايقها
حسنين : ( حط ايده على ودنه وعمل كأن فيه حد بيوشوشه فى ودنه ) بص يا فكرى انت مش بتقولى الحقيقة كاملة الى انت بتقوله ده مش كل حاجة انا وصلتلى الحقيقة دلوقتى حالا ف يارت تقولها بنفسك علشان اساعدك
فكرى : ما انا قولت الحقيقة كلها
حسنين : وانت مش اول واحد انا اساعده وطول ما مش بتقولى الحقيقة يبقا اتفضل انا معنديش حاجة اقدمهالك
فكرى : ما يعنى مش حينفع اقول هو ده الى عندى اقوله
حسنين : يبقا شرفتنا ولما تقدر تقول الحقيقة انا بابى مفتوح

( حنجرى شوية يا جدعان فى الاحداث )

فكرى خرج وطلعت وراه ميرفت وفضلت تقنع فيه وهم ماشين انه لازم يقوله علشان مش حيخلص الموضوع كده وده عفريت و فكرى مش حيقدر يعمل معاه اي حاجة يعنى مش حيعرف يوقفه انما حسنين يعرف فضلت تقنع فيه وشوية
لغاية اما اقنعته بس هو قال انا مش حقدر اقوله بردوا ميرفت قالت انا حقوله بنفسى
وبالفعل رجعوا تانى وراحوا لحسنين وميرفت حكت المشكلة وطبعا من غير ما تجيب سيرة عن الجزء بتاعها المهم حسنين وافق
فكرى كان سامع الكلام ووشه فى الارض من الاحراج و حسنين لاحظ ده وهداه وقاله انه مش الوحيد وكده وفى غيره حصل معاهم زى ما حصل مع امه ف طمنه وفكرى هدى شوية
ف حسنين قال فيه طريقتين واحدة منهم انه يعمل يقرا زى طلاسم ويدى ام فكرى سلسلة فيها **** يبعد عنها العفريت والطريقة ديه مش مكلفة اوى ( الى ذكرناها فى الجزء الى فات ) و نسبة نجاحها قليلة بس ممكن تجيب نتيجة اما التانية بأنه يحضر جنى والجنى لازم يضاجع ام فكرى علشان على كلام حسنين ان الجنى اقوى من العفريت ف لما حيضاجع ام فكرى العفريت مش حيقدر يقرب منها تانى وديه نسبة نجاحها مضمونة بس مكلفة ( زى الى عملوها مع فردوس )
فكرى اعترض على التانية وقال هو انا اخلص من واحد علشان تجيبولى التانى لا
حسنين فهمه ان ده مرة واحدة بس وهو بيمنع انه يلمسها تانى اى حاجة و الجنى الى حسحضره ده مطيع ليه ومش حيسبب اى اضرار او اى مشاكل بعد كده
فكرى بردوا صمم على رأيه وانه حيكتفى بالطريقة الاولى
وبالفعل ده الى حصل

( نرجع من الفلاش باك )​

بعد ما فكر حسنين فكرى بالى اتقال اول مرة اتقابلوا فيها
قاله

حسنين : دلوقتى لازم استعمل الطريقة التانية
فكرى : لا يا شيخ ابوس ايدك بلاش الطريقة ديه
حسنين : افهم يا حيوان يعنى انت عاجبك ان امك بتتناك من عفريت كل يوم
فكرى : لا مش عاجبنى
حسنين : طيب يبقا تسمع كلامى انا ادرى بمصلحتك
فكرى : ما بردوا حتتناك من جنى وانا عايزها تبطل خالص ابوس ايدك شوف اى طريقة تانية
حسنين : يا غبى اساسا الجنى ده بيتم استحضاره وبيتعامل عن طريقى انا وهى مرة واحدة بس وانا اضمنلك بعد كده انها خلاص ولا باين عليك استحليت ان امك تتناك كل يوم لو مش عايز بلاش بس انت الخسران وشوف بقا حتخلص من العفريت الى عندكوا ازاى

فكرى فضل ساكت وقعد يفكر شوية وبعد فترة من سكوته قال ماشى وهو باصص فى الارض
قاله حسنين طيب بكرة تجيبلى الست الوالدة وتيجى ومتعرفهاش انك جاى ليا فاهمنى طبعا رد فكرى وقال ايوا فاهم فاهم

راح فكرى البيت واتصل بحد قال تمام يا استاذة ميرفت نفذت اتفاقنا وبكرة حتكون عندى حتبعتيلى حسابى امتى تمام خلاص بعد ما يمشوا مستنيكى طيب طيب سلام

كان كل ده خالد سامعه وشايفه وكان ساعتها الوقت ليل والمكان بتاع حسنين فاضى مفهوش حد غير حسنين اساسا بس ولما خلص حسنين المكالمة قلع البروكة وقلع اللينسز وفك الحواجب الى مركبها وغير شكله خالص وصغر عن الاول كتير وغير هدومة وظهر كأنه بنى ادم تانى مختلف خالص ميقربش للحسنين بحاجة

خالد كان مستغرب الى شايفه وقال اكيد حسنين ده وراه حاجات كتير اوى

واخد حسنين شنطة على ضهره ولبس كاب وكمامة وطلع من باب ورانى كده مخفى بيخرجه على طريق عمومى بعيد عن الجزء بتاع البيوت الشعبى ده
شاور للاوتوبيس ووقفله وركب فيه وركب خالد وراه وفضل متابعه لغاية اما نزل نحية منطقة شيك جدا واتمشى شوية لحد اما وصل نحية عمارة شكلها محترم جدا وغالية جدا وركب الاسانسير وطلع لغاية الدور السادس وفتح الباب

كل ده طبعا خالد متابعه ومش سايبه

اول لما حسنين فتح الباب جرا عليه ولد وبنت صغيرين شكلهم يدى على ٥ او٤ سنين كده حضنوه وقالوله بابا بكر جه بابا بكر جه بابا بكر جه

نزل حسنين شالهم كل واحد فيهم فى ايد وباسهم وقالهم وحشتونى يا حبايبى وحشتونى جدا جدا جدا وبعدين سألهم عملتوا ايه فى المدرسة

الولد والبت بيردوا وبيحكوا فى نفس الوقت وقعدوا يتخانقوا مين الى حيقول الاول الولد يقول انا الاول والبت تقول لا انا الاول

حسنين ( بكر ) : امبارح بدأنا بمين فيكوا
الولد : قال بدأنا بدودو
البنت : قالت بدأنا بيا يا بابا
حسنين ( بكر ) : يعنى دور ميزو النهاردة زى ما اتفقنا كل واحد فيكوا يوم مش اتفقنا على كده
الولد ( ميزو ) والبنت ( دودو ) : صح يا بابا
حسنين ( بكر ) : شاطرين يا حبايبى بس هى فين تيتة يا ولاد
البنت ( دودو ) : تيتة اخدت العلاج بتاعها ودخلت تنام يا بابا
حسنين ( بكر ) : طيب و زهرة فين يا ولاد مش شايفها
زهرة ( الشغالة ) : انا اهو يا باشا كنت بغير هدومى علشان مروحة
حسنين ( بكر ) : مروحة ليه يا زهرة
زهرة : انت نسيت يا باشا مش قولتلك انى رايحة ابص على امى واختى النهاردة
حسنين ( بكر ) : اه صح صح كنت نسيت بجد طب تمام يا زهرة تقدرى تروحى
زهرة : شكرا يا باشا حتعوذ اعملك اى حاجة قبل ما امشى
حسنين ( بكر ) : لا يا زهرة روحى انتى بس متتأخريش بكرة الصبح
زهرة : من النجمة يا باشا حكون عندك
حسنين ( بكر ) : تمام يا زهرة
زهرة : استأذن انا يا بيه
حسنين ( بكر ) : سلام يا زهرة

مشت زهرة وحسنين اخد اولاده وراح يقعد قدام التلفزيون و خلاهم يحكوا يومهم وعملوا فيه ايه وكده ويعدين قعدوا شوية مع بعض قيمت ساعة او ساعة ونص والعيال بدأوا يناموا
شال كل واحد فيهم على كتف و حط كل واحد فيهم فى سريره وسابهم وطفى عليهم النور وخرج
راح حسنين دخل المطبخ
وحط الفنجان فى الجهاز بتاع القهوة وحضر لنفسه فنجان قهوة
اخده وطلع اوضته و فرد نفسه على السرير وفتح اللاب بتاعه وقعد يتابع عليه شغل وحاجات وبعدين قفله وحطه جنبه ونام

وخالد قعد يلف شوية فى المكان ودخل الاوض والحجرات وكان المكان عبارة عن نظام فيلا بس فى عمارة
كان الدور الى هم فيه متصل بالدور الى فوقه الى هو الاخير عن طريق سلم داخلى زى بتاع الفيلا كده وكانت الشقة الواحدة كبيرة وشيك جدا ومساحة كل اوضة كبيرة والديكور بتاعها جامد من لوح وديكورات وكان فعلا مكان متكلف وشكله غالى جدا ميلقش على حسنين الى كان بيشوفه فى الاول وقال انا لازم اكشف الى مخبيه حسنين ده

راح خالد المطبخ و شاف اكل جاهز باين كانت مجهزاه زهرة وبعدين اخد دش فى الحمام وظبط نفسه شاور وشامبو وحاجات غالية كتير ونظيفة

( معلومة صغيرة خالد مش بيقدر يشوف نفسه لسه يعنى اكيد شعره طول ودقنه طولت فى الفترة الى من ساعة الحادثة هى اه مش كبيرة بس فيه شعر طول فيها و هو بس لما بيقعد فترة يركز جامد فى المرايا بيبدأ يشوف ملامح بس مش واضحة ف مش حيعرف يحلق دقنه هو بيعرف انها كبرت بالاحساس وبيتعامل مع اى حاجة فى جسمه بالاحساس وبانه عارف مكانها مش اكتر ف حتى هو الفترة الى كان قاعد فيها اكتشف حاجات زى ان المنى بتاعه لما بيقعد فترة كبيرة بعد ما بيخرج منه بيبدأ يرجع تانى يظهر ويبقا واضح وكمان شعره مرة شد شعراية من دقنه وبعد مدة بدات ترجع تظهر تانى زى المنى بتاعه وكمان لما بيحط حاجة على جسمه زى الهدوم مثلا تي شيريت كده لما بيقعد فترة عليه بيبدا التى شيرت يختفى بالتدريج لغاية اما بيبقا مش موجود وديه حاجات هو لاحظها علشان تبقوا فاهمين وهو مش عارف ده من ايه او ازاى او ليه بيحصل كده )

نرجع لموضوعنا

اكل خالد وبعدين دور على حتة ينام فيها لغاية اما جت فى دماغة ينام على الكنبة الى فى اوضة حسنين علشان لما يصحى حسنين يحس بيه خالد ويقوم وراه وبالفعل ده الى حصل دخل نام خالد
وصحى الصبح على المنبه الى ظابطه حسنين على ٦ الصبح
صحى خالد فطر من الاكل الى موجود وطبعا محدش بيشوفه واستنى حسنين يجهز

قام حسنين استحمى ولبس بدلة شيك وظبط نفسه وصبح على امه وفكرها بالعلاج بتاعها وزهرة الشغالة كانت جت والعيال بيجهزوا علشان نازلين المدرسة اخدهم حسنين فى سكته ونزل فتح العربية وحط فيها الشنطة الى معاه وكان خالد فى ديله
وجه الباص بتاع العيال ركبهم وخالد استغل انه مشغول مع العيال ركب العربية فى الكرسى الى وراه على طول
رجع حسنين العربية واتحرك بيها لحد ما وقف قدام بنك كبير و نزل حسنين وقابل اتنين موظفين وهو خارج من العربية سلموا عليه ووقفوا يتكلموا معاه شوية خالد استغل ده وفتح الباب براحة وطلع من غير ما حد ياخد باله وطلع من هنا وكان حسنين خلص مع الموظفين وبيدوس على الزرار علشان يقفل اللوك بتاع العربية

اتحرك حسنين دخل البنك وكان خالد وراه وشاف خالد ان كل الناس بتصبح على حسنين بأسم بكر ف عرف خالد ان اسمه الحقيقى مش حسنين لا ده بكر
كلهم بيقولوا صباح الخير يا استاذ بكر نهارك فل يا استاذ بكر وهكذا
لحد ما وصل لحجرة مكتوب على بابها ( مكتب المدير )
دخل حسنين الحجرة وقعد على المكتب والى كان محطوط لوحة مكتوب عليها

( مكتب الأستاذ بكر حسان
المدير التنفيذى
)​

عرف خالد ان ده اسم حسنين الحقيقى وانه منتحل شخصية دجال نصاب بيخدع الناس وبياخد فلوسهم

فضل حسنين يدخله شغل من موظفين محتاجين امضته وكده وبعيدن اتصل على حد وقاله

حبعتلك شيك زى كل مرة
اه اه نفس الكلام وزعهم بردوا زى الى فاتوا
اه انت عارف ده يعز عليا جدا
ما انت بطلع نسبتك احنا حنلعب على بعض
ما هو لو فى البنك بتاعى كنت خلصته المشكلة انه عندك انت
طب خلاص حبقا اخليه يوصى عليك
ماشى قولتلك خلاص
طيب سلام سلام

خلص حسنين المكالمة وقعد شوية خلص حاجات وراه وقام اخد بعضة وطلع برة المكتب
ونده على موظف اسمه مجد وقاله تعالى يا مجد

نزلوا الاتنين للباركينج بتاع البنك وفتح حسنين العربية وقعد ودخل مجد معاه وحسنين ادا مجد الشيك الى معاه وقاله وصله لاستاذ نضال زى المرة الى فاتت و خد بقيت اليوم اجازة ووصل عربيتى تحت البيت معاك واداله المفاتيح ومجد قاله حتضر يا كبير عيونى و طلع حسنين واخد الشنطة بتاعته وساب مجد
(خالد طبعا وراه و شايف كل ده )

اتمشى حسنين لغاية اما دخل حمام عام و غير هدومة فيه وطلع لابس الكاب والكمامة ومتنكر ومغير البدلة وهدومه خالص

وشاور لاوتوبيس وقفله ركب واتحرك بيه لغاية اما وصل لقرب المنطقة الشعبية الى شغال فيها دجال
نزل من الاتوبيس واتمشى وفتح الباب الخلفى بتاع المكان ودخل منه غير هدومه وشكله وبقا الشيخ حسنين الدجال ورن على ماجدة وليلى وجم الاتنين

بدأ بعدها الناس تجيله ويهلوا عليه وبيدخلوهم واحد واحد ورن تليفون حسنين وقال تمام انا مستنيك اهو طيب طيب متتأخرش

بعد شوية جت ماجدة ودخلت لحسنين وقالتله ان استاذ فكرى برا وعايز يدخل
حسنين خلاها تدخله وكان فكرى معاه امه وكمان ميرفت

دخلوا وامك فكرى اتكلمت وقالت

ام فكرى : جايبنى هنا ليه يا فكرى ها
فكرى : جايبك علشان نخلص من العفريت الى قرفنى فى حياتى ده
ام فكرى : طب مش هو حرقه خلاص ايه لزمتنا هنا
فكرى : انتى حتعمليهم عليا يا فاجرة
ام فكرى : ( ضربته بالقلم على وشه ) انا مكنتش متصورة ان تربيتى وتعبى ميطمروش فيك
فكرى : تربية ايه يا ام تربية وانا شايفك امبارح وانتى بتتناكى منه تانى
( ام فكرى قعدت تعيط مش عارفة ترد تقول ايه مصدومة فى ابنها وكمان انه شافها تانى )
ميرفت : استهدوا ب**** يا جماعة هو شيطان ودخل مبينكوا واحما جينا هنا علشان نخرجه خالص صح يا فكرى
فكرى : صح يا ابلة
ميرفت : روقى بقا يا ام فكرى ده فكرى عايز مصلحتك
( ام فكرى لسه بتعيط ومش بترد )
ميرفت : خلاص يا حبيبتى خلاص يلا يا شيخ حسنين شوف شغلك
حسنين : طيب يا ست هانم يلا علشان تجهزى
ام فكرى : ( وهى بتدمع ) اجهز لأيه
حسنين : اجهزى علشان نخلصكوا من العفريت خالص
ام فكرى : ( وهى بتمسح دموعها ) طيب اعمل ايه يعنى
حسنين : انت معرفتهاش يا فكرى
فكرى : ( بص فى الارض ) لا
ام فكرى : حتعمل فيا ايه مالك يا واد باصص فى الارض كده ليه
حسنين : بصى يا استاذة دلوقتى احنا استعملنا الطريقة الاولى بس واضح ان العفريت من سلالة كبيرة ف متأثرش بالى عملناه ف حنضطر وده طبعا بعد موافقة ابنك اننا نلجأ للطريقة التانية والى بنستحضر فيها جنى وبما ان الجنى اقوى واعلى شأن من العفريت ف لما حنخليه يضاجعك مش حيقدر العفريت يقرب منك تانى
ام فكرى : يأيه يا عنيا يضاجعنى انت عارف يا واد بالى حيحصل ده ( لسه باصص فى الارض وبيهز راسه ) رد عليا عارف ولا لأ
فكرى : ( وهو باصص فى الارض ) ايوا يا اما عارف
ام فكرى : يعنى انت عارف انك جايبنى هنا علشان جنى يضاجعنى
فكرى : ( بنفزة ) ايوا يا اما ايوا عارف وهو ده الحل الوحيد
ام فكرى : ( بصت لفكرى كده برفعة حاجب وبعدين وجهت كلامها لحسنين ) وده حيضاجعنى ازاى يا شيخ
حسنين : حيتم استدعائه وحيضاجعك من خلالى
ام فكرى : كمان يعنى يعتبر انت الى حتضاجعنى مش هو
حسنين : عمليا ايوا بس هو حيستخدم جسمى كأداة
ام فكرى : سامع ( وبتبص لفكرى بشماتة وبعدين بصت لحسنين ) و على كده حتكلف كام الطريقة ديه
حسنين : علشان خاطر الست ميرفت حتكلف ١٥ الف
ام فكرى : ( ضربت على قلبها ) حتدفع عشر تلاف علشان امك تتناك يا فكرى
فكرى : ( باصص فى الارض ) ادفع يا اما اى حاجة بس نخلص من المشكلة ديه
ام فكرى : كمان يا وكستك يا وكستك
فكرى : انا حعمل اى حاجة علشان نخلصوا من ام المشكلة ديه
ام فكرى : خلاص طلامة انت موافق يلا يا شيخ انا جاهزة اتفرج بقا يا واكسنى على امك وهى بتتناك

حسنين قلها تقلع هدومها وفكرى كان عايز يخرج يستنى برا بس امه قالتله لو مقعدتش انا مش حنفذ اتضطر فكرى يقعد
وبالفعل ام فكرى بدات تقلع هدومها لحد ما بقت عريانة وقالها حسنين نامى على ضهرك وافتحى رجلك وبالفعل عملت كده وبان كسها الابيض الجميل وجسمها كان فاجر الصراحة
( حتى خالد كان هاج عليها جدا بس هو عايز يعرف نهاية الحكاية ديه ايه ومش عايز يتدخل مع انه كان عايز يمنع ام فكرى بس هو قال يسيبها على راحتها ويشوف هى حتتصرف ازاى )

بدأ بقا حسنين يحضر الروح وينفذ نفس الى عمله مع فردوس واختها لما كانوا موجودين بس محطش قطرة فى عينهم سابهم شايفين كل حاجة

بدأ بقا حسنين يقرب من ام فكرى ويحسس عليها وبعدين بدأ يعصر فى بزازها ونزل فيهم رضاعة ومص وفكرى بتاعه قام من جسم امه هو اه شافه قبل كده بس ده قدامه بالظبط فرق بينهم كام سنتى بس كان بيشيل الفكرة من دماغه ويحاول يهدى نفسه
قعد بقا حسنين يعصر فى بزازها ويبوس فى كل جسمها لحد ما وصل لكسها وقعد يكاله ويشفطه وفكرى كان خلاص على اخره وايده راحت لبتاعه بيدعك فيه من فوق الهدوم وهو شايف امه بتصوت وتتؤوه وهى بتتناك من واحد غريب
ميرفت بقا شافت فكرى لزقت فيه اكتر وقعدت تحرك ايدها على صدره وبتنزل على بطنه لغاية اما وصلت لبتاعه وفكرى من الشهوة مش مركز غير فى امه ومنظرها وهى بتصوت وحسنين بيحك بتاعه على كسها طالع نازل وهاريها وهى بتصوت وتتؤوه جامد جدا
كانت ميرفت فكت لفكرى زراير البنطلون ودخلت ايدها تحت منه ومسكت بتاعه من تحت البوكسر وقعدت تدعك فيه وتدعك فيه وطلعت فردت بز من بزازها برا الهدوم وادتها لفكرى فى بقه وقعد فكرى ياكل ويمص فيها جامد ويعصر وهو شايف حسنين بدا نيك فى امه وامه حضناه جامد وعمالة تتبادل معاه بوس وبيشفطوا السنة بعض
قلعت ميرفت هدومها ونزلت بين رجل فكرى تمص بتاعه الى كانت خرجته بعد ما قلعته النص التحتانى كله وقعدت تمص فى بتاع فكرى وفكرى مستحملش كتير وجاب فى بقها بس اول لما خلص من هنا بتاعه رخة وبعدين قامت تانى فى ساعتها من هيجانه
وصوت رزع حسنين فى ام فكرى زاد جدا وان فكرى مستمتعة جدا فى دنيا تانية وهيجانة ان ابنها موجود وشايفة هيجانة وده زودها هيجان على هيجانها وبتزيد اكتر من الى بيعمله حسنين فيها
ميرفت كانت نيمت فكرى على ضهره وظبطت بتاعه وقعدت عليه عمالة تتنطط وفكرى مش معاها هو كل تركيزه فى حتة تانية خالص فضلوا على الوضع ده شوية وبعدين جرت ميرفت فكرى نيمته جنب امه وقعدت على بتاعه وقربت من ودنه وبتهمس فيها بتقوله فرحان بأمك وهى بتتناك مبسوط وهى بتتعشر جنبك ومفشوخة عجبك لحمها الابيض وهو بيتهز من النيك ولا بزازها الكبيرة وهى بتتعصر وتتمص شايف زبر حسنين وهو مغروز فى كس امك بينيك فى شرفك وهاتكه شايف كس امك جايب افرازات قد ايه بص وسحبت من كس ام فكرى عسل ودوقته ل فكرى فى بقه فكرى بقا عمال يجيب جواها وملا كسها لبن وبردوا بتاعه ملحقش يريح كتير كانت هى بتحرك وسطها عليه وكان قام تانى جواها وهى كملت تطلع وتنزل
قلب حسنين من فكرى ونيمها على صدرها على صدر فكرى وكانت طيزها مقمبرة من ورا دخل فيها حسنين بتاعه وقعد ينيك فيها وفى نفس الوقت لسه ميرفت بتتنطط على زبر فكرى
قام حسنين قال لفكرى امسك ايد امك اسندها علشان تستحمل فكرى عمل كده وشبك فكرى وامه كف ايدهم فى بعض و امه بتتهز جامد على ابنها وهى بتتناك وحسنين مش مبطل رزع فيها ولا بعبصة فى اخرامها و بيقول لفكرى هاتلى بزها كده علشان اعرف امسكه وفكرى ينفذ كلامه ويعدل فردة بزها علشان حسنين يعرف يعصر فيها
قعدوا كده شوية وحسنين سحب بتاعه ووقف عن النيك وبيقول عايزانى اكمل وام فكرى تقوله ايوا ارجوك ايووا ايووا علشان خاطرى كمل قالها حسنين قولى لابنك يقولى دخل زبرك فى كس امى قالت لفكرى قول يا فكرى الى قاله ضربها على طيزها وقالها لا سمعيهاله الاول قالتله ااااه قوله يا فكرى يدخل زبره فى كس امك فكرى قاله دخل زبرك فى كس امى عشرها وفكرى كان بجيب جامد المرادى فى كس ميرفت وحسنين رجع ينيك فى ام فكرى جامد جدا
فكرى كان خلاص تعب وميرفت نزلت من فوقه وراحت عند حسنين وبتلحس كس صحبتها ام فكرى وزبر حسنين كل ما بيدخل فيها ويطلع
ولسه ام فكرى فوق ابنها حضناه جامد وحسنين ظبتها خلاها فوق ابنها بالظبط و عمال ينيك فيها لغاية اما قرب يجيب وبتاع فكرى كان وقف نص واقفة كمان وطبعا ميرفت دخلت فى النص بتلحس وتمص زبر فكرى وتبدل بينه وبين كس صحبتها وزبر حسنين الى فاشخه لغاية اما حسنين جابهم جوا كس ام فكرى وطلع زبره وميرفت سابت زبر فكرى وطلعت على كس امه الى فوق زبره بالظبط وقعدت تشفط اللبن وتدخل لسانها فى كس ام فكرى وتبلع اللبن كله وبعد ما خلصت نزلت على الارض على ركابها وقعدت تنضف زبر حسنين من اللبن وبعدين حسنين رجع عند جسم من فكرى وقلبها على ضهرها جنب فكرى وقعد يقول كلمات وتعاويذ تحصن فكرى وامه من العفريت ورسم رسمة فوق كس ام فكرى بصوابعه كده كأنها مانع مينفعش يتكسر وقالهم دلوقتى مفيش عفريت حيقدر يقرب منكم تانى
وسابهم حسنين ودخل يستحمى

خرج حسنين وهو لابس وتمام وبعدين ام فكرى قامت علشان تدخل الحمام بس وهى ساكتة علشان بدأت تفوق وانها اتناكت قدام ابنها ف دخلت تسحمى فى سكات وهى مش عارفة تقول اى حاجة

حسنين راح قعد على الكنبة الى قدام فكرى وقاله

حسنين : دلوقتى انت طبعا معكش المبلغ ده ف امضيلى على الشيك ده كده ( وكان الشيك ب ٥٠ الف )
فكرى : بس ده اكتر من المبلغ الى اتفقنا عليه
حسنين : ما ده الى بيحصل لما مبيبقاش معاك تمنه
فكرى : ( سمع الكلام من سكات ومضى )
حسنين : دلوقتى انت قدامك حل من اتنين يا اديلك مهلة شهر وتجيب الفلوس
فكرى : بس شهر صعب علشان اجيب المبلغ ده كله
حسنين : او...
فكرى : ( بلهفة ) او ايه
حسنين : فيه حل تانى اسهل بس ميرفت حتبقا تفهمكوا ايه هو فى البيت صح يا ميرفت
ميرفت : (حضنت فكرى وقعدت تلعب فى شعر صدره وحطت رجليها على رجله وبتبوسه من خده ) صح يا باشا متشيلش هم خلاص فكرى شاطر وحيسمع الكلام ( وبتنزل ايدها تلعب فى بضانه ) صح يا فكرى ولا عايز تدخل السجن وتسيب امك تحتاس من غيرك وتلف عليك فى السجون
فكرى : ( فكر شوية ) لا لا كله الا السجن

( ممكن بالنسبة لناس كتر المبلغ مش كبير بس لظروف فكرى وامه والعيشة الى عايشين فيها ده مبلغ كبير جدا وكمان فكرى اساسا مش كبير فى السن ده فى عمر خالد او اصغر شوية )

( كان خالد شاف كل ده واتعصب جدا جدا جدا على ام فكرى والى جرالها علشان كان بدأ يحبها شوية بس مرداش يتدخل علشان ميعملش حاجة غلط تضيعه وهو عايز لسه يعرف حسنين ده مخبى ايه اكتر وكمان خالد مش عارف راسه من رجليه لسه ف خرج برا المكان وسابهم وهو متعصب جدا )

مشى خالد فى الشارع وطلع على كوبرى وكان مغلول جدا جدا وعايز ينتقم من حسنين ده بأى طريقة وجه فى باله كذا خطة بس ولا واحدة عجبته اوى هو عايز يكسر حسنين زى ما بيضحك على الناس وبياخد الى وراهم والى قدامهم ويزلهم

فضل بيتمشى لغاية اما صادف واحد كبير فى السن شوية باصص عليه جامد مهتمش خالد وكمل مشى بس الراجل رجع جرى وقف قدام خالد وقاله

الرجل : انت الى بدور عليه من ساعة ما جيت هنا

يا ترى مين الراجل ده وعايز ايه من خالد وحعمل ايه خالد مع حسنين وحينتقم من الى بهدلوله عيشته ازاى كل ده حنعرفه فى الاجزاء الجاية

اعذرونى يا جماعة على التأخير واشكركوا على الانتظار وياريت الجزء يعجبكوا انا كتبته طويل المراظى تعويض على التأخير

ENJOY

حلوة استمر عايزينه بقي يرجع يقتل محمد وينتقم من امه واخته وابوه وينيك عمه مصطفي ويزله ويخلي العمال في الموقع تنيكه😂 وينيك خلود براحته مهو مش متشاف

• بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: Oriental poison، مرحب و SKT
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حلوة استمر عايزينه بقي يرجع يقتل محمد وينتقم من امه واخته وابوه وينيك عمه مصطفي ويزله ويخلي العمال في الموقع تنيكه😂 وينيك خلود براحته مهو مش متشاف
ده ايه النيك ده كله 😂
عنيف اوى انت على فكرة 😂😂
حفرحك فيهم بس الصبر عليا بس
تحياتى ليك يا كبير

• عجبني
  • حبيته
التفاعلات: Hema118 و كلمة حق
جميلة كمل بس كثر من المحارم

اخويا البرنس الى دايما محفزنى ومشجعى حبيبى يا صحبى بجد وبأذن **** الجزء الجاى يعجبك يا خويا
حبيب اخوك اكيد هيعجبنى زى الى قبله ❤️‍🔥💪💖

ولله يا صديقى سبب نزول الجزء كان كمية الشخاص العزاز عليا الى طلبوا انه ينزل فى سلسلة جديدة ولما سالت الادارة قالى مش حينفع يتضاف بس اقدر اعمله فى سلسلة تانية وبالفعل حصل شوية مشاكل بس انا معملتش حاجة ممنوعة ولا انا غلط كل الى حصل كنت ملتزم فيه بالقوانين الموجودة لو كان ممنوع مكنتش عملته وكمان مش اول كاتب يكمل قصته فى سلسلة تانية بس اول كاتب يكملها بعد بداية التصويت ف ده الفرق وفيه كتاب حاطين اللينك وطالبين التصويت لقصتهم ده طبعا حريتهم الشخصية وانا ولا عندى اعتراض ولا عندى اى مشكلة فى الموضوع ده بس بوضح فكرة ف انا معملتش كده القارئ بالنسبالى حر يختارا لقصة او لا كل الى حستفاده مكاسب معنوية لا تعنى ليه شئ بتاتا
بالنسبة للقصة بقا ف البطل منساش مشاكله خالص وحتعرف انا ليه دايما بوضح انه زعلان ومتدايق
القدرة بتاعته الجزء الجاى بقا هو الى حيوضحها وحيفسرها
الدجال انا وضحت بدل المرة عشرة انه نصاب ومش بيفهم فى حاجة وكل الى عنده ده انا حوضحه لسه
بس اتمنى دايما ان اكون عند حسن ظنك وبحب جدا النقد بتاعك انت وكان شخص تانين وكل القراء عزاز جدا على قلبى ف اتمنى انكوا بس تصبروا عليا شوية هى اساسا الجزء ده كان نهاية السلسلة الاولى والجزء والى جاى بداية اللعب كله
يا حبيب اخوك انا كلامى سببه انك تعز عليا و تهمنى يا غالى .
بالنسبه للقصه انو عايز القصه من حلاوتها تبقى فى اكمل صوره

• عجبني
التفاعلات: ABDO...
ده ايه النيك ده كله 😂
عنيف اوى انت على فكرة 😂😂
حفرحك فيهم بس الصبر عليا بس
تحياتى ليك يا كبير
حبيبي ❤️

اشكرك جدا على تفاعلك مع القصة ومبسوط انها اثارت فضولك او عجبتك
بالنسبة لخالد ف الراجل الى هو واقف معاه شايفه وشايف حركته كلها يعنى اى حركة غير متوقعة من خالد ف هو ميعرفش عواقبها حتبقا ايه علشان الراجل بالنسبة لخالظ ف هو لسه غامض حيوضح فى الجزء الجاى
أنت توهتني الآن. أليس شفافا لا يمكن لأحد أن يراه؟

شكرا ليك جدا على الكلام الجامد ده بجد
انا بالفعل بدات فى الجزء الجديد وبحاول كل ما افضى بكتب حاجة بس لسه معدتش ال٣ صفحات والجزء الواحد بياخد منى اكتر من ٣٠ صفحة ف انا مضغوط بين شغل وقصة وحياتى عموما فححاول على قد ما اقدر انجز فى الجزء حاضر
بالنسبة للمسباقة ف انا مش اول واحد يعمل سلسلة تانية لقصته بس انا ممكن اكون اول واحد يعملها بعد بداية مدة التصويت ف التأخير فى نزول الجزء مكنش بأيدى ف علشان كده اتأخر الجزء من المعاد المحدد و اشكرك مرة تانية على النصية الهايلة ديه وححاول اكون عند حسن ظنك
تحياتي لك يا صديقي ولا تكليف بيننا ولا داعي للشكر فنحن هنا اسرة واحدة همنا الوحيد الارتقاء بمنتدانا ﻻعلى مستوى ونبذ الخلافات والعمل على اساس المحبة والاحترام.
شكرا لك ولقلمك ولعقلك الراقي الذي قرأء ما بين السطور قبل الكلمات.
ننتظر نتاج افكارك ولي عودة ﻻستمتع بالقراءة فلا تدعني اعود خالي الوفاض

ف العادة بدخل أقرا القصص هنا واطلع مابتفاعلش ونادرا ما بكون مهتم بس حقيقي القصة دي جامدة جدا في دمج الاحداث مابين الخيال والواقع وإللي بتفكرني بفيلم على جثتي ، المهم ياريت تكمل الأجزاء ومتتاخرش لأني مهتم جدا وهتابع القصة كل يوم عشان لو نزلت جزء جديد

• عجبني
التفاعلات: Hema118
كمل يابرنس

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%