NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

امتي الجديد

حصل يمعلم الامتحانات كانت تمارس الخطيئه معي😂
احجزلى جمبك فى الكرسى اصل هتعملها معايا يوم السبت😂😂

الامتحان كان ينكحني يا صديقي😂
صم الامتحانات اللي تحرمنا من القصه
دا الواحد ف نعيم انه خلص موضوع الامتحانات دي من زمان 😂😂😂
انزل ياعم بالجزئين
كنت قايل ثلاثاء وجمعه
بدل ما نخطفك جنبهم وناخد تارنا منك 😂😂

يجدعاان بجد مش بهزر انا بحط الجزء في كومنت الصفحه كلها بتهنج وبتقف بطر اطلع من الموقع وبخش تاني وهكذا اكتر من ٥ مرات

يجدعاان بجد مش بهزر انا بحط الجزء في كومنت الصفحه كلها بتهنج وبتقف بطر اطلع من الموقع وبخش تاني وهكذا اكتر من ٥ مرات
حصل المنتدى عندى بطيئ فى التحميل شويه

اهلا ومرحبا بكم في حكايه التــــــــــــار♥:-
"الجــــــــــــزء التاســــــــــــع"
((قبل مبدأ الجزء التاسع المنتظر من متابعين القصه الكل محتاج يعرف النهايه عايز اقول الجزء ده مشحون وبطريقه مفيهاش نفس ف الاحداث هتشوفها سريعه بس انا قاصد عشان كم الاحداث ويبقا الحماس عالي لاكن انا مزنقتش نفسي بالعكس انا ممكن اخليها ١٥ جزء متفرقش بس انا قاصد بس كده))

"فلااااااااااااااش باااااااااك"
"لما كنت جبت تيلفون التهامي شوفت كل حاجه بيعملها وكنت قولت ان انا عرفت انه بيتاجر في البشر والكلام ده في الجزء الثالث تقريبا المهم عرفت انه بيتاجر في البشر والشاري واحد من كندا اسمه ايمانويل حاولت اوصل لجهاز ايمانويل بس معرفتش لان انا مش هكر بس فاهم ف الموضوع شويه بحكم دراستي ف عملت اللي اعرفه ومعرفتش ترجمت من الشات بتاعه مع التهامي"بتكلم انجليزي واخد كورس لاجل دراستي ف بفهم"عرفت انه مش مليونير لا ملياردير مه اللي بيتاجر في الاعضاء اعضاء اي بس الراجل ده عنده سفينه من كبرها لو اتباعت تحل ازمات مصر الماليه عيني جات عليه وخليك دايما يصحبي دي مقوله اي راجل غني""البحر يحب الزياده""وانا هزودله فلوسه 170 مليون دولار احا اي الرقم ده لا دي ثروه تهامي التهامي اللي بتزيد عن كده الضعف ولا الضعفين من خلال الرسايل عرفت انه في مصر ومستني صفقه بيتمها ولسه عليها فتره لحد متم فهو قاعد في فندق نضيف في شرم الشيخ شرم مش كفر هاا شرم الشيخ....(بعد مرور يومين)...ركبت موصلات ومن عربيه لعربيه لحد موصلت الفندق اللي اتذكر اسمه في كلامه مع التهامي وصلت الفندق انا عارف صوره ايمانويل من البروفايل دخلت علي حجز الغرف والدنيا دي.
انا:ممكن اعرف فين غرفه مستر ايمانويل نزيل هنا
الشاب:للاسف المكان هنا مبيطلعش المعلومات دي ومقدرش اقولك
انا(ظرفته 300 جنيه):مشي الدنيا يصحبي
الشاب:مستر ايمانويل نزيل معروف هنا في المكان"بيشاور"هناك اهو
"بصيت مكان مبيشاور لقيت ايمانويل قاعد علي تربيزه لوحده..اتجهت واول موقفت قدام تربيزته لقيت جته بترجعني بايدها لورا كان بوتجارد من بتوعه"
انا:مستر ايمانويل انا تبع التهامي
ايمانويل:اتركه
"الحرس سابني وقعدت علي التربيزه مع ايمانويل"
ايمانويل:تبع التهامي..التهامي مين
انا:التهامي اللي لما عرفت ان انا تبعه سبتني عشان تسمعني
ايمانويل:ماذا يريد التهامي
انا:تؤ ماذا يريد الزمن.!؟
ايمانويل:زمن اي مين انته
انا:انا الزمن..هنلعب لعبه صغيره وليك فيها 170 مليون دولار
ايمانويل:هراء هراء انته شكلك لا تملك دولار واحد
انا:دي ثروه التهامي هتساعدني وهتستلم الفلوس بتاعته كلها
ايمانويل:اساعدك في ماذا
انا:دي لما اسمع منك الموافقه هبقا اقول هتساعدني في ماذا
ايمانويل:احكيلي وانا بقرر مستحيل اوافق علي شئ انا لا اعرفه
انا:طياره هيلكوبتر
ايمانويل:ماذا
"عوددده من الفلااااااااااش باااااااك"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة)
"ركبت مواصله ونزلت عند البيت وقفت طلعت المفتاح بس انا ملاحظ ان في اثار عجل عربيات قدام البيت جديد مش فاهم قربت فتحت الباب ودخلت لقيت زينب عريانه ملط ومربوطه جمب مروان وأمجد مربوطين التلاته وواقف اربع رجاله ببدل ومسلحين ومستر ايمانويل ماسك سيجاره وحاطت رجل علي رجل وقاعد علي كرسي
انا:مستر ايمانويل اهلا
ايمانويل:اهلا بالزمن
انا ببص لزينب:انته ربطها لي.!؟
ايمانويل:هيا دي الخطه
انا:ايوه هيا دي زينب
ايمانويل:هلا بنبدأ ولا لسه في شئ
انا:لسه في شيئ..عندي مشوار لكفر الشيخ عشان اجمع الحبايب
ايمانويل:وانا بعمل اي هنا
انا:انته نسيت ولا اي انته هتروح لسليم والتهامي
ايمانويل:صح فاكر بس انته متاكد ان صور زينب دي علي تيلفوناتهم
انا:باعتهالهم بايدي يا مستر...متخافيش يا زينب ابنك هرجعه
"كنــــــــــــــــــــــزي"
(كنزي قاعده في طرقه المستشفي قدام الغرفه اللي فيها شاكر اخوها وامها قاعده معاه جوه بس ومفيش غيرهم كنزي طلعت تيلفونها ورنت عليا"سالم")
انا:الو ايو يا كنزي
كنزي:ازيك ياسالم انته فين
انا:في مشوار كده حصل حاجه ولا اي
كنزي:كنت بطمن عليك عني
انا:لا انا كويس اهو زي الفل..اخبار شاكر اي
كنزي:كويس اتكلم وبقا كويس خالص
انا:طب كويس ده **** يقومه علي خير يارب
كنزي:هو انته لسه زعلان مني
انا:انا اتعلقت بيكي يا كنزي ومرفوض فبحاول ابعد عنك عشان اعرف اتأقلم وتعرفي انتي كمان تعيشي
كنزي:انا مقدره ده بس انا مش عيزاك تبعد يعني انا حابه وجودك مع شاكر اخويا
انا:انا معرفش شاكر اخوكي يا كنزي انا اتكلمت معاه مره واحده في العزا يعني مفيش بيني وبينه صحبيه او حاجه من دي انا بعمل كل ده عشان كنت بحب ابقا جمبك فاهمه بس هو زي مبيقولو النصيب
كنزي:ودلوقتي اي اللي هيحصل
انا:هتعيشي حياتك وربنا يتمملك علي خير انتي وحسن وانا هتأقلم مع الوضع
كنزي:انا اسفه لو وجعتلك قلبك او زعلتك رغم انك معملتش حاجه معايا غير انك بتخفف عليا
انا:مفيش اسف ولا حاجه..أنا بحبك يا كنزي حبيتك بجد فوقت قصير بس حبيتك بجد من قلبي
كنزي:مه يا سالم انته عارف انه مينفعش
انا:مفيش مشكله(قفلت المكالمه)
(كنت ركبت موصلاات واتجهت علي كفر الشيخ رايح(بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف))
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي)
"مشهد بدايه طلوع الابطال علي المسرح"
(ايمانويل داخل المكتب بعد مكلم التهامي وعرفه انه جاي..دخل المكتب وقعد ايمانويل قدام التهامي..واللي التهامي بناه في سنين هيهده بس بايده..ركز عزيزي المتابع عشان تفهم الاحداث رايحه لفين)
ايمانويل:ازيك يا تهامي امال فين سليم
التهامي:عنده شغل ف مش اشكال يعني
ايمانويل:انا كنت قريب منكم زي مقولتلك وقولت اعدي عليك واعرف صفقه ******* هتم امته
التهامي:كلو تحت التجهيز وزي منتا عارف الموضوع مبيبقاش سهل
ايمانويل:لاحظت تغيير في الشركه وفي شاشه كبيره متعلقه بره الشركه
التهامي:لزوم الاعلانات وبتاع يعني بنحاول نعاصر الوقت اللي احنا عايشين فيه
ايمانويل:طب ودي بيتعمل فيها اعلانات ازاي
التهامي:عملت اوضه مخصصه فيها كاميره ومكتب صغير لزوم الاعلان او الاخبار عن عروض شقق عماير كده
ايمانويل:لا ده كده في تقدم جامد انا اشوف بنفسي بقي يمكن نتعلم منك
التهامي:اكيد طبعا لازم تشوف(بياخد ايمانويل لحد مبيتفتح قدامهم باب الاوضه الصلب جداً بيدخل ايمانويل وراه وبيبص للسقف بيلاقي فاتحه مربعه وليها زي ترباس وليها سلم رفيع كده بيطلع لباب الفتحه دي)
ايمانويل:وايه الفتحه دي.!؟
التهامي:دي عشان وقت التصوير يدخل نور طبيعي للمكان وفي نفس الوقت تهويه
ايمانويل:فكره جديده بس ليها عيوب يعني معرض للسرقه مثلا او للخطر بسببها
التهامي:محدش يعرف بيها غير اتنين تلاته
ايمانويل:بس الكاميره دي كويسه جدا عجباني هات تيلفونك كده اصور المكان والفتحه دي ممكن اوريها لكذا حد وتفيده الفكره.الا تيلفوني فصل مني
التهامي:انا مش حابب ان الفكره تنتشر بس لو بره مصر انا معنديش مشكله هصورو وابعتلك الصور
ايمانويل:يعم هات اصورو انا بكذا اتجاه
(التهامي علي نياته عطي التيلفون ل ايمانويل وايمانويل مسك وفضل يصور في المكان لحد مقرب بوقه من ياقه الجاكيت اللي كان لابسه اللي كان فيه مايك من جوه وقام قايل(الجو النهارده جميل اوي علفكره).ثواني وتيلفون مكتب التهامي رن وكان الصوت مسموع راح التهامي المكتب يرد ودخل ايمانويل علي استديو الصور لحد مجاب صوره.."زينب ومروان وجمبهم أمجد عريانين جميعاً"..ثواني وبيدخل التهامي بعد مرد علي التيلفون وملقاش حد بيتكلم فقفل السكه لما رجع شاف ايمانويل واقف وفاتح الفون علي الصوره.
ايمانويل:مين الحته دي يخبيث انته(يقصد زينب)
التهامي:انته دخلت ع الحجات دي لي
ايمانويل:بقلك مين الحته اللي فرده بزها ١٠ كيلو دي
التهامي:واحده بيني وبينها مصانع الحداد واللي قاعد علي الكرسي ده يبقا ابني وخطفاه هيا والخول اللي واقف ده كان شغال عندي
ايمانويل:انا بقول شوفت اللي واقف ده فين قبل كده..بس عليها جسم ابن متناكه حرام تبقي شريره دي
التهامي:تقصد حرام تموت دي لاني هقتلها.!؟
ايمانويل:وهتوصلها ازاي
التهامي:مش عارف بس مسير الايام هتجيبهم تحت رجلي من تاني
ايمانويل:اعرف موقع التيلفون اللي اتبعتت من عليه الصوره دي ولا انته الي مصوره ولا اي
التهامي:لا مبعوتالي والتيلفون خارج الخدمه فمش عارف اوصلها
ايمانويل:يعم احنا فعصر التكنولوجيا هات رقمها وانا عندي معارفي هيوصلو للمكان اللي اتقفل فيه التيلفون
التهامي:ادفع نص عمري واوصل لولاد الوسخه دول
ايمانويل:انته عمرك خلاص خلص مبقاش عندك اللي تدفعو انا هوصل للعنوان بشروط
التهامي:هسمع شروطك الاول
ايمانويل:ابنك هيرجع حضنك والواد اللي خاطف ابنك اللي كان شغال عندك ده"مروان"هجبهولك
التهامي:طب والست انا لازم اقتلها
ايمانويل:الست تخصني هاخدها بره مصر هكيف نفسي بيها ولما ازهق هفضي بطنها وارميها للسمك في البحر..لو موافق انفذ وقتي
التهامي:بشرط بردو
ايمانويل:سامع شرطك يا تهامي
التهامي:الست دي متفلتش من ايدك ومترجعش مصر وتموت في الاخر ويوم موتها تبعتلي لاني عايزها تشوفني
ايمانويل:يبقا اتفقنا لاني موافق
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف" الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ72ســــــــــــاعه)
"محمد وامه وفاء وابوه الشريف قاعدين في الصاله.."
الشريف:انته مش قولت مش هتكلم في الموضوع ده.!؟
محمد:اسكت حاضر انا بسئلها انتي خبيتي عليا لي
وفاء:لاني مش عايزه اقلب البيت لحزن..وخلاص كان عندك اخ ومات
محمد:بس اللي قتلو عايش
"تماره خرجت من الاوضه علي زعيق مامتها وهيا خارجه الباب خبط راحت تفتح وكنت انا اللي علي الباب"
انا:ازيك يا تماره
تماره:اهلا يا استاذ سالم اتفضل
انا:استاذ اي بس ده انا قدك يا شيخه
محمد جاي:اهلا سالم عامل اي تعالا ادخل"بيسلم"
"انا دخلت معاه وكانت وفاء حطت طرحه فوق راسها وقعدت وتماره كانت فاتحه الباب بطرحه مش بشعرها دخلت سلمت عليهم وقعدت"
الشريف:عامل اي يا سالم يابني
انا:انا كويس اهو زي الفل بس بنتك بتقولي يا استاذ سالم استاذ اي بس ده انا من يومين كنت بلعب في الطينه في الشارع هههه
تماره بكسوف:مكنتش عارفه اقولك اي وبعدين حصل خير يعني
انا ابتسمتلها:وانته ياعم مشروعك ده موقفه لي
محمد:يعم الواحد مش فايق ومفيش فلوس وزي منتا شايف
انا:شايف اي بس ياعم شريف ابنك ده مش هيتصلحلو حال كده
الشريف:احنا البيت اليومين اللي فاتو كان فيه شويه مشاكل صغيره ابسطهم ان تماره فسخت خطوبتها ف الوضع وحش ع النفسيه
انا:ااه فهمت واي اللي يزعل بقا ده هو اللي يزعل انا منالش الشرف انه يناسب عيله زي عيلتكم دي
وفاء:طب متشيل موضوع المحل ده من دماغ محمد واقنعو وشوفله شغلانه حلوه
انا لنفسي(انتي لو بتقري افكاري مش هتقولي اللي انا جاي علشانه بالطريقه دي)
انا:انا شغال عند سليم باشا والشغل هناك مفيش اماكن بس موجود في شركه كفر الشيخ هنا اماكن في الشركه اللي مديرها التهامي باشا
الشريف بسرعه:لا مش هيشتغل عند الناس دي
محمد:لا انا حابب اشتغل عند الناس دي(بيتكلم بدافع الانتقام من التهامي انا مفكر الشريف بيعترض عشان حوار الفلوس)
وفاء:لا مش هتشتغل هناك
انا:يا جماعه اهدو بس هو في اي لكل ده
الشريف بيلجلج:عش عشاان موضضوع الفلوس اللي كان حصل ده
انا:ياعم محمد هيبقا معايا انا بكفائه قادر اولع في الشركه دي وقتي
"تماره كانت قامت تعمل عصير وجايه تحطو قدامنا"
محمد:ياعم انا معاك وهشتغل ونتكلم بعدين يا بابا
انا:خلصانه هكلمك افهمك الدنيا لما اكلم التهامي
محمد:انته كنت جاي لي
انا:كنت قريب من هنا وقولت اعدي اشوف مشروعك ده وبتاع
""كملت قعدتي ونزلت تحت البيت عندهم ومشيت روحت كافيه قريب من البيت ولما كنت دخلت علي رقم محمد لما فتحت تيلفونه كنت خدت رقم اخته تماره""هنا الابن يخطط لطعن اخته في شرفها وهو مش عارف انها اخته وبيرمي اخوه في ساحه العرض عشان ياخد حق اخته اللي هيا اخته بالتبني ""دخلت لرقم تماره وتساب بعت "نقطه" وكانت تماره اونلاين""
تماره:مين.!؟
انا:الاستاذ
تماره:استاذ مين.!؟
انا:الاستاذ سالم
تماره:يلهوي دي مكانتش كلمه ثم انك جبت رقمي منين
انا:مش عارف بس ياريت محدش يعرف اني بكلمك
تماره:هوه ماشي بس ازاي مش عارف جبت رقمي منين
انا:وصلتله بالطريقه بس هبقا اعرفك يعني
تماره:تمام تمام..بس انته داخل تكلمني لي..ولي محدش يعرف.!؟
انا:يمكن عشان حابب اكلمك ومحدش يعرف لاني خايف عليكي مثلا
تماره:حابب تكلمني ازاي يعني
انا:ابقي فكري فيها وهتفهميها لوحدك
تماره:يعني انا مش فاهمه حاجه
انا:ممكن نتقابل وافهمك انا كل حاجه
تماره:اقابلك امته انا لو حد عرف هتقتل
انا:ياست متخافيش كده انتي مش نازله راحه حته قريب النهارده بكره اي وقت وانا هحاول اقابلك دقيقه واحده بس
تماره:نازله بكره عندي "كورس انجليزي"
انا:تمام اديني الميعاد
تماره:بكره الساعه 10الصبح
انا:هبقا ارنلك طيب.!؟
تماره:تمام يا سالم
"انا عملت اللي فدماغي انا مش عايز اشوفها انا عايز اعرف هيا هتنزل من البيت امته عشان انفذ خطتي وهضرب كل العصافير بحجاره واحده..خلصت قعدتي وروحت ركبت مواصله طنطا"'
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة" الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ70ســــــــــــاعه)
""المشهد كالأتي زينب قاعده علي كرسي ولابسه هدومها عادي وأمجد إبن التهامي قاعد علي كرسي بالبوكسر بس ومربوط في الكرسي ومروان مربوط ايده ورا ضهره علي العمود واقف ملط خالص وقدامهم ايمانويل قاعد علي كرسي ووراه اتنين من رجالته واحد منهم ماسك في ايده شنطه صغيره وحاطت رجل علي رجل وانا واقف جمب زينب""
ايمانويل:لأخر مره هسال ابن الست دي فين
مروان:مش هتوصل لحاجه لاني معرفش مكانو
ايمانويل:وانا زي موعدتك هقطع منك لحد متموت لوحدك..(بينادي علي راجل من رجالته اسمه هولمز)هولمز هات المقص
"هولمز بيفتح الشنطه اللي ماسكها وبيطلع مقص زي بتاع الحديد بس صغير وبيروح يقف ورا مروان وبيمسك صباع ايده الصغير وبيقفل عليه المقص وواقف علي تكه ايده"
ايمانويل:فين ابن زينب يخول
مروان:........
"ايمانويل بيبص لهولمز اللي بيضغط علي المقص وبيفصل صباع ايده الصغير عن ايده وبيقع صباعه في الارض وبياخد هولمز الصباع اللي جمبه وبيحطه في المقص وواقف علي ضغطه"
مروان:ااااااااااااااااه ايديييييي
انا:تخيل هيتخلع منك ال10صوابع ده انته قلبك جامد يجدع
زينب بتوشوشني:انته معايا ولا ضدي ومين دول انا مش فاهمه حاجه
انا:انا جمبك متخافيش(ابتسمت)
زينب مبتسمه:شكرا يا سالم
ايمانويل:هااا نخش علي الصباع التاني ولا هتقول
مروان:هتكلم هتكلم ااااااه الواد عايش اااه في السويس عنوانه عايز تيلفوني وهديكو لوكيشن
انا:تيلفونك اتكسر يا كسمك اخلص قول العنوان
مروان:حاضر حاضر..(بيقول العنوان وكان في شارع قديم شويه في منطقه قديمه وكان بيت هسال عليه هناك لما اروح اسمه بيت هانم)
ايمانويل:طب مكان من الاول يا كسمك لازم تخسر صباع يعني
انا:قولي يالا انته مين اللي مثلت دور زينب في فيديو زينب المفبرك وهيا بتغرق
مروان:فاتن فاتن مرات سليم هيا اللي عملت الدور
انا:كده انا مرضي وخدت منك اللي انا عايزه
"ايمانويل بعت رجاله لعنوان ابن زينب آدم تجيب الواد وطلع هوه علي الفندق اللي بيقعد فيه وكنت لصقت لصق علي بوق مروان ودخلت قعدت في اوضه علي السرير وجمبي زينب"
زينب:هو انا ممكن افهم ايه اللي بيحصل
انا:اللي بيحصل انك تمت صفقه انك تتسلمي للتهامي بس اهدي عليا واسمعيني بشرط ان ايمانويل يخرجك بره مصر وياخد اعضائك ويقتلك وانا موافق عادي وبعدها هترجعي تاني وهنبدأ العرض وهتكوني امي
زينب:امك ازاي مش فاهمه
انا:امي لمده خمس دقايق عشان ادخل بوق الاسد وانا مطمن
"تيلفوني رن وكانت كنزي..."
انا:الو
ام كنزي:ايوه يا سالم
انا:ايوه يا كنزي في حاجه ولا اي
ام كنزي:انا ام كنزي يا سالم مش كنزي
انا:يا خبر ده التيلفون منور
ام كنزي:طبيعي ينور
انا:صح ده ايه الغباء ده
ام كنزي:المهم انا مكسوفه منك مش عارفه اطلب ازاي بس المستشفي طالبه كانت طلبت فلوس اقامه شاكر واحنا دفعناها وفلوس العلاج اللي كان غالي جدا علينا ودلوقت كنت محتاجه منك 5تلاف جنيه سلف وهردهملك مع التانيين و**** لو مش معاك بلاش مش لازم هيا بس كنزي اتكسفت تكلمك وتطلب منك
انا:حاضر يا ام شاكر مسافه السكه وهكون عندكم حاضر ومعايا المبلغ مش هتأخر
"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"
(طلعت وركبت وروحت المستشفي وكان موجود كنزي وامها وحسن اللي المفروض خطيب كنزي وشاكر فاق وكويس بس هو نايم دخلت سلمت عليهم وقعدت معاهم)
انا:انتو عاملين اي
ام كنزي:احنا كويسين اهو في احسن حال
انا:يست يارب علطول تبقو كويسين
ام كنزي:**** يخليك يبني ويوعدك ببنت الحلال
انا:يست بنت حلال اي دلوقت الواحد لسه صغير
حسن:عندك كام سنه.!؟
انا:قريب هتمم ال23سنه
حسن:يعني لسه بردو في بدايه حياتك يعني
انا:ايوه ياعم لسه شويه علي موضوع اتجوز دي...وانتي عامله اي ياكنزي.!؟
حسن بغيره:كنزي كويسه تمام
انا بأبتسامه:يعم يارب علطول تبقو كويسين كلكو...كنت عايزك يام شاكر في كلمتين بره وبتاع
ام كنزي:حاضر يا سالم جايه معاك اهو
"خرجت بره وام كنزي جات ورايا"
انا:بقي مكسوفه تطلبي فلوس مني هو انا مش زي شاكر
ام كنزي:يبني ** وحده يعلم انا بقيت بعتبرك زي ابني و** بس كنزي مكسوفه ترن عليك وتكلمك
انا:علي العموم دول ٨ تلاف جنيه اهم واي حاجه انا موجود وسداد لحد م شاكر يقف علي رجله تاني
ام كنزي:انا مش عارفه اشكرك ازاي يبني و**** احنا قرايبنا معملوش معانا كده
انا:انتي لسه قايله اني زي ابنك
ام كنزي:هو انته اي حكايتك يبني عرفت كنزي او شاكر منين
انا:احكيلك كل حاجه عادي بس نقعد لان انا موضوعي كبير
"قعدت انا وام كنزي علي كراسي في الطرقه ودي لاول مره بحكي في القصه الحكايه كامله والغرض ان الناس اللي تايهه تفهم تلم الدنيا قبل العرض عشان تبقا فاهم الجو"
انا:انا اسمي سالم من كفر الشيخ كان ابويا زي اي اب محتاج فلوس يبني البيت ف طلب من واحد اسمه تهامي التهامي قرض ومعرفش يسددو كلو ف راح فيوم وانا معاه كنت عندي 4سنين عشان يصبر عليه في القرض"مشهد رقم ١ في الجزء الاول"انا كنت صغير معرفش وافق ولا رفض بس التهامي خدني عنده لحد م ابويا يسدد الفلوس مش عارف اي اللي حصل قام راجل من رجاله التهامي وخدني ركبت معاه عربيه وفضل ماشي لحد الغردقه ورماني في الشارع هناك ومشي في ست في الشارع اسمها جميله خدتني وربتني عندها لحد مكبرت زي منتي شايفه وهيا امي دلوقت كبرت وفهمت كل حاجه لما روحت البيت عندهم وانا صغير كنت حكيت اللي حصل ومع الوقت كل مكبر كنت بسالهم علي اللي انت حكيته عشان منسيش كتبت اسامي الناس اللي اتسببت في اللي انا فيه فورقه تحت مرتبه سريري عشان افضل فاكرهم ودلوقت انا شغال مع سليم التهامي اخو الراجل اللي دمرلي حياتي تهامي التهامي عشان عايز اخد حقي وعايز اوصل لاهلي عرفت بنتك كنزي ازاي ف انا عرفت ان عيال التهامي بيقعدو في الكافيه عندها فدخلتلها من الحته دي عشان اوصل للعيال دي اتصاحبت عليها وبقت اكتر من صديقه بجد لا ده انا حبيتها كمان واعترفتلها بحبي بس هيا رفضت عرفت انا ابوها اتوفي قولت اروح الجنازه وهناك شوفت اللي بقالي ايام بدور عليه ابن التهامي اتصاحبت عليه علي خفيف وخطفته وهو دلوقت تحت ايدي في مكان الجن الازرق ميعرفش يوصلو كنت عامل خطتين الخطه الاولي اني اتصاحب علي سليم ومراته عشان ادخل بيت اخوه التهامي واوصل لعيال التهامي والتانيه اني اتصاحب علي بنتك واوصل لعيال التهامي ونجحت الخطه البديله التهامي كان رامي اخته زينب التهامي في مصحه مخدرات بعد مقتل بنتها وقال للناس انها ماتت انا بطريقتي عرفت اطلعها من المصحه وبطريقتي عرفته ان زينب اللي خاطفه ابنه وروحت انا عشان اساعده يلاقي ابنه الليانا خاطفه انتي ممكن تشوفيني ازبل واحد علي الارض بس انا مجرد واحد اتظلم وراجع عشان ياخد حقه انا ليا تاااااار ومش هسيبه انا حكيتلك كل حاجه ومش خايف لتعملي حاجه ومش عارف لي
ام كنزي:انته عارف يبني انته باللي بتعمله ده احتمال يوديك ورا الشمس مش في داهيه بس لا ممكن يضيع حياتك
انا:عارف بس انا مش هعرف اعيش وانا شايف ان اللي كان السبب في تدمير عيلتي عايش ومبسوط
ام كنزي:مهما عملت ومهما هتعمل بنتي كنزي تبعدها عن المشاكل دي انا مليش غير بنتي وابني
انا:لا انا اللي هبعد خالص ابقي احكيلها انا مين واي حكايتي وانا واثق انها عمرها مهتفكر ف حاجه تضرني بيها وانا خلاص كلها ساعات ويا تصيب يا تخيب استازنك انا("قومت مشيت وام كنزي قاعده علي الكرسي في الطرقه وفي ايدها ال٨ تلاف جنيه وبتبص عليا وانا ماشي")
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف
الــــــــوقت: قبــــــــــــل العــــــــــــرض بــــ69ســــــــــــاعه)
"قاعد محمد مع ابوه وامه في اوضه محمد واخته تماره في الحمام بتستحمي"
وفاء:انته عايز اي يعني هاا عايز تضيع نفسك
محمد:واضيع نفسي لي انا هشتغل عادي وبعدين انا مقتنع ان انا مش قدو ولا اقدر اقف قصادو
الشريف:امال عايز توصل لاي عايز اي ياخي تعبتنا معاك
محمد:مش عايز حاجه يا بابا هشتغل عادي انا وانته عارفين انها فرصه شغل كويسه انا واحد مش معاه شهاده وهشتغل في شركه زي دي ف دي شركه كويسه وده عشان هيتوصي عليا مش عشان ابنك موهوب ولا حاجه ف بلاش ارفضها وبعدين يا ماما خليكي مقتنعه ان ابنك لو عايز يعمل حاجه مش لازم ابقا جوه الشركه عشان اعملها ومش هرتاح غير لما اعملها لاكن انا عارف ان انا مش هعرف اعمل حاجه
وفاء:بس انا مش عيزاك تشتغل مع الراجل ده انته متخيل ده دمر العيله
محمد:العيله اتدمرت منكو انتو زمان ودمرتوها لما دفنتو الموضوع متتكيش اوي ياماما علي كلمه بتدمر العيله وانتي بتقوليها عشان محدش دمرها غيركو انته نفسك يابابا بتتمني اليوم اللي يجي وتعرف تنتقم لابنك اللي اتاخد منك زمان انته نفسك من جواك هتموت وتشوف التهامي مكسور ومزلول بس انا مش هعمل كده عارف لي لاني معرفش
الشريف:انته صح يبني بس ابوك وامك خايفين عليك
محمد:وانا رايح اشتغل مش رايح النار
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت التهـــــــــامــــــــــــي
الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ67ســــــــــــاعه)
جيهان:انا ابني مختفي بقالو كذا يوم وانته كل اللي عليك هلاقيه هلاقيه ابني فين يا تهامي
التهامي:ابنك لو في بطن الحوت وانا اعرف مكانه هجيبه لاكن انا ابنك انا مش عارفله طريق ابنك صايع وضايع وزمانه بيصيع في بلد هنا ولا هنا
حنان:بس يابابا أمجد عمرروو مختفي بالطريقه دي قبل كده
التهامي:الواد ده تاعبني من يوم مجه علي وش الدنيا وكان زنب انا عملته وربنا بيحاسبني عليه ف ابني
جيهان:يارب جيب العواقب سليمه يارب
"باب البيت بيخبط بتروح حنان تفتح الباب.وبيكون عمها سليم"
حنان:اهلا يا عمو اتفضل
سليم:حبيبه عمو فين بابا
حنان:قاعد جوه..عمو سليم يا بابا..ادخل ياعمو
التهامي:تعاله يا سليم علي المكتب
"التهامي عامل مكتب بيخلص فيه شغل في البيت..بيدخل سليم والتهامي المكتب وبيقلو الباب وراهم"
سليم:خير في اي
التهامي:ايمانويل
سليم:ماله ايمانويل دلوقت احنا ف اي ولا اي
التهامي:اسمع ايمانويل عمل اتفاق معايا انه يوصل لمروان وزينب ويسلمني مروان وأمجد ابني وياخد هوه زينب لانها عجباه ويطلعها بره مصر هيخلص احتيجاته وشهوته وهيقتلها وهيكلمني اشوفو وهو بيقتلها
سليم:وهو هيوصل ليهم ازاي
التهامي:بيقول انه يعرف حد تبعه بيفهم في الحجات دي اوي ويقدر يحدد اخر مكان اتفتح فيه الرقم ده فين
سليم:طب مهو كويس وده اللي احنا عايزينه
التهامي:انا جايبك هنا عشان عايز اعرفك الدنيا وان انا وافقت
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ64ســــــــــــاعه)
"قاعد في اوضه انا وايمانويل وقدامي اللاب توب وورقه وقلم وعلي اللاب توب صوره البيت اللي احنا فيه من بره"
ايمانويل:ده البيت والطريقين المطلوب اي بقا
انا:اسمعني كويس القسم مبينه ومبين البيت هنا ٧ دقايق يعني اللي هيبلغ ويسيب التيلفون في اقل من ٦دقايق يكون اختفي من المنطقه"بشاور علي اللاب توب"عربيه الشرطه هتيجي من هنا من اليمين وعربيه التهامي هتيجي بعدهم بس من هنا علي اليمين والورق هيتساب جوه البيت ولازم سليم يبقا موجود عشان تكمل علي خير
ايمانويل:انا عجباني دماغك بس بحب الفلوس اكتر ف انا معاك لحد الاخر
انا:لو مشيت زي منا عايز هتعدي في اقل من مهلنا وهنستمتع مع بعض بمشاهده اللي احنا بنعملو
ايمانويل:الهيلكوبتر في الانتظار
"انا بطلع تيلفوني وبرن علي سليم باشا التهامي"
انا:الو ايوه ياسليم باشا
سليم:ايوه يا سالم خير
انا:اصل كنت عايز اسالك هو البيت اللي انته جايبهولي ده ايجار ولا ملك اللي انا كنت قاعد فيه عشان الشغل
سليم:لما الرجاله كانت نزلت تدورلك ع سكن وانته مستعجل كان الايجار مش لاقيين ف جابو ورق وقالو سعرها كويس مضيت علي الورق والبيت بتاعي يعني
انا:اصل بسال عشان لو سيبته يعني او حاجه
سليم:لما تسيبه وتمشي عرفني بس وخلاص
"فلاااااااااااااش باااااااااااك"
"لما كنت عند سليم وقولتلو شوفلي سكن كويس هسكن فيه بعت شابين من عنده يشوفولي سكن هنا انا قابلتهم تحت الشركه بعد مكلمت سليم وعرفت انه بعتهم يشوفولي سكن واتكلمت معاهم ووعدتهم بمبلغ محترم واللي مش موافق هعمل فيه وفيه وفيه وافقو معايا كلمت واحد صحبي هنا في طنطا عارف شقق وبتاع جابلي الشقه اللي انا قاعد فيها العاديه وكان عارف صاحب الشقه اتفقت معاه ومع رجاله سليم ان انا هاخد الشقه دي ورجاله سليم خدو عقد الشقه وخلصو كل حاجه فاضل امضاء سليم علي الورق بعد مخدت الورق طلعت من شنطتي ورقتين حطيتهم في قلب الورق وده عقد البيت اللي ف ارض الزراعه وعرفت رجاله سليم واتفقو معايا انهم هيتمضو مع الورق..الورق اتمضي طبيعي جدا وبفلوس سليم خلصت البيت اللي في ارض الزراعه والبيت مكتوب باسم سليم التهامي مش باسمي تمام ترجمت كده معايا سليم اشترالي البيت العادي وانا غفلته وخليته يمضي علي ورقه شراء بيت ارض الزراعه وخلصت البيت بفلوسه اللي كنت واخدها منه)
"عودددده من الفلااااش باااااك"
"كنت خرجت من الاوضه اللي قاعد فيها انا وايمانويل وطلعت الصاله كان موجود زينب ومروان وأمجد قعدنا شويه وكانو رجاله ايمانويل وصلو قدام البيت في العربيه ومعاهم آدم ابن زينب وهنا الرجاله رنت علي ايمانويل وعرفته انهم قدام البيت ومعاهم الواد..خلاهم يصوروه وبعتولو الصوره وهوه وراها ل مروان اللي قلو ان هو ده الواد فعلا"
انا لزينب:اسمعي يا زينب انتي هتطلعي بره دلوقت ابنك ادم في العربيه هتركبي معاه الرجاله دي هتخدك في فندق مستر ايمانويل مخلص كل حاجه هتقعدي فيه لحد مخلص هنا عشان عندنا ليله كبيره انا وانتي مع بعض
زينب:يعني مش هركب العربيه دي وبعد شويه هتقتل
انا:لو عايز اقتلك مش هيفرق معايا المكان اطلعي لابنك وخلصي خليني اخلص انا كمان
(طلعت زينب وركبت العربيه مع ابنها اللي ميعرفهاش والعربيه اتحركت من قدام البيت..وشويه وايمانويل اتحرك ومشي من البيت وانا بعده بشويه)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت جــمــيـــلــــــــــــه)
جميله:هو بابا مكلمكيش وقلك راجع من الشغل امته
مريم:قال ساعه ونص كده وهيوصل هنا بس مكلمني يجي من ربع ساعه
جميله:انا خلصت الاكل اهو لما يجي نسخنه بس بقا
مريم:حياتنا بقت ممله من يوم م سالم ساب البيت
جميله:عندك حق البيت بقا فاضي علينا
مريم:انا هكلمه وهقوله ماما وبابا بيقولولك سيب الشغل وشوف شغل هنا في الغردقه وان اهلك محتاجينك اكتر من يوم كل شهر
جميله:بس انتي لازم تتعودي ان سالم بقا كبير ولازم يشوف مستقبله وحياته يعني مش هيبقا قاعدلك في البيت طول حياته
مريم:بس هيفضل جمبنا هنا مش كده ويبقا ينزل الشغل من البيت ده اي العذاب ده
جميله:اكل العيش يبنتي نعمل اي بس ده في بيتغربو بالسنين عشان لقمه العيش
مريم:بس ده بيبقا ليهم امر واقع مجبورين عليه لاكن احنا ف ادينا نغير ده وربنا كارمنا الحمد****..انا هرن عليه"بتطلع تيلفونها وبترن عليا نت فيديو شويه وكنت في البيت علي سريري وبفتح برد عليها كانت هيا في الكاميره هيا وجميله"
انا:اي القمرات دي يولاد
جميله:عامل اي ياحبيبي اخبارك اي انته خاسس كده لي مش بتاكل لي يبني...
انا:مسوره وضربت يجدعان حد يوقف الست دي
جميله:بقا كده ده انا خايفه عليك
انا:يحبيبتي انتي احسن ام في الدنيا انا مليش غيرك انتي ومريومه وبابا عرفات انتو احسن عيله في الدنيا
مريم:ولما احنا احسن عيله في الدنيا سايبنا وباعد عننا لي
انا:طب يمريم مه انا مش هفضل قاعد في البيت اتفرج معاكي علي افلام طول عمري كان لازم هيجي وقت واشوف مستقبلي
مريم:ممكن تشوف مستقبلك هنا في الغردقه عادي والشغل مالي البلد مش موضوع هوه
انا:طب مهو علي يدك قدمت واترفضت من اماكن كتير جدا
مريم:طب قدم تاني وتالت اي المشكله
انا:واقدم لي وانا شغال اهو والدنيا حلوه
مريم:الدنيا حلوه بالنسبالك انته لاكن تقدر تقولي اخر مره كلمت اختك او امك او ابوك حتي امتي هااا مش هتفتكر لانك زي اللي نسيت ان ليك اهل وليهم الحق انهم علي الاقل يطمنو عليك عشان ميقلقوش عليك لاكن انته فين من ده كلو انته خلاص شغال وبتبني مستقبلك صح.!؟يسيدي ملعون الشغل والمستقبل اللي يخليك كده
جميله:معلهش ياسالم هيا زعلانه شويه استحملها ومتاخدش علي كلامها استحملها يبني دي اختك
انا:انا عارف ان انا مقصر وحاضر يامريم هكمل الشهر ده في الشغل فاضل خمس ايام في الشهر هكملهم وهرجع البيت وهشوف شغل في الغردقه ورزقي علي **** وربنا يسهل
مريم:مش بغصبك لو مبسوط كده خليك
انا:الا قوليلي يا ماما انتي مبتجيبيش ل مريم شوكلاتات لي.!؟
جميله:هاا دي اكبر مني المفروض هيا اللي تجبلي
انا:عقلها صغير ياماما دي طفله دي ههههه
جميله:منا بجيبلها الصبح فلافل"طعميه"وبيض وبسطرمه وكل الحجات دي
انا:يا ماما يا حبيبتي انا كابنك مش عارف اقف في صفك..خلاص يا مريومه ماما هتجبلك شوكلاته وشيبسي اهو
جميله:انته بتكلمها ولا كانها اكبر منك ب ٣ او ٤سنين
مريم:قلك ان انا طفله انتي اي يست انتي
انا بضحك:وحشتيني يبنت الاحبه
مريم:لا بقا متضحكش عليا لما ترجع يكلب انته
جميله:يعني اي احبه يبنت انتي
مريم:نوع الشوكلاته يا ماما
جميله:انتي كمان احبه يا حبيبتي
انا:ههه‍ههههههههههههههه
مريم:دي عايشه في عالم سمسم ياعم
جميله:اوعي ياض تكون بتشتم
انا:وهو انا اقدر يا ست الكل
مريم:طب انا الداتا معايا هتخلص اقفل واكلمك رسايل بقااااااااا
جميله:متخلص سيبيني اكلم الواد
انا:هبقا اكلمك تاني يا ماما بنتك معفنه
جميله:خلاص هبقا ارنلك انا
انا:وانتو مش عندكو واي فاي متفتحوه
مريم:ماما مش راضيه تشحنو
جميله:عشان مش بتسيب التيلفون من ايدها بس هشحنو عشان نكلمك حاضر
انا:ماشي يست الكل يلا مع السلامه يا حبيبتي مع السلاااااامه يمريووووومه(بقفل المكالمه)
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي الــــــــوقت: قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ46ســــــــــــاعه)
(كنت كلمت محمد الشريف وعرفته انه يروح يركب عشان نروح للتهامي عشان الشغل وكنت كلمت التهامي وكان شايلي جميله عشان الصور وعرفته انه مكملش تعليمه بس بيفك الخط عادي وده بعد معرفت من محمد والتهامي كان وافق..محمد كان ركب وقابلته في الموقف ركبنا وروحنا عند التهامي الشركه واحنا داخلين شوفت اعلانات علي الشاشه المتعلقه دخلت الشركه والمكتب ومعايا محمد الشريف اللي كان بيبص للتهامي اللي قاعد علي الكرسي بتركيز عالي اوي)
التهامي:اهلا يا سالم تعاله اقعد
انا قعدت انا ومحمد:عامل اي ياباشا ده محمد اللي كلمتك عليه
التهامي:تمام تمام مغيش مشكله
انا:في حاجه يا باشا.!؟
التهامي:عارف موضوع الصور اللي انته جبتها..ده موضوع كبير والواد ابني مختفي وحالتي مش كويسه ومضغوط وبنزل الشغل هنا عشان مش عايز اقعد في البيت ام الواد قاعده تسالني فين وفين وفين وانا دماغي مقلوبه
انا:طب مهي قعدتك في الشغل كده غلط بردو
التهامي:ياسالم ده المكان اللي لما بتعب بقعد فيه انا غضبي وزعلي وتفكيري مبعرفش اتخطاهم غير وانا هنا
انا:طب محمد زي منتا فاهم مكملش تعليمه بس راجل وبيجري علي اكل عيشه
التهامي:يعم مفيش مشكله وانته عارف معزتك عندي عامله ازاي ومعزه ابوك..محمد هيتدرب مع موظف عندي لحد ميترجم الدنيا وبعدين يمسك ورق وملفات لمباني وعماير لوحده
انا:ده العشم برده يا تهامي باشا
التهامي:هو انا اقدر اعرف اخر مكان اتفتح منه الرقم اللي انته جبت من عنده الصور.!؟
انا:هو ينفع واسمع ان في ناس بتعملها بس انا مبعرفش اعمل الحكايه دي
التهامي:كده انته تمام اصل انا ليا واحد معرفه قلي كده وعطيته اللرقم وقولتلو احتمال متوصلش لحاجه عشان في ناس قبلك جربت
انا:لا ينفع يوصل طبعا بس لو هو فاهم في المجال ده بقا
التهامي:لا هو من نحيه فاهم فهو فاهم اوي كمان
انا:يبقا هيوصل للمكان
"قعدت معاهم شويه ومحمد استلم الشغل وخدت بعضي ومشيت روحت بيتي بعد م اليوم خلص وخلاص فاضل ساعات علي التنفيذ غيرت هدومي ومددت جسمي علي السرير"
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ40ســــــــــــاعه)
"كنت قاعد في البيت ممدت جسمي علي السرير قام تيلفوني رانن وكانت كنزي فرديت عليها"
كنزي:الو
انا:ايوه يا كنزي
كنزي:اخبارك اي
انا:الحمد**** في نعمه
كنزي:ماما حكتلي كل حاجه
انا:انا اللي قايلها تحكيلك ايوه
كنزي:يعني انته معترف انك عامل وبتعمل وهتعمل كل ده
انا:بصي يا كنزي لو حد غيرك كنت قلقت انه يمكن يبقا بيسجلني وانا بقول ايوه لاكن انا بقلك ايوه انا اللي بعمل وهعمل كل ده لاني عندي ثقه ان عمرك مهتأذيني كنزي انا اتظلمت طول حياتي انا كان نفسي بجد اختمها معاكي بس محصلش نصيب
كنزي:انته بتضيع نفسك وتقولي اتظلمت انته مش سايب فرصه لحد يساعدك
انا:لاني مش محتاج مساعده من حد..انا بطولي قادر اسند نفسي
كنزي:انا موافقه
انا:علي اي.!؟
كنزي:اننا نرتبط نتخطب يعني بس بشرط
انا:اسمع شرطك الاول.!؟
كنزي:متعملش حاجه من دي وسيب كل واحد اذاك واستعوض **** وربنا هينصرك لوحده لاني خايفه يحصلك حاجه بجد انا كمان حبيتك واتكلمت مع حسن فهمته ان انا مش مرتاحه وهو تقبل الامر بهدوء ووافق اننا نبعد بس انا عيزاك جمبي سليم مش عيزاك جثه بعد الشر
انا:متقلقيش عليا هبقا بخير بس لازم الاقي اهلي
كنزي:طب عشان خطري ياسالم انا مش عايزه اخسرك
انا:انا مش هعمل حاجه خطره عشان تخسريني اصلا كلها كام يوم وهرجع طبيعي جدا وهخطبك وتبقي بتاعتي انا لوحدي بقا واحضنك تاني لاني حبيت حضنك انا بجد حبيتك اوي يعني متوقعتش اني ممكن اقع بالسرعه دي بس انتي وقعتيني يديمك ليا
كنزي:مش هقولك بحبك الا لما تبقا خلصان من المشاكل عشان انا خايفه اوي بجد يحصلك حاجه
انا:بس انا هقولك بحبك بحبك يا كنزي
كنزي:انا كمان بحبك ياسالم ومش عيزاك تبعد فعشان كده خايفه
انا:قولتي بحبك اهو شوفتي بقا ضحكت عليكي ازاي
كنزي:بحبك بحبك بحبك عادي اقولهالك كتير عشان دي الحقيقه
(فضلتلت احب فكنزي عزيزي المتابع السنجل البائس احا انا الكاتب سنجل بائس برده نحن بحاااجه لمن يشعر بنا المهم فضلت اكلمها يجي ساعه وبعدها كلمت ايمانويل وقولتله حان وقت التنفيذ هنتقابل في بيت ارض الزراعه)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ38ســــــــــــاعه)
"روحت البيت وبعد شويه وصل ايمانويل ومعاه هولمز البيت ودخلت جوه وشديت اللصق من علي بوق أمجد اللي كان مربوط"
انا:قولي يا أمجد باشا هو مش انته اللي ورا ضرب شاكر اخو كنزي اللي رفضاك وقبل مترد افتكر صباااع عمو مروان
أمجد:ايوه انا اللي خليت الرجاله تضربهم
(بطلع تيلفوني وبصور فيديو)
انا:بتقول انته عملت اي.!؟
أمجد:انا اللي خليت الرجاله تضرب شاكر اخو كنزي
انا:وعملت كده لي
أمجد:عشان اضغط عليها وتوافق نرتبط
انا:اتأسف لستك كنزي يلا..ستك مين.!؟
أمجد:كنزي
انا بزعيق:هاااا
أمجد:ستي كنزي انا اسف يا ستي
انا:جدع يا روح امك اتشاهد بقا(بقفل الكاميره)اتشاهد يلا اخلص
أمجد:"بيتشاهد"
"بقوم لاصق بوقه تاني وفاكك بوق مروان وبخليه يتشاهد هوه كمان وبلصقه تاني"
انا:كده زي الفل
ايمانويل:اي اللي هيتعمل دلوقت
(انا بدخل الاوضه وبطلع شايل كرتونه كبيره علي بطني)
انا:دلوقت وقت التنضيف الكرتونه دي فيها كل الكحولات والمعقمات هنلبس جوانتيات ومش عايزين نسيب حته في الشقه عليها بصمه حد تمام
ايمانويل:يابن الصايعه
انا:عيب دماغي تعجبك
(انا وايمانويل وهولمز مسكنا الجوانتيات لبسناها وخدنا اكتر من ٣ ساعات بنعقم ونمسح في البيت وخدنا كل حاجه تخصنا وروحت رافع مخده سرير وحاطت تحتها عقد البيت اللي باسم سليم التهامي تحتها وطلعت الصاله وكنت لابس انا وايمانويل وهولمز اكياس في رجلينا علي الكوتشات)
انا:كده كلو تمام
ايمانويل:اعتقد اننا مسبناش حاجه ورانا
(انا بحط ايدي في جيبي وبطلع صباع مروان اللي كان انقطع..وبقرب وبحطو علي تربيزه وبنرش علي جسم مروان وأمجد معقمات وكحول وايمانويل واقف ورا أمجد بيطلع سكينه وبيحز رقبته اللي بتتفتح مسوره ددمم وبيشيل اللصق من علي رقبته عشان يطلع روحه أمجد بيطلع روحه وفي دمعه نازله من عينه وانا واقف مزهول ومروان مرعوب اللي مكملش ثواني وكان ايمانويل جايب رقبته هو كمان وشايل اللصق من علي بوقه وبيموت مرواان وبيموت أمجد أمجد مات لي اولا عشان لو اتمسك هيعرفهم ان انا اللي عملت كده ثانيا ان ابوه تهامي التهامي بخرج من البيت انا وايمانويل وهولمز بيفتح شنطته اللي كان فيها ساطور وبنقفل الباب ورانا...شويه وهولمز بيفتح الباب وجسمه كل ددمم وعلي كتفه شنطته)
انا:جبت المعقمات والجوانتيات
هولمز:حصل كل حاجه..خدتها في الشنطه من الكرتونه
انا:مستر ايمانويل هتاخد هولمز وهتمشي من هنا وهترن علي التهامي تعرفو علي مكان ابنه المخطوف(وببتسم)
ايمانويل:خود بالك من نفسك وحاسب ل دماغك تنقلب عليك
(ايمانويل بيركب عربيته هوه ومعاه هولمز وبيمشو بعد مرور دقيقتين بطلع من جيبي تيلفون في كيس معقم وكل حاجه وانا لابس جوانتي وبدخل جوه البيت اللي كانت الصاله غرقانه ددمم وحتت لحمه ومروان وامجد مش موجودين في الصاله دخلت الاوضه اللي فيها الورق بتاع البيت وروحت رانن علي البوليس من التيلفون الجديد والرقم اللي مش متسجل وبلغت عن قضيه قتل وعطيته العنوان وحطيت التيلفون تحت المخده مع الورق وطلعت من البيت جري وقفلت الباب وخدت الطريق كلو جري وقلعت الجوانتي والكمامه والكيس اللي فرجلي وحطيتهم في كيس وجريت ركبت مواصله واتجهت علي الفندق اللي فيه زينب وانا مرعووب)

﴿﴿﴿عند ايمانويل في العربيه..بين علي التهامي﴾﴾﴾
ايمانويل:انا عرفت مكان ابنك
التهامي:بتقول اي فين اديني العنوان
ايمانويل:هتروح هناك بس لو لمست الست قبل موصل هقتلك
التهامي:بوعدك مش هلمسها قبل متيجي هات العنوان
ايمانويل:خود العنوان(بيقولو العنوان)
"هنا التهامي بياخد سليم اللي كان قاعد مع اخوه التهامي بيفكرو في مصايبهم سوا وبيركبو العربيه ومعاهم ٤ رجاله في عربيه تانيه وبيتجهو علي العنوان"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الأن)
"عربيه البوليس دخلت علي البيت والباب مقفول خبطو مره والتانيه وراحو كاسرين الباب دخلو لقو الدم مغرق الشقه الظابط زعق عشان محدش يلمس حاجه للبصمات وشاف علي الارض بواقي لحم وزي حاجه مشدوده من علي الدم ده معلمه في الارض مشي ورا الدم لحد موصل للكرتونه اللي كانت متوسخه ددمم من تحت ومكان مهيا مشدوده معلمه في الارض بوش المسدس بيفتح الكرتونه مش بايده بيلاقي دماغ مروان من غير عينين ومفصوله عن الجسم ودماغ أمجد بعين واحده لزوم التعرف عليه ومفصوله عن الجسم وتحت منهم في الكرتونه كوم لحم بعضم متكسر ومتقطع هولمز كان حلمه يطلع جذار هولمز قطعهم حتت وساب الروس سليمه وخاد الاعضاء الظابط بيتخط وبيبلغ ومنع اي حد يدخل الشقه لحد ميوصل مكافحه الجرائم عشان دول مجرد عساكر نقطه او قسم وبعد مرور دقايق وصل مكافحه الجرائم ومعاهم طاقم كامل لكشف البصمات وطبيب شرعي وتفتيش والدنيا اتقلبت والناس اتلمت كانو عساكر التفتيش لقو ورق البيت والتيلفون وكشف البصمات لقو صباع مروان وفي ظل التفتيش واحد من اللي بيكشفو البصمات وبيدورو دول عند رجل الكنبه لقا عقب سيجاره"اللي هيا اخر حته في السجاره" ومسكها بملقاط وحطها في قلب كيس وكان الظابط بعت قوه علي بيت سليم باشا عشان هوه صاحب البيت وفي نفس الوقت بعد مرور 27دقيقه كان وصل سليم والتهامي ومعاهم الرجاله والظابط وقفهم"
الظابط:رايح فين ياباشا
التهامي:ابني ابني مخطوف وواحد جاب العنوان هنا
الظابط:ابنك ده اسمه اي.!؟
التهامي:أمجد التهامي يا حضره الظابط هو في اي
الظابط:في جريمه قتل بشعه حصلت في البيت هنا
التهامي:فين الجثث فين الناس اللي كانت في البيت
الظابط:اهدا ياباشا الجثث جوه البيت ثواني وهتتدخل تتعرف علي ابنك ده لو وافقو ولو موافقوش هتستنا لما ينزل امر لان الجثث متقطعه حتت وده مش هيتنقل مستشفي لان مفيش جثه اصلا هيا يادوب الراس
التهامي بتعب:ياباشا عايز اشوف ابني عاش ولا هوه جثه من اللي جوه دول
الظابط:انا مقدر بس جوه في ناس بتشوف شغلها وبره في ناس راحه تقبض علي صاحب البيت
سليم:وهو مين صاحب البيت يا باشا
الظابط بيبص في الورق:اسمه سليم تهامي التهامي
التهامي بيبرق:انته بتقول اي مش ممكن
الظابط:هو اي اللي مش ممكن انته تعرفه
التهامي بيبص لسليم:انته اللي عملت كل ده.!؟
سليم:افهم انا معر......
التهامي بيمسكو من رقبتو:رد علياااا انته اللي قتلت ابن اخوووك
"الظابط بيسلكهم"
الظابط:في اي مين ده انته اسمك اي.!؟
سليم:اسمي سليم تهامي التهامي
الظابط بيفهم:يعني انته صاحب البيت"اقبضو عليه"
(العساكر بتمسك سليم تكلبشه وبتاخده علي البوكس اللي كان واقف وكان كاشف البصمات بيكشف علي بصمات السيجاره عشان يعرف في حد تاني في الجريمه دي ولا لا وراح عند البوكس اخد بصمات سليم اللي كان حيران وبيفكر ومش فااااهم حاااجه وقدامه التهامي اخوه حاطت ايده علي راسه وقاعد شويه وبيدخل التهامي البيت بعد مفضو الكرتونه باللحم اللي فيها علي ملايه بيضه دخل التهامي واول مشاف المنظر اتخض واول مشاف راس ابنه أمجد خاف ورجع لورا"
الظابط:ابنك ده.!؟
التهامي بيهز بدماغه:ايوه
الظابط:انهي فيهم ابو دقن ولا التاني
التهامي بدموع:للاا ا ا ابوو ددققن
"الظابط بياخد التهامي وبيطلع بيه بره البيت وكان البوكس اللي فيه سليم اتحرك وكل اللي موجود في البيت بعد مرور ٦ ساعات كانو خلصو شغلهم وشمعو البيت والجثث مفيش تفريق غير الدماغ والباقي عباره عن حتت لحم"
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ31ســــــــــــاعه)
"في الفندق اللي قاعد فيه ايمانويل وزينب قاعدين كلنا في اوضه ايمانويل اللي كان حاجزلنا كلنا كان ايمانويل قاعد علي سريره وانا علي كرسي وهولمز علي كرسي تاني وزينب وابنها اللي مش عارف حاجه علي كنبه"
ايمانويل:الموضوع قالب السوشيال ميديا
انا:كويس ده المطلوب
زينب:انتو بتعملو كل حاجه من غير متقولولي لي
انا:احنا شبه الجيش بنقلك علي الحاجه اللي ليكي دور فيها بس مش لازم تعرفي الخطط كلها انتي دورك تعرفي مهمتك وبس وانا وعدتك اني اخرجك من المصحه ووعدتك اني ارجعلك ابنك ودلوقت مفضلش غير الانتقام وده هيتعمل بس مش بكتر الاسئله لا بكتر التفكير
زينب:حاضر دوري اي دلوقت
انا:لسه لما اقولك لما اجمع الحبايب
ايمانويل:الناس علي السوشيال ميديا متعاطفه مع التهامي عشان ابنه وسليم بيقولو عليه السفاح
انا:هيا جريمه وحشه بس الاوحش لسه متعملش

(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ28ســــــــــــاعه)
"كان التهامي في النيابه هو وسليم اخوه اللي في الحجز وكانت جيهان وفاتن وحنان راحو بعد معرفو كل حاجه من النت"
الظابط:لسه في شويه اجرءأت للطبيب الشرعي
التهامي:ياباشا ددمم مفضلش منهم غير الدماغ ولا هينفع تشريح ولا كشف الموته انا عايز إذن من النيابه عشان ادفن ابني
الطبيب الشرعي داخل:وانته هتدفن ابنك راس بس وهتسيب لحمه.!؟
التهامي:امال انته دكتور لي مش عشان تطلعلي جثه ابني
الطبيب:ابنك والجثه التانيه اندبحو بأله حاده ومفيش وجود لاي أعضاء يعيش عليها الانسان دي حته العينين اتاخدو من جثه والجثه التانيه الخاصه بابن حضرتك موجود فيها عين واحده ودي قضيه تانيه الاولي قضيه قتل والتانيه الاتجار في أعضاء البشر ودي قضيه اعدام علطول انا قدرت اطلع جثه ابنك بس مش كامله والجثه التانيه بردو مش كامله لان الباقي مجرد حتت لحمه صغيره جدا لانها جريمه بشعه دلوقت قدامك النيابه تخلص اذنك وتستلم جثه ابنك
(الكلام ده كان قدام المكتب وفي اخر الطرقه في عسكري جايب سليم متكلبش ورايح بيه في اتجاه المكتب بتاع وكيل النيابه وبيعدي علي فاتن مراته ومرات التهامي وبنتها وهو شايف التهامي اخوه بيبصلو بأنتقام لحد مبيوصلو لباب مكتب وكيل النيابه وبيدخلو وبيقفلو الباب بيكون وكيل النيابه قاعد علي المكتب وجمب منه عسكري بيكتب اقوال المتهم بيدخل سليم بيقعد قدام وكيل النيابه علي الكرسي)
وكيل النيابه:اكتب يبني نفتح محضرنا بالصلاه علي اشرف الخلق اجمعين..يفتح المحضر بتاريخ اليوم باسم المتهم سليم حسين التهامي في القضيه رقم ٣٥٨ الموافقه لسنه 2023 مع وكيل النائب العام حامد السباعي..قولي يا سليم باشا كنت تعرف مروان المجني عليه.!؟
سليم:ايوه ياباشا كان شغال معايا وبعدين **** كرمو وفتح ورشه
السباعي(وكيل النيابه):طب وعلاقتك مع اخوك التهامي كانت علاقه عاديه كان في مشاكل او علاقه متوتره
سليم:ده اخويا الكبير كنا سند لبعض ولحد اخر لحظه احنا رايحين مكان الجريمه في عربيه واحده
السباعي:مه يمكن عشان تبعد عنك العين رايح مع اخوك
سليم:ياباشا بس انا معملتش كده
السباعي:دليل واحد ضدك وهقف معاك بس مفيش البيت بتاعك التيلفون اللي اتعمل منه المكالمه موجود تحت المخده مع الورق موجود فيه صورك وصور لشغلك في المخدرات والسلاح ودي قواضي تانيه غير صورك اللي انته مصورها للجثث قبل متقتلها يعني انته لابس لابس ده حته عقب السيجاره عليه بصماتك وده دليل انك بتروح البيت ده انا مستعد اقفل التحقيق من غير اعترفات لاكن انا بقولك الاعترفات اللي انته هتعترفها دي عشان تخفف عليك الحكم لاكن احنا مش محتاجين تحقيق واثبات لانك رايح في داهيه
سليم:انا معترف ان انا بتاجر في المخدات والسلاح وان الورق مظبوط ويمكن تبقي السيجاره بتعتي بس مش انا اللي قتلتهم ياباشا
السباعي:تمام عندك اقوال تانيه.!؟
سليم:يا باشا انا طالب العدل انا عمري مقتل ابن اخويا
السباعي:تمام..اكتب يبني..بعد ان تم التحقيق لقد اعترف الجاني سليم حسين التهامي بتورطه في قضيه المواد المخدره المذكوره سابقا والسلاح المذكوره سابقا وقد انكر معرفته بالبيت اللي مسجل باسمه واقر ببصماته اللتي وجدت علي السيجاره واعترف بجميع ما وجد علي الهاتف المحمول عدا صور المجني عليهم المذكورين اعلي المحضر الذي فيهم ابن شقيقه والاخر كان يعمل معه سابقاً..ثم انكر تورطه في قضيه القتل التي لا تصف الا بالوحشيه ثم ان العاملين علي تحري البصمات اثبتو ان البيت كان معقم بالكحول والمواد المذيله للبصمات واثبت الطبيب الشرعي ذالك اثبت ان جسد المجني عليهم كان يحتوي علي بعض من هذه المواد المذكوره..لذالك نغلق المحضر في تاريخه وساعته محضر قضيه رقم ٣٥٨ لسنه 2023 قام بالتحري وكيل النائب العام حامد السباعي.
السباعي للعسكري:خدو نزلو الحجز لحد ميتعرض علي المحكمه
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
الشريف:ده **** مبيقفش مع الظالم وردله اعماله في ابنه ومن مين من اخوه
محمد:ده حقكم **** مبيقفش مع الظالم ووجعه في ابنه
الشريف:وانته هتروح الشغل ولا الشركه قافله
محمد:لا الشركه شغاله هناك اهي الشركه مهما حصل مينفعش تقفل
الشريف:الفلوس عمياهم سلط عليهم انفسهم

جميله:طب هو يعمل كده في ابن اخوه لي
عرفات:يمكن اختلفو في فلوس او حاجه **** اعلم
مريم:هو مش ده اللي شغال معاه سالم اخويا
عرفات:ايوه هوه وانا كلمت سالم قال انه كويس وانه مبقاش نازل الشغل ويوم ولا اتنين وهيرجع هنا
جميله:احسن بردو ده شغال عند شيطان في حد يعمل كده جاله قلب ازاي يقطعهم كده
مريم:بس بقا يا ماما بخاف
جميله:حاضر يا حبيبتي حاضر بس دي حاجه مستفزه
مريم:وانته برضه يابابا متروحش الشغل ده
عرفات:انا ماضي عقد ومش معايا ادفع لازم اروح يابنتي
"كنت قاعد في اوضتي في الفندق ورنت عليا تماره الشريف انا ضميري بيأنبني لما احس ان انا هعمل فيها حاجه ثم ان انا هفشخ اخوها حرفيا وهيا ملهاش زنب وحرفيا انا هفشخ اخوهاااا فخلاص قررت اني مش هأذيها وده كان طلب متابعين القصه رديت علي رنتها"
انا:ايوه يا تماره
تماره:ايوه يا سالم انا نزلت من البيت اهو
انا:انا مش في كفر الشيخ اكيد سمعتي باللي حصل القتل والبتاع مع الناس اللي انا شغال معاهم ف انا مش موجود حقك عليا تتعوض بقا
تماره:مفيش مشكله انته كويس يعني.!؟
انا:انا كويس اهه تمام اهو
تماره:تمام هبقا اكلمك تاني
انا:خلاص ماشي
"قفلت معاها وثواني ورنت كنزي"
كنزي:اوعي تكون انته ورا اللي حصل ده
انا:محتاج اترمي فحضنك واعيط انا وصلت لمرحله وحشه اوي
كنزي:لي ياسالم توسخ ايدك كده انته عارف انته عملت اي.!؟
انا:مش انا اللي قتلتهم و**** مش انا بس انا كنت عارف وشوفتهم وهما بيتقتلو
كنزي:انا عايزه اشوفك ياسالم اخلص
انا:حاضر هجيلك المستشفي
كنزي:لا احنا روحنا البيت الصبح تعالا البيت عندنا
انا:حاضر يا حبيبتي مسافه السكه
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت كنزيــــــــــــــى)
"كنت غيرت هدومي ونزلت روحت لبيت كنزي رنيت جرس الباب شويه وكنزي فتحت الباب"
كنزي مبتسمه:تعاله ادخل
انا:حاضر
"دخلت مع كنزي وكان شاكر اخوها علي السرير دخلت اطمنت عليه وكانت امها نايمه تعبانه مكان قاعده المستشفي قعدت شويه مع شاكر وبعدين طلعت قعدت في الصاله مع كنزي وقفلت باب الاوضه علي اخوها شاكر"
كنزي:بقا ينفع يعني قالقني عليك كده
انا:واقع وبنعيشه يا كنزي وخلاص هانت
كنزي:طب متسالو علي اهلك وكده يعتبر خدت حقك في ابنو
انا:مضمنش اعيش بعد ميعرف ان انا الواد اللي رماه في الشارع وهو عنده اربع سنين
كنزي:بس كده ممك.......
انا:عايز احضنك
كنزي:حاضر"بتقرب مني وبتضمني في حضنها”
انا فحضنها:انا بحبك اوي يا كنزي
كنزي:انا كمان بحبك يا حبيبي ومبقتش عايزه فحياتي غيرك
انا:انا بحب حضنك اوي يا كابتن
كنزي:حريف اوي في استغلال المواقف انته"بخرج من حضنها"
انا:بقا القمر ده ملكي انا
كنزي مكسوفه:علفكره انته جميل اوي بجد وراجل يتسند عليه
انا:يعني انا المفروض هفضل صابر علي الجمال ده لحد كتب كتابي ولا هاخد بوسه حتي ده انا هتشل يبنتي.!!؟
كنزي:بطل قله ادب بقا
"انا بقرب وبطبع شفتي علي شفايفها لمده ثانيتين براحه اوي"
كنزي:اي اللي انته عملته ده مش بحب كده ياسالم
انا:خلاص متزعليش طيب
كنزي:مش بزعل منك بس متعملش كده تاني
انا ببتسم:ولا حتي من خدودك.!؟
كنزي بتضحك:هفكر فيها دي
انا:طب بطتي مش محتاجه حاجه قبل ممشي
كنزي:عيزاك بس تاخد بالك من نفسك ياحبيبي
انا:حضن بقا كده ولا حاجه قبل ممشي ولا اي.!؟
كنزي:بعينك يلا كفايه استغلال بقا هههه

(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ24ســــــــــــاعه)
"التهامي خلصو الاجرءأت وخدو تصريح دفنه وخدو جثه أمجد ومروان او الباقي منهم واتجهو للمقابر وحفرو وصلو عليهم وكانت جنازه كبيره وانا سالم طبعا كنت حاضرها وكان مدحت موجود بس ايمانويل مكنش موجود وده عشان اعضاء الجثث اختفت وايمانويل هيبقا مصدر شك للتهامي ثم ان زينب مكنتش موجوده في البيت في دلوقت شكوك التهامي هتبقا ان زينب وسليم وايمانويل مع بعض او علي الاقل سليم وايمانويل مع بعض محمد الشريف كان حاضر الجنازه ابويا بالتبني عرفات كان معايا حاضر الجنازه كانت فيها كل الناس"
(فلااااااااااش بااااااااك)
"لما كنت عند فاتن مرات سليم في البيت وبعد مقضينا ساعه ممتعه بعد ممارسه الجنس كنت طلبت منها شاي لو تفتكرو قامت فاتن بدون ملابس تعملي شاي وانا جبت هدومي وطلعت من جيب البنطلون كيس صغير مربع كده وملقاط وقربت من طفايه السجاير وخدت منها عقب سيجاره وحطيته في الكيس بالملقاط ولفيت الكيس وحطيته في جيب البنطلون ولبست الهدوم وقعدت وفاتن دخلت بالشاي ولما سالت انا لبست وقولتلها ايوه وقعدت معايا"
انا:بس انتي شكلك مدمنه سجاير ده انتي حاطه الطفايه جمب السرير
فاتن:لا مش بشرب غير لما بكون مع ريهام ومبشربش في البيت خالص دي تلاقي سليم اللي كان جايبها هنا
"كنت بتاكد ان السيجاره بتاعه سليم عشان ماخدش بصمات فاتن مكان سليم"
﴿﴿مشهد آخر﴾﴾
"لما كنت انا وايمانويل في الاوضه وقدامنا اللاب توب وبشرحله الحكومه هتيجي منين وهنعمل اي جبت الصور اللي كنت مصورها لزينب ومروان وأمجد مع بعض وبدأت اقص من الصور زينب طلت تيلفون وحطيت عليه صور أمجد مع مروان بس بدون زينب خالص وفهمت ايمانويل لي بعمل كده عشان لما البوليس يشوف الصور ميسالش علي زينب وان هيا فين والكلام ده وعقب السيجاره لما دخلت الشقه بعد م هولمز قطع الجثث كنت حطيته جمب رجل الكنبه بالملقاط وحطيت الكيس اللي كان فيه عقب السيجاره في جيبي..تمام كده كل حاجه واضحه"
(عووووودده من الفلاااااااش بااااااااااك)
﴿﴿"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"﴾﴾
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ14ســــــــــــاعه)
"قاعد انا وايمانويل ووهولمز وبنفكركو ان ايمانويل بيتكلم انجليزي وعربي مكسر عشان كده مروان عرف يتكلم معاه ثم ان مروان وزينب علام عالي ف اكيد هيفهموه وكل هذا بيتكتب عربي عشان انا اسمي اصلا مترجم جوجل"
انا:دلوقت يا هولمز زي متفقنا ١٦ كرتونه وتبقي الكرتونه في حجم علبه الموبايل عشان اعرف اوزعها في المكان
هولمز:هما جاهزين بس ناقص الكيكه عشان اغلفهم
انا:مستر ايمانويل انته مش هتدخل معايا لانك عارف انك انته اللي هتطلعني
ايمانويل:عارف طبعا بس الفلوس لو موصلتش الحساب مش ههبط بالطياره
انا:متقلقش انا هكيفك اوي
ايمانويل:مين هيدخل معاك.!؟
انا:انا وزينب وهولمز عشان يساعدني لو حصل قلق جوه
"خلصت قعدتي مع ايمانويل وروحت الاوضه اللي فيها زينب وخبطت علي الباب فتحتلي دخلت وقفلت الباب ورايا وكنت شايف ابنها آدم نايم علي السرير دخلت قعدت علي كرسي وزينب جات قعدت قدامي"
انا:ابنك عامل اي معاكي
زينب:كويس بس موضوع تأقلم بس
انا:طب كنت عايز اعرفك دورك في حفله الختام
زينب:حاضر قول وانا سامعه
انا:قبل متكلم بتثقي فيا بنسبه كام في الميه
زينب:سالم انته تخوف بس انته عملت كل حاجه قولتلي عليها يعني واثقه فيك واعملك اللي انته عايزه انته رديت الروح فيا ياسالم
انا:كويس هتنزلي معايا نشتري عبايه سودا ليكي و**** و٣ صواني كيكه عشان رايحين زياره لناس قرايبنا
زينب:انته بتهزر.!؟
انا:لا بتكلم بجد رايحين زياره لعمو التهامي في شركته
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بــــ2ســــــــــــاعه)
"انا قاعد في الفندق انا وهولمز وايمانويل وزينب اللي كانت لابسه عبايه سودا و** ورافعه ال** وهولمز لابس نضاره وايس كاب عشان التهامي عارفه اصلا لانه من رجاله ايمانويل"
انا:ال١٦ علبه تمام يا هولمز
هولمز:تمام كله جاهز
ايمانويل:هتحرك انا عشان الحق اظبط الدنيا ومستني منك مكالمه
انا:قدامك ٤ ساعات لحد م مصر كلها تعرف باللي بيحصل..يلا يا رجاله(بقوم اتحرك انا وهولمز وزينب وبننزل نركب تاكسي طبيعي عشان الشكوك لحد مبنوصل تحت شركه التهامي وكنت كلمت محمد الشريف وعرفت ان هوه في الشركه وكلمت عرفات عرفت ان هوه مش في الشركه ده بعد تاكيد ان التهامي من ساعه دفنه ابنه وهو قاعد في الشركه مبيروحش البيت نزلنا من التاكسي وانا ماسك في ايدي علبه كرتون لونها ابيض قد بتاعه الموبايل كده واحنا معديين داخلين الشركه حطيتها في صندوق زباله قريب من الشركه كده فاضل ١٥ علبه وصلت عند باب الشركه ولما جيت اعدي من الباب باب الشركه صفر صوت الانذار عشان الشنطه اللي فيها الكرتونات ال١٥ جه بتاع الامن يفتح الشنطه وفتح كذا صندوق لقا جواهم كيكه المهم دخلت لاني معروف في الشركه وفي كل شويه باسكت زباله في الشركه بقيت بحط في كل باسكت علبه من دول حطيت يجي ٩ علبات العلب دي كانت مترقمه بنزلها بالترتيب في الطرقه معظمهم وكنت بتجنب الكاميرات فاضل معايا ٦ علب روحت عند السكرتيره وطلبت اقابل التهامي كلمته وقلها سيبيه يدخل دخلت انا وزينب المكتب وهولمز فضل واقف بره دخلت سلمت علي التهامي وعرفته علي زينب علي اساس انها امي وقعدت انا وزينب قدامه)
انا:انته مبتروحش البيت ياباشا ولا اي
التهامي:لا مش عايز اشوف حد
انا:بس انا معايا اللي عايز يشوفك
التهامي:مين.!؟
"زينب بترفع ال**** بتعها بيقوم واقف التهامي من علي الكرسي في لحظه قمت ساحب المسدس من جمبي وموجهه في وشه"
انا:لقد حان وقت العرض

♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء التاســــــــــــع♪
(اسف علي التأخير الطويل ده بس انا معوضكو في جزء كبير اهو ومشحون احداث وخلاص الجزء العاشر هنزلو بعد ده بيومين علطول كان عندي امتحان زي الخرا بجد صباح الفل)⚡
افوقله بس واجى اقراه😂😂

اهلا ومرحبا بكم في حكايه التــــــــــــار♥:-

"الجــــــــــــزء التاســــــــــــع"

((قبل مبدأ الجزء التاسع المنتظر من متابعين القصه الكل محتاج يعرف النهايه عايز اقول الجزء ده مشحون وبطريقه مفيهاش نفس ف الاحداث هتشوفها سريعه بس انا قاصد عشان كم الاحداث ويبقا الحماس عالي لاكن انا مزنقتش نفسي بالعكس انا ممكن اخليها ١٥ جزء متفرقش بس انا قاصد بس كده))

"فلااااااااااااااش باااااااااك"
"لما كنت جبت تيلفون التهامي شوفت كل حاجه بيعملها وكنت قولت ان انا عرفت انه بيتاجر في البشر والكلام ده في الجزء الثالث تقريبا المهم عرفت انه بيتاجر في البشر والشاري واحد من كندا اسمه ايمانويل حاولت اوصل لجهاز ايمانويل بس معرفتش لان انا مش هكر بس فاهم ف الموضوع شويه بحكم دراستي ف عملت اللي اعرفه ومعرفتش ترجمت من الشات بتاعه مع التهامي"بتكلم انجليزي واخد كورس لاجل دراستي ف بفهم"عرفت انه مش مليونير لا ملياردير مه اللي بيتاجر في الاعضاء اعضاء اي بس الراجل ده عنده سفينه من كبرها لو اتباعت تحل ازمات مصر الماليه عيني جات عليه وخليك دايما يصحبي دي مقوله اي راجل غني""البحر يحب الزياده""وانا هزودله فلوسه 170 مليون دولار احا اي الرقم ده لا دي ثروه تهامي التهامي اللي بتزيد عن كده الضعف ولا الضعفين من خلال الرسايل عرفت انه في مصر ومستني صفقه بيتمها ولسه عليها فتره لحد متم فهو قاعد في فندق نضيف في شرم الشيخ شرم مش كفر هاا شرم الشيخ....(بعد مرور يومين)...ركبت موصلات ومن عربيه لعربيه لحد موصلت الفندق اللي اتذكر اسمه في كلامه مع التهامي وصلت الفندق انا عارف صوره ايمانويل من البروفايل دخلت علي حجز الغرف والدنيا دي.
انا:ممكن اعرف فين غرفه مستر ايمانويل نزيل هنا
الشاب:للاسف المكان هنا مبيطلعش المعلومات دي ومقدرش اقولك
انا(ظرفته 300 جنيه):مشي الدنيا يصحبي
الشاب:مستر ايمانويل نزيل معروف هنا في المكان"بيشاور"هناك اهو
"بصيت مكان مبيشاور لقيت ايمانويل قاعد علي تربيزه لوحده..اتجهت واول موقفت قدام تربيزته لقيت جته بترجعني بايدها لورا كان بوتجارد من بتوعه"
انا:مستر ايمانويل انا تبع التهامي
ايمانويل:اتركه
"الحرس سابني وقعدت علي التربيزه مع ايمانويل"
ايمانويل:تبع التهامي..التهامي مين
انا:التهامي اللي لما عرفت ان انا تبعه سبتني عشان تسمعني
ايمانويل:ماذا يريد التهامي
انا:تؤ ماذا يريد الزمن.!؟
ايمانويل:زمن اي مين انته
انا:انا الزمن..هنلعب لعبه صغيره وليك فيها 170 مليون دولار
ايمانويل:هراء هراء انته شكلك لا تملك دولار واحد
انا:دي ثروه التهامي هتساعدني وهتستلم الفلوس بتاعته كلها
ايمانويل:اساعدك في ماذا
انا:دي لما اسمع منك الموافقه هبقا اقول هتساعدني في ماذا
ايمانويل:احكيلي وانا بقرر مستحيل اوافق علي شئ انا لا اعرفه
انا:طياره هيلكوبتر
ايمانويل:ماذا
"عوددده من الفلااااااااااش باااااااك"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة)
"ركبت مواصله ونزلت عند البيت وقفت طلعت المفتاح بس انا ملاحظ ان في اثار عجل عربيات قدام البيت جديد مش فاهم قربت فتحت الباب ودخلت لقيت زينب عريانه ملط ومربوطه جمب مروان وأمجد مربوطين التلاته وواقف اربع رجاله ببدل ومسلحين ومستر ايمانويل ماسك سيجاره وحاطت رجل علي رجل وقاعد علي كرسي
انا:مستر ايمانويل اهلا
ايمانويل:اهلا بالزمن
انا ببص لزينب:انته ربطها لي.!؟
ايمانويل:هيا دي الخطه
انا:ايوه هيا دي زينب
ايمانويل:هلا بنبدأ ولا لسه في شئ
انا:لسه في شيئ..عندي مشوار لكفر الشيخ عشان اجمع الحبايب
ايمانويل:وانا بعمل اي هنا
انا:انته نسيت ولا اي انته هتروح لسليم والتهامي
ايمانويل:صح فاكر بس انته متاكد ان صور زينب دي علي تيلفوناتهم
انا:باعتهالهم بايدي يا مستر...متخافيش يا زينب ابنك هرجعه
"كنــــــــــــــــــــــزي"
(كنزي قاعده في طرقه المستشفي قدام الغرفه اللي فيها شاكر اخوها وامها قاعده معاه جوه بس ومفيش غيرهم كنزي طلعت تيلفونها ورنت عليا"سالم")
انا:الو ايو يا كنزي
كنزي:ازيك ياسالم انته فين
انا:في مشوار كده حصل حاجه ولا اي
كنزي:كنت بطمن عليك عني
انا:لا انا كويس اهو زي الفل..اخبار شاكر اي
كنزي:كويس اتكلم وبقا كويس خالص
انا:طب كويس ده **** يقومه علي خير يارب
كنزي:هو انته لسه زعلان مني
انا:انا اتعلقت بيكي يا كنزي ومرفوض فبحاول ابعد عنك عشان اعرف اتأقلم وتعرفي انتي كمان تعيشي
كنزي:انا مقدره ده بس انا مش عيزاك تبعد يعني انا حابه وجودك مع شاكر اخويا
انا:انا معرفش شاكر اخوكي يا كنزي انا اتكلمت معاه مره واحده في العزا يعني مفيش بيني وبينه صحبيه او حاجه من دي انا بعمل كل ده عشان كنت بحب ابقا جمبك فاهمه بس هو زي مبيقولو النصيب
كنزي:ودلوقتي اي اللي هيحصل
انا:هتعيشي حياتك وربنا يتمملك علي خير انتي وحسن وانا هتأقلم مع الوضع
كنزي:انا اسفه لو وجعتلك قلبك او زعلتك رغم انك معملتش حاجه معايا غير انك بتخفف عليا
انا:مفيش اسف ولا حاجه..أنا بحبك يا كنزي حبيتك بجد فوقت قصير بس حبيتك بجد من قلبي
كنزي:مه يا سالم انته عارف انه مينفعش
انا:مفيش مشكله(قفلت المكالمه)
(كنت ركبت موصلاات واتجهت علي كفر الشيخ رايح(بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف))
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي)
"مشهد بدايه طلوع الابطال علي المسرح"
(ايمانويل داخل المكتب بعد مكلم التهامي وعرفه انه جاي..دخل المكتب وقعد ايمانويل قدام التهامي..واللي التهامي بناه في سنين هيهده بس بايده..ركز عزيزي المتابع عشان تفهم الاحداث رايحه لفين)
ايمانويل:ازيك يا تهامي امال فين سليم
التهامي:عنده شغل ف مش اشكال يعني
ايمانويل:انا كنت قريب منكم زي مقولتلك وقولت اعدي عليك واعرف صفقه ******* هتم امته
التهامي:كلو تحت التجهيز وزي منتا عارف الموضوع مبيبقاش سهل
ايمانويل:لاحظت تغيير في الشركه وفي شاشه كبيره متعلقه بره الشركه
التهامي:لزوم الاعلانات وبتاع يعني بنحاول نعاصر الوقت اللي احنا عايشين فيه
ايمانويل:طب ودي بيتعمل فيها اعلانات ازاي
التهامي:عملت اوضه مخصصه فيها كاميره ومكتب صغير لزوم الاعلان او الاخبار عن عروض شقق عماير كده
ايمانويل:لا ده كده في تقدم جامد انا اشوف بنفسي بقي يمكن نتعلم منك
التهامي:اكيد طبعا لازم تشوف(بياخد ايمانويل لحد مبيتفتح قدامهم باب الاوضه الصلب جداً بيدخل ايمانويل وراه وبيبص للسقف بيلاقي فاتحه مربعه وليها زي ترباس وليها سلم رفيع كده بيطلع لباب الفتحه دي)
ايمانويل:وايه الفتحه دي.!؟
التهامي:دي عشان وقت التصوير يدخل نور طبيعي للمكان وفي نفس الوقت تهويه
ايمانويل:فكره جديده بس ليها عيوب يعني معرض للسرقه مثلا او للخطر بسببها
التهامي:محدش يعرف بيها غير اتنين تلاته
ايمانويل:بس الكاميره دي كويسه جدا عجباني هات تيلفونك كده اصور المكان والفتحه دي ممكن اوريها لكذا حد وتفيده الفكره.الا تيلفوني فصل مني
التهامي:انا مش حابب ان الفكره تنتشر بس لو بره مصر انا معنديش مشكله هصورو وابعتلك الصور
ايمانويل:يعم هات اصورو انا بكذا اتجاه
(التهامي علي نياته عطي التيلفون ل ايمانويل وايمانويل مسك وفضل يصور في المكان لحد مقرب بوقه من ياقه الجاكيت اللي كان لابسه اللي كان فيه مايك من جوه وقام قايل(الجو النهارده جميل اوي علفكره).ثواني وتيلفون مكتب التهامي رن وكان الصوت مسموع راح التهامي المكتب يرد ودخل ايمانويل علي استديو الصور لحد مجاب صوره.."زينب ومروان وجمبهم أمجد عريانين جميعاً"..ثواني وبيدخل التهامي بعد مرد علي التيلفون وملقاش حد بيتكلم فقفل السكه لما رجع شاف ايمانويل واقف وفاتح الفون علي الصوره.
ايمانويل:مين الحته دي يخبيث انته(يقصد زينب)
التهامي:انته دخلت ع الحجات دي لي
ايمانويل:بقلك مين الحته اللي فرده بزها ١٠ كيلو دي
التهامي:واحده بيني وبينها مصانع الحداد واللي قاعد علي الكرسي ده يبقا ابني وخطفاه هيا والخول اللي واقف ده كان شغال عندي
ايمانويل:انا بقول شوفت اللي واقف ده فين قبل كده..بس عليها جسم ابن متناكه حرام تبقي شريره دي
التهامي:تقصد حرام تموت دي لاني هقتلها.!؟
ايمانويل:وهتوصلها ازاي
التهامي:مش عارف بس مسير الايام هتجيبهم تحت رجلي من تاني
ايمانويل:اعرف موقع التيلفون اللي اتبعتت من عليه الصوره دي ولا انته الي مصوره ولا اي
التهامي:لا مبعوتالي والتيلفون خارج الخدمه فمش عارف اوصلها
ايمانويل:يعم احنا فعصر التكنولوجيا هات رقمها وانا عندي معارفي هيوصلو للمكان اللي اتقفل فيه التيلفون
التهامي:ادفع نص عمري واوصل لولاد الوسخه دول
ايمانويل:انته عمرك خلاص خلص مبقاش عندك اللي تدفعو انا هوصل للعنوان بشروط
التهامي:هسمع شروطك الاول
ايمانويل:ابنك هيرجع حضنك والواد اللي خاطف ابنك اللي كان شغال عندك ده"مروان"هجبهولك
التهامي:طب والست انا لازم اقتلها
ايمانويل:الست تخصني هاخدها بره مصر هكيف نفسي بيها ولما ازهق هفضي بطنها وارميها للسمك في البحر..لو موافق انفذ وقتي
التهامي:بشرط بردو
ايمانويل:سامع شرطك يا تهامي
التهامي:الست دي متفلتش من ايدك ومترجعش مصر وتموت في الاخر ويوم موتها تبعتلي لاني عايزها تشوفني
ايمانويل:يبقا اتفقنا لاني موافق
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف" الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ72ســــــــــــاعه)
"محمد وامه وفاء وابوه الشريف قاعدين في الصاله.."
الشريف:انته مش قولت مش هتكلم في الموضوع ده.!؟
محمد:اسكت حاضر انا بسئلها انتي خبيتي عليا لي
وفاء:لاني مش عايزه اقلب البيت لحزن..وخلاص كان عندك اخ ومات
محمد:بس اللي قتلو عايش
"تماره خرجت من الاوضه علي زعيق مامتها وهيا خارجه الباب خبط راحت تفتح وكنت انا اللي علي الباب"
انا:ازيك يا تماره
تماره:اهلا يا استاذ سالم اتفضل
انا:استاذ اي بس ده انا قدك يا شيخه
محمد جاي:اهلا سالم عامل اي تعالا ادخل"بيسلم"
"انا دخلت معاه وكانت وفاء حطت طرحه فوق راسها وقعدت وتماره كانت فاتحه الباب بطرحه مش بشعرها دخلت سلمت عليهم وقعدت"
الشريف:عامل اي يا سالم يابني
انا:انا كويس اهو زي الفل بس بنتك بتقولي يا استاذ سالم استاذ اي بس ده انا من يومين كنت بلعب في الطينه في الشارع هههه
تماره بكسوف:مكنتش عارفه اقولك اي وبعدين حصل خير يعني
انا ابتسمتلها:وانته ياعم مشروعك ده موقفه لي
محمد:يعم الواحد مش فايق ومفيش فلوس وزي منتا شايف
انا:شايف اي بس ياعم شريف ابنك ده مش هيتصلحلو حال كده
الشريف:احنا البيت اليومين اللي فاتو كان فيه شويه مشاكل صغيره ابسطهم ان تماره فسخت خطوبتها ف الوضع وحش ع النفسيه
انا:ااه فهمت واي اللي يزعل بقا ده هو اللي يزعل انا منالش الشرف انه يناسب عيله زي عيلتكم دي
وفاء:طب متشيل موضوع المحل ده من دماغ محمد واقنعو وشوفله شغلانه حلوه
انا لنفسي(انتي لو بتقري افكاري مش هتقولي اللي انا جاي علشانه بالطريقه دي)
انا:انا شغال عند سليم باشا والشغل هناك مفيش اماكن بس موجود في شركه كفر الشيخ هنا اماكن في الشركه اللي مديرها التهامي باشا
الشريف بسرعه:لا مش هيشتغل عند الناس دي
محمد:لا انا حابب اشتغل عند الناس دي(بيتكلم بدافع الانتقام من التهامي انا مفكر الشريف بيعترض عشان حوار الفلوس)
وفاء:لا مش هتشتغل هناك
انا:يا جماعه اهدو بس هو في اي لكل ده
الشريف بيلجلج:عش عشاان موضضوع الفلوس اللي كان حصل ده
انا:ياعم محمد هيبقا معايا انا بكفائه قادر اولع في الشركه دي وقتي
"تماره كانت قامت تعمل عصير وجايه تحطو قدامنا"
محمد:ياعم انا معاك وهشتغل ونتكلم بعدين يا بابا
انا:خلصانه هكلمك افهمك الدنيا لما اكلم التهامي
محمد:انته كنت جاي لي
انا:كنت قريب من هنا وقولت اعدي اشوف مشروعك ده وبتاع
""كملت قعدتي ونزلت تحت البيت عندهم ومشيت روحت كافيه قريب من البيت ولما كنت دخلت علي رقم محمد لما فتحت تيلفونه كنت خدت رقم اخته تماره""هنا الابن يخطط لطعن اخته في شرفها وهو مش عارف انها اخته وبيرمي اخوه في ساحه العرض عشان ياخد حق اخته اللي هيا اخته بالتبني ""دخلت لرقم تماره وتساب بعت "نقطه" وكانت تماره اونلاين""
تماره:مين.!؟
انا:الاستاذ
تماره:استاذ مين.!؟
انا:الاستاذ سالم
تماره:يلهوي دي مكانتش كلمه ثم انك جبت رقمي منين
انا:مش عارف بس ياريت محدش يعرف اني بكلمك
تماره:هوه ماشي بس ازاي مش عارف جبت رقمي منين
انا:وصلتله بالطريقه بس هبقا اعرفك يعني
تماره:تمام تمام..بس انته داخل تكلمني لي..ولي محدش يعرف.!؟
انا:يمكن عشان حابب اكلمك ومحدش يعرف لاني خايف عليكي مثلا
تماره:حابب تكلمني ازاي يعني
انا:ابقي فكري فيها وهتفهميها لوحدك
تماره:يعني انا مش فاهمه حاجه
انا:ممكن نتقابل وافهمك انا كل حاجه
تماره:اقابلك امته انا لو حد عرف هتقتل
انا:ياست متخافيش كده انتي مش نازله راحه حته قريب النهارده بكره اي وقت وانا هحاول اقابلك دقيقه واحده بس
تماره:نازله بكره عندي "كورس انجليزي"
انا:تمام اديني الميعاد
تماره:بكره الساعه 10الصبح
انا:هبقا ارنلك طيب.!؟
تماره:تمام يا سالم
"انا عملت اللي فدماغي انا مش عايز اشوفها انا عايز اعرف هيا هتنزل من البيت امته عشان انفذ خطتي وهضرب كل العصافير بحجاره واحده..خلصت قعدتي وروحت ركبت مواصله طنطا"'
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة" الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ70ســــــــــــاعه)
""المشهد كالأتي زينب قاعده علي كرسي ولابسه هدومها عادي وأمجد إبن التهامي قاعد علي كرسي بالبوكسر بس ومربوط في الكرسي ومروان مربوط ايده ورا ضهره علي العمود واقف ملط خالص وقدامهم ايمانويل قاعد علي كرسي ووراه اتنين من رجالته واحد منهم ماسك في ايده شنطه صغيره وحاطت رجل علي رجل وانا واقف جمب زينب""
ايمانويل:لأخر مره هسال ابن الست دي فين
مروان:مش هتوصل لحاجه لاني معرفش مكانو
ايمانويل:وانا زي موعدتك هقطع منك لحد متموت لوحدك..(بينادي علي راجل من رجالته اسمه هولمز)هولمز هات المقص
"هولمز بيفتح الشنطه اللي ماسكها وبيطلع مقص زي بتاع الحديد بس صغير وبيروح يقف ورا مروان وبيمسك صباع ايده الصغير وبيقفل عليه المقص وواقف علي تكه ايده"
ايمانويل:فين ابن زينب يخول
مروان:........
"ايمانويل بيبص لهولمز اللي بيضغط علي المقص وبيفصل صباع ايده الصغير عن ايده وبيقع صباعه في الارض وبياخد هولمز الصباع اللي جمبه وبيحطه في المقص وواقف علي ضغطه"
مروان:ااااااااااااااااه ايديييييي
انا:تخيل هيتخلع منك ال10صوابع ده انته قلبك جامد يجدع
زينب بتوشوشني:انته معايا ولا ضدي ومين دول انا مش فاهمه حاجه
انا:انا جمبك متخافيش(ابتسمت)
زينب مبتسمه:شكرا يا سالم
ايمانويل:هااا نخش علي الصباع التاني ولا هتقول
مروان:هتكلم هتكلم ااااااه الواد عايش اااه في السويس عنوانه عايز تيلفوني وهديكو لوكيشن
انا:تيلفونك اتكسر يا كسمك اخلص قول العنوان
مروان:حاضر حاضر..(بيقول العنوان وكان في شارع قديم شويه في منطقه قديمه وكان بيت هسال عليه هناك لما اروح اسمه بيت هانم)
ايمانويل:طب مكان من الاول يا كسمك لازم تخسر صباع يعني
انا:قولي يالا انته مين اللي مثلت دور زينب في فيديو زينب المفبرك وهيا بتغرق
مروان:فاتن فاتن مرات سليم هيا اللي عملت الدور
انا:كده انا مرضي وخدت منك اللي انا عايزه
"ايمانويل بعت رجاله لعنوان ابن زينب آدم تجيب الواد وطلع هوه علي الفندق اللي بيقعد فيه وكنت لصقت لصق علي بوق مروان ودخلت قعدت في اوضه علي السرير وجمبي زينب"
زينب:هو انا ممكن افهم ايه اللي بيحصل
انا:اللي بيحصل انك تمت صفقه انك تتسلمي للتهامي بس اهدي عليا واسمعيني بشرط ان ايمانويل يخرجك بره مصر وياخد اعضائك ويقتلك وانا موافق عادي وبعدها هترجعي تاني وهنبدأ العرض وهتكوني امي
زينب:امك ازاي مش فاهمه
انا:امي لمده خمس دقايق عشان ادخل بوق الاسد وانا مطمن
"تيلفوني رن وكانت كنزي..."
انا:الو
ام كنزي:ايوه يا سالم
انا:ايوه يا كنزي في حاجه ولا اي
ام كنزي:انا ام كنزي يا سالم مش كنزي
انا:يا خبر ده التيلفون منور
ام كنزي:طبيعي ينور
انا:صح ده ايه الغباء ده
ام كنزي:المهم انا مكسوفه منك مش عارفه اطلب ازاي بس المستشفي طالبه كانت طلبت فلوس اقامه شاكر واحنا دفعناها وفلوس العلاج اللي كان غالي جدا علينا ودلوقت كنت محتاجه منك 5تلاف جنيه سلف وهردهملك مع التانيين و**** لو مش معاك بلاش مش لازم هيا بس كنزي اتكسفت تكلمك وتطلب منك
انا:حاضر يا ام شاكر مسافه السكه وهكون عندكم حاضر ومعايا المبلغ مش هتأخر
(طلعت وركبت وروحت المستشفي وكان موجود كنزي وامها وحسن اللي المفروض خطيب كنزي وشاكر فاق وكويس بس هو نايم دخلت سلمت عليهم وقعدت معاهم)
انا:انتو عاملين اي
ام كنزي:احنا كويسين اهو في احسن حال
انا:يست يارب علطول تبقو كويسين
ام كنزي:**** يخليك يبني ويوعدك ببنت الحلال
انا:يست بنت حلال اي دلوقت الواحد لسه صغير
حسن:عندك كام سنه.!؟
انا:قريب هتمم ال23سنه
حسن:يعني لسه بردو في بدايه حياتك يعني
انا:ايوه ياعم لسه شويه علي موضوع اتجوز دي...وانتي عامله اي ياكنزي.!؟
حسن بغيره:كنزي كويسه تمام
انا بأبتسامه:يعم يارب علطول تبقو كويسين كلكو...كنت عايزك يام شاكر في كلمتين بره وبتاع
ام كنزي:حاضر يا سالم جايه معاك اهو
"خرجت بره وام كنزي جات ورايا"
انا:بقي مكسوفه تطلبي فلوس مني هو انا مش زي شاكر
ام كنزي:يبني ** وحده يعلم انا بقيت بعتبرك زي ابني و** بس كنزي مكسوفه ترن عليك وتكلمك
انا:علي العموم دول ٨ تلاف جنيه اهم واي حاجه انا موجود وسداد لحد م شاكر يقف علي رجله تاني
ام كنزي:انا مش عارفه اشكرك ازاي يبني و**** احنا قرايبنا معملوش معانا كده
انا:انتي لسه قايله اني زي ابنك
ام كنزي:هو انته اي حكايتك يبني عرفت كنزي او شاكر منين
انا:احكيلك كل حاجه عادي بس نقعد لان انا موضوعي كبير
"قعدت انا وام كنزي علي كراسي في الطرقه ودي لاول مره بحكي في القصه الحكايه كامله والغرض ان الناس اللي تايهه تفهم تلم الدنيا قبل العرض عشان تبقا فاهم الجو"
انا:انا اسمي سالم من كفر الشيخ كان ابويا زي اي اب محتاج فلوس يبني البيت ف طلب من واحد اسمه تهامي التهامي قرض ومعرفش يسددو كلو ف راح فيوم وانا معاه كنت عندي 4سنين عشان يصبر عليه في القرض"مشهد رقم ١ في الجزء الاول"انا كنت صغير معرفش وافق ولا رفض بس التهامي خدني عنده لحد م ابويا يسدد الفلوس مش عارف اي اللي حصل قام راجل من رجاله التهامي وخدني ركبت معاه عربيه وفضل ماشي لحد الغردقه ورماني في الشارع هناك ومشي في ست في الشارع اسمها جميله خدتني وربتني عندها لحد مكبرت زي منتي شايفه وهيا امي دلوقت كبرت وفهمت كل حاجه لما روحت البيت عندهم وانا صغير كنت حكيت اللي حصل ومع الوقت كل مكبر كنت بسالهم علي اللي انت حكيته عشان منسيش كتبت اسامي الناس اللي اتسببت في اللي انا فيه فورقه تحت مرتبه سريري عشان افضل فاكرهم ودلوقت انا شغال مع سليم التهامي اخو الراجل اللي دمرلي حياتي تهامي التهامي عشان عايز اخد حقي وعايز اوصل لاهلي عرفت بنتك كنزي ازاي ف انا عرفت ان عيال التهامي بيقعدو في الكافيه عندها فدخلتلها من الحته دي عشان اوصل للعيال دي اتصاحبت عليها وبقت اكتر من صديقه بجد لا ده انا حبيتها كمان واعترفتلها بحبي بس هيا رفضت عرفت انا ابوها اتوفي قولت اروح الجنازه وهناك شوفت اللي بقالي ايام بدور عليه ابن التهامي اتصاحبت عليه علي خفيف وخطفته وهو دلوقت تحت ايدي في مكان الجن الازرق ميعرفش يوصلو كنت عامل خطتين الخطه الاولي اني اتصاحب علي سليم ومراته عشان ادخل بيت اخوه التهامي واوصل لعيال التهامي والتانيه اني اتصاحب علي بنتك واوصل لعيال التهامي ونجحت الخطه البديله التهامي كان رامي اخته زينب التهامي في مصحه مخدرات بعد مقتل بنتها وقال للناس انها ماتت انا بطريقتي عرفت اطلعها من المصحه وبطريقتي عرفته ان زينب اللي خاطفه ابنه وروحت انا عشان اساعده يلاقي ابنه الليانا خاطفه انتي ممكن تشوفيني ازبل واحد علي الارض بس انا مجرد واحد اتظلم وراجع عشان ياخد حقه انا ليا تاااااار ومش هسيبه انا حكيتلك كل حاجه ومش خايف لتعملي حاجه ومش عارف لي
ام كنزي:انته عارف يبني انته باللي بتعمله ده احتمال يوديك ورا الشمس مش في داهيه بس لا ممكن يضيع حياتك
انا:عارف بس انا مش هعرف اعيش وانا شايف ان اللي كان السبب في تدمير عيلتي عايش ومبسوط
ام كنزي:مهما عملت ومهما هتعمل بنتي كنزي تبعدها عن المشاكل دي انا مليش غير بنتي وابني
انا:لا انا اللي هبعد خالص ابقي احكيلها انا مين واي حكايتي وانا واثق انها عمرها مهتفكر ف حاجه تضرني بيها وانا خلاص كلها ساعات ويا تصيب يا تخيب استازنك انا("قومت مشيت وام كنزي قاعده علي الكرسي في الطرقه وفي ايدها ال٨ تلاف جنيه وبتبص عليا وانا ماشي")
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف
الــــــــوقت: قبــــــــــــل العــــــــــــرض بــــ69ســــــــــــاعه)
"قاعد محمد مع ابوه وامه في اوضه محمد واخته تماره في الحمام بتستحمي"
وفاء:انته عايز اي يعني هاا عايز تضيع نفسك
محمد:واضيع نفسي لي انا هشتغل عادي وبعدين انا مقتنع ان انا مش قدو ولا اقدر اقف قصادو
الشريف:امال عايز توصل لاي عايز اي ياخي تعبتنا معاك
محمد:مش عايز حاجه يا بابا هشتغل عادي انا وانته عارفين انها فرصه شغل كويسه انا واحد مش معاه شهاده وهشتغل في شركه زي دي ف دي شركه كويسه وده عشان هيتوصي عليا مش عشان ابنك موهوب ولا حاجه ف بلاش ارفضها وبعدين يا ماما خليكي مقتنعه ان ابنك لو عايز يعمل حاجه مش لازم ابقا جوه الشركه عشان اعملها ومش هرتاح غير لما اعملها لاكن انا عارف ان انا مش هعرف اعمل حاجه
وفاء:بس انا مش عيزاك تشتغل مع الراجل ده انته متخيل ده دمر العيله
محمد:العيله اتدمرت منكو انتو زمان ودمرتوها لما دفنتو الموضوع متتكيش اوي ياماما علي كلمه بتدمر العيله وانتي بتقوليها عشان محدش دمرها غيركو انته نفسك يابابا بتتمني اليوم اللي يجي وتعرف تنتقم لابنك اللي اتاخد منك زمان انته نفسك من جواك هتموت وتشوف التهامي مكسور ومزلول بس انا مش هعمل كده عارف لي لاني معرفش
الشريف:انته صح يبني بس ابوك وامك خايفين عليك
محمد:وانا رايح اشتغل مش رايح النار
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت التهـــــــــامــــــــــــي
الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ67ســــــــــــاعه)
جيهان:انا ابني مختفي بقالو كذا يوم وانته كل اللي عليك هلاقيه هلاقيه ابني فين يا تهامي
التهامي:ابنك لو في بطن الحوت وانا اعرف مكانه هجيبه لاكن انا ابنك انا مش عارفله طريق ابنك صايع وضايع وزمانه بيصيع في بلد هنا ولا هنا
حنان:بس يابابا أمجد عمرروو مختفي بالطريقه دي قبل كده
التهامي:الواد ده تاعبني من يوم مجه علي وش الدنيا وكان زنب انا عملته وربنا بيحاسبني عليه ف ابني
جيهان:يارب جيب العواقب سليمه يارب
"باب البيت بيخبط بتروح حنان تفتح الباب.وبيكون عمها سليم"
حنان:اهلا يا عمو اتفضل
سليم:حبيبه عمو فين بابا
حنان:قاعد جوه..عمو سليم يا بابا..ادخل ياعمو
التهامي:تعاله يا سليم علي المكتب
"التهامي عامل مكتب بيخلص فيه شغل في البيت..بيدخل سليم والتهامي المكتب وبيقلو الباب وراهم"
سليم:خير في اي
التهامي:ايمانويل
سليم:ماله ايمانويل دلوقت احنا ف اي ولا اي
التهامي:اسمع ايمانويل عمل اتفاق معايا انه يوصل لمروان وزينب ويسلمني مروان وأمجد ابني وياخد هوه زينب لانها عجباه ويطلعها بره مصر هيخلص احتيجاته وشهوته وهيقتلها وهيكلمني اشوفو وهو بيقتلها
سليم:وهو هيوصل ليهم ازاي
التهامي:بيقول انه يعرف حد تبعه بيفهم في الحجات دي اوي ويقدر يحدد اخر مكان اتفتح فيه الرقم ده فين
سليم:طب مهو كويس وده اللي احنا عايزينه
التهامي:انا جايبك هنا عشان عايز اعرفك الدنيا وان انا وافقت
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ64ســــــــــــاعه)
"قاعد في اوضه انا وايمانويل وقدامي اللاب توب وورقه وقلم وعلي اللاب توب صوره البيت اللي احنا فيه من بره"
ايمانويل:ده البيت والطريقين المطلوب اي بقا
انا:اسمعني كويس القسم مبينه ومبين البيت هنا ٧ دقايق يعني اللي هيبلغ ويسيب التيلفون في اقل من ٦دقايق يكون اختفي من المنطقه"بشاور علي اللاب توب"عربيه الشرطه هتيجي من هنا من اليمين وعربيه التهامي هتيجي بعدهم بس من هنا علي اليمين والورق هيتساب جوه البيت ولازم سليم يبقا موجود عشان تكمل علي خير
ايمانويل:انا عجباني دماغك بس بحب الفلوس اكتر ف انا معاك لحد الاخر
انا:لو مشيت زي منا عايز هتعدي في اقل من مهلنا وهنستمتع مع بعض بمشاهده اللي احنا بنعملو
ايمانويل:الهيلكوبتر في الانتظار
"انا بطلع تيلفوني وبرن علي سليم باشا التهامي"
انا:الو ايوه ياسليم باشا
سليم:ايوه يا سالم خير
انا:اصل كنت عايز اسالك هو البيت اللي انته جايبهولي ده ايجار ولا ملك اللي انا كنت قاعد فيه عشان الشغل
سليم:لما الرجاله كانت نزلت تدورلك ع سكن وانته مستعجل كان الايجار مش لاقيين ف جابو ورق وقالو سعرها كويس مضيت علي الورق والبيت بتاعي يعني
انا:اصل بسال عشان لو سيبته يعني او حاجه
سليم:لما تسيبه وتمشي عرفني بس وخلاص
"فلاااااااااااااش باااااااااااك"
"لما كنت عند سليم وقولتلو شوفلي سكن كويس هسكن فيه بعت شابين من عنده يشوفولي سكن هنا انا قابلتهم تحت الشركه بعد مكلمت سليم وعرفت انه بعتهم يشوفولي سكن واتكلمت معاهم ووعدتهم بمبلغ محترم واللي مش موافق هعمل فيه وفيه وفيه وافقو معايا كلمت واحد صحبي هنا في طنطا عارف شقق وبتاع جابلي الشقه اللي انا قاعد فيها العاديه وكان عارف صاحب الشقه اتفقت معاه ومع رجاله سليم ان انا هاخد الشقه دي ورجاله سليم خدو عقد الشقه وخلصو كل حاجه فاضل امضاء سليم علي الورق بعد مخدت الورق طلعت من شنطتي ورقتين حطيتهم في قلب الورق وده عقد البيت اللي ف ارض الزراعه وعرفت رجاله سليم واتفقو معايا انهم هيتمضو مع الورق..الورق اتمضي طبيعي جدا وبفلوس سليم خلصت البيت اللي في ارض الزراعه والبيت مكتوب باسم سليم التهامي مش باسمي تمام ترجمت كده معايا سليم اشترالي البيت العادي وانا غفلته وخليته يمضي علي ورقه شراء بيت ارض الزراعه وخلصت البيت بفلوسه اللي كنت واخدها منه)
"عودددده من الفلااااش باااااك"
"كنت خرجت من الاوضه اللي قاعد فيها انا وايمانويل وطلعت الصاله كان موجود زينب ومروان وأمجد قعدنا شويه وكانو رجاله ايمانويل وصلو قدام البيت في العربيه ومعاهم آدم ابن زينب وهنا الرجاله رنت علي ايمانويل وعرفته انهم قدام البيت ومعاهم الواد..خلاهم يصوروه وبعتولو الصوره وهوه وراها ل مروان اللي قلو ان هو ده الواد فعلا"
انا لزينب:اسمعي يا زينب انتي هتطلعي بره دلوقت ابنك ادم في العربيه هتركبي معاه الرجاله دي هتخدك في فندق مستر ايمانويل مخلص كل حاجه هتقعدي فيه لحد مخلص هنا عشان عندنا ليله كبيره انا وانتي مع بعض
زينب:يعني مش هركب العربيه دي وبعد شويه هتقتل
انا:لو عايز اقتلك مش هيفرق معايا المكان اطلعي لابنك وخلصي خليني اخلص انا كمان
(طلعت زينب وركبت العربيه مع ابنها اللي ميعرفهاش والعربيه اتحركت من قدام البيت..وشويه وايمانويل اتحرك ومشي من البيت وانا بعده بشويه)
جميله:هو بابا مكلمكيش وقلك راجع من الشغل امته
مريم:قال ساعه ونص كده وهيوصل هنا بس مكلمني يجي من ربع ساعه
جميله:انا خلصت الاكل اهو لما يجي نسخنه بس بقا
مريم:حياتنا بقت ممله من يوم م سالم ساب البيت
جميله:عندك حق البيت بقا فاضي علينا
مريم:انا هكلمه وهقوله ماما وبابا بيقولولك سيب الشغل وشوف شغل هنا في الغردقه وان اهلك محتاجينك اكتر من يوم كل شهر
جميله:بس انتي لازم تتعودي ان سالم بقا كبير ولازم يشوف مستقبله وحياته يعني مش هيبقا قاعدلك في البيت طول حياته
مريم:بس هيفضل جمبنا هنا مش كده ويبقا ينزل الشغل من البيت ده اي العذاب ده
جميله:اكل العيش يبنتي نعمل اي بس ده في بيتغربو بالسنين عشان لقمه العيش
مريم:بس ده بيبقا ليهم امر واقع مجبورين عليه لاكن احنا ف ادينا نغير ده وربنا كارمنا الحمد****..انا هرن عليه"بتطلع تيلفونها وبترن عليا نت فيديو شويه وكنت في البيت علي سريري وبفتح برد عليها كانت هيا في الكاميره هيا وجميله"
انا:اي القمرات دي يولاد
جميله:عامل اي ياحبيبي اخبارك اي انته خاسس كده لي مش بتاكل لي يبني...
انا:مسوره وضربت يجدعان حد يوقف الست دي
جميله:بقا كده ده انا خايفه عليك
انا:يحبيبتي انتي احسن ام في الدنيا انا مليش غيرك انتي ومريومه وبابا عرفات انتو احسن عيله في الدنيا
مريم:ولما احنا احسن عيله في الدنيا سايبنا وباعد عننا لي
انا:طب يمريم مه انا مش هفضل قاعد في البيت اتفرج معاكي علي افلام طول عمري كان لازم هيجي وقت واشوف مستقبلي
مريم:ممكن تشوف مستقبلك هنا في الغردقه عادي والشغل مالي البلد مش موضوع هوه
انا:طب مهو علي يدك قدمت واترفضت من اماكن كتير جدا
مريم:طب قدم تاني وتالت اي المشكله
انا:واقدم لي وانا شغال اهو والدنيا حلوه
مريم:الدنيا حلوه بالنسبالك انته لاكن تقدر تقولي اخر مره كلمت اختك او امك او ابوك حتي امتي هااا مش هتفتكر لانك زي اللي نسيت ان ليك اهل وليهم الحق انهم علي الاقل يطمنو عليك عشان ميقلقوش عليك لاكن انته فين من ده كلو انته خلاص شغال وبتبني مستقبلك صح.!؟يسيدي ملعون الشغل والمستقبل اللي يخليك كده
جميله:معلهش ياسالم هيا زعلانه شويه استحملها ومتاخدش علي كلامها استحملها يبني دي اختك
انا:انا عارف ان انا مقصر وحاضر يامريم هكمل الشهر ده في الشغل فاضل خمس ايام في الشهر هكملهم وهرجع البيت وهشوف شغل في الغردقه ورزقي علي **** وربنا يسهل
مريم:مش بغصبك لو مبسوط كده خليك
انا:الا قوليلي يا ماما انتي مبتجيبيش ل مريم شوكلاتات لي.!؟
جميله:هاا دي اكبر مني المفروض هيا اللي تجبلي
انا:عقلها صغير ياماما دي طفله دي ههههه
جميله:منا بجيبلها الصبح فلافل"طعميه"وبيض وبسطرمه وكل الحجات دي
انا:يا ماما يا حبيبتي انا كابنك مش عارف اقف في صفك..خلاص يا مريومه ماما هتجبلك شوكلاته وشيبسي اهو
جميله:انته بتكلمها ولا كانها اكبر منك ب ٣ او ٤سنين
مريم:قلك ان انا طفله انتي اي يست انتي
انا بضحك:وحشتيني يبنت الاحبه
مريم:لا بقا متضحكش عليا لما ترجع يكلب انته
جميله:يعني اي احبه يبنت انتي
مريم:نوع الشوكلاته يا ماما
جميله:انتي كمان احبه يا حبيبتي
انا:ههه‍ههههههههههههههه
مريم:دي عايشه في عالم سمسم ياعم
جميله:اوعي ياض تكون بتشتم
انا:وهو انا اقدر يا ست الكل
مريم:طب انا الداتا معايا هتخلص اقفل واكلمك رسايل بقااااااااا
جميله:متخلص سيبيني اكلم الواد
انا:هبقا اكلمك تاني يا ماما بنتك معفنه
جميله:خلاص هبقا ارنلك انا
انا:وانتو مش عندكو واي فاي متفتحوه
مريم:ماما مش راضيه تشحنو
جميله:عشان مش بتسيب التيلفون من ايدها بس هشحنو عشان نكلمك حاضر
انا:ماشي يست الكل يلا مع السلامه يا حبيبتي مع السلاااااامه يمريووووومه(بقفل المكالمه)
(فــــــــــــي مــكــــــــــــتب التهـــــــــامــــــــــــي الــــــــوقت: قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ46ســــــــــــاعه)
(كنت كلمت محمد الشريف وعرفته انه يروح يركب عشان نروح للتهامي عشان الشغل وكنت كلمت التهامي وكان شايلي جميله عشان الصور وعرفته انه مكملش تعليمه بس بيفك الخط عادي وده بعد معرفت من محمد والتهامي كان وافق..محمد كان ركب وقابلته في الموقف ركبنا وروحنا عند التهامي الشركه واحنا داخلين شوفت اعلانات علي الشاشه المتعلقه دخلت الشركه والمكتب ومعايا محمد الشريف اللي كان بيبص للتهامي اللي قاعد علي الكرسي بتركيز عالي اوي)
التهامي:اهلا يا سالم تعاله اقعد
انا قعدت انا ومحمد:عامل اي ياباشا ده محمد اللي كلمتك عليه
التهامي:تمام تمام مغيش مشكله
انا:في حاجه يا باشا.!؟
التهامي:عارف موضوع الصور اللي انته جبتها..ده موضوع كبير والواد ابني مختفي وحالتي مش كويسه ومضغوط وبنزل الشغل هنا عشان مش عايز اقعد في البيت ام الواد قاعده تسالني فين وفين وفين وانا دماغي مقلوبه
انا:طب مهي قعدتك في الشغل كده غلط بردو
التهامي:ياسالم ده المكان اللي لما بتعب بقعد فيه انا غضبي وزعلي وتفكيري مبعرفش اتخطاهم غير وانا هنا
انا:طب محمد زي منتا فاهم مكملش تعليمه بس راجل وبيجري علي اكل عيشه
التهامي:يعم مفيش مشكله وانته عارف معزتك عندي عامله ازاي ومعزه ابوك..محمد هيتدرب مع موظف عندي لحد ميترجم الدنيا وبعدين يمسك ورق وملفات لمباني وعماير لوحده
انا:ده العشم برده يا تهامي باشا
التهامي:هو انا اقدر اعرف اخر مكان اتفتح منه الرقم اللي انته جبت من عنده الصور.!؟
انا:هو ينفع واسمع ان في ناس بتعملها بس انا مبعرفش اعمل الحكايه دي
التهامي:كده انته تمام اصل انا ليا واحد معرفه قلي كده وعطيته اللرقم وقولتلو احتمال متوصلش لحاجه عشان في ناس قبلك جربت
انا:لا ينفع يوصل طبعا بس لو هو فاهم في المجال ده بقا
التهامي:لا هو من نحيه فاهم فهو فاهم اوي كمان
انا:يبقا هيوصل للمكان
"قعدت معاهم شويه ومحمد استلم الشغل وخدت بعضي ومشيت روحت بيتي بعد م اليوم خلص وخلاص فاضل ساعات علي التنفيذ غيرت هدومي ومددت جسمي علي السرير"
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ40ســــــــــــاعه)
"كنت قاعد في البيت ممدت جسمي علي السرير قام تيلفوني رانن وكانت كنزي فرديت عليها"
كنزي:الو
انا:ايوه يا كنزي
كنزي:اخبارك اي
انا:الحمد**** في نعمه
كنزي:ماما حكتلي كل حاجه
انا:انا اللي قايلها تحكيلك ايوه
كنزي:يعني انته معترف انك عامل وبتعمل وهتعمل كل ده
انا:بصي يا كنزي لو حد غيرك كنت قلقت انه يمكن يبقا بيسجلني وانا بقول ايوه لاكن انا بقلك ايوه انا اللي بعمل وهعمل كل ده لاني عندي ثقه ان عمرك مهتأذيني كنزي انا اتظلمت طول حياتي انا كان نفسي بجد اختمها معاكي بس محصلش نصيب
كنزي:انته بتضيع نفسك وتقولي اتظلمت انته مش سايب فرصه لحد يساعدك
انا:لاني مش محتاج مساعده من حد..انا بطولي قادر اسند نفسي
كنزي:انا موافقه
انا:علي اي.!؟
كنزي:اننا نرتبط نتخطب يعني بس بشرط
انا:اسمع شرطك الاول.!؟
كنزي:متعملش حاجه من دي وسيب كل واحد اذاك واستعوض **** وربنا هينصرك لوحده لاني خايفه يحصلك حاجه بجد انا كمان حبيتك واتكلمت مع حسن فهمته ان انا مش مرتاحه وهو تقبل الامر بهدوء ووافق اننا نبعد بس انا عيزاك جمبي سليم مش عيزاك جثه بعد الشر
انا:متقلقيش عليا هبقا بخير بس لازم الاقي اهلي
كنزي:طب عشان خطري ياسالم انا مش عايزه اخسرك
انا:انا مش هعمل حاجه خطره عشان تخسريني اصلا كلها كام يوم وهرجع طبيعي جدا وهخطبك وتبقي بتاعتي انا لوحدي بقا واحضنك تاني لاني حبيت حضنك انا بجد حبيتك اوي يعني متوقعتش اني ممكن اقع بالسرعه دي بس انتي وقعتيني يديمك ليا
كنزي:مش هقولك بحبك الا لما تبقا خلصان من المشاكل عشان انا خايفه اوي بجد يحصلك حاجه
انا:بس انا هقولك بحبك بحبك يا كنزي
كنزي:انا كمان بحبك ياسالم ومش عيزاك تبعد فعشان كده خايفه
انا:قولتي بحبك اهو شوفتي بقا ضحكت عليكي ازاي
كنزي:بحبك بحبك بحبك عادي اقولهالك كتير عشان دي الحقيقه
(فضلتلت احب فكنزي عزيزي المتابع السنجل البائس احا انا الكاتب سنجل بائس برده نحن بحاااجه لمن يشعر بنا المهم فضلت اكلمها يجي ساعه وبعدها كلمت ايمانويل وقولتله حان وقت التنفيذ هنتقابل في بيت ارض الزراعه)
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الــــــــوقت:قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ38ســــــــــــاعه)
"روحت البيت وبعد شويه وصل ايمانويل ومعاه هولمز البيت ودخلت جوه وشديت اللصق من علي بوق أمجد اللي كان مربوط"
انا:قولي يا أمجد باشا هو مش انته اللي ورا ضرب شاكر اخو كنزي اللي رفضاك وقبل مترد افتكر صباااع عمو مروان
أمجد:ايوه انا اللي خليت الرجاله تضربهم
(بطلع تيلفوني وبصور فيديو)
انا:بتقول انته عملت اي.!؟
أمجد:انا اللي خليت الرجاله تضرب شاكر اخو كنزي
انا:وعملت كده لي
أمجد:عشان اضغط عليها وتوافق نرتبط
انا:اتأسف لستك كنزي يلا..ستك مين.!؟
أمجد:كنزي
انا بزعيق:هاااا
أمجد:ستي كنزي انا اسف يا ستي
انا:جدع يا روح امك اتشاهد بقا(بقفل الكاميره)اتشاهد يلا اخلص
أمجد:"بيتشاهد"
"بقوم لاصق بوقه تاني وفاكك بوق مروان وبخليه يتشاهد هوه كمان وبلصقه تاني"
انا:كده زي الفل
ايمانويل:اي اللي هيتعمل دلوقت
(انا بدخل الاوضه وبطلع شايل كرتونه كبيره علي بطني)
انا:دلوقت وقت التنضيف الكرتونه دي فيها كل الكحولات والمعقمات هنلبس جوانتيات ومش عايزين نسيب حته في الشقه عليها بصمه حد تمام
ايمانويل:يابن الصايعه
انا:عيب دماغي تعجبك
(انا وايمانويل وهولمز مسكنا الجوانتيات لبسناها وخدنا اكتر من ٣ ساعات بنعقم ونمسح في البيت وخدنا كل حاجه تخصنا وروحت رافع مخده سرير وحاطت تحتها عقد البيت اللي باسم سليم التهامي تحتها وطلعت الصاله وكنت لابس انا وايمانويل وهولمز اكياس في رجلينا علي الكوتشات)
انا:كده كلو تمام
ايمانويل:اعتقد اننا مسبناش حاجه ورانا
(انا بحط ايدي في جيبي وبطلع صباع مروان اللي كان انقطع..وبقرب وبحطو علي تربيزه وبنرش علي جسم مروان وأمجد معقمات وكحول وايمانويل واقف ورا أمجد بيطلع سكينه وبيحز رقبته اللي بتتفتح مسوره ددمم وبيشيل اللصق من علي رقبته عشان يطلع روحه أمجد بيطلع روحه وفي دمعه نازله من عينه وانا واقف مزهول ومروان مرعوب اللي مكملش ثواني وكان ايمانويل جايب رقبته هو كمان وشايل اللصق من علي بوقه وبيموت مرواان وبيموت أمجد أمجد مات لي اولا عشان لو اتمسك هيعرفهم ان انا اللي عملت كده ثانيا ان ابوه تهامي التهامي بخرج من البيت انا وايمانويل وهولمز بيفتح شنطته اللي كان فيها ساطور وبنقفل الباب ورانا...شويه وهولمز بيفتح الباب وجسمه كل ددمم وعلي كتفه شنطته)
انا:جبت المعقمات والجوانتيات
هولمز:حصل كل حاجه..خدتها في الشنطه من الكرتونه
انا:مستر ايمانويل هتاخد هولمز وهتمشي من هنا وهترن علي التهامي تعرفو علي مكان ابنه المخطوف(وببتسم)
ايمانويل:خود بالك من نفسك وحاسب ل دماغك تنقلب عليك
(ايمانويل بيركب عربيته هوه ومعاه هولمز وبيمشو بعد مرور دقيقتين بطلع من جيبي تيلفون في كيس معقم وكل حاجه وانا لابس جوانتي وبدخل جوه البيت اللي كانت الصاله غرقانه ددمم وحتت لحمه ومروان وامجد مش موجودين في الصاله دخلت الاوضه اللي فيها الورق بتاع البيت وروحت رانن علي البوليس من التيلفون الجديد والرقم اللي مش متسجل وبلغت عن قضيه قتل وعطيته العنوان وحطيت التيلفون تحت المخده مع الورق وطلعت من البيت جري وقفلت الباب وخدت الطريق كلو جري وقلعت الجوانتي والكمامه والكيس اللي فرجلي وحطيتهم في كيس وجريت ركبت مواصله واتجهت علي الفندق اللي فيه زينب وانا مرعووب)

﴿﴿﴿عند ايمانويل في العربيه..بين علي التهامي﴾﴾﴾
ايمانويل:انا عرفت مكان ابنك
التهامي:بتقول اي فين اديني العنوان
ايمانويل:هتروح هناك بس لو لمست الست قبل موصل هقتلك
التهامي:بوعدك مش هلمسها قبل متيجي هات العنوان
ايمانويل:خود العنوان(بيقولو العنوان)
"هنا التهامي بياخد سليم اللي كان قاعد مع اخوه التهامي بيفكرو في مصايبهم سوا وبيركبو العربيه ومعاهم ٤ رجاله في عربيه تانيه وبيتجهو علي العنوان"
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت أرض الزراعــــــــــــة الأن)
"عربيه البوليس دخلت علي البيت والباب مقفول خبطو مره والتانيه وراحو كاسرين الباب دخلو لقو الدم مغرق الشقه الظابط زعق عشان محدش يلمس حاجه للبصمات وشاف علي الارض بواقي لحم وزي حاجه مشدوده من علي الدم ده معلمه في الارض مشي ورا الدم لحد موصل للكرتونه اللي كانت متوسخه ددمم من تحت ومكان مهيا مشدوده معلمه في الارض بوش المسدس بيفتح الكرتونه مش بايده بيلاقي دماغ مروان من غير عينين ومفصوله عن الجسم ودماغ أمجد بعين واحده لزوم التعرف عليه ومفصوله عن الجسم وتحت منهم في الكرتونه كوم لحم بعضم متكسر ومتقطع هولمز كان حلمه يطلع جذار هولمز قطعهم حتت وساب الروس سليمه وخاد الاعضاء الظابط بيتخط وبيبلغ ومنع اي حد يدخل الشقه لحد ميوصل مكافحه الجرائم عشان دول مجرد عساكر نقطه او قسم وبعد مرور دقايق وصل مكافحه الجرائم ومعاهم طاقم كامل لكشف البصمات وطبيب شرعي وتفتيش والدنيا اتقلبت والناس اتلمت كانو عساكر التفتيش لقو ورق البيت والتيلفون وكشف البصمات لقو صباع مروان وفي ظل التفتيش واحد من اللي بيكشفو البصمات وبيدورو دول عند رجل الكنبه لقا عقب سيجاره"اللي هيا اخر حته في السجاره" ومسكها بملقاط وحطها في قلب كيس وكان الظابط بعت قوه علي بيت سليم باشا عشان هوه صاحب البيت وفي نفس الوقت بعد مرور 27دقيقه كان وصل سليم والتهامي ومعاهم الرجاله والظابط وقفهم"
الظابط:رايح فين ياباشا
التهامي:ابني ابني مخطوف وواحد جاب العنوان هنا
الظابط:ابنك ده اسمه اي.!؟
التهامي:أمجد التهامي يا حضره الظابط هو في اي
الظابط:في جريمه قتل بشعه حصلت في البيت هنا
التهامي:فين الجثث فين الناس اللي كانت في البيت
الظابط:اهدا ياباشا الجثث جوه البيت ثواني وهتتدخل تتعرف علي ابنك ده لو وافقو ولو موافقوش هتستنا لما ينزل امر لان الجثث متقطعه حتت وده مش هيتنقل مستشفي لان مفيش جثه اصلا هيا يادوب الراس
التهامي بتعب:ياباشا عايز اشوف ابني عاش ولا هوه جثه من اللي جوه دول
الظابط:انا مقدر بس جوه في ناس بتشوف شغلها وبره في ناس راحه تقبض علي صاحب البيت
سليم:وهو مين صاحب البيت يا باشا
الظابط بيبص في الورق:اسمه سليم تهامي التهامي
التهامي بيبرق:انته بتقول اي مش ممكن
الظابط:هو اي اللي مش ممكن انته تعرفه
التهامي بيبص لسليم:انته اللي عملت كل ده.!؟
سليم:افهم انا معر......
التهامي بيمسكو من رقبتو:رد علياااا انته اللي قتلت ابن اخوووك
"الظابط بيسلكهم"
الظابط:في اي مين ده انته اسمك اي.!؟
سليم:اسمي سليم تهامي التهامي
الظابط بيفهم:يعني انته صاحب البيت"اقبضو عليه"
(العساكر بتمسك سليم تكلبشه وبتاخده علي البوكس اللي كان واقف وكان كاشف البصمات بيكشف علي بصمات السيجاره عشان يعرف في حد تاني في الجريمه دي ولا لا وراح عند البوكس اخد بصمات سليم اللي كان حيران وبيفكر ومش فااااهم حاااجه وقدامه التهامي اخوه حاطت ايده علي راسه وقاعد شويه وبيدخل التهامي البيت بعد مفضو الكرتونه باللحم اللي فيها علي ملايه بيضه دخل التهامي واول مشاف المنظر اتخض واول مشاف راس ابنه أمجد خاف ورجع لورا"
الظابط:ابنك ده.!؟
التهامي بيهز بدماغه:ايوه
الظابط:انهي فيهم ابو دقن ولا التاني
التهامي بدموع:للاا ا ا ابوو ددققن
"الظابط بياخد التهامي وبيطلع بيه بره البيت وكان البوكس اللي فيه سليم اتحرك وكل اللي موجود في البيت بعد مرور ٦ ساعات كانو خلصو شغلهم وشمعو البيت والجثث مفيش تفريق غير الدماغ والباقي عباره عن حتت لحم"
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ31ســــــــــــاعه)
"في الفندق اللي قاعد فيه ايمانويل وزينب قاعدين كلنا في اوضه ايمانويل اللي كان حاجزلنا كلنا كان ايمانويل قاعد علي سريره وانا علي كرسي وهولمز علي كرسي تاني وزينب وابنها اللي مش عارف حاجه علي كنبه"
ايمانويل:الموضوع قالب السوشيال ميديا
انا:كويس ده المطلوب
زينب:انتو بتعملو كل حاجه من غير متقولولي لي
انا:احنا شبه الجيش بنقلك علي الحاجه اللي ليكي دور فيها بس مش لازم تعرفي الخطط كلها انتي دورك تعرفي مهمتك وبس وانا وعدتك اني اخرجك من المصحه ووعدتك اني ارجعلك ابنك ودلوقت مفضلش غير الانتقام وده هيتعمل بس مش بكتر الاسئله لا بكتر التفكير
زينب:حاضر دوري اي دلوقت
انا:لسه لما اقولك لما اجمع الحبايب
ايمانويل:الناس علي السوشيال ميديا متعاطفه مع التهامي عشان ابنه وسليم بيقولو عليه السفاح
انا:هيا جريمه وحشه بس الاوحش لسه متعملش

(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ28ســــــــــــاعه)
"كان التهامي في النيابه هو وسليم اخوه اللي في الحجز وكانت جيهان وفاتن وحنان راحو بعد معرفو كل حاجه من النت"
الظابط:لسه في شويه اجرءأت للطبيب الشرعي
التهامي:ياباشا ددمم مفضلش منهم غير الدماغ ولا هينفع تشريح ولا كشف الموته انا عايز إذن من النيابه عشان ادفن ابني
الطبيب الشرعي داخل:وانته هتدفن ابنك راس بس وهتسيب لحمه.!؟
التهامي:امال انته دكتور لي مش عشان تطلعلي جثه ابني
الطبيب:ابنك والجثه التانيه اندبحو بأله حاده ومفيش وجود لاي أعضاء يعيش عليها الانسان دي حته العينين اتاخدو من جثه والجثه التانيه الخاصه بابن حضرتك موجود فيها عين واحده ودي قضيه تانيه الاولي قضيه قتل والتانيه الاتجار في أعضاء البشر ودي قضيه اعدام علطول انا قدرت اطلع جثه ابنك بس مش كامله والجثه التانيه بردو مش كامله لان الباقي مجرد حتت لحمه صغيره جدا لانها جريمه بشعه دلوقت قدامك النيابه تخلص اذنك وتستلم جثه ابنك
(الكلام ده كان قدام المكتب وفي اخر الطرقه في عسكري جايب سليم متكلبش ورايح بيه في اتجاه المكتب بتاع وكيل النيابه وبيعدي علي فاتن مراته ومرات التهامي وبنتها وهو شايف التهامي اخوه بيبصلو بأنتقام لحد مبيوصلو لباب مكتب وكيل النيابه وبيدخلو وبيقفلو الباب بيكون وكيل النيابه قاعد علي المكتب وجمب منه عسكري بيكتب اقوال المتهم بيدخل سليم بيقعد قدام وكيل النيابه علي الكرسي)
وكيل النيابه:اكتب يبني نفتح محضرنا بالصلاه علي اشرف الخلق اجمعين..يفتح المحضر بتاريخ اليوم باسم المتهم سليم حسين التهامي في القضيه رقم ٣٥٨ الموافقه لسنه 2023 مع وكيل النائب العام حامد السباعي..قولي يا سليم باشا كنت تعرف مروان المجني عليه.!؟
سليم:ايوه ياباشا كان شغال معايا وبعدين **** كرمو وفتح ورشه
السباعي(وكيل النيابه):طب وعلاقتك مع اخوك التهامي كانت علاقه عاديه كان في مشاكل او علاقه متوتره
سليم:ده اخويا الكبير كنا سند لبعض ولحد اخر لحظه احنا رايحين مكان الجريمه في عربيه واحده
السباعي:مه يمكن عشان تبعد عنك العين رايح مع اخوك
سليم:ياباشا بس انا معملتش كده
السباعي:دليل واحد ضدك وهقف معاك بس مفيش البيت بتاعك التيلفون اللي اتعمل منه المكالمه موجود تحت المخده مع الورق موجود فيه صورك وصور لشغلك في المخدرات والسلاح ودي قواضي تانيه غير صورك اللي انته مصورها للجثث قبل متقتلها يعني انته لابس لابس ده حته عقب السيجاره عليه بصماتك وده دليل انك بتروح البيت ده انا مستعد اقفل التحقيق من غير اعترفات لاكن انا بقولك الاعترفات اللي انته هتعترفها دي عشان تخفف عليك الحكم لاكن احنا مش محتاجين تحقيق واثبات لانك رايح في داهيه
سليم:انا معترف ان انا بتاجر في المخدات والسلاح وان الورق مظبوط ويمكن تبقي السيجاره بتعتي بس مش انا اللي قتلتهم ياباشا
السباعي:تمام عندك اقوال تانيه.!؟
سليم:يا باشا انا طالب العدل انا عمري مقتل ابن اخويا
السباعي:تمام..اكتب يبني..بعد ان تم التحقيق لقد اعترف الجاني سليم حسين التهامي بتورطه في قضيه المواد المخدره المذكوره سابقا والسلاح المذكوره سابقا وقد انكر معرفته بالبيت اللي مسجل باسمه واقر ببصماته اللتي وجدت علي السيجاره واعترف بجميع ما وجد علي الهاتف المحمول عدا صور المجني عليهم المذكورين اعلي المحضر الذي فيهم ابن شقيقه والاخر كان يعمل معه سابقاً..ثم انكر تورطه في قضيه القتل التي لا تصف الا بالوحشيه ثم ان العاملين علي تحري البصمات اثبتو ان البيت كان معقم بالكحول والمواد المذيله للبصمات واثبت الطبيب الشرعي ذالك اثبت ان جسد المجني عليهم كان يحتوي علي بعض من هذه المواد المذكوره..لذالك نغلق المحضر في تاريخه وساعته محضر قضيه رقم ٣٥٨ لسنه 2023 قام بالتحري وكيل النائب العام حامد السباعي.
السباعي للعسكري:خدو نزلو الحجز لحد ميتعرض علي المحكمه
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت الشــــــــــــريــــــــــــف)
الشريف:ده **** مبيقفش مع الظالم وردله اعماله في ابنه ومن مين من اخوه
محمد:ده حقكم **** مبيقفش مع الظالم ووجعه في ابنه
الشريف:وانته هتروح الشغل ولا الشركه قافله
محمد:لا الشركه شغاله هناك اهي الشركه مهما حصل مينفعش تقفل
الشريف:الفلوس عمياهم سلط عليهم انفسهم

جميله:طب هو يعمل كده في ابن اخوه لي
عرفات:يمكن اختلفو في فلوس او حاجه **** اعلم
مريم:هو مش ده اللي شغال معاه سالم اخويا
عرفات:ايوه هوه وانا كلمت سالم قال انه كويس وانه مبقاش نازل الشغل ويوم ولا اتنين وهيرجع هنا
جميله:احسن بردو ده شغال عند شيطان في حد يعمل كده جاله قلب ازاي يقطعهم كده
مريم:بس بقا يا ماما بخاف
جميله:حاضر يا حبيبتي حاضر بس دي حاجه مستفزه
مريم:وانته برضه يابابا متروحش الشغل ده
عرفات:انا ماضي عقد ومش معايا ادفع لازم اروح يابنتي
"كنت قاعد في اوضتي في الفندق ورنت عليا تماره الشريف انا ضميري بيأنبني لما احس ان انا هعمل فيها حاجه ثم ان انا هفشخ اخوها حرفيا وهيا ملهاش زنب وحرفيا انا هفشخ اخوهاااا فخلاص قررت اني مش هأذيها وده كان طلب متابعين القصه رديت علي رنتها"
انا:ايوه يا تماره
تماره:ايوه يا سالم انا نزلت من البيت اهو
انا:انا مش في كفر الشيخ اكيد سمعتي باللي حصل القتل والبتاع مع الناس اللي انا شغال معاهم ف انا مش موجود حقك عليا تتعوض بقا
تماره:مفيش مشكله انته كويس يعني.!؟
انا:انا كويس اهه تمام اهو
تماره:تمام هبقا اكلمك تاني
انا:خلاص ماشي
"قفلت معاها وثواني ورنت كنزي"
كنزي:اوعي تكون انته ورا اللي حصل ده
انا:محتاج اترمي فحضنك واعيط انا وصلت لمرحله وحشه اوي
كنزي:لي ياسالم توسخ ايدك كده انته عارف انته عملت اي.!؟
انا:مش انا اللي قتلتهم و**** مش انا بس انا كنت عارف وشوفتهم وهما بيتقتلو
كنزي:انا عايزه اشوفك ياسالم اخلص
انا:حاضر هجيلك المستشفي
كنزي:لا احنا روحنا البيت الصبح تعالا البيت عندنا
انا:حاضر يا حبيبتي مسافه السكه
(فــــــــــــي بــيــــــــــــت كنزيــــــــــــــى)
"كنت غيرت هدومي ونزلت روحت لبيت كنزي رنيت جرس الباب شويه وكنزي فتحت الباب"
كنزي مبتسمه:تعاله ادخل
انا:حاضر
"دخلت مع كنزي وكان شاكر اخوها علي السرير دخلت اطمنت عليه وكانت امها نايمه تعبانه مكان قاعده المستشفي قعدت شويه مع شاكر وبعدين طلعت قعدت في الصاله مع كنزي وقفلت باب الاوضه علي اخوها شاكر"
كنزي:بقا ينفع يعني قالقني عليك كده
انا:واقع وبنعيشه يا كنزي وخلاص هانت
كنزي:طب متسالو علي اهلك وكده يعتبر خدت حقك في ابنو
انا:مضمنش اعيش بعد ميعرف ان انا الواد اللي رماه في الشارع وهو عنده اربع سنين
كنزي:بس كده ممك.......
انا:عايز احضنك
كنزي:حاضر"بتقرب مني وبتضمني في حضنها”
انا فحضنها:انا بحبك اوي يا كنزي
كنزي:انا كمان بحبك يا حبيبي ومبقتش عايزه فحياتي غيرك
انا:انا بحب حضنك اوي يا كابتن
كنزي:حريف اوي في استغلال المواقف انته"بخرج من حضنها"
انا:بقا القمر ده ملكي انا
كنزي مكسوفه:علفكره انته جميل اوي بجد وراجل يتسند عليه
انا:يعني انا المفروض هفضل صابر علي الجمال ده لحد كتب كتابي ولا هاخد بوسه حتي ده انا هتشل يبنتي.!!؟
كنزي:بطل قله ادب بقا
"انا بقرب وبطبع شفتي علي شفايفها لمده ثانيتين براحه اوي"
كنزي:اي اللي انته عملته ده مش بحب كده ياسالم
انا:خلاص متزعليش طيب
كنزي:مش بزعل منك بس متعملش كده تاني
انا ببتسم:ولا حتي من خدودك.!؟
كنزي بتضحك:هفكر فيها دي
انا:طب بطتي مش محتاجه حاجه قبل ممشي
كنزي:عيزاك بس تاخد بالك من نفسك ياحبيبي
انا:حضن بقا كده ولا حاجه قبل ممشي ولا اي.!؟
كنزي:بعينك يلا كفايه استغلال بقا هههه

(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ24ســــــــــــاعه)
"التهامي خلصو الاجرءأت وخدو تصريح دفنه وخدو جثه أمجد ومروان او الباقي منهم واتجهو للمقابر وحفرو وصلو عليهم وكانت جنازه كبيره وانا سالم طبعا كنت حاضرها وكان مدحت موجود بس ايمانويل مكنش موجود وده عشان اعضاء الجثث اختفت وايمانويل هيبقا مصدر شك للتهامي ثم ان زينب مكنتش موجوده في البيت في دلوقت شكوك التهامي هتبقا ان زينب وسليم وايمانويل مع بعض او علي الاقل سليم وايمانويل مع بعض محمد الشريف كان حاضر الجنازه ابويا بالتبني عرفات كان معايا حاضر الجنازه كانت فيها كل الناس"
(فلااااااااااش بااااااااك)
"لما كنت عند فاتن مرات سليم في البيت وبعد مقضينا ساعه ممتعه بعد ممارسه الجنس كنت طلبت منها شاي لو تفتكرو قامت فاتن بدون ملابس تعملي شاي وانا جبت هدومي وطلعت من جيب البنطلون كيس صغير مربع كده وملقاط وقربت من طفايه السجاير وخدت منها عقب سيجاره وحطيته في الكيس بالملقاط ولفيت الكيس وحطيته في جيب البنطلون ولبست الهدوم وقعدت وفاتن دخلت بالشاي ولما سالت انا لبست وقولتلها ايوه وقعدت معايا"
انا:بس انتي شكلك مدمنه سجاير ده انتي حاطه الطفايه جمب السرير
فاتن:لا مش بشرب غير لما بكون مع ريهام ومبشربش في البيت خالص دي تلاقي سليم اللي كان جايبها هنا
"كنت بتاكد ان السيجاره بتاعه سليم عشان ماخدش بصمات فاتن مكان سليم"
﴿﴿مشهد آخر﴾﴾
"لما كنت انا وايمانويل في الاوضه وقدامنا اللاب توب وبشرحله الحكومه هتيجي منين وهنعمل اي جبت الصور اللي كنت مصورها لزينب ومروان وأمجد مع بعض وبدأت اقص من الصور زينب طلت تيلفون وحطيت عليه صور أمجد مع مروان بس بدون زينب خالص وفهمت ايمانويل لي بعمل كده عشان لما البوليس يشوف الصور ميسالش علي زينب وان هيا فين والكلام ده وعقب السيجاره لما دخلت الشقه بعد م هولمز قطع الجثث كنت حطيته جمب رجل الكنبه بالملقاط وحطيت الكيس اللي كان فيه عقب السيجاره في جيبي..تمام كده كل حاجه واضحه"
(عووووودده من الفلاااااااش بااااااااااك)
﴿﴿"ســــــــــــــــــــــــالــــــم"﴾﴾
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بـــــ14ســــــــــــاعه)
"قاعد انا وايمانويل ووهولمز وبنفكركو ان ايمانويل بيتكلم انجليزي وعربي مكسر عشان كده مروان عرف يتكلم معاه ثم ان مروان وزينب علام عالي ف اكيد هيفهموه وكل هذا بيتكتب عربي عشان انا اسمي اصلا مترجم جوجل"
انا:دلوقت يا هولمز زي متفقنا ١٦ كرتونه وتبقي الكرتونه في حجم علبه الموبايل عشان اعرف اوزعها في المكان
هولمز:هما جاهزين بس ناقص الكيكه عشان اغلفهم
انا:مستر ايمانويل انته مش هتدخل معايا لانك عارف انك انته اللي هتطلعني
ايمانويل:عارف طبعا بس الفلوس لو موصلتش الحساب مش ههبط بالطياره
انا:متقلقش انا هكيفك اوي
ايمانويل:مين هيدخل معاك.!؟
انا:انا وزينب وهولمز عشان يساعدني لو حصل قلق جوه
"خلصت قعدتي مع ايمانويل وروحت الاوضه اللي فيها زينب وخبطت علي الباب فتحتلي دخلت وقفلت الباب ورايا وكنت شايف ابنها آدم نايم علي السرير دخلت قعدت علي كرسي وزينب جات قعدت قدامي"
انا:ابنك عامل اي معاكي
زينب:كويس بس موضوع تأقلم بس
انا:طب كنت عايز اعرفك دورك في حفله الختام
زينب:حاضر قول وانا سامعه
انا:قبل متكلم بتثقي فيا بنسبه كام في الميه
زينب:سالم انته تخوف بس انته عملت كل حاجه قولتلي عليها يعني واثقه فيك واعملك اللي انته عايزه انته رديت الروح فيا ياسالم
انا:كويس هتنزلي معايا نشتري عبايه سودا ليكي و**** و٣ صواني كيكه عشان رايحين زياره لناس قرايبنا
زينب:انته بتهزر.!؟
انا:لا بتكلم بجد رايحين زياره لعمو التهامي في شركته
(الــــــــوقت قبــــــــــــل العــــــــــــرض بــــ2ســــــــــــاعه)
"انا قاعد في الفندق انا وهولمز وايمانويل وزينب اللي كانت لابسه عبايه سودا و** ورافعه ال** وهولمز لابس نضاره وايس كاب عشان التهامي عارفه اصلا لانه من رجاله ايمانويل"
انا:ال١٦ علبه تمام يا هولمز
هولمز:تمام كله جاهز
ايمانويل:هتحرك انا عشان الحق اظبط الدنيا ومستني منك مكالمه
انا:قدامك ٤ ساعات لحد م مصر كلها تعرف باللي بيحصل..يلا يا رجاله(بقوم اتحرك انا وهولمز وزينب وبننزل نركب تاكسي طبيعي عشان الشكوك لحد مبنوصل تحت شركه التهامي وكنت كلمت محمد الشريف وعرفت ان هوه في الشركه وكلمت عرفات عرفت ان هوه مش في الشركه ده بعد تاكيد ان التهامي من ساعه دفنه ابنه وهو قاعد في الشركه مبيروحش البيت نزلنا من التاكسي وانا ماسك في ايدي علبه كرتون لونها ابيض قد بتاعه الموبايل كده واحنا معديين داخلين الشركه حطيتها في صندوق زباله قريب من الشركه كده فاضل ١٥ علبه وصلت عند باب الشركه ولما جيت اعدي من الباب باب الشركه صفر صوت الانذار عشان الشنطه اللي فيها الكرتونات ال١٥ جه بتاع الامن يفتح الشنطه وفتح كذا صندوق لقا جواهم كيكه المهم دخلت لاني معروف في الشركه وفي كل شويه باسكت زباله في الشركه بقيت بحط في كل باسكت علبه من دول حطيت يجي ٩ علبات العلب دي كانت مترقمه بنزلها بالترتيب في الطرقه معظمهم وكنت بتجنب الكاميرات فاضل معايا ٦ علب روحت عند السكرتيره وطلبت اقابل التهامي كلمته وقلها سيبيه يدخل دخلت انا وزينب المكتب وهولمز فضل واقف بره دخلت سلمت علي التهامي وعرفته علي زينب علي اساس انها امي وقعدت انا وزينب قدامه)
انا:انته مبتروحش البيت ياباشا ولا اي
التهامي:لا مش عايز اشوف حد
انا:بس انا معايا اللي عايز يشوفك
التهامي:مين.!؟
"زينب بترفع ال**** بتعها بيقوم واقف التهامي من علي الكرسي في لحظه قمت ساحب المسدس من جمبي وموجهه في وشه"
انا:لقد حان وقت العرض

♪نهــــــــــــايــــــــــــة الجــــــــــــزء التاســــــــــــع♪
(اسف علي التأخير الطويل ده بس انا معوضكو في جزء كبير اهو ومشحون احداث وخلاص الجزء العاشر هنزلو بعد ده بيومين علطول كان عندي امتحان زي الخرا بجد صباح الفل)⚡
اخيرا

صم الامتحانات اللي تحرمنا من القصه
دا الواحد ف نعيم انه خلص موضوع الامتحانات دي من زمان 😂😂😂
انزل ياعم بالجزئين
كنت قايل ثلاثاء وجمعه
بدل ما نخطفك جنبهم وناخد تارنا منك 😂😂
يعم جزء طويل اهووووو صبر نفسك بس بيه يومين واستلم العاشر بص اقرأ كل يوم سطرين بس😂😂

• بيضحكني
التفاعلات: Mo Elmasry
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
حصل المنتدى عندى بطيئ فى التحميل شويه
يعم انا كنت هفكس لنزلوله واقول اللي عايزه يجي خاص وخلصنا😂😂😂

تم أضافة الجزء التاسع

• عجبني
التفاعلات: BASM17 اسطورة القصص
يعم جزء طويل اهووووو صبر نفسك بس بيه يومين واستلم العاشر بص اقرأ كل يوم سطرين بس😂😂
سطرين ايه انت كل ما تنزل جزء جديد بقرأ القصه من الاول تاني كأنها اول مره علشان اندمج ف الأحداث 😂😂😂
هقرأ الجزء وارجعلك

نسيت تكتب محمد سامي

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%