NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة الانتقام من أشد الأعداء | السلسلة الأولي | ـ أحدي عشر جزء 6/9/2022

صرت ملازما أولا ثم نقيبا وأنت في سن الثامنة عشرة قدرنا نعديها بصعوبة كبيرة جدا، لكن صرت تملك نصف البلد هذه لم نفهمها.
وبهذه السرعة ستكون لواءا أو فريقا على عمر تسع عشرة سنة وأبوك ما زال عميدا. بالراحة!

• عجبني
  • بيضحكني
التفاعلات: Zazamezo و zzzzzzzzzz
انت قصتك عبارة عن خيال وامنيات تتمني انه تحصلك بس كدة القصة مبتمتش للواقع باي صلة

• عجبني
التفاعلات: Zazamezo
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
صرت ملازما أولا ثم نقيبا وأنت في سن الثامنة عشرة قدرنا نعديها بصعوبة كبيرة جدا، لكن صرت تملك نصف البلد هذه لم نفهمها.
وبهذه السرعة ستكون لواءا أو فريقا على عمر تسع عشرة سنة وأبوك ما زال عميدا. بالراحة!
موقصد قصدي انا اتخرج وبقيت ملازم اول وبعدها بقيت نقيين علشان نسيت اكتب الحته دي تمام انما علي المنتجع بتاع شرم الشيخ في هتفهم الكلام دا بعدين تمام

• عجبني
انت قصتك عبارة عن خيال وامنيات تتمني انه تحصلك بس كدة القصة مبتمتش للواقع باي صلة
يا جو اصبر لحد ما القصه تخلص ثانيا انا كل دا يغتبر تحمس مش اكتر

• عجبني
هتسامحنى فى اللى هقوله يا فهد
انا قولتلك قبل كده انك بتجرى بالاحداث و بتخلى احداث القصه غير منطقيه بالمره
مفيش كليه عسكريه سواء جيش او شرطه مدتها ٤٥ يوم و انما اقل حاجه و هى كلية ضباط الاحتياط ٦ شهور اما ال ٤٥ يوم دى فترة مركز تدريب للمجندين فى القوات المسلحه و ده غير الفرق .
الترقيات مش ورا بعضها بالصوره اللى بتصورها و مفيش ان تحرش النهارده يحصل و يعدى على خير يقوم تانى يوم يحصل محاولة اغتصاب لفرد فى نفس الاسره و قصة اختبارات DNA سامحنى مش بالسهوله دى و مش أى معامل بتعملها و مش كل شويه حضرتك النقيب فهد ابن ...... و ده طبعا غير السفر من الساحل للشرم كانهم بينهم ٢٠ كم و امتلاكك لمطاعم و كافيهات
يا سيدى الفاضل انت لسه مكملتش ١٩ سنه .... لما تكمل ال ٢١ هتبقى لوا ؟
القصه بسبب الاختصار العنيف فى احداثها فقدت الكثير من جمالها

• عجبني
التفاعلات: Zazamezo و العنيف.
مفيش كليه عسكريه سواء جيش او شرطه مدتها ٤٥ يوم و انما اقل حاجه و هى كلية ضباط الاحتياط ٦ شهور اما ال ٤٥ يوم دى فترة مركز تدريب للمجندين فى القوات المسلحه و ده غير الفرق .
الترقيات مش ورا بعضها بالصوره اللى بتصورها و مفيش ان تحرش النهارده يحصل و يعدى على خير يقوم تانى يوم يحصل محاولة ****** لفرد فى نفس الاسره و قصة اختبارات DNA سامحنى مش بالسهوله دى و مش أى معامل بتعملها و مش كل شويه حضرتك النقيب فهد ابن ...... و ده طبعا غير السفر من الساحل للشرم كانهم بينهم ٢٠ كم و امتلاكك لمطاعم و كافيهات
لا يا ايهاب انا الكلام دا بعد متخرجت فهمت وانا نسيت الحته دي وحوار ال45 يوم دا قصدي ان اول اجازه بعد 45 يوم فهمت بس مش اكتر وححاول مش كل حاجه اقول انا الظابط كذا وابن كذا تمام 👌

• عجبني
  • جامد
التفاعلات: Zazamezo و Ehab Demian
الترقيات مش ورا بعضها بالصوره اللى بتصورها و مفيش ان تحرش النهارده يحصل و يعدى على خير يقوم تانى يوم يحصل محاولة ****** لفرد فى نفس الاسره و قصة اختبارات DNA سامحنى مش بالسهوله دى و مش أى معامل بتعملها و مش كل شويه حضرتك النقيب فهد ابن ...... و ده طبعا غير السفر من الساحل للشرم كانهم بينهم ٢٠ كم و امتلاكك لمطاعم و كافيهات
ثانيا هححاول مختصرش الاحداث تمام

• جامد
التفاعلات: Ehab Demian
ثانيا هححاول مختصرش الاحداث تمام
يبقى المشكله الاساسيه هى الفواصل الزمنيه .
يا فهد حط الفواصل الزمنيه فى مكانها صح و خلى تطور احداث القصه منطقى و صدقنى هتبقى قصه تحفه .
انا سعيد انك تقبلت كلامى و اسف فى اللى قولته بس انا صدقنى عايز اشوف كتاباتك افضل

• عجبني
يبقى المشكله الاساسيه هى الفواصل الزمنيه .
يا فهد حط الفواصل الزمنيه فى مكانها صح و خلى تطور احداث القصه منطقى و صدقنى هتبقى قصه تحفه .
انا سعيد انك تقبلت كلامى و اسف فى اللى قولته بس انا صدقنى عايز اشوف كتاباتك افضل
حاضر ي ايهاب هعمل كدا

• حبيته
اهو الجزء السادس ده حلو لانك ببساطه اتكلمت عن احداث يوم فقط و مجريتش فى الاحداث زى اللى فات بس طبعا برضه قصة امتلاكك للمنتجع لازم توضحها حتى لوالدك ... مش برضه غريبه انه يكتشف امتلاكك لمنتجع من غير ما يسئلك انت ازاى عملت كده و منين ؟

اهو الجزء السادس ده حلو لانك ببساطه اتكلمت عن احداث يوم فقط و مجريتش فى الاحداث زى اللى فات بس طبعا برضه قصة امتلاكك للمنتجع لازم توضحها حتى لوالدك ... مش برضه غريبه انه يكتشف امتلاكك لمنتجع من غير ما يسئلك انت ازاى عملت كده و منين ؟
الشخصيه هتبقا شغاله هو وفرقتو اسمها فرقه الفهد الغامض وواحدمنهم هكر في اخترق بنك كبير وحول الفلوس وبالفلوس اشتري المنتجع وهتفهم باقي التفصيل فالاجزاء اللي جايه

• جامد
انا الاب مسألش جبت الفلوس منين فهو عارف انا ابنو الللي هو الشخصيه كهتما بالدهب ومواقع الرهنات فهمت

• جامد
انا الاب مسألش جبت الفلوس منين فهو عارف انا ابنو الللي هو الشخصيه كهتما بالدهب ومواقع الرهنات فهمت
يا حبيبى متحرقش القصه و انما قول الكلام ده جوا احداث القصه

• حبيته
تم أضافة الجزء السادس

بص هى القصه جميله جداااااا وكل حاجه بس الاجزاء قصيره ووانت ليه بتجرى بالاحدااااث كدا ومفيش اى اكشن خااالص لى ولا دراما يعنى اهلو متقبلين كل حاجه هو بيعملها ولو تشرح هو ازاى عمل المنتجع وجاب فلوسو منين والكلام ده هيبقا حلو بردك

بص هى القصه جميله جداااااا وكل حاجه بس الاجزاء قصيره ووانت ليه بتجرى بالاحدااااث كدا ومفيش اى اكشن خااالص لى ولا دراما يعنى اهلو متقبلين كل حاجه هو بيعملها ولو تشرح هو ازاى عمل المنتجع وجاب فلوسو منين والكلام ده هيبقا حلو بردك
حوار جاب فلوس المنتجع منين هتعرف في الاجزاء اللي جيه

انما حوار الاكشن لسا جي قدام

ليه عندك تسارع في الأحداث و بتحري ادي القصة حقها وحط تفاصيل اكتر و رتب افكارك

ليه عندك تسارع في الأحداث و بتحري ادي القصة حقها وحط تفاصيل اكتر و رتب افكارك
اشطا يسطا

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%