NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

متسلسلة اسير الظلمات | حتي الجزء الثامن | 6/1/2023

الجديد امتا ياسطا
 
فين الجديد يابرنس وربنا انت عشق وقصصك عشق
 
اي ياغالي اتاخرت في تنزيل الجزء الجديد وكدا كتير انا مستني تكمل بفارغ الصبر وياريت يكون تأخير بسبب حاجه حلوه
 
الجديد أمتي
 
ايه يا رجوله مش ناوي تنزلنا الجزء الجديد
 
الجزء الأول

نبدا مينين؟؟ ... نبدا منين يواد يا يوكي؟؟ ...نبدا منين ؟؟ .....بااااس هي دي

فرح جمدان ودوشه وزيطه والمسرح عليه ناس عماله ترقص وتهبل وكل بيضحك وسعيد ...معادا واحد كدا واقف في زاويه ومش طايق حد من الفرح ...اعرفكم بينا كدا بسرعه

الكاميرا بتزوم علي العريس... وقف يبني الفديو كدا (( جمال ٣٤ سنه ... اسمراني شويه ملامح بسيطه تخين شويه ١٧٧ سنتي وزن ٨٩ كيلو بكرش نوعا ما ... عمال يرقص زي العبيط وبيضحك ونسي انه دكتور انت عار علي مهنه الطب يبني واللله😂😂. "مش البطل"))

تنتقل الكاميرا الي اخت العريس ... وقف يبني تاني (( اسماء ١٧ سنه ... قمحاويه قصيره عنيها خضره محجه ولابسه فستان واسع فمش باين جسمها .. أبويا جايها غلطه اصلا ...بترقص علي قصاد اخوها الاهبل ))

اللي بعده ... تنتقل الكاميرا الي نجم الجيل وزعيم زعماء المافيا ... اعرفكم بنفسي (( عمر ٢٦ سنه ... عيوني بقي دي حوار لوحده واحده زرقه وحده خضره ^^وراثه من ماما^^ وواسغه بشرتي قمحي فاتح ١٨٥ سنتي معضل سيكا عشان انا بلعب كيك بوكسينج ومعايا برونزيه افريقيا ..بدقن وشنب متحددين رباني وملامح وشي بسيطه .. هادي لابعد الحدود .. ملحوظه اه انا اللي واقف في جمب ومش طايق حد وهتعرفو لي بعدين ))


تنتقل الكاميرا الي ابو العريس ... وقف يبني تاني (( محمد ٥٦ سنه ... اسمر كحل قصير وبكرش وملامحه جاده وتشوفه تستغفر ربك علي طول هو مكنش كدا علي طول بس برده هتعرف هو كدا لي بعدين ))

بونبونايه المنطقه ... ماما ست الحبايب يا حبيبه (( ايمان ٤٥سنه ...طويله بيضااااااااااااا شمعه عيونها زيي عودها.... بس يعلق مش بوصف امي واختي في القصه .. متخافش هبقي اوصفلك غيرهم وازبط بس اتقل تتكيف ))


خلص الفرح ابن المتناكه ده ورجعنا بيتنا تاني هبقي اوصف البيت بعدين هشان تعبت من الاوصاف و*** وعاوز اخش في المهم *ولا اقولك .. احنا ورانا اي
بيتنا ٣ ادوار الواجهه حجر هاشمي السلم معمول بالرخام الاسود لان ده كيف ابويا .. الدور الارضي شقه ابويا والتاني شقه اخويا والتالت شقتي .. الشقه ٣ اوض وصاله واسعه وحممين ومطبخ

اول ما رجعنا البيت اترميت عالسرير محسيتش بنفسي ونمت نوم ابن متناكه *عزيزي القارء موضوع انك تبقي اخو العريس ده حوار انا متنهوش لاعدائي حتي .. بيعاملوك زي العبد *


تاني يوم الصبح
ابويا بيخبطني عشان اصحي : قوم يروح امك قوم ... دا اللي انت فالح فيه يا رد السجون يخول ..بيزعق ..قوم يلا
انا : حاضر يبابا قايم اهو ..قومت
ابويا ضربني علي وشي قلم : انا مش قولتلك انا مش ابوك يلا
امي من علي باب الاوضه : خلاص يمحمد .. خلاص
ابويا : مهو كله من دلعك فيه يختي .. سايبهلكم مخضره ..وقام ومشي
وجت امي قعدت جمبي عالسرير وحطت ايديها علي خدي : معلش يحبيبي معلش
انا ببوس ايديها وببتسم : بتعتزري علي اي يا امي دا كدا كدا ابويت والمفروض استحمله .. وانا مش زعلان منه
امي : انت لي رافض تقوله انت لي دخلت السجن
انا : ماما وحياتي عندك متجبيش سيره الموضوع ده تاني
امي والدموع في عنيها : لي كدا .. لي بتعزب نفسك
انا بابتسامه صافيه : يا امي انتي مش فاهمه حاجه ... يعني اروح ابرا نفسي ويعرفو ان اختي فقدت شرفها وهي بنت ١٢ سنه .. وندمر مستقبلها
امي بزعل وعيونها مدمعه : بس .... سمعنا صوت شهقه من ناحيه الباب ببص لقيت اختي وقفه علي الباب وطلعت تجري وراحت قفل اللباب علي نفسها
امي : يلهوي يلهوي يلحوي .. البت عرفت
انا حطيت ايدي علي بقها : ممكن لو سمحتي تهدي وتسمعيني ثوت سكاتك الجميل .. وروحت اقيم من السرير وروحت علي اوضه اختي
خبطت : اسماء ممكن تفتحي لو سمحتي
اسماء :....
انا : لو مفتحتيش الباب هكسره
اسماء : .......
انا : استعنا عالشقي ب**** ... مع اول خبطه الباب اترزع .. ببص عليها لقيتها ضامه رجليها علي صدرها وعماله تعيط ونفسها عالي وسامع ضربات قلبها من مكاني .. قعدت جمبها وهي بس مجرد باصه قدامهما وفضلت قاعد حوالي ربع ساعه ساكت لحد ما لقيتهااترمت عليا كدا ببص عليها لقيتها نامت روحت من سكات وهدوء شايلها وطالع علي شقه اخويا

خبطت
جمال من ورا الباب بهزار : يجدعان ان لسه عريس جديد ارحموووننناااييي
انا بهدوء :افتح يا جمال مش وقت هزار
جمال فتح الباب واتخض : في اي يلا اختك مالها
انا طب اخش الاول طيب ؟؟
جمال : خش خش ..وقفل الباب وانا دخلت حطيت اسماء علي الكنبه وقعد جمبها ..في اي
انا : اختك عرفت باللي حصلها وهي صغيره
جمال : حصلها اي
انا بعصبيه:جمال وحيات امك متغلبنيش انا فيا اللي مكفيني .. كفايه عليا ابوك والناس .. متبقاش زيهم انت كمان
جمال :طب اهدي طيب اهدي .. اي اللي حصل
انا :(حكيتله حوار امي ) ... انا عاوز شقتك اسبوع
جمال : شقتي ...هتعمل بيها اي
انا : يرب صبرني ... هجيب فيها نسوان يعني .. بقولك اي انا غاير في داهيه من ام العيله الغبيه دي ...وكنت قايم تخد اختي وامشي فعلا
جمال مسكني من دراعي : اهدي يا عمر والنبي انا متوتر ومتووغوش اصلا

انا : بص انت هتاخد مراتك وتتكل علي **** تطلع علي اسكندريه فندق فلسطين .. هتلاقي في حجز باسمك سويت اسبوع كامل هتاخده وتقفل موبايلك لو اتفتح هطلع ميتينك انت ومرراتك
جمال : علي فكره انا اخوك الكبير اتكلم عدل
انا :جمال ..حبيبي .. الموضوع ده يخص اختك وانت عارف انا في اي حاجه تخص اختك ببقي ععامل ازاي ... ولا تحب افكرك
جمال اتهز من جواه لانه عارف اللي فيها : طيب .. بس هروح ازاي ابوك مش بيسيب لحد العربيه
انا طلعت الفون : هطلبلك اوبر هيجي بعد ربع ساعه
جمال استغرب : جبت الفلوس منين ... حجزت في فندق خمس نجوم منين .. عمر انت عارفني ....
انا : مش بتقبل الحرام ... متقفلنيش ... الفلوس مش بتاعتي انا سالفهم من حد وهردهاله
جمال بيبرقلي تبريقه استغراب : ....
اانا : قسما ب**** زي مبقولك كدا ... عيب لما تقول عليا كداب
جمال : انا مش هسالك علي حاجه دلوقتي بس لينا قعده هعرف فيها كل حاجه
انا : حاضر .. وعد هقولك كل حاجه بس سيبني ب**** انا اعصابي سايبه خلقه
جمال : طيب
وقام جمال وااخد مراته اللي كانت سامعه كل حاجه اصلا وكانت قاعده معانا (^مراته دي حوار هتعرفوه بعدين^)

قومت شيلت اسماء وحطيتها علي السرير وفضلت قاعد جمبها ومستنيها تصحي
ساعه، اتنين ، تلاته ، اربعه وانا قاعد مش بعمل حاجه غير اني باصص علي وشها وكل شويه اقيس حرارتها (^لو حد سالني جبت الترمومتر منين هحشي طيزه فدان خيار ... دي شقه دكتور مش سباك ^)
بدات اسماء تفوق وتتلفت حوليها بتحاول تجمع هي فين لحد ما بصيتلي لقيت عييونها بتدمع .. قربت منها وخدتها في حضني وفضلت حاضنها جامد وهي قافشه فيا وكانها خايفه اني اسيبها
انا : ششششششس خلاص ... بس عياط بس عياط
اختي بعدت نفسها عني بسرعه: لي عملت فيا كدا
انا باستغراب :عمل.... ترجمت انها فهمت ان انا اللي عملت كد فيها ... انا مش هلومك علي تفكيرك ان انا اللي عملت كدا بس انا هثبتلك كلامي

طلعت تليفوني وسمعتها تسجيل خلاها تعيط اكتر وعماله تعتزر
اختي بعيط وتشن وهي بتتكلم :انا اسفه انا اسفه انا اسفه....اغمي عليها
انا اتنفضت من مكاني قيست ضغطها لقيته واطي شويه بس عرفت انها انهارت قولت اصبر لحد ما تقوم
بعد ٦ سعات من الانتظار صحيت اسماء ملقتنيش جمبها راحت طلعت تتمشي في الصاله
انا فضلت ساكت :....
اختي : ممكن تفهمني في اي
انا : اتنهدت تنهيده طويله ... اي ولا اي
اختي بدات تعيط : ممكن اشوف مين اللي عمل فيا كدا ...
انا ابتسمت : مينغعش تشوفيه
اختي : طب طب ممكن اشوفه في الشارع عاوزه اضربه واتف علي وشه ... انا عارفه انك قوي وتقدر تضربه
انا ابتسمت بحزن لطفوليه اختي اللي هتعرفو سببها بعدين : لحسن حظك مينفعش
اختي بحزن : لي
انا : لاني قتلته..........

فلاش باك من ٨ سنين

صحيت من النوم الصبح فطرت مع اسماء وماما عشان اروح اودي اسماء المدرسه واكمل اروح الكليه كنت ساعتها في سنه اولي صيدله اختها في ايدي وديتها وروح عالكليه وقعدت عالكافيه بتاع الكليه ولقيت الشله بتاعتي جايين

منه : حبيبتي وانا وهي مرتبين امورنا اننا نتجوز اول منخلص
علاء :اخويا واكتر من اخويا كمان .. ابيضاني وطويل ورفيع وشعره واصل لكتفه ولو شفته تقول عليه حشاش ا شحات بس هو في الاصل ابن واحد عنده شركه مقاولات وتقيل فشخ في البلد بس هو عيان وعنده كانسر ومحدش يعرف غير اهله وانا
هند : عجل الشله ... مش بتفكر غير في الاكل وهي وعلاء بيحبو بعض برده
سامي : اخوه اسم اخوه جاسر بيحب منه وهي مش بتطيقه وبالتالي هو واخوه غيرانين مني وطيزه بتاكله حبتين بس مضطر اتعامل معاه عشان ابوه بينه وبين ابويا شغل
علاء وهو داخل : احلي مسي علي الراجل الجدع عين اعيان اسكندريه عمر باشا فاروق
انا : عين اعيان طيزك اقعد يمنيوك اقعد
منه بتبرقلي : احم ..
انا : لامؤخزه يست الكل
منه بعصبيه : احنا مش اتفقنا متشتش تاني
انا :مخدتش بالي انك قاعده يروحي
منه : يعني انا شفافه
انا : بت .. وحيات امك ام شعر اكرت اقوم اجيبك من ظورك واعلقك من عرقوب رجلك علي باب الجامعه... انا مش طايق نفسي وحاسس ان في حاجه غلط من الصبح .. اهدي كدا بدل مدلق كبايه الشتيه في عينك اللي زي القمر دي
منه بكسوف : احم .. اسفه يروحي
انا ميلت علي علاء : قولتلك بيجو بكلمه ويروحو بكلمه
علاء ميل عليا برده : تؤ شوف دي ... عل صوته عشان يسمعوه ...هندودي
هند : عايز اي من خرا
علاء : مفيش بس كنت عاوز اعزمك علي علي اكله كبده حلوه زيك كددا
هند بمحن : علاء تعال نضرب ورقتين عرفي وكسم اهلي واهلك ويشهد عمر و سامي
ضحكنا كلنا
انا بضحك : بتبيعي نفسك بسندوتشات كبده يبت الهبله
سامي : هيجيبلها بدل الشبكه فرايد تشيكن ههههههه
وقعنا كلنا من الضحك حتي هي وبعدين قومنا حضرنا المحضرات وكان يوم بضان مليء بتشريح الضفادع والفران وحاجه قرف سعاتك
روحت علي البيت كانت الساعه ٤ العصر البيت هيبقي فاضي عشان ابويا وامي في الشغل واخوي كدا كدا في الجيش واختي في دروسها .. وانا داخل لقت عيل صغير اسمه اسامه بتاع ١٥ ١٦ سنه كدا اخو واحد صاحبي من جرانا جاي جري عليا
اسامه : عممممررر عمررر
انا : في اي يلا بتجري لي حد ضربك
اسامه بينهج من الجري : في واحد كان شايل اختك وداخل بيها من ضويه وكان شكلها نايمه او تعبانه ولا اي و**** معرف بس كان عمال يتلفت وهو داخل بس مشافنيش انا كنت في البلكونه ولسه نازل اشوف هو مين لقيته طلع يجري
انا اتخضيت : طب اطلع اجري عالقهوه شوف اي حد من صحابي حاته وتعالي بس بسرعه

دخلت لاختي وقعدت ادور عليها لحد ما لقيتها ولقيت في ددمم علي البنطلون بتاعها من خوفي عليها خلعتها الهدوم وبتاكد انها لسه بغشاء بكارتها ..... الدنيا اسودت حوليا وعيني وغوشت وبقيت مش قادر اصلب طولي بس تمالكت نفسي وقومت شيلتها وغسلتها كويس ونزلت بسرعه علي اقرب صيدليه و جبت مطهر وبينج وطهرتلها المهبل وبعدين بنجت جمب رجلها وروحت معورها علشان محدش يستغرب الدم وروحت كاتم الجرح كويس ونزلت الشارع تاني لقيت اسامه جه ومعاه ٣ من رجاله الشارع

واحد منهم : في اي يعمر اي اللي حصل
انا بعدم تركيز : اسامه تعرف مين الواد ده او تعرف عنه اي حاجه
اسامه : اه يوم الجمعه اللي قبل اللي فاتت بعد الصلا كان ماشي معاك هو وراجل كبير
انا في دماغي : الجمعه اللي قبل اللي فاتت ... خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ احا هو جاسر ابن المتناكه ... وربي لاشرب من دمه
واحد من الرجاله : في اي يبني روحت فين
انا : لا لا لا مفيش معلش يرجاله ازعتكم بحاجه تافهه معلش .. وسيبتهم قبل ما يردو واتصلت علي امي من التلفون الارضي علي تليفون الشغل ردت السكرتيره وبعدها حولتني عليها

امي : في اي يا عمر بترن لي
انا : اسمعي ومتقطعينيش ... اختي حد اغتصبها .. لقيتها لسه هتتكلك .. شششششششش اسكتي **** يرضي علي امك انا عاوز استر البت متفضحيهاش انتي (( وفهمتها انا عملت اي في حوار الدم وكدا وقولتلها تيجي عشان تبقي جمبها لما تقوم )) ماما انا بحزرك لو حد عرف سمعه البت ومستقبلها هيضيعو .. خدي نفسك من سكات وتعالي علي البيت ..وقفلت في وشها واخدت سكينه طويله بندبح بيها في العيد وحطيتها في الشنطه وطلعت علي شبرا في شقه انا عارف ان جاسر ماجرها كن ورا اهله عشان يعط فيها براحته
خبطت علي الباب وبعدت عن مجال رؤيه العين السحريه
جاسر من جوه : مين
مردتش عليه
فتح الباب روحت داخل زاقه موقعه في الارض وروحت ماسكه من شعره وواقف وراه وحاطط السكينه علي رقبته ودبحته اخدت نفسي ونزلت جري ركبت تاكس وصلني لقسم شبرا
عسكري : انت مين
انا : انا عاوز العقيد عماد الهواري قوله عمر فاروق
دخل العسكري وطلع ناداني ودخلت للمكتب
العقيد : اي الدم اللي علي هدومك ده ...في اي يعمر.. حد مد ايده عليك


انا وانا مرعوب فشخ : فففيييي ...اااا ....
العقيد : مالك يبني فيك اي ،..... اشرب اشرب .... وبيمدلي ازازه المايه
انا شربت وهديت شويه : وقعدت حكيتله كل اللي حصل من ساعه ما روحت لحاد ما كلمت امي
العقيد بيقوم وبيلبس الجاكت : قوم معايا نجيب الواد ده ... دا انا هطلع ميتين امه
انا : ق..ت..لته
العقيد : اي
انا بتوتر وبنهج وخايف: قتلته
العقيد بصدمه : احاااااااااا
انا بنفس الخوف : قتلته بسكينه في الشنطه مع العسكري برا
العقيد بعصبيه نيك : فين قتلته فين
انا وصفتله مكان الشقه وراح ورجع بالجثه

تحت في زنزانه اانفرادي قاعد وقاعد جمبي العقيد
العقيد باسي : كان ليها مليون حل لي تعمل كدا
انا كنت هديت وبتكلم بهدوء وبرود مش متوقعين : مكنش في حل تاني يحمي سمعه اختي
العقيد : ومستقبلك
انا بابتسامه سخريه : اااهههههه ... مش مهم فداها مستقبلي .. بس مكنش ينفع اسيبه ويتقبض عليه ويتم الاشهار باختي ..ولا كانت فلوس الدنيا كلها تساوي نقطه من دمها اللي سال ... ولا لو كان اتجوزها انا حتي لو كان ينفع تتجوزه بسنها مكنتش جوزتها لخول زي ده
العقيد : مهي كدا كدا هتتفضح يا مغفل
انا بغضب : متقولش لحد متقولش لحد ... طالعني قاتل او مختل او شاذ بس محدش يقول عليها كلمه واحد... بس لقيتها
العقيد : لقيت اي
انا : الحجه اللي هقولها للنيابه
العقيد : اي هي
انا : لا مينفعش تعرفها .. سيبني عشان عاوز انام وعندي بكره نيابه
العقيد وهو بيقف : بشوقك ..وسابني وطلع ومشي

تاني يوم في النيابه لقيت قدامي جدي ابو امي وهو واحد من اكبر المحاميين في مصر
جدي : لو سمحت يا ساده الوكيل ممكن اتكلم معاه شويه
وكيل النيابه : زي ما تحب يا استاز عمار تحب ابعتلك البوفيه
جدي : تشكر ..ومشي وكيل النيابه والكاتب ... انا عارف اللي حصل
انا بعصبيه وغضب : قولتلها متقوليش لحد قولتلها متقوليش لحد ... اعععععههههههههه اي الصعب في كدا .. غبيه غبييييييههههاااااا
جدي : اتكلم عن امك عدل يا حيوان
انا : امي مين بقي بعد ما فضحت بنتها ... اقسم ب**** لو البت اتقال في حقها كلمه متعجبهاش لاقتلك بنتك واقتلك واكتل كل حد عرف
جدي : خلاص بقيت قاتل ومستسهل القتل
انا : لاجل اختي اقتل الكوكب ده كله واقتل نفسي بعده
جدي : عالعموم محدش يعرف غيري وانا حتي مقولتش لستك .. دلوقتي الحاجه الوحيده اللي تخليك تطلع من هنا حي هي انك تعترف بسبب الجريمه الحقيقه
انا : اموت اشرفلي
جدي : انا عاوز اساعدك
انا : عاوز تساعدني متجيبليش اعدام
جدي : ازاي
انا : اكيد مش مستني مني انا اجابه حضرتك عمار بيه الاغا اكبر محامي في الوجه البحري كله مش هتعرف تعملها
جدي بصلي بتحدي : طيب


المهم يعني خلاصه الحوار عشان انا اتبضنت جه معاد الجلسه وجدي طلب تسنيني وطلعوني اني ١٧ سنه و ٩ شهور بالفلوس والواسطه اللي ابويا رفض يتدخل فيهم عشان هو ميعرفش الحقيقه لاني عارف ان ابويا راجل رطاط ومش بيبطل كلام وهيقع بلسانه قددام اي حد ولبست ١٠ سنين احداث وطلعت بعد ٨ سنين عشان حسن السير والسلوك

عوده من الفلاش باك ابن المره الزنيوكه ده

انا : .... بس يستي ولا كان اي حاجه حصلت .. وخرجت من شهرين وشغال في محل ملابس اهو وربنا يرزق
اختي والدموع في عنيها ووشها احمر : انا اسفه علي كل مره مجتش زورتك فيها ... اتفتحت في العياط .. اسفه علي كل كلمه قولتها في حقك .. وراحت مرميه في حضني وعماله تبكي ...اعععههههه
انا بطبطب علي دماغها : ششششششس .. اهدي خلاص .. المهم انك بخير .. تحكيلي بقي حصل اي وانا مش موجود ؟؟
اختي : اتبهدلت قوي في غيابك .. كله كان بيعايرني ان اخويا قاتل وكل صحابي بعدو عني وبقيت لوحد وطلعت من المدرسه من كتر اهانه الناس ليا ... ابو الولا اخد نصيب ابوك من الشركه ديه القتل ... خطيبه اخوك الاولي سابته وربنا رزقه بسلمي
انا ضحكت: عارفه .. سلمي بقي دي صاحبتي
اختي : بتتكلم بجد ؟؟
انا : اه و**** .. وهي اللي كانت بتزورني طول فتره السجن لما عرفت ان ابوكي مانع عني الزياره
اختي : وهي تعمل كدا لي اصلا ؟!
انا : تقدري تقولي أنها الوحيده اللي كانت عارفه الحقيقه .. معرفش عرفت منين بس عرفت
اختي وشها اسود وبدات تعيط تاني : طب طب طب انا كدا مش هتجوز
انا بطبطب عليها : لا انا كنت عامل حسابي ان قبل فرحك بيومين تلاته هخلي حد يخطفك يعملك عمليه ترقيع ويرجعك تاني
اختي حضنتني جامد : انا بحبك قويييييييييييييي
انا : ششششسس خلاص .. خلينا ننزل تحت عشان محدش يقلق يلا
اختي : طب هنقول لبابا اي
انا : هنقوله انك تعبتي وخدتك وديتك المستشفي .. يلا بطلي لكاعه عشان انا ورايا مشوار
اختي : طب يلا و

وقامت ونزلنا تحت ودخلتها الاوضه وطبعا ابويا مسكني تهزيق وشتيمه وامشي اطلع برا يحيوان ومش عارف اي ...اخدت بعضي ومشيت من البيت كانت الساعه ١٠ بالليل وخدت بعضي وروحت للمحل اللي شغال فيه .. اللي هو اصلا بتاع صاحبي علاء .. ولقيت علاء هناك
علاء : اي يبني اي اللي جابك انهرده
انا : مفيش يعم ابويا طردني
علاء : لسه اللي في دماغك في دماغك
انا : يسط اقفل السيره دي والنبي .. معلش يسط معكش علبه سجاير
علاء : خد يعم علبتي اهي .. انا همشي انا بقي عشان هند هتشلوحني
انا : ههههه ابننا راجل
علاء وهو ماشي : جدا

ومشي علاء وطلعت نوته من جيبي وكتبت فيها عشرين جنيه كدا يبقي الناتج ٧٦٠٨٧ (( اه بحسب اللي بيدهولي كله عشان لما **** يفرجها اعرف اردهوله.... هتقولي خدت ده كله منه ازاي هقولك ان هو وسلمي *مرات اهويا * كانو بيجيبولي اكلي وكل ما احتاجه طول ال٨ سنين اللي قضيتهم في السجن )) قفلت المحل ودخلت قعدت في المحل من جوه طبعا الدنيا كحل وانا عمال احرق في سجاير بفكر اعمل اي في الايام الغبره دي وافتكر ايام السجن والسنتين اللي قضيتهم سجن انفرادي في اوضه ضلمه مش بيخشها شعاع نور اللي خليتني اعشق الضلمه ... لمبه نورت فوق دماغي ( كنايه عن الفكره يعني ) وافتكرت سمر اخت جاسر ومحمد ... البت دي كانت بتحبني ... دا كانت بتعشق التراب اللي بمشي عليه .. بس هي كانت شرموطه و تنكه وانا مش بحب النوعيه بنت المتناكه دي وكنت كاسر شوكتها فكانت بتعشق ميتين امي ...

انا : دا كدا بقت فله
نفسي : يسط انت عبيط .. مهي زمانها متجوزه
انا : يعم متجوزه مين ... مهو انت متنيل عارف انها كانت فاتحه كسها عالبحري اي ابن متناكه يروح يفضي فيه ... دا سمعتها مسمعه من اسكندريه لاسوان
نفسي : واللؤ يغيظك ان اهلها مش مصدقين
انا : بص هو لو الي في بالي صح احنا نستغلها ... هوب نرجع مكانتنا تاني ونرميها
نفسي : يدين امي علي كميه الناس الي هتشوفنا بقرون
انا : اسمع مني .. بص انا هخش اجر معاه ناعم .. جت يبقي فل .. مجتش نشوف حاجه غيرها
نفسي : طب افرض جت يخويا .. دا زمان كسها بقي نفق
اانا : يبني مهو دي مصلحه .. بص احنا هنخشلها من سكه اننا بحبها وعاوزها تنضف وكدا .. طبعا هي ما هتصدق ان في حد مش عاوزها مجرد بلاعه لبن
نفسي : فهي تقع وتصدق
انا : وشهر ورا التني ونمنعها علؤ اساس أننا عاوزينها تنضف وبتاع
نفسي : فتقع زياده
انا : وهي بنت متناكه فلوس ابوها كتير .. ودلوعه ابوها فناخد منها فلوس علي اساس بنستثمرها ليها
نفسي : فتقع زياده
انا : هوب .. نخلع بالقرشينات
نفسي : كدا يبقي خزوقناهم .. وطلعنا بمصلحه
انا : بس هرجعلها الفلوس اللي اديتهالي .. انا بس هاخد المكسب
نفسي : يحنين
انا : مهو انا مش ظالم برضو يسط
الشيطان قاعد في جمب كدا : احا دا كله ومش ظالم ... اتفضل الشوكه .. انا رايح اقعد في جهنم احسنلي
انا : انت لسه شفت حاجه ... دا انا هنيكها وانيك امها معاها
الشيطان : يعني مش هتكتفي بالفلوس
انا : الفلوس هتقومني علي رجلي ... طب شرفي ؟؟
الشيطان : يبن الجنيه .. انا خايف اقرالك ق.ر.ا.ن تتحرق يبني
انا : طب سكه السلامه انت بقي انا عاوز انام

ونمت صحيت تاني يوم علي باب المحل بيتفتح وداخل منه علاء وشايل في ايده كيسه

علاء : صبح صبح يمنيك ياللي ابوك طارده من بيته
انا : اقعد يبن المنيوكه ساكت انا متوغوش ومش شايف قدامي اصلا
علاء: تشكر يرجوله .. جايبك فطار معايا


انا : اصلي يخويا
وقعدنا فطرنا سوي واحنا بنفطر

انا : بقلك يحب
علاء : قلب الحب
انا : عاوز منك مصلحه
علاء : ناقصك حاجه .. عاوز فلوس ... وبيمد ايده في جيبه
انا مسكت ايده وابتسمت: تشكر يخويا هيرك مغرقني
علاء : ياض قول متتكسفش
انا : هتكسف من اخويا يعني .. انا بس عاوزك تجيبلي رقم البت سمر اخت محمد
علاء باستغراب : سمر مين .. سمر بزو
انا : ايوااااااا **** ينور عليك .. سمر بزوو
علاء : عاوزه ليله يعني
انا : لا .. انا عاوز اجر معاها ناعم الاول
علاء : يعم انا اعرف واحد ماسكلها سيديهات هيجيبهالك اسرع
انا : يبن الجنيه ..وببوس دماغه .. دماغك دي ولا الماظ
علاء : فهمني يبني بس
انا : بص يسيدي ........فهمت
علاء : دماغك ابوسها
انا : دا كدا هتحلووووووووووووووو ........................

لقيت التليفون بيرن من شخص معرفه وهو اللي جابلي التسجيل الاولاني
انا : الو ..
الشخص : اخويا الغالي
انا : تكرم يحب .. بقولك اي ... وقولتله نفس اللي قولته لعلاء
الشخص : ابن حلال وربي .. انا كنت بكلمك في حاجه تشبه كدا
انا : اطربنب
الشخص : جبتلك تسجيلين تانين علي الحوار اللي انت لسه قايله ده .. افتح وتس شوفهم كدا
فتحت الواتس وشفت التسجيلين
انا : يولاد المتناكه ... دا كدا تمم قوي
الشخص : اي الكلام
انا : تصدق ب**** انت اجدع من اجدع واحد اعرفه في حياتي


Cut اقفل يبني علي كدا دا كدا عظمه قوي
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.خد تعال بس بهزر معاك لسه شويه

بعدها بيومين قاعد لوحدي في كافيه وببص علي الباب عشان مستني حد ....
وفي تمام الساعه الخامسه عصرا في احد ايام الصيف الفاجر(( انا من عشاق الصيف واللي عاوز يعاركني يعاركني))تدخل سمر من باب الكافيه يعلوها ملامح التوتر

سمر ((٢٤ سنه .... اخر مره شوفتها كان عندها ١٦ سنه بس كان جسمها فاجر نييييك رغم صغر سنها حتي ان اسمها كان سمر بزو 😂😂 ... حاليا بقي.. طول ١٦٨ سنتي.. وزن ٧٠ كيلو .. توزيع وزنها ان النص في فخادها والنص التاني في بزازها ووسطها كان برا التنسيق باين ... بزازها وطيزها مدورين ومرفوعين لفوق .. وشها 🤤🤤🤤 عيون زرقا.. خدود عاوزه تتاكل .. غمازات .. شفايفها مكلبظه .. ماخيرها صغنونه كدا ... مش محجبه وشعرها واصل لحد طيزها و كانت بيضه نيك ))

اول ما دخلت شاورتلها وجت قعدت قدامي وهي متوتره وبتعرق فشخ ... حاولت ابين اني معرفهاش وبشبه عليها
انا : سمر مش كدا
سمر بتوتر : ههووو... هو حرتك تعرفني
انا ابتسمت : انا عمر محمد
لقيت وشها حست ان تعابيرها بت مبسوطه وهيمانه كدا وبتبصلي بحب وفجاه وشها قلب من توتر لخوف ورجعت لورا كدا : عاوز مني اي قتلت اخويا وجاي تبتزني انا كمان .. انت عاوز مننا اي
انا بهدوء : اظن انك مش ملزمه انك تقعدي ... وانا مش ملزم اني اخبي اللي معايا
سمر : عاوز مني اي
انا : ١٠ دقايق مش اكتر ... وروحت مسمعها نفس التسجيل اللي سمعته لاختي لما كنت قاعد معاها وروحت مشغل بعده التاني والتالت (( وحيات امي منا معرفكو اي اللي في التسجيلات ده خليها تاكلكو كدا ))
سمر مصدومه ومتفاجاه : يعني......
انا : بالظبط ...
سمر : ......
انا : ممكن تتكلمي طيب عشان سكوتك ده غلط عليكي
سمر بدموع في عنيها كدا : هو انا ممكن احضنك
انا فتحت درعاتي بمعني نعم .. لقيتها راحت ناطه في حضني وعماله تبكي وتبربر وتتشحتف
سمر : ااااااهههههههههه.... لي يرب انا عملت اي ...
انا بطبطب عليها : معلش ... خلاص متعيطيش واهدي عشان نعرف نتكلم
سمر بتبصلي وعنيها سحرتني الصراحه : انا مش هقدر اروح البيت .. مم..مم..ممكن اجي معاك
انا : طب اقعدي خمسايه الاول كدا الاول وبعدها هنمشي

وطلعت الفون ورنيت علي الشخص اللي اداني التسجيلين
الشخص : ارغي
انا : معلش اخر طلب
الشخص : يبني متقول الكلام علي بعضه هو انت لازم تنقطني
انا : يعم متزوقش ... عاوز شقه ابيت فيها
الشخص : مواصفتها
انا : مش عارف بس المهم تكون في مكان هادي هحتاجها اسبوعين تلاته
الشخص : هبعتلك الموقع وانت اتصرف وروح
انا : مش عارف هودي جمايلك دي فين
الشخص : متقولش كدا انت جمايلك مغرقاني

وقفلت معاه وبصيت علي سمر لقيتها لسه بتعيط وتبربر
انا : يلا يستي لقينا مكان ننام فيه
سمر : معلش بس انا هحتاج لبس البسه ممكن اروح اجيب لبس من البيت واجي
انا : مظنش ان مرواحك البيت هيبقي كويس .. بصي احنا هنروح محل ملابس انا شغال فيه هنجيبلك هدوم ونمشي
سمر بتمسح دموعها : طيب خلاص يلا
انا : يلا فين ببرابيرك دي امسحي وشك كدا وروقي بدل ما يفكروني خاطفك

سمر : طيب اوك .. وقامت راحت الحمام وغابت عشر دقايق ورجعت وخدتها وروحت للمحل عند علاء
علاء ساعه ماشافها اتصدم شاورتله يخرس
انا : خدي اللي انتي عيزاه قسم الحريمي هناك اهو
سمر : اوك ومشيت
علاء : اي الكلام
انا : طلعت مظلومه فخف واسكت
علاء : اللي تشوفه
انا : بقولك اي .. عاوز فلوس عشان معيش منك اجيب سجاير حتي
علاء : افتح الدرج وخد اللي انت عاوزه .. وادي علبه السجاير اهي .. وطلا علبه سجاير مبرشمه
انا: اخلص يعلاء انت عارف اني مش بحب كدا ... ولا يعلاء انا في حاجه مستغربها
علاء : اي
انا : انت علطول في جيبك علبه سجاير مع انك اصلا مش بتدخن
علاء : ببقي شايلها ليك
انا : طب سيبك من دي .. عمرك في يوم ما رفضت تديني فلوس خالص او حتي تفاصلني ... وعمرك ما خدت من فلوس المحل هنا وفي مبلغ كبير في الخزنه .. اي الحوار
علاء : بص هو انا صراحه كنت عاوز اقولك الحوار ده بس ملقتش فرصه من ساعه ما خرجت... بص يسيدي يوم ماجيت تخش السجن انت كنت لقيتني مش عارف ادفع فلوس الكليه عشان كانو اتسرق مني نصهم (معلومه احنا كنا في كليه فاروس *" جامعه خاصه فلوسها ايمها كانت ٣٥ الف " )وانت اديتهملي
انا : اه
علاء : بعد ما انت دخلت السجن وعرفتني الحكايه كلها مرضتش اجيب سيره الفلوس دي لحد واجرت المحل ده وفتحت محل ملابس والمحل كبر واشتريت المحل والمحلين اللي جمبه وزي ما انت شايف اهو و هو اللي كان بيصرف عليك في فتره الحبس ..فهمت؟!
انا : يعني المحل ده بتاعي
علاء : اه بس باسمي هنروح بكره انا ونت ننقله ليك في الشهر لعقاري
انا حضنت علاء وبكيت بس بدون صوت زي ما اتعودت : تصدق يعلاء انت اجمل انسان انا شفته في حياتي
علاء بيضحك : وانت اجمل يا اخويا ... اوعا يلا يشاذ يلا البت تشك فينا
انا : فصلتني يبن المنايك .. بص خلي المحل باسمك عشان الجماعه وكدا وسين وجيم والدنيا مش ناقصه
علاء : خلصانه
انا : حيث كدا بقي اروح اخد من الدرج بقلب جامد ..هههههه
علاء : خد يخويا خد ...هههه
انا : معلش يسط هتقل عليك تاني .. حات حد يمسك الشفت المسائي مكاني وكدا كدا عمار ماسك الصباحي نش كدا
علاء : وانت ؟؟
انا : هغيب فتره كدا هقضي مصلحه وارجع تاني
علاء : خالصه وانا هبقي اشقر عليهم من وقت للتاني

سمر داخله علينا بعد ما جابت شويه هدوم
سمر : احاسب فين يعمر
انا : لا لا مفيش حساب
سمر : عمر انا مش عاوزه اتقل عليك
انا : يستي ولا تتقلي ولا حاجه انا كدا كدا المحل بتاعي هاتي اللي انتي عيزاه وقيسيه وملكيش دعوه بالحساب
سمر : حيث بقي ان المحل بتاعك يبقي هاخد كتم حاجه كمان ...هههههه ومشيت
علاء : يسط انا حاسس ان في حاجه غلط ... دي مش شخصيه شرموطه خالص
انا : حصل بص انا هسمعك حاجه كدا .. وسمعته التسجيلين اللي الشخص الغامض بعتهملي ...
علاء : يدين اميييي يجدععااان..... احاااا ...كسم القرف بجد اي ده
انا : شوفت
علاء : يديني يسط .. انا هرجع بجد ... وانت هتعمل اي
انا بشر : **** يقدرنا علي فعل الخير
علاء : اخوك في ضهرك لو عوزت اي حاجه انا سداد
انا بخبطه علي ضهره : اصلي يحب

سمر جت علينا : يلا ولا اي ؟!
انا : يلا يست ... عاوز حاجه يصحبي
علاء : تشكر يزمكس


وسيبت علاء وطلعت انا و سمر علي الشقه اللي اخينا ((هنسميه اخينا عشان منتلغيطش ))بعتلي الموقع بتاعها ورنيت عليه
انا : يسط انت باعتني الشقه منغير مفتاح
اخينا : تصدق انك علق يعني خليتني اسيب الوليه عشان ميتين امك مش عارف مكان كسم المفتاح
انا : انجز يكس الدنيا سقعه
اخينا : تحت السجاده اللي قدامك ومترنش تاني
انا : تشكر يزمكس ليلتك حمره يلا

وجبت المفتاح وفتحت الباب ودخلت قعدت الف في الشقه لقيتها شقه بسيطه خالص اوضه وصاله وحمام صغير ومطبخ
الاوضه فيها سرير كبير ودولاب وكمود
الصاله فيها كنبه بتتفرد سرير

فتحت الدولاب لقيت هدوم علي مقاسي بالظبط
وطلعت الفون ورنيت عليه تاني
انا : يعلق باعتني شقه اوضه واحده وانا معايا حرمه
اخينا بيتكلم وهو نايم : انت علق يلا منت مقولتش ... جبتلك هدوم في الدولاب و البوتجاز عليه فرخه مشويه كلها وانت ساكت .... وقفل في وشي
انا : يبن العرص
سمر جت عليا وهي مكسوفه : عمر مفيش غير اوضه واحده هننام ازاي
انا : يستي متشغليش بالك .. الكنبه بتتفرد سرير هنام انا عليها وانتي نامي في الاوضه اوك
سمر : اوك
انا : في فراخ جوا عالبوتجاز سخنيها وحتيها عشان ناكل
سمر مكسوفه اكتر : مهو ..مهو ..
انا : متنطقي يبنتي في اي
سمر : انا مش بعرف اولع البوتجاز .. ولا بعرف اعمل اي اكل
انا متنح : انتي بتهزري ؟!
سمر : ......وكسوفه نييككك ومشقادره تنطق ...
انا : خلاص خلاص ... هقوم انا اسخنهم
وقومت سخنتهم وظبط الدنيا وطلعت حطيت الاكل ... وهي كانت غيرت ولبست بيجامه بيت ...... وطلعنا اكلنا واحنا بنسمع فيلم ولمينا الاكل سوا وطلعنا نسمع فيلم وكنا فاردين الكنبه سرير وانا كنت نايم وهي كانت قاعده علي طرف السرير ولقيتها بتميل كدا وراحت نايمه علي صدري (( مش محن لا ... هي كانت نامت فعلا )) وفضلت كدا نص ساعه وانا صراحه كنت بدات اهيج بس مسكت نفسي عشان متقولش ان انا بستغلها وكدا (( لما تعرفو حصلها اي قلبكو هيتقطع عليها )) ... وبعدين صحيت

سمر : اسفه مخدتش بالي ونمت عليك
انا بابتسامه : لا ولا يهمك
سمر بتقرب عليا براحه وشفيفها بترتجف وحاسسها متوتره سنه بسيطه ...
انا تلقائي لقيت نفسي بقرب عليها وعيني بتغمض براحه ....
هوب مسكنا في شفايف بعض وهاتك يا بوس بقي وعمالين نبوس في بعض وهي نايمه فوقيا وايدي قافشه في فردتين طيازها ... هوب روحت قالبها وبقيت انا فوقها وشغال مص في شفايفها وروحت نازل علي رقبتها مص ولحس وايدي شغاله تدعك في بزازها وبتخلعها البيجامه ومكنتش لابسه برا .. ورحت رايح علي ودنها امص فيها
همست في ودنها : بحبك .. لقيتها زي ماتكون اتكهربت وروحت نازل علي بزازها وحاتك يا مص وادور لساني حولين حلمات بزازها الوردي ..ونازل بلساني علي بطنها الحس كل جزء فيه لحد ما وصل لحد البنطلون روحت شاده مره واحده مخلعهولها هو والكلوت في مره واحده ونازل لحس في كسها واعضعض في شفراته و امص في زنبورها
سمر : اااهههه ..... امممممم ... مص كمان مص كمان...... واديها علي راسي بتشدها علي كسها اكتر وكانها بتقول كمل متوقفش ومره واحده لقيت رجلبها بتقفل علي وشي ووسطها بيترفع لفوق بتنطر في وشي
وقفت وخلعت هدومي كلها وروح مرمي فوقيهيا ونازل مص في شفايفها و ايدي الشمال علي بزها و ايدي اليمين بتعدل زبري علي كسها وروحت قايم من فوقيها وعامل رجليها سبعه ٧ وروحت مدخله

وهنا حدث ما لم اكن اتوقعه طبعا هي مفتوحه .. فمفيش ددمم .. لقيتها اول ما حطيت بتاعي في كسا بدات تعيط مع اني محطيتوش جامد ... اسال نفسك لي بقي ... لانها شافت انها كدا مجرد اي .. بلاعه لبن ...

روحت انا من سكات مطلع بتاعي وموطي جايب هودمي وهدومها ومديتلها هدومها : لو متضايقه البسي هدومك وانا هعتبر ان ده محصلش
سمر وهي بتعيط وتتشحتف : انا بس .. انا بس كان حلمي ان تبقي اللحظه دي بيني وبينك في الحلال ومتشوفنيش زي ما انت شايفني دلوقت ... وانا اصلا مليش ذنب مليش ذنب ... وراحه مفتوحه في اعياط

روحت نازل واخدها في حضني : بس خلاص بس ... انا مش شايفك وحشه باللعكس انتي جميله .. جميله قوي لابعد الحدود بس الظروف كانت وحشه معاكي .. وانا مقدر كل ده ... لو رجع بيا الزمن تاني علي اني اختار بينك وبين منه هختارك انتي ...وروحت بايسها علي راسها ...
سمر : شكرا ليك بجد
انا : بس يبت محدش بيشكر اخوه .. وانتي من دلوقتي اختي
سمر : ممكن ممكن ممكن تعتبرني مراتك
انا حضنتها اكتر : لا مش هعتبرك مراتي انا هتجوزك بجد
سمر طلعت من حضني وبصتلي بسعاده : بتتكلم بجد
انا : اه بجد .. وعد مني بكرا يكون المأزون هنا وهخدك اعملك احلي شهر عسل كمان
سمر قامت تتننطط من الفرحه وتقول هي هيييي ....وانا شفت السعاده والبراه في عنيها برأه صادقه وفرحه غريبه

انا بضحك : طب اي... جوزك تعبان ... وبشاورها علي بتاعي
سمر : وانا هريحهولك يحبيبي وانا ليا مين غيرك وراحه نازله علي ركبها وقعدت تمشي لسانها عليه وراحه مدخلاه في بقها وقعدت تمص فيه يجي خمس دقايق لحد ما حسيت اني هنزل روحت مطلعه من بوقها وروحت شايلها وحاططها علي السرير

المؤلف : انا تعبت من الكتابه كفايه كدا
القراء : خخخخخخخخخخخخ كمل يكسمك بدل ما نطلع ميتينك
المؤلف : خلاص يجدعان اي العنف ده ..نكمل

وحطيتها ورفعت رجليها ٧ تاني وحطيت بتاعي وقعدت انيك بتاع ربع ساعه وجبت جواها ونمت انا وهي في حضن بعض

........... وتوته توته خلصت الحدوته ((الجزء))


انجوووووييي يا احلي نسوانجيه عالكوكب 👙👙❣

الجزء التاني

...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 .........
...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 .........
...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 ........

مساء الخير او صباح الخير علي حسب ما بتقرا ايها المتابع الجامد فشخولا ... احب اقول لكل حد دعمني .."* بحبك نييييك *" بس كدا كفايه رغي بقي خش في المهم



صحيت تاني يوم الصبح عالساعه ١١ او ١٢ كدا وببص جمبي لقيت سمر جمبي ((انا لسه واخد بالي انهم سمر وعمر ... جامده 😂😂 )) وفضلت باصص لوشها اللي شبه الملايكه .. خطفت قلبي بنت الكلب

سمر بتفتح عيونها وبتفوق : صباح الجمال يقلبي

انا بنت الكلب فتحت عينها بقت اجمل وانا تقريبا فقدت النطق : .....

سمر بتمشي ايديها قدام وشي : يبني

انا : هاه

سمر : دا انت ضايع

انا : كنتي بتقولي اي

سمر : بقولك صباح الجمال يقلبي

انا : جمال اي بقي هو في جمال غيرك (( انا كيوكي بقولكو اني بدلعها عشان هوريها ايام سوده .. الصبر الصبر ))

سمر مكسوفه وحضنتني : ممكن اسالك سؤال

انا حاطط ايدي علي راسها وهي في حضني : اسالي

سمر : هو انت بتحبني ولا مشفق عليا ولا شايفني فرصه ولا واخدني سكه عشان تنتقم

انا اتنهدت : انا مش هكذب عليكي انا في الاول كنت مخطط اني اخدك سكه انتقم بيها .. بس لما عرفت انك مظلومه صعبتي عليا.... اما بقي لما شوفتك سحرتيني وحبيتك

سمر وهي لسه في حضني : شكرا انك انقذتني ... انا بحبك قوي ... وهفضل طول عمري تحت رجلك عشان اشوفك سعيد

انا : انا مش عاوزك تحت رجلي .... انا عاوزك جوا قلبي ... وتحتويني وقت ما احتاجك وتكوني زوجه صالحه ليا

سمر بعدت عني : يععني انت مش بتهزر لما قولتلي انك هتتجوزني

انا : لا مكنتش بهزر

سمر وهي زعلانه من نفسها وباصه في الارض : حتي لو كنت ..

انا قاطعتها : ميهمنيش انتي كنتي اي .. انا يهمني انتي هتكوني اي .. وهتعملي اي عشان تحافظي عليا .. كزوج و حبيب

سمر حضنتني وبكت : ممكن متسيبنيش ومتهملنيش ابدا

انا بطبطبب عليها : حاضر

سمر : اوعدني

انا : وعد ... قومي يلا جهزيلي الحمام عشان ناخد دش كدا ونفوق ونشوف هنعمل اي

سمر : حاضر ... وقامت سمر وجهزت الحمام ودخلنا اخدنا دش سوي (( دش محترم خالي من اي ملامسات وملاطفات ....خخخخخخخ اماااال )) وطلعنا حضرت الفطار عشان هي بهيمه في عمايل الاكل

واحنا قاعدين بناكل دار بنا الحوار التالي

انا : بقولك اي

سمر : نعم

انا : قومي البسي لبس خروج عشان هبعت اجيب المأذون

سمر : دلوقتي ؟؟

انا : اه دلوقتي

سمر قامت وقفت متوتره : بس انا بس انا مش جاهزه دلوقتي

انا ضربتها علي طيزها : ابقي استعدي بعدين يروح امك ... يلا يبت بلاش لكاعه ... ولو عاوزه تنزلي تجيبي هدوم انتي عارفه سكه المحل

سمر : طب انا عاوزه انزل اجي حجات ستات اعمل اي

انا : حجات ستات ؟! ،.... انتي لي محسساني اننا كنا بنصلي سوي امبارح عموما يستي هكلملك مرات واحد صاحبي تنزل معاكي .. مرضيه ؟!

سمر : طب كلمها علي ما اغير هدومي .. ومشيت



رنيت مع علاء

انا : الو

علاء : صبح صبح يعم الحج

انا : دا انت شكلك رايق بقي ... عملت اي بالليل يخلبوص

علاء : **** يخليلنا الفيجرا

انا : هههه دا انت شكلك رايق بقي .. صحصح معايا كدا عشان يومنا طويل

علاء : طويل لي يعم اي اللي طوله

انا : اصل انا نويت اتجوز

علاء : يا الف انهار ابيض ... ومين كئيبه اقصد سعيده الحظ

انا : سمر

علاء اتخض : سمر مين ... سمر بزو؟؟

انا : خف لسانك انت بتتكلم عن مراتي .. عشان هطبق وشك

علاء : متتحمش قوي كدا ..دا كانت...

انا قاطعته : كانت ... كانت وغصب عنها ... فمتنخورش وتقول كلام انت مش قده ومش حمل عواقبه عشان منخسرش بعض ويقولو خسرو بعض عشان نسوان

علاء : يسط انا بس عامل عليك وعلي كلام الناس

انا بعصبيه : كسم الناس .. هناخد منهم اي غير الكلام والتهزيق ونظرات الاحتقار علي حجات احنا معملنهاش ... مش خوفي من كلام الناس علي اختي ده هو اللي ضيع من عمري ٨ سنين وضيع مني مستقبلي وضيع مني حب حياتي و ضيع مني الكليه اللي كنت بحلم بيها ... كسم الناس لكسم كلامهم ... نبره صوتي هديت ... عالعموم انا كنت عاوز منك حاجه وخلاص شكلي كدا غلط لما كلمتك ... وكمان شكرا علي الفلوس انا مش محتاجها ولا هي ولا المحلات وال٧٢ الف اللي ليك عندي هردهم لحضرتك في اقرب وقت

علاء : طب اهدي بس براحه العصبيه غلط عليك ونت عارف

انا بهدوء : متشكر لنصايحك يا دكتور علاء ... سلام



وقفلت في وشه وأنا مبضون ومش شايف قدامي ورنيت علي اخينا (( هتتصدمو لما تعرفو هو مين))

اخينا : ارغي

انا : بص انا عندي منك طلب بس انا مكسوف اقولهولك

اخينا : ياتي بطه .. مكسوفه .. ارغي يعلق وخلص

انا : عاوز منك تسدلي فلوس علاء و هبقي ارجعهملك بعدين

اخينا : قل باصله معاك ؟

انا : تقدر تقول كدا

اخينا : وهو ده اللي انت مكسوف منه ؟؟

انا بحسره علي نفسي : اه

اخينا : قسما ب**** لو سمعت صوتك ده مهزوز تاني هخرب الدنيا .... ولا .. اظبط كدا ... كسم الفلوس انت عارف ان عندي فلوس لو قعدت اصرف فيها انا وولادي واحفادي واحفاد احفادي واحفاد احفاد اخفادي مش هيخلصو .. فمتتنكلهاش وتقولي مش عارف مكسوف ومنيوك

انا : **** يزيدك يصحبي

اخينا :عاوز كام اخلص ... ولا اقولك هبعتلك انا فلوس وانت اتعامل ..وقفل في وشي



قعدت ساكت خمس دقايق لقيت ماسج علي الفون بان في تحويل دخلت اشوف لقيته محولي مليون جنيه



روحت رانن عليه

اخينا : وصلك التحويل؟؟

انا : وصل يخويا

اخينا : حاجه تانيه

انا : كنت عاوز اعزمك اني هتجوز انهرده

اخينا صوته باين فيه الفرحه : بتتكلم بجد

انا : اه وكنت عاوزك جمبي

اخينا : احا يلا استناني بقي اجيلك من القاهره (( نسيت اقولكم اني من اسكندريه ))

انا : متعرفش حد بتاع ملابس حريمي عشان البت عاوزه تروح تجيب هدوم وكدا

اخينا : بص خليها تنزل شارع سعد زغلول عند مول الفلكي في محل اسمه .... بس خليها تقولهم انها تبعي وملكش دعوه بالباقي

انا : اصلي نييكك

اخينا : طب بقولك اي بقي ... انت تروق كدا .. وتاخد بعضك وتروح عند اي صالون نضيف كدا وتروح تروق علي حالك وسيبلي انا الليله دي .. هبعتلك عربيه تاخدك ... وعربيه تاخد المدام توديها تظبطها .. ومتخافش سواق عربيه المدام هتبقي ست

انا : مش عاوز اتقل عليك يخويا

اخينا : يلا يمنيوك اقفل عشان الحق اجهز واجي

انا : اصلي يحب ..وقفلت معاه



بعد نص ساعه وصلت عربيتين مرسيدس اسود واحده سايقها راجل والتانيه سايقها ست ومعاها وره ست كمان لابسه عبايه خليجي وطرحه واسعه (( هي مش خليجيه ولا حاجه بس ده لبسها لانها محترمه )) ونزلت الست دي وجت عليا ووقفت بعيد شويه عني بحيث اعرف انها مش بتسلم وكدا

الست : انت بقي عمر اللي اخينا (( تصدقو صعبتو عليا هعرفكو هو مين )) انت بقي عمر اللي زيدان مصدعنا بيه (( ايوا بالظبط كدا هو زيدان الحيني .. مندوب عزرائيل بس بعد ٨ سنين من اخر احداث قصه الفرصه الاخيره ))

انا : اه يستي انا اللي مصدعكو بيه وحضرتك مين معلش متشرفتش بمعرفتك

الست : انا لجين ... حرم زيدان بيه

انا : حرم مين .. انتي لحقتي تيجي من القاهره ...

لجين باستغراب : قاهره اي؟!

انا : امال هو كان نايم مع...... (( وسكتت في دماغي يدين امي .. **** يرحمك يزوز يا اخويا))

لجين : هو حضرتك بتقول اي

انا بتوتر : اصل هو في القاهره .. ففكرت حضرتك هتبقي معاه

لجين بتضيق عنيها : مش مطمنالك مش عارفه ليه

انا بلجلجه في الكلام : مش مطمنه ليه يستي ... انا انا داخل اخش الحمام واجي ....



وسيبته ودخلت اوضتي جري ورنيت علي زيدان ((اخينا))

زيدان : عاوز اي يعم الزفت مش عارف تضبر لما اجيلك

انا : اتكلم مع عمك عمر حلو يحيوان

زيدان : عمك؟؟ .. دا انت بتعرف تروش اهو وديني لاوريك لما اجيلك مين عم مين

انا : متزعلش مني بقي لما اقول لمراتك انك كنت نايم مع واحده تانيه غيرها امبارح

زيدان بخوف وتوتر (( مندوب عزرائيل علي نفسه امام الحريم طله بيقلب قطه )): احا هي جاتلك بنفسها ... يسط اغزي الشيطان اهدي ... وبعدين متقولها مش هتصدقك

انا : اممممم .. هو انا مش اتعلمت منك وبقيت بسجل كل المكلمات

زيدان : يعم اهدي **** يخرب بيت معرفتك ... هتفضحني

انا : في الحرام يزيدان .. في الحرام

زيدان : يعم وربنا متجوزها

انا : احا ادي كمان زله ... متجوز عليها في السر يزيدان .. في السر

زيدان : يسط امسك العقل دي لو عرفت هتقتلني وتيتم عيالي

انا : احتين يزيدان .. ومخلف في السر يزيدان .. يلاهوي يولاد

زيدان : عاوز اي يعم اخلص

انا : انا مش ببتزك ولا حاجه لا سمح **** .. انا عاوز فيلا الغردقه

زيدان : لا .... كله الا فيلا الغردقه

انا : استعنا عالشقا ب**** ... بزعق .. يست لجين

زيدان : ابوس ايدك اسكت ... حاضر حاضر خلاص

انا : ومرسا (( اللي ميعرفش مرسا ... فدي بقي العربيه بتاعه زيدان ** وصفها في قصه الفرصه الاخيره الجزء السادس تقريبا .. المهم انها لامبورجيني ٢ راكب سوده ومتعدله تعديل ابن متناكه ... زيدان بيحبها اكتر من امه ))

زيدان : لا روح قولها احسن

انا : استني لحظه كدا ... انت كنت قايلي انك متجوز ٢ اصلا .. والكلام ده من ٥ سنين ... وانت اصلا متجوز لجين من سنتين ... احا يدنيا ... يعني متجوز ٢ من وراها ... هي لجين دي مش كانت خبير التعزيب في الفرقه بتاعتك .. قابل بقي يدكر .. هتوحشنا

زيدان : هبعتلك مرسا حاضر .. تحب تاخد غيراتي الداخليه كمان ؟؟

انا: لا يعم كدا كفايه .. ابقي حات بقيه نسوانك نتعرف عليهم في الفرح بقي

زيدان: ينعل ابو اليوم اللي شفتك فيه يخي .. وقفل في وشي

انا لنفسي : مكان من الاول لازم تظهرو اسوء ما فينا 😂😂



وطلعت لقيت سمر مشيت مع لجين وانا ركبت مع السواق التاني وخدني وداني لمرجز استجمام ... ويدين امي عالعظمه هذا ما لم نسمع به من قبل ... سبا و ساونا وجاكوزي وليله كبيره سعاتك وجت فقره المساج ودخل الاوضه ولقيت لوحه متعلقه مكتوب عليها " الرجاء انتزاع ملابسك و استخدام البشكير المجاور للوحه والنوم علي السرير " خلعت هدومي ولبست البشكير ونمت عالسرير خمس دقايق حضرتك وكنت انا بشخر (( انا لو نمت عالسرير ٣ دقايق منغير صوت ببقي عامل زي البرميل المدلوق )) صحيت من النوم علي ايادي ناعمه بتدلك جسمي ببص حوليا

انا : احا انا دخلت الجنه امته (( حضرتك انا فوقت من النوم لقيت نفسي حوليا ٤ نسوان .. نسوان مين حضرتك دا ملايكه ))

ال٤ نسوان في نفس واحد: هيهيهيهي ((ضحكه رقيعه))

واحده منهم : لا يعم ولا مليكه ولا بلح .. احنا اللي هنعمل المساج .. انا سميه (( ٣٤ سنه بطايه كدا مربربه .. طول ١٦٧ سنتي بيضاااااااء زي الشمعه ..شعرها اصفر دهبي طويل .. عنيها رمادي .. خدود حمره ... شفايف منفوخه .. حاجه كدا تشوفها تشخر من جمالها )) ودي سماح (( ٣٢سنه حاجه كدا فلاحي فلاحي يعني .. طول ١٥٥ بيضه زي سميه ونفس لون الشعر والعيون ... بس دي بقي تخينه وبزازها وطيازها كبااار ومدلدلين شويه .. وعندها ترهلات وكرش ))ودي ساندي (( ٢٥ سنه حاجه كدا مظبوطه عالشعره ... طول ١٧٢ سنتي .. نفس اللون والشعر والعيون .. بزازها زي الرمانه كدا ومرفوعه لفوق .. طيزها قد كوره القدم ومدوره وكانها مرسومه بالمسطره )) ودي سيليا (( ٢٠ سنه حاجه كدا عود قصب وحياتك .. طول ١٧٧سنتي .. نفس اللون والشعر والعيون .. بزازها برتقانه صغيره .. طيزها قد الشمامه المتوسطه )) (( خليك فاكرهم عشان هيكملو معانا ))

انا : انتو خوات مش كدا

سميه : اه عرفت منين

انا : حضرتك العيون الرمادي اصلا نادره وانتو الاربعه عيونكو رمادي ..فمستحيل تكون صدفه .. او تكون لنسيز بقي

سميه باستنكار : حضرتك؟؟ ... انت متاكد انك تبع يوكي (( الاسم التاني لزيدان ))

انا : ااااهههه انتو منهم ...طب تعالي بقي ..



وروحت قايم ماسك شفايفها في بقي وزانقها في الحيطه وهاتك يا دعك ايدي اليمين علي بزها الشمال ويدي الشمال عند كسها لقيت انها من غير اندر حتي تحت البشكير (( في دماغي ... الحاجه الوحيده اللي عملتها صح ياد يزيدان منيوم معرفتك )) حسيت بحاجه تاعمه ولزجه علي بتاعي .. ببص لقيت سماح (( الفلاحي)) ماسكه بتاعي وبتمص فيه .. ولقيت حاجه بحضني وتحك فيا من ورا اتاريها ساندي (( المظبوطه)) استغربت ان سيليا مش معاهم ببص لقيتها بتمص في رقبتي وايديها علي حاجه ممكن تهيجني (( الا الطيز انا مش بسكلته )) ... (( حضرتك انا في الوضع ده جبت في ٥ دقايق ... احا انا حرفيا كل مراكز الاثاره عندي بيتحسس عليها .. انا طبعا اتكسفت نوعا ما ))

سميه بهزار : انت زعلان انك جبت في المده دي ... دا انت تحمد **** انك جبتها ... اخر حد وصل معانا احنا الاربعه المده دي كان صاحبك وعملها مره واحده بعدها حرم 😂.. لقيتها بتديني حبايه زرقه .. خد دي واستنا ربعايه

انا من سكات خدت الحبايه هما نيموني علي السرير وبدا يعملولي مساج من غير اغراء .. وفكولي جسمي كله بعد ربع ساعه كنت حاسس ان جسمي فيه كميه نشاط غير طبيعيه لانهم كانو خلصو المساج + مفعول الحبايه بدا يشتغل وحاجه عنب العنب يعني ولقيتهم وقفو قدامي صف جمب بعض

سميه : اختارلك واحده ... انا (( وبتعض علي شفايفها وبتحط ايد علي كسها وايد علي بزها كانها بتداريهم ))

سماح : او انا (( وبتحط صوبعها في بوقها وبتمصه وبتصلي بصه بنت حرام .. ومميله بجسمها لقدام ))

ساندي : او انا (( بتبصلي بصه حمدي الوزير واديها بتسقف علي طيزها ))

سيليا : او انا(( ونزلت فتحت حوض مسطره... لو مش عارف يعني اي حوض مسطره هي ببقي فارده رجل لقدام ورجل لورا بتخلي الطيز تبقي مدوره .. وده دليل علي المرونه يعني ))



انا : دا اصعب من امتحان الثانويه .. هاخد دي (( وشاورت علي سميه ))

سميه : هتقدر

انا : عيب عليكي احنا خبره برده

سميه : طب خد سيليا اهو حاجه علي قدك

انا : احا انتي مستهونه بيا .. وروحت موطي شايلها علي كتفي ... يلا يمره .. ومشيت وبعدها رجعت تاني ناحيه سماح.. لمؤخذه بس الاقي فين مكان فاضي معلش

سماح : اطلع من الباب تاني اوضه شمال

انا : شمال.. تمم يلا هي باينه من اولها ..



وروحت واخد الاخت سميه وهي عماله تعافر وتتكلم بلبونه : نزلني يمتحرش يمغتصب

انا : تصدقي فكره .. انا عاوز اغتصبك فعلا ...



دخلت الاوضه لقيتها زي اوضه الفندق .. روحت راميها عالسرير ونااطط فوقها وكنت بقطعها حرفيا وحض وخربشه وتعوير لدرجه ان شفتها جابت ددمم .. ونازل تفعيص في بزازها بايديا الاتنين وهي كل اللي عليها تعيط وتقولي ارحمني روحت مخلعها البشكير ونازل لحد كسها لقيته غرقان روح قايلها : منتي عاجبك اهو يشرموطه

وروحت نازل في كسها مص ولحس .. وبدخل لساني جوا .. وبسم ** مشاء ** كسها نفق ..وعمال اعض في شفرات كسها وزنبورها علي خفيف.. وبضربها بايدي علي طيزها وبزازها وبلسوعه وهي بتعيط ... وببص جمبي لقيت في ملايه روحت قايم مقطعها علي شكل حبال وروحت مربطها علي الدوجي ستايل (( وضعيه الكلب )) وروحت راشق زبي في كسها مره وحده

سميه شهقت : اااهههه عورتني

انا روحت رازعها علي طيزها جامد حمرت مكانها : اخرسي يكسمك

سميه بشهقه وعياط : حاضر حاضر

وفي تلك اللحظه ومن سوء حظ الاخت سميه وقعت عيناي بن المنيوكه علي خرم طيزها .. روحت رايح ادخل صبعي فيها .. وعلي عكس ما كنت مفكر ... طلعت مقفوله

(( المفروض بقي كاي راجل جنتل افتحها بصباع واحد وبراحه و احط كريم او حاجه ناعمه تزفلط وبتاع ... دا عند امها )) روحت راشق صبعي كله مره واحده عالناشف (( طبعا الحوار كان صعب بس متعورتش لاني كنت قاصص ضوافري ))

سميه : اهههههههههههه طيزي للاااا ... ب**** عليك ارحمني طيزي لا

انا روحتت مطلع بتاعي من كسها ومدخل صوابع ايدي : بس يمومس يبت المتناكه...



وروحت مطلع صوابعي اللي غرقانه من عسل كسها وروح قعدت ادخل صباع وبعدين اتنين وبعدين التالت ... طبعا بطريقه وحشيه وغشم زي البهايم بالظبط .. وروحت مطلع صوابعي وظابط زبري علي فتحه طيزها بالظبط وقعدت ازق فيه وهي عماله تصوت وتعيط وانا ولا هنا.. لحد ما دخل نصه وروحت موقف دقيقتين وروحت مكمل تاني لحد ما دخل كله ..... وقعدت احركه براحه الاول.. لحد ما لقيت ان طيزها ريحت وبقت مريحه روحت مخرجه مره واحده

سميه : لي بس خرجته لي

انا روحت ناتشها علي طيزها : بس يكسمك مسمعش صوتك تاني ..

ومن هنا بدات مرحله اخري .. ادخله مره في كسها ومره في طيزها اخرجه من طيزها ادخله في كسها وطلعه من كسها احطه في طيزها



هوب اغمي عليها .. حاولت افوقها معرفتش روحت فاككها وناديت البنات جم وفوقناها وقعدنا سكتين حوالي دقيقتين لحد ما سكتت الصمت ده سميه

سميه : تصدق وتؤمن ب**** ..(( انا بقي توقعت اني هتناك شتايم )) انا اول مره استمتع كدا

انا بقعد بتعالي وبحط رجل علي رجل : انا اصلا جامد

سميه : اطلعو يبنات معلش عاوزه اقعد مع حبيبي شويه ... وطلعو

انا :(( في دماغي حبيبك .. احا .. دا كدا عظمه قوي )) اتفضلي يست الكل عاوزه مني اي

سميه : مفيش بء لقيتك لسه مجبتش قولت نكمل

انا : ولو كملت مش هجيب

سميه حطت ايديها في وسطها : لي يخويا .. كنت وحشه ولا وحشه

انا : يست دا انتي تعجبي الباشا بس انا كيفي مش كدا .. انا بحب الحنيه والدلع والرومانسيه

سميه : قول كدا بقي .. يسيدي عاملني بحنيه

انا : ساعتها انتي متتمتعيش وانا اتقفل فمجيبش برده ... سيبك سيبك انا كدا كدا دخلتي انهرده

سميه بزعل ودلع طفولي سيكا : يعني هتنسي سومه حبيبتك

انا بوست راسها: لا يستي مش هنساها .. ويلا عشان منتاخرش .. وبعدين تكملي اي دانتي جسمك مفيهوش حته مش حمره من الضرب او الربط

سميه : علي قولك .. يلا

وسندتها وخرجنا لحد الباب بس قبل ما نخرج من الاوضه سمعت صوت عياط انا وهي فبصينا لبعض وحطبنا ودنا علي الباب و سمعنا صوت سيليا بتعيط وتتكلم مع سماح

سيليا بعياط : اشمعنا انتو علطول بيجيلكو ناس ... اشمعنا انا اللي مفيش حد بيعبرني

سماح : يحبيبتي اهدي .. عادي .. انتي بس اهتمؤ باكلك وهتلظلظي وهيبقي الرجاله عليكي كدهو

سيليا : مش بعرف اكل من القهره اللي انا فيها



عندي انا وسميه

انا : بقولك اي .. انا عاوز البت دي

سميه : لا يحلو دي متستحملش ... دي فرخه بيضه .. مش حمل بهدله

انا : متخافيش مش هبهدلها

سميه : براحتك .. وراحت بيساني علي علي خدي (( انا بحب بوس الخد اكتر من البق 🙂🙂))



خدتها وطلعتلهم وسيليا مسحت دموعها

انا بكلم سميه : شاطره تقوليلي مش هتقدر مش هتقدر طالعه بتعرجي منغير ما انزل نقطه لبن

سميه : طب اتهد واسكت طيب .. هتطلع عليا سمعه اني بفرهد بسرعه ... منت اللي حمار بقالك ساعه جوه

انا : انا عاوز حاجه صغيره لسه بصحتها كدا ... لقيت ساندي هتقوم ... انا عاوز سيليا

سيليا وسماح وساندي بصدمه : نعم

سماح : لا يخويا احنا مش مستغنين عن البت

انا بصيتلها بصه عدم اهتمام : حد خد راي ميتين امك

سماح مكسوفه او مصدومه من الرد ايهما اقرب : براحتك اسفه

بصيتلها من فوق لتحت وروحت رايح ناحيه سيليا اللي حسيتها خافت مني (( من اللي شافته في اختها ))روحت مبتسملها ابتسامه صافيه بريئه ورحت موطي شايلها من علي الارض زي الطفله وروحت طابع بوسه علي جبينها ... وختها ورايح ناحيه الوضه ووقفت علي باب الاوضه

انا : مش عاوز ازعاج .. لو حد خبط باي سبب واي حجه .. هطلع ميتين امه



ورحت قافل الباب برجلؤ وداخل حاطط سيليا علي السرير ونايم جمبها وباصصلها ومبتسم وساكت

سيليا : احم

انا : قلبي يجدعااانن.. قوليها تاني كددا

سيليا مستغربه : هي اي

انا : الاحم

سيليا : عجبتك الاحم

انا : عجبتني ... دي غسلني من جوه .. وسحرتني وقتلتني



وبقرب عليها براسي براحه ناحيه شفايفها وهي غمضت ولقيتها سايبه خالص وشفايفها بتترعش وروحت واخد شفايفها في بوسه يجي خمس دقايق .. بوسه لطيفه وهاديه لابعد الحدود .. حتي اننا مكناش بنتكي علي شفايف بعض .. وادي كانت شغال لعب في بزازها الصغيرين دول وبعدت عنها لقيتها بتبصلي وهيمانه خالص وكانها في عالم تاني اصلا ... روحت واخدها في حضني تاني قربت من ودنها وروحت هامس بصوت واطي : بحبك

لقيتها اترعشت رعشه بسيطه كدا

(( نظرا لان انا بدات اتبضن فهنتجاوز المشهد ده في السريع كدا وانتو ابوقو تخيلوا بقيته بنفسكم ))

قعدت معاها ساعه جبت انت فيهم مرتين وهي ٣ واخدنا دش سوي وطلعنا واحنا حاضنين بعش زي العشاق

سميه : سيدي يسدي .. اي الدلع ده كله .. هنيالك يست سيليا

سيليا اتكسفت وسابتني بحيث اشوف مصالحي انا بقي

انا : الا فين تليفوني

سماح : اتفضل

انا : شكرا .. ببص في التليفون لقيت كميه مكلمات غريبه ١٠ من زيدان ... و ١٦ من ماما .. و٨ من اخويا .. و٦ من جدو ابو امي ... ورقم غريب رن مرتين

روحت رانن علي زيدان

انا : الو

زيدان : عجبتك المفاجاه

انا : عالطلاق انت اجدع من امي

زيدان : طب اخلص واجهز .. انا بعتلك البدله والعربيهه اللي هتروح تجيب بيها العروسه .. وتعال عشان محضرلك مفجاه تانيه

انا : طب اقفل بقي عشان في حد بيرنن

وقفلت معاه ورديت علي الل بيرن وكان ارقم الغريب اللي رن مرتين

انا : الو

الشخص: دا رقم عمر

انا : اه اتفضل مين حضرتك

الشخص : بقي يواطي يبن الواطي كل ده متسالش عليا

انا : وانا اعرف ميتين كسمك منين عشان اسل عليك .. شعب ابن متناكه .. وقفلت في وشه



سميه : مين ده

انا : واحد بيحكها وبيستخف دمه ... استني دا بيرن تاني .. عجبك التهزيق يروح امك

الشخص : مهو العيب مش عليك العيب عاللي رباك .. انا جدك حمدان يا حيوان يا ابن ااكلبه

انا : ((في دماغي . جدي حمدان ده يبقي ابو ابويا وراجل تقيل فالصعيد ... بس هو مقاطع ابويا .. ابويا اللي غلطان علي فكره وجدي ده راجل سكره اصلا .. شفته مرتين تلاته في حياتي كلها .. بس بحبه لله في لله كدا )) لمؤخذه يجدي فكرتك حد بيعاكس .. مكنتش اقصد اشتم حضرتك يا جدي(( جاب ورا ))

جدي حمدان : اي جدي دي يلا .. دا انا اصغر منك .. متكبرهاش في دماغي وتخليني اتجوز انهرده

انا : ايوه يحمدان يشقي .. هههه .. بترن لي بقي

حمدان : واطي واطي يعني

انا : اخلص عشان انا مزاجي رايق ومش عاوزه يتعكنن

حمدان : للدرجادي البنات بس طوك

انا اتصدمت واتفاجات واتوترت سعاتك: بنات .. بنات اي

حمدان : متلفش وتدور .. انا اللي باعتهم اصلا

انا : يعني مش زيدان

حمدان : منا اللي كنت باعتهم لزيدان برده

انا : وانت تعرف زيدان منين

حمدان : تعرف جدك حمد **** يرحمه

انا : اه اللي كان صاحبك الراجل الطويل الرخم ده

حمدان : اتلم يوسخ الراجل مات .. اهو ده بقي يبقي جد زيدان

انا : يعني انت اللي باعتلي البنات ..

حمدان : اه

انا : يعني انت تعرفهم ..

حمدان : اكيد

انا : يتري ستي عارفه الكلام ده ولا لا

حمدان : يبن الوسخه .. ستك لو عرفت حتحطني في الحمام وتكب عليا مايه نار

انا : ابتزك انا بقي واخد منك حاجه زي معملت في زيدان

حمدان : خدت منه اي

انا : فيلا في الغردقه وعربيه من عربياته

حمدان : بلاش فيلا الغردقه دي

انا : لا هي كبرت في دماغي وخدتها خلاص .. ارجع فكلامي يعني

حمدان : يبقي تستحمل

انا : خلاص مش هبتزك .. ولا اقولك .. عارف المتسيكل بتاع الواد عمرو ابن عمي (( موتسيكل بي ام دابليو عامل حاليا ٣ مليون ))

حمدان : اه

انا : حاتلي واحد مديل السنادي .. وانهرده قبل بكره

حمدان : نعم يروح امك .. لا

انا : ارن بقي علي ستي اصبح عليها .. عاوز حاجه يجدي ... هتوحشني و****

حمدان : خلاص هجيبهولك وانا جاي

انا بتوتر (( احا تيجي فين انا عاوز اتجوز )) : تيجي فين

حمدان : احضر فرحك

انا : يزيدان يبن الكلب

حمدان : مش عاوزني اجي لي يبن الكلب .. مستعر مني يلا

انا : مش القصد و**** يحج ... بس دي جوازه كدا هنكتب الكتاب وخلاص

حمدان : منا عرف .. وقفل في وشي .

انا : يبن الكلب يزيدان ..

سميه : دبسك

انا : واي تدبيسه .. دا زمان الصعيد كله عرف .. حاتيلي يبنتي البدله خلينا نغور



لبست البدله والصراحه كانت حوار .. مظبوطه علي جسمي وكان اللي عملها كان بيفصلها عليا مش علي مانيكان .. وطلعت لقيت عربيه ليموزين مستنياني بره .. ركبت العربيه وروحنا علي كوافير دخلت جوا عشان اجيب سمر.. والفرست لوك ومش الفرست لوك .. علي اساس اني مكنتش نايم معاها بالليل .. وخدتها وعمالين نتموحن في العربيه ونبوس في بعض واقفشلها .. العربيه وقفت قدام فيلا كدا بجنينه كبيره ونزلت انا وهي



انا (( يزيدان يبن المتناكه )) لقيت جوا الجنينه جدي ابو امي وجدي ابو ابويا و عمامي الاتنين وخالي قاعديم مع بعض علي تربيزه .. وتربيزه عليها امي (( احيه كملت)) واخويا ومرات اخويا واختي .. هوب هوب هوب .. احا التربيزه التالته عليها حمايا وحماتي و سامي اخو مراتي (( صاحبي سابقا )) وشويه من اهل العروسه

ولقيت زيدان جاي يسلم عليا ويحضني

انا وهو حاضني بصوت واطي : اي الحوار؟؟

زيدان بصوت واطي : اللي مش عاجبك جايين تحت تهديد السلاح متقلقش .. اي حركه غدر هتحصل كله هيودع

انا : طب لي .. واي لزمته

زيدان : اضحك في وش عدوك واضربه الطلقه في راسه .. (( عمل صوت ببقه )) بيوووو ... مش هفضل اعلم فيك طول عمري

انا : خلصانه يا استاذ .. عديني اسلم عالباقي

مسكت ايد سمر وسحبتها رايحين ناحيه تربيزه ماما

سمر : انا خايفه

انا : متخافيش وانا موجود صدقيني محدش يقدر يلمسك



وكنا وصلنا عند ماما

انا : ماما حبيب...

ماما : لا يخوي مش امك .. انا معنديش عيال .. مش انت اللي مسعر منا ومش عاوزنا نحضر فرحك

انا وطيت عليها وهي قاعده عالكرسي حضنتها : وانا ليا مين غيرك يقمر انتي بس انتي عارفه ظروفي مع ابويا محبتش يزهقك بسببي .. وبعدين ينفع القمر ده يقعد زعلان كدا برده

ماما : كل بعقلي حلاوه كل

انا بوست راسها : محدش يقدر يقمر انت يقمر .. بصيت لسمر .. سلمي علي حماتك يعروسه

سمر بتمد ايديها بخوف من ماما : اززييكك يطنط

امي راحت مسكه ايديها جامد وسحباها لحطنها : طنط في عينك اسمي ماما ..همست في ودنها .. متخافيش انا عارفه اللي انتي كنتي فيه وعارفه انه غصب عنك ... علت صوتها بحيث يكون مسموع .. الف مبروك يحبيبه ماما

سمر حسيتها ارتاحت لكلام ماما وابتسمت بكسوف : **** يبارك فيكي يماما

انا سلمت علي اخويا : عارف عارف .. منغير متقول انا عيل واطي ودني وحقير

اخويا : و ؟! ..

انا : وحيوان

اخويا : و؟!

انا : و**** انا مش لاقي كلام تاني ينفع اتشتم بيه قدام مراتي

اخويا حضني جامد : واحلي اخي في الدنيا .. ولقيته بيدمع صراحه كنت عاوز اعيط انا كمان بس مسكت نفسي بالعافيه

سمر بتمد ايديها لاخويا عشان تسلم عليه.. راحت سلمي مرات اخويا واخده ايديها مسلمه عليها وحضنها وقالتلها بصوت واطي : ** يخرب بيتك كنتي هتطلقي في ليله الدخله .. انا لو عليا عادي بس انتي متجوزه قفل .. ** يعينك

سمر سابتها وانا روحت ناحيه اختي راحت واقفه قدامي ولاويه بوزها شبرين قدامها

انا : طب الف مبروك طي.... هوب لقيتها بتضربني بالركبه في بضاني .. الليله باظت

سمر : عشان تبقي تتجوز تاني منغير متقولي يوسخ .. وانا وقعت عالارض من الوجع .. احسن



وكل الموجودين كانو بيضحكو

زيدان بصوت عالي : ضاعت الهيبه

انا : هيبه اي اتنيل .. اااااهههههه ... ضاع مستقبلي 😢😥



كله قعد يضحك وقومن كملنا سلمات واحضان لحد ما وصلنا لتربيزه الاعداء .. حماتي الحربوئه .. ابنها المعرص الصغير .. حمايا زعيم مافيا التعريص .. محدش منهم قام عشان يسلم ... روحت انا نازل حاضن حماتي وموقفها ..

انا وانا حاضنها وماسك فرادي طيازها وبلعب فيهم وببوسها ٤ بوسات جمب شفايفها بالظبط : الف مبروك يحماتي .. ولا اقولك ماما احسن

حماتي بغيظ مكتوم : لا خليها ماما اشيك

انا روحت مقرب من ودنها وهمستلها : تصدقي برده انا طول عمري نفسي في stepmom افشخها في افكارها .. بعدت عنها وعليت صوتي .. عديني بقي عشان اسلم علي صاحبي



وحضنت سامي وانا حاضنه روحت قافش طيزه بايدي وهمست في ودنه : اي العيله اللي طيزها كلها طريه دي .. عليت صوتي .. الف مبروك يصديقي.. وطيت صوتي تاني .. عقبال ما انيك بقيت العيله بقي .. يعربيتكو عيله ملبن .. وروحت سايبه وهو بيغلي في نفسه



وروحت علي حمايا وحضنته : حمايا الغالي حبيبي .. قربت من ودنه .. كبير المعرصين .. وروحت خابطه بعبوص رشق في طيزه لقيته اتنفض ...هو انت منهم ..وانا برده بقول العيال طالعه لمين ... دا انا هفشخكم يولاد المتناكه ..



وسيبناهم وجه المأزون

انا : لمؤخذه يعم الشيخ .. هروح اقول حاجه للعروسه وراجع ..

وسيبته قبل ما يرد ودخلت لسمر وقولتلها ... بصي بنت الناس ... من هنا ورايح تنسي اهلك واي حاجه تربطك بحياتك القديمه ... هدومك تبقي واسعه ومحتشمه .. صدقيني مع اول غلطه هقلب حياتك جحيم.. وطلاق مبطلقش .. تمم .. هزت دماغها بمعني اه .. يبقي تمم .. ورجعت

وكتبنا الكتاب وهيصنا ورقصنا كله مشي .. ماعدا زيدان واخويا واختي وامي .. ودخلت انا وسمر الفيلا وطلتلهم برا لوحدي علي ما سمر تغير



انا بكلم ماما : اوعي حد يقول لبابا

ماما : متخفش قولناله فرح بنت واحده صاحبتي

انا : طب كويس .. ولا يزيدان مين اللي عزم الناس دي كلها

زيدان : مهو مكنش ينفع اخويا يتجوز في السر .. انت تتجوز وانت عينك في عين الكل وهما يوطو عينهم مش انت

انا : خلاص يعم الحكيم ...



وودعتهم بحضنهم ومشيو كلهم الا امي

انا : بايته معانا ولا اي

امي : اه ... وبطل الوساخه اللي بتعملها دي

انا : انهي وساخه فيهم

امي : انهي وساخه فيهم... يخساره تربيتي فيك .. الي عملته في اهل مراتك ده يواد

انا : اهههههه قصدك شويه المعرصين دول

امي اتلم يوسخ

انا : امي وحيات امك انتي لسانك ازفر من لساني .. فمتجيش تقوليلي مش عارف اي اتكلمي براحتك اخي مش هنا

امي : ديما قافشني كدهو

انا قرصتها من جمبها : وانت حد يقدر يقفشك يجميل انت

امي : قوم اطلع لمراتك لتفكرك زي اختها

انا : متيجي اوريكي

امي : يلا يخول قوم عشان عاوزه اتلقح اناملي شويه



سيبتها ومشيت طلعت لسمر لقيتها لابسه قميص نوم احمر قصير يدوب واصل لحد طيزها و فيه خرمين عند الحلمات منغير برا وضهرها باين ولابسه كلوت فاتله احمر انا وقفت وتنحت اصلا

سمر : مالك
انا : الللللعب .. دا احنا ليلتنا حمره

قربت منها وخدتها في بوسه طويله واحنا بنمش لحد السرير لحد ما اترمينا سوي عالسرير .. وايدي بتقطع في قميص النوم .. وايديها علي زراير القميص بتفكها لحد ما بقينا احنا الاتنين ملط .. بحط ايدي علي كسها لقيته ناشف حطبه .. استغربت الصراحه وحاولت العب فيه عشان يتبل .. لا حياه لمن تنادي .. ولا اي بلح فبهدت عنها
انا : انتي مش مبسوطه لي
سمر : اسفه بس .. مش عارفه اهيج
قربت منها : مالك
سمر : هبقي بكدب عليك لو قولت مفيش .. بس مقدرش الومك .. بدات تعيط ... انا كدا كدا مستهلكش
انا حضنتها وبطبطب عليها : باااس بااس مالك اي مزعلك .. حد من اهلي قالك كلمه وحشه
سمر وهي لسه بعيط : لا
انا : طب من اهلك
سمر : لا
انا : امال في اي بس .. مين مزعلك
سمر : ....
انا : وغلاوتي عندك لتقولي .. لو مقولتيش اعتبر ان اللي بينا محصلش .. مهو اكيد مش مش هتهيجي كدا من الباب للطق .. اكيد في حاجه مزعلاكي وشغلاكي
سمر بكت بحرقه : مكنش ينفع اهيج عليك وانت كنت نايم مع غيري .. متستغربش انا في القرف ده بقالي ٥ سنين..شوفت منه اشكال والوان .. اه كان غصب عني بس من كترته حفظته .. انا مقدرش الومك .. انت اتجوزت واحده زي ما بيقولو اتناكت من طوب الارض .. ومش هقدر اقولك ان مش هيجي يوم تلاقي واحد منزلي صور وبيهددني ويهددك بيها .. وساعتها معرفش سمعتك هيحصلها اي .. استني لما اخلص كلامي لو سمحت متقطعنيش .. انا اقدر اوعدك وعد اني لا ابص لغيرك ولا اخلي غيرك يبصلي وعندي استعداد احط حياتي رهن لكدا .. وهكتبلك اقرار مني ان انا هددتك بوثائق تهدد سمعتك لاجل انك تقتلني .. عشان يبقي عندك الحق في قتلي في اي وقت .. وفي نفس الوقت مقدرش امنعك من انك تتجوز غيري .. ولو عاوز في الحرام كمان انا مش همنعك .. بالعكس لو طلبت مني اجيبلك حد وقدامي وتشوفني وانا بتقطع ميت حته علي عمري اللي ضاع .. انا اصلا عارفه انك مش بتحبني ومتحاولش تصطنع عليا انك بتحبني .. متعذبش نفسك لاجل واحده متستاهلش .. واحده مش بعيد تتكسف تمشي معاها لان اغلب اللي هيشوفك هيقول عليك انك ديوث .. انا اه مينفعش اغير الماضي او اصلح اخطائه .. بس اقدر اني اكون زوجه مخلصه ليك بتحبك وتعيش خدامه تحت رجلك مهما كانت الظروف .. بدون اي تعهدات او التزمات منك .. ومش هطلب منك حاجه .. حتي اكلي وشربي .. انش**** لو هجوع واموت .. بس انا ليا عندك طلب واحد لو انت فعلا في اي مشاعر من ناحيتك ليا .. لما تعمل كدا مع غيري حاول متبينش قدام .. راعي ماعري اني بنت كان نفسها في حياه افضل من كدا ...

انا قومت من قدامها بدون ولا كلمه ومنغير اي حاجه وطلعت فوق السطحوكان نصي الفوقاني عريان وبصيت في ساعه تليفوني لقيتها ١١:٥٩ ابتسمت وانا باصص للفون وروحت راميه علي الارض وفاتح دراعاتي وواخد نفس طويل

وصرخت باعلي صوتي : اععععغغغغغاااااههههااااااااااااااااااااااااااا.... مكنتش مجرد صرخه دي كانت زمجرخه وغضب وحزن وندم واسا ... صرخه كانت كفيله تهز الارض من تحتي ويتهزلها كيان الكون كله صرخه استمرت دقيقتين متواصلتين لحد ما .. كانت كفيله تهز عرش اعتي ملوك الارض .. صرخه انتهت بسقوطي مغما عليا ...

تيت تيت تيت تيت تيت تيت تيت تيت .. صوت جهاز قياس ضربت القلب كان اول صوت سمعته اول ما فقت .. ببص حوليا لقيت امي وابويا واخويا واختي ومرات اخويا وزيدان

امي : حمد**** علي سلامتك يحبيبي
انا بنعاس : انا فين
زيدان : في المستشفي في الاوضه بتاعتك
انا لسه مفوقتش قوي : فين سمر
ابويا : سمر مين
انا : فين سمر
امي : اهدي يحج .. مش عارفه يحبيبي جت جابتك معانا المستشفي وبعدها اختفت
انا : زيدان
زيدان : عند ابوها
انا بخضه : زيدان .. سمر لا .. سمر لا يزيدان
زيدان: اهدي متقلقش .. هروح اجيبها انا بنفسي بس اهدي
ابويا بزعيق : مين سمر دي يلا
زيدان بهدوء قام وقف عشان يمشي : عاوز حاجه قبل ما امشي
انا : خده معاك
زيدان : طيب .. مش هتاخر ... راح قرب من ابويا وضربه علي رقبته بسيف ايده خلاه يغمي عليه
اخويا : انت حيوان يبني ادم انت ... زيدان بصله بصه خلت الدم ينشف من عروقه .. بصه شخص علي شفا حفره من انه يفقد كل شيء .. وعنده استعداد يهد المعبد علي الكل

اخويا اتخرس وقعد وجسمه بيصب في عرق
زيدان شال ابويا : مش هتاخر
انا : لو سمحتو اطلعو بره .. سيبوني لوحدي
امي : بس
انا : انا اسف يا امي .. اخرجي بالزوق **** يكرمك

طلعو كلهم من سكات ضغطت علي زرار جمبي جت ممرضه
انا : طفي النور وابعتيلي دكتوره مريم
الممرضه : حاضر ..
وطفت النور ومشيت بعدها بخمس دقايق جت دكتوره مريم اللي انا لحد انهرده معرفش شكلها ولا هي تعرف شكلي لان كل مره بتشوفني بنكون في الضلمه
مريم : اهلا بالمريض اللي مزهقني
انا : نعمل اي بقي يدكتر انتي الوحيده اللي بتفهميني
مريم : عارف رغم ان اعرفك من خمس سنين من يوم ما كنت في السجن وانا لسه مش فهماك

انا اتنهدت:انا لغز مهما طال زمن محدش هيعرف يفكه
مريم : انا لما سمعت عن حالتك في الاول قولت انك زيك زي اي حد قتل فطار برج من ابراج عقله .. بس انا لقيت العكس ..شخص بدل ما يفقد برج من ابراج عقله .. طلعله برج تاني .. برج قدر انه يكمل كل النظريات المش مكتمله .. اول شخص يحاول يكتشف الخطأ في نظريه نيكولا تسلا للنقل الاني ويكتشفه من اول مره وكمان يعالجه .. الشخص الوحيد اللي عرف يفسر الزمن ويعرف البعد الرابع ..
انا: يمكن انا كنت اقدر احلها قبل ما اقتل بس دخولي السجن هو اللي اداني الوقت اني افكر في النظريات دي
مريم : تؤ ... انت قريتها قبل ما تخش السجن .. بس عقلك اتنشط اما قتلته
أنا: ممكن
مريم : ممكن اسالك سؤال بتاع كل مره رغم كدا اني عارفه انك مش هتجاوب
انا : اسالي سؤال صح تاخدي اجابه صح
مريم : انا هسالك المرادي بصيغه مختلفه عن كل مره .. وهتكون الاخيره اللي هسالك فيها .. انت قتلت جاسر ومعترف بده وكمان متيقن انك مش غلطان رغم ذلك بتتعذب كل يوم بسبب انك قتلته .. ليه ؟!
انا : كدا انتي سالتي صح .. فاكره لما سالتك انتي متجوزتيش لي لحد دلوقتي رغم ان عمرك تجاوز ال٣٠ سنه .. قولتيلي انك اتعقدتي من الرجاله من وانتي صغيره بسبب راجل عجوز متخلف .. وده طلع عليكي سمع سوء رغم كدا اجتهدتي انك تكوني دكتوره نفسيه عشان تعرفي تعالجي المختلين اللي زي اللي اتحرش بيكي ده ... جاسر عمل نفس الشيء لاختي الصغيره .. وقبل ما اي حد يعرف كان لازم السر يتدفن معاه .. لكن اما اني ندمان علي قتله او لا .. احب اقولك وبكل فخر .. اه .. لاني لحظه ما رفعت السكينه عن رقبته اتمنيت اني اعذبه بقيه حياته ولكن الموت انقذه مني .. لاكني مش بتعذب بسببه .. الحجات اللي بتعذبني اسوء من قتل جاسر ..
مريم : طب لي انت مصمم انك تدمر اهله .. مش انت تارك معاه خلص
انا : فاكره اسم الشخص الي اتحرش بيكي
مريم : زي اسمي .. فرج علاء الفار
انا: جاسر اسمه .. جاسر محمد فرج علاء الفار
مريم : اكيد لا
انا : صدق او لا تصدق .. دي عيله شغاله في الدعاره من سابع جد حضرتك
مريم : مستحيل
انا : انا اكيد مش هغلط في اسم مراتي
مريم : طب جاسر وجده كدا .. لي بقيه اهلهم
انا : ولو قولتلك ان تحت ايديهم اكبر مافيا دعاره في مصر .. منتشره في كل انحاء الجمهوريه .. تخيلي ان اختهم اللي تبقي مراتي لما لاحظو انها هتبقي محترمه .. تخيلي عملو اي
مريم : اي
انا : بعتو حد يغتصبها .. عشان يصورها ويهددوها بالفيديوهات دي ويخلوها تشتغل معاهم غصب عنها
مريم بقرف واشمئزاز : بتتكلم بجد
انا : اه والمصحف ...
مريم : طب لي زيدان مش يتدخل ويخلصنا منهم
انا : تسمعي عن محكمه السماء
مريم : كدكتوره مريم الاخصائيه النفسيه .. لا ..لكن من حكم شغلي مع زيدان .. اه بس مش قوي
انا ((حكيتلها اي هي محكمه السماء ولي زيدان مينفعش يتدخل في الموضوع ده )) ((هتقولي مقولتوش لي هقولك لان ده المفروض يكون في الجزء الجاي من قصه الفرصه الاخيره واللي هيكون الجزء الاخير ))
مريم : عشان كدا انت متضطر تتعامل بنفسك ولوحدك بدون مساعده زيدان .. وهما معاهم مساعدتهم
انا : للاسف ..
مريم : علي حسب كلامك .. محكمه السماء بتعترف بشرف الكلمه
انا : اه
مريم : ومن نص الحكم .. مذكرش مساعده رجاله زيدان
انا : لا ذكره .. لانه قال المنظمه بشكل عام
مريم : ممكن اسالك سؤال
انا : متسالي يستي هو انا هعضك
مريم : لي بتحب الضلمه ..
انا : لما دخلت السجن .. رفضت ان حد يجيبلي اي مساعدات .. بس نظرا لتربيتي واخلاقي اتفشخت في افكاري في اول شهر .. كنت بتهان واتضرب .. اتنهدت .. لدرجه انهم اعتدو عليا جنسيا .. وقتها طلبت اني اقبل جدي ابو امي لانه لي معارف كتير .. ولما قابلته طلبت منه انه يحاول ينقلني سجن انفرادي .. قضيت في الضلمه لوحدي ٨ سنين .. لدرجه اني حسيت اننا بقسنا صاحب.. او هي اسرتني في حبها
مريم : ولي بتصرخ الساعه ١٢ بالظبط
انا ابتسمت : تصدقي اني كنت ناوي اكسر مسيره الخمس سنين من الصراخ المتواصل في نفس الوقت دي انهرده بس يظهر ان الدنيا مش عاوزه تسيبنا في حالنا ... لكن اما ليه ده .. سبب انا مش فاهمه ولا انتي هتفهميه ولاحد هيعرف يفهمه
مريم : حاسه اني بكلم جدتي و****
انا بضحك : طب قومي يا حفيدتي .. وهي قامت وانا روحت ضاربها علي طيزها سبانك .. ابقي البسي كلوت بعد كدا يوسخه
مريم : نفسي اعرف بتشوفني ازاي في الكحل ده
انا : ٨ سنين كانت كفيله تخلي عيني تعتاد عليها
مريم : هشوفك قريب ؟!
انا : متمناش الصراحه 😂😂

مريم : و**** انت عسل خد بوسه .. وجت تقرب مني عشان تبوسني طبعا هي مش شايفه حاجه وحاطه ايديها قدامها بحيث تحسس وتعرف انا فين ... هوب ايديها خبطت في بتاعي اللي كان واقف اصلا انتصاب ما بعد النوم سحبت ايديها بسرعه ... اي ده
انا بضحك : دا دا حنكش متخديش في بالك
مريم : امال ماله تعبان كدا ليه
انا : مهو مينفعش اكون مع القمر دي في الاوضه لوحدي وميتعبش
مريم : دا علي اساس انك شايفني .. ولا عارف شكلي حتي
انا : اه عارفك وشوفتك بدل المره الف كمان
مريم : كداب
انا : باماره الواد اللي عاكسك الشهر اللي فات وجالك تاني يوم متجبس عشان يعتزرلك
مريم : دا انت مراقبني بقي ..
انا بكسوف : بصراحه اه
مريم :وانت بتراقب لي حد كدا بقي ولا اي .. وكمان ضربته .. يبجاحتك يجدع
انا : بصراحه يعني انا ارتحتلك وفتحتلك قلبي وعلاقتنا اكتر من علاقه دكتوره والمريض بتاعها .. وصراحه يعني انا حبيتك ..
ساد الصمت مده خمس دقايق
مريم : قول تاني كدا ...
انا : بحبك
لقيت خبطه كتاب او دفتر نازله علي دماغي : بقالي ٤ سنين يحيوان .. ٤ سنين يا كافر .. دا كاس العالم اتلعب مرتين وانا بحبك وانت تقريبا واخد وضع الصامت
انا : بتتكلمي بجد
مريم بكسوف : اه .. نبره صوتها عليت .. قصدي انا ست محترمه عاوزني تيجي تدخل البااب من بيته وتطلبني من جدي
انا : الباب من بيته .. يرب انا لي موعود بالاغبيه يرب
مريم : بس ده مش عدل
انا : عدل عدل اي
مريم : انت شوفتني وانا لا
انا : طيب يستي .. سقفت بايدي النور نور .. طبعا انا غمضت عيني ... وبدات افتحها سنه سنه .. وشوفت قدامي ملاك مش انسان (( وصف مريم عالسريع كدا .. ٣٧ سنه .. ١٦٠ سنتي .. نفصصها من فوق لتحت كدا .. شعر اسود فحم متداري تحت الطرحه دايما .. عنيها سودا سواد الليل جميله بشكل يسحرك .. منخير صغنونه خالص ومدببه شويه .. شفايف وردي فاتح مليانه .. خدود حمره وعندها غمازه واحده في خدها الشمال .. بزازها كبيره مدوره مرفوعه لفوق .. عندها كرش صغير كدا شكله كيوت .. طيز متوسطه مدوره ناعمه زي طيز العيل الصغير )).. وهي بصالي ومسهمه كدا
انا : انتي بجد ولا انا لسه مغمي عليا ..
مريم اتكسفت ووشها راح زي الطمطمايه : بس عشان بتكسف ومش متعوده عالكلام ده ...
انا : ممكن افهم حاجه .. انتي قولتيلي انك بقيتي مبتحبيش الرجاله .. اشمعنا انا لان انا والقارء والكاتب نفسه بيشكو فيا
مريم : كاتب اي وقارء اي
انا : متخديش في بالك .. ردي بس عالسؤال
مريم اتنهدت : اللي كان عندي ده كان بسبب حاله نفسيه اتسبب فيها الحيوان ده .. بس لما قابلتك كل مره مكنتش بتهتم انك تشوفني ولا حتي تطلب مني حاجه رغم اني كنت بكون معاك في اوضه واحده لوحدنا .. ورغم انك كنت بقالك مده في السجن يعني المفروض تعبان .. ورغم ذلك مطلبتش مني اي حاجه جنسيه .. او حتي اتكلمت معايا بطريقه تخدش حيائي .. انا ملاحظه وعارفه انك بتحبني من زمان .. ارتياحك معايا بالكلام .. وانبساطك بوجودي مكنش ليه اي تفسير تاني .. هبقي بكذب عليك لو قولتك اني حبيتك بسهوله .. بس حبيتك .. وبستني اليوم اللي تتعب فيه عشان اجي اقعد معاك
انا : مصائب قوم عند قوم فوائد😂😂 .. انا اتعب وانتي تفرحي .. امال لما اموت بقي

مريم : بعيد الشر عليك
انا بمحن : بتخافي عليا
مريم : مش القصد بس هيروح عليا فلوس الكشف بتاعك
انا : طيب يستي .. خديلي معاد من جدو بقي وانا هجيلك 😉
مريم : يااااه .. لو تعرف انا مستنيه اليوم ده قد اي 🤤😊
انا : يلا يبت انجري من هنا .. ابقي خدي رقمي من زيدان عشان مش حافظه

ومشيت مريم .. وانا صراحه كنت مبسوط .. انا اه لسه متجوز .. بس جوازه نكد وحياتك .. ولسه لما ترجع دا انا هطلع ميتين امها بس تصبر عليا .. قومت من مكاني طلعت بره المستشفي.. كانت الساعه ٤ الفجر.. لقيت واحد جاي عليا
واحد : عمر باشا عمر باشا
انا : نعم اؤمر
واحد : انا جاي من طرف الحج حمدان .. باعت معايا المتسيكل بتاع حضرتك
انا : (( افتكرت حوار المتسيكل ده )) فين هو
واحد : معايا عالعربيه اتفضل

روحت معاه .. ونزلنا المتسيكل من علي الونش .. كان لونه اسود وفيه ليدات حمره بتنور لما يدور وكان شكله فشيخ ... ركبته وروحت بيه .. صراحه مزاجي اتعدل بعد حوار المتسيكل ده .. روحت البيت لقيت عربيتين من بتوع زيدان وكانو مرسا وعربيه تانيه قدام البيت عرفت انه جاب سمر ورجع.. ركنت المتسيكل ودخلت البيت لقيت زيدان قاعد في الريسبشن
زيدان : حمد**** عالسلامه
انا : **** يسلمك .. هي فين
زيدان : فوق معاها اسماء ولجين .. بص لو حابب تضربها بلاش .. متمدش ايدك علي حرمه مهما كان
انا : انت عبيط يزيدان ولا جرالك حاجه .. ترجع بيت اهلها ليله دخلتها ومن ورايا .. دا غير اني مكنتش لسه اتكلمت معاها في حوار لبسها اللي زي الخرا ..
زيدان : بص اعمل فيها ما بدالك .. بس متمدش ايدك عليها .. لو حابب تخلي اسماء ولجين يضربوها .. صدقني هيدغدغوها
انا : طيب

وسيبته وطلعت فوق وخبطت علي الباب
صوت من جوه : مين
انا : عمر
الصوت : اتفضل
دخلت جوي لقيت سمر قاعده وهي ولجين ومعاهم واحده شكل جسمها يخليك تقول عليها مصارع (( اسماء ))..وسمر باين عليها الخوف
لجين : يلا احنا يا اسماء ونسيبه يتكلمو براحتهم
انا : لا خليكو معانا عشاان تشهدو وتحكمو بينا.. كلمت سمر .. مشيتي منغير اذني لي
سمر : انت كنت تعبان وكنت خايفه اقعد لوحدي
انا : كان معاكي ابويا وامي واخويا واختي وزيدان .. يعني مكنتيش لوحدك
سمر : خلاص يعمر عدي وفات
انا بزعيق وعصبيه : لا عدا ولا فات .. انتي مراتي يروح امك .. مش واحد نايمه معاه ليله .. وانتي فاكره اني معرص زي ابوكي
سمر ساكته : ...
انا : ساكته يعني غلطانه ... ثم اني مش قولتلك تنسي اهلك دول من اول ما نكتب الكتاب .. وطبعا طبعا طالعه بلبسك ده ..
سمر : بس ...
انا : مبسش يروح امك انا لسه مخلصتش .. انا قولتلك طلاق مبطلقش .. ومع اول غلطه هقلب حياتك جحيم .. حصل ولا محصلش
سمر بكسره وصوت واطي : حصل
انا مسكتها من ودنها : علي صوتك
سمر بعياط : حصل
انا : من هنا ورايح .. هتتنقبي .. ولبسك انا اللي هختاره .. وعلي اي ... مفيش طلوع من البيت .. خالص .. هعاملك زيك زي الخدامين .. الاكل بمعاد والشرب بمعاد والنوم بمعاد .. اصحي الصبح الاقي الفطار جاهز .. وتخفي من طريقي مشوفش وشك .. هنزل اروح اي داهيه تاخدني لحد الساعه ٣ ارجع الاقي الغدا جاهز منغير مشوف وشك .. العشا الساعه ٨ .. الساعه ١١ تكوني في السرير منغير ولا هدمه لحد الصبح ومنغير غطا .. جاني مزاج بقي او مجاليش .. واه صح نسيت اقولك .. أنا لقيت عروسه وهروح اقابل اهلها قريب عشان لو عندك اعتراض ولا حاجه .. عندك اعتراض يكسمك ؟!
سمر : لا
انا : انا كدا عداني اعيب وقزح
اسماء اللي مع لجين : الظلم وحش يبني
انا : الظلم مع الظالم عدل يمدام اسماء
لجين : انت ذهنك مشتت بسبب حاله الاغماء اللي انت كنت فيها .. انا دكتوره وعارفه حالتك دي
انا : ولما انا حالتي صعبه كدا .. كان حقها تقف جمب جوزها اللي اصلا تعبه بسببها وسبب ميتنين اهلها .. لا تهرب عالمكان الوحيد اللي انا مانعها منه .. انا كان نفسي اعيشها حياه محصلتش واعوضها عن كل حاجه .. بس الظاهر كدا انها حبت الوساخه .. وديل الكلب عمره ميتعدل
لجين اتنهدت : دماغكو جزمه زي بعض .. عالعموم انا مش عارفه اغلطك .. وصراحه شيفاك صح .. بس براحه عليها شويه

ونزلت انزل اسماء و لجين لزيدان
زيدان بيديني ملف : خد
انا : اي ده
زيدان : عقود ملكيه العربيه وفيلا الغردقه والفيلا دي
انا : يبني انا كنت اقصد هاخدهم منك اقضي بيهم شهر العسل بس .. ابتسمت بحسره .. واهو باظ .. انا عيل فقري اصلا
زيدان : خد متفرهدنيش .. افتكر اني قولتلك بلاش في حوار فيلا الغردقه ده
انا : اي يجدعان حوار الفيلا ده انت وجدي عمالين تحزروني تحزروني .. اي يعم
زيدان بيضحك : هتعرف لما تبقي تروح .. انت صحيح هتتجوز ..
انا : اه
زيدان : مبتحرمش
انا : هههه .. لا يعم دي ثقه وتبعك كمان ..
زيدان : تبعي مين .. اوعي تكون من عيلتنا في المنيا .. هتقلب حياتك جحيم
انا : لا مريم
زيدان : مريم .. مريم ميين .. مريم الدكتوره
انا : اه
زيدان : يعم ده معقده من الرجاله مش هتقبلك
انا بصيتله وبديق عيني : انت هتعمل فيها انك مش عارف انها عاوزاني اصلا
زيدان : ديما قافشني كدا

ومشي زيدان وقعدت تحت في الريسبشن .. ولقيت الفون بيرن رقم غريب
انا : مين معايا
الشخص : انا مريم يا عمر الحقني


...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 .........
...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 .........
...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 ........
شويه ملاحيظ كدا للتوضيح معلش ..

الجزء ده انا بقالي ٣ ايام متواصلين بكتب فيه .. الجزي الجاي اخر معاد ليه هيكون زي انهرده الاسبوع الجايعلي حسب ما هبقي فاضي ...

انا لي دخلت قصه الفرصه الاخيره هنا وبالتحديد زيدان يعني ... بص في الفرصه الاخيره انا سرحت بخيالي جامد والحوار ده معجبش ناس كتيره ... فانا هقفل القصه قريب بس بدورلها علي قفله كويسه .. انا دخلت زيدان هنا عشان اخلي عمر يبدا حياته بس مش اكتر وهيختفي الجزء الجاي ..

وكالعاده مستني ارائكم


الجزء الثالث


مساءك لذيذ ايها الإنسان اللي الدنيا دايسه علي وشه بالجزمه .. احب اقولك .. هيجي يوم وتدوس انت علي كل اللي داس عليه .. وخليك فاكر ديما ((" اللي جانا نضمه ..واللي راح كسمين امه "))

انا بخضه : في اي
مريم بمحن : بموت .. فيك
انا بعد ما قطعت الخلف : انا غيرت رايي انا مش بحبك
مريم : اظبط ياض .. دانا بكلمك أصلا عشان اقولك جدو بيقولك تعال بكره بعد العشا
انا: مش جاي .. انا عيل وبرحع في كلامي .. مش جاي .. خليكي جمب جدك
مريم : خلاص بقي .. مكنتش مره حبيت اتدلع عليك
انا : يخربيت الجفاف العاطفي اللي انتي عايشه فيه ده .. عالعموم ماشي .. بس صح انتي عارفه حوار ابويا
مريم : متخفش .. قولتله وهو متفهم الوضع .. وكمان معندوش مشكله في انك متجوز
انا : يزيدان يبن ميتين الكللابب .. هو قالك
مريم : منت مكنتش ناوي تقولي ..
انا : عالعموم كدا كدا انا لسه ضارب معاها خناقه لباب السما ومقفول منها اصلا
مريم : لا انا ميرضينيش كدا خش صالح مراتك
انا : انتي واخده بالك أنها هتبقي ضرتك
مريم : دا مش سبب مقنع يخليني اكرهها .. ممكن تطلع محترمه وغلبانه ...
انا : ممكن .. عالعموم اسيبك تنامي بقي .. تصبحي علي خير
مريم : وانت من اهلو

قفلت مع مريم وببص جمبي لقيت سمر واقفه والدموع علي خدها هلي بعد 2 متر مني
انا : اظن ان انا عرفتك اني هاجوز وانتي معترضتيش
سمر مسحت دموعها وابتسمت : ممكن اتكلم معاك
انا بصيت في ساعتي : معاكي 3 دقايق
سمر : انا اسفه اني سيبتك بدون استاذان بس بس سامي رن عليا وقالي ان ماما في المستشفي .. ومهما عملو هيفضلو اهلي يعمر
انا بهدوء : اهلك اه .. مش اهلك دول هما اللسبب في اني دخلت السجن 8 سنين عشان اصلح غلطه عملها اخوكي ولحد انهرده انا مش ضامن مستقبل اختي .. مش اهلك دول هما السبب في انك بقيتي مومس وسيرتك علي كل لسان .. دول مش اهل دول شياطين ماشيين عالارض
سمر : انا اسفه .. انا اصلا مكنتش هروح بس انا كنت خايفه من رد فعلك فيا لما تصحي وتشوفني في وشك تتعصب وتطلقني .. وانا مصدقت لقيتك ومش عاوزه اخسرك تاني .. ارجوك سامحني .. واوعدك اخر مره تتكرر
انا بصيت في عنيها دقيقتين : طيب بس لو اتكررت تاني .. معرفش هعمل اي
سمر راحت راميه التليفون في الارض وابتسمت : او كدا مش هيعرفو يوصلولي تاني
انا : **** يخرب بيتك التليفون. . يلا فداكي .. بكره نروح نجيبلك غيره
سمر : ممكن انام في حضنك
انا فتحت حضني وجت نامت في حضني ونمت انا وهي عالكنبه ..
صحيت تاني يوم الساعه 3 العصر لقيتها في حضني وصاحيه
سمر : صباح الفل
انا : صباح النور .. هي الساعه كام
سمر : 3 العصر
انا : طيب قومي اعمليلنا فطار
سمر بصت في الارض مكسوفه
انا افتكرت انها ميح في الطبخ : خلاص هنطلب دليفاري .. بس متتعوديش علي كدا
سمر : اللي تشوفه

قومنا خدنا دوش و الادل جه وقعدنا كلنا وطلعنا نتفرج شويه عالتلفزيون .. ولقيت حد بيطبل عالباب
انا : براحه يبقره جاي .. اي ده ويدان انا قولت برده مين الرخم اللي جاي انهرده ده
زيدان : بطل لك وتعال معايا شيل
انا : اي ده يسط .. بط وحمام يعني بعد العز ده كله جايبلي بط وحمام
لجين : شيل وانت ساكت دا مش ليك دا للعروسه
انا : مهو بعيد عنك شكلي كنت دايس علي قطه سوده وانا صغير .. مبتعرفش تطبخ
لجين : ملكش دعوه انت .. سيبلي الطلعه دي ..
وسابتنا ودخلت ولقيت بنت حلوه نازله من العربيه
ميلت علي زيدان : مين المصلحه .. انت جايبلي خدامه يسط اخونها معاها .. اصلي فشخ
زيدان : اهدي يحيلتها دي مراتي التانيه ملاك
انا : طب فين التالته
ملاك ورانا : تالته اي يزيدان ..
زيدان بتوتر : البطه التالته يحياتي اصلي كنت قايله هجيبلك 3 بطاط .. نخزني بكوعه
انا : اه اه البطه التالته
ملاك بتبصلنا بتحدي : و**** لوريك يزيدان يبن احمد يحيني ..وسابتنا ومشيت
انا : اللا ياد يزوز انت متجوز كام واحده
زيدان شاور بايده علامه اربعه
انا : يبن اللعيبه يفاجر .. عملتها ازاي
زيدان : هقولك في الفصل الجاي من الفرصه الاخيره
انا : خالصه معاك .. طب مش معرفهم علي بعض لي
زيدان : بص كل 2 منهم عارفين بعض .. يعني ملاك ولجين عارفين بعض .. ونور وحنان عارفين بعض ... اصل لو عرفو اني متجوز 4 هيتطمنو .. اما كدا هما مقلقين .. فهمت
انا : منكم نستفيد .. تعال نخش جوا ليلعبولي في دماغ البت
زيدان : صالحتها ازاي .. دا انا قولت انت هتبيعها في سوق العبيد
انا بتوهان : ساعه مبصيت في عنيها وهي واقفه قدامي توهت ونسيت اني زعلان اصلا
زيدان : حلاوه البدايات دي عارفها ... عللعموم هاجي معاك وانت رايح لمريم
انا : تيجي تشرف

ودخلنا قعدنا لحد الساعه مجت 6
سمر : يلا يجماعه نقوم نجهز عشان منتاخرش علي الناس
انا : ناس مين .. انا جايه معنا ؟؟
سمر : امال اي .. ولو تفكيرك جابك اني هغير واعمل وبتاع لا متخفش
انا بصيت لزيدان : متتكلم يعم الكبير
زيدان : هي مراتي ولا مراتك
اناا : امال فالح اخوك الكبير اخوك الكبير .. جتك القرف
قومي البسي انتي التانيه خلينا نخلص .. **** يستر

وقومنا كلنا وجهزنا واحنا في الاوضه بنجهز
انا : سمر
سمر : منغير متقول .. انا جايه معاك زيي زي اختك .. وانت عارف اني راضيه ومش متدايق
انا : يعني مش زعلانه
سمر : لا انا اهم حاجه عندي اشوفك مبسوط
انا حضنتها : عمري ما هلاقي احن منك .. بس اعزريني دي حب زمن ومش هقدر اتخطها بسهوله
سمر شدت حضني اكتر : وانا عارفه ومتاكده من كدا

كملنا لبس ونزلنا تحت عند العربيات
زيدان رايح ناحيه مرسا
انا : حاسب يمعلم دي بقت بتاعتي
زيدان بنظره استخفاف : متاكد
انا بتحدي : اه متاكد
زيدان بصوت عالي : مرسااا
هوب لقينا العربيه جت وقفت ورا زيدان وطلع من الجمبين رشاشين فوقيهم كمرا ..صوت طالع من العربيه زي الرجل الالي : يوبيه ((مستعد بالياباني ))يوكي
زيدان : ستوب ...العربيه رجعت تاني ... عرفت انا لي بحب مرسا
انا فاشخ بقي : احااااا
لجين بضحك : امال لو تعرف فالون
ملاك : ولا ستوك
لجين : او او بوش
ملاك : احنا نعرفه بايزابلا احسن
انا : باااااس دانتو كلتو دماغ امي .. ادورها ازاي دي معييش مفتاح ليها
زيدان : بتشتغل ببصمه الصوت يجاهل تعال .. وخدني وسجلنا بصمه صوتي .. رخصه العربيه في الشماسه ورخص السلاح في الطابلوه
انا : سلاح اي
زيدان : هتعرف لوحدك
انا : اشطه .. وركبت انا وسمر العربيه وكنت مندهش .. بامكانيات العربيه
لحد ما وصلنا كمين زيدان عدا وانا وصلت للكمين
الظابط : رخصك
انا طلعت رخصه العربيه : اتفضل
الظابط : رخصه القياده
انا احا انا معييش رخصه : لمؤخذه يباشا اصل انا رايح اخطب ومن اللهوجه وكدا نسيت الرخصه
الظابط : اااه رايح تخطب ... بص لسمر .. ورايح تخطب وواخد المصلحه دي معاك لي .. انزل يلا وبيخبط عالعربيه لقيت الازاز قفل والعربيه قفلت خالص وظهر علي الشاشه ..
وضع الاغلاق التام
رنيت علي زيدان وحكيتله اللي حصل
زيدان : يبني انت عبيط .. العربيه معلقه نمر هيئه دباوماسيه انزل اتعارك معاه
انا : وافتح العربيه ازاي
زيدان : قولها ..اوبن تو فايت
انا : هتنزل تتعارك معايا يعني
زيدان : حاجه شبه كدا .. وقفل
انا بكل العربيه : اوبن وز فايت
العربيه : اوك
ولقيت طالع من الدركسيون مقبص مسكته وسحبته طلع رشاش ((انا اتدربت ضرب نار مع زيدان )) ولقيت الباب فتح اوتومتيك برزعه كدا خبطت الظابط روحت نازل ورافع السلاح في وش الظابط ..لقيت الكمين كله مطلع سلاحه عليا وناس بتصوت وتزعق وسمر من ورايا عماله تولول
انا : بقي مراتي انا مصلحه يكسمك
وبعد شد وجزب وتهديد من الطرفين لقينا فوات تدخل سريع داخله علينا بعد 4 دقايق
واحد من قوات التدخل السريع : مستر عمر .. ارجوك نزل سلاحك الموضوع خلص
انا بصيت للظابط بتاع الكمين بتحدي : مش هنزل سلاحي الا لما ينزلو سلاحهم وينزلو علي ركبهم(( قد يقول البعض ان الحته دي بضان وكبر وكدا .. بس حابب اقولك ان عربيات االهيئه قانونا ممنوع تتفتش او تطلب رخصهم .. لانها اما عربيات مجلس نواب او شعب ..ودول اشخاص فوق القانون .. او عربيات سفارات يعمي هتسببلك مشاكل مع دوله كامله ))نكمل
التدخل بصوت عالي : كل ظباط الكمين سلم سلاحك واجثو علي ركابك .. كلكم معتقلين وهتتعرضو للمحاكمه العسكريه

ونفذو الامر وانا كنت حاسس بنشوه انتصار جامده وحاسس احساس ابن وسخه فاجر ..
التدخل السريع : مستر عمر بنطلب من حضرتك تتفضل معانا للقسم
انا بدات احس ان في حاجه غلط : للاسف عندي معاد مهم هخلصه وارجعلك.. وركبت العربيه منغير ما استني رد ومشيت ورنيت علي زيدان .. اي الحوار
زيدان : انت عارف حوار جنسيتي البريطانيه وك
انا :اه
زيدان : انت بقي عندك نفس الورق
انا : ازاي .. انت خدتها وراثه من ابوك انا اخدتها من مين
زيدان : عمر .. انا زيدان مش اي حد
انا : ماشي يعم المش اي حد

وقفلت معاه ووصلنا لبيت مريم ... كانت ساكنه في برج عالي وطلعما لحد الدور ال8 والاسنسير كان عطلان ودخلنا وسط ترحاب جد مريم وعمتها

جد مريم ((حج علاء )): منورينا يجماعه و**** .. عامل يا يزيدان من ساعه ماجدك مات ومشوفتش خلقتك العكره
زيدان : جرا اي يعم علاء .. هو انا جاي اتهزق هنا
انا : لحظه بس انتو تعرفو بعض
زيدان :اصل مريم تبقي بنت خالتي
انا : اللهم صلي عالنبي .. وانا جايبك علي اساس انت معايا
علاء : صدق انت معرفنيش ياد يا عمر
انا استغرب انه بيكلمني بعشم قوي كدا : لا يحج محصلناش الشرف
علاء : العيب مش عليك العيب عالوسخ ابوك .. انا جدك علاء ابن عم جدك جدك حمدان وجدك حمد
انا : جدي حمد مين ... اننت تقصد
علاء : بالظبط
انا بصيت لزيدان : يعني احنا قرايب
زيدان : هو البعيد اطرش .. مهو لسه قايلك
انا مسكت دماغي : يرب يعني انا مستحمله وهو صاحبي
بالعافيه يطلع قريبي دا اي الهم ده يرب
زيدان باستغراب : يعني انت ملاحظتش ان عيلك أسمها الحيني وعيلتي اسمها الحيني .. ملفتش نظرك لحاجه
انا : انا كنت مفكر اسم عيلتي فاروق
زيدان : فاروق الحيني
انا : مش اشكال ..نبقي نشوف بعدين .. المهم انا جاي طالب ايد بنت ابن حضرتك يعمي
زيدان : نشوف راي العروسه
علاء : لا العروسه موافقه متخافش
زيدان :يبقي عالبركه .. المهر ... والموخر .. والشبكه دي هديه من العريس للعروسه
انا : اي يسط .. انت معايا ولا معاهم
زيدان : لمؤخذه يحب دي بنت خالتي الوحيده ..ميل عليا ووطي صوته .. متشعلش بالدك وافق وخلاص
انا : ان كان كدا يبقي نقري الفاتحه

وقرينا الفاتحه وسمعنا سوت زرغته عمتها وصراحه سورتني ...
سمر : امال فين العروسه
عمه مريم : هخش اناديها
انا ميلت علي زيدان : انا مش مطمن يسط .. قاري غدر
زيدان : من سمر متقلقش
انا : سيبك من سمر .. حوار الكمين ده .. المنطقه دي عمرها مكان فيها اكمنه
زيدان : اصبر كدا هكلم عبده وارجعلك

وقام زيدان وجت مريم وهي شايله البراد
سمر : بسم ** مشاء بسم مشاء ** .. اي القمر .. تعالي جمبي هنا
مريم قعده جمب سمر ومكسوفه فشخ
عمه مريم : اختك دي قمر
انا : لا سمر تبقي مراتي

لحظه صمت وصدمه عدت علي جد مريم وعمتها ... كسرتها
مريم
مريم : انتي بقي سمر .. دا عمر صدعني بيكي امبارح واحنا في المستشفي بس موفاكيش حقك و**** .. تعالي نخش جوا في الاوضه
سمر بابتسامه : يلا

وقامو هما الاتنين
عم علاء : عارف يبني اخر مره انا شوفت فيها الموضوع ده كانت في جوازه جدك حمدان .. من يوم متجوز التانيه وهما متفقين عليه ومورينه الويل
انا : يعني اي
عم علاء : يعني **** يرحمك يعمر يبني .. بص لعمت مريم .. هيوحشنا كان طيب
انا : جدو علاء متهزرش انا قلبي هيقف ..
عم علاء : ميبقاش قلبك خفيف كدا .. لو بقو حلوين مع بعض هتبقي تمم
انا : **** يستر
زيدان ناداني من البلكونع
انا : ثانيه جاي

روحتله : اي
زيدان : اتكشفنا
انا : لمين
زيدان : مجلس النور
انا : ازاي .. احنا مش نهينا الموضوع ده من سنتين
زيدان : المرادي اسود .. اعضاء مجلس الظلام اتعدر بيهم
انا : يبقي من هنا عالمنيا
زيدان : بص تحت
انا بصيت تحت لقيت العماره متحاوطه بقوات خاصه : احا يدنيا .. طب انا ونت ولجين وملاك هنعرف نطلع .. الباقي ..
زيدان : المشكله في مريم وسمر .. عم علاء هيعرف يطلع
انا : يطلع مين يشبح .. دا رجله والقبر
زيدان : العربيات فين
انا : في الموقف
زيدان : انا هنزل وانت معاك خمس دقايق تكون وديتهم كلهم الموقف للعربيات .. اركب مرسا انت وسمر .. والعربيه التانيه للباقي
انا : وانت يزيدان
زيدان خرج كرت من جيبه وراهولي ((🎴(( : انا عزرائيل يا عمر متنساش
انا : اوعدني متموتش
زيدان جرح ايده واداني سكينه عملت زيه وسلمنا علي بعض : وعد
انا : ولو مت
زيدان : ملاك و لجين حوامل نور عندها ولدي وحنان معندهاش .. نسواني وولادي في رقبتك
انا : ليوم الدين .. حضنته .. هتوحشني يصحبي
زيدان : ربك ما يجيب وحشه .. الانتقام طبق ..
انا : يقدم باردا

وطلع زيدان ومشي
انا ناديت عالكل بسرعه
انا : مفيش وفت للتفسير .. خلال تلات دقايق هنمشي من هنا بسرعه بسرعه
سمر :في اي
انا: اللي مش هيخرج من الشقه هيموت

وفعلا بدا الكل يتحرك بسرعه ونزلنالحد البدروم وطلعنا من باب خلفي للبرج وروحنا الموقف وركبنا العربيات
انا في مرسا رنيت علي لجين : مين اللي سايق
لجين : انا
انا : معانا ساعه ونص نكون علي طريق المنيا هتعرفي
لجين : زيدان راح فين
انا : عزرائيل بيتاخاف منه مش عليه
لجين : انا عاوزه اعرف جوزي فين
انا : اقسم ب**** كلمه كمان لخليه لما يرجع يطلقك .. الكلام مبيتسمعش ولا اي
لجين : حاضر ..
انا : اديني عم علاء
عم علاء : في اي يبني
انا : عم علاء اي اامن مكان نروح دلوقتي
عم علاء : انزل المنيا وملكش دعوه ساعه زمن والمنيا هتكون متقفله كلها
انا : انا عاوز مكان واحد قريه مدينه
عم علاء : عزبه الحيني (( هي مش عزبه قوي هي مدينه وفيها كل الخدمات من اول المطار لحد الكليع بس بيتقال عليها عزبه عشان تابعه لعيله الحيني )) .. ا
انا : تمم اطلع علي هناك

قفلت معاه لفيت في صوت تليفون بيرن في الطابلوه
انا : الو
صوت : انا عبده يا عمر . زيدان فهمني الوضع .. هتروحو فين
انا : عزبه الحيني
عبده : علي ماتروح هناك تكون اتقفلت
انا : عبده .. فين حنان ونور
عبده : في القاهره
انا : انا عالصحراويه وماشي علي 230 هكون هناك كمان ساعه الا ربع عاوزهم جهزين وجهز معاهم موكب حراسه .. نسوان زيدان وعياله في رقبتي
عبده : طيب كويس انط قولتلي انطو ماشيين بسرعه انا عبلغ الحكومه ان محدش يعترض طريقكم
انا : لا بلاش الحكومه
عبده : لي
انا : في ملعوب في الموضوع ..اللي كانو مستنينا كانو قوات حاصه
عبده : طب والعمل
انا : بلغ القنصليه البريطانيه انهم يحركو القنصل من اسكندريه للقاهره عشان يبعدو عنا
عبده : لو حد قرب منكم زود السرعه واهرلو ملكش دعوه ..
.. متموتش
انا : هحاول

قفلت ورنيت علي لجين
انا : لجين شدي عشان نلحق نوصل القاهره
لجين : حاضر

وشديت بقيت ماشي علي 240 وحرفيا كنت بتحكم بالعربيه بالعافيه .. وصلنا القاهره بعد ساعه .. وقابلنا العربيات اللي فيها نور وحنان وكملنا واخدنا ساعتين لحد ما وصلنا المنيا..تحديدا عزبه ين ولقينا في استقبالنا جدي حمدان وراجل كبير تاني
حمدان : حمد **** عالسلامه يولاد
انا : **** يسلمك يجدي .. عيدو بعت التامين
حمدان : يبني تامين اي .. انت علي ارضنا .. ارض كل الطلعو منها سفاحين وتقولي تامين
انا : معلش يحج عشان ابقي مطمن
حمدان : عالعموم هو بعتهم متخافش .. خشو انت استريحو

دخلت بيت جدي حمدان والباقي راحو بيت جد زيدان ودخلت نمت انا وسمر حرفيا محستش بنفسي ..صحيت بعد 16 ساعه نوم ..ملقتش جمبي سمر .. نزلت تحت لقيت كل النسوان لابسه اسود وعنيهم معميه من العياط ...استغربت
انا : في اي يجدعان
ستي بعياط : اخرج لجدك المضيفه

انا خرجت وانا حاسس ان في حاجه بتوجهني ناحيه المضيفه وفتحت الباب
انا : سلام عليكم
الكل : وعليكم السلام
انا : في اي يجدي اوعي يكون اللي فبالي صح .. زيدان فين
حمدان : اهدي يبني اهدي .. البقاء لله في امك وابوك واخوك
انا حسيت ان الدنيا بتلف بيا ونزلت مني الدموع بدون اي صوت .. واقف زي الخشبه دقيقتين والدموع بتنزل مني زي الشلالات وفي دماغي كلا ب سعانه وشيطان بتلعب .. صرخت صرخه خلت اللي قاعدين يخافو مني .. مش صوت صراخ حزن ولا فقد .. لكن صراخ ناجم عن غضب لو اتشكل علي هيئه نار هيحرق الكوكب كله : اععععععههههههعاغغغغغغغغاااااااااااا ...لاااااااااا...لاااااااااا

وسيبت المضيفه وجريت ناحيه العربيه وركبتها وطلعت وسط نداء الكل عليا
رنيت علي عبده : عبدو
عبدو : البقاء لله يعمر
انا : العزا بناخده بعد التار يخوي .. زيدان فين
عبدو بحزن : اتمسك وعملوله محاكمه عاجله وهو حاليا في المحكمه
انا : لو اخد اعدام ..او سجن .. يبيت في سجن المنيا الليله .. كلم المحامي يتصرف .. او الملكه اليزابيث
عبدو : ليهم يد في الموضوع
انا : اتصرف يعبدو لو حكمت نكلم الروس
عبدو : هكلم بواين انا ليا عنده واحده
انا : اتصرف .. فين اهلي يعبدو
عبدو : بيجهزوهم للدفن في اسكندريه
انا : لا هيتدفنو هنا في المنيا في مقابر العيله
عبدو امرك
انا : فرقه خدام الموت فين
عبدو : عندك في المنيا
انا : طلعهم حولين البلد .. مفيش عصفوره تخش البلد
عبدو : طيب بعد ما زيدان يروح سجن المنيا
انا : هخش اجيبه .. بالزوق او بالعافيه
عبدو : طب مناخده من عربيه الترحيلات
انا : خطر .. ممكن ناذي زيدان بالغلط
عبدو : امرك .. حاجه تانيه
انا : امن كل حد من العيله برا نطاق المنيا
عبدو تمم

وقفلت مع عبدو وفضلت الف بالعربيه لحد ما وصلت لصحرا نزلت وقفت فيه وفضلت باصص للا شيئ . ساعه ورا التانيه ورا التالته ورا الرابعه .. لحد ما فرصني الجوع عشان افوق من تفكيري لكل الاحتمالات الممكنه.... اخدت بعضي ورجعت المضيفه
انا : جثمان ابويا وامي واخويا جايين .. هيتدفنو في مدافن العيله .. مفيش عزا لحد ما نرد الطار .. النسوان تفوم تعمل الاكل عشان الضيوف اللي جايين من اسكندريه
الكل باصصلي ومبلم
حمدان بزعيق : الكلام متسمعش ولا اي .. الحريم عالدار عندنا ضيوف .. والرجاله تجهز البيوت عشان البيات ..يلا

وقام الكل ومشي وفضلت انا و جدي حمدان
جدي : ناوي علي اي
انا : في اكل هنا يكفينا قد اي
جدي : سنه
انا : زيدان في السجن .. كلها كام ساعه وهيكون في المنيا لابس البدله الحمره .. وانا مش هستحمل اخسر حد تاني .. هنخش نجيبه بالعافيه
جدي :قضيته اي
انا : مش عارف استنب هسال ورنيت علي عبده
عبده : نعم
انا : زيدان قضيته اي
عبده : تجاره اثار .. تجاره ماس غير مشروعه .. اموال مجهوله المصدر
انا : مجهوله المصدر ازاي .. الشركات
عبده : خد خبر بالموضوع وكلف حد ينقلك كل الشركات بتاريخ بيع قديم ..بس ماحقش ينقل الفلوس لان الارقام كانت كبيره
انا : لي
عبده : الحكم صادر من قبل انعقاد المحكمه .. التحفظ علي كل الاملاك و الاعدام
انا : عالعموم مش مشكله
عبده : عربيات الموتي فاضل عليها ساعه ونص وتكون عندك
انا : وزيدان
عبده : خمس ساعات
انا خلي الرجاله علي استعداد .. بعد 12 ساعه لزبدان في السجن هنخش نجيبه
.. عبده : امرك يعزرائيل وقفل

انا لجدي : هو لي قالي عزرائيل
جدي : انت دلوقتي القائد ولي ايدك مفاتيح اللعبه ... يبقي انت عزرائيل
انا لمعت في دماغي فكره روحت رانن علي عبده تاني
عبدو : اي تاني
انا : نفذ اكبر عدد ممكن من الاغتيالات باسم عزرائيل نفسه..انا عاوز العالم كله مرعوب .
عبدو : اشمعنا
انا : عاوزهم يخافو ويعرلو ان عزرائيل يتخاف منه مش يخاف .. وكثف العمليات في بريطانيا
عبدو : امرك يعزرائيل .. وقفل

انا : كدا اللعبه هتحلو .. عن اذنك يجدي انا هطلع اجهز للدفن
جدي : جلاليبك في الدولاب البس جلبيتك وعمته وامسك نبوتك يبن الحيني

سيبت جدي وطلعت اوضتي وطفيت النور وطلعت علبه السجاير وعمال احرق في سجاير عده ساعتين
الخدامه خبطت الباب : الجثث جت يا عمر باشا
انا : طيب
قومت ولعت النور و لبست جلبيتي و العمامه ولقيت النبوت مسنود جمب الدولاب ((اللي ميعرفش اي وصف الدولاب هقولك مش هوصفهولك وصفه موجود في الفرصه الاخيره ))ونزلت تحت لقيت ان الجثث جت ولقيت اختي ومرات اخويا قاعدين في جمب ومرعوبين مش عارف لي .. اهدنا الجثث وروحنا دفناهم في مدافن العيله ورجعني وطلعت لاوضتي تاني ساعتين لحد ما نمت علي نفسي وانا قاعد عالمكتب لحد ما الباب خبط بعد 12 ساعه فوقت
انا : ادخل
دخل عليا راجل في الاربعينات
جاسر : انا جاسر اخو عزرائيل
انا : فاضل قد اي عالتنفيذ
جاسر : نص ساعه
انا : يلا ..ونزلنا تحت
حمدان : علي فين يا عمر
انا : هجيب اخويا وجاي
حمدان : انا جاي معاك .. البلد دي بلدي وانا اعرفها اكتر منك
انا : حاضر يحج

وروحت انا وجدي وجاسر قدام البيت لقست في جيش واقف
انا : مين دول
جاسر : نصهم رجالتنا بس الباقي معرفش
حمدان : النص التاني رجاله العيله .. محدش قالك اننا سفاحين قبل كده
انا : عالبركه
حمدان : بص احنا نقدر نهد السجن عاللي فيه ونجيب زيدان ونطلع .. بس احنا الاول هنعرض السلام
انا : ماشي كلامك يجدي

وخدنا نفسنا وروحنا لحد السجن .. اغلب قوات السجن وقفو معانا اصلا نظرا لاعمال العيله وسمعتها الطيبه ودخلت انا وجدي وجاسر لأمر السجن
انا : اظن انك عارف موقفك .. سلمنا زيدان بدون مقاومه ..لاننا كدا كدا هناخده
امر السجن بابتسامه : انا معايا اوامر بتسليمه باقل الخساير .. دقيقه هروح اجيبه واجي .. وسابنا ومشي
حمدان : انا مش مطمن للوسخ ده
انا : اشمعنا
حمدان : الراجل ده ميكرهش في الدنيا قدنا .. مستحيل يكون بيضحك في وشنا كدا عادي
انا : ربك يستر
دخل امر السجن علينا : هو مستنيكم قدام السجن

طلعنا وشوفت زيدان نايم علي سرير بعجل مش لابس غير الشورت وجسمه كله اثار ضرب بالكرباج واثار حروق بالنار
انا : جاااااسسسااااارررررررررررر
جاسر : امرك
انا : اطلع بينا عالمستشفي ... وبصيت لامر السجن بتحدي وغضب وهو باصصلي بابتسامه اناصار وكانه عمل اللي كان عاوزه

ركبنا العربيات وروحنا عالمستشفي اللي في العزبه وحطيت زيدان في دور لوحده وفضلت معاه ...... بعد ساعتين خرج دكتور
دكتور : مين عمر
انا : انا
الدكتور : ادخله جوه

دخلت جوا
انا : كنت عاوز تموت وتسيبني يصحبي
الممرض : مش هيرد عليك
سمعت صوت زيدان ييهمس قربت عليه ولقيته بيقول : علي الهواري .. واغمي عليه تاني

وسيبته وطاعت ورجعت الدار عند جدي حمدان
حمدان : زيدان اخباره اي يعمر
انا : جروح سطحيه هيخف منها بسرعه .. كنت عاوز اسالك علي علي الهواري
حمدان : امير الصحرا .. كان اخو زيدان بالدموصاحبه الوحيد
انا : زيدان قال اسمه وبعدها اغمي عليه
حمدان : علي يبقي ابن الحج فهد الهواري شيخ قبيله الهواري ... واشجع رجال الجبل ..لو حليت توصله ابعت معاك حسن ابن عم زيدان يوديك
انا : لا اوصفلي الطريق ومعليك بالباقي
حمدان : ((وصفلي الطريق ))خد معاك جاسر عشان يعرفوك
انا : طيب يكبير

ونزلت انا وجاسر لحد جبل في وسط الصحرا هوب طلع علينا رجاله ملثمين ولابسين جلاليب
واحد منهم : الجبل محضور علي غير اهل الجبل .. رجعو من وين ما جيتو
جاسر : جايين نجابل علي الهواري
العرباوي : مان انت
جاسر :من طرف الحج حمدان الحيني
العرباوي : دخلو دخلو .. عدوهم يولاد ولاد الحيني اخوانا

وكملنا بالعربيه ودخلنا في وسط القبيله لحد ما وصلنا لبيت كبير اشبه بالقصر ((انا كنت متوقع خيام بقي وكدا لكل لا طلعت بيوت عادي )) ودخلنا البيت لقيت في واحد بيرحب بينا
جاسر : دا عمر يا علي بيه .. جايلك من طرف زيدان الحيني
علي : يا مرحب يا مرحب من طرف اخويا .. تعالو خشو خشو

ودخلنا جوا
انا : بص يعلي .. وحكيتله الحوار كله .. ولما زيدان ناداني قالي اسمك واغمي عليه ملحقش يكمل وانا صراحه مش عارف اي الموضوع
علي بعصبيه : ولاد الكلب .. احنا نقفل المنيا كلها
انا : مينفعش .. قواعد الجيش في المنيا مش هتسكت
علي : طب والعمل
انا : ملهاش حل احنا كدا متحاصرين
علي : حصار مين يخوي .. في معابر الصحرا طب ..محدش يعرف يقفلها طول منا موجود
انا : كدا احنا محتاجين حاجه نهدد بيها الحكومه
علي : انا شاكك في موضوع الحكومه ده .. زيدان كان بينفذلهم عمليات وطول عمره علاقته حلوه بيهم
انا : امال اي يخليهم يعملو كدا
علي : حد بيضغط عليهم
جاسر : اظن اني عارف ااسبب
انا وعلي : قول
جاسر : في قرض من البنك الدولي وده معاد تسديده ونظرا للازمه الاقتصاديه الحاليه هما بيضغطو عليهم بالقرض ده
انا : نعرف نسدد المبلغ ده
جاسر : ارصده البنوك بتاعتنا متجمده .. بس في في ملكيه عزرائيل فلوس ودهب نقدر نسد بيهم
انا : تؤ مش هينفع الدهب .. السيوله تكفي
جاسر : تكفي وتفيض كل الديون كمان
انا : بس ده لسه احتمال مش اكيد
علي : دا غير هتديهالهم بصفه اي
انا قرض حسن
جاسر : حلاص احنا نتاكد ونشوف هنعمل اي

وقام جاسر وغاب ربع ساعه ورجع
انا : اي
جاسر : فعلا .. انا معايا وزير الماليه اهو عالتليفون
انا : قوله ان الفلوس قصاد النوش ده وان التهم تسقط من علي زيدان خالص
صوت الوزير من التليفون : موافقين
انا : انا لسه مخلصتش .. سجن المنيا كل عساكره وظباطه يتعملهم اقاله بدون مستحقات او معاش .. دا عير انكم هتتغاضو عن خطف امر السجن
الوزير : بتستغل انك في موقف قوه ضد بلدك
انا : سياده الوزير انا بسبب الموضوع ده خسرت والدي وولدتي واخويا مقتولين .. حضرتك تعرف حاجه عن الموضوع ده .. لا متعرفش لانهم بالنسبالكم ناس عديين .. انا كنت ناسي الموضوع ده ..لحد ما اعرف مين عمل كدا فيهم هيبقي ليا الحق في اني اطالب بفلوسي في اي وقت .. دا لو معندكمش مانع
الوزير : دا ابتزاز
انا : تؤ .. استغلال اني في موقف قوه ضد بلدي
الوزير : انا كدا بشيل رقبتي من تحت ايد البنك الدولي لايدكم
انا : بالظبط .. بس انا مش هستغل ده .. انا بس هعتبره ضمان انكم متغدروش بينا
الوزير : هتندم
انا : اخر عرض
الوزير : مقبول
انا : تمم الفلوس هتوصل كمان 3 سعات

وقفلت معاه
علي : لي وافقت علي موضوع القرض ده
انا : انا لازم يبقي عندي ضمان يخليني أأمن شرهم .. زيدان مكنش عانل حساب النقطه دي
علي : انت قولت ان عندكم تار .. نيجي معاك
انا : تشكر بس ده تاري اخده بايدي
علي : يبقي متعرفنيش .. انا اخو زيدان الدم بالدم .. تار الحيني من تار الهواري
انا : تشكر .. لو احتجتك هبقي اوصلك .. تؤمرنا بحاجه
علي : لا انا جاي معاكم .. هنزور زيدان
انا : تيجي تنور

ورجعنا تاني للمستشفي شوفت زيدان اتعصبت ورجعت البيت .. وانا عالباب لقيت في رقم باعتلي صوره ابويا واخويا وامي مدبوحين وواقف جمبهم اختي ومرات اخويا عريانين وجسمهم مضروب بكرباج .. دخلت البيت طلعت الاوضه منغير ما ارد علي حد من اللي بيكلموني وانا مش شايف قدامي قفلت الباب وقعدت ارزع في كل حاجه ..

عند جدي تحت
ستي : حد يطلع يشوف في اي
جي حسن ابن عم زيدان يقوم
حمدان : محدش يطلع فوق سيبوه .. واطلبو الاسعاف تستني قدام الدار

كسرت كل قشايه في الاوضه وكنت بصرخ باعلي صوتي لحد ما اغمي عليا

تحت عند جدي
جدي : اطلع حاته يحسن

طلع حسن لقي الاوضه مدغدغه من اول مرايه التسريحه للدولاب
حسن : شكل وراك حكايه طويله يبن عمي

انجوي

الجزء الرابع

مساءك لذيذ ايها المتابع الجامد فشخولا .. واحلا مسا علي فخادك .. متشغلش بالك بكلام الناس يصحبي لانك هتتعب .. ونصيحه اخويه لاي مراهق صغير بيقري القصه دي .. لو بتتعرض لعنف اسري غير مبرر روح القسم او نقطه الشرطه و اعمل بلاغ .. متسكتش علي حالك ده ..ةعشان متكبرش وتبقي معقد ومريض نفسي .. ورساله للناس الكبيره بقي اللي بتضرب عيالها ... انتو عالم وسخه قسما ب** .. عمل اي الطفل يستحق انك تضربه .. في مليون حل غير الضرب .. متقوليش احنا اتربينا كدا وطلعنا ناس سويه عادي ... خخخخخخخ احا يحج .. انت شايف نفسك سوي باللي انت بتعمله ده .. انت انسان معقد .. متجيش بقي تطلع عقدك دي علي ابنك او بنتك .. بالخصوص بنتك .. الراجل اللي يمد ايده علي بنته ده مش معقد او مريض نفسي .. دا من وجهه نظري مش راجل بل مش انسان اصلا .. وعهد ** انا ك يوكي لو وقع تحت ايدي حد من الناس المعقده دي هدغدغ امه .. وانت يلا ياللي بتسمعني .. دور علي رياضه قتاليه تلعبها .. سيبك من جو اروح الجيم واعمل كسم سكس بكس وكسم تقسيمه عضلات .. تقسيمه العضلات دي تشقط بيها نسوان .. مش هتنفعك .. العب ملاكمه او mma او كونجفو او كارتيه او تايكوندو او كيك بوكسينج .. واللي يمد ايده عليك اكسرهاله يلا .. متسمعش كلتم الناس اللي تقولك دا ابوك او دي امك ويعمل اللي هو عاوزه .. كسم البشر لاجل صحتك النفسيه وربنا .. والعالم بنت الوسخه اللي مفكره الضرب طريقه تربيه .. وزعلانين من الجيل الجديد انه جيل ضايع .. احب اقولك احنا ضعنا بسبب طريقه تربيتكو الفاشله دي .. متجيبوش اللوم علينا .. الجينات جيناتكو .. و التعليم تعليمكو .. والتربيه تربيتكو .. يعني الغلط غلطكو .. واللي مش عاجبه كلامي ميناقشنيش انا مش عاوز اسمع نقاشك اصلا .. ...........

("^ اهلا بيك في العالم اهلا بيك في الفوضي ^")

بعد ٤ سعات كنت فوقت من اغيبوبه وواقف قدام اوضه زيدان وجسمه كله ملفوف بشاش وشكله عامل زي الممياوات ..
انا في نفسي : وعهد **** لاخلي العالم كله يسمع عن موتكم

طلعت برا ولقيت علي الهواري في الريسبشن
علي : رايح فين
انا : اموتهم
علي : تموت .. تموت اي .. هو في اي
انا : هتعرف بعدين .. وسيبته وطلعت منغير ما ارد

طلعت برا وركبت العربيه وطلعت علي طريق القاهره
دخلت في نقاش مع اسير الظلمات ))
انا : انا عاوز القيصر الاسير .. استدعيه
اسير الظلمات : مقدرش .. القيصر الاسير قوته ومرتبته اعلي مني .. مقدرش اتواصل معاه غير لما هو يعوز كدا
انا بغضب مكتوم : هعرف بنفسي
اسير الظلمات : انت جبان ومستحيل تعملها
انا روحت مكمل في الطريق وساكت لحد ما وصلت منطقه جمب الطريق فيها صحره ىوحت داخل في الصحرا وفضلت ماشي
اسير الظلمات : اي ناوي تضيعنا
انا وقفت العربيه ونزلت : هتشوف دلوقتي
اسير الظلامات اتخض : عمر بلاش تعمل اللي في دماغك .. انت غير مؤهل لكدا
انا : ميخصكش ... وهنا بقي يا صديقي انا اخدت اغبي قرار اخدته في حياتي .. الا وهو اني ادخل عقل ٧ مليار بني ادم عشان اوصل للقيصر الاسير .. صوت صرخه مدويه طلعت من بطلنا العبيط المغفل .. تخيل انت لوحدك لما بتفكر بيجيلك صداع هيموتك .. تخيل بقي الالم ده مضروب في ٧ مليار مره ... (( اللي حصل هنا ان مخ عمر بقي عامل زي الكمبيوتر بيخش ياخد المعلومات من الشخص المطلوب وبعدها يحذفها لان مفيش حاجه في العالم تقدر تحتمل انك تمتلك كم الافكار ده )) عدت ٤ سعات وانا بصرخ وبتلوي في مكاني وعيني بتدمع بس ده مش دمع ده ده ... وصلتله .. هوب اغمي عليا

بعد ٩ سعات نايم في الصحرا علي الرمل .. فوقت وبحاول احرك جسمي مش قادر عقلي مش بيستجيب للاوامر ومش قادر اتحرك
اسير الظلمات : تستاهل
انا : انا مش قادر اتحرك
اسير الظلمات : من الألم
انا : اتحكم انت .. طالما الموضوع الم
اسير الظلمات : العضله اللي هتتحرك فيك هتطرشق

واحد جاي عليا من بعيد بس ماشي بهدوء لحد ما قرب ولقيته القيصر الاسير (( عز يزميلي ))
عز : انت بقي اللي عامل المشاكل دي كلها
انا : جيتني لي
عز : و**** انا مكنتش جاي .. مكنتش فاضي
انا بسخريه : عندك معاد مع رئيس الجمهوريه مثلا
عز ابتسم : لا مع مستشاره العلاقات الامريكيه
انا ابتسمت بخبث : في فندق ... في امريكا
عز عنيه وسعت : خخخخخخخخ ... انت عرفت منين
انا : بنفس الطريقه اللي وصلتلك بيها
عز : ابقي شوف مين هينقذك بقي
انا بتكهن : خلاص اقول لمنار تيجي تنقذني
عز : انت متاكد انك اسير الظلامات اسطوره العقل
انا : لا قرينه .. يلا يعم **** يسترك عاوز اكل .. جعااااننننن
عز شالني علي ضهره : مش طبيعي اكيد مش طبيعي .. احا اي ده .. مرسا .. خدتها منه ازاي .. دانا بتحايل عليه اخد لفه من يوم ما عرفته مكنش راضي
انا : لا منا اخدتها منه خالص
عز باندهاش وهو بيركبني وراح ركب في كرسي السواق : عملتها ازاي .. بيدور العربيه
انا : بتعرف تسوق سبورت ولا هتقلبنا
عز : هبهرك

بعد ساعتين بنركن قدام مستشفي العيله
انا : خخخخخخخخخخ .. المرايه يخنزير
عز بهزار : فدايا
انا : فدا .... فدا مين .. دانا هنيكك بحقها
عز بجديه مفاجئه : احترم نفسك يا عمر عشان متزعلش
انا بحاول الم الموقف : اي يعم بهزر معاك
عز : ....

جه شالني من سكات ودخلني المستشفي ودخلت في اوضه وعلقولي محاليل وجت مريم وقاعدت تزغط فيا زي دكر البط وعز قاعد يضحك
مريم : كل يخويا كل .. تلاقيك هفتان .. عملت معاها مجهود كبير صح
انا : مريم والنبي اسكتي عشان انا مش ناقصك
مريم بتقلدني : اسكتي عشان مش ناقصك .. حشرت بيضه مسلوقه كامله في بقي كانت هتخنقني .. كل يحبيبي كل .. كل عشان متقولش عليك مبتعرفش
انا لعز : اي انت مطول هنا
عز بيضحك : مستمتع بالمسرحيه دي
انا : اتفضلي .. عملتي مني كلاون قدام الراجل اهو .. خدي الباب في ايدك بقي عشان هنتكلم في كلام كبار
مريم : و**** انا لو كنت اتجوزت كا زمان عيالي بيلعبو معاك في الشارع .. خلاص قايمه متزوقش .. وطلعت

عز : محترفه
انا : احسن دكتوره نفسيه بلا منازع .. تخيل خلتني اضحك في عز اللي انا فيه ده
عز : جبتني لي
انا : جوست
عز : مش معروف .. حتي الجن مش بيجوبوه .. جربته
انا : عز .. العب عالمكشوف .. انا عارف تاريخك انت وزيدان من الالف للياء .. موضوع المجلسين وجوست وده كله انا عرفته .. صدقني انا اعرف اكتر منكم
عز : معتش في مجلسين .. بقي مجلس واحد ... الاسطوره بتتحقق
انا : الاسطوره مش صح .. او بمعني اصح اتحرفت عن الصح .. مجلس الظلام مماتش
عز باستهزاء : انا شفت الجثث
انا : او وهم الجثث
عز : انا في حاجه مش فاهمه .. لما المجلس مات محدش ورثهم لي زي مقالو لينا
انا : كدابين .. هما مماتوش .. تعرف عمر اعضاء المجلسين دول كام سنه .. كلهم عادي اعمارهم طبيعيه .. الا واحد اسمه عماد .. الرقم اللي شوفته ملحقتش اقراه .. عماد مش بشري عادي .. عماد حاجه اشبه بناتج تجربه لدمج الجن والملاك والبشر مع بعض .. انسان بعقله وشكله .. وطيبه الملاك .. ودماغ الشيطان .. واحب اقولك اننا زيه .. بشر بصفات الملائكه والشياطين
صوت تصقيف من ركن الاوضه المظلم وطلع منه عماد : تستحق فعلا تكون خليفتي
انا ابتسمت : مش عيب تكون راجل كبير كدا وبتلمع اوكر
عز مخضوض : انت جيت هنا ازاي
عماد : يبني انا مخاوي جن .. مش مدرس درسات
انا بضحك : ومدرس درسات برده .. بتاخدو علي قلبكو قد كدا من الدروس
عماد : اللي غيران مننا يعمل زينا هههه .. واظن محدش هيكون عرف التاريخ اكتر مني
انا : متتخضش يعز .. دا انت اسطوره الحكمه .. افهمك .. عماد ونظيره من مجلس النور سانتو هما ٢ بيحكمو العالم في الخفاء .. والمعركه بينهم من يوم ما اتصنعو .. اتعمل عماد شخص بيحب الخير ولكنه خجول فبيعمل الخير في الدرا .. واتعمل سانتو شخص منافق قدام الناس بيحب الخير .. بس في قلبه حقد ضد الكل .. عملهم ساحر عظيم واختفي .. بس في الاول والاخر عماد و سانتو بشر .. واخدين صفات من كائنات تانيه
عز : وعمرهم
انا : بكل بساطه .. لسه معاد موتهم مجاش .. ومعاد موتهم ده يبقي موت قضاء وقدر عادي زي البشر العاديين .. فهمت
عز : انا دماغي لفت .. طب ما تتقابل وتتقاتلو تخلصو علي بعض ونخلص
عماد : فكرك احنا مقاتلناش بعض قبل كدا.. احنا بناقاتل اكتر ما بنرمش .. قتال مباشر .. وقتال بالسحر .. حرب اقتصاديه .. حرب سياسيه .. حرب نفوذ .. حرب شعبيه .. حرب الكترونيه .. تخيل اننا حتي اتخانقنا علي حبيبه
عز : مش عيب علي سنك .. تبقي عجوز وتافه كدا وتجري ورا حرمه
عماد : اتكلم عدل يعرص دي كانت مارلين مونرو (( اها بكتب المشهد ده وانا دخل عليا الويتر بيقولي تاكل اي .. بكل تلقائيه قولتله ٢ برجر دبل ونسكافيه .. وببص في المحفظه لقيت فيها تمن الاكل بالظبط **** يستر ومتكونش الحاجه غلت عن اخر مره واغسل طباق 🙂🙂 ))
عز : احا .. جدو طلع دنجوان .. طب معلش بس ثانيه .. انا اسطوره الحكمه وقوتي الذكاء .. عمر اسطوره العقل وقوته البتاع اللي بيعمله ده .. زيدان سكته اي
عماد اتنهد : زيدان ... زيدان هو اسطوره الموت .. ولو علي قوته فاحنا سجناها عشان متظهرش .. زيدان حاليا اضعف منكم بسبب انه مقيد .. ميقدرش يتحكم بقوته
عز : اشمعنا
انا : عشان تفهم ده محتاج تعرف الاسطوره ... الاسطوره بتقول ان هيجي يوم ويظهر ٣ لعنات هتصيب ٣ من البشر هتحول حياتهم لجحيم .. يفقدو كل ما ليهم .. ميبقاش ليهم عزيز .. اسطوره العقل والحكمه والموت .. اسطوره الموت هيقتل حارس النور سانتو .. وبعدها هيخاتل توازن الكون فيضطر انه يقتل اسطوره الظلام عماد .. الا في حاله واحده ودي الجزء المفقود من الاسطوره .. وده اللي وصلتله انهرده بالصدفه .. يتدخل اسطوره العقل والحكمه ويحاولي يمنعو اسطوره الموت .. واما ينجحو .. او يموتو وهما بيحاولو
عماد : وانا بقولكو لو جه اليوم اللي هتتخيرو فيه بيني وبين موتي .. سيبوني اموت ..



صمت ساد المكان مده دقيقتين قطعه انفجار ضحك عز و عماد
عماد واقع عالارض من الضحك : دا صدق هههههههه
عز زي التاني : دانا كنت هصدق ....
انا مستغرب: مصدق اي
عز بصلي بصدمه : انت دخل عليك الحوار العبيط اللي لسه حاصل ده
انا بعنجهيه : انا قاري افكاره
عماد : يبني افكار مين .. انت بالنسبالي تلميذ .. انت اه دخلت دماغي .. بس بأذني .. وخليتك تشوف اللي انا عايزه .. انا مولود بالقدره دي .. هيجي عيل لسه بيتعلم يحاول يقراني
انا : انا مش فاهم حاجه
عز : شايف حوار الجن والملاك والبشر ده .. هبده .. شايف حوار عمر عماد ده... هبده تانيه .. ثانيا بقي متحاولش تقري دماغ الكوكب كله تاني عشان اعضاء مجلس النور ميكشفوكش يا خول ..
انا : مش فاهم برده
عماد : وربي شكلك واخد اللعنه بالغلط .. يبني افهم كل االي انت شوفته ده كان رسم خيال مني .. ومتحاولش تقري دماغ ١٣ شخص عالكوكب .. اعضاء مجلس النور والظلام .. وعز وزيدان .. والزعيم
انا : ما علينا اني مش عارف مين الزعيم ده .. بس انا قريت زيدان قبل كدا
عماد : لان سفير الموت مختوم علي قوته فمفيش حاجه تصد قوتك .. والزعيم ده شخص موجود في افكار الماس بس مهما دورت عليه في وسط البشر مش هتلاقيه .. عشان كدا افترضت انه محجوب .. اه افتكرت .. متحاولش تقري افكار البشر كلها تاني يعرص .. الخري اللي عملته ده تسبب في زلزال زلزل الكوكب كله .. هو اه كان زلزال ضعيف بس كان موجود .. والعالم كله مقلوب عالموضوع ده .. سامع ؟!
انا : م خلصنا يرحوله عشان انا مبضون خلقه .. مش عارف اتحرك اصلا
عماد لمسني فوق قلبي كدا : دلوقتي تقدر تتحرك .. وبلاش تستخدم قدرتك تاني قبل سنه عشان هتموت .. عقلك مش هيستحمل .. واختفي من قدامي
انا بتفكير : عز
عز : انجز
انا : يلا
عز بص في عيني : يلا

هنا بقي يحبيب اخوك عز وعمر في نفس الوقت تخلو عن السيطره لصالح اللعنتين .. تخيل لعنتين لعنتهم في ذكائهم اجتمعو مع بعض .. هيحصل اي .. ابتسامه خبث من الكاتب .. حان وقت الكآبه
اسير الظلمات في جسم عمر : القيصر مره واحده .. يا اهلا
القيصر الاسير : عاوز انااام .. خلينا نخلص الموضوع ده ونرجع

طلع الاتنين وركبه عربيه عمر واتجهو ناحيه القاهره ومنها لاسكندريه وبالتحديد المنتزه وطول الطريق بيرسمو سيناريو الهجوم .. علي مين بقييييي
القيصر : الهدف
الاسير : عذب وخلص
القيصر : طيب

في شاليه عالبحر وبالتحديد في غرفه واسعه في الدور الثاني .. شخص في سن الستين قاعد ملط وبيلعب في زبه .. قدامه واحده ست في سن الاربعينات بس طبعا مش باين من كتر عمليات الشد وفوق منها واحد اسمر وشغال رزع في كسمها .. وفجانبها واحد .. واحد مين ده واحده .. الفرق بينه وبين الانثي بس هي حته جلده مدادله بين فخاده اللي بتلمع في الشمس و طيزه محمره من كتر الضرب عليها وفوق منه راكبه واحده ولابسه زب صناعي وشغالنه نيك في طيزه الكبيره .. وفي الجانب طفله عمر سنه او سنتين قاعده بتلعب في الفون
دخل القيصر الاسير عليهم : لامؤخذه يجماعه انا جاي اقطا عليكم خلوتك دي
العجوز : انت اتجننت .. انت ازاي تخش هنا .. زعق .. حراااااس
القيصر : متتعبش حنجرتك .. ماتو
دخل هنا الاسير : متجمعين في الخير يجماعه
الست الكبيره برقت واتكلمت بقلق : ععممر ر .. ععاا ععاوزز ايي

اسير الظلمات دخل في نقاش معايا
الاسير : خش انت .. ولو في اي خطر القيصر معاك وانا هتدخل بدون ازنك
انا : طيب

طلعت انا من النقاش : اي يحماتي جاي ازور اهل مراتي في اي
الخول اللي كان بيوحوح من شويه سامي صاحبي سابقا .. او ساميه مش متأكد : انا هندمك انك تدخل هنا تاني .. وهقتلك زي ما قتلت اخويا
انا لسه هرد .. وقعت عيني علي الست اللي لابسه زب صناعي .. اااااااهههه يا زمن .. حب عمري اللي كنت اتمنالها الرضا ترضي .. ساعه ما بصيتلها بصت في الارض وبتحاول تغطي نفسها بايديها
حماتي بنظره خبث : عاوزها
انا غمضت عيني لحظه افتكرت فيها ابويا وامي واخويا .. واختي .. اختي اللي فقدت شرفها طفله .. نتيجه لعمليه ****** من حيوان .. بل هو اقل من الحيوان .. فوقت وبصيت لحماتي : انا كنت بقول اجي انيككم واكسر عينكم .. بصيت علي حمايا .. بس الظاهر انكو هتتبسطو بده .. بس من سوء حظكم اني عندي ميول .. قيصر
القيصر اتحرك بسرعه كسر رقبه الاتنين السود اللي معاهم : هتحتاج مساعده
انا : عز لي في الشمال
القيصر : دا ابوه ... بادل مع عز الاماكن .. يبن اللعيبه هتاكل اللحمه دي كلها لوحدك
انا لحماتي : اكيد انتو مش عارفين احنا هنعمل فيكو اي صح .. اللي هيتحرك من مكانه هيبقي زي دول .. وشاورت عالاتنين السود اللي عالارض
عز : سيبلي انا الطلعه دي .. أنا مجربها قبل كدا .. يلا كلو يقوم يقف كدا .. هو محدش بيسمع الكلام عدل ليه .. خلع الحزام واشتغل في سامي تلطيش .. دا عبره للي مبيسمعش الكلام ..

هوب لقينا كله واقف وبيترجف ..
عز : اخلع يعمر انت مكسوف ولا حاجه
انا بفك الهدوم : مكسوف من مين كله زي اختي

هوب بقيت ملط ولافف الحزام علي ايدي (( مبحبش الساديه في الجنس .. ولا بحبها عمتا فانا هتخطي المشهد ده))
حمايا وحماتي وابنه ومراته المصون 😂 كلهم ملط فوق بعض .. وجسمهم اما ازرق من الضرب .. او احمر من الدم .. وجسمهم كله متشرح .. شعرهم كله متقلع .. لاحظ كلمه متقلع مش محلوق او متقطع .. مفيش خرم طيز الا و بيشر ددمم .. وكله عينه وارمه .. ومناخيره فاتحه حنافيه ددمم .. وشفايفهم مورمه .. (( هتسالني البت الصغيره فين .. هقولك طلعناها للاوضه اللي جمبنا ))
عز : تعبت
انت بنهج : انا لسه بسمي
عز بصلي : نكمل
انا بصيتله : وماله

بعد ساعتين تانين مليئين بتخليع الضوافر وكسر العظام وتخليع السنان
عز : كفايه ؟!
انا : لسه
عز : يعم اصلب طولك وبعدين اتكلم
انا بصيتله وديقت عنيا
عز : اممم .. فكره كويسه

هتسالني عملنا اي .. بدلنا مع اللعنات .. بعد ٨ ساعات رجعنا تاني لاجسامنا
انا : ااغغغهههه .. يبن الكلب يأسير الزفت علي دماغك
عز : يسط انا مش حاسس بايدي
انا : انا مش حاسس بنفسي اصلا انت بتقول اي
عز : هنروح ازاي
انا : هو واحد بس ممكن نلجأله في حاجه زي كدا
عز : مين
انا : عماد ... بننادي .. يعمماااااادددد
عماد ظهر وهو لابس بدله وماسك خشبه وقلم سبوره و لابس نضاره : عيز اي يزفت عندي حصه .. اي مبهدلكم كدا
انا : عايزين نروح
عماد : وانا هروحكم انتو الاتنين ازاي .. انتو عايزين لودر يشيلكم
انا : ابعت اي حد يعماد .. بص .. خد تليفوني وكلم عبده
عماد اخد تليفوني : انتو ملط انتو الاتنين بتعملو اي .. بص لعز .. انت منهم
عز : لا وحياتك احنا رجاله قوي .. طب متخليك مخاوي جن جدع وتنقلنا وخلاص
عماد بيدور علي اسم عبده في الدرس : انا مدرس درسات مش مخاوي جن
انا : خخخخ متثبتلك علي رأي يعم
عماد بيبصلي بصه حمدي الوزير (( للعلم عز وعمر نايمين ملط علي بطنهم من التعب )) : ما بس يلا وانت طيزك ومقلوظه وحلوه كدا .. بص لعز .. معندهوش خوات
انا: هخليك تنيكني حاضر .. يعم يلا يعم مش ناقصه قرف .. شاذ خول صحيح
عماد حط الفون علي ودني وسمعت صوت عبده : الو
انا : ابعت عربيتين اسعاف عالمكان اللي احنا فيه (( مراقبين التليفونات يعزيزي )) وبعدها بنص ساعه بلغ ان في صوت ضرب ورزع جامد في الفيلا
عبده : الفيلا دي بتاعه مين .. هو اللي في بالي صح
انا : وانا ايش عرفني اللي في بالك عشان اقولك .. عبده والنبي بلاش غباء
عبده : امرك يعزرائيل .. وقفل
عز بصلي باستغراب
انا : وربي انا نفسي معرف بقيت عزرائيل امته .. بس شكلها كدا حركه زيدان يعني
عز : اه انا يطلع كسمي .. وانت تبقي عزرائيل .. وماله وماله .. عيله بنت متناكه صحيح ... واغمي علينا إحنا الاتنين

بعد ٦ سعات كنت فوقت انا وعز وبقينا تمم والدنيا زي الفل .. وقاعدين بنتحاور حوار حضاري مهذب .. مهذب جدا يعزيزي
انا وشي وارم وبوقي بيجيب ددمم : بس فشختك برده
عز حاله من حالي : يعم اتنيل علي خيبتك .. بص في المرايه واتكلم
انا : عشان تبقي تخطرف بالكلام تاني
عز : وانا ايش عرفني ان الدكتوره مريم خطيبتك
انا : وحياه امك .. تروح قال قدامها اننا كنا بننيك نسوان عشان كدا تعبانين .. لو واحده عاديه عادي يعني
عز : كبر دماغك وقولها كان بيهزر
انا : هكدب علي دكتوره نفسيه حاضر .. عز وحياه امك متشغلش دماغك تاني
عز : انا غلطان يعم .. يكش تحس علي دمها وتسيبك .. مش عارف عاجبها فيك اي .. دانت معفن
انا بصيتله من فوق لتحت : انا كنت عاوز اقول انك معفن برده .. بس الحق يتقال .. انت اجمد من اانسوان .. بنظره حمدي الوزير
عز وشه قلب لجد مره واحده واتكلم بحده وهو بيقرب عليا وصوته يخوف : عيدها ... تاني
انا خفت الصراحه كلامه رعبني : انا عملت اي يعم .. استهدي ب**** كدا وصلي عالنبي في قلبك .. (( عزيزي انت مش عارف عز اقوي مني ازاي ))
عز بصلي وسكت وقام وقف : انا راجع تاني .. وتاني مره لما اتعوزني ابقي رن عليا
انا : طيب ... وطلع عز ومشي

انا صراحه مفهمتش دا عبيط ده ولا ماله .. اخدت بعضي ورجعت البيت تاني .. وكان هناك مريم و سمر و حنان ونور وملاك و لجين (( مريم خطيبتي .. سمر مراتي .. حنان ونور ولجين وملاك زوجات زيدان )) .. طبعا مريم واخده ركن وضاربه بوز قدامها مترين .. نسوان زيدان كل واحده منهم واخده جمب وبتبص للتانيه نظره غضب بنت متناكه .. جدي حمدان برا البيت .. ستي قاعده حافظه السلام الكوني وساره اخت زيدان .. والواد علي ابن زيدان ساعه مشافني جه جري عليا وبيعيط
علي : عمو عمر عمو عمر
انا نزلت علي ركبي حضنته : مالك يحبيبي في اي
علي : الست الوحشه دي زعقتلي .. وبيشاور علي لجين .. ودي ضربتني .. وبيشاور علي ملاك .. وضربو ماما نور وماما حنان
هنا بقي عزيزي القارء انا لو ليا ضرب عليهم كنت دفنتهم حيين بس انا عملت اعتبار للي راقد في سريره ده .. اصل معلش يعني دا عيل عنده ٦ سنين هيعمل اي عشان يضرب وبصيت لملاك وكلمتها : بتمدي ايدك عالواد لي
ملاك بقرف : وانت هتحاسبني ولا اي .. ولا انت بتكلمني بصفتك اي اصلا
ستي : اتكلمي عدل يبت
ملاك بعصبيه وبتعلي صوتها : بت اما تبتك يوليه يخرفانه انتي
انا بهدوء : وليه ؟! ... وكمان خرفانه ؟! .. ناديت بصوت عالي .. حرس سلاح (( هتقولي اي ده هقولك من يوم ما زيدان ما جده مات وهما زودو دفعات الامان .. وبسبب حورات النسوان الكتير اللي حصلت دي زيدان حط في كل بيت فرقه حرس نساءي .. هتقولي عرفت منين هقولك هو كان قايلي حتي قبل ما اعرف اننا من نفس العيله ))
وعينك متشوف الا النور .. ملاك ولجين ونور و حنان و مريم وسمر و ستي كل واحده فيهم فوقها واحده وحاطه علي دماغها السلاح وفي واحده تيجي في الاربعينات كدا وقفت قدامي وموجهه المسدس ليا
الست : عرف نفسك
انا بصوت واطي : بيتا .. (( نائب عزرائيل في غيابه .. عزرائيل كودخ الفا ))
الست نزلت السلاح وادتني التحيه العسكريه : امرك .. انا مروه
انا : نزلي السلاح من علي ستي وسمر و حنان ونور و ساره
كلام اتنفذ فاضل ملاك ولجين
ملاك بتعلي صوتها: نزلي السلاح يحوانه انتي عارفه انا مين
انا بلا مبالاه : ملاك .. او امينه السر .. او زوجه زيدان احمد حمد الحيني .. او اللي ضربت علي زيدان احمد حمد الحيني .. اخر من بقو من نسل احمد حمد الحيني .. اللي وعزه جلال ** لولا انها حامل لكنت مكسر عضم سلسالك كله .. اتعدلي يروح امك انتي هنا في الصعيد .. عليت صوتي .. الوليه الخرفانه اللي بتشتميها دي تبقي ستي وست زيدان واخت زهره .. اه معلش منتي مشوفتيش زهره .. اتكلمت بكهن .. يحرام اصلك كنتي ساعتها لسه شقطه في الحرام .. وماتت قبل ما تعرفك ... الكلام للكل .. البيت ده ليه كبيره وكبيرته الست دي .. وعهد ** الي هتفكر نفسها حاجه هنا .. احبسها زيها زي الكلب لما ويدان يفوق وان كان مطول .. هحبسها لما تولدد واقتلها واتاويها وما ليها عندي ديه .. سامعين ؟؟
محدش رد
زعقت : سامعععيييننن
الاتنين بصوت شبه واطي كدا ومخنوق ومتضايق : سامعين
انا : االلهم بلغت اللهم فشهد .. كلمت رئيسه الحرس .. سيبوهم ومتطلعوش من هنا تاني .. عاوزهم زي الالف ٢٤ ساعه .. اللي يقوله علي يتنفذ ايا كان .. كلمي جاسر يزود البنات .. مش كفايه عليا مشاكل برا .. القي مشاكل في البيت
مروه : امرك يزعيم ... البنات نزلت السلاح
انا بكلم سمر : اسبقيني عالاوضه
سمر قامت وخدت بعضها وعالاوضه عدل
انا بكلم مريم : اعدلي ام بوزك ده مكنش واحد بيهزر يعني تقومي ماده بوزك مترين كدا .. انا طالع انام مش عاوز دوشه

سيبتهم وطلعت فوق في الاوضه وكانت هناك سمر وقاعده عالسرير وخايفه
انا : سمر
سمر اتنفضت واتكلمت بخوف : ن نهع نعم
انا قربت منها وهي بتبعد لحد ما وصلتلها وخدتها في حضني : مالك خايفه من اي .. نمت بدماغي علي كتفها وعيوني اتفتحت في العياط بقي بس عياط بدون صوت .. فقط دموع

من وجهه نظر سمر

انا اول ما قالي اطلعي فوق .. مت فجلدي .. اترعبت وهو في الحاله دي كان ممكن يقتلني .. لما دخل عليا االاوضه وقفل الباب فكرته هيتضير ويضربني ويبهدلني .. اااااههه حضنك حلو اوي يا عمر .. اي ده انت بتعيط ..طبطبت عليه

نرجع للواقع

سمر بتبططب عليا : مالك يعمر
انا شديت علي حضنها اكتر .. وصرخت بكل عزمي : ااااااااههههههههههههههههه .. تعبااااننن .. معتش قادر .. وكلام من هذا القبيل يعني من الاخر نواح يعني
وسمر عماله تطبطب عليا وتواسيني (( لامؤخذه يزميلي بس انا اصلا مبحبش الاجواء الكئيبه دي كفايه الكأبه اللي انا فيها )) فانا هبوظ التسلسل الزمني ابن الوسخه ده وهنط ٤ شهور تكون فتره الحزن دي عدت عشان انا نفسي جضيت


تلخيص سريع كدا ... زيدان لسه في الغيبوبه .. حسن وجاسر وصقر (( ابناء عزرائيل )) مسكو الدنيا علي ما زيدان يفوق .. اختي ومرات اخويا فكو بس كل ما حد يسالهم عاللي حصل جسمهم بيعرق وبيخافو ويتوترو .. انا ومريم اتجوزنا .. وحاليا هي حامل هي وسمر .. زودت الحراسه علي البيت بشكل غبي .. ملاك ولجين ونور وحنان مش طايقين بعض .. (( مقطعين نفسهم علي زيدان يعيني )) ..
انا نايم جمب مريم وتقريبا كنت بحلم اني بنيك واحده ومستمتع بالنومه جدا حضرتك .. يقطع هذه اللحظه السعيده هادم اللذات وقاتل المتعه .. انها المرأه يا عزيزي .. صحيت مخضوض علي صوت صويته : اي في اي ..
مريم جمبي : مش عارفه .. تعالي نشوف

اخدنا بعضنا وطلعنا من الاوضه لقيت في لمه قدام اوضه ملاك
انا لستي اللي واقفه عالباب : في اي
ستي : ملاك شكلها هتولد
انا بصيت في ساعه الحيطه لقيتها الساعه ٣ الفجر : حد بيولد الساعه ٣ الفجر
صوت ملاك من جوه : امال اولد امته يروح امك .. ااههههههه ... اشوف فيك يوم يزيدان يبن الحيني .. انت اللي عملت فيا كدا .... ااهههههه
انا : دي اتجنت .. حد يلبسها خلينا ناخدها تولد وتخلص.. دا شكله هيبقي عيل رزل زي امه
ملاك : سمعاااككك ... اااههه .. الاهي اللي فيا يجي فيك يبعيد.. اااههه هو نايم متلقح وانا متنيله بولد ... ااااهههه

ساره رنت عالاسعاف وجم خدوها وروحنا المستشفي .. وانا حصلتهم هناك بعد ما لبست هدومي .. بس لقيت في لمه غريبه كدا في الدور اللي بتولد فيه ملاك
انا : في اي
ساره بتزعق وبتشاور علي واحد : البيه عاوز يطلع الست وهي بتولد عشان الهانم بتاعته عاوزه تولد
الراجل : احتشمي يا مره يوسخه انتي ..
حنان ماسكه ساره وبتهديها : عيب يا استاذ كلامك ده
الراجل برق : انتي هتعرفيني العيب يا شرموطه انتي .. وضربها بالكف
مع صوت طرقعه الكف انا سمعت صوت زيدان في ودني وهو بيوصيني عليهم .. عارف انت لما تبقي عينك مفتحه بس انت مش شايف حاجه كدا ؟! ... اهو انا كنت عامل كدا .. زميلي انا اخدت خطوتين لقدام وخبطته واحده upper في ضلوعه (( ال upper .. هي لكمه بتبقي من تحت لفوق .. بتضرب في الضلوع او الدقن .. في الدقن بتكسر السنان والفك .. في الضلوع بتكسر الضلوع الي تحت الانها بتبقي اضعف .. معلومه من ملاكم )) الراجل خدها ونام عالارض يصوت .. قعدت فوقه بطريقه في لعبه ال mma (( وصف القعده .. انت بتبقي قاعد علي صدر الخصم .. ركبتك اليمين بتبقي علي ايده الشمال من عند الكوع والعكس في الركبه الشمال .. كمان معلومه اهو انشاله ما عن حد حوش )) ونزلت في وشه بالبوكسات بقي لحد ما الحرس فصلونا عن بعض
انا بزعيق بكلم دكتور المستشفي : دكتور وممرضتين يروحي يولدو مرات الراجل ده .. بصيت للحرس .. ارموه في الشارع واقفلو المستشفي .. محدش يطلع ومحدش يدخل .. اقفلو المنطقه
قائد الحرس : امرك .. واتحركو
انا عدلت هدومي وجت سمر عليا بتساعدني اعدل هدومي وبتبتسم : يواد يجامد
مريم بتنفض ضهري : شوفتي يبت يسمر لما الراجل خد البوكس عمل ازاي
سمر بتمسكني من القميص وبتشدني عليها و بتبصلي بتحرش وبتغمز : متيجي
مريم : مكنش يعز عليكي يختي بس هو معايا انهرده
سمر : ماشي يعم .. بس براحه عالسرير عشان ميتكسرش
ساره من جمبنا : احم .. راعو ان في ناس مدخلتش دنيا لسه
انا : لمؤخذه يكبيره .. متلمي لسانك انتي وهي بدل ما اقطعهولكو
سمر ومريم مع بعض : اتلمينا اهو

بعد ساعتين في الولاده انا بدات اقلق وحسيت ان في حاجه غلط .. طلعت ممرضه
انا للمرضه : هو في اي
الممرضه : العمليه جهزت اهي وهنبدا
انا : كل ده بتجهزو لي
الممرضه : حضرتك عارف ان دي زوجه زيدان بيه .. نسبه الخطأ في العمليه لو عدت الواحد في الالف فاحنا في عداد الاموات .. سيبنا نشوف شغلنا لو سمحت
انا اطمنت : تمم اتفضلي

عشر دقايق وسمعت صوت دوشه .. احا اي ده صوت طلق
انا عليت صوتي : حرس سلاح
كل الحرس عمر سلاحه ووقفه مستعدين
انا : انا نازل تحت .. لو حد عدا منكو هطاردكم في جهنم .. وسيبتهم ونزلت تحت لقيت الحرس بيتبادل الطلق مع ناس لابسه جلاليب وراكبين عربيات جنتشه(( الجنتشه هي عربيه تيوتا نص نقل بتبقي رفيعه كدا وعربيه عضمها ناشف وماتورها جامد وبتستخدم في التهريب وما الي ذلك ))
انا لقائد الحرس : مين دول
القائد : مش عارف يباشا ومستنين الاوامر
انا لاحظت ان في عربيه عليها متعدد : في قناصه ؟!
القائد : عالسطح
انا : الكود
القائد : زولو .. بيديني اللاسلكي
انا : زولو .. زولو
القناص من اللاسلكي : امرك
انا : معاك بيتا .. اضرب العربيه التالته من الشمال .. الخزان اللي قدام (( العربيه بخزانين بنزين ))
القناص : علم ..
انا : الف وواحد .. الف واتنين .. الف وتلاته .. تك (( صوت الطلقه )) .. بوووم (( انفجار العربيه ) .... فااييررر (( اطلق ))

ابتدا الضرب من ناحيتنا .. بس ضرب تعجيز وابعاد مش بهدف القتل يعني
صوت من اللاسلكي : ماركوس يتحدث ماركوس يتحدث (( كود المراقب )) في جيش بيتحرك ناحيتنا .. في اربيجي و متعدد
انا في عقلي : احا اربجي .. لي هي حرب ويلاد المتناكه ... ثم مين دول ...
انا اتكلمت : بلغو فرق التدخل والتامين القريبن كلهم .. اللي هيوصل المستشفي يبقي يمشي علي جثثنا .. عزرائيل جوه

بعد نص ساعه الضرب وقف واحنا واقفين بندافع وجاهزين .. وهما واخدين وضع الاستعداد للضرب برده (( هتقولي فين الشرطه او الجيش ا الحكومه عمتا .. حضرتك انت هنا في العزبه يعني محدش يقدر يخشها مهما كان )) صوت مراوح عالي فشخ فوق مننا .. ببص لقيت ٢ هيليكوبر واقفن قوققنا .. احا اي اللي ورايا ده .. دا جيش مش تامين .. ومجموعه راحت ورا الاعداء .. بمعني اصح اتحاصرو .. لقيت صقر (( الابن الثالث لعزرائيل )) جاي عليا
صقر : في اي
انا : معرفش .. شكله هجوم ارهابي
صقر : لو عاوز تمحيهم من عالارض نمحيهم عادي
انا : لا .. انا بناصر السلميه .. هنجرب التفاوض .. انا طالع ..
صقر اتكلم في الاسلكي : caver 3srael (( غطو عزرائيل ))

انا خدت في ايدي مسدسي وعلي ضهري رشاش ولابس قميص واقي و خوذه .. واتحركت للمسافه الفاضية بين الفريقين
لقيت واحد طالعلي
واحد : خخخخخخ .. عمر
انا باستغراب : علي الهواري ؟!!!!!!!!!
علي بيشاور للي معاه : نزل يبني سلاحك يبني
انا شاورت انهم ينزلو السلاح وخلعت الخوذه : في اي يهواري .. انتو جايين تقتلونا
واحد جاي جري و بينط يضربني بالبوكس .. (( عزيزي دي اغبي حركه ممكن تعملها في حياتك .. لانه وبكل بساطه اللي قدامك هيفوتك ويكعبلك وتزحف علي وشك زيك زي العبيط )) وهذا ما حدث .. وقعدت عليه لقيته اخينا اللي كان بيتضرب من شويه : يبني انت مبتحرمش
علي : قوم يعمر .. انا ماسك نفسي لاجل زيدان بالعافيه
انا : ماسك نفسك ... ولاجل زيدان ... وبالعافيه .. مبدأينا انا هعمل نفسي مش واخد بالي انك علي ارضي وفملعبي ومتحاوط برجاله من كل ناحيه .. ولا هاخد بالي من القناصه اللي متنشنه علي دماغك .. يعيني انت مش ماسك نفسك بالعافيه .. انا ماسكك من زماره رقبتك ومتقدرش تتكلم .. ولو عالخنزير ده .. انا سبته اول مره بس وعهد ربي التانيه ما تحصل .. ولو علي انك عامل حساب لصاحبك .. احب اقولك ان زيدان لو فاق وعرف اللي عمله .. هيقتله ويقتلع سلساله من وش الارض .. ول وقفت في وشه هيقتلك انت كمان انت وقبيلتك كلها .. امشي يعلي طول ما انت واقف علي رجلك عشان متمشيش في نعشك .. ولو عالخنزير ده فيلزمني
علي اتعصب وبيقرب عليا .. بس مع اول خطوه اتحركها القناص ضرب طلقه قدام رجله .. اسمها طلقه تحزير .. ومعناها لو عدين مكان ما ضربت الطلقه .. بالسلامه انت بقي : اكبر غلطه عملتها في حياتك انك عاديتني يبن الحيني .. ولو جتلك تامي يبقي بموتك .. ولا هعمل حساب لا لزيدان ولا لغيره .. وزيدان قالك انا مين اكيد
انا بفتح درعاتي بطريقه استعراضيه وواقف ورا مني جيش و طيارتين وسلاح تقيل ودنيا كبيره سعاتك : ان كنت تاجر سلاح فاحنا اللي بنستخدمه .. واديك شايف .. امشي يعلي امشي

علي لف نفسه ومشي وهو مش طايق نفسه وانسحبو ..ورجعت لصقر
انا وانا ماشي ناحيه المستشفي وصقر بيلحقني : اجمع اي حد قريب من هنا .. اقرب قاعده لينا فين
صقر : ليبيا .. مسافه ساعه .. وفي ٧ طيرات في المطار واحده منهم f-16
انا : نص ساعه ويكون كل الي في القاعده هنا .. الطيرات عاوز ٦ حولين المستشفي عالارض مستعدين .. وواحده من فوق .. زود القناصه .. اقفل محيط المستشفي ٥ كيلو
صقر : امرك يعزرائيل ...

وسابني ومشي وانا لسه مكمل ودخلت المستشفي ولقيت العمليه لسه شغاله
انا لساره : اي الاخبار
ساره : الولاده متعسره .. الدكتور بيقول الواد حجمه كبير
صوت صويته جاي من بعيد شويه .. ببص لقيتها وللاسف يعني .. لجين : بولللددددد
انا حطيت وشي بين اديا : الهي انت تعلم كيف حالي

جم الدكاتره وخدوها هي كمان .. بعد شويه لقيت جدي حمدان جاي عليا
حمدان متعصب : اي اللي انت هببته دي
انا : جدي وحيات عيالك سيبني في حالي .. انا دماغي فيها مليون حاجه
حمدان بيزعق اعلي : انت اي جبله .. زقني من كتفي. .. البدو بيجتمعو عليك وهيجي يقتلوك هنا
انا : و**** انا لو في وسط اهلي وناسي كدا واتلمست تبقي عيبه في حقكم مش في حقي
جدي علي صوته اكتر : لو جم هنا هسلمك ليهم .. انت كلب ولا تسوي
انا صراحه الكلمه حزت في نفسي وابتسمت بحزن : انا كلب ولا اسوي .. طيب يجدي انا بس الي جوا ده (( بشاور علي اوضه زيدان )) يفوق وهسيبهالكو مخضره .. ولو عالمشاكل اللي انا عاملها دي كلها اعتبرها انتهت .. وسيبته ومشيت

خدت بعضي وكلعت برا عند صقر
انا : صقر
صقر خد باله اني وراه : نعم
انا : كلم جاسر .. خليه يبعت حمايه من الجيش توقف البدو اللي جايين .. هنخش في وسطهم ونقتلهم بس عشان الاسم يكون ان اللي ضرب الجيش
صقر : غطاء صوري يعني ... عندس فكره احسن .. بص .....................
انا : نفذها

بعد ساعه انا واقف قدام اوضه زيدان وببصله من ورا القزاز . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . صوت صويته اترقعت في المكان بس دي بقي صويته صرخه خضه ... فاق من اثر هذه الصرخه الوحش الكامن بين اضلعه الخوف والموت .. استيقظ عزرائيل الحقيقي .. سفير الموت
طلع زيدان علي صوت الصرخه لقي كله مجتمه حوليني واولهم علي ابنه وانا سايح في دمي (( اتضربت بطلقه من مسدسه .. ضربها الخنزير اللي ضربته .. والظاهر كدا انه هرب من اللي كانو معاه .. بس جي غيرهم وخدوه ))
علي بيعيط : فوق يعموو .. يعمو فوق .. متنامش زي بابا .. يعمموووو
زيدان وقع علي ركبته ومصدوم .. عزيزي انا ابقي الشخص الوحيد اللي زيدان كان حبه حب حقيقي .. وقعه زيدان عالارض كان الصوت اللي فوق الكل لانه فاق .. بس المؤسف هو ان السقطه دي كانت سقوط اخر شعور من مشاعر زيدان .. الا وهو الالم .. فاكر لما قولتلك ان قوه اللعنات في انهم معدومين المشاعر .. تخيل بقي ان في شخص بقي كدا منغير ما يخش في طور اللعنه .. .. .. .. .. .. علي لما شاف ابوه طلع جري عليه وحضنه
علي بيعيط : بابا .. انت صحيت .. بابا صحي عمو عمر .. بابا رد عليا
زيدان وقف وفاق لنفسه وحضن علي وباس دماغه وبص في عينه : هيصحي يحبيب بس هو تلاقسه تعبان ولا حاجه

زيدان قام وسط صدمه الجميع .. ضرب عمر تزامن مع فوق زيدان محدش عارف يعمل اي يفرح لزيدان ولا يزعل علي عمر .. قرب مني وحط ايده علي رقبتي لقاني لسه بنبض .. شالني ودخلني الاوضه من سكات والدكاتره دخله وراه وهو طلع وكلم ساره : في هدوم ليا هنا
ساره : هاه
زيدان : في هدوم ليه هنا
ساره : ا.. ها. ه .. اه فيستقبال

زيدان سابهم وطلع للاستقبال واخد هدومه وطلع لقي برا في جيش واقف .. وصقر معاهم
صقر بصدمه : عزرائيل .. اداه التحيه العسكريه
زيدان : انا نايم من امته
صقر : ٤ شهور و ٩ ايام
زيدان : اي اللي جابهم المستشفي
صقر : ملاك و لجين بيولدو
زيدان : اي ده .. بيشور عالعدد اللي موجود يعني
صقر : حكاله اللي حصل من الاول للاخر ..
زيدان بلا تعابير : طير الطيرات ويبقيو علي استعداد .. طلع ال f-16 تضرب صروخ في الجبل من الوجه القبلي (( هتكسر صخر ينزل عليهم )) وترجع .. وسيبلي الباقي .. عاوز تليفون
صقر اداله تليفونه : امرك يعزرائيل ...ومشي عشان ينفذ .

لقيت عربيه عمر مركونه برا (( مرسا يا عزيزي )) رنيت علي جاسر
جاسر : ايوا يصقر مش فاضي بعمل اللي قولتلي عليه
زيدان : انا عزرائيل
جاسر بصدمه : زيدان
زيدان : ابعت الرجاله كلهم منغير سلاح عشان تتحرك اسرع .. السلاح هياخدوه من المخزن تحت قصر جدي حمد .. عاوز خدام الموت كلهم هنا في اسرع وقت .. وابعت طيرات قاعده ليبيا كلها .. وتنزل المطار العسكري في المنيا .. خد التصريحات من الحكومه بنفسك
جاسر : امرك يعزرائيل

زيدان قفل ورن علي مكتب الرئاسه المصري
الرئيس : سياده الملاك
زيدان : عاوز خدمه من الجيش المصري
الرئيس : اي
زيدان : قبيله الهواري في المنيا .. عاوزها تتحاصر ٦ سعات .. حصار عسكري
الرئيس : قبيله الهواري معاهم سلاح تقيل ومضدات طيارات .. الحصار هيكون صعب
زيدان : ٦ سعات واطلب اي طلب
الرئيس : في صفقه طيرات هتيجي من فرنسا ومحتاجين وسيط عشان السعر مبالغ فيه
زيدان : موافق
الرئيس : اعتبرهم متحاصرين
زيدان : دا العشم .. وقفل

ودخل جوا بص لواحد من الحرس
زيدان : فين اللي ضرب زيدان
الحارس : الدور الرابع اوضه ٧

سابه ومشي للمكان ده كان واقف عالباب اتنين
زيدان : افتح الباب
الحرس فتحو الباب لقيته جوا ووشه متخرشم
زيدان قعد علي كرسي وحط رجل علي رجل : مستغني عن عمرك انت صح ؟!
اخينا مش بيتكلم .. بيكابر يعني
زيدان قام خبطه رجل : متنطق يكسها
اخينا : هقتلك واقتله
زيدان : طب روح اقعد في الصف بقي .. خبطته بالرجل تاني .. اعدل يكسمك .. لتكون فاكر ان شويه الخرفان اللي في قبيلتك دول هيقفو فوشي .. عليا الطلاق ابيدكم بطرقعه صباع بس انا باقي عالعيش والملح والعشره اللي بينا .. وعهد ربي لادبحك قدامهم كلهم ومافي دكر منهم هيتحرك

ضربه كمان رجل وسابه وطلع وكلم جاسر
زيدان : عز فين
جاسر : عالطياره من بدري .. تقريبا نص ساعه ويكون في المنيا
زيدان بص في الساعه لقيها ٥ الصبح : طيب .. قفلت معاه وطلعت برا لساره

زيدان : الدكاتره قالو اي
ساره : جرح عمر مش عميق جامد .. بس دخل في غيبوبه لان الطلقه كانت متسممه (( طلقات مسدس جنود عزرائيل مسممه )) .. ملاك العمليه خلطت وهما دلوقتي بيقفلو الجرح عشان ولدت قيصري وجابت ولد .. لجين ولادتها طبيعي بس هتطول شويه

مردش عليها وسابها ومشي ولقي جدي حمدان
زيدات : حمدان(( ناداه باسمه ودي عيبه فشخ للعلم )) اللي قولته لعمر انا سمعته .. وعهد ربي لو جراله حاجه لتكون مع اللي قتله في كفه واحده .. ولو وقف قدامي الصعيد كله مش العيله لابيد سلسالكم من الارض .. وسابه منغير ما يرد وطلع علي برا

بعد ٦ سعات زيدان واقف قدام حوالي ٨٠ او ٩٠ الف بني ادم كدا يدوبك مالين ارض حوالي ٢٠ ولا ٣٠ فدان كدا ومترصصين زي النمل ... مسكت لاسلكي
زيدان : مع بعض
الكل في صوت زلزل المكان : عالموت .. ما اصل احنا خدامه
زيدان : وانا ؟!
الكل : ملاكه .. وقائدنا
زيدان : التشكيل الاول استعداد ... كله اتحرك علي عربيته اللي هيركب فيها

زيدان ركب مرسا ومعاه عز واتحركو زيدان في الاول ووراه الباقي وفوقه طيارات هيليكوبتر
عز : الخطه
زيدان : تكسر عضم
عز بيعمر مسدسينه: وماله ميضرش .. الخروف اللي ورا ده سكته اي (( بيشاور عالكنبه اللي ورا اللي كنت مكتف فيها الواد اللي سبب ده كله ))
زيدان : هنضحي بيه
عز : مين داخل .. انت ولا السفير
زيدان : انا.. ونت؟!
عز : يعم العمر مش بعزقه .. القيصر
زيدان : طب سلام انت بقي
عز بدل مع القيصر الاسير (( صوت اللعنه بيبقي اتخن من صوت صاحبها )) : اهلا
زيدان : ....
القيصر بزهق كدا : شد شويه زهقت
زيدان بصله وفتح اللاسلكي : هسبقكم .. خشو بعدي بعشر دقايق
الكل في اللاسلكي : تم

زيدان شد بالعرببه
زيدان سرح واتكلم بصوت مرعب : شامم ريحه ددمم ... زود بنزين للاخر وداس علي زرار .. (( نيترو بنزين.. ماده شديده الاحتراق وبتدي طاقه جامده يعني وماده محرم استخدامها قانونا ))
القيصر بص لزيدان بحسره واتكلم في عقله : نفس الطيف .. اتمني متكونش نفس النهايه

وصل زيدان وعز القبيله ونزلو من العربيه وهما متحاوطين بمسلحين
زيدان : كدا بتستقبلو اخوكو يبدو .. قعدت علي كبوت العربيه زعق .. مرسا (( مرسا شغال بنظام التعرف علي الصوت ولو انت مهتم كنت عرفت لانه مذكوره في الفصل اللي قبل اللي فات ... الاهتمام مبيطلبش )) طلع من جمبين مرسا رشاشين متعدد وبيلفو يعني مستعدين للضرب ... فين كبيركو يولاد الهواري
علي طلع من ورا الرجاله المسلحين : فكرك كدا هنخاف يعني
زيدان بصله بقرف : اخص .. انا بقول كبيركو .. نادي كبيرك يلا
علي : علي الهواري ملوش كبير
زيدان : الحج فهد الهواري مات .. لا مماتش .. يبقي هتفضل طول عمرك عيل وابن ابوك وغبي كمان .. وصلتني رساله عالساعه ابتسمت .. ولو عاوزك تخاف مش هخوفك بدول .. هخوفك بدول ... (( فتحت ايدي بطريقه استعراضيه وهنا يا عزيزي القارء الجميل .. ظهر ذلك الجيش الجرار .. جيش ارعب دول .. الفكره مش في عدد الجيش .. الفكره في المفعول .. فكرك مش هيعرف يخوف شويه رعاه غنم ؟! من رأيي لا ))
علي بتكبر : ولا نتهز
زيدان : هههههههههههههههه ... هتفضل طول عمرك غبي .. هنا ظهر بقي في الافق الطيرات الحربيه يا عزيزي ... لسه العرض العسكري مخلصش يا عليوه
الناس اللي مع زيدان جريو لانهم لسه شايفين الf-16 ضاربه الجبل عملت اي .. ما بالك بقي باكتر من ٧ او ٨ طيرات f-16 وحوالي ١٢ هيليكوبتر ... وعلي واقف لوحده
زيدان : ناديلي كبيرك يعيل .. قصدي يعلي .. وابتسمت بشر

فهد الهواري ظهر من وراه : جايب جيشك وجاي عاوز اي يبن الحيني .. نسيت العيش والملح
زيدان : وانا لو نسيت العيش والملح كان زمان في طوبه علي طوبه في البلد دي ؟! .. وانت تشهد عاللي عملته فاهل الباشا
فهد الهواري : عاوز اي
زيدان : الي ضرب مرتي بالكف و ضرب عيار علي صاحبي يتدبح قدام اهله
فهد : مش حاصله
عز اتكلم بعقلانية: اظن ان ده خيارك الاحسن
فهد اتكلم بحرقه: ماشي كلامك ...

بعد نص ساعه انا واقف ورا سبب المشكله ده وهو علي ركبته وماسك سيفي .. واقف قدامي كل القبيله .. دبحته .. ومسحت سيفي فيه وماشي عديت من جمب علي
علي : اللي ببنا مات يصعيدي
انا : واعتبر معاه مات شغلك يبن الصحرا .. وسيبته وكملت طريقي

رجعت المستشفي وهناك لقيت ...........

الجزء ملغبط وحالته صعبه انا عارف وفي غلطات كتير .. بس **** يعلم الواحد بيمر بايه

الجزء الخامس


واحد واقف قدامي ووراه كتيبه وشايلين سلاح امريكي
اخينا اظهر شاره الانتربول : مقدم تايلور .. معانا امر بالقبض عليك
زيدان بصيتله من فوق لتحت : بتهمه ؟!
تايلور : بدون تهمه .. حضرتك هتيجي هيتعملك تحقيق وبعدها تمشي
زيدان : يعني انت جاي تقبض عليا وبدون تهمه .. اكيد انت عارف انا مين
تايلور : حضرتك راجل اعمال مشهور و من اعضاء العيله المالكه البريطانيه و شخص مهم عالما بس وفقا للقوانين الدوليه انا اقدر اخدك .. بيمسكني من دراعي
زيدان ابتسم باستهزاء .. عدد جنود مهول ظهر حواليه وكلهم رافعين السلاح : اهلا بيك في الصعيد ..ارض اللا قانون .. بس انا هاجي معاك .. وبمزاجي .. فضول مش اكتر
تايلور متعصب انه فعلا عاجز انا يقف قدام كل دول وبيتكلم بعصبيه : انت عارف انت بتتعدي علي مين .. انت بتتعدي علي سلطه القانون المطلقه
زيدان : قولتلك انت هنا في الصعيد .. والصعيد ليه قوانينه لوحده .. كسم قوانينك .. امشي وانا هحصلكم علي مبني الانتربول .. وسابه ودخل المستشفي .. جه علي اوضتي

زيدان : الف سلامه يعمر
انا : **** يسلمك يحب .. دا جرح بسيط بس هي الخضه اللي خلتني اغمي عليا
زيدان ضحك : قلبك خفيف يلا .. ارجل ياض
انا : وحياتك منت نسوانك الاتنين حلي ليهم انهم يولدو دلوقتي .. وكنت واقف بالعافيه اصلا .. ربك ستر وعدت علي خير
زبدان : طب ركز معايا عشان انا رايح مشوار وقاري فيه غدر
انا : وتروح لي
زيدان ولع سجاره : بضان
انا فهمت ان في مصلحه من الحوار : طب لما تيجي هنعمل جوزين حمام وناكلهم سوا (( شفره معناها احنا متراقبين ولا اي ))
زيدان: اممم حمام مشوي اي .. جمدان(( المكان مش امان ))
انا : ترجع بالسلامه

خرج زيدان وركب عربيته وفي الطريق كلم عز .. وبعد ٤ سعات كان وصل القاهره .. ودخل مبني الانتربول وواخدينه علي اوضه انتريه كدا موجود فيها ٢٠ شخص
زيدان : شكله مش تحقيق عادي
تايلور (( اللي كان عند المستشفي )) : متقلقش .. دول دكاتره نفسانيين عشان الكدب والباقي خبراء اقتصاديين وخبراء عسكريين .. وانا العميل تايلور عميل تحري للانتربول
زيدان ببص عليهم كلهم : انا لو عاوز اكدب محدش فيهم هيكشفني .. تحب نجرب
تايلور : نجرب
زيدان دخلت في نقاش مع سفير الموت وبدلت معاه (( هتقولي لي هقولك المشاعر هي اللي بتكشف الكداب )) : انا كنت نايم مع امك امبارح
الدكاتره كلهم فتحو بقهم : استحاله ميكونش نام معاها
تايلور ودنه طلعت دخان (( سفير الموت تعمد يجيب سيره امه عشان يعصبه )) : كداب .. انا امي ميته من وانا ***
سفير الموت بدل تاني مع زيدان : نكمل التحقيق بقي .. بنظره خبث
تايلور هدي نفسه : لما تم الاحتجاز علي املاكك لقينا كل فلوسك في حسابات عاديه .. الا حساب روسي معرفناش نوصل لرصيدك عليه
زيدان : بحب السريه .. بخاف من الحسد بعيد عنك
تايلور ابتسم بخبث : واحنا اخترقنا البنك وعرفنا سجل تعاملاتك عليه ..
خبير اقتصادي : المحاسب بتاعك شخص ذكي جدا انه يعرف يدهل كل الفلوس دي .. بس للاسف هو كان بيعتمد نظام محدد في التحويلات .. وده بيأكد ان دي عمليه تغطيه علي اموال حقيقيه
زيدان : وده عيب الذكاء الاصطناعي .. متفتحوش بقكم كدا .. انا معنديش محاسبين .. النظام الحسابي بتاعي لكل املاكي ذكاء اصطناعي .. وبما انكم اخترقتم البنك الروسي .. انا هستخدم الكلام ده ضدكم والقانون يحاسبكم
تايلور بفخر : احنا القانون
زيدان حط رجل علي رجل : وانا فوق القانون
تايلور اتغاظ : علاقتك بعمر الحيني اي
زيدان : صديق واخ وقريب
تايلور : ولي حولتله كل املاكك
زيدان : اشتراها .. اي حرام ؟؟
تايلور : وشخص مسجون من ٨ سنين عرف يكون الثروه دي ازاي
زيدان : لا اصل عمر برده بيخاف من الحسد ومش بيعرف حد شغله وفلوسه محدش يعرف مكانها غيره هو و مراته
تايلور : وانت مش شايف ان شخص في مركزك من الخطر عليه صداقته لقاتل متجوز واحده سجلها مليء بقضايا الدعاره البي كانت بتطلع منها بطريقه مشبوهه
زيدان : لا
تايلور باستغراب : اي اللي لا
زيدان: مش شايفها خطر .. انت شوفت التأمين بتاعي عامل ازاي
تايلور : وانت لي مشغل كل العدد ده عندك .. وهل سلاحهم مرخص .. وتابعين لاي شركه تأمين
زيدان : ميخصكش
تايلور : طب انا هسالك اخر سؤال بس قبلها احب اعرفك ان لو جوابك معجبنيش مش هتطلع حي من هنا
زيدان : اسال
تايلور : اي هي علاقتك بعزرائيل .. هو نطق عزرائيل من هنا وفي خمسه قامو من مكانهم رافعين السلاح في وشي
زيدان باستغراب : مين عزرائيل
دكتور نفسي من اللي قاعدين : كداب
تايلور بصلي تاني : هكرر السؤال تاني .. اي هي علاقتك بعزرائيل ؟!
زيدان : اه تقصد سياده الملاك .. صاحب شركه التأمين اللي منها رجالتي اللي شوفتهم .. صراحه افضل شركه تأمين اتعاملت معاهم .. بس مليش علاقه شخصيه معاه .. هو ماسك تأمين العيله البريطانيه كلها حسب علمي
دكتور نفسي : صادق
تايلور : للاسف شكلنا هنستخدم اسلوب غير حضاري في الكلام معاك ..
زيدان بصله بتحدي : متقدرش

تايلور لسه هيرد لقي الباب بيفتح ودخل منه عز ومعاه واحد عجوز
العجوز : عز المالكي .. محامي مستر يوكي
تايلور : محامي .. محامي اي
العجوز قرب منه وكلمه في ودنه : الموضوع اتنشر وفي صحفيين كتير تحت .. القصر البريطاني اخد خبربالموضوع ونفي انه يعرف حاجه .. الحل الوحيد ندخل المحامي ده ونكمل النقاش بشكل حضاري ونخطفه بعدين
تايلور اتعصب : اتفضل
عز دخل وقعد عالكنبه اللي قاعد عليها
زيدان لعز في ودانه : عملت اللي قولتلك عليه
عز : وزياده
زيدان : تمم
تايلور : استاذ عز .. اول مره اعرف انك محامي مستر يوكي.. انا اسمع ان المحامي بتاعه هو فريد الديب
عز: لا استاذ فريد يبقي استاذي .. بس استاذ فريد يبقي محامي الشركه .. انا المحامي الشخصي لمستر يوكي .. نسيبنا من التعارف .. ممكن افهم سبب استجواب موكلي
تايلور : امور اقتصاديه مظنش حضرتك هتفهم فيها
عز مد ايده في شنطته وطلع ورقه اداهاله : دي ورقه تثبت اني ابقي خبير اقتصادي وليا حق ممارسه المهنه كمان
تايلور : مستر يوكي عنده املاك مجهوله المصدر
عز : ورث
تايلور : استحاله الارقام دي تكون موجوده في وقت توفي والد مستر يوكي
عز : حضرتك فهمتني غلط .. مستر يوكي والده كان عنده املاك منتشره علي سطح الكره الارضيه كله ... مستر احمد **** يرحمه كان بيملك جزر ..

بعد ساعه من الجدال اللي كان متفوق فيه عز
تايلور : اتمني ان الكلام اللي حصل هنا ميتحكاش للصحافه
عز : طبعا

قومنا واحنا طالعين علي الباب
عز : انا اسف يسط
زيدان : علي اي
عز كان بدل مع القيصر الاسير : علي دي ... ورزعه بونيه في عينه .. زيدان اتعصب وردهاله واشتغله ضرب في بعض ٣ دقايق
زيدان بعصبية: انت عبيط يلا
عز ابتسم وغمزله وخلي القيصه يتواصل مع السفير ويفهمه انه عمل كدا عشان يبان انهم اتبهدلو جوا وكدا
زيدان ابتسم وخرجو برا .. وطبعا اشتغلو في كدب قدام الصحافه انهم اتأذو وكدا

وهما في العربيه عمالين يضحكو
زيدان : يبن الكلب عيني ورمت
عز بيضحك : انت كان فاضل تقول للصحفي و**** لاجبلكو ماما ايلازابيث تاخد حقي 😂😂.. دانا بيه ابن بيه
زيدان : طب والكاميرات
عز : اتعطلت قبل ما تخش
زيدان: طب ده يخليهم يشكو
عز : اتعطلت في امريكا مش هنا .. حد بيركب كاميرات في مصر تسجل في امريكا
زيدان : دانت شيطان

رجع زيدان المستشفي ونقلو نسوانه وعياله عالبيت .. ولد ابن لجين وبنت بنت ملاك .. سموهم سيف و زينه
بعد يومين زيدان قاعد في اوضته مع ملاك
ملاك بعياط (( انها دموع التماسيح ايها الذكر المغفل )) : كانو بيضربوني انا ولجين عشان احنا غراب عنهم يت زيدان (( كان هذا الكلام بعد وصله من الكذب علي زيدان وتسخينه علي عمر))

نزل زيدان من فوق وودنه بتطلع دخان من الغضب
انا قاعد عالكنبه بهزار : قالب وشك لي عالمسي
زيدان هبدني بونيه في وشي
انا ماسك وشي : اااههه .. انت متخلف يبني
زيدان : وديني مانا سايبك يكسها .. واشتغل فيا ضرب وانا مش ملحق اصد حتي.. ولا عارف اوصل لاسير الظلمات كل ماجي افكر القي ضربه في وشي او بطني .. وكل ما حد يخش بينا بيتضرب ويطلع .. لحد ما حصل ما لم يكن متوقع .. دخل عليا بينا يمنع زيدان عني .. اخد بونيه كانت متوجهه لوشي طيرته بعيد
انا هنا فقدت اعصابي ومبقيتش شايف كويس .. مجرد ضباب قدامي وفي نص الضباب ده شايف شيطان .. الي وهو زيدان .. في لحظه كنت واقف ورا زيدان وخبطته بالركبه في ضهره .. ميل لورا .. خبطته بالكوع في وشه .. واخدته مقص طاير في وشه .. بونيه في رقبه .. خلت زيدان قعد يكح وبيمرجح .. خبطته بالروسيه في مناخيره .. نطيت وخبطته برجليا الاتنين في وشه .. لقيت جمبي فازه شلتها وخبطتها في دماغه .. فضل يترنح لحد ما بقي الباب في ضهره .. هبدته بالرجل في صدره البا اتفتج وهو اترمي عالارض وقع علي دماغه .. قعدت فوق صدره وثبتت ايديه بركبتي ونزلت في وشه بالبونيات .. زيدان اصلا شبه مغيب عن الواقع .. قومت من فوقه ومسكته من شعره وسحبته للجنينه ووقفته .. كان واقف مش قادر يصلب طوله .. خبطته رجل في مناخيره تقريبة كسرتها ..
وقف قدامي علي.. ساعه ما شوفته فقت لقيت زيدان متدغدغ
اتديرت ولقيت كله واقف ورايا ومرعوب مني اتكلمت بغضب : مريم .. سمر .. .. عالعربيه
مريم : هنجيب ...
انا برقتلها : دلوقتي
مريم وسمر جريو عالعربيه
وانا مشيت وراهم
حمدان : رايح فين يبني
انا مديتلوش اهتمام .. وسيبته ومشيت

روحت ركبت العربيه وطلعت علي اسكندريه .. بعد ٧ سعات في الطريق كنت وصلت البيت (( بيت ابويا )) ودخلتهم لقيت البيت متنضف
انا : اتصرفو وشوفولكو هدوم تلبسوها .. انا داخل انام ودخلت وسيبتهم بدون رد

عند زيدان في اوضته جسمه كله متربط زي الموميا وجمبه حنان عشان هي الوحيده اللي فيها حيل تداويه
زيدان : وديني مهسيبه
حنان بتردد : ممكن اعرف انت كنت بتضرب عمر لي
زيدان برق : وانتي عاوزاني اعرف انه كان بيضرب نسواني واسكتله .. هنا دخل علي زيدان شاف علي وش علي علامات صوابعه .. علي قرب من زيدان وباس ايده زي ما هو متعود : ازيك يبابا
زيدان عينه دمعت انه ضرب ابنه : انا اسف يا علي .. وربي ما هسيبه اللي كان السبب
حنان : بس في حاجه انت فاهمها غلط.. عمر مامدش ايده علي حد
زيدان : قصدك ان ملاك ولجين بيكدبو
علي اتكمش في نفسه وبعد ساعه ما سمع اسم لجين وملاك
زيدان : مالك يا علي
علي جسمه بيرتعش و عينه بدات تدمع وواقف زي الصنم
زيدان قام بالعافيه ونزل علي ركبه قدام علي يفهم ماله : مالك يبابا .، حضنه .. اي مالك خايف لي .. شششششش مالك
حنان نزلت شالت علي وحطته عالسرير وجابت حقنه واديتهاله
زيدان : هو علي تعبان
حنان : بص اهدي وانا هحكيلك كل حاجه
زيدان مسك حنان من شعرها وعينه احمرت : ابني ماله
حنان بتتوجع : اه . سيبني وانا هحكيلك حاضر
زيدان سابها ولسه بنفس الوش : احكي
حنان حكتله اللي حص وكشفت لزيدان ضهر عمر اللي كان فيه اثار ضرب حنان وملاك في الاوقات اللي كان بيغيب فيها عمر عن البيت

زيدان طبعا اصلا مكنش مصدق فنزل وجاب تسجيل كميرات البيت ولقي فعلا كدا






عندي تاني .. عدي اسبوع كنت بتعافا فيه من الاصابات (( حضرتك انا متعارك مع سفير الموت والقيصر الاسير مستني ابقي عامل ازاي )) باب البيت بيخبط الساعه ٩ الصبح
انت قاعد عالكنبه وبنادي : سمر
سمر من المطبخ : ايوه
انا : افتحي الباب ... متصبر يعم الزفت مش ناقصه صداع .. جاي جاي ...

قومت عشان افتح.. فتحت الباب نصه لمحت زيدان رزعت الباب في وشه ومديت ايدي في درج جمب الباب سحبت رشاش (( للعلم طلقه الرشاش بتعدي من الباب .. وكلقه القناصه بتعدي من الحيطه .. اما بقي الخرسانه مش بيعدي منها حاجه ))
زيدان من ورا الباب : افتح يعمر
انا حاطط الرشاش في ضهر الباب : لو ممشيتش هتمشي متفرقش عن المصفاه حاجه
زيدان : افتح طيب هنتكل.... تك طلقه تحت رجله
انا : انا مش هعيد الكلام تاني .. امشي يبن الحيني .. لا تيجي علي طريقي ولا اجي علي طريقك
زيدان : طب يرضيك اي طيب
انا : الف و واحد .. الف واتنين ... (( سمعت صوت خطوات زيدان عالسلم حطيت السلاح مكانه ورجعت قعدت مكاني ورميت دماغي لورا وغمضت عيوني ونمت ))

بعد ساعتين صحيت لقتني متغطي بالبطانيه ونايم عالكنبه وتحت مني قاعد عالارض سمر ومريم .. قومت براحه ودخلت الحمام واخدت دش ولبست قميص وبنطلون وطلعت لبرا
مريم بتفوق : حبيبي انت صحيت
سمر فاقت هي كمان : رايح فين
انا : هعدي علي جدي عايزه في موضوع كدا
مريم: طب بص .. خمس دقايق ونكون جهزنا ونيجي معاك .. انا مشوفتوش قبل كدا
انا : طيب بسرعه
سمر : طياره

بعد ساعتين قاعد وقدامي طفايه السجاير مليانه سبارس (( الطياره بتاعه النسوان يا عزيزي ))
سمر ومريم جم : يلا
انا : مابدري
سمر : كله منك يخويا .. منا لو بطني مش قد البلونه كدا مكنتش اتاخرت
انا : وانتي يست مريم بطنك مش قد البلونه ولا حاجه
مريم : كنت بعدل الطرحه اله .. وبتشوح بايديها يا عزيزي (( تبا للنساء ))

نزلنا ركبنا العربيه واتجهنا ناحيه المندره ووقفت قدام فيله جدي (( خليك فاكر جدي اكبر محامي في وجه بحري كله .. وغالبا في الجمهوريه تما يعني))
البواب : مين
انا : عمر فاروق يعم عاصم نسيتني
عاصم : يلاهوي .. عمي(( عمر بس بلدغه .. اصل عمر كان الدغ وهو صغير ))
انا ضحكت : انت لسه فاكر يراجل يعجوز
سمر من الكنبه اللي ورا : متخلصنا يخويا **** يسترك عاوزين نخش
انا بصيتلها وبصيتله وشاورتله يقرب وكلمته في ودنه : هرمونات الحمل .. وغمزتله
عاصم ضحك : انت هتعرفهالي .. فتح البوابه .. خش خش

دخلت جوا ركنت العربيه جمب عربيه gtr صفره وعليها خطين سود (( زي بامبل بي )) نزلت وخبطت علي الباب فتحت عيله صغيره كدا بتاع ١٦ ١٧ سنه
البنت باستغراب : مين حضرتك
انا حاطط ايدي ورا ضهري ومبتسم : ناديلي حد كبير يا شاطره
البنت بغيظ : شاطره مين يحيلتها .. اوعي يلا ياكل معاك ان لابسه ترتل وبيلمع .. انا من العصفرا يلا .. وتمد ايدها تضربني بالكف
مسكت ايدييها وانا لسه مبتسم وزقتيها لتحت : نادي حد كبير يا شاطره
شخص في الاربعينات جاي من وراها : بتزعقي لي يا منه .. اي ده عمر .. وجه جري خدني في حضنه
انا حاضنه : عامل اي يا خالو .. وحشني و****
خالي : احيه يا زماااانننن .. عامل اي يواطي
انا بشد علي حضنه اكتر : واحشني يخال
خالي سابني : خش شخ
انا بشاور عالبت : مين مقصوفه الرقبه
خالي ضحك : دي منه بنتي
انا تنحت وبتكلم في عقلي : منه مين انا تحر مره شوفتها كانت بتتشال
منه بتبصلي بقرف : بص علي قدك يا شاطر
انا بهرش في دماغي : هي مالها قالبه علي امها كدا
خالي : بعيد عنك بتحب جدتها ام امها
انا : ااااههههه ومين ميحبش تيتا مها .. دا عليها طبق ملوخيه يجدعاااننن .. اههه .. اوعي يعم كدا ستي فين .. بنادي .. يا ستتتتتتاااااااههه
ستي نازله عالسلم الداخلي : هتفضل طول عمرك صداع يلا يعلق انت
انا : احم .. طب مش قدام النسوان طيب .. هيبتي يجدعان
ستي وقفت جمبي وخدتها في حضني (( شربتها يكروديا )) مسكتني من ودني وبتشد : عملتها تاني يروح امك .. طب الاولي ومقولتش .. والتانيه برده مقولتش
انا بتوجع : يحجه **** يسترك شكلي طيب
ستي سابتني : هرجعلك تاني .. راحه ناحيه مريم وحضنتها وبعدت عنها وبتبصلها بصه فاحصه كدا .. البت دي من الصعيد
انا : حصل
ستي بصت لسمر : السحنه الوسخه دي اسكندريه مش كدا .. وراحت حضنتها
انا بكلم خالي : لسانها بينقط عسل
خالي بيكلمني بصوت واطي : بس عشان متهزقتنيش معاك
ستي بتكلم سمر : بطنك عامله زي طيزك كدا لي يبت
سمر مكسوفه ومش عارفه ترد .: ...
انا بلحق الموقف : حامل يحجه حامل
ستي بصتلي بقرف : حد كلمك يخول عشان ترد انا بكلمها هي صعيدي متخلف (( معلش يصحبي ستي من مناصرين حقوق المرأه )) ها يعسوله خرا زي العجل ده ولا قمر زيك
سمر مكسوفه وباصه فالارض : ولد
ستي بنظره خيبه امل : جتك نيله .. ناقصه خراطيم هي
مريم بسرعه : انا بنوته يتيتا
ستي ابتسمت وراحت وقفت جمبها : مشاء ** مشاء ** .. اهم حاجه متبصيش لابوها بس لتطلع شبهه



انا : شكرا يا مرلين مونرو عصرك .. وبعدين عماله تعيبي عليا تعيبي عليا وكل اللي يكلمني يقولي اني شبهك
ستي : جت عليا وحضنتني .. حسيت بنفسي حاضن امي .. نفس الطول ونفس الحجم ونفس الشكل .. حسيت بضربات قلبها عليت عرفت انها بتعيط .. عرفت انها بتحاول تبان قويه لانها لو معملتش كدا هتنهار .. حضنتها اكتر وحطيت وششها في صدري عشان محدش يشوف دموعها وعملت نفسي بعيط عشان محدش يسمع صوت عياطها .. صدقني انت متعرفش ستي دي ... دي عايشه وسط قطيع ديابه كله عاوز ياخد جزء من الفريسه بتاعتها .. فضلنا عالوضع ده خمس دقايق كاملين لحد ما لقيتها بتمسح وشها في صدري عشان تداري اثر العياط .. وبعدت عني وبصتلي وهي مبتسمه
ستي : أمسح دموعك يخول مفيش رجاله بتعيط ..
انا ضحكت وبوست راسها : **** يخليكي ليا يحبيتي
جدي من ورايا : تصدق ب**** انا من يوم ما اتجوزت الوليه دي ما حضنتها المده دي
ستي طلعت مطوه (( شايه مطوه في البيت لي معرفش )) : وديني لو قربت لغزك يعبصمد
جد بيبصلي : شفت
سمر بتزقنا عشان تخش وفي ايديها مريم : عدي يخويا مش قادره اقف علي رجلي .. عمالين ترغو ترغو .. دانت عالم قليله الزوق صحيح .. قعدت عالكنبه وبتخلع الهيلز(( جزمه بكعب يصحبي .. و**** النسوان دول حوارتهم كترت )) .. عاملين لوكلوك عالباب .. عاوزين نخش في اي
ستي بصتلي : البنات دي انا حبيتها
انا بصيت لخالي : عندك حته ننام فيها
خالي : اصبر لما مرات خالك تيجي من برا وفقره الارجوز تبدا وبعدين نروح نشوف حته ننام فيها

بعد ساعه قعدين عالسفره
ستي بتكلمني وبتحشر جمبريايه في بقها : وانت اي جابك .. ومتقولش جاي اسال .. عشان انت عيل مولود واطي من يومك
انا : كنت جاي اسلم بجد .. كنت عاوز اشوف جدي بس كويس ان خالي هنا عشان اسلم عليه
خالي نغزني من تحت ووطي عليا : منا مغصوب اقعد هنا
منه بنت خالي : وانت يعمر خريج
انا : احداث
منه بتعوج بقها كدا بتريقه كدا : ودي مجموعها ادبي ولا علمي يخويا وبتقدملها ازاي
انا وانا مكمل اكل وبتكلم عادي : قتلت واحد دخلت سجن ١٠ سنين
منه شرقت وبصتلي وبصت لستي : بيتكلم بجد
ستي كملت اكل : اه
منه فكرتنا بنهزر : يقتل مين .. دا اخرو يقتل نمله .. دا خول (( بص يصحبي انا عادي اتشتم من امي .. من ستي اوك .. خالي اشطه .. جدي عادي .. اما عيله طول بتاعي كدا وتكلمني كدا وللعلم في اسكندريه خول يعني بتتناك وعرص يعني ديوث بتستخدم بمعانيها الصريحه مش مجرد شتيمه عاديه يعني )) هي كانت قاعده بعيد عني بكرسي كانت قاعده عليه سمر
انا ابتسمت ومسكت السكينه وزقيت الكرسي لورا بحيث يقع بيا واتدحرجت (( الحركه دي بتستخدمها لو هترهرب نن حد قاعد معاك علي نفس التربيه وبيهددك )) لورا ونطيت ورها وحطيت السكينه علي رقبتها وقربت من ودنها : تحبي نشوف
مرات خالي اترعبت : اعقل يعمر .. ولسه هتقوم
ستي حطت ايدها علي رجلها عشان تقعد مكانها وكملت اكل
انا بصوت مرعب : خليكي في حالك يشطره وهزري مع اللي قدك .. نزلت السكينه واتكلمت بصوت حنين وانا مبتسم وطبطبت علي خدها .. شطوره يبنت العصافره .. رجعت قعدت مكاني .. ابقيو طلعو كرسي منه في الشمس عشان ميكمكمش
منه اتكسفت وقامت جري علي فوق
جدي بياكل : صحبه زيدان غيرتك
انا : جدا .. وكملنا اكل وكله بيبصلي نظرات غريبه وخصوصا مرات خالي

بعد ساعه قاعدين في الصالون وعمالين نضحك وبتاع .. حسيت بحاجه حاده علي رقبتي
منه من ورايا : انا هوريك بنت العصافره هتعمل اي
خالي لسه هيزعق
انا بهدوء : هسسسسسسسسس .. اللي بيقول مبيعملش .. واللي بيعمل مبيقولش .. وايدك بتتهز ..يعني خايفه
منه ثبتت ايديها : مبخفش
انا ميلت بدماغي لورا وانا مغمض وفتحتها مره واحده عيني جت في عينها (( عيون عمر عين خضره وعين زرقه .. وللعلم لو شفت حد في الواقع بالشكل ده بيبقي شكله مخيف سيكا 🙂)) وبنظره حاده
منه رجعت لورا والسكينه وقعت من ايديها وواقفه بترتجف
انا رجعت مكاني وطلعت سجاره وولعتها وناديت : مريم
مريم : حاضر (( فهمت اني عاوزها تشوفها اتصدمت لاي حد متنساش انها دكتوره نفسيه )) وقامت تشوفها
ابن خالي الصغير حوالي ٣ سنين كدا جه عليا وبص في عيني وعيونه نفس عيوني (( العيون دي عيون جدتي )) وضربني بالبوكس في ركبتي (( اللي طاله 🤷‍♂️😂))
انا بصيتله ومديت ايدي اسلم عليه لقيته ابتسم وسلم عليا واتكا عليا وبصصلي بتحدي وهو مبتسم
بصيت لخالي : متقولش ان اسمه عمر
خالي : غلطه وحياتك
انا اخدت نفس من السجاره بس نفس تقيل ونفخته في وشه قعد عالارض يكح
مرات خالي متعصبه : بتعمل اي يحيوان طفي السيجاره دي
انا طفيت السجاره في ساعد ايدي وبصيتلها : نسيت ان ممنوع توليع السجاير في البيت .. عن اذنك يجدي هطلع اولع سجاره برا
جدي : خدني معاك
خالي : هي جت عليا يلا

واحنا طالعين لقينا عمر الصغير جاي ورانا
جدي ضحك : و**** عيل بيفهم .. قعدت الرجاله متتعوضش



طلعنا قعدنا في قعده معموله في الجنبنه
جدي بجديه وهو بيولع السجاره : ارغي
انا ابتسمت انه فهمني : عاوز ابيع الشركه بتاعه ابويا
جدي : اشمعنا
انا : عاوز سيوله
جدي : خد
انا : تؤ .. انا عاوز سيوله من فلوسي .. وعاوز ابعت لاختي حقها
جدي : وانت ناوي تسيبها في الصعيد
انا نفخت نفس السيجاره : عاوزه تيجي تيجي .. انا سايبلها حريه الاختيار
جدي : بص لو عاوز سيوله ابوك كدا كدا ليه فلوس معايا .. دا غير حسابك في البنك .. دا بعيدا عن املاكك .. عقارات وعربيات
انا : مش بتوعي .. دول هديه واحد انا هردها
جدي بص لخالي : اتكلم انا ولا انت
خالي : سيبلي انا الطلعه دي ... بص يا عمر انت عارف فلوس زيدان دي منين
انا : اكتر منك
خالي : يعم اعتبرني معرفش حاجه وجاوبني اارد اللي بيقوله لكل الناس
انا : ورث من ابوه .. وشركه الحيني للاستيراد والتصدير والمزارع
خالي : **** ينور عليك .. انت بقي ليك نص الاملاك دي اصلا
انا باستغراب : دا ازاي
خالي : احمد الحيني بدأ ازاي ؟!
انا : طلع فجأه
خالي : هنا بقي طرف الخيط .. اكيد في حد ساعده
انا بتفهم : منطقي
خالي : احمد حمد الحيني لما بدا حاول يدور علي حد يساعده ويكون من قرايبه بس برده بعيد عن الصعيد .. وده يبقي ميييين
انا بصدمه : ابويا .. بس ازاي
جدي : بص .. ابوك لما ساب الصعيد كان شغال في شغل العيله اللي انت عارفه .. بس في مره وهو في مهمه من مهماته كانت تبع تجاره الرقيق الابيض .. وبنت من البنات دول كانت امك .. ابوك شاف امك اتاسر في حبها .. بعد ما رجع امك جه بعدها وطلبها مني كزوجه ليه .. وفهمنا شغله .. طبعا انا كنت رافض الموضوع رفض قطعي دا حياته علي كف عفريت .. بس هو كان متمسك بامك بطريقه غريبه .. غاب عنا شهر ورجع وهو شايل شنطته وبيقول انه قطع كل شغله وجاي بشنطه هدومه .. استلف مني فلوس ورجع بعد شهر عنده محل بقاله وردلي فلوسي .. وخطب مامتك واتجوزها ونسي ماضيه اصلا
انا : مش فاهم فين العلاقه
خالي : انا اقولك .. العلاقه ان الفلوس البي كانت مع ابوك اخدها احمد الحيني ابو زيدان .. لي بقي .. عشان هو كان اتعرف علي ابوك قبل ما يشوف امك بشهر .. وللعلم ابوك كان اغني واحد في العيله اغني حتي من كبيرها .. اللي هو جد ابوك وجد ابو زيدان
جدي : يعني انت ليك رأس مالك ابشركه زائد ٥٠% من المكسب .. دا غير ان حتي ابوك موقفش شغل الاغتيلات زي ما بيقول .. اشتغل مع احمد للحيني ودي معلومه محدش يعرفها غير جدك اهو
جدي : لما ابوك قالي علي شغلهم الحقيقي وهو تطهير العالم تقريبا وافقت انه يكمل بس مش بنفسه لانه هيبقي خطر عليه وانا كنت بعتبره ابني
انا دماغي عملت ايرور من كتر كلامهم اصلا : بس انا معييش اثبات بكدا
جدي : لا معاك .. احمد حمد الحيني كان سايب وصيته عند واحده خالد المالكي المحامي بس خالد مات ومكتبه مع ابنه عز .. وعز يبقي تلميذي .. بس عز مختفي من فتره
انا : عز مين .. عز الدين المالكي
جدي : انت تعرفه
انا مسكت دماغي : ده كان معني الاسطوره (( هتقولي اي هي الاسطوره هقولك ملكش دعوه )) .. ..............

يلا كفايه عليكو كدا تصبحو علي خير

الجزء السادس

اهلا بيك يا صديقي العزيز القارئ .. انا اخدت قرار رهيب جدا انهرده وهو اني .. مخدتش قرار ولا حاجه انا عيل تافه اصلا .. الناس اللي بتنتقد القضه متقراهاش وتريح دماغها واخيرا وليس اخرا .. نبدا في الفصل الجديد من حكايه ابطالنا ولاد ال.....






انا في دماغي : احا ده معني الاسطوره
انا : مش عاوز فلوسه
جدي : انا بس بقولك عشان اي حاجه زيدان مديهالك متعتبرهاش منه .. ده ورث ابوك في الاول والاخر .. ولو عاوز ارجعلك كل املاكك وبطريقه غير قانونيه كمان .. ارجعهالك .. ميل عليا واتكلم بصوت واطي بحيث خالي ميسمعش .. اوعي تفكر انه عشان عزرائيل منعرفش نقف قصاده .. ازعل
انا : ازاي
جدي اتكلم بصوت عادي تاني : اللعب ليها اطراف كتير .. وفي قانون وقاضي .. وتقدر تعتبرني قانون اللعبه
انا مش فاهم حاجه بصيت لخالي : فاهم
خالي ببلاهه : لا .. بس اتعودت لنك متعرفش تاخد منه معلومه مفيده
انا : طيب .. بكره افهم
جدي : قوم صالح بنت خالك
انا : منغير ما تقول كدا كدا هصالحها .. بس كان لازم اثبت حضور وجت فيها بقي
جدي ابتسم : يخربيت الصعيد وعاداته دي
قومت وسيبتهم وطلعت فوق

في مكان اخر عند زيدان واقف قدام فيلا جدي وداخل يصالحني (( عطلاق غبي ))
ظهر فدامه عماد : علي فين
زيدان : داخل لعمر افهمه الموضوع
عماد بهدوء : ارجع
زيدان : هو اي اللي ارجع .. انت اتعبطت يا عماد .. انا وعمر مينفعش نفترق وانت عارف
عماد بنفس الهدوء : وعارف برده انك لو دخلت جوه راسك هتتحط تحت بلطه الجلاد .. ارجع لبيتك وعيالك بدل ما ترجع حتتين
زيدان : انت بتخطرف بتقول اي .. عاوز تفهمني ان في حد يقدر يقسمنيه حتتين .. فلفترض انه موجود فعلا .. انتو هتحموني
عماد : للاسف لا .. ويلا سلام .. وقتك خلص .. لمس كتفه زيدان اختفي رجع المنيا

عندي تاني دخلت الفيلا لقيت كله متحزع تحت لما بنت خالي شافتني طلعت فوق متنرفزه ومتغاظه
انا بكلم تيته : انهي اوضه
ستي : تالت اوضه شمال

سيبتهم وطلعت فوق وخبطت علي الباب بتاع اوضتها وبعدها فتحت لقيتها ضامه رجليها علي صدرها ومتكوره وبتعيط بصتلي
منه بعياط وغيظ : عاوز اي يحيوان انت .. اطلعع برااااا براااااا
انا قفلت الباب ورايا ودخلت وقعدت علي طرف سريرها وبصيتلها فتره كدا وروحت مطلع سيجاره وولعتها وطلعت واحده تانيه ولعتها ومديتهالها : خدي
منه باستغراب : نعم
انا : انا عارف انك بتشربي سجاير خدي .. مش هقول لحد خدي
منه خدت ااسيجاره بس محطتهاش في بقها : عرفت منين
انا : الزباله بتاعتك فيها عقب سجاره .. وطبيعي جدي وخالي مش بيشربو في البيت .. طلعت لوح شبكولاته من البنطلون من ورا .. خدي
منه اخدت الشيكولاته وخدت نفس من السجاره : وجبتها منين دي بقي .. ولا ماشي بيها علطول
انا ابتسمت: اصلي متحوز اتنين ومش ضامن امتي تغضب .. فمعايا شيكولاته علطول .. جمب المسدس كدا
منه : معاك مسدس
انا : اه .. مديت ايدي طلعتهولها ..
منه : ممكن امسكه
انا مديتهولها بمعني خديه
منه مسكته وفرحانه : هو تقيل كدا لي
انا : اصله رجالي .. نخرج ؟!
منه : لا يابا .. انا ضد الشقط
انا بس يوسخه ... دانا من سن ابوكي
منه : طيب نخرج .. بس مش جو مطاعم وكدا .. مش ناقصه محن وحياتك
انا : خلصا .. البسي وهستناكي تحت

نزلت لتحت وقعدت جمب تيته
ستي : عملتها يا لئيم
انا : عيب عليكي ابن بنتك خبره في النسوان
ستي : هتقولي

بعد عشر دقايق نزلت منه لابسه هودي اسود اوفر سايز وسويت بانس اسود وكاب اسود واير جوردن ابيض في اسود
انا : يلا يمزه
منه : يلا يمز .. وبتغمز
سمر : مزه ومز .. وحيات امك منك ليها
منه بصتلي وغمزت : بحبك .. اقلع
انا مثلت اني بخلع القميص
سمر مسكت ايدي : نعم يروح امك منك ليها .. طب منتوش طالعين
منه جت عليها وفتحت المطوه عليها : بتقولي حاجه
سمر : احم .. بدعيلك يا مؤسسه
منه قفلت المطوه : ناس تخاف متختشيش .. يلا يعم

انا ضحكت وطلعت معاها
جدي : علي فين
انا : خرجين
جدي : طيب متتاخروش .. واعمل حسابك هتبيتو هنا
انا : خلصانه

ورايح ناحيه العربيه بتاعتي
منه : عربيه مين ..بصتلي بصدمه .. عربيتك
انا هزيت دماغي
منه طلعت تجري علي ناحيه السواق : انا اللي هسوق .. جدو .. جوزني عمر
جدي ضحك : يلا يبت المجنونه من هنا
انا : اوعي يماما انتي عارفه دي بتغير زيت بكام
منه : والنبي .. لفه بس
انا : بتعرفي تسوقي سبورت
منه : اه
انا : لا برده اخر حد قالي كدا خبطهاي

ركبنا العربيه وروحت شارع البحر وركنت بعد شويه كدا
منه : اي يعم انت هتخطفني ولا اي
انا ولعت سجاره ليا وليها وانا ساكت : اصرخي
منه بتاخد السجاره : مش فاهمه
انا : عيونك كاتمه زعل جامد .. اصرخي وطلعي اللي جواكي .. الكتمان مش هيفيدك
منه سكتت واخدت نفس من السجاره ونفخته : اتعودت .. بس عرفت منين
انا: متجوز احسن دكتوره نفسيه في المجال
منه : تفتكر ده طافي عشان تقنعني
انا : مش منطقي بنت يكون عندها ١٦ سنه وتكون بتشرب سجاير وحشيش .. متستغربيش انا شميت رحته في الاوضه .. مناخيري جامده شويتين .. دا غير انك غير متزنه في حجات كتير .. عينك الشمال فيها عرق بينبض جامد وممكن يكون ده خطر ومظنش ان خالو مهمل في صحتك قوه شخصيتك اللي بتمثليها بتداري ضعفك الحقيقي
سكتت شويه وخدت نفس : هموم يصحبي هموم .. .
انا : سامع
منه : من سنتين كنت عيله عبيطه معاها فلوس ابوها وجدها وسلطته .. كنت بالمعني الحرفي اغني بنت بتمشي في اسكندريه كلها .. اللي كنت بتخيله كنت بلاقيه .. لدرجه اني في مره طلبت من جدو حته من القمر .. اشترالي صخره من القمر فعلا .. بس كنت مراهقه غبيه .. عيل لف عليا وحسسني بقي انه بيحبني والحجات العبيطه دي .. مبصتش لفرق الفئه الاجتماعيه بيننا .. ولا بصيت لشلكه .. ولا بصيت لان والده مجرد مدرس عادي .. ولا لانه اكبر مني ب٤ سنين .. ابتسمت .. كنت غبيه قوي .. حبيته وكنت بجيبله اي حاجه .. كنت اتمناله الرضا يرضي .. لحد ما في يوم كنت رايحه افاجئه واعمله عيد ميلاد لقيت واحده من صحباتي عملاله عيد ميلاده .. بعدها عرفت انه لافف عالشله كلها .. ممكن تعتبر الموضوع ده اهبل وشغل عيال وكدا .. بس للاسف هو كان اقذر من كدا .. مكتفاش بكدا .. اغتصب واحده صحبتي .. وهددها انه هيقتلها .. حاليا صحبتي دي في المستشفي في غيبوبه من شهرين .. وبيبتذني انه هيعمل فيا كدا لو اتكلمت
انا : الواد ده منين
منه : العصافره .. عنده قهوه هناك
انا : اي رأيك نلعب معاه
منه باستغراب : مش فاهمه
انا : لا صحصحي معايا كدا ...............

بعد ساعه ونص قاعد فالعربيه انا ومنه قدام قهوه الواد ده
انا : اخبطي خبطتين برجلك عالارض
منه خبطت اتفتح قدامها الطابلو فيه مسدسات وسكينتين : اي ده
انا : متستغربيش انت يفي ترسانه اسلحه مش في عربيه .. ناوليني المسدي الاسمر .. اه ده اللي مكتوب عليه عمر ده
منه بتبصل ببرائه مصطنعه كدا : وانا
انا : مديت ايدي تحت الكرسي طلعت مطوه بس ايدها عاج والسكينه تيتانيوم : خدي
منه : اي دي
انا : عارفه دي سعرها كام
منه كام يعني
انا: يعني حسبه ٥٠٠٠ دولار كدا
منه خطفتها : هديه مقبوله

ونزلنا وقعدنا عالكافيه وجالنا الجارسون وبص لمنه باستغراب
انا بهدوء : عينك يشاطر
المتر بصلي فلاحظ نفس لون العين : اختك
انا : اه تقدر تقول كدا .. حات شيشه قص وقهوه مظبوطه .. وواحد لمون نعناع
المتر : طيب .. ومشي
منه عماله تفرك وقلقانه : انا خايفه
انا : لا اركزي كدا انتي قاعده معايا .. اهو جاي اهو
احمد (( صاحب الكافتريا )) دخل وقعد عالتربيزه : اهلا
انا : مين انت يحيوان عشان تقعد معانا فين مدير المكان
احمد بثقه : انا مدير المكان واتكلم علي قدك يلا يخول انت
انا بصيت لمنه وضحكت : دا صدق اني خول بجد ... ضحكني وانا مليش نفس ... مديت ايدي طلعت المسدس وحطيته عالتربيزه ووجهته عليه .. متعمر علي فكره .. ضغطه واحده و هتودعنا .. اركز كدا واقعد بدل ما افشخك
احمد بثقه برده : ولا يشغلني .. متقدرش اصلا
انا : اعرفك بنفسي .. عمر فاروق الحيني .. وصدقني دي مش اول مره اقتل فيها .. بس مقتلتش بمسدس قبل كدا
احمد افتكر ان منه كانت قيلاله عليا لما كنت في السجن دا غير ان واقعه القتل كانت متصوره وجت فتره وطلعت ترند وافتكر شكلي فاترعب : عاوز اي .. عاوز فلوس .. هديك كل فلوسي بس سيبني في حالي
انا : فلوس .. منك انت .. يراجل عيب عليك .. انا بس كنت جاي اتعرف عليك بس ...

حطيت المسدس مكانه ومسكت ايد منه وطلعت منغير ما استني رده في العربيه مروحين
منه : مفهمتش برده انت كدا عملت اي
انا لسه باصص قدامي : اول درس متكلمينيش وانا بسوق .. تاني درس هو كان مفكرك لوحدك عشان كدا استقوي عليكي .. لو كنتي قولتي لحد من البيت كانو هيتصرفو.. فهمتي
منه : لو حد كان عرف كانو هيئذوني
انا : تراهنيني
منه : علي كام
انا : انا هراهن عالعربيه
منه : وانا علي واحده من صحابي تختارها وملكش دعوه
انا : انتي لحقتي عرفتي ان نقطه ضعفي هي النسوان
منه : متجوز اتنين وعندك ٢٧ سنه اكيد بتحب النسوان
انا : موافق

تاني يوم انا قاعد في الريسبشن تحت انا وجدي واخالي وبنشرب قهوه
منه نازله من فوق جري وماسكه الفون: عمر عمر عمر
انا : امك لام عمر عاوزه اي
منه بتوريني الفون : بص
انا بصيت لقيت خبر قتل احمد ابتسمت : اي ده
منه : عمر متستعبش .. انت ليك علاقه بالموضع ده
انا بصيت علي جدي
منه برقت وبصت لجدي
جدي بهدوء : لما حاجه زي دي تحصل انا اول واحد يعرف .. ماشي
منه اتكسفت وبصت في الارض : حاضر .. وطلعت جري علي فوق
انا ناديت عليها : اصبر يمعلم .. انا فزت
منه : يعني العربيه طارت .. يلا مش مشكله
انا : هتنفزي شرطك امته
منه : بالليل .. اي لنوعيه
انا : حاجه علي زوقك
سمر : بتتكلمو علي بالالغاز كدا
منه : هظبطله واحده صحبتي
سمر بصتلي : نسوان يعمر .. تاني يعمر
مريم من جمبها : احم
سمر مشيت وعماله تدعي عليا وقعدنا نضحك عليها

بالليل خارج انا ومنه وواحده صحبتها اسمها علياء (( علياء ١٧ سنه .. بس جسم ٣٥ سنه .. بشرتها برونزيه و صدرها كبير و طيزها جامده ومقلوظه كدا وشعرها اسود وعنيها زرقا وسط بياض غريب وشفيفها منفوخه وبينك ))
انا بصيت لمنه : دي قدك
منه : تخيل
انا : دي صدرها اكبر من صدر امي
علياء بتغمز : تعال ارضعك

انا بصيت لمنه بصدمه : احا يدنيا .. هو انا منكرش ان بزازك كبيره بس انا متجوز اتنين فرده بز الواحده منهم قدك اصلا
علياء انت متجوز ؟!
انا : اتنين وحياتك
علياء بصت لمنه : امال جيباني لي
منه : هو كان رهان بيننا وانا خسرته وانا كنت مراهنه عليكي
انا : ثانيه ثانيه انتي كنتي مفكراني عاوز واحده ليله وكدا
منه : امال اي
انا : بس يماما .. يوم مهعوز نسوان هكلمك انتي .. دا الشغلانه لمت
علياء : اي ده انت شغال في الدعاره
انا معرفتش ارد الصراحه فسكتت ومسكت كبايه القهوه بتاعتي وخدت بق لقيت عيل ملزق كدا وشكله خول جاي علينا وسحب الكرسي الرابع وقعد : هاي
انا بصيت لمنه وعلياء بستغراب بمعني تعرفوه .. هزو كتافهم بمعني لا
الخول : اي ده انت خرص وببتكلمو بلغه الاشاره
انا : دا انت شكلك حلو بقي
الخول بيبص لمنه بطريقه بنت متناكه كدا : اوويي
انا قومت من مكاني واتكلمت عادي : دا انت شكلك عاوز تتربا .. ولسه بحط ايدي علي دماغه عشان اخبطها في اتربيزه لقيت واحد عامل زي الحيطه واقف ورايه وحط ايده علي كتفي وسحبني لورا كنت هقع بس مسكت نفسي ولقيتني واقف وسط خمس تران
اانا باصص لمنه : مفتاح العربيه عندك خدي علياء وروحي انا هحصلك
الخول : تؤ .. انا عاوزها .. وهتروح بس في عربيتي
انا اتعصبت جيت اتحرك نحيته لقيت بوكس في وشي بص هو فعليا موجعنيش لاني متعود عليه بس مناخيري جابت ددمم ولسه بتدير عشان ارد البوكس لقيت بايديز و ناس من خدام الموت واقفين ورافعين سلاح علي دماغ الخول واللي معاه فابتسمت الصراحه
بايدز : اؤمر
انا بصيت للخول : اسحب التران دول وسيبلي سبع البرومبه
بايديز : خلصانه ..قرب مني واتكلم في ودني .. اسمع الكلام واحكم بعده
انا بصيتله وهزيت راسي بمعني نعم
بايدز سحب التران دي ومشي ..
رحت ناحيه الولا بقي عشان اضربه .. لقيت زيدان جاي من مكتب مكتوب عليه المدير سبقني وحط ايده علي دماغه من ورا : عنك يصحبي
انا : اعتبره بتاعك
زيدان هبد دماغ الولا في التربيزه كسر الازاز ومسكه من شعره وبص في وشه : انت تاني .. يبني انت مبتحرمش
انا : تعرفه
زيدان : الواد ده حظه منيل مع بنات عيلتنا عيلتنا
انا : مين
زيدان : سامي الدفراوي (( عزيزي انت لو معرفتوش و**** ازعل ))
انا : بس بس افتكرته .. سيبه يعم يكش يعمل اكشن ولا حاجه الفانز اتبضنو مننا
زيدان : ياخي تخيل ان الناس بقت تعيب علي قصتنا وتنصح للناس انهم ميكتبوش قصص بتتكلم عن القتله المأجورين
انا : مهي دي الحاجه الوحيده اللي متكتبش عليها قبل كدا .. يلا نعمل اي بقي
زيدان : تعال نقعد علي التربيزه دي
انا بصيت لمنه : قومو اقعدو علي تربيزه جمبنا عشان المكسوره دي

قامت منه وعلياء قعدو علي تربيزه جمب اللي قاعد عليها انا وزيدان
انا : ويا تري جاي صدفه ولا مراقبني يبن الصعيد
زيدان : وانا ابن الصعيد لوحدي ..
انا : لو كلامك عليا فانا ابن اسكندريه .. وافتكر ان اللي بيننا مات يزيدان .. عاوز مني اي
زيدان : تسمعني
انا ولعت سجاره وبصيتله باشاره بمعني انطق
زيدان :(( حكي كل حاجه وان نسوانهم هما اللي وزوه عليا وهو عرف الحقيقه وكدا ))
انا اخدت نفس طويل من السجاره وخرجته : وتفتكر اني كدا هنسا يعني لما عرفت انك كنت متغفل وواخد علي ودانك
زيدان : يسيدي شكرا مقبوله منك
انا بصيتله وديقت عنيا ووبعدها بصيتله عادي : صالحني
زيدان : هو انت خطيبتي وانا معرفش .. في اي يعم عمر
انا : لا بستغل الموقف .. في واحد حكيم زمان قالي (( الحياه فرص فاذا اتتك فاغتنمها )) (( انا ك يوكراين ماشي بالمبدا ده ))
زيدان : اطلب
انا : فرقه من خدام الموت
زيدان : اه عشان ولاد عزرائيل يخصوني
انا حطيت رجل علي رجل وبصيتله وابتسمت بخبث
زيدان : وعهد **** انت عيل مش سالك (( فهم اني عرفت ان ابويا ليه نسبه في الملكيه و الفلوس ... موضوع اننا نفهم بعض بالعيون ده انا بقوله لي .. لان عندي واحد صاحبي بيفهمني كدا )) عرفت منين
انا : في جمله زمان ماما **** يرحمها كانت بتقولهالي .. جدك يعرف كوووووللل حاجه .. وكانت بتتكي علي كلمه كل .. ومفهمتهاش غير قريب الصراحه
زيدان بيربط الاحداث مع بعض .. موقف عماد والموقف ده : يسط
انا : اه احنا واخدين علي قفانا .. وواخدين جامد قوي
زيدان : عاوز الفرقه لي
انا : تأمين .. ناوي اخش مجال الفلوس
زيدان : انت عبيط يسط .. فلوس مين .. انت اخر مره عملت تشيك علي حسابك في البنك كانت امته
انا : مبعملش .. عارف لي .. عشان عارف انه فيه مبلغ مبيخلصش .. ولو خلص هتحط غيره .. بس انت عرفت حوار ابويا امته
زيدان : وانا عندي ١٤ سنه .. قابلت راجل اسمه خالد المالكي ...اه هو ابو عز بس عز ميعرفش الحوار ده .. وقالي ان فلوس بابا مش بتاعته وفهمني الحوار .. بس مقاليش اسم ابوك .. من اسبوع بقي حاولت اخش المكتب اللي فيه الوصيه بتاعته ابويا وهنا كانت المفاجأه ان لما فتحت المكتب كله ولع معادا خزنه واحده وفيهم بصمه جينيه (( بال DNA ))قولت اجرب مش خسران حاجه .. الفكره انها فعلا فتحت .. ولقيت جوها الوصيه بتاعه ابويا ومعاها وصيه من ابوك ووصيه من خالد المالكي نفسه .. الفكره بقي ان تقريبا نص اللي عملته في حياتي اصلا كان تخطيط من ابويا بس في مشكله مش فاهمها .. في شطر في كل وصيه مش مفهوم
انا : يبقي محتاج شفره تفكه .. وريهالي
زيدان اداني ٣ ورقات باين انهم متهاكين : خد
انا باخدهم منك : لا .. لف واديهولك انا
زيدان ضحك : انت لسه فيك العاده الوسخه دي
انا ببص في الورق : معاك لاب
زيدان : في العربيه
انا : هاته
زيدان قام جاب ماك بوك واداهولي
انا اخدته منه وقعدت عملت عليه حاجه (( مش شغل هكر بق وبتاع .. لا هو الحوار كله اني عملت حاجه زي برنامج مصغر كدا بيرتب الكلام بكل الطرق الممكنه .. وبيديك كل الحتمالات الممكنه للكلام .. الكلام ده كله ١١سطر كود فمش حوار يعني ومش محتاجه حد متمرس عشان يعملهم ))
طلع ١٩٨٠٠ نتيجه
انا لفيتله اللاب : اقرا ولو طلعت جمله مفيده ابقي قولي
زيدان : يسط انا خارج من التعليم من يجي ١٣ سنه .. اقرأ اي يعم شوف حد غيري
انا لقيت اللاب ناحيتي دانت عيل بضان وقعدت اقرا ومفيش ولا جمله مفيده فعلا : فشلت
زيدان : طب والعمل
انا : فكك فكك .. انا هقوم اروح ويريت متطلعش قدامي تاني .. اوعا تفكر ان كدا خلصت انا لسه ليا حق في بيتكو
زيدان : طب تعال معايا الفيلا وشوف ليك حق ولا لا
انا : لو فضل ليا حق مش هتشوفني تاني
زيدان يلا

قومت وخدت منه وعلياء في عربيتي ومشينا ورا زيدان في عربيته
منه : هو انا بيتهييئلي ولا انتو معاكو نفس العربيه
انا : اه
علياء بتبص علي زرار : اي ده .. وبتضغط عليه فتح درج فيه رشاش فانا قفلت الدرج وعملت لوك عالاسلحه
انا : متبعبصيش في العربيه
علياء فاشخه بقها : ههوو ده مسدس بجد
انا وانا لسه باصص قدامي : لا رشاش ومبحبش اتكلم في العربيه
سكتنا شويه علياء بتشاور علي زرار تاني : واي ده
انا اتعفرت روحت مطلع المسدس وموجهه علي دماغها وانا مكاني : لو مسكتتيش هموتك
قعدت زيها زي الكرسي اللي قاعده عليه لحد ما وصلنا لفيلا علي البحر في سيدي كرير (( اخر حدود اسكندريه قبل مطروح ))

نزلنا من العربيه (( الساعه ٦ ونص ساعه الغروب عالبحر ))
منه : وانا اللي مفكره فيلتنا مفيش منها اتنين
انا : هنزلك معايا الصعيد مره
منه بفرحه : بجد .. نفسي اشوف البط والبيوت اللي بالطين
علياء : مفيش الكلام ده يحبيبتي
انا بصيت لعلياء : عرفتي منين
علياء : انا من الاقصر
انا : صعيديه يعني .. دلوقتي حبيتك
زيدان : منين فالاقصر
علياء : الاقصر المدينه
زيدان : تشرفنا .. خليكو هنا يبنات متخشوش الفيلا دلوقتي بس
انا : خليهم يعم يجو نتخفش
زيدان : اشطه

دخلنا جوا لقيت لجين وملاك عامليز زي الموميا من كتر التجبيس
زيدان : لو لقيت عضمه سليمه اكسرها
انا اشفقت عليهم الصراحه وبصيتله: مين ابن المفتريه اللي عمل كدا
زيدان : بدون تصفيق بدون تصفيق
علي ابن زيدان : علي فكره بقي انا اللي ضربت لجين
زيدان : يعم خلاص متعيطش انا ونت
انا بصيت لزيدان وابتسمت وروحت متمطع بالهوي ومناوله بوكس بعزم جسمي كله في وشه خده ووقع عالارض : دي عشاني
زيدان بيتوجع : اااههههه .. يبن الضلاليه منت خدت حقك ساعتها
انا : لا انا يومها كنت بضرب عشان علي مش عشاني
زيدان : خلصنا بقي مش كل شويه حد يفكرني
انا : ونظرا للعيال الصغيرين
زيدان : بيرضعو صناعي مش حوار يعني .. دا عملين زي العجول
انا : ياخي بحبحها شويه بقي كل الفلوس دي وبخيل برده
علي : اه و**** يعمر .. بخيل قوي .. دانا بقوله حاتلي يخت زي بتاع كريستيانو مش راضي
انا بصيت لزيدان: ملكش حق الص... ثانيه كدا هو بيقول يخت
زيدان هز راسه بمعني اه
انا : حد عارف تكلفه عمليه الإجهاض كام اليومين دول

ضحكنا كلنا واتصالحت انا وزيدان (( وفقا لطلب الجماهير العريضه 😂😂))ورجعنا البيت ودخلت والدنيا زي الفل .. زي الفلين

عدي شهر ملخص احداثه :- اتصالحنا واتراضينا والدنيا زي الفل زيدان جه قعد في اسكندريه عشان نكون قريبين مع بعض وانا قعدت مع جدي في البيت وبقيت اقامتي هناك .. اختي ومرات اخويا جم يقعدو معانا وفي يوم خميس كنا عازمين زيدان عندنا عالغدي .. صحيت الصبح ونزلت تحت لقيت كله قاعد وكانهنا المفاجأه
سمسمه حماه خالي : واد يعمر
انا بفرحه : سمسمه .. ونزلت خدتها بالحضن .. عامله اي يوليه يعجوزه
سمسمه ضربتني علي كتفي وحطت ايديها في وسطها : فشر .. دانا اصغر منك .. اسكوت مش كلن جايلي عريس من شهر والبجح بيطلبني من ابني
انا خدتها علي جمب وروحنا قعدنا علي كنبه بعيده وقعدنا ننم علي خلق **** (( بموت في النميمه ))
سمر جت قعدت جمبنا بعد شويه كدا وساكته
سمسمه بصتلي : تبعك
انا : ولا اعرفها
سمسمه : قومي يشاطره اقعدي بعيد
سمر تشوح كدا ؛: شاطره مين يوليه يكرك.....
سمسمه مسكتها من ودنها : يلا يبت من هنا بدل ما اقوم اجيبك من شعرك
سمر قامت : احم .. عن اذنكو .. وراحت قعدت جمب مراه خالي .. امك دي وليه مفتريه .
مرات خالي : انتي هتقوليلي
سمسمه بصوت عالي : يلا يبت انتي وهي عالمطبخ عندنا ضيوف

بعد ساعتين زيدان جه وقعدنا كلنا وبعدها خرجنا قاعدين بنشرب سجاير في الجنينه
انا : ولا ازوز .. متيجي نخش الجامعه
زيدان : يبني انت كلها ٤ ولا ٣ شهور وتبقي اب .. احترم سنك
انا : يعم عاوز اعيش شبابي
زيدان : خلصانه نخش الامريكيه سياسه واقتصاد مع البت ساره
انا : هي في سنه كام
زيدان : لسه هتقدم
انا : قدملنا معاها بقي
زيدان : خلصانه
جدي : طب متخشو حقوق
زيدان : لا لا سياسه واقتصاد حلوه .. كدا كدا مش هنشتغل بيها بس تسليه وقت يعني
خالي : وهتقعدو فين
زيدان بصلي
انا : ممكن التجمع
زيدان : في فيلا في زايد لسه مخلص تشكيبها عالرايق .. نقعد فيها
انا : طب اقولك حاجه حلوه .. تعال نقعد في فيلا الباشا (( اللي ميعرفش فيلا الباشا انت عيل مش جدع .. اتذكرت في الفصل التاني من الفرصه الاخيره .. وصف الفيلا .. هي يعتبر في وسط الصحرا وفي طريق اسفلت واصل لحد عندها .. كانت بتاعه واحد صاحب ابو زيدان (( فؤاد الباشا جوز قمر الاول ليه دور بعدين )) واخدها منه ))
زيدان : يعم عاوزه شويه تجديدات
انا : نجددها يباشا لسه فاضل شهرين علي بدايه الكليه
زيدان : لو كدا بقي نبقي نهدهم ونبني مكانها ٢ واحده ليك وواحده ليا
انا : خلصانه

بعد شهرين نقلنا الفلل الجديده .. وكانت حلوه وواسعه وكبيره .. وكنا نازلين الكليه .. انا وزيدان واخته واختي .. وكل واحد راكب عربيته (( كل العربيات زي مرسا ومعلقه نمر دبلوماسيه )) .. وكنا حالقين دقننا و شنبنا ومغيرين الاستايل عشان نبان عيال صغيره وكدا .. احنا ٢٧ سنه يعزيزي
وصلنا الكليه وامن الكليه كانو واخدين خبر باننا هنخش ودخلنا ركننا العربيات و روحنا اول محاضره
الدكتور اول ما دخل : اهلا بيكم معانا في مجتمعنا .. بص انت جيت هنا تنسي بقي المقامات .. اصل انا ابن سفير وده ابن وزير وده ابن رئيس وده ابن رجل اعمال .. فاحترم المكان اللي انت فيه واحترم زملاتك كله هيعاملك كويس .. احنا هنا في مؤسسه تعليميه اللي يفرق بيننا هنا الاجتهاد بس .. ممكن في يوم واحد منكم يكون سفير في دوله خارجيه فلازم يكون يكون بيمثل بلدنا باحسن صوره .. وبدأ في الشرح وخلص بعد ساعتين

روحنا عند العربيات (( كنا عاملين حسابنا وجايبين اكل معانا وكدا )) واخدنا الكل وروحنا نقعد في الكافيتريا ولحد معاد المحاضره التانيه
انا : ولا يزوز .. معاك اكل اي
زيدان : بيتهيقلي سندوتشات شاويرما حنان عملاها
انا : شاويرما اي يعم .. بت يساره معاكي اي
ساره : فطير وعسل اسود وجبنه قديمه
انا : العب .. عامله حساب حد معاكي
ساره ضحكت : عامله حسابكو كلكو .. عرفاكو مفاجيع.. وطلعت الاكل وقعدنا ناكل .. وجت بنت كدا وقفت جمبنا وواقفه باين عليها مكسوفه
البنت : ممكن اقعد معاكو
انا : اه اتفضلي
البنت قعدت
ساره قطعتلها حته من الفطير واديتهالها
البنت : لا شكرا مش جعانه
اختي بصتلها : كلي عشان ده فطار ميتعوضش
البنت ابتسمت بكسوف ومدت ايديها تاكل
انا بابتسامه عشان متتضايقش : متعرفناش
البنت : اه اسفه .. انا ياسمين .. اسفه بس مكنتش عامله حسابي علي اني هجوع .. بس لما لقيتطو بتاكلو فطير عرفت انكو من الصعيد وعارفه الصعيد اهل كرم ومش هتردوني
زيدان : علي كدا بقي انتي من الصعيد
البنت بفخر : اه
زيدان : منين بقي
البنت : سوهاج
زيدان : بكل منطقيه اكيد انتي زي كل اللي قاعدين هنا فكرتي اننا ناس بقي من الصعيد وعلي قد حالنا وبتاع وو وغالبا معانا منحه فتوقعتي انك هتيجي ومش هتلاقينا زي بقيه اللي في المكان .. ناس متكبره بقي وبتاع
البنت سكتت شويه بعدها ابتسمت : حضرتك اتكلمت عليا انا .. الكلام اللي انت قولته ده .. بنت بسيطه وواخده منحه .. مش هكدب عليك انا توقعت انكو زيي بس الكلام اللي انت قولته المفروض انه اهانه ليا .. بس شكرا عالاكل

جت تقوم راحت ساره مسكت ايديها وقعدتها : اقعدي وبطلي هبل هو ميقصدش .. بس ييسمينه لو ينفع اقولم يا ياسمينه طبعا
يسمين : اه عادي
ساره : وانا ساره ودي اسماء والدبش ده زيدان اخويا .. وابن المفجوعه اللي عمال ياكل ده عمر اخو المفجوعه التانيه اللي عماله تاكل برده
انا : جعااان .. وحشرت حته فطير بالعسل في بقي
يسمين : اتشرفنا
انا : بصي كله عمال يبصلنا ويضحك ازاي .. وفي حوالي ١٥ واحد صورنا واحنا بناخد .. وهيتعمل علينا ميمزات في جروب الدفعه وهنبقي كلاونات .. فكرك ان ده يفرق معانا .. ابدا .. فكرك اصلا اننا منعرفش ندفنهم كلهم تحت الارض .. منغير ما نقوم حتي .. بس الفكره اننا مش في مود خناق الصراحه ..
يسمين : شكرا
زيدان بص ليسمين شويه كدا ولقاها لابسه دبله عليها رسمه ورده كدا : يسمين معلش الدبله دي صغيره عليكي كدا لي
يسمين ابتسمت : دي كانت هديه من جدي قبل ما يموت بس **** يرحمه بقي
زيدان بصلي ورجع بصلها تاني : تعرفي خالات ابوكب
يسمين : لا الصراحه
زيدان طلع المسدس الاسمر في الدرا كدا قدامها ورجعه تاني
يسمين مصدومه : دا مسدس بابا
زيدان : يديني عالضحك يجدعااااننن .. ابوكي موجود فين
يسمين : في سوهاج
زيدان: معلش ممكن ترني عليه
يسمين باستغراب : ليه
زيدان : اسمعي كلامي بس
يسمين رنت علي ابوها وقالته في واحد عاوز يكلمك وادت الفون لزيدان وهو فتح سبيكر
زيدان : سلام عليكم
ابوها : وعليكم السلام .. مين معايا
زيدان : حضرتك الاستاذ سليم زاهر
سليم : اه اتفضل مين معايا
زيدان : انا زيدان احمد حمد الحيني
سليم : يا هلا بأشراف الصعيد
زيدان : هلا بيك يا خال .. مخدتش بالك من الاسم باله برضه
سليم : لا مؤخذه يبه الذاكره عالقد
يسمين اتضايقت ان ابوها بيقوله يبيه وكدا
زيدان لاحظ : بيه اي يخال .. دا انت اللي بيه .. طب حمد فاروق الحيني ميفكركش باسم حد
سليم: دا جوز خالتي زهره .. انت ابن احمد ابن خالتي زهره
زيدان : شايف الصدف يعم .. ومعايا عمر حفيد ستي ورده
سليم : يادي النور يادي النور .. ياه يزمممااانننن .. زهره عامله اي يواد
زيدان : زهره تعيش انت يخال من ٩ سنين
سلبم بصوت باين فيه العياط : البقاء لله يبني .. كان نفسي نشوفها قبل ما تموت .. **** يرحمك يخاله
زيدان : حياتك الباقيه يخال
سليم : وورده
زيدان : كويسه يعم .. نبعتلك حد يوديك تسلم عليها
سليم : يبيه وعلي اي
زيدان : بيه تاني .. من عيله زاهر ازاي انت وبتقولي يبيه
سليم : يقطع زاهر عالي جابوه يبني و****
زيدان : دا شكله حوار عاوز قاعده .. هبعتلك عربيه تاخدك لورده و انت ابقي شوف بقي هناك اي مزعلك وهما لو يعرفو يساعدوك يساعدوك .. ولو معرفوش هتصرف انا .. ومتخفش علي يسمين هي معانا فالكليه انا واختي وعمر حفيد ورده واخته معانا وفعنينا متقلقش
سليم : تسلم يبني وتدوم .. خلي بالك من يسمين .. دي اللي طلعت بيها من الدنيا
زيدان : في عنيا يخال .. وقفلت معاه وكلمت ورده وقولتلها وهي فرحت وبعتو حد يجيبه
زيدان ليسمين : يعني طلعنا قرايب اهو يستي
يسمين : طب عرفت منين
زيدان : دبلتك زي دبله ستي **** يرحمها بالظبك .. وهي كانت معرفاني ان دي دبله بتلبسها بنات عيله زاهر
يسمين: الدنيا دي خرم ابره

شله عيال خولات كدا معدين جمبنا وعمالين يتريقو علينا وبتاع
انا : بقولكو اي .. متيجي نطلع اي داهيه تاخدنا .. مش طالبه معايا تعليم انهرده الصراحه .. وناخد يسمين نعرفها علي النسوان
زيدان : اه انا لاحظت ان الجو بقي بضان سيكا
يسمين : سيكا مين ينجم .. دا بقي بضان فشخ
انا بصيت لزيدان : خدت علينا بسرعه البت دي
يسمين : انا اصلا صايعه بس كنت مكسوفه .. وبتبص في عنيا بهيام كدا
اختي نغزتها : متجوز اتنين
يسمين بصتلي بصدمه بهدها اتديرت لزيدان وبصتلها بهيام
ساره نغزتها : متجوز ٤
يسمين اتديرت بصت لساره بهيام
ساره رجعت لورا : احا .. ملناش في الشمال يا ليزبيان
يسمين : منتو اللي عمالين تهزرو .. واحد متجوز ٢ والتاني عايش في مسلسل الزوجه الرابعه .. هي ناقصه كدب عالصبح
انا : سيبوها هي مش هتصدق غير لما تيجي البيت وتشوفهم .. لمينا مكان الاكل

وقومنا وروحنا موقف العربيات
يسمين : رايحين فين
انا : هنجيب العربيات
يسمين : دا موقف الدكاتره .. حد فيكو ابوه دكتور
كلنا ضحكنا : مفيش حد مننا ابوه او امه عايش اصلا
يسمين : اسفه
زيدان : ولا يهمك .. ولا اعمر .. مش دي العيال اللي كانت بتبضن علينا اللي كانو بيرخمو وهما ماشيين .
انا : اه دا بيتصورو عالعربيه .. بتاعه مين فيكو دي
زيدان ضربنا علي قفايا : عربيتك يا بأف
انا : ما بورراحه يحمار .. بصي كدا يسمكه
يسمين : هتعمل اي
انا : بصي .. فتحت الفون وروحت مخلي العربيه تدور وتزود بنزين بحيث صوتها يعلي
العيال اتخضت و راحت تشوف لو في حد في العربيه .. بس طبعا متفيمه كحل فمش شايفين فروحنا عليهم
واحد منهم : العيال الويرد الفلاحين اهم يلا
زيدان بصلي وبص للبنات

كى واحد مننا راح علي عربيه
ساره : يسمين معايا
انا يستي خديها وانتي ساكته
العيال : هي دي عربيتكم
زيدان : عربياتنا .. جمع يصحبي
واحد منهم منفوخ كدا : يا عم سيبك منهم دا عيال كدابه بنت متناكه . . . . . . . (( انا ككاتب بقولك .. حضرت الجن .. اصرفه ))
العركه دارت يصحبي ودورنا فيهم الضرب .. هما كانو تلاته .. وكنت انا وزيدان .. واشتغلنا فيهم ضرب لحد ما جه امن الجامعه وفرقنا عن بعض
واحد من الامن : هتيجو معانا للعميد
انا : روحو انتو يبنات واحنا جايين وراكو

روحت انا وزيدان والتلات عيال لمكتب العميد وهما دخلو قبلنا
زيدان فونه رن وكان جاسر
جاسر : هتخلصها ازاي .. امر رئاسي و نكلم الوزير
زيدان : حولني لعز
دقيقه فات عز : اي
زيدان : عرفت ؟!
عز : اه
زيدان : اسمع انك كنت هنا .. اعمل اي
عز : مشيها بالدراع وبعد ما تخلص دخل بريطانيا .. كدا كدا كميرات الجمعه بتتفصل ساعه ما بتخش غمفيش اثبات علي حاجه
زيدان : خلصا وقفل معاه .. وبصلي .. بايدز فين
انا : هما كانو برا .. بس دخلو ساعه العركه .. هنعمل اي
زيدان : دوشه
انا طرقعت رقبتي وصوابعي و فكيت كتفي : بينا

باب مكتب العميد اتفتح وهما دخلو (( خليك فاكر انهم حالقين ومغيرين الاستايل .. وهم اتعرفو ان في الامير يوكي هو اللي رايح .. واكيد امير بريطانيا العظمي مكنش بياكل فطير في الكليه 😂))
العميد قاعد بعنطزه كدا هو و التلات عيال وامن الكليه جوا وماسكين عصيان : اسمك اي يلا انت وهو
زيدان ركب معاه الدور : زيدان احمد حمد فاروق يباشا
عمر : عمر محمد حمدان فاروق يباشا
العميد : وانتو بقي اتحدفتو علينا من اي داهيه انت وهو
زيدان : المنيا يباشا
العميد : ابوك شغال اي يلا
زيدان : متوفين يباشا

الباب اترزع ودخل منه واحد ووراه حرس كده
واحد من العيال : بابا
الراجل : في اي يسياده العميد .. ابني ازاي يتضرب .. مين الخول اللي ضربك يلا
الولا شاور عليا
الراجل : انت مش عارف دا ابن مين
زيدان بخوف مصطنع : اسف يباشا معرفش حضرتكو
الراجل بعنطزه كدا : انا سفير مصر في بريطانيا .. دانا هخلي ايامك جحيم يبن الوسخه
زيدان اتمطع وخده بوكس طيره : لا ما انا مش عشان سيبتك مره تسوبلي فيها يكسمك ... كسمك لكسم بلدك لكسم بريطانيا نفسها .. ودخل الحرس يمسكونا واحنا بنقاوم لحد ما خرجنا في الطرقه وهناك كان موجود بايدز ورجالته وكل الحرس واقعين عالارض
بايدز : اي مساعده
انا بهز كتافي : لا سيبلنا الباقي واسحب انت وابعت حرس السفاره
بايدز : تمم

دخلن المكتب تاني كان موجود العميد والسفير ده والتلات عيال
زيدان قفل الباب و خلعنا الجواكت : استعنا عالشقا ب****

بعد نص ساعه الاربعه متكومين فوق بعض والعميد قاعد عالكرسي ميت من الرعب ودخل حرس السفاره (( تبع بريطانيا ))
قائدهم : الامير يوكي
زيدان : اتاخرتو كدا ليه .. انا كنت هقتلهم ياخي
القائد : اسف عالتاخير
العميد بزهول : انت الامير يوكي
زيدان وهو بيلبس الجاكت : زيدان احمد حمد الحيني .. او يوكي فور زيروز الحيني .. الابن المدلل لبريطانيا
عمر بص عالعيال اللي عالارض : مش مدلل قوي يعني
عمر بص للعميد : انهرده اول يوم في السنه .. اعتبر ده كارت ارهاب .. بعدها مش هتبقي مجرد علقه .. عرف الكليه كلها انا مين عشان معرفهمش انا
العميد : حاضر

ونزلنا ركبنا العربيات واتحركنا عالبيت و احنا علي اول ما طلعنا
لقيت ساره بترن : عمر الحقنا .. سمعت صوت قنبله فرقعت

احلي مسا عليك يخواتي واشكر كل اللي دعمني واسف علي تأخير اليروم ده والمره الجايه الجزء في معاده انشاء

الجزء السابع

هلا هلا بالغوالي واخواتي ااجامدين بوفتيك ..

حيت بس اوجه رساله لاي حد متخزوق (( زي العبد لله كدا )) وبيداوي في جروحه لسه .. اللي سابك ميستهلكش .. وخليك فاكر .. الي جانا نضمه .. واللي راح كسمين كسمه

هوب سمعت صوت فرقعه والخط قطع رنيت علي زيدان
زيدان : اي يبني لحقت اوحشك
انا : مش وقت هزار .. افتح نايتروس واجري
زيدان بقلق : في اي
انا : معرفش .. اسمع الكلام وانت ساكت
وقفلت معاه واتكلمت : استر يا رب .... وفتحت نايتروس وكنت طاير افتكرت حاجه فرنيت علي زيدان
انا : زيدان المحور زحمه انهرده السبت
زيدان : اطلع علي ........ هناخد هليكوبتر من هناك
انا : طيب

وفتحت الجيبياس وروحت علي المكان وركبنا هيليكوبتر مدنيه
زيدان : اي اللي حصل
انا : معرفش .. انا لقيت اسماء بتكلمني وبتقولي الحقني وسمعت صوت فرقعه والخط قطع
زيدان : فرقعه اي يا زيدان .. البيت جمب قاعده عسكريه مصريه مفيش حد بيخش من غير تصري....... (( وقف كلام فجأه )) احا .. بيكلم السواق .. ارمي اخر ما تعرف تجيبه
السواق : امرك يا عزرائيل .. وزود السرعه ولما قربنا شفنا دخان كبير طالع من مكان البت وسمعنا صوت علي لاسيلكي الطياره
الصوت : هيليكوبتر .. ارجع
زيدان نتش اللا سيلكي : انا الامير يوكي اي اللي حصل
الصوت : معنديش اوامر اقولك حاجه .. اتمني ترجع بطيارتك عشان في منظومات دفاع جوي هتشتغل تلقائي
زيدان اتعصب ورزع اللاسيلكي في الارض وكلم السواق : فين معدات الهبوط الاضطراري
السواق : وراك
زيدان اتدير سحب شنطتين باراشوت واداني واحده وخد واحده
انا : مبعرفش استخدمها
زيدان : هنزلك معايا .. البس وانت ساكت

لبسنا ال شنط ونزلنا .. كنا علي بعد حوالي ٥ كيلو من البيوت
زيدان بصلي : ....
انا : نتقابل عند البيت ... بدلت مع اسير الظلمات (( اسرع ومبيتعبش ))
اسير الظلمات : اهلا
سفير الموت : يلا

وفتحو سبرينت لحد البيت .. احا بيت اي .. البيت بقي عباره عن كوم رماد .. رجعنا تاني
انا لواحد واقف بخوف : اي اللي حصل
الراجل : مين انت
انا : مالك البيت .. انطق حصل اي
الراجل : البقاء لله كل اللي كانو في البيت ماتو
زيدان ولا كأنه معانا عالكوكب ولا سامع بيقرب من البت
الراجل حط ايده قدامه : اسف .. حضرتك متقدرش تخش
زيدان بص علي ايده ومسكها كسرها .. الراجل اشتغل صريخ والناس اتجمعت وبيحاولو يوقفو زيدان لحد ما جه رجال عزرائيل (( للعلم جنود عزرائيل بيبقي معاهم هويات باسم قوات حفظ السلام .. يعني تبع الامم المتحده .. ودي فكره عز وهتظهر في قصه القيصر الاسير )) وبعدو الناس عن زيدان وحاوطو المكان بحيث محدش يعرف يخش

انا وزيدان واقعين علي ركبنا و قدام البيت .. اوتظن انك بها قد ترتاح .. لا ورب الكعبه لا ترتاح .. فالراحه فيها ترك ما فيها .. وتركها لمن خلقها .. وان تنهي فتره سكنك فيها .. فانت كالمؤجر في هذه الدنيا .. وانت تاركها تاركها .. فلا تظن في يوم انك خالد بها .. فانت ميت وهم ميتون .. صوت الصراخ يملؤ المكان .. منهم من يتشاجر لدخول مسرح الجريمه .. ومنهم من يريد ااحصول علي السبق الصحفي وان يكون اول من ينشر الخبر .. خبر جريمه كانت في حق البشريه .. واقسم انها لم تكن في حق شخص ك امير او رجل اعمال او زعيم او غيره .. بل هي في حق البشريه

جاسر وصقر و حسن جم عندنا
جاسر : زيدان .. مصر مش امان .. لازم نتحرك
رفع زيدان وجهه في وجه جاسر .. فاقسم ان هذا وجه لا يخاف منه فقط البشر .. بل نظر له نظره اقسم انه لو نظرها لجبل .. لتصدع الجبل خوفا من نظرته .. فصدقني لا تخف من من يملك كل شيئ .. بل خف من من فقد كل شيء .. فليس لديه ما يفقده او يخف عليه : يلا يعمر .. يلا الدم لسه ما نشفش
فنظرت اليه نظره لا تختلف عن نظرته الا انها كانت العن وارعب من نظرته : ولا هينشف يخوي .. ولا هينشف

بعد ست ساعات في ملكيه عزرائيل .. لم تعد ملكيه عزرائيل .. بل صارت دوله عزرائيل .. يجلس علي طاوله طويله .. ٢٠ وحش .. ولكن للاسف علي رأسها ثلاث وحوش جريحه .. فمنهم عزرائيل .. وقد فقد ثلاث من اطفاله و اربعه من زوجاته واخته .. واخوه نائبه .. اللذي فقد زوجتيه الحوامل واخته وزوجه اخيه .. واخرهم كان امين السر (( عز)) فقد استيقظ علي خبر تسمم زوجته .. اقسم لك انك ما ان تعرف حكايته لتعشق زوجته اكثر منه شخصيا ..
ويتحاور الوحوش ولكن الجرحي صامتون
جاسر بيكلم الملاعين : حد لاحظ حاجه غريبه امبارح
عز وزيدان وانا ......
جاسر : زيدان .. فوق .. مش هينفع كدا .. لازم تكون حاضر عشان نعمل اي حد

اقسم ان من قال بأنهم صمتي .. لهو مغفل .. في الواقع .. بل للاسف هو ليس الواقع .. كان يجلس ٣ وحوش وثلاث لعنات يتحاورن عن ما سيفعلونه بمن فعلها .. الي ان انتهي هذا النقاش بان خرجو علي صوت جاسر

زيدان بص لعز وعمر : مين هيتكلم
عز : اعرض مستندات طلب انضمام الدوله للامم المتحده .. واضرب صواريخ الاقمار الصناعيه
حسن: انت بتقول اي يعز
عز بصله : بقول اللي يتعمل....

جاسر : مستحيل .. انت بتخاطر بكل اللي عملناه في ال١٥ سنه اللي فاتو عشان انتو مش في حاله متزنه نفسيه
زيدان خبط بايده علي التربيزه : صقر
صقر : امرك يعزرائيل
زيدان : وقف حسن وجاسر
صقر بص في الارض : اسف يخواتي .. رفع ايده وكان فيها مسدس طلق مخدر وضربهم واغمي عليهم ودخل جنود خدوهم وخرجو
زيدان : اللي هيعترض عالكلام بعد دلوقتي ... هيموت ..حد عنده اعتراض
الكل : امرك يعزارئيل .. وخرجو معادا عز وزيدان وانا

زيدان : حد عنده اي استفسار تاني
انا : فين اوضه التدريبات
زيدان : تعال هنروح هناك

نزلنا اوضه التدريبات اللي زيدان كان بيتدرب فيها
انا شوفت ساندباج ( كيس الرمل بتاع الملاكمه )) ورحت عليه وفضلت اضرب فيه بكل غل ... وكذلك زيدان و عز

بعد شهر احنا في اوضه التدريب ودخل علينا صقر (( للعلم صقر مطيع لزيدان بطريقه غريبه ))
صقر : عزرائيل .. خلصنا
عز : ياااهه .. اخيرا جه وقت الجد

في اوضه الاجتماعات وكان كله حاضر حتي حسن و جاسر
زيدان : اخر المستجدات
حسن : كله مشي حسب الخطه الصواريخ اطلقت باسم روسيا .. بعدها باسبوع روسا تخلت عن ارض الملكيه في نفس الوقت اللي كنت بنقدم بطلب فرض سياده عليها .. واعترف بيها دوله رسميه وليها سياده وجيش .. الاسم .. انجينكو سبيتي
زيدان : بيت الملاك باليونانيه .. لغتي المفضله ... غيره
حسن : روسيا تبرعت بالقمرين الصناعين لينا .. وشغلناهم .. في الاول في ناس كتير عارضت الموضوع خوفا من الاشعاع وكدا .. بس للاشف احنا صدمناهم اننا عندنا نووي اصلا .. فدخلنا في ضمن الدول المالكه ل الرؤوس النوويه .. وده طبعا معجبش عمك بايدن .. اقنعناه بالتفاهم
زيدان : كام
حسن : ١٧ من البرلمان .. ١٧٠٠ جندي من الحدود .. و امه
زيدان : خطف ولا قتل
حسن : طب و**** عيب .. من امتا واحنا بنخطف
انا: هذه ليست اخلاقنا .. كمل كمل
حسن دلوقتي كل حاجه واقفه علي امر التنفيذ
عز : مين ضرب البيت وسمم ميار يا حسن
حسن وشه شحب وجاله ضيق تنفس : الصاروخ طلع من القاعده الي جمب البيت .. واللي سمم ميار يبقي اختها .. بس انتحرت
عز غمض عيونه وسكت ورجع بدماغه لورا : زيدان
زيدان : المايك معاك
عز رجع تاني : عاوز اي حد ليه علاقه باهل ميار .. ميت .. عاوز نسلهم يتمحي من علي وش الارض .. لو عرفت ان حد منهم حي .. ههد المعبد عاللي فيه
زيدان بيكلمني : وانت
انا : انت شايف اي
زيدان : انا شايف ان انجينكو سبيتي هيتكتب في تاريخها اول حرب مع مصر
انا بصيتله وانا بشمشم بمناخيري وبتكلم بجنون : شامم
زيدان بنفس الطريقه : مفارقش مناخيري من يومها
عز بنفس الطريقه : دددممممم .. وخبط عالتربيزه .. الاجتماع انتهي .. كله علي مكانه ..

قام الكل وسابونا لوحدنا
انا : حد ليه حد في مصر
عز : عن نفسي لا
زيدان : هنبعت نجيب العيله كلها ؟!
انا : اه
زيدان : طيب

بعد يومين قاعد انا وزيدان وعز في المكتب بنناقش حاجه مهمه جداا ... هه بهزر بناكل رز بلبن
دخل جاسر بسرعه ماسك تليفون : زيدان
زيدان : اي يعم براحه في اي
جاسر : امسك .. اليزابيث
زيدان مسك الفون : احم
اليزابيث : يوكي .. اين انت
زيدان : لا اظن بانك امي يا الزا لتساليني هذا السؤال
اليزابيث : وان يكن .. انا زوجه ابوك (( عرفت لي بقي زيدان من العيله الملكيه ))
زيدان : هممم .. انجينكو سبيتي
اليزابيث : يوكي .. انجينكو سبيتي ليست مكان للعب .. هذه ارض خطيره
زيدان بجديه : عزرائيل .. اسمي عزرائيل يا الزا .. واظن بان هذا كفيل ليحميني
اليزابيث : انت لا تفهم .. هذه دوله ظهرت من العدم ومن المتوقع انها ملك لجماعات متطر..... يوكي .. انجينكو سبيتي تعني بيت الملاك ..
زيدان : بالظبط
اليزابيث : يوكي لدي معلومه تهمك
زيدان : هممم
اليزابيث : اطفالك ليسو اموات .. اطفالك في..........
زيدان : الو .. الو .. الزا .. الزااااااااا .. الخط قطع
انا : بتقول اي
زيدان هيتجنن : عيالي عايشين
كل اللي قعد في نفس واحد : فين
زيدان بيكلم جاسر : افتح خط مع حرس قصر نوتنجهام
جاسر رن علي حد واداه لزيدان
الحارس : عرف عن كودك
زيدان : الفا
الحارس : امرك يعزرائيل
زيدان : خش لايلازابيث القصر بسرعه .. معاك خمس دقايق

بعد ٣ دقايق
الحارس : اليزابيث ماتت
زيدان : اتحفظ عالجثه .. انا جاي .. قفل معاه

انا : اي
زيدان : ماتت
عز : احا .. ازاي .. محدش يعرف يعدي حرس القصر ..
زيدان : ممكن موته **** .. محدش عارف .. جهزو الطياره

بعد ٣ ساعات واقفين قدام جثه اليزابيث ..
زيدان بيكلم دكتور واقف : التشخيص
الدكتور : سم طويل الامدي .. صدمه في الدماغ .. طلقه في القلب .. خنق بسلك رفيع .. دبح .. وللاسف مش عارفين انهي كانت الاول
زيدان : الطلقه فين
الدكتور : اهي
عز : دي طلقه مسدس ساقيه قديم .. دا انقرض .. دا غير انه لازم يضرب من قريب

زيدان : او اللي قتل حب يعمل ضجه اعلاميه .. جون زيف الجثه اللي هتطلع الجنازه
جون : امرك يا سياده الامير
انا : طب بردو مين اللي ضرب
زيدان : حد من جوه القصر
عز : خيانه
زيدان : بالظبط .. بس مش حد شغال او من الوصيفات او كدا .. كل دول تبعي .. بيتهيقلي كدا الحوار ده من جوا العيله
صوت رزع جامد علي الباب
زيدان لجون : مين
جون : الامير تشارلي
زيدان : ناقص انا .. عطلوه لحد ما نزيف الموته

بعد ساعتين علي مقابر العائله الملكيه
واقفين بعيد عن اللي بيدفنو والامير تشارلي جاي علينا : يوكي .. اريد التحدث معك
زيدان : وانا لا اريد .. ابتعد عني والا حطمت وجهك الجميل
تشارلي : تكلم مع الملك بطريقه افضل
زيدان : نتكلم بعدين نتكلم بعدين

بعد ساعتين في قصر نوتنجهام
تشارلي : في المره القادمه اللتي سوف تحادثني فيها بطريقه سيئه سوف اقتلك
زيدان : fuck you
تشارلي بيكلم الحرس الملكي: اقتلوه ... محدش من الحرس اتحرك .. هل انتم صم .. قلت اقتلوه
زيدان : تعال اعرفك حكايه كدا بما انك الملك دلوقتي .. من ستين سنه كان في شخص مصري اسمه احمد حمد فاروق الحيني .. او عزرائيل .. او زي ما بتسموه فور زيروز .. اللي هو يبقي والدي .. ابويا في بدايه حياته كان مجرد شخص عادي .. بس قابل ٣ اشخاص عملو منه عزرائيل اللي بتسمع عنه في الاخبار .. في مره كان عزرائيل في مهمه انقاذ لشخصيه مهمه وكانت المهمه دي فائقه السريه .. انها عمليه اختطاف الملكه اليزابيث .. بعد عمليه الانقاذ .. وقعت الزا في حب احمد .. و كذلك احمد وقع في حب الزا .. طلبت الزا مقابله عزرائيل تاني .. وبالفعل راحلها .. اعترفلها بحبه .. وهي اعترفتله .. وطبعا بما ان دي ملكه .. وده ملك بس في الظلام محدش يعرف عنه حاجه .. مكنش يننفع يتجوزو في العلن .. فضل في العلن الزا متجوزه جوزها بس بالفعل هي كانت اتطلقت واتجوزت احمد .. واتكتب ان احمد اتجوز بنت من بنات العائله عشان يحصل علي انضمامه للعائله البريطانيه في مقابل انه بيحمي العيله من اي حاجه في الظلام للاسف في حد اخل بالاتفاق في فتره فاتسحبت الحراسه بس انا رجعتها .. لاني ابقي عزرائيل الخليفه .. مات عزرائيل واتولد عزرائيل غيره .. وبكدا انت عرفت انا ابقي مين .. انا الحرس الحديدي للعالم .. حافظ السلام اللي انت متعرفش عنه حاجه .. كل اللي في القصر رجالتي .. والوصيفات بناتي .. بمعني اصح .. انت في مملكه عزرائيل في المملكه المتحده .. تحب اثبتلك ؟!
تشارلي ساكت ومش قادر ينطق .. اللي زيدان قاله فسرله الاحداث الغريبه اللي كانت بتحصل لما بيجي زيدان ومن قبله احمد : ..
زيدان كمل : يبقي انت مش محتاج اثبات .. انا هاخد جثه الزا الحقيقيه هتتدفن في مصر جمب جوزها الحقيقي .. اه للعلم .. اليزا مسلمه وده مش شعرها دي بروكه .. في الواقع هي شعرها اسود لسه ..

سيبناهم ومشينا ورجعنا مصر مع الجثه واتدفنت جمب احمد حمد الحيني وزوجته الاولي ام زيدان سلمي
قدام فيلا الباشا المنفجره
زيدان : انا في حاجه مش فاهمها .. مفيش غير اشلاء جثتين بس
عز : سيبك من ده .. ازاي الصاروخ طلع من قاعده مصريه
انا : زيدان .. احنا لينا قرض عند مصر مسددهوش .. والقرض ده ضخم .. ومصر بتمر بأزمه حاليا .. اطلب القرض ده بس بإسم انجينكو سبيتي
عز : اشمعنا .. يبن الجنيه .. تاهت عن دماغي ازاي ده
زيدان : براجه بس انا مش فاهم حاجه
انا : بص يا سيدي .. احنا هنزور ان مجموعه الحيني الاقتصاديه بتاعتك واحده من البنك المركزي لانجينكو سبيتي ووقته جه.. والبنك يتحفظ عالمجموعه .. فتبقي المجموعه ملك انجينكو اسبيتي .. فتطلب الدين اللي ليها عند مصر
زيدان : ما هما مش هيدفعو يا مغفل
عز : و**** ما فيه مغفلين غيرك .. احنا هناخد بحق القرض .. اصول .. شركات .. ميناء .. بنك .. ارض .. اي حاجه
زيدان : انا عاوز ارض شرق الصحرا مع حدود لبيا ونضمها لانجينكو سبيتي
عز : اشمعنا المكان ده
زيدان : ارض قبيله هواري
عز : بلاش مشاكل مع البدو يا زيدان
زيدان : يبني افهمني .. احنا هنضمهم لينا .. هما ميعرفوش اننا اللي ماسكين البلد .. وخلي بالك .. رجاله الجبل شداد وهينفعونا .. دا غير اننا ننقل العيله هناك .. بدل ما نجيبهم روسيا
عز : ونظرا لانها صحرا مفيش منها فايده .. ونظرا للالغام
زيدان : لو عالالغام هنفجرها .. ولو علي انها صحرا فهي صحرا بس فيها مناجم معادن .. انت فكرك حاطين فيها الغام لي.. ولو عالميه فا هنعمل زي ليبيا ونحفر نهر
انا : اقولك حاجه احسن
زيدان : قول يا عم الفتك
انا : ناخد المنيا
عز : بوم .. ضربه في الجون .. خدت قلب الجمهوريه وبوابه الصعيد وقاعده عسكريه قريبه من القاهره .. دا غير انها ارض العيله الاصليه
زيدان : فكرك هيرضو يدوهالنا كدا بسهوله .. صعب
عز : طب و**** عيب لما ابقي قاعد في قاعده فيها عزرائيل ونائب عزرائيل وامبراطور الظلام (( لقب عز وهتعرف هو خده فين وامته وازاي في القيصر الاسير )) واسمع كلمه صعب دي .. طب بزمتك مش عيب

بعد اسبوع في القصر الجمهوري قاعد انا وزيدان و عز ولابسين اقنعه اشخاص تانيين اللي هما رئيس انجينكو سبيتي و ورئيس البنك المركزي لانجينكو سبيتي و وزير الخارجيه
زيدان : بس
وزير الدفاع : بس ؟! هو اي اللي بس .. انت بتطلب جزء من الاراضي المصريه وتقولي بس
زيدان بصلي : صوته عالي
انا : صدعني
وزير الخارجيه : براحه بس احنا بنتحاور
عز : تؤ .. ده مش حوار وهات وخد .. بس لو عاوز تاخد تعال .. قصدي انا بقدم اللي انا هاخده مقابل الفلوس .. وزي زي غيري .. مهو الامارات واخده الاهرامات .. وقطر واخده البنك .. و الصين واخده المينا .. و السعوديه المينا التاني .. دا غير قنات السويس اللي بتتباع حاليا .. واظن ان الرقم اللي واخدينه من مجموعه الحيني مش قليل .. ها قولتو اي
الرئيس : قبض كام عشان يعمل كدا
عز : مين معلش
الرئيس : زيدان
عز : اسف معرفش حد بالاسم ده
الرئيس : اقصد الامير يوكي
احنا التلاته فطسنا ضحك
عز : معلش .. حضرتك مدرك اللي انت بتقوله ده .. الامير يوكي شخص يملك نصف املاك العائله البريطانيه في الظاهر .. وما خفي كان اعظم .. هنروح احنا نقبضه .. دا لو عاوز يدينا مرتبات هيدينا
انا : هناخد المنيا بما يرضي ** ولا ناخدها بما لا يرضي ** .. وبيننا المحاكم
زيدان : اي يعم شغل محكمه الاسره والطلاق ده
وزير الخارجيه : بتتكلمو مصري بطلاقه .. مع ان هوياتكو مجهوله
عز : وتونسي وجزائري و يوناني و خليجي وشامي و صيني وهندي وغيرها .. انت قدام حكام العالم الجديد
الرئيس : والمطلوب
زيدان : المنيا
وزير الدفاع اتصعب ووقف : مستحيل .. انت كدا هتضرب البلد في النخاع ..
زيدان حط رجل علي رجل وبصله من فوق لتحت : طب اقعد وخد نفسك كدا .. اظن ان بريطانيا مش هتحب تاخد خبر بان الصاروخ اللي ضرب منزل الامير يوكي .. وقتل ٥ افراد من العيله المالكه كان طالع من القاعده العسكره المصريه
الوزير قعد مصدوم .. اللي هو احا انت عرفت منين
زيدان بص للرئيس : ديل
الرئيس : ده تهديد
زيدان : لا .. ابتزاز .. وصدقني انا ورقي كتير .. وانتو بتغلطو كتير .. ها .. ديل ولا اكمل
الرئيس : اخرك حاته
زيدان : اوك .. اتصال صغير مع الرئيس الروسي اثبت بيه انكم حاولتو تخصيب اليورانيوم المشع لاستخدامه في القنابل .. بعيد عنك بوتين صاحبي .. بعدها مكالمه لإيطاليا وابعتلهم دليل تورط ٧ ظباط في قتل جونيور ريجيني السائح اللي اتقتل وتهمتوها في الشباب المصريين .. مكالمه لمنظمه الصحه العالميه وابلغهم بعدد الدكاتره اللي بيماروسو الطب بدون رخصه وعدد الاوبئه اللي منتشره عندك وانت رافض تعترف .. ولا اكلم .....
الرئيس : متكملش .. موافقين
وزير الدفاع : سيادتك
الرئيس : قرار نهائي .. وهيوافق عليه مجلس الشعب والشيوخ
وقفنا
زيدان : قرار حكيم .. وقتكم معاكم .. كدا كدا انا فاضي

بعد ما رجعنا الفندق
انا : انا لسه مش فاهم سبب اننا لي ناخد حاجه من مصر
زيدان : هاخد حته من التورته .. هوب .. اخد بقيتها
انا : ازاي
عز : دي بقي حتتي انا .. بص يسيدي .. احنا هناخد المنيا وفي خلال سنه هنخليها اجمل من نيو يورك ..
زيدان : فيبقي في اقبال غريب علي الهجره عندنا .. خصوصا اننا اصلا هنحتاج ايدي عامله كتير .. وهنخلي اللي عاوز يخش البلد يخش .. دا غير موقف البلد من القضايا العربيه المنسيه .. زي فلسطين و درافور و ليبيا وسوريا والعراق واليمن ولبنان
انا : بوم .. كسبت ثقه العرب
زيدان : مش بس كدا .. هنعرض عليهم الانضمام للتحالف
انا : وتبني امبراطوريه
عز : وهنا يجي دور الامبراطور .. ونخرج من الظلام للنور


قفزه زمنيه حصل فيها اللي كانو بيتكلمو عليه ده ومقدار هذه القفزه .. سنه ونص

زيدان داخل قضر نوتنجهام في زياره اعتياديه مفاجئه شاف بنت مظهرها مش غريب عليه .. وقف يبص للبنت دي فتاه في سن العاشره او اصغر .. ترتدي فستان اسود و مريله بيضاء .. لبس معروف بانه ملبس الخدم .. دقق زيدان في اعين الفتاه .. يال قله الملاحظه .. انطلقت الفتاه في حضن زيدان وهو مندهش .. كم اشبهت هذه الفتاه *** يعرفه حق المعرفه .. فنظر له
البنت بعياط : بابا
زيدان دماغه لفت بيه ونزل حضنه .. لم يكن بفتاه .. بل كان ابنه وفلذه كبده : علي .. بعده عن حضنه .. مين عمل فيك كدا .. فين ماما فين خواتك ..
علي : وحشتني ..
زيدان عرف ان ابنه فعلا مش هيعرف يرد عليه دلوقتي بص لواحد من الحرس : فعل خطه الاغلاق الشامل .. بلغ عز يجهز الجيش .. دي هتبقي مدبحه .. اخضع كل اعضاء العيله المالكه .. الكود الفا لوك
الحارس عينه اديقت : امرك ي عزرائيل




ابتسامه شر من الكاتب ... اقفل يبني الجزء علي كدا




الجزء الثامن

الحارس عينه اديقت لانه شاف حد ورا زيدان : امرك يعزرائيل .. رفع المسدس وضرب اللي كان واقف ورا زيدان
زيدان بص وراه لقي واحده واخده طلقه في كتفها وفي ايدها سكينه : مين دي
الحارس : مش عارف بس كانت ناويه تضرب
زيدان : امسكوها .. مش عاوز دبانه تخش علي بعد ٢ كيلو من القصر
الحارس : امرك يعزرائيل .. وخد البنت ومشي

زيدان خد علي وطلع بيه الاوضه بتاعته وفضل حاضنه
علي : انت كنت فين .. ماما كانت بتقولي انك في مشوار واتاخرت كتير
زيدان : معلش .. كنت في الشغل .. ماما فين
علي : ماما تحت في المطبخ .. في جدو عجوز كان بيضربها وعلطول كانت بتعيط
زيدان : طيب يا حبيبي .. انا هروح اجيب ماما واجي .
الحارس من ورا الباب : زيدان .. اخضعنا اعضاء العيله
زيدان : ادخل عاوزك
الحارس دخل : امرك
زيدان : مين الي كانت تحت دي
الحارس : الظاهر ان في حد من جوا القصر صفي كل الناس اللي تبعنا جوا القصر .. وبدلهم بناس شبههم
زيدان : ازاي ده يحصل
الحارس : انت عارف اننا ك حرس ممنوع نخش القصر .. الوصيفات هما اللي بيخرجو يجيبو الطلباات الضروريه .. الظاهر انهم اتبدلو في مره من المرات اللي خرجو فيها
زيدان : عرفت منين
الحارس : اعترفت مع اول قلم .. واخضعنا بقيه الوصيفات
زيدان : من امته
الحارس : سنتين .. وهما اللي قتلو الملكه
زيدان : صفيهم كلهم .. بس عاوز الجثث سليمه ... اشنقهم وعلقهم علي بوبات ... استني .. اوعي تقتلهم كلهم حاتهم
الحارس : تحت في القاعه الرئيسيه

نزلنا القاعه تحت علي ساب زيدان وجري علي امه حضنها .. ااااااااهههههههههههه لا يوجد ما هو اجمل من احضان المشتاقين .. عبرات العيون تعني الكثير .. كلام لغته النظرات .. حروفه الرمشات .. عتاب واشتياق ..
واحده من الوصيفات جت تقوم الجنود رفعو عليها السلاح : انا سمر انا سمر
زيدان : سيبوها .. فين مريم .
مريم قامت وقفت : انا انا .. انا يزيدان

اخد زيدان النساء وطلع للجناح بتاعه ..
زيدان : فين الاولاد
سمر : في اوضنا في البدروم
زيدان بص لواحد من الحرس : روح معاهم حات العيال وتعالي
راحو ورجعو ..
زيدان : مين الصغيرين دول
سمر ومريم : ولادنا
زيدان اخد نفس عميق وخرجه : انا خارج وراجع تاني
علي مسك في رجله : هتيجي تاني
زيدان ابتسم وبص في عين ابنه المليئه بالرعب : متخافش .. هرجع

كمل طريقه لبرا وخرج للجنينه
رئيس الحرس : اوامرك
زيدان : اغلق المجال الجوي للمملكه كلها .. الغي كل الرحلات .. افرض حظر تجوال .. هتعرف تتعامل !؟
رئيس الحرس : اعتبره حصل يزعيم .. ومشي
زيدان خرج التليفون ورن علي رقمي لقاه مغلق .. رن علي عز رد عليه
زيدان : فينك
عز : في البيت نايم .. في حاجه .. ماله صوتك
زيدان : عمر فين
عز : نايم قصادي اهو
زيدان : صحيه واديله التليفون
عز : في حاجه
زيدان : **** يسترك انا اعصابي تلفانه اعمل اللي بقولك عليه
عز : اللي يريحك .. ولا اعمر .. الا اعمرا يلااا .. اصحي يحمار .. كلم زيدان
انا بصوت نعسان : في اااايييي
زيدان : لقيتهم
انا : ميتينك .. لقيت الفرده التانيه من الشراب يعني
زيدان : لقيت العيال
انا اتنطرت من مكاني وانا مخضوص وفوقت : بتقول اي
زيدان بصوت فيه عياط : لقيتهم .. لقيت العيال .. لقيت عيالنا

انا رزعت الفون في الحيطه واتنطرت من علي السرير سحبت بدله من الدولاب وطالع من الاوضه
عز : رايح فين
انا : لعيالي
عز : انت عارف هما فين
انا وانا خارج : هسال جاسر

طلعنا من باب البيت (( البيت ده في نص الملكيه )) لقيت الدنيا مقبوله وكله بيجري وصوت صفاره انذار شغال و الطيارين بيجهزو الطيرات و صقر واقف ماسك ميكروفون وبيتكلم .. روحناله
عز : هو في اي
صقر : زيدان فعل وضع الاستنفار التام للجيش .. غالبا كدا معركه
انا وانا عيني بتغيب عن الواقع : لو اللي فبالي صح .. وديني وايماني لتبقي مدبحه مش معركه
عز : عمر .. انت كويس
انا : هااا .. اه كويس .. كويس .. زيدان فين
صقر : بريطانيا
انا : طلع طياره نفاثه توديني
صقر : انت عبيط .. نفاثه مين .. عمر .. فوق .. هبعتك في طياره سريعه خاصه بس انت اهدي بس
انا : متقوليش اهدا .. دا امر .. طلع طياره حالا .. اوصل المطار اللاقيها جاهزه
صقر : احفظ السن يا عمر .. انا ساكتلك بالعافيه
انا : واحفظ المقامات يا ابن عزرائيل .. انا بيتا (( الفا - واحد ... بيتا -اتنين .. الرموز بقي زيدان هو الفا يعني عزرائيل الاول .. اما عمر هو بيتا يعني عزائيل التاني .. و يبقي نائب زيدان في غيابه .. وحتي في وجوده هو تاني شخص في المرتبه ))
صقر افتكر ان في غياب زيدان عمر هو عزرائيل : امرك يعزرائيل
انا لعز : جاي ولا لا
عز : مفيهاش كلام .. تعال نجهز علي ما الطياره تجهز
انا : طيب

رجعنا للبيت تاني ودخلنا الدريسينج روم ولبسنا البدل ودخلنا اوضه الاسلحه خدنا اسلحتنا ورجعنا روحنا للمطار ركبنا الطياره .. واحنا في الطياره
انا بكلم نفسي : يا تري عاملين ازاي .. شبهي ولا شبه أمهاتهم ..
عز : متفكرش كتير .. هتشوفهم وتعرف بنفسك
انا : تفتكر نعمل اي
عز : مش عارف .. بس هنعرف لما نروح

وصلنا القصر دخلت لقيت زيدان واقف علي باب القصر
انا لزيدان : مين
زيدان : ...
انا : عاوز اسم
زيدان : تشارلي
انا سحبت المسدس من جمبي وعمرته : اللي هيقف قصادي هضربه
زيدان فتح الباب كان وراه تشارلي علي ركبه ومتربط
انا حدفت المسدس في دماغه .. وجريت ناحيته وخبطته بالرجل في وشه : لا فوق كدا انا لسه بقري الافتتاحيه .. دانا هعمل معاك حجات يتعمل منها روايه .. ونزلت افك رباطه
عز : بتفكه لي
انا وانا بفكه : ابويا علمني لما تضرب حد .. لازم يكون حر .. فكيته وخلصت ووقفته
انا : استعنا عالشقي ب**** .. خبطته upper في دقنه طيره لورا .. لا متبقاش خفيف كدا .. خبطته مقص في راسه .. بوكس في رقبته ..
انا بصيت لزيدان : انا طول عمري نفسي اجرب لحم البشر .. عضيته ونا بشد وهو شغال صوت .. خلعت حته لحم من كتفه وهو شغال صوت .. تفيت الدم ولحمه :.. طعمها نجس زي صاحبها ... بصيت لزيدان
زيدان : في الدرو التاني
انا : تشكر يصحبي .. مسكت تشارلي من رقبته وسحبته ورايا وطلعت الدور التاني وعليت صوتي : انهي اوضه يا زيدان
زيدان من تحت : التالته من شمالك
انا كملت لحد ما وصلت الاوضه فتحتها وكان فيها كيس رمل بتاع الملاكمه رميت تشارلي عالارض وفضيت الساند باج وحطيته جواه : استعنا عالشقي .. ونزلت فيه بكل الضربات اللي ممكن تتعمل .. لدرجه اني اخترعت ضربات جديده .. دغدغت امه زفكيت السند باج وطلعت لقيته مغمي عليه سيبته وطلعت نزلتلهم تاني
انا بعدل هدومي : طولت ؟!
زيدان بص في الساعه : ساعتين .. خلصت ولا لسه
انا : فكرتك عاوز منه حاجه
زيدان : انا خدت حقي
انا بصيت لواحد من الحرس : حاتوه وحاتو حقنه ادرينالين

طلع الحرس وجابوه وجابولي حقنه ادرينالين
انا للحارس: فوقه بيها
الحارس اداله الحقنه وفوقه بالميه ومشي
انا بصيت لعز : اختار الموته
عز : استني ... ميل علي تشارلي .. مين
تشارلي : جوست
عز : مين جوست
تشارلي : شاب جامعي مصري يدعي علاء
عز : تشكر .. بصلي .. تعرف تقتله بالبوكس
انا وقفت وراه وخبطته بوكس في مؤخره راسه وقع ميت : اه بيتهيقلي
عز بيقيس النبض : مات .. بيكلم الحرس .. شيلوه مع بقيه الجثث
زيدان : هنعمل اي دلوقتي
عز : كالعاده هتلغي كل كلامك العبيط ده وتسمع كلامي تاني
زيدان : بس عشان انا مفروس منك من حوار قناه السويس ده

فلاش باك .. من ٩ شهور

عز دخل علي زيدان المكتب : زيدان عاوزك
زيدان قاعد بيلعب كاندي كراش : مش فاضي تعال بعدين
عز : زيدان مش وقت هزار اركز كدا واتعدل
زيدان ساب الفون واتعدل : ارغي
عز : مش هناخد المنيا من مصر
زيدان : انت عبيط يبني منت كنت موافق .. انت عندك انقسام في الشخصيه
عز : مبدأيا اه عندي انقسام في الشخصيه .. ثانيا مش عبيط .. احنا هنسيب المنيا لان ده حوار هيجي من وراه مشاكل وهيعوز ميزانيه غير منطقيه .. ثانيا بعد دراسه الموضوع مش هينفع ناخدها ومتسالش لي عشان مش هتفهم .. احنا هناخد قناه السويس .. كدا يبقي ضربنا اهم معبر بحر في العالم
زيدان : طب وحوار العيله وكدا
عز : هننفذ خطتنا الاولي باننا نجيبهم هنا
زيدان : طيب خد الباب في ايدك بقي واطلع برا عشان عاوز اكمل لعب
عز وهو طالع : عيل ...

باك

عز : هبقي افهمك الموضوع ده بعدين .. المهم اسحب الجنود واقتل كل العيله وسيب كروت عزرائيل
زيدان : انت عبيط يعز .. انت عارف حركه زي دي تعمل اي ... انت كدا بتهد كيان انت متسمعش عنه
عز : لا فهمني بقي كدا
زيدان : عارف حوار ان العيله الملكيه البريطانيه تملك ولا تحكم ده
عز : اه
زيدان : كدبه .. يبني العيله البريطانيه مش بس بتحكم بريطانيا من الظل .. دي بتحكم نص الامريكيتين .. الامريكان في الاصل بريطان .. وتحت الحكم البريطاني .. بس من الظل .. عشان يطلعو بريطانيا من الصوره .. عملو امريكا عشان تداري علي بريطانيا .. والحاكم الفعلي لبريطانيا هو الخول اللي لسه ميت ده (( انا كنت مفكر كدا زمان 😂😂 فحبيت اضيفها ))
عز سكت شويه كدا : احا .. دا كدا احسن
زيدان : وديني انت عبيط
عز : يا متخلف افهم .. مين الوحيد الي هيتبقي من العيله الملكيه
زيدان : محدش
عز : انت متخلف يلا .. انت مش قدام العالم من كسم دي عيله
زيدان تنح
انا : دا هيتنح .. بصيت لعز .. شايف رأيك الجميل ده .. لفه قرطاس وحطه في طيزك ..
عز : لي يا عم العبقري
انا بصيتله بحسره علي غبائه : يلا انت مفكره كيس شيبسي هنسرقه .. انت عارف اصلا اللي انت بتقوله ده ممكن يعمل اي في العالم .. والغبي التاني .. انت عبيط .. عاوز تحارب بريطانيا .. شاطر حارببهم .. هتقول للناس اي السبب .. خطفو ولادي .. اتكلمو بمنطقيه وفككو من الغباء
عز وزيدان : هنعمل اي
انا قاعدت علي اقرب كرسي : هناخد ولادنا ونرجع مصر ولا كأن في اي حاجه جصلت وحقنا اظن اننا اخدناه تالت ومتلت .. وفوقو عشان احنا فوق دماغنا مصايب اكبر من الخرا الي انتو بتتكلمو فيه ده
عز : والخول اللي لسه قاتلينه ده
انا مسحت ايدي المتعاصه بدمه في الكرسي : هنمشي في جنازته وننزله نعي كمان .. بصيت لزيدان .. احنا ناس تفهم في الاصول
عز وقع عالارض من الضحك : يبن الجنيه .. وديني انت تفوقت علي جدك (( ابو امي .. وهتعرفو علاقته ب عز بعدين )) تاني واحد اشوفه يطبق المثل ده بعد جدك
انا بصيت في السقف : امال لو عرفت امي بقي .. جدي بالنسبالها عيل .. **** يرحمها
زيدان : يرحمهم جميعا .. طيب هنخلي الهوليله دي كلها ازاي
انا : هننفذ جزء من خطه عز .. سيب كارت عزرائل جمب المرحوم .. وهنقول الل كانو هنا دول قوات حفظ السلام اللي المفروض بتحقق في موت الملك البريطاني .. سيب بقيه العيله حي وخد جثث اي حد ميت تاني
زيدان : اشمعنا
انا : كانت عمليه مجدوله لقتل الملك البريطاني بس
زيدان : بس ده بيسيئ لسمعه عزرائيل لاننا بنبني اسطوره ان عزرائل شخص بيعاقب الاشرار بس
انا : لا .. غلطان .. ده هيسيء لسمعه الملك البريطاني .. لان اللي قتله يبقي المعاقب عزرائيل .. فاكيد هو مخطئ
زيدان : منطقي
عز : افحمتني يبن اللعيبه
انا : لمؤخذه يصحبي انت تلميذ جوكر القانون .. اما انا فمعايا جيناته

روحنا اخدنا العيال و والنسوان وركبنا طياره ورجعت بينا علي مصر ما عدا زيدان اللي كان مستني يعزي في الملك السابق ورجعنا البيت اللي هو فيلا الباشا تاني اعدنا بناهم بس بنظم حمايه جديده واخدنا القاعده العسكريه المصريه اللي جمبنا (( بالزوق طبعا )) يعني مستوي امان البيت اعلي من مستوي امان القصر الجمهوري نفسه ... عدي شهرين علي رجوعنا مصر والدراسه داخله علينا تاني .. قاعدين في تجمع عائلي كبير فيه كل العائلات اللتي تم ذكرها في القصه (( معنديش شغف اقعد اعد الصراحه وبالذات دلوقتي ))
عز بيكلمني : هتروحو الكليه ولا تنجحو زي السنه الي فاتت
انا لزيدان : انت اي الكلام
زيدان : نروح يعم احنا حضرنا يوم وكان اكشن جامد الصراحه
جدي ابو امي : سمعت انكو ضربتو ابن سفير بريطانيا يومها
انا : وطردناه من شغله
زيدان بصلي باستغراب : هو عرف منين
جدي : انا بعرف كل حاجه
زيدان قعد بعنطزه : كل حاجه
جدي بثقه : كل حاجه .. يعم السفير .. وغمز
زيدان اتصدم : ...
خالي : لا انت تتعود علي كدا .. لسه متخلقش السر اللي يستخبي عالجوكر
انا : كل كل .. ميلت عليه .. للعلم بيتكلم عن قضيه سفير الموت مش اللعنه
زيدان خد نفسه : طيب
جدتي : ونظرا لعزا اختك اللي معملتوش لسه ده يبني (( وليه خبيثه قصدها تفكره بالتار ))
انا وزيدان سيبنا المعالق وسكتنا
جدي زغر لجدتي وبرقلها
جدتي عملت نفسها مخدتش بالها .. وكملنا قعدتنا في سكوت

في الجنينه قاعدين كلنا وانا وزيدان سراحانين .. احنا فعلا نسينا موضوع اخواتنا ده ولسه موصلناش لحد
قطع السكون ده منه بنت خالي : عمر .. تعال ننزل نتمشي شويه
انا : ضروري
منه : اه ضروري تعال انا ونت وزسدان هننزل نلف بالعربيات .. منا مش جايه القاهره عشان اقعد
انا فهمت انها عاوزه تخلع منهم : طيب .. يلا يزيدان
زيدان بصلي : نطلع فين يعم والبيت مفيهوش حد
انا باصرار : يعم محدش غريب قوم تعال .. عن اذنكو يجماعه
جدي بص في عين منه وبعدها بصلنا : روحو بس متتاخروش
زيدان : طيب

طلعنا كل واحد ركب عربيته ومشينا شويه لحد ما كنا بعيد عن البيت كلمت زيدان وقلتله اركن علي جمب .. ركننا علي جمب وقعدنا علي كبوت العربيه
زيدان : وانت منزلني عشان نقعد عالطريق
انا : اصبر .. بصيت لمنه .. ارغي
منه : لقيت جوست
زيدان بصلي : انا سمعت صح مش كدا
انا مصدوم : بتقولي اي
منه : لقيت جوست اللي انت حكيتلي عنه
زيدان بصلي بغضب : حكيلها عنه .. عمر انت عبيط
انا بصيتله : اكتم **** يسترك انا مش ناقص .. لقيتيه ازاي ولا هو مين
منه : من اسبوعين اتعرفت علي واحد اسمه علاء .. شوفته في كافيه في العجمي جه قعد معايا واتعرف عليه .. واخدنا ارقام بعض وكدا من باب نبقي صحاب .. من اسبوع نزلنا سوي عرفت ان هو جوست
انا : ازاي بقي
منه : حصلت عركه في المكان وواحد ضربه بالبوكس في وشه .. لقيت مكان الخبطه علامه غريبه ظهرت كدا .. روحت قعدت يومين ادور علي معنا الغلامه دي لحد ما لقيت علي الديب ويب روايه بتتكلم عن جوست .. وكانت قريبه من الحاجات اللي انت حاكيهالي .. غلاف الروايه كان عليه الرمز ده بقي .. عشان كدا طلبت من بابا اننا نجي نزوركم
زيدان : انتي واعيه لكلامك ؟
منه بصتله بقرف كدا وبصتلي تاني : هو غبي
انا : ملكيش دعوه بيه .. شوفتيه تاني امته
منه : امبارح لما عرف اني مسافره قالي لازم نتقابل .. فنزلنا
انا بصيت لزيدان : عز فين
زيدان : في انجينكو
انا : جهز طياره الطوارئ ابعت كل اللي في البيت لجاسر وروح معاهم وابعتلي عز
زيدان : اشمعنا
انا : لو اللي في دماغي صح فكدا كملت (( لكل من توقع السيناروي الجاي احب اقولك .. خد 🖕.. يبني انا هفضل اعلم فيك لحد تمته متحاولش تتوقعني ))
زيدان : طب وانا هروح معاهم لي
انا : لما نبقي لوحدنا هبقي اقولك .. يلا
زيدان : هتروح فين
انا : لا نروح .. انا هاخد منه معايا .. قول لجدي ميقلقش هي معايا .. معاك ساعتين ومتكونش في مصر
زيدان : براحتك ..

ركبت العربيه انا ومنه ومشينا روحت شقه في شبرا (( منوره يبت شبرا .. كسمك 😘😂))
جبت لاب من العربيه وطلعت بيه لمنه : وريني الرمز كدا ... ولا اقولك حاتي الروايه
منه : طيب اصبر شويه لحد ما اجيبها .. عماله تبعبص في اللاب
انا : بتعملي اي
منه : بأمن الجهاز قبل ما اخش الديب
انا : يرب ارحمني يرب .. بتأمني جهاز مين يبت المتخلفه .. دا لاب في ١٢ واحد قاعدين ٢٤ ساعه عشان يأمنوه
منه : وانا ايش عرفني يخويا
انا ضربتها علي قفاها : لمضه .. خلصي
منه : طب وديني مانا جايبها الا لما اكل كشري من الزعيم ورز بلبن من بلبن وكنافه نابولسيه من كنافه وبسبوسه
انا طلعت المسدس ووجهته ناحيتها : كلمه كمان وديني لاضربك
منه بصتلي باستهزاء كدا ورفعتلي الصوبع اللي في النص : خد .. طب هي كبرت في دماغي وديني مانا شغاله الا لما اكل اللي قولته
انا : مش وقت لعب وهزار
منه طلعت مسدس من جمبها وضربت طلقه في اللاب : دلوقتي هتجيب اكل ولاب اشتغل عليه
انا : انا اصلا عيل خول اني جبتك .. انا هخلي حد تاني يجيبهالي
منه بثقه : مش هتعرف
انا : رهان
منه : علي ٥ مليون جنيه
انا : موافق .. طلعت الفون ورنيت علي جاسر يخلي حد يخش يجيب الروايه من الديب ويب .. ورن عليا بعدها بنص ساعه قالي انها كانت معروضه للبيع ومحدش كان مهتم بيها عشان كانت غاليه .. بس في حد اشتراها من يومين
منه : ايدك عالخمسه مليون
انا : هديهومك بعدين معييش فلوس دلوقتي
منه : مش هشتغل قبل ماخد الفلوس .. ابعت بقي حد يجيبلك فلوس ولاب والاكل
انا مغلوب علي امري رنيت علي جاسر : ابعت حد يجيب ٢ كشري كبده كبير من الزعيم و لاب جديد من البيت و رز بلبن من بلبن و كنافه نابولسيه من كنافه وبسبوسة
جاسر : انت بتتوحم يا حبيبي .. انت عبيط يعمر .. انت بتكلم ديلفاري
انا : اخلص بجاسر مش بهزر .. ابعتهم علي شقه شبرا و حات ٥ مليون جنيه
منه قاطعتني : دولار يروحي .. دولار الجنيه ده مش بيعمل خاجه اليومين دول
انا : خمسه مليون دولار يجاسر .. متخليش اللي يجيبهم يتاخر .. وقفلت معاه وبصيت لمنه .. عارفه انك خنزيره
منه : مش اول حد يقولهالي
انا: بس انا خنزير اكتر منك .. وهقول لامك علي الفلوس ده عشان تحوشهملك
منه : عادي
بصيت لمنه وحاولت اقرا افكارها
منه بصتلي في عيني وغمضت عينها الخضره((خليك فاكر ان عمر وعيلته عينهم لون ولون اخضر وازرق )) : متخاولش
انا : نعم
منه : متحاولش تقراها .. مش هتعرف
انا بقي اتفشخ من الصدمه هي عرفت منين انا مش حكيلها عالحوار ده : اي
منه : مش انت لوحدك اللي بتقري افكار الناس
انا : نعم
منه : هفهمك بس اقفل بقك ليخش فيه دبانه ولا حاجه .. الموهبه اللي حضرتك بتتفشخر بيها دي اصلا وراثه
انا : اصلا ؟!
منه : بيورثها ٢ كل جيل .. جدك كان معاه ابن عمه بيقول اسمه ابو عماد (( اه هو عماد اللي جه في بالك )) .. الجيل اللي بعده كان امك وعماد ابن ابو عماد .. ومن جيلنا انا وانت .. بس انت محدش دربك .. فانت تعتبر بالنسبالي *** .. اقفل عينك الخضرا لو عاوز تقفل دماغك علي اللي قدامك .. واقفل الزرقا لو عاوز تقرا دماغ اي حد .. بتحسن القدره علي الوصول للي انت عاوزه اسرع .. بس انت مش محتاج تخفي اللي انت بتفكر انت اصلا دماغك مقفوله
انا : معلش بس .. انتي لي مقريتيش دماغ علاء ده
منه : معرفتش .. دماغه زي دماغك ودماغ زيدان .... بخصوص زيدان صح .. صحبك وحش (( وحش مش الصفه .. وحذ اللي هي وحش مرعب .. فهمني ؟! )) .
انا : مش فاهم
منه : انا لو حاولت ادخل افكارك هدخل .. بس هلاقيها فاضيه .. زيدان لو دخلت دماغه تاني هموت
انا : براحه كدا واشرحي
منه : في حاجه جوا دماغ زيدان او شخص مش عارفه احدد الصراحه .. ساعه ما حاولت ادخل هددني اني لو دخلت تاني هيقتلني .. لحد دلوقتي انا مش فاهمه اي ده
انا : متشغليش بالك بزيدان .، الباب خبط .. هقوم اشوف مين

طلعت لقيت واحد جايب الاكل واللاب والفلوس .. دخلت اكلنا واديتها الفلوس وحطيت الاب قدامها وبدأت شغل وبعد ربع ساعه فتحت الروايه قدامي وقريتها .. وجيت عند الخاتمه واتصدمت بالنهاية
انا : منه انتي قريتي القصه دي
منه : قريت اول فصلين بعدها اتبضنت الصراحه
انا : طيب احذفيها
منه : انت عبيط .. انت عارف انا دافعه فيها كام .. مليون دولار
انا : هديكي فوق الخمسه اللي معاكي خمسه تانين وامسحيها
منه : لي يعني
انا بانفعال : انتي مش بتسمعي الكلام لي .. انا مش قولت امسحيها وهتنيل اديكي خمسه مليون
منه بخوف : حاضر حاضر .. همسحها اهو .. خدت اللاب ومسحتها
انا : لو الروايه دي متمسحتش ودينس وما اعبد لابيد نسل عيلتك من الارض
منه بخوف اكتر : في اي يعمر .. و** مسحتها و**
انا : انا بعرفك بس ..

صوت خبط عالباب روحت فتحت لقيت راجل بفنله وكلسون وكرش كدا
انا : اؤمر
الراجل بنظره اشمئزاز : انت ابن مين يلا يخول يلا
انا : يلا ... ويخول .. دا انت شكلك راجل قليل الادب صحيح
منه جت علي صوت الزعيق : في اي يعمر
الراجل : ومين الشرموطه دي كمان
انا : خخخخ الشرموطه دي تبقي امك يكسمك .. وناولته بوكس دحرجه من علي السلم زي الانبوبه .. بصلت لمنه .. خشي جوا هخلص واجي
منه : عاوز مساعده
انا : لا تسلمي .. عندك عده القهوه في المطبخ اعمليلي فنجان مظبوط بس اخريه شويه علي ما اخلص
منه : طيب

قفلت الباب علي منه
انا : تعالي بقي يكسمك .. لسه رايح اضرب الراجل لقيت ٣ شباب يجي ٢٣ ٢٢ سنه كدا واقفين جمب الراجل وبيقولك بابا وشكلهم عيالو وجايين عليا .. حطيت ضهري للحيطه واللي يجي علي يخد رجل في صدره تنطره لتحت او افوته يخبط في الحيطه لحد ما اتمكنو مني وكتفوني وشالوني ونزلوني تحت في الشارع واشتغلو فيا ضرب بقي سعاتك هما ورجاله الشارع .. دقيقتين كدا ولقيت الشارع اتردم رجاله من خدام الموت بس لابسين لبس مدني وابتدو يفضو الخنافه بالزوق وحاوطوني ..
بايدز بيضحك : وعاملي فيها ملاكم
انا مش قادر انطق .. انا متضربتش وقت كتير بس كانو كتير : دقيقه وراجعلك

اسير الظلمات : منور
انا : اتعامل انت
اسير الظلمات طرقع رقبته : ياخي الواحد صدا من القعده
اسير الظلمات استلم مني

الاسير قام وقف : استعنا عالشقي باللله
بايدز : مساعده
الاسير : لا سيبلي بس ٢ ولا تلاته
بايدز باستغراب : انت بتتكلم بجد .. يبني انت متشلفط
الاسير : طب بص .. اتحرك بسرعه عدا من وسط اللي محاوطينه واشتغل ضرب في كل اللي ضربوه واللي يضربه ضربه بيغمي عليه ويشيله يرميه لحد ما عمل منهم كومه .. زي كوم القش كدا بيكلم بايدز .. عيب عليك دول شويه عيال هفق بس انا بس كنت سايبهم يبدأو
بايدز: انت وزيدان وعز عمري ما هفهم انتو عبط ولا جامدين ولا سكتكو اي بالظبط
الاسير بص بعيد كدا : اسحب عشان في شرطه جايه وانتو نازلين منغير ورق
بايدز : وانت
الاسير : ما عليك بيا لو حصل حاجه هموتهم واخلص
بايدز بص باستغراب ومشي هو ورجالته بس طلعو فوق سطح عماره

صوت من ورا الاسير وهو قاعد عالكومه : يبني انت مولود في مجزر
الاسير لف لقاه عز : منور
عز : منور .. حيث كدا بقي .. (( بدل مع القيصر ))
القيصر : الكلام علي اي
الاسير : انت جاي تغني بعد الفرح ما خلص
القيصر : طب ما تيجي نضرب بتوع الشرطه دول
الاسير : يرب ارحمني من غبائه
القيصر : طب اي
الاسير : اسكت خالص .. ولا اقولك ابعت عز ابعت عز
القيصر بدل مع عز : اي عملتو اي .. الجثث دي مزادتش لي
الاسير : ياخي وغلاوه ميار تسكت
ظابط داخل علينا : انت بقي عاملي فيها بلطجي يلا انت
الاسير : منور يجميل أؤمر
الظابط : جميل .. حاتوه عالبوكس
عز مسك ايد العسكري اللي مسكني : معلش يكبير ايدك كدا
الظابط : انت مين انت كمان
عز : محامي الاستاذ عمر
الظابط : كسمك .. حاتوه معاه
عز : كسمي انا .. لا دا يبقي كسمين كسمك .. هو عز نطق من هنا وهو بلقينا رجاله بايدز وبايدز ورانا ولابسين لبس قوات حفظ السلام
بايدز : سياده الرائد .. اتفضل امشي من هنا بدون شوشره
الظابط : وانت مين عشان تكلمني كد اصلا
بايدز : يظهر الزوق مش هينفع معاك .. بص يكبير انا بقي العقيد بيتر قوات حفظ السلام.. وطلعله الشاره بتاعته .. ودول فرقتي .. واللي انت شتمتهم دول شخصيات دوليه حضرتك لو اعتقلتهم هتقوم حرب عشان يرجعو الاول يبقي عمر شقيق الامير البريطاني يوكي لو تسمع عنه والتاني شخص غير مصرح بالتعريف عن هويهته .. ونظرا لحته الشتيمه دي فده حقهم نشوف هما عايزين اي ونعمله
عز : عن نفسي مش مسامح
الاسير : وانا بحب الدوشه .. مش مسامح
بايدز بيكلم ااظابط : ها انت رأيك اي
الظابط بيكلم العساكر : لملي يبني العيال المرميه عالارض دي بتهم التعدي علي شخصيه دبلوماسيه
انا رجعت تاني : لا معلش انا اتشتمت منك انت مش منهم .. وحقي هاخده منك انت
الظابط: لا دا انت اتجننت
انا : تعرف .. انا اجن واحد انت ممكن تسمع عنه .. بس انا هعمل معاك حركه جدعنه .. بيتر اسحب برجالتك انا هروح مع الباشا القسم
عز : طب لو هتروح هاجي معاك
انا : تعال

بعد نص ساعه في القسم قاعدين قدان مكتب المأمور
عز : جبتنا هنا لي
انا : القسم ده لازم يتهد علي دماغ اللي فيه
عز : انت عبيط يعمر
انا : يبني افهم .. الموضوع ده غريب
عز : موضوع اي .. نورني
انا : الشقه دي اللي كنت قتلت فيها اخو سمر .. الشقه والعماره كلها اشتراها زيدان لما خرجنا متن السجن ومظنش ان زيدان محتاح فلوس عشان يأجر .. والراجل كان جالي بلبس وكأنه طالع من الشقه اللي جمبي .. والعيال دول دخلو بسرعه .. دا غير ان الشرطه جت في ١٠ دقايق ودي مش بتحصل في الطبيعي .. انت في مصر
عز : قصدك انها مترتبه .. بس ازاي .. انت نفسك مكنتش تعرف انك جاي هنا انهر... ثانيه وواحده .. خخخخ .. عمر ان ت جبتنا هنا برغم انك عارف ان ده جزء من خطه اللي خطط
انا : بالظبط .. اتعامل وكأنك مش عارف حاجه .. كلم زيدان يبعت اي حد يعرف يجيلنا عشان لو احتاجنا حد يطلعنا
عز : مش لازم هتلاقيهم عملو كدا اصلا
العسكري جالنا يدخلنا للمأمور

انا اول ما شفت المأمور : خخخخخ هو انت اللي ....

اقفل يبني

لو حد اتوقع المأمور يبقي مين هحلق شعري زلبطه



الجزء التاسع

دخلنا عالمأمور
انا : احا هو انت
المأمور بصدمه : عمر فاروق .. ابتسم .. اي اللي فكرك بينا
انا : انت عبيط يبني .. هو انا جي بيتكو .. انا جاي متكلبش للقسم صباحك رمان
المأمور وده يبقي ابن الظابطاللي عمر راحله يوم ما قتل اخو سمر لو فاكرين : عارف يلا يعمر يلا .. انا مش عارف سر حب ابويا ليكو اي
انا : و**** يبني انا مش عارف السر برده .. هنفضل متكلبشين كدا كتير
المأمور لعسكري : فكهم يبني
الظابط اللي جايبنا : مينفعش يباشا دول ضاربين شارع كامل
المأمور بصلي : انت لسه فيك العاده الوسخه دي
انا : يعني هو انا كنت ببقي لوحدي .. منت كنت بتيجي معايا
عز : دانتو سوابق بقي
المأمور (( اسمه عادل )) : يلاهوي .. ياما دخلنا احداث والجوكر كان بيطلعنا
عز بصلي : الجوكر مين
انا : جدي جدي متشغلش بالك .. بصيت للعسكري .. ما تفكنا يبني هو الباشا مش قالك فكهم
الظابط اللي جابنا : بس يلا
انا بصيت لعادل : لو الكلبش متفكش قبل عشره معرفش اي اللي ممكن يحصل ..
عادل قام خد المفتاح من العسكري وفكنا : اطلعو برا .. سيبونا لوحدنا

طلع العسكري والظابط وهما متزرجنين وبقينا لوحدنا
انا مبتسم : يعجبني فيك زاكرتك القويه
عز : ما تفهمونا يخوانا
عادل قعد مكانه تاني : احكيلك انا .. مره من المرات اللي اتمسكنا فيها كان المأمور راجل تقيل ومسنود ورخم حبيتن .. ولما جاله جد عمر قاله مش هيطلعو .. ودول معاهم مطاوي وست شهور وبتاع .. الجوكر قاله هعد لعشره والكلبش لو متفكش معرفش اي اللي ممكن يحصل .. والمأمور نشف دماغه .. تاني يوم كنا في البيت وخبر حدوث سطو مسلح علي قسم العطارين وهروب كل المساجين كان مغطي كل الاخبار
عز : معلش بس .. الجوكر ده الي هو يبقي فاروق المحامي مش كدا
انا : جدي
عز : خخخخخخخخخخخ ... احا
انا : خرمت ودني يبن الكلب في اي
عز : بعدين بعدين .. المهم .. هتروحنا ولا لا
عادل : اكيد يعني .. ولو في محضر اعتبره اتقطع ... هو خلص كلامه من هنا ودخل علينا شخص ملثم كدا ولابس لبس القوات الخاصه ... انت مين يحيوان انت .. وازاي تخش كدا
خاصه : الزم الصمت .. انت مقبوض عليك بتهمه التواطئ والرشوه
عادل : تواطئ ورشوه مع بعض .. انت عبيط يلا ..مين في البلد دي يعرف يديني رشوه اصلا .. اعرف انت بتتكلم مع مين يحضره الظابط
انا بكلم عز : هنتاخر علي العشا كدا
عز : هناكل اي
انا : نطلب ماك
عز : يعم اي القرف ده .. هطلبلك اكله من فرنسا انما اي .. عجب
انا : هتبرد ؟!
عز : هتوصل اسرع من ماك .. نفاثه
بصينا لقينا عادل والظابط التاني دول بصينلنا ومستغربين من كلامنا
انا : في حاجه
عادل : لا خالص .. انا بس مستغرب الثقه
انا : اتقل تتكيف .. مديت ايدي عشان الظابط يكلبشنا .. اتفضل يباشا .. مهي بقت سايبه
الظابط كلبشني انا وعز وعادل اتكلبش معانا

واحنا طالعين عالباب
عادل ميل عليا : هو جدك هيجي يطلعنا ولا اي
انا : مش مستاهله .. انا كدا كدا كنت هجيلك عشان عاوزك بس اللقي نصيب

طلعنا برا لقينا الشارع مردوم عربيات عليها مسلحين ملثمين ولابسين لبس قوات حفظ السلام وعربيات بنمر دبلوماسيه ومدرعات وليله سعادتك
صوت بايدز من مايكروفون : سلم الامير عمر والسيد عز
انا بصوت عالي : والظابط عادل يا بيتر والنبي
بايدز : والظابط عادل
خاصه : انت مين عشان تكلمني كدا

هوب كله رفع سلاحه في وش القسم وبقو متحاوطين
بايدز : ده امر .. سلم الرهائن .. والا هنعتبر ده نقض لكل اتفاقيات مجلس الامن
خاصه رفع سلاحه هو واللي معاه : هموت قبل ما اسلمهم ..
بايدز : يبقي هتموت .. صوت طلقه واحده طلع بس دول مكانوش طلقه واحده دي طلقه في كل راس من راس اي حد كان لابس زي اخينا بس طلقه قناصه .. خرجت منين .. **** اعلم ..

طلعنا نجري وركبنا العربيات ومشينا واحنا بنجري
عادل : هو في اي .. انا مش فاهم حاجه
عز : عادل يحبيبي انت دخلت لعبه اكبر منها بكتير .. وغلطك الوحيد ان ابوك عارف الخول ده
انا : تسلم يرجوله .. متقلقش يا عادل دي حاجه اقرب للحرب كدا .. ولا اقولك .. اقلق يا عادل انت في خطر دلوقتي .. اقلق اي انرعب يحبيبي
عادل : تصدق طمنتني ياخي .. كسم الطاقه الايجابيه اللي بتطلع منك دي
انا : بايدز .. افتح خط تواصل مع جاسر
بايدز : علم .. اداني التليفون
جاسر : سامعك
انا : زيدان فين
جاسر : قاعد معايا اهو
انا : في قوات في مصر عامله ازاي
جاسر : زي ما تحب .. لو عاوز من واحد لألف ربعايه ويكونو عندك
انا : مين في اسكتدريه
جاسر : حرس تامين البيوت ودول مش كتير
انا : حلوين .. حركهم بقي علي بيت عادل تاخد ابوه وعيلته كدا زي الشطار وعلي انجينكو عدل .. انتو اكيد عرفتو مين عادل يعني .. دا بقاليه معايا نص ساعه
جاسر : علم .. حاجه تانيه
انا : اه ابعت حد ياخد منه برده .. واسحب اي حد في مصر .. هفضل انا وعز بس
جاسر : انت متاكد من كلامك ده
انا : مش بقول حاجه مش متاكد منها .. ونفذ اللي قولتلك عليه .. ابعت لوكيشن مزرعه الصحراوي ..
جاسر : طيب .. حاجه تانيه
انا : اه .. انت تخلي ٥٠٠٠ واحد كدا في لبيا بحيث لو حصل حاجه عكس اللي في دماغي
جاسر : طب انا هعرف منين لو حاجه عكس اللي في دماغك حصلت
انا : هتعرف ساعتها متخافش
جاسر : طيب

قفلت مع جاسر
عادل : افهم
انا : بايدز اطلع علي البيت هناخد عربيه من هناك وانتو هتطلعو علي انجينكو
بايدز : معنديش اوامر بكدا
انا : طيب يا سيدي .. انا بأمرك ترجع انجينكو انت وكل اللي في مصر .. وتقدر تعتبر ده امر من نائب عزرائيل ..
عادل : افهممم ؟!
انا بصتله : هتفهم بعدين .. كلمه كمان وهفجر دماغك انا فيا اللي مكفيني

وصلنا البيت نزلنا ركبنا عربيه سوده مترخصه باسم واحد غريب وورقها ورق غريب وفيها شخصيات مزيفه ليا ولزيدان وعز وطلعنا عالصحروي كان جاسر بعتلي لوكيشن المزرعه واللي كانت في ارض المطار في وادي النطرون (( ودي حته لا اتمني لاعدائي زيارتها )) ودخلنا فيلا المزرعه
عادل : افهم بقي في اي
عز بصلي : صاحبك ده رغاي قوي
انا : هفهمه خلاص
عز : انا بقي هنام علي ما تحكيله الحدوته .. وسابنا وطلع نام

انا لعادل : بص يسيدي .. الحكايه كلها بدأت وانا راجع من الكليه واكتشفت ان في حد اغتصب اختي الصغيره .. ومن حظه السعيد اني عرفت هو مين .. ابلغ عنه وكدا .. ازاي .. قتلته .. دخلت السجن علي ايد ابوك وخدت ١٠ سنين سجن .. وانا في السجن بقي جدي بعتلي واحد قريبي عشان يونسني .. جدي دا بقي جدي ابو ابويا .. اهو انا اتعرفت عليه من هنا .. وزي ما تقول جهنم نفخت في الارض نفخه ولعتها وبقتي جحيم للي يبصلي بصه مش حلوه .. اهو قريبي ده يبقي زيدان .. او زي ما بيسموه في عالم الجريمه عزرائيل .. او المعاقب .. المهم يسيدي ان زيدان بقي اعز اصحابي .. وبقيت انا النائب بتاعه .. ومش بس كدا .. اما بقيت اهم منه كمان .. لاني غالبا انا اللي كنت بعمل المشاكل انت عارف اخوك بيحب المشاكل .. خدت الجنسيه البريطانيه واتنسبت للعيله البريطانيه وخدت الحمايه الدبلوماسيه .. كل ده بقي عادي .. اللي مش عادي هو اللي جاي .. اننا رايحين فين .. احنا رايحين نموت
عادل : امم .. كمل قصه الفيلم اللي عاوز تصوره ده
انا : بتكلم بجد علي فكره
عادل : وانت عاوزني اصدق
انا : ...
عادل : انا اه عيدت تالته ثانوي ٣ مرات وجبت ٥٠% بس عندي مخ بفكر بيه
انا : يعني مش مصدق
عادل : اكيد لا .. انت اشتغتلت تاجر مخدرات صح ... متقولش .. سلاح مش كدا
انا خبطت علي ايد الكرسي طلع منها مسدس سحبته وحطيته علي راسه : دلوقتي صدقت
عادل : اي حد بيتاجر في السلاح بيعملها عادي
انا : طيب .. صفرت نزل من السقف متعدد
عادل : لا كدا صدقت .. طيب انت جيت القسم ازاي طالهما انت عندك النفوذ ده كله
انا : عشان انا لو مكنتش جيت كنت هموت
عادل : نورني
انا : مكاني كان اتكشف واظن لو كان اللي لابسن القوات الخاصه دول طالوني وانا في الشقه كانو قتلوني
عادل : فجيت القسم عشان نحميك
انا : تحمي مين يمتخلف انت .. انا كنت ناوي امحي القسم ده من الوجود لولا شفتك هناك .. انت اي جابك القاهره صح .. انت يبني مش المفروض في اسكندريه
عادل : اتنقلت في حركه النقل اللي فاتت .. يس انا بردو معرفتش مين دول
انا : الناس الوحشين
عادل : وحيات امك
انا : لا وحيات امك انت .. هما فعلا الناس الوحشين .. تقدر تقول التنظيم الكبير اللي بيسوق التنظيمات الصغيره
عادل : انت قولت انك كنت هتدور عليا .. لي
انا : عشان محتاج حد يكون عارف بقوه الداخليه .. حد يعرف شوارع هروب تجار المخدرات .. الحواري الديقه في اسكندريه
عادل : حد قالك اني شغال ديلر
انا بصيتله :..
عادل : ماشي اشتغلت فتره اه بس توبت من زمان
انا بصيتله تاني : ..
عادل : مش من زمان قوي يعني .. انت عارف ان عندي هوايه الهروب من الشرطه دي من زمان
انا : اهو انا بقي محتاج الهوايه دي
عادل : وانت ناوي تهجم علي قسم ولا حاجه
انا : غشيم .. انا عاوز اقتل واحد
عادل : وهتعوز الشوارع في اي
انا : عاوز اغرب طريق توصل منه لمطار برج العرب
عادل : ونخلع علي برا من مطار برج العرب
انا : تؤ .. انا مش هخلع .. انا هستخبي في المطار
عادل : مش فاهم
انا : عمرك سمعت عن حد استخبي في مزرعه
عادل : نص اللي بيستخبو بيستخبو في مزارع
انا : طب جبل
عادل : النص التاني
انا : طب مطار
عادل : لا جديده دي الصراحه
انا : بالظبط
عادل : افتح الخرايط عندك وانا هديلك السكه
انا جبت لاب توب وفتحتها قدامه
عادل : بص يسيدي .. انت منين ما تركب تاكسي للقلعه .. ومن القلعه تركب تاكس لسعد زغلول .. ومن سعد زغلول تركب مشروع للموقف .. من الموقف تركب عربيه مخصوص للعامريه .. من العامريه تركب عربيه القاهره بس هتنزل في نص السكه عند مكان اسمه البنجر .. هتنزل يكون في حد مستنيك بعربيه لي مدخل البنجر ياخدك يوديك المطار ،. وانت تخش المطار بمعرفتك بقي
انا : اشمعنا القلعه وسعد زغلول والعامريه
عادل : بص يسيدي .. القلعه زحمه والتكسيات هناك متعوده علي وحود سياح

وانت منظرك اجنبي اجنبي يعني .. اما سعد زغلول .. المخبرين هناك قليلين .. طب لي متركبش من الموقف القاهره عشان ركاب اسكندريه القاهره اغلبهم بيفتحو نت في السكه .. اما اهل العامريه اقل تطورا ف مش بيفتحو نت .. وطريق البنجر هو اكتر طريق مش واضح للمطار .. بس هتخش اسكندريه ازاي .. هتتقفش علي كمين الكارته
انا : مش هخش من هناك
عادل : ازاي
انا : هطلع طريق الضبعه ومنه للدولي ومن الدولي هخش اسكندريه من بوابه ٢١ (( للعلم كل الطرق المزكوره دي فعلا كدا و ٩٩% من المعلومات دي صح ))
عادل : عالبركه يخويا .. **** معاك

طبعنا نمنا عشان نريح شويه وانا لسه مش عارفه مين علاء اللي هو جوست ومش عارف اي حاجه .. كل اللي اعرفه انه واحد في اسكندريه اللي فيها اكتر من ١٠ مليون بني أدم .. حاجه منتهي الاحا .. صحيت تاني يوم الصبح نزلت لقيت عز قاعد تحت
انا : امال فين عادل
عز : شحنته علي انجينكو
انا : جدع .. هنتحرك ازاي بقي وبما انك شحنته يبقي عرفت انه خاين .. الا انت بتعرف تقري الافكا ياد يا عز
عز : لا بس مش مغفل .. (( افهمك انت بقي يا عزيزي القارئ عشان انت زمانك تايه .. فاكر لما قولت انهم عاوزين يبعتونا للقسم عدل .. يبقي القسم تبعهم بكل اللي فيه .. مش هتيجي علي المأمور يعني .. وبعدين لما اتمسكو في المكتب بتاعه .. اكيد اكيد اكيد مش هيلحقو يلفقوله قضيه بالسرعه دي .. المسرحيه كانت متحبكه بالملي بس هما معملوش حساب ذكاء عز وقدره عمر علي قرائه الافكار ع .. اصل دا دخل قبض علينا احنا التلاته لانه عارف اننا كدا كدا هنهرب .. فلازم يخلو حد معانا .. مسا عليك ))
انا : طب هنعمل اي
عز : عارف الطياره اللي خدته انجينكو .. هي نفس الطياره اللي هتودينا اسكندريه
انا : افهم من كدا انك غيرت الخطه
عز ولع سجاره وبصلي : انا اللي بحط الخطط في الفرق ده ويريت منخشش علي شغل بعض لو سمحت
زيدان داخل من الباب: متجمعين عند النبي يخواتي
انا : انت هنا .. ارزق ياللي بترزق .. اي هي الخط يا انشتين عصرك
عز بصلي بقرف : متشبهنيش بابن الخنازير ده
انا : هتديني درس تاريخ وانا مش ناقص ارغي اللي هترغيه واسكت
عز : بص يا راس البخاخه منك له ...................... فهمتو
انا : يبن الجنيه .. لا بتفهم يلا
زيدان بيبصلنا باستغراب : عيد تاني لو سمحت عشان انا فهمي علي قدي
عز بصلي : انا بقول نرجعه انجينكو تاني
انا : بقول كدا برده
زيدان : معلش تاني تاني
عز بص لزيدان بتركيز
زيدان اتبدل مع سفير الموت : انا بتهان علي فكره
عز : اسفين يا عم السفير بس زيدان فهمه بطيء شويتين
انا : هو اي اللي حصل ده
عز : القيصر الاسير ليه سلطه علي سفير الموت و اسير الظلمات .. بمعني اصح .. انا خليت القيصر ينادي السفير والسفير اقنع زيدان
السفير اتكلم بغيظ : هيجي يوم وهاخد حقي منكم كلكم
عز : كل مره بتقول كدا وبتاخد علي دماغك برده
السفير سابنا وطلع برا
انا : انا مش فاهم حاجه يسط
عز : فاكر لما عماد قال ان زيدان قوته مختومه
انا : اه .. لما كان مغمي عليه
عز : اهو ده سبب ان ليا سلطه علي سفير الموت .. هبقي احكيلك بقيه الحكايه بعدين



مشهد مستقبلي

زيدان كبر في السن يجي ٥٠ سنه كدا وقاعد علي كرسي اسود كبير في قاعه مظلمه سوده ولافف ايده الاتين ب رباط اسود ومغمض عينه .. دخل عليه شاب في التلاتينات وهو علي ابنه وهو برده رابط ايده بنفس الرباط الاسود
علي : مش ناوي تخرج برده
زيدان : لا .. انا مرتاح كدا
علي : انا محتاجك
زيدان : اعتمد علي نفسك شويه .. لسه شويه قبل ما اخرج
علي : الزعيم رجع
زيدان فتح عينه اللي بقت كلها ابيض ومفيهاش اي حاجه في النص بياض ناصع (( اتعمي يا عزيزي )): لو خرجت وملقتهوش هقتلك انت
علي : مش مستنيك تعرفني .. وسابه وخرج
زيدان بيكلم نفسه بصوت مرعب ومبحوح : شاممم دمممممممم

عوده

خرجنا كلنا واتحركنا عالقاهره وركبنا هناك طياره تبع روسيا خدتنا لمطار برج العرب ومنه نزلنا ركبنا عربيات تبع السفاره الروسيه خدتنا للسفاره وخرجنا من باب خلفي ركبنا تاكسي و اتحرك بينا علي العامريه لبيت واحد بدوي بس شكله راجل واجهه يعني
البدوي : منورين ارض البدو يا ولاد الصعيد ..
انا : نورك يا شيخ العرب .. كنا عاوزين بس مكنه ننام فيها الليله
البدوي : الدار داركو يولدي ..

وخدنا ودخلنا مضيفه وحضرولنا عشا اتعشينا و قعدنا شويه
السفير لعز : ادينا في اسكندريه هنعمل اي بقي
عز : هو صاحبك غبي وانت اغبي منه ؟ .. هنتحرك بكره مع الفجر نامو دلوقتي

الفجر صحينا وطلعنا ركبنا عربيات تبع الراجل العرباوي خدتنا لحد بيتي نزلنا قدام البيت
عز : معانا ٣ دقايق ندخل البيت ونجيب العربيات ونطلع
انا وزيدان : تمم

دخلنا البيت جري علي اساس كل واحد ياخد عربيه من العربيات المتجهزه ونطلع ....
اول ما دخلنا البيت لقينا في جيش واقف جوا رافعين السلاح في وشنا وواقف قدامهم واحد لابس قاناع
انا : منورين بيتي يجماعه .. طب مش كنتو تقولو كنا فرشنا الارض ورد
المقنع : ملوش لزوم .. كدا كدا مش هنطول
عز : طب ما ترفع القناع ونبقي راجل لراجل .. ولو اني ملاحظ فرق العدد
المقنع رفع القناع وكان علاء : اتقابلنا تاني يشباب
السفير : انا اضلا شاكك فيك من ساعه ما كنا في السجن
علاء : وانا جيت ااكدلك شكوكك يا عزرائيل
انا : مكنش العشم الصراحه .. بعد العيش والملح اللي بينا تطلع في الاخر جوست
علاء ضحك بجنون : وانت مفكر ان جوست هيلطخ ايديه النضيفه بدمكم النجس
انا مستغرب : يعني انت مش جوست
علاء تعبيرات وشه قلبت جد مره واحده وكلم اللي معاه : حاتوهم

٣ طلقات مخدره اتضربت علينا اغمي علينا لحد ما صحيت لقيتني في زنزانه مقفوله ونايم جمبي زيدان وعز والنور فوق دماغنا بس
انا بهز عز : ولا يعز اصحي
عز بيفوق : احنا فين
انا : مش عارف .. اصحي يلا يغيبوبه انت
زيدان : يعم عاوز انام .. خخ احا احنا فين
انا بصيت لعز : عز .. هنعمل اي التخطيط اتضرب كله
عز : مش عارف .. تفتكر هيعرفو يوصلولنا
زيدان : علي حد علمي نظام تحديد المواقع بتاعنا هيجيبنا
صوت علاء طالع من مكبرات صوت : لا مهو احنا جبناكو منغير هدومكو
زيدان : مظنش بردو وصلتوله
علاء : قصدك الجهاز اللي تحت الجلد في رجلك .. ههههههههه .. مش هتخرجو من هنا يا زيدان
زيدان : طب بما اني كدا كدا مش خارج من هنا .. احب اعرف انا هموت فين
علاء بخبث : بس كدا .

نور المكان ظهر وظهر اننا في زنزانه في وسط هنجر كبييييررر علاء واقف بعيد وجمبيه حد لابس رداء ابيض و جمبيه كلبين متغطين بنفس الرداء الابيض
علاء : اهلا بيك في المقبره .. مقبره الشر .. حيث ينتهي مسيره كل المجرمين اللي زيك
زيدان : يبني انت مصدق نفسك .. علاء متبقاش غبي .. انت في لجانب الغلط من المعادله
علاء : ميخصكش .. اه صح فكرتني .. كنت جايبلكو هديه بما انكو كدا كدا ميتين ...

سحب الغطا اللي كان فوق الكلبين اللي جمبه . . . . . . توقف الزمن لحظات مرت علينا كما انها كانت سنوات طوال ..فكان تحت الغطائين فتاتين .. وليستا كأي فتاتين .. بل هم اخواتنا
علاء ضحك بجنون : لسه العالم هينتقم منكم كمان وكمان .. دخل اتنين حجمهم ضخم وفي ايد كل واحد منهم سكينه .. قربو من خواتنا وحطو السكينه عي رقبتهم
ساره وهي منهاره من العياط : زيدان .. زيدااااااااانننننننننن .. الراجل قطع رقبتها زي ما عمل في اختي

وبينما انا لا ازال في صدمتي لم افق ..
زيدان اندفع ناحيه القضبان وبيخبط فيها : اههههههههععععععععععععععععععععععععععععععغغغغغغغغغغ .. ساااارررررهههههه
رفع اللي جمب علاء الغطاء عن نفسه فإذا ب امرأه تلبس ملابس من الجلد (( هدوم الساديه دي )) وكانت اسماء ام حنان واتكلمت بخبث : عامل اي يا جوز بنتي
زيدان اتصدم صدمه تانيه .. وتوالي الصدمات علي رأسه : اااغغغغغغعععععععهههههعهغعههعغعغهععغ .. هقتلكو .. هقتلكو
اسماء : ههههه .. مش لما تعرف تطلع من هنا ... احب اعرفك بنفسي .. جوست

سكت زيدان ثانيه وهدي .. حسيت في اللحظه دي ان زيدان نبضه وقف ومات من مستوي الهدوء اللي وصله .. مسك قضيبين من قضبان الزنزانه وتناهم وكأنه ماسك صلصال .. واترك براحه مشيا ناحيه حنان و علاء .. وسط صدمه واستغراب من الكل .. حاولت اتحرك لكني حسيت اني اتشليت ..فعلا احساس العجز وحش

علامات الزعر ظهرت علي وش الكل محدش قادر يتحرك .. زيدان قرب علي جثه اخته واخد الرداء اللي كان عليها من علي الارض و لفه حوليها .. في اللحظه دي حسيت فعلا اني بتحرك غصب عني .. وعملت زي ما عمل زيدان ورجعت مكاني تاني .. زيدان قرب من السكينتين اللي عالارض وراح ناحيه حنان
وبصلها بوش خالي من التعبيرات : فاكره اخر مره مسكتلك فيها سكينه كانت ليه .. اللي منعني عن قبض روحك ساعتها كان بنتك .. بس خلاص بنت بالنسبالي راحت ومش راجعه .. بس بردو مش هقتلك .. هخليكي تتمني الموت ومتطوليهوش

مشي ناحيه علاء و مسكه من دماغه : اما انت بقي فانا مليش حساب معاك قبل كدا عشان كدا هريحك واموتك ... ضغط علي راسه بقوه احد ما دماغه انفجرت في ايده

حسيت اني اتحررت من الاسر .. طلعت جري ناحيه حنان وخدت وشها بالبوكس وانا بجري .. طارت لورا ٣ متر
زيدان بيتكلم بنبره حاده : لو ماتت هعذبك بدالها
انا بشمر القميص : متخافش .. مش هتطوله .. نطيت فوقيها واشتغلت ضرب فيها لحد ما خليت مفيهاش حته مش زرقه

لقيت عز وزيدان واقفين روحتلهم
انا : احنا فين
زيدان : مش عارف
عز : المكان كله مفيهوش تليفون يوحد ****
انا : طب والعمل
زيدان بيبص علي اسماء : ان الخنزيره دي تنطق
انا بصيت عليها : سيبهالي ... سيبتهم وروحت عليها .. احنا فين
اسماء : .....
انا ضربتها بالرجل في بطنها : هتقولي ولا انطقك بالعافيه
اسماء : فر .. فرنسا
انا ضربتها تاني : شاطره يكسمك .. رجعتلهم .. فرنسا
عز : تحسهم بيحسبو الخطط بالملي
انا : اشمعنا
عز : لو لاحظت فرنسا هي الوحيده اللي لسه غير معترفه بانجينكو وبتتبعبص علينا في اي حاجه
زيدان : طب والعمل
عز بص لزيدان : الباسبور البريطاني معاك
انا : عنك انت الطلعه دي يا زيدان يخويا ... انت يلا متخلف .. هو احنا معانا حاجه اصلا .. انت مفكرنا جيين نصيف
عز : يعم نسيت .. استنا .. احنا هنطلع من هنا نشوف اي مكان نعمل منه مكالمه نكلم منه الخليه اللي فرنسا تيجي تاخدنا
زيدان : انا مش طالع من هنا منغير كل اللي هنا
انا : خلاص انت هتستنانا هنا واحنا هنروح نجيب حد ياخدنا

طلعت انا وعز واطن
تشفنا اننا في نص باريس .. تخيل الجحود .. خاطفينا في قلب العاصمة .. غبنا ساعه ورجعنا وكان معانا فريق من الشباب وروحنا عشان ناخد زيدان واللي في المكان .. اول ما دخلنا لقينا زيدان قاعد فوق كومه بشر حوالي ٢٠٠ ولا ٣٠٠ واحد كدا
انا : دا كانو فين دول
زيدان : معرفش .. اي حد كان بيخش كنت بقتله
عز بص لزيدان بتركيز
زيدان بصله بلامبالاه : متحاولش .. ولع سجاره وخد نفس .. الختم اتفك ،
عز اتصدم
زيدان نط من فوق الكومه دي وبيكلم الشباب : مين قائد الفيلق
طلع واحد منهم : أمرك يعزرائيل
زيدان مد ايده : جهازك

قائد الفيلق اداله التليفون بتاعه ورن علي جاسر
جاسر : وصلتو
زيدان : معاك عزرائيل
جاسر : زيدان .. انت بخير
زيدان : ابعت طياره شحن اسلحه ومعاها سرب طيرات شبح تأمين .. المكان اللي كنت مخطوف فيه عاوز كل مسمار فيه .. وابعت طيراه خاصه هتاخد جثث ساره واسماء
جاسر : منقدرش نعمل كدا .. سرب طيرات الشبح ده لو طلع يعتبر اعلان حرب علي فرنسا
زيدان : اممممممم ... طيب انا في فرنسا يومين كدا بعد كدا هقولك تبعت الطيارت دي ولا تبعت الجيش علي باريس
جاسر : مش هتيجي
زيدان : لا .. ابعتلي علي ابني
جاسر : عاوز علي لي
زيدان : اظن ان ده قراري وقراراتي مفيهاش مناقشه .. نفذ
جاسر : امرك يعزرائيل

زيدان ادا الجهاز لقائد الفيلق
زيدان : صفتكو اي
القائد : قوات حفظ سلام
زيدان : اعلنو خبر اختطاف الامير يوكي والعثور عليه في المبني ده وتحفظو عليه لحد ما اتصرف
القائد : والجثث
زيدان : في واحده حيه جوه .. عاوزها في انجينكو علي اول طياره مع جثه ساره واسماء **** يرحمهم .. طياره طبيه .. عاوزها حيه حته واحده .. وتتعالج لحد ما اجي .. هبعتلك دعم يأمنو المكان هنا .. اما بقي الميتين خد من كل واحد عينه DNA وسلمهم للسلطات الفرنسيه
القائد : امرك يعزرائيل

طلعنا مع زيدان وركبنا عربيه وروحنا علي بيت من بيوت زيدان في فرنسا
زيدان : انا هطلع انام و بكره نتكلم .. وسابنا وطلع
عز : شفت اللي انا شوفته
انا : عز لو تعرف حاجه انا معرفهاش قولي
عز : زيدان قوته اتحررت .. وفعليا الوحيد اللي عرف يحرر قوته قبله كان ابوه .. بس يوم ما اتحررت اتقتل اعضاء مجلس النور والظلام في يوم واحد ولحد انهرده مجهول ماتو ازاي .. بس هو كان ليه علاقه بالموضوع .. زيدان حاليا خطر علي اي حاجه هتيجي في وشه
انا : بمعني
عز : الاسطوره الحقيقيه بتقول .......... ظهر قدامنا عماد
عماد : الاسطوره الحقيقيه مش بتقول ولا بتتقال وافتكر انك عارف كدا
عز : اي اللي جابك يا عماد
عماد : جاي انقذ العالم من اللي جاي ظهر جمبه اعضاء مجلس النور والظلام كلهم
عز : دي خيانه
عماد : قوه زيدان لازم تتختم لانها خطر علينا وعلي غيرنا وحتي انها خطر عليكم انتم

صوت زيدان من فوق : ارجع يا عماد انتا واللي معاك عشان ورحمه اللي في الترب هكرر التاريخ تاني
عماد ظهر علي وشه الامتعاض : زيدان .. اسمع الكلام وانزل ومتقاومش
انا : زيدان .. متنزلش .....،...... بدلت مع الاسير ... اللي هيخطي خطوه زياده هيموت
عز بدل مع القيصر : اظنكو عارفين طريق الخروج
عماد عارف ان عز وعمر فعليا حاليا اقوي منهم .. اصل معلش حتي لو دول معاهم سحر فدول ملاعين : ارجعو .. هوب اختفي عماد واعضاء مجلس الظلام
واحد من اعضاء مجلس الظلام : فكركو كدا هنخاف (( اعذرهم يا عزيزي ميعرفوش القيصر والاسير ))
القيصر نط خبط واحد بالرجل وقعه تحته وحط ركبته علي رقبته بحيث لو ضغط شويه رقبته هتتكسر ومسك اتنين من رقبتهم بسكينه والاسير نطيت جبت اتنين تحت سكينتين (( هتقولي جابو السكاكين منين .. اهلا بيك في بيت عزرائيل ))
القيصر : خلص يا اسير
صوت زيدان من فوق : متقتلوهومش .. سيبوهم انا عاوزهم

القيصر والاسير بعدو عنهم وهما قعدو يكحو واختفو من قدامهم
انا رجعت انا وعز : تفكر هيرجعو
عز : مظنش ... عمااااددد
عماد ظهر قدامنا وهو مبتسم : عرفت انها مش هتخيل عليكو
عز : صراحه انتو فاشلين في التمثيل .. بس بما انكو مش عاوزين ده يحصل جيتو ليه
عماد : في عهد اتعمل زمان ان لو وريث قوه زيدان ظهر لازم قوته تتختم .. لما ظهرت علي احمد الحيني كان لازم ظهر مجلس النور والظلام عشان يختموها .. ونظرا لتعادل القوي احمد الحيني مات مقابل انه يقتل المجلسين .. بس المرادي ظهرت علي زيدان .. كان المفترض اننا نظهر ونضحي بنفسنا مقابل اننا نختمها .. بس بما انكو كنتو هنا فده يخلي موازين القوي تختلف
انا : معلش ثانيه .. مش المفروض اللي قتل احمد الحيني عيله الباشا... قصدك انننن
عماد : بالظبط .. زي ما عيله الحيني مرتبطه بمجلس الظلام .. عيله الباشا مرتبطه بمجلس النور
انا : انا مش فاهم حاجه ... طب معلش .. اي جاب بقي عز للحوار
عماد : عز هو اخر افراد عيله المالكي .. اللي المفروض .. المفروض يعني يتنيل علي عينه امه ويتجوز ويخلف حد يكمل النسل
عز بضيق : عماد .. احنا اتكلمنا في الموضوع ده قبل كدا
عماد : طيب خليها بعدين .. المهم بقي ان عز طرف من اطراف المعادله
انا : ايوا بقي اي هي المعادله
عماد : بص يسيدي .. المعادله بتقول عيله المالكي والحيني وعيله امك وعيله زاهر ومجلس الظلام .. قصاد مجلس النور والباشا واللي تبعهم
انا : يعني الموضوع وراثه
عماد : تقدر تقول كدا .. وللعلم انت وزيدان و عز تعتبرو انقي نسل لل٤ عائلات .. لان بكل بساطه انتو خليك ناتج من تزاوج الاربع عائلات
انا لعز : حاسسني كلب هجين
عز : نفس الشيء هنا .. كمل يا شيخ عماد كمل
عماد : بس .. ف غالبا اللعبه بتكتب اخر سطورها
زيدان نزلنا : تفتكر ؟!

كمل يا برنس​

 
تسلم ايدك يا كبير الجزء الجديد امته
 
جباااااااااارة يا جاااااااامد بس لازم تكتمل عشان بجد من اروع القصص اللي قرأتها
 
الجديد امته يا حبيبي
 
الجزء الجديد امتاا ي بروو
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
يسطا حرام عليك يسطا، انت كدا غبت اوي اوي
هتنزل بالجديد امتا يسطاا
 
انت اتاخرت قووووووي ياجدع حرام عليك هتنزل بالجديد امتا يابرنس غيبتك طولت قوووووووي
 
اى ياعم يوكى فينك طمنا عليك
 
اى ياعم يوكى فينك طمنا عليك
يوكي قاعد بيزاكر فزيا , او قاعد علي زب الفزيا والفزيا بتنيكه .. كسم العلام

انا ممكن ابقي عيل بضين وانزلكم اول جزء في قصه القيصر الاسير دلوقتي
 
  • بيضحكني
  • عجبني
التفاعلات: الطيب00 و Magdy66
يوكي قاعد بيزاكر فزيا , او قاعد علي زب الفزيا والفزيا بتنيكه .. كسم العلام

انا ممكن ابقي عيل بضين وانزلكم اول جزء في قصه القيصر الاسير دلوقتي
**** معاااك يااااخوياا عارف انا الفزيا بنت متناكتين مش متناكه واحده
بس لا كمل الاول اسير الظلمات معلش عشان عاوزين نعرف اى الى حصل بعد اخر جزء
 
الجزء الأول

نبدا مينين؟؟ ... نبدا منين يواد يا يوكي؟؟ ...نبدا منين ؟؟ .....بااااس هي دي

فرح جمدان ودوشه وزيطه والمسرح عليه ناس عماله ترقص وتهبل وكل بيضحك وسعيد ...معادا واحد كدا واقف في زاويه ومش طايق حد من الفرح ...اعرفكم بينا كدا بسرعه

الكاميرا بتزوم علي العريس... وقف يبني الفديو كدا (( جمال ٣٤ سنه ... اسمراني شويه ملامح بسيطه تخين شويه ١٧٧ سنتي وزن ٨٩ كيلو بكرش نوعا ما ... عمال يرقص زي العبيط وبيضحك ونسي انه دكتور انت عار علي مهنه الطب يبني واللله😂😂. "مش البطل"))

تنتقل الكاميرا الي اخت العريس ... وقف يبني تاني (( اسماء ١٧ سنه ... قمحاويه قصيره عنيها خضره محجه ولابسه فستان واسع فمش باين جسمها .. أبويا جايها غلطه اصلا ...بترقص علي قصاد اخوها الاهبل ))

اللي بعده ... تنتقل الكاميرا الي نجم الجيل وزعيم زعماء المافيا ... اعرفكم بنفسي (( عمر ٢٦ سنه ... عيوني بقي دي حوار لوحده واحده زرقه وحده خضره ^^وراثه من ماما^^ وواسغه بشرتي قمحي فاتح ١٨٥ سنتي معضل سيكا عشان انا بلعب كيك بوكسينج ومعايا برونزيه افريقيا ..بدقن وشنب متحددين رباني وملامح وشي بسيطه .. هادي لابعد الحدود .. ملحوظه اه انا اللي واقف في جمب ومش طايق حد وهتعرفو لي بعدين ))


تنتقل الكاميرا الي ابو العريس ... وقف يبني تاني (( محمد ٥٦ سنه ... اسمر كحل قصير وبكرش وملامحه جاده وتشوفه تستغفر ربك علي طول هو مكنش كدا علي طول بس برده هتعرف هو كدا لي بعدين ))

بونبونايه المنطقه ... ماما ست الحبايب يا حبيبه (( ايمان ٤٥سنه ...طويله بيضااااااااااااا شمعه عيونها زيي عودها.... بس يعلق مش بوصف امي واختي في القصه .. متخافش هبقي اوصفلك غيرهم وازبط بس اتقل تتكيف ))


خلص الفرح ابن المتناكه ده ورجعنا بيتنا تاني هبقي اوصف البيت بعدين هشان تعبت من الاوصاف و*** وعاوز اخش في المهم *ولا اقولك .. احنا ورانا اي
بيتنا ٣ ادوار الواجهه حجر هاشمي السلم معمول بالرخام الاسود لان ده كيف ابويا .. الدور الارضي شقه ابويا والتاني شقه اخويا والتالت شقتي .. الشقه ٣ اوض وصاله واسعه وحممين ومطبخ

اول ما رجعنا البيت اترميت عالسرير محسيتش بنفسي ونمت نوم ابن متناكه *عزيزي القارء موضوع انك تبقي اخو العريس ده حوار انا متنهوش لاعدائي حتي .. بيعاملوك زي العبد *


تاني يوم الصبح
ابويا بيخبطني عشان اصحي : قوم يروح امك قوم ... دا اللي انت فالح فيه يا رد السجون يخول ..بيزعق ..قوم يلا
انا : حاضر يبابا قايم اهو ..قومت
ابويا ضربني علي وشي قلم : انا مش قولتلك انا مش ابوك يلا
امي من علي باب الاوضه : خلاص يمحمد .. خلاص
ابويا : مهو كله من دلعك فيه يختي .. سايبهلكم مخضره ..وقام ومشي
وجت امي قعدت جمبي عالسرير وحطت ايديها علي خدي : معلش يحبيبي معلش
انا ببوس ايديها وببتسم : بتعتزري علي اي يا امي دا كدا كدا ابويت والمفروض استحمله .. وانا مش زعلان منه
امي : انت لي رافض تقوله انت لي دخلت السجن
انا : ماما وحياتي عندك متجبيش سيره الموضوع ده تاني
امي والدموع في عنيها : لي كدا .. لي بتعزب نفسك
انا بابتسامه صافيه : يا امي انتي مش فاهمه حاجه ... يعني اروح ابرا نفسي ويعرفو ان اختي فقدت شرفها وهي بنت ١٢ سنه .. وندمر مستقبلها
امي بزعل وعيونها مدمعه : بس .... سمعنا صوت شهقه من ناحيه الباب ببص لقيت اختي وقفه علي الباب وطلعت تجري وراحت قفل اللباب علي نفسها
امي : يلهوي يلهوي يلحوي .. البت عرفت
انا حطيت ايدي علي بقها : ممكن لو سمحتي تهدي وتسمعيني ثوت سكاتك الجميل .. وروحت اقيم من السرير وروحت علي اوضه اختي
خبطت : اسماء ممكن تفتحي لو سمحتي
اسماء :....
انا : لو مفتحتيش الباب هكسره
اسماء : .......
انا : استعنا عالشقي ب**** ... مع اول خبطه الباب اترزع .. ببص عليها لقيتها ضامه رجليها علي صدرها وعماله تعيط ونفسها عالي وسامع ضربات قلبها من مكاني .. قعدت جمبها وهي بس مجرد باصه قدامهما وفضلت قاعد حوالي ربع ساعه ساكت لحد ما لقيتهااترمت عليا كدا ببص عليها لقيتها نامت روحت من سكات وهدوء شايلها وطالع علي شقه اخويا

خبطت
جمال من ورا الباب بهزار : يجدعان ان لسه عريس جديد ارحموووننناااييي
انا بهدوء :افتح يا جمال مش وقت هزار
جمال فتح الباب واتخض : في اي يلا اختك مالها
انا طب اخش الاول طيب ؟؟
جمال : خش خش ..وقفل الباب وانا دخلت حطيت اسماء علي الكنبه وقعد جمبها ..في اي
انا : اختك عرفت باللي حصلها وهي صغيره
جمال : حصلها اي
انا بعصبيه:جمال وحيات امك متغلبنيش انا فيا اللي مكفيني .. كفايه عليا ابوك والناس .. متبقاش زيهم انت كمان
جمال :طب اهدي طيب اهدي .. اي اللي حصل
انا :(حكيتله حوار امي ) ... انا عاوز شقتك اسبوع
جمال : شقتي ...هتعمل بيها اي
انا : يرب صبرني ... هجيب فيها نسوان يعني .. بقولك اي انا غاير في داهيه من ام العيله الغبيه دي ...وكنت قايم تخد اختي وامشي فعلا
جمال مسكني من دراعي : اهدي يا عمر والنبي انا متوتر ومتووغوش اصلا

انا : بص انت هتاخد مراتك وتتكل علي **** تطلع علي اسكندريه فندق فلسطين .. هتلاقي في حجز باسمك سويت اسبوع كامل هتاخده وتقفل موبايلك لو اتفتح هطلع ميتينك انت ومرراتك
جمال : علي فكره انا اخوك الكبير اتكلم عدل
انا :جمال ..حبيبي .. الموضوع ده يخص اختك وانت عارف انا في اي حاجه تخص اختك ببقي ععامل ازاي ... ولا تحب افكرك
جمال اتهز من جواه لانه عارف اللي فيها : طيب .. بس هروح ازاي ابوك مش بيسيب لحد العربيه
انا طلعت الفون : هطلبلك اوبر هيجي بعد ربع ساعه
جمال استغرب : جبت الفلوس منين ... حجزت في فندق خمس نجوم منين .. عمر انت عارفني ....
انا : مش بتقبل الحرام ... متقفلنيش ... الفلوس مش بتاعتي انا سالفهم من حد وهردهاله
جمال بيبرقلي تبريقه استغراب : ....
اانا : قسما ب**** زي مبقولك كدا ... عيب لما تقول عليا كداب
جمال : انا مش هسالك علي حاجه دلوقتي بس لينا قعده هعرف فيها كل حاجه
انا : حاضر .. وعد هقولك كل حاجه بس سيبني ب**** انا اعصابي سايبه خلقه
جمال : طيب
وقام جمال وااخد مراته اللي كانت سامعه كل حاجه اصلا وكانت قاعده معانا (^مراته دي حوار هتعرفوه بعدين^)

قومت شيلت اسماء وحطيتها علي السرير وفضلت قاعد جمبها ومستنيها تصحي
ساعه، اتنين ، تلاته ، اربعه وانا قاعد مش بعمل حاجه غير اني باصص علي وشها وكل شويه اقيس حرارتها (^لو حد سالني جبت الترمومتر منين هحشي طيزه فدان خيار ... دي شقه دكتور مش سباك ^)
بدات اسماء تفوق وتتلفت حوليها بتحاول تجمع هي فين لحد ما بصيتلي لقيت عييونها بتدمع .. قربت منها وخدتها في حضني وفضلت حاضنها جامد وهي قافشه فيا وكانها خايفه اني اسيبها
انا : ششششششس خلاص ... بس عياط بس عياط
اختي بعدت نفسها عني بسرعه: لي عملت فيا كدا
انا باستغراب :عمل.... ترجمت انها فهمت ان انا اللي عملت كد فيها ... انا مش هلومك علي تفكيرك ان انا اللي عملت كدا بس انا هثبتلك كلامي

طلعت تليفوني وسمعتها تسجيل خلاها تعيط اكتر وعماله تعتزر
اختي بعيط وتشن وهي بتتكلم :انا اسفه انا اسفه انا اسفه....اغمي عليها
انا اتنفضت من مكاني قيست ضغطها لقيته واطي شويه بس عرفت انها انهارت قولت اصبر لحد ما تقوم
بعد ٦ سعات من الانتظار صحيت اسماء ملقتنيش جمبها راحت طلعت تتمشي في الصاله
انا فضلت ساكت :....
اختي : ممكن تفهمني في اي
انا : اتنهدت تنهيده طويله ... اي ولا اي
اختي بدات تعيط : ممكن اشوف مين اللي عمل فيا كدا ...
انا ابتسمت : مينغعش تشوفيه
اختي : طب طب ممكن اشوفه في الشارع عاوزه اضربه واتف علي وشه ... انا عارفه انك قوي وتقدر تضربه
انا ابتسمت بحزن لطفوليه اختي اللي هتعرفو سببها بعدين : لحسن حظك مينفعش
اختي بحزن : لي
انا : لاني قتلته..........

فلاش باك من ٨ سنين

صحيت من النوم الصبح فطرت مع اسماء وماما عشان اروح اودي اسماء المدرسه واكمل اروح الكليه كنت ساعتها في سنه اولي صيدله اختها في ايدي وديتها وروح عالكليه وقعدت عالكافيه بتاع الكليه ولقيت الشله بتاعتي جايين

منه : حبيبتي وانا وهي مرتبين امورنا اننا نتجوز اول منخلص
علاء :اخويا واكتر من اخويا كمان .. ابيضاني وطويل ورفيع وشعره واصل لكتفه ولو شفته تقول عليه حشاش ا شحات بس هو في الاصل ابن واحد عنده شركه مقاولات وتقيل فشخ في البلد بس هو عيان وعنده كانسر ومحدش يعرف غير اهله وانا
هند : عجل الشله ... مش بتفكر غير في الاكل وهي وعلاء بيحبو بعض برده
سامي : اخوه اسم اخوه جاسر بيحب منه وهي مش بتطيقه وبالتالي هو واخوه غيرانين مني وطيزه بتاكله حبتين بس مضطر اتعامل معاه عشان ابوه بينه وبين ابويا شغل
علاء وهو داخل : احلي مسي علي الراجل الجدع عين اعيان اسكندريه عمر باشا فاروق
انا : عين اعيان طيزك اقعد يمنيوك اقعد
منه بتبرقلي : احم ..
انا : لامؤخزه يست الكل
منه بعصبيه : احنا مش اتفقنا متشتش تاني
انا :مخدتش بالي انك قاعده يروحي
منه : يعني انا شفافه
انا : بت .. وحيات امك ام شعر اكرت اقوم اجيبك من ظورك واعلقك من عرقوب رجلك علي باب الجامعه... انا مش طايق نفسي وحاسس ان في حاجه غلط من الصبح .. اهدي كدا بدل مدلق كبايه الشتيه في عينك اللي زي القمر دي
منه بكسوف : احم .. اسفه يروحي
انا ميلت علي علاء : قولتلك بيجو بكلمه ويروحو بكلمه
علاء ميل عليا برده : تؤ شوف دي ... عل صوته عشان يسمعوه ...هندودي
هند : عايز اي من خرا
علاء : مفيش بس كنت عاوز اعزمك علي علي اكله كبده حلوه زيك كددا
هند بمحن : علاء تعال نضرب ورقتين عرفي وكسم اهلي واهلك ويشهد عمر و سامي
ضحكنا كلنا
انا بضحك : بتبيعي نفسك بسندوتشات كبده يبت الهبله
سامي : هيجيبلها بدل الشبكه فرايد تشيكن ههههههه
وقعنا كلنا من الضحك حتي هي وبعدين قومنا حضرنا المحضرات وكان يوم بضان مليء بتشريح الضفادع والفران وحاجه قرف سعاتك
روحت علي البيت كانت الساعه ٤ العصر البيت هيبقي فاضي عشان ابويا وامي في الشغل واخوي كدا كدا في الجيش واختي في دروسها .. وانا داخل لقت عيل صغير اسمه اسامه بتاع ١٥ ١٦ سنه كدا اخو واحد صاحبي من جرانا جاي جري عليا
اسامه : عممممررر عمررر
انا : في اي يلا بتجري لي حد ضربك
اسامه بينهج من الجري : في واحد كان شايل اختك وداخل بيها من ضويه وكان شكلها نايمه او تعبانه ولا اي و**** معرف بس كان عمال يتلفت وهو داخل بس مشافنيش انا كنت في البلكونه ولسه نازل اشوف هو مين لقيته طلع يجري
انا اتخضيت : طب اطلع اجري عالقهوه شوف اي حد من صحابي حاته وتعالي بس بسرعه

دخلت لاختي وقعدت ادور عليها لحد ما لقيتها ولقيت في ددمم علي البنطلون بتاعها من خوفي عليها خلعتها الهدوم وبتاكد انها لسه بغشاء بكارتها ..... الدنيا اسودت حوليا وعيني وغوشت وبقيت مش قادر اصلب طولي بس تمالكت نفسي وقومت شيلتها وغسلتها كويس ونزلت بسرعه علي اقرب صيدليه و جبت مطهر وبينج وطهرتلها المهبل وبعدين بنجت جمب رجلها وروحت معورها علشان محدش يستغرب الدم وروحت كاتم الجرح كويس ونزلت الشارع تاني لقيت اسامه جه ومعاه ٣ من رجاله الشارع

واحد منهم : في اي يعمر اي اللي حصل
انا بعدم تركيز : اسامه تعرف مين الواد ده او تعرف عنه اي حاجه
اسامه : اه يوم الجمعه اللي قبل اللي فاتت بعد الصلا كان ماشي معاك هو وراجل كبير
انا في دماغي : الجمعه اللي قبل اللي فاتت ... خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ احا هو جاسر ابن المتناكه ... وربي لاشرب من دمه
واحد من الرجاله : في اي يبني روحت فين
انا : لا لا لا مفيش معلش يرجاله ازعتكم بحاجه تافهه معلش .. وسيبتهم قبل ما يردو واتصلت علي امي من التلفون الارضي علي تليفون الشغل ردت السكرتيره وبعدها حولتني عليها

امي : في اي يا عمر بترن لي
انا : اسمعي ومتقطعينيش ... اختي حد اغتصبها .. لقيتها لسه هتتكلك .. شششششششش اسكتي **** يرضي علي امك انا عاوز استر البت متفضحيهاش انتي (( وفهمتها انا عملت اي في حوار الدم وكدا وقولتلها تيجي عشان تبقي جمبها لما تقوم )) ماما انا بحزرك لو حد عرف سمعه البت ومستقبلها هيضيعو .. خدي نفسك من سكات وتعالي علي البيت ..وقفلت في وشها واخدت سكينه طويله بندبح بيها في العيد وحطيتها في الشنطه وطلعت علي شبرا في شقه انا عارف ان جاسر ماجرها كن ورا اهله عشان يعط فيها براحته
خبطت علي الباب وبعدت عن مجال رؤيه العين السحريه
جاسر من جوه : مين
مردتش عليه
فتح الباب روحت داخل زاقه موقعه في الارض وروحت ماسكه من شعره وواقف وراه وحاطط السكينه علي رقبته ودبحته اخدت نفسي ونزلت جري ركبت تاكس وصلني لقسم شبرا
عسكري : انت مين
انا : انا عاوز العقيد عماد الهواري قوله عمر فاروق
دخل العسكري وطلع ناداني ودخلت للمكتب
العقيد : اي الدم اللي علي هدومك ده ...في اي يعمر.. حد مد ايده عليك


انا وانا مرعوب فشخ : فففيييي ...اااا ....
العقيد : مالك يبني فيك اي ،..... اشرب اشرب .... وبيمدلي ازازه المايه
انا شربت وهديت شويه : وقعدت حكيتله كل اللي حصل من ساعه ما روحت لحاد ما كلمت امي
العقيد بيقوم وبيلبس الجاكت : قوم معايا نجيب الواد ده ... دا انا هطلع ميتين امه
انا : ق..ت..لته
العقيد : اي
انا بتوتر وبنهج وخايف: قتلته
العقيد بصدمه : احاااااااااا
انا بنفس الخوف : قتلته بسكينه في الشنطه مع العسكري برا
العقيد بعصبيه نيك : فين قتلته فين
انا وصفتله مكان الشقه وراح ورجع بالجثه

تحت في زنزانه اانفرادي قاعد وقاعد جمبي العقيد
العقيد باسي : كان ليها مليون حل لي تعمل كدا
انا كنت هديت وبتكلم بهدوء وبرود مش متوقعين : مكنش في حل تاني يحمي سمعه اختي
العقيد : ومستقبلك
انا بابتسامه سخريه : اااهههههه ... مش مهم فداها مستقبلي .. بس مكنش ينفع اسيبه ويتقبض عليه ويتم الاشهار باختي ..ولا كانت فلوس الدنيا كلها تساوي نقطه من دمها اللي سال ... ولا لو كان اتجوزها انا حتي لو كان ينفع تتجوزه بسنها مكنتش جوزتها لخول زي ده
العقيد : مهي كدا كدا هتتفضح يا مغفل
انا بغضب : متقولش لحد متقولش لحد ... طالعني قاتل او مختل او شاذ بس محدش يقول عليها كلمه واحد... بس لقيتها
العقيد : لقيت اي
انا : الحجه اللي هقولها للنيابه
العقيد : اي هي
انا : لا مينفعش تعرفها .. سيبني عشان عاوز انام وعندي بكره نيابه
العقيد وهو بيقف : بشوقك ..وسابني وطلع ومشي

تاني يوم في النيابه لقيت قدامي جدي ابو امي وهو واحد من اكبر المحاميين في مصر
جدي : لو سمحت يا ساده الوكيل ممكن اتكلم معاه شويه
وكيل النيابه : زي ما تحب يا استاز عمار تحب ابعتلك البوفيه
جدي : تشكر ..ومشي وكيل النيابه والكاتب ... انا عارف اللي حصل
انا بعصبيه وغضب : قولتلها متقوليش لحد قولتلها متقوليش لحد ... اعععععههههههههه اي الصعب في كدا .. غبيه غبييييييههههاااااا
جدي : اتكلم عن امك عدل يا حيوان
انا : امي مين بقي بعد ما فضحت بنتها ... اقسم ب**** لو البت اتقال في حقها كلمه متعجبهاش لاقتلك بنتك واقتلك واكتل كل حد عرف
جدي : خلاص بقيت قاتل ومستسهل القتل
انا : لاجل اختي اقتل الكوكب ده كله واقتل نفسي بعده
جدي : عالعموم محدش يعرف غيري وانا حتي مقولتش لستك .. دلوقتي الحاجه الوحيده اللي تخليك تطلع من هنا حي هي انك تعترف بسبب الجريمه الحقيقه
انا : اموت اشرفلي
جدي : انا عاوز اساعدك
انا : عاوز تساعدني متجيبليش اعدام
جدي : ازاي
انا : اكيد مش مستني مني انا اجابه حضرتك عمار بيه الاغا اكبر محامي في الوجه البحري كله مش هتعرف تعملها
جدي بصلي بتحدي : طيب


المهم يعني خلاصه الحوار عشان انا اتبضنت جه معاد الجلسه وجدي طلب تسنيني وطلعوني اني ١٧ سنه و ٩ شهور بالفلوس والواسطه اللي ابويا رفض يتدخل فيهم عشان هو ميعرفش الحقيقه لاني عارف ان ابويا راجل رطاط ومش بيبطل كلام وهيقع بلسانه قددام اي حد ولبست ١٠ سنين احداث وطلعت بعد ٨ سنين عشان حسن السير والسلوك

عوده من الفلاش باك ابن المره الزنيوكه ده

انا : .... بس يستي ولا كان اي حاجه حصلت .. وخرجت من شهرين وشغال في محل ملابس اهو وربنا يرزق
اختي والدموع في عنيها ووشها احمر : انا اسفه علي كل مره مجتش زورتك فيها ... اتفتحت في العياط .. اسفه علي كل كلمه قولتها في حقك .. وراحت مرميه في حضني وعماله تبكي ...اعععههههه
انا بطبطب علي دماغها : ششششششس .. اهدي خلاص .. المهم انك بخير .. تحكيلي بقي حصل اي وانا مش موجود ؟؟
اختي : اتبهدلت قوي في غيابك .. كله كان بيعايرني ان اخويا قاتل وكل صحابي بعدو عني وبقيت لوحد وطلعت من المدرسه من كتر اهانه الناس ليا ... ابو الولا اخد نصيب ابوك من الشركه ديه القتل ... خطيبه اخوك الاولي سابته وربنا رزقه بسلمي
انا ضحكت: عارفه .. سلمي بقي دي صاحبتي
اختي : بتتكلم بجد ؟؟
انا : اه و**** .. وهي اللي كانت بتزورني طول فتره السجن لما عرفت ان ابوكي مانع عني الزياره
اختي : وهي تعمل كدا لي اصلا ؟!
انا : تقدري تقولي أنها الوحيده اللي كانت عارفه الحقيقه .. معرفش عرفت منين بس عرفت
اختي وشها اسود وبدات تعيط تاني : طب طب طب انا كدا مش هتجوز
انا بطبطب عليها : لا انا كنت عامل حسابي ان قبل فرحك بيومين تلاته هخلي حد يخطفك يعملك عمليه ترقيع ويرجعك تاني
اختي حضنتني جامد : انا بحبك قويييييييييييييي
انا : ششششسس خلاص .. خلينا ننزل تحت عشان محدش يقلق يلا
اختي : طب هنقول لبابا اي
انا : هنقوله انك تعبتي وخدتك وديتك المستشفي .. يلا بطلي لكاعه عشان انا ورايا مشوار
اختي : طب يلا و

وقامت ونزلنا تحت ودخلتها الاوضه وطبعا ابويا مسكني تهزيق وشتيمه وامشي اطلع برا يحيوان ومش عارف اي ...اخدت بعضي ومشيت من البيت كانت الساعه ١٠ بالليل وخدت بعضي وروحت للمحل اللي شغال فيه .. اللي هو اصلا بتاع صاحبي علاء .. ولقيت علاء هناك
علاء : اي يبني اي اللي جابك انهرده
انا : مفيش يعم ابويا طردني
علاء : لسه اللي في دماغك في دماغك
انا : يسط اقفل السيره دي والنبي .. معلش يسط معكش علبه سجاير
علاء : خد يعم علبتي اهي .. انا همشي انا بقي عشان هند هتشلوحني
انا : ههههه ابننا راجل
علاء وهو ماشي : جدا

ومشي علاء وطلعت نوته من جيبي وكتبت فيها عشرين جنيه كدا يبقي الناتج ٧٦٠٨٧ (( اه بحسب اللي بيدهولي كله عشان لما **** يفرجها اعرف اردهوله.... هتقولي خدت ده كله منه ازاي هقولك ان هو وسلمي *مرات اهويا * كانو بيجيبولي اكلي وكل ما احتاجه طول ال٨ سنين اللي قضيتهم في السجن )) قفلت المحل ودخلت قعدت في المحل من جوه طبعا الدنيا كحل وانا عمال احرق في سجاير بفكر اعمل اي في الايام الغبره دي وافتكر ايام السجن والسنتين اللي قضيتهم سجن انفرادي في اوضه ضلمه مش بيخشها شعاع نور اللي خليتني اعشق الضلمه ... لمبه نورت فوق دماغي ( كنايه عن الفكره يعني ) وافتكرت سمر اخت جاسر ومحمد ... البت دي كانت بتحبني ... دا كانت بتعشق التراب اللي بمشي عليه .. بس هي كانت شرموطه و تنكه وانا مش بحب النوعيه بنت المتناكه دي وكنت كاسر شوكتها فكانت بتعشق ميتين امي ...

انا : دا كدا بقت فله
نفسي : يسط انت عبيط .. مهي زمانها متجوزه
انا : يعم متجوزه مين ... مهو انت متنيل عارف انها كانت فاتحه كسها عالبحري اي ابن متناكه يروح يفضي فيه ... دا سمعتها مسمعه من اسكندريه لاسوان
نفسي : واللؤ يغيظك ان اهلها مش مصدقين
انا : بص هو لو الي في بالي صح احنا نستغلها ... هوب نرجع مكانتنا تاني ونرميها
نفسي : يدين امي علي كميه الناس الي هتشوفنا بقرون
انا : اسمع مني .. بص انا هخش اجر معاه ناعم .. جت يبقي فل .. مجتش نشوف حاجه غيرها
نفسي : طب افرض جت يخويا .. دا زمان كسها بقي نفق
اانا : يبني مهو دي مصلحه .. بص احنا هنخشلها من سكه اننا بحبها وعاوزها تنضف وكدا .. طبعا هي ما هتصدق ان في حد مش عاوزها مجرد بلاعه لبن
نفسي : فهي تقع وتصدق
انا : وشهر ورا التني ونمنعها علؤ اساس أننا عاوزينها تنضف وبتاع
نفسي : فتقع زياده
انا : وهي بنت متناكه فلوس ابوها كتير .. ودلوعه ابوها فناخد منها فلوس علي اساس بنستثمرها ليها
نفسي : فتقع زياده
انا : هوب .. نخلع بالقرشينات
نفسي : كدا يبقي خزوقناهم .. وطلعنا بمصلحه
انا : بس هرجعلها الفلوس اللي اديتهالي .. انا بس هاخد المكسب
نفسي : يحنين
انا : مهو انا مش ظالم برضو يسط
الشيطان قاعد في جمب كدا : احا دا كله ومش ظالم ... اتفضل الشوكه .. انا رايح اقعد في جهنم احسنلي
انا : انت لسه شفت حاجه ... دا انا هنيكها وانيك امها معاها
الشيطان : يعني مش هتكتفي بالفلوس
انا : الفلوس هتقومني علي رجلي ... طب شرفي ؟؟
الشيطان : يبن الجنيه .. انا خايف اقرالك ق.ر.ا.ن تتحرق يبني
انا : طب سكه السلامه انت بقي انا عاوز انام

ونمت صحيت تاني يوم علي باب المحل بيتفتح وداخل منه علاء وشايل في ايده كيسه

علاء : صبح صبح يمنيك ياللي ابوك طارده من بيته
انا : اقعد يبن المنيوكه ساكت انا متوغوش ومش شايف قدامي اصلا
علاء: تشكر يرجوله .. جايبك فطار معايا


انا : اصلي يخويا
وقعدنا فطرنا سوي واحنا بنفطر

انا : بقلك يحب
علاء : قلب الحب
انا : عاوز منك مصلحه
علاء : ناقصك حاجه .. عاوز فلوس ... وبيمد ايده في جيبه
انا مسكت ايده وابتسمت: تشكر يخويا هيرك مغرقني
علاء : ياض قول متتكسفش
انا : هتكسف من اخويا يعني .. انا بس عاوزك تجيبلي رقم البت سمر اخت محمد
علاء باستغراب : سمر مين .. سمر بزو
انا : ايوااااااا **** ينور عليك .. سمر بزوو
علاء : عاوزه ليله يعني
انا : لا .. انا عاوز اجر معاها ناعم الاول
علاء : يعم انا اعرف واحد ماسكلها سيديهات هيجيبهالك اسرع
انا : يبن الجنيه ..وببوس دماغه .. دماغك دي ولا الماظ
علاء : فهمني يبني بس
انا : بص يسيدي ........فهمت
علاء : دماغك ابوسها
انا : دا كدا هتحلووووووووووووووو ........................

لقيت التليفون بيرن من شخص معرفه وهو اللي جابلي التسجيل الاولاني
انا : الو ..
الشخص : اخويا الغالي
انا : تكرم يحب .. بقولك اي ... وقولتله نفس اللي قولته لعلاء
الشخص : ابن حلال وربي .. انا كنت بكلمك في حاجه تشبه كدا
انا : اطربنب
الشخص : جبتلك تسجيلين تانين علي الحوار اللي انت لسه قايله ده .. افتح وتس شوفهم كدا
فتحت الواتس وشفت التسجيلين
انا : يولاد المتناكه ... دا كدا تمم قوي
الشخص : اي الكلام
انا : تصدق ب**** انت اجدع من اجدع واحد اعرفه في حياتي


Cut اقفل يبني علي كدا دا كدا عظمه قوي
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.خد تعال بس بهزر معاك لسه شويه

بعدها بيومين قاعد لوحدي في كافيه وببص علي الباب عشان مستني حد ....
وفي تمام الساعه الخامسه عصرا في احد ايام الصيف الفاجر(( انا من عشاق الصيف واللي عاوز يعاركني يعاركني))تدخل سمر من باب الكافيه يعلوها ملامح التوتر

سمر ((٢٤ سنه .... اخر مره شوفتها كان عندها ١٦ سنه بس كان جسمها فاجر نييييك رغم صغر سنها حتي ان اسمها كان سمر بزو 😂😂 ... حاليا بقي.. طول ١٦٨ سنتي.. وزن ٧٠ كيلو .. توزيع وزنها ان النص في فخادها والنص التاني في بزازها ووسطها كان برا التنسيق باين ... بزازها وطيزها مدورين ومرفوعين لفوق .. وشها 🤤🤤🤤 عيون زرقا.. خدود عاوزه تتاكل .. غمازات .. شفايفها مكلبظه .. ماخيرها صغنونه كدا ... مش محجبه وشعرها واصل لحد طيزها و كانت بيضه نيك ))

اول ما دخلت شاورتلها وجت قعدت قدامي وهي متوتره وبتعرق فشخ ... حاولت ابين اني معرفهاش وبشبه عليها
انا : سمر مش كدا
سمر بتوتر : ههووو... هو حرتك تعرفني
انا ابتسمت : انا عمر محمد
لقيت وشها حست ان تعابيرها بت مبسوطه وهيمانه كدا وبتبصلي بحب وفجاه وشها قلب من توتر لخوف ورجعت لورا كدا : عاوز مني اي قتلت اخويا وجاي تبتزني انا كمان .. انت عاوز مننا اي
انا بهدوء : اظن انك مش ملزمه انك تقعدي ... وانا مش ملزم اني اخبي اللي معايا
سمر : عاوز مني اي
انا : ١٠ دقايق مش اكتر ... وروحت مسمعها نفس التسجيل اللي سمعته لاختي لما كنت قاعد معاها وروحت مشغل بعده التاني والتالت (( وحيات امي منا معرفكو اي اللي في التسجيلات ده خليها تاكلكو كدا ))
سمر مصدومه ومتفاجاه : يعني......
انا : بالظبط ...
سمر : ......
انا : ممكن تتكلمي طيب عشان سكوتك ده غلط عليكي
سمر بدموع في عنيها كدا : هو انا ممكن احضنك
انا فتحت درعاتي بمعني نعم .. لقيتها راحت ناطه في حضني وعماله تبكي وتبربر وتتشحتف
سمر : ااااااهههههههههه.... لي يرب انا عملت اي ...
انا بطبطب عليها : معلش ... خلاص متعيطيش واهدي عشان نعرف نتكلم
سمر بتبصلي وعنيها سحرتني الصراحه : انا مش هقدر اروح البيت .. مم..مم..ممكن اجي معاك
انا : طب اقعدي خمسايه الاول كدا الاول وبعدها هنمشي

وطلعت الفون ورنيت علي الشخص اللي اداني التسجيلين
الشخص : ارغي
انا : معلش اخر طلب
الشخص : يبني متقول الكلام علي بعضه هو انت لازم تنقطني
انا : يعم متزوقش ... عاوز شقه ابيت فيها
الشخص : مواصفتها
انا : مش عارف بس المهم تكون في مكان هادي هحتاجها اسبوعين تلاته
الشخص : هبعتلك الموقع وانت اتصرف وروح
انا : مش عارف هودي جمايلك دي فين
الشخص : متقولش كدا انت جمايلك مغرقاني

وقفلت معاه وبصيت علي سمر لقيتها لسه بتعيط وتبربر
انا : يلا يستي لقينا مكان ننام فيه
سمر : معلش بس انا هحتاج لبس البسه ممكن اروح اجيب لبس من البيت واجي
انا : مظنش ان مرواحك البيت هيبقي كويس .. بصي احنا هنروح محل ملابس انا شغال فيه هنجيبلك هدوم ونمشي
سمر بتمسح دموعها : طيب خلاص يلا
انا : يلا فين ببرابيرك دي امسحي وشك كدا وروقي بدل ما يفكروني خاطفك

سمر : طيب اوك .. وقامت راحت الحمام وغابت عشر دقايق ورجعت وخدتها وروحت للمحل عند علاء
علاء ساعه ماشافها اتصدم شاورتله يخرس
انا : خدي اللي انتي عيزاه قسم الحريمي هناك اهو
سمر : اوك ومشيت
علاء : اي الكلام
انا : طلعت مظلومه فخف واسكت
علاء : اللي تشوفه
انا : بقولك اي .. عاوز فلوس عشان معيش منك اجيب سجاير حتي
علاء : افتح الدرج وخد اللي انت عاوزه .. وادي علبه السجاير اهي .. وطلا علبه سجاير مبرشمه
انا: اخلص يعلاء انت عارف اني مش بحب كدا ... ولا يعلاء انا في حاجه مستغربها
علاء : اي
انا : انت علطول في جيبك علبه سجاير مع انك اصلا مش بتدخن
علاء : ببقي شايلها ليك
انا : طب سيبك من دي .. عمرك في يوم ما رفضت تديني فلوس خالص او حتي تفاصلني ... وعمرك ما خدت من فلوس المحل هنا وفي مبلغ كبير في الخزنه .. اي الحوار
علاء : بص هو انا صراحه كنت عاوز اقولك الحوار ده بس ملقتش فرصه من ساعه ما خرجت... بص يسيدي يوم ماجيت تخش السجن انت كنت لقيتني مش عارف ادفع فلوس الكليه عشان كانو اتسرق مني نصهم (معلومه احنا كنا في كليه فاروس *" جامعه خاصه فلوسها ايمها كانت ٣٥ الف " )وانت اديتهملي
انا : اه
علاء : بعد ما انت دخلت السجن وعرفتني الحكايه كلها مرضتش اجيب سيره الفلوس دي لحد واجرت المحل ده وفتحت محل ملابس والمحل كبر واشتريت المحل والمحلين اللي جمبه وزي ما انت شايف اهو و هو اللي كان بيصرف عليك في فتره الحبس ..فهمت؟!
انا : يعني المحل ده بتاعي
علاء : اه بس باسمي هنروح بكره انا ونت ننقله ليك في الشهر لعقاري
انا حضنت علاء وبكيت بس بدون صوت زي ما اتعودت : تصدق يعلاء انت اجمل انسان انا شفته في حياتي
علاء بيضحك : وانت اجمل يا اخويا ... اوعا يلا يشاذ يلا البت تشك فينا
انا : فصلتني يبن المنايك .. بص خلي المحل باسمك عشان الجماعه وكدا وسين وجيم والدنيا مش ناقصه
علاء : خلصانه
انا : حيث كدا بقي اروح اخد من الدرج بقلب جامد ..هههههه
علاء : خد يخويا خد ...هههه
انا : معلش يسط هتقل عليك تاني .. حات حد يمسك الشفت المسائي مكاني وكدا كدا عمار ماسك الصباحي نش كدا
علاء : وانت ؟؟
انا : هغيب فتره كدا هقضي مصلحه وارجع تاني
علاء : خالصه وانا هبقي اشقر عليهم من وقت للتاني

سمر داخله علينا بعد ما جابت شويه هدوم
سمر : احاسب فين يعمر
انا : لا لا مفيش حساب
سمر : عمر انا مش عاوزه اتقل عليك
انا : يستي ولا تتقلي ولا حاجه انا كدا كدا المحل بتاعي هاتي اللي انتي عيزاه وقيسيه وملكيش دعوه بالحساب
سمر : حيث بقي ان المحل بتاعك يبقي هاخد كتم حاجه كمان ...هههههه ومشيت
علاء : يسط انا حاسس ان في حاجه غلط ... دي مش شخصيه شرموطه خالص
انا : حصل بص انا هسمعك حاجه كدا .. وسمعته التسجيلين اللي الشخص الغامض بعتهملي ...
علاء : يدين اميييي يجدععااان..... احاااا ...كسم القرف بجد اي ده
انا : شوفت
علاء : يديني يسط .. انا هرجع بجد ... وانت هتعمل اي
انا بشر : **** يقدرنا علي فعل الخير
علاء : اخوك في ضهرك لو عوزت اي حاجه انا سداد
انا بخبطه علي ضهره : اصلي يحب

سمر جت علينا : يلا ولا اي ؟!
انا : يلا يست ... عاوز حاجه يصحبي
علاء : تشكر يزمكس


وسيبت علاء وطلعت انا و سمر علي الشقه اللي اخينا ((هنسميه اخينا عشان منتلغيطش ))بعتلي الموقع بتاعها ورنيت عليه
انا : يسط انت باعتني الشقه منغير مفتاح
اخينا : تصدق انك علق يعني خليتني اسيب الوليه عشان ميتين امك مش عارف مكان كسم المفتاح
انا : انجز يكس الدنيا سقعه
اخينا : تحت السجاده اللي قدامك ومترنش تاني
انا : تشكر يزمكس ليلتك حمره يلا

وجبت المفتاح وفتحت الباب ودخلت قعدت الف في الشقه لقيتها شقه بسيطه خالص اوضه وصاله وحمام صغير ومطبخ
الاوضه فيها سرير كبير ودولاب وكمود
الصاله فيها كنبه بتتفرد سرير

فتحت الدولاب لقيت هدوم علي مقاسي بالظبط
وطلعت الفون ورنيت عليه تاني
انا : يعلق باعتني شقه اوضه واحده وانا معايا حرمه
اخينا بيتكلم وهو نايم : انت علق يلا منت مقولتش ... جبتلك هدوم في الدولاب و البوتجاز عليه فرخه مشويه كلها وانت ساكت .... وقفل في وشي
انا : يبن العرص
سمر جت عليا وهي مكسوفه : عمر مفيش غير اوضه واحده هننام ازاي
انا : يستي متشغليش بالك .. الكنبه بتتفرد سرير هنام انا عليها وانتي نامي في الاوضه اوك
سمر : اوك
انا : في فراخ جوا عالبوتجاز سخنيها وحتيها عشان ناكل
سمر مكسوفه اكتر : مهو ..مهو ..
انا : متنطقي يبنتي في اي
سمر : انا مش بعرف اولع البوتجاز .. ولا بعرف اعمل اي اكل
انا متنح : انتي بتهزري ؟!
سمر : ......وكسوفه نييككك ومشقادره تنطق ...
انا : خلاص خلاص ... هقوم انا اسخنهم
وقومت سخنتهم وظبط الدنيا وطلعت حطيت الاكل ... وهي كانت غيرت ولبست بيجامه بيت ...... وطلعنا اكلنا واحنا بنسمع فيلم ولمينا الاكل سوا وطلعنا نسمع فيلم وكنا فاردين الكنبه سرير وانا كنت نايم وهي كانت قاعده علي طرف السرير ولقيتها بتميل كدا وراحت نايمه علي صدري (( مش محن لا ... هي كانت نامت فعلا )) وفضلت كدا نص ساعه وانا صراحه كنت بدات اهيج بس مسكت نفسي عشان متقولش ان انا بستغلها وكدا (( لما تعرفو حصلها اي قلبكو هيتقطع عليها )) ... وبعدين صحيت

سمر : اسفه مخدتش بالي ونمت عليك
انا بابتسامه : لا ولا يهمك
سمر بتقرب عليا براحه وشفيفها بترتجف وحاسسها متوتره سنه بسيطه ...
انا تلقائي لقيت نفسي بقرب عليها وعيني بتغمض براحه ....
هوب مسكنا في شفايف بعض وهاتك يا بوس بقي وعمالين نبوس في بعض وهي نايمه فوقيا وايدي قافشه في فردتين طيازها ... هوب روحت قالبها وبقيت انا فوقها وشغال مص في شفايفها وروحت نازل علي رقبتها مص ولحس وايدي شغاله تدعك في بزازها وبتخلعها البيجامه ومكنتش لابسه برا .. ورحت رايح علي ودنها امص فيها
همست في ودنها : بحبك .. لقيتها زي ماتكون اتكهربت وروحت نازل علي بزازها وحاتك يا مص وادور لساني حولين حلمات بزازها الوردي ..ونازل بلساني علي بطنها الحس كل جزء فيه لحد ما وصل لحد البنطلون روحت شاده مره واحده مخلعهولها هو والكلوت في مره واحده ونازل لحس في كسها واعضعض في شفراته و امص في زنبورها
سمر : اااهههه ..... امممممم ... مص كمان مص كمان...... واديها علي راسي بتشدها علي كسها اكتر وكانها بتقول كمل متوقفش ومره واحده لقيت رجلبها بتقفل علي وشي ووسطها بيترفع لفوق بتنطر في وشي
وقفت وخلعت هدومي كلها وروح مرمي فوقيهيا ونازل مص في شفايفها و ايدي الشمال علي بزها و ايدي اليمين بتعدل زبري علي كسها وروحت قايم من فوقيها وعامل رجليها سبعه ٧ وروحت مدخله

وهنا حدث ما لم اكن اتوقعه طبعا هي مفتوحه .. فمفيش ددمم .. لقيتها اول ما حطيت بتاعي في كسا بدات تعيط مع اني محطيتوش جامد ... اسال نفسك لي بقي ... لانها شافت انها كدا مجرد اي .. بلاعه لبن ...

روحت انا من سكات مطلع بتاعي وموطي جايب هودمي وهدومها ومديتلها هدومها : لو متضايقه البسي هدومك وانا هعتبر ان ده محصلش
سمر وهي بتعيط وتتشحتف : انا بس .. انا بس كان حلمي ان تبقي اللحظه دي بيني وبينك في الحلال ومتشوفنيش زي ما انت شايفني دلوقت ... وانا اصلا مليش ذنب مليش ذنب ... وراحه مفتوحه في اعياط

روحت نازل واخدها في حضني : بس خلاص بس ... انا مش شايفك وحشه باللعكس انتي جميله .. جميله قوي لابعد الحدود بس الظروف كانت وحشه معاكي .. وانا مقدر كل ده ... لو رجع بيا الزمن تاني علي اني اختار بينك وبين منه هختارك انتي ...وروحت بايسها علي راسها ...
سمر : شكرا ليك بجد
انا : بس يبت محدش بيشكر اخوه .. وانتي من دلوقتي اختي
سمر : ممكن ممكن ممكن تعتبرني مراتك
انا حضنتها اكتر : لا مش هعتبرك مراتي انا هتجوزك بجد
سمر طلعت من حضني وبصتلي بسعاده : بتتكلم بجد
انا : اه بجد .. وعد مني بكرا يكون المأزون هنا وهخدك اعملك احلي شهر عسل كمان
سمر قامت تتننطط من الفرحه وتقول هي هيييي ....وانا شفت السعاده والبراه في عنيها برأه صادقه وفرحه غريبه

انا بضحك : طب اي... جوزك تعبان ... وبشاورها علي بتاعي
سمر : وانا هريحهولك يحبيبي وانا ليا مين غيرك وراحه نازله علي ركبها وقعدت تمشي لسانها عليه وراحه مدخلاه في بقها وقعدت تمص فيه يجي خمس دقايق لحد ما حسيت اني هنزل روحت مطلعه من بوقها وروحت شايلها وحاططها علي السرير

المؤلف : انا تعبت من الكتابه كفايه كدا
القراء : خخخخخخخخخخخخ كمل يكسمك بدل ما نطلع ميتينك
المؤلف : خلاص يجدعان اي العنف ده ..نكمل

وحطيتها ورفعت رجليها ٧ تاني وحطيت بتاعي وقعدت انيك بتاع ربع ساعه وجبت جواها ونمت انا وهي في حضن بعض

........... وتوته توته خلصت الحدوته ((الجزء))


انجوووووييي يا احلي نسوانجيه عالكوكب 👙👙❣

الجزء التاني

...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 .........
...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 .........
...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 ........

مساء الخير او صباح الخير علي حسب ما بتقرا ايها المتابع الجامد فشخولا ... احب اقول لكل حد دعمني .."* بحبك نييييك *" بس كدا كفايه رغي بقي خش في المهم



صحيت تاني يوم الصبح عالساعه ١١ او ١٢ كدا وببص جمبي لقيت سمر جمبي ((انا لسه واخد بالي انهم سمر وعمر ... جامده 😂😂 )) وفضلت باصص لوشها اللي شبه الملايكه .. خطفت قلبي بنت الكلب

سمر بتفتح عيونها وبتفوق : صباح الجمال يقلبي

انا بنت الكلب فتحت عينها بقت اجمل وانا تقريبا فقدت النطق : .....

سمر بتمشي ايديها قدام وشي : يبني

انا : هاه

سمر : دا انت ضايع

انا : كنتي بتقولي اي

سمر : بقولك صباح الجمال يقلبي

انا : جمال اي بقي هو في جمال غيرك (( انا كيوكي بقولكو اني بدلعها عشان هوريها ايام سوده .. الصبر الصبر ))

سمر مكسوفه وحضنتني : ممكن اسالك سؤال

انا حاطط ايدي علي راسها وهي في حضني : اسالي

سمر : هو انت بتحبني ولا مشفق عليا ولا شايفني فرصه ولا واخدني سكه عشان تنتقم

انا اتنهدت : انا مش هكذب عليكي انا في الاول كنت مخطط اني اخدك سكه انتقم بيها .. بس لما عرفت انك مظلومه صعبتي عليا.... اما بقي لما شوفتك سحرتيني وحبيتك

سمر وهي لسه في حضني : شكرا انك انقذتني ... انا بحبك قوي ... وهفضل طول عمري تحت رجلك عشان اشوفك سعيد

انا : انا مش عاوزك تحت رجلي .... انا عاوزك جوا قلبي ... وتحتويني وقت ما احتاجك وتكوني زوجه صالحه ليا

سمر بعدت عني : يععني انت مش بتهزر لما قولتلي انك هتتجوزني

انا : لا مكنتش بهزر

سمر وهي زعلانه من نفسها وباصه في الارض : حتي لو كنت ..

انا قاطعتها : ميهمنيش انتي كنتي اي .. انا يهمني انتي هتكوني اي .. وهتعملي اي عشان تحافظي عليا .. كزوج و حبيب

سمر حضنتني وبكت : ممكن متسيبنيش ومتهملنيش ابدا

انا بطبطبب عليها : حاضر

سمر : اوعدني

انا : وعد ... قومي يلا جهزيلي الحمام عشان ناخد دش كدا ونفوق ونشوف هنعمل اي

سمر : حاضر ... وقامت سمر وجهزت الحمام ودخلنا اخدنا دش سوي (( دش محترم خالي من اي ملامسات وملاطفات ....خخخخخخخ اماااال )) وطلعنا حضرت الفطار عشان هي بهيمه في عمايل الاكل

واحنا قاعدين بناكل دار بنا الحوار التالي

انا : بقولك اي

سمر : نعم

انا : قومي البسي لبس خروج عشان هبعت اجيب المأذون

سمر : دلوقتي ؟؟

انا : اه دلوقتي

سمر قامت وقفت متوتره : بس انا بس انا مش جاهزه دلوقتي

انا ضربتها علي طيزها : ابقي استعدي بعدين يروح امك ... يلا يبت بلاش لكاعه ... ولو عاوزه تنزلي تجيبي هدوم انتي عارفه سكه المحل

سمر : طب انا عاوزه انزل اجي حجات ستات اعمل اي

انا : حجات ستات ؟! ،.... انتي لي محسساني اننا كنا بنصلي سوي امبارح عموما يستي هكلملك مرات واحد صاحبي تنزل معاكي .. مرضيه ؟!

سمر : طب كلمها علي ما اغير هدومي .. ومشيت



رنيت مع علاء

انا : الو

علاء : صبح صبح يعم الحج

انا : دا انت شكلك رايق بقي ... عملت اي بالليل يخلبوص

علاء : **** يخليلنا الفيجرا

انا : هههه دا انت شكلك رايق بقي .. صحصح معايا كدا عشان يومنا طويل

علاء : طويل لي يعم اي اللي طوله

انا : اصل انا نويت اتجوز

علاء : يا الف انهار ابيض ... ومين كئيبه اقصد سعيده الحظ

انا : سمر

علاء اتخض : سمر مين ... سمر بزو؟؟

انا : خف لسانك انت بتتكلم عن مراتي .. عشان هطبق وشك

علاء : متتحمش قوي كدا ..دا كانت...

انا قاطعته : كانت ... كانت وغصب عنها ... فمتنخورش وتقول كلام انت مش قده ومش حمل عواقبه عشان منخسرش بعض ويقولو خسرو بعض عشان نسوان

علاء : يسط انا بس عامل عليك وعلي كلام الناس

انا بعصبيه : كسم الناس .. هناخد منهم اي غير الكلام والتهزيق ونظرات الاحتقار علي حجات احنا معملنهاش ... مش خوفي من كلام الناس علي اختي ده هو اللي ضيع من عمري ٨ سنين وضيع مني مستقبلي وضيع مني حب حياتي و ضيع مني الكليه اللي كنت بحلم بيها ... كسم الناس لكسم كلامهم ... نبره صوتي هديت ... عالعموم انا كنت عاوز منك حاجه وخلاص شكلي كدا غلط لما كلمتك ... وكمان شكرا علي الفلوس انا مش محتاجها ولا هي ولا المحلات وال٧٢ الف اللي ليك عندي هردهم لحضرتك في اقرب وقت

علاء : طب اهدي بس براحه العصبيه غلط عليك ونت عارف

انا بهدوء : متشكر لنصايحك يا دكتور علاء ... سلام



وقفلت في وشه وأنا مبضون ومش شايف قدامي ورنيت علي اخينا (( هتتصدمو لما تعرفو هو مين))

اخينا : ارغي

انا : بص انا عندي منك طلب بس انا مكسوف اقولهولك

اخينا : ياتي بطه .. مكسوفه .. ارغي يعلق وخلص

انا : عاوز منك تسدلي فلوس علاء و هبقي ارجعهملك بعدين

اخينا : قل باصله معاك ؟

انا : تقدر تقول كدا

اخينا : وهو ده اللي انت مكسوف منه ؟؟

انا بحسره علي نفسي : اه

اخينا : قسما ب**** لو سمعت صوتك ده مهزوز تاني هخرب الدنيا .... ولا .. اظبط كدا ... كسم الفلوس انت عارف ان عندي فلوس لو قعدت اصرف فيها انا وولادي واحفادي واحفاد احفادي واحفاد احفاد اخفادي مش هيخلصو .. فمتتنكلهاش وتقولي مش عارف مكسوف ومنيوك

انا : **** يزيدك يصحبي

اخينا :عاوز كام اخلص ... ولا اقولك هبعتلك انا فلوس وانت اتعامل ..وقفل في وشي



قعدت ساكت خمس دقايق لقيت ماسج علي الفون بان في تحويل دخلت اشوف لقيته محولي مليون جنيه



روحت رانن عليه

اخينا : وصلك التحويل؟؟

انا : وصل يخويا

اخينا : حاجه تانيه

انا : كنت عاوز اعزمك اني هتجوز انهرده

اخينا صوته باين فيه الفرحه : بتتكلم بجد

انا : اه وكنت عاوزك جمبي

اخينا : احا يلا استناني بقي اجيلك من القاهره (( نسيت اقولكم اني من اسكندريه ))

انا : متعرفش حد بتاع ملابس حريمي عشان البت عاوزه تروح تجيب هدوم وكدا

اخينا : بص خليها تنزل شارع سعد زغلول عند مول الفلكي في محل اسمه .... بس خليها تقولهم انها تبعي وملكش دعوه بالباقي

انا : اصلي نييكك

اخينا : طب بقولك اي بقي ... انت تروق كدا .. وتاخد بعضك وتروح عند اي صالون نضيف كدا وتروح تروق علي حالك وسيبلي انا الليله دي .. هبعتلك عربيه تاخدك ... وعربيه تاخد المدام توديها تظبطها .. ومتخافش سواق عربيه المدام هتبقي ست

انا : مش عاوز اتقل عليك يخويا

اخينا : يلا يمنيوك اقفل عشان الحق اجهز واجي

انا : اصلي يحب ..وقفلت معاه



بعد نص ساعه وصلت عربيتين مرسيدس اسود واحده سايقها راجل والتانيه سايقها ست ومعاها وره ست كمان لابسه عبايه خليجي وطرحه واسعه (( هي مش خليجيه ولا حاجه بس ده لبسها لانها محترمه )) ونزلت الست دي وجت عليا ووقفت بعيد شويه عني بحيث اعرف انها مش بتسلم وكدا

الست : انت بقي عمر اللي اخينا (( تصدقو صعبتو عليا هعرفكو هو مين )) انت بقي عمر اللي زيدان مصدعنا بيه (( ايوا بالظبط كدا هو زيدان الحيني .. مندوب عزرائيل بس بعد ٨ سنين من اخر احداث قصه الفرصه الاخيره ))

انا : اه يستي انا اللي مصدعكو بيه وحضرتك مين معلش متشرفتش بمعرفتك

الست : انا لجين ... حرم زيدان بيه

انا : حرم مين .. انتي لحقتي تيجي من القاهره ...

لجين باستغراب : قاهره اي؟!

انا : امال هو كان نايم مع...... (( وسكتت في دماغي يدين امي .. **** يرحمك يزوز يا اخويا))

لجين : هو حضرتك بتقول اي

انا بتوتر : اصل هو في القاهره .. ففكرت حضرتك هتبقي معاه

لجين بتضيق عنيها : مش مطمنالك مش عارفه ليه

انا بلجلجه في الكلام : مش مطمنه ليه يستي ... انا انا داخل اخش الحمام واجي ....



وسيبته ودخلت اوضتي جري ورنيت علي زيدان ((اخينا))

زيدان : عاوز اي يعم الزفت مش عارف تضبر لما اجيلك

انا : اتكلم مع عمك عمر حلو يحيوان

زيدان : عمك؟؟ .. دا انت بتعرف تروش اهو وديني لاوريك لما اجيلك مين عم مين

انا : متزعلش مني بقي لما اقول لمراتك انك كنت نايم مع واحده تانيه غيرها امبارح

زيدان بخوف وتوتر (( مندوب عزرائيل علي نفسه امام الحريم طله بيقلب قطه )): احا هي جاتلك بنفسها ... يسط اغزي الشيطان اهدي ... وبعدين متقولها مش هتصدقك

انا : اممممم .. هو انا مش اتعلمت منك وبقيت بسجل كل المكلمات

زيدان : يعم اهدي **** يخرب بيت معرفتك ... هتفضحني

انا : في الحرام يزيدان .. في الحرام

زيدان : يعم وربنا متجوزها

انا : احا ادي كمان زله ... متجوز عليها في السر يزيدان .. في السر

زيدان : يسط امسك العقل دي لو عرفت هتقتلني وتيتم عيالي

انا : احتين يزيدان .. ومخلف في السر يزيدان .. يلاهوي يولاد

زيدان : عاوز اي يعم اخلص

انا : انا مش ببتزك ولا حاجه لا سمح **** .. انا عاوز فيلا الغردقه

زيدان : لا .... كله الا فيلا الغردقه

انا : استعنا عالشقا ب**** ... بزعق .. يست لجين

زيدان : ابوس ايدك اسكت ... حاضر حاضر خلاص

انا : ومرسا (( اللي ميعرفش مرسا ... فدي بقي العربيه بتاعه زيدان ** وصفها في قصه الفرصه الاخيره الجزء السادس تقريبا .. المهم انها لامبورجيني ٢ راكب سوده ومتعدله تعديل ابن متناكه ... زيدان بيحبها اكتر من امه ))

زيدان : لا روح قولها احسن

انا : استني لحظه كدا ... انت كنت قايلي انك متجوز ٢ اصلا .. والكلام ده من ٥ سنين ... وانت اصلا متجوز لجين من سنتين ... احا يدنيا ... يعني متجوز ٢ من وراها ... هي لجين دي مش كانت خبير التعزيب في الفرقه بتاعتك .. قابل بقي يدكر .. هتوحشنا

زيدان : هبعتلك مرسا حاضر .. تحب تاخد غيراتي الداخليه كمان ؟؟

انا: لا يعم كدا كفايه .. ابقي حات بقيه نسوانك نتعرف عليهم في الفرح بقي

زيدان: ينعل ابو اليوم اللي شفتك فيه يخي .. وقفل في وشي

انا لنفسي : مكان من الاول لازم تظهرو اسوء ما فينا 😂😂



وطلعت لقيت سمر مشيت مع لجين وانا ركبت مع السواق التاني وخدني وداني لمرجز استجمام ... ويدين امي عالعظمه هذا ما لم نسمع به من قبل ... سبا و ساونا وجاكوزي وليله كبيره سعاتك وجت فقره المساج ودخل الاوضه ولقيت لوحه متعلقه مكتوب عليها " الرجاء انتزاع ملابسك و استخدام البشكير المجاور للوحه والنوم علي السرير " خلعت هدومي ولبست البشكير ونمت عالسرير خمس دقايق حضرتك وكنت انا بشخر (( انا لو نمت عالسرير ٣ دقايق منغير صوت ببقي عامل زي البرميل المدلوق )) صحيت من النوم علي ايادي ناعمه بتدلك جسمي ببص حوليا

انا : احا انا دخلت الجنه امته (( حضرتك انا فوقت من النوم لقيت نفسي حوليا ٤ نسوان .. نسوان مين حضرتك دا ملايكه ))

ال٤ نسوان في نفس واحد: هيهيهيهي ((ضحكه رقيعه))

واحده منهم : لا يعم ولا مليكه ولا بلح .. احنا اللي هنعمل المساج .. انا سميه (( ٣٤ سنه بطايه كدا مربربه .. طول ١٦٧ سنتي بيضاااااااء زي الشمعه ..شعرها اصفر دهبي طويل .. عنيها رمادي .. خدود حمره ... شفايف منفوخه .. حاجه كدا تشوفها تشخر من جمالها )) ودي سماح (( ٣٢سنه حاجه كدا فلاحي فلاحي يعني .. طول ١٥٥ بيضه زي سميه ونفس لون الشعر والعيون ... بس دي بقي تخينه وبزازها وطيازها كبااار ومدلدلين شويه .. وعندها ترهلات وكرش ))ودي ساندي (( ٢٥ سنه حاجه كدا مظبوطه عالشعره ... طول ١٧٢ سنتي .. نفس اللون والشعر والعيون .. بزازها زي الرمانه كدا ومرفوعه لفوق .. طيزها قد كوره القدم ومدوره وكانها مرسومه بالمسطره )) ودي سيليا (( ٢٠ سنه حاجه كدا عود قصب وحياتك .. طول ١٧٧سنتي .. نفس اللون والشعر والعيون .. بزازها برتقانه صغيره .. طيزها قد الشمامه المتوسطه )) (( خليك فاكرهم عشان هيكملو معانا ))

انا : انتو خوات مش كدا

سميه : اه عرفت منين

انا : حضرتك العيون الرمادي اصلا نادره وانتو الاربعه عيونكو رمادي ..فمستحيل تكون صدفه .. او تكون لنسيز بقي

سميه باستنكار : حضرتك؟؟ ... انت متاكد انك تبع يوكي (( الاسم التاني لزيدان ))

انا : ااااهههه انتو منهم ...طب تعالي بقي ..



وروحت قايم ماسك شفايفها في بقي وزانقها في الحيطه وهاتك يا دعك ايدي اليمين علي بزها الشمال ويدي الشمال عند كسها لقيت انها من غير اندر حتي تحت البشكير (( في دماغي ... الحاجه الوحيده اللي عملتها صح ياد يزيدان منيوم معرفتك )) حسيت بحاجه تاعمه ولزجه علي بتاعي .. ببص لقيت سماح (( الفلاحي)) ماسكه بتاعي وبتمص فيه .. ولقيت حاجه بحضني وتحك فيا من ورا اتاريها ساندي (( المظبوطه)) استغربت ان سيليا مش معاهم ببص لقيتها بتمص في رقبتي وايديها علي حاجه ممكن تهيجني (( الا الطيز انا مش بسكلته )) ... (( حضرتك انا في الوضع ده جبت في ٥ دقايق ... احا انا حرفيا كل مراكز الاثاره عندي بيتحسس عليها .. انا طبعا اتكسفت نوعا ما ))

سميه بهزار : انت زعلان انك جبت في المده دي ... دا انت تحمد **** انك جبتها ... اخر حد وصل معانا احنا الاربعه المده دي كان صاحبك وعملها مره واحده بعدها حرم 😂.. لقيتها بتديني حبايه زرقه .. خد دي واستنا ربعايه

انا من سكات خدت الحبايه هما نيموني علي السرير وبدا يعملولي مساج من غير اغراء .. وفكولي جسمي كله بعد ربع ساعه كنت حاسس ان جسمي فيه كميه نشاط غير طبيعيه لانهم كانو خلصو المساج + مفعول الحبايه بدا يشتغل وحاجه عنب العنب يعني ولقيتهم وقفو قدامي صف جمب بعض

سميه : اختارلك واحده ... انا (( وبتعض علي شفايفها وبتحط ايد علي كسها وايد علي بزها كانها بتداريهم ))

سماح : او انا (( وبتحط صوبعها في بوقها وبتمصه وبتصلي بصه بنت حرام .. ومميله بجسمها لقدام ))

ساندي : او انا (( بتبصلي بصه حمدي الوزير واديها بتسقف علي طيزها ))

سيليا : او انا(( ونزلت فتحت حوض مسطره... لو مش عارف يعني اي حوض مسطره هي ببقي فارده رجل لقدام ورجل لورا بتخلي الطيز تبقي مدوره .. وده دليل علي المرونه يعني ))



انا : دا اصعب من امتحان الثانويه .. هاخد دي (( وشاورت علي سميه ))

سميه : هتقدر

انا : عيب عليكي احنا خبره برده

سميه : طب خد سيليا اهو حاجه علي قدك

انا : احا انتي مستهونه بيا .. وروحت موطي شايلها علي كتفي ... يلا يمره .. ومشيت وبعدها رجعت تاني ناحيه سماح.. لمؤخذه بس الاقي فين مكان فاضي معلش

سماح : اطلع من الباب تاني اوضه شمال

انا : شمال.. تمم يلا هي باينه من اولها ..



وروحت واخد الاخت سميه وهي عماله تعافر وتتكلم بلبونه : نزلني يمتحرش يمغتصب

انا : تصدقي فكره .. انا عاوز اغتصبك فعلا ...



دخلت الاوضه لقيتها زي اوضه الفندق .. روحت راميها عالسرير ونااطط فوقها وكنت بقطعها حرفيا وحض وخربشه وتعوير لدرجه ان شفتها جابت ددمم .. ونازل تفعيص في بزازها بايديا الاتنين وهي كل اللي عليها تعيط وتقولي ارحمني روحت مخلعها البشكير ونازل لحد كسها لقيته غرقان روح قايلها : منتي عاجبك اهو يشرموطه

وروحت نازل في كسها مص ولحس .. وبدخل لساني جوا .. وبسم ** مشاء ** كسها نفق ..وعمال اعض في شفرات كسها وزنبورها علي خفيف.. وبضربها بايدي علي طيزها وبزازها وبلسوعه وهي بتعيط ... وببص جمبي لقيت في ملايه روحت قايم مقطعها علي شكل حبال وروحت مربطها علي الدوجي ستايل (( وضعيه الكلب )) وروحت راشق زبي في كسها مره وحده

سميه شهقت : اااهههه عورتني

انا روحت رازعها علي طيزها جامد حمرت مكانها : اخرسي يكسمك

سميه بشهقه وعياط : حاضر حاضر

وفي تلك اللحظه ومن سوء حظ الاخت سميه وقعت عيناي بن المنيوكه علي خرم طيزها .. روحت رايح ادخل صبعي فيها .. وعلي عكس ما كنت مفكر ... طلعت مقفوله

(( المفروض بقي كاي راجل جنتل افتحها بصباع واحد وبراحه و احط كريم او حاجه ناعمه تزفلط وبتاع ... دا عند امها )) روحت راشق صبعي كله مره واحده عالناشف (( طبعا الحوار كان صعب بس متعورتش لاني كنت قاصص ضوافري ))

سميه : اهههههههههههه طيزي للاااا ... ب**** عليك ارحمني طيزي لا

انا روحتت مطلع بتاعي من كسها ومدخل صوابع ايدي : بس يمومس يبت المتناكه...



وروحت مطلع صوابعي اللي غرقانه من عسل كسها وروح قعدت ادخل صباع وبعدين اتنين وبعدين التالت ... طبعا بطريقه وحشيه وغشم زي البهايم بالظبط .. وروحت مطلع صوابعي وظابط زبري علي فتحه طيزها بالظبط وقعدت ازق فيه وهي عماله تصوت وتعيط وانا ولا هنا.. لحد ما دخل نصه وروحت موقف دقيقتين وروحت مكمل تاني لحد ما دخل كله ..... وقعدت احركه براحه الاول.. لحد ما لقيت ان طيزها ريحت وبقت مريحه روحت مخرجه مره واحده

سميه : لي بس خرجته لي

انا روحت ناتشها علي طيزها : بس يكسمك مسمعش صوتك تاني ..

ومن هنا بدات مرحله اخري .. ادخله مره في كسها ومره في طيزها اخرجه من طيزها ادخله في كسها وطلعه من كسها احطه في طيزها



هوب اغمي عليها .. حاولت افوقها معرفتش روحت فاككها وناديت البنات جم وفوقناها وقعدنا سكتين حوالي دقيقتين لحد ما سكتت الصمت ده سميه

سميه : تصدق وتؤمن ب**** ..(( انا بقي توقعت اني هتناك شتايم )) انا اول مره استمتع كدا

انا بقعد بتعالي وبحط رجل علي رجل : انا اصلا جامد

سميه : اطلعو يبنات معلش عاوزه اقعد مع حبيبي شويه ... وطلعو

انا :(( في دماغي حبيبك .. احا .. دا كدا عظمه قوي )) اتفضلي يست الكل عاوزه مني اي

سميه : مفيش بء لقيتك لسه مجبتش قولت نكمل

انا : ولو كملت مش هجيب

سميه حطت ايديها في وسطها : لي يخويا .. كنت وحشه ولا وحشه

انا : يست دا انتي تعجبي الباشا بس انا كيفي مش كدا .. انا بحب الحنيه والدلع والرومانسيه

سميه : قول كدا بقي .. يسيدي عاملني بحنيه

انا : ساعتها انتي متتمتعيش وانا اتقفل فمجيبش برده ... سيبك سيبك انا كدا كدا دخلتي انهرده

سميه بزعل ودلع طفولي سيكا : يعني هتنسي سومه حبيبتك

انا بوست راسها: لا يستي مش هنساها .. ويلا عشان منتاخرش .. وبعدين تكملي اي دانتي جسمك مفيهوش حته مش حمره من الضرب او الربط

سميه : علي قولك .. يلا

وسندتها وخرجنا لحد الباب بس قبل ما نخرج من الاوضه سمعت صوت عياط انا وهي فبصينا لبعض وحطبنا ودنا علي الباب و سمعنا صوت سيليا بتعيط وتتكلم مع سماح

سيليا بعياط : اشمعنا انتو علطول بيجيلكو ناس ... اشمعنا انا اللي مفيش حد بيعبرني

سماح : يحبيبتي اهدي .. عادي .. انتي بس اهتمؤ باكلك وهتلظلظي وهيبقي الرجاله عليكي كدهو

سيليا : مش بعرف اكل من القهره اللي انا فيها



عندي انا وسميه

انا : بقولك اي .. انا عاوز البت دي

سميه : لا يحلو دي متستحملش ... دي فرخه بيضه .. مش حمل بهدله

انا : متخافيش مش هبهدلها

سميه : براحتك .. وراحت بيساني علي علي خدي (( انا بحب بوس الخد اكتر من البق 🙂🙂))



خدتها وطلعتلهم وسيليا مسحت دموعها

انا بكلم سميه : شاطره تقوليلي مش هتقدر مش هتقدر طالعه بتعرجي منغير ما انزل نقطه لبن

سميه : طب اتهد واسكت طيب .. هتطلع عليا سمعه اني بفرهد بسرعه ... منت اللي حمار بقالك ساعه جوه

انا : انا عاوز حاجه صغيره لسه بصحتها كدا ... لقيت ساندي هتقوم ... انا عاوز سيليا

سيليا وسماح وساندي بصدمه : نعم

سماح : لا يخويا احنا مش مستغنين عن البت

انا بصيتلها بصه عدم اهتمام : حد خد راي ميتين امك

سماح مكسوفه او مصدومه من الرد ايهما اقرب : براحتك اسفه

بصيتلها من فوق لتحت وروحت رايح ناحيه سيليا اللي حسيتها خافت مني (( من اللي شافته في اختها ))روحت مبتسملها ابتسامه صافيه بريئه ورحت موطي شايلها من علي الارض زي الطفله وروحت طابع بوسه علي جبينها ... وختها ورايح ناحيه الوضه ووقفت علي باب الاوضه

انا : مش عاوز ازعاج .. لو حد خبط باي سبب واي حجه .. هطلع ميتين امه



ورحت قافل الباب برجلؤ وداخل حاطط سيليا علي السرير ونايم جمبها وباصصلها ومبتسم وساكت

سيليا : احم

انا : قلبي يجدعااانن.. قوليها تاني كددا

سيليا مستغربه : هي اي

انا : الاحم

سيليا : عجبتك الاحم

انا : عجبتني ... دي غسلني من جوه .. وسحرتني وقتلتني



وبقرب عليها براسي براحه ناحيه شفايفها وهي غمضت ولقيتها سايبه خالص وشفايفها بتترعش وروحت واخد شفايفها في بوسه يجي خمس دقايق .. بوسه لطيفه وهاديه لابعد الحدود .. حتي اننا مكناش بنتكي علي شفايف بعض .. وادي كانت شغال لعب في بزازها الصغيرين دول وبعدت عنها لقيتها بتبصلي وهيمانه خالص وكانها في عالم تاني اصلا ... روحت واخدها في حضني تاني قربت من ودنها وروحت هامس بصوت واطي : بحبك

لقيتها اترعشت رعشه بسيطه كدا

(( نظرا لان انا بدات اتبضن فهنتجاوز المشهد ده في السريع كدا وانتو ابوقو تخيلوا بقيته بنفسكم ))

قعدت معاها ساعه جبت انت فيهم مرتين وهي ٣ واخدنا دش سوي وطلعنا واحنا حاضنين بعش زي العشاق

سميه : سيدي يسدي .. اي الدلع ده كله .. هنيالك يست سيليا

سيليا اتكسفت وسابتني بحيث اشوف مصالحي انا بقي

انا : الا فين تليفوني

سماح : اتفضل

انا : شكرا .. ببص في التليفون لقيت كميه مكلمات غريبه ١٠ من زيدان ... و ١٦ من ماما .. و٨ من اخويا .. و٦ من جدو ابو امي ... ورقم غريب رن مرتين

روحت رانن علي زيدان

انا : الو

زيدان : عجبتك المفاجاه

انا : عالطلاق انت اجدع من امي

زيدان : طب اخلص واجهز .. انا بعتلك البدله والعربيهه اللي هتروح تجيب بيها العروسه .. وتعال عشان محضرلك مفجاه تانيه

انا : طب اقفل بقي عشان في حد بيرنن

وقفلت معاه ورديت علي الل بيرن وكان ارقم الغريب اللي رن مرتين

انا : الو

الشخص: دا رقم عمر

انا : اه اتفضل مين حضرتك

الشخص : بقي يواطي يبن الواطي كل ده متسالش عليا

انا : وانا اعرف ميتين كسمك منين عشان اسل عليك .. شعب ابن متناكه .. وقفلت في وشه



سميه : مين ده

انا : واحد بيحكها وبيستخف دمه ... استني دا بيرن تاني .. عجبك التهزيق يروح امك

الشخص : مهو العيب مش عليك العيب عاللي رباك .. انا جدك حمدان يا حيوان يا ابن ااكلبه

انا : ((في دماغي . جدي حمدان ده يبقي ابو ابويا وراجل تقيل فالصعيد ... بس هو مقاطع ابويا .. ابويا اللي غلطان علي فكره وجدي ده راجل سكره اصلا .. شفته مرتين تلاته في حياتي كلها .. بس بحبه لله في لله كدا )) لمؤخذه يجدي فكرتك حد بيعاكس .. مكنتش اقصد اشتم حضرتك يا جدي(( جاب ورا ))

جدي حمدان : اي جدي دي يلا .. دا انا اصغر منك .. متكبرهاش في دماغي وتخليني اتجوز انهرده

انا : ايوه يحمدان يشقي .. هههه .. بترن لي بقي

حمدان : واطي واطي يعني

انا : اخلص عشان انا مزاجي رايق ومش عاوزه يتعكنن

حمدان : للدرجادي البنات بس طوك

انا اتصدمت واتفاجات واتوترت سعاتك: بنات .. بنات اي

حمدان : متلفش وتدور .. انا اللي باعتهم اصلا

انا : يعني مش زيدان

حمدان : منا اللي كنت باعتهم لزيدان برده

انا : وانت تعرف زيدان منين

حمدان : تعرف جدك حمد **** يرحمه

انا : اه اللي كان صاحبك الراجل الطويل الرخم ده

حمدان : اتلم يوسخ الراجل مات .. اهو ده بقي يبقي جد زيدان

انا : يعني انت اللي باعتلي البنات ..

حمدان : اه

انا : يعني انت تعرفهم ..

حمدان : اكيد

انا : يتري ستي عارفه الكلام ده ولا لا

حمدان : يبن الوسخه .. ستك لو عرفت حتحطني في الحمام وتكب عليا مايه نار

انا : ابتزك انا بقي واخد منك حاجه زي معملت في زيدان

حمدان : خدت منه اي

انا : فيلا في الغردقه وعربيه من عربياته

حمدان : بلاش فيلا الغردقه دي

انا : لا هي كبرت في دماغي وخدتها خلاص .. ارجع فكلامي يعني

حمدان : يبقي تستحمل

انا : خلاص مش هبتزك .. ولا اقولك .. عارف المتسيكل بتاع الواد عمرو ابن عمي (( موتسيكل بي ام دابليو عامل حاليا ٣ مليون ))

حمدان : اه

انا : حاتلي واحد مديل السنادي .. وانهرده قبل بكره

حمدان : نعم يروح امك .. لا

انا : ارن بقي علي ستي اصبح عليها .. عاوز حاجه يجدي ... هتوحشني و****

حمدان : خلاص هجيبهولك وانا جاي

انا بتوتر (( احا تيجي فين انا عاوز اتجوز )) : تيجي فين

حمدان : احضر فرحك

انا : يزيدان يبن الكلب

حمدان : مش عاوزني اجي لي يبن الكلب .. مستعر مني يلا

انا : مش القصد و**** يحج ... بس دي جوازه كدا هنكتب الكتاب وخلاص

حمدان : منا عرف .. وقفل في وشي .

انا : يبن الكلب يزيدان ..

سميه : دبسك

انا : واي تدبيسه .. دا زمان الصعيد كله عرف .. حاتيلي يبنتي البدله خلينا نغور



لبست البدله والصراحه كانت حوار .. مظبوطه علي جسمي وكان اللي عملها كان بيفصلها عليا مش علي مانيكان .. وطلعت لقيت عربيه ليموزين مستنياني بره .. ركبت العربيه وروحنا علي كوافير دخلت جوا عشان اجيب سمر.. والفرست لوك ومش الفرست لوك .. علي اساس اني مكنتش نايم معاها بالليل .. وخدتها وعمالين نتموحن في العربيه ونبوس في بعض واقفشلها .. العربيه وقفت قدام فيلا كدا بجنينه كبيره ونزلت انا وهي



انا (( يزيدان يبن المتناكه )) لقيت جوا الجنينه جدي ابو امي وجدي ابو ابويا و عمامي الاتنين وخالي قاعديم مع بعض علي تربيزه .. وتربيزه عليها امي (( احيه كملت)) واخويا ومرات اخويا واختي .. هوب هوب هوب .. احا التربيزه التالته عليها حمايا وحماتي و سامي اخو مراتي (( صاحبي سابقا )) وشويه من اهل العروسه

ولقيت زيدان جاي يسلم عليا ويحضني

انا وهو حاضني بصوت واطي : اي الحوار؟؟

زيدان بصوت واطي : اللي مش عاجبك جايين تحت تهديد السلاح متقلقش .. اي حركه غدر هتحصل كله هيودع

انا : طب لي .. واي لزمته

زيدان : اضحك في وش عدوك واضربه الطلقه في راسه .. (( عمل صوت ببقه )) بيوووو ... مش هفضل اعلم فيك طول عمري

انا : خلصانه يا استاذ .. عديني اسلم عالباقي

مسكت ايد سمر وسحبتها رايحين ناحيه تربيزه ماما

سمر : انا خايفه

انا : متخافيش وانا موجود صدقيني محدش يقدر يلمسك



وكنا وصلنا عند ماما

انا : ماما حبيب...

ماما : لا يخوي مش امك .. انا معنديش عيال .. مش انت اللي مسعر منا ومش عاوزنا نحضر فرحك

انا وطيت عليها وهي قاعده عالكرسي حضنتها : وانا ليا مين غيرك يقمر انتي بس انتي عارفه ظروفي مع ابويا محبتش يزهقك بسببي .. وبعدين ينفع القمر ده يقعد زعلان كدا برده

ماما : كل بعقلي حلاوه كل

انا بوست راسها : محدش يقدر يقمر انت يقمر .. بصيت لسمر .. سلمي علي حماتك يعروسه

سمر بتمد ايديها بخوف من ماما : اززييكك يطنط

امي راحت مسكه ايديها جامد وسحباها لحطنها : طنط في عينك اسمي ماما ..همست في ودنها .. متخافيش انا عارفه اللي انتي كنتي فيه وعارفه انه غصب عنك ... علت صوتها بحيث يكون مسموع .. الف مبروك يحبيبه ماما

سمر حسيتها ارتاحت لكلام ماما وابتسمت بكسوف : **** يبارك فيكي يماما

انا سلمت علي اخويا : عارف عارف .. منغير متقول انا عيل واطي ودني وحقير

اخويا : و ؟! ..

انا : وحيوان

اخويا : و؟!

انا : و**** انا مش لاقي كلام تاني ينفع اتشتم بيه قدام مراتي

اخويا حضني جامد : واحلي اخي في الدنيا .. ولقيته بيدمع صراحه كنت عاوز اعيط انا كمان بس مسكت نفسي بالعافيه

سمر بتمد ايديها لاخويا عشان تسلم عليه.. راحت سلمي مرات اخويا واخده ايديها مسلمه عليها وحضنها وقالتلها بصوت واطي : ** يخرب بيتك كنتي هتطلقي في ليله الدخله .. انا لو عليا عادي بس انتي متجوزه قفل .. ** يعينك

سمر سابتها وانا روحت ناحيه اختي راحت واقفه قدامي ولاويه بوزها شبرين قدامها

انا : طب الف مبروك طي.... هوب لقيتها بتضربني بالركبه في بضاني .. الليله باظت

سمر : عشان تبقي تتجوز تاني منغير متقولي يوسخ .. وانا وقعت عالارض من الوجع .. احسن



وكل الموجودين كانو بيضحكو

زيدان بصوت عالي : ضاعت الهيبه

انا : هيبه اي اتنيل .. اااااهههههه ... ضاع مستقبلي 😢😥



كله قعد يضحك وقومن كملنا سلمات واحضان لحد ما وصلنا لتربيزه الاعداء .. حماتي الحربوئه .. ابنها المعرص الصغير .. حمايا زعيم مافيا التعريص .. محدش منهم قام عشان يسلم ... روحت انا نازل حاضن حماتي وموقفها ..

انا وانا حاضنها وماسك فرادي طيازها وبلعب فيهم وببوسها ٤ بوسات جمب شفايفها بالظبط : الف مبروك يحماتي .. ولا اقولك ماما احسن

حماتي بغيظ مكتوم : لا خليها ماما اشيك

انا روحت مقرب من ودنها وهمستلها : تصدقي برده انا طول عمري نفسي في stepmom افشخها في افكارها .. بعدت عنها وعليت صوتي .. عديني بقي عشان اسلم علي صاحبي



وحضنت سامي وانا حاضنه روحت قافش طيزه بايدي وهمست في ودنه : اي العيله اللي طيزها كلها طريه دي .. عليت صوتي .. الف مبروك يصديقي.. وطيت صوتي تاني .. عقبال ما انيك بقيت العيله بقي .. يعربيتكو عيله ملبن .. وروحت سايبه وهو بيغلي في نفسه



وروحت علي حمايا وحضنته : حمايا الغالي حبيبي .. قربت من ودنه .. كبير المعرصين .. وروحت خابطه بعبوص رشق في طيزه لقيته اتنفض ...هو انت منهم ..وانا برده بقول العيال طالعه لمين ... دا انا هفشخكم يولاد المتناكه ..



وسيبناهم وجه المأزون

انا : لمؤخذه يعم الشيخ .. هروح اقول حاجه للعروسه وراجع ..

وسيبته قبل ما يرد ودخلت لسمر وقولتلها ... بصي بنت الناس ... من هنا ورايح تنسي اهلك واي حاجه تربطك بحياتك القديمه ... هدومك تبقي واسعه ومحتشمه .. صدقيني مع اول غلطه هقلب حياتك جحيم.. وطلاق مبطلقش .. تمم .. هزت دماغها بمعني اه .. يبقي تمم .. ورجعت

وكتبنا الكتاب وهيصنا ورقصنا كله مشي .. ماعدا زيدان واخويا واختي وامي .. ودخلت انا وسمر الفيلا وطلتلهم برا لوحدي علي ما سمر تغير



انا بكلم ماما : اوعي حد يقول لبابا

ماما : متخفش قولناله فرح بنت واحده صاحبتي

انا : طب كويس .. ولا يزيدان مين اللي عزم الناس دي كلها

زيدان : مهو مكنش ينفع اخويا يتجوز في السر .. انت تتجوز وانت عينك في عين الكل وهما يوطو عينهم مش انت

انا : خلاص يعم الحكيم ...



وودعتهم بحضنهم ومشيو كلهم الا امي

انا : بايته معانا ولا اي

امي : اه ... وبطل الوساخه اللي بتعملها دي

انا : انهي وساخه فيهم

امي : انهي وساخه فيهم... يخساره تربيتي فيك .. الي عملته في اهل مراتك ده يواد

انا : اهههههه قصدك شويه المعرصين دول

امي اتلم يوسخ

انا : امي وحيات امك انتي لسانك ازفر من لساني .. فمتجيش تقوليلي مش عارف اي اتكلمي براحتك اخي مش هنا

امي : ديما قافشني كدهو

انا قرصتها من جمبها : وانت حد يقدر يقفشك يجميل انت

امي : قوم اطلع لمراتك لتفكرك زي اختها

انا : متيجي اوريكي

امي : يلا يخول قوم عشان عاوزه اتلقح اناملي شويه



سيبتها ومشيت طلعت لسمر لقيتها لابسه قميص نوم احمر قصير يدوب واصل لحد طيزها و فيه خرمين عند الحلمات منغير برا وضهرها باين ولابسه كلوت فاتله احمر انا وقفت وتنحت اصلا

سمر : مالك
انا : الللللعب .. دا احنا ليلتنا حمره

قربت منها وخدتها في بوسه طويله واحنا بنمش لحد السرير لحد ما اترمينا سوي عالسرير .. وايدي بتقطع في قميص النوم .. وايديها علي زراير القميص بتفكها لحد ما بقينا احنا الاتنين ملط .. بحط ايدي علي كسها لقيته ناشف حطبه .. استغربت الصراحه وحاولت العب فيه عشان يتبل .. لا حياه لمن تنادي .. ولا اي بلح فبهدت عنها
انا : انتي مش مبسوطه لي
سمر : اسفه بس .. مش عارفه اهيج
قربت منها : مالك
سمر : هبقي بكدب عليك لو قولت مفيش .. بس مقدرش الومك .. بدات تعيط ... انا كدا كدا مستهلكش
انا حضنتها وبطبطب عليها : باااس بااس مالك اي مزعلك .. حد من اهلي قالك كلمه وحشه
سمر وهي لسه بعيط : لا
انا : طب من اهلك
سمر : لا
انا : امال في اي بس .. مين مزعلك
سمر : ....
انا : وغلاوتي عندك لتقولي .. لو مقولتيش اعتبر ان اللي بينا محصلش .. مهو اكيد مش مش هتهيجي كدا من الباب للطق .. اكيد في حاجه مزعلاكي وشغلاكي
سمر بكت بحرقه : مكنش ينفع اهيج عليك وانت كنت نايم مع غيري .. متستغربش انا في القرف ده بقالي ٥ سنين..شوفت منه اشكال والوان .. اه كان غصب عني بس من كترته حفظته .. انا مقدرش الومك .. انت اتجوزت واحده زي ما بيقولو اتناكت من طوب الارض .. ومش هقدر اقولك ان مش هيجي يوم تلاقي واحد منزلي صور وبيهددني ويهددك بيها .. وساعتها معرفش سمعتك هيحصلها اي .. استني لما اخلص كلامي لو سمحت متقطعنيش .. انا اقدر اوعدك وعد اني لا ابص لغيرك ولا اخلي غيرك يبصلي وعندي استعداد احط حياتي رهن لكدا .. وهكتبلك اقرار مني ان انا هددتك بوثائق تهدد سمعتك لاجل انك تقتلني .. عشان يبقي عندك الحق في قتلي في اي وقت .. وفي نفس الوقت مقدرش امنعك من انك تتجوز غيري .. ولو عاوز في الحرام كمان انا مش همنعك .. بالعكس لو طلبت مني اجيبلك حد وقدامي وتشوفني وانا بتقطع ميت حته علي عمري اللي ضاع .. انا اصلا عارفه انك مش بتحبني ومتحاولش تصطنع عليا انك بتحبني .. متعذبش نفسك لاجل واحده متستاهلش .. واحده مش بعيد تتكسف تمشي معاها لان اغلب اللي هيشوفك هيقول عليك انك ديوث .. انا اه مينفعش اغير الماضي او اصلح اخطائه .. بس اقدر اني اكون زوجه مخلصه ليك بتحبك وتعيش خدامه تحت رجلك مهما كانت الظروف .. بدون اي تعهدات او التزمات منك .. ومش هطلب منك حاجه .. حتي اكلي وشربي .. انش**** لو هجوع واموت .. بس انا ليا عندك طلب واحد لو انت فعلا في اي مشاعر من ناحيتك ليا .. لما تعمل كدا مع غيري حاول متبينش قدام .. راعي ماعري اني بنت كان نفسها في حياه افضل من كدا ...

انا قومت من قدامها بدون ولا كلمه ومنغير اي حاجه وطلعت فوق السطحوكان نصي الفوقاني عريان وبصيت في ساعه تليفوني لقيتها ١١:٥٩ ابتسمت وانا باصص للفون وروحت راميه علي الارض وفاتح دراعاتي وواخد نفس طويل

وصرخت باعلي صوتي : اععععغغغغغاااااههههااااااااااااااااااااااااااا.... مكنتش مجرد صرخه دي كانت زمجرخه وغضب وحزن وندم واسا ... صرخه كانت كفيله تهز الارض من تحتي ويتهزلها كيان الكون كله صرخه استمرت دقيقتين متواصلتين لحد ما .. كانت كفيله تهز عرش اعتي ملوك الارض .. صرخه انتهت بسقوطي مغما عليا ...

تيت تيت تيت تيت تيت تيت تيت تيت .. صوت جهاز قياس ضربت القلب كان اول صوت سمعته اول ما فقت .. ببص حوليا لقيت امي وابويا واخويا واختي ومرات اخويا وزيدان

امي : حمد**** علي سلامتك يحبيبي
انا بنعاس : انا فين
زيدان : في المستشفي في الاوضه بتاعتك
انا لسه مفوقتش قوي : فين سمر
ابويا : سمر مين
انا : فين سمر
امي : اهدي يحج .. مش عارفه يحبيبي جت جابتك معانا المستشفي وبعدها اختفت
انا : زيدان
زيدان : عند ابوها
انا بخضه : زيدان .. سمر لا .. سمر لا يزيدان
زيدان: اهدي متقلقش .. هروح اجيبها انا بنفسي بس اهدي
ابويا بزعيق : مين سمر دي يلا
زيدان بهدوء قام وقف عشان يمشي : عاوز حاجه قبل ما امشي
انا : خده معاك
زيدان : طيب .. مش هتاخر ... راح قرب من ابويا وضربه علي رقبته بسيف ايده خلاه يغمي عليه
اخويا : انت حيوان يبني ادم انت ... زيدان بصله بصه خلت الدم ينشف من عروقه .. بصه شخص علي شفا حفره من انه يفقد كل شيء .. وعنده استعداد يهد المعبد علي الكل

اخويا اتخرس وقعد وجسمه بيصب في عرق
زيدان شال ابويا : مش هتاخر
انا : لو سمحتو اطلعو بره .. سيبوني لوحدي
امي : بس
انا : انا اسف يا امي .. اخرجي بالزوق **** يكرمك

طلعو كلهم من سكات ضغطت علي زرار جمبي جت ممرضه
انا : طفي النور وابعتيلي دكتوره مريم
الممرضه : حاضر ..
وطفت النور ومشيت بعدها بخمس دقايق جت دكتوره مريم اللي انا لحد انهرده معرفش شكلها ولا هي تعرف شكلي لان كل مره بتشوفني بنكون في الضلمه
مريم : اهلا بالمريض اللي مزهقني
انا : نعمل اي بقي يدكتر انتي الوحيده اللي بتفهميني
مريم : عارف رغم ان اعرفك من خمس سنين من يوم ما كنت في السجن وانا لسه مش فهماك

انا اتنهدت:انا لغز مهما طال زمن محدش هيعرف يفكه
مريم : انا لما سمعت عن حالتك في الاول قولت انك زيك زي اي حد قتل فطار برج من ابراج عقله .. بس انا لقيت العكس ..شخص بدل ما يفقد برج من ابراج عقله .. طلعله برج تاني .. برج قدر انه يكمل كل النظريات المش مكتمله .. اول شخص يحاول يكتشف الخطأ في نظريه نيكولا تسلا للنقل الاني ويكتشفه من اول مره وكمان يعالجه .. الشخص الوحيد اللي عرف يفسر الزمن ويعرف البعد الرابع ..
انا: يمكن انا كنت اقدر احلها قبل ما اقتل بس دخولي السجن هو اللي اداني الوقت اني افكر في النظريات دي
مريم : تؤ ... انت قريتها قبل ما تخش السجن .. بس عقلك اتنشط اما قتلته
أنا: ممكن
مريم : ممكن اسالك سؤال بتاع كل مره رغم كدا اني عارفه انك مش هتجاوب
انا : اسالي سؤال صح تاخدي اجابه صح
مريم : انا هسالك المرادي بصيغه مختلفه عن كل مره .. وهتكون الاخيره اللي هسالك فيها .. انت قتلت جاسر ومعترف بده وكمان متيقن انك مش غلطان رغم ذلك بتتعذب كل يوم بسبب انك قتلته .. ليه ؟!
انا : كدا انتي سالتي صح .. فاكره لما سالتك انتي متجوزتيش لي لحد دلوقتي رغم ان عمرك تجاوز ال٣٠ سنه .. قولتيلي انك اتعقدتي من الرجاله من وانتي صغيره بسبب راجل عجوز متخلف .. وده طلع عليكي سمع سوء رغم كدا اجتهدتي انك تكوني دكتوره نفسيه عشان تعرفي تعالجي المختلين اللي زي اللي اتحرش بيكي ده ... جاسر عمل نفس الشيء لاختي الصغيره .. وقبل ما اي حد يعرف كان لازم السر يتدفن معاه .. لكن اما اني ندمان علي قتله او لا .. احب اقولك وبكل فخر .. اه .. لاني لحظه ما رفعت السكينه عن رقبته اتمنيت اني اعذبه بقيه حياته ولكن الموت انقذه مني .. لاكني مش بتعذب بسببه .. الحجات اللي بتعذبني اسوء من قتل جاسر ..
مريم : طب لي انت مصمم انك تدمر اهله .. مش انت تارك معاه خلص
انا : فاكره اسم الشخص الي اتحرش بيكي
مريم : زي اسمي .. فرج علاء الفار
انا: جاسر اسمه .. جاسر محمد فرج علاء الفار
مريم : اكيد لا
انا : صدق او لا تصدق .. دي عيله شغاله في الدعاره من سابع جد حضرتك
مريم : مستحيل
انا : انا اكيد مش هغلط في اسم مراتي
مريم : طب جاسر وجده كدا .. لي بقيه اهلهم
انا : ولو قولتلك ان تحت ايديهم اكبر مافيا دعاره في مصر .. منتشره في كل انحاء الجمهوريه .. تخيلي ان اختهم اللي تبقي مراتي لما لاحظو انها هتبقي محترمه .. تخيلي عملو اي
مريم : اي
انا : بعتو حد يغتصبها .. عشان يصورها ويهددوها بالفيديوهات دي ويخلوها تشتغل معاهم غصب عنها
مريم بقرف واشمئزاز : بتتكلم بجد
انا : اه والمصحف ...
مريم : طب لي زيدان مش يتدخل ويخلصنا منهم
انا : تسمعي عن محكمه السماء
مريم : كدكتوره مريم الاخصائيه النفسيه .. لا ..لكن من حكم شغلي مع زيدان .. اه بس مش قوي
انا ((حكيتلها اي هي محكمه السماء ولي زيدان مينفعش يتدخل في الموضوع ده )) ((هتقولي مقولتوش لي هقولك لان ده المفروض يكون في الجزء الجاي من قصه الفرصه الاخيره واللي هيكون الجزء الاخير ))
مريم : عشان كدا انت متضطر تتعامل بنفسك ولوحدك بدون مساعده زيدان .. وهما معاهم مساعدتهم
انا : للاسف ..
مريم : علي حسب كلامك .. محكمه السماء بتعترف بشرف الكلمه
انا : اه
مريم : ومن نص الحكم .. مذكرش مساعده رجاله زيدان
انا : لا ذكره .. لانه قال المنظمه بشكل عام
مريم : ممكن اسالك سؤال
انا : متسالي يستي هو انا هعضك
مريم : لي بتحب الضلمه ..
انا : لما دخلت السجن .. رفضت ان حد يجيبلي اي مساعدات .. بس نظرا لتربيتي واخلاقي اتفشخت في افكاري في اول شهر .. كنت بتهان واتضرب .. اتنهدت .. لدرجه انهم اعتدو عليا جنسيا .. وقتها طلبت اني اقبل جدي ابو امي لانه لي معارف كتير .. ولما قابلته طلبت منه انه يحاول ينقلني سجن انفرادي .. قضيت في الضلمه لوحدي ٨ سنين .. لدرجه اني حسيت اننا بقسنا صاحب.. او هي اسرتني في حبها
مريم : ولي بتصرخ الساعه ١٢ بالظبط
انا ابتسمت : تصدقي اني كنت ناوي اكسر مسيره الخمس سنين من الصراخ المتواصل في نفس الوقت دي انهرده بس يظهر ان الدنيا مش عاوزه تسيبنا في حالنا ... لكن اما ليه ده .. سبب انا مش فاهمه ولا انتي هتفهميه ولاحد هيعرف يفهمه
مريم : حاسه اني بكلم جدتي و****
انا بضحك : طب قومي يا حفيدتي .. وهي قامت وانا روحت ضاربها علي طيزها سبانك .. ابقي البسي كلوت بعد كدا يوسخه
مريم : نفسي اعرف بتشوفني ازاي في الكحل ده
انا : ٨ سنين كانت كفيله تخلي عيني تعتاد عليها
مريم : هشوفك قريب ؟!
انا : متمناش الصراحه 😂😂

مريم : و**** انت عسل خد بوسه .. وجت تقرب مني عشان تبوسني طبعا هي مش شايفه حاجه وحاطه ايديها قدامها بحيث تحسس وتعرف انا فين ... هوب ايديها خبطت في بتاعي اللي كان واقف اصلا انتصاب ما بعد النوم سحبت ايديها بسرعه ... اي ده
انا بضحك : دا دا حنكش متخديش في بالك
مريم : امال ماله تعبان كدا ليه
انا : مهو مينفعش اكون مع القمر دي في الاوضه لوحدي وميتعبش
مريم : دا علي اساس انك شايفني .. ولا عارف شكلي حتي
انا : اه عارفك وشوفتك بدل المره الف كمان
مريم : كداب
انا : باماره الواد اللي عاكسك الشهر اللي فات وجالك تاني يوم متجبس عشان يعتزرلك
مريم : دا انت مراقبني بقي ..
انا بكسوف : بصراحه اه
مريم :وانت بتراقب لي حد كدا بقي ولا اي .. وكمان ضربته .. يبجاحتك يجدع
انا : بصراحه يعني انا ارتحتلك وفتحتلك قلبي وعلاقتنا اكتر من علاقه دكتوره والمريض بتاعها .. وصراحه يعني انا حبيتك ..
ساد الصمت مده خمس دقايق
مريم : قول تاني كدا ...
انا : بحبك
لقيت خبطه كتاب او دفتر نازله علي دماغي : بقالي ٤ سنين يحيوان .. ٤ سنين يا كافر .. دا كاس العالم اتلعب مرتين وانا بحبك وانت تقريبا واخد وضع الصامت
انا : بتتكلمي بجد
مريم بكسوف : اه .. نبره صوتها عليت .. قصدي انا ست محترمه عاوزني تيجي تدخل البااب من بيته وتطلبني من جدي
انا : الباب من بيته .. يرب انا لي موعود بالاغبيه يرب
مريم : بس ده مش عدل
انا : عدل عدل اي
مريم : انت شوفتني وانا لا
انا : طيب يستي .. سقفت بايدي النور نور .. طبعا انا غمضت عيني ... وبدات افتحها سنه سنه .. وشوفت قدامي ملاك مش انسان (( وصف مريم عالسريع كدا .. ٣٧ سنه .. ١٦٠ سنتي .. نفصصها من فوق لتحت كدا .. شعر اسود فحم متداري تحت الطرحه دايما .. عنيها سودا سواد الليل جميله بشكل يسحرك .. منخير صغنونه خالص ومدببه شويه .. شفايف وردي فاتح مليانه .. خدود حمره وعندها غمازه واحده في خدها الشمال .. بزازها كبيره مدوره مرفوعه لفوق .. عندها كرش صغير كدا شكله كيوت .. طيز متوسطه مدوره ناعمه زي طيز العيل الصغير )).. وهي بصالي ومسهمه كدا
انا : انتي بجد ولا انا لسه مغمي عليا ..
مريم اتكسفت ووشها راح زي الطمطمايه : بس عشان بتكسف ومش متعوده عالكلام ده ...
انا : ممكن افهم حاجه .. انتي قولتيلي انك بقيتي مبتحبيش الرجاله .. اشمعنا انا لان انا والقارء والكاتب نفسه بيشكو فيا
مريم : كاتب اي وقارء اي
انا : متخديش في بالك .. ردي بس عالسؤال
مريم اتنهدت : اللي كان عندي ده كان بسبب حاله نفسيه اتسبب فيها الحيوان ده .. بس لما قابلتك كل مره مكنتش بتهتم انك تشوفني ولا حتي تطلب مني حاجه رغم اني كنت بكون معاك في اوضه واحده لوحدنا .. ورغم انك كنت بقالك مده في السجن يعني المفروض تعبان .. ورغم ذلك مطلبتش مني اي حاجه جنسيه .. او حتي اتكلمت معايا بطريقه تخدش حيائي .. انا ملاحظه وعارفه انك بتحبني من زمان .. ارتياحك معايا بالكلام .. وانبساطك بوجودي مكنش ليه اي تفسير تاني .. هبقي بكذب عليك لو قولتك اني حبيتك بسهوله .. بس حبيتك .. وبستني اليوم اللي تتعب فيه عشان اجي اقعد معاك
انا : مصائب قوم عند قوم فوائد😂😂 .. انا اتعب وانتي تفرحي .. امال لما اموت بقي

مريم : بعيد الشر عليك
انا بمحن : بتخافي عليا
مريم : مش القصد بس هيروح عليا فلوس الكشف بتاعك
انا : طيب يستي .. خديلي معاد من جدو بقي وانا هجيلك 😉
مريم : يااااه .. لو تعرف انا مستنيه اليوم ده قد اي 🤤😊
انا : يلا يبت انجري من هنا .. ابقي خدي رقمي من زيدان عشان مش حافظه

ومشيت مريم .. وانا صراحه كنت مبسوط .. انا اه لسه متجوز .. بس جوازه نكد وحياتك .. ولسه لما ترجع دا انا هطلع ميتين امها بس تصبر عليا .. قومت من مكاني طلعت بره المستشفي.. كانت الساعه ٤ الفجر.. لقيت واحد جاي عليا
واحد : عمر باشا عمر باشا
انا : نعم اؤمر
واحد : انا جاي من طرف الحج حمدان .. باعت معايا المتسيكل بتاع حضرتك
انا : (( افتكرت حوار المتسيكل ده )) فين هو
واحد : معايا عالعربيه اتفضل

روحت معاه .. ونزلنا المتسيكل من علي الونش .. كان لونه اسود وفيه ليدات حمره بتنور لما يدور وكان شكله فشيخ ... ركبته وروحت بيه .. صراحه مزاجي اتعدل بعد حوار المتسيكل ده .. روحت البيت لقيت عربيتين من بتوع زيدان وكانو مرسا وعربيه تانيه قدام البيت عرفت انه جاب سمر ورجع.. ركنت المتسيكل ودخلت البيت لقيت زيدان قاعد في الريسبشن
زيدان : حمد**** عالسلامه
انا : **** يسلمك .. هي فين
زيدان : فوق معاها اسماء ولجين .. بص لو حابب تضربها بلاش .. متمدش ايدك علي حرمه مهما كان
انا : انت عبيط يزيدان ولا جرالك حاجه .. ترجع بيت اهلها ليله دخلتها ومن ورايا .. دا غير اني مكنتش لسه اتكلمت معاها في حوار لبسها اللي زي الخرا ..
زيدان : بص اعمل فيها ما بدالك .. بس متمدش ايدك عليها .. لو حابب تخلي اسماء ولجين يضربوها .. صدقني هيدغدغوها
انا : طيب

وسيبته وطلعت فوق وخبطت علي الباب
صوت من جوه : مين
انا : عمر
الصوت : اتفضل
دخلت جوي لقيت سمر قاعده وهي ولجين ومعاهم واحده شكل جسمها يخليك تقول عليها مصارع (( اسماء ))..وسمر باين عليها الخوف
لجين : يلا احنا يا اسماء ونسيبه يتكلمو براحتهم
انا : لا خليكو معانا عشاان تشهدو وتحكمو بينا.. كلمت سمر .. مشيتي منغير اذني لي
سمر : انت كنت تعبان وكنت خايفه اقعد لوحدي
انا : كان معاكي ابويا وامي واخويا واختي وزيدان .. يعني مكنتيش لوحدك
سمر : خلاص يعمر عدي وفات
انا بزعيق وعصبيه : لا عدا ولا فات .. انتي مراتي يروح امك .. مش واحد نايمه معاه ليله .. وانتي فاكره اني معرص زي ابوكي
سمر ساكته : ...
انا : ساكته يعني غلطانه ... ثم اني مش قولتلك تنسي اهلك دول من اول ما نكتب الكتاب .. وطبعا طبعا طالعه بلبسك ده ..
سمر : بس ...
انا : مبسش يروح امك انا لسه مخلصتش .. انا قولتلك طلاق مبطلقش .. ومع اول غلطه هقلب حياتك جحيم .. حصل ولا محصلش
سمر بكسره وصوت واطي : حصل
انا مسكتها من ودنها : علي صوتك
سمر بعياط : حصل
انا : من هنا ورايح .. هتتنقبي .. ولبسك انا اللي هختاره .. وعلي اي ... مفيش طلوع من البيت .. خالص .. هعاملك زيك زي الخدامين .. الاكل بمعاد والشرب بمعاد والنوم بمعاد .. اصحي الصبح الاقي الفطار جاهز .. وتخفي من طريقي مشوفش وشك .. هنزل اروح اي داهيه تاخدني لحد الساعه ٣ ارجع الاقي الغدا جاهز منغير مشوف وشك .. العشا الساعه ٨ .. الساعه ١١ تكوني في السرير منغير ولا هدمه لحد الصبح ومنغير غطا .. جاني مزاج بقي او مجاليش .. واه صح نسيت اقولك .. أنا لقيت عروسه وهروح اقابل اهلها قريب عشان لو عندك اعتراض ولا حاجه .. عندك اعتراض يكسمك ؟!
سمر : لا
انا : انا كدا عداني اعيب وقزح
اسماء اللي مع لجين : الظلم وحش يبني
انا : الظلم مع الظالم عدل يمدام اسماء
لجين : انت ذهنك مشتت بسبب حاله الاغماء اللي انت كنت فيها .. انا دكتوره وعارفه حالتك دي
انا : ولما انا حالتي صعبه كدا .. كان حقها تقف جمب جوزها اللي اصلا تعبه بسببها وسبب ميتنين اهلها .. لا تهرب عالمكان الوحيد اللي انا مانعها منه .. انا كان نفسي اعيشها حياه محصلتش واعوضها عن كل حاجه .. بس الظاهر كدا انها حبت الوساخه .. وديل الكلب عمره ميتعدل
لجين اتنهدت : دماغكو جزمه زي بعض .. عالعموم انا مش عارفه اغلطك .. وصراحه شيفاك صح .. بس براحه عليها شويه

ونزلت انزل اسماء و لجين لزيدان
زيدان بيديني ملف : خد
انا : اي ده
زيدان : عقود ملكيه العربيه وفيلا الغردقه والفيلا دي
انا : يبني انا كنت اقصد هاخدهم منك اقضي بيهم شهر العسل بس .. ابتسمت بحسره .. واهو باظ .. انا عيل فقري اصلا
زيدان : خد متفرهدنيش .. افتكر اني قولتلك بلاش في حوار فيلا الغردقه ده
انا : اي يجدعان حوار الفيلا ده انت وجدي عمالين تحزروني تحزروني .. اي يعم
زيدان بيضحك : هتعرف لما تبقي تروح .. انت صحيح هتتجوز ..
انا : اه
زيدان : مبتحرمش
انا : هههه .. لا يعم دي ثقه وتبعك كمان ..
زيدان : تبعي مين .. اوعي تكون من عيلتنا في المنيا .. هتقلب حياتك جحيم
انا : لا مريم
زيدان : مريم .. مريم ميين .. مريم الدكتوره
انا : اه
زيدان : يعم ده معقده من الرجاله مش هتقبلك
انا بصيتله وبديق عيني : انت هتعمل فيها انك مش عارف انها عاوزاني اصلا
زيدان : ديما قافشني كدا

ومشي زيدان وقعدت تحت في الريسبشن .. ولقيت الفون بيرن رقم غريب
انا : مين معايا
الشخص : انا مريم يا عمر الحقني


...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 .........
...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 .........
...........🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴🤫♾🎴 ........
شويه ملاحيظ كدا للتوضيح معلش ..

الجزء ده انا بقالي ٣ ايام متواصلين بكتب فيه .. الجزي الجاي اخر معاد ليه هيكون زي انهرده الاسبوع الجايعلي حسب ما هبقي فاضي ...

انا لي دخلت قصه الفرصه الاخيره هنا وبالتحديد زيدان يعني ... بص في الفرصه الاخيره انا سرحت بخيالي جامد والحوار ده معجبش ناس كتيره ... فانا هقفل القصه قريب بس بدورلها علي قفله كويسه .. انا دخلت زيدان هنا عشان اخلي عمر يبدا حياته بس مش اكتر وهيختفي الجزء الجاي ..

وكالعاده مستني ارائكم


الجزء الثالث


مساءك لذيذ ايها الإنسان اللي الدنيا دايسه علي وشه بالجزمه .. احب اقولك .. هيجي يوم وتدوس انت علي كل اللي داس عليه .. وخليك فاكر ديما ((" اللي جانا نضمه ..واللي راح كسمين امه "))

انا بخضه : في اي
مريم بمحن : بموت .. فيك
انا بعد ما قطعت الخلف : انا غيرت رايي انا مش بحبك
مريم : اظبط ياض .. دانا بكلمك أصلا عشان اقولك جدو بيقولك تعال بكره بعد العشا
انا: مش جاي .. انا عيل وبرحع في كلامي .. مش جاي .. خليكي جمب جدك
مريم : خلاص بقي .. مكنتش مره حبيت اتدلع عليك
انا : يخربيت الجفاف العاطفي اللي انتي عايشه فيه ده .. عالعموم ماشي .. بس صح انتي عارفه حوار ابويا
مريم : متخفش .. قولتله وهو متفهم الوضع .. وكمان معندوش مشكله في انك متجوز
انا : يزيدان يبن ميتين الكللابب .. هو قالك
مريم : منت مكنتش ناوي تقولي ..
انا : عالعموم كدا كدا انا لسه ضارب معاها خناقه لباب السما ومقفول منها اصلا
مريم : لا انا ميرضينيش كدا خش صالح مراتك
انا : انتي واخده بالك أنها هتبقي ضرتك
مريم : دا مش سبب مقنع يخليني اكرهها .. ممكن تطلع محترمه وغلبانه ...
انا : ممكن .. عالعموم اسيبك تنامي بقي .. تصبحي علي خير
مريم : وانت من اهلو

قفلت مع مريم وببص جمبي لقيت سمر واقفه والدموع علي خدها هلي بعد 2 متر مني
انا : اظن ان انا عرفتك اني هاجوز وانتي معترضتيش
سمر مسحت دموعها وابتسمت : ممكن اتكلم معاك
انا بصيت في ساعتي : معاكي 3 دقايق
سمر : انا اسفه اني سيبتك بدون استاذان بس بس سامي رن عليا وقالي ان ماما في المستشفي .. ومهما عملو هيفضلو اهلي يعمر
انا بهدوء : اهلك اه .. مش اهلك دول هما اللسبب في اني دخلت السجن 8 سنين عشان اصلح غلطه عملها اخوكي ولحد انهرده انا مش ضامن مستقبل اختي .. مش اهلك دول هما السبب في انك بقيتي مومس وسيرتك علي كل لسان .. دول مش اهل دول شياطين ماشيين عالارض
سمر : انا اسفه .. انا اصلا مكنتش هروح بس انا كنت خايفه من رد فعلك فيا لما تصحي وتشوفني في وشك تتعصب وتطلقني .. وانا مصدقت لقيتك ومش عاوزه اخسرك تاني .. ارجوك سامحني .. واوعدك اخر مره تتكرر
انا بصيت في عنيها دقيقتين : طيب بس لو اتكررت تاني .. معرفش هعمل اي
سمر راحت راميه التليفون في الارض وابتسمت : او كدا مش هيعرفو يوصلولي تاني
انا : **** يخرب بيتك التليفون. . يلا فداكي .. بكره نروح نجيبلك غيره
سمر : ممكن انام في حضنك
انا فتحت حضني وجت نامت في حضني ونمت انا وهي عالكنبه ..
صحيت تاني يوم الساعه 3 العصر لقيتها في حضني وصاحيه
سمر : صباح الفل
انا : صباح النور .. هي الساعه كام
سمر : 3 العصر
انا : طيب قومي اعمليلنا فطار
سمر بصت في الارض مكسوفه
انا افتكرت انها ميح في الطبخ : خلاص هنطلب دليفاري .. بس متتعوديش علي كدا
سمر : اللي تشوفه

قومنا خدنا دوش و الادل جه وقعدنا كلنا وطلعنا نتفرج شويه عالتلفزيون .. ولقيت حد بيطبل عالباب
انا : براحه يبقره جاي .. اي ده ويدان انا قولت برده مين الرخم اللي جاي انهرده ده
زيدان : بطل لك وتعال معايا شيل
انا : اي ده يسط .. بط وحمام يعني بعد العز ده كله جايبلي بط وحمام
لجين : شيل وانت ساكت دا مش ليك دا للعروسه
انا : مهو بعيد عنك شكلي كنت دايس علي قطه سوده وانا صغير .. مبتعرفش تطبخ
لجين : ملكش دعوه انت .. سيبلي الطلعه دي ..
وسابتنا ودخلت ولقيت بنت حلوه نازله من العربيه
ميلت علي زيدان : مين المصلحه .. انت جايبلي خدامه يسط اخونها معاها .. اصلي فشخ
زيدان : اهدي يحيلتها دي مراتي التانيه ملاك
انا : طب فين التالته
ملاك ورانا : تالته اي يزيدان ..
زيدان بتوتر : البطه التالته يحياتي اصلي كنت قايله هجيبلك 3 بطاط .. نخزني بكوعه
انا : اه اه البطه التالته
ملاك بتبصلنا بتحدي : و**** لوريك يزيدان يبن احمد يحيني ..وسابتنا ومشيت
انا : اللا ياد يزوز انت متجوز كام واحده
زيدان شاور بايده علامه اربعه
انا : يبن اللعيبه يفاجر .. عملتها ازاي
زيدان : هقولك في الفصل الجاي من الفرصه الاخيره
انا : خالصه معاك .. طب مش معرفهم علي بعض لي
زيدان : بص كل 2 منهم عارفين بعض .. يعني ملاك ولجين عارفين بعض .. ونور وحنان عارفين بعض ... اصل لو عرفو اني متجوز 4 هيتطمنو .. اما كدا هما مقلقين .. فهمت
انا : منكم نستفيد .. تعال نخش جوا ليلعبولي في دماغ البت
زيدان : صالحتها ازاي .. دا انا قولت انت هتبيعها في سوق العبيد
انا بتوهان : ساعه مبصيت في عنيها وهي واقفه قدامي توهت ونسيت اني زعلان اصلا
زيدان : حلاوه البدايات دي عارفها ... عللعموم هاجي معاك وانت رايح لمريم
انا : تيجي تشرف

ودخلنا قعدنا لحد الساعه مجت 6
سمر : يلا يجماعه نقوم نجهز عشان منتاخرش علي الناس
انا : ناس مين .. انا جايه معنا ؟؟
سمر : امال اي .. ولو تفكيرك جابك اني هغير واعمل وبتاع لا متخفش
انا بصيت لزيدان : متتكلم يعم الكبير
زيدان : هي مراتي ولا مراتك
اناا : امال فالح اخوك الكبير اخوك الكبير .. جتك القرف
قومي البسي انتي التانيه خلينا نخلص .. **** يستر

وقومنا كلنا وجهزنا واحنا في الاوضه بنجهز
انا : سمر
سمر : منغير متقول .. انا جايه معاك زيي زي اختك .. وانت عارف اني راضيه ومش متدايق
انا : يعني مش زعلانه
سمر : لا انا اهم حاجه عندي اشوفك مبسوط
انا حضنتها : عمري ما هلاقي احن منك .. بس اعزريني دي حب زمن ومش هقدر اتخطها بسهوله
سمر شدت حضني اكتر : وانا عارفه ومتاكده من كدا

كملنا لبس ونزلنا تحت عند العربيات
زيدان رايح ناحيه مرسا
انا : حاسب يمعلم دي بقت بتاعتي
زيدان بنظره استخفاف : متاكد
انا بتحدي : اه متاكد
زيدان بصوت عالي : مرسااا
هوب لقينا العربيه جت وقفت ورا زيدان وطلع من الجمبين رشاشين فوقيهم كمرا ..صوت طالع من العربيه زي الرجل الالي : يوبيه ((مستعد بالياباني ))يوكي
زيدان : ستوب ...العربيه رجعت تاني ... عرفت انا لي بحب مرسا
انا فاشخ بقي : احااااا
لجين بضحك : امال لو تعرف فالون
ملاك : ولا ستوك
لجين : او او بوش
ملاك : احنا نعرفه بايزابلا احسن
انا : باااااس دانتو كلتو دماغ امي .. ادورها ازاي دي معييش مفتاح ليها
زيدان : بتشتغل ببصمه الصوت يجاهل تعال .. وخدني وسجلنا بصمه صوتي .. رخصه العربيه في الشماسه ورخص السلاح في الطابلوه
انا : سلاح اي
زيدان : هتعرف لوحدك
انا : اشطه .. وركبت انا وسمر العربيه وكنت مندهش .. بامكانيات العربيه
لحد ما وصلنا كمين زيدان عدا وانا وصلت للكمين
الظابط : رخصك
انا طلعت رخصه العربيه : اتفضل
الظابط : رخصه القياده
انا احا انا معييش رخصه : لمؤخذه يباشا اصل انا رايح اخطب ومن اللهوجه وكدا نسيت الرخصه
الظابط : اااه رايح تخطب ... بص لسمر .. ورايح تخطب وواخد المصلحه دي معاك لي .. انزل يلا وبيخبط عالعربيه لقيت الازاز قفل والعربيه قفلت خالص وظهر علي الشاشه ..
وضع الاغلاق التام
رنيت علي زيدان وحكيتله اللي حصل
زيدان : يبني انت عبيط .. العربيه معلقه نمر هيئه دباوماسيه انزل اتعارك معاه
انا : وافتح العربيه ازاي
زيدان : قولها ..اوبن تو فايت
انا : هتنزل تتعارك معايا يعني
زيدان : حاجه شبه كدا .. وقفل
انا بكل العربيه : اوبن وز فايت
العربيه : اوك
ولقيت طالع من الدركسيون مقبص مسكته وسحبته طلع رشاش ((انا اتدربت ضرب نار مع زيدان )) ولقيت الباب فتح اوتومتيك برزعه كدا خبطت الظابط روحت نازل ورافع السلاح في وش الظابط ..لقيت الكمين كله مطلع سلاحه عليا وناس بتصوت وتزعق وسمر من ورايا عماله تولول
انا : بقي مراتي انا مصلحه يكسمك
وبعد شد وجزب وتهديد من الطرفين لقينا فوات تدخل سريع داخله علينا بعد 4 دقايق
واحد من قوات التدخل السريع : مستر عمر .. ارجوك نزل سلاحك الموضوع خلص
انا بصيت للظابط بتاع الكمين بتحدي : مش هنزل سلاحي الا لما ينزلو سلاحهم وينزلو علي ركبهم(( قد يقول البعض ان الحته دي بضان وكبر وكدا .. بس حابب اقولك ان عربيات االهيئه قانونا ممنوع تتفتش او تطلب رخصهم .. لانها اما عربيات مجلس نواب او شعب ..ودول اشخاص فوق القانون .. او عربيات سفارات يعمي هتسببلك مشاكل مع دوله كامله ))نكمل
التدخل بصوت عالي : كل ظباط الكمين سلم سلاحك واجثو علي ركابك .. كلكم معتقلين وهتتعرضو للمحاكمه العسكريه

ونفذو الامر وانا كنت حاسس بنشوه انتصار جامده وحاسس احساس ابن وسخه فاجر ..
التدخل السريع : مستر عمر بنطلب من حضرتك تتفضل معانا للقسم
انا بدات احس ان في حاجه غلط : للاسف عندي معاد مهم هخلصه وارجعلك.. وركبت العربيه منغير ما استني رد ومشيت ورنيت علي زيدان .. اي الحوار
زيدان : انت عارف حوار جنسيتي البريطانيه وك
انا :اه
زيدان : انت بقي عندك نفس الورق
انا : ازاي .. انت خدتها وراثه من ابوك انا اخدتها من مين
زيدان : عمر .. انا زيدان مش اي حد
انا : ماشي يعم المش اي حد

وقفلت معاه ووصلنا لبيت مريم ... كانت ساكنه في برج عالي وطلعما لحد الدور ال8 والاسنسير كان عطلان ودخلنا وسط ترحاب جد مريم وعمتها

جد مريم ((حج علاء )): منورينا يجماعه و**** .. عامل يا يزيدان من ساعه ماجدك مات ومشوفتش خلقتك العكره
زيدان : جرا اي يعم علاء .. هو انا جاي اتهزق هنا
انا : لحظه بس انتو تعرفو بعض
زيدان :اصل مريم تبقي بنت خالتي
انا : اللهم صلي عالنبي .. وانا جايبك علي اساس انت معايا
علاء : صدق انت معرفنيش ياد يا عمر
انا استغرب انه بيكلمني بعشم قوي كدا : لا يحج محصلناش الشرف
علاء : العيب مش عليك العيب عالوسخ ابوك .. انا جدك علاء ابن عم جدك جدك حمدان وجدك حمد
انا : جدي حمد مين ... اننت تقصد
علاء : بالظبط
انا بصيت لزيدان : يعني احنا قرايب
زيدان : هو البعيد اطرش .. مهو لسه قايلك
انا مسكت دماغي : يرب يعني انا مستحمله وهو صاحبي
بالعافيه يطلع قريبي دا اي الهم ده يرب
زيدان باستغراب : يعني انت ملاحظتش ان عيلك أسمها الحيني وعيلتي اسمها الحيني .. ملفتش نظرك لحاجه
انا : انا كنت مفكر اسم عيلتي فاروق
زيدان : فاروق الحيني
انا : مش اشكال ..نبقي نشوف بعدين .. المهم انا جاي طالب ايد بنت ابن حضرتك يعمي
زيدان : نشوف راي العروسه
علاء : لا العروسه موافقه متخافش
زيدان :يبقي عالبركه .. المهر ... والموخر .. والشبكه دي هديه من العريس للعروسه
انا : اي يسط .. انت معايا ولا معاهم
زيدان : لمؤخذه يحب دي بنت خالتي الوحيده ..ميل عليا ووطي صوته .. متشعلش بالدك وافق وخلاص
انا : ان كان كدا يبقي نقري الفاتحه

وقرينا الفاتحه وسمعنا سوت زرغته عمتها وصراحه سورتني ...
سمر : امال فين العروسه
عمه مريم : هخش اناديها
انا ميلت علي زيدان : انا مش مطمن يسط .. قاري غدر
زيدان : من سمر متقلقش
انا : سيبك من سمر .. حوار الكمين ده .. المنطقه دي عمرها مكان فيها اكمنه
زيدان : اصبر كدا هكلم عبده وارجعلك

وقام زيدان وجت مريم وهي شايله البراد
سمر : بسم ** مشاء بسم مشاء ** .. اي القمر .. تعالي جمبي هنا
مريم قعده جمب سمر ومكسوفه فشخ
عمه مريم : اختك دي قمر
انا : لا سمر تبقي مراتي

لحظه صمت وصدمه عدت علي جد مريم وعمتها ... كسرتها
مريم
مريم : انتي بقي سمر .. دا عمر صدعني بيكي امبارح واحنا في المستشفي بس موفاكيش حقك و**** .. تعالي نخش جوا في الاوضه
سمر بابتسامه : يلا

وقامو هما الاتنين
عم علاء : عارف يبني اخر مره انا شوفت فيها الموضوع ده كانت في جوازه جدك حمدان .. من يوم متجوز التانيه وهما متفقين عليه ومورينه الويل
انا : يعني اي
عم علاء : يعني **** يرحمك يعمر يبني .. بص لعمت مريم .. هيوحشنا كان طيب
انا : جدو علاء متهزرش انا قلبي هيقف ..
عم علاء : ميبقاش قلبك خفيف كدا .. لو بقو حلوين مع بعض هتبقي تمم
انا : **** يستر
زيدان ناداني من البلكونع
انا : ثانيه جاي

روحتله : اي
زيدان : اتكشفنا
انا : لمين
زيدان : مجلس النور
انا : ازاي .. احنا مش نهينا الموضوع ده من سنتين
زيدان : المرادي اسود .. اعضاء مجلس الظلام اتعدر بيهم
انا : يبقي من هنا عالمنيا
زيدان : بص تحت
انا بصيت تحت لقيت العماره متحاوطه بقوات خاصه : احا يدنيا .. طب انا ونت ولجين وملاك هنعرف نطلع .. الباقي ..
زيدان : المشكله في مريم وسمر .. عم علاء هيعرف يطلع
انا : يطلع مين يشبح .. دا رجله والقبر
زيدان : العربيات فين
انا : في الموقف
زيدان : انا هنزل وانت معاك خمس دقايق تكون وديتهم كلهم الموقف للعربيات .. اركب مرسا انت وسمر .. والعربيه التانيه للباقي
انا : وانت يزيدان
زيدان خرج كرت من جيبه وراهولي ((🎴(( : انا عزرائيل يا عمر متنساش
انا : اوعدني متموتش
زيدان جرح ايده واداني سكينه عملت زيه وسلمنا علي بعض : وعد
انا : ولو مت
زيدان : ملاك و لجين حوامل نور عندها ولدي وحنان معندهاش .. نسواني وولادي في رقبتك
انا : ليوم الدين .. حضنته .. هتوحشني يصحبي
زيدان : ربك ما يجيب وحشه .. الانتقام طبق ..
انا : يقدم باردا

وطلع زيدان ومشي
انا ناديت عالكل بسرعه
انا : مفيش وفت للتفسير .. خلال تلات دقايق هنمشي من هنا بسرعه بسرعه
سمر :في اي
انا: اللي مش هيخرج من الشقه هيموت

وفعلا بدا الكل يتحرك بسرعه ونزلنالحد البدروم وطلعنا من باب خلفي للبرج وروحنا الموقف وركبنا العربيات
انا في مرسا رنيت علي لجين : مين اللي سايق
لجين : انا
انا : معانا ساعه ونص نكون علي طريق المنيا هتعرفي
لجين : زيدان راح فين
انا : عزرائيل بيتاخاف منه مش عليه
لجين : انا عاوزه اعرف جوزي فين
انا : اقسم ب**** كلمه كمان لخليه لما يرجع يطلقك .. الكلام مبيتسمعش ولا اي
لجين : حاضر ..
انا : اديني عم علاء
عم علاء : في اي يبني
انا : عم علاء اي اامن مكان نروح دلوقتي
عم علاء : انزل المنيا وملكش دعوه ساعه زمن والمنيا هتكون متقفله كلها
انا : انا عاوز مكان واحد قريه مدينه
عم علاء : عزبه الحيني (( هي مش عزبه قوي هي مدينه وفيها كل الخدمات من اول المطار لحد الكليع بس بيتقال عليها عزبه عشان تابعه لعيله الحيني )) .. ا
انا : تمم اطلع علي هناك

قفلت معاه لفيت في صوت تليفون بيرن في الطابلوه
انا : الو
صوت : انا عبده يا عمر . زيدان فهمني الوضع .. هتروحو فين
انا : عزبه الحيني
عبده : علي ماتروح هناك تكون اتقفلت
انا : عبده .. فين حنان ونور
عبده : في القاهره
انا : انا عالصحراويه وماشي علي 230 هكون هناك كمان ساعه الا ربع عاوزهم جهزين وجهز معاهم موكب حراسه .. نسوان زيدان وعياله في رقبتي
عبده : طيب كويس انط قولتلي انطو ماشيين بسرعه انا عبلغ الحكومه ان محدش يعترض طريقكم
انا : لا بلاش الحكومه
عبده : لي
انا : في ملعوب في الموضوع ..اللي كانو مستنينا كانو قوات حاصه
عبده : طب والعمل
انا : بلغ القنصليه البريطانيه انهم يحركو القنصل من اسكندريه للقاهره عشان يبعدو عنا
عبده : لو حد قرب منكم زود السرعه واهرلو ملكش دعوه ..
.. متموتش
انا : هحاول

قفلت ورنيت علي لجين
انا : لجين شدي عشان نلحق نوصل القاهره
لجين : حاضر

وشديت بقيت ماشي علي 240 وحرفيا كنت بتحكم بالعربيه بالعافيه .. وصلنا القاهره بعد ساعه .. وقابلنا العربيات اللي فيها نور وحنان وكملنا واخدنا ساعتين لحد ما وصلنا المنيا..تحديدا عزبه ين ولقينا في استقبالنا جدي حمدان وراجل كبير تاني
حمدان : حمد **** عالسلامه يولاد
انا : **** يسلمك يجدي .. عيدو بعت التامين
حمدان : يبني تامين اي .. انت علي ارضنا .. ارض كل الطلعو منها سفاحين وتقولي تامين
انا : معلش يحج عشان ابقي مطمن
حمدان : عالعموم هو بعتهم متخافش .. خشو انت استريحو

دخلت بيت جدي حمدان والباقي راحو بيت جد زيدان ودخلت نمت انا وسمر حرفيا محستش بنفسي ..صحيت بعد 16 ساعه نوم ..ملقتش جمبي سمر .. نزلت تحت لقيت كل النسوان لابسه اسود وعنيهم معميه من العياط ...استغربت
انا : في اي يجدعان
ستي بعياط : اخرج لجدك المضيفه

انا خرجت وانا حاسس ان في حاجه بتوجهني ناحيه المضيفه وفتحت الباب
انا : سلام عليكم
الكل : وعليكم السلام
انا : في اي يجدي اوعي يكون اللي فبالي صح .. زيدان فين
حمدان : اهدي يبني اهدي .. البقاء لله في امك وابوك واخوك
انا حسيت ان الدنيا بتلف بيا ونزلت مني الدموع بدون اي صوت .. واقف زي الخشبه دقيقتين والدموع بتنزل مني زي الشلالات وفي دماغي كلا ب سعانه وشيطان بتلعب .. صرخت صرخه خلت اللي قاعدين يخافو مني .. مش صوت صراخ حزن ولا فقد .. لكن صراخ ناجم عن غضب لو اتشكل علي هيئه نار هيحرق الكوكب كله : اععععععههههههعاغغغغغغغغاااااااااااا ...لاااااااااا...لاااااااااا

وسيبت المضيفه وجريت ناحيه العربيه وركبتها وطلعت وسط نداء الكل عليا
رنيت علي عبده : عبدو
عبدو : البقاء لله يعمر
انا : العزا بناخده بعد التار يخوي .. زيدان فين
عبدو بحزن : اتمسك وعملوله محاكمه عاجله وهو حاليا في المحكمه
انا : لو اخد اعدام ..او سجن .. يبيت في سجن المنيا الليله .. كلم المحامي يتصرف .. او الملكه اليزابيث
عبدو : ليهم يد في الموضوع
انا : اتصرف يعبدو لو حكمت نكلم الروس
عبدو : هكلم بواين انا ليا عنده واحده
انا : اتصرف .. فين اهلي يعبدو
عبدو : بيجهزوهم للدفن في اسكندريه
انا : لا هيتدفنو هنا في المنيا في مقابر العيله
عبدو امرك
انا : فرقه خدام الموت فين
عبدو : عندك في المنيا
انا : طلعهم حولين البلد .. مفيش عصفوره تخش البلد
عبدو : طيب بعد ما زيدان يروح سجن المنيا
انا : هخش اجيبه .. بالزوق او بالعافيه
عبدو : طب مناخده من عربيه الترحيلات
انا : خطر .. ممكن ناذي زيدان بالغلط
عبدو : امرك .. حاجه تانيه
انا : امن كل حد من العيله برا نطاق المنيا
عبدو تمم

وقفلت مع عبدو وفضلت الف بالعربيه لحد ما وصلت لصحرا نزلت وقفت فيه وفضلت باصص للا شيئ . ساعه ورا التانيه ورا التالته ورا الرابعه .. لحد ما فرصني الجوع عشان افوق من تفكيري لكل الاحتمالات الممكنه.... اخدت بعضي ورجعت المضيفه
انا : جثمان ابويا وامي واخويا جايين .. هيتدفنو في مدافن العيله .. مفيش عزا لحد ما نرد الطار .. النسوان تفوم تعمل الاكل عشان الضيوف اللي جايين من اسكندريه
الكل باصصلي ومبلم
حمدان بزعيق : الكلام متسمعش ولا اي .. الحريم عالدار عندنا ضيوف .. والرجاله تجهز البيوت عشان البيات ..يلا

وقام الكل ومشي وفضلت انا و جدي حمدان
جدي : ناوي علي اي
انا : في اكل هنا يكفينا قد اي
جدي : سنه
انا : زيدان في السجن .. كلها كام ساعه وهيكون في المنيا لابس البدله الحمره .. وانا مش هستحمل اخسر حد تاني .. هنخش نجيبه بالعافيه
جدي :قضيته اي
انا : مش عارف استنب هسال ورنيت علي عبده
عبده : نعم
انا : زيدان قضيته اي
عبده : تجاره اثار .. تجاره ماس غير مشروعه .. اموال مجهوله المصدر
انا : مجهوله المصدر ازاي .. الشركات
عبده : خد خبر بالموضوع وكلف حد ينقلك كل الشركات بتاريخ بيع قديم ..بس ماحقش ينقل الفلوس لان الارقام كانت كبيره
انا : لي
عبده : الحكم صادر من قبل انعقاد المحكمه .. التحفظ علي كل الاملاك و الاعدام
انا : عالعموم مش مشكله
عبده : عربيات الموتي فاضل عليها ساعه ونص وتكون عندك
انا : وزيدان
عبده : خمس ساعات
انا خلي الرجاله علي استعداد .. بعد 12 ساعه لزبدان في السجن هنخش نجيبه
.. عبده : امرك يعزرائيل وقفل

انا لجدي : هو لي قالي عزرائيل
جدي : انت دلوقتي القائد ولي ايدك مفاتيح اللعبه ... يبقي انت عزرائيل
انا لمعت في دماغي فكره روحت رانن علي عبده تاني
عبدو : اي تاني
انا : نفذ اكبر عدد ممكن من الاغتيالات باسم عزرائيل نفسه..انا عاوز العالم كله مرعوب .
عبدو : اشمعنا
انا : عاوزهم يخافو ويعرلو ان عزرائيل يتخاف منه مش يخاف .. وكثف العمليات في بريطانيا
عبدو : امرك يعزرائيل .. وقفل

انا : كدا اللعبه هتحلو .. عن اذنك يجدي انا هطلع اجهز للدفن
جدي : جلاليبك في الدولاب البس جلبيتك وعمته وامسك نبوتك يبن الحيني

سيبت جدي وطلعت اوضتي وطفيت النور وطلعت علبه السجاير وعمال احرق في سجاير عده ساعتين
الخدامه خبطت الباب : الجثث جت يا عمر باشا
انا : طيب
قومت ولعت النور و لبست جلبيتي و العمامه ولقيت النبوت مسنود جمب الدولاب ((اللي ميعرفش اي وصف الدولاب هقولك مش هوصفهولك وصفه موجود في الفرصه الاخيره ))ونزلت تحت لقيت ان الجثث جت ولقيت اختي ومرات اخويا قاعدين في جمب ومرعوبين مش عارف لي .. اهدنا الجثث وروحنا دفناهم في مدافن العيله ورجعني وطلعت لاوضتي تاني ساعتين لحد ما نمت علي نفسي وانا قاعد عالمكتب لحد ما الباب خبط بعد 12 ساعه فوقت
انا : ادخل
دخل عليا راجل في الاربعينات
جاسر : انا جاسر اخو عزرائيل
انا : فاضل قد اي عالتنفيذ
جاسر : نص ساعه
انا : يلا ..ونزلنا تحت
حمدان : علي فين يا عمر
انا : هجيب اخويا وجاي
حمدان : انا جاي معاك .. البلد دي بلدي وانا اعرفها اكتر منك
انا : حاضر يحج

وروحت انا وجدي وجاسر قدام البيت لقست في جيش واقف
انا : مين دول
جاسر : نصهم رجالتنا بس الباقي معرفش
حمدان : النص التاني رجاله العيله .. محدش قالك اننا سفاحين قبل كده
انا : عالبركه
حمدان : بص احنا نقدر نهد السجن عاللي فيه ونجيب زيدان ونطلع .. بس احنا الاول هنعرض السلام
انا : ماشي كلامك يجدي

وخدنا نفسنا وروحنا لحد السجن .. اغلب قوات السجن وقفو معانا اصلا نظرا لاعمال العيله وسمعتها الطيبه ودخلت انا وجدي وجاسر لأمر السجن
انا : اظن انك عارف موقفك .. سلمنا زيدان بدون مقاومه ..لاننا كدا كدا هناخده
امر السجن بابتسامه : انا معايا اوامر بتسليمه باقل الخساير .. دقيقه هروح اجيبه واجي .. وسابنا ومشي
حمدان : انا مش مطمن للوسخ ده
انا : اشمعنا
حمدان : الراجل ده ميكرهش في الدنيا قدنا .. مستحيل يكون بيضحك في وشنا كدا عادي
انا : ربك يستر
دخل امر السجن علينا : هو مستنيكم قدام السجن

طلعنا وشوفت زيدان نايم علي سرير بعجل مش لابس غير الشورت وجسمه كله اثار ضرب بالكرباج واثار حروق بالنار
انا : جاااااسسسااااارررررررررررر
جاسر : امرك
انا : اطلع بينا عالمستشفي ... وبصيت لامر السجن بتحدي وغضب وهو باصصلي بابتسامه اناصار وكانه عمل اللي كان عاوزه

ركبنا العربيات وروحنا عالمستشفي اللي في العزبه وحطيت زيدان في دور لوحده وفضلت معاه ...... بعد ساعتين خرج دكتور
دكتور : مين عمر
انا : انا
الدكتور : ادخله جوه

دخلت جوا
انا : كنت عاوز تموت وتسيبني يصحبي
الممرض : مش هيرد عليك
سمعت صوت زيدان ييهمس قربت عليه ولقيته بيقول : علي الهواري .. واغمي عليه تاني

وسيبته وطاعت ورجعت الدار عند جدي حمدان
حمدان : زيدان اخباره اي يعمر
انا : جروح سطحيه هيخف منها بسرعه .. كنت عاوز اسالك علي علي الهواري
حمدان : امير الصحرا .. كان اخو زيدان بالدموصاحبه الوحيد
انا : زيدان قال اسمه وبعدها اغمي عليه
حمدان : علي يبقي ابن الحج فهد الهواري شيخ قبيله الهواري ... واشجع رجال الجبل ..لو حليت توصله ابعت معاك حسن ابن عم زيدان يوديك
انا : لا اوصفلي الطريق ومعليك بالباقي
حمدان : ((وصفلي الطريق ))خد معاك جاسر عشان يعرفوك
انا : طيب يكبير

ونزلت انا وجاسر لحد جبل في وسط الصحرا هوب طلع علينا رجاله ملثمين ولابسين جلاليب
واحد منهم : الجبل محضور علي غير اهل الجبل .. رجعو من وين ما جيتو
جاسر : جايين نجابل علي الهواري
العرباوي : مان انت
جاسر :من طرف الحج حمدان الحيني
العرباوي : دخلو دخلو .. عدوهم يولاد ولاد الحيني اخوانا

وكملنا بالعربيه ودخلنا في وسط القبيله لحد ما وصلنا لبيت كبير اشبه بالقصر ((انا كنت متوقع خيام بقي وكدا لكل لا طلعت بيوت عادي )) ودخلنا البيت لقيت في واحد بيرحب بينا
جاسر : دا عمر يا علي بيه .. جايلك من طرف زيدان الحيني
علي : يا مرحب يا مرحب من طرف اخويا .. تعالو خشو خشو

ودخلنا جوا
انا : بص يعلي .. وحكيتله الحوار كله .. ولما زيدان ناداني قالي اسمك واغمي عليه ملحقش يكمل وانا صراحه مش عارف اي الموضوع
علي بعصبيه : ولاد الكلب .. احنا نقفل المنيا كلها
انا : مينفعش .. قواعد الجيش في المنيا مش هتسكت
علي : طب والعمل
انا : ملهاش حل احنا كدا متحاصرين
علي : حصار مين يخوي .. في معابر الصحرا طب ..محدش يعرف يقفلها طول منا موجود
انا : كدا احنا محتاجين حاجه نهدد بيها الحكومه
علي : انا شاكك في موضوع الحكومه ده .. زيدان كان بينفذلهم عمليات وطول عمره علاقته حلوه بيهم
انا : امال اي يخليهم يعملو كدا
علي : حد بيضغط عليهم
جاسر : اظن اني عارف ااسبب
انا وعلي : قول
جاسر : في قرض من البنك الدولي وده معاد تسديده ونظرا للازمه الاقتصاديه الحاليه هما بيضغطو عليهم بالقرض ده
انا : نعرف نسدد المبلغ ده
جاسر : ارصده البنوك بتاعتنا متجمده .. بس في في ملكيه عزرائيل فلوس ودهب نقدر نسد بيهم
انا : تؤ مش هينفع الدهب .. السيوله تكفي
جاسر : تكفي وتفيض كل الديون كمان
انا : بس ده لسه احتمال مش اكيد
علي : دا غير هتديهالهم بصفه اي
انا قرض حسن
جاسر : حلاص احنا نتاكد ونشوف هنعمل اي

وقام جاسر وغاب ربع ساعه ورجع
انا : اي
جاسر : فعلا .. انا معايا وزير الماليه اهو عالتليفون
انا : قوله ان الفلوس قصاد النوش ده وان التهم تسقط من علي زيدان خالص
صوت الوزير من التليفون : موافقين
انا : انا لسه مخلصتش .. سجن المنيا كل عساكره وظباطه يتعملهم اقاله بدون مستحقات او معاش .. دا عير انكم هتتغاضو عن خطف امر السجن
الوزير : بتستغل انك في موقف قوه ضد بلدك
انا : سياده الوزير انا بسبب الموضوع ده خسرت والدي وولدتي واخويا مقتولين .. حضرتك تعرف حاجه عن الموضوع ده .. لا متعرفش لانهم بالنسبالكم ناس عديين .. انا كنت ناسي الموضوع ده ..لحد ما اعرف مين عمل كدا فيهم هيبقي ليا الحق في اني اطالب بفلوسي في اي وقت .. دا لو معندكمش مانع
الوزير : دا ابتزاز
انا : تؤ .. استغلال اني في موقف قوه ضد بلدي
الوزير : انا كدا بشيل رقبتي من تحت ايد البنك الدولي لايدكم
انا : بالظبط .. بس انا مش هستغل ده .. انا بس هعتبره ضمان انكم متغدروش بينا
الوزير : هتندم
انا : اخر عرض
الوزير : مقبول
انا : تمم الفلوس هتوصل كمان 3 سعات

وقفلت معاه
علي : لي وافقت علي موضوع القرض ده
انا : انا لازم يبقي عندي ضمان يخليني أأمن شرهم .. زيدان مكنش عانل حساب النقطه دي
علي : انت قولت ان عندكم تار .. نيجي معاك
انا : تشكر بس ده تاري اخده بايدي
علي : يبقي متعرفنيش .. انا اخو زيدان الدم بالدم .. تار الحيني من تار الهواري
انا : تشكر .. لو احتجتك هبقي اوصلك .. تؤمرنا بحاجه
علي : لا انا جاي معاكم .. هنزور زيدان
انا : تيجي تنور

ورجعنا تاني للمستشفي شوفت زيدان اتعصبت ورجعت البيت .. وانا عالباب لقيت في رقم باعتلي صوره ابويا واخويا وامي مدبوحين وواقف جمبهم اختي ومرات اخويا عريانين وجسمهم مضروب بكرباج .. دخلت البيت طلعت الاوضه منغير ما ارد علي حد من اللي بيكلموني وانا مش شايف قدامي قفلت الباب وقعدت ارزع في كل حاجه ..

عند جدي تحت
ستي : حد يطلع يشوف في اي
جي حسن ابن عم زيدان يقوم
حمدان : محدش يطلع فوق سيبوه .. واطلبو الاسعاف تستني قدام الدار

كسرت كل قشايه في الاوضه وكنت بصرخ باعلي صوتي لحد ما اغمي عليا

تحت عند جدي
جدي : اطلع حاته يحسن

طلع حسن لقي الاوضه مدغدغه من اول مرايه التسريحه للدولاب
حسن : شكل وراك حكايه طويله يبن عمي

انجوي

الجزء الرابع

مساءك لذيذ ايها المتابع الجامد فشخولا .. واحلا مسا علي فخادك .. متشغلش بالك بكلام الناس يصحبي لانك هتتعب .. ونصيحه اخويه لاي مراهق صغير بيقري القصه دي .. لو بتتعرض لعنف اسري غير مبرر روح القسم او نقطه الشرطه و اعمل بلاغ .. متسكتش علي حالك ده ..ةعشان متكبرش وتبقي معقد ومريض نفسي .. ورساله للناس الكبيره بقي اللي بتضرب عيالها ... انتو عالم وسخه قسما ب** .. عمل اي الطفل يستحق انك تضربه .. في مليون حل غير الضرب .. متقوليش احنا اتربينا كدا وطلعنا ناس سويه عادي ... خخخخخخخ احا يحج .. انت شايف نفسك سوي باللي انت بتعمله ده .. انت انسان معقد .. متجيش بقي تطلع عقدك دي علي ابنك او بنتك .. بالخصوص بنتك .. الراجل اللي يمد ايده علي بنته ده مش معقد او مريض نفسي .. دا من وجهه نظري مش راجل بل مش انسان اصلا .. وعهد ** انا ك يوكي لو وقع تحت ايدي حد من الناس المعقده دي هدغدغ امه .. وانت يلا ياللي بتسمعني .. دور علي رياضه قتاليه تلعبها .. سيبك من جو اروح الجيم واعمل كسم سكس بكس وكسم تقسيمه عضلات .. تقسيمه العضلات دي تشقط بيها نسوان .. مش هتنفعك .. العب ملاكمه او mma او كونجفو او كارتيه او تايكوندو او كيك بوكسينج .. واللي يمد ايده عليك اكسرهاله يلا .. متسمعش كلتم الناس اللي تقولك دا ابوك او دي امك ويعمل اللي هو عاوزه .. كسم البشر لاجل صحتك النفسيه وربنا .. والعالم بنت الوسخه اللي مفكره الضرب طريقه تربيه .. وزعلانين من الجيل الجديد انه جيل ضايع .. احب اقولك احنا ضعنا بسبب طريقه تربيتكو الفاشله دي .. متجيبوش اللوم علينا .. الجينات جيناتكو .. و التعليم تعليمكو .. والتربيه تربيتكو .. يعني الغلط غلطكو .. واللي مش عاجبه كلامي ميناقشنيش انا مش عاوز اسمع نقاشك اصلا .. ...........

("^ اهلا بيك في العالم اهلا بيك في الفوضي ^")

بعد ٤ سعات كنت فوقت من اغيبوبه وواقف قدام اوضه زيدان وجسمه كله ملفوف بشاش وشكله عامل زي الممياوات ..
انا في نفسي : وعهد **** لاخلي العالم كله يسمع عن موتكم

طلعت برا ولقيت علي الهواري في الريسبشن
علي : رايح فين
انا : اموتهم
علي : تموت .. تموت اي .. هو في اي
انا : هتعرف بعدين .. وسيبته وطلعت منغير ما ارد

طلعت برا وركبت العربيه وطلعت علي طريق القاهره
دخلت في نقاش مع اسير الظلمات ))
انا : انا عاوز القيصر الاسير .. استدعيه
اسير الظلمات : مقدرش .. القيصر الاسير قوته ومرتبته اعلي مني .. مقدرش اتواصل معاه غير لما هو يعوز كدا
انا بغضب مكتوم : هعرف بنفسي
اسير الظلمات : انت جبان ومستحيل تعملها
انا روحت مكمل في الطريق وساكت لحد ما وصلت منطقه جمب الطريق فيها صحره ىوحت داخل في الصحرا وفضلت ماشي
اسير الظلمات : اي ناوي تضيعنا
انا وقفت العربيه ونزلت : هتشوف دلوقتي
اسير الظلامات اتخض : عمر بلاش تعمل اللي في دماغك .. انت غير مؤهل لكدا
انا : ميخصكش ... وهنا بقي يا صديقي انا اخدت اغبي قرار اخدته في حياتي .. الا وهو اني ادخل عقل ٧ مليار بني ادم عشان اوصل للقيصر الاسير .. صوت صرخه مدويه طلعت من بطلنا العبيط المغفل .. تخيل انت لوحدك لما بتفكر بيجيلك صداع هيموتك .. تخيل بقي الالم ده مضروب في ٧ مليار مره ... (( اللي حصل هنا ان مخ عمر بقي عامل زي الكمبيوتر بيخش ياخد المعلومات من الشخص المطلوب وبعدها يحذفها لان مفيش حاجه في العالم تقدر تحتمل انك تمتلك كم الافكار ده )) عدت ٤ سعات وانا بصرخ وبتلوي في مكاني وعيني بتدمع بس ده مش دمع ده ده ... وصلتله .. هوب اغمي عليا

بعد ٩ سعات نايم في الصحرا علي الرمل .. فوقت وبحاول احرك جسمي مش قادر عقلي مش بيستجيب للاوامر ومش قادر اتحرك
اسير الظلمات : تستاهل
انا : انا مش قادر اتحرك
اسير الظلمات : من الألم
انا : اتحكم انت .. طالما الموضوع الم
اسير الظلمات : العضله اللي هتتحرك فيك هتطرشق

واحد جاي عليا من بعيد بس ماشي بهدوء لحد ما قرب ولقيته القيصر الاسير (( عز يزميلي ))
عز : انت بقي اللي عامل المشاكل دي كلها
انا : جيتني لي
عز : و**** انا مكنتش جاي .. مكنتش فاضي
انا بسخريه : عندك معاد مع رئيس الجمهوريه مثلا
عز ابتسم : لا مع مستشاره العلاقات الامريكيه
انا ابتسمت بخبث : في فندق ... في امريكا
عز عنيه وسعت : خخخخخخخخ ... انت عرفت منين
انا : بنفس الطريقه اللي وصلتلك بيها
عز : ابقي شوف مين هينقذك بقي
انا بتكهن : خلاص اقول لمنار تيجي تنقذني
عز : انت متاكد انك اسير الظلامات اسطوره العقل
انا : لا قرينه .. يلا يعم **** يسترك عاوز اكل .. جعااااننننن
عز شالني علي ضهره : مش طبيعي اكيد مش طبيعي .. احا اي ده .. مرسا .. خدتها منه ازاي .. دانا بتحايل عليه اخد لفه من يوم ما عرفته مكنش راضي
انا : لا منا اخدتها منه خالص
عز باندهاش وهو بيركبني وراح ركب في كرسي السواق : عملتها ازاي .. بيدور العربيه
انا : بتعرف تسوق سبورت ولا هتقلبنا
عز : هبهرك

بعد ساعتين بنركن قدام مستشفي العيله
انا : خخخخخخخخخخ .. المرايه يخنزير
عز بهزار : فدايا
انا : فدا .... فدا مين .. دانا هنيكك بحقها
عز بجديه مفاجئه : احترم نفسك يا عمر عشان متزعلش
انا بحاول الم الموقف : اي يعم بهزر معاك
عز : ....

جه شالني من سكات ودخلني المستشفي ودخلت في اوضه وعلقولي محاليل وجت مريم وقاعدت تزغط فيا زي دكر البط وعز قاعد يضحك
مريم : كل يخويا كل .. تلاقيك هفتان .. عملت معاها مجهود كبير صح
انا : مريم والنبي اسكتي عشان انا مش ناقصك
مريم بتقلدني : اسكتي عشان مش ناقصك .. حشرت بيضه مسلوقه كامله في بقي كانت هتخنقني .. كل يحبيبي كل .. كل عشان متقولش عليك مبتعرفش
انا لعز : اي انت مطول هنا
عز بيضحك : مستمتع بالمسرحيه دي
انا : اتفضلي .. عملتي مني كلاون قدام الراجل اهو .. خدي الباب في ايدك بقي عشان هنتكلم في كلام كبار
مريم : و**** انا لو كنت اتجوزت كا زمان عيالي بيلعبو معاك في الشارع .. خلاص قايمه متزوقش .. وطلعت

عز : محترفه
انا : احسن دكتوره نفسيه بلا منازع .. تخيل خلتني اضحك في عز اللي انا فيه ده
عز : جبتني لي
انا : جوست
عز : مش معروف .. حتي الجن مش بيجوبوه .. جربته
انا : عز .. العب عالمكشوف .. انا عارف تاريخك انت وزيدان من الالف للياء .. موضوع المجلسين وجوست وده كله انا عرفته .. صدقني انا اعرف اكتر منكم
عز : معتش في مجلسين .. بقي مجلس واحد ... الاسطوره بتتحقق
انا : الاسطوره مش صح .. او بمعني اصح اتحرفت عن الصح .. مجلس الظلام مماتش
عز باستهزاء : انا شفت الجثث
انا : او وهم الجثث
عز : انا في حاجه مش فاهمه .. لما المجلس مات محدش ورثهم لي زي مقالو لينا
انا : كدابين .. هما مماتوش .. تعرف عمر اعضاء المجلسين دول كام سنه .. كلهم عادي اعمارهم طبيعيه .. الا واحد اسمه عماد .. الرقم اللي شوفته ملحقتش اقراه .. عماد مش بشري عادي .. عماد حاجه اشبه بناتج تجربه لدمج الجن والملاك والبشر مع بعض .. انسان بعقله وشكله .. وطيبه الملاك .. ودماغ الشيطان .. واحب اقولك اننا زيه .. بشر بصفات الملائكه والشياطين
صوت تصقيف من ركن الاوضه المظلم وطلع منه عماد : تستحق فعلا تكون خليفتي
انا ابتسمت : مش عيب تكون راجل كبير كدا وبتلمع اوكر
عز مخضوض : انت جيت هنا ازاي
عماد : يبني انا مخاوي جن .. مش مدرس درسات
انا بضحك : ومدرس درسات برده .. بتاخدو علي قلبكو قد كدا من الدروس
عماد : اللي غيران مننا يعمل زينا هههه .. واظن محدش هيكون عرف التاريخ اكتر مني
انا : متتخضش يعز .. دا انت اسطوره الحكمه .. افهمك .. عماد ونظيره من مجلس النور سانتو هما ٢ بيحكمو العالم في الخفاء .. والمعركه بينهم من يوم ما اتصنعو .. اتعمل عماد شخص بيحب الخير ولكنه خجول فبيعمل الخير في الدرا .. واتعمل سانتو شخص منافق قدام الناس بيحب الخير .. بس في قلبه حقد ضد الكل .. عملهم ساحر عظيم واختفي .. بس في الاول والاخر عماد و سانتو بشر .. واخدين صفات من كائنات تانيه
عز : وعمرهم
انا : بكل بساطه .. لسه معاد موتهم مجاش .. ومعاد موتهم ده يبقي موت قضاء وقدر عادي زي البشر العاديين .. فهمت
عز : انا دماغي لفت .. طب ما تتقابل وتتقاتلو تخلصو علي بعض ونخلص
عماد : فكرك احنا مقاتلناش بعض قبل كدا.. احنا بناقاتل اكتر ما بنرمش .. قتال مباشر .. وقتال بالسحر .. حرب اقتصاديه .. حرب سياسيه .. حرب نفوذ .. حرب شعبيه .. حرب الكترونيه .. تخيل اننا حتي اتخانقنا علي حبيبه
عز : مش عيب علي سنك .. تبقي عجوز وتافه كدا وتجري ورا حرمه
عماد : اتكلم عدل يعرص دي كانت مارلين مونرو (( اها بكتب المشهد ده وانا دخل عليا الويتر بيقولي تاكل اي .. بكل تلقائيه قولتله ٢ برجر دبل ونسكافيه .. وببص في المحفظه لقيت فيها تمن الاكل بالظبط **** يستر ومتكونش الحاجه غلت عن اخر مره واغسل طباق 🙂🙂 ))
عز : احا .. جدو طلع دنجوان .. طب معلش بس ثانيه .. انا اسطوره الحكمه وقوتي الذكاء .. عمر اسطوره العقل وقوته البتاع اللي بيعمله ده .. زيدان سكته اي
عماد اتنهد : زيدان ... زيدان هو اسطوره الموت .. ولو علي قوته فاحنا سجناها عشان متظهرش .. زيدان حاليا اضعف منكم بسبب انه مقيد .. ميقدرش يتحكم بقوته
عز : اشمعنا
انا : عشان تفهم ده محتاج تعرف الاسطوره ... الاسطوره بتقول ان هيجي يوم ويظهر ٣ لعنات هتصيب ٣ من البشر هتحول حياتهم لجحيم .. يفقدو كل ما ليهم .. ميبقاش ليهم عزيز .. اسطوره العقل والحكمه والموت .. اسطوره الموت هيقتل حارس النور سانتو .. وبعدها هيخاتل توازن الكون فيضطر انه يقتل اسطوره الظلام عماد .. الا في حاله واحده ودي الجزء المفقود من الاسطوره .. وده اللي وصلتله انهرده بالصدفه .. يتدخل اسطوره العقل والحكمه ويحاولي يمنعو اسطوره الموت .. واما ينجحو .. او يموتو وهما بيحاولو
عماد : وانا بقولكو لو جه اليوم اللي هتتخيرو فيه بيني وبين موتي .. سيبوني اموت ..



صمت ساد المكان مده دقيقتين قطعه انفجار ضحك عز و عماد
عماد واقع عالارض من الضحك : دا صدق هههههههه
عز زي التاني : دانا كنت هصدق ....
انا مستغرب: مصدق اي
عز بصلي بصدمه : انت دخل عليك الحوار العبيط اللي لسه حاصل ده
انا بعنجهيه : انا قاري افكاره
عماد : يبني افكار مين .. انت بالنسبالي تلميذ .. انت اه دخلت دماغي .. بس بأذني .. وخليتك تشوف اللي انا عايزه .. انا مولود بالقدره دي .. هيجي عيل لسه بيتعلم يحاول يقراني
انا : انا مش فاهم حاجه
عز : شايف حوار الجن والملاك والبشر ده .. هبده .. شايف حوار عمر عماد ده... هبده تانيه .. ثانيا بقي متحاولش تقري دماغ الكوكب كله تاني عشان اعضاء مجلس النور ميكشفوكش يا خول ..
انا : مش فاهم برده
عماد : وربي شكلك واخد اللعنه بالغلط .. يبني افهم كل االي انت شوفته ده كان رسم خيال مني .. ومتحاولش تقري دماغ ١٣ شخص عالكوكب .. اعضاء مجلس النور والظلام .. وعز وزيدان .. والزعيم
انا : ما علينا اني مش عارف مين الزعيم ده .. بس انا قريت زيدان قبل كدا
عماد : لان سفير الموت مختوم علي قوته فمفيش حاجه تصد قوتك .. والزعيم ده شخص موجود في افكار الماس بس مهما دورت عليه في وسط البشر مش هتلاقيه .. عشان كدا افترضت انه محجوب .. اه افتكرت .. متحاولش تقري افكار البشر كلها تاني يعرص .. الخري اللي عملته ده تسبب في زلزال زلزل الكوكب كله .. هو اه كان زلزال ضعيف بس كان موجود .. والعالم كله مقلوب عالموضوع ده .. سامع ؟!
انا : م خلصنا يرحوله عشان انا مبضون خلقه .. مش عارف اتحرك اصلا
عماد لمسني فوق قلبي كدا : دلوقتي تقدر تتحرك .. وبلاش تستخدم قدرتك تاني قبل سنه عشان هتموت .. عقلك مش هيستحمل .. واختفي من قدامي
انا بتفكير : عز
عز : انجز
انا : يلا
عز بص في عيني : يلا

هنا بقي يحبيب اخوك عز وعمر في نفس الوقت تخلو عن السيطره لصالح اللعنتين .. تخيل لعنتين لعنتهم في ذكائهم اجتمعو مع بعض .. هيحصل اي .. ابتسامه خبث من الكاتب .. حان وقت الكآبه
اسير الظلمات في جسم عمر : القيصر مره واحده .. يا اهلا
القيصر الاسير : عاوز انااام .. خلينا نخلص الموضوع ده ونرجع

طلع الاتنين وركبه عربيه عمر واتجهو ناحيه القاهره ومنها لاسكندريه وبالتحديد المنتزه وطول الطريق بيرسمو سيناريو الهجوم .. علي مين بقييييي
القيصر : الهدف
الاسير : عذب وخلص
القيصر : طيب

في شاليه عالبحر وبالتحديد في غرفه واسعه في الدور الثاني .. شخص في سن الستين قاعد ملط وبيلعب في زبه .. قدامه واحده ست في سن الاربعينات بس طبعا مش باين من كتر عمليات الشد وفوق منها واحد اسمر وشغال رزع في كسمها .. وفجانبها واحد .. واحد مين ده واحده .. الفرق بينه وبين الانثي بس هي حته جلده مدادله بين فخاده اللي بتلمع في الشمس و طيزه محمره من كتر الضرب عليها وفوق منه راكبه واحده ولابسه زب صناعي وشغالنه نيك في طيزه الكبيره .. وفي الجانب طفله عمر سنه او سنتين قاعده بتلعب في الفون
دخل القيصر الاسير عليهم : لامؤخذه يجماعه انا جاي اقطا عليكم خلوتك دي
العجوز : انت اتجننت .. انت ازاي تخش هنا .. زعق .. حراااااس
القيصر : متتعبش حنجرتك .. ماتو
دخل هنا الاسير : متجمعين في الخير يجماعه
الست الكبيره برقت واتكلمت بقلق : ععممر ر .. ععاا ععاوزز ايي

اسير الظلمات دخل في نقاش معايا
الاسير : خش انت .. ولو في اي خطر القيصر معاك وانا هتدخل بدون ازنك
انا : طيب

طلعت انا من النقاش : اي يحماتي جاي ازور اهل مراتي في اي
الخول اللي كان بيوحوح من شويه سامي صاحبي سابقا .. او ساميه مش متأكد : انا هندمك انك تدخل هنا تاني .. وهقتلك زي ما قتلت اخويا
انا لسه هرد .. وقعت عيني علي الست اللي لابسه زب صناعي .. اااااااهههه يا زمن .. حب عمري اللي كنت اتمنالها الرضا ترضي .. ساعه ما بصيتلها بصت في الارض وبتحاول تغطي نفسها بايديها
حماتي بنظره خبث : عاوزها
انا غمضت عيني لحظه افتكرت فيها ابويا وامي واخويا .. واختي .. اختي اللي فقدت شرفها طفله .. نتيجه لعمليه ****** من حيوان .. بل هو اقل من الحيوان .. فوقت وبصيت لحماتي : انا كنت بقول اجي انيككم واكسر عينكم .. بصيت علي حمايا .. بس الظاهر انكو هتتبسطو بده .. بس من سوء حظكم اني عندي ميول .. قيصر
القيصر اتحرك بسرعه كسر رقبه الاتنين السود اللي معاهم : هتحتاج مساعده
انا : عز لي في الشمال
القيصر : دا ابوه ... بادل مع عز الاماكن .. يبن اللعيبه هتاكل اللحمه دي كلها لوحدك
انا لحماتي : اكيد انتو مش عارفين احنا هنعمل فيكو اي صح .. اللي هيتحرك من مكانه هيبقي زي دول .. وشاورت عالاتنين السود اللي عالارض
عز : سيبلي انا الطلعه دي .. أنا مجربها قبل كدا .. يلا كلو يقوم يقف كدا .. هو محدش بيسمع الكلام عدل ليه .. خلع الحزام واشتغل في سامي تلطيش .. دا عبره للي مبيسمعش الكلام ..

هوب لقينا كله واقف وبيترجف ..
عز : اخلع يعمر انت مكسوف ولا حاجه
انا بفك الهدوم : مكسوف من مين كله زي اختي

هوب بقيت ملط ولافف الحزام علي ايدي (( مبحبش الساديه في الجنس .. ولا بحبها عمتا فانا هتخطي المشهد ده))
حمايا وحماتي وابنه ومراته المصون 😂 كلهم ملط فوق بعض .. وجسمهم اما ازرق من الضرب .. او احمر من الدم .. وجسمهم كله متشرح .. شعرهم كله متقلع .. لاحظ كلمه متقلع مش محلوق او متقطع .. مفيش خرم طيز الا و بيشر ددمم .. وكله عينه وارمه .. ومناخيره فاتحه حنافيه ددمم .. وشفايفهم مورمه .. (( هتسالني البت الصغيره فين .. هقولك طلعناها للاوضه اللي جمبنا ))
عز : تعبت
انت بنهج : انا لسه بسمي
عز بصلي : نكمل
انا بصيتله : وماله

بعد ساعتين تانين مليئين بتخليع الضوافر وكسر العظام وتخليع السنان
عز : كفايه ؟!
انا : لسه
عز : يعم اصلب طولك وبعدين اتكلم
انا بصيتله وديقت عنيا
عز : اممم .. فكره كويسه

هتسالني عملنا اي .. بدلنا مع اللعنات .. بعد ٨ ساعات رجعنا تاني لاجسامنا
انا : ااغغغهههه .. يبن الكلب يأسير الزفت علي دماغك
عز : يسط انا مش حاسس بايدي
انا : انا مش حاسس بنفسي اصلا انت بتقول اي
عز : هنروح ازاي
انا : هو واحد بس ممكن نلجأله في حاجه زي كدا
عز : مين
انا : عماد ... بننادي .. يعمماااااادددد
عماد ظهر وهو لابس بدله وماسك خشبه وقلم سبوره و لابس نضاره : عيز اي يزفت عندي حصه .. اي مبهدلكم كدا
انا : عايزين نروح
عماد : وانا هروحكم انتو الاتنين ازاي .. انتو عايزين لودر يشيلكم
انا : ابعت اي حد يعماد .. بص .. خد تليفوني وكلم عبده
عماد اخد تليفوني : انتو ملط انتو الاتنين بتعملو اي .. بص لعز .. انت منهم
عز : لا وحياتك احنا رجاله قوي .. طب متخليك مخاوي جن جدع وتنقلنا وخلاص
عماد بيدور علي اسم عبده في الدرس : انا مدرس درسات مش مخاوي جن
انا : خخخخ متثبتلك علي رأي يعم
عماد بيبصلي بصه حمدي الوزير (( للعلم عز وعمر نايمين ملط علي بطنهم من التعب )) : ما بس يلا وانت طيزك ومقلوظه وحلوه كدا .. بص لعز .. معندهوش خوات
انا: هخليك تنيكني حاضر .. يعم يلا يعم مش ناقصه قرف .. شاذ خول صحيح
عماد حط الفون علي ودني وسمعت صوت عبده : الو
انا : ابعت عربيتين اسعاف عالمكان اللي احنا فيه (( مراقبين التليفونات يعزيزي )) وبعدها بنص ساعه بلغ ان في صوت ضرب ورزع جامد في الفيلا
عبده : الفيلا دي بتاعه مين .. هو اللي في بالي صح
انا : وانا ايش عرفني اللي في بالك عشان اقولك .. عبده والنبي بلاش غباء
عبده : امرك يعزرائيل .. وقفل
عز بصلي باستغراب
انا : وربي انا نفسي معرف بقيت عزرائيل امته .. بس شكلها كدا حركه زيدان يعني
عز : اه انا يطلع كسمي .. وانت تبقي عزرائيل .. وماله وماله .. عيله بنت متناكه صحيح ... واغمي علينا إحنا الاتنين

بعد ٦ سعات كنت فوقت انا وعز وبقينا تمم والدنيا زي الفل .. وقاعدين بنتحاور حوار حضاري مهذب .. مهذب جدا يعزيزي
انا وشي وارم وبوقي بيجيب ددمم : بس فشختك برده
عز حاله من حالي : يعم اتنيل علي خيبتك .. بص في المرايه واتكلم
انا : عشان تبقي تخطرف بالكلام تاني
عز : وانا ايش عرفني ان الدكتوره مريم خطيبتك
انا : وحياه امك .. تروح قال قدامها اننا كنا بننيك نسوان عشان كدا تعبانين .. لو واحده عاديه عادي يعني
عز : كبر دماغك وقولها كان بيهزر
انا : هكدب علي دكتوره نفسيه حاضر .. عز وحياه امك متشغلش دماغك تاني
عز : انا غلطان يعم .. يكش تحس علي دمها وتسيبك .. مش عارف عاجبها فيك اي .. دانت معفن
انا بصيتله من فوق لتحت : انا كنت عاوز اقول انك معفن برده .. بس الحق يتقال .. انت اجمد من اانسوان .. بنظره حمدي الوزير
عز وشه قلب لجد مره واحده واتكلم بحده وهو بيقرب عليا وصوته يخوف : عيدها ... تاني
انا خفت الصراحه كلامه رعبني : انا عملت اي يعم .. استهدي ب**** كدا وصلي عالنبي في قلبك .. (( عزيزي انت مش عارف عز اقوي مني ازاي ))
عز بصلي وسكت وقام وقف : انا راجع تاني .. وتاني مره لما اتعوزني ابقي رن عليا
انا : طيب ... وطلع عز ومشي

انا صراحه مفهمتش دا عبيط ده ولا ماله .. اخدت بعضي ورجعت البيت تاني .. وكان هناك مريم و سمر و حنان ونور وملاك و لجين (( مريم خطيبتي .. سمر مراتي .. حنان ونور ولجين وملاك زوجات زيدان )) .. طبعا مريم واخده ركن وضاربه بوز قدامها مترين .. نسوان زيدان كل واحده منهم واخده جمب وبتبص للتانيه نظره غضب بنت متناكه .. جدي حمدان برا البيت .. ستي قاعده حافظه السلام الكوني وساره اخت زيدان .. والواد علي ابن زيدان ساعه مشافني جه جري عليا وبيعيط
علي : عمو عمر عمو عمر
انا نزلت علي ركبي حضنته : مالك يحبيبي في اي
علي : الست الوحشه دي زعقتلي .. وبيشاور علي لجين .. ودي ضربتني .. وبيشاور علي ملاك .. وضربو ماما نور وماما حنان
هنا بقي عزيزي القارء انا لو ليا ضرب عليهم كنت دفنتهم حيين بس انا عملت اعتبار للي راقد في سريره ده .. اصل معلش يعني دا عيل عنده ٦ سنين هيعمل اي عشان يضرب وبصيت لملاك وكلمتها : بتمدي ايدك عالواد لي
ملاك بقرف : وانت هتحاسبني ولا اي .. ولا انت بتكلمني بصفتك اي اصلا
ستي : اتكلمي عدل يبت
ملاك بعصبيه وبتعلي صوتها : بت اما تبتك يوليه يخرفانه انتي
انا بهدوء : وليه ؟! ... وكمان خرفانه ؟! .. ناديت بصوت عالي .. حرس سلاح (( هتقولي اي ده هقولك من يوم ما زيدان ما جده مات وهما زودو دفعات الامان .. وبسبب حورات النسوان الكتير اللي حصلت دي زيدان حط في كل بيت فرقه حرس نساءي .. هتقولي عرفت منين هقولك هو كان قايلي حتي قبل ما اعرف اننا من نفس العيله ))
وعينك متشوف الا النور .. ملاك ولجين ونور و حنان و مريم وسمر و ستي كل واحده فيهم فوقها واحده وحاطه علي دماغها السلاح وفي واحده تيجي في الاربعينات كدا وقفت قدامي وموجهه المسدس ليا
الست : عرف نفسك
انا بصوت واطي : بيتا .. (( نائب عزرائيل في غيابه .. عزرائيل كودخ الفا ))
الست نزلت السلاح وادتني التحيه العسكريه : امرك .. انا مروه
انا : نزلي السلاح من علي ستي وسمر و حنان ونور و ساره
كلام اتنفذ فاضل ملاك ولجين
ملاك بتعلي صوتها: نزلي السلاح يحوانه انتي عارفه انا مين
انا بلا مبالاه : ملاك .. او امينه السر .. او زوجه زيدان احمد حمد الحيني .. او اللي ضربت علي زيدان احمد حمد الحيني .. اخر من بقو من نسل احمد حمد الحيني .. اللي وعزه جلال ** لولا انها حامل لكنت مكسر عضم سلسالك كله .. اتعدلي يروح امك انتي هنا في الصعيد .. عليت صوتي .. الوليه الخرفانه اللي بتشتميها دي تبقي ستي وست زيدان واخت زهره .. اه معلش منتي مشوفتيش زهره .. اتكلمت بكهن .. يحرام اصلك كنتي ساعتها لسه شقطه في الحرام .. وماتت قبل ما تعرفك ... الكلام للكل .. البيت ده ليه كبيره وكبيرته الست دي .. وعهد ** الي هتفكر نفسها حاجه هنا .. احبسها زيها زي الكلب لما ويدان يفوق وان كان مطول .. هحبسها لما تولدد واقتلها واتاويها وما ليها عندي ديه .. سامعين ؟؟
محدش رد
زعقت : سامعععيييننن
الاتنين بصوت شبه واطي كدا ومخنوق ومتضايق : سامعين
انا : االلهم بلغت اللهم فشهد .. كلمت رئيسه الحرس .. سيبوهم ومتطلعوش من هنا تاني .. عاوزهم زي الالف ٢٤ ساعه .. اللي يقوله علي يتنفذ ايا كان .. كلمي جاسر يزود البنات .. مش كفايه عليا مشاكل برا .. القي مشاكل في البيت
مروه : امرك يزعيم ... البنات نزلت السلاح
انا بكلم سمر : اسبقيني عالاوضه
سمر قامت وخدت بعضها وعالاوضه عدل
انا بكلم مريم : اعدلي ام بوزك ده مكنش واحد بيهزر يعني تقومي ماده بوزك مترين كدا .. انا طالع انام مش عاوز دوشه

سيبتهم وطلعت فوق في الاوضه وكانت هناك سمر وقاعده عالسرير وخايفه
انا : سمر
سمر اتنفضت واتكلمت بخوف : ن نهع نعم
انا قربت منها وهي بتبعد لحد ما وصلتلها وخدتها في حضني : مالك خايفه من اي .. نمت بدماغي علي كتفها وعيوني اتفتحت في العياط بقي بس عياط بدون صوت .. فقط دموع

من وجهه نظر سمر

انا اول ما قالي اطلعي فوق .. مت فجلدي .. اترعبت وهو في الحاله دي كان ممكن يقتلني .. لما دخل عليا االاوضه وقفل الباب فكرته هيتضير ويضربني ويبهدلني .. اااااههه حضنك حلو اوي يا عمر .. اي ده انت بتعيط ..طبطبت عليه

نرجع للواقع

سمر بتبططب عليا : مالك يعمر
انا شديت علي حضنها اكتر .. وصرخت بكل عزمي : ااااااااههههههههههههههههه .. تعبااااننن .. معتش قادر .. وكلام من هذا القبيل يعني من الاخر نواح يعني
وسمر عماله تطبطب عليا وتواسيني (( لامؤخذه يزميلي بس انا اصلا مبحبش الاجواء الكئيبه دي كفايه الكأبه اللي انا فيها )) فانا هبوظ التسلسل الزمني ابن الوسخه ده وهنط ٤ شهور تكون فتره الحزن دي عدت عشان انا نفسي جضيت


تلخيص سريع كدا ... زيدان لسه في الغيبوبه .. حسن وجاسر وصقر (( ابناء عزرائيل )) مسكو الدنيا علي ما زيدان يفوق .. اختي ومرات اخويا فكو بس كل ما حد يسالهم عاللي حصل جسمهم بيعرق وبيخافو ويتوترو .. انا ومريم اتجوزنا .. وحاليا هي حامل هي وسمر .. زودت الحراسه علي البيت بشكل غبي .. ملاك ولجين ونور وحنان مش طايقين بعض .. (( مقطعين نفسهم علي زيدان يعيني )) ..
انا نايم جمب مريم وتقريبا كنت بحلم اني بنيك واحده ومستمتع بالنومه جدا حضرتك .. يقطع هذه اللحظه السعيده هادم اللذات وقاتل المتعه .. انها المرأه يا عزيزي .. صحيت مخضوض علي صوت صويته : اي في اي ..
مريم جمبي : مش عارفه .. تعالي نشوف

اخدنا بعضنا وطلعنا من الاوضه لقيت في لمه قدام اوضه ملاك
انا لستي اللي واقفه عالباب : في اي
ستي : ملاك شكلها هتولد
انا بصيت في ساعه الحيطه لقيتها الساعه ٣ الفجر : حد بيولد الساعه ٣ الفجر
صوت ملاك من جوه : امال اولد امته يروح امك .. ااههههههه ... اشوف فيك يوم يزيدان يبن الحيني .. انت اللي عملت فيا كدا .... ااهههههه
انا : دي اتجنت .. حد يلبسها خلينا ناخدها تولد وتخلص.. دا شكله هيبقي عيل رزل زي امه
ملاك : سمعاااككك ... اااههه .. الاهي اللي فيا يجي فيك يبعيد.. اااههه هو نايم متلقح وانا متنيله بولد ... ااااهههه

ساره رنت عالاسعاف وجم خدوها وروحنا المستشفي .. وانا حصلتهم هناك بعد ما لبست هدومي .. بس لقيت في لمه غريبه كدا في الدور اللي بتولد فيه ملاك
انا : في اي
ساره بتزعق وبتشاور علي واحد : البيه عاوز يطلع الست وهي بتولد عشان الهانم بتاعته عاوزه تولد
الراجل : احتشمي يا مره يوسخه انتي ..
حنان ماسكه ساره وبتهديها : عيب يا استاذ كلامك ده
الراجل برق : انتي هتعرفيني العيب يا شرموطه انتي .. وضربها بالكف
مع صوت طرقعه الكف انا سمعت صوت زيدان في ودني وهو بيوصيني عليهم .. عارف انت لما تبقي عينك مفتحه بس انت مش شايف حاجه كدا ؟! ... اهو انا كنت عامل كدا .. زميلي انا اخدت خطوتين لقدام وخبطته واحده upper في ضلوعه (( ال upper .. هي لكمه بتبقي من تحت لفوق .. بتضرب في الضلوع او الدقن .. في الدقن بتكسر السنان والفك .. في الضلوع بتكسر الضلوع الي تحت الانها بتبقي اضعف .. معلومه من ملاكم )) الراجل خدها ونام عالارض يصوت .. قعدت فوقه بطريقه في لعبه ال mma (( وصف القعده .. انت بتبقي قاعد علي صدر الخصم .. ركبتك اليمين بتبقي علي ايده الشمال من عند الكوع والعكس في الركبه الشمال .. كمان معلومه اهو انشاله ما عن حد حوش )) ونزلت في وشه بالبوكسات بقي لحد ما الحرس فصلونا عن بعض
انا بزعيق بكلم دكتور المستشفي : دكتور وممرضتين يروحي يولدو مرات الراجل ده .. بصيت للحرس .. ارموه في الشارع واقفلو المستشفي .. محدش يطلع ومحدش يدخل .. اقفلو المنطقه
قائد الحرس : امرك .. واتحركو
انا عدلت هدومي وجت سمر عليا بتساعدني اعدل هدومي وبتبتسم : يواد يجامد
مريم بتنفض ضهري : شوفتي يبت يسمر لما الراجل خد البوكس عمل ازاي
سمر بتمسكني من القميص وبتشدني عليها و بتبصلي بتحرش وبتغمز : متيجي
مريم : مكنش يعز عليكي يختي بس هو معايا انهرده
سمر : ماشي يعم .. بس براحه عالسرير عشان ميتكسرش
ساره من جمبنا : احم .. راعو ان في ناس مدخلتش دنيا لسه
انا : لمؤخذه يكبيره .. متلمي لسانك انتي وهي بدل ما اقطعهولكو
سمر ومريم مع بعض : اتلمينا اهو

بعد ساعتين في الولاده انا بدات اقلق وحسيت ان في حاجه غلط .. طلعت ممرضه
انا للمرضه : هو في اي
الممرضه : العمليه جهزت اهي وهنبدا
انا : كل ده بتجهزو لي
الممرضه : حضرتك عارف ان دي زوجه زيدان بيه .. نسبه الخطأ في العمليه لو عدت الواحد في الالف فاحنا في عداد الاموات .. سيبنا نشوف شغلنا لو سمحت
انا اطمنت : تمم اتفضلي

عشر دقايق وسمعت صوت دوشه .. احا اي ده صوت طلق
انا عليت صوتي : حرس سلاح
كل الحرس عمر سلاحه ووقفه مستعدين
انا : انا نازل تحت .. لو حد عدا منكو هطاردكم في جهنم .. وسيبتهم ونزلت تحت لقيت الحرس بيتبادل الطلق مع ناس لابسه جلاليب وراكبين عربيات جنتشه(( الجنتشه هي عربيه تيوتا نص نقل بتبقي رفيعه كدا وعربيه عضمها ناشف وماتورها جامد وبتستخدم في التهريب وما الي ذلك ))
انا لقائد الحرس : مين دول
القائد : مش عارف يباشا ومستنين الاوامر
انا لاحظت ان في عربيه عليها متعدد : في قناصه ؟!
القائد : عالسطح
انا : الكود
القائد : زولو .. بيديني اللاسلكي
انا : زولو .. زولو
القناص من اللاسلكي : امرك
انا : معاك بيتا .. اضرب العربيه التالته من الشمال .. الخزان اللي قدام (( العربيه بخزانين بنزين ))
القناص : علم ..
انا : الف وواحد .. الف واتنين .. الف وتلاته .. تك (( صوت الطلقه )) .. بوووم (( انفجار العربيه ) .... فااييررر (( اطلق ))

ابتدا الضرب من ناحيتنا .. بس ضرب تعجيز وابعاد مش بهدف القتل يعني
صوت من اللاسلكي : ماركوس يتحدث ماركوس يتحدث (( كود المراقب )) في جيش بيتحرك ناحيتنا .. في اربيجي و متعدد
انا في عقلي : احا اربجي .. لي هي حرب ويلاد المتناكه ... ثم مين دول ...
انا اتكلمت : بلغو فرق التدخل والتامين القريبن كلهم .. اللي هيوصل المستشفي يبقي يمشي علي جثثنا .. عزرائيل جوه

بعد نص ساعه الضرب وقف واحنا واقفين بندافع وجاهزين .. وهما واخدين وضع الاستعداد للضرب برده (( هتقولي فين الشرطه او الجيش ا الحكومه عمتا .. حضرتك انت هنا في العزبه يعني محدش يقدر يخشها مهما كان )) صوت مراوح عالي فشخ فوق مننا .. ببص لقيت ٢ هيليكوبر واقفن قوققنا .. احا اي اللي ورايا ده .. دا جيش مش تامين .. ومجموعه راحت ورا الاعداء .. بمعني اصح اتحاصرو .. لقيت صقر (( الابن الثالث لعزرائيل )) جاي عليا
صقر : في اي
انا : معرفش .. شكله هجوم ارهابي
صقر : لو عاوز تمحيهم من عالارض نمحيهم عادي
انا : لا .. انا بناصر السلميه .. هنجرب التفاوض .. انا طالع ..
صقر اتكلم في الاسلكي : caver 3srael (( غطو عزرائيل ))

انا خدت في ايدي مسدسي وعلي ضهري رشاش ولابس قميص واقي و خوذه .. واتحركت للمسافه الفاضية بين الفريقين
لقيت واحد طالعلي
واحد : خخخخخخ .. عمر
انا باستغراب : علي الهواري ؟!!!!!!!!!
علي بيشاور للي معاه : نزل يبني سلاحك يبني
انا شاورت انهم ينزلو السلاح وخلعت الخوذه : في اي يهواري .. انتو جايين تقتلونا
واحد جاي جري و بينط يضربني بالبوكس .. (( عزيزي دي اغبي حركه ممكن تعملها في حياتك .. لانه وبكل بساطه اللي قدامك هيفوتك ويكعبلك وتزحف علي وشك زيك زي العبيط )) وهذا ما حدث .. وقعدت عليه لقيته اخينا اللي كان بيتضرب من شويه : يبني انت مبتحرمش
علي : قوم يعمر .. انا ماسك نفسي لاجل زيدان بالعافيه
انا : ماسك نفسك ... ولاجل زيدان ... وبالعافيه .. مبدأينا انا هعمل نفسي مش واخد بالي انك علي ارضي وفملعبي ومتحاوط برجاله من كل ناحيه .. ولا هاخد بالي من القناصه اللي متنشنه علي دماغك .. يعيني انت مش ماسك نفسك بالعافيه .. انا ماسكك من زماره رقبتك ومتقدرش تتكلم .. ولو عالخنزير ده .. انا سبته اول مره بس وعهد ربي التانيه ما تحصل .. ولو علي انك عامل حساب لصاحبك .. احب اقولك ان زيدان لو فاق وعرف اللي عمله .. هيقتله ويقتلع سلساله من وش الارض .. ول وقفت في وشه هيقتلك انت كمان انت وقبيلتك كلها .. امشي يعلي طول ما انت واقف علي رجلك عشان متمشيش في نعشك .. ولو عالخنزير ده فيلزمني
علي اتعصب وبيقرب عليا .. بس مع اول خطوه اتحركها القناص ضرب طلقه قدام رجله .. اسمها طلقه تحزير .. ومعناها لو عدين مكان ما ضربت الطلقه .. بالسلامه انت بقي : اكبر غلطه عملتها في حياتك انك عاديتني يبن الحيني .. ولو جتلك تامي يبقي بموتك .. ولا هعمل حساب لا لزيدان ولا لغيره .. وزيدان قالك انا مين اكيد
انا بفتح درعاتي بطريقه استعراضيه وواقف ورا مني جيش و طيارتين وسلاح تقيل ودنيا كبيره سعاتك : ان كنت تاجر سلاح فاحنا اللي بنستخدمه .. واديك شايف .. امشي يعلي امشي

علي لف نفسه ومشي وهو مش طايق نفسه وانسحبو ..ورجعت لصقر
انا وانا ماشي ناحيه المستشفي وصقر بيلحقني : اجمع اي حد قريب من هنا .. اقرب قاعده لينا فين
صقر : ليبيا .. مسافه ساعه .. وفي ٧ طيرات في المطار واحده منهم f-16
انا : نص ساعه ويكون كل الي في القاعده هنا .. الطيرات عاوز ٦ حولين المستشفي عالارض مستعدين .. وواحده من فوق .. زود القناصه .. اقفل محيط المستشفي ٥ كيلو
صقر : امرك يعزرائيل ...

وسابني ومشي وانا لسه مكمل ودخلت المستشفي ولقيت العمليه لسه شغاله
انا لساره : اي الاخبار
ساره : الولاده متعسره .. الدكتور بيقول الواد حجمه كبير
صوت صويته جاي من بعيد شويه .. ببص لقيتها وللاسف يعني .. لجين : بولللددددد
انا حطيت وشي بين اديا : الهي انت تعلم كيف حالي

جم الدكاتره وخدوها هي كمان .. بعد شويه لقيت جدي حمدان جاي عليا
حمدان متعصب : اي اللي انت هببته دي
انا : جدي وحيات عيالك سيبني في حالي .. انا دماغي فيها مليون حاجه
حمدان بيزعق اعلي : انت اي جبله .. زقني من كتفي. .. البدو بيجتمعو عليك وهيجي يقتلوك هنا
انا : و**** انا لو في وسط اهلي وناسي كدا واتلمست تبقي عيبه في حقكم مش في حقي
جدي علي صوته اكتر : لو جم هنا هسلمك ليهم .. انت كلب ولا تسوي
انا صراحه الكلمه حزت في نفسي وابتسمت بحزن : انا كلب ولا اسوي .. طيب يجدي انا بس الي جوا ده (( بشاور علي اوضه زيدان )) يفوق وهسيبهالكو مخضره .. ولو عالمشاكل اللي انا عاملها دي كلها اعتبرها انتهت .. وسيبته ومشيت

خدت بعضي وكلعت برا عند صقر
انا : صقر
صقر خد باله اني وراه : نعم
انا : كلم جاسر .. خليه يبعت حمايه من الجيش توقف البدو اللي جايين .. هنخش في وسطهم ونقتلهم بس عشان الاسم يكون ان اللي ضرب الجيش
صقر : غطاء صوري يعني ... عندس فكره احسن .. بص .....................
انا : نفذها

بعد ساعه انا واقف قدام اوضه زيدان وببصله من ورا القزاز . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . صوت صويته اترقعت في المكان بس دي بقي صويته صرخه خضه ... فاق من اثر هذه الصرخه الوحش الكامن بين اضلعه الخوف والموت .. استيقظ عزرائيل الحقيقي .. سفير الموت
طلع زيدان علي صوت الصرخه لقي كله مجتمه حوليني واولهم علي ابنه وانا سايح في دمي (( اتضربت بطلقه من مسدسه .. ضربها الخنزير اللي ضربته .. والظاهر كدا انه هرب من اللي كانو معاه .. بس جي غيرهم وخدوه ))
علي بيعيط : فوق يعموو .. يعمو فوق .. متنامش زي بابا .. يعمموووو
زيدان وقع علي ركبته ومصدوم .. عزيزي انا ابقي الشخص الوحيد اللي زيدان كان حبه حب حقيقي .. وقعه زيدان عالارض كان الصوت اللي فوق الكل لانه فاق .. بس المؤسف هو ان السقطه دي كانت سقوط اخر شعور من مشاعر زيدان .. الا وهو الالم .. فاكر لما قولتلك ان قوه اللعنات في انهم معدومين المشاعر .. تخيل بقي ان في شخص بقي كدا منغير ما يخش في طور اللعنه .. .. .. .. .. .. علي لما شاف ابوه طلع جري عليه وحضنه
علي بيعيط : بابا .. انت صحيت .. بابا صحي عمو عمر .. بابا رد عليا
زيدان وقف وفاق لنفسه وحضن علي وباس دماغه وبص في عينه : هيصحي يحبيب بس هو تلاقسه تعبان ولا حاجه

زيدان قام وسط صدمه الجميع .. ضرب عمر تزامن مع فوق زيدان محدش عارف يعمل اي يفرح لزيدان ولا يزعل علي عمر .. قرب مني وحط ايده علي رقبتي لقاني لسه بنبض .. شالني ودخلني الاوضه من سكات والدكاتره دخله وراه وهو طلع وكلم ساره : في هدوم ليا هنا
ساره : هاه
زيدان : في هدوم ليه هنا
ساره : ا.. ها. ه .. اه فيستقبال

زيدان سابهم وطلع للاستقبال واخد هدومه وطلع لقي برا في جيش واقف .. وصقر معاهم
صقر بصدمه : عزرائيل .. اداه التحيه العسكريه
زيدان : انا نايم من امته
صقر : ٤ شهور و ٩ ايام
زيدان : اي اللي جابهم المستشفي
صقر : ملاك و لجين بيولدو
زيدان : اي ده .. بيشور عالعدد اللي موجود يعني
صقر : حكاله اللي حصل من الاول للاخر ..
زيدان بلا تعابير : طير الطيرات ويبقيو علي استعداد .. طلع ال f-16 تضرب صروخ في الجبل من الوجه القبلي (( هتكسر صخر ينزل عليهم )) وترجع .. وسيبلي الباقي .. عاوز تليفون
صقر اداله تليفونه : امرك يعزرائيل ...ومشي عشان ينفذ .

لقيت عربيه عمر مركونه برا (( مرسا يا عزيزي )) رنيت علي جاسر
جاسر : ايوا يصقر مش فاضي بعمل اللي قولتلي عليه
زيدان : انا عزرائيل
جاسر بصدمه : زيدان
زيدان : ابعت الرجاله كلهم منغير سلاح عشان تتحرك اسرع .. السلاح هياخدوه من المخزن تحت قصر جدي حمد .. عاوز خدام الموت كلهم هنا في اسرع وقت .. وابعت طيرات قاعده ليبيا كلها .. وتنزل المطار العسكري في المنيا .. خد التصريحات من الحكومه بنفسك
جاسر : امرك يعزرائيل

زيدان قفل ورن علي مكتب الرئاسه المصري
الرئيس : سياده الملاك
زيدان : عاوز خدمه من الجيش المصري
الرئيس : اي
زيدان : قبيله الهواري في المنيا .. عاوزها تتحاصر ٦ سعات .. حصار عسكري
الرئيس : قبيله الهواري معاهم سلاح تقيل ومضدات طيارات .. الحصار هيكون صعب
زيدان : ٦ سعات واطلب اي طلب
الرئيس : في صفقه طيرات هتيجي من فرنسا ومحتاجين وسيط عشان السعر مبالغ فيه
زيدان : موافق
الرئيس : اعتبرهم متحاصرين
زيدان : دا العشم .. وقفل

ودخل جوا بص لواحد من الحرس
زيدان : فين اللي ضرب زيدان
الحارس : الدور الرابع اوضه ٧

سابه ومشي للمكان ده كان واقف عالباب اتنين
زيدان : افتح الباب
الحرس فتحو الباب لقيته جوا ووشه متخرشم
زيدان قعد علي كرسي وحط رجل علي رجل : مستغني عن عمرك انت صح ؟!
اخينا مش بيتكلم .. بيكابر يعني
زيدان قام خبطه رجل : متنطق يكسها
اخينا : هقتلك واقتله
زيدان : طب روح اقعد في الصف بقي .. خبطته بالرجل تاني .. اعدل يكسمك .. لتكون فاكر ان شويه الخرفان اللي في قبيلتك دول هيقفو فوشي .. عليا الطلاق ابيدكم بطرقعه صباع بس انا باقي عالعيش والملح والعشره اللي بينا .. وعهد ربي لادبحك قدامهم كلهم ومافي دكر منهم هيتحرك

ضربه كمان رجل وسابه وطلع وكلم جاسر
زيدان : عز فين
جاسر : عالطياره من بدري .. تقريبا نص ساعه ويكون في المنيا
زيدان بص في الساعه لقيها ٥ الصبح : طيب .. قفلت معاه وطلعت برا لساره

زيدان : الدكاتره قالو اي
ساره : جرح عمر مش عميق جامد .. بس دخل في غيبوبه لان الطلقه كانت متسممه (( طلقات مسدس جنود عزرائيل مسممه )) .. ملاك العمليه خلطت وهما دلوقتي بيقفلو الجرح عشان ولدت قيصري وجابت ولد .. لجين ولادتها طبيعي بس هتطول شويه

مردش عليها وسابها ومشي ولقي جدي حمدان
زيدات : حمدان(( ناداه باسمه ودي عيبه فشخ للعلم )) اللي قولته لعمر انا سمعته .. وعهد ربي لو جراله حاجه لتكون مع اللي قتله في كفه واحده .. ولو وقف قدامي الصعيد كله مش العيله لابيد سلسالكم من الارض .. وسابه منغير ما يرد وطلع علي برا

بعد ٦ سعات زيدان واقف قدام حوالي ٨٠ او ٩٠ الف بني ادم كدا يدوبك مالين ارض حوالي ٢٠ ولا ٣٠ فدان كدا ومترصصين زي النمل ... مسكت لاسلكي
زيدان : مع بعض
الكل في صوت زلزل المكان : عالموت .. ما اصل احنا خدامه
زيدان : وانا ؟!
الكل : ملاكه .. وقائدنا
زيدان : التشكيل الاول استعداد ... كله اتحرك علي عربيته اللي هيركب فيها

زيدان ركب مرسا ومعاه عز واتحركو زيدان في الاول ووراه الباقي وفوقه طيارات هيليكوبتر
عز : الخطه
زيدان : تكسر عضم
عز بيعمر مسدسينه: وماله ميضرش .. الخروف اللي ورا ده سكته اي (( بيشاور عالكنبه اللي ورا اللي كنت مكتف فيها الواد اللي سبب ده كله ))
زيدان : هنضحي بيه
عز : مين داخل .. انت ولا السفير
زيدان : انا.. ونت؟!
عز : يعم العمر مش بعزقه .. القيصر
زيدان : طب سلام انت بقي
عز بدل مع القيصر الاسير (( صوت اللعنه بيبقي اتخن من صوت صاحبها )) : اهلا
زيدان : ....
القيصر بزهق كدا : شد شويه زهقت
زيدان بصله وفتح اللاسلكي : هسبقكم .. خشو بعدي بعشر دقايق
الكل في اللاسلكي : تم

زيدان شد بالعرببه
زيدان سرح واتكلم بصوت مرعب : شامم ريحه ددمم ... زود بنزين للاخر وداس علي زرار .. (( نيترو بنزين.. ماده شديده الاحتراق وبتدي طاقه جامده يعني وماده محرم استخدامها قانونا ))
القيصر بص لزيدان بحسره واتكلم في عقله : نفس الطيف .. اتمني متكونش نفس النهايه

وصل زيدان وعز القبيله ونزلو من العربيه وهما متحاوطين بمسلحين
زيدان : كدا بتستقبلو اخوكو يبدو .. قعدت علي كبوت العربيه زعق .. مرسا (( مرسا شغال بنظام التعرف علي الصوت ولو انت مهتم كنت عرفت لانه مذكوره في الفصل اللي قبل اللي فات ... الاهتمام مبيطلبش )) طلع من جمبين مرسا رشاشين متعدد وبيلفو يعني مستعدين للضرب ... فين كبيركو يولاد الهواري
علي طلع من ورا الرجاله المسلحين : فكرك كدا هنخاف يعني
زيدان بصله بقرف : اخص .. انا بقول كبيركو .. نادي كبيرك يلا
علي : علي الهواري ملوش كبير
زيدان : الحج فهد الهواري مات .. لا مماتش .. يبقي هتفضل طول عمرك عيل وابن ابوك وغبي كمان .. وصلتني رساله عالساعه ابتسمت .. ولو عاوزك تخاف مش هخوفك بدول .. هخوفك بدول ... (( فتحت ايدي بطريقه استعراضيه وهنا يا عزيزي القارء الجميل .. ظهر ذلك الجيش الجرار .. جيش ارعب دول .. الفكره مش في عدد الجيش .. الفكره في المفعول .. فكرك مش هيعرف يخوف شويه رعاه غنم ؟! من رأيي لا ))
علي بتكبر : ولا نتهز
زيدان : هههههههههههههههه ... هتفضل طول عمرك غبي .. هنا ظهر بقي في الافق الطيرات الحربيه يا عزيزي ... لسه العرض العسكري مخلصش يا عليوه
الناس اللي مع زيدان جريو لانهم لسه شايفين الf-16 ضاربه الجبل عملت اي .. ما بالك بقي باكتر من ٧ او ٨ طيرات f-16 وحوالي ١٢ هيليكوبتر ... وعلي واقف لوحده
زيدان : ناديلي كبيرك يعيل .. قصدي يعلي .. وابتسمت بشر

فهد الهواري ظهر من وراه : جايب جيشك وجاي عاوز اي يبن الحيني .. نسيت العيش والملح
زيدان : وانا لو نسيت العيش والملح كان زمان في طوبه علي طوبه في البلد دي ؟! .. وانت تشهد عاللي عملته فاهل الباشا
فهد الهواري : عاوز اي
زيدان : الي ضرب مرتي بالكف و ضرب عيار علي صاحبي يتدبح قدام اهله
فهد : مش حاصله
عز اتكلم بعقلانية: اظن ان ده خيارك الاحسن
فهد اتكلم بحرقه: ماشي كلامك ...

بعد نص ساعه انا واقف ورا سبب المشكله ده وهو علي ركبته وماسك سيفي .. واقف قدامي كل القبيله .. دبحته .. ومسحت سيفي فيه وماشي عديت من جمب علي
علي : اللي ببنا مات يصعيدي
انا : واعتبر معاه مات شغلك يبن الصحرا .. وسيبته وكملت طريقي

رجعت المستشفي وهناك لقيت ...........

الجزء ملغبط وحالته صعبه انا عارف وفي غلطات كتير .. بس **** يعلم الواحد بيمر بايه

الجزء الخامس


واحد واقف قدامي ووراه كتيبه وشايلين سلاح امريكي
اخينا اظهر شاره الانتربول : مقدم تايلور .. معانا امر بالقبض عليك
زيدان بصيتله من فوق لتحت : بتهمه ؟!
تايلور : بدون تهمه .. حضرتك هتيجي هيتعملك تحقيق وبعدها تمشي
زيدان : يعني انت جاي تقبض عليا وبدون تهمه .. اكيد انت عارف انا مين
تايلور : حضرتك راجل اعمال مشهور و من اعضاء العيله المالكه البريطانيه و شخص مهم عالما بس وفقا للقوانين الدوليه انا اقدر اخدك .. بيمسكني من دراعي
زيدان ابتسم باستهزاء .. عدد جنود مهول ظهر حواليه وكلهم رافعين السلاح : اهلا بيك في الصعيد ..ارض اللا قانون .. بس انا هاجي معاك .. وبمزاجي .. فضول مش اكتر
تايلور متعصب انه فعلا عاجز انا يقف قدام كل دول وبيتكلم بعصبيه : انت عارف انت بتتعدي علي مين .. انت بتتعدي علي سلطه القانون المطلقه
زيدان : قولتلك انت هنا في الصعيد .. والصعيد ليه قوانينه لوحده .. كسم قوانينك .. امشي وانا هحصلكم علي مبني الانتربول .. وسابه ودخل المستشفي .. جه علي اوضتي

زيدان : الف سلامه يعمر
انا : **** يسلمك يحب .. دا جرح بسيط بس هي الخضه اللي خلتني اغمي عليا
زيدان ضحك : قلبك خفيف يلا .. ارجل ياض
انا : وحياتك منت نسوانك الاتنين حلي ليهم انهم يولدو دلوقتي .. وكنت واقف بالعافيه اصلا .. ربك ستر وعدت علي خير
زبدان : طب ركز معايا عشان انا رايح مشوار وقاري فيه غدر
انا : وتروح لي
زيدان ولع سجاره : بضان
انا فهمت ان في مصلحه من الحوار : طب لما تيجي هنعمل جوزين حمام وناكلهم سوا (( شفره معناها احنا متراقبين ولا اي ))
زيدان: اممم حمام مشوي اي .. جمدان(( المكان مش امان ))
انا : ترجع بالسلامه

خرج زيدان وركب عربيته وفي الطريق كلم عز .. وبعد ٤ سعات كان وصل القاهره .. ودخل مبني الانتربول وواخدينه علي اوضه انتريه كدا موجود فيها ٢٠ شخص
زيدان : شكله مش تحقيق عادي
تايلور (( اللي كان عند المستشفي )) : متقلقش .. دول دكاتره نفسانيين عشان الكدب والباقي خبراء اقتصاديين وخبراء عسكريين .. وانا العميل تايلور عميل تحري للانتربول
زيدان ببص عليهم كلهم : انا لو عاوز اكدب محدش فيهم هيكشفني .. تحب نجرب
تايلور : نجرب
زيدان دخلت في نقاش مع سفير الموت وبدلت معاه (( هتقولي لي هقولك المشاعر هي اللي بتكشف الكداب )) : انا كنت نايم مع امك امبارح
الدكاتره كلهم فتحو بقهم : استحاله ميكونش نام معاها
تايلور ودنه طلعت دخان (( سفير الموت تعمد يجيب سيره امه عشان يعصبه )) : كداب .. انا امي ميته من وانا ***
سفير الموت بدل تاني مع زيدان : نكمل التحقيق بقي .. بنظره خبث
تايلور هدي نفسه : لما تم الاحتجاز علي املاكك لقينا كل فلوسك في حسابات عاديه .. الا حساب روسي معرفناش نوصل لرصيدك عليه
زيدان : بحب السريه .. بخاف من الحسد بعيد عنك
تايلور ابتسم بخبث : واحنا اخترقنا البنك وعرفنا سجل تعاملاتك عليه ..
خبير اقتصادي : المحاسب بتاعك شخص ذكي جدا انه يعرف يدهل كل الفلوس دي .. بس للاسف هو كان بيعتمد نظام محدد في التحويلات .. وده بيأكد ان دي عمليه تغطيه علي اموال حقيقيه
زيدان : وده عيب الذكاء الاصطناعي .. متفتحوش بقكم كدا .. انا معنديش محاسبين .. النظام الحسابي بتاعي لكل املاكي ذكاء اصطناعي .. وبما انكم اخترقتم البنك الروسي .. انا هستخدم الكلام ده ضدكم والقانون يحاسبكم
تايلور بفخر : احنا القانون
زيدان حط رجل علي رجل : وانا فوق القانون
تايلور اتغاظ : علاقتك بعمر الحيني اي
زيدان : صديق واخ وقريب
تايلور : ولي حولتله كل املاكك
زيدان : اشتراها .. اي حرام ؟؟
تايلور : وشخص مسجون من ٨ سنين عرف يكون الثروه دي ازاي
زيدان : لا اصل عمر برده بيخاف من الحسد ومش بيعرف حد شغله وفلوسه محدش يعرف مكانها غيره هو و مراته
تايلور : وانت مش شايف ان شخص في مركزك من الخطر عليه صداقته لقاتل متجوز واحده سجلها مليء بقضايا الدعاره البي كانت بتطلع منها بطريقه مشبوهه
زيدان : لا
تايلور باستغراب : اي اللي لا
زيدان: مش شايفها خطر .. انت شوفت التأمين بتاعي عامل ازاي
تايلور : وانت لي مشغل كل العدد ده عندك .. وهل سلاحهم مرخص .. وتابعين لاي شركه تأمين
زيدان : ميخصكش
تايلور : طب انا هسالك اخر سؤال بس قبلها احب اعرفك ان لو جوابك معجبنيش مش هتطلع حي من هنا
زيدان : اسال
تايلور : اي هي علاقتك بعزرائيل .. هو نطق عزرائيل من هنا وفي خمسه قامو من مكانهم رافعين السلاح في وشي
زيدان باستغراب : مين عزرائيل
دكتور نفسي من اللي قاعدين : كداب
تايلور بصلي تاني : هكرر السؤال تاني .. اي هي علاقتك بعزرائيل ؟!
زيدان : اه تقصد سياده الملاك .. صاحب شركه التأمين اللي منها رجالتي اللي شوفتهم .. صراحه افضل شركه تأمين اتعاملت معاهم .. بس مليش علاقه شخصيه معاه .. هو ماسك تأمين العيله البريطانيه كلها حسب علمي
دكتور نفسي : صادق
تايلور : للاسف شكلنا هنستخدم اسلوب غير حضاري في الكلام معاك ..
زيدان بصله بتحدي : متقدرش

تايلور لسه هيرد لقي الباب بيفتح ودخل منه عز ومعاه واحد عجوز
العجوز : عز المالكي .. محامي مستر يوكي
تايلور : محامي .. محامي اي
العجوز قرب منه وكلمه في ودنه : الموضوع اتنشر وفي صحفيين كتير تحت .. القصر البريطاني اخد خبربالموضوع ونفي انه يعرف حاجه .. الحل الوحيد ندخل المحامي ده ونكمل النقاش بشكل حضاري ونخطفه بعدين
تايلور اتعصب : اتفضل
عز دخل وقعد عالكنبه اللي قاعد عليها
زيدان لعز في ودانه : عملت اللي قولتلك عليه
عز : وزياده
زيدان : تمم
تايلور : استاذ عز .. اول مره اعرف انك محامي مستر يوكي.. انا اسمع ان المحامي بتاعه هو فريد الديب
عز: لا استاذ فريد يبقي استاذي .. بس استاذ فريد يبقي محامي الشركه .. انا المحامي الشخصي لمستر يوكي .. نسيبنا من التعارف .. ممكن افهم سبب استجواب موكلي
تايلور : امور اقتصاديه مظنش حضرتك هتفهم فيها
عز مد ايده في شنطته وطلع ورقه اداهاله : دي ورقه تثبت اني ابقي خبير اقتصادي وليا حق ممارسه المهنه كمان
تايلور : مستر يوكي عنده املاك مجهوله المصدر
عز : ورث
تايلور : استحاله الارقام دي تكون موجوده في وقت توفي والد مستر يوكي
عز : حضرتك فهمتني غلط .. مستر يوكي والده كان عنده املاك منتشره علي سطح الكره الارضيه كله ... مستر احمد **** يرحمه كان بيملك جزر ..

بعد ساعه من الجدال اللي كان متفوق فيه عز
تايلور : اتمني ان الكلام اللي حصل هنا ميتحكاش للصحافه
عز : طبعا

قومنا واحنا طالعين علي الباب
عز : انا اسف يسط
زيدان : علي اي
عز كان بدل مع القيصر الاسير : علي دي ... ورزعه بونيه في عينه .. زيدان اتعصب وردهاله واشتغله ضرب في بعض ٣ دقايق
زيدان بعصبية: انت عبيط يلا
عز ابتسم وغمزله وخلي القيصه يتواصل مع السفير ويفهمه انه عمل كدا عشان يبان انهم اتبهدلو جوا وكدا
زيدان ابتسم وخرجو برا .. وطبعا اشتغلو في كدب قدام الصحافه انهم اتأذو وكدا

وهما في العربيه عمالين يضحكو
زيدان : يبن الكلب عيني ورمت
عز بيضحك : انت كان فاضل تقول للصحفي و**** لاجبلكو ماما ايلازابيث تاخد حقي 😂😂.. دانا بيه ابن بيه
زيدان : طب والكاميرات
عز : اتعطلت قبل ما تخش
زيدان: طب ده يخليهم يشكو
عز : اتعطلت في امريكا مش هنا .. حد بيركب كاميرات في مصر تسجل في امريكا
زيدان : دانت شيطان

رجع زيدان المستشفي ونقلو نسوانه وعياله عالبيت .. ولد ابن لجين وبنت بنت ملاك .. سموهم سيف و زينه
بعد يومين زيدان قاعد في اوضته مع ملاك
ملاك بعياط (( انها دموع التماسيح ايها الذكر المغفل )) : كانو بيضربوني انا ولجين عشان احنا غراب عنهم يت زيدان (( كان هذا الكلام بعد وصله من الكذب علي زيدان وتسخينه علي عمر))

نزل زيدان من فوق وودنه بتطلع دخان من الغضب
انا قاعد عالكنبه بهزار : قالب وشك لي عالمسي
زيدان هبدني بونيه في وشي
انا ماسك وشي : اااههه .. انت متخلف يبني
زيدان : وديني مانا سايبك يكسها .. واشتغل فيا ضرب وانا مش ملحق اصد حتي.. ولا عارف اوصل لاسير الظلمات كل ماجي افكر القي ضربه في وشي او بطني .. وكل ما حد يخش بينا بيتضرب ويطلع .. لحد ما حصل ما لم يكن متوقع .. دخل عليا بينا يمنع زيدان عني .. اخد بونيه كانت متوجهه لوشي طيرته بعيد
انا هنا فقدت اعصابي ومبقيتش شايف كويس .. مجرد ضباب قدامي وفي نص الضباب ده شايف شيطان .. الي وهو زيدان .. في لحظه كنت واقف ورا زيدان وخبطته بالركبه في ضهره .. ميل لورا .. خبطته بالكوع في وشه .. واخدته مقص طاير في وشه .. بونيه في رقبه .. خلت زيدان قعد يكح وبيمرجح .. خبطته بالروسيه في مناخيره .. نطيت وخبطته برجليا الاتنين في وشه .. لقيت جمبي فازه شلتها وخبطتها في دماغه .. فضل يترنح لحد ما بقي الباب في ضهره .. هبدته بالرجل في صدره البا اتفتج وهو اترمي عالارض وقع علي دماغه .. قعدت فوق صدره وثبتت ايديه بركبتي ونزلت في وشه بالبونيات .. زيدان اصلا شبه مغيب عن الواقع .. قومت من فوقه ومسكته من شعره وسحبته للجنينه ووقفته .. كان واقف مش قادر يصلب طوله .. خبطته رجل في مناخيره تقريبة كسرتها ..
وقف قدامي علي.. ساعه ما شوفته فقت لقيت زيدان متدغدغ
اتديرت ولقيت كله واقف ورايا ومرعوب مني اتكلمت بغضب : مريم .. سمر .. .. عالعربيه
مريم : هنجيب ...
انا برقتلها : دلوقتي
مريم وسمر جريو عالعربيه
وانا مشيت وراهم
حمدان : رايح فين يبني
انا مديتلوش اهتمام .. وسيبته ومشيت

روحت ركبت العربيه وطلعت علي اسكندريه .. بعد ٧ سعات في الطريق كنت وصلت البيت (( بيت ابويا )) ودخلتهم لقيت البيت متنضف
انا : اتصرفو وشوفولكو هدوم تلبسوها .. انا داخل انام ودخلت وسيبتهم بدون رد

عند زيدان في اوضته جسمه كله متربط زي الموميا وجمبه حنان عشان هي الوحيده اللي فيها حيل تداويه
زيدان : وديني مهسيبه
حنان بتردد : ممكن اعرف انت كنت بتضرب عمر لي
زيدان برق : وانتي عاوزاني اعرف انه كان بيضرب نسواني واسكتله .. هنا دخل علي زيدان شاف علي وش علي علامات صوابعه .. علي قرب من زيدان وباس ايده زي ما هو متعود : ازيك يبابا
زيدان عينه دمعت انه ضرب ابنه : انا اسف يا علي .. وربي ما هسيبه اللي كان السبب
حنان : بس في حاجه انت فاهمها غلط.. عمر مامدش ايده علي حد
زيدان : قصدك ان ملاك ولجين بيكدبو
علي اتكمش في نفسه وبعد ساعه ما سمع اسم لجين وملاك
زيدان : مالك يا علي
علي جسمه بيرتعش و عينه بدات تدمع وواقف زي الصنم
زيدان قام بالعافيه ونزل علي ركبه قدام علي يفهم ماله : مالك يبابا .، حضنه .. اي مالك خايف لي .. شششششش مالك
حنان نزلت شالت علي وحطته عالسرير وجابت حقنه واديتهاله
زيدان : هو علي تعبان
حنان : بص اهدي وانا هحكيلك كل حاجه
زيدان مسك حنان من شعرها وعينه احمرت : ابني ماله
حنان بتتوجع : اه . سيبني وانا هحكيلك حاضر
زيدان سابها ولسه بنفس الوش : احكي
حنان حكتله اللي حص وكشفت لزيدان ضهر عمر اللي كان فيه اثار ضرب حنان وملاك في الاوقات اللي كان بيغيب فيها عمر عن البيت

زيدان طبعا اصلا مكنش مصدق فنزل وجاب تسجيل كميرات البيت ولقي فعلا كدا






عندي تاني .. عدي اسبوع كنت بتعافا فيه من الاصابات (( حضرتك انا متعارك مع سفير الموت والقيصر الاسير مستني ابقي عامل ازاي )) باب البيت بيخبط الساعه ٩ الصبح
انت قاعد عالكنبه وبنادي : سمر
سمر من المطبخ : ايوه
انا : افتحي الباب ... متصبر يعم الزفت مش ناقصه صداع .. جاي جاي ...

قومت عشان افتح.. فتحت الباب نصه لمحت زيدان رزعت الباب في وشه ومديت ايدي في درج جمب الباب سحبت رشاش (( للعلم طلقه الرشاش بتعدي من الباب .. وكلقه القناصه بتعدي من الحيطه .. اما بقي الخرسانه مش بيعدي منها حاجه ))
زيدان من ورا الباب : افتح يعمر
انا حاطط الرشاش في ضهر الباب : لو ممشيتش هتمشي متفرقش عن المصفاه حاجه
زيدان : افتح طيب هنتكل.... تك طلقه تحت رجله
انا : انا مش هعيد الكلام تاني .. امشي يبن الحيني .. لا تيجي علي طريقي ولا اجي علي طريقك
زيدان : طب يرضيك اي طيب
انا : الف و واحد .. الف واتنين ... (( سمعت صوت خطوات زيدان عالسلم حطيت السلاح مكانه ورجعت قعدت مكاني ورميت دماغي لورا وغمضت عيوني ونمت ))

بعد ساعتين صحيت لقتني متغطي بالبطانيه ونايم عالكنبه وتحت مني قاعد عالارض سمر ومريم .. قومت براحه ودخلت الحمام واخدت دش ولبست قميص وبنطلون وطلعت لبرا
مريم بتفوق : حبيبي انت صحيت
سمر فاقت هي كمان : رايح فين
انا : هعدي علي جدي عايزه في موضوع كدا
مريم: طب بص .. خمس دقايق ونكون جهزنا ونيجي معاك .. انا مشوفتوش قبل كدا
انا : طيب بسرعه
سمر : طياره

بعد ساعتين قاعد وقدامي طفايه السجاير مليانه سبارس (( الطياره بتاعه النسوان يا عزيزي ))
سمر ومريم جم : يلا
انا : مابدري
سمر : كله منك يخويا .. منا لو بطني مش قد البلونه كدا مكنتش اتاخرت
انا : وانتي يست مريم بطنك مش قد البلونه ولا حاجه
مريم : كنت بعدل الطرحه اله .. وبتشوح بايديها يا عزيزي (( تبا للنساء ))

نزلنا ركبنا العربيه واتجهنا ناحيه المندره ووقفت قدام فيله جدي (( خليك فاكر جدي اكبر محامي في وجه بحري كله .. وغالبا في الجمهوريه تما يعني))
البواب : مين
انا : عمر فاروق يعم عاصم نسيتني
عاصم : يلاهوي .. عمي(( عمر بس بلدغه .. اصل عمر كان الدغ وهو صغير ))
انا ضحكت : انت لسه فاكر يراجل يعجوز
سمر من الكنبه اللي ورا : متخلصنا يخويا **** يسترك عاوزين نخش
انا بصيتلها وبصيتله وشاورتله يقرب وكلمته في ودنه : هرمونات الحمل .. وغمزتله
عاصم ضحك : انت هتعرفهالي .. فتح البوابه .. خش خش

دخلت جوا ركنت العربيه جمب عربيه gtr صفره وعليها خطين سود (( زي بامبل بي )) نزلت وخبطت علي الباب فتحت عيله صغيره كدا بتاع ١٦ ١٧ سنه
البنت باستغراب : مين حضرتك
انا حاطط ايدي ورا ضهري ومبتسم : ناديلي حد كبير يا شاطره
البنت بغيظ : شاطره مين يحيلتها .. اوعي يلا ياكل معاك ان لابسه ترتل وبيلمع .. انا من العصفرا يلا .. وتمد ايدها تضربني بالكف
مسكت ايدييها وانا لسه مبتسم وزقتيها لتحت : نادي حد كبير يا شاطره
شخص في الاربعينات جاي من وراها : بتزعقي لي يا منه .. اي ده عمر .. وجه جري خدني في حضنه
انا حاضنه : عامل اي يا خالو .. وحشني و****
خالي : احيه يا زماااانننن .. عامل اي يواطي
انا بشد علي حضنه اكتر : واحشني يخال
خالي سابني : خش شخ
انا بشاور عالبت : مين مقصوفه الرقبه
خالي ضحك : دي منه بنتي
انا تنحت وبتكلم في عقلي : منه مين انا تحر مره شوفتها كانت بتتشال
منه بتبصلي بقرف : بص علي قدك يا شاطر
انا بهرش في دماغي : هي مالها قالبه علي امها كدا
خالي : بعيد عنك بتحب جدتها ام امها
انا : ااااههههه ومين ميحبش تيتا مها .. دا عليها طبق ملوخيه يجدعاااننن .. اههه .. اوعي يعم كدا ستي فين .. بنادي .. يا ستتتتتتاااااااههه
ستي نازله عالسلم الداخلي : هتفضل طول عمرك صداع يلا يعلق انت
انا : احم .. طب مش قدام النسوان طيب .. هيبتي يجدعان
ستي وقفت جمبي وخدتها في حضني (( شربتها يكروديا )) مسكتني من ودني وبتشد : عملتها تاني يروح امك .. طب الاولي ومقولتش .. والتانيه برده مقولتش
انا بتوجع : يحجه **** يسترك شكلي طيب
ستي سابتني : هرجعلك تاني .. راحه ناحيه مريم وحضنتها وبعدت عنها وبتبصلها بصه فاحصه كدا .. البت دي من الصعيد
انا : حصل
ستي بصت لسمر : السحنه الوسخه دي اسكندريه مش كدا .. وراحت حضنتها
انا بكلم خالي : لسانها بينقط عسل
خالي بيكلمني بصوت واطي : بس عشان متهزقتنيش معاك
ستي بتكلم سمر : بطنك عامله زي طيزك كدا لي يبت
سمر مكسوفه ومش عارفه ترد .: ...
انا بلحق الموقف : حامل يحجه حامل
ستي بصتلي بقرف : حد كلمك يخول عشان ترد انا بكلمها هي صعيدي متخلف (( معلش يصحبي ستي من مناصرين حقوق المرأه )) ها يعسوله خرا زي العجل ده ولا قمر زيك
سمر مكسوفه وباصه فالارض : ولد
ستي بنظره خيبه امل : جتك نيله .. ناقصه خراطيم هي
مريم بسرعه : انا بنوته يتيتا
ستي ابتسمت وراحت وقفت جمبها : مشاء ** مشاء ** .. اهم حاجه متبصيش لابوها بس لتطلع شبهه



انا : شكرا يا مرلين مونرو عصرك .. وبعدين عماله تعيبي عليا تعيبي عليا وكل اللي يكلمني يقولي اني شبهك
ستي : جت عليا وحضنتني .. حسيت بنفسي حاضن امي .. نفس الطول ونفس الحجم ونفس الشكل .. حسيت بضربات قلبها عليت عرفت انها بتعيط .. عرفت انها بتحاول تبان قويه لانها لو معملتش كدا هتنهار .. حضنتها اكتر وحطيت وششها في صدري عشان محدش يشوف دموعها وعملت نفسي بعيط عشان محدش يسمع صوت عياطها .. صدقني انت متعرفش ستي دي ... دي عايشه وسط قطيع ديابه كله عاوز ياخد جزء من الفريسه بتاعتها .. فضلنا عالوضع ده خمس دقايق كاملين لحد ما لقيتها بتمسح وشها في صدري عشان تداري اثر العياط .. وبعدت عني وبصتلي وهي مبتسمه
ستي : أمسح دموعك يخول مفيش رجاله بتعيط ..
انا ضحكت وبوست راسها : **** يخليكي ليا يحبيتي
جدي من ورايا : تصدق ب**** انا من يوم ما اتجوزت الوليه دي ما حضنتها المده دي
ستي طلعت مطوه (( شايه مطوه في البيت لي معرفش )) : وديني لو قربت لغزك يعبصمد
جد بيبصلي : شفت
سمر بتزقنا عشان تخش وفي ايديها مريم : عدي يخويا مش قادره اقف علي رجلي .. عمالين ترغو ترغو .. دانت عالم قليله الزوق صحيح .. قعدت عالكنبه وبتخلع الهيلز(( جزمه بكعب يصحبي .. و**** النسوان دول حوارتهم كترت )) .. عاملين لوكلوك عالباب .. عاوزين نخش في اي
ستي بصتلي : البنات دي انا حبيتها
انا بصيت لخالي : عندك حته ننام فيها
خالي : اصبر لما مرات خالك تيجي من برا وفقره الارجوز تبدا وبعدين نروح نشوف حته ننام فيها

بعد ساعه قعدين عالسفره
ستي بتكلمني وبتحشر جمبريايه في بقها : وانت اي جابك .. ومتقولش جاي اسال .. عشان انت عيل مولود واطي من يومك
انا : كنت جاي اسلم بجد .. كنت عاوز اشوف جدي بس كويس ان خالي هنا عشان اسلم عليه
خالي نغزني من تحت ووطي عليا : منا مغصوب اقعد هنا
منه بنت خالي : وانت يعمر خريج
انا : احداث
منه بتعوج بقها كدا بتريقه كدا : ودي مجموعها ادبي ولا علمي يخويا وبتقدملها ازاي
انا وانا مكمل اكل وبتكلم عادي : قتلت واحد دخلت سجن ١٠ سنين
منه شرقت وبصتلي وبصت لستي : بيتكلم بجد
ستي كملت اكل : اه
منه فكرتنا بنهزر : يقتل مين .. دا اخرو يقتل نمله .. دا خول (( بص يصحبي انا عادي اتشتم من امي .. من ستي اوك .. خالي اشطه .. جدي عادي .. اما عيله طول بتاعي كدا وتكلمني كدا وللعلم في اسكندريه خول يعني بتتناك وعرص يعني ديوث بتستخدم بمعانيها الصريحه مش مجرد شتيمه عاديه يعني )) هي كانت قاعده بعيد عني بكرسي كانت قاعده عليه سمر
انا ابتسمت ومسكت السكينه وزقيت الكرسي لورا بحيث يقع بيا واتدحرجت (( الحركه دي بتستخدمها لو هترهرب نن حد قاعد معاك علي نفس التربيه وبيهددك )) لورا ونطيت ورها وحطيت السكينه علي رقبتها وقربت من ودنها : تحبي نشوف
مرات خالي اترعبت : اعقل يعمر .. ولسه هتقوم
ستي حطت ايدها علي رجلها عشان تقعد مكانها وكملت اكل
انا بصوت مرعب : خليكي في حالك يشطره وهزري مع اللي قدك .. نزلت السكينه واتكلمت بصوت حنين وانا مبتسم وطبطبت علي خدها .. شطوره يبنت العصافره .. رجعت قعدت مكاني .. ابقيو طلعو كرسي منه في الشمس عشان ميكمكمش
منه اتكسفت وقامت جري علي فوق
جدي بياكل : صحبه زيدان غيرتك
انا : جدا .. وكملنا اكل وكله بيبصلي نظرات غريبه وخصوصا مرات خالي

بعد ساعه قاعدين في الصالون وعمالين نضحك وبتاع .. حسيت بحاجه حاده علي رقبتي
منه من ورايا : انا هوريك بنت العصافره هتعمل اي
خالي لسه هيزعق
انا بهدوء : هسسسسسسسسس .. اللي بيقول مبيعملش .. واللي بيعمل مبيقولش .. وايدك بتتهز ..يعني خايفه
منه ثبتت ايديها : مبخفش
انا ميلت بدماغي لورا وانا مغمض وفتحتها مره واحده عيني جت في عينها (( عيون عمر عين خضره وعين زرقه .. وللعلم لو شفت حد في الواقع بالشكل ده بيبقي شكله مخيف سيكا 🙂)) وبنظره حاده
منه رجعت لورا والسكينه وقعت من ايديها وواقفه بترتجف
انا رجعت مكاني وطلعت سجاره وولعتها وناديت : مريم
مريم : حاضر (( فهمت اني عاوزها تشوفها اتصدمت لاي حد متنساش انها دكتوره نفسيه )) وقامت تشوفها
ابن خالي الصغير حوالي ٣ سنين كدا جه عليا وبص في عيني وعيونه نفس عيوني (( العيون دي عيون جدتي )) وضربني بالبوكس في ركبتي (( اللي طاله 🤷‍♂️😂))
انا بصيتله ومديت ايدي اسلم عليه لقيته ابتسم وسلم عليا واتكا عليا وبصصلي بتحدي وهو مبتسم
بصيت لخالي : متقولش ان اسمه عمر
خالي : غلطه وحياتك
انا اخدت نفس من السجاره بس نفس تقيل ونفخته في وشه قعد عالارض يكح
مرات خالي متعصبه : بتعمل اي يحيوان طفي السيجاره دي
انا طفيت السجاره في ساعد ايدي وبصيتلها : نسيت ان ممنوع توليع السجاير في البيت .. عن اذنك يجدي هطلع اولع سجاره برا
جدي : خدني معاك
خالي : هي جت عليا يلا

واحنا طالعين لقينا عمر الصغير جاي ورانا
جدي ضحك : و**** عيل بيفهم .. قعدت الرجاله متتعوضش



طلعنا قعدنا في قعده معموله في الجنبنه
جدي بجديه وهو بيولع السجاره : ارغي
انا ابتسمت انه فهمني : عاوز ابيع الشركه بتاعه ابويا
جدي : اشمعنا
انا : عاوز سيوله
جدي : خد
انا : تؤ .. انا عاوز سيوله من فلوسي .. وعاوز ابعت لاختي حقها
جدي : وانت ناوي تسيبها في الصعيد
انا نفخت نفس السيجاره : عاوزه تيجي تيجي .. انا سايبلها حريه الاختيار
جدي : بص لو عاوز سيوله ابوك كدا كدا ليه فلوس معايا .. دا غير حسابك في البنك .. دا بعيدا عن املاكك .. عقارات وعربيات
انا : مش بتوعي .. دول هديه واحد انا هردها
جدي بص لخالي : اتكلم انا ولا انت
خالي : سيبلي انا الطلعه دي ... بص يا عمر انت عارف فلوس زيدان دي منين
انا : اكتر منك
خالي : يعم اعتبرني معرفش حاجه وجاوبني اارد اللي بيقوله لكل الناس
انا : ورث من ابوه .. وشركه الحيني للاستيراد والتصدير والمزارع
خالي : **** ينور عليك .. انت بقي ليك نص الاملاك دي اصلا
انا باستغراب : دا ازاي
خالي : احمد الحيني بدأ ازاي ؟!
انا : طلع فجأه
خالي : هنا بقي طرف الخيط .. اكيد في حد ساعده
انا بتفهم : منطقي
خالي : احمد حمد الحيني لما بدا حاول يدور علي حد يساعده ويكون من قرايبه بس برده بعيد عن الصعيد .. وده يبقي ميييين
انا بصدمه : ابويا .. بس ازاي
جدي : بص .. ابوك لما ساب الصعيد كان شغال في شغل العيله اللي انت عارفه .. بس في مره وهو في مهمه من مهماته كانت تبع تجاره الرقيق الابيض .. وبنت من البنات دول كانت امك .. ابوك شاف امك اتاسر في حبها .. بعد ما رجع امك جه بعدها وطلبها مني كزوجه ليه .. وفهمنا شغله .. طبعا انا كنت رافض الموضوع رفض قطعي دا حياته علي كف عفريت .. بس هو كان متمسك بامك بطريقه غريبه .. غاب عنا شهر ورجع وهو شايل شنطته وبيقول انه قطع كل شغله وجاي بشنطه هدومه .. استلف مني فلوس ورجع بعد شهر عنده محل بقاله وردلي فلوسي .. وخطب مامتك واتجوزها ونسي ماضيه اصلا
انا : مش فاهم فين العلاقه
خالي : انا اقولك .. العلاقه ان الفلوس البي كانت مع ابوك اخدها احمد الحيني ابو زيدان .. لي بقي .. عشان هو كان اتعرف علي ابوك قبل ما يشوف امك بشهر .. وللعلم ابوك كان اغني واحد في العيله اغني حتي من كبيرها .. اللي هو جد ابوك وجد ابو زيدان
جدي : يعني انت ليك رأس مالك ابشركه زائد ٥٠% من المكسب .. دا غير ان حتي ابوك موقفش شغل الاغتيلات زي ما بيقول .. اشتغل مع احمد للحيني ودي معلومه محدش يعرفها غير جدك اهو
جدي : لما ابوك قالي علي شغلهم الحقيقي وهو تطهير العالم تقريبا وافقت انه يكمل بس مش بنفسه لانه هيبقي خطر عليه وانا كنت بعتبره ابني
انا دماغي عملت ايرور من كتر كلامهم اصلا : بس انا معييش اثبات بكدا
جدي : لا معاك .. احمد حمد الحيني كان سايب وصيته عند واحده خالد المالكي المحامي بس خالد مات ومكتبه مع ابنه عز .. وعز يبقي تلميذي .. بس عز مختفي من فتره
انا : عز مين .. عز الدين المالكي
جدي : انت تعرفه
انا مسكت دماغي : ده كان معني الاسطوره (( هتقولي اي هي الاسطوره هقولك ملكش دعوه )) .. ..............

يلا كفايه عليكو كدا تصبحو علي خير

الجزء السادس

اهلا بيك يا صديقي العزيز القارئ .. انا اخدت قرار رهيب جدا انهرده وهو اني .. مخدتش قرار ولا حاجه انا عيل تافه اصلا .. الناس اللي بتنتقد القضه متقراهاش وتريح دماغها واخيرا وليس اخرا .. نبدا في الفصل الجديد من حكايه ابطالنا ولاد ال.....






انا في دماغي : احا ده معني الاسطوره
انا : مش عاوز فلوسه
جدي : انا بس بقولك عشان اي حاجه زيدان مديهالك متعتبرهاش منه .. ده ورث ابوك في الاول والاخر .. ولو عاوز ارجعلك كل املاكك وبطريقه غير قانونيه كمان .. ارجعهالك .. ميل عليا واتكلم بصوت واطي بحيث خالي ميسمعش .. اوعي تفكر انه عشان عزرائيل منعرفش نقف قصاده .. ازعل
انا : ازاي
جدي اتكلم بصوت عادي تاني : اللعب ليها اطراف كتير .. وفي قانون وقاضي .. وتقدر تعتبرني قانون اللعبه
انا مش فاهم حاجه بصيت لخالي : فاهم
خالي ببلاهه : لا .. بس اتعودت لنك متعرفش تاخد منه معلومه مفيده
انا : طيب .. بكره افهم
جدي : قوم صالح بنت خالك
انا : منغير ما تقول كدا كدا هصالحها .. بس كان لازم اثبت حضور وجت فيها بقي
جدي ابتسم : يخربيت الصعيد وعاداته دي
قومت وسيبتهم وطلعت فوق

في مكان اخر عند زيدان واقف قدام فيلا جدي وداخل يصالحني (( عطلاق غبي ))
ظهر فدامه عماد : علي فين
زيدان : داخل لعمر افهمه الموضوع
عماد بهدوء : ارجع
زيدان : هو اي اللي ارجع .. انت اتعبطت يا عماد .. انا وعمر مينفعش نفترق وانت عارف
عماد بنفس الهدوء : وعارف برده انك لو دخلت جوه راسك هتتحط تحت بلطه الجلاد .. ارجع لبيتك وعيالك بدل ما ترجع حتتين
زيدان : انت بتخطرف بتقول اي .. عاوز تفهمني ان في حد يقدر يقسمنيه حتتين .. فلفترض انه موجود فعلا .. انتو هتحموني
عماد : للاسف لا .. ويلا سلام .. وقتك خلص .. لمس كتفه زيدان اختفي رجع المنيا

عندي تاني دخلت الفيلا لقيت كله متحزع تحت لما بنت خالي شافتني طلعت فوق متنرفزه ومتغاظه
انا بكلم تيته : انهي اوضه
ستي : تالت اوضه شمال

سيبتهم وطلعت فوق وخبطت علي الباب بتاع اوضتها وبعدها فتحت لقيتها ضامه رجليها علي صدرها ومتكوره وبتعيط بصتلي
منه بعياط وغيظ : عاوز اي يحيوان انت .. اطلعع برااااا براااااا
انا قفلت الباب ورايا ودخلت وقعدت علي طرف سريرها وبصيتلها فتره كدا وروحت مطلع سيجاره وولعتها وطلعت واحده تانيه ولعتها ومديتهالها : خدي
منه باستغراب : نعم
انا : انا عارف انك بتشربي سجاير خدي .. مش هقول لحد خدي
منه خدت ااسيجاره بس محطتهاش في بقها : عرفت منين
انا : الزباله بتاعتك فيها عقب سجاره .. وطبيعي جدي وخالي مش بيشربو في البيت .. طلعت لوح شبكولاته من البنطلون من ورا .. خدي
منه اخدت الشيكولاته وخدت نفس من السجاره : وجبتها منين دي بقي .. ولا ماشي بيها علطول
انا ابتسمت: اصلي متحوز اتنين ومش ضامن امتي تغضب .. فمعايا شيكولاته علطول .. جمب المسدس كدا
منه : معاك مسدس
انا : اه .. مديت ايدي طلعتهولها ..
منه : ممكن امسكه
انا مديتهولها بمعني خديه
منه مسكته وفرحانه : هو تقيل كدا لي
انا : اصله رجالي .. نخرج ؟!
منه : لا يابا .. انا ضد الشقط
انا بس يوسخه ... دانا من سن ابوكي
منه : طيب نخرج .. بس مش جو مطاعم وكدا .. مش ناقصه محن وحياتك
انا : خلصا .. البسي وهستناكي تحت

نزلت لتحت وقعدت جمب تيته
ستي : عملتها يا لئيم
انا : عيب عليكي ابن بنتك خبره في النسوان
ستي : هتقولي

بعد عشر دقايق نزلت منه لابسه هودي اسود اوفر سايز وسويت بانس اسود وكاب اسود واير جوردن ابيض في اسود
انا : يلا يمزه
منه : يلا يمز .. وبتغمز
سمر : مزه ومز .. وحيات امك منك ليها
منه بصتلي وغمزت : بحبك .. اقلع
انا مثلت اني بخلع القميص
سمر مسكت ايدي : نعم يروح امك منك ليها .. طب منتوش طالعين
منه جت عليها وفتحت المطوه عليها : بتقولي حاجه
سمر : احم .. بدعيلك يا مؤسسه
منه قفلت المطوه : ناس تخاف متختشيش .. يلا يعم

انا ضحكت وطلعت معاها
جدي : علي فين
انا : خرجين
جدي : طيب متتاخروش .. واعمل حسابك هتبيتو هنا
انا : خلصانه

ورايح ناحيه العربيه بتاعتي
منه : عربيه مين ..بصتلي بصدمه .. عربيتك
انا هزيت دماغي
منه طلعت تجري علي ناحيه السواق : انا اللي هسوق .. جدو .. جوزني عمر
جدي ضحك : يلا يبت المجنونه من هنا
انا : اوعي يماما انتي عارفه دي بتغير زيت بكام
منه : والنبي .. لفه بس
انا : بتعرفي تسوقي سبورت
منه : اه
انا : لا برده اخر حد قالي كدا خبطهاي

ركبنا العربيه وروحت شارع البحر وركنت بعد شويه كدا
منه : اي يعم انت هتخطفني ولا اي
انا ولعت سجاره ليا وليها وانا ساكت : اصرخي
منه بتاخد السجاره : مش فاهمه
انا : عيونك كاتمه زعل جامد .. اصرخي وطلعي اللي جواكي .. الكتمان مش هيفيدك
منه سكتت واخدت نفس من السجاره ونفخته : اتعودت .. بس عرفت منين
انا: متجوز احسن دكتوره نفسيه في المجال
منه : تفتكر ده طافي عشان تقنعني
انا : مش منطقي بنت يكون عندها ١٦ سنه وتكون بتشرب سجاير وحشيش .. متستغربيش انا شميت رحته في الاوضه .. مناخيري جامده شويتين .. دا غير انك غير متزنه في حجات كتير .. عينك الشمال فيها عرق بينبض جامد وممكن يكون ده خطر ومظنش ان خالو مهمل في صحتك قوه شخصيتك اللي بتمثليها بتداري ضعفك الحقيقي
سكتت شويه وخدت نفس : هموم يصحبي هموم .. .
انا : سامع
منه : من سنتين كنت عيله عبيطه معاها فلوس ابوها وجدها وسلطته .. كنت بالمعني الحرفي اغني بنت بتمشي في اسكندريه كلها .. اللي كنت بتخيله كنت بلاقيه .. لدرجه اني في مره طلبت من جدو حته من القمر .. اشترالي صخره من القمر فعلا .. بس كنت مراهقه غبيه .. عيل لف عليا وحسسني بقي انه بيحبني والحجات العبيطه دي .. مبصتش لفرق الفئه الاجتماعيه بيننا .. ولا بصيت لشلكه .. ولا بصيت لان والده مجرد مدرس عادي .. ولا لانه اكبر مني ب٤ سنين .. ابتسمت .. كنت غبيه قوي .. حبيته وكنت بجيبله اي حاجه .. كنت اتمناله الرضا يرضي .. لحد ما في يوم كنت رايحه افاجئه واعمله عيد ميلاد لقيت واحده من صحباتي عملاله عيد ميلاده .. بعدها عرفت انه لافف عالشله كلها .. ممكن تعتبر الموضوع ده اهبل وشغل عيال وكدا .. بس للاسف هو كان اقذر من كدا .. مكتفاش بكدا .. اغتصب واحده صحبتي .. وهددها انه هيقتلها .. حاليا صحبتي دي في المستشفي في غيبوبه من شهرين .. وبيبتذني انه هيعمل فيا كدا لو اتكلمت
انا : الواد ده منين
منه : العصافره .. عنده قهوه هناك
انا : اي رأيك نلعب معاه
منه باستغراب : مش فاهمه
انا : لا صحصحي معايا كدا ...............

بعد ساعه ونص قاعد فالعربيه انا ومنه قدام قهوه الواد ده
انا : اخبطي خبطتين برجلك عالارض
منه خبطت اتفتح قدامها الطابلو فيه مسدسات وسكينتين : اي ده
انا : متستغربيش انت يفي ترسانه اسلحه مش في عربيه .. ناوليني المسدي الاسمر .. اه ده اللي مكتوب عليه عمر ده
منه بتبصل ببرائه مصطنعه كدا : وانا
انا : مديت ايدي تحت الكرسي طلعت مطوه بس ايدها عاج والسكينه تيتانيوم : خدي
منه : اي دي
انا : عارفه دي سعرها كام
منه كام يعني
انا: يعني حسبه ٥٠٠٠ دولار كدا
منه خطفتها : هديه مقبوله

ونزلنا وقعدنا عالكافيه وجالنا الجارسون وبص لمنه باستغراب
انا بهدوء : عينك يشاطر
المتر بصلي فلاحظ نفس لون العين : اختك
انا : اه تقدر تقول كدا .. حات شيشه قص وقهوه مظبوطه .. وواحد لمون نعناع
المتر : طيب .. ومشي
منه عماله تفرك وقلقانه : انا خايفه
انا : لا اركزي كدا انتي قاعده معايا .. اهو جاي اهو
احمد (( صاحب الكافتريا )) دخل وقعد عالتربيزه : اهلا
انا : مين انت يحيوان عشان تقعد معانا فين مدير المكان
احمد بثقه : انا مدير المكان واتكلم علي قدك يلا يخول انت
انا بصيت لمنه وضحكت : دا صدق اني خول بجد ... ضحكني وانا مليش نفس ... مديت ايدي طلعت المسدس وحطيته عالتربيزه ووجهته عليه .. متعمر علي فكره .. ضغطه واحده و هتودعنا .. اركز كدا واقعد بدل ما افشخك
احمد بثقه برده : ولا يشغلني .. متقدرش اصلا
انا : اعرفك بنفسي .. عمر فاروق الحيني .. وصدقني دي مش اول مره اقتل فيها .. بس مقتلتش بمسدس قبل كدا
احمد افتكر ان منه كانت قيلاله عليا لما كنت في السجن دا غير ان واقعه القتل كانت متصوره وجت فتره وطلعت ترند وافتكر شكلي فاترعب : عاوز اي .. عاوز فلوس .. هديك كل فلوسي بس سيبني في حالي
انا : فلوس .. منك انت .. يراجل عيب عليك .. انا بس كنت جاي اتعرف عليك بس ...

حطيت المسدس مكانه ومسكت ايد منه وطلعت منغير ما استني رده في العربيه مروحين
منه : مفهمتش برده انت كدا عملت اي
انا لسه باصص قدامي : اول درس متكلمينيش وانا بسوق .. تاني درس هو كان مفكرك لوحدك عشان كدا استقوي عليكي .. لو كنتي قولتي لحد من البيت كانو هيتصرفو.. فهمتي
منه : لو حد كان عرف كانو هيئذوني
انا : تراهنيني
منه : علي كام
انا : انا هراهن عالعربيه
منه : وانا علي واحده من صحابي تختارها وملكش دعوه
انا : انتي لحقتي عرفتي ان نقطه ضعفي هي النسوان
منه : متجوز اتنين وعندك ٢٧ سنه اكيد بتحب النسوان
انا : موافق

تاني يوم انا قاعد في الريسبشن تحت انا وجدي واخالي وبنشرب قهوه
منه نازله من فوق جري وماسكه الفون: عمر عمر عمر
انا : امك لام عمر عاوزه اي
منه بتوريني الفون : بص
انا بصيت لقيت خبر قتل احمد ابتسمت : اي ده
منه : عمر متستعبش .. انت ليك علاقه بالموضع ده
انا بصيت علي جدي
منه برقت وبصت لجدي
جدي بهدوء : لما حاجه زي دي تحصل انا اول واحد يعرف .. ماشي
منه اتكسفت وبصت في الارض : حاضر .. وطلعت جري علي فوق
انا ناديت عليها : اصبر يمعلم .. انا فزت
منه : يعني العربيه طارت .. يلا مش مشكله
انا : هتنفزي شرطك امته
منه : بالليل .. اي لنوعيه
انا : حاجه علي زوقك
سمر : بتتكلمو علي بالالغاز كدا
منه : هظبطله واحده صحبتي
سمر بصتلي : نسوان يعمر .. تاني يعمر
مريم من جمبها : احم
سمر مشيت وعماله تدعي عليا وقعدنا نضحك عليها

بالليل خارج انا ومنه وواحده صحبتها اسمها علياء (( علياء ١٧ سنه .. بس جسم ٣٥ سنه .. بشرتها برونزيه و صدرها كبير و طيزها جامده ومقلوظه كدا وشعرها اسود وعنيها زرقا وسط بياض غريب وشفيفها منفوخه وبينك ))
انا بصيت لمنه : دي قدك
منه : تخيل
انا : دي صدرها اكبر من صدر امي
علياء بتغمز : تعال ارضعك

انا بصيت لمنه بصدمه : احا يدنيا .. هو انا منكرش ان بزازك كبيره بس انا متجوز اتنين فرده بز الواحده منهم قدك اصلا
علياء انت متجوز ؟!
انا : اتنين وحياتك
علياء بصت لمنه : امال جيباني لي
منه : هو كان رهان بيننا وانا خسرته وانا كنت مراهنه عليكي
انا : ثانيه ثانيه انتي كنتي مفكراني عاوز واحده ليله وكدا
منه : امال اي
انا : بس يماما .. يوم مهعوز نسوان هكلمك انتي .. دا الشغلانه لمت
علياء : اي ده انت شغال في الدعاره
انا معرفتش ارد الصراحه فسكتت ومسكت كبايه القهوه بتاعتي وخدت بق لقيت عيل ملزق كدا وشكله خول جاي علينا وسحب الكرسي الرابع وقعد : هاي
انا بصيت لمنه وعلياء بستغراب بمعني تعرفوه .. هزو كتافهم بمعني لا
الخول : اي ده انت خرص وببتكلمو بلغه الاشاره
انا : دا انت شكلك حلو بقي
الخول بيبص لمنه بطريقه بنت متناكه كدا : اوويي
انا قومت من مكاني واتكلمت عادي : دا انت شكلك عاوز تتربا .. ولسه بحط ايدي علي دماغه عشان اخبطها في اتربيزه لقيت واحد عامل زي الحيطه واقف ورايه وحط ايده علي كتفي وسحبني لورا كنت هقع بس مسكت نفسي ولقيتني واقف وسط خمس تران
اانا باصص لمنه : مفتاح العربيه عندك خدي علياء وروحي انا هحصلك
الخول : تؤ .. انا عاوزها .. وهتروح بس في عربيتي
انا اتعصبت جيت اتحرك نحيته لقيت بوكس في وشي بص هو فعليا موجعنيش لاني متعود عليه بس مناخيري جابت ددمم ولسه بتدير عشان ارد البوكس لقيت بايديز و ناس من خدام الموت واقفين ورافعين سلاح علي دماغ الخول واللي معاه فابتسمت الصراحه
بايدز : اؤمر
انا بصيت للخول : اسحب التران دول وسيبلي سبع البرومبه
بايديز : خلصانه ..قرب مني واتكلم في ودني .. اسمع الكلام واحكم بعده
انا بصيتله وهزيت راسي بمعني نعم
بايدز سحب التران دي ومشي ..
رحت ناحيه الولا بقي عشان اضربه .. لقيت زيدان جاي من مكتب مكتوب عليه المدير سبقني وحط ايده علي دماغه من ورا : عنك يصحبي
انا : اعتبره بتاعك
زيدان هبد دماغ الولا في التربيزه كسر الازاز ومسكه من شعره وبص في وشه : انت تاني .. يبني انت مبتحرمش
انا : تعرفه
زيدان : الواد ده حظه منيل مع بنات عيلتنا عيلتنا
انا : مين
زيدان : سامي الدفراوي (( عزيزي انت لو معرفتوش و**** ازعل ))
انا : بس بس افتكرته .. سيبه يعم يكش يعمل اكشن ولا حاجه الفانز اتبضنو مننا
زيدان : ياخي تخيل ان الناس بقت تعيب علي قصتنا وتنصح للناس انهم ميكتبوش قصص بتتكلم عن القتله المأجورين
انا : مهي دي الحاجه الوحيده اللي متكتبش عليها قبل كدا .. يلا نعمل اي بقي
زيدان : تعال نقعد علي التربيزه دي
انا بصيت لمنه : قومو اقعدو علي تربيزه جمبنا عشان المكسوره دي

قامت منه وعلياء قعدو علي تربيزه جمب اللي قاعد عليها انا وزيدان
انا : ويا تري جاي صدفه ولا مراقبني يبن الصعيد
زيدان : وانا ابن الصعيد لوحدي ..
انا : لو كلامك عليا فانا ابن اسكندريه .. وافتكر ان اللي بيننا مات يزيدان .. عاوز مني اي
زيدان : تسمعني
انا ولعت سجاره وبصيتله باشاره بمعني انطق
زيدان :(( حكي كل حاجه وان نسوانهم هما اللي وزوه عليا وهو عرف الحقيقه وكدا ))
انا اخدت نفس طويل من السجاره وخرجته : وتفتكر اني كدا هنسا يعني لما عرفت انك كنت متغفل وواخد علي ودانك
زيدان : يسيدي شكرا مقبوله منك
انا بصيتله وديقت عنيا ووبعدها بصيتله عادي : صالحني
زيدان : هو انت خطيبتي وانا معرفش .. في اي يعم عمر
انا : لا بستغل الموقف .. في واحد حكيم زمان قالي (( الحياه فرص فاذا اتتك فاغتنمها )) (( انا ك يوكراين ماشي بالمبدا ده ))
زيدان : اطلب
انا : فرقه من خدام الموت
زيدان : اه عشان ولاد عزرائيل يخصوني
انا حطيت رجل علي رجل وبصيتله وابتسمت بخبث
زيدان : وعهد **** انت عيل مش سالك (( فهم اني عرفت ان ابويا ليه نسبه في الملكيه و الفلوس ... موضوع اننا نفهم بعض بالعيون ده انا بقوله لي .. لان عندي واحد صاحبي بيفهمني كدا )) عرفت منين
انا : في جمله زمان ماما **** يرحمها كانت بتقولهالي .. جدك يعرف كوووووللل حاجه .. وكانت بتتكي علي كلمه كل .. ومفهمتهاش غير قريب الصراحه
زيدان بيربط الاحداث مع بعض .. موقف عماد والموقف ده : يسط
انا : اه احنا واخدين علي قفانا .. وواخدين جامد قوي
زيدان : عاوز الفرقه لي
انا : تأمين .. ناوي اخش مجال الفلوس
زيدان : انت عبيط يسط .. فلوس مين .. انت اخر مره عملت تشيك علي حسابك في البنك كانت امته
انا : مبعملش .. عارف لي .. عشان عارف انه فيه مبلغ مبيخلصش .. ولو خلص هتحط غيره .. بس انت عرفت حوار ابويا امته
زيدان : وانا عندي ١٤ سنه .. قابلت راجل اسمه خالد المالكي ...اه هو ابو عز بس عز ميعرفش الحوار ده .. وقالي ان فلوس بابا مش بتاعته وفهمني الحوار .. بس مقاليش اسم ابوك .. من اسبوع بقي حاولت اخش المكتب اللي فيه الوصيه بتاعته ابويا وهنا كانت المفاجأه ان لما فتحت المكتب كله ولع معادا خزنه واحده وفيهم بصمه جينيه (( بال DNA ))قولت اجرب مش خسران حاجه .. الفكره انها فعلا فتحت .. ولقيت جوها الوصيه بتاعه ابويا ومعاها وصيه من ابوك ووصيه من خالد المالكي نفسه .. الفكره بقي ان تقريبا نص اللي عملته في حياتي اصلا كان تخطيط من ابويا بس في مشكله مش فاهمها .. في شطر في كل وصيه مش مفهوم
انا : يبقي محتاج شفره تفكه .. وريهالي
زيدان اداني ٣ ورقات باين انهم متهاكين : خد
انا باخدهم منك : لا .. لف واديهولك انا
زيدان ضحك : انت لسه فيك العاده الوسخه دي
انا ببص في الورق : معاك لاب
زيدان : في العربيه
انا : هاته
زيدان قام جاب ماك بوك واداهولي
انا اخدته منه وقعدت عملت عليه حاجه (( مش شغل هكر بق وبتاع .. لا هو الحوار كله اني عملت حاجه زي برنامج مصغر كدا بيرتب الكلام بكل الطرق الممكنه .. وبيديك كل الحتمالات الممكنه للكلام .. الكلام ده كله ١١سطر كود فمش حوار يعني ومش محتاجه حد متمرس عشان يعملهم ))
طلع ١٩٨٠٠ نتيجه
انا لفيتله اللاب : اقرا ولو طلعت جمله مفيده ابقي قولي
زيدان : يسط انا خارج من التعليم من يجي ١٣ سنه .. اقرأ اي يعم شوف حد غيري
انا لقيت اللاب ناحيتي دانت عيل بضان وقعدت اقرا ومفيش ولا جمله مفيده فعلا : فشلت
زيدان : طب والعمل
انا : فكك فكك .. انا هقوم اروح ويريت متطلعش قدامي تاني .. اوعا تفكر ان كدا خلصت انا لسه ليا حق في بيتكو
زيدان : طب تعال معايا الفيلا وشوف ليك حق ولا لا
انا : لو فضل ليا حق مش هتشوفني تاني
زيدان يلا

قومت وخدت منه وعلياء في عربيتي ومشينا ورا زيدان في عربيته
منه : هو انا بيتهييئلي ولا انتو معاكو نفس العربيه
انا : اه
علياء بتبص علي زرار : اي ده .. وبتضغط عليه فتح درج فيه رشاش فانا قفلت الدرج وعملت لوك عالاسلحه
انا : متبعبصيش في العربيه
علياء فاشخه بقها : ههوو ده مسدس بجد
انا وانا لسه باصص قدامي : لا رشاش ومبحبش اتكلم في العربيه
سكتنا شويه علياء بتشاور علي زرار تاني : واي ده
انا اتعفرت روحت مطلع المسدس وموجهه علي دماغها وانا مكاني : لو مسكتتيش هموتك
قعدت زيها زي الكرسي اللي قاعده عليه لحد ما وصلنا لفيلا علي البحر في سيدي كرير (( اخر حدود اسكندريه قبل مطروح ))

نزلنا من العربيه (( الساعه ٦ ونص ساعه الغروب عالبحر ))
منه : وانا اللي مفكره فيلتنا مفيش منها اتنين
انا : هنزلك معايا الصعيد مره
منه بفرحه : بجد .. نفسي اشوف البط والبيوت اللي بالطين
علياء : مفيش الكلام ده يحبيبتي
انا بصيت لعلياء : عرفتي منين
علياء : انا من الاقصر
انا : صعيديه يعني .. دلوقتي حبيتك
زيدان : منين فالاقصر
علياء : الاقصر المدينه
زيدان : تشرفنا .. خليكو هنا يبنات متخشوش الفيلا دلوقتي بس
انا : خليهم يعم يجو نتخفش
زيدان : اشطه

دخلنا جوا لقيت لجين وملاك عامليز زي الموميا من كتر التجبيس
زيدان : لو لقيت عضمه سليمه اكسرها
انا اشفقت عليهم الصراحه وبصيتله: مين ابن المفتريه اللي عمل كدا
زيدان : بدون تصفيق بدون تصفيق
علي ابن زيدان : علي فكره بقي انا اللي ضربت لجين
زيدان : يعم خلاص متعيطش انا ونت
انا بصيت لزيدان وابتسمت وروحت متمطع بالهوي ومناوله بوكس بعزم جسمي كله في وشه خده ووقع عالارض : دي عشاني
زيدان بيتوجع : اااههههه .. يبن الضلاليه منت خدت حقك ساعتها
انا : لا انا يومها كنت بضرب عشان علي مش عشاني
زيدان : خلصنا بقي مش كل شويه حد يفكرني
انا : ونظرا للعيال الصغيرين
زيدان : بيرضعو صناعي مش حوار يعني .. دا عملين زي العجول
انا : ياخي بحبحها شويه بقي كل الفلوس دي وبخيل برده
علي : اه و**** يعمر .. بخيل قوي .. دانا بقوله حاتلي يخت زي بتاع كريستيانو مش راضي
انا بصيت لزيدان: ملكش حق الص... ثانيه كدا هو بيقول يخت
زيدان هز راسه بمعني اه
انا : حد عارف تكلفه عمليه الإجهاض كام اليومين دول

ضحكنا كلنا واتصالحت انا وزيدان (( وفقا لطلب الجماهير العريضه 😂😂))ورجعنا البيت ودخلت والدنيا زي الفل .. زي الفلين

عدي شهر ملخص احداثه :- اتصالحنا واتراضينا والدنيا زي الفل زيدان جه قعد في اسكندريه عشان نكون قريبين مع بعض وانا قعدت مع جدي في البيت وبقيت اقامتي هناك .. اختي ومرات اخويا جم يقعدو معانا وفي يوم خميس كنا عازمين زيدان عندنا عالغدي .. صحيت الصبح ونزلت تحت لقيت كله قاعد وكانهنا المفاجأه
سمسمه حماه خالي : واد يعمر
انا بفرحه : سمسمه .. ونزلت خدتها بالحضن .. عامله اي يوليه يعجوزه
سمسمه ضربتني علي كتفي وحطت ايديها في وسطها : فشر .. دانا اصغر منك .. اسكوت مش كلن جايلي عريس من شهر والبجح بيطلبني من ابني
انا خدتها علي جمب وروحنا قعدنا علي كنبه بعيده وقعدنا ننم علي خلق **** (( بموت في النميمه ))
سمر جت قعدت جمبنا بعد شويه كدا وساكته
سمسمه بصتلي : تبعك
انا : ولا اعرفها
سمسمه : قومي يشاطره اقعدي بعيد
سمر تشوح كدا ؛: شاطره مين يوليه يكرك.....
سمسمه مسكتها من ودنها : يلا يبت من هنا بدل ما اقوم اجيبك من شعرك
سمر قامت : احم .. عن اذنكو .. وراحت قعدت جمب مراه خالي .. امك دي وليه مفتريه .
مرات خالي : انتي هتقوليلي
سمسمه بصوت عالي : يلا يبت انتي وهي عالمطبخ عندنا ضيوف

بعد ساعتين زيدان جه وقعدنا كلنا وبعدها خرجنا قاعدين بنشرب سجاير في الجنينه
انا : ولا ازوز .. متيجي نخش الجامعه
زيدان : يبني انت كلها ٤ ولا ٣ شهور وتبقي اب .. احترم سنك
انا : يعم عاوز اعيش شبابي
زيدان : خلصانه نخش الامريكيه سياسه واقتصاد مع البت ساره
انا : هي في سنه كام
زيدان : لسه هتقدم
انا : قدملنا معاها بقي
زيدان : خلصانه
جدي : طب متخشو حقوق
زيدان : لا لا سياسه واقتصاد حلوه .. كدا كدا مش هنشتغل بيها بس تسليه وقت يعني
خالي : وهتقعدو فين
زيدان بصلي
انا : ممكن التجمع
زيدان : في فيلا في زايد لسه مخلص تشكيبها عالرايق .. نقعد فيها
انا : طب اقولك حاجه حلوه .. تعال نقعد في فيلا الباشا (( اللي ميعرفش فيلا الباشا انت عيل مش جدع .. اتذكرت في الفصل التاني من الفرصه الاخيره .. وصف الفيلا .. هي يعتبر في وسط الصحرا وفي طريق اسفلت واصل لحد عندها .. كانت بتاعه واحد صاحب ابو زيدان (( فؤاد الباشا جوز قمر الاول ليه دور بعدين )) واخدها منه ))
زيدان : يعم عاوزه شويه تجديدات
انا : نجددها يباشا لسه فاضل شهرين علي بدايه الكليه
زيدان : لو كدا بقي نبقي نهدهم ونبني مكانها ٢ واحده ليك وواحده ليا
انا : خلصانه

بعد شهرين نقلنا الفلل الجديده .. وكانت حلوه وواسعه وكبيره .. وكنا نازلين الكليه .. انا وزيدان واخته واختي .. وكل واحد راكب عربيته (( كل العربيات زي مرسا ومعلقه نمر دبلوماسيه )) .. وكنا حالقين دقننا و شنبنا ومغيرين الاستايل عشان نبان عيال صغيره وكدا .. احنا ٢٧ سنه يعزيزي
وصلنا الكليه وامن الكليه كانو واخدين خبر باننا هنخش ودخلنا ركننا العربيات و روحنا اول محاضره
الدكتور اول ما دخل : اهلا بيكم معانا في مجتمعنا .. بص انت جيت هنا تنسي بقي المقامات .. اصل انا ابن سفير وده ابن وزير وده ابن رئيس وده ابن رجل اعمال .. فاحترم المكان اللي انت فيه واحترم زملاتك كله هيعاملك كويس .. احنا هنا في مؤسسه تعليميه اللي يفرق بيننا هنا الاجتهاد بس .. ممكن في يوم واحد منكم يكون سفير في دوله خارجيه فلازم يكون يكون بيمثل بلدنا باحسن صوره .. وبدأ في الشرح وخلص بعد ساعتين

روحنا عند العربيات (( كنا عاملين حسابنا وجايبين اكل معانا وكدا )) واخدنا الكل وروحنا نقعد في الكافيتريا ولحد معاد المحاضره التانيه
انا : ولا يزوز .. معاك اكل اي
زيدان : بيتهيقلي سندوتشات شاويرما حنان عملاها
انا : شاويرما اي يعم .. بت يساره معاكي اي
ساره : فطير وعسل اسود وجبنه قديمه
انا : العب .. عامله حساب حد معاكي
ساره ضحكت : عامله حسابكو كلكو .. عرفاكو مفاجيع.. وطلعت الاكل وقعدنا ناكل .. وجت بنت كدا وقفت جمبنا وواقفه باين عليها مكسوفه
البنت : ممكن اقعد معاكو
انا : اه اتفضلي
البنت قعدت
ساره قطعتلها حته من الفطير واديتهالها
البنت : لا شكرا مش جعانه
اختي بصتلها : كلي عشان ده فطار ميتعوضش
البنت ابتسمت بكسوف ومدت ايديها تاكل
انا بابتسامه عشان متتضايقش : متعرفناش
البنت : اه اسفه .. انا ياسمين .. اسفه بس مكنتش عامله حسابي علي اني هجوع .. بس لما لقيتطو بتاكلو فطير عرفت انكو من الصعيد وعارفه الصعيد اهل كرم ومش هتردوني
زيدان : علي كدا بقي انتي من الصعيد
البنت بفخر : اه
زيدان : منين بقي
البنت : سوهاج
زيدان : بكل منطقيه اكيد انتي زي كل اللي قاعدين هنا فكرتي اننا ناس بقي من الصعيد وعلي قد حالنا وبتاع وو وغالبا معانا منحه فتوقعتي انك هتيجي ومش هتلاقينا زي بقيه اللي في المكان .. ناس متكبره بقي وبتاع
البنت سكتت شويه بعدها ابتسمت : حضرتك اتكلمت عليا انا .. الكلام اللي انت قولته ده .. بنت بسيطه وواخده منحه .. مش هكدب عليك انا توقعت انكو زيي بس الكلام اللي انت قولته المفروض انه اهانه ليا .. بس شكرا عالاكل

جت تقوم راحت ساره مسكت ايديها وقعدتها : اقعدي وبطلي هبل هو ميقصدش .. بس ييسمينه لو ينفع اقولم يا ياسمينه طبعا
يسمين : اه عادي
ساره : وانا ساره ودي اسماء والدبش ده زيدان اخويا .. وابن المفجوعه اللي عمال ياكل ده عمر اخو المفجوعه التانيه اللي عماله تاكل برده
انا : جعااان .. وحشرت حته فطير بالعسل في بقي
يسمين : اتشرفنا
انا : بصي كله عمال يبصلنا ويضحك ازاي .. وفي حوالي ١٥ واحد صورنا واحنا بناخد .. وهيتعمل علينا ميمزات في جروب الدفعه وهنبقي كلاونات .. فكرك ان ده يفرق معانا .. ابدا .. فكرك اصلا اننا منعرفش ندفنهم كلهم تحت الارض .. منغير ما نقوم حتي .. بس الفكره اننا مش في مود خناق الصراحه ..
يسمين : شكرا
زيدان بص ليسمين شويه كدا ولقاها لابسه دبله عليها رسمه ورده كدا : يسمين معلش الدبله دي صغيره عليكي كدا لي
يسمين ابتسمت : دي كانت هديه من جدي قبل ما يموت بس **** يرحمه بقي
زيدان بصلي ورجع بصلها تاني : تعرفي خالات ابوكب
يسمين : لا الصراحه
زيدان طلع المسدس الاسمر في الدرا كدا قدامها ورجعه تاني
يسمين مصدومه : دا مسدس بابا
زيدان : يديني عالضحك يجدعااااننن .. ابوكي موجود فين
يسمين : في سوهاج
زيدان: معلش ممكن ترني عليه
يسمين باستغراب : ليه
زيدان : اسمعي كلامي بس
يسمين رنت علي ابوها وقالته في واحد عاوز يكلمك وادت الفون لزيدان وهو فتح سبيكر
زيدان : سلام عليكم
ابوها : وعليكم السلام .. مين معايا
زيدان : حضرتك الاستاذ سليم زاهر
سليم : اه اتفضل مين معايا
زيدان : انا زيدان احمد حمد الحيني
سليم : يا هلا بأشراف الصعيد
زيدان : هلا بيك يا خال .. مخدتش بالك من الاسم باله برضه
سليم : لا مؤخذه يبه الذاكره عالقد
يسمين اتضايقت ان ابوها بيقوله يبيه وكدا
زيدان لاحظ : بيه اي يخال .. دا انت اللي بيه .. طب حمد فاروق الحيني ميفكركش باسم حد
سليم: دا جوز خالتي زهره .. انت ابن احمد ابن خالتي زهره
زيدان : شايف الصدف يعم .. ومعايا عمر حفيد ستي ورده
سليم : يادي النور يادي النور .. ياه يزمممااانننن .. زهره عامله اي يواد
زيدان : زهره تعيش انت يخال من ٩ سنين
سلبم بصوت باين فيه العياط : البقاء لله يبني .. كان نفسي نشوفها قبل ما تموت .. **** يرحمك يخاله
زيدان : حياتك الباقيه يخال
سليم : وورده
زيدان : كويسه يعم .. نبعتلك حد يوديك تسلم عليها
سليم : يبيه وعلي اي
زيدان : بيه تاني .. من عيله زاهر ازاي انت وبتقولي يبيه
سليم : يقطع زاهر عالي جابوه يبني و****
زيدان : دا شكله حوار عاوز قاعده .. هبعتلك عربيه تاخدك لورده و انت ابقي شوف بقي هناك اي مزعلك وهما لو يعرفو يساعدوك يساعدوك .. ولو معرفوش هتصرف انا .. ومتخفش علي يسمين هي معانا فالكليه انا واختي وعمر حفيد ورده واخته معانا وفعنينا متقلقش
سليم : تسلم يبني وتدوم .. خلي بالك من يسمين .. دي اللي طلعت بيها من الدنيا
زيدان : في عنيا يخال .. وقفلت معاه وكلمت ورده وقولتلها وهي فرحت وبعتو حد يجيبه
زيدان ليسمين : يعني طلعنا قرايب اهو يستي
يسمين : طب عرفت منين
زيدان : دبلتك زي دبله ستي **** يرحمها بالظبك .. وهي كانت معرفاني ان دي دبله بتلبسها بنات عيله زاهر
يسمين: الدنيا دي خرم ابره

شله عيال خولات كدا معدين جمبنا وعمالين يتريقو علينا وبتاع
انا : بقولكو اي .. متيجي نطلع اي داهيه تاخدنا .. مش طالبه معايا تعليم انهرده الصراحه .. وناخد يسمين نعرفها علي النسوان
زيدان : اه انا لاحظت ان الجو بقي بضان سيكا
يسمين : سيكا مين ينجم .. دا بقي بضان فشخ
انا بصيت لزيدان : خدت علينا بسرعه البت دي
يسمين : انا اصلا صايعه بس كنت مكسوفه .. وبتبص في عنيا بهيام كدا
اختي نغزتها : متجوز اتنين
يسمين بصتلي بصدمه بهدها اتديرت لزيدان وبصتلها بهيام
ساره نغزتها : متجوز ٤
يسمين اتديرت بصت لساره بهيام
ساره رجعت لورا : احا .. ملناش في الشمال يا ليزبيان
يسمين : منتو اللي عمالين تهزرو .. واحد متجوز ٢ والتاني عايش في مسلسل الزوجه الرابعه .. هي ناقصه كدب عالصبح
انا : سيبوها هي مش هتصدق غير لما تيجي البيت وتشوفهم .. لمينا مكان الاكل

وقومنا وروحنا موقف العربيات
يسمين : رايحين فين
انا : هنجيب العربيات
يسمين : دا موقف الدكاتره .. حد فيكو ابوه دكتور
كلنا ضحكنا : مفيش حد مننا ابوه او امه عايش اصلا
يسمين : اسفه
زيدان : ولا يهمك .. ولا اعمر .. مش دي العيال اللي كانت بتبضن علينا اللي كانو بيرخمو وهما ماشيين .
انا : اه دا بيتصورو عالعربيه .. بتاعه مين فيكو دي
زيدان ضربنا علي قفايا : عربيتك يا بأف
انا : ما بورراحه يحمار .. بصي كدا يسمكه
يسمين : هتعمل اي
انا : بصي .. فتحت الفون وروحت مخلي العربيه تدور وتزود بنزين بحيث صوتها يعلي
العيال اتخضت و راحت تشوف لو في حد في العربيه .. بس طبعا متفيمه كحل فمش شايفين فروحنا عليهم
واحد منهم : العيال الويرد الفلاحين اهم يلا
زيدان بصلي وبص للبنات

كى واحد مننا راح علي عربيه
ساره : يسمين معايا
انا يستي خديها وانتي ساكته
العيال : هي دي عربيتكم
زيدان : عربياتنا .. جمع يصحبي
واحد منهم منفوخ كدا : يا عم سيبك منهم دا عيال كدابه بنت متناكه . . . . . . . (( انا ككاتب بقولك .. حضرت الجن .. اصرفه ))
العركه دارت يصحبي ودورنا فيهم الضرب .. هما كانو تلاته .. وكنت انا وزيدان .. واشتغلنا فيهم ضرب لحد ما جه امن الجامعه وفرقنا عن بعض
واحد من الامن : هتيجو معانا للعميد
انا : روحو انتو يبنات واحنا جايين وراكو

روحت انا وزيدان والتلات عيال لمكتب العميد وهما دخلو قبلنا
زيدان فونه رن وكان جاسر
جاسر : هتخلصها ازاي .. امر رئاسي و نكلم الوزير
زيدان : حولني لعز
دقيقه فات عز : اي
زيدان : عرفت ؟!
عز : اه
زيدان : اسمع انك كنت هنا .. اعمل اي
عز : مشيها بالدراع وبعد ما تخلص دخل بريطانيا .. كدا كدا كميرات الجمعه بتتفصل ساعه ما بتخش غمفيش اثبات علي حاجه
زيدان : خلصا وقفل معاه .. وبصلي .. بايدز فين
انا : هما كانو برا .. بس دخلو ساعه العركه .. هنعمل اي
زيدان : دوشه
انا طرقعت رقبتي وصوابعي و فكيت كتفي : بينا

باب مكتب العميد اتفتح وهما دخلو (( خليك فاكر انهم حالقين ومغيرين الاستايل .. وهم اتعرفو ان في الامير يوكي هو اللي رايح .. واكيد امير بريطانيا العظمي مكنش بياكل فطير في الكليه 😂))
العميد قاعد بعنطزه كدا هو و التلات عيال وامن الكليه جوا وماسكين عصيان : اسمك اي يلا انت وهو
زيدان ركب معاه الدور : زيدان احمد حمد فاروق يباشا
عمر : عمر محمد حمدان فاروق يباشا
العميد : وانتو بقي اتحدفتو علينا من اي داهيه انت وهو
زيدان : المنيا يباشا
العميد : ابوك شغال اي يلا
زيدان : متوفين يباشا

الباب اترزع ودخل منه واحد ووراه حرس كده
واحد من العيال : بابا
الراجل : في اي يسياده العميد .. ابني ازاي يتضرب .. مين الخول اللي ضربك يلا
الولا شاور عليا
الراجل : انت مش عارف دا ابن مين
زيدان بخوف مصطنع : اسف يباشا معرفش حضرتكو
الراجل بعنطزه كدا : انا سفير مصر في بريطانيا .. دانا هخلي ايامك جحيم يبن الوسخه
زيدان اتمطع وخده بوكس طيره : لا ما انا مش عشان سيبتك مره تسوبلي فيها يكسمك ... كسمك لكسم بلدك لكسم بريطانيا نفسها .. ودخل الحرس يمسكونا واحنا بنقاوم لحد ما خرجنا في الطرقه وهناك كان موجود بايدز ورجالته وكل الحرس واقعين عالارض
بايدز : اي مساعده
انا بهز كتافي : لا سيبلنا الباقي واسحب انت وابعت حرس السفاره
بايدز : تمم

دخلن المكتب تاني كان موجود العميد والسفير ده والتلات عيال
زيدان قفل الباب و خلعنا الجواكت : استعنا عالشقا ب****

بعد نص ساعه الاربعه متكومين فوق بعض والعميد قاعد عالكرسي ميت من الرعب ودخل حرس السفاره (( تبع بريطانيا ))
قائدهم : الامير يوكي
زيدان : اتاخرتو كدا ليه .. انا كنت هقتلهم ياخي
القائد : اسف عالتاخير
العميد بزهول : انت الامير يوكي
زيدان وهو بيلبس الجاكت : زيدان احمد حمد الحيني .. او يوكي فور زيروز الحيني .. الابن المدلل لبريطانيا
عمر بص عالعيال اللي عالارض : مش مدلل قوي يعني
عمر بص للعميد : انهرده اول يوم في السنه .. اعتبر ده كارت ارهاب .. بعدها مش هتبقي مجرد علقه .. عرف الكليه كلها انا مين عشان معرفهمش انا
العميد : حاضر

ونزلنا ركبنا العربيات واتحركنا عالبيت و احنا علي اول ما طلعنا
لقيت ساره بترن : عمر الحقنا .. سمعت صوت قنبله فرقعت

احلي مسا عليك يخواتي واشكر كل اللي دعمني واسف علي تأخير اليروم ده والمره الجايه الجزء في معاده انشاء

الجزء السابع

هلا هلا بالغوالي واخواتي ااجامدين بوفتيك ..

حيت بس اوجه رساله لاي حد متخزوق (( زي العبد لله كدا )) وبيداوي في جروحه لسه .. اللي سابك ميستهلكش .. وخليك فاكر .. الي جانا نضمه .. واللي راح كسمين كسمه

هوب سمعت صوت فرقعه والخط قطع رنيت علي زيدان
زيدان : اي يبني لحقت اوحشك
انا : مش وقت هزار .. افتح نايتروس واجري
زيدان بقلق : في اي
انا : معرفش .. اسمع الكلام وانت ساكت
وقفلت معاه واتكلمت : استر يا رب .... وفتحت نايتروس وكنت طاير افتكرت حاجه فرنيت علي زيدان
انا : زيدان المحور زحمه انهرده السبت
زيدان : اطلع علي ........ هناخد هليكوبتر من هناك
انا : طيب

وفتحت الجيبياس وروحت علي المكان وركبنا هيليكوبتر مدنيه
زيدان : اي اللي حصل
انا : معرفش .. انا لقيت اسماء بتكلمني وبتقولي الحقني وسمعت صوت فرقعه والخط قطع
زيدان : فرقعه اي يا زيدان .. البيت جمب قاعده عسكريه مصريه مفيش حد بيخش من غير تصري....... (( وقف كلام فجأه )) احا .. بيكلم السواق .. ارمي اخر ما تعرف تجيبه
السواق : امرك يا عزرائيل .. وزود السرعه ولما قربنا شفنا دخان كبير طالع من مكان البت وسمعنا صوت علي لاسيلكي الطياره
الصوت : هيليكوبتر .. ارجع
زيدان نتش اللا سيلكي : انا الامير يوكي اي اللي حصل
الصوت : معنديش اوامر اقولك حاجه .. اتمني ترجع بطيارتك عشان في منظومات دفاع جوي هتشتغل تلقائي
زيدان اتعصب ورزع اللاسيلكي في الارض وكلم السواق : فين معدات الهبوط الاضطراري
السواق : وراك
زيدان اتدير سحب شنطتين باراشوت واداني واحده وخد واحده
انا : مبعرفش استخدمها
زيدان : هنزلك معايا .. البس وانت ساكت

لبسنا ال شنط ونزلنا .. كنا علي بعد حوالي ٥ كيلو من البيوت
زيدان بصلي : ....
انا : نتقابل عند البيت ... بدلت مع اسير الظلمات (( اسرع ومبيتعبش ))
اسير الظلمات : اهلا
سفير الموت : يلا

وفتحو سبرينت لحد البيت .. احا بيت اي .. البيت بقي عباره عن كوم رماد .. رجعنا تاني
انا لواحد واقف بخوف : اي اللي حصل
الراجل : مين انت
انا : مالك البيت .. انطق حصل اي
الراجل : البقاء لله كل اللي كانو في البيت ماتو
زيدان ولا كأنه معانا عالكوكب ولا سامع بيقرب من البت
الراجل حط ايده قدامه : اسف .. حضرتك متقدرش تخش
زيدان بص علي ايده ومسكها كسرها .. الراجل اشتغل صريخ والناس اتجمعت وبيحاولو يوقفو زيدان لحد ما جه رجال عزرائيل (( للعلم جنود عزرائيل بيبقي معاهم هويات باسم قوات حفظ السلام .. يعني تبع الامم المتحده .. ودي فكره عز وهتظهر في قصه القيصر الاسير )) وبعدو الناس عن زيدان وحاوطو المكان بحيث محدش يعرف يخش

انا وزيدان واقعين علي ركبنا و قدام البيت .. اوتظن انك بها قد ترتاح .. لا ورب الكعبه لا ترتاح .. فالراحه فيها ترك ما فيها .. وتركها لمن خلقها .. وان تنهي فتره سكنك فيها .. فانت كالمؤجر في هذه الدنيا .. وانت تاركها تاركها .. فلا تظن في يوم انك خالد بها .. فانت ميت وهم ميتون .. صوت الصراخ يملؤ المكان .. منهم من يتشاجر لدخول مسرح الجريمه .. ومنهم من يريد ااحصول علي السبق الصحفي وان يكون اول من ينشر الخبر .. خبر جريمه كانت في حق البشريه .. واقسم انها لم تكن في حق شخص ك امير او رجل اعمال او زعيم او غيره .. بل هي في حق البشريه

جاسر وصقر و حسن جم عندنا
جاسر : زيدان .. مصر مش امان .. لازم نتحرك
رفع زيدان وجهه في وجه جاسر .. فاقسم ان هذا وجه لا يخاف منه فقط البشر .. بل نظر له نظره اقسم انه لو نظرها لجبل .. لتصدع الجبل خوفا من نظرته .. فصدقني لا تخف من من يملك كل شيئ .. بل خف من من فقد كل شيء .. فليس لديه ما يفقده او يخف عليه : يلا يعمر .. يلا الدم لسه ما نشفش
فنظرت اليه نظره لا تختلف عن نظرته الا انها كانت العن وارعب من نظرته : ولا هينشف يخوي .. ولا هينشف

بعد ست ساعات في ملكيه عزرائيل .. لم تعد ملكيه عزرائيل .. بل صارت دوله عزرائيل .. يجلس علي طاوله طويله .. ٢٠ وحش .. ولكن للاسف علي رأسها ثلاث وحوش جريحه .. فمنهم عزرائيل .. وقد فقد ثلاث من اطفاله و اربعه من زوجاته واخته .. واخوه نائبه .. اللذي فقد زوجتيه الحوامل واخته وزوجه اخيه .. واخرهم كان امين السر (( عز)) فقد استيقظ علي خبر تسمم زوجته .. اقسم لك انك ما ان تعرف حكايته لتعشق زوجته اكثر منه شخصيا ..
ويتحاور الوحوش ولكن الجرحي صامتون
جاسر بيكلم الملاعين : حد لاحظ حاجه غريبه امبارح
عز وزيدان وانا ......
جاسر : زيدان .. فوق .. مش هينفع كدا .. لازم تكون حاضر عشان نعمل اي حد

اقسم ان من قال بأنهم صمتي .. لهو مغفل .. في الواقع .. بل للاسف هو ليس الواقع .. كان يجلس ٣ وحوش وثلاث لعنات يتحاورن عن ما سيفعلونه بمن فعلها .. الي ان انتهي هذا النقاش بان خرجو علي صوت جاسر

زيدان بص لعز وعمر : مين هيتكلم
عز : اعرض مستندات طلب انضمام الدوله للامم المتحده .. واضرب صواريخ الاقمار الصناعيه
حسن: انت بتقول اي يعز
عز بصله : بقول اللي يتعمل....

جاسر : مستحيل .. انت بتخاطر بكل اللي عملناه في ال١٥ سنه اللي فاتو عشان انتو مش في حاله متزنه نفسيه
زيدان خبط بايده علي التربيزه : صقر
صقر : امرك يعزرائيل
زيدان : وقف حسن وجاسر
صقر بص في الارض : اسف يخواتي .. رفع ايده وكان فيها مسدس طلق مخدر وضربهم واغمي عليهم ودخل جنود خدوهم وخرجو
زيدان : اللي هيعترض عالكلام بعد دلوقتي ... هيموت ..حد عنده اعتراض
الكل : امرك يعزارئيل .. وخرجو معادا عز وزيدان وانا

زيدان : حد عنده اي استفسار تاني
انا : فين اوضه التدريبات
زيدان : تعال هنروح هناك

نزلنا اوضه التدريبات اللي زيدان كان بيتدرب فيها
انا شوفت ساندباج ( كيس الرمل بتاع الملاكمه )) ورحت عليه وفضلت اضرب فيه بكل غل ... وكذلك زيدان و عز

بعد شهر احنا في اوضه التدريب ودخل علينا صقر (( للعلم صقر مطيع لزيدان بطريقه غريبه ))
صقر : عزرائيل .. خلصنا
عز : ياااهه .. اخيرا جه وقت الجد

في اوضه الاجتماعات وكان كله حاضر حتي حسن و جاسر
زيدان : اخر المستجدات
حسن : كله مشي حسب الخطه الصواريخ اطلقت باسم روسيا .. بعدها باسبوع روسا تخلت عن ارض الملكيه في نفس الوقت اللي كنت بنقدم بطلب فرض سياده عليها .. واعترف بيها دوله رسميه وليها سياده وجيش .. الاسم .. انجينكو سبيتي
زيدان : بيت الملاك باليونانيه .. لغتي المفضله ... غيره
حسن : روسيا تبرعت بالقمرين الصناعين لينا .. وشغلناهم .. في الاول في ناس كتير عارضت الموضوع خوفا من الاشعاع وكدا .. بس للاشف احنا صدمناهم اننا عندنا نووي اصلا .. فدخلنا في ضمن الدول المالكه ل الرؤوس النوويه .. وده طبعا معجبش عمك بايدن .. اقنعناه بالتفاهم
زيدان : كام
حسن : ١٧ من البرلمان .. ١٧٠٠ جندي من الحدود .. و امه
زيدان : خطف ولا قتل
حسن : طب و**** عيب .. من امتا واحنا بنخطف
انا: هذه ليست اخلاقنا .. كمل كمل
حسن دلوقتي كل حاجه واقفه علي امر التنفيذ
عز : مين ضرب البيت وسمم ميار يا حسن
حسن وشه شحب وجاله ضيق تنفس : الصاروخ طلع من القاعده الي جمب البيت .. واللي سمم ميار يبقي اختها .. بس انتحرت
عز غمض عيونه وسكت ورجع بدماغه لورا : زيدان
زيدان : المايك معاك
عز رجع تاني : عاوز اي حد ليه علاقه باهل ميار .. ميت .. عاوز نسلهم يتمحي من علي وش الارض .. لو عرفت ان حد منهم حي .. ههد المعبد عاللي فيه
زيدان بيكلمني : وانت
انا : انت شايف اي
زيدان : انا شايف ان انجينكو سبيتي هيتكتب في تاريخها اول حرب مع مصر
انا بصيتله وانا بشمشم بمناخيري وبتكلم بجنون : شامم
زيدان بنفس الطريقه : مفارقش مناخيري من يومها
عز بنفس الطريقه : دددممممم .. وخبط عالتربيزه .. الاجتماع انتهي .. كله علي مكانه ..

قام الكل وسابونا لوحدنا
انا : حد ليه حد في مصر
عز : عن نفسي لا
زيدان : هنبعت نجيب العيله كلها ؟!
انا : اه
زيدان : طيب

بعد يومين قاعد انا وزيدان وعز في المكتب بنناقش حاجه مهمه جداا ... هه بهزر بناكل رز بلبن
دخل جاسر بسرعه ماسك تليفون : زيدان
زيدان : اي يعم براحه في اي
جاسر : امسك .. اليزابيث
زيدان مسك الفون : احم
اليزابيث : يوكي .. اين انت
زيدان : لا اظن بانك امي يا الزا لتساليني هذا السؤال
اليزابيث : وان يكن .. انا زوجه ابوك (( عرفت لي بقي زيدان من العيله الملكيه ))
زيدان : هممم .. انجينكو سبيتي
اليزابيث : يوكي .. انجينكو سبيتي ليست مكان للعب .. هذه ارض خطيره
زيدان بجديه : عزرائيل .. اسمي عزرائيل يا الزا .. واظن بان هذا كفيل ليحميني
اليزابيث : انت لا تفهم .. هذه دوله ظهرت من العدم ومن المتوقع انها ملك لجماعات متطر..... يوكي .. انجينكو سبيتي تعني بيت الملاك ..
زيدان : بالظبط
اليزابيث : يوكي لدي معلومه تهمك
زيدان : هممم
اليزابيث : اطفالك ليسو اموات .. اطفالك في..........
زيدان : الو .. الو .. الزا .. الزااااااااا .. الخط قطع
انا : بتقول اي
زيدان هيتجنن : عيالي عايشين
كل اللي قعد في نفس واحد : فين
زيدان بيكلم جاسر : افتح خط مع حرس قصر نوتنجهام
جاسر رن علي حد واداه لزيدان
الحارس : عرف عن كودك
زيدان : الفا
الحارس : امرك يعزرائيل
زيدان : خش لايلازابيث القصر بسرعه .. معاك خمس دقايق

بعد ٣ دقايق
الحارس : اليزابيث ماتت
زيدان : اتحفظ عالجثه .. انا جاي .. قفل معاه

انا : اي
زيدان : ماتت
عز : احا .. ازاي .. محدش يعرف يعدي حرس القصر ..
زيدان : ممكن موته **** .. محدش عارف .. جهزو الطياره

بعد ٣ ساعات واقفين قدام جثه اليزابيث ..
زيدان بيكلم دكتور واقف : التشخيص
الدكتور : سم طويل الامدي .. صدمه في الدماغ .. طلقه في القلب .. خنق بسلك رفيع .. دبح .. وللاسف مش عارفين انهي كانت الاول
زيدان : الطلقه فين
الدكتور : اهي
عز : دي طلقه مسدس ساقيه قديم .. دا انقرض .. دا غير انه لازم يضرب من قريب

زيدان : او اللي قتل حب يعمل ضجه اعلاميه .. جون زيف الجثه اللي هتطلع الجنازه
جون : امرك يا سياده الامير
انا : طب بردو مين اللي ضرب
زيدان : حد من جوه القصر
عز : خيانه
زيدان : بالظبط .. بس مش حد شغال او من الوصيفات او كدا .. كل دول تبعي .. بيتهيقلي كدا الحوار ده من جوا العيله
صوت رزع جامد علي الباب
زيدان لجون : مين
جون : الامير تشارلي
زيدان : ناقص انا .. عطلوه لحد ما نزيف الموته

بعد ساعتين علي مقابر العائله الملكيه
واقفين بعيد عن اللي بيدفنو والامير تشارلي جاي علينا : يوكي .. اريد التحدث معك
زيدان : وانا لا اريد .. ابتعد عني والا حطمت وجهك الجميل
تشارلي : تكلم مع الملك بطريقه افضل
زيدان : نتكلم بعدين نتكلم بعدين

بعد ساعتين في قصر نوتنجهام
تشارلي : في المره القادمه اللتي سوف تحادثني فيها بطريقه سيئه سوف اقتلك
زيدان : fuck you
تشارلي بيكلم الحرس الملكي: اقتلوه ... محدش من الحرس اتحرك .. هل انتم صم .. قلت اقتلوه
زيدان : تعال اعرفك حكايه كدا بما انك الملك دلوقتي .. من ستين سنه كان في شخص مصري اسمه احمد حمد فاروق الحيني .. او عزرائيل .. او زي ما بتسموه فور زيروز .. اللي هو يبقي والدي .. ابويا في بدايه حياته كان مجرد شخص عادي .. بس قابل ٣ اشخاص عملو منه عزرائيل اللي بتسمع عنه في الاخبار .. في مره كان عزرائيل في مهمه انقاذ لشخصيه مهمه وكانت المهمه دي فائقه السريه .. انها عمليه اختطاف الملكه اليزابيث .. بعد عمليه الانقاذ .. وقعت الزا في حب احمد .. و كذلك احمد وقع في حب الزا .. طلبت الزا مقابله عزرائيل تاني .. وبالفعل راحلها .. اعترفلها بحبه .. وهي اعترفتله .. وطبعا بما ان دي ملكه .. وده ملك بس في الظلام محدش يعرف عنه حاجه .. مكنش يننفع يتجوزو في العلن .. فضل في العلن الزا متجوزه جوزها بس بالفعل هي كانت اتطلقت واتجوزت احمد .. واتكتب ان احمد اتجوز بنت من بنات العائله عشان يحصل علي انضمامه للعائله البريطانيه في مقابل انه بيحمي العيله من اي حاجه في الظلام للاسف في حد اخل بالاتفاق في فتره فاتسحبت الحراسه بس انا رجعتها .. لاني ابقي عزرائيل الخليفه .. مات عزرائيل واتولد عزرائيل غيره .. وبكدا انت عرفت انا ابقي مين .. انا الحرس الحديدي للعالم .. حافظ السلام اللي انت متعرفش عنه حاجه .. كل اللي في القصر رجالتي .. والوصيفات بناتي .. بمعني اصح .. انت في مملكه عزرائيل في المملكه المتحده .. تحب اثبتلك ؟!
تشارلي ساكت ومش قادر ينطق .. اللي زيدان قاله فسرله الاحداث الغريبه اللي كانت بتحصل لما بيجي زيدان ومن قبله احمد : ..
زيدان كمل : يبقي انت مش محتاج اثبات .. انا هاخد جثه الزا الحقيقيه هتتدفن في مصر جمب جوزها الحقيقي .. اه للعلم .. اليزا مسلمه وده مش شعرها دي بروكه .. في الواقع هي شعرها اسود لسه ..

سيبناهم ومشينا ورجعنا مصر مع الجثه واتدفنت جمب احمد حمد الحيني وزوجته الاولي ام زيدان سلمي
قدام فيلا الباشا المنفجره
زيدان : انا في حاجه مش فاهمها .. مفيش غير اشلاء جثتين بس
عز : سيبك من ده .. ازاي الصاروخ طلع من قاعده مصريه
انا : زيدان .. احنا لينا قرض عند مصر مسددهوش .. والقرض ده ضخم .. ومصر بتمر بأزمه حاليا .. اطلب القرض ده بس بإسم انجينكو سبيتي
عز : اشمعنا .. يبن الجنيه .. تاهت عن دماغي ازاي ده
زيدان : براجه بس انا مش فاهم حاجه
انا : بص يا سيدي .. احنا هنزور ان مجموعه الحيني الاقتصاديه بتاعتك واحده من البنك المركزي لانجينكو سبيتي ووقته جه.. والبنك يتحفظ عالمجموعه .. فتبقي المجموعه ملك انجينكو اسبيتي .. فتطلب الدين اللي ليها عند مصر
زيدان : ما هما مش هيدفعو يا مغفل
عز : و**** ما فيه مغفلين غيرك .. احنا هناخد بحق القرض .. اصول .. شركات .. ميناء .. بنك .. ارض .. اي حاجه
زيدان : انا عاوز ارض شرق الصحرا مع حدود لبيا ونضمها لانجينكو سبيتي
عز : اشمعنا المكان ده
زيدان : ارض قبيله هواري
عز : بلاش مشاكل مع البدو يا زيدان
زيدان : يبني افهمني .. احنا هنضمهم لينا .. هما ميعرفوش اننا اللي ماسكين البلد .. وخلي بالك .. رجاله الجبل شداد وهينفعونا .. دا غير اننا ننقل العيله هناك .. بدل ما نجيبهم روسيا
عز : ونظرا لانها صحرا مفيش منها فايده .. ونظرا للالغام
زيدان : لو عالالغام هنفجرها .. ولو علي انها صحرا فهي صحرا بس فيها مناجم معادن .. انت فكرك حاطين فيها الغام لي.. ولو عالميه فا هنعمل زي ليبيا ونحفر نهر
انا : اقولك حاجه احسن
زيدان : قول يا عم الفتك
انا : ناخد المنيا
عز : بوم .. ضربه في الجون .. خدت قلب الجمهوريه وبوابه الصعيد وقاعده عسكريه قريبه من القاهره .. دا غير انها ارض العيله الاصليه
زيدان : فكرك هيرضو يدوهالنا كدا بسهوله .. صعب
عز : طب و**** عيب لما ابقي قاعد في قاعده فيها عزرائيل ونائب عزرائيل وامبراطور الظلام (( لقب عز وهتعرف هو خده فين وامته وازاي في القيصر الاسير )) واسمع كلمه صعب دي .. طب بزمتك مش عيب

بعد اسبوع في القصر الجمهوري قاعد انا وزيدان و عز ولابسين اقنعه اشخاص تانيين اللي هما رئيس انجينكو سبيتي و ورئيس البنك المركزي لانجينكو سبيتي و وزير الخارجيه
زيدان : بس
وزير الدفاع : بس ؟! هو اي اللي بس .. انت بتطلب جزء من الاراضي المصريه وتقولي بس
زيدان بصلي : صوته عالي
انا : صدعني
وزير الخارجيه : براحه بس احنا بنتحاور
عز : تؤ .. ده مش حوار وهات وخد .. بس لو عاوز تاخد تعال .. قصدي انا بقدم اللي انا هاخده مقابل الفلوس .. وزي زي غيري .. مهو الامارات واخده الاهرامات .. وقطر واخده البنك .. و الصين واخده المينا .. و السعوديه المينا التاني .. دا غير قنات السويس اللي بتتباع حاليا .. واظن ان الرقم اللي واخدينه من مجموعه الحيني مش قليل .. ها قولتو اي
الرئيس : قبض كام عشان يعمل كدا
عز : مين معلش
الرئيس : زيدان
عز : اسف معرفش حد بالاسم ده
الرئيس : اقصد الامير يوكي
احنا التلاته فطسنا ضحك
عز : معلش .. حضرتك مدرك اللي انت بتقوله ده .. الامير يوكي شخص يملك نصف املاك العائله البريطانيه في الظاهر .. وما خفي كان اعظم .. هنروح احنا نقبضه .. دا لو عاوز يدينا مرتبات هيدينا
انا : هناخد المنيا بما يرضي ** ولا ناخدها بما لا يرضي ** .. وبيننا المحاكم
زيدان : اي يعم شغل محكمه الاسره والطلاق ده
وزير الخارجيه : بتتكلمو مصري بطلاقه .. مع ان هوياتكو مجهوله
عز : وتونسي وجزائري و يوناني و خليجي وشامي و صيني وهندي وغيرها .. انت قدام حكام العالم الجديد
الرئيس : والمطلوب
زيدان : المنيا
وزير الدفاع اتصعب ووقف : مستحيل .. انت كدا هتضرب البلد في النخاع ..
زيدان حط رجل علي رجل وبصله من فوق لتحت : طب اقعد وخد نفسك كدا .. اظن ان بريطانيا مش هتحب تاخد خبر بان الصاروخ اللي ضرب منزل الامير يوكي .. وقتل ٥ افراد من العيله المالكه كان طالع من القاعده العسكره المصريه
الوزير قعد مصدوم .. اللي هو احا انت عرفت منين
زيدان بص للرئيس : ديل
الرئيس : ده تهديد
زيدان : لا .. ابتزاز .. وصدقني انا ورقي كتير .. وانتو بتغلطو كتير .. ها .. ديل ولا اكمل
الرئيس : اخرك حاته
زيدان : اوك .. اتصال صغير مع الرئيس الروسي اثبت بيه انكم حاولتو تخصيب اليورانيوم المشع لاستخدامه في القنابل .. بعيد عنك بوتين صاحبي .. بعدها مكالمه لإيطاليا وابعتلهم دليل تورط ٧ ظباط في قتل جونيور ريجيني السائح اللي اتقتل وتهمتوها في الشباب المصريين .. مكالمه لمنظمه الصحه العالميه وابلغهم بعدد الدكاتره اللي بيماروسو الطب بدون رخصه وعدد الاوبئه اللي منتشره عندك وانت رافض تعترف .. ولا اكلم .....
الرئيس : متكملش .. موافقين
وزير الدفاع : سيادتك
الرئيس : قرار نهائي .. وهيوافق عليه مجلس الشعب والشيوخ
وقفنا
زيدان : قرار حكيم .. وقتكم معاكم .. كدا كدا انا فاضي

بعد ما رجعنا الفندق
انا : انا لسه مش فاهم سبب اننا لي ناخد حاجه من مصر
زيدان : هاخد حته من التورته .. هوب .. اخد بقيتها
انا : ازاي
عز : دي بقي حتتي انا .. بص يسيدي .. احنا هناخد المنيا وفي خلال سنه هنخليها اجمل من نيو يورك ..
زيدان : فيبقي في اقبال غريب علي الهجره عندنا .. خصوصا اننا اصلا هنحتاج ايدي عامله كتير .. وهنخلي اللي عاوز يخش البلد يخش .. دا غير موقف البلد من القضايا العربيه المنسيه .. زي فلسطين و درافور و ليبيا وسوريا والعراق واليمن ولبنان
انا : بوم .. كسبت ثقه العرب
زيدان : مش بس كدا .. هنعرض عليهم الانضمام للتحالف
انا : وتبني امبراطوريه
عز : وهنا يجي دور الامبراطور .. ونخرج من الظلام للنور


قفزه زمنيه حصل فيها اللي كانو بيتكلمو عليه ده ومقدار هذه القفزه .. سنه ونص

زيدان داخل قضر نوتنجهام في زياره اعتياديه مفاجئه شاف بنت مظهرها مش غريب عليه .. وقف يبص للبنت دي فتاه في سن العاشره او اصغر .. ترتدي فستان اسود و مريله بيضاء .. لبس معروف بانه ملبس الخدم .. دقق زيدان في اعين الفتاه .. يال قله الملاحظه .. انطلقت الفتاه في حضن زيدان وهو مندهش .. كم اشبهت هذه الفتاه *** يعرفه حق المعرفه .. فنظر له
البنت بعياط : بابا
زيدان دماغه لفت بيه ونزل حضنه .. لم يكن بفتاه .. بل كان ابنه وفلذه كبده : علي .. بعده عن حضنه .. مين عمل فيك كدا .. فين ماما فين خواتك ..
علي : وحشتني ..
زيدان عرف ان ابنه فعلا مش هيعرف يرد عليه دلوقتي بص لواحد من الحرس : فعل خطه الاغلاق الشامل .. بلغ عز يجهز الجيش .. دي هتبقي مدبحه .. اخضع كل اعضاء العيله المالكه .. الكود الفا لوك
الحارس عينه اديقت : امرك ي عزرائيل




ابتسامه شر من الكاتب ... اقفل يبني الجزء علي كدا




الجزء الثامن

الحارس عينه اديقت لانه شاف حد ورا زيدان : امرك يعزرائيل .. رفع المسدس وضرب اللي كان واقف ورا زيدان
زيدان بص وراه لقي واحده واخده طلقه في كتفها وفي ايدها سكينه : مين دي
الحارس : مش عارف بس كانت ناويه تضرب
زيدان : امسكوها .. مش عاوز دبانه تخش علي بعد ٢ كيلو من القصر
الحارس : امرك يعزرائيل .. وخد البنت ومشي

زيدان خد علي وطلع بيه الاوضه بتاعته وفضل حاضنه
علي : انت كنت فين .. ماما كانت بتقولي انك في مشوار واتاخرت كتير
زيدان : معلش .. كنت في الشغل .. ماما فين
علي : ماما تحت في المطبخ .. في جدو عجوز كان بيضربها وعلطول كانت بتعيط
زيدان : طيب يا حبيبي .. انا هروح اجيب ماما واجي .
الحارس من ورا الباب : زيدان .. اخضعنا اعضاء العيله
زيدان : ادخل عاوزك
الحارس دخل : امرك
زيدان : مين الي كانت تحت دي
الحارس : الظاهر ان في حد من جوا القصر صفي كل الناس اللي تبعنا جوا القصر .. وبدلهم بناس شبههم
زيدان : ازاي ده يحصل
الحارس : انت عارف اننا ك حرس ممنوع نخش القصر .. الوصيفات هما اللي بيخرجو يجيبو الطلباات الضروريه .. الظاهر انهم اتبدلو في مره من المرات اللي خرجو فيها
زيدان : عرفت منين
الحارس : اعترفت مع اول قلم .. واخضعنا بقيه الوصيفات
زيدان : من امته
الحارس : سنتين .. وهما اللي قتلو الملكه
زيدان : صفيهم كلهم .. بس عاوز الجثث سليمه ... اشنقهم وعلقهم علي بوبات ... استني .. اوعي تقتلهم كلهم حاتهم
الحارس : تحت في القاعه الرئيسيه

نزلنا القاعه تحت علي ساب زيدان وجري علي امه حضنها .. ااااااااهههههههههههه لا يوجد ما هو اجمل من احضان المشتاقين .. عبرات العيون تعني الكثير .. كلام لغته النظرات .. حروفه الرمشات .. عتاب واشتياق ..
واحده من الوصيفات جت تقوم الجنود رفعو عليها السلاح : انا سمر انا سمر
زيدان : سيبوها .. فين مريم .
مريم قامت وقفت : انا انا .. انا يزيدان

اخد زيدان النساء وطلع للجناح بتاعه ..
زيدان : فين الاولاد
سمر : في اوضنا في البدروم
زيدان بص لواحد من الحرس : روح معاهم حات العيال وتعالي
راحو ورجعو ..
زيدان : مين الصغيرين دول
سمر ومريم : ولادنا
زيدان اخد نفس عميق وخرجه : انا خارج وراجع تاني
علي مسك في رجله : هتيجي تاني
زيدان ابتسم وبص في عين ابنه المليئه بالرعب : متخافش .. هرجع

كمل طريقه لبرا وخرج للجنينه
رئيس الحرس : اوامرك
زيدان : اغلق المجال الجوي للمملكه كلها .. الغي كل الرحلات .. افرض حظر تجوال .. هتعرف تتعامل !؟
رئيس الحرس : اعتبره حصل يزعيم .. ومشي
زيدان خرج التليفون ورن علي رقمي لقاه مغلق .. رن علي عز رد عليه
زيدان : فينك
عز : في البيت نايم .. في حاجه .. ماله صوتك
زيدان : عمر فين
عز : نايم قصادي اهو
زيدان : صحيه واديله التليفون
عز : في حاجه
زيدان : **** يسترك انا اعصابي تلفانه اعمل اللي بقولك عليه
عز : اللي يريحك .. ولا اعمر .. الا اعمرا يلااا .. اصحي يحمار .. كلم زيدان
انا بصوت نعسان : في اااايييي
زيدان : لقيتهم
انا : ميتينك .. لقيت الفرده التانيه من الشراب يعني
زيدان : لقيت العيال
انا اتنطرت من مكاني وانا مخضوص وفوقت : بتقول اي
زيدان بصوت فيه عياط : لقيتهم .. لقيت العيال .. لقيت عيالنا

انا رزعت الفون في الحيطه واتنطرت من علي السرير سحبت بدله من الدولاب وطالع من الاوضه
عز : رايح فين
انا : لعيالي
عز : انت عارف هما فين
انا وانا خارج : هسال جاسر

طلعنا من باب البيت (( البيت ده في نص الملكيه )) لقيت الدنيا مقبوله وكله بيجري وصوت صفاره انذار شغال و الطيارين بيجهزو الطيرات و صقر واقف ماسك ميكروفون وبيتكلم .. روحناله
عز : هو في اي
صقر : زيدان فعل وضع الاستنفار التام للجيش .. غالبا كدا معركه
انا وانا عيني بتغيب عن الواقع : لو اللي فبالي صح .. وديني وايماني لتبقي مدبحه مش معركه
عز : عمر .. انت كويس
انا : هااا .. اه كويس .. كويس .. زيدان فين
صقر : بريطانيا
انا : طلع طياره نفاثه توديني
صقر : انت عبيط .. نفاثه مين .. عمر .. فوق .. هبعتك في طياره سريعه خاصه بس انت اهدي بس
انا : متقوليش اهدا .. دا امر .. طلع طياره حالا .. اوصل المطار اللاقيها جاهزه
صقر : احفظ السن يا عمر .. انا ساكتلك بالعافيه
انا : واحفظ المقامات يا ابن عزرائيل .. انا بيتا (( الفا - واحد ... بيتا -اتنين .. الرموز بقي زيدان هو الفا يعني عزرائيل الاول .. اما عمر هو بيتا يعني عزائيل التاني .. و يبقي نائب زيدان في غيابه .. وحتي في وجوده هو تاني شخص في المرتبه ))
صقر افتكر ان في غياب زيدان عمر هو عزرائيل : امرك يعزرائيل
انا لعز : جاي ولا لا
عز : مفيهاش كلام .. تعال نجهز علي ما الطياره تجهز
انا : طيب

رجعنا للبيت تاني ودخلنا الدريسينج روم ولبسنا البدل ودخلنا اوضه الاسلحه خدنا اسلحتنا ورجعنا روحنا للمطار ركبنا الطياره .. واحنا في الطياره
انا بكلم نفسي : يا تري عاملين ازاي .. شبهي ولا شبه أمهاتهم ..
عز : متفكرش كتير .. هتشوفهم وتعرف بنفسك
انا : تفتكر نعمل اي
عز : مش عارف .. بس هنعرف لما نروح

وصلنا القصر دخلت لقيت زيدان واقف علي باب القصر
انا لزيدان : مين
زيدان : ...
انا : عاوز اسم
زيدان : تشارلي
انا سحبت المسدس من جمبي وعمرته : اللي هيقف قصادي هضربه
زيدان فتح الباب كان وراه تشارلي علي ركبه ومتربط
انا حدفت المسدس في دماغه .. وجريت ناحيته وخبطته بالرجل في وشه : لا فوق كدا انا لسه بقري الافتتاحيه .. دانا هعمل معاك حجات يتعمل منها روايه .. ونزلت افك رباطه
عز : بتفكه لي
انا وانا بفكه : ابويا علمني لما تضرب حد .. لازم يكون حر .. فكيته وخلصت ووقفته
انا : استعنا عالشقي ب**** .. خبطته upper في دقنه طيره لورا .. لا متبقاش خفيف كدا .. خبطته مقص في راسه .. بوكس في رقبته ..
انا بصيت لزيدان : انا طول عمري نفسي اجرب لحم البشر .. عضيته ونا بشد وهو شغال صوت .. خلعت حته لحم من كتفه وهو شغال صوت .. تفيت الدم ولحمه :.. طعمها نجس زي صاحبها ... بصيت لزيدان
زيدان : في الدرو التاني
انا : تشكر يصحبي .. مسكت تشارلي من رقبته وسحبته ورايا وطلعت الدور التاني وعليت صوتي : انهي اوضه يا زيدان
زيدان من تحت : التالته من شمالك
انا كملت لحد ما وصلت الاوضه فتحتها وكان فيها كيس رمل بتاع الملاكمه رميت تشارلي عالارض وفضيت الساند باج وحطيته جواه : استعنا عالشقي .. ونزلت فيه بكل الضربات اللي ممكن تتعمل .. لدرجه اني اخترعت ضربات جديده .. دغدغت امه زفكيت السند باج وطلعت لقيته مغمي عليه سيبته وطلعت نزلتلهم تاني
انا بعدل هدومي : طولت ؟!
زيدان بص في الساعه : ساعتين .. خلصت ولا لسه
انا : فكرتك عاوز منه حاجه
زيدان : انا خدت حقي
انا بصيت لواحد من الحرس : حاتوه وحاتو حقنه ادرينالين

طلع الحرس وجابوه وجابولي حقنه ادرينالين
انا للحارس: فوقه بيها
الحارس اداله الحقنه وفوقه بالميه ومشي
انا بصيت لعز : اختار الموته
عز : استني ... ميل علي تشارلي .. مين
تشارلي : جوست
عز : مين جوست
تشارلي : شاب جامعي مصري يدعي علاء
عز : تشكر .. بصلي .. تعرف تقتله بالبوكس
انا وقفت وراه وخبطته بوكس في مؤخره راسه وقع ميت : اه بيتهيقلي
عز بيقيس النبض : مات .. بيكلم الحرس .. شيلوه مع بقيه الجثث
زيدان : هنعمل اي دلوقتي
عز : كالعاده هتلغي كل كلامك العبيط ده وتسمع كلامي تاني
زيدان : بس عشان انا مفروس منك من حوار قناه السويس ده

فلاش باك .. من ٩ شهور

عز دخل علي زيدان المكتب : زيدان عاوزك
زيدان قاعد بيلعب كاندي كراش : مش فاضي تعال بعدين
عز : زيدان مش وقت هزار اركز كدا واتعدل
زيدان ساب الفون واتعدل : ارغي
عز : مش هناخد المنيا من مصر
زيدان : انت عبيط يبني منت كنت موافق .. انت عندك انقسام في الشخصيه
عز : مبدأيا اه عندي انقسام في الشخصيه .. ثانيا مش عبيط .. احنا هنسيب المنيا لان ده حوار هيجي من وراه مشاكل وهيعوز ميزانيه غير منطقيه .. ثانيا بعد دراسه الموضوع مش هينفع ناخدها ومتسالش لي عشان مش هتفهم .. احنا هناخد قناه السويس .. كدا يبقي ضربنا اهم معبر بحر في العالم
زيدان : طب وحوار العيله وكدا
عز : هننفذ خطتنا الاولي باننا نجيبهم هنا
زيدان : طيب خد الباب في ايدك بقي واطلع برا عشان عاوز اكمل لعب
عز وهو طالع : عيل ...

باك

عز : هبقي افهمك الموضوع ده بعدين .. المهم اسحب الجنود واقتل كل العيله وسيب كروت عزرائيل
زيدان : انت عبيط يعز .. انت عارف حركه زي دي تعمل اي ... انت كدا بتهد كيان انت متسمعش عنه
عز : لا فهمني بقي كدا
زيدان : عارف حوار ان العيله الملكيه البريطانيه تملك ولا تحكم ده
عز : اه
زيدان : كدبه .. يبني العيله البريطانيه مش بس بتحكم بريطانيا من الظل .. دي بتحكم نص الامريكيتين .. الامريكان في الاصل بريطان .. وتحت الحكم البريطاني .. بس من الظل .. عشان يطلعو بريطانيا من الصوره .. عملو امريكا عشان تداري علي بريطانيا .. والحاكم الفعلي لبريطانيا هو الخول اللي لسه ميت ده (( انا كنت مفكر كدا زمان 😂😂 فحبيت اضيفها ))
عز سكت شويه كدا : احا .. دا كدا احسن
زيدان : وديني انت عبيط
عز : يا متخلف افهم .. مين الوحيد الي هيتبقي من العيله الملكيه
زيدان : محدش
عز : انت متخلف يلا .. انت مش قدام العالم من كسم دي عيله
زيدان تنح
انا : دا هيتنح .. بصيت لعز .. شايف رأيك الجميل ده .. لفه قرطاس وحطه في طيزك ..
عز : لي يا عم العبقري
انا بصيتله بحسره علي غبائه : يلا انت مفكره كيس شيبسي هنسرقه .. انت عارف اصلا اللي انت بتقوله ده ممكن يعمل اي في العالم .. والغبي التاني .. انت عبيط .. عاوز تحارب بريطانيا .. شاطر حارببهم .. هتقول للناس اي السبب .. خطفو ولادي .. اتكلمو بمنطقيه وفككو من الغباء
عز وزيدان : هنعمل اي
انا قاعدت علي اقرب كرسي : هناخد ولادنا ونرجع مصر ولا كأن في اي حاجه جصلت وحقنا اظن اننا اخدناه تالت ومتلت .. وفوقو عشان احنا فوق دماغنا مصايب اكبر من الخرا الي انتو بتتكلمو فيه ده
عز : والخول اللي لسه قاتلينه ده
انا مسحت ايدي المتعاصه بدمه في الكرسي : هنمشي في جنازته وننزله نعي كمان .. بصيت لزيدان .. احنا ناس تفهم في الاصول
عز وقع عالارض من الضحك : يبن الجنيه .. وديني انت تفوقت علي جدك (( ابو امي .. وهتعرفو علاقته ب عز بعدين )) تاني واحد اشوفه يطبق المثل ده بعد جدك
انا بصيت في السقف : امال لو عرفت امي بقي .. جدي بالنسبالها عيل .. **** يرحمها
زيدان : يرحمهم جميعا .. طيب هنخلي الهوليله دي كلها ازاي
انا : هننفذ جزء من خطه عز .. سيب كارت عزرائل جمب المرحوم .. وهنقول الل كانو هنا دول قوات حفظ السلام اللي المفروض بتحقق في موت الملك البريطاني .. سيب بقيه العيله حي وخد جثث اي حد ميت تاني
زيدان : اشمعنا
انا : كانت عمليه مجدوله لقتل الملك البريطاني بس
زيدان : بس ده بيسيئ لسمعه عزرائيل لاننا بنبني اسطوره ان عزرائل شخص بيعاقب الاشرار بس
انا : لا .. غلطان .. ده هيسيء لسمعه الملك البريطاني .. لان اللي قتله يبقي المعاقب عزرائيل .. فاكيد هو مخطئ
زيدان : منطقي
عز : افحمتني يبن اللعيبه
انا : لمؤخذه يصحبي انت تلميذ جوكر القانون .. اما انا فمعايا جيناته

روحنا اخدنا العيال و والنسوان وركبنا طياره ورجعت بينا علي مصر ما عدا زيدان اللي كان مستني يعزي في الملك السابق ورجعنا البيت اللي هو فيلا الباشا تاني اعدنا بناهم بس بنظم حمايه جديده واخدنا القاعده العسكريه المصريه اللي جمبنا (( بالزوق طبعا )) يعني مستوي امان البيت اعلي من مستوي امان القصر الجمهوري نفسه ... عدي شهرين علي رجوعنا مصر والدراسه داخله علينا تاني .. قاعدين في تجمع عائلي كبير فيه كل العائلات اللتي تم ذكرها في القصه (( معنديش شغف اقعد اعد الصراحه وبالذات دلوقتي ))
عز بيكلمني : هتروحو الكليه ولا تنجحو زي السنه الي فاتت
انا لزيدان : انت اي الكلام
زيدان : نروح يعم احنا حضرنا يوم وكان اكشن جامد الصراحه
جدي ابو امي : سمعت انكو ضربتو ابن سفير بريطانيا يومها
انا : وطردناه من شغله
زيدان بصلي باستغراب : هو عرف منين
جدي : انا بعرف كل حاجه
زيدان قعد بعنطزه : كل حاجه
جدي بثقه : كل حاجه .. يعم السفير .. وغمز
زيدان اتصدم : ...
خالي : لا انت تتعود علي كدا .. لسه متخلقش السر اللي يستخبي عالجوكر
انا : كل كل .. ميلت عليه .. للعلم بيتكلم عن قضيه سفير الموت مش اللعنه
زيدان خد نفسه : طيب
جدتي : ونظرا لعزا اختك اللي معملتوش لسه ده يبني (( وليه خبيثه قصدها تفكره بالتار ))
انا وزيدان سيبنا المعالق وسكتنا
جدي زغر لجدتي وبرقلها
جدتي عملت نفسها مخدتش بالها .. وكملنا قعدتنا في سكوت

في الجنينه قاعدين كلنا وانا وزيدان سراحانين .. احنا فعلا نسينا موضوع اخواتنا ده ولسه موصلناش لحد
قطع السكون ده منه بنت خالي : عمر .. تعال ننزل نتمشي شويه
انا : ضروري
منه : اه ضروري تعال انا ونت وزسدان هننزل نلف بالعربيات .. منا مش جايه القاهره عشان اقعد
انا فهمت انها عاوزه تخلع منهم : طيب .. يلا يزيدان
زيدان بصلي : نطلع فين يعم والبيت مفيهوش حد
انا باصرار : يعم محدش غريب قوم تعال .. عن اذنكو يجماعه
جدي بص في عين منه وبعدها بصلنا : روحو بس متتاخروش
زيدان : طيب

طلعنا كل واحد ركب عربيته ومشينا شويه لحد ما كنا بعيد عن البيت كلمت زيدان وقلتله اركن علي جمب .. ركننا علي جمب وقعدنا علي كبوت العربيه
زيدان : وانت منزلني عشان نقعد عالطريق
انا : اصبر .. بصيت لمنه .. ارغي
منه : لقيت جوست
زيدان بصلي : انا سمعت صح مش كدا
انا مصدوم : بتقولي اي
منه : لقيت جوست اللي انت حكيتلي عنه
زيدان بصلي بغضب : حكيلها عنه .. عمر انت عبيط
انا بصيتله : اكتم **** يسترك انا مش ناقص .. لقيتيه ازاي ولا هو مين
منه : من اسبوعين اتعرفت علي واحد اسمه علاء .. شوفته في كافيه في العجمي جه قعد معايا واتعرف عليه .. واخدنا ارقام بعض وكدا من باب نبقي صحاب .. من اسبوع نزلنا سوي عرفت ان هو جوست
انا : ازاي بقي
منه : حصلت عركه في المكان وواحد ضربه بالبوكس في وشه .. لقيت مكان الخبطه علامه غريبه ظهرت كدا .. روحت قعدت يومين ادور علي معنا الغلامه دي لحد ما لقيت علي الديب ويب روايه بتتكلم عن جوست .. وكانت قريبه من الحاجات اللي انت حاكيهالي .. غلاف الروايه كان عليه الرمز ده بقي .. عشان كدا طلبت من بابا اننا نجي نزوركم
زيدان : انتي واعيه لكلامك ؟
منه بصتله بقرف كدا وبصتلي تاني : هو غبي
انا : ملكيش دعوه بيه .. شوفتيه تاني امته
منه : امبارح لما عرف اني مسافره قالي لازم نتقابل .. فنزلنا
انا بصيت لزيدان : عز فين
زيدان : في انجينكو
انا : جهز طياره الطوارئ ابعت كل اللي في البيت لجاسر وروح معاهم وابعتلي عز
زيدان : اشمعنا
انا : لو اللي في دماغي صح فكدا كملت (( لكل من توقع السيناروي الجاي احب اقولك .. خد 🖕.. يبني انا هفضل اعلم فيك لحد تمته متحاولش تتوقعني ))
زيدان : طب وانا هروح معاهم لي
انا : لما نبقي لوحدنا هبقي اقولك .. يلا
زيدان : هتروح فين
انا : لا نروح .. انا هاخد منه معايا .. قول لجدي ميقلقش هي معايا .. معاك ساعتين ومتكونش في مصر
زيدان : براحتك ..

ركبت العربيه انا ومنه ومشينا روحت شقه في شبرا (( منوره يبت شبرا .. كسمك 😘😂))
جبت لاب من العربيه وطلعت بيه لمنه : وريني الرمز كدا ... ولا اقولك حاتي الروايه
منه : طيب اصبر شويه لحد ما اجيبها .. عماله تبعبص في اللاب
انا : بتعملي اي
منه : بأمن الجهاز قبل ما اخش الديب
انا : يرب ارحمني يرب .. بتأمني جهاز مين يبت المتخلفه .. دا لاب في ١٢ واحد قاعدين ٢٤ ساعه عشان يأمنوه
منه : وانا ايش عرفني يخويا
انا ضربتها علي قفاها : لمضه .. خلصي
منه : طب وديني مانا جايبها الا لما اكل كشري من الزعيم ورز بلبن من بلبن وكنافه نابولسيه من كنافه وبسبوسه
انا طلعت المسدس ووجهته ناحيتها : كلمه كمان وديني لاضربك
منه بصتلي باستهزاء كدا ورفعتلي الصوبع اللي في النص : خد .. طب هي كبرت في دماغي وديني مانا شغاله الا لما اكل اللي قولته
انا : مش وقت لعب وهزار
منه طلعت مسدس من جمبها وضربت طلقه في اللاب : دلوقتي هتجيب اكل ولاب اشتغل عليه
انا : انا اصلا عيل خول اني جبتك .. انا هخلي حد تاني يجيبهالي
منه بثقه : مش هتعرف
انا : رهان
منه : علي ٥ مليون جنيه
انا : موافق .. طلعت الفون ورنيت علي جاسر يخلي حد يخش يجيب الروايه من الديب ويب .. ورن عليا بعدها بنص ساعه قالي انها كانت معروضه للبيع ومحدش كان مهتم بيها عشان كانت غاليه .. بس في حد اشتراها من يومين
منه : ايدك عالخمسه مليون
انا : هديهومك بعدين معييش فلوس دلوقتي
منه : مش هشتغل قبل ماخد الفلوس .. ابعت بقي حد يجيبلك فلوس ولاب والاكل
انا مغلوب علي امري رنيت علي جاسر : ابعت حد يجيب ٢ كشري كبده كبير من الزعيم و لاب جديد من البيت و رز بلبن من بلبن و كنافه نابولسيه من كنافه وبسبوسة
جاسر : انت بتتوحم يا حبيبي .. انت عبيط يعمر .. انت بتكلم ديلفاري
انا : اخلص بجاسر مش بهزر .. ابعتهم علي شقه شبرا و حات ٥ مليون جنيه
منه قاطعتني : دولار يروحي .. دولار الجنيه ده مش بيعمل خاجه اليومين دول
انا : خمسه مليون دولار يجاسر .. متخليش اللي يجيبهم يتاخر .. وقفلت معاه وبصيت لمنه .. عارفه انك خنزيره
منه : مش اول حد يقولهالي
انا: بس انا خنزير اكتر منك .. وهقول لامك علي الفلوس ده عشان تحوشهملك
منه : عادي
بصيت لمنه وحاولت اقرا افكارها
منه بصتلي في عيني وغمضت عينها الخضره((خليك فاكر ان عمر وعيلته عينهم لون ولون اخضر وازرق )) : متخاولش
انا : نعم
منه : متحاولش تقراها .. مش هتعرف
انا بقي اتفشخ من الصدمه هي عرفت منين انا مش حكيلها عالحوار ده : اي
منه : مش انت لوحدك اللي بتقري افكار الناس
انا : نعم
منه : هفهمك بس اقفل بقك ليخش فيه دبانه ولا حاجه .. الموهبه اللي حضرتك بتتفشخر بيها دي اصلا وراثه
انا : اصلا ؟!
منه : بيورثها ٢ كل جيل .. جدك كان معاه ابن عمه بيقول اسمه ابو عماد (( اه هو عماد اللي جه في بالك )) .. الجيل اللي بعده كان امك وعماد ابن ابو عماد .. ومن جيلنا انا وانت .. بس انت محدش دربك .. فانت تعتبر بالنسبالي *** .. اقفل عينك الخضرا لو عاوز تقفل دماغك علي اللي قدامك .. واقفل الزرقا لو عاوز تقرا دماغ اي حد .. بتحسن القدره علي الوصول للي انت عاوزه اسرع .. بس انت مش محتاج تخفي اللي انت بتفكر انت اصلا دماغك مقفوله
انا : معلش بس .. انتي لي مقريتيش دماغ علاء ده
منه : معرفتش .. دماغه زي دماغك ودماغ زيدان .... بخصوص زيدان صح .. صحبك وحش (( وحش مش الصفه .. وحذ اللي هي وحش مرعب .. فهمني ؟! )) .
انا : مش فاهم
منه : انا لو حاولت ادخل افكارك هدخل .. بس هلاقيها فاضيه .. زيدان لو دخلت دماغه تاني هموت
انا : براحه كدا واشرحي
منه : في حاجه جوا دماغ زيدان او شخص مش عارفه احدد الصراحه .. ساعه ما حاولت ادخل هددني اني لو دخلت تاني هيقتلني .. لحد دلوقتي انا مش فاهمه اي ده
انا : متشغليش بالك بزيدان .، الباب خبط .. هقوم اشوف مين

طلعت لقيت واحد جايب الاكل واللاب والفلوس .. دخلت اكلنا واديتها الفلوس وحطيت الاب قدامها وبدأت شغل وبعد ربع ساعه فتحت الروايه قدامي وقريتها .. وجيت عند الخاتمه واتصدمت بالنهاية
انا : منه انتي قريتي القصه دي
منه : قريت اول فصلين بعدها اتبضنت الصراحه
انا : طيب احذفيها
منه : انت عبيط .. انت عارف انا دافعه فيها كام .. مليون دولار
انا : هديكي فوق الخمسه اللي معاكي خمسه تانين وامسحيها
منه : لي يعني
انا بانفعال : انتي مش بتسمعي الكلام لي .. انا مش قولت امسحيها وهتنيل اديكي خمسه مليون
منه بخوف : حاضر حاضر .. همسحها اهو .. خدت اللاب ومسحتها
انا : لو الروايه دي متمسحتش ودينس وما اعبد لابيد نسل عيلتك من الارض
منه بخوف اكتر : في اي يعمر .. و** مسحتها و**
انا : انا بعرفك بس ..

صوت خبط عالباب روحت فتحت لقيت راجل بفنله وكلسون وكرش كدا
انا : اؤمر
الراجل بنظره اشمئزاز : انت ابن مين يلا يخول يلا
انا : يلا ... ويخول .. دا انت شكلك راجل قليل الادب صحيح
منه جت علي صوت الزعيق : في اي يعمر
الراجل : ومين الشرموطه دي كمان
انا : خخخخ الشرموطه دي تبقي امك يكسمك .. وناولته بوكس دحرجه من علي السلم زي الانبوبه .. بصلت لمنه .. خشي جوا هخلص واجي
منه : عاوز مساعده
انا : لا تسلمي .. عندك عده القهوه في المطبخ اعمليلي فنجان مظبوط بس اخريه شويه علي ما اخلص
منه : طيب

قفلت الباب علي منه
انا : تعالي بقي يكسمك .. لسه رايح اضرب الراجل لقيت ٣ شباب يجي ٢٣ ٢٢ سنه كدا واقفين جمب الراجل وبيقولك بابا وشكلهم عيالو وجايين عليا .. حطيت ضهري للحيطه واللي يجي علي يخد رجل في صدره تنطره لتحت او افوته يخبط في الحيطه لحد ما اتمكنو مني وكتفوني وشالوني ونزلوني تحت في الشارع واشتغلو فيا ضرب بقي سعاتك هما ورجاله الشارع .. دقيقتين كدا ولقيت الشارع اتردم رجاله من خدام الموت بس لابسين لبس مدني وابتدو يفضو الخنافه بالزوق وحاوطوني ..
بايدز بيضحك : وعاملي فيها ملاكم
انا مش قادر انطق .. انا متضربتش وقت كتير بس كانو كتير : دقيقه وراجعلك

اسير الظلمات : منور
انا : اتعامل انت
اسير الظلمات طرقع رقبته : ياخي الواحد صدا من القعده
اسير الظلمات استلم مني

الاسير قام وقف : استعنا عالشقي باللله
بايدز : مساعده
الاسير : لا سيبلي بس ٢ ولا تلاته
بايدز باستغراب : انت بتتكلم بجد .. يبني انت متشلفط
الاسير : طب بص .. اتحرك بسرعه عدا من وسط اللي محاوطينه واشتغل ضرب في كل اللي ضربوه واللي يضربه ضربه بيغمي عليه ويشيله يرميه لحد ما عمل منهم كومه .. زي كوم القش كدا بيكلم بايدز .. عيب عليك دول شويه عيال هفق بس انا بس كنت سايبهم يبدأو
بايدز: انت وزيدان وعز عمري ما هفهم انتو عبط ولا جامدين ولا سكتكو اي بالظبط
الاسير بص بعيد كدا : اسحب عشان في شرطه جايه وانتو نازلين منغير ورق
بايدز : وانت
الاسير : ما عليك بيا لو حصل حاجه هموتهم واخلص
بايدز بص باستغراب ومشي هو ورجالته بس طلعو فوق سطح عماره

صوت من ورا الاسير وهو قاعد عالكومه : يبني انت مولود في مجزر
الاسير لف لقاه عز : منور
عز : منور .. حيث كدا بقي .. (( بدل مع القيصر ))
القيصر : الكلام علي اي
الاسير : انت جاي تغني بعد الفرح ما خلص
القيصر : طب ما تيجي نضرب بتوع الشرطه دول
الاسير : يرب ارحمني من غبائه
القيصر : طب اي
الاسير : اسكت خالص .. ولا اقولك ابعت عز ابعت عز
القيصر بدل مع عز : اي عملتو اي .. الجثث دي مزادتش لي
الاسير : ياخي وغلاوه ميار تسكت
ظابط داخل علينا : انت بقي عاملي فيها بلطجي يلا انت
الاسير : منور يجميل أؤمر
الظابط : جميل .. حاتوه عالبوكس
عز مسك ايد العسكري اللي مسكني : معلش يكبير ايدك كدا
الظابط : انت مين انت كمان
عز : محامي الاستاذ عمر
الظابط : كسمك .. حاتوه معاه
عز : كسمي انا .. لا دا يبقي كسمين كسمك .. هو عز نطق من هنا وهو بلقينا رجاله بايدز وبايدز ورانا ولابسين لبس قوات حفظ السلام
بايدز : سياده الرائد .. اتفضل امشي من هنا بدون شوشره
الظابط : وانت مين عشان تكلمني كد اصلا
بايدز : يظهر الزوق مش هينفع معاك .. بص يكبير انا بقي العقيد بيتر قوات حفظ السلام.. وطلعله الشاره بتاعته .. ودول فرقتي .. واللي انت شتمتهم دول شخصيات دوليه حضرتك لو اعتقلتهم هتقوم حرب عشان يرجعو الاول يبقي عمر شقيق الامير البريطاني يوكي لو تسمع عنه والتاني شخص غير مصرح بالتعريف عن هويهته .. ونظرا لحته الشتيمه دي فده حقهم نشوف هما عايزين اي ونعمله
عز : عن نفسي مش مسامح
الاسير : وانا بحب الدوشه .. مش مسامح
بايدز بيكلم ااظابط : ها انت رأيك اي
الظابط بيكلم العساكر : لملي يبني العيال المرميه عالارض دي بتهم التعدي علي شخصيه دبلوماسيه
انا رجعت تاني : لا معلش انا اتشتمت منك انت مش منهم .. وحقي هاخده منك انت
الظابط: لا دا انت اتجننت
انا : تعرف .. انا اجن واحد انت ممكن تسمع عنه .. بس انا هعمل معاك حركه جدعنه .. بيتر اسحب برجالتك انا هروح مع الباشا القسم
عز : طب لو هتروح هاجي معاك
انا : تعال

بعد نص ساعه في القسم قاعدين قدان مكتب المأمور
عز : جبتنا هنا لي
انا : القسم ده لازم يتهد علي دماغ اللي فيه
عز : انت عبيط يعمر
انا : يبني افهم .. الموضوع ده غريب
عز : موضوع اي .. نورني
انا : الشقه دي اللي كنت قتلت فيها اخو سمر .. الشقه والعماره كلها اشتراها زيدان لما خرجنا متن السجن ومظنش ان زيدان محتاح فلوس عشان يأجر .. والراجل كان جالي بلبس وكأنه طالع من الشقه اللي جمبي .. والعيال دول دخلو بسرعه .. دا غير ان الشرطه جت في ١٠ دقايق ودي مش بتحصل في الطبيعي .. انت في مصر
عز : قصدك انها مترتبه .. بس ازاي .. انت نفسك مكنتش تعرف انك جاي هنا انهر... ثانيه وواحده .. خخخخ .. عمر ان ت جبتنا هنا برغم انك عارف ان ده جزء من خطه اللي خطط
انا : بالظبط .. اتعامل وكأنك مش عارف حاجه .. كلم زيدان يبعت اي حد يعرف يجيلنا عشان لو احتاجنا حد يطلعنا
عز : مش لازم هتلاقيهم عملو كدا اصلا
العسكري جالنا يدخلنا للمأمور

انا اول ما شفت المأمور : خخخخخ هو انت اللي ....

اقفل يبني

لو حد اتوقع المأمور يبقي مين هحلق شعري زلبطه



الجزء التاسع

دخلنا عالمأمور
انا : احا هو انت
المأمور بصدمه : عمر فاروق .. ابتسم .. اي اللي فكرك بينا
انا : انت عبيط يبني .. هو انا جي بيتكو .. انا جاي متكلبش للقسم صباحك رمان
المأمور وده يبقي ابن الظابطاللي عمر راحله يوم ما قتل اخو سمر لو فاكرين : عارف يلا يعمر يلا .. انا مش عارف سر حب ابويا ليكو اي
انا : و**** يبني انا مش عارف السر برده .. هنفضل متكلبشين كدا كتير
المأمور لعسكري : فكهم يبني
الظابط اللي جايبنا : مينفعش يباشا دول ضاربين شارع كامل
المأمور بصلي : انت لسه فيك العاده الوسخه دي
انا : يعني هو انا كنت ببقي لوحدي .. منت كنت بتيجي معايا
عز : دانتو سوابق بقي
المأمور (( اسمه عادل )) : يلاهوي .. ياما دخلنا احداث والجوكر كان بيطلعنا
عز بصلي : الجوكر مين
انا : جدي جدي متشغلش بالك .. بصيت للعسكري .. ما تفكنا يبني هو الباشا مش قالك فكهم
الظابط اللي جابنا : بس يلا
انا بصيت لعادل : لو الكلبش متفكش قبل عشره معرفش اي اللي ممكن يحصل ..
عادل قام خد المفتاح من العسكري وفكنا : اطلعو برا .. سيبونا لوحدنا

طلع العسكري والظابط وهما متزرجنين وبقينا لوحدنا
انا مبتسم : يعجبني فيك زاكرتك القويه
عز : ما تفهمونا يخوانا
عادل قعد مكانه تاني : احكيلك انا .. مره من المرات اللي اتمسكنا فيها كان المأمور راجل تقيل ومسنود ورخم حبيتن .. ولما جاله جد عمر قاله مش هيطلعو .. ودول معاهم مطاوي وست شهور وبتاع .. الجوكر قاله هعد لعشره والكلبش لو متفكش معرفش اي اللي ممكن يحصل .. والمأمور نشف دماغه .. تاني يوم كنا في البيت وخبر حدوث سطو مسلح علي قسم العطارين وهروب كل المساجين كان مغطي كل الاخبار
عز : معلش بس .. الجوكر ده الي هو يبقي فاروق المحامي مش كدا
انا : جدي
عز : خخخخخخخخخخخ ... احا
انا : خرمت ودني يبن الكلب في اي
عز : بعدين بعدين .. المهم .. هتروحنا ولا لا
عادل : اكيد يعني .. ولو في محضر اعتبره اتقطع ... هو خلص كلامه من هنا ودخل علينا شخص ملثم كدا ولابس لبس القوات الخاصه ... انت مين يحيوان انت .. وازاي تخش كدا
خاصه : الزم الصمت .. انت مقبوض عليك بتهمه التواطئ والرشوه
عادل : تواطئ ورشوه مع بعض .. انت عبيط يلا ..مين في البلد دي يعرف يديني رشوه اصلا .. اعرف انت بتتكلم مع مين يحضره الظابط
انا بكلم عز : هنتاخر علي العشا كدا
عز : هناكل اي
انا : نطلب ماك
عز : يعم اي القرف ده .. هطلبلك اكله من فرنسا انما اي .. عجب
انا : هتبرد ؟!
عز : هتوصل اسرع من ماك .. نفاثه
بصينا لقينا عادل والظابط التاني دول بصينلنا ومستغربين من كلامنا
انا : في حاجه
عادل : لا خالص .. انا بس مستغرب الثقه
انا : اتقل تتكيف .. مديت ايدي عشان الظابط يكلبشنا .. اتفضل يباشا .. مهي بقت سايبه
الظابط كلبشني انا وعز وعادل اتكلبش معانا

واحنا طالعين عالباب
عادل ميل عليا : هو جدك هيجي يطلعنا ولا اي
انا : مش مستاهله .. انا كدا كدا كنت هجيلك عشان عاوزك بس اللقي نصيب

طلعنا برا لقينا الشارع مردوم عربيات عليها مسلحين ملثمين ولابسين لبس قوات حفظ السلام وعربيات بنمر دبلوماسيه ومدرعات وليله سعادتك
صوت بايدز من مايكروفون : سلم الامير عمر والسيد عز
انا بصوت عالي : والظابط عادل يا بيتر والنبي
بايدز : والظابط عادل
خاصه : انت مين عشان تكلمني كدا

هوب كله رفع سلاحه في وش القسم وبقو متحاوطين
بايدز : ده امر .. سلم الرهائن .. والا هنعتبر ده نقض لكل اتفاقيات مجلس الامن
خاصه رفع سلاحه هو واللي معاه : هموت قبل ما اسلمهم ..
بايدز : يبقي هتموت .. صوت طلقه واحده طلع بس دول مكانوش طلقه واحده دي طلقه في كل راس من راس اي حد كان لابس زي اخينا بس طلقه قناصه .. خرجت منين .. **** اعلم ..

طلعنا نجري وركبنا العربيات ومشينا واحنا بنجري
عادل : هو في اي .. انا مش فاهم حاجه
عز : عادل يحبيبي انت دخلت لعبه اكبر منها بكتير .. وغلطك الوحيد ان ابوك عارف الخول ده
انا : تسلم يرجوله .. متقلقش يا عادل دي حاجه اقرب للحرب كدا .. ولا اقولك .. اقلق يا عادل انت في خطر دلوقتي .. اقلق اي انرعب يحبيبي
عادل : تصدق طمنتني ياخي .. كسم الطاقه الايجابيه اللي بتطلع منك دي
انا : بايدز .. افتح خط تواصل مع جاسر
بايدز : علم .. اداني التليفون
جاسر : سامعك
انا : زيدان فين
جاسر : قاعد معايا اهو
انا : في قوات في مصر عامله ازاي
جاسر : زي ما تحب .. لو عاوز من واحد لألف ربعايه ويكونو عندك
انا : مين في اسكتدريه
جاسر : حرس تامين البيوت ودول مش كتير
انا : حلوين .. حركهم بقي علي بيت عادل تاخد ابوه وعيلته كدا زي الشطار وعلي انجينكو عدل .. انتو اكيد عرفتو مين عادل يعني .. دا بقاليه معايا نص ساعه
جاسر : علم .. حاجه تانيه
انا : اه ابعت حد ياخد منه برده .. واسحب اي حد في مصر .. هفضل انا وعز بس
جاسر : انت متاكد من كلامك ده
انا : مش بقول حاجه مش متاكد منها .. ونفذ اللي قولتلك عليه .. ابعت لوكيشن مزرعه الصحراوي ..
جاسر : طيب .. حاجه تانيه
انا : اه .. انت تخلي ٥٠٠٠ واحد كدا في لبيا بحيث لو حصل حاجه عكس اللي في دماغي
جاسر : طب انا هعرف منين لو حاجه عكس اللي في دماغك حصلت
انا : هتعرف ساعتها متخافش
جاسر : طيب

قفلت مع جاسر
عادل : افهم
انا : بايدز اطلع علي البيت هناخد عربيه من هناك وانتو هتطلعو علي انجينكو
بايدز : معنديش اوامر بكدا
انا : طيب يا سيدي .. انا بأمرك ترجع انجينكو انت وكل اللي في مصر .. وتقدر تعتبر ده امر من نائب عزرائيل ..
عادل : افهممم ؟!
انا بصتله : هتفهم بعدين .. كلمه كمان وهفجر دماغك انا فيا اللي مكفيني

وصلنا البيت نزلنا ركبنا عربيه سوده مترخصه باسم واحد غريب وورقها ورق غريب وفيها شخصيات مزيفه ليا ولزيدان وعز وطلعنا عالصحروي كان جاسر بعتلي لوكيشن المزرعه واللي كانت في ارض المطار في وادي النطرون (( ودي حته لا اتمني لاعدائي زيارتها )) ودخلنا فيلا المزرعه
عادل : افهم بقي في اي
عز بصلي : صاحبك ده رغاي قوي
انا : هفهمه خلاص
عز : انا بقي هنام علي ما تحكيله الحدوته .. وسابنا وطلع نام

انا لعادل : بص يسيدي .. الحكايه كلها بدأت وانا راجع من الكليه واكتشفت ان في حد اغتصب اختي الصغيره .. ومن حظه السعيد اني عرفت هو مين .. ابلغ عنه وكدا .. ازاي .. قتلته .. دخلت السجن علي ايد ابوك وخدت ١٠ سنين سجن .. وانا في السجن بقي جدي بعتلي واحد قريبي عشان يونسني .. جدي دا بقي جدي ابو ابويا .. اهو انا اتعرفت عليه من هنا .. وزي ما تقول جهنم نفخت في الارض نفخه ولعتها وبقتي جحيم للي يبصلي بصه مش حلوه .. اهو قريبي ده يبقي زيدان .. او زي ما بيسموه في عالم الجريمه عزرائيل .. او المعاقب .. المهم يسيدي ان زيدان بقي اعز اصحابي .. وبقيت انا النائب بتاعه .. ومش بس كدا .. اما بقيت اهم منه كمان .. لاني غالبا انا اللي كنت بعمل المشاكل انت عارف اخوك بيحب المشاكل .. خدت الجنسيه البريطانيه واتنسبت للعيله البريطانيه وخدت الحمايه الدبلوماسيه .. كل ده بقي عادي .. اللي مش عادي هو اللي جاي .. اننا رايحين فين .. احنا رايحين نموت
عادل : امم .. كمل قصه الفيلم اللي عاوز تصوره ده
انا : بتكلم بجد علي فكره
عادل : وانت عاوزني اصدق
انا : ...
عادل : انا اه عيدت تالته ثانوي ٣ مرات وجبت ٥٠% بس عندي مخ بفكر بيه
انا : يعني مش مصدق
عادل : اكيد لا .. انت اشتغتلت تاجر مخدرات صح ... متقولش .. سلاح مش كدا
انا خبطت علي ايد الكرسي طلع منها مسدس سحبته وحطيته علي راسه : دلوقتي صدقت
عادل : اي حد بيتاجر في السلاح بيعملها عادي
انا : طيب .. صفرت نزل من السقف متعدد
عادل : لا كدا صدقت .. طيب انت جيت القسم ازاي طالهما انت عندك النفوذ ده كله
انا : عشان انا لو مكنتش جيت كنت هموت
عادل : نورني
انا : مكاني كان اتكشف واظن لو كان اللي لابسن القوات الخاصه دول طالوني وانا في الشقه كانو قتلوني
عادل : فجيت القسم عشان نحميك
انا : تحمي مين يمتخلف انت .. انا كنت ناوي امحي القسم ده من الوجود لولا شفتك هناك .. انت اي جابك القاهره صح .. انت يبني مش المفروض في اسكندريه
عادل : اتنقلت في حركه النقل اللي فاتت .. يس انا بردو معرفتش مين دول
انا : الناس الوحشين
عادل : وحيات امك
انا : لا وحيات امك انت .. هما فعلا الناس الوحشين .. تقدر تقول التنظيم الكبير اللي بيسوق التنظيمات الصغيره
عادل : انت قولت انك كنت هتدور عليا .. لي
انا : عشان محتاج حد يكون عارف بقوه الداخليه .. حد يعرف شوارع هروب تجار المخدرات .. الحواري الديقه في اسكندريه
عادل : حد قالك اني شغال ديلر
انا بصيتله :..
عادل : ماشي اشتغلت فتره اه بس توبت من زمان
انا بصيتله تاني : ..
عادل : مش من زمان قوي يعني .. انت عارف ان عندي هوايه الهروب من الشرطه دي من زمان
انا : اهو انا بقي محتاج الهوايه دي
عادل : وانت ناوي تهجم علي قسم ولا حاجه
انا : غشيم .. انا عاوز اقتل واحد
عادل : وهتعوز الشوارع في اي
انا : عاوز اغرب طريق توصل منه لمطار برج العرب
عادل : ونخلع علي برا من مطار برج العرب
انا : تؤ .. انا مش هخلع .. انا هستخبي في المطار
عادل : مش فاهم
انا : عمرك سمعت عن حد استخبي في مزرعه
عادل : نص اللي بيستخبو بيستخبو في مزارع
انا : طب جبل
عادل : النص التاني
انا : طب مطار
عادل : لا جديده دي الصراحه
انا : بالظبط
عادل : افتح الخرايط عندك وانا هديلك السكه
انا جبت لاب توب وفتحتها قدامه
عادل : بص يسيدي .. انت منين ما تركب تاكسي للقلعه .. ومن القلعه تركب تاكس لسعد زغلول .. ومن سعد زغلول تركب مشروع للموقف .. من الموقف تركب عربيه مخصوص للعامريه .. من العامريه تركب عربيه القاهره بس هتنزل في نص السكه عند مكان اسمه البنجر .. هتنزل يكون في حد مستنيك بعربيه لي مدخل البنجر ياخدك يوديك المطار ،. وانت تخش المطار بمعرفتك بقي
انا : اشمعنا القلعه وسعد زغلول والعامريه
عادل : بص يسيدي .. القلعه زحمه والتكسيات هناك متعوده علي وحود سياح

وانت منظرك اجنبي اجنبي يعني .. اما سعد زغلول .. المخبرين هناك قليلين .. طب لي متركبش من الموقف القاهره عشان ركاب اسكندريه القاهره اغلبهم بيفتحو نت في السكه .. اما اهل العامريه اقل تطورا ف مش بيفتحو نت .. وطريق البنجر هو اكتر طريق مش واضح للمطار .. بس هتخش اسكندريه ازاي .. هتتقفش علي كمين الكارته
انا : مش هخش من هناك
عادل : ازاي
انا : هطلع طريق الضبعه ومنه للدولي ومن الدولي هخش اسكندريه من بوابه ٢١ (( للعلم كل الطرق المزكوره دي فعلا كدا و ٩٩% من المعلومات دي صح ))
عادل : عالبركه يخويا .. **** معاك

طبعنا نمنا عشان نريح شويه وانا لسه مش عارفه مين علاء اللي هو جوست ومش عارف اي حاجه .. كل اللي اعرفه انه واحد في اسكندريه اللي فيها اكتر من ١٠ مليون بني أدم .. حاجه منتهي الاحا .. صحيت تاني يوم الصبح نزلت لقيت عز قاعد تحت
انا : امال فين عادل
عز : شحنته علي انجينكو
انا : جدع .. هنتحرك ازاي بقي وبما انك شحنته يبقي عرفت انه خاين .. الا انت بتعرف تقري الافكا ياد يا عز
عز : لا بس مش مغفل .. (( افهمك انت بقي يا عزيزي القارئ عشان انت زمانك تايه .. فاكر لما قولت انهم عاوزين يبعتونا للقسم عدل .. يبقي القسم تبعهم بكل اللي فيه .. مش هتيجي علي المأمور يعني .. وبعدين لما اتمسكو في المكتب بتاعه .. اكيد اكيد اكيد مش هيلحقو يلفقوله قضيه بالسرعه دي .. المسرحيه كانت متحبكه بالملي بس هما معملوش حساب ذكاء عز وقدره عمر علي قرائه الافكار ع .. اصل دا دخل قبض علينا احنا التلاته لانه عارف اننا كدا كدا هنهرب .. فلازم يخلو حد معانا .. مسا عليك ))
انا : طب هنعمل اي
عز : عارف الطياره اللي خدته انجينكو .. هي نفس الطياره اللي هتودينا اسكندريه
انا : افهم من كدا انك غيرت الخطه
عز ولع سجاره وبصلي : انا اللي بحط الخطط في الفرق ده ويريت منخشش علي شغل بعض لو سمحت
زيدان داخل من الباب: متجمعين عند النبي يخواتي
انا : انت هنا .. ارزق ياللي بترزق .. اي هي الخط يا انشتين عصرك
عز بصلي بقرف : متشبهنيش بابن الخنازير ده
انا : هتديني درس تاريخ وانا مش ناقص ارغي اللي هترغيه واسكت
عز : بص يا راس البخاخه منك له ...................... فهمتو
انا : يبن الجنيه .. لا بتفهم يلا
زيدان بيبصلنا باستغراب : عيد تاني لو سمحت عشان انا فهمي علي قدي
عز بصلي : انا بقول نرجعه انجينكو تاني
انا : بقول كدا برده
زيدان : معلش تاني تاني
عز بص لزيدان بتركيز
زيدان اتبدل مع سفير الموت : انا بتهان علي فكره
عز : اسفين يا عم السفير بس زيدان فهمه بطيء شويتين
انا : هو اي اللي حصل ده
عز : القيصر الاسير ليه سلطه علي سفير الموت و اسير الظلمات .. بمعني اصح .. انا خليت القيصر ينادي السفير والسفير اقنع زيدان
السفير اتكلم بغيظ : هيجي يوم وهاخد حقي منكم كلكم
عز : كل مره بتقول كدا وبتاخد علي دماغك برده
السفير سابنا وطلع برا
انا : انا مش فاهم حاجه يسط
عز : فاكر لما عماد قال ان زيدان قوته مختومه
انا : اه .. لما كان مغمي عليه
عز : اهو ده سبب ان ليا سلطه علي سفير الموت .. هبقي احكيلك بقيه الحكايه بعدين



مشهد مستقبلي

زيدان كبر في السن يجي ٥٠ سنه كدا وقاعد علي كرسي اسود كبير في قاعه مظلمه سوده ولافف ايده الاتين ب رباط اسود ومغمض عينه .. دخل عليه شاب في التلاتينات وهو علي ابنه وهو برده رابط ايده بنفس الرباط الاسود
علي : مش ناوي تخرج برده
زيدان : لا .. انا مرتاح كدا
علي : انا محتاجك
زيدان : اعتمد علي نفسك شويه .. لسه شويه قبل ما اخرج
علي : الزعيم رجع
زيدان فتح عينه اللي بقت كلها ابيض ومفيهاش اي حاجه في النص بياض ناصع (( اتعمي يا عزيزي )): لو خرجت وملقتهوش هقتلك انت
علي : مش مستنيك تعرفني .. وسابه وخرج
زيدان بيكلم نفسه بصوت مرعب ومبحوح : شاممم دمممممممم

عوده

خرجنا كلنا واتحركنا عالقاهره وركبنا هناك طياره تبع روسيا خدتنا لمطار برج العرب ومنه نزلنا ركبنا عربيات تبع السفاره الروسيه خدتنا للسفاره وخرجنا من باب خلفي ركبنا تاكسي و اتحرك بينا علي العامريه لبيت واحد بدوي بس شكله راجل واجهه يعني
البدوي : منورين ارض البدو يا ولاد الصعيد ..
انا : نورك يا شيخ العرب .. كنا عاوزين بس مكنه ننام فيها الليله
البدوي : الدار داركو يولدي ..

وخدنا ودخلنا مضيفه وحضرولنا عشا اتعشينا و قعدنا شويه
السفير لعز : ادينا في اسكندريه هنعمل اي بقي
عز : هو صاحبك غبي وانت اغبي منه ؟ .. هنتحرك بكره مع الفجر نامو دلوقتي

الفجر صحينا وطلعنا ركبنا عربيات تبع الراجل العرباوي خدتنا لحد بيتي نزلنا قدام البيت
عز : معانا ٣ دقايق ندخل البيت ونجيب العربيات ونطلع
انا وزيدان : تمم

دخلنا البيت جري علي اساس كل واحد ياخد عربيه من العربيات المتجهزه ونطلع ....
اول ما دخلنا البيت لقينا في جيش واقف جوا رافعين السلاح في وشنا وواقف قدامهم واحد لابس قاناع
انا : منورين بيتي يجماعه .. طب مش كنتو تقولو كنا فرشنا الارض ورد
المقنع : ملوش لزوم .. كدا كدا مش هنطول
عز : طب ما ترفع القناع ونبقي راجل لراجل .. ولو اني ملاحظ فرق العدد
المقنع رفع القناع وكان علاء : اتقابلنا تاني يشباب
السفير : انا اضلا شاكك فيك من ساعه ما كنا في السجن
علاء : وانا جيت ااكدلك شكوكك يا عزرائيل
انا : مكنش العشم الصراحه .. بعد العيش والملح اللي بينا تطلع في الاخر جوست
علاء ضحك بجنون : وانت مفكر ان جوست هيلطخ ايديه النضيفه بدمكم النجس
انا مستغرب : يعني انت مش جوست
علاء تعبيرات وشه قلبت جد مره واحده وكلم اللي معاه : حاتوهم

٣ طلقات مخدره اتضربت علينا اغمي علينا لحد ما صحيت لقيتني في زنزانه مقفوله ونايم جمبي زيدان وعز والنور فوق دماغنا بس
انا بهز عز : ولا يعز اصحي
عز بيفوق : احنا فين
انا : مش عارف .. اصحي يلا يغيبوبه انت
زيدان : يعم عاوز انام .. خخ احا احنا فين
انا بصيت لعز : عز .. هنعمل اي التخطيط اتضرب كله
عز : مش عارف .. تفتكر هيعرفو يوصلولنا
زيدان : علي حد علمي نظام تحديد المواقع بتاعنا هيجيبنا
صوت علاء طالع من مكبرات صوت : لا مهو احنا جبناكو منغير هدومكو
زيدان : مظنش بردو وصلتوله
علاء : قصدك الجهاز اللي تحت الجلد في رجلك .. ههههههههه .. مش هتخرجو من هنا يا زيدان
زيدان : طب بما اني كدا كدا مش خارج من هنا .. احب اعرف انا هموت فين
علاء بخبث : بس كدا .

نور المكان ظهر وظهر اننا في زنزانه في وسط هنجر كبييييررر علاء واقف بعيد وجمبيه حد لابس رداء ابيض و جمبيه كلبين متغطين بنفس الرداء الابيض
علاء : اهلا بيك في المقبره .. مقبره الشر .. حيث ينتهي مسيره كل المجرمين اللي زيك
زيدان : يبني انت مصدق نفسك .. علاء متبقاش غبي .. انت في لجانب الغلط من المعادله
علاء : ميخصكش .. اه صح فكرتني .. كنت جايبلكو هديه بما انكو كدا كدا ميتين ...

سحب الغطا اللي كان فوق الكلبين اللي جمبه . . . . . . توقف الزمن لحظات مرت علينا كما انها كانت سنوات طوال ..فكان تحت الغطائين فتاتين .. وليستا كأي فتاتين .. بل هم اخواتنا
علاء ضحك بجنون : لسه العالم هينتقم منكم كمان وكمان .. دخل اتنين حجمهم ضخم وفي ايد كل واحد منهم سكينه .. قربو من خواتنا وحطو السكينه عي رقبتهم
ساره وهي منهاره من العياط : زيدان .. زيدااااااااانننننننننن .. الراجل قطع رقبتها زي ما عمل في اختي

وبينما انا لا ازال في صدمتي لم افق ..
زيدان اندفع ناحيه القضبان وبيخبط فيها : اههههههههععععععععععععععععععععععععععععععغغغغغغغغغغ .. ساااارررررهههههه
رفع اللي جمب علاء الغطاء عن نفسه فإذا ب امرأه تلبس ملابس من الجلد (( هدوم الساديه دي )) وكانت اسماء ام حنان واتكلمت بخبث : عامل اي يا جوز بنتي
زيدان اتصدم صدمه تانيه .. وتوالي الصدمات علي رأسه : اااغغغغغغعععععععهههههعهغعههعغعغهععغ .. هقتلكو .. هقتلكو
اسماء : ههههه .. مش لما تعرف تطلع من هنا ... احب اعرفك بنفسي .. جوست

سكت زيدان ثانيه وهدي .. حسيت في اللحظه دي ان زيدان نبضه وقف ومات من مستوي الهدوء اللي وصله .. مسك قضيبين من قضبان الزنزانه وتناهم وكأنه ماسك صلصال .. واترك براحه مشيا ناحيه حنان و علاء .. وسط صدمه واستغراب من الكل .. حاولت اتحرك لكني حسيت اني اتشليت ..فعلا احساس العجز وحش

علامات الزعر ظهرت علي وش الكل محدش قادر يتحرك .. زيدان قرب علي جثه اخته واخد الرداء اللي كان عليها من علي الارض و لفه حوليها .. في اللحظه دي حسيت فعلا اني بتحرك غصب عني .. وعملت زي ما عمل زيدان ورجعت مكاني تاني .. زيدان قرب من السكينتين اللي عالارض وراح ناحيه حنان
وبصلها بوش خالي من التعبيرات : فاكره اخر مره مسكتلك فيها سكينه كانت ليه .. اللي منعني عن قبض روحك ساعتها كان بنتك .. بس خلاص بنت بالنسبالي راحت ومش راجعه .. بس بردو مش هقتلك .. هخليكي تتمني الموت ومتطوليهوش

مشي ناحيه علاء و مسكه من دماغه : اما انت بقي فانا مليش حساب معاك قبل كدا عشان كدا هريحك واموتك ... ضغط علي راسه بقوه احد ما دماغه انفجرت في ايده

حسيت اني اتحررت من الاسر .. طلعت جري ناحيه حنان وخدت وشها بالبوكس وانا بجري .. طارت لورا ٣ متر
زيدان بيتكلم بنبره حاده : لو ماتت هعذبك بدالها
انا بشمر القميص : متخافش .. مش هتطوله .. نطيت فوقيها واشتغلت ضرب فيها لحد ما خليت مفيهاش حته مش زرقه

لقيت عز وزيدان واقفين روحتلهم
انا : احنا فين
زيدان : مش عارف
عز : المكان كله مفيهوش تليفون يوحد ****
انا : طب والعمل
زيدان بيبص علي اسماء : ان الخنزيره دي تنطق
انا بصيت عليها : سيبهالي ... سيبتهم وروحت عليها .. احنا فين
اسماء : .....
انا ضربتها بالرجل في بطنها : هتقولي ولا انطقك بالعافيه
اسماء : فر .. فرنسا
انا ضربتها تاني : شاطره يكسمك .. رجعتلهم .. فرنسا
عز : تحسهم بيحسبو الخطط بالملي
انا : اشمعنا
عز : لو لاحظت فرنسا هي الوحيده اللي لسه غير معترفه بانجينكو وبتتبعبص علينا في اي حاجه
زيدان : طب والعمل
عز بص لزيدان : الباسبور البريطاني معاك
انا : عنك انت الطلعه دي يا زيدان يخويا ... انت يلا متخلف .. هو احنا معانا حاجه اصلا .. انت مفكرنا جيين نصيف
عز : يعم نسيت .. استنا .. احنا هنطلع من هنا نشوف اي مكان نعمل منه مكالمه نكلم منه الخليه اللي فرنسا تيجي تاخدنا
زيدان : انا مش طالع من هنا منغير كل اللي هنا
انا : خلاص انت هتستنانا هنا واحنا هنروح نجيب حد ياخدنا

طلعت انا وعز واطن
تشفنا اننا في نص باريس .. تخيل الجحود .. خاطفينا في قلب العاصمة .. غبنا ساعه ورجعنا وكان معانا فريق من الشباب وروحنا عشان ناخد زيدان واللي في المكان .. اول ما دخلنا لقينا زيدان قاعد فوق كومه بشر حوالي ٢٠٠ ولا ٣٠٠ واحد كدا
انا : دا كانو فين دول
زيدان : معرفش .. اي حد كان بيخش كنت بقتله
عز بص لزيدان بتركيز
زيدان بصله بلامبالاه : متحاولش .. ولع سجاره وخد نفس .. الختم اتفك ،
عز اتصدم
زيدان نط من فوق الكومه دي وبيكلم الشباب : مين قائد الفيلق
طلع واحد منهم : أمرك يعزرائيل
زيدان مد ايده : جهازك

قائد الفيلق اداله التليفون بتاعه ورن علي جاسر
جاسر : وصلتو
زيدان : معاك عزرائيل
جاسر : زيدان .. انت بخير
زيدان : ابعت طياره شحن اسلحه ومعاها سرب طيرات شبح تأمين .. المكان اللي كنت مخطوف فيه عاوز كل مسمار فيه .. وابعت طيراه خاصه هتاخد جثث ساره واسماء
جاسر : منقدرش نعمل كدا .. سرب طيرات الشبح ده لو طلع يعتبر اعلان حرب علي فرنسا
زيدان : اممممممم ... طيب انا في فرنسا يومين كدا بعد كدا هقولك تبعت الطيارت دي ولا تبعت الجيش علي باريس
جاسر : مش هتيجي
زيدان : لا .. ابعتلي علي ابني
جاسر : عاوز علي لي
زيدان : اظن ان ده قراري وقراراتي مفيهاش مناقشه .. نفذ
جاسر : امرك يعزرائيل

زيدان ادا الجهاز لقائد الفيلق
زيدان : صفتكو اي
القائد : قوات حفظ سلام
زيدان : اعلنو خبر اختطاف الامير يوكي والعثور عليه في المبني ده وتحفظو عليه لحد ما اتصرف
القائد : والجثث
زيدان : في واحده حيه جوه .. عاوزها في انجينكو علي اول طياره مع جثه ساره واسماء **** يرحمهم .. طياره طبيه .. عاوزها حيه حته واحده .. وتتعالج لحد ما اجي .. هبعتلك دعم يأمنو المكان هنا .. اما بقي الميتين خد من كل واحد عينه DNA وسلمهم للسلطات الفرنسيه
القائد : امرك يعزرائيل

طلعنا مع زيدان وركبنا عربيه وروحنا علي بيت من بيوت زيدان في فرنسا
زيدان : انا هطلع انام و بكره نتكلم .. وسابنا وطلع
عز : شفت اللي انا شوفته
انا : عز لو تعرف حاجه انا معرفهاش قولي
عز : زيدان قوته اتحررت .. وفعليا الوحيد اللي عرف يحرر قوته قبله كان ابوه .. بس يوم ما اتحررت اتقتل اعضاء مجلس النور والظلام في يوم واحد ولحد انهرده مجهول ماتو ازاي .. بس هو كان ليه علاقه بالموضوع .. زيدان حاليا خطر علي اي حاجه هتيجي في وشه
انا : بمعني
عز : الاسطوره الحقيقيه بتقول .......... ظهر قدامنا عماد
عماد : الاسطوره الحقيقيه مش بتقول ولا بتتقال وافتكر انك عارف كدا
عز : اي اللي جابك يا عماد
عماد : جاي انقذ العالم من اللي جاي ظهر جمبه اعضاء مجلس النور والظلام كلهم
عز : دي خيانه
عماد : قوه زيدان لازم تتختم لانها خطر علينا وعلي غيرنا وحتي انها خطر عليكم انتم

صوت زيدان من فوق : ارجع يا عماد انتا واللي معاك عشان ورحمه اللي في الترب هكرر التاريخ تاني
عماد ظهر علي وشه الامتعاض : زيدان .. اسمع الكلام وانزل ومتقاومش
انا : زيدان .. متنزلش .....،...... بدلت مع الاسير ... اللي هيخطي خطوه زياده هيموت
عز بدل مع القيصر : اظنكو عارفين طريق الخروج
عماد عارف ان عز وعمر فعليا حاليا اقوي منهم .. اصل معلش حتي لو دول معاهم سحر فدول ملاعين : ارجعو .. هوب اختفي عماد واعضاء مجلس الظلام
واحد من اعضاء مجلس الظلام : فكركو كدا هنخاف (( اعذرهم يا عزيزي ميعرفوش القيصر والاسير ))
القيصر نط خبط واحد بالرجل وقعه تحته وحط ركبته علي رقبته بحيث لو ضغط شويه رقبته هتتكسر ومسك اتنين من رقبتهم بسكينه والاسير نطيت جبت اتنين تحت سكينتين (( هتقولي جابو السكاكين منين .. اهلا بيك في بيت عزرائيل ))
القيصر : خلص يا اسير
صوت زيدان من فوق : متقتلوهومش .. سيبوهم انا عاوزهم

القيصر والاسير بعدو عنهم وهما قعدو يكحو واختفو من قدامهم
انا رجعت انا وعز : تفكر هيرجعو
عز : مظنش ... عمااااددد
عماد ظهر قدامنا وهو مبتسم : عرفت انها مش هتخيل عليكو
عز : صراحه انتو فاشلين في التمثيل .. بس بما انكو مش عاوزين ده يحصل جيتو ليه
عماد : في عهد اتعمل زمان ان لو وريث قوه زيدان ظهر لازم قوته تتختم .. لما ظهرت علي احمد الحيني كان لازم ظهر مجلس النور والظلام عشان يختموها .. ونظرا لتعادل القوي احمد الحيني مات مقابل انه يقتل المجلسين .. بس المرادي ظهرت علي زيدان .. كان المفترض اننا نظهر ونضحي بنفسنا مقابل اننا نختمها .. بس بما انكو كنتو هنا فده يخلي موازين القوي تختلف
انا : معلش ثانيه .. مش المفروض اللي قتل احمد الحيني عيله الباشا... قصدك انننن
عماد : بالظبط .. زي ما عيله الحيني مرتبطه بمجلس الظلام .. عيله الباشا مرتبطه بمجلس النور
انا : انا مش فاهم حاجه ... طب معلش .. اي جاب بقي عز للحوار
عماد : عز هو اخر افراد عيله المالكي .. اللي المفروض .. المفروض يعني يتنيل علي عينه امه ويتجوز ويخلف حد يكمل النسل
عز بضيق : عماد .. احنا اتكلمنا في الموضوع ده قبل كدا
عماد : طيب خليها بعدين .. المهم بقي ان عز طرف من اطراف المعادله
انا : ايوا بقي اي هي المعادله
عماد : بص يسيدي .. المعادله بتقول عيله المالكي والحيني وعيله امك وعيله زاهر ومجلس الظلام .. قصاد مجلس النور والباشا واللي تبعهم
انا : يعني الموضوع وراثه
عماد : تقدر تقول كدا .. وللعلم انت وزيدان و عز تعتبرو انقي نسل لل٤ عائلات .. لان بكل بساطه انتو خليك ناتج من تزاوج الاربع عائلات
انا لعز : حاسسني كلب هجين
عز : نفس الشيء هنا .. كمل يا شيخ عماد كمل
عماد : بس .. ف غالبا اللعبه بتكتب اخر سطورها
زيدان نزلنا : تفتكر ؟!
من العظمة خلصت الفرصة الاخيره ووالاسير ف يوم واحد يجدع😹❤❤❤
 
كمل القصه **** يعزك الواحد من اول ما قراء الفرصه الاخيره بقي قاعد علي اعصابه وهوا بيقرا كل فصل من كتر العظمه اللي بيقراها
 
كنت اتمنى ان امل من القصه الا اسلوبك يجبر القارئ على الانتظار تسلم الايادي ياغالي تمنياتي لك بالتوفيق والنجاح في جميع اعمالك اخوك حاكم الشات
 
كنت اتمنى ان امل من القصه الا اسلوبك يجبر القارئ على الانتظار تسلم الايادي ياغالي تمنياتي لك بالتوفيق والنجاح في جميع اعمالك اخوك حاكم الشات
 
معلش انا متأخر في قراءة قصصك ممكن تقلي الترتيب الزمني للقصص علشان ابدا فيهم
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%